Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Sabtu, 23 April 2011 at 1:03 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


PEJUANG BANGSA

Posted: 23 Apr 2011 11:47 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Mustafa kena gertak dengan Anwar , tukar pulak kenyataan ...

Posted: 22 Apr 2011 09:53 PM PDT




Setakat inilah standard PAS .   PAS sudah takut dengan gertakan Anwar ....haha


 Terus tukar kenyataan dan menafikan bercakap  mengenai masa depan parti itu dalam pakatan pembangkang dengan menunggu siasatan mengenai rakaman video seks yang pelakonnya dikatakan mirip Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim siap sepenuhnya oleh polis .


PAS  PENGECUT !!

DIMENSI

Posted: 23 Apr 2011 11:35 AM PDT

DIMENSI


Omegay: Bodonye Nizar bertingkat2

Posted: 23 Apr 2011 10:00 AM PDT


"Isu kerajaan perpaduan pada awalnya ramai ahli dan pemimpin PAS keliru sehingga ada yang bersetuju. Isu tersebut dua kali dibincang pada muktamar termasuk di Ipoh, namun akhirnya perwakilan PAS menolak.

"Diperbesarkan pula polemik kalimah Allah sehingga ada juga ahli dan penyokong PAS terpengaruh dengan kenyataan pemimpin Umno.

"Namun akhirnya pemimpin tertinggi PAS buat keputusan agama sanawi boleh gunakan kalimah Allah," Nizar katun - Harkkkkhakkk ptuih

Orang Giler Pas (OGP) Nizar Katun suke mempamerkan kebongokkannya di khalayak ramai. Sape yang keliru dan suke sangat berpolemik? Umno takde mase nak melayan kebebalan parti kuda tunggangan macam pas. Sebaliknya pemimpin2 Pasbodo sendiri yang sudi menonggeng bontot untuk di sepak terajang oleh Pkr dan Dap.

sape yang sanggup berguling tgh jalan menentang raja kalau bukan Pasbodo? sape yang bermati2an bersengkongkol dengan karpal yang dahulunya mempunyai bukti anuwar terlibat dlm seks songsang kalau bukan Pasbodo?

Sape yang sanggup jadi mangsa chauvinist Dap kalau bukan Pasbodo? Dan yang paling bodo sekali sape yang membenarkan agama lain menggunakan kalimah allah suke2 mak bapak dia kalau bukan Pasbodo? dan banyak lagi keje2 bodo yang Pasbodo dah buat.

Pasbodo tak suka benda2 yang elok tapi suke buat benda2 yang tak elok lagi bodo. Pasbodo suke meletakkan diri di bawah tapak kaki Pkr dan Dap. Pasbodo membiarkan diri mereka di pijak2, di buli dan di perlekeh disebabkan nak dapatkan sokongan orang melayu.

Tak payah la Pasbodo nak menyalahkan orang lain atas kebongokkan sendiri. Pendek kata Pas memang bodo totok! tu pasal Pasbodo makin tak laku kehkehkeh

Omegay: Taubat la Pas sebelum malu besar!

Posted: 22 Apr 2011 07:00 PM PDT

"Kita tunggu siasatan selesai, sehingga benar macam itu (dakwaan bahawa lelaki dalam rakaman video seks tersebut adalah Anwar). Kemudian baru kita boleh buat keputusan tetapi buat masa ini, belum ada kesimpulan mengenainya.

Selepas siasatan (polis) selesai, kita akan memutuskan kedudukan (parti pas) dan kita tengoklah macam mana nanti"

Di tanya mengenai saranan bekas mufti perlis, Dr. Mohd Asri Zainul Abidin agar anwar bersumpah mubahalah, Mustafa berkata, PAS sudah membuat ketetapan yang jelas, iaitu biarlah proses siasatan dijalankan mengikut perundangan sedia ada - Mustafa Ali


Anuwar dah di berikan 2 pilihan. Berikan DNA atau bersumpah. tapi kedua2nya dia tolak. kalau nak bagi DNA pun susah dan memakan maa melalui proses perbicaraan yang panjang, bukan kah lebih mudah dia bersumpah je. bersumpahlah seperti najib melafazkan sumpah di dalam mesjid

tapi hampeh jugak!. tak berani nak bersumpah. Pas lah sepatutnya memberi peringatan lebih keras terhadap anuwar al jubury supaya bersumpah mubahalah kerana parti itu melebihkan undang2 syariah daripada undang2 dunia.

Apabila ada adun2 mereka yang melakukan zina, murshitdol lah yang bermunajat di malam hari meminta petunjuk dari allah untuk melepaskan dosa2 mereka yang terlibat begitu saje.

Dalam kes anuwar, Pas telah mengadakan solat hajat untuk mencari kebenaran dan allah telah makbulkan!. bukti2 awal seperti jam omega berserta dna, masa kehilangan bertwitter, ketulenan video dan individu tersebut telah di sahkan. cuma menunggu masa untuk di dedahkan.

Dato Trio pula sanggup bersumpah dan menerima apa saje hukuman demi menegakkan pendirian mereka bahwa individu si pelakon blue itu adalah anuwar al-jubury.

Persoalannya di mana anuwar ketika rakyat mahukan jawapan segera dan sekaligus menyelesaikan kekusutan secara tuntas!. Pas kini seperti menunggu 'malu besar' datang mengetuk pintu.

Seharusnya Pas tak perlu menunggu lama untuk membuat keputusan keluar dari pakatan. Tidak seperti DAPig..mereka takde perasaan malu atau rasa berdosa kerana mereka tu freethinker!

Pas tak perlu berasa malu mengakui mereka telah tersilap langkah berkerjasama dengan Dap dan Pkr. Biar malu sekarang daripada terpaksa menanggung malu besar di kemudian hari >:]

Rajahmas

Posted: 23 Apr 2011 11:31 AM PDT

Rajahmas


Blogger menyerang YB Datuk Fadillah Yusuf

Posted: 22 Apr 2011 06:59 PM PDT


Semalam rajahmas terbaca satu artikel tentang YB Datuk Fadillah dalam sebuah blog..  Kandungannya begitu lantang sekali. Ia bukan sekadar nak mengkritik sahaja tetapi seolah-olah hendak menjatuhkan terus kredibiliti tonggak kepimpinan pemuda PBB itu. Tidak perlulah rajahmas menyebut nama blog tersebut…

Cerita berpunca daripada perletakan jawatan ketua pemuda Kidurong beserta 13 ahli lain yang dikatakan tidak berpuas hati dengan beliau serta mendakwa gagal menjaga kebajikan pemuda peringkat cawangan terutamanya dalam hal ekonomi.

Daripada penulisan di blog tersebut, ia membawa kepada sinopsis berbagai kejadian lepas yang dikaitkan dengan peribadi YB Datuk Fadillah Yusuf. Ia bermula daripada Persatuan Silat Helang, kemudian projek-projek pusat kononnya melibatkan syarikat abang beliau (Hj Bustari) dan kini isu hilang percaya terhadap kepimpinan beliau.

Rajahmas tidak mahu mencampuri apa-apa urusan berkaitan projek, ekonomi atau seumpamanya. Kita mempunyai Biro ekonomi pemuda dalam PBB. Apabila timbul perselisihan melibatkan urusan seperti ini, bukankah ia seharusnya juga ditangani oleh Biro Ekonomi Pemuda PBB? 

Jika hendak menuding jari kepada Ketua Pemuda PBB semata-mata,  peranan Biro Ekonomi Pemuda PBB sepatutnya dipersoalkan. Dalam keadaan begini, mengapa mereka berdiam diri tanpa memberi sebarang penjelasan bagi pihak kepimpinan parti?  Apakah sebenarnya tanggungjawab dalam biro itu?
 

Setakat yang rajahmas faham, ada ahli-ahli lantikan yang bijak menguruskan hal ehwal berkaitan ekonomi dalam Pemuda sesuai peranannya ketika ini. Jika YB Datuk Fadillah sahaja yang dipersalahkan, ia tentunya terlalu berat bagi beliau. Apakah aktiviti Biro ekonomi dalam parti tidak melibatkan kepentingan semua pihak termasuk pemuda?

Surat perletakan jawatan Ketua Pemuda Kidurong tempohari meletakkan tanggungjawab sepenuhnya terhadap YB Fadillah sebagai punca kepada keputusan tersebut. Lebih memeritkan, terdapat dakwaan kononnya wujud barisan pemuda cawangan lain akan mengambil tindakan serupa. Kelembapan " TRANFORMASI RAKYAT UNTUK MENCAPAI EKONOMI BERPENDAPATAN TINGGI" dijadikan alasan oleh penulis tersebut, rajahmas pasti YB Datuk Fadillah tidak bermaksud untuk melaksanakannya secara individu, tetapi sebagai 'team effort' dalam parti. Salah faham inilah sebenarnya yang sering menjadi punca keretakan dalam kepimpinan parti.

Biarlah penulis blog tersebut berfikir dengan rasional. Seandainya beliau adalah kalangan orang PBB yang tidak berpuas hati,  selesaikanlah masalah dengan cara yang baik bukan meranapkan kredibiliti pemimpin dan juga parti. Jika beliau adalah kalangan Pembangkang, lihatlah keadaan parti sendiri dahulu. Pakatan Rakyat tidak akan membawa apa-apa perubahan ekonomi walau sedikitpun kepada rakyat Sarawak.

Buat YB Datuk Fadillah, beliau memang mempunyai kelemahan kerana sering bersangka baik walaupun terhadap mereka yang berlaku tidak adil kepadanya. Prinsip mempertahankan diri kenalah ada, sikap berdiam diri apabila diserang akhirnya hanya akan mengundang nasib seperti KJ di dalam UMNO.

Pandangan rajahmas, apa sahaja bantahan dan suara memprotes perlulah ditangani dengan tegas.
Bagi kumpulan-kumpulan yang bertanggungjawab, marilah bersama Ketua Pemuda menghadapi segala rintangan, bukan sekadar melepaskan tangan membiarkan beliau menjadi sasaran rasa tidak puas hati ahli-ahli pemuda  peringkat akar umbi…

Dalam mana-mana parti komponen BN pun, tidak ada 'super human' yang memainkan peranan sendirian dalam semua urusan (kecuali Anwar Ibrahim).. Sesungguhnya, tidak ada manusia dilahirkan sempurna yang boleh memuaskan hati semua orang tanpa ada apa-apa tentangan dan masalah….

Pure Shiite

Posted: 23 Apr 2011 11:16 AM PDT

Pure Shiite


Allah Ciplak: Time Travel into 17th Century Ambon

Posted: 19 Jan 2011 11:54 AM PST

salam setiakawan

Posted: 23 Apr 2011 09:39 AM PDT

salam setiakawan


beautiful sunset

Posted: 23 Apr 2011 04:35 AM PDT



A beautiful sunset was captured in Tanjung Batu.

lamo gilo den tak mem blog

Posted: 23 Apr 2011 02:00 AM PDT


sekarang dah nak abieh april...
azam 2011 satuh tuh x buat lagik nie....


bak kata Ucop Wilcha.... kita bakoooooooo jer blog nie..

hahahaha

Ohpolitik!™

Posted: 23 Apr 2011 03:41 AM PDT

Ohpolitik!™


KERAJAAN PERPADUAN | UMNO MASIH TERBUKA | PAS IKRAR SETIA KEPADA DAP

Posted: 23 Apr 2011 03:10 AM PDT




KUALA TERENGGANU 22 April – UMNO masih membuka pintu kepada Pas untuk bersama-sama parti tonggak Barisan Nasional (BN) itu jika Pas bersedia berbuat demikian demi perjuangan parti Melayu dan perpaduan umat Islam.

Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan berkata, pintu rundingan antara UMNO dengan Pas sentiasa terbuka, malah UMNO kini menunggu dengan tangan terbuka.

"Seperti mana kenyataan pucuk pimpinan parti (UMNO), pintu rundingan UMNO dengan Pas tak pernah ditutup. Apa saja yang berlaku diharap selesai sebaik sahaja kes video (video seks pemimpin pembangkang) selesai.

"Ia umpama terowong yang gelap, (tetapi) di hujung sana ada cahaya perpaduan, kita tunggu dengan gembira," katanya kepada pemberita selepas merasmikan program Retreat UMNO Negeri Untuk DUN Kalah di sebuah hotel di sini hari ini.

Beliau mengulas reaksi Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali hari ini mengenai kesediaan parti itu untuk mengkaji semula kedudukan mereka dalam pembangkang jika hasil siasatan mengesahkan siapa pelakon sebenar dalam video seks membabitkan pemimpin pembangkang.

Ahmad menjelaskan, sekiranya terlaksana kelak (persepakatan UMNO-Pas), ia merupakan langkah terbaik demi kebaikan serta manfaat orang Melayu dan seluruh rakyat Malaysia.

Menurutnya, ini kerana, majoriti rakyat yang sentiasa hidup harmoni tanpa sebarang percakaran sesama sendiri dapat membantu mewujudkan semangat perpaduan seterusnya membangunkan ekonomi negara.

Ditanya kemungkinan Pas bersedia untuk bekerjasama dengan UMNO andainya hasil siasatan mengenai identiti pelaku dalam video seks itu diketahui, beliau tidak menolak kemungkinan itu.

Malah Ahmad turut yakin, suatu hari nanti, Pas akan mengubah pendiriannya untuk bersama-sama UMNO demi perpaduan Melayu dan Islam seperti yang pernah berlaku semasa era kepemimpinan bekas Perdana Menteri, Allahyarham Tun Razak Hussein dahulu.

"Kita lihat orang Cina boleh bersatu untuk kebaikan, begitu juga dengan kita orang Melayu dan yang lebih penting adalah perpaduan umat Islam," ujarnya.

sumber : Utusan Malaysia

GHOSTWRITER | Bila Parti Isle (PAS) telah berikrar untuk taat setia kepada DAP, banyaklah nas dicipta supaya UMNO dan PAS tidak bersama. Namun tanpa disedari DAP bijak menggunakan PAS bagi memecah belahkan melayu dan Islam umunya. Sedarlah anak bangsaku! Jangan enak tidur dibuai lakonan DAP yang semakin dahagakan kuasa politik negara kita.

- Posted using BlogPress from my iPad

GEMPAR!! DAP PUNCA SEBENAR KEMATIAN BENG HOCK!!!

Posted: 22 Apr 2011 06:30 AM PDT





Patutlah pakatan pembangkang awal-awal lagi tarik diri dari menyertai Suruhanjaya Siasatan Kematian Teoh Beng Hock . Memang seperti diramalkan ada udang di sebalik mangkuk mee.

Akhirnya menerusi suruhanjaya itu terbongkar penglibatan DAP dalam penyelewengan pentadbiran Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor.

Ini ekoran pendedahan peguam Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Seri Dr. Muhammad Shafee Abdullah semasa prosiding Suruhanjaya Siasatan Kematian Beng Hock

Justeru kita amat menyokong penuh desakan beberapa NGO khususnya di Selangor yang mahu mahu perkara tersebut disiasat kerana Beng Hock dikatakan memegang rahsia mengenai projek yang berkaitan parti berkenaan.

Persepsi awal kita Beng Hock mungkin diberi tekanan hebat oleh beberapa pemimpin DAP yang bimbang rahsia aktiviti penyelewengan mereka didedahkan kepada pihak berkuasa.

Dalam hal ini orang ramai mungkin berpendapat Beng Hock menjadi mangsa keadaan kepada dakwaan salah guna kuasa yang didakwa diamalkan oleh pemimpin DAP.

Ini kerana Suruhanjaya Siasatan Kematian Teoh Beng Hock diberitahu mengenai projek di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Seri Kembangan dan Kampung Tunku diberikan kepada kontraktor bernama Lee Wye Wing sedangkan ia sepatutnya diberi kepada kontraktor bumiputera.

Wye Wing menggunakan nama-nama syarikat kontraktor bumiputera bagi memperoleh projek tersebut sedangkan keuntungan diperoleh menjadi miliknya.

Beng Hock pula berperanan sebagai orang tengah dalam menentukan sebut harga bagi projek-projek yang diluluskan untuk disampaikan kepada ketuanya, ADUN Seri Kembangan, Ean Yong Hian Wah.

Inilah sandiwara DAP yang sedikit demi sedikit terbongkar….. Wahai DAP sampai bila kamu boleh menipu rakyat dengan wayang kamu!!!

Cassem Awang



- Posted using BlogPress from my iPad

AnwarOmega Perlu Sumpah Mubahalah!! BERANI KER?

Posted: 22 Apr 2011 04:46 AM PDT




Datuk Seri Anwar Ibrahim diminta melakukan sumpah mubahalah di hadapan masyarakat bagi menjelaskan tuduhan trio 'Datuk T' ke atasnya, berhubung rakaman video aksi seks yang didedahkan baru-baru ini.

Bekas Mufti Perlis, Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin berkata, Anwar perlu bersumpah seperti yang dilakukan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak semasa menafikan beliau terlibat dengan pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibu di sebuah masjid di Bukit Mertajam, Pulau Pinang beberapa tahun lalu.

"Anwar hanya perlu lafazkan Wallahi, Wabillahi, Watallahi di hadapan masyarakat umum seperti Najib bagi membersihkan namanya, jika betul dia tidak terlibat dalam video seks itu kerana ia (bersumpah) pasti dapat membantunya.

"Saya pun tidak tahu kenapa Anwar tidak melakukan sumpah itu walhal trio 'Datuk T' mahu bersumpah di hadapan Kaabah. Tidak perlu di Mekah sebenarnya, di tempat sendiri pun kita boleh bersumpah, tetapi di hadapan umum," katanya kepada Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Semalam, trio 'Datuk T' iaitu bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik; ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan bekas Bendahari Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Shuib Lazim bersedia didakwa di bawah Seksyen 292 Kanun Keseksaan kerana terlibat dalam penayangan video itu.

Malah, mereka turut sanggup bersumpah laknat di hadapan Kaabah kerana yakin pelaku adegan seks dalam video itu merupakan Anwar.

Mohd. Asri sekali lagi menegaskan, Anwar patut memikirkan secara serius untuk segera berundur daripada arena politik negara kerana isu yang dikaitkan dengan dirinya adalah kompleks dan berulang-ulang.

"Pengunduran Anwar (sebagai pemimpin pembangkang) amat perlu bagi memberi nafas baru kepada senario politik tanah air, kerana sekarang kita terus disuap dengan berita 'dalam kain' yang amat tidak sihat," katanya – utusan



- Posted using BlogPress from my iPad

bumiyang

Posted: 23 Apr 2011 03:23 AM PDT

bumiyang


Pas Wajar Praktikkan Islam Bukan Setakat Dalam Parti!!!

Posted: 22 Apr 2011 06:00 PM PDT

tunku

Posted: 23 Apr 2011 03:21 AM PDT

tunku


Umno and Pas- Solidarity Government.

Posted: 22 Apr 2011 09:34 AM PDT

Door Is Always Open For Talks With PAS, Says Ahmad Maslan



KUALA TERENGGANU, 22 April (Bernama) -- The door for Umno-PAS discussions on a solidarity government has never been closed, Umno information chief Datuk Ahmad Maslan said Friday.
Ahmad said that Umno looked forward to the day when Malays were united and no longer split because of politics.
"If PAS should decide to no longer be with PKR and the DAP in the opposition pact, we would be ready to discuss a solidarity government with them," he told reporters after a meeting here with Umno members from Bukit Payung and Ru Rendang.
Ahmad was commenting on a statement by PAS secretary general Datuk Mustafa Ali earlier today that his party would announce its stand in the opposition pact after investigations were completed on the sex video reported to feature someone resembling PKR advisor Datuk Seri Anwar Ibrahim.
The setting up of a solidarity government had been suggested by PAS president Datuk Seri Abdul Hadi Awang, but was rejected by leaders of PKR, DAP and PAS.

tunku : i am sure there are pas members that agrees with the solidarity government plan but nik aziz with his "erdogan" group opposed to this plan because their heart is filled with hatred and dirt.hope that hadi awang will convince his party members for the sake of malay unity in this country.hadi awang and his deputy too are no longer safe in pas as husam and mat sabu are teaming up to fight them for the presidency and deputy post.

anakbukitgantang says

Posted: 23 Apr 2011 03:11 AM PDT

anakbukitgantang says


Pengajaran dari Sarawak- hakikat politik bipolar di Malaysia kini

Posted: 23 Apr 2011 01:04 AM PDT

Berikutan keputusan pilianraya Negeri Sarawak yang menunjukkan trend bipolar, iaitu Melayu dan Pribumi bersatu  dan terus setia menyokong kerajaan negeri yang memerintah (walaupon banyak hak pribumi ditarek balik lebih dari di Semenanjung kerana nak memenangkan hati orang Cina) dan orang Cina yang diberi keutamaan dalam pentadbiran Kerajaan Negeri, politik ekonomi dan sosial negeri Sarawak tapi makin hebat menyokong pembangkang kerana matlamat Cina-raya, maka PERKASA mewakili kaum Melayu dan Pribumi Sarawak MENUNTUT balik hak mereka yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutaan dan pernah dijuangkan dengan gigih oleh Ketua Menteri Sarawak yang pertama Stephen Kalong Ningkan.

Hak tersebut termasuk perlindungan yang sewajarnya diberikan oleh Kerajaan Negeri dalam ekonomi (LAD dan PKK-hak kontraktor bumiputera dengan penubuhan Pusat Khidmat Kontraktor dna LAD  yang khas memberi projek kepada kontraktor kelas F), dalam pendidikan
(dengan kemasukan mudah pelajar pribumi Sarawak ke dalam IPTA).

Sewajarnya tuntutan PERKASA Sarawak dalam bidang ekonomi dipertimbangkan kerana  hak pengagihan kekayaan negeri/negara telah dibuat dalam dasar Afirmatif DEB dan DEN. BagaimanaPon di Sarawak pelaksanaannnya tidak berjaya kerana selama ini Kerajaan Negeri telah mengutamakan kaum Cina. Oleh itu cara terbaik mengimbanginya ialah melaksanakan kembali dasar afirmatif yang telah menjadi polisi negara dan termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

Berkenaan dengan hak pribumi memasuki IPTA (university) dengan lebih mudah ia telah dilaksanakan di Canada dan Malaysia. Umum mengetahui kelayakan masuk university di Ontario, British Columbia dan Montreal, iaitu  province yang maju ialah setelah lulus dengan cemerlang dalam Grade 13. Tapi bagi negeri Prairie seperti Alberta dan Saskatchewan kelayakan masuk unvesity ialah satu tahap lebih rendah pada Grade 12. Ini membolehkan pelajar yang menghadapi kekangan perhubungan dan kemudahan mendapat pendidikan asas tahun terakhir di university sendiri! Sarawak dan Sabah sebagai negeri yang luas dan menghadapi kekangan sistem jaringan jalanraya wajar dimudahkan kemasukan ke university . Dan di Malaysia sendiri telah terdiri maktab dan pusat matrikulasi bagi persediaan pra university. Sewajarnya bilangan pelajar dari Sarawak dan Sabah ditambah di pusat matrikulasi ini!

Adalah diharap pelasanaan dan PEMANTAUAN dasar Afirmati di duan negerii ni dapat memangkin pengagihan kekayaan neger dan negera yan lebih SAKSAMA dan ADIL!

Petikan kenyatan PERKASA Sarawak
------------------------------------------
PERKASA Negeri Sarawak amat bersedih dan kecewa kerana pengorbanan kaum pribuumi (Bumiputera) Sarawak yang telah selama ini bertolak ansur utk membenarkan "Gagasan Transformasi 1 Malaysia" di jayakan walaupun telah membenam hak keistimewaan Pribumi untuk disamaratakan dengan kaum bukan Bumiputera.




Sebagai contoh yang mudah, baru2 ini Kerajaan telah menarik balik Peruntukan Pengecualian "Liquidated Acertained Damages (LAD)" untuk kontraktor kaum Bumiputera yang telah dimansuhkan tanpa berunding oleh Kementerian Kewangan.



Kerajaan pula mengikut telunjuk tuntutan ahli korporat kaum Cina untuk menghapus peranan pokok Pusat Khidmat Kontraktor (PKK) tidak lama lagi. Padahal itu sahaja yang tinggal untuk menjaga kepentingan kontraktor Bumiputera walaupun telah tegas di tentang hebat oleh Kesatuan2 Bumiputera.



Nampaknya majoriti besar pengundi kaum Cina hanya memperalatkan pemimpin2 BN mereka untuk mengambil kesempatan terhadap keiklasan Kerajaan BN asalkan mreka dapat menuntut hak kesamarataan dengan kaum Bumiputera.



Padahal "JELAS dan TERBUKTI" kaum Cina telah menolak BARISAN NASIONAL dan Gagasan Transformasi 1Malaysia yang diilhamkan YAB Perdana Menteri Dato' Seri Najib Tun Razak pada Pilihanraya DUN ke 10.



Saya selaku Naib Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia merangkap Yang Di Pertua Perkasa Cawangan Sarawak ingin mendesak Kerajaan BN Pusat dan Negeri supaya memulangkan kembali hak dan peruntukan keistimewaan Bumiputera mengikut petuntukan Perlembagaan Malaysia.

Jangan keterlaluan "melayan tuntutan kaum Cina" yang sanggup membalas "SUSU dengan TUBA".

Semenjak PERKASA dilancarkan di Sarawak ia tidak pernah mempersoalkan sebarang tuntutan kaum Cina demi menghormati Gagasan 1Malaysia dan demi keharmonian Negeri Sarawak dengan memberi pengorbanan dan toleransi yang amat tinggi dalam hal ini.

Pakatan Rakyat lebih2 lagi DAP harus dipersalahkan dan dipertanggungjawabkan oleh kaum Cina jika kami Pribumi Sarawak menidakan semua tuntutan Kaum Cina.

Inilah al Kisah keputusan Pilihanraya DUN Sarawak ke 10 yang PRIBUMI ibaratkan seperti "membela buaya yang dalam kekeyangan pun akan mengigit tuannya".

Oleh demikian PERKASA SARAWAK memohon supaya Pribumi Sarawak harus diberi semua tuntutan Mereka seperti berikut:-

1. Mengembalikan Hak Keistimewaan Bumiputera yang Termaktub didalam Perlembagaan Malaysia yang di antaranya adalah:-


i) Kerajaan BN Pusat dan Negeri hendaklah "Mengkhaskan satu dasar khusus utk Bumiputera Sarawak Dan Sabah sbg satu "Tindakan Affirmatif" yg lebih berkesan mengantikan "Dasar Ekonomi Baru" supaya segera dapat meningkatkan Ekonomi Bumiputera dgn perlu dipantau Kesatuan2 Bumiputera.

ii) Merealisasikan Hak Kaum Bumiputera yang bukan beragama Islam utk bebas mengamalkan Agama mereka sama seperti mereka yang juga akan menghormati Agama Islam sbg Agama Rasmi Negara.



2. Menuntut supaya semua Rakyat Prbumi perlu menikmati Kemudahan Asas seperti Api, Air dan Klinik.

3. Menuntut Biasiswa Automatik kpd anak2 bumiputera di Sarawak dan Sabah yg mencapai kelulusan minima utk memasuki Kolej Dan Universiti.

4. Memberi kelonggaran khusus kpd Kaum Bumiputera utk memasuki IPTA dalam semua Jurusan kritikal.

5. Mempastikan pengagihan Projek dan Kontrak kpd Kontraktor dan Syarikat bumiputera dilakukan dgn telus dan berkesan dgn membenarkan Kesatuan2 memantaunya.



Barisan Nasional harus kekalkan Simpanan Tetapnya ("Fixed Deposit") Di Sarawak yg tidak boleh sesiapa lagi menganggu gugat atau mempertikaikannya.



Perkasa mengucapkan " Syabas dan Tahniah" kepada PRIBUMI SARAWAK dan Kerajaan Barisan Nasional Negeri Sarawak dibawah kepimpinan YAB Pehin Sri Hj. Abdul Taib bin Mahmud dan Barisan Wakil Rakyatnya yang telah memenangi DUN masing2 dengan Cemerlangnya.



Semoga Allah merahmati Pemimpin dan Rakyat Pribumi Negeri Sarawak utk terus Maju Kehadapan. Terima Kasih



Abang Abdul Nasser bin Abang Hadari

Naib Presiden Perkasa merangkap

Yang Di Pertua,

Pertubuhan Pribumi Perkasa Cawangan Negeri Sarawak.
 
Sumber- The Unspinners

Taipingmali (tm)

Posted: 23 Apr 2011 01:47 AM PDT

Taipingmali (tm)


Pas sambut kenyataan Mat Maslan

Posted: 22 Apr 2011 11:47 PM PDT

Protest votes by Orang Ulu?

Posted: 22 Apr 2011 07:33 PM PDT

Immigration man jailed and fined over false claims

Posted: 22 Apr 2011 04:57 PM PDT

Lumut sea festival revival planned Lumut sea festival revival planned

Posted: 22 Apr 2011 04:44 PM PDT

DAP WAJIB DESAK LEE KUAN YEW UNDUR DIRI !

Posted: 22 Apr 2011 04:34 PM PDT

Perak Today-Sidang Media PM di Majlis Minggu Amanah Saham

Posted: 22 Apr 2011 07:43 AM PDT

Perak Today-Ucapan Perdana Menteri Minggu Saham Amanah, Ipoh

Posted: 22 Apr 2011 07:42 AM PDT

Program Turun Padang Menteri Besar Perak ke Bukit Gantang

Posted: 22 Apr 2011 06:53 AM PDT

TVSelangor09 22042011 Video Lucah PAS Nyatakan Pendirian Selepas Siasa...

Posted: 22 Apr 2011 06:36 AM PDT

ANWAR IBRAHIM BUKTI AKSI VIDEO SEKS PORNO

Posted: 22 Apr 2011 06:29 AM PDT

JOM Sertai UMNO

Posted: 22 Apr 2011 05:21 AM PDT

PKR semakin ditolak rakyat

Posted: 22 Apr 2011 04:53 AM PDT

Kan dah kena! KJ yang lebih, mengalahkan Najib

Posted: 22 Apr 2011 03:58 AM PDT

Hero Ong is gone

Posted: 22 Apr 2011 03:34 AM PDT

MIRI TODAY: Datuk LEE Kim Shin VS Dr. Michael Teo : SENADIN SE...

Posted: 22 Apr 2011 03:23 AM PDT

Aspirasi Bangsa

Posted: 23 Apr 2011 01:42 AM PDT

Aspirasi Bangsa


Mentor DAP, PAP tak mahu sistem 2 parti

Posted: 22 Apr 2011 07:10 PM PDT

PANEH MIANG

Posted: 23 Apr 2011 01:39 AM PDT

PANEH MIANG


Kenapa agaknya Cina marah BN...

Posted: 22 Apr 2011 11:22 PM PDT

Overnight Policy Rate (OPR) is the interest rate at which a depository institution lends immediately available funds (balances within the central bank) to another depository institution overnight. This is an efficient method for banks around the world to practice 'Accessing short-term financing' from the central bank depositories. The interest rate of the OPR is influenced by the central bank, where it is a good predictor for the movement of short-term interest rates.

In Malaysia, changes in the OPR trigger a chain of events that affect Base Lending Rate (BLR), short-term interest rates, fixed deposit rate, foreign exchange rates, long-term interest rates, the amount of money and credit, and, ultimately, a range of economic variables, including employment, output, and prices of goods and services which is the micro and macro factors on the economic. The BLR is usually adjusted at the time in correlation to the adjustments of the OPR which is determine by Bank Negara Malaysia (BNM) during Monetary Policy Meeting.

Last Reported OPR : 2.75% (Effective Since 8 July 2010)

*********

Base Lending Rate (BLR) is a minimum interest rate calculated by financial institutions based on a formula which takes into account the institutions cost of funds and other administrative costs. The BLR is almost always the same amongst major banks. Adjustments to the BLR are made by banks at the almost same time; although, the BLR does not adjust on any regular basis. The BLR is usually adjusted at the time in correlation to the adjustments of the Overnight Policy Rate (OPR) which is determine by Bank Negara Malaysia (BNM) during Monetary Policy Meeting. Banks in some countries use the name "Prime Rate" or "Prime Lending Rate" to refer to their Base Lending Rate. On 1 November 1995, Bank Negara Malaysia ("BNM") imposed a ceiling on the BLRs quoted by banking institutions. The ceiling rate would be determined by a formula. This framework was further revised on 1 September 1998 to enhance the speed of transmission of changes in BNM's monetary policy (via revisions to intervention rate and SSR) to changes in the economy's interest rate levels.

In general, the formula for the ceiling BLR is calculated as follows:

Ceiling BLR = Adjusted BNM Intervention Rate + Fixed administrative charge

The ceiling BLRs for commercial banks and finance companies are fundamentally different due to the way the Adjusted BNM Intervention Rate is interpreted:

- For commercial banks, the Adjusted BNM Intervention Rate = BNM Intervention Rate x 80% / (1-SRR%)

- For finance companies, the Adjusted BNM Intervention Rate = BNM Intervention Rate/(1-SRR%)

Commercial banks have a lower Adjusted BNM Intervention Rate (compared to finance companies) resulting in lower ceiling BLR as commercial banks have a relatively lower cost of funds. This is due to the presence of zero-interest current account balances.

In practice, the BNM Intervention Rate is taken as the prevailing BNM 3-month intervention rate (the previous month's average KLIBOR was formerly used). BNM set the fixed administrative charge at 2.50% initially, but on 1 September 2008 lowered it to 2.25% in order to promote greater operational efficiency among banking institutions. Whenever BNM changes the intervention rate or the SRR, banking institutions are given 1 week to adjust their BLR to comply with the new ceiling.

At the global money market down turn, BLR will get lower and if the money market on uptrend, it will correlation upward. It is wisely and timely to consider take up mortgage loan and start to own your property at the lower BLR as current.

From the record, it shows that the highest BLR Malaysia ever has is 12.27% in year 1998 and the lowest BLR is 5.55% in year 2009. The average is 8.1%. Probably you can use this to justify whether it is better to take the fixed rate loan or floating mortgage loan (BLR +/- x% ). Below table shows the Malaysia Base Lending Rate (BLR) record from year 1989 to year 2010.

Last Reported BLR : 6.30% (Effective Since 13 July 2010)



Apa kena mengena OPR & BLR dengan penawaran dan permintaan? Kenapa Cina marah sangat dengan perubahan OPR & BLR yang tidak memberi kesan pun kepada kenaikan harga syiling barangan keperluan? Apakah inflasi puncanya mengapa Cina sukar untuk beri undi pada BN? Adakah Najib masih tidak endah dengan amaran Jangan Serang Poket Rakyat?

Persoalan utamanya, SIAPA SEBENARNYA PUNAHSIHAT PERDANA MENTERI MALAYSIA?

PAPA GOMO

Posted: 23 Apr 2011 01:33 AM PDT

PAPA GOMO


Nak Berjihad Di Mana Pun Boleh Dan Gomo Sudah Laksanakannya

Posted: 22 Apr 2011 11:03 PM PDT




Syukur, tembok pagar surau yang di usahakan oleh Gomo bersama sama rakan peniaga dari Malaysia dan Patani akhirnya siap juga. Surau ini terletak di sempadan Thailand Cambodia yang mana menjadi lokasi persinggahan para peniaga.

Tembok pagar ini di bina bagi mengelakkan anjing memasuki rumah Allah memandangkan banyak anjing di sini yang di miliki orang bukan Islam.

Walaupun sedikit sumbangan keewangan dari kami semua namun inilah Jihad kita umat Islam yang perlu dilaksanakannya.

Gomo nak nyatakan di sini, kerajaan Thailand dan Cambodia tidak menyediakan SESEN pun peruntukkan untuk umat Islam di dalam Negara mereka. Walaupun pembinaan rumah ibadat adalah untuk rakyat mereka sendiri namun itulah dia kerajaan Thai dan Cambodia.

Betapa untungnya rakyat Malaysia yang di beri peluang dalam menunaikan ibadat malah kerajaan juga membantu rumah ibadat lain dalam menyediakan tanah dan juga peruntukkan buat sesuatu agama itu.

Harap Rakyat Malaysia sedar akan hal ini.


Pssssttt puas hati dengan ibadah yang Gomo lakukan, amin
Published with Blogger-droid v1.6.7

Video Kejatuhan Empayar Sodomy

Posted: 22 Apr 2011 09:30 AM PDT



Selamat Tinggal Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Akhirnya Konspirasi Terhadap Anwar Ibrahim Berjaya

Posted: 22 Apr 2011 05:01 AM PDT




Tu lah jawapan Juak juak PKR dan Pakatan pembangkang bila Korea Selatan sahkan pelakon Lelaki dalam Video Seks Adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim. Korea Selatan pun terbabit dalam Konspirasi nak menjatuhkan Anwar Ibrahim.

Gomo sebenarnya tak hairan dengan juak Pakatan Yang Otak mereka ni Bebal tahap Gaban. Apa sahaja kesalahan yang di lakukan Anwar Ibrahim pasti di katakan mereka ini semua Konspirasi UMNO dan BN demi mematikan Karier politik Anwar Ibrahim.

Ehhh? Kita di pihak kerajaan banyak lagi benda nak buat untuk rakyat, takda masa nak melayan Anwar Ibrahim yang takda parti ni. Apa hebat sangat Anwar Ibrahim tu? Setakat boleh Balun lubang Taik dengan depan ramai lagi boleh buat benda yang sama macam Anwar buat.

Sikit sikit Konspirasi, aduh Gila meroyan juak PKR terutama puak pelampau PAS yang Bodoh minum air selipar Nik Ajis ni. Depa takda akal ka nak berfikir?

Korea Selatan tu takda kepentingan dalam politik Malaysia. Malah kalau Anwar Ibrahim nak bawak pakar nya pun kita siap sedia. Bukan kita larang pun malah sekarang ni pun dalam keadaan Kes Liwat masih berjalan dan skandal Video Seks kita tak sekat Anwar Ibrahim ke luar negara. Kalau rakyat lain aku rasa Sah kena tahan Paaportnya.

KONSPIRASI? Punai Anwar Ibrahim yang balun Pelajar Kolej China doll tu tapi Kerajaan pulak yang di persalahkan. Sedap Anwar Ibrahim sampai pancut Air Mani pun Kerajaan yang salah. Jam Tangan Omega Anwar gagal di tunjuk pun Konspirasi BN.

Ni terbaru Anwar Ibrahim dakwa dia sakit tulang belakang. Emmm tak mustahil juak pakatan akan kata ni semua Konspirasi kerajaan BN sampai Anwar Sakit tulang belakang. Bingai depa ni.

Lepas ni aku ingat kalau juak Pakatan Mati pun depa akan kata ini semua Konspirasi Kerajaan BN. Pasal depa juak Pakatan ni Bodoh.

Aku masih di Bangkok atas urusan perniagaan, kat sini pun ramai yang dah Sahkan lelaki dalam Video seks adalah Anwar Ibrahim. Harap juak Pakatan sedar diri bahawa Anwar Ibrahim sudah tidak lagi relevan dalam perjuangan yang ada. Anwar Ibrahim hanya tunggu masa untuk di kapankan.

Psssttt sikit sikit konspirasi, bodoh juak pencacai pakatan haram ni.
Published with Blogger-droid v1.6.7

APANAMA

Posted: 22 Apr 2011 11:49 PM PDT

APANAMA


1st MARBC 2011

Posted: 22 Apr 2011 07:09 PM PDT

The first ever 1st Malaysia - ASEAN Regional Bloggers Conference kicks off today.

The objective of this conference is to bring together regional bloggers from the ASEAN region, and to highlight the obstacles faced by these bloggers as well as the adversity that bloggers might experience in their day to day tackling of various issues.






p/s You could still register HERE to listen to the Prime Minister of Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak's keynote address and to catch a glimpse of Malaysia's NUMBER ONE BLOGGER and Statesman Tun Dr Mahathir Mohamad on Sunday. 


Site Meter

The Unspinners

Posted: 22 Apr 2011 11:37 PM PDT

The Unspinners


Kenyataan YDP Perkasa Sarawak yang mengemparkan Cina

Posted: 22 Apr 2011 09:00 PM PDT

Sarawak Report .. idle minds and double standards

Posted: 22 Apr 2011 06:00 PM PDT

DAP silence of LKY candidacy since 1955

Posted: 22 Apr 2011 08:27 AM PDT

Bodoh sangatkah MCA jadi suara untuk DAP?

Posted: 22 Apr 2011 05:29 AM PDT

DAP tunjuk kebabian ... Padan muka Omega

Posted: 22 Apr 2011 02:31 AM PDT

Anwar "confirm" kaki pelacur seks video

Posted: 21 Apr 2011 11:30 PM PDT

AZLI SHUKRI

Posted: 22 Apr 2011 11:20 PM PDT

AZLI SHUKRI


DAP 2011 : Kami Mahu Kuasa Ini!

Posted: 22 Apr 2011 03:51 AM PDT

1. Saya tertarik dengan tulisan Susan Lim dari portal Malaysia-Instinct. Sudah tiba masanya DAP diharamkan di bumi Malaysia ini. Ternyata merekalah yang memulakan segala sentimen kebencian antara kaum di Sarawak. Hari ini, pihak BN/UMNO harus serius memikirkan bagaimanakah cara terbaik untuk terus mentadbir negara ini tanpa "terhegeh-hegeh" mengharap undi daripada kaum Cina. Sudah jelas dan terang, masyarakat Cina sama sekali tidak akan mengundi BN dalam PRU yang akan datang. Baca rencana menarik di bawah :

2. DAP SEOLAH-OLAH tidak kisah bermain dengan api. Dengan keputusan yang menggalakan dalam Pilihanraya Sarawak, parti itu semakin nekad untuk terus memainkan isu perkauman. Sikap chauvinis DAP jelas terserlah di Sarawak apabila merkea dengan bongkaknya menyeru kaum Cina agar memikirkan faktor 'bangsa' ketika mengundi. Mereka menyerang kaum lain dan memainkan isu agama yang sensitif tanpa sedikitpun peduli jika ianya mengguris hati warga lain.

3. DAP menghina Pehin Sri Taib Mahmud atas dasar suku kaumnya, iaitu Melanau yang mana mencerminkan perasaan sebenar DAP terhadap kaum pribumi termasuk Melayu, terutamanya. Pehin Sri Taib telah berjanji akan mengundurkan diri dan orang-orang Sarawak tidak pernah meragui dasar peralihan kuasa yang lancar yang diamalkan oleh BN. Dengan itu, tidak perlulah sama sekali DAP untuk menghina sesiapa, mana-mana kaum atau bangsa dalam berkempen.

4. Kesombongan DAP begitu menyesakkan di mana mereka cuba untuk meyakinkan kaum
Cina bahawa mereka tidak lagi memerlukan kerajaan. Mereka percaya yang mereka mampu terus maju tanpa melibatkan kerajaan. Ironi sekali kerana di masa yang sama mereka juga mendesak agar negara suara mereka didengar dan tuntutan mereka dipenuhi oleh kerajaan.

5. Akhirnya, DAP berjaya meningkatkan perasaan syak wasangka terhadap kaum Cina dan menjauhkan lagi mereka dari kaum-kaum lain. Bagaimanapun, bukan semua kaum Cina yang terheret dalam permainan merbahaya DAP. Ini dibuktikan melalui statistik di mana 38% dari kaum Cina terutamanya dari kawasan luar bandar dan pedalaman di Sarawak memilih untuk menolak DAP dan mengundi BN. Kaum Cina di kawasan luar bandar dan pedalaman mendapati bahawa seruan DAP untuk menolak kempen pembangunan BN adalah tidak relevan. DAP gagal melihat bahawa isu pembangunan dan infrastruktur termasuk kemudahan asas seperti air dan elektrik masih relevan dengan penduduk dari kawasan ini.

6. Jelas DAP langsung tidak peduli tentang masyarakat luar bandar yang mereka jangkakan bukan dari kaum Cina. DAP hanya memikirkan tentang kaum Cina yang menjadi majoriti penduduk bandar yang mana telah mempunyai segala-gala yang diperlukan dari segi pembangunan dan infrastruktur. Ini hanya menguatkan lagi hakikat bahawa DAP adalah parti rasis dan ia akan kekal begitu. Memahami hakikat ini, rakyat Malaysia harus bertanya diri sendiri akan soalan-soalan berikut, Bagaimana sebuah parti rasis mampu bertindak adil dan saksama apabila mereka hanya memikirkan tentang kaum Cina dan bagaimana menjadikan kaum Cina yang kaya semakin kaya? Apa akan terjadi kepada masyarakat luar bandar dan pedalaman jika DAP menjadi kerajaan Malaysia? Bagaimana Malaysia boleh menjadi lebih baik di bawah DAP jika ketegangan kaum terus meningkat?

7. Bolehkah kita mengecapi keamanan jika semua kaum terus menyasar, menyalahkan dan menuding jari antara satu sama lain di bawah kepimpinan DAP? Bagaimana kaum Cina boleh terus maju jika mereka sentiasa menjadi sasaran syak wasangka kaum lain sebagai chauvinis dan rasis? Kesimpulannya, kaum Cina harus membuktikan yang mereka bukan chauvinis dan rasis sepertimana yang ditonjolkan oleh DAP. Dan kaum Cina hanya boleh membuktikannya dengan cara menolak DAP dalam Pilihanraya yang akan datang.

oyabun

Posted: 22 Apr 2011 11:12 PM PDT

oyabun


Anwar mengadu sakit belakang selepas balik dari 'menjamu selera' di London dan Osaka!

Posted: 22 Apr 2011 01:29 AM PDT

Rakyat ditipu lagi dengan sandiwara terbaru Anwar!

Kalau kita masih ingat ketika Anwar ditahan polis untuk siasatan kes liwat Saiful, dia mengadu 'sakit belakang' apabila ditahan dalam lokap selama semalam! Sebelum itu semasa Saiful buat report polis, Anwar melarikan diri ke kedutaan Turki. Kata Kak Wan ada orang nak sabotaj Anwar! Tapi masa tu tak de pulak kata sakit belakang. Elok je kesana kemari tanpa kelihatan merasa sakit!

Rasanya rakyat sudah lali dengan sandiwara lakonan seorang manusia bernama Anwar yang dikatakan oleh isterinya 'anugerah tuhan' ini. Sama juga semasa Anwar yang juga bekas banduan ini merengkok didalam penjara. Kes racun arsenik kecoh sekejap gara-gara lakonan Kak Wan dan juga Karpal Singh. Akhirnya teryata semua itu hanya pembohongan atau wayang Anwar semata-mata!

Sudahlah Anwar..sampai bila kamu nak menipu dan terus menipu rakyat? Hari ini dikatakan Anwar sepatutnya pergi ke Pulau Pinang untuk lawatan selama dua hari selepas balik dari 'menjamu selera' di London dan Osaka, tetapi dibatalkan. Hahahaha..menurut sumber dalaman parti katanya Anwar, yang juga ahli parlimen Permatang Pauh terpaksa mendapatkan rawatan perubatan di Kuala Lumpur kerana sakit tulang belakangnya berulang.



Sumber itu bagaimanapun tidak dapat mengesahkan sejauh keseriusan sakit tersebut berikutan jadual ketat Anwar ketika berkempen pada pilihan raya negeri Sarawak minggu lalu. Pelik bukan...kalau rasa sakit ketika berkempen, kenapa boleh pergi ke London dan Osaka. Ketika pergi kesana, tidak pula mengadu sakit belakang. Tup..tup turun aje di KLIA, tiba-tiba aje mengadu sakit belakang.

Kalau nak menipu pun agak-agak le Anwar. Rakyat bukannya bodoh untuk membuat tafsiran sandiwara kamu!

Katanya Timbalan presiden PKR Azmin Ali dijangka menggantikan Anwar di Pulau Pinang. Anwar dijadualkan menghadiri beberapa majlis termasuk menghadiri Perbincangan ' maqasid syariah ' di Dewan Sri Pinang di Georgetown. Eloklah tu Azmin. Pergi ke Pulau Pinang jangan lupa singgah rumah mak mertua di Taiping ya!

Elok-elok bawa Ferari merah tu..Jangan tersedak pula ketika memandu..manalah tahu malam ini ceramah Unmi Hafilda banyak menyebut nama kamu ...kah..kah..!!!

Wasabi Oyabun..

Panglima Perang Cyber

Posted: 22 Apr 2011 11:09 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Ahmad Maslan Tegaskan Pintu Rundingan Umno - Pas Masih Terbuka Ketika PAS Mula Fikir Mahu Keluar Dari Pakatan !!!

Posted: 22 Apr 2011 03:10 PM PDT


Pintu rundingan UMNO-Pas sentiasa terbuka

KUALA TERENGGANU 22 April – UMNO masih membuka pintu kepada Pas untuk bersama-sama parti tonggak Barisan Nasional (BN) itu jika Pas bersedia berbuat demikian demi perjuangan parti Melayu dan perpaduan umat Islam.

Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan berkata, pintu rundingan antara UMNO dengan Pas sentiasa terbuka, malah UMNO kini menunggu dengan tangan terbuka.

"Seperti mana kenyataan pucuk pimpinan parti (UMNO), pintu rundingan UMNO dengan Pas tak pernah ditutup. Apa saja yang berlaku diharap selesai sebaik sahaja kes video (video seks pemimpin pembangkang) selesai.

"Ia umpama terowong yang gelap, (tetapi) di hujung sana ada cahaya perpaduan, kita tunggu dengan gembira," katanya kepada pemberita selepas merasmikan program Retreat UMNO Negeri Untuk DUN Kalah di sebuah hotel di sini hari ini.

Beliau mengulas reaksi Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali hari ini mengenai kesediaan parti itu untuk mengkaji semula kedudukan mereka dalam pembangkang jika hasil siasatan mengesahkan siapa pelakon sebenar dalam video seks membabitkan pemimpin pembangkang.

Ahmad menjelaskan, sekiranya terlaksana kelak (persepakatan UMNO-Pas), ia merupakan langkah terbaik demi kebaikan serta manfaat orang Melayu dan seluruh rakyat Malaysia.

Menurutnya, ini kerana, majoriti rakyat yang sentiasa hidup harmoni tanpa sebarang percakaran sesama sendiri dapat membantu mewujudkan semangat perpaduan seterusnya membangunkan ekonomi negara.

Ditanya kemungkinan Pas bersedia untuk bekerjasama dengan UMNO andainya hasil siasatan mengenai identiti pelaku dalam video seks itu diketahui, beliau tidak menolak kemungkinan itu.

Malah Ahmad turut yakin, suatu hari nanti, Pas akan mengubah pendiriannya untuk bersama-sama UMNO demi perpaduan Melayu dan Islam seperti yang pernah berlaku semasa era kepemimpinan bekas Perdana Menteri, Allahyarham Tun Razak Hussein dahulu.

"Kita lihat orang Cina boleh bersatu untuk kebaikan, begitu juga dengan kita orang Melayu dan yang lebih penting adalah perpaduan umat Islam," ujarnya.

sumber : Utusan Malaysia


Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Benar & Betul : Perdana Menteri Bagi Kad Ucapan Semangat Kepada Mahasiswa UiTM !!!

Posted: 22 Apr 2011 02:59 PM PDT

posterpeperiksaan



Bukan setakat orang Felda, atau pak cik tua di pendalaman Bario, tetapi mahasiswa kita juga tidak dilupakan. Keperihatinan yang tercerna dari tagline 'rakyat diutamakan' dalam 1Malaysia, adalah cermin daripada sifat 'rahmat seluruh alam' yang dibawa oleh utusan Allah Nabi Muhammad saw. 

Pemimpin yang baik untuk rakyat yang baik dan pemimpin yang korup lagi zalim akan menjadi pemerintah kepada rakyat yang suka kejahatan dan maksiat. Untuk mengekalkan pemimpin yang baik lagi jujur menjadi pemimpin kita maka sayugia kita membaiki diri dan menambahkan amalan akhirat agar kita sentiasa dipimpin pemimpin yang baik bukan sebaliknya. 

Syabas PM atas kata-kata semangat dan kepada para mahasiswa, belajarlah bersungguh-sungguh demi menjadi penerus kecemerlangan negara di masa hadapan. Buang halangan dan gangguan yang boleh menjejaskan usaha anda menuntut ilmu apatah lagi gangguan untuk melibatkan diri dalam politik jalanan tajaan pembangkang. 

Semoga kejayaan anda akan membawa kebanggaan kepada ibubapa, agama, bangsa dan juga negara kita. Selamat berusaha !!!


Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 22 Apr 2011 11:05 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


GEMPAR: Wan Azizah Dah Tunjuk Jam Omega Anwar Semalam.

Posted: 22 Apr 2011 07:59 PM PDT


Ini betul-betul kes naya, mampos umno/bn, apa lagi point yang umno/bn nak jaja cerita pasal jam omega tu, segala-galanya dah di buktikan, wan azizah dah tunjuk jam omega tu semalam masa pc di kedai mamak dekat segambut, dia kata masa pc kat rumah dia hari tu, memang dia nak tunjuk, tapi khalid gagap tak larat nak bawak turun, nak suruh press naik, bilik dia bersepah dengan baju dan underware, hari ni baru boleh tunjuk pasal ada sam ketot dan sipudin jerawat batu nak tolong angkat...

Inilah dia jam omega anwar.
haaaahaaaahaaa

Aku Swing 360 Darjah: Rakyat Malaysia Beruntung Ada Anwar Ibrahim

Posted: 22 Apr 2011 06:50 AM PDT


Rakyat malaysia antara manusia yang beruntung di atas muka bumi ini, kerana ALLAH jelmakan wajah syaitan tu dalam bentuk manusia seperti anwar ibrahim, segala perbuatan syatian yang di rejam, semuanya ada pada anwar... haaahaaahaaa.

Anwar Berlakon Lagi, Adeehhh Sakit Tulang Belakang Ku.

Posted: 22 Apr 2011 01:30 AM PDT


Dia berlakon lagi, anwar batalkan lawatan dua hari ke penang kerana sakit tulang belakangnya berulang... pehhh baik punya berlakon, tutuh jubo tak sakit tulang belakang, main pelacur, tak sakit tulang belakang, pi berkempen di sarawak tak sakit tulang belakang, tapi bila dengar polis nak panggil dia untuk soal siasat lagi sekali, dan-dan tu la sakit tulang belakang.

Sakit tulang belakang di rasakan oleh anwar selepas dia balik dari london, agaknya banyak sangat main dengan pelacur mat salleh untuk release tension pasal pkr kalah teruk di sarawak, jangan terpedaya dengan tipu helah anwar tu, dia tak pernah sakit belakang pun, kalau sakit pun pasal dia jatuh kuda, bukan pasal kena terajang dengan rahim nor.

Memang hebat lakonan anwar ni, sampaikan dalam fb dan twitter pencacainya siap doakan dia supaya cepat sembuh dan boleh jadi pm... haaahaaahaaa kepala bapak korang. percayalah sakit tulang belakang tu akan reda kalau-kalau mahkamah buang kes liwatnya (tak mungkin berlaku) atau jam omega yang dikatakan ada dalam simpanannya itu dia dah dapat cari ganti, itu jam segala penyakit dah sembuh....

PISAU.NET

Posted: 22 Apr 2011 09:29 PM PDT

PISAU.NET


DAP:Tak Bantu , Satu Lagi Cara Menghapuskan Orang Miskin?

Posted: 22 Apr 2011 06:00 PM PDT



Ini adalah petikan daripada blog ketua menteri yang terkenal dengan putar belit,pembohongan dan populis.Siapa yang dia mahu bohong?

PULAU PINANG, 30 Mac (Bernama) -- Pulau Pinang berjaya mencapai sasaran miskin tegar sifar apabila 728 keluarga miskin tegar di negeri ini memperoleh pendapatan sekurang-kurangnya RM500 sebulan.

Ketua Menteri Lim Guan Eng berkata di bawah program pembasmian kemiskinan tegar, kerajaan negeri akan membantu setiap keluarga yang berpendapatan kurang daripada RM500 sebulan.

"Jika satu keluarga itu memperoleh pendapatan bulanan sebanyak RM200, kerajaan negeri akan membantu sebanyak RM300 bagi membolehkan keluarga itu mempunyai pendapatan sekurang-kurangnya RM500 sebulan," katanya kepada pemberita selepas majlis pengumuman Pulau Pinang mencapai status miskin tegar sifar di sini, hari ini.-blog rasmi CM berlidah biawak


Miskin tegar dihapuskan?Hayati video ini.Di tengah bandaraya Georgetown masih ramai miskin tegar tidak dibantu,sebaliknya hanya mendapat bantuan daripada kerajaan pusat melalui jabatan kebajikan masyarakat.




Berbohong adalah memang kerja Lim Guan Eng,setiap ceramah beliau tidak pernah lekang daripada berbohong dan putar belit. Malangnya kencing Guan Eng dijadikan juadah oleh juak haprak pakatan untuk menjulang banjingan ini menjadi khalifah mereka.


Ketika kempen di pilihanraya negeri Sarawak ,Lim Guan Eng turut memperbodohkan rakyat Sarawak apabila memberitahu mereka kononnya kerajaan pimpinannya berjaya menghapuskan miskin tegar.


Gambar dibawah adalah rumah di Jalan Sg Nyior,bersebelahan kilang F & N, di dalam kawasan Parlimen Bagan .Rumah orang miskin ini didirikan dengan hanya mengunakan papan lapis dan bahan buangan .




Miskin tegar dihapuskan?

Pisau kata " Guan Eng lu pi sana sini tipu orang,rakyat penang tak sanggup tengok Melaka reject bodohkan mereka"

Konsert Rock Ke Syurga PAS

Posted: 22 Apr 2011 05:38 AM PDT




photo:sabri

Setiap kali ada anjuran konsert atau pun apa apa majlis persembahan pasti gerembolan khawarij PAS akan membantah,dengan sepanduk dan puluhan dari mereka akan berketayap berdemo berhampiran kawasan konsert diadakan.Anda boleh cari didalam google puluhan bantahan yang dibuat oleh mereka sebelum ini.

Tapi kini zaman sudah berubah,khawarij PAS pun sudah berubah,dahulu menganjurkan konsert nasyid berunsur keagamaan,kini sejak berkahwin secara sumbang marham bersama DAP mereka menghalalkan apa saja asalkan mahu menarik minat pengundi.


Yusni Mat Piah ketua pemuda gerembolan khawarij PAS Pulau Pinang berganding bahu bersama cicak mengkarong AMK menganjurkan konsert otai rock dalam aktiviti pemuda pakatan. Endorsement daripada abang besar DAP diguna sebaik mungkin untuk menarik golongan muda.


Konsert yang kurang mendapat sambutan ini bukan saja memperlihatkan cara khawarij melacurkan prinsip mereka,malah Allah pun turut tidak mengizinkan kerana sepanjang konsert berlangsung hujan turun dengan lebat,dikhabarkan hingga otai rock melalak pun tidak kedengaran disebabkan bunyi hujan lebih kuat daripada sistem bunyi.

Adalah tidak mengejutkan mengapa mantan ketua pemuda PAS Ustaz Hafiz meletak jawatan kerana tahu PAS Pulau Pinang sudah hilang pegangan dan prinsip .


Pisau kata " orang buat tak boleh,depa buat halal saja"

Anwar Hentam China Doll Lebih Muda Dari Nurul

Posted: 21 Apr 2011 11:00 PM PDT

Dia sakit belakang pulak? Sejak balik dari Osaka tulang belakang lari aligment?Dengan siapa dia nak bohong sebenarnya?


Ini semua drama Anwar untuk menagih simpati.Percayalah selepas ini dia sanggup berkerusi roda kononnya makin kronik. Kita semua tahu Anwar sanggup berlakon untuk memperbodohkan seluruh penyokongnya.

Download Video Anwar 3gp: sini



ADAKAH WAJAH DI BAWAH BUKAN ANWAR IBRAHIM ?





Kita mengalu alukan tindakan terhadap Datuk T,selepas ini segalanya akan didedahkan di makhamah,Kawat Cam akan dilakukan,malah Anwar dan china doll turut akan menjadi saksi polis setelah disahkan sebagai pelakon video tersebut.


KUALA LUMPUR 7 April – Selepas menimbulkan keraguan berhubung isu jam tangan Omega, Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr. Wan Aziah Wan Ismail sekali lagi mencetuskan pertanyaan dan kali ini berhubung isu sakit belakang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Wan Azizah pada sidang akhbar di rumahnya kelmarin mendakwa susuk tubuh badan Anwar lebih tegap kerana suaminya itu sering bersenam ketika dalam penjara selama lebih enam tahun.

Namun apa yang menjadi persoalan, sepanjang Anwar ditahan dari 1998 sehinggalah dibebaskan pada 2004 sering dikatakan menderita pelbagai penyakit termasuk mempunyai masalah sakit pinggang yang kronik.

Malah, Penasihat PKR itu juga sering dilihat memakai bengkung pinggang dan penyokong leher selain mendakwa hanya memakan buah kurma yang dibekal keluarga dan minum air zam-zam kerana tidak menjamah makanan penjara.

Keadaan Anwar yang turut dipertontonkan kepada seluruh dunia ketika beliau ke luar negara sebaik sahaja dibebaskan bertentangan dengan apa yang disebut Wan Azizah bahawa suaminya sering bersenam di dalam penjara sehingga ototnya kuat.

Wan Azizah membuat kenyataan itu ketika menyangkal suaminya ialah individu di dalam rakaman video seks yang didakwa melibatkan seorang pemimpin kanan pembangkang.

Percanggahan kenyataan Wan Azizah dengan situasi sebenar Anwar semasa di penjara itu menjadi topik hangat dalam kalangan beberapa blog antaranya Ekstrem Tolak PKR (x-pkr) di http://x-pkr.blogspot.com.

Blog ini turut mempersoalkan apakah mustahil amalan minum madu asli dapat mengekalkan otot-otot badan Anwar agar kelihatan tegap walaupun sudah menjangkau umur 64 tahun – utusan



Pisau kata "kalau bab nak menipu dan berlakon serah kat Anwar,dia boleh buat apa saja"

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 22 Apr 2011 09:29 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Kerajaan PKR Selangor Tidak Hormati Bahasa Kebangsaan

Posted: 22 Apr 2011 06:07 AM PDT

Inilah contoh banner yang melambangkan kerajaan negeri Selangor langsung tidak menghormati bahasa Melayu sebagai kebangsaan sebagaimana yang termaktub dalam Perkara 152, Perlembagaan Persekutuan (baca lanjut di Info Corner). Beginilah agaknya pemerintahan cara Selangor Shines (logo tiga bintang) dalam pentadbiran kerajaan negeri Selangor.

Majlis menggunakan lambang kerajaan negeri Selangor tetapi tulisan bukan melambangkan bahasa kebangsaan. Jelas ada sesuatu yang tidak kena majlis tersebut. Apa yang hendak dirahsiakan dalam majlis tersebut daripada pengetahuan orang Melayu? Apakah ada sesuatu yang rasis yang tidak boleh dihadiri oleh orang Melayu? Beginilah caranya DAP menganjurkan majlis majlis rasis untuk mengembangkan fahaman DAP. Ini satu cara yang bahawa untuk perpaduan rakyat di negara ini. Memecahkan belahkan rakyat melalui fahaman politik rasis.

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 22 Apr 2011 09:17 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


DAH SEMINGGU, BILA NAK JAWAP ?

Posted: 22 Apr 2011 06:00 PM PDT

TAHNIAH TAN SRI SYED MOKHTAR !

Posted: 22 Apr 2011 12:44 PM PDT

MELAYU/BUMIPUTRA DALAM BAHAYA . (BAHAGIAN 1)

Posted: 22 Apr 2011 12:00 AM PDT

Neutral Daily

Posted: 22 Apr 2011 09:14 PM PDT

Neutral Daily


TUN BERSUARA!

Posted: 22 Apr 2011 06:14 PM PDT

Tun Dr. Mahathir menyatakan DAP telah membawa satu budaya asing ke Sarawak. Tun Dr. Mahathir berkata lagi, DAP berjaya di Sarawak kerana menggunakan sentimen perkauman sebagai modal pilihanraya mereka. Atau lebih tepat lagi DAP umpama Virus Ke Sarawak.

Dan seperti yang dijangka, kenyataan Tun Mahathir itu mengundang pelbagai kritikan dan kecaman daripada masyarakat berkenaan. Melayu dijadikan subjek yang paling mudah untuk dikecam. Tun Mahathir dikatakan RASIS dan membenci kaum Cina. Sedangkan perkara pokok yang menyebabkan Tun Mahathir mengeluarkan kenyataan tersebut, langsung tidak diperkatakan.

Antara kempen DAP di Sarawak dalam usaha untuk menawan kerusi DUN yang mereka tandingi ialah mempersoalkan mengapa kaum Cina tidak boleh menjadi Ketua Menteri. Violet Yong yang memenangi kerusi Pending terang-terangan mempersoalkan kaum Melanau dalam pentadbiran negeri.

DAP turut mempergiatkan sentimen agama bagi merangsang undi daripada masyarakat beragama Kristian yang merupakan pengundi majoriti di Sarawak. Selain mengaut sokongan daripada masyarakat Cina, DAP turut cuba mengais sokongan serta undi daripada masyarakat Bumiputera Sarawak yang menganut agama Katholik.

Seperti yang kerap dilakukan oleh DAP sebelum ini, mereka akan cuba mengambil kesempatan untuk melaga-lagakan setiap kaum di negara ini. Dan peranan ini tidak hanya dilakukan oleh para pemimpin, bahkan ahli-ahli dan simpatisan DAP juga akan memainkan peranan yang serupa.

Semua laporan tentang kenyataan Tun Mahathir dibuat dengan satu gambaran iaitu Melayu marah dan tidak berpuas hati kerana kaum Cina tidak mengundi BN. Bahkan cerita tentang orang Melayu yang meminta kerajaan agar tidak menghentikan semua bantuan kepada masyarakat Cina sebagai pengajaran, turut diperbesar-besarkan.

Alasan sebenar mengapa orang Melayu mulai resah dan marah dengan apa yang berlaku tidak disiarkan dan diperkatakan. Tidak ada laporan tentang segala macam bantuan yang telah diberikan oleh Najib Abdul Razak kepada Cina atas nama dan semangat 1Malaysia. Bahkan bantuan-bantuan yang diambil daripada hak Melayu dan diberikan kepada Cina, tidak langsung disentuh dan diperkatakan.

Protes senyap Melayu bagi memberi peluang Najib meraih sokongan orang Cina sudah bertukar menjadi protes terbuka. Bukan kepada Najib, tetapi kepada penyokong DAP yang tidak tahu menilai budi yang dihulur. Isu Bahasa Kebangsaan, pendidikan vernakular, Al-Kitab, peruntukan untuk masjid dan Sekolah Agama yang dipertikaikan oleh pemimpin-pemimpin DAP sebelum ini selain isu Melayu Pendatang, benar-benar mengguris hati orang Melayu.

Sangat ketara apabila Najib Abdul Razak terus ditipu dari semasa ke semasa. Semua bantuan yang diberikan, disapu dan disimpan. Tidak cukup dengan itu, lebih banyak tuntutan dan desakan dibuat demi kepentingan masyarakat Cina menerusi gelagat para pemimpin DAP.

DAP bijak menggunakan kesempatan untuk memerangkap setiap kaum di negara ini agar saling berlaga antara satu sama lain. Pun begitu, satu lagi kebijaksanaan DAP ialah dengan meletakkan semua kesalahan kepada UMNO. UMNO dikatakan rasis dan menggunakan sentimen perkauman sebagai senjata utama. DAP pula dikatakan sebagai parti yang terbuka buat semua kaum.

Sedangkan apa yang berlaku adalah sebaliknya. UMNO lebih bertoleransi dengan memberikan ruang yang sangat besar dan tiada had buat kaum lain di negara ini untuk sama-sama mentadbir, menikmati sosio budaya dan ekonomi secara bebas. Dan sepanjang tempoh UMNO mentadbir, tiada sejengkal harta orang bukan Melayu-Bumiputera yang telah dirampas oleh orang Melayu-Bumiputera.

Malangnya DAP tetap meneruskan hasutan dengan memberitahu para penyokong mereka bahawa Melayu adalah RASIS dan apa yang dilakukan oleh DAP adalah hak masyarakat bukan Melayu di negara ini. Dan dalam proses tersebut, DAP menyuakan pelbagai teori sehingga mampu menawan hati dan perasaan masyarakat Cina untuk mengundi mereka.

Hasilnya adalah apa yang dapat dilihat dalam keputusan Pilihanraya Negeri di Sarawak!

Dek kerana itulah, DAP jadi terlalu sensitif apabila kerenah dan taktik mereka didedahkan. Sama seperti apabila fakta sejarah tentang imigrannya mereka di negara ini diperkatakan, DAP akan sentiasa mengecop UMNO sebagai RASIS sekalipun DAP yang sebenarnya menggunakan perkauman sebagai senjata utama mereka untuk mendapatkan pengaruh dan undi di kalangan rakyat Malaysia.

Apabila berada di khalayak Melayu, mereka akan memperkatakan tentang pentadbiran bertunjangkan Melayu yang mengabaikan orang Melayu tetapi nada mereka akan berubah apabila berada di khalayak kaum bukan Melayu. DAP akan menggunakan sentimen Melayu cuba membodoh-bodohkan dan menjadikan masyarakat bukan Melayu sebagai kuli akan dikumandangkan… terutama apabila ceramah dibuat dalam Bahasa Mandarin!

This post was submitted by Hero Tua.

mykmu

Kami Bantah!

Posted: 22 Apr 2011 03:32 PM PDT

Kenyataan Media
22 April 2011

Kami membantah dan menolak sekeras-kerasnya laporan muka hadapan Berita Harian semalam bertarikh 21hb April 2011.

Kami kesal kerana Berita Harian dengan sengaja mensensasikan isu video seks itu walaupun penyiasatan polis masih diteruskan. Kami turut kesal apabila Berita Harian diperalat pihak tertentu demi merekayasa "perbicaraan melalui media" (trial-by-media), yang cukup jelas bernada politik dalam percubaan terus-menerus untuk mengaib dan menganiaya Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Harus diingat bahawa syarikat Korea Selatan tersebut telah dipilih dan diberi maklumat khusus oleh Polis DiRaja Malaysia (PDRM), yang mana ketua-ketua mereka masih menuruti kehendak barisan ahli politik yang mempunyai dendam kesumat terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim dan berusaha menamatkan perjuangan reformasi politik beliau.

Datuk Seri Anwar Ibrahim telah menafi sekeras-kerasnya penglibatan beliau dalam video ini. Kami juga ingin menyatakan dengan tegas bahawa individu di dalam video itu bukan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Justeru kredibiliti PDRM sekali lagi terjejas dan dipersoalkan selepas pendedahan oleh bekas ketua Jabatan Siasatan Jenayah KL, Datuk Mat Zain Ibrahim, dalam beberapa surat terbuka beliau:

1) mengenai empat laporan polis yang dibuat Datuk Seri Anwar Ibrahim antara 9 Julai 1999 dan 20 Ogos 1999 mengenai salah guna kuasa dan menghalang proses undang-undang oleh sebilangan individu tersohor, termasuk Tun Dr Mahathir dan Dato Abdul Gani Patail. Mengapakah tiada tindakan lanjut dari pihak polis mengenai laporan-laporan polis ini?

2) mengenai persamaan yang cukup rapat antara "video seks" ini dengan "video seks" yang disebarkan beberapa hari sebelum PRU tahun 1999.

Kami mengajak Rakyat Malaysia bersama-sama menolak "politik lucah", dan marilah bersatu menggesa pemulihan semula institusi-institusi terpenting negara, terutamanya PDRM, SPRM, SPR, dan badan kehakiman.

YB Saifuddin Nasution
Setiausaha Agung
Parti Keadilan Rakyat

=====

Media Statement
22 April 2011

We strongly protest and are outraged by the front page headline of Berita Harian yesterday, which revealed the police investigations on the sex video that continuously attempts to implicate Datuk Seri Anwar Ibrahim. In this latest development, a supposedly renowned South Korean broadcasting agency has purportedly matched the identity of the male in the sex video to that of Datuk Seri Anwar Ibrahim.

We regret that the Berita Harian report has sensationalized this issue, even though police investigations are still on-going. We also regret that Berita Harian has allowed itself to be used in this trial-by-media, which smacks clearly of a political orchestration to continuously vilify and persecute Datuk Seri Anwar Ibrahim in the public domain. It should also be noted that the South Korean firm was engaged by and fed with information by the Polis DiRaja Malaysia (PDRM), whose leadership and their political masters have had a longstanding political agenda to smear the reputation of Datuk Seri Anwar Ibrahim and end his political struggle for reform.

Datuk Seri Anwar Ibrahim has categorically denied his involvement in this sex video. We also categorically state that it is not Datuk Seri Anwar Ibrahim in said video.

The credibility of the PDRM has once again been shattered and compromised following the revelations made by the former KL CID chief Datuk Mat Zain Ibrahim in a several open letters made public:

1) regarding the four police reports made by Datuk Seri Anwar Ibrahim between 9 July 1999 and 20 Ogos 1999 on the abuse of power and the obstruction of legal procedures by a retinue of major public figures including Tun Dr Mahathir and Dato Abdul Gani Patail. Why has there been no further action on these police reports?

2) regarding key similarities between the current alleged "sex video" and a "sex video" that was circulated prior to the 1999 General Election.

We call upon the Rakyat to reject "gutter politics", and to remain united in calling for the return of independence and integrity to our key public institutions in Malaysia, especially PDRM, MACC, EC, and the judiciary.

YB Saifuddin Nasution
Setiausaha Agung
Parti Keadilan Rakyat

anwaribrahim

DAP dapat untung dari kematian Teoh Beng Hock?

Posted: 22 Apr 2011 11:27 AM PDT

Perkembangan prosiding Suruhanjaya Diraja Siasatan Kematian TBH, nampaknya semakin menarik minat penulis. Prosiding Mahkamah Koroner sebelum ini agak membosankan kerana jelas menjadi medan pembangkang terutama DAP untuk mempolitikkan isu tersebut.

Salah laku dalam pembahagian projek, kronisme, menyalahgunakan status bumiputra dan sebagainya menghiasi prosiding minggu ini.

Selain daripada membuktikan DAP bukanlah parti yang lurus seperti mana yang digebangkan, ia juga mendedahkan bahawa ada banyak kemungkinan bahawa pihak dalam DAP sendiri yang paling beruntung bila TBH mati.

Anggapan ini berasas kerana dek kematian TBH, siasatan ke atas ADUN Sri Kembangan dari DAP, ditutup dan banyak pendedahan minggu ini tidak akan terdedah. Tak untung ke tu? No wonderlah DAP cukup takut bila seorang hakim dilantik mempengerusikan suruhanjaya, rupanya ada udang disebalik batu.

Pendedahan dalam siasatan Suruhanjaya Diraja ke atas kematian TBH, bahawa adanya beberapa syarikat kecil bumiputra mendapatkan dana pemulaan dari parti DAP untuk menjalankan projek-projek kontraktor kelas F dalam negeri Selangor, memerlukan siasatan terperinci oleh pihak Bank Negara juga.

Ini kerana DAP adalah sebuah parti politik, bukan institusi kewangan yang dibenarkan memberi pinjaman atau mengambil deposit dibawah Akta Bank dan Insitiusi Kewangan (BAFIA), jadi macam mana mereka boleh bagi pinjaman pulak?

Itu yang pertama, yang kedua dari mana datangnya wang untuk membolehkan parti DAP memberikan pinjaman kepada syarikat-syarikat tersebut? Walaupun projek kecil (dalam lingkungan RM 200,000 ke bawah), itu baru satu projek, yang disebut ini ada beberapa syarikat dan beberapa projek.

Saksi Lee Wye Weng dipetik sebagai berkata:-

Lee turut mengakui bahawa ADUN Seri Kembangan, Ean Yong Hian Wah dan Teoh menyedari urusan menggunakan nama syarikat bumiputera ini dan yang melakukan kerja-kerja projek adalah syarikat lain.

Beliau yang turut memperoleh bayaran dalam setiap projek sebagai bayaran pengurusan memberitahu bahawa syarikat MKMN Enterprise, MA Bina Melur Enterprise, Fizami Construction dan Aris Enterprise dimiliki oleh mereka yang rapat dengannya dan mempunyai pertalian kekeluargaan.

Katanya syarikat-syarikat tersebut memperoleh projek daripada DAP dan mendapat wang pendahuluan daripada DAP sebelum mendapat bayaran daripada Pejabat Tanah dan Daerah

Ini yang Bank Negara perlu siasat, bukan apa, kita takut ada kegiatan pengubahan wang haram yang membolehkan DAP bagi pinjaman kepada syarikat-syarikat tersebut.

DAP dengan PAS tak banyak beza, dua-dua ini pun parti mintak sedekah, yang berbeza hanya cara, DAP guna majlis makan malam, PAS edar tabung dalam ceramah. Jadi dimana DAP peroleh dana untuk bagi pinjaman kepada syarikat-syarikat bumiputra bagi menjalankan projek kelas F yang hanya dikhaskan untuk golongan bumiputra?

Mungkinkah cakap-cakap bahawa DAP ada kaitan dengan kumpulan-kumpulan kongsi gelap ini ada kebenaran?

Untuk membersihkan namanya, DAP perlu bersedia disiasat SPRM dan juga Bank Negara, tidak lupa Pendaftar Pertubuhan kerana jelas sangat tujuan penubuhan DAP dan melencong daripada matlamat sebenar – sebuah parti politik, bukan institusi kewangan.

Penulis semakin yakin bahawa TBH mati kerana membunuh diri dan pihak yang bertanggungjawab bukanlah SPRM seperti yang dicanangkan DAP, sebaliknya ada berkaitan dengan salah laku yang didedahkan dalam prosiding minggu ini.

mykmu

Asean Bloggers Conference : Perlu Penyertaan Blogger Muda

Posted: 22 Apr 2011 05:22 AM PDT

Seats are still available for participation for Sunday's conference session for the first Malaysian-Asean Regional Bloggers Conference to be held on Sunday at the Intercontinental Hotel Kuala Lumpur (former Nikko Hotel).

Prior e-mail registration is required which means there will be no walk-ins. Do email us your interest to participate to register1marbc@gmail.com.

The event is free of charge but it requires refundable commitment fee of RM50.

The conference program starts with a registration at 7:30 am followed-up by workshop sessions at 8:30 am.

Since the format involves several session running concurrently, participants could choose the their preferred topics. The topics to be covered include blogger networks and blogger etiquette.

We will have the benefit of listening and learning from the experience of activist bloggers from Singapore, Thailand, Cambodia, Indonesia and the Philippines.

Patron, Tun Dr Mahathir Mohamad, will deliver an acceptance speech for his patronship. Prime Minster Datuk Seri Najib Razak is expected to deliver his keynote luncheon address to be followed by a 15-minute question and answer session. After lunch, conference will resume with other workshops after lunch.

Schedule and various instruction will be provided to registering participants when they e-mail their interest to participate.

For details, visit www.bloghousemalaysia.com.

another brick

P/s : Penyertaan blogger Muda paling mustahak. Ramai yang nak mengubah dunia dan negara. Segalanya tidak kena dan tak puas hati. Jadi mulakan dengan hadiri conference ini..

Muhyiddin memburu guru, kebajikan terabai?

Posted: 21 Apr 2011 09:09 PM PDT

Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 22 April: PAS kesal terhadap sikap Kementerian Pelajaran di bawah kendalian Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Dr Fuad Zarkashi yang sibuk memburu guru-guru yang terlibat dengan pembangkang sebaliknya mengabaikan kebajikan guru-guru di sekolah.

Terkini, tindakan pertukaran Cikgu Maaruf Mutalib daripada Sekolah Menengah Tenang ke Sekolah Menengah Kebangsaan Pengelih Pengerang Kota Tinggi, adalah satu contoh "politik barbarian" yang diulang semula di Kementerian Pelajaran.

Pertukaran kerana surat cuti sakit Cikgu Maaruf semasa pilihan raya kecil Tenang.

"Persoalannya surat sakit yang dikemukakan ialah daripada doktor hospital kerajaan, bukan daripada dukun," kata Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad.

Beliau berkata, sepatutnya Muhyiddin dan Dr Fuad perlu turun ke padang melihat sendiri kebajikan guru-guru yang dibebankan dengan berbagai tugas.

Menurutnya, pendedahan Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (NUTP) mengenai tuntutan perjalanan yang dibuat oleh guru-guru yang pergi kursus anjuran Jabatan Pendidikan Negeri dan Pejabat Pelajaran Daerah sejak bulan Mac 2010 masih tidak dapat.

Begitu juga, katanya lambakan guru Sains dan Matematik seramai 26,000 merupakan satu lagi ukuran kegagalan Muhyiddin dan Dr Fuad untuk membuat unjuran keperluan guru-guru di sekolah-sekolah.

"Akhirnya guru ini terpaksa mengajar mata pelajaran lain daripada pengkhususannya.

"Apabila keadaan ini berlaku yang menjadi mangsanya ialah murid-murid sedangkan Muhyiddin begitu lantang mengkritik tawaran Pakatan Rakyat kepada guru-guru, imbuhan bulanan RM500, sehingga menuduh negara akan hancur dan bankrap.

"Nampaknya sekarang siapa yang bankrap sehingga peruntukan untuk kementerian beliau tidak cukup," ujarnya.

Beliau berkata, jika itulah watak menteri yang menguruskan kilang yang melahirkan modal insan, maka negara akan hancur kerana meritnya bukan kebolehan tetapi ketaksuban kepada Umno.

Idris turut mempersoalkan kenapa Pengarah Pendidikan Johor, Markom Giran tidak diambil tindakan kerana berkempen kepada guru-guru ketika pilihan raya kecil Tenang.

"Akhirnya kita ingin mengingatkan kepada Tan Sri Muhyiddin janganlah kamu melakukan kezaliman, kerana doa orang yang zalim tidak ada hijab dengan Allah.

"Ingatlah bahawa kamu ada anak isteri dan keluarga, kalau kamu tidak suka dizalim, Cikgu Maaruf dan Cikgu Normala juga tidak suka dizalimi," ujarnya.

Beliau turut memberi peringatan khas untuk Fuad Zarkashi mengenai kata-kata Asy-syahid Syed Qutb di dalam buku yang dibaca sewaktu bersama PAS dahulu iaitu "kezaliman walaupun nampak kuat, ia tidak kekal, sedangkan kebenaran walaupun nampak lemah, ia akan menang".

harakahdaily

bERANIKAN hATI

Posted: 22 Apr 2011 03:41 PM PDT

bERANIKAN hATI


CMK 'LANGAU POLITIK'

Posted: 21 Apr 2011 08:04 PM PDT


Sahabat saya seekor langau
Lihat poster hebat dibawah sana



Jika Anu arr dikenali sebagai 'binatang' politik kerana sikapnya dan tindak tanduk dalam berpolitik, maka gelaran 'Langau Politik' sangat sesuai diberikan kepada sahabat saya CMK aka blogger Cucu Mat Kilau, orang yang bertanggungjawab terhadap portal blog Pahang Daily Online yang jelas berhaluan kiri.

Kami berblog di era yang sama. CMK dan PDO memang sejak dulu cenderung kekiri, namun saya berada ditengah, sesekali menghentam UMB Pahang dan jarang-jarang sekali menghentam MB Pahang (sebenarnya ditujukan kepada orang kanannya) dengan tujuan memberikan kesedaran.

Terkini CMK membuat heboh samaada diblog, di facebook bahkan di majlis ceramahnya mengenai isu Lynas. Saya pasti CMK bukan bodoh sangat untuk tidak faham isu berkenaan, tetapi beliau lebih mementingkan untuk mendapat political milage dari apa yang berlaku.

Kita faham bahawa akhir-akhir ini CMK terumbang-ambing bagaikan tidak berhaluan apabila di 'tendang' keluar oleh PKR. Didalam Pas beliau juga nampaknya masih tidak dapat diterima, kerana itulah beliau selalu mengintai-intai kepada UMNO seandainya ada ruang dan peluang, atau menanti untuk di 'kuit' menyertai UMNO. (Kuit = lambai dalam loghat Pahang)

Saya berkesempatan bertemu dengan MB Pahang baru-baru ini, sejurus selepas Sidang Dewan Undangan Negeri Pahang berakhir, banyak yang diperkatakannya mengenai CKM ini, namun saya tidak berniat untuk memanjangkannya disini, cukuplah hanya dia yang mengetahui apa yang dia sampaikan kepada MB selama ini melalui sms nya.

Saya menamakan CMK sebagai 'Langau Politik' kerana kerja-kerjanya dalam menyebarkan isu Lynas yang sedang hebat diperkatakan terutama oleh pihak pembangkang. Didalam Sidang Dewan, MB juga telah menjawabnya dengan panjang lebar dan jelas serta terang. Kenapa CMK tidak hadir mendengarnya? dan kenapa juga YB ADUN Pas berkenaan boleh tertidur apabila MB memperincikan isu berkenaan sehingga terpaksa MB memanggilnya berkali-kali?

Sama ada CMK sedar atau tidak, sebagai 'Langau Politik' beliau turut menyumbang kepada kemusnahan bangsa dan negara dari kestabilan yang kita sedang alami sekarang ini.

Saya sering mengikuti perkembangan CMK samaada di dalam penulisannya di blog atau facebook, malang baginya yang sedang mengalami kecelaruan fikiran dan masalah berkaitan ekonomi juga. Jika dulu beliau pernah melabelkan saya dengan bermacam-macam gelaran, namun kini CMK pula yang saya lihat bersikap demikian. Kata dulang paku serpih?

Yang bercakap dalam ceramah-ceramah sering menipu kita hanya kerana inginkan tepukan, tetapi yang tertulis dalam buku dengan jelas sukar untuk menipu kita kerana segalanya tercatat dalam hitam dan putih. Sila baca mengenai Lynas di  blog PahangKu        -       (Klik Sini)



Chup!!chup!!chup!!! 
- babak cium molot tidak dapat disiarkan atas arahan FINAS


Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 22 Apr 2011 03:29 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


YAHOO..! Satu Lagi By Election. Ade Sorang Ahli Parlimen Pakatan Sakit.., Tak Lama Lagi Meninggal Kot…

Posted: 22 Apr 2011 01:19 AM PDT

Please click HERE