Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Jumaat, 25 Februari 2011 at 1:23 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


House PK

Posted: 25 Feb 2011 01:18 PM PST

House PK


CILI KASI TARUK! ZAFRUL MAYBANK PATUT MALU LA....

Posted: 25 Feb 2011 03:18 AM PST

GEMPAR BERKUNYIT! BUKTI ANWAR MEMANG KAKI LIWAT! MESTI BACA

Posted: 24 Feb 2011 07:00 PM PST

GEMPAR! SPRM PERAK MASIH BELUM AMBIL TINDAKAN TERHADAP ADUAN FAUZI MUDA! KENAPA?

Posted: 24 Feb 2011 04:00 PM PST

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 25 Feb 2011 01:07 PM PST

Kedah Ke KL - MctHeory


TERHANGAT!! COMING SOON THREE IDIOT IN KERDAU AND MERLIMAU!! Anwar, N.ajis dan Kit Siang, berlakon??

Posted: 25 Feb 2011 08:33 AM PST

Special thanks to Jeffry (Blog Dimensi)

Pada pengemar dan pengkritik filem melayu, pastinya tidak akan sabar dengan kemunculan filem lakonan Anwar, N.ajis dan Kit Siang. Cuma tayangan filem dan lakonan mereka ini hanya terhad untuk penduduk Kerdau dan Merlimau. Pada semua rakyat Malaysia amnya, mungkin akan melihat sedutan-sedutan filem lakonan 3 idiot ini dikaca tv atau berita-berita dalam negara.


Watak dan Peranan:
Semestinya pelakon paling popular, Anwar akan melakonkan watak sesumpah berjanji manis, suka main belakang dan melaung-laungkan ketuanan rakyat. Manakala N.ajis pula, akan berlakon sebagai Ulamak songsang, fatwa suka hati mak bapaknya, Islam aku yang punya.  Kit Siang pulak, dengan watak yang lebih sedih, mengenai cina yang tertindas di Malaysia dan anti ketuanan Melayu.

Sinopsis filem:
Filem ini mengenai 3 orang rakan yang bodoh, berpakat-pakat untuk menjadi sebuah parti yang wayangnya mengutamakan rakyat. Namun semua orang sedar impian mereka hanyalah untuk merealisasikan hasrat seorang rakan mereka iaitu Anwar menjadi Perdana Menteri.

Kemuncak kebodohan:
Terjadinya peristiwa 916 (16 september) apabila si N.ajis dan Kit Siang, berlompat-lompat kesukaan apabila si Anwar mengatakan "we have number". Namun mimpin hanya mimpin, dan impian langsung tidak menjadi kenyataan. Hakikatnya mereka kelihatan bodoh dihadapan semua rakyat Malaysia dan disebahagian penyokong mereka yang cerdik.

Semestinya Mc jangkakan filem-filem The Idiot versi Malaysia ini akan mempunyai sambungan yang berterusan cuma watak utamanya terpaksa ditukar apabila heronya Anwar bakal menginap semula di resort sungai buloh.

P/s: Kerdau dan Merlimau, apa lagi lakonan yang mereka akan buat?

Mctheory:
Yups.. the real three Idiot!!

MAZLAN ALIMAN PRO HAJI HADI??!!

Posted: 25 Feb 2011 01:41 AM PST


Foto ini di petik dari satu laman blog seorang peneroka Felda yang memang 'tok-tok' penyokong kuat PAS. Dimaklumkan bahawa foto ini di ambil semasa satu majlis himpunan warga Felda di Terengganu.

Sebelum saya komen tentang tajuk di atas, saya hendak komen betapa tak bersyukurnya penulis yang juga mengambil foto ini. Bayangkan, beliau yang merupakan seorang peneroka di Pekan, Pahang, boleh pergi ke Kuala Terengganu untuk mengikuti majlis ini...
maknanya, beliau mempunyai banyak masa dari menghabiskan masa di kebun sawitnya. Beliau juga mempunyai kamera yang bagus untuk mengambil foto ini. Saya berkata begini kerana beliau telah memaklumkan di dalam blog beliau. Ini membuktikan bahawa beliau sudah semakin senang melalui kehidupan sebagai seorang peneroka...namun seperti biasa, manusia sering tidak bersyukur dengan apa yang mereka telah perolehi. Saya yakin, rumah beliau juga sudah semakin baik dari 10 tahun dulu manakala beliau juga sudah mempunyai kereta sendiri.

Semua tahu bahawa perpecahan di dalam PAS sangat ketara pada ketika ini. Mereka yang didalam parti PAS sahaja yang dapat merasakan bahang perpecahan ini. Di dalam PAS, terdapat banyak puak atau kumpulan. Terdapat 2 kumpulan yang paling berpengaruh iaitu kumpulan Haji Hadi dan kumpulan Nik Aziz. Kedua-dua kumpulan ini memang tidak 'sebulu' lebih-lebih lagi di katakan kumpulan Haji Hadi ini pro kepada perpaduan melayu manakala kumpulan Nik Aziz, pro kepada Anwar Ibrahim. Dengan fatwa-fatwa serta komen-komen yang telah dikeluarkan oleh Nik Aziz, dikatakan telah menambahkan perpecahan ini. Bayangkan, Haron Din pun tak dapat nak komen lebih-lebih walaupun tahu kesalahan yang telah di lakukan oleh Nik Aziz. Oleh kerana Nik Aziz adalah Murshidul Am PAS, maka semuanya ditelan sahaja.

Semua kepimpinan PAS mempunyai kem masing-masing termasuklah Mazlan Aliman. Dari sumber-sumber yang boleh di percayai, Mazlan adalah pro kepada Haji Hadi Awang. Pernah beliau mengkritik dan mempersoalkan kepimpinan dan tindak tanduk Nik Aziz. Beliau memang 'tak sebulu' dengan pendirian Nik Aziz namun, sebagai pengikut, beliau juga terpaksa 'menurut' sahaja. Nanti kalau komen lebih-lebih, tak boleh jadi calon pulak. lagipun pilihanraya dah nak dekat.

Dari rakan-rakan rapat Mazlan, di maklumkan bahawa Haji Hadi sentiasa menyokong penuh segala program yang di buat Mazlan termasuklah majlis seperti foto di atas. Siap gambar Haji Hadi besar kat belakang Mazlan. Baru-baru ini, Mazlan telah mengadakan satu perjumpaan dengan anak-anak peneroka di Lembah Kelang. Ia telah di adakan di Dewan Kediaman EXCO Kerajaan Negeri Selangor yang pernah dahulu dikatakan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat untuk menjual sahaja tempat ini kerana di katakan pembaziran Kerajaan Barisan Nasional. Secara logiknya, untuk menggunakan kemudahan ini, sudah semestinya perlu ada 'link' atau 'cable' yang kuat... Mana tidaknya, ia sepatutnya hanya untuk kegunaan EXCO atau orang-orang yang rapat dengan EXCO sahaja. Di dalam program ini, Mazlan di katakan berucap dengan berapi-api di hadapan beribu-ribu....bukannya orang, tapi nyamuk. Yang hadir adalah lebih kurang 30 orang termasuklah AJK ANAK sendiri. (Lihat foto dibawah)

Kepada para pembaca artikel ini yang merupakan penyokong Mazlan Aliman, ketahuilah rahsia ketua kamu ini iaitu beliau adalah penyokong kuat Haji Hadi. Kepada pembaca yang lain, marilah sama-samalah saudara nilaikan sendiri, apa yang sebenarnya berlaku didalam PAS. PAS kononnya sangat cantik, tetapi di dalamnya sangat buruk.

Warisan Felda

waadat

Posted: 25 Feb 2011 01:04 PM PST

waadat


Mahasiswa tak sedar diri

Posted: 25 Feb 2011 11:26 AM PST

BIL. SISWAZAH MELAYU DI UM 1958-1970


                  B.A    B.Eco    B.Agr.   B.Sc.   B.Engin.  M.B.B.S
1959/60         7         -          -         -            -          -
1960/61        18        -          -          1           1         -
1961/62        33        -          -         --            -         -
1962/63        58        -          1         3            -         -
1963/64        64        -          2         3            -         -
1964/65        86        -          2         4            1        -
1965/66       121       -          2         4            -         -
1966/67       163       -          3         8            -         -
1967/68       239       -          3         7            -         -
1968/69       269      31        12       17           1         8
1969/70       311      81        15       22           1         4
                 1,369    112       40       69           4         12 


Bagaimana statistik 2011? Berapa ramai anak Melayu di situ?


Apa maksud statistik di atas? Apa maksud soalan Demang tadi? 


Tidak tahu? Belum faham? 


Memang mahasiswa UM masih ramai yang tidak begitu cerdik. Itu sebabnya mereka tidak reti mengenang budi. 


Mereka masih menyangka mereka berjaya masuk ke universiti semata-mata kerana otak mereka pintar.


Marah? Tak puas hati dengan kenyataan Demang?


Biasalah, orang yang menyokong pembangkang memang begitu. 


Demang tak kata semua yang di UM itu bodoh. Demang tujukan posting kali ini kepada pelajar-pelajar yang tidak menyokong kerajaan serta pensyarah yang menghasut mereka. Golongan itulah yang Demang maksudkan sebagai BODOH.


TETAPI... sebodoh-bodoh mereka, bodoh lagi orang yang membiarkan mereka di situ dan terus begitu!

Pilihanraya Sarawak

Posted: 25 Feb 2011 02:15 AM PST

BN Sarawak sudah sedia sepenuhnya hadapi pilihan raya negeri dan senarai calon juga sudah diterima: Ketua Menteri, Tan Sri Abdul Taib Mahmud

Sumber:
BH 25/2: SMS

THE FLYING KICK

Posted: 25 Feb 2011 01:03 PM PST

DIMENSI

Posted: 25 Feb 2011 11:47 AM PST

DIMENSI


PAS letak calon asal boleh (di sembelih)

Posted: 25 Feb 2011 06:45 AM PST

"betul la kata Jamal Pak Tongko..meniaga manusia lagi untung dari meniaga unta..
kalau kalah lagi sekali kita bole buat daging korban..macam si mala dan lain2..hak hak hak"

PAS menganggap pemilihan anak bekas Ahli Parlimen Jasin, Roslan Ahmad untuk menentang calon parti itu bukanlah cabaran besar mereka untuk mengurangkan majoriti undi Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau pada 6 Mac ini. - Datuk Abdul Halim Abdul Rahman

Bagus lah kalau PAS dah beranggapan mcm tu. Senang sket keje BN. Mereka bertanding cuma nak kurangkan majoriti dan mereka dah berjaya di Bagan Pinang, Galas dan terbaru di Tenang!. perghhh majoriti besarrr tuuuu!!

Mereka akan meletakkan calon di Merlimau dan Kerdau. Tapi tah kenape sejak akhir2 ni PAS suke sangat letak calon recycle. Agaknya memang betul dalam PAS lebih ramai Ularmak dari ulama.

Tu pasal awal2 lagi pemimpin2 tertinggi PAS tak berani nak masuk gelanggang. takut skandal terbongkar. Pendapat mereka baik calon yang di pilih pernah kalah, jadi tak susah untuk 'di lembu hitam'kan buat kali ke dua. Bukan tu saje. Pilih calon pun pakai tangkap muat. Terpilih pulak ADUN yang kuat seks. hadoii!.

Adakah itu masalah besar? ooo tidakk! Dosa mereka mudah di cuci semudah menggunakan serbuk pencuci jenama 'murshitdol'. Yang penting UMNO harus di tentang habis2an. Biar hangus duit pertaruhan.

Alahhh. tu pon small matter jek. Ongkos perbelanjaan untuk berkempen bukan keluar dari poket mereka pun. Apa guna duit sumbangan yg di kutip dari rakyat dari ceramah2 kalau bukan di gunakan untuk berkempen.

Pendek kata kalau kalah pun tetap puas hati sebab konon2nya dah berjaya kurangkan majoriti (betul ke?). Jadi rakyat yang suka datang dengar ceramah mereka walaupun kene tipu bulat2, tak perlu risau.

Mereka akan tetap teruskan sesi2 ceramah maki hamun kerajaan dan kutip lagi duit rakyat kerana itu adalah perjuangan fisabilillah dan rakyat harus redha kalau kene tipu lagi dan lagi dan lagi...

PEJUANG BANGSA

Posted: 25 Feb 2011 11:31 AM PST

PEJUANG BANGSA


DAP P.Pinang guna nama Khir Johari untuk tarik sokongan Melayu !

Posted: 24 Feb 2011 08:05 PM PST

Khalifah Lim Guan Eng cukup dikenali sebagai pemimpin yang lidah biawak dan populis . Terbaru sekali lagi bagi menunjukkan dirinya sokong orang Melayu , beliau menghebahkan tentang perlantikan Setiausaha Politiknya kononnya anak bekas pemimpin UMNO bernama Zairil Khir Johari.



tengok muka macam sebijik  spesis DAP ultra kiasu ..
lebih baik Zairil tukar kepada Zheng ...




Ramai yang terkejut kerana menyangkakan Zairil adalah anak kandung kepada arwah Tan Sri Khir Johari (1923-1996), bekas ahli kabinet kerajaan BN. Tetapi di bawah ini merupakan artikel yang menunjukkan Guan Eng bohong lagi ...

 Siapa Zairil DAP ini ?? Tengok muka tak ada iras pun TS Khir Johari .....Zairil sebenarnya adalah anak tiri kepada arwah Khir Johari. Apa kejadahnya pulak Zairil ini berbin kan kepada Khir Johari ?

Nampak sangat Guan Eng cuba memperalatkan nama Khir Johari kononnya menunjukkan anak bekas pemimpin kabinet ini pun sanggup kerja dengan DAP. 


 Ada jiwa melayu ke muka macam ini ?


Nama Khir Johari digunakan untuk memancing orang Melayu menyokong Dap apabila seorang lelaki yang diumumkan sebagai anak Khir Johari menyertai Dap hujung tahun lalu dan baru beberapa hari lepas dilantik sebagai Setiausaha Politik, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

Media-media online dan blogger-blogger sebelah sana kecoh sekalian alam apabila dia dilantik sebagai Setiausaha Politk Lim Guan Eng.

Katanya Lim Guan Eng telah melantik orang Melayu sebagai Setiausaha Politiknya. Bukan main lagi mereka meraikan perlantikan 'Melayu' itu.

Satu Malaysia kena tipu dengan Dap. Hakikatnya Zairil bukannya anak Khir Johari dan bukannya orang Melayu.

Zairil adalah anak kepada isteri Khir Johari yang bernama Christine yang dikahwininya pada tahun 1995.

Zairil adalah anak Christine dengan bekas suaminya yang berbangsa Cina sebelum memeluk Islam dan berkahwin dengan Khir Johari.

Zairil adalah anak tiri. Dia sengaja menggunakan nama Khir Johari untuk menumpang popular dan memenuhi hasrat Dap menggunakan taktik itu untuk menarik orang Melayu menyokong mereka.

Inilah penipuan demi penipuan parti paling rasis di negara ini iaitu Dap. Kalau belum perintah negara Dap sudah berani tipu terang-terang begini bayangkan kalau Dap dapat kuasa….. minta dijauhkan Tuhan…Malaysia diperintah parti laknat seperti ini.

PRK Kerdau : PAS ketandusan calon , letak calon dah kena reject .......

Posted: 24 Feb 2011 04:15 PM PST




Bekas calon Pas bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau pada Pilihan Raya Umum 2008, Hassanudin Salim dicalonkan sekali lagi pada pilihan raya kecil DUN itu yang akan diadakan pada 6 Mac ini. 

PAS Pahang nampaknya tiada calon berkaliber untuk diletakkan di PRK Kerdau sehingga terpaksa guna balik calon  PAS yang pernah kalah pada PRU 12  iaitu Hassanudin Salim.  Kalau PAS letak calon recycle di kubu kuat mereka tak pa la seperti contoh Salleh Man di Prmtg Pasir .

PAS seperti tahu saja mereka akan kalah , jadi terpaksa lah mereka meletakkan calon recycle ini dikambingkan hitam . Kalau PAS letak Ketua Pemuda PAS , Nasrudin Tantawi atau Tn Ibrahim ..kalau kalah malu lah mereka ini ....haha

PB pulak  memilih untuk turun membantu jentera BN di Kerdau yang akan bermula 26 Feb 2011 ini . Belum pernah sampai lagi ke daerah Temerloh ini ...

Rajahmas

Posted: 25 Feb 2011 11:22 AM PST

Rajahmas


Rakaman CCTV kes liwat Anwar Ibrahim

Posted: 25 Feb 2011 01:26 AM PST

Orang lain kena tuduh liwat, orang lain pula pandai nak cuci berak yang ditinggalkan sipeliwat. Setiausaha Agung KEADILAN, Saifuddin Nasution Ismail berkata, kehadiran Anwar Ibrahim di Kondominium Desa Damansara pada 26 Jun 2008 bukan bererti beliau bersalah atas tuduhan yang dilemparkan ke atas beliau.

Memandai pula si lahabau ni memberi jawapan dengan mengatakan begitu, itukan hanya sebab saja, kononnya ada disana kerana,  "Sebahagian dari pakar-pakar tersebut masih berkerja dengan kerajaan ketika itu.  Jadi adalah menjadi kelaziman bagi mereka untuk mengadakan pertemuan dengan tokoh pembangkang di tempat yang di kira jauh dari pandangan umum. Kononnya kerana itu lah Kondominium Desa Damansara." untuk mengelirukan fakta mahkamah.

Bak kata orang sambil menyelam minum air. Barulah orang tak perasaan, macam-macam boleh bikin..

Dalam mahkamah hari ini, pihak pendakwa akan membawa CCTV yang diambil dari kondo tersebut. Seorang pakar, saksi kerajaan telah mengesahkan bahawa beliau dapat mengecam no plat kereta yang dipercayai milik Anwar dan Saiful dalam CCTV itu.

Dengan nada pandainya si Saifuddin Nasution berkata, "Memang kita tidak pernah menafikan Anwar hadir di kondo tersebut pada 26 Jun 2008.  Kita juga tidak menafikan kehadiran Saiful kerana memang ketika itu beliau bertugas sebagai pembantu Anwar.  "Tetapi kehadiran Anwar pada hari itu adalah untuk program taklimat ekonomi oleh sekumpulan pakar-pakar ekonomi," kata Saifuddin.

PR sendiri dah mengaku yang anwar memang berada di condo liwat tersebut, selesai program anu-anu la apa lagi. Sambil menyelam minum air, lepas tu jadikan alasan mengapa berada disana untuk mengelirukan masyarakat.

Janganlah nak kelentong lagi, rakyat semua dah tahu. Kenapa tak dibuat persidangan mahkamah terbuka saja, baru lah rakyat semua percaya. Ini dilakukan secara tertutup, sebab takut la tu...!!!

Maklumlah Parti Kelentong Rakyat, mesti nak ada putar belit sikit. Dah tu camana air mani tu ada dalam dubur pengadu..? Siapakah lelaki "Y" tu..??

Kredit kepada: klboyzwangsa.blogspot.com


Ohpolitik!™

Posted: 25 Feb 2011 03:24 AM PST

Ohpolitik!™


Siputdin Nasiktion beritakan Khalifah LGE 'Sponsor' tiket 1st class untuk Pelajar pulang ke Mesir

Posted: 24 Feb 2011 05:14 PM PST

Mengaminkan doa atau menyembah berhala? Inilah reaksi Siputdin selepas membawa berita gembira di Merlimau ini.
Semalam, sebelum mengumumkan calon, setiap wakil pimpinan Pakatan Reban sempat memberikan sedikit penjelasan berkenaan isu Penghantaran Pulang Pelajar Malaysia ke Mesir. Difahamkan bahawa Kerajaan UMNO/BN telah meletakkan tanggungjawab tersebut kepada kerajaan Negeri masing-masing.

Dan bagi kerajaan Negeri Pakatan Reban, Kedah, Kelantan dan Selangor, dengan bangganya Siputdin mengutarakan bahawa kerajaan Negeri akan tanggung sepenuhnya kos penghantaran pelajar Malaysia ke Mesir bagi mengambung kembali pelajaran mereka. Maka berteriakkanla Takbir oleh toktok PAS yang rata-rata berpuashati dengan pengumuman itu.

Diberitakan juga oleh Siputdin bahawa Puak Pakatan Reban sungguh bersatu hati dalam melakukan apa jua tindakan. Dan ikatan ini hasil tunjang oleh 4 perkara. Pertama Pakatan Reban hari ini mengistiharkan bahwa Islam sebagai agama rasmi, kedua kedudukan Raja-Raja Melayu akan dipertahankan, ketiga Hak Keistimewaan Melayu akan dijaga dan keempat Kebebasan bangsa lain mengamalkan agama mereka. Bunyi macam pernah aku dengar semua tunjang yang disebut. Tapi Dimana ya?

Episod Ops Piramid bagi menghantar pelajar Malaysia ke Mesir turut dihiasi dengan berita dari Pulau Pinang. Khalifah LGE dilihat sebagai contoh pemimpin agong Islam yang dicorakkan PAS. LGE dengan bertindak sebagai kerajaan yang bertanggungjawab telah memberikan sejumlah wang yakni bernilai RM1000 sebagai tiket 1st class atau kos yang terpaksa ditanggung kerajaan Pulau Pinang. Selebihnya LGE terpaksa mengadap YDP Negeri bagi mendapatkan lagi RM1000 dari Baitulmal. Inilah gambaran sebenar 1 hatinya DAP dan PAS.

Siputdin juga umpama tidak mengetahui apa-apa perkembangan semasa telah memberitahu rakyat Merlimau bahawa kerajaan Negeri di bawah pemerintahan UMNO/BN tidak diberikan pembelaan sepatutnya. Digambarkan juga Kerajaan Pusat hanya pandai bawa pulang ke Malaysia saja. Nak hantar ke Mesir bagi pelajar ini menyambung kembali pelajaran umpama pas betton kepada kerajaan negeri. Kira lepas tanganla..

100 Ribu Hadir di Majlis Mengumumkan Yuhaizad sebagai Calon PAS DUN Merlimau

Posted: 24 Feb 2011 09:42 AM PST

Sebahagian pengunjung yang hadir bagi mendengar ceramah dan penjelasan berkenaan isu Ops Piramid bukan untuk mendengar siapa calon PAS yang bakal bertanding.

Antara anak-anak yang dibawah untuk mendengar ceramah walaupun dalam hujan bak gerimis mengundang.

Tertidur anak pakcik ni selepas mendengar ceramah selama 1 jam yang didendangkan oleh Hadi Awang.

Sungguh asyik sehingga ternga-nga mendengar kisah Pemimpin agong Islam yang digambarkan PAS.

Semasa Majlis Pengumuman Calon berlangsung, sebanyak 2 kali putus elektrik, Yuhaizad sempat menyaipaikan amanah kononnya itu petanda UMNO akan padam di Merlimau sambil penonton berteriak Takbir!!

Acara sebelum majlis pengumuman calon, Solat Hajat yang dihadiri 100 ribu jemaah.

Solat Hajat diimamkan oleh PAS Melaka, bersama makmum import dari serata pelusuk Negara.

BERITA TERLONDEH dari Merlimau!! Jumlah Isteri Yuhaizad tidak diketahui!!

Posted: 24 Feb 2011 09:18 AM PST




PAS telah mengumumkan Kambing Hitam yang bakal disembelih di Merlimau ini. Nama diberi adalah Yuhaizad, 38, juga merupakan timbalan yang dipertua PAS Jasin.

Pengumuman itu dibuat Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang di hadapan penyokong Pakatan Rakyat di Kampung Merlimau Pasir.

Berusia 38 tahun, Yuhaizad memiliki (Entah Diploma palsu entah tidak, tengah siasat lagi ) Diploma Tasawur Islam dari Pusat Latihan Minda Mahir (ILHAM), Selangor dan juga memperolehi Sijil Kejuruteraan Mekanikal dari Institut Kemahiran Mara, Jasin.

Beliau terlibat di dalam bidang politik sepenuh masa dan adalah anak watan Merlimau serta seorang pemimpin muda yang dikenali ramai, mesra dan mudah dikenali.

Pengalaman luas dalam badan bukan kerajaan (NGO) seperti Persatuan Belia 4B, Pertubuhan Kebajikan seperti Yayasan Amal Malaysia dan persatuan penduduk memastikan beliau menjadi aset kepada rakyat dan negeri sekiranya terpilih mewakili DUN Merlimau pada pilihan raya nanti.

Telah berkeluarga dengan dikurniakan 4 orang anak, namun apabila ditanya kepada jurucakap PAS, Berapa orang isteri, Jurucakap dan juga Juruacara pada malam ini memaklumkan kepada media entah 1, entah 2 isteri Yuhaizad ni. Pihak media yang cuba untuk mendapatkan maklumat berkenaan keluarga Yuhaizad hampa dengan jawab yuhaizad, sila tonton video yang dipasang, besok kita adakan Sidang Media. Sungguh mesra Media.

PAS juga dilihat ketandusan pemimpin, sehingga sanggup mencalonkan Yuhaizat Abdullah yang mempunyai rekod jenayah dan derhaka kepada keluarga. Diberitakan bahawa  Yuhaizad ini merupakan penderhaka, mempunyai kes polis dan tiada kerja tetap. Siap duduk kat kuaters guru di satu sekolah kat jasin ni. Dengar kata bini dia cikgu. Beli MCla lepasni. Boleh tolong kempen buat sang suami.

Kerusi DUN Merlimau kosong berikutan kematian penyandangnya Datuk Mohd Hidhir Abu Hassan, 54, dari BN pada 20 Januari lalu akibat serangan jantung.

anakbukitgantang says

Posted: 25 Feb 2011 03:14 AM PST

anakbukitgantang says


Daphne Iking memeluk Islam

Posted: 24 Feb 2011 04:49 PM PST

Nama Islam Daphne Iking ialah Dahlia Eleanor Iking. Khabarnya suami Daphne ialah ialah Azmi (Joe), bekas Managing Director untuk Redberry Group

Daphne dan Joe




Pemenang anugerah Aktres Harapan Terbaik pada Festival Filem Malaysia Ke-23 itu turut mengakui beliau telah melangsungkan perkahwinan dengan seorang usahawan, Azmi Abdul Rahman atau lebih dikenali sebagai Joe, 30-an, pada 8 Januari lalu.

Ini merupakan perkahwinan kedua Daphne, 31, yang sebelum ini mengahwini Ryan Chong Yiing Yih, 33 dan dikurniakan seorang cahaya mata, Isobel Daniella Iking, 4.


"Saya memeluk Islam bulan lalu dan kemudian bernikah pada 8 Januari. Majlis kesyukuran secara kecil-kecilan telah diadakan di kampung halaman saya di Keningau, Sabah," akui Daphne.

Follow the (Saudi) money

Posted: 24 Feb 2011 03:35 AM PST

Artikel ini   mengenai berkembangnya gerakan Wahhabi di kalangan komuniti Islam di Cambodia. Penyaluran fikrah Wahhabi dilakukan ke atas komuniti Cham yang berugama Islam setelah tamatnya pemerintahan kejam regim Pol Pot yang membunuh hampir setengah juta umat Islam Champa, terutama di kalangan alim ulama Islam,  memusnahkan artifaks sejarah Islam di Cambodia serta merosakkan masjid. Baca juga link gerakan ini dengan gerakan militan di Afghanistan dan Malaysia serta kaitannya dengan PAS.


Head north out of Phnom Penh, and within a few miles the cacophonous traffic of Cambodia's capital gives way to herds of oxen and water buffalo, their shoulder blades rolling underneath their hides. As you travel, the riverside restaurants -- frequented by well-off Khmers and thick with neon lights and the sound of karaoke -- grow fewer and farther. Soon there is nothing but rice fields, the great brown swath of the Mekong River; and then, rising out of the flat landscape with surprising suddenness, an onion-shaped dome.




The dome crowns the al-Mukara Islamic School, home to more than 500 Cambodian Muslim students before a police raid in May 2003 sent the children streaming out of the gates with their hastily packed luggage. Three foreign-born men affiliated with the school and the Saudi charity that ran the institution were arrested; a Cambodian teacher at another Islamic school was detained a few weeks later. All were charged with "international terrorism with links to Jemaah Islamiyah," the Southeast Asian arm of al-Qaeda that was behind the October 2002 bombings in Bali, Indonesia, which killed more than 200. Shortly after the raid, Cambodian Prime Minister Hun Sen told the public that the arrests were "like taking a bomb out of our house. [Jemaah Islamiyah] are too dangerous."






The case has put an uncomfortable spotlight on the predominantly Buddhist country's Cham community, which makes up about 6 percent of Cambodia's population and has its own language and culture, plus a religion -- Islam -- distinct from the rest of Cambodia. Many Cham dispute the claim that the school had links to international terrorism. "The Cambodian government wanted to have credit with Americans, that they are fighting terrorists," said Ahmed Yahya, a parliamentarian and one of the country's most senior Muslim politicians. "The whole thing became very dark. … It made the people here very unhappy."






Nonetheless, there may be reasons to believe that the raid on the school was more than pandering to America. There is a significant flow of aid from the Persian Gulf states and Malaysia to Cambodia's Muslim population. U.S. and Cambodian officials have alleged that some of the aid -- ostensibly designed to help fellow Muslims recover from the decimation of the Khmer Rouge years in the 1970s -- is accompanied by radical proselytizing and recruiting drives that have brought unsuspecting Cambodians to training camps in Afghanistan. Officials and scholars have also expressed alarm at an influx of alleged international terrorists posing as aid workers who are eager to exploit the country as a back office for their operations. According to Zachary Abuza, professor of international politics at Simmons College, with its porous borders, a thriving money-laundering and drug trade, and poor law enforcement, Cambodia would make an ideal place to set up terrorist shop.






How did poverty-stricken Cambodia and its Muslim population of 700,000 find itself enmeshed in the international war on terrorism? Some scholars point back to the Khmer Rouge years, which left the devastated country reliant on outside aid, Islamic and otherwise.






In 1975, dictator Pol Pot's ultra-Maoist movement seized control of the country and attempted to transform it into an agrarian utopia. Some 1.7 million Cambodians died from disease, overwork, starvation, and execution during the regime's rule -- among them at least half of the country's Cham population. Some historians have argued that the Cham faced especially harsh policies because their strong religious and ethnic affiliations were threatening to the regime and because they had staged several bloody rebellions against the movement. According to some accounts, the regime had deliberate plans to exterminate the Cham. The Khmer Rouge cadres desecrated mosques by turning them into pigsties or prisons, forced Chams to eat pork, and forbade prayer and the use of the Cham language. Historical documents were destroyed, and elders and religious figures killed. Ysa Osman, the Cham author of Oukoubah, a book about the treatment of Cambodian Muslims during the Khmer Rouge years, learned the fate of his village's older and infirm inhabitants only after he and other survivors returned in 1979 and looked in the well. "It was full of bones," said Ysa. Among them were the remains of Ysa's grandparents. "It is hard to tell you what I lost," he says. "Everything that I had before, I lost."






Shortly after the Khmer Rouge was deposed in 1979, some Cham began to make connections with the outside Islamic community. The largest influx of aid began during the United Nations' nation-building efforts in 1992 and 1993. A number of those peacekeepers and aid workers were from Muslim countries, and after Cambodia held its first elections in 1993, money from Saudi Arabia, Kuwait, the United Arab Emirates, and Malaysia began flowing into Cham communities to sponsor pilgrimages to Mecca, build mosques and Islamic schools, and provide other religious and social services. According to Bjørn Blengsli, a Norwegian anthropologist who specializes in Cham issues, Cambodia had 122 mosques and 300 Islamic schools in 1970. After the Khmer Rouge period, the number of mosques dropped to five. Now the country is home to at least 269 mosques and 400 Koranic schools.






This Islamic giving wasn't unique to Cambodia. Oil revenues had given the Persian Gulf states the means to fund projects around the world. Saudi Arabia gave particularly generously, seeking to counterbalance the success of Iran's Shia revolution, according to experts at the conservative Center for Security Policy. Between 1975 and 2002, Saudi Arabia spent $70 billion in overseas aid, building 1,500 mosques, 210 Islamic centers, 202 colleges, and almost 2,000 schools in non-Islamic countries.






While the majority of that aid goes toward providing legitimate, no-strings-attached social services, experts say that a number of Saudi Arabia's quasi-state-run charities bring in clerics that preach Wahhabism, Saudi Arabia's austere, fundamentalist form of Islam. Even more disturbing, some of the projects serve as support networks and cash conduits for global terrorist jihadist movements. In 1994, Saudi nationals gave some $150 million to Islamic charities in Bosnia, many of which were implicated in terrorism, according to a cia document; in September 2002, Canadian intelligence indicated that Saudi charities were still supplying al-Qaeda with between $1 million and $2 million a month. U.S. Department of Treasury general counsel David Aufhauser later testified before a Senate Judiciary Subcommittee on Terrorism, Technology and Homeland Security that Saudi Arabia is "in many cases … the epicenter" of terrorist financing.






Among the Saudi charities was one that showed up in Cambodia: the al-Haramain Islamic Foundation, which allegedly has laundered money to al-Qaeda in Southeast Asia and whose offices in at least 11 countries have been designated by the U.S. Treasury and the Kingdom of Saudi Arabia as supporters of terrorism. According to a former U.S. official who spoke under the condition of anonymity, al-Haramain operated in Cambodia under a "dual agenda" -- along with financial aid and humanitarian services, the organization brought in "personnel who did not seem to have connections to established humanitarian organizations, but who were instead linked to political Islam … associated with terrorist or political activities." U.S. and Cambodian intelligence found that some of the aid workers had spent time in Afghan training camps or had been affiliated with extremist movements in Arab countries, according to the official. In 2000, the U.S. Embassy detected some surveillance of the compound by several of the individuals and found that staff of the Saudi-based Om al-Qura Foundation, which headed the now-shuttered al-Mukara Islamic School, had begun recruiting Cambodians. These Cambodians were told that they were being sent on pilgrimages to Mecca or to schools in Pakistan or Egypt, "but once they left Cambodia, they were put into training camps," the official said.






The alleged terrorists may also have been drawn to the country as an attractive theater of logistical operations, according to the official and other scholars. One of the poorest countries in the world, Cambodia serves as a transit nation for amphetamines and heroin, has a cash-based, heavily dollarized economy, and "suffers from widespread corruption, including among officials at the highest levels of government," as the State Department's International Narcotics Control Strategy Report 2003 notes. Cambodia also runs a brisk trade in small arms left over from the Khmer Rouge period, sending them to international conflict zones including Sri Lanka. These conditions make Cambodia a convenient base from which to launder money, buy arms, forge documents, and perform any number of other tasks crucial to the smooth running of illegal activities, be they drug trafficking or planning terrorist attacks.






In addition, Cambodia's erratic control over its land and sea borders benefits potential terrorists who have used the country as a possible hideout. The porous borders also mean that Cambodian Muslims can easily be drawn into their neighbors' ongoing battles with Islamic insurgency and fundamentalism. This year, southern Thailand erupted with attacks on government schools and army outposts, allegedly led by Muslim separatists; in late April, more than 100 suspected Islamic insurgents died in bloody shootouts with Thai forces. The Thai media have implied that Cambodian students at Thai madrassas may have been involved in the attacks; other analysts connect the uprisings to Malaysian militants, who have a strong connection to the rising numbers of Cambodian adherents to Dakwah, an Islamic fundamentalist evangelical movement started in Malaysia.






But the most dangerous thing to pass through those porous borders may be fundamentalist ideology. As the U.S. official noted, al-Haramain and other "aid personnel" came to spread their own "very extreme and anti-modern form of Islam." That is particularly threatening to the Cham community, whose Islamic practices have traditionally been moderate and syncretic, reflecting their origins in the ancient, Hindu-influenced kingdom of Champa, located in what is now central Vietnam. Today, as the Cham struggle to rebuild their communities, fundamentalists and jihadists may have found a ripe target: an impoverished minority population in need of aid and a reconnection to Islam.






And the Islamists are not afraid to use their copious money as leverage. The Kuwaiti Committee of Association of Development of Islamic Culture in Southeast Asia operates with a clear "religious agenda" and is "particularly zealous in rooting out … beliefs and practices which are regarded as non-Islamic," notes anthropologist William Collins in a report for the Phnom Penh–based Center for Advanced Study. He says it "will only give aid to communities, which, in its view, have achieved an acceptable level of religious punctiliousness."






The foreign clerics have clashed most often with members of the Jahed, a minority traditionalist Cham sect, whose faith reflects Shia and Sufi influences from early contact with Persians and Indians and who base more of their identity in preserving traditional Cham language, culture, and history than the majority of Chams. Their community is among the poorest of the Cham, at least in part because, in resisting Islamist pressures, they make themselves ineligible for much of the foreign aid coming in from the Muslim world. One Jahed leader named Ongman told Collins that he was denied aid to rebuild a community mosque by a Kuwaiti Arab worker in Orussei because of his supposedly incorrect Jahedi beliefs; Ongman was also told by "Malaysian police" that Jahedis should pray five times each day, instead of only on Friday, as is their custom. "They are trying to get us to buy someone else's history, and they take ours. That is buying a person," Ongman told Collins. "It is not in accord with the law of the Prophet. If we abandon our history for money, it is not right, and to do so shows a lack of self-worth."






Still, not everyone is resisting. According to Blengsli, the majority of Chams belong to the Shafi'iyah branch of Sunni Islam, but Wahhabi is now the next largest and most rapidly growing sect, comprising about 20 percent of the Cham population. Dakwah, a fundamentalist Islamic movement, has also made significant inroads in Cambodia. Blengsli estimates that a little less than 20 percent of the country's Muslims have converted to the orthodox Malaysian sect. Also known as al-Arqam, the evangelizing group was banned from Malaysia in 1994, where it was a key supporter of the Parti Islam SeMalayasia, an Islamic party that wants to institute Sharia law there. According to Muslim officials, nearly 80 Cham students a year study in Pakistani and Middle Eastern madrassas and approximately 400 a year go to Islamic schools in Malaysia. These students return home "filled with fire," Cham respondents told Blengsli.






There is one other element that may help push the Cham toward their fundamentalist brethren: the very government crackdown that was intended to protect them from terrorist infiltration. Back at the al-Mukara school, more than a year after the raid, villagers are still upset. Many find the government's claims against the school hard to believe. They point to the fact that the four suspects have been detained for longer than the six months allowed under Cambodia's constitution, and the fact that the government is now calling for assistance from U.S. intelligence to help make a case against the men. According to Hassan Kasem, a Cambodian Cham who immigrated to the United States, these local disturbances and the news of ongoing bloodshed in Iraq have raised doubts among Muslims in Cambodia about whether the war on terrorism is being fought justly in Cambodia and abroad.






The government account of the arrests goes like this: For more than a year beforehand, the Cambodian government had been working with the FBI on tracking the Cambodian office of the Saudi-based Om al-Qura Foundation, which headed the school, according to General Sok Phal, chief of Cambodia's intelligence and security agencies. Sok argues that the evidence was irrefutable: Money sent from Saudi Arabia to sustain the school was being used to conduct Jemaah Islamiyah support activities, like buying false passports and documents for suspected terrorists. Other intelligence sources indicated that the money was being disbursed to Jemaah Islamiyah and al-Qaeda through Om al-Qura channels -- $10,000 wire transfers would appear in the school's Cambodian bank account on a monthly basis, only to disappear shortly thereafter.






Acting on this information, on May 28, 2003, Cambodian forces arrested an Egyptian and two Thai Muslims affiliated with al-Mukara. They then deported 28 al-Mukara teachers -- from countries including Nigeria, Pakistan, Sudan, Thailand, Yemen, and Egypt -- along with their 22 dependents. On June 12, authorities apprehended a Cambodian, Sman Ismael, who had studied for three years at an Islamic school in southern Thailand, where he allegedly fell under the sway of the Dakwah sect. A fifth suspect remained at large, but was added to the list to be tried in absentia. They were accused of shuttling money from a Saudi-based foundation to Jemaah Islamiyah, procuring $50,000 to launch strikes against U.S. interests in Cambodia, and planning a major offensive in advance of the Association of Southeast Asian Nations (ASEAN) meeting in June 2003, when 23 heads of state, including Colin Powell, gathered in Phnom Penh.






What happened next seemed to confirm the Cambodian government's suspicions, according to Sok. Information gleaned from detainees' interrogation sessions led to the August 11 arrest of Riduan Isamuddin, better known as Hambali, Osama bin Laden's chief operative in Southeast Asia. Hambali had lived in Cambodia from September 2002 to March 2003, and after his arrest in Thailand, he revealed Jemaah Islamiyah's intention to bomb the U.S. Embassy in Phnom Penh along with other Western targets throughout Southeast Asia, according to Sok. Also damning was the discovery that Sman Ismael had arranged for his sister to marry a man named Ibrahim, identified as one of Hambali's steadfast companions during Hambali's time in Cambodia. This move is in keeping with Jemaah Islamiyah tactics, according to an International Crisis Group report titled "Jemaah Islamiyah in Southeast Asia," which argues that educational systems and strategic marriages have become key tools in bolstering the group's membership and transmitting its jihadist ideology.






Still, Ahmed Yahya scoffs at the allegations. "They are 100-percent innocent," the opposition-party politician declares over the phone. The only thing they were guilty of was running an influential organization that drew the envy of the prime minister's party, Yahya says, and their carefully timed pre–ASEAN arrests were nothing more than politically expedient gestures of goodwill toward the U.S. war on terrorism. Yahya claims that only one of the detainees, a staff member at the al-Mukara school, ever knew of Hambali's terrorist intentions in Cambodia -- and only accidentally. He says Hambali asked the al-Mukara staff member, named Azi, to hold on to a bag for him. When the Jemaah Islamiyah chief later asked Azi, a Thai, to send him money from the bag, Azi opened the luggage to discover several thousand dollars in cash along with three computer disks, one of which was labeled "Thai football." An avid sports fan, Azi ran the program on his computer and discovered that the disk contained diagrams and plans for explosives. Some time later, Hambali had a courier pick up the bag; Azi maintained his silence, says Yahya, out of fear.






Adding fuel to the Chams' doubts are international human-rights activists' concerns about the case's "irregularities," says Amnesty International's Daniel Alberman. "It's not clear that the Cambodian judiciary had done their homework and found out that there were charges to be laid against these people." In August, Bunna Oun, a Phnom Penh municipal judge, admitted, "We are lacking a lot of evidence. We are requesting the Cambodian authorities and the U.S. to provide us with further documents on the motives that this group has a terrorist network in Cambodia." And the longer they sit in jail untried, the more agitated the local population is likely to become. "If these people are left to linger in detention, it effectively undermines the whole case," says David Wright-Neville, an Australian expert on Southeast Asian terrorism and a former Australian intelligence officer. "It raises doubts, quite legitimately, if [the arrests] are simply politically or religiously motivated."






The fact that a much-needed resource was closed down in the process doesn't help, either. "They shouldn't have shut down the whole school," Kob Saleh, the chief of the Muslim Chrouy Metrey village across the street from al-Mukara, told me when I visited the school in October 2003. "There's a lack of human resources in Cambodia, and that hurt a lot of children."






Playing into the anger, too, is ongoing distrust of Prime Minister Hun Sen's controversial government. "Cambodia is a place where surveillance groups are involved in doing the regime's bidding," says Wright-Neville. Rumors flew around Chruoy Metrey, the Muslim village across the street from the school, and among other Chams that the prime minister's party had only shut down the school in order to gain control over it later, or to seize the school's valuable land. The United States and Hun Sen, remarked a number of Cham interviewees, perhaps amount to just one strongman helping another.






The U.S. Embassy has embarked upon projects to counterbalance these perceptions. In 2003, it worked with Cham nonprofits to extend educational campaigns on "democracy and human rights" to Muslim communities, according to an embassy spokeswoman. The United States Agency for International Development also started programs to increase community participation in shaping local education systems, which will hopefully give Chams and other minorities a greater voice in shaping curricula and schools to suit their needs.






While the assistance has been met with enthusiasm among Cham communities, there is still a long way to go to convince Muslims of the righteousness of the war on terrorism. "In the last 10 or 20 years, the embassy ignored our people. But now they want to help us," says Yahya, wryly. "A war to win the hearts and minds."






In a way, the Americans are in a footrace with internationalist Islamist groups, and officials wonder how long Cham communities can resist fundamentalist advances. "I can guarantee 100 percent that Cambodian Chams are not involved in terrorism now," Yahya told me by phone. But can he guarantee that Chams won't be drawn into fundamentalism in the future, with the temptations of aid and a worldwide brotherhood of Islam after years of isolation? Yahya pauses for a long time before answering. "No," he says finally. "I cannot."




Noy Thrupkaew is a Prospect senior correspondent. She reported this article while on a Pew International Journalism Fellowship.

bumiyang

Posted: 25 Feb 2011 03:13 AM PST

bumiyang


PRK Kerdau - Gendang Fitnah Sedang Dipalu???

Posted: 25 Feb 2011 12:30 AM PST

"Cina Islam" Calon Popular Pas Untuk PRU 13???

Posted: 24 Feb 2011 08:00 PM PST

Bukti Nik Aziz Tidak Pernah Mengkafirkan Umno???

Posted: 24 Feb 2011 04:46 PM PST

Ismail Sabri - Kerajaan Kekalkan Harga RON95 danDiesel. Boleh Percaya Ke?

Posted: 24 Feb 2011 06:00 AM PST

tunku

Posted: 25 Feb 2011 03:03 AM PST

tunku


DPM Wants Firm Action Against Hindraf

Posted: 24 Feb 2011 08:54 AM PST

CHANGLUN, Feb 24 (Bernama) -- Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin wants firm police action against a group calling itself Hindraf which is reported to be trying to hold a mass rally this Sunday.
He said that Hindraf, the Hindu Rights Action Force, had been banned and using or championing its name was in itself an offence.
"They (planners) know that they would need permission from the police (for such a rally)," he told reporters here.
Muhyiddin said it was up to police to "shape" the action to be taken, but they have to be firm against such activity as a rally by a banned organisation.
"If they act outside the law and disregard regulations, holding rallies and the like ... stern action should be taken," Muhyiddin said.
He added that any attempt to revive a banned organisation must be viewed seriously.
In KUALA LUMPUR, Police said the planned gathering did not have a permit.
Kuala Lumpur police in statement said an application for the permit filed at the Dang Wangi police station was turned down on security grounds.
The gathering could affect public order and cause traffic congestion, the statement said, adding that the organisers had been notified the the planned assembly was not approved.

tunku : we want the police to take action base on its law.do not give face to these group as they are a threat to national security.take serious action against them.we do not want these people to create tense in the country.

Sahabat-Gunung

Posted: 25 Feb 2011 01:34 AM PST

Sahabat-Gunung


Syed Ibra’ Proaktif Aktiviti Kemasyarakatan, DiSukai Belia, Peneroka Felda

Posted: 24 Feb 2011 05:36 PM PST

Sumber: 1Kerdau

Golongan belia dan peneroka di tiga tanah rancangan Felda dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau yakin calon Barisan Nasional (BN), Syed Ibrahim Syed Ahmad mampu menggalas tanggungjawab sebagai wakil rakyat di kawasan itu.

Keyakinan itu berasaskan kepada pengetahuan luas beliau dalam bidang agama dan sikap proaktifnya dalam aktiviti kemasyarakatan di kawasan tersebut.

Pengerusi Majlis Belia Felda Malaysia (MBFM) Jengka, Mohd. Nasaruddin Mohd. Nasir berkata, Syed Ibrahim mampu menarik golongan muda untuk menyokong BN pada pilihan raya akan datang.

"Generasi baru Felda yang pernah mendengar ceramah motivasi daripada Syed Ibrahim sangat teruja dengan pemilihan itu dan menganggapnya sebagai sangat tepat.

"Syed Ibrahim memiliki ciri-ciri kepemimpinan, bertanggungjawab dan sering mengadakan ceramah keagamaan kepada pelajar dan masyarakat," jelas beliau ketika mengulas pemilihan Syed Ibrahim sebagai calon BN bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Kerdau, semalam.

Pengumuman calon BN untuk PRK pada 6 Mac ini dilakukan oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Timbalan Pengerusi Majlis Belia Felda Jengka 22, Mohd. Shukri Hashim, 28, turut menyifatkan Syed Ibrahim sebagai individu terbaik yang dapat ditonjolkan dalam DUN itu.

"Selaku pemimpin belia di rancangan ini saya akan sentiasa bersama calon BN supaya dapat memberi perhatian yang baik terhadap pengundi," katanya.

Bagi seorang peneroka, Omar Ali Yaakob, 64, faktor calon yang digemari pengundi dapat memastikan majoriti undi yang diperoleh lebih besar berbanding Pilihan Raya Umum ke-12.

Seorang ahli Gerakan Persatuan Wanita (GPW) Jengka 22, Zuraida Ishak, 38, menyambut baik pemilihan Naib Ketua UMNO Bahagian Kuala Krau itu sebagai calon BN.

Menurutnya, Syed Ibrahim yang juga Pegawai Khas Agama kepada Menteri Besar Pahang merupakan seorang yang berpengetahuan luas dalam bidang agama, mudah mesra, ikhlas dan komited terhadap tugas.

Seorang peneroka Felda Jengka 25, Md. Nasir Ahmad, 49, memberitahu, pemilihan Syed Ibrahim sangat tepat malah, menepati suara akar umbi yang memerlukan beliau sebagai wakil rakyat kawasan itu.

"Peneroka Felda Jengka 25 yang rata-rata menyokong UMNO tiada masalah menyokong Syed Ibrahim bagi memastikan undi tertinggi diperoleh pemimpin UMNO," katanya.

Jangan Terpedaya Dengan Keghairahan Pembangkang Dekati Masyarakat Di Felda – Isa Samad

Posted: 24 Feb 2011 04:16 PM PST

Masyarakat peneroka kini perlu sedar keghairahan pemimpin pembangkang mendekati mereka selepas 50 tahun FELDA berkembang pesat dan maju adalah semata-mata bagi meraih undi.

Pembangkang tahu FELDA adalah kubu kuat UMNO dan Barisan Nasional (BN), oleh itu mereka ghairah mendekati peneroka dengan pelbagai isu direka dan dicipta bagi kurangkan keyakinan warga FELDA kepada kerajaan

Pengerusi FELDA, Tan Sri Isa Samad, berkata masyarakat peneroka mengetahui tindakan pembangkang itu hanya bersifat sementara dan bermusim terutama apabila tiba pilihan raya umum atau pun pilihan raya kecil.

"Selepas Pilihan Raya Umum 2008 lalu, bayang pembangkang pun kita tidak nampak di FELDA, tetapi apabila pilihan raya kecil mahu diadakan tidak lama lagi, baru sibuk hendak datang.

"Saya yakin selepas selesai saja pilihan raya kecil nanti, semua akan hilang dan yang tinggal nanti hanya ada pengurusan FELDA dan agensi kerajaan yang akan terus membela nasib peneroka," ujarnya kepada warga Felda Jengka 22, dalam siri lawatan Jalinan Mesra Felda.

"Saya yakin selepas selesai saja pilihan raya kecil nanti, semua akan hilang dan yang tinggal nanti hanya ada pengurusan FELDA dan agensi kerajaan yang akan terus membela nasib peneroka."

Beliau juga berharap warga FELDA tidak terpedaya dengan segala janji yang ditaburkan pembangkang seterusnya tertipu dengan taktik yang digunakan.

"Ada pihak luar sangat gemar mensensasikan pelbagai isu kecil dengan tujuan memburukkan pemimpin dan Felda yang banyak berjaya kepada warga peneroka. Apa sumbangan pembangkang terhadap peneroka selama ini?

Tidak seperti Datuk Seri Najib yang sudah melakukan banyak perkara bagi kemajuan FELDA sejak menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri lagi. Oleh itu , golongan peneroka tidak payah terpedaya dengan dakyah dan muslihat yang digunakan pembangkang yang menabur pelbagai janji manis kononnya bagi membela nasib peneroka kerana ia hanya dilakukan bagi meraih sokongan dan undi saja," katanya.

Rakyat Kerdau Dihidangkan 'Lauk Basi' oleh Pas Kerdau....

Posted: 24 Feb 2011 03:28 PM PST


2 kali mencuba nasib, 2 kali juga ditolak pengundi. Kini, calon 'Nasi Basi Pas Kerdau' sekali lagi dijadikan taruhan sekaligus menolak ramalan awal saya, bahawa Tuan Ibrahim Tuan Man dipertaruhkan untuk menentang Syed Ibra di DUN Kerdau, 6 Mac nie....

Ketua Penerangan PAS Pahang, Hassanuddin Salim, merupakan bekas calon bagi DUN Lanchang pada pilihan raya umum 2004 dan DUN Kerdau pada pilihan raya umum 2008.

Pencalonan Hassanudin dibuat oleh Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, di hadapan kira-kira 2,000 penyokong parti itu di Markas Induk PAS Kerdau di sini.

Dengan pencalonan Hassanuddin sebagai calon Pas nie, rakyat khususnya di Dun Kerdau dihidangkan 'lauk basi' oleh Pas....


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

PANEH MIANG

Posted: 25 Feb 2011 01:28 AM PST

PANEH MIANG


Jauhnya jarak minyak dari Kelantan...

Posted: 24 Feb 2011 07:22 PM PST


Jauh rupanya jarak pelantar petroleum dengan negeri Kelantan. 140km beza jaraknya (lebih 3 batu nautika) Dah masuk perairan antarabangsa tu. Sebab tu Kerajaan Malaysia 'terpaksa' bekerjasama dengan Kerajaan Thailand kerana sumber petroleum terletak di perairan antarabangsa. Patutlah Kelantan tak layak terima royalti. Khabarnya Kerajaan Persekutuan terpaksa sewa saluran paip milik Thailand untuk bawa hasil petroleum ke KB dan Kerteh kerana kos membuat saluran baru lebih mahal. Maka layak lagi ke Kerajaan Kelantan nak tuntut royalti? Atau selama ni Pas hanya nak jalan mudah untuk dapat duit...macam mereka selalu kutip derma lepas bagi ceramah tu. Dah ramai sangat penderma ceramah Pas kena tipu. Duit tak diaudit la katakan...



Sebab tak dapat tuntut royalti minyak dari Kerajaan Pusat, maka habis kayu balak dirobekkan di Kelantan. Husam pun kelihatan gembira bergambar dengan balak. Kena buat kajian negeri mana yang paling banyak keluarkan hasil balak setiap tahun. Kelantan bakal masuk senarai ke?



Sebab terlalu banyak balak yang di bawa keluar dari Lojing, sampai terbalik lori pengangkut. Sehari berapa tan balak tokey di Kelantan angkut keluar? Siapa yang kaya dengan komisen pengeluaran balak di Kelantan ni? Atau kerajaan Pas Kelantan saja buat-buat buta?

Sahlah...PAS TIPU U ALL!

HERO KECIK

Posted: 25 Feb 2011 01:28 AM PST

HERO KECIK


Cerdik Pun Tn Ibrahim Tn Man

Posted: 24 Feb 2011 09:32 AM PST


Calon PAS DUN Kerdau


Tn Ibrahim Tn Man yang dikatakan calon PAS yang akan bertanding kerusi DUN Kerdau tidak menjadi kenyataan, ada sebabnya?

Akhirnya diumumkan Hassanudin Salim calon PAS Kerusi DUN Kerdau oleh Datuk Nik Aziz Nik Mat di Kompleks PAS Kerdau.

Turut hadir bersama pemain luar dalam hujan yang renyai-renyai bg meramaikan dan menyesakkan jalan di situ timbalan presiden PAS Nasharuddin Mat Isa, timbalan presiden PKR Azmin Ali. Turut hadir YB Kepong.

Tak tahula apa percaturan PAS, meletakkan bekas calon yang kalah pada PRU 2008, adakah kerana Hassanudin dah tahu selok belok arae kerdau kerana dia pernah buat kerja2 raih undi dulu? atau PAS tahu yang PAS akan kalah? Baik PAS letak calon yang dah kalah, paling tidak sejarah cikgu Mala tak berulang? atau PAS TAKUT IMEJNYA TERCEMAR APABILA LETAK TN IBRAHIM TN MAN sebagai calon, kalau kalah hijau muka Tn Ibrahim sebagai pesuruhjaya PAS Pahang.

Takut kalah kepada Syed Ibrahim, takut nk bertanding... sanggup lepaskan kepada Hassnuddin.. Man tahu dapat undi simpati... dah berpenggal2 bertanding, tak menang2 gak.

Kita doakan agar Seluruh Pengikut dan Penyokong PAS mendapat hidayah dr Allah. Kita doakan agar Calon BN menang Pilihanraya DUN Kerdau.. amin....

Taipingmali (tm)

Posted: 25 Feb 2011 01:14 AM PST

Taipingmali (tm)


AHLI PAS JOM BELAJAR MATEMATIK

Posted: 24 Feb 2011 11:10 PM PST

Saifuddin perjelas MT Umno 30 alasan nafi hak mahasiswa berpolitik

Posted: 24 Feb 2011 10:36 PM PST

ALLAHHUAKBAR ! MELAYU BANGKIT DIPASIR SALAK

Posted: 24 Feb 2011 07:38 PM PST

Calon Pas ialah Penderhaka Bangsa dan Kufur Nikmat Allah

Posted: 24 Feb 2011 04:01 PM PST

Ternakan Madu Lebah

Posted: 24 Feb 2011 07:54 AM PST

Sikap Retorik, Hipokrit dan Penyelewengan Kerajaan Negeri Selangor

Posted: 24 Feb 2011 07:04 AM PST

DS SAIFUDDIN UPM 24.02.2011.wmv

Posted: 24 Feb 2011 07:01 AM PST

Anwar Pembunuh?

Posted: 24 Feb 2011 06:09 AM PST

Malaysia yang selamat

Posted: 24 Feb 2011 05:30 AM PST

Wali fasik

Posted: 24 Feb 2011 05:25 AM PST

Mohd Saiful antara individu dirakam CCTV kondominium.[BERNAMA]

Posted: 24 Feb 2011 05:12 AM PST

Produk berasaskan Getah dijangka akan naik harga

Posted: 24 Feb 2011 04:28 AM PST

PADAN MUKA PAS

Posted: 24 Feb 2011 03:46 AM PST

Alexa Ranking Petang Ini

Posted: 24 Feb 2011 02:09 AM PST

Kenyataan Ketua Pemuda Pas Pusat Nasarudin Hassan

Posted: 24 Feb 2011 01:50 AM PST

2011_02_23 Anwar komen mengenai Najib ke Turki

Posted: 24 Feb 2011 01:40 AM PST

PAPA GOMO

Posted: 25 Feb 2011 01:11 AM PST

PAPA GOMO


Di Mana Kak Wan & Azmin Ali Waktu Anwar Menutoh Shamsidar? - Ummi Hafilda

Posted: 24 Feb 2011 11:45 PM PST


Sejarah Tidak Boleh Di Lupakan




Ketepek Taik Lembu tu Jatuh atas muka Anwar Ibrahim.... ha ha ha

Gomo kagun dan amat tertarik dengan kenyataan Ummi Hafilda dalam sesi ceramahnya membongkarkan siapa Azmin Ali pasangan Berjubor Anwar Ibrahim.

Apa pun Gomo nak nyatakan di sini Ummi Hafilda lah yang sebenarnya telah memberikan maklumat yang Anwar Ibrahim adalah Dajal yang bertopengkan Manusia kepada Tun Dr Mahathir.

Siapa yang percaya waktu itu? Anwar Ibrahim yang Warak di lihat sungguh bersih dan suci murni pada pandangan mata kita semua malah Tun Mahathir yang menggangkat Anwar Ibrahim dalam masa yang singkat menjadikan Anwar Ibrahim Timbalan Perdana Menteri dan idola buat ahli UMNO.

Tun Mahathir sukar nak mempercayai kata kata Ummi Hafilda namun apabila di tunjukkan Bukti mengenai perlakuan Sumbang Anwar Ibrahim dan juga laporan penuh dari pihak Polis serta keterangan Saksi Saksi dan Mangsa Liwat barulah sedikit Tun Mahathir melihat kembali sejarah perilaku Sumbang timbalan Perdana Menterinya.

Akhirnya seperti yang kita tahu Anwar Ibrahim Jatuh bergolek apabila Kes Liwat nya di ketahui Umum. Itu lah Kuasa Allah SWT yang memberikan hidayah kepada Ummi Hafilda untuk berani menentang kemungkaran yang di lakukan Anwar Ibrahim.

Mujur Anwar Ibrahim tidak sempat menjadi Perdana Menteri jika beliau menjadi PM pasti Musibat Besar akan melanda Malaysia.

Apa pun Gomo masih menunggu tindakan dari Anwar Ibrahim dan juga Azmin Ali MENYAMAN Ummi Hafilda. Jangan tak saman pulak sedangkan Ummi sebut dengan jelas nama nama mereka ini. Video ini juga merupakan Bukti Kukuh buat Anwar Ibrahim MENYAMAN Ummi Hafilda.


Psssttt....Amacam??? Ada berani ke Anwar Ibrahim dan Azmin Ali?


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

MESTI TONTON - Tok Mat Beri Nasihat Kepada Pemimpin PAS

Posted: 24 Feb 2011 09:04 PM PST



Nah ambik kau Puak PAS yang Bingai lagi bangang!!!

mantap dan memang Pedas apa yang di katakan oleh Dato Ahmad Maslan Ketua Penerangan UMNO dalam memberikan nasihat kepada Puak PAS yang kononya cuba merayu undi di PRK Merlimau.

Psssttt......Ha ha ha.... Memang Steady Tok Mat kita, amacam puak PAS?


DAP ANTI ISLAMPAS ITU MELAYUUMNO ITU ISLAMANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Rakaman CCTV Memaparkan Anwar Ibrahim Sedang Mengesel Kemaluan Nya Pada Punggung Saiful Bukhari

Posted: 24 Feb 2011 06:00 PM PST



Rakaman CCTV...Yahoo......Gomo suka part ni, memang suka sangat!! he he he.

Kenapa Gomo suka bila perbicaraan kes Liwat Anwar Ibrahim ini akan menayangkan Rakaman Tertutup CCTV di Kondo tempat kejadian liwat berlaku? Sebab nya adalah kerana di dalam rakaman CCTV tersebut jelas terpapar wajah Anwar Ibrahim yang sedang mengosok gosok belakang Saiful Bukhari.

Ops, jangan kata Gomo reka cerita kerana anda semua pun tak tengok lagi rakaman CCTV tersebut malah kita semua di larang melihat bukti tersebut sewaktu Rakaman CCTV tersebut di mainkan di Mahkamah kerana pada waktu itu Anwar Ibrahim pinta PERBICARAAN TERTUTUP.

Tak sabar rasanya nak minta pihak mahkamah Mendedahkan Video rakaman CCTV tersebut kepada Rakyat Malaysia. Biar semua rakyat lihat Video rakaman tersebut dan boleh pakat nilai sendiri.

Errr Boleh tak kalau Puak Pakatan Haramjadah pinta Karpal Singh untuk meminta Mahkamah Video tersebut di sebarkan kepada Khalayak ramai? Karpal Singh peguambela Anwar Ibrahim dan demi membersihkan nama Anwar Ibrahim Gomo rasa memang sesuai lah jika Karpal Dedahkan Video rakaman CCTV tu membuktikan Anwar Ibrahim tidak ada dalam rakaman tersebut.

Amacam???


Psssttt....Bukan main sedap Anwar Brahim mengosok belakang Saiful, Celako betul!!!


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Pelajar Merusuh Di UPM, Saifudin Abdullah Terlibat!!!

Posted: 24 Feb 2011 06:31 AM PST




Tak sudah sudah budaya samseng yang di bawa oleh Pakatan pembangkang ini. Sudah lah di tiap Pilihanraya mereka puak Pakatan ini akan berlagak samseng dengan tindakan Biadap nya malah sekarang ke Pusat Pengajian Tinggi juga budaya samseng yang di bawa pakatan pembangkang ini menular.

Memang bangsat depa puak Pakatan Haramjadah ni, tak reti langsung nak menghormati Demokrasi yang ada dalam Malaysia.

Lihat sahaja Gambar di atas yang jelas menunjukkan sikap Pelajar Pro Mahasiswa yang menghancurkan Pintu Kaca dalam UPM. Satu tindakan yang ganas yang boleh menjejaskan Keselamatan para pelajar yang lain dalam UPM.

Artikel berhubung Insiden Amukan ini sila Layari Blogg SARMAS KLIK DI SINI

Gomo juga nak tegur kreabiliti Dato Saifudin Abdullah yang mana di lihat Pro kepada Pembangkang yang membuka ruang dan peluang buat mereka ini bertindak Agresif dan menidakkan Proses Demokrasi.


Berundur Lah Dari jawatan Yang Di Sandang

Rakan Blogger GAP ada mengulas mengenai Perilaku Saifudin Abdullah ini yang keterlaluan seolah dah Cium Mulut dengan Pembangkang KLIK DI SINI.


Macam macam hal yang berlaku sekarang ini dan ingatlah kita semua, hal ini adalah berpunca dari Anwar Ibrahim. Kerana Anwar Babi ini lah kita Rakyat Malaysia menjadi huru hara dan Politik yang tak berkesudahan.


Psssttt....Saifudin Abdullah Harus Letak Jawatan!!!


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Saksi Liwat Rashid Othman DI Bunuh Kerana DNA Identity Lelaki Y?

Posted: 24 Feb 2011 02:35 AM PST




Semalam Gomo keluarkan sedutan isu kehilangan Rashid Othman yang hilang yang besar kemungkinan telah di lenyapkan oleh Anwar Ibrahim. Hari ini Blogg Anwar Pembohong sekali lagi mendedahkan mengapa Anwar Brahim beriya Iya ingin menghapuskan Rashid Othman.

Rashid Othman DNA Identity Lelaki Y???

KLIK DI SINI ARTIKEL PENUH



Psssttt..... Gila lah Nuar Berahi ni....


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

The Unspinners

Posted: 24 Feb 2011 11:37 PM PST

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 24 Feb 2011 11:35 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


Roadshow SSDE 3 - KHALID DERHAKA. Hari Ini.

Posted: 24 Feb 2011 07:30 PM PST


Roadshow SSDE Dun Lembah Jaya, Ampang – Khalid Derhaka

25 Feb 2011, Jumaat, 9 mlm,
Dewan Org Ramai, Kg Dato Mufti Suib (Kg Tengah),
Ampang, Selangor,

Penceramah -
YB Datuk Satim Diman (Adun Sri Serdang)
Ungku Saleh Ungku Jamal (Ketua Pemuda UMNO Selangor),
Ustaz Ahmad Najib (bekas YDP Pas kaw Gombak)
Ustaz Ruslan Kassim (bekas Ketua Penerangan PKR)

Roadshow SSDE Dun Kota Anggerik, Shah Alam – Khalid Derhaka
25 Feb 2011, Jumaat, 9 mlm,
Perkarangan Dewan Tabika Kemas, Jalan Serdang 18/15C, Sek 18, Shah Alam.

Penceramah -
Yb Sen Ezam Md Nor (Ahli Dewan Negara)
Sdri Umi Hafilda (Aktivist Masyarakat)
Sdra Abd Ghani Haron (Bekas EXCO AMK)

Roadshow SSDE Dun Dusun Tua, Hulu Langat - Khalid Derhaka
25 Feb 2011, Jumaat, 9 malam
Batu 13, Kg Pak Chat, Hulu Langat.

Penceramah -
Ust Mohd Noor Deris,
Ust Redzuan Tee Abdullah,
Ust Zulkifli Mohamad.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 24 Feb 2011 11:33 PM PST

My Longest Yard

Posted: 24 Feb 2011 11:24 PM PST

My Longest Yard


Imej Anwar, Saiful dirakam CCTV. OMG !!

Posted: 24 Feb 2011 06:25 PM PST


Semalam di mahkamah, visual rakaman kamera litar tertutup (CCTV) telah dipertontonkan. Antara fakta yang diperolehi adalah :

1. Sebanyak tujuh buah kenderaan dilihat memasuki dan keluar dari kawasan kondominium mewah di Bukit Damansara antara pukul 12 tengah hari dan lima petang, 26 Jun 2008.

2. Beberapa individu yang menaiki kenderaan tersebut turut dikenal pasti oleh saksi pendakwa kelapan, Asisten Supritendan (ASP) Fauziah Che Mat, 47, menuju ke tingkat lima bangunan itu.

3. Salah satu imej lelaki yang dilihat memegang beg berwarna gelap dan beg plastik putih dalam rakaman tersebut kelihatan seperti Datuk Seri Anwar Ibrahim.

4. Rakaman berkenaan turut memaparkan visual kenderaan yang dipandu oleh pengadu, Mohd. Saiful Bukhari Azlan dan kelibat pemuda itu keluar masuk lif di kondominium tersebut.

Mari kita tanya keluarga Anwar Ibrahim. Dimanakah beliau pada 26 Jun 2008?

Wan Azizah jawab ... "Dia mempunyai mesyuarat itu...errrr" (Video: Saat ke 11)

Nurul Izzah pula memberitahu ... "Dia bersama kami.." (Video: Saat ke 17)


Belantan

Posted: 24 Feb 2011 11:20 PM PST

Belantan


MB Khalid dan Setpol Faekah panik : Bukti diserah kepada SPRM!

Posted: 24 Feb 2011 04:27 PM PST

Pergerakan Pemuda UMNO negeri dan Gagasan Antipenyelewengan Selangor (GAPS) hari ini menyerahkan bukti penyelewengan terbaru yang didakwa dilakukan kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Ia membabitkan perbelanjaan sebanyak RM80,500 yang dikeluarkan oleh kerajaan negeri bagi membiayai 100 bilik hotel untuk para perwakilan Kongres PKR di Petaling Jaya pada 26 hingga 28 November tahun lalu.

Dua pertubuhan tersebut juga menyerahkan beberapa dokumen berkaitan sebagai bukti antara lainnya dokumen yang menggunakan kepala surat Perbadanan Menteri Besar (MBI) kepada sebuah hotel, bil, invois dan resit rasmi pembayaran bilik hotel itu.

Ketua Pemuda UMNO Selangor, Engku Salleh Engku Jamal berkata, ini bukan kali pertama penyalahgunaan wang rakyat dilakukan oleh kerajaan negeri bagi tujuan kepentingan parti.

"Kini sekali lagi mereka menggunakan wang rakyat untuk membiayai penginapan perwakilan PKR menerusi MBI yang jelas sebagai satu bentuk penyelewengan dan penyalahgunaan kuasa.

"Jadi hari ini kami membuat laporan dan menyerahkan bukti yang ada kepada SPRM agar ia dapat disiasat bagi membolehkan mereka yang bertanggungjawab diambil tindakan," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita sebelum membuat laporan kepada SPRM di Wisma Perbadanan Kemajuan Pertanian Selangor (PKPS), di sini hari ini.

Engku Salleh mendakwa penyelewengan itu dilakukan tanpa rasa bersalah oleh pentadbiran Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

"Sebelum ini harta rakyat telah difaraidkan kepada penyamun-penyamun pasir dalam isu skandal pasir negeri dan kemudian ratusan ribu ringgit lagi dibelanjakan untuk membela Ahli Dewan Undangan (ADUN) Sri Muda, Shuhaimi Shafiei yang kini berdepan dengan dakwaan menghasut," katanya.

Menurutnya, Pemuda UMNO dan GAPS kesal dengan tindakan Abdul Khalid yang membenarkan wang rakyat digunakan untuk kepentingan parti.

Sehubungan itu beliau menggesa, Abdul Khalid dan Penasihat Ekonomi Selangor, Datuk Seri Anwar Ibrahim meletak jawatan segera atas kegagalan mereka menunaikan tanggungjawab dan amanah kepada rakyat.

Tambah beliau, Pemuda UMNO dan GAPS akan terus mendedahkan penyelewengan yang dilakukan kerajaan PKR negeri agar rakyat boleh menilai dan tidak tertipu dengan janji manis mereka sebelum ini.

Ditanya bagaimana Pemuda UMNO dan GAPS memperoleh bukti-bukti tersebut, Engku Salleh berkata, dokumen-dokumen tersebut dihantar oleh orang tidak dikenali ke pejabat mereka.

Selepas sidang akhbar, Engku Salleh dan Pengerusi GAPS, Hamidzun Khairuddin serta beberapa anggota pertubuhan tersebut kemudian menaiki lif menuju pejabat SPRM yang terletak di tingkat 7 wisma berkenaan kira-kira pukul 11.30 pagi.- UM.

Suara Politik
Taminsari

Panglima Perang Cyber

Posted: 24 Feb 2011 11:12 PM PST

Panglima Perang Cyber


Video Mufti Perak Dituduh Pembohong - Sesat Perlu Taubat - Anjing Kerajaan Oleh Pakatan Haram !!!

Posted: 24 Feb 2011 07:45 PM PST

Posted: 24 Feb 2011 07:06 PM PST

g a R a m a N i s

Posted: 24 Feb 2011 11:10 PM PST

g a R a m a N i s


Merlimau: Nik Aziz Restu Calon Merokok.

Posted: 24 Feb 2011 09:55 PM PST

Ulang semula apa yang dikatakan Nik Aziz menjelang PRK Galas. Itulah bila kata pada budak-budak PAS depa ini munafik ala-ala anarkis depa marah.
Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, antara kriteria calon PAS bertanding kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas adalah kalangan mereka yang diterima penduduk seperti tidak merokok, tidak meninggalkan solat dan tidak pernah berpoya dengan perempuan.

"Kalau merokok saya memang tidak boleh terima untuk jadi calon," kata Nik Aziz.

"Itu kena bagi tau awal-awal kerana merokok ini boleh merosakkan segala-galanya dan tidak ada doktor baik Islam atau kafir mengatakan rokok ini baik.
Nauzubillah

Ini sikap orang munafik. Macam itu standard PAS, menipu adalah untuk kepentingan diri sendiri. Asal boleh semua mahu dilanggar. PAS tak tahukah Allah tak suka orang munafik.

Tapi sebelum Yuhaizad Abdullah diumum calon untuk bawa cabaran PAS di Merlimau, adakah pemimpin PAS membisik ke telinga Nik Aziz calon ini kuat merokok?


For sure tiada....

Sapa-sapa yang boleh snap gambaq calon tengah merokok lepas pekena asam pedas kat Umbai atau pekena Nasi Lemak Kukus Ayam Goreng  kat Din Corner Jasin dah kira bagus untuk spin kemunafikan perjuangan PAS.

oyabun

Posted: 24 Feb 2011 11:09 PM PST

oyabun


Mungkin ada yang tahu punca kematian Beng Hock?

Posted: 24 Feb 2011 07:22 AM PST

Tindakan Karpal Singh dan anaknya Gobind Singh Deo menarik diri daripada menyertai prosiding Suruhanjaya Untuk Menyiasat Kematian Teoh Beng Hock menunjukkan para pemimpin DAP seperti mengetahui kejadian sebenar yang menimpa bekas setiausaha politik Exco Selangor itu.

Ahli Parlimen Wangsa Maju, Wee Choo Keong berkata, jika mereka tidak tahu, sudah pasti Karpal dan Gobind akan bersama-sama membantu suruhanjaya tersebut mencari kebenaran terutama mencari punca sebenar kematian mendiang.

"Saya ada maklumat yang mengatakan Karpal dan Gobind serta pemimpin-pemimpin DAP yang lain mengetahui kejadian sebenar yang berlaku ke atas Beng Hock. Maklumat ini, saya peroleh daripada sumber dalaman DAP sendiri.

"Atas sebab itu Karpal dan Gobind mengambil keputusan menarik diri. Maklumat ini saya difahamkan masih belum diketahui oleh keluarga mendiang,'' katanya di pejabat konsensus bebas di sini hari ini.

Beliau mengulas penarikan diri Karpal dan Gobind sebagai peguam keluarga mendiang daripada menyertai prosiding Suruhanjaya Untuk Menyiasat Kematian Teoh Beng Hock pada 16 Februari lalu.

Karpal memaklumkan pendirian itu selepas permohonan pihaknya agar Tan Sri James Foong Cheng Yuen menarik diri sebagai pengerusi suruhanjaya serta permohonan penangguhan prosiding ditolak.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ketika mengulas isu tersebut berkata, pemulauan terhadap prosiding suruhanjaya berkenaan sebagai satu agenda politik bagi tujuan menjadikannya isu dalam Pilihan Raya Umum ke-13 yang akan datang.

Sementara itu, Choo Keong meminta semua pihak sedar bahawa dalam kes Beng Hock ia bukan sahaja melibatkan kepentingan keluarga mendiang malah membabitkan kepentingan rakyat secara keseluruhan.

"Matlamat penubuhan suruhanjaya ini sudah cukup jelas iaitu selain mencari punca sebenar kematian Beng Hock mereka juga melihat secara terperinci cara penyiasatan yang dilakukan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

"Inilah ditunggu-tunggu oleh rakyat kerana kes Beng Hock melibatkan SPRM. Adakah benar SPRM turut terbabit dalam isu kematian tersebut? Inilah peranan suruhanjaya, mereka mahu mencari kebenaran,'' katanya.

Wasabi Oyabun..

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 24 Feb 2011 09:37 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Keputusan Penuh Pilihanraya Kampus: Pro Pelajar 17, Pro Militan 3

Posted: 24 Feb 2011 05:00 PM PST


Pilihan raya kampus di UNIMAP telah berakhir pada 24 Februari 2011 dengan menyaksikan kumpulan pro pelajar menyapu bersih kesemua 19 kerusi yang dipertandingkan. Elemen Pro M ditolak secara total di UNIMAP. Dengan berakhirnya pilihan raya di UNIMAP maka berakhirlah musim PRK (pilihan raya kampus) bagi sesi 2011 dengan keputusan 17 bagi pro pelajar dan 3 bagi Pro M yang hanya berjaya menguasai (UM, UKM dan UIA).

Secara keseluruhan, daripada sejumlah 602 kerusi yang dipertandingkan, kumpulan pro pelajar masih lagi menguasai 70% daripada jumlah kerusi Majlis Perwakilan Pelajar di seluruh negara. Pro M hanya kuasai 26.07% sahaja dan selebihnya adalah daripada calon bebas. Banyak versi keputusan pilihan raya kampus telah dimanipulasikan oleh media-media pembangkang untuk menunjukkan sesuatu kampus telah dikuasai mereka.

Realitinya, hanya di tiga IPT sahaja pembangkang kuasai, majoriti yang lain masih lagi cintakan demokrasi cara pelajar. Majoriti menolak cara politik kotor, politik kasar, politik melampau dan ganas di IPT yang cuba dibawakan oleh kumpulan Pro M. Selamat bertugas pada semua ahli Majlis Perwakilan Pelajar seluruh negara. Ingat tempoh ini hanya setahun sahaja sebelum pilihan raya kampus diadakan sekali lagi. Bila majoriti menang, itulah manifestasi demokrasi yang sebenar.

AMK Pertahankan Keganasan Kumpulan Pro Militan di UPM

Posted: 24 Feb 2011 07:25 AM PST

Pengarahnya, Mohd Saifullah Mohd Zulkifli berkata, pihaknya kesal dengan insiden-insiden yang berlaku itu dan mendesak pihak berkenaan supaya tidak memecahbelahkan kesatuan mahasiswa dengan label politik melampau seperti pro-pembangkang dan pro-kerajaan (baca sini)."Ini akhirnya akan membawa masuk budaya politik kotor seperti yang biasa diamalkan oleh parti pemerintah dengan budaya politik ugut, politik wang dan politik takut," kata Mohd Saifullah. Bukankah budaya politik kotor yang dibawa oleh Pro M bila mencederakan orang dan memecahkan pintu pejabat HEP?

Tindakan AMK mempertahankan kumpulan Pro M (Militan) yang bertindak ganas di UM dan UPM ini membuktikan bahawa AMK bukanlah parti yang memperjuangkan keadilan yang sebenar. AMK menjustifikan social justice mengikut selera parti semata-mata. Kenyataan terbuka AMK ini membuktikan bahawa kehadiran Chegu Bard ketika penamaan calon di UM pada 17 Februari 2011 membawa "kematangan baru" di hadapan "pintu".



Siapa yang ajar budaya rempit di IPT? Video ini berlaku ketika pilihan raya kampus di UKM di mana pelajar-pelajar GMUKM yang pro pembangkang menyerang kubu kuat pelajar kerajaan di Kolej Burhanuddin Helmi. Dulu serang kolej sahaja, kepung pejabat TNC HEP pada tahun lepas, tahun ini lagi melampau sampai pecahkan pintu dan cederakan anggota keselamatan. Bukankah ini tindakan seorang pengganas? Siapa yang ajar mereka jadi melampau begitu?

Politik parti pembangkang bukanlah bersandar pada kebenaran, mereka memutar belitkan cerita di UPM untuk menuduh anggota keselamatan itu sebagai ganas (baca sini). Sewajarnya, kumpulan Pro Militan yang terbabit boleh disaman oleh dua anggota keselamatan yang cedera teruk dirempuh oleh pelajar terbabit. Politik pelampau ini sepatutnya dikritik oleh mana-mana pihak tidak kira kerajaan atau pembangkang, tetapi di Malaysia pihak pembangkang masih lagi kurang cerdik bila tetap membela benda yang sudah terang lagi bersuluh adalah salah. Campur tangan PAS dan AMK terutama dalam kes di UPM ini nampaknya semakin jelas jalur jaringannya.

Saifuddin Gelar HEP "Mubarak Kecil"?

Posted: 24 Feb 2011 04:10 AM PST

Saifuddin Abdullah (Timbalan Menteri Pengajian Tinggi) menyatakan dalam Malaysiakini beliau hanya memberi pandangan kepada pihak UPM mengenai jalan terbaik untuk menangani isu bukan mengarahkan pihak universiti tersebut untuk kekalkan status calon-calon Pro Mahasiswa. Benarkah Saiffudin tidak mempengaruhi langsung keputusan HEP di UPM?

Dalam page facebook, Saifuddin menulis entri "UPM diarah kekalkan status calon MPP, jangan sampai dilabel macam Burma" pada 23 Februari 2011. Ayat diarah tersebut memang jelas tertulis dalam page facebook Saifuddin sendiri. Mengapa hendak nafikan lagi? Akuilah bahawa beliau perlu bertanggungjawab sepenuhnya kes pecah pintu di UPM.


Dalam demonstrasi pada 23 Februari 2011, pelajar pelajar Pro Militan menjerit jerit "kita mesti tiru semangat pemuda-pemuda di Dataran Tahrir" pekik mereka sebelum merempuh unit keselamatan kampus hingga pecah pintu kaca. Inspirasi daripada mana pekikan tersebut? Pertama mungkin hadir secara tidak lansung daripada demonstrasi di Mesir. Kedua, mungkin juga berpunca daripada gelaran "mubarak kecil" yang ditulis dalam page facebook Saifuddin pada 20 Februari 2011.

"Mubarak kecil" dirujuk oleh Saifuddin kepada HEP nampaknya yang menghalang pelajar kononnya. Jika tidak berpihak dan memperjuangkan kebenaran, mengapa Saifuddin tidak mengecam pelajar Pro Militan yang merempuh pintu pejabat TNC HEP UM hingga pecah pada 17 Februari 2011? Akibat gelaran tersebut, pelajar pelajar Pro Militan terus menjadi taksub dan hilang akal hingga mengulangi sekali lagi perbuatan merempuh pintu di UPM pada 23 Februari 2011. Saifuddin perlu bertanggungjawab sepenuhnya. Tidak perlu berdalih dalih lagi. Di mana pembelaan sewajarnya pada unit keselamatan yang dikasari di UM dan UPM? Mereka juga manusia yang ada perasaan dan hak asasi. Lagi pendedahan tentang Saifuddin di sini.