Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Selasa, 15 Mac 2011 at 1:20 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


waadat

Posted: 15 Mar 2011 01:18 PM PDT

waadat


Logi nukleur meletup lagi, radiasi meningkat

Posted: 14 Mar 2011 08:00 PM PDT

Malam tadi Demang siarkan kisah Syeikh, Anwari, dan Kuda Ajaib. Bagi yang belum membacanya sila klik sini.

Sementera itu berita terbaru di Jepun, logi nuklear Fukushima telah meletup untuk kali ketiga pagi tadi. Tahap radiasi di udara dilaporkan meningkat empat kali ganda.

Bersyukurlah kita di bumi Malaysia.

Jom sambung kisah Kuda Ajaib tadi.

THE FLYING KICK

Posted: 15 Mar 2011 01:14 PM PDT

DIMENSI

Posted: 15 Mar 2011 11:46 AM PDT

DIMENSI


Johor: kubu yang bakal terlepas ke tangan pembangkang

Posted: 15 Mar 2011 06:10 AM PDT


Johor kubu tradisi UMNO?..Jangan harap la kalau orang UMNO sendiri sanggup 'membunuh' parti keramat orang melayu. Aku agak terkejut dengan pendedahan dari rakan blogger brader Mctheory yang telah berjaya menghidu bau2 pekong dan nanah di selatan tanah air (Johor!..tempat aku ler tuh).

Sape sangka ingatkan panas hingga ke petang. rupenya ribut petir siap dengan guruh sabung meyabung menyerang UMNO di Negeri Johor. Tak di nafikan semakin dekat dengan pru13 semakin membuatkan UMNO di Johor tak lekang dengan isu panas yang menyelubunginya.

Tak sangka air yang nampak tenang di atas tapi berarus kuat di dasarnya. UMNO Johor juga tak terlepas dengan isu2 panas yang melibatkan adun2 Kota Tinggi, kawasan yang di anggap begitu kebal bagi UMNO. Sikap berpuak2 melanda sesama mereka. Di fahamkan isu pengagihan peruntukan banjir mencetuskan perbalahan yang serius antara ahli parlimen dan adun.

Sepatutnya sebarang perselisihan faham perlu di tangani dengan baik. Lebih2 lagi kita akan menghadapi PRU13. Mereka2 yang terbabit perlu memikirkan semula status kebal yang selama ini menjadi kebanggaan mereka sekiranya mereka berterusan bersikap sedemikian rupa. Pihak musuh sudah tentu mengambil peluang untuk 'masuk jarum' dan seterusnya memanipulasi kelemahan UMNO akibat kegelojohan sendiri.

Kepada menteri besar, di harapkan dapat berbuat sesuatu sebelum keadaan bertambah parah. Perhatilah diri di cermin dan pandang2 lah orang di bawah. Jangan bersikap sambil lewa. Ingat..Biar sekebal mana pun kubu yang di bina, sekali retak di dalam bisa merebak, sekaligus roboh la dia!

DNA: PASngok mengaku Anuwar takde telow

Posted: 14 Mar 2011 05:30 PM PDT

halamakk..pencacai aku sendiri pun lawan tokey lakk..mane aku lari nih?

Di bawah ni satu artikel yang di siarkan di dalam portal Harrkkkharkkhptuihhh berhubung tindakan rakyat membuat demo aman mendesak anuwar memberikan sampel DNAnya.

Maruah reformasi tercabar
Aktivis Jalan TAR
Saya amat kesal dengan tindakan musuh-musuh Anwar Ibrahim yang mempolitikkan kes mahkamah yang sedang berlangsung. Beberapa demonstrasi telah dianjurkan di Petaling Jaya, Pulau Pinang dan Ipoh seolah-olah Anwar telah didapati bersalah oleh mahkamah. Walhal, mahkamah hanya menolak bahan-bahan bukti yang diperolehi secara tidak sah.

Sebagai seorang pendokong Reformasi tegar, saya yakin penuh Anwar ialah mangsa konspirasi politik. Pemimpin-pemimpin UMNO gentar dengan Anwar Ibrahim lalu terpaksa memfitnahkan beliau. Mereka berharap dengan menghumban Anwar ke penjara, gerakan Reformasi akan hilang taring.

Justeru itu, saya menyeru kepada Anwar untuk mengambil tindakan tegas supaya serangan-serangan musuh politik ini dapat ditangani. Anwar wajib menyerah sampel DNA untuk membuktikan beliau tidak bersalah. Saya percaya langkah tegas Anwar ini akan membuat musuh-musuh politik beliau mati akal.

Saya berkongsi kebimbangan Anwar yang bahan DNA tersebut mungkin akan dimanipulasikan. Untuk mengelakkan kemungkinan tersebut, saya mencadangkan ujian dan profiling sampel DNA itu dibuat secara profesional dan telus. Jika perlu, Majlis Peguam, Persatuan Perubatan Malaysia dan pakar-pakar genetik antarabangsa yang dilantik oleh Anwar akan menyelia proses tersebut.

Objektif memberi DNA hanya untuk mengenalpasti sama ada DNA lelaki Y yang dijumpai pada tubuh Saiful Bukhari Azlan padan dengan DNA Anwar Ibrahim. Walaupun jika ditakdirkan DNA-DNA itu padan, Anwar masih mempunyai ruang untuk mempertikai bagaimana air mani beliau diletakkan pada tubuh Saiful.

Anwar Ibrahim sebagai seorang pemimpin Anugerah Tuhan pasti prihatin yang serangan-serangan ini bukannya setakat peribadi beliau sahaja malah ditujukan kepada seluruh gerakan Reformasi. Bukan maruah Anwar Ibrahim sahaja yang tercabar tetapi kredibiliti semua Reformis juga tergugat. Anwar Ibrahim harus mengambil langkah berani dan bijak demi keutuhan gerakan Reformasi.

LAWAN TETAP LAWAN!!!

Walaupun sebelum ni hj hadi cuba pertahankan anuwar, PASngok terpaksa menyiarkan komen mat reformasi sebab diorang sendiri pun tak tahan dengan desakan rakyat yang mahukan kebenaran.

Ternyata PASngok tau penyakit orang kuat (menjubor) fuckatan ni cuma malu2 nak mengaku. Bila penyokong tegar sendiri pun mintak anuwar berikan sampel DNA nya...tunggu pe lagi nuar oiiii?? sahut ler cabaran atau lu bisa di panggil jantan gay dayus! kehkehkeh>:D

Rajahmas

Posted: 15 Mar 2011 11:35 AM PDT

Rajahmas


Isu DNA... alasan Anwar yang tidak musabah

Posted: 15 Mar 2011 07:49 AM PDT



Tidak faham apa masalah DNA yang disimpan samada dalam peti sejuk atau almari... Itu pun Anwar boleh jadikan alasan untuk tidak menyerahkan sampel DNAnya.  Kononnya DNA yang diambil daripada rektum Saiful dulu sudah rosak dan tercemar, tidak relevan untuk dibandingkan dengan DNA baru.

Satu alasan yang pelik. Kalaupun sampel DNA yang lama sudah rosak, tercemar ataupun bukan miliknya, bolehkah ia terbentuk sendiri menjadi DNA Anwar secara otomatik? Kalau tidak sepadan dengan sampel DNA Anwar yang baru, kenapa perlu takut?

Daripada sumpah muhabalah sampailah menyerahkan sampel DNA, Anwar terus berdolak dalih mengelak daripada membuktikan kebenaran. Semakin yakinlah rakyat bahawa dia memang pernah buat kerja terkutuk itu. Kata orang, berani kerana BENAR, takut kerana SALAH.

Blogger PKR Cobbold John jangan jadi tolol!

Posted: 15 Mar 2011 05:01 AM PDT

Pilihanraya Kecil Batang Ai telah lama berlalu. Kini menjelang Pilihanraya DUN Negeri, PKR semakin gelisah mencari isu untuk digunakan bagi menyerang Calon BN. Fitnah - Kita sudah sedia maklum inilah satu-satunya modal pembangkang tempatan PKR untuk berkempen kononnya mereka adalah yang 'terbaik' buat rakyat.

Blogger Cobbold John adalah antara ahli PKR yang bercita-cita ingin menjadi seorang wakil rakyat di Balai Ringin. Banyak usaha dilakukannya termasuklah membuat laporan SRPM di Sibu terhadap Ketua Menteri Sarawak satu ketika dulu untuk mendapatkan pujian rakyat dan ahli PKR lain. 

Bagaimanapun ketika pemilihan PKR negeri dia cuma mendapat undi 10 orang sahaja, terlalu jauh berbanding calon lain yang masing-masing mendapat sebanyak 84 undi dan 76 undi. Kenapa tidak ramai ahli PKR sendiri menyokongnya?

Buat Cobbold John, jika terfikir hendak bertanding sebagai wakil rakyat menentang YB Snowdan Lawan lebih baik lupakan niat anda. Tidak perlu bersusah payah menggunakan gambar ketika Pilihanraya Batang Ai kononnya BN mengamalkan rasuah untuk meraih undi. Jika sederet pemilik kedai boleh dibeli RM30, fikirkan di mana logiknya dakwaan anda?

Rajahmas bukan hendak memperbesar-besarkan cerita yang tiada asas dan bukti, tetapi sebagai renungan kita bersama bolehkan gambar ini dikaitkan bukti kejahatan BN membeli rakyat? Gambar wang RM30 dengan sampul yang diconteng-conteng? Begitu bodohkah BN?

Inilah hasil perbuatan fitnah pembangkang PKR Balai Ringin, Sri Aman di Batang Ai di blognya. Lihatlah sendiri...


Pemilik deretan kedai inilah kononnya didakwa menerima RM30
Ini ulasannya,

This was handed to us by a Voter at Lubok Antu on the eve of Polling Day for Batang Ai Buy Election

Same envelope given by an agent of Sarawak Barisan Nasional to a Voter operating from the only row of shophouses at Lubok Antu. Same money, same envelope and name of recepient which was blanked off by us. Dead man tell no tales, but this Voter is still alive and is a lovely young lady operating a thriving business at Lubok Antu who has been very kind to put us up at her house for free, despite SUPP pressing her to rent it to them for the Buy Election.

Sadly and disgustingly, Election Commission ignored our complaints saying this is not an offence. That Officer even have the cheek to tell us Pakatan Rakyat Sarawak can do the same if they have the money to give voters!
Without a level playing field, the ball is in your court to undertake your Citizen's Social Responsibility to spread the message of BERUBAHLAH!

Pesan rajahmas kepada CJL, BERUBAHLAH.... Jangan belajar cara kempen fitnah daripada PKR Selangor. Ini bukan cara untuk menunjukkan yang diri kita lebih bermoral.... Bukan budaya kita dayak Sarawak....

Zuraida Kamaruddin sudah berkempen PRN di Sarawak

Posted: 14 Mar 2011 05:15 PM PDT

Zuraida aktif hendak menggoncang BN Sarawak

PKR sudah memulakan kempen pilihanraya negeri Sarawak di Miri. Nampaknya MP Ampang, Zuraida Kamarudin bersungguh-sungguh berkempen dengan memulakan langkah untuk meraih sokongan penduduk Miri.

Kelibat Zulhaidah tidak kelihatan dalam rombongan MP daripada Semenanjung ini yang berkempen di kawasan yang hendak dipertandingkannya.

Dalam kempen itu Zuraida berjanji, sekiranya kerajaan Pakatan Rakyat (PR) ditubuhkan di Sarawak, pihaknya akan merealisasi pembaharuan dan perubahan dalam semua aspek pengurusan, ekonomi dan pendidikan dalam tempoh 100 hari.

Rombongan kempen juga menimbulkan persoalan di mana letaknya kesefahaman Pakatan Rakyat. Terlalu banyak aktiviti kempen dibuat PKR secara individu. Begitu juga janji yang ditaburkan setakat ini, hanya diputuskan oleh PKR sahaja. Bukankah Pakatan Rakyat Sarawak merangkumi 4 komponen, PKR, DAP, PAS dan juga SNAP?

Menurut Zuraida, PKR mempunyai rancangan untuk menaiktaraf Sayap Wanita PKR bagi membantu jentera parti itu secara menyeluruh di Miri. Banyak aktiviti kempen di Sarawak hanya melibatkan pergerakan wanita dan disertai oleh orang yang sama sahaja, sementara sayap AMKnya pula tiada pernah kelihatan…. Pandangan Rajahmas, tanpa wanita, PKR Sarawak tentu sunyi tanpa suara.

Miri adalah tumpuan sayap Wanita PKR. Komponen BN Sarawak juga harus memulakan langkah dalam meraih sokongan rakyat dari peringkat akar umbi. Jangan biarkan PKR mendahului dalam semua aktiviti kempen, sedangkan kita mempunyai banyak jentera parti di peringkat ranting. Buktikan Sarawak bukan untuk parti yang hanya aktif digerakkan oleh individu daripada Selangor sahaja.

PEJUANG BANGSA

Posted: 15 Mar 2011 11:13 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Anwar Ibrahim ketaq desakan rakyat tuntut serah DNA

Posted: 14 Mar 2011 08:14 PM PDT



ANWAR Ibrahim nampaknya  mengigil dan mengalih perhatian bagi   mengelak daripada menyahut cabaran  rakyat Malaysia yang di seluruh negara  yang mendesak beliau supaya menyerahkan sampel asid deoksiribonukleik (DNA) bagi merungkai siapa identiti lelaki 'Y' yang meliwat Mohd. Saiful Bukhari Azlan.

Seperti dijangka , pemimpin  yang digelarkan anugerah Tuhan  itu cuba mengalihkan desakan  yang disuarakan rakyat Malaysia melalui demonstrasi secara aman di seluruh negara semalam kepada isu yang tiada kaitan dengan kes liwatnya, iaitu kes pembunuhan model Mongolia, Altantuya Shariibu dan Datuk Seri Dr Rais Yatim .

Menurut sumber , Anwar dikatakan kelihatan sedikit menggigil ketika menerima asakan soalan oleh media dan sebaliknya mempersoal  pulak kenapa tidak didesak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Menteri Kabinetnya, Datuk Seri Dr. Rais Yatim menyerahkan DNA terlebih dahulu.

"Hendak mempermainkan isu ini, seolah-olah ada DNA dan saya takut hendak bagi DNA...Itu hanya helah politik jahat mereka, ini fitnah, khianat dan inilah mainan mereka yang akhirnya terpaksa bergantung di dubur orang lain untuk mengekalkan kuasa.

"Tapi kalau soal tuntutan (supaya diserahkan DNA), kenapa tidak buat tuntutan supaya Perdana Menteri bagi DNA, pasal apa tidak desak Rais serah DNA atas tuduhan yang dikaitkan dengan kes rogol pembantu rumahnya," katanya.


PB nak jawab mudah saja spin Anwar ini . Adakah Anwar boleh  bersumpah seperti mana DS Najib lakukan di Masjid Guar Perahu dahulu bahawa beliau tidak pernah mengenali Altantuya ?

Selain itu , Anwar juga tak berani jawab soalan pihak media mengenai buku bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad  yang menulis mengenai kegiatan seksnya dalam memoir A Doctor in the House: The Memoirs of Tun Dr Mahathir Mohamad.


"Itu saya jawab kemudian...Saya akan jawab kemudian. Saya sudah bincang tadi dengan pasukan peguam saya. Hari ini sudah terlalu banyak isu dan kita simpan perkara ini kemudian," katanya.


Macam ini kah pemimpin nak jadi Perdana Menteri Malaysia ??  BERANI KERANA BENAR !

PAS sokong Al Kitab Bible dalam Bahasa Melayu !

Posted: 14 Mar 2011 06:29 PM PDT

Akhirnya Parti  PAS telah sokong 100 %    penggunaan nama Allah  ALLAH, Malaikat, wahyu, Rasul, penggunaan nama Nabi-Nabi di dalam kitab bible versi Bahasa Melayu  bersama PKR dan DAP . 

Ini bermakna mereka sokong segala apa yang dipejuangkan Guan Eng , Elizabeth Wong dan Kit Siang yang begitu lantang pertikaikan tindakan kerajaan merampas kitab Bible ini .





Ini lah  Kitab Bible versi Bahasa Melayu yang PAS sokong sangat .. Bila tengok sahaja muka depan ini ,sesiapa pun tak perasan ianya sebuah kitab Bible . 

PAS tenyata sanggup gadaikan maruah dan kesucian Islam hanya semata-mata untuk menarik sokongan bukan Islam kepada Pakatan Haram mereka ini menjelang PRU Sarawak dan PRU 13 .

Lebih dangkal lagi , PAS marah kepada umat Islam yang begitu sensitif berkaitan penggunaan kalimah Allah  dalam kitab Bible versi Bahasa Melayu dan mereka sifatkan orang itu sebagai Rigid !


Timbalan Presiden PAS Nasharudin Mat Isa menyertai pemimpin-pemimpin bukan Islam dalam Pakatan Rakyat mengecam tindakan Kementerian Dalam Negeri menahan kitab Injil dalam Bahasa Malaysia sambil menegaskan penerbitan buku suci itu harus dihormati.

Ketika ditemui di bangunan Parlimen petang ini, Ahli Parlimen Bachok ini berkata, Islam mengiktiraf masyarakat Kristian di mana kitab Injil seharusnya dihormati dengan sewajarnya.Menurut beliau, kitab Injil seharusnya dihormati tidak kira bahasa ia diterbitkan.Katanya, beliau tahu bahawa kitab Injil juga wujud dalam tulisan Jawi, yang ada di negara ini pada masa sekarang.

"Ada banyak buku dalam pasaran, banyak buku Kristian ditulis dalam Bahasa Malaysia.

"Dan, jika ada yang tidak boleh baca dalam Bahasa Malaysia, mereka akan membaca dalam Bahasa Inggeris, jadi saya tidak melihat sebarang sebab mengapa Kitab Injil harus ditahan," katanya.

Malah, Nasharudin juga menolak kebimbangan bahawa kitab Injil akan mendorong umat Islam menganut Kristian atas alasan bahawa mereka sebenarnya kuat akidah.Katanya, setiap orang mempunyai hak untuk mengamalkan kepercayaan masing-masing.

Nasharudin juga berkata, sensitiviti isu itu berkaitan dengan penggunaan kalimah "Allah" oleh bukan Islam yang beliau sifatkan sebagai sesuatu yang "rigid."

"Kemungkinan ia adalah disebabkan tafsiran yang terlalu rigid mengenai kalimah Allah yang menyebabkan isu ini. Tetapi, penahanan satu buku hanya kerana ia dalam Bahasa Malaysia, beranggapan bahawa ia mungkin menyebabkan penyebaran agama Kristian,"



Ikut pandangan oleh YB Zul Nordin berhubung isu  Al Kitab @ Bible versi Bahasa Melayu ini









("Allah, Anak Allah dan Ruh Allah yang diceritakan didalam bible versi bahasa Indonesia yang dipanggil "Al-Kitab")

 







Teman melihat kekeliruan dan kecelaruan berkenaan isu bible versi bahasa Indonesia makin kalut dikalangan orang Melayu sendiri. Diwaktu Kerajaan Persekutuan sedang mencari jalan penyelesaian terbaik, kepimpinan Pakatan pembangkang membuat kenyataan mendesak supaya Kerajaan membenarkan masuk 35,000 naskah bible versi bahasa Indonesia yang ditahan di Pelabuhan Klang & Pelabuhan Kucing. Teman fikir inilah masa terbaik untuk kepimpinan Melayu-Islam saperti PAS-UMNO bersatu suara menghadapi isu ini. Biarkan kafir MCA, Gerakan, DAP dan lain-lain dengan pendirian kufur mereka itu. Tetapi malang, kerana politik agama menjadi bahan sepak terajang. Na'uzubillah!

Teman tidak hairan kalau MCA, Gerakan atau DAP membuat tuntutan tersebut, tetapi bila mengenangkan pemimpin Melayu didalam Pakatan pembangkang turut beriya menuntut bible itu dibenarkan masuk, sebagai seorang Muslim teman agak kecewa. Ini ditambah dengan hakikat bahawa pendirian mereka diambil semata-mata kerana kepentingan politik tanpa mengambil kira kesan yang akan berlaku kepada Islam dan umat Islam pada masa kini dan akan datang. Apakah benar sabda Rasulullah saw bahawa diakhir zaman nanti akan muncul agamawan yang tersangatlah jahat dan punca fitnah kepada ummah. Apakah kita sedang melaluinya? Dan apakah kita akan menjadi saperti Yahudi & Kristian, yang telah diberitahu oleh ALLAH & Rasul-Rasul akan perkara yang akan berlaku termasuk kedatangan Rasulullah saw, tetapi bila ianya datang mereka menjadi penentang paling kuat!

Sebenarnya isu bible versi bahasa Indonesia ini telah diputarbelitkan sehingga meresahkan umat Islam dan juga golongan Kristian. Sedangkan isunya mudah sahaja. Bagi orang segelintir penganut Kristian di Sabah/ Sarawak, mereka tidak berbahasa Inggeris. Samada mereka bercakap Melayu, Kadazan, Murut, Melanau, Dusun, Iban, Dayak dan lain-lain. Dan bila dikira yang benar-benar menggunakan bahasa Melayu, jumlahnya terlalu sedikit. Mungkin pihak berkuasa perlu membuat bancian jumlah sebenar penganut Kristian di Sabah/ Sarawak yang benar-benar menjadikan Bahasa Melayu sebagai bahasa perantara.

Kita tidak menentang pribumi penganut Kristian di Sabah/ Sarawak menggunakan apa juga bahasa yang selesa bagi mereka; samada untuk perbualan harian ataupun tujuan agama. Apatah lagi Bahasa Melayu adalah bahasa kebangsaan.

Isu yang menjadi bantahan umat Islam ialah penggunaan istilah-istilah tertentu didalam bible versi bahasa Indonesia itu. Contohnya mengapa perlu diberi nama bible itu "Al-Kitab"? Jangankan orang awam, ustad pun boleh terkeliru. Kenapa tidak dipanggil "Bibel Kristian"? Kedua, perkataan dan istilah saperti ALLAH, Malaikat, wahyu, Rasul, penggunaan nama Nabi-Nabi saperti didalam Islam sedangkan mereka ada nama tersendiri didalam Bible saperti Nabi Yusuf (Josef), Musa (Moses), Daud (David), Yunus (Johannes), Nuh (Noah) Yaakob (Jacob) dan banyak lagi.

Penggunaan istilah-istilah saperti ini adalah bercanggah dengan:

1. Artikel 11 (4) Perlembagaan Persekutuan;
2. Keputusan Muzakarah Majlis Fatwa Kebangsaan;
3. Enakmen-Enakmen Negeri-Negeri yang digubal berdasarkan peruntukkan Artikel 11 (4) Perlembagaan Persekutuan.

Bermakna sesiapa juga yang didapati mencetak, menerbit, menyebarkan, memiliki dan lain-lain buku atau kitab yang bukan dimaksudkan untuk orang Islam dan menggunakan istilah-istilah ini dan lain-lain istilah yang dinyatakan didalam Enakmen-Enakmen tersebut adalah melakukan kesalahan jenayah yang boleh dikenakan tindakan pendakwaan jenayah di Mahkamah Sivil dan jika sabit kesalahan boleh dihukum penjara. Oleh itu, membawa masuk buku yang dipanggil "Al Kitab" versi bahasa Indonesia yang mengandungi perkataan dan istilah tersebut adalah suatu kesalahan jenayah! 


LINK


AL KITAB 1

IPOHMALAY

Posted: 15 Mar 2011 09:22 AM PDT

IPOHMALAY


Kaum Chetty Mahu Jadi Bumiputra

Posted: 15 Mar 2011 02:02 AM PDT

Kaum Chetty, sub-etnik Tamil yang telah tiba di negara ini sejak 500 tahun lalu, dan berlainan sekali dengan etnik Tamil yang masuk 400 tahun kemudian, hari ini mahu memohon status Bumiputra dengan serius.

Teman sokong. Teman sokong proses pembumiputraan berperingkat. Cuma, untuk kaum Chetti, maaflah, teman reject. Kaum Chetty mungkin layak diberi status bumiputra sebelum segala-galanya musnah seperti hari ini.

Hari ini, oleh kerana pengaruh Tamil, mereka telah kembali mengasingkan diri mengikut etnik - perlu diingatkan bahawa Tanah Melayu adalah kawasan 'paksaan asimilasi' sebelum kedatangan British - maka mereka tidak lagi mengamalkan budaya Melayu dan bahasa Melayu di rumah.

Bagi teman, mana-mana kaum luar yang meninggalkan sub-benua mereka untuk menjadi warga negara Malaysia hari ini, meninggalkan bahasa dan budaya benua asal mereka atau mencampurkan unsur setempat dalam kebudayaan mereka dengan berinteraksi dan berasimilasi penggunaan budaya dan bahasa dengan orang Melayu, layak untuk menjadi Bumiputra.

Kaum Chetty perlu berusaha lebih lagi ke arah itu kerana hari ini mereka semakin menjauhi identiti Chetty zaman Melaka yang memang mengikut ciri-ciri mereka pada waktu itu, layak menjadi sebahagian Bumiputra.

Tuesday March 15, 2011

Chitty seek bumi status

By R.S.N. MURALI
newsdesk@thestar.com.my

MALACCA: Close to 1,500 families from the Chitty community here are hopeful that they will be given bumiputra status just like the Portuguese.

Malacca Chitty Association secretary K. Nadarajan Raja feels the community should be recognised in view of its historical roots in the state.

"The Chitty came here during the reign of founder Parameswara, long before the Europeans.

"We are appealing for bumi status as a way to preserve our identity as a community which existed here since ancient times.

Peta Tsunami Malaysia

Posted: 14 Mar 2011 06:16 PM PDT


Jangan mempersenda kejadian tsunami di Jepun. Ini kerana Malaysia masih mempunyai peluang untuk dihempas tsunami sekiranya berlaku gempa bumi lebih 6.0 pada skala Richter pada titik-titik di atas di dalam empat zon gempa yang memberi ancaman tsunami kepada negara ini.

Walaupun Pantai Timur Semenanjung selalu dihempas badai akibat tiupan monsun, tetapi kawasan ini dan pantai Sarawak mempunyai luatan cetek mengunjur hingga beratus-ratus kilometer ke tengah lautan. Secara relatifnya, kawasan ini dikira 'lindungan tsunami.

Tetapi untuk kawasan lain termasuk persisiran Pantai Barat Semenanjung, kejadian tsunami boleh berlaku jika gempa kuat berlaku di Laut Andaman.

Pulau Langkawi dan Pulau Pinang juga mendapat bentuk muka bumi dari kejadian tsunami besar beribu-ribu tahun lalu.

Perlu diketahui bahawa gempa bumi pada kedalaman minimum kerap berlaku di Laut Andaman dan Laut China Selatan.

Maka, Pantai Barat Semenanjung dan Pantai Barat Sabah merupakan kawasan yang paling terdedah kepada kejadian tsunami.

Pemantauan masa ke semasa boleh didapati di IRIS

Anak Omak

Posted: 15 Mar 2011 09:13 AM PDT

Anak Omak


KJ bayar Sakmongkol bantai buku TDM

Posted: 15 Mar 2011 05:25 AM PDT


KJ begitu cemburu terhadap buku Tun Dr Mahathir terbaru berjodol "A Doctor in the House" lalu dia telah membayar bekas ADUN tak laku di Pulau Manis yang kini jadi blogger, Dato Ariff Sabri Sakmongkol.

Ariff ini adalah seorang penyokong Khairy yang berkempen untuknya semasa pemilihan Ketua Pemuda. Dia memberitahu dalam artikelnya bahwa dia tidak kenal dan tidak pernah jumpa Khairy.

Sebenarnya dia pernah dan banyak kali jumpa serta menerima bayaran dari Pengurus Kempen Khairy yang kini bekerja di NSTP, bernama Rashid.

Kalau dilihat dari tulisan Sakmongkol pertama menghentam Memoir Dr Mahathir, ternyata nampak busuk hatinya Saktongkol.

Apa yang hipokriot sangat bagi Dr Mahathir mengaku dirinya ada darah India dan mengaku Melayu. Mak dia Melayulah bahalol. Sama macam Khairy yang maknya mamak jual kain pelikat.

Bezanya Dr Mahathir begitu perihatin dengan nasib orang Melayu tak macam arwah bapak Khairy yang perasan dirinya British tapi sebenarnya orang kampung dari Negeri Sembilan yang tak sedar diri.

Sakmongkol ini sebenarnya adalah blogger yang sedia menerima bayaran untuk hentam sesiapa saja. Kalau dibaca tulisannya, pandangan dan pendiriannya sentiasa berubah-ubah. Dia merasakan dia pandai dapat menulis menggunakan istilah hebat-hebat tapi sebenarnya dia bukan sedap sangat tulisan.

Dia pun kuat perasan dirinya bagus. Selalu dijual nama Najib. Yang dia tidak tahu, Najib hanya melayan tapi dah tidak berkenan.

Sebenarnya dia sudah tidak diterima rakyat dan terpaksa Najib gantikan dia di Pulau Manis. Masaalah dia adalah isterinya terlalu mengongkol dan mengatur hidupnya hingga rakyat pun tak boleh jumpa dia.

Isteri dia dah bermasaalah hingga hampir mereka bercerai kerana Saktongkol dah fed-up dan bercengkarama dengan perempuan muda dan ditangkap.

Apa erti dia mahu cakap dan hentam orang bila dirinya pun tak betul.

Asam Pedas

Posted: 15 Mar 2011 03:30 AM PDT

Asam Pedas


Datuk Azalina belasah Nurul Izzah

Posted: 15 Mar 2011 02:40 AM PDT

tunku

Posted: 15 Mar 2011 03:29 AM PDT

tunku


Backbencher Hits Out At PAS Over Criticism

Posted: 14 Mar 2011 09:25 AM PDT

KUALA LUMPUR, March 14 (Bernama) -- A government backbencher today hit out at the PAS leadership for often criticising the Barisan Nasional for being in power too long.
Datuk Tajuddin Abdul Rahman (BN-Pasir Salak) asked whether PAS Spiritual Leader Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat was not long in power as the Kelantan menteri besar for 21 years.
Speaking during the debate on the motion of thanks for the royal address, he said PAS liked to point out alleged faults and politicised religion in the matter of efforts taken by the government for the benefit of the people.
He said PAS often said that people who voted for PAS would go to heaven but there was nothing about this in Islam.
Earlier, PAS President Datuk Seri Abdul Hadi Awang (PAS-Marang), in his speech, alleged that BN government leaders wanted to administer the country forever.
The house will sit again tomorrow.

tunku : bn to rule forever or not is up to the people to decide but for leaders to stay on forever is for them to decide. leaders like lim kit siang,karpal,nik aziz etc are the type that will never give up their post,hence they should look at themselves first before opening their stinking mouth.

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 15 Mar 2011 03:24 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Kisah Melayu, lalat dan ...

Posted: 14 Mar 2011 06:50 PM PDT


Husin baru balik dari jemputan dari seberang laut untuk kerja-kerja khusus yang boleh membantu dilakukan dari sini. Semua sukarela dan tiada sesiapa kasi arahan atau jadi boss atau ketua untuk kasi arahan.

Kami buat kerja diam-diam. Tak suka riuh-riuh kerana lebih mudah kerja jadi. Tak famous pun takpa, janji tercapai tujuan.

Ada beberapa orang penting dapat kami berjumpa untuk dapatkan gambaran makro yang jelas. Perkara mikro bukan ruang minat kami.

Sebagai media alternatif, biasalah persoalan yang ditimbulkan atau soalan yang diajukan tiada selindung-selindung dan sembang-sembang agak terlalu santai.

Sayang sekali, keterbukaan itu tidak dapat dibezakan oleh orang tertentu yang tidak perlu kami jumpa tapi mahu juga ikut-ikut jumpa. Akhirnya rahsia diriuhkan dan sendiri nanti yang akan rugi.

Itulah kedangkalan pemikiran sesetengah Melayu apabila diri itu kekurangan ilmu dan jiwa kosong semasa mengejar sesuatu, maka mudah tertiup rasa hasad dengki.

Sayang sekali kerana Melayu itu pandai dan kadangkala bijak kalau mahu berfikir dan tidak diselubungi kegelojohan. Bila Melayu berhelah, lagi hebat dan halus berbanding kaum lain.

Ikut semangat 1Malaysia, kisha Melayu ini sesuai untuk semua warga.

Ini meingatkan Husin kepada cerita seorang rakan mengenai tiga orang rakan - seorang Melayu, India dan Cina - yang setelah berjalan mahu duduk rihat di sebuah warung.

Malangnya warung makanan itu kurang bersih persekitaran dan banyak lalat. Tetapi pasal kaki sudah penat, maka mereka terpaksa duduk juga di warung itu.

Rakan India kata biar dia bunuh dahulu lalat ini. Badannya memang tegap dan sasa. Orangnya memang kuat dan laju lumba lari.

Setelah beberapa lama dia mengejar dan menepok bunuh lalat, akhirnya dia letih dan hanya dapat bunuh 20 ekor lalat.

Masih banyak lalat lagi dan rasa kotor untuk order makan.

Rakan Cina pun bantu. Dia sangat pakar dengan chopstick dan macam aksi Jet Li dan Jackie Chan, dia gunakan chopstick untuk tangkap.

Akhirnya dia penat dan terpaksa berhenti. Banyak juga lalat dibunuh. Ada dalam 50 ekor. Tapi masih ramai juga lalat.

Tinggal si Melayu.

Dia fikir-fikir lalu dicucuk jari ke dalam duburnya dan dia angkat tangan. Ini bukan kesalahan meliwat ye ...

Berkerumun semua lalat ke jarinya dan rakan-rakannya terus membantu membunuh semua lalat. Dia lah hebat.

Baru mereka bertiga dapat order minuman. Melayu itu harap tidak lupa cuci tangan dahulu.

Maksud cerita ini adalah kalau Melayu itu mencari jalan menyelesaikan masaalah atau mengambil peluang dari keadaan, dia boleh mengguna otak untuk berfikir dan lakukan dengan baik.

Itulah sayangnya ... alangkah baiknya jika Melayu pandai selesaikan kerja yang lain dari melibatkan lalat dan dubur.

Ohpolitik!™

Posted: 15 Mar 2011 03:16 AM PDT

Ohpolitik!™


Anwar BELA Judi untuk jaga hati DAP!!! PAS sekali lagi diasak!!

Posted: 14 Mar 2011 06:16 PM PDT


Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menegur Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat berhubung pendiriannya mengharamkan segala perjudian termasuk loteri kebajikan di negeri itu walaupun didesak sekutunya DAP supaya menarik balik pengharaman berkenaan.
Anwar berkata, sepatutnya kerajaan Kelantan berbincang bersama dengan pemimpin parti lain sebelum melakukan sebarang perubahan dari segi undang-undang, peraturan atau pelaksanaan undang-undang di negeri itu.



"Saya percaya ini akan memberi gambaran tepat sekali gus mengelakkan salah faham yang boleh mengeruhkan suasana atau disalah tafsir," katanya pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat pembangkang di Parlimen di sini, semalam. 

Turut hadir, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang. 

Isnin lalu, Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Pelancongan dan Kebudayaan Kelantan, Datuk Takiyuddin Hassan dilaporkan berkata, kerajaan Kelantan tetap tidak berganjak dengan keputusan mengharamkan perjudian termasuk loteri kebajikan di negeri itu walaupun didesak supaya pengharamannya ditarik semula. 

Berikutan pengharaman itu, Pengerusi DAP, Karpal Singh mendesak kerajaan Kelantan supaya menarik balik pengharaman itu kerana ia dibenarkan kepada kaum bukan Islam di bawah Undang-Undang Kerajaan Persekutuan dan Kelantan. 

Sehubungan itu, Anwar yang juga Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), berkata beliau menyambut baik kesediaan PAS untuk berbincang bersama PKR dan DAP berhubung pengharaman segala perjudian termasuk loteri kebajikan di Kelantan, selewat-lewatnya Khamis ini. 

"Lokasi perbincangan itu masih belum ditetapkan sama ada di Kedah atau Kelantan," katanya. 

Anwar yang juga Penasihat PKR itu berkata, antara yang terbabit dalam perbincangan itu nanti termasuk Ketua Pemuda DAP, Anthony Loke; Naib Presiden PKR, Tian Chua; Ketua Penerangan PKR, Dr Muhd Nur Manuty dan Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali. 
sumber Berita Harian

GHOSTWRITER
Dah dasar tak sebulu takpayahla nak berlakon kononnya "Dalam hati DAPig ada Bule"

PAS KELANTAN TAMBAH LESEN JUALAN MINUMAN KERAS!! TAKEBEERRR!!

Posted: 14 Mar 2011 04:52 PM PDT


Berita Tergempar. Sebuah Parti yang menamakan Parti mereka sebagai Parti Isle Se-Malaysia telah menyimpang dari ajaran Isle sebenarnya seperti yang dilaung-laungkan mereka. Pelbagai strategi bagi menambat hati pengundi terutama pengundi cina dan india disenaraikan PAS yang didokongi ULARmak maksum, Wali Selipar Nik Aziz. Strategi ini dilihat sebagai umpan PAS untuk menghadapi Pilihanraya Umum akan datang.

Jika Anwar "The Gen Y" menggunakan slogan anak cina anak kita, anak india anak kita bagi meraih undi cina dan india, PAS pula sanggup membuang serban dan meletakkan tepi hasrat negara Isle mereka dengan menambah Lesen Jualan Minuman Keras kepada peniaga bukan Isle di Kelantan. Tercemarla nama Bandaraya Isle dan serambi Mekah Wali Selipar oii...

Dalam kegairahan PAS untuk menambah lesen arak, Wali Selipar seakan lupa pada air minuman yang merupakan keperluan asas rakyat di Kelantan. Masalah air paip yang kotor dan berkarat masih berlarutan dan membelenggu sebilangan besar rakyat Kelatan dan tiada sebarang tindakan susulan diambil mereka bagi menyelesaikan masalah ini. Situasi ini telah mencetuskan tanggapan bahawa kerajaan negeri kelantan tidak dapat memenuhi tuntutan keperluan asas rakyat pada keseluruhannya.

Ini jelas, PAS lebih pentingkan undi untuk mereka terus berkuasa di Kelantan dari berkhidmat memberikan "HAK RAKYAT" yakni untuk mendapatkan bekalan air yang bersih. Bukan air percuma seperti yang dilaungkan Kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor, tapi cuma Hak Untuk Mendapatkan Air Bersih. TakeBeer!!

bumiyang

Posted: 15 Mar 2011 03:13 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 15 Mar 2011 03:04 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ


Sebarkan !!! .... SAMAN EKOR Akan Menjadi Punca BN Hilang BANYAK Undi di PRU13 ! ... PERCAYALAH !

Posted: 14 Mar 2011 11:17 PM PDT

Kebelakangan ini, AloQStaQBlog mendapati ramai rakyat Malaysia yang merungut terpaksa membayar segala saman trafik yang telah dikenakan kepada mereka, khususnya saman secara terus (yang ditandatangani oleh pesalah trafik) dan juga SAMAN EKOR (yakni Saman tanpa Tandatangan Pesalah Trafik - ianya hanya dihantar oleh PDRM melalui pos / merujuk laman web / semak di kaunter Saman Trafik PDRM).

Aku sebagai seorang blogger yang mesra Kerajaan BN dan aku sayangkan negara ini dari tumpas ke tangan Pakatan Rakyat, aku akan cuba untuk sedaya upaya membantu Kerajaan BN dengan menulis artikel ini. Mohon kawan-kawan dapat hebahkan di dalam semua blog-blog Pro-Kerajaan agar ianya mendapat perhatian Kerajaan Malaysia , bertindak sebelum parah!

Terlalu banyak rungutan rakyat yang didengari mengatakan bahawa saman yang mereka perlu bayar amatlah besar nilainya (kebanyakannya minima RM100 dan ke atas) dan pastinya ada yang telah mencecah ribuan ringgit.

Pada aku di AloQStaQBlog, itu semua adalah Hukuman dan ia kena pada tempatnya serta aku ucapkan PADAN MUKA HANGPA (Kepada Pesalah Trafik yang disaman TERMASUK AKU !) sebab sendiri membuat kesalahan trafik , kenalah sendiri merima hukumannya !...

Tetapi, yang menjadi dilema sekarang adalah jika saman tersebut merupakan SAMAN EKOR, yakni saman yang dikatakan sebagai saman trafik tetapi pemilik kenderaan atau pesalah trafik tersebut langsung tidak mengetahuinya (tiada tandatangan pesalah trafik dalam Surat Saman) malahan kesalahan tersebut kononnya DIRAGUI kesahihannya oleh penerima surat saman ekor - yang dihantar secara Pos ATAU disemak melalui laman web yang berkaitan ATAU disemak di kaunter Polis Trafik.

Berikutan itu, Puak Pakatan Rakyat telah menangguk di air keruh isu ini dan membela rakyat (kononnya) yang "telah ditindas" oleh Kerajaan BN akibat SAMAN EKOR yang tidak diketahui kesahihannya ini. Ini ibarat bola tanggung bagi puak Pakatan Rakyat untuk tibai Kerajaan BN.

Pada aku, sebagai salah seorang pemandu kenderaan dan penunggang motosikal di jalanraya dan aku juga salah seorang yang pernah menerima SURAT SAMAN EKOR, aku rasa OK saja sebab aku tahu dan yakin bahawa tempat, tarikh dan masa saman tersebut dikeluarkan, ianya adalah setara dengan apa yang aku lalui sendiri waktu tersebut. Aku cuba rasional apabilamenerima surat SAMAN EKOR tersebut.

Cuma yang menjadi masalah besar kepada Kerajaan, apabila ada di antara pesalah trafik yang menerima SAMAN EKOR tersebut mengatakan bahawa mereka tidak pernah melakukan kesalahan yang tertera dalam SAMAN EKOR tu dan langsung tidak pernah berada ditempat yang dinyatakan mereka disaman pun !

Ada seorang kawan aku pernah memberitahu , bahawa dia juga pernah menerima SURAT SAMAN EKOR melalui Pos dan pada mulanya dia hanya tahu mengenai SAMAN EKOR tersebut selepas menyemak melalui Laman Web MyEG.com.my ...

Demi mencabar perkara itu yang dikatakan tidak betul, beliau (kawan aku) terus ke Ibu Pejabat Polis Trafik berdekatan untuk menyiasat kebenaran dan kesahihan SAMAN EKOR tersebut, lalu beliau bertemu dengan seorang Pegawai Polis yang bertugas. Senarionya adalah seperti di bawah :

============================================

Kawan Aku : Saya tengok dalam website, saya kena SAMAN EKOR, ni baru saya terima surat saman melalui Pos, dan saya rasa SAMAN EKOR ni tak betui ... macamana saya nak buat? ... ni saya bawak mai keterangan dalam website tu yang saya dah print dengan SURAT SAMAN EKOR tu sekali, Tuan.

Polis :
Kalau encik nak kesahihan, encik boleh beli & tengok gambaq yang Polis dah ambik (rakam) dan encik boleh buat kepastian melalui gambaq tu. Kami memang ada bukti bergambaq dalam sistem.

Kawan Aku : OK Tuan, mai saya nak tengok gambaq tu.

Polis :
Encik kena bayaq (RM ??) untuk kami buka sistem fail saman encik tu dan print gambaq tu untuk encik. Caj yang dikenakan ni tidak boleh dituntut kembali seandainya gambar tu gambaq encik sendiri ataupun gambaq orang lain.
Kawan Aku : OK lah, saya sanggup bayaq (RM ??) untuk tengok gambaq demi memastikan kesahihan saya buat salah dan kena patut SAMAN EKOR ni ...

Polis : Encik tunggu sat nooo, encik bagi saya maklumat encik, nanti sat lagi lagi kami print dari sistem.

(selepas dia menunggu beberapa ketika)

Polis : Encik, dah siap gambaq yang encik minta, encik cuba tengok dan pastikan betui ka tak betui gambaq tu encik punya ka, orang lain yang bawak kereta encik ...
Kawan Aku : (DENGAN MUKA YANG MERAH PADAM KAWAN AKU MENJAWAB ...)
Ya, Ya, betui ni gambaq saya, kat mana kaunter saya nak pi bayaq saman ni Tuan? ...

( SETELAH KAWAN AKU MELIHAT KESAHIHAH GAMBAR TERSEBUT ... SIAP DENGAN KELIHATAN RUPABENTUK KERETA DIA , SIAP DENGAN NOMBOR PLAT KERETA DAN
TERMASUK WAJAHNYA SEKALI YANG SEDANG MENGOREK TAIK HIDUNG !! AMAT JELAS KELIHATAN ) ...

Ha .. Ha .. Ha !
 

Itu mungkin secara kebetulan, kawan aku sudah kena snap gambaqnya dalam rekod SAMAN EKOR tu sewaktu dia Memandu Melebihi Had Laju SAMBIL mengorek taik hidungnya !

Apa nak buat lagi ?... terus bayaq saman ajelah ....

Walaupun nampak macam lawak, tapi ITU ADALAH CERITA BENAR ! ... BUKAN REKAAN.

============================================

Jadi, apa yang aku nak tunjukkan di sini bahawa SAMAN EKOR tu boleh jadi SAHIH , boleh jadi TIDAK SAHIH ...

Dalam cerita kawan aku di atas tu, aku nak gambarkan bahawa ada cara untuk menentukan kesahihan bagi sesiapa yang dah kena SAMAN EKOR ni...

Masih ada peluang untuk anda mengenalpasti adakah benar SAMAN EKOR itu patut dikenakan terhadap anda dengan cara anda boleh terus ke Pejabat Polis Trafik lalu menentu-sahkan sendiri gambar yang telah dirakamkan di dalam kamera itu adalah milik anda / kenderaan anda ! ...

Sungguhpun begitu, rakyat masih AMAT-AMAT MARAH dengan SAMAN EKOR ni ...

Aku amat bimbang, begitu ramai rakyat yang tidak berfikiran rasional akan terhasut dengan gerakan Anti-Saman Ekor yang sedang hebat dilaung-laungkan oleh Pakatan Rakyat (kepala bapak yang kuat meraung ni adalah Mahfuz Omar), padahal deorang tu hanya tahu menangguk peluang yang ada sahaja.

Pada hakikatnya kesalahan yang dilakukan oleh rakyat, tidak sepatutnya dibela. Setiap kesalahan sepatutnya dihukum!

Pada aku, aku yakin dan optimis bahawa rakyat akan kembali sanggup mengakui kesalahan mereka termasuk sanggup membayar saman ekor jika ada BUKTI SAHIH yang tidak boleh mereka pertikaikan lagi bahawa mereka telahpun melakukan kesalahan trafik yang dinyatakan secara jelas oleh pihak Polis dalam SURAT SAMAN EKOR.

Aku ada memikirkan cara penyelesaian untuk Kerajaan renung-renungkan bersama.


Aku harap pihak Polis dan Kerajaan Malaysia dapat mempertimbangkan dua (2) cara penyelesaian di bawah , yang aku cadangkan ini

(kalau-kalau ianya boleh membantu Kerajaan menangani Isu Masalah Rakyat Sedang Marahkan SAMAN EKOR ni) :

PERTAMA (1) : Aku rasa, adalah lebih baik untuk pihak Polis menghantar surat SAMAN EKOR kepada pesalah trafik yang terlibat dan DISERTAKAN (attached) dengan GAMBAR KESALAHAN yang telah dirakamkan.

Sepatutnya gambar tersebut adalah secara PERCUMA (tapi kalau masih nak caj percetakannya pun berpada-padalah, nyatakan saja dalam caj tersembunyi , yang mungkin boleh dimasukkan dalam item Cas Perkhidmatan ka, Caj Proses ka, apa ka ... itu ikut kepandaian Pihak Polis & Kerajaan la !) Tapi, kalau secara percuma, LAGI BAGUS !


Dengan itu, BUKTI KESALAHAN adalah jelas terhadap pesalah trafik.

Malahan pesalah trafik tersebut tidak perlu lagi menafikan kesalahannya (ia juga secara langsung telah menutup peluang untuk depa & Pakatan Rakyat untuk buat sebarang isu politik!)

Pesalah Trafik itu juga tidak perlu terpaksa
untuk ke Balai Polis Trafik bagi melihat gambar kesalahan mereka yang telah dirakamkan, (mereka juga secara tak langsung, tidak perlu membayar pula sejumlah RM ?? hanya semata-mata untuk melihat gambar kesalahan itu) bagi menentukan kesahihan SAMAN EKOR tersebut !

Bukankah cara ini lebih TELUS, MUDAH dan ADIL kepada dua-dua pihak yakni Kerajaan dan Rakyat ?!


ATAU

KEDUA (2) : Jangan benarkan SAMAN EKOR DIBAYAR DENGAN WANG RINGGIT !

Hanya bagi kesalahan SAMAN EKOR sahaja, pesalah tersebut diwajibkan dihukum dengan hukuman menjalankan KERJA AMAL SELAMA SEMINGGU ka, SEBULAN ka ( atau mana-mana yang difikirkan berpatutan) ATAU,  MEREKA DIKENAKAN LAIN-LAIN HUKUMAN SETIMPAL YANG LANGSUNG TIDAK MELIBATKAN WANG RINGGIT.


Mengikut kajian kasar dan pengamatan mata aku, Rakyat Malaysia kebanyakannya mengeluh kerana caj SAMAN EKOR terhadap mereka dikenakan sehingga mencecah ratusan dan ribuan ringgit !!! ...

Walaupun ada juga di antara mereka yang mengakui kesalahan trafik yang dilakukan tersebut, tetapi mereka tetap mendakwa Kerajaan Malaysia dan Polis Malaysia amat Zalim dengan sengaja ingin menyusahkan dan membebani rakyat dengan saman yang tidak mereka sedari ! ...


Ada juga yang mengatakan bahawa Kerajaan Malaysia ingin mendapatkan dana & wang secara mudah , semata-mata untuk Kerajaan "menjoli sakan" hasil dari kesusahan rakyat bawahan !!! ... Biasa lah tu, kan? Mulut orang macam tu , memang celupar biawak & haprak!

Maka, depa-depa yang haprak yang DISAMAN EKOR tersebut telah bernekad untuk membenci kerajaan Malaysia dan menghasut yang lain juga ! ...

Tunggulah nanti pada PRU13, depa akan pangkah Pakatan Rakyat ! ... Itu kata dan ugutan depa yang telah dibebani dengan hukuman membayar SAMAN EKOR !


Jadi, sekarang adalah masa yang paling sesuai untuk Kerajaan Malaysia mengubah mindset rakyat yang berfikiran sedemikian, Kerajaan Malaysia perlu lebih PROAKTIF untuk mengelakkan rakyat menyalahkan dan menuduh yang bukan-bukan terhadap Kerajaan!

Paling penting supaya puak PAKATAN RAKYAT tiada isu lagi untuk digunakan sebagai peluru hidup pada kempen PRU13 yang bakal menjelang!

Hukuman WANG RINGGIT patut diubah kepada HUKUMAN BUAT KERJA AMAL. BAGI KESALAHAN SAMAN EKOR SAHAJA.

Tidak mustahil kerana perkara ini (Kerja Amal) adalah satu kebiasaan di negara-negara luar. Cuma Malaysia sahaja yang masih belum mahu mempraktikkannya !
Secara jangka panjang, perlaksanaan ini lebih menguntungkan pihak Kerajaan Malaysia dan dalam masa yang sama kesannya dirasai oleh sekalian rakyat jelata ! ...

Walaupun aku sedari akan hakikatnya , wang perolehan kepada kantung Kerajaan semakin tipis, tetapi jangan terlalu memikirkan wang sahaja !


Fikirkan UNDI PRU13 sama !

.....

Mungkin kedua-dua cadangan yang aku usulkan tadi nampak seolah-olah terlalu biasa dan tidak terlalu membantu kerajaan sangat pun, tetapi bagi aku ianya harus dipertimbangkan sewajarnya kerana SAMAN EKOR akan menjadi duri yang maha tajam untuk menghiris lumat segala kempen BN di PRU13 nanti ...

PERCAYALAH ! INI ADALAH ISU NASIONAL ...

Memang pada Pilihanraya-Pilihanraya Kecil yang baru berlalu sebelum ini, isu saman ekor kurang dimainkan oleh Pakatan Rakyat ... Ini kerana mereka masih simpan isu SAMAN EKOR ini yang nampaknya lebih sesuai dijadikan peluru & bom paling hebat untuk mereka adu-dombakan kepada seluruh Rakyat Malaysia supaya membenci BN pada kempen PRU13 nanti!

AKU YAKIN, PASTI RAMAI YANG AKAN TERHASUT ! ... Terutamanya pengundi atas pagar !

Aku hanya ingin membantu bagi menyedarkan Kerajaan Malaysia betapa penting menangani Isu SAMAN EKOR ini!

Bagi aku di AloQStaQBlog, SAMAN EKOR yang dikenakan terhadap Rakyat Malaysia sekarang ini PATUT DITERUSKAN, tetapi pendekatan HUKUMANNYA patut ditukar kepada yang lebih mesra Kerajaan & Rakyat ! ...

TIDAK MUSTAHIL JIKA KITA SEMUA MAHUKAN, IANYA PASTI BOLEH DILAKSANAKAN !

NOTA TAMBAHAN  : Untuk Saman-Saman Trafik yang dikenakan secara terus (dan telah ditandatangani oleh Pesalah Trafik sewaktu mereka disaman di jalan-jalanraya), aku rasa ianya masih wajar untuk pihak Kerajaan atau Polis Trafik kenakan Hukuman Membayar Saman dengan WANG RINGGIT seperti sekarang. Itu tiada masalah ...


ALOQSTAQBLOG SENTIASA MENYOKONG TERUSKAN SAMAN EKOR !




Ikhlas Memberi Idea Untuk Kerajaan Malaysia:

AloQStaQ
15 MARCH 2011
2:20 Petang

Jom Sokong ! Gelombang Merah Kedah Darul Aman ! ....

Posted: 14 Mar 2011 07:30 PM PDT

Gelombang Merah Kedah Darul Aman telah bermula!

Gelombang kebangkitan rakyat negeri Kedah untuk berubah kepada yang lebih baik.

Selepas hampir satu penggal berada dalam kerajaan yang hanya tidur, kerajaan serba tidak tahu, kerajaan yang tidak sehaluan sesama mereka, kerajaan yang bertopengkan Isle, kini rakyat merasakan yang mereka perlu berubah.
Mari kita sama-sama saksikan & hayati Video hasil ciptaan Bapak3 ...



JOM Berubah kepada yang lebih baik !

Gelombang Merah Kedah Darul Aman yang berakar umbi dari rakyat yang ditipu oleh kerajaan sedia ada.

Panji-panji / bendera merah Negeri Kedah perlu dikembalikan kepada pemerintahan yang sebaik-baiknya. BN adalah jawapannya.

Bukan di bawah pemerintahan yang hanya banyak bercakap di atas pentas-pentas ceramah. Memakai lebai dan serban ala-ala ulama, tapi bercakap mengalahkan Yahudi ! Memaki hamun dan menyalahkan orang tak sudah-sudah ... Sedangkan tak ada apa beza pun dengan Kerajaan BN dahulu , malah lebih teruk lagi dok ada!


Wahai rakyat Kedah, bangunlah kita bersama GELOMBANG MERAH KEDAH DARUL AMAN ! Ayuhhhhhh kita tolak kerajaan PAS yang serba serbi tidak tahu.

(Dicedok & diolah dari KedahTimes)





AloQStaQ
14March2011
10:31 Pagi

HERO KECIK

Posted: 15 Mar 2011 01:40 AM PDT

HERO KECIK


Pakatan Edar Borang Bantuan Selamatkan Jepun

Posted: 14 Mar 2011 02:13 AM PDT

Fukushima antara kawasan yang teruk dan terdedah kepada ancama radiasi sekiranya loji nuklear meletup. Bagi kawasan lain yang teruk dilanda gempa memerlukan pertolongan dari masyarakat dunia.

Tetiba terlintas setiap kalai PAS berceramah, isu luar negara antara topik yang di sarahkan. Kononnya masalah dunia nie, PAS yang uruskan dan perjuangan parti suak membantu dan menolong tanpa kepentingan politik.

Masalah di jepun memerlukan sokongan dan bantuan setiap negara termasuklah Malaysia. Kerajaan Barisan Nasional sedia menyalurkan bantuan. Wanita Umno dan lancarkan bantuan kepada Jepun. Macam mana plak Pakatan. DAP, PKR dan PAS dan lancarkan bantuan ker?

PAS dah keluarkan borang ke kepada sukarelawan ker, unit amal ker, apa benda ker untuk membantu negara jepun. kalau PAS tak tolong jepun disebabkan jepun buan Negara Islam, PAS boleh bantu aspek kemanusian.. orang islam pun ada kt sana. Teringin gak nak tengok borang yang diedarkan oleh Pakatan terutama PAS.

Teringin gak nak tengok Muslimah PAS ker jentera Pakatan ker membantu menyelamatkan rakyat jepun yang sedang dalam kesusahan. Kalau ada PAS ingin membantu rakyat jepun. kat mana nk ambil borang.

Ada borang ker atau hanya modal air liur masa berceramah? Tak pun antar jer penceramah2 PAS ke Jepun.. Berani ker PAS... jangan sembang jer...

DNA...Pergi Jahanan

Posted: 14 Mar 2011 01:03 AM PDT

Buatla demo kat jalan ker, demo setiap negeri ker apa benda pun, jangan harap nak serah DNA... Anwar tak akan serahkan DNA dia. Semua tu tidak penting bagi Anwar. Selagi boleh putar belit, boleh mengelak... baik elak sampai PRU13 atau mimpinya menjadi Perdana Menteri terbukti.

Wan Azizah dah tak tahu nk buat apa lagi, mahu jadi gila bila duk pikir pasal suami dia nie.. semua rahsia anwar semua ada pada tangan dia. Macam mana lagi nak simpan.. yang disimpan selama ini pun diketahui rakyat.. Yang kat luar sana pun dah tahu siapa suami dia sebenarnya.. kenalan yang dekat apa tah lagi.. Sampai bila boleh bertahan?

Adakah Anwar akan terlepas lagi kes Liwatnya. sampel DNA sahaja yang boleh mengesahkan siapakah 'Y'.. Kalau sample DNA tu Anwar yang punya..Adakah rakyat boleh menerima ataupun masih konspirasi kerajaan menjatuh dan mengaibkan keluarga Anwar. Macam mana nasib saiful yang kena sontot tu? Adakah rakyat tidak melihat akan keluaega saiful.. Rakyat lebih suka melihat keluarga Anwar... Kesian keluarega saiful.. Keadilan dipermainkan oleh mereka yang memahami selok belok perundangan. Bermacam2 helah sehingga sistem kehakiman pun dipermainkan.. adakah sebab Anwar Ibrahim... dia boleh sesuka hati mempermainkan mahkamah.

sekiranya rakyat biasa.. rasanya dah lama kes nie selesai dan mungkin orang tak tahu dan ambil tahupun...apakah nasib rakyat yang tidah memahami ssitem mahkamah.. Adakah mahkamah boleh melindungi mereka yang berkepentingan sahaja. Bagi kita yang rakyat biasa nie.. kena ikut peraturan mahkamah? Adakah mahkamah akan bertolak ansur kepada kes2 Liwat Anwar ataupun kes Beng Hock..

Mahkamah tak mampu nak dapatkan sampel dari seorang lelaki bernama Anwar.. Adakah kes liwat Anwar terlepas disebebkan mahkamah gagal dalam memberi keadilan kepada saiful? adakah anwar terlalu istimewa bagi mahkamah? adakah peguam Anwar lebih hebat dari Peguam negara?

Sahabat-Gunung

Posted: 15 Mar 2011 01:35 AM PDT

Sahabat-Gunung


Pengusaha Bot Pelancong Diingat Tingkatkan Aspek Keselamatan- Ahmad Said

Posted: 15 Mar 2011 12:54 AM PDT

Keratan laporan akhbar Sinar Harian mengenai kejadian bot terbakar kelmarin.

Pengusaha bot pelancong di negeri ini diingatkan supaya mempertingkat aspek keselamatan penumpang agar imej Terengganu sebagai negeri pelancongan tidak tercalar.

Menteri Besar Datuk Seri Ahmad said berkata kejadian bot terbakar dan karam ketika membawa pelancong di perairan Pulau Perhentian
semalam tidak akan terjadi jika pengusaha memberi penekanan kepada keselamatan penumpang.

"Kita tidak mahu lagi berlaku kejadian-kejadian yang tidak diingini hingga boleh mencederakan pelancong," katanya kepada pemberita selepas melawat seorang pelancong yang cedera dan dirawat di Hospital Daerah Besut di Jerteh, semalam.

Ahmad berkata kejadian semalam boleh disifatkan kes terpencil dan berharap ia tidak menjejaskan jumlah kedatangan pelancong ke Pulau Perhentian yang terkenal dengan keindahan menakjubkan itu.

Dalam kejadian pada pukul 10.30 pagi semalam, sebuah bot pelancong yang dalam perjalanan ke Pulau Perhentian terbakar kira-kira setengah jam setelah berlepas dari Jeti Pelancongan Kuala Besut di sini.

Ketika kejadian, bot itu membawa 40 penumpang terdiri dari tiga pelancong asing, 33 pelancong tempatan dari Melaka, dua penduduk Pulau Perhentian serta pemandu bot dan pembantunya. Kesemua mereka diselamatkan oleh bot nelayan di kawasan itu.

Tiga penumpang yang melecur kini dirawat di Hospital Besut manakala yang lain termasuk 17 kanak-kanak dan remaj
a berumur antara tiga dan 15 tahun ditempatkan di sebuah resort di Bukit Keluang di Besut.


Seorang pelancong tempatan, Jaafar Aman, 38, berkata beliau telah lama merancang untuk melancong ke pulau itu tetapi pengalaman yang menakutkan semalam menyebabkan beliau serik dan tidak lagi berhajat meneruskan percutian ke pulau peranginan itu.

"Saya dan isteri Norima Othman, 36, tidak dapat melupakan saat cemas ketika bot sedang marak terbakar dan kami hanya mengambil tindakan terjun ke laut apabila keseluruhan bot hampir musnah.

"Sungguh menakutkan melihat api yang marak dengan cepat, mujur juga bot penyelamat cepat sampai di lokasi kejadian," katanya.

Karnival Kerjaya Pemuda BN Bakal Tawarkan 20,000 Peluang Pekerjaan

Posted: 14 Mar 2011 09:03 PM PDT

Lebih kurang 20,000 peluang pekerjaan akan ditawarkan kepada orang ramai khususnya golongan muda pada Karnival Kerjaya Pemuda Barisan Nasional (BN) yang bakal berlangsung pada 25 – 27 Mac ini di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini.

Karnival tersebut yang akan disertai 650 syarikat dijangka bakal menarik minat lebih 500,000 pengunjung.

Selain peluang pekerjaan, karnival yang akan diadakan itu turut menyediakan pelbagai kursus seperti cari membuat 'resume', kaunseling dan cara-cara bagi menghadapi temuduga.

Kursus yang bakal diadakan sepanjang karnival ini berlangsung bakal membantu orang ramai berhadapan bakal majikan dengan lebih baik dan berkeyakinan.

Berita Selanjutnya boleh ke - WebPemuda

Anwar Gembira 'Liwat 2' Ditangguh Lagi

Posted: 14 Mar 2011 08:42 PM PDT

Yea, adik Karpal Singh telah meninggal dunia. Ia membuka ruang kepada penanguhan kes Liwat yang sedang dihadapi Anwar Ibrahim buat kali ke-51 kalau tak silap aku ...

Sukalah Anwar, sekurang-kurangnya dia mempunyai masa selama 7 hari lagi sehingga Selasa depan untuk mencari jalan untuk mengeluarkan dirinya dari 'kematian yang tidak diundang ini' .... Maksud aku, karier politik Anwar akan mati jika terbukti DNA Anwar yang bergelumang dalam bontot Saiful Bukhari.

Sepatutnya mahkamah hari ini akan mendengar 2 permohonan pihak pendakwaan:

1- Permohonan memohon hakim mengkaji semula keputusan menolak 3 barang bukti (Botol air mineral Cactus, tuala 'Good Morning' dan berus gigi.)

2- Permohonan bagi mengarahkan Anwar Ibrahim memberi sampel DNA. Hujahnya adalah untuk memastikan kesepadanan dengan DNA yang dijumpai di sekeliling dubur Saiful .....

Apa lagi game yang akan dimainkan Anwar Ibrahim ..... selepas ini?

Kawan-kawan lain yang menulis isu yang sama ialah Double Y.

Datuk Najib di Selangor, Esok.....

Posted: 14 Mar 2011 05:39 AM PDT

Majlis Pelancaran Projek Nadi Kasih, bertempat di Padang Pusat Desa, Sungai Gulung-Gulung, Tanjung Karang Selangor, oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak, pada 15 Mac 2011, jam 3 petang.

SEMUA DI JEMPUT HADIR

Anwar Di Penghujung Hayat Politiknya Bila Dunia Tahu Siapa Lelaki “Y”

Posted: 14 Mar 2011 05:00 AM PDT

Karier politik Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan berakhir sebaik sahaja dunia mengetahui bahawa lelaki Y, iaitu tuan punya air mani yang dijumpai dalam dubur Mohd. Saiful Bukhari Azlan adalah kepunyaan Anwar Ibrahim.

Bekas pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor, Lokman Noor Adam berkata, mungkin Anwar boleh memekakkan telinganya bila rakyat mula bangkit berdemonstrasi mendesak agar beliau membenarkan DNA nya diambil tetapi bolehkah beliau ingkar perintah Mahkamah, jika Hakim memerintahkan beliau berkerjasama dalam membenarkan DNAnya diambil.

"Kita kecewa dengan alasan bodoh peguam Anwar, Sivarasa Rasiah yang menyatakan bahawa beliau menasihati anak guamnya supaya jangan menyerahkan DNA kerana tidak percaya dengan proses penjanaan DNA dari sampel yg diambil.

"Tidak pernah dalam sejarah perundangan negara ini ada pihak yang mempertikai proses penjanaan DNA yang dijadikan bukti pembicaraan", katanya kepada UMNO-Online.

Beliau yang juga Exco Pemuda UMNO Malaysia menambah pelbagai syarat yang dikenakan oleh pihak Anwar berhubung pengambilan DNA ini adalah sesuatu yang cukup luar biasa dan melucukan.

"Jika Sivarasa mahu melihat sendiri bagaimana sampel yang diambil diproses sehingga DNA dihasilkan, kita juga nak melihat proses pengambilan sampel air mani dari Anwar dilakukan", ujarnya secara sinis.

Dalam perkembangan yang sama, Pengerusi Justice 4 All, Anuar Basiran berkata, "berani kerana benar, takut kerana salah," adalah peribahasa yang sesuai untuk Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Kenapa perlu Anwar ke hulu hilir untuk membawa rakyat sebagai hakim bagi pertuduhan yang beliau hadapi?

"Rakyat kini semakin matang. Rakyat sudah jemu dengan tindakan Anwar yang terus-terusan amal cara politik `Matlamat Halalkan Cara' dalam usaha untuk merealisasikan impiannya untuk menjadi Perdana Menteri dan seterusnya mahu menjadikan negara ini negara Republik," katanya.

Beliau seterusnya melemparkan persoalan, apa sudah jadi dengan Anwar Ibrahim?

"Ini persoalan yang perlu kita sebagai rakyat fikirkan. Kalau dulu beliau sentiasa bercerita tentang keadilan kini apa jenis keadilan yang mahu ditegakkan sekiranya beliau sendiri takut dengan keadilannya sendiri.

"Anwar- Beranilah berhadapan dengan masalah ciptaan kamu sendiri. Jangan hanya berani melaungkan keadilan tetapi kamu sendiri takut pada kebenaran," ujarnya.

Hikayat Merong Maha Wangsa

Posted: 14 Mar 2011 02:30 AM PDT

Aku bukanlah pengkritik filem atau Raja Lawak macam BOB LOKMAN .... Aku juga hanyalah bekas wartawan Media Hiburan, (Karangkraf), 11 tahun yang lalu. Lama dah aku meninggalkan dunia hiburan nie.

Apa yang aku nak perkatakan ialah Filem Hikayat Merong Maha Wangsa memang HEBAT. Tahniah Yusry dan KRU atas pembikinan filem hebat ini .....

Ianya merupakan filem yang membanggakan, jarang anak Melayu buat filem yang bertaraf dunia nie .... Aku yakin, kalau Yusry dan KRU terus diberikan ruang dan peluang, tak hairanlah kalau satu ketika nanti, mereka mampu buat yang lebih baik dari apa yang boleh kita lihat di Hikayat Merong Mahawangsa ini.

Difahamkan, kos filem ini menelan belanja RM8 Juta, dan akan dipertontonkan di 72 negara lain. Sekali lagi TAHNIAH Yusry & KRU ....

Buat yang belum menyaksikan filem epik hebat nie, jangan ketinggalan untuk menyaksikannya di pawagam. Berikan sokongan kepada kejayaan anak bangsa kita sendiri.

RAPERA ..

Posted: 15 Mar 2011 01:23 AM PDT

RAPERA ..


Ustazah Tak Nak Jawab Budak2 ni ke?

Posted: 14 Mar 2011 03:51 AM PDT

PANEH MIANG

Posted: 15 Mar 2011 01:20 AM PDT

PANEH MIANG


Menjawab keceluparan Chua Porno Lek

Posted: 14 Mar 2011 08:22 PM PDT

Buat kesekian kalinya ditegaskan;

1. Perlembagaan Persekutuan Malaysia TIADA TERTULIS perkataan Buddha, Hindu, Kristian, Sami, Paderi, Gereja, Tokong, Kuil etc.

2. Malahan perkataan Cina, India, Sikh, Serani, Mandarin, Tamil, Urdhu, Tagalog, Hokkein etc. juga TIDAK TERCATAT dalam Perlembagaan Persekutuan.

3. Hanya 2 agama sahaja yang disebut dalam Perlembagaan Persekutuan iaitu "Islam" dan "Lain-Lain Agama".

4. Hanya 4 kaum sahaja yang tersenarai dalam Perlembagaan Persekutuan iaitu "Melayu", "Bumiputra Sabah dan Sarawak", "Orang Asli" dan "Kaum-Kaum Lain".

5. Bahkan Perlembagaan Persekutuan turut menyebut secara khusus "Islam Agama Persekutuan", "Raja-Raja Melayu sebagai Ketua Agama Islam", "Peruntukan Persekutuan untuk Agama Islam", "Kuasa Mahkamah Syariah", "Jabatan Hal Ehwal Agama Islam", "Mufti", "Kadi Besar", "Kadi" etc.

6. Islam dalam Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan mempunyai makna yang besar di Malaysia. Islam bermaksud Islam keseluruhannya dan bukan terhad hanya kepada 'ceremonies and rituals' sahaja.

7. Maksud kebebasan agama dalam Perkara 11 hanya pada bahagian intipati atau integral sesuatu agama seperti pakai turban adalah wajib bagi agama Sikh, manakala pakai kupiah pula tidak wajib bagi agama Islam.

8. Perkataan 'aman' yang menyentuh berkenaan agama selain Islam dalam Perkara 3 bermaksud mematuhi undang-undang tentang ketenteraman awam, keselamatan negara, kegunaan tanah, perancangan bandar/luar bandar, susun atur dan perparitan. Berdasarkan maksud ini, maka bible dalam bahasa Melayu TIDAK BOLEH diedarkan sesuka hati tok nenek korang yang bukan Islam.

9. Perkataan 'damai' pula bermaksud serasi atau selari dengan kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan dan tidak membelakangkan atau merendahkan martabat agama Islam.

10. Kumpulan agama bukan Islam tidak boleh mengajar (give instructions) agamanya tetapi boleh mendidik (educate) kanak-kanak dalam agamanya sahaja. TETAPI kumpulan agama Islam boleh mengajar agama Islam dan kerajaan boleh menanggung perbelanjaan yang perlu (rujuk perbezaan perkataan 'educate' dan 'instruction' dalam Perkara 12 Perlembagaan Persekutuan).

11. Maknanya hanya agama Islam sahaja yang diiktiraf serta boleh diajar kepada semua kaum menggunakan bahasa kebangsaan iaitu Bahasa Melayu, tetapi TIDAK BOLEH kepada agama selain Islam untuk menyebarkan agamanya sesuka hati menggunakan bahasa kebangsaan.

12. Kepada Chua Porno Lek serta kaum bukan pribumi di Malaysia, janganlah terlampau chauvinis sangat. Ingatlah, ada lebih 17 juta hati umat Islam di negara ini yang wajib dijaga. Jangan sok kok nyosa...

PAPA GOMO

Posted: 15 Mar 2011 01:15 AM PDT

PAPA GOMO


Gomo Sokong 100% Pengkuatkuasaan Saman Ekor

Posted: 15 Mar 2011 01:00 AM PDT


Nora Danish pun sokong Saman Ekor

Kecoh sana sini mengenai Saman Ekor yang di desak oleh sebilangan rakyat untuk di Hapuskan Saman Ekor ini kerana membebankan rakyat dan di anggap kejam. Apakah benar saman Ekor ini Kejam dan membebankan Rakyat?

Gomo menyokong 100 % agar Saman Ekor di teruskan walau apa cara sekalipun. Kenapa Gomo sokong? Kenapa Gomo tidak bersama dengan rakyat yang inginkan Saman ekor ini di Hapuskan?

Untuk makluman semua Saman Ekor ini merupakan satu jenis tindakan undang undang yang Efektif dan sesuai bagi mengajar pesalah jalanraya yang ada di Malaysia ini. Saman Ekor ini sebenarnya tidak membebankan rakyat malah amat sesuai jika nak mendidik rakyat Malaysia mengenai Ekita dan Nilai kita bila di jalanraya.

Saman Ekor biasanya terjadi bila kita memandu melebihi Had yang di tetapkan dan juga Saman parking. Ini merupakan Kesalahan kesalahan yang sering di kaitkan dengan Saman Ekor. Saman yang kita pun tak tahu datang dari mana tiba tiba sepucuk surat sampai ke rumah menyatakan kita mempunyai Saman tertunggak.

Jangan anda semua risau dan curiga mengenai saman Ekor ini, jika anda tidak melakukan kesalahan maka tidak lah perlu di khuatiri kerana setakat ini Saman Ekor tidak membebankan rakyat Malaysia terutama kepada mereka yang patuh pada undang undang jalanraya. Yang selalu Marah dan protes saman ekor ini adalah mereka yang sering melakukan kesalahan berulang ulang di Jalanraya.

Bagaimana kita nak mendidik pengguna jalanraya jika saman Ekor ini di mansuhkan? Di Malaysia ini kadar kemalangan masih lagi tinggi dan salah satu penyebabnya adalah Kelajuan yang membawa maut. Sebab itulah banyak saman ekor di keluarkan atas kesalahan melebihi Had Laju yang di tetapkan.

Apa pun yang anda kata pada Gomo Saman Ekor tetap merupakan satu elemen yang terbaik bagi mendidik rakyat Malaysia di Jalanraya ini. Kalau saman Ekor tidak ada alamatnya makin banyak lah Kenderaan yang melakukan kesalahan jalanraya tampa perlu risau kerana tidak ada tindakan Saman apabila mereka melakukan kesalahan.

Mohon PDRM Meneruskan SAMAN EKOR seperti biasa dan kalau boleh perhebatkan lagi Operasi Had Laju. Minta juga pihak PDRM untuk tidak menyenarai Hitam kenderaan yang mempunyai Saman Ekor dan kekalkan prosedur seperti sediakala.


Psssttt...Nak tahu apa pasal Gomo sokong Saman Ekor? sebenarnya ada kelebihan dalam Saman Ekor buat rakyat Malaysia. he he he, yang tahu sahaja tahu.....


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Peniaga Tak Mohon Maaf Pada Nik Ajis Akan Mendapat Dosa - Nik Ajis Nik Mat

Posted: 14 Mar 2011 09:33 PM PDT


Habis Duit Rakyat

" Nik Ajis Kato Tok Perlu Pembangunan
Akhirat Nanti Lagi Besar Dan Comel Kito Buleh.
Tapi Hakikatnya Seperti gambar di Atas?
Kemewahan Luar Biasa di Makkah. Rakyat Merana"



Tak sudah sudah Nik Ajis pembawa Celako ni, makin lama makin meroyan sampaikan dengan peniaga yang kais pagi makan pagi pun nak di Lawan nya. Memang Gebede Nik Ajis ni, Gedebe yang membawa Bala.

Ikuti Petikan Akhar ini:

"Nik Abdul Aziz meminta kedua-dua persatuan tersebut supaya meminta maaf secara terbuka kepada Anuar yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Usahawan, Perdagangan dan Perpaduan Masyarakat negeri kerana melakukan serangan terbuka ke atas Exco berkenaan.

Menurut Nik Abdul Aziz, tindakan kedua-dua persatuan peniaga terbabit yang melakukan serangan peribadi secara terbuka adalah berdosa dan bertentangan dengan Islam."


Nik Ajis suruh Peniaga di Bazar Mohon Maaf dan kalau tak mohon Maaf Berdosa. Berdosa pasa apa pulak ni Nik Ajis oi? Hang memandai je suruh orang Minta Maaf dan keluar kenyataan kalau tak Mohon Maaf maka Berdosa kepada peniaga peniaga tersebut. Nik Ajis ni Buta Hati dah sampaikan tak tahu sapa yang sepatutnya Minta Maaf.

Ini jawapan Peniaga tersebut:

"Saya tidak akan minta maaf, tiada sebab untuk saya minta maaf. Saya kritik depan ramai, itu adalah curahan hati saya untuk tolong tok guru (Nik Abdul Aziz) dan saya minta tok guru dengar rintihan di bawah, jangan dengar Exco sangat.

"Kalau tok guru suruh saya minta maaf, lebih baik suruh Exco, Datuk Husam Musa minta maaf kepada Ahli Parlimen Kota Bharu sebab dia yang katakan Ahli Parlimen Kota Bharu tidak turun padang sebab takut. Saya ambil cerita ini daripada mulut Husam dalam mesyuarat di sebuah hotel pada 1 Februari lalu," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Abdul Salim berkata, sebagai seorang ulama, Nik Abdul Aziz perlu menunaikan janji yang dibuatnya iaitu menyediakan ruang niaga yang selesa kepada 415 peniaga dari Pasar Lama MPKB dan Bazar Arked UDA yang akan dipindahkan ke Bazar Tok Guru.

"Saya bagi pihak peniaga di pasar besar kalau tersinggung, saya mohon maaf kepada tok guru, tetapi saya ingin bertanya kepada tok guru adakah selesai perjanjian dia dengan peniaga Pasar Lama MPKB dan Bazar UDA semasa ucapannya dua hari sebelum pilihan raya.

"Ingat kembali apa yang dia janji kepada peniaga kecil, apakah saya perlu mohon maaf atau tok guru sendiri mohon maaf kerana saya tengok tidak ada jalan penyelesaian (bagi masalah ini)," soalnya."



Nah ambik tu Nik Ajis oiiiii, Mu lah patut minta Maaf kepada para peniaga kerana dari Pentadbiran mu itulah maka hal sebegini terjadi. Memang kerajaan Mu Nik Ajis adalah Penghisap Darah rakyat.

Suka hati Nik Ajis nak menyatakan Dosa dan Pahala sedangkan dirinya sendiri lah penyebab DOSA yang berlaku dalam hal ini. Janji kepada rakyat tidak di tunaikan malah cuba pula menyalahkan para peniaga. Memang meroyan Nik AJis Celako ni.

Artikel Penuh mengenai isu Maaf Dosa Pahala terbitan Nik Ajis ni Sila Layari Blogg KICKDEFFELA KLIK DI SINI


Tuan Tabal Tuan Guru,

Telok Kemang Masjid Tanah,

Jangan tabal Sultan baru,

Sial majal lah ke lubang tanah."


Psssttt...Tak silap gua projek Bazar tu ada melibatkan Menantu hantu Nik Ajis, Songlap duit lagi....Celako....


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

SODOMY 18 SX - Wartawan Di Balun Anwar Pendemo Pula Di Kenakan Tindakan Undang Undang

Posted: 14 Mar 2011 06:32 PM PDT


Tak Perlu sampai begini untuk Anwar Ibrahim
menyerahkan DNA nya kepada Mahkamah

Semalam Gomo tak dapat ke mahkamah untuk membuat liputan secara langsung di atas perbicaraan kes Liwat Anwar Ibrahim. Walaupun demikian beberapa maklumat telah sampai ke tangan Gomo tentang kejadian yang berlaku sepanjang perbicaraan semalam.

Anwar Ibrahim melalui peguambelanya meminta Mahkamah mengambil Tindakan undang undang ke atas pendemo pendemo yang di katakan tidak menghormati Mahkamah kerana mendesak DNA Anwar di serahkan kepada pihak Mahkamah. Usul ini turut di keluarkan oleh media media Elktronik pada petang semalam.

Dalam soal ini Gomo lihat dengan jelas bahawasanya Anwar Ibrahim semakin takut dengan kuasa RAKYAT yang mendesak agar DNA nya di berikan dalam membuktikan pemilik si DNA Lelaki Y.

Selepas dari tumbangnya Kerajaan Mubarak Mesir di tangan Rakyat Anwar Brahim sibuk mencanang sana sini untuk melakukan Protes terhadap kerajaan sepertimana yang berlaku di Mesir. Lihat sahaja kempen ceramah nya di PRK Kerdau dan Merlimau yang menyebut isu Kebangkitan Rakyat menentang kerajaan Zalim malah Anwar Brahim turut menyamakan TV3 sama seperti Mesir dan Utusan sebagai Utusan Mesir.

Sekarang bila RAKYAT bangkit mendesak agar DNA Anwar di serahkan kepada pihak Mahkamah maka Anwar Brahim pula yang senak perut sehinggakan meminta Mahkamah Menggunakan Kuasa nya mendakwa mereka yang terlibat dengan demo tersebut kerana di katakan menghina mahkamah.

Apakah ini tidak jelas bahawa Anwar Ibrahim sebenarnya yang takut kepada kuasa Rakyat? Anwar Ibrahim ingat rakyat Bodoh untuk bersama dengannya menggulingkan Kerajaan Malaysia yang ada, tapi hakikatnya Rakyat bijak bila bersama dengan yang lain demi menegakkan Keadilan buat Saiful Bukhari.

Anwar Brahim minta Mahkamah ambil tindakan undang undang kepada mereka yang Menghina Mahkamah kerana berdemo. Tapi Anwar Brahim lupa bahawa dirinya telah mencanang isu liwat ini ke seluroh pelusok Malaysia malah di jaja nya kes Liwat ini sampai ke luar Negara.

Apakah itu juga bukan satu penghinaan ke atas Mahkamah?

Apa yang jelas dan nyata dalam hal ini Anwar Ibrahim sudah tahu dan semakin Gusar kerana RAKYAT sudah bangkit dan sedar bahawasanya Anwar Ibrahim adalah Peliwat Tegar dan Wajib untuk di Gulingkan.

Semoga Keadilan Buat Saiful Bukhari terus di perjuangkan rakyat.

Antara lain isu yang menarik Bila Anwar Ibrahim Balun Wartawan Agenda Daily semalam selepas sidang media nya. Isy memang Celaka lah ANwar Brahim ni. Tanya soalan pun nak di Marah kat Wartawan. Awat Takut?


KLIK AGENDA DAILY untuk Artikel Anwar Balun Wartawan


Psssttt...Meroyan betul Nuar berahim....Nasib kau lah Nuar, kau buat kau tanggung

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

VIDEO KHALWAT 18 SX - Mana Air Muka Keluarga Bila Video Sebegini DI Sebarkan?

Posted: 14 Mar 2011 08:26 AM PDT



Gomo tidak mahu menfitnah apatahlagi nak mengada adakan cerita mengenai apa yang berlaku di dalam Klip Video di atas. Namun apa yang Gomo nak nyatakan di sini ini lah satu hal yang sepatutnya kita merasa malu dengan kehidupan kita umat Islam.

Bab lelaki yang dengan wanita skandal nya tu satu hal kerana dah terang terang melakukan Khalwat berdua duaan di dalam Bilik Hospital. Namun apa yang agak mengecewakan Gomo adalah rakaman Video ini yang tersebar serata Dunia.

Di fahamkan anak kepada lelaki Tua yang sakit terlantar itu yang merakam Video ini. Bagaimana boleh tersebar? Emmm itulah yang masih menjadi persoalan kita.

Apa pun Gomo nasihatkan agar usahlah kita mengaibkan keluarga kita sendiri apatahlagi darah daging kita. Walaupun Ayah nya melakukan Khalwat namun tidak perlu sampai menyebarkan Video rakaman seperti ini ke serata dunia. Kelak yang malu diri sendiri juga.

Akhir kata semoga Lelaki dalam Video dia atas selamat mendirikan rumahtangga dengan Pasangan Khalwatnya. Nikah lah dengan cara Sah.

Psssttt...Moral dalam ini cerita, Jangan Khalwat dalam hospital, sana pun Line tak clear..he he he


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Taipingmali (tm)

Posted: 15 Mar 2011 01:11 AM PDT

Taipingmali (tm)


Apakah punca Tsunami di Jepun?

Posted: 14 Mar 2011 09:07 PM PDT

DAP ganti PAS

Posted: 14 Mar 2011 09:02 AM PDT

Pas ganti Umno konon! Yg benar ialah DApig ganti PasSik

Posted: 14 Mar 2011 08:39 AM PDT

Anwar nak saman lagi kerana dipaksa serah DNA? Apa punya penyu saman laaa Anwar

Posted: 14 Mar 2011 04:16 AM PDT

Aspirasi Bangsa

Posted: 15 Mar 2011 01:10 AM PDT

Aspirasi Bangsa


Panas : Nafsu pelahap Anwar ALjuburi!!!

Posted: 15 Mar 2011 12:05 AM PDT

PAS memang suka dirogol!!!

Posted: 14 Mar 2011 08:10 PM PDT

Isu DNA : ANnwar terus meliwat demokrasi

Posted: 14 Mar 2011 04:50 PM PDT

Isu DNA : Anj**** Anwar dah mula bersuara...

Posted: 14 Mar 2011 07:10 AM PDT

g a R a m a N i s

Posted: 14 Mar 2011 11:39 PM PDT

g a R a m a N i s


Sodomi II: Boleh Tawan Sarawak Jika Anwar Berani Beri DNA

Posted: 14 Mar 2011 12:17 AM PDT

Yela, Anwar kata tak buat dan ada 5 orang alibi. Apa yang perlu Anwar takutkan kalu benar dia tidak meliwat?

Kalau benar ada konspirasi, bukan sahaja tuala good morning dan kebocoran fakta pengambilan bahan bukti tidak sah meletup tapi kerajaan dah boleh buat macam-macam cara lagi untuk back-up story 'anti-klimak' Sodomi II. Kata Chegu Bard di Rembau, kerajaan sampai sanggup meletupkan orang pasal nak end-up story. Hal Anwar nak kerajaan buat konspirasi cukup senang diskripkan. Tak perlu susah payah sampai 50 kali menunda kes.

Dah berpuluh kali di pentas ceramah Anwar bersembang nak dedahkan teori konspirasi, nak dedahkan kaitan Najib dengan Saiful, nak dedahkan 5 orang alibi dan macam-macam lagi tapi sampai kesudah sekupang duit pun tak boleh pakai cakap Anwar.

Dalam tempoh 2 hari hampir seluruh negara buat demo desak Anwar beri DNA. Malulah, hal senang begini Anwar tak mampu tangani. Totally berbeza dengan Anwar 12 tahun dulu yang dah hilang semangat melawan. Penakut bagai temberang lebih. Disuruh bersumpah tak mahu, disuruh bagi DNA jauh sekali mahu.

Apa justifikasi yang Anwar pakai untuk simpan sendiri bahan bukti? Apa strategi Anwar untuk hadapi pilihan raya negeri dengan DNA disimpan dalam peti besi. Orang Sarawak mesti mau tahu, perhatikan kes ini dengan penuh teliti. Mereka mahukan kepimpinan baru tapi kalu Anwar yang pimpin mahu habis lubang dubur lelaki Sarawak yang putih gebu dijilati Anwar.

Pembangkang sedang seronok menyerang Taib Mahmud dengan dedahkan macam-macam fitnah skandal yang tak diketahui, bukti simpan DNA Anwar boleh beri talian hayat pembangkang merampas Sarawak buat kali pertama. Itu pun jika DNA itu menafikan sperm dalam anus Saiful sebagai milik multlak Anwar tapi jika sebaliknya alamatnya pembangkang mencari nahas bersekedudukan dengan raja liwat Malaysia.

Dah kantoi ambil bukti bahan bukti tak sah, apa itukah kemenangan yang sepetutnya dirai rangkai peguam Anwar? tapi nampak macam silap percaturan dan lebih memeningkan kepala.

Oleh kerana Malaysia mengguna pakai common law British dan kes ini bukanlah dibawah tatacara syariah maka mahkamah ada kuasa untuk perintahkan mamat penakut gila dubur ini untuk meyerahkan DNA untuk dianalisis dan membuat perbandingan dengan bukti yang sedia ada. Lepas itu barulah peguam OKU boleh cross examine berlawan nafikan kegagalan Anwar amalkan penggunaan kondom.


Untuk rekod, Evidence Act 1950 (Akta Keterangan 1950) jelaskan kuasa mahkamah untuk kes-kes seperti yang sedang berlangsung dalam Sodomi II.  

Artikel 73 dan 165 Evidence Act 1950 yang kemungkinan digunakan oleh pihak Pendakwa menjadi asas undang2 untuk menuntut hakim menggunakan kuasa untuk mengarahkan Anwar memberi sampel untuk menentukan DNAnya.
 Comparison of signature, writing or seal with others admitted or proved
73. (1) In order to ascertain whether a signature, writing or seal is that of the person by whom it purports to have been written or made, any signature, writing or seal, admitted or proved to the satisfaction of the court to have been written or made by that person, may be compared by a witness or by the court with the one which is to be proved, although that signature, writing or
 seal has not been produced or proved for any other purpose.
(2) The court may direct any person present in court to write any words or figures for the purpose of enabling the court to compare the words or figures so written with any words or figures alleged to have been written by that person.
(3) This section applies also, with any necessary modifications, to finger impressions.
dan

Judge's power to put questions or order production
165. The Judge may, in order to discover or to obtain proper proof of relevant facts, ask any question he pleases, in any form at any time, of any witness or of the parties, about any fact relevant or irrelevant; and may order the production of any document or

thing; and neither the parties nor their agents shall be entitled to make any objection to any such question or order, nor, without the leave of the court, to cross-examine any witness upon any answer given in reply to any such question:
Provided that—

(i) the judgment must be based upon facts declared by this Act to be relevant and duly proved;

(ii) this section shall not authorize any Judge to compel any witness to answer any question or to produce any document which the witness would be entitled to refuse to answer or produce under sections 121 to 131 if the question were asked or the document were called for by the adverse party; nor shall the Judge ask any question which it would be improper for any other person to ask under section 148 or 149; nor shall he dispense with the primary evidence of any document, except in the cases hereinbefore excepted.

Senang cerita, hendak tak nak Anwar kena bagi DNA atau berdepan banyak lagi musibah yang akan memalukan dirinya. Nik Aziz pun dah tak boleh nak tolong bagi sorga pasal Anwar tak pernah register sebagai ahli VIP PAS.

oyabun

Posted: 14 Mar 2011 11:24 PM PDT

oyabun


Malang sungguh Selangor mempunyai seorang Setpol bernama Faekah Husin!

Posted: 14 Mar 2011 08:54 AM PDT

Busuk hati sungguh rupanya anakdara tua yang bernama Faekah Husin ni. Sudahlah kerajaan negeri tak mahu membantu pelajar-pelajar anak negeri Selangor yang akan kembali semula ke Mesir untuk sambung belajar, malah di buat tomahan pula kepada orang yang sanggup membantu pelajar-pelajar itu. Betapa malangnya Khalid mempunyai seorang Setpol yang rendah daya pemikirannya walaupun beliau dikatakan seorang peguam.

Sudahlah se-sen pun Pakatan Haram tak keluarkan duit untuk membawa balik pelajar Malaysia dari Mesir ketika kekecohan berlaku disana, yang mereka tahu hanya buat fitnah. Apabila keadaan kembali pulih, untuk manghantar semula pelajar-pelajar ini balik kesana pun berat untuk mengeluarkan belanja sendiri berbanding dengan negeri-negeri lain yang sanggup mengeluarkan perbelanjaan sendiri! Mahu tak mahu semuanya ditanggung oleh kerajaan UMNO/BN.

Apabila ada sebuah yayasan yang dikenali sebagai Yayasan Kelana Ehsan (YKE) datang untuk membantu pelajar anak Selangor yang nak balik semula ke Mesir untuk sambung belajar disana, YKE dikatakan telah menyumbang wang tunai sebanyak RM500 untuk setiap seorang pelajar. Malangnya sumbangan ikhlas YKE tu di pandang buruk oleh Setpol Faekah Husin.

Faekah mempertikaikan bagaimana sebuah yayasan boleh menyumbang sebegitu banyak wang kepada pelajar sedangkan kerajaan negeri Selangor sendiri pun tak mampu. Ini yang buat Faekah rasa tak puas hati dan dikatakan kerja ehsan yang dibuat oleh YKE itu akan di laporkan kepada SPRM untuk siasatan.

Inilah dia perangai buruk kerajaan Pakatan Haram Selangor! Sudahlah nak menolong dikatakan tidak mampu, tetapi apabila orang lain nak menolong mereka merasa irihati pula. Sedangkan MB Khalid dikatakan membelanjakan RM85,000 wang rakyat untuk membawa orang Sabah dan Sarawak datang melawat Selangor itu ada pula duit.

Persoalannya disini adalah jika Faekah mengatakan kerajaan negeri tidak ada duit bagi membantu pelajar-pelajar tersebut, kemana hilangnya wang yang ditinggalkan oleh BN sebanyak RM84 juta didalam Yayasan Selangor? Mengapa sehingga sekarang Yayasan Selangor mengalami defisit sebanyak RM14 juta? Kemana wang Yayasan Selangor telah dibelanjakan? Sila jawap Faekah Husin!

Sumber asal : Darul Ehsan Today (DET)

Wasabi Oyabun..

APANAMA

Posted: 14 Mar 2011 11:24 PM PDT

APANAMA


SARAWAK - Reality vs Perception

Posted: 14 Mar 2011 09:52 AM PDT



Site Meter

My Longest Yard

Posted: 14 Mar 2011 11:23 PM PDT

My Longest Yard


Anwar berjaya 'menegarakan' masalah liwat

Posted: 14 Mar 2011 08:45 PM PDT


Sebenarnya kediktatoran Mubarak tidak mampu mencapai taraf kediktatoran Anwar kerana Mubarak tidak mampu meletakkan isterinya sebagai Presiden, orang yang paling istimewa bagi dirinya sebagai Timbalan Presiden, dan anaknya sendiri sebagai Naib Presiden parti dalam satu masa.

Beliau jugalah yang mencipta sejarah politik tanah air dan mungkin juga di dunia ini dengan mengarahkan isterinya meletakkan jawatan sebagai ahli Parlimen sebaik setelah beliau ditangkap dengan salah laku jenayah.

Kebiasaannya seorang ahli politik akan melepaskan jawatan bila disabitkan dengan kes jenayah namun bagi Anwar dia mengarahkan isterinya meletakkan jawatan sebaik selepas beliau ditahan agar dia boleh bergayut dengan jawatan politik dalam menghadapi kes salah laku jenayah peribadinya dan mengheret kes peribadi itu menjadi kes politik.

Maka seluruh negara di heret dalam menghadapi kes peribadinya. Masalah peribadinya menjadi masalah negara. Mubarak dan Ghaddafi sekalipun tidak punya kemampuan memutar belit 'menegarakan' masalah peribadi mereka sehebat yang dilakukan Anwar!

-Ezam Mohd Noor, Mingguan Malaysia 13/3/2011

Dalam twitter pun Anwar didesak untuk serah DNA

Posted: 14 Mar 2011 05:40 PM PDT




RAKYAT GELAK JE BILA BACA JAWAPAN ENGKAU DALAM TWITTER. RAKYAT TANYA LAIN, ENGKAU JAWAP LAIN. SUKA PUSING-PUSING.

APA PASAL TAKUT SANGAT BAGI DNA? ENGKAU KE HULU KE HILIR MELALAK ATAS PENTAS CERAMAH CAKAP INI ADALAH FITNAH. TAPI BILA MINTA SERAH DNA, MACAM -MACAM ALASAN ENGKAU BAGI YE.

TAK LIWAT KAN?
APA TAKUT?


Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 14 Mar 2011 11:18 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


GEMPAR LIWAT!!! Akibat gemar menjamu dubur, Anwar dan Wan Azizah akhirnya BERCERAI?!!

Posted: 14 Mar 2011 08:52 PM PDT



GEMPAR!!! GEMPAR!!! Benarkah WAN Azizah dan Anwar Ibrahim telah BERCERAI?!! Gambar di atas seolah-olah mengesahkan lagi perkara ini kerana buat pertama kalinya, ketika anak-beranak tersebut melakonkan watak 'papa sakit pinggang' (untuk meraih simpati) ketika tiba di mahkamah pagi tadi, Wan Azizah seolah-olah jijik untuk menyentuh Anwar apabila mengenakan sarung tangan ketika bersentuhan. Apakah ANWAR kini bukan lagi MAHRAMnya?!! Apakah Wan Azizah dan Anwar telah berpisah secara batiniah tetapi masih bersama secara lahiriah demi kepentingan politik?!! Atau apakah Wan Azizah jijik untuk menyentuh suaminya yang dikatakan gemar menyembur air mani ke dalam lubang dubur?!!



Sebabnya Kak Wan tidak pula bersarung tangan ketika bersalam dengan lelaki bukan mahram dan juga bukan Islam ketika berkempen di Tenang tempoh hari.



Masa julang tangan Kit Siang tempoh hari pun tak berlapik juga...


Kenapa ini Kak Wan?!! Janganlah suka pendam seorang diri. Tampillah ke hadapan. Rakyat nak tahu apa yang bang Nuar sudah buat pada Kak Wan sampai Kak Wan menjadi pendiam dan selalu bermuram. Dato' Fadzilah Kamsah sedia membantu Kak Wan menjernihkan keadaan. Atau Kak Wan tahu sesuatu yang rakyat tidak pasti sehinggakan Kak Wan jijik untuk menyentuh bang Nuar lagi???

GEMPAR!!! KERAjaan Pakatan Selangor tipu orang Cina, tetapi orang Melayu yang jadi mangsa!!!

Posted: 14 Mar 2011 07:41 PM PDT

BRENGSET!!! Rasanya itulah makian yang paling sesuai dihamburkan buat gerombolan pakatan haram Selangor berhubung usaha terbaru mereka untuk meMURTADkan sebuah sekolah kebangsaan dek kerana terkantoi dengan janji-janji pilihanraya yang tidak mampu ditunaikan. Akibat perbuatan gemar menanam tebu di bibir, penduduk berketurunan Tiong Hua di DUN Teratai (Janice LEE-DAP) dan DUN Lembah Jaya (Khasim Aziz-PAS) telah ditipu hidup-hidup oleh beruk-beruk fuckatan yang menjanjikan pembinaan sebuah sekolah Cina di kawasan tersebut sekiranya mereka menang pilihanraya umum lalu.

Allah Maha Besar! Oleh kerana Allah SWT selalu mengingatkan agar hambanya sentiasa menggunakan akal yang dikurniakan untuk berfikir, akhirnya puak-puak fuckatan bukan sahaja memenangi kedua-dua DUN tersebut, malahan diberikan juga peluang untuk memerintah Selangor. Nah, inilah bukti kebesaran Illahi! Kerana kalau fuckatan hanya menang di DUN itu sahaja dan tidak menguasai Kerajaan Negeri, maka akan timbullah pula alasan mereka tidak mampu melaksanakan janji kerana tidak membentuk Kerajaan. Sekarang, bukan sahaja mereka mampu untuk menunaikan semua janji, bahkan kalau ikutkan hati, mereka juga mampu untuk merungkai semua hasil usaha jasa Kerajaan BN terdahulu dan ubah Selangor mengikut acuan mereka.


Tetapi realitinya tidak sebegitu mudah. Akibat terlalu banyak menabur janji bak penjual ubat seks jalanan, akhirnya janji-janji tersebut memakan diri! Namun, kalau dah nama fuckatan haram, sudah tentu semua masalah boleh di'transform'kan menjadi masalah orang lain. Kalau tak BN yang menjadi mangsa, rakyat yang menanggung derita. Dan selalunya, di Malaysia ini, rakyat yang paling mudah diperbodohkan untuk menjadi mangsa, adalah tidak lain dan tidak bukan, orang Melayu itu sendiri. Sebabnya, orang Melayu itu gemar bertolak ansur dan tidak suka berfikir hal-hal yang rumit dan kompleks!

Kalau sebelum menang, dengan satu pihak janji stadium, dan satu pihak lagi janji sekolah. Tetapi ketika itu tiada siapa yang kisah untuk menyiasat, yang mana satu tapak stadium, yang mana satu tapak sekolah. Rupa-rupanya puak-puak fuckatan ini bijak menggunakan hanya satu tapak tanah kosong sebagai modal janji. Yang penting ketika berjanji, tidak boleh kedua-dua pihak berada dalam satu majlis yang sama!

Sekarang selepas menang, dua-dua pihak datang menuntut janji. Namun, kerana ketidakcekapan puak-puak fuckatan menguruskan negeri (apatah lagi janji), tapak tanah kosong di kawasan berkenaan telah diwartakan untuk didirikan sebuah stadium (stadium apa, kena tanya Khalid MB. Mungkin Selangor bercadang untuk menjadi tuan rumah Piala Dunia yang akan datang agaknya!). Maka menyemaraklah kemarahan orang Cina Ampang! Apakah impian orang Cina di Pandan untuk mendapatkan sebuah sekolah Cina di Pandan bakal berkubur...?!!

Tetapi kalau dah namanya ULTRA-KIASU, orang-orang Cina tidak mengalah. Mereka terus berusaha mati-matian untuk mendapatkan sebuah SJKC seperti yang dijanjikan walaupun tapak tanah sudah tidak ada lagi. Cuba teka siapa yang menjadi mangsa? BETUL!!! Orang melayulah siapa lagi! Dengan alasan penduduk Cina merupakan 90% penduduk, kini SEKOLAH KEBANGSAAN PANDAN PERDANA SEDANG DIUSAHAKAN UNTUK DIUBAH STATUS MENJADI SEBUAH SJKC!!! Dan yang lebih parah, usaha ini turut didukung oleh Khawarij-khawarij berdarah hijau PAS dan telah pun dibawa ke KPM untuk pertimbangan lanjut dan kelulusan!

Kita nak tanya puak-puak fuckatan ini satu soalan, peratus BUMPUTERA di negara ini melebihi 65%, APAKAH MEREKA BAKAL MENYOKONG KERAJAAN BN JIKA SEKIRANYA SATU DASAR PENDIDIKAN BARU DIGUBAL UNTUK MEMASTIKAN SEMUA SEKOLAH DI NEGARA INI MERUPAKAN SEKOLAH KEBANGSAAN, TERMASUKLAH MENUTUP SEKOLAH-SEKOLAH SJKC DAN SJKT BAGI MENCAPAI MAKSUD TERSEBUT?!! Jawab dahulu persoalan tersebut sebelum menjadikan rakyat sebagai mangsa akibat pelacoran politik murahan mereka yang tidak berkesudahan. Bukankah mereka sendiri yang lantang mencanang SAMA RATA, SAMA RASA, DEPAN BELAKANG SAMA SAHAJA???

TAHNIAH! PAS NAK JADI PARTI AHLI KITAB SEMALAYSIA!!!

Posted: 14 Mar 2011 06:28 AM PDT

PAS = Parti AhliKitab Se-Malaysia

Setelah gagal menjalankan hudud akibat nafsu buas ahli parti mereka, PAS makin tersesat jauh daripada perjuangan asal. Dek nak mengejar undi semasa pilihan raya Dewan Undangan Negeri Sarawak yang majoritinya beragama Kristian, PAS SANGGUP MELACURKAN PERJUANGAN MEREKA.

DULU, MEREKALAH PEJUANG-PEJUANG JIHAD YANG MENGKAFIRKAN UMNO DI BAWAH AMANAT HJ. HADI.

KINI, MEREKALAH PEJUANG-PEJUANG JAHAT YANG MENGGUNAKAN AGAMA UNTUK MENGHALALKAN YANG HARAM DAN MENAWARKAN SYURGA KEPADA AHLI-AHLI PARTI MEREKA DI BAWAH PIMPINAN DIKTATOR TUA WALI SELIPAR N.AJIS.

Tahniah! DAP bakal menggantikan PAS bila kita tak dapat beza antara ahli PAS atau DAP.

TAKZIAH UNTUK KELUARGA ELI WONG...

Posted: 14 Mar 2011 05:33 AM PDT


Terkejut sungguh bila baca tajuk hadapan dalam Utusan hari ni. Bila tengok tajuk, terbayang satu lagi PRK akan dibuat. Sebelum buat apa-apa spekulakasi, sila baca berita penuh di sini.

SEBAB UTAMA PAS TAK JALANKAN HUDUD!

Posted: 14 Mar 2011 12:46 AM PDT

PAS kantoi lagi. Seorang lagi pemimpin PARTI AJARAN SESAT tak pandai jaga adik keciknya.

Itulah akibatnya kalau Hukum Allah dipermainkan. Kalau nak buat, buat betul-betul. Bukan sekadar mainan di bibir Mat Sabu n gang.