Barisan Nasional

Dicatat oleh Unknown | | Posted On Jumaat, 22 April 2011 at 1:15 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 22 Apr 2011 01:10 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory


OMEGA TERGOLEK!! APABILA TUN DR M TEMBAK ANWAR LAGI!!

Posted: 22 Apr 2011 10:03 AM PDT


Mctheory:
Tun Dr M tembak sambil bersahaja, memang best laa..

CERITA-CERITA ORANG KALAH!! Cari alasan supaya senang hati!!

Posted: 22 Apr 2011 06:10 AM PDT

Kotak undi 'diusik' - PKR buat laporan polis

Calon PKR bagi kerusi dewan undangan negeri Senadin Dr Micheal Teo dan agen pilihan rayanya semalam membuat laporan polis bahawa peti undi 'diusik' ketika pertarungan sengit pada pilihan raya Sarawak, Sabtu lalu.

NONEDalam laporannya di balai polis Miri pada jam 5 petang, Teo mendakwa sebahagian besar daripada 44 kotak undi dari Senadin, di mana beliau tewas kepada calon BN dengan hanya 58 undi didapati tidak mengikut peraturan yang ditetapkan.

Katanya, agennya Peter Abong, diminta bersama agen BN bagi memeriksa kotak-kotak undi oleh pegawai pengurus pilihan raya Chai Ko Het pada 18 April, dua hari selapas tarikh pengundian.

"Kami tidak memohon tetapi dipanggil untuk memeriksa. Apa (Peter) didapati ialah kertas undi telah dipindahkan ke sebuah bekas yang lebih besar yang tidak disita.

"Lebih kurang 10 kota undi yang tidak mempunyai sebarang tandatangan, lapan cop mohornya telah diusik dan dua lagi cop mohornya di tempat yang salah," kata Teoh ketika dihubungi.

Cerita ni hanya berlaku apabila PKR kalah. Cerita ini takkan berlaku apabila yang kalah disitu adalah komponen BN. Jika benar ada sebarang perkara yang disyaki berlaku, kenapa tidak dilakukan laporan polis terlebih dahulu. Kenapa nak tunggu sekarang? Andai kata mahkamah mengizinkan PKR menang disana, keputusan PRN Sarawak tetap tak berubah. Apa la nak kecoh sangat.

Ini semua alasan dan taktik orang yang taknak mengaku kalah. Dah kalah sudah laa.. Bila kalah biasala, mesti ada alasan, seperti ada pengundi hantu la, kotak undi kena usik la, kad pengenalan ada dua la, dan macam-macam lagi.

Sudah-sudah la, kasi tutup ini cerita lagi bagus la.. Baik korang tumpukan perhatian dengan cari jam Omega lagi berfaedah. he he he..

P/s: dengar kata Anwar masuk ICU pulak, betul ke? he he he..

McTheory:
Balik dari luar negara, terus sakit pinggang? Banyak buang 'air' tu.. he he he..

LAGI CERITA DAP MENINDAS PENIAGA MELAYU!! bangsat!

Posted: 22 Apr 2011 03:09 AM PDT

Kongsi Gelap!! Samseng!!

Sakit hati Mc baca cerita ni. Tak sudah-sudah si beruk Dap mencari pasal dengan orang melayu. Kalau melayu meniaga, ada saja yang tak kena. Kalau kedai makan cina, bukak sampai pagi pun tak pa ok je, letak meja kat tempat parking kereta pun tak pa ok selalu. Bila kena peniaga melayu, mesti jadi macam-macam hal. Dengki betul puak ni nak tengok melayu senang.

Nak tahu apa cerita klik SINI

McTheory:
Puak ni anti Melayu yang pandai, tapi berkawan dengan Melayu yang banggang, macam Pas dan Pkr.

PANAS OMEGA!! APAKAH INI YANG DAP MAHU TERJADI DI MALAYSIA??

Posted: 22 Apr 2011 12:09 AM PDT


Ini video kekecohan anti-cina! Kejadian yang berlaku di Indonesia pada tahun 1998. Keadaan di Jakarta pada masa ini umpama perang diantara kaum. Ini akan berlaku apabila perpaduan sudah tidak ada. Kebencian sesama kaum meningkat maka ketidak puasan hati diterjemahkan dengan cara demikian.

Inilah yang terjadi apabila politik ala Dap di mainkan. Apakah anda semua nak ini berlaku di Malaysia? Seperti mana 13 Mei yang dahulunya?

Jika tidak mahu semua ini berlaku, Dap wajib diharamkan!!

P/s: sesal dulu tidak ada gunanya..

McTheory:
Sokong Haramkan Dap? klik SINI

PAS DAN FITNAH... IBARAT IRAMA DAN LAGU

Posted: 21 Apr 2011 11:30 PM PDT


Ingatkah saudara dengan Saudara Mazlan Aliman? Beliau merupakan orang kuat PAS yang menggerakkan jentera semasa Pilihanraya Kecil DUN Tenang yang membantu Normala bersama suaminya yang mempunyai 'penyakit kronik'.

Setelah sekelian lama menyepi akibat kekalahan bertubi-tubi PAS di kawasan-kawasan Felda, Saudara Mazlan Aliman sudah kembali menggegarkan sebuah portal berita PAS dengan berita-berita hangat kerkaitan Felda. Yang menariknya, beliau telah membuat kenyataan seperti berikut :

"Sementara itu, pada sidang media semalam juga, Mazlan turut mendesak Felda menjelaskan dakwaan bahawa bekas pengerusinya, Tan Sri Mohd Yusof Noor diberi hadiah saguhati berjumlah RM84,000 oleh salah satu daripada sepuluh wilayah Felda.

Beliau menunjukkan slip pembayaran yang menunjukkan Wilayah Segamat membuat pembayaran itu sewaktu Mohd Yusof bersara pada Januari lalu."

Semalam saya ada bertemu rakan sekampung untuk minum dan saya menceritakan apa yang saya baca kepada beliau. Rakan saya terus menelefon Tan Sri Yusof Noor di TV Al Hijrah dan bertanyakan tentang perkara ini. Untuk makluman, Tan Sri hanya ketawa dan menjelaskan bahawa apa yang di dakwa Saudara Mazlan adalah tidak betul sama sekali dan jelas bahawa ianya satu fitnah.

Saya tidak pasti dari manakah Mazlan memperolehi maklumat tersebut. Yang pasti, ianya satu pembohongan dan fitnah yang sangat jahat terhadap Tan Sri dan juga Felda. Agaknya, itulah cara Saudara Mazlan untuk menarik perhatian pemimpin dan ahli PAS untuk terus mencalonkan beliau menjadi AJK PAS Pusat.

Kepada Saudara Mazlan Aliman, nama kamu sudah tercemar dengan pembohongan yang berterusan terhadap peneroka, Felda dan Kerajaan.

OMEGA TERGOLEK!! BERITA YANG BUAT ANWAR MENGIGIL!!

Posted: 21 Apr 2011 09:36 PM PDT


KOREA SELATAN SAHKAN PERKARA INI!! Melalui Laporan Biometrik yang menggunakan mesin imbasan diri berkomputer, sebuah Agensi Penyiaran Terkemuka di Korea Selatan telah mengesahkan bahawa Pemimpin Politik yang dikaitkan di dalam Video tersebut adalah Anwar Ibrahim. Ini berdasarkan perincian saiz tubuh Anwar dalam rekod polis. Analisis dan kajian tersebut akan diserahkan kepada pihak Peguam Negara bagi langkah susulan. Kandungan laporan itu juga mengesahkan bahawa keputusan Analisis Visual dan Teknikal Video itu diperoleh oleh Pasukan Penyiasat Khas yang diketuai Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani pada 10 April lalu selepas menghantar sampel rakaman berkenaan kepada agensi itu pada 4 April. sambung baca sini

Berita yang akan buat Anwar mengigil. Dengar kata pelacur cina yang 'main' dengan Anwar ni akan turut di tampilkan sebagai saksi. Pelacur ini dikatakan seorang pelajar pusat pengajian swasta, dia berasal dari Korea dan berbangsa cina. Itu maknanya menjadi pelacur merupakan 'part-time'nya la. Sebab tu nampak macam tak expert. he he he..

Anwar dikatakan ke luar negara untuk ubah'suai' anggota badannya, bagi nampak ada kelainan dari badannya di video tersebut. Dia juga dikatakan, sedang berusaha 'mewujudkan' kembali jam omeganya yang dikatakan ada ditangan polis. Semua usaha yang dibuat Anwar sekarang, hanyalah untuk membuktikan bahwa dia bukan individu dalam video terbabit, sekaligus mengatakan video itu adalah fitnah UMNO.

Fitnah ke tak, kita tunggu aje si Anwar ni balik dulu. Polis akan dedahkan siapa individu tersebut. Misteri jam Omega pun dijangka akan terbongkar, belum lagi pendedahan si pelacur. Tentu semua ini akan buat Anwar kencing dalam seluar.

Anwar hai Anwar, sedap 20 minit, merana ko seumur hidup!

P/s: Pemimpin Islam apa macam ni?

McTheory:
Tah Tah dah taknak balik Malaysia dah kot!!

KAMI SAYANGKAN PAS!! SEBAB TU BUAT MACAM NI!! McTheory pun sayang Pas!!

Posted: 21 Apr 2011 06:37 PM PDT

Merujuk kepada kenyataan Tuan Ibrahim Tuan Man dalam Haramkahdaily, pada sesiapa yang kritik Pas, maknanya dia sayangkan Pas. Dia nak Pas berubah dan menjadi lebih kuat. Maknanya, bila kami blogger dok kritik dan kutuk Pas selama ini, maknya kami sayangkan Pas la ye.. ohh.. baru ku tahu.. sayang rupanya kena kutuk, bukan puji.

Habis tu berita kat bawah ni macam mana pulak?


Seramai 80 ahli Pas di sini bertindak keluar parti kerana mendakwa parti pembangkang itu semakin tersasar daripada perjuangan asal sejak bersekutu dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP.


Bekas Penghulu Pas Mukim Tualang Tinggi, Che Man Deraman berkata, prinsip perjuangan Pas kini menyimpang jauh dari konsep asal penubuhannya sehingga sanggup bersikap hipokrit menggunakan platform agama demi kepentingan politik.


"Perjuangan Pas sekarang semakin mengelirukan. Sebab itu sebelum tersesat jauh, saya kira keputusan yang saya ambil ini (menyertai UMNO) adalah tepat. Saya tidak mahu menjadi 'kuda kayu' tunggangan Pas buat selamanya. Boleh sambung baca sini

Boleh jadi berita kat atas ni maknanya, mereka ini tersangat sayangkan Pas, sampai sanggup keluar parti. Boleh dikategorikan sebagai 'pegorbanan cinta' lani ye. heh!

Lemah tak nak mengaku, tapi cakap pusing memang pandai, itulah kebolehan orang Pas. Pandai pusing cerita sampai yang mana betul pun dah tak tahu.

McTheory:
Pas memang dajal melayu nombor satu.. (sayang nih sayang sebab tu kutuk)

APA KOMEN TUN DR M MENGENAI MELAYU LIBERAL??

Posted: 21 Apr 2011 03:05 PM PDT


Mctheory:
Pendek tapi padat!!

House PK

Posted: 22 Apr 2011 01:08 PM PDT

House PK


BENARKAH HOUSE PK MENYAMAR JADI IMAM BESAR MASJIDIL HARAM?

Posted: 21 Apr 2011 11:40 PM PDT

O-MEGA SUPREME! MARI KITA NILAIKAN KESATUAN SEPET SEMALAYSIA!

Posted: 21 Apr 2011 07:00 PM PDT

PANAS BEROMEGA! KAHIRY KITOL DIBALUN BLOGGERS SARAWAK! MESTI BACA

Posted: 21 Apr 2011 05:00 PM PDT

waadat

Posted: 22 Apr 2011 01:04 PM PDT

waadat


Terbaru: beli dan bayar melalui Celcom

Posted: 22 Apr 2011 07:52 AM PDT

PEMBAYARAN LEBIH MUDAH UNTUK PELANGGAN CELCOM!

Ya, jika anda pengguna Celcom anda boleh membuat bayaran dengan mudah menggunakan telefon mudah alih anda.

Taip *133# dan anda akan dibimbing untuk membuat pendaftaran yang mudah.

Selepas itu anda boleh membuat bayaran bagi pembelian mana-mana produk dalam talian.

Satu revolusi baru kaedah pembayaran.

untuk maklumat lanjut sila klik sini (http://www.celcom.com.my/aircash)

Selain itu kaedah pembayaran melalui mesin ATM dan secara online (Maybank2u & CIMBclicks) tetap digunakan. Kaedah pembayaran melalui Celcom adalah satu pilihan.

Jika anda tertanya-tanya kenapa iklan Celcom ini tiba-tiba muncul di sini, klik sini.

PAS berdolak dalik isu cekik darah terhadap UUM

Posted: 22 Apr 2011 07:10 AM PDT

PAS nampaknya masih menegakkan benang basah apabila mendakwa mereka tidak menaikkan cukai sebaliknya hanya menamatkan kontrak rebate.

Ya-lah... ya-lah... PAS tak naikkan. Kita terima kenyataan itu. Tapi apa kesannya apabila rebate tersebut dimansuhkan?

UUM terpaksa mengeluarkan perbelanjaan besar berkali ganda sejak PAS memerintah Kedah. Hal ini tidak berlaku semasa BN memerintah.

Sementara itu Utusan Malaysia mendedahkan bahawa pihak UUM telah merayu sebanyak LIMA kali agar rebate tersebut tidak ditarik balik.

KUALA LUMPUR 21 April - Tindakan kerajaan Pas Kedah menolak lima kali rayuan Universiti Utara Malaysia (UUM) bagi menyambung semula pemberian rebat cukai tanah menggambarkan sikap sebenar kepimpinan negeri itu dalam memberi sumbangan ilmu kepada rakyat.


Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, institusi pengajian tinggi merupakan satu keperluan untuk rakyat dan ia perlu dipastikan terus beroperasi.

Dalam konteks itu jelasnya, Kerajaan Pusat sedaya upaya memberi bantuan supaya UUM dapat bergerak serta diuruskan dengan baik dan kini tiba giliran kerajaan negeri memberi sedikit bantuan.

"Kalau kerajaan Pas Kedah tidak mahu (bantu), kita hendak buat macam mana, tetapi kita tahulah sikap dia (kerajaan Pas Kedah). Kita tidak minta banyak, cuma sumbangan mereka untuk memberi ilmu kepada rakyat. Ini ujian kepada mereka," katanya.
Beliau berkata demikian selepas menyampaikan anugerah perkhidmatan cemerlang kepada 24 kakitangan Agensi Kelayakan Malaysia (MQA) di sini hari ini.

Menurut Mohamed Khaled, kementerian memberi peruntukan sebanyak RM300 juta setahun kepada universiti itu bagi membiayai segala keperluan dan perbelanjaan pengurusannya.
Justeru itu katanya, penyelesaian rebat cukai tanah itu tidak harus dibebankan kepada Kerajaan Pusat kerana perkara itu adalah antara universiti tersebut dengan kerajaan negeri.

"Ini soal UUM yang kena bayar (cukai tanah) kepada kerajaan negeri, bukan bererti boleh diberi tanggungjawab kepada Kerajaan Pusat. Soalnya sekarang sama ada kerajaan Pas Kedah hendak beri (rebat) atau tidak," jelas beliau.

UUM semalam sudah menghantar surat rayuan kepada Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak bagi memohon menyambung semula pemberian rebat cukai tanah.
Surat itu meminta kerajaan negeri menimbang agar cukai tanah RM100,000 setahun yang berakhir pada 2008 dilanjutkan lagi demi kepentingan kedua-dua pihak.

UUM sebelum ini pernah membuat lima kali rayuan berhubung lanjutan rebat iaitu dua kali pada 2009 dan tiga kali pada 2010, namun kesemuanya tidak dilayan.


gambar : Mohamed Khaled Nordin bermesra bersama para penerima sijil pada Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang Agensi Kelayakan Malaysia 2010 di Petaling Jaya, semalam. - UTUSAN/Azrul Edham Mohd. Aminuddin



Sumber : http://utusan.com.my/

SPRM bukan kerja bunuh orang

Posted: 21 Apr 2011 04:49 PM PDT

Bukan dibunuh
Oleh Safeek Affendy Razali
bhnews@bharian.com.my
2011/04/22

Polis sahkan kes kematian pegawai kanan kastam di bangunan SPRM tiada unsur jenayah

KUALA LUMPUR: Misteri kematian Penolong Pengarah Kastam Diraja Malaysia (KDRM) Selangor, Ahmad Sarbani Mohamed, 56, di Pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Jalan Cochrane, pada 6 April lalu terjawab selepas polis mengesahkan kes itu tiada unsur jenayah.

Sebenarnya apabila seseorang diminta memberi keterangan kepada SPRM maka ada lah masalahnya. Tambah pula jika bertugas di jabatan yang terdedah dengan gejala rasuah.

Demang bukan nak menuduh tetapi ini adalah rahsia umum yang semua orang tahu. Justeru apabila rahsia terbongkar maka macam-macam boleh berlaku. Tak mustahil apabila pertimbangan akal pun hilang dan tindakan di luar jangkaan pun diambil.

SPRM tidak untung apa-apa jika jika saksi atau tertuduh mati. Malah lebih menyukarkan kerja mereka.

Duke of UMNO

Posted: 22 Apr 2011 01:02 PM PDT

Duke of UMNO


Terkini..!!! Anwar disahkan sebagai "lelaki bertuala putih"?

Posted: 22 Apr 2011 07:15 AM PDT


Semakin hangat spekulasi yang dikeluarkan oleh rakyat mengenai kes skandal video seks yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim. Dkhabarkan bahawa sebahagian pucuk pimpinan PAS Pusat turut yakin bahawa "lelaki bertuala putih" itu adalah Anwar.

Agensi Penyiaran terkemuka dari Korea Selatan turut mengesahkan ketulinan video tersebut dan mendakwa telah mengenal pasti bahawa "lelaki bertuala putih" di dalam video tersebut adalah Anwar Ibrahim.

Dilaporkan juga bahawa video seks tersebut telah disahkan ketulinannya oleh pihak berkuasa tempatan yang mengadakan siasatan terperinci di salah sebuah agensi pembikinan filem terkemuka di luar negara.

Bukti-bukti analisis setakat ini cukup kuat membuktikan bahawa video seks tersebut dilakonkan oleh pemimpin "anugerah Tuhan".

Meskipun begitu, Datuk T tetap bersalah dan harus dibicarakan secepat mungkin atas pendakwaan memiliki dan menyiarkan video seks, walaupun pelakonnya adalah Anwar sekali pun. Ini memandangkan rakya mahu menyaksikan sendiri kebenaran disebalik kisah pendakwaan tersebut di sudut undang-undang.

Namun pada saya, jika benar sekali pun bahawa "lelaki bertuala putih" itu adalah Anwar Ibrahim, juak-juak penyokong PKR dan PAS tetap akan menafikan fakta tersebut. Ini adalah memandangkan sokongan mereka yang membuta tuli dan takkan goyah meskipun mata mereka sendiri melihat Anwar "menjubor" dihadapan mereka.

Misalnya, Saifuddin Nasuition kini sedang giat melakukan propaganda menjatuhkan kreadibiliti Agensi Penyiaran Korea yang mengesahkan bahawa "lelaki bertuala putih" itu adalah Anwar. Saifuddin mendakwa bahawa Agensi Penyiaran Korea itu adalah "agen UMNO" dan "agen Kerajaan"???!!!

Bodoh betul cara Saifuddin melakukan propaganda. Buta-buta saja dituduh agen UMNO/Kerajaan BN! Padahal, tidak ada sebarang kena mengena pun! Apa dia fikir UMNO dan Kerajaan Malaysia sewenang-wenangnya menjatuhkan maruah di mata media Korea dan luar negara? Bodoh betul tindakan Saifuddin.

Itupun dilantik sebagai "pakar strategi" PKR? Ini bukan pakar "strategi" namanya, ini adalah pakar "pembohong", "penipu", "pemutar alam" dan "propaganda bodoh"! Harap PKR jangan memalukan parti itu dengan mempunyai seorang Ketua Umum dan pakar stratgei segatal Anwar dan sebodoh Saifuddin Nasution..!!!

Panas Membaraaaa...!!! KJ di"belasah Ketua Pemuda PBB Kuching..!!!

Posted: 22 Apr 2011 05:45 AM PDT


Padan muka KJ..!!! Kan dah kena "tibai" dengan Ketua Pemuda PBB Kuching! Lihatlah bagaimana rendahnya martabat Ketua Pemuda BN yang di"belasah" oleh hanya Ketua Pemuda PBB Kuching. Rujuk di sini.

Jelas sekali bahawa KJ "tidak di beri muka" dan ditolak oleh Ketua-Ketua Pemuda BN di seluruh negara termasuk di Sabah dan Sarawak! KJ tidak dihormati dan pandangannya sangat tidak matang sebagai seorang Ketua Pemuda BN. Seharusnya KJ lah yang wajib meletak jawatan, bukan Taib Mahmud!

Itulah! Siapa suruh masuk campur hal rumah tangga orang? Pergi kempen untuk BN sudah lah! Yang memandai-mandai desak Pehin Seri Taib Mahmud letak jawatan secepat mungkin tu apahal? Awak tu orang luar, datang rumah tangga orang tak reti bawa diri, nasib baik "lepas" balik Semenanjung!

Taib Mahmud sudah memperlihatkan sokongan rakyat Sarawak padanya dengan memenangi semua 35 kerusi yang PBB tandingi pada Pilihanraya DUN Sarawak baru-baru ini. Beliau juga sudah mengumumkan akan bersara dan membuat peralihan kuasa selepas pilihanraya Sarawak. Jadi, apa lagi yang KJ mahu???

Sepatutnya KJ menjaga tepi kainnya sendiri. Kedudukannya sebagai Ketua Pemuda UMNO dan BN bukannya kuat sangat pun. KJ hanya dikelilingi beberapa Ketua Pemuda UMNO yang hanya membodek dan menjilat bontotnya siang malam, salah seorangnya termasuklah Ketua Pemuda Merbok, Pon!

KJ sepatutnya memikirkan kedudukannya yang memenangi kerusi Ketua Pemuda UMNO yang diiringi sorakan "KJ rasuah! KJ rasuah!". Dia harus memikirkan tentang dirinya yang menang Ketua Pemuda UMNO dan BN, tapi tak dilantik pun menjadi Menteri mahupun Timbalan Menteri.

Tolong jangan salahkan orang jika KJ tidak dilantik Menteri mahupun Timbalan, kerana ternyata sekiranya dia dilantik ke jawatan tersebut, nescaya dia akan terus menjadi liabiliti yang bakal mengakibatkan UMNO dan BN ditolak rakyat mentah-mentah. Sila rujuk kembali sejarah karier KJ yang bermaharajalela ketika Pak Lah menjadi PM. KJ memang hancusss...!

Justeru itu, saya mencabar KJ untuk terus mempertahankan kerusi Ketua Pemuda UMNO pada musim pemilihan UMNO yang akan datang. Itupun jika dia benar-benar anak jantan! Kita tengok sekuat mana kekuatan KJ dan balaci-balacinya menafikan kemahuan akar umbi Pemuda UMNO!

Panasss..!!! "Haji" Azwan Ali dah jadi "Babi" Azwan..???!!!

Posted: 22 Apr 2011 02:00 AM PDT





Astagfirullah Al-Azim...apa dah jadi pada "Haji" Azwan Ali ni? Cuba korang tengok apa yang dikatakan Azwan di "twitter"nya. Inikah cara seorang "Haji" berbicara? Inikah adab seorang yang sudah menunaikan rukun Islam yang kelima ini?

"Melayu anjing"? "Melayu sampah"? Apa ke benda yang cuba disampaikan oleh "Haji" Azwan? Bila ditegur, dia kata pula "suka hati mak bapak" dia lah nak cakap pasal apa sekali pun! Inikah cara seorang "manusia" yang sudah bergelar "haji"?

Saya masih ingat kenyataan yang dikeluarkan oleh Azwan ketika baru pulang dari menunaikan haj sebelum ini. Dia berkata, dia sudah insaf, kembali menjadi lelaki, akan menjaga "mulut"nya dari memperkatakan perkataan-perkataan buruk dan menghina, dan menjaga perilakunya setelah bergelar "haji".

Namun begitu, Azwan telah membuktikan bahawa "dia sememangnya jenis Melayu yang mudah lupa". Lantaran tabiatnya yang sememangnya buruk, mulutnya yang tidak terkawal, dan sifat semulajadinya yang teruk, Azwan terpesong dari mengotakan apa yang dikatakan sebelum ini.

Itulah Azwan Ali. Adik kepada Azmin dan Ummi Hafilda. Mereka semua anak-anak kepada Hj. Ali. Kasihan Arwah Hj Ali. Azmin sudah hanyut dibawah ketiak Anwar, manakala Azwan terus dengan caranya yang bertuhankan nafsu, beraja di hati. Mungkin hanya Ummi Hafilda dan adik beradiknya yang lain saja yang masih tahu batas-batas kehidupan mereka.

Saya menggesa agar Azwan di boikot oleh semua stesen TV dan sewaktu dengannya, sama ada yang tidak berbayar atau berbayar, Azmin dan productionnya harus di "gam" buat sementara waktu selagi dia tidak berubah dan membuktikan bahawa dia sudah berubah. Dia kena ingat, meskipun dia boleh cakap ikut suka mak bapak dia, negara dan penyiaran di negara ini bukan dia dan mak bapak dia yang punya!

Sumber dari:sini

Komponen Cina BN marah dikritik, memang bodoh senator itu...!!!

Posted: 21 Apr 2011 11:30 PM PDT


Malam tadi, saya menonton di TV1 yang menayangkan mengenai persidangan Parlimen semalam. Saya tertarik dengan saranan seorang Senator berbangsa Cina yang berhujah kecewa dengan kritikan yang dilemparkan kepada bangsanya yang tidak menyokong dan mengundi BN pada PRK-PRK serta Pilihanraya DUN Sarawak baru-baru ini.

Maafkan saya, saya terlupa nama senator tersebut, tapi saya percaya dia merupakan salah seorang pemimpin politik parti komponen BN. Dia meminta supaya jangan memarahi dan mengkritik sokongan bangsa Cina kepada BN, kerana dia menegaskan bahawa lebih 30% bangsa Cina di Malaysia setia pada BN dan kritikan tersebut akan mengecilkan hati penyokong-penyokong Cina ini.

Satu ungkapan yang pada saya wajar diberikan kepada senator ini iaitu, "kepala hotak hang!". Mungkin itulah yang terbaik bagi saya untuk mengulas hujah bodoh dan tidak realistik senator malang itu.

Apakah dia "buta"? Apakah dia "pekak"? Apakah dia "tak tahu fakta"? Atau apakah dia tidak membaca laporan-laporan PRK-PRK dan Pilihanraya DUN Sarawak yang jelas menunjukkan bahawa majoriti bangsa Cina tidak setia kepada BN dan sekaligus tidak mengundi BN? Saya pun tak tahu macamana wanita seperti ini boleh dilantik sebagai "senator" di Parlimen!

30% pengundi Cina setia pada BN? Atas ukuran apakah dia berkata demikian? Apakah dia berkata demikian berdasarkan jumlah keahlian bangsa Cina menyertai MCA dan Gerakan? Jika itulah asas kepada hujahnya di Parlimen hari ini, maka memang benarlah dia bodoh dan tidak realistik!

Apakah senator itu yakin orang Cina MCA dan Gerakan tidak memangkah pembangkang, terutamanya DAP pada pilihanraya? Jika 30% pengundi Cina memilih BN, mana perginya lagi 70% sokongan warganegara berbangsa Cina yang sepatutnya mengundi BN? Sudahlah MCA dan Gerakan hilang 70% sokongan bangsa sendiri, baki 30% pula diragui! Macamana dia nak kita berhenti kritik bangsanya itu? Mana komitmen parti komponen Cina kepada BN?

Saya mendesak senator itu supaya jangan bercakap lagi di Parlimen tentang soal ini. Sila buat kerja dan tarik seramai mungkin sokongan bangsanya kepada BN, kemudian buktikan sokongan itu melalui undi kepada BN. Selepas itu, barulah kembali bercakap di Parlimen. Jangan memalukan diri sendiri dan BN di parlimen! Itu tindakan bodoh namanya!

Mazlan Aliman dilarang jejak kaki di FELDA..!!!!

Posted: 21 Apr 2011 08:00 PM PDT


Saya fikir, saya seorang saja yang menyampah dengan Mazlan Aliman, seorang anak Felda 'murtad' yang tidak mengenal erti kenang jasa terhadap sebuah institusi yang sangat berjasa kepada keluarganya.

Rupa-rupanya, ramai generasi Felda, dari generasi pertama, hinggalah generasi ketiga dan ke-empat yang meluat, menyampah dan benci dengan sikap perangai buruk Mazlan ini.

Baru-baru ini Mazlan yang totok dengan buku jingga bodoh itu telah mengedarkan borang permohonan tanah kepada masyarakat Felda. Kononnya, dia mahu generasi Felda mengikut jejak langkahnya yang ingin Felda dibubarkan, dan tanah-tanah Felda diserahkan kepada peneroka-peneroka.

Rupa-rupanya, tindakan Mazlan Aliman itu tidak sampai ke mana. Boleh dikatakan hampir semua peneroka dan anak-anak Felda memandang tindakan Mazlan itu sebagai "bodoh tak bertempat", "bangang", "ikut suka mak bapak dia", malah ada yang menyumpah seranah Mazlan sebagai pengkhianat warga Felda seluruh tanah air!

Mazlan fikir, tindakannya itu mendapat sokongan dari warga Felda, dan mewar-warkan pada "tuan"nya bahawa propagandanya itu mendapat sambutan menggalakkan. Padahal, Mazlan hanya "syok sendiri" dan menipu "tuan" yang membelanya selama ini.

Siapa Mazlan untuk mengatur hak tanah Kerajaan? Meskipun tanah tersebut merupakan tanah berstatus "rizab Melayu", apakah dia fikir dia boleh mengagih-agihkan tanah itu begitu saja kepada orang sesuka hatinya? Apa dia fikir dia itu "tuan tanah"? Apa dia fikir tanah itu tanah mak bapak dia???

Banyak lagi tanah rizab Melayu di tengah-tengah bandaraya yang pesat membangun. Apakah Mazlan boleh memberikan geran tanah tersebut kepada saya sekiranya saya memohon untuk mendapatkan hak milik tanah tersebut? Mazlan gila ke apa? Apa dia fikir geran tanah Felda itu hanya memerlukan tandatangan dia?

Felda diwujudkan bagi membantu usahawan tani bumiputera. Kerajaan memberikan peluang kepada peneroka Felda untuk mengusahakan tanah milik Kerajaan dan keuntungannya turut dinikmati bersama. Kerajaan siap beri subsidi jentera, baja dan pebagai kemudahan untuk para peneroka bagi memperbaiki taraf hidup mereka.

Itulah yang dinikmati oleh keluarga Felda, termasuklah keluarga Mazlan Aliman sendiri. Tapi dengan sikap Mazlan Aliman ini, saya fikir, Pakcik Aliman sendiri akan marah, kecewa dan bengang tahap dewa melihat kerenah anaknya yang buruk bagaikan penderhaka pengkhianat generasi Felda!

Mazlan Aliman, mengapakah kamu dilahirkan menjadi seorang manusia? Alangkah eloknya jika kamu dilahirkan sebagai kongkang di hutan..!!!

Lo'Lo' & CheguBard bersatu memfitnah PM dan keluarga...

Posted: 21 Apr 2011 07:00 PM PDT


Kebodohan dan bengapnya otak Lo'Lo' Ghazali dan CheguBard memang bertimpa-timpa.
"Juhalaa' murakkab murrabun jiddan jiddan"! Tak sangka sampai begitu sekali bodohnya akal pemikiran. Kebodohan Lo'Lo' mungkin disebabkan kanser tahap 4 nya, namun ke"bangang"an CheguBard memang terserlah kali ini. Patut pun kalah lawan dengan Sam Ketot tempohari..!!!

Lo'Lo' dan CheguBard dakwa bahawa keluarga Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengusai kepentingan Masjid Kampung Baru. Samdol-samdol ini mempertikaikan kononnya pemilihan jawatankuasa masjid tersebut tidak pernah dibuat.

Paling menariknya, "unta-unta" ini menyatakan bahawa kontrak-kontrak pengubahsuaian masjid berkenaan diberikan kepada NRY Architects, milik Nazim Razak. Lo'Lo' pula "hangin satu badan" bila dia bertanya projek RM20 juta itu pada PM, PM memberitahunya projek itu masih dalam peringkat perbincangan.

Hehe..pandai betul diorang buat cerita. Sekali baca, tentu ramai yang cakap PM dan adiknya dah seleweng RM20 juta yang diperuntukan untuk pengubahsuaian masjid Kampung Baru. Juak-juak PAS dan PKR tentulah percaya cerita-cerita macam ni. Bukankah otak mereka memang otak bengap tak reti fikir...

Cerita sebenarnya begini. PM ada memberitahu bahawa seluruh Kampung Baru akan dibangunkan oleh Kerajaan. Untuk permulaan, Kerajaan "akan" memperuntukkan sejumlah RM20 juta untuk pengubahsuaian masjid Kampung Baru. Iyalah! Time solat Jumaat, memang tak cukup tempat. Jemaah sampai terpaksa bentang sejadah atas jalan! Tak muat & uzur...

Bila dengar saja "RM20 juta", mungkin Lo'Lo' dah jadi juling biji mata! Manalah tahu dia dapat sikit habuan, maklumlah Kampung Baru tu dalam parlimen dia. Takkan tak dapat tempias sikit kot? Maka dia pun bertanya PM berkenaan projek itu di parlimen...

Ishhh..!!! Kan tadi PM dah cakap "akan". "Akan" digunakan untuk "future tense", maksudnya bukan berlaku sekarang, tapi bakal berlaku pada masa terdekat atau akan datang! Itu pun bengap sangat ke nak faham? Bila PM cakap perkara itu "masih dalam perbincangan", dia dah bengang! Dia fikir PM nak seleweng RM20 juta yang dia dok "aim" tu...

Iyalah! Kalau saya jadi PM pun, takkan saya bagi projek tu pada Lo'Lo'. Buat apa nak bagi projek tu pada Lo'Lo' dia bukan kontraktor pun! Kerana itulah mungkin Lo'Lo' sakit hati dan menabur fitnah pada PM dan adiknya...

Dia pun balik ke Kampung Baru dan dia tengok kubah masjid tu berbalut! Terus dia tuduh projek pengubahsuaian tu dah dijalankan. Padahal, kubah tu di"repair" sementara sebab bocor! Itu saja sebenarnya, tapi dia heboh satu kampung kata PM sembunyikan "something".

Pasal Nazim Razak pula, kebetulan adik PM ini adalah Timbalan Pengerusi masjid itu. Kebetulan pula Nazim ada buka firma arkitek. Jadi, Nazim dah offer untuk memberikan khidmat aktitek untuk design masjid tu secara "free of charge" memandangkan dia Timbalan Pengerusi masjid itu. Salah ke buat amal jariah? Bro, Nazim pun nak pahala jugak, bro...

Memandangkan Nazim terlibat, terus dituduhnya keluarga PM kuasai kepentingan di masjid Kampung Baru tu. Kononnya tak pernah ada pemilihan! Padahal, Pengerusi masjid itu ialah Datuk Idris Shaari. Datuk Idris tu keluarga PM ke??? Kepala hotaklah tak pernah ada pemilihan! Kalau tak pernah ada, macamana nak ada jawatankuasa masjid? Otak letak kat kepala lutut ke?

"Banghal-banghal" tu terus tuduh keluarga PM cuba bolot RM20 juta dengan memberikan kontrak pengubahsuaian masjid itu pada Nazim Razak. CheguBard siap soal PM "sama ada perlantikan firma Nazim di atas kapasitinya sebagai timbalan pengerusi masjid ataupun sebagai adik PM yang menurutnya kedua–duanya ada pertembungan kepentingan".

Apa punya bodoh la tuduhan dan soalan tu! Nazim Razak adalah arkitek! Faham ke tidak? Arkitek tak buat kerja ground work, arkitek buat design sahaja. Faham ke tidak? Lagi satu, Nazim buat design tu secara PERCUMA. Faham ke tidak istilah "PERCUMA"?

Dan tentulah Nazim buat design tu atas kapasitinya sebagai Timbalan Pengerusi masjid! Kalau dia nak buat atas kapasiti adik PM, takkanlah dia nak sebat projek RM20 juta saja? PM dah umum projek berbilion. Kalau dia nak sambar satu projek atas kapasiti "adik PM" dah lama dia buat. Cuma dia tak tergamak saja buat begitu sebab dia bukan berperangai macam puak-puak DAP, PKR dan PAS dalam kes Teoh Beng Hock tu...

Bodoh betullah kedua-dua ekor pemfitnah ni! Sebenarnya tidak ada sebarang isu pun dalam hal ini. Tapi kedua-dua ekor beruk pembangkang tu sebok nak buat dosa kering, tiba-tiba saja PM dan keluarganya di fitnah. Menjawablah esok dalam kubur...


Sumber: click di sini...

Siapa londeh siapa..??? Cepat dakwa Datuk T...!!!

Posted: 21 Apr 2011 06:00 PM PDT


Dari sehari ke sehari, saya menunggu saat di mana pihak PDRM akan menyerahkan kes skandal video seks yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim kepada Peguam Negara untuk mendakwa Datuk T di mahkamah.

Namun sampai sekarang, meskipun dikatakan siasatan sudah hampir selesai, Datuk T belum lagi di dakwa. Saya percaya, Datuk T pun dah boring menunggu hari pendakwaan oleh AG, hinggakan mereka terpaksa mengeluarkan kenyataan bahawa "mereka tak takut di dakwa".

Bukan apa, saya tak sabar nak melihat gelagat "siapa londeh siapa"!

Bila lagi nak dengar kes-kes eksklusif begini. Macam-macam soalan boleh timbul dalam mahkamah dan macam-macam pula "very rare answer" yang akan kita dapat sekiranya pendakwaan kes ini bermula.

Dan yang paling menarik, Anwar tidak terlibat dalam kes itu memandangkan bukan dia yang di dakwa. Dia hanya dikaitkan, dan bukan tertuduh dalam kes ini. Pastinya menarik apabila perbicaraan membahaskan "lelaki bertuala putih" dalam video tersebut, dan "lelaki itu" tidak berupaya berkata apa-apa menafikan fakta!

Di mana video itu dirakam? Siapa yang merakam? Mengapa Eskay seorang saja yang menjadi sumber video itu dan bukan Rahim Tamby Chik dan Shuib Lazim? Siapa perempuan "China Doll" itu? Apa yang berlaku? Siapa "lelaki bertuala putih"? Bagaimana "lelaki bertuala putih" itu ada bersama Eskay ketika itu? Macam-macam soalan tu bro...!!!

Itulah yang membuatkan saya tak sabar-sabar mahu menyaksikan sesi pendakwaan ini. Fakta-fakta mahkamah ini "gerenti meletop"..!!!

Rajahmas

Posted: 22 Apr 2011 11:40 AM PDT

Rajahmas


PAS menggelupur!! Ahli PAS keluar parti lagi....

Posted: 21 Apr 2011 08:48 PM PDT

PAS sudah makin hancur... Mana-mana tempat mereka bertanding semua kalah! Kalah di Bagan Pinang, kalah di Galas, kalah di Merlimau, kalah di Beting Maro, kalah di Tanjung Dato, kalah di Muara Tuang, kalah di Sadong Jaya, kalah di Sebuyau.....

Pun begitu disebabkan keangkuhan pemimpinnya, mereka enggan menerima hakikat orang melayu dan orang Islam mula beransur-ansur tinggalkan perjuangan PAS yang sudah lari daripada matlamat sebenar penubuhannya. Islam dalam PAS hanya tinggal nama. PAS kini tidak ubah seperti PKR dan DAP.

Hari ini 80 orang PAS dah keluar parti... Samada berbaiah cerai talak 3 atau tidak, mereka sudah nekad.. Umpama kata, sesat keluar PAS lebih baik daripada sesat bersama PAS dan menyesatkan lebih ramai umat-umat Islam yang lain..

Akhbar dari Utusan Malaysia..

Pas semakin tersasar sejak bersekutu dengan PKR , DAP


ZAWAWI Othman (dua dari kanan) menerima borang keahlian UMNO daripada bekas ahli Pas, Che Man Deraman di Pasir Puteh, malam semalam.

PASIR PUTEH 21 April - Seramai 80 ahli Pas di sini bertindak keluar parti kerana mendakwa parti pembangkang itu semakin tersasar daripada perjuangan asal sejak bersekutu dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP.


Bekas Penghulu Pas Mukim Tualang Tinggi, Che Man Deraman berkata, prinsip perjuangan Pas kini menyimpang jauh dari konsep asal penubuhannya sehingga sanggup bersikap hipokrit menggunakan platform agama demi kepentingan politik.


"Perjuangan Pas sekarang semakin mengelirukan. Sebab itu sebelum tersesat jauh, saya kira keputusan yang saya ambil ini (menyertai UMNO) adalah tepat. Saya tidak mahu menjadi 'kuda kayu' tunggangan Pas buat selamanya.


"Diguna semasa perlu tetapi bila sampai masa tidak diperlukan, kita hanya jadi seperti kain buruk," dakwanya ketika ditemui selepas majlis penyerahan borang menyertai UMNO kepada Ketua UMNO Bahagian Pasir Puteh, Zawawi Othman di sini, malam tadi. Baca lagi...

Mat Sabu bantu DAP dalam PAS?

Posted: 21 Apr 2011 04:47 PM PDT

Revolusi dalam PAS.. kempen berebut jawatan sudah mula kelihatan dalam parti itu. Paling pupolar ialah kesungguhan pro-Mat Sabu dilihat mula melobi jawatan Timbalan Presiden PAS untuk menggantikan Ustaz Nasaruddin Mat Isa. 

Apakah Mat Sabu tahu tak apa-apa tentang itu? 

Awal-awal lagi mereka sudah mejaja nama Mat Sabu sebagai bakal calon Timbalan Presiden PAS sebelum bertanding lagi. Bertempiklah puak ni tak ubah seperti Pakatan Rakyat sewaktu kempen untuk pilihanraya Sarawak yang lepas. Mereka over yakin… semua calon mereka bergelar BAKAL YB… Akhirnya hampas pun tak dapat….

Kita pernah kata, PAS tidak pernah belajar daripada kesilapan… lubang yang dahulunya tempat dipatuk ular, lubang itulah juga yang haluan mereka. Mat Sabu adalah rakan baik Lim Guan Eng.. Apakah ini bermakna DAP akan turut sama berkempen melobi sekutunya untuk dilantik sebagai Timbalan Presiden PAS?

Akan semakin perkasakah PAS apabila Husam Musa berjaya menggantikan Hadi Awang sebagai Presiden PAS dan Mat Sabu sebagai timbalannya nanti..? Satu orang sekutu kuat Anwar seorang lagi sekutu kuat Lim Guan Eng? Jika berlaku, bukankah ia akan mengukuhkan penguasaan DAP terhadap PAS.


Parti PAS kini seolah-olah tidak ada beza dengan parti DAP dan PKR yang mengamalkan demokrasi melobi sokongan untuk memilih pemimpin yang berperanan sebagai ulama mereka. Tunggu sahajalah pemimpin veteran mereka bersara daripada dunia politik seorang demi seorang.. 

Dalam perhatian, PAS kini terikat dan tidak mungkin mampu membuat keputusan sendiri tanpa merujuk kepada DAP, hatta hal ehwal menentukan siapa amir mereka juga akan dipengaruhi oleh DAP. Semacam satu perjanjian, PAS peroleh sokongan dengan syarat DAP mendapat kepentingan hasil daripada kerjasama itu.


Lihatlah bagaimana Anwar dan Lim Kit Siang juga terlibat secara langsung dalam muktamar PAS yang ke-56. Sebelum ini agak ramai yang mempersoalkan apakah ikatan di antara PAS dengan Pakatan Rakyat sehingga mereka diberikan penghormatan melebihi pemimpin-pemimpin PAS yang lain dalam pembentukan struktur kepimpinan parti mereka. 

Apakah PAS juga diberikan kedududukan sama ketika pemilihan PKR dan perhimpunan tahunan DAP? Fikir kembali.. Agaknya inilah hasil tranformasi politik PAS seperti dimaksudkan Husam Musa satu ketika dulu…

P/S: Di atas hanyalah pandangan rajahmas, tidak semestinya tepat bagaimanapun ia menunjukkan kecenderungan untuk berlaku... Perhatikanlah apa nasib PAS kelak..

PEJUANG BANGSA

Posted: 22 Apr 2011 11:25 AM PDT

PEJUANG BANGSA


IGP masuk hospital , penyokong Pakatan seronok mengutuk !

Posted: 22 Apr 2011 09:09 AM PDT





Macam  sial betul bila baca komen penyokong2 taksub Pakatan  di portal milik agung mereka   Malaysiakini .  IGP hanya penat dan keletihan sahaja , tetapi dikutuk dan di fitnah macam-macam di ruangan komen portal rasis ini .  
Ada yang komen tu seperti ini  " Ini  dia bala , video seks punya pasal sudah jatuh sakit " ...  


Ini lah gelagat2 taksub pencinta Anwar . Kalau Anwar sakit tulang belakang  seperti hari ini  mereka diam pulak . Ada ke mereka berani cakap itu bala hasil solat hajat  ? 


Sudah tentu mereka cakap itu semua buatan orang UMNO dan BN la sampai tulangnya sakit semula .haha 


Kira macam ada  seekor nyamuk cuba nak  cuba gigit Anwar , sudah tentu mereka cakap nyamuk dihantar ini adalah  oleh konspirasi UMNO untuk bunuhnya  guna nyamuk aedis . hahaha








KUALA LUMPUR, 22 April – Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar dimasukkan ke hospital selepas mengadu tidak sihat ketika menghadiri Perhimpunan Bulanan Polis Diraja Malaysia (PDRM) di Bukit Aman di sini, pagi ini.


Ismail dibawa ke Pantai Hospital Kuala Lumpur di Bangsar sejurus majlis itu berakhir kira-kira pukul 10.30 pagi.


Pengarah Pengurusan Bukit Aman Datuk Robiah Abd Ghani berkata pemeriksaan doktor mendapati Ismail hanya kepenatan dan berada dalam keadaan stabil.


"Pada penghujung majlis itu, Tan Sri mengadu pening, tidak sedap badan dan rasa mahu pitam sebelum beliau dikejarkan ke sini.


"Pemeriksaan doktor mendapati beliau tidak sakit dan tiada apa yang tidak kena cuma kepenatan, malah beliau boleh bercakap seperti biasa," katanya kepada pemberita di perkarangan pusat perubatan itu.

Free Wifi CAT DAP Failed ...................... tak boleh connect ?

Posted: 22 Apr 2011 05:55 AM PDT


Ini akibatnya bila kerajaan yang hanya pandai cakap sahaja tetapi bikinnya gagal !    Kegagalan beberapa kawasan  hot spot di sekitar Bandar Georgetown berfungsi menunjukkan syarikat yang dianugerahkan oleh kerajaan DAP secara direct tanpa tender terbuka ini  gagal menjalankan projek dengan baik .

Hanya 1 sahaja kawasan berfungsi dan 9 lagi gagal .  Bila pilih syarikat kroni DAP buat kerja secara direct, seperti inilah hasil . Satu pembaziran wang rakyat bila projek ini gagal !

Anwar mula main wayang sakit belakang lepas balik dari London !

Posted: 22 Apr 2011 12:34 AM PDT




PB baru saja lihat risalah dan banner program PKR di Penanti pada esok hari dan terpampang nama Anwar Ibrahim akan turut serta gotong royong .  Tiba-tiba hari ini dalam portal rasmi milik pembangkang , Malaysiakini menyatakan Anwar sakit belakang  dan batal program di PP . 


Amboi baru balik dari London dan Osaka terus sakit belakang . Mungkin line clear kot di sana  hingga  terus effect terus tulang belakang ..haha


Lagi pembohongan Anwar Ibrahim kepada penyokong-penyokong taksubnya . Ini semua drama Anwar untuk menagih simpati dan kesian kepadannya berikutan kebenaran dan bukti semakin terdedah berkaitan video seks beliau  dengan seorang pelajar kolej dari China  .


Anwar mahu penyokongnya percaya bahawa beliau tidak boleh main dengan pelajar China Doll itu kerana sakit tulang belakang ... 





Beza PAS dan UMNO beri bantuan kepada mangsa kebakaran di Prmtg Pauh

Posted: 21 Apr 2011 07:21 PM PDT


Apabila  seorang rakyat ditimpa musibah , memang wajib bagi pemimpin dan wakil rakyat di kawasan itu membantu .  Ada satu cerita tentang mangsa kebakaran  baru-baru ini di Kg Pelet di dalam DUN Prmtg Pasir . 


PB puji la kepada UMNO  dan juga  PAS yang turut sama-sama membantu keluarga mangsa kebakaran ini . Tidak kira lah beliau orang parti UMNO atau PAS ke , jika berlaku kesusahan dan musibah wajib dibantu . 


Tetapi yang tak buat taik  ialah hari ini dalam akhbar Haprak Daily  jelas mempolitikan isu ini dengan  apabila Adun PAS Prmtg Pasir , Salleh Man turun membantu mangsa .  Mereka  spin dengan mendedahkan nama jawatan mangsa kebakaran terbabit iaitu Sdr Mohamad Roadhi sebagai AJK Cawangan UMNO Kg Pelet.




Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Ustaz Mohd Salleh Man berkata demikian ketika ditemui selepas menyampaikan sumbangan kepada ahli jawatankuasa Umno Cawangan Kampung Pelet, Penanti, Mohamad Roadhi Ishak, yang kehilangan tempat tinggal setelah rumah yang didiami hangus dijilat api, petang kelmarin.

Apa agenda Haprak Daily mendedahkan jawatan mangsa kebakaran ini  dalam UMNO Cawangannya ?? PB akan cuba mendapat kesahihan jawatan beliau samada benar atau tidak . Adakah untuk menunjukkan kepada  juak-juak PAS bahawa  mereka juga bantu ahli UMNO ??  Memang populis betul puak-puak kopiah putih ini ..

Memang jelas sekali PAS dan Salleh Man mempolitikkan isu ini untuk kepentingan politik mereka . Kita boleh lihat sendiri  beza bantuan di bawah oleh pemimpin UMNO dengan PAS .  Tiada pun diterangkan nama jawatan Sdr Mohamad Roadhi dalam cawangannya  sepertimana dilakukan Haprak Daily .
Biar pun mangsa terbabit adalah ahli UMNO , tidak pun ditulis sepertimana PAS melalui Haprak Daily ..



Pemuda UMNO Prmtg Pauh bantu mangsa kebakaran 








Wakil  UMNO Cawangan dan Wakil JKKKP Kg Pelet berbincang untuk 
membantu mangsa kebakaran mendapat bantuan susulan 




Hj Rahim Hj Man , Penyelaras DUN Prmtg Pasir merupakan antara 
pemimpin yang terawal tiba membantu mangsa kebakaran 




Regim DAP Pulau Pinang cekik darah ! Naik harga tambang keretapi Bkt Bendera !

Posted: 21 Apr 2011 05:18 PM PDT





Kalau BN sering  dituduh  penyebab  Barang Naik oleh  DAP di dalam kempen mereka ,  ini naik 100 % tambang keretapi elektrik Bukit Bendera oleh kerajaan regim DAP hari ini  apa kejadahnya pulak ? 


Kerajaan Persekutuan diterajui BN yang menaiktaraf semula projek keretapi ini  sebanyak  RM 73 juta tetapi tak sangka pulak harga diletakan Perbadanan Bkt Bendera yang merupakan agensi baru di bawah kerajaan negeri meletakkan harga yang cukup mahal  untuk rakyat PP  dan pelancong ! 








Harga rakyat tempatan terbaru diletakkan  sebanyak RM 8 berbanding harga asal sebanyak  RM 4.  Memang kerajaan regim ini  gila nak naikkan harga saja . Sebelum ini  dikenakan  surcaj bil air PBA  , selepas itu lewat bayar bil air dikenakan denda  RM 1 . terbaru  tambang keretapi Bukit Bendera naik 100 % . 





Memang kerajaan DAP berjiwa rakyat betul berlandaskan konsep 3P 

 .


Tambang keretapi Bukit Bendera akan dinaikkan sekali ganda iaitu sebanyak RM8 bagi orang dewasa dan RM4 bagi kanak-kanak rakyat tempatan mulai 1 Mei ini.


Pengurus Besar Perbadanan Bukit Bendera Datuk Lee Kah Choon berkata, tambang baru untuk pelancong asing pula ialah sebanyak RM30 bagi dewasa dan RM15 bagi kanak-kanak.


Kadar tambang baru itu adalah disebabkan peningkatan kos operasi kereta api jenis elektrik yang lebih moden berbanding sebelum ini yang digerakkan dengan kabel, katanya kepada pemberita di sini, hari ini.


Perkhidmatan keretapi itu telah ditutup lebih setahun lepas dan kadar tambang sebelum ini ialah RM4 bagi dewasa dan RM2 bagi kanak-kanak tanpa mengira pelancong tempatan atau asing.

otai

Posted: 22 Apr 2011 11:24 AM PDT

otai


POLITIK DINASTI DAN POLITIK EMPAYAR JADI TREND

Posted: 22 Apr 2011 04:36 AM PDT

KEMENANGAN BN DI SARAWAK DIHEBAHKAN SEBAGAI KEMENANGAN POLITIK PEMBANGUNAN DAN KALAHNYA POLITIK IDEALISME. KATA PENGANALISIS LAGI POLITIK PEMBANGUNAN HANYA LAKU DI KAWASAN MUNDUR DAN PENDALAMAN. MANAKALA POLITIK IDEALISME ADALAH SELESRA POLITIK MASYARAKAT BANDAR ATAU URBAN.

ANEHYNYA KENAPA POLITIK IDEALISME DIPELOPORI OLEH DAP, PKR DAN PAS ???

ADAKAH BN HANYA HEBAT ATAU LAKU DI KAWASAN MUNDUR DAN PENDALAMAN SAHAJA ??? KENAPA BN TIDAK MAMPU TRASFORMASIKAN DIRINYA SEBAGAI POLITIK IDEALISME UNTUK BN MENANG DI KAWASAN BANDAR ATAU URBAN. KEBETULAN PULA KAWASAN BANDAR DAN URBAN ADALAH KAWASAN PENGUNDI CHINA. ADAKAH ORANG CHINA LEBIH KEPADA POLITIK IDEALISME ????? ATAU APA ???

TETAPI RATA-RATA PEJUANG POLITIK IDEALISME SEPERTI PAS, DAP DAN PKR ADALAH POLITIK KELUARGA ATAU POLITIK DINASTI... POLITIK EMPAYAR.....???

Dd i n b u n g a

Posted: 22 Apr 2011 07:42 AM PDT

Dd i n b u n g a


LAWAK PONDAN!!!! KEPUTUSAN TINDAKAN KEMT PELAJARAN TERHADAP MAAROF SUAMI NORMALA TUKAR SEKOLAH JE???????????

Posted: 22 Apr 2011 12:54 AM PDT

Teman terkejut dan gelak sinis apabila KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA MEMBUAT LAWAK PONDAN dengan menukar Cikgu Maarof Abd Talib suami Calon PAih yang ruyup Normala Sudirman ditukar dari SMK Tenang Stesyen Johor ke SMK Tanjung Pengelih Pengerang Kota Tinggi Johor berkuatkuasa 1 April 2011 lalu.

Menipu Cuti Sakit bukannya satu hari, bukan 2 hari malah bukan seminggu tapi 2 minggu CUTI TIPU YANG SAH DAPAT DIBUKTIKAN PENIPUANNYA, HANYA DIHUKUM TUKAR SEKOLAH KE DAERAH LAIN DAN DALAM NEGERI JOHOR, BUKAN KAH PATUT DIHUKUM GANTUNG KERJA ATAU DIAMBIL TINDAKAN TEGAS TURUN PANGKAT ATAU LEBIH SERIUSDIBERHENTIKAN ATAS ASAS MENIPU DAN BUAT KERJA KEMPEN PILIHANRAYA MALAH LAWAN KERAJAAN.

Ini keputusan tegas di atas dasar profesional kerana kesalahan serius PENIPUAN ke atau keputusan melepas batuk ditangga??????, semata - mata atas sikap bersimpati oleh pihak - pihak atasan Kementerian Pelajaran, atau Pegawai atasan tersebut ada unsur - unsur sokongan terhadap parti PAih, INI SEMUA PERLU DIKAJI OLEH TIMBALAN MENTERI PELAJARAN, JANGAN NAK SYOK UMUM KONONNYA KEMENTERIAN DAH AMBIL TINDAKAN TAPI TINDAKAN YANG DIAMBIL DIKETAWAKAN OLEH ORANG RAMAI SEBAB ADA UNSUR LAWAK PONDAN!!!.

p/s Guru - guru boleh lah lepas ni tipu M.C maximum 1 minggu, kerana Kementerian Pelajaran memang rala ditipu dan tidak akan ambil tindakan malah boleh di maafkan.

tunku

Posted: 22 Apr 2011 03:47 AM PDT

tunku


Call For Taib's Immediate Exit A Blatant Ignorance Of Sarawak Politics - SPDP

Posted: 21 Apr 2011 10:01 AM PDT

MIRI, April 21 (Bernama) -- An MCA leader's call for Sarawak Chief Minister Tan Sri Abdul Taib Mahmud to step down immediately for losing the support of the Chinese in the recently-ended state election reveals a blatant ignorance of the political situation in the state. Sarawak Progressive Democratic Party (SPDP) vice-president Sylvester Entri Muran said today that the remarks by the MCA vice-president, Senator Gan Ping Sieu, were 'unbecoming' since Taib had led the State Barisan Nasional to retain a two-thirds majority and form a government. "MCA are using their sharpest spear to attack their own toughest shield. This is a clear-cut smear campaign by the MCA to undermine the state leadership," he said in a statement e-mailed to Bernama here Thursday. He said the loss of support of the Chinese voters in Sarawak in the recent state election was not sufficient reason for Taib to step down as he had proved himself by leading Barisan Nasional to win 55 of the 71 seats in the election. "The wishes of the voters in Sarawak ought to be respected, as the Chief Minister has a succession plan to ensure that Sarawak maintains its political stability and economic prosperity," he added. Entri, who retained the Marudi seat in the election, said that only the Sarawak United People's Party (SUPP) had fared badly in the election, losing in 13 of the 19 constituencies contested. On the other hand, he said, other component parties, such as the Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) had won all the 35 seats it contested, while Parti Rakyat Sarawak (PRS) won eight seats. The SPDP won in six constituencies, he added. Rather than making such an uncalled-for statement, Gan should focus on revitalising the MCA so that it could become a good platform for the Chinese community in Barisan Nasional, he said. He said there was still a lot of work for the MCA to do to gain the full support of the Chinese community in Peninsular Malaysia, and should, therefore, not waste time meddling in Sarawak politics. "I suggest that the MCA should not toe the line of (the) opposition in order to be popular within the (Chinese) community. The party should just sit down and analyse what has happened so that it can prepare for the next general election," he added. -- BERNAMA

tunku : first it was kj who asked taib mahmud to step down. now this gan from mca. they should understand that taib had said that he will step down in mid term and under his lead bn won 2/3 majority.not like pak lah who made bn lost the 2/3 majority in bn history.with losing 2/3 majority, it took pak lah 1 year to step down,so why ask taib to resign now when sarawak bn won 2/3 majority? let the smooth transition take place in sarawak. taib now is preparing to hand over his leadership to abang jo.it will take at least 2 years for this process to happen.people like kj and gan should look themselves at the mirror.the worst is kj,because of him and his father in-law bn lost 2/3 majority and still struggling till today.najib has to clear all their dirt and he is doing it well.gan who is only a senator, not elected by the people should shut his stinking mouth too. go and cure the dying mca first.

anakbukitgantang says

Posted: 22 Apr 2011 03:37 AM PDT

anakbukitgantang says


psywar musuh untuk timbulkan kucar kacir

Posted: 21 Apr 2011 04:41 PM PDT

Kenapa Kementerian Belia dan Sukan bermasalah? Dari Menteri sampai Ketua Setiausaha dan Timbalan Ketua Setiausaha yang ditangkap berkhalwat d Penang-apakah ada sabotaj musuh di sana?

Terbaru dimaklumkan psywar musuh/pembangkang seperti yang dimaklumkan Perak Bangkit

Perak Bangkit telah menerima satu signal! Hari Belia Negara yang nak himpunkan satu juta belia akan disailang dengan demonstrasi anti kerajaan oleh PKR dan PAS. Mereka sedang menyusun agenda untuk menghantar para demontrasi gila ke perhimpunan tersebut. Mereka nak memalukan PM pada hari tersebut. Ini maklumat yang kami dapat kesan dari unit psywar pemuda Pakatan Rakyat.

Hari Belia akan disabotaj. Dengan kehadiran ramai orang sehingga Satu Juta! PDRM pasti tak akan mempunyai cukup anggota untuk mengawal keadaan. Demonstrasi ala Reformasi ganas akan berlaku pada hari tersebut!!!!!

Apa muslihat KSU KBS dalam rancangan program 1 juta belia. Rancangannya tidak lain ialah menyapu duit sahaja. Rasuah! Rasuah! Rasuah! Tak percaya! Anda boleh Tanya Otman Arsahd!


Jelas Mohid ni bodoh sangap! Dia kini adalah tupai yang sedang jatuh ke tanah. Hari Belia pasti akan jadi suatu tragedi hitam kepada Malaysia lebih-lebih lagi kepada kerajaan BN! Dalam senyap, rupanya PR sudah merancang untuk berdemonstrasi ke Putrajaya pada hari tersebut!!!!! Fikir-fikirkanlah wahai Menteri Belia yang sangat pandai dan bijak sangat ni…….

Sumber
perakbangkit.blogspot.com=mohid-sedang-disiasat-sprm

bumiyang

Posted: 22 Apr 2011 03:12 AM PDT

bumiyang


Kambing Hitam Dah Ada... Siapa Pulak Nak Jadi "Cina Buta"???

Posted: 22 Apr 2011 12:30 AM PDT

Kegagalan 16 September Salah TG Hj Hadi - Lelaki Dalam Klip Video Seks Pula Telah Menyerah Diri???

Posted: 21 Apr 2011 07:19 AM PDT

Che Det

Posted: 22 Apr 2011 03:10 AM PDT

Che Det


VICTORY IN SARAWAK 2

Posted: 21 Apr 2011 05:00 PM PDT

1. Every time I mention DAP's racism, the hackneyed rebuttal is that UMNO is a racial party, more than DAP.

2. UMNO, MCA and MIC are racial parties but they contest elections not under their own party names but as the Alliance or BN coalition. As a member of a multi-racial coalition they cannot promote only Malay, Chinese or Indian interests. They have coalesced into one political entity and their struggle is for all the races in that entity. The race based parties working together in the interest of members of all races lose their racial character.

3. The DAP, like the PAP, claims to be multi-racial but everyone knows the overwhelming majority of their members, supporters and their leaders are Chinese. And their struggle is principally against anything Malay and for what they claim to be Chinese rights. Their disguise that they are for Malaysians is exactly that - it is a disguise. No one is taken in by their claim to be multiracial.

SENJALIZA

Posted: 22 Apr 2011 03:10 AM PDT

SENJALIZA


DSAI DAN DSWA juga kata pelaku itu menyerupai DSAI.

Posted: 21 Apr 2011 07:16 AM PDT

Apalah Salah BH mengatakan bahawa media Korea mengatakan pelaku sex dengan budak sekolah itu sepadan Anwar. DSAI dan DSWA juga mengakui sedemikian.

Setelah budak sekolah yang terlibat dengan video sex yang mengaitkan DSAI itu ditemui dan membuat statement, semakin sukar bagi pencacai PKR dan Pakatan Rakyat dan yang terlibat untuk membuat penafian. Tempat berlakunya keganasan nafsu orang tua ini ditunjukkan oleh budak sekolah ini membuatkan rakyat Malaysia muak apabila kebenaran tidak dicari tetapi diputar belit. Kini tangguh-tangguh kes sodomi II juga semakin memuakkan rakyat.

Di Sarawak, rakyat Malaysia di Sarawak, sudah membuat verdict .....dari 49 hanya menang 3..itupun bukan kerana Factor DSAI....malah factor DSAIlah yang membuat 46 kecundang dengan teruk...

RELATED

PAPA JAHAT, UNCLE GANAS....

Posted: 21 Apr 2011 06:53 AM PDT

Memang teruk kes ini....Papa Jahat, uncle ganas
Budak sekol rupaanya..

Sahabat-Gunung

Posted: 22 Apr 2011 01:42 AM PDT

Sahabat-Gunung


Kerajaan Selangor TAKUT Pada Tabung Budi.... Hebat Sangatkah TABUNG BUDI?

Posted: 21 Apr 2011 08:57 PM PDT


Yup, kerajaan Negeri Selangor cukup gentar dengan program kebajikan yang dibuat oleh Persatuan Kakitangan Syabas yang dinamakan Tabung Budi .... Apa hebat sangatkah program Tabung Budi tu ....

Tunggu .... maklumat lengkap akan diberikan sebentar nanti, selepas Solat Jumaat. Insya-Allah.

UMNO Kluang Tingkatkan Inisiatif Kesan Pengundi Luar

Posted: 21 Apr 2011 06:14 PM PDT

Ketua UMNO Bahagian Kluang, Md Jais Sarday meminta semua pengundi luar yang merupakan ahli UMNO di bahagiannya menghubungi pejabat UMNO negeri bagi mengemaskini senarai pengundi luar.

Katanya, UMNO bahagian Kluang sedang mengesan senarai pengundi tetapi menghadapi sedikit masalah bagi mengesan pengundi luar.

"Kita telahpun pergi ke rumah dan menghubungi nombor telefon yang tersenarai tetapi malangya ada yang telah berpindah dan juga menukar nombor menyebabkan kita gagal mengesan mereka.

"Oleh itu saya amat berharap agar mereka dapat menghubungi kita untuk memudahkan segala proses mengemaskini. Sekarang ini kita mahu mengesan semua ahli UMNO termasuk pengundi luar yang telah cukup umur untuk mendaftar sebagai pengundi", katanya.

Walau bagaimanapun kata beliau lagi sehingga kini daftar pengundi baru menunjukkan peningkatan yang amat baik melalui pendekatan yang telah diatur.

"Kita telah membuat pelbagai progam untuk mendekati pengundi dan mengesan masalah yang dihadapi. Seboleh-bolehnya kita cuba bantu sebaik mungkin. Selama inipun, semua masalah rakyat sentiasa kita ambil berat. Bukan hanya kerana pilihan raya semakin dekat tetapi kerana kita memang mengambil berat mengenai rakyat," jelasnya.

Jais menjelaskan, gerak kerja untuk menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang telah diperlbagaikan agar ianya makin mantap terutama merealisasikan impian untuk merampas kembali kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Mengkibol.

"Saya tidak menafikan walaupun Johor dikenali sebagai kubu kuat BN tetapi kita menghadapi masalah dengan pengundi Cina. Ini semua kerana parti komponan yang tidak begitu aktif di dalam mendekati pengundi.

"Saya telah mengambil inisiatif menjalinkan gerak kerja bersama parti komponan untuk memastikan pengundi Cina memberi kepercayaan kepada BN untuk terus mentadbir di Kluang. Saya sendiri telah berjumpa dengan parti komponan dan berbincang untuk mencari jalan terbaik agar pengundi Cina faham akan perjuangan kita dan jangan mudah terpengaruh dengan kata-kata pembangkang yang sentiasa menaburkan janji palsu", ujarnya. -MediaUMNO

Aspirasi Bangsa

Posted: 22 Apr 2011 01:28 AM PDT

Aspirasi Bangsa


Nafsu Kit Siang semakin besar

Posted: 21 Apr 2011 07:21 AM PDT

10 tahun lagi Kelantan terpaksa beli air sepenuhnya dari Siam

Posted: 21 Apr 2011 02:58 AM PDT

PANEH MIANG

Posted: 22 Apr 2011 01:21 AM PDT

PANEH MIANG


Chee Chong Fun HARAM

Posted: 21 Apr 2011 08:49 PM PDT


Apabila diharamkan Chee Chong Fun iaitu sejenis masakan dan makanan kegemaran mudah kaum Cina warganegara Malaysia, sudah pasti Liong Tiong Lai akan kalah pilihanraya mendatang. Pasti MCA gulung tikar dan tukar kiblat politiknya.

Inilah kesan yang terkenan kepada 100,000 ribu pengusaha makanan NASI LEMAK yang 100% terdiri dari umat Melayu di Malaysia. Yang lain kita tak sembang sebab ada juga pengusaha makanan Nasi Lemak kaum Cina dan kaum India warganegara Malaysia.

Apakah bukti empirikal yang boleh dibentang dan dihujah oleh Menteri Kesihatan ini? Apakah bahan yang merosak dan melemahkan seorang murid sekolah dalam masakan Nasi Lemak?

Sedarkah Tiong Lai bahawa 90% Profesor, cendiakawan, baik Melayu, Cina dan India yang ada dan masih hidup hari ini pernah makan Nasi Lemak di sekolah juga.

Apakah sebenarnya mesej atau agenda tersirat yang cuba didendang oleh Tiong Lai ini? Apakah ini teknik untuk menelanjang kelemahan parti MCA secara halus dan sulit, berselindung dalam kelambu Nasi Lemak? Operator makanan di Parlimen juga hari-hari tawarkan NASI LEMAK?

Jika berhasrat untuk mengekang obesiti di kalangan pelajar sekolah, kaedah pertama ialah hari-hari dedahkan tentang bahaya obesiti kepada pelajar, bukan bab makanan atau masakan. Ilmu bahaya obesiti tidak diindoktrin kepada pelajar mahupun ibu bapa.

Ini penyakit orang senang dan lupa diri. Lihatlah Jepun, mereka melatih menu makanan di rumah. Nasi Lemak andai ditelan dengan cara buruk lantak setiap kali celik mata, maka mudaratlah ia. Makan apa pun, jika buruk lantak, tetap obesiti jua.

Pak Sedaro raso, ado orang yang tak UNTUNG dek kerano anak Melayu dijamu dengan Nasi Lemak Kopi O.

Masjid Lebih Mulia

Posted: 21 Apr 2011 06:11 PM PDT

Pak Sedaro ingin benar berkongsi pengetahuan kecil semasa berpeluang ziarah Almarhum Sheikh Ahmad Deedat pada tahun 1995, semasa rombongan kami melawat Afrika Selatan. Juga berkunjung ke Kota Purba Andalusia dan perkarangan Masjid yang kini "transform" sebagai sebuah Gereja Baptis di Peranchis dan Jerman.

Antara perkara Mulia sebuah masjid pada zaman kehebatan dan keagungan Ilmu ISLAM ialah:

1. Wujud asrama dalam kawasan awam masjid untuk kegunaan musafir, mu'alaf, perawi hadis, fakir miskin yang berkhidmat kepada rakyat.

2. Wujud hospital untuk merawat pesakit serta-merta. Manakala, di sebahagian lokasi di Andalusia, Masjid menawarkan perkhidmatan perubatan dan klinikal.

3. Khutub Khanah masjid merupakan pilihan orang ramai untuk berhimpun dan menelaah ilmu baik dunia mahu pun akhirat.

4. Masjid menjadi Call Center kepada maklumat dan pengumuman awam.

5. Masjid menjadi laman musyawarah oleh pemimpin masyarakat sosial yang tidak berpaksi kepada parti siasah dan kepentingan politik.

6. Masjid menjadi pusat pengkaderan anak-anak kecil, dengan wujudnya maahad tahfiz, kursus dan latihan bersifat spiritual.

7. Masjid menjadi rumah perhimpunan rakyat Islam dan bukan Islam di samping pusat Terapi minda oleh pesakit-pesakit mental secara berkala, dengan latihan dan amalan yang dinamakan NLP Rawatan Islam.

Apa yang dibentang kepada pembaca ialah perolehan pengalaman yang hari ini dimanipulasi sepenuhnya oleh Gereja dan kalangan paderi-paderi di markas biara mereka. Hari ini, apa yang disantun oleh kalangan Kristian ialah "cetakan dan cedukan pendekatan sufi dan guru-guru sufi di zaman KEGEMILANGAN empayar Islam".

Apakah JAKIM sedar kesilapan dan kekurangan yang berlaku? Apakah para MUFTI peka, khilaf yang menjadi "kacang lupakan kulit"?

Paderi atau gereja hanyalah boneka dan permainan mata kasar. Rahsia di sebalik protokol Zionis ke 16 hingga 24 menjadi anutan dan resepi KEUNTUNGAN mereka. Ramai anak rakyat RAJA sudah alpa. Bacalah Mastika Mei 2011, Kelab GAY di Kuala Lumpur makin menjadi-jadi. Andai satu malam yang hening, secara tiba-tiba disambar halilintar, siapakah yang BAKAL disesali?

Ruangan Mastika Mei 2011 tentang nama-nama Jin, maka, jauhkan rupanya Al-Anwar ialah nama Jin yang begitu sekali sifatnya, samalah dengan pemakai nama tersebut. Taubatlah, tukarkanlah nama, kalau anak anda di namakan dengan Anwar. Anwar ialah nama JIN KAFIR yang perangai semulajadinya seperti Anwar Ibrahim. Bacalah Mastika Mei 2011.

Sebab itulah, nak namakan anak jadikanlah Masjid sebagai wahana pilihan dan pusat rujukan.

Allah Hu Akbar.

Taipingmali (tm)

Posted: 22 Apr 2011 01:13 AM PDT

PAPA GOMO

Posted: 22 Apr 2011 01:10 AM PDT

PAPA GOMO


Naib Presiden PAS Akui Pelaku Video Seks Tulen 100% Anwar Ibrahim

Posted: 21 Apr 2011 11:30 PM PDT




Belum terlambat rasanya untuk Gomo mengulas sedikit berkenaan Kenyataan Naib Presiden PAS Salahudin Ayub mengenai Sokongan beliau dalam penubuhan Siasatan Di Raja Video Seks yang di kaitkan dengan Anwar Ibrahim.

Untuk makluman Beliau sebenarnya juga tidak pasti apakah benar Lelaki di dalam Video Tersebut adalah Anwar Ibrahim namun Gomo yakin Salahudin Ayub sudah mendengar dari beberapa mulut Kepimpinan PAS mengenai Kesahihan Video Seks Tersebut.

Pada Hari Khamis haribulan yang Gomo taknak nyatakan di sini Beliau Salahudin Ayub ada bersembang sekejap dengan Gomo di Parlimen mengenai Video Seks Tersebut. Beliau menyatakan tidak masuk campur dalam Kes Anwar Ibrahim ini kerana lebih elok beliau menumpukan parti PAS dari menyibuk dalam Hal dalam kain orang lain.

Namun Gomo menyatakan kepada Beliau agar beliau berjumpa dengan Ustaz Nasarudin Mat Isa bagi mendapat kepastian mengenai Video Seks Anwar Ibrahim. Ekoran dari itu Gomo pasti dan Yakin bahawa Salahudin Ayub telah berjumpa dengan Ustaz Nasarudin Mat Isa dan kemudiannya mengeluarkan kenyataan yang bercanggah dengan pemimpin lain di dalam Pakatan Pembangkang bila beliau menyatakan:

"Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub menjadi pemimpin pembangkang pertama menyokong cadangan penubuhan Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat klip video seks yang dikatakan membabitkan pelaku mirip Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim"

Emmm Semoga Lebih ramai Kepimpinan PAS akan mengikut jejak langkah Yb Salahudin Ayub dalam menegakkan kebenaran buat rakyat. Ingatlah kita semua bahawa PAS wajar menyokong Suruhanjaya Di Raja dalam Isu Video Seks ini bagi mengelakkan diri dari Bersubahat melindungi perbuatan Mungkar yang di Lakhnati Allah SWT

Psssttt... Ada lagi kepimpinan PAS yang tengok? nanti Gomo sembang ye.....

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

PANAS - Masih Ingatkah Anda Dengan Lelaki Dalam Gambar Ini?

Posted: 21 Apr 2011 07:00 PM PDT



Khak Ptuih


Salam maut Buat Mu Ramlang


"Saya Jilat Nuar"


Demi Abang Anwar Azmin Rela
he he he


Apakah anda semua masih ingat Lelaki dalam gambar di atas ini?

Ini lah Lelaki yang bernama Ramlang Porigi yang satu ketika lalu menjadi Saksi kepada Sumpah yang di buat Saiful Bukhari dan lelaki ini juga lah yang kemudiannya di bawa Anwar Ibrahim ke Pentas Ceramah bagi menafikan SUmpah Saiful Bukhari.

Apa cerita dengan si ramlang Porigi ni? Dah Jatuh perigi ke?

Gomo ada cerita menarik mengenai Ramlang Porigi ni...emmm memang Menarik dan pastinya KEBOMMMM.... he he he

Nanti lah, Bila Gomo balik Malaysia Gomo akan ceritakan mengenai si ramlang Porigi ni!!!!


Psssttt..Kesian.....kesian..kesian....memang Kesian.....


Yang Hak Pasti Berdiri
Yang Bathil Pasti Jatuh

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Papa Nurul Izzah Rupanya Melakukan Aktiviti Seks Bersama Pelajar Kolej

Posted: 21 Apr 2011 03:45 AM PDT



KUALA LUMPUR: Polis sudah mengenal pasti identiti wanita yang berada dalam rakaman video seks dikaitkan dengan seorang pemimpin politik pembangkang dan juga lokasi video itu dirakam.

Menurut sumber, wanita itu adalah seorang pelajar sebuah kolej swasta di ibu kota berusia 26 tahun yang juga seorang warga China.


"Polis sudah merakam percakapan wanita terbabit bagi membantu siasatan berhubung video seks yang mengaitkan ahli politik pembangkang itu," katanya.

Menurutnya, hasil soal siasat dilakukan, wanita itu turut mendedahkan lokasi rakaman video seks berkenaan dilakukan.


"Rakaman itu dilakukan di sebuah kondominium di pinggir ibu kota. Sebaik mengenalpasti lokasi rakaman itu dilakukan, sepasukan pegawai dan anggota polis ke lokasi berkenaan bagi meneruskan siasatan," katanya.


Bagi melengkapkan kertas siasatan berkenaan, pasukan penyiasat yang diketuai Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani, dikatakan membawa rakaman berkenaan kepada pusat penyiaran terkemuka di luar negara untuk dianalisis, pada 4 April lalu.

Sumber itu berkata, pihak berkuasa percaya berdasarkan kepakaran dan keupayaan teknologi serta pengalaman dimiliki pusat penyiaran berkenaan mampu mengenalpasti pelaku yang berada dalam video seks berkenaan sekali gus menyelesaikan persoalan individu sebenar yang berada dalam video berkenaan.


Polis sudah melengkapkan kertas siasatan itu dan diserahkan kepada pejabat peguam negara pada 9 April lalu.

Sumber Harian Metro

GOMO: Gila Anwar Ibrahim ni, budak tu datang menuntut ilmu dia pi Balun pulak. Celako betul lah Anwar Ibrahim ni.

Hoi Nurul Izzah? Ehhh kau tolong lah cakap kat Papa kau tu agar berhenti dari menafikan skandal Video Seks ni. Rakyat dah makin jelas siapa Papa kau ni.

Patut lah masa aku tengok video Seks tu budak perempuan ni tak pandai main. Biasa kalau pelacur mesti pandai gelek serba serbi. Emmm gua nak tengok Video tu sekali lagi malam ni : )

Psssttt celako punya Anwar Al juburi, Mampos kau kena Lakhnat

Published with Blogger-droid v1.6.7

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 21 Apr 2011 11:36 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


"Pendedahan Video Seks Lelaki Y"

Posted: 21 Apr 2011 10:30 PM PDT


Roadshow Selamatkan Selangor DUN SEMENTA,

"Pendedahan Video Seks Lelaki Y"

Lokasi Taman Cempaka Sari Fasa 3, Batu 4, Jalan Kapar, Klang.
Tarikh - 22 April 2011, Jumaat, 9 mlm.
Penceramah - Sdri Ummi Hafilda Ali (Aktivist Masyarakat).

Perangai Cina Di Malaysia, Mehh Aku Cite...

Posted: 21 Apr 2011 07:40 PM PDT

Kalau di bariskan 3 orang, melayu, cina dan india di hadapan budak sekolah darjah 1 dan tanya budak itu, mana satu komunis, pasti korang akan dapat jawapan yang mengejutkan, berdasarkan pengalaman aku, pasti 100% budak itu akan tunjuk si cina itulah komunis, haaahaaahaaa...

Kalau tak merasuah, bukan cina namanya... betul...?
Kalau tak menipu, bukan cina namanya.... betul...?
Kalau tak berjudi bukan cina namanya.... betul....?
Kalau tak main pelacur bukan anwar namanya....betul...?

Rasuah dan menipu dah jadi darah daging cina di malaysia, tak tau la aku cina tempat lain sama spisis ke tidak dengan cina kat malaysia ni, banyak pegawai kerajaan kantoi kes rasuah di sebapkan cina, banyak projek perumahan malah apa sahaja projek yang melibatkan penggunaan batu, pasir, simen dan besi tak tahan lama kalau kontraktornya adalah cina. ini berdasarkan pengalaman aku pernah berkerja dengan satu syarikat engineering yang tersohor di malaysia.

Depa ni cukup susah nak ikut peraturan, kalau menipu cukup licik, kalau memujuk cukup pandai, mula-mula hantar taukei, tak jalan, hantar amoi, tak jalan jugak bawak duit satu bag, bila gempak depa kata nak report, mula tunjuk muka seposen, merayu mintak simpati, "tolong la boss waa cari makan, lu pun cari makan maa...." itu ayat standart depa, tapi kalau kantoi, kita kantoi sorang-sorang depa dok gelak, jumpa tepi jalan pun buat tak kenal, padahal dulu pergi asam-asam bilik sebelah-sebelah. benda ni dah banyak jadi pada pegawai-pegawai kerajaan dan swasta yang ada deal dengan kontraktor atau pun developer cina. kalau korang tak percaya cina ni memang kuat merasuah korang klik sini.

Bak kata almarhum tok wan aku, "cina yang tak menipu ni cina mati je" itulah perangai cina di malaysia, mungkin korang pun ada pengalaman dalam berurus niaga dengan cina. jadi berhati-hatilah, tapi bukan semua cina perangainya macam lahanat, ada jugak cina yang baik-baik, terutama cina-cina tua yang pernah merasa penangan parang terbang, ingat ini malaysia, ini tanah melayu, pusing la kot mana pun kita tuan kat sini, depa tu pendatang jee...

1Melayu 1Bumi, Makin Kecik Aku Tengok Cina Sekarang Ni...

Posted: 21 Apr 2011 08:10 AM PDT


Kata pepatah, "di beri betis nak peha" "susu yang di beri, tuba yang di balas" itu lah pepatah yang cukup cantek untuk di berikan pada cina-cina yang ada di malaysia ni, dah di beri warga negara nak berniaga pulak, dah di beri berniaga, nak memerintah pulak, kalau semua kau nak, orang melayu nak buat apa?

Makin kurang ajar dan besar kepala cina-cina sekarang ni, tak kiralah cina tu cina dap, cina pkr, cina gerakan, cina mca atau pun cina komunis, mereka sekarang ni memang kurang ajar, nak tunjuk besar kepala, depa buat tanah melayu ni macam tanah besar cina, macam mak bapak dia punya negara.

Nak tengok besar ke tidak kepala cina ni, korang tengok benda paling simple, kat tempat parking kereta, cina-cina ni kalau parking kereta, bukan reti parking betul-betul, dia kalau nak parking suka hati mak bapak dia je, elok-elok kotak sebelah boleh masuk lagi satu kereta, di sebapkan kebodohan si cina ni, aku kena parking kat tempat lain, bila aku sound dia kata bodoh, dia nak datang kat aku, nahhh aku tunjuk stering lock, terus belah, apa hal mai la kalau berani... bodoh punya cina, parking kereta pun tak reti lagi mau perintah malaysia ka? kejadian tu berlaku tadi masa aku kat subang parade.

Bila kereta dia lalu depan aku, baru aku perasan, patung burung kenyalang, maskot dap masa prn sarawak, memang sial punya cina dap ni, tapi cina tu badan je besar dengan stering lock pun dia takut, kalau dia masuk tadi mau aku tibai je.... aku dah tak boleh tengok cina sekarang ni, menyirap je darah aku, hatta cina jiran sebelah rumah mak aku pun kecik je dah aku nampak.

AZLI SHUKRI

Posted: 21 Apr 2011 11:33 PM PDT

AZLI SHUKRI


Anwar Tidak Mungkin Dapat Diselamatkan Lagi!

Posted: 21 Apr 2011 08:27 AM PDT

Kalaulah kita mahu berfikir menggunakan otak yang dianugerahkan oleh Allah kepada kita, InsyaAllah kita akan temui kebenaran yang sebenar. Baca di sini. Tetapi, malangnya kita lebih mempercayai cerita kononya satu dunia cuba melakukan konspirasi bagi menghancurkan masa depan politik seorang insan yang dianggap sebagai "Anugerah Tuhan" ini. Malah, tanpa segan silu, para pemuja Anwar Ibrahim tergamak menggunakan kepala lutut mereka untuk berfikir dan berhujah, agar masyarakat awam mempercayai bahawa Anwar Ibrahim sekan-akan telah dizalimi. Mereka cuba membuktikan seolah-olah wujud konspirasi bertaraf dunia bagi menjahanamkan masa hadapan politik Anwar! Wow hebat benar Anwar, sehingga satu dunia mengambil perhatian dan cuba menjatuhkannya. Menurut para pemuja beliau, terlalu banyak negara yang bersekongkol dengan UMNO/BN bagi memastikan Anwar Ibrahim dihalang menjadi Perdana Menteri Malaysia, buktinya adalah seperti berikut : Kerajaan Thailand (bertugas menyediakan subtitle bahasa Siam di dalam video), Kerajaan Arab Saudi (bertugas menghadiahkan jam berjenama Omega kepada Anwar), Kerajaan Switzerland (bertugas menyediakan jam Omega), Kerajaan China (bertugas menyediakan pelacur yang berstatus pelajar), Kerajaan Taiwan (bertugas menjual jam Omega), Kerajaan Korea (bertugas mengenal pasti lelaki yang melakukan aksi lucah di dalam video) dan Kerajaan Malaysia (mengupah Datuk T untuk memfitnah Anwar) - kesimpulannya, semua kerajaan di dunia mahu menjatuhkan politik Anwar Ibrahim. Hebat betul manusia yang bernama Anwar Ibrahim ini! Lain kali kalau nak fikir yang lebih logik gunakan pula ibu jari kaki, barulah para pemuja Anwar Ibrahim nampak lebih hebat!

Isu Video Seks : Di Manakah Syaitan?

Posted: 21 Apr 2011 04:04 AM PDT

Saya sangat bersetuju dengan Senator Ezam Mohd Noor yang mahu pelaku lucah di dalam video seks yang sedang disiasat oleh polis baru-baru ini dikenakan hukuman berat. Jangan ada lagi rasa belas kasihan kepada manusia yang terang-terang melakukan perbuatan jijik serta berselindung di sebalik topeng agama dan perjuangan keadilan. Rakyat sebenarnya mahu pelaku lucah itu segera dipastikan identitinya. Sudah terlalu banyak fitnah yang melanda Malaysia akibat daripada terbongkarnya video seks tersebut. Malah, keadaan negara juga terancam andai kata terbukti Anwar Ibrahim adalah lelaki tersebut - apakah bisa kita bayangkan sekiranya pihak agen asing seperti CIA atau FBI memiliki video seks seperti itu? Bukankah mereka boleh mengugut para pemimpin pembangkang agar menuruti segala kehendak mereka atau video seperti itu akan didedahkan kepada masyarakat dunia bagi memalukan Pakatan Rakyat? Kalaulah begitu ramai lelaki di dunia ini yang seiras dengan Anwar Ibrahim, bukankah itu petanda yang buruk untuk negara? Nampaknya, selepas ini mudahlah bagi negara asing untuk "membikin" filem lucah yang mana pelakon lelakinya adalah lelaki yang "sangat" mirip wajahnya dengan Anwar Ibrahim bagi mendesak beliau dan Pakatan Rakyat agar mengikut segala telunjuk mereka sepenuhnya. Fikir-fikirkan. Baca laporan ini...

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 21 Apr 2011 11:30 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


KEMPEN ANTI AGENDA RASIS CINA

Posted: 21 Apr 2011 09:50 AM PDT

ANDA NILAIKAN SENDIRI. FIKIR  AGENDA RASIS ORANG CINA. INGATKAN MASA DEPAN ANAK-ANAK KITA.

Obese sebab Nasi Lemak Kantin? Memang agenda anti-Melayu!!!

Posted: 21 Apr 2011 06:29 AM PDT

Ingat lagi suatu ketika dahulu, ada satu Menteri Kesihatan (PORNSTAR jugak, tetapi lebih gentlemen sebab mengaku awal-awal yang dia pelakon utama) beria-ria mengajak rakyat Malaysia mengelakkan makan KFC sebab katanya penyebab penyakit jantung? Masa itu boleh dikatakan semua orang melompat-lompat, daripada yang tak pernah tahu apa-apa pasal zat makanan, tetiba boleh jadi pakar diet. Semua sibuk nak bagi pendapat, komen dan kutukan. Tetapi apabila ada seorang dua kasi ingat yang KFC itu Melayu/bumi punya, baru ramai yang tersentak dan terus terdiam.
 


Hah, sekarang isu bebudak sekolah pulak yang banyak gemuk. Tak pasal-pasal nasi lemak jadi mangsa. Takkan kita dah lupa macamana rupa dan rasa nasi lemak kantin sekolah ini. Tipulah kalau makan nasi lemak kantin hari-hari boleh gemuk. Sudahlah nasinya kurang santan, telur pulak dibahagi lapan, ikan bilis separuh ekor, sambal pulak macam cili tak habis giling. Takkan makanan macam itu boleh sebabkan GEMUK?!!

Kenapa takde di kalangan 'pakar diet' kita yang sebut pasal BAK KUT TEH??? yang terang-terang daripada organ dan lemak dalaman khinzir? Atau nasi goreng PORK? Atau sosej tali perut khinzir??? Mana yang lebih menggemukkan? Kenapa makanan yang diusahakan oleh peniaga/usahawan kecil Melayu juga yang dijadikan 'kambing hitam'???

5 ekor babi panggang (Selangor, Kedah, Kelantan, Penang, KL) untuk orang Melayu

Sedarlah wahai Melayu! Orang tak kenal negara kita kalau tak sebut Nasi Lemak...lagi pun cuba perhatikan, pernah atau tidak kita jumpa, walaupun di medan selera kaum CHA, ada orang 'lain' yang boleh masak dan jual nasi lemak??? Fikirlah sedalam-dalamnya sebelum melompat ikut sekali dalam perangkap golongan manusia yang hendak menghancurkan kita. Bayangkan apa jadi jika kempen jangan makan nasi lemak selalu ini berjaya dilaksanakan. Berapa banyak makcik nasi lemak yang gulung tikar??? Lagipun kita bukannya hari-hari nak makan nasi lemak, muak juga akhirnya nanti. Sebenarnya, untuk selesaikan masalah kegemukan bebudak sekolah ini senang sahaja, gunakan sebaiknya masa Pendidikan Jasmani  (PJ) itu. Lari keliling padang 5 round sekali PJ pun dah boleh kurangkan sikit lemak perut tu. Tak payah nak suruh makcik nasi lemak tutup bisnes pun... 

GEMPAR!!! SORANG LAGI BARUA DAP DIKESAN!

Posted: 21 Apr 2011 03:17 AM PDT

Inilah wajah terbaru barua DAP. Sebabnya, barua ni nak memecahkan tujuan asal FELDA iaitu memastikan ORANG MELAYU MEMPUNYAI TANAH DAN MEMPUNYAI SUMBER PENDAPATAN DARIPADA TANAH TERSEBUT. Kat sini aku cuba ringkaskan pasal Felda dan GSA. Supaya kita tahu siapa sebenarnya kawan atau lawan. Kita dapat kesan siapa sebenarnya yang menjadi musuh dalam selimut. Semuanya berkenaan dengan GSA. Sebab tu Mazlan Aliman nak sangat GSA dipinda.

LATARBELAKANG GSA?

Akta ini telah digubal pada tahun 1960 selaras dengan peruntukan di bawah artikel 76 Perlembagaan Persekutuan. Berkuat kuasa pada 30 Mei 1960 dan ianya diguna pakai bagi negeri-negeri di Semenanjung Malaysia sahaja kecuali Pulau Pinang dan Melaka dan kemudiannya dipinda untuk memasukkan kedua-dua negeri ini yang berkuat kuasa pada 1 Januari 1966. Tujuan penggubalan Akta ini adalah bagi menyeragamkan perlaksanaannya bagi semua negeri di semenanjung iaitu dari segi polisi serta kuasa eksekutif yang diberikan kepada Pihak Berkuasa Negeri.

Maksudnya, akta ni memberikan kuasa kepada agensi Kerajaan macam FELDA dan FELCRA untuk mentadbir tanah berkelompok. Kat sini wujudnya peranan FELDA untuk pegang gerai tanah sebab FELDA ada kuasa Eksekutif yang telah peneroka setuju semasa tanda tangan perjanjian.

Bila FELDA ada kuasa pegang geran, maka penjualan tanah milik orang Melayu kepada tokey-tokey Cina dapat dielakkan. Apa akan jadi kepada tanah FELDA kalau GSA dipinda? Tanah-tanah FELDA akan berpindah tangan kepada bangsa lain sebagaimana yang berlaku kepada kampung-kampung tradisi.

APA ITU FELDA?

Felda ditubuhkan dalam tahun 1956 di bawah Akta Pembangunan Tanah 1956. Tujuan asalnya ialah untuk membasmi kemiskinan dengan menempatkan penduduk tidak mempunyai tanah dalam rancangan tanah yang telah dimajukan. Pada masa ini seramai 103,156 peneroka telah ditempatkan di dalam 275 rancangan Felda. Pendekatan pembangunan yang dilaksanakan oleh Felda ialah pendekatan bersepadu di mana tumpuan diberi kepada pembangunan tanah dan kebun peneroka dan pembangunan masyarakat peneroka. Dalam kertas ini tumpuan diberi kepada pembangunan masyarakat peneroka.

 Ertinya FELDA ni asalnya adalah cara paling bijak Kerajaan BN nak menaikkan ekonomi dan ekuiti (harta) orang Melayu. Dan ketika itu, orang-orang dipilih masuk FELDA adalah golongan susah. Bayangkan kalau takde GSA ketika itu. Akibatnya akan jadi macam Saham-saham Bumiputera yang dimiliki oleh kroni-kroni Anu Tua Kutuk masa jadi Menteri Kewangan. Habis semua dijual kat Cina. Yang jual orang Anu Tua Kutuk, tapi yang nama busuk adalah UMNO. Cilaka betul. Sebab orang-orang yang susah ni lebih suka memilih jalan mudah untuk dapat duit iaitu dengan jual tanah yang diorg dapat.

Jadi, apabila Mazlan Aliman bersungguh-sungguh lawan FELDA. Kita perlu lihat motif yang sebenar Mazlan Aliman iaitu memudahkan penjualan tanah-tanah FELDA kepada tokey-tokey Cina bila GSA dipinda. Benda ni sama macam Tanah Adat Bumiputra (NCR) di Sarawak. Kenapa pembangkang bersungguh-sungguh nak menang kes NCR. Sebabnya bila orang bumiputera menang kes tu, dah ada tokey Cina yang menunggu nak beli tanah-tanah tu. So, korang boleh nilai sendiri betapa liciknya permainan politik Cina DAP.

KEPADA BARUA DAP, BAWAK- BAWAKLAH BERTAUBAT. ATAS PENTAS KE MAIN LAGI KORANG HENTAM UMNO TAPI KORANG LA PENJILAT-PENJILAT JUBO KIT SIANG YANG MUNAFIK. Picture tells thousand words...buat press conference pun pakai bendera DAP. Sudah-sudahla tu Mazlan Aliman.

oyabun

Posted: 21 Apr 2011 11:27 PM PDT

oyabun


Sepandai-pandai tupai melompat, ia akan jatuh ketanah juga - Sepadan Anwar!

Posted: 21 Apr 2011 12:39 AM PDT

Agensi penyiaran Korea Selatan guna proses biometrik analisis video seks

Sebuah agensi penyiaran terkemuka Korea Selatan yang menganalisis rakaman video seks seorang lelaki didakwa mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan wanita dipercayai warga asing, mendapati pelaku dalam rakaman itu sepadan dengan Ketua Pembangkang berkenaan berdasarkan perincian saiz tubuh beliau dalam rekod polis.

Keputusan analisis visual dan teknikal video berkenaan diperoleh oleh pasukan penyiasat khas yang diketuai Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani pada 10 April lalu selepas menghantar sampel rakaman berkenaan kepada agensi itu pada 4 April.-BH.

Wasabi Oyabun..

Belantan

Posted: 21 Apr 2011 11:09 PM PDT

Belantan


NGO desak DAP disiasat!

Posted: 21 Apr 2011 09:02 PM PDT

















Beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Selangor hari ini mendesak pihak berkuasa supaya segera menyiasat dakwaan penglibatan DAP dalam penyelewengan pentadbiran Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor.

Desakan itu dibuat ekoran pendedahan peguam Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Seri Dr. Muhammad Shafee Abdullah semasa prosiding Suruhanjaya Siasatan Kematian Beng Hock semalam.

Pengerusi Gabungan Antipenyelewengan Selangor (GAPS), Hamidzun Khairuddin mahu perkara tersebut disiasat kerana Beng Hock dikatakan memegang rahsia mengenai projek yang berkaitan parti berkenaan.

"Berikutan itu, Beng Hock mungkin diberi tekanan hebat oleh beberapa pemimpin DAP yang bimbang rahsia aktiviti penyelewengan mereka didedahkan kepada pihak berkuasa.

"Dalam hal ini saya berpendapat, Beng Hock menjadi mangsa keadaan kepada dakwaan salah guna kuasa yang didakwa diamalkan oleh pemimpin DAP," katanya disini hari ini.

Suruhanjaya Siasatan Kematian Teoh Beng Hock semalam diberitahu mengenai projek di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Seri Kembangan dan Kampung Tunku diberikan kepada kontraktor bernama Lee Wye Wing sedangkan ia sepatutnya diberi kepada kontraktor bumiputera.

Muhammad Shafee mendakwa, Wye Wing menggunakan nama-nama syarikat kontraktor bumiputera bagi memperoleh projek tersebut sedangkan keuntungan diperoleh menjadi miliknya.

Beng Hock pula berperanan sebagai orang tengah dalam menentukan sebut harga bagi projek-projek yang diluluskan untuk disampaikan kepada ketuanya, ADUN Seri Kembangan, Ean Yong Hian Wah.

Sementara itu, Pengerusi Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) Selangor, Mohd. Faizal Mohd. Salleh berkata, siasatan tersebut perlu dilakukan bagi memberi keadilan kepada Beng Hock dan keluarganya.

Ini kerana, kata beliau, kematian mendiang telah dipolitikkan oleh pembangkang dan setelah suruhanjaya siasatan ditubuhkan, bukti yang diperolehi banyak melibatkan mereka seolah-olah Beng Hock telah dijadikan mangsa.-UM.

Suara politik
Taminsari

PERAK BANGKIT - MENGGERAKKAN BELIA

Posted: 21 Apr 2011 11:07 PM PDT

PERAK BANGKIT - MENGGERAKKAN BELIA


Mohid sedang disiasat! SPRM sedang memburu KBS! Duit KBS dilenyapkan kepada kroni. Inilah hasil tangan kerja Othman Arsahd!

Posted: 21 Apr 2011 11:12 AM PDT

Perak Bangkit telah menerima satu signal! Hari Belia Negara yang nak himpunkan satu juta belia akan disailang dengan demonstrasi anti kerajaan oleh PKR dan PAS. Mereka sedang menyusun agenda untuk menghantar para demontrasi gila ke perhimpunan tersebut. Mereka nak memalukan PM pada hari tersebut. Ini maklumat yang kami dapat kesan dari unit psywar pemuda Pakatan Rakyat.


Hari Belia akan disabotaj. Dengan kehadiran ramai orang sehingga Satu Juta! PDRM pasti tak akan mempunyai cukup anggota untuk mengawal keadaan. Demonstarsi ala Reformasi ganas akan berlaku pada hari tersebut!!!!!

Apa muslihat KSU KBS adalam rancangan program 1 juta belia. Rancangannya tidak lain ialah menyapu duit sahaja. Rasuah! Rasuah! Rasuah! Tak percaya! Anda boleh Tanya Otman Arsahd!


Jelas Mohid ni bodoh sangap! Dia kini adalah tupai yang sedang jatuh ke tanah. Hari Belia pasti akan jadi suatu tragedi hitam kepada Malaysia lebih-lebih lagi kepada kerajaan BN! Dalam senyap, rupanya PR sudah merancang untuk berdemonstrasi ke Putrajaya pada hari tersebut!!!!! Fikir-fikirkanlah wahai Menteri Belia yang sangat pandai dan bijak sangat ni…….

The Unspinners

Posted: 21 Apr 2011 11:06 PM PDT

The Unspinners


LKS's shallow reply to 1Malay, 1Bumi

Posted: 21 Apr 2011 08:30 PM PDT

Dah masa dimulakan gerakan 1Melayu 1Bumi

Posted: 21 Apr 2011 05:29 PM PDT

Pesanan buat pejuang blogger Sarawak

Posted: 21 Apr 2011 06:30 AM PDT

BN Sarawak perlu terima realiti politik baru ...

Posted: 21 Apr 2011 04:33 AM PDT

LKS tertekan, Melatah mengenai cybertrooper

Posted: 21 Apr 2011 02:30 AM PDT

Guna ISA terhadap akhbar/parti Cina

Posted: 20 Apr 2011 11:30 PM PDT