Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Jumaat, 13 Julai 2012 at 1:08 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


tun faisal dot com

Posted: 12 Jul 2012 01:45 PM PDT

tun faisal dot com


Cybertroopers PR takut kepada Unit Media Baru Pemuda UMNO @NajibRazak

Posted: 12 Jul 2012 01:07 PM PDT




Kerja kita bukan memfitnah, kerja kita menangkis fitnah dan 
penipuan pembangkang, boleh percaya tak? :) Tak percaya tak apa, 
sebab kita bukan nak Cybertrooper PR percaya pun :)

contoh pembohongan nyata Cybertroopers PR seperti di bawah:


Fitnah Cybertroopers PR - di Malaysia


Kisah sebenar - di Indonesia


Ulama tidak boleh sesuka hati menjatuhkan hukum

Posted: 11 Jul 2012 11:30 PM PDT


Ulama, umara perlu elak politik kepartian 

FEB 9 — Ulama dan umara mempunyai hubungan istimewa. Mereka menggalas tanggungjawab besar dalam menentukan kesejahteraan rakyat serta negara. Kuasa ulama dan umara disebutkan secara khusus dalam hadis Rasulullah bermaksud: "Ada dua kelompok manusia, jika kedua-duanya baik, maka masyarakat seluruhnya akan menjadi baik dan jika kedua-duanya rosak maka masyarakat seluruhnya akan menjadi rosak, mereka itu ialah ulama dan umara." (Riwayat Ibn Abdul Barr).

Oleh itu, harapan tinggi diletakkan kepada dua kelompok itu untuk berkongsi pandangan serta pendapat dalam semua aspek pemerintahan serta isu membabitkan kepentingan umat Islam yang sentiasa berhadapan cabaran.

Timbalan Dekan Institut Antarabangsa Pemikiran Islam dan Ketamadunan (Istac), Universiti Islam Antarabangsa, Prof Datuk Dr Mahmood Zuhdi Abdul Majid, berkata ulama salih akan sentiasa berusaha memberi nasihat kepada sesiapa saja termasuk pemerintah.

Katanya, nasihat ulama bukan saja memberi faedah kepada pemerintah dan rakyat di bawah pemerintahannya sehingga ulama salaf berpendapat memberi nasihat kepada pemerintah adalah lebih baik daripada menderhaka terhadap mereka.

"Apabila Imam Malik ditanya hukum memusuhi orang yang memberontak terhadap kerajaan, beliau berkata, harus jika kerajaan itu sama seperti Umar Ibn Abdul Aziz. Apabila ditanya jika pemerintah tidak seperti Umar, jawab Imam Malik, biarkan Allah bertindak terhadap kedua-dua golongan itu.

"Ulama lain juga berpandangan apa yang perlu dilakukan terhadap pemerintah ialah memberi nasihat secara baik," katanya pada sesi pembentangan kertas kerja sempena Majlis Perjumpaan Perdana Menteri Bersama Ulama dan Umara di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), Jumaat lalu. Beliau membentangkan kertas kerja bertajuk Hubungan Antara Ulama dan Umara Dalam Memperkasa Pembangunan Ummah. Katanya, pemerintah pula hendaklah sentiasa bersedia mendengar nasihat ulama dan melaksanakannya.

Majlis itu bertemakan: 'Memantap Ukhuwah Memperkasa Ummah' dan bertujuan menyatukan fikrah ulama dan umara bagi melahirkan generasi berkebolehan dalam segenap bidang demi mengembalikan kegemilangan Islam. Pertemuan itu juga bertujuan memberi ruang ulama dan umara berkongsi kepakaran dalam bidang masing-masing bagi mencipta modul pembangunan generasi serta masyarakat sebagai penyumbang pembangunan negara.

Mahmood Zuhdi berkata, pembangunan ummah hanya akan tercapai melalui hubungan baik serta kerjasama antara golongan bijak pandai dan barisan kepemimpinan. Pemuafakatan itu nanti menentukan kestabilan politik yang menjurus kepada pembangunan ekonomi.

Beliau berkata, kemajuan tidak dapat dilaksanakan di negara yang mengalami pergolakan politik tetapi sebaliknya jika politik negara itu stabil.

"Realiti di Malaysia pun sama. Kenyataan banyak menunjukkan kemajuan menjadi pesat pada waktu kepemimpinan politik stabil. Sebaliknya jika politik goyah, tiada kemajuan dicapai dan pembangunan ummah menjadi lembap," katanya.

Penyandang Kursi Syeikh Abdullah Fahim di Institut Islam Hadhari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof Datuk Dr Ismail Ibrahim, pula membentangkan kertas kerja: 'Ulama dan Umara: Siapa Memimpin Siapa?' Beliau berkata, kekuatan negara bergantung kepada empat perkara. Empat perkara yang mesti ada dalam satu negara ialah ilmu ulama, pemerintah yang adil, kemurahan hati hartawan yang bersedia menghulurkan bantuan dan doa orang fakir.

Justeru katanya, status hubungan ulama dan umara ialah 'duduk sama rendah berdiri sama tinggi' dalam melaksanakan tanggungjawab serta pengaruh masing-masing, bukan bergabung hanya pada masa tertentu.

"Ulama dan umara perlu tahu kelemahan serta kekuatan masing-masing selain bersedia membantu, menambah mana kurang, memperkuat mana yang lemah. Kelemahan dan kekuatan salah satu daripada dua golongan ini akan menggugat kekuatan serta maruah negara," katanya.

Beliau berkata, Perlembagaan Persekutuan yang meletakkan status tinggi kepada Islam sebagai agama negara menuntut kerjasama antara umara dan ulama melalui pembentukan agensi agama, pusat pendidikan, perundangan serta muamalat berasaskan agama.

Ismail berkata, pentadbiran dan barisan kepemimpinan memerlukan bantuan ulama serta cendekiawan Islam dalam pelbagai bidang. "Kerajaan memerlukan pandangan ulama untuk mendapatkan maklumat mengenai isu dibangkitkan dan kerajaan memerlukan kefahaman daripada sudut fatwa serta hukum Islam. Ini dapat dilakukan melalui hubungan erat ulama dan umara," katanya.

Pada masa sama katanya, institusi ulama perlu dimantapkan supaya tampil kuat, disegani serta dihormati.

Ismail berkata, tidak dinafikan ulama sekarang lahir dengan pelbagai wajah seperti dalam pergolakan mendapat kuasa politik, maka akan lahir ulama politik dan bagi yang mencari rezeki lebih pula, jadilah ulama duta produk tertentu.

Bagaimanapun, katanya, perkembangan itu tidak menjejaskan institusi ulama selagi mereka bersatu, jujur serta ikhlas menunaikan kewajipan ketika menghadapi cabaran yang menggugat agama dan umat Islam.

"Ulama tidak boleh bersikap fanatik dan partisan dalam politik, taksub melulu atau suka menjatuhkan hukuman terhadap orang lain. Bukan semua isu negara terutama isu agama perlu dipolitikkan. Isu kalimah Allah juga dipolitikkan untuk mencari keuntungan politik.

"Amat menyedihkan apabila ulama sanggup menegakkan hujah yang bercanggah berdasarkan ideologi politik kepartian. Taksub dan fanatik parti politik ini sudah merebak, sekali gus menjatuh serta mencemar imej perjuangan Islam di negara ini," katanya.

Beliau menyarankan kerajaan menubuhkan Lembaga Ulama Malaysia untuk meletakkan kerjasama ulama dan umara di peringkat lebih serius. Hubungan ulama dan umara yang diinstitusikan itu membolehkan ulama bekerjasama dengan kerajaan, menasihati daripada sudut agama serta menjalankan aktiviti dipersetujui bersama. — Berita Harian


Panggung Wayang: Pas Selangor buktikan fatwa Nik Aziz kolot #balaciSosialis

Posted: 11 Jul 2012 09:00 PM PDT



PAS Selangor kena 'ngap' lagi dengan DAP...
KHAMIS, 12 JULAI 2012 00:21 ROSLAN BIAN  
inShare

Mana satu yang betul? Ini yang boleh peningkan kepala bila tiga pemimpin PAS Selangor memberi pendapat berbeza dalam isu peraturan Majlis Daerah Kuala Selangor (MDKS) mengasingkan lelaki dan wanita belum berkahwin ketika menonton wayang di daerah itu.

Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad pertahan keputusan MDKS tetapi ahli parlimen Kuala Selangor Dr Dzulkefly Ahmad kata itu hanya notis macam amaran larang orang Melayu Islam beli arak dan nombor ekor.

Ketua mereka, Pesuruhjaya PAS Selangor, Dr Rani Osman pula dakwa keputusan itu dibuat Jabatan Perlesenan MDKS sewaktu pengeluaran lesen dahulu dan belum dibawa ke peringkat mesyuarat penuh majlis.

Namun yang pasti cadangan dan pelaksanaan tersebut dibuat Ahli Majlis MDKS mewakili PAS.

Jadi 'flip flop' pula bila teliti kenyataan Khalid, Dzulkefly dan Dr Rani yang berbeza-beza itu.

Apapun, semua itu tidak lebih wayang PAS untuk jaga hati Exco Kerajaan Tempatan Selangor, Ronnie Liu yang arahkan pelaksanaan garis panduan pisahkan lelaki dan wanita  belum berkahwin dalam pawagam ditangguhkan sehingga kajian menyeluruh mengenainya selesai.

Arahan itu dibuat selepas media melaporkan panduan baru yang diperkenalkan MDKS terhadap pengunjung panggung wayang milik Lotus Five Star Cinemas bertempat di pusat membeli-belah 1 Plaza.

Garis panduan itu menghendaki pengunjung lelaki dan wanita yang belum berkahwin agar diasingkan kedudukan tempat duduk ketika menonton wayang.

Peliknya, cepat sungguh Ronnie keluarkan arahan itu sedangkan dalam isu kebimbangan rakyat Selangor pasal rumah urut yang tumbuh macam cendawan selepas kerajaan PKR memerintah, wakil rakyat DAP itu buat-buat tidak dengar saja.

Bukan rahsia lagi beribu-ribu rumah urut terutama tanpa lesen di kawasan pinggir dan luar bandar naik satu demi satu sedangkan ketika Barisan Nasional (BN) memerintah Selangor, jumlahnya cuma beratus sahaja.

Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim yang juga jaga Hal Ehwal Agama Islam mengakui perkara itu selepas pendedahan Utusan Malaysia tidak lama dulu.

Beliau janji nak ambil tindakan tetapi hingga sekarang yang bertindak hanya polis dan pihak berkuasa lain termasuk Jabatan Imigresen.

Dalam isu peraturan MDKS, Khalid masih tutup mulut kerana Ronnie awal-awal lagi sudah bersuara.

Amat menghairankan suara Ronnie buat pemimpin PAS akur saja padahal arahan itu berkaitan tuntutan agama yang melarang bukan muhrim berdua-duaan.

Sepatutnya PAS Selangor secara total menyokong  peraturan itu lagipun ianya dicadangkan ahli majlis dari PAS selepas aduan orang ramai terutama ibu bapa yang membawa anak-anak menonton tetapi ada pasangan lelaki dan wanita pula 'berlakon' aksi tidak senonoh dalam pawagam.

Ini diakui sendiri Khalid Samad kerana katanya pawagam tempat awam bukan tempat pasangan  memadu kasih.

Bila tiga pemimpin PAS ini 'flip flop', teringat kes Datuk Dr Hasan Ali dalam serbuan ke Gereja Methodist Damansara Utama tahun lalu.

Khalid dilihat menentang tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dan isu itu berlarutan hingga akhirnya Dr Hasan kena pecat dari PAS dan gugur jawatan Exco Agama.

Kali ini, ahli majlis MDKS dari PAS yang kemukakan cadangan itu tentu kena 'taram' juga oleh PAS Selangor kerana dianggap memandai-mandai buat peraturan tersebut.

Silap haribulan, ahli majlis itu juga boleh digugurkan keahlian atau dipecat dari PAS.

Patut sangatlah Dr Hasan pening kepala masa jadi Pesuruhjaya PAS Selangor kerana banyak hal berkaitan kepentingan agama Islam diperkotak-katik oleh DAP termasuk isu rampasan jualan arak di tempat awam sekitar Shah Alam.

Bila Ronnie bersuara, arak dirampas boleh dipulangkan semula dan Dr Hasan terpaksa 'berjabat tangan' dengan Ronnie bagi menunjukkan PAS dan DAP 'ngam' tetapi sebaliknya PAS Selangor sudah kena 'ngap' dengan DAP.

Sekarang ramai nak lihat apa reaksi Khalid Ibrahim yang jaga Exco Agama.

Beranikah dia buat keputusan kekalkan peraturan itu serta kuatkuasakan di pawagam seluruh Selangor.

Jawapannya mungkin sudah ada kerana Menteri Besar itu tentu tidak mahu kena 'ngap' dengan Ronnie pula.

Maklumlah, kalau Ronnie akur keputusan PAS, beliau pula nanti kena 'ngap' dengan pengundi-pengundi Cina yang menyokong DAP.

Jadi kesudahannya dalam isu untuk jaga kepentingan Islam ini, PAS Selangor sekali lagi kena 'ngap'.

Kalau hal-hal kecil begini sudah kena 'ngap'...beranikah ambil langkah yang lebih besar tanpa 'menyinggung' DAP? – 11/7/2012- OLEH ROSLAN BIAN


#FitnahPR Lagi pembohongan Cybertrooper PR #PenipuaRakyat

Posted: 11 Jul 2012 06:00 PM PDT


Kalau ulama mereka pun jenis menipu, apa lagi cybertroopers mereka...


Fitnah Facebookers PR Terkantoi Lagi...


Tertarik dengan gambar yang dimainkan oleh cybertroopers 'low class' Pakatan Rakyat di laman facebook mereka kebelakangan ini. Gambar di atas disebarkan oleh cybertroopers PR dalam usaha mereka memburukkan kerajaan Barisan Nasional.

Setelah diselidik rupanya jambatan serta gambar yang dimainkan oleh mereka merupakan satu fitnah jahat ke atas kerajaan. Nampaknya Nik Aziz masih gagal menerangkan tentang dosa fitnah ke atas cybertroopers mereka yang siang malam membicarakan soal perjuangan Islam.

Dari blog Cucu Tok Selampit :
Kalau tidak menipu bukanlah namanya pemimpin-pemimpin Pakatan Haram. Sudah menjadi "trend" perangai buruk pemimpin-pemimpin mereka iaitu berbohong dan menipu akan diikuti oleh juak-juak mereka yang menjadi cybertroopers berbayar sama ada di blog, laman sosial Facebook maupun di Twitter. 
Terbaru, pembohongan dan spin jahat yang cuba dilakukan ialah gambar sebuah jambatan gantung yang kononnya terdapat di Malaysia yang kononnya membahayakan pelajar-pelajar kita yang hendak ke sekolah.
Kalau melihatkan posting di atas yang dibuat oleh facebookers "Jom Lawan UMNO", sememangnya Kerajaan Malaysia pimpinan Barisan Nasional amat zalim dan tidak berperikemanusiaan. Pihak cybertroppers pembangkang terlupa bahawa maklumat di zaman maklumat hanya di hujung jari, bantuan Google adalah semudah ABC. Cuba lihat realiti di bawah:
Haish! Semakin hari lawak yang dibuat oleh Pakatan Haram sudah mencapai tahap lawak bodoh gaban!
YY : Cuba tanya Nik Aziz apa dosa fitnah?

BLOG - BLOG PARTI PKR

Dicatat oleh Admin | | Posted On at 7:11 PG

sumber :-

BLOG - BLOG PARTI PKR


The Spirit of Lubok Kawah/Semangat Lubok Kawah

Posted: 12 Jul 2012 11:18 PM PDT

The Spirit of Lubok Kawah/Semangat Lubok Kawah


Aina dengan kereta baru (secondhand) nya.

Posted: 12 Jul 2012 09:30 PM PDT

Kedahkini: Panas! Pegawai SPR nie memang Mangkok Ayon!!

Posted: 12 Jul 2012 08:46 PM PDT

Saya suka SB, saya benci SB, SB itu kawan saya, SB itu mengintip kita

Posted: 12 Jul 2012 11:09 AM PDT

Kalau tanya kepada orang politik, bermacam-macam ragam akan diceritakan oleh mereka tentang SB (Special Branch) atau Cawangan Khas.

Saya nak bawak satu cerita di awal tahun 1980-an.  Ada seorang berpakaian berjubah, pelat Kelantan, pernah menginap di rumah saya dan bercerita dengan saya semua cerita-cerita Jihad Bersenjata.  Dia bercakap dengan nada yang jelas mengatakan bahawa dia tidak yakin lagi dengan perjuangan secara demokrasi.  Dia sudah memilih jalan rebolusi.

Bagi saya orang yang bercakap sebegini adalah orang yang sudah terkeluar dari landasan perjuangan, orang ini mungkin seorang penghasut yang sengaja datang menguji saya dan lebih senang lagi orang ini boleh disifatkan sebagai seorang SB.

Kerja SB memang begitu, dia menjadi penghasut supaya kita terikut-ikut dengan kata-katanya, dan apabila kita terperangkap maka kita akan ditahan dibawah ISA dan dia akan menghasut pemimpin-pemimpin yang lain pula.

Pada waktu itu, saya adalah aktivis didalam PAS, memegang jawatan yang tidak begitu tinggi dan tidak begitu rendah, tetapi kerja saya adalah berkempen didalam rancangan-rancangan Felda dan hasil usaha itu begitu banyak cawangan-cawangan PAS dapat ditubuhkan di rancangan-rancangan Felda.  "Persona non grata" sudah dihalakan kepada saya di kebanyakan rancangan Felda tetapi saya masih dapat memasuki rancangan-rancangan Felda, tak dapat memasuki secara terbuka, saya masuk secara tertutup sehingga di banyak rancangan Felda saya menyamar sebagai peneroka dengan menaiki motosikal dan berpakaian sebagai petani, dan dengan cara itu dapat juga saya memasuki rancangan Felda untuk memberikan penerangan kepada peneroka-peneroka Felda.

Saya sudah dilatih melalui gerakan kiri, PRM, untuk mengenali musuh dan kawan, untuk mengenali musuh sebenar atau musuh sementara, mengenali musuh yang sebenarnya musuh dan mengenali musuh yang sebenarnya kawan.

Maka apabila saya bertemu dengan seseorang yang mengaku ahli PAS tetapi bercakap perjuangan secara bersenjata, lekas-lekas saya menentangnya dan mengatakan bahawa dia bukan ahli perjuangan PAS, mulalah saya bertanya kepada dia nombor keahlian PASnya, nama Yang Di Pertua Kawasannya, Setiausaha Kawasannya, dan apabila dia tidak tahu siapa YDP dan Setiausaha kawasannya, maka sangat mudah saya memerangkap dia.

Dia bawa parang berbagai jenis penuh di dalam keretanya, dia ingin tinggalkan parang-parang itu di rumah saya untuk saya edar-edarkan.  Dan saya memberi warning kepadanya bahawa jika dia tidak memasukkan semula parang-parang itu kedalam keretanya dan meninggalkan rumah saya, saya akan hubungii Polis Temerloh.  Mendengar itu dia terus dengan segeranya memasukkan parang-parang kedalam keretanya dan berlalu dari rumahnya.

Seorang lagi yang saya jumpa adalah seorang peminta sedekah.  Setiap kali ada ceramah di Sungai Gau, karekter ini mesti ada disana, meminta sedekah.  Saya memerhatikan gelagat dia, pakaiannya semacam peminta sedekah, tetapi kalau diperhatikan berterusan (tanpa disedarinya) dia ada sebuah kereta yang agak baru, dan dia akan keluar dari tempat ceramah sebaik sahaja the main speaker siap berceramah.

Nak terkena secara kebetulan, terjumpa saya di kedai makan di Temerloh, bukan main smart lagi dia tu.  Saya beri salam kepada dia, dia menjawab salam, dan saya bertanya di mana dia menginap malam tadi, serba salah dia nak menjawab.

Saya intai betul-betul dia ni.  Rupa-rupanya setelah makan, dia menaiki keretanya, dan kemanakah dia tuju?  Ke Balai Polis Temerloh! Ha...ha!

Teringatlah saya kepada peristiwa Student Demo dimana ratusan pelajar akhir ditangkap dan sebahagiannya di ISAkan, pada waktu itu saya adalah Pegawai Undang-Undang Dewan Bandaraya Kuala Lumpur.

Pada malam itu KL diisytiharkan curfew, dan kami pegawai-pegawai DBKL dikehendaki bertugas di Jalan Bandar 4 jam seorang, dan saya bertugas dari jam 2.00 pagi hingga jam 6.00 pagi.

Di sekitar 4.30 pagi - 5.00 pagi, saya terdengar begitu riuh dan sibuk sekali di luar Balai Jalan Bandar itu.  Jenguk keluar, saya terlihat begitu ramai, beratus orang yang berpelbagai pakaian berada di luar.  Ada yang pakai suit, ada yang pakai smart baju putih dan tali leher dan seluar hitam.  Ada yang pakai semacam kuli di kebun sayur.  Ada yang berpakaian semacam peminta sedekah.  Ada yang berpakain biasa sesuai untuk orang pergi ke pejabat.  Ada yang bertopi buruk, baju buruk dan seluar buruk.  Ahai, macam-macam.

Terdengar oleh saya suatu suara yang bercakap dengan gahnya berkata: "Aku baling batu kat cermin masjid negara tu, berderai cermin tu pecah!!!"

Ah, nak tau, itulah Special Branch.  Kamu kenal mereka?  Sudah tentu tidak!  Yang kamu kenal adalah beberapa orang SB yang berpakain biasa, yang sentiasa datang secara terbuka ditempat kamu berceramah, dia pun menegur kita, dan kita juga bercakap dengan mereka.  Ada diantaranya mengambil gambar kita semasa kita berceramah dan ada diantara kita yang pergi minum kopi bersama mereka.  Dan ada diantara kita yang berkata: "SB disini OK, mereka tu baik-baik belaka, kalau mereka tu bukan bertugas, dia tu memang menyokong perjuangan kitalah...!!" Amboi, bukan main konfiden kita, ya?

Saya pernah bertugas di Pejabat seorang pembesar Negara, diantara banyak tugas saya, termasuklah membaca lapuran mingguan daripada Jabatan-Jabatan tertentu seperti Penerangan, SB dan sebagainya.  Saya baca dan saya tandakan dengan merah, kuning dan hijau.  Yang saya tandakan hijau tu, tak perlu dibaca oleh pembesar itu, yang kuning itu terserah samada nak dia baca atau sebaliknya, yang bertanda merah itu adalah wajib dibacanya.

Satu hari saya menjadi terpegun apabila membacakan satu laporan dari seseorang yang menamakan dirinya K...(diikuti dengan nombor), dia adalah Pengerusi sebuah Parti Politik Pembangkang, dan K itu adalah kod baginya yang bertugas sebagai perisik politik melapurkan kegiatan parti pembangkang itu.

Kepada kawan-kawan saya, tak usahlah suka, atau benci, atau menganggap musuh atau menganggap kawan dengan SB-SB yang memang kerja terang lagi bersuluh itu.  Mereka hanyalah bayangan semata-mata, nak berkawan boleh, tak nak berkawan boleh, nak minum teh bersama pun boleh, tak nak minum teh bersama pun boleh.

SB yang sebenar adalah mereka yang kamu tidak kenal, dan diantara mereka itu berada di celah-celah kamu, dan kadang-kadang menjadi pemimpin-pemimpin didalam parti kamu.  Mereka itu berada di Sekolah, di Universiti, di Kilang, di lorong-lorong jalan, didalam persatuan-persatuan, didalam parti-parti politik.  Ada kamu kenal?  Kamu tidak kenal kepada mereka!!!!

RAKYAT MARHAEN: Kekesalan Sebahagian Warga Felda Atas Tindakan Kur...

Posted: 12 Jul 2012 10:12 AM PDT

RAKYAT MARHAEN: Kekesalan Sebahagian Warga Felda Atas Tindakan Kur...: Pada 28 jun 2012, kita lihat ramai pak cik dan mak cik dari golongan felda menyatakan kegembiraan atas pemberian saham percuma dan dur...

Kedahkini: Kantoi!! RM20 Juta Beli MP Pakatan Rakyat

Posted: 12 Jul 2012 10:05 AM PDT

Di Cameron Highlands secara bergambar

Posted: 12 Jul 2012 09:58 AM PDT











Saya dan isteri saya naik ke Cameron Highlands pada 11hb Julai 2012 menemani anak kami, Surina, yang dilantik peguam mewakili seorang pemilik tanah di Cameron Highlands, yang tanahnya sudah dibina rumah secara haram oleh seorang penduduk yang lain.

Surina telah pergi ke Pejabat Tanah Cameron Highlands untuk mengesahkan bahawa tanah berkenaan adalah milik Kliennya, dan mempastikan bahawa kliennya sudah memiliki geran keatas tanah tersebut.

Kemudian bersama-sama klien itu telah pergi ke tapak tanah itu.  Sebuah bungalo besar sudah didirikan keatas tanah itu, dan isu litigasi bermula disitu.  Tanah itu milik klien Surina.  Rumah itu dibina oleh seorang penceroboh.

Penceroboh itu sesungguhnya telah membeli tanah bersebelahan dengan tanah yang dimiliki oleh klien Surina tetapi tanah itu belum mempunyai geran.  Penceroboh itu ditunjukkan tanah klien Surina itu sebagai tanah yang dia beli tanpa menyemak kepada pelan tanah dan tanpa merujuk kepada Pejabat Tanah.

Klien Surina mahukan tanah itu dan rumah yang dibina diatas tanah itu hendaklah dirobohkan.  Ini adalah isu litigasi yang panjang, tetapi kononnya ada orang Pejabat Tanah yang tolong menjualkan tanah jiran itu tetapi menunjukkan kepada tanah klien Surina.  Interesting case!

Kami naik ke Cameron Highlands bukan saja menemani Surina tetapi mengambil peluang melawat semula semua farm sayur-sayuran dan strawberries, hanya kami tak pergi ke kebun teh sahaja.

Bersama-sama kami adalah cucu kami yang berumur 4 bulan dan turut serta ialah Adrian yang balik bercuti dari belajar di England kerana 3 bulan Summer Holidays.

Adrian adalah anak kepada Fellicia Ling, Timbalan Ketua PKR Cabang Cheras.  Semalam saya berhajat nak bawa Adrian ke perjumpaan PACABA di Matau, tetapi perjumpaan itu di postpone kerana masyarakat Matau berhadapan dengan kes tanah tempat tinggal mereka selama lebih 40 tahun yang kini Kerajaan Pahang memberi Notis kepada mereka untuk mengosongkan tanah mereka.

Pagi tadi kes itu di mention di Mahkamah Temerloh, dan tarikh baru untuk perjumpaan Pacaba di Matau adalah pada 16hb Julai 2012.

Malam ini saya berhajat nak bawa Adrian ke perjumpaan PACABA di Bilik Gerakan Kg Dato Shariff Ahmad, tetapi Fellicia telah datang mengambilnya siang tadi kerana pada hari esuk Fellicia akan bertolak ke Jepun.

Anyway, trip kami ke Cameron Highlands is a good experience.

Anwar Ibrahim

Posted: 12 Jul 2012 07:36 PM PDT

Anwar Ibrahim


Siri Jelajah Dato’ Seri Anwar Ibrahim Ke Sarawak

Posted: 12 Jul 2012 11:57 AM PDT

Demi Rakyat

14 Julai 2012 (Sabtu)

1)    7.00 – 10.00 mlm – Ceramah Perdana 1 – Parlimen Santubong

       Lokasi : Restoran Seafood Kwong Lee Hua, Kampong Serayan, Lundu

2)    8.00 – 11.00 mlm – Ceramah Perdana 2 – Parlimen Petra Jaya

       Lokasi : Pejabat PKR Cabang Petra Jaya, Jalan Satok, Kulas, Kucing

3)    Penceramah:

i.                    YB Dato' Seri Anwar Ibrahim

ii.                  YB Baru Bian

iii.                YB See Chee How

iv.               YBhg Dato' Seri Hafsah Harun

v.                 YBhg Zulrusdi Mohamad Hol

vi.               YBhg Ahmad Nazib Johari

vii.             YBhg Sulaiman  Kadir

viii.           Wakil PAS & DAP

Anwar Confident of Opposition Coalition

Posted: 12 Jul 2012 11:45 AM PDT

Wall Street Journal
By Shibani Mahtani

Opposition leader Anwar Ibrahim insists that Malaysia's opposition has a "cohesive program and agenda" that will keep the coalition together even when he is retired from politics.

Anwar Ibrahim and his wife, Wan Azizah, arrive at the courthouse in Kuala Lumpur on May 22.
"It is no longer just about personality politics," Mr. Anwar said in a phone interview from Kuala Lumpur. "Even without me, party lines are broad. There is a consensus among the party lines and civil society."

Malaysian leaders and analysts have spent the past week debating the future of Mr. Anwar's political career, after the veteran politician said in an interview with the Financial Times newspaper that he would focus on academia should his opposition coalition fail to win at the next general election. Members of the ruling Barisan National coalition have insisted that Mr. Anwar is merely posturing to win sympathy votes, while his supporters say it is a reminder of how high stakes are at the poll box.

Last week's comments were the first time Mr. Anwar has explicitly stated he intends to retire after the next election, though many analysts have widely predicted that his age – 65 – would prevent him from contesting the country's top post again. The months following Mr. Anwar's acquittal in January has seen bitter political debate in Malaysia over issues like homosexual rights, the country's relationship with Israel and the opposition's conduct during the Bersih rally in April – what analysts say is a sign of the fierce battle for the country's top leadership spot that is unlike previous election campaigns.

"We have endured [imprisonment, harassment] and at my age, I've done my level best for the next elections," said Mr. Anwar. "I am confident that we will make it this time, but in the event that we do fail it is time for me to pursue the academic line."

Since his acquittal on sodomy charges in January, political analysts have maintained that Malaysia's next general election – which must be called by early next year – will be the most competitive the Southeast Asian nation has seen. And they have said early on that this would be Mr. Anwar's last chance at becoming prime minister.

The opposition leader, who has been widely credited as a charismatic, skilled orator who is able to bring competing factions together, says he isn't worried about finding a successor – though he declined to name who it will be.

"I am glad people focus on me, but the program and agenda went on even when I was in solitary confinement," he said. "There is a team of successful leaders from academics, professionals and social activists who… are capable leaders."

Others within Mr. Anwar's Pakatan Rakyat opposition coalition though believe that the opposition leader is best placed to hold the coalition of varied interests together – made up of the Islamist Pan-Malaysian Islamic Party, the Democratic Action Party and his own Parti Keadilan Rakyat.

"I feel that either way," even without a win at the next election, "he should stay on course," said Rafizi Ramli, strategy director for Mr. Anwar's PKR.

"The reform agenda is a lot bigger than who is prime minister… [but] the best person to be at the helm of Paktan Rakyat, to lead us to get rid of the ruling BN, is still Anwar Ibrahim at least for this term and the next."

Despite his acquittal from a second string of sodomy charges, Mr. Anwar may still face an uphill legal task in the months between now and Malaysia's next general election – which he predicts will be after the months of Ramadan and the Hajj pilgrimage period, at the end of the year or in early 2013. He faces charges of violating a court order at the Bersih rally in April, an allegation he denies. Malaysia's Attorney-General's Chambers have also appealed against his acquittal in January.

The opposition leader said he is not worried by the appeal or the fresh charges, and "expects sanity to prevail."

Siri Jelajah Dato’ Seri Anwar Ibrahim Ke Langkawi, Kedah

Posted: 12 Jul 2012 02:19 AM PDT

Demi Rakyat

13 Julai 2012 (Jumaat)

1) 7.15 mlm – Solat & Tazkirah Maghrib

Lokasi: Masjid Al Hana, Kuah

2) 9.00 – 10.00 mlm – Majlis Makan Malam

Lokasi: Hotel City Bayview, Langkawi

3) 9.00 – 12.00 mlm – Ceramah Perdana – Demi Rakyat

Lokasi: Tapak Pasar Ramadhan, Kuah

Penceramah:

i. YB Dato' Seri Anwar Ibrahim

ii. YB Firdaus Jaafar

iii. YB Mat Kassim

iv. YB Chang Lih Kang

v. YBhg Dato' Wan Salleh Wan Isa

What Law Reforms? Najib Using The Courts to Jail Anwar Ahead of GE-13

Posted: 12 Jul 2012 02:16 AM PDT

Malaysia Chronicle

I refer to the petition of appeal filed on 11.7.12 by the Attorney-General’s Chambers against the acquittal of opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim in the Fitnah II trial.

We are shocked that the A-G has proceeded with this appeal despite High Court Judge Zabidin Mohd Diah’s clear factual finding of evidence-tampering by police.

This proves that the filing of the petition of appeal is politically motivated and and an attempt to jail Anwar before the 13th general election. Judge Zabidin Mohd Diah had found that the investigating officer had cut open the evidence bag (P 27) against all legal and investigative procedures and that the seals used were not tamper-proof.

The judge also strongly emphasised that there could be no confidence in the integrity of the samples. In the normal course of events the Court of Appeal would not interfere with these clear findings of fact.

The appeal is thus a deliberate misuse of prosecutorial powers and shows the extent to which the A-G’s Chambers has been undermined and compromised by Najib and Umno-BN.

Appeal can’t get through without approval from Najib & Umno

The evidence-tampering shows that there was an attempt to fabricate evidence against the parliamentary opposition leader and supports the defence case that there is a political conspiracy to taint and imprison Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Despite the pretence of democratization and reform, this appeal proves that Najib Razak is an unprincipled and authoritarian leader who will stop at nothing to cling on to power.

The prosecution of Anwar cannot happen without the approval and involvement of Najib and Umno-BN. Prime Minister Najib, UMNO-BN and the A-G must now immediately withdraw this legally untenable and baseless appeal against Anwar’s acquittal.

N SURENDRAN IS VICE PRESIDENT OF PARTI KEADILAN RAKYAT

Bapa Altantuya Bertegas Anaknya Pergi Ke Perancis

Posted: 12 Jul 2012 02:08 AM PDT

Malaysiakini

Setev Shaariibuu, bapa Altantuya – wanita Mongolia yang dibunuh – berkata anak perempuannya itu telah pergi ke Perancis dengan menggunakan nama lain – Aminah Abdullah.

“Kami ada bukti yang dia telah pergi ke Perancis dan akan mengemukakan bukti tersebut jika diminta berbuat sedemikian,” kata Setev dalam satu kenyataan akhbar hari ini.

Kenyataan akhbar Setev dibaca oleh ahli Parlimen Kelana Jaya, Loh Gwo Burne di lobi Dewan Undangan Negeri Selangor.

Setev mengulas satu laporan berita yang menyatakan Altantuya tidak pernah pergi ke Perancis antara tahun 1999 dan 2007 berdasarkan rekod imigresen Perancis.

Sebaliknya, kata Setev. beliau telah diberitahu oleh anaknya bahawa dia pergi ke Perancis dan beberapa negara lain dengan pasport yang menggunakan nama Islamnya.

Akta Keharmonian Bukti Najib ‘Demokrat Palsu’

Posted: 12 Jul 2012 02:00 AM PDT

Malaysiakini

Nurul Izzah Anwar berkata, tindakan perdana menteri memansuhkan Akta Hasutan 1948 tetapi menggantikannya dengan Akta Keharmonian Nasional membuktikan Datuk Seri Najib Razak seorang ‘demokrat palsu’.

Naib presiden PKR itu berkata, tindakan itu tidak membawa makna apa-apa kerana akta baru itu didakwa mempunyai “kuasa-kuasa drakonian” yang sama.

“Ibarat menggantikan tubuh badan antidemokrasi dengan baju baru drakonian yang sama lusuh; demi membuktikan bahawa beliau seorang demokrat sejati dan bukannya seorang demokrat palsu,” kata puteri sulung Datuk Seri Anwar Ibrahim itu.

Najib semalam berkata, pengenalan akta baru itu bertujuan mencari mekanisme bagi menentukan keseimbangan terbaik antara menjamin kebebasan bersuara dan keperluan menangani kompleksiti kemajmukan di negara ini.

Dalam kenyataannya hari ini, Nurul Izzah menyifatkan langkah terbaru itu sebagai “transformasi layu lagi lesu” kerana ia didakwa hanya helah politik.

Berdasarkan rekod, dakwanya lagi, ciri-ciri “demokrat palsu” itu boleh dilihat antaranya dengan langkah sebelum ini seperti penggantian ISA dengan Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 dan pengenalan Akta Keterangan (Pindaan) 2012.

Beliau menegaskan, kerajaan perlu memansuhkan Akta Hasutan tanpa menggantikannya dengan akta lain yang sama.

“PKR juga menggesa Najib mewujudkan jawatankuasa khas parlimen (JKP) yang bersifat bipartisan untuk mengkaji secara menyeluruh Akta Keharmonian Nasional yang beliau cadangkan, di mana JKP ini harus diberi mandat untuk membincangkan perihal perpaduan sosial dan perhubungan antara kaum,” katanya.

Akhbar Kanada The Globe and Mail pada 8 Jun lalu memuatkan artikel wartawan terkenal Mark Mackinnon yang mengkategorikan Najib sebagai “demokrat palsu”, sebaris dengan autokrat seperti Presiden Rusia Vladimir Putin dan Presiden Palestin Mahmoud Abbas.

Kes Fitnah II: Pendakwa raya Ragui Kewibawaan Hakim?

Posted: 12 Jul 2012 12:36 AM PDT

KeadilanDaily

Alasan pendakwaan yang mengatakan Hakim Mahkamah Tinggi terkhilaf dalam membuat keputusan kes Fitnah II membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 9 Januari lalu sebagai tidak menghormati kewibawaan institusi kehakiman negara.

Ketua Penerangan KEADILAN, Dr Mohd Nur Manuty mempersoalkan adakah Mohamad Zabidin Mohd Diah yang berpengalaman luas dalam bidang kehakiman telah melakukan kesilapan dalam membuat keputusan ataupun pendakwa sememangnya meragui keputusan yang dibuat beliau.

"Khilaf itu maksudnya silap, jadi masakan seorang hakim yang berpengalaman lama boleh tersilap dalam memberi keputusan?

"Adakah dengan mengenepikan keputusan itu, pihak pendakwaan sebenarnya meragui hakim Mahkamah Tinggi yang membuat keputusan? Kononnya hakim tak layak?" tempelak beliau.

Isnin lalu, Pejabat Peguam Negara mengemukakan permohonan kepada Mahkamah Rayuan agar mengenepikan keputusan Mahkamah Tinggi yang melepas dan membebaskan Ketua Umum KEADILAN itu daripada pertuduhan tersebut dan antara 10 alasan itu termasuklah hakim telah terkhilaf dari segi undang-undang dan fakta.

Tambah Mohd Nur, beliau turut meragui kenyataan pendakwa raya kerana katanya, terlalu jelas ada niat jahat untuk sengaja mensabotaj karier Ketua Pembangkang itu.

"Saya yakin, orang ramai tidak mungkin percaya lagi dengan fitnah itu, kerana semua tahu Peguam Negara sebenarnya bertindak di bawah telunjuk pemimpin Umno," tegasnya.

Dalam penghakiman bertulis setebal 80 muka surat bertarikh 2 Julai lepas, Mohamad Zabidin memutuskan mahkamah tidak boleh 100 peratus pasti tentang integriti sampel DNA yang diambil daripada pengadu, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Katanya, sampel berkenaan boleh diusik sebelum sampai kepada Jabatan Kimia untuk dibuat analisis. Oleh yang demikian adalah tidak selamat bagi mahkamah bergantung kepada keputusan ujian DNA yang dilakukan terhadap sampel berkenaan.

Umno Menuai Berkat Daripada Kilang Arak San Miguel

Posted: 11 Jul 2012 10:23 PM PDT

Harakah
Mohd Rashidi Hassan

Sudah hampir sepuluh tahun Tun Dr Mahathir Mohamad bersara dari jawatan Perdana Menteri dan Presiden Umno. Ada orang kata buang ‘dakwat’ sahaja kalau hendak menulis atau mengkritik mantan PM ini.

Namun, kadang-kadang kita perlu diimbaskan kembali wajah politik Dr Mahathir, yang sehingga kini, masih mendominasi atau dictate masa depan Umno, khususnya pelbagai gesaan yang beliau lakukan terhadap PM, Dato’ Seri Mohd Najib Tun Razak.

Walaupun usianya sudah lanjut, tetapi sehingga hari ini Dr Mahathir masih aktif berpolitik, mengeluarkan kenyataan politik dan menghentam Pakatan Rakyat.

Ketua Pembangkang, Dato’ Seri Anwar Ibrahim sering menjadi sasarannya. Nampak jelas mantan Presiden Umno itu sangat berjaki dengan Anwar.

Baru-baru ini beliau terus menyerang Anwar dan menggesa Ahli Parlimen Permatang Pauh itu bersara daripada politik.

“Ada pemberita tanya, Dr Mahathir suruh berhenti sekarang. Saya kata tak apalah. Yang itu biar saya dengan rakyat. Kamu Dr Mahathir, duduk diam-diam. Jaga syarikat anak kamu yang berpuluh bilion ringgit. Kalau kamu pemimpin bersih, malu tahu tak, malu! Seorang pemimpin, puluh bilion kekayaan anak-anaknya,” tegas Anwar dalam ceramahnya di Selayang, baru ini.

Anwar mempersoalkan mengapa Dr Mahathir terlalu marah kepadanya. Sedangkan selama ini, beliau tidak pernah mengacau dan telah pun memaafkan bekas PM tersebut.

“Sudahlah. Yang kena pukul saya, Mahathir, bukan kamu. Yang kena penjara saya, yang kena telanjang saya. Sudahlah, saya dah maafkan.

“(Tetapi) yang kamu takut ini apa? Rupanya, dia takut saya nak rampas harta dia dan anak pinak dia,” katanya sambil mengimbau detik-detik perselisihan beliau dengan Dr Mahathir sebelum dipecat daripada kerajaan pada September 1998.

Ramai kalangan rakyat Malaysia yang dibutakan dengan fakta. Mereka digelapkan daripada mengetahui kekayaan Dr Mahathir anak-beranak. Kita tidak menuduh beliau kaki rasuah, namun sewaktu beliau masih menjadi PM lagi, anak-anaknya didapati menguasai lebih 160 buah syarikat, mengikut dokumen daripada Pendaftar Syarikat.

Apa yang disebutkan Anwar harus dibongkar. Bagaimana mereka sekeluarga boleh memperolehi kekayaan mencecah puluhan bilion ringgit? Ini tidak harus kita diamkan.

Apa pun, Dr Mahathir adalah seorang pemimpin yang berjaya membangunkan negara. Beliau juga berjaya mendidik anak-anaknya, supaya berjaya dalam politik dan perniagaan.

Dr Mahathir adalah bapa mithali. Seorang bekas PM yang hebat dan bekas Presiden Umno yang berjaya. Beliau berjaya kerana beliau dan anak-anaknya menguasai konglomerat terbesar.

Bukan sahaja di Malaysia. Khabarnya kekayaan mereka meliputi Filipina sehingga ke Buenos Aires, Argentina. Kita tidak tahu sama ada syarikat yang dikuasai mereka, meliputi negara-negara bekas jajahan Soviet Union seperti Kyrgyzstan, Kazakhstan dan lain-lain.

Justeru, seluruh anggota dan pemimpin Umno harus mengambil contoh kejayaan Dr Mahathir, anaknya Mirzan, Mokhzani dan Mukhriz.

Anak sulungnya, Mirzan membuktikan bahawa beliau adalah Bumiputera yang berjaya, hasil didikan Umno. Beliau adalah intipati daripada profesional yang berjaya, hasil doktrin perjuangan kebangsaan Melayu Umno.

Mana tidaknya. Bukan senang orang Melayu hendak berjaya dalam perniagaan. Bukan senang kaum Bumiputera, anak seorang pemimpin Islam boleh menguasai syarikat yang bertaraf antarabangsa.

Seorang lagi anak Mahathir, Mokhzani, bekas bendahari Pemuda Umno adalah pemilik Kencana Petroleum. Kencana merupakan salah sebuah dari tujuh syarikat yang mendapat lesen menggali minyak daripada Petronas. Bapanya, merupakan Pengerusi Petronas. Ada sumber memberitahu kekayaan Mokhzani, hasil daripada syarikat minyaknya, mencecah RM1.6 bilion.

Anak bongsunya, Dato’ Mukhriz, walaupun kerjaya politik tidak seberapa, bertanding merebut jawatan Ketua Pemuda Umno pun kalah, tetapi dilantik menjadi timbalan menteri. Sekarang ini, beliau mencadangkan Mukhriz menjadi antara bakal calon Menteri Besar Kedah. Itu pun jika BN menang, kalau BN melingkup, tiada ada apa hendak dikata lagi.

Bercerita tentang kehebatan Mirzan. Beliau sebelum ini, menguasai syarikat antarabangsa Filipina, San Miguel Corporation, yang juga pemilik syarikat San Miguel Brewery Inc, pembekal dan pengedar minuman arak yang terbesar di negara tersebut.

San Miguel Brewery menguasai 95 peratus pasaran arak Filipina. Syarikat yang sudah mencecah satu abad itu, difahamkan turut mempunyai kilang arak serta kepentingan di China, Indonesia, Vietnam, Thailand dan Malaysia. Menurut laman web San Miguel, ia mempunyai pasaran 60 buah negara di seluruh dunia.

Walaupun San Miguel turut terbabit dalam beberapa bidang perniagaan lain, tetapi yang jelas penglibatan Mirzan, selaku anak kepada bekas PM, anak bekas Presiden Umno yang beragama Islam, yang partinya mendakwa parti Islam terbesar dalam Malaysia, mencetuskan banyak persoalan.

Hari ini rakyat Malaysia mempersoalkan pula, bagaimana Mirzan melalui San Miguel berjaya menguasai syarikat minyak Esso Malaysia. Esso kemudiannya menukar nama kepada Petron dan Petron diberi kontrak untuk membekalkan minyak kepada Syarikat Penerbangan Malaysia (MAS).

MAS sebelum ini mendakwa mengalami kerugian, kerana terpaksa menanggung kos bahan api yang dibekalkan oleh Petronas, dan Dr Mahathir selaku Pengerusi Petronas.

Esso sudah ‘direbranded’ sebagai Petron selepas syarikat asal dari Filipina, Petron Corp yang merupakan sebahagian daripada syarikat milik konglomerat San Miguel menjadi pemegang saham terbesar Esso Malaysia dengan pegangan saham sebanyak 73.4 peratus.

Apa yang jelas hari ini, Putrajaya yang dipimpin Najib begitu membisu dengan penguasaan ekonomi yang semakin rancak oleh anak-beranak Dr Mahathir. Yang jelas, mereka semakin mendominasi ekonomi negara. Penuh dengan ‘conflict of interest.’

Kita menggesa Putrajaya untuk memberi penjelasan bagaimana syarikat-syarikat yang merupakan aset penting negara, boleh dikuasai oleh entiti asing dengan harga belian di bawah harga pasaran sebenar.

Seperti yang ditegaskan Anwar, Najib harus membuat penjelasan kepada rakyat, mengapa semua urusniaga yang membabitkan Petronas, MAS, Petron dan sebagainya, dilakukan untuk kepentingan Dr Mahathir anak-beranak?

Bagi Dr Mahathir, beliau anak-beranak, boleh tersenyum bangga kerana mereka merupakan Bumiputera yang berjaya dalam perniagaan, dengan nilai syarikat-syarikat besar yang mereka kuasai mencecah puluhan bilion ringgit.

Tetapi bagi rakyat, kami tidak akan berpuas hati. Kami tidak akan meredai harta milik negara diserahkan kepada syarikat kroni pemimpin Umno. Harta rakyat bukan harta yang mudah-mudah hendak dibidak-bidak pemimpin Umno anak-beranak.

Justeru kita menuntut Putrajaya memberi penjelasan segera. Kita juga menuntut Dr Mahathir dipecat daripada Petronas kerana pelbagai kepentingan negara diraih beliau anak-beranak. Negara akan musnah jika pemimpin Umno dibiarkan untuk bebas sebegini.

Kayalah kamu, mewahlah hidup kamu wahai pemimpin Umno! Itulah berkat daripada kilang arak San Miguel! Berkat dari perjuangan kebangsaan, tanpa mengira halal haram. Meminjam kata Najib di Felda tempohari, memang ‘haram jadah’!

MOH...KITE LAWAN YEOP!!!

Posted: 12 Jul 2012 09:11 AM PDT

MOH...KITE LAWAN YEOP!!!


Usaha Jahat Umno Cuba Gagalkan Ceramah Ustaz Azhar Di Grik

Posted: 11 Jul 2012 10:36 PM PDT

Cerita aku tahu saja malas nak tulis tapi ari ni dapat ada orang lain tulis bagus ler tu..hangpa baca memang betul pun !!!

Ini kisah sedih idola gua Ustaz Azhar Idrus sewaktu beliau hendak buat program di Grek baru-baru ni.Punyalah susahnya nak dapat kelulusan daripada peguasa sekular ala Hosni Mubarah ni..

Kisahnya bermula..(Macam cite Hikayat Sang Merong lak beb..ha3 ) apabila permohonan untuk mengadakan ceramah di Padang Lapangan Terbang Tentera di Grek dilakukankan,maka bermulalah detik-detik mengerikan dan menggeramkan..

Kalau nak ikutkan..segalanya berjalan dengan izin Allah,seperti apa yang dirancang..mengikut maklumat Majlis Daerah Grek,Pihak Polis,Pejabat Agama Grek dan penjaga Padang Lapangan Terbang Tentera di Grek pun semuanya memberikan isyarat "Line Clear"...Alhamdulillah dan bersyukurlah penganjur kerana segalanya berjalan lancar.

Namunnnn..apabila tinggal lagi 2 hari saja beb program nak on..maka puak-puak keris tak bersarung ni mulalah gatal pungkok tak boleh nak tenang jiwa apabila difikirkan puluhan ribuan manusia akan hadir dalam program UAI nanti..sudah pasti ini akan menggugat sokongan masyarakat kepada puak keris telanjang ni..maka kepala puak ni pun dah jadi biul dan masuk angin...

Maka dipanggillah Ketua Polis Grek dan dipertikaikan mengapa boleh bagi kelulusan??Maka..jalan terakhir kut-kut boleh sangkut program ni,Pihak polis diarahkan untuk mendapatkan kelulusan pemilik sebenar Tanah Lapangan Terbang dan Kebenaran bertulis dari Pejabat Mufti Perak.

Fuhhh..Penganjur pening kepala beb..cuma tinggal 2 hari program nak On..Maka pergilah penganjur ke Ipoh mencari siapa tuan punya Padang yang sebenarnya..Maka berjumpalah pihak penganjur dengan tuan punya Tanah..dengan bicara yang santun kerana agama Allah..Pihak tuan tanah dengan berbesar hati membenarkan pihak penganjur untuk mengadakan progran UAI tersebut...Semasa hendak pulang,salah seorang AJK penganjur bertanya kepada tuan yang diamanahkan menjaga tanah itu..

"Apakah sebelum ini setiap program seperti konsert atau karnival perlu memohon kebenaran daripada pihak tuan..??"

Jawab yang punya tanah,"Dah Puluhan Tahun pelbagai pihak menganjurkan pelbagai program di tanah tersebut tak pernah sama sekali mereka dikehendak meminta kebenaran seperti hari ini.."katanya dengan senyum sinis.

Kemudian pihak penganjur terpaksa pulak mengadap Pak Mufti di pejabatnya..namun malang Pak Mufti tidak ada...kebenaran akan hanya diberikan oleh Pejabat Mufti keesokan harinya..iaitu hari akhir sebelum program bermula..fuhh..suspen habis beb..Esok paginya sampailah kebenaran dari mufti melalui faks seperti yang dinanti-nantikan oleh seluruh masyarakat Islam Grek..Benarlah kata Allah "Kamu merancang tipudaya,sesungguhnya tipu daya Allah Maha Hebat."..Rupanya hebat sungguh Insan yang bernama UAI di mata musuh-musuh Islam..Takbirrrrr..

Sumber: http://karatijau.blogspot.com/

Muhyidin dimalukan banner rasminya diturunkan

Posted: 11 Jul 2012 10:07 PM PDT