Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Ahad, 9 Oktober 2011 at 1:49 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


Apa Yang Tersirat

Posted: 09 Oct 2011 01:47 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Pas akan kehilangan sokongan bukan islam kerana isu Hudud: Sayap Parti Pas

Posted: 09 Oct 2011 04:01 AM PDT

PAS berhadapan dengan risiko kehilangan sokongan dan mencetuskan keadaan keluar beramai-ramai dari sayap bukan Muslim jika parti Islam itu tidak mengalah dalam isu hukum hudud, kata Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS Hu Pang Chaw.

Menurut Hu, ramai ahli dewan itu tidak gembira dengan langkah PAS mahu memperkenalkan hukum hudud di Kelantan.

Justeru beliau memberi amaran langkah itu akan menyebabkan ahli-ahli sayap paling muda PAS itu meninggalkan secara besar-besaran, sekali gus menjejaskan peluang parti komponen Pakatan Rakyat itu dalam pilihan raya umum.

Dewan itu dibentuk secara formal tahun lalu dengan dinaikkan taraf daripada sebuah kelab yang wujud sejak enam tahun lalu.

Hu berkata dengan berkias "Apabila anda jatuh cinta dengan seseorang, kalau apa pun terjadi, anda akan bersama. Tetapi apabila cinta sudah mula hilang, apabila perasaan sudah tiada, anda akan ikut jalan anda, saya akan ikut jalan saya sendiri," katanya.

Minggu lalu, Hu mempertahankan pendiriannya bahawa parti itu perlu memberi penjelasan secukupnya kepada masyarakat bukan Islam berhubung cadangan untuk melaksanakan hukum hudud.

Katanya, jika penjelasan itu tidak diberikan dan bukan Islam belum memahaminya, selagi itulah PAS tidak boleh melaksanakan hukum berkenaan di sebuah negara yang didiami masyarakat majmuk.

"PAS perlu mengambil kira dan menerima pandangan saya sebagai ketua dan pemimpin yang mewakili masyarakat bukan Islam," katanya sebelum ini.

Selain itu Hu menambah bahawa persekitaran semasa ini adalah benar apabila penyokong-penyokong kalangan kaum Cina dalam PAS, yang bersedia untuk meninggalkan parti itu, jika mereka merasakan mereka sudah tidak memperoleh "hasil pelaburan."

"Apabila mereka merasakan parti ini, tidak boleh dilihat sebagai parti terbaik, mereka akan bertindak keluar. PAS perlu ingat perkara ini," katanya lagi.

PAS seharusnya menerima bahawa Malaysia merupakan negara pelbagai kaum dan oleh itu, melupakan usaha mahu mengenakan hukum hudud ke atas bukan Muslim kerana tindakan seumpama hanya akan menyebabkan kesan ke atas parti tersebut, tambah Hu.

Katanya, PAS seharusnya menggugurkan "fobia" bukan Muslim dan menerima persekitaran blok undi baru berbanding berpegang kepada pemikiran lama hanya memperjuangkan kepentingan kaum Melayu.

"Nasihat iklhas saya kepada pemimpin-pemimpin PAS ialah jika mereka benar-benar mahu mengambil alih Putrajaya, mereka harus menerima cara hidup ini," katanya.

Dewan Himpunan Penyokong PAS yang mempunyai 20,000 ahli dikatakan berjaya merapatkan jurang antara PAS dan bukan Islam dan mewujudkan imej baru parti itu di kalangan kaum Cina dan India.

Awal bulan ini, Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata beliau masih menaruh harapan hukum hudud dapat dilaksanakan di negara ini sekiranya Pakatan Rakyat memenangi pilihan raya umum ke-13.

Bulan lalu, Nik Aziz berkata hukum hudud bukan ideologi sebaliknya adalah wajib untuk dilaksanakan dalam undang-undang Islam.

Nik Aziz juga menegaskan beliau lebih rela jika DAP mahu keluar dari Pakatan Rakyat jika tidak bersetuju dengan pendiriannya mahu menegakkan hukum hudud.

Baru-baru ini Pakatan Rakyat mengambil pendirian tegas bahawa hukum hudud tidak akan menjadi sebahagian daripada dasar bersama perikatan itu sehingga kesemua parti komponen menzahirkan persetujuan dan konsensus.

Tambah Nik Aziz, hukum hudud hanya melibatkan orang Islam dan orang bukan Islam tidak perlu risau sekiranya ia dilaksanakan.

Mimi muncul dalam klip lucah

Posted: 08 Oct 2011 11:40 PM PDT

Filem 3GP belum ditayangkan tetapi Mimi (One Nation Emcee) mula resah memikirkan penyebaran beberapa klip video dalam Internet yang menyatakan ia adalah rakaman aksi seksnya.

Mimi atau nama penuhnya, Shamimi Amalina Norhisham, 25, berkata dia tidak menyangka ada adegan filem itu yang kini berleluasa tersebar di Internet dengan tajuk yang jelas memaparkan dia melakukan hubungan seks itu.

"Saya memang tidak tahu pasal penyebaran klip video itu kerana sudah lama tidak melayari Internet. Namun yang pasti, itu hanya sedutan lakonan saya. Klip itu antara adegan dalam filem Klip 3GP yang saya jayakan.

"Malah, lakonan yang saya jayakan juga dilakukan secara profesional, jadi jangan kata saya sanggup ketepikan agama semata-mata untuk berjaya dalam bidang lakonan.

"Sehubungan itu, saya sungguh kesal dengan tindakan pihak tidak bertanggungjawab yang mahu menjatuhkan maruah saya," katanya.

Menurut Mimi, kebanyakan aksi yang boleh dianggap lucah itu disunting supaya ia nampak seperti adegan sebenar, sedangkan sewaktu penggambaran, watak tambahan atau pendua digunakan supaya kelihatan seperti dirinya.

Cucu Tok Selampit

Posted: 09 Oct 2011 01:30 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Apalah Masalah Dengan Pondan Azwan Ali Ni, Tak Habis-Habis Sakit Hati Dengan DS Najib

Posted: 09 Oct 2011 08:59 AM PDT


Entah apalah masalah dengan kau ni Azwan Ali. Adik Abang perangai sama saja. Baik Azwan baik Azmin. Busuk hati. Setiap hari ada sahaja "tweet"nya yang tidak puas hati dengan DS Najib. Apalah yang buat dia sakit hati sangat. Yang dok 'berselingkuh' dengan kakak iparnya bukannya DS Najib, sebaliknya AnuWar Ibrahim. Yang TV3 pun satu, dalam banyak-banyak artis, si pondan tua ini juga yang hendak diselitkan dalam rancangan Melodi, hari ini.

Tok Janggut Keramat

Posted: 09 Oct 2011 01:19 PM PDT

Tok Janggut Keramat


BADGET 2012 ?

Posted: 08 Oct 2011 11:11 PM PDT

Bersangkutan dari dua komen si AnuWar mengenai Badget 2012 itu hamba tak nak beri jawapan teknikal; tetapi hamba ingin bentangkan lojik untuk difikirkan oleh kita semua iaitu: 

1. Kalau lelaki Y itu seorang pemimpin yg ikhlas dia tentu ingin menyampaikan sebarang akalan yang baik yang dia ada untuk diadaptasi oleh kerajaan yang akan melaksanakannya. Akalan yang baik untuk rakyat tentulah perlu dilaksanakan. Maka ia perlu disampaikan kepada pihak kerajaan supaya ia pasti jadi terlaksana. Tidak timbullah soal cedok dsb. Kalau lelaki Y menyduh menyelar cedok maknanya jelas lelaki Y tidak ikhlas dengan rakyat dan bukan bertujuan supaya perkara yang dia fikir adalah baik itu tetap berlaku untuk memberi kebaikan kepada rakyat.

2. Satu lagi tuduhan / selaran ialah bahawa badget yang dibentangkan oleh kerajaan itu dikatakan sebagai tidak realistik. Cuba kita fikirkan betul betul munasabahnya. Adakah hajat yang dibentangkan oleh kerajaan yang bertanggong jawab melaksanakan pentadbiran dan pengurusan negara itu sebagai tidak realistik berbanding dengan sesuatu yang dibentangkan oleh pihak lain yang memang sudah tahu pihaknya tidak ada kuasa dan tidak bertanggong jawab melaksanakan pentadbiran dan pengurusan semasa negara. Mana lebih munasabah dikatakan sebagai realistik. Sesuatu yang datang dari pihak yang tahu dia kena laksanakan atau sesuatu yang datang dari pihak (lelaki Y) yang tahu dia tidak ada kuasa dan memang tidak layak melaksanakan.

Duke of UMNO

Posted: 09 Oct 2011 01:16 PM PDT

Duke of UMNO


Urgent Message Untuk HUSIN LEMPOYANG..!!!

Posted: 08 Oct 2011 09:57 PM PDT


Husin, betul ke tuan "di sponsor" ke Mekah?! Heh! Tapi itu la gossip-gossip yang saya dengar. Tapi takkan la macam tu pulak? Lagi pun, Husin ni saudagar unta leher panjang, dah tentu mampu untuk ke Mekah dengan duit sendiri...

Memang benar Husin "di sponsor"...tap dia "di sponsor" diri sendiri laaaa...

Tahniah saya ucapkan kepada Husin yang berjaya sponsor diri sendiri untuk menunaikan ibadah haji musim ini. Sebenarnya, saya dah tahu lama dah pasal Husin nak ke Mekah. Dia ada bagitahu saya lama sebelum ini ketika kami lepak-lepak makan dekat sebuah restoran di Pekeliling tempohari...

Husin, saya tak nak pesan apa-apa (berbentuk material). Cuma satu saja yang saya nak pesan..tolong doakan saya di maqam mustajab supaya dapat tunaikan haji sebelum umur mencecah 40 tahun dan kukuhkan iman saya pada Allah. Itu saja harapan saya. Harap Husin dapat tunaikan...

DIMENSI

Posted: 09 Oct 2011 12:16 PM PDT

DIMENSI


Omegay: PKR Ijok - retak menunggu belah...khalid bley blahhh!

Posted: 09 Oct 2011 07:11 AM PDT


Mesyuarat PKR Cabang Kuala Selangor kecoh

09/10/2011 9:04pm

KUALA SELANGOR 9 Okt. – Mesyuarat Agong Tahunan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Cabang Kuala Selangor 2011 di Dewan Orang Ramai Bestari Jaya di sini hari ini kecoh apabila beberapa ahli mempersoalkan mengenai pengesahan tanda tangan pada Penyata Kira-Kira cabang itu.

Keadaan itu berlaku sebaik saja ketua cabang, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang juga Menteri Besar Selangor selesai menyampaikan ucapan pembukaan.

Soalan bertalu-talu daripada ahli terbabit menjadikan keadaan di dewan kelam kabut menyebabkan pengerusi tetap, Ibrahim Mahidin terpaksa menenangkan keadaan.

Persoalan itu dibangkitkan oleh Pemeriksa Kira-Kira PKR Cabang Kuala Selangor, Norazhar Jamil yang mendakwa bahawa penyata kira-kira itu disemak oleh individu yang tidak dilantik sebagai ahli pada mesyuarat lepas.

Beliau berkata apabila membaca dan meneliti minit mesyuarat yang dibentangkan dalam mesyuarat kali ini, nama dua individu yang menyemak penyata kira-kira itu bukan beliau dan seorang lagi ahli yang dilantik iaitu Mohd Sharif Ismail.

Norazhar berkata sebelum ini beliau ada didatangi individu yang memintanya menandatangani penyata kira-kira berkenaan sebelum dibentangkan dalam mesyuarat hari ini, namun beliau enggan kerana tidak diusulkan dengan bukti.

Beliau berkata apabila meneliti nama individu yang menyemak penyata itu, beliau mendapati individu terbabit memegang jawatan dalam parti dan menurut perlembagaan parti pemeriksa kira-kira tidak boleh memegang sebarang jawatan.

Dalam mesyuarat itu, Abdul Khalid yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ijok menjelaskan bahawa penyata kira-kira itu akan diaudit terlebih dahulu sebelum dibentangkan semula pada mesyuarat akan datang.

Cadangan Abdul Khalid itu dipersetujui oleh majoriti ahli yang hadir mesyuarat. - Bernama

keadilan telus?..pirahhhhh mabokk...makin bolos...hancusss!!..ijok ada harapan jatuh ke tangan BN yehaaaaaaaaaaaa!!!

MASTER DEDAH

Posted: 09 Oct 2011 11:13 AM PDT

MASTER DEDAH


ANWAR LIWAT AZMIN???

Posted: 08 Oct 2011 08:49 PM PDT

PEJUANG BANGSA

Posted: 09 Oct 2011 11:08 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Artis seksi Amanda Imani dah minta maaf kerana keterlaluan seksi ..

Posted: 09 Oct 2011 10:06 AM PDT


Senang je ...bila orang hentam , minta maaf  untuk tutup isu .  Tak logik la alasan artis baru ini  yang mana beliau cakap  terpaksa mengikut tema majlis yang nak elegan & sofisikated  . Mungkin baginya , baju macam ni tak seksi lagi  ..haha

Manusia akhir zaman macam ni la .. sudah tak takut & sifat  malu lagi .


Terbaik !! Najib balun parti cacar marba Pakatan Rakyat

Posted: 09 Oct 2011 08:53 AM PDT

Bajet 2012 : Ahli Parlimen PAS cakap Kelantan dianaktirikan, baca sini dulu !

Posted: 09 Oct 2011 07:44 AM PDT




DAP main wayang , Manoharan lepas untuk selamatkan Guan Eng !

Posted: 09 Oct 2011 06:48 AM PDT



Seperti yang dijangkakan, DAP akhirnya mengetepikan hukuman gantung enam bulan yang dikenakan terhadap ADUN Kota Alam Shah, M. Manoharan.

Menurut kenyataan Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC), keputusan itu diambil selepas beliau mengemukakan rayuan. Manoharan hanya diberikan amaran.

Awang musykil kerana tidak sampai dua minggu keputusan menggantung Manoharan diambil, ia diringankan dengan alasan beliau telah meminta maaf. Setidak-tidaknya biarlah penggantungan itu dilaksanakan sebulan dua terlebih dahulu.

Dari awal lagi, ramai yang boleh baca tindakan yang diambil ke atas Manoharan sebelum ini hanya main wayang. Ia sekadar mahu memperlihatkan di mata rakyat bahawa parti itu tidak berkompromi kepada pemimpinnya yang menghina negara sendiri. Sedangkan hakikatnya - tidak.

Dengan perkembangan terbaru ini, DAP telah memberikan isyarat yang salah dan mengelirukan kepada rakyat.

Ia memberi gambaran DAP tidak sensitif kepada soal-soal kenegaraan. Seolah-olah Manoharan menjadi agen provokasi DAP untuk melihat sejauh mana 'pencerobohan' boleh dilakukan ke atas bendera kita pula.

Parti rasis?

Salah satu faktor mengapa hukuman gantung ke atas Manoharan ditarik balik, adalah bagi menyelamatkan Setiausaha Agung, Lim Guan Eng daripada tindakan disiplin.

Dengan membenarkan penggantungan ke atas Manoharan berjalan, ia akan mengundang tekanan daripada banyak pihak termasuk dalaman untuk melihat Guan Eng juga dikenakan tindakan.

Atas kertas, kenyataan Ketua Menteri Pulau Pinang itu yang memburuk-burukkan Johor jauh lebih serius berbanding Manoharan.

Beberapa pihak melihat tindakan Guan Eng sebagai cubaan mensabotaj ekonomi Johor selain menjejaskan imej negara. Tidak lama dulu, menteri kanan Singapura, Lee Kuan Yew pernah mengeluarkan kenyataan yang sama tetapi kemudian bertindak memohon maaf.

Perbuatan Guan Eng mengejutkan rakyat Malaysia terutama penduduk Johor. Ramai yang terguris termasuk Sultan Johor dan pihak polis yang telah bertungkus lumus sehingga berjaya mengurangkan kadar jenayah di negeri itu.

Walaupun Guan Eng telah memohon maaf tetapi caranya tidak budiman dengan menyalahkan pihak media.

Persoalannya apakah DAP berani mengambil tindakan ke atas Guan Eng. Beliau adalah Setiausaha Agung dan Ketua Menteri Pulau Pinang selain faktor nepotisme - menjadi anak pemimpin utama DAP, Lim Kit Siang.

Ada yang melihat faktor orang Cina begitu dominan dalam DAP akan turut mempengaruhi keadaan. DAP mendabik dada ia adalah parti diwakili semua kaum tetapi realitinya kaum lain terpinggir. Bukan setakat agenda dan hala tuju, jawatan utama dalam DAP sejak dahulu lagi dikuasai oleh satu kaum. Pemimpin-pemimpin kaum India tidak mendapat tempat sewajarnya meskipun peranan mereka cukup signifikan.

Dalam isu Manoharan, para pemimpin kanan DAP sudah boleh menghidu bahawa tindakan ke atas beliau semata-mata, akan mencetuskan rasa tidak puas hati lebih menebal daripada ahli dan penyokong kaum India.

Melainkan, jika Guan Eng juga dikenakan tindakan sebagaimana Manoharan. Begitu pantas beliau dihukum. Tetapi setakat hari ini, tiada bayang-bayang tindakan ke atas Guan Eng. Malah semalam, DAP membuat keputusan untuk tidak mengenakan sebarang tindakan ke atas Guan Eng. Awang geleng kepala. Manoharan dibebaskan hanya untuk menyelamatkan beliau rupa-rupanya. Ia merupakan percaturan yang memalukan. Parti itu sebenarnya terlepas kesempatan untuk membuktikan bahawa ia tidak rasis dan pilih kasih.

Guan Eng sekali lagi terlindung dan semua ini sudah boleh dijangka dengan mudah. Selain menjadi anak Kit Siang dan menyandang jawatan utama, kulitnya lebih cerah daripada Manoharan. Itu sahaja.

sumber : Awang selamat 

GEMPAR !! Bukti Hudud PAS hanya untuk politik & undi !

Posted: 09 Oct 2011 05:05 AM PDT


Baru saja PAS laungkan di Stadium Sultan Muhamad ke IV nak laksana hudud di Kelantan , Dewan Penyokong PAS terdiri bukan Islam pulak memberi amaran kepada Nik Aziz  bahawa ramai ahli-ahlinya akan keluar secara besar -besaran !

PAS timbulkan isu hudud ini hanya nak raih kembali sokongan orang Melayu  dan menuduh UMNO tolak hukum Allah ini . Tapi mereka kini berdepan masalah pulak  sokongan bukan Melayu dalam PAS sendiri serta Pakatan .

Ternyata sekali hudud PAS hanya untuk politik & Undi sahaja !!

PANAS !! Hint terbaru Najib , PRU 13 semakin hampir ...

Posted: 09 Oct 2011 03:10 AM PDT




Pagi tadi telah berlangsung Majlis Penerangan Perdana di PWTC dianjurkan BN Wilayah Persekutuan .PM dengan tegas dalam ucapannya  mengingatkan anggota Barisan Nasional (BN) untuk bersiap siaga bagi menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 akan datang dengan tidak mencipta masalah dan melakukan sabotaj ke atas parti.

Isyarat PM hari ini jelas mahu menang di beberapa kawasan di bandaraya KL  dan lebih penting PRU 13 semakin hampir . Seperti kata PM ,    atas kertas BN mampu menang di banyak kawasan tetapi jentera sendiri mestilah melaksanakan kerja tanpa menimbulkan perbalahan sesama sendiri.




"Depan saya semua kata ok tapi saya tahu ada yang tak ok. Kita masuk pilihan raya kerana nak menang dan tak nak kalah apatah lagi di kawasan Ibu Kota kerana kita tak nak BN jadi parti hanya di kawasan desa atau kawasan-kawasan luar bandar sahaja serta dilihat kononnya golongan intelektual tidak menyokong BN."

Beliau yang juga Pengerusi BN berkata demikian dalam ucapan sempena Majlis Penerangan Perdana Wilayah Persekutuan di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).

"Kalau nak menang dalam PRU, kita mesti tonjolkan 'winable candidate', mesti tampilkan kriteria calon berdasarkan penilaian, buat perkiraan rapi dan tinjauan tapi kalau 'winable candidate' itu adalah 'saya' maka akan berlaku potong trip dan membuat tindakan-tindakan yang tak betul.

"Ini bukan saja akan jejaskan peluang calon kita untuk menang sama ada secara halus iaitu dengan tidak membuat sebarang kerja atau memberikan sokongan kepada calon BN seperti yang pernah berlaku dalam pilihan raya kecil lalu apabila rumah Setiausaha Bahagian sendiri tapi pukul 10.00 malam dah tutup lampu."



Ujarnya, insiden lain yang lebih teruk lagi juga pernah berlaku sebagaimana dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak apabila ada calon yang sudah tiga penggal tetapi terpaksa digugurkan kerana tak termasuk dalam 'winable candidate' yang terus keluar kawasan dan enggan membantu BN.

"BN perlu pendekatan politik baru sesuai dengan perubahan masa. Zaman BN letak songkok pun boleh menang sudah berlalu," katanya.

Tegas beliau, setiap anggota parti bertanggungjawab menjaga rakyat dan bukannya mengambil kepentingan penyokong tegar semata-mata kerana ia bersifat peribadi dan bukan untuk parti.

"Kita ada kekuatan dan kita ada kelemahan; kekalkan kekuatan kita dan perbetulkanlah kelamahan. Tunjukkan pada mereka bahawa kita boleh menang tanpa bersikap angkuh. Bekerjalah tujuh hari seminggu untuk parti dan pastikan bahawa BN akan kekal di Putrajaya." - MediaUMNO

Risalah desak Anwar Ibrahim jalani ujian lie detector ada di Kampus UKM

Posted: 08 Oct 2011 05:17 PM PDT



Semenjak seminggu yang lalu, satu risalah menuntut agar Datuk Seri Anwar Ibrahim menjalani ujian 'Lie Detector' bertaburan di kampus, sehingga menimbulkan pergaduhan di antara puak penyokong kerajaan dan puak penyokong pembangkang, kata Keris Malaya dalam emailnya kepada AIDCNews.

Risalah yang bertajuk "Suara Hati 100, 000 – Gerakan Suara Mahasiswa & Mahasiswi" berbunyi

" Pihak Barisan Nasional tidak adil dan berlaku kejam terhadap pemimpin kesayangan kami dengan menuduh kononnya YAB Dato Seri Anwar Ibrahim – PELIWAT – PELAKON VIDEO SEKS – AJEN CIA – 

Demi untuk menegakkan keadilan dan membersihkan diri tohmahan negatif pihak Barisan nasional, kami para siswa dan siswa dengan ini menyeru YAB Dato Seri Anwar Ibrahim sebagai bakal Perdana Menteri untuk melakukan UJIAN LIE DETECTOR"

Ekoran pengedaran risalah itu, satu kumpulan mahasiswa telah tampil membuat laporan polis pada 5 Oktober 2011, pada pukul 6.30 petang di Balai Polis Bandar Baru Bangi.

"Pada 3 Oktober, lebih kurang pukul 5 petang semasa saya bersama rakan-rakan sekolej berada di perkarangan Masjid UKM Bangi, (kami) telah menjumpai risalah 'Suara Hati 100, 000 – Gerakan Suara Mahasiswa dan Mahasiswi'.

"Tujuan laporan ini dibuat adalah tidak mahu risalah yang berbaur politik disebarkan di kawasan kampus UKM Bangi sehingga menimbulkan pergaduhan di antara puak penyokong kerajaan dan puak penyokong pembangkang.

"Untuk mengelak perkara yang sama berulang dan demi perpaduan mahasiswa, (kami) menuntut pihak berkuasa menyiasat perkara ini", kata pelapor seperti yang terkandung dalam laporan polisnya.

Sumber: AIDC

bumiyang

Posted: 09 Oct 2011 04:24 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 09 Oct 2011 03:52 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Husin Lempoyang cuti ... naik haji

Posted: 08 Oct 2011 08:29 PM PDT


Maaf Husin lama tidak berblog. Malahan bakal lama juga ana tidak berblog selepas ini kerana sibuk membuat persediaan. Betul kata Anak Merdeka sini, ana akan berangkat ke tanah suci untuk mengerjakan ibadat haji.

Pengembaraan ini amat penting, Sebagai orang Islam, mengerjakan haji adalah untuk mencukupkan pengerjaan rukun Islam yang ke 5.

Antara yang penting dalam rukun haji adalah berwukuf di arafah. Initipatinya, berkumpul di padang arafah menyerupai berkumpul di padang mahsyar di hari akhirat menunggu pengadilan tuhan.

Sejuk kaki memikirkan ....

Di Arafah adalah tempat kita bermuahasabah dan menilai diri kita agar diterima Allah sebagai hambanya.

Husin berdoa dan memohon doa anda semua semuga ditunjukkan jalan yang lurus, dimudahkan untuk beribadah, diterima taubah dan lain-lain.

Mohon dijauhi dari keadaan di mana membaling di jamrah menyerupai kawan baling kawan. Nauzubika min zalik.

Insya Allah, Husin akan memohon untuk kesejahteraan anda semua, keamanan dan kesejahteraan negara dan rakyat semua.

Panjang umur kita berjumpa lagi ye ....

Labbaikallahu humma labbaik ....

Asam Pedas

Posted: 09 Oct 2011 03:47 AM PDT

Asam Pedas


Sukarelawan dicari untuk keliling dunia sebagai Duta Ziarah For Peace diiktiraf PBB

Posted: 08 Oct 2011 09:20 PM PDT

Politik Harian

Posted: 09 Oct 2011 03:42 AM PDT

Politik Harian


Lagi Pendedahan Video Terbaru Anwar Di Thailand - บราเดอร์บราเดอร์ที่รัก

Posted: 09 Oct 2011 01:54 AM PDT


Selak sikit kita dapat lihat gambar katil Anwar diminit 08:30 , kalau selak lagi dapat tengok apa pulak? Hampeh tol si Gomo ngan RBF main selak sikit-sikit pulak.... Dia orang ni simpan buat stok time gersang agaknya hahahaha


Gambar terdahulu....


Adakah Anwar mahu bloggers mengeluarkan gambar Anwar seperti ini sekali lagi?

Isu terpanas selepas belanjawan tentunya adalah video baru Anwar Ibrahim. Tunggu!!!

Pilihan Raya Dah Dekat - Kalau Nak Menang Buat Cara Nak Menang!

Posted: 09 Oct 2011 01:06 AM PDT


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengingatkan anggota Barisan Nasional (BN) untuk bersiap siaga bagi menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 akan datang dengan tidak mencipta masalah dan melakukan sabotaj ke atas parti.

Katanya, atas kertas BN mampu menang di banyak kawasan tetapi jentera sendiri mestilah melaksanakan kerja tanpa menimbulkan perbalahan sesama sendiri.

"Depan saya semua kata ok tapi saya tahu ada yang tak ok. Kita masuk pilihan raya kerana nak menang dan tak nak kalah apatah lagi di kawasan Ibu Kota kerana kita tak nak BN jadi parti hanya di kawasan desa atau kawasan-kawasan luar bandar sahaja serta dilihat kononnya golongan intelektual tidak menyokong BN."

Beliau yang juga Pengerusi BN berkata demikian dalam ucapan sempena Majlis Penerangan Perdana Wilayah Persekutuan di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).

"Kalau nak menang dalam PRU, kita mesti tonjolkan 'winable candidate', mesti tampilkan kriteria calon berdasarkan penilaian, buat perkiraan rapi dan tinjauan tapi kalau 'winable candidate' itu adalah 'saya' maka akan berlaku potong trip dan membuat tindakan-tindakan yang tak betul.

"Ini bukan saja akan jejaskan peluang calon kita untuk menang sama ada secara halus iaitu dengan tidak membuat sebarang kerja atau memberikan sokongan kepada calon BN seperti yang pernah berlaku dalam pilihan raya kecil lalu apabila rumah Setiausaha Bahagian sendiri tapi pukul 10.00 malam dah tutup lampu."

Ujarnya, insiden lain yang lebih teruk lagi juga pernah berlaku sebagaimana dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak apabila ada calon yang sudah tiga penggal tetapi terpaksa digugurkan kerana tak termasuk dalam 'winable candidate' yang terus keluar kawasan dan enggan membantu BN.

"BN perlu pendekatan politik baru sesuai dengan perubahan masa. Zaman BN letak songkok pun boleh menang sudah berlalu," katanya.

Tegas beliau, setiap anggota parti bertanggungjawab menjaga rakyat dan bukannya mengambil kepentingan penyokong tegar semata-mata kerana ia bersifat peribadi dan bukan untuk parti.

"Kita ada kekuatan dan kita ada kelemahan; kekalkan kekuatan kita dan perbetulkanlah kelamahan. Tunjukkan pada mereka bahawa kita boleh menang tanpa bersikap angkuh. Bekerjalah tujuh hari seminggu untuk parti dan pastikan bahawa BN akan kekal di Putrajaya." - MediaUMNO

Mimi One Nation Emcee Resah Penyebaran Klip Video Seksnya...

Posted: 08 Oct 2011 08:16 PM PDT


Filem 3GP belum ditayangkan tetapi Mimi (One Nation Emcee) mula resah memikirkan penyebaran beberapa klip video dalam Internet yang menyatakan ia adalah rakaman aksi seksnya.

Mimi atau nama penuhnya, Shamimi Amalina Norhisham, 25, berkata dia tidak menyangka ada adegan filem itu yang kini berleluasa tersebar di Internet dengan tajuk yang jelas memaparkan dia melakukan hubungan seks itu.

"Saya memang tidak tahu pasal penyebaran klip video itu kerana sudah lama tidak melayari Internet. Namun yang pasti, itu hanya sedutan lakonan saya. Klip itu antara adegan dalam filem Klip 3GP yang saya jayakan.

"Malah, lakonan yang saya jayakan juga dilakukan secara profesional, jadi jangan kata saya sanggup ketepikan agama semata-mata untuk berjaya dalam bidang lakonan.


"Sehubungan itu, saya sungguh kesal dengan tindakan pihak tidak bertanggungjawab yang mahu menjatuhkan maruah saya," katanya.


Menurut Mimi, kebanyakan aksi yang boleh dianggap lucah itu disunting supaya ia nampak seperti adegan sebenar, sedangkan sewaktu penggambaran, watak tambahan atau pendua digunakan supaya kelihatan seperti dirinya.

Aku cadangkan lepas ni Mimi berlakon filem lucah dengan Anwar Ibrahim pulak.. macam-macam da artis melayu sekarang ni.... tak filem lain lagi nak buat ke?

Flyers Tuntut Anwar Jalani Ujian ‘Lie Detector’ Bertaburan Di Kampus

Posted: 08 Oct 2011 10:51 AM PDT


Semenjak seminggu yang lalu, satu risalah menuntut agar Datuk Seri Anwar Ibrahim menjalani ujian 'Lie Detector' bertaburan di kampus, sehingga menimbulkan pergaduhan di antara puak penyokong kerajaan dan puak penyokong pembangkang, kata Keris Malaya dalam emailnya kepada AIDCNews.

Risalah yang bertajuk "Suara Hati 100, 000 – Gerakan Suara Mahasiswa & Mahasiswi" berbunyi " Pihak Barisan Nasional tidak adil dan berlaku kejam terhadap pemimpin kesayangan kami dengan menuduh kononnya YAB Dato Seri Anwar Ibrahim – PELIWAT – PELAKON VIDEO SEKS – AJEN CIA – Demi untuk menegakkan keadilan dan membersihkan diri tohmahan negatif pihak Barisan nasional, kami para siswa dan siswa dengan ini menyeru YAB Dato Seri Anwar Ibrahim sebagai bakal Perdana Menteri untuk melakukan UJIAN LIE DETECTOR"


Ekoran pengedaran risalah itu, satu kumpulan mahasiswa telah tampil membuat laporan polis pada 5 Oktober 2011, pada pukul 6.30 petang di Balai Polis Bandar Baru Bangi.

"Pada 3 Oktober, lebih kurang pukul 5 petang semasa saya bersama rakan-rakan sekolej berada di perkarangan Masjid UKM Bangi, (kami) telah menjumpai risalah 'Suara Hati 100, 000 – Gerakan Suara Mahasiswa dan Mahasiswi'.

"Tujuan laporan ini dibuat adalah tidak mahu risalah yang berbaur politik disebarkan di kawasan kampus UKM Bangi sehingga menimbulkan pergaduhan di antara puak penyokong kerajaan dan puak penyokong pembangkang.

"Untuk mengelak perkara yang sama berulang dan demi perpaduan mahasiswa, (kami) menuntut pihak berkuasa menyiasat perkara ini", kata pelapor seperti yang terkandung dalam laporan polisnya.

Sumber: AIDC

Tarikh Akhir Parlimen Bubar 24 April 2013

Posted: 08 Oct 2011 05:02 AM PDT


Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) berkata tarikh akhir bagi pembubaran Parlimen adalah pada 24 April 2013.

Timbalan Setiausaha SPR, Datuk Noordin Che Ngah berkata kuasa Parlimen akan tamat pada tarikh tersebut secara automatik kerana tempoh yang diberikan mandat oleh rakyat telah berakhir.

"Tarikh pembubaran Parlimen bergantung kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Bagaimanapun sekiranya sehingga 24 April 2013, Parlimen masih tidak dibubarkan, maka secara automatiknya parlimen terbubar," katanya ketika berucap pada Majlis Penerangan Perdana Peringkat Negeri Kelantan di Terminal Agrobisnes Negara (TEMAN), hari ini.

Turut hadir, Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed, Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Dr Awang Adek Hussin, Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahamd Zahid Hamidi dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

Seramai 15,000 kakitangan awam dan rakyat Kelantan hadir pada program itu.

Jelasnya, selepas tempoh itu berakhir, SPR akan mengambil alih untuk diadakan Pilihan Raya Umum (PRU) yang ke-13 dalam tempoh 60 hari.

Sementara itu mengulas mengenai penggunaan dakwat kekal, beliau berkata SPR kini masih mengkaji kebaikan dan keburukan penggunaan bahan itu termasuk menunggu keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan.

"SPR masih kaji benda ini (penggunaan dakwat kekal), kalau Majlis Fatwa kata ia telus air dan tiada unsur haram iaitu memudaratkan contohnya memedihkan mata atau menyebabkan batuk, maka dakwat itu boleh digunakan.

"Bagaimanapun sekiranya kajian mengatakan ia haram sehingga tak telus air untuk berwuduk, maka kita akan mengambil keputusan untuk tidak melaksanakannya," katanya.

Selain itu beliau menegaskan SPR tidak mempunyai kuasa untuk memindahkan pengundi dari satu Parlimen ke Parlimen lain sebagaimana yang didakwa pembangkang.

Bahkan katanya SPR tidak pernah diberikan hak dalam undang-undang negara untuk melaksanakan proses pemindahan itu melainkan dengan permohonan daripada pemilih itu sendiri.

-Bernama

tunku

Posted: 09 Oct 2011 03:07 AM PDT

tunku


PM: Budget 2012 is realistic and can be implemented

Posted: 08 Oct 2011 06:13 AM PDT

KLANG: Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak has refuted claims that Budget 2012 'is not realistic.'
Saying that the budget, which he announced on Friday, 'is feasible and can be implemented,' Najib said such claims showed that the opposition had run out of topics to criticise the Barisan Nasional government.
"We came up with the budget after much study by experts. The budget can definitely help the people and bring the country to greater heights," he told residents of Ladang Tuan Mee, Ijok, during his visit to Kuala Selangor on Saturday.

tunku : the opposition just finding ways to disgrace whatever the government is doing good for the people. if the government stop development or expenditure and giving "goodies" to the people then they will say that the government is sleeping and nothing is being done. when the government with all means doing extra ordinary hard work to stimulate the economy and at the same time easing the burden of the people then they are saying it is unrealistic budget and government is spending unnecessarily.the opposition should know that the world's economy is in bad shape and should join hand with the government to make sure malaysia sustain its economy growth but they don't care, even if malaysia economy collapse they don't bother as long as they can come to power.

PANEH MIANG

Posted: 09 Oct 2011 01:48 AM PDT

PANEH MIANG


Congrats Siti Gaga @ Raba

Posted: 08 Oct 2011 11:22 PM PDT

Solosailah satu kisah lagu disko yang dipopular oleh Dato' Hajah Siti Nurhaliza. Malu bonar nak kobarkan namo paling semental ialah Siti Gaga...P...K...L...Saham akhirat bakal masuk bertalu-talu melalui kelab lepak setan. Cuba kita lihat siapa yang bakal terima untung ke atas cerdik-cerdik alang budak Lipis ini.

Khalid Mat Jiwa tak apek pun sobab dio kayo dari harto modal isteri dahulu. Pelaris kali ini ialah anak tiri dak Siti Gaga...Ha..ha...ha....

Tak Selamat...Tak Aman...Tak Makmur! To Siti Gaga, welcome to the zombie zone, zouk in Ampang awaiting you...

Taipingmali (tm)

Posted: 09 Oct 2011 01:46 AM PDT

Taipingmali (tm)


Kerajaan akan baiki segera sekolah yang rosak

Posted: 09 Oct 2011 12:15 AM PDT

Utusan Malaysia Online - Terkini
Published with Blogger-droid v1.7.1

Pelancongan Perak

Posted: 08 Oct 2011 09:57 PM PDT

Utusan Malaysia Online - Utara
Published with Blogger-droid v1.7.1

Gambar misteri, katil pun misteri:Misteri Nusantara

Posted: 08 Oct 2011 08:42 PM PDT

Gambar penuh misteri yang menggerunkan sesetengah pihak. Sudah pasti akan ada satu laporan polis jika kesemua didedahkan.

Untuk maklumat lanjut sila klik (DI SINI)

Anwar tak perlu elaun naik

Posted: 08 Oct 2011 08:05 PM PDT

Anwar sememangnya sudah terlalu kaya. Setakat naik elaun wakil rakyat 10 atau 15 ribu sebulan pun ia tidak menjadi apa-apa erti kepada beliau.

Wang Anwar berbillion dollars. Gaji kakitangan dalam dan luar negara pun dibayar menggunakan matawang USD. Tak percaya sila tanya Rahimi.

Mereka yang mengharapkan bantuan kenaikan ealaun ialah wakil rakyat PKR yang sengket. Mereka tidak diperuntukan apa-apa bantuan kewangan untuk membangunkan kawasan yang mereka menangi.

Contoh paling ketara ialah Dun Tanjung Piandang Kuala Kurau Perak. Wakil Rakyat adalah PKR.

Dahulu di Batu Kurau, seorang guru yang baru bersara di suruh jadi calon PKR, duit pencen habis, menang tidak. Sampai kini tak ada rumah, menyewa seumur hidup.

TM teringin nak tahu berapa bayaran bil elektrik, bil air dan bil telefon rumah dan telefon bimbit beliau. Sudah tentu mencecah jutaan ringgit sebulan.

Ini belum kira gaji outriders dan bodyguard. Termasuk lesen senjata api dan sebagainya.

Tanggungan kereta, servis kereta, gaji pemandu dan sebagainya. Wah hebat Anwar sama seperti sahabat kesayangannya Erap di Filipina.

Erap dan Anwar sehati sejiwa, Erap membina mansion atau rumah agam untuk perempuan simpanannya yang bernilai. Jutaan ribu pesos, Anwar pula gemar memiliki condo mewah yang kita tak tahu jumlahnya.

Harap ada spy mat bond yang dapat membongkarkan kekayaan Anwar. Anwar menghina ahli dewan yang menuntut kenaikan elaun. Anwar yang bongkak dengan kekayaan yang tidak akan habis walaupun 100 tahun lagi.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Himpunan Melayu Muda hari ini, Jangan Lupa!

Posted: 08 Oct 2011 07:36 PM PDT

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Bergaya cara muslimat Pas

Posted: 08 Oct 2011 07:33 PM PDT

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Kenaikan Elaun Wakil Rakyat

Posted: 08 Oct 2011 07:09 PM PDT

Puak pembangkang memang hampas, haprak, bangsat dan macam-macam lagi lah.

Masa persidangan Dun Perak yang lepas pembangkang desak naikkan elau, Pada hal dahulu mereka tak mengaku wujudnya kerajaan baru, sehingga mereka buat kerajaan bawah pokok. Ugut nak boikot dewan tetapi akhirnya tidak berkesudahan wayang mereka.

Setiap kali persidangan nampaklah muka-muka murtad mereka.

Ini kisah di dewan rakyat pula. Bila kerajaan buat usul untuk naikkan elaun ahli dewan , Anwar lah yang awal-awal menolak. Punca penolakan ialah kerana Anwar tidak lagi berada di dewan.

Dia akan menjadi warga penduduk tetap masyarakat pagar tinggi di Sungai Buluh.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sabar adalah 5 strategi kemenangan Pas, Betul ker Pas SABAR?

Posted: 08 Oct 2011 05:39 PM PDT






Sabar
Sabar adalah kunci kejayaan dan kemenangan . Tapi ramai yang salah faham dengan menganggap sabar sebagai kalah dan penakut . Bukankah kita mahu Allah bersama kita dalam perjuangan ini ? maka Allah swt telah berfirman : إن الله مع الصابرين - Sesungguhnya Allah bersama dengan orang - orang yang sabar .
Sabar dalam tindakan agar tidak gopoh dan melencong dari matlamat asal perjuangan kita .
Sabar dalam gerakkerja dan tugas . Jangan merungut dan mempersoalkan arahan .
Sabar , agar diri tidak terpengaruh dengan provokasi musuh
Sabar dari panahan fitnah perjuangan yang mungkin dari godaan manusia dan harta
Sabar , moga tidak terlalu excited dengan sorakan ramai dan laungan penyokong yang ramai
Sabar dari terjebak dan terjerumus ke dalam lembah maksiat dan mungkar
Sabar menerima arahan pimpinan biarpun berat dan sukar untuk dilaksanakan
Sabar dengan karenah ahli yang pelbagai ragam
Sabar jua dengan karenah pimpinan
Sabar untuk bertahan dengan akhlak mulia sekalipun berdepan dengan penghinaan musuh
dan 1001 keadaan yang memerlukan kita sabar .

Sejarah Ringkas 60 Tahun PAS

Posted: 08 Oct 2011 07:55 AM PDT

Ada beberapa perkara yang disembunyikan oleh Pas dalam siaran ini. Pertama ialah kekalahan Ustaz Fuad semasa merebut jawatan Presiden Umno , Fuad kalah kepada Tunku Abdul Rahman. Kedua Pas tidak berani mendedahkan cerita sebenar mengapa Pas dibuang dari Barisan Nasional.

PUNCA PAS DISINGKIRKAN DARIPADA BARISAN NASIONAL, BACA( DI SINI)

PAS PUNYA SAMSENG HILANG, YANG SALAH TETAP UMNO

Posted: 08 Oct 2011 07:32 AM PDT


Samseng bermotor serang ceramah Mat Sabu | Print |

Hazayani Zakaria


KUALA LUMPUR, 8 Okt: Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak) kesal dengan insiden gangguan pada program anjurannya di Dataran Cikgu Mala, Tenang, malam tadi meskipun ianya mendapat permit.

Kemeriahan Program Pelancaran Kempen Mansuh Hutang Peneroka dan NGO baru di bawah Anak, Gerakan Kebangkitan Peneroka Felda (Bangkit) itu dicemari gangguan melampau sekumpulan remaja bermotosikal sehingga menyebabkan kecederaan di muka seorang anggota Jabatan Amal Johor.


Difahamkan, kira-kira 50 penunggang motosikal itu muncul secara-cara tiba dan berlegar-legar menganggu orang ramai yang hadir mendengar ceramah Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu.

Mereka mengacukan rantai besi dan membaling objek keras ke arah orang ramai di kawasan ceramah.

(Gambar: Amer cedera dimuka terpaksa menerima tujuh jahitan)

Presiden Anak, Mazlan Aliman ketika dihubungi hari ini mempersoal sikap polis yang seakan-akan 'melepaskan' mereka membuat gangguan di tempat ceramah.

"Saya sangat dukacita dengan gangguan malam tadi dalam pada program itu dapat permit polis.

"Bagaimana polis menjalankan tugas sehingga kumpulan bermotor itu dapat masuk dengan senang sedangkan sekatan jalan raya diadakan," katanya yang juga Pengerusi Lajnah Tanah dan Pembangunan Wilayah PAS Pusat.

Ada dalang

Tanpa mengetahui motif gangguan, Mazlan yakin ada dalang di sebalik insiden tersebut.

"Saya yakin ianya dirancang dan kita boleh cari siapa dalangnya tapi saya serah kepada pihak polis untuk menyiasat," katanya.

Dua laporan polis dibuat iaitu oleh mangsa sendiri yang hanya ingin dikenali sebagai Amer, 29, dan satu laporan lagi daripada petugas Jabatan Amal yang lain kira-kira jam 1.40 pagi tadi.

Akibat serangan itu, Amer yang dikejarkan ke Hospital Segamat terpaksa menerima tujuh jahitan di bahagian muka.

Mazlan dalam pada itu meminta pihak yang tidak berpuas hati dengan pihaknya tampil berbincang, bukan membuat serangan sedemikian.

"Kalau nak buat bantahan atau nak serah apa-apa memorandum kepada kami, silakan sebab PAS bersikap terbuka.Jangan gunakna budak-budak buat kerja tak sihat begini," katanya.

Beberapa hari lalu, insiden serangan turut berlaku di program ceramah Mohamad Sabu di Rembau.

Pas sudah ada calon baru dalam PRU 13 Perak

Posted: 08 Oct 2011 07:10 AM PDT


Ustaz Idris Lancar 'Jom Masuk PAS'
2 bakal calon Pas Perak dalam PRU 13 


Muka baru Pas ialah Laksamana Pertama (B) Hj Mohd Imran bin HjAbd Hamid dan Dato Adnan Ibrahim bekas Pengarah Pelajaran Perak.

Lajnah Pemerkasaan Parti Badan Perhubungan PAS Perak telah mengadakan Program 'Jom Masuk PAS'. Program ini telah dilancarkan oleh, Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Ustaz Idris Bin Ahmad semasa Liqa' Fitri Badan Perhubungan PAS Perak di Markas Tarbiyyah PAS, Air Kuning.

Program ini bertujuan untuk menarik masyarakat terutama ahli UMNO untuk menyertai PAS.

Program diserikan lagi dengan dua ikon baru PAS iaitu Bekas Pengarah Pendidikan Negeri Perak Dato' Adnan Ibrahim dan Bekas Pegawai Tinggi TLDM Laksmana Pertama (B) Haji Mohamad Imran Bin Hj Abd Hamid.

Dato' Adnan berkata, beliau menyertai PAS setelah mendapat hidayah untuk menyertai perjuangan PAS dan meninggalkan UMNO selepas pulang dari tanah suci.

" Ketika saya berkhidmat dahulu, teruk saya maki dan memarahi guru-guru yang menyokong PAS. Saya ketika itu sangat benci dengan PAS dan memandang PAS ini sebagai parti yang mempergunakan agama demi politik," katanya dengan nada kesal.

Beliau mendakwa, Naib Presiden UMNO, Dato' Hishamuddin Tun Husein dan pimpinan UMNO memanggil beliau dan menasihatkan agar terus dengan UMNO. Tetapi beliau berpegang dengan pendiriannya untuk bersama dalam PAS demi mendokong perjuangan Islam.

Bagi Laksmana Pertama (B) Haji Mohamad Imran Bin Hj Abd Hamid pula, beliau masuk PAS kerana tidak yakin dengan perjuangan UMNO.

"Perjuangan UMNO hanya retorik semata-mata. Kata memperjuangakan Islam tetapi sebaliknya," katanya yang ingin bersama dalam PAS hingga ke akhir hayatnya.

Ustaz Idris dalam ucapannya berkata, beliau mengalu- alukan kemasukan dua tokoh besar masyarakat ke dalam PAS.

" Bekas Pegawai Tinggi TLDM dan Bekas Pengarah Pendidikan pun boleh masuk PAS, kenapa JKKK dan penoreh getah tidak boleh masuk PAS ?," katanya yang juga Pengarah Jabatan Tarbiyah dan Perkaderan PAS Pusat.

" Sekarang ini, orang dah pencen semua nak masuk PAS setelah lama 'digari' . Mereka tidak percaya UMNO. UMNO tidak relevan lagi. UMNO sudah busuk hingga ke usus," tegasnya lagi.
TM_Note;

Dato Adnan ni dah lama jadi ahli Pas, sejak Nizar mula jadi MB Perak,,,macam mana deklare baru masuk dan baru isi borang, dulu dah isi pun...

Di Taiping ramai kaki tangan kerajaan yang pencen masuk Pas kerana diugut, konon jika buat kenduri kendara atau kematian nanti tak ada orang akan uruskan.  Ada yang kata " Kalau hang mati Menteri Besar Zambry tak akan mai urus jenazah hang. tak ada orang Umno yang akan baca talqin. Kalau buat kenduri pun tak ada orang masjid akan datang rumah" 

Ini lah ugutan-ugutan yang sering diterima oleh  pesara-pesara kerajaan yang mula mendekati masjid dan surau. Dahulu dalam jabatan mereka banyak menghabiskan masa siang dan malam dengan tugas dan mereka bukan orang politik.

Akan tetapi bila ada kematian dan sebagainya yang menguruskan jenazah dari awal sampai ke liang lahat kebanyakan orang Umno juga. Kalau ada yang Pas yang mati lagi kurafat jadi nya. Ada yang pesan kepada malaikat "jaga ini orang kita" ...Apa punya haprak lah puak Pas..


Budget To Modernise National Security Forces

Posted: 08 Oct 2011 05:59 AM PDT

Through provisions in Budget 2012, the Royal Malaysian Police (PDRM) can expect development, systematic administration and modern facilities, come next year.

Of the RM642 million allocation, RM442 million would be spent on the development of the force while the rest was for modern assets and sophisticated technology.

In the budget, the government also provides a RM3,000 one-off payment to former members of the special police force and auxiliary policemen who served during the Emergency, as well as 62,000 of their widows.

Inspector-General of Police Tan Sri Ismail Omar said the allocation which focused on the welfare of police personnel would also enhance the performance and motivate the force.

"This announcement is meaningful to all of us at the PDRM, for those still working and those who have retired. The special allocation of RM200 million will upgrade our facilities and amenities for a more effective and efficient service, in line with the changing times, especially in investigations and forensics," he said in a statement Friday.

Ismail said the RM442 million would be used for development projects and to improve police quarters, district police headquarters, police stations and police training centres.

"The RM3,000 one-off contribution is also appropriate as it honours the deeds and sacrifice of those who fought for the country," he said.

A former Iban tracker with the Sarawak Rangers, Datuk Temenggung Kanang Anak Langkau, 67, said the incentive also showed the government's high level of concern towards former policemen who served during the Emergency.

He said it was also seen as giving back to policemen who had struggled and put their lives on the line, besides helping those who were now weak.

"This will also ease the burden of their widows and family members, or themselves (policemen) who are weak and sustained permanent disabilities fighting with the communists," he added.

Meanwhile, the Malaysian Armed Forces (MAF) was not forgotten in the Budget, whereby RM500 million would be given for the upgrading and maintenance of MAF quarters and camps nationwide.

Another RM50 million would be spent on special training for retired soldiers who are pensionless as they served less than 21 years. This is to enable them to pursue a business or obtain jobs in the government or private sector.

Defence Minister Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi lauded the incentive, saying the allocation was proof that the government wanted to ensure the welfare of armed forces personnel.

"Budget 2012 demonstrates the government's concern for those armed forces personnel and their families who live in shabby quarters. With the allocation, camps and quarters nationwide can be refurbished," he said when contacted by Bernama.

He added that career and entrepreneurship training for pensionless retirees would be carried out with the cooperation of the Ex-Servicemen's Affairs Corporation.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Vale : Perak's economic growth to get RM 4billion boost from Vale Iron Ore Distribution Centre

Posted: 08 Oct 2011 05:43 AM PDT

Vale launched today its iron ore distribution centre in Teluk Rubiah, which will cater for demand of steel industries in the Asia Pacific region. The centre will have a maximum throughput capacity of 60 million tons per year. Vale is investing US$ 1.4 billion (RM 4 billion) in the first phase of the project, which will create approximately 3,000 jobs in Perak during the next three years before completion.


Perak's Chief Minister, Y.A.B Dato' Seri DiRaja Dr. Zambry Abdul Kadir, who officiated the Groundbreaking Ceremony for Vale's iron ore distribution centre in Teluk Rubiah said, "Vale will provide a significant boost to Perak's economy. The positive spillover effect has begun even at construction stage".


"The potential for creating an entire downstream ecosystem based on the magnitude of project is immense. We are looking at a multiplier effect where, the presence of the distribution centre creates new opportunities for companies in the consumer and commercial areas as well as support in distribution logistics", said Zambry, adding that he was grateful Vale had chosen Perak for its project site.


Once operational, iron ore from Brazil will be transported in very large ore carriers (VLOCs) to Teluk Rubiah distribution centre. These vessels are the largest in the world and very limited locations have sufficient geophysical features to anchor such ships, the exceptional few including Teluk Rubiah. From there, iron ore will be distributed to clients in the Asia Pacific region such as Japan, Australia and Malaysia.
This project is also part of Vale's strategy of investing in an integrated worldwide production and logistics system, aiming to enhance the company's capabilities of generating customised solutions for clients, by shortening the distance between its core iron ore mines in Brazil and the growing demand from consumer markets in Asia.


Vale's executive director for Marketing, Sales and Strategy, José Carlos Martins, said that he is confident Vale and the Perak Government will nurture a truly synergistic partnership which is able to nourish and propel growth both ways.


"Vale has an excellent global reputation of contribution to the development of the communities in the regions it is a part of. We have already started our engagement initiatives to build ties with local communities in this area as part of our effort to identify needs and potentials in step with the Perak Government's vision of creating substantial as well as sustainable growth and opportunities for its people."


About Vale


Present in 38 countries, Vale is the world's second biggest mining company. It is the largest producer of iron ore and pellets, key raw materials for the steel industry as well as nickel which is used to produce stainless steel, batteries, special alloys, chemicals and other products. The company also produces copper, manganese, ferroalloys and coal, among other raw materials important to the global industrial sector and present in people's daily lives.


Vale has an excellent global reputation of generating local employment opportunities and contributing to the development of the communities in the regions where it operates. In Malaysia Vale has a Shared Services Organisation (SSO), in Bandar Utama and is building in Teluk Rubiah an industrial hub and an iron ore distribution centre.


Vale's new Shared Services Organisation will support the company's rapid growth and vision, acting as an integrated service provider for a host of common administrative processes such as Human Resources, IT, Procurement and Finance. The strategic location of this division in Malaysia will enable Vale's operations in Asia Pacific and Europe-Middle East-Africa to benefit from cost and time efficiencies.



Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Perangkap kelajuan cara baru

Posted: 08 Oct 2011 05:30 AM PDT

Setiap pengguna telefon boleh digunakan untuk perangkap kelajuan. Polis tak payah susah-susah berpanas di tepi lebuhraya semata-mata untuk memerangkap pemandu


This screen shot has been taken with ScreenShot - A product by S4BB Limited: http://s4bb.com/screenshot
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Latihan professional untuk bekas tentera

Posted: 08 Oct 2011 05:16 AM PDT

Pemuda Pulai wrote:

Kementerian Pertahanan akan mengumpul maklumat dan data bekas anggota tentera yang telah berkhidmat kurang daripada 21 tahun dan bersara tetapi tidak mendapat pencen, untuk diberikan latihan atau kursus dalam pelbagai bidang.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sambutan di Pejabat Penyelaras Parlimen Gombak

Posted: 08 Oct 2011 04:51 AM PDT

Mungkin ramai yang datang dari jauh untuk ampu dan bodek Najib untuk jadi wakil rakyat.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pas dah Mula Panas dengan MCA

Posted: 08 Oct 2011 04:46 AM PDT

Satu artikel khas di Haramkahdaily yang kononnya seorang warga cina di facebook memaki hamun MCA sebagai sebuah parti yang tidak menjaga kaum cina. Kononnya selama MCA wujud di Malaysia ni, MCA langsung tidak pernah berbuat baik keatas kebajikan kaum cina.

Artikel ini hanyalah satu propa dan skrip yang di tulis sendiri dari pihak editor haramkah. Kalau bukan propa, tentu cina yang dok maki hamun MCA tu buta mata buta hati dan buta perut.

Tidak semua kaum cina menolak MCA, tapi mereka lebih menyokong Dap. Kerana perjuangan MCA hanya menjaga kebajikan kaum cina dan cuba memperolehi segala kebaikkan di Malaysia sebagai wakil kaum cina.

Mereka memilih Dap kerana Dap mampu berbuat sesuatu yang lebih dari MCA.

MCA salah satu komponen BN yang diterajui oleh UMNO. UMNO tetap pengerusi BN dan MCA tetap dibawah UMNO. Maknanya UMNO tetap ketua pada MCA. Segala dalam bidang pentadbiran, UMNO tetap paling berpengaruh untuk menentukan segala hala tuju dan perbincangan dengan semua wakil kaum lain. Tetapi UMNO tetap di atas. Kalau dari segi kerusi parlimen pun, UMNO tetap menang banyak dari MCA, MIC dan parti komponen BN yang lain.

Itu yang menjadikan UMNO pengerusi BN.

Ini berbeza dengan Pakatan Rakyat, amat berbeza. Dalam Pakatan, Pas parti yang berada di peringkat ketiga. Jika di ikut susunan kerusi parlimen sekalipun, Pas tetap di nombor tiga paling sikit. Pakatan di ketuai oleh Anwar, namun Dap yang mengarah dan segala hala tuju, Pakatan di tentu dan dikuasai oleh Dap.

Dap, Pkr dan Pas.

Pas tidak dapat menentukan hala tuju Pakatan, kerana Pas perlu melepasi Dap dan Pkr untuk memperjuangkan nasib Melayu Islam. Suara Pas jarang didengar untuk membela nasib Melayu Islam. Jika Pakatan menang, melayu akan berada di peringkat ke 3. Ini satu kerugian besar!

Memangla sekarang Dap tidak kisah Anwar menjadi ketua Umum Pakatan. Itu semasa mereka belum menang. Andaikata sudah menang dan Dap memperolehi kerusi parlimen terbanyak, apakah Dap tetap mahu Anwar menjadi Perdana Menteri Malaysia? Apakah Dap tetap mahu memberi ihsan kepada Anwar?

Atau Dap mempunyai wakil Perdana Menterinya sendiri?

Jika kaum cina tidak dapat menjadi Perdana Menteri, Dap mempunyai ramai anjing belaan melayu yang boleh menjadi boneka PMnya.

Jika terjadi perkara di atas, apakah Melayu dan Islam akan tetap terbela? Dap akan memperjuangkan nasib kaum melayu dan mengembangkan syiar Islam? kah kah kah.. fikir la bebaik..-Putera.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Fw: APA DAH JADI

Posted: 08 Oct 2011 04:30 AM PDT

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


From: othman mohamed <othmanmohamed6667@gmail.com>
Date: Sat, 8 Oct 2011 04:27:45 -0700
To: <taipingmali@gmail.com>; <tapakukuhiring@gmail.com>
Cc: <othmanmohamed6667@gmail.com>
Subject: APA DAH JADI

          Apa dah jadi dengan kepimpinan pas yang diketuai  hadi awang ? kenapa pula nak bermuzakarah dengan umno,mufti dan raja-raja ! demi untuk melaksanakan hukum hudud ala pas.

          Seperti yang diperkatakan oleh hadi awang mahu bermuzakarah dengan umno kerana umno ada biro agama dan raja-raja ada mufti kenapa baru sekarang mahu bersama umno dan mufti untuk bermuzakarah sedang kan dahulu nik aziz tidak mahu bekerjasama dengan umno dan beliau sanggup bekerjasama dengan syaitan.

          Suka di ingatkan kepada semua kepimpinan pas ingat kembali apa yang pernah diucapkan oleh mr karpal singh langkah mayat saya dahulu kalau mahu menjadikan malaysia negara islam, jadi jangan sekali-kali pas menuduh umno menjadi penghalang untuk pas melaksanakan hudud kerana bukan umno yang menjadi penghalang nya .

          Walau apa pun kami ingin bertanya apakah hadi awang sekarang ini sudah ada rasa insaf dan saitan yang menjadi sahabat kepada nik aziz sudah memberi kebenaran kepada pemimpin pas untuk bermuzakarah dengan umno, yang menentang hudud sebenar nya ialah dap laknattullah bukan umno.

Pas dah sokong Najib

Posted: 08 Oct 2011 04:29 AM PDT

Sudah ada sebahagian orang Pas menyokong Najib. Bererti perpaduan Pas dan Umno akan wujud satu hari nanti selepas pemimpin ortodok jalan
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

MP pembangkang gagal tunai tanggungjawab yang diamanahkan

Posted: 08 Oct 2011 03:18 AM PDT

Azmy Awang Kelana Jaya wrote:

ALLAH BENCI PAS !!
BAJET 2012 !! PM NAK NAIKKAN LAGI GAJI AHLI PARLIMEN ??
MANGKOK NI DENGARNYA JARANG KE PARLIMEN..MENTERI KE NI HAHAHA tuiHH !!
-aku tanya je ni hahahaha
Kelantan
P19 - Tumpat - Kamaruddin Jaafar (PAS)
P20 - Pengkalan Chepa - Abdul Halim Abdul Rahman (PAS)
P25 - Bachok - Nasharudin Mat Isa (PAS)
P26 - Ketereh - Ab Aziz Ab Kadir (PKR)
P27 - Tanah Merah - Amran Ab Ghani (PKR)
P29 - Machang - Saifuddin Nasution Ismail (PKR)
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PM turun padang ke Selangor

Posted: 08 Oct 2011 02:34 AM PDT

Jadual Lawatan Perdana Menteri YAB Dato Seri Najib Tun Abdul Razak ke Selangor 8hb Okt 2011

# 8.20pg PM berangkat dari Seri Perdana ke Ijok.

# 9.30pg Program Mesra Rakyat di Balai Masyarakat Ladang Tuan Mee Ijok

# 10.45pg Bertolak dari Ladang Tuan Mee ke Bandar Tasek Puteri Kundang

# 11.15pg Sesi Tinjauan Mesra Bandar Tasek Puteri

# 11.30pg Majlis Bersama Rakyat SRJKC Kundang.

# 12.15tgh PM ke KL.

# 2.45ptg Tinjauan Mesra di pekan Rawang di jln Maxwell

# 3.45ptg Bertolak ke Taman Seri Gombak # 4.15ptg Solat Asar di Masjid Al Khriah

# 5ptg Tinjauan Mesra Taman Prima Seri Gombak, Minum di Restaurant Al Takwa

# 5.30ptg Majlis Bersama Rakyat di padang Hill Crest Seri Gombak.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Isu nasi lemak 2.0

Posted: 08 Oct 2011 02:05 AM PDT

Pagi tadi TM menonton full version filem tersebut di youtube.

Filem memang bagus, kerana mendapat sentuhan Adhflin Sauky.

Jalan cerita bagus, kalau dibuat secara ikhlas dan tak ada niat yang menyimpang, menyindir, menempelak atau menghina, , filem tu boleh menandingi filem Yasmin Yusof.

Awal-awal mukadimah dah tak betul dan tak ikhlas. Ia menunjukkan peniaga gerai cina diugut oleh samseng Melayu.

Ini satu perkara yang cukup menyinggung hati orang Melayu.

Penggunakan perkataan lucah untuk nama warga cina juga tidak sesuai tambahkan pula ia seolah-olah mengangkat dan menyokong PKM bintang 3 yang keluar dari hutan.

Nameww tetap menempelak TNB dalam slot black out.

Banyak sungguh element yang tidak baik dalam filem tersebut. Sakit hati bila melihat. Memang wajar tayangan filem itu dihentikan di pawagam.

Bagaimanapun filem tersebut telah berjaya masuk ke pasaran antarabangsa.

Tak lama lagi Namewee tak pakai lagi Honda cub cabok tetapi akan memandu Ferrari bergaya bersama artis-artis popular Hong Kong.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Al-Fatihah,Ketua Polis Daerah Subang telah pulang ke Rahmatullah

Posted: 08 Oct 2011 01:44 AM PDT

Al-Fatihah,Ketua Polis Daerah Subang telah pulang ke Rahmatullah tengahari tadi, jenazah akan dibawa pulang untk penghormatan terakhir serta disembahyangkan di IPD Subang dan dikebumikan Tanah Perkuburan Islam Perdana Puchong selps solat isya'
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sahabat-Gunung

Posted: 09 Oct 2011 01:44 AM PDT

Sahabat-Gunung


Jangan Cipta Masalah Kalau Nak Menang Pilihan Raya

Posted: 09 Oct 2011 12:44 AM PDT

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengingatkan anggota Barisan Nasional (BN) untuk bersiap siaga bagi menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 akan datang dengan tidak mencipta masalah dan melakukan sabotaj ke atas parti.

Katanya, atas kertas BN mampu menang di banyak kawasan tetapi jentera sendiri mestilah melaksanakan kerja tanpa menimbulkan perbalahan sesama sendiri.

"Depan saya semua kata ok tapi saya tahu ada yang tak ok. Kita masuk pilihan raya kerana nak menang dan tak nak kalah apatah lagi di kawasan Ibu Kota kerana kita tak nak BN jadi parti hanya di kawasan desa atau kawasan-kawasan luar bandar sahaja serta dilihat kononnya golongan intelektual tidak menyokong BN."

Beliau yang juga Pengerusi BN berkata demikian dalam ucapan sempena Majlis Penerangan Perdana Wilayah Persekutuan di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).

"Kalau nak menang dalam PRU, kita mesti tonjolkan 'winable candidate', mesti tampilkan kriteria calon berdasarkan penilaian, buat perkiraan rapi dan tinjauan tapi kalau 'winable candidate' itu adalah 'saya' maka akan berlaku potong trip dan membuat tindakan-tindakan yang tak betul.

"Ini bukan saja akan jejaskan peluang calon kita untuk menang sama ada secara halus iaitu dengan tidak membuat sebarang kerja atau memberikan sokongan kepada calon BN seperti yang pernah berlaku dalam pilihan raya kecil lalu apabila rumah Setiausaha Bahagian sendiri tapi pukul 10.00 malam dah tutup lampu."

Ujarnya, insiden lain yang lebih teruk lagi juga pernah berlaku sebagaimana dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak apabila ada calon yang sudah tiga penggal tetapi terpaksa digugurkan kerana tak termasuk dalam 'winable candidate' yang terus keluar kawasan dan enggan membantu BN.

"BN perlu pendekatan politik baru sesuai dengan perubahan masa. Zaman BN letak songkok pun boleh menang sudah berlalu," katanya.

Tegas beliau, setiap anggota parti bertanggungjawab menjaga rakyat dan bukannya mengambil kepentingan penyokong tegar semata-mata kerana ia bersifat peribadi dan bukan untuk parti.

"Kita ada kekuatan dan kita ada kelemahan; kekalkan kekuatan kita dan perbetulkanlah kelamahan. Tunjukkan pada mereka bahawa kita boleh menang tanpa bersikap angkuh. Bekerjalah tujuh hari seminggu untuk parti dan pastikan bahawa BN akan kekal di Putrajaya."
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tekun Dengar Amanat PM

Posted: 08 Oct 2011 09:48 PM PDT

Wah, dalam dewan penuh... Luar dewan pun ramai yg tekun mendengar amanat PM ....


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

6000 Orang DEMO di PWTC

Posted: 08 Oct 2011 09:45 PM PDT


Ini adalah sebahagian daripada 6000 orang berkumpul menemui dan mendengar amanat Perdana Menteri merangkap Pengerusi Barisan Nasional dalam Majlis Penerangan Perdana Peringkat Wilayah Persekutuan di Dewan Merdeka PWTC, KL.

Apa isu dan amanat yang diberikan, akan menyusul selepas ini .....

Katil Ini Milik Siapa?

Posted: 08 Oct 2011 09:20 PM PDT


Katil ini milik siapa? Khabarnya satu pertempuran hebat telah berlaku di atas katil nie ....

Bukan calang-calang orang yang bertempur kat sini, hebat juga orangnya ....

Namun, kalau nak tahu lebih lanjut ...... sila bertanyakan pada 4 serangkai blogger hebat kalau tidak bukan GOMO, RBF, PARPU KARI & GAP ......


Mereka ada info lebih mengenai katil nie ....

kenapa Rosmah Mansor jadi sasaran?

Posted: 08 Oct 2011 05:24 AM PDT

macam-macam gelaran yg diberikan puak-puak PR nie kat rosmah. aku pun naik hairan, kenapala depa nie bengang sangat dengan rosmah.

akhirnya aku faham. mereka bengang sebab rosmah selalu ada dengan najib, sebab rosmah isteri Perdana Menteri.

sebab tu depa marah. dia cakap rosmah campur urusan najib.

weeeiiii. rosmah kenalah ada dengan najib sebagai isteri. bagi sokongan, bagi semangat dan sentiasa ada bersama.

habis tu, korang nak macam mana? isteri jadi presiden parti, anak jadi naib presiden parti dan ahli parlimen, kemudian nak letak sorang lagi anak jadi MP pada PRU akan datang.

korang nak yg macam tu.

pergi mampuslah korang nie.

alhamdulillah, DS najib telah laksanakan tanggungjawab dengan baik. malahan sokongan DS Rosmah yg sentiasa ada di sisi, memberikan kekuatan utk najib terus berusaha membantu menyelesaikan masalah rakyat.
Published with Blogger-droid v1.7.4

DR 1221

Posted: 09 Oct 2011 01:34 AM PDT

DR 1221


Lelaki Ditahan Berhubung Kejadian Kuda Rempuh Kanak-kanak Di Batu Feringghi

Posted: 08 Oct 2011 06:16 PM PDT


money to the court.
Earlier, Mohd. Suhaily Rosdi at the Syariah Lower Court here asking the two sides shook hands and tolerance, but the former geological engineer was told it was not necessary.
Saida, however, continue to go to her husband who was standing at the end of the table and extended her hand, but not celebrated, but the defendant said: "Until you do, let us hearts to me."
Saida is seen awkwardly with the situation quiet, but Mohd. Ghazali rebuked the judge for not talking.
Meanwhile, the divorce process is interrupted several times due to the stubbornness Mohd. Ghazali, who wanted Saida not make a claim against the property and their children, claiming that the divorce was made possible because of the infidelity of women.

PANAS : KESIAN HELIZA KENA HENTAM.....HELIZA TAMPIL BER

Posted: 08 Oct 2011 06:12 PM PDT


KUALA LUMPUR - singer Siti Nursaida Tarudin desire to divorce fulfilled when her husband, Mohd. Ghazali Yahya Fikri agreed to receive RM1, 000 from the sister of the Beatles famous singers as judges payments (nature) with a divorce.
The amount is accepted voluntarily by Mohd. Ghazali, 40, after the solutions found in three council arbiter before this past year did not bear fruit because of Saida, 35, women who married for 15 years, insisted on a separation.
Disappointed with the action who is also the plaintiff's Saida, Mohd. Ghazali as the defendant refuses to pronounce talaq to his wife, but to submit to a representative of the official arbiter of the court to do so.
Arbiter of the body Mohd. Ghazali then pronounce a talaq divorce of Saida, while representatives of the women was seen after the hand over RM1, 000 to Mohd. Ghazali.

PANAS : KESIAN HELIZA KENA HENTAM.....HELIZA TAMPIL BERI PENJELASAN..

Posted: 08 Oct 2011 06:11 PM PDT

KUALA LUMPUR - singer Siti Nursaida Tarudin desire to divorce fulfilled when her husband, Mohd. Ghazali Yahya Fikri agreed to receive RM1, 000 from the sister of the Beatles famous singers as judges payments (nature) with a divorce.
The amount is accepted voluntarily by Mohd. Ghazali, 40, after the solutions found in three council arbiter before this past year did not bear fruit because of Saida, 35, women who married for 15 years, insisted on a separation.
Disappointed with the action who is also the plaintiff's Saida, Mohd. Ghazali as the defendant refuses to pronounce talaq to his wife, but to submit to a representative of the official arbiter of the court to do so.
Arbiter of the body Mohd. Ghazali then pronounce a talaq divorce of Saida, while representatives of the women was seen after the hand over RM1, 000 to Mohd. Ghazali.
The father of four children, however, refused to accept the money, but deliver the money to the court.
Earlier, Mohd. Suhaily Rosdi at the Syariah Lower Court here asking the two sides shook hands and tolerance, but the former geological engineer was told it was not necessary.
Saida, however, continue to go to her husband who was standing at the end of the table and extended her hand, but not celebrated, but the defendant said: "Until you do, let us hearts to me."
Saida is seen awkwardly with the situation quiet, but Mohd. Ghazali rebuked the judge for not talking.
Meanwhile, the divorce process is interrupted several times due to the stubbornness Mohd. Ghazali, who wanted Saida not make a claim against the property and their children, claiming that the divorce was made possible because of the infidelity of women.


Suami Saida Enggan Terima RM1000 Tebusan Cerai Beliau - KOSMO

Posted: 08 Oct 2011 06:09 PM PDT

Link



KUALA LUMPUR - singer Siti Nursaida Tarudin desire to divorce fulfilled when her husband, Mohd. Ghazali Yahya Fikri agreed to receive RM1, 000 from the sister of the Beatles famous singers as judges payments (nature) with a divorce.
The amount is accepted voluntarily by Mohd. Ghazali, 40, after the solutions found in three council arbiter before this past year did not bear fruit because of Saida, 35, women who married for 15 years, insisted on a separation.
Disappointed with the action who is also the plaintiff's Saida, Mohd. Ghazali as the defendant refuses to pronounce talaq to his wife, but to submit to a representative of the official arbiter of the court to do so.
Arbiter of the body Mohd. Ghazali then pronounce a talaq divorce of Saida, while representatives of the women was seen after the hand over RM1, 000 to Mohd. Ghazali.
The father of four children, however, refused to accept the money, but deliver the money to the court.
Earlier, Mohd. Suhaily Rosdi at the Syariah Lower Court here asking the two sides shook hands and tolerance, but the former geological engineer was told it was not necessary.
Saida, however, continue to go to her husband who was standing at the end of the table and extended her hand, but not celebrated, but the defendant said: "Until you do, let us hearts to me."
Saida is seen awkwardly with the situation quiet, but Mohd. Ghazali rebuked the judge for not talking.
Meanwhile, the divorce process is interrupted several times due to the stubbornness Mohd. Ghazali, who wanted Saida not make a claim against the property and their children, claiming that the divorce was made possible because of the infidelity of women.

Daniel Arif

Posted: 09 Oct 2011 01:30 AM PDT

Daniel Arif


Discount Rf Connector Twist on BNC Female for Rg-58 Plenum in Huntington Beach

Posted: 09 Oct 2011 01:16 AM PDT

Online Rf Connector Twist on BNC Female for Rg-58 Plenum

Rf Connector Twist on BNC Female for Rg-58 Plenum

View more pics

Product Features

  • 50 OHM
  • CONNECTORS
  • 2 PIECE CONNECTORS

Technical Details

  • Model: CBN-1216

Full description

 

Rf Connector Twist on BNC Female for Rg-58 Plenum

Price: $0.44

سڬالاڽ موڠكين

Posted: 09 Oct 2011 01:21 AM PDT

سڬالاڽ موڠكين


Penghargaan Najib kepada penjawat awam

Posted: 08 Oct 2011 02:34 AM PDT

Walaupun baru beberapa hari lalu mengkritik Najib kerana memuji Namewee yang dikatakan ada kelainan tersendiri disamping dikatakan sangat memahami konsep gagasan 1 Malaysia, tetapi petang 8hb Oktober 2011, ramai yang tersenyum lebar.

Bagi saya, kes Namewee satu cerita lain sementara pembentangan budget satu cerita lain. Sebagai kakitangan awam, sepatutnya mengucap syukur ke hadrat Allah atas nikmat yang diberikan dan berterima kasih kepada Najib dan kerajaan semasa yang sedang memerintah kerana prihatin dan peka dengan permasalahan rakyat khususnya penjawat-penjawat awam.

Walaupun budjet semalam adalah defisit di mana unjuran perbelanjaan lebih besar daripada unjuran pendapatan tetapi ramai pihak membuat komen seperti berikut, SEKALUNG TAHNIAH BUAT YAB PERDANA MENTERI DATO' SERI NAJIB TUN RAZAK DENGAN PEMBENTANGAN BAJET 2012 "DASAR TRANSFORMASI NASIONAL: BAJET MEMBELA RAKYAT, MENSEJAHTERA NEGARA" SALAH SATU BAJET TERBAIK YANG PERNAH DIBENTANGKAN NEGARA.

Agak janggal sedikit dengan budjet kali ini dimana cukai rokok dan arak tidak dinaikkan. Maka harga rokok dan arak kekal seperti harga sekarang.

Berita tentang budjet pada 7 Oktober 2011.

1. Membela rakyat, sejahtera negara
2. 1.2j penjawat awam naik gaji
3. Yuran sekolah tahun depan dimansuhkan
4. Pembentangan Budjet 2012 berjalan lancar.

Kalau ada yang nak berkata, ianya adalah budjet pilihanraya......dengan pantasnya aku menjawab...ye, sudah tentu. hehehe

Amir Hamzah Hj Mohamad
Batu Pahat.

SELALU ADA YANG BARU

Posted: 09 Oct 2011 12:00 AM PDT

SELALU ADA YANG BARU


BUDGET 2012 : ANWAR TIDAK SEBIJAK DAN SECERDIK DS NAJIB...

Posted: 08 Oct 2011 07:11 PM PDT


DS NAJIB HAIRAN TAPI BELIAU BIJAK DAN CERDIK!
Apa yang bermain dlm fikiran Anwar Ibrahim selain dri "mampuslah aku sekali nih" ketika mendengar DS Najib membentang baget tempohari. Kita dapat melihat tindakan dengan tergesa2 beliau yang terus menolak dan tidak setuju dgn cadangan
PM DS Najib yang bercadang untuk mengkaji dan menaikkan elaun dan kemudahan anggota Parlimen jika kedua-dua pihak bersetuju seolah2 ada perkara besar berselindung dan sdh tentu mengejutkan banyak pehak.

Beliau mungkin tidak setuju disebabkan pada asasnya beliau sdri malu, sedar dan sdh insaf walaupun belum bersumpah bersabit dengan kes liwat Saiful. Beliau mungkin sdh merasakan gaji dan elaun yang beliau terima selama ini, yang hasilnya tidak setimpal dan membawa apa2 sebarang kemakmuran yang signifikan untuk rakyat di parlimen beliau "dengan kata lain terima gaji buta"...

Mungkin juga disebabkan kerana beliau terlampau takut dan terus menolak dengan cepat cadangan tersebut. Takut kepada rakyat parlimen beliau menghentam beliau kerana selama ini pun sdh dapat gaji buta apatah lagi jika beliau menerima cdgan PM tersebut sdgkan diperingakat kawasan Parlimen tetap tidak berfungsi sdh tentulah mereka2 tersebut tdk akan percaya lagi kpd beliau dan sukarlah bagi Anwar untok terus membohongi rakyat dikawasan parlimen beliau dimasa akan datang.

Bagi penulis, apa pn tindakan dari Anwar yang menampakkan seolah baik pada kita itu sebenar2nya racun. Diharap rakyat di negara ini tidak mudah menerima dan perlu berfikir beberapa kali jika bersabit apa jua sekali pun dengan Anwar. Sifat Anwar Ibrahim yang sdh jelas kaki penipu dan kaki putarbelit kaki kencing dan segala2 kaki tetapi perkara yang bersabit cdgan DS Najib mahu mengkaji balik gaji dan elaun MP Anwar dengan tergesa2 menolak itu sy sokong. Syabas juga pada DS Najib, ternyata PM kita lebih cerdik dan lebih bijak dari Anwar dan memang layaklah beliau di angkat menjadi PM Malaysia.





Baca lagi sini...


Najib hairan Anwar tolak kenaikan elaun sedangkan MP pembangkang nak...


Sudah tentu ramai ahli parlimen pembangkang yang 'tension' bila Datuk Seri Anwar Ibrahim awal-awal lagi tolak hasrat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk naikkan elaun ahli parlimen jika semua setuju termasuk pembangkang dan Bebas.

Ada antara mereka hairan kenapa Anwar selaku ketua pembangkang buat keputusan tolak cadangan Perdana Menteri tanpa merujuk mereka terlebih dahulu.

Turut hairan dengan tindakan Anwar adalah Najib sendiri kerana beliau dimaklumkan semua ahli parlimen pembangkang mahukan kenaikkan elaun tersebut seperti disebutnya ketika membentangkan Bajet 2012 di parlimen, Jumaat.

"Saya difahamkan MP-MP dia (pembangkang) nak, mereka bila jumpa Datuk (Seri) Nazri (Abdul Aziz) dan MP kita minta dipertimbangkan. Saya pun hairan kenapa Ketua Pembangkang kata berlainan," ujarnya dalam sidang media selepas lawatan ke Kundang, Sabtu.

Ditanya adakah kerana Anwar sudah mendapat bantuan kewangan dari luar, Najib berkata, " itu saya tak tahu..kena tanya dia (Anwar). Tapi MP-MP dia minta, kalau tanya mereka, mereka semua dalam parti nak,".

Agendadaily difahamkan tindakan Anwar membuat keputusan menolak cadangan Perdana Menteri mengenai kenaikkan elaun menimbulkan rasa tidak puashati ramai MP pembangkang samada dari PKR, DAP dan PAS.

Menurut mereka, Anwar sepatutnya berbincang dulu dengan semua pemimpin pembangkang sebelum menolak bulat-bulat cadangan itu.

Najib ketika pembentangan Bajet 2012 berkata, kerajaan bercadang merngkaji elaun dan kemudahan MP semua dengan syarat kedua-dua belah pihak – parti kerajaan dan pembangkang seia sekata bersetuju.

"Termasuklah yang bebas-bebas itu. Setelah dipersetujui nanti, elaun baru ini akan berkuat kuasa 1 Januari tahun depan," katanya.

Dijangkakan kemungkinan ada usul meluluskan cadangan itu dalam, sidang yang sedang berjalan dan tidak hairan jika ramai MP pembangkang akan angkat tangan menyokong usul tersebut.

Jika ini berlaku, Anwar terpaksa faham 'mesej' diberikan MP-MP pembangkang tersebut.-8/10/2011- OLEH ROSLAN BIAN

KENAPA ANWAR, HADI AWANG DAN GUAN ENG DIBABIKAN ?

Posted: 08 Oct 2011 06:20 AM PDT

Memang celupar betul blogger pro-pembangkang ini. Tetapi yang dibinatang dan dibabikan ialah pemimpin-pemimpin pembangkang itu sendiri!

Jauh lagi bagi ambo nak kata ...buat apa ambo nak kata? ambo tidak sebangang pro-pembangkang ni. Jgn pula sampai spin ambo kato, Umno kata dan Utusan kata... komen lebih lanjut. Anda baca sendiri kelazeran blogger tersebut. Orang pro-pembangkang tak apa kata sebab pemimpin mereka yang ajar mereka begitu, tak caya sila tanya Nik Aziz....


Anwar Ibrahim, Hadi Awang sudah sama babi dengan Guan Eng dan Karpal Singh

AZLI SHUKRI

Posted: 08 Oct 2011 11:50 PM PDT

AZLI SHUKRI


Akhirnya Terbentuk Sudahlah Negara Berkebajikan Yang Kita Idam-Idamkan..

Posted: 08 Oct 2011 10:30 PM PDT

Alhamdulillah, setelah selesai Datuk Seri Najib Tun Razak membentangkan Bajet 2012, Jumaat lalu - maka secara rasminya sudah sempurna dan terbentuklah sebuah negara Berkebajikan yang diidam-idamkan oleh setiap rakyat Malaysia selama ini. Hal ini sekalu gus, menjadikan perjuangan Pakatan Rakyat tidak lagi relevan dan berguna. Dengan pemansuhan ISA dan penambahbaikan sistem Pilihan Raya melalui Jawatankuasa Khas Parlimen yang ditubuhkan oleh DS Najib, maka sayugia diumumkan bahawa negara Berkebajikan yang dilaung-laungkan oleh PAS, sudah pun terbentuk dengan nyata dan bukan lagi melalui ilusi dan fantasi Anwar Ibrahim atau Nik Aziz.

Oleh kerana negara Berkebajikan sudah pun terbentuk, maka tiada lagi isu yang boleh dipolitikkan oleh Pakatan Rakyat - bahkan isu yang wajib diberi perhatian oleh rakyat pada masa kini adalah isu liwat yang membabitkan moral Ketua Pembangkan, Anwar Ibrahim yang tidak selesai-selesai hampir 4 tahun. Kebenaran perlu ditegakkan, walau pun pahit ungtuk ditelan oleh para penyokong ta'asub Anwar Ibrahim. Baca rencana di bawah tulisan IZHAM YUSOFF, Pengarah Urusan Percetakan Nasional Malaysia Berhad.

BELANJAWAN 2012 JELAS menampakkan kesungguhan kerajaan untuk mengimbangi kebajikan rakyat dan kelestarian ekonomi negara. Walaupun ramai yang mengharapkan atau pun masih ada yang menganggap belanjawan tersebut adalah belanjawan pilihanraya, tanggapan itu sama sekali meleset.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah membentangkan satu belanjawan yang jelas mengimbangi keperluan untuk membantu meringankan beban kehidupan masyarakat dalam menangani masalah kenaikan kos kehidupan samada di bandar mahupun di desa.

Dalam masa yang sama pihak kerajaan masih berjaya mengurangkan defisit belanjawan daripada 5.4 peratus KDNK pada tahun 2011 kepada 4.7 peratus KDNK bagi tahun 2012. Pengurangan defisit belanjawan mencerminkan kejituan hasrat kerajaan untuk menyediakan belanjawan yang berhemah.

Walaupun ramai pihak mungkin mengatakan bahawa Belanjawan 2012 ada unsur-unsur populis, namun begitu apa yang jelas adalah pihak kerajaan telah mengekalkan disiplin fiskal bagi mengurangkan defisit belanjawan dari masa ke semasa. Ini jelas mencerminkan kebijaksanaan pihak kerajaan mengimbang keperluan semasa dan masa depan ekonomi negara.

Belanjawan kali ini memberikan tumpuan kepada lima tunjang utama iaitu:

Meligat pelaburan; mengungguli modal insan, mencerna kreativiti dan mencetus

Inovasi, program transformasi luar bandar dan memperkejap perkhidmatan

Awam dan meredakan inflasi dan mengimarah kehidupan rakyat. Kalau dibandingkan dengan Belanjawan 2011, jelas sekali Belanjawan 2012 adalah menyambung usaha yang telah dimulakan pada tahun 2011. Perbezaan yang ketara bagi Belanjawan 2012 adalah penekanan khusus kepada transformasi luar bandar.

Program transformasi luar bandar adalah satu inisiatif yang penting bagi mengoptimumkan potensi luar bandar sebagai penjana pertumbuhan ekonomi baru. Sehingga kini kebanyakan aktiviti ekonomi berpusat di Lembah Klang ataupun di Pulau Pinang dan Johor. Melalui program RTC, beberapa pusat transformasi luar bandar yang bertindak sebagai pusat integrasi logistik, pemprosesan dan pengedaran hasil pertanian dan berbagai aktiviti sokongan seperti perbankan dan insurans, latihan dan kemahiran, klinik dan ruang niaga, akan dibuka.

Untuk menggalakkan usahawan untuk berniaga di luar bandar, dana sejumlah RM100 juta akan disalurkan kepada golongan professional yang ingin menawarkan perkhidmatan guaman, perakaunan dan klinik di pekan pekan kecil seluruh negara. Peruntukan ini dapat membantu pembentukan RTC di seluruh negara. Tanpa kehadiran perkhidmatan professional di RTC, peniaga, penternak dan usahawan tani masih lagi perlu melanggan perkhidmatan tersebut di Bandar yang berdekatan.

Disamping meneruskan agenda kerajaan untuk membangunkan infrastruktur asas di luar bandar seperti menyediakan jalan, bekalan air dan elektrik, apa yang menarik bagi Belanjawan 2012 adalah usaha untuk membawa perkhidmatan perbankan ke luar bandar. Ianya akan dibangunkan oleh sebuah syarikat GLC - BSN, di mana agen akan dilantik di kawasan luar bandar untuk menyediakan perkhidmatannya.

Turut menerima perhatian adalah pengusaha bas di luar bandar. Bagi membantu pengusaha bas berhenti henti, bas mini dan bas sekolah boleh memohon pinjaman mudah dengan kadar faedah empat peratus untuk membeli atau membaikpulih bas.

Penekanan

Perkhidmatan Awam turut diberikan penekanan didalam Belanjawan 2012, di mana Sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam [SSPA] akan menggantikan Sistem Saraan Malaysia [SSM] di mana struktur gaji penjawat awam akan diperbaiki.

Pihak kerajaan juga turut bersetuju untuk melanjutkan umur persaraan wajib daripada 58 tahun kepada 60 tahun bagi memberi peluang mereka yang masih berkemampuan untuk memberikan sumbangan berdasarkan kemahiran dan pengalaman mereka.

Penjawat awam juga disediakan kemudahan untuk meningkatkan kelulusan akademik melalui program bantuan yuran pengajian. Belanjawan 2012 menyediakan bantuan yuran pengajian sebanyak RM200 juta bagi penjawat awam untuk mengikuti program latihan di peringkat sarjana muda, sarjana dan kedoktoran falsafah.

Dalam usaha kerajaan menangani kesan inflasi yang melanda negara, berbagai langkah telah diambil termasuklah pemberian subsidi untuk berbagai barangan harian. Disamping itu pihak kerajaan telah mengadakan berbagai program untuk membantu pengusaha pertanian dengan skim pembiayaan Dana Pertanian Komersial kepada projek pertanian berinovasi.

Bagi golongan sederhana terutamanya di sekitar Lembah Kelang, keperluan mendapatkan rumah pada harga yang berpatutan amatlah sukar ditangani.

Untuk tujuan tersebut, pihak kerajaan telah menubuhkan Perumahan Rakyat 1Malaysia [PR1MA]. Kerajaan juga telah bersetuju untuk menaikkan had maksimum harga rumah yang layak untuk mengikuti Skim Rumah Pertamaku daripada RM200,000 kepada RM 400,000. Kedua-dua inisiatif ini jelas menunjukkan kesungguhan pihak kerajaan untuk membantu golongan sederhana untuk memiliki rumah pada harga yang berpatutan dan pada kadar kos kewangan yang tidak membebankan.

Keprihatinan pihak kerajaan untuk meringgankan beban perbelanjaan harian di kalangan masyarakat berpendapatan rendah dapat dilihat melalui usaha memberi bantuan sebanyak RM500 kepada isi rumah [household] yang berpendapatan kurang dari RM3,000 sebulan. Bantuan ini bakal memberi manfaat kepada lebih dari pada separuh daripada bilangan isi rumah di Malaysia.

Disamping itu, bantuan sebanyak RM100 turut disalurkan kepada semua pelajar sekolah rendah dan menengah dan menengah di seluruh negara.

Bagi pelajar di institusi pengajian tinggi awam mahupun swasta, matrikulasi dan tingkatan enam pula, mereka layak untuk menerima baucar buku bernilai RM200.

Berbagai andaian telah dibuat tentang Belanjawan 2012 ini. Ada yang ingin melihat cukai pendapatan dikurangkan bagi korporat dan persendirian malahan ada yang ingin melihat cukai bagi sesetengah barangan seperti rokok dan arak dinaikkan bagi mengurangkan beban kewangan negara. Sudah tentu pihak kerajaan mempunyai sebab musabab mengapa isu isu tersebut tidak disentuh didalam Belanjawan 2012.

Progresif

Pihak kerajaan kebelakangan ini telah mengambil langkah yang lebih progresif dalam mengurus keadaan ekonomi dan tidak segan untuk mengambil langkah yang berani untuk menangani keadaan ekonomi dunia yang tidak menentu dan juga pasaran harga komoditi utama dunia.

Oleh itu sebarang kenaikan harga barangan atau cukai keatas barangan tersebut tidak lagi perlu disertakan didalam pembentangan belanjawan negara.

Telahan saya adalah pihak kerajaan ingin menentukan supaya Belanjawan 2012 dapat dinikmati oleh segenap lapisan masyarakat dan di mana jua mereka berada. Banyak golongan yang tidak diberikan perhatian didalam peruntukan kerajaan telah mula mendapat pembelaan. Sebagai contoh, golongan belia yang merupakan generasi muda yang bakal mewarisi perjuangan ke arah negara maju telah diberikan peruntukan sebanyak RM320 juta bagi menjalankan berbagai aktiviti termasuk latihan kemahiran, program kepimpinan dan keusahawanan di peringkat daerah dan negeri.

Rintihan para pemandu teksi juga telah diambil kira oleh pihak kerajaan bagi Belanjawan 2012 kerana pemilik teksi bajet persendirian akan dikecualikan 100 peratus duti eksais dan jualan ke atas pembelian teksi baru buatan tempatan, pemansuhan cukai jalan dan pemberian subsidi kadar faedah dua peratus ke atas pinjaman pembelian teksi baru buatan tempatan.

Begitu juga dengan nasib para nelayan, yang kebanyakan memiliki rumah yang daif dan kurang selesa. Tabung Khas Perumahan Nelayan dengan peruntukkan RM300 juta akan membantu untuk membaik pulih rumah mereka dan dilengkapi dengan infrastruktur asas.

Belanjawan 2012 menitikberatkan taburan nikmat kekayaan negara kepada semua pihak memandangkan keadaan ekonomi semasa yang mencabar bagi kebanyakan keluarga di bandar dan luar bandar. Pemansuhan bayaran sekolah rendah menengah yang bakal melibatkan peruntukan kerajaan sebanyak RM150 juta juga menjurus kepada memberikan bantuan secara terus kepada semua isi rumah di serata pelosok negara.

Belanjawan 2012 adalah bertepatan dengan tema yang dipilih yakni, Bajet Membela Rakyat, Mensejahtera Negara amatlah jelas perhatian yang diberikan supaya pembelaan diberikan kepada semua lapisan masyarakat samada di bandar mahupun desa, di Semenanjung mahupun di Sabah dan Sarawak, Orang Asli mahupun bekas wirawan dan wirawati negara, golongan belia mahupun golongan warga emas, pengusaha teksi mahupun nelayan, polis, tentera mahupun guru. Semuanya akan menerima sumbangan dari belanjawan.

Oleh itu adalah menjadi tanggung jawab mereka yang menerima manfaat dari Belanjawan 2012 yang merangkumi semua rakyat Malaysia untuk bersama sama membantu kerajaan melaksanakan berbagai program di bawah lembayung Dasar Transformasi Nasional menuju destinasi - negara maju pada tahun 2020.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 08 Oct 2011 11:31 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Blogger Pakatan Tutup Skandal Pemimpin Mereka...

Posted: 08 Oct 2011 12:01 AM PDT

Siapa yang nak tahu pasal cerita jelik, skandal seks, rasuah dan penyelewengan ahli politik pakatan haram sila lah pi interview blogger pro pakatan haram ikutsukaaku, dia mengaku dia tahu banyak skandal dan salah laku pemimpin dan orang politik pakatan.

Inilah nama asabiyah, melindungi perangai keji puak-puak sendiri, kalau pakatan tuduh umno asabiyah, maka tuduhan itu kini terkena pada mereka pula, kalau korang perhatikan perangai blogger pakatan ni, mereka seboleh-bolehnya menutup setiap salah laku pemimpin mereka, tapi tidak bagi blogger pro kerajaan, pm pun kami hentam apatah lagi pemimpin umno.

Korang baca sendiri printscreen tu, menumbangkan bn yang telah banyak berjasa kepada rakyat dan negara lebih penting dari mendedahkan isu pemilihan pkr yang banyak korupsi, tak ke bodoh bunyinya tu, belum memerintah dah korup apatah lagi kalau memerintah, aku rasa lebih teruk dari bn kut puak-puak ni....


The Unspinners

Posted: 08 Oct 2011 11:30 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 08 Oct 2011 11:07 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Kerajaan PAS Kedah Zalim Macam Yahudi

Posted: 08 Oct 2011 10:32 PM PDT

Roboh rumah kampung tanpa notis.

Klik untuk besarkan imej

Zalim macam Yahudi. Itu sahaja yang mampu MyMassa katakan.

Jika mereka betul-betul nak laksanakan undang-undang, mengapa tidak dirobohkan sekali rumah ibadat bukan Islam yang dibina secara haram. Ada di antaranya dibina atas tanah Kerajaan.

Pusat-pusat maksiat haram pun tak kena roboh. Cakap nak laksanakan Negara Islam dan Hudud!



Pusat Karaoke ini yang terletak di bangunan bekas Pawagam REX di Jalan Putra, Alor Setar adalah lebih kurang 600 meter sahaja dari MASJID ZAHIR ALOR SETAR. Iaitu mercu tanda keagungan Islam di Alor Setar dan ianya merupakan Masjid Negeri Kedah. Sumber : Blog Al-kesah Aloqstaq.

Bagi MyMassa, PAS selalu bermodalkan ceramah UMNO zalim tetapi bila mereka ditakdirkan berkuasa oleh Allah SWT, mereka lagi zalim dari UMNO dengan merobohkan rumah penduduk yang kurang mampu.

*Paku Dulang Paku Serpih. Kata Orang Dia Yang Lebih.

WoW. Kayanya Karpal Singh!

Posted: 08 Oct 2011 08:31 PM PDT

Asyik cerita pasal Bajet 2012. Posting MyMassa kali ini berkongsi kisah macam mana Karpal Singh jadi jutawan segera.



Tak pernah pulak MyMassa dengar cerita orang eksiden boleh dapat banyak macam ni.

Tapi sebab Karpal ni seorang peguam yang hebat, teruk orang yang langgar dia kena pow. Ini macam dapat duit banyak pun, Karpal Singh tetap akan cakap sistem kehakiman di Malaysia tak adil.

*Kalau takde cerita ni, aku pun tak tau sebab Karpal Singh pakai kerusi roda. Aku ingatkan dia kena strok.

Awas! Hati-hati Dengan Filem Ni.

Posted: 08 Oct 2011 06:01 PM PDT

Filem yang boleh merosakkan akidah.



Terima kasih kepada Datuk Noh Gadut yang perasan hal ni.

Kadang-kadang kita yang kurang alim ni tak perasan. Asal yang berbahasa arab pun kita ingat elok.


*Sebar-sebarkan kepada keluarga dan rakan-rakan kita.

Pendedahan. Punca Harga Rumah Di Malaysia Mahal.

Posted: 08 Oct 2011 08:03 AM PDT

Insentif untuk rakyat Malaysia memiliki rumah dalam Bajet 2012.

Klik untuk besarkan imej.
 
Walaupun dalam Bajet 2012, Kerajaan telah umumkan pelbagai insentif untuk membantu rakyat memiliki rumah, tetapi mampukah ianya dapat menghentikan trend kenaikan harga rumah yang semakin menjadi-jadi sekarang. Jom tengok sebab apa rumah mahal sekarang.


Sumber : Utusan.




*Bila sektor hartanah menjadi pelaburan paling menarik sekarang, makin ramai orang kaya yang tamak menspekulasikan harga rumah sedangkan ramai golongan sederhana dan miskin akan terkesan dengan kenaikkan harga rumah ini. Kepada orang kaya, janganlah tamak sangat.

Lee Kuan Yew Dah Letak Jawatan Dalam PAP. Kit Siang, Karpal dan Nik Aziz Bila Lagi.

Posted: 08 Oct 2011 05:33 AM PDT

Dinosaur politik.

Klik untuk besarkan imej. Sumber : Blog Reformasin

Itulah gelaran paling sesuai untuk orang-orang tua yang tak sedar diri.
Masih gila jawatan walaupun kubur kata mari.

Mungkin perletakkan jawatan Kuan Yew boleh beri tekanan kepada Lim Kit Siang dan Karpal Singh yang datang dari rumpun yang sama iaitu PAP.



Presiden MCA dah tukar banyak kali, tapi apek tua masih di situ.

Walaupun anti Islam, tetapi PAS tetap pertahankan.



Sebab kalau Kit Siang dah takde, apa lagi alasan yang Nik Aziz nak pakai!

*Dah tua-tua ni, berenti je la. Dua-dua dah jadi OKU. Si Karpal dengan kerusi roda, Kit Siang pulak dah buta.

Kejamnya Peliwat Ni! Akibat Peliwat Agung Tak Jatuh Hukuman Lagi.

Posted: 08 Oct 2011 04:01 AM PDT

Peliwat adalah golongan yang melebihkan nafsu sendiri dari perkara lain.

Bayangkan betepa kejamnya seorang bapa yang dirasuk virus Anwar Ibrahim! Anaknya baru berumur 23 hari. Tidak hairanlah jika orang tua berumur 60 tahun boleh liwat jejaka berumur 23 tahun. Seperti satu kebetulan.


Bila manusia bertuhankan nafsu, anak kecil pun boleh jadi mangsa.

*Teringat dialog dalam filem Ibu Mertuaku lakonan arwah Tan Sri P Ramlee...."Kenapa kau dilahirkan sebagai manusia, kan lebih baik kau dilahirkan sebagai haiwan"

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 08 Oct 2011 09:52 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


PAS MAKIN HILANG SOKONGAN..

Posted: 08 Oct 2011 07:20 PM PDT

ASTRO FIRST CUBA POPULARKAN FILEM BABIWEE

Posted: 08 Oct 2011 04:33 PM PDT

BEZAKAN FAKTA INI. ANTARA PAKATAN DAN BN ?!

Posted: 08 Oct 2011 07:00 AM PDT

BAJET ANWAR YANG MENIPU.

Posted: 08 Oct 2011 04:21 AM PDT

BAJET, ANWAR MENGAMUK RUPANYA NAJIB ADA SET BAJET DUMMY?

Posted: 08 Oct 2011 01:12 AM PDT

SUASANA RAKYAT SAMBUT NAJIB DI RAWANG ?

Posted: 08 Oct 2011 12:20 AM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 08 Oct 2011 09:34 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Belanjawan 2012 Bagaikan Pilihan Raya Kecil

Posted: 08 Oct 2011 09:02 PM PDT

Strategi memotong di selekoh dan pre emptive strike membentangkan budget olok- olok oleh Anwar Ibrahim tidak menjadi. Rakyat tidak memberi perhatian dan tidak melihat pembentangan tersebut sebagai sesuatu yang realiti. Hanyalah sekadar harapan baru dari harapan harapan yang lain yang belum lagi dilunaskan setelah 3 tahun menerajui empat negeri sebagai kerajaan.

Belanjawan yang lebih konstruktif, komprehensif dan progresif yang dibentangkan oleh Perdana Menteri lebih dipercayai rakyat. Bagaikan satu kemenangan dalam pilihan raya kecil bila belanjawan dibentangkan pada Jumaat lalu. Pihak yang kalah adalah pembangkang kerana mereka pastinya senak kepala memikirkan bagaimana untuk menidakkan belanjawan tersebut.

Ini kerana harapan rakyat lebih jelas dengan belanjawan tersebut. Mengapa tidak menjadi pembangkang yang rasional dan matang? Susah sangatkah hendak mengakui sesuatu yang baik untuk kepentingan negara? Sikap pembangkang yang tidak boleh menerima kenyataan ini perlu dinilai oleh rakyat. Jangan gadaikan negara ini pada tangan mereka yang tidak sepatutnya.

Belanjawan Rakyat

Posted: 08 Oct 2011 07:04 AM PDT

Terkedu pembangkang bila disindir soal kebajikan dan bila melihat figura figura belanjawan rakyat semalam. Apa yang mereka mampu nyatakan "budget pilihan raya", itu sahaja. Jika belanjawan yang dibentangkan oleh Anwar lebih baik mengapa tidak pembangkang tidak bahaskan budget itu sahaja? Tentunya belanjawan Anwar itu hanyalah sekadar budget poket kosong sahaja (kata Tun Mahathir), sebab itu ianya diphotostat dua keping sahaja.

Mereka yang tidak bersetuju boleh cakap apa sahaja, tetapi perlu diakui bahawa belanjawan semalam banyak memberi manfaat kepada rakyat. Mana tidaknya, bantuan awal persekolahan bernilai RM100 kepada murid tahun satu hingga Tingkatan 5 untuk persediaan masuk sekolah adalah sesuatu yang tidak pernah diberikan sebelum ini. Malah sejarah tercipta bila sistem persekolahan di negara ini adalah percuma. Nikmat ini diberikan kepada semua rakyat tanpa mengira parti politik.

Mengapa pemberian wang RM100 untuk warga emas membeli belah di Giant yang diberikan oleh Khalid Ibrahim tidak boleh dikategorikan sebagai wang pilihan raya? Mana janji hendak berikan RM1,000 kepada setiap pelajar baru yang masuk IPTA? Pembangkang tidak layak memerintah negara ini, mereka buat janji kemudian mungkir janji. Bila BN buat belanjawan rakyat, mereka mula menggelabah. Tak usah gelabah, terima kasihlah pada tangan yang memberi. Nilai ringgit pun mengukuh dengan belanjawan semalam, pelabur pun lebih mempercayai belanjawan semalam dari janji janji kosong pembangkang.