Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Sabtu, 9 April 2011 at 1:24 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 09 Apr 2011 01:17 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory


LAGI KAMPUNG MELAYU BAKAL LENYAP DI TANGAN DAP!!

Posted: 09 Apr 2011 05:37 AM PDT


Selepas Kg Buah Pala sudah lenyap ditelah projek untuk bina rumah mewah ,kini Kg Binjai Bayan Lepas pulak bakal menerima nasib yang sama di bawah pemerintahan Kerajaan regim DAP diketuai Guan Eng !

Kepala ketua regim DAP ini sedang berada di Sarawak sekarang berkempen dan menipu rakyat di sana bahawa negeri P.Pinang ditadbirnya cukup baik dan No 1 dalam segala macam . Malah semua rakyat hidup aman dan menikmati kemakmuran di bawah kerajaan Pakatan . hahaha...

Syok betul Khalifah kesayangan PAS ini membelit rakyat Sarawak di sana yang tidak tahu apa dan mereka tak tahu negeri ini merupakan negeri No 1 terkenal dengan kerja roboh kampung Melayu dan gerai-gerai peniaga Melayu .

Isu di Kg Binjai ini semakin menyulitkan dan merisaukan penduduk kampung di situ apabila didatangi pemaju yang menawarkan dan memujuk penduduk supaya keluar . Mereka menawarkan wang RM 10,000 - 20,000 mengikut keluasan rumah supaya keluar dari kampung itu .

Kalau setakat dapat duit sebanyak nak beli rumah apa kejadahnya ?? Sepatutnya mereka diberi rumah baru bagi menggantikan rumah asal mereka .

Kerajaan negeri DAP yang dikatakan berjiwa rakyat mana pergi ??? sepatutnya merekalah kena bantu desak pemaju cekik darah ini beri rumah kepada penduduk bukannya bagi duit sikit , lepas itu halau mereka keluar. Sambung baca SINI

P/s: kalau dajal nak suruh jadi baik memang payah la..

Mctheory:
Dah menatang jahat tu jahat jugak la..

ANWAR TERPENGARUH PLURALISME AGAMA!! silap cakap ke, memang dari hati??

Posted: 09 Apr 2011 02:04 AM PDT



Anwar kantoi dan cuba nak 'cover' balik apa yang dicakapnya. Dia ingat semua orang Homoseksual macam dia kot?

Mctheory:
Macam ni ka perangai orang muslim yang baik??

ANWAR YANG SEDAP-SEDAP, MUFTI PULAK YANG SALAH??

Posted: 08 Apr 2011 11:02 PM PDT

ni contoh orang Pas yang bonggok semacam je pun

Marah benar Pas apabila video part 1 Anwar keluar. Habis semua media dan blogger dituduh 'pelucah'. Setahu Mc video part 1 tu tak lucah pun. Video tu untuk tontonan umum dan hanya untuk rakyat melihat siapa sebenarnya individu didalam video tersebut. Untuk mengenal pasti, bahawa individu tersebut Anwar atau pun tidak.

Jadi tak salah kalau menyebarkannya, betul tak? Mufti Perak Tan Sri Harussani dah beri fatwa, mengatakan jika belum confirm didalam video itu Anwar, ia akan jatuh fitnah. Jadi bila dah confirm dalam video tu Anwar, adakah menjadi satu kesalahan untuk tontonkan kepada umum. Kalau lucah salah la, tapi kalau cuma video part 1? Tak salah kot. heh..

Tuan Man dalam haramkahdaily menyuruh Mufti-mufti di Malaysia protes untuk letakkan jawatan. Untuk apa? Bukan kerajaan Malaysia yang salah, yang salahnya ialah Anwar. Anwar yang 'kantoi' main dengan pelacur, kemudian dirakamkan oleh pihak hotel yang menguruskan pelacur, kemudian Datuk Eskay pegang video itu untuk jadi bahan bukti bahawa Anwar sememangnya pengotor dan tidak layak jadi pemimpin. Jadi dimana salahnya kerajaan?

Salahnya kerajaan kerana tidak menghalang penyebaran video tersebut? Polis dah rampas pita rakaman video dan mengambil keterangan pada yang terlibat. Jadi kerajaan sudah mengambil tindakan, kalau masih ada penyebaran, itu bukan lagi masalah kerajaan. Lagipun video asli yang ada pada polis masih belum tersebar, yang tersebar hanya video 'get ready' saja. Jadi dimana salahnya?

Cuma Pas saja yang gila boleh sokong peliwat dan penutuh pelacur dalam hal ini. Mana ada pejuang agama boleh sokong pemimpin seperti Anwar ni? Mana ada. Nampak sangat Pas mengharapkan pengaruh Anwar untuk kekuatan politik, lalu menyokong apa saja yang Anwar lakukan demi untuk kuasa dan wang.

Tak payah la nak disalahkan mufti. Tengok diri sendiri dulu. Sendiri pun teruk, lagi nak salahkan orang. Daripada Mufti letak jawatan, baik suruh N.ajis saja yang berhenti jadi MB Kelantan, dah lama dah. Cukup, cukup la tu.

P/s: salah sendiri tak nampak, salah orang nampak sangat.

Mctheory:
Nampak sangat Pas ni Parti Ajaran Sesat!

APA YANG LUCAHNYA DI VIDEO INI?? pelik??

Posted: 08 Apr 2011 07:07 PM PDT


Pusing, pusing keliling. Puak pembangkang ni memang pandai pusing isu. Hinggakan penzina dalam video tak salah, tapi penyebarnya yang salah. Hukum fitnah dijatuhkan kepada penyebar video seks Anwar, tapi tiada hukum dijatuhkan pada yang sedang 'bersedap-sedapan' didalam video tersebut.

Apabila video part 1 yang memaparkan Anwar dan pelacur sedang 'get ready' nak main. Puak-puak Pas terus menerus menyalahkan penyebar video terbabit. KPN sudah mengesahkan video itu tulen, tanpa sebarang edit. Yang belum disahkan lagi ialah, individu didalam video tersebut. Tapi orang yang buta mata dan buta hati saja yang kata individu dalam video itu bukan Anwar.


Walau mukanya agak kabur, tetapi susuk tubuh dan raut mukanya sebijik muka Anwar. Malah apabila didekatkan lagi gambar Anwar dengan individu dalam video tersebut, nampak memang Anwar. Jadi apakah itu fitnah? Mc takut, penyebarnya tak jatuh fitnah. Tapi penidak kepada kebenaran ini yang dipanggil 'hipokrit'. Menyembunyikan dosa orang lain untuk kesenangan diri sendiri.

Ada pihak kata pihak blogger dan media mengalakkan video lucah. Dalam video 1 minit lebih ni. Ada benda yang lucah ke? Setakat nampak tetek Anwar dan Anwar bertuala kesana kesini tu, itu bukan lucah, itu orang tua gelojoh. he he he.. haram tak seksi pun.. he he he..

Lucah apa? Hinggakan pelacur tu salin baju pun di edit oleh penyebarnya supaya video itu sesuai untuk tayangan umum. Video itu hanya untuk membuktikan bahawa individu dalam video tersebut adalah Anwar, bukannya tujuan untuk berseronok.

Jadi tidak salah kita sebagai rakyat Malaysia mengetahui tahap moral dan salahlaku pemimpin kita supaya kita tidak tersalah memilih mereka kelak. Takkanlah kita nak berpemimpinkan seorang 'pelanggang pelacur'? Kalau ada skandal lain tu, normal la.. ini skandal dengan pelacur. Pehh.. tak rasa kotor ke?

Rasanya pendedahan untuk kebaikkan takpa kot!!..

P/s: selalunya yang salah yang akan gelabah..

Mctheory:
Tak lucah pun.. untuk kenal pasti saja..

Cucu Tok Selampit

Posted: 09 Apr 2011 01:08 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Usaha Keras PKR Dan DAP Untuk Menjadikan Dr "Gugur Anak" Teo ADUN Di Senadin, Miri

Posted: 09 Apr 2011 12:18 AM PDT

Penulis pernah membuat satu posting mengenai seorang doktor di bandar Miri yang dicalonkan sebagai Wakil Rakyat di DUN Senadin, di sini. Sejak dua hari lepas usaha-usaha mempromosikan beliau dan calon-calon ADUN Parlimen Miri giat dijalankan di hadapan Klinik Teo di bandar Miri.



Semalam, ceramah berkenaan diadakan dengan membawa "hardcore" daripada PKR dan DAP seperti Setiausaha DAP, Lim Guan Eng dan Ketua Umum Batang PKR, Anwar Ibrahim. Walaupun kedatangan orang ramai agak memberansangkan walaupun tidaklah sampai ribuan seperti yang diwar-warkan oleh tweeter-tweeter Wakil Rakyat pembangkang, namun rata-rata yang penulis temui menyatakan agak hairan mengapakah Dr Teo dipilih sebagai calon memandangkan beliau terkenal di kalangan penduduk yang rajin membantu terutama di dalam usaha menggugurkan anak-anak haram di kliniknya.

Pengerusi PKR Miri tersebut, Dr Micheal Teo Yu Keng akan berhadapan dengan penyandang kerusi DUN berkenaan selama 4 penggal, Datuk Lee Kim Shin dari BN. Tiada isu berat yang boleh menyokong calon PKR berkenaan, memandangkan Parti Bersatu Rakyat Sarawak (SUPP) telah menjaga kebajikan setiap warga Parlimen Miri sejak dulu. Malah slogan "Jom Ubah Sarawak" perlu dipraktikkan oleh calon PKR, Dr Teo sendiri agar berhenti jadi "pembunuh" janin-janin di dalam kandungan.



DAP sudah berkira-kira untuk menjadikan Datuk Lee dan Timbalan Ketua Menteri Sarawak, DS George Chan sebagai pembangkang, namun kuasa Rakyat akan menentukan siapa benar-benar berkaliber dan sesuai diangkat sebagai Wakil Rakyat.

THE FLYING KICK

Posted: 09 Apr 2011 01:07 PM PDT

THE FLYING KICK


NIK AZIZ DATANG KE SARAWAK... ELOK SANGATLAH TUH!!!

Posted: 09 Apr 2011 09:01 AM PDT

CELAKA!!! SIAPA YANG NAK JATUHKAN KHAIRY?

Posted: 09 Apr 2011 07:00 AM PDT

BUMIPUTERA SARAWAK AKAN BERNASIB SAMA DENGAN BUMIPUTERA PULAU PINANG DI BAWAH DAP DAN PAKATAN!!!

Posted: 09 Apr 2011 05:30 AM PDT

BUDAYA POLITIK GANAS SEMENANJUNG SUDAH SAMPAI KE SARAWAK!!!!

Posted: 09 Apr 2011 04:00 AM PDT

HISHAMUDDIN HUSSEIN BAGI 'AMARAN' 48 JAM KEPADA ANWAR IBRAHIM!!!

Posted: 09 Apr 2011 02:00 AM PDT

NAMPAK SANGAT DAP ADALAH PENJAHATNYA!!!

Posted: 09 Apr 2011 12:11 AM PDT

DISEBABKAN KENAL PASTI PELAKU, ANWAR TERUS BERADA DI SARAWAK!!!

Posted: 08 Apr 2011 09:00 PM PDT

PEMBOHONGAN PAKATAN RAKYAT PALING SIAL DI SARAWAK!!!

Posted: 08 Apr 2011 07:00 PM PDT

JANJI RM400 SEBULAN PAKATAN KEPADA WARGA EMAS SARAWAK, JANJI BIAWAK BUSUNG!!!

Posted: 08 Apr 2011 03:00 PM PDT

Duke of UMNO

Posted: 09 Apr 2011 01:03 PM PDT

Duke of UMNO


PAS jenis "tak faham bahasa" dicederakan penduduk kampung..!!!

Posted: 09 Apr 2011 03:30 AM PDT

Lain kali..nak masuk kampung orang..tengok banner ini dahulu...!!!

Inilah muka-muka "tak reti bahasa" itu...

Kerana degil mengikut kata nafsu hati yang gilakan kuasa, seorang pencacai PAS yang berfikir menggunakan "kepala lutut"nya telah menerima habuan setelah dicederakan oleh penduduk kampung Kuap, di N15 DUN Muara Tuang.

Menurut rakan blogger, Rajahmas di sini, sekumpulan pencacai PAS telah cuba memasuki kampung tersebut untuk berkempen. Namun mereka dihalang oleh penduduk kampung Kuap yang terkenal sokongan padu mereka kepada BN.

Hasilnya, berlakulah pertengkaran yang akhirnya mengakibatkan seorang dari mereka cedera. Cedera sedikit saja, bukan teruk kena belasah macam puak-puak PAS & PKR lakukan pada penyokong BN di Semenanjung tu! Di Semenanjung, puak pencacai PAS seperti mereka sanggup serang Puteri UMNO sampai koyak rabak baju T-shirtnya!

Itu pun pencacai-pencacai PAS tersebut telah membuat laporan polis. Mengada-ngada dan manja. Sudahlahh degil. Tak diizinkan masuk "rumah orang", PAS nak masuk juga. Terimalah habuan. Datang tidak berjemput, malah dipersilakan keluar dengan baik, tapi bagai "tak reti bahasa", PAS tetap degil. Kan dah kena sebijik!



Baca seterusnya story PAS tak pakai akal ini di SINI...

Mahukah Sarawakians terus ditipu DAP mengenai kes kematian mendiang Teoh Beng Hock?

Posted: 09 Apr 2011 02:30 AM PDT


Isu kematian Teoh Beng Hock yang dimainkan oleh DAP pada Pilihanraya DUN Sarawak kali ini bagaikan memberikan bola tanggung kepada pihak BN untuk menamatkan riwayat pembangkang di Sarawak.

Mungkin DAP fikir, orang Sarawak "sik tau" tentang kes kematian mendiang Teoh Beng Hock yang menjadi konstroversi di Semenanjung. Lantas DAP cuba mengambil peluang ini untuk memanipulasi cerita tersebut bagi meraih undi rakyat negeri Sarawak? Itu satu tindakan yang tidak bermoral.

DAP Sarawak memainkan isu Teoh Beng Hock di Sarawak dengan harapan rakyat Bumi Kenyalang ini akan terpengaruh dengan cerita dongeng versi DAP. Dalam pada waktu yang sama, mereka cuba menimbulkan api kebencian di kalangan masyarakat majmuk di Sarawak dengan menyalakan sentimen perkauman yang chauvinis dan jahat.

Sebenarnya, isu Teoh Beng Hock sudah lama dimanipulasi dan dipolitikkan kepada rakyat umum. Pembangkang yang terkenal dengan teknik "hipnosis" dan "pukau" turut berjaya mempengaruhi keluarga mendiang Beng Hock.

DAP mendakwa bahawa mendiang Beng Hock mati dibunuh SPRM! Rakan saya, Pegawai Penyiasat SPRM pernah menceritakan bagaimana Gobind (anak lelaki Karpal) menengking dihadapan mukanya dan berkata "kamu pembunuh..!!!".


Baca seterus pendedahan ini di sini...

Anwar dan Wan Azizah datang ke Sarawak untuk membulak jua..!!!

Posted: 09 Apr 2011 01:45 AM PDT


Penduduk rakyat negeri Sarawak disarankan agar tidak mempercayai Wan Azizah, isteri raja putar alam dunia, Anwar Ibrahim. Kedatangannya ke Sarawak ini bukannya untuk membela dan mendahulukan rakyat, datangnya hanya untuk menipu bagi membela suaminya yang suka menipu keliling dunia!

Terbaru, Wan Azizah mendakwa bahawa Anwar sering bersenam ketika di dalam penjara ketika ditahan kerana terbukti bersalah menyalah guna kuasa ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri. Katanya Anwar bersenam ketika di penjara dan bertubuh sasa, bagi menafikan "lelaki bertuala putih" di dalam video seks tersebut bukanlah suaminya.

Kenyataannya ini jelas menunjukkan bahawa Wan Azizah suka berbohong pada rakyat apabila menyatakan bahawa Anwar sering kait belakang, nak tidur pun tak boleh, nak bergerak pun sukar, termasuklah dakwaannya yang kononnya disuntik racun arsenik dan HIV ketika merayu melepaskan Anwar dari penjara Sungai Buloh!

Cuba bayangkan, demi menlepaskan seorang penjenayah yang sedang menerima hukuman, Wan Azizah sanggup menipu rakyat bagi meraih simpati mendesak Kerajaan melepaskan Anwar. Malah isteri Anwar ini sanggup memburuk dan memfitnah Kerajaan yang selama ini melayan Wan Azizah sekeluarga dengan baik ketika suaminya bergelar TPM.

Sudahlah suaminya menipu, salah guna kuasa, terlibat dengan aktiviti meliwat (disahkan mahkamah), isterinya pula menipu untuk melepaskan suaminya yang sedang menjalani hukuman. Apa jenis manusiakah ini? Spesis manusia apakah ini???


Ada agik..click di situk untuk terus membaca ya..

Poster BN di N15 Muara Tuang pula di bakar...!!!

Posted: 08 Apr 2011 11:50 PM PDT


Saya dilaporkan oleh seorang rakan di bilik gerakan N15 DUN Muara Tuang bahawa terdapat sabotaj dari beberapa individu yang dipercayai di dalangi oleh pembangkang.

Terdapat poster BN yang telah dibakar di kawasan bulatan Salcra dan laporan polis telah pun dibuat oleh BN Muara Tuang terhadap perbuatan khianat ini.

Saya sedang berusaha mendapatkan gambar insiden dan salinan laporan polis berkenaan insiden ini. InsyaAllah akan disiarkan secepat mungkin kelak. Tunggu saja siarannya dalam masa terdekat..!!!

Disyaki pembangkang kini sedang terpengaruh dengan Usop di dalam filem Hanta Kak Limah. "Kita bakor ajeee..." mungkin dialoq Usop itu telah dijadikan slogan pembangkang di Sarawak kali ini...!!!

"Lelaki N" dicari..!!! Milik siapakah "baby dan mama baby" ini...???

Posted: 08 Apr 2011 08:00 PM PDT


Gambar yang penulis pamerkan di atas tentunya akan meresahkan "seseorang". Comel sungguh "baby" itu ya? Milik siapakah "baby" tersebut? Mirip siapa "baby" itu? Dan "mama baby" itu pun comel juga. Jika tidak comel, manakan mampu membuatkan "lelaki N" tergila-gilakannya...

Benarkah "mama baby" dan "baby" tersebut merupakan sebuah amanah dan tanggungjawab bagi seorang individu yang mengaku dirinya seorang "ustaz yang warak", "suami yang setia", "bapa yang penyayang" dan "sangat tinggi moralnya"?

Menurut khabar, suami dan bapa kepada "baby comel" dan "mama comel" tersebut kini berjawatan besar di dalam AMK Sarawak. Malah "daddy" kepada "baby" ini telah dicalonkan pula sebagai calon PKR pada Pilihanraya DUN Sarawak kali ini. Benarkah? Ada sesiapa boleh sahkan perkara ini? Penulis hanya bertanya saja....


Seterusnya baca di SINI...

PAS janjikan "air bersih" di Sadong Jaya? Tengok contoh di Kelantan sudah laaahhh...!!!

Posted: 08 Apr 2011 05:45 PM PDT


Semenjak PAS "bersetubuh" dengan PKR dan DAP, parti yang kononnya memperjuangkan Islam ini semakin terikut-ikut dengan sifat jijik kedua parti tersebut. PAS kini semakin hebat menipu dan mahir mempermainkan minda rakyat. Sekarang, PAS melebarkan jalur pembohongannya ke Sarawak pula!

PAS Kawasan Sadong Jaya misalnya telah berjanji kepada seluruh pengundi di situ bahawa sekiranya mereka berjaya menjajah kawasan tersebut, maka mereka semua akan menikmati air bersih! Itu janji PAS Kawasan Sadong Jaya kepada rakyat DUN tersebut.

Persoalannya, mampukah PAS Kawasan Sadong Jaya yang diwakili oleh Abang Eddy Allyanni melaksanakan janji PAS tersebut? Apakah selama ini penduduk DUN Sadong Jaya tidak menikmati air bersih? Dan setakat itu sajakah yang mampu dilakukan oleh PAS sekiranya berjaya menawan DUN Sadong Jaya?



Baca terus di Kenyalang Report...

PEJUANG BANGSA

Posted: 09 Apr 2011 11:49 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Lagi kampung Melayu P.Pinang bakal lenyap di bawah kerajaan DAP

Posted: 08 Apr 2011 11:55 PM PDT



Selepas Kg Buah Pala sudah lenyap ditelah projek untuk bina rumah mewah ,kini Kg Binjai   Bayan Lepas pulak bakal menerima nasib yang sama di bawah pemerintahan Kerajaan regim DAP diketuai Guan Eng   !

Kepala ketua regim DAP  ini sedang berada di Sarawak sekarang  berkempen dan menipu rakyat di sana bahawa  negeri  P.Pinang ditadbirnya cukup baik dan No 1 dalam segala macam  . Malah semua rakyat hidup aman dan menikmati kemakmuran di bawah kerajaan Pakatan . hahaha...

Syok betul Khalifah kesayangan PAS ini membelit rakyat Sarawak di sana yang tidak tahu apa dan mereka tak tahu negeri ini merupakan negeri No 1 terkenal  dengan kerja roboh kampung Melayu dan gerai-gerai peniaga  Melayu .

Isu di Kg Binjai ini semakin menyulitkan dan merisaukan penduduk kampung di situ apabila didatangi pemaju yang menawarkan dan memujuk penduduk supaya keluar . Mereka menawarkan wang RM 10,000 - 20,000 mengikut keluasan rumah supaya keluar dari kampung itu .

Kalau setakat dapat duit sebanyak nak beli rumah apa kejadahnya ?? Sepatutnya mereka diberi rumah baru bagi menggantikan rumah asal mereka .

Kerajaan negeri DAP yang dikatakan berjiwa rakyat mana pergi ??? sepatutnya merekalah kena bantu desak pemaju cekik darah ini beri rumah kepada penduduk bukannya bagi duit sikit , lepas itu halau mereka keluar.



PETALING JAYA: Sebuah lagi perkampungan Melayu di Pulau Pinang bakal dirobohkan untuk memberi laluan kepada projek pembangunan.

Kampung Binjai di daerah Bayan Lepas yang diduduki sekian lama akan mengiukut jejak Kampung Buah Pala dan Kampung Genting.

Sebuah syarikat swasta dikatakan sedang memujuk penduduk Kampung Binjai bagi mengosongkan tenah mereka bagi memberi laluan kepada projek pembangunan.

Syarikat berkenaan memujuk dengan pelbagai cara seperti pampasan berbentuk wang ringgit, kata seorang penduduk Omar Salleh.

"Kami berada dalam kegelisahan dan tidak tahu ke mana hendak pergi jika rumah-rumah ini dirobohkan.

"Pampasan yang ditawarkan pemaju kepada kami cuma antara RM10, 000 dan RM20, 000 bergantung keluasan sesebuah rumah.

"Memang benar, tanah ini bukan milik kami tetapi fikirlah nasib kami jika rumah ini dirobohkan," katanya seperti dilaporkan oleh Suara Perkasa keluaran terbaru.

Omar juga mendakwa, pemaju tidak menawarkan rumah baru menggantikan rumah awal penduduk.

Beliau berharap, NGO Melayu datang membantu penduduk kampung tersebut.FMT

Ketua Cabang PKR Rantau Panjang ditangkap terima RASUAH !!!

Posted: 08 Apr 2011 08:36 PM PDT


Rasuah tidak mengenal parti politik .. PKR - DAP - PAS selalu menuduh BN tetapi nampaknya dikalangan mereka pun terpalit juga taik rasuah .

Hari ini di muka hadapan Utusan Malaysia ,  kes  rasuah terbaru ialah membabitkan  Ketua Cabang Parti Keadilan Rakyat (PKR) Rantau Panjang, Mohammad Agos Mohd. Noor didakwa di Mahkamah Sesyen, Kuala Lumpur semalam atas tuduhan bersubahat dengan seorang ibu tunggal untuk menerima rasuah RM50,000 berhubung penganugerahan 'Dato' Diraja' daripada sebuah persatuan kerabat, tahun lalu.

Di Mahkamah Sesyen Shah Alam pula semalam, ibu tunggal terbabit Nor Azimah Jamaludin mengaku tidak bersalah menerima rasuah RM150,000 daripada seorang ahli perniagaan bagi tujuan yang sama pada 12 November serta antara 20 dan 30 November 2010. KLIK DI SINI SELANJUTNYA

Anwar Ibrahim selalu cakap kerajaan BN rasuah di ceramah-ceramahnya  ...sekarang nah lihat sendiri  pemimpin dalam PKR sendiri terlibat dengan Rasuah !!   hahaha.........

DAP sendiri janji kepada penduduk Flat Padang Tembak , tiba-tiba BN kena tanggung ??

Posted: 08 Apr 2011 05:18 PM PDT




Ketua regim DAP P.Pinang , Guan Eng  yang gila publisiti terus memutar belitkan isu flat kos rendah padang Tembak menggunakan skill  cakap lidah biawaknya bila berdepan media .  Isu Flat Padang Tembak ini yang heboh bila PM turun melawat perumahan yang dibina kerajaan negeri itu dan bila melihat sendiri masalah yang dihadapi penduduk .

Di tambah menarik lagi  , ketua regim DAP lebih dahulu ke kawasan itu dari Najib  dan janji kepada mereka bahawa hendak cat semua flat di kawasan itu . Tetapi yang membuatkan penduduk tidak puas hati adalah Guan Eng dan kerajaan negeri yang dikatakan mempunya lebihan wang ini hanya menanggung kos mengecat hanya 80 % dan selebihnya dibayar oleh penduduk .

Bila ramai penduduk di situ  marah kepada kerajaan negeri kerana meminta wang kepada  penduduk yang kebanyakannya berpendapatan rendah bagi menampung kos mengecat ini   , Guan Eng dengan kemahiran berlidah biawaknya , terus melibas lidahnya  kesemua ini kepada kerajaan Pusat untuk tanggung kos mengecat flat itu .

Persoalannya , siapa sebenar yang tabur janji kepada penduduk di situ ?? Bila dikorek cerita ini , muncul di TV3 ada video  pemimpin yang bergelar Anugerah Tuhan la yang janji bagai nak gila kepada penduduk flat Pdg Tembak bahawa bila Pakatan menang akan cat ke semua flat di situ .

Ini sudah 3 tahun  mereka menang dan berkuasa ... mengapa kerajaan negeri regim DAP ini tidak menunaikan janji mereka kepada penduduk ?

Yang melucukan lagi .. Adun di kawasan itu cakap Anwar bukan bermaksud  cakap menang saja  Pakatan di  negeri  P.Pinang dan kawasan DUN itu baru dapat dicat rumah , tetapi menang Kerajaan Pusat ! hahaha............

sama skrip la macam dia ditipu penduduk Kg Buah Pala ..hahaha .. lihat di bawah ini cakap Ketua Menteri DAP yang  pembelit No 1  bila bercakap ....


Tambahan pula kata Lim, kerajaan negeri Pulau Pinang tiada kedudukan kewangan yang kuat untuk bersaing dengan kerajaan persekutuan dari segi peruntukan dana.

"Jika Najib mahu membiayai penuh kos mengecat semula flat-flat Rifle Range dan kesemua rumah pangsa dibina kerajaan di Pulau Pinang, kerajaan negeri Pulau Pinang bersedia untuk memberi laluan dan biar kerajaan pusat yang mengambil pujian," katanya lagi.

Lim menambah, Najib juga ada mengatakan yang beliau hanya mengunjungi flat Rifle Range sekali dan mengumumkan kerajaan negeri akan memberi subsidi 80 peratus kos kononnya selepas mengetahui perdana menteri akan melawat, yang diadakan semalam.

"Sekali lagi, Najib disalah maklum oleh penasihat-penasihat BN Pulau Pinang. Ia bukan kali pertama saya melawat flat Rifle Range.

"Dan, keputusan kerajaan negeri mahu memberikan subsidi 80 peratus kos mengecat bukan dimaklumkan kali pertama di flat Rifle Range atau di Kampung Melayu tetapi kira-kira dua minggu lalu di flat Mahsuri di Bayan Baru, yang perdana menteri tidak melawat langsung.

"Atas alasan ini, jika Najib dan kerajaan pusat sanggup untuk menaja kos mengecat semula seratus peratus, kerajaan negeri bersedia untuk memberi laluan," kata Lim sambil menambah, kerajaan negeri Pulau Pinang tidak akan berlumba-lumba dengan kerajaan persekutuan dalam memperbaiki kehidupan rakyat.

"Meletakkan kepentingan rakyat berbanding politik sentiasa menjadi asas bagi kerajaan negeri Pulau Pinang Pakatan Rakyat," kata Lim lagi. MI

PeranakSamaTuaran.

Posted: 09 Apr 2011 11:37 AM PDT

PeranakSamaTuaran.


DUN MUARA TUANG CATAT SEJARAH, CALON PAS DIUSIR KELUAR

Posted: 09 Apr 2011 09:18 AM PDT

Belum pernah dalam sejarah terutamanya di Sarawak satu poster diangkat dan dipamerkan bagi mengingatkan ahli-ahli Pakatan Pembangkang supaya tidak masuk ke kampung atau ke kawasan penduduk tempatan. Larangan tersebut bukannya dibuat BN atau mana-mana parti politik yang pro BN, tetapi dibuat oleh penduduk tempatan. Walaupun Sarawak mengamalkan politik demokrasi dan pilihan raya memberikan peluang dan ruang sepenuhnya kepada pengundi untuk memilih calon pilihan mereka, namun penduduk tempatan berpendapat 'orang luar' Pakatan Pembangkang tidak seharusnya dibenarkan masuk sewenang-wenangnya ke kawasan mereka. Ketika ini di bawah pemerintahan BN, penduduknya hidup aman damai. Tiada sebarang kekecewaan semasa hidup di bawah pemerintahan BN. Kedatangan Pakatan Pembangkang hanya menimbulkan kekecohan dengan penyebaran fitnah. Bagi penduduk kampung, keadaan seumpama ini diibaratkan sebagai pencetus masalah dan sememangnya perlu diusir dari kampung atau langsung tidak dibenarkan masuk. Akibat degil dengan tidak memahami budaya masyarakat tempatan dan bersikap kasar maka penumbuk buku lima telah singgah di muka ahli-ahli PAS. Itulah yang diterima beberapa ahli PAS yang cuba berkempen di Kampung Kuap yang terletak di DUN Muara Tuang bagi melaksanakan kempen terhadap calon PAS yang 'hutang' belum diselesaikan lagi. Peringatan kepada ahli-ahli Pakatan Pembangkang terutama PAS dan PKR supaya menghormati budaya orang Sarawak. Bagi salam dahulu sebelum masuk, jangan main redah sahaja. Ini bukan Semenanjung yang boleh dipermainkan. Ingatlah bahawa penduduk Sarawak juga mempunyai maruah dan kami tidak mahu maruah kami dibeli seperti mana rakan-rakan kami di Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan. JomoSamaTuaran ambil artikel ini dari blog WIRA KENYALANG untuk santapan pembaca-pembaca semua.. dan juga untuk menguatkan lagi hujah JomoSamaTuaran dalam artikel `apa yang pakatan tidak buat diSarawak.'

Yang Pakatan Tak Buat Di Sarawak.

Posted: 09 Apr 2011 08:36 AM PDT

Apa yang DAP telah buat di SARAWAK sejak mereka menguasai kawasan majoriti pengundi Cina?? Apa yang telah mereka `UBAH' sejak mereka bertapak di Sibu?? Bangga lah mereka dengan hanya mengambil gambar longkang-longkang tersumbat, letak kereta yang tak cukup, atau cukai pintu yang dinaikkan nilainya?? Bangga lah mereka dengan hanya meminta peruntukkan kerajaan untuk sekolah-sekolah Cina di tambah?? Bangga lah mereka kalau orang-orang Cina di negara ini menjadi pembangkang kepada kerajaan yang memberikan peluang untuk mereka menjadi kaya, memonopoli perniagaan dari A-Z??


Apakah pengundi Cina tidak mahu wakil mereka menjadi anggota kabinet negeri dan persekutuan.. dan rela mereka diwakili oleh parti pembangkang yang hanya pandai berjanji bulan dan bintang, tetapi tidak dapat melaksanakan ataupun membawa perubahan pada mereka?? Apakah pengundi Cina mahu menjadi masyarakat yang dipulaukan oleh pengundi Bumiputera di negara ini??


Cubalah anda semua renungkan dan lihat sikap dan tingkah laku mereka dalam PRU ke-12 yang lepas dan PRN Sarawak yang sedang berlangsung sekarang. Ingat.. pengundi/penyokong kerajaan sudah pandai menilai, sudah faham bagaimana semangat nasionalisma mereka dalam arus politik negara ini. Mahukah pengundi Cina jadi mangsa permainan politik pembangkang ini atau terus mengamalkan budaya perpaduan yang terjalin sebelum ini..?? Apakah mereka ingat, kuasa ekonomi mereka boleh menampan arus kuasa politik perpaduan kerajaan BN..?? Beringatlah sebelum kena wahai pengundi Cina.. jangan nanti nasi sudah menjadi bubur, baru kamu sedar bahawa tembok China itupun tidak boleh menghalang arus politik perpaduan kerajaan BN.

DIMENSI

Posted: 09 Apr 2011 11:23 AM PDT

DIMENSI


Sayang Sarawak: Omegatuya

Posted: 09 Apr 2011 06:22 AM PDT

MASTER DEDAH

Posted: 09 Apr 2011 11:16 AM PDT

MASTER DEDAH


HADI PAKAI CAWAT

Posted: 08 Apr 2011 10:30 PM PDT

PELACUR CHINA DOLL SUDAH DITEMUI

Posted: 08 Apr 2011 08:41 PM PDT

Panas! Wawancara Dengan Pelacur 'China Doll' - Siri 1


PENDEDAHAN EKSKLUSIF SIRI 1


Satu wawancara eksklusif diadakan diantara wartawan Sarawak Insider (SI) dan pelacur yang ditiduri Anwar Ibrahim, yang mana, namanya tidak boleh didedahkan lagi (Pelacur Z).

Rajahmas

Posted: 09 Apr 2011 11:13 AM PDT

Rajahmas


Gempar! Ahli PAS diserang penduduk kampung di Muara Tuang

Posted: 08 Apr 2011 09:16 PM PDT

Laporan polis dibuat berikutan kejadian di kampung tersebut

Kerana terlalu berang dengan PAS yang memecah-belahkan umat Islam serta membantu meruntuhkan kepimpinan Islam di Sarawak, kumpulan penduduk kampung di kampung Kuap yang rata-ratanya penyokong kuat kerajaan telah menghalang ahli-ahli parti itu daripada memasuki perkampungan mereka.

Difahamkan, kumpulan ahli PAS yang datang untuk berkempen serta mengedarkan risalah hasutan itu telah dihalau kerana enggan meninggalkan kawasan kampung walaupun setelah diminta untuk berbuat demikian oleh penduduk setempat. 

Ketika kejadian, berlakulah sedikit pertengkaran di antara kumpulan seramai 8 orang ahli PAS dengan beberapa penduduk kampung yang akhirnya membuatkan seorang daripada ahli PAS tersebut cedera dan kemudiannya terus membuat laporan polis. 

Kejadian seperti ini dapat dielakkan sekiranya ahli PAS terbabit tidak keras kepala dan tidak berlaku angkuh kepada penduduk kampung. Kebanyakan kampung-kampung Melayu di zon selatan negeri ini tidak menerima kehadiran pembangkang kerana mereka datang dengan niat untuk memecah-belahkan perpaduan dan menanam sifat bencikan pemimpin yang dipilih oleh rakyat sendiri. 

Semoga perkara ini menjadi pengajaran kepada Pakatan Rakyat, bahawa tidak semua masyarakat Melayu mudah dimadukan dengan fatwa 'undi PAS masuk Surga' lebih-lebih lagi rakyat Sarawak.

Politik Samseng - Poster di simbah cat merah.

Posted: 08 Apr 2011 06:17 PM PDT

 
Inilah kempen 'Sarawak for Change' yang diamalkan di Sarawak. Bibit-bibit politik ala samseng Taiwan telah mula terbit hasil didikan Pakatan Haram yang mengajar supaya penyokongnya mengugut pemimpin lawan, menentang polis dan kerajaan.

Sebelum ini tidak pernah berlaku kempen provokasi melampau seperti ini dilakukan di negeri ini. Kita tidak mahukan cara berpolitik kasar dan ganas seperti yang ditunjukkan DAP dalam gambar di atas.

Jika kita lihat tidak ada satu pun poster atau gambar calon pembangkang dirosakkan setakat ini. Gambar tersebut diambil di kawasan DUN N10 Padungan.

Kita harap rakyat di Sarawak tidak terikut-ikut cara berpolitik pembangkang di Semenanjung yang suka menyemai sifat benci dan ganas serta merosakkan perpaduan demi kepentingan politik mereka.

tunku

Posted: 09 Apr 2011 03:45 AM PDT

tunku


Karpal Singh hits at Salahuddin Ayub

Posted: 08 Apr 2011 09:55 PM PDT

Karpal: PAS veep should stick by Pakatan's 'no inquiry' stand on sex video

PETALING JAYA: The DAP has rapped PAS vice-president Salahuddin Ayub for supporting the call to set up a royal commission of inquiry (RCI) into the sex video implicating Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Its chairman Karpal Singh said Salahuddin should not make statements contradicting Pakatan Rakyat's joint stand in opposing the formation of the RCI.
"Representatives of the member parties in Pakatan had announced on Tuesday that they were not in favour of the RCI. Salahuddin should toe the line," he said in a statement yesterday.
Salahuddin on Thursday said he supported the call for the setting up of RCI into the sex video but wanted to see the terms and conditions as well as the composition of its members first.
Karpal said there was no place for personal stands in Pakatan on important issues, particularly if a common decision had been made.
He said an RCI should only be set up for the purpose of looking into cases of national importance.
"Setting up RCIs for inconsequential matters is an insult to the King," said Karpal.
He also reiterated his call for the Attorney-General to charge the Datuk T trio for being instrumental in showing the video to several editors and journalists.
"It would then be for the court to decide on the authenticity of the video clip in the course of its proceedings. There cannot be a concurrent exercise for that purpose by an RCI," Karpal said.

tunku : it shows clearly that pakatan rakyat itself is divided on this anwar's sex video issue.it is not only this issue but many others.why pakatan don't want RCI when they are the want who always demand for a RCI on any issue? karpal and dap is using anwar for their political survival and will do their best to back him up. even if they see anwar sodomizing anyone in front of their very own eyes, they will still back anwar and anwar has no option but to obliged them by giving them(dap) whatever they want.

bumiyang

Posted: 09 Apr 2011 03:45 AM PDT

bumiyang


Nik Aziz Ucap Selamat Tinggal Kepada Anwar???

Posted: 09 Apr 2011 02:00 AM PDT

Anwar Semakin Tersepit dan Terhimpit???

Posted: 08 Apr 2011 09:09 PM PDT

Gempar!!! Wanita Cina Dalam Klip Video Lucah Akan Buat Sidang Akhbar???

Posted: 08 Apr 2011 05:30 AM PDT

SENJALIZA

Posted: 09 Apr 2011 03:08 AM PDT

SENJALIZA


TAK BERMAYA LAGI. SEMANGATNYA SEMAKIN BERTAMBAH PUDAR

Posted: 08 Apr 2011 05:56 AM PDT

TERTIPU

Posted: 08 Apr 2011 04:47 AM PDT

Berita  dari N51 Balingian dipetik bahawa calon PKR Suriati Binti Abdullah mengundur diri pada hari ini!.NAHH..TERTIPU SUDAH RAKYAT INI yang diperalat untuk berarak. Namun CALON PKR MENARIK DIRI. Mana mereka ini nak letak muka....

Desperado.

Posted: 08 Apr 2011 04:31 AM PDT

 Jika anda terus membohongi rakyat, sehingga begini mereka akan meraguimu dan menolakmu..

Wan Azizah Wan Ismail, Presiden PKR sebok berkempen di Sarawak. Bahang kekalahan Pakatan Rakyat di Sarawak semakin memuncak. Terhidu oleh Presiden PKR ini bahawa humiliasi terhadap PKR dan Pakatan Rakyat semakin menghantui mimpi mereka. P

AS sudah bersedia membatalkan pemilihan PARTI itu jika Pakatan Rakyat kalah teruk di Sarawak. Ini adalah satu bahawa PAS seakan menerima hakikat bahawa BN akan mengusai Sarawak dengan kemenangan besar.

Dalam Presiden PKR itu berkempen, kebesar kepalaan dan kealpaannya, sama seperti alpanya menjawab mengenai Jam Omega, ialah dia masih mengeluarkan arahan kepada Dominique Ng. Seolah-olah Dominique masih lagi di bawah tangannya. Tetapi apabila ditanya soalan oleh wartawan  seperti petikan di bawah ini Presiden PKR itu mula pula mengeluarkan kenyataanya yang bersifat dan berbau kebongkakan. Katanya "tak boleh datang dan tak boleh pergi. Napa nak suruh Dominique tarik diri?..NAMPAK SANGAT DESPERADONYA Pakatan Rakyat di Sarawak. Ikuti ungkapan desperado WAWI....
Ditanya sama ada Ng akan diterima semula menyertai PKR seandainya beliau menang, Dr Wan Azizah berkata: "Kami adalah sebuah parti, anda tidak boleh datang dan pergi sesuka hati. Ada peraturan yang anda perlu patuhi." di sini.
 WAWI, MANA JAM TANGAN OMEGA TUUU?

Aspirasi Bangsa

Posted: 09 Apr 2011 01:51 AM PDT

Aspirasi Bangsa


Pilihanraya menjadi medan DAP tipu rakyat Sarawak

Posted: 08 Apr 2011 05:45 AM PDT

PAPA GOMO

Posted: 09 Apr 2011 01:44 AM PDT

PAPA GOMO


Pengorbanan Besar Yang Telah Di Lakukan Wan Azizah Isteri Pelakon Video Seks

Posted: 08 Apr 2011 07:00 PM PDT


Kak Wan yang Malang

Wan Azizah isteri kepada Pelakon Porno Anwar Ibrahim yang melarikan diri dalam isu Jam Tangan Omega nampaknya menjadikan pentas pentas ceramah di PRN Sarawak ini sebagai medan buatnya menafikan bahawa Lelaki dalam Video Porno itu adalah suaminya.

Bila Gomo lihat hal ini Gomo merasakan kasihan dan amat sedih dengan kesanggupan Kak Wan yang sedaya upaya membersihkan nama suaminya Anwar Ibrahim. Memang benar lah orang kata Wan Azizah Isteri Anwar yang Solehah Taat kepada suami walau apa pun yang berlaku.

Sebenarnya bukan sekali Pengorbanan yang di lakukan Kak Wan tapi sudah banyak kali sejak Anwar Ibrahim di tangkap pada tahun 1998. Pengorbanan Kak Wan yang menjaga anak anak tampa Anwar Ibrahim memang Gomo akui kehebatannya.

Kak Wan mengambil alih kerusi Parlimen Permatang Pauh bagi mewakili Anwar Ibrahim yang waktu itu di dalam penjara dan sampai lah ke tahun 2008 yang lalu Kak Wan masih bertanding di Kerusi Permatang Pauh dan menang melayakkan nya terus kekal menjadi Wakil Rakyat.

Meletop isu Liwat yang di lakukan Anwar Ibrahim Kak Wan sekali lagi melindungi suaminya apabila dalam sidang media menyatakan bahawa Anwar Ibrahim pada waktu kejadian sedang Bermesyuarat walhalkan Bukti Air Mani yang di perolehi dari dalam Dubur Saiful menyamai DNA suaminya Anwar Ibrahim.

Kak Wan cuba membersihkan nama Anwar Ibrahim namun dalam kes Liwat ini kita sendiri dapat lihat kesannya apabila sehingga ke hari ini Anwar Ibrahim masih lagi enggan menyerahkan DNA nya malah meminta untuk menggugurkan Kes Liwat.

Kak Wan yang bergelar selaku Ahli Parlimen Permatang Pauh sanggup meletakkan jawatannya sebagai ahli parlimen demi memberikan laluan buat Anwar Ibrahim masuk semula ke parlimen. Memang besar pengorbanan Kak Wan terhadap Anwar Ibrahim ini.

Kak Wan di kecam sana sini kerana menyokong dan mempercayai Anwar Ibrahim malah di dalam kepimpinan PKR sendiri pun sudah ramai yang menyampaikan kepada Kak Wan bahawa Anwar Ibrahim ini kaki penipu dan Pembohong. Sudah lama Kak Wan di Bohonginya. Namun sedikit pun Kak Wan tidak percaya sebaliknya Kak Wan masih menggangap Anwar Ibrahim adalah Anugerah Tuhan.

La ni isu Video Porno Anwar Ibrahim meletop seluruh Dunia dan bila kecoh sahaja mengenai rakaman Video tersebut Kak Wan seakan ragu ragu dengan suaminya dan cuba untuk melihat video tersebut. Dalam sidang media pula Anwar Ibrahim terus meletakkan Tanggungjawap yang besar kepada Kak Wan bila menyatakan bahawa Jam Tangan Omega di dalam simpanan Kak Wan.

Kak Wan yang terpinga pingga mencari Jam tangan Omega milik suaminya namun sehingga ke hari ini beliau sendiri tidak menjumpainya. Bila wartawan tanya mengenai jam tangan Omega Kak Wan menjadi bercelaru dan tidak sanggup menjawap persoalan Jam tangan suaminya itu.

Bila Video Porno Anwar Ibrahim keluar dengan hanya tayangan 1 minit 47 saat dengan memaparkan Lelaki yang memang Anwar Ibrahim maka Kak Wan membuat sidang media dengan menafikan bahawa lelaki dalam Video itu adalah suaminya.

Sekali lagi Wan Azizah terpaksa melindungi suaminya dari Kejahilan yang di lakukan oleh suaminya sendiri. Besar pengorbanan yang di lakukan Kak Wan ini sehinggakan dah terang dan nyata bahawa Video Porno tersebut yang pelaku nya adalah suaminya sendiri namun kak Wan masih lagi tidak mempercayai bahawa Anwar Ibrahim curang terhadapnya.

Gomo memang Kagum dengan kak Wan dalam metaatai suami, namun jika Kak Wan terus melindungi suami yang berperangai Syaitan ini bukankah kelak Anak Keluarga dan rakyat akan menjadi mangsa?

Buat Wan Azizah isteri kepada Anwar Ibrahim, Rakaman Penuh belum tersebar. Jika tersebar kelak jangan pula Kak Wan kata masih lagi bukan Anwar Ibrahim. Lihat lah dengan mata kepala sendiri yang sememangnya Anwar Ibrahim telah mencurangi kak Wan.

Buat Rakyat Malaysia, Gomo minta kita semua harus bermunabah diri yang setiap Insan tidak lari dari Melakukan kesilapan. Jangan kita anggap seseorang itu sama seperti Malaikat dengan menghalalkan apa sahaja yang di lakukannya.

Biarlah Wan Azizah berterusan menyokong suaminya kerana Kelak beliau sendiri akan menyedari Anwar Ibrahim merupakan Liability kepada dirinya sendiri.



Psssttt....Kesian kak Wan, hari hari orang dok Tanya Mana Jam Omega

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

PAS Ke Sarawak Bukan Untuk Bertanding Tapi Dok Gila Nak Menyundal

Posted: 08 Apr 2011 06:00 AM PDT




PAS bertanding 5 kerusi di dalam Pilihanraya Negeri Sarawak dan habis di canang sana sini bahawa dengan 5 kerusi ini PAS akan kuat dan akan dapat menjadi Kerajaan Islam.

Woi PAS ni Gila ka apa? Kerusi yang di pertandingkan ada 71 awat 5 kerusi je yang PAS masuk lawan? Hilang akal ka dengan 5 kerusi PAS nak monopoli sekutu mereka DAP dan PKR? Ha ha ha

Ni lah bukti nyata dan jelas bahawasanya PAS bukanlah berniat untuk membangunkan negeri Sarawak sebaliknya hanya ingin menang kerusi Pilihanraya semata mata. Duit habis di gunakan bagi membawa para penyokong nya dari Semenanjung yang Konon kononya untuk berjuang di Sarawak namun hakikatnya depa puak PAS dari Semenanjung ini datang hanya untuk makan angin dan Merasa Ayam Penyek sahaja.

Rakyat Sarawak yang mungkin terhasut dengan dakyah PAS bahawa mereka akan membangunkan Kawasan yang mereka wakili sebenarnya adalah satu bentuk Pendustaan semata mata. mana mungkin PAS dapat membantu membangunkan Kawasan tersebut sedangkan Kerajaan yang mentadbir adalah Barisan Nasional.

Semalam Gomo ada dengar bisik bisik puak PAS di Satok tentang kerusi yang mereka tandingi dan dallam perbualan itu jelas lah mereka yang datang ke Sarawak ini hanya ingin berbicara mengenai gadis Gadis Sarawak yang Putih gebu berbanding dengan Kemenangan yang mungkin mereka akan capai.

Ini apa punya mental lah puak PAS, kat sememanjung dok Gila Balun Bini orang, kat Sarawak ni dok sibuk mencari anak Gadis buat pemuas nafsu serakah. Jahanam Jahanam......

Macam ni ke nak tadbir Negeri Sarawak? Negara? habis jahanam macam Kelantan lah jawapnya


Psssttt...Naik seram bulu roma Gomo bila depa cakap nak ke Miri sana Best katanya...huhuhu


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Kerana DSAI Aku Sanggup Gadaikan Masa Depan

Posted: 08 Apr 2011 03:35 AM PDT




Dahulu sewaktu Reformasi 1997, aku antara pelajar universiti yang berjuang di jalanraya. Sehingga aku ditangkap dan dibuang daripada universiti kerana AUKU. Sejak itu aku amat membenci Mahathir,malah menyokong gerakan-gerakan memburukkan beliau dengan gelaran seperti Maha-Firaun dan lain lain

Aku sanggup gadai masa depan aku kerana DSAI yang aku percaya dianiayai ketika itu. Aku membayar harga tinggi demi perjuangan tersebut. Kini aku hanya seorang penjual sayur dan setiap hari aku salahkan Mahathir atas nasibku.

Namun...setelah 14 tahun...dan setelah melihat begitu banyak dakwaan-dakwaan DSAI yang gagal disertakan dengan bukti yang kukuh, aku mulai ragu.

Keraguan aku menjadi semakin kuat apabila WikiLeaks mendedahkan keyakinan perisikan Singapura dan Australia betapa DSAI memang terlibat dalam kes yang sedang dibicarakan.

Aku semakin ragu apabila DSAI gagal membuktikan dengan kukuh kaitan DS Najib dengan Altantuya. Aku makin hilang keyakinan apabila DNA dalam dubur Saiful didapati menyamai DNA DSAI.

Dan kini...setelah melihat video itu...aku sudah tidak percaya pada DSAI. Luluh hati aku mengenangkan perjuanganku dahulu.

Aku mohon ampun dan maaf kepada Tun Mahathir kerana memfitnah Tun dahulu.

Aku baharu sedar bahawa apa yang Tun lakukan tahun 1997 itu adalah tindakan yang paling wajar diambil seorang Perdana Menteri bagi menyelamatkan negara daripada musnah dek malaun seorang ini.

Baru kini aku mengerti apa makna lirik lagu My Way dendangan Frank Sinatra yang Tun begitu minati itu, khususnya pada bait yang berikut:





Aku mengalirkan airmata membaca lirik lagu ini. Jelaslah Tun memang pejuang Melayu yang tulin. Aku berdosa kepadamu Tun....aku amat bersalah.

Kini aku kenal siapa musuh sebenar kita....dialah petualang bangsa. Sesumpah bercabang lidah. Dia takkan berjaya menawan PutraJaya....kerana dia adalah musuh agama!!

Luahan pembaca Blogg papa Gomo bernama Aku Penjual Sayur

Apakah masih ada lagi mereka yang dahulunya menyokong Anwar Al Juburi ini sudah kembali ke pangkal Jalan? Jika ada syukur namun jika ada lagi yang masih belum Insaf semoga segeralah kembali ke pangkal jalan.

BONUS FOR THIS ARTIKEL



FREE DOWNLOAD THIS VIDEO

Psssttt....Semoga lebih ramai akan Bertaubat dari menyokong si Anwar Dajal pembawa Celaka Malaysia



DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Taipingmali (tm)

Posted: 09 Apr 2011 01:13 AM PDT

Taipingmali (tm)


Sad to Miri when Anwar Ibrahim visits Miri today

Posted: 08 Apr 2011 11:48 PM PDT

Skandal Anwar-Shamsidar

Posted: 08 Apr 2011 11:21 PM PDT

Pengakuan Norlaila - pasangan seks Anwar Ibrahim.flv

Posted: 08 Apr 2011 11:07 PM PDT

Anwar Kacau Isteri Orang

Posted: 08 Apr 2011 11:02 PM PDT

OH Tedah Kesian Membiak tuk!

Posted: 08 Apr 2011 10:54 PM PDT

Baiah Pas sesat.

Posted: 08 Apr 2011 10:47 PM PDT

Sarawak Perlu Tolak Parti Luar (DAP,PAS DAP)

Posted: 08 Apr 2011 10:43 PM PDT

DAP?

Posted: 08 Apr 2011 05:34 PM PDT

Pakatan Anjing

Posted: 08 Apr 2011 05:32 PM PDT

Tsunami

Posted: 08 Apr 2011 04:29 AM PDT

Anwar dedah sambungan klip video Lingam

Posted: 08 Apr 2011 03:01 AM PDT

Nizar Jamaluddin membulak orang Sarawak

Posted: 08 Apr 2011 02:42 AM PDT

PRN Sarawak: Eksklusif Bersama YB Murni DUN Daro

Posted: 08 Apr 2011 02:22 AM PDT

Sakit belakang tapi boleh bersenam?Ish ish ish jijah kaki kelentong.

Posted: 08 Apr 2011 02:03 AM PDT

Sahabat-Gunung

Posted: 09 Apr 2011 01:07 AM PDT

Sahabat-Gunung


Bekas Penyokong PKR Jawab Anwar Ibrahim ....

Posted: 08 Apr 2011 07:35 AM PDT



Semalam anwar berkalih alasan lagi.

hobi aktivitas seksologi songsang kegemarannya telah banyak memakan diri. namun seperti biasa, pancutan haram air maninya yang gemar diselerakkan di punggung dan kemaluan kerap disalahkan kepada orang lain.

dalam kes video seks kontroversi ini, anwar cuba mengalih perhatian rakyat terhadap isu altantuya.

ini politikal diversi amalan biasa pak anwar.

anwar seharusnya menjawap persoalan rakyat, adakah anda watak di dalam video itu ?

hingga ke hari ini, anwar menepis segala lontaran persoalan rakyat.

ini salah umno.
ini kerja umno.
ini konspirasi umno.
ini perbuatan fitnah rekayasa bla bla bla..

hallo mr omega, jawap sahajalah pertanyaan rakyat. kenapa sungguh gila babi membuat politikal diversi.

hari itu dia enggan menyerahkan DNA, lalu dikiaskan masalah ini pada kisah altantuya.

hari ini kontroversi video seks keluar. sekali lagi anwar mengalihkan isu ini pada altantuya.

aku dah beberapa kali menyiarkan artikel sebenar kisah benar altantuya.

di bawah ini adalah artikel salin tampal mengenai kebenaran isu altantuya yang aku pernah keluarkan pada 15 mac 2011.

dalam percubaan terbaru pkr mahu menutup isu anwar yang enggan memberikan DNA mereka sekali lagi pusing cerita.

dikaitkan lagi kisah najib dan altantuya.kisah mengaitkan altantuya dengan najib/rosmah ni dah keluar sejak prk ijok 2006.

pada waktu itu aku masih dalam pkr. dalam kempen prk ijok, anwar kata ada bukti mengaitkan altantuya dengan najib.

lebih hodoh bila raja petra bagitahu satu dunia...rosmah ada di lokasi pembunuhan altantuya.

maka meletuplah cerita altantuya sampai ke hari ini.

raja petra bagitahu dia ada gambar rosmah di lokasi pembunuhan altantuya.
anwar bagi tahu dunia dia ada bukti kaitkan najib dengan altantuya.

malah kecoh pada waktu itu ( prk ijok) ada gambar satelit rosmah di lokasi.

pergg..ternganga mulut orang pas dengor cerita ini.

TAPI ?

bila foto rosmah (alibi) dikeluarkan petra terus cabut lari.

foto dibawah menunjukkan program rosmah bersama anak yatim sewaktu majlis berbuka puasa. program buka puasa,solat tarawih dan pemberian baju raya.
malam itu rosmah dituduh berada di lokasi pembunuhan sedangkan pada hakikatnya rosmah bersama dengan anak yatim ! raja petra pula sampai sekarang tak dapat provekan foto rosmah di lokasi pembunuhan .

kerana tahu dia memfitnah, maka petra larikan diri ke london sampai sekarang tak balik.

siapa tanggung kehidupan petra di sana ? kalimullah. petra menginap di rumah milik isteri kalimullah.

manakala najib sudah 3 kali bersumpah menafikan fitnah anwar.

sumpah pertama di masjid guar perahu.
sumpah kedua aku lupa.
sumpah ketiga pada malam terakhir prk hulu selangor depan ribuan rakyat.

CheguBard Kata PKR Memang Parti Yang Tak Perlu Diikuti & Memalukan... LatheefaKoya Akuinya

Posted: 08 Apr 2011 06:36 AM PDT



CheguBard kata dalam twitter sebentar tadi ..... Blog/twitter pro umno penuh perkataan kesat dan lucah .... tak perlu kita ikut kerana ia contoh yang memalukan .....

Sahabat Gunung menyokong kenyataan kenyataan CheguBard tersebut... memang tak perlu dicontohi oleh PR tetapi CheguBard nie siapa dalam PKR... takde jawatan pun ...

Tu lah sebabnya tak sampai 10 minit tweet, Ketua Penerangan PKR, LatheefaKoya dah main 'bangsat' dalam twitter gak ...

Nielah parti yang tak perlu kita ikut, dan memberi contoh yang memalukan....

SPRM Kelantan .... Berjaga-jaga

Posted: 08 Apr 2011 05:16 AM PDT


Dua kes sebelum ini harus dijadikan pengajaran... Teoh Beng Hock dan Pegawai Kastam baru-baru cukup memeritkan...

Kali ini SPRM kena harus lebih berhati-hati, khususnya kes terkini apabila Ketua Cabang Pakatan Rakyat (PKR) Rantau Panjang di Kelantan, Mohammad Agos Mohd Noor, didakwa di Mahkamah Sesyen hari ini terhadap pertuduhan bersubahat dengan seorang ibu tunggal bagi mendapatkan anugerah "Dato'D'Raja" daripada sebuah persatuan tahun lepas.

Mohammad Agos, 52, mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan itu yang dibacakan di hadapan Hakim Rozilah Salleh. Dia didakwa bersubahat dengan Nor Azimah Jamaludin untuk menerima satu suapan RM50,000 melalui cek Public Bank Berhad bertarikh 7 Dis 2010, sebagai dorongan untuk mendapatkan anugerah Dato' D'Raja dari Persatuan Kerabat D'Raja DYMM Long Yunus Negeri Kelantan.

Pertuduhan adalah mengikut Seksyen 28(1)(C) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia yang boleh dihukum mengikut Seksyen 24 akta yang sama, yang membawa hukuman penjara sehingga 20 tahun dan denda minimum RM10,000 atau lima kali ganda nilai suapan, yang mana lebih tinggi, jika sabit kesalahan.

Mohammad Agos turut didakwa mengikut pertuduhan pilihan, iaitu bersubahat dengan Nor Azimah menipu seorang lelaki, Izuldin Hani Mohd Noor, dengan memperdayakan Izuldin Hani untuk mempercayai bahawa Nor Azimah boleh mendapatkan anugerah Dato' D'Raja padahal ia tidak sah mengikut Undang-undang Perlembagaan Tubuh Negeri Kelantan.

Ini kes besar gak. Melibatkan Ketua Cabang PKR Rantau Panjang, oleh itu SPRM Kelantan harus berjaga-jaga takut-takut mamat nie nanti melompat keluar, meninggal gak seperti kes-kes sebelum ini, semata-mata untuk memburukkan lagi nama SPRM.

Pengundi Sarawak Jangan Kena Temberang Seperti Rakyat Selangor

Posted: 08 Apr 2011 04:19 AM PDT


SHAH ALAM, 8 April – "Rakyat khususnya pengundi Sarawak jangan kena temberang seperti rakyat Selangor", demikian pesanan dan harapan Ketua Penerangan UMNO Selangor, Shukor Idrus ketika mengulas janji manifesto pakatan pembangkang bagi menghadapi pilihanraya negeri Sarawak pada 16 April ini.

Beliau yang juga ahli Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuang berkata pengundi di Sarawak perlu mengambil iktibar terhadap apa yang berlaku di Selangor kerana banyak janji pakatan pembangkang yang sehingga kini gagal ditunaikan.

Pada pilihanraya umum lalu pakatan pembangkang menjanjikan pelbagai elaun kepada rakyat khususunya di negeri Selangor dari bayi hinggalah ke warga emas.

Antara janji tersebut ialah untuk memberi bantuan bulanan RM75 sebulan bagi setiap anak yang dihantar ke nursery, RM50 sebulan seorang bagi anak pendidikan pra-sekolah, elaun kepada ibu tunggal, elaun khas kepada suri rumah sepenuh masa, bonus RM6000 setiap keluarga yang berpendapatan RM6000 ke bawah, turunkan cukai pintu sebanyak 20 peratus dan pelbagai janji lagi.

"Ini semua janji kosong yang sehingga kini belum lagi ditunaikan. Sekarang pakatan pembangkang nak jual temberang dan janji kosong kepada rakyat Sarawak.

"Kita harap rakyat Sarawak ambil ikitibar di negeri Selangor, jangan mudah digula-gulkan dengan janji kosong pembangkang. Mereka datang ke sana (Sarawak) penuh dengan tipu helah. Kita tidak mahu rakyat Sarawak tertipu", katanya.

Pakatan pembangkang yang melancarkan manifesto bagi pilihanraya negeri Sarawak hari ini antara lain menjanjikan bantuan RM200 untuk setiap anak-anak masuk darjah satu, pemberian RM600 untuk warga emas berumur 60 tahun ke atas setiap tahun, menyelesaikan Tanah Hak Adat Bumiputera (NCR), mengembalikan semula tanah adat Orang Asal dan lain-lain lagi.

Shukor seterusnya berkata janji pakatan pembangkang dalam manifesto itu adalah janji sebelum berkuasa.

"Tapi lepas dapat kuasa lain pula jadinya, macam-macam alasan diberi. Malah di Selangor bukan saja banyak janji tak ditunaikan tetapi soal pendidikan pun dipolitikkan seperti menghalang mewujudkan Universiti Teknologi Mara (UiTM) di Hulu Selangor.

"Mereka juga gagal tadbir Universiti Selangor kerana pelajar di universiti berkenaan merosot secara drastik sejak tiga tahun lalu akibat mainan politik yang melampau", ujarnya.

Justeru beliau amat berharap rakyat Sarawak mengajar pembangkang kali ini yang tidak pernah serik membohongi rakyat menerusi janji-janji palsu yang ditaburkan.

Anwar Ibrahim Selamat- Tarik Nafas Lega

Posted: 08 Apr 2011 02:00 AM PDT

Anwar Ibrahim selamat buat seketika apabila kerajaan akan menunggu hasil siasatan polis sebelum mempertimbangkan untuk menubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat rakaman video seks melibatkan pelaku mirip Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz.

"Kabinet hari ini mengambil keputusan untuk menunggu hasil penyiasatan polis dahulu yang bukan sahaja melakukan siasatan tentang ketulenan video itu tetapi mengenal pasti siapakah pelaku di dalam video itu," katanya.

Nazri berkata kerajaan akan mempertimbangkan untuk menubuhkan Suruhanjaya Diraja itu sekiranya terdapat pertikaian daripada hasil siasatan polis.

Betul Ker Calon PKR Di Sarawak Ada Klinik Buat Perkhidmatan Gugurkan Bayi Haram?

Posted: 08 Apr 2011 01:49 AM PDT

Haram punya PKR, ada sumber-sumber dari Sarawak amat menakutkan aku.... Bukannya aku takut dengan orang Sarawak sebaliknya takut dengan pendedahan Sarawak Insider yang mengatakan calon PKR di DUN N65, Senadin mempunyai klinik yang membuat perkhidmatan mengugurkan bayi secara haram...

Apa nak jadi nie .... Baca seterusnya di Sarawak Insider

APANAMA

Posted: 08 Apr 2011 11:40 PM PDT

APANAMA


PR's EMPTY PROMISES in PENANG!

Posted: 08 Apr 2011 04:14 AM PDT









Now, led by Lim Kit Siang's son Lim Guan Eng,  they are making similar promises to the people of Sarawak.  



p/s Just dont be fooled, AGAIN!



Site Meter

Kembara Politik

Posted: 08 Apr 2011 11:27 PM PDT

Kembara Politik


Siapa Rakam Video Klip?

Posted: 08 Apr 2011 07:16 AM PDT

-
Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua sahabat.

Pertamanya, penulis memanjat kesyukuran ke hadrat Allah SWT kerana diberikan ruang dan peluang untuk menulis serba ringkas.

Keduanya, penulis mengucapkan Syabas buat YB Zulkifli Noordin kerana tidak lagi "menunggang motorsikal Kawasaki yang salah". Sepatutnya dari awal lagi penulis mengucapkan Syabas! - sejak Zulkifli menentang firaun kecil dalam PKR yang dibonekakan oleh DAP lagi.

Zulkifli Noordin pada 8 April 2011 telah menulis sesuatu yang amat penting dalam blognya. Penulis amat yakin bahawa 'firasat' yang disuarakan oleh Zulkifli sememangnya dikongsi oleh ramai lagi rakyat Malaysia.

'Firasat' yang dikongsi oleh Zukifli ini sebenarnya pernah dilontarkan oleh beberapa orang sahabat penulis melalui borak-borak kosong tidak berapa lama dahulu. Apa yang dikhuatiri oleh sahabat penulis itu sama seperti apa yang dikhuatiri oleh Zulkifli.

Kerisauan kita semua lebih fokus kepada soal keselamatan negara sekiranya benar terdapatnya pihak perisikan luar mempunyai bukti penglibatan Anwar dalam aktiviti tidak bermoral seperti mana penghantaran kabel risikan oleh pihak risikan Australia dan Singapura (laporan dipintas dan didedah oleh WikiLeaks).

Banyak rentetan peristiwa dan persoalan yang berlaku yang perlu difikir dan dibuat penilaian secara rasional oleh segenap rakyat. Penulis yakin rakyat boleh menilai dengan baik. Berikut beberapa persoalan yang boleh difikir dan dibuat penilaian oleh segenap rakyat:

1. Mengapa individu dari barisan peguambela Datuk Seri Anwar Ibrahim seperti Zainur Zakaria dan Zulkifli Nordin sendiri menjauhkan diri dan tidak lagi mahu membela Anwar?

2. Mengapa Zulkifli yang suatu masa dahulu menjadi peguambela kini akhirnya menyonsang arus berjuang menentang Anwar Ibrahim bermati-matian?

3. Mengapa Karpal Singh beriya-iya menyatakan bahawa beliau mempunyai bukti kukuh penglibatan Anwar dalam aktiviti tidak bermoral pada 1997 (sila rujuk Hansard Parlimen pada 22 Oktober 1997)?

4. Mengapa pula kini dengan 'hati terbuka' Karpal Singh menawarkan diri menjadi peguambela Anwar walau pun sebelum ini beliau mendakwa mempunyai 'bukti kukuh' penglibatan Anwar dalam aktiviti tidak bermoral?

5. Mengapa DAP masih 'setia' mendokong Anwar sebagai Ketua Pembangkang dan 'sedia' menjulang Anwar sebagai PM setelah tahu kebenarannya?

6. Adakah DAP akan mendapat 'laba' yang besar dengan 'bermodalkan' seorang Ketua Pembangkang (bakal PM) bernama Anwar?

7. Mengapa kuasa luar seperti Amerika Syarikat, Australia, dan Singapura sentiasa 'mahu' membela dan menjulang Anwar menjadi PM?

Sama-sama kita fikir!
+

The Unspinners

Posted: 08 Apr 2011 11:18 PM PDT

Panglima Perang Cyber

Posted: 08 Apr 2011 11:15 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Penjelasan Kenapa Blog Ini Berhenti Beroperasi !!!

Posted: 08 Apr 2011 05:00 PM PDT

Masalah 1 - kewangan !

Masalah 2 - kewangan !

Masalah 3 - kewangan !

Masalah saya :

. Kereta dan rumah tertunggak.
Rumah saya hampir disita.
 Bank menelefon bertalu-talu.
Ibubapa terpaksa bantu.
isteri terpaksa bagi pinjam duit.
Gaji pembantu rumah tidak dapat dibayar.
Duit minyak kereta pun tak berapa ada.

Orang fikir kita senang tetapi dalam hati menderita siapa kenang ?

Siapa mahu bantu kita berjuang jika orang sekeliling kita pun tidak peduli ?

Siapa yang mahu menolong sahabat ketika susah dalam berjuang ?



Maafkan saya. Saya sudah tidak larat nak menulis dalam keadaan tersepit macam ini.

Tulisan ini pun terpaksa dihasilkan selepas panggilan demi panggilan dari sahabat karib yang bertanya sehingga mereka turut menangis mendengar nasib saya sebagai blogger yang berjuang tetapi tidak dihargai.

Saya bukan tidak mahu berjuang tetapi saya sudah senak otak memikirkan jalan menyelesaikan masalah kehidupan yang melanda.

Saya tidak akan berhenti menulis ketika saya sedang mendapat hits 10 - 20 ribu sehari...

Tetapi saya terpaksa berhenti kerana masalah ini.

Saya akan kembali jika semua sudah kembali pulih !!!


terima kasih sahabat yang menanyakan keadaan saya. Saya akan ingat siapa yang ingat saya ketika menderita. Saya juga akan ingat siapa yang mudah lupa kawan-kawan selepas senang.

Iklankan di sini jika anda ingin membantu ! Saya tidak ada tauke yang ingin beri wang.

( tulisan ini menggunakan wifi bukan broadband )

Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 08 Apr 2011 11:12 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


PRN SARAWAK: Video Seks ANWAR - MENGAIBKAN!!! LUCUTKAN Darjah Kebesaran Anwar Ibrahim!!! WAJIB!

Posted: 08 Apr 2011 08:43 PM PDT


Kes 1: Darjah Kebesaran Khir Toyo  (baca: pemimpin UMNO) ditarik balik oleh DYMM Sultan Selangor kerana menghadapi pertuduhan rasuah dan akan disemak semula sekiranya didapati tidak bersalah.
Penyerahan balik Darjah Kebesaran Seri Paduka Mahkota Selangor (SPMS) yang membawa gelaran "Dato' Seri" kepada Dr Khir Toyo, adalah sebenarnya atas arahan Sultan Selangor dan bukannya 'penyerahan sementara' seperti yang didakwanya.

Keputusan berkenaan dibuat oleh baginda setelah berunding dengan Dewan Diraja Selangor pada 11 Januari lalu yang memutuskan darjah itu digantung, kata Setiausaha Kerajaan Selangor, Datuk Mohammed Khusrin Munawi dalam satu kenyataan hari ini.

"Penggantungan gelaran dan penggunaan Darjah Kebesaran ini akan disemak semula setelah mahkamah memutuskan Yang Berhormat tidak bersalah dan dibebaskan atas pertuduhan," tambahnya.

Menurut beliau, keputusan itu berikutan pertuduhan rasuah terhadap mantan menteri besar Selangor itu di bawah Seksyen 165 Kanun Keseksaan di Mahkamah Tinggi Shah Alam.

Selain Dr Khir, darjah kebesaran Pengarah Ditamas, Shamsuddin Haryoni yang juga didakwa dalam kes yang sama, turut digantung.

Khir dianugerahkan gelaran 'Dato Seri' pada 2001 manakala Shamsuddin pula dianugerah gelaran 'Dato' pada 2002. - MalaysiaKini

Kes 2: Penarikan semula Darjah Kebesaran Ku Li dan Ibrahim Ali oleh Sultan Kelantan


Tengku Razaleigh Hamzah: Penarikan balik berkuat kuasa Khamis lalu



KOTA BHARU: Sultan Kelantan, Sultan Muhammad Kelima, menarik Darjah Kerabat Yang Amat Dihormati (DK) serta pelantikan Ahli Yang Pertama (Seri Paduka) bagi Darjah Kebesaran Mahkota Kelantan Yang Amat Mulia (SPMK) yang dianugerahkan kepada datuk saudara baginda, Tengku Razaleigh Hamzah, berkuat kuasa Khamis lalu.

Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Mohd Aiseri Alias, berkata Sultan Kelantan juga menarik balik Tauliah Pelantikan Ahli Yang Kedua (Datuk Paduka) Bagi Darjah Kebesaran Jiwa Mahkota Kelantan Yang Amat Mulia (DJMK) serta pelantikan Jaksa Pendamai (JP) yang dianugerahkan kepada peguam Tuanku Ismail Petra, Dr Yaacob Hussain Merican, juga berkuat kuasa Khamis lalu," katanya pada sidang media yang diadakan di Istana Balai Besar, di sini, lewat malam semalam. Hadir sama, Pengelola Istana Diraja Kelantan, Datuk Abdul Halim Hamad dan peguam penasihat Sultan Kelantan, Datuk Shukri Mohamed.

Aiseri berkata, kedua-dua yang terbabit dalam penarikan sudah dimaklumkan melalui surat yang diserahkan pada Jumaat lalu.

"Penarikan balik ini hak Sultan Kelantan yang dijalankan mengikut hemah dan budi bicara baginda, sama seperti penarikan balik darjah kebesaran sebelum ini, mengikut kaedah sama," katanya.

Awal Oktober lalu, Sultan Kelantan menarik balik anugerah dan darjah kebesaran empat individu termasuk gelaran Datuk kepada Ahli Parlimen Pasir Mas, Ibrahim Ali dan bekas Setiausaha Kerajaan Negeri, Wan Hashim Wan Daud.

Dua lagi individu adalah kerabat Istana Kelantan iaitu Tengku Mohamed Shafie Tengku Ibrahim dan Tengku Abu Bakar Tengku Mansor.

Ditanya sebab penarikan anugerah itu, Aiseri berkata, ia berdasarkan kenyataan Tengku Razaleigh dalam akhbar berbahasa China, Shin Chew Daily, bertarikh 14 September lalu.

"Antara kenyataan Tengku Razaleigh ialah kerana Sultan (Tuanku Ismail Pe-tra) masih ada dan tidak meninggalkan negeri melebihi setahun atau sukarela mengundur diri, jadi pengumuman pemangku raja sebagai raja adalah diragui.
 
"Penarikan Dr Yaacob pula disebabkan ucapannya semasa prosiding di Mahkamah Persekutuan pada 25 Oktober lalu, selain Tuanku Sultan ada sebab tersendiri yang lain menyebabkan penarikan ini dibuat baginda," katanya. - Sumber Berita Harian

Jika pemimpin-pemimpin UMNO di atas menerima AIB kerana dilucutkan Darjah Kebesaran oleh Raja-Raja mereka akibat dituduh dan dirasakan mempunyai salah laku moral, maka MENGAPAKAH HAMBA ALLAH DI DALAM VIDEO LUCAH INI MENERIMA LAYANAN ISTIMEWA DAN PENGECUALIAN DARIPADA DIKENAKAN TINDAKAN YANG SAMA??? ADAKAH KERANA WAN JIJAH KATA DIA ANUGERAH TUHAN ?!!

PRN SARAWAK: Memastikan Masa Depan Terjamin Untuk Semua! BHG 2

Posted: 08 Apr 2011 01:41 AM PDT














PRN SARAWAK: Memastikan Masa Depan Terjamin Untuk Semua! BHG 1

Posted: 08 Apr 2011 01:23 AM PDT













PEMBANGKANG HILANG MODAL

Posted: 08 Apr 2011 01:21 AM PDT

Apabila terkentut, cara terbaik untuk mengelakkan diri kita diketawakan adalah dengan menuduh orang lain kentut. Begitu juga dengan Nik Nazmi, seorang ADUN PKR yang konon-kononnya bijak tetapi sebaliknya. Demi melindungi PARTI KORUPSI RAKYAT (PKR) daripada pecah lobang sebagai mana bontot pondan-pondan Siam dicerobos oleh torpedo LELAKI Y, Nik Nazmi sanggup mencadangkan sesuatu yang tak masuk akal iaitu SIAP yang baru ditubuhkan siasat kematian Sarbini. Tujuannya adalah tak lain dan tak bukan, menyabitkan SPRM dengan semua kes bunuh diri, termasuk cubaan seorang rakyat Wali Selipar yang cuba masuk syurga lebih awal setelah dapat tau namanya masuk dalam list sebab PANGKAH PAS.

Kenapa PKR beria-ria menyerang SPRM? Kerana sejak akhir-akhir ini, parti yang kononnya suci bak pisang OH! MEGA MAN telah terkantoi dengan amalan-amalan rasuah yang selama ini jadi makanan ruji puak pembangkang. Daripada SKANDAL KUMPULAN SEMESTA, YAYASAN SELANGOR, Korupsi geng-geng Ronnie Liew, kini ahli PAKATAN RASUAH kali ini berjangkit ke negeri Kelantan, negeri yang mana Menteri Besarnya memberikan RASUAH POLITIK berbentuk wang secara terbuka, seperti tiada malaikat di kira dan kanan yang mencatat amal dan dosa. Nak buat macammana, nama pun Tuan wali selipar N.Ajis.

Itu baru satu bab. Cara-cara mengalihkan kesalahan sendiri kepada orang lain. Satu lagi bab adalah berkenaan dengan Cikgu Jahat  (Chegu Bad) yang kononnya suci yang tidak mau membuka aib orang dengan membakar video biru ketua pemuda UMNO dan isteri. Aku tak boleh lupa la cikgu JAHAT macam mana ko bawak bantal untuk PAK LAH. Tu bukan memalukan orang ke? Tu bukan buka aib orang ke? Cilakak punya Abang BULU.


So, PKR....cuba korang TAKRIFKAN SEMULA INTERGRITI DAN MENJAGA MARUAH ORANG LAIN IKUT TAKRIFAN KAMUS DEWAN, dan bukannya takrifan ikut kepala juburi yang bila kena kat orang bukan main kuat dia memekak, bila kena kat pisang tanduk sendiri, baru la pandai nak kembali kepada Islam. Yang bapak2 mufti terutamanya negerikat utara tu pun sama. Dah kena bapak setan dengan Badrul Amin pun masih nak sokong Al-juburi. Entah la donia, sampaikan tok mufti dan bekas mufti tu pun ada kepentingan masing-masing.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 08 Apr 2011 11:03 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Manifesto Pakatan: Retorik Membodohkan Rakyat Sarawak.

Posted: 08 Apr 2011 09:02 PM PDT

Korang pengundi sarawak toksah dok percaya la dengan manifesto pakatan haram tu, itu semua retorik untuk membodohkan rakyat sarawak, percayalah kata aku, apa yang dijanjikan dalam manifesto tu semuanya retorik bodoh.

Ok katakan lah pembangkang menang di sarawak dan tubuh kerajaan, sudah tentu pkr akan jadi ketua, maka sarawak akan jadi macam selangor, janji manifesto janji tinggal janji, banyak menipu dari yang dilaksanakan.

Antara janji manifesto pembangkang sarawak ialah, merakyatkan ekonomi sarawak, hasil bumi sarawak untuk rakyat sarawak, janji-janji retorik tu sama je la dengan janji bahalol yang di buat oleh pakatan di selangor, sudahnya apa dah jadi? janji tinggal janji rakyat selangor di perbodohkan oleh pakatan.

Banyak contoh yang boleh kita tengok bagaimana kalau pembangkang dapat kuasa, contoh terbaik di selangor, mana penurunan cukai pintu? mana subsidi untuk anak selangor yang masuk universiti? mana elaun untuk ibu tunggal? dah berapa banyak perumahan rakyat yang dah kerajaan pkr dah buat? semua tu membohong je, yang di laksanakan cuma bagi air 20 ml padu, itu pun sampai bankrup anak syarikat kerajaan negeri. ingatlah rakyat sarawak rugi besar kalau biarkan pembangkang berkuasa di sarawak, jadikan selangor sebagai contoh terbaik. janji simple pun mereka tak mampu laksana, macam mana pulak dengan janji-janji yang agak berat seperti dalam manifesto pakatan bagi prn sarawak.

EDISI KANTOI: Milo Nyahh Terkantoi-Kantoi.

Posted: 08 Apr 2011 05:51 AM PDT

Nyahhh...nyahhh...nyahhh... milo suam bloger pakatan kantoi besar beb... dalam blog dia, dia kata taib mahmud pakai bomoh yahudi, memang penipu betul la budah nyahh ni, mana ada taib pakai bomoh yahudi laa beb...

Itu la kalau tak tahu, jangan memandai-memandai nyahhh oii... 30 tahun taib perintah sarawak takan la taib pakai bomoh sorang je, dalam gambar tu yang milo suam sebenarnya tak tau, lagi dua orang tu yang duduk sebaris dengan bomoh yahudi tu pun bomoh juga, aku di paham kan taib pakai tiga orang bomoh, yahudi, nasrani dan majusi, tengok lah gambar yang di keluarkan oleh budak nyah tu.

Nyahhh oo...nyahhh dalam nyahhh..nyahhh kau pun percaya juga ye kau dengan bomoh ni, Astafirullah.... tobat la woii...

lagi cerita milo nyahh...nyahhh kantoi. klik sini.

Empat Negeri Pun Tak Selesai, Lagi Mau Perintah Sarawak Kaa???

Posted: 08 Apr 2011 03:14 AM PDT


Tidak ada masaalah kalau kita bagi mandat sekali lagi kepada bn untuk perintah sarawak, itu luahan seorang peniaga cina ketika aku lepak minum-minum di restoran daily moo, kuching, peniga cina berusia 40 an tu kata, belum pasti kalau pakatan perintah sarawak, negeri ini jadi lebih maju dan makmur seperti yang bn buat selama 40 tahun ini.

Dia berikan contoh negeri-negeri yang baru diperintah pakatan seperti di selangor, penang dan kedah, malah dia tanya aku balik, sudah ke pkr di selangor dan pas di kedah menunaikan janji manifasto nya pada pru lepas? jawpannya sudah tentu tidak bukan....kata peniaga tu.

Betul jugak kata peniaga cina tu, banyak perkara tak selesai lagi di negeri yang depa baru perintah di semenanjung, jadi nak buat apa menyibuk di sarawak, kata cina tu, sarawak milik orang sarawak, pbb, supp dan parti-parti lain lebih tahu apa yang berlaku di sarawak berbanding parti seperti pkr, pas dan dap, mereka hanya berjuang secara bermusim, kalau ada pilihanraya baru lah nampak batang hidung, kalau tak ada pilihanraya, senyap sunyi je.

Jadi buat apa mau pilih parti yang hanya hidup time pilihanraya je? soal peniaga cina tu, yang paling bestnya tu, di menemplak baru bian, dia tanya balik siapa baru bian tu, peniaga cina tu kata, pergi tanya seluruh orang sarawak, baik peniaga, perkerja swasta atau siapa sahaja, adakah dia orang tu kenal dengan baru bian? hanya orang pkr dan pembangkang sahaja yang kenal itu pun mereka tak tahu latar belakang mamat tu, dari mana dia muncul dan dia ni anak siapa? macam mana nak angkat orang yang kita tak tahu asal usulnya untuk jadi ketua menteri...?

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 08 Apr 2011 09:44 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Gambar Isteri Kedua Calon PKR Satok

Posted: 08 Apr 2011 07:45 PM PDT



Ustaz Ahmad Nazib, calon PKR di Satok tidak mengaku mempunyai seorang lagi isteri dalam siri ceramahnya di Satok pada 8 April 2011. Pendedahan mengenai kisah isteri kedua Ustaz Ahmad Nazib, seorang peguam syarie yang berkahwin di Thailand setelah gadis tersebut mengandung telah sampai ke telinga kaum keluarga Ahmad Nazib (baca sini).

Sarawak SUN terus mendedahkan gambar gadis yang dipercayai menjadi isteri kedua Ustaz Ahmad Nazib dan anaknya (baca sini). Apakah gadis tersebut adalah isteri kedua Ustaz Ahmad Nazib? Apakah anak tersebut adalah anak Ustaz Ahmad Nazib? Mengapa perlu menafikan isteri dan anak sendiri? Apa yang mahu disembunyikan kepada keluarga dan pengundi di Satok. Jika beginilah sikap calon PKR, rakyat di Sarawak perlu menolak pembangkang. Pakatan pembangkang adalah "pakatan pembulak" .

Manifesto Barisan Nasional di Sarawak

Posted: 08 Apr 2011 12:07 AM PDT

Manifesto Barisan Nasional amat realistik untuk rakyat Sarawak. 9 manifesto untuk BPilihan Raya DUN Sarawak ke-10, 2011.

(1) Memelihara keamanan, keharmonian, kestabilan dan tadbir urus yang baik untuk Sarawak

(2) Memelihara alam sekitar, budaya, warisan dan kepercayaan semua kaum.

(3) Menyediakan peluang pekerjaan untuk semua.

(4) Menjana lebih banyak peluang perniagaan untuk semua.

(5) Menyediakan peluang pendidikan untuk anak-anak kita.

(6) Menjamin hak rakyat ke atas tanah mereka dipelihara.

(7) Meningkatkan mutu dan kualiti hidup golongan yang miskin dan kurang bernasib baik.

(8) Memastikan mutu jalan raya, bekalan air dan elektrik, khidmat kesihatan dan perumahan
sentiasa dipertingkatkan.

(9) Mempunyai rancangan jelas untuk memastikan Sarawak berada di landasan ke arah menjadi
negeri terkaya di Malaysia.

(From left) Nurul Shahmila Abdullah, Yuhaniza Yusup, Dewi Farima Jaafar, Siti Farhana Sarbini and Nur Amalina Azyan Jamaidin leafing through


Parti pembangkang tidak ada keupayaan untuk membentuk kerajaan yang baik dan fakta itu diperkukuhkan lagi dengan senario sebelum pilihan raya yang sudah menampakkan pertelagahan sesama sendiri dalam memilih calon.

''Pakatan pembangkang bergaduh sesama sendiri, bahkan sudah berminggu-minggu mereka mengaturkan soal calon dan akhbar-akhbar menyiarkan mereka bergaduh besar mengenai pemilihan calon sehinggakan Snap tidak lagi mahu bersama dalam barisan pembangkang.

''Selain itu, kita boleh nampak calon-calon yang dipilih untuk bertanding oleh pembangkang, jelas sekali menunjukkan kualitinya tidak disesuaikan dengan apa yang dilaung-laungkan iaitu melaksanakan pemerintahan yang boleh menunaikan janji dan menjalankan program membantu rakyat," ujar beliau.

Kata Abdul Taib: "Tiada pembangunan dapat dilaksanakan tanpa wawasan untuk maju kerana ia ibarat belayar ke laut tanpa sebarang peta." Barisan Nasional pilihan terbaik di Sarawak. "Secure Your Future With BN".


PISAU.NET

Posted: 08 Apr 2011 09:23 PM PDT

PISAU.NET


Ingatkan Calon 'Baru' Rupanya Recycle

Posted: 08 Apr 2011 08:34 PM PDT



Pisau kata "ingatkan calon 'Baru' rupanya recycle"

DAP Bohong Sarawak,Rakyat Pulau Pinang Merana

Posted: 08 Apr 2011 05:58 PM PDT


Pilihanraya negeri Sarawak menyaksikan DAP begitu bersungguh sungguh berbohong kepada rakyat. Pisau melihat ini adalah situasi yang sama semasa PRU12 di tanah semenanjung. Bulan dan bintang bagaikan boleh jatuh ke riba dengan janji janji mereka.

Namun apa yang pengundi dapat?Di Pulau Pinang,kerajaan negeri yang diperintah oleh kerajaan sosialis DAP bukan saja tidak menunaikan janji.Kerajaan DAP yang dikatakan "berkebajikan" ini lebih banyak menindas,zalim dan kejam.

Kelmarin sekumpulan penternak burut walit dari negeri Pulau Pinang telah mengadakan bantahan di Komtar Walk.Hampir 200 orang berkumpul sambil memegang 20 banner

1) KERAJAAN NEGERI PULAU PINANG MERAMPAS REZEKI KAMI!!! KERAJAAN PUSAT ANGGAP PERINDUSTRIAN BURUNG WALET SEBAGAI STRATEGIC AREA, TETAPI CM LIM GUAN ENG MAHU MATIKAN SECTOR TERNAK BURUNG WALET INI !!!

2) KERAJAAN PULAU PINANG MERAMPAS REZEKI KAMI!!! PENGUSAHA BURUNG WALET MEMBAWA MASUK PENDAPATAN DARI NEGARA ASING, TETAPI KERAJAAN PAKATAN RAKYAT PULAU PINANG CUBA MEMUSNAHKANNYA!!! CM LIM GUAN ENG ZALIM TERHADAP PENGUSAHA BURUNG WALET!!!

Ke semua yang terlibat adalah kaum Cina. Semasa bantahan berlangsung mereka melaungkan perkataan di dalam bahasa Cina membantah tindakan Kerajaan Negeri terhadap mereka.

DAP berkempen dihadapan kaum tionghua dengan pelbagai cerita cerita bombastik,tetapi realitinya mereka hanya banyak bercakap bohong daripada yang benar dan berfakta.

Semua orang sedia maklum Lim Guan Eng cukup terkenal dengan taichi dan putar belitnya.Pembohongan beliau di Sarawak cukup memualkan. Apa yang dijanjikan oleh DAP sebenarnya lebih kepada mahu meraih undi semata mata.

Guan Eng sibuk berkempen di Sarawak dengan pelbagai janji kononnya mahukan perubahan,perubahan yang bagaimana? dari baik kepada yang buruk seperti di Pulau Pinang?Rakyat Sarawak harus berhati hati dengan politik gampangan DAP.Mereka berkempen lembut gigi dari lidah.


DAP sebuah parti yang penuh dengan sentimen kejahatan,hasutan dan kebencian.Mereka tidak tahu berpolitik secara baik.Hanya kebencian saja yang menjadi resepi meraih undi.


Selamatkan Sarawak dari kejahatan DAP.!


Pisau kata " DAP perbodohkan rakyat Sarawak"

Pakatan Tawarkan Bulan Dan Bintang,BN Laksanakan Janji

Posted: 08 Apr 2011 01:00 AM PDT



KAPIT, 7 April (Bernama) — Penduduk di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Baleh boleh mengjangkakan banyak rangkaian jalan raya lebih baik dalam tempoh lima tahun akan datang, kata Menteri Pembangunan Tanah Datuk Seri Dr James Masing.

Masing, yang juga Presiden Parti Rakyat Sarawak (PRS), berkata beliau akan memastikan semua projek jalan raya di bawah Koridor Tenaga Diperbaharui Sarawak (SCORE) dilaksanakan."Ini termasuk jalan Long Kapit/Sangan/Bintulu sejauh 150 kilometer (km) dan jalan Long Kapit/Ulu Baleh 73 km yang merupakan jalan utama dan dijangka menelan belanja RM2 bilion," katanya kepada pemberita di sini.

Projek jalan raya Kapit/Ulu Baleh menghala ke Sungai Tunoh akan mengubah kawasan aktiviti ekonomi dan lanskap politik, dan bakal membawa limpahan manfaat yang besar, kata Masing.

Beliau berkata lembangan Sungai Tunoh di sini mempunyai kira-kira 30,000 hektar tanah yang subur bagi penanaman padi, getah dan hasil pertanian lain.

Masing berkata Gunung Hose setinggi 2,133.6 meter menjadikan kawasan itu kaya dengan sumber alam semula jadi dan mempunyai potensi besar bagi industri eko-pelancongan.

Beliau berkata kerajaan mempunyai rancangan untuk membina dua jambatan utama bagi menyeberangi Sungai Baleh dan Sungai Mujong, dengan kedua-dua projek itu menelan belanja RM150 juta.

Jambatan Baleh, katanya akan menghubungkan bandar Kapit ke kawasan seberang dan Jambatan Mujong ke kawasan pedalaman di mana banyak tanah boleh dibangunkan.

– BERNAMA

Pisau kata " Dah lama tak ke Kapit"

Gambar Anwar Terbaru ,Eh Sama La

Posted: 07 Apr 2011 11:42 AM PDT







Rakyat bukan bodoh,rakyat berhak untuk berfikir!

Pisau kata " dengar cerita Anwar dengan isteri puakanya Kak Wan bergaduh pasal jam omega"

Neutral Daily

Posted: 08 Apr 2011 09:11 PM PDT

Neutral Daily


PR Sarawak: Manifesto Pakatan Rakyat.

Posted: 08 Apr 2011 09:00 PM PDT


KUCHING: Pimpinan KEADILAN, DAP dan PAS hari ini bersama-sama melancarkan manifesto Pakatan Rakyat dengan motto 'Kami Menjulang Kedaulatan Rakyat, Ketuanan Rakyat.'.

KEADILAN dan DAP masing-masing diwakili Presiden parti, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang manakala PAS diwakili Ahli Jawatankuasa Pusat, Datuk Seri Nizar Jamaluddin.

Manifesto setebal 8 halaman itu menawarkan 10 perubahan, antaranya:

1. Menjamin kebebasan agama sebagaimana yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

2. Pentadbiran yang baik berdasarkan prinsip antarabangsa – cekap, Akauntabel, Telus atau CAT dengan mengagih kekayaan hasil bumi terus kepada rakyat; di samping menolak amalan nepotisme dan rasuah sebagaimana yang diamalkankan Barisan Nasional (BN) Sarawak sebelum ini.

3. Suruhanjaya Tanah dan Suruhanjaya Tanah Pusaka Bumiputra dengan menyelesaikan Tanah Hak Adat Bumiputera (NCR) dan mengembalikan semula tanah adat Orang Asal.

4. Menubuhkan Dana Pembasmian Kemiskini sebanyak RM1 bilion untuk menangani keluarga rakyat di bawah paras kemiskinan.

5. Menjamin hubungan baik antara persekutuan dan negeri Sarawak dengan meningkatkan pemberian royalti dari 5 peratus ke 20 peratus.

6. Membela Sarawak yang lebih hijau dengan menghentikan pembinaan empangan yang berlebihan serta melarang sama sekali pembinaan loji nuklear di Sarawak.

7. Layanan adil kepada semua rakyat Sarawak dengan membantu daftar kerakyatan rakyat tempatan, menyumbang RM200 untuk setiap anak anak masuk darjah 1 serta pemberian RM600 untuk warga emas berumur 60 tahun ke atas setiap tahun.

8, Mempertahan identiti kebudayaan etnik-etnik di Sarawak dengan menggalakkan pembelajaran bahasa ibunda serta memberikan peruntukan sistematik kepada anak Sarawak tanpa mengira kaum sebagaimana yang telahpun diamalkan oleh di Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan.

9. Membela hak wanita dengan keserataan jantina di samping membina prasarana bagi membela nasib wanita dan kanak-kanak yang mengalami keganasan rumah tangga dan lain-lain.

10. Melabur untuk masa depan dalam modal insan, infrastruktur termasuk membangunkan prasarana jalur lebar (WiFi) dalam masa 2 tahun sekiranya diberi mandat kelak.

Manifesto itu dibaca pemimpin Pakatan Rakyat Sarawak, David Wong Kee Woan yang juga calon DUN Kota Sentosa.


keadilandaily

Jangan buat andaian awal.

Posted: 08 Apr 2011 07:00 PM PDT









SHAH ALAM, 8 April: Pemuda PAS Selangor meminta semua pihak agar jangan membuat andaian awal terhadap pegawai kanan Kastam, Allahyarham Ahmad Sarbani Bin Mohamed kononnya beliau mati bunuh diri dan seumpamanya.

Ini kerana, Allahyarham seorang yang kuat berpegang kepada agamanya, Islam, dan diyakini tidak akan membuat tindakan sedemikian, kata Timbalan Ketua Pemuda PAS Selangor, Zaidy Abdul Talib dalam satu kenyataannya kepada Harakahdaily.

Sehubungan itu, Zaidy menyelar tindakan melampau beberapa media cetak dan elektronik yang menggambarkan kematian Allahyarham sebagai mati bunuh diri dan seumpamanya.

"Tindakan yang tidak bertamadun ini, akan memberikan prejudis dan persepsi buruk kepada Allahyarham dan keluarganya," kata Zaidy.

Mengikut syariat Islam, kata Zaidy, bunuh diri adalah suatu perkara yang dikategorikan dalam dosa-dosa besar dan syirik serta sesetengah ulama ada mengatakan ia tidak boleh disempurnakan jenazahnya seperti sediakala mengikut amalan Islam.

"Allahyarham adalah seorang yang beragama, seorang yang sentiasa berada dan berjemaah di surau di kawasan kediamannya, juga difahamkan akan menunaikan haji di Makkah pada tahun ini serta sebelum beberapa jam sebelum kematiannya beliau menunaikan solat subuh berjamaah bersama kawannya dalam perjalanan ke Pejabat SPRM, Kuala Lumpur.

"Mana mungkin seorang Melayu Islam yang taat beragama, rasa dan mampu melakukan perkara sekeji dan yang dikutuk oleh agamanya (bunuh diri)," kata beliau.

Pemuda PAS Selangor juga tidak bersetuju dengan kenyataan Ketua Polis Kuala Lumpur yang mengatakan buat masa ini kematiannya adalah 'Silent Death' kematian mengejut.

Siasatan dan postmorterm sewajarnya di lakukan secara terperinci sebelum apa-apa keyataan di keluarkan, katanya.

Dimaklumkan juga, kata Zaidy, beberapa rakan sejawatnya memaklumkan telah dikasari oleh pihak SPRM semasa siasatan dan sesetengah daripada mereka telah melaporkan kepada pihak PDRM.

(Gambar: Zaidy [tengah] turut menyertai majlis bacaan Yassin dan tahlil untuk Allahyarham di rumahnya)

"Oleh itu, kita mendesak kerajaan menubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi menyeiasat kes ini agar lebih telus dan akan memberi keadilan untuk semua," katanya.

PAS juga, katannya, bersedia menyalurkan bantuan dan kebajikan serta berbentuk material dan guaman bagi meringankan keluarga dan menuntut pembelaan yang adil dalam menyelesaikan kes ini dan menjaga maruah Allahyarham dan keluarganya dari tohmahan.

"Kami dari Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor memohon semua masyarakat Selangor dan Malaysia untuk mendoakan kepada Allahyarham, semoga rohnya dicucuri rahmat dan diberikan syurga dan redha Allah, juga kesejahteraan dan ketenteraman kepada keluarganya," tambah beliau.

harakahdaily

Adakah undi Kristian, Cina penentu nasib Taib Mahmud?

Posted: 08 Apr 2011 09:00 AM PDT


Undi masyarakat Kristian dan Cina bakal menjadi faktor penting kejayaan Barisan Nasional pimpinan Tan Sri Abdul Taib Mahmud dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak ke-10.

Walaupun kelihatan yakin dengan sokongan yang bakal diperolehi daripada pengundi Kristian dan Cina, kempen pembangkang yang semakin agresif mampu mengubah kecenderungan kumpulan pengundi terbabit.

BN melakukan tindakan memujuk melalui pelepasan Injil dalam bahasa Melayu yang ditahan dan pengumuman bantuan dan sokongan untuk sekolah mubaligh Kristian.

Kempen pilihan raya BN kali ini yang bertema kestabilan dan masa hadapan yang terjamin dilihat sebagai ditujukan paling utama kepada masyarakat Cina yang paling banyak terlibat dalam perniagaan.

Pelancaran kempen yang diadakan di Sibu, sebuah bandar utama kaum Cina juga boleh dilihat sebagai usaha kempen pertama memujuk pengundi Cina.

Kempen menentang Taib mendapat perhatian masyarakat Kristian dan Cina yang melihat pemerintahan berdekad ketua menteri itu sebagai dominasi Melayu yang tidak adil kepada etnik dan agama lain.

Kempen itu, yang turut mendapat bantuan pihak dari luar negara, bergantung sebahagian besarnya pada pengundi Kristian dan Cina untuk berjaya.

BN mula meningkatkan kempen memenangi sokongan kelompok pengundi terbabit dengan pelbagai tindakan termasuk janji pengunduran Taib selepas pilihan raya, yang masih dipandang dengan skeptikal oleh pembangkang.

Pada masa sama, BN terus menabur janji pembangunan di Sarawak, termasuk berbilion peruntukan pembangunan dan janji menjadikan Sarawak negeri kaya.

Adakah Manifesto Pakatan Rakyat Praktikal?

Posted: 08 Apr 2011 06:47 AM PDT













KUCHING, 8 April: Manifesto Pakatan Rakyat Sarawak yang dilancarkan hari ini sangat praktikal untuk dilaksanakan dan merangkumi keperluan semua kaum di negeri ini, kata AJK PAS Pusat, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin.

Beliau berkata, manifesto yang dirangka oleh Pakatan Rakyat Sarawak dengan persetujuan Pakatan Rakyat Pusat itu dihasilkan setelah mengambil kira semua masalah dan isu-isu rakyat di Sarawak dan negeri-negeri Pakatan yang lain.

"Saya yakin manifesto Pakatan Rakyat untuk rakyat Sarawak merupakan manifesto yang paling praktikal dan boleh dilaksanakan dan menangani isu-isu di negeri Pakatan Rakyat sebelum ini.

"Jadi sudah tentu sepuluh perkara yang dinyatakan dalam manifesto ini amat bertepatan sekali dengan masalah rakyat negeri Sarawak," kata beliau ketika ditemui selepas pelancaran manifesto berkenaan di pusat media PKR, dekat sini hari ini.

Terdahulu, manifesto berkenaan dilancarkan oleh beberapa pimpinan utama Pakatan Rakyat negeri dan pusat antaranya Presiden PKR, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail, penasihat DAP, Lim Kit Siang, dan beberapa calon Pakatan Rakyat yang bertanding dalam pilihan raya negeri kali ini.

Sepuluh perkara yang terkandung di dalamnya ialah kebebasan kepercayaan, pentadbiran yang baik, reformasi tanah dan Suruhanjaya Tanah Pusaka Bumiputra, pembasmian kemiskinan, hubungan persekutuan negeri Sarawak yang lebih hijau, layanan adil kepada semua rakyat Sarawak, kebudayaan dan pendidikan, hak wanita dan melabur dalam masa depan.

Bagi reformasi tanah dan Suruhanjaya Tanah Pusaka Bumiputra,Pakatan Rakyat memberi jaminan untuk menubuhkan Suruhanjaya Tanah Pusaka Bumitputra bagi menyiasat semua tuntutan Tanah Hak Adat Bumiputra (NCR),dan selepas itu mengkaji selidik dan mengeluarkan geran atau pajakan bagi tanah yang dipersoal sejajar dengan adat kaum asli Sarawak.

Nizar yang juga Pengerusi Pakatan Rakyat Perak juga berkata, kandungan manifesto berkenaan mampu memberikan satu perubahan kepada Sarawak dan rakyatnya.

"Saya yakin 10 perkara ini akan memberi kejutan dan transformasi yang besar di Sarawak tanpa ada elemen-elemen huru-hara. Ini yang nak kita pamerkan bahawa perubahan ini merupakan perubahan yang licin dan tidak melibatkan apa-apa perkara yang tidak diingini," katanya yang juga ahli parlimen Bukit Gantang.

oleh Hazayani Zakaria

BENARKAH TAIB MENGALIRKAN RM BERBILION KELUAR NEGARA?

Posted: 08 Apr 2011 02:00 AM PDT


Hanya pada minggu yang lalu, dengan berbohong, Taib Mahmud telah mengumumkan menerusi video bahawa dia dan anak-anaknya sentiasa mengelakkan diri mereka berniaga di Sarawak

"Saya mengelak konflik kepentingan dari menghantui saya sepanjang masa. Jika saya berurusniaga di dalam negeri, orang akan mengatakan bahawa saya menggunakan pengaruh saya untuk menambahkan kekayaan saya, jadi, kami melakukannya di luar negara."

Namun, kami tetap akan mendedahkan segala bukti untuk menghantuinya. Terdapat bukti-bukti yang berkaitan dengan berbilion-bilion ringgit yang telah disalurkan keluar dari negeri Sarawak oleh bank persendirian keluarga Taib sahaja. Semua urusniaga itu dilaksanakan di Sarawak dan juga di seluruh Malaysia.

Bank-bank milik keluarga Taib – perniagaan mereka digerakkan oleh pengaruhnya

Sebagai contoh, mari kita lihat pada UBG Bank (dahulunya dikenali sebagai Bank Utama), yang dimiliki oleh syarikat keluarga Taib, CMS sehingga bulan November tahun lalu. Pengerusi UBG Bank adalah anaknya, Abu Bekir, manakala timbalannya pula adalah Syed Ahmen Alwee Asree, iaitu suami kepada Hanifah Taib.

Menerusi kedua-dua anak dan menantu Taib itu, UBG Bank telah mengaut keuntungan sehingga berbilion-bilion ringgit. Sila teliti pada pegangan saham-saham mereka, dan perhatikan segala apa yang telah mereka jualkan. Bagi mereka yang sekadar gemar melemparkan tuduhan bahawa Sarawak Report telah mendedahkan bukti-bukti yang dianggap tidak betul adalah mereka yang gagal memuatturunkan Laporan Tahunan yang paling asas dan pengumuman-pengumuman dari internet. Tindakan sedemikian hanya akan menyebabkan mereka tidak layak memberikan komen-komen atau boleh kita anggap sebagai pembohong.

Berdasarkan rekod-rekod itu, misalnya, sehingga tahun 2007 UBG yang mempunyai kawalan ke atas sepertiga dari kesemua saham dan keseluruhan 60% saham-saham dalam bank yang keempat terbesar di Malaysia, RHB! Maka, berapakah nilai kesemuanya bagi keluarga Taib? Beberapa siri jualan awam telah diadakan bagi memberikan kita angka-angka yang kita perlukan itu.

Mendapatkan balik wang mereka – berapakah nilainya?

Pada tahun 2007, sebagaimana yang kita ketahui, keluarganya telah cuba untuk mendapatkan wang mereka dari saham-saham dalam RHB, kerana tiga percubaan jualan secara komersial telah mengalami kemerosotan selama tiga bulan berturut-turut. Dalam pada itu, Taib juga diketahui telah gagal meletakkan bidanya mengikut kehendaknya!

Namun, keluarga Taib amat bertuah, kerana sebuah perbadanan awam telah bertindak sebagai penyelamat kerugian keluarganya yang menawarkan untuk membeli saham-saham. Perbadanan awam yang kita maksudkan di sini adalah tidak lain dari Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP). KWSP merupakan sebuah dana persaraan kakitangan kerajaan yang terbesar di Malaysia, dan diuruskan oleh sebuah lembaga yang didominasikan oleh ahli-ahli politik dan juga pemimpin-pemimpin perniagaan.

KWSP telah membayar sejumlah RM1.4 bilion secara tunai kepada para pemegang saham-saham UBG dan keluarga Taib bagi saham-saham dalam RHB. Wang tersebut adalah dari dana pencen penjawat awam yang dibayar masuk ke dalam akaun-akaun bank keluarga Taib.

Fakta-fakta ini amatlah bertentangan dengan penafian yang telah dibuat sendiri oleh Abdul Taib Mahmud dalam video temubualnya mengenai "tuduhan konflik kepentingan" dan "menggunakan pengaruhnya untuk menambahkan kekayaannya" dengan berniaga di dalam Sarawak dan Malaysia!

Dalam pada itu, tokoh-tokoh terkemuka negeri yang menganggotai Lembaga KSWP, antara lainnya, adalah rakan karib Taib sendiri, iaitu Setiausaha Kerajaan Negeri Sarawak, Y.B. Datuk Amar Haji Mohamad Morshidi bin Abdul Ghani, yang telah kami dedahkan pada minggu lalu sebagai salah seorang dari perampas tanah orang-orang asal. Kenapa Encik Morshidi tidak sudi mengembalikan kesemua tanah-tanah yang diserahkan oleh Taib kepadanya – yang telah dibiayai dengan berjuta-juta ringgit wang para pesara kakitangan kerajaan?

Selain itu, KWSP juga diminta untuk menyelamatkan projek Empangan Hidro Elektrik Bakun. Memandangkan tiada di kalangan pelabur yang sanggup melibatkan diri dalam projek berkenaan, maka KWSP telah memperuntukkan RM5.75 billion sebagai suntikan modal untuk gajah putih itu, sekali lagi, menghidupkan semula usahasama dan menambahkan kekayaan syarikat CMS milik keluarga Taib, dengan pemberian pelbagai jenis kontrak di situ.

Dan Taib mengakui bahawa beliau tiada perniagaan di Sarawak mahupun di Malaysia, dan tiada konflik kepentingan? Sesuatu kenyataan yang tidak masuk akal!


Lebih banyak wang dari UBG

Setelah ianya menjualkan saham-saham RHB dengan banyak keuntungan, UBG seterusnya memperolehi kebaikan dari pengaruh tempatan. Ianya telah memperolehi faedah daripada dua syarikat, Putrajaya Perdana Sdn Bhd dan Loh & Loh Corp Bhd dan kemudiannya mengeluarkan saham-saham baru kepada sebuah syarikat persendirian, Majestic Masterpiece yang telah melonjakkan jumlah ekuitinya dari RM800 juta kepada kira-kira RM1.5 billion.

Dalam pada itu, UBG telah mengabaikan keperluan yang ditetapkan oleh Pasaran Saham bahawa sekurang-kurangnya 25% dari keseluruhan saham dalam syarikat awam yang disenaraikan, seharusnya mudah diperolehi oleh para pelaburnya, dan bukan dipegang oleh syarikat-syarikat yang mengendalikannya. Pengumuman-pengumuman yang dibuat oleh Pasaran Saham dalam 2010 telah menyatakan bahawa UBG telah tidak mematuhi keperluan-keperluan itu kerana 90% dari saham bank berkenaan adalah di bawah kendalian CMS dan rakan barunya, Majestic Masterpiece. Mujurlah, Bursa Saham Malaysia telah meluluskan perlanjutan tempohnya itu!

Apakah faedah pengambilan kedua-dua oleh UBG pada 2008 itu? Negeri Sarawak telah bersungguh-sungguh menawarkan kontrak-kontrak utama negeri kepada mereka sejak beberapa bulan yang lalu!

Pada awal 2010, akhbar The Star telah melaporkan bagaimana syarikat Loh & Loh, telah berjaya mendapat salah satu daripada kontrak-kontrak utama negeri iaitu projek pembinaan jalan bernilai RM2 billion, dianugerahkan oleh Ketua Menteri! Projek tersebut adalah pembinaan RM645 juta jalan ke Empangan Murum, yang sedang dalam pembinaan (sebuah lagi projek gajah putih yang akan memusnahkan kawasan yang amat luas di Sarawak dan menambahkan kekayaan keluarga Taib).

Sementara itu, syarikat Putrajaya Perdana, yang diambil oleh UBG, telah juga mendapat kontrak-kontrak mewah, terima kasih kepada keputusan-keputusan bijak Ketua Menteri. Salah sebuah projeknya adalah pembinaan Ibupejabat Sarawak Energy Berhad (SEB) di Isthmus di Kuching. Pada asalnya, kontrak itu telah dianugerahkan oleh Ketua Menteri kepada syarikat keluarganya, CMS dengan nilai RM232 juta. Kemudian, CMS menyerahkannya kepada anak syarikatnya yang baru, Putrajaya Perdana Construction, menerusi UBG dengan nilai RM231 juta.

Dua kontrak bernilai berjuta-juta ringgit dianugerahkannya kepada syarikat-syarikat milik keluarganya dalam masa beberapa bulan setelah diambil-alih! Tiada tanda-tanda beliau menjalankan perniagaan 'di dalam negeri ini'? – adakah beliau ingat kita ini bodoh-bodoh belaka?

Dalam masa Taib menganugerahkan kontrak-kontrak utama kepada kedua-dua anak syarikat milik keluarganya itu, beliau juga diketahui telah berusaha memperolehi faedah dari UBG. Beberapa siri rundingan telah dijalankan untuk menjualkan saham-saham CMS dalam bank itu, dan juga saham-saham Majestic Masterpiece kepada sebuah lagi syarikat yang bermisteri, yang dikenali sebagai PetroSaudi.

PetroSaudi International adalah sebuah syarikat yang dikatakan berpangkalan di negara Arab yang telah menunjukkan minatnya melabur dengan membeli keseluruhan UBG dan menjadikannya sebagai syarikat persendirian. Syarikat berkenaan pernah mengejutkan media-media di Malaysia dengan pelbagai-bagai janji untuk melabur secara besar-besaran dalam usahasama dengan Kerajaan, yang akhirnya tidak menjadi reality sepanjang tahun 2010. PetroSaudi telah dikatakan mempunyai perkaitan dengan seorang putera raja Arab dan beribupejabat di Arab.

Namun, Pejabat Rekod-rekod Syarikat di UK telah mengeluarkan cerita yang berlainan. Pejabat berkenaan menyatakan bahawa PetroSaudi International telah dikorporatkan pada 18hb Februari 2010, dan negara asalnya adalah United Kingdom! Ianya mempunyai pejabat-pejabat di Arab Saudi dan juga di Geneva, Switzerland, tetapi asal-usul syarikat itu adalah sejajar dengan keputusan Taib Mahmud untuk mengeluarkan berbilion-bilion ringgit sahamnya dari UBG di Sarawak dan menjualkan keseluruhan keusahawanannya itu kepada sebuah syarikat yang berpangkalan di luar Malaysia.

Kajian dan siasatan kami ke atas pejabat-pejabat PetroSaudi International di 1 Curzon Street, Mayfair di London dan mendapati mereka menggunakan ruang-ruang pejabat di sebuah bangunan yang khasnya disewa oleh Asset Management, iaitu sebahagian dari Swiss Bank UBS.

Suatu lagi sumber keuntungan yang amat lumayan

Dengan anak-anak syarikat UBG yang baru dan dianugerahkan kontrak-kontrak besar negeri, adalah mudah sangat untuk memujuk PetroSaudi International mengambil-alih bank awam ini, dengan pemilikan 90% saham yang ada pada kedua buah badan itu (walaupun bercanggah dengan peraturan Bursa Saham Malaysia), kembali ke pangkuan-pangkuan persendirian.

Hanya pada 1hb November 2010 pembelian saham-saham CMS dan Majestic Masterpiece diselesaikan oleh PetroSaudi International. Tawaran yang dicadangkan telah diumumkan beberapa bulan sebelum itu oleh CMS yang berjumlah RM466 juta.

Amaun tersebut telah menjadikan sejumlah kira-kira RM2 bilion yang telah diperolehi oleh keluarga Taib daripada perniagaan perbankan hanya dalam masa beberapa tahun sahaja. Jual-beli ini telah melibatkan suntikan dana persaraan para bekas penjawat awam dan digunakan ke atas kontrak-kontrak negeri yang diraih oleh syarikat-syarikat Taib di sepanjang tempoh rundingan itu.

Bagaimana Taib Mahmud boleh mengakui bahawa beliau tidak menjalankan perniagaan di Sarawak untuk mengelakkan dari dihantui oleh tuduhan-tuduhan konflik kepentingan? Mudah sahaja – beliau TELAH menggunakan kedudukannya dan pengaruhnya untuk menguntungkan diri sendiri. Beliau telah melarang semua bentuk media untuk melaporkannya kepada umum.

-SARAWAKREPORT