Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Rabu, 9 Mac 2011 at 1:36 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


Duke of UMNO

Posted: 09 Mar 2011 01:30 PM PST

Duke of UMNO


Tulisan Dr. M Bukti Saya Tak Menipu

Posted: 09 Mar 2011 01:38 AM PST


EKSKLUSIF

Ummi Hafilda Ali menyifatkan tulisan mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad dalam bukunya 'A Doctor In The House' mengenai dirinya membuktikan beliau tidak pernah menipu negarawan itu dan seluruh rakyat Malaysia mengenai dakwaan salah laku Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Menurut Ummi Hafilda, selama ini ramai yang anggap beliau sengaja mereka-reka cerita mengenai Anwar malah ada yang menganggap beliau menggunakan nama Dr. Mahathir untuk menyakinkan masyarakat mengenai perkara tersebut.

Justeru itu beliau amat bersyukur kerana kebenaran akhirnya muncul bila Dr. Mahathir sendiri yang menulis mengenai isu berkenaan didalam buku memoirnya itu.

" Apa yang Dr. Mahathir tulis dalam buku tersebut adalah benar, saya bukan sengaja nak guna nama beliau, memang saya sendiri berjumpa dengannya dan menceritakan apa yang sebenarnya yang berlaku.

" Sampai satu peringkat saya meninggikan suara kepada beliau kerana terlalu tertekan bila dianggap cuba membuat tuduhan palsu terhadap Anwar.

" Pada mulanya saya rasa Dr. Mahathir pun tidak mempercayai kata-kata saya, Alhamdulilah beliau akhirnya yakin dengan dakwaan tersebut setelah mendengar sendiri pengakuan mangsa dan melihat bukti-bukti yang dikemukakan pihak polis," ujarnya.

Beliau berkata demikian dalam pertemuan eksklusif dengan Mynewshub.my di sebuah hotel terkenal di ibu negara semalam.

Dalam pada itu, Ummi Hafilda sekali lagi merayu abangnya, Azmin supaya melihat kembali 'persahabatannya' dengan Anwar.

Menurut beliau, hubungan kekeluargaan mereka rosak akibat ketaksuban Azmin dengan bekas Timbalan Perdana Menteri itu.

Katanya, Azmin sudah diberi sebegitu banyak kemewahan dan kuasa hingga dia melihat Anwar adalah segala-galanya dalam kehidupannya.

" Semua bukti adalah terang dan nyata tetapi Azmin tidak mahu terima malah saya pula dianggap degil dan keras kepala kerana enggan menggugurkan setiap dakwaan terhadap bosnya itu.

" Saya terlalu sedih sebenarnya kerana beliau (Azmin) adalah abang yang sangat baik, kami membesar bersama, pergi sekolah bersama tetapi semua itu musnah akibat ketaksuban beliau kepada Anwar.

" Saya percaya Allah bersama-sama orang yang benar, sebab itu saya sedikit pun tidak akan mengalah dalam hal ini, Alhamdulilah walaupun dihina masyarakat termasuk digelar perempuan sundal, saya tetap konsisten dengan perjuangan saya, saya tidak akan boleh dipengaruhi walau ditawarkan wang berjuta ringgit…apatah lagi 'wang lendir'!," tegasnya.

Sumber: MYNEWSHUB.MY

waadat

Posted: 09 Mar 2011 01:30 PM PST

waadat


17 sebab PAS kalah berturut-turut

Posted: 08 Mar 2011 07:38 PM PST

17 faktor kemenangan Barisan Nasional:


Demang tertarik dengan posting terbaru Paneh Miang mengenai kekalahan PAS 3 kali berturut-turut termasuk 'double killed' baru baru ini.


Baca selanjutnya

yang ku dengar dan ku lihat

Posted: 09 Mar 2011 01:28 PM PST

yang ku dengar dan ku lihat


Mahathir, Tengku Li & Anwar Ibrahim

Posted: 08 Mar 2011 10:17 PM PST


tak genera tidur.


kuasa ditangan rakyat, jatuh Najib kerana Mahathir?




Daktor Dalam Rumah menceritakan, Empat orang gadis 'ditipai' oleh Anwar Ibrahim yang dibawa oleh seorang India bernama Balla tapi gadis tersebut takut untuk menjadi saksi dalam pembicaraan manakala yang tak kena 'tibai' pula sanggup jadi saksi dan menjelajah negara menuduh Anwar Ibrahim 'tibai' Kakak iparnya pula.

Ini cerita 'tibai' perempuan, tapi tidak diberitahu 'tibai' ikut depan atau ikut belakang dan bukan cerita biasa sepertimana apa yang didakwa oleh Siful yang botol air, berus gigi dan tuala Good Morning Sir telah tidak diterima oleh mahkamah sebagai barang bukti.

Siapa empat gadis yang dikatakan oleh Doktor Dalam Rumah tidak ada siapa yang tahu kecualilah Tun Mahathir Mohamed bekas Perdana Menteri Malaysia orang yang beruntung dapat menatap wajah-wajah gadis yang mengaku telah 'ditutuh' oleh Anwar Ibrahim boleh jadi ikut cara depan & belakang. Ganpam Pak?.

Tibai itu ikut depan, Tutuh itu ikut belakang.

Tun Mahathir tidak akan berhenti mengaibkan Anwar Ibrahim, bencinya tidak kepalang,kerja memalukan Anwar Ibrahim berulang-ulang sehingga sekarang. Boleh jadi Mahathir mudah lupa bahawa Anwar Ibrahim ada anak dan cucu dan Mahathir akan berhenti bercakap untuk memalu dan mengaibkan Anwar Ibrahim setelah mulutnya bisu, matanya buta serta tangan dan kaki putus tak dapat membaca dan menulis lagi ataupun telah terpisah antara roh dan jasad.

Maka balaci-balaci Mahathir (pinjam kata-kata Ibrahim Ali) akan mencanangkan khutbah Doktor Dalam Rumah kepada umum, bersorak menceritakan keaiban Anuar Ibrahim, menghina Wan Azizah dan Izzah serta anak dan cucu Anwar Ibrahim. Apakah masyakarat Melayu yang tahu hukum agama Islam boleh berdiam diri apabila anak bininya diaib dan dimalukan oleh orang lain, dayus dan bacullah Melayu dan Islam itu sekiranya membiarkan orang mengaibkan keluarga mereka.

Tapi sayang disebuah negara Islam seperti Malaysia Kerajaannya membiar dan menyokong apabila ada orang yang mengaku Melayu dan Islam mendabik dada mengaibkan sesama penganut Ugama Islam. Walau bagaimana pun Anwar Ibrahim kena terima hakikat bahawa di Malaysia ini orang yang berkuasa boleh buat apa yang mereka suka dan kerana Anwar Ibrahim sudah tak ada kuasa maka sebab itulah beliau dihina sebegitu rupa.

Cuba lihat nanti apabila Anwar Ibrahim berkuasa, beranikah mereka-mereka yang mendabik dada hari ini membuat cerita untuk mengaibkan beliau, akan ujud lagikah balaci-balaci seperti kata Ibrahim Ali akan mempertahankan perkara yang tidak benar sama ada dari pihak Kerajaan ataupun pembangkang.

Doktor Dalam Rumah (DDR) juga memperlekehkan YBM Tengku Razaleigh Hamzah kerana Tengku Li adalah orang Kelantan yang sudah menjadi rahsia umum bahawa DDR tidak suka kepada orang Kelantan yang tidak menjadi balacinya.

Ingatkah disatu masa dulu semasa DDR menjadi Perdana Menteri telah mengajukan supaya rakyat negeri lain hendaklah mengatasi rakyat Kelantan dalam jawatan pentadbiran kerajaan terutamanya dalam jawatan tinggi perkhidmatan awam. Dihinanya orang kelantan.

DDR mengatakan bahawa Tengku Li tak sabar untuk menjadi Perdana Menteri, satu alasan yang menudung kerakusannya untuk terus menjadi orang yang paling berkuasa di Malaysia. Mana ada riak bahawa DDR akan menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada orang lain, cuba perhatikan tingkah laku DDR semasa menjadi Perdana Menteri, apa terjadi kepada Timbalan Perdana Menteri bermula dari Tun Musa Hitam, Tun Ghafar Baba dan terakhirnya Anwar Ibrahim.

Oleh kerana DDR itu orang cerdik, apabila merasa bahawa saat-saat kejatuhan mula tiba barulah DDR berundur dan diberi kepada Tun Abdullah Ahmad Badawi tapi untuk mengekalkan rekodnya sebagai Perdana Menteri yang paling lama, Tun Abdullah ditikam dari belakang pada mulanya tapi oleh kerana tikaman DDR dari belakang tidak menjadi kerana dipertahankan oleh Khairy Jamaluddin terhadap Tun Abdullah maka DDR tikam pula dari depan yang menyebabkan Tun Abdullah terpaksa mengalah dan Khairy jadi mangsanya.

Adakah keikhlasan DDR untuk memberi ruang kepada Tengku Li bagi dinobatkan sebagai Perdana Menteri, jauh panggang dari api, contoh kelasik ialah bagaimana usaha Ibrahim Ali untuk membawa Tengku Razaleigh dalam barisan kepimpinan UMNO Malaysia diera DDR tidak kesampian oleh kerana sebenarnya DDR tidak suka kepada Tengku Razaliegh.

Merekodkan dalam sebuah buku terhadap keaipan orang lain dan memperlekehkan orang lain adalah jelas untuk tidak berterima kasih kepada orang-orang yang membantu DDR sehingga dapat menjadi Perdana Menteri yang paling lama di Malaysia. Bagaimana dengan jasa-jasa Tengku Abdul Rahman, Tun Husein Onn yang mati tidak sebagai ahli UMNO. Bagaimana jasa-jasa orang yang bertugas di Ibu Pejabat UMNO BARU sewaktu UMNO diharamkan juga tidak direkodkan sebagai sebuah sejarah.

Nak tahu hati budi DDR sebenarnya nantilah apabila Dato' Seri Najib membina JAMBATAN BENGKOK dari Johor ke Temasek (Singapura) barulah dapat diukur apakah benar benar berjurus orangnya DDR itu. Atau bengkok seperti bengkoknya Jambatan Bengkok.

Apa Yang Tersirat

Posted: 09 Mar 2011 01:22 PM PST

Apa Yang Tersirat


Simon Sipaun telah pikun-- Kini hanya tahu meroyan

Posted: 09 Mar 2011 02:48 AM PST

Perhatikan kenyataan seseorang yang telah pikun, biasa mengatakan yang sebaliknya. Demikian kenyataan bekas Naib Pengerusi Suhakam Tan Sri Simon Sipaun bahawa "kehidupan di Sabah sebelum Malaysia adalah baik".

"Sebagai seorang bekas pegawai tinggi kerajaan di negeri ini, Sipaun (gambar) sepatutnya lebih arif dan memahami latar belakang dan sejarah pembentukan Malaysia; namun disebabkan telah pikun, maka hanya tahu meroyan.

"Fakta yang tidak boleh dinafikan ialah bahawa pendapat rakyat (ketika itu) di Borneo Utara dan Sarawak telah diambil kira dan disahkan menerusi Suruhanjaya Siasatan Cobbold sebelum cadangan Persekutuan Malaysia dimuktamadkan.

"Malahan presiden Pertubuhan Kebangsaan Kadazan Bersatu (Unko), Donald A Stephens (kemudiannya Tun Mohd Fuad Stephens), dipilih pengerusi Jawatankuasa Perundingan Perpaduan Malaysia (MSCC)," katanya kepada Bernama, di Keningau hari ini.

Antara objektif MSCC ialah mengumpulkan dan mendapatkan pandangan dan pendapat berhubung penubuhan Malaysia yang terdiri daripada Brunei, Borneo Utara (Sabah), Sarawak, Singapura dan Persekutuan Tanah Melayu.

Laporan Suruhanjaya Cobbold, Unko telah menyatakan bahawa keselamatan paling terjamin untuk masa depan bekas negara jajahan British di Asia Tenggara ketika itu "bergantung kepada kesediaan mereka untuk sama-sama membentuk Malaysia."

Dalam kenyataan yang dibuat pada satu seminar anjuran Barisan Bersatu Borneo pada Sabtu dan diterbitkan dalam akhbar harian tempatan, Sipaun berkata kehidupan di Sabah dianggap lebih baik dalam banyak aspek sebelum Malaysia dibentuk berbanding dengan sekarang.

Sipaun, bekas Setiausaha Kerajaan Negeri Sabah juga dipetik sebagai berkata apa yang boleh dikatakan mengenai kesatuan politik antara wilayah-wilayah di Borneo dan Malaysia adalah "palsu kerana kedua-dua rantau mempunyai amat sedikit, jika pun ada, persamaan."

Mahkamah Jalan Duta: Saiful cakap Anwar mencapai klimaks di dalam duburnya-Dr Razuin

Posted: 08 Mar 2011 11:09 PM PST

Menjawab soalan peguam Karpal Singh, Dr Razuin menjelaskan kepada mahkamah bahawa dia menandakan cubaan meliwat pada borang 'pro-forma' berikutan tidak pasti sama ada zakar tertuduh sampai ke rektum.

Menjawab soalan seterusnya dari Karpal, dia berkata tiada perbuatan meliwat sekiranya zakar tidak sampai ke rektum.

"Saya keliru. Ada panetrasi pada dubur tapi saya tidak pasti ianya sampai ke rektum. Saiful cakap Anwar mencapai klimaks di dalam duburnya," jelas beliau.

Mahkamah Jalan Duta: Ada Tusukan dan Ejakulasi pada Anus Saiful

Posted: 08 Mar 2011 07:08 PM PST

Dr Nazwin Rahimi daripada Hospital Sungai Buloh memberitahu mahkamah hari ini, bahawa pada Jun,2008-HKL belum menggunakan borang proforma untuk kes sodomi. Atas sebab itu, dia menggunakan kertas kosong untuk mencatat aduan Saiful dan hasil pemeriksaan.(Dr Nazwin bertugas di HKL seehngga Jun,2010).

Dr Nazwin juga memperjelas istilah perubatan "rectal attempted" adalah sama dengan "Anal Intercouse Involves rectal".

Dr itu juga memberitahu mahkamah-bahawa terdapat tusukan pada anus Saiful dan didapati ada ejakulasi.

Sodomi II bersambung esok.

Mahkamah Jalan Duta: Kereta WMK6 adalah kepunyaan Anwar Ibrahim

Posted: 08 Mar 2011 05:42 PM PST

Pegawai daripada Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ)-Ahmad Junaidi Awang memberitahu mahkamah bahawa pemilik kereta WMK6 adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Kereta yang bernombor WMK6 dilihat imejnya melalui CCTV yang disita daripada sebuah Kondominum di Jalan Setiakasih, Bukit Damansara, dimana kes sodomi II dikatakan berlaku pada 26 Jun, 2008.

A Doctor In The House- Sebab Anwar dipecat TPM

Posted: 08 Mar 2011 03:13 PM PST

Anwar, kini Ketua Pembangkang di Parlimen berkata beliau tidak mengulas dakwaan berhubung aktiviti homoseksual kerana dari segi "konteks" yang sebenar telah pun menafikan dakwaan berkaitan hubungan seks melibatkan empat wanita.

Dalam bukunya A Doctor In The House, Dr Mahathir menulis bahawa beliau memecat Anwar sebagai timbalan perdana menteri atas dua sebab iaitu tidak layak untuk berkhidmat dalam kerajaan dan juga untuk menggantikannya sebagai perdana menteri.

Dr Mahathir mendakwa Anwar telah dibekalkan empat wanita untuk mengadakan hubungan seks sebelum beliau dipecat sebagai timbalan perdana menteri pada 1998.

Bekas presiden Umno itu berkata beliau ada menemu bual wanita-wanita yang memberitahunya bahawa mereka telah dibawa untuk mengadakan hubungan seks dengan timbalannya ketika itu, yang kemudian didakwa dan dihukum penjara berhubung tuduhan kes liwat dan salah guna kuasa.

Dr Mahathir menulis bahawa mereka dipujuk agar berbuat demikian oleh seorang lelaki India bernama Nalla, dipercayai Datuk K. S. Nallakarupan, ketika itu rakan Anwar.

Nallakarupan telah memutuskan hubungan dengan Anwar selepas pemilihan PKR tahun 2007.

"Dia telah membawa setiap perempuan secara berasingan ke sebuah rumah di Kenny Hills. Di sana mereka bertemu dengan seorang yang (mereka) kenalinya sebagai timbalan perdana menteri.

"Mereka telah diminta menanggalkan pakaian untuk tujuan mengadakan hubungan seks," tulis Dr Mahathir.

"Dua daripada mereka enggan (mengadakan hubungan seks) tetapi yang dua lagi bersetuju. Mereka sudi untuk bercakap kepada polis dan kepada saya tetapi berkeras tidak mahu muncul di mahkamah untuk memberi keterangan," kata bekas perdana menteri itu.

Dr Mahathir berkata beliau memanggil pemimpin-pemimpin Umno termasuk ketua-ketua menteri dan menteri-menteri besar ke kediaman rasminya Sri Perdana di sini untuk memberi taklimat mengenai perkara itu dan menunjukkan mereka gambar para saksi.

"Dia mengisytiharkan dia tidak melakukan sesuatu yang luar biasa dan menegaskan bahawa setiap orang termasuk kesemua ahli Majlis Tertinggi memang ada berbuat demikian," tulis Dr Mahathir mengenai pendirian Anwar membela dirinya di hadapan kepimpinan tertinggi Umno.

"Ketika penjelasan panjang lebar, Anwar tidak pernah dirujuk kepada soal hubungan homoseks, hanya fokus hubungan dengan wanita," katanya.

Anwar kini berhadapan dengan tuduhan kes liwat kali kedua.

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 09 Mar 2011 01:19 PM PST

Kedah Ke KL - MctHeory


APABILA PENGARUH LIWAT ANWAR SEMAKIN MENJADI-JADI!!

Posted: 09 Mar 2011 02:20 AM PST


Sedarkah anda sejak dihebohkan kes liwat Anwar ni, semakin banyak pula jenayah liwat meliwat ini terjadi, hinggakan ia mempengaruhi orang yang kurang upaya, tak percaya? klik SINI.

Sesungguhnya perangai buruk seseorang pemimpin boleh mempengaruhi rakyatnya. Apakah kita mahu berpemimpinkan seorang yang gemar meliwat? Waraskah kita mahu ber PM kan orang yang gemar meliwat? Si Peliwat ini mungkin akan menjadi idola dan contoh kepada anak muda yang gemar bermain jubur kelak. Malah kaum gay dan pondan juga akan menyanjungi si peliwat ini kelak, jika dia menjadi PM Malaysia.

Kalau mimpi ngeri ini terjadi, Malaysia akan menjadi negara 'bebas peliwat' pada masa akan datang.

Apa akan jadi pada generasi muda akan datang?

P/s: hilang nikmat kentut!!.. 

Mctheory:
he he he..

PANAS!! CUBAAN GUAN ENG MEMPERBODOHKAN MELAYU PENANG!!

Posted: 08 Mar 2011 11:09 PM PST


Tak sudah-sudah Ketua Menteri paling haprak dalam sejarah Pulau Pinang, si Guan Eng tu cuba nak memujuk dan membodohkan kaum Melayu. Kali ini kerajaan Negeri Pulau Pinang dibawah pemerintahan Guan Eng ni cuba memancing perhatian kaum Melayu yang selama ini mereka sering pijak-pijak dengan membuat Konsert Ning Baizura di Pulau Pinang.

Cerita ni Mc ambil dari Pisau.Net, dengar cerita Kerajaan Pulau Pinang sanggup mengabihkan duit sebanyak rm200 ribu untuk membuat konsert terbabit, malah Ning sendiri dibayar rm50 ribu. Wow! banyak tu..

Mc ingat kalau Guan Eng tak panggil si Ning Baizura datang ke Sambutan ulang tahun ke 3 puak Pakatan di Pulau Pinang ni, rasanya bakal jadi hambar dan tak ada sambutan seperti terjadinya di Selangor. Bagi mengelakkan kejadian seperti itu berlaku, si Guan Eng ni pun upah Ning datang membuat konsertnya kat sini.

Wahai melayu Pulau Pinang, sanggupkah anda memperbodohkan diri anda semata-mata nak tengok konsert Ning Baizura?

P/s: tepuk dada tanya selera.. he he he..

Mctheory:
Banyaknya duit rakyat di belanja untuk buat konsert!! banyak tuuu....

KASI PANAS!! UMNO BAKAL TERKUBUR DI SELANGOR!! Pakatan Haram Memang Dahsyat!!

Posted: 08 Mar 2011 07:10 PM PST


Bukti Pakatan Haram yang kini berkuasa di Selangor semakin kuat dan berkuasa. Malah Majlis sambutannya juga begitu dahsyat!! Dahsyat!! Hinggakan UMNO Selangor akan give up bagi menawan Selangor semula. Kalau tak percaya klik SINI

Mctheory;
Dahsyat!!!... Dahsyatt!!...

BLOGGER!! APA BEZA KAWASAN ZON PERANG DENGAN KAWASAN ZON SELESA!!

Posted: 08 Mar 2011 04:40 PM PST


Ada sesiapa yang faham mengenai tajuk di atas? Tajuk diatas merujuk kepada zon kedudukan blogger. Ada email yang Mc terima bertanyakan mengenai siasatan Mc yang lepas-lepas kenapa tidak diteruskan lagi.

Untuk pengetahuan pembaca blog Mc, Mc sekarang berada di Johor. Pusat operasi Mc sekarang sudah berpindah ke Johor Bahru. Sebagai blogger mesra kerajaan, Mc sekarang berada di Zon selesa, Zon jajahan BN. Apa yang Mc nak siasat di kawasan sendiri, walaupun banyak kepincangan yang Mc lihat dari kerajaan BN Johor, cuma belum sampai tangan ini gatal nak menaip tentang keburukkan mereka.

Mc masih memberi peluang kepada Kerajaan Negeri Johor untuk berubah!!

Banyak, banyak sangat!!

Kadang-kadang mikir nak menaip la jugak.

Bagi blogger-blogger yang berada di Pulau Pinang, Kedah, Kelantan dan Selangor. Bagi Mc itu kawasan 'zon perang'. Blogger di kawasan zon perang, lebih meriah dengan maklumat dan berita dari blogger yang berada di zon selesa.

Sebab itu sekarang ni Mc selalu mainkan isu global, isu local kalau ada pun sikit-sikit. Susah nak cari kubu puak Pakatan kat sini. Paling baru pun, Cabang PKR baru bukak di Bandar Baru Uda, tapi nampak macam takdak sambutan pun.

Mc akan cuba kejar ceramah Pas dan Pakatan di sekitar JB, untuk melihat sambutan warga JB kepada mereka.

P/s: Bosan sebenarnya berada di zon selesa ni..

Mctheory:
Takde ke blogger lain disekitar JB ni, kalau ada kontek-kontek la Mc..

tun faisal dot com

Posted: 09 Mar 2011 01:17 PM PST

tun faisal dot com


Jom Cari Kerja berjaya tempatkan 343 pencari kerja

Posted: 21 Dec 2010 11:22 AM PST


Karnival Jom Cari Kerja, Azam Kerja 1Malaysia anjuran bersama Majlis Belia Kawasan Putrajaya, JobsMalaysia, Jabatan Tenaga Kerja, Kementerian Sumber Manusia dan Perbadanan Putrajaya yang berlangsung pada 18-19 Disember baru-baru ini berjaya menempatkan 343 pencari kerja; 198 daripadanya dari golongan siswazah dan 145 lagi di kalangan bukan siswazah. Seramai 892 orang pula berjaya ke temuduga kedua, 803 orang dalam senarai KIV dan seramai 292 orang gagal temuduga.

Jumlah keseluruhan pencari kerja yang hadir semasa karnival dianggarkan sekitar 4,000 orang. Dari jumlah itu, 2,330 orang telah ditemuduga. Tahniah kepada setiap yang berjaya! Semoga setiap yang layak ke temuduga kedua berjaya ditempatkan dan yang di dalam senarai KIV akan ditemuduga dalam masa terdekat.

Cucu Tok Selampit

Posted: 09 Mar 2011 01:15 PM PST

Cucu Tok Selampit


OKU Dan OKT Bagai Raja Di Mahkamah

Posted: 13 Feb 2011 07:17 PM PST


Al Jubs berbual dengan adik TBH sewaktu Mahkamah berhenti rehat. Kebetulan perbicaraan kes serentak. Tek tarik saja YB? Karipap tak ada?

Apa lagi keistimewaan yang hendak diberikan kepada kedua-dua OKU dan OKT ini. Sudahlah perbicaraan ini ditangguhkan pagi tadi sehingga 9.45 bagi menantikan kedatangan peguam OKU. Perbicaraan disambung semula selepas itu dengan peguam Sankara menyambung menyoal balas saksi, Dr Siew.

Sekarang sejak pukul 10.50 tadi, mahkamah ditangguhkan sementara bagi menghormati dan memberi laluan kepada peguam OKU yang baru tiba dari menghadiri RCI Teoh Beng Hock. Hebat kedua-dua OKT dan OKU ini. Mahkamah menyanjung tinggi dan menghormati mereka. Belum ada dalam sejarah mahkamah negara. Dengar kata peguam OKU itu akan meminta tangguh lagi dengan alasan RCI TBH, kesan daripada nasihat yang diberikan oleh Ketua RCI, Hakim Mahkama Persekutuan, TS James Foong.

Bicara disambung semula. Mari kita lihat drama seterusnya.

House PK

Posted: 09 Mar 2011 01:13 PM PST

Kata Pakteh...!!

Posted: 09 Mar 2011 01:03 PM PST

Kata Pakteh...!!


Checkmate untuk ANWAR

Posted: 08 Mar 2011 08:10 PM PST


REAL CHECKMATE......mana mau lari haaaa???









Ramai yang marah bila hakim putuskan tuala goog morning, berus gigi dan botol air tidak boleh diguna pakai sebagai bahan bahan bukti kes LIWAT ANWAR. Pakteh hanya terkejut seketika...beberapa saat kemudian pakteh menyedari pasti ada hikmah disebalik penolakan oleh hakim.

Pakteh yakin pasti ada jalan untuk membawa pesalah ke muka pengadilan dan diberikan hukuman yang setimpal.

Bagi pakteh, jalan kini sudah diluruskan oleh tuan hakim, tidak ada bengkang bengkok lagi...samada Anwar RELA memberikan sampel darah atau apa sahaja sehingga DNAnya diperolehi atau HAKIM memutuskan DNA Anwar perlu diambil. Sebagai orang yang pernah begitu lantang bercakap soal perjuangan dan pengorbanan...apalah sangat nak bagi spesimen darah untuk diuji...sepatutnya Anwar keluarkan kenyataan segera bahawa BELIAU TIDAK TAKUT untuk memberikan darah, rambut atau apa sahaja. Jika nak lagi best...doktor test DNA dulu jumpa ayaq mani dalam juboq...so..batter Anwar bagi ayaq mani jaa...camna nak buat...tanya karpal sigh la yg tu.

CHECKMATE

itulah jawapan terbaik untuk kes Anwar. ke kiri pun mati, ke kanan pun mati, ke belakang lagi teruk malah untuk ke depan...mati hancoq lumat.

Bahaya ooo jika syik belakang belakang belakang.....

Pasukan pendakwaraya langsung tidak risau dengan penolakan bahan bukti tersebut sehinggakan tidak akan membuat rayuan. Apa maknanya.....? Anwar dan pasukan peguamnya yang hebat sudah di checkmate lebih awal dari jangkaan. Tahap seterusnya hanyalah langkah melambatkan proses checkmate...lari kiri kanan depan belakang...tapi akhirnya....tetap akan CHECKMATE.......


p/s: Mengikut intipan dan teropong pakteh....rasanya bahan2 tersebut sekadar umpan licik sedangkan asakan sebenar kearah lain. Bila lawan sudah termakan umpan...jawapan yang menunggu hanyalah CHECKMATE

THE FLYING KICK

Posted: 09 Mar 2011 01:02 PM PST

Pure Shiite

Posted: 09 Mar 2011 11:35 AM PST

Pure Shiite


The "length" of Anwar and a plea for Halal Blowjobs

Posted: 09 Mar 2011 04:06 AM PST

PEJUANG BANGSA

Posted: 09 Mar 2011 11:30 AM PST

PEJUANG BANGSA


3 tahun rakyat P.Pinang ditipu kerajaan gila publisiti

Posted: 09 Mar 2011 03:50 AM PST



PULAU PINANG jaguh pelaburan Malaysia.

Pulau Pinang memimpin.


Itulah antara gelaran yang diuar-uarkan oleh kerajaan DAP Pulau Pinang sejak mentadbir Pulau Pinang tiga tahun lalu. Meskipun baru tiga tahun memerintah Pulau Pinang, kerajaan DAP menonjolkan diri seolah-olah segala-gala yang baik adalah hasil usaha kepemimpinan kerajaan negeri sekarang dan segala-gala yang buruk, adalah peninggalan Barisan Nasional (BN).

Apa saja yang boleh mendatangkan imej positif kepada kerajaan negeri, yang boleh meraih populariti kepemimpinan kerajaan DAP Pulau Pinang, sekali gus memberikan kelebihan politik, akan dicanang semaksimum mungkin bagi membolehkan kerajaan negeri mendapat sokongan rakyat.

Lihat saja apa yang dilakukan ke atas kejayaan membasmi kemiskinan tegar, program penghargaan warga emas berusia 60 tahun ke atas dengan pemberian wang tunai RM100 setahun, bantuan khas kepada guru Kelas al-Quran dan Fardu Ain (KAFA) dan kejayaan meraih pelaburan RM12.2 bilion pada 2010, diulang tayang pada setiap majlis.

Malah, satu majlis untuk meraikan kejayaan Pulau Pinang meraih pelaburan terbanyak berbanding negeri lain tahun lalu akan diadakan Arena Sukan Antarabangsa Pulau Pinang (PISA), Sabtu ini. Malah, majlis itu yang dinamakan Majlis Kejayaan Pulau Pinang Sebagai Jaguh Pelaburan Malaysia akan menampilkan penyanyi tersohor, Ning Baizura.

Adakah wajar konsert percuma Ning Baizura diadakan semata-mata bagi meraikan kejayaan Pulau Pinang memperoleh pelaburan tertinggi dalam sejarah negeri itu atau ada agenda tersirat bagi menyogok penonton khususnya muda-mudi, untuk mempromosi kononnya kehebatan pemimpin pembangkang mentadbir negeri ini.

Majlis itu dilihat sebagai satu inisiatif pembangkang untuk memenangi hati dan minda orang muda dengan menampilkan apa yang dikatakan sebagai kejayaan setelah tiga tahun memerintah, yang kononnya tidak pernah dicapai oleh BN sepanjang memerintah negeri ini.Tetapi harus diingat, Kota Rom tidak dibina dalam masa tiga tahun!


Komen 3  pemimpin  Pulau Pinang 


Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim, menyifatkan tiga tahun pemerintahan kerajaan negeri pimpinan Lim Guan Eng, sebagai satu tempoh yang bermasalah.

Kehidupan harmoni semua kaum sejak berpuluh-puluh tahun juga terjejas apabila ada pemimpin yang tidak bertanggungjawab. Kebelakangan ini, isu orang Melayu seperti diperkotak-katik, malah sering ditekan hingga menimbulkan masalah keharmonian,"




3 tahun  pentadbiran kerajaan DAP adalah  satu tempoh yang mengecewakan.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman, menjelaskan pelbagai kerenah yang timbul selepas pembangkang mentadbir Pulau Mutiara – penjaja Melayu yang teraniaya serta pendekatan halus bagi meraih sokongan rakyat. Pada masa yang sama, pelbagai janji manis yang ditabur ketika kempen pilihan raya umum belum ditunaikan.

Penasihat Kementerian Kemajuan Wilayah dan Luar Bandar itu turut melahirkan rasa kecewa dengan pendekatan kerajaan negeri sekarang yang lebih banyak mengejar populariti, bukannya membantu rakyat dan memajukan negeri.

Malah, lebih parah lagi, kerajaan DAP Pulau Pinang masih menari mengikut rentak pembangkang sedangkan mereka adalah kerajaan dengan asyik mencari kelemahan kerajaan terdahulu untuk menonjolkan diri mereka, bukannya bekerja.

"Banyak perkara dilakukan mempunyai agenda tersirat, agenda politik," katanya sambil meminta rakyat merenung mengenai janji yang bakal dilaksanakan dalam masa 100 hari jika pakatan pembangkang berjaya menawan Putrajaya seperti mana dinyatakan dalam 'Buku Jingga' .

"Kerajaan DAP Pulau Pinang sudah tiga tahun mentadbir negeri ini tetapi banyak janji yang belum ditunaikan. Inikan pula dalam masa 100 hari,"


Kerajaan DAP Pulau Pinang hanya pandai mencari publisiti untuk mengejar populariti termasuk mengambil kredit daripada usaha orang lain seperti kejayaan Pulau Pinang memperoleh pelaburan sebanyak RM10.2 bilion pada 2008 dan RM12.2 bilion pada tahun lalu.

Pengerusi GERAKAN Pulau Pinang, Datuk Dr Teng Hock Nan,
berkata pentadbiran kerajaan negeri banyak tertumpu kepada usaha untuk meraih populariti sehingga gagal menyelesaikan masalah seperti kesesakan lalu lintas, perumahan untuk golongan berpendapatan rendah terutama di bahagian pulau.

"Setakat tiga tahun mentadbir Pulau Pinang, yang saya lihat dia (Guan Eng) hanya tahu buat sidang media (hampir) setiap hari untuk memainkan emosi orang ramai dan cuba membuatkan rakyat tidak dapat berfikir secara rasional berkaitan dasar Kerajaan Pusat," katanya.

sumber : berita harian 

Saifuddin sokong Buku Jingga bermakna sokong Anwar Ibrahim !

Posted: 08 Mar 2011 11:21 PM PST


 Politik Baru Ala Saifuddin Abdullah semakin menggila dan menunjuk belangnya . Selepas menghina semua blogger pro BN tidak intelektual ,  dia  kini  memuja pulak BUKU JINGGA terbitan sang pengkhianat bangsa Anwar Ibrahim bersama konco-konconya .




Hari ini akhbar haprak daily mengangkat Saifuddin Abdullah iaitu seorang  sebagai menteri kabinet Najib yang menyokong kuat Buku Jingga Pakatan . 

Apa dia ni  ???   hang  sokong Buku Jingga Anwar ke  sokong Perdana Menteri DS Najib ?? 



Kalau Saifuddin sokong buku jingga Pakatan , bermakna benar lah beliau selama ini  memuja Al Juburi ini walaupun berada di dalam UMNO dan kerajaan . Tindakan  Saifuddin dalam kenyataan ini  di dalam forum bersama Nurul Izzah semalam jelas  memalukan Najib dan kerajaan di depan mahasiswa yang hadir.

PB harap Najib selaku Presiden & PM serta MT UMNO membuka mata di atas tindak tanduk Saifuddin Abdullah yang jelas tali barut PKR dlm UMNO . Hari ini di tweeter , ramai penyokong PKR serta pemimpin mereka memuji pendirian berani Saifuddin ini . Mereka juga lagi bangga kalau Saifuddin sertai PKR dan keluar dari UMNO.


PB petik ayat dari kitab PAS ini untuk renungan orang UMNO semua ...Adakah pemimpin seperti layak duduk dalam UMNO ? 


Selain itu, beliau turut mengakui Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, sebagai personaliti yang hebat dan mempunyai pandangan jauh dalam pelbagai perkara, sehingga turut diakui dunia. 

Ning Baizura jadi umpan Guan Eng tarik sokongan Melayu kepada DAP !

Posted: 08 Mar 2011 05:23 PM PST






Kalau dalam Merdeka Review  , seorang kolumnis mereka menulis Guan Eng & DAP PP  menghadapi dilema orang Melayu di negeri itu . Hal ini kerana pelbagai usaha ,penipuan , populis ,  dan strategi dilakukan mereka untuk menarik sokongan orang Melayu tetapi masih lagi gagal w alaupun dengan tunjuk ajar dari mentornya di Singapore iaitu LKY .

Terbaru Guan Eng nak bikin konsert lagi  untuk menarik sokongan orang Melayu di PP selepas gagal membawa Siti Nurhaliza ke negeri berkenaan tahun lepas walaupun dibayat RM 120 ribu ! Siti mungkin sedar jika dia sertai konsert anjuran DAP ini , beliau telah bersekongkol membantu apek rasis ini menipu orang Melayu . Klik di sini

Kali ini artis yang dijemputnya adalah Ning Baizura yang penah ditemuinya di airport dulu  . Jika dilihat kepada banner konsert, ternyata ia hanyalah untuk meraikan kejayaan PP sebagai jaguh pelaburan Malaysia . haha

Kalau Datuk Muhkriz  tengok banner pun tergelak ... Kementeriannya yang cari berbillion pelaburan ke Malaysia pun tak bikin konsert , ini pulak apek DAP nak buat . Lepas itu pulak ada syarat wajib tunjuk IC .kah kah kah ...

Apa kejadahnya pulak kena tunjuk IC ?  Nak masuk mengundi ke ??  Orang lain buat konsert tak kena bagi IC pun ..hahaha

Nak tahu lebih lanjut tentang konsert  DAP bersama Ning , baca di bawah ini ....rupanya Malik Itik yang jadi Tauke Konsert DAP ..kah kah kah ...


sumber dipetik dari   pisau.net 

Ning dibayar hampir RM50ribu ,kos keseluruhan konsert mencecah RM200 ribu kesemuanya ditanggung oleh kerajaan negeri  . Risalah tersebut kononnya untuk menyambut kejayaan Pulau Pinang sebagai jaguh pelaburan dinegara ini.

Dalam masa memperbodohkan melayu,seperti biasa dengan lagak populis ,Guan Eng turut berbohong kononnya sejak 3 tahun memerintah kesemua hasil pelaburan datang atas usaha beliau:klik sini


Ketua Menteri anjur konsert tipu melayu diurus dan dipertanggungjawabkan kepada Yb melayu tunggangan DAP yang cukup terkenal YB Malik .Yb Malik Exco agama menguruskan konsert?

Inilah dia satu lagi contoh bagaimana seorang yang memegang portfolio agama mempersendakan agama sendiri hanya atas arahan Tuan Besar DAP.

AbangTuah

Posted: 09 Mar 2011 11:06 AM PST

AbangTuah


MAAFKAN TEMAN KANDA TUAH DAN KANDA MAMAK, ADINDA MENCEMAR DIRI!

Posted: 09 Mar 2011 07:54 AM PST

Katakanlah apa sekalipun, ini janji kita bertiga, Sekupang pernah MERASA sepertimana yang difirasatkan hati, saat ini sekupang terpanggil sebagaimana sekupang juga pernah merasa, saat mendiamkan diri, begitu banyak teka-teki yang berserabut dipemikiran dan hati, sekadar memerhati sahabat seperjuangan yang lain... hambar untuk menulis, geram diperam, melodaknya jiwa bagai mahu menikam pengkhianat bangsa, yang celupar menghina ugama dan bangsa... sebagaimana setianya Tuah dengan kembar berlima. Berdiam diri sebenarnya lebih baik mencari punca. Sekupang tahu, Kanda tuah dan Mamak juga terasa hilang bila teman menyepi dalam suara dalam alamaya. Hari ini sekupang juga nak berbuat sama seperti pakatan Kanda Mamak dan Kanda Tuah yang menghidupkan suara dalam maya blog sekupangdua, sekupang masih ingat lagi tanggal 26 disember, 2009 (Klik). Agar perjuangan Tuah tetap berterusan dan memberi tahu darah perjuangan sama merah Tuah dan Mamak, sebagai teman, Adilk, saudara dan rakan dalam perjuangan biarlah rebah bersama, perjuangan perlu diteruskan selagi hayat.

Bila Sekupang dilanda petaka, rupanya Tuah dan Mamak juga merasa, bila sekupang berdiam diri  inilah insan yang juga turut bersusah hati. Masih ingat lagi apa yang Tuah rasa dan kata " Saya faham dan tahu apa sekupang RASA dan itulah sebabnya saya beri masa untuk sekupang...dan saya PERCAYA SEKUPANG PASTI KEMBALI" seperti mana kami bertiga telah izinkan untuk menerbitkan Artikal dalam mana-mana Blog kami tanpa sebarang sekatan... akhirnya kanda Mamak menerbit Artikel demi menghidupkan Blog teman yang lama menyepi... walaupun judulnya berkisar tentang perjuangan Tentera tapi teman cukup faham pengertian sebenar... Apa yang mahu mereka berdua perkatakan adalah SEMANGAT PERJUANGAN. Hari ini Sekupang pula terpanggil untuk menjadi suara yang sama tetapi diblog saudara seperjuangan teman, Sekali pun akan ada beberapa persoalan yang timbul, Sekupang rasa teramat Puas dapat menjadikan ia sebagai balasan JASA KALIAN yang lebih bererti sebagai Tanggungjawab saudara bagai sekandungan. Maafkan Teman kalau ini kurang menyenangkan, selagi Tuah tidak bersuara... selagi itu teman akan menjadi suaranya, ambil lah masa semana boleh, Teman faham terasa seperti ada kisah dan sebab Tuah menyepi, teman tetap sebagai sedarah perjuangan, dari kita sebagai penerjah blog-blog bersama rakan-rakan lain, Mamak, Tuah, Kunta Kinte dan Apai, Sekupang percaya TUAH PASTI KEMBALI, biar lama mana pun teman percaya kita tak akan berpecah SAF, Tak layak teman bertanya sebab tapi teman tetap akan menghidupkan BLOG ABANG TUAH! INSYALLAH akan sentiasa mendoakan KEMBALInya SUARA KEMUDI PANGLIMA PERANG! Ya Allah sesungguhnya inilah Hajatku sebagai Hambamu... AMIN!!!

IPOHMALAY

Posted: 09 Mar 2011 09:02 AM PST

IPOHMALAY


Antara Pro-BN Dan Pro-Realistik

Posted: 09 Mar 2011 01:00 AM PST

Kebanyakan blog Pro-BN seperti Ipoh Malay, sebelum PRU 12, bukanlah pro-BN sangat. Malah blog ini yang mula tumbuh sejak parlimen dibubarkan pada 13 Februari 2008 bersifat skeptikal terhadap BN akibat isu-isu semasa pada ketika itu. Pandangan masyarakat sekeliling juga diambil kira lalu blog ini cenderung kelihatan anti-BN sebelum PRU 12. Malah sebelum PRU 12 lagi, blog ini yakin, BN akan kehilangan dua pertiga.

Tetapi beberapa hari selepas PRU 12, blog ini telah mengubah persepsi terhadap BN apabila perebutan kuasa dan pencabaran atas kuasa politik orang Melayu oleh Barisan Rakyat (nama mereka ketika itu) menimbulkan kemarahan ramai orang Melayu di Perak.

Seterusnya, blog ini mendapati, hanya BN merupakan asas politik yang kukuh untuk mentadbir negara ini berbanding Pakatan Rakyat, walaupun pemimpinnya di peringkat akar umbi sebenarnya adalah liabiliti kepada BN itu sendiri.

Hasilnya, sehingga hari ini, persepsi itu tidak tersanggah oleh kerana PR tidak pernah melakukan perubahan yang meyakinkan untuk dijulang sebagai pentadbir negara ini sebagai alternatif kepada BN.

Jadi untuk menyebut blog ini berdiri sebagai Pro-BN sebenarnya tidak tepat. Blog ini lebih senang dikenalpasti sebagai blog Pro-Realistik yang menyokong mana-mana pihak yang benar-benar layak mentadbir negara ini.

Puak pro-realistik telah berkembang di dalam kelompok orang Melayu hari ini. Ada yang menyebut, "walaupun aku tak suka UMNO, aku akan undi BN, sebab PR hanya akan merosakkan negara"

Mesej seperti ini disampaikan dari hari ke hari oleh blog ini dan banyak lagi blog yang digelar 'Pro-BN'.

Berbanding Unit Media Baru yang ditubuhkan setelah UMNO merasa goyah pasca-PRU 12, UMB seharusnya tidak banyak berbangga kerana puak pro-realistik dalam masyarakat sehingga hari ini tidak berminat dengan UMNO walaupun mereka mengundi BN.

Sebab apa? Bukan sebab siapa-siapa. Sebab UMNO sendiri yang tidak mencermin diri sendiri.

Lebih hebat, puak pro-realistik ini berani mengkritik UMNO sendiri dengan alasan, " Dengan berada di luar UMNO, dengan mengundi BN, kami lebih bebas melontar rasa tidak puas hati kami terhadap pemimpin UMNO peringkat pertengahan yang lebih dari Napoleon sifatnya, kerana apa? Kerana sebab kamilah, mereka mempunyai peluang untuk menunjuk buruk laku, dan sebab kami jugalah mereka sepatutnya berambus".

Melayu Kini Suka Makan 'Kuetiau Usus Babi'?

Posted: 08 Mar 2011 10:06 PM PST

Trend kulinari telah berubah dari zaman ke zaman. Makanan Melayu mula digemari oleh orang Cina dan makanan Cina mula digemari oleh orang Melayu. Sampai teman pernah terjumpa orang Melayu menjual Chee Cheong Fun.

Chee Cheong Fun ialah beras yang ditanak, dilenyek dan di bentuk dalam kepingan seperti kuetiau, dikukus dan dipotong untuk di makan bersama kuah cili dan kuah petis udang dengan taburan bijan. Sama seperti Yong Tau Foo rasa kuahnya.

Rasanya sudah tentulah tidaklah sesedap mana tetapi ia merupakan makanan ekonomik yang dahulunya digemari oleh golongan pendapatan rendah dalam masyarakat Cina.

Tetapi satu fakta yang teman dapat tahu dari kawan teman berbangsa Cina, dia menyebut, orang Melayu jangan makan Chee Cheong Fun. Chee Cheong Fun bermaksud Kuetiau Usus Babi. Bukan kerana ia mengandungi babi. Tiada babi terbabit dalam menghasilkan Chee Cheong Fun. Ia adalah simbol keadaannya yang kononnya menyerupai usus babi.

Dek kerana itu, kawan teman pun menyarankan orang Melayu menyebutnya Ngau Cheong Fun yang bermaksud Kuetiau Usus Lembu. Betapa prihatinnya kawan teman tu. Tapi seberapa prihatinnya orang Melayu yang menjual 'Kuetiau Usus Babi' itu?

Kita tidak akan suka menyamakan benda yang halal dengan benda yang haram. Maka demikian, menyebut Chee Cheong Fun seharusnya memberi maksud yang agak menjijikkan seperti kata kawan teman yang berbangsa Cina itu.

Mulai hari ini, ikutlah nasihat kawan teman tu dengan menyebut makanan tersebut sebagai 'Ngau Cheong Fun' yer. Atau sebaiknya, makanan tersebut disebut 'Cheong Fun' sahaja.

Dd i n b u n g a

Posted: 09 Mar 2011 07:38 AM PST

Dd i n b u n g a


PULAU PINANG : GUAN ENG PERGUNAKAN NING BAIZURA PIKAT MELAYU

Posted: 08 Mar 2011 07:43 PM PST



Lim Guan Eng,Ketua Menteri contoh pemimpin firaun yang akan menggunakan pelbagai helah untuk memecahbelah dan menyesatkan orang Melayu tertutama di Pulau Pinang, malah menggunakan pembesar melayu lain sebagai balachi untuk melaksanakan misi tersebut, yang pasti melayu digunakan untuk menjatuhkan melayu sendiri.

Yang pasti, itu lah amalan seorang kafir, menyogok, merasuah sebagai amalannya, memberi hamper dan sanggup menggunakan duit rakyat jutaan ringgit hanya seorang artis sahaja bayarannya RM50,000 untuk menjayakan apa yang dihajat.

Rasis chauvanist ultra kiasu beranggapan dengan mengula gulakan masyarakat melayu dengan harapan agar mereka lupa bahawa kampung kampung dan perniagaan kecil kaum melayu di Pulau Pinang sedikit demi sedikit dihapuskan.

Wahai Melayu Pulau Pinang mahu pun bangsa - bangsa lain sepeti cina dan India yang tidak menyokong LGE dan ditindas oleh pemerintahan DAP, Jerit lah!! peketlah!!, makilah!! hamunlah!! apa pun yang anda lakukan kerana tekanan, kemisikinan, diruntuh, diroboh, diusir, masih ada orang lain yang sanggup diggunakan untuk menafikan yang anda di tindas.

Dalam pada itu kita kena ingat bukan semua artis yang kelabu mata kerana duit, bukan semua artis kelabu hati semata - mata mahukan senang - senang masuk syurga, bukan semua seperti al Ostat Bob Lokman, bukan semua seperti Ning Baizura mahukan duit untuk sara hidup, contoh terbaik Datuk Siti Nurhaliza yang ditawarkan RM120,000 tetapi tetap menolak kerana tidak mahu diperggunakan oleh Parti yang rasist.

Risalah tersebut dengan segan silu kononnya untuk menyambut kejayaan Pulau Pinang sebagai JAGUH pelaburan dinegeri itu. Tidakkah hanya untuk memperbodohkan rakyat, seperti biasa dengan lagak populis ,Guan Eng turut berbohong kononnya sejak 3 tahun memerintah kesemua hasil pelaburan datang atas usaha beliau:klik sini
Misi untuk memperggunakan Melayu diberi kepada balachi ulung beliau seorang YB melayu tunggangan DAP yang menjaga hal ehwal Agama Islam yang cukup terkenal YB Malik , bayang kan YB jaga Agama Islam anjur konsert jemput artis wanita yang silap - silap pakai pakaian ketat, jika dipertikaikan teman sure Ni A Jis akan keluar fatwa "DIHARUSKAN UNTUK SENAMAN MATA".

"YB Melayu guna artis melayu untuk bodohkan melayu untuk agungkan chauvanist ultra kiasu rasis Guan Eng."

sumber Pisau.Net

p/s Nak tanya dengan si Ning Baizura ni tak takut ke di boikot.

tunku

Posted: 09 Mar 2011 03:27 AM PST

tunku


Dr Mahathir does not fear suit over memoirs

Posted: 08 Mar 2011 05:00 PM PST

PETALING JAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad is not losing any sleep over the possibility of certain quarters filing lawsuits against him for putting them in a negative light in his memoirs.
The former Prime Minister said he was driven to tell the truth in his autobiography, A Doctor in the House: The Memoirs of Tun Dr Mahathir Mohamad, which was launched Tuesday.
"There will be those who will not be satisfied.
"If they want to sue, sue lah," he quipped after launching his book at MidValley Megamall.
Dr Mahathir said he had kept the publication of his memoirs a secret until the launching date to avoid possible court injunctions to stop its publication.
"It took me eight years to complete the book.
"I want people to read it. Whatever they think of it is their prerogative," he said.
Dr Mahathir said during his tenure as Prime Minister, he was described as a dictator.
"(In the autobiography) I tried to prove that I am not a dictator. But some people will still feel otherwise," he said, adding that he was expecting brickbats for exposing so much.
To a question from a foreigner, Dr Mahathir said through his book, he wanted to deliver the message that it was not impossible to achieve anything if one was willing to learn.
"I was a commoner, I was not trained in the field of administration, economy or finance.
"But you can learn if you want to learn. The best reward is not the monetary gain but the result of your effort," he said.
"Several chapters were difficult to write because it is all about myself," he said, adding that he was not comfortable promoting himself.
The 809-page book, which retails at RM100 a copy, is available at MPH bookstores nationwide.

tunku : a must read book.it is well written.it took Tun Mahathir 8 years to complete the book.
as for anwar, i am sure he got no guts to sue Tun once again as the first case he has to pay all the cost.he will have to bear the cost again if he sues Tun again.definitely male "Y" will buy this book as he is part of the book too.

Sodomy II: Items cannot be tendered as evidence, court rules

Posted: 08 Mar 2011 07:41 AM PST

KUALA LUMPUR: A High Court has allowed Datuk Seri Anwar Ibrahim's application to exclude three items - a toothbrush, a Good Morning towel and a Cactus mineral water bottle - from being tendered as exhibits in his sodomy trial.
High Court judge Justice Mohamad Zabidin Mohd Diah ruled here in a trial-within-a-trial Tuesday that the items could not be used as evidence in court.
"I find that the DNA sample from the items were obtained by unfair means and (therefore they) are excluded from being part of the evidence," he said. The items, along with a strand of hair, were retrieved from Anwar's lock-up following his arrest and detention in July 2008.
The decision effectively means the testimony from chemist Nor Aidora Saedon from the Chemistry Department is inadmissible.
The chemist had previously testified that the DNA profile taken from the white toothbrush, towel and bottle matched the DNA profile of an unknown person known as 'Male Y', whose semen was found inside the anus of complainant Mohd Saiful Bukhari Azlan.
However, Anwar's lawyer objected the inclusion of the items as evidence, on grounds that his arrest and the means by which these items were obtained by the police, were illegal, hence the trial-within-a-trial.
Anwar, 63, has claimed trial to performing carnal intercourse against the order of nature on Mohd Saiful at a condominium unit in Bukit Damansara, Kuala Lumpur, between 3.15pm and 4pm on June 26, 2008.
The trial continues Wednesday.

tunku : i wonder how the court that has been labelled as a kangaroo court by anwar can favour him this time.every time they accuses the law system in malaysia but when it favours them, they will shut their mouth.well if the court has decided those items cannot be tendered as evidence then everyone has to accept it.now we hope that the moron anwar will give his dna sample so the court can decide whether the male "Y" is him or not. it's a clear and simple but the question now is will anwar give his dna sample? the court must order him to do so.

Asam Pedas

Posted: 09 Mar 2011 03:24 AM PST

Asam Pedas


PRU 20-11-2011?

Posted: 09 Mar 2011 02:13 AM PST

bumiyang

Posted: 09 Mar 2011 03:16 AM PST

bumiyang


Awas!!! Si Kucing Pencuri Sedang Berkeliaran!!!

Posted: 08 Mar 2011 05:38 PM PST

anakbukitgantang says

Posted: 09 Mar 2011 03:10 AM PST

anakbukitgantang says


Modern day sex slave in Korean entertainment industry

Posted: 09 Mar 2011 12:43 AM PST

It has been a year since a  young Korean actress by the name of  Jang Ja-Yeon committed suicide. Just as the case reaches its first year "anniversary", Korean police may reopen her suicide case due to new leads  after broadcaster SBS made her posthumous letters public on Sunday.
The late actress Jang Ja-Yeon
In over 50 letters, Jang alleged that she was made to offer sexual favours to prominent figures within the industry, as well as to heads and officials of private and media enterprises.

The rookie actress, who was 30 when she hanged herself in March 2009, accused her agent of forcing her to have sex with 31 people over 100 times.

The agent, known only as Kim, was arrested in July that year and served a one-year jail term last year. The other 31 men were under investigation as well, though they were all acquitted.

The case caused a sensational scandal in Korea over who was on 'Jang's list', as financial regulators launched their own investigations into an industry known for 'enslaving' their up and coming stars.

In an industry where beautiful faces are just one too many, it is sad to think that people resorted to modern days sex slave strategy  and coerce young- wide -eyed actresses as spoils of war in their greedy and lusty game.
jang-ja-yeon

Politik Harian

Posted: 09 Mar 2011 03:08 AM PST

Politik Harian


Perbalahan Diantara Blogger, Unit Media Baru Harus Dihentikan

Posted: 09 Mar 2011 12:22 AM PST


Rupa2 nya kemenangan BN pada PRK DUN Merlimau & Kerdau turut disusuli dengan episode salah faham serta sedikit pergeseran antara UNIT MEDIA BARU (UMB) PEMUDA UMNO dengan barisan2 OTAI2 HARDCORE BLOGGER.

Walaupun kebanyakkan rasa tidak puas hati & counter attacking diadakan menerusi saluran or platform media baru ie. FB, Tweeter & Blog namun the main concern adalah perbalahan, salah faham serta sedikit pergeseran ini akan di spin off oleh malaun2 pakatan "big fucking bustard" yang mana rasanya diaorang dah pun mainkan isu ni. Baca Lagi...

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 09 Mar 2011 03:06 AM PST

AL-Kesah AloQStaQ


SERAHKAN DNA HANG SECARA SAH B.A.B.I oiiii !!!

Posted: 08 Mar 2011 05:21 PM PST

KALAU DAH TAU BUKTI DNA YANG DITOLAK TU
(BOTOL MINERAL , TUALA GOOD MORNING & BERUS GIGI)
DIAMBIL SECARA TIDAK ADIL / TIDAK SAH ...

HARI NI AKU CABAQ HANG B.A.B.I OIII ! ...
BAGILAH SECARA SAH DNA HANG
UNTUK DIBANDINGKAN DENGAN DNA "LELAKI Y".

Kalau berbeza dengan DNA Lelaki Y , aku akan respect hang ...
Terbukti hang tak salah meliwat ... Hang memang teraniaya ...

Kalau sama dengan DNA Lelaki Y ,
aku MASIH respect hang
sebab hang berani membuktikan hang memang Peliwat ...

TAPI ......
Kalau hang tak berani nak bagi secara SAH ,
aku anggap hang memang haram jadah ! Peliwat Tegaq !
Pembawa Sial
! Pemusnah Bangsa !
Pelingkup Agama
! Penjahanam Negara !



Ikhlas Dari Aku :
AloQStaQ
09 March 2011
9:20 Pagi

NOTE : B.A.B.I = Brader Anwar Bin Ibrahim

PANEH MIANG

Posted: 09 Mar 2011 01:45 AM PST

PANEH MIANG


Nik Aziz akhirnya mengaku...

Posted: 08 Mar 2011 07:11 PM PST

17 faktor kemenangan Barisan Nasional di bawah payung dewata raya, United Malays National Organisation:

1. Calon yang dihidang kepada rakyat khasnya pengundi merupakan calon-calon muda yang winnable.

2. Calon BN ialah anak tempatan dan dikenali dan dihormati.

3. Calon ini adalah kalangan calon terbaik daripada senarai yang ada, bersih daripada rekod jenayah komersil, jenayah berat, jenayah ringan. Bersih daripada skandal perempuan sundal dan persundalan wanita. Mempunyai keluarga yang berjenis daripada jenis-jenis yang disayangi dan dikasihi oleh awam.

4. Calon Kerdau dan Merlimau merupakan sampel hidup yang mesti dicari oleh Presiden UMNO dan Timbalan Presiden UMNO untuk PRU-13.

5. Calon berjiwa dan berbakti kepada ummah. Calon yang kalah pun sebenarnya segan silu dengan wibawa calon UMNO yang bertanding. Calon PAS sendiri suruh pengundi UNDILAH BN, sebab mereka lebih afdhal memimpin daripada calon PAS.

6. PAS sudah berada di akhir garisan. PAS sudah tidak relevan kepada rakyat Raja.

7. PAS sedang menggali kubur tanpa nisan di Kelantan. Nik Aziz sudah mengakui 100 kesalahan yang dia lakukan, yang tidak mengizinkan dia berada sebagai Mursyidul Am PAS. Nik Aziz sudah akui bahawa dia sudah letih dan lebih suka rehat di kamar hospital serta menghabiskan masa di pinggir gunung untuk hirup udara 100% oksigen.

8. DAP merupakan elemen kejatuhan PAS.

9. PKR yang membawa wadah dan wasilah Freemasonary di Malaysia akan berpakat dengan KITA untuk mewujudkan negara Little America dan mendirikan "statue if plural liberty" di Putrajaya.

10. PKR sebagai bishop Freemason di Bumi Melayu berkahwin dengan DAP sebagai paderi besar Komunis di Wilayah Melayu sehingga melahirkan anak luar nikah iaitu "Parti Pecah Perintah". Parti Pecah Perintah ini sudah memulakan confederasi sejak 1967 yang dikenali sebagai Deklarasi Setapak.

11. UMNO sudah tidak boleh undur walau sezarah tapak. UMNO khasnya semua Ketua Bahagian mesti siap siaga dengan nama-nama calon wibawa, bersih dari najis kecil, sederhana, besar dan berat, suci daripada sifat kejantanan dan kewanitaan yang baik serta berhemah. Calon mesti sudah memulakan gerakan dekati dan sayangi rakyat. Kasihi Pengundi anda, sudah bermula SEMALAM.

12. UMNO Negeri Sembilan di bawah Pengerusi Perhubungan, Dato' Mohamad Hasan mesti sudah memajukan senarai nama calon. Nama seperti Ishak Ismail, Rais Yatim, Khairy Jamaluddin, Samad Ibrahim, Hasan Malek, Ismail Lasim sudah tidak relevan. Razi Kail juga tak cocok. Mohamad Hasan kena memulakan GERAK KILAT 9 supaya UMNO berkuasa. Jika MCA meletak calon bersifat KOMUNIS, UMNO singkirkan. Jika MIC mendagang calon bersifat FREEMASON, UMNO kucilkan.

13. Presiden UMNO dan Timbalan Presiden UMNO mesti celik huruf dalam soal siapa, di mana, bagaimana, untuk apa, akses hingga ke mana? Berapa ramai pasukan kerja calon ini? Berapakah duit kerja lasak dan kerja kuat pilihanraya yang memadai?

14. Anwar Ibrahim perlu dipenjarakan dalam kandang besi atau dinafikan langsung haknya, kerana, muka tembok yang diberi oleh KDN telah dimanipulasi begitu melampau hingga terjejas Negara hari ini. Revolusi Iran, Mesir, Bahrain, Tunisia, Libya, Syria telah menjadi buah mulut dan modal politik paria PKR. Menteri Besar Selangor sudah memberi lampu hijau untuk belia Selangor tunjuk garang kepada Kerajaan. Sedarkah MB Selangor yang dikenali sebagai Khalid Gagap, bahawa semaso kau Pengerusi Majlis Universiti Utara Malaysia, kaulah manusia paling bacul dan bangang yang pernah diberi peluang jawatan Pengerusi.

15. Merlimau dan Kerdau ialah manifestasi pukulan maut yang disebar oleh media alternatif.

16. Merlimau dan Kerdau ialah fenomena alam yang memberi gambaran jika Allah takdirkan jadi, maka jadilah ia.

17. Merlimau dan Kerdau ialah ikon kemenangan yang mesti dijadikan "case study" kepada PRU-13. Pemuda UMNO yang masih bengap di bawah selia Ketua Pemuda UMNO Bahagian Rembau yang menjadikan latihan tempatan Askar Wataniah sebagai escapism untuk lari daripada pukulan MAUT, Pak Sedaro ucapkan selamat tinggal. Pemuda UMNO perlu di tadika semula dengan ilmu pengurusan politik dan kepemimpinan. Transformasi BUKU MERAH lawan BUKU JINGGA mesti disusuli dengan tindakan penuh hikmah dan integriti.

Teruskan perjuangan wahai sekalian anak rakyat Raja. Salam 1 Melayu.

Sahabat-Gunung

Posted: 09 Mar 2011 01:31 AM PST

Sahabat-Gunung


Azeez Rahim Bertanding Ketua Pemuda UMNO Malaysia??

Posted: 09 Apr 2011 12:22 AM PDT

Terperanjat besar aku hari nie, apabila ada sahabat berbisik dengan aku bahawa Datuk Azeez Rahim, mantan Pengerusi Biro Putera UMNO yang kini MKT UMNO, berhasrat untuk bertanding jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia penggal akan datang ......

Bukannya apa, pada masa kini, Pemuda UMNO masih mempunyai Ketua Pemuda UMNO .... mana mungkin dah ada gerak kerja untuk pertandingan pemilihan UMNO akan datang ....??

Apa dah jadi, UMNO dah kuat sangat ker.... baru menang beberapa PRK, dah selesa sangat ker sampai dah ada gerakkerja-gerakkerja sebegini yang sangat tidak sesuai untuk diperkatakan sekarang.

Pastikan BN menang selesa dan merampas kembali negeri-negeri yang telah jatuh ke tangan pembangkang dulu, baru fikirkan pertandingan sesama kita di dalam UMNO ini ....

Dalam masa yang sama, Ketua Pemuda UMNO Malaysia hari nie masih disandang MP Rembau, KJ. Biar dia buat kerja dulu, jangan kacau dier.....

Tapi aku rasa, nie semua cakap-cakap kosong pihak-pihak tertentu yang tidak senang duduk dengan usaha dan gerakkerja Datuk Azeez yang kini semakin sibuk menggerakkan Sukarelawan Putera nya ....

Tubuh Yayasan Semata-Mata Untuk Kaburi Mata Rakyat Selangor- Ungku Salleh

Posted: 09 Mar 2011 12:00 AM PST

Kuala Lumpur, 9 Mac- Langkah dan cadangan kerajaan Negeri Selangor untuk menubuhkan yayasan bagi membiayai kegiatan parti-parti politik di negeri itu yang bermatlamat untuk mengelakkan anggota parti daripada mengambil peluang dengan menggunakan naungan politik bagi mendapatkan projek dan juga menghentikan perbuatan rasuah, merupakan satu tindakan kerajaan negeri Selangor untuk mengaburi dan menutup mata rakyat.

Ketua Pemuda UMNO Selangor, Ungku Salleh Ungku Jamal berkata, tindakan mereka ini sekadar mengaburi mata rakyat Selangor supaya apabila mereka menggunakan duit Yayasan untuk kegunaan parti politik supaya rakyat tidak tahu bahawa duit yang digunakan adalah sebenarnya duit rakyat yang diperolehi daripada kerajaan negeri juga.

"Sebelum ini semua rakyat sudah mengetahui bahawa kerajaan negeri telah menyalah-gunakan duit mereka utk parti PKR. Ini semua adalah hasil nasihat dari penasihat ekonomoi negeri Selangor yang kita tahu banyak tindakannya sebelum ini bertentangan dengan lunas undang-undang.

Kenapa mereka melantik penasihat ekonomi iaitu yang pernah didapati bersalah dari segi moralnya oleh mahkamah. Kerajaan Selangor dinasihatkan supaya memberi tumpuan yang lebih kepada menjaga kebajikan rakyat dan melaksanakan Manifesto 2008 mereka dalam kadar segera dari untuk memikirkan tentang sumber kewangan parti, " ujarnya mengulas cadangan MB Selangor untuk menubuhkan yayasan bagi membiayai kegiatan parti-pari politik di Selangor.

Tegasnya, jangan bila tiba masa Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) nanti, baru terhegeh-hegeh nak mengaburi mata rakyat untuk melaksanakan manifesto tersebut.

"Saya kira ianya sudah lambat dan rakyat semua sudah meluat dan benci dengan tipu helah yang tak henti-henti dari pakatan PKR-PAS-DAP ini. Pemuda UMNO Selangor tidak akan membiarkan rakyat terus-terusan menjadi mangsa terhadap tipu helah, penindasan dan mainan politik yang berlebihan oleh pakatan ini. Mereka tidak langsung mencerminkan kejujuran dalam melaksanakan tanggungjawab terhadap rakyat," tambahnya lagi.

Terengganu Tinjau Peluang Pelaburan Di Cuba

Posted: 08 Mar 2011 11:55 PM PST

(Ronda-Ronda Bersama Sahabat-Gunung)

Kuala Terengganu, 9 Mac- Kerajaan Terengganu akan menghantar rombongan ke Cuba pada Mei atau Jun depan bagi meninjau peluang pelaburan dan kerjasama dengan negara itu terutama dalam bidang bio-teknologi dan nano-teknologi, kata Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Said.

Cuba adalah antara negara yang telah maju dalam kedua-dua bidang itu dan kita berharap kerjasama itu dapat melonjakkan Terengganu dalam industri berkenaan, kata Ahmad kepada pemberita semasa dikunjungi Duta Besar Cuba ke Malaysia Carlos A Amores di sini hari ini.

Ahmad berkata, rombongan ke Cuba itu terdiri daripada beberapa profesor dari Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) dan Universiti Malaysia Terengganu (UMT) serta pegawai-pegawai kanan kerajaan.

Sementara itu, Amores berkata, beliau ke Terengganu untuk mempelawa kerajaan negeri melawat Cuba bagi meninjau peluang kerjasama dalam bidang berkenaan.

"Malaysia dan Cuba telah menjalin hubungan dua hala yang baik di pelbagai peringkat. Walaupun begitu, kita masih lagi perlu mempertingkatkan kerjasama," katanya.

Beliau berkata terdapat pelbagai peluang pelaburan di Cuba terutama di bidang pelancongan, perubatan dan kesihatan selain teknologi nano dan bio-teknologi.

Katanya, Cuba masih memerlukan lebih banyak hotel dan kemudahan dalam bidang pelancongan. Cuba dikunjungi kira-kira 2.5 juta pelancong asing setahun.

Amores berkata, Cuba banyak mencapai kejayaan dalam bidang bio-teknologi terutama farmaseutikal. Ketika ini terdapat lebih 30,000 pelajar dari 70 buah negara menuntut di Cuba.


GEMPAR !!!!- Dada Saya Di RABA

Posted: 08 Mar 2011 08:59 PM PST

Mohd. Saiful Bukhari Azlan yang mendakwa diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim memberitahu seorang doktor patologi forensik bahawa terdapat cubaan seks oral tetapi dia menolak untuk melakukannya.

Dalam kejadian yang berlaku pada 26 Jun 2008 selama 30 minit itu, bekas pembantu peribadi Ketua Pembangkang berkenaan juga mendakwa dadanya telah diramas.

Bekas pegawai perubatan Hospital Kuala Lumpur (HKL) yang kini bertugas di Hospital Sungai Buloh, Dr. Razuin Rahimi memberitahu Mahkamah Tinggi di sini hari ini, perkara tersebut dimaklumkan kepadanya semasa beliau mengambil latar belakang kejadian daripada Mohd. Saiful Bukhari.- Utusan

PRU13: BN Selangor Dah Sedia?

Posted: 08 Mar 2011 07:47 PM PST

(Ronda-Ronda Sahabat Gunung di Selangor):

Pakatan Rakyat nampaknya semakin berusaha keras untuk mempertahankan Selangor. Kini nak tubuhkan Yayasan bagi membiayai segala kegiatan dan aktiviti parti-parti politik di Selangor.

Kenyataan Menteri Bongok Selangor, TS Khalid Gagap ini boleh dibaca di web pilihan dan tajaan pakatan rakyat iaitu MalaysiaKini semalam.....

PR nampaknya berusaha keras mempertahakan Selangor.... BN macammana, dah ada gerakkerja ke untuk merampas semula Selangor dari tangan pakatan haram nie?

BN Selangor jangan pandang mudah gerakkerja PR di Selangor nie, jangan jadikan kekalahan demi kekalahan PR di beberapa PRK baru-baru ini sebagai batch mark kelemahan mereka.....

Nik Ajis `Meracau'

Posted: 08 Mar 2011 04:30 PM PST


"Selama hari ini tidak ada sebarang masalah dalam pengendalian proses pilihan raya di negara ini. Tidak timbul isu adil tidak adil. Malah pada pilihan raya umum 2008, menyaksikan Barisan Nasional kehilangan banyak kerusi.

"Ini jelas menunjukkan perjalanan pilihan raya di negara ini dilaksanakan dengan baik. Tetapi kita faham pembangkang, bila mereka menang, mereka kata betul, tetapi bila kalah, mereka kata tidak adil, itulah perangai mereka,"DS Mohamed Nazri Abdul Aziz

Baguslah Nik Aziz Nak Deal Dengan Karpal

Posted: 08 Mar 2011 01:11 AM PST

Pemuda UMNO Kelantan menyokong penuh hasrat Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat untuk menemui Pengerusi DAP Karpal Singh bagi menjelaskan dasar kerajaan Kelantan berhubung pengharaman judi di Kelantan. Namun dalam masa yang sama, Pemuda UMNO Kelantan meminta Nik Aziz bukan sahaja menjelaskan dasar kerajaan Pas Kelantan sahaja, sebaliknya berbincang dengan DAP untuk mengharamkan segala pusat perjudian di negeri-negeri yang dikuasai oleh pakatan pembangkang ini, ujar Ketua Pemuda UMNO Negeri Kelantan, Annuar Saffian.

"Persoalannya sekarang, kenapa Pas kini boleh berkompromi dengan DAP, satu parti yang selama ini menentang dasar-dasar perjuangan Islam PAS. Kita lihat sekarang, dasar-dasar Pas sejak akhir-akhir ini nampaknya lebih terbuka, akibat daripada tekanan dari sekutu mereka, DAP semata-mata untuk mendapatkan sokongan dari rakyat khususnya orang bukan Melayu.

Sehubungan dengan itu, Pemuda UMNO kelantan menyokong usaha ini, malah mencadangkan agar Nik Aziz bukan sahaja berbicara soal judi, malah menerangkan dasar-dasar Islam yang mereka perjuangan selama ini termasuk hukum hudud, yang telah ditolak mentah-mentah oleh DAP" ujarnya ketika dihubungi mengulas hasrat Nik Aziz ingin bersemuka dengan Karpal Singh berhubung soal judi di Kelantan.

Dalam masa yang sama, Pemuda UMNO juga mendakwa wujudkan pusat-pusat perjudian haram 'black market' yang ada di kampung-kampung yang dikendalikan oleh orang-orang Melayu sendiri di negeri Kelantan.

"Kita tidak mahu pusat-pusat perjudian haram ini berlelusa di negeri Kelantan, kerana ia akan melibatkan orang Melayu dan orang Islam sendiri.

Masyarakat sekarang sedang menilai hubungan intim antara DAP dan PAS ini, yang nampaknya semakin erat hingga PAS sanggup mengadaikan prinsip perjuangan Islamnya, malah sanggup mengetepikan manifesto 'Negara Islam' dalam PRU ke-12 yang lalu semata-mata untuk menjaga hati DAP," ujarnya lagi.

Taipingmali (tm)

Posted: 09 Mar 2011 01:29 AM PST

PAPA GOMO

Posted: 09 Mar 2011 01:22 AM PST

PAPA GOMO


EKSLUSIF Siri 1 - Apa Itu UMB? Ini Kisahnya......

Posted: 08 Mar 2011 11:30 PM PST


Kami Bukan Lidah Biawak


Agak hangat dengan letusan gunung berapi beberapa orang Blogger mengenai isu UMB iaitu Unit Media Baru yang di katakan banyak masaalah dan menyalahgunakan peranan yang sepatutnya. Apakah benar semua itu?

Gomo merupakan seorang Blogger yang Tidak Bertuan, mula menjadi Blogger selepas kejatuhan Empayar Barisan Nasional di PRU ke 12 yang lalu. Tidak ada yang menyuruh malah tidak ada sesiapa yang memaksa untuk berjuang dalam media Cyber ini namun Kehendak hati dan Akal fikiran yang mendorong Gomo untuk berblogg.

Tak terlintas pun untuk menjadikan minat Berblogg ini sebagai satu sumber mencari keewangan, apatah lagi nak melobi Projek mahupun jawatan dalam peringkat tertinggi. Apa yang di niatkan adalah untuk perjuangan bagi memastikan Rakyat sedar siapa Anwar Al Juburi dan Penipuan dan Fitnah Pakatan Pembangkang PKR, DAP dan PAS.

Waktu itu tidak wujud UMB dan yang ada hanyalah Kesatuan Blogger Blogger pro kerajaan yang di kenali sebagai BLOGGER PEMBELA NEGARA (BPN) Hasil inisiatif Blogger Panglima Perang Cyber.

Kami menjadi semakin Lantang bersuara dan semakin hari semakin ramai Blogger blogger baru yang muncul sehinggakan waktu itu Blogger Pembangkang merasai tempias kami BPN ini. Malah serangan terhadap BPN datang mencurah curah dari Pakatan Pembangkang.

BPN tidak mempunyai Elaun mahupun apa apa sumber keewangan kerana kami berjuang demi Agama, Bangsa dan Negara. Masing masing menggunakan wang poket sendiri dalam membayar Bil Broadband mahupun apa apa kos sekalipun.

Lalu tubuhlah Unit Media Baru yang di pengerusikan oleh Tun Faisal Exco Pemuda UMNO Malaysia. Perjumpaan kali pertama di buat di Putrajaya yang di hadiri Blogger seangkatan GAP, PISAU.Net, Parpu Kari, Panglima Perang Cyber. RBF dan beberapa nama lain yang Gomo tak berapa ingat dan termasuklah Gomo sendiri.

Hasil dari pertemuan itu di persetujui bahawa Blogger Blogger yang bernaung di bawah UMB akan di Kelolai oleh Tun Faisal sebagai pengerusinya. Tidak ada Wang mahupun ganjaran yang di berikan kepada kami dan kami juga tidak meminta apa apa dari UMB memandangkan kami berjuang kerana Agama, Bangsa dan Negara.

Untuk makluman semua waktu itu kami di kalangan Blogger hanya mengeluarkan SATU artikel sehari dan kadang kala 4 hari satu artikel sahaja. Kami lebih banyak menggunakan Ruangan Komen dalam berhujah mahupun menyangkal Dakyah dan Fitnah pakatan Pembangkang. Dan waktu itu Memang tidak di nafikan Blogger Pakatan Pembangkang amat Kuat dan di lengkapi dengan segala kemudahan dan Strategi Cywar yang begitu hebat.

PRK demi PRK berlalu dan ramai lah Blogger yang di bawa ke PRK atas nama Unit Media Baru ini. Segala galanya nampak menarik bila tiap kali PRK sedikit Elaun buat para Blogger mengisi minyak dan kos yang perlu.

Saban hari kami para Blogger semakin kerap menghentam Pakatan pembangkang dan artikel dalam Blogg juga dalam sehari semakin meningkat. Malah medium FB yang ada juga di terokai kami untuk lebih menyampaikan Maklumat. Pendek kata apa sahaja peluang yang ada akan kami gunakan sebaik mungkin. Ini merupakan Inisiatif kami para Blogger dan bukannya datang dari UMB.

Masuk ke PRK Galas kami para Blogger semakin matang dan dapat menilai kemampuan masing masing dalam peperangan Cyber ini. Di Galas lah merupakan satu tugasan yang terbaik kami berjaya lakukan dan merupakan satu Cywar yang paling hebat setakat ini jika nak di bandingkan dengan PRK PRK yang lain.

Namun apa yang di lakukan kami bukanlah datangnya dari UMB tapi kami sendiri para Blogger Blogger tak bertuan ini. Malah pada waktu ini sudah ramai yang tidak mendukung UMB dan bergerak bebas dengan ruang masing masing seperti Parpu kari, GAP, RBF dan lain lain Blogger. Gomo? Masih lagi bersama UMB kerana tidak berminat dengan isu isu yang melanda UMB pada waktu itu.


Berakhirnya PRK Galas kami para Blogger duduk berbincang dan melihat dari segala sudut yang ada dalam memarakkan lagi perjuangan kami ini. Macam macam pendapat dan perdebatan berlaku di antara kami dalam memastikan kami terus mendukung UMNO dan Barisan Nasional. UMB tidak terlibat kerana UMB tidak berminat untuk membuat Post Moterm.

Di PRK Tenang kami semua bergerak secara individu dan mengikut hala tuju masing masing. Namun apabila sebelah malam kami akan berkumpul untuk membuat perbincangan dalam isu isu yang dapat di mainkan dalam PRK Tenang. Dan sekali lagi Gomo nak nyatakan apa yang kami lakukan bukanya datang dari UMB namun ianya adalah inisiatif kami sendiri para Blogger.

Selepas Tenang semakin banyak lah isu isu yang di dengar dan di perolehi mengenai UMB di bawah Tun Faisal ini. Banyak isu tertumpu kepada Wang Elaun buat Blogger, Pas Media dan peranan UMB dalam PRK. Ini di bangkitkan memandangkan kami Para Blogger menjalankan tugasan atas inisiatif kami para Blogger dan bukannya datangnya dari UMB.

PRK KERDAU dan MERLIMAU menjadi kemuncak nya mengenai peranan UMB dalam Cywar alaf baru ini. Ramai Blogger yang turun di Kerdau memandangkan PRK Kerdau di jangkakan mendapat saingan sengit dari parti PAS yang bertanding. Turun nya kami kali ini agak lain dari yang lain kerana masing masing sudah mempunyai bantuan dari segi tempat tinggal dalam menjalankan Cywar Media Cyber dan ianya bukan datang dari UMB.

Gomo, Gelombang Rakyat tinggal di Mentakab manakala GAP, Pisau, Medan Info, Keris Putra, gerakan Timur di Bandar Temerloh. Parpu Kari dan The Flying Kick datang sehari dua dan kemudiannya ke Merlimau. Darul Ehsan Today, Media Permatang Pauh, Dr Novandri, Pejuang Bangsa,Empayar Melaya menetap di Desa Murni. Semuanya bukan di sediakan oleh UMB tempat tinggal kami ini.

Matlamat kami Perjuangan dan ingin melihat Kerdau Menang walaupun kami tak di Jemput untuk datang. Walhalkan melalui PCM yang menguruskan jentera Cyber di PRK Merlimau memanggil kami untuk membantu mereka berjuang di sana.

Jika kami Kemaruk Wang Ringgit sudah pasti semua Blogger akan berduyun duyun ke Merlimau memandangkan PCM siap sedia menyediakan segala keperluan kami. Malah siap di berikan pakej Makan Ikan Bakar Umbai pulak tu untuk kami para Blogger.

Hakikatnya kami tidak ke Merlimau kerana demi Agama Bangsa dan Negara dan inginkan Barisan Nasional menang ke atas PAS di Kerdau maka kami Berkampung sejak hari penamaan calon sehingga tamat Pilihanraya. Tidak ada Wang Ringgit di janjikan kepada kami kerana kami tahu siapa yang sudi menghulurkan bantuan buat tampungan minyak kereta dan makan sehari dua kali ni.

Fuh panjang tu beb cerita sejarah ni........

Apa apa pun esok SIRI 2 akan Gomo susuli bagaimana hari pertama penamaan Calon yang bermula lah rasa Geram dan Kecewa kami terhadap segelintir pemimpin Barisan Nasional.Dan juga peranan UMB yang GAGAL melakukan apa apa sepanjang tempoh Pilihanraya Kecil Kerdau yang lalu


Esok Jam 3.30 ptg Siri 2.......

Psssttt.... Apa yang Gomo katakan adalah Benar belaka melalui ingatan Gomo yang belum Nyayuk macam Nik Ajis


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

SODOMY - Bukti Di Ambil Secara Tidak Sah Sila Gugurkan Kes Liwat Anwar Ibrahim!!!

Posted: 08 Mar 2011 06:00 PM PST




Bukti DNA merupakan satu bukti yang penting dalam kes kes yang melibatkan Jenayah terutama Jenayah Seksual. Apa sahaja sampel yang di perolehi pasti akan memberikan impak di dalam setiap kes kes mahkamah sama ada bersalah ataupun tidak seseorang itu.

Gomo amat tertarik dengan isu Sampel DNA yang di ambil dari Lokap tahanan Anwar yang mana Mahkamah telah menolak sebagai bukti dalam perbicaraan Kes Liwat Anwar Ibrahim. Kenapa Mahkamah Menolak?

Mahkamah menolak kerana pihak Pembelaan yang di ketuai Karpal Singh membantah cara perolehan DNA tersebut yang di katakan tidak sah tampa kerelaan Anwar Ibrahim. Emmm memang Tak Sah dan Gomo mengakuinya.

Tapi mengapa tidak Karpal Singh memberikan kerjasama kepada pihak Mahkamah untuk memberikan Sampel DNA Anwar Ibrahim kepada Mahkamah? Demi membersihkan nama Anwar Ibrahim sepatutnya Karpal Singh meminta anak guamnya memberikan kerjasama penuh bagi menyegerakan Kes Liwat yang sudah berjalan agak lama ini.

Usah di ragukan dengan pemebrian sampel DNA Anwar Ibrahim kepada pihak Mahkamah kerana seluruh rakyat Malaysia tahu Anwar Ibrahim telah melantik Dua Orang Pakar DNA dari Australia dalam kes liwat ini. Bukan seorang tapi DUA orang Pakar DNA yang di fahamkan begitu tersohor dan amat arif tentang keunikan DNA ini.

Bagi memastikan nama Anwar Ibrahim di bersihkan dari kes Liwat ini adalah wajar jika Anwar Ibrahim berkerjasama dengan pihak Pendakwaan dan Mahkamah untuk memberikan sampel DNA nya yang mana Pakar DNA Import nya juga akan memantau segala Proses berkaitan Ujian DNA tersebut.

Maka hasil dari keputusan Ujian DNA tersebut barulah kita seluruh rakyat Malaysia boleh mengetahui apakah benar Air Mani yang di jumpai di dalam Dubur Saiful, Atas Cadar dan juga Karpet di Kondo tempat kejadian Liwat berlaku adalah milik Anwar Ibrahim.

Jika bukan DNA Anwar Ibrahim maka sewajarnya Mahkamah Menggugurkan Kes Liwat berkenaan. Malah pampasan kepada Anwar Ibrahim juga wajar di berikan bagi menampung perbelanjaan Pakar DNA Import nya dari Australia itu.

Psssttt...Suruh Anwar Ludah pun takpe, takpayah sampai nak mengeluarkan air mani..he he he


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Syukur Misi Sukarelawan Di New Zealand Selamat Sampai

Posted: 08 Mar 2011 09:28 AM PST

Misi bantuan Sukarelawan Kelab Putera 1 Malaysia yang di ketuai Dato Azzez Abdul Rahim selamat sampai di KLIA jam 1 pagi tadi.


Misi sukarelawan ini sukses dalam membantu mangsa gempa bumi di sana dan Rakyat Malaysia yang berada di sana juga selamat dan di dalam keadaan yang terkawal.


Syabas Kelab Putera 1 Malaysia!!!


Rakyat Di Dahulukan
Pencapaian Di Utamakan

Hidup Dato Seri Najib

TERKINI - Pakatan Rakyat Telah Di Daftarkan Sebagai Sebuah Parti Yang Sah Demi PRU 13

Posted: 08 Mar 2011 04:10 AM PST


Haji Hadi wakil PAS, Kit Siang wakil DAP, dan
Anwar Brahim wakil PKR (Mana Presiden PKR?)


Aku dah kata banyak kali, dah berbuh aku bercakap, naik kematu jari aku menaip. Semua nya pasal Pendaftaran Pakatan Rakyat sebagai sebuah parti yang SAH. Bila depa nak daftar ni? Bila?

Gambar di atas membuktikan bahawa mereka di hadapan Khalayak Ramai ahli PKR,DAP dan PAS menandatangani persetujuan bagi mendaftarkan Nama Pakatan Rakyat sebagai sebuah parti politik yang sah yang mana akan menggabungkan ketiga tiga parti ini.

"KUALA KRAI 6 Okt. — Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd. Yusof mencadangkan agar parti-parti pembangkang mendaftar Pakatan Rakyat sebagai sebuah gabungan yang sah seperti Barisan Nasional (BN) bagi membolehkan mereka berkempen sebagai satu pakatan.

"Daftarlah dengan Pendaftar Pertubuhan sebagai parti Pakatan Rakyat dan SPR tidak akan kacau lagi," katanya merujuk kepada tindakan SPR menurunkan bahan kempen parti yang tidak bertanding di Bagan Pinang semalam yang mencetuskan kekecohan apabila penyokong pembangkang mengerumuni anggota penguatkuasa suruhanjaya itu."

Petikan Utusan Online

Emmm SPR pun dah tegur kepada Pakatan Rakyat HARAM ni untuk mendaftarkan parti mereka bagi memudahkan Pilihanraya yang akan datang. Persoalannya sekarang apakah mereka sudah mendaftar sebagai sebuah Parti? Atau pun sebaliknya?



Gomo nak ingatkan di sini bahawasanya ini lah Bukti Jelas mengapa PAS,DAP dan PKR tidak mampu untuk membela rakyat. Jika mereka Ikhlas dalam perjuangan membela rakyat sudah pasti mereka Sepakat dengan mendaftarkan Nama Pakatan Rakyat sebagaimana Kami di Barisan Nasional lakukan.

Renung Renung kanlah wahai Ahli PKR,PAS dan DAP yang termakan dengan Tipu Dakyah Palsu janjian Pakatan haram ini.....

Psssttt....Gomo ambilkan borang pendaftaran untuk Anwar Brahim ok? he he he


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT