Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Isnin, 19 Ogos 2013 at 1:01 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


PEJUANG BANGSA

Posted: 19 Aug 2013 11:12 AM PDT

PEJUANG BANGSA


GANGSTER KONGSI GELAP & PAKATAN DAH TIDOR TAK LENA KESAN OPS CANTAS KHAS

Posted: 19 Aug 2013 07:30 AM PDT



TIADA LAGI AMARAN ...HANYA TINDAKAN ...

OPS CANTAS TELAH DIISYTIHARKAN POLIS SEMALAM   TERHADAP KEPADA SEMUA  GANGSTER , KONGSI GELAP , PENJENAYAH , PENCURI , PEROMPAK , BEKAS BANDUAN , PERAGUT YANG MASIH BERSEMBUNYI DI NEGARA INI ....

KESANNYA 5 ANGGOTA KONGSI GELAP MATI DI P.PINANG PAGI INI ...

RAKYAT DI  AKAR UMBI MEMANG  MAHUKAN   KETEGASAN & TINDAKAN SEPERTI INI  DIAMBIL POLIS ...

PERSETANKAN HAK ASASI YANG DIAGUNGKAN   PAKATAN & MACAINYA ... 

KESELAMATAN AWAM & NEGARA  LEBIH PENTING DARIPADA SEGALA-GALANYA ...


CUMA NANTI KITA TUNGGU  REAKSI PAKATAN TERUTAMA DAP . ..

SEBABNYA  LAWYER2  PAKATAN   CUKUP PANTANG  SEKALI BILA POLIS TEMBAK MATI PENJENAYAH  BUKAN MELAYU SEPERTI HARI INI .....




Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengisytiharkan perang terhadap individu atau suspek jenayah dengan menggerakkan Operasi Cantas Khas (Op Cantas) secara besar-besaran di seluruh negara, bermula tengah malam kelmarin.

Operasi membabitkan sekatan jalan raya, pemeriksaan premis perniagaan dan kediaman serta mengesan bekas banduan yang pernah ditahan mengikut Ordinan Darurat (OD) yang disyaki aktif semula dalam kegiatan jenayah.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar, berkata pihaknya akan menjalankan pemeriksaan dan siasatan menyeluruh berdasarkan maklumat diberikan orang awam dan hasil risikan di peringkat balai, daerah, kontinjen dan Bukit Aman.

Mereka yang ditahan akan melalui pelbagai peringkat saringan, termasuk pemeriksaan rekod jenayah lampau, ujian air kencing, tubuh badan dan kenderaan yang digunakan, kesalahan trafik, pengenalan diri selain pemeriksaan di kediaman suspek.

"Melalui cara ini, kita yakin dapat mengatasi kes jenayah seperti samun, curi kenderaan dan pecah rumah, termasuk menghindar berlakunya sebarang cubaan untuk melakukan pelbagai kesalahan jenayah seperti bunuh", katanya.

Dalam operasi bermula awal padi semalam, sebanyak 11 lokasi panas di sekitar Lembah Klang diperiksa iaitu lima di ibu kota dan enam di Selangor.

Individu yang dikesan dalam Op Cantas dan mempunyai kaitan dengan mana-mana kumpulan kongsi gelap atau samseng yang mendatangkan ancaman kepada keselamatan dan ketenteraman awam akan ditahan mengikut Akta Pencegahan Jenayah (APJ) untuk tempoh 24 jam.

"Tumpuan diberikan terhadap mereka yang terlibat dalam pertubuhan haram selepas dikenal pasti melalui identity diri, logo pada kenderaan atau apa saja lambang mencurigakan sehingga kita yakin mereka adalah anggota kumpulan kongsi gelap."

"Sekiranya memerlukan masa untuk siasatan lanjut, suspek akan direman selepas mendapat perintah mahkamah," katanya.

Ops cantas dikendalikan sepenuhnya Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, turut membabitkan penubuhan pasukan operasi khas yang terdiri daripada 12 anggota, diketuai seorang pegawai berpangkat Assisten Superintendan (ASP) bagi setiap kawasana tau daerah.

Pasukan operasi khas itu akan menjalankan siasatan dan pemeriksaan susulan berkaitan kes jenayah sejurus menerima maklumat daripada suspek atau ahli kongsi gelap yang ditahan dalam Op Cantas Khas

GEMPAR ! HARAKAH KANTOI MENIPU , SIAR GAMBAR TIPU AHLI PARLIMEN JERMAN BERKABUNG KONFLIK MESIR !!

Posted: 19 Aug 2013 06:00 AM PDT

Harakah hari ni telah menyiarkan sekeping gambar yang didakwanya ahli-ahli Parlimen Jerman berdiri memberi penghormatan kepada rakyat Mesir yang terkorban.

Dengan menggunakan tajuk "Gempar! Ahli Parlimen Jerman beri penghormatan roh syuhada".., Harakah juga menerbitkan artikel seolah-olah ahli Parlimen Jerman lebih baik dari Ahli Parlimen di Malaysia.

Malangnya, gambar yang disediakan oleh HarakahDaily tersebut terbukti gambar palsu yang telah disiarkan pada tahun 2009 melalui sebuah video klip yang bertajuk "Die heuchlerische Brut".
Harakah dilihat telah secara sengaja bertujuan membangkitkan kemarahan para pembacanya terhadap kerajaan Malaysia serta sengaja menghasut para pembacanya supaya membenci pihak pemerintah negara ini.



Dibawah ini adalah merupakan video klip yang mengandungi gambar palsu pada minit 1:30 yang disiarkan oleh Harakah tersebut. Jelas tertulis bahawa video ini dihasilkan pada tahun 2009 dan tak ada kaitan langsung dengan krisis yang berlaku di Mesir.




Sebab Nazri berani lawan pembangkang , orang UMNO perlu cermin dulu sebelum kritiknya - Khairy

Posted: 19 Aug 2013 05:02 AM PDT


GPB tak sangka Ketua Pemuda UMNO Malaysia  nak pertahan Nazri anak beranak guna hujah yang cukup memualkan sekali .
\
Sebab Nazri berani melawan pembangkang seperti Bang Non je dulu di  Parlimen   ??

Kalau dia hebat melawan pembangkang di Parlimen  , mengapa ditukar portfolio tak kanan seperti   Pelancongan  ?? Maknanya Nazri tak  perform  !!

Mengapa  Nazri Cocky Arrogant ini juga  yang Ketua Pemuda UMNO Malaysia nak defend ?

Sebab balas budi Nazri ke ?? Ye la masa dulu panglima kabinet Pak Lah  yang berani tibai Tun M yang mengkritik hebat pentadbiranya dulu   hanya lah Nazri Aziz .










Terkini ! MP DAP pertikai Polis tembak mati gangster kongsi gelap 04 !!

Posted: 18 Aug 2013 11:38 PM PDT


Seperti dijangka DAP & Pakatan akan membela penjenayah yang ditembak mati oleh Polis . 

DAP menerusi Ahli Parlimennya  Lim Lip Eng di laman twitternya   menghasut   rakyat  mempertikaikan kredibiliti  Polis  P.Pinang  yang menembak 5 gangster kumpulan kongsi gelap 04 hari ini .   

Kalau sudah berbalas tembakan oleh suspek , nak berlembut lagi dengan mereka supaya menyerah diri ??  Terang-terang mereka ini adalah penjenayah merbahaya . 

Bila kes jenayah tembak meningkat , DAP  hasut rakyat salahkan kerajaan dan Polis gagal menjaga keselamatan rakyat  . 

Tapi bila Polis tembak penjenayah sampai mati pulak mereka salahkan Polis & jadikan ia isu perkauman  sebab yang mati itu bukan Melayu .  

DAP memang parti bangsat !! 




Polis mengesahkan lima lelaki yang mati dalam kejadian berbalas tembak dengan polis di Sungai Nibong di sini awal pagi tadi terbabit dalam beberapa jenayah senjata api.

Ketua Polis Negeri, Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata, mereka yang mati dikenali sebagai J.Gobinath, 31, R.Ramesh, 27, A.Vinut, 23, M.Suresh, 25, dan M.Gobinath, 21.

Polis juga menemui tiga pucuk pistol yang digunakan oleh penjenayah terbabit iaitu jenis Noricho berwarna perak, Revolver .38 berwarna perak dan Walther PPK berwarna hitam.
Kesemua mereka mempunyai alamat terakhir di negeri ini.

Beliau berkata, para penjenayah terbabit dapat ditumpaskan hasil maklumat awam dan risikan apabila sepasukan pegawai dan anggota polis dari Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bahagian Siasatan Khas (D9) Pulau Pinang dengan bantuan JSJ D9 Ibu Pejabat Polis Bukit Aman serta D9 Kedah menyerbu sebuah apartmen sewaan di Century Bay di Sungai Nibong pada pukul 4.30 pagi.

Menceritakan detik serbuan itu, Abdul Rahim berkata pasukan polis telah mengetuk pintu sebuah unit di apartmen itu dan memperkenalkan diri, tetapi tidak mendapat sebarang jawapan dari penghuninya menyebabkan polis terpaksa memecah pintu sebelum memasuki unit berkenaan.

"Sejurus menyerbu masuk, penghuni di dalam rumah itu terus melepaskan tembakan bertalu-talu dan berlaku kejadian berbalas tembakan antara mereka dengan polis.

"Setelah selesai berbalas tembakan dan tiada lagi berlaku ancaman, polis membuat pemeriksaan di dalam apartmen tiga bilik itu dan menemui lima lelaki mati di dalam bilik-bilik berasingan," katanya.

Polis masih menjalankan pemeriksaan di dalam apartmen berkenaan. - BERNAMA

TOKONG DAP DAH SAWAN , HERET PM ISU PENIPUAN PEMILIHAN CEC !!

Posted: 18 Aug 2013 09:41 PM PDT



Keengganan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mengakui kesilapan berhubung kontroversi pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) terus dikecam pelbagai pihak yang menyifatkan beliau sebagai 'pemimpin ego dan hipokrit'.

 Kalangan mereka juga menempelak dan mempersoalkan tindakan Guan Eng kerana mengheret Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ke dalam isu dakwaan penyelewengan pemilihan jawatankuasa parti tersebut.

 Presiden Jaringan Cina Malaysia, Ng Lum Yong mendakwa, sikap Guan Eng yang tidak mengaku kesilapan, sebaliknya meletakkan kesalahan itu kepada pihak lain adalah perkara biasa bagi pemimpin sebuah parti yang kononnya 'memperjuangkan' ketelusan dan demokrasi itu.

 ''Kalau dia (Guan Eng) nak 'heret' Perdana Menteri dalam isu ini (kontroversi CEC), kenapa tidak Perdana Menteri terus mengarahkan Pendaftar Pertubuhan (ROS) membatalkan sahaja pendaftaran DAP?

 ''Inilah perangai Guan Eng, dia tidak akan mengaku segala kesalahan dan akan kata ini konspirasi politik. Kita lihat sudah banyak kali dia menyalahkan UMNO atau Barisan Nasional (BN) dan perangai sedemikian sama dengan rakan sekutunya yang menyalahkan pihak lain,'' katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini. 

 Beliau mengulas 'drama' terbaharu Guan Eng yang masih tidak mengaku kesilapan berhubung kontroversi CEC dengan mengheret Najib apabila bertindak mencabar Perdana Menteri agar memberi jaminan 'keselamatan'.

 Dakwa Guan Eng, DAP tidak teragak-agak mencabar arahan ROS melalui semakan kehakiman jika Perdana Menteri memberi jaminan bahawa ROS tidak akan membatalkan pendaftaran DAP sekiranya perkara terbabit dibawa ke mahkamah.

 Tindakan itu bertentangan dengan sikap 'gentlemen' Pengerusi DAP, Karpal Singh yang mengumumkan DAP akan mengadakan pemilihan semula CEC seperti arahan ROS setelah siasatan mendapati pemegang-pemegang jawatan dalam pemilihan Disember lalu tidak sah. Lum Yong berkata, Guan Eng selama ini hanya 'bermain' politik dan cukup ketara apabila mendakwa ROS akan mengeluarkan surat untuk membatalkan pendaftaran DAP semasa penamaan calon Pilihan Raya Umum Ke-13 lalu.

 ''Sehingga kini ROS tidak bertindak sedemikian. Tindakan Guan Eng ini dilihat sebagai gimik politik semata-mata dan kita nak tanya, apa tindakan beliau jika Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) tiba-tiba kata keputusan pilihan raya umum lalu berlaku kesilapan teknikal? Mengulas perkara sama, Presiden Majlis Bekas Wakil Rakyat Malaysia (Mubarak), Tan Sri Abdul Aziz Rahman berkata, sikap angkuh Guan Eng dalam berdepan dengan isu CEC bukan suatu perkara yang memeranjatkan.

 ''Ego Guan Eng makin meningkat selepas dua kali berjaya memegang Pulau Pinang dalam pilihan raya umum. Apa yang diputuskan ROS adalah berasaskan maklumat dan Karpal sendiri dapat menerimanya. ''Inilah Guan Eng, sikap pemimpin sebegini bukanlah contoh terbaik kepada negara. Amat malang mereka yang bernaung di bawah kepimpinan begini,'' ujarnya.

 Dalam pada itu, bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim menyifatkan tindakan Guan Eng mengaitkan nama Najib dalam isu berkenaan sebagai merepek. Malah, beliau mendakwa Guan Eng telah melakukan pelbagai pembohongan termasuk turut menjadikannya mangsa dalam isu perhimpunan haram Bersih 3.0 tahun lalu.

 ''Ini gaya Guan Eng yang telah banyak membuat pembohongan demi pembohongan. Daripada isu kononnya menolong seorang gadis bawah umur, kemasukan pelaburan asing ke Pulau Pinang sehingga kontroversi CEC, dia sudah banyak berbohong. 

 ''Dalam isu CEC, nak heret Perdana Menteri pula, nak cabar keputusan ROS melalui semakan kehakiman. DAP sebelum ini banyak pertikai mahkamah, polis dan SPR tetapi kini nak guna mahkamah pula? Merepek,'' katanya. 

 Dalam pada itu, Presiden Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Azwanddin Hamzah mengingatkan Guan Eng bahawa isu kepincangan pemilihan CEC DAP bukannya datang daripada ahli UMNO atau BN atau pihak lain tetapi disuarakan oleh akar umbi DAP sendiri.

 ''Kalau desakan mengadakan pemilihan semula CEC datang daripada pihak lain, sudah pasti itu ada perancangan tertentu tetapi ini desakan ahli DAP. Tetapi, kebiasaannya Guan Eng akan meletak segala kesilapan kepada orang lain termasuk UMNO dan BN sedangkan mereka ini tiada kena-mengena dengan DAP", katanya.ditempelak.

HOT ! GAMBAR PENYOKONG PR TAPAU MAKAN RUMAH TERBUKA TUN M !!

Posted: 18 Aug 2013 05:49 PM PDT


Biar gambar berbicara .. hang pa lihatlah sendiri sikap Cinabeng yang tapau makanan di rumah terbuka Tun M kelmarin di The Mines Resort . Mereka tapau makanan di ketika orang ramai berpusu-pusu datang . MEMALUKAN !!

bumiyang

Posted: 19 Aug 2013 03:26 AM PDT

bumiyang


Pulang Pinang Yang Lebih Selamat Berbanding Johor Bahru???

Posted: 19 Aug 2013 12:44 AM PDT

Kerajaan Perpaduan - Anwar Tawarkan Selangor dan Pecat Khalid???

Posted: 18 Aug 2013 04:04 PM PDT

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 19 Aug 2013 03:22 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Madu Cikgu Man Pen buat Najib

Posted: 18 Aug 2013 06:21 PM PDT


Tiada angin tiada hujan, Cikgu Man Pen talipon dari Langkawi.

Masa dia talipon, Husin masuk spital pasal lelah dan banyak hal lain-lain yang sikit-sikit kumpul jadi batuk-batuk yang teruk. Nak tercabut anak tekak tak henti batuk malam-malam.

Secara kebetulan, Cikgu Man talipon dari hospital juga. Mungkin sekali pasal lelah dia juga.


Dua orang lelah dalam batuk-batuk bercerita pasal madu sebagai ubat yang baik. Timbullah cerita pasal macam mana nak tahu madu mana yang asli dan madu mana yang palsu...


Antara kami, Cikgu Man saja yang dah uji madu sampai ke cara ketiga. Hehehe ... ini cerita tak betoi. Saja Husin tambah-tambah nak usik dia.


Namun begitu, tujuan Cikgu Man talipon adalah nak mintak tolong siarkan pantun madu buat penawar bagi Dato Najib. Suara pemimpin akarumbi macam Cikgu Man harus diketengahkan untuk pengetahuan pucuk kepimpinan.

Presiden bukan Perdana Menteri.
Ahli UMNO dah tinggal gusi.
Para pelabur cabut lari.
Kerna PM bernafsu tinggi. 

Depan belakang dia gerudi.
Tak kira perempuan atau lelaki.
Negara kita apakan jadi.
Anak kecil bermain api.

Biar jawatan Presiden ditransformasi  
Presiden UMNO bukan Perdana Menteri.
Sudah dilaksana di dua negeri.
Mentri Besak bukan Pengerusi Negeri.

Wow! Madu ditangan kanan mu, racun ditangan kiri mu 

Ohpolitik!™

Posted: 19 Aug 2013 03:18 AM PDT

Ohpolitik!™


Kerajaan @NajibRazak Perlu Lebih Mesra Keluarga! #KeluargaBahagia #NafkahBuatKeluarga

Posted: 19 Aug 2013 01:17 AM PDT


Raya lepas, aku banyak jumpa kengkawan yang terpaksa berjauhan dek kerana tugas menjadi tembok besar penghalang untuk mereka berkeluarga. Ada yang hanya dapat berjumpa dikala cuti, selainnya adalah kerja buat kerajaan yang bagi aku perlu perihatin terhadap mereka. Rezeki yang dicari untuk menyara keluarga habis buat tambang untuk mereka berjumpa seminggu, sebulan sekali. Dimanakah Hak Mereka untuk merasai #KeluargaBahagia dan kita tahu mereka bekerja untuk #NafkahBuatKeluarga.

Kes Pertama, Member aku yang berpangkat kanan. Dia kini bertugas di negeri cik siti wan kembang, Kelantan, dimana isterinya bersama 3 anak kecil terumbang ambil membanting tulang bekerja dan membesarkan anak-anak mereka di Shah Alam berseorangan. Kenapa tidak kerajaan NajibRazak memberikan keutamaan kepada pegawai dari negeri Kelantan yang aku rasakan ramai lagi yang mahu pulang ke negeri Kelantan untuk pulang berkhidmat di sana. kenapa perlu menidakkan hak seorang Isteri dan 3 orang anak kecil dari suami dan bapanya?

Kes Kedua, Aku sempat singgah ke Bukit Freaser jalan-jalan di sana semasa cuti musim perayaan. Niat saja nak mencari ilham, terserempak dengan seorang kakitangan awam yang berkhidmat di Pusat Peranginan berkenaan, di mana kini bujang dalam berkahwin. Aku selamber jer tanya dia isteri kerja kat mana, dia jawab dengan nada yang agak berbaur sebak, kakitangan awam juga tapi ditempatkan di Johor. So aku tanya dia, dia makan apa di sini. Mudah baginya untuk menyebut, tapi bagi aku ianya sangat sukar untuk diterima, seorang suami yang telah mendirikan rumah tangga selama 2 tahun masih makan meggi dikala isterinya berjauhan. Adakah ini berbaloi baginya nya hanya bergajikan GRED17?

Jika cikgu ditantang bagi minyak yang penuh, nak itu, ini bagi. Nak kenaikan gaji, bagi, nak duk dekat suami isteri bagi, namun dimana hak penjawat awam lain yang juga mempunyai hak dan tuntutan yang sama? Jawatan  banyak, tidakkah patutnya diberikan lebih mesra suami isteri. Tidakkah si JUSA dan TURUS diluar sana sedar? Si pegawai bawahan dengan gaji siput ini juga mengimpikan keluarga bahagia bersama anak dan isteri?

Politik Harian

Posted: 19 Aug 2013 03:08 AM PDT

Politik Harian


Khairy umum pertahan jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia

Posted: 18 Aug 2013 04:14 AM PDT


Ketua Pergerakan Pemuda Umno Malaysia Khairy Jamaluddin hari ini mengumumkan bahawa beliau akan mempertahankan jawatannya pada pemilihan pucuk pimpinan Umno Oktober depan.

Anggota Parlimen Rembau itu berkata keputusan itu dibuat setelah beliau memikirkan semasak-masak dan mendapat restu daripada rakan-rakan akar umbi.

"Saya telah fikir panjang soal pemilihan parti ini dan setelah saya berbincang perkara ini dengan rakan-rakan di peringkat akar umbi dan minta pandangan daripada rakan-rakan exco Permuda Umno Malaysia, negeri, ketua pemuda bahagian termasuk juga perwakilan di peringkat negeri, bahagian dan cawangan.

"Saya mohon diberikan sepenggal lagi sebab ada banyak perkara masih belum dapat diselesaikan dalam sepenggal sahaja," katanya kepada pemberita pada sidang akhbar di majlis rumah terbuka Aidilfitri beliau di Kampung Gadong dekat sini.

"(Jawatan) ini memerlukan kesinambungan dan saya sudah meletakkan satu perancangan bermula daripada empat tahun yang lepas supaya Pemuda Umno dan BN menjadi lebih relevan kepada generasi muda dan citarasa mereka.

"Dengan pendekatan dan program yang kita jalankan lebih melambangkan keterbukaan dan membawa semangat kenegaraan yang dibawa oleh Perdana Menteri kita.

"Selepas dilantik menteri...saya merasakan ada lagi banyak kerja yang perlu dibuat, saya melihat dengan lebih jelas lagi cabaran yang dihadapi oleh generasi muda.

"Dan bagaimana kerajaan dan parti yang menguasai kerajaan persekutuan harus menggubal program, dasar dan bertindak supaya lebih relevan dengan kehendak dan juga citarasa orang muda di negara ini," katanya.

Mengenai kemungkinan pertandingan bagi merebut jawatan itu, Khairy berkata beliau mengambil sikap terbuka dan beliau tidak mahu ada usaha-usaha untuk menghalang mereka yang ingin bertanding jawatan itu.

"Kita sebagai pemimpin parti mesti menghayati, mengamalkan dan mesti menjiwai pindaan kepada perlembagaan parti iaitu jawatan ini dibuka untuk dipertandingkan.

"Bagaimanapun, kita buat pengecualian kepada jawatan presiden dan timbalan presiden sebab itu soal kestabilan parti dan perpaduan tetapi (bagi) jawatan lain, kita tidak menghalang sesiapa nak bertanding (lawan)," ujar Khairy. -Bernama

anakbukitgantang says

Posted: 19 Aug 2013 03:03 AM PDT

anakbukitgantang says


Rasuah jawatan

Posted: 18 Aug 2013 04:46 AM PDT

Rujuk peristiwa yang berlaku masa PAU tahun 2009
 
Kerana itu imej UMNO tercemar. Barisan Pemuda yang dipilih bagi negeri negeri pon sangat lembik.
 
Harapan saya kali ini jangan lagi berlaku rasuah. Ikuti respons PAU di SINI



Bagai kata seorang kawan, jangan menang sehari dan kalah PRU14 salama 5 tahun.

Taipingmali (tm)

Posted: 19 Aug 2013 01:31 AM PDT

Taipingmali (tm)


Merbok milik BN

Posted: 19 Aug 2013 01:17 AM PDT

Parlimen Merbok kekal milik Barisan Nasional (BN) selepas Mahkamah Pilihan Raya hari ini menolak petisyen dikemukakan oleh calon PKR.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Virus Zeus serang facebook untuk curi maklumat kad kredit

Posted: 19 Aug 2013 12:55 AM PDT

Hacker menggunakan virus Zeus untuk mewujudkan 'likes' dan 'pengikut' palsu di Facebook, Twitter, Instagram, dan lain-lain media sosial yang kononnya ia adalah pengguna yang asal atau genuin. 

Virus Zeus adalah perisian pertama yang berniat jahat yang ditemui setakat ini di mana ia digunakan untuk menghantar pengesahan palsu. Virus ini biasanya digunakan untuk mencuri data kad kredit.

Read more: http://sebastianphiu.blogspot.com/2013/08/virus-likes-palsu-di-facebook-curi.html
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

psywar 5 tahun kehadapan

Posted: 18 Aug 2013 10:37 PM PDT

Awas gerak kerja psywar Pakatan Rakyat Maklumat gerak kerja cyber war team Pakatan Rakyat PRU14..codename SNK (seek n kill)..

Berikut maklumat gerak kerja mereka. 1. Mewujudkan pasukan disetiap DUN dengan anggota minima 5 orang (kerja tetap dengan party min gaji rm3k) 2. Mempersiap command center disetiap DUN 3. Menyediakan infrastruktur komunikasi server, handphone maxis celcom digi, laptop,digital camera, video recorder, digital line. 4. Melatih pasukan dengan kemahiran komunikasi internet, hacking, attack and defend. 5. Mendengar, mengenalpasti dan memanipulasi segala masalah dalaman parti UMNO,MCA,MIC dan lain lain secara mingguan dan bulanan. 6. Mewujudkan gerak saraf dgn memanipulasi isu bagi memporak perandakan serta menggoncang kekuatan dalaman UMNO, MIC,MCA. 7. Membangkitkan isu perkauman dan menjadikan UMNO, MIC,MCA sebagai kuda hitam.

info Berikut pula usaha gerak kerja untuk pemilihan UMNO: PKR sedang memantau mesyuarat cawawangan2 UMNO yang sedang berlangsung untuk mencari kesilapan dalam perlaksanaan mesyuarat. Komen serta kritikan oleh ahli UMNO sendiri yang dibuat melalui laman sosial akan diguna untuk dilapor kepada pihak ROS.

Ini sebagai satu tindakbalas utk memastikan ROS mengambil tindakan terhadap UMNO sama seperti tindakannya terhadap DAP. Tujuan mereka adalah untuk meletakkan UMNO dalam permasaalahan.

Hal parti kita dan hal masalah kita tak usahlah nak dimasukkan dlm fb, twitter atau blog. Harap pihak berkuasa tidak melakukan perkara dan agenda mesyuarat yang mencurigakan hingga menimbulkan ketidak puas hati ahli-ahli. Pastikan tiada usaha untuk "bulldozer" sesuatu agenda.

Published with Blogger-droid v2.0.10

Bila agaknya Proton akan keluarkan model cabriolet?

Posted: 18 Aug 2013 05:14 AM PDT



Ramai peminat kereta dua pintu dan cabriolet tempatan, menanti-nanti kemunculan model tersebut, namun setelah 27 tahun Proton berada dalam industri permotoran, tidak sebuah pun yang berjaya dihasilkan untuk jualan, yang ada pun hanya untuk pameran sahaja.

Agaknya nak kena buat tempahan khas di kilang Proton kut....

Kelmarin sebuah lagi model Suprima hatchback telah dikeluarkan oleh Proton. Namun ia dilihat masih belum cukup garang untuk bersaing dengan model-model dalam kelasnya dari pengeluar kereta lain seperti Honda, Kia, Hyundai, VW dan jenama lain dalam kumpulan CKD yang lebih memikat hari pembeli muda.


Kampung Jelai Batu Kurau muncul sebagai Johan Desa Cemerlang dan Desa Sejahtera Perak 2013

Posted: 18 Aug 2013 04:47 AM PDT








Bertempat di Padang Awam Kampung Jelai, Batu Kurau pagi ini, telah diadakan Majlis Penyampaian Anugerah Desa Cemerlang dan Desa Sejahtera peringkat negeri Perak 2013. 

Kampung Jelai dalam DUN Batu Kurau telah dinobatkan sebagai Johan ADC/ADS menewaskan beberapa kampung yang lain dalam Negeri Perak dan dengan itu Kampung Jelai juga akan dicalonkan untuk ADC/ADS peringkat kebangsaan. 

Wakil YAB Menteri Besar Perak, Dato Shaarani Mohamad telah menyempurnakan penyampaian anugerah dan menyampaikan ucaptama. 

Tahniah kepada penduduk Kampung Jelai. Semoga kampung yang lain di Batu Kurau mempunyai cita-cita untuk naik ke atas pentas menerima ADC/ADS pada suatu masa akan datang.

Ini juga bermakna Kampung Jelai berjaya menewaskan Kampung Sempeneh buat kali pertama

AZHAR IDRUS WAJAR DISIASAT OLEH SPRM DAN JABATAN HASIL DALAM NEGERI

Posted: 18 Aug 2013 04:31 AM PDT

Sahabat-Gunung

Posted: 19 Aug 2013 01:30 AM PDT

Sahabat-Gunung


UMNO Johor Mahu Jawatan Presiden Dan Timbalan Presiden Tidak Dipertandingkan

Posted: 18 Aug 2013 07:29 PM PDT


Umno Johor mahu jawatan presiden dan timbalan presiden parti tidak dipertandingan pada pemilihan parti Oktober ini.

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata ketetapan itu dibuat berdasarkan sokongan padu rakyat dan kemenangan yang dicapai pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) Mei lalu.

"Dalam perbincangan secara umum, kita menerima hakikat bahawa dalam usaha mengukuhkan parti adalah wajar untuk tidak berlakunya pertandingan di peringkat presiden dan timbalan presiden," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Badan Perhubungan Umno negeri di sini hari ini.

Mengenai keputusan tidak akan bertanding pada pemilihan parti akan datang
bagi memberikan tumpuan kepada kerja-kerja mengukuhkan parti di peringkat negeri, Mohamed Khaled berkata ini bagi memberi peluang kepada pemimpin negeri bertanding.

Ini juga sebagai platform bagi menjayakan semangat muafakat dalam kalangan pemimpin di negeri ini, katanya.

"Atas sebab itulah kita akan tentukan seboleh-bolehnya kurangkan persaingan antara pemimpin di negeri ini kerana apa yang penting pada waktu ini adalah usaha mengukuhkan parti berdasarkan semangat kerjasama," katanya.

Mohamed Khaled berkata pada mesyuarat itu, Umno Johor juga mahu kerajaan pusat memberi penghargaan kepada orang Melayu di atas sokongan mereka pada pilihan raya umum lalu.


"Kedudukan Umno berdasarkan sokongan orang Melayu...oleh sebab itu Umno Johor mahu kerajaan sentiasa menghargai sokongan yang diberikan kepada Barisan Nasional (BN) di samping tidak meminggirkan sokongan daripada kaum lain," katanya.

Hishammuddin Wakil Tunggal UMNO Johor Bertanding Naib Presiden

Posted: 18 Aug 2013 07:25 PM PDT


Naib Presiden Umno Datuk Seri Hishammuddin Hussein akan menjadi wakil tunggal Umno Johor bertanding jawatan naib presiden dalam pemilihan parti Oktober ini.

Perkara itu diputuskan dalam mesyuarat Badan Perhubungan Umno Johor hari ini yang dipengerusikan Menteri Besar Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin.

Hishammuddin ketika diminta mengulas perkara itu menyatakan rasa terharu dengan sokongan yang ditunjukkan Umno Johor untuk beliau mempertahankan jawatan tersebut.

"Saya rasa begitu terharu dengan keputusan tersebut...saya rasa bangga dan bertuah sangat apabila mendapat mandat daripada rakan-rakan di Johor," katanya kepada pemberita ketika ditemui pada majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Umno Bahagian Pontian di sini hari ini.

Turut hadir pada majlis yang dihadiri lebih 5,000 penduduk itu ialah Timbalan Menteri Kewangan yang juga Timbalan Ketua Umno Bahagian Pontian Datuk Ahmad Maslan dan Ketua Umno Bahagian Pontian Datuk Ir Hasni Mohammad.

Ketika diminta mengulas keputusan DAP yang akhirnya akur dengan arahan
Pendaftar Pertubuhan (ROS) untuk mengadakan pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC), Hishammuddin berkata ini menunjukkan tindakan ROS sebelum ini adalah tepat.


"Walaupun banyak tuduhan telah dilemparkan namun tindakan terbaru DAP ini  membuktikan pihak mana yang benar dan pihak mana yang mengikut emosi," katanya.

Shahrir Tidak Bertanding Jawatan MT, Tumpu Kawasan Parlimen

Posted: 18 Aug 2013 07:14 PM PDT


Ketua Umno Bahagian Johor Baharu Tan Sri Shahrir Abdul Samad tidak berhasrat bertanding jawatan anggota Majlis Tertinggi (MT) Umno pada pemilihan parti Oktober ini.

Anggota Parlimen Johor Baharu itu berkata keputusan itu dibuat bagi membolehkan beliau memberi tumpuan kepada kawasan Parlimen yang  diwakilinya.

"Saya tidak ada menyimpan cita-cita untuk bertanding MT pada pemilihan kali ini kerana saya sibuk sebelah sini (kawasan Parlimen Johor Baharu). Saya rasa
ramai lagi pemimpin peringkat pusat yang berwibawa mempunyai idea baharu dan lebih bertenaga bagi menerajui politik peringkat nasional," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita pada majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Parlimen Johor Baharu di Stadium Tertutup Majlis Bandaraya Johor Baharu di sini hari ini.

Pada masa yang sama beliau meminta mereka yang menawarkan diri untuk bertanding tidak berdendam sesama sendiri sama ada menang atau kalah.

"Dalam pertandingan, asasnya bukan kita mengukur diri sendiri tetapi mereka yang ramai mengukur diri kita," katanya.

Di MUAR, Naib Ketua Pergerakan Pemuda Umno Datuk Razali Ibrahim menafikan khabar angin beliau akan bertanding jawatan naib presiden Umno pada pemilihan Oktober nanti.

Beliau berkata khabar angin itu dibuat oleh pihak tertentu ekoran keputusannya menangguhkan pengumuman bertanding sebarang jawatan kerana menganggap masih terlalu awal baginya untuk berbuat demikian. 

Razali, yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, bagaimanapun berkata beliau bersedia mempertimbangkan untuk bertanding jawatan anggota MT Umno kerana berpendapat jawatan itu perlu diisi dengan gandingan muka baharu dan lama bagi memastikan demokrasi dalam parti terus subur.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas merasmikan majlis pecah tanah Bangunan St John Ambulans Malaysia di sini hari ini.

Sementara itu di KULIM, Anggota Parlimen Kulim/Bandar Baharu Datuk Abdul Aziz Sheikh Fadzir mengesahkan tidak akan mempertahankan jawatannya sebagai anggota MT Umno pada pemilihan parti itu nanti.

Abdul Aziz berkata setelah lima tahun berusaha untuk menjadi seorang Anggota Parlimen dan berjaya pada pilihan raya umum yang lalu, beliau akan menggunakan platform itu sebagai asas perjuangannya untuk memajukan kawasan diwakilinya.

"Saya akan berjuang khususnya menyuarakan pendapat mengenai pembangunan di negeri Kedah," katanya selepas majlis penyampaian sumbangan dan bacaan Yasin untuk 51 buah sekolah menengah dan rendah dalam Parlimen Kulim/Bandar Baharu di sini hari ini.

Mengenai pembangunan di kawasannya, Abdul Aziz berkata beliau merancang

menjadikan kawasan pekan Mahang dekat sini sebagai bandar pusat ilmu, manakala Karangan yang mempunyai kawasan peranginan terkenal seperti 'Tree Top Walk' dan Arus Deras Sungai Sedim sebagai lokasi baharu program perumahan kedua kepada pelancong asing.

Panglima Perang Cyber

Posted: 18 Aug 2013 11:31 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Surau Tg Sedili : President of Lawyers Association Support over minister’s decision @Zahid_Hamidi | The Star Online

Posted: 18 Aug 2013 07:15 PM PDT

Link :

http://www.thestar.com.my/News/Nation/


Sent from my iPhone

Jawapan Terhadap Dr Asri Zainal Abidin Hentam Mufti Johor Isu Surau Diguna Penganut Buddha Di Tg Sedili

Posted: 18 Aug 2013 07:09 PM PDT







Ikhwanul Muslimin #Mesir Dikecam Syeikh Al Azhar & Rakyat - Batal Perarakan

Posted: 18 Aug 2013 06:00 PM PDT

Kaherah: Pakatan Islam yang menentang penggulingan Presiden Mohamed Mursi semalam membatalkan tunjuk perasaan besar-besaran yang mereka rancang di Kaherah atas alasan keselamatan.
"Perarakan tunjuk perasaan di beberapa kawasan di Kaherah dibatalkan kerana alasan keselamatan," kata Yasmine Adel, jurucakap Pakatan Anti-Rampasan Kuasa. 
Menurutnya, beberapa perarakan dilakukan di tempat lain tetapi tidak dapat mengesahkannya. 

Di daerah Dokki di Kaherah, penduduk menawan sebuah masjid yang dirancang digunakan oleh penyokong Mursi sebagai tempat memulakan perarakan.
Foto
PENYOKONG Mursi mengibarkan bendera Mesir ketika perhimpunan menentang keganasan tentera di luar masjid Eminonu, Istanbul, Turki.

Sukarelawan kawasan kemenahan kereta yang membawa lelaki berjambang dan memaksa mereka keluar, kata wartawan.

Sementara itu, Ikhwanul Muslimin berdepan dengan semakin banyak kritikan berhubung keganasan yang melanda Mesir. 

Kritikan terbaru datang daripada Sheikh Al Azhar yang juga Imam Besar Masjid Al Azhar, Sheik Ahmed el-Tayeb. 

Dalam kenyataan rakaman audionya, beliau meminta pengikut Ikhwan menghentikan keganasan. 

"Keganasan yang berlaku tidak akan memberikan anda hak, begitu juga pertumpahan darah yang berlaku, tidak akan memberikan anda kuasa," katanya. 

Ahmed sebelum ini menyokong tindakan tentera menggulingkan Presiden Mohamed Mursi pada 3 Julai lalu. 

Penyokong Mursi sebelum ini untuk tunjuk perasaan baru di timur dan selatan Kaherah selepas solat Zuhur. 

Sekurang-kurangnya 578 orang terbunuh di seluruh negara dalam pertempuran Rabu lalu dan kerajaan berkata 173 lagi mati antara Jumaat dan Sabtu. - Agensi

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 18 Aug 2013 11:26 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


PANAS! Pegawai tinggi Kerajaan diNAIKkan PANGKAT selepas jual NEGARA?!! @NajibRazak @AliHamsa @Mustapa_Mohamed

Posted: 18 Aug 2013 07:25 PM PDT




Kerajaan jamin TPPA tidak akan korban kedaulatan negara: Mustapa
2013/06/27 - 15:22:06 PM


KUALA LUMPUR: Perjanjian Kerjasama Trans-Pasifik (TPPA) yang sedang dirundingkan tidak akan meragut kedaulatan negara kerana ia tidak mengehadkan kerajaan untuk mengawal selia atau mengambil langkah perlu untuk melindungi hak dan kedaulatan tanah air. 

Jaminan itu diberi Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapa Mohamad yang menyatakan bahawa tidak terdapat sebarang peruntukan dalam TPPA, khususnya berhubung penyelesaian pertikaian antara pelabur-kerajaan (ISDS), yang boleh mengancam kedaulatan tanah air. 

"Tidak ada bab peraturan dalam TPPA yang boleh menghalang kerajaan daripada mengguna, mengekal atau menguatkuasakan langkah dasar domestik untuk melindungi kepentingan negara." 

"Malaysia sebelum ini sudah menandatangani 74 perjanjian perlindungan pelaburan termasuk dengan Amerika Syarikat bermula sejak 1959 lagi yang mengandungi peruntukan sama dengan ISDS yang telah berjaya menarik masuk ramai pelaburan asing," katanya. 

Beliau menjawab soalan Charles Santiago (DAP-Klang) dan beberapa pertanyaan anggota Parlimen lain dalam sesi soal jawab pada persidangan Dewan Rakyat di sini hari ini. 

Charles meminta penjelasan mengenai status terkini perbincangan FTA antara Malaysia dengan negara-negara TPPA dan sama ada kerajaan boleh menjamin kedaulatan negara tidak akan terkorban jika Malaysia menandatangani perjanjian itu. 

Menjawab kerisauan berhubung ISDS yang dikatakan memberi peluang kepada firma multinasional (MNC) untuk membawa sesebuah kerajaan ke tribunal timbang tara antarabangsa, Mustapa berkata ia bukan sahaja memberi manfaat kepada syarikat asing tetapi juga syarikat-syarikat Malaysia yang memerlukan perlindungan apabila melabur di negara luar. 

Berhubung impak perjanjian TPPA kepada industri kecil dan sederhana (IKS) dan syarikat-syarikat bumiputera, Mustapa berkata rundingan turut mengambil kira aspek terbabit. 

Ini, menurutnya, menjadikan TPPA perjanjian perdagangan bebas (FTA) pertama di dunia yang memberi perhatian kepada IKS dengan menyediakan bab khusus mengenainya bagi memastikan IKS tidak diabaikan. 

Dalam pada itu, Mustapa menafikan dakwaan bahawa tiada sebarang konsultasi dengan pihak-pihak berkepentingan sebelum memutuskan untuk terlibat dalam rundingan TPPA. 

"Konsultasi sewajarnya telah dibuat sebelum Malaysia terlibat dalam proses rundingan ini dan kerajaan juga telah berunding mengenai isu-isu berbangkit dengan pelbagai pihak," kata Mustapa. 

Ini termasuk dewan-dewan perdagangan, Majlis Tindakan Ekonomi Melayu, Majlis Aids Malaysia, Majlis Kanser Nasional (Makna), Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP), Sahabat Alam Malaysia, parti-parti politik, Suhakam dan sebagainya. 

"Kita juga sudah mendedahkan keperluan yang semakin meningkat untuk syarikat Malaysia dan langkah fasilitasi yang boleh memudahkan penerangan mengenai pelaburan kepada syarikat Malaysia yang terlibat dalam pasaran global," katanya. 

Kepada pertanyaan Datuk Fauzi Abdul Rahman (PKR-Indera Mahkota) sama ada kerajaan akan menimbang untuk menarik diri daripada rundingan itu sekiranya ketegasan Malaysia tidak diterima anggota rundingan lain, Mustapa berkata Malaysia berhak tidak menandatangani sebarang perjanjian sekiranya mendapati kedaulatan negara terpaksa dikompromi. 

"Kita (Malaysia) masuk dalam rundingan tanpa sebarang paksaan mana-mana pihak, jadi kalau tak setuju negara boleh memilih untuk tidak menandatangani (perjanjian). Yang penting untuk pastikan kedaulatan negara terpelihara," katanya. 

Menurut Mustapa, rundingan TPPA kini telah melalui 17 pusingan bermula Mac 2010 dan dijangka tamat akhir tahun ini, bergantung kepada fleksibiliti yang ditunjukkan anggota TPPA yang lain. - BERNAMA


Legasi Rafidah Aziz, Menteri UMNO di MITI: Hampir separuh pengurusan tertinggi MITI bukan Islam/Melayu bagi 'menjayakan' DEB


Itulah jaminan yang diberikan oleh Menteri MITI, Tok Pa kita. Namun, sejauh mana jaminan yang beliau berikan ini benar-benar boleh dipakai? Kita kena ingat, penjajahan US dan Barat bukan hanya datang dalam bentuk kapal perang dan senjata api

Kalau ada yang masih ingat, US sebenarnya sudah berkali-kali mencuba untuk menguasai Selat Melaka. Sebabnya, itulah satu-satunya jalan perdagangan laut yang paling dekat untuk ke Timur Jauh. Semua kuasa besar mengiktiraf hakikat bahawa, sesiapa yang menguasai Selat ini, maka dia akan menguasai ekonomi dunia. EYE IN THE SKY adalah antara alasan awal yang digunakan US bagi menguasai Selat Melaka kerana kononnya mahu memastikan keselamatan kapal-kapal dagang daripada serangan lanun. Terbukti kini, masalah lanun di Somalia yang lebih serius.

Inilah kelebihan yang dianugerahkan Allah SWT kepada bumi bertuah Malaysia. Dan ia bukanlah sesuatu perkara yang baru. Negara kita pernah digelar sebagai Suvarnabhum atau Golden Chersonese yang membawa maksud sebagai Semenanjung Emas. Memang satu ketika dahulu negara kita kaya dengan emas. Sebab itulah, hampir seribu tahun bangsa kita berperang dengan kuasa-kuasa besar dunia untuk mempertahankan kedaulatan tanah air tercinta ini. Walaupun, beberapa ratus tahun dijajah dan merosot wilayah kuasa, namun Allah SWT masih lagi sayangkan bangsa Melayu dan mengembalikan amanah turun temurun nenek moyang kita seperti yang ada hari ini.

Sebab itulah penting untuk menjaga dengan sepenuh jiwa raga kita amanah turun-temurun ini. Kita cukup marah dengan apa yang berlaku di Mesir, sehinggakan ada di antara kita menempelak Kerajaan sendiri kerana hanya menyimpan aset ketenteraan negara ketika rakyat Mesir dibunuh. Persoalan untuk mulut yang lancang berkata-kata sedemikian: Apakah kita mahu berperang dengan Mesir yang jauhnya beribu-ribu batu itu? Dan tidakkah anda semua terfikir apakah impaknya kepada rakyat Malaysia yang sedang belajar dan bekerja di sana jika Kerajaan Mesir sudah merasakan Malaysia memusuhi mereka? Sedangkan rakyat sendiri boleh dibunuh begitu sahaja, apakan pula rakyat asing?

Jadi, bila bercakap biarlah menggunakan akal fikiran yang waras. Kalau sudah mendidih sangat darah hendak mati lawan tentera Mesir, beli sahaja tiket penerbangan ke sana dan terus sahajalah berjuang. Tiada siapa yang tahan. Ada berani? Cakap memang mudah.

Berbalik kembali kepada tajuk dan tujuan artikel ini, sedang para 'syuhada' Malaysia sibuk dan berkira-kira hendak SYAHID di Mesir, mereka tidak sedar dan mungkin tidak ambil peduli pun yang ada si KITOL sedang menjual negara kepada kuasa asing atau lebih tepatnya US melalui TPPA ini. Dan yang lebih manis, si KITOL ini bukan sahaja dinaikkan pangkat ke JAWATAN UTAMA SEKTOR AWAM a.k.a. JUSA kerana usaha ini, bahkan beliau mungkin juga akan mendapat sesuatu ganjaran balas daripada US sendiri atas kelicikan rancangan jahat beliau ini, GREEN CARD mungkin?

Inilah masalahnya dalam Kerajaan ketika ini. Terlalu banyak penasihat yang berkepentingan dan sistem REWARD yang lintang pukang. Sesiapa yang kuat membodek bos, selalu datang mengampu ke bilik bos, ajak bos makan, lapor perkembangan atau adu domba, maka orang itulah yang akan diberikan ganjaran. Biarlah tiada idea bernas atau pencapaian yang dicatatkan, yang penting bos lebih ingatkan dirinya berbanding orang lain. Sebab itulah juga, ada sesetengah agensi Kerajaan ini, jika ada misi, kumpulan itu sahajalah yang akan pergi. Seolah-olahnya agensi itu hanya ada tiga ke empat orang pegawai sahaja.

Kepimpinan negara terutamanya pihak Menteri juga sepatutnya memainkan peranan untuk mengkaji sendiri setiap kertas cadangan yang disuakan kepada mereka. Siapa yang berani mempermainkan Tun M dahulu? Semua keputusan yang dibuat oleh beliau diteliti setiap perincian dan ditentukan timbangan baik buruknya. Jangan hanya mengharapkan nasihat daripada kelompok kecil penasihat dan bos-bos besar kementerian sahaja. Berkemungkinan mereka juga berkepentingan dan sedang menunggu laba.

Apabila Tok Pa memberikan jaminan sedemikian, adakah beliau tahu yang si KITOL tersebut yang beria-ia terbang ke PERU untuk melobi Malaysia dimasukkan ke TPPA, dan bukannya atas jemputan US? Adakah TOK Pa selaku Menteri yang agak senior ingat bahawa TPPA ini sama sahaja seperti EAEC yang pernah dicadangkan oleh TUN M satu ketika dahulu, tetapi berlainan objektif? Objektif besar TPPA kini adalah bagi mewujudkan blok ekonomi Asia Timur yang berkiblatkan US bagi mengekang kuasa ekonomi China.

Adakah Tok Pa juga sedar bahawa TPPA ini akan membunuh semua IKS di negara ini kerana tidak dapat bersaing dengan standard yang ditetapkan oleh TPPA sendiri? Tok Pa tidak sedarkah IKS inilah yang banyak menyumbang kepada penjanaan ekonomi dalam negara di saat suasana ekonomi dunia dan US yang merudum. TPPA ini bakal menjadikan semua rakyat Malaysia sebagai konsumer produk mereka kerana tiada siapa lagi yang mampu untuk membangunkan perniagaan sendiri untuk bersaing dengan mereka.

Adakah Tok Pa juga sedar yang kementerian beliau dikuasai oleh keturunan si KITOL yang memang bencikan DEB? TPPA ini adalah serampang dua mata untuk menghapuskan DEB apabila peluang perniagaan diliberalisasikan. Adakah sebuah syarikat yang modalnya RM 2 juta mampu bersaing dengan syarikat yang bermodalkan RM 200 juta? Itupun jika mereka masih lagi menggunakan perantaraan ringgit lagi selepas itu. Apa akan jadi jika DEB tiada Tok PA? Sedangkan ketika DEB wujud selama hampir 50 tahun pun Melayu masih tidak dapat menguasai 50% kek ekonomi, boleh bayangkan keadaan jika DEB tiada langsung?

Itu kalau kita cerita tentang soal ekonomi. PR melaungkan slogan UBAH. Kenapa slogan mereka tidak berjaya pada PRU-13 lalu? Kerana rakyat masih senang hidup dan mencari rezeki. Namun apa akan jadi jika para peniaga hilang mata pencarian dan rakyat Malaysia benar-benar bergantung kepada ihsan ekonomi US? Maka jika US mahu rakyat kita lapar, maka laparlah mereka. Dan jika mereka sering lapar, slogan UBAH itulah akan menjadi matlamat hidup mereka!

Jika dahulu Kerajaan Melayu Melaka tumbang kerana si KITOL membuka pintu kota Melaka kepada Portugis, maka sejarah kini berulang. Kalau Tok PA tak percaya, carilah si KITOL yang bernama J yang baru sahaja naik pangkat ke JUSA A kerana berjaya memasukkan Malaysia ke TPPA. 

Sayangnya Tok Pa, seorang pemimpin yang berhati murni, namun mudah diperkotak-katikkan oleh musuh dalam selimut. Sepatutnya Tok Pa merungkaikan anasir liberal dalam MITI yang telah ditanamkan bertahun-tahun oleh Rafidah Aziz!
  

*Ingatkan kawan-kawan sahaja boleh dibeli jiwanya oleh musuh, pegawai tinggi Kerajaan pun hancur juga! 

The Unspinners

Posted: 18 Aug 2013 11:26 PM PDT

The Unspinners


LKY yang bongkak: Singapura maju kerana Malaysia

Posted: 18 Aug 2013 09:35 PM PDT

To all cock talking Cinabeng: Is Singapore really merit based?

Posted: 18 Aug 2013 05:26 PM PDT

Awas gerak kerja psywar Pakatan Rakyat

Posted: 18 Aug 2013 06:35 AM PDT

Syiah sedia serang Mekah untuk wakil rakyat gila Amerika

Posted: 18 Aug 2013 01:30 AM PDT

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 18 Aug 2013 11:25 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Kan Aku Dah Kata, Pegawai Di Pejabat Najib Semuanya Bangang...

Posted: 18 Aug 2013 10:00 PM PDT

Setelah dekat seminggu anwar dok pukul canang konon najib lah yang buat tawaran kerajaan perpaduan antara umno dan pkr, pegawai-pegawai najib di pm office (pmo) buat dekk je...

Mereka di lihat seolah-olah dengan sengaja membiarkan anwar memfitnah najib dengan pelbagai tomahan yang tak berasas...

Malah tidak ada sekor pun pemimpin umno yang bersuara mempertahankan najib...

Takan blogger nak pertahankan najib kut... yang pegawai najib buat apa, makan gaji buta ke...???

Setelah puas anwar memfitnah najib, baru lah ada satu kenyataan rasmi yang di keluarkan oleh pegawai di pmo yang menafikan pertemuan antara anwar dan najib itu, tapi terus terang aku kata, surat yang di keluarkan oleh pmo itu macam sampah...

Kenapa aku kata macam sampah...??? korang baca sendiri keratan di bawah...


Pahamnya pegawai-pegawai di pmo itu, anwar secara nakal-nakal menyerang najib, mereka, pegawai di pmo gagal menelaah kejahatan anwar ibrahim sehinggakan serangan anwar terhadap najib dan kerajaan umno/bn umpama perbuatan budak-budak nakal, tak bengang tu...

Apa pun inilah kualiti pegawai di pejabat najib, kalau najib masih lagi simpan pegawai-pegawai haprak macam nie, aku yakin kita akan dapat pm baru sebelum pru 14...

Perkara serius di katakan "nakal" samalah halnya dengan penganas di katakan penceroboh...

Boleh Ke Rakyat Percaya Apa Yang Hisham CKMM Cakap...???

Posted: 18 Aug 2013 07:00 PM PDT

Rakyat tak lupe kenyataan ckmm ketika berlakunya insiden berdarah di lahad datu, kalau korang lupe, mai sini aku kasi ingat balik...

Mula-mula ckmm cakap nie...


Lepas tu dia ulang dalam twitter dia dengan confident nya...


Akhirnya ini yang berlaku pada anggota keselamatan kita...


Korang baca pulak kenyataan ckmm pasal apa yang berlaku di mesir...


Masih boleh ke kita nak percaya cakap ckmm... kalau menteri luar, hanifah aman yang bagi kenyataan macam nie, aku percaya, tapi kalau ckmm, sorry la, ada baiknya mak-bapak pelajar kita kat sana pi cek dengan kementerian luar dan wisma putera, jangan percaya cakap ckmm bulat-bulat...


MERBOK TIMES

Posted: 18 Aug 2013 11:23 PM PDT

MERBOK TIMES


EXCO SELEWENG AKAN BERDEPAN TINDAKAN

Posted: 18 Aug 2013 05:43 AM PDT

Kerajaan Kedah akan mengenakan tindakan tegas terhadap pihak pentadbiran negeri termasuk Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (EXCO), jika mereka didapati melakukan penyelewengan dalam menjalankan tugas masing-masing.

Menteri Besar, Datuk Mukhriz Mahathir, berkata tindakan itu perlu bagi memastikan perjalanan pentadbiran dan pengurusan mempunyai tahap integriti yang tinggi dan bebas daripada amalan rasuah serta sebarang bentuk penyelewengan demi kepentingan rakyat dan negeri ini.

"Saya sendiri sudah memulakannya dengan diri saya sendiri selaku Menteri Besar Kedah dan saya juga berharap supaya ia dipatuhi oleh semua pihak terbabit dalam pentadbiran saya.

"Kita mahu sebarang keputusan dibuat secara telus tanpa membabitkan kepentingan keluarga atau membabitkan sebarang bentuk penyelewengan yang akan merugikan rakyat dan negeri ini.

Utama kepentingan rakyat

"Saya mahu pentadbiran di Kedah bebas daripada penyelewengan dan setiap keputusan membabitkan pelaksanaan projek di negeri ini dibuat dengan mendahulukan kepentingan rakyat," katanya pada sidang selepas majlis rumah terbuka Aidilfitri Parlimen Jerlun dekat sini, semalam. 

BH sebelum ini melaporkan, Mukhriz memberi jaminan tidak akan memberi projek perniagaan di negeri ini kepada ahli keluarganya.

Mukhriz dilaporkan berkata, beliau mahu mengelakkan keadaan yang boleh menimbulkan konflik kepentingan kepada dirinya jika ada ahli keluarganya mendapat projek perniagaan di negeri ini.

"Setakat ini, tidak ada seorang pun ahli keluarga saya nak buat apa-apa projek di sini. Saya harap ia akan kekal macam itu. Jika tak, ia akan buat saya serba salah kerana saya pasti menyinggung perasaan mereka.

"Yang saya utamakan kepentingan rakyat. Jika terpaksa pilih kepentingan rakyat dan kepentingan keluarga dalam soal perniagaan, sudah tentu saya pilih rakyat," katanya. BH 18/8

sekupangdua

Posted: 18 Aug 2013 11:17 PM PDT

sekupangdua


SANGGUP TOREH KULIT BADAN UNTUK TREND ATAU FESYEN

Posted: 18 Aug 2013 09:08 PM PDT

Demi mahu dilihat cantik dan sebagai trend dengan adanya tatto di badan, manusia boleh jadi diluar kotak pemikiran atau dalam erti menyanggah dengan pemikiran kita sebagai seorang yang punya Agama dengan pelbagai rujukan atau pun bertentangan dalam hukum hakam Agama dan erti mustahil tetap berdegil untuk nafsu dan kehendak.

Bukan sekadar lukisan ataupun mewarna supaya dikekalkan setiap tatto yang dibuat di selagi mahu dengan beranggapan ianya cantik dan lebih-lebih lagi sebagai trend terkini, untuk mengadakan tatto begini ianya terpaksa berkorban terutamanya kesakitan yang bakal ditanggung nanti...

Untuk mengadakan tatto begini kulit dibadan terpaksa disiat ataupun dikelar bagi membolehkan ia berbentuk garisan ataupun seperti lukisan, bukan setakat itu sahaja segala torehan dengan membuang lapisan kulit yang pertama menjadikan dia akan kekal berbentuk lukisan Tatto, malah tidak ada cara lain untuk kembalikan semula kulit yang telah disiat ataupun ditoreh keluar, apa pun tatto seperti begini berbeza sekali dengan Tatto bagi kita terutamannya kaum Iban, kalibat dan lain-lain yang hanya menggunakan satu tone warna sahaja malah tatto mereka bersifat kelebihan ataupun tuntutan keagamaan mereka, corak juga tidak memperlihatkan gambar ataupun subjek seperti dibarat.

Bagi umat Islam sudah tentunya pekerjaan begini amat dilarang sama sekali, biarlah menjadi ikutan budaya untuk mereka yang lain, malah dibarat ianya bertujuan sebagai trend... Apa perlu kita nak terikut-ikut benda macam nie?


oyabun

Posted: 18 Aug 2013 11:14 PM PDT

oyabun


Kibar bendera, hayati erti kemerdekaan?

Posted: 18 Aug 2013 10:11 AM PDT

Najib Tun Razak melekatkan Jalur Gemilang pada kenderaan rasminya selepas merasmikan Pelancaran Kibar Jalur Gemilang Peringkat Kebangsaan 2013 di Dataran Zero Kilometer,Jam Besar Sungai Petani, Kedah, malam tadi.

Datuk Seri Najib Tun Razak mengingatkan rakyat Malaysia agar tidak sekadar mengibarkan Jalur Gemilang sebagai simbolik atau satu keperluan untuk menyambut sambutan Hari Kemerdekaan negara.

Sebaliknya, kata Perdana Menteri, tindakan tersebut perlu disusuli dengan penghayatan atau erti sebuah perjuangan dan pengorbanan untuk mendapatkan kemerdekaan yang dihasratkan.

Malah katanya, usaha itu perlu menekankan semangat cintakan negara, patriotik dan penghayatan sepenuhnya kepada lambang kedaulatan serta jati diri.

"Apabila mengibarkan bendera, kita tidak mahu ia dilakukan secara simbolik tanpa membawa apa-apa pengertian di sebaliknya," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap di hadapan kira-kira 50,000 hadirin sempena majlis Pelancaran Kibar Jalur Gemilang Peringkat Kebangsaan di Dataran Zero Kilometer, Jam Besar Sungai Petani di sini malam ini.

Yang hadir sama ialah isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor dan Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir.

Perdana Menteri berkata, kerajaan memilih tema Malaysiaku Berdaulat, Tanah Tumpah Darahku yang membawa pengertian mendalam terutamanya dalam mengajak rakyat menghargai kesukaran dan pengorbanan golongan perwira mempertahankan kedaulatan negara.

Katanya, kerajaan juga mahukan rakyat sentiasa mengingati pentingnya kekuatan dan kesanggupan mempertahankan kemerdekaan serta kedaulatan negara.

"Segala perubahan pada negara, masa depan yang kita yakini ini adalah hasil dari jerit payah dan pengorbanan. Jiwa raga yang dilakukan oleh pejuang-pejuang kita, wira-wira negara kita sanggup menyabung nyawa supaya negara kita ini terus merdeka dan bebas selamanya.

"Sebab itulah kita pilih tema ini, kerana kita tahu kemerdekaan kedaulatan akan terlepas kalau rakyat Malaysia tidak sanggup pertahankan," jelasnya.

Tegas beliau, peristiwa di Lahad Datu, Sabah turut menjadi iktibar terbaik kerana walaupun berjaya menumpaskan anasir-anasir luar, negara perlu membayar harga tinggi berikutan ada anggota pasukan keselamatan yang terkorban.

"Kita hari ini sangatlah terhutang budi terhadap pasukan keselamatan, tentera dan polis yang sanggup mengorbankan nyawa mereka. Kita haruslah menyedari perkara ini dan bukannya jadi macam sesetengah pihak yang dakwa ia sandiwara.

Najib turut mengajak rakyat segenap lapisan masyarakat sentiasa mengingati kata-kata yang pernah dilontarkan pengasas kemerdekaan negara iaitu Almarhum Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj tentang kepentingan pengorbanan mengekalkan kedaulatan negara.

Wasabi Oyabun..

APANAMA

Posted: 18 Aug 2013 11:06 PM PDT

APANAMA


Don't prostitute The NST

Posted: 18 Aug 2013 09:05 PM PDT

Belantan

Posted: 18 Aug 2013 11:04 PM PDT

Belantan


Lina Joy hubungi ibu ketika takbir Raya!

Posted: 18 Aug 2013 05:34 PM PDT


Lina Joy sekarang

Ibu Lina Joy 

Hubungan antara ibu dan anak masih terjalin walaupun si anak memilih untuk murtad dan berkahwin dengan lelaki Indian berugama Kristian. Lina Joy (Azlina Jailani) kini menetap di Perth, Australia bersama suami dan seorang anak perempuan berusia lima tahun.

Ikuti pengakuan Puan Kalsom Omar (Mak Som) yang sering dihubungi oleh Lina Joy terutama nya menjelang musim Raya. Lina Joy gemar mengirim cokelat kepada Mak Som tetapi melarang ibu nya memakan cokelat yang manis kerana mengetahui ibu nya mengidap penyakit kencing manis seperti juga beliau.





Barisan peguam Lina Joy

Ibu dan bapa Lina Joy

Selanjutnya sila baca di sini (gereja-murtad.).

Suara Politik
Belantan

Singapura maju pun kerana Malaysia juga?

Posted: 18 Aug 2013 04:44 AM PDT


Saya begitu teruja untuk mengulas pendapat Lee Kuan Yew ketika melancarkan buku terbaharunya bertajuk, One Man's View of the World pada 6 Ogos 2013.

Sebelum itu, nasihat saya bekas Perdana Menteri ini, beritahu anak, jagalah orang Melayu Singapura baik-baik ketika usia emas ini. Pastikan mereka boleh duduk sama rendah, berdiri sama tinggi dengan Cina di sana. Tidak perlulah banyak komen sangat tentang keadaan politik di Malaysia sehingga menuduh kerajaan Malaysia sanggup korban talent (bakat) semata-mata untuk menaikkan orang Melayu. Ketuanan Melayulah yang menyebabkan Malaysia mundur, kehilangan bakat dan sebagainya.

Asyik-asyik salahkan Melayu. Saya pun ada hak untuk menyalahkan ultra kiasu Cina Singapura, yang menyebabkan Melayu di sana dan Malaysia dikhianati. Tanpa Malaysia, Singapura tidak ke mana-mana jua. Justeru, berterima kasihlah kepada Malaysia.

Sejak dahulu, Kuan Yew tidak pernah berubah, sering menjadi isu hak istimewa orang Melayu atau ketuanan Melayu untuk menghentam Malaysia. Pada beliau, inilah yang menjadi Malaysia tidak maju seperti Singapura. Alah, sekadar menguruskan negara sekangkang kera, sesiapa pun boleh buat. Justeru, janganlah terlalu bongkak. Apa yang berlaku di Singapura, mempunyai kaitan yang rapat dengan kita di Malaysia.

Apa yang menjadi masalah dengan hak istimewa Melayu atau ketuanan Melayu? Adakah dengan hak dan ketuanan ini, bukan Melayu merempat dan menjadi hamba? Tidak juga. Malah, siapa yang lebih hebat hari ini? Melayu yang bergelar 'tuan'? Atau Cina yang bergelar 'hamba'.


Sedarlah isu ini tidak ada apa-apa, melainkan soal kedengkian dan soal hati untuk memadamkan sejarah negara. Sebab, setiap negara ada asal-usulnya. Setiap bangsa ada tanahnya. Jika tidak, tidak adalah nama-nama seperti Tanah Melayu, Tanah China, Tanah India dan tanah-tanah yang lain mengikut bangsa.

Lagi soalan saya kepada Kuan Yew, jika benar-benar mahu mengangkat Melayu, sudah tentu institusi Islam seperti madrasah (sekolah agama) dan masjid diberikan perhatian. Ini tidak, jika umat Islam Singapura tidak mengambil inisiatif sendiri, sudah lama kedua-dua institusi ini terkubur.

Itupun kedudukan institusi Islam semakin menghimpit. Pihak berkuasa Singapura memaksa institusi ini mengikut kehendak mereka. Jika tidak, ia akan ditutup. Tanah akan dirampas. Berapa banyak tanah Melayu telah dirampas (beli) dan dijadikan tanah Cina Singapura?

Akhirnya, untuk mengelakkan keadaan menjadi lebih buruk, mahu tidak mahu, institusi Islam terpaksa mengikut pihak berkuasa Singapura. Majlis Ugama Islam Singapura (MUIS) tidak dapat berbuat apa-apa. Orang agama yang bekerja di situ sudah mati kemelayuan dan keislaman. Cari makanlah katakan. Jika tidak percaya pergilah buat kajian di Madrasah Wak Tanjung. Dengar rintihan mereka.

Bakat-bakat Melayu yang menjadi pak turut disimpan dalam kerajaan. Manakala talent Melayu yang cuba membela Melayu dan Islam Singapura, dibuang jauh-jauh. Ke manakah talent seperti Dr. Lily Zubaidah? Kenapa beliau tidak diberikan tempat?


Kenapa banyak sangat orang Islam yang bukan berwajah Melayu (India Muslim) yang mendapat tempat di Singapura? Hanya Kuan Yew dan anaknya sahaja yang boleh menjawab. Janganlah terlalu menonjolkan diri sendiri hebat. Tanpa Malaysia, Singapura tidak akan ke mana-mana.

Itupun nasib baik saya bukan menjadi PM dalam menyelesaikan isu perebutan Pulau Batu Putih. Jika tidak, pasti saya tidak akan membawa perkara ini ke Mahkamah Antarabangsa (ICJ). Penyelesaian pertikaian pulau ini adalah perang. Malangnya, kita sudah terlepas. Dunia telah menyaksikan hilangnya sebuah pulau milik Melayu terlepas kepada ultra kiasu. Di manakah maruah Melayu? Hari ini Melayu dihina lagi, kita terus diam.

Tersangat jauh bezanya antara layanan kerajaan Malaysia terhadap SJKC dengan kerajaan Singapura terhadap madrasah dan masjid. Jika umat Islam di sana tidak mengambil inisiatif sudah lama institusi ini ditutup. Lihat di Malaysia, SJKC bukan sahaja diberikan keutamaan setanding dengan Sekolah Kebangsaan (Agama).

Hatta, kita pula terpaksa tunduk kepada SJKC. Niat kerajaan untuk menambah masa Bahasa Melayu bagi memandaikan anak Cina terus ditentang. Termasuk Pelan Induk Pembangunan Pendidikan 2013-2025 (PIPP). Dong Jiao Zong sedang aktif untuk mendapatkan tandatangan orang Cina seluruh negara bagi menentang PIPP.


Di Singapura, sesiapa yang tidak mengikut arus kebangsaan, bukan sahaja tidak relevan, malah akan dihumban ke penjara. Kita pula asyik melayan kerana mahukan undi dan mengekalkan kuasa kononnya. Apa hasil yang kita dapat? Dapatkah undi dan kuasa itu?

Jika Kuan Yew sangat menginginkan talent dari Malaysia, ambillah orang seperti Namewee, Alvivi dan sebagainya. Malaysia tidak perlukan orang yang kononnya mempunyai talent tersebut.

Kita mahukan talent yang membina bukan talent yang menghancurkan negara. Talent yang mempunyai semangat partriotisme yang tinggi. Bukan talent yang merosakkan negara dan membocorkan rahsia negara. Saya amat bimbang dengan trend pegawai kerajaan yang bekerja di bahagian keselamatan, kerana ramai juga orang seperti Si Kitol dan Mandaliar. Mereka ini ultra kiasu.

Si Kitol dan Mandaliar inilah yang telah melakukan khianat dan membentuk negara Singapura. Mereka tipu pemimpin kita dengan membuat perjanjian air yang tidak langsung munasabah. Atas sangka baik, kita bersetuju. Sehingga kini, air yang dijual kepada Singapura adalah wang Malaysia 0.03 sen setiap 1,000 gelens (4,500 Liter) sehingga tahun 2061. Perjanjian yang amat tidak masuk akal. Bayangkan ketika pemisahan tahun 1965, kita putuskan air, apakah Singapura wujud hari ini?

Berbanding kerajaan China menjual air kepada air kepada negara bangsanya sendiri Hong Kong, suatu ketika dahulu pada harga AS$5.8 setiap 1000 gelen. Saya ringkaskan, Melayu jual kepada Cina air pada kadar 0.03 sen setiap 1000 gelen. Manakala China menjual air kepada Cina pada kadar AS$5.8 setiap 1000 gelen. Siapa sebenar yang baik? Siapa sebenar yang tertipu? Apakah bangunan mereka boleh berdiri megah dengan menggunakan air masin? Sudahlah Kuan Yew, bertaubatlah kamu di akhir usia ini.


Kenapa Malaysia (Melayu) begitu bermurah hati? Inilah soal hati Melayu. Hati mulia Melayu yang saya amat kenali setelah lama berdamping dengan mereka. Hatinya terlalu baik sehingga orang lain mengambil kesempatan. Yang paling saya bimbang, kebaikan hatinya nanti akan menyebabkan negara ini tergadai.

Baru-baru ini, di bulan Ramadan, saya terserempak dengan bekas pegawai tinggi kerajaan sedang berjumpa dengan sekumpulan peniaga Cina pada jam 1.00 pagi di sebuah restoran di ibu kota. Dalam hati sudah dapat mengagak, apa lagi agendanya kalau bukan mahu menjadi 'pak pacak'. Maka akan dilantik menjadi pengerusi syarikat itu dan ini, dengan elaun puluhan ribu ringgit sebulan, bagi tujuan mendapatkan tender atau kontrak kerajaan.

Inilah dilema orang Melayu. Apabila sudah pencen, kerja tiada. Maka mereka akan mencari jalan pintas. Mereka tidak fikir bagaimana membangunkan Melayu. Mereka hanya fikirkan perut. Ultra kiasu akan menggunakan segala ruang dan peluang untuk memanipulasikan keadaan.

Kita hanya boleh berbangga menjadi pengerusi syarikat ini dan itu di bawah telunjuk syarikat Cina. Bila dapat projek kerajaan bernilai jutaan itu, siapa kaya? Melayu menjadi sekaya mana? Apakah kita akan dihargai selepas itu? Inilah pemikiran Kuan Yew.

Lihatlah perjanjian air antara Malaysia-Singapura, langsung tidak boleh diubah. Jika Malaysia bercadang untuk menaikkannya mungkin keadaan lebih buruk akan terjadi. Apakah Singapura atau Kuan Yew pernah berterima kasih kepada kita?

Apa sebenarnya yang Kuan Yew mahu? Beliau tidak pernah berhenti bersuara supaya Malaysia menghapuskan hak istimewa orang Melayu dalam keadaan usia emas beliau? Jawapannya, apabila hak ini dihapuskan dalam Perlembagaan, ketika itulah tidak mustahil, Singapura akan menawarkan diri untuk masuk semula ke dalam Persekutuan Malaysia.

Nasihat saya, Malaysia tidak bodoh lagi. Bakat-bakat di Malaysia sudah tidak boleh lagi dipermainkan dan diperbodohkan.

Oleh : PROF MADYA DR. MOHD RIDHUAN TEE ABDULLAH

Suara Politik
Belantan

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 18 Aug 2013 09:32 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Video Ini Menjelaskan Mengapa Mursi Mahu Digulingkan Di Mesir

Posted: 18 Aug 2013 08:13 AM PDT






Diterbitkan pada 16/08/2013


Satu video taklimat inteligen Israel yang beredar di Youtube. Didalam satu forum yang dihadiri orang-orang kanan dan pengawai tertinggi, seorang komandan inteligen menjelaskan sebab utama mengapa Presiden Mursi perlu disingkirkan daripada pemerintahan di Mesir.

Pertama, menurutnya, Mursi membawa pemikiran Ikhwanul Muslimin yang hari ini berkembang pesat di Timur Tengah seperti di Mesir, Turki, Tunisia, Maghribi, Libya, Gaza, dan lain-lain. Kini mereka berupaya untuk membina kekuatan di Syria dan Jordan.

Kekuatan Ikhwanul Muslimin ada di pelbagai bidang, tidak hanya sebagai gerakan politik, mereka juga mengisi kehidupan sosial dan berinteraksi dengan manusia.

Ada dua agenda besar yang kini sedang digencarkan Ikhwan.

Pertama: Mempromosikan negara khilafah dan penerapan syariat. Definisinya ada di Mesir, sebagai negara demokrasi yang melaksanakan sistem Syura. Sebuah merupakan konsep permusyawaratan yang diakui dalam Islam.

Kedua: Strategi lebih luas yaitu memperkuat pertahanan mereka di tengah-tengah pengaruh rezim non-demokratik pada masa demokrasi tidak bisa memadamkannya dengan mudah, sebagaimana terlihat di Turki dan Gaza.

Universitas Al Azhar akan menjadi kekuatan penerapan Syariat. Tetapi ini akan menyusul, supaya fokus kepada pengukuhan legitimasi hukum yang sedang diterapkan oleh negara.

Dua misi besar tersebut akan menguatkan Ikhwanul Muslimin dalam perjuangan mereka. Maka partai-partai Ikhwan yang kini berkembang di Mesir, Gaza dan Tunisia sedang bergerak menuju ke arah kepemimpinan yang kemudian akan menjadikan mereka sebagai peneraju utama yang bertanggung jawab. Tanggungjawab ini tidak lagi diterjemahkan sebagai pucuk-pucuk kecil, tapi sudah menjadi kembang yang utuh/kuat.

Jadi kudeta terhadap Ikhwan pada hakikatnya bertujuan untuk menghalangi tegaknya Daulah Islamiyah di Mesir. 


Sumber dari rakan facebook.

Syiah : Kenyataan Mat Sabu Ini Amat Mengelirukan

Posted: 18 Aug 2013 06:41 AM PDT

tok gajah

Posted: 18 Aug 2013 09:28 PM PDT

tok gajah


Sudah sampai mase UMNO memberi pengajaran kepade kaum keparat ni ....................

Posted: 18 Aug 2013 05:30 PM PDT

Sudah terlalu banyak pengorbanan yang telah kite berikan, sudah terlalu banyak kesabaran yang di lakukan tapi malang nye tube dan racun yang kite terime sebagai pembalasan. Puak2 keturunan yang tak basuh berak ni memang telah di jadikan tuhan sebagai makhluk yang tidak tahu membalas budi.

Tok berharaf agar pemimpin2 UMNO kite sedar dan segere bertindak sebelum nasik menjadi bubur. Jangan di uji terlalu lame kesabaran orang melayu, jangan sampai orang2 melayu jadi meluat kepade pemimpin2 nye. Kini orang melayu yang menyokong UMNO mahu kan pemimpin2 mereke berani dan tegas selain dari jujur dan ikhlas.

Kite mahu pemimpin2 UMNO menunjukkan sifat dan sikap keberanian dan ketegasan nye dalam menangani isu2 yang berkaitan dengan kehendak dan kemahuan orang2 melayu yang menyokong UMNO.

Sebenar nye UMNO sudah terkorban pade PRU13 yang lepas jike orang melayu tidak menyokong nye. Pemimpin2 UMNO harus sedar bahawe UMNO telah di selamatkan oleh orang melayu pade PRU13 yang lepas. Sekarang pemimpin2 UMNO harus tahu dan sedar siape yang sebenar nye musuh UMNO.

Musuh UMNO ini harus di hukum dan di beri pengajaran yang setimpal dengan perbuatan jahat nye. Care berlembut dan bersabat serte memujuk rayu sudah tidak akan memberi kesan ape2, malahan mereke semakin ber tambah2 membenci UMNO. Mereke akan terus berusahe untuk menjahanamkan UMNO sehingge UMNO berkubur.



GERAKAN ANTI PKR

Posted: 18 Aug 2013 09:16 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


INI SEBAB MENGAPA BANGSA MELAYU WAJIB TOLAK PAS/PKR/DAP !

Posted: 18 Aug 2013 12:41 AM PDT

PenangWasabi

Posted: 18 Aug 2013 09:15 PM PDT

PenangWasabi


Awas gerak kerja psywar Pakatan Rakyat?

Posted: 18 Aug 2013 08:13 AM PDT


Maklumat gerak kerja cyber war team Pakatan Rakyat PRU14..codename SNK (seek n kill)..Berikut maklumat gerak kerja mereka.

1. Mewujudkan pasukan disetiap DUN dengan anggota minima 5 orang (kerja tetap dengan party min gaji rm3k)

2. Mempersiap command center disetiap DUN

3. Menyediakan infrastruktur komunikasi server, handphone maxis celcom digi, laptop,digital camera, video recorder, digital line.

4. Melatih pasukan dengan kemahiran komunikasi internet, hacking, attack and defend.

5. Mendengar, mengenalpasti dan memanipulasi segala masalah dalaman parti UMNO,MCA,MIC dan lain lain secara mingguan dan bulanan.

6. Mewujudkan gerak saraf dgn memanipulasi isu bagi memporak perandakan serta menggoncang kekuatan dalaman UMNO, MIC,MCA.

7. Membangkitkan isu perkauman dan menjadikan UMNO, MIC,MCA sebagai kuda hitam- info

Berikut pula usaha gerak kerja untuk pemilihan UMNO:


PKR sedang memantau mesyuarat cawawangan2 UMNO yang sedang berlangsung untuk mencari kesilapan dalam perlaksanaan mesyuarat.

Komen serta kritikan oleh ahli UMNO sendiri yang dibuat melalui laman sosial akan diguna untuk dilapor kepada pihak ROS.Ini sebagai satu tindakbalas utk memastikan ROS mengambil tindakan terhadap UMNO sama seperti tindakannya terhadap DAP.

Tujuan mereka adalah untuk meletakkan UMNO dalam permasaalahan. .Hal parti kita dan hal masalah kita tak usahlah nak dimasukkan dlm fb, twitter atau blog.

Harap pihak berkuasa tidak melakukan perkara dan agenda mesyuarat yang mencurigakan hingga menimbulkan ketidak puas hati ahli-ahli. Pastikan tiada usaha untuk "bulldozer" sesuatu agenda.

Sumber.

Penang Wasabi..

r b f

Posted: 18 Aug 2013 07:09 PM PDT

r b f


Ini Fakta Bukan Auta - Kezaliman dan Keganasan Majikan Berbangsa Cina

Posted: 18 Aug 2013 06:11 PM PDT

Satu masa dulu kita tidak menghadapi masalah yang besar untuk mendapatkan pembantu rumah dari Indonesia. Namun sejak akhir-akhir ini semakin hari semakin payah untuk kita mendapatkan pembantu rumah termasuklah soal kos yang semakin meningkat. 

Banyak faktor yang membuatkan itu berlaku termasuklah kerana permintaan pembantu rumah Indonesia dari negara lain yang meningkat. Bagaimanapun jika ditanya kepada pembantu-pembantu rumah Indonesia rata-rata mereka memilih Malaysia sebagai tempat untuk mencari rezeki kerana faktor jarak, agama dan budaya. 

Antara salah satu faktor utama pembantu rumah Indonesia enggan ke Malaysia sekarang adalah faktor penderaan oleh majikan. Mereka menjadi takut apabila berita-berita penderaan yang dasyat-dasyat disiarkan oleh media masa di Indonesia. Media Indonesia pula bila mereka mainkan sesuatu isu mereka main sungguh-sungguh. Jika di TV setiap jam pun boleh  mereka siarkan. Di akhbar pula sekiranya akhbar dikeluarkan tiga kali sehari, maka setiap keluaran tiga kali sehari itulah mereka akan keluarkan berita amah mereka di dera di Malaysia. Perkara ini juga yang membuat hubungan antara Malaysia dengan Indonesia sentiasa bermasalah. 

Apa yang nak saya sampaikan di sini sebenarnya sudah lama saya fikirkan, saya perhati, saya teliti dan saya ingat. Cuma ianya tidak tertulis selama ini. Bila ada satu kes baru yang berlaku tiga hari lepas di mana seorang majikan didakwa di mahkamah kerana mendera amah mereka, baru saya terlintas untuk berkongsi pendapat saya dengan rakan-rakan semua. 

Cuba anda ingat-ingat dan fikirkan balik..... Dalam kes-kes penderaan pembantu rumah yang berlaku di Malaysia, siapakah majikan mereka ? 

Majikan yang mendera itu berbangsa apa ? 

Seingat saya dan sepenelitian saya 99.99 peratus kes penderaan pembantu rumah di Malaysia dilakukan oleh majikan berbangsa cina. Seingat saya dan sepenelitian saya kes yang melibatkan majikan berbangsa India ada satu di Klang dan melayu ada satu kes di Johor. Yang lain daripada dulu hingga sekarang juara mendera pembantu rumah di Malaysia adalah majikan berbangsa cina. 


Seingat saya dan sepenelitian saya kes yang paling besar yang berlaku dan yang paling mendapat perhatian adalah kes penderaan ke atas Nirmala Bonat oleh majikannya, Yim Pek Ha. Hiruk pikuk seluruh Indonesia apabila kes ini berlaku. Indonesia ketika itu mengambil keputusan untuk menghentikan serta merta penghantaran pembantu rumah mereka ke Malaysia. Malah kes itu turut menjadi perhatian Presiden Susilo Bambang Yudiyono apabila dalam lawatan beliau ke Malaysia beliau bertemu dengan Nirmala. 


Bermula daripada situlah masalah bekalan pembantu rumah Indonesia ke Malaysia mula bermasalah dan hubungan antara rakyat dua negara juga menjadi tegang. Semuanya berpunca daripada majikan  berbangsa cina. 

Berikut adalah antara yang sempat saya cari di google kes penderaan pembantu rumah yang melibatkan majikan berbangsa cina. 













Di Malaysia kita ada ramai masyarakat cina. Tapi saya tidak kata semua mereka jahat. Ada juga cina yang baik dan memahami situasi keliling. Saya juga ada beberapa rakan-rakan cina yang baik termasuklah rakan baik saya Mr TCL. Cuma ada segelintir cina ini yang mungkin dari keturunan suku sakat komunis yang kurang ajar dan jahat. Sebab itu saya cukup anti dengan cina-cina DAP kerana bagi saya mereka tergolong dalam golongan itu. Sebut sahaja cina DAP darah saya mulalah berderau dan bulu roma mula meremang. Serius beb....saya memang tak boleh dengan cina-cina DAP....

Mana-mana orang melayu yang bersekongkol atau menyokong DAP adalah melayu yang paling bodoh dan bangsat. Mana tak bodohnya jika kamu bersekongkol dengan cina yang jahat. Jika kita melihat luaran itu memanglah pemimpin-pemimpin DAP itu baik tambahan pula seperti Lim Guan Eng yang bermulut manis  serta bijak berdrama. 

Lim Guan Eng bagi naik elaun sekolah agama di Pulau Pinang geng-geng Pas bertakbir. Kononnya Lim baik dan prihatin pasal islam. Bila Lim Kit Siang kata nak bertanding guna lambang Pas geng-geng Pas selawat kononnya Kit Siang dah masuk roh islam. Bila Anthony Loke menyatakan keprihatinannya tentang nasib rakyat Mesir , geng-geng Pas maki pemimpin Umno dan puja julang pemimpin DAP kononnya lebih prihatin tentang nasib rakyat Mesir.

Itu semua wayang....DAP baru bagi gula-gula kamu semua dah seronok bagai nak rak. Itu waktu dia
belum dapat negara ini lagi. Bila dia dah dapat jangan kata dia nak bagi gula-gula , tanah kamu pun habis.

Di Pulau Pinang DAP berkuasa, ada DAP lantik Adun Pas sebagai exco negeri ? Itu antara contoh terbaik rupa sebenar DAP jika mereka berkuasa. Waktu belum dapat kuasa memanglah mereka akan buat macam-macam untuk dapat sokongan kita. Bila dah dapat jawabnya jadi Nirmala Bonat lah kita semua....

Rata-rata masyarakat cina di Malaysia sekarang kepala mereka telah didoktrinkan oleh DAP untuk menolak MCA dan Gerakan. Ini kerana MCA dan Gerakan berada dalam BN yang ditunjangi Umno dan parti-parti bumiputra yang lain dan mereka faham keadaan sebenar negara ini. Jadi mereka tidak boleh lebih-lebih dan terlalu ekstrem dalam memperjuangkan kecinaan kerana mereka menghormati parti-parti bumiputra yang lain. Berbeza dengan DAP yang boleh ekstrem memperjuangkan kecinaan. Apatah lagi segala perjuangan kecinaan mereka disokong oleh Pas dan PKR. Ada orang kita pula pergi balun MCA dan Gerakan kerana gagal menarik sokongan cina kepada BN. Bila MCA dan Gerakan jadi ekstrem sikit lebih kurang DAP memperjuangkan kecinaan, orang kita balun mereka pula kerana ekstrem. Buat salah tak buat salah, serba salah....

Bangsa cina yang ekstrem dan terlalu kecinaan ini bahaya. Mereka boleh buat kita jadi sepertimana pembantu-pembantu rumah yang di dera seperti yang saya katakan diatas. Oleh yang demikian elaklah untuk bersekongkol dengan mereka. Saya bukan nak minta orang-orang melayu semua alih bukit atau angkat gunung. Cuma nak minta jangan sesekali bersekongkol, menyokong atau memilih DAP. Sesungguhnya mereka cukup-cukup merbahaya untuk kita dan negara.

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 18 Aug 2013 03:02 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


(Gambar) Gaya hidup pelakon Azah Aziz semakin tersasar dari Islam?

Posted: 18 Aug 2013 05:15 PM PDT

Selepas mendirikan rumahtangga dengan seorang lelaki Perancis bernama Daud Leroy, Azah kini telah berhijrah dan menetap di Montreal, Canada.

Kini namanya disebut-sebut di dalam forum terhangat forum Cari apabila beberapa forumer bertindak mempertikaikan gaya hidup Azah di sana.

Menurut mereka, kehidupan Azah yang ke arah kebaratan itu dipertikaikan kerana difahamkan pelakon tersebut berkahwin mengikut agama Islam.

Mereka juga mengutuk lagak Azah Aziz berbikini di tepi pantai dan menyambut parti hari jadi di kelab bertemankan arak. Bagaimana pula pandangan anda?

Gambar penuh selepas ini.

'Menelaah' soalan SPM dalam semak

Posted: 18 Aug 2013 08:01 AM PDT

Gambar hiasan
KULIM – Hasrat sepasang kekasih berusia 17 tahun untuk memadu kasih di kawasan semak berhampiran Jana kuasa TNB di sebuah taman perumahan di sini tidak kesampaian apabila aktiviti mereka berjaya dihidu polis yang sedang membuat rondaan pencegahan jenayah, kira-kira jam 4.30 petang kelmarin.

Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Saleh berkata, pihaknya curiga apabila ternampak sebuah motosikal diletakkan berhadapan jana kuasa itu.

"Setelah mengepung kawasan belukar itu, kami ternampak seorang remaja lelaki keluar dari belakang semak dan beberapa minit kemudian seorang remaja perempuan pula keluar dari tempat sama.

"Siasatan mendapati mereka masih bersekolah dan memberikan alasan berbincang tentang peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) yang akan diduduki," katanya kepada Sinar Harian.

Ghuzlan berkata, sepanjang ditahan, pelajar perempuan menunjukkan reaksi agresif seperti menangis, ingin mencederakan dirinya sendiri selain berpura-pura hendak pengsan.

Katanya, bagaimanapun setalah dimaklumkan kepada pasangan itu bahawa polis akan menghubungi kedua-dua keluarga remaja terlibat, keadaan mula terkawal.

"Kedua-dua remaja itu kemudiannya diserahkan kepada keluarga masing-masing," katanya.

Penswastaan ​​Boleh Untungkan MAS - Mahathir

Posted: 18 Aug 2013 07:06 AM PDT

KUALA LUMPUR: Penswastaan ​mungkin ​boleh menjadi jawapan kepada usaha menjana keuntungan Penerbangan Malaysia (MAS) selepas langkah memulihkan syarikat penerbangan itu gagal.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, melalui penswastaan, pengurusan MAS perlu serius dalam mencari kaedah untuk membuat keuntungan walaupun mungkin wujud persepsi bahawa sebagai sebuah syarikat berkaitan kerajaan (GLC), tidak salah untuk mereka mencatat kerugian.

"Ada orang yang berfikir bahawa GLC bertujuan untuk menyediakan peluang pekerjaan dan bukannya untuk membuat keuntungan kepada syarikat atau kerajaan.

"Penswastaan ​​MAS mungkin boleh mengubah persepsi ini dan syarikat penerbangan itu mungkin boleh mencatat keuntungan dan bukannya kerugian," katanya.

Selain itu Dr Mahathir berkata pengalamannya bersama Proton merupakan contoh yang baik kerana selepas pengeluar kereta nasional itu diswastakan, pihak pengurusan lebih sedar tentang keuntungan dan kerugian syarikat.

Menurut beliau terdapat bakat tempatan yang mencukupi untuk menguruskan penerbangan itu apabila ia diswastakan dan bukannya menjual kepada warga asing.

Isu mengenai penjualan MAS muncul semula baru-baru ini apabila beberapa pihak dipercayai menghantar cadangan kepada kerajaan untuk membeli syarikat penerbangan itu.

Bagaimanapun Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Idris Jala sebelum ini berkata, kerajaan tidak mempunyai sebarang rancangan untuk menjual MAS dan melaksanakan cadangan untuk menyusun semula peranannya dalam perniagaan di bawah model ekonomi baru.

Bergelumang dosa zina, gadis dibuang keluarga di Aidilfitri

Posted: 18 Aug 2013 06:12 AM PDT

SABAK BERNAM – "Saya tak akan makan rendang, melainkan jika hidangan itu dimasak ibu sendiri," kata seorang penghuni di rumah Pusat Perlindungan Wanita Baitul Ehsan, Sabak Bernam, di sini.

Nadia (bukan nama sebenar) berkata, kedatangan lebaran kali ini memberi pengertian amat mendalam kepada dirinya kerana terpaksa beraya bersama penghuni wanita lain tanpa keluarga tersayang.

Menurutnya, jauh di sudut hati, dia tetap merindukan keluarganya, namun peristiwa dia ditangkap khalwat pada Oktober tahun lalu menyebabkan dia berasa tawar hati dengan sikap abang dan kakaknya yang lain.

"Aidilfitri yang disambut tahun ini, sudah tiada ertinya lagi kerana saya seolah-olah tersisih daripada keluarga apabila abang dan kakak seperti tidak dapat memaafkan dosa saya," katanya kepada Sinar Harian.

Nadia berkata, dia kini insaf dengan perbuatan dan dosa dilakukannya bersama kekasih hati yang dikenalinya di sebuah pasar raya di Selangor.

"Saya ingin menjalin ikatan suci dengannya dan tidak mahu mengulangi kisah lampau dengan melakukan dosa besar, sebaliknya mahu mencari keberkatan Aidilfitri ini untuk muhasabah dan mendekatkan diri pada yang Maha Esa," katanya.

Menurutnya, dia bergelumang dengan dosa zina apabila mengenali lelaki dari Sarawak itu sewaktu menuntut di sebuah institusi pengajian tinggi (IPT) di Pahang dan mereka sering melakukan hubungan terlarang di hotel.

"Pada mulanya, kami hanya berkenalan memandangkan dia ada teman wanita. Lelaki itu juga selalu membawa saya tengok wayang, berjalan-jalan hingga kami terjerumus dalam hubungan terlarang.

"Dia juga selalu beri saya wang, hinggalah kami terlanjur lebih tiga bulan sejak Julai tahun lalu, sebelum saya ditahan pihak penguat kuasa jabatan agama kerana bersekedudukan," katanya.

Menurutnya, selepas dia dicekup di sebuah hotel bajet, di Selangor, abangnya pernah memalukannya di asrama dengan kata-kata menyakitkan hati hingga rahsia dia ditangkap khalwat diketahui rakan-rakan lain.

"Lebih menyakitkan hati, saya digelar pelacur seolah-olah saya tidak ada perasaan dan saya harap Aidilfitri ini dapat menjernihkan hubungan kami sekeluarga," katanya.

Menurutnya, dia kini menemui bahagian di rumah Baitul Ehsan yang memberi sinar baru dalam hidupnya dan berharap dapat menjalani kehidupan lebih baik dan meninggalkan dosa besar tersebut.

"Biarlah saya mencari kedamaian di sini, mungkin ada hikmahnya saya ditempatkan di rumah ini bagi menebus kesalahan masa lampau," katanya.

Sementara itu, Eksekutif Hal Ehwal Penghuni dan Kaunseling Rumah Baitul Ehsan, Nur Afniza Kahpi berkata, seramai 29 penghuni rumah itu tidak pulang beraya disebabkan perintah mahkamah dan ada di antaranya yang sukarela tidak mahu pulang ke kampung.

Katanya, Majlis Agama Islam Selangor (Mais) mengeluarkan peruntukan baju raya kepada semua penghuni rumah itu dan kebanyakannya dijahit sendiri penghuni untuk kegunaan lebaran.

"Mereka juga akan dihidangkan dengan menu raya pada pagi Syawal dan akan mengadakan program baraan raya ke rumah guru-guru pembimbing," katanya.

Menang anugerah, Jep Sepahtu lupa diri?

Posted: 18 Aug 2013 12:00 AM PDT

KUALA LUMPUR: Pelawak Jepp (Sepahtu) mengakui berasa risau dengan dirinya yang mungkin lupa diri atas kejayaan yang dimiliki.

Jepp atau nama sebenarnya Mohd Nadzri Zainal Abidin berkata kegusaran itu membuatkan dia sentiasa mengingati pesanan ayahnya agar tidak tersasar daripada jalan kejayaan yang ingin dituju.

"Dalam mengejar cita-cita untuk menempa nama sebagai pelawak yang berjaya, saya selalu risau sekiranya saya tersasar dari landasan terutamanya lupa diri dengan asal-usul.

"Bukan mudah untuk melalui dugaan dalam industri seni kita ini. Tetapi saya selalu mengingatkan diri ikut pesanan ayah jangan lupa diri dan hormat orang yang lebih tua daripada kita.

"Dengan cara itu juga membuatkan kita lebih berjaga-jaga dan pada masa sama turut menyenangkan hati orang sekeliling," katanya.

Pada Jumaat lalu, Jepp buat pertama kalinya telah menerima anugerah Artis Lawak Lelaki Popular pada Anugerah Lawak Warna yang berlangsung di Istana Budaya.

Beritahu Jepp, kemenangan itu membuatkan dia lebih bersemangat dalam menambah baik lagi mutu lakonan komedinya.

"Saya ingat lagi, dulu, menjadi pelawak bukan cita-cita saya pun.

"Tetapi ia telah menjadi sebahagian daripada mata pencarian untuk saya dan keluarga.

"Saya harap dengan pengiktirafan ini yang diundi peminat-peminat, saya akan buat lebih baik daripada yang sekarang agar ia berbaloi dgn sokongan peminat-peminat,"ujarnya.

Ambiga terus ancam adakan Bersih 4.0

Posted: 17 Aug 2013 11:01 PM PDT

KUALA LUMPUR: Pengerusi Bersih Datuk S. Ambiga mengumumkan bahawa Bersih 4.0 pasti akan diadakan melainkan jika Suruhanjaya Pilihan Raya (EC) memberi tindak balas terhadap tuntutan-tuntutan yang dibuat.

Menyampaikan ucapan kepada orang ramai di sebuah majlis makan malam amal Parti Sosialis Malaysia (PSM) di dewan sekolah di Jalan Hang Jebat, di sini, Ambiga memberi jaminan demonstrasi akan diadakan jika SPR melaksanakan persempadanan semula kawasan parlimen dan negeri yang dirancang, sebelum daftar pemilih dibersihkan.

"Ini bukan satu ancaman tetapi janji. Kita perlu menunjukkan kesungguhan kita dan membuatkan mereka sedar yang kita benar-benar maksudkannya.

"Kita boleh melihat bukti dalam RCI (Suruhanjaya Siasatan Diraja) di Sabah bahawa daftar pemilih di Sabah dan di seluruh Malaysia memerlukan pembersihan. Jika persempadanan dilakukan sekarang, kita akan terperangkap untuk tempoh lapan tahun akan datang dan tidak akan ada perkara yang akan berubah," katanya.

Apabila ditanya dalam tempoh berapa lama lagi Bersih 4.0 dijangka akan diadakan, Ambiga berkata, ia bergantung kepada respons SPR.

"Saya ingin melihat beberapa maklum balas daripada mereka. Saya mahu melihat tindak balas mereka bahawa mereka akan membersihkan daftar pemilih sebelum meneruskan membuat sebarang keputusan," katanya.

Selain penegasan tersebut, Ambiga juga menyatakan bahawa fokus Bersih kini adalah terhadap Tribunal Rakyat berkaitan PRU-13 yang dijadualkan diadakan antara 18 dan 23 September ini.

Tribunal bertujuan untuk mendengar bukti dakwaan penyelewengan dan penipuan semasa pilihan raya umum yang lepas, dengan enam pihak bebas, asing dan tempatan mengkaji bahan-bahan yang dibentangkan.

Spesifikasi dan harga Proton Suprima S 2013

Posted: 17 Aug 2013 09:31 PM PDT

Harga dan Spesifikasi Proton Suprima S model baru 2013.

Model kereta terkini dari Harga dan Spesifikasi Proton Suprima S model baru 2013.

Model kereta terkini dari proton telah dilancarkan kepada umum pada 17 ogos 2013 yang bertempat di Pusat proton telah dilancarkan kepada umum pada 17 ogos 2013 yang bertempat di Pusat Pameran Dan Konvensyen Matrade Kuala Lumpur. Orang ramai kini boleh Pameran Dan Konvensyen Matrade Kuala Lumpur.

Orang ramai kini boleh mendapatkan Suprima S dengan harga serendah RM77K sehingga RM80K. Proton mendapatkan Suprima S dengan harga serendah RM77K sehingga RM80K.

Proton suprima S ini dipamerkan dengan lima variasi warna iaitu, Atlantic Blue, Fire Red, suprima S ini dipamerkan dengan lima variasi warna iaitu, Atlantic Blue, Fire Red, Genetic Silver, Solid White dan Tranquilty Black.

Selain itu, Proton turut Genetic Silver, Solid White dan Tranquilty Black. Selain itu, Proton turut memperkenalkan dua jenis variasi model terbaru mereka iaitu Executive dan Premium memperkenalkan dua jenis variasi model terbaru mereka iaitu Executive dan Premium mengikut bajet pengguna. mengikut bajet pengguna.

Harga Proton Suprima S Harga Proton Suprima S

Proton Suprima S 1.6 Executive (metallic) RM76,688
Proton Suprima S 1.6 Executive (metallic) RM76,688
Proton Suprima S 1.6 Executive (solid) RM76,338
Proton Suprima S 1.6 Executive (solid) RM76,338
Proton Suprima S 1.6 Premium (metallic) RM79,988
Proton Suprima S 1.6 Premium (metallic) RM79,988
Proton Suprima S 1.6 Premium (solid) RM79,638
Proton Suprima S 1.6 Premium (solid) RM79,638

Gambar Proton Suprima S

Rita Rudaini tuduh Zaquan jahil ilmu agama, tak tahu erti malam lailatulqadar

Posted: 17 Aug 2013 08:31 PM PDT

MENGANGGAP kenyataan yang dikeluarkan oleh pelakon popular, Rita Rudaini Mokhtar melampau dan keterlaluan, pemain bola sepak Johor Darul Takzim (JDT), Zaquan Adha Abd Razak tampil membidas pelakon itu di laman Twitter, hari ini.

Zaquan yang juga kembar kepada bekas suami Rita, Aidil Zakuan berkata, pelakon itu seharusnya muhasabah diri terlebih dahulu sebelum mahu menyentuh isu agama.

"Jangan sesedap mulut cakap orang cetek ilmu agama...cermin diri dulu sebelum nak sentuh hal-hal agama.

"Dan kalau rasa diri itu tinggi ilmu agama... mari bersemuka," kata Zaquan.

Zaquan juga mahu Rita Rudaini berhenti daripada menagih simpati orang lain dengan memburukkan keluarganya kepada pihak media.

"Sudah-sudahlah nak raih simpati orang. "Lagipun, kau boleh sentuh hal rumah tangga kau sahaja tapi jangan babitkan orang tua dan keluarga aku," tegas Zaquan yang juga suami kepada Ayu Raudah.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Rita yang menganggap tindakan Aidil menceraikannya dengan talak satu melalui khidmat pesanan ringkas (SMS), baru-baru ini terutama di Bulan Ramadhan adalah perbuatan orang yang cetek ilmu agama.

Menerusi laporan berita tempatan hari ini, Rita memberitahu bahawa beliau sudah buka buku baru dalam kehidupannya sejak Aidil menceraikannya dengan talak satu pada 4 Ogos lalu, iaitu pada malam 27 hari berpuasa.

"Hati saya sudah lama kosong... kosong sekosongnya! Tiada kata yang dapat diungkap untuk menggambarkan perasaan saya ketika ini.

"Diceraikan pada bulan Ramadan dan beberapa hari nak menyambut Syawal, kedengaran amat kejam. Manusia yang kurang didikan agama saja melakukan tindakan merobohkan masjid pada bulan Ramadan. Mungkin Aidil tak tahu, pada hari dia melafazkan talak pada saya iaitu malam 27 berpuasa, kemungkinan boleh jatuh pada malam lailatul qadar. Tapi, Aidil tahu ke apakah malam lailatul qadar?

"Saya bukannya cakap saya baik sangat, tapi saya sedih melihat betapa ceteknya ilmu agama Aidil. Bagi saya, lelaki seperti Aidil tidak layak dibuat suami mahupun menantu.

" Bagaimana nak layak dijadikan suami, jika soal cerai berai pun boleh dibuat main-main. Dulu, masa tergila-gilakan saya, sanggup bawa saya berkahwin lari ke Songkhla, Thailand.

Sanggup harungi lautan api. Sekarang, apabila sudah benci, tendang saya seperti bola, ceraikan saya melalui SMS saja. Manusia macam inikah layak menjadi pemimpin keluarga, kalau dia sendiri pun tidak betul dan cetek ilmu agama?

"Saya tidak kesal diceraikan, malah saya tahu kesudahannya, kami akan bercerai juga tapi kenalah ikut prosedur. Dia fikir saya dan anak-anaknya barang mainan, boleh campak sesuka hati jika tidak lagi diperlukan?," ujarnya.

Sebelum ini, kemelut perkahwinan yang dilalui Rita 37, akhirnya tiba di penghujung apabila suaminya yang juga pemain bola sepak kebangsaan, Aidil 26, menceraikannya dengan talak satu melalui khidmat pesanan ringkas (SMS), baru-baru ini.

Kes perbicaraan perceraian dan tuntutan mereka belum lagi diputuskan walaupun perbicaraan sudah berlangsung selama dua tahun, tapi ikatan mereka sebagai suami isteri terlebih dulu sudah terlerai.

Mat Sabu akui PAS hanya boleh perintah M'sia dengan perhimpunan jalanan

Posted: 17 Aug 2013 08:01 PM PDT

KUALA LUMPUR - "Jika hadir himpunan menjadi ukuran (guling kerajaan) sudah lama Pas perintah Malaysia".

Demikian kata, Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu yang mengutuk kekejaman tentera Mesir terhadap rakyatnya.

Menurutnya, perkara yang dilakukan rakyat Mesir adalah salah satu cara yang digunakan dalam sistem demokrasi.

Katanya, rakyat Mesir berhimpun bertujuan untuk menuntut pembebasan semula bekas presiden negara itu, Dr Mohamed Mursi.

"Setiap pemerintahan memang akan ada bantahan daripada rakyat... ia mesti kerana ada yang tak kena.

"Rakyat akan bangun protes, itu penting dalam amalan demokrasi.

"Rakyat tak salah, yang salah tentera yang memihak kepada mana-mana kuasa," katanya pada Himpunan Munajat 100K, di Padang Merbok, malam tadi.

Mohamad atau lebih dikenali dengan panggilan Mat Sabu menambah, yang menjadi ukuran untuk seseorang pemimpin memerintah adalah melalui undi rakyat.

"...pilihan raya di Mesir yang mengenengahkan Mursi dan telah berjaya secara adil dan sah dengan memenangi sebanyak 52 peratus.

"Tak ada 505 di sana, tak ada 'blackout', tak ada tong undi jatuh dari langit, tak ada rakyat pertikaikan ia sah," katanya.

Di Mesir, pasukan keselamatan terus membedil dan menawan masjid antaranya masjid Al-Fath yang menjadi tempat persembunyian penyokong Mursi.

Keganasan terus bermaharajalela sehingga ribuan dilaporkan terkorban dan cedera.

Rumah dirompak, Mufti Perlis krtitik perkhidmatan lembab hospital

Posted: 17 Aug 2013 07:01 PM PDT

KUCHING - Mufti Perlis Datuk Dr. Juanda Jaya hari ini menyarankan supaya perkhidmatan di Hospital Umum Sarawak (HUS) dipertingkatkan memandangkan ramai pesakit yang terpaksa menunggu hingga berjam-jam bagi mendapatkan rawatan.

"Saya sendiri terpaksa menunggu hampir lima jam di Bahagian Kecemasan hospital berkenaan untuk mendapatkan rawatan dan akhirnya hanya menerima panadol serta ubat luka," katanya.

Juanda membuat saranan itu berikutan kedatangannya ke HUS untuk mendapatkan rawatan bersama isterinya ekoran mereka dirompak di rumah di Samariang, dekat sini oleh dua lelaki bersenjatakan pedang samurai, awal pagi semalam.

Insiden kira-kira 4.30 pagi itu menyebabkan beliau kerugian kira-kira RM50,000 selepas wang tunai serta pelbagai barangan kemas termasuk cincin perkahwinan dilarikan perompak berkenaan.

Isteri beliau turut cedera di tangan dan muka manakala pembantu rumah mereka mengalami kecederaan di belakang kepala dan mulut.

Menyentuh isu jenayah, Juanda berkata sebuah lagi balai polis perlu diwujudkan di Petra Jaya, memandangkan kawasan tersebut berada dalam kawasan Bandaraya Kuching dan semakin membangun.

Beliau berkata dalam masa yang sama, bilangan anggota polis di Balai Polis Gita, dekat sini perlu ditambah, selaras dengan peningkatan jumlah penduduk dan keluasan kawasan kawalan.

"Kedua-dua langkah ini dilihat penting bagi mengawal keselamatan penduduk dan meningkatkan usaha memerangi jenayah di sekitar Petra Jaya dan kawasan yang terletak berjauhan dari Kampung Gita," katanya.

Juanda turut berharap pihak berkuasa tempatan bekerjasama dengan polis dalam menjaga keselamatan dengan memasang lebih banyak lampu jalan di beberapa laluan kawasan perumahan.

"Langkah itu dilihat wajar kerana majoriti penduduk di kawasan perumahan membayar cukai pintu dan mereka berhak mendapat jaminan keselamatan tersebut," katanya. -Bernama

Dua asrama dirompak, seorang dirogol

Posted: 17 Aug 2013 06:01 PM PDT

KOTA TINGGI 17 Ogos - Dua asrama kilang menempatkan pekerja wanita di Jalan Kijang, Taman Kota dan Jalan Belinjau, Taman Kota Jaya di sini, dirompak hampir serentak oleh penjenayah pada malam tadi.

Dalam kejadian itu, suspek turut bertindak melarikan seorang pekerja wanita dan merogol mangsa.

Penolong pengurus kilang terbabit, Loo Soon Fah berkata, dia menerima panggilan mengenai kejadian pecah masuk ke asrama pekerja wanita warga Nepal di Jalan Belinjau pada pukul 10.11 malam lalu meminta seorang pekerja lelaki tempatan membuat pemeriksaan dan laporan polis.

"Walau bagaimanapun kira-kira pukul 10.45 malam, saya dikejutkan pula dengan kejadian serupa di asrama pekerja wanita warga Myanmar di Taman Kota.

"Tiada kecederaan berlaku dalam kedua-dua insiden itu tetapi saya kesal kerana seorang daripada pekerja wanita kami telah dilarikan dan dipercayai menjadi mangsa rogol," katanya ketika ditemui di sini malam tadi.

Sementara itu, rakan kepada mangsa rogol, Myat Soe Thu, 25, berkata, dua suspek yang memakai topi dan sarung muka meluru masuk ke dalam asrama yang menempatkan 15 wanita Myanmar.

Katanya, suspek meletakkan parang di leher salah seorang rakannya manakala seorang lagi penjenayah yang berbadan besar menunggu di luar.

"Suspek mengarahkan kami berkumpul di tengah rumah sambil meminta kami menyerahkan barang berharga termasuk wang tunai dan telefon bimbit ke dalam baldi.

"Dalam keadaan kecoh itu, kami cuba melarikan diri melalui pintu hadapan tetapi sebaik sahaja suspek beredar, kami dapati seorang rakan telah dilarikan penjenayah," katanya.

Soe Thu berkata, suspek dipercayai melarikan diri menaiki kereta jenis Proton Gen 2 berwarna kelabu bersama rakannya sebelum merogol dan meninggalkan mangsa di tepi jalan berhampiran asrama pada pukul 12.15 tengah malam.

Pekerja lelaki yang membuat laporan polis, Ahmad Pauzi Ikhsan memberitahu, jarak antara kedua-dua asrama yang terlibat dalam kejadian samun itu adalah kira-kira tiga kilometer.

Kata Ahmad Pauzi, berdasarkan keterangan rakannya dalam kejadian pertama, dia mengesyaki insiden rompakan itu didalangi kumpulan yang sama.

Ketua Polis Daerah, Supritendan Mohd. Nor Rasid ketika dihubungi, mengesahkan kejadian tersebut dan siasatan lanjut sedang dijalankan.

Cucu Tok Selampit

Posted: 18 Aug 2013 01:07 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Rumah Terbuka Tun Dr Mahathir - Bangsa Apa Yang Kutuk Tun Di Twitter & Bangsa Apa Yang Tapau Makanan?

Posted: 18 Aug 2013 08:54 AM PDT


Ini "screenshot" satu akaun Twitter yang tidak berpuas hati dengan perjalanan Rumah Terbuka Aidil Fitri Tun Dr Mahathir, hari ini. Akaun yang menggunakan nama Decimus Chan ini (boleh agaklah bangsa apa?) telah "deactivate" akaun beliau disebabkan telah menerima kritikan yang hebat daripada penyokong-penyokong Tun Dr Mahathir sejak posting ini disiarkan pagi tadi. 

Entah apa gerangan ketidakpuasan hatinya tiada siapa yang tahu. Tiada siapa yang memaksa beliau datang untuk beraya di rumah Tun. Sudahlah datang makan "free", lagi mahu banyak bunyi. Lu pergi kedai sajalah makan. Lu ingat Tun mahu layan lu seorang sahajakah? Kalau lu rasa makanan tidak cukup, gua kasi you tahu kenapa. 

Lensa kamera sempat merakamkan adengan yang cukup menjelikkan seperti di bawah. Gambar diambil di tempat yang sama iaitu Rumah Terbuka Tun. Seorang lelaki tengah sibuk membungkus makanan ke dalam plastik. Lu tak mahu tanya ini bangsa apakah lelaki di bawah Decimus Chan?

Kalau Rasa Jawatan Pegawai Khas Si Anak Tidak Salah, Kenapa Tukar Nazri Aziz?

Posted: 17 Aug 2013 11:03 PM PDT

Sebelum ini CTS ada mengeluarkan satu posting, di sini, mengenai Menteri di Kementerian Perlancongan dan Kebudayaan Malaysia yang melantik anaknya sendiri menjadi Pegawai Khas. Posting CTS mendapat liputan daripada The Malaysian Insiders, di sini, yang turut memuatkan nama blog CTS sehingga menyebabkan ianya menjadi salah satu posting yang mendapat hits puluhan ribu pengunjung.

Nazri Aziz, dengan bongkak dan takburnya menemplak orang ramai yang mengutuknya dengan berkata,  "And of course he doesn't have to be paid, he has a lot of money, his father is rich", "I don't care what people think. I don't care what bloggers, netizens, journalists write about me" dan " I don't please anybody but myself". Lihat video di bawah:


Tup ... tup ... akhirnya, pengendali web rasmi Kementerian Perlancongan dan Kebudayaan Malaysia telah menukar jawatan anak Nazri Aziz kepada "Pegawai Khas Ahli Parlimen Padang Rengas (Urusan GenY)"

Jawatan Asal:


Jawatan Baru:


Beberapa persoalan CTS kepada Menteri "Corky, Arrogant Minister (CAM)":

1. Kenapakah tukar jawatan anak sendiri kalau sebelum ini beliau ada berkata tidak perdulikan pendapat sesiapapun. Kalau tidak buat salah kenapa tukar? Bukankah Majikan anda sendiri, Perdana Menteri Malaysia sendiri memberi lampu hijau bahawa apa yang dilakukan oleh Nazri Aziz adalah tidak salah. Lihat komen Perdana Menteri di bawah:


2. Kalau jawatan Nedim adalah untuk "Pegawai Khas Ahli Parlimen Padang Rengas", kenapa diletakkan jawatan tersebut di dalam 'website' Kementerian? Bukankah sepatutnya diletakkan di dalam 'website' Parlimen Padang Rengas?

CTS rasakan kalau betullah Nazri Aziz ingin melantik seorang Pegawai Khas untuk memenangi hati pengundi-pengundi Gen Y di Padang Rengas, lebih baik beliau lantik Nora Danish berbanding Nedim. Rasanya lebih ramai pengundi Gen Y Padang Rengas akan tertarik kepada Nora Danish berbanding Nedim. Lihat saja gambar Nora Danish seperti di bawah, pasti ramai yang tertarik!!!