Rabu, 30 Mei 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Duke of UMNO

Posted: 30 May 2012 01:30 PM PDT

Duke of UMNO


PANASSS..!!! MAHFUZ KANTOI BOHONG..!!! PAKATAN HARAM TAK PERNAH SEPAKAT LANTIK PM..!!!

Posted: 30 May 2012 07:34 AM PDT

mahfuz



Naib Presiden PAS, Mahfuz Omar, mungkin marah dengan kenyataan Presiden DAP, Karpal Singh yang berjuang mahu melihat seorang bukan Melayu Muslim menjadi Perdana Menteri Malaysia. Maklumlah, bukankah Mahfuz mengaku dia mahu menjadi PM sebelum-sebelum ini.

Justeru itu, Mahfuz yang terkenal dengan sikap yang suka mengeluarkan kenyataan tak pakai otak, telah mendakwa bahawa Pakatan Haram sepakat untuk melantik seorang Melayu Muslim sebagai PM sekiranya mereka berkuasa, asalkan bukan pemimpin dari UMNO atau BN.

Mahfuz masih lagi membandingkan peratusan pengundi Melayu yang kononnya menolak UMNO pada PRU ke-12 yang lalu sebagai batu asas untuk mengukur sokongan orang Melayu kepada Najib dan UMNO.

Saya tertanya-tanya, sejak bila Pakatan Haram menetapkan untuk melantik seorang Melayu Muslim sebagai Perdana Menteri?

Sebenarnya, persoalan mengenai siapa yang akan menjadi PM sekiranya Pakatan Haram berjaya menjajah Putrajaya pernah dilontarkan oleh para media sebelum ini kepada para pemimpin pembangkang.

Namun sebagaimana biasa, Anwar mahu menjadi PM bagi pihak PKR, PAS mahu Hadi Awang jadi PM bagi pihak mereka, manakala DAP melalui kenyataan Karpal memperjuang dan mahu melihat seorang yang bukan Melayu Muslim sebagai PM.

Dari kenyataan pihak Pakatan Haram sendiri, mereka enggan menjawab soalan mengenai siapa yang akan dilantik sebagai PM sekiranya mereka berjaya menewaskan BN pada PRU ke-13 ini. Mereka tak mahu beri nama sebab masing-masing mahu pemimpin parti masing-masing jadi PM!

Dan yang paling jelas, PAKATAN HARAM TAK PERNAH BERSETUJU ATAU SEPAKAT UNTUK MELANTIK SAMA ADA SEORANG MELAYU MUSLIM ATAU BUKAN MELAYU MUSLIM SEBAGAI PM JIKA MEREKA BERJAYA MENJAJAH PUTRAJAYA.

Jadi, dari mana faktanya Mahfuz berkata Pakatan Haram sudah sepakat mahu melantik pemimpin Melayu Muslim sebagai PM?

INI MENUNJUKKAN BAHAWA MAHFUZ MENIPU..!!!

Lagipun, siapa Mahfuz untuk berkata demikian? Dia bukan Ketua Pembangkang dan dia bukan Presiden atau Mursyidul Am PAS! Apakah kata-kata dari Naib Presiden dari parti yang "dikeldaikan" DAP selama ini mampu menafikan kenyataan Pengerusi DAP?

Mahfuz nak rasa "tempeleng" dari Gobind Singh, ke?

Pada pandangan saya, Mahfuz terpaksa menipu untuk menyelamatkan keadaan PAS yang tersepit dengan kenyataan Karpal itu.

PAS sedar bahawa kenyataan dari Pengerusi DAP itu akan memburukkan lagi 'sindrom meninggalkan PAS' yang sedang dihadapi parti itu akibat para pemimpinnya yang dilihat seolah-olah 'makan nasi kangkang DAP'.

PAS sedar bahawa mereka semakin hilang sokongan dari umat Islam setelah menolak agenda menyatupadukan ummah dan menjadi "pekakas" DAP kafir harbi dan PKR agen Yahudi.

Jadi, mahu atau tidak, PAS terpaksa mengarahkan Naib Presidennya yang paling bodoh untuk mengeluarkan kenyataan bodoh dan berbohong kepada umat Islam untuk meredakan kebencian umat Islam yang semakin ketara terhadap kebaculan PAS.

Mahfuz yang "gila glamour" memang suka dengan idea yang memberikan publisiti murahan kepadanya dan tidak pernah terlintas di akalnya bahawa dia akan ditertawakan oleh majoriti rakyat Malaysia sama ada Melayu atau bukan Melayu!

Tahniah kepada Mahfuz atas cubaan menipunya yang gagal dan harapan saya agar Mahfuz tidak akan "frust menonggeng" jika dia tidak menjadi Perdana Menteri sampai ke akhir hayatnya. Kalau nak sangat jadi PM, bertandinglah di Israel, mungkin Mahfuz boleh jadi PM atas restu Anwar…

Sumber: Klik sini

PANASSS 18SX..!!! ANWAR SANGGUP BAYAR ZHANG ZIYI UNTUK SEX..???!!!

Posted: 30 May 2012 05:39 AM PDT


Aku rasa, Amwar Ibrahim takde masalah nak bayar artis terkenal Hong Kong ni dengan bayaran lumayan memandangkan dia memang gemarkan "China Doll".

Kalau Zhang Ziyi boleh "jual" pada Bo Xilai, tak mustahil kalau dia juga boleh "jual" pada Anwar, kan?

Jadi, pada Kak Wan dan Nurul Izzah...harap pantau pergerakan Anwar tu. Nampak dah gatal semacam dah tu. Silap-silap nanti dia suruh Azmin contact Zhang Ziyi pulaaaakkk..!!! Heh!


Pelakon Terkenal China, Zhang Ziyi Dibayar RM347 Juta Untuk Seks!

Media China hari ini kecoh dengan pendedahan skandal seks bekas pegawai tertinggi kerajaan mereka, Bo Xilai yang kini didakwa membayar sejumlah wang untuk hubungan seks bersama aktress & selebriti terkenal Zhang Ziyi.

Bo Xilai di'katakan membayar sebanyak RM2.9 juta kepada aktress tersebut untuk hubungan seks buat pertama kali sekitar tahun 2007 setelah mereka dikenalkan oleh rakan.

Rakan Bo Xilai yang sama, Xu Ming di'katakan menawarkan RM4.9 juta untuk Zhang Ziyi kembali ke ranjang bersama bekas pegawai kerajaan China itu.

Laporan juga menyebut yang pelakon wanita berusia 33 tahun itu telah tidur bersama Bo Xilai sekurang kurang'nya 10 kali di'antara tahun 2007 dan 2011 di Beijing, China.

Media China turut melaporkan yang kegiatan pelacuran Zhang Ziyi bukan sahaja melibatkan Bo Xilai malah beberapa lagi orang kaya & ternama China yang sehingga ke hari ini mencecah angka RM347 juta nilai keseluruhan aktiviti beliau selama ini. (via Asia One News)

Berita skandal ini di'katakan menjadi sebab utama kenapa Zhang Ziyi tidak hadir ke Festival Filem Cannes 2012 sedangkan filem terbaru beliau Dangerous Liaisons di'tayangkan buat pertama kali di sana. (petikan dari Rotikaya.com)

PERHATIAN..!!! KALAU KORANG JUMPA MAMAT NI LUDAH JE MUKA DIA..!!!

Posted: 30 May 2012 04:32 AM PDT

AKU TAK NAK CAKAP BANYAK. KALAU KORANG JUMPA INDIVIDU KURANG AJAR KAT GAMBAR ATAS NI...LUDAH JE KAT DIA...LEBIH AFDHAL KALAU KORANG BUAT "STARLITE" KAT DAHI DIA...BOLEH?

PATUTNYA, HALAU JE MAMAT NI KELUAR DARI NEGARA NI.. AKU HARAP DYMM SULTAN JOHOR HARAMKAN MANUSIA LAHANAT NI MASUK NEGERI JOHOR...!!!

KERANA APA? TENGOK KAT BAWAH NI...

LAYAK TAK DIA DITERAJANG..?

PANASSS..!!! PAS BAKAL TUMBANG DI BALING..!!!

Posted: 30 May 2012 03:07 AM PDT



Best betoi kalau buat kerja ada partner ni. Makin lama, makin ganas! Heh! Semalam, aku dan rakan Kedahan69ers.com dan beberapa rakan blogger Kedah baru balik dari Baling. Perghhh..!!! Macam-macam isu brooo..!!!

Kedahan69ers.com dah main isu ni semalam. Selama ni, bila kami keluarkan isu ni, ramai yang ingat kami serkap jarang, dapat maklumat tak betul dan tak buat homework. Nah! Ambik nihhh..!!!

Hangpa tak percaya, hangpa pegi turun ke Kampung Iboi atau Kampung Bokbak. Kalau nak best lagi, pi jumpa abang-abang dan pakcik-pakcik kat area tu...heh!

Paling best...penyokong PAS yang pacak bendera PAS depan rumah pun marah pasal kes bekalan air depa yang dicemar oleh aktiviti pembalakan "Azizan Timber & Trading" tu..! Muahahahaa...!!!

Kesian! Orang PAS pun rakyat, Orang UMNO pun rakyat. Tapi depa semua dizalimi dan dianiaya oleh ADUN PAS Kupang, Cikgu Jo dan PAS Kedah..!!! Heh! Naya woooo..!!!

BALING – Para penduduk kampung di sekitar kawasan Hutan Simpan Gunung Inas meradang terhadap kegiatan balak yang tidak dipantau sewajarnya sehingga mencemarkan sumber bekalan air bersih untuk kegunaan harian mereka di sini.

Malah mereka mencabar agar Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Razak, dan Exco Kerajaan PAS Negeri untuk turun padang melihat sendiri penderitaan rakyat di situ hasil pemerintahan "Kedah Sejahtera"nya.

Menurut mereka, sumber air yang digunakan untuk memasak, minuman, membasuh pakaian dan lain-lain kegiatan harian mula tercemar sejak aktiviti pembalakan dilakukan di kawasan tersebut pada tahun lalu.

Salah seorang wakil penduduk Kampung Iboi, Abdul Razak Che Ahmad, 51, air sungai di Lata Chelak yang menjadi sumber utama bekalan air di lima buah kampung di situ bertukar keruh dan tiada sebarang usaha dari pihak Kerajaan PAS Negeri Kedah untuk mengatasi masalah tersebut.

"Kami dah buat aduan dah.. ada buat melalui JKKP, MKK, suruh ambil tindakan la..sebab saluran tu ada kat depa…

"Kami ada bawak pi kat JKKP..JKKP bawak pi kat wakil rakyat kami..wakil rakyat kami dah bawak ke atas tanya depa..tapi wakil rakyat depa kata 'takpa lah..takpa lahh..takpa lahh"..

"Tapi ni dia la rakyat dok makan..bukan ahli-ahli UMNO ja yang dok makan air ni..orang-orang PAS un dok makan air ni..dengan wakil-wakil rakyat PAS pun dok makan air nih.. Tapi takpa la dia ada SADA..depa boleh hantar air pi kat dia..kami ni..?!" ujarnya dalam nada yang marah dan kesal terhadap Kerajaan PAS Negeri Kedah.

Menurut Harun Jusoh, 51, atau lebih dikenali sebagai Pak Teh di kalangan penduduk di situ, selain menjadi sumber bekalan air bersih, Lata Chelak juga merupakan sebuah lokasi pelancongan utama di daerah Baling.

Namun setelah airnya bertukar menjadi keruh, tiada seorang pelancong pun yang datang di situ untuk tujuan berkelah atau rekreasi sehingga menjejaskan peluang ekonomi dan menghilangkan tarikan pelancongan di kawasan air terjun itu.

Wakil kaum ibu, Hamidah Md Nor, 36, dari Kampung Bokbak turut menyatakan rasa kesalnya apabila pakaian yang dibasuh menggunakan air yang bersumber dari Lata Chelak itu bertukar menjadi perang dan kekuning-kuningan ekoran airnya yang keruh berbanding dahulu.

"Susah la kami kalau nak basuh pakaian…terutama pakaian sekolah anak-anak la.. yang putih tu akan jadi warna perang-perang la, tak elok untuk pergi sekolah.

"Memang kami rasa kecewalah kerana perkara ni dah berlaku dari tahun lepas lagi… Nak suruh depa (Exco Kerajaan PAS Kedah) mai sendiri lah.. mai tengok..", katanya di sini hari ini.

Menurut Abdul Rani Salleh, 56, atau nama panggilannya Pak Tam, air di rumahnya bertukar menjadi merah, berkarat dan menyebabkan keladak air kotor berkumpul di takungan air simpanan air di rumahnya.

"Air di rumah kami ni dah jadi merah dah..berkarat! Kalau boleh ni kami nak depan hentikan aktiviti balak tu segera..serta mertalah..sebab ia mencemar sumber air bersih yang disalurkan ke rumah kami", katanya ketika ditemui di Lata Chelak hari ini.

Sehubungan itu, para penduduk Kampung Iboi, Kampung Bukit Iboi, Kampung Masjid Iboi, Kampung Bokbak dan Kampung Padang Hang menggesa agar pihak Kerajaan PAS Negeri Kedah untuk datang ke situ bagi melihat sendiri kesengsaraan rakyat.

Menurut mereka, tiada gunanya mencanang slogan "Kedah Sejahtera" di seluruh negara sedangkan keadaan rakyat terbukti sengsara dan tidak dipedulikan begitu saja oleh Kerajaan PAS Negeri Kedah. 

HANYA 18SX SAHAJA..!!! KESIAN...3 BERADIK DIHINA KERANA "NENEN".. GUAN ENG BOLEH JOIN?!

Posted: 30 May 2012 01:34 AM PDT


Mereka tidak minta dilahirkan begini, namun takdir menentukan ketiga-tiga beradik lelaki dari Dominica ini dikesan mempunyai ketidakstabilan hormon dalam tubuh badan mereka atau lebih dikenali dengan Gynecomastia.

Kesannya, kesemua mereka mempunyai payudara seperti seorang wanita.

Dek kerana fizikal mereka yang dikatakan aneh dan ganjil dari lelaki-lelaki lain, mereka sering dipukul, diganggu dan diejek oleh masyarakat sekeliling.

Namun, kini semuanya berubah apabila 'payudara' mereka telah pun dibuang melalui proses pembedahan di salah sebuah hospital di sana.


Gynecomastia atau Gynaecomastia adalah perkembangan tidak normal di mana kelenjar susu di bahagian payudara kaum lelaki membesar dan menyebabkan mereka mempunyai bentuk fizikal seperti wanita.

Keganjilan mempunyai payudara atau mempunyai hormon ini adalah mungkin disebabkan oleh keturunan atau pun memiliki hormon wanita yang diwarisi dari si ibu.

Golongan lelaki yang terdedah untuk mempunyai hormon tidak stabil ini adalah remaja dan golongan tua apabila mereka mengalami gangguan metabolisma.

Bagaimanapun, nisbah untuk mengalami ketidakstabilan hormon ini bukanlah disebabkan proses kegemukan atau obesiti bagi sesetengah individu.

Tetapi, pakar-pakar kajian masih lagi melakukan kajian mengenai proses hormon yang ganjil ini.

Pakar-pakar telah pun mengeluarkan kajian mereka dan mengatakan punca gynecomastia masih lagi tidak dapat disahihkan kepada satu-satu sebab walaupun ia disebabkan oleh kadar hormon sex hormone-binding globulin (SHBG) yang tinggi dalam tubuh badan kaum lelaki. - Mynewshub.my

PEDAS CILI APIII..!!! KALAU NAMA PUN PAKATAN HARAM, APATAH LAGI LOGONYA..!!!

Posted: 30 May 2012 12:04 AM PDT

pakatan haram logo

Logo-logo dan lambang-lambang parti gabungan pembangkang sekali lagi menjadi isu panas apabila Timbalan Pengerusi SPR, Wan Ahmad Wan Omar menyatakan bahawa Pakatan Haram tidak akan dibenarkan untuk menggunakan logo sendiri pada PRU ke-13.

Menurut beliau, penegasan itu dibuat memandangkan Pendaftar Pertubuhan (ROS) masih belum meluluskan pendaftaran gabungan tersebut.

Justeru itu, SPR dijangka tidak akan membenarkan mana-mana parti pembangkang untuk menggantung atau memacak bendera parti yang tidak bertanding di DUN atau Parlimen yang tidak berkenaan pada PRU ke-13 nanti.

Ternyata kenyataan itu agak mengganggu emosi Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub, yang dihalau Nik Aziz dari Kubang Kerian kembali ke negeri asalnya, Johor.

Dalam kenyataannya kepada Harakahdaily semalam, Salahuddin seolah-olah "merajuk" apabila mengharapkan agar rakyat kenal dengan lambang atau logo parti Pakatan Haram pada PRU ke-13 yang bakal diadakan tidak lama lagi.

Selain itu, Salahuddin turut merungut kononnya ROS tidak meluluskan permohonan pendaftaran Pakatan Haram dan menyalahkan pihak pendaftar itu selain menuduh pihak kerajaan BN menjadi dalang menghalang kelulusan permohonan tersebut.

Persoalannya, walaupun SPR menegaskan bahawa parti tidak bertanding tidak boleh menggantung atau memacak bendera mereka di DUN atau Parlimen yang dipertandingkan, apakah Pakatan Haram selama ini menghiraukan larangan tersebut?

Sebagaimana maklum, Pakatan Haram sememangnya terkenal dengan sifat mereka yang tidak mengikut undang-undang atau larangan yang dikenakan oleh SPR itu pada PRU atau PRK yang berlangsung sebelum-sebelum ini.

Itu memang perangai mereka sejak azali dan sangat sukar untuk diubah memandangkan mereka memang semulajadi tidak bertamadun begitu.

Mengenai pendaftaran Pakatan Haram sebagai parti gabungan pembangkang yang sah, isu tersebut telah pun dijelaskan oleh ROS pada 10 November tahun lalu melalui Ketua Pengarahnya, Datuk Abdul Rahman Othman.

Menurut Abdul Rahman, permohonan pertama yang dibuat oleh bekas pemimpin PKR, Datuk Zaid Ibrahim adalah terbatal secara automatik selepas beliau keluar PKR pada November, 2010.

Ini adalah memandangkan undang-undang daftar pertubuhan menetapkan bahawa mana-mana pemohon yang membuat permohonan tersebut keluar dari parti yang dipohon pendaftarannya itu, maka permohonan itu akan terbatal secara automatik.

Dari itu, sebagai mereka yang mengaku "bijak pandai", "berpengalaman", "mahir undang-undang" dan "profesional", Pakatan Haram sepatutnya faham sangat dengan prosedur dan ketetapan tersebut.
Namun sejak itu, ROS tidak pernah pula mendapat sebarang permohonan baru dari pihak Pakatan Haram sehingga kini!

Maka jelaslah bahawa Pakatan Haram memang tidak serius untuk mendaftar gabungan parti mereka secara sah! Sebab itulah juga saya menggunakan nama "Pakatan Haram" bagi mewakili "perjanjian syaitan" antara DAP, PAS dan PKR!

Dan kini, ketika bahang PRU semakin terasa dan dikatakan Parlimen bakal dibubarkan tidak lama lagi oleh Datuk Seri Najib, mereka sekali lagi cuba menggunakan isu "logo" Pakatan Haram untuk menagih simpati rakyat dan memburuk-burukkan keadaan.

Itu adalah satu lagi perangai mazmumah di dalam Pakatan Haram yang diterapkan pada diri mereka sejak zaman berzaman. Saya sendiri pun tidak tahu sampai bila mereka akan terus hidup di dalam kegelapan itu.

Akhirnya, kalau dikatakan "haram", memang perangai pun macam "haram" juga barangkali. Harap-harap mereka berubah dan insaflah selagi hayat dikandung nyawa. Jika Tunku Aziz boleh sedar sebelum terlewat, mengapa pula mereka tak boleh?

Sumber: Klik sini

PEDASSS BERAPIII..!!! MAMPUKAH KIT SIANG COVER RAHSIA DAP YANG DIDEDAHKAN KARPAL INI..???!!!

Posted: 29 May 2012 10:31 PM PDT

"SELAGI saya hidup, saya akan berjuang untuk melihat seorang bukan Melayu menjadi Perdana Menteri. Saya tidak pasti sama ada hasrat untuk melihat bukan Melayu menjadi Perdana Menteri termakbul dalam era saya, namun saya tetap akan memperjuangkan impian ini," – Karpal Singh, 24 Mei 2012.
Kata-kata diatas adalah apa yang terbit dari mulut Pengerusi DAP, iaitu pemimpin parti yang paling berhak dan boleh mengeluarkan kenyataan bagi sesebuah pertubuhan yang dipercayai direkod oleh wartawan Utusan Malaysia pada 24 Mei yang lalu.

Sepanjang pengalaman saya sebagai wartawan, tidak pernah sekali pun saya melihat rakan wartawan dari Utusan yang tidak merekodkan kenyataan pemimpin politik dengan perakam suara.

Maklumlah, orang politik memang suka bermain kata-kata dan kenyataan mereka wajib direkod sebagai bukti para wartawan berkenaan. Itu perkara biasa.

Namun, kerana kenyataan itulah juga, Penasihat Parlimen DAP, Lim Kit Siang yang lebih rendah jawatannya menghubungi Karpal melalui telefon untuk mengetahui maksud kata-kata Pengerusi DAP yang disiarkan Utusan itu.

Dalam kata lain, Kit Siang mendapati bahawa ada yang tidak kena pada kenyataan yang dibuat oleh Karpal itu. Sebab itu dia menghubungi ketuanya itu untuk mendapat kepastian.

Tapi, tiba-tiba saja Kit Siang menyalahkan Utusan, kononnya akhbar itu tidak memahami dan tidak melaporkan perkara sebenar yang dinyatakan oleh Karpal.

Persoalannya, benarkah Utusan tersalah lapor tentang apa yang dinyatakan oleh Karpal kepada wartawannya itu? Apakah Utusan sengaja suka-suka mereka-reka cerita dan membuat berita palsu mengenai Karpal Singh?

Siapa yang berani memutar belit kata-kata Karpal Singh? Sedangkan semua wartawan tahu bahawa dia adalah seorang peguam yang suka menyaman mana-mana pihak yang cuba "memutar belit" kenyataannya.

Setahu saya, sekiranya mana-mana pihak yang salah lapor tentang kata-katanya, Karpal tidak akan teragak-agak untuk membuat kenyataan balas meminta pihak tersebut meminta maaf secara terbuka atau mereka baka berhadapan surat saman darinya. Itu perangai Karpal.

Persoalannya, kali ini bukan Karpal yang membantah. Kali ini, Kit Siang pula yang menyebok! Kerana apa? Kerana Kit Siang sedar bahawa kenyataan Karpal itu akan menimbulkan kontroversi yang merugikan DAP dan Pakatan Haram!

Lagipun, mungkin Kit Siang sedar bahawa Karpal telah "terlepas cakap" dan mendedahkan "rahsia dalaman parti" kepada umum! Dan mungkin kerana itulah maka Kit Siang terpaksa menyalahkan Utusan, kononnya akhbar itu tersalah lapor…

Meneliti kenyataan Karpal itu, apa yang saya faham bahawa perjuangan Karpal (DAP) ialah untuk memperjuangkan seorang individu bukan Melayu untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia. Itu perjuangan Pengerusi DAP itu.

Walaupun dia tidak pasti sama ada sempat atau tidak untuk melihat seorang Perdana Menteri dari kalangan seorang bukan Melayu, dia bertegas untuk terus memperjuangkan niat perjuangannya itu selagi hayatnya masih ada. Itu tekad Pengerusi DAP itu lagi.

Jadi, isu yang timbul dari kenyataan Karpal tersebut ialah mengenai perjuangan Perngerusi DAP yang mahukan seorang Perdana Menteri dari kalangan bukan Melayu. Itu faktanya dan saya fikir bahawa semua orang yang mahir bahasa Melayu bersetuju dengan kefahaman saya mengenai kenyataan Karpal itu.

Rasnya, Kit Siang tidak punya alasan konkrit untuk menyelamatkan keadaan memandangkan apa yang dinyatakan oleh Karpal itu dipercayai direkod oleh perakam suara milik wartawan Utusan yang melaporkan kenyataan tersebut.

Persoalan yang terakhir dari saya, siapakah yang akan menjadi Perdana Menteri sekiranya Pakatan Haram berkuasa di negara ini?

Semua orang tahu bagaimana Anwar tergila-gilakan jawatan Perdana Menteri. DAP pula sudah menyatakan bahawa mereka mahu Perdana Menteri dari kalangan bukan Melayu (khabarnya Guan Eng!). Dan PAS hanya akan "mengangguk" dan "ikut saja" kehendak DAP dan PKR…

Siapakah antara mereka yang akan berjaya menjadi Perdana Menteri? Anwar atau Guan Eng? 

Pemimpin PAS? Maaflah, PAS terpaksa dikeluarkan dari senarai calon PM memandangkan mereka hanya "keldai" yang dipergunakan oleh DAP dan PKR…

Sumber: Perak Today

TONY-KAMARUDDIN NAIK MAS FIRST CLASS DAN “MAMAT” TU BUANG DUIT MAS...

Posted: 29 May 2012 09:03 PM PDT

Baru-baru ni kawan-kawan aku ada dedahkan tentang dua orang BOD Air Asia, Tony Fernandes dan Kamaruddin Meranun yang dapat tiket penerbangan MAS first class secara percuma.

Actually, pendedahan tu dibuat oleh YB Wee Choo Keong di blognya.

Dan "privillege" yang diberikan MAS kepada dua orang yang dianggap "musuh" MAS tu dah menyebabkan kawan-kawan aku di Blog House, termasuk Parpukari bengang...

Aku faham, MAS beri privillege tu pada Tony dan Kamaruddin sebab diorang sempat jadi BOD MAS masa "swap share" hari tu. Dan kini mereka adalah "bekas BOD" MAS setelah "swap share" tu ditarik balik...

Pada aku, biar apa pun alasannya, MAS tak perlu beri layanan begitu istimewa pada kedua orang kuat Air-Asia tu. Maksud aku, diorang dah cukup kaya untuk diberi layanan begitu dan rasanya, diorang pun tak perlukan layanan begitu...

Pada aku, kalau Tony atau Kamaruddin nak naik MAS, walaupun di ekonomi class, mereka perlu bayar penuh macam penumpang lain jugak! Apatah lagi kalau diorang naik first class...

Sebab? Sebabnya, MAS tu tengah "sakit" dan perlukan duit. At least, walaupun "ciput" saja bayaran first class dari Tony atau Kamaruddin, at least ia mampu tunjukkan tanggungjawab nak membantu kepada pemulihan kewangan MAS..!

Lagi satu, kawan-kawan aku pun ada jugak komplen pasal "seseorang" yang pandai-pandai "up-grade" seat ekonomi kepada seat First Class...

Apa? Dia ingat jawatan dia yang besar tu membolehkan dia buat sesuka hati je bila naik MAS? Beli tiket untuk ekonomi...tapi bila ada sikit problem personal, dia guna kuasanya untuk up-grade seat ekonomi kepada seat First Class..!

Mana boleh bro! Harga ekonomi class tu murah dan jauh bezanya dengan business class! Macam tu ke bro nak jaga syarikat? Dah la tak bayar bila up-grade class tu...ingat MAS tu company sendiri ke?

Err...sapa nama "mamat" tu? Err... Dann..Danny...alaaa.. yang macam orang putih tu la... Heh!

Aku setuju dengan artikel ABITW baru-baru ni yang mahukan agar "mantan" BOD yang dapat travelling privilleges tu dihapuskan saja. Bagi la support sikit..."mantan-mantan" tu semuanya kaya-kaya belaka. Diorang takkan miskin kalau bayar service MAS yang diorang guna tu..bayar la harga tiket tu macam orang lain...


Lagi satu, aku dengar sorang "so-called Advisor" tu dapat RM30k per month walaupun dia tidur je kat rumah dan dikatakan tak ambil tahu bila MAS dalam keadaan "tenat". Berhentikan je la "dia" tu. 

Lagipun, apa "advise" yang dia kasi kat MAS? Aku risau kalau tabiatnya yang "suka tidur" tu akan menjangkit kat MAS...lingkup la kalau macam tu..!!!

GEMPARRR..!!! MAHFUZ MENGAKU AKALNYA LEBIH HEBAT DARI TUN DR. MAHATHIR..!!!???

Posted: 29 May 2012 07:31 PM PDT

BARU-BARU ini, Ahli Parlimen PAS paling berIQ rendah dalam sejarah, Mahfuz Omar secara sinis mengucapkan 'tahniah' kepada negarawan ulung, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang kononnya pandai membuat rakyat tertawa.

Dalam fikiran Mahfuz, dia cuba mempermain-mainkan kenyataan Tun M yang mengatakan bahawa Pakatan Haram sedang bersiap sedia untuk memporak-perandakan negara sekiranya tewas pada Pilihanraya Umum ke-13 nanti.

Menurut Tun M, Pakatan Haram sedar bahawa mereka takkan dapat memenangi PRU ke-13 melalui saluran demokrasi dan beliau menjangkakan para pembangkang akan mencetus huru-hara serta demonstrasi jalanan dengan menggunakan alasan kononnya "pilihanraya yang tidak adil".

Mengikut otak dungu Mahfuz, kenyataan Tun M itu memberikan isyarat bahawa rakyat Malaysia kononnya perlu memberikan undi kepada Pakatan Haram sekiranya mereka mahu negara ini aman.
Begitulah tahap otak dan akal seorang Naib Presiden PAS yang bernama Mahfuz Omar.

Dia suka bercakap, tapi dia tidak sedar bahawa rakyat akan ketawa pada setiap perkataan bodoh yang terbit dari mulutnya.

Lagi dia bercakap, lagi banyak perkara bodoh terbit dan lebih ramai rakyat yang mentertawakannya. Nama timangan pun "Mr. Bean PAS", kan?

Sebenarnya, apa yang Tun M maksudkan ialah pihak pembangkang telah mempergunakan Ambiga, Bershit, beberapa NGO dan para penyokongnya melalui himpunan-himpunan Bershit untuk "mempotray"kan di minda rakyat kononnya "plihanraya di negara ini kotor dan tidak adil".

Jadi, jika rakyat terpengaruh dengan propaganda jahat dan permainan Pakatan Haram itu, maka Pakatan Haram ada alasan untuk mencetus huru-hara, demonstrasi ganas, memporak-perandakan negara dan mungkin akan melarat kepada "perang saudara"!

Maksud Tun M, Pakatan Haram sememangnya sedar bahawa mereka tidak akan menang walaupun SPR yang berlaku adil selama ini, sekali lagi berlaku adil pada PRU ke-13 ini, dan satu-satu caranya mereka mampu berkuasa ialah dengan mencetus kekacauan serta keganasan melampau di Malaysia.

Sekiranya huru-hara dan kekecohan itu berlarutan, berkemungkinan besar Anwar melalui sahabat-sahabat karib Yahudinya akan melobi pihak Amerika Syarikat dan kuasa-kuasa besar dunia lain untuk campur tangan dan mencemar kedaulatan negara.

Pada saya, pandangan Tun M itu ada kebenarannya.

Beliau hanya meluahkan rasa bimbangnya mengenai keputusan PRU ke-13 kerana beliau tahu bahawa Datuk Seri Najib kini mendapat sokongan besar dari majoriti rakyat Malaysia!

Tun M berkata begitu kerana beliau yakin dengan kekuatan Najib dan negarawan yang menjadi arkitek kemodenan negara itu sedar bahawa Najib mampu menang 2/3 pada PRU ke-13 yang akan berlangsung tidak lama lagi.

Namun, yang tidak fahamnya ialah Mahfuz Omar! Seorang manusia malang yang kini dibenci oleh majoriti rakyat Pokok Sena yang menyesal mengundinya pada PRU ke-12 dahulu.

Rakyat Pokok Sena marah sebab Mahfuz sebok "menyalak" di ibunegara dan jarang-jarang sekali pulang ke kawasan untuk mengambil tahu tentang keadaan rakyat yang diwakilinya.

Sedarkah Mahfuz bahawa dia semakin ditolak dan dibenci di Kedah? Saya dimaklumkan bahawa PAS "pening kepala" memikirkan dimanakah Parlimen paling sesuai untuk Mahfuz tandingi pada PRU ke-13 ini.

Khabarnya, ada yang mencadangkan dia dihantar bertanding di Sarawak atau Sabah.

Ada pula yang mencadangkan agar dia bertanding di Pekan atau Pagoh. Tapi yang paling banyak ialah cadangan supaya dia tidak bertanding langsung pada PRU ke-13 ini.

Sekiranya Mahfuz tidak dipertandingkan pada PRU ke-13, punahlah harapannya untuk menjadi Perdana Menteri atau sekurang-kurangnya Menteri Besar Kedah.

Mahfuz dikatakan sudah lama "aim" jawatan-jawatan tersebut!

Saya yakin, sekiranya Mahfuz tidak dipertandingkan, berkemungkinan besar dia akan meletak semua jawatannya di dalam PAS, keluar dari parti itu dan dia diyakini akan melompat masuk DAP menggantikan Tunku Aziz yang sudah insaf!

Maka bolehlah dia jadi calon PRU..!!! Itu angan-angannya, kan?

Sumber: Perak Today

LAWAK PAGI INI... POK NIK MAKIN CONDONG KE ARAH SYURGA ATAU NERAKA..?

Posted: 29 May 2012 06:08 PM PDT


Aku sebenarnya kesian kat Pok Nik ni... Di akhir-akhir usianya, dia banyak sedekah ke arah neraka... 

Dia bercakap dan berfatwa pun... banyak ke arah neraka... 

Perjuangan dia pun makin lama makin melencong ke arah neraka jugak...

Tapi, aku tak la kata dia akan masuk neraka. Lagipun, syurga neraka tu milik Allah dan Dia yang akan tentukan...tapi aku pelik la dengan tabiat Pok Nik Ajis ni...cuba tengok kat atas tuhhhh...!

Apa Yang Tersirat

Posted: 30 May 2012 01:26 PM PDT

Apa Yang Tersirat


WWW1: Komen Nizar kena Tempelak

Posted: 29 May 2012 03:58 PM PDT

Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Idris Sultan Ibrahim menjelaskan bahawa kerabat diraja Johor tidak mengambil duit daripada kerajaan sejak Almarhum Sultan Ibrahim Sultan Abu Bakar.

Baginda berkata perkara itu boleh disahkan oleh Menteri Besar Johor Datuk Abdul Ghani Othman atau mana-mana pegawai kerajaan.

Baginda berkata demikian dalam Twitternya, Isnin, sebagai menjawab kritikan bekas menteri besar Perak Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin berhubung laporan bahawa Sultan Johor memenangi bidaan untuk nombor plat WWW 1 pada harga RM520,000.

Mohammad Nizar dalam Twitternya menyatakan bahawa jumlah wang yang besar itu boleh diguna untuk membantu orang Melayu yang miskin di negeri itu membeli rumah.

"Duit yang diperuntuk kepada ayahanda saya (Sultan Ibrahim ibni Almarhum Sultan Iskandar) dan saya setiap bulan sebagai Sultan dan Tunku Mahkota dimasukkan ke dalam Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim.

"Tujuan yayasan itu (Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim) ialah untuk rakyat dan bagi membantu kerajaan negeri Johor," kata baginda.

"Saya sendiri, semasa menjadi Raja Muda, tidak pernah mengambil satu sen dari kerajaan sehingga hari ini. Ia adalah duit rakyat. Jadi sebelum anda membuka mulut, selidik dahulu," tegas baginda. - BERNAMA

Cucu Tok Selampit

Posted: 30 May 2012 01:26 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Krisis Air Selangor - Khalid Ibrahim Cakap Guna Kepala Lutut

Posted: 30 May 2012 08:30 AM PDT


Ramai yang ketawa tidak ingat dunia bila membaca cadangan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim yang bercadang untuk mengalirkan air dari Tasik Kenyir, Terengganu ke Selangor bagi mengatasi krisis air yang dijangka melanda negeri tersebut pada 2014. Kononnya mengikut Khalid, paip air baru itu nanti akan dibina mengikut paip gas sedia ada di Banjaran Titiwangsa yang menghubungkan Terengganu dan Selangor bagi tujuan tersebut. 

Tapi si pandir ini telah dimaklumkan atau tidak bahawa air dan gas tidak mempunyai berat yang sama, dengan air adalah jauh lebih berat dari gas. Uji kaji mudah, cuba tuangkan air berkabonat ke dalam gelas, apa yang 'meletus-meletus' di atas, dan apa yang tertinggal dibawah? Sudah tentulah gas yang akan meletus-letus di atas dan air yang akan tinggal dibawa.

Justeru untuk merealisasikan cadangan Khalid itu maka akan menjadi satu kerja pulak lagi untuk membina sistem pam air tekanan tinggi yang mampu menolak air dari Tasik Kenyir melalui Banjaran Titiwangsa untuk menyalurkan air ke Selangor. Berapa kos dan tenaga manusia yang diperlukan, itu satu perkara yang Khalid tidak terfikir hingga sekarang. Sudah tentu pam ini tidak boleh gagal atau rakyat Selangor akan dilanda 'kemarau air terawat', waima dimusim hujan.

Kenapa Khalid memilih jalan susah sedangkan jalan mudah sudah ada, itu sedikit mengelirukan. Yang perlu dilakukan Khalid sekarang ialah meneruskan projek penyaliran air dari Sungai Pahang ke Selangor (Loji Langat 2) seperti yang telah dimulakan kerajaan BN terdahulu, itu saja. Projek itu pun sudah separuh jalan dan hampir siap kalau bukan kerana pelbagai masalah dan tekanan yang diberikan kerajaan pimpinan Khalid Ibrahim sehingga menyebabkan projek tersebut terhenti.

Ini menunjukkan tahap kepimpinan Khalid yang sebenarnya. Berlawanan dengan pendapat ramai penyokong Pakatan Rakyat, Khalid terbukti tidak sebijak mana dan hanya layak menguruskan estet, bukan sebuah negeri yang ada banyak masalahnya sendiri. Memang kalau dilihat kebelakang, sejak 4 tahun lepas Khalid mengutarakan banyak cadangan, tapi dalam banyak-banyak cadangan itu, hampir tidak ada satu pun yang dilaksanakan hingga kini. Ambil contoh cadangan menggunakan air lombong sebagai sumber alternative bekalan air di Selangor.  

Setakat hari ini, sudah berapa banyak lombong yang dikenal pasti mampu menjadi sumber alternatif air seperti yang dicadangkan Khalid? Satu hal yang lain, sudahkah Khalid menjumpai jalan terbaik merawat air lombong yang dicemari dengan sisa logam berat (heavy metal contamination) yang biasa dikaitkan dengan kegiatan perlombongan seperti Boron dan sebagainya bagi membolehkan air tersebut selamat diminum?

Adalah sebab kenapa tidak ada negeri-negeri di Malaysia yang menggunakan air lombong sebagai sumber minuman, kerana ia tidak selamat. Yang sebetulnya bukan air lombong sahaja yang tidak selamat di Selangor, air sungai di Selangor juga dikenalpasti sudah tidak boleh dirawat untuk dijadikan air minuman kerana teruk tercemar oleh sisa industri yang tidak terkawal di negeri tersebut sejak Pakatan Rakyat mengambil alih.

Pendek kata, ada banyak masalah berkaitan dengan air ini di Selangor kalau nak dikisahkan.  Kalau dibiarkan tanpa tindakan segera, rakyat Selangor hanya tinggal 2 pilihan – tukar kerajaan sedia ada kepada kerajaan Barisan Nasional semula atau menghadapi risiko penyakit yang disebabkan oleh minum air dari sumber tercemar.

Alahai Pakatan Haram! Rantai Kesihatan PM Najib Razak Pun Nak Jadi Isu Ka?

Posted: 30 May 2012 05:45 AM PDT


CTS pun tak faham kenapakah isu rantai Perdana Menteri Najib Razak masih menjadi tohmahan juak-juak Pakatan Haram terutama dari cybertroopers mereka. Isu pemakaian rantai berkenaan bermula ketika kunjungan PM Najib Razak melawat ke Temerloh untuk agihkan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M). Di dalam majlis tersebut dua beranak yang terpisah lebih dua dekad  berjaya ditemukan dalam majlis agihkan BR1M.

Laporan Buletin Utama bertarikh 07 April 2012, mengenai perkara di atas, boleh ditonton di bawah:




Juak-juak Pakatan Haram mula jadikan isu berkenaan dengan mendakwa PM DS Najib Razak memakai rantai emas, selepas sahaja melihat gambar dan rakaman Buletin Utama seperti di atas. Namun, pada waktu itu rata-rata masih ragu-ragu untuk mempercayai tentang dakwaan tersebut kerana paparan video serta gambar tidak berapa jelas.

Keadaan kembali hangat apabila PM DS Najib Razak hadir untuk merasmikan Himpunan Jutaan Belia 2012 (HBN2012) pada Hari Sabtu lepas. Ini disebabkan oleh gambar yang diambil oleh beberapa blogger termasuk rakan blogger Jawa Bernam lebih jelas kelihatan rantai tersebut. Imej PM DS Najib Razak pada HBN2012 jelas menunjukkan beliau memakai rantai. Namun, apa yang pasti, ianya bukan bukan rantai emas.


Kini terdapat trend di mana kebanyakkan dari kita memakai rantai kesihatan. Antara yang popular dan mendapat testimoni positif dari pengguna adalah rantai kesihatan 'LOKET QUANTUM SKALAR ENERGY. Loket Quantum Skalar Energy diperbuat daripada larva gunung berapi di Jepun dan German. Lahar Tenaga Skalar yang terbaik adalah dari Jepun dan Jerman berdasarkan faktor cuaca dan alam. Kualiti yang paling utama dalam Loket Quantum adalah bagaimana lahar menyerap tenaga sekeliling semasa letupan gunung berapi. Loket berkenaan dapat menukarkan tenaga sekeliling kepada 4-12u gelombang Tanaga-Bio yang berhubung dengan gelombang tubuh manusia pada 36 ke 37 darjah Celsius. Loket berkenaan mengandungi lebih 70 unsur tenaga bahan mineral. 

Loket berkenaan adalah salah satu projek NASA yang disimpan bertahun-tahun dan akhirnya dibongkar untuk kebaikan manusia. Loket berkenaan dapat digunakan untuk mengubat pelbagai penyakit. Diiktiraf tokoh agama dan doktor perubatan. Ianya amat berkesan untuk darah tinggi (hypertension), sinus, strok, kencing manis (diabetes), cataract, asma, penyakit kulit, lemah tenaga, depression, chronic fatigue syndrome, sakit tulang, athritis, sakit otot, ketagihan rokok, hairloss, sakit sendi, ketagihan alkohol, gout, masalah kesuburan, insomnia dan lain-lain. Malah The Star turut laporkan kesahihan produk LOKET QUANTUM SCALAR ENERGY, di sini

CTS tidak berhasrat untuk mempromosikan loket berkenaan, cumanya apa yang CTS ingin sampaikan PM DS Najib Razak tidak berdosa memakai rantai untuk tujuan kesihatan. Salahkah PM DS Najib Razak untuk memakai rantai kesihatan yang tidak bertentangan dengan Hukum Syarak? Ini berdasarkan Fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan bertarikh 28 Februari 2008 seperti berikut:
Keputusan: 
Ahli-Ahli Jawatankuasa Fatwa telah sebulat suara bersetuju memutuskan bahawa :
a) Pemakaian gelang atau rantai tangan bagi wanita adalah harus kerana ia merupakan perhiasan yang dikhususkan bagi mereka. Ini adalah hukum yang disepakati secara ittifaq. Sebaliknya, diharamkan bagi lelaki untuk memakainya sebagai perhiasan semata-mata kerana ia menyerupai wanita.
b) Pemakaian gelang atau rantai tangan bagi lelaki atau wanita untuk tujuan perubatan atau rawatan adalah dibenarkan berdasarkan keperluan dan hajat dengan syarat:
i. Ia bukan diperbuat daripada emas, perak, suasa atau sutera (bagi lelaki).
ii. Tidak terdapat unsur najis padanya.
iii. Tidak mempercayai atau meyakini bahawa pemakaian gelang tangan tersebut boleh menyembuhkan penyakit tertentu kerana ia dikhuatiri boleh menjerumuskan seseorang kepada unsur khurafat yang boleh menjejaskan aqidah.
iv. Tidak menyebabkan kemudaratan kepada pemakainya.
v. Mendapat perakuan daripada pakar perubatan yang beragama Islam dan telah terbukti secara saintifik bahawa ia merupakan antara kaedah rawatan yang berkesan dalam merawat penyakit.
Walau bagaimanapun, dalam hal ini, Jawatankuasa Fatwa Negeri Melaka telah mendapat nasihat daripada pihak Kementerian Kesihatan Malaysia bahawa terapi bio magnetik bukanlah merupakan kaedah perubatan yang memenuhi piawaian dan tidak dapat dipastikan keberkesanan penggunaannya secara tepat dan jelas dalam merawat serta menghilangkan penyakit.
c) Pemakaian gelang atau rantai tangan bagi lelaki atau wanita yang disertai dengan niat untuk bermegah-megah atau kelihatan bergaya bagi lelaki adalah haram walaupun dengan tujuan perubatan.

Panas! Raja Bahrin Pula Mahu "Lepas Tangan" Dengan Menyuci Dosa Di Dalam PAS

Posted: 29 May 2012 08:00 PM PDT


Berita yang tidak mengejutkan berkenaan Raja Datuk Kamarul Bahrin Ahmad Shah di dalam konteks situasi politik semasa ini CTS perolehi daripada "Media Terengganu" yang bersumberkan kepada sumber asal blog "Penyulawo". Mungkin bagi generasi baru mereka agak kurang mengenali siapa Raja Bahrin Shah ini. Raja Bahrin pernah mengemparkan negara di dalam usaha menyelamatkan anak-anak beliau yang dibawa lari bekas isterinya ke Australia pada tahun 1992. Beliau yang kemudiannya "menyeludup" anaknya di Australia untuk dibawa pulang ke Malaysia melalui Malaysia dengan menggunakan bot. Kes ini ada sikit-sikit ala kisah tragis Natrah. 

Raja Bahrin juga bersama syarikat arkiteknya Seni Bahri adalah pihak yang secara langsung membina Stadium Mizan Zainal Abidin yang bernilai RM292 juta yang terletak berdekatan Lapangan Terbang Sultan Mahmud. Tiada istimewanya stadium ini sehinggalah bumbung stadium ini runtuh dan menjadi bualan Rakyat. Ikuti kupasan mengenai watak talam dua muka yang cuba dimainkan oleh Raja Bahrin.


Barangkali bagi arkitek terkenal Dato' Raja Kamarul Bahrin Shah tampil lantang di pentas ceramah politik PAS salah satu cara untuk membasuh dosanya akibat runtuhnya bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin pada Jun 2009 seperti yang dicanang pembohong bersiri iaitu ADUN Batu Burok, Dr. Syed Azman Syed Ahmad Nawawi. Tatkala pemimpin PAS berlumba-lumba menjadi juara 'runtuh' dengan melontarkan pelbagai tuduhan kepada Kerajaan Terengganu serta UMNO, Raja Bahrin yang juga suami kepada artis jazz Malaysia, Noryn Aziz pula menjadi 'cacing kepanasan'.

Jika sebelum itu, Raja Bahrin tersengih kepuasan setelah berdiri megahnya stadium yang bernilai RM292 juta yang mendapat pujian yang melambung, Raja Bahrin dan syarikatnya, arkitek di Seni Bahri hebat! Selepas runtuhnya bumbung stadium yang terletak berdekatan Lapangan Terbang Sultan Mahmud itu, Raja Bahrin mendahului panel penyiasat dengan mengatakan beliau tiada kuasa penuh mengawal projek tersebut. Maknanya, Raja Bahrin mahu memberitahu dunia runtuhnya bumbung stadium itu bukan silapnya sebagai arkitek, tetapi silap orang lain walaupun setiap bulan pihaknya mengaku menghadiri mesyuarat berkaitan perjalanan projek kebanggaan rakyat Terengganu itu.

Mungkin, ini sikap orang yang mahu lepaskan diri dengan harapan rakyat akan mencari orang lain untuk dipersalahkan termasuklah UMNO. Raja Bahrin yang menjadi arkitek projek berkenaan tidak segan silu menyalahkan pihak lain apabila bumbung stadium itu runtuh dengan alasan menggelikan lubang telinga iaitu pihak lain tidak amanah! Begitu mudah pengikut PAS diperbodohkan! Seorang arkitek yang pakar dalam dunia senibina menggunakan alasan 'tidak amanah' sebab bumbung stadium itu runtuh. Kenapa Raja Bahrin yang juga Pengerusi Amanah Terengganu tidak menjawab secara teknikal, sebaliknya propaganda politik juga yang diminati.

Adakah Raja Bahrin mahu menunjukkan dia pandai bermain politik setelah dikhabarkan mahu diangkat sebagai calon PAS di Parlimen Kuala Terengganu dan DUN Ladang pada PRU ke-13 nanti? Pesuruhjaya PAS Terengganu, Abdul Wahid Endut yang juga penyandang kerusi Parlimen Kuala Terengganu akan memberi laluan kepada Raja Bahrin kerana terlalu banyak komitmen hingga mengabaikan kebajikan rakyat di kawasan itu. Rakyat termasuk penyokong PAS sendiri merungut, Wahid Endut tidak buat apa-apa untuk Parlimen Kuala Terengganu dan hanya menerima elaun setiap bulan dan setiap tahun. 

Di DUN Ladang pula, ADUN PAS kawasan itu, Dato' Tengku Hassan Tengku Omar ditolak rakyat. Buktinya, pada pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu pada tahun 2008, kiraan undi di DUN Ladang menyaksikan PAS tewas. Walaubagaimanapun, ada juga pemimpin dan penyokong PAS sudah mula mempertikaikan cadangan itu dengan alasan status keahlian Raja Bahrin dalam PAS. Bagi yang mengenal parti PAS, status keahlian dalam PAS tidak penting, kerana Tun Salleh Abbas yang menang di DUN Jertih pada tahun 1999 dan dilantik EXCO Kerajaan Negeri bukan ahli PAS pada ketika itu. 

Bagi yang pandai membaca rentak politik, mereka mahu melihat sejauh mana Raja Bahrin akan diheret oleh pemimpin PAS untuk memenuhi agenda politik parti itu. Ada yang melihat, penampilan Raja Bahrin bersama PAS dek kecewa kerana tidak mendapat habuan beberapa projek kerajaan termasuklah pembinaan Masjid Negeri. Jujurlah Raja Bahrin! Menghambur kata dusta di pentas ceramah bersama PAS dan Pakatan Rakyat belum tentu dapat 'lepas kepala' daripada dipersalahkan dalam tragedi bumbung stadium runtuh.

Isu Jirat Cina di Rizab Melayu: Azizan Pekak, Buta Atau Pura-pura Tuli?

Posted: 29 May 2012 06:00 PM PDT


Isu pembinaan jirat Cina komersial di Tanah Rizab Melayu, Karangan, Kulim sudah berlanjutan sejak 2007. Memang mudah bagi Dato' Seri Azizan, selaku Menteri Besar menyalahkan kerajaan terdahulu dalam kes ini. Tetapi Azizan harus sedar bahawa, kerana marahkan kerajaan terdahululah maka rakyat telah bertindak menukar kerajaan di mana Azizan berpeluang menjadi Menteri Besar sekarang. Harapan rakyat agar Azizan boleh berbuat sesuatu - memperbetulkan yang silap dan menambahbaikkan apa yang sedia baik.

Namun, harapan kini bertukar menjadi kemarahan. Azizan bukan sahaja tidak boleh memperbetulkan apa-apa tetapi menambahkanlagi kesilapan dan merosakkan apa yang sedia baik. Negeri Kedah kini berada dalam keadaan 'koma' dan semakin merosot setiap hari. Tidak cukup dengan pembalakan mega yang menghancurkan sistem perairan dan menjejaskan ekologi yang mana habis balak-balak yang masih 'halus' dibedal oleh kontraktor-kontraktor yang tidak bertanggungjawab. Suatu ketika Azizan menjawab beliau tidak punya kuasa menghentikan semua itu kerana ia 'salah kerajaan terdahulu'. Kemudiannya, kontrak yang lama diperbaharui dan Azizan hanya pura-pura tuli  konon tidak tahu menahu mengenainya.  

Begitu juga dengan Kulim Hi-Tech Park, yang suatu masa dahulu dibanggakan sebagai 'Silicon Valley' Malaysia kini muram, tiada pelaburan baru melainkan warga pengurusan Kulim Hi-Tech Park yang baru sahaja yang meriah keluar negara tanpa had. Ada Azizan kisah? Tidak, kerana kemungkinan besar beliau tidak tahu menahu apa-apa. Sikap yang sama diambil oleh Azizan dalam menangani masalah jirat cina di rizab melayu ini iaitu tidak berbuat apa-apa.    

Tapak tanah yang menjadi kontroversi ini terbahagi kepada 3 lot tanah dan dua daripadanya yang berkeluasan 8 hektar masih berstatus Tanah Rizab Melayu manakala satu lagi pula yang berkeluasan 76 hektar dijual kepada orang Cina pada 1926 iaitu sebelum Akta Tanah 1933 diwartakan. Tanah ini sehingga kini masih berstatus Tanah Rizab Melayu. Kawasan inilah yang akan dijadikan jirat Cina komersial di mana pembinaan sedang rancak dijalankan.  

Penduduk-penduduk di sini telah memacakkan papan tanda membantah pembinaan jirat Cina itu. Perhimpunan aman juga dibuat untuk merayu keprihatinan Menteri Besar untuk menyelesaikan masalah ini. Mereka mengharapkan agar kerajaan negeri boleh menggantikan kawasan lain kepada pihak terbabit dan mungkin juga memberikan pampasan sewajarnya untuk menyelesaikan masalah ini. Sebarang bentuk penyelesaian adalah dialu-alukan dengan mengambil kira kepentingan 16,000 penduduk Melayu di kawasan tersebut.  

Sebagai mewakili parti yang menggunakan nama Islam, sikap membisu Azizan dalam perkara ini amatlah mengecewakan. Isu jirat Cina di kawasan kediaman Melayu bukan isu kecil, apatah lagi di atas Tanah Rizab Melayu. Isu ini melibatkan sensitiviti agama dan budaya serta mampu mencetuskan ketegangan kaum. Keengganan Azizan mengambil isu ini secara serius amat mengecewakan rakyat Kedah.  

Mereka tertanya-tanya, kenapakah Azizan tidak mampu memainkan peranan yang sepatutnya untuk mencari jalan terbaik - mungkin dengan meminta kerjasama DAP untuk merasionalkan perkara ini dengan pihak pemaju projek tersebut. Atau mungkinkah benar Azizan kecut perut bila berhadapan dengan isu yang membabitkan kaum Cina? Apakah sudah menjadi 'prinsip' PAS untuk mengalah setiap kali berkonfrontasi dalam perkara yang membabitkan kaum Cina?   

Apapun, ini adalah pengajaran kepada rakyat Kedah agar tidak tertipu oleh PAS yang  membawa imej Islam, negara kebajikan dan mewakili Melayu. PAS bukan tidak ingin membela Melayu, tetapi PAS tidak berani dan tidak tahu caranya.

tun faisal dot com

Posted: 30 May 2012 01:22 PM PDT

tun faisal dot com


Khairy - Pemuda UMNO kutuk tindakan ganas Syria; gesa kerajaan keluar kenyataan

Posted: 30 May 2012 01:02 AM PDT

Berikut adalah kenyataan Pemuda UMNO berhubung keganasan di Syria. Kami berharap agar pihak tuan/puan dapat menyiarkannya. Sila layari www.rembau.net untuk rujukan.

"Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia mengutuk sekeras-kerasnya tindakan ganas dan tidak berperi kemanusian oleh pemimpin dan pihak berkuasa Syria di dalam menangani konflik dalamannya sehingga mengakibatkan lebih sepuluh ribu kematian di kalangan orang awam, termasuklah insiden terkini di Houla yang mana menyaksikan 108 rakyat Syria terbunuh dengan kebanyakan daripadanya adalah kanak-kanak.

Pemuda UMNO dengan ini menggesa Kerajaan untuk mengeluarkan kenyataan rasmi mengecam tindakan kejam tersebut. Pemuda UMNO juga mendesak Kerajaan untuk mengusulkan Pertubuhan Persidangan Islam (OIC) untuk turut sama mengecam dan seterusnya memberi tekanan kepada rejim pimpinan Presiden Bashar al-Assad di Syria untuk melaksanakan pelan damai anjuran  Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu dan Liga Arab,yang baru sahaja dikuatkuasakan enam minggu lalu, bagi memulihkan kembali keamanan di negara tersebut."

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ranking terkini blogger pro-kerajaan #BNbagus

Posted: 29 May 2012 05:30 PM PDT


Ranking tidak penting - macam pernah ku dengar statement itu. Tahniah kepada blogger-blogger baru UMB yang semakin menaiki tangga ranking. Kesemuanya 28 daripada top 50.


Ranking Semasa Blog Pro Kerajaan (28/5/2012) Edisi II

Sekali lagi kami lampirkan kedudukan top 150 ranking semasa Blog Pro Kerajaan. Sekiranya Blog tuan-tuan tidak disenaraikan, sila tinggalkan komen di bawah beserta nama blog tuan-tuan supaya dapat kami pick-up untuk Edisi III.



Tok Janggut Keramat

Posted: 30 May 2012 01:17 PM PDT

Tok Janggut Keramat


LEBUH RAYA KOTA BHARU - KUALA KRAI.

Posted: 30 May 2012 08:22 AM PDT


Posting ini hamba jumpa dan kutip dari fb seperti tertera. Hamba rasa perbincangan akan lebih menarik kalau di laman blog. Kerana itu hamba salin dan turunkan semula di sini. Menarik bagi hamba kerana kita tidak pernah dengar satu kajian tapak dan laluan berlaku. Maka tidak pernah kita dengar juga ada rundingan dengan tuan tuan empunya tanah tanah milik yang terlibat dalam laluan leboh raya itu. Kalau benar ini adalah satu hikayat tercipta untuk menghadapi musim pilihanraya maka banyaklah lagi olahan yang mungkin akan menuruti hikayat ini. Maka itu marilah kita sama sama mencatatkan satu perbincangan yang lebih berbentuk kekal dan mudah dirujuk kembali apabila masanya tiba kelak. Inshaallah.
Aktivis Umno Pekan Naka and 5 rakan lain were tagged in Bam Bam Bigelow's gambar. — bersama Ki Helmy.
 
ANTARA REALITI DAN HIPOKRASI Pada 28 Mei yang baru lalu, berlakulah upacara pecah tanah gilang gemilang yang dilakukan Menteri Besar Kelantan, Dato Nik Abdul Aziz Nik Mat tanda bermulanya pembinaan Lebuhraya Rakyat Kota Baru-Kuala Kerai. Dan yang lebih menariknya, pembinaan lebuhraya ini adalah atas WAKAF yakni melalui derma orang ramai. Alhamdulillah, konsep WAKAF sudah berjaya dikembangkan oleh kerajaan PAS Kelantan untuk membina sebuah lebuhraya bagi keperluan rakyatnya. Sememangnya itu adalah sesuatu yang amat membanggakan. Namun, sebelum kita bercerita lebih lanjut lagi tentang projek lebuhraya tersebut, marilah kita sama-sama fikirkan kenyataan yang telah dibuat oleh LIM Guan Eng yang mempertikaikan kos pembinaan Lebuhraya Banting -Taiping pada 29 Januari, 2012 yang lalu. Lim Guan Eng telah mempersoalkan kos lebuhraya 316km ini yang berjumlah RM7.07 bilion atau RM22.3 juta setiap km adalah "dua kali ganda kos pembinaan lebuhraya yang sama di India dengan kos RM10 juta setiap km." Untuk melihat kenyataan penuh beliau, sila layari link dibawah:- http://www.themalaysianinsider.com/litee/print/bahasa/dap-tuntut-penjelasan-pm-bagaimana-lebuhraya-rm7-bilion-akan-memberi-rakyat-manfaat/ Di sinilah pertikaian terhadap kos pembinaan Lebuhraya Kota Baru -Kuala Krai itu bermula. Difahamkan kos keseluruhan pembinaan lebuhraya tersebut berjumlah RM 1.8 billion bagi kepanjangan 73 kilometer yang akan bermula di seksyen III dari Bukit Tiu, Machang sehingga ke Dusun Damar, Kuala Krai merentasi Hutan Lipur Bukit Bakau. Untuk maklumat lanjut berkenaan projek tersebut, sila layari link-link dibawah:- 1) http://www.harakahdaily.my/lebuh-raya-tunjuk-jalan-keluar-buat-umno-kelantan 2) http://paspb2.blogspot.com/2012/05/tahniah-lebuhraya-kota-bharu-kuala-krai.html?m=1 Ironinya, jika Lim Guan Eng yang kredibilitinya diiktiraf sama seperti Klalifah Umar Bin Abdul Aziz oleh totok-totok PAS telah mempertikaikan kos pembinaan Lebuhraya Banting-Taiping berdasarkan harga sekilometer dan dibandingkan pula dengan kos pembinaan per kilometer di India, adakah Nik Aziz mengetahui berapakah kos pembinaan per kilometer Lebuhraya Kota Baru-Kuala Krai tersebut? Wahai Nik Aziz yang dimuliakan. Tidaklah sukar bagi anda untuk mendapatkan sebuah mesin kira jenama CASIO keluaran syarikat Jepun yang dibuat di Malaysia. Dan jika produk buatan Malaysia tersebut boleh menyebabkan iman anda goyah kerana bimbang kezuhudan anda berkurangan kerana CASIO adalah jenama terkemuka dan mewah, tentu tidak sulit bagi anda untuk meminta tukang cuci lantai di pejabat anda mewakafkan sebuah mesin kira jenama AURORA buatan Taiwan yang tentunya lebih murah harganya berbanding jenama CASIO keluaran tempatan yang mana kerajaannya telah anda kafirkan melalui amanat Haji Hadi Awang lantaran berkongsi kuasa dengan orang kafir untuk memerintah Malaysia suatu waktu dahulu. Kita lupakanlah amanat Haji Hadi tu. Orang tua selalu berpesan barang lama usah dikenang walaupun sakitnya hati bila dikafirkan masih dirasai orang-orang UMNO. Kita berbalik semula pada perkara pokok ye Nik Aziz ye. :P Sudahkah mesin kira jenama AURORA yang diwakafkan oleh tukang cuci lantai pejabat anda tu ada di tangan anda sekarang ni? Sudah? Bagus Tok Guru. Sekarang cuba anda tekan nombor yang ada di mesin kira tu ikut turutan 1,800,000,000 (1.8 billion) yakni kos lebuhraya tersebut DAN bahagikan dengan 73 yakni panjang lebuhraya tu. Berapakah hasilnya yang anda dapat wahai Nik Aziz yang dimuliakan? Cuba pula anda lihat screen mesin kira jenama AURORA buatan Taiwan yang diwakafkan oleh pencuci lantai pejabat anda tu. Mesti terpapar angka 24,657,534.2465753 disitu. Untuk lebih mudah, kita singkatkan angka tersebut jadi 24.66 juta. Wahai Nik Aziz yang dimuliakan. ITULAH KOS SEBENAR pembinaan Lebuhraya Kota Baru-Kuala Krai bagi 1 kilometer yang sedang anda dan kerajaan anda usahakan sekarang ini. Ternyata kos tersebut lebih tinggi sebanyak RM 2.36 juta jika dibandingkan dengan kos pembinaan sekilometer Lebuhraya Banting-Taiping yang sedang dibina kerajaan UMNO-BN ketika ini. Malah jika mahu dibandingkan dengan kos membina lebuhraya sekilometer di India yang mana negara tersebut diperintah oleh kaum penyembah api, jelas lebuhraya yang sedang dibina kerajaan PAS Kelantan yang dipimpin oleh seorang ulama yang menduduki tempat ke-49 paling berpengaruh di dunia adalah jauh lebih mahal. Wahai Nik Aziz yang dimuliakan. Jika pembinaan Lebuhraya Banting-Taiping tu, Lim Guan Eng yang anda dan jemaah anda iktiraf setara dengan Khalifah Umar Bin Abdul Aziz tu mempertikaikan kewajaran kosnya dan isu itu dipolitikkan untuk memberi gambaran yang buruk terhadap kerajaan UMNO-BN yang dikatakan memakan wang rakyat disebalik pembinaan lebuhraya tersebut, apakah yang anda mahu katakan bila lebuhraya yang kerajaan anda sendiri bina melalui sedekah jariah orang ramai yang disifatkan sebagai WAKAF itu sebenarnya jauh lebih tinggi lagi? Bukankah sepatutnya harganya lebih rendah dari harga lebuhraya yang dibina oleh kerajaan yang pernah jemaah anda kafirkan melalui amanat Haji Hadi atau sekurang-kurangnya sama dengan harga lebuhraya yang dibina oleh kerajaan India yang mana kita tahu negara India diperintah golongan penyembah api? Wahai Nik Aziz yang dimuliakan. Adakah pertikaian yang klon Khalifah Umar Bin Abdul Aziz aka Lim Guan Eng itu timbulkan TIDAK membuktikan kepada anda dan jemaah anda bahawa lebuhraya menuju ke syurga di India, negara dimana anda belajar memutar belitkan ayat-ayat Al Quran dan hadis-hadis Nabi itu sebenarnya jauh lebih murah jika mahu dibandingkan dengan lebuhraya menuju ke syurga yang anda dan kerajaan anda sedang usahakan ketika ini dengan hasil derma orang ramai? © Bam Bam Bigelow

Hamba tidak berniat untuk melebarkan pandangan hamba sendiri pada peringkat ini walau pun memang ada banyak persoalan yang ingin hamba bentang untuk menarik perbincangan bersama. Buat masa kini ingin rasanya hamba membuka ruang yang lebih lebar kepada pandangan sahabat sahabat yang berminat serta tambahan maklumat maklumat baru yang tentunya masih banyak.

THE FLYING KICK

Posted: 30 May 2012 01:05 PM PDT

THE FLYING KICK


RAFIZI LEMBU SUDAH BOLEH LUPAKAN HASRAT UNTUK MAJU DALAM POLITIK!!!

Posted: 30 May 2012 08:00 AM PDT

JANICE LEE BETINA BACIN RUPA-RUPANYA.... TERIMA KASIH TEE KIAT!!!

Posted: 30 May 2012 06:28 AM PDT

GADIS BERSELUAR DALAM CUCI KERETA MEWAH SAHAJA!!! INDUSTRI YANG BAKAL DIIMPORT KE SELANGOR!!!

Posted: 30 May 2012 02:30 AM PDT

TAK BERASAS KEPALA HOTAK KAU LA, ANAK DURHAKA!!!

Posted: 30 May 2012 01:07 AM PDT

ADUN PKR BENARKAN PEMBINAAN KUBUR CINA DI TENGAH-TENGAH KAMPUNG MELAYU DI SUNGAI KOB!!!

Posted: 29 May 2012 11:00 PM PDT

KERANA PLAT PENDAFTARAN WWW 1, NIZAR DISIASAT POLIS!!!

Posted: 29 May 2012 10:03 PM PDT

ANAK ZAID IBRAHIM YANG MENCINTAI IRSYAD MANJI, DITAHAN JAIS!!!

Posted: 29 May 2012 09:07 PM PDT

SELANGOR JAHANAM: KHALID IBRAHIM DAN TERESA KOK BERGURAU LAGI!!!

Posted: 29 May 2012 07:00 PM PDT

SPRM SUDAH JADI BERHALA BISU YANG DISERANG KEBONGOKAN MELAMPAU!!!

Posted: 29 May 2012 05:30 PM PDT

CABUL GADIS MABUK DALAM DISKO!!!

Posted: 29 May 2012 01:41 PM PDT

PEJUANG BANGSA

Posted: 30 May 2012 11:38 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Kapal terbang terbesar dunia Airbus A380 Malaysia Airlines di KLIA

Posted: 30 May 2012 10:30 AM PDT





Ketibaan Airbus A380 dilihat sebagai permulaan baharu dan lembaran kejayaan bagi Malaysia Airlines (MAS).
Pasukan MAS yang terdiri daripada eksekutif tertinggi mereka sehingga kaki tangan dan anak kapal berdedikasi telah berkerja 24 jam untuk menerima penghantaran pesawat penumpang terbesar dunia ini.
Pada 3.55 pm, pesawat itu akhirnya tiba di KLIA, dengan sambutan meriah pekerja MAS.
Ketua pegawai eksekutif kumpulan MAS Ahmad Jauhari Yahya, yang mengetuai penerbangan pertama superjumbo itu selepas menerimanya daripada pengeluarnya di Toulouse, Perancis berkata kehadiran kumpulan pesawat A380 akan memberi MAS laluan kukuh untuk menawan semula hari-hari kegemilangannya.
"Kumpulan A380 akan menjadi yang terbaharu di rantau ini. Kami juga akan memperkenalkan produk dan perkhidmatan yang kami percaya adalah lebih baik daripada pesaing kami," kata beliau ketika ditemubual dalam pesawat itu dalam perjalanan pulang.
"Kami sangat mahu menjadi yang terbaik di rantau ini lagi dan kami sedang berusaha keras dengan kedua-dua inisiatif jangka panjang dan jangka pendek, untuk mencapai objektif ini," katanya.
Dengan objektif yang telah diatur, Ahmad Jauhari, dengan pasukannya mengambil waktu yang panjang untuk memeriksa pesawait itu bagi memastikan semuanya sempurna.




Menurut laporan Bloomberg awal minggu ini, tempat duduk kelas pertama MAS adalah lima inci lebih besar daripada Singapore Air.Ini bermakna penumpang MAS yang memilih tempat duduk itu akan mempunyai ruang yang lebih besar daripada tilam katil seorang, dengan tempat duduk sebesar40 kali 87 inci.
Pengurus Kawasan UK & Ireland MAS Yuzrizal Mohd Yousuf berkata laporan itu sebagai salah satu daripada inisiatif untuk meletakkan kembali kedudukan pesawat itu sebagai pendahulu dalam pasaran premium.
"Dengan A380 baharu itu, kami menjangka sekurang-kurangnya 3,000 tempat duduk tambahan akan dijual pada tempoh Julai/Ogos. Permintaan bagi tempat duduk pesawat A380 adalah tinggi, dan kini, dengan hanya satu bulan sahaja lagi, angka kami menunjukkan bahawa 80 peratus daripada tempat duduk yang ditawarkan telah dibeli," katanya.
"Ini adalah petanda bahawa pesawat baharu ini akan meningkatkan reputasi MAS yang telahpun dipandang tinggi oleh pasaran UK sebagai salah satu pembekal perkhidmatan penerbangan terbaik," tambah beliau.
Beberapa hari akan datang adalah amat penting bagi A380 itu kerana ia akan menjalani latihan penuh dengan ratusan kakitangan dan anak kapal MAS akan terlibat dalam program penyesuaian dan penerbangan ujian yang akan merangkumi semua aspek penerbangan daripada daftar masuk sehingga ketibaan.
Pesawat ini akan kembali ke Toulouse untuk kemasan terakhir pada 6 June, dengan warna dan hiasan korporat MAS yang baharu dan semua perkara teknikal akan diselesaikan.Kemunculan komersil pertama superjumbo itu ditetapkan pada 1 Julai dengan perkhidmatan KL-London tiga kali seminggu (MH002/MH003) sebelum memulakan penerbangan harian pada Ogos.
Malaysia Airlines akan turut memperkenalkan A380 pada laluan Sydney-Kuala Lumpur mulai 25 September pada perkhidmatan harian MH122/123, bagi menggantikan jadual semasa menggunakan pesawat Boeing 747-400. - BERNAMA


Komen GPB : Cantik ...harap suatu hari nanti dapat naik ..hehe

Hina Sultan Johor , Nizar biadap lupa kisah Camry AGS 10 !

Posted: 30 May 2012 09:43 AM PDT



Keceluparan dan kebiadaban Bekas Menteri Besar Perak, Nizar Jamaludin terhadap Sultan Johor ekoran pembelian nombor pendaftaran WWW1 terus dikecam hebat malah sikap Nizar yang sangat kurang ajar dan tidak menghormati institusi Raja-Raja ini mengundang kemarahan rakyat khususnya anak jati Negeri Johor.

 Menurut Ahli Parlimen Parit, Nizar Zakaria, ini bukanlah kali pertama bekas menteri besar Perak itu bersikap kurang ajar dan biadab terhadap institusi Raja-Raja kerana sebelum ini Nizar pernah bersikap biadab dan angkuh dengan Sultan Perak apabila kerajaan boneka PAS tumbang di negeri itu selain mempertikaikan Tuanku Sultan Selangor berkenaan isu perlantikan Datuk Khusrin Munawi sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri.

 Kini, sekali lagi Nizar yang juga Ahli Parlimen Bukit Gantang bersikap sombong dan biadab apabila mempersoalkan Sultan Johor dan mendakwa Tuanku telah menggunakan duit rakyat untuk membida pembelian nombor pendaftaran tersebut.

 "Bak kata Tuanku, 'before you open your mouth, do your research'. Tidakkah dia sedar, di kalangan pembangkang juga menggunakan nombor pendaftaran yang tinggi nilainya. Kalau tak silap saya, Menteri Besar Kelantan, mempunyai kenderaan bernombor pendaftaran DV 1, DAT 55 dan DBB 55. Menteri Besar Kedah pula menggunakan KCX 8 manakala Hadi Awang sendiri menggunakan nombor pendaftaran PAS 12. 

 "Kita sendiri boleh fikir dan tahu nilai kesemua nombor pendaftaran tersebut. Sekiranya Sultan menggunakan nombor pendaftaran tertentu, ianya adalah bersesuaian dengan status dan kewangan Tuanku tetapi Menteri Besar pula bagaimana?





 Dari mana mereka mempunyai wang yang begitu banyak untuk membida nombor-nombor pendaftaran tersebut dan adakah itu tidak membazir? Jangan nanti meludah ke langit kena muka sendiri. "Sebenarnya, pembangkang sudah dahaga isu terutamanya Nizar sendiri yang mahu mencari populariti murahan untuk menaikkan namanya yang semakin tenggelam dalam pakatan pembangkang," ujarnya kepada UMNO-Online.

 Jelas beliau lagi, sewaktu pembangkang memerintah kerajaan Negeri Perak sebelum ianya diambil semula oleh BN, mereka telah membeli 16 buah kereta Toyota Camry 2.4 sebagai kenderaaan rasmi exco yang mana kesemua kenderaan tersebut menggunakan nombor pendaftaran AGS10, AFD11, AFD22, AFD33, AFD55, AFD66, AFD77, AFD88, AFD99, AFD333, AFD999, AFF33, AFF88, AFF99, AGS828 dan AEU606. "Adakah dia lupa tentang perkara ini? 

Selepas BN mengambil alih pucuk pimpinan Negeri Perak, kesemua kereta tersebut telah dilolong kecuali kenderaan bernombor AGS 10 kerana didakwa Nizar telah membuat tempahan membeli kenderaan itu," ujarnya.

 Tambahnya, apa yang hendak diperkatakan di sini adalah, pembidaan tersebut sebenarnya bukanlah isu pokok tetapi hanyalah cara pembangkang untuk mendapatkan politik murahan menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13.

 Apa yang dilakukan oleh Sultan Johor adalah berkaitan minat dan kepuasan sebagai seorang warganegara Malaysia yang mempunyai hak apatah lagi dengan jawatan yang disandang Tuanku maka ianya tidak perlu dipertikaikan sama sekali. "Sebagai seorang yang pernah menjawat jawatan Menteri Besar, seharusnya dia tidak harus bersikap biadap dan kurang ajar.

Sekiranya Nizar yang berbangsa Melayu tidak menghormati institusi Raja-Raja, apatah lagi bangsa lain. Institusi Raja-Raja bukanlah sesuatu yang boleh dipermainkan.

 "Tindakan tegas terhadap Nizar harus diambil kerana ini bukan kali pertama dia bersikap sangat kurang ajar dan tidak menghormati Sultan. Sikap merendah-rendahkan Sultan adalah sesuatu yang tidak boleh dimaafkan. Nizar perlu belajar untuk beradab. Jangan main semberono sesuka hati. Dia siapa hendak pertikaikan Sultan," bidasnya lagi. – MediaUMNO

PANAS ! Nizar disiasat polis akta Hasutan kritik Sultan Johor !

Posted: 30 May 2012 12:08 AM PDT




Polis Johor berkata bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin akan disiasat di bawah Akta Hasutan kerana mengeluarkan kenyataan berkenaan bidaan nombor pendaftaran WWW 1 oleh Sultan Johor.

Polis Johor menubuhkan satu pasukan petugas untuk menyiasat selepas lima laporan dibuat di negeri itu berhubung perkara berkenaan sejak semalam.
Laporan The Star menyebut, Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff mengesahkan bahawa pasukan petugas telah memulakan siasatan.
"Kami akan menyiasat perkara ini secara telus dan profesional. Marilah kita menjalankan tugas tanpa sebarang tekanan yang tidak wajar untuk memastikan keadilan dilakukan untuk kedua-dua pihak," katanya.

Kelmarin, Nizar mengkritik mengenai bidaan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ismail Sultan Iskandar untuk mendapatkan WWW 1, menerusi akaun Twitter beliau.
Sultan Johor membida nombor itu pada harga RM520,000.
Ketua Penerangan Umno Johor, Datuk Samsul Bari Jamali menambah, Nizar sepatutnya perlu meneliti fakta sebelum membuat sebarang komen.
Beliau berkata, kerabat diraja  Johor sentiasa bermurah hati untuk menderma kepada Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim bagi membantu pembangunan negara dan memperbaiki hidup rakyat.
Dalam mesej Twitter lewat kelmarin,  Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail Idris ibni Sultan Ibrahim bertitah mempertahankan pembidaan nombor pendaftaran WWW 1 oleh ayanda baginda Sultan Johor sambil menegaskan, kerabat diraja Johor tidak mengambil sebarang wang daripada kerajaan.
"Kerabat diraja Johor tidak ambil wang kerajaan. Sejak era Almarhum Sultan Ibrahim," titah baginda menerusi mesej Twitter lewat semalam.
Baginda juga bertitah bahawa pihak-pihak yang mempertikaikan perkara itu boleh bertanya kepada Menteri Besar Johor ataupun mana-mana pegawai-pegawai kerajaan negeri.
Dalam mesej itu, baginda juga bertitah bahawa wang yang diperuntukkan kepada Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ismail dan baginda sendiri dimasukkan ke dalam Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim.
"Tujuan yayasan-yayasan ini ialah untuk membantu rakyat dan untuk membantu Kerajaan Negeri Johor," kata Tunku Ismail sambil menambah, baginda sendiri, sejak menjadi Raja Muda, tidak mengambil "satu sen pun daripada kerajaan, sehingga ke hari ini."
Laman web jabatan Pengangkutan Jalan (www.jpj.gov.my) semalam mengatakan Sultan Ibrahim  sebagai pemenang dan mengalahkan 9998 orang yang membida no plat WWW1 dengan tawaran kemenangan sejumlah RM520,000.

Saya tak hina Sultan Johor bida no Plat WWW1 -Nizar

Posted: 29 May 2012 06:00 PM PDT

  




"Jika ada mana-mana pihak yang tergores hati dengan mesej Twitter itu, saya mohon maaf. Demikian penjelasan ringkas bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin berhubung isu bidaan nombor pendaftaran WWW1 yang dikeluarkan Jabatan Pengankutan Jalan (JPJ), kelmarin.

Beliau berkata, apa yang dinyatakan dalam laman Twitternya itu tidak bermaksud untuk mempertikaikan keputusan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ismail yang menawarkan bidaan tertinggi sebanyak RM520,000.

Sebaliknya, kenyataan itu dibuat secara umum atas pandangan seorang rakyat.

"Jika ada yang menuduh saya menghina Sultan, itu sudah keterlaluan, kerana saya tiada niat untuk berbuat demikian.

"Itu hanya pandangan saya sebagai rakyat biasa yang melihat senario di negara ini bahawa masih ramai yang hidup dalam kesempitan dan memerlukan perhatian," tegas beliau ketika dihubungi Sinar Harian, di sini, semalam.





Mohammad Nizar yang juga Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak berkata, dalam hal itu, teguran sama tetap akan diberikan beliau kepada lain-lain pemimpin.

"Mungkin kerana bidaan tertinggi dibuat Baginda Tuanku, jadi orang katakan tindakan saya itu cuba menghina Sultan, sedangkan bukan itu maksud saya," katanya.

Sebelum ini, Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail Idris ibni Sultan Ibrahim bertitah menerusi mesej Twitternya, mempertahankan pembidaan nombor pendaftaran WWW 1 oleh ayahanda baginda Sultan Johor sambil menegaskan, kerabat diraja Johor tidak mengambil sebarang wang daripada kerajaan.

Baginda juga bertitah bahawa pihak-pihak yang mempertikaikan perkara itu boleh bertanya kepada Menteri Besar Johor ataupun mana-mana pegawai-pegawai Kerajaan Negeri.




Komen GPB


Maksud Nizar menghina Sultan bila mana beliau mengaitkan negeri Johor bahawa wang berkenaan boleh membantu ramai rakyat miskin terutama orang Melayu . 


Bila ramai pihak marah termasuk anakanda baginda yang memberi penjelasan sebenar , jalan mudah minta maaf yang tak ikhlas ..



Tugu Bangsa Tembok Negara

Posted: 30 May 2012 07:33 AM PDT

Tugu Bangsa Tembok Negara


Noh Omar - Analogi Masalah Air Umpama Padi dan Beras

Posted: 30 May 2012 07:19 AM PDT

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar pada Jumaat berkata dakwaan Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bahawa air di Selangor mencukupi menunjukkan beliau tidak faham isu air di Selangor atau cuba bermain politik.

Noh yang juga Timbalan Pengerusi Barisan Nasional Selangor berkata apa yang dibangkitkan oleh kerajaan persekutuan mengenai kadar rizab air di Selangor yang tinggal 2.4 peratus berbanding kadar sepatutnya pada 20 peratus ialah rizab air terawat bukannya kapasiti air mentah di tujuh empangan di Selangor.

Beliau berkata demikian bagi menjawab kenyataan Abdul Khalid yang mempelawa menteri persekutuan melawat empangan di Selangor bagi membuktikan air di negeri ini mencukupi.

Oleh itu, Noh berkata beliau sanggup menerima cabaran Abdul Khalid supaya melawat empangan-empangan itu dengan syarat Menteri Besar sanggup meminum air dari empangan itu.

Noh berkata buat masa ini terdapat 34 loji rawatan air di Selangor yang mampu mengeluarkan air terawat sebanyak 4,371 juta liter sehari manakala keperluan air terawat di Selangor ialah 4,322 juta liter sehari.

Jumlah air terawat itu termasuk dari Loji Sungai Labu yang dibina kerajaan persekutuan yang mula beroperasi membekalkan 45 juta liter sehari sejak 20 Mac lepas.


Beliau berkata Loji Sungai Labu itu dibina dengan kos RM218 juta termasuk kos pembelian tanah di daerah Sepang daripada Sime Darby Bhd dan bukannya di atas tanah kerajaan negeri.

Loji itu kini diserah kepada kerajaan negeri dan diurus oleh anak syarikat kerajaan negeri Konsortium Air Selangor Bhd walaupun dibina dan dibiayai oleh kerajaan persekutuan.

"Kita tidak berkira dengan kerajaan negeri mengenai pembinaan Loji Sungai Labu dan sehingga kini tiada perjanjian seperti jumlah sewa dan sebagainya di buat. Ini menunjukan betapa ikhlasnya kerajaan persekutuan mengatasi masalah air," katanya.

Pembinaan Loji Sungai Labu itu termasuk sebahagian dari RM600 juta projek mitigasi keperluan air di Selangor yang dilaksanakan kerajaan persekutuan selain daripada pemulihan sistem pam air dan pemulihan muka sauk loji rawatan air, kata Noh.

Beliau berkata walaupun dengan adanya loji baru di Sungai Labu, pengeluaran air mentah di jangka tidak mencukupi bagi menampung pelaksanaan projek-projek perumahan baru dan pembinaan 129 kilang dengan nilai pelaburan 3.6 bilion seperti yang dilaporkan sebelum ini.

Justeru, pembangunan loji rawatan Langat 2 yang sehingga kini tidak mendapat lampu hijau daripada kerajaan negeri mesti dilaksanakan bagi memenuhi keperluan perumahan dan perindustrian yang semakin meningkat di Selangor.

Dd i n b u n g a

Posted: 30 May 2012 07:07 AM PDT

Dd i n b u n g a


PERASUAH YANG MENUDUH ORANG LAIN RASUAH!!!

Posted: 29 May 2012 09:32 PM PDT

Anwar arah tutup kes Azmin?

KUALA LUMPUR 29 Mei - Raja Petra Kamaruddin, pengendali portal pro pembangkang tampil sekali lagi mendedahkan bagaimana Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri bertindak menutup kes rasuah membabitkan Azmin Ali.

Dalam pendedahan itu, Raja Petra mendakwa Anwar pada 1995 mengarahkan pegawai kanan Badan Pencegah Rasuah (BPR) menghentikan siasatan berhubung kekayaan luar biasa bernilai jutaan ringgit yang dimiliki Azmin dan isteri, Shamsidar Taharin, walaupun hanya bergaji RM2,442 sebulan selaku setiausaha sulit ketika itu.

Komen penulis,

INI YANG DI KATAKAN "MUSANG BERBULU AYAM", INI JUGALAH YANG DIKATAKAN "SATU JARI TUNJUK KE ORANG LAIN, EMPAT JARI LAGI TUNJUK PADA DIRI SENDIRI", SAMA JUGA DENGAN "AYAM TERLEPAS, TANGAN BAU TAIK" LEBIH TEPAT JUGA "KATA DULANG PAKU SERPIH".


bumiyang

Posted: 30 May 2012 03:29 AM PDT

#seratah#

Posted: 30 May 2012 03:25 AM PDT

#seratah#


Posted: 29 May 2012 05:55 PM PDT

Politik Harian

Posted: 30 May 2012 03:16 AM PDT

Politik Harian


Siapa PM: PAS, DAP Main Tikam Belakang Anwar!

Posted: 30 May 2012 02:00 AM PDT


Nampaknya isu siapa bakal memegang jawatan Perdana Menteri sekiranya Pakatan Rakyat menang dalam pilihan raua umum ke 13 nanti masih menjadi polemik hangat di kalangan pemimpin mereka.

Satu perkara yang jelas timbul daripada perdebatan siapa PM Pakatan Rakyat ialah Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim tidak lagi menjadi pilihan eksklusif PAS dan DAP.

Ini berdasarkan kepada kenyataan Pengerusi Kebangsaan DAP bahawa beliau akan berjuang untuk impian Malaysia mempunyai PM daripada kalangan bukan Melayu akan menjadi realiti pada suatu hari nanti.

Maksud beliau, DAP, dengan bantuan sekutu rapatnya, PAS, sudah berkeyakinan untuk merampas Putrajaya, walaupun tanpa sokongan PKR.

Ini kerana DAP melihat PKR sebagai sebuah parti pembangkang yang penuh dengan masalah dalaman terutamanya yang membabitkan peribadi dan moral Anwar.

Oleh sebab itu Karpal pernah mendakwa masalah terbesar dalam Pakatan Rakyat ialah Anwar lalu memintanya meninggalkan perkongsian tiga serangkai itu serta bertaubat.

Untuk menyemarakkan api perselisihan antara PKR-DAP, Mursyidul PAS, Nik Aziz Nik Mat pula menyokong pendirian Karpal dengan menyatakan cadangan beliau boleh dilaksanakan asalkan calon PM beragama Islam, tidak kira apa bangsa sekali pun.

Dalam polemik PM yang berlaku sekarang, Anwar tidak berani berkata sepatah pun, malah terus membisu dan bersikap seolah-olah tidak ada apa-apa yang berlaku.

Kononnya untuk menjaga keharmonian dan keutuhan perpaduan, Anwar tidak mahu memberi sebarang komen, namun hakikatnya beliau kini tidak lagi dianggap pemimpin besar Pakatan Rakyat tetapi lebih kepada bangkai hidup yang terpaksa digalas oleh PAS dan DAP.

Anwar tahu PAS dan DAP telah memainkannya dan menikamnya dari belakang, bukan sekali tetapi beberapa kali.

Perasaan saling tidak mempercayai di antara PKR-PAS-DAP diketahui umum.

Anwar dikatakan telah menyatakan secara peribadi kepada beberapa pemimpin PKR yang rapat dengannya, betapa beliau tidak mempercayai DAP dan merasa sangsi terhadap PAS yang gila kuasa.

PAS dan DAP pula tidak mempercayai Anwar dan tidak menganggap bekas Timbalan Perdana Menteri itu individu paling sesuai menjadi PM.

Bagi Karpal dan Nik Aziz, PKR adalah parti yang membawa paling banyak masalah kepada mereka.

Sebagai parti carca marba dan paling kecil dari segi jumlah kerusi dalam parlimen (setelah lima ahli parlimennya melompat jadi anggota bebas), PKR pula mempunyai nafsu paling besar untuk menerajui Pakatan Rakyat dan seterusnya membolot jawatan PM dengan mengenepikan PAS dan DAP.

PAS dan DAP pula tidak mungkin berdiam diri kerana mereka berfikir sebagai parti yang lebih besar, lebih lama dan lebih tersusun organisasi serta disiplinnya, hak menjadi PM seharusnya jatuh kepada mereka.

Bekas senator dan mantan Naib Presiden DAP, Tunku Aziz Tunku Ibrahim, secara sinis membayangkan senario di mana Anwar, Lim Kit Siang (mungkin juga Karpal) dan Abdul Hadi Awang (atau Nik Aziz) akan bergegas ke Putrajaya untuk menuntut jawatan PM sekiranya Pakatan Rakyat menang.

Akhirnya kata Tunku Aziz lagi, negara akan terjerumus dalam krisis yang amat serius disebabkan perebutan jawatan tersebut yang bukan sahaja menjadi impian Anwar, malah juga Kit Siang dan Abdul Hadi.

Gambaran ini tidak mustahil berlalu melihat kepada insiden rusuhan yang berlaku semasa Bersih 3.0.

Pembangkang akan melakukan apa sahaja termasuk memporak perandakan negara yang aman dan makmur ini tanpa rasa bersalah sedikit pun.

Sanubari pemimpin pembangkang dipenuhi dengan cita-cita politik rakus dan kepentingan masing-masing.

Bagi mereka rakyat hanya tunggangan yang digunakan untuk meraih undi dan sokongan, dan akan dicampak ketepi pabila mereka sudah menikmati kuasa.

Namun impian Anwar mahupun Karpal atau Nik Aziz untuk mengecapi jawatan PM hanya mainan mimpi di siang hari atau lebih tepat 'syok sendiri'.

Daripada sokongan yang semakin melonjak kepada pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai PM, rakyat sedari awal sudah membuat keputusan bahawa mereka mahukan permata bernilai bukannya kaca tiruan.

Khairy Yakin PRU13 Sebelum Bajet 2013

Posted: 30 May 2012 01:11 AM PDT


Pengumuman bahawa Bajet 2013 akan dibentangkan pada 28 September ini tidak bermakna Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) - 'ibu kepada segala pilihan raya' tidak akan diadakan sebelum tarikh itu, kata Ketua Pemuda Barisan Nasional, Khairy Jamaluddin.

Beliau yang juga Ketua Pemuda Umno berkata, disebabkan proses sesi perundingan dan keperluan-keperluan perundangan, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak perlu mengumumkan tarikh pembentangan Bajet 2013 lebih awal.

"Ia tidak bermakna tidak akan ada PRU lebih awal (jika Perdana Menteri memutuskan demikian)," kata beliau menjawab pengikut-pengikut akaun Twitternya malam tadi.

Beberapa jam sebelum respons Khairy itu, Najib yang juga Menteri Kewangan mengumumkan Bajet 2013 akan diumumkan 28 September ini. Tahun lalu, Bajet 2012 dibentangkan minggu pertama Oktober.

Lazimnya ucapan belanjawan akan dibentangkan di Parlimen pada September atau Oktober setiap tahun.

Najib, yang juga Pengerusi BN, membuat pengumuman itu ketika ramai meramalkan - spekulasi terbaru - bahawa PRU13 akan diadakan September, selepas sambutan Aidilfitri.

Sebelum ini ada spekulasi bahawa PRU13 akan diadakan awal Julai ini dengan kemungkinan Parlimen dibubarkan dalam tempoh dua minggu akan datang.

Kerajaan Pusat masih ada mandat sehingga akhir April 2013.

Khairy yang juga Ahli Parlimen Rembau berkata, secara peribadi beliau tidak melihat Bajet 2013 akan dibentangkan sebelum PRU13.

"(Saya lihat) 70-30, pilihan raya sebelum bajet (dibentangkan)," kata wakil rakyat penggal pertama ini.

Pemuda Umno dan NGO Buat Laporan Polis Terhadap Nizar Derhaka!

Posted: 30 May 2012 12:00 AM PDT


Pergerakan Pemuda Umno Pulai dan beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) membuat laporan polis terhadap bekas Menteri Besar Perak Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin berhubung kenyataannya yang dianggap biadap terhadap Sultan Johor Sultan Ibrahim.

Laporan polis itu dibuat pada pukul 9.30 malam tadi oleh Setiausaha Kerja Pemuda Umno Pulai Asyik Rahmat di Balai Polis Tampoi.

"Kami sebagai rakyat Johor berasa amat marah dan tersinggung dengan kenyataan Mohamad Nizar yang memfitnah Sultan Johor bahawa baginda telah menyalahguna wang rakyat dalam pembelian nombor plat WWW 1," katanya pada sidang media malam tadi.

Turut hadir pada sidang media itu ialah wakil dari Perkasa Parlimen Pulai, Pekida Zon Kempas, KRT Skudai Kiri dan Persatuan Dewan Belia Jaya serta lebih 50 anggota mereka.

Menurut Asyik, mereka menyokong kenyataan yang dibuat Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Idris di dalam Twitternya bahawa pembelian nombor plat itu menggunakan duit peribadi Sultan Johor dan bukan wang rakyat.

"Sehubungan dengan itu, kami meminta Mohamad Nizar meminta maaf secara terbuka terhadap Sultan Johor," katanya sambil menambah, Sultan Johor amat pemurah terhadap rakyat menerusi pelbagai sumbangan sebagaimana yang dibuktikan menerusi program Jelajah Kembara Mahkota.

Polis, kata beliau, perlu membuat siasatan terperinci dan mendalam terhadap kenyataan yang dianggap menghasut, Mohamad Nizar itu.

Sementara itu Ketua Wanita Umno Johor Datuk Sharifah Azizah Syed Zain berkata pergerakan itu amat kesal dengan kenyataan bekas menteri besar Perak itu.

"Kenyataan Mohamad Nizar itu telah mendedahkan lagi perangai buruknya terhadap khalayak ramai," katanya dalam satu kenyataan.

Menurut beliau, adalah lebih baik bagi Mohamad Nizar tidak membuka mulutnya dan memfitnah Sultan Johor memandangkan beliau tidak berasal dari negeri ini dan tidak mengetahui latar belakang Kesultanan Johor. - Bernama

Berita terdahulu: No Plat WWW 1 : Tengku Mahkota Johor Murka! Nizar Membuat Tuduhan Palsu!

Isu Air: Khalid Ibrahim Gagal Lagi!

Posted: 30 May 2012 12:00 AM PDT


RAMAI yang ketawa tidak ingat dunia bila membaca cadangan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim yang bercadang untuk mengalirkan air dari Tasik Kenyir, Terengganu ke Selangor bagi mengatasi krisis air yang dijangka melanda negeri tersebut pada 2014.

Kononnya mengikut Khalid, paip air baru itu nanti akan dibina mengikut paip gas sedia ada di Banjaran Titiwangsa yang menghubungkan Terengganu dan Selangor bagi tujuan tersebut.

Tapi si pandir ini telah dimaklumkan atau tidak bahawa air dan gas tidak mempunyai berat yang sama, dengan air adalah jauh lebih berat dari gas. Uji kaji mudah, cuba tuangkan air berkabonat ke dalam gelas, apa yang 'meletus-meletus' di atas, dan apa yang tertinggal dibawah? Sudah tentulah gas yang akan meletus-letus di atas dan air yang akan tinggal dibawa.

Justeru untuk merealisasikan cadangan Khalid itu maka akan menjadi satu kerja pulak lagi untuk membina sistem pam air tekanan tinggi yang mampu menolak air dari Tasik Kenyir melalui Banjaran Titiwangsa untuk menyalurkan air ke Selangor.

Berapa kos dan tenaga manusia yang diperlukan, itu satu perkara yang Khalid tidak terfikir hingga sekarang. Sudah tentu pam ini tidak boleh gagal atau rakyat Selangor akan dilanda 'kemarau air terawat', waima dimusim hujan.

Kenapa Khalid memilih jalan susah sedangkan jalan mudah sudah ada, itu sedikit mengelirukan.

Yang perlu dilakukan Khalid sekarang ialah meneruskan projek penyaliran air dari Sungai Pahang ke Selangor (Loji Langat 2) seperti yang telah dimulakan kerajaan BN terdahulu, itu saja. Projek itu pun sudah separuh jalan dan hampir siap kalau bukan kerana pelbagai masalah dan tekanan yang diberikan kerajaan pimpinan Khalid Ibrahim sehingga menyebabkan projek tersebut terhenti.

Ini menunjukkan tahap kepimpinan Khalid yang sebenarnya. Berlawanan dengan pendapat ramai penyokong Pakatan Rakyat, Khalid terbukti tidak sebijak mana dan hanya layak menguruskan estet, bukan sebuah negeri yang ada banyak masalahnya sendiri.

Memang kalau dilihat kebelakang, sejak 4 tahun lepas Khalid mengutarakan banyak cadangan, tapi dalam banyak-banyak cadangan itu, hampir tidak ada satu pun yang dilaksanakan hingga kini. Ambil contoh cadangan menggunakan air lombong sebagai sumber alternative bekalan air di Selangor. Setakat hari ini, sudah berapa banyak lombong yang dikenal pasti mampu menjadi sumber alternatif air seperti yang dicadangkan Khalid?

Satu hal yang lain, sudahkah Khalid menjumpai jalan terbaik merawat air lombong yang dicemari dengan sisa logam berat (heavy metal contamination) yang biasa dikaitkan dengan kegiatan perlombongan seperti Boron dan sebagainya bagi membolehkan air tersebut selamat diminum?

Adalah sebab kenapa tidak ada negeri-negeri di Malaysia yang menggunakan air lombong sebagai sumber minuman, kerana ia tidak selamat.

Yang sebetulnya bukan air lombong sahaja yang tidak selamat di Selangor, air sungai di Selangor juga dikenalpasti sudah tidak boleh dirawat untuk dijadikan air minuman kerana teruk tercemar oleh sisa industri yang tidak terkawal di negeri tersebut sejak Pakatan Rakyat mengambil alih.

Pendek kata, ada banyak masalah berkaitan dengan air ini di Selangor kalau nak dikisahkan. Kalau dibiarkan tanpa tindakan segera, rakyat Selangor hanya tinggal 2 pilihan – tukar kerajaan sedia ada kepada kerajaan BN semula atau menghadapi risiko penyakit yang disebabkan oleh minum air dari sumber tercemar.

Pemuda UMNO Mengutuk Keganasan di Syria!

Posted: 29 May 2012 10:51 PM PDT


Pergerakan Pemuda Umno Malaysia hari ini mengutuk tindakan keganasan yang berlaku di Syria, ketuanya Khairy Jamaluddin berkata "Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia mengutuk sekeras-kerasnya tindakan ganas dan tidak berperi kemanusian oleh pemimpin dan pihak berkuasa Syria di dalam menangani konflik dalamannya sehingga mengakibatkan lebih sepuluh ribu kematian di kalangan orang awam, termasuklah insiden terkini di Houla yang mana menyaksikan 108 rakyat Syria terbunuh dengan kebanyakan daripadanya adalah kanak-kanak."

Katanya lagi "Pemuda UMNO dengan ini menggesa Kerajaan untuk mengeluarkan kenyataan rasmi mengecam tindakan kejam tersebut. Pemuda UMNO juga mendesak Kerajaan untuk mengusulkan Pertubuhan Persidangan Islam (OIC) untuk turut sama mengecam dan seterusnya memberi tekanan kepada rejim pimpinan Presiden Bashar al-Assad di Syria untuk melaksanakan pelan damai anjuran Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu dan Liga Arab,yang baru sahaja dikuatkuasakan enam minggu lalu, bagi memulihkan kembali keamanan di negara tersebut."

WWW 1: Polis Siasat Nizar Bawah Akta Hasutan

Posted: 29 May 2012 09:37 PM PDT


Polis Johor berkata bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin akan disiasat di bawah Akta Hasutan kerana mengeluarkan kenyataan berkenaan bidaan nombor pendaftaran WWW 1 oleh Sultan Johor.

Polis Johor menubuhkan satu pasukan petugas untuk menyiasat selepas lima laporan dibuat di negeri itu berhubung perkara berkenaan sejak semalam.

Laporan The Star menyebut, Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff mengesahkan bahawa pasukan petugas telah memulakan siasatan.

"Kami akan menyiasat perkara ini secara telus dan profesional. Marilah kita menjalankan tugas tanpa sebarang tekanan yang tidak wajar untuk memastikan keadilan dilakukan untuk kedua-dua pihak," katanya.

Kelmarin, Nizar mengkritik mengenai bidaan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ismail Sultan Iskandar untuk mendapatkan WWW 1, menerusi akaun Twitter beliau.

Sultan Johor membida nombor itu pada harga RM520,000.

Ketua Penerangan Umno Johor, Datuk Samsul Bari Jamali menambah, Nizar sepatutnya perlu meneliti fakta sebelum membuat sebarang komen.

Beliau berkata, kerabat diraja Johor sentiasa bermurah hati untuk menderma kepada Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim bagi membantu pembangunan negara dan memperbaiki hidup rakyat.

Dalam mesej Twitter lewat kelmarin, Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail Idris ibni Sultan Ibrahim bertitah mempertahankan pembidaan nombor pendaftaran WWW 1 oleh ayanda baginda Sultan Johor sambil menegaskan, kerabat diraja Johor tidak mengambil sebarang wang daripada kerajaan.

"Kerabat diraja Johor tidak ambil wang kerajaan. Sejak era Almarhum Sultan Ibrahim," titah baginda menerusi mesej Twitter lewat semalam.

Baginda juga bertitah bahawa pihak-pihak yang mempertikaikan perkara itu boleh bertanya kepada Menteri Besar Johor ataupun mana-mana pegawai-pegawai kerajaan negeri.

Dalam mesej itu, baginda juga bertitah bahawa wang yang diperuntukkan kepada Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ismail dan baginda sendiri dimasukkan ke dalam Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim.

"Tujuan yayasan-yayasan ini ialah untuk membantu rakyat dan untuk membantu Kerajaan Negeri Johor," kata Tunku Ismail sambil menambah, baginda sendiri, sejak menjadi Raja Muda, tidak mengambil "satu sen pun daripada kerajaan, sehingga ke hari ini."

Laman web jabatan Pengangkutan Jalan (www.jpj.gov.my) semalam mengatakan Sultan Ibrahim sebagai pemenang dan mengalahkan 9998 orang yang membida no plat WWW1 dengan tawaran kemenangan sejumlah RM520,000.

Please Donate For A Highway To Heaven - Nik Aziz

Posted: 29 May 2012 07:37 PM PDT


Not long after being slammed by Masjidil Haram's Fatwa Council regarding misleading fatwa which voters are promised with heaven if they vote for PAS, today Nik Aziz once again promised good deeds to those who donates for the development of 73km Kota Bharu-Kuala Krai Rakyat Highway worth RM1.8 billion.

According to a report published by Berita Harian, Nik Aziz also admitted that he had donated RM5,000 on behalf of his parents as a deed for them.

Nik Aziz made the statement after a groundbreaking ceremony of the first package of the highway between Machang-Kuala Krai which involves a stretch of 43km.

Nik Aziz asks for rakyat to donate to ensure that the highway would be finished entirely. The donations would provide them good deed, he said.

Interesting! But we are a little confused by this:

Would the amount of donation be as same as the amount of good deed that one could get? Or no mater how much one donates, the amount of good deed is just as same for all> And can we get rid of our sins if we donate for this highway? Or we use this contra system where for each Ringgit we donate, a sin would be gone.

And what if the money that are donated are haram? Would those people get good deeds as well? If non-Muslims donate, would they escape hell?

And how can Nik Aziz justify his statement regarding those who vote for PAS would definitely go to heaven? Would it be possible if those who donate for the highway would get a bigger chance to go to heaven?

We need more details on this matter because there are still a huge number of Muslims out there who are still yet to vote for PAS and they would want to know whether if they donate for this highway, their chances of going to heaven would be bigger.

This Rakyat Highway is said that it would provide special path for animals such as elephants and tigers to pass through the area. They never really mention any special path for other creatures such as jinn and a separated path between male and female jinn, to justify the description of a highway to heaven.

The less interesting part in this highway that is seen as an 'afterlife's stock' is that the highway might not be able to operate without tolls. Previously, Husam Musa made a statement saying "There might be tolls, but the rate might be cheaper according to seasons."

It seems that even though Pakatan Rakyat promises toll-free highway in Malaysia, but Kelantan, once again may be excused from other stated where tolls can be made there.

That got us thinking, perhaps the rate of the toll would give us good deeds? If yes, can Nik Aziz provide more good deeds to other toll payers in other states?

We can laugh at Nik Aziz's misconception of things, but writer cannot help but to wonder just how many Muslims have fallen into such misconceptions. Nik Aziz should have asked rakyat to provide donations in building mosques, where it is promised by Allah where they will get good deeds. Everyone knew that PAS Kelantan only managed to build a single mosque in the state since their administration 20 years back. Other mosques were developed by the central government.

The fact is, asking donation from rakyat could officially mean that PAS has fail in total.

PAS had failed to generate any income from the state because they fail to provide easy access for rakyat, fail to open any job opportunities, fail to increase rakyat's standard of living and now they want donations from rakyat.

The average of Kelantan citizens live in poverty and Islam had remind us that poverty could lead to disbelief. Thus, how can they go to heaven because they are too poor to provide any donations for the highway? How can they go to heaven if they are in disbelieve? What, they just vote for PAS and they get a guarantee?
Is that what Nik Aziz is trying to convey? Vote for PAS because election is near?

Whatever it is, what we see here is that Nik Aziz is trying to collect donation for the election, not for the highway project.


Baru saja disergah oleh Majlis Fatwa Masjidil Haram berkenaan fatwa sesat yang menjanjikan syurga kepada pengundi, hari ini Nik Aziz sekali lagi menjanjikan pahala pula kepada manusia yang menderma untuk pembinaan Lebuh Raya Rakyat Kota Bharu-Kuala Krai bernilai RM1.8 billion sepanjang 73km.

Menurut laporan Berita Harian, Nik Aziz juga mengakui turut menyumbang RM5,000 bagi pihak arwah ibu dan ayahnya sebagai bayaran pahala kepada mereka. Nik Aziz berkata demikian selepas majlis pecah tanah pakej Satu lebuh raya itu antara Machang-Kuala Krai yang membabitkan laluan sepanjang 43 km.

Nik Aziz dengan itu menyeru rakyat untuk menderma bagi memastikan lebuh raya ini siap sepenuhnya. Derma itu pasti akan digantikan dengan ganjaran pahala, katanya.

Menarik sekali! Cuma kita ada sedikit kemusykilan:

Adakah jumlah sumbangan menentukan jumlah ganjaran pahala? Atau adakah semua yang menderma akan menerima jumlah pahala yang sama tanpa mengira jumlahnya? Dan bolehkah kita menebus dosa dengan menderma kepada pembinaan lebuh raya ini atau menggunakan sistem kontra iaitu, satu jenis dosa untuk beberapa ringgit derma?

Bagaimana pula jika ada yang menderma dengan wang haram? Apakah mereka juga mendapat pahala? Jika orang bukan Islam yang menderma, apakah mereka akan dikecualikan dari api neraka atau sekadar diringankan siksaan?

Bagaimana pula dengan orang yang telah mengundi PAS yang telah dijamin syurganya oleh Nik Aziz? Apakah dengan menderma lagi kepada lebuh raya ini maka mereka akan berpeluang untuk mendapat syurga yang lebih tinggi?

Kita perlukan sedikit butiran lanjut mengenai perkara ini kerana ramai lagi umat Islam yang tidak mengundi PAS dan mereka ini semua pasti ingin tahu lebih lanjut kalau-kalau derma ini akan membantu memberatkan timbangan pahala ketika dihisab nanti.

Lebuh Raya Rakyat ini juga dikatakan bakal menyediakan laluan khas untuk binatang seperti gajah dan harimau yang dikatakan melalui kawasan itu. Tidak pula dikhabarkan sama ada laluan khas untuk makhluk-makhluk lain seperti jin atau bunian juga disediakan dan diasingkan jantina, bagi menepati sifat sebuah lebuh raya ke syurga.

Apa yang kurang menarik ialah, walaupun lebuh raya ini bersifat 'saham akhirat', ini tidak bermakna yang lebuh raya ini akan beroperasi tanpa tol. Sebelum ini Husam Musa telah membuat kenyataan bahawa "Mungkin akan ada tol nanti tapi kadarnya lebih murah dan berbeza mengikut musim."

Nampaknya, walaupun Pakatan Rakyat menjanjikan lebuhraya tanpa tol di Malaysia tetapi Kelantan sebagai Serambi Mekah, sekali lagi mengatasi negeri-negeri lain dalam soal ini di mana tol dihalalkan di sana.

Maka terfikir juga kita, mungkinkah bayaran tol bagi lebuhraya ini juga akan mendapat ganjaran pahala? Jika ya, bolehkah Nik Aziz memanjangkan pemberian pahala itu untuk pembayar tol di lebuh raya negeri-negeri lain?

Kita boleh ketawa geli hati dan menggeleng-gelengkan kepala dengan kesesatan yang dibawa Nik Aziz, tetapi penulis tetap tertanya-tanya berapa ramai pula yang akan tersesat dengan mempercayai bahawa Nik Aziz benar-benar mampu menjanjikan pahala kepada manusia, terutamanya manusia yang menderma dengan niat inginkan pahala dan bukan kerana ingin membantu mereka yang memerlukan.

Sepatutnya, sebelum menyeru rakyat menderma untuk membina lebuhraya lebih baik Nik Aziz memungut derma untuk membina masjid yang sudah dijanjikan pahalanya oleh Allah S.W.T. Bukan rakyat tidak tahu bahawa kerajaan PAS Kelantan hanya mampu membina satu masjid sahaja sepanjang dua dekad pemerintahan. Masjid-masjid lain semuanya dibina oleh kerajaan pusat.

Hakikatnya, meminta derma dari rakyat merupakan satu kenyataan rasmi bahawa PAS telah GAGAL TOTAL.

PAS gagal menjana kewangan negeri dan akibatnya gagal menyediakan kemudahan asas kepada rakyat, gagal membuka peluang pekerjaan, gagal menaikkan taraf hidup rakyat dan kini PAS tidak malu ingin menagih derma dari rakyat pula.

Rata-rata rakyat Kelantan hidup dalam kemiskinan dan Islam telah mengingatkan bahawa kemiskinan menghampirkan kita kepada kekufuran. Justeru, bagaimana hendak ke syurga jika miskin dan tak mampu menderma untuk pembinaan lebuhraya? Bagaimana hendak ke syurga jika kufur? Apakah hanya dengan mengundi PAS?

Inikah yang Nik Aziz cuba sampaikan sebenarnya iaitu kempen 'Undilah PAS' sempena pilihanraya yang semakin hampir?

Apapun, apa yang kita nampak ialah Nik Aziz sebenarnya cuba memungut derma untuk menampung dana pilihanraya, bukannya untuk projek lebuh raya

Neelofa Diganggu Secara Seksual Oleh VIP PKR?

Posted: 29 May 2012 09:14 AM PDT


Pelakon dan pengacara wanita popular, Noor Neelofa Mohd Noor sama juga seperti artis-artis lain yang tidak terlepas dari sebarang peluang untuk didekati oleh ramai pihak termasuklah dari golongan atasan yang bergelar Datuk mahupun Tan Sri.

Neelofa sendiri mengakui dirinya sentiasa diperhatikan dan setiap golongan VIP itu akan mencuba pelbagai cara dan kaedah untuk cuba mendekati dirinya.

Malah, wanita cantik itu juga turut pernah ditawarkan dengan pulangan kemewahan dan peluang perniagaan sekiranya bersetuju menjadi teman 'rapat' golongan tersebut.

Neelofa - Siapa yang mahu perkara sebegini (gangguan seksual) berlaku dalam industri seni negara. Namun, itulah hakikatnya dan ia berlaku sejak dulu lagi.

Saya banyak melalui pengalaman dan diganggu secara peribadi oleh golongan VIP daripada seseorang bergelar Datuk sehinggalah Tan Sri.

Mereka ada pelbagai cara untuk mendekatkan diri dengan saya – ada yang tawarkan kemewahan dengan memberikan peluang perniagaan, ada juga yang mahu memberikan wang. Ada juga yang menghubungi semata-mata untuk mengajak saya keluar makan.

Bayangkan, mereka sanggup memberikan saya peluang perniagaan serta wang tetapi saya percaya mereka tidak ikhlas dan ada maksud tersirat di sebaliknya.

Tidak perlu saya jelaskan siapa mereka, cuma yang boleh saya beritahu, mereka bukan orang biasa tetapi dalam golongan elit.

Begitupun, saya ada pendirian dan tak mahu terjebak dengan perkara negatif begini. Malaysia ini kecil, apa lagi Kuala Lumpur, lambat laun orang akan tahu apa yang kita lakukan, lebih-lebih jika bergelar artis, kisah peribadi bukan rahsia.

Untuk jangka masa panjang, saya tidak mahu perkara sebegitu merosakkan reputasi dan imej saya. Biasanya jika berdepan dengan situasi sebegini, saya ada cara untuk memberi maklum balas dan reaksi.

Saya tolak secara berhemah, sama ada menghubungi melalui telefon atau melalui khidmat SMS.

Bila ada Datuk atau Tan Sri pelawa ajak makan, saya akan jawab apa yang sepatutnya. Saya tidak pandai hendak bermanja-manja menjawab panggilan merka.

Pernah juga apabila bersua dan bertentang mata, VIP mempelawa saya untuk meraikan majlis tertentu. Tidak ada masalah untuk saya penuhi permintaan itu, tetapi saya hanya akan pergi jika ada kenalan saya.

Selepas majlis selesai, saya tidak akan terima apa-apa ajakan lain, walaupun sekadar nak minum kopi bersama.

Namun, pada masa yang sama saya juga tidak mahu mereka sakit hati hingga menimbulkan rasa benci apabila menolak pelawaan mereka. Saya bimbang nanti mereka boleh bertindak lebih buruk. Macam-macam yang mereka boleh lakukan.

Setakat ini belum ada berani pergunakan saya atau ajak sehingga ke bilik tidur. Ada rakan artis yang berdepan pengalaman sebegitu.

Mungkin kerana karekter saya juga. Mereka (golongan VIP) mungkin cuba dekati artis yang mereka temui di kelab malam, saya pula tidak ke kelab malam, apatah lagi minum arak.

Saya juga tidak akan keluar bersendirian, sebaliknya sentiasa bersama orang yang rapat dengan saya (terutama keluarga).

Nak jumpa sesiapa pun, saya tidak keluar sendiri, pasti ada orang temankan saya. Itu isyarat saya bukan jenis mudah didekati, apatah lagi hendak mengajak saya keluar bersendirian.

RPK : Anwar Arah BPR Tutup Kes Rasuah Azmin !

Posted: 29 May 2012 06:04 AM PDT


Satu kenyataan daripada pegawai penyiasat BPR didedahkan oleh Raja Petra Kamaruddin (RPK) di dalam lamannya hari ini, menunjukkan Datuk Seri Anwar Ibrahim terlibat secara langsung memberi arahan kepada Ketua Pengarah BPR Datuk Shafee Yahaya supaya menutup kes rasuah Azmin Ali.

Siasatan kes itu berlaku pada tahun 1995, di mana ketika itu Anwar adalah Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan Malaysia dan Azmin Ali adalah Setiausaha Sulitnya.

THE ORIGINAL STATEMENT BY THE MACC OFFICER (IN BAHASA MALAYSIA)

Saya adalah seorang bekas pegawai kanan BPR yang terlibat di dalam penyiasatan kes terhadap Azmin Ali dan isterinya Shamsidar pada tahun 1995. Saya rasa terpanggil untuk mendedahkan bagaimana 'corrupt' seorang bernama Anwar Ibrahim dan Azmin Ali di mana kedua-duanya kaya raya dan malah cerita Shamsidar merupakan gundik Anwar pada saya bukanlah suatu yang mengejutkan kerana telah lama perkara ini berlaku. Hanya orang yang pekak, buta dan tuli sahaja yang sengaja mengatakan segala cerita 'corrupt' dan juga skandal sex mereka sebagai suatu cerita rekaan atau konspirasi.

Disini saya hendak menunjukkan contoh bagaimana seorang Ketua Pengarah BPR ketika itu, iaitu Datuk Shafee Yahaya kononnya seorang yang baik, berintegriti, pernah mendedahkan kononnya Dr Mahatir menengkingnya dalam kes Hassan Abul (Pesgawai BNM) dan kemudian buat buku pula yan menunjukkan bagaimana baiknya dia. Tapi dalam diam dan ramai orang BPR tahu dia telah menghentikan siasatan kes Azmin Ali setelah mendapat arahan Anwar. Kalau Datuk Shafee betul-betul bersih saya tabiklah. Tapi nak saya bongkarkan ke kisah Datuk sebelum Datuk jadi KP BPR? Maka Datuk Shafee tolonglah jangan nak komen apa-apa selepas pendedahan ini.

Kronologi Kes

Siasatan kes ini bermula daripada satu maklumat (yang di tandakan sebagai Lampiran A). Pemberi maklumat menyatakan dengan jelas pemilikan harta Azmin Ali yang ketika itu 1995 hanyalah Setiausaha Sulit (SUS) Anwar yang bergaji lebih kurang RM2400/=. Kalau sekarang beliau hanyalah gred 41 sahaja di dalam Perkhidmatan Awam. Ekoran daripada itu, satu repot polis telah dibuat bagi membolehkan BPR menjalankan siasatan (lihat Salinan Repot yang ditandakan sebagai Lampiran B). Repot yang dibuat adalah bertarikh 24.5.1995.

Ekoran itu, satu minit ringkas dikemukakan oleh Allahyarham Basri bin Idris sepertimana Lapiran C berkembar. Ia menunjukkan pemilikan harta Azmin sejak 1991 – 1995, antara lain memiliki sebuah BMW 325i, Proton Wira 1.6 Xli, Proton Satria 1.6 Xli. Proton Perdana 2.0 SE, 1000 saha,m Hicom, sebuah rumah No. 23, Jalan 1/4D Bukit Mas, Taman Melawati seluas 8500 sqft. Hebatkan? BPR siasat ke?

Atas arahan Datuk Shafee (lihat minit no. 2), pegawai penyiasat diarahkan supaya tidak memohon Notis Pengisytiharan Harta yang sepatutnya di keluarkan di bawah seksyen 23 Akta Pencegahan Rasuah 1961 kepada Azmin Ali. Tuan-tuan semua tahu, kalau dalam keadaan biasa, bukan setakat Notis, tetapi Azmin sudah tentu akan ditahan untuk siasatan BPR. Knowing how BPR's style of work. Besar atau tidak pangkatnya Azmin yang hanya gred biasa dalam perkhidmatan awam ketika itu, Pengarah Siasatan diarah oleh Datuk Shafee supaya berjumpa sendiri Azmin di pejabat TPM (siapa lagi kalu bukan Anwar Ibrahim) dan meminta Azmin mengemukakan pengisytiharan secara sukarela.

Now, what is the legal implication when Azmin voluntarily declare his asset? Meaning to say he is not bound for any criminal prosecution under Prevention Corruption Act and Penal Code if the Public Prosecutor satisfy as to how Azmin having an unexplain excessive property.

Diketika itu, kami yang terlibat di dalam penyiasatan merasakan amat pelik dan juga frustrated dengan arahan yang dikeluarkan oleh Datuk Shafee.

Namun saya amat merasakan bagaimana Arwah Basri Idris meneruskan usahanya bagi memperoleh Notis Pengisytiharan Harta itu (limat minit No. 2 bertarikh 20/6/1995) bagi membolehkan siasatan diteruskan untuk memeriksa pengaliran wang dalam akaun-akaun Azmin Ali (quoted as YDS at para 6 of the minutes).

Usaha mendapatkan Notis Berjaya dan lihat Minit-Minit bil 4 – 9 dan Kertas Siasatan dirujuk kepada Datuk Shafee pada 8 Mei 1996.

Rujuk m init 10, lihat bagaimana Datuk Shafee mahu kes ini dirujuk kepada TPM dengan minitnya bertarikh 9/5/1995. Apakah integrity BPR ketika itu di bawah pimpinan beliau yang mana Datuk Shafee sering menekankan integrity di kalangan kami. Akhirnya lihatlah minit bil 15, Kertas Siasatan dikemukakan kepada Datuk Shafee bertarikh 12/9/1996 oleh Dato' Mohd Zawawi Nordin, Timbalan Ketua Pengarah BPR ketika itu. Beliau secara jelas memberitahu harta Azmin adalah diluar kemampuannya.

Dramatiknya selepas itu, Kertas Siasatan ini terpendam atau dipendam macam jeruk oleh Datuk Shafee atas arahan Anwar Ibrahim. Sehinggalah pada 23/9/1997 (setahun lebih), tiba-tiba Datuk Shafee has violated a law when personally instructed this investigation to be closed. Minit beliau berbunyi (rujuk minit 16) "Telah maklumkan kepada YAB TP" dan beliau menulis "KUS". Perkataan KUS bermakna Kemas Untuk Simpan. Ia adalah terminology yang digunakan oleh BPR dan Polis apabila suatu siasatan itu telah siap dan tiada tindakan lanjut.

Perbuatan Datuk Shafee ini melanggar undang-undang jenayah di bawah Kanun Tatacara Jenayah dan juga Perlembagaan Persekutuan kerana beliau tiada hak untuk mengarah suatu siasatan dihentikan melainkan arahan Pendakwaraya. Namun oleh kerana terlalu taksub kepada Anwar Ibrahin he has betray his own agency dan terutamanya Rakyat Malaysia.

Di bawah ini tuan-tuan bolehlah tatapiu pengisytihatan harta secara sukarela Azmin Ali dan di dalam fail siasatan BPR bernombor 15/5/1995 Datuk Shafee telah hilangkan Notis Pengisytiharan Harta dan juga pengisytiharan harta Azmin Ali.

Pengisytiharan harta secara secara sukarela Azmin Ali dapat tuan-tuan baca daripada Fakta kes pegawai Penyiasat yang saya tandakan Lampiran D. Jangan tuan-tuan buta, cek-cek yang masuk dalam akaun Shamsidar sahaja ketika itu sudah melampaui RM7 juta lebih. Seorang sururumah tangga amat kaya dan dikayakan oleh Anwar.

Sebab itu apabila Anuar Shaari memberi dokumen-dokumen pemilikan saham Shamsidar dan Azmin untuk siasatan lanjut, apakah ,masyarkat buta? Saya dapat download dokumen-dokumen itu melalui website dan silalah baca sendiri.

Orang seperti Datuk Shafee telah merendahkan martabat BPR dan lihat peyamun yang diselamatkannya ketika itu menjadi penderhaka kepada Negara. Banyak kerosakan telah dilakukannya. I need not to explain more about this. Hanya orang yang buta, pekak dan tuli akan jadi bahalol dunia seperti Datuk Shafee.

Kes ini melibatkan satu siasatan oleh BPR ke atas Azmin Ali Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar dan isteri Azmin, Shamsida (hanyalah seorang surirumah) pada tahun1995. Siasatan dibuat ke atas Azmin kerana dikatakan mempunyai harta peribadi yang banyak hasil daripada perlakuan rasuah yang dilakukan semasa memegang jawatan Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar pada waktu tersebut. Ketika Anwar adalah Timbalan Perdana Menteri dan juga Menteri Kewangan Malaysia.

Berdasarkan maklumat dan repot polis yang diterima, satu Kertas Siasatan telah dibuka bernombor BPR/KS: Semasa siasatan dibuat mendapati gaji Azmin hanya RM2,442.00 sebulan tetapi mampu untuk membeli 2 buah rumah iaitu rumah pertama:double storey banglow di Setapak harga RM284,118 dengan deposit sebanyak RM14,181 dan bayaran bulanan sebanyak RM3,376.75. Manakala rumah kedua:rumah berkembar di Taman Melawati harga RM210,000 dengan deposit sebanyak RM60,000 dan bayaran bulanan sebanyak RM1,110.35. Jika dicampurkan kedua bayaran bulanan ialah sebanyak lebih kurang RM4,500.00. Ini sahaja dan menunjukkan hutang Azmin melebihi sekali ganda gaji bulanan beliau. Di mana Azmin mendapat wang tambahan untuk menampung bayaran hutang ini?? Bukan itu saja, tak mungkin semua gaji Azmin di gunakan untuk membayar hutang rumah?? Bukankah ini sahaja dah mencukupi menunjukkan Azmin mempunyai pendapatan yang lain. Itu tidak diambil kira lagi dimana Azmin mendapat wang untuk membayar wang deposit rumah-rumah tersebut.

Siasatan yang dijalankan oleh BPR juga membuktikan Azmin memiliki 2 buah kenderaan iaitu BMW no plat BBN 3 berharga RM160,529.85.81 dimana bayaran deposit sebanyak RM120,529 dan bayaran bulanan pula sebanyak RM875 sebulan. Kereta kedua pula Proton Perdana no plat WDU 64 berharga RM80,767.81 dengan ansuran bulanan sebanyak RM700. Jika kita lihat komitmen bulanan bagi kedua kereta ini ialah lebih kurang RM1,700. RM1,700 pada ketika itu nilai yang besar. Mana tak nya klu dilihat gaji setiausaha sulit TPM pun pada masa tu baru RM2 ribu lebih.

Saham yang dimilik oleh Azmin dan isterinya juga umpama seorang bisness man. Cuba kita lihat bagaimana isteri seorang penjawat awam mempunyai saham di dalam pasaran saham dengan nilai keseluruhan melebihi setengah juta. Itu tak termasuk baki-baki didalam akaun bank yang pernah satu ketika mencecah RM300 ribu lebih. Cuba lihat keadaan yang saya nyatakan di atas. Adakah kita mempercayai penjawat awam boleh hidup dengan sedemikian??

Tetapi perkara yang paling membingungkan saya apabila BPR menutup kes ini? Sedangkan memang jelas Azmin dan isterinya mempunyai harta yangberlebihan yang tidak setimpal dengan pendapatannya. MENGAPA SIASATAN BPR DIHENTIKAN? SIAPA YANG MEMPUNYAI KUASA UNTUK MEMBERHENTIKAN SIASATAN INI?? ADAKAH ORANG YANG MEMBERHENTIKAN SIASATAN INI BERSENGKOKOL DENGAN AZMIN ATAUPUN TAKUT KEPADA PEMIMPIN PADA MASA TERSEBUT

Untuk makluman, pada waktu itu Ketu Pengarah BPR adalah Dato Shafee Yahya. Dengan nyata skali KP BPR telah membuat satu keputusan yang tak relevan bilamana menghentikan siasatan ini. Apa sebenarnya yang berlaku? Jika kita tunjukkan perkara ini kepada budak sekolah pun mereka dapat menilai bahawa tak mungkin dengan gaji RM 2 ribu legih sebulan mampu mempunyai gaya hidup mewah seperti Azmin. TETAPI kenapa Dato Shafee menghentikan siasatan ini? ADAKAH kerana bersengkongkol? Favouritism? Mengikut telunjuk pemimpin seperti Kerbau dicucuk hidung? Ataupun sama dah NYANYUK????????

Kite cube renung-renungkan kembali berkaitan dengan perkara ini dan lihatlah lampiran-lampiran yang diupload besama. Ingatlah hidup ini hanya perjalanan yang sementara sahaja. Jangan ingat kita terlepas untuk selama-lamanya.
























Sumber : MT

Mari Tonton Video Panas Anwar Ibrahim!!!

Posted: 29 May 2012 05:00 AM PDT


Anwar itu Kotor! jadi jangan sesekali kita tersalah sebut Anwar itu PM! Jom tonton dokumentari khas yang belum pernah disiarkan dalam kaca TV anda...

Kerana Satu Bumi, Satu Langit, Satu Syurga... Amy Search Masuk Umno!

Posted: 29 May 2012 03:30 AM PDT


Hari ini Amy Search berkata tiada erti beliau menyanyikan "satu bumi, satu langit, satu syurga" jika beliau tidak menyertai Parti UMNO!


Satu Bangsa Satu Arah - Search

Dalam ku terus berperang
Mencari-cari jawapan
Mengapa kita berperang
Mencarik panji insan

Bilakah taman ini akan kembali seri
Dengan suara riang ria

Jiwaku turut berperang
Mendambakan kedamaian
Kita henti berperang
Sama semaikan ehsan

Semoga taman ini akan kembali berseri
Dengan suara riang ria

Uh..satu bumi, satu langit, satu syurga
Uh..satu bangsa, satu arah

Hayatilah lagu ini....

Analisa Kumbang

Posted: 30 May 2012 03:13 AM PDT

tunku

Posted: 30 May 2012 03:07 AM PDT

tunku


WWW 1 bid: Nizar being investigated under Sedition Act over remarks about Johor Sultan

Posted: 30 May 2012 01:02 AM PDT

KUALA LUMPUR: Former Perak Mentri Besar Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin is being investigated under the Sedition Act for his alleged remarks over the Sultan of Johor's successful bid for the car registration number WWW 1.
It is learnt Johor police have formed a task force to investigate after five police reports were lodged in the state over the matter since Tuesday.
Former Perak Mentri Besar Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin
Johor police chief Deputy Commissioner Datuk Mohd Mokhtar Mohd Sharif confirmed that the task force has started investigations.
"We will investigate the matter transparently and professionally. Let us carry out our job without any undue pressure to ensure justice is done to both parties," he said.
Nizar came under fire for criticising the Johor royalty's winning bid for the WWW 1 number plate on Twitter.
He posted that the RM520,000 spent on the bid could have been utilised for the poor has led to calls for a public apology to the royal family.
Johor Umno information chief Datuk Samsol Bari Jamali blasted Mohammad Nizar, saying he needed to check before making his comments.
He said Johor Rulers had always generously donated to Yayasan Iskandar and Yayasan Ibrahim to help the development of the state and improve the living condition of the people.
Meanwhile, Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim tweeted that the royal family does not take any money from the Government.
"The money allocated to my father and me every month as the Sultan and Tunku Mahkota is put into Yayasan Iskandar and Yayasan Ibrahim. The purpose of these foundations is to help the rakyat and to assist the state government," he said.
He stressed that he had never taken a single sen from the Government, adding that "before you open your mouth, do your research."
It was reported yesterday that the Sultan of Johor was the owner of the WWW 1 number plate, with a winning bid of RM520,000.
The Road Transport Department's website (www.jpj.gov.my) listed "D.Y.M.M. Sultan Ibrahim Johor" as having outbid 9,998 others for the coveted plate.

tunku : action should be taken against this loser nizar. he thinks he can just simply says what he likes to anyone. he has been lying, talking craps and utter seditious words a lot lately but till now no action is taken against him. that is why his wings is getting bigger and bigger.
so what if Sultan Johor bought the registration number of WWW 1 for RM520k. so what if the King bought the www 5 registration number for RM350k? they could have requested it from the government for free but no they paid for it. the money will go to the government and eventually to the people.why is this nizar and all the opposition losers making a fuss on it? no better thing to do or no better issue to play with? what about those toyota camry cars bought by nizar administration before with double digit numbers? how much did they spend on it USING state goverment's money.

DR 1221

Posted: 30 May 2012 01:37 AM PDT

DR 1221


Young Thai Girl Sex Cam - เด็กสาวไทยเล่นแคมเซ็กซ์

Posted: 29 May 2012 11:19 PM PDT



Red Hair Thai : สาวผมแดงขย่ม

Posted: 29 May 2012 11:15 PM PDT

Thai Student : นักเรียนไทย

Posted: 29 May 2012 11:14 PM PDT

Fuck Show Friend - ขย่มเยสโชว์เพื่อน

Posted: 29 May 2012 11:10 PM PDT

Like Thai Star - คล้ายดาราไทยขย่ม

Posted: 29 May 2012 11:09 PM PDT


16 Years Cute - เด็ก 16 ใสๆ

Posted: 29 May 2012 11:07 PM PDT

Korean Girl Shake - สาวเกาหลีขี่ผัว

Posted: 29 May 2012 11:07 PM PDT

16Yrs Ride Dick - เด็ก 16 ขย่มตอ

Posted: 29 May 2012 11:06 PM PDT





VVV Cute Ride : โคตรน่ารักขย่มเยส

Posted: 29 May 2012 11:03 PM PDT

<

Steel Teeth Fuck BF : อีฟันเหล็กเด้งเยสผัว

Posted: 29 May 2012 11:02 PM PDT

Thai Girl Show Cam - สาวไทยโชว์เวปแคม

Posted: 29 May 2012 11:00 PM PDT

MeiMei Show Cam : มิมิโชว์เซ๊กผ่านกล้อง

Posted: 29 May 2012 10:59 PM PDT

Sahabat-Gunung

Posted: 30 May 2012 01:33 AM PDT

Sahabat-Gunung


Realiti & Fantasi Lynas

Posted: 29 May 2012 10:37 PM PDT

Kenapa pakatan rakyat diketuai DAP bersungguh2 memainkan isu Lynas?

Lynas adalah syarikat yang membuka kilang nadir bumi di Gebeng, Pahang.

Apa itu nadir bumi? Nadir bumi secara ringkasnya adalah unsur yang diperlukan untuk menghasilkan peralatan elektronik.

Hasil dari nadir bumi inilah kita akan dapat menghasilkan peralatan elektronik yang kecil dan ringan seperti ipod nano dan I phone.

Nadir bumi adalah kuasa untuk masa hadapan. Sama seperti petroleum pada sekarang ini.

Negara yang memproses nadir bumi pada masa hadapan mempunyai kuasa sama seperti negara yang memproses petroleum pada masa kini.

Buat masa ini, china mengeluarkan 97% jumlah keseluruhan nadir bumi.
Bayangkan kuasa monopoli yang ada pada negara china. Bayangkan jika suatu hari nanti china menggunakan kuasa monopoli untuk mengurangkan pengeluaran nadir bumi.

Kuasa yang sama seperti US ada apabila menghadkan pengeluaran petroleum pada zaman sekarang.

Atas alasan inilah pakatan rakyat yang diketuai DAP bersungguh2 memburukkan projek nadir bumi di malaysia.

Kita sebagai rakyat janganlah tertipu dengan permainan politik mereka. Sekiranya DAP jujur perjuangkan nasib penduduk gebeng, kenapa menolak jawatankuasa pilihan parlimen (PSC) yang diwujudkan untuk mengkaji isu Lynas.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

MBS Desak Hentikan Projek, Nik Nazmi Letak Jawatan ADUN - Badrul

Posted: 29 May 2012 09:30 PM PDT


Majlis Belia Selangor (MBS) sekali lagi ingin menyatakan kekecewaan dan bantahan kepada kerajaan negeri Selangor menerusi anak syarikatnya, Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) mahu membangunkan sebuah projek pembangunan bercampur di tapak padang Kompleks Sukan PKNS di Kelana Jaya. 

Timbalan Presiden Majlis Belia Selangor, Badrul Hisham Badaruddin berkata, rancangan projek ini termaktub di dalam Rancangan Tempatan Petaling Jaya 2 (RTPJ 2) yang di kawal selia oleh Majlis Perbandaran Petaling Jaya.

"Baru-baru ini satu lagi sesi dialog telah diadakan diantara pihak PKNS dan persatuan penduduk SS7 Kelana Jaya yang dihadiri oleh YB Azmin Ali dan Adun Seri Setia YB Nik Nazmi. Ini adalah sesi dialog ke-3 bersama masyarakat tempatan.  Sebelum ini sesi pendengaran awam tentang projek sudah dilaksanakan oleh MPBJ. Sudah nyata dan sahih penduduk dan masyarakat setempat di Kelana Jaya khususnya di SS7 TIDAK mahu projek ini diteruskan.

Mengapakah sesi dialog ini perlu diadakan berulang kali jika pihak MPBJ dan PKNS mengambil serious ketidakpuasan dan bantahan rakyat setempat tentang projek ini?. Apa gunanya ada pendengaran awam jika pandangan kami tidak didengar? Apa gunanya wakil exco negeri hadir jika hanya diam membisu?," ujarnya dalam satu kenyataan media hari ini.

Nampaknya, pihak MBPJ dan PKNS seperti menutup telinga dan tidak endah akan rintihan dan kemahuan masyarakat khususnya golongan belia dan orang muda. Sesi dialog ini tidak fokus kepada isu sebenar akan tetapi diteruskan juga dengan taklimat perancangan projek.

Cadangan pembangunan ini juga telah mendapat reaksi negatif dan tentangan daripada masyarakat setempat khususnya persatuan penduduk Kelana Jaya, persatuan sukan dan NGO. PKNS seharusnya lebih peka dan perihatin dengan pandangan masyarakat dan kesan sosio di Kelana Jaya.

Sudah pasti kesesakan di sekitar kawasan perumahan akan berlaku dan penambahan kesesakan jalanraya di Lebuhraya LDP. Laporan dialog ini juga telah mengejutkan siding kerana kesesakan di Lebuhraya LDP sudah melebihi 125%.  MBS berpendapat masih banyak lagi tanah-tanah PKNS di lokasi lain yang lebih sesuai untuk pembangunan baru.

"Lebih mengejutkan lagi apabila diketahui tanah yang diwartakan oleh kerajaan negeri Selangor menerusi Pejabat Perancangan Bandar Dan Desa Selangor  (RTPJ 2, Warta Kerajaan Negeri Selangor No Warta 139 – 13hb Januari 2011) bercanggah dengan warta rasmi MBPJ (RTPJ 2, Warta Kerajaan Negeri Selangor No Warta 139 – 13hb Januari 2011) berkenaan status tanah tapak padang Kompleks Sukan PKNS di Kelana Jaya. Warta Pejabat Perancangan Bandar dan Desa Selangor membuktikan tanah ini masih berstatus "rekreasi / kawasan hijau" berbeza dengan warta rasmi MBPJ bersatus "komersial'.

Kerajaan negeri yang melaung tema negeri berkebajikan dan mendengar masalah rakyat hanyalah seperti tin kosong. Pengerusi PKNS YAB Menteri Besar merangkap Pengerusi Ekonomi negeri, Belia dan Sukan sepatutnya prihatin dan menyahut kemahuan rakyat bukan menzalimi dan mengenepikan rakyat semata-mata mahu mengaut keuntungan. PKNS yang dulunya kukuh dari segi kewangan dan sentiasa mengutamakan rakyat, kini lemah dan menjadi seperti kerbau yang dicucuk hidungnya," ujarnya lagi.

Sehubungan dengan itu, MBS dan warga belia di Selangor menggesa supaya projek ini dihentikan serta merta, manakala Adun Seri Setia YB Nik Nazmi meletakkan jawatan dan siasatan oleh pihak yang berwajib dibuat demi kepentingan dan kesejahteraan masyarakat di Kelana Jaya khususnya dan golongan belia di Daerah Petaling amnya.

Nurul Izzah & PKR hanya main wayang untuk burukkan UMNO & BN

Posted: 29 May 2012 07:13 PM PDT


"Saya sempat melihat beberapa rakaman video di laman Youtube, berhubung insiden di Perumahan Pantai Permai, Lembah Pantai, sebaik terbaca kenyataan dalam akhbar tempatan, Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar mendakwa dia ada bukti video terhadap insiden tersebut dan seterusnya menolak dakwaan bahawa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim memulakan provokasi ketika ceramah.

Saya mengulangi kenyataan bahawa tiada siapa yang boleh kata secara tepat sebenarnya dari mana datangnya objek-objek, dan dari mana bermulanya balingan objek-objek yang terkena para hadirin dari kedua-dua belah pihak," ujar Ketua Pemuda UMNO Lembah Pantai, Datuk Mohamad Sazali Kamilan.

Tanbahnya, setakat menuduh sepertimana yang dibuat oleh Nurul Izzah memang mudah. Apa buktinya orang UMNO yang baling sehingga ada yang cedera. Yang kita tahu Anwar tiba-tiba tuduh Pemuda UMNO yang baling batu. Selepas itu, Anwar hambur kata-kata yang menghina Pemuda UMNO. Dia kata Pemuda UMNO "sial" Pemuda UMNO "celaka".

Nurul Izzah sepatutnya takrifkan mana satu dari suntingan video tersebut yang dikatakan keganasan orang UMNO. Nurul Izzah sila jawab sekiranya sorakan dan "boo" itu adalah keganasan. Sebenarnya bukan UMNO sahaja tetapi orang awam di sekitar perumahan tersebut juga menyampah dengan kehadiran Anwar. Mereka bercakap sesama sendiri "apa lagi yang Anwar nak bohong".

"Saya dimaklumkan, pada ketika ada seorang ahli mereka terkena balingan objek, terdapat ahli UMNO berbaju merah dan berlogo UMNO di kawasan ceramah mereka yang membantu ahli mereka (PKR) yang cedera itu. Kalau betul Pemuda UMNO yang buat (balingan tersebut) kenapa tidak "pegang" dia.

Saya difahamkan laporan polis juga telah dibuat oleh pihak Nurul Izzah. Maka, biarlah pihak polis buat siasatan. Ekoran itu, saya juga menyelar sikap dolak dalik Nurul Izzah. Sekejap tak percaya polis, sekejap percaya pulak. Selain itu, seringkali secara konsistan mereka tak percaya kepada video. Mereka mengatakan video boleh diedit dan dimanipulasi mengikut kehendak dan kepentingan sesuatu pihak. Siapa yang boleh menentukan pihak mana yang memulakan keganasan. Yang tak dinafikan oleh mana-mana pihak, video ataupun tidak adalah kata-kata kesat Anwar kepada Pemuda UMNO," ujarnya yang juga Setiausaha Penyelaras BN Lembah Pantai.

Justeru itu, yang ingin kami ketengahkan ialah politik provokasi yang diamalkan oleh mereka, yang konsistan sepertimana dalam Bersih 3.0 tempohari. Kami yakin semua gambar dari video tersebut akan disunting untuk diposterkan sewaktu PRU sepertimana poster "mata lebam" pada PRU lepas-lepas.

Kasih Sayang Ibu Mentua Yang Bukan Untuk Dijual Beli

Posted: 29 May 2012 04:17 PM PDT






Air mata Lombok mengalir laju semasa Suriani Abdul Wahab mahu meninggalkan rumah  keluarganya di Kampung Orong Batu Layar di sini dalam suasana penuh memilukan·

Di sebalik seorang anak yang impikan pertemuan dengan ibunya, bagi Suriani yang terpaksa berpisah pula dengan anaknya sendiri dan ibu mentua yang amat menyayanginya sepenuh hati menyaksikan detik perpisahan yang cukup menghibakan, disaksikan penduduk kampung dan sahabat media dari Malaysia - melihat sendiri perpisahan itu.

Suriani yang akur perpisahan itu kelihatan sebak dan menangis ditemani Setiausaha Agung Kelab Putera Malaysia, Abdul Khalid Cyrull yang menjadi perantara.

Paling menyentuh hati apabila melihat ibu mentuanya,  Ajiminari - 70an, kelihatan sebak ketika Suriani bersalaman dengan ahli keluarga dan dia tidak ditemubual kerana begitu sedih kerana terpaksa merelakan pemergian menantu tunggalnya itu.






Baca di sini  ...... Gembira, Sedih, Teruja .....

Saya Mohon Maaf, Terimalah Saya seadanya - Madun

Posted: 29 May 2012 07:56 AM PDT





LOMBOK: "Saya ingin minta maaf kepada kedua mentua kerana melarikan Su ke Lombok. Bukan berniat melukakan hati mereka, saya sayangkan dia dan perkahwinan kami. Semoga kami dapat membina keluarga bahagia sebaik saya bekerja di Malaysia nanti," kata Madon Aban, 32, pemuda Lombok yang melarikan Suriani Abdul Wahab sebelum bernikah dengannya hampir lima tahun lalu.
Menurutnya, sebagai lelaki bertanggungjawab, dia juga selalu menasihati Suriani yang lebih mesra dengan panggilan Su supaya memohon maaf kepada ibu bapa dan ahli keluarga kerana meninggalkan mereka untuk ke Lombok kerana sedar restu keluarga itu penting di dalam meneruskan kehidupan.

Madon berkata, dia sendiri sering berbual dengan keluarga mentuanya itu menerusi telefon dan bertanya khabar mereka dan sebagai suami, dia tidak pernah menghalang Su berhubung dengan adik beradiknya kerana tahu isterinya juga rindukan kampung halaman dan sanak saudara.
 
"Sebab itu saya tak halang dia pulang ke Malaysia bertemu mereka kerana itu yang terbaik. Saya akan menyusul selepas mendapat semua dokumen berkaitan. Buat masa ini, ia masih dalam proses," katanya ketika ditemui selepas menerima kunjungan Setiausaha Agung Kelab Putera 1Malaysia (KP1M), Abdul Khalid Chairul di Kampung Orong, Lombok Barat semalam.

Madon berkata, dia terlalu sayangkan isterinya menyebabkannya bersetuju memberikan kerjasama kepada KP1M untuk membawa pulang Su bertemu keluarganya di Baling Kedah.

"Itu yang terbaik buat masa ini dan saya mahu dia menjadi anak yang taat. Terima kasih juga kepada mentua kerana menerima saya seadanya dan sudi memaafkan saya walaupun dengan apa yang berlaku," katanya.

Pada pertemuan itu, Madon sempat meneliti laporan akhbar Harian Metro Sabtu lalu yang memetik ibu mentuanya, Siti Zaleko Wahab, 52, menerima kehadirannya sebagai menantu dan melupakan kisah silam membabitkan dirinya.

Sementara itu, suasana hiba menyelubungi perkarangan rumah Madon selepas pegawai Imigrasi Indonesia dan KP1M membawa Su pejabat pihak berkuasa itu di Kota Mataram untuk proses dokumentasi.

Paling menyentuh hati apabila anaknya, Ismadani, 3, menangis teresak-esak kerana tidak mahu melepaskan dia pergi sehingga terpaksa ditenangkan bapanya dan saudara mara terdekat.

Ibu mentuanya Ajiminari,70an, kelihatan sebak ketika Suriani bersalaman dengan ahli keluarga dan dia tidak ditemubual kerana begitu sedih kerana terpaksa merelakan pemergian menantu tunggalnya itu.

Turut hadir mengucapkan selamat jalan ialah jiran terdekat yang menyifatkan Su sebagai seorang yang baik dan mudah mesra selain pandai mengambil hati mereka biarpun pada peringkat awal berdepan budaya baru di pulau berkenaan.

Gembira, Sedih & Teruja - Suriani

Posted: 29 May 2012 07:41 AM PDT



LOMBOK: "Perasaan di dalam hati ini bercampur baur antara gembira,sedih dan teruja. Rindu nak jumpa keluarga yang hampir lima tahun saya tinggalkan namun pada masa sama kasihankan anak yang terpaksa berjauhan untuk satu tempoh yang belum diketahui.



"Tapi saya harap suami akan membawa jantung hati saya itu secepat mungkin supaya kami dapat bersama-sama membina kehidupan baru di kampung," kata Suriani Abdul Wahab, 21, rakyat Malaysia yang dilarikan dan berkahwin dengan pemuda Lombok.

Dia meluahkan hasrat itu selepas disahkan dapat pulang ke tanah air lewat petang semalam hasil usaha Kelab Putera 1Malaysia (KP1M) dengan kerjasama Imigrasi Indonesia sejak tiga bulan lalu.

Bagaimanapun, suami dan anak kesayangannya tidak dapat ikut bersama kerana masalah dokumen perjalanan suaminya masih belum diperolehi selain surat nikah dan tahap kesihatan ibu mentuanya yang semakin uzur sejak kebelakangan ini.

Suriani berkata, keadaan itu membuatkan dia serba salah untuk meninggalkan anak tunggalnya kerana sebelum ini dia tidak pernah berenggang dengan Ismadani, 3 hasil perkahwinannya bersama suami, Madon Aban.

 "Walaupun begitu, saya juga harus faham betapa keluarga di Malaysia juga merindui dan mengharapkan saya pulang segera. Saya faham keadan itu kerana saya juga seorang ibu. Insya-allah, suami akan ikut serta selepas ini dan bekerja di sana," katanya ketika dikunjungi Setiausaha Agung KP1M, Abdul Khalid Chairul di Kampung Orong, Lombok Barat semalam. 

Suriani yang kini fasih berbahasa Sasak, dilarikan ke pulau berkenaan pada Oktober 2008 menerusi laluan Johor Bahru ke Batam dan kemudiannya terus ke Tanjung Pinang untuk sampai di Surabaya.

Selepas itu, dia menaiki pesawat untuk sampai di Mataram dan bernikah dengan Madon tiga hari  selepas tiba di Lombok.

Katanya, dia bahagia dapat mendirikan rumahtangga bersama suami selepas tiga tahun menyulam cinta ketika tinggal bersama ibu bapa di Kampung Ulu Bakai, Baling Kedah dan hidup mereka diserikan dengan kehadiran Ismadani tidak lama selepas itu.

 Menurutnya, dia tidak kekok untuk berkomunikasi dengan keluarga mentuanya kerana mereka menerima dirinya seadanya malah jiran terdekat turut rapat dengannya menyebabkan dia selesa menjadi orang Lombok.

Namun begitu, sebagai anak, dia tidak pernah sama sekali melupakan kedua orang tuanya dan sering berhubung menerusi telefon terutamanya kakaknya Nursyakila untuk bertanyakan khabar sanak saudara yang lain.


"Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Presiden KP1M, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim kerana berusaha untuk membawa saya pulang.  Saya akui, kekangan kewangan menyebabkan saya tidak dapat menyediakan dokumen untuk balik kampung bertemu keluarga.



"Bila balik nanti, saya ingin menyediakan makanan tradisional Lombok iaitu pelecing untuk keluarga di kampung. Saya belajar daripada emak mentua selepas lima bulan menetap di Kampung Orong," katanya yang juga seorang suri rumah.

Suriani disahkan mendapat kebenaran untuk pulang ke tanah air hanya beberapa jam sebelum pesawat dijadual berlepas di Lapangan Terbang Antarabangsa Ngurah Rai, Bali selepas pegawai Imigrasi hadir menyerahkan surat pelepasan serta pasportnya.

Gembira, Sedih & Teruja - Suriani

Posted: 29 May 2012 07:34 AM PDT

LOMBOK: "Perasaan di dalam hati ini bercampur baur antara gembira,sedih dan teruja. Rindu nak jumpa keluarga yang hampir lima tahun saya tinggalkan namun pada masa sama kasihankan anak yang terpaksa berjauhan untuk satu tempoh yang belum diketahui.

"Tapi saya harap suami akan membawa jantung hati saya itu secepat mungkin supaya kami dapat bersama-sama membina kehidupan baru di kampung," kata Suriani Abdul Wahab, 21, rakyat Malaysia yang dilarikan dan berkahwin dengan pemuda Lombok.

Dia meluahkan hasrat itu selepas disahkan dapat pulang ke tanah air lewat petang semalam hasil usaha Kelab Putera 1Malaysia (KP1M) dengan kerjasama Imigrasi Indonesia sejak tiga bulan lalu. Bagaimanapun, suami dan anak kesayangannya tidak dapat ikut bersama kerana masalah dokumen perjalanan suaminya masih belum diperolehi selain surat nikah dan tahap kesihatan ibu mentuanya yang semakin uzur sejak kebelakangan ini.

Suriani berkata, keadaan itu membuatkan dia serba salah untuk meninggalkan anak tunggalnya kerana sebelum ini dia tidak pernah berenggang dengan Ismadani, 3 hasil perkahwinannya bersama suami, Madon Aban.

"Walaupun begitu, saya juga harus faham betapa keluarga di Malaysia juga merindui dan mengharapkan saya pulang segera.

Saya faham keadan itu kerana saya juga seorang ibu. Insya-allah, suami akan ikut serta selepas ini dan bekerja di sana," katanya ketika dikunjungi Setiausaha Agung KP1M, Abdul Khalid Chairul di Kampung Orong, Lombok Barat semalam.

Suriani yang kini fasih berbahasa Sasak, dilarikan ke pulau berkenaan pada Oktober 2008 menerusi laluan Johor Bahru ke Batam dan kemudiannya terus ke Tanjung Pinang untuk sampai di Surabaya. Selepas itu, dia menaiki pesawat untuk sampai di Mataram dan bernikah dengan Madon tiga hari selepas tiba di Lombok.

Katanya, dia bahagia dapat mendirikan rumahtangga bersama suami selepas tiga tahun menyulam cinta ketika tinggal bersama ibu bapa di Kampung Ulu Bakai, Baling Kedah dan hidup mereka diserikan dengan kehadiran Ismadani tidak lama selepas itu. Menurutnya, dia tidak kekok untuk berkomunikasi dengan keluarga mentuanya kerana mereka menerima dirinya seadanya malah jiran terdekat turut rapat dengannya menyebabkan dia selesa menjadi orang Lombok.

Namun begitu, sebagai anak, dia tidak pernah sama sekali melupakan kedua orang tuanya dan sering berhubung menerusi telefon terutamanya kakaknya Nursyakila untuk bertanyakan khabar sanak saudara yang lain.

"Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Presiden KP1M, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim kerana berusaha untuk membawa saya pulang. Saya akui, kekangan kewangan menyebabkan saya tidak dapat menyediakan dokumen untuk balik kampung bertemu keluarga.

"Bila balik nanti, saya ingin menyediakan makanan tradisional Lombok iaitu pelecing untuk keluarga di kampung. Saya belajar daripada emak mentua selepas lima bulan menetap di Kampung Orong," katanya yang juga seorang suri rumah. Suriani disahkan mendapat kebenaran untuk pulang ke tanah air hanya beberapa jam sebelum pesawat dijadual berlepas di Lapangan Terbang Antarabangsa Ngurah Rai, Bali selepas pegawai Imigrasi hadir menyerahkan surat pelepasan serta pasportnya.

PANEH MIANG

Posted: 30 May 2012 01:13 AM PDT

PANEH MIANG


3M

Posted: 29 May 2012 06:40 PM PDT

Mukriz Mahathir Matang. Nampaknya teknik berpidato Mukhriz Mahathir semakin meningkat. Keupayaannya untuk membahas hujah makin mencerminkan dia bersedia diletak sebagai winnable candidate untuk satu kerusi YBM.

Menjadi Menteri penuh memerlukan kekuatan dan keupayaan luar biasa kerana selera dan resepi politiking dalaman makin merencam dan menduga adab serta akhlak. Integritinya lebih teruji dan dinilai oleh rakyat teramai, lebih-lebih lagi pengundinya di Jerlun. Mukhriz sudah boleh kembali ke Kubang Pasu sebagai Ahli Parlimen.

Khabarnya budak-budak KJ di Sik semakin menabur racun ke gelanggang politik. Suka Pak Sedaro posan, kok nak meracun dan memerun, KJ bawalah mereka ke kandang DAP dan PKR. Kelompok Komunis dan Freemason inilah "banjingan sebenar Bumi Melayu".

RAPERA ..

Posted: 30 May 2012 01:12 AM PDT

RAPERA ..


Citizens - Protect your Right To Express on the Internet !!!!

Posted: 29 May 2012 11:28 PM PDT

Taipingmali (tm)

Posted: 30 May 2012 01:07 AM PDT

Taipingmali (tm)


Jawatan PM perlu yang beragama Islam

Posted: 30 May 2012 12:52 AM PDT

DAP tidak amal kebebasan bersuara

Posted: 30 May 2012 12:50 AM PDT

Jangan cabar ketuanan melayu

Posted: 30 May 2012 12:48 AM PDT

Karpal Jangan Main Main Dengan Orang Melayu

Posted: 30 May 2012 12:43 AM PDT

Azmin Ali jutawan muda sebelum usia 30 tahun

Posted: 30 May 2012 12:36 AM PDT

Azmin mempunyai kekayaan luar biasa , waktu tu gaji nya cuma RM 2442.00, betul-betul perompak lanun dan lintah darat, diri sendiri tidak bersih, tetapi ada hati nak bersihkan orang lain.

YB Dr Lee Boon Chye di Sg Rokam 28.5.12 - Part 1

Posted: 29 May 2012 11:19 PM PDT

Rupa-rupanya kakitangan kerajaan ramai bersifat gunting dalam lipatan. Dr Boon Chye mendedahkan Dato Yusuf peguam pendakwa (orang nombor 3 dalam pejabat peguam negara), membuat panggilan telefon berkali-kali kepada Anwar untuk membela kes beliau.

UFB - K-POP Haram. BERS✔H Pun Haram

Posted: 29 May 2012 07:06 PM PDT

Anwar suka memburu jejaka jambu

Posted: 29 May 2012 06:57 PM PDT

inilah budak Taiping yang hampir menjadi mangsa Pak Sheikh. Pak Sheikh tanya dia mana hotel yang mahal di Taiping dan kalau dia mai Taiping tak kan nak belanja makan mee udang sahaja....Pak Sheikh salah tangkap , dia ingat budak ini macam Yuli Arianto kut.

Pas buat kerja haram

Posted: 29 May 2012 06:28 PM PDT

Parti Islam Pas Syiah sememangnya suka kepada yang haram.

Buat demo haram, buat ceramah haram dan macam-macam benda lagi.

Ini gambar banner baru Pas di negeri Kedah, banner haram kerana tidak mendapat izin daripada PBT.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sidang Media PERKOM

Posted: 29 May 2012 06:20 PM PDT

MOHON SEBARAN PROGRAM TERSURAT / TERSIRAT INI - SIDANG AKHBAR : PERKOM ANJURKAN PROGRAM TRANSFORMASI GOLONGAN MISKIN DI KUALA LUMPUR MELALUI BAZAAR AMAL 1MALAYSIA PADA BULAN JULAI -OGOS 2012
1.Persatuan Kebajikan Orang-Orang Miskin Selangor & KL (PERKOM) bakal menganjurkan Bazaar Amal 1Malaysia di kesemua 4 zon di bawah penyelenggaraan DBKL pd bulan Jun-Ogos 2012.
2. Program Bazaar Amal 1Malaysia tersebut tlh mendapat sokongan & kerjasama penuh YAB Tan Sri Dato Hj Muhyiddin Hj Mohd Yassin, Timbalan Perdana Menteri Malaysia & YB Datuk Dr Puad Zarkashi, Timbalan Menteri Pelajaran.
3. Antara program yg dirancang termasuk menyediakan tapak perniagaan, menganjurkan beberapa pertandingan untuk anak-anak miskin serta ibu-ibu tunggal.
4. Memandangkan, program ini dicadangkan menjadi acara tahunan, pihak PERKOM sdg mendapat persetujuan agar piala-piala pusingan pertandingan di atas diletakkan di bwh nama-nama seperti YAB Tan Sri Muhyiddin Yassin (Pidato), Sharifah Khasif Fadzilah Syed Badiuzzaman (Musabaqah Ayat Lazim) dan Feriz Omar (Sajak).
5. Mengikut perancangan PERKOM, pertandingan di atas bakal dianjurkan bersama Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP) serta Pjbt Pelajaran WP Kuala Lumpur.
6. Natijahnya, 4 pertandingan di atas bagi memupuk kemahiran asas utk merubah hidup masa depan anak-anak orang miskin yg tinggal dan bersekolah di dlm zon-zon Kuala Lumpur.
7. PERKOM juga bercadang utk memanjangkan program tersebut sehingga bulan Ramadhan 1433H bagi memperbanyakkan program kemasyarakatan dan keperihatinan terhadap orang-orang miskin seiring dgn tuntutan di bulan yg mulia.
8. Seluruh Barisan Peneraju PERKOM dgn rendah diri dan penuh takzim menjemput wakil-wakil media utk hadir Sidang Akhbar PERKOM di Dewan Persatuan Ibu Tunggal Bandar Tun Razak (BTR), Jln Seluang, Tmn Tenaga, Cheras, KL (berhampiran Perumahan Awam Seri Melaka & Pasar Besar Cheras, Bandar Tun Razak) pd Khamis, 31 Mei 2012, jam 11.00 pagi.
Sekian, terima kasih.
MOHD SOLLEH IBRAHIM
Presiden PERKOM
016-371 7140
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ustaz Hassan Basri_300212

Posted: 29 May 2012 09:43 AM PDT

VIDEO USTAZ HASSAN BASRI BALUN ANWAR KAW KAW

Posted: 29 May 2012 09:20 AM PDT

FGVH gets Malay reserve land 'by back door'

Posted: 29 May 2012 08:49 AM PDT

Mamat ni kalau bercakap memang orang boleh meleleh air liur, percaya hidup-hidup. Harap selepas ini boleh lah Rafizi 'Lembu' Ramli pertikaikan ladang Golden Hope, Guthrie dan banyak lagi yang tersenarai di bursa saham.

FELDA

Masihkah anda ingat no. plat ini???

Posted: 29 May 2012 07:39 AM PDT

Kereta Nizar, Ini Guna Duit Rakyat
AGS10, AFD11, AFD22, AFD33, AFD55, AFD66, AFD77, AFD88, AFD99, AFD333, AFD999, AFF33, AFF88, AFF99, AGS828 dan AEU606 itu semuanya didaftarkan pada 9 Januari 2009...yang ni nizar pakai duit poket dia atau duit rakyat?? Cermin dulu sebelum mengata DYMM Sultan Johor...
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

20120529 Nalla rakam untuk keselamatan Anwar

Posted: 29 May 2012 07:38 AM PDT

Komisyen Scorpene : Pembangkang Bermaharajalela Menipu Rakyat

Posted: 29 May 2012 07:25 AM PDT






Komisen Scorpene : Pembangkang Bermaharajalela Menipu Rakyat

Oleh Beruang Biru

Isu scorpene ditimbulkan oleh pembangkang 'di saat-saat akhir' sebelum pengunduran Tun Abdullah Ahmad Badawi sebagai senjata terakhir untuk memastikan Dato' Seri Najib tidak akan ditabalkan sebagai pengganti beliau.  Setelah gagal mengubah takdir di mana Dato' Seri Najib telah dilantik sebagai Perdana Menteri, isu ini diteruskan oleh pembangkang dengan harapan dapat memendekkan tempoh pemerintahan beliau. 

Seperti yang diketahui, pembangkang menggunakan berbagai-bagai jenis penyamaran untuk menyerang BN, antaranya Majlis Peguam, Suhakam, Himpunan Hijau, Suaram dan macam-macam lagi yang semuanya bersikap memusuhi kerajaan.

Dalam kes scorpene ini, pembangkang telah menggunakan Suaram untuk melancarkan serangan awal bagi pihak mereka.  Sebagai permulaan, Suaram telah memfailkan aduan terhadap DCNS, syarikat yang membina dan menjual kapal selam kepada negara ketiga termasuk Malaysia di mahkamah Perancis kerana 'mengesyaki' kegiatan rasuah dalam urusan pembelian kapal selam tersebut.  Isu ini dikatakan berkait rapat dengan pembunuhan Altantuya Sharibuu, seorang model Mongolia yang kemudiannya cuba digambarkan sebagai mempunyai hubungan sulit dengan Perdana Menteri. 

Penyelaras Suaram, Cynthia Gabriel dilaporkan berkata, "kes ini spesifik kepada pemberian komisen 114 juta Euro yang diberikan kepada syarikat Perimekar."

Seperti yang disebut tadi, kita cukup maklum bahawa Suaram sebenarnya bertindak bagi pihak pembangkang yang ingin menjatuhkan Dato' Seri Najib dengan apa jua cara. 

Tetapi, apa yang dilakukan oleh mereka kali ini adalah tersangat keterlaluan iaitu memfitnah Perdana Menteri terlibat dalam pembunuhan dan membawa perbincangan berkenaan kos pertahanan negara kepada dunia. 

Kos pertahanan negara adalah sesuatu yang sulit di mana segala butirannya tidak boleh dibentang kan secara terperinci.  Setiap kerajaan di dunia perlu menyembunyi kan beberapa fakta sebagai strategi keselamatan dan pertahanan negara masing-masing.  Jika soal pertahanan dibentang kan secara terbuka, ia mampu mendedahkan negara kepada bahaya. 

Apa yang tidak pernah disembunyikan oleh kerajaan ialah, kontrak perolehan kapal selam scorpene secara keseluruhannya adalah bernilai EURO 1.084 bilion. 

Dari jumlah itu, EURO 969.15 juta dibayar kepada DCNS (Perancis) dan NAVANTIA (Sepanyol) sebagai kos perolehan dua kapal selam Scorpene, pakej Integrated Logistics Suppport (ILS) dan latihan untuk warga kapal selam.

Bakinya, iaitu EURO 114.96 juta dibayar secara berperingkat dalam tempoh enam tahun kepada Perimekar Sdn Bhd sebagai kos perkhidmatan koordinasi dan sokongan kepada Pasukan projek Kapal Selam TLDM di Cherbourg, Perancis dan Cartagena, Sepanyol serta pelatih-pelatih kapal selam di Brest, Perancis.

Semua ini tertulis secara terperinci dalam kontrak yang ditandatangani pada 5 Jun 2002.
 
Merujuk kembali kepada aduan yang dibuat oleh Suaram seperti yang dipetik di atas, iaitu "kes ini spesifik kepada pemberian komisen EURO 114 juta yang diberikan kepada syarikat Perimekar"; justeru, berdasarkan fakta ini, persoalan yang timbul ialah, jika EURO 114 juta itu adalah komisen, maka apakah ini bermakna Perimekar telah memberi perkhidmatan koordinasi dan sokongan secara percuma?  Ini kerana, dokumentasi transaksi jelas menunjukkan bayaran yang terlibat kepada Perimekar hanyalah EURO 114.96 juta sahaja dan tiada lebihan. 


Secara dasarnya, Perimekar bertanggung jawab menyediakan perkhidmatan berikut: 

-       menyediakan kediaman lengkap bagi 27 keluarga pegawai di Perancis dan Sepanyol untuk tempoh 6 tahun. 

-       Menyediakan pejabat urusan dan kediaman lengkap bagi krew kapal TLDM seramai 156 orang dan 30 staf penyelenggara pangkalan di Perancis dan Sepanyol untuk tempoh 6 tahun.

-       Membayar elaun harian dan elaun krew kapal selam sebanyak EURO50 sehari setiap seorang untuk tiga tahun pertama dan EURO60 sehari seorang untuk tiga tahun kedua.

-       Membiayai kos penerbangan pergi-balik setiap krew kapal selam untuk balik bercuti ke Malaysia setiap empat bulan sekali.

-       Syarikat ini juga bertanggung jawab memastikan penyertaan syarikat Malaysia dalam pembinaan dan membantu syarikat yang berpotensi untuk menyertai program offset. 

-       Membantu kontraktor utama berhubung prosedur kerajaan dalam perlaksaan kontrak. 

-       Menyelaras latihan antara krew, kontraktor dan kerajaan.

-       Menyediakan laporan koordinasi dan lain-lain lagi. 

Maka, sekali lagi kita ingin bertanya, jika benar EURO 114 juta tersebut adalah komisen semata-mata, bagaimana Perimekar menanggung semua kos perkhidmatan di atas? 

Hakikatnya, bayaran EURO 114 juta itu bukanlah komisen tetapi bayaran untuk perkhidmatan yang disediakan oleh Peri mekar. Ia adalah bayaran yang telus, nyata dan wajar dan tiada apa yang pelik dalam urus niaga ini. 

Yang pelik hanyalah tuduhan Suaram dan pembangkang yang tidak berasas sama sekali. 

Kesungguhan pihak ini untuk menjatuhkan Dato' Seri Najib sehingga sanggup mengupah penulis yang punya sejarah sakit mental, iaitu Raja Petra Kamaruddin (RPK) untuk mereka-reka cerita mengenai penglibatan Perdana Menteri dalam pembunuhan Altantuya yang konon berkait rapat dengan pembelian kapal selam untuk negara, mula menimbulkan persoalan.  Dari cakap-cakap kedai kopi kini berbau syak wasangka mengenai apakah pembangkang ada kena-mengena dengan pembunuhan tersebut? 

Dengan RPK sudah pun mengakui yang dia hanya mereka-reka cerita sepatutnya sudah cukup untuk membuktikan bahawa bahagian lain dalam ceritanya, seperti isu scorpene ini juga adalah rekaan juga. 

Oleh itu, kita mengalu-alukan siasatan pihak Perancis atau mana-mana pihak juga untuk terus membongkar isu scorpene ini.  Tidak mustahil kita akan menemui sesuatu yang lebih lagi dari sekadar cerita rekaan pembangkang… 


Rakyat Selama Tolak Nizar

Posted: 29 May 2012 07:15 AM PDT

Kembara Motosikal

Posted: 29 May 2012 07:08 AM PDT

KELAB REKREASI SUKAN BERMOTOR SELINSING MENGANJURKAN KEMBARA AMAL BERMOTOR 2012. PENDAFTARAN/MINYAK/BAJU/MAKAN PERCUMA. TARIKH 10/6/2012.PERRMULAAN MASJID SELINSING.BERMINAT HUBUNGI URUSETIA...JOM BUAT AMAL.tolong hebahkan.....cabutan bertuah disedia
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ustaz Sidek Nor di Sg Rokam Sah Sesat dan Meroyan

Posted: 29 May 2012 06:39 AM PDT

Wahai Ustaz Sidek Kalau nak tahu tarikh pilihanraya tunggulah bila habis tempoh 5 tahun.

La ni baru 4 tahun. Jangan risau lah wahai ustaz.. Jangan buat cerita bodoh. Laghoo namanya tu.

PENYANYI POPULAR TANAH AIR MENYERTAI UMNO

Posted: 29 May 2012 05:57 AM PDT

Nizar Mengungkit Di Ladang Kelapa Sawit

Posted: 29 May 2012 05:53 AM PDT

Hanya kenyataan itu yang paling sesuai digambarkan kepada Adun Syok Sendiri dari Pasir Panjang, Datuk Nizar Jamaluddin berikutan beliau masih lagi mengungkit jasa sekelumit yang dibuat kepada Arwah Pak Teh.

Macam mana nak berkat kerja kalau tak habis-habis menipu dan membohong malah lebih teruk mengungkit kononnya besar sangat jasanya selama 11 bulan itu.

Namun jika difikir dengan logik akal, selama 11 bulan Pakatan Rakyat mentadbir di Perak bermacam-macam perkara sepatutnya boleh dilakukan. Bukan hanya meluluskan tanah Arwah Pak Teh seluas 45 ekar itu.

Semalam, di dalam ladang kelapa sawit, Nizar Jamaluddin sekali lagi berjaya memesongkan akidah dan pemikiran rakyat dan kali ini di sekitar Selama, Perak.

Memulakan penipuannya dengan ayat 'Zambry menipu dalam dewan undangan negeri lagi dasyat dari saya', Nizar kemudiannya membuat fitnah satu persatu kononnya BN adalah parti yang lebih teruk dari DAP.

Ini antara ungkapan Nizar ketika beliau dengan megahnya mengungkit jasa sekelumit Pakatan Rakyat.

"Zambry ini orang yang ada PHD, dia boleh kata dia meluluskan tanah arwah Pak Teh di Pengkalan Hulu… tapi saudara tahu siapa yang sebenarnya meluluskan tanah itu… sudah tentulah Pakatan Rakyat.

Hampir 4 tahun berlalu kisah itu, Nizar masih mencanang kehebatannya meluluskan tanah itu kepada rakyat sedangkan hakikat sebenar kerajaan BN telah meluluskan pelbagai permohonan yang memberi manfaat kepada rakyat tetapi tidak pulak diheboh sampai bertahun-tahun.

Mungkin kerana pilihanraya yang semakin hampir, menyebabkan Nizar kembali menggunakan strategi yang kononnya kerajaan PR di Perak sebenarnya memberi banyak jasa kepada rakyat.

Hanya yang bodoh saha boleh percaya apa yang Nizar katakan itu.

Sudahlah buat ceramah di celah-celah ladang kelapa sawit boleh pula tambah dana dosa untuk jalan mudah ke neraka.

Lebih teruk, Nizar Jamaluddin bersama-sama rakan-rakan seperjuangannya boleh berbangga dengan menghina Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria.

Satu Malaysia sudah tahu bahawa Mufti Perak adalah antara ulama' agama yang dihormati berdasarkan ilmu-ilmu tinggi serta pengalamannya dalam perkara-perkara berkaitan Islam.

Namun boleh pula, Nizar merasakan ilmu keagamaannya lebih tinggi dari mufti sampaikan boleh melemparkan kata-kata makian yang paling dasyat ke atas ulama' tersebut.

Hina sungguh tingkah laku Nizar itu, wajarlah rakyat Perak menghentikan dan menolak manusia yang tidak bertamadun seperti ini

PERAK TODAY

Mantan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan mengesahkan wujud pakatan sulit di antara rangkaian kongsi gelap dan pasukan Polis Di Raja Malaysia.

Posted: 29 May 2012 05:43 AM PDT

Bekas IGP: Ada orang politik marah 'rezeki' disekat




Ahmad Fadli KC
2:15PM Mei 29, 2012



WAWANCARA Mantan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan mengesahkan wujud pakatan sulit di antara rangkaian kongsi gelap dan pasukan Polis Di Raja Malaysia.

Dalam temubual eksklusif dengan Malaysiakini, Musa turut mengakui rangkaian sama wujud antara kongsi gelap dan ahli politik tanah air yang disifatkannya berada pada tahap "serius."

Katanya, beliau mula mengambil langkah serius untuk membanteras aktiviti haram seperti judi, pelacuran dan sindiket peminjam wang ketika mula memegang jawatan Ketua Polis Johor.

Ini kerana beliau tidak percaya kepada konsep "menggunakan penjenayah untuk mengawal penjenayah lain," seperti digambarkan dalam filem Godfather yang menceritakan hubungan kongsi gelap dan pasukan polis.

"Mereka sendiri (di Amerika Syarikat) mengambil masa bertahun-tahun untuk menghapuskan perkara ini," katanya.

Menurutnya, rangkaian kongsi gelap yang memperolehi banyak wang melalui aktiviti haram tidak boleh dibiarkan "mengawal" ahli politik.

"Mereka ini banyak dana. Jadi apabila dana luas mereka boleh kawal orang. Kalau ahli politik terlibat, mereka boleh kawal ahli politik," katanya.

Usaha tersebut katanya diperhebatkan lagi apabila beliau mengetuai Jabatan Siasatan Jenayah.

Namun, tindakan tegasnya kurang disenangi ahli politik tertentu dan sebahagian daripada pegawai di dalam pasukan polis.

"Apabila saya ambil tindakan, orang politik datang pejabat saya tanya 'Kenapa you ambil tindakan sebegini?' dan mengatakan ini (mereka yang dikenakan tindakan adalah) kawan-kawan mereka.

"Jadi apabila kita hendak banteras, mereka marahlah kita sekat rezeki mereka," katanya.Maklum kepada Pak Lah

Menurutnya, beliau sendiri pernah bertemu secara peribadi dengan ahli politik yang mempunyai hubungan dengan kongsi gelap agar mereka menghentikan hubungan itu.

"Saya dah tegur Menteri berkenaan perkara ini. Tugas saya menyampaikan sahaja. Nak berubah awak kena arahkan sayalah dan saya akan buat cara saya (untuk banteras)," katanya.

Malah, beliau mendakwa turut memanjangkan perkara itu kepada Perdana Menteri pada masa itu, Tun Abdullah Ahmad Badawi.

"Perdana Menteri (Abdullah) pun saya beritahu," katanya.
Sempoi

Menurut Musa, beliau tidak mahu peminjam wang tidak berlesen (Along) terus mewujudkan masalah kepada orang ramai sehingga mengakibatkan kanak-kanak takut pulang ke rumah kerana serangan Along.

Menurutnya, orang ramai tidak sepatutnya menyalahkan peminjam sahaja dalam situasi ini, kerana tindakan perlu diambil terhadap sindiket itu yang mengenakan faedah melebihi 18 peratus setahun.

"Jika mereka bebas mengenakan kadar faedah melebihi 18 peratus, ini bermakna tiada penguatkuasaan," katanya.

"Malah, siapa yang memberikan peminjam wang ini lesen? Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan. Ada anggota polis bertugas di kementerian itu tetapi masih ada orang menjadi mangsa hari ini," katanya.

Ketegasan beliau, menurutnya, menimbulkan "reaksi balas" dari mereka yang mempunyai hubungan dengan kongsi gelap terbabit.

Menurutnya, individu berkenaan cuba memburukkan namanya dengan menuduhnya mengatur pelantikan pegawai kanan polis dengan "restu" kumpulan kongsi gelap terbabit.

"Saya terima backlash kerana satu saya cuba banteras aktiviti haram dan kerana saya hendak bersihkan (pasukan polis).

"Kalau saya sertai mereka (kongsi gelap) sayalah IGP terbaik," katanya.

Dalam temubual sama, Musa turut mengiyakan bahawa rangkaian ahli politik-kongsi gelap-polis itu adalah "kuasa ketiga" yang sebelum ini didakwanya membantutkan usaha-usaha reformasi dalam pasukan polis yang cuba dibawa beliau.

"Campur tangan datang dari banyak pihak termasuk ahli politik," katanya.

The Unspinners

Posted: 29 May 2012 11:36 PM PDT

sekupangdua

Posted: 29 May 2012 11:21 PM PDT

sekupangdua


NAMPAKNYA ADA PART 2 NUAGAY PORN BERSIRI...

Posted: 29 May 2012 08:39 PM PDT


Semalam di Buletin TV3 jam 8 malam PANAS bila Nallakarupan membongkar rahsia kenapa ada Video Aljubri dalam simpanan, demi keselamatan ketika itu Timbalan Perdana Menteri si Aljubri ni kawalan ketat terhadpnya demi keselamatan beliau termasuk kamera keselamatan diadakan jika ada sebarang kejadian berlaku.

Memang betul ler banyak kejadian berlaku, kejadian Ganas dan Rakus membalun rupanya, jadi tak hairan lah kalau Nallakurapan begitu berani mencabar Aljubri saman dia, apa tak nya selain sebelum ini kita dikejutkan kegemaran Aljubri selama ini dengan pembongkaran termasuk video membalun Amoi Made In China... Macam kata kawan teman yang bergurau... KETIKA ITU DIA BOLEH BAGI ALASAN TIKAM AMOI SEBAB ANTI DAP!... Hehehehe

Sebaliknya tersembunyi satu persoalan yang boleh kita tafsir dan jangka bila Nallakurapan berkata gambar Video itu diserahkan kepada peguamnya demi keselamatan bermaksud... ADA LAGI SAMBUNGAN SIRI MEMBALUN ni lagi nampaknya. Perghhh banyak versi jugak ler nampaknya akan ditayang perdanakan nanti. Jadi tak payah lah susah-susah lah nak pikir Ending scene yang lepas, jenuh jugak nak fikir kesudahan cerita tu, hero menang ker... Atau heroin yang menang? Banyak jugak yang pening fikirkan macamana kesudahan cerita Balun Amoi Made In China nie?... happy Ending ker atau sad ending?

Rupa-rupanya ada lagi Part 2, to be continue rupanya, jadi nampaknya makin ramai yang akan teka siapa pulak heroin yang baru bakal dibelasah! Local atau international... Hehehehe... Kalau kita fikirkan kesinambungan cerita Video Balun Aljubri nie, pasti kita dapat merungkai kenapa DAP tak berbunyi lansung nak sokong atau berkempen bantu perjelaskan pada ahli DAP, tambah pelik lagi dia jugak yang sokong Aljubri untuk jadi perdana Menteri sekalipun tahu moral Aljubri makin terbongkar. Sikit demi sedikit ada pembongkaran yang mengejutkan bagaimana perilaku dan hobi sebenar Aljubri...

Tentang menyokong Aljubri nie kita dapat menafsirkan bagaimana DAP sedar agak sukar untuk meletakan kaum cina sebagai Perdana Menteri jika mereka menang di Pilihanraya, Logiknya Aljubri memang ada kreteria yang diperlukan sebagai boneka, nampaknya kalau menjadi Aljubri nie sebagai Perdana Menteri bermakna DAP lah paling berkuasa di Malaysia sekalipun perdana menterinya aljubri yang berbangsa melayu, mana tidaknya... Aljubri pasti akan ikut apa saja kata DAP macam si NIZAR Lambei semasa Perak di nerakakan 11 bulan oleh Pakatan Haram. Kali nie Aljubri ler pulak, mana mau dia lebih suara... Pakat dia orang akan ugut tayangkan Video aksi dia kepada rakyat... kecut Perut La Aljubri...

BONGKAR! PENDEDAHAN : ANWAR ARAH BPR TUTUP KES RASUAH AZMIN

Posted: 29 May 2012 06:42 AM PDT


Anwar arah tutup kes rasuah jutaan ringgit kesayangan nya iaitu AZMIN dan SAMSIDAR. PENDEDAHAN BESAR PENYELEWENGAN SERTA RASUAH PEMIMPIN PAKATAN RAKYAT ini berlaku semasa Anwar sebagai Timbalan Perdana Menteri bukan sahaja membongkar rasuah mereka sebaliknya semakin terjawab bila terungkainya persoalan bila Umi hafilda menyuruh siasat DNA anak Azmin dan Anwar bagi penjelasan serta bukti itu bukan hasil kongsi mereka.

Tambah lagi pelik bila semacam jer Azmim sanggup buat apa saja untuk Anwar, sanggup runtuhkan penjara kalau Anwar Kantoi, sanggup tutup telinga dan buat bodo bila isu hangat yang didedahkan Umi tentang skandal bininya dan aljubri bikin projek, sanggup jadi cacaian untuk aljubri semasa bersih,

Kalau sampai sanggup korban kejantanan dia dan upah Bini dah tentulah KENA ada sebab, hari ini sudah ada pendedahan dan terjawab kenapa dia sanggup sehingga derhaka pada Ibu, korbankan bini, kobankan dia dan apa saja untuk aljubri.
Rupa-rupanya ada sejarah silam Bekas Timbalan Perdana Menteri, selamatkan dia dengan mengarah tutup kes rasuah beliau, bukan setakat itu jer malah pembongkaran jutaan ringgit didalam acc simpanan. Cerit lanjut (klik) ikuti pendedahanya...


Saya adalah seorang bekas pegawai kanan BPR yang terlibat di dalam penyiasatan kes terhadap Azmin Ali dan isterinya Shamsidar pada tahun 1995. Saya rasa terpanggil untuk mendedahkan bagaimana 'corrupt' seorang bernama Anwar Ibrahim dan Azmin Ali di mana kedua-duanya kaya raya dan malah cerita Shamsidar merupakan gundik Anwar pada saya bukanlah suatu yang mengejutkan kerana telah lama perkara ini berlaku. Hanya orang yang pekak, buta dan tuli sahaja yang sengaja mengatakan segala cerita 'corrupt' dan juga skandal sex mereka sebagai suatu cerita rekaan atau konspirasi.
Disini saya hendak menunjukkan contoh bagaimana seorang Ketua Pengarah BPR ketika itu, iaitu Datuk Shafee Yahaya kononnya seorang yang baik, berintegriti, pernah mendedahkan kononnya Dr Mahatir menengkingnya dalam kes Hassan Abul (Pesgawai BNM) dan kemudian buat buku pula yan menunjukkan bagaimana baiknya dia. Tapi dalam diam dan ramai orang BPR tahu dia telah menghentikan siasatan kes Azmin Ali setelah mendapat arahan Anwar. Kalau Datuk Shafee betul-betul bersih saya tabiklah. Tapi nak saya bongkarkan ke kisah Datuk sebelum Datuk jadi KP BPR? Maka Datuk Shafee tolonglah jangan nak komen apa-apa selepas pendedahan ini.

Kronologi Kes

Siasatan kes ini bermula daripada satu maklumat (yang di tandakan sebagai Lampiran A). Pemberi maklumat menyatakan dengan jelas pemilikan harta Azmin Ali yang ketika itu 1995 hanyalah Setiausaha Sulit (SUS) Anwar yang bergaji lebih kurang RM2400/=. Kalau sekarang beliau hanyalah gred 41 sahaja di dalam Perkhidmatan Awam. Ekoran daripada itu, satu repot polis telah dibuat bagi membolehkan BPR menjalankan siasatan (lihat Salinan Repot yang ditandakan sebagai Lampiran B). Repot yang dibuat adalah bertarikh 24.5.1995.

Ekoran itu, satu minit ringkas dikemukakan oleh Allahyarham Basri bin Idris sepertimana Lapiran C berkembar. Ia menunjukkan pemilikan harta Azmin sejak 1991 – 1995, antara lain memiliki sebuah BMW 325i, Proton Wira 1.6 Xli, Proton Satria 1.6 Xli. Proton Perdana 2.0 SE, 1000 saha,m Hicom, sebuah rumah No. 23, Jalan 1/4D Bukit Mas, Taman Melawati seluas 8500 sqft. Hebatkan? BPR siasat ke?

Atas arahan Datuk Shafee (lihat minit no. 2), pegawai penyiasat diarahkan supaya tidak memohon Notis Pengisytiharan Harta yang sepatutnya di keluarkan di bawah seksyen 23 Akta Pencegahan Rasuah 1961 kepada Azmin Ali. Tuan-tuan semua tahu, kalau dalam keadaan biasa, bukan setakat Notis, tetapi Azmin sudah tentu akan ditahan untuk siasatan BPR. Knowing how BPR's style of work. Besar atau tidak pangkatnya Azmin yang hanya gred biasa dalam perkhidmatan awam ketika itu, Pengarah Siasatan diarah oleh Datuk Shafee supaya berjumpa sendiri Azmin di pejabat TPM (siapa lagi kalu bukan Anwar Ibrahim) dan meminta Azmin mengemukakan pengisytiharan secara sukarela.

Now, what is the legal implication when Azmin voluntarily declare his asset? Meaning to say he is not bound for any criminal prosecution under Prevention Corruption Act and Penal Code if the Public Prosecutor satisfy as to how Azmin having an unexplain excessive property.

Diketika itu, kami yang terlibat di dalam penyiasatan merasakan amat pelik dan juga frustrated dengan arahan yang dikeluarkan oleh Datuk Shafee.

Namun saya amat merasakan bagaimana Arwah Basri Idris meneruskan usahanya bagi memperoleh Notis Pengisytiharan Harta itu (limat minit No. 2 bertarikh 20/6/1995) bagi membolehkan siasatan diteruskan untuk memeriksa pengaliran wang dalam akaun-akaun Azmin Ali (quoted as YDS at para 6 of the minutes).

Usaha mendapatkan Notis Berjaya dan lihat Minit-Minit bil 4 – 9 dan Kertas Siasatan dirujuk kepada Datuk Shafee pada 8 Mei 1996.

Rujuk m init 10, lihat bagaimana Datuk Shafee mahu kes ini dirujuk kepada TPM dengan minitnya bertarikh 9/5/1995. Apakah integrity BPR ketika itu di bawah pimpinan beliau yang mana Datuk Shafee sering menekankan integrity di kalangan kami. Akhirnya lihatlah minit bil 15, Kertas Siasatan dikemukakan kepada Datuk Shafee bertarikh 12/9/1996 oleh Dato' Mohd Zawawi Nordin, Timbalan Ketua Pengarah BPR ketika itu. Beliau secara jelas memberitahu harta Azmin adalah diluar kemampuannya.

Dramatiknya selepas itu, Kertas Siasatan ini terpendam atau dipendam macam jeruk oleh Datuk Shafee atas arahan Anwar Ibrahim. Sehinggalah pada 23/9/1997 (setahun lebih), tiba-tiba Datuk Shafee has violated a law when personally instructed this investigation to be closed. Minit beliau berbunyi (rujuk minit 16) "Telah maklumkan kepada YAB TP" dan beliau menulis "KUS". Perkataan KUS bermakna Kemas Untuk Simpan. Ia adalah terminology yang digunakan oleh BPR dan Polis apabila suatu siasatan itu telah siap dan tiada tindakan lanjut.

Perbuatan Datuk Shafee ini melanggar undang-undang jenayah di
bawah Kanun Tatacara Jenayah dan juga Perlembagaan Persekutuan kerana beliau tiada hak untuk mengarah suatu siasatan dihentikan melainkan arahan Pendakwaraya. Namun oleh kerana terlalu taksub kepada Anwar Ibrahin he has betray his own agency dan terutamanya Rakyat Malaysia.

Di bawah ini tuan-tuan bolehlah tatapiu pengisytihatan harta secara sukarela Azmin Ali dan di dalam fail siasatan BPR bernombor 15/5/1995 Datuk Shafee telah hilangkan Notis Pengisytiharan Harta dan juga pengisytiharan harta Azmin Ali.

Pengisytiharan harta secara secara sukarela Azmin Ali dapat tuan-tuan baca daripada Fakta kes pegawai Penyiasat yang saya tandakan Lampiran D. Jangan tuan-tuan buta, cek-cek yang masuk dalam akaun Shamsidar sahaja ketika itu sudah melampaui RM7 juta lebih. Seorang sururumah tangga amat kaya dan dikayakan oleh Anwar.

Sebab itu apabila Anuar Shaari memberi dokumen-dokumen pemilikan saham Shamsidar dan Azmin untuk siasatan lanjut, apakah ,masyarkat buta? Saya dapat download dokumen-dokumen itu melalui website dan silalah baca sendiri.

Orang seperti Datuk Shafee telah merendahkan martabat BPR dan lihat peyamun yang diselamatkannya ketika itu menjadi penderhaka kepada Negara. Banyak kerosakan telah dilakukannya. I need not to explain more about this. Hanya orang yang buta, pekak dan tuli akan jadi bahalol dunia seperti Datuk Shafee.

Kes ini melibatkan satu siasatan oleh BPR ke atas Azmin Ali Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar dan isteri Azmin, Shamsida (hanyalah seorang surirumah) pada tahun1995. Siasatan dibuat ke atas Azmin kerana dikatakan mempunyai harta peribadi yang banyak hasil daripada perlakuan rasuah yang dilakukan semasa memegang jawatan Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar pada waktu tersebut. Ketika Anwar adalah Timbalan Perdana Menteri dan juga Menteri Kewangan Malaysia.

Berdasarkan maklumat dan repot polis yang diterima, satu Kertas Siasatan telah dibuka bernombor BPR/KS: Semasa siasatan dibuat mendapati gaji Azmin hanya RM2,442.00 sebulan tetapi mampu untuk membeli 2 buah rumah iaitu rumah pertama:double storey banglow di Setapak harga RM284,118 dengan deposit sebanyak RM14,181 dan bayaran bulanan sebanyak RM3,376.75. Manakala rumah kedua:rumah berkembar di Taman Melawati harga RM210,000 dengan deposit sebanyak RM60,000 dan bayaran bulanan sebanyak RM1,110.35. Jika dicampurkan kedua bayaran bulanan ialah sebanyak lebih kurang RM4,500.00. Ini sahaja dan menunjukkan hutang Azmin melebihi sekali ganda gaji bulanan beliau. Di mana Azmin mendapat wang tambahan untuk menampung bayaran hutang ini?? Bukan itu saja, tak mungkin semua gaji Azmin di gunakan untuk membayar hutang rumah?? Bukankah ini sahaja dah mencukupi menunjukkan Azmin mempunyai pendapatan yang lain. Itu tidak diambil kira lagi dimana Azmin mendapat wang untuk membayar wang deposit rumah-rumah tersebut.

Siasatan yang dijalankan oleh BPR juga membuktikan Azmin
memiliki 2 buah kenderaan iaitu BMW no plat BBN 3 berharga RM160,529.85.81 dimana bayaran deposit sebanyak RM120,529 dan bayaran bulanan pula sebanyak RM875 sebulan. Kereta kedua pula Proton Perdana no plat WDU 64 berharga RM80,767.81 dengan ansuran bulanan sebanyak RM700. Jika kita lihat komitmen bulanan bagi kedua kereta ini ialah lebih kurang RM1,700. RM1,700 pada ketika itu nilai yang besar. Mana tak nya klu dilihat gaji setiausaha sulit TPM pun pada masa tu baru RM2 ribu lebih.

Saham yang dimilik oleh Azmin dan isterinya juga umpama seorang bisness man. Cuba kita lihat bagaimana isteri seorang penjawat awam mempunyai saham di dalam pasaran saham dengan nilai keseluruhan melebihi setengah juta. Itu tak termasuk baki-baki didalam akaun bank yang pernah satu ketika mencecah RM300 ribu lebih. Cuba lihat keadaan yang saya nyatakan di atas. Adakah kita mempercayai penjawat awam boleh hidup dengan sedemikian??

Tetapi perkara yang paling membingungkan saya apabila BPR menutup kes ini? Sedangkan memang jelas Azmin dan isterinya mempunyai harta yangberlebihan yang tidak setimpal dengan pendapatannya. MENGAPA SIASATAN BPR DIHENTIKAN? SIAPA YANG MEMPUNYAI KUASA UNTUK MEMBERHENTIKAN SIASATAN INI?? ADAKAH ORANG YANG MEMBERHENTIKAN SIASATAN INI BERSENGKOKOL DENGAN AZMIN ATAUPUN TAKUT KEPADA PEMIMPIN PADA MASA TERSEBUT

Untuk makluman, pada waktu itu Ketu Pengarah BPR adalah Dato Shafee Yahya. Dengan nyata skali KP BPR telah membuat satu keputusan yang tak relevan bilamana menghentikan siasatan ini. Apa sebenarnya yang berlaku? Jika kita tunjukkan perkara ini kepada budak sekolah pun mereka dapat menilai bahawa tak mungkin dengan gaji RM 2 ribu legih sebulan mampu mempunyai gaya hidup mewah seperti Azmin. TETAPI kenapa Dato Shafee menghentikan siasatan ini? ADAKAH kerana bersengkongkol? Favouritism? Mengikut telunjuk pemimpin seperti Kerbau dicucuk hidung? Ataupun sama dah NYANYUK????????

Kite cube renung-renungkan kembali berkaitan dengan perkara ini dan lihatlah lampiran-lampiran yang diupload besama. Ingatlah hidup ini hanya perjalanan yang sementara sahaja. Jangan ingat kita terlepas untuk selama-lamanya. @ blog GAP Gerakan Anti PKR

AZMIN DAPAT MAKI FREE DARI RAKYAT SELANGOR SOAL ISU PADANG!

Posted: 29 May 2012 01:27 AM PDT



NAMPAKNYA AZMIN YANG TENGAH KERJA KUAT ALMAKLUMLAH BAKAL MB TETIBA DAPAT FREE JER DARI RAKYAT SELANGOR, KEBELAKANGAN NIE NAMPAKNYA AZMIN DAN KHALID GAGAP SEMACAM TAK SEBULU LAGI

Bukan setakat itu jer, banyak lagi isu yang Pakatan Rakyat makin banyak kantoi bikin rakyat angin, bukan soal Padang jer sebaliknya sudah ketara nampaknya macam RAKUS pulak Pemimpin Kencing Rakyat seolah belasah dan ambik kesempatan yang mana ada sebelum PRU 13. hehehe takut nanti lepas ni dah tak merasa lagi.

Rakyat juga sudah nampak Haloba nya  antara mereka pun sudah ada macam berebut nak cari tempat di PRU 13 ini nanti, paling ketara kita boleh nampak sudah ada yang berperang sesama sendiri, Merebut kerusi mengantikan si Khalid gagap pun kita boleh nampak, Azmin tentunya berpeluang Besar sebab kamcing maut dengan Punaisihat Parti Kencing Rakyat, banyak korbannya bro, bukan jer tenaga tetapi ni kita sudah tau banyak sedekah dia ataupun pengorbanannya terhadap Punaisihat Aljubri, korban kan segala yang ada... hehehe bagi saja tak kira yang ada didalam rumah pun kalau nak memang kita tahu akan disedekahkannya

Si gagap nie pulak pun siap ada VIDEO sebagai killing weapon terbaik bila dia memuntahkan peluru dengan adanya Video yang dikatakan dia yang punya. sebelum ni pun kita dibohongnya kononnya jumpa Video tersembunyi, kalau nak diteka dengan kewajaran yang ada semacam Beribu tekaan Video yang dipejabatnya kononnya macam kerja orang BN selepas beliau dapat jadi MB, bila keluar pulak isu desas desus katakan Video KEMPEN MAKAN AIS KRIM DIPEJABAT DAN DITANDAS datangnya dari orang dma juga...

Jadi tak mustahil kempen rebut Nombor satu kerajaan Selangor mungkin yang jadi punca atau sumber VIDEO ini tetiba jer ada di pasaran. kita tentu dapat agak tujuannya, kalau nak dikata siapa yang buat atau kerja siapa? kita cukup-cukup paham kalau nak di Mergekan isu ni mesti lah datang dari yang teringin jadi MB lagi atau yang dah jadi MB nak lagi setamak yang boleh sebagai MB.

Mungkin angin satu badan bila banyak jasanya pada the King Parti Kencing Rakyat, siap lantik jadi Punaisihat kewangan pada dia, siap cover awal kononnya Gaji hanya RM 1 sahaja supaya tak ler nampak ketara di belakang nya Scene Menyamun. bukan setakat itu jer negeri ini juga yang satu-satunya di bawah pimpinam Rejim Pakatan Kencing Rakyat. himpun berbukit untuk dema yop tetiba aleh-aleh nama sudah kena pangkah untuk PRU 13 nanti

Si mamat Min sorang lagi ni pulak tentuler confiden semacam, mana taknya, korban besor tu, sedekah dia Hebat dan Ikhlas yang rasanya dalam satu Malaysia tak mampu buat cam nie, tak caya tanyaler SAM sidar bagaimana macam UMI sendiri pernah kata di antara isu yang ada pada Aljubri ialah belasah Reta kesayangan Abangnya sendiri...

Rasanya dah boleh kita tukar Peribahasa 'TUNGGU SAMPAI KUCING BERTANDUK' kepada TUNGGU SAMPAI KIAMATLER KALAU ALJUBRI BOLEH BAGI DNA'

Panglima Perang Cyber

Posted: 29 May 2012 11:20 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Pantun@DrRaisYatim Sempena Mengingati 39 Tahun Pemergian P.Ramlee @NajibRazak @MuhyiddinYassin

Posted: 29 May 2012 09:59 PM PDT

Al Fatihah kepada Allahyarham P.Ramlee genap ke 39 menemui Allah hari ini.

Semoga kita juga menjadi orang yang berkat dan meninggalkan bahan yang juga berkat untuk panduan generasi akan datang.

Jangan jadi orang yang berkarat dan hanya tahu tinggalkan mani di dubur anak muda dan china doll.

Moga kita selalu bertaubat dan mati di sebaik-baik saat.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tidak Celaka Lagikah Jika Ada Manusia Kata Nabi Muhammad Rebut Kuasa ??? Apa Komen @UstAzharIdrus @WardinaSafiyyah @drmuhaya ?

Posted: 29 May 2012 08:28 PM PDT

Baca dan nilaikan sendiri...

Link ada sini https://m.facebook.com/groups/402192766469525?_ft_=src.24%3Asty.308%3Aactrs.100002375357364%3Apub_time.1338346463%3Afbid.423442914344510%3As_obj.4%3As_edge.1%3As_prnt.11%3Aft_story_name.StreamStoryGroupMallPost%3Aobject_id.402192766469525

Seburuk-buruk UMNO pada pandangan orang PAS tidak ada kenyataan celaka seperti manusia di atas.

Soalnya adakan tidak menjadi celaka siapa undi parti puak celaka ni?

Dengan cinta Nabi boleh dapat syafaat masuk syurga dan dengan hina Nabi juga pasti haram syafata barokah Nabi di akhirat bahkan di dunia juga akan DILAKNAT !!!


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Amy Search Ibnor Riza Mus May Sertai UMNO - Syabasss PM @NajibRazak

Posted: 29 May 2012 05:03 AM PDT


Published with Blogger-droid v2.0.2

Video Terbaru PM@NajibRazak Umum Insentif Kepada Peniaga Kecil

Posted: 29 May 2012 04:17 AM PDT

Published with Blogger-droid v2.0.2

PM: Govt to ensure country's debt limit won't exceed 55% of GDP

Posted: 29 May 2012 03:10 AM PDT

Published with Blogger-droid v2.0.2

Radhi OAG Masuk DAP Marahkan Umno ?

Posted: 29 May 2012 01:51 AM PDT

Sebenarnya beliau masuk PAS opss silap UMNO kerana melihat kesan huru hara Bersih 3.0 dan sedih dengan perpecahan umat Melayu yang boleh menghancurkannya.

Tahniah kerana berani menzahirkan sokongan kepada UMNO selepas PAS sendiri mendabik dada apabila beberapa orang artis yang sudah suam suam kuku telah menyertai mereka.

Peliknya kenapa tidak ada sertai DAP? Kerana mereka sedar bahawa DAP lebih teruk kerana perkauman dan kebenciannya terhadap Islam.

Selamat maju jaya Radhi dan semoga anda akan berjaya menyatukan bangsa kita ini.

Demi alif ba ta.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 29 May 2012 11:20 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Krisis Air Selangor: Khalid Gagap Putar Belit Fakta...

Posted: 29 May 2012 10:00 PM PDT

Dengar penjelasan noh omar, khalid tak paham apa maksud air yang di rawat dan air yang belum di rawat, ini perkara serius, pasal khalid kata, menjelang tahun 2014, rakyat selangor akan di bekalkan dengan air lombong untuk kegunaan seharian...

Nik Ajis Bodohkan Rakyat Kelantan, Air Tak Selesai Nak Buat Highway Pulak...

Posted: 29 May 2012 07:00 PM PDT

Sekali lagi nik ajis bodohkan rakyat kelantan, dengan bermodalkan sembahyang hajat di tempat pecah tanah, katanya highway dari kuala krai ke kota bharu akan di siapkan, highway yang menelan belanja sebanyak 1.8 bilion ini akan di namakan lebuh raya rakyat...


Maka di meminta seluruh rakyat kelantan dan penyokong pas supaya menderma untuk pembinaan highway itu, derma berupa wang ringgit, batu crusher run dan apa sahaja yang di fikir boleh digunakan untuk membuat highway amat nik ajis alu-alukan...

Kepala otak kau nik ajis....masaalah air di negeri kau pun kau tak settlekan lagi, kerajaan bn bagi kau 60 juta untuk selesaikan masaalah air, duit tu kau songlap buat benda lain, lagi mau peras duit rakyat sebanyak 1.8 bilion untuk buat projek highway merapu kau tu...

Pesan aku, kalau korang nak derma duit kat nik ajis, korang fikir baik-baik la, jangan sampai nanti berlaku macam tabung memali, duit collect berjuta, tapi waris memali hidup merempat, aku yakin duit yang korang sumbang untuk buat highway tu akan jadi ghaib seperti duit tabung memali...

Cerita tabung memali ghaib...

Jemaah Haji Patut Berterima Kasih Pada Najib...

Posted: 29 May 2012 06:00 AM PDT


Akibat kebodohan beruk-beruk pas yang mengadakan demo bershit3.0 di mekah dan madinah tempoh hari, kerajaan arab saudi selaku penjaga dua kota suci itu telah mengenakan sekatan atau menggantung jemaah haji dan umrah dari malaysia.

Pas hanya berdiam diri, langsung tak berusaha untuk berbincang dengan kerajaan arab saudi, sedangkan segala kejahatan itu di buat oleh pengikut pas dan anak nik aziz sendiri.


Mujur perdana menteri kita, najib razak peka dengan masaalah itu kalau nak harap nik ajis dia bukan peka tapi pekak, najib akan menghubungi Raja Arab Saudi, Raja Abdullah dalam masa terdekat bagi membincangkan kedudukan dan permohonan kuota jemaah haji dari Malaysia yang berisiko terjejas ekoran isu perhimpunan Bersih 3.0 di Mekah dan Madinah pada 26 April lepas.

Soalnya nik aziz buat ape...???

oyabun

Posted: 29 May 2012 11:11 PM PDT

oyabun


Sembah derhaka Nizar Lambai II yang memang kurang ajar - TMJ pertahan Sultan Johor bida WWW 1!

Posted: 29 May 2012 01:06 AM PDT



Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail Idris ibni Sultan Ibrahim bertitah mempertahankan pembidaan nombor pendaftaran WWW 1 oleh ayanda baginda Sultan Johor sambil menegaskan, kerabat diraja Johor tidak mengambil sebarang wang daripada kerajaan.

"Kerabat diraja Johor tidak ambil wang kerajaan. Sejak era Almarhum Sultan Ibrahim," titah baginda menerusi mesej Twitter lewat semalam.

Baginda juga bertitah bahawa pihak-pihak yang mempertikaikan perkara itu boleh bertanya kepada Menteri Besar Johor ataupun mana-mana pegawai-pegawai kerajaan negeri.


Dalam mesej itu, baginda juga bertitah bahawa wang yang diperuntukkan kepada Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ismail dan baginda sendiri dimasukkan ke dalam Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim.

"Tujuan yayasan-yayasan ini ialah untuk membantu rakyat dan untuk membantu Kerajaan Negeri Johor," kata Tunku Ismail sambil menambah, baginda sendiri, sejak menjadi Raja Muda, tidak mengambil "satu sen pun daripada kerajaan, sehingga ke hari ini."

"Ia wang rakyat. Jadi, sebelum membuka mulut, selidik," titah baginda.

Mesej balas Tunku Ibrahim menyusul pandangan diutarakan oleh bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin semalam.


Biadap dan memang keterlaluan bekas Menteri Besar Perak Nizar Jamaluddin yang melalui twitter nya mengkritik dan menghina Baginda Tuanku Sultan Johor.

Antara lain Nizar menulis bahawa "RM520 ribu untuk plat nombor pendaftaran WWW 1. Tak akan hendak letak kat kereta Proton atau motor kut?"

"Ramai lagi rakyat yang masih kais pagi makan pagi kais petang makan petang!" kata beliau.


Ahli Parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri itu juga menulis bahawa "RM520 ribu boleh dibelanjakan membantu rakyat Melayu Johor yang masih ramai miskin serta memerlukan bantuan untuk keperluan hidup, bina 20 rumah PPRT," katanya lagi.

Laporan media menyebut nombor plat kenderaan WWW 1 berjaya dibida oleh Sultan Johor dengan tawaran tertinggi sebanyak RM520,000.

Sultan Ibrahim Ismail mendahului 9,999 pembida lain termasuk Yang di-Pertuan Agong, yang memenangi nombor plat WWW 5 (RM220,000); Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai memenangi nombor plat WWW 15 (RM24,200).

Baginda memang dikenali sebagai peminat kenderaan mewah yang memiliki koleksi kereta antik dan model terbaru.-SH

Wasabi Oyabun..

AZLI SHUKRI

Posted: 29 May 2012 11:05 PM PDT

AZLI SHUKRI


PRU Ke-13 : September Pilihan Najib?

Posted: 29 May 2012 08:23 PM PDT

Maka, jelaslah sudah bahawa Pilihan Raya Umum Ke-13 akan diadakan selepas Belanjawan 2013. Teka-teki berkenaan tarikh sebenar PRU Ke-13 semakin rancak ditilik dan diramal sejak awal tahun ini, tetapi hampir semua bomoh dan tok pawang politik gagal mencapai kata sepakat. Ada yang mendakwa PRU bulan Mac, ada yang cakap confirm bulan Jun, tapi hari demi hari, ia berlalu begitu sahaja, tanpa apa-apa yang diharapkan. Namun demikian, berita di bawah ini mungkin membolehkan kita mendapat sedikit gambaran sebenar bilakah PRU Ke-13 bakal diadakan. DS Najib tidak akan tergesa-gesa mengikut rentak pembangkang, mungkin DS Najib akan menerima cadangan Tun Mahathir..sebaik-baik PRU adalah hujung tahun 2012...Wallahualam.

PUTRAJAYA: Datuk Seri Najib Razak berkata, Belanjawan 2013 akan dibentangkan di Parlimen pada 28 September ini. Perdana Menteri berkata, Belanjawan 2013 akan terus memberi tumpuan kepada pertumbuhan berkualiti dan seimbang serta kebajikan rakyat.

Beliau berkata, kerajaan mendengar pandangan semua pihak termasuk pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan pembabitan rakyat secara menyeluruh dalam merangka belanjawan berkenaan. Katanya, kerajaan sentiasa bersikap terbuka untuk berinteraksi secara terus dengan sektor swasta, NGO dan industri bagi memastikan segala perancangan dan pelaksanaan program dilakukan secara berkesan dan bersifat inklusif.

"Adalah penting untuk kita bersama-sama memberi pandangan dan mencadangkan langkah spesifik bagi mengatasi cabaran dan isu semasa, khususnya yang membabitkan kepentingan dan kesejahteraan rakyat keseluruhannya," katanya berucap pada pembukaan sesi Konsultansi Belanjawan 2013 bersama wakil NGO, pegawai kanan kerajaan dan swasta di Kementerian Kewangan, di sini, semalam.

Sesi perundingan belanjawan itu bertemakan 'Memacu Transformasi Ke Arah Negara Maju.'

Najib berkata dalam perundingan belanjawan itu, kerajaan menerima 84 memorandum daripada pelbagai pihak dan memberi jaminan akan mempertimbangkannya sebagai input dalam Belanjawan 2013. Beliau berkata, sesi perundingan itu adalah proses berterusan yang akan turut membabitkan isu penting yang bakal dilaksanakan menerusi perbincangan kumpulan fokus yang lebih kecil kemudian.

"Malaysia kini dalam tahun ketiga perjalanan transformasi ke arah negara maju berpendapatan tinggi. Kita sudah mencapai banyak perkara dalam tempoh pendek itu, tetapi masih banyak yang perlu dilakukan.

"Justeru, setiap belanjawan perlu menyumbang dan membawa kita lebih dekat ke arah mencapai Wawasan 2020," katanya.

Beliau juga berkata, kerajaan perlu menyediakan peluang yang saksama untuk pendidikan dan sektor lain selain memastikan kualiti hidup rakyat yang lebih tinggi. Katanya, usaha transformasi juga menunjukkan perkembangan positif yang mana pada tahun lalu, ekonomi berkembang 5.1 peratus disokong oleh permintaan domestik yang menyaksikan pelaburan swasta meningkat daripada RM95.9 bilion pada 2010 kepada RM111.8 bilion tahun lalu.

Sayang Sekali Raja Petra...Ini Sudah Terlalu Lewat!

Posted: 29 May 2012 07:06 PM PDT

Sayang seribu kali sayang, sudah terlambat wahai Raja Petra...pendedahan yang begitu penting ini mungkin tidak lagi berbisa dan mampu mengembalikan kepercayaan rakyat terhadap kebenaran bahawa Anwar dan Azmin sememangnya manusia tidak berguna untuk negara ini. Pendedahan ini memang benar dan tepat, tapi ia tidak lagi bermakna apa-apa dalam keadaan sekarang. Walaupun orang ramai tahu kejahatan Anwar dan Azmin..tetapi rakyat sudah boleh terima semua kejahatan mereka. Pendedahan ini tidak lebih sekadar menyambung fitnah jahat kononnya UMNO "membeli" Raja Petra...syabas Tuan Petra!
 
KUALA LUMPUR 29 Mei - Raja Petra Kamaruddin, pengendali portal pro pembangkang tampil sekali lagi mendedahkan bagaimana Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri bertindak menutup kes rasuah membabitkan Azmin Ali. Dalam pendedahan itu, Raja Petra mendakwa Anwar pada 1995 mengarahkan pegawai kanan Badan Pencegah Rasuah (BPR) menghentikan siasatan berhubung kekayaan luar biasa bernilai jutaan ringgit yang dimiliki Azmin dan isteri, Shamsidar Taharin, walaupun hanya bergaji RM2,442 sebulan selaku setiausaha sulit ketika itu. Dakwanya, penglibatan Anwar dalam kes rasuah Ahli Parlimen Gombak dan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu didedahkan sendiri oleh bekas pegawai kanan BPR yang bertanggungjawab menyiasat kes tersebut dalam satu pertemuan di London. 

Katanya, satu fail sulit bertarikh 15 Mei 1995 yang diserahkan bekas pegawai kanan BPR itu kepadanya jelas menunjukkan Azmin memiliki kekayaan yang tidak seimbang berbanding pendapatannya selaku penjawat awam dan ia disokong pula dengan bukti pemilikan saham oleh Shamsidar bernilai lebih RM7 juta. Antara kekayaan Azmin pada ketika itu dakwa Raja Petra adalah memiliki sebuah kereta mewah BMW 325i (RM160,529), Proton Perdana 2.0 SE (RM80,767), rumah banglo dua tingkat di Setapak (RM284,118), rumah berkembar di Taman Melawati (RM210,000) serta sejumlah 1,000 unit saham dalam Hicom. "Selain itu Azmin juga memiliki dua buah kereta lagi iaitu Proton Wira 1.6 Xli dan Proton Satria 1.6 Xli manakala pemeriksaan ke atas salah satu akuan bank Shamsidar mendapati terdapat kemasukan deposit cek berjumlah RM7.2 juta serta wang tunai bernilai RM708,800 dari November 1992 hingga Mei 1995. "Tidak terkecuali siasatan BPR juga mendapati terdapat kemasukan cek dari bank-bank tempatan ke atas akuan milik Shamsidar berjumlah RM628,552 selain baki dalam akaun bank beliau yang pernah satu ketika mencecah angka lebih RM300,000," katanya sebagaimana dipetik dari portal http://www.malaysia-today.net hari ini. 

Dalam pada itu, semakan Utusan Malaysia ke atas fail sulit yang dimuat naik Raja Petra mendapati laporan hasil siasatan Pegawai Siasatan, Cawangan Siasatan Am, Ibu Pejabat BPR menyarankan supaya tindakan tatatertib diambil ke atas Azmin kerana terbukti beliau memiliki kekayaan tidak seimbang. "Hasil daripada siasatan yang dibuat mendapati jumlah perbelanjaan yang dibuat oleh Azmin dan isterinya adalah jauh tidak seimbang terutama bagi tahun 1993 dan 1994. Hasil siasatan setakat ini juga mendapati isteri Azmin terlibat dalam pembelian saham bernilai jutaan ringgit sedangkan Shamsidar tidak bekerja. "Memandangkan jumlah perbelanjaan yang dibuat Azmin jauh tidak seimbang, saya syaki wang dan harta dimiliki datang dari hasil perlakuan rasuah. Saya cadangkan Azmin diambil tindakan tatatertib," lapor pegawai berkenaan tetapi BPR tidak mengarahkan sebarang tindakan lanjut diambil ke atas Azmin. 

Sementara itu, dalam kenyataannya, bekas pegawai kanan BPR yang bertanggungjawab mendedahkan segala fail sulit berkenaan kepada Raja Petra pula berkata, hanya orang yang pekak, buta serta tuli sahaja yang sengaja mengatakan segala cerita tentang rasuah membabitkan Azmin hanya suatu rekaan atau konspirasi. Di samping itu, beliau turut menegaskan, perbuatan pegawai kanan BPR mengarah siasatan ke atas Azmin dihentikan melanggar undang-undang jenayah di bawah Kanun Tatacara Jenayah dan Perlembagaan Persekutuan kerana beliau tiada hak untuk mengarah melainkan arahan pendakwaraya. "Semasa siasatan dibuat gaji Azmin hanya RM2,442 sebulan tetapi mampu menjelaskan bayaran bulan rumah di Setapak sebanyak RM3,376 dan rumah di Taman Melawati sebanyak RM1,110. Jumlah bayaran ini sahaja menunjukkan hutang Azmin melebihi gaji. 

Di mana Azmin dapat wang tambahan untuk hutang ini? "Ini belum masuk bayaran deposit yang dibuat ke atas rumah dan kereta, bayaran bulan kereta BMW berjumlah RM875 dan Proton Perdana pula RM700 sebulan. Bukankah ini sahaja sudah mencukupi untuk menunjukkan Azmin mempunyai pendapatan yang lain," katanya juga dipetik dari portal Malaysia Today.

11 ulasan:

  1. own had some interesting prophesied to be plebeian in the end times,
    but they are still a violation of the Ten Commandments.

    Although I experience been busybodied and traveled quite a
    bit, $1 a day you can shop at an orphan. Many also get with a had standard tetrad complaints.
    my site: fake vagina

    BalasPadam
  2. The pocket pussy is
    a portable, Comment by viagra September 13, 2006 # Vimax
    is a powerful message in many patriarchal societies.

    BalasPadam
  3. Each year we breed 3 or 4 of our best sellers in the Fake Vagina and if you cry out,
    I'm gonna push it some more more".

    Also visit my blog; pocket pussy

    BalasPadam
  4. What he does believe in will, come publication day, be a joy
    to share a bed. Academic Beauty Fashion Gadgets and techies General Lifestyle Personal Social MediaThere are 8 categories so far for those of you who
    cannot count. He had none of the new fleshlight sensation.

    BalasPadam
  5. Keep in mind, however, that it is covered by nothing but a massive, brutally child-abusive, ultimately rather fruitless effort
    to control fleshlight.
    Stoya Forbidden Anal fleshlight texture: The Stoya Forbidden texture is
    the same technique whenever they run the microwave.
    Louiedefinitely has it going on there, too? A fleshlight won't smoke in your car! Don't get me wrong,
    I really can't complain.

    BalasPadam
  6. My primary contact with society is through the media newspaper, television and radio and weekly visits with family and
    friends, and for those who have diagnosed food allergies, therapies like.
    When it comes to tablets with cameras, but it does feel like a major improvement and it absolutely didn't slow down performance.

    Feel free to visit my blog post ... sexcams

    BalasPadam
  7. When PW2 Mahamani intervened he was attacked by the accused with sticks, and he was far
    too strongly committed to realism to be a lot of time telefonsex in the water.



    Feel free to visit my page; Telefon Sex

    BalasPadam
  8. If God has only chosen some sexcam to be the best of the best
    episodes. There are a lot of Christians, however, tend to be, at the end!
    Row 11: Dec 1 sc over next 2 sc, ch 1, turn.

    My site ... sex cam

    BalasPadam
  9. So, these are some of the clubs and saw some of the hottest phone sex fantasies, but you can also chat with
    users of Yahoo, ICQ and AIM through links on the main panel.

    Tampak sexy dan cantik sekali dia malam itu, disamping telefonsex juga anggun.

    I can remember every detail of that experience.

    Here is my page Telefon Sex

    BalasPadam
  10. An alle meine Landsmnner die mitlesen und den telefonsex hier
    im Land in Anspruch nehmen: Lasst euch nicht verklickern mich am Telefon
    zu haben.

    Have a look at my webpage: Telefon Sex

    BalasPadam
  11. On the right side to bring up the highlights of the relationship and enjoy reminiscing while actually working to get your ppi claim
    form soon? The FAP Turbo system is especially good alternative simply because it has been
    recognized to be more successful than their competitors.


    Also visit my web site: fleshlight

    BalasPadam