Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Jumaat, 8 April 2011 at 1:09 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


JEBAT BERKOKOK

Posted: 08 Apr 2011 01:05 PM PDT

JEBAT BERKOKOK


Santai: Di manakah jam itu?

Posted: 07 Apr 2011 08:15 PM PDT



Pak Mat King Leather adalah merupakan seorang yang amat kemaruk untuk menonton DVD pornografi. Boleh dikatakan setiap malam Pak Mat akan membeli DVD baru yang ceritanya hanya berkisar kepada soal seks. Berbagai-bagai koleksi video seks terdapat di dalam satu bilik rahsia yang terdapat di hujung rumahnya.

Suatu hari, Pak Mat berjumpa penjual video seks yang amat rapat dengannya..As Sky Too High nama gelaran penjual video tersebut.

'Sky, kamu ada cerita baru yang pelakonnya adalah di kalangan orang Asia..kalau boleh yang datang dari China Doll..aku sudah muak tengok cerita yang pelakonnya Mat Salleh'..tanya Pak Mat kepada As Sky..'Ada Pak Mat..cerita baru..semua orang belum tengok lagi..tapi ini China Doll masa di Thailand, mahukah? Pak Mat mengangguk kepala tanda setuju.

Sebelah malamnya, semasa semua orang di rumahnya sudah melelapkan mata, Pak Mat secara senyap-senyap telah membuka DVD yang dibeli tadi. Sambil menghirup air kopi..Pak Mat tiba-tiba tersedak apabila mendapati pelakon wanita yang berlakon di dalam video itu amat menyerupai anak rakannya. Pak Mat terus menutup video yang hanya sempat ditontonnya sekitar 1 minit itu. Pak Mat termenung mengenangkan apa yang dilihatnya tadi.

'Tak mungkin anak kawan aku yang berlakon di dalam video itu' Dia seorang yang alim dan tidak tinggal sembahyang..tak mungkin' bisik hati Pak Mat. Kalau ikutkan Pat Mat mahu saja diajak seluruh warga kampung menonton filem itu tetapi pastinya akan mendapat bantahan dari seorang peguam di kampungnya yang amat terkenal dengan lidah bercabang, Ais Kepal nama gelarannya.

Semalaman Pak Mat tidak dapat melelapkan matanya..Keesokannya, Pak Mat mengambil keputusan untuk berjumpa dengan Ajijan, ayah kepada perempuan yang didakwa berlakon di dalam video yang ditontonnya malam tadi. "Jan, anak kamu berlakon video lucah ke? tanya Pak Mat secara serius kepada Ajijan. 'Kalau kamu tidak percaya, malam ini datang ke rumah aku..kita sama-sama tengok'. 'Iskh..kamu ni Mat, aku tak tonton cerita tu semua..berdosa kamu tahu' balas Ajijan.

Seperti orang yang meraba di dalam kegelapan, Ajijan amat buntu lantas mengambil keputusan untuk ke rumah Pak Mat untuk mendapat kepastian. Setibanya di rumah Pak Mat, Ajijan menyuruh Pak Mat memasang video seks itu dan apabila video itu dipasang, alangkah terkejutnya Ajijan apabila mendapat pelakon wanita itu benar-benar menyerupai anaknya.

"Aku dah cakap, anak kamu tu" jelas Pak Mat. Ajijan kemudian menggelengkan kepala kepada Pak Mat. "Bukanlah Mat, bukan anak aku tu..anak aku rambutnya panjang, yang ini rambutnya pendek sikit' tegas Ajijan. Pak Mat kebingungan kerana Pak Mat tidak pernah melihat rambut anak rakannya itu kerana sentiasa bertudung. "Dah lah Mat kamu jangan fikir bukan-bukan..bukan anak aku tu'.

Pak Mat masih tidak berpuas hati..lantas esoknya Pak Mat memberanikan diri berjumpa anak rakannya itu semasa membeli ikan di pasar. ' Kamu berlakon di dalam video seks ke?" tanya Pak Mat. "Eh..bila masa pulak saya berlakon filem-filem macam itu Pak Mat".."Habis yang aku tonton itu apa?"."Kamu jangan nak tipu aku...aku dah tonton semuanya..bukankah kamu ada ke Thailand baru-baru ini?" tegas Pak Mat lagi.

Setelah diasak bertubi-tubi oleh Pak Mat akhirnya anak rakannya itu sudah tidak mampu mengelak. "Begini Pak Mat..benar Pak Mat saya ada ke Thailand baru-baru ini dan di sana saya berkenalan dengan seorang pemuda dalam masa yang cukup singkat dan kemudiannya saya seperti dipukau telah dibawa ke bilik hotel" jelas anak rakannya itu. 'Kamu cam muka lelaki itu" tanya Pak Mat.."Saya tidak camlah Pak Mat kerana lelaki itu mendatangi saya dari belakang di dalam bilik hotel itu..mana saya nak cam Pak Mat kalau dia selalu dari belakang'..jelas anak rakannya. "Kalau begitu, mungkin di dalam bilik hotel itu telah dipasang kamera dan kamu sebenarnya bukan berlakon video seks tetapi tanpa kamu sedari yang kamu sebenarnya telah diliwat'.

"Apa tanda yang kamu boleh ingat lelaki itu" tanya Pak Mat.."Entahlah Pak Mat..yang cuma saya ingat adalah lelaki itu memakai jam Doremon kerana saya memang minat dengan jam itu" jelas anak rakannya itu.

Pak Mat lantas beredar meninggalkan anak rakannya itu dan kedengaran jeritan anak rakannya itu " Pak Mat nak ke mana' jerit anak rakannya itu.." Nak cari jam Doremon' balas Pak Mat ringkas.

Sehingga ke hari ini, jam Doremon itu masih belum ditemui dan puaslah Pak Mat ke kedai-kedai jam untuk mencari jam itu..Ramai taukeh kedai jam yang memberi jaminan kepada Pak Mat bahawa mereka mempunyai jam seperti itu tetapi apabila diminta menunjukkan jam itu, mereka kerap kali memberi alasan kepada Pak Mat..Pak Mat khabarnya mahu ke Arab Saudi kerana difahamkan jam Doremon itu banyak terdapat di Arab Saudi..

Moral: Jangan ikut orang yang kamu tidak kenali dan sentiasa berwaspada di dalam bilik hotel, kot kot ada kamera tersembunyi..dan jangan sesekali memakai jam Doremon kerana jam itu amat dikehendaki oleh Pak Mat. Cerita ini hanyalah sekadar hiburan dan tidak ada kena mengena dengan yang masih hidup atau yang telah mati.

Apa Yang Tersirat

Posted: 08 Apr 2011 01:03 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Ragam-ragam PRN Sarawak: Taib konon perlihara BOMOH!!!

Posted: 08 Apr 2011 07:09 AM PDT

Macam-macam. PRN Sarawak kali ini, pembangkang hanya memfokuskan kepada pribadi Ketua Menteri Sarawak Pehin Seri Taib. Tohmahan dan dakwaan daripada soal kekakayaan hinggalah kepada soal BOMOH.

Calon bebas bagi Kerusi Balingian-Salleh Jafarudin yang juga sepupuh Taib, mendakwa bahawa Taib dikelilingi BOMOH sebagai penasihat spritualnya. Malaysiakini siap dengan gambar bomoh itu yang berkacamata hitam (gambar) kononnya berbangsa yahudi.

Salleh mendakwa bahawa pemilihan calon-calon BN Sarawak ditentukan oleh Taib dengan bantuan para BOMOH, sebelum senarai calon-calon tersebut diumumkan.

Kononnya, kelambatan pengumunan calon bagi DUN Be'kelalan, adalah salah satu strategi BOMOH tersebut.

Macam-macam ragam, untuk menang pilihanraya. Salleh Jafaruddin tidak dapat menjanjikan apa-apa kepada pengundi Balingian, ole-olenya selama berhoneymoon di Kuala Lumpur bertahun-tahun adalah pendedahan kononnya Taib memelihara BOMOH.

Video seks Anwar: Jika ada elemen pelacuran itu perbuatan jenayah di Malaysia: Nazri

Posted: 08 Apr 2011 04:13 AM PDT

Jika wujud unsur pelacuran melalui video sex yang didedahkan oleh Datuk T pada 21 Mac lalu, maka perbuatan itu merupakan jenayah di Malaysia. "Ada isu moral di sini. Anwar bercita-cita mahu menjadi perdana menteri... kita tidak boleh ada seorang perdana menteri yang sudah tercalar, itu sebab kita perlu kenal pasti lelaki dalam video ini... jika ia Anwar, apakah fikiran anda tentang dia?" kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Nazri Aziz hari ini.

Kabinet hari ini memutuskan bahawa RCI akan ditubuhkan selepas pihak Polis selesai menjalankan siasatan.

Jika orang ramai merasa tidak puashati terhadap siasatan polis, maka barulah RCI ditubuhkan.

Term of Reference RCI itu antara lain perlu menentukan sama ada lelaki yang terlibat dalam aksi seks itu adalah Anwar Ibrahim.

Anwar telah pun menafikan yang beliau adalah lelaki dalam rakaman hitam putih 21 minit itu.

Mengulas lanjut, Nazri hari ini menjelaskan, suruhanjaya diraja siasatan mengenai video seks itu adalah perlu demi kepentingan awam.

Video Sex Anwar: RCI hanya ditubuhkan selepas kenal pasti lelaki dalam video itu: Nazri

Posted: 08 Apr 2011 12:06 AM PDT

Kerajaan akan hanya menubuhkan sebuah Suruhajaya Diraja (RCI) bagi menyiasat video seks yang didakwa membabitkan seorang lelaki yang dikatakan mirip ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim selepas polis mengenalpasti pelaku dalam rakaman pita berkenaan.

"Kabinet memutusakan polis dibenar menyelesaikan siasatan mereka terlebih dahulu," kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz kepada selepas mesyuarat jemaah menteri hari ini.

"Tidak cukup untuk hanya mengesahkan ia (video) itu tulen ataupun tidak. Kita mesti kenalpasti individu dalam video itu.

"Kita tidak boleh terburu-buru... ataupun kita akan dituduh (sebagai partisan)," katanya

Menurut Nazri jika siasatan tidak dijalankan secara terperinci dan tergesa-gesa, ia akan menjejaskan kerajaan.

Semalam, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak pada satu majlis di SMK Santubong dekat Kuching, membidas pemimpin Pakatan Rakyat yang didakwa sanggup mengetepikan soal prinsip jika sesuatu perkara yang timbul tidak menguntungkan mereka.

"Nampaknya pembangkang tidak konsisten dan mereka tengok keadaan. Mereka rasa kalau ada sesuatu yang tidak menguntungkan mereka, mereka akan ketepikan soal prinsip," katanya.

Beliau mengulas tindakan Pakatan Rakyat yang menolak cadangan Mohamed Nazri untuk menubuhkan suruhanjaya diraja bagi menyiasat video seks tersebut yang didedahkan oleh kumpulan yang menamakan diri mereka sebagai Datuk T.

Najib berkata kebiasaannya Pakatan Rakyat akan mendesak supaya suruhanjaya diraja ditubuhkan tetapi dalam kes ini mereka membisu.

Mengulas perkara itu, semalam Anwar berkata Suruhanjaya Diraja hanya membazirkan masa.

Ketua cabang PKR Rantau Panjang didakwa rasuah terima RM50,000

Posted: 07 Apr 2011 08:55 PM PDT

Seorang pemimpin PKR negeri dan seorang wanita dikenakan tuduhan menerima RM50,000 sebagai rasuah untuk membolehkan seorang lelaki dikurniakan pingat negeri Kelantan yang membawa gelaran "Datuk".

Ketua cabang Rantau Panjang Datuk Mohammad Agos Mohd Noor dihadapkan di Mahkamah Sesyen di sini di bawah Seksyen 28(1)(c) Akta SPRM 2009.

Nor Azimah Jamaludin pula dicaj di bawah Seksyen 16(a)(A) akta yang sama.

Kedua-duanya mengaku tidak bersalah.

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mendakwa kedua-dua tertuduh menerima RM50,000 sebagai bayaran untuk membolehkan lelaki terbabit dikurniakan Dato' D'Raja daripada Persatuan Kerabat D'Raja DYMM Long Yunus, Kelantan.

RCI Video Sex Anwar: Tumpuan pada kabinet DS Najib

Posted: 07 Apr 2011 06:36 PM PDT

Tumpuan dijangka beralih kepada Kabinet yang mengadakan mesyuarat mingguan pagi ini sama ada akan membincangkan desakan penubuhan suruhanjaya diraja siasatan.

Ketika wujud polemik mengenai keperluan sebuah suruhanjaya diraja berhubung pendedahan rakaman video seks lebih dua minggu lalu, didakwa melibatkan aksi seorang pemimpin kanan Pakatan Rakyat.

Isu video seks menjadi perhatian selepas rakamannya yang didakwa diambil akhir Februari lalu dipertontonkan kepada media pada 21 Mac lalu oleh "Datuk T".

Bagaimanapun Pembangkang tidak bersetuju penubuhan suruhajaya diraja, malah Anwar mengatakan ianya hanya membuang masa.

Semalam, Nazri menerima dua memorandum Perkasa yang meminta kerajaan menubuhkan suruhanjaya diraja bagi menyiasat video aksi seks itu.

BN ada pengundi setia: Taib

Posted: 07 Apr 2011 04:18 PM PDT

Kemenangan dua pertiga majoriti dalam pilihan raya negeri Sarawak kali ke-10 masih dalam jangkauan BN, kata Ketua Menteri Tan Sri Abdul Taib Mahmud semalam.

Beliau berkata kemenangan itu boleh dicapai meskipun pilihan raya negeri pada 16 April ini menyaksikan paling ramai calon bertanding iaitu 213 calon, termasuk 41 calon bebas.

"Saya agak terkejut dan berasa hairan dengan jumlah calon yang besar kali ini," kata Taib ketika ditemui pemberita selepas majlis pemimpin bersama rakyat di Rh. Jelani ak Daud, rumah panjang 66 pintu Nanga Lesih dekat Kanowit.

Turut hadir calon BN Datuk Gramong Juna dan Alexander Vincent, masing-masing bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Machan dan Ngemah.

Taib berkata Pakatan Rakyat tidak mendapat apa-apa kelebihan dengan meletakkan lebih ramai calon kerana ia akan hanya memecahkan undi.

Taib berkata BN mempunyai penyokongnya yang setia dan tidak akan mudah terpengaruh untuk mengalih sokongan, dan hanya pengundi atas pagar yang mahu mencuba memberikan peluang kepada calon selain BN.

Mengenai keputusan beberapa parti Pakatan yang bergantung kepada "calon bidan terjun" atau calon dari luar kawasan ditandingi, Presiden Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) itu berkata kemungkinan besar akhirnya hasrat mereka akan memakan diri.

"Kami dalam BN memilih calon berkualiti dari luar untuk bertanding hanya dengan keizinan dan sokongan masyarakat setempat," katanya.


Terdahulu, semasa berucap Taib berkata politik BN adalah untuk membawa pembangunan dan kemajuan kepada rakyat dan bukannya untuk menyebarkan pembohongan dan fitnah, serta melakukan serangan peribadi.- Bernama

Duke of UMNO

Posted: 08 Apr 2011 01:03 PM PDT

Duke of UMNO


Terpanasss..!!! Penduduk Ulu Baleh dianiaya SNAP..!!!

Posted: 08 Apr 2011 06:15 AM PDT

Gambar ehsan dari blog Orang Panggau...

Penyakit "Parti Penipu Rakyat" yang selama ini dikaitkan dengan PKR di Semenanjung, nampaknya sudah menular menjangkiti parti SNAP di Sarawak! Terbaru, calon parti SNAP, George Lagong dikahabrkan telah menipu dan menganiaya rakyat pedalaman di Kapit!

Menurut ceritanya, agen-agen George Lagong telah masuk ke Ulu Baleh, kawasan pedalaman di daerah Kapit, memujuk rayu penduduk kampung-kampung di situ untuk berhimpun membanjiri pasar Kapit di bandar daerah itu.

Mereka diumpan dan dijanjikan dengan habuan wang ringgit, akan dibayar kos minyak, wang saku dan sebagainya bagi mengiringi George Lagong pada hari penamaan calon. Maka berduyun-duyunlah orang-orang kampung pedalaman dari Ulu Baleh berangkat ke pasar Kapit pada hari tersebut berbekalkan modal sendiri...

Malangnya, setibanya mereka di situ, George Lagong dan agen-agennya tiada di situ. Bayang-bayang parti SNAP pun tidak kelihatan! Maka, terkejutlah penduduk kampung-kampung dari Ulu Baleh tersebut. Apatah lagi mereka diberitahu bahawa George Lagong tidak bertanding di N56 DUN Baleh (kawasan mereka), tapi dia bertanding di N54 DUN Pelagus!


Teruskan membaca kisah penganiayaan ini di The Real Sarawak..!!!

Panasss..!!! Kak Wan hilang bersama jam tangan OMEGA di Sarawak..???!!!

Posted: 08 Apr 2011 05:45 AM PDT


Nampaknya, Wan Azizah bagaikan "tawar hati" untuk sama-sama berkempen untuk PKR pada Pilihanraya Dewan Undangan Negeri Sarawak kali ini. Sebagaimana kita ketahui, sebelum Kak Wan datang ke Sarawak, dia telah dimalukan oleh wartawan pada satu sidang media di ibunegara.

Akibat insiden tersebut, Kak Wan dikatakan telah membatalkan "flight ticket"nya untuk ke Sarawak pada hari itu. Mungkin Kak Wan perlukan masa untuk menenteramkan hatinya yang marah, geram dan terkedu apabila ter"kantoi" ditanya berkenaan jam tangan Omega!

Namun, Kak Wan muncul jua di Sarawak pada hari penamaan calon di N7 DUN Semariang menemani calon PKR, Zulrushdi di situ. Bagaimanapun, perarakan PKR pada penamaan calon di situ hanya diiringi oleh sekitar 200 orang sahaja. Itupun setelah dicampur dengan sedikit wartawan yang membuat liputan dan polis yang mengawal keadaan!

Mungkin kecewa dengan kes skandal video seks yang dikaitkan dengan Anwar, maka orang PKR di Semariang, maka mereka malu untuk turut serta berarak bersama Kak Wan di hari penamaan calon tersebut.


Teruskan membaca di Kenyalang Report..!!!

Edisi Miri: Pembangkang di Miri mula bermain politik kotor..!!!

Posted: 08 Apr 2011 05:00 AM PDT




Nampaknya pembangkang di Sarawak sudah mula main kasar. Budaya politik pembangkang dari Semenanjung ini sudah menular ke Sarawak. Di Miri, beberapa poster gergasi yang susah payah dinaikkan oleh Barisan Nasional dikhabarkan telah disabotaj oleh individu tidak dikenali, disyaki dari parti pembangkang, DAP.

Budaya seperti ini tidak pernah dilaporkan berlaku pada mana-mana siri Pilihanraya Dewan Undangan Negeri Sarawak sebelum ini. Namun, kejadian sabotaj di Miri ini membuktikan bahawa parti politik pembangkang sudah mula bermain politik kotor dan jijik di negeri Bumi Kenyalang ini.

Insiden yang berlaku di DUN Pujut, Miri ini, benar-benar mencemarkan amalan demokrasi yang selama ini dijaga oleh Kerajaan BN. Selama ini, pihak pembangkang sering menuduh dan memfitnah kononnya BN tidak mengamalkan demokrasi. Namun kini, rakyat di Pujut boleh menonton sendiri betapa tidak demokrasinya pembangkang di Malaysia!


Teruskan membaca di Sarawak Sun...!

Wan Azizah bawa OMEGA ke Sarawak...???!!!

Posted: 08 Apr 2011 01:39 AM PDT


Saya sehingga kini masih belum menemui kelibat Wan Azizah bagi bertanyakan tentang jam tangan "Omega special edition" yang Anwar dakwa berada di dalam simpanan isterinya itu.

Menurut rakan-rakan yang turut menjejaki Kak Wan, mengatakan bahawa Wan Azizah ada di Sarawak pada hari penamaan calon. Namun, saya tak sempat bertemunya kerana beberapa masalah teknikal.

Esok saya dijadualkan untuk ber"out station" bersama seorang lagi rakan seperjuangan. Namun lokasinya masih lagi dirahsiakan atas sebab-sebab keselamatan. Mungkinkah saya akan bertemu Kak Wan berkempen di "sinun"?

Apapun, saya memohon agar semua rakyat mendesak agar Kak Wan menunjukkan jam tangan Omega tersebut bagi membuktikan kebenaran suaminya yang selama ini kuat menipu rakyat di sana sini. Di Sarawak ini pun merata-rata dia menipu jugak! Habis rakyat Sarawak 'dikencing"nya.

Mujurlah tak ramai rakyat Sarawak yang percaya dengan peliwat tegar ini. Ibubapa yang mempunyai anak lelaki yang "jambu" pun sedang sebok menyembunyikan anak-anak lelaki mereka, bimbang dijadikan "coffee boy" oleh Anwar!

MASTER DEDAH

Posted: 08 Apr 2011 11:24 AM PDT

MASTER DEDAH


ANWAR SPLIT PERSONALITY

Posted: 08 Apr 2011 05:01 AM PDT

Rajahmas

Posted: 08 Apr 2011 11:04 AM PDT

Rajahmas


SNAP menipu. Bilik Gerakan BN pula yang kena serbu!

Posted: 08 Apr 2011 03:47 AM PDT

Ada berita menarik daripada N56 Baleh. Menurut rakan rajahmas di sana, ramai yang tertipu tidak dibayar kos tambang minyak bot dan duit saku setelah beramai-ramai datang menunjukkan sokongan kepada calon SNAP (George Lagong) ketika hari penamaan calon kelmarin.

Ternyatalah pembangkang SNAP hanya mempergunakan rakyat untuk kepentingan diri ketika diperlukan sahaja… Marilah kita ikuti kisah mereka di bawah…



GEMPAR!!!!!PENUKONG PEMBANGKANG Menyerbu Bilik Operasi BN

Gempar!! Di Kapit apabila beratus-ratus penyukong Calon Pembangkang telah menyerbu Bilik Operasi Barisan National DUN N56 Baleh.

Penyukong Calon yang diharapkan menjadi Calon SNAP di N56 Baleh Begitu kecewa dan berasa tertipu oleh George Lagong, Oleh itu mereka telah menyerbu ke Bilik Operasi BN dan mengatakan mereka akan menyukong Calon Barisan National N56 Baleh.

Menurut mereka!! .. Sebelum penamaan calon mereka telah di pujuk rayu dengan wang ringgit oleh George Lagong. Mereka diarah oleh George Lagong turun ke Pasar kapit untuk mengiringi beliau semasa penamaan calon, mereka juga dijanjikan akan dibayar semua kos minyak, wang saku dan sebagainya.

BAYANGKAN!! DARI ULU BALEH UNTUK PERGI BALIK KE KAPIT MENGGUNAKAN PERAHU PANJANG DAN KOS MINYAK YANG MAHAL????? PADA MULANYA GEORGE LAGONG YANG AKAN MENANGGUNG SEMUA KOS PERBELANJAAN.

Sebaik sampai di Kapit baru lah mereka mengetahui George lagong tidak bertanding di N56 Baleh sebaliknya bertanding di N54 Pelagus atas arahan Dato Sng… Mereka bukan sahaja kecewa kerana George Tidak bertanding di Baleh, malah George lagong tidak mahu menanggung segala Kos mereka.

Dengan berasa kecewa akhirnya mereka telah menyuarakan, yang mereka akan menyukong calon BN. Sebenarnya mereka ini adalah penyukong BN tetapi telah dihasut oleh George Lagong untuk menentang Barisan National dengan janji-janji manis …

AKHIRNYA BARISAN NATIONAL LAH YANG MENANGGUNG SEGALA KOS MEREKA….. BARISAN NATIONAL JUGA TEMPAT MEREKA MENGADU….BN LAH YANG TERBAIK. 

Bila kami tanya mereka: kenapa tak jumpa calon PKR????? 

Jawab Mereka : MEREKA TIDAK MAHU MENYUKONG CALON PKR kerana Calon PKR Frenkie Bedindang telah banyak membohongi mereka pada masa lalu… Kali ini mereka kata akan menyukong Barisan National.,


Kampung Semariang Pinggir adalah Kampung BN

Posted: 08 Apr 2011 12:45 AM PDT


Semalam Calon BN, YB Sharifah Hasidah telah melawat Kampung Samariang Pinggir dan singgah di rumah Ketua Wanita PBB, Puan Syarifah Rabiah.

Asalnya kampung ini dulu berasal daripada kampung Samariang lama tetapi dipecahkan kepada penempatan kecil penduduk di pinggir jalan di antara Samariang lama - Samariang Batu. Dari situlah ia mendapat nama Kampung Semariang Pinggir..

 
Penduduk di Kampung ini mempunyai lebih 200 orang pengundi berdaftar. Sebelum ini kampung Samariang Pinggir memberi sokongan 100% kepada BN yang diwakili YB. Sharifah Hasidah. Ini adalah salah satu kampung BN yang rajahmas sebutkan dalam entri sebelum ini.

Dipendekkan cerita, lawatan YB. Hasidah telah mendapat sambutan yang cukup baik daripada masyarakat setempat. Maklum balas daripada mereka mengatakan pihak PKR sebelum ini cuba untuk menyusup ke kampung itu tetapi gagal.

Apa yag menarik dalam lawatan itu apabila YB. Hasidah menyampaikan amanat, beliau mulakan dengan soalan kepada para hadirin,

Katanya lebih kurang begini,

"Kamek maok tanyak kitak urang, kenal sik kitak siapa calon sebelah nun nak bertanding di sitok?" (saya nak tanya anda semua, kenal tak siapa calon sebelah sana yang hendak bertanding di sini?)

Mereka semua terdiam seketika dan kemudian bertanya balik kepada beliau, 

"siapa?" 

Bermakna calon PKR itu tidak diketahui asal usulnya tetapi datang ke sini untuk bertanding sebagai wakil rakyat, sedangkan dia tidak mengenali siapa yang diharapkan untuk mengundinya… Maka padanlah jumlah rombongan mereka begitu kecil pada hari penamaan calon 6hb yang lepas…


Calon PKR, Zulrusdi kini menetap di Kuala Lumpur dan tinggal berumah tangga di sana. Menurut sumber, dia hanya datang ke Kuching kira-kira seminggu sebelum penamaan calon. Benarlah seperti kata ketua Kampung Samariang Pinggir tersebut, bagaimana hendak meminta bantuan daripada orang yang tidak dikenali jika diperlukan?

Zulrusdi Mohammad sebelum ini adalah rakan sama sekolah YB Sharifah Hasidah. Menurutnya lagi dia dulu mendapat pendidikan tinggi ke UIA atas bantuan Kerajaan Barisan Nasional. Namun akhirnya PKR juga yang dia sanjung. 

Kunjungan YB. Hasidah berakhir pada sebelah petang. Ramai yang mengharapkan jasa baik beliau untuk membantu menamakan Kampung Samariang Pinggir kepada Kampung Bistari 2 jika beliau dipilih untuk kekal sebagai wakil rakyat DUN N7 Samariang.

Demikianlah kisah di Kampung Samariang Pinggir semalam yang sebenarnya tidak sesekali dipinggirkan seperti namanya. Terima kasih warga kampung Samariang Pinggir atas sokongan kepada calon kita, YB Sharifah Hasidah….

  
     

Panas!!! Ini Kampung BN, Pembangkang tidak boleh masuk....

Posted: 07 Apr 2011 05:05 PM PDT


Gambar ini diambil daripada sebuah kampung kubu kuat BN di Sarawak. Dipercayai kampung ini akan mendapat doa bala PAS dengan bermacam musibah sehingga 7 keturunan... 

Mungkin juga PAS akan mendoakan agar kampung ini terbalik dalam masa 40 hari selepas mengundi. Maka sebab itulah rajahmas tidak mahu mendedahkan nama kampungnya. Biar PAS sebut nama kampung itu sebagai 'kampung hantam sajalah.....'

Kedatangan Pakatan Rakyat yang menguar-uarkan kononnya kepimpinan kerajaan Taib Mahmud korup dan merompak adalah satu bentuk provokasi oleh semenanjung terhadap pemimpin tempatan yang dipilih rakyat.

Setiap kali PR berceramah, mereka hanya bercakap tentang keburukan orang lain. Mereka tidak ada visi, tidak mempunyai rekod baik di Selangor sendiri malah tidak ada sumbangan sedikitpun untuk rakyat di Sarawak.

Berikut adalah apa yang PR tidak tahu tentang Bukti kecekapan Tadbir Urus Kerajaan BN;
  1. Kestabilan politik - Penyertaan pebagai pihak dala membuat keputusan yang diamalkan oleh kerajaan BN telah menyumbang kepada kestabilan politik dan keamanan serta keharmonian negara.
  2. Pengurusan kewangan yang baik - Pengurusan kewangan Kerajaan BN telah diiktiraf dan oleh Ketua Audit Negara untuk 8 tahun berturut-turut sehingga sekarang.
  3. Pengkadaran Kredit Gred pelaburan yang positif - Oleh Agensi Pengkadaran Antarabangsa (Moody's Coorperation – Buktinya di sini ) dan (Standard & Poor's – Buktinya di sini ) Tiada NEGERI lain di Malaysia yang menerima pengkadaran tersebut.
  4. Rekod prestasi Sarawak dalam kecekapan tadbir urus adalah penting dalam meningkatkan keyakinan pelabur antarabangsa.
Aliran pelabur Antarabangsa terus ke Sarawak
1990 - RM1.7 Bilion
2000 – RM1.9 Bilion
2009 – RM5.7 Bilion
2010 – 2020 – RM147.5 Bilion (dijangka untuk SCORE sahaja)

Sarawak sekarang maju kerana telah ditadbir dengan baik dan cekap. Maka sebab itulah papan tanda di atas diletakkan sebagai sokongan padu rakyat kepada BN dan menolak ceramah buruk-burukkan orang lain yang tidak menyumbang sedikit faedah pun kepada rakyat.  

PEJUANG BANGSA

Posted: 08 Apr 2011 11:04 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Video Kenapa Wan Azizah takut dedah jam tangan Omega Anwar ?

Posted: 08 Apr 2011 10:00 AM PDT



Kastam cuba main wayang , DAP tukar sorak !!

Posted: 08 Apr 2011 09:20 AM PDT


Lihat betapa tinggi dokumen yang diperolehi. Bayangkan satu hilai itu komisyen sekotak rokok, berapa banyak jumlah terkumpul?

Sebentar tadi, satu sidang akhbar telah dipanggil oleh Pekasa, Cuepecs, Ketua-Ketua Union Kastam Diraja Malaysia, dan lain-lain.

Pihak Kastam membangkitkan untuk bertemu dengan Ketua SPRM. Kononnya mahu bertemu KP SPRM untuk dapatkan keterangan dan jaminan supaya Pegawai yang disoalsiasat tidak dipukul.

Ketua Pengarah KDRM juga nak jumpa PM untuk dapatkan keterangan mengenai isu kematian baru-baru ini. Ketua Pengarah mahu nama si mati dibersihkn dari tuduhan bunuh diri.

Pelik ... macam mana dia mahu mendahului siasatan polis? Kenapa perlu seorang penjawat kerajaan perlu buat sidang akhbar dan dedahkan apa yang mahu dibincangkan dan dituntut?

Cuepecs pun turut serta mahu bertemu dengan KP SPRM pada 12hb jam 3 ptg. Nampak sangat Kastam mahu berhelah. Macam orang tutup kesalahan.

Terdapat juga percubaan dapipada pihak forwarding agent yang cuba menggagalkan usaha SPRM di dalam menjalankan siasatan kes rasuah. Bukankah ini boleh menyelamatkan yang kerajaan berbillion ringgit?

Dengan menggunakan isu kematian pegawai kastam bagi mengalihkan pandangan masyarakat kepada isu kematian pula. Mereka telah sekian lama menipu kerajaan daripada segi pungutan cukai dan mahu rakyat melupakan isu pokok yang sebenarnya.

Mereka sekarang menggunakan pakatan pembangkang dan mempolitikkan isu kematian ini. Masyarakat harus pandai membeza isu kematian dgn isu rasuah dan juga aktiviti haram pihak forwarding agent ini.

Dari maklumat yang diterima selama ini, Forwarding agent yang yang membantu DAP dengan kewangan. Jadi tidak hairan dap begitu bersungguh sungguh mahu mempolitikkan isu kematian ini.

Pada hari ini juga, Pegawai SPRM Mohd Azwan bin Ramli telah membuat laporan polis di IPD PUTRAJAYA.

Azwan mendakwa pada april 7hb, China Press Online telah menyiarkan kenyataan Nga Kor Ming, ahli Parlimen Taiping dari DAP bahawa mengikut statistik 10 tahun, seramai 1,839 orang telah mati semasa dalam tahanan SPRM. Pengadu mendakwa wujud unsur2 fitnah terhadap SPRM.

Kenyataan ini satu pembohongan dan boleh jejaskan kredibiliti SPRM. DAP terus nak menyalah kerana mereka lebih pentingkan politik dari sebenarnya mahu bersihkan negara dari rasuah.


sumber : the unspinners 



Komen PB 

Kepada KASTAM Malaysia ... mengapa takut sangat  ?? Ooo SPRM sudah kacau periuk nasi hang pa ka ??

Sudah lama dah hang pa dok buat kerja ini ... TIPU  hasil Kerajaan Malaysia ... sekarang bila nak kena siasat , baru hang pa ketaq guna Union la .. 

Kepada SPRM , Jangan takut dengan puak - puak ini walaupun Pengarah depa .. sepatutnya kalau pegawai2 kanannya kena cekup Rasuah , Bos di atas patut malu dah letak jawatan atau pun digantung tugas !!

Chegu Bard nak tutup Video Anwar , buat cerita video KJ pulak !!

Posted: 08 Apr 2011 08:54 AM PDT



Pemuda Umno Rembau mencabar bekas anggota Majlis Pimpinan Pusat PKR, Badrul Hisham Shaharin, membuktikan dakwaannya beliau pernah menerima rakaman aksi seks yang dikatakan melibatkan Ketua Pemuda BN Khairy Jamaluddin ketika pilihan raya umum 2008.

Semalam, Badrul Hisham yang turut dikenali sebagai "Chegubard" berkata beliau pernah didampingi seseorang yang membekalkan rakaman adegan seks yang dikatakan melibatkan Ketua Pemuda BN itu.

"Badrul Hisham Shaharin dicabar membuktikan dakwaan beliau dalam The Malaysian Insider adalah benar. Dalam kenyataan Badrul Hisham kata bahawa beliau telah dibekalkan oleh ahli Umno rakaman video lucah Khairy Jamaluddin (ketika) pada pilihan raya 2008. 

Kenyataan ini adalah bersifat biadab dan berunsur fitnah," kata Penolong Setiausaha Pemuda Umno Rembau, Safariladira Abdullah dipetik http://n9kini.com.

Safariladira membuat laporan polis terhadap Badrul Hisham di balai polis Chembong, Rembau lewat petang semalam.

"Pemuda Umno Rembau mengutuk sekeras-kerasnya kenyataan yang berunsur fitnah ini. Laporan yang dibuat kepada pihak berkuasa adalah untuk membersihkan nama YB Khairy Jamaluddin, Ahli Parlimen Rembau merangkap Ketua Pemuda Umno Malaysia serta menjaga nama baik Umno itu sendiri," kata Safariladira.

Laman itu memetik sumber melaporkan video palsu yang pernah disiarkan Badrul Hisham adalah video yang langsung tidak berkait dengan Khairy.

"Selain itu , Badrul juga ada berkata bahawa beliau ada menyimpan satu video seks isteri pemimpin Umno.

"Ini adalah merupakan satu fitnah yang jijik untuk mengalihkan pandangan rakyat setelah (Presiden PKR Datuk Seri Dr) Wan Azizah (Wan Ismail) gagal membekalkan jam Omega pada sidang akhbar sebelum ini untuk membersihkan nama suaminya dalam skandal seks terbesar negara," katanya lagi.

Kata Safariladira, Pemuda Rembau juga mencabar Badrul Hisham untuk membuktikan bahawa beliau mempunyai video berkenaan dan jangan hanya bercakap kosong menabur fitnah dan berniat jahat.

Badrul Hisham dalam kenyataannya semalam berkata, ketika kempen pilihan raya umum 2008 juga pasukan kempennya telah didekati dengan orang tidak dikenali, dipercayai orang Umno yang memberikan video lucah, yang kononnya Khairy.

"... tanpa pengetahuan saya ada video ini telah tersebar, namun sebaik sahaja saya mengetahuinya saya telah mengarahkan semua dikutip dan dibakar," kata beliau dalam kenyataannya.

Badrul Hisham berkata lebih 2,000 keping video telah dibakar.

"Kini terbaru pula ada pihak yang menghubungi SAMM mengenai kewujudan video seks yang kononnya merakamkan aksi seks seorang isteri pimpinan tertinggi negara.

"Namun SAMM mengajak semua politik selak kain ini dihentikan segera jangan kerana kuasa sanggup lakukan apa saja," katanya lagi.

Beliau yang juga Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) berkata, rakyat menolak politik sensasi selak kain dengan menolak ahli-ahli politik yang kelihatan seronok memperbodohkan rakyat menggunakan politik lucah seperti apa berlaku sekarang.

"Media yang menjurus kepada perkara yang sama juga harus dijauhkan," katanya.

Lebih dua minggu lalu negara dikejutkan pendedahan rakaman video seks, didakwa melibatkan aksi seks Ketua Umum Pakatan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang juga Ketua Umum PKR, oleh "Datuk T".

Awal minggu ini, klip sedutan pendedahan itu disebarkan menerusi dunia siber khususnya oleh blog-blog pro-Umno. MI

Video Anwar perut buncit didedahkan !

Posted: 07 Apr 2011 08:24 PM PDT




Hujah penafian perut Anwar tidak sama dengan lelaki dalam video seks itu menjadi senjata utama PKR walaupun ada yang tak pernah tengok pun perut Anwar sendiri . Bentuk badan dan raut wajah serta rambut memang sudah seakan sama dengan Anwar tetapi dinafikan oleh penyokong2 taksubnya .

Lihat  video ini yang dipetik dari blog pisau yang dirakamkan pada 2 Feb 2011 bersama New America Foundation.Perhatikan kepada  perut Anwar yang buncit itu .

Awekz Bukit Gantang

Posted: 08 Apr 2011 07:13 AM PDT

Awekz Bukit Gantang


YAB DS Dr. Zambry ~ Sesi Teh Tarik Bersama Rakan Facebook dan Twitter...

Posted: 08 Apr 2011 12:13 AM PDT



YAB DS Najib Tun Razak selaku Perdana Menteri Malaysia memperkenalkan sesi "Mari Berjumpa, Mari Berhubung" sebagai pendekatan beliau untuk berjumpa dengan rakan Facebook serta Twitter. Apa yang Awekz lihat, sambutan yang diberikan kepada program cetusan idea PM kita ini amatlah memberangsangkan dan sesungguhnya Awekz amat berbangga dan tanpa segan silu mengaku bahawa Awekz juga telah mendaftar untuk mengikutinya jika ada program itu di Perak nanti.

Tidak kurang juga di Perak, apabila YAB DS Dr. Zambry turut mengambil pendekatan yang serupa dengan memperkenalkan sesi teh tarik sebagai alternatif terbaru untuk bersemuka dengan mereka yang berkomunikasi dengannya menerusi media sosial interaktif Facebook dan Twitter. Mengulas lanjut mengenai sesi teh tarik yang bakal diadakan buat pertama kalinya pada 10 April ini, mungkin pertemuan secara bersemuka membolehkan mereka berkongsi sesuatu idea ujar YAB DS Dr. Zambry Abd. Kadir.

Awekz: Tahniah diucapkan di atas pendekatan yang lebih mesra rakyat ini dan semoga dengan adanya pendekatan sebegini, lebih banyak masalah rakyat dapat didengari dan diambil kira serta lebih banyak idea baru dapat dicetuskan dalam memangkin kemajuan Perak seterusnya Malaysia itu sendiri...Fikir-Fikirkan...




The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 08 Apr 2011 03:42 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Papa jahat kecundang pada jam Omega (bahasa Jerman)

Posted: 07 Apr 2011 04:05 AM PDT


Dipetik dari Dimensi

bumiyang

Posted: 08 Apr 2011 03:27 AM PDT

bumiyang


Motif Sebenar PKR di Sarawak Terbongkar???

Posted: 08 Apr 2011 01:30 AM PDT

Logo Baru Buat PKR & Pakatan Rakyaat???

Posted: 07 Apr 2011 07:49 PM PDT

Timbulkan Isu Kematian Penolong Pengarah Kastam Untuk Elak Kes Klip Video Lucah!

Posted: 07 Apr 2011 06:24 AM PDT

SENJALIZA

Posted: 08 Apr 2011 03:24 AM PDT

SENJALIZA


MACAM-MACAM: MONYET MENAWARKAN KHIDMAT MEMERIKSA LIDAH!

Posted: 07 Apr 2011 08:35 PM PDT

 MONYET NAK TENGOK.. SAMADA LIDAH ANDA BERCABANG DUA !
"Dalam sidang media Wan Azizah menyatakan jam Omega masih ada dalam simpanannya, namun tidak mahu menunjukkan kepada wartawan. Sedangkan minggu lepas Anwar telah membuat laporan polis jamnya hilang? Apa yang telah berlaku? di sini
Seorang "orang tua" telah melaporkan kepada pihak polis bahawa Jam Omeganya telah hilang. Bagaimanapun seorang lagi orang tua si sepat kering mengaku bahawa jam omega itu dalam simpanannya.

Dalam kes ini tak boleh kah polis menyiasat memandangkan LAPORAN RESMI TELAH DIBUAT yang menyatakan jam tersebut telah hilang. Atau kalo tak boleh ..BIARLAH MONYET INI melakukan perkhidmatan memeriksa lidahnya..kot kot bercabang dua!

anakbukitgantang says

Posted: 08 Apr 2011 03:20 AM PDT

anakbukitgantang says


Perjuangan Yang Terpesong Part 3/3

Posted: 07 Apr 2011 08:40 PM PDT



Agenda siapa yang dibawa oleh PAS ke Sarawak?

Benarkah PAS nak berdakwah atau nak mengembangkan ideologi politik-Wahhabi nya di Sarawak?

Kenapaka banyak sekali pemimpin tertinggi PAS yang menyokong kegiatan pluralisem ugama Interfaith Council yang mana salah satu agendanya meliberalisasikan ugama Islam?

Siapakah sebenarnya Husam Musa, Kamarudin Jaafar, Dr Lo Lo, Nasyarudin Mat Isa, Taib dalam PAS?

Benarkah ada team Erdogan vs Ulama atau ada Team Erdogan yg dilihat sekular vs Ulama Wahhabi?

Video ini mengupas mengenai Sekularisme, plueralisem dan liberalisasi ugama dalam PAS tapi meninggalkan satu persoalan besar iaitu tidak menghentam Wahhabi!

Kenapa?

#seratah#

Posted: 08 Apr 2011 03:18 AM PDT

#seratah#


DAP LIDAH BERCABANG

Posted: 07 Apr 2011 06:10 PM PDT

Kematian Pegawai Kastam Di Pejabat SPRM


Sudah 2 orang saksi kapada SPRS mati dengan cara yang sama jatuh dari tingkat atas bangunan pejabat SPRM, adakah ini satu kebetulan atau sebaliknya.

Tuduhan oleh pehak pembangkang menyatakan kematian Teoh Beng Hotk yang jatuh dari bangunan SPRM itu adalah perancangan SPRM sendiri, sahingga mendesak kerjaan menubuhkan Suruhanjaya Di Raja, dan berarak keseluruh negara menyatakan SPRM berlaku kasar dan ganas semasa menjalankan siasatan.

Dua hari sudah satu lagi kes yang hampir sama berlaku terhadap saorang pegawai Kastam yang telah disiasat oleh SPRM atas tuduhan rasuah, telah berlaku pekara yang sama di dapati mati di tepi bangunan SPRM,

Ke esokkan harinya Setiauseha DAP Lim Guan Eng dengan lantang terus mendesak kerjaan supaya menubuhkan satu suruhanjaya Di Raja untuk menyasat kes kematian pegawai kastam tersebut.

Ina lah lidah bercabang DAP terhadap, apabila kes vodio yang di kaitkan dengan Dato Sri Anwar Ibrahim, salah laku sex dengan pelacur cina, desakan orang ramai supaya diadakan suruhanjaya DiRaja berhubung dengan kes ini , dengan lantang DAP menolak supaya tidak diadakan suruhanjaya DiRaja bagi menyasat kes vodio tersebut.

Dimana pendirian DAP terhadap sesuatu isu kalau ada keuntungan kapadanya dia akan mendesak tetapi kalau mendatangakan kerugiannya walaupun ianya perlu untuk kepentingan umum, DAP tetap menolaknya,

Sedangkan ia sangat perlu untuk disiasat secara mendalang sekiranya ia didapati benar pelakun dalam vodio itu adalah Anuar Ibrahim, DAP meresa tergugat sokongan rakyat terhadap pakatan pembangkang, kerana setakat ini DAP masih memerlukan suara Anuar untuk menarik sokongan melayu dan india.

Sebab itulah puak-puak pembangkang ini tak boleh dipercayai keran hanya berkerja untuk kepentingan sendiri sahaja tidah untuk kepentingan rakyat keseluruhannya.sikap lidah bercabang mereka menabur fitnah seluruh negara dalam apa jua isu untuk kepentingan mereka seperti yang sedangberlaku di Kuantan.

PKR sedang memberi penerangan kapada orang ramai pekara yang tidak benar berhubung dengan pembinaan kilang sisa yang mengandungi radio akitr, sedangkan apa yang sebanar yang telah dijelaskan oleh pehak pakar berhubung dengan isu ini bahawa tidak mendatangkan bahaya kerana terlalu sadikit kandungan radio aktif yang terdapat dalam pemosisan tersebut.

PKR sengaja menghasut orang ramai supaya menolak pembinaan kilang tersebut, untuk kepentingannya, sedangkan kilang tersebut akan memgimbil pekerja yang bagitu ramai, tapi PKR sengaja menghasut orang ramai, ini lah lidah becabang.

tunku

Posted: 08 Apr 2011 03:18 AM PDT

tunku


Opposition Has Nothing To Offer To Sarawak

Posted: 07 Apr 2011 10:02 PM PDT

SIBU, April 7 (Bernama) - Chief Minister Tan Sri Abdul Taib Mahmud said Thursday that the opposition had nothing to offer the people of Sarawak except lies and empty promises.
He said this was evident from the "Orange Book" of the opposition which contained promises that could not be kept.
"The promises made in the book are lies because they (the opposition) fail to state the input of talents and source of funds for them to implement the programmes. They will only make the country go bankrupt in three or four years," he said at meet-the-people session at MUC Hall here.
Taib, who is state BN chairman, said the opposition had nothing to show in the states it captured in the last general election.
"Do not think that the people of Sarawak are stupid and can be hoodwinked by the politics of cursing and criticising (the government) and misleading the electorate," he said.
The Chief Minister later unveiled the BN manifesto in a simple ceremony at the same venue.

tunku: opposition just want to create tense and chaos in sarawak, thats all.they have nothing in mind and no vision to develop the state.we understand that the oppositions campaign in sarawak now focusing on condemning taib's 30 years as cm.here we must understand that taib has already announced his retirement in the middle of his new term.so this is not an issue anymore.perhaps the opposition should look at themselves first.pas with the senile old man nik aziz, dap with its lim kit siang,karpal etc and pkr with families and cronies association.

Ohpolitik!™

Posted: 08 Apr 2011 03:12 AM PDT

Ohpolitik!™


Selepas membunuh SNAP | Pakatan Rakyat Lancar Manifesto Lagak Hero Kepada Rakyat

Posted: 08 Apr 2011 01:33 AM PDT




Antara perkara yang terkandung dalam manifesto itu adalah:

1. Kebebasan kepercayaan; - dah lama ada dalam Perlembagaan

2. Pentadbiran yang baik; - BN tadbir pun baik juga

3. Reformasi tanah dan Suruhanjaya Tanah Pusaka Bumiputera; - nak jual tanah kat brooker cina

4. Pembasmian kemiskinan; kat kelantan berlambak lagi miskin tegar, asal tak basmi?

5. Hubungan Persekutuan dan kerajaan negeri dikekalkan; - Bohong!

6. Sarawak yang lebih hijau; - Kelantan balak kau tarah je, takde pula kempen hijau.

7. Layanan baik kepada semua rakyat Sarawak; - BN pun layan baik gak, apa bezanya?

8. Kebudayaan dan pendidikan; - BN tadbir lagi terjamin pendidikan, kebudayaan Dikir Barat dihapuskan oleh Poknik Aziz

9. Hak wanita dijamin; - Dah lama hak wanita dijamin, PAS jer yang pandang rendah wanita

10. Melabur dalam masa depan. - Sekarang memang banyak pelaburan. Pilih jer.

Yang di Semenanjung pun banyak yang belum tunai, janji lagi...Janji kosong. Takde bezapun. Bohong je lebey.

- Posted using BlogPress from my iPad

Alhamdulillah..Pakatan Rakyat Tunaikan Janji-Janji Mereka

Posted: 08 Apr 2011 12:22 AM PDT
















- Posted using BlogPress from my iPad

Anwar Tercirit : PAS SOKONG SURUHANJAYA DIRAJA !!

Posted: 07 Apr 2011 08:31 PM PDT


Kempen di Sarawak dijangka terus hangat dengan isu yang menjerat pembangkang apabila beberapa bloggers dilaporkan dipanggil polis bagi membantu siasatan penyebaran video seks tokoh pembangkang.

Pemimpin pembangkang pula nampaknya mula tidak sependapat berhubung isu penubuhan Suruhanjaya Diraja bagi mengenalpasti individu terlibat. Barangkali jelas sudah individu terlibat adalah Bro Anwar yang mereka sanjung dan hormati selama ini.

Semalam, Naib Presiden Pas Salahuddin Ayub secara terbuka menyatakan sokongan penubuhan Suruhanjaya Diraja, yang mana pendirian berkenaan bertentangan dengan kesepakatan pemimpin pembangkang yang selama ini menentang keras cadangan itu.

Barangkali bukan Salahuddin seorang yang sudah mendapat 'petunjuk' bahawa Anwar akan menjadi liabiliti besar kepada perjuangan pembangkang sekiranya Anwar terbukti bersalah .
Justeru kenyataan Salahudin itu boleh disifatkan tindakan 'lepas tangan' Pas dalam pakatan pembangkang jika Anwar disabit bersalah kelak.

Sudah pasti selepas ini Salahuddin akan berseteru bukan kepalang dengan Karpal Singh bersungguh menafikan Bro Anwar terlibat, sekaligus  meraih untung besar jadi peguam Anwar selagi mana kesnya tidak selesai dibicarakan.

Dalam Pas, Salahuddin juga akan dilihat seorang ahli yang 'derhaka' dan tidak patuh kepada kepimpinan Ulama Pas memandangkan Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib sehingga kini masih bertegas menolak penubuhan Suruhanjaya Diraja.

Mungkinkah selepas ini sejarah leburnya kerjasama pembangkang di atas nama 'Barisan Alternatif ' suatu ketika dahulu akan berulang lagi terhadap 'Pakatan Rakyat' ?? Apakah PRN Sarawak akan merintis kepada 'cerai talak 3' pembangkang menjelang PRU-13 ??

Tiada yang mustahil dalam politik, bak kata Bro Anwar, zaman sekarang zaman 'edan' ( Gila )!!

Soalnya, siapakah sekarang yang nampaknya semakin menggila?!! Biar rakyat nilai dan tentukan 'ajal ' politik gila mereka !!

tahniah rakyat sarawak kerana berpeluang menghukum anwar dan pembangkang lebih awal!!
jangan sia-siakan undi anda!! usah terpedaya dengan dakyah politik mereka yang tak sudah!!

JOM KITA SEJIWA SENADA PERTAHANKAN SARAWAK DENGAN MENGUNDI BN!!

Kenapa Pakatan Rakyat sangat Prihatin kepada Isu Tanah Adat Sarawak?

Posted: 07 Apr 2011 08:23 PM PDT


Jika kita lihat di Sarawak ini memang tiada isu nasional yang memberikan kesan kepada undi rakyat kepada Barisan Nasional. Jesteru, Pakatan Rakyat melalui DAP, PKR dan PAS memilih isu tanah adat. Mengapa Pembangkang mahu sangat memerintah Negara Sekarang? Kononnya demi keadilan hak rakyat, tapi hakikatnya...

Apa yang Sarawak ada? Minyak, balak, industri perlombongan dan banyak lagi. Sarawak merupakan sebuah negeri yang luas dan Anwar pula mempunyai wang yang terhad. Untuk itu, Anwar terpaksa mencari sumber kewangan baru selepas kantung selangor dah semakin berkurangan. Dari mana sumber kewangan baru yang bakal menampung kroni dan penaja Pakatan Rakyat terutamanya cina.

Difahamkan di Bintulu, hatta serata sarawak tanah kini ada yang telah dijual oleh Pakatan Pembangkang kepada pembei dari Hong Kong, Singapura seperti yang dilakukan kepada Kelantan atas dasar kononnya Ladang Rakyat. Namun di Sarawak untungnya dijangka lebih lagi, dengan hanya bermodalkan kempen untuk memenangi pilihanraya Sarawak dan sedikit janji manis Pakatan Rakyat dijangka akan mendapat keuntungan dari industri balak dan seterusnya perlombongan. Untuk tujuan itu, pemilik tanah hanya akan dikaburi dengan RM2-3 ribu sahaja. Selainnya dikaut oleh Pakatan Rakyat dan kroninya.

Turut dijangka, Pakatan Rakyat akan membunuh SNAP bagi membolehkan mereka terus menggapai hajat sebenar disebalik topeng kembalikkan hak rakyat. Jesteru, rakyat di Sarawak dinasihati berhati-hati dengan tindakan Pakatan Rakyat. Jangan percayakan janji manis dan umpan sementara mereka belum berkuasa. 

100 Ribu Hadir di Ceramah Penjelasan Jam Omega Kak Jijah!!

Posted: 07 Apr 2011 07:38 PM PDT



Dengan sambutan laungan Reformasi dan dihadapan 100 Ribu butir pasir, Dr Wan Azizah telah hadir memberikan ceramah penjelasan berkenaan video lucah yang dibintangi oleh suaminya yakni 'Anugerah Tuhan'. Wan Azizah yang memulakan dengan membawakan kisah lama semasa dia bergelar isteri kepada Timbalan Perdana Menteri, tertiba bagaikan diserang histeria menjerit "Saya taula perut dia macamana." Katanya juga Siapa yang makan cili diala yang terasa pedasnya, namun hakikatnya Wan Azizah umpama kepanasan dalam menjawab isu video seks suaminya. Kita ikuti video ceramah Wan Azizah semalam bertempat di Satok.


Kak Wan Jijah, jangan mare yer..Di mana jam Omega?

Aspirasi Bangsa

Posted: 08 Apr 2011 01:35 AM PDT

Aspirasi Bangsa


PRN Sarawak : Pertarungan antara miskin dan kaya

Posted: 08 Apr 2011 01:22 AM PDT

Manifesto Pakatan tidak penting!!!

Posted: 07 Apr 2011 09:03 PM PDT

Anwar mula terkencing dalam seluar!!

Posted: 07 Apr 2011 07:25 AM PDT

Che Gu Bard yang dungu

Posted: 07 Apr 2011 02:59 AM PDT

Suara Melayu Baru

Posted: 08 Apr 2011 01:33 AM PDT

Suara Melayu Baru


Pelancaran Manifesto BN : Jangan jadikan manifesto sekadar janji manis buat rakyat Sarawak...

Posted: 07 Apr 2011 02:06 AM PDT

 "Jaminkan Masa Hadapan Anda Dengan BN".menjadi tema kepada manifesto yang dilancarkan oleh BN bagi menghadapi Pilihanraya DUN Sarawak. 9 perkara pokok telah digariskan dan ianya bakal menjadi tunjang ke arah pembangunan yang lebih mampan di Negeri Sarawak. 9 perkara tersebut antaranya adalah :

1. Memelihara keamanan, keharmonian, kestabilan dan tadbir urus yang baik untuk Sarawak

2. Memelihara alam sekitar, budaya, warisan dan kepercayaan semua kaum

3. Menyediakan peluang pekerjaan untuk semua

4. Menjana lebih banyak peluang perniagaan untuk semua 

5. Menyediakan peluang pendidikan untuk anak-anak kita

6. Menjamin hak rakyat ke atas tanah mereka dipelihara

7. Meningkatkan mutu dan kualiti hidup golongan yang miskin dan kurang bernasib baik

8. Memastikan mutu jalan raya, bekalan air dan elektrik, khidmat kesihatan dan perumahan sentiasa dipertingkatkan

9. Mempunyai rancangan jelas untuk memastikan Sarawak berada di landasan ke arah menjadi negeri terkaya di Malaysia

Pelancaran itu diumumkan Tan Sri Abdul Taib Mahmud ketika menghadiri majlis pelancaran Manifesto Barisan Nasional (BN) di Dewan MUC, Kampung Bandung.

Apa yang menjadi harapan adalah manifesto ini tidak sekadar gula-gula atau janji manis kepada rakyat Sarawak. Yang lebih penting adalah pelaksanaannya.

-B. Harian Online-

PAPA GOMO

Posted: 08 Apr 2011 01:31 AM PDT

PAPA GOMO


Video SEKS Khairy Jamaluddin? Pemuda Buat Laporan Polis AMK Bila Pula?

Posted: 07 Apr 2011 11:30 PM PDT


REMBAU: 07 April – Badrul Hisham Shahrin dicabar membuktikan dakwaan beliau dalam the Malaysian Insider adalah benar. Dalam kenyataan Badrul Hisham di laman web The Malaysian Insider bahawa beliau dibekalkan oleh ahli UMNO tape video lucah YB Hj Khairy Jamaluddin pada pilihanraya 2008 dahulu adalah bersifat biadab dan berunsur fitnah.


Menurut saudara Safariladira Abdullah, penolong Setiausaha Pemuda Bahagian Rembau pada sidang akhbar setelah membuat laporan polis terhadap Badrul hisham Shahrin. Kata beliau lagi bahawa Pemuda UMNO Rembau mengutuk sekeras kerasnya kenyataan yang berunsur fitnah ini dan laporan dibuat kepada pihak berkuasa adalah untuk membersihkan nama YB Khairy Jamaluddin , Ahli Parlimen Rembau merangkap Ketua Pemuda UMNO Malaysia serta menjaga nama baik UMNO itu sendiri.


Video palsu yang pernah disiarkan oleh Badrul Hisham adalah Video yang langsung tidak berkait dengan Sdr Hj Khairy Jamaluddin .


Badrul juga ada berkata bahawa beliau ada menyimpan satu Video seks Isteri pemimpin UMNO. Ini adalah merupakan satu fitnah yang jijik untuk mengalihkan pandangan rakyat setelah Wan Azizah gagal membekalkan jam "Omega" pada sidang akhbar sebelum ini untuk membersihkan nama suaminya dalam skandal seks terbesar negara.


Pemuda Rembau mencabar Badrul Hisham untuk membuktikan bahawa beliau mempunyai Video berkenaan dan jangan hanya bercakap kosong menabur fitnah dan berniat jahat.



GOMO: Amacam Anwar Ibrahim dan juga Penyokong PKR??? Takkan nak diam diri je dan tak buat laporan Polis dalam isu Video Porno Anwar Ibrahim yang dan tersebar ni? he he he

Errr kami pun tunggu juga ni bila Anwar Ibrahim nak SAMAN Dato Eskay, Tan Sri Rahim Thamby Chik dan Dato Shuib Lazim? Dan kami pun tak sabar juga nak lihat Kak Wan tunjukkan di mana Jam Tangan Omega milik Anwar Brahim tu.

So Juak Pakatan nak Buat FITNAH? Baik hangpa pi buat report Polis suruh siasat Trio Dato T tu...he he he


Jangan macam AMK Cicak mengkarong yang hanya buat Laporan kepada SKMM terhadap Papa Gomo, GAP dan Pisau.Net sahaja. Bila nak buat Laporan Polis pulak?

Ha ha ha


Psssttt...Anjing anjing PKR sudah mula kepanasan.....



DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Mahfuz Omar PAS Kantoi Bila Gambar Aksi nya.......

Posted: 07 Apr 2011 07:00 PM PDT





Mahfuz Omar yang Bebal lagi bangang!!! Nak kata dia ni Bodoh memang lah dia ni Bodoh. Nak kata dia Cerdik memang lah sik ada langsung. Patutlah ramai yang kata si Mahfuz ni Mr Bean versi Malaysia. Ha ha ha

Semalam sewaktu Gomo, GAP dan PISAU singgah makan di Kota Samarahan terlihat lah si mahfuz Mr Bean ni dok melepak di kedai mamak bersama Juak Juak Kopiah Hijau nya. Dalam pemerhatian Gomo dan rakan GAP serta PISAU Gomo dapati si Mahfuz yang bangang ini telah masuk, duduk dan makan di dalam kedai 1 Malaysia.



Nampak sangat lah si mahfuz ni sokong 1 Malaysia, dan membantu memeriahkan lagi Kedai makan 1 Malaysia ini. Emmm tapi bukankah si Mahfuz ni tidak menyokong Gagasan 1 Malaysia? Kalau dia tak sokong dok pi makan buat apa dalam Kedai 1 Malaysia?



Ni lah nak khabar kat rakyat bahawa Pakatan Haram ni Saiko atau lebih di kenali dengan nama Gila Meroyan. Bila dalam parlimen bukan main hebat si Mahfuz ni balun 1 Malaysia kata Yahuid lah, APCO lah macam macam dia dok kata kat Kerajaaan BN dengan konsep 1 Malaysia ni.



Tapi rupa rupanya si Mahfuz ni Hipokrit atau pun mungkin dia ni Bingai sampai masuk duduk makan dalam kedai yang menggunakan nama dan Logo 1 Malaysia.

Rakyat boleh Nilai ini lah sikap pemimpin Pembangkang yang sebenarnya di dalam Parlimen depa menipu dan memperbodohkan rakyat sama sekali. Jika tidak suka dengan 1 Malaysia mengapa si Mahfuz ni dok nak makan di restoran 1 Malaysia?

Psssttt.....MAHFUZ ni memang lah bengap sikit sebab tu dulu dia ni hanya Penjual Cendol sahaja.


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

PRN SARAWAK - PAS Takut Bertanding Di Bandar Kerana Amaran DAP dan PKR

Posted: 07 Apr 2011 03:00 PM PDT


Muka baru bagi Mewakili BN




Semalam bertempat di Sadong jaya program bersama para pengundi Sadong Jaya telah di adakan yang mana Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Dato Seri Shafei Apdal yang turut di iringi Ahli Parlimen Batang Sadong YB Puan Hajah Nancy Haji Shukri



Pada majlis semalam juga Calon Barisan Nasional yang akan bertanding di Dun Sadong Jaya N.20 saudara Ir Aidil Lariwoo turut sama hadir bagi meraih Undi pada Pilihanraya kali ini.

Untuk makluman Calon barisan Nasional bagi Dun N.20 adalah merupakan muka baru yang mewakili BN dan pada PRN kali ini Calon BN akan bertanding menentang Calon PAS.



PAS bertanding di Dun Sadong Jaya untuk apa? Kenapa PAS tidak bertanding di bandar besar seperti Kuching? Apakah PAS takut Kalah atau PAS takut kepada DAP dan PKR?

Renung renungkanlah......



Lagi gambar Gambar menarik
KLIK Papa Gomo World Fotopages


Psssttt.... PAS menyebarkan Fitnah setiap masa di Sadong jaya...Gila depa ni


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

EKSLUSIF - "Anwar Ibrahim Dah Demam"

Posted: 07 Apr 2011 05:00 AM PDT



Anwar Ibrahim Dah Demam.......

Sejak Dato Seri Najib menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri Malaysia Anwar Ibrahim mengasak bertubi tubi Najib sampaikan boleh kita kata Kreabiliti Najib waktu isu Altantuya jatuh merumdum begitu pantas sama sekali.

Tidak cukup dengan itu sebaik sahaja Najib menjadi Perdana Menteri bermacam macam hal berlaku malah hal hal yang sebelum ini sewaktu Najib menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri juga di heret dengan rekayasa Fitnah Anwar Ibrahim.

Cukup Hebat Anwar Ibrahim Membalun Dato Seri Najib Tun Razak!!!

Namun demikian kita dapat lihat bagaimana Dato Seri Najib begitu tenang dalam menjawap pelbagai tuduhan demi tuduhan yang di lemparkan Pakatan Pembangkang kelolaan Anwar Ibrahim. Setiap satu Fitnah pakatan berjaya di jawap oleh Najib dengan Jantan nya.


FITNAH ANWAR IBRAHIM

Isu Altantuya yang sebelum ini heboh seluruh Dunia apabila Anwar Ibrahim mengaitkan dengan nama Najib akhirnya terjawap apabila tidak ada satu bukti pun yang mengesahkan Najib terlibat dalam pembunuhan tersebut. Malah dakwaan Anwar Ibrahim yang menyatakan mempunyai Gambar Najib dan Altantuya juga akhirnya memakan diri Anwar kerana sehingga ke hari ini tidak ada sekeping Gambar pun yang Anwar Ibrahim keluarkan. Di Tambah lagi apabila Najib melafaskan Sumpah Muhabalah sebanyak 2 Kali bahawa beliau tidak mengenali Altantuya mangsa pembunuhan yang cuba Anwar Ibrahim kaitkan.


FITNAH ANWAR IBRAHIM

Begitu juga mengenai isu Kapal Selam yang di Dakwa pakatan pembangkang bahawa Kerajaan Malaysia yang telah membeli kapal Selam yang tidak Boleh menyelam juga telah di jawap oleh Najib dengan membuktikan bahawa Kapal Selam yang di beli kerajaan boleh menyelam dan mematikan langkah Fitnah pakatan Pembangkang dalam isu tersebut. Sampai hari ini tidak langsung keluar isu Kapal Selam, kali terakhir di canang pakatan Pembangkang adalah di Pilihanraya Hulu Selangor.

Isu Liwat juga amat mencabar Najib bila di kaitkan dengan Anwar Ibrahim tertuduh dalam kes tersebut. Najib di katakan dalang dan menjadi Kepala Konspirasi dalam kes liwat tersebut. Dan sekali lagi Najib berjaya menjawap segala fitnah pakatan apabila mahkamah membuktikan bahawa Anwar Ibrahim telah hadir ke Kondo tempat kejadian liwat berlaku malah Saiful Bukhari juga di akui oleh Peguambela Anwar merupakan pekerja kepada Anwar Ibrahim.



Bukti Kospirasi tidak berjaya di tunjukkan oleh Anwar Ibrahim sebaliknya bukti Anwar Ibrahim meliwat Saiful Bukhari telah jelas di buktikan melalui DNA yang di padankan dengan Air Mani dalam Dubur Saiful Bukhari dan DNA Anwar yang di jumpai dalam Lokap Polis.

Sekali lagi Allah membuktikan bahawa Dato Seri Najib Tun Razak pemimpin yang Sahih dan Benar dan dengan sifat Najib yang tenang ini memberikan satu kekuatan buatnya dalam menangkis dakyah Fitnah Anwar Ibrahim.

Gomo sewaktu Anwar Ibrahim bermaharajalela selepas kemenangan besar Pakatan rakyat 2008 turut mengakui bahawa tidak ada yang dapat menentang Anwar Ibrahim selain dari Tun Dr Mahathir Mantan Perdana Menteri kita. Hanya Tun M sahajalah yang layak memandangkan di lihat waktu itu Najib terlalu lemah dan tidak di lihat sebagai seorang yang Jantan dalam melawan apa yang Anwar Ibrahim hebahkan.

Namun apabila sehari demi sehari Najib memperlihatkan kejantanannya maka Gomo akui tekaan Gomo ternyata meleset sama sekali. Najib mempunyai semangat juang yang tinggi dalam perperangan medan Politik ini dan kemenangan buat Najib juga wajar kita akui nya.


"Gunakan Akal Sebaik Mungkin"

Lihat sahaja bagaimana musuh Najib iaitu Anwar Ibrahim yang melemparkan bukan satu Fitnah malah sudah berbakul bakul Fitnah akhirnya Gagal dengan kebijaksanaan Najib menjawap Fitnah dan dakyah Pakatan Pembangkang ini. Tidak ada satupun Fitnah Pakatan yang berjaya mematikan langkah Najib sebaliknya Anwar Ibrahim yang sudah mati akal dengan Tragedi demi Tragedi yang menimpanya.

Gomo ingat kata kata Najib sewaktu di Labis 18hb January yang lalu bila menyatakan:

"Dah cukuplah pembohongan, janji banyak tak boleh buat, ini nak debat dengan saya pula, buang masa. Saya boleh debat dengan dia, saya tak takut, saya dengan menteri saya tahu segala maklumat.

"Jangan cuba nak cabar saya, kalau saya dedahkan segala-galanya, ada orang yang demam nanti,"

Sungguh dalam kata kata Dato Seri Najib kepada Anwar Ibrahim dan memang terbukti lah dengan apa yang berlaku hari ini membuatkan Anwar Ibrahim Demam satu badan.

Gomo nak tanya kepada pihak Pakatan Pembangkang, Najib sudah berapa kali membuktikan bahawa Beliau lebih jantan dari Anwar Ibrahim. Bila pulak Anwar Ibrahim nak membuktikan kejantannan Beliau? Jangan takat balun Pelacur dan Tibai Punggung Lelaki sudah di kira jantan pulak.....huhuhu



Apa sekalipun Ini lah dunia Politik, Siapa yang mempunyai JOKER Pastinya boleh mematikan musuh Politiknya. Dan dalam hal ini Gomo mengakui Najib merupakan pemimpin yang terbaik dan terhebat dalam Cywar Politik sehinggakan Anwar Ibrahim yang di bela dan di pelihara CIA dan Zionis akhirnya Mati akal dengan pertarungan ini.

Syabas Dato Seri Najib, Anda Pemimpin Terbaik Dalam Memimpin Negara Malaysia Ini!!!

Psssttt....Kita kena akui Cywar dalam Politik ini wujud melalui pelbagai cara, siapa Cepat,pantas dan mempunyai JOKER maka itulah pemenangnya.


Allah SWT Melindungi Dato Seri Najib Dan Keluarga
Amin

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Taipingmali (tm)

Posted: 08 Apr 2011 01:24 AM PDT

Taipingmali (tm)


Anwar takut dengan Suruhanraya Diraja

Posted: 07 Apr 2011 03:56 PM PDT

SALLEH JAFARUDDIN! KAUW EPIN BAK BELAWAN ENDA TAIB

Posted: 07 Apr 2011 10:30 AM PDT

Sebab mengapa Lim Guan Eng lari ke Pulau Pinang?

Posted: 07 Apr 2011 10:16 AM PDT

20110406 Kak Wan sanggah Nazri Aziz

Posted: 07 Apr 2011 09:44 AM PDT

my way

Posted: 07 Apr 2011 09:35 AM PDT

Datuk Patinggi George Chan President SUPP

Posted: 07 Apr 2011 09:31 AM PDT

PRN Sarawak ke-10: Guang Eng kena “Boooo”

Posted: 07 Apr 2011 08:19 AM PDT

Vote Barisan Nasional For Better Future

Posted: 07 Apr 2011 07:58 AM PDT

如果你爱美里 - 陈康南医生

Posted: 07 Apr 2011 07:56 AM PDT

Pergi jauh-jauh, jangan rosakkan orang kampung

Posted: 07 Apr 2011 07:42 AM PDT

Drama Terpanas dari Mukah. Minau kaaauu Salehh ?

Posted: 07 Apr 2011 07:27 AM PDT

TELOQ PUN PALSU???

Posted: 07 Apr 2011 07:25 AM PDT

Demi Negara: Papa Gomo sanggup berdepan dengan undang-undang dan segala macam dugaan

Posted: 07 Apr 2011 01:46 AM PDT

Sahabat-Gunung

Posted: 08 Apr 2011 01:22 AM PDT

Sahabat-Gunung


Aku Memang Pencinta Wanita

Posted: 08 Apr 2011 12:16 AM PDT



Aku memang pencinta wanita

Namun ku bukan buaya

Yang setia pada seribu gadis

Ku hanya mencintai dia



Lirik lagu Pencinta Wanita nyanyian Irwansyah ini memang cocok sekali dengan bang Nuar.

Lihat sahaja wajah bang Nuar, walaupun matanya tersembunyi di balik kaca mata hitam tu, namun renungan dan senyuman buaya melihatkan wajah manis si Amoi wartawan TV8 cukup jelas terpancar dari wajah Ketua Pembangkang ini.

Melihatkan gelagat buaya jelas terpancar di wajah Anwar, bodyguard dia sendiri yang kat belakang dia menepuk dahi melihat gelagat dan renungan sang buaya yang terliur dek amoi manis di depan mata .....

Anwar Gembira- Skandalnya Bakal Berakhir

Posted: 07 Apr 2011 11:15 PM PDT

Anwar gembira, bukannya sebab PKR bakal bungkus di Sarawak sebaliknya skandal video seksnya bakal berakhir. Lakonannya yang menunjukkan beliau seorang yang warak bakal berakhir.

Lakonan bahawa beliau tidak bersalah, juga bakal menemui jalan penyelesaian. Dia bakal menjadi pelakon paling panas di Malaysia sekarang ...

Petang nie, nasibnya akan ditentukan.... Mesyuarat Kabinet petang ini akan membawa kepada penyelesaian Siapa Pelakon Video Seks Lelaki Y- Amoi SPA yang kecoh baru-baru ini.

Aku juga kurang yakin bahawa lelaki tersebut adalah Anwar. Sebabnya aku tak pernah tengok Anwar bukak baju, atau dalam erti kata lain tidak berbaju... melainkan Nik Nazmi yang beria-ria mengatakan badan si pelakon tersebut bukan badan Anwar..... (macamlah Nik Nazmi pernah bersama Anwar ketika Anwar tidak berbaju)

Azizah pun kata, itu bukan Anwar. Walaupun wajah iras Anwar tetapi fizikalnya bukan ....

Oleh itu, satu Suruhanjaya DiRaja wajib ditubuhkan bagi menyiasat siapa pelakon lelaki tersebut....

100Ribu Dengar Penjelasan Wan Azizah Pasal Perut Gendut Anwar

Posted: 07 Apr 2011 08:30 PM PDT


Sumber: OhPolitik

Dengan sambutan laungan Reformasi dan dihadapan 100 Ribu butir pasir, Dr Wan Azizah telah hadir memberikan ceramah penjelasan berkenaan video lucah yang dibintangi oleh suaminya yakni 'Anugerah Tuhan'.

Wan Azizah yang memulakan dengan membawakan kisah lama semasa dia bergelar isteri kepada Timbalan Perdana Menteri, tertiba bagaikan diserang histeria menjerit "Saya taula perut dia macamana."

Katanya juga Siapa yang makan cili diala yang terasa pedasnya, namun hakikatnya Wan Azizah umpama kepanasan dalam menjawab isu video seks suaminya. Kita ikuti video ceramah Wan Azizah semalam bertempat di Satok.

Tak Mustahil Anwar Akan Tampil Bawa Laporan Kesihatan - Dia Mati Pucuk

Posted: 07 Apr 2011 06:50 PM PDT

Kalau mati pucuk, takkan Anwar boleh balun Amoi nie kan?

Timbalan Ketua UMNO Bahagian Subang, Datuk Megat Firdaouz Megat Junid tidak menolak kemungkinan Anwar Ibrahim akan muncul selepas ini dengan membawa laporan polis mengatakan jam tangan Omeganya dicuri, malah lebih menakutkan kalau dia akan membawa laporan kesihatan yang kononnya dia mengalami masalah tenaga batin atau mati pucuk, sekaligus menolak dakwaan dia melanggan pelacur Cina seperti yang didakwa Datuk T dan beberapa blog sejak akhir-akhir ini.

Kita semua tahu pihak pembangkang ini suka cakap berdolak dalik. Dalam isu skandal video seks yang kononnya melibatkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, semua pihak malah masyarakat dan penyokong mereka sendiri mahu mengetahui kesahihan video dan pelakon lelaki dalam video berkenaan.

Hakikatnya, pemimpin dan penyokong parti-parti pembangkang ini akan mengenetepikan soal prinsip jika sesuatu isu itu tidak akan menguntungkan mereka sebaliknya mereka akan menyalahkan dan menuduh UMNO sebagai dalang kepada isu yang menimpa mereka.

"Jika mereka menafikan bahawa pelakon lelaki tersebut Anwar Ibrahim, mereka harus mendesak kerajaan untuk menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Di Raja bagi meneliti dan menyiasat kesahihan video tersebut, bukannya mengelak dan menolak penubuhan suruhanjata tersebut.

Saya `hairan bin pelik' apabila pihak pembangkang ini tak bersetuju dengan cadangan penubuhan Suruhanjaya Diraja sedangkan dalam kes kes lain, merekalah yang pertama memohon diadakan siasatan seperti kes Teoh Beng Hock dan VK Lingam," ujarnya yang juga Penolong Setiausaha Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia.

"Ianya tak mustahil dilakukan. Namun bagi pihak UMNO dan BN, kita tetap mahukan kebenaran dan keadilan. Kita konsisten dalam perjuangan. Kita mahu Presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah harus juga menjawab persoalan jam tangan Omega.

Saya amat yakin mereka akan beri berbagai alasan tentang jam tersebut. Mungkin sampai membuat laporan polis kononnya jam Omega telah dicuri dimasa masa yang lalu. Apa sahaja mampu dan akan dibuat puak-puak penipu ini, selagi ianya boleh menutup kebenaran kejahilan mereka. Saya bukan menuduh tetapi mereka sanggup lakukan apa sahaja," tambahnya lagi.

Perhatian: GEMPA BUMI KUAT LANDA PANTAI TIMUR HONSHU, JEPUN

Posted: 07 Apr 2011 04:37 PM PDT

Satu gempa bumi kuat dengan magnitud 7.4 pada skala Richter dikesan berlaku berhampiran pantai timur Honshu, Jepun pada 10.32 malam tadi (waktu Malaysia). Jabatan Meteorologi Malaysia dalam satu kenyataan menyebut gempa itu dicatat di kedudukan 4,306 kilometer dari timur laut Kudat, Sabah.

Tiada ancaman Tsunami kepada Malaysia.

Jabatan Meteorologi Malaysia sedang memantau perkembangan ini dan akan memaklumkan yang terkini.

Sebarang makluman terkini, akan dimaklumkan dari semasa ke semasa

Pastikan Anwar Ibrahim Tak Datang Program Ini .... Bahaya

Posted: 07 Apr 2011 04:26 PM PDT

Memahami sukan merupakan salah satu medium untuk menyatupadukan rakyat tanpa mengira kaum, agama, gender mahupun pegangan politik selaras dengan gagasan 1 Malaysia, Pergerakan Puteri UMNO Malaysia di bawah penyelarasan Biro Sukan dan Kecergasannya, mengambil inisiatif mengadakan kejohanan Futsal Wanita Terbuka 1 Malaysia Piala Perdana 2011, dijadualkan pada 30hb April hingga 2 Mei 2011

Pengerusinya, Isfarina Mohd Bali berkata, kejohanan ini akan dirasmikan oleh Perdana Menteri Malaysia, Dato' Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak pada 30 April 2011 di Kompleks Futsal Presint 18, Putrajaya.

"Pertandingan ini hanya untuk kategori wanita warganegara Malaysia sahaja dan terbuka kepada semua pasukan di seluruh negara. Syarat umur penyertaan pemain adalah 15 hingga 35 tahun.

Anggaran keseluruhan pasukan yang akan turut serta adalah sebanyak 300 pasukan (setiap pasukan terdiri daripada 10 orang termasuk jurulatih dan pengurus pasukan). Borang dan maklumat lanjut mengenai program ini boleh didapati di laman sesawang: http://futsalputeri.blogspot.com," ujarnya kepada UMNO-Online.

Tambahnya, yuran penyertaan; bagi satu pasukan yang mempunyai ahli Puteri walaupun seorang, yuran yang dikenakan hanya RM 100.00 (tanpa penginapan) dan RM 250.00 (dengan penginapan).

Manakala yuran bagi pasukan yang tidak mempunyai ahli Puteri pula sebanyak RM 200.00 (tanpa penginapan) dan RM 350.00 (dengan penginapan). Jumlah keseluruhan hadiah wang tunai adalah sebanyak RM 21,400.00, di mana hingga ke tempat keenambelas turut diberi hadiah.

"Hadiah pertama yang ditawarkan ialah RM 8,000, kedua RM 5000, ketiga RM3,000. Hadiah yang ditawarkan sehingga kedudukan ke 16. Sehubungan dengan itu, pihak kami berharap agar program ini dapat sambutan yang mengalakkan dari orang ramai.

Borang penyertaan boleh diperolehi melalui cara di Blog : http://futsalputeri.blogspot.com atau hubungi terus Pejabat Pergerakan Puteri UMNO Malaysia 03-4041 3900. Borang yang telah lengkap diisi hendaklah dihantar ke alamat di atas atau email / faks bersama dengan bukti pembayaran," ujarnya lagi.

PANAS 18SX !!! Blogger GAP Penyebar Fitnah ......

Posted: 07 Apr 2011 07:45 AM PDT


Perhatikan video di bawah pada minit ke 5 dan seterusnya.

GAP atau Gerakan Anti PKR disebut dalam sidang media MP Pakatan Mabuk yang bengong merangkap kelam-kabut....

Yer.... GAP Penyebar Fitnah, bak kata Yusmadi ... kalau GAP ataupun sahabat-sahabat blogger lain penyebar fitnah, kenapa korang tak sanggup nak mendesak menubuhkan Suruhanjaya DiRaja, siasat sehingga ke akar umbi ...siapa pelakon yang sedap mambalun, tapi korang yang terpaksa menjawab ....

Hebat betul gerakan selamatkan Anwar. Bak kata orang-orang nyanyuk .... "Kalau Anwar Main Dengan Amoi Depan MP Pakatan Nie Pun Depa Akan Kata Pelanduk Dua Serupa".

Agak-Agak, ANWAR Akan Lari Ke Luar Negara Tak?

Posted: 07 Apr 2011 07:01 AM PDT



Sepanjang dua minggu nie, kita akan sibuk dengan Pilihan Raya Sarawak, khususnya buat parti-parti dan pemimpin mereka yang akan turun berkempen, pastinya akan menghangatkan suasana 71 kerusi DUN yang dipertandingkan ...

Tetapi menjelang 16 April nie, selepas tamatnya Pilihan Raya ini, apa isu plak yang akan dipolitikkan....

Buat masa ini, isu video seks Anwar cukup hebat diperkatakan. Isu ini pastinya akan dibawa ke PRN Sarawak, kesemua pihak yang bertanding pastinya akan meraih sokongan melalui isu video seks ini...

Aku harap takdelah plak pemimpin Pas yang akan berkempen di sana nanti akan berceramah bercakap hubungan tersebut tidak salah, Anwar buat di hotel, itu hak asasinya sebagai manusia ....

Persoalan yang lebih menarik, yang boleh kita fikirkan bersama .... adakah Anwar akan lari ke luar Negara, mencari suaka politik di Negara-negara tertentu... selepas PRN Sarawak ini?

Selama ini, apabila timbul sahaja masalah dan isu, Anwar pasti akan ke luar Negara sehingga keadaan reda .... tetapi kali ini tidak mustahil.

Mari kita fikirkan bersama, apa Anwar akan buat selepas PRN Sarawak ini?

13 Persoalan Yang Menakutkan Anwar Ibrahim....

Posted: 07 Apr 2011 04:52 AM PDT

Dilarang senyum atau ketawa semasa menjawab....

1. Siapakah yang membuka Melaka?
a. Param
b. Parameswari
c. Paramugari Terlampau
d. Parameswara
e. Parang Kontot

2. Pada tahun 1771, seorang penjelajah Inggeris telah tiba di sebuah
kawasan yang dikenali sebagai New Hebrides, siapakah dia?

a. Kapten Hook
b. Kapten Crook
c. Kapten Cook
d. Kapten Cool
e. Kapten Boleh

3. Siapakah yang pernah menjadi pemerintah Sarawak?
a. Brooke Shields
b. James Beruk
c. James Bond
d. Sapok Biki
e. James Brooke

4. Siapakah yang membuka Pulau Pinang?
a. Torch Light
b. Traffic Light
c. Francisca Peters
d. Light and Easy
e. Francis Light

5. Salah seorang pahlawan Melayu terbilang?
a. Tuk Janggut
b. Tuk Misai
c. Tuk Sideburn
d. Tuk Misai A Galak
e. Tuk Bulu Hidung

6. Pahlawan Melayu di Pahang?
a. Mat Kilau
b. Mat Silau
c. M Daud Kilau
d. Mat Sentul
e. Mat Rempit

7. Siapakah Residen Inggeris di Negeri Perak yang dibunuh oleh Datuk
Maharajalela?

a. Jawa Jerongos
b. J.W.W Birch
c. Jay Jay
d. J.W.Marriot
e. Jawa Rangers

8. Negara manakah yang menjajah Tanah Melayu selepas Portugis?
a. Ayam Belanda
b. Bela Anda
c. Blender
d. Belanda
e. Blunder

9. Apakah antara hantaran yang diminta Puteri Gunung Ledang kepada
Sultan Melaka?

a. 7 dulang hati nyamuk
b. 7 dulang tongkeng ayam
c. 7 dulang tahi hidung
d. 7 dulang tahi lalat
e. 7 dulang gigi arnab

10. Siapakah Puteri Pahang yang mencintai Hang Tuah?
a. Tun Abdullah Badawi
b. Tan Tin Tun
c. Tun Tak Tahu Eja
d. Tun Teja
e. Arnold Susahanakeja

11. Siapakah puteri Negeri China yang berkahwin dengan Sultan Melaka?
a. Puteri Hang Li Po
b. Puteri Kepala ***** Hang!
c. Puteri Opah Hang!
d. Puteri Hang Go Poh
e. Puteri Hang Cing

12. Ikan apakah yang melanggar Singapura?
a. Ikan Bilis
b. Ikan Masin
c. Ikan Kembung Masak Asam
d. Ikan kekek mak iloi-iloi
e. Ikan Todak

13. Siapakah Ketua Komunis Malaya?
a. CIMB Bank
b. Chin Peng
c. Soh Chin Aun
d. Chim Pan Zee
e. Chin Chau

Kesimpulannya, jangan terlalu serius sangat. Ada masanya kita perlu tenangkan minda kita.... Selamat menjawab...

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PANEH MIANG

Posted: 08 Apr 2011 01:10 AM PDT

PANEH MIANG


Sudah-sudah la menipu tu...

Posted: 07 Apr 2011 08:22 PM PDT




Inilah orang yang sama pernah buat kenyataan akhbar pada 1998 dahulu kononnya makanan Anwar di penjara telah diracun, tubuh Anwar disuntik dengan HIV dan barang-barang peribadi serta dinding penjara tempat Anwar di tahan telah disapu dengan arsenik oleh UMNO dan Kerajaan.

Ingat rakyat masih nak percaya penafian terbaru Kak Jijah ni ke?

Jijah...Jijah...

Teori konspirasi ni semua dah lapuk. Rakyat semua dah jelak. Tak perlulah berbohong kononnya nak jaga maruah anak-anak. Anak-anak Kak Jijah dah besar dan boleh berfikir. Mereka pun dah tahu siapa sebenarnya papa mereka, terutamanya anak lelaki Kak Jijah tu. Cuma mereka diam sebab nak jaga maruah Kak Jijah saja.

Terimalah hakikat yang laki Kak Jijah tu memang sex maniac yang suka main depan belakang!

Janganlah Kak Jijah perbodohkan diri sendiri. Ramai di luar sana yang hanya simpati pada Kak Jijah dan anak-anak tetapi tidak kepada Anwar.

Sampai bila la nak menipu Jijah oiii...

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 07 Apr 2011 11:34 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Laa... Rupenya Wan Azizah Tak Tahu Jam Omega Tu Limited Edition.

Posted: 07 Apr 2011 08:00 PM PDT

Mamposss.... wan azizah sampai la ni masih tak dapat buktikan jam omega anwar tu pada wartawan walau pun dia kata jam tu ada dalam simpanan dia. hari tu dia meracau-racau bila ada seorang wartawan cina mintak dia tunjukan jam tu, menggelupur beruk dia beb...

Pada mulanya wan azizah cukup confident yang dia boleh membuktikan jam omega ada dalam simpanannya, tapi setelah dia tahu, jam omega tu bukan jam biasa, dia dah start menggelabah, pada aku secara logiknya, kalau betul la jam tu ada di tangan dia, dah tentu, tak payah wartawan tanya, dengan rela hati wan azizah tayang jam tu pada wartawan, senang cerita dah tentu-tentu datuk eskay dia boleh chekmate.

Difahamkan jam omega tu adalah limited edition, pemberian kerabat raja saudi, bentuk jam tu berlainan dengan jam omega yang ada di jual di kedai. jadi memang sah wan azizah tak mampu cari ganti kat mana nak beli jam yang serupa macam yang datuk eskay serahkan pada polis. wan azizah pun silap, tapi ye la kan dia mana nak tau nak jadi macam ni, sepatutnya dia ambik gambar jam tu dulu, bila jadi kes macam ni, apa susah-susah pi je la tempah yang baru ye tak?

Maka itu sebapnya lah sampai la ni, anwar tak balik lagi ke semenanjung, dia dok pening kepala apa nak jawab kat wan azizah dan aku di fahamkan wan azizah pun turut datang ke kuching tapi tak jumpa dan duduk pun satu hotel dengan anwar.

Hina Taib Mahmud Samalah Seperti Hina Rakyat Sarawak.

Posted: 07 Apr 2011 06:03 AM PDT

Pembangkang kerap kata taib mahmud seorang diktator, gila kuasa dan macam-macam tomahan yang di berikan pada ketua menteri tu, tapi pembangkang lupa, penghinaan yang di lemparkan pada taib mahmud samalah seperti menghina rakyat sarawak sendiri, kenapa aku kata macam tu?

Ok, taib mahmud jadi cm sarawak selama 30 tahun, dalam 30 tahun tu dah berapa kali pilihanraya negeri dah di buat, kalau betul rakyat sarawak tak suka dengan taib mahmud dah lama dah taib tak jadi cm, itu maknanya rakyat sarawak suka dengan taib, toksah cerital la pasal rasuah, kuasa rakyat mengatasi kuasa duit, jadi kenapa pembangkan perlekehkan pemimpin yang mereka pilih? cara pembangkang pertikaikan tu seolah-olah menghina rakyat sarawak. pembangkang melihat orang sarawak ni bodoh dalam memilih pemimpin maka pada mereka sebaiknya mereka di jajah oleh parti-parti dari semenanjung seperti dap, pas dan pkr.

Maka aku tak heran hadi berkata "semua pilihanraya kecil sebelum ini keputusannya memihak kepada kita, cuma di batang ai sahaja kita kalah pasal mereka tak tahu undi, pakai cawat lagi", jadi nampak tak sampai ke tahap tu puak pembangkang sanggup hina rakyat sarawak semata-mata tak puas hati taib mahmud berkuasa dan kuasa itu rakyat sarawak juga yang berikan pada taib.

Pembangkang jangan nak main wayang la, sebelum 2008, pembangkang tak pernah pun nak ambik tau dan pikir pasal nasib rakyat sarawak, malah dap dan pas kerap hilang wang deposit pilihanraya dan ada tempat yang pas dan dap tak letak calon pun, rakyat sarawak masih ingat lagi bagai mana mereka di tipu hidup-hidup oleh anwar sewaktu penubuhan universiti malaysia sarawak (unimas), macam mana anwar anwar sapu duit peruntukan untuk membesarkan kampus unimas di sebat oleh anwar dan gunakan duit tu untuk bertanding jawatan timbalan presiden umno ketika tu, nahh sekarang nak tunjuk baik pulak... porahhh.

Permulaan Sumbang Bagi PKR Di Dun Satok...

Posted: 06 Apr 2011 11:37 PM PDT

Semalam pkr memulakan kempennya dengan langkah sumbang, ceramah pkr di dun satok hanya di hadiri oleh jentera pilihanraya pkr sahaja, tak ada penduduk dan pengundi nak datang dengar ceramah pkr.

Kedatangan sam ketot tak mampu menarik crowd walaupun cerita-cerita fitnah sam ketot tak kurang juga panasnya, pada aku senang je, orang sarawak dan satok tak minat nak dengar cerita-cerita fitnah. banyak cerita-cerita merapu yang di ceramahkan oleh sam ketot semalam, malah ada yang angkat kaki bila sam ketot mula berceramah mengenai isu rasuah, kata sam ketot, taib mahmud telah merasuah pengundi di batang ai masa prk hari tu, jutaan wang ringgit telah di taburkan oleh taib mahmud sewaktu prk lepas, senang cerita kaw-kaw punya sam ketot bantai taib mahmud.

Atau pun kurangnya orang datang nak dengar ceramah tu ada kaitannya dengan calon pkr ahmad nazib yang ada kes hamilkan anak dara orang, itu aku tak pasti, tapi kalau itulah sebapnya, aku sarankan calon pkr tu segeralah tarik diri sebelum banyak lagi cerita-cerita dan bukti mengenainya di dedahkan.

Panglima Perang Cyber

Posted: 07 Apr 2011 11:31 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Makluman : Blog Ini Akan Berhenti Beroperasi Kerana Masalah Tertentu !!!

Posted: 07 Apr 2011 08:15 AM PDT

Memandangkan masalah tertentu maka proses mengemaskini blog ini akan terhenti beberapa ketika.

Maka diharap rakan yang lain meneruskan perjuangan menentang Fuckatan Rosak dengan lebih hebat.

Moga Allah merestui perjuangan kita !!!

Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Gambar Ahli Parlimen Tonton Video Seks Pemimpin "Alqubul Waddubur" @ Agendadaily !!!

Posted: 07 Apr 2011 07:22 AM PDT




cerita lanjut : http://www.agendadaily.com/

Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 07 Apr 2011 11:29 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


PRN SARAWAK : PEMBANGKANG CUBA TIPU ORANG SARAWAK

Posted: 07 Apr 2011 06:41 PM PDT

Kebodohan peringkat tertinggi pembangkang apabila menuduh orang Sarawak kurang mendapat informasi. Kata mereka, rakyat Sarawak hanya ikut berita daripada akhbar dan tv kerajaan.

Kalau benar dakwaan mereka, macam mana mereka berani memainkan isu cukai taksiran @ cukai pintu di Sarawak? Mereka menuduh Kerajaan Negeri Sarawak zalim kerana menaikkan cukai taksiran. Sebagaimana di Semenanjung, mereka berjanji lagi di Sarawak. Jika menang, akan diturunkan cukai pintu.



Pembangkang semakin terperangkap dengan game plan mereka. Dah banyak janji kosong dan penipuan mereka ditabur di Semenanjung, kini rakyat Sarawak cuba mereka tipu. Bak kata orang bumi kenyalang....Pembulak No. 1.

PRN SARAWAK : SIAPA JADI CM?

Posted: 07 Apr 2011 03:55 AM PDT


Beginilah jadinya kalau tiada pemuafakatan dalam pembangkang. Nak agih kerusi pun bergaduh, apatah lagi kalau untuk jawatan Ketua Menteri?

PRN SARAWAK: BUKTI kebebasan agama menyubur di bawah panji-panji BN!!!

Posted: 07 Apr 2011 02:06 AM PDT







Pulau Pinang: Kubur orang Islam diratakan, pembahagian peruntukan Kerajaan Negeri yang tidak adil, halang upacara sambutan Maulidur Rasul...

Kelantan: Hak dan kebebasan orang bukan Islam (judi loteri) disekat dan dirampas...

Selangor: Orang Islam hanya menelan air liur melihat 'kesuburan' percambahan kuil dan gereja yang dari segi bilangan dan saiz di kawasan mereka sendiri...

Kedah: Orang bukan Islam tidak bebas makan daging babi... 

Kesemua perkara di atas tidak pernah berlaku di Sarawak...yang berhak dan yang memerlukan tidak pernah dipinggirkan. Selama ini semua rakyat hidup makmur bersatu padu di bawah panji-panji BN. Sayangi masa depan anak-anak kita, sayangi Sarawak, undilah BARISAN NASIONAL!!!

PRN Sarawak: GEMPAR!!! Presiden SNAP ajak rakyat undi BN?!!

Posted: 07 Apr 2011 12:39 AM PDT


Terjemahan: "Kalau kamu semua di sini tidak mahu sokong kita SNAP jangan sekali-kali kamu semua esok beri undi kepda PKR. Mereka itu penipu besar, mulut besar, mulut cakap banyak...Tetapi kalau kamu semua tidak undi parti kita SNAP ini UNDILAH BN, parti yang membawa pembangunan kepada negeri Sarawak."

The Unspinners

Posted: 07 Apr 2011 11:29 PM PDT

The Unspinners


PRU Sarawak: Pelbagai telatah karut pembangkang

Posted: 07 Apr 2011 08:30 PM PDT

PRU Sarawak: Macam mana nak tadbir jika suka gaduh?

Posted: 07 Apr 2011 05:40 PM PDT

Apa salah Papagomo? Pulangkanlah laptop tu ...

Posted: 07 Apr 2011 08:30 AM PDT

Gobind dan Ronnie sibuk, DAP jadi batu api

Posted: 07 Apr 2011 05:30 AM PDT

Tan Boon Hwa tipu afidavit?

Posted: 07 Apr 2011 03:00 AM PDT

Ahmad Sarbini dituduh forwarder bocor maklumat?

Posted: 07 Apr 2011 01:00 AM PDT

sekupangdua

Posted: 07 Apr 2011 11:07 PM PDT

sekupangdua


SATU TAMBI PKR BUAT ORANG SARATOK NAIK ANGIN I!!!

Posted: 07 Apr 2011 10:14 PM PDT

Di Saratok tiada seorang pun TAMBI! tapi sekor TAMBI ni sudah bikin KECOH ler! Dalam kekalutan dan keriuhan penamaan calon semalam, Seorang TAMBI dari semenanjung yang cukup tak disenangi oleh orang sini. Lahabu ni memang terlalu kurang ajar dan tidak hormat pada keamanan dan budaya orang sini. Deiii lu macha jangan kacau tempat orang la!!! Jelas sekali dia buat macam rumah dia jer!!! Orang Saratok memang Marah dengan tindakan dia. Sepanjang yang sekupang tahu memang tak pernah jumpa seorang pun kaum INDIA disini, tetapi atas budaya yang menghormati... orang Saratok memang tak kisah siapa yang berkunjung dan mengalu-alukan lagi kehadiran pengunjung. Tambi ni memang dah melampau, jelas ramai yg menjerit dengan merah muka bila Rajnikan ni tunjuk kurang ajar... nampaknya dia dan beberapa tambi lain (gelar orang sini) telah catat sejarah menjadikan Imej Buruk orang INDIA di Malaysia
dey tambi luar garisan lerr!!!
Sepanjang Pilihanraya Dun di sini tidak pernah berlaku sebarang kecoh seperti yang disebabkan tambi nie, apa juga Parti yang bertanding tidak lah sampai menyakitkan hati antara mereka, tidak ada kutuk mengutuk, keji mengeji maupun carut mencarut. buktinya penghalang sekadar sekadar mengunakan jalur garis Polis sahaja tanpa ada sebarang rintangan Kawad berduri seperti tempat tambi-tambi tersebut. sesiapa sahaja bebas berjabat tangan dan berborak tanpa rasa marah walaupun memakai baju-baju parti yang berlainan. Tapi Tambi semenanjung ni buat suka hati bapak dia jer! 
Dari mula lagi dia dengan beberapa Artis wanita jemputan ni bukan main belagak lagi, Siap bawak anak-anak kecik lagi... tarak pikir ka, kalu apa-apa jadi dekat anak-anak nie Mak Bapak yang patut bertanggung jawab, tak tau ka umur berapa boleh berpolitik? apatah lagi bila dia yang megajak penyokong PKR ikut jerit dia untuk menjadikan suasana makin tegang, tanpa duduk di belakang garisan  yang di tetapkan si tambi ni macam konduktor lagu mengajak kumpulan penyokong yang kebanyakannya (budak-budak Muda) yang tak boleh mengundi pun... supaya bersorak dan menyakitkan pihak lawan (BN).Bukan sekadar tu sahaja, dia kehulu kehilir macam rajnikan super hero macam menunggu orang datang mintak Autograf dengannya. hahaha kembang kempis hidung lahabau ni yang terasa amat popular! apa lagi bila ada beberapa tambi yang lain hadir menyebabkan dia makin mengepak dan jalan lompat gagak! Hahaha... dah macam dia pulak yg Calon. penyokong-penyokong BN yang berusia sudah mula marah dengan tindakan Tambi ni, mula menjerit bila tak senang dengan over acting si tambi nie, Deii tambi jangan la bikin kaco la ini tempat. Belajar sejarah, adat dan undang-undang la dulu... Lu bikin kecoh buat apa? 




Bukan setakat tak duduk dalam garisan, Tambi ni sesuka hati dia masuk kedalam kawasan dewan yang di jaga oleh 2 anggota Polis. Tanpa sebarang PAS untuk masuk dia sesuka hati bapaknya masuk keluar ikut suka dia. Apalagi bila borang pencalonan di pamerkan, dia lah paling kecoh!!! terdengar jugak bila suara berbunyi 'Kita sudah menang! mana boleh tulis pakai taip borang nie' hehehe tang ni memang lucu, sapa punya law lu pakai? law tambi sendiri ka? bukan sekadar itu ja, dia juga merunggut bila kata ' mana boleh saya dapat borang PROTES?, apa ini macam, tarak sediakan kaunter ka?' orang-orang sini nampaknya makin nak muntah dan loya perangai palakon  TAMBI the TAMBIWOOD nie, kemah berhampiran di BN mula bersuara menyebut TAMBI bla, bla, bla... Makin over bila dia pertikaikan SPR yang tidak sediakan meja untuknya tulis borang Protes sambil secara lewa masuk kawasan larangan tanpa sebarang PAS MASUK malah menggunakan Meja POLIS yang bertugas untuk tempat menulis. siap dalam pagar lagi... terang-terang tertulis Notis arahan. baca la tambi, lu bikin salah ada orang sini yang protes ka? sebaik mahu mengumumkan nama calon, tambi ni sekali lagi dengan taambi-tambi lain masuk dengan selamba jer, tak tau law ka? tak bleh baca ka? Lepas orang dah mula menyampah dengan lakonan Rajnikan tambi ni tambi nie terasa macam lakonan tak power dan tak ada sapa yang nak tengok lawak tambi nie, lalu dia pun ke papan kenyataan yang memaparkan nama-nama calon yang dikerumi ramai, masa tu la pulak dia nak tunjuk tulis borang protes depan orang ramai (lihat gambar). dey tambi lu tak nampak ka sudah taruk sana atas JANGAN SENTUH tak tau baca ka, tak tau law ka? Apa lu ingat ini macam lu punya rumah ka? makin lama makin ramai terutama orang asal Saratok mula angin dengan tambi nie, yang kelakor terdengar suara yang kata WE WIN... they put the wrong DATE, bila ada clon taruk tarikh borang pada 5hb, memang tak belajor tambi ni main serkap jarang jer, banyak cantik kalau isi borang hari ini boleh sesuka taruk hb ker? apa ka banggang nyo tambi ni...
Yang nyata tentunya tambi ni akan lebih over and the very over acting untuk dapat Award, bukan senang nak import tambi yang berjaya, Nampaknya di kawasan pendalaman bakal menyaksikan lakunan tambi ini nanti... dan suprisenya kita pun dah tau, mesti banyak cerita karut dan fitnah yang akan diwayangkan, macamana pun tambi... lu kasi hormat orang sini la, sini aman jangan kasi kalut, ini bukan sarkis yang lu boleh bikin ikut suka lu. lu jangan risau la... tiada sebarang penindasan Tambi kat sini, sebab sini memang lansung tiada tambi... jangan lu kasi busuk nama KAUM INDIA disebabkan lu pun kisah TAMBI PODAH!!!