Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Isnin, 9 Disember 2013 at 1:08 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 09 Dec 2013 03:31 AM PST

The Antics of Husin Lempoyang


Tahun kuda menunggu Guan Eng

Posted: 08 Dec 2013 06:31 PM PST


Dalam tulisan Joceline Tan pada tahun 2010, Lim Guan Eng dilahirkan pada tahun lembu. "Ong" dia begitu baik hingga dia boleh menunggang harimau.

Nasib si lembu begitu baik hingga selama beberapa tahun ini, tak ada apa salah dia yang boleh memakan diri.

Persoalannya selama mana dia boleh terus bertindak seperti Tokong:


Salah dia dah banyak.

Mengikut orang Cina, tahun 2014 adalah tahun untuk kuda. Binatang kuda tak dihantar ke ladang untuk bekerja. Itu diserahkan pada lembu.

Kuda adalah bintanag yang kuat bersaing dan suka mengetangahkan diri. Ia juga binatang yang bijak dan disayangi.

Tahun kuda bukan tahun elok untuk lembu. Menurut pengamal horoskop Cina, mereka yang lahir pada tahun lembu akan berhadapan dengan banyak ketidak tentuan. Mereka juga perlu cukup tidor dan jangan banyak terbawa dengan masaalah.

Nampaknya 2014 adalah tahun kerjakan lembu.

Wow! Cina tak ada tahun unta

bumiyang

Posted: 09 Dec 2013 03:22 AM PST

bumiyang


Edisi Lifestyle: Hishammuddin Berazam Berhenti Merokok!!!

Posted: 08 Dec 2013 06:19 PM PST

anakbukitgantang says

Posted: 09 Dec 2013 03:06 AM PST

anakbukitgantang says


# Banjir- Tengku Puan Pahang memasak untuk mangsa banjir di Kuantan, Pahang

Posted: 08 Dec 2013 11:46 PM PST


Tengku Mahkota Pahang dan Tengku Puan Pahang mencemar duli menolong mangsa banjir.

Gambar dan video adalah candid jadi semua komen tak ditapis.

Sungguh bagai dikata ADAB dan BUDI itu diWARISI dari keluarga yang baik baik. Nak memilih pemimpin perlulah lihat asal wal asal keturunan jua.

Dirgahayu Tuanku!





Ohpolitik!™

Posted: 09 Dec 2013 03:05 AM PST

Ohpolitik!™


Banjir : PAS Pun Pandai Canang Cerita Fitnah Macam Anwar Ibrahim?

Posted: 08 Dec 2013 11:20 PM PST


Siapa sangka, PAS yang heboh mendabik dada kononnya merekalah Islam sebenar rupanya kaki fitnah/canang cerita seperti Anwar juga. Mungkin dah lama kawan dengan Anwar, PAS kini pandai ilmu putar alam dalam memburukkan umno/bn. Nah, baca dan nilai sendiri dengan kisah fitnah yang dicanang dan kisah sebenar yang dikomen. Baca, Faham dan Nilai sendiri kat mana Islamnya PAS bila perkara musibah macamni pun nak dipolitikkan. Bukan nak tenung bersama, apa mesej yang Allah cuba sampaikan kepada kita yang sentiasa bersengketa sesama Islam.

Taipingmali (tm)

Posted: 09 Dec 2013 01:46 AM PST

Taipingmali (tm)


Tahniah buat bekas pegawai kastam yang jadi Ketua Pas Perak

Posted: 08 Dec 2013 05:15 AM PST

Siapa tak kenal dengan Razman calon Pas Lenggong untuk kerusi parlimen kawasan tersebut.

Razman juga popular semasa bertugas sebagai pegawai kastam di Pelabuhan Kelang. Rakan baiknya telah ditemui mati kerana mati mengejut di bangunan SPRM Kuala Lumpur.

Razman yang memiliki harta yang bernilai juta-juta berjaya memikat hati pemimpin Pas Pusat. Sekembalinya ke Lenggong dan menyertai Pas beliau terus dilantik menjadi Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak dan kini bintangnya terus begemerlapan dengan jawatan nombor satu di Perak.

Kejayaannya menyebabkan musuh-musuh dalaman Pas mula mempertikaikan perlantikan beliau sebagai Pesuruhjaya Pas Perak.

Mereka mahu Nizar Jamaluddin menjadi orang nombor 1 tetapi pada hemat TM, Razman lebih layak daripada Nizar Jamaluddin yang hanya menjadi kuda tunggangan Dap. Kesilapan Nizar juga menyebabkan beliau hanya berjaya menjadi MB Perak selama sebelas bulan sahaja.

Nizar mempunyai sifat mulut capoi dan berbeza dengan Razman yang lebih profesional dalam perjuangan politik. Razman tidak mudah melenting apabila dikritik. Razman lebih cool lebih hemoi. Inilah ahli politik sejati.

Tm pernah menentang beliau habis-habisan dalam kempen PRU 13 yang lalu untuk memenangkan calon BN iaitu YB Dato Shamsul Annuar dan misi itu berjaya tetapi dalam isu dalaman Pas Perak TM tetap menyokong perlantikan beliau sebagai Pesuruhjaya Pas Perak. Syabas dan Tahniah dari Taipingmali. Hidup Razman.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 09 Dec 2013 12:18 AM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


SINGAPURA TIDAK SELAMAT DIKUNJUNGI

Posted: 08 Dec 2013 10:46 PM PST

Benarkah Rusuhan Ini Di Negara Singapura?
RUSUHAN yang berlaku di kota Singapura amat-amat mengejutkan saya, kerana selama ini kita diuar-uarkan kononnya negara Singapura adalah negara yang paling aman di dunia, negara paling selamat di dunia dan negara yang paling 'security' di dunia.

Namun, apabila melihat kenderaan Polis Singapura diterbalikkan, kenderaan Ambulance Sigapura turut dirosakkan, cermin bas dipecahkan dan paling tidak masuk akal 10 anggota Polis Singapura cedera, juga gambaran ahli paramedik Singapura melarikan diri, saya menggeleng-geleng kepala. 

Lihatlah perusuh-perusuh itu memecahkan cermin bas dan kenderaan persendirian yang lain, Lihatlah bagaimana perusuh menterbalikkan kenderaan Polis Singapura... Pasukan keselamatan Singapura tidak dapat berbuat apa-apa, mereka gagal menyelamatkan kenderaan Polis mereka sendiri! Jika perkara ini mereka gagal hadapi, bagaimana jika jumlah perusuh itu mencecah 50,000 dan 100,000 orang. Adakah Singapura mampu menanganinya? Saya kurang yakin!

Gambaran ini membuktikan Singapura bukanlah sebuah negara yang selamat diduduki, kurang selamat untuk berniaga dan kurang selamat untuk dilawati. Kerana bila-bila masa, negara Singapura boleh menjadi negara terbakar dalam sekelip mata. Singapura gagal mengawal hanya kira-kira 400 perusuh sebagaimana dilaporkan media.

Rupa-rupanya Singapura yang aman di persepsi dunia, hanya "sepetik" senggolan, sudah bisa menjadi kacau-bilau dan menakutkan.

Benarkan Peristiwa Ini Di Negara Singapura?
KELEMAHAN PERDANA MENTERI SINGAPURA
Ternyata, Perdana Menteri Singapura hari ini bukanlah seorang Perdana Menteri yang menyakinkan. Dia tidak seperti bapanya, di mana bapanya telah berjaya menghapuskan sesiapa sahaja yang boleh menghancurkan keamanan negara Singapura, bapanya berupaya mematikan api kecil sebelum merebak menjadi besar, bapanya mempunyai satu method yang konservatif tetapi berjaya iaitu pastikan pihak musuh dan pihak pembangkang semakin lemah dan kecil.

Kelemahan pasukan Risikan negara Singapura terbukti apabila Rusuhan yang menjelekkan muka Singapura di mata dunia itu tidak berjaya dikesan dari awal. Saya yakin, selepas ini ranking Singapura sebagai sebuah negara yang selamat akan dipertikaikan dan merudum.

Kelemahan, kelewatan dan kegagalan Singapura mengawal insiden tersebut membuka mata kepada seluruh dunia bahawa keselamatan di negara Singapura telah menjadi persoalan besar! Kini, pelabur sudah pasti akan bertanya masa depan perniagaan mereka di negara kecil Singapura itu. 

Dan sebagai jiran paling penting, Malaysia harus memikirkan semula halatuju dan masadepan hubungan baharu dengan Singapura khususnya dalam aspek ancaman keselamatan global dan serantau di selatan tanah air kita! 

Kita jangan menunggu Rusuhan di Singapura berjangkit ke Malaysia baru hendak mengambil tindakan, sebaliknya pasukan keselamatan Malaysia di sempadan hendaklah berwaspada di sepanjang sempadan Malaysia-Singapura. Selepas melihat kegagalan pasukan keselamatan Singapura merisik dan mengawal Rusuhan itu, saya semakin kurang kepercayaan kepada aspek 'security' oleh negara Singapura!

Kini, Singapura tidak lagi boleh diharapkan sebagai sebuah jiran yang aman dan selamat. Insiden Rusuhan di Singapura membuktikan, bila-bila masa Singapura boleh menjadi lebih buruk daripada itu. Dan juga, Risikan negara Singapura bukanlah yang terampuh sebagaimana didengar-dengarkan. Terbukti kini, negara Singapura adalah negara yang lemah menjelang episod baharu abad ke 22.

Singapura hari ini bukan lagi Singapura yang dahulu. 

SUMBER : JENTAYUABAKA

Parti Politik Kantoi Fitnah Mangsa Banjir? @najibrazak @#pray4kemaman

Posted: 08 Dec 2013 07:30 PM PST

Apa nak jadi dengan parti politik ni. Tak habis-habis kantoi dengan akhbar Sinar.

Sebelum ni kantoi super impose gambar calon oleh Akhbar Sinar Harian.

Kali ni pun kantoi dengan akhbar yang sama.

Jom kita tengok kekantoian parti yang menjual nama Islam.


*Dapatkan akhbar Sinar Harian untuk mendapatkan berita penuh.

PANAS! Video Paramedik Lari Dikejar Perusuh Di Singapura Malam Tadi.

Posted: 08 Dec 2013 02:10 PM PST


Kes berlaku di kawasan yang digelar Little India di Singapura malam tadi.

Pekerja asing mula mengamuk bila sebuah bas melanggar rakan mereka.

Sila baca di sini untuk rumusan kejadian tersebut : http://sg.news.yahoo.com/fire--rioting-taking-place-in-little-india--reports-152651999.html

Di bawah ini MyMassa kongsikan beberapa video berkenaan kejadian tersebut. Namun video ini yang paling tak dapat diterima akal. Paramedik dikejar perusuh warga asing.



Video-video lain adalah seperti di bawah:



Diorang ni belajar dari geng BERSIH ke cara terbalik kereta polis?


 



*Pekerja asing ni kat mana-mana tempat pun sama. Bila mereka mula ramai, dah nak tunjuk kepala.

Video : Bila Pemimpin Politikkan Bencana Banjir Untuk Kepentingan Diri.

Posted: 07 Dec 2013 11:50 PM PST

Perhatikan video ini.


Kemudian bandingkan pula dengan gambar-gambar ini.



YB PR:




 
 
YB BN:








Sumber : http://khairulryezal.blogspot.com/2013/12/biar-gambar-berbicara-yb-pr-dan-yb-bn.html

*MyMassa rasa tak perlu nak ulas lanjut. Pembaca blog ini bijak untuk membuat penilaian. Kalau orang yang baca ni penyokong pembangkang, taubat lahum dia akan pertahankan pemimpin mereka. Tetapi kepada rakyat atas pagar, anda mampu buat penilaian yang bijak.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 09 Dec 2013 12:16 AM PST

DARUL EHSAN TODAY


Jom Kita Berkayuh Sambil Beramal...

Posted: 08 Dec 2013 09:00 PM PST

Jom kita berkayuh sambil beramal bagi membantu rumah anak-anak yatim baitul hilmi, yuran penyertaan tak banyak, cuma RM 50 je, takan tak buleh kott, beli group set SRAM X9 harga dekat 2 ribu boleh, takan la nak tolong anak yatim tak boleh, hehehehe...

Apa pun jumpe korang 19 januari nanti ekk... keterangan lanjut klik sini


Perhimpunan Agung UMNO Hari Terakhir Kelmarin...

Posted: 08 Dec 2013 06:00 PM PST

Maaf tiada gambar ketua puteri umno ketika sedang berucap kerana aku tak boleh masuk ke dewan ditahan oleh urus setia persidangan atas alasan bar code pada media pass aku tak boleh read, walau pun sudah tertera nama aku di skrin, aku tak tau kenapa mereka tak benarkan aku masuk, sudah 3-4 hari aku keluar masuk dewan merdeka sebelum ini tak ada masaalah pun.

Biasa la sistem bar code di pwtc antara yang tercanggih di dunia, memang kadang-kadang ada problem dan biasanya selalu problem.
























Perwakilan pakai 300mm, hebat hebat...





oyabun

Posted: 09 Dec 2013 12:00 AM PST

oyabun


Video & Gambar-Gambar Rusuhan Di Little India, Singapura?

Posted: 08 Dec 2013 04:39 PM PST


Apa yang berlaku di Singapura malam semalam 08/12/2013 mungkin telah lama terpendam sebagai bom jangka. Video di atas mengambarkan kejadian awal yang dipercayai berlaku apabila sebuah bas telah melanggar seorang lelaki India sehingga menyebabkan penduduk di Little India bangun merusuh dengan merosakkan bas berkenaan.


Untuk video dan gambar selanjutnya, sila lawat ke sini dan di sini.

Terima kasih kepada blog Cucu Tok Selampit.

Wasabi Oyabun..

Belantan

Posted: 08 Dec 2013 11:41 PM PST

Belantan


Keluar PKR kerana tak mahu jadi 'anak ikan' ?

Posted: 08 Dec 2013 03:48 PM PST


Lebih ramai pemimpin serta ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) dipercayai akan mengikut jejak langkah beberapa pemimpin kanan parti itu sebelum ini meninggalkan parti tersebut.

Bekas Exco Angkatan Muda Keadilan (AMK), Zamil Ibrahim berkata, beliau juga tidak menolak kemungkinan keputusan ahli PKR itu bertindak demikian kerana tidak mahu menjadi 'anak ikan' mana-mana pemimpin parti tersebut.

Malah, Zamil memberitahu, beliau juga keluar parti kerana tidak mahu menjadi 'anak ikan' kepada pemimpin tertentu dan perkara itu juga menjadi sebab ahli PKR lain berbuat demikian.

"Kita tidak kisah apa Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli mahu menuduh, tetapi hakikatnya kami bukan 'anak ikan' dan tidak menyokong Gabungan NGO-NGO Hak Asasi Manusia (Comango).

"Mereka yang masih ada sejak parti ditubuhkan hanya tinggal 15 ke 20 peratus sahaja. Sepatutnya ucap terima kasih kepada yang keluar ini sebab jika masih berada dalam parti, sudah tentu ramai termasuklah Rafizi sendiri tidak akan merasai kedudukannya kini," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

'Anak Ikan' Anwar

Beliau mengulas kenyataan Rafizi seperti dipetik melalui portal Malaysia Today yang antara lain menyebut: 'Thank you for sucking away our dirt' yang didakwa ditujukan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak susulan tindakan beberapa ahli PKR khususnya di Sabah yang mengumumkan keluar daripada parti itu baru-baru ini.

Pemimpin-pemimpin PKR negeri yang bertindak keluar parti itu ialah Akhmain Sabtu (Kudat); Anthony Mandiau (Kota Marudu); Juhani Abd. Halim (Silam); Mohd. Jun (Kalabakan); Mustapha Tambuyung (Kinabatangan) dan Lokman Ureh (Semporna).

Selain mereka ialah Angki Addek (Timbalan Ketua Cabang Kota Marudu); Soloh Yuna (Ketua Penerangan Kota Belud); Timothy Lim (Sepanggar); Apandy Sipin (Pensiangan) dan Aris Remigius (Batu Sapi).

Dua lagi yang turut mengisytiharkan keluar parti ialah bekas Ahli Parlimen Bandau, Henry Madatang dan calon PKR Papar pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), Jomi Kamadan.

Zamil yang juga Pemimpin Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA) Kedah turut mempertikai kelayakan Rafizi mengeluarkan kenyataan atau 'menyindir' beberapa ahli PKR yang bertindak keluar daripada parti itu kerana Ahli Parlimen Pandan berkenaan bukan pemimpin yang dipilih berada dalam jawatan parti melalui proses pemilihan.

"Dia ini (Rafizi) siapa? Dia tidak dipilih (melalui proses pemilihan parti). Dia kena faham, cermin diri, dia cuma dilantik, tidak seperti Ketua AMK, Shamsul Iskandar Mat Akin. Oleh itu, dia tak layak nak cakap (isu ahli keluar parti).

"Tetapi peliknya, banyak isu-isu yang dibawa oleh PKR diserahkan kepadanya (Rafizi). Kenapa tidak diserahkan kepada pemimpin kanan parti?" katanya.

Suara Politik
Belantan

Panglima Perang Cyber

Posted: 08 Dec 2013 11:24 PM PST

Panglima Perang Cyber


Video Rusuhan di Singapura

Posted: 08 Dec 2013 07:15 PM PST

Harap perkara yang sama tidak berlaku di negara kita.

http://www.youtube.com/watch?v=OdSzjj39Et0&sns=em

#PAU2013 @ustazfathulbari terjemah Imam Masjidil Haram Puji @NajibRazak Takrif Islam Dalam Perlembagaan

Posted: 08 Dec 2013 07:29 AM PST

Check out this video on YouTube:

http://youtu.be/riVJOLPlt9s

Dalam isi penting diulas ialah tentang Ahlu Sunnah Wal jamaah.

Iaitu apa yang dibawa oleh Nabi dan sahabat baginda.

Disebut juga arahan dalam hadis disebut di atas iaitu عليكم بسنتي وسنة الخلفاء  الراشدين من بعدي 

Maknanya apa yang dilakukan sahabat perlu juga dijadikan Sunnah oleh umat Islam.

Bukan Sunnah semua sahabat tetapi Sunnah Khalifah khalifah yang MuRSYid dan mahdiyyin yakni yang memberi petunjuk kepada umat. Kerana merekalah yang sangat dekat dan warak selain faqih hasil bimbingan Nabi saw tentang agama.

Isu pertelingkahan dengan wahabi antaranya ada berkaitan dengan Sunnah Khalifah Nabi saw seperti Yang dilakukan Saidina Umar.

Maka sesiapa memahami perkataan Imam Masjidil Haram akan memahami bahawa kita perlu mengikut Ahli Sunnah Wal jamaah yang ditinggalkan Nabi dan sahabat khalifah baginda.

Maka ternafilah dakwaan bahawa perbuatan sahabat khalifah Nabi itu dianggap bidaah dan menyesatkan !

Lebih jelas imam Masjidl Haram tidak sekeras puak wahabi di Malaysia yang sentiasa mengalunkan zikir bidaah khurafat sepanjang masa mulut mereka bercakap soal agama.

Kerana itu wajah berseri tenang dan bercahaya di wajah mereka ...




Perdebatan Ahlis Sunnah Wal jamaah dengan Wahabi anda boleh ikuti di sini


Definisi Bidaah mengikut Imam Syafei anda boleh baca di sini :

" Sumbangan besar Imâm al-Shâfi`î (ra) dalam ilmu Usul al-Fiqh ialah pembahagian beliau terhadap makna 'perkara baharu' (al-bid'ah) dan 'perkara baharu yang diadakan' (al-muhdathât) iaitu samada 'baik' atau 'buruk bergantung kepada samada perkara itu selari dengan Shari'at.

Ini diriwayatkan secara Sahih dari dua muridnya yang terkenal pada zaman akhir kehidupan beliau iaitu, pakar hadith Mesir, Harmala ibn Yahyâ al-Tujaybî dan al-Rabî` ibn Sulaymân al-Murâdî:

Harmala menyebut, "Aku mendengar Imam al-Shâfi'e (r.a) berkata:
"Bid'ah itu dua jenis (al-bid'atu bid`atân)".
"Bid'ah yang dipuji (bid'ah mahmûdah) dan bid'ah yang dikeji (bid'ah mazmûmah).

Apa yang selari dengan Sunnah itu dipuji (mahmûdah) dan apa yang bertentangan itu dikeji (mazmûmah)."1

Beliau menggunakan dalil dari kenyataan Saidina 'Umar ibn al-Khattâb (r.a) kepada jemaah yang mengerjakan Sembahyang Terawih di bulan Ramadân dengan katanya:
"Alangkah cantiknya bid'ah ini!".

Al-Rabî` juga meriwayatkan kenyataan yang sama bahawa Imam Al-Shâfi`î berkata kepada kami:

'Perkara baharu yang diada-adakan itu dua jenis (al-muh dathâtu min al-umûri darbâin):
Pertama, perkara baharu yang bercanggah dengan al-Qur'an atau Sunnah atau athar Sahabat atau ijmâ' para ulama', maka bid'ah itu adalah sesat (fa hâdhihi al bid'atu dalâlah).

Kedua, ialah perkara baharu yang diadakan dari segala kebaikan (mâ uhditha min al-khayr) yang tidak bertentangan dengan mana- mana pun di atas, dan ini bukan bid'ah yang dikeji (wa hâdhihi muhdathatun ghayru madhmûmah).

`Umar (r.a) berkata terhadap sembahyang Terawih berjemaah di bulan Ramadhan:"Alangkah cantiknya bid'ah ini!" bermaksud bahawa 'perkara baharu' yang diada adakan yang belum ada sebelum ini, tetapi ianya tidak bercanggah dengan perkara diatas (Al-Qur'an, Sunnah, athar Sahabat dan Ijma').'"2

Oleh itu, Imam al-Shâfie telah meletakkan suatu kriteria asas, yang perlu digunakan dalam menjatuhkan hukum terhadap sesuatu 'perkara baharu'. Sehubungan dengan itu Imâm al-Haytamî, Qâdî Abû Bakr Ibn al-`Arabî, dan Imâm al-Lacknawî seterusnya menyambung:

"Bid'ah dari segi Shari'atnya ialah apa jua perkara baharu yang diadakan yang bertentangan dengan hukum yang diturunkan Allah, samada berdasarkan dalil-dalil yang nyata atau pun dalil-dalil umum". 3
"Hanya Bid'ah yang menyalahi Sunnah sahaja yang dikeji".4
"Bid'ah ialah semua perkara yang tidak wujud dalam tiga kurun pertama Islam dan di mana ianya tidak mempunyai asas bersumberkan empat sumber hukum Islam".5

Kesimpulannya, ianya tidak memadai bagi sesuatu perkara itu dikira 'bid'ah' [dan sesat] hanya semata-mata kerana ianya 'perkara baharu'; tetapi ianya perlulah juga dimasa yang sama bertentangan dengan Islam. "



Kepada pemimpin Umno jangan meniru PAS yang terima semua fahaman Syiah Khawarij Liberal sehingga merosakkan perjuangan pada akhirnya akibat kecelaruan ilmu dalam diri pemimpin mereka.

Mengekalkan Umno ialah dengan memastikan fahaman sebenar ASWJ selamat dari virus Wahabi Syiah Islam Liberal bukan menerima semuanya dalam parti.

Fahaman Majoriti umat Islam Malaysia mesti dipertahankan bukan minoriti akan menelan majoriti menggunakan "Tahaluf mazhab lilsiyasah"


Sent from my iPhone

Tengku Puan Pahang turun padang masak untuk mangsa banjir - Daulat Tuanku

Posted: 08 Dec 2013 06:47 AM PST

Check out this video on YouTube:

http://youtu.be/BOrR4H9MgDU

Skuad Ops Cantas Khas Wanita Tamat Kursus

Posted: 08 Dec 2013 01:19 AM PST

IPOH - Seramai 13 anggota polis wanita termasuk tiga pegawai telah menamatkan kursus Ops Cantas Khas Wanita Kontinjen Selangor yang diadakan selama lapan hari bermula 1 Dis lepas, di Pusat Latihan Pasukan Gerakan Am, Ulu Kinta, di sini.

Ketua Polis Selangor Datuk Mohd Shukri Dahlan berkata sepanjang kursus, peserta didedahkan dengan pelbagai taktik dan kemahiran untuk berdepan dengan penjenayah.

"Kita tahu tugas anggota barisan hadapan mempunyai risiko tinggi untuk berdepan dengan penjenayah, oleh itu segala ilmu yang dipelajari hendaklah dimanfaatkan dengan sebaik-baiknya," katanya ketika berucap pada majlis penutup Kursus Ops Cantas Khas Wanita Kontinjen Selangor, hari ini.

Katanya objektif kursus berkenaan adalah untuk mengurangkan jenayah indeks di Selangor khususnya di daerah-daerah yang bermasalah.

Beliau yakin pendedahan pelbagai teknik dan latihan membolehkan peserta menggunakan kemahiran mereka menumpaskan pelbagai bentuk sindiket serta jenayah yang kian berleluasa.

"Kita ingin melengkapkan pasukan ini kepada seramai 40 orang dengan mengenal pasti pegawai dan anggota polis untuk menjalani latihan seumpama ini," katanya.

"Saya juga berhasrat untuk memperbanyakkan kursus seperti ini kepada pegawai dan anggota polis wanita yang lain pada masa akan datang," katanya.

Mohd Shukri berkata kemampuan polis wanita sebenarnya setanding dengan polis lelaki walaupun masyarakat sering beranggapan anggota lelaki lebih pantas dan tangkas.

"Dalam pasukan polis, tiada perbezaan antara lelaki dan wanita ketika menjalankan tugas, terutama bila berdepan dengan penjenayah," katanya. - Bernama

http://www.sinarharian.com.my/mobile/semasa/13-anggota-tamat-kursus-ops-cantas-khas-wanita-1.228651


Sent from my iPhone

The Unspinners

Posted: 08 Dec 2013 11:07 PM PST

JURI RAKYAT

Posted: 08 Dec 2013 07:07 PM PST

JURI RAKYAT


inilah 5 Pembalap Wanita Terseksi

Posted: 08 Dec 2013 06:53 PM PST

Balap mobil sering kali identik dengan dunia laki-laki, sementara perempuan cuma pemanis dengan pakaian minimnya. Tapi tunggu dulu, itu gagasan yang seksis, karena di zaman sekarang, pembalap perempuan nggak kalah jago dengan pembalap mobil laki-laki. Bayangkan perempuan yang memegang kendali setir, mengebutkan kendaraannya hingga ratusan kilometer per jam, menikung dengan menimbang kecepatan dan kehati-hatian.

Inilah dia para wanita yang bisa membuat jantung deg-degan karena kenekatan mereka dalam mengebut, dan juga karena kecantikan mereka:


1. Ashley Force Hood




Dia adalah pembalap mobil jenis Funny Car drag race kelahiran California, AS, tahun 1982 yang merupakan keturunan pembalap juara John Force. Pada usia remaja, Ashley sudah terjun ke dunia balap mobil dan menjadi perempuan pertama yang memenangkan lomba balap mobil kelas Funny Car pada tahun 2008. Pada musim balap tahun 2009 ia menduduki tempat nomor dua dan menjadi perempuan pertama dengan poin tertinggi dalam sejarah Funny Car. Polling di AOL Sports tahun 2007 menempatkan Ashley Force sebagai the Hottest Athlete, mengalahkan Tom Brady dan Danica Patrick. Pada bulan Januari 2011, Ashley mengumumkan dirinya cuti dari dunia balap karena sedang hamil.

2. Katherine Legge



Dia adalah pembalap mobil asal Inggris kelahiran tahun 1980. Ia mencatat sejarah pada tahun 2005 ketika dia menjadi perempuan kedua yang menguji mobil balap Formula One setelah Sarah Fisher pada tahun 2002. Sayangnya, mobil balap F1-nya mengalami kecelakaan saat itu. Pada tahun yang sama, Katherine menjadi perempuan pertama yang menguji mobil Grand Prix A1 dengan Tim Inggris. Kecelakaan berat juga dialami Katherine pada tahun 2006 ketika sayap belakang mobilnya patah, namun dia bisa keluar dari mobil dalam keadaan tak terluka. Saat ini ia bergabung dengan Deutsche Tourenwagen dan menyetir mobil balap Audi dalam Indycar Series.



3. Sarah Fisher



Dia adalah pembalap profesional kelahiran Ohio, AS tahun 1980. Sejak usia 5 tahun ia sudah diajak balapan oleh sang ayah, dan ia pun jatuh cinta pada dunia balap pada usia dini. Kuliahnya di jurusan Teknik Mesin terpaksa ditinggalkan karena dia mendapat panggilan untuk mengikuti lomba balap IndyCar Series. Berbagai gelar balap menghiasi dinding ruang kerjanya, bahkan majalah Sports Illustrated memasukkan namanya dalam daftar Top 10 Female Race Car Drivers in the World tahun 2007. Belakangan Fisher lebih berkonsentrasi pada perusahaan tim balapnya, Sarah Fisher Racing. Pada tahun 2008, ia menjadi satu-satunya perempuan pertama dan pemilik termuda yang memiliki tim balap. Pada tahun 2010, ia berhasil menduduki posisi kesembilan di final Indy 500, yang juga menjadi akhir kariernya di dunia balap karena Sarah memutuskan pensiun sebagai pembalap pada akhir tahun lalu.


4. Milka Duno





Lahir di Caracas, Venezuela tahun 1972 adalah mantan model yang beralih karier menjadi pembalap pada usia 24 tahun. Selain menjadi model dan pembalap, perempuan yang satu ini memiliki gelar master dalam bidang Perancangan Kapal Laut, Bisnis Kelautan, dan Bilogi Kelautan, bahkan pernah bekerja sebagai insinyur kapal laut. Ia memegang rekor balap tertinggi untuk pembalap perempuan dalam 24 Hours of Daytona. Beberapa kecelakaan dialaminya, yang terakhir adalah tabrakan beruntun yang membuatnya harus berhenti lomba karena mobilnya jungkir balik di arena balap. Untuk tahun 2011, Milka dikontrak oleh Sheltra Motorsports dan dalam uji coba Daytona bulan Januari, dia menduduki urutan lima sampai tujuh tercepat dalam uji coba balap hari pertama.


5. Danica Patrick



Dia adalah pembalap mobil Amerika kelahiran tahun 1982. Bisa dibilang dia adalah pembalap perempuan yang paling sering disebut namanya oleh media. Saat ini ia mengikuti lomba IndyCar Series dan NASCAR Nationwide Series. Selain menjadi pembalap, ia juga menjadi bintang iklan, model video klip, berakting di TV. Pada tahun 2009 ia mencapai urutan 3 dalam Indianapolis 500, yang menjadi poin tertinggi yang diraih perempuan dalam sejarah balap. Pada tahun 2007, dia mendapat poling tertinggi sebagai atlet terseksi dalam daftar Victoria's Secret "What is Sexy" list. Pada tahun 2006 dan 2007, Danica juga masuk daftar perempuan terseksi di dunia dalam daftar FHM's 100 sexiest women in the world. Berbagai rumor menyebut namanya bisa jadi menjadi perempuan pertama yang jadi pembalap F1.

Gambar-Gambar Aneh Terbaru

Posted: 08 Dec 2013 06:42 PM PST

Inilah gambar-gambar hewan aneh. Saya jamin Anda belum pernah melihat gambar-gambar aneh seperti gambar-gambar hewan berikut ini. Tapi kalau Anda sudah pernah melihatnya, mungkin sudah saatnya Anda memasukkan gambar Anda sendiri dalam datar Gambar-gambar aneh 2011 di bawah ini:




















Sekian koleksi Gambar-Gambar Hewan Aneh hasil editan yang saya temukan.

Inilah Foto Bugil Helen Flanagan Untuk Kalender 2014

Posted: 08 Dec 2013 05:16 AM PST

Helen Flanagan berfoto bugil untuk kalender 2014, nah kamu mau tahu seperti apa pose Helen Flanagan bugil untuk kalender 2014.
helen1
Model cantik dam juga sebagai wanita terseksi di dunia Helen Flanagan berpose bugil tampa busana untuk kalender tahun 2014. Dalam foto bugilnya untuk kalender 2014 terlihat jika Helen Flanagan tidak mengenakan pakiyan sdikitpun, namun Helen Flanagan tidak terlihat bugil sepenuhnya, walaupun tidak menggunakan baju sehelai pun bagian intim Helen Flanagan seperti payudara dan kemaluanya di tutupi oleh taganya sendiri. Walaupun ditutup tangan namun terlihat jelas keseksian dari tubuh Helen Flanagan. Sedangkan Di foto lainnya, body seksi pemilik nama Helen Joyce Gabriel Flanagan terbalut kaos biru dengan potongan tinggi bertuliskan 'Talk Nerdy To Me' yang hanya menutupi bagian payudara gadis pirang ini.

Ini Tanggapan Faby Marcelia Soal Foto Nakalnya

Posted: 08 Dec 2013 05:00 AM PST

http://images.detik.com/content/2013/04/12/230/fabydlm.jpg Beberapa hari ini, artis remaja Faby Marcelia menjadi pusat perhatian setelah foto-foto nakalnya bersama sang kekasih Revand Narya beredar di forum internet. Terkait foto-fotonya itu Faby akhirnya buka suara.
Faby yang kini berusia 18 tahun itu mengakui bahwa foto perempuan yang mengenakan handuk itu adalah dirinya. Ia mengungkapkan, saat itu dirinya memakai handuk untuk menutupi tubuhnya yang hanya mengenakan bikini.
"Foto yang sama Revan itu benar. Saat itu, aku dari pantai, jadi sebenarnya pakai handuk itu karena dari pantai pakai bikini," ujarnya saat ditemui di kantor KECI, Kemang, Jakarta Selatan.
Faby pun menuturkan, foto-foto itu berasal dari smartphone-nya yang hilang beberapa waktu lalu. Awalnya, ia tenang smartphone-nya hilang karena tidak menyimpan foto-foto yang sangat pribadi.
"Dari waktu hilang pun nggak ada yang aku khawatirkan. Karena nggak ada apa-apa. Itu pakai handuk nutupin bikini. Ada mamanya di situ," tuturnya.
"Hilangnya di Bambu Apus pas syuting. Pada 7 Maret aku ulangtahun, kirain surprise tahunya benar hilang," lanjut bintang sinetron 'Cinta Cenat Cenut 2' itu.
Lalu, bagaimana dengan foto topless mirip dirinya yang juga beredar di forum internet?




10 Manusia Tercepat di Dunia

Posted: 08 Dec 2013 04:32 AM PST

1. Usain Bolt Manusia Tercepat di Dunia (di Lintas 100 Meter)


Usain Bolt, pelari asal Jamaika, merupakan pemegang rekor manusia tercepat di dunia di lintas balap 100 meter (dan 200 meter). Di lintasan 100 meter di Kejuaraan Dunia Atletik di Berlin Agustus 2009 baru-baru ini Bolt memecahkan rekor atas namanya sendiri dengan waktu 9,58 detik.

Catatan waktu ini lebih cepat 0,11 detik dari rekor lamanya yang dicetak tahun lalu di olimpiade Beijing. Sepertinya saat ini pesaing Bolt hanyalah jam penunjuk waktu saja.


2. Petembak Tercepat di Dunia (Revolver)


Jerry Miculek adalah seorang instruktur tembak cepat yang berpengalaman di hampir semua jenis senjata api. Dia tercatat sebagai petembak revolver tercepat di d
unia dengan 5 tembakan dalam waktu 0,57 detik.

Saat ini Miculek memegang 5 rekor dunia dalam ekshibisi menembak revolver. Istrinya Kay Clark Miculek adalah seorang petembak juga dan merupakan juara nasional dan menjuarai beberapa kejuaraan dunia.


3. Steven Purugganan, Tangan Tercepat di Dunia


Steven Purugganan adalah pemegang rekor dunia menumpuk dan memindahkan gelas dalam waktu 6,21 detik yang menunjukkan betapa cepatnya tangannya.


4. Pemecah Kubus Rubik Tercepat


Pemecah kubus Rubik tercepat di dunia saat ini adalah "Macky" Makisumi. Dialah yang terbaik dalam beberapa pemecahan rekor dunia speedcubing. Rekornya di 2x2x2 Speedsolve adalah 2,82 detik dan di 3x3x3 dalam 12,11 detik.


5. Sekretaris Tercepat di Dunia

Inilah sekretaris tercepat di dunia yang mampu men-stamp dokumen lebih cepat dari siapapun di dunia. Dia melakukannya untuk 100 dokumen dalam 20 detik.


6. Bar Wizard Adam Dolman, Tercepat Membuka Tutup Botol



Waktu tercepat membuka 300 tutup botol bir dilakukan satu tim yang terdiri dari 3 orang dengan waktu 1 menit 47 detik. Tim ini dikepalai Alois Unertl. Untuk gaya relay, tip anggota tim membuka 100 botol, dan setelah selesai anggota berikutnya mulai membuka tutup botol lagi.


7. David R. Adamovich, Pelempar Pisau Tercepat di Dunia


David R. Adamovich, dikenal sebagai "The Great Throwdini" adalah pelempar pisau tercepat. Dialah pencetak dan pemecah rekor-rekor baru di dunia lebih dari pelempar-pelempar pisau yang lain.

Saat ini dia memegang rekor dunia untuk pelempar pisau tercepat, melempar dan menangkap pisau, pelempar pisau di sekeliling target orang tercepat, dan pelempar pisau tercepat di atas ladder of death ganda.

Pria ini tercatat menancapkan 3 pisau kurang dari 1 detik (0,97 detik) dan direkam di video kecepatan tinggi. Untuk melempar pisau di sekeliling target orang, rekornya adalah 144 lemparan dalam 1 menit.

Untuk melempar pisau di atas ladder of death ganda dia mencatat 16 pisau dalam 6,1 detik atau 0,38 detik per pisau.


8. Kent French, Bertepuk Tangan Tercepat di Dunia


Kent French, punya teknik sendiri dalam bertepuk tangan dengan mengkombinasikan gaya uniknya sendiri dengan tangkas dan dengan daya tahan. Dia mencetak rekor tepuk tangan terbanyak dalam satu menit, yaitu sebanyak 721 kali tepuk tangan.


9. Peminum Tercepat di Dunia


Pria ini minum air sebanyak 1,5 liter dalam 4,88 detik.


10. Bob Arno, Pencopet Tercepat di Dunia


"Copet" yang satu ini tangannya sangat cepat. Bob Arno sering tampil di acara-acara televisi Amerika untuk keahliannya itu. Di acara Late Night with David Letterman (Desember 1983) dia mencuri dasi dan jam kesayangan Letterman.

Pernah juga tampil di Just for Laugh-nya HBO tahun 1989 dan beberapa kali di acara 20/20 di stasiun ABC. Di acara ini dia menunjukkan keahliannya dengan mencopet di jalanan.

Sejarah Unik Pakaian

Posted: 07 Dec 2013 11:32 PM PST


Sepatu dan berbagai jenis busana yang Anda pakai saat ini memiliki sejarah yang cukup unik. Mulai dari alasan dibuatnya sepatu dan busana, proses pembuatan, hingga perkembangannya seperti sekarang. Berikut sejarah sepatu dan beberapa busana yang sangat menarik untuk diketahui.

Sepatu
Sepatu dengan bentuk konyol untuk kebutuhan mode pertama kali dibuat pada 1300-an di Eropa. Bentuk sepatu saat itu seperti sandal Aladin, dengan bagian depan yang sangat panjang. Bagian tersebut juga makin lama makin panjang dan membahayakan pemakainya.

Untuk mengurangi bahaya, orang Eropa saat itu kemudian mengikat ujung sepatu yang panjang pada lutut dengan rantai atau tali. Ujung sepatu yang panjang juga diisi dengan kain dan dibuat menjadi bentuk alat kelamin pria. Tentu saja hal ini membuat pemuka agama marah dan melarang orang untuk menggunakan sepatu dengan alasan agama.

Pada tahun 1500-an sepatu dilihat dengan cara lain. Penekanannya tidak lagi pada panjang tetapi lebar. Saat itu orang-orang mulai menggunakan sepatu dengan tumit setinggi 10 inci, yang menimbulkan banyak korban. Melihat hal itu, pihak kerajaan Inggris membuat peraturan bahwa hak sepatu tidak boleh lebih dari enam inci. Pada abad ke-16 banyak wanita Italia menambahkan hak pada sol sepatu mereka setinggi 8 inci. Hak tersebut terbuat dari kayu yang disebut chopines. Hal itu dilakukan untuk menjaga baju mereka dari kotoran yang ada di jalan menempel pada bagian bawah baju.

Baju berkerahKemeja atau baju berkerah yang yang saat ini banyak digunakan konsep dasarnya adalah berasal dari ruff atau bulu-bulu yang sering digunakan di leher. Ruff berfungsi untuk melindungi bagian tepi busana di daerah leher dari keausan.
Mengganti ruff juga lebih ekonomis daripada mengganti baju atau kemeja. Seperti pernyataan mode paling populer, orang-orang mulai bersaing satu sama lain menggunakan versi paling ekstrim dari ruff. Ruff pun berkembang menjadi semakin besar dan terbuat dari bahan yang kaku, hingga menyulitkan pemakainya untuk bergerak. 

Pada awal 1800-an kerah besar dan kaku semakin ekstrim hingga menimbulkan bahaya karena tajam dan melukai telingan. Bahkan hingga akhir 1902, HG Wells mengeluh bahwa kerah yang terbuat dari kain yang kaku membuat sakit leher  dan meninggalkan bekas merah di bawah telinga. Konsep baju berkerah seperti buatan POLO, sebenarnya bentuk kerah yang terbalik. Pada 1929, René Lacoste menciptakan "kemeja tenis" dengan kerah terbalik untuk mencegah sengatan matahari pada leher.

BraDulu, sebagian besar wanita tidak menggunakan bra dan tidak menganggap dibutuhkan pakaian pakaian khusus untuk menyangga payudara. Pakaian yang digunakan memiliki tugas ganda yaitu membuat payudara terlihat lebih baik dan menutupinya. Korset pun muncul dan mendominasi dunia pakaian dalam wanita selama berabad-abad. Korset pun dirancang untuk membuat tubuh wanita terlihat lebih kecil dan belahan payudara lebih menarik.
Pada pertengahan 1800-an beberapa visioner menciptakan prototipe bra tetapi tidak berkembang. Istilah bra sendiri berasal dari majalah Vogue yang menggunakan nama "brassiere" pada 1907. Lalu, untuk bentuk bra yang kita gunakan saat ini, ditemukan oleh seorang sosialita bernama Mary Phelps Jacob pada 1910.

Ia menciptakan bra karena saat itu ingin mendatangi sebuah pesta makan malam menggunakan gaun barunya. Gaun tersebut terbuat dari bahan ringan dan tipis. Korset yang tebal dan kaku membuat gaun tersebut terlihat tidak cantik. Jacob kemudian kesal dan melempar korsetnya, ia lalu mengambil dua sapu tangan tipis dan menambahkan pita untuk menutupi payudaranya. Teman-temannya  kagum melihat penutup dada tersebut dan meminta Jacob untuk membuatkannya. Melihat peluang bisnis tersebut Jacob kemudian mengajukan permohonan paten untuk desain bra tersebut.




Di Kutip Dari : http://sorot.news.viva.co.id

Semut Panda, Serangga Menggemaskan Dengan Sengatan Mematikan

Posted: 07 Dec 2013 11:22 PM PST

Inilah salah satu spesies serangga paling menarik di dunia, dijuluki "semut panda" (Euspinolia militaris).
Julukan semut panda memang tepat. Spesies tersebut memang menyerupai keduanya. Namun, jangan salah, spesies ini sama sekali bukan semut dan sama sekali bukan panda.


E militaris adalah sejenis tawon tak bersayap yang memiliki sengatan kuat. Saking kuatnya, jenis ini juga dijuluki "cow killer", mampu melumpuhkan sapi.


Meski memiliki penampilan lucu, spesies ini rupanya belum menarik banyak perhatian ilmuwan. Hingga saat ini, masih sedikit studi yang dilakukan.


Sejauh ini, hanya diketahui bahwa spesies ini dideskripsikan pertama kali pada tahun 1938, ditemukan di Cile, serta identitasnya ternyata bukan semut.

4 Seniman Ini, Mengukir Ujung Pensil Hingga Biji Beras, GILA!!!

Posted: 07 Dec 2013 11:17 PM PST

Luar biasa, Menakjubkan, Gila, Kreatif bahkan Iseng sepertinya pantas ditujukan untuk para seniman ini. Mereka sungguh luar biasa, memiliki ketelitian dan kesabaran diatas rata-rata. Biasanya media ukiran itu menggunakan sebuah balok kayu atau batu, tetapi ke 4 seniman ini malah menggunakan media yang tak masuk akal untuk di ukir.Mereka menggunakan media ukir mereka seperti Ujung Pensil, Batang Korek Api, Biji Kopi bahkan Biji Beras. Kebayangkan rumit dan susahnya? Siapa sajakah 4 seniman Gila ini?

1. Javier Gobai, Mengukir Batang Korek Api.


Foto : (prafulla.net)

Pasti semua tahu batang korek apai kan? Kecil dan rapuh, ketika dibakar, ya sudah langsung dibuang begitu saja. Tetapi ditangan seniman bernama Javier Gobai ini sebuah batang korek api bisa menjadi karya seni yang luar biasa dan berharga mahal tentunya. Lihat saja pada ukirannya di atas, benar-benar detil. Javier memiliki teknik khusus untuk mengukir batang-batang korek api ini menjadi sebuah karya seni indah. 7nfinity
2. Dalton Ghetti, Mengukir Ujung Pensil.


Foto : (graphics8.nytimes.com)

Sebuah pensil yang ujungnya biasa kita pakai untuk menulis atau menggambar, di tangan Dalton Ghetti malah menjadi sebuah media ukir. Seniman yang satu ini tak kalah gilanya, dia sanggup mengukir sebuah ukiran menakjubkan pada ujung pensil.


Salah satu karya Ghetti (Foto : art-website-creative.com)

Itu hanya beberapa saja karyanya, dia sanggup mengukir sebuah meja, sepatu, orang hingga hal-hal sulit lainnya pada sebuah ujung pensil. Namun dia tidak menjual karya-karyanya, dia melakukan ini hanya sebatas hobi, benar-benar seniman sejati. Hingga pada akhirnya seorang pemiliki galeri seni di Inggris mengundang untuk mengadakan pameran, namanya pun semakin terkenal.
3. Willard Wigan, Mengukir Biji Kopi.


Foto : (aandhmag.com)

Semakin kesini, semakin kecil saja media yang digunakan untuk mengukir. Biji Kopi, biasanya ditumbuk dan di olah menjadi sebuah minuman nikmat dan di gilai orang seluruh dunia. Namun di tangan Williard Wigan, sebuah biji kopi tidak dia tumbuk melainkan di ukir menjadi sebuah karya seni yang indah (lagi-lagi). Lihat saja ukiran Patung Oscar yang dibuat, super kecil bahkan muat di dalam lubang jarum. Benar-benar gila. Seniman asal Inggris ini pun pernah membuat ukiran wajah Ratu Elizabeth pada sebuah biji kopi berukuran 2 milimeter saja, WOW…
4. Mykola Syadristy, Mengukir Biji Beras.


Foto : (haber5.net)

Orang sama gilanya dengan Williard, bahkan lebih gila lagi. Dia mengukir pada sebuah BIJI BERAS, kebayang kan bagaimana kecilnya? Mykola adalah salah satu seniman Mikroart, dia sanggup mengukir perahu, orang, bahkan hewan seperti burung pada sebuah biji beras.


Mykola Syadristy (Foto : microart.kiev.ua)

Sungguh luar biasa karya seniman yang satu ini. Dan itulah tadi 4 orang seniman ukir pada bidang atau media yang kecil dan super kecil. Sungguh luar biasa, berawal dari hobi dan ketekunan mereka dapat menciptakan karya-karya luar biasa dan melambungkan nama mereka.

Ini Dia 10 Raja Terkaya di Dunia

Posted: 07 Dec 2013 11:12 PM PST

Menjadi raja dengan segala kekuasaan memungkinkan seseorang memiliki harta yang berlimpah. Bagaimana tidak, sebagian raja bahkan memimpin wilayah kekuasaannya hingga belasan bahkan puluhan tahun. Dari pendapatannya, sang raja bisa menjalani bisnis apapun yang dikehendakinya mau usaha warteg bisa, mau usaha bengkel bisa, mau usaha pecel lele juga bisa atau bisnis property aja deh biar agak kerenan terdengarnya.
Seperti dilansir dari The Richest, Raja Thailand bahkan memiliki kekayaan hingga Rp 325,4 triliun terhitung sejak masa menjabat masih berlaku. Angka tersebut membuatnya menjadi raja terkaya di dunia. Dia memiliki sejumlah perhiasan yang super mahal dari sebagian hartanya tersebut, bagaimana ya rasanya punya uang sebanyak itu.
Masih dari kawasan Asia Tenggara, Sultan Brunei menempati urutan raja terkaya dunia ke-2 dengan harta kekayaan sebesar Rp 216,9 triliun.
1. Raja Thailand, Bhumibol Adulyadej
Raja terkaya didunia
Total kekayaan: US$ 30 miliar (Rp 325,4 triliun)
Pria kelahiran Cambridge, Amerika Serikat (AS) ini telah menjadi raja sejak 1946 dan membuatnya menjadi kepala kerajaan paling lama di Thailand. Kepemimpinannya terkenal tak bisa diganggu gugat. Dia dikabarkan memiliki berlian terbesar di dunia yang disebut Golden Jubilee Diamond.
2. Sultan Brunei, Hassanal Bolkiah
Raja terkaya didunia
Total kekayaan: US$ 20 miliar (Rp 216,9 triliun)
Raja terkaya didunia dengan nama lengkap sultan Brunei ini adalah Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah ibni Al-Marhum Sultan Haji Omar Ali Saifuddien Sa-adul Khairi Waddien. Dia menjadi Sultan Brunei sejak 1967.
Bolkiah juga dikenal sebagai Perdana Menteri sekaligus Komandan tertinggi angkatan bersenjata kerajaan Thailand. Dia memiliki koleksi sejumlah mobil mewah paling mahal di dunia. Bahkan memiliki Rolls Royce emas murni hasil tambang seberat 24 karat.
3. Raja Arab Saudi, Abdullah bin Abdul Azil al Saud
Raja terkaya didunia
Total kekayaan: US$ 18 miliar (Rp 195,2 triliun)
Abdullah bin Abdulaziz bin Faisal bin Turki bin Abdullah bin Muhammad bin Saud, begitulah nama lengkap Raja Arab Saudi ini. Dia menjabat sebagai raja sejak 2005. Dia juga memimpin High Council for Petroleum and Minerals dan memimpin dewan militer di negaranya.
4. Raja Abu Dhabi, Khalifa bin Zayed al Nahyan
Raja terkaya didunia
Total kekayaan: US$ 15 miliar (Rp 162,7 triliun)
Raja terkaya didunia sejak 2004, Khalifa menempati posisi tertinggi di Abu Dhabi. Dia juga merupakan presiden Uni Emirat Arab. Ototitas Investasi Abu Dhabi (ADIA) juga dipimpinnya. Dia diketahui menyumbangkan sebagian kekayaannya pada University of Wales and the University of Texas.
5. Pemimpin Syekh Dubai, Mohammed bin Rashid al Maktoum
Raja terkaya didunia
Total kekayaan: US$ 4 miliar (Rp 43,3 triliun)
Gelar `Emir Sheik of Dubai` dipegangnya sejak 2006. Dia juga mnjabat sebagai Perdana Menteri dan Wakil Presiden Uni Emirat Arab. Pria ini beberapa kali memenangkan ajang balapan berhadiah besar. Peranannya sangat besar dalam mengembangkan Dubai seperti Palm Islands, The Burj Al Arab dan the Burj Khalifa.
6. Pangeran Liechtenstein, Hans Adam II
Raja terkaya didunia
Total kekayaan: US$ 4 miliar (Rp 43,3 triliun)
Menjadi pangeran telah dilakoninya sejak 1989. Dia memiliki Liechtenstein Global Trust atau LGT Group, perusahaan pengelola aset dan kekayaan swasta terbesar di Eropa. Perusahaan tersebut merupakan perusahaan warisan keluarga. Dia juga memiliki sejumlah koleksi seni di museum Liechtenstein, Vienna.
7. Raja Maroko, Mohammed VI
Raja terkaya didunia
Total kekayaan US$ 2,5 miliar (Rp 27,1 triliun)
Mohammed VI telah menjadi raja Maroko sejak 1999. Dia dan keluarganya memiliki sejumlah saham di Omnium Nord Africain atau ONA Group. Perusahaan ini bergerak di berbagai sektor ekonomi seperti jasa keuangan, produksi makanan, tambang dan ritel.
Meski demikian posisinya tengah goyah menghadapi tuduhan korupsi dari para investor yang mengeluhkan sang raja menopoli banyak saham di negara tersebut.
8. Mantan `Emir of Qatar`, Hamad bin Khalifa al Thani
Raja terkaya didunia
Total kekayaan: US$ 2,5 miliar (Rp 27,1 triliun)
Hamad menjabat sebagai `Emir of Qatar` dari 1995 hingga Juni 2013. Posisinya tersebut digantikan sang anak Tamim bin Hamid al Thani. Dia berjasa mengubah negaranya menjadi negara modern. Di bawah pemerintahaannya, beberapa sekolah kelas dunia di bukan di Qatar.
Hamad juga mendirikan Qatar Investment Authority, perusahaan yang memiliki saham di Harrods, Paris, Louis Vuitton, Moet Hennessy, Credit Suisse dan Barclay. Dia juga membantu negaranya membangun hubungan kerjasama dengan Al Jazeera.
9. Pangeran Monaco, Albert II
Raja terkaya didunia
Total kekayaan: US$ 1 miliar (Rp 10,8 triliun)
Pangeran Monaco ini memiliki lahan luas di Monaco dan Perancis. Dia juga memiliki perusahaan penting di Societe des bains de mer de Monaco atau SBM.
Perusahaan tersebut mengelola Monte Carlo Casino, Hotel de Paris di Monte Carlo, dan Opera de Monte Carlo. Perusahaan tersebut juga menjalankan bisnis restoran, bar, klub malam, spa, klub golf dan pantai.
10. Aga Khan, Karim al Hussayni IV
Raja terkaya didunia
Total kekayaan: US$ 800 juta (Rp 8,6 triliun)
Karim al Hussayni adalah Aga Khan IV atau Imam dari denominasi Nizari Ismailism yang dianut sekitar 10% dari total populasi umat Muslim Shia di dunia.
Karim memiliki wewenang dan kuasa utuh untuk memerintah seluruh wilayah dan institusinya. Dia telah memegang gelar `Aga Khan` sejak 1957. Dia memiliki ratusan arena balap kuda, pertanian dan bahkan klub kapal pesiar eksklusif di Sardinia.

5 Binatang Berperilaku Aneh di Dunia

Posted: 07 Dec 2013 11:08 PM PST

Keunikan binatang memang tidak pernah membosankan untuk dilihat dan dikagumi, bahkan mampu mengundang senyuman. Mulai dari bentuk, warna, bahkan pola hidup yang mereka jalani. Seperti perilaku kelima binatang di bawah ini.
1. The Female Brown Trout 
  



Pernah memalsukan orgasme? Ikan ini tahu tentang itu.  Jika perempuan berpikir hanya mereka yang bisa memalsukan orgasme, mereka salah.  Ikan Brown Trout betina memalsukan orgasme untuk menstimulasi ejakulasi dini pada pejantannya, seakan-akan pejantannya berhasil memuaskan betinanya.  Mungkin bukan perilaku yang aneh untuk manusia, tapi tidak untuk ikan bisa mencapai dan lalu memalsukan orgasme.

2. Penguin Adelie
 
Saat memilih pasangan penguin jantan akan menggelindingkan batu pada kaki si betina sebagai permintaan melanjutkan hubungan.  Ritual perjodohan ini berhasil jika si betina memberikan jawaban dan respon dilanjutkan bercengkarama dengan mengadu perut mereka masing-masing.
3. Kesedihan yang larut pada Gajah
 
Perilaku emosional paling aneh ditunjukkan oleh gajah.  Gajah memiliki beberapa ritual yang berhubungan dengan sekarat dan kematian.  Pada saat mereka berjalan melewati tulang gajah, misalnya, mereka dapat mengenali bahwa tulang itu milik gajah dari luar koloninya.  Mereka akan membawa daun, tanah dan dahan pohon untuk menutupi bangkai gajah yang sudah mati.  Telah diteliti juga bahwa gajah akan melakukan hal yang sama kepada manusia dan hewan yang berempati penuh, misalnya anjing.  Hal ini yang menyebabkan mereka menjadi hewan yang sangat berempati.
4. Flatworm atau cacing pipih. 
 

Sejauh ini, perilaku hewan yang aneh dan kejam ditunjukan oleh cacing pipih.  Cacing pipih berhubungan dengan yang dikenal dengan "penis fencing", dalam hal ini seperti bermain anggar.  Cacing pipih adalah hewan hermaphrodite yang artinya mereka bisa membuahi atau dibuahi.  Pasangan cacing pipih akan beradu untuk menentukan siapa yang jantan dan betina, dalam hal ini

5. Naked Mole Rat
 
Lebih dikenal dengan sebutan naked mole rat, yang juga disebut desert mole rat atau sand puppy.  Hewan ini bukan  tikus tanah maupun tikus, tetapi termasuk dalam species marmot (tikus belanda).  Hewan ini memiliki fisik yang jelek, bahkan dijuluki sosis gembung bergigi.  Perilakunya yang lucu adalah, naked mole rat ini dapat berlari mundur dan maju dengan kecepatan yang sama walaupun dalam keadaan gelap.  Sama dengan ratu lebah, mereka pun punya satu ratu yang dapat bereproduksi dan melahirkan keturunan.  Untuk mempertahankan keistimewaanya dengan cara menyerang betina lainnya sehingga mereka stress

Wow, Perut Paus Sperma Ini Meledak Saat Akan Dibedah

Posted: 07 Dec 2013 10:04 PM PST

Cerita meledaknya bangkai paus sperma itu bermula ketika biolog Bjarni Mikklesen dari National Museum di Faroe Island akan membedah untuk membawa kerangkanya ke Danish Museum.
Saat membedah, rupanya pisau bedah Mikklesen menusuk bagian kantong gas. Alhasil, bangkai paus itu meledak.



Bangkai paus yang akan dibedah terdampar awal minggu lalu di Faroe Island, Atlantik bagian utara. Paus sperma diduga mati oleh sebab alami.

Mikklesen mengatakan, meledaknya paus kemungkinan terjadi karena akumulasi gas dalam tubuhnya. Selama proses pembusukan, berbagai macam gas seperti metana, amonia, dan hidrogen sulfida terbentuk.

"Paus sudah mati dua hari ketika kami akan membedahnya, jadi kami tahu akan ada tekanan dari dalam, tapi kami tak mengira akan seperti ini," kata Mikklesen.

"Kami tak menyangka itu akan terjadi jadi agak sedikit terkejut. Tidak shock. Kami sudah memperkirakannya. Pada situasi itu, kami lebih memperkirakan sesuatu yang buruk terjadi dan seseorang akan terluka," imbuhnya seperti dikutip Science World Report.

Sebuah video di Youtube menunjukkan detik-detik bangkai seekor paus sperma meledak. Sebagian organ paus itu membuncah keluar bersama darah dan cairan lain. Video di bawah ini diunggah oleh biolog Johan Johanse, dan telah dilihat lebih dari 2.660.000 orang.
 Berikut ini adalah vidionya

Tsunami Dahsyat 2004 Mengungkap Misteri "Seven Pagodas" yang Telah Lama Hilang

Posted: 07 Dec 2013 09:55 PM PST

Sebelum akhir 2004, semua bukti tentang keberadaan "Seven Pagodas" atau Tujuh Pagoda sebagian besar hanyalah legenda semata.

Keberadaan Shore Temple, candi yang lebih kecil dan Rathas hanya membuktikan bahwa daerah tersebut memiliki makna keagamaan yang kuat, tetapi ada sebuah bukti baru yaitu sebuah lukisan dari era Pallava yang menggambarkan sebuah komplek candi.



Ramaswami bahkan menulis secara eksplisit dibukunya tahun 1993 yang berjudul "Candi-Candi di India Selatan", bahwa "Tidak ada kota yang tenggelam di Mamallapuram. Julukan yang diberikan oleh orang Eropa , 'The Seven Pagodas' adalah irasional dan tidak dapat dipertanggungjawabkan".

Namun kemudian pada tahun 2002 para ilmuwan memutuskan untuk menjelajahi daerah lepas pantai Mahabalipuram, dimana banyak nelayan Tamil modern yang mengaku telah melihat sekilas reruntuhan di dasar laut.

Proyek ini merupakan upaya bersama antara National Institute of Oceanography (NIO, India) dan Scientific Exploration Society, (Vora, Inggris). Kedua tim menemukan sisa-sisa dinding di kedalaman 5 sampai 8 meter, dan 500 sampai 700 meter dari pantai.

Tata letak dinding tersebut mengisyaratkan bahwa mereka adalah dinding dari beberapa kuil. Para Arkeolog juga mengatakan bahwa dinding tersebut bertanggal kembali ke era Pallava, kira-kira saat Mahendravarman I dan Narasimharavarman I memerintah wilayah tersebut.

Para ilmuwan juga menambahkan bahwa situs bawah air mungkin mengandung struktur tambahan dan artefak, dan layak untuk dieksplorasi lebih lanjut di masa depan.


Sesaat sebelum tsunami

Sesaat sebelum tsunami 26 desember 2004 melanda Samudera Hindia, termasuk Teluk Benggala, air laut di lepas pantai Mahabalipuram surut sekitar 500 meter.

Banyak turis dan warga setempat yang menyaksikan peristiwa surutnya air laut ini, melihat barisan batu-batu besar yang panjang muncul dari air.

Setelah tsunami itu pergi, batu-batu ini tertutup kembali oleh air. Namun, sedimen yang berabad-abad telah menutupinya kini telah pergi. Tsunami juga membuat beberapa perubahan garis pantai, yang menyebabkan beberapa patung dan struktur kecil yang sebelumnya terendam air, ditemukan di pantai.

Candi yang terendam di Mahabalipuram


Setelah Tsunami

Kesaksian para saksi yang melihat semacam bangunan sesaat sebelum tsunami, kembali mendorong ketertarikan kalangan ilmiah terhadap situs ini.

Mungkin temuan arkeologi paling terkenal setelah tsunami adalah patung batu singa besar, yang muncul di pantai karena perubahan garis pantai Mahabalipuram yang disebabkan oleh tsunami.

Patung singa ini ternyata berasal dari abad ke -7. Penduduk setempat dan wisatawan telah berbondong-bondong untuk melihat patung ini tak lama setelah tsunami.


Pada April 2005, Survei Arkeologi India (ASI) dan Angkatan Laut India mulai mencari di perairan lepas pantai Mahabalipuram dengan perahu, menggunakan teknologi sonar (Das).

Mereka menemukan bahwa deretan batu-batu besar yang telah dilihat orang sesaat sebelum tsunami adalah bagian dari dinding setinggi 6 kaki dan panjangnya 70 meter.

ASI dan Angkatan Laut juga menemukan sisa-sisa dua candi terendam lain dan satu kuil gua dalam jarak 500 meter dari pantai. Meskipun temuan ini tidak atau belum begitu sesuai dengan mitos tujuh pagoda, setidaknya mereka menunjukkan bahwa sebuah kompleks besar kuil berada di Mahabalipuram.



Ini membuat mitos yang selama ini beredar menjadi lebih dekat dengan realitas dan ada kemungkinan lebih banyak penemuan yang menunggu untuk ditemukan.

Arkeolog ASI, Alok Tripathi mengatakan kepada The Times of India pada wawancara Februari 2005, bahwa eksplorasi sonar telah memetakan dinding dalam dan luar dari dua candi yang terendam.

Dia menjelaskan bahwa timnya belum bisa menunjukkan fungsi bangunan ini. A.K. Sharma dari Angkatan Laut India juga mengatakan kepada The Times of India bahwa tata letak struktur yang terendam ini terkait dengan Shore Temple dan struktur yang tidak terendam lainnya, dan juga cocok dengan lukisan era Pallava tentang komplek Tujuh Pagoda.


Arkeolog T. Satyamurthy dari ASI juga menyebutkan pentingnya temuan sebuah prasasti yang muncul di pantai setelah tsunami.

Prasasti tersebut menyatakan bahwa Raja Krishna III telah membayar para penjaga api abadi di sebuah kuil tertentu. Para arkeolog mulai menggali di sekitar prasasti tersebut ditemukan, dan dengan cepat menemukan struktur candi Pallava lain.

Mereka juga menemukan banyak koin dan item yang digunakan dalam upacara keagamaan Hindu kuno. Saat penggalian candi era Pallava ini, para arkeolog juga menemukan fondasi era Tamil Sangam, berusia sekitar 2000 tahun.

Kebanyakan arkeolog yang bekerja di situs percaya bahwa tsunami pernah melanda daerah ini kira-kira antara periode Tamil Sangam dan Pallava sehingga menghancurkan kuil tua.



Subrahmanya temple, salah satu candi yang terungkap oleh sunami 2004.
Dipercaya sebagai salah satu dari 7 Pagoda

ASI secara tidak sengaja juga menemukan struktur yang jauh lebih tua di situs ini. Sebuah struktur bata kecil, yang sebelumnya tertutup oleh pasir, muncul di pantai setelah tsunami.

Para arkeolog meneliti struktur itu, dan diketahui struktur itu berasal dari periode Tamil Sangam. Meskipun struktur ini tidak cocok dengan legenda tradisional, namun ini menambahkan intrik dan kemungkinan sejarah yang belum tereksplorasi di situs.

Pendapat di kalangan arkeolog saat ini adalah bahwa tsunami lain pernah menghancurkan kuil Pallava di abad ke-13. Ilmuwan ASI, G. Thirumoorthy mengatakan kepada BBC bahwa bukti fisik dari tsunami abad ke-13 dapat ditemukan di hampir sepanjang East Coast India.

7 Pesona Wisata di Rusia

Posted: 07 Dec 2013 09:51 PM PST

Tampaknya hingga saat ini Rusia masih terasa asing bagi sebagian masyarakat Indonesia. Padahal, Rusia memiliki tempat-tempat wisata yang unik dan menarik untuk ditelusuri.

Rusia merupakan negara daratan terluas di dunia. Dengan luas mencapai lebih dari 17 juta km2, serta letaknya yang strategis menjadikan Rusia sebagai salah satu destinasi wisata yang sangat menarik untuk dikunjungi. Contohnya terlihat pada 7 daftar berikut ini.
1. Poles of the Komi Republic
 
 
Tidak seorang pun tahu berapa lama Poles of the komi tercipta, yang pasti ilmuwan tahu bahwa alam telah membuat keajabaian seperti itu. Diperkirakan usianya sekitar 200 juta tahun. Tinggi batu-batu ini 42 meter.


 
2.Valley of the Geysers
 

Terletak di semenanjung Kamchattka dan terdiri dari ratusan geysers hidup. Masuk dalam daftar Warisan Dunia UNESCO.

 
3. Mother Motherland monument
 

Terletak di Mamayev Kurgan, Volgograd. Merupakan sebuah patung yang melambangkan keperkasaan dan perjuangan wanita di Rusia. Wanita juga jagoan lho. Patung ini merupakan patung tertinggi di Rusia, dan lebih tinggi daripada patung Liberty di New York.

 
4. Peterhof
 
 
Tempat ini dibangun untuk Saint Peter di awal abad ke-17 dan terletak dekat Saint-Petersburg. Dianggap sebagai tempat wisata terbaik di seluruh Rusia.

 
5. Saint Basil's Cathedral
 

Terletak di Red Square, di samping Kremlin, St Basil's Cathedral merupakan salah satu dari lima atraksi wisata utama di Moskow. Terletak di tengah-tengah Garden Ring, sebuah jalan melingkar yang di pusat Moskow.

 
6.The Baikal Lake
 
 
Danau ini terletak di Siberia Timur dan dianggap sebagai danau terdalam di dunia serta tangki air tawar terbesar di Bumi.Danau ini berisi lebih dari 20% air tawar dunia dan lebih dari 90% air tawar Russia. dengan kedalaman 1500 meter (~ 5.000 kaki).


 
7. Elbrus
 

Gunung ini adalah titik tertinggi di Rusia dan beberapa orang percaya bahwa itu juga merupakan titik tertinggi di Eropa. Banyak wisatawan, ski dan pecinta snowboarding mengunjungi tempat ini setiap tahun. ketinggiannya mencapai 5.600 meter

Menakjubkan, Keindahan Negeri Diatas Awan Grand Canyon

Posted: 07 Dec 2013 09:48 PM PST



Pada pekan terakhir November 2013, fenomena cuaca yang langka terjadi di Grand Canyon, Arizona, Amerika Serikat. Dalam peristiwa yang hanya terjadi kira-kira setiap 10 tahun, seluruh canyon (ngarai) diselimuti dengan kabut. Sementara diatas canyon, langit terlihat cerah tak berawan.



Fenomena ini dikenal sebagai 'Inversi Suhu'. Inversi suhu biasanya terjadi pada musim dingin ketika ada malam-malam panjang, dan seperti namanya, inversi terjadi ketika lapisan udara dingin terjebak di bawah udara yang lebih hangat, menurut National Weather Service (NWS). Ini adalah kebalikan dari pola yang biasa, dengan suhu umumnya menurun dengan meningkatnya ketinggian.

Setelah matahari terbenam, tanah kehilangan panas dengan sangat cepat, dan ini mendinginkan udara yang bersentuhan dengan tanah. Namun, karena udara adalah konduktor panas yang sangat buruk, udara yang berada di atas permukaan udara tetap hangat.

Kondisi yang mendukung pengembangan inversi permukaan yang kuat adalah angin yang tenang, langit cerah, dan malam-malam yang panjang yang persis dengan apa yang terjadi di Grand Canyon saat itu.



Angin tenang mencegah udara hangat di atas permukaan udara bercampur, dan langit cerah meningkatkan tingkat pendinginan di permukaan bumi. Malam yang panjang memungkinkan untuk pendinginan tanah dengan jangka waktu yang lama, mengakibatkan penurunan suhu lebih besar di permukaan tanah.



Jika kelembaban terjebak dalam lapisan ini, ia dapat membentuk kabut, seperti yang terjadi dalam kasus ini. Seorang ranger di Grand Canyon, Erin Whittaker, memberitahu Daily Mail bahwa inversi suhu dapat terjadi sekali atau dua kali setahun, tetapi mereka biasanya terjadi hanya di wilayah tertentu dari Canyon.

Sedangkan inversi suhu yang menyebabkan seluruh canyon terselimuti oleh kabut, hanya terjadi sekali setiap dekade atau lebih.

Grand Canyon menjadi taman nasional pada tahun 1919, dan pengunjung dapat menikmati sejarah miliaran tahun yang terselip di warna-warni bebatuan.




















BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 08 Dec 2013 03:19 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Nikita Mirzani cacah tatu nama suami di atas alat sulitnya

Posted: 08 Dec 2013 03:01 PM PST

Artis sensasi Nikita Mirzani cukup dikenali dengan memiliki tubuh yang seksi yang dihiasi beberapa tatu.

Kini, Nikita Mirzani didakwa menambah tatu dibahagian tubuh yang cukup intim dan sensitif, di bawah pusat dan hampir dengan alat sulitnya.

Jika tatu Nikita Mirzani sebelum ini dapat dilihat orang lain, tatu barunya ini dikhusus dan didedikasikan sebagai tanda cinta untuk suaminya, Sajad Ukra.

"Saya punya tatu nama suami saya. Tatunya bentuk nama Sajad, letaknya di bawah pusat," kata Nikita Mirzani, seperti yang dikutip dari KapanLagi.

Namun, Niki (panggilan akrab Nikita Mirzani) enggan berkongsi cerita tentang penghasilan tatunya itu.

"Tukang tatu lah, takkan tukang sayur," ujar wanita cantik kelahiran 17 Mac 1986 ini.

Awal Oktober lalu, Nikita Mirzani telah bernikah dengan Sajad Ukra. Pernikahan yang awalnya dikabarkan menelan biaya miliaran rupiah, berlangsung sederhana di Rumah Ranadi, Jeruk Purut, Jakarta Selatan.

Nikita terkenal dengan pengumpul tatu ditubuhnya. Yang paling jelas adalah tatu bertuliskan namanya di bahagian dada, dan tato besar di punggung dan pahanya.

Buah dada membesar kerana minum kopi?

Posted: 08 Dec 2013 06:01 AM PST

Gambar hiasan
Saya sering memimum sejenis kopi. Malah saya meminati minum kopi. Jika sedap, pasti ia menjadi kegemaran saya.

Masalahnya, baru-baru ini saya mencuba satu minuman baru. Selepas mengamalkannya, buad dada saya seperti membesar.

Begitupun, saya tidak mengalami masalah ereksi atau pancutan pramatang. Adakah kandungan kopi itu membuatkan dada saya menjadi seperti wanita?

LAN
Pulau Pinang

Saya rasa masalah anda tidak disebabkan minuman terbabit kerana mustahil kopi itu boleh memberi kesan dengan cepat, malah proses tumbesaran buah dada tidak berlaku secepat itu.

Mungkin kopi anda mempunyai kafein dan sedikit tongkat ali. Kedua-duanya mempunyai fungsi 'vasodilator' atau pelancar darah. Jika terasa buah dada membesar di samping berasa segar, itu mungkin kesan vasodilator.

Tambahan pula jika merokok, rokok mengandungi nikotin dan ia meningkatkan tahap 'neuorotransmitter dopamine' yang merangsang minda, tidak hairan jika anda perasan apa yang anda lakukan membuatkan buah dada besar.

Masalah akan selesai jika anda menghentikan semua amalan itu. Jika merokok, segera berhenti merokok dan kurangkan meminum kopi. Pasti gaya hidup sebegini lebih sihat dan mungkin dapat membuatkan anda lebih selesa.

Jika masalah semakin teruk walaupun selepas menghentikan perkara terbabit, sila berjumpa doktor untuk mendapatkan penjelasan lanjut.

Dr Sakit Tuan @ Harian Metro

Pelumba negara, Josiah Ng cedera parah kemalangan

Posted: 08 Dec 2013 05:31 AM PST

PETALING JAYA: Pelumba basikal kebangsaan Josiah Ng patah tulang rusuk dan tulang selangka yang tercucuk bahagian paru-paru selepas terbabit kemalangan pada saingan Piala Dunia Trek acara keirin di Aguascalientes, Mexico.

Josiah, wakil Malaysia di sukan Olympik sebanyak tiga kali terbabit kemalangan pada pusingan pertama keirin ketika bersaing dengan rakan sepasukan Azizulhasni.

Azizulhasni bagaimanapun, tidak terlibat dalam kemalangan itu dan menamatkan saingan di tempat keenam.

Josiah yang ditempatkan di hospital CMQ MAC berhampiran Aguascalientes kini beransur sembuh.

Menurut isteri Josiah, Kim Ong, dia dapat bercakap dengan suaminya dan pelumba itu berada dalam keadaan stabil.

Josiah juga mampu menghantar mesej di halaman rasmi Facebooknya.

"Hola ( Hello ) dari hospital Mexico saya! Saya sedikit pening sekarang tetapi saya ok. Beberapa tulang rusuk patah dan juga tulang selangka saya. Nasib baik saya masih hidup!, " Katanya.

Pusingan Piala Dunia Trek di Aguascalientes adalah yang kedua daripada tiga pusingan yang bermula dengan Manchester bulan lepas.

Pusingan seterusnya akan diadakan di Guadalajara, Mexico dari 17-19 Januari.

Sukan Sea: Emas kedua Malaysia juga dari wushu

Posted: 08 Dec 2013 05:15 AM PST

NAYPYITAW: Atlet wushu Tai Cheau Xuen selamatkan maruah negara apabila berjaya meraih pingat emas kedua. Ia berupa pingat ke-999 negara sejak Malaysia menyertai Sukan SEA pada 1959.

Tai yang beraksi cemerlang dalam acara Nandao wanita mengungguli acara tersebut selepas mengumpul mata tertinggi 9.69 mengatasi tujuh peserta lain pada perlawanan yang berlangsung di Stadium Tertutup Wunna Theikdi A dekat sini hari ini.

Pingat Perak menjadi milik peserta tuan rumah Aint Mi Mi yang mendapat 9.67 mata manakala pingat gangsa milik Juwita Niza Washi Washi yang mewakili Indonesia dengan kutipan 9.65 mata.

Sandaran utama pingat bagi acara tersebut iaitu Diana Bong Siong Lin terpaksa berpuas hati dengan kutipan 9.23 mata untuk berada di tempat ketujuh selepas jatuh kerana mengalami hidrasi akibat cirit-birit sejak tiga hari lepas.

Semalam Diana menjadi penyumbang pertama negara pingat emas negara menerusi acara Nanquan wanita.

Empat pingat perak dari skuad wushu negara hari ini masing-masing disumbangkan oleh Ng Say Yoke (Gunshu Lelaki), Ho Mun Hua (Nanquan Lelaki), Ho Mun Hua/Wong Weng Son Wong/ Lee Yang (Duilian Lelaki) dan Ng Shin Yii (Taijijian Wanita).

Tai, 23, berkata beliau sangat gembira kerana menjadi penyumbang pingat emas ke-999 negara dan diharap ia bakal membawa tuah kepada dirinya dan pasukan wushu negara.

"Segala usaha yang saya lakukan sebelum ini berbaloi dengan pingat emas hari ini dan saya harap esok saya dapat menyumbang sebutir lagi pingat tanpa mengira warna," katanya kepada pemberita.

Atlet berasal dari Negeri Sembilan itu berkata beliau mula mendekati sukan wushu sejak berusia 16 tahun atas galakan dan tunjuk ajar yang diberikan oleh keluarga yang juga meminati sukan berasal dari negara tembok besar China itu.

"Esok saya akan cuba lakukan yang terbaik dan harap mampu menyumbang sebutir pingat lagi kepada negara," katanya.

Pada aksi hari keenam esok, Tai akan beraksi dalam acara Nangun wanita bersama Diana bagi memburu pingat ke 1,000 negara.


Read more at: http://www.astroawani.com/news/show/sukan-sea-atlet-wushu-wanita-sumbang-emas-kedua-buat-negara-26654?cp

Syiah: PAS tidak ada kena mengena dengan Mat Sabu

Posted: 08 Dec 2013 05:01 AM PST

SHAH ALAM - Pas hari ini menegaskan dakwaan terhadap Timbalan Presidennya, Mohamad Sabu adalah serangan peribadi dan tidak ada kena mengena dengan parti.

Setiausaha Agungnya, Datuk Mustafa Ali berkata, dakwaan yang dikeluarkan oleh Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi adalah serangan terbuka dan bersifat peribadi.

Menurutnya, Mohamad atau Mat Sabu wajar mengambil tindakan terhadap kementerian tersebut.

"Itu adalah serangan peribadi, Mat Sabu perlu buat sesuatu.

"Kita tak akan masuk campur. Wajar Mat Sabu bertindak dan ambil tindakan terhadap menteri itu," katanya kepada Sinar Harian Online, hari ini.

Semalam, media melaporkan Ahmad Zahid dalam ucapan pergulungan pada Perhimpunan Agung Umno 2013 telah meminta Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) mengambil tindakan ke atas orang nombor dua Pas kerana didakwa mengamalkan ajaran Syiah.

Ahmad Zahid juga memberikan 'lampu hijau' kepada Datuk Seri Jamil Khir Baharom yang memegang portfolio agama menjalankan tugasnya.

"Kita tak faham kenapa pilih pemimpin Syiah itu jadi orang nombor dua dalam Pas.

"Datuk Seri Jamil Khir, KDN beri kuasa ambil tindakan terhadap kepimpinan kedua parti itu," katanya.

Dalam pada itu, Mustafa juga berkata, Pas di peringkat pusat tidak pernah menerima sebarang laporan mengenai ajaran Syiah yang diamalkan oleh pemimpin parti termasuk Mat Sabu.

"Kita diperingkat Pusat memang tak pernah terima apa-apa laporan," katanya.

Dalam perkembangan sama, apabila ditanya adakah selepas mendengar dakwaan terbuka Ahmad Zahid, Pas akan membuat siasatan terhadap pemimpin nombor dua parti itu, Mustafa berkata :

"Kita tak akan buat demikian, sebab tak ada laporan, itu kita serahkan kepada Mat Sabu," katanya lagi.

Bersekududukan sebab tak mampu...

Posted: 08 Dec 2013 04:15 AM PST

"Bagaikan hidup berumah tangga, semua keperluan harian disediakan dari makan sampai pakaian jadi tak perlu nak fikir apa, walaupun saya tahu dari segi agama perbuatan kami salah."

Itulah pengakuan seorang lelaki yang mahu dikenali sebagai Farid, 24, antara yang mengamalkan cara hidup bebas dengan tinggal menyewa secara berpasangan tanpa ikatan sah dengan rakan yang lain.

Klik pautan akhbar untuk bacaan lanjut:


Pegawai polis rakam aksi seks ketika bertugas

Posted: 08 Dec 2013 12:01 AM PST


Gambar hiasan
Uppsala: Seorang anggota polis di timur Sweden dikenakan tindakan disiplin termasuk potong gaji selepas didapati membuat rakaman aksi seks sambil berpakaian seragam rasmi lewat tahun lalu.

Anggota keselamatan itu membuat rakaman ketika dalam waktu kerja di sebuah bilik tukar pakaian polis di sini, November lalu.

Dia kemudian menghantar pita video 'panas' itu kepada seorang rakan yang baru dikenali tetapi tidak pernah bertemu serta hanya hanya bertukar mesej teks.

Bagaimanapun, lelaki yang menerima pita videonya dilaporkan tidak suka dengan perbuatan rakannya itu dan menghantar pita rakaman berkenaan kepada Lembaga Disiplin polis untuk tindakan selanjutnya.

Jejas keyakinan awam

Selepas menontonnya, anggota disiplin memutuskan bahawa anggota polis berkenaan dianggap seperti mencabul penerima mesejnya dan 'melanggar kewibawaan seksual penerimanya.'

Anggota lembaga berkenaan juga menekankan, peri laku anggota polis berkenaan boleh menjejaskan keyakinan orang awam terhadap pasukan keselamatan, lebih-lebih dia melakukannya ketika berpakaian seragam lengkap.

Sebagai hukuman, anggota disiplin polis itu memotong gaji lima hari anggota polis itu selain memberi amaran supaya tidak mengulanginya.

Sementara itu, menurut laporan di London, lain pula yang berlaku apabila empat wanita menuduh seorang anggota polis cuba menggoda mereka ketika melakukan siasatan. - AGENSI

(Video) Nombor Plat Magik, elak dari dirakam kamera AES

Posted: 07 Dec 2013 10:00 PM PST

Mungkin ramai di antara kita bernasib malang "ditembak" oleh Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES), tetapi di sudut yang lain, selain daripada penguasa, kita tahu bahawa terdapat pihak yang membuat wang dari sistem.

Apa yang ingin kami nyatakan bukanlah vendor yang telah dianugerahkan projek ini tetapi untuk mereka yang menjual Pengesan AES dan juga produk-produk lain yang berkaitan dengan AES.

Antara produk-produk yang boleh didapati di pasaran adalah "Nombor Plat Anti-AES" atau juga dikenali sebagai Plat Magik (Plate Magic). Produk Taiwan ini telah mendapat sambutan hangat dan dijual seperti pisang goreng panas di facebook. Nombor Plat Anti-AES akan membantu anda mengelakkan undang-undang trafik dan mengelak daripada ditangkap oleh kamera. Bagaimana ia berfungsi?

Mari saksikan klip video di bawah.
<

Harga Nombor Plat Anti-AES

Harganya diletakkan sekitar RM400 dan pemasangan boleh dibuat sendiri (DIY )atau anda boleh melakukan pemasangan di mana-mana kedai aksesori kereta pada harga upah RM30. Alat ini agak mudah untuk dipasang, dan boleh dilakukan dalam masa kurang dari sejam, kini telah menjadi semakin panas dengan sejak akhir-akhir ini.

Seperti biasa, anda tidak disyorkan menggunakan produk ini kerana dengan "menutup" plat nombor daripada penglihatan pihak penguasa adalah suatu kesalahan di bawah Akta Pengangkutan Jalan 1987. Jika anda terperangkap menggunakan produk ini, sendiri mau ingatlah.

Maaf, kami tiada informasi tentang pembekal peranti ini. Sila google ya.

PM Dedah Jasa Rosmah Mansor Kepada Rakyat Malaysia

Posted: 07 Dec 2013 07:00 PM PST

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada Sabtu mendedahkan mengenai dua jasa isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor kepada rakyat Malaysia yang belum pernah dimaklumkan sebelum ini.

Beliau yang juga Presiden Umno berkata, "Ada dua jasa isteri saya yang belum saya terangkan, yang tak pernah saya maklumkan sebelum ini," katanya ketika berucap pada sesi penggulungan perbahasan sempena Perhimpunan Agung Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, Sabtu.

Najib berkata, jasa Rosmah yang pertama adalah ketika insiden serangan Israel ke atas Freedom Flotilla pada tahun 2010 apabila seorang pelajar Malaysia telah disalah anggap sebagai pengintip oleh Kerajaan Mesir dan ditahan dalam penjara.

"Saya minta isteri saya telefon isteri kepada Presiden (Mesir), Hosni Mubarak yang berkuasa pada masa itu, iaitu Suzanne Mubarak supaya pelajar itu dibebaskan. Dalam masa dua jam saja pelajar kita telah dibebaskan," katanya.

Najib berkata, keduanya sewaktu Ops Piramid berikutan pergolakan yang berlaku di Mesir bagi membawa pulang pelajar Malaysia menerusi Jeddah di Arab Saudi untuk pulang ke tanah air.

"Kita tak cukup penerbangan, kita terpaksa minta supaya Kerajaan Arab Saudi membenarkan pelajar-pelajar kita menaiki pesawat Charlie 130 dan turun di Jeddah dan dari Jeddah ke Kuala Lumpur tanpa visa.

"Satu permintaan yang amat sukar diberikan oleh Kerajaan Arab Saudi tetapi kerana ada 'networking' (rangkaian) dengan keluarga diraja yang telah diusahakan oleh isteri saya, Kerajaan Arab Saudi membenarkan pelajar-pelajar kita," katanya.

Beliau menambah, bukan setakat itu sahaja bahkan Kerajaan Arab Saudi menyediakan dua penerbangan menggunakan pesawat Jumbo 747 secara percuma.

"Jadi, inilah yang nak saya terangkan dan belum pernah saya terangkan tetapi ada juga sumbangan isteri saya kepada rakyat Malaysia," katanya.

SPBS: Mansuh serta-merta, bukan perbaiki lagi

Posted: 07 Dec 2013 06:31 PM PST

BERIKUTAN kenyataan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam Persidangan Agung Umno 2013, Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) bakal diperbaiki April 2014, Suara Guru-Masyarakat Malaysia (SGMM) berharap agar PBS dimansuhkan serta-merta sebelum terlewat kerana tempoh itu sangat lama untuk bakal calon Penilaian Menengah Rendah (PMR) 2014.

SGMM telah nyatakan bahawa PBS mempunyai terlalu banyak kelemahan sehingga TPM terpaksa menyatakan PBS akan diperbaiki sedangkan PBS telah dilaksana selama tiga tahun.

Tiga tahun adalah tempoh yang kritikal jika mahu ada lagi penambahbaikkan.

Mansuh dan gantikan sistem peperiksaan menggunakan modul 70 peratus teori dan 30 peratus praktikal.

Mohd Nor Izzat Mohd Johari
Ketua Gerak Kerja SGMM

Sistem PBS akan diperbaiki segera - Muhyiddin

Posted: 07 Dec 2013 06:00 PM PST

KUALA LUMPUR: Sistem Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) dijangka dilaksanakan secara lebih berkesan pada April tahun depan bagi mengelak ia menjadi bebanan kepada guru.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata kerajaan memberi jaminan bahawa sistem itu akan ditambah baik dan diperbaiki dengan kadar segera.


"Yang jadi masalah bukan dasar tetapi pelaksanaannya yang menjadi bebanan kepada guru, saya ingin memberi jaminan bahawa perkara ini akan kita atasi dengan sebaiknya," katanya ketika menggulung perbahasan pada hari terakhir Perhimpunan Agung UMNO 2013, di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), di sini, hari ini.

Muhyiddin yang juga Menteri Pendidikan sudah mengarahkan pihak kementerian supaya memperbaiki akses kepada sistem itu bagi guru-guru mengisi prestasi murid-murid tanpa sebarang masalah.

Sistem itu adalah transformasi daripada berfokuskan peperiksaan kepada sistem pentaksiran pendidikan yang lebih holistik, didakwa membebankan guru berikutan sering tergendala menyebabkan data pelajar terpaksa dimasukkan pada lewat malam.

Bagi memperkasa pendidikan Islam, Muhyiddin berkata buat permulaan, modul pendidikan Islam Ulul Albab akan diperluaskan di sebuah sekolah agama terpilih di setiap negeri tahun depan.

"Pada masa ini ada empat sekolah agama bantuan kerajaan di Terengganu yang melaksanakan modul ini.

"Menerusi modul ini, selain dapat mempelajari mata pelajaran biasa, ia juga dapat disasarkan untuk khatam hafazan (al-Quran) sebelum tamat SPM dan ini sebahagian besar yang dituntut masyarakat Islam di negara kita," katanya.

Beliau berkata program yang berasaskan prinsip quranik, ensiklopedik dan ijtihad itu diharap dapat membentuk pelajar yang bukan sahaja cemerlang pencapaian akademiknya, tetapi juga cemerlang penghayatan agama Islamnya.

Selain bercadang mewujudkan kolej komuniti Islam, kolej komuniti sedia ada juga akan diperluaskan peranannya dengan mengintegrasikan program latihan yang ditawarkan kolej itu dengan pendidikan Islam sepanjang hayat.

"Sehingga ini, sudah wujud 85 kolej komuniti dan program-program berkaitan pendidikan Islam akan kita masukkan ke dalam program latihan di kolej berkenaan.

Syiah: Mat Sabu kaji tindakan saman Ahmad Zahid

Posted: 07 Dec 2013 05:31 PM PST

KUALA LUMPUR: Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu sedang berbincang dengan peguamnya bagi mengambil tindakan undang-undang terhadap Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Ianya berhubung kenyataan Zahid ketika menyampaikan ucapan penggulungan di Perhimpunan Agung Umno 2013 di PWTC hari ini yang menuduh Mohamad mengamalkan ajaran Syiah.

Dalam ucapan itu juga, Zahid mengumumkan memberikan kuasa kepada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) untuk menahan pemimpin kedua tertinggi PAS itu.

"Saya tak dengar sendiri apa dia kata jadi kena bincang dengan peguam dulu," kata Mohamad.

Beliau dalam pada itu dengan keras menafikan tuduhan Zahid tersebut dan menyifatkannya sebagai tuduhan berniat jahat.

"Saya Ahli Sunnah Wal Jama'ah, seorang Islam yang mengikut ajaran Ahli Sunnah Wal Jama'ah," katanya lagi.

PAS sebelum ini telah beberapa kali menafikan tuduhan ini dengan penegasan bahawa tiada ahli PAS berfahaman Syiah.

Malah PAS mengalu-alukan jika ada pihak yang boleh membawa bukti ada dikalangan ahlinya mengamalkan ajaran Syiah.

Kerajaan umum bantuan RM500 untuk mangsa banjir

Posted: 07 Dec 2013 05:00 PM PST

MUSNAH… Penduduk Perkampungan Sungai Isap menghimpun barangan yang rosak di luar rumah ketika pulang untuk membersih kediaman selepas dilanda banjir luar biasa. Hujan lebat berterusan selama empat hari telah menyebabkan banjir besar di daerah Kuantan, Rompin dan Pekan. Foto: BERNAMA
KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengumumkan bantuan kewangan RM500 diberikan kepada setiap keluarga yang terbabit dengan banjir.

"Sebagai tanda keprihatinan kerajaan, saya faham bila kena banjir sebab saya ahli Parlimen (Pekan) kawasan yang selalu kena banjir. Saya tahu susah payah, penderitaan mereka.

"Sebagai tanda kasih dan prihatin kerajaan maka saya nak umumkan pembayaran RM500 kepada setiap keluarga yang terlibat banjir," katanya dalam ucapan penangguhan Perhimpunan Agung UMNO 2013, di Pusat Dagangan Dunia Putra, di sini.


Najib, yang juga Menteri Kewangan, turut menyarankan semua bank di negara ini untuk membenarkan mangsa-mangsa banjir menangguhkan sementara bayaran balik pinjaman mereka.

"Saya mengalu-alukan cadangan malah langkah pertama dan dibuat oleh Malayan Banking supaya (bayaran balik) hutang bank bagi mangsa banjir ditangguhkan sementara.

Apa Yang Tersirat

Posted: 08 Dec 2013 01:31 PM PST

Apa Yang Tersirat


Apa Hak Lim Guan Eng Bercakap soal Umno

Posted: 08 Dec 2013 07:02 AM PST

Umno ditubuhkan memang untuk kaum melayu. Sebabnya kaum yang terbesar dalam negara adalah melayu. Negara juga, disebut Tanah Melayu. Apa hak Lim Guan Eng bercakap soal Umno? Apa hak beliau mempersoalkan Umno memperjuangkan hak melayu.

Kalau Najib memperkatakan, bahawa perjuangan Mandela hampir sama dengan perjuangan Umno, memang berasaspun, kerana sama-sama memperjuangkan suara majoriti.

Mandela meringkuk dalam penjara selama 27 tahun, kerana memperjuangkan hak majoriti yang ditindas, Umno juga memperjuangkan melayu dan seluruh rakyat semasa menuntut kemerdekaan daripada British; apa bezanya dengan perjuangan Mandela?

Mandela dibebaskan sebelum tahun 1994 dan menjadi Presiden Afrika Selatan pada tahun 1994, melalui partinya ANC.

Mandela menjadi Presiden bagi pihak rakyat majoriti dan sekaligus kepada seluruh rakyat Afrika Selatan termasuk yang minoriti.

Demikian juga Umno, walaupun Umno mempunyai jumlah kerusi yang terbanyak setiap kali pilihanraya umum, namun kerana menganggap perkongkisan kuasa dalam negara yang berbilang kaum adalah satu cara mengwujudkan hubungan antara kaum, maka Umno senantiasa berkongsi kuasa.

Dalam mengisi kemerdekaan, telah diwujudkan parti perikatan iaitu yang mengambung antara kaum dan kemudian ditukar kepada barisan nasional.

Sejak Merdeka, sehingga kini, Bn dengan tulang belakang Parti Umno tetap mengamalkan perkongsian kuasa, walaupun MCA dan Gerakan secara sukarela tidak mahu menyertai kabinet persekutuan.

Sejak Merdeka, kecuali pilihanraya tahun 1969, sokongan kaum cina tidak menyebelahi Parikatan ( kini dikenali sebagai barisan nasional), dan keadaan itu berulang pada tahun 2008 dan semakin menjadi-jadi pada tahun 2013.

Politik DAP yang bersifat perkauman yang sungguh tebal, menyebabkan kaum cina mula menyokong parti itu, dan kini majoriiti kawasan cina diwakili DAP, walaupun MCA masih memempunyai kerusi akan tetapi di kawasan campuran, demikian juga Gerakan.

Trend sokongan kaum terhadap parti-parti di negara ini, kini semakin jelas, kaum melayu berpihak kepada Umno, manakala cina berpihak kepada DAP, manakala kaum India, masih dianggap 50-50 antara parti-parti dalam barisan nasional, dan Pakatan Rakyat.

Polarisasi antara kaum sejak tahun 2008, semakin ketara sekarang, di mana kaum cina tidak lagi terikat dengan asas ikatan melalui barisan nasional, akan tetapi telah menampakan diri menolak perkongsian kuasa.

Keadaan sekarang sebenarnya, adalah perjuangan asas DAP sejak penubuhannya pada tahun 1966; dan melalui dua PRU, ternyata perjuangan mereka menemui kejayaan.

Sebenarnya, apa yang berlaku sejak PRU 2008 dan PRU 2013, kaum melayu yang menolak Umno terlupa, bahawa mereka terpengaruh dengan agenda DAP yang beraja di mata dan beraja dihati. Sokongan mereka terhadap Pakatan Rakyat, dengan mememangkan calon-calon DAP, seperti kata orang, ambil pemukul dengan memukul kepala sendiri.

Kaum melayu seharusnya sedar, bahawa menyokong Pakatan Rakyat melalui parti PAS dan PKR sebenarnya bukan menguntungkan dua parti itu, sebaliknya menguntungkan DAP dan kaum cina pelampau.

Sebagai contoh, pada PRU-13 lalu, walaupun PKR dan PAS bertanding lebih kerusi berbanding DAP, tetapi DAP menang 40, manakala PKR 28 dan PAS 21. Dengan angka-angka ini, seharusnya kaum melayu perlu mengambil iktibar, bahawa sokongan mereka terhadap pakatan rakyat, sememangnya menguntungkan DAP.

Atas prinsip inilah, mungkin salah satu cara untuk tetap mempengharui kaum melayu yang menyokong pakatan rakyat, maka apa sahaja kebijaksanaan Umno, maka pemimpin seperti Lim Guan Eng terus mengambil kesempatan demi memelihara sokongan kepada DAP.

Keperitan Hidup Rakyat -Akan Menghantui Bn Menjelang PRU-14

Posted: 08 Dec 2013 01:36 AM PST

Bagaikan domino, satu demi satu tindakan kerajaan, menjurus kepada keperitan hidup rakyat. Isunya hanya satu- SUBSIDI DIKURANGKAN.

Memang, tindakan mengurangkan subsidi adalah satu kebijakan fiskal yang baik. Tujuannya bukan sahaja mengurangkan beban kewangan negara, juga mengurangkan defisit perbelanjaan.

Namun, kerana faktor subsidi merupakan elemen yang signifikan terhadap kenaikan harga, maka rakyat terperangkap dengan keadaan itu. Rakyat maksudnya, bukan sahaja pengguna yang terperangkap, malah peniaga, kerana peniaga tidak menggunakan perkiraan rasional dalam menentukan harga barangan.

Harga gula dikurangkan subsidi, tapi harga bawang pulang dinaikan dua kali. Minyak dikurangkan subsidi, tapi harga timun dinaikan dua kali.

Keperitan hidup kini dialami oleh rakyat yang berpendapatan rendah, kerana gaji yang mereka dapat seluruhnya digunakan untuk menampung kehidupan, ertinya tabungan untuk masa depan tidak boleh dilakukan lagi.

Keperluan kewangan merupakan vital bagi setiap rakyat, mula daripada keperluan anak-anak bersekolah, sehingga kepada keperluan kediaman.

Kualiti hidup rakyat sudah terancam, apa lagi mencuba lifestyle zaman moden.

Dalam sistem pilihanraya negara, suara majoritilah yang menentukan kemenangan. Dan ternyata, suara majoriti inilah yang terkena impak besar terhadap kebijakan kerajaan yang sedang dilakukan.

Memang mudah, untuk memperkatakan, rakyat kena bersabar, rakyat kena berkorban, slogan ini, telah wujud sejak merdeka lagi.

Pada zaman pre-merdeka, slogan itu, memang sesuai, kerana kita mahu menuntut kemerdekaan; namun kita sudah merdeka 56 tahun, tak kan slogan yang sama perlu diulang lagi.

Para pemimpin, kena ingat, masih ramai rakyat belum menikmati keperluasan asas sebagai rakyat sebuah negara merdeka. Satu fakta, sehingga kini, tidak sedikit rakyat yang masih belum menikmati air bersih, sedangkan keperluan itu, sangat vital untuk melahirkan kehidupan yang berkualiti.

Di peringkat bandar, malah sudah dicanangkan bagaimana mengadakan tandas yang serba canggih, mesra pengguna dan menepati keperluan kehidupan yang berkualiti. Namun, kita terlupa bahawa mengwujudkan tandas yang bersih, memerlukan air sebagai bahan pembersih.

Kesabaran rakyat ada hadnya, selagi mereka melihat, menyaksikan ketimpangan sosial, ketimpangan ekonomi dan ketimpangan cara kehidupan.

Sebenarnya, perjuangan kerajaan adalah bagaimana mengwujudkan kesama taraan kehidupan, bukannya sibuk dengan kewujudan ketimpangan anutan sosial seperti LBGT. Aliran ini, sebenarnya sukar dibendung, kerana dari segi fakta agamapun, keadaan ini telah wujud berkurun lamanya.

Aliran LBGT, sebenarnya adalah penyimpangan sosial untuk membezakan antara manusia yang diredahi Allah dan yang bukan. Sebabnya, jika perkahwinan antara lelaki dan lelaki atau wanita dan wanita berlaku, maka mereka tidak akan mempunyai zuriat sebagai penerus kehidupan songsang mereka. Ertinya, dunia ini, akan terlepas gejala ini, kalau semua pelaku songsang ini, pupus di dunia. Pada masa itu, hanya mereka yang diredahi Allah sahaja yang menghuni muka bumi ini. Seseungguhnya Allah maha mengetahui, maha tahu dan maha perancang, kepada semua gejala yang menyimpang dalam kehidupan semulajadi manusia. 
 
Kerajaan, seharusnya memberi penumpuan kepada bagaimana menaik taraf kehidupan rakyat, dengan berbagai kaedah yang mudah dilakukan. mudah difahami, bukannya yang berunsur penuh brokrasi, dan hanya dapat dinikmati oleh mereka-mereka yang terpilih.
 
AYT, berkata demikian, kerana menurut pengalaman, kalaulah kabel seseorang itu, tidak kuat, maka kata orang :habukpu tarak"
 
Jika Bn, mahu mengekalkan tapuk kuasa "beyond" PRU-14, maka mulai sekarang, perlu mengambil kira keperluan rakyat majoriti terutama yang berada di pedesaan.


Umno Kuat, Tapi Tidak Kebal

Posted: 08 Dec 2013 12:05 AM PST

UMNO tidak boleh leka, dan menganggap sokongan melayu atau bumiputera yang mencecah 70 peratus semasa PRU-13 lalu, akan senantiasa berterusan.

PAS dan PKR akan mengubah strategi, dan menumpukan kepada kaum melayu atau bumiputera selepas pakatan itu dapat mencipta tsunami cina pada tahun 2008 dan 2013.

Jangan anggap, bahawa tsunami melayu tidak akan berlaku terhadap Umno, kerana meskipun Umno pada masa ini kuat, tidak semestinya kebal, terutama pada PRU-14 akan datang.

Parti Pakatan Rakyat terutama Pas dan PKR sedang mengintai dan sedang mencatur strategi. Mereka akan memanfaatkan segala kelemahan Umno, terutama yang berkaitan dengan pemimpinnya.

Atas sebab itu, pemimpin Umno kena bersiap sedia, memelihara segala perbuatan, senantiasa membaharui pendekatan, mengelak melakukan "blunder move" agarnya ianya mempersempit peluang pembangkang memutar belit isu yang boleh membawa impak negatif.

Ambil iktibar bahawa pada PRU-13 lalu ada juga kawasan majoriti melayu yang asalnya wilayah Umno, ternyata Umno kalah. Keadaan ini merupakan satu signal, bahawa tsunami melayu itu boleh berlaku.

Umno kena mengambil iktibar, bahawa semua kerusi yang di menangi Pas adalah majoriti melayu, ertinya sangkaan bahawa tsunami melayu akan berlaku, boleh berlaku. Menganggap bahawa tsunami melayu mustahil berlaku, sebenarnya tidak disokong oleh fakta lapangan. PRK Sungai Limau, Kedah misalnya, di mana pengundi 95 peratus melayu, tetap dimenangi Pas, meskipun Umno mencuba merebutnya melalui Saf kepimpinan Umno yang baru.

THE FLYING KICK

Posted: 08 Dec 2013 01:27 PM PST

Other Perspektif

Posted: 08 Dec 2013 01:24 PM PST

Other Perspektif


A bold move in Malaysia-Hamas Relationship

Posted: 07 Dec 2013 04:25 PM PST

Cucu Tok Selampit

Posted: 08 Dec 2013 01:18 PM PST

Cucu Tok Selampit


Video & Gambar-Gambar Rusuhan Di Little India, Singapura 08/12/2013 #littleindiariot

Posted: 08 Dec 2013 08:12 AM PST


Amat jarang kedengaran rusuhan berlaku di Singapura. Apa yang berlaku malam semalam 08/12/2013 mungkin telah lama terpendam sebagai bom jangka. Video di atas mengambarkan kejadian awal yang dipercayai berlaku apabila sebuah bas telah melanggar seorang lelaki India sehingga menyebabkan penduduk di Little India bangun merusuh dengan merosakkan bas berkenaan.

Video 'close-up' berkenaan dirakam oleh Berlinda dan pertama kali disiarkan oleh sebuah laman Facebook, theonlinecitizen, di sini. Video di bawah pula adalah kejadian di mana kereta polis diterbalikkan.


Berikut adalah gambar-gambar rusuhan di tempat berkenaan.







Sombong Gila Penyokong PKR Walaupun Menjadi Mangsa Banjir

Posted: 08 Dec 2013 05:49 AM PST


Inilah mentaliti penyokong PKR yang tidak dapat diubah. Sombong dan bongkak walaupun Allah menguji mereka dengan dugaan banjir. Dalam masyarakat Malaysia bertungkus lumus membantu mangsa-mangsa banjir, pengikut PKR ini masih sombong memilih bentuk bantuan yang mereka mahukan. Tergamak tuan rumah ini meletakkan "white board" di hadapan rumahnya yang berbunyi, 
"To the onlookers, strangers and invited guests. We do not need your sympathy, money & stupid Q. For now, we need 1. Food 2. Man power to clean up our house. If U cannot do that, please leave. TQ." 
Kalau beginilah sombongnya penyokong PKR, biar MP Kuantan, Fuziah Salleh sajalah yang melayan kerenahnya. Tak kuasa kita hendak bantu.

waadat

Posted: 08 Dec 2013 01:13 PM PST

waadat


Derwish dihalau dari surau

Posted: 08 Dec 2013 05:19 AM PST

Kali ini Demang ingin berkongsi kesah sahabat Demang bernama Derwish.

Derwish, hidupnya berkelana.

Pada suatu ketika Derwish tiba di sebuah desa. Ditemuinya sebuah surau usang dan ia solat di situ seorang diri.

Ternyata, biarpun setiap kali masuk waktu solat fardhu Derwish melaungkan azan namun tidak ada seorangpun ahli khairiah tersebut yang datang berjemaah.

Pada mulanya Derwish menyangka terdapat surau atau masjid lain berhampiran namun setelah disiasat hanya itulah satu-satunya tempat ibadat yang ada.

Dari pemerhatian Derwish penduduk desa itu hampir sama dengan orang Islam lain cuma mereka lebih suka solat di rumah kerana sibuk dengan urusan keluarga dan mencari rezeki.

Seminggu sekali mereka solat Jumaat di bandar berhampiran.

Maka Derwish pun berdoa agar dibukakan pintu hati penduduk disitu untuk mengimarah rumah Allah.

Tidak lama kemudian surau itu mulai didatangi penduduk kampung untuk berjemaah.

Selain itu mereka menubuhkan jawatankuasa khas bagi menguruskan surau dan mengadakan pelbagai aktiviti keagamaan.

Mereka juga memperbaiki bangunan surau, membersih dan mencantikkannya.

Pada suatu hari jawatankuasa surau telah bermesyuarat dan dalam mesyuarat tersebut salah seorang ahli jawatankuasa telah menimbulkan isu Derwish yang siang malam menumpang di surau itu.

Setelah berlaku sedikit pertelingkahan pendapat akhirnya jawatankuasa surau telah mengambil keputusan bahawa Derwish tidak lagi dibenarkan menumpang di surau tersebut kerana faktor keselamatan, keceriaan, dan sebagainya.

Maka Derwish pun meninggalkan desa itu bagi meneruskan perjalanannya.

Siapa tahu destinasinya selepas ini ialah kawasan anda?