Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Ahad, 27 Februari 2011 at 1:25 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


House PK

Posted: 27 Feb 2011 01:25 PM PST

Apa Yang Tersirat

Posted: 27 Feb 2011 01:23 PM PST

Apa Yang Tersirat


Kali ini: Nik Aziz tidak minta dilahirkan sebagai melayu

Posted: 27 Feb 2011 08:25 AM PST

Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata beliau tidak minta untuk dilahirkan sebagai seorang berbangsa Melayu.

Beliau juga berkata adalah secara kebetulan beliau lahir di negara ini.

"Kalau saya (lahir) dari kalangan masyarakat Orang Asli sekalipun tidak apa, asalkan saya Islam dan beriman dengan Allah SWT," katanya.

Nik Aziz mengulas kenyataan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang meminta beliau bersyukur dilahirkan sebagai bangsa Melayu yang tentunya beragama Islam.

Dr Mahathir berkata Melayu adalah bangsa yang unik di dunia kerana mengikut Perlembagaan, bangsa Melayu mesti bertutur dalam bahasa Melayu, mengamalkan adab Melayu dan beragama Islam.

Nik Aziz berkata semua bangsa adalah sama dan tidak ada keistimewaan kepada satu-satu bangsa sebagaimana juga bangsa Arab sendiri kecuali seseorang itu Islam dan beriman kepada Allah SWT.

"Kalau pada bangsa, tentu bapa saudara Nabi Muhammad SAW iaitu Abu Jahal (masuk syurga) tetapi Allah SWT telah menyatakan awal-awal lagi dia (bapa saudara Nabi) adalah ahli Neraka," katanya.

Mengenai Islam yang diperjuangkannya, Nik Aziz berkata ia adalah Islam sederhana yang diletak di tempat yang tinggi dan menentang tindakan melampau yang bertentangan dengan agama.

Bagaimanapun, beliau mengakui agak sukar untuk mengembalikan Islam sebenar sebagaimana air yang mengalir dari hulu sungai tidak sama dengan air di muara.

"Setelah mengalir jauh, pastinya melalui pelbagai rintangan, sampah sarap dan pelbagai kekotoran, untuk minum (air di muara) kena tapis dulu, kita kena rebus (masak) dulu," jelasnya.- Bernama

Yuhaizad-calon PAS Merlimau: Belum apa-apa lagi sudah menipu

Posted: 26 Feb 2011 10:14 PM PST

Sebaik sahaja diumumkan sebagai calon oleh Presiden Pas Hadi Awang, semasa diberi peluang memperkenalkan dirinya-salah satu pencapaiannya adalah Pernah menjadi ahli Gerakan Belia 4B Jasin.

Berasaskan dakwaan itu- Penasihat gerakan itu Datuk Hassan Rahman menafikan bahawa calon Pas itu pernah menjadi ahli Gerakan belia itu.

Telah kelihatan bahawa calon PAS itu-belum pun apa-apa telah berani berbohong, apatah lagi- kalau dipilih nanti-pembohongannya akan semakin berleluasa.

Entah- apa? tujuan pembohongan Yuhaizad tersebut, mungkin untuk menarik simpati Gerakan Belia itu?.

Selain itu, calon Pas itu, ada seorang individu yang tidak mempunyai matalamat hidup, selain masih tergantung kepada isteri seorang guru dan masih lagi menumpang pada rumah kerajaan yang disediakan kepada isterinya.

Individu ini tidak akan mendapat tempat bagi pengundi Merlimau, undi yang akan diperolehinya adalah undi para pengundi yang memang tidak sealiran dengan kerajaan.

Yuhaizad menentang Roslan Ahmad daripada BN bagi PRK Merlimau dimana hari pengundian ditetapkan pada 6 Mac depan.

Calon Pas Merlimau menumpang pada isteri

Posted: 26 Feb 2011 06:05 PM PST

Calon PAS Yuhaizad Abdullah (38) yang masih menumpang pada isteri dan masih menumpang pada rumah kerajaan adalah calon terbaik bagi PAS.

Seseorang yang belum mampu berdikari dan masih mendapat belas ikhsan kerajaan adalah calon terbaik PAS.

Ini lah individu yang dikatakan mampu memimpin penduduk Merlimau.

PRK Merlimau terpaksa diadakan disebabkan kematian penyandangnya pada 20 Januari lalu- Mohd Hidhir Abu Hassan.

Pada PRU-12 lalu Mohd Hidhir daripada BN menang dengan kelebihan undi 2,154.

DUN Merlimau mempunyai undi berdaftar seramai 10,679-yang terdiri daripada 6,935 kaum melayu, 2,218 kaum cina, 1,510 kaum india dan lain-lain 16.

Pas bergantung harap pada pengundi cina yang merupakan 20 peratus daripada keseluruhan jumlah undi.

DUN Merlimau termasuk dalam kawasan Parlimen Jasin dan semua 5 DUN termasuk Merlimau adalah kerusi BN.

Melaka mempunyai 28 DUN-23 DUN adalah BN dan 5 DUN dikuasai DAP.

Untuk rekod-sejak merdeka- kawasan-kawasan UMNO belum pernah ada yang jatuh ditangan parti lain-termasuk PAS.

JEBAT BERKOKOK

Posted: 27 Feb 2011 01:23 PM PST

JEBAT BERKOKOK


Merlimau: Apa sudah jadi dengan BN??????

Posted: 27 Feb 2011 09:14 AM PST


Pada aku sampai ke Merlimau pada 20hb tempoh hari..semuanya nampak tenang dan cukup semangat di Merlimau. Bendera BN sudah awal-awal dinaikkan..tampak semuanya akan cukup mudah buat BN di Merlimau.

Keadaan jadi sebaliknya pada dan selepas 23hb Februari..hari pengumuman calon oleh Timbalan Presiden UMNO Malaysia.

Kusut dan sekusut-kusutnya di Merlimau..Hilang sudah tenaga kerja di Merlimau..Hilang sudah semangat di Merlimau...Bendera berkibar layu..Kalau ada pun cuma sokongan orang-orang tua yang jiwa dan raga untuk BN dan UMNO.

Dalam senarai nama yang disenarai pendek untuk menjadi calon di Merlimau pastinya ada yang terkecewa. Dan yang lebih memeranjatkan ada yang namanya tidak diistihar menjadi calon ingin melompat parti..Mujurlah tidak ada parti yang sesuai dengan dirinya. Memang menjadi peribadi orang Merlimau tidak akan meninggalkan BN hanya untuk menyertai PAS.

Khabarnya Ketua Wanita Bahagian membuat ranjau dan duri di Merlimau..Ada sabotaj dari dalam aku diberi tahu. Aduhai UMNO..episod permainan memecah dari dalam berulang semula.

Aku baru saja pulang dari minum bersama teman yang mengundi di Merlimau..Rungut kawan aku pada aku..'KALAU INILAH CALON YANG BN KETENGAHKAN, AKU TAKKAN BALIK MENGUNDI'. Cuma yang agak melegakan bila dia kata..'AKU TAKKAN KHIANATI UMNO..JALAN SEBAIKNYA TAK PAYAH MENGUNDI'..

Kalau beginilah keadaannya di Merlimau..Jangan katakan menang dengan majoriti yang lebih besar..MENANG PUN BELUM TENTU.

Aku sudah naik lupa nama calon BN di Merlimau...Rakyat Merlimau lebih kenal siapa calon BN..Aduhai UMNO..

p/s: Tok Ali kena tidur baring di Merlimau..Hanya Tok Ali yang akan kembali memberi semangat kepada penduduk Merlimau..Rasanya Tok Ali takkan lupa dengan Pilihanraya Kecil Kuala Terengganu..Siapa calon di Kuala Terengganu..Wan Parit????? Siapa nama calon di Merlimau...lupa lupa..

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 27 Feb 2011 01:17 PM PST

Kedah Ke KL - MctHeory


KASI PANAS!! PRK KERDAU!! BUAH MULA MB PAHANG UNTUK PAKATAN REJECT!!

Posted: 27 Feb 2011 05:24 AM PST



Mctheory:
Bahang Panas semakin terasa!!

waadat

Posted: 27 Feb 2011 01:15 PM PST

waadat


Live Merlimau: PAS fitnah calon BN

Posted: 27 Feb 2011 06:51 AM PST

Foto Yuhaizad tanpa kopiah yang Demang janji untuk disiarkan. Kenapa perlu tanggalkan kopiah? 


'Cikgu' Yuhaizad?

Tersedak Demang apabila diberitahu oleh seorang pengundi di Chenderah, Merlimau bahawa calon PAS iaitu Yuhaizad adalah seorang guru. Dengan kata lain Yuhaizad dan isterinya  adalah pasangan guru.

"Mana akak dapat maklumat ni?" Tanya Demang.

Wanita itu memberitahu bahawa beberapa orang muslimah PAS melawat dari rumah ke rumah memberitahu para pengundi bahawa calon PAS tersebut adalah seorang guru.

Menurut suri rumah itu lagi perayu undi PAS itu memberitahu bahawa Roslan Ahmad menetap di Kuala Lumpur dan jarang-jarang pulang ke Merlimau.

Terdiam sejenak Demang kerana tidak menyangka sampai begitu sekali PAS mencari sokongan. Mereka sanggup menipu demi undi.

Lihat biodata lengkap calon BN ini:
Biodata Calon
Nama penuh : Roslan bin Datuk Hj Ahmad
Alamat : 127-16, Ayer Merbau, Jalan Batu Gajah, Merlimau 77300 Melaka
Umur : 44 tahun
Tarikh Lahir : 9 Januari 1967
Taraf perkahwinan : Berkahwin
Nama isteri : Zalifah binti Hj. Omar
Bil. anak : 4 orang ( 3 lelaki dan 1 perempuan )

Pendidikan
Diploma
Institusi : Institute Technology Tun Abdul Razak ( ITTAR )
Swansea Inst.
Higher Education ( S.I.H.E ) Wales, United Kingdom
Bidang Pembelajaran : Diploma Pengajian Perniagaan ( Business Management) DBM
Tahun : 1994-1996

Latar belakang Pekerjaan ( Terkini )
PERBADANAN MELAKA HOLDINGS BHS ( PMH )
Anak syarikat Milik Penuh Perbadanan Kemajuan Negeri Melaka ( PKNM )
Jawatan terkini : Pengurus
Bahagian / unit :Bahagian Pembangunan Bisnes & Sosio-Ekonomi
Mula berkhidmat : 07 September 2009


Adakah logik beliau menetap di KL dan berulang alik ke Melaka setiap hari?

Untuk makluman anda, jarak Merlimau ke Melaka hanyalah 25 KM dan mengambil masa kurang daripada 20 minit jika melalui lebuh AMJ.

Jadi, jikapun beliau tetap tinggal di Melaka selepas menjadi YB, beliau tiada masalah langsung untuk berulang alik 18 kali sehari dari Melaka ke Merlimau!



Calon PAS Merlimau buang kopiah

Posted: 26 Feb 2011 11:00 PM PST


Di celah-celah poster dan kain rentang BN di Merlimau, sekilas Demang terpandang sebidang 'bunting' dengan foto seorang lelaki sedang melambai. Sebaik mendekati (sambil memandu) barulah Demang perasan yang lelaki itu adalah Yuhaizad, si 'calon tanpa restu bonda'.

(Poster akan diupload kemudian: tak sempat)

Yang membuatkan Demang tak perasan tadi ialah kerana tidak terlihat sebarang objek di kepalanya. Maklumlah, selalunya memakai kopiah.

Memanglah tak berddosa jika tidak memakai kopiah. Menangggalkan kopiah pun tidaklah haram. Namun kenapa nak ditanggalkan jika dah biasa memakainya? Islamifobia ke? Takut cina tak undi ke?

Sementara Demang menaip ini seorang teman memberitahu bahawa beliau terjumpa seorang lelaki yang pernah bekerrja di bawah Yuhaizad dalam syarikat Borneo Security suatu ketika dulu.

"Apa masalahnya?" Tanya Demang. "Takkanlah kerja dengan security pun salah?"

"Memanglah tak salah. Masalahnya, dia dah gelapkan duit gaji pekerja bawahannya." Kata teman tersebut.

Demang bukan nak menuduh tetapi maklumat tersebut perlulah disiasat sebelum PRK selesai. Demang tidak mahu pengundi memilih orang yang salah.

Jika beliau tidak bersalah, baguslah.  Demang pun boleh tolong bersihkan namanya setelah siasatan dibuat nanti.




Merlimau disinggahi biduk

Posted: 26 Feb 2011 05:28 PM PST

Tasik Merlimau kini  sedang dilalui biduk besar. Bahkan, jong barangkali kalaupun bukan bahtera.

Kehadiran biduk bukan sentiasa membawa kebaikan, sekurang-kurangnya kepada segelintir makhluk. Salah satu sepesis yang  terancam dengan kehadiran biduk ialah kiambang, sejenis tumbuhan air.

Di Merlimau (dan juga Kerdau), kedatangan biduk samada atas undangan atau sekadar terjahan sedikit sebanyak mengocak ketenangan penghuni setempat. Kalaupun diberi izin (tanpa permohonan), kedatangan yang mendadak bukan sahaja mengguris dan mencalar perpaduan bahkan mencarik dan meleraikan hubungan.

Itulah yang dimaksudkan Mohd Ali Rostam sebentar semalam ketika program bersama Tekun yang dihadiri lebih 2000 penduduk tempatan di dewan Hj Ahmad Ithnin. (TEKUN tu apa? Tak tahu? Kesiann…).

Selepas PRK berakhir, para pemimpin luar termasuk UMNO, PAS, PKR, dan DAP akan pulang ke tempat masing-masing. Mereka peduli apa dengan luka dan parut yang tertinggal?

Tetapi Ali Rostam kekal di sini. Beliau akan bertemu lagi dengan penduduk setempat. Jika tidak Ali Rostam ke Merlimau, orang Merlimau akan ke Melaka menemui beliau.

Seperti yang lepas-lepas, sebarang masalah akan dikemukakan kepada Ali Rostam untuk dibantuselesaikan. Ali Rostam seperti masa lalu akan berusaha menyelesaikan semua masalah yang diadu. Jika pengadu ialah orang yang menyokong beliau, sudah tentu akan dibantu. Jika tidak percaya, tanyalah orang Bukit Baru (kampung Demang).

Ali Rostam juga akan membantu rakyat yang tidak menyokong beliau dengan harapan orang itu akan berbalik menyokong beliau nanti. Jika tidak percaya, tanyalah orang Bukit Pulau, di sebelah kampung Demang.

Malah, selalu juga bantuan dan pertolongan Ali Rostam kepada orang Bukit Pulau lebih banyak berbanding Bukit Baru sehingga timbul protes dan dan tidak puas hati.
Apapun, biduk lalu kiambang bertaut, asalkan kiambang insaf asal kejadian mereka. Jika tidak, selepas biduk berlalu pergi, kiambang terus punah, hancur berkecai. Batang terputus-putus, daun terlerai, dan akar tercabut lintang pukang.

Bagi Demang, ketika biduk lalu, kita perlu lebih bersatu. Biarpun terkuak ke kanan dan ke kiri, pautan jangan lerai. Walau nampak renggang, jati diri jangan hilang.

Tidak segankah orang Merlimau untuk mengadu hal lagi dengan Ali Rostam sekiranya menyokong PAS yang sudah lari daripada perjuangan asal sebagai pengimbang kepada UMNO di peringkat nasional?

Orang Merlimau perlu faham, bahawa PAS hanya diperlukan untuk mengimbangi kuasa UMNO di peringkat nasional. Namun dalam keadaan sekarang, jika kita tersilap membuat pilihan, 21% orang cina di Merlimau dilihat bersatu bagi menafikan hak kaum majority.

Demang akan siarkan nanti bagaimana kaum minority booleh mengatasi kaum majority apabila kaum majority berpecah dua.

Justeru jangan merasa kasihan kepada PAS buat masa ini kerana kita WAJIB menghentikan agenda besar  DAP (PAP) menawan Malaysia.

Mengerti kalian?

THE FLYING KICK

Posted: 27 Feb 2011 01:04 PM PST

PEJUANG BANGSA

Posted: 27 Feb 2011 11:21 AM PST

PEJUANG BANGSA


PAS meroyan tak dapat kempen politik di masjid DUN Kerdau !

Posted: 26 Feb 2011 09:03 PM PST


PAS meroyan hari ini dalam Harakah bahawa depa tak dapat gunakan pentas masjid untuk berkempen di PRK Kerdau ini .Ini berikutan JAIP akan mengambil alih semua pentadbiran masjid untuk sementara dan dipantai oleh Pegawai Agama Islam Daerah .,

PB menyokong arahan dikeluarkan JAIP ini kerana sudah diketahui umum bahawa setiap PRK , PAS akan cuba menggunakan masjid sebagai pentas politik mereka sehinggakan menimbulkan perpecahan perpaduan dikalangan umat Islam .Arahan JAIP ini adalah untuk  mencegah perbuatan oleh pihak tidak bertanggunjawab memperlatkan masjid sebagai tempat menabur fitnah dan membenci sesama Islam .

Baru-baru ini semasa di PRK Tenang,  Sultan Johor sendiri murka dengan perbuatan sembahyang dua imam di sebuah masjid. 

Sultan Ibrahim bertitah perkara seperti itu harus dihentikan agar tidak timbul fitnah umat Islam di Johor telah berpecah-belah dan tidak bersatu-padu.

"Semua jemaah dalam masjid hendaklah hormati imam yang dilantik oleh saya. Tidak ada perbezaan bangsa, kedudukan atau fahaman politik dalam masjid."Kedudukan atau fahaman politik tidak harus ada dalam masjid kerana kita menyembah tuhan yang sama iaitu Allah yang Maha Esa,"



Jadi , PB melihat tidak salah JAIP mengeluarkan arahan demikian kepada semua masjid di DUN Kerdau bagi menjaga kesucian rumah ibadat ini . Adakah kita mahu puak2 PAS  memperlakukan seperti ini ?

Adakah benar Najib menghina Ikhwanul Muslimin & Dr Yusof Al Qaradhawi ?

Posted: 26 Feb 2011 07:06 PM PST

 Heboh semalam PAS , Anwar Al Juburi dan blogger pencacai mereka marah dan tuntut pemohonan maaf kerana   dakwa Najib menghina Ikhwanul Muslimin & Dr Yusuf Al Qaradhawi berdasarkan kepada artikel oleh National Review Online oleh Seth Mandel .

Tajuk artikel tersebut ialah "Malaysian PM: Muslim Brotherhood Must Renounce or Be Left Out".

PAS  mendakwa Najib Razak berkata parti politik Ikhwanul Muslimin (Muslim Brotherhood) terlibat dengan keganasan dan sifat ekstremis. Rujuk perenggan di dalam artikel tersebut:-
But a crack in that unity appeared today when Malaysian prime minister Najib Razak said that the Muslim Brotherhood "shouldn't be part of the process as long as they don't reject violence and extremism."

PB agak hairan kerana sejak bila PAS terlampau percaya laporan-laporan media di luar negara ini . Kalau laporan buruk tentang Malaysia dan Najib , mereka akan perbesarkan isu ini. Tetapi kalau Utusan Malaysia mendedahkan  laporan oleh media di tentang perilaku sebenar  Anwar Ibrahim di sana  , tidak pulak PAS meroyan seperti ini . 

PB memetik artikel dari blogger MIM yang mempersoalan kesahihan artikel yang memburukkan Najib ini ketika lawatan beliau ke Istanbul .

 
1. Tuduhan Anwar Ibrahim dan balaci-balaci beliau merujuk kepada satu artikel yang dikatakan mengambil petikan temuramah Perdana Menteri di Istanbul, Turki. MiM cuba mencari sumber rujukan tersebut tetapi tidak dapat.

Yang ditemui ialah temuramah beliau dengan agensi berita AFP. Mungkin ada di antara pembaca yang tahu sumber asalnya dan memaklumkan kepada penulis.



Satu lagi perenggan di dalam artikel Seth Mandel yang menjadi kontroversi adalah seperti di bawah :-

Najib said he has "some concerns, deep concerns" about Yusuf al-Qaradawi, the Muslim Brotherhood's spiritual leader. Those concerns center on Qaradawi's support and justification for terrorism, which carries a great deal of weight given Qaradawi's credibility as an Islamic scholar.

It is exactly that type of Muslim leader that has led the Middle East astray, according to Najib. "We have lost a lot of ground to the extremists in the Middle East."

Kita tentu berasa pelik apabila nama Sheikh Yusuf Al-Qaradawi tiba-tiba muncul di dalam temuramah yang didakwa oleh penulis Seth Mandel tanpa sebarang soalan yang berkaitan dengan Al-Qaradawi. Kecuali jika ada soalannya tetapi tidak dilaporkan di dalam artikel tersebut.

Isu panas yang melibatkan nama Yusuf Al-Qaradawi ketika tarikh temuramah Najib Razak ialah tindakan Sheikh Yusuf Al-Qaradawi mengeluarkan fatwa menghalalkan serta menggalakkan Muammar Gaddafi dibunuh!

"Whoever in the Libyan Army is able to shoot a bullet at Mr. Gaddafi should do so," he told the Qatar-based news channel al-Jazeera.

Jika benar seperti yang MiM katakan, DS Najib Razak selaku Perdana Menteri Malaysia yang mengamalkan moderation ( kesederhanaan) berhak berkata seperti yang dilaporkan.

1. Apakah kita mahu menyokong undang-undang diletakkan di atas senapang dan peluru tanpa?

2. Apakah kita rela pembunuhan ahli politik berlaku dan mungkin menjadi tauladan yang ngeri di negara ini?

Memang benar Muammar Gaddafi adalah seorang pemimpin yang zalim di Libya tetapi DS Najib Razak sendiri tidak pernah menyetujui modus operandi Muammar Gaddafi. Rujuk di bawah :-


ISTANBUL: Libyan leader Muammar al-Gaddafi should not use violence against protestors who have been on the streets for days in a bloody uprising against the regime, Malaysian Prime Minister Najib Razak said Wednesday.

"We believe that he should not use violence," Najib told AFP in Istanbul.



Anwar & PAS nampaknya sengaja menggunakan artikel haprak  penulis luar negara ini yang jelas boleh dipertikaikan kesahihannya. Tiada bukti video temubual mahupun laporan2 dari media -media antarabangsa yang lain .

Jadi ahli dalam parti PAS, baru dianggap sah sebagai orang Islam ??

Posted: 26 Feb 2011 05:00 PM PST



Tun Dr Mahathir Mohamad semalam membidas lagi Wali Selipar  Nik Aziz yang suka guna isu agama untuk kafirkan orang lain di Perhimpunan Perkasa Perak yang dihadiri 5000 orang .  Apakah salah berjuang untuk bangsa sendiri  pun dikatakan oleh mereka  adalah kafir ?


Nik Abdul Aziz pula menjadikan isu agama untuk mengkafirkan orang lain dengan membuat andaian orang yang berjuang untuk bangsa adalah orang kafir.

"Saya tidak tahu Nik Aziz dapat dari mana-mana hadis atau Al-Quran yang mengatakan sedemikian," katanya berucap pada Perhimpunan Melayu anjuran Perkasa Perak klik sini.

Nik Aziz selalu menyatakan  mereka yang menjadi pejuang ke arah  nasionalis dianggap telah menolak agama.
Hari ini wali selipar ini kena lagi tembak dari Tun M dalam perhimpunan Melayu Perak anjuran Perkasa.

Menariknya , Tun M juga secara sinis perli kepada Nik Aziz bahawa pada pandangannya selagi orang Islam itu tidak jadi ahli PAs , maka tidak dianggap sah sebagau orang Islam ...


"Bagi Nik Aziz kalau hendak menjadi Islam bukan saja mengucap dua kali syahadah tetapi menjadi tiga kalimah termasuk menjadi ahli dalam parti PAS, baru dianggap sah sebagai orang Islam," katanya.

DIMENSI

Posted: 27 Feb 2011 11:09 AM PST

DIMENSI


Protocols of Zion: Part 1 & 2

Posted: 27 Feb 2011 07:45 AM PST



Bantu DAP tak kafir..Bantu UMNO kafir

Posted: 26 Feb 2011 04:30 PM PST

Tok Garu: Ambo tok kigho, Mu nak masuk PAIH mu keno ngucap 1000 kali, ambo tok kelik mano sungguh!
Mamat: ass..asss...aaaa....as..aa..asss

Anwar, Nik Aziz pengkhianat bangsa Melayu: Dr. M

26/02/2011 9:39pm

KAMPUNG GAJAH 26 Feb. - Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mengulangi kecaman terhadap penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang disifatkan sebagai pengkhianat bangsa Melayu kerana sanggup memecahbelah perpaduan ummah hanya semata-mata untuk kepentingan politik.

Beliau berkata, Anwar sanggup memecah belahkan orang Melayu untuk meraih sokongan semata-mata membolehkan beliau ke Putrajaya untuk menjadi Perdana Menteri, Nik Abdul Aziz pula menjadikan isu agama untuk mengkafirkan orang lain dengan membuat andaian orang yang berjuang untuk bangsa adalah orang kafir.

Tok Garu: ahh mu neyh..toksoh royak paso hukum ngan ambo laa..ambo terimer mu seadanye. kito keh sedarooo sedarah sedaging hak hak hak

"Saya tidak tahu Nik Aziz dapat dari mana-mana hadis atau Al-Quran yang mengatakan sedemikian," katanya berucap pada Perhimpunan Melayu anjuran Perkasa Perak di sini.

Bekas Perdana Menteri itu berkata, mengikut kenyataan Menteri Besar Kelantan itu, mereka yang menjadi nasionalis dianggap telah menolak agama.

"Bagi Nik Aziz kalau hendak menjadi Islam bukan saja mengucap dua kali syahadah tetapi menjadi tiga kalimah termasuk menjadi ahli dalam parti Pas, baru dianggap sah sebagai orang Islam," katanya. - Bernama

Memang betul cakap Tun. PAS pun dengan sendirinya telah mengkafirkan keseluruhan penganut2nya apabila membantu bangsa komunis DAP nak menakluki Putrajaya dengan berpandukan kitab tajul muluk wally slipor kehkehkeh

Rajahmas

Posted: 27 Feb 2011 11:03 AM PST

Rajahmas


Inilah gambar PAS perosak anak-anak melayu...

Posted: 27 Feb 2011 05:55 AM PST


Inilah rupa PAS yang mengeksploitasikan kanak-kanak demi kepentingan mereka. Bukankah SPR mempunyai peraturan tidak membenarkan penglibatan kanak-kanak bawah umur untuk kerja-kerja seperti ini?

Sukakah kita melihat anak kecil seperti ini menggalas bendera DAP, sedangkan DAP tidak pernah sedikitpun membiarkan anak-anak kecil mereka terlibat dalam politik. Inilah kebodohan yang paling nyata puak PAS... DAP tidak perlu meraih sokongan melayu, kerana PAS akan berbuat apa sahaja untuk menyanjungi mereka biarpun yang bertanding adalah PAS.

Terlalu kerap kita melihat penyokong-penyokong PAS mengibarkan bendera DAP setiap kali pilihanraya kecil diadakan. PAS memalukan orang melayu. PAS meletakkan martabat orang melayu di tahap yang rendah semata-mata untuk memancing undi orang Cina. Begini caranya jika PAS memerintah, kita akan menjadi hamba kepada kepimpinan DAP....

anakbukitgantang says

Posted: 27 Feb 2011 03:36 AM PST

anakbukitgantang says


Hari terakhir bayar saman....

Posted: 26 Feb 2011 08:24 PM PST

Pejabat post dibuka untuk memudahkan rakyat Malaysia yg suka buat kerja last minute termasuk last minute membayar saman

Untuk yang maseh terlalu sibuk -silakan masuk ke laman web PDRM dan semak saman anda menggunakan nombor kad pengenalan maseng -maseng

http://www.rmp.gov.my/

bumiyang

Posted: 27 Feb 2011 03:23 AM PST

bumiyang


Demo Hindraf Bertujuan Untuk Menyelamatkan "Lelaki Y" ???

Posted: 27 Feb 2011 12:03 AM PST

tunku

Posted: 27 Feb 2011 03:03 AM PST

tunku


Participants of illegal gathering face prosecution: IGP

Posted: 26 Feb 2011 08:22 AM PST

KLANG: Police have warned that legal action will be taken against anyone attending an unlawful gathering sponsored by Hindraf that is expected to be held at the Kuala Lumpur City Centre (KLCC) Sunday.
Inspector-General of Police Tan Sri Ismail Omar said Saturday that no permit had been issued for the gathering, and anyone attending it would be breaking the law.
Police had rejected an application to hold the gathering on the grounds that it would jeopardise public order.
However, the organisers who are connected to Hindraf, the banned Hindu Rights Action Force, were expected to go ahead with the gathering.
Ismail said such a gathering would adversely affect security and disrupt public order, especially if it were held at a place like the KLCC, where many people converged during weekends.
"To those involved in organising the gathering, I give the reminder not to hold it. It will not only be against the law, but will inconvenience people and traders and cause traffic congestion," he told reporters after a ground-breaking ceremony for a surau here.
Earlier, in his speech, Ismail said incitement and extremist demands could cause rifts among communities and arouse hatred for one another.
He said there should be early education on the need for tolerance and mutual respect in building a nation.
Meanwhile, in Temerloh, Home Minister Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein said he had directed Ismail to personally monitor the situation and take firm action if Hindraf created trouble.
"He will be responsible for ensuring that the illegal organisation does not jeopardise the (security) situation," he told reporters after nominations for the March 6 Kerdau by-election.
Hishammuddin said he believed the organisers were trying to create an atmosphere that was being witnessed in the Middle East, but Malaysia was a different situation altogether, and they were not getting the response they wanted.
"We know their intentions, we know that certain quarters are trying to bring about sentiments of the kind we see in the Middle East.
"But the situation here is different and it is not heading in that direction," he said. - Bernama

tunku : show no mercy to the illegal gathering. malaysia is not like some countries where there is no platform for anyone to voice their demand.here we have political parties, ngo and above all we have election every five years. do not create trouble and chaos in the country just because of personal gain.i am sure that hindraf is not acting by its own in this illegal gathering.pakatan rakyat has its hand in it.we hope the police will take stern action on those who stage illegal gatherings.the people are fed up with this.it is bad for the businesses and also for all.

Taipingmali (tm)

Posted: 27 Feb 2011 01:33 AM PST

Taipingmali (tm)


Isakan semua Hindraf

Posted: 26 Feb 2011 10:18 PM PST

Ucapan Perasmian oleh Naib Presiden Umno

Posted: 26 Feb 2011 08:37 PM PST

Lagi Pas masuk Umno di Perak.

Posted: 26 Feb 2011 07:55 PM PST

Perasmian Persidangan Umno Cawangan Perak Serentak Di Stadium Indera Mulia Ipoh

Posted: 26 Feb 2011 07:34 PM PST

Nasib Adun Titi Serong dan Adun Temenggor bakal diketahui pada penghujung Mac atau awal April ini - Speaker DUN

Posted: 26 Feb 2011 03:02 PM PST

Perak Today-Ucapan Tun Dr Mahathir Perkasa di Pasir Salak

Posted: 26 Feb 2011 12:15 PM PST

PAS MENYIBUK PASAI APA.

Posted: 26 Feb 2011 11:17 AM PST

Majlis Perasmian Serentak Persidangan Cawangan Umno Perak 2011

Posted: 26 Feb 2011 08:34 AM PST

154 orang Pakat Keluar Ramai Ramai

Posted: 26 Feb 2011 05:27 AM PST

Less senior leaders present at Merlimau nomination

Posted: 26 Feb 2011 05:03 AM PST

PAPA GOMO

Posted: 27 Feb 2011 01:24 AM PST

PAPA GOMO


PRK KERDAU - Puak PAS Terkedu Bila Tok Jib Ulas Isu Felda

Posted: 26 Feb 2011 09:21 PM PST


Puak PAS???
Hanya Mengintai dari Jauh..huhuhu









Keperihatinan Perdana Menteri Kita


Ramai dan sungguh mengkagumkan seluruh rakyat Malaysia akan sambutan masyarakat Felda hari ini yang membuktikan kepada Dato Seri Najib bahawa masyarakat Felda bersama Barisan Nasional sejak dulu sehingga kini.

Program PM bersama peneroka Felda di Jengka 23 pagi tadi memang hangat dan menghimpunkan sekitar 10 ribu peneroka yang berada di dalam kasawan Dun Kerdau.

Dalam program pagi tadi Dato Seri Najib hadir di temani Isteri beliau Datin Seri Rosmah Mansur dan di iringi Menteri Besar Pahang Dato Seri Adnan Yaakob serta Timbalan Menteri Jabatan Perdana Menetri Dato Ahmad Maslan.


Psssttt...Terkedu puak PAS yang mengintai program ni tadi....ha ha ha

Lagi Gambar Gambar Menarik Klik PAPA GOMO WORLD FOTOPAGES


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Live PRK Kerdau - Felda Jengka Gamat Pagi Ini Ekoran.....

Posted: 26 Feb 2011 06:42 PM PST



Felda Jengka Pahang


Kehadiran 10 ribu peneroka Felda di Felda Jengka 22 hari ini memberikan keyakinan buat Barisan Nasional untuk menang pada PRK Dun Kerdau kali ini.



Dato Seri Najib dalam ucapannya melahirkan rasa bangga dan mengucapkan terima kasih kepada rakyat yang hadir pada hari ini yang membuktikan bahawa peneroka Felda menyokong Barisan Nasional dan tidak termakan dengan dakyah fitnah Pembangkang.


Gomo yang sampai pagi tadi agak terkejut dengan sambutan luar biasa peneroka Felda dalam dun Kerdau ini yang menunjukkan sokongan penuh kepada kepimpinan Dato Seri Najib.



Laporan Lanjut akan menyusul berserta Gambar Gambar menarik!!!



Psssttt... PaSHIT.... Bingai dan Bodoh! Tak maju langsung minda puak pas ni!

Demo Hindraf - Pukul Sampai Mati Semua KELING HINDRAF Hari Ini

Posted: 26 Feb 2011 02:32 PM PST




Pagi ni Jam 9 di KLCC. Hari Ahad yang mana merupakan hari minggu dan pastinya ramai rakyat Malaysia dan para pelancong yang akan ke KLCC beriadah dan bersantai bersama keluarga.

KELING HINDRAF nak berdemo di sana dengan cara yang Ganas dan tampa Premit Polis.

Gua taknak cakap banyak tapi Gua nak Lihat Hari ni jika ada KELING HINDRAF yang berdemo maka Gua nak lihat Ada KELING HINDRAF yang MATI TERBUNUH. Gua nak lihat ada KELING HINDRAF yang Patah Kaki dan Tangan. Gua nak lihat ada KELING HINDRAF yang Di Tangkap Dan Di Sebat. Gua nak lihat ada KELING HINDRAF yang di Pijak sampai Mampos

Gua tak kira beb....Kalau Hari Ni pihak POLIS dan KDN masih lagi Nak Lembik lembik dan ambil sikap sambil lewa pada Hindraf maka Biar Kami je yang ambil alih tugas MENGHAPUSKAN KELING HINDRAF ini dari Malaysia.

Kasi MATI sama KELING HINDRAF.

PUKUL pakai Kayu Kriket, SEMBELIH sekor sekor, BAKAR hidup hidup


Psssttt....Sampai bila nak biarkan depa ni? PUKIMAK BETUL


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

PAS Kluk Klek - Calon PAS Udah Kalah Lagi Mereng

Posted: 26 Feb 2011 04:00 AM PST




PAS memperjuakan rakyat? Di mana buktinya PAS memperjuangkan Rakyat?

Lihat contoh di Kerdau apabila PAS menggunakan Calon lama yang sudah 2 kali tewas di kerusi Dun Kerdau ini. Dua kali tewas dalam masa 8 tahun dan orang ini lah juga sekali lagi di angkat menjadi calon bagi pihak Pakatan Rakyat. Errr Dah tidak ada calon lain kah?

Ini lah buti yang mencerminkan PAS tidak berminat untuk memperjuangkan rakyat jika benar PAS ingin memperjuangkan rakyat sudah pasti calon nya juga bagi PRK Kerdau ini di pilih dari kalangan muka baru yang lebih berpontensi untuk melaksanakan tugas dan bukanlah calon RECYLE yang dah 2 kali tewas.

PAS sebenarnya di lihat hanya ingin mengaut hasil dari PRK ini dan buktinya di PRK Merlimau apabila si Nizar Lambai melancarkan Tabung Jihad sempena PRK di kedua dua Dun. Untuk tabung penuh dan kemudiannya di agihkan kepada Proksi proksi. Itu yang kita nampak Tabung kecil yang di bawa ke hulu ke hilir bagaimana pula Tabung Koporat yang PAS minta dari syarikat berkepentingan dengannya?

Jelas lah PAS sudah semakin tidak Relevan dan seharusnya rakyat di PRK Kerdau dan juga Merlimau menolak parti PAS yang gagal membela rakyat ini. Kejayaan BN dalam memberi perkhidmatan yang terbaik buat rakyat menjadi sandaran mengapa kita perlu menyokong Kerajaan BN.


Psssttt....... PAS memang Haprak, apa sahaja boleh janji depa dapat tawan Putrajaya,..huhuhu, Dulu kata Putrajaya membazir...lupa kot?



DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Aspirasi Bangsa

Posted: 27 Feb 2011 01:15 AM PST

Aspirasi Bangsa


Anwar, Nik Abdul Aziz Pengkhianat Bangsa: Dr M

Posted: 26 Feb 2011 07:56 AM PST

Sahabat-Gunung

Posted: 27 Feb 2011 01:08 AM PST

Sahabat-Gunung


Cerita seribu satu malam Kerajaan Parti Kelentong Rakyat (PKR)

Posted: 26 Feb 2011 07:45 PM PST

Apa yang dipaparkan ini adalah satu dari seribu cerita janji Kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor.

Benarlah kata orang lebih mudah berjanji dari menunaikan janji dan "cakap tak serupa bikin" lebih tepat untuk paparan keluhan penghuni Pangsapuri Taman Permai Indah, Pandamaran ini.

Mereka mengeluh kerana merasa tertipu dengan janji Pakatan Rakyat untuk mendapat air percuma 20m3 setiap bulan. Mereka rasa dinafikan hak sebagai rakyat Selangor dan mungkin juga dulu adalah pengundi Pakatan Rakyat.

Di ketika hampir ramai rakyat Selangor yang mendapat air peruma RM11.40 sebulan mereka yang terdiri dari 5,000 penghuni pangsapuri ini langsung tidak menikmatinya.

Kalaupun kerajaan negeri Selangor masih boleh "bersilat" dengan alasan penghuni pangsapuri masih terdiri dari pengguna meter pukal namun apa jadi dengan janji pemberian kupon air percuma. Mereka masih ditipu kerana kupon air percumapun masih tidak dapat.

Lihat dan saksi lah sendiri betapa kerajaan negeri Selangor terus menipun rakyat. Kalau penghuni pangsapuri Taman Permai ini boleh ditipu tentu ramai lagi yang telah tertipu.

Rakyat Selangor harus sedar bahawa PKR sudah layak disebut "Parti Kelentong Rakyat" berbanding dengan Barisan Nasional yang mengutamakan rakyat. Kalau kes sekecil inipun tidak boleh selesai jangan diharap untuk mengurus sebuah negeri apatah lagi jika sebuah negara.

Lelaki Melayu Gak Yang Menambat Daphne

Posted: 26 Feb 2011 07:17 PM PST

Ke sana ke mari .... khabarnya ketika masih berstatus isteri ....Daphne Iking ada hubungan dengan lelaki lain yang akhirnya membawa kepada kehancuran rumahtangganya .....

Persoalannya, kalau betullah dia ada hubungan dengan lelaki lain ketika masih berstatus isteri orang, mengapa selepas bercerai ..... bukan lelaki yang dikatakan 'mempunyai hubungan intim dengannya' yang menjadi suami baru, sebaliknya seorang lelaki Melayu bertuah yang berjaya menambat hatinya ....

Inilah istimewanya lelaki Melayu nie .... Namun ada gak seorang lelaki nie tak bangga jadi orang Melayu ..... siapa yer?


Hassanuddin Calon Reject or Recycle ??

Posted: 26 Feb 2011 07:00 PM PST


Ketua Penerangan Pas Pahang, Hassanuddin Salim tak kisah pun dipanggil atau digelar 'Calon Recycle' pasal dier nie sebenarnya 'Calon Reject' ....

Sebab tu, dia kalah dua kali sebelum ini, dia telah direject rakyat di Lanchang pada tahun 2004 dan direject pula di Kerdau pada 2008.

Namun, mamat nie rela dikambing-hitamkan Pas sekali lagi untuk menjadi daging korban kepada BN pada 6 Februari ini....

Lajim Saran Tubuh Bomba Sukarela Setempat

Posted: 26 Feb 2011 06:15 PM PST

Merlimau, 27 Feb- Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Seri Panglima Haji Lajim Haji Ukin berkata, penubuhan pasukan bomba sukarela di kawasan terpencil penting kerana kerja-kerja menyelamat boleh dilakukan dengan cepat sekiranya berlaku sebarang kecemasan.

Ini menurut beliau dapat membantu mencegah kebakaran pada peringkat awal sementara menunggu ketibaan Jabatan Bomba dan Penyalamat datang memadam kebakaran yang berlaku.

Tambahnya akibat jarak yang jauh dari lokasi kejadian maka kemungkinan pelbagai masalah tidak diingini boleh berlaku menyebabkan bantuan tidak dapat disalurkan secepat mungkin dan . Di sinilah dilihat pentingnya pasukan bomba sukarela ditubuhkan disetiap kampung.

Sehubungan itu, Lajim yang Ahli Majlis Tertinggi UMNO berkata, jawatankuasa kemajuan dan keselamatan kampung (JKKK) disarankan untuk menubuhkan pasukan bomba sukarela di kawasan mereka.

''Kita melihat pasukan bomba sukarela ini akan menjadi barisan hadapan yang akan membantu orang ramai ketika berlaku kecemasan dengan keupayaan yang mereka ada sebelum menantikan Pasukan Bomba dan Penyelamat" katanya

Lajim berkata demikian ketika ditemui selepas mengadakan lawatan ke Balai Bomba dan Penyelamat Merlimau Melaka dan seteterusnya melancarkan Kempen Pencegahan Kebakaran,Taman Pili Bomba dan Bomba Suka Rela bagi daerah Merlimau Melaka

Hadir sama Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Negeri Melaka Haji Zainudin Md Alip

Menurut Lajim pasukan bomba sukarela bukan sahaja terlibat dalam membantu memadamkan kebakaran akan tetapi mampu menyelamatkan apa sahaja bencana yang menimpa seperti banjir, kemalangan dan nyawa.

Sehubungan dengan itu katanya Kementerian Beliau melalui Jabatan Bomba dan Penyelamat akan turut memperkasakan setiap pasukan Bomba Sukrela yang terdapat di Negara ini dengan memberikan mereka kemudahan peralatan memadam api termasuklah memberikan mereka latihan bagi mempertingkatkan kefahaman mereka dalam kerja kerja menyelamat

"Kementeriannya sedang memulakan usaha untuk menggunakan pendekatan ISO negara maju iaitu ratio 1:4 dimana satu anggota bomba disebuah balai bomba, terdapat empat ahli bomba sukarela yang turut membantu" katanya.

Menurut beliau, usaha itu perlu bermula dari sekarang memandangkan peranan dan tanggungjawab pasukan itu lebih mencabar seiring dengan pembangunan negara ke arah mencapai negara maju menjelang 2020.

2A Pengkhianat Melayu - Tun M

Posted: 26 Feb 2011 04:44 PM PST

Tun Mahathir terus labelkan 2A sebagai 'Pengkhianat Melayu'.

2A yang dimaksudkan ialah Ajis (Nik Ajis) dan Anwar Brahim yang sanggup pecah-belahkan perpaduan Ummah, semata-mata kerana kepentingan politik.

Anwar sanggup memecah belahkan orang Melayu untuk meraih sokongan semata-mata membolehkan beliau ke Putrajaya untuk menjadi Perdana Menteri.

Nik Abdul Aziz pula menjadikan isu agama untuk mengkafirkan orang lain dengan membuat andaian orang yang berjuang untuk bangsa adalah orang kafir.

"Saya tidak tahu Nik Aziz dapat dari mana-mana hadis atau Al-Quran yang mengatakan sedemikian," katanya berucap pada Perhimpunan Melayu anjuran Perkasa Perak di sini.

Bekas Perdana Menteri itu berkata mengikut kenyataan Menteri Besar Kelantan itu, mereka yang menjadi nasionalis dianggap telah menolak agama.

"Bagi Nik Aziz kalau hendak menjadi Islam bukan saja mengucap dua kali syahadah tetapi menjadi tiga kalimah termasuk menjadi ahli dalam parti PAS, baru dianggap sah sebagai orang Islam," katanya.

Dr Mahathir berkata pemimpin PAS itu juga sanggup mengeluarkan kenyataan beliau sedih dilahirkan sebagai orang Melayu kerana ingin mendapat simpati dan sokongan daripada kaum lain.


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Pemuda Guna Pendekatan Tersendiri Dekati Pengundi Muda- Reezal

Posted: 26 Feb 2011 04:45 AM PST

Pergerakan Pemuda Barisan Nasional (BN) akan menggunakan pendekatan tersendiri bagi mendekati golongan dan pengundi muda di Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau bagi meraih undi dan sokongan dari golongan tersebut.

Ketua Penerangan Pemuda BN, Datuk Seri Reezal Marican Naina Merican berkata, ini kerana bukan semua golongan muda di negera ini yang suka mendengar ceramah, oleh itu satu pendekatan baru akan diambil membolehkan Pemuda bersama mereka.

Jika perlu kita akan menggunakan cara yang sama di DUN Galas bagi mendekati mereka ini iaitu melalui program yang diaturkan oleh jentera negeri yang menguruskan semua program di kawasan Kerdau.

"Saya telah dimaklumkan bahawa di kawasan ini ia mempunyai 28 peratus pengundi muda yang membabitkan semua golongan. Hasil kajian yang dijalankan mendapati pendekatan yang digunakan sebelum ini banyak memberikan kesan dan ia dapati dilihat apabila pengundi muda memberikan undi kepada BN.

"Saya yakin perkara ini akan berterusan memandangkan apa yang dilakukan olen BN termasuk parti komponen adalah memperjuangkan serta menyerahkan hak rakyat," katanya di Pusat Penamaan Calon di Dewan Tun Razak, Majlis Perbandaran Temerloh semalam.

Bila ditanya mengenai pemilihan Naib Ketua Bahagian UMNO Kuala Krau, Syed Ibrahim Syed Ahmad sebagai calon BN, beliau berkata ini merupakan satu pilihan tepat kerana Syed Ibrahim dikenali oleh penduduk setempat dan mempunyai keperibadian tersendiri.

Tambahnya lagi, Syed Ibra juga disegani oleh pihak lawan ini kerana pendekatan yang dibawa iaitu mesra dengan semua pihak tanpa mengira siapa mereka.

"Saya yakin kita (BN) dapat memperolehi majoriti yang besar dalam pilihan raya ini, berdasarkan sokongan yang ditunjukkan oleh penduduk setempat dan pengundi itu sendiri.

"Bagaimanapun kita tidak boleh leka walaupun Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyatakan kebimbangan terhadap DUN Kerdau yang menjadi kubu kuat bagi BN. Jangan kita mudah percaya dengan permainan Pas ini yang sengaja untuk mengelirukan dan melalaikan jentera kita yang rasa selesa dengan kenyataan Hadi ini" ujarnya yang akan menyelaraskan gerak kerja Jentera Pemuda BN di PRK Dun Kerdau ini.

Budak Di`lacur' Demi Kepentingan Politik

Posted: 26 Feb 2011 03:55 AM PST


Pas kata BN perguna budak untuk kepentingan politik....

Tapi apa dah jadi di Kerdau, siapa yang perguna dan 'lacurkan' budak demi kepentingan politik mereka?

Tapi takpelah, biarlah mereka nak buat apa yang mereka suka ..... kalau tak suka, lantaklah ....

PANEH MIANG

Posted: 27 Feb 2011 01:05 AM PST

PANEH MIANG


HINDRAF ialah Komunis

Posted: 26 Feb 2011 07:44 PM PST

Pak Sedaro merasa amatlah bangang, bacul dan dayus sekali kerana cucu Almarhum Panglima Perang Dato' Onn Jaafar dan anakanda kepada Kapten RAMD Almarhum Tun Hussein Onn hanya melontar "AMARAN KERAS" kepada Hindraf.

Ternyata bahawa kumpulan haram yang tidak berdaftar di bawah Akta 335, Akta Pertubuhan 1966 ini sudah melampaui batasan sebagai yang diperuntukan mengikut Seksyen 2(a).

HINDRAF sudah mula kembali melacur perkara 121 iaitu menganjur anasir subversif dan meracuni pemikiran demokrasi bertamadun Malaysia rakyat Malaysia dengan ancaman dan perilaku komunis di jalanan dan berasaskan sepanduk serta poster yang bertebaran. Oleh kerana kumpulan HARAM JADAH DAN PARIA ini diberi muka dengan amaran keras sejak mula digazetkan haram, maka, mereka kembali di persada rakyat marhaen dan jembel.

HINDRAF ialah komunis yang dipanggil Gerakan Rakyat. Inilah Min Yuen teknik moden dan sofistikated. Jika 100 orang kepala HINDRAF, sumbat semuanya mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri berasas Ordinan Darurat. Pakailah ISA secara terang dan jelas. Ketua Polis Negara tidak perlu ikut kepala "sengal" Menteri KDN yang cuma tahu senyum sampai nak koyak telinga.

Apa ke jadahnya ada Jabatan Peguam Negara? Apa ke jadahnya ada Penasihat Undang-undang kepada Kementerian Dalam Negeri? Apa ke jadahnya ada UMNO? Apa ke jadahnya ada Perlembagaan Persekutuan dan Parlimen?

JANGAN BERI MUKA KEPADA KELING PARIA YANG BERSEKEDUDUKAN DALAM HINDRAF. MEREKA AGEN KOMUNIS MODEN YANG SEDANG MELACUR BUMI MELAYU.

Biarkan Kerdau dan Merlimau aman damai. Selesaikan masalah "gunting dalam lipatan", "api dalam sekam" yang bernanah di Kuala Lumpur.

Gerakan Anwar Ibrahim sebagai Bapa Freemason Malaysia sudah semakin menjadi idola dan ikon Zionis. Gerakan nyanyuk Nik Aziz Nik Mat sudah diambang kehancuran dek kerana bahalolnya Partai Melayu Islam Se Malaysia yang masih tidak sedar diri bahawa mereka telah dimomok dengan kitab-kitab Muktazilah, Syiah dan Qadariah.

Kepada pemimpin muda PAS dan UMNO, saudara kena berfikir sebagai Ahlul Sunnah Wal Jamaah yang sihat, cerdas dan cergas. Selagi hidup rangkaian alhul bait, buat dan jadikanlah mereka sahabat dan teman, berguru dan berburu soal DEMOKRASI DAN ISLAM TERBITAN MALAYSIA.

Ingatlah, bahawa BUMI INI BUMI MELAYU. MELAYU ITU ANUTI AGAMA ISLAM, BERADAT DAN BERADAB MELAYU, BERKOMUNIKASI BAHASA MELAYU, NASAB SALAH SEORANG KETURUNANNYA MELAYU.

"HISHAMUDDIN YOU ARE NOT QUALIFIED TO BE THE NEXT AND UP COMING PRIME MINISTER OF MALAYSIA."

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 26 Feb 2011 11:31 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


Penyokong PAS Marah, Jabatan Agama Islam Ambil Alih Masjid.

Posted: 26 Feb 2011 10:39 PM PST


Bimbang masjid dijadikan hotel murah, jabatan agama islam pahang mengambil alih semua masjid di kerdau, tindakan itu dikecam hebat oleh pas, yang kerap menggunakan masjid sebagai rumah tumpangan mereka setiap kali pilihanraya kecil berlaku.

Tindakan jabatan agama islam pahang tidak memberi peluang kepada pas untuk menjadikan masjid dan surau untuk mereka jadikan hotel murah mendapat riaksi berbeza dari penduduk dan kariah masjid, mereka mengalu-alukan peraturan yang dibuat oleh jabatan agama islam itu, pada mereka masjid dan surau adalah tempat beribadah, tapi tidak perlulah dibuat masjid dan surau itu sampai menjadi hotel murah seperti di hulu selangor pada prk lepas.

Muslimat Pas Ganas Gilerr...

Posted: 26 Feb 2011 08:29 PM PST


Kepada pengundi dun kerdau, aku nak kasi ingat kat korang semua, kalau nampak muslimat pas yang bertudung labuh, cuba elakan diri anda dari di hampiri oleh mereka, kerana apa? kerana mereka ini terlalu ganas dan rakus.

Cakap aku bukan bukan cakap kosong, cakap aku ada bukti, muslimat pas pernah mengganas di prk galas dan pada pilihanraya umum yang lepas, jadi kalau korang jumpe muslimat pas ni, baik korang jauhkan diri korang.

Bukti muslimat pas mengganas: klik sini.

HRP Tak Reti Bahasa Melayu.

Posted: 26 Feb 2011 03:59 AM PST


Esok haram jadah parti HRP akan buat perhimpunan, walau pun perhimpunan esok telah di larang oleh pihak polis, tapi dah jenis manusia tak reti bahasa mereka nak buat juga.

HRP kononnya sebuah parti yang mewakili kaum india, mereka berdemo esok untuk menunjukan rasa tidak puas hati mereka terhadap kerajaan, tak tahulah apa yang mereka tak puas hati tu, kata mereka setelah 54 tahun negara merdeka, kaum india telah di pinggirkan oleh kerajaan.

Menurut ketua penerangannya s.jayatas, hrp berharap perhimpunan esok mampu menarik 30 ribu penyokong india untuk menyertai mereka esok.

Aku harap polis akan bertindak lebih tegas esok bagi menghalang manusia-manusia yang tak reti bahasa ni.

Panglima Perang Cyber

Posted: 26 Feb 2011 11:13 PM PST

Panglima Perang Cyber


Nik Aziz Biadap - Tidak Hormat AJK Masjid Untuk Berucap !!!

Posted: 26 Feb 2011 07:24 PM PST





Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Calon PAS Merlimau Sah Lupa Diri - Borang Pencalonan Beralamat Kuarters Kerajaan !!!

Posted: 26 Feb 2011 05:24 PM PST


  1. Pertama sekali tahniah kepada rakan The Unspinners yang berjaya membongkar gejala Melayu Mudah Lupa pada calon PAS di Merlimau. Link sini http://theunspinners.blogspot.com/ 
  2. Orang lupa diri tidak mustahil boleh lupakan sesiapa yang mengundinya.
  3. Anjing disifatkan tidak lupa kepada jasa baik tuannya dan adakah sifat mulia anjing tidak ada pada penyokong PAS yang berteduh di rumah Kerajaan dan melawan kerajaan wakil parti pembangkang ?
  4. Ingatan saya satu sahaja : orang tidak kenang budi jangan diberi undi. Takut kita ditinggalkan selepas berikan undi kepadanya. 
  5. Oh ye, sejak bila PAS PKR DAP kenang budi ? Lupa pulak...I'm sorry !!!


Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Calon Bn Tunjuk Sijil Bukti Pas Fitnah - Malaysiakini

Posted: 26 Feb 2011 03:26 PM PST

Berita klik sini

http://m.malaysiakini.com/news/157099

Isu dakwaan calon BN tidak memiliki sijil Al Azhar selesai selepas beliau menunjukkan sijilnya kepada media semalam.

Katanya: "Seminggu saya bertahan...saya tidak suka menunjukkan sijil (ijazah), tapi terpaksa, bukan untuk takbur," katanya kepada pemberita di Dewan Tun Razak Majlis Perbandaran Temerloh selepas penamaan calon semalam.

Pas yang malu dengan fitnahnya telah menuduh Umno yang mencipta fitnah tersebut.

Jika benar ia adalah fitnah Umno kenapa Malaysiakini tidak beritakannya? Atau menyebut tentangnya?

sedang semua tahu fitnah ini angkara Pas yang sengaja mencipta fitnah sijil selepas calonnya sebelum ini di Tenang turut terkena serangan sijil Spm yang menjadi modal dan ternyata benar bukan fitnah.

Pas dah sumbang langkahnya dan kini terpaksa menghitung hari untuk dihukum sekali lagi di negeri pejuang alif ba ta Pendekar Mat Kilau.

Dalam hal ini Anwar dan DAP pasti akan gembira mendengarkan kekalahan Pas di Kerdau akan dapat menyekat Pas dari menerajui Pakatan pada Pru akan datang.

Musuh Islam tidak pernah berhenti dendam mereka kepada kita semua.  Mereka menggunakan taktik 'mendekati musuh untuk menikam dari belakang'

Sebab itu Allah larang umat Islam berkawan dengan DAP !

Watch "It's Roslan vs Yuhaizad in Merlimau" on YouTube - The Star

Posted: 26 Feb 2011 02:41 PM PST

PRK Merlimau Satu Lawan Satu

Posted: 26 Feb 2011 04:44 AM PST

RM0.UM.26/02: PRK DUN Merlimau: Pertandingan 1 lawan 1 juga; SPR umum calon BN, Roslan Ahmad & calon Pas, Yuhaizad Abdullah sah untuk bertanding 6 Mac

Utusan Malaysia

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 26 Feb 2011 11:12 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


RON N27 lebih baik daripada RON 97

Posted: 26 Feb 2011 10:48 PM PST









Imej di atas merupakan dokumen-dokumen bukti kelayakan pelajaran calon BN Dun N27 Merlimau, saudara Roslan Datuk Hj Ahmad (RON). PAS kata dia menipu, Ron tidak pernah habis belajar, Ron tiada diploma. Sekarang siapa yang tipu? Siapa yang hantu Fitnah?!! Nampaknya serangan peribadi oleh PAS telah pun bermula. Mereka terang-terangan telah memungkiri janji mereka sendiri sebelum ini!!!

Namun, apakah lagi yang boleh kita harapkan daripada janji-janji manis puak-puak khawarij ini? Gerombolan pemecah belah ummah ini lebih sayangkan kafir harbi DAP daripada saudara seagama UMNOnya. Buktinya, belum pun kempen bermula, sudah mula juak-juak PAS ini menuduh RON menipu dalam kelayakan akademik beliau. Nah! tengok baik-baik sijil-sijil di atas. Siap disertakan sekali result page daripada MQR yang membuktikan bahawa IPT tempat Ron menuntut ilmu itu telah disahkan kelayakannya untuk mengeluarkan sijil akademik. 

Jadi bertaubatlah juak-juak PAS hoi! Jangan ingat cubaan anda ini tidak memberikan kesan buruk kepada calon anda sendiri kelak. Bersedialah. Setidak-tidaknya, nasihatkan calon anda itu untuk bertaubat dan mencium kaki ibunya memohon ampun maaf dan cepat-cepat keluar dari rumahnya sekarang. Jika tidak, tarik diri daripada bertanding atau bersedia untuk dibogelkan seperti yang pernah Cikgu Mala MC alami di Tenang tempoh hari!!!

Mymassa: Setidak-tidaknya, Ron adalah juga kelayakan akademik yang disahkan oleh MQR untuk dibanggakan oleh rakyat Merlimau. Setakat mengaku belajar ilmu tasawur tapi tidak boleh tunjuk sijil, lepas itu asyik kena buang kerja pasal kuat menular, makan minum pula bini tanggung, tak payah mimpilah nak bela rakyat!!!

BENARKAH UMNO AMAL SISTEM DINASTI?

Posted: 26 Feb 2011 09:23 PM PST

Dalam kehangatan bahang pilihan raya berkembar, Kerdau dan Merlimau, PAS nampaknya ketandusan isu. Sampaikan isu remeh-temeh pun jadi isu.




Benarkah UMNO amalkan sistem dinasti? Bagaimana dengan yang ini?

Senarai ADUN PAS Kelantan yang mewarisi kerusi DUN yang menjadi kerusi warisan. Belum kira lagi DIKTATOR ISLE YANG BAKAL WARISKAN JAWATAN MB KEPADA ANAKNYA!!!
Kepada pengundi-pengundi PRK Merlimau, jangan mudah terpedaya dengan modal murahan PAS. Kerana sebagai MUNAFIK YANG SELALU MENJUAL ISLAM UNTUK KEPENTINGAN POLITIK MEREKA, PAS LEBIH KRONI DARIPADA UMNO. SEBAB ITULAH NIK AZIZ SAMPAI SEKARANG TAK LEPAS JAWATAN MB DEMI NAK WARISKAN KEPADA ANAKNYA.

15 DALIL KENAPA ORANG MELAYU PERLU TOLAK PEMBANGKANG!

Posted: 26 Feb 2011 01:44 AM PST

KUASA POLITIK


DALIL PERTAMA

Jumlah kerusi Parlimen di Malaysia ialah sebanyak 222. Dengan itu untuk memerintah Negara di peringkat Persekutuan parti atau gabungan parti harus mempunyai sekurang-kurangnya 112 kerusi. Cuba kita analisa kedudukan kuasa politik parti-parti PAS, PKR dalam PR. Dalam PRU 12, PAS bertanding 67 kerusi Parlimen dan menang 23 kerusi. Ini bermakna PAS sendiri tidak boleh menjadi Parti Pemerintah walaupun memenangi semua kawasan Parlimen yang ditandingi. PAS semua bertanding untuk membentuk Kerajaan Negeri Kelantan, Terengganu, Kedah dan Perlis dan bukan untuk menjadi pemerintah di peringkat persekutuan. Dengan itu Parti PAS bukanlah parti dominen di dalam PR.

DALIL KEDUA


Parti PKR bukan lagi merupakan Parti Melayu kerana keahliannya terbuka kepada pelbagai kaum. Dalam PRU 12 PKR bertanding di 97 kawasan Parlimen dan menang 31 kerusi. Dengan demikian PKR juga bukan parti yang boleh memerintah.

DALIL KETIGA

Kesimpulannya di dalam PR parti-parti melayu seperti PAS bukan merupakan parti dominen berbanding dengan kedudukan Parti UMNO dalam BN. Dalam PRU 12 UMNO bertanding di 117 kawasan Parlimen dan bertanding di semua negeri peringkat DUN untuk menubuh kerajaan kecuali di Sarawak dan Pulau Pinang. Bermakna jika semua calon UMNO menang di peringkat Parlimen dan Negeri UMNO boleh memerintah di Negara tanpa rakan-rakan parti komponen BN yang lain kecuali di Sarawak dan Pulau Pinang.

DALIL KEEMPAT

Dapat dirumuskan bahawa kuasa politik Melayu sebenarnya lebih terpelihara jika UMNO menerusi BN menerajui pemerintah Negara ini berbanding parti PAS dan PKR melalui PR. Contoh yang jelas ialah di Perak yang suatu ketika pernah di perintah oleh PR di mana calon PAS menjadi MB tapi kuasa politik sebenarnya ditangan parti DAP. Seperti kata bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir kuasa politik orang-orang Melayu akan terhakis jika PR memerintah Negara ini kerana PR tidak diterajui oleh Parti Melayu yang dominen sepertimana BN yang diterajui oleh UMNO. Orang Melayu tidak harus menerima konsep kongsi kuasa politik secara samarata kerana Malaysia berdasarkan sejarahnya sewajarnya diterajui orang Melayu dan Islam. 

PRINSIP DAN AGENDA PERJUANGAN PARTI PR 

DALIL KELIMA

Prinsip dan konsep perjuangan PR yang didokong oleh DAP, PAS dan PKR ialah bercorak multi etnik, samarata dan perkongsian kuasa. Prinsip ini membawa maksud Malaysia adalah Negara pelbagai kaum dan samarata dalam semua aspek, agama, bahasa, budaya, ekonomi dan sosial. Pelbagai kaum di Malaysia berkongsi kuasa secara samarata. Jika diteliti secara mendalam, prinsip multi etnik samarata dan perkongsian kuasa yang diperjuangkan oleh PR akan memudaratkan orang Melayu. Pertamanya, prinsip ini bertentangan dengan perlembagaan Malaysia. Yang menetapkan kedudukan keistimewaan agama Islam, bahasa melayu dan kedudukan orang melayu. Kedudukan keistimewaan orang Melayu dalam perlembagaan Malaysia adalah berdasarkan sejarah Negara ini yang telah diperintah oleh orang-orang Melayu sejak berabad-abad lamanya. Bagaimanapun perlembagaan juga menetapkan prinsip samarata bagi seluruh warganegara Malaysia di sisi undang-undang.


DALIL KEENAM

Prinsip multi etnik dan samarata ini sebenarnya tidak wujud di mana-mana Negara di dunia ini kerana setiap Negara mengamalkan konsep adanya bangsa, agama, bahasa dan budaya teras dalam tiap-tiap Negara walaupun Negara ada pelbagai kaum seperti di Amerika Syarikat.

DALIL KETUJUH

Prinsip multi etnik PR juga menjurus kepada multi religion iaitu seolah-olah semua agama setaraf di Malaysia. Di Malaysia, orang Melayu harus mempertahan dan memperjuang agama Islam dan agama Islam tidak boleh di samatarafkan dengan lain-lain agama di Negara ini. Di negeri Selangor yang diperintah oleh PR usaha sedang dibuat oleh Kerajaan Negeri PR untuk meningkatkan kedudukan agama selain dari agama Islam. Satu jawatankuasa khas menjaga kepentingan agama bukan Islam telah ditubuhkan di mana disyaratkan setiap projek perumahan yang besar mengkhaskan kawasan untuk membina rumah ibadat bukan Islam.

DALIL KELAPAN

Dari sudut bahasa pula kita perhatikan konsep multi lingual mula dilaksanakan oleh kerajaan PR di Pulau Pinang. Di mana, jalan-jalan raya tertentu di tulis dalam pelbagai bahasa iaitu bahasa Cina dan India disamping bahasa Melayu. Tindakan sedemikian sebenarnya bercanggah perlembagaan yang meletakkan kedudukan bahasa Melayu yang merupakan bahasa rasmi Negara ini.

DALIL KESEMBILAN

Terdapat laporan yang menyatakan ada golongan di dalam parti PR yang ingin mengubar perlembagaan baru bagi mengantikan sediaada. Perlembagaan baru ini dikatakan akan menghapuskan kedudukan istimewa orang-orang Melayu, agama Islam dan bahasa Melayu.

SEJARAH PARTI-PARTI DALAM PR

DALIL KESEPULUH

Orang-orang Melayu harus menyedari sejarah parti DAP. Parti DAP sebenarnya lahir dari parti PAP semasa Singapura dalam Persekutuan Malaysia dahulu. Parti ini lantang memperjuangkan konsep Malaysian Malaysia yang sebenarnya memudaratkan kedudukan orang-orang Melayu. Kedudukan orang di Singapura di bawah pemerintahan PAP jelas menunjukkan orang Melayu terpinggir dalam semua aspek pembangunan, ekonomi, politik, social dan sebagainya. Walaupun bilangan orang Melayu berjumlah 15% di Singapura. Seorang pensyarah bernama Lili Zubaidah dalam kajiannya mengenai kedudukan orang Melayu di Singapura jelas mengambarkan bagaimana orang-orang Melayu terpinggir dalam arus kemajuan di Singapura. Malahan Kerajaan menganggap kelemahan orang Melayu adalah kerana sikap budaya orang Melayu sendiri (cultural deficit).

DALIL KESEBELAS

Prestasi parti DAP dalam Kerajaan Negeri di Pulau Pinang, Perak dan Selangor jelas menunjukkan beberapa tindakan dan perkembangan yang negatif terhadap orang-orang Melayu.

DALIL KEDUA BELAS
 
Parti PKR lahir daripada parti UMNO sendiri akibat daripada tindakan pemecatan Dato' Seri Anwar daripada UMNO. Jika diteliti perjuangan PKR ia lebih bercorak kepentingan individu iaitu untuk memperjuangkan cita-cita Dato' Sri Anwar di Malaysia. Tidak ada gagasan dan prinsip perjuangan untuk menegakkan kepentingan orang-orang Melayu secara keseluruhan.


PENGHAPUSAN INSTITUSI MELAYU

DALIL KETIGA BELAS

Gabungan parti PR di mana PAS, DAP berkerjasama lebih menjurus kepada untuk menghapuskan institusi parti Melayu UMNO. Pengundi-pengundi cina yang menyokong PAS ialah semata-mata bertujuan untuk menghapuskan parti UMNO tapi bukan bersetuju dengan prinsip perjuangan parti PAS. Parti DAP yang bekerjasa dengan PAS walaupun mempunyai prinsip perjuangan yang berbeza dan bertentangan, mereka bersatu hanyalah untuk menghapuskan sokongan orang Melayu terhadap parti UMNO. Kesemua parti-parti dalam PR terutamanya DAP telah melaksanakan pelbagai program untuk menyemai persepsi negatif terhadap kerajaan BN terutama dari sudut mengatakan kerajaan sekarang ini mengamalkan rasuah dan kronisme secara meluas. Kempen secara besar-besaran memburukkan kerajaan dalam amalan rasuah telah banyak mempengaruhi pengundi-pengundi daripada orang Melayu, Cina dan India hingga mereka mempunyai anggapan kerajaan yang memerintah ini adalah kerajaan rasuah dan dengan itu perlu diubah dan digulingkan daripada memerintah Negara ini dalam pilihanraya akan datang.

DALIL KEEMPAT BELAS

Jika diteliti tidak ada apa-apa ikatan antara parti PAS dan DAP yang membolehkan kedua-duanya bergabung untuk memerintah Negara ini. Barisan Nasional yang dianggotai oleh UMNO, MCA, MIC dan lain-lain parti komponen telah terbukti sejak merdeka lagi melalui prinsip tolak ansur kompromi dan dasar-dasar pregmatik telah berjaya melahirkan Negara Malaysia maju dalam bidang ekonomi dan stabil dari segi politik hingga dihormati diperingkat antarabangsa. Dikhuatiri kemajuan yang telah dicapai sejak merdeka ini akan terungkai jika BN tidak lagi memerintah Negara ini.

REKOD PENCAPAIAN NEGARA DI BAWAH BN

DALIL KELIMA BELAS

Sejak mencapai kemerdekaan UMNO melalui Perikatan dan BN telah menerajui pemerintahan Negara ini. Secara ringkasnya, pencapaian UMNO dapat dirumuskan seperti berikut:
  • Meningkatkan kedudukan dan kemajuan agama Islam di Malaysia melalui pembinaan infrastruktur agama Islam seperti masjid, surau, sekolah dan institusi pengajian tinggi Islam di setiap pelusuk Negara. Pembinaan Putrajaya jelas menunjukkan kedudukan dominen agama Islam Negara ini. Pelbagai pembangunan agama Islam dalam pelbagai bidang seperti perbankan Islam, insuran Islam, pendidikan Islam sedang giat dimajukan di Negara ini.
  • Kewujudan kelas menengah dan professional di kalangan orang Melayu yang tidak wujud semasa mencapai kemerdekaan dulu.
  • Kedudukan orang Melayu dalam perkhidmatan awam dan perkhidmatan kerajaan telah dapat diperkukuhkan. Di mana, peringkat pengurusan tertinggi dalam agensi-agensi Kerajaan dan syarikat Kerajaan di terajui oleh orang-orang Melayu.
  • Kerajaan BN yang diterajui oleh UMNO telah berjaya mengekalkan perpaduan dan pembangunan Negara ini bagi semua rakyat. Malaysia kini dianggap sebagai satu Negara Industri yang maju di peringkat pertengahan dan dijangka  pada tahun 2020 Malaysia akan menjadi Negara yang maju sepenuhnya.
  • Daripada Negara yang berasaskan pertanian, Malaysia telah muncul sebagai Negara yang berteraskan pelbagai  bidang kemajuan. Malaysia telah diberi taraf kedudukan yang tinggi dalam senarai Negara perdagangan dan senarai Negara kompetitif di peringkat antarabangsa.
  • Kejayaan Malaysia sejak mencapai kemerdekaan banyak berasaskan kepada dasar yang praktikal dan pregmatik yang lahir daripada tolak ansur daripada parti-parti komponen BN yang member peluang kepada semua kaum. Malahan ramai yang beranggapan bahawa Malaysia ialah sebuah Negara yang dipanggil 'a land of opportunity'.

N27 Merlimau: Bukti rakyat Merlimau meluat dengan Ali Rustam?!!

Posted: 26 Feb 2011 12:47 AM PST







Itulah uniknya rakyat di Dun N27 Merlimau ini, untuk menunjukkan betapa sayangnya mereka kepada Kerajaan Barisan Nasional (BN) di bawah kepimpinan Ketua Menteri Datuk Wira Ali Rustam, panji-panji BN bukan sahaja mendominasi Merlimau, malahan dengan sepenuh bangga menjadikannya sebahagian daripada deko di rumah-rumah mereka sendiri. Malahan, terdapat juga pemis-premis perniagaan yang turut serta dalam semangat untuk memastikan calon hamPas sekali lagi dapat dihumban ke Selat Melaka (selepas Pesuruhjaya hamPAS lemas dalam PRK Bagan Pinang lalu) tanpa memikirkan risiko kehilangan pelanggan.

Satu senario yang agak menarik buat golongan yang teramat yakin bahawa UMNO/BN bakal ditalkinkan dalam PRU-13 nanti!

The Unspinners

Posted: 26 Feb 2011 11:12 PM PST

The Unspinners


Kerdau: PAS berceramah masa azan

Posted: 26 Feb 2011 08:00 PM PST

Merlimau: Kritik kerajaan, Duduk rumah kerajaan ... Hinanya ...

Posted: 26 Feb 2011 04:23 PM PST

Kerdau: Nik Aziz malukan Kadi Bentong, Contoh ulamak biadab

Posted: 26 Feb 2011 07:28 AM PST

TBH suicide note points at Ean Yong

Posted: 26 Feb 2011 04:05 AM PST

sekupangdua

Posted: 26 Feb 2011 11:07 PM PST

sekupangdua


CUBAAN FITNAH PAS PADA CALON BN N28 GAGAL LAGI!

Posted: 26 Feb 2011 12:37 AM PST

PAS Darul Fitnah seawal-awal lagi mengeluarkan Hasutan dan Fitnah supaya pengundi membenci Calon BN Tn Syed Ibrahim bin Syed Ahmad dengan menipu dan menghasut supaya rakyat atau pengundi percaya bahawasanya calon BN Tn syed Ibrahim ni menipu dgn sijil palsu malah bukan lulusan Universiti Al Azhar seperti yang dimaklumkan oleh TPM semasa memaklumkan Calon BN tempohari, fitnah dari mulut ke mulut yang tentunya kerja PENCACAI DAP dan PKR ni disebabkan PAS ketar lutut, mengigil dan Kantoi lebih awal sebelum penamaan Calon kerana kredibeliti serta kelulusan Tn Syed Ibrahim membuatkan PAS tak tidor malam, almaklumlah payah sikit nak menipu Umat Islam dan orang melayu terutamanya, Merasakan peluang mereka menabur Fitnah bakal KANTOI bila tahu Syed Ibrahim memang punyai Ilmu Agama dan sekali gus boleh menjawab fitnah PAS yg sudah PASTI memutarbelitkan NAS dan hadis dari segi huraian, Cara PAS darul FITNAH ni sebenarnya menggunakan Islam demi memberi tekanan kepada pengundi dengan menyelitkan hukum keatas orang Islam dengan mengadakan Fatwa serta pekara Wajib mengundi PAS darul Fitnah akan di ikut oleh pengundi demi rasa bersalah atau berdosa jika menyanggah Arahan Islam walhal segala tafsiran dan hukum disonsangkan. Pengundi tentunya rasa ketakutan dan TERpaksa memangkah PAS Darul Fitnah sebagai pilihan. Bukan setakat itu... Pengikut Angkara Syaitan juga menyamar dan mengadakan KUNUNnya kemah SPR utk pengundi menyemak oleh mereka demi mendapat maklumat dan menghasut supaya pengundi membenci BN. Kerja syaitan ni dilalukan oleh Pencacai Anak Setan demi kemenangan serta kerahan Tuan besar mereka Aljubri, DAPig dan Parti Kelentong Rakyat yang menjadi sekutu mereka serta takut hilang Kuasa kerana PAS paling minoriti. (Klik sini ceritanya)

Pagi tadi semasa penamaan Calon, Tn Syed Ibrahim bijak menangani Fitnah Parti Ajaran Sesat ini dengan memamirkan Ijazah, Kelulusan dan sijil pengesahan beliau bagi membukti Fitnah ajen syaitan serta Kafir harbik DAP sekali gus menafi serta menangkis Mulut neraka PAS Darul Fitnah ini... Bagaimana pun rakyat sudah matang dan tahu kontiniti Parti Ajaran sesat ini on Next Episode, tentunya sentiment Riak dan Bongkak pulak akan di sok sek kan (Fitnah), (KLIK, cerita sama pasal fitnah) ( juga KLIK kat sini)
Bukan setakat itu sahaja, sebelum penamaan Calon pun Pas Darul Fitnah sudah terkencing bila menyedari PERKASA juga ditakuti bakal mendedah serta membantu Kerajaan menangani Fitnah mereka. Lalu PAS mencetak risalah Rassis yang kononnya diterbitkan PERKASA supaya dillihat Perkasa Memainkan sentiment perkauman, Risalah yang mengunakan logo Perkasa di cetak dan diedarkan kepada pengundi dengan harapan Mereka yang membaca akan percaya PERKASA berniat jahat serta perkauman dapat mengalih undi kepada PAS.
Bagaimanapun sekupang dan rakan-rakan merasakan PAS jer yang ingat Rakyat bodoh dan boleh ditipu hidup-hidup dengan Fitnah Mereka dengan menggunakan Ajaran Islam sebagai Memaksa pengundi percaya dan tidak akan menyanggah hukun Allah walaupun sebenarnya RAKYAT TIDAK SEBODOH serta TIDAK SANGGUP MENJADI PENCACAI dan mengangkat Pemimpin Nombor satu mereka dari golongan Mahzab AL JUBRI... 

1Johor

Posted: 26 Feb 2011 11:05 PM PST

1Johor


Anwar, Nik Abdul Aziz Pengkhianat Bangsa: Dr M

Posted: 26 Feb 2011 07:53 AM PST

KAMPUNG GAJAH: Tun Dr Mahathir Mohamad mengulangi kecaman terhadap penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang disifatkan sebagai pengkhianat bangsa Melayu kerana sanggup memecahbelah perpaduan ummah hanya semata-mata untuk kepentingan politik.

Beliau berkata Anwar sanggup memecah belahkan orang Melayu untuk meraih sokongan semata-mata membolehkan beliau ke Putrajaya untuk menjadi Perdana Menteri, Nik Abdul Aziz pula menjadikan isu agama untuk mengkafirkan orang lain dengan membuat andaian orang yang berjuang untuk bangsa adalah orang kafir.

"Saya tidak tahu Nik Aziz dapat dari mana-mana hadis atau Al-Quran yang mengatakan sedemikian," katanya berucap pada Perhimpunan Melayu anjuran Perkasa Perak di sini, Sabtu.

Bekas Perdana Menteri itu berkata mengikut kenyataan Menteri Besar Kelantan itu, mereka yang menjadi nasionalis dianggap telah menolak agama.

"Bagi Nik Aziz kalau hendak menjadi Islam bukan saja mengucap dua kali syahadah tetapi menjadi tiga kalimah termasuk menjadi ahli dalam parti PAS, baru dianggap sah sebagai orang Islam," katanya.

Dr Mahathir berkata pemimpin PAS itu juga sanggup mengeluarkan kenyataan beliau sedih dilahirkan sebagai orang Melayu kerana ingin mendapat simpati dan sokongan daripada kaum lain.

Bercakap kepada pemberita selepas perhimpunan itu, beliau berkata negara perlu mencatat pertumbuhan ekonomi 7 peratus setiap tahun bagi mencapai sasaran taraf negara berpendapatan tinggi menjelang 2020.

Beliau berkata rakyat juga perlu bekerja kuat untuk memastikan pengeluaran produktiviti berkualiti tinggi kerana negara tidak boleh bergantung kepada pelaburan luar sahaja sebaliknya mesti memberi galakan kepada pelaburan dalam negara.

Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali, Anggota Parlimen Pasir Salak Datuk Tajuddin Abdul Rahman dan bekas Menteri Besar Perak Tan Sri Ramli Ngah Talib adalah antara kira-kira 5,000 orang yang menghadiri perhimpunan itu. -BERNAMA

Neutral Daily

Posted: 26 Feb 2011 09:23 PM PST

Neutral Daily


PRK Kerdau : KenapaTuan Ibrahim Tuan Man Tak Bertanding?

Posted: 26 Feb 2011 01:31 AM PST


BN sudah umumkan Syed Ibrahim sebagai calun untuk PRK Perdau.

Husin dengar Tuan Ibrahim Tuan Man disebut-sebut akan bertanding untuk PAS di Kerdau.

Puh ... susah UMNO kalau Tuan Ibrahim bertanding.

Naib Presiden PAS itu calun hebat. Mulut dia tidak celupar seperti ramai pemimpin lain PAS. Jarang dengar dia sakitkan hati orang dengan lakukan seperti memburuk UMNO berdasarkan putarbelit atau menghina.

Dia tidak ada kisah tambah bini, pergi dangdut, sapu balak atau kafirkan orang. Pernah jadi ADUN pada tahun 2004 tapi kalah Parlimen Jengka dalam jumlah ratusan saja.

Pasti berentap kalau Ibrahim lawan Ibrahim.


Calun BN Tuan Syed Ibrahim pun bukan calang orang. Baca biodata berikut:

Nama: Syed Ibrahim bin Syed Ahmad
Tempat Lahir: Kg Kuala Tekal, Temerloh, Pahang.
Tarikh Lahir: 18 Januari 1967
Umur: 44 tahun
Alamat: Kg Bukit Seding Dato Sharif, Temerloh, Pahang.
Status: Berkahwin
Nama Isteri: Sharifah Farunai Syed Ahmad
Bil Anak: Satu Lelaki dan Dua Perempuan

Pendidikan:
(i) Sek Ren Keb Kuala Krau, Temerloh
(ii) Sek Men Agama Al_Kahiriah, Temeloh
(iii) Kuliah Sultan abu Bakar, Pekan Pahang
(iv) Universiti Al Azhar
Pengalaman Kerjaya:
(i) Pembantu Pegawai Yayasan Pahang, Kaherah, Mesir (1993-1996)
(ii) Guru Bahasa Arab dan Agama Sek Men Agama Darul Naim, Kuala Krau, Temerloh, Pahang. (1997 – 2000)
(iii) Pegawai Penyelaras Masjid Daerah, Jerantut. (Nov – Dis 2000)
(iv) Pegawai Khas kepada YAB Menteri Besar Pahang (2001 -)
Pengalaman Politik
(i) Naib Ketua UMNO Bahagian Kuala Krau.
(ii) AJK Dakwah Kerajaan Negeri Pahang
(iii) AJK Persatuan Pelajar Timur Tengah, Pahang
(iv) Ajk Biro Latihan UMNP Pahang.
(v) Ketua UMNO Caw Kuala Tekal, Temerloh
Isteri: Sharifah Farunai Syed Ahmad
Umur: 45 tahun
Tarikh Lahir: 19-01-1966

Pendidikan:
(i) Maahad Muahmmadi, Kota Bharu, Kelantan.
(ii) Ijazah Sarjana Muda (Usulludin.
Pengalaman:
Guru Sek Menengah Agama Darul Naim
Harap PAS tidak takut. Usahlah takut calun hebat mereka kalah di PRK.

Husin cuma takut Syed Ibrahim lawan Tuan Ibrahim, tapi Anwar Ibrahim atau Zaid Ibrahim yang menang. Ibrahim Ali takpa juga.

hussein lempoyang

P/s : Kenapa PAS takut ke?

tok gajah

Posted: 26 Feb 2011 09:23 PM PST

tok gajah


PAS punca perbalahan kaum melayu.

Posted: 26 Feb 2011 07:11 AM PST

Benarkah PAS pentingkan Islam dan membela Islam dengan sepenuh hati? Apakah bukti2 bahawa PAS membela Islam? Apakah jasa2 PAS yang telah laku kan terhadap Islam?

Sepengetahuan tok, PAS gagal memerintah negeri yang telah di jajah nya secara Islam yang se benar2 nya. Perhati kan sahaja perkembangan Islam antara Kelantan dan Kedah yang di perintah oleh PAS, kan ke sama saja dengan negeri2 lain yang di perintah BN. Kan ke sama saja dengan lain2 negeri yang diperintah oleh BN.

Kelantan tidak sepatutnya di panggil 'serambi Mekah', buat malu aje. Sepatut nya tidak berlaku langsung kejadian jenayah seperti, ragut, samun, rompak dan rogol. Kadar penagih, pengedar dadah juga tidak berbeza dengan negeri2 lain.

Tentangan perjuangan 'negara Islam' yang di laung2 kan oleh pemimpin2 PAS cuma angan2 dan omong kosong sahaja. Sudah hampir lebih kurang pemimpin2 PAS hidup senang dan mewah dengan cuma melaung2 kan 'negara Islam'. Penyokong dan pencacai2 nya cuma 'menang sorak kampung tergadai'.

Dalam perhatian Tok, penyokong2 dan pencacai2 PAS ini hampir semua nya rendah IQ, menteliti OKA. Mereka masih tidak boleh mentafsirkan antara cina DAP, cina MCA dan cina Gerakan. Mereka tafsirkan bahawa cina DAP datang nya dari satu kumpulan dan cina MCA pula datang nya dari lain kumpulan cina pula dan seterus nya bagi cina Gerakan.

Bagai mana negeri P Pinang boleh jatuh ketangan DAP? Adakah kejatuhan ini di sebabkan kedatangan kumpulan cina DAP dari luar P Pinang?  Pemimpin2 PAS tahu dan faham dengan 'permainan politik' kaum cina.  Sebenar nya 'politik cina' kurang berkembang dibawah kawalan BN, kaum cina mahukan lebih berkuasa dalam politik setelah berjaya menguasai ekonomi negara.

Kemasukan cina ke dalam arena politik PAS sangat meragukan. Sama ada PAS sedar atau pun tidak bahawa parti itu sudah dijadikan batu loncatan kaum cina untuk meraih kuasa politik yang lebih kukuh dan mantap. Dengan memiliki kedudukan ekonomi yang kukuh dengan mudah pula kaum cina ini boleh menguasai politik negara pula.

Sedar lah bangsa ku sebelum terlambat. Sedar lah bahawa pemimpin2 PAS yang pentingkan kedudukan dan kejayaan mereka dalam politik yang sangat kotor ini akhir nya akan menjadi kan kaum melayu menjadi bangsa perlarian yang merempat di bumi nya sendiri.

Sekarang kaum cina sudah berjaya memecah belah kan kaum melayu dengan bantuan PAS dan PKR. Mari lah kita kembali bersatu seperti kaum cina yang telah bersatu dalam DAP. Tinggalkan PAS, jauhkan diri dari PKR, kembali bersatu dalam UMNO.