Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Isnin, 25 November 2013 at 1:18 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


Duke of UMNO

Posted: 25 Nov 2013 01:13 PM PST

Duke of UMNO


Muktamar berakhir, PAS dengar ke suara akar umbi?

Posted: 25 Nov 2013 04:36 AM PST

Selesai sudah Muktamar Tahunan PAS ke-59 di Shah Alam. Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Mat Sabu kekal sebagai Presiden dan Timbalan Presiden PAS. Manakala kita dapati terdapat sedikit perubahan pada jawatan Naib-Naib Presiden apabila Mahfuz Omar tersingkir dan diganti oleh Tuan Ibrahim Tuan Man.

Pun begitu, saya kurang tertarik pada ucapan para pemimpin utama PAS yang berdegar-degar di atas pentas, kuat bunyi sembangnya namun tak ubah seperti "tong kosong". Sebaliknya, saya lebih tertarik untuk mengulas mengenai suara-suara perwakilan yang membawa mesej dari akar umbi parti itu.

Saya tidak tahu sama ada para pemimpin PAS "take note" atau tidak mengenai suara-suara perwakilan. Namun setiap hari, ada saja dari kalangan wakil akar umbi itu yang marah, berang dan menyatakan ketidakpuasan hati mereka terhadap rakan Pakatan Haram mereka, PKR dan DAP.


Dari utara semenanjung, hinggalah ke Johor dan Sabah, para perwakilan PAS kali ini benar-benar meluahkan kekecewaan akar umbi mengenai kedudukan PAS yang seolah-olah menjadi "barua" di mata DAP dan PKR. Malah dari ucapan perwakilan di peringkat sayap-sayap PAS juga terasa bahang kemarahan mengenai isu tersebut.

Perkara pokok yang cuba disampaikan oleh para perwakilan adalah mengenai imej PAS yang ternoda sejak bersama Pakatan Haram. DAP dan PKR jelas tidak menghormati PAS sebagai rakan kongsi kuasa di mana parti itu sering di"anaktiri". Dijanjikan dengan "kemanisan", namun akhirnya PAS merana perit diperkudakan.

Antara pertikaian yang disuarakan ialah mengenai para pemimpin PAS di Pulau Pinang yang terus menerus tidak diberi tempat di dalam kepimpinan Kerajaan Negeri di bawah Lim Guan Eng, dasar-dasar perjuangan PAS yang di"obselete"kan secara sadis, tahaluf siyasi yang merugikan, hudud yang ditentang DAP dan PKR, serta kebimbangan dominasi Islam liberal dan Syiah di dalam parti itu.

Mungkin bagi memperlihatkan "rasa prihatin" dari kepimpinan PAS terhadap isu-isu tersebut, para pemimpin tetinggi parti itu cuba memujuk para perwakilan dengan kata-kata dan janji manis seperti sebelumnya.

Misalnya, Presiden PAS berjanji akan ke Pulau Pinang untuk menyelesaikan kemelut Kerajaan DAP dengan kepimpinan PAS negeri itu selepas berakhirnya Muktamar dan beliau berjanji akan melaksanakan hudud meskipun menyedari tindakan itu mendapat tentangan hebat dari DAP dan PKR selepas ini.

Persoalannya, mengapa perlu Presiden PAS turun mengadap Setiausaha Agung DAP di Pulau Pinang? Mengapa Presiden PAS sebagai "higher ranking leader" di dalam Pakatan Haram tidak panggil saja Guan Eng datang mengadap dan menjelaskan kemelut yang berlaku di Pulau Mutiara itu? Mulia sangatkah Guan Eng di mata PAS?

Kalau dulu Hasan Ali yang merupakan Pesuruhjaya PAS Selangor boleh dipanggil mengadap Presiden dan kepimpinan PAS di peringkat Pusat bagi menyelesaikan kemelut kepimpinan Kerajaan Pakatan Haram Selangor, mengapa pula Guan Eng diberi keistimewaan khas?

Kalau betul pun Presiden PAS tidak berkuasa untuk memanggil Guan Eng mengadapnya, kenapa pula Hadi tidak boleh meminta kepimpinan utama DAP dan PKR mengadakan mesyuarat khas bagi menyelesaikan kemelut tersebut?

Pada saya, kalau Hadi merendahkan martabatnya mengadap Guan Eng kelak, tindakan itu juga mampu menjejaskan imej PAS di mata DAP. Sekaligus, ia akan menambah lagi rasa tidak hormat, pandang rendah dan terus menerus meletakkan kedudukan PAS di bawah kaki DAP dan PKR. Apakah itu yang akar umbi PAS mahu? Bertentangan sekali tindakan itu jika dibandingkan apa yang dimahukan oleh akar umbi, bukan?

PAS akan tetap laksanakan hudud? Kalau difikirkan sejenak, memang sedap bunyinya. Saya pun lega kalau PAS putuskan begitu. Tapi kalau difikirkan, keputusan itu kita sudah dengar sejak tahun 1990 lagi! Sekarang kita sudah dipenghujung tahun 2013, bukan? Ertinya, sudah hampir 23 tahun ungkapan itu dimomokan pada akar umbi PAS, tapi tidak juga dilaksanakan, bukan?

Kalau dulu PAS yang kononnya berlidahkan Islam begitu berani mengenepikan rasa berdosa dengan menipu akar umbi kononnya Kerajaan Persekutuan menolak perlaksaan hudud di Kelantan dan Terengganu, kali ini apa pula alasan mereka?

Dulu PAS tidak cerita pun pada akar umbi mereka mengenai draf hudud mereka yang tidak lengkap, tidak adil, tidak syumul dan memalukan Islam yang bersifat adil. Apakah kali ini PAS akan menggunakan terma "tahaluf siyasi" untuk tidak terus melaksanakan hudud?

Terang-terang DAP dan PKR menegaskan bahawa mereka tidak akan sama sekali bersetuju PAS melaksanakan hudud di Kelantan. Apakah PAS berani melanggar suara Karpal Singh, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan Anwar Ibrahim? PAS nak cari nahas? Beranikah PAS lawan bertekak dengan DAP-PKR dan seterusnya melaksanakan hudud tanpa restu sahabat "syaitan" mereka?

Untuk melaksanakan hudud, pada saya, lebih baik PAS bermuzakarah dengan UMNO yang jelas mendaulatkan Islam secara istiqamah dan berkhikmah. Kalau dulu draf hudud punya kelemahan, apa kata kalau PAS berbincang dengan ulama-ulama muktabar negara untuk mengatasinya dan melaksanakan hukum tersebut. Saya yakin kalau kena dengan caranya, UMNO akan mengalu-alukan niat PAS itu, bukan?

Lagipun, UMNO tahu bagaimana nak jelaskan tentang sesuatu yang berkaitan dengan hak keistimewaan Islam di negara ini pada rakan-rakan parti komponennya. Saya yakin, rakan-rakan parti komponen BN akan faham dan setuju sekiranya UMNO bijak menjelaskan kedudukan hudud yang mahu dilaksanakan. Apatah lagi kita semua tahu bahawa hukum Allah itu adil dan relevan di sepanjang zaman, bukan?

Justeru itu, saya sarankan agar PAS tidak lagi bersifat retorik dan hanya menabur janji manis pada akar umbinya saja, tapi takut dan tunduk pada pada DAP dan PKR. Cuba kurangkan cakap dan laksanakan saja apa yang perlu diubah PAS. Itupun kalau betul PAS ikhlas dan jujur pada akar umbinyalah. Kalau PAS hanya sekadar beretorik, maka kekallah PAS seperti sebelumnya. Wallahu'alam…

Sumber: Mykmu.net

Mesyuarat Perhubungan UMNO Kedah bincang soal "virus"?

Posted: 24 Nov 2013 10:34 PM PST


Hampir 6 bulan BN kembali mentadbir Negeri Kedah. Diketuai Menteri Besar Kedah, Dato' Paduka Mukhriz Mahathir, boleh dikatakan hampir semuanya berjalan lancar. Dari sesi sidang DUN yang aman dan tidak seperti "zoo" di Perak, hinggalah program-program kecil di peringkat kampung...

Kalau tidak silap saya, hari ni berlangsung Mesyuarat Perhubungan UMNO Negeri Kedah. Sudah tentu banyak yang bakal dibincang dan diputuskan dalam mesyuarat tersebut. Dan sudah tentu ianya dipengerusikan oleh Mukhriz dan dibantu Dato' Paduka Ahmad Bashah...

Reshuffle UMNO Kedah? Entahlah, saya sendiri tak tahu. Tapi apa yang saya tahu, ramai aktivis, penggiat dan penyokon kuat UMNO yang mahu para penggerak parti dirombak semula. Itu yang selalu saya dengar kalau saya singgah sebentar di restoran depan Pejabat UMNO tu...


Sebenarnya saya sendiri tak tahu apa maksud mereka bila dikatakan ada "virus" yang sudah lama dan tak relevan di situ. Bila ditanya siapa, mereka tak mahu beritahu. Tapi dari riak wajah dan kesungguhan mereka, nampak mereka benar ikhlas mahu UMNO dirombak...

"Dulu depa bodek Tok Bashah, tapi sekarang depa bodek Mukhriz pulak. Siang malam depa ligan Mukhriz. Tak cukup di Wisma, depa mai sini...takdak di sini depa ke rumah MB...kalau takdak jugak, depa sanggup ke KL...", itu adalah keluhan yang pernah saya dengar...

"Kat atas tu (pejabat UMNO), ada yang jawatan kecik tapi berlagak macam S/U, yang berlagak macam Pengerusi pun ada... ada yang nak tunjuk hebat, tapi satu haram pun taktau buat kerja. Sembang saja deraihhhh (deras)", kata depa lagi...

Depa kata, kalau "virus-virus" tu tak dibuang, selagi tu la pengurusan dalam UMNO Kedah tu huru-hara dan tak teratur. Cantas mencantas akan terus berlaku kalau semua tu tak diubah... 

Tapi bila ditanya siapa yang depa maksudkan, depa takmau bagitau. Depa suruh selidik sendiri kebenaran yang depa luahkan. Saya bagitau depa, saya mana ada access nak masuk pejabat UMNO tu, apatah lagi nak selidik... tapi depa tetap takmau beritahu saya...

Saya tanya, kalau di"bersara"kan golongan "virus-virus" ni, nak ganti dengan siapa? Depa nak suruh ganti dengan diri depa sendiri, kah? Depa kata, depa takmau dok kat Pejabat UMNO tu, depa ada kerja sendiri. Depa suruh ganti dengan orang yang layak dan tau buat kerja jentera...

Pulak dah... pening jugak kepala saya. Tapi saya serahkan pada kebijaksanaan Tok Mukhriz dan Tok Bashah, gandingan baru dan lama. Saya yakin, kalau dua tokoh ni ikhlas bersatu sama-sama buat kerja, UMNO Kedah akan kembali gagah seperti dulu...doa-doakanlah yer...

P/s: Entahlah. Saya tak tahu sama ada benar atau tidak dakwaan depa. Ada dikalangan pembaca yang tahu?

Mahfuz dalam kenangan...

Posted: 24 Nov 2013 06:36 PM PST

Mungkin sekarang bekas Naib Presiden PAS sedang berada di rumahnya di Pokok Sena. Pulang dari Shah Alam membawa kekalahan... Apa pun, Mahfuz tetap dalam kenangan...

Antara kenangan yang tidak dapat saya lupakan tentang Datuk Mahfuz Omar ialah mengenai perkara di bawah... sadis sungguhhhh...


Memang betul-betul tak dapat saya lupakan... adehhhh... Harap Mahfuz tak marah noooo.... heh!

THE FLYING KICK

Posted: 25 Nov 2013 01:12 PM PST

PEJUANG BANGSA

Posted: 25 Nov 2013 11:12 AM PST

PEJUANG BANGSA


ROCK METAL BUKTI PAS YANG DULU BUKAN LAGI PAS SEKARANG ...

Posted: 24 Nov 2013 08:27 PM PST



Persembahan melibatkan kumpulan muzik Underground di Karnival Muktamar Pas kali ke-59, Jumaat lalu, dilakukan untuk menarik anak muda yang minat hiburan dan persembahan itu berlangsung secara terkawal. Ketua Lajnah Kebudayaan dan Kesenian Pas Pusat, Dr Muhaimin Sulam berkata, pengunjung mungkin terkejut dengan salah satu pengisian persembahan malam itu yang berkonsepkan rock metal.

 Namun menurutnya, ia sesuai dengan tema karnival tahun ini, 'Pas For All' (Pas untuk semua) dan persembahan Gig Grid Zon malam itu dikhususkan kepada golongan muda. "Kehadiran empat lima anak muda di atas pentas dengan rambut panjang, seluar jeans, kemeja-T tidak bersongkok dan terenjut di pentas menyebabkan penonton seakan terkena serangan jantung.

 "Tetapi persembahan itu adalah salah satu cara kita menarik anak muda yang sememangnya sukakan hiburan rancak, namun tidak melanggar prinsip parti," katanya dalam ucapan penggulungan, semalam. Beliau berkata, ahli Pas jangan tutup kamus pemikiran dengan isu-isu keagamaan sahaja, tanpa melihat persekitaran masyarakat yang luas untuk didekati.

 "Pengerusi Lajnah Pendidikan Pas Pusat, Datuk Abu Bakar Chik, juga sudi merasmikan persembahan itu dan main dram, walaupun tidak seperti pemain profesional. "Kehadiran Timbalan Pesuruhjaya Pas Selangor, Sallehen Mukhyi ke majlis itu juga menunjukkan keterbukaan beliau pada persembahan yang berbeza dengan persembahan sebelum ini yang secara tidak langsung mungkin menjadi penyebab Selangor masih kekal menang di Selangor," katanya.

 Beliau berkata, asalkan sesuatu persembahan tidak lari dari prinsip parti maka, ia pasti akan memberi kebaikan kepada perjuangan Pas. "Terimalah kami anak-anak seni untuk bersama tuan puan," katanya.

@NajibRazak tibai Anwar U- TURN menipu tuduh kerajaan seludup 40 ribu Bangla

Posted: 24 Nov 2013 07:27 PM PST



- Datuk Seri Najib Tun Razak membidas sikap pembangkang yang kini membuat pusingan U dengan menafikan mereka pernah membuat kenyataan sebanyak 40,000 warga Bangladesh dibawa masuk untuk mengundi Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum Ke-13.

Perdana Menteri berkata, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak boleh cuba mengelak apabila tidak mahu mengakui membuat tuduhan itu kerana banyak sumber telah memetik ucapan Ketua Pembangkang itu termasuk turut dilaporkan oleh media milik mereka sendiri.
''Apabila saya kata 40,000 warga Bangladesh itu tidak betul, tidak ada bukti, Perdana Menteri Bangladesh pun kata (tuduhan) itu tidak mungkin, dia (Anwar) pusing kata bahawa dia tidak kata begitu.

''Tetapi muka depan akhbar Suara Keadilan ada (tulis) tentang 40,000 Bangladesh itu, ucapan dia (Anwar) juga sindir kepada kita bahawa rakyat tidak sokong kita, yang sokong adalah rakyat Bangladesh dan Filipina.



''Saya dengar ucapan dia, saya banyak sumber yang dengar ucapan dia, (tetapi sekarang ini) dia nak nafikan pula,'' katanya ketika berucap merasmikan seminar Pemerkasaan Ekonomi Nasional kali pertama di auditorium Masjid Wilayah Persekutuan, di sini hari ini.

Anwar dikatakan membuat pusingan U baru-baru ini apabila cuba menafikan pernah membuat tuduhan itu, sebaliknya hanya menyentuh tentang dakwaan membawa pengundi dari luar pada hari mengundi.

Penafian Anwar itu dibuat selepas Perdana Menteri Bangladesh, Sheikh Hasina menidakkan pembabitan warga Bangladesh dalam proses demokrasi di Malaysia dan menolak dakwaan kononnya 40,000 rakyat negara itu mengundi dalam pilihan raya umum lalu.

Dalam pada itu, Najib yang juga Presiden UMNO turut menyelar sikap pembangkang yang membuat tuduhan tidak berasas dengan mengaitkan pembaziran penggunaan elektrik di kediaman rasmi Perdana Menteri yang didakwa dibelanjakan sehingga RM250 untuk bil elektrik dalam tempoh satu jam.

Beliau berkata, kediaman rasmi Perdana Menteri adalah milik rakyat yang mempunyai bilik penganjuran sesuatu majlis demi meraikan tetamu kerajaan.

''Kediaman rasmi Perdana Menteri itu rakyat punya, ada bilik majlis, kalau ketua kerajaan datang, adakah kita nak makan dalam gelap? Kalau Presiden China datang, kita nak makan secara 'candle light dinner', dan saya akan kata pada dia, ini romantik.

''Ini milik rakyat, saya tumpang sahaja, saya penghuni ketiga, saya banyak hari duduk di rumah sendiri, maka jimat belanja rumah kediaman rasmi.

''Kita boleh berjimat tetapi jangan tuduh benda tidak realistik, keterlaluan seolah-olah 1,000 kebaikan yang kita buat dilupakan, kelemahan diperbesarkan, ini bukan pertimbangan yang adil,'' katanya.

Tugu Bangsa Tembok Negara

Posted: 25 Nov 2013 07:04 AM PST

Tugu Bangsa Tembok Negara


'YOK MANCING NANG SUNGE LHOR' TERIMA SAMBUTAN RAMAI PENYERTAAN KAKI PANCING.

Posted: 25 Nov 2013 02:16 AM PST

Program 'YOK MANCING NANG SUNGE LOR' mendapat sambutan penyertaan kaki pancing yang datang dari seluruh negeri Selangor khususnya kawasan Parlimen Tanjong Karang, berlangsung di Main Canel, Jalan Setanjung, Kampung Seri Tiram jaya, Tanjong Karang, pada 23/11/2013 Sabtu lepas.

Johan ketegori terbuka Sdr. Hadi Sardi menerima hadiah RM1000, Naib Johan Sdr Hasrul Lizam menerima RM500 dan Ketiga Sdr. Mohd Rahmad Sulaiman menerima RM200. Manakala 12 lagi peserta menerima hadiah sagu hati berupa hamper dan hadiah misteri dimenangi oleh Sdr. Mohd Azmir Noraini. Bagi Johan kategori wanita dimenangi oleh Pn. Junaidah dan Naib Johan Pn Siti Sarman.

Program memancing anjuran Kelab EMPER Seri Tiram Jaya bersama JKKKP Kg Seri Tiram Jaya dan juga Majlis Belia Daerah (MBD) Kuala Selangor itu telah dirasmikan oleh ADUN Permatang, YB Tuan Hj Sulaiman Abdul Razak.

Beliau bersama Sdr. Maruwan Ahmad, Pengerusi MBD Kuala Selangor yang juga merupakan Ketua Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Tanjong Karang yang turut hadir sama di program itu, telah menyampaikan hadiah-hadiah kepada para pemenang.

Sebelum itu, ketika menyampaikan ucapan perasmian, YB Sulaiman telah meluluskan peruntukan sebanyak RM3000 untuk kelab EMPER menjalankan aktiviti dimasa akan datang.

Selain itu, beliau juga akan meluluskan peruntukan berbentuk projek bernilai RM20K tahun hadapan dibawah JKKKP Kg Seri Tiram yang akan dipohon melalui KKLW untuk pembangunan di kawasan itu menjadi tempat riadah dan tarikan kepada para pemancing dari luar serta pelancong.

Pada majlis itu juga, beliau telah menyampaikan sumbangan RM3000 kepada RELA Kampung Seri Tiram jaya.

Suasana meriah sepanjang pertandingan dengan kehadiran ahli keluarga peserta dan juga orang ramai untuk menyaksikan acara yang berlangsung selain berpeluang memenangi hadiah cabutan bertuah dan kuiz teka berat ikan.

Ohpolitik!™

Posted: 25 Nov 2013 03:35 AM PST

Ohpolitik!™


PANAS!! ADUN Penanti Letak Jawatan Dalam Parti ANAK BERANAK ANWARIBRAHIM?!

Posted: 25 Nov 2013 12:31 AM PST


ADUN PENANTI LETAK JAWATAN .....  Bukan ... bukan... bukan .... bukan letak jawatan sebagai wakil rakyat Penanti, tapi sebagai Ketua Wanita PKR P.Pinang. Keputusan itu telah diumumkan dalam mesyuarat Wanita PKR Pusat yang dipengerusikan oleh ketuanya YB Zuraida Kamaruddin semalam.

Dengan perletakan jawatan yang disandang oleh YB Norlela Ariffin selama beberapa bulan selepas dipilih sebagai Adun Penanti, jawatan itu kini dikembalikan kepada bekas ketua wanita negeri, Norhayati Jaafar sehingga pemilihan pada 2014 nanti.

Sebab apa beliau letak jawatan ? Aku tau, tapi hangpa carilah sendiri .... Pada  22/11/2013 Satu ceramah di adakan di Dalam DUN Penanti..YB Norlela menghilangkan diri...beliau..mungkin tidak berminat untuk menJADI YB KUT..SAMA sama kita 
tunguuuuuuuuuuuu..



Kenderaan Pacuan 4 Roda pun sudah tiada gambar Anwar ..ada apa ke ?


Jawapan PAS Berkenaan Konsert Metal #PAS4ALL #KebudayaanCaraPAS

Posted: 25 Nov 2013 12:10 AM PST



UMNO BN buat haram dan SESAT : Pas buat terus jadi halal ke ??? 


Penjelasan keributan persembahan band metal pd mlm pertama muktamar.

"sebab tu lah Sgor menang 2 penggal, kedah & tganu 1 penggal, 
dr muhaimin.

 "perak 11 bulan" Sindir Pengerusi.

"kita bukak ruang utk anak muda utk "stairway to heaven"

dr muhaimin sudahi ucapan dgn memetik lirik dari lagu scorpions "wind of change"



PAS 4 ALL ya'll


#PakatanRakyat Sedia Khidmat Guaman Percuma Buat Pesalah Trafik?

Posted: 24 Nov 2013 07:14 PM PST

Untuk rekod,  mulai hari ini, Polis akan memulakan gerakan besar-besaran untuk menahan 251,273 pesalah trafik di seluruh negara yang mempunyai lebih daripada dua waran tangkap.
Ia susulan dari Ops Cantas Khas Trafik  untuk mengesan dan menasihati 1.7 juta pesalah trafik yang mempunyai saman atas pelbagai kesalahan lalu lintas sejak lima tahun lalu.
Menurut Pemangku Ketua Polis Trafik Bukit Aman , Senior Asisten Komisioner Mohd Fuad Abdul Latiff , bermula hari ini polis akan membuta pemeriksaan rumah ke rumah , tempat bekerja dan sekatan jalan.
Operasi ini bukan bertujuan menimbulkan rasa panik orang awam sebaliknya ingin memberi kesedaran tanggungjawab pesalah trafik yang masih belum selesaikan saman mereka.
Namun bagi Pakatan Rakyat, setiap pesalah yang berhadapan dengan tindakan undang-undang dari kerajaan patut mendapat pembelaan mereka. Bukti jelas tengok apa respon khalid ismath berhubung isu ini.

"Hadi Awang Sebagai PM Sehari Sebelum Dia MATI?" #HusamJanapari #TikamBelakangAnwar

Posted: 24 Nov 2013 06:47 PM PST


Husam dah mula tikam belakang Anwar?

"Satu hari, saya katakan pada diri saya, aku nak tengok Ustaz Hadi jadi Perdana Menteri Malaysia. Satu hari... (tegas Husam). Sebelum dia mati. 

Kalau kita katakan Presiden kita adalah pemimpin yang baik, tetapi kita tidak ada keyakinan langsung untuk membawa beliau ke Putrajaya, dan kita katakan kalau kita ke Putrajaya, kita akan tinggalkan Islam di pintu Putrajaya, ini adalah kalimat yang merosakan perjuangan kita" kata Husam Musa.


Mengapa sekarang baru bercakap mahu Hadi Awang jadi PM? Kenapa tidak ketika Husam bertanding di Putrajaya? Apakah Anwar Ibrahim sudah diyakini sebagai pemimpin yang tidak baik bagi Husam Musa? 

Siapa yang tinggalkan Islam di pintu Putrajaya kalau bukan DAP? Ini adalah satu ucapan retotik Husam Musa hanya untuk memancing undi dan perhatian perwakilan PAS. Paling menarik, Khalid Samad memandang dengan penuh sinis ucapan Husam Musa itu. 

Apakah ini bermaksud Husam Musa sudah mula tikam belakang Anwar Ibrahim? Tidak yakin Anwar boleh jadi PM? Husam jangan tuduh dan menafikan kenyataan yang beliau ucap sendiri selepas ini. 

Lebih baik dan praktikal, Husam dan perwakilan PAS cadang Ustaz Hadi jadi Ketua Pembangkang dulu sebelum jadi PM. Ini kerana Anwar Ibrahim sekarang bukanlah ketua yang sah dari segi perlembagaan PKR dan pakatan sendiri.

PANAS!! Drebar Nurul Izzah anak anwar PEROGOL?

Posted: 24 Nov 2013 06:27 PM PST

Pemandu kepada Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar kini disiasat berhubung aduan rogol dan samun oleh seorang wanita warga Indonesia semalam. 

Menurut sumber, mangsa yang dalam lingkungan 30-an dan bekerja sebagai pembantu rumah telah dibawa keluar oleh pemandu berkenaan bersama seorang lagi lelaki ke sebuah rumah di Cheras sebelum diberikan sebatang rokok untuk dihisap. 

Mangsa yang mendakwa pening selepas diarahkan menghisap rokok itu kemudiannya mengadu dirogol oleh suspek dan seorang lagi rakannya. 

Selain dirogol, mangsa juga mendakwa turut dipukul dan telefon bimbit, pasport serta sejumlah wang telah dilarikan suspek. 

Mangsa telah diselamatkan oleh orang awam dan dibawa ke balai polis untuk membuat laporan. Kes kini sedang disiasat untuk tindakan lanjut. 


#MuktamarPAS : Allah Bayar CASH!! Konsert METAL dan Komen fb bukti Kecoh di hari Pengundian!!

Posted: 24 Nov 2013 05:52 PM PST






Telan kahak hijau yer bang?


Allah bayar cash...

Dulu bukan main cakap SPR tipu siap bawak masuk 40K mat bangla, blackoutlah dan bagai lagi nahh skrg..


1-Pemilihan party sendiri ada masalah dah 40minit berlangsung baru sedar dekat kertas undi tak de nama seorang pencalonan...Masa cop kertas undi ada blackout kowt?


2-Lagi satu masa masa METALLICA nak mai malaysia siap buat demo bantahan bagai.. skrg siap panggil satu gang kugiran siap buat head bangging dekat atas stage lagi ala2 Black Metal.. 


Bak kata sepah2....Ape nie PENING AAAA...

Pemilihan PAS : #DAPRacist Melompat Riang, Bukti Ulama Tidak Lagi Diperlukan Dalam PAS

Posted: 24 Nov 2013 05:09 PM PST

Reaksi geng ustaz apabila mengetahui Mat Sabu mengekalkan jawatan Timbalan Presiden PAS.





Ini pula reaksi pemimpin DAP.


Gambar dari Blog Cucu Tok Selampit




*Tahniah perwakilan PAS kerana memilih pemimpin mesra DAP tetapi ditolak oleh geng ustaz.

tunku

Posted: 25 Nov 2013 03:05 AM PST

tunku


Mat Sabu’s Victory Is Not Total, Hands Still Tied

Posted: 25 Nov 2013 01:13 AM PST

As the dust settles down and PAS delegates leave Shah Alam, the Islamist party's future still a big question – will it play second fiddle in the opposition pact of Pakatan Rakyat (PR ) or distance itself and only co-operate on issues of mutual interests.

The victory of Mohamed Sabu or Mat Sabu as the party deputy president on Friday poll reflected the members' choice to go all out with DAP and Parti Keadilan Rakyat (PKR) to capture Putrajaya, regardless of whether the Islamic state and Hudud laws agenda are sidelined or forgotten.

Despite the call by the party's Ulamak Council and the resolution passed and adopted to review the party's political co-operation in the opposition pact and delegates spoke of being treated as 'step children in Penang" during the debate session, the fact remains in that the review will be done with everything in favour to strengthen the ties.

PAS leadership poll on Friday was a tell-tale sign that the fundamentalists faction has lost its internal war and its attempt to make a comeback was only half victory as it only got information chief Tuan Ibrahim Tuan Man in one of the three vice-president posts.

Even the 18 central committee members elected are split equally between the ulamaks and liberals which further dampens the ulamaks' faction to put on track the party's objectives and struggles.

And party president Datuk Seri Abdul Hadi Awang did not commit in anyway to support the fundamentalists in his policy speech where he 'played safe' by not touching on internal friction and the problems within the opposition pact or about the ties in PR.

The fundamentalists with the backing of the Ulamak Council had tried to distance itself from the parties in PR as they found out the party is slowly moving far from its original objectives and its approach has changed from educating the public about Islam to fighting human rights issues.

Many party delegates who voted and members who attended the party 59th general assembly as observers said Mat Sabu was chosen due to his availability and his readiness to go to the forefront of the battle whenever needed and not as assumed by outsiders that the liberals aligned to PKR de facto chief Datuk Seri Anwar Ibrahim is now in control of the party.

One of the delegates from Terengganu said Mat Sabu was chosen because he could rally the crowd when needed, he could face the police when needed and he was also willing to go to jail if need be.
"He is versatile and available as he does not hold any government post or an assemblyman or MP.
"And he can rally crowd to PAS ceramahs or events.

"Compared to Kelantan Deputy Mentri Besar, despite being an ulamak and intellectual and refined, we cannot allow him to go down and lead a rally or face the police or risk being put in lock-ups a night or two.
"And party members and delegates know very well that Mat Sabu cannot make decision as deputy president nor can he dictate any decision.

"It (the decision) need to be tabled at the central committee and then referred to Dewan Ulamak (Ulamak Council) for endorsement before implementation.

"So to me and the delegates as well as party members, the question of liberals steering the party does not arise because of the check and balance.

"It is the practical thing to have Mat Sabu to be in the forefront with his brashness and guts," he said.
How far the thoughts to the truth is not known but one thing for sure, Mat Sabu's victory is obviously not total or wholesome because the party highest policy body which is the central committee still needs endorsements from the Ulamak Council for implementations of any decision.

In short, Mat Sabu's hands are still tied despite having Datuk Husam Musa and Salehuddin Ayub in the vice-president posts to back him up.

And in such a situation, Anwar who is watching the party's development and those close to him in PAS cannot laugh loud because the fundamentalists are still at the 'driving wheel'.

And the delegates and observers left Shah Alam with a clear mind that the party is still in the hands of ulamaks.

MCA polls: Ong Tee Keat to contest for president's post

Posted: 24 Nov 2013 10:02 PM PST

Former MCA president Datuk Seri Ong Tee Keat has announced his candidacy for the top post in the party polls on Dec 21.

Speaking at a press conference here Monday, Ong said he had learnt from his weakness and was a new man, adding that he wanted to bring the party closer to the people.

Offering his services to the party, he said his experience as an MP since 1989 and ability to interact warmly with the people would help foster closer ties and regain their confidence.

"I will do what I can to bring the party closer to the people, regardless of race," he said.
Ong acknowledged that he has been called "lone ranger" but pointed out that he would not have survived as an MP if he truly had been a lone ranger.

"Whether it is true or not, I will leave it up to the wisdom of party members and the people.
"I humbly and sincerely seek the support of the people and the party," he added.

Ong was previously elected as MCA president in October, 2008, and remained in the post until March, 2010 when he was ousted by current president Datuk Seri Dr Chua Soi Lek.

He was also the Pandan MP for two terms from 2004, and Transport Minister from 2008 to 2010. Ong did not contest in the 13th general election in May.

bumiyang

Posted: 25 Nov 2013 03:05 AM PST

bumiyang


Kaki Fitnah - Imej Terbaru Timbalan Presiden Pas???

Posted: 24 Nov 2013 10:37 PM PST

Gara-gara Politik "Kaki" Mahfuz Disisihkan Oleh Perwakilan Pas???

Posted: 24 Nov 2013 05:26 PM PST

Sahabat-Gunung

Posted: 25 Nov 2013 01:09 AM PST

Sahabat-Gunung


Pembangkang Tidak Ada Integriti- Sengaja Wujudkan Suasana Tidak Aman

Posted: 24 Nov 2013 07:55 PM PST


Kita memang dah lama tahu, isu pengundi hantu warga bangladesh yang diuar-uarkan oleh pihak pembangkang sejak PRU13 lalu memang tak betul, tapi memang dah kerja mereka untuk spin demi kesinambungan politik mereka.

Ahli Parlimen Kota Tinggi, Noor Ehsanuddin Mohd Harun Narrashid berkata, kita tidak terkejut dan akhirnya Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim buat pengakuan kononnya dia tidak pernah sebut pun wujud 40,000 pengundi warga Bangladesh yang dipergunakan BN untuk mengundi pada PRU13 yang lalu.

"Ini masalah integriti. Saya pernah cakap dulu, mereka 'hentam, kemudian dia hukum'. Dia tuduh kita (BN) bawa pengundi `hantu', kalau kita bawa pengundi hantu, kita dah menang besar, tapi dia (pembangkang) yang menang banyak.

Isu 40,000 warga bangladesh ini tak betul, ianya satu tuduhan dan fitnah jahat yang dibuat oleh mereka semata-mata untuk memburuk kerajaan dan parti BN," ujarnya ketika ditemui di Dewan Rakyat, pagi tadi.

Sehubungan dengan itu, Ehsan mengajak rakyat untuk menilai semula peranan pembangkang di Malaysia yang jelas tidak ikhlas untuk memperjuangkan nasib rakyat, sebaliknya semata-mata untuk mendapatkan kuasa.

"Banyak sangat pembohongan demi pembohongan yang mereka buat, jangan lupa juga pada sandiwara '16 September', ini juga pembohongan yang besar dan nyata pembohongan dan andiwara ini semata-mata untuk mendapatkan kuasa. Terbaru, isu hudud, yang diutarakan oleh pihak PAS, mereka minta untuk dilaksanakan hukum hudud, tapi lepas tiga hari dia buat 'u-turn'.

Kita akui kerajaan BN tidak sempurna, tapi apa yang kita cakap, kita buat. Apa yang kita buat, kita nilai semula. Kalau kita salah, kita terima tapi sepanjang 56 tahun, kita lebih berintegiti, sudah sekian lama kita membuktikan pentabiran kita aman dan damai, rakyat dapat lihat tetapi tidak dengan pakatan pembangkang, hanya pandai mewujudkan suasana tidak aman semata-mata untuk kuasa politik mereka," ujarnya lagi.


Belantan

Posted: 24 Nov 2013 11:58 PM PST

Belantan


Tahniah lah PAS Kerana Sajikan Konsert Black Metal Ketika Muktamar?

Posted: 24 Nov 2013 05:10 PM PST




Bersempena dengan Muktamar PAS 2013, Karnival PAS for ALL telah menyajikan hidangan HALAL Konsert METAL. Kalau dahulunya orang PAS sanggup membantah malah mengharamkan hiburan, tetapi PAS kini sudah berubah 180 darjah. Apa-apapun tahniahlah hamPAS..!!!

Tahniah..PAS for ALL...?

Biasalah PAS buat semua OK dan HALAL...orang lain buat semua tak boleh ...HARAM..!!! Mana perginya Dewan Pemuda PAS...???

Suara Politik
Belantan

Wakil Pas Wilayah Persekutuan 'ada telur'..!!! Pas umpama barua dan macai DAP?

Posted: 24 Nov 2013 05:08 AM PST

Kamaruzaman Mohamad

Seorang perwakilan hari ini menarik perhatian Muktamar Tahunan Pas Ke- 59 apabila beliau membangkitkan isu berhubung Pas sebagai barua DAP dan pembonceng kepada pakatan pembangkang.

Ketika membangkitkan isu itu wakil Pas Wilayah Persekutuan, Kamaruzaman Mohamad mendesak barisan kepimpinan parti wajar menangani kedua-dua isu tersebut dengan segera.

Jika perkara itu tidak dilakukan beliau berkata, ahli-ahli Pas berhak menukar kepimpinan yang sedia ada.

"Kedua-dua isu ini sangat kritikal dan sangat besar kesannya. Oleh itu jika Pas gagal selesaikannya menjelang Pilihan Raya ke 14 (PRU-14) kita akan gagal ke Putrajaya, " katanya ketika membahaskan ucapan dasar Presiden di Stadium Malawati di sini hari ini.

Dalam perkembangan berkaitan Kamaruzaman turut mengingatkan kepada semua perwakilan bahawa Pas tidak boleh meninggalkan asas perjuangannya iaitu menegakkan syariat Islam.

"Jangan kita lupakan perjuangan menegakkan Islam hanya semata-mata kita mahu ke Putrajaya. Jangan kita tinggalkan syariat Islam di pintu pagar ke Putrajaya.

"Kita sebenarnya amat bertanggungjawab dalam menegakkan Islam di tengah-tengah masyarakat. Kita juga bertanggungjawab menunjukkan keadilan Islam kepada setiap rakyat," ujarnya.


Selain itu, beliau turut menegaskan bahawa Pas bukan sebuah parti yang berjuang atas sebab isu tetapi berdasarkan kepada perintah agama.

Sementara itu, wakil Pulau Pinang, Mohd. Nor Haron berkata, segala jasa dan pengorbanan Pas Pulau Pinang telah diketepikan begitu sahaja oleh rakan pakatan pembangkang sebaik sahaja negeri itu dimenangi dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Malah tegas beliau, kerajaan Pulau Pinang yang diterajui DAP telah meletakkan Pas sebagai rakan kongsi utama pakatan dalam kedudukan lebih rendah dari pertubuhan bukan kerajaan (NGO).

Menurut Mohd. Nor, pihaknya tidak berhasrat membawa perkara itu kepada media namun segala saluran rasmi yang digunakan langsung tidak diendahkan oleh kerajaan negeri.

"Pas hanya diberi kerusi sebagai ahli majlis PBT (pihak berkuasa tempatan) tetapi empat kerusi diberikan NGO, adakah ini batu nisan yang hendak diberikan kepada Pas?," katanya.

Tegasnya, sebagai rakan kongsi utama pakatan, Pas sewajarnya diberi peranan besar sebagai pembuat dasar bersama tetapi yang berlaku adalah sikap 'double standard' kerajaan negeri dan berlakunya campur tangan.

"Tetapi bila hendak hampir PRU-13, mereka berjumpa kita terangkan manifesto, tetapi bila berdepan dengan kemenangan, kita disingkirkan, apakah Pas telah menjadi musuh lagi besar daripada UMNO dan Barisan Nasional (BN)," katanya.-UMO

Suara Politik
Belantan

sekupangdua

Posted: 24 Nov 2013 11:52 PM PST

sekupangdua


PAS BARU SAH SISIHKAN KEPIMPINAN TUAN GURU @USTAZ

Posted: 24 Nov 2013 01:26 AM PST

Kita tak terkejut dan sudah menjangka muktamar pas kali ini menjadi saringan atau buku baru saf kepimpinan yg amat longgar yg boleh kita asaskan pemimpin Pas gabungan kesukaan DAP yg baru ataupun lebih tepat lagi zaman kehancuran pimpinan tok guru atau ustaz


Kalau dilihat kepimpinan dasar seperti Tok Guru juga semakin Pudar dan menghilang... sebagaimana nama Tuan Guru Nik Aziz lenyap begitu sahaja samalah dengan kunculan kumpulan baru yg nampaknya merupakan kesukaan Roket yg amat gembira dengan barisan baru yg terbentuk dimuktamar kali ini.Tuan Guru lenyap begitu saja dengan harapan HUDUD yg disendakan untuk meraih undi dan menarik sokongan Orang ramai kononnya mngangkat agama dan terpaksa menyebelahi sapa saja yg mendakwa mahu adakan hudud. Sekali pun hudud boleh dikatakan modal tajuk yg lapuk di setiap pilihanraya umuum atau kecil akan timbul. Hudud sudah boleh dipersendakan mereka pada setiap kali bakal menempuh pilihanraya... Tak hairan lah kalau pikihanraya kecil di tempat tuan guru sekali pun HUDUD pasti menjadi isu kepada PAS..



Hilang nya Hudud bersama perginya Tuan Guru yg meneraju Kelantan kononnya sebagai serambi mekah bertapok sekian lama mencecah 23 tahun dijaja merata sebagai modal orang PAS dan lebih-lebih lagi kemunculan begitu ramai tuan guru yg baru dari puak kafir harbik berjenama roket dan berfikiran komunism atas iktiraf kumpulan yg kini mula mengusai kerusi pimpinan tertinggi.

Brunei yg berasaskan negara bukan negeri pun mengkaji dasar dan berlandaskan hukum hakam yg tak herapa tahun pun sudah boleh melaksanakan Hudud. Pas yg berkurun berkaratnya jadikan modal hampir suku abad masih belum melaksanakan Hudud yg digembar gemburkan untuk menakutkan umat islam diMalaysia supaya memihak kepada Parti Pas masih belum terlaksana apa yg diilhamkan... Apa pun kesudahan Nya Pas bijak meletakan UMNO sebagai punca... Almaklumlah mungkin mereka merasakan rakyat setaraf lembu mudah diperbodohkan hanya dengan memakaikan lembu cermin mata hijau dan paksa mereka mempercayai rumput yg dilihat segar hijaunya Rumput kering

Sekalipun tanggapan mereka rakyat makin taksub dengan siapa yg lebih berkuasa dan membolehkan mereka menjadi penentu kepada siapa sahaja yg boleh kesyurga dan neraka Allah swt dan siapa pula yg boleh ditauliah sebagai kalifah atau tuan guru dari pihak kafir roket mengikut telunjuk mereka sendiri... kafir bukan lagi boleh dijadikan rukun atau syarat seperti yg ditetapkan dalam Agama lagi...

Kita juga kalu ini makin jelas nampak kepimpinan baru... ada yg mengeluh dan ada yg meracau kuat sekalipun nampaknya tidak sesekali mampu lagi untuk mengubah kenyataan yg baru terlaksana dalam muktamar PAS kali ini.

Kalau menilai siapa yg layak berlandaskan kehendak ahli Pas sendiri sudah tidak lagi boleh ditentukan oleh undian lagi...pecah perut dan Amat kelakor kekadang bila Rakyat yg mereka nilakan dengan lembu pun lagi hijak dari mereka yg menentukan semasa mengundi. Pengaruh apa yg boleh menjadikan begini amat sukar kita katakan... bagaimana pun semua setuju dengan logiknya pekara ini bila tekanan dan sokongan roket boleh digunakan untuk tittle SEBAB yg sebenarnya tersembunyi maksud dan muslihat yang menjadi penentu keputusannpemilihan kali ini... 

Mana tidak terasa anak tekak nak tercabut dan perut semacam membusung bila geli hati dan terbahak melihat Siapa yg menjuarai undi untuk jawatan Timbalan Presiden... semua pakat Flashback sebelum ini bila inilah juga orang yg kencing seluruh rakyat Malaysia bila mendakwa tulang lutut retak akibat dilanggar jeep Polis semasa diikuti olehbjeep Polis apabila beliau cuba melarikan diri dengan menumpang motosikal khadam yg di dititahkan. Sebaliknya bila semakin marak api kebencian yg hampir berjaya dimarakan oleh beliau terjawab bila Pihak Polis menayangkan rakaman video bagaimana sebenarnya kejadian kononnya beliau dilanggar kenderaan Polis. Nyata semuanya hanya kencingan Mat Tabu untuk meraih simpati dengan dendangan pak karut nie

Bukan berkhirnya opera Mat Tabo nie disitu saja malah sekali lagi pembongkaran didedahkan bila akhirnya pecah tembelang beliau akhirnya terjawab bila rupanya setiap kali kemunculan malah kehadiran si Mat Tulang Kaki Retak nie dibongkarkan bagaimana semua claim (tuntutan) semasa menjadi supporting atau pelakon utama pembantu hangit menusuk kehidung rupanya si Mat Taboo nie membuat tuntutan yg dibayar oleh lembaga Air Pulau pinang begitu lumayan... Tak dinafikan lembu-lembu yg disuruh berarak dan berdemo diatas  jalan memang ada jugak habuan tapi begitu ketara jurangnya apabyg merekandan Mat Taboo pulak yg dapat. Ahli dilembukan sekalipun juga mandapat imbuhan tetapi manakan  sama dengan apa yg mereka dapat sehelai kemeja T kuning, sebotol mineral dan tambang bas dengan apa yg Mat Tabu dapat pulak claim istimewa di negara khalifat Guan Ink yg mencecacah puluhan ribu... mungkin alasan aebagai nasib sebagai keldai atau Lembu memang hanya setakat itu saja setinggi nilai yg dah dikaji kot...

Apa pun seperti yg akan dijangka lagi... nampaknya makin ramai lah Khalifah Yg non Khatan akan muncul nanti disetiap ceramah agung PIS yg akan membaca dan menghuraikan Hadis dan Nas ikut suka nahu dan tajuid ikut sesuka mak bapak dema dan khalifat ini juga akan meletak hukum siapa yg kafir dan siapa pulak yg layak ke syurga... senang benor yop... hehehe siapa pulak bagi pencacai tegar dema pulak yg akan kata big boss roket dema akan ke syurga Firdausi... nauzubbillah himinzalik... takbir...

Panglima Perang Cyber

Posted: 24 Nov 2013 11:50 PM PST

Panglima Perang Cyber


Video : Nenek Terselamat Kebakaran

Posted: 24 Nov 2013 08:49 AM PST

http://www.youtube.com/watch?v=yLg1S0PWWRc&feature=em-uploademail

Pemilihan AJK PAS ditangguh - Pengerusi Asmuni Awi Perlu Letak jawatan

Posted: 24 Nov 2013 07:30 AM PST

Berita penangguhan undi boleh anda baca di sini

http://m.malaysiakini.com/news/247373

Pengerusi Pemilihan Asmuni Awi perlu letak jawatan.

Beliau jelas gagal mengendalikan pemilihan dengan berkesan sehingga terpaksa ditangguhkan kerana masalah teknikal.

Entri terkini sebelum ini dipetik dari blog Theunspinners menyatakan ada berlaku Kawtim malam pengundian. Gambar ada disertakan.

Katanya Husam sudah kalah pada mulanya namun menang juga selepas diumum pagi tadi.

Dengan latar undang-undang beliau sepatutnya boleh mengendalikan dengan baik perjalanan pemilihan namun sebaliknya berlaku.

Maka ahli PAS perlu membut desakan agar beliau meletakkan jawatan atas kesilapan ini.

Banyak perkara yang pelik berlaku dan kemungkinan Kawtim berlaku perlu disiasat pihak kepimpinan tertinggi PAS.

Lihat gambar dan fikirkan perkara ini.


Panasss - Blog The Unspinners Dedah Gambar Bukti Kemenangan Mat Sabu dan Husam disyaki Kerana Wang Disokong Asmuni Awi !!!

Posted: 24 Nov 2013 05:13 AM PST

http://theunspinners.blogspot.com/2013/11/pembangkang-saja-nak-buat-orang-benci.html?m=1

Harap info ini siap dengan gambar akan disiasat pihak tertinggi PAS kerana kita yakin banyak dana disalurkan untuk memastikan calon pro Zionis Barat akan menang menduduki kerusi utama kepimpinan !

Ini perkara serius kerana pertama kali pengundian dikira dua kali.

Harap ahli PAS sedar perkara ini dan buat desakan diadakan undian semula.

Pakatan banyak ditentukan oleh PAS dan boleh runtuh jika PAS ambil keputusan keluar.

Fikirkan berapa akan dilabur untuk memastikan PAS hilang telur diterajui pemimpin dayus dn gila fulussss.

Nak cam jenis gila fulussss biasanya gila betina gila komunis dan gila hina orang.


Sent from my iPhone

Karpal Lantang tolak hudud Ketika Muktamar - bukti PAS sudah hilang taring takut DAP

Posted: 23 Nov 2013 11:43 PM PST

Check out this video on YouTube:

AP20131124 Karpal tolak hudud: PAS akan hilang taring jika terus tunduk kepada DAP

Video klik sini : http://youtu.be/2z0SWoUuSFY


Sent from my iPhone

APANAMA

Posted: 24 Nov 2013 11:39 PM PST

APANAMA


Dari dulu sampai sekarang

Posted: 24 Nov 2013 10:28 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 24 Nov 2013 11:35 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Kemenangan Mat Sabu: Geng Ustaz Kecewa, DAP Pula Tumpang Gembira.

Posted: 24 Nov 2013 04:36 PM PST

Reaksi geng ustaz apabila mengetahui Mat Sabu mengekalkan jawatan Timbalan Presiden PAS.




Ini pula reaksi pemimpin DAP.


Gambar dari Blog Cucu Tok Selampit


*Tahniah perwakilan PAS kerana memilih pemimpin mesra DAP tetapi ditolak oleh geng ustaz.

The Unspinners

Posted: 24 Nov 2013 11:18 PM PST

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 24 Nov 2013 11:10 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


Analisa Kekalahan Mengejut Mahfudz Omar

Posted: 24 Nov 2013 05:00 AM PST


Mahfudz omar kalah dalam perebutan jawatan naib presiden pas, ia satu yang amat mengejutkan memandangkan mahfudz cukup perform dalam pas.

Tapi kenapa mahfudz kalah?

Jawapannya para perwakilan pas tak mau ada naib presiden bodoh macam mahfudz, mereka malu apa bila seorang berjawatan naib presiden eja "lunch" jadi "launch"

Hahahahaha.....


ANGIN PERUBAHAN

Posted: 24 Nov 2013 09:31 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Cadang Hadi Awang Jadi PM, Husam Musa Mula TIkam Belakang Anwar Ibrahim?

Posted: 24 Nov 2013 06:15 PM PST


Husam dah mula tikam belakang Anwar?

"Satu hari, saya katakan pada diri saya, aku nak tengok Ustaz Hadi jadi Perdana Menteri Malaysia. Satu hari... (tegas Husam). Sebelum dia mati. 

Kalau kita katakan Presiden kita adalah pemimpin yang baik, tetapi kita tidak ada keyakinan langsung untuk membawa beliau ke Putrajaya, dan kita katakan kalau kita ke Putrajaya, kita akan tinggalkan Islam di pintu Putrajaya, ini adalah kalimat yang merosakan perjuangan kita" kata Husam Musa.


Mengapa sekarang baru bercakap mahu Hadi Awang jadi PM? Kenapa tidak ketika Husam bertanding di Putrajaya? Apakah Anwar Ibrahim sudah diyakini sebagai pemimpin yang tidak baik bagi Husam Musa? 

Siapa yang tinggalkan Islam di pintu Putrajaya kalau bukan DAP? Ini adalah satu ucapan retotik Husam Musa hanya untuk memancing undi dan perhatian perwakilan PAS. Paling menarik, Khalid Samad memandang dengan penuh sinis ucapan Husam Musa itu. 

Apakah ini bermaksud Husam Musa sudah mula tikam belakang Anwar Ibrahim? Tidak yakin Anwar boleh jadi PM? Husam jangan tuduh dan menafikan kenyataan yang beliau ucap sendiri selepas ini. 

Lebih baik dan praktikal, Husam dan perwakilan PAS cadang Ustaz Hadi jadi Ketua Pembangkang dulu sebelum jadi PM. Ini kerana Anwar Ibrahim sekarang bukanlah ketua yang sah dari segi perlembagaan PKR dan pakatan sendiri.


#PRKampus Di Universiti Malaya, Apa Lagi Helah Selepas Ini?

Posted: 24 Nov 2013 02:47 PM PST



Seronok DAP Bertepuk Tangan Bila PAS Tidak Berani Langsung Jentik Karpal Singh

Posted: 24 Nov 2013 12:00 AM PST


Puas hati dan seronok DAP. Apa lagi yang boleh digambarkan bila team yang dimahukan DAP menang beberapa tempat yang penting dalam PAS. Malah sampai ke sudah, PAS tidak berani langsung menjentik kebiadapan Karpal Singh dalam muktamar mereka.

"Agenda utama perjuangan kita adalah untuk Malaysia yang lebih baik.
"PR akan terus mara ke hadapan menolak segala propaganda jahat dan tidak beretika Barisan Nasional (BN) yang sering dilihat sengaja mencetuskan kontroversi demi memecahbelahkan perpaduan kita," Ketua DAPSY Kebangsaan, Teo Kok Seong
Bukan BN yang pecah belahkan pakatan itu, ambil cermin lihat diri sendiri. Siapa lagi kalau bukan Karpal Singh yang sudah terang terang membelasah PAS. Pihak yang dibelasah yang boleh dianggap bacul, kerana sampai sekarang (sudah habis tempoh lima hari) tidak berani sedikit pun menjentik Karpal Singh.
Untuk perpaduan pakatan pembangkang, lebih baik lantik Karpal Singh sahaja jadi Presiden PAS. Dia nampaknya lebih ditakuti daripada Hadi Awang.

Video Masjid Dilanda Taufan Haiyan Di Filifina

Posted: 23 Nov 2013 10:00 PM PST



GERAKAN ANTI PKR

Posted: 24 Nov 2013 09:22 PM PST

GERAKAN ANTI PKR


KEMENANGAN MAT SABU MERUPAKAN RAHMAT BESAR UNTUK UMNO !

Posted: 24 Nov 2013 11:36 AM PST

PenangWasabi

Posted: 24 Nov 2013 09:13 PM PST

PenangWasabi


'Tahniahlah' Mahfuz the Mr.Bean...!!! Gagal kekalkan jawatan Naib Presiden Pas?

Posted: 23 Nov 2013 10:36 PM PST

Janganlah bersedih...be happy!

'Tahniahlah' diucapkan kepada Mahfuz Omar@The Mr Bean kerana gagal mengekalkan jawatan Naib Presiden Pas apabila hanya memperolehi 504.

Tiga jawatan Naib Presiden dimenangi oleh Salahuddin Ayub (917 undi), Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man (849 undi) dan Datuk Husam Musa (520 undi).

Selain Mahfuz, Salahuddin dan Husam adalah penyandang jawatan itu.

Wasabi Oyabun..

JURI RAKYAT

Posted: 24 Nov 2013 07:50 PM PST

JURI RAKYAT


Unik Banget - Pohon Besar Di Bogor Ini Konon Bisa Bikin Kamu Cepat Dapat Jodoh

Posted: 24 Nov 2013 01:03 AM PST

Pohon Jodoh di Bogor

Banyak cerita unik di kebun raya Bogor inilah yang membuat banyak orang tertarik untuk berkunjug ke kebun raya bogor nah salah satunya adalah pohon Jodoh yang dipercaya banyak orang sekitar akan membuat kita bisa mendapat jodoh.

 Di kebun raya Bogor ada dua buah pohon besar yang memiliki cerita mitos yang banyak dipercayai banyak orang, dua pohon besar ini dijuluku sebagai pohon jodoh, kenapa sampai disebut sebagai pohon jodoh? Mitosnya siapa saja yang jadian di Pohon besar ini maka mereka hubungan cinta mereka akan berlanjut ke pernikahan. 

Dua pohon besar ini terlihat seperti dua pohon yang sama padahal dua pohon ini memiliki dua jenis yang berbeda. "Pohon yang kini yang hitam ini pohon kenari di sebelahnya pohon beringin putih, tetapi kalau orang tidak tahu dikira pohon yang sama," ujar Wawan, seorang pemandu di Kebun Raya Bogor, Sabtu (23/11). 

Dari cerita yang beredar dua pohon besar ini merupakan dua pasang kekasih. Pohon kenari yang berwarna hitam adalah si laki-laki dan pohon beringin putih yang kuning adalah perempuannya. "Entah bagaimana awalnya, konon banyak yang bilang di tempat ini kedua pohon ini bertemu dan berjodoh. 

makanya sering di sebut pohon jodoh. Nah katanya juga kalau kenalan dengan pasangan lawan jenis di sini bisa langgeng, tetapi itu kepercayaan masing-masing belum ada pembuktian ilmiahnya," ujarnya. 

Karena mitos pohon jodoh ini sudah menyebar luas sehingga membuat banyak orang yang penasaran dan ingin mengetahui kebenarna sehingga banyak orang berdatangan ke Kebun Raya Bogor untuk mendapatkan jodoh di pohon jodoh ini. 

Tertarik untuk mencoba datang ke  pohon jodoh di Kebun Raya bogor agar dapat Jodoh?

Sadis Banget Bola Mata Bocah 6 Tahun Ini Dicungkil Untuk Dijual

Posted: 24 Nov 2013 12:54 AM PST

Cungkil bola mata

Kejahatan pencurian organ tubuh kembali terjadi di China kini yang menjadi korban adalah seorang bocah 6 tahun yang sedang asik bermain. 

Bola mata bocah ini dicungkil oleh penjahat penjual organ tubuh untuk dijual kembali Bocah 6 tahun yang menjadi korban pencurian organ tubuh ini bernama Binbin, ketika ia ditemukan Binbin dalam keadaan kodisi yang sangat mengerikan seluruh mukanya ponuh dengan darah. 

Sebelum kejadian pencungkilan bola mata ini terjadi Binbin awalnya bermain dengan sekelompok temannya lalu tidak lama ia diculik oleh orang yang tidak dikenal, Bin bin pun sempat hilang beberapa jam dan akhirnya sang keluarga berhasil menemukan bocah ini dalam kondisi berlumuran darah. 

Pada awalanya keluarga tidak menyangka jika darah yang ada di muka bocah ini akibat bola mata binbin yang sudah hilang, setelah dibawa kerumah sakit dokter baru menyadari jika bola mata Binbin sudah tidak ada. Si kecil Binbin sudah selesai menjalani perawatan intensif di ruang operasi dan dengan mata diperban dia sudah dipindah di ruangan perawatan. 

Keluarganya mengelilinginya dengan kesedihan yang mendalam Polisi China kini sedang memburu orang yang mencungkil bola mata binbin, bahkan polisi menawarkan 10.500 pound sterling (178.486.134 rupiah) bila ada yang bisa memberitahu keberadaan si pelaku.

Aneh Banget - Wanita ini Tanam Perhiasan di Dalam Mata

Posted: 24 Nov 2013 12:36 AM PST

Perhiasan di bola mata

Banyak cara yang bisa dilakukan untuk terlihat cantik salah satunya adalah dengan cara menanam kan perhiasan di dalam bola mata. 

Seorang wanita bernama Lucy Luckayanko menghabiskan uang yang tidak sedikit untuk terlihat lebih cantik, wanita ini menghabiskan uang sebanyak USD 3000 (sekitar Rp 35 juta)  untuk prosedur operasi memasang implan perhiasan di bola matanya. 

Wanita ini menyuruh dokter Dr. Chynn untuk melakukan metode implan perhiasan di bola mata, Dr. Chynn sendiri bukan pertama kali melakukan metode ini ia sudah pernah sukses beberapa kali melakukan metode operasi ini. 

Untuk melakukan prosedur ini, Dr. Chynn pertama-tama menyuntikkan anestesi ke mata Lucy. Lalu ia membuat sayatan kecil untuk membuat lubang di antara sclera dan konjungtiva. Dengan menggunakan tang kecil, ia kemudian menempatkan benda platinum berukuran 3,5 mm ke dalam membran mata Lucy.

Operasi tanam perhiasan di bola mata

Tentunya akan ada rasa sakit setelah operasi selesai, namun rasa sakit ini biasa akan hilang dalam hitungan hari bahkan minggu, Dr. Chynn juga telah mengantisipasi jika luka pada mata mengalami infeksi  dengan memberikan beberapa anti biotik. 

Menurut Dr. Chynn metode operasi ini untuk kecantikan mata tidak memiliki masalah ataupun resiko yang besar terhadap mata pasien. "Ini sangat aman, sehingga tidak ada risiko kebutaan atau gangguan apa pun," kata Dr. Chynn kepada Fox New York. 

Lucy Luckayanko mengaku jika dirinya pun tidak mengalami masalah apapun setelah ia menanamkan perhiasan di bola matanya.

r b f

Posted: 24 Nov 2013 07:36 PM PST

r b f


Wanita Indonesia Buat Laporan Polis Dipukul dan Dirogol Oleh Pemandu YB Wanita

Posted: 23 Nov 2013 10:11 PM PST

Mengikut maklumat yang diterima dan saya yakin kesahihannya, malam tadi di Cheras telah berlaku satu kes pukul dan rogol secara bergilir yang dilakukan oleh seorang pemandu kepada seorang YB wanita yang mewakili satu parlimen di Lembah Klang. 

Saya tidak mahu menyebut nama YB berkenaan disini. Saya yakin anda akan tahu dengan sendirinya dalam masa terdekat.

Kejadian tersebut melibatkan seorang pembantu rumah wanita warga Indonesia. Difahamkan wanita tersebut telah diselamatkan oleh orang ramai dan telah dibawa ke sebuah Balai Polis dalam Daerah  Cheras untuk membuat laporan polis. 

Selain dirogol, paspot, wang tunai, dan telefon bimbit wanita berkenaan juga turut diambil oleh perogol. 

Tidak mustahil kes ini sekali lagi akan menimbulkan perbalahan dalam hubungan Malaysia-Indonesia. 

Kita tunggu episod selanjutnya....

Bagaimana kau nak perjuangkan nasib wanita di Malaysia jika orang yang bekerja dengan kau sendiri pun mengkhianati wanita ? 

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 24 Nov 2013 03:06 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


(Gambar) Anak Tan Sri bakar diri selepas hantar SMS

Posted: 24 Nov 2013 03:01 PM PST

KUALA LUMPUR: 'Jumpa awak di dunia lain!'

Inilah khidmat pesanan ringkas terakhir yang dihantar oleh seorang anak 'Tan Sri' terkenal, kepada teman wanitanya sebelum membakar dirinya.

Mayat pemuda yang rentung 80 peratus itu, kemudiannya ditemui di balkoni kondominiumnya di Taman Tun Dr Ismail awal pagi ini.

Akhbar The New Straits Times melaporkan bahawa pemuda yang berusia 20 tahun itu, dipercayai telah menuangkan petrol ke atas dirinya sebelum membakar diri.

Pemuda itu dikatakan sedang menuntut di sebuah universiti di New Zealand dan telah kembali ke Malaysia untuk bercuti.

Menurut Bernama, mayat pemuda itu ditemui oleh ibu mangsa pada kira-kira 4 pagi ketika terjaga daripada tidur sebelum melihat kesan kebakaran di balkoni kondominium berkenaan.

Ibu mangsa kemudian dilaporkan cuba membuka pintu jeriji yang berkunci di balkoni itu sebelum melihat mayat anaknya itu dalam keadaan rentung dan tertiarap.

Bernama memetik kata-kata seorang sumber yang mengakui bahawa pemuda tersebut kebelakangan ini tertekan dengan hubungannya dengan teman wanitanya.

Polis juga menemui dua tin disyaki berisi petrol serta sebuah telefon bimbit berhampiran mangsa yang tertera khidmat pesanan ringkas kepada teman wanitanya mengatakan 'See you in other side' (jumpa anda di dunia lain).

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Brickfields ACP Azlee Abdullah, dalam mengesahkan kematian tersebut kepada Bernama, berkata polis telah mengklasifikasikan kes berkenaan sebagai kematian mengejut.

Mayat mangsa dihantar ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) untuk dibedah siasat.

Gelar 'kucing kurap', Jeff Ooi diserang kakitangan MPPP

Posted: 24 Nov 2013 03:37 AM PST

PULAU PINANG 24 Nov. - Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi yang sedang melawat Pasar Awam Jelutong di sini hari ini 'diserang' seorang kakitangan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) yang tidak berpuas hati dengan perkataan 'kucing kurap' yang digunakan wakil rakyat DAP itu bagi merujuk penjawat awam di negeri ini.

Mohd. Rofi Osman, 58, dengan lantang mendesak Jeff menarik balik kenyataan tersebut dan meminta maaf secara terbuka kepada semua kakitangan MPPP.

Bagaimanapun, Jeff seolah-olah tidak mengendahkan tuntutan Mohd. Rofi yang ditemani isterinya, Aminah Abdullah dan cuba mengelak daripada bersemuka dengan mereka.

Beberapa pembantunya cuba menghalang kedua-dua mereka daripada menghampiri ketika Ketua Staf Pejabat Ketua Menteri itu mengadakan sidang akhbar berhubung penjaja haram di kawasan berkenaan.

Berikutan 'serangan' tersebut, Jeff terpaksa menamatkan segera sidang akhbar berkenaan lalu beredar dari situ. - UTUSAN ONLINE

Foto bogel bidan klinik disebar bekas kekasih

Posted: 24 Nov 2013 02:15 AM PST

Foto bogel bidan Klinik Daerah Bangko Merangin, Jambi, tersebar luas di laman sosial Facebook.

Sejak foto bogelnya tersebar, bidan tersebut terus menghilangkan diri. Dikutip dari Liputan6 (21/11), foto-foto bogel PNS di RSUD Merangin Jambi ini muatnaik dari Facebook dengan menggunakan nama orang lain, dan ada 4 foto bogel bidan tersebut.

Ketua Polis Daerah Jambi, Almansyah telah mengarahkan anggotanya untuk mengambil keterangan dari bidan tersebut. Beliau kemudian menafikan memuatnaik foto-foto tersebut ke Internet walaupun sering mengambil gambar aksi ghairah untuk kekasihnya yang berada di Palembang.
Hubungan mereka kini putus dan pihak polis mengesyaki bekas kekasihnya itu adalah pelaku dalam kes ini.

Bekas kekasihnya itu kini diburu polis dan berhadapan dengan hukuman lima tahun penjara

Cina PAS (DHPP) kecewa PAS lebih memilih DAP

Posted: 23 Nov 2013 09:31 PM PST

SHAH ALAM: Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) ternyata kecewa dengan layanan pilih kasih pimpinan PAS Pusat terhadap sayap rasmi parti itu.

Ketuanya, Hu Pang Chow meluahkan kekecewaannya bagi pihak seluruh perwakilan DHPP dalam sesi bahas ucapan dasar Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Muktamar Tahunan PAS kali ke-59 di hadapan 1129 perwakilan PAS hari ini.

Menurut beliau, PAS dilihat lebih cenderung memilih DAP untuk bekerjasama dengan mereka berbanding DHPP sendiri dan secara tidak langsung situasi itu menimbulkan rasa kurang senang DHPP kepada pimpinan pusat.

"DHPP sudah ada dalam arus perdana sejak 2010, tetapi malangnya masih ada lagi pimpinan diperingkat negeri mahupun pusat mereka lupakan DHPP, mereka cenderung memilih DAP, kata mereka DAP lebih mewakili masyarakat Cina.

"Tapi saya nak ingatkan, bila sudah bernikah dengan Aminah, jangan lagi ingat Fatimah," katanya dalam ucapan perbahasan itu.

Beliau juga mengingatkan semua ahli PAS di setiap peringkat untuk tidak melupakan DHPP dalam setiap urusan rasmi yang diadakan bagi menghargai segala usaha dan kerja yang dilaksanakan pihak DHPP sejak bersama parti tunggal Islam negara itu beberapa tahun yang lalu.

"Oleh kerana DHPP merupakan sayap rasmi parti dalam PAS maka saya berharap PAS Pusat, PAS Perhubungan Negeri, dan PAs cawangan akan menjemput DHPP menghadiri mesyuarat yang akan diadakan itu.

"Biar kita kongsi cadangan dan teguran bersama dan menghadirkan satu keputusan yang dapat diterima di semua peringkat di Malaysia ini," katanya lagi.

Hu turut menyuarakan soal kad keahlian bagi seluruh ahli DHPP yang sudah dimohon sejak tiga tahun lalu yang sehingga kini masih belum dapat diselesaikan pihak pimpinan PAS Pusat.

Beliau memberikan tempoh sehingga Disember tahun ini untuk PAS memberikan kad keahlian kepada DHPP.

Perwakilan gesa PAS buat ketetapan pengerusi PR

Posted: 23 Nov 2013 09:01 PM PST

Firdaus Masood
SHAH ALAM 23 Nov. - Pas Johor menggesa kepimpinan tertinggi parti itu supaya membuat ketetapan bersama Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP berhubung siapa sebenarnya pengerusi dalam pakatan pembangkang.

Wakilnya, Firdaus Masood berkata, ketetapan itu perlu dibuat atas alasan bagi memperbetulkan kefahaman rakyat mengenai struktur pakatan pembangkang yang dilihat menimbulkan kekeliruan.

"Pas Pusat perlu menyatakan siapakah pengerusi bagi pakatan pembangkang, adakah Pas, PKR atau DAP. Kepimpinan perlu lihat struktur ini dan tunjuk kepada rakyat.

"Daripada penetapan itu, langkah itu juga akan menentukan siapa yang bakal menduduki jawatan Perdana Menteri jika pakatan memenangi PRU-14 (Pilihan Raya Umum Ke-14)," katanya ketika membahaskan usul ucapan dasar Presiden pada Muktamar Tahunan Pas Ke-59 di Stadium Malawati di sini hari ini.

Beliau juga mahu kepimpinan tertinggi Pas menyegerakan pendaftaran pakatan pembangkang sebagai satu parti turut merangkumi PKR dan DAP bagi mewujudkan sistem dua parti di negara ini.

Firdaus turut menggesa kepimpinan tertinggi parti itu mendedahkan laporan bedah siasat prestasi Pas pada pilihan raya umum lalu yang masih belum diperoleh ketika ini.

Sementara itu wakil Perlis, Mohd. Shukri Ramli menggesa, pemimpin Pas memberikan penjelasan berhubung konsep tahaluf siyasi (kerjasama politik) kepada ahli di peringkat bawahan bagi mengelakkan salah faham mengenainya.

Katanya, langkah itu perlu dilakukan sendiri oleh pemimpin Dewan Ulama Pas dan Majlis Syura Pas.

"Sesuai dengan konsep rahmat untuk semua, tahaluf siyasi perlu diperkemaskan dalam kalangan orang Melayu dan penerangan perlu dibuat di peringkat bawahan.

"Ini kerana selepas tahaluf siyasi diluluskan Majlis Syura, ada ahli Pas merujuk kepada ustaz di kampung dan termakan dengan saraf UMNO," katanya.

Mahfuz gagal kekalkan jawatan Naib Presiden Pas

Posted: 23 Nov 2013 07:59 PM PST

SHAH ALAM 24 Nov. - Datuk Mahfuz Omar gagal mengekalkan jawatan Naib Presiden Pas apabila hanya memperolehi 504.

Jawatan Naib Presiden dimenangi Salahuddin Ayub (917 undi), Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man (849 undi) dan Datuk Husam Musa (520 undi). - UTUSAN

Larang seksi di kampus, pelajar protes bogel ke kuliah

Posted: 23 Nov 2013 07:01 PM PST

Pelajar dan pensyarah turut protes dengan peraturan baru - Sumber AFP
Hanya kerana memprotes peraturan baru di kampus yang melarang mahasiswi mengenakan skirt mini, mahasiswi Universiti Kaposvar di Hungary terus beraksi bogel.

Dikabarkan melalui Daily Mail, seluruh mahasiswi masuk ke kelas hanya dengan mengenakan celana dalam saja.

Malah bukan hanya para mahasiswi yang turut dalam protes ini, bahkan pensyarah seni pun ikut serta.

"Sangat remeh jika kampus melarang busana memperlihatkan belahan dada dan skirt mini. Mereka harusnya menguruskan hal yang lebih penting," ujar profesor tidak disebutkan namanya itu.

Peraturan tersebut bukan hanya melarang untuk mengenakan skirt mini serta baju yang terlalu terbuka di bahagian payudara, tapi juga mahasiswi tidak boleh bersoleh secara berlebihan dan selipar jepun.

Lebih teruk lagi, kampus meminta mahasiswi memotong kuku dan menyikat rambut dengan rapi.

Dalam protes tersebut, para mahasiswi mengancam akan terus bogel dan jika perlu merek akan hanya mengenakan handul dan selipar jepun.

Kampus mewajibkan para mahasiswi untuk mengenakan sepatu tertutup berwarna coklat atau hitam, serta pelajar perempuan memakai kemeja dan seluar panjang atau skirt di bawah lutut. Para mahasiswi hanya dibenarkan mengenakan kaos ketika musim panas saja.

Perarutan baru ini dianggap melampau

Pendengar dakwa ada penipuan dlm kuiz HOT FM Sejuta

Posted: 23 Nov 2013 06:01 PM PST

Kecoh malam semalam apabila pendengar setia Hot FM di Twitter merasa tertipu apabila menyertai kuiz HOT FM Sejuta yang menawarkan iPhone 5s sebagai hadiah untuk penjawab terpantas.

Di bawah adalah kronologi yang berlaku dan disebarkan oleh pendengar Hot FM di twitter:

1. HOT FM buat contest
2. So ada budak ni dapat menjawab soalan yang diberikan tapi ia bercanggah dengan jawapan yang ade di wikipedia tentang tarikh Hot FM mulakan siaran.
3. Isu bertambah panas apabila akaun twitter account pemenang tu baru create 3 hari yg lepas, so peminat yang lain merasakan bahawa akaun tebabit adalah FAKE dan orang-orang HotFM saja create akaun tu.
4. Tu yang kecoh tak tentu pasal sampai trending #HotFMPenipu


 Akaun Haziq yang didakwa Fake

Beberapa jam kemudia, pihak pengurusan Hot FM menerbitkan artikel penjelasan mengenai perkara tersebut di laman rasmi mereka:

Petaling Jaya, 23 November 2013- Hot FM hari ini memperjelaskan reaksi pendengar Hot FM melalui kuiz #HotFMSejuta.

Terlebih dahulu, Hot FM ingin mengambil kesempatan ini untuk memohon maaf ke atas segala kekeliruan yang berlaku susulan daripada kuiz #HotFMSejuta. Hot FM sentiasa menghargai dan mengambil kira maklumbalas para pendengar kami. Kami sedia menerima segala komen, kritikan serta cadangan demi penambahbaikan Hot FM.

Hot FM ingin menjelaskan bahawa jawapan yang diberikan oleh pemenang kuiz #HotFMSejuta adalah jawapan yang tepat. Untuk rekod, Hot FM telah menjalani ujian transmisi bermula 15 Januari hingga 5 Februari 2006 dan tarikh ke udara secara langsung secara rasminya adalah pada 6 Februari 2006 bersama Fara Fauzana dan Faizal Ismail melalui segmen Hot FM AM Krew. Manakala Hot FM di pantai timur pula telah mula ke udara pada 2 Januari 2012. Maklumat ini boleh dirujuk melalui laman web rasmi Media Prima Berhad (http://www.mediaprima.com.my ).

Pihak pengurusan Hot FM ingin menjelaskan bahawa segala kuiz yang dijalankan melalui stesen radio kami dijalankan secara telus dan jelas. Kakitangan Rangkaian Radio Media Prima tidak dibenarkan dalam apa cara sekalipun untuk menyertai sebarang kuiz di mana tindakan keras akan diambil sekiranya terdapat mana-mana kes berlaku.

Namun, peminat masih tidak berpuas hati dengan penjelasan yang diberikan. Antara komen peminat:
Kejadian ini sudah tentu menjadi tamparan hebat buat Hot FM. Di harap selepas ini, Hot FM memberikan terma yang lebih jelas dan tersusun untuk mengelakkan kejadian sama berulang.

Sumber: Tengoktvonline

Cuti Jumaat: Dua lelaki hina titah Sultan Johor, anggap bodoh

Posted: 23 Nov 2013 05:01 PM PST

Dua individu dalam perbualan di facebook di atas mengatakan, titah Sultan Johor menukarkan cuti hujung minggu kepada hari Jumaat dan Sabtu, keputusan bodoh dan tidak mencerminkan demokrasi.

Ampun Tuanku.

Mereka ini telah menghina titah Tuanku.

Paul, frankly, as a Johorean, I don't think it is wise for you to write those statements. Has your facebook account been hacked?

I truly believe that you would have to answer that question later.


Awal pagi tadi, komen dicatatkan oleh Amuthan didapati telah dipadamkan.

Sumber: Mazidul Akmal

Pesuruhjaya Sukan sahkan pelantikan Annuar - Zolkples

Posted: 23 Nov 2013 04:31 PM PST

KUALA LUMPUR - Majlis Sukan Negara (MSN) selaku sekretariat Jawatankuasa Program Pembangunan Bola Sepak Negara memaklumkan bahawa pelantikan bekas Presiden Bolasepak Kelantan (KAFA) dan bekas Timbalan Presiden Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM), Tan Sri Annuar Musa selaku ahli jawatankuasa program berkenaan adalah sah

Ketua Pengarah MSN, Datuk Seri Zolkples Embong berkata, pelantikan itu tidak bercanggah dari segi perundangan ekoran penggantungan Annuar yang didapati bersalah melanggar Artikel 88 FAM sebelum ini.

"Pihak majlis telah pun merujuk status Tan Sri Annuar yang digantung oleh FAM sehingga 4 Oktober 2014 kepada Pejabat Pesuruhjaya Sukan," katanya dalam satu kenyataan akhbar semalam.

Jelas Zolkples, secara dasarnya Annuar boleh dilantik sebagai ahli jawatankuasa Program Pembangunan Bola Sepak Negara seperti mana yang dicadangkan oleh Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin.

"Ini berdasarkan kepada penggantungan terhadap Tan Sri Annuar adalah di bawah peruntukan perlembagaan atau statut FAM sendiri dan bukannya Akta Pembangunan Sukan (APS) 1997.

"Peruntukan Seksyen 25 APS 1997 tidak terpakai kepada Tan Sri Annuar kerana peruntukan ini adalah berkenaan akibat tindakan penggantungan atau pembatalan yang dikenakan oleh Pesuruhjaya Sukan ke atas badan sukan atau mana-mana orang dan bukannya oleh FAM," katanya.

Ujar Zolkples, status Annuar juga dianggap sah kerana kuasa untuk melantik mana-mana orang sebagai ahli dalam apa-apa jawatankuasa yang difikirkan perlu adalah kuasa yang diperuntukkan oleh APS 1997 kepada Menteri Belia dan Sukan.

"Sebagai makluman, Tan Sri Annuar mempunyai pengalaman yang luas dan idea-idea bernas dalam arena bola sepak tanah air dan pelantikannya adalah berdasarkan kepada merit berkenaan untuk membantu jawatankuasa merancang, merangka dan melaksanakan aktiviti-aktiviti pembangunan bola sepak negara.

"Jawatankuasa juga berperanan sebagai platform setiap ahli memberikan cadangan dan pendapat bagi penambahbaikan perancangan pembangunan bola sepak negara," tegasnya.

Zolkples berkata, jawatankuasa itu juga dianggotai oleh wakil daripada FAM dan mana-mana ahli yang dilantik oleh Menteri Belia dan Sukan bukannya bertujuan untuk melaga atau mengeruhkan hubungan baik sedia terjalin antara MSN khususnya dan Kementerian Belia dan Sukan amnya dengan FAM atau mana-mana pihak kerana jawatankuasa berkenaan adalah semata-mata untuk menjayakan aspek pembangunan bola sepak negara khususnya membabitkan pemain berumur dari tujuh hingga 17 tahun.

Perlantikan Annuar Musa tidak bercanggah - Khairy

Posted: 23 Nov 2013 04:01 PM PST

KUALA LUMPUR- Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin menjelaskan pelantikan Tan Sri Annuar Musa sebagai anggota Jawatankuasa Program Pembangunan Bola Sepak Negara tidak bercanggah dengan peraturan penggantungan yang dikenakan terhadap tokoh itu oleh Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) sebelum ini.

Khairy berkata, bekas Timbalan Presiden FAM itu dilantik sebagai penasihat dan menjalankan tugas untuk memberikan pandangan terhadap pelaksanaan yang diperlukan untuk program pembangunan bola sepak negara dan bukannya melibatkan diri secara langsung dalam operasi sukan berkenaan.

"Saya telah mendapatkan pandangan daripada Pesuruhjaya Sukan dan pelantikan ini langsung tidak melanggar proses penggantungan di bawah Artikel 88 Statut FAM 2010-2014 yang telah dipinda.

"Sebagai menteri, saya melantik Annuar mengikut Akta Pembangunan Sukan di bawah kelolaan Pesuruhjaya Sukan, di mana saya mempunyai kuasa terhadapnya. Lebih-lebih lagi, Annuar hanya digantung mengikut Artikel 88 dan bukannya dari Akta Pembangunan Sukan," katanya kepada pemberita dekat sini, semalam.

Khairy sebelum itu melancarkan Yayasan NAAM, gerakan afirmatif baharu.

Tegas Khairy, tugas sebagai penasihat tidak sewajarnya ditakrifkan sebagai individu yang terlibat secara langsung dalam aktiviti serta operasi sesuatu bidang sukan.

"Adakah bila ditugaskan untuk memberi pandangan sudah ditakrifkan sebagai seorang yang terlibat secara langsung dalam sebarang aktiviti dan operasi dalaman sukan bola sepak seperti tanggungjawab yang dijalankan oleh seorang pengurus pasukan?," katanya.

Katanya, sebagai seorang menteri bertanggungjawab, beliau langsung tidak mahu melihat FAM dikenakan sebarang tindakan oleh Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) atau Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA) kerana gagal melaksanakan peraturan yang ditetapkan, sebaliknya mahu melihat perkembangan positif badan induk tersebut.

Khairy diminta mengulas mengenai kenyataan Pengerusi Jawatankuasa Tatatertib FAM, Datuk Taufek Razak yang membidas dirinya kerana melantik Annuar sebagai salah seorang anggota Jawatankuasa Program Pembangunan Bola Sepak Negara.

Sebelum ini, Annuar digantung dua tahun enam bulan selepas didapati bersalah melanggar Artikel 88 Statut FAM yang mana beliau didakwa mengkritik prestasi pasukan bimbingan Datuk K. Rajagobal pada April tahun lalu.

Sementara itu, Khairy enggan mengulas lanjut mengenai masa hadapan Rajagobal dan menyerahkannya kepada kebijaksanaan FAM untuk membuat keputusan.

"Bagi pengendali Harimau Muda, Datuk Ong Kim Swee yang dikatakan sudah mula dirisik beberapa negara Asia Tenggara pula, juga terpulang kepada FAM. Sekiranya FAM mahu Kim Swee kekal, kenalah tawarkan kontrak baharu, jika disambar pasukan negara lain, itu rezeki jurulatih berkenaan.

"Bola sepak adalah bersifat antarabangsa, maka tidak timbul mana-mana jurulatih tidak boleh membimbing pasukan luar selain dari negara sendiri," katanya.