Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Isnin, 11 Julai 2011 at 1:24 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


Cucu Tok Selampit

Posted: 11 Jul 2011 01:23 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Antara Dua Gandalf - Pak Samad vs Ibrahim Ali

Posted: 11 Jul 2011 07:06 AM PDT


Hari ini masuk hari ketiga peristiwa perhimpunan dan perarakan haram Bersih dijalankan. Ramai yang masih memperkatakan mengenainya sama ada melalui blog, portal, laman sosial maupun media massa. Antara yang masih menarik perhatian saya untuk diulas adalah mengenai seorang tua yang memegang watak penting di dalam peristiwa Bersih ini. Namanya A Samad Said, seorang Sasterawan Negara yang menjadi tulang belakang di dalam menganjurkan dan menjalankan perhimpunan ini.

Kehebatan A Samad Said atau lebih mesra dipanggil sebagai Pak Samad memang luar biasa. Pengikut-pengikut Bersih mengelarkannya sebagai Gandalf. Gandalf adalah watak wira yang diwujudkan di dalam 'trilogy' filem Lord Of The Ring di mana wataknya seorang tua, berambut dan berjambang putih bersih dan menjadi ikutan dan idola kepada pengikut-pengikutnya. Apa yang menarik mengenai Pak Samad adalah beliau adalah antara peserta perhimpunan haram Bersih yang berjaya meloloskan diri daripada Hotel Hilton Kuala Lumpur, tempat penginapan Anwar Ibrahim, keluarga dan rakan-rakan sekutunya, berjalan kaki, melepasi semua halangan dan rintangan pihak Polis dan FRU dan berjaya sampai ke Stadium Negara serta tidak dapat ditangkap. Pengikut-pengikutnya beranggapan bahawa Pak Samad mempunyai kehebatan kuasa ilmu halimunan atau menghilangkan diri.


Namun saya dengan sekeras-kerasnya membantah fakta ini. Mana boleh kehebatan Pak Samad menandingi kehebatan seorang lagi tokoh Gandalf bernama Dato Ibrahim Ali. Beliau adalah Presiden Peribumi Perkasa Negara (Perkasa). Ibrahim Ali memang terkenal dengan kelantangan beliau membantah perhimpunan dan perarakan haram Bersih. Malah beliau berjanji akan menurunkan bala tentera Perkasa untuk berjuang menetang peserta-peserta Bersih habis-habisan. Kehebatan ilmu Ibrahim Ali amat terbukti apabila sepanjang hari perarakan dan perhimpunan haram Bersih pada 09 Julai lepas, tidak ada siapa yang melihat kelibat  waima bayang Ibrahim Ali sekalipun sepanjang hari tersebut. Ternyata ilmu halimunan beliau ternyata lebih hebat dari Pak Samad. Bukan itu saja, malah seluruh ahli Perkasa berjaya dihilangkan dengan kekuatan ilmu beliau pada hari itu. Dahsyat bukan?

yeopPERAK

Posted: 11 Jul 2011 01:14 PM PDT

yeopPERAK


KENANGAN DI KUALA LUMPUR

Posted: 11 Jul 2011 06:06 AM PDT

AHAD 10 JULAI 2011 ( 6 PAGI ) - LOKASI DI TERMINAL BAS PEKELING

PEMANDU BAS : Assalamualaikum
MAKCIK : Waalaikumsalam
PAKCIK : Waalaikumsalam
PEMANDU BAS : Nak kemana pakcik, makcik ?
MAKCIK : Kelantan
PAKCIK : Pengkalan Cepa
PEMANDU BAS : Disini tak ada bas ke Kelantan pakcik, di hentian Putra
MAKCIK : Tuan Hj ketua pas tu hantar kami sini
PAKCIK : Malam tadi, Hj tu kata sini ada bas Kelantan
PEMANDU BAS : Pakcik tidur sini ke malam tadi ?
MAKCIK : Ya atas lantai ni
PAKCIK : ( diam )
PEMANDU BAS : Astaghafirullahalazim ... kenapa macam ni
MAKCIK : kami taj tahu kami dibayar oleh budak2 pas tu di kg
PAKCIK : budak2 tu bagi RM100 seorang, bas free ke KL
PEMANDU BAS : Apa tujuan ?
MAKCIK : budak2 tu kata nak sambut Poknik
PAKCIK : poknik balik dari Mekah
PEMANDU BAS : Kenapa tak gi KLIA sambut ?
MAKCIK : Bas tu berhenti di tepi TOL gombak ja
PAKCIK : Kami di bawa jalan kaki ke kg baru
PEMANDU BAS : Untuk apa ?
MAKCIK : Sambut Poknik balik Mekah la
PAKCIK : Mula2 kata ada hotel, ada bas balik kelantan
PEMANDU BAS : Pakcik makcik ke perhimpunan bersih ke ?
MAKCIK : Bukan, kami ramai2 nak sambut Poknik
PAKCIK : Ramai datang sambut poknik semalam
PEMANDU BAS : Ada jumpa Poknik ke ?
MAKCIK : Budak2 tu kata, kapal terbang rosak
PAKCIK : Minggu depan baru Poknik balik
PEMANDU BAS : Pakcik dah kena tipu
MAKCIK : Tak la nanti sampai kg pas bg lg RM100
PAKCIK : Ramai lah yang datang nak sabut Poknik
PEMANDU BAS : ( tersenyum ) pakcik kena pergi ke hentian putra
MAKCIK : macam mana nak pergi ?
PAKCIK : Jauh ke ?
PEMANDU BAS : Naik teksi jer baru RM5 ...
MAKCIK : terima kasih
PAKCIK : Assalamualaikum
PEMANDU BAS : Waalaikummusalam

yang ku dengar dan ku lihat

Posted: 11 Jul 2011 01:07 PM PDT

yang ku dengar dan ku lihat


kuning yang menang

Posted: 11 Jul 2011 02:54 AM PDT

Sakit tapi sedap. Getah kuning itu boleh memberkas lidi lidi untuk dijadikan penyapu dan penyapu pula boleh dibuat pegodam sama ada untuk dibuat pengajaran atau memberi hukuman.

Bermula dengan seurat getah kuning. Kini ianya memberkas segegam lidi untuk dijadikan penyapu bagi membersihkan kekotoran yang sekarang seperti tompok tompok cemar yang dihinggapi oleh lalat lalat hijau dalam Kabinet MALAYASIA.

Itulah kesedaran yang ditunjukkan oleh rakyat Malaysia terutamanya anak anak muda yang susah untuk ditipu. Mereka bangkit untuk membersihkan sistem kotor yang tidak betul, mereka menyahut seruan pemimpin pemimpin yang utamakan kepentingan rakyat. Mereka mahu menentang kemungkaran disepan mata.

Mereka mahu mati dalam iman.
Published with Blogger-droid v1.6.8

Apa Yang Tersirat

Posted: 11 Jul 2011 01:06 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Aktor terbaik Himpunan Bersih

Posted: 11 Jul 2011 07:10 AM PDT

Anwar semasa menunggu pintu pesawat dibuka, sewaktu mendarat di Langkawi Petang tadi. Lelaki dikanannya adalah Peguam Ummi Halflida. Seseorang yang cedera parah pada Himpunan Bersih 907, nampak ceria dengan pendakap leher-fashionnya tahun 90-an.

Balu Baharuddin Ahmad patut menuntut Ambiga bertanggungjawab atas kematian suaminya

Posted: 11 Jul 2011 04:46 AM PDT

Baharuddin sebelum meninggal.
BALU atau keluarga Baharuddin Ahmad sepatutnya menuntut Ambiga bertanggungjawab atas kematian Allahyarham pada Sabtu.

Baharuddin Ahmad, 59 salah seorang peserta himpunan bersih meninggal dunia akibat sesak nafas di perkarangan KLCC.

Allahyarham merupakan suami kepada Ketua Wanita KEADILAN Setiawangsa, Rusni Malan.

Beliau dikatakan rebah akibat sesak nafas, ketika pasukan polis yang melepaskan semburan gas pemedih mata ke arah peserta Bersih yang berhimpun di kawasan itu.

Ambiga berhadapan saman RM100 juta

Posted: 11 Jul 2011 12:48 AM PDT

SETAKAT ini lebih 100 laporan polis dibuat peniaga kecil dan sederhana sekitar ibu negara terhadap pengerusi Bersih Ambiga.

Menurut Presiden Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (Ikhlas), Mohd. Ridzuan Abdullah pihaknya menyediakan tiga orang peguam secara percuma untuk mengurus dan mengendalikan laporan-laporan polis tersebut dan seterusnya menyaman Ambiga.

Dengan anggaran keuntungan setiap hujung minggu sebanyak RM10,000, maka para peniaga tersebut kerugian mencecah RM100 juta.

Saifuddin Abdullah-Ekslusif dari Blog Papa Gomo

Posted: 10 Jul 2011 11:47 PM PDT

Cukup cukup lah wahai Timbalan Menteri Pengajian Tinggi Datuk Saifuddin Abdullah. Makin hari kamu di lihat makin jauh meninggalkan kepimpinan Dato Seri Najib Razak. Makin hari makin jelas bahawa dalam tubuh kamu Ketuhanan Anwar Ibrahim semakin menebal. Makin lama makin terserlah New Politic yang di perjuangkan Anwar Ibrahim.

Gomo tidak ada masaalah peribadi dengan Yang Berhormat Temerloh Timbalan Menteri ni walaupun beliau pernah menyatakan di hadapan Gomo dan rakan blogger lain beliau akan Balun Blogger. Kami tak kesah kalau siapa nak balun kami kerana kami POLONG TAK BERTUAN dan matlamat kami hanya nak memastikan Barisan Nasional terutama UMNO di landasan yang tepat dan menang PRU13 kelak.

Sabtu 9 julai berlangsung lah demo yang di ketuai Ambiga seorang penentang Islam yang tegar dan timbalannya Mat Sabu Timbalan Presiden PAS yang satu tika lalu di tangkap Khalwat bersama Isteri orang. Demo yang di beri nama BERSIH walaupun kita tahu kepimpinan dalam BERSIH ini adalah terdiri dari mereka yang tidak bersih sama sekali.

Sehari sebelum Demo BERSIH berjalan Dato Timbalan menteri telah mengeluarkan kenyataan di laman Tweeter nya dengan menyatakan :

"Saya Tak Setuju Perhimpunan Bersih.
Tapi Tak payahlah Guna Khutbah Jumaat"



Kata kata dari seorang Timbalan menteri Kerajaan BN yang di pimpin Dato Seri Najib Razak. Beliau tidak bersetuju dengan perhimpunan Bersih namun mempertikaikan Khutbah Jumaat yang di sampaikan pada hari itu. Apa Khutbah Jumaat pada hari tersebut sehari sebelum berlangsungnya Perhimpunan Haram BERSIH?

Setahu Gomo Khutbah Jummat yang di sampaikan adalah lebih kepada keamanan Malaysia dan menolak demo jalanan yang tidak membawa apa apa keuntungan kepada Rakyat Malaysia. Apakah Khutbah sebegini salah? Khutbah yang mengesa umat Islam menolak keganasan dengan menyertai perhimpunan yang akan menggugat keamanan dan ketenteraman awam. Salah kah?

Mungkin bila beliau menjadi Seorang Ahli Parlimen dan seorang Timbalan Menteri maka kita akan rasakan beliau seorang yang cukup cerdik. Tapi berlainan pula dengan Yb Timbalan Menteri ini bila dalam kenyataan Tweeter nya juga turut bertanyakan soalan yang agak Bodoh dan lembab Otak dalam membezakan Demo BERSIH dan Maulud Nabi.



Palajar sekolah pun tahu beza di antara Demonstrasi dan juga maulud, takkan lah seorang Timbalan Menteri tidak tahu sampaikan bertanya soalan sebegitu pula?

Dan pada 9 Julai iaitu pada hari Demo BERSIH Yb Saifuddin Abdullah mengeluarkan satu kenyataan melalui The Malaysian Insider portal pro Pakatan Pembangkang dengan tajuk:


Hebat Yb Temerloh ini sehingga pada hari demo pun beliau sanggup berkempen agar Mahasiswa Mahasisi turut sama dalam Demo Haram BERSIH.

Raja Petra yang dalam pelarian turut mengeluarkan kenyataan mengenai kenyataan Yb Saifuddin Abdullah dan ini menjelaskan kita semua bahawa beliau bukanlah seorang yang bijak malah sentiasa memaparkan kebodohan peribadinya di hadapan khalayak umum.

Untuk makluman pada demo BERSIH 9 Julai ramai Mahasiswa turut serta dalam demo tersebut, ini lah yang mungkin di perjuangkan oleh Saifuddin Abdullah iaitu NEW POLITIC yang mana para mahasiswa di galakkan menyertai demonstrasi yang menggugat keamanan negara.

Artikel yang The Malaysian Insider keluarkan pada hari demo juga memberikan satu Kebenaran buat para pelajar turun berdemo. Itu mesej jelas kepada Kerajaan BN di bawah Dato Seri Najib Razak untuk menilai semula prestasi Yb Temerloh ini.

Beliau mengakui UMNO bukan lah Syaitan ataupun Bodoh tetapi ada segelintir UMNO mesti di tukar. Dan dalam hal ini Gomo lihat Yb Timbalan Menteri bukanlah seorang yang berperangai Syaitan tetapi adalah BODOH dan dengan kebodohan ini maka sewajarnya YB sendiri meletakkan jawatan bagi memberi peluang kepada yang cerdik pandai menjawat jawatan Timbalan Menteri Pengajian Tinggi yang di sandang kini.

Apa motif beliau? Kenapa selalu bercanggah dengan dasar kerajaan Barisan Nasional?

Ingat lagi pegawai Khas nya berkata pada Gomo pada Pilihanraya Kerdau yang lalu:


"Datuk Saifuddin Buat tu semua arahan PM,
PM sokong Datuk"

Tu Pegawai dia kata tapi kalau pada Gomo tu semua BULLSHIT!!! Jika nak jadi kambing hitam jadilah kambing Hitam seperti Nazri Aziz dan bukan nya merajuk macam Perempuan. Jika jadi kambing Hitam akur lah apa yang menimpa sekalipun termasuk Cemuhan, Cacian walau dari mana mana pihak sekalipun.

Mohon Dato Seri Najib Razak ambil perhatian dengan apa yang berlaku ini sudahlah sebelum ini Hari Belia Negara dan turut di Kecam Yb Timbalan Menteri dan kali ini tindakan yang sama di lakukan. Sokongan beliau ke atas buku Jingga Pakatan Pembangkang juga masih menjadi ingatan kita dan kata beliau yang harakah menfitnah mengenai artikel tersebut juga sehingga kini masih lagi tidak dapat di buktikan dengan tindakan Saman Harakah.


Masaalah Kabinet Najib Razak adalah Lipas Lipas Anwar Ibrahim yang sedikit demi sedikit merosakkan rumah yang telah di Bina. AYT mohon izin copy n fetch

Himpunan Bersih:Tabik pada pasukan polis

Posted: 10 Jul 2011 10:23 PM PDT

Matalamat Anwar untuk menjadikan Kuala Lumpur huru hara tidak kesampaian. Akibat tindakan pencegahan polis yang berhemah termasuk mennyediakan makan minum bagaikan kenduri kahwin bagi mereka yang ditahan sementara.

Sudah tentu pihak penganjur dan Anwar merasa terpukuldan kecewa kerana matalamat dan tujuan mereka tidak tercapai.

Anwar terpaksa berlakon merai simpati seolah-olah Ketua Pembangkang itu tercedera semasa himpunan bersih pada Sabtu.

Memang lah Anwar dan pengajur dapat menghimpun ribuan peserta yang kebanyakannya penyokong dan ahli Pas.

Melihat kepada peserta yang berhimpun itu, tidak mengambarkan kehendak majoriti rakyat. Mereka hanya berjaya menghimpun penyokong mereka sendiri termasuk simpatisan mereka Marina Mahathir.

LOGO Parti Pas mungkin berubah?

Posted: 10 Jul 2011 08:09 PM PDT

Ada cakap-cakap Parti Pas akan mengubah logo parti itu daripada Hijau kepada Kuning. Para pemimpin Pas mengambil iktibar daripada lambang BERSIH yang berwarna kuning.

Pihak Kerjaan menurut PAS telah phobia dan paranoid dengan warna kuning, atas sebab itu semasa Himpunan Bersih 9 Julai, sesiapa sahaja yang memakai Baju T berwarna kuning, disangka sebagai simpatisan Bersih dan berkempen untuk himpunan itu.

Ada khabar juga, sempena menyambut IdulFitri tahun ini, Pas menyeru para penyokongnya menggunakan warna kuning sempena kempen Warga Kuning parti itu.

SPR tidak: adil,tidak bersih,tidak telus -PENYEBAB NIK AZIZ terus berkuasa

Posted: 10 Jul 2011 06:05 PM PDT

Sebaik tiba dari menunaikan umrah, sudah tentu selepas Himpunan Bersih; NIK AZIZ terus memberi kenyataan. Menurutnya sejak beliau mengikuti pilihanraya bermula tahun 1967 hingga kini, beliau belum merasakan Pilihanraya yang adil dan bersih. Namun yang peliknya NIK AZIZ terus menang dalam pilihanraya yang tidak adil, tidak bersih dan tidak telus itu.

Bagi mereka yang lurus bendul, pasti akan keliru dengan kenyataan MB Kelantan itu. Disebabkan pilihanraya yang tidak adil, tidak bersih dan tidak telus, maka sebagai pemimpin yang mewakili parti pembangkang, terus menang dan menubuhkan kerajaan di Kelantan bermula tahun 1990, selepas keluar BN pada tahun 1974. Sebelum itupun, parti yang dipimpin Nik Aziz menang juga di Kelantan, akan tetapi melalui gabungan dengan UMNO.

Semasa PRU-12-Tahun 2008, pilihanraya juga tidak adil, tidak bersih, tidak telus, atas sebab itu, Selangor, pulau Pinang, Kedah, Perak dan Wilayah Persekutuan jatuh ke tangan Pembangkang.

Apabila pilihanraya menjadi adil, bersih dan telus, maka Pembangkang akan kalah teruk, demikianlah makna tersirat kenyataan Nik Aziz itu.Bagi yang keliru, inilah maksud disebalik kenyataan MB Kelantan itu.

Kata Pakteh...!!

Posted: 11 Jul 2011 01:04 PM PDT

Kata Pakteh...!!


Anwar....akhirnya.

Posted: 11 Jul 2011 01:53 AM PDT


Bersih 2.0 sudah tamat. Tidak perlu dipromosikan lagi malah auranya tidak pernah timbul dan cubaan beberapa ribu orang menemui kegagalan...

Kes Anwar tutuh pungkoq Saiful akhirnya dapat diikuti dengan lebih aman..
Kes Anwar sampai juga akhirnya...

Wan Azizah...selamat menjawab...jadilah saksi yang adil apatah lagi anda adalah presiden parti yang dikatakan adil..

Selamat menjawab Wan Azizah...
Jawablah dengan baik...jawablah dengan sempurna...

Apabila ditanya siapa suami mu..
jawablah..Anwar Ibrahim suamiku..

Apabila ditanya siapa madu mu..
jawablah Azmin Ali..eh...Samsidar...ehh...itu dulu...sekarang china doll maduku..

wahai Wan Azizah....
jawablah dengan terang dan jelas..
jawablah dengan yakin...

janganlah engkau gementar atau mengelabah bewak seperti yang engkau sering pertontonkan...

Anwar...akhirnya......

Terbaru..!!! Anwar Mati

Posted: 10 Jul 2011 05:36 PM PDT


Detik2 akhir Anwar

Terlatar menaggung KESAKITAN di hospital...aduhhh..azabnya..

Kesedihan Nurul Izzah.....

Jenazah pejuang BERSIH 2.0 dibawa untuk disemadikan...

Selamat dikebumikan....Semoga keluarga tabah dan renung2kan hikmah disebaliknya..

Akhirnya selepas sekian lama bergelut dengan pelbagai skandal, Anwar akhirnya Mati selepas dirinya tercedera ketika merusuh bersama BERSIH 2.0

Negara kehilangan seorang pejuang atau ikon Gay yang begitu lantang...

Ketika menatap gambarnya yang tenat di hospital, pakteh sudah mengjangkakan bahawa hayat Anwar sudah tidak lama apatah lagi dengan sedikit tindakan dari pihak polis, Anwar sudah terlatar sebegitu rupa, ini memberikan petanda, Anwar sedan bergelut demi menyelamatkan riwayatnya.

Apapun, takziah untuk Anwar sekeluarga...

Kepada keluarga si mati, Allahyarham Baharudin Ahmad...bersabar dan redha dengan ketentuan Allah. Berikan masa untuk merenung kedalam diri sendiri terutama Isteri Allahyarham yang juga ketua wanita PKR Setiawangsa kini memikul tanggungjawab bersendirian.
Ambiga hanya mampu menangis (drama lagii)..Nurul Izzah juga sebegitu...(drama lagiii).
Masa nak buat tak pikiaq ka kemungkinan2 sebegini atau memang BERHARAP akan ada kematian kerana pihak polis (kerajaan [Najib]) boleh dipersalahkan DAN itu yang dilakukan kini.

Anwar...terimalah hakikat...riwayat POLITIK anda telah MATI...yaaa...Anda telah MATI AKAL mencari jalan untuk menjatuhkan Najib.

Kecederaan anda sekadar penipuan.....Anda telah MATI......

waadat

Posted: 11 Jul 2011 01:02 PM PDT

waadat


Najib iktiraf kehebatan Anwar

Posted: 11 Jul 2011 07:33 AM PDT

Selepas pembangkang berposak-posak mengumpulkan kira-kira sepuluh ribu penunjuk perasaan walaupun telah berkempen selama berbulan-bulan, keesokan harinya Najib berhasil menarik perhatian lebih 6 ribu ahli Ngo dari seluruh negara berkumpul di PWTC.

Berbeza dengan pembangkang yang membuat hiruk pikuk di jalanraya, pertemuan dengan Najib dilakukan dalam dewan tertutup dan para peserta dijemput oleh pertubuhan masing-masing hanya melalui sms sahaja.

Demang turut dijemput kerana Demang menjadi setiausaha kepada sebuah pertubuhan bukan politik dan bukan kerajaan. Selain diri sendiri, Demang turut diberi mandat untuk membawa ahli pertubuhan kami.

Dalam masa yang singkat sahaja kami berjaya mendapat pengesahan hampir 100 ahli yang berminat untuk turut serta. Manakala pada hari perhimpunan tersebut, rupa-rupanya lebih daripada 100 ahli pertubuhan yang baru kami tubuhkan itu berjaya hadir!

Demang catatkan tadi lebih enam ribu orang sebab dewan tersebut boleh memuat sekurang-kurangnya 6 ribu orang dan kehadiran pagi itu penuh sesak.

Sementara itu, Demang tidak pula tahu bagaimana pembangkang dan pihak media mengira kehadiran penunjuk perasaan Sabtu lalu. Mungkin Majlis Peguam menjadi tukang kiranya. Lagipun, mana nak cari orang yang jujur dan bersih seperti para peguam bukan Islam itu. Dengar cerita, minum arak pun tak pernah. Mabuk tu, entah lah.

Perjumpaan pagi Ahad itu diisi dengan beberapa ucapan ringkas bagi mengiringi ucaptama Najib. Sebagaimana biasa ucapan Najib banyak berkisar pada konsep 1 Malaysia dan keyakinan beliau terhadap transformasi menyuluruh yang sedang diterajui beliau.

Pada suatu ketika Najib sambil berseloroh mengumumkan betapa seorang pemimpin pembangkang yang cedera semasa perhimpunan haram akibat semburan gas pemedih mata sebagai pelakon hebat dan layak menerima oscar.

Rasa-rasa Demang, Najib maksudkan Anwar Ibrahim. Takkan lah Haji Hadi pula sebab Haji Hadi memang baik dengan Najib. Ada peristiwa menarik yang berlaku antara mereka baru-baru ini di Sarawak.

Demang tak fikir ekstremis PAS gembira dengan cerita ini. Jadi, lain kali lah Demang cerita.

Pure Shiite

Posted: 11 Jul 2011 11:57 AM PDT

Pure Shiite


Cyber Anger Post BERSIH and Monkey's Message to those wanting to Govern Us come PRU13

Posted: 11 Jul 2011 04:23 AM PDT

Rajahmas

Posted: 11 Jul 2011 11:30 AM PDT

Rajahmas


Gempar! Rakam gambar mandi dengan tangan hantu..

Posted: 10 Jul 2011 05:46 PM PDT

Menarik daripada Borneopost hari ini. Sekadar untuk tatapan di hari Isnin yang membosankan... :)


SIBU: Penduduk di kawasan rumah panjang di Sungai Nibong, berdekatan  Jambatan Sungai Nibong dekat sini gempar apabila mendapati seorang gadis remaja pengsan setelah mandi-manda di sungai terbabit, petang kelmarin.

Menurut sumber, mangsa yang berumur lingkungan belasan tahun dari rumah panjang berdekatan dikatakan merakam gambar sewaktu mandi manda sehingga muncul satu imej yang me-nyerupai tangan satu lembaga seolah-olah hendak mencekik leher mangsa.

"Setelah mengambil gambar, mangsa terus naik ke tebing dan pengsan sehingga menyebabkan rakan-rakannya yang lain terkejut dan cuba membantunya.

"Melihat mangsa gagal memberi sebarang tindak balas, salah seorang rakannya kemudian berlari ke rumah panjang berdekatan untuk meminta pertolongan," ujarnya yang enggan dikenali kepada Utusan Borneo, semalam.

Penduduk rumah panjang yang dimaklumkan jelasnya, kemudian bergegas ke tempat kejadian dan cuba memberikan pertolongan kepadanya termasuk menggunakan jampi tertentu.

Menurutnya, sedang beberapa orang penduduk rumah panjang sibuk memberi pertolongan kepadanya, salah seorang rakannya sempat mengimbas gambar yang diambil dengan menggunakan telefon bimbit dan alangkah terkejutnya dia apabila melihat objek yang menyerupai tangan 'hantu' cuba mencekik mangsa kelihatan dalam gambar itu.

"Salah satu tangan 'benda' itu terletak berdekatan dengan dagu remaja itu sementara tangan satu lagi sudah berada di tengkuk kirinya dan dilihat seolah-oleh bersedia untuk mencekik mangsa yang sedang berada di dalam sungai tersebut untuk memberikan posenya kepada rakan yang sedang mengambil gambarnya," ujar sumber itu.

Kelihatan tangan makhluk ghaib (belakang leher dan bawah dagu) yang dipercayai cuba mencekik mangsa melalui gambar yang dirakam

Sila klik ke Borneo Post untuk mengetahui seterusnya apa yang terjadi kepada gadis tersebut...

DIMENSI

Posted: 11 Jul 2011 11:08 AM PDT

DIMENSI


Omegay: Rakyat patut saman Guan 'siyal' Eng kerana menghasut!

Posted: 11 Jul 2011 07:00 AM PDT


Lim Guan Eng mahu Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein mengambil tindakan tegas ke atas Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali dan Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Ali Rustam kerana mengeluarkan kata-kata berunsur hasutan dan perkauman ke atas ketua Bersih 2.0 Datuk S Ambiga.

"Selain itu, kami juga menyeru Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak supaya menunjukkan komitmen terhadap slogan 1 Malaysia dengan menuntut agar Ali Rustam digugurkan sebagai Ketua Menteri Melaka.

"Kenyataan-kenyataan oleh Ali Rustam ternyata tidak bertanggungjawab dan tidak berpatutan dengan jawatannya," kata Setiausaha Agung DAP ini dalam satu kenyataan. - TheMalaysiainsideanuvajiass



Kepale B***h lu la komunis pig!. sepatutnya lu yang kena saman sebab lu suka hasut bangsa lu dan kaum india supaya benci pada umno dan BN.

"Even though Christians and not Buddhists are targeted by UMNO and Utusan Malaysia this time, what is there to stop Budhhists and Hindus from being the next targets in future"

Kat atas adalah perutusan yang di ambil dari FB lu tak lama dulu. lu cuba menakut2kan bangsa lu dan kaum india sekaligus menanam kebencian terhadap orang melayu. tu belum termasuk kes pembantu lu si nyonya kaypoh kangkang Chan lillian.

Apa tindakan lu bila pembantu lu sendiri memuat naik komen menghasut supaya penganut kristian menyertai Bershit konon2 kaum beragama kristian telah di ancam!..gua cabar lu saman pencacai2 kiwak lu!..bangkaiii!! ptuihhh!!

Omegay: antara mati syahid dan mati terkangkang

Posted: 11 Jul 2011 04:45 AM PDT



Kalau bukan kerana terpijak dengan pencacai sendiri sudah tentu Anuwar hampir2 saja nak capai mati 'syahid' dalam keadaan terlentang dan terkangkang di katil hospital tempoh hari kehkehkeh

Omegay: Puisi Puitis PTUIHH!

Posted: 10 Jul 2011 11:00 PM PDT


Puisi puitis pitis

"ketika kaoo bermain air di tengah bandar

dia berdekah2 sambil menghirup kopi
air kopi yang di bancuh sang anak ikan
sedap, nikmat, pekat, likat tak tertahan!

kaoo terus leka bermain air
tika kao di hamput ke tengah kota
dia ketawa ria melihat gelagat mu bermadah pujangga

tatkala dia baru bermula, tergores sedikit di kepala
lagak separuh nyawa di antara dunia dan nuraka
kaoo terus leka bermain air

sungguh ku kasihan melihat mu
tak terdaya namun kaoo gagahkan jua
walau lubang kunyit yang di kejarnya
kaoo terus leka bermain airr"

biar pun terbontang di jalanraya
biar tiada suara BERSHIT bergema
reformasi adalah segalanyaa
kaoo terus leka bermain airr"

ingatan kaoo pada demokrasi
setelah dia merajai kantong kunyit
maka lena lah tidur mu bak sang pertapa
dan kaoo puas bermain airr

kaooo la sawan negara!



..or lady of stupidity?

Omegay: Father Khalid samad sah BACUL!

Posted: 10 Jul 2011 08:30 PM PDT


di atas adalah twit pertama father khalid gereja yang mendakwa menerima 6 jahitan akibat cedera terkena cannister pemedih mata

dan di bawah 2 jam selepas menerima 'rawatan'..yang bestnya takde plak laporan dari portal2 celako pasrael berkaitan kecederaan si penganut dwi agama nih!...selagi bukti 6 jahitan tarakk, selagi tu memang father khalid gonjol kaki kencing..


patut la abang dia datuk shahrir ketawe mengekek tengok perangai adik dia yang sanggup perbodohkan diri sendiri kehkehkehkeh...adoiyaiii

p/s: tah2 lepas ni dia suh hospital tolong botakkan dan toreh sket kepale dia kot. ye lah sekurang2nya orang nampak la dia 'join' kambeng2 yang lain..tak gitu lid? >|D







Omegay: Anuwar kumpul dosa..Najib yang dapat pahala >|D

Posted: 10 Jul 2011 05:30 PM PDT


semalam najib melakukan walk-about di ibu kota selepas 24 jam perhimpunan bershit. tanpa di duga sambutan rakyat terhadap beliau di luar dugaan!. tanpa perlu menghebah, memekik atau melalak di jalanraya.

sebaik tiba beliau terus di kerumuni oleh beribu2 rakyat di sekitar mesjid india dan di beberapa tempat lain untuk melihat lebih dekat dan beramah mesra dengan pemimpin negara. berbanding anuwar yang terpaksa mengimpot kambeng2 dari luar kawasan untuk bikin semak di ibukota huhuhu



vidz ehsan dari blog MIM

NAJIB ketika berucap di depan lebih 6,000 hadirin pada majlis Penerangan Perdana, di Dewan Merdeka Pusat Dagangan Dunia Putra, di Kuala Lumpur, semalam.

sokongan padu rakyat

beliau juga mendengar rungutan dari para peniaga dan orang ramai yang jelas tak berpuas hati dengan tindakan sekumpulan kambeng2 bershit yang jelas menyusahkan mereka.


"adegan pandikutti yang di pertonton"


"adegan yang memang kita nak sangat tonton!"

Inilah yang amat di takuti oleh anuwar pandikutti. dek kerana perangai anuwar yang giler meroyan hanya membuatkan sokongan rakyat terhadap najib semakin bertambah utuh!. Kata2 perangsang dari mereka kepada najib agar terus bekerja dan membantu rakyat sudah cukup membuktikan sokongan padu dan kepercayaan rakyat terhadap kepimpinan beliau

kini rakyat juga sedar kenapa setiap kali rancangan anuwar gagal, beliau terpaksa berdrama macam mayat hidup, memakai pelindung leher atau berkerusi roda namun keesokan harinya masih segar dan mampu berdailog dengan kambeng2nya..

anugerah setan memang hebat!! >|D

PEJUANG BANGSA

Posted: 11 Jul 2011 11:07 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Anwar Ibrahim mengaku tak cedera teruk di ceramah Seberang Jaya malam tadi

Posted: 11 Jul 2011 09:56 AM PDT




GPB ada semalam di ceramah Anwar Ibrahim di Tapak Ekspo Sbrg Jaya  dan kehadiran dalam 4 ribu je  untuk sambut Anwar , Mat Sabu 121 dan Guan Eng .  Majoriti seperti biasa Melayu taksub PAS dan PKR .

Seperti kata brader MPP ,  memang tengok muka semua yang mai berdukacita selepas kegagalan Bersih 2.0 . 

Bila tiba Anwar berceramah , seperti biasa lah  mulakan drama lakonannya   bahawa ramai rakan2 beliau dari luar negara tanya khabar tentang Bersih dan nyatakan sokongan .  Seterusnya ,  beliau temberang la bahawa dirinya hendak ditembak oleh polis dan terkena bodyguardnya Fayad . 

Tetapi yang best Anwar mengaku beliau tidak apa2 dan tidak cedera di depan orang kampungnya di Prmtg Pauh .  Jadi , kalau tak ada apa awat dok pakai neck di leher itu lagi  ?  Anwar cakap doktor nasihat suruh pakai sebab effect pi dengan tulang belakang ...hahaha .




Bila Anwar start dok cakap kenaikan harga barang dan hendak turun harga minyak bila menang , GPB tengok ramai orang mula bangun angkat kaki balik . Agak pelik juga selalu penyokongnya akan tunggu sampai habis  tetapi kali ini lain sikit . Adakah orang yang mai itu sudah bosan dengan skrip yang selalu diulang  ? 







 Makcik tuduh pink itu macam kesian ja kat brader Nuar yang pakai neck di leher


 Tak ramai mana pun campur peniaga .. orang jual ubat kuat banyak la ...haha



Ini satu lagu mangkok ... dalam keadaan  OKU macam tu pun dok jilat DAP dan Ambiga lagi . 

Mat Sabu marah betul tadi kepada  media dan UMNO yang dok mainkan Melayu2 yang pergi ke Bersih   diperalatkan DAP & Ambiga . Dia cukup pantang kalau sentuh DAP dan Ambiga ini kerana mereka adalah wira bagi dirinya . 

lagi satu dia marah ialah TV3 ... siap tak buka TV itu lepas himpunan Bersih ini , kalau buka dia akan tendang 6 kali . hahaha

Yang dikatakan Majlis Penerangan  Kerajaan Negeri  PP itu sebenarnya adalah pembohongan saja . Ia hanyalah majlis ceramah politik selepas plan BERSIH mereka gagal .


Video BERSIH 2.0 , himpunan yang dikatakan AMAN ... Bullshit !

Posted: 11 Jul 2011 06:08 AM PDT



Inikah yang Ambiga cakap himpunan AMAN ? KEPALA OTAK HANG PA !!

Pasca BERSIH : Gambar terbaru Anwar Ibrahim ceria menaiki Air Asia ...

Posted: 11 Jul 2011 04:01 AM PDT



Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini kembali dengan imej lama, iaitu memakai pendakap leher ketika menghadiri program-program bersama orang ramai, sejak dilaporkan tercedera dalam insiden perhimpunan haram BERSIH, 9 Julai lalu.

Pagi tadi, Anwar dengan ditemani anaknya Ihsan menaiki pesawat Air Asia untuk ke Langkawi yang difahamkan memberi satu ceramah dalam anjuran kerajaan Kedah.

"Datuk Seri..Datuk Seri saya nak ambil gambar, saya nak tag dalam facebook", kata seorang lelaki yang tidak dikenali Anwar ketika dalam pesawat di Lapangan Terbang Antarabangsa, Langkawi.
"Ok…ok..tag saya sekali", balas Anwar.

Anwar berposing senyum, dengan imej terkini memakai pendakap leher ketika gambarnya diambil oleh seorang pramugara dengan menggunakan handphone blackberry lelaki itu.

Selepas gambar dirakamkan, lelaki itu memperkenalkan dirinya kepada Anwar.
"
Datuk Seri, saya Khairul Azam, peguam Ummi Hafilda", kata lelaki itu.


"Apabila Anwar mendengar nama Ummi Hafilda, wajahnya berubah 360 darjah, dari ceria kepada berkerut yang menunjukkan dia tidak selesa mendengar nama itu", kata Khairul Azam Abd. Aziz, peguam peribadi kepada Ummi Hafilda Ali.

AIDCNews yang mendapat sekeping foto itu melalui email tenghari tadi telah menghubungi peguam Ummi Hafilda itu untuk membuat pengesahan.

"Ya. benar. Gambar saya bersama Anwar, dirakam semasa menunggu pintu pesawat dibuka ketika mendarat di Langkawi", katanya.

"Saya telah menyedari kehadiran Anwar ketika sama-sama menunggu pesawat Air Asia di LCCT lagi. Dia ditemani anaknya Ihsan yang baru pulang bercuti dari Amerika.

"Memang benar, nampak hubungan Anwar dan Ihsan tidak begitu mesra. Muka Ihsan tidak ceria dan sering menjauhkan diri dari Anwar", katanya.

Ketika ditanya adakah Anwar benar-benar sakit sehingga perlu memakai pendakap leher, Khairul Azam berkata Anwar nampak seperti tidak sakit sebagaimana yang digambarkan dalam foto-foto yang disebarkan di internet selepas perhimpunan BERSIH baru-baru ini.

"Tengok macam orang tidak sakit, boleh menoleh kiri dan kanan ketika bersembang. Rasanya tak pakai pendakap leher pun tak apa..ha ha", katanya lagi sambil ketawa. AIDC 

Mati dalam demontrasi bukan mati SHAHID ?

Posted: 11 Jul 2011 01:41 AM PDT





"Tok Guru, doakan agar ayah saya mati syahid," kata Nazrul Baharudin, 23 tahun kepada Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, Mursyidul Am PAS.Nazrul berkata demikian ketika memberikan kata-kata aluan menyambut kedatangan Tuan Guru Nik Aziz ke rumah beliau di Kelumpok Camar, Keramat. HARAKAH


Pergi demontrasi berjuang untuk Ambiga dan Anwar terus dapat jadi status MATI SHAHID . GPB  simpati kepada keluarga si mati,   nyawa dijadikan taruhan untuk membela seorang peguam yang menyokong IFC dan murtad Lina Joy.

Tetapi tak sangka pulak waris si mati dan juak2 PAS mahu gelaran shahid di berikan . Ini apa punya kerja ni sampai nak  selewengkan agama  ?

Adakah  arwah ini pergi medan perang menentang musuh Islam seperti Yahudi Zionis ?

 Juak2 PAS seperti media mereka haprak daily dok bohong menyatakan arwah ditendang dan ditembak gas pemedih mata.  Sedangkan arwah mati hanya disebabkan sesak nafas dan punyai masalah jantung .







MATI DEMONTRASI BUKAN SHAHID

Ustaz Idris Sulaiman, penyelidik di kedutaan Arab Saudi menyifatkan seseorang yang mati akibat demonstrasi, bukanlah mati syahid sebagaimana yang didakwa, sebaliknya ia mati dalam keadaan jahiliah kerana menurut ajaran Islam, berdemonstrasi melawan pemerintah, hukumnya haram.
"Hal ini (demonstrasi) adalah sesuatu yang bercanggah dengan apa yang dituntut oleh agama kita, Islam di mana Islam sentiasa menuntut umatnya bersatu padu dan melarang berpecah.
"Dalam hadis Rasulullah SAW, yang diriwayatkan oleh Imam Muslim yang bermaksud 'barang siapa yang menarik ketaatannya, dia akan bertemu Allah tanpa alasan, dan barang siapa yang mati tanpa bai'ah (ketaatan) di lehernya, dia telah mati dalam keadaan jahiliah", katanya.
"Hal ini berbeza sama sekali dengan apa yang disebut-sebutkan dalam media massa, yang kebanyakan banyak dipengaruhi oleh orang-orang Barat, di mana mereka yang mati akibat demonstrasi, mereka dikatakan mati syahid. Sedangkan Rasulullah SAW berkata, ia telah mati dalam keadaan jahiliah. Jadi ini jelas sesuatu yang sangat bercanggah.
"Jelas itu satu dusta, satu penyelewengan kerana (bercanggah dengan) hadis-hadis yang kita sebutkan tadi", katanya.
Untuk mendapat penjelasan selengkapnya, tontonlah video terbitan abuaqif di atas. -

Jom tengok video jihad juak-juak Ambiga yang cuba tunjuk hero ...

Posted: 10 Jul 2011 11:39 PM PDT


1 , 2 ,3 ..Serang !!  itu lah bukti  petualang2 Ambiga  yang cuba menyerang FRU  di  KL Sentral yang merupakan antara kawasan panas pada 9 Julai .  Yang syok tu lepas kena gas pemedih mata , terus lari lintang pukang ...hahaha


Petualang2 ini sanggup berjihad demi Ambiga dengan cuba menyerang pasukan keselamatan . Kelihatan Tian Chua menjadi ketua perusuh di sini dan menyuruh melayu2 ini pergi menyerang polis . 


Syabas PDRM !  Tembak je dengan gas puak2 ini ...




Demo Bersih rupanya dapat duit RM 200 , sapa yang tak dapat pi tuntut segera !!

Posted: 10 Jul 2011 10:09 PM PDT


Sudah terang lagi bersuluh lagi ...selepas tangkapan oleh pihak polis terhadap lebih 1000 orang peserta demontrasi , hasil siasatan mereka sahkan terdapat beberapa peserta mendapat wang RM 150 - RM 200 supaya hadir ke demo berketuakan kafir anti Islam , Ambiga .

Di mana datangnya wang dan dana ini untuk diberikan kepada peserta ini  ???  Memang benar lah Bersih ini mendapat dana luar yang besar seperti didedahkan Dr Chandra Muzaffar.





Cuma yang GPB kesian la kepada juak-juak Bershit yang pergi buta sana dengan duit poket sendiri . Lepas itu kena pulak gas pemedih mata, semburan air FRU ...  Baik hang pa pi tuntut dari Ambiga ini ..haha..

Dia sapu besar dana Yahudi , tiba2 hang pa sekupang pun tak dapat.

Lagi Selebriti Media Prima buat hal , ada juga pi sokong BERSIH ?

Posted: 10 Jul 2011 08:58 PM PDT



Aku pun hairan betul .., disebalik tuduhan  Media Prima (TV3 ) oleh  juak-juak pembangkang sabagai  penyokong kuat Kerajaan , rupa-rupanya ada lagi artis selebiriti mereka  sokong  pembangkang disimpan dalam konglomerat media besar ini .

Penyertaan Ostat Zambi " Mari Mengaji "  ini dalam himpunan BERSIH perlu diperjelaskan oleh beliau dengan segera.  Media Prima dan TV9 perlu tanya apa dia buat di himpunan haram Bershit menyokong Ambiga itu .

Guan Eng sebar fitnah & hasut bahawa UMNO P.Pinang nak gulingkan kerajaan DAP ?

Posted: 10 Jul 2011 07:57 PM PDT


Di ketika himpuan BERSIH  yang ditunjangi PKR - DAP -PAS  membuat onar di Kuala Lumpur pada Sabtu lepas, pada hari itu juga Guan Eng yang tidak turut serta himpunan itu membuat kerja kotor dan fitnah jahat dengan menyebarkan risalah bahawa UMNO mahu gulingkan kerajaan DAP PP.


Risalah ini disebarkan disekitar Penanti secara meluas dengan disertakan sekali dengan akhbar propaganda DAP ,  Buletin Mutiara .  


Guan Eng celaka ini memang hipokrit macam babi la kerana diketahui umum DAP merupakan dalang disebalik Bersih yang menghuru-harakan KL Sabtu lalu   , tetapi bila dalam risalah ini mereka menuduh UMNO mengancam keamanan PP dan menyusahkan rakyat dalam demo di Komtar baru-baru ini . 




Woi apek chauvinis !  Hang jangan dok berlakon la dan sembang demo menyusahkan rakyat ... Di Kuala Lumpur Sabtu lalu , sapa nak bertanggujawab kerugian RM 100 juta dialami  peniaga2 di sana bila terpaksa menutup kedai pada hari berkenaan . 

GPB yakin pada malam ini di satu ceramah penerangan Kerajaan DAP ini di Tapak Ekspo Sbrg Jaya , ketua menteri paling celaka dalam sejarah PP ini akan terus menabur fitnah dan  kebencian terhadap UMNO dan BN . 


Mohon pihak polis pantau ceramah DAP malam  ini kerana dijangkakan mereka akan turut bawa isu himpunan Bersih Sabtu lalu .

Video & gambar Najib belasah Anwar Petualang di Majlis Penerangan Perdana

Posted: 10 Jul 2011 06:26 PM PDT

Memang terbaik la ucapan DS Najib di Majlis Penerangan Perdana semalam di PWTC . GPB sertakan beberapa gambar dan video untuk tatapan anda semua semasa berada di sana semalam

.














bekas komando yang juga turut sama hadiri majlis penerangan 
perdana bersama PM 



Pemuda UMNO sentiasa dibelakang  Perdana Menteri  DS Najib 


Wira negara  Kanang Anak Langkau bersama Jeneral (B) TS Zaini 








Tahniah buat Datuk Ahmad Maslan ...last minute majlis dapat kumpul 6,000 orang 



 penuh sesak Dewan Merdeka dihadiri 6000 orang penyokong kerajaan  















Datuk Seri Zahid menujukkan akhbar asing perlekehkan Malaysia tentang 
operas polis membendung  juak-juak  Bersih 



Jangan cuba jolok sarang tebuan kerana ia mahal harga ....





Awekz Bukit Gantang

Posted: 11 Jul 2011 08:09 AM PDT

Awekz Bukit Gantang


Ambingai dan BERSIH, tidak KOTORkah???

Posted: 10 Jul 2011 09:40 PM PDT


Apa nak jadi dengan Melayu kini? Sedih bila melihat sebilangan besar Melayu yang memonopoli perhimpunan HARAM BERSIH tempohari walaupun kepalanya merupakan Ambingai yang terang-terangan bukan Melayu dan Islam! Apa yang Ambingai ni perjuangkan? Agak-agak korang yang 'pandai' ni pernah terfikir tak?

Ini yang Ambingai tuntut dari IFC:


1. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibu bapa Islam… tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.
2. Orang bukan Islam yang telah memeluk Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali ke agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh… dikenakan tindakan undang-undang.
3. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh Mahkamah Syariah tetapi dikendalikan oleh Mahkamah Sivil.
4. Tidak perlu dicatatkan di dalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam.
5. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam sekiranya ingin berkahwin dengan Orang Islam, Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan tindakan undang-undang.
6. Seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk Islam tidak patut diberikan hak penjagaan anak.
7. Orang yang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seorang yang memeluk Islam hendaklah diberikan hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya.
8. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadat orang bukan Islam sebagaimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.
9. Orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.
10. Bibel dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.
11. Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar di semua sekolah.
12. Program-program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing.
13. Orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang Hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam.
14. Sepatutnya Islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.
Awekz: Yang berlari, melalak, berhimpun hari tu dah sahih dan majoriti nya orang Melayu. BERSIH sangat lah Ambingai yang korang sanjung dan sokong ni! Taki kisah lah kalau nak kata Awekz bodoh dengan mengeluarkan artikel ni, tapi cuba renung ambil masa sejenak...PANDAI dan BERSIH sangatkah anda dengan menyokong Ambingai dan BERSIH lagi kotor ini. Fikir-fikirkanlah!!!



tunku

Posted: 11 Jul 2011 03:44 AM PDT

tunku


KL back to normal

Posted: 10 Jul 2011 09:22 AM PDT

KUALA LUMPUR: The city is back to normal with people back thronging popular shopping spots, especially around Jalan Tuanku Abdul Rahman.
A Bernama check found shopping complexes as crowded as ever on a typical weekend without any signs of the complete washout Saturday when many shops were closed as a result of the illegal rally by Bersih.
A visitor from Kota Kinabalu, Sabah, Saini Kussu, 62, and his wife, Rahmah Manjcik, 60, who were in Kuala Lumpur the last two days were busy shopping before flying back this evening.
"I knew there was an illegal rally yesterday, so I postponed my visit to the Jalan Tuanku Abdul Rahman area, and thank God, the situation has returned to normal today.
"Members of the public and tourists need not worry as they can now go about and shop in peace," he said.
Sharifah Azizam, 50, from Terengganu, also had to cancel her plan to visit Jalan Tuanku Abdul Rahman Saturday after learning that police had blocked entry into the city centre.
"I am able to come today to browse around as well as watch the people go by," she said.
Traders said they suffered losses Saturday, some as much as RM4,000 as they had to close their business premises earlier than usual.
Wilson Chye 28, said Saturdays and Sundays should have been busy days but as a result of the illegal rally, his shop recorded a loss of about RM4,000 as people stayed away from the area.
"Even today, shoppers are still worried about their safety. Although the crowd has returned, it is not as big as usual," he said. Bernama also checked out the Dataran Merdeka area and found the situation back to normal although the road in front of Bangunan Sultan Abdul Samad is closed on weekends.
Saturday saw large crowds gathering illegally at several locations in the city including Jalan Tuanku Abdul Rahman, Dataran Merdeka and Puduraya before being dispersed by police at about 5pm.

tunku : the police should be more stern in taking action against the illegal demonstrators. they should not treat them well during detention. they should be taught a lesson or they will do it again and again. we have ample channel for people to voice out and one of them is election. street rallies is not the way and should not be our culture. if these dirty rallies continues, our economy will suffer.i would like to thank to our pm for visiting the affected areas today and engaging with the public.this is the quality of a true leader not like the one who pretend to be sick and leave his supporters behind.

Politik Harian

Posted: 11 Jul 2011 03:43 AM PDT

Politik Harian


Big Dog Dan Parpukari Tutup Mulut Bila Marina Mahathir Sertai Perhimpunan Haram...!!

Posted: 11 Jul 2011 02:32 AM PDT


Kesian aku tengok blogger celupar dan blogger anjing terpaksa membisu apabila Marina Mahathir, anak perempuan negarawan terulung, Tun Dr. Mahathir Mohamad turut menyertai Perhimpunan haram BerSHIT Sabtu lepas.

Haii… langsung tak berbunyi blogger celupar dan blogger anjing ni… Bukankah mereka ini selalu terjah pengkhianat Negara? Kenapa kes ini tak terjah???

Inilah buktinya mereka ini perjuang taik anjing! Kelabu dan pilih bulu sebelum main… Suck!

Aku berurusan dengan kes Rais dan KJ saje.. 
kau sibuk apa hal Jinggo! AUK! AUK! AUK!

Semalam melalui twitter aku cuba mendapatkan penjelasan dari adik Marina, Timbalan Menteri MITI, Dato' Mukriz Tun Dr Mahathir. Ternyata hampa apabila Dato' Mukhriz membalas tweet dengan ayat ini "yang tu kena tanya dialah" ?

Paham paham je lah….

Marina mengaku menyertai perhimpunan dan menceritakan pengalaman Perhimpunan Haram di sini!

Perhimpunan Haram tersebut bertentangan dengan apa yang dinasihatkan oleh bapanya mengenai demonstrasi. Baca pandangan Tun Perhimpunan Haram di sini!

Aku bersependapat dengan tulisan blogger  Mesin Taip Buruk...

Budak PR Buat Hal Lagi.. Pelajar UMT Hina Lagu Negaraku, Raja Dan PM!

Posted: 11 Jul 2011 12:52 AM PDT

Campak saja budak ni kelaut!

Tahniah kepada Pakatan Haram PR... Kerana telah melahirkan bayak pelajar yang kurang hajar di Malaysia... Sekarang kalau nak hina Negara sendiri atau Raja dan PM dah tak ada hal beb... Suka hati mak bapak diaorang saje... 

Yang aku hairan kenapa pelajar U yang sokong PR ni semua bebal... Terikut ikut ajaran yang dibawa oleh Mahfuz bengong... standard sekolah setakat SRP je dia? Sedarlah sikit korang tu semua bijak bijak belaka... janganlah nak menghabiskan boreh yo.... Baca lagi...


Pelajar IPTA Bakal Dikenakan Tindakan

Posted: 10 Jul 2011 09:50 PM PDT

Inilah wajah wajah pelajar IPT yang menyertai perhimpuan haram... Mak bapak bagi duit suruh belajar bukan menyertai perhimpuanan haram! Menghabiskan boreh yooo!

Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, beliau masih menunggu laporan daripada polis berhubung pembabitan penuntut institusi pengajian tinggi awam dalam perhimpunan haram di Kuala Lumpur, Sabtu lepas.

Beliau berkata, senarai pelajar itu nanti akan diserahkan kepada universiti terbabit untuk tindakan selanjutnya. Baca lagi...

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 11 Jul 2011 03:37 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Hishamuddin beri amaran pada Najib

Posted: 10 Jul 2011 07:27 PM PDT


KUALA LUMPUR Julai 10hb: Menteri Dalam Negeri, Dato Hishamuddin Hussein Onn mengingatkan Perdana Menteri, Dato Seri Najib Tun Abdul Razak supaya tidak lagi terlibat dalam sebarang perhimpunan haram.

Hishamuddin memberi amaran kepada Najib yang semalam menziarahi peniaga-peniaga di Jalan Tunku Abdul Rahman yang terjejas dengan perhimpunan haram Bersih pada hari Sabtu.

Blog MIK melaporkan Najib menerima pelbagai rungutan dan beliau sudi mendengar keluhan para peniaga yang amat berang dan marah dengan sikap tidak bertanggung jawab penganjur perhimpunan haram Bersih yang didalangi pimpinan Pakatan Pembangkang

Menurut Hishamuddin, Akta Polis Seksyen 27 begitu jelas tentang sebarang perhimpunan melebihi 5 orang di kawasan awam memerlukan permit polis. Klausa 2(d) jelas juga sebarang organisasi haram tidak boleh diberi permit berhimpun walaupun di luar Kuala Lumpur atau dalam stadium terbuka.

"Tidak kira sesiapa saja. BERSIH, Pemuda UMNO atau PERKASA ...tiada pihak dibenarkan membuat perhimpunan atau perarakan di ibu negara," katanya ketika ditanya wartsawan selepas Majlis Penerangan PM bersama BN dan NGO di Pusat Perdagangan Dunia Putra Kuala Lumpur semalam.

Rombongan lawatan Dato Najib melebihi 5 orang, khususnya terlalu ramai kaki bodek ikut bersama dan ini telah melanggar undang-undang.

"Kalau saya ada bersama Perdana Menteri, tak mengapalah juga. Asyik-asyik muka Ijat (Dato Shahrizat Jalil). Kerja Ketua Wanita asyik posing depan kamera. Kasi can orang lain," ujar Hishamuddin.

Menurut Dato Hishamuddin, Dato Najib perlu diingatkan bahawa sebagai Menteri Amaran di dalam Kementerian Dalam Negeri, dia tidak teragak-agak seperti biasa untuk memberi amaran dan jika perlu, memberi mandat kepada polis untuk mengguna kuasa mengambil tindakan sepatutnya.

Anggota polis sudah bersiap sedia untuk menghadapi segala kemungkinan termasuk mengambil tindakan tegas terhadap mana-mana pihak yang berdegil untuk menganjurkan serta menghadiri apa-apa perhimpunan.

Pihak kami cuba menghubungi Dato Seri Anwar Ibrahim untuk mendapat komennya berkenaan perkembangan ini tetapi tidak berjaya.

Anwar dikatakan kembali kedalam karakter nazak dan leher berbengkong setelah menziarahi kematian Baharuddin dan bertemu Kelab Penyokong Anwar (AIC) petang semalam. Dia dijangka akan menimbulkan isu arsenik, disuntik AIDS dan mata lebam tumbuk sendiri.

Ketika diminta penjelasan oleh wartawan Malaysiakini tentang mandat kepada polis adalah diberikan dibawah kuasa Parlimen, Hishamuddin meminta pihak media alternatif tidak mengelirukan isu. Sebagai anak bekas Perdana Menteri, dia berhak untuk tunjuk kononnya dia boleh lakukan sesatu lebih dari beri amaran.

Hishamuddin turut ditanya tentang samada tindakannya memberi amaran kepada Perdana Menteri akan jejaskan kerjaya politiknya. Katanya, dia yakin Najib akan bersikap profesyenal untuk menerima teguran.

"Lagi pun apa saya nak risau lagi? Imej saya dah tercemar sejak digelarkan Menteri Amaran Dalam Negeri. Saya sudah tiada peluang untuk jatuhkan Muhyiddin dan Zahid Hamidi di pemilehan UMNO akan datang.

"Kalau tidak tukar kawasan, saya boleh kalah di Sembrong yang ada pengundi 45% Cina. Menyesal tukar dari Tenggara. Malu pula nak balik ke situ semula." - Agensi Husin Lempoyang

anakbukitgantang says

Posted: 11 Jul 2011 03:24 AM PDT

anakbukitgantang says


BERSIH-pandangan ikhlas seorang pakcik tua depan Sogo

Posted: 10 Jul 2011 07:50 PM PDT

Saya tahu bagaimana anggota (polis) bekerja, ada peraturannya. Itukah yang dipanggil BERSIH. Kau (pendemo BERSIH) bawa senjata YDP Agong pon takut, saya pon takut.




"Aku tak dapat pandang kiblat dengan duit engkau. Islam bertamadun di Malaysia (jadi) jangan dinyahtamadun (Islam). Aku hanya pengembara di dunia ini. Tak payah bagi duit pada aku. Aku hanya buat ini untuk Islam. "


bumiyang

Posted: 11 Jul 2011 03:21 AM PDT

SENJALIZA

Posted: 11 Jul 2011 03:09 AM PDT

SENJALIZA


Sampai Bila Musa Aman dan Shapie Apdal Akan BERMUSUH?

Posted: 10 Jul 2011 06:42 PM PDT

 Ketua Menteri Sabah dengan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah.
Bukan satu rahsia lagi keretakan antara Ketua Menteri Sabah dengan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah. Ada perseteruan yang sebenarnya sangat merugikan rakyat serta UMNO Sabah. Ada ketakutan dan kebimbangan yang tidak seharusnya berputik ketika UMNO Sabah sebenarnya sedang diancam dari segala penjuru sungguhpun UMNO Sabah masih lagi dominan dalam politik di Negeri Bawah Bayu itu. Baca selanjutnya di sini

LATEST AND ESTABLISHED.

Posted: 10 Jul 2011 04:01 AM PDT

LATEST
ESTABLISHED
TIDAK LAYAK JADI PEMIMPIN. BAIK RESIGN DARI MENJADI LIABILITY KEPADA ORANG LAIN, ORGANISASI LAIN, RAKYAT DAN NEGARA!

Pujaan Pakatan Rakyat

Posted: 10 Jul 2011 03:33 AM PDT

Bagi pengamal homosex, penzina, dan maruah dah runtuh, pemBogel, pelanggan pelacur dan sewaktu dengannya..Bersih itu seperti besihnya gambar ini...yukk.

Budaya inikah yang ingin dibawa ke dalam negara ini oleh bersih..? Sesungguhnya bersih telah mengotori minda dan norma rakyat Malaysia. Tolak meraka yang membawa budaya ini ke "nerhaka politik"

RIDHUAN TEE

Posted: 11 Jul 2011 03:06 AM PDT

RIDHUAN TEE


Beza penyatuan Melayu dengan bukan Melayu

Posted: 10 Jul 2011 05:00 PM PDT

(Sinar Harian, 11 Jul 2011)

Saya sudah naik muak untuk mengulas mengenai Bersih kerana kita semua tahu tujuan yang tersurat dan tersirat mereka. Itupun umat Islam masih lagi buta. Masih terus mahu menyusahkan rakyat. Kepentingan politik mengatasi segala. Saya juga yakin kemenangan parti pembangkang Thailand dalam pilihan raya umum 2011 minggu lalu, menjadikan sumber inspirasi mereka, semakin nekad menguasai Putrajaya. Mereka tetap mahu berdemonstrasi.

Kemenangan parti Pheu Thai pimpinan adik bekas perdana menteri, Yingluck Shinawatra akan menjadi sejarah Thailand berperdanamenterikan seorang wanita. Apakah Yingluck boleh disamakan dengan ketua Bersih yang diperalatkan imej kewanitaannya bagi memenuhi nafsu serakah tersebut? Sama-sama kita saksikan.

Di Thailand, tindakan mereka amat professional, bila selesai pilihan raya, maka dikira selesai. Selepas itu, mereka akan tunggu 5 tahun lagi untuk membuat keputusan menukar pemimpin. Yang kalah, menerima kekalahan, yang menang meneruskan perjuangan agenda negara. Thailand tidak menghadapi banyak, kerana mereka hanya ada dua kumpulan, satu pro kerajaan dan satu lagi pembangkang.

Lagi pula, Thailand adalah negara sebangsa, 1bangsa, 1bahasa dan 1budaya, manakala Malaysia pula berbagai bangsa, berbagai bahasa dan berbagai budaya. Tidak banyak yang bersifat 1, kecuali gagasan perpaduan 1Malaysia yang cuba diketengahkan oleh Perdana Menteri. Itupun terlalu banyak disalahfahamkan dan dipolitikkan.

Dalam banyak hal semuanya mereka mahukan satu iaitu sama rata dan sama rata. Tetapi tidak dalam isu 1bangsa, 1bahasa dan 1budaya. 1sekolah tidak boleh dibincangkan kerana akan ditentang habis-habisan. Bolehkah kita mempercayai mereka untuk berdemonstrasi secara aman? Saya bimbang mereka akan mengambil kesempatan untuk memperlagakan sesama umat Islam.

Selama ini kita telahpun diperlagakan. Dendam kesumat tidak pernah habis. Kita sentiasa mencari kelemahan orang lain. Dahulu pembangkang mengutuk Umno Barisan Nasional. Kini, apabila mereka memerintah, sepatutnya mereka menjadi lebih baik dalam segala hal, tetapi nampaknya tidak banyak perubahan. Persaudaraan sesama saudara seagama diletak ketepi, yang penting kroni.

Pemilihan ahli majlis perbandaran masih sama. Cuma dibuat lebih teratur supaya tidak kelihatan seperti Umno Barisan Nasional. Dahulu mereka mencadangkan supaya pilihan raya dibuat untuk memilih ahli majlis. Namun, bila mereka memerintah, keadaan balik asal. Ahli majlis mereka mewakili parti politik juga. Mereka berebut-rebut projek dan tender untuk dibahagi-bahagikan kepada kroni-kroninya. Jangan pergi jauh, datanglah ke Majlis Perbandaran Ampang Jaya. Kenapa jadi sebegini? Belajarlah dari bangsa lain.

Saya ingin membawa pembaca meneliti isu ini untuk dijadikan iktibar. Minggu lalu, Persatuan Editor Akhbar Cina Malaysia mengutuk hebat Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor Teng Chang Kim, kerana pandangannya mengkritik akhbar Cina yang disifatkan terlalu ultra kiasu seperti yang telah saya sebut sebelum ini. Teng dilaporkan berkata bahawa wartawan akhbar Cina berperangai buruk dan penguasaan bahasa Cina mereka juga tidak sebegitu baik. Teng turut membidas mereka kerana tidak dapat membezakan antara benar dan salah dalam pemberitaannya. Tanpa menyiasat maksud Teng, Persatuan akhbar tersebut terus menyerang Teng.

Saya mengikuti peribadi saudara Teng sejak dahulu lagi. Beliau agak berbeza dengan ultra kiasu yang lain. Beliau agak terbuka dan banyak bergaul dengan orang Melayu. Malah beliau tidak segan silu memakai songkok ketika pembukaan parlimen dan tugasnya sebagai speaker. Banyak buku Islam yang dibacanya. Dengan sebab itu, dia agak tidak disukai oleh sesetengah pihak terutama akhbar ultra kiasu ini dan golongan ortodoks ultra kiasu. Maka tidak hairan jika beliau tidak terpilih untuk mengetuai parti ultra kiasu negeri Selangor.

Ketua Pemuda MCA seperti cacing kepanasan membidas saudara Teng untuk mencari publisiti murahan. Saya harap umat Islam di kawasan parlimen Ayer Hitam dapat membuka mata siapa wakil rakyat mereka sebenarnya. Sepatutnya akhbar Cina perlu melakukan muhasabah diri. Apakah selama ini pemberitaan akhbar mereka benar-benar membina negara bangsa berasaskan kepada gagasan 1Malaysia atau akhbar ini mengapi-api semangat perkauman. Mereka melabelkan akhbar Utusan Malaysia rasis. Akhbar mereka sahaja yang tidak rasis. Mereka tidak boleh disentuh langsung, keballah katakan. Baca artikel saya sebelum ini bertajuk rukun politik Cina bagaimana mereka menjaga bangsa mereka.

Bukan seperti kita, tidak pernah habis bertelingkah dalam apa jua isu hatta sampai ke dalam surau masjid. Peristiwa tiba-tiba makmum bangun menempelak khatib ketika sedang membaca khutbah solat Jumaat dua minggu lalu di masjid Ubudiah, Ampang, Selangor, menarik perhatian saya untuk memberikan sedikit pandangan. Khatib begitu syok sendiri dengan khutbah ciptaannya. Yang 'menyeronokkan' adalah khatib tersebut turut sama menempelak makmum tersebut dengan mengatakan dia jahil ketika berkhutbah. Rupa-rupa makmum dan khatib dua kali lima sahaja.

Sepatutnya, khatib tersebut tidak melayan sikap makmum tersebut dan meneruskan khutbahnya. Ini tidak, khatib tersebut turut tumpang semangkok. Saya tidak mengatakan tindakan makmum itu betul. Salah tetap salah. Saya mengharapkan khatib tersebut bertindak betul, rupanya salah.

Insiden seperti ini bukan perkara baharu, tetapi ia berlaku di masjid-masjid yang dikuasai oleh parti-parti tertentu. Mereka menjadikan mimbar untuk membalas dendam, bukan untuk mendidik. Kita semakin berpecah. Kita sepatutnya tidak mengambil pendekatan mengajar, tetapi mendidik dengan mengetuk pintu hati mereka. Jika Pas benar-benar ikhlas, sepatutnya Pas mengambil pendekatan mendidik Umno melalui nilai-nilai Islam yang 'diperjuangkan', bukannya menghamburkan kata-kata dan sindirin-sindiran tajam yang menyakitkan hati.

Saya amat pelik kenapa kita tidak selantang ini apabila berhadapan dengan musuh kita yang begitu jelas menentang kita dan mengenepikan agenda nasional. Baru-baru ini saya berforum dalam Majlis Pengetua Sekolah Malaysia yang dihadiri oleh hampir 1000 orang pengetua. Yang saya hairan, Majlis Pengetua Sekolah begitu besar persatuannya, tetapi kenapa suara mereka tenggelam dengan NGO yang lebih kecil seperti Dong Zong, Jiao Zong dan Dong Jiao Zong. Ketiga-tiga persatuan ini mempunyai kaitan langsung dengan pendidikan Cina, tetapi suara mereka boleh menggegarkan negara. Manakala, Majlis Pengetua Sekolah Malaysia dan begitu juga Majlis Guru Besar Malaysia (Sekolah Rendah), nampak hebat, tetapi tiada taring. Bukan mereka tidak mahu atau tidak boleh bersuara, tetapi suara mereka disenyapkan. Mereka terpaksa ikut kata boss.

Majlis Pengetua dan Majis Guru Besar ini sepatutnya diberikan kebebasan untuk berhadapan dengan Dong Zong, Jiao Zong dan Dong Jiao Zong, baharulah terserlah kepengetuaannya dan kegurubesarannya. Saya harap istilah ini boleh digunakan.

Inilah beza penyatuan antara Melayu dengan bukan Melayu. Bukan Melayu bersatu atas perkara asas atau perkara berkaitan hidup mati atau masa depan mereka. Manakala penyatuan kita, usahkan perkara besar, perkara kecilpun kita tidak boleh selesaikan. Malahan terus berpecah seolah-olah tidak ada penghujung. Lebih menyedihkan lagi tindakan kita sering menimbulkan beban dan masalah kepada rakyat jelata.

Demonstrasi haram Bersih meninggal kesan yang amat mendalam. Sejak hari khamis saya tidak dapat pulang ke rumah sehingga hari Ahad, saya hanya bermalam di hotel kerana terperangkap dalam kesesakan jalan yang amat dahsyat, sehingga saya mengambil keputusan berpatah balik bagi mengelakkan ceramah-ceramah hujung minggu yang telah diaturkan tidak tergendala. Terpaksalah saya memakai baju yang kotor selama dua hari disebabkan oleh tidak ada lagi pakaian Bersih.

Lebih hiba lagi mendengar ada yang terpaksa menunda tarikh perkahwinan yang telah diatur sejak setahun yang lalu, dan banyak lagi perkaraa penting terpaksa dibatalkan serta kerugian yang ditanggung gara-gara demonstrasi ini Bersih ini. Hati begitu tersentuh membaca berita ada seorang yang meninggal dunia dalam kejadian tersebut. Takziah saya ucapkan, moga roh allahyarham dicucuri rahmat Allah SWT, tidak kiralah sama ada penyokong Bersih atau tidak. Paling penting kita tetap umat Islam tetap bersaudara, walaupun mungkin kita berbeza.

Seperti yang selalu saya sebut, yang menjadi menjadi mangsa adalah umat Islam. Saya tidak nampak begitu ramai bilangan bukan Islam yang turun. Rata-ratanya adalah kulit sawo matang. Kalau adapun bukan Melayu, sengaja dialihkan kamera ke sana supaya ada warna warninya, wal hal sebenarnya tidak. Inilah nasib Melayu di bumi Melayu. Sesama sendiri bercakaran. Orang lain bertepuk tangan. Silap-silap haribulan, Melayu hilang ditelan zaman. Hanya kerana sengketa yang tidak berkesudahan, tanpa penyelesaian. Titik pertemuan masih jauh kelihatan. Perubahan yang dilaksanakan tidak banyak menguntungkan.

Misalnya, apabila Kerajaan memberi biasiswa atau bantuan kepada orang Melayu (Bumiputera), maka tindakan ini dimanipulasikan dengan kata-kata memberi tongkat. Namun demikian, apabila bukan Melayu mendapat hak yang sama, maka ia dikatakan meritokrasi dan mereka berhak? Tidakkah kita sedar berapa ramai pelajar bukan Melayu yang dihantar di universiti di luar negeri melalui yayasan-yayasan berasaskan kaum yang diwujudkan dan sejumlah wang parti-parti politik perkauman yang tidak kurang banyaknya. Ini tidak termasuk individu-individu bukan Melayu yang terkaya membantu anak bangsa mereka.

Pendek kata, ada atau tidak Dasar ekonomi Baharu (DEB), bukan Melayu langsung tidak rugi. Tindakan cuba melonggarkah DEB itulah yang semakin merugikan anak bangsa ini.

Saya ingin memetik kata-kata A. Kadir Jasin, apabila orang Melayu (bumiputera) berjaya dalam perniagaan dia dituduh kroni. Tetapi apabila korporat Cina dan India menjadi raksasa kerana kontrak, francais dan lesen kerajaan ia dikatakan meritokrasi? Siapa yang memegang monopoli gula sampai hari ini atau menjadi kaya raya kerana lesen judi, lesen TV satelit, lesen Independent Power Producers (IPP) dan kontrak berbilion ringgit membina hospital, kereta api laju dan sekolah? Tidak ramai yang ingat bagaimana Tun Abdul Razak Hussein terpaksa "menyelamatkan" Malayan Banking pada tahun 1965 apabila pengasasnya, mendiang Khoo Teck Puat, disingkirkan atas tuduhan menyalahgunakan wang bank itu kepada syarikat persendiriannya di Singapura?

Begitulah juga dengan pengambilan oleh IPTA. Apabila keutamaan diberikan kepada Bumiputera, bukan Melayu merungut. Tetapi apabila Kerajaan membenarkan penubuhan IPTS yang majoriti pelajarnya bukan Melayu, berasaskan kaum maka tiada siapa pun nampak bahawa keuntungannya tidak kepada Melayu, tetapi kepada bukan Melayu.

Hari ini, terdapat 20 Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) yang di punyai oleh kerajaan, tidak termasuk 24 politeknik. Bilangan Institusi Pengajian Tinggi Swasta (IPTAS) pula melebihi 500 buah. Atas desakan, kerajaan telah membuka pengambilan bukan Bumiputera yang semakin ramai ke IPTA dan kemasukan ke IPTS yang terus dimonopoli oleh bukan Bumiputera, bilangan yang lebih ramai mendapat pendidikan pengajian tinggi adalah bukan Melayu. Kerajaan turut membantu IPTS yang dipunyai oleh bukan Melayu (parti politik), tidak cukup dengan itu bantuan melimpah ruah turut diberikan oleh syarikat swasta bukan Melayu kerana ada pelepasan cukai.

Kesimpulannya, saya yakin, suatu hari ini, kita tidak akan mampu lagi bersaing, apabila apa yang sedia ada semakin hilang. Misalnya, IPTA tidak akan mampu bersaing dengan IPTS kerana bangsa yang kuat ekonominya pasti hanya akan membantu universiti bangsanya sahaja. Ringkasnya, apa jua peristiwa yang berlaku, sebanyak manapun demonstrasi Bersih, dan polisi yang digubal, orang Islam akan terus rugi, yang untung adalah bukan Melayu. Inilah yang membezakan antara konsep penyatuan Melayu dengan bukan Melayu.

Sahabat-Gunung

Posted: 11 Jul 2011 01:46 AM PDT

Sahabat-Gunung


Jadikan Belia Sebagai Rakan Kongsi Pada Setiap Program UMNO

Posted: 10 Jul 2011 08:33 PM PDT

Beaufort, 11 Julai: Usaha menangani masalah remaja perlu digerakkan dengan kegiatan-kegiatan yang menjadikan setiap program yang diadakan turut berperanan membawa golongan ini sebagai 'rakan kongsi' terhadap kegiatan yang dianjurkan

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Panglima Haji Lajim Haji Ukin berkata, langkah itu perlu disesuaikan dengan cita rasa remaja masa kini yang sekali gus dapat menarik penglibatan mereka bersama dalam menggerakkan transformasi negara.

Menurut beliau, usaha membawa perubahan besar yang menyeluruh dan komprehensif menuju sebuah negara maju, ia turut menuntut transformasi sosial yang melibatkan golongan belia sebagai pelengkap.

''Kebiasaannya golongan ini dikaitkan dengan pelbagai gejala sosial namun hakikatnya golongan ini mampu menjadi 'kawan' kepada kerajaan dengan syarat segala aktiviti dirancang dengan baik dan teratur yang menepati cita rasa mereka,'' katanya ketika berucap merasmikan Karnival Belia Gegar Beaufort anjuran Pergerakan Pemuda UMNO bahagian Beaufort dekat sini kelmarin.

Lajim yakin dan percaya jika segala program serta aktiviti sosial dilaksanakan mengikut perancangan yang betul, golongan belia atau remaja mampu menjadi pelopor kepada perubahan besar negara kelak.

"Semampu yang boleh kita ajak mereka untuk menjadi kawan kita, libatkan mereka dengan kegiatan yang dirancang dengan baik. Kalau kita jauh dari mereka, kita tidak dapat menyelami keperluan serta kehendak mereka," ujarnya.

Program yang diatur bercorak karnival selama sehari itu dihadiri kira-kira 3,000 belia dari kawasan Parlimen Beaufort

Turut hadir, Timbalan Ketua Umno bahagian Beaufort Isnin Haji Aliasnih, Naib Ketua Bahagian Datuk Kimjus Duim, Pegawai Daerah Beaufort Wong Foo Ten, Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Mohd Ishak Haji Ibrahim dan Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO bahagian Beaufort, Mohd Azman Datuk Seri Panglima Haji Lajim

.Menurut Lajim bila berdepan dengan golongan belia, kita pendekatan masa lalu. Tidak boleh digunakan pakai sebaliknya pendekatan yang perlu ialah memahami jiwa mereka dimana cita rasa, sikap, kecenderungan remaja tidak sama seperti dulu.

''Untuk membela mereka, perlulah kita memahami jiwa mereka, dengan cara Untuk membela mereka, perlulah kita memahami jiwa mereka, dengan cara ini kita dapat mencapai matlamat dan tujuan sebenar,'' katanya.

Sambil memuji usaha yang dilakukan oleh Pergerakan Pemuda UMNO bahagian Beaufort dengan pendekatan menghampiri generasi muda dalam program tersebut Lajim yang juga Ketua UMNO bahagian Beaufort berkata ianya tidak boleh dilihat dari sudut politik semata-mata, sebaliknya perlu merangkumi perspektif kemasyarakatan yang lebih luas. Masalah menarik penyertaan generasi muda timbul apabila ramai di kalangan mereka tidak memahami atau meminati aspirasi perjuangan politik.

Menurut beliau, golongan tersebut masih tidak mempunyai kesedaran politik dan idealisme perjuangan UMNO selain kerap diasak dakyah pihak tertentu.

''Dengan adanya pelbagai kegiatan kegiatan sesuai dengan cita rasa golongan ini , ianya dapat menarik mereka kembali yakin terhadap dasar dan perjuangan UMNO dari menuntut kemerdekaan dengan pengisian pelbagai program pembangunan yang turut dikecapi oleh golongan ini " katanya

Dalam pada itu, Lajim turut memuji penganjuran karnival tersebut kerana berjaya menarik ramai belia dan remaja dari kawasan Parlimen Beaufort melalui pelbagai program yang diadakan sepanjang karnival tersebutr

Katanya, usaha Pergerakan Pemuda UMNO bahagian Beaufort itu amat penting untuk memastikan kelangsungan perjuangan parti membela masyarakat Melayu dan bumiputera di samping mengeratkan perpaduan selari dengan konsep 1 Malaysia.

BLACKPOOL LUBUK PINJAMAN

Posted: 10 Jul 2011 05:53 PM PDT


Dalam syarat pembelian Charle Adam dari Blackpool, Jonjo Shevley telah menjadi barang tukaran, namun nasib baiklah sekadar pinjaman semusim. Kalau tak rugilah, mamat botak tu prospek masa depan yang cerah. Dapatlah Jonjo menimba ilmu dari pengurus Blackpool, Ian Holloway. Dan saya tengok cara Holloway main dengan rentak menyerang, memang baik untuk Jonjo bawa balik sebagai bekal musim depan.

Namun dengar cerita Holloway masih belum puashati lagi. Dia telah meminta seorang lagi prospek muda kita yakni Dani Pacheco. Mungkin ini peluang terbaik Pacheco untuk sekali lagi diuji untuk bermain dalam kesebelasan utama. Sebab sebelum ini dengan Norwich Pacheco sekadar menjadi pemain gantian dan kadang-kadang diturunkan untuk 90 minit. dan diharap Holloway dapat membuka kunci kehebatan pemain yang dikatakan bakal meletop ini.

Tapi saya rasa seorang pemain lagi boleh diberikan kepada Holloway iaitu Danny Wilson kerana musim ini sekali lagi beliau bakal kempunan untuk bermain walaupun sebagai pemain gantian kerana Kragiakos telah menyambung setahunb lagi kontrak.

Malah dengan kembalinya Agger, pemain remaja Scotland itu akan mensia-siakan masadepan beliau tanpa bermain dengan kesebelasan utama. pemain seperti Wilson perlukan permainan untuk membina kekuatan dan menimba pengalaman untuk mejadi pemain hebat. -Liverpool- Kita

BERSIH – PAS dan PKR Diperkudakan DAP

Posted: 10 Jul 2011 05:17 PM PDT

Demontrasi jalanan Bersih menyaksikan Pas dan PKR terus menjadi kuda tunggangan DAP apabila pemimpin-pemimpin utama parti itu tidak kelihatan dalam perhimpunan haram itu.

Ketua Penerangan Wanita UMNO, Datuk Hamidahn Osman berkata apa yang berlaku itu bukan perkara baru, malah perkara sebegini telah lama dilakukan oleh DAP yang menggunakan Pas dan PKR untuk agenda politiknya.

"Mana Lim Kit Siang dan anaknya (Lim Guan Eng) yang sebelum ini beria-ia menyokong Bersih, apa yang kita lihat hanya pemimpin Pas dan PKR yang berarak dalam perhimpunan itu, mana perginya mereka.

"Saya juga musykil dengan kenyataan Ambiga sebelum ini yang menyatakan bahawa kira-kira 100 NGO akan bersama-sama dalam perhimpunan itu, tetapi dari apa yang kita lihat hanya Ambiga sahaja bersama dengan pemimpin pembangkangi," katanya kepada UMNO-online.

Beliau kesal dengan apa yang berlaku kerana sebelum ini penganjur Bersih menyatakan bahawa perhimpunan itu akan berjalan dengan aman dan tidak akan menimbulkan sebarang masalah kepada pihak berkuasa dan orang ramai.

"Mana janji mereka, dulau kata untuk adakan perhimpunan secara aman, tetapi lain yang berlaku, mereka nampaknya dengan sengaja membiarkan pihak polis mengambil tindakan dengan melanggar arahan yang diberi, ini semua agenda mereka untuk memburuk-burukkan kerajaan," katanya.

Hamidah berkata, pihak berkenaan pasti akan memutar belitkan fakta dengan melaporkan berita yang hanya berpihak kepada mereka melalui laman berita yang menyebelahi mereka dan tidak melaporkan secara telus.

Beliau berharap rakyat negara ini tidak terpedaya dengan tipu helah yang dibuat pembangkang yang sememang sengaja untuk menimbulkan perasaan benci rakyat kepada kerajaan. -MediaUMNO


Masyarakat Antarabangsa Perlu Diperjelas Tentang Situasi Sebenar Negara

Posted: 10 Jul 2011 06:30 AM PDT

KUALA LUMPUR, 10 Julai – Naib Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata orang ramai terutama masyarakat antarabangsa perlu diberikan penjelasan sebenar mengenai keadaan dan situasi negara ini ekoran perhimpunan haram, semalam.

Katanya, perhimpunan semalam yang dilaporkan terutama oleh media asing telah menggambarkan seolah-olah wujud ketidakstabilan dan memberikan imej negative terhadap negara ini, walaupun secara keseluruhannya negara ini masih aman dan ramai rakyat menolak perhimpunan tersebut.

"Saya fikir bagi membetulkan perkara ini satu strategi penjelasan dengan media antarabangsa perlu diadakan bagi menjelaskan keadaan sebenar di Malaysia kerana ia bukan seperti yang dipertontonkan dalam media antarabngsa.

"Mereka (penganjur perhimpunan) bukan mahu menuntut sebuah pilihan raya adil dan bersih tetapi mereka mahu mengotorkan imej Malaysia yang sedia baik dan menafikan apa yang telah dilakukan Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak) dalam mentransformasikan negara ini dalam segala aspek," katanya.

Beliau bercakap kepada pemberita selepas menghadiri majlis Penerangan Perdana di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra, di sini, hari ini.

Ahmad Zahid yang juga Menteri Pertahanan berkata, perhimpunan semalam yang menurutnya juga bertujuan meraih simpati rakyat tetapi belaku sebaliknya apabila dibenci orang ramai terutama golongan peniaga di ibu negara yang terjejas pendapatan mereka akibat kejadian itu.

Sementara itu, Ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil melahirkan kekecewaannya terhadap golongan ibu bapa yang menyertai perhimpunan haram itu yang turut membawa anak-anak mereka.

Beliau yang juga Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat berkata tindakan tidak bertanggungjawab itu seolah-olah menunjukkan ibu bapa tersebut sanggup menjadikan anak-anak sebagai perisai pada perhimpunan itu.

"Kalau diikutkan kita boleh mengambil anak-anak mereka semasa perhimpunan itu kerana tindakan mereka itu menyalahi undang-undang, tapi kerana kita berhati perut kita tidak berbuat demikian," katanya.

Katanya, pergerakan Wanita yang mempunyai seramai 1.3 juta ahli boleh melakukan perhimpunan jalanan bagi membantah perhimpunan semalam, tetapi menolak untuk berbuat demikian bagi mematuhi undang-undang negara.

"Kita (Wanita) sebagai ibu dan tulang belakang parti Umno akur dengan nasihat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan kita tidak akan membiarkan (perhimpunan itu) berleluasa dan mereka harus dikenakan tindakan yang tegas," katanya.

Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan berkata tindakan penganjur perhimpunan haram itu yang kononnya bagi menuntut demokrasi dengan mengadakan demonstrasi jalanan menunjukkan mereka sebenarnya tidak demokrasi.

"Mereka sebenarnya mahu merosakkan demokrasi dan mahu menjatuhkan kerajaan yang dipilih oleh rakyat menerusi amalan demokrasi dengan mengadakan demonstrasi jalanan," katanya.

Najib: Anwar Dalang Perhimpunan Haram, Terdesak Mahu Jadi Perdana Menteri

Posted: 10 Jul 2011 03:47 AM PDT

KUALA LUMPUR, 10 Julai – Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah dalang dan petualang sebenar di sebalik penganjuran perhimpunan haram semalam, kata Perdana Menteri.

Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan perhimpunan haram anjuran pertubuhan tidak berdaftar Bersih 2.0, merupakan rancangan terdesak Ketua Pembangkang dan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu untuk memanipulasi rakyat bagi meraih sokongan.

Najib yang juga Presiden UMNO berkata Anwar tergugat dengan sokongan rakyat yang semakin kuat terhadap kerajaan berikutan pelbagai dasar pembangunan ekonomi yang telah dilaksanakan.

Ketika berucap kepada 6,000 hadirin pada majlis Penerangan Perdana di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, hari ini, beliau berkata anggota Parlimen Permatang Pauh itu sanggup menggorbankan prinsip dan mengetepikan agama dan bangsa asalkan dapat mencapai impiannya menjadi Perdana Menteri.

"Dia tahu kalau dia tak lakukan sesuatu, kita (Barisan Nasional) akan menang dalam pilihan raya umum ke-13 nanti.

"Ini merupakan peluang terakhir baginya (Anwar). Bila orang tahu ini peluang terakhir, mereka akan buat segala-galanya, baik atau tidak," katanya.

Najib yang juga Pengerusi BN berkata Anwar sengaja hendak menjejaskan imej negara dan menunjukkan kepada dunia yang Malaysia ini tidak demokrasi dan sebaliknya cuba menunjukkan dirinya sebagai seorang yang baik.

"Perangai hodoh ini tidak pernah ubah dari dulu sampai sekarang," katanya.

Beliau berkata Anwar mahu menuntut pilihan raya yang adil dan bersih, tetapi pemilihan PKR juga dicemari pelbagai skandal.

RAPERA ..

Posted: 11 Jul 2011 01:30 AM PDT

RAPERA ..


Bersih 2.0 and What it Showed.

Posted: 10 Jul 2011 11:33 AM PDT

The Quranic and the Chronic !

Posted: 10 Jul 2011 11:01 AM PDT

HERO KECIK

Posted: 11 Jul 2011 01:15 AM PDT

HERO KECIK


BERSIH: Pakatan Menuju Kehancuran Menjelang PRU 13

Posted: 11 Jul 2011 12:28 AM PDT


Setelah apa yang dilakukan oleh anjing suruhan Pakatan menghuru hara kuala lumpur dalam operasi BERSIH menjadi titik hitam kepada Pakatan. Tak sampai 10 ribu lebih kurang yang datang membuat kekacauan di kuala lumpur telah menyedarkan ramai pihak akan politik yang dibawa oleh pihak Pakatan.

Mereka semua tiada hala tuju dalam membawa suara rakyat atau membantu rakyat. Mereka semua hanya memanipulasikan suara rakyat, kononya rakyat memihak kepada mereka. Itu semua lakonan dan politik sempit yang dibuat oleh Pakatan.

Adakah dengan 10 ribu mewakili 30 juta rakyat Malaysia. Sudah tentu tidak... Adakah apa yang berlaku di Kuala Lumpur 9 Julai tu memberi isyarat kuasa baru dimiliki oleh Pakatan. Itu semua mimpi Pakatan.

Apa yang pasti, tindakan Ambiga dan Anwar mencetuskan huru hara dalam operasi BERSIHnya telah membuka mata semua pihak akan penipuan dan politik hina Pakatan. Baru sekarang Rakyat melihat Anwar menggunakan Orang Melayu untuk kepentingan peribadi. Anwar berada bawah cengkaman DAP dan Orang Melayu PAS dijadikan anjing dalam mempertahankan kedudukan Cina dan Anwar berjaya menggunakan melayu sebagai Anjing Peliharanya. Anjing yang akan bertindak mempertahankan Anwar DAP.

Pakatan menuju kehancuran dalam meniti PRU 13.

BERSIH: Gas Pedih Mata Luar Hospital

Posted: 11 Jul 2011 12:16 AM PDT

Polis tak tembak pun dalam hospital, polis temnak di perkarangan hopital, tempias tu memang la terasa kalau duk tepi pagar hospital. tapi si bahalol lahanat tu lari menyorok dalam perkarangan hospital tu kenapa?

Dah rasa diri tu kebal sangat, tadahla dan sedut sampai abis asap tu.. tau plak lari masuk dalam hospital. tahu plak tak leh tahan.. Apa punya bingaila.. Sekarang siapa cari pasal. Korang yang cari pasal nk buat perarakan sangat dan bersedia cabar pihak berkuasa. Terimala...

Korang yang provokasi polis supaya polis bertindak. Tapi aku tak puas ati juga dengan polis... Patut kasi bersih itu penyokong bersih. Buat semak jer... Sampai mati pun korang tak akan sokong kerajaan. patut polis tak bagi muka kat diorg tu... Bikin kecoh jer..

Kalau dah asap tu, kena tiup angin... memnag la serebak... Macam la kt hospital tu tak ada angin.. Dah2 angin tiup..... nampakla masuk dalam hospital... Boleh plak diorg tu cakap polis tembak dalam hospital. kalau aku polis aku tembakdalam mulut diorg tu jer... Biarla korasa bertapa nikmatnya asap tu... sampai mampus ko tak der selera nk isap rokok....

Anwar n Ambiga Marah bila Tahanan BERSIH Dilayan Dengan Baik

Posted: 11 Jul 2011 12:02 AM PDT

terima kasih POLIS kerana layan anda. Makan Nasi Beriani lagi

Semua yang ditahan oleh pihak POLIS dalam perarakan BERSIH di Kuala Lumpur dilayan dengan baik tanpa ada kekasaran menyebabkan Anwar, Ambiga serta kuncu Pakatan DAP naik bengang. Mereka semua mahu jadikan isu sebenar.

Tapi pihak berkuasa memberikan layanan yang baik. Pihak polis hanya menjalankan tugas dengan baik. Polis bertindak atas disiplinnya dan bukan dengan emosi walaupun kejian dan cemuhan telah dilontarkan oleh penyokong Ambiga kepada polis.

Jadi mereka akan menjadikan isu kematian salah seorang penyokongnya sebagai kezaliman pihak polis. Kalau dh nk mati tu,atas perut pun boleh mati... bukan sebab polis. Dah tertulis ko mati semasa membuat kecoh dalam negara.

Apapun mereka yang ditahan mengucapkan ribuan terima kasih kerana mereka tidak dilayan seperti Anjing sebagaimana yang Anwar n Ambiga layan mereka tak ubah ajing kurap yang berkeliaran di Kuala Lumpur.

PKR kata Tembak Gas Pemedih Mata Satu Jenayah.. Baik Tembak pakai Peluru Getah..

Posted: 10 Jul 2011 08:34 PM PDT

Naib parti presidennya, N Surendran berkata mangsa tindakan tersebut termasuk Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan isterinya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, pemimpin DAP Lim Kit Siang dan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Surendran berkata pengerusi BERSIH 2.0 Datuk S Ambiga dan sasterawan negara, Datuk A Samad Said juga turut menjadi mangsa tindakan polis itu. Malaysiakini.

Komen:

kalau tembak gas pemedih mata kt kumpulan anjing suruhan PKR tak jenayah. Pihak berkuasa dh bagi amaran jangan buat perarakan dan perhimpunan haram. Korang tak endah pun. Bila polis bertindak smeuanya salah.

Bagi anjing suruhan PKR yang kena tembak tu tak salah apa. kalau korang kena semuanya salah. Korang hanya jaga perut ko jer, orang lain pergi jahanam la....

Sepatutnya polis tembak dengan peluru gerah, Baru best sikit, Sebab gas pemedih mata tak memberi kesan kepada korang yang menyusahkan orang ramai. Alangkah bagusnya masa hujan kt kl tu... korang kena panah petir lagi aman dunia.. nasib baik hujan sahaja.. kalau ada petir tu....

BERSIH: Buang Student dan Sektor Awam Terlibat BERSIH

Posted: 10 Jul 2011 08:23 PM PDT




Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata beliau masih menunggu laporan daripada polis berhubung pembabitan penuntut institusi pengajian tinggi awam dalam perhimpunan haram di Kuala Lumpur, Sabtu lepas. Beliau berkata senarai pelajar itu nanti akan diserahkan kepada universiti terbabit untuk tindakan selanjutnya.Malaysiakini

Komen

Bukan sahaja pelajar yang terbabit, malah ada juga warga kerja sektor awam yang terbabit. Bagi pelajar tu dicadangkankan agar buang jer dari institusi kerana nk simpan apa orang cam nie, kerajaan bagi biasiswa untuk belajar, tak bersyukur malah ko kritik kerajaan lagi. Bila ko kuar nanti pun ko pastinya tidak menyokong kerajaan. itu yang pasti...

Bagi yang kerja sektor awam tu... buang jer... sah2 ko tak sokong kerajaan... ramai lagi yang sokong kerajaan nk kerja kerajaan..


BERSIH: Guna Komuter Masuk KL

Posted: 10 Jul 2011 05:41 PM PDT



Darimana datangnya penyokong BERSIH nie, naik keta, bas, toongkang ker tak tahula..Tapi rempuh pihak polis. Mereka hanya nk lawan polis. Dia ingat polis tu tak der perasaan ker.

Tetiba jer penuh dengan penyokong bersih, tak tahu datang dari libang taik mana, tetiba ramai. Adakah mereka datang dengan komuter dah berhenti di stesen keretapi Kuala Lumpur, berhenti di bandaraya. naik lrt ker apa.

Tapi masa berada di stesen keretapi Kuala Lumpur pada jam antara 4.00 hingga 5.30 petang, sah mereka naik komuter. Ada yang berhenti di batu 3, Shah Alam ker klang ker. Tapi mereka memang naik komuter. sebab aku kat situ masa tu. Jeritan reformasi dan bualan mengutuk polis menjadi topik hangat. Sebelum naik komuter hingga dalam gerabak, memang kutuk polis n kerajaan, kutuk PERKASA kerana tak bajet tak turun, sebab tu tak ada perkasa.

Kalau perkhidmatan komuter tak berhenti di stesen Kuala Lumpur, bandaraya dan perkhidmatan awam yang lain juga tak berhenti. Mungkin susuah juga makhluk hina tu nak masuk mengacau. Entahla

BERSIH: Dah Sampai Masa, Mati kawan tu.. Alfatihah

Posted: 10 Jul 2011 05:25 PM PDT

Takziah diucapkan kepada keluarga Baharudin Ahmad 58 tahun yang disahkan kematiannya disebabkan Serangan Jantung oleh Pihak Hospital Besar Kuala Lumpur. Kematiannya tidak ada kena mengena dengan asap gas pemedih mata yang masuk dalam jantungnya. Alfatihah

Kesian kepada keluarga Baharudin Ahmad, Disebebkan RM 200 perginya tak mungkin kembali. itulah hakikat yang harus diterima oleh keluarga si mati, Tak tahula kalau ambiga dan kepimpinan DAP bagi wang juta2 ker.

Apapun itu antara modal yang akan dimainkan oleh Pakatan dalam kempen pilihanraya akan datang. Cina mampus terjun bangunan tu yang pemain simpanan kerana dh ada muka baru yang boleh jadi bahan pas nie. Mereka akan mainkan kezaliman polis sehingga menyebabkan kematian.

Pihak polis dh bg amaran yang terlibat dengan BERSIH. Polis dh bg amaran suruh bersurau dan polis dh bg amaran akan lepaskan gas pemedih mata serta pancutan air sebanyak 3 kali. tak bersurai juga... bila dh mati tu, nk salahkan polis plak.

Apa Khabar Mereka Yang Ditangkap

Posted: 10 Jul 2011 05:07 PM PDT




Apa cerita mereka-mereka yang bodoh hina sampai kena tangkap dalam perhimpunan haram BERSIH. Apa khabar peguam2 PAS yang kononnya nak membantu? Dengar2 mendapat sambutan yang baik oleh semasa dalam siasatan polis.. Bagusla pihak polis jalankan tugas dengan penuh disiplin.

Dengar2 dapat RM 200 jer join perhimpunan haram, Berbaloi ker kena sembur n makan asap pemedih mata tu. Pas tu bila dikejar polis, tak larat dh nak lari, Klau dah rasa diri tu tua kutuk nak mampus tak payahla join BERSIH. Memang nyusahkan diri, anak beranak, keluarga dan sedara mara ko. Kalau dah rasa diri tu tua, bodoh nak mampus dudukla rumah ker, sampaiwaktu solat, g masjid.

Bagi student yang agak cerdik sedikit daripada pokcik n mokcik tua tu, bersediala terima hakikatnya, tak tahula apa hukumannya, kena gantung Universiti ker kena buang ker? tunggula.. tapi dengan RM200 tu berbaloi ker.

Adakah golongan ini tegar dan aku percaya mati hidup semula pun diaorg tak akan sokong kerajaan. Tak payah buat baik dengan makluk seperti ini.. Tak ada faedah langsung.. Biarla mereka hidup dalam dunia mereka yang hina, Hidup bawah tapak kaki ambiga, hidup bawah bontot Anwar Ibrahim, Hidup dalam lubang taik cina DAP.


Taipingmali (tm)

Posted: 11 Jul 2011 01:07 AM PDT

Taipingmali (tm)


Rajnikhand award winner

Posted: 10 Jul 2011 11:58 PM PDT

Dua hari lepas macam nak mampos dah. Pagi tadi elok saja naik Air Asia pergi Langkawi dan mungkin ke Turatao Island kut untuk urut leher dan tulang betis yang dikatakan retak dipukul polis.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Usia Warga Emas meningkat

Posted: 10 Jul 2011 10:43 PM PDT

NEGARA-WARGA EMAS
MALAYSIA AKAN JADI NEGARA TUA MENJELANG 2030 - SHAHRIZAT ABDUL JALIL

KUALA LUMPUR, 11 Julai (Bernama) -- Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu
mengunjurkan Malaysia menjadi sebuah negara tua pada 2030 apabila penduduk
berumur 60 tahun ke atas mencakupi 15 peratus daripada jumlah populasi.
Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat
Abdul Jalil berkata pada masa ini, bilangan warga emas di Malaysia adalah
seramai 2.1 juta atau 7.3 peratus daripada keseluruhan penduduk.
Katanya jangka hayat penduduk juga diunjur menokok daripada 72.6 tahun pada
2010 kepada 74.2 tahun pada 2020 bagi lelaki, manakala jangka hayat wanita
meningkat kepada 79.1 daripada 77.5 tahun bagi tempoh yang sama.
"Ini dijangka meningkat sejajar dengan peningkatan taraf kesihatan
penduduk," katanya menjawab soalan Senator Noriah Mahat, di Dewan Negara di sini
hari ini.
Shahrizat berkata kementeriannya melalui Jabatan Kebajikan Masyarakat
telah menubuhkan Rumah Seri Kenangan untuk memberi penjagaan dan perlindungan
kepada warga emas yang daif.
-- LAGI

NEGARA-WARGA EMAS 2 (AKHIR) KUALA LUMPUR

Katanya sehingga 31 Mei lepas, terdapat sembilan Rumah Seri Kenangan di
seluruh negara yang memberi penjagaan dan perlindungan kepada 1,942 orang
penghuni.
Beliau berkata selain Rumah Seri Kenangan, kementerian juga menubuhkan 22
Pusat Jagaan Harian Warga Emas menerusi kerjasama strategik dengan pertubuhan
bukan kerajaan (NGO) yang memberi manfaat kepada 16,331 warga emas di seluruh
negara.
Shahrizat berkata kerajaan telah memperuntukkan RM733,260 untuk NGO terbabit
sepanjang tahun lepas.
-- BERNAMA
ZUZ RV NM
Published with Blogger-droid v1.7.1

Kilat kilat kilat: Rompak

Posted: 10 Jul 2011 08:40 AM PDT

Minta tolong sebarkan... Kereta abang saya chepot\9w2pot\wan telah dirompak sebentar tadi di rumahnya di bandar kinrara, puchong... Kereta yang hilang jenis MYVi Passo warna putih.. No pendaftaran WPY2656 .. Isteri beliau dirompak ketika ingin membuka pintu pagar dan kereta dilarikan oleh beberapa org lelaki. Tolong sebarkan. Terima kasih (roslan\kudu\9w2kdu\PR-LN\G143\WRR)
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Itu Marina ker?

Posted: 10 Jul 2011 05:27 AM PDT

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Fw: PAS PKR JADI BARUA DAP

Posted: 10 Jul 2011 05:03 AM PDT

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


From: othman mohamed <othmanmohamed6667@gmail.com>
Date: Sun, 10 Jul 2011 19:41:11 +0800
To: <taipingmali@gmail.com>; <tapakukuhiring@gmail.com>; <norlizaizul@gmail.com>; <rosezie2003@yahoo.com>
Cc: <othmanmohamed6667@gmail.com>
Subject: PAS PKR JADI BARUA DAP

          Parti Pas Pkr sekarang sudah jelas menjadi barua kepada Dap kerana sepanjang Perhimpunan haram tidak ada kelibat Pemimpin Dap cuma yang nampak anjing-anjing belaan Dap (Ahli Pas dan Pkr) yang menyalak kepada pihak Polis yang mengawal Keselamatan orang awam dilaluan tertentu,Walau bagaimana pun nampaknya Hadi Awang telah melaksanakan satu tanggong jawab yang diamanahkan oleh Anuar Ibrahim dan Ambiga untuk menghancurkan Negara ini, Menyalak dengan perkataan Refomasi tetapi Perhimpunan diatas nama Bersih? Apa ertinya semua ini? Kalau begitu benarlah kenyataan yang dibuat oleh Polis bahawa Perhimpunan yang dirancang ini ada muslihat yang jahat untuk menjatuhkan Kerajaan yang ada sekarang ini.

          Kepada Pemimpin Pas anda semua telah tersilap langkah sekarang kerana Politik anda yang konon berjuang kerana Islam akhirnya tersungkur dikaki Dap Laknattullah dan sekarang Dap telah berjaya memperkuda Parti Pas yang selama ini kononnya memperjuangkan Islam sanggup menukar matlamat keperjuangan Negara Kebajikan ini semua kerana Pas menyertai Pakatan Haram (PR) kesilapan paling besar yang pemimpin Pas buat, Tahukah bahawa Pas menyertai Pakatan Haram berapa ramai Ahli Pas yang tidak berpuas hati tetapi penyokong masih mengharapkan sesuatu yang akan dilakukan oleh kepimpinan tetapi sekarang sudah jelas bahawa Pas sudah ada dihujung telunjuk Dap Laknattullah.

          Berbalik kepada Perhimpunan haram yang dianjurkan oleh bersih nampaknya ahli Pas yang ramai sehingga Presiden pun turut serta apakah Pemimpin Dap Laknattullah tidak terlibat?hanya Pemimpin Pas dan Pkr sahaja diarahkan menyalak dijalanan pada hari tersebut dan difahamkan saekor lagi anjing peliharaan Dap Laknattullah yaitu Nik Aziz tidak berada didalam Negara kalau tidak tentu dia juga turut menyalak seperti anjing-anjing yang lain pada hari tersebut.Disini ingin dinyatakan bahawa Parti Pas akan hancur tidak lama lagi sama-sama kita tunggu masanya kerana sudah ramai yang menyokong Pas sudah berpaling tadah sekarang ini kerana benci dengan sikap Pemimpin Pas yang ada sekarang terutama Mat Sabu yang sanggup berkerja sama dengan Ambiga yang menentang Perjuangan Agama Islam SELAMA INI.


          

Bandar Kuala Lumpur- kembali tenang

Posted: 10 Jul 2011 05:01 AM PDT

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Mengapa berdemonstrasi ?

Posted: 10 Jul 2011 02:44 AM PDT

.Kelmarin parti pembangkang telah mencalit satu lagi
najis yang amat busuk di ibu negara dalam sejarah mereka.

58 tahun Pas ditubuhkan dan parti itu kelmarin sendiri telah terpalit najis mughallazah setelah bersekutu dengan Pkr dan Dap.

Jika Fuad Hassan dan Fadzil Noor masih hidup tentu perbuatan tersebut akan ditegah sepenuhnya.

Kini Pas sudah tercemar teruk kerana terpengaruh dengan gaya dan politik bawaan Al juburi.

Dap sedia maklum kerana mereka memang sinonim dengan demo, lihat balik sejarah 13/5/1969.

Media asing semalam telah mengambil peluang untuk menokok dan memburukan imej negara. Buktinya Guardiannews United Kingdom, Skynews dan banyak lagi telah mengambil peluang untuk memburukan imej negara.

Punca sebenar demo kelmarin ialah mereka ingin meneruskan political mileage supaya terus mendapat sokongan rakyat.

Ini kerana tiada lagi pilihanraya kecil sekiranya ada kekosongan akibat kematian atau sebab-sebab lain.

Oleh itu untuk mengekalkan momentum politik sempit mereka demonstrasi Bersih 2.0 terpaksa dibuat.

Jika demo Bersih 1.0 yang dibuat pada hujung tahun 2007 berjaya menarik hampir 50 ribu orang berdasarkan fakta mereka, kali ini mereka mengharapkan 100 ribu kehadiran rakyat.

Anwar pula mengharapkan 300 ribu rakyat turun untuk menyokong mereka.

Ambiga pula telah mendapat dana sebanyak 5 juta USD untuk melakukan tugasnya. Pas dapat apa? Baju T yang sepatutnya diberikan secara percuma pun Pas terpaksa jual untuk mengumpulkan dana pilihanraya.

Hari ini Ambiga bergelar jutawan seperti Anwar, Pas dapat apa?

Published with Blogger-droid v1.7.1

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 10 Jul 2011 11:56 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Video Dan Gambar Perusuh BerShit Menyerang POLIS...

Posted: 10 Jul 2011 10:00 PM PDT

Bukti video dan gambar yang menunjukan perusuh bershit menyerang polis, gambar ni aku ambik di depan din pudu opss silap depan puduraya, gambar tu menunjukan perusuh bershit membaling gas pemedih mata kepada pihak polis, perhatikan betul-betul arah asap tu, jangan ada mana yang bengong pi spin cerita kata gas tu polis yang baling, aku rasa perusuh bawak gas tu dari rumah, tapi walau apa pun mereka memang berniat nak bertempur dengan polis.



Video kat bawah ni pulak aku ambik dari youtube, kalau tak silap kejadian ni berlaku dekat kl sentral, tian chua mengepalai pendemo untuk bertempur dengan polis, video ni cukup clear nampak mereka ni memang nak bertempur dengan polis, tian chua siap kita 1,2,3 kemudian mereka serbu kearah polis, pihak polis terpaksa lepaskan gas pemedih mata... perhatikan video tu betul-betul yaa...



Tengok Gambar Ini... Kemudian Tengok Video Ini Pula...

Posted: 10 Jul 2011 08:00 PM PDT

Ini gambar anwar pandikutti di hospital pantai, kalau tengok gambar ni, nampak macam si barua yahudi ni macam dah nak mampos dah, puak-puak pakatan haram kata di kena belasah dengan polis, tapi tu semua membohong je, yang kena ialah bodygurd dia, itu pun bukan pasal polis belasah, tapi masa kelamkabut nak selamatkan anwar bodygurd dia jatuh dan berdarah kat mulut. anwar tumpang sekali naik ambulan konon dia kata dia nak hantarkan bodygurd dia ke hospital, tengok-tengok dia sempat jugak berlakon kat hospital.

Korang tengok video ni pulak, reuters news dah kantoikan anwar, dalam video tu, pemberita reuters sempat lagi interview anwar, dalam keadaan tu, si barua yahudi ni sempat lagi tibai datuk najib... so sekarang ni siapa yang betul dan siapa yang salah, anwar adalah seorang raja drama...

VIDEO: Pak Cik Ni Lebih Mulia Dari Anwar, Nik Ajis Dan Hadi Awang...

Posted: 10 Jul 2011 05:00 PM PDT

Serius beb... korang kena tengok video ni, meremang bulu roma aku bila aku dengar apa yang pak cik ni cakap, sungguh pun dia OKU tapi dia lebih mulia dari hamlau malaun todi 3 ekor tu. tapi aku yakin, pasti nanti ada yang bagi komen kata pak cik ni tak betul, tapi pergi lah mampos, pada aku pak cik ni lebih mula dari anwar, nik ajis dan hadi awang.

The Unspinners

Posted: 10 Jul 2011 11:50 PM PDT

APANAMA

Posted: 10 Jul 2011 11:45 PM PDT

APANAMA


As BERSIH as Nik Aziz & PKR ?

Posted: 10 Jul 2011 04:00 PM PDT



Nik Aziz just got home (Saturday) after a visit to Mecca. On his return he had some very noble advice and message to the moronic PAS faithfuls who still think that supporting the deviant Islamic party would land them in heaven.











KUALA LUMPUR, 10 Julai — Meneruskan sokongan kepada tuntutan Bersih 2.0, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini berkata sejak menyertai pilihan raya lebih empat dekad lalu, beliau tidak pernah merasai satu persekitaran pilihan raya yang benar-benar bersih di negara ini.
Sehubungan itu Menteri Besar Kelantan turut mempersoalkan tindakan polis menyekat kebebasan demokrasi dengan menghalang Gabungan Pilihan Raya Adil dan Bersih (Bersih 2.0) daripada mengadakan perhimpunan secara aman di ibu negara semalam menuntut satu sistem pilihan raya yang adil dan bersih.
"Kenapa polis nak sekat? Yang datang semalam adalah orang yang meminta pilihan raya yang bersih," kata Mursyidul Am PAS selepas menziarahi keluarga Allaharham Baharuddin Ahmad yang meninggal dunia selepas menyertai perhimpunan Bersih 2.0 petang semalam.
"Saya nak ceritakan di sini, semenjak saya sertai pilihan raya dari tahun 1967 sehingga sekarang, saya tak pernah rasakan pilihan raya di Malaysia merupakan benar-benar pilihan raya.
"Kerana ada yang berasuah, ada ugutan. Macam kerja budak-budak," kata Nik Aziz, yang turut memberi sumbangan kepada keluarga mangsa. - Malaysian Insider



ACCUSE OTHERS WHILE DOING IT , THATS PKR STYLE ? Datuk Zaid Ibrahim would be able to give a clearer picture.






Obviously Chegubard enjoys greater grassroot support and was a frontrunner for the PKR Youth chief's post, WHAT happened then? Click on the picture below.





Click on the picture for Deputy President (contender) Zaid Ibrahim's exit story.


Look who is talking about being clean and transparent now ... Nik Aziz ? Anwar Ibrahim ? 




p/s DAP's Bersih expose is on the way ... its a little sandy though.





Site Meter

Unite, Speak UP and use the NEW MEDIA!

Posted: 09 Jul 2011 11:40 PM PDT


The silent majority of Malaysians who cherish the nation's peace and stability should no longer remain silent.

The silent majority, who overwhelmingly outnumber those who take to the streets to tarnish the country's image, must stand up and be counted.


It's time for the silent majority of Malaysians, particularly the younger generation who support the Government's initiatives towards a better Malaysia to rise and air their views.

Speak UP, use the NEW MEDIA! - those were basically Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak's message to Malaysians who oppose the small group of Opposition-backed street demonstrators who marred the streets of Kuala Lumpur on Saturday.

Speaking after addressing about 6,000 Umno and NGO representatives at PWTC earlier today, Najib sent a clear signal that the ruling government would no longer remain silent to the antics of trouble-makers in the country.

Earlier in his speech Najib said the only way to defeat the trouble makers and their politics of hatred, deceit and lies was through unity.



The Malays must unite with all the other races in our country who also reject such dirty politics and teach these trouble-makers a lesson.



(Najib also had the 6,000-odd audience in stitches when he touched on the Antics of Anwar Ibrahim, a drama that has spanned over the reins of four Prime Minister)

That guy is the trouble maker, Najib said without even mentioning Anwar's name. When that person was 'inside' this country was trouble free.


p/s Don't let Anwar Ibrahim and his goons get away with lies like this BIG one below.

Malaysiakini Drops the Magical Number – 50,000
In Malaysiakini, Kuek Ser Kuang Keng wrote this:
Bersih 2.0 has hailed its rally as a victory for the movement and the people of Malaysia, claiming that up to 50,000 people had participated, supporting its cause for clean and fair elections.
The two relevant points: (a) Bersih is a success – why would Ambiga say otherwise? and, (b) turnout was 50,000.
The first is a matter of opinion, so Kuek Ser could get away with writing and attributing anything. But the second, 50,000? That is a matter of objective fact. So why should the reporter and his 'independent' newspaper take Bersih's word for it? And where did they get that number? Did Kuek Ser verify? Does he know how to count? Did he count? How?







Site Meter