Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Sabtu, 16 April 2011 at 1:32 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 16 Apr 2011 03:25 AM PDT

bumiyang


Takut Bini Tarik Telinga???

Posted: 15 Apr 2011 06:00 PM PDT

Hasrat Pas Untuk Tegakkan Islam Hanya Mimpi di Siang Hari???

Posted: 15 Apr 2011 06:59 AM PDT

Politik Harian

Posted: 16 Apr 2011 03:21 AM PDT

Politik Harian


Kemaskini: Keputusan Tidak Rasmi PRN Sarawak Ke 10, 2011

Posted: 16 Apr 2011 12:49 AM PDT

N.30 Saribas, Peti Undi Kg Manggut: BN=189, PKR=96, Undi Rosak=1. BN MENANG MAJORITTI 93 UNDI

N.57 Belaga, Keseluruhan setakat peti undi yang dikira: BN=2850, PKR=258, SNAP=250, Bebas=322, Bebas=20, Bebas=35. BN MENANG MAJORITI 2,592 UNDI.

N.36 Semop, Keseluruhan setakat peti undi yang telah dikira: BN=3546, PKR=538, Bebas=324. BN MENANG MAJORITI 3,008 UNDI.

N.57 Belaga, Peti Undi Uma Daro/Kelap: BN=250, PKR=40, SNAP=3, BEBAS=10, BEBAS=2, BEBAS=2. Undi Rosak=2. BN MENANG MAJORITI 210 UNDI

N.57 Belaga, Peti Undi Sekapan Piit: BN=134, PKR=0, SNAP=0, BEBA=0, BEBAS=0, BEBAS=0. Undi Rosak=1. BN MENANG MAJORITI 133 UNDI.

N.30 Saribas, Peti Undi Engkaras: BN=101, PKR=37, Undi Rosak=0. BN MENANG MAJORITTI 64 UNDI

N.70 Ba'kelalan, Peti Undi Long Tengoa (kawasan hitam): BN MENANG MAJORITI 22 UNDI.

N.36 Semop, Keseluruhan setakat peti undi yang telah dikira: BN=2972, PKR=454, Bebas=274. BN MENANG MAJORITI 2,518 UNDI.

N.30 Saribas, Peti Undi Sabar: BN=83, PKR=7, Undi Rosak=1. BN MENANG MAJORITTI 76 UNDI

N.30 Saribas, Peti Undi Belasau: BN=57, PKR=14, Undi Rosak=0. BN MENANG MAJORITTI 43 UNDI

N.30 Saribas, Peti Undi Jerai: BN=76, PKR=17, Undi Rosak=0. BN MENANG MAJORITTI 59 UNDI

N.30 Saribas, Peti Undi Seremban: BN=143, PKR=25, Undi Rosak=2. BN MENANG MAJORITTI 118 UNDI

N.30 Saribas, Peti Undi Belingan: BN=101, PKR=55, Undi Rosak=2. BN MENANG MAJORITTI 46 UNDI

N.30 Saribas, Peti Undi Serembang: BN=141, PKR=65, Undi Rosak=1. BN MENANG MAJORITTI 76 UNDI

N.30 Saribas, Peti Undi Dit Hulu: BN=80, PKR=39, Undi Rosak=0. BN MENANG MAJORITTI 41 UNDI

N.30 Saribas, Peti Undi Dit: BN=113, PKR=75, Undi Rosak=6. BN MENANG MAJORITTI 38 UNDI

N.30 Saribas, Peti Undi Buda: BN=122, PKR=51, Undi Rosak=0. BN MENANG MAJORITTI 71 UNDI

N.53 Kakus,Peti Undi Rumah Panjang Wilson Blue: BN=72, PKR=23, Bebas=6, PCM=1, Undi Rosak=1. BN MENANG MAJORITI 49 UNDI

Maklumat Terkini PRN Sarawak Sila Layari http://politikharian.com

Live PRN Sarawak : Satok Kecoh, BN Menang Di Semop Dan Maradong

Posted: 16 Apr 2011 12:02 AM PDT

Pusat mengundi Dewan Datuk Merpati Jepang, Satok, Kuching kecoh, beberapa individu dipercayai ejen tempat mengundi cuba cetus provokasi. Maklumat Terkini PRN Sarawak Sila Layari http://politikharian.com

PRN Sarawak: PKR Beri Rasuah Kepada Pengundi

Posted: 15 Apr 2011 12:21 PM PDT





Ohpolitik!™

Posted: 16 Apr 2011 03:18 AM PDT

Ohpolitik!™


PR Tubuhkan Kerajaan Besok Tapi Anwar dah Lari Jauh, KENAPA?

Posted: 16 Apr 2011 01:47 AM PDT


Aku baru mendapat maklumat bahawa ketua pembangkang yang juga penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah meninggalkan Sarawak untuk ke London atau Amerika Syarikat.

Apa yang pelik, kenapa Anwar lari begitu jauh? Tidakkah dia mahu meraikan kemenangan Pakatan Rakyat Hari ini? Banyak ura-ura mengatakan bahawa Pakatan Rakyat akan membentuk kerajaan besok. Dan di bawah merupakan kabinet yang diplan mereka.



Jika inilah rupanya kerajaan yang bakal menggantikan Barisan Nasional nanti, ramalan aku bahawa tidak akan kekal lama. Ingat...trademark sarawak smpai bila-bila pun tetap "land of head hunters"...once pengayau...pengayau forever...agi idup agi ngelaban....iban leaders nak campak maner????cuba PAS ni jwb,bertuah punyer PAS..."perut jani, perut peruti enggai parai"

Jumlah Hasil Tabung Ceramah DAP bernilai 80K?

Posted: 15 Apr 2011 10:39 AM PDT

"@limkitsiang: Sibu DAP ceramh sets new collection record - RM37,031.40 w 25k ppl, beating Miri DAP ceramah also created history w collection of RM36,736 "

Bayangkan satu ceramah DAP boleh dapat nearly 40K. Berapa banyak ceramah DAP seluruh Pilihanraya Negeri Sarawak? Dua ceramah yang di twit oleh Kit Siang dapat hampir 80k. Adakah ceramah PAS pun boleh dapat koleksi sebanyak ni?

Patutla DAP, PKR dan PAS gila berceramah seluruh negara tak kira masa pilihanraya ataupun tak. Secara kebetulan atau tidak disamping menyampaikan berita fitnah dan penjelasan kepada rakyat, inilah satu industri mudah yang hanya memerlukan modal paling minima dengan keuntungan yang maksimum.

Namun perkara yang sebaliknya berlaku kepada pihak BN yang lebih banyak memerah keringat untuk menyalurkan jutaan ringgit buat kemudahan rakyat. Jalan diturap, yang berbatu diTarkan untuk rakyat terus selesa. Bagi yang malamnya gelap, diberikan cahaya dengan modal yang dikeluarkan BN.

Fikirkan secara akal yang waras, kerajaan manakah yang banyak membantu rakyat dan mahu membangunkan rakyat untuk terus maju? Adakah Pakatan Rakyat yang hanya bijak menjerut dan menghisap darah rakyat yang keliru dengan ceramah putar belit? Atau pihak sebaliknya?


- Posted using BlogPress from my iPad

anakbukitgantang says

Posted: 16 Apr 2011 03:14 AM PDT

anakbukitgantang says


Pilihanraya Sarawak- "Bujang Berani" balik Rumah Panjang

Posted: 16 Apr 2011 01:54 AM PDT

Bujang Berani adalah pahlawan Sarawak. Di zaman dulu, setelah habis operasi "ngayau" di mana mereka berperang, menetak dan memenggal kepala musuh, Bujang Berani akan balik ke rumah panjang mereka.

Di sini bermula lah adat membasuh sial dan seterusnya menari  dan menyalai kepala musuh dan menari lagi sehingga ke pagi!.

Upacara membasuh sial

Satu dulang besar yang diperbuat daripada kayu keras, seperti kayu belian atau kayu jati akan ditempatkan di atas tangga rumah panjang tersebut. Didalam dulang itu juga disimpan batu yang digunakan oleh kaum wanita semasa mereka mandi di sungai untuk membuang kekotoran yang melekat dibadan. Sebiji batu "Pelaga" iaitu batu yang digunakan oleh suku kaum Dayak Iban membuat perhiasan wanita zaman dahulu dan ia juga disimpan air kira satu pertiga didalam dulang tersebut.

Maksud menyimpan batu didalam dulang itu ialah supaya membayangkan roh semua pahlawan perang yang balik "Ngayau" itu akan bersih daripada sial atau semua perkara yang buruk. Maksud batu "Pelaga" itu ialah supaya masa hadapan pahlawan perang itu akan bertambah baik dan ibaratkan kilauan cahaya batu "Pelaga" tersebut. Maksud air didalam dulang itu ialah supaya ia membersihkan segala dosa yang telah mereka lakukan dan mereka akan tinggal dengan aman damai, dan maksud semua barang itu mesti dimasukkan didalam dulang yang digunakan untuk membuat benang tenunan ialah supaya semangat dan roh pahlawan perang itu diibaratkan seperti mati dilahirkan semula selepas peristiwa itu

Setiap pahlawan Bujang Berani akan membasuh kaki di dalam dulang sebelum menjejak kaki ke rumah panjang. Setelah memasukkan tapak kaki didalam dulang tersebut, maka semua "Bujang Berani" terus menyepak kepala tangga (kerana pada zaman dahulu tangga rumah panjang suku kaum Dayak Iban ialah diperbuat daripada sebatang kayu bulat yang dibuat gigi dijadikan tangga) dan sebab mereka mesti menyepak kepala tangga itu ialah dengan doa agar mereka dipanjangkan umur dan tidak mudah dimakan sumpah atau badi daripada kepala musuh yang mereka baru perolehi dalam espedisi "Ngayau" itu.

Tarian Ngajat dan Naku Antu Pala
Tarian Ngajat

Apabila mereka masuk ke dalam rumah panjang tersebut, semua "Bujang Berani" terus mengayakan tarian yang dinamakan "Berayah", iaitu tarian khas untuk pahlawan perang yang telah berjaya memenggal kepala musuh dan seterusnya mereka juga akan menarikan tarian "Ngajat".

Sementara itu kaum isteri yang membawa bersama mereka kepala musuh akan mengayakan tarian khas yang dinamakan "Naku Antu Pala" iaitu tarian untuk membawa kepala musuh berjalan didalam rumah panjang, iaitu berjalan selangkah dua dan seterusnya berpusing ke kiri dan kekanan sambil menyebut perkataan "Uha.. Ha.. Hoi…Oi" sepanjang malam tersebut sehingga pagi mengikuti aturcara majlis.

Tanda kesyukuran dan menyalai kepala musuh (bedilang)


Semua penduduk rumah panjang tersebut terus merayakan upacara keramaian tanda kesyukuran ke atas kejayaan "Bujang Berani" itu balik daripada espedisi "Ngayau". Semua pahlawan perang yang terlibat dalam espedisi "Ngayau" itu terus berkumpul di ruang tamu "Tuai Kayau" dan seterusnya dihayunkan ayam diatas kepala mereka oleh "Tuai Kayau" sambil mendoakan mereka akan selamat sejahtera sepanjang hayat nanti. Ayam itu terus disembelih oleh "Tuai Kayau" dan kemudian darah ayam itu disapu pada bulu ayam sereta dicecah didahi semua pahlawan perang tersebut dan juga diatas kepala musuh yang telah dipenggal yang mereka bawa bersama, supaya roh kepala musuh itu tidak menggangu kehidupan mereka di masa akan datang atau membawa sial kepada mereka yang tinggal di rumah panjang tersebut.


Kepala musuh it terus disalai oleh mereka diatas satu dulang khas yang dipanggil "Bedilang" iaitu tempat yang dijadikan dapur sebagai tempat mereka membakar kayu untk menyalai kepala musuh itu. Tempat mereka menyalai kepala musuh itu ialah di ruang tamu "Tuai Kayau" yang dipanggil "Tampun", iaitu dimana kepala musuh itu dikumpulkan dan diikat rapi dengan rotan.


kepala yang telah dipenggal dan disalai

Berita yang saya terima dari MyKMU mengatakan 61 dari 71 kerusi sudah dimenangi BN

Berita tak rsmi disini

N.30 Saribas, Peti Undi Kg Manggut: BN=189, PKR=96, Undi Rosak=1. BN MENANG MAJORITTI 93 UNDI




N.57 Belaga, Keseluruhan setakat peti undi yang dikira: BN=2850, PKR=258, SNAP=250, Bebas=322, Bebas=20, Bebas=35. BN MENANG MAJORITI 2,592 UNDI.



N.36 Semop, Keseluruhan setakat peti undi yang telah dikira: BN=3546, PKR=538, Bebas=324. BN MENANG MAJORITI 3,008 UNDI.



N.57 Belaga, Peti Undi Uma Daro/Kelap: BN=250, PKR=40, SNAP=3, BEBAS=10, BEBAS=2, BEBAS=2. Undi Rosak=2. BN MENANG MAJORITI 210 UNDI



N.57 Belaga, Peti Undi Sekapan Piit: BN=134, PKR=0, SNAP=0, BEBA=0, BEBAS=0, BEBAS=0. Undi Rosak=1. BN MENANG MAJORITI 133 UNDI.



N.30 Saribas, Peti Undi Engkaras: BN=101, PKR=37, Undi Rosak=0. BN MENANG MAJORITTI 64 UNDI



N.70 Ba'kelalan, Peti Undi Long Tengoa (kawasan hitam): BN MENANG MAJORITI 22 UNDI.



N.36 Semop, Keseluruhan setakat peti undi yang telah dikira: BN=2972, PKR=454, Bebas=274. BN MENANG MAJORITI 2,518 UNDI.



N.30 Saribas, Peti Undi Sabar: BN=83, PKR=7, Undi Rosak=1. BN MENANG MAJORITTI 76 UNDI



N.30 Saribas, Peti Undi Belasau: BN=57, PKR=14, Undi Rosak=0. BN MENANG MAJORITTI 43 UNDI



N.30 Saribas, Peti Undi Jerai: BN=76, PKR=17, Undi Rosak=0. BN MENANG MAJORITTI 59 UNDI



N.30 Saribas, Peti Undi Seremban: BN=143, PKR=25, Undi Rosak=2. BN MENANG MAJORITTI 118 UNDI



N.30 Saribas, Peti Undi Belingan: BN=101, PKR=55, Undi Rosak=2. BN MENANG MAJORITTI 46 UNDI



N.30 Saribas, Peti Undi Serembang: BN=141, PKR=65, Undi Rosak=1. BN MENANG MAJORITTI 76 UNDI



N.30 Saribas, Peti Undi Dit Hulu: BN=80, PKR=39, Undi Rosak=0. BN MENANG MAJORITTI 41 UNDI



N.30 Saribas, Peti Undi Dit: BN=113, PKR=75, Undi Rosak=6. BN MENANG MAJORITTI 38 UNDI



N.30 Saribas, Peti Undi Buda: BN=122, PKR=51, Undi Rosak=0. BN MENANG MAJORITTI 71 UNDI



N.53 Kakus,Peti Undi Rumah Panjang Wilson Blue: BN=72, PKR=23, Bebas=6, PCM=1, Undi Rosak=1. BN MENANG MAJORITI 49 UNDI


Kepala siapakah sudah dipenggal?

Sumber

http://ceritaanaksarawak.blogspot.com/
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=108383192579075&set=o.194098243939021&type=1&ref=nf



Rasuah semasa Pilihanraya Negeri Sarawak

Posted: 15 Apr 2011 05:48 PM PDT

Rasuah semasa PRN Sarawak


Tangan siapakah ini?
 
Banyaknya wang PKR

Dari mana datangnya sumber?




 Bukti Terdahulu Saifudin Nasution PKR/PAS dan Walter Chia Setiausaha Pertama Keduataan Singapore di Sungai Petani semasa PRK Bukit Selambau, Bukit Gantang dan Batang Ai



                   Bukti Terkini di Sarawak (lihat pada tangan atas)




Lihat Video




tunku

Posted: 16 Apr 2011 03:03 AM PDT

tunku


BN LEADING : Muhyiddin: Don't Listen To Rumours Opposition Has Won

Posted: 16 Apr 2011 02:31 AM PDT

KUCHING, April 16 (Bernama) -- Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin has asked the people of Sarawak not to listen to rumours that the Opposition has won Saturday's state polls.
Muhyiddin said the rumours spread on the Internet were not true as voting would only be over at 5pm.
"There are rumours going around that Sarawak Barisan Nasional has lost and that the opposition will take over the state government.
"This is a lie...voting is still going on...votes have yet to be counted," he told a press conference at the Sarawak police headquarters here.
Instead, Muhyiddin said, he had received information that Opposition leader and Parti Keadilan Rakyat (PKR) advisor Datuk Seri Anwar Ibrahim had left Sarawak to either London or the United States.
If he has won, obviously he will be around until the end (of polling day). Why has he left Sarawak so early.
"Anwar has delegated his duties to his polling chiefs purportedly because he is afraid something might happen," he said, adding that the rumours were the work of "desperate people".
"We have two more hours to go (before polling ends)...I urge the people not to be influenced by these rumours," he said.
He said these rumours spread by the opposition were cyber-warfare using reverse psychology to confuse voters.
"This is a dirty and desperate tactic. No official statements have been made but they already want to be ahead of the Election Commission," he said.
On the voting process, the deputy prime minister said voter turnout was good but hoped more would cast their ballots before polling closed.
"At longhouses... many voters came early to vote. As such, I hope the BN machinery will bring more people to vote," he said.
He said that many constituencies were seeing higher voter turnouts with the majority of voters in support of BN.
Opposition parties like PKR and PAS had no support in Sarawak whereas the DAP only in a few urban areas, he said.
"They have to import supporters from other areas...and they bring along thugs. Locals do not like this because they have been living in peace and harmony," he added.

tunku : it is just a cyber-warfare using reverse psychology to confuse voters.they don't want bn supporters to go out and vote.that's all. latest info i received is that BN had won 36seats, enough to form a simple majority government as at 5.30pm.

Vote for the future,Vote for BN

Posted: 15 Apr 2011 07:30 PM PDT

10.45am: BALINGIAN: Movement for Change (MoCS) chairman Francis Siah visits Kampung Tellian Tengah polling station.

He reminds the Election Commission to abide by the rule not to allow campaigners within the voting vicinity.

He had earlier visited seven of the 27 polling stations in the Balingian constituency.

Balingian incumbent Tan Sri Abdul Taib Mahmud, who is Sarawak chief minister, is contesting against PKR's Suriati Abdullah and his cousin Datuk Salleh Jafaruddin who is standing as an Independent candidate.

9.50am: Satok: PBB deputy president Datuk Amar Abang Johari Tun Openg and Home Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein go on a walkabout close to polling centre.

9.15am: Pending: Incumbent Violet Yong tells the media that she is happy with the turnout and the good weather, after voting here.

Election Officer Nasir Ahmad said as of 9am, 137 votes had been cast.

9.00am: Miri: Balloting here got off to a smooth and sunny start with SUPP's trio of Tan Sri Dr George Chan, Datuk Lee Kim Shin and Andy Chia casting their ballots to defend their respective seats of Piasau, Senadin and Pujut.

Dr Chan, who is SUPP president and deputy chief minister 1, cast his ballot at SMK St Columba at 8.10am, Lee at SK Agama Majlis Islam at 8.45am and Chia at SMK Dato Permaisuri at 8am.

Voters are steadily moving into polling stations throughout this oil capital of Sarawak after a night of massive ceramah Friday, the final day of campaign in this hotly contested region.

8.50am: Satok: Since several high ranking state Barisan officials will be voting here, the media turnout is sizeable, from television stations to news wires and online media.

PKR candidate Ahmad Nazib Johari arrives shortly to cast his vote.

8.40am: Satok: Barisan Nasional incumbent and PBB deputy president Datuk Amar Abang Johari Tun Openg arrives to cast his vote at Dewan SK Merpati Jepang.

8.25am: Mukah: Most early birds are older folks who came out early before the weather gets too hot. Weather this morning looks fair.

8.25am: Sibu: Penang Chief Minister and DAP secretary-general Lim Guan Eng is greeting voters at the gates of SJK(C)Chung Hua where Datuk Seri Wong Soon Koh will be casting his vote.

With Lim is DAP candidate for Bawang Assan Alice Lau.

8.15am: Satok: There may not be flags of political parties near polling centres but cars with flags, mostly that of the Barisan Nasional surrounds the perimeter of the centres.

The line of voters is starting to build at SK Merpati Jepang. Located within old Kuching, villagers are mingling and eating from roadside food stalls.

There seems to be an equal number of male and female voters.

8.15am: Kota Sentosa: Less than 20 voters are queueing to cast their votes now at SMK DPAG

8.10am: Satok: Voting begins in one of Sarawak's smallest seats. Weather is cool and the ground is still wet from an early morning rain.

8.00am: All 1,749 polling centres in Sarawak open for people to cast their votes

KUCHING: Polling for Sarawak's 10th state election started at 8am Saturday.

The 979,796 registered voters in the state will choose from 213 candidates to fill the 71 seats of the State Legislative Assembly.

A total of 1,749 polling centres located in schools, community halls, longhouses and multi-purpose halls have been set up. They will remain opened until 5pm.

Postal voting for 18,363 voters had been carried out earlier.

The Election Commission said the first official result of the polls is expected to be announced by 8pm and the last by 11pm. Delays would occur in the event of heavy rain, storms or flooding.

The highest number of voters in this election is located in the Pending (N10) constituency which has 29,488 voters.

The smallest number of voters is in Rumah TK Pa' Berang under the Ba'Kelalan seat with 20 people.

A total of 27 helicopters and two fixed-wing airplanes would be used to facilitate the election process.

Barisan Nasional is facing straight fights in 27 seats, three-cornered fights in 23, four-cornered in 17 and five-way contest in two, with two more facing six-cornered fight.

Opposing Barisan Nasional are PKR in 49 seats, DAP (15), PAS (5), SNAP (26), Parti Cinta Malaysia (6 ) and 41 independent candidates.

VOTE FOR BN

Posted: 15 Apr 2011 12:35 PM PDT





PANEH MIANG

Posted: 16 Apr 2011 01:41 AM PDT

PANEH MIANG


Promosi Percuma Omega

Posted: 16 Apr 2011 01:32 AM PDT

Anwar dikhabarkan telah berlepas ke London semalam. Rancangannya ke Amsterdam, Holland (sebuah negara yang mengiktiraf perkahwinan sejenis gay/lesbian) dan Osaka sebelum dijangka kembali ke mahkamah Malaysia bagi menghadapi perbicaraan kes liwat. Lagipun Lelaki Y belum bagi DNA.

Daripada 3 negara yang dikhabarkan menjadi destinasi Anwar, hanya Amsterdam sahaja yang tiada butik jam Omega. Di London terdapat 5 butik jam Omega, manakala di Osaka pula terdapat 4 butik jam Omega.

Antara personaliti dunia yang pernah menjadi duta Omega adalah George Clooney, Nicole Kidman, Cindy Crowford, Zhang Ziyi, Daniel Craig, Abhishek Bachchan, Michael Phelps, Greg Norman, Sergio Garcia, Michelle Wie, Ellen Macarthur dan yang terbaru berkemungkinan Anwar Ibrahim turut ditawarkan sebagai duta terbaru Omega. Poster pun dah siap...


Itulah sahaja promosi percuma Omega sementara bosan menunggu keputusan PRN Sarawak Ke-10 yang bakal diketahui rakyat Malaysia sebelum tengah malam ini.

Sesapo yang teringin bonar nak pakai jam Omega, boleh usha line kat sini. Tapi kok nak raso Keropok Lekor Omega 3 yang sodap dan baik untuk kesihatan, boleh la usha banner kat ateh blog ni yo.

Sik cayak kah...

Posted: 15 Apr 2011 06:09 PM PDT

Klik untuk paparan lebih jelas

Keputusan PALOI Najib

Posted: 15 Apr 2011 04:07 PM PDT

Pendekatan BODOH Najib ancaman kepada tanahair Bumi Melayu ialah:

1. Kompromi dengan SIB di Sarawak.

2. Halalkan sebaran Al-Kitab Injil Bahasa Melayu. Sedar atau tidak di Petaling Jaya setiap hari bermula daripada keputusan BODOH membenarkan sebaran Injil Bahasa Melayu, tidak kurang 25 orang insan Melayu dipesong akidah dan bertauhidkan faham trinity, iaitu Jesus "Nabi Isa anak Allah". Marilah umat Islam yang masih TAAT kepada iqtikad Ahlul Sunnah WalJamaah dan faham ilmu Agama Islam, berdoa agar kumpulan manusia murtad ini kembali taubat nasuha dan bertasyahud.

3. Tidak konsisten kepada keputusan Taib Mahmud untuk nasihatkan dia berhenti berpolitik dan undur diri semasa "peak" dalam keadaaan terhormat. Jangan nanti retak menanti belah.

4. Petugas politiking BN sudah makin mual di Sarawak kerana tidak cukup persediaan logistik dan mental fitness. Perbezaan "school of thought" ahli politik BN memberi kesan merencam kepada petugas politik. Apakah penasihat strategi perang saraf Najib tak beri nasihat yang tepat.

5. Sarawak mempunyai pengundi majoriti keturunan Cina seramai 303 ribu pengundi berdaftar. Siapa sebenarnya di bawah pemerintahan Taib Mahmud? Kalangan kaum Cina keturunan Foo Chow di Sarikei, Miri, Bintulu, Sibu merupakan proksi dan rakan karib Taib Mahmud. Apakah peranan kelompok Foo Chow di Satuk, Kapit, Bau, Betong, Lawas pula? Siapa BODOH akan siapa di Sarawak?

6. Pasukan penentang BN terdiri daripada PAS, DAP, PKR dan sekutunya akan menang kerana bantahan dan sabotaj pengundi BN sahaja. NAJIB pulang berkampung di Mines, Serdang untuk acara MIC yang diketuai oleh G.Palanivel jam 2030 malam. Apakah Najib yakin, Taib Mahmud dan isteri muda boleh senyum hari ini dan merayakan kemenangan tipis BN di Sarawak?

7. Tipis dalam ertikata bukan undi. Tetapi kepercayaan, keyakinan janji manis Taib Mahmud, pembangunan retorika politiking miskin calon-calon BN tertentu. Jika NAJIB masih tidak pintar, maka, ulangan keputusan BODOH dan ucapan BODOH akan terus berlaku tanpa ditegur oleh Veteran BN/UMNO. Ingatlah bukan Raja Petra yang sedang mencuci lantai-lantai politik BN tetapi rakyat kerana PRU-13 ialah petanda Tsunami Transformasi 13 Najib & Muhyiddin berjaya.

ANU di dahi

Posted: 15 Apr 2011 10:10 AM PDT

Tuai rumah panjang di Kapit seorang hero tak di dendang. Soalan MAUT dia kepada Anwar Ibrahim membuka pintu sakratulmaut politik PKR di Sarawak.

ANU di dahi Anwar merupakan tagline yang cantik di Sarawak. Soalan MAUT video seks Anwar Ibrahim ialah soalan cepumas. Ternyata ANWAR IBRAHIM bersalah dan didapati bersalah oleh Sarawakian. Mahkamah rakyat di Sawarak lebih radikal daripada mahkamah rakyat Semenanjung.

Syabas Tuai Edison Bungap. Anu dalam botol, Anu di dahi ialah sumpah buang sial Iban. Kalau anu dah gatal tak tahan nak memulun anak Iban, tak pasal-pasal anu di dahi, esok pagi. Anwar Ibrahim sudah diterajang daripada kamus dan direktori politik Iban, Melayu, Melanau dan Cina Foo Chow di Sarawak.

Polis dah jumpa pelacur Cina

Posted: 15 Apr 2011 05:08 AM PDT


Polis dah kenalpasti China Doll dalam bideo. Keterangan China Doll pun dah diambil. China Doll ni pun dah bagitau polis siapa sebenarnya yang 'balun' dia dalam bideo tu. Bapak Ayam yang hantar China Doll ni pun dah sahkan siapa pelanggan yang 'balun' anak ayam dia.

Polis kini hanya menunggu pengesahan pemilik jam melalui nombor siri daripada Omega Manufacturer bagi melengkapkan kertas siasatan sebelum dihantar ke pejabat Peguam Negara.

Siapakah pelakon bideo tersebut? Adakah solat hajat Pas di Stadium Malawati yang memohon Allah SWT memberi petunjuk dan kebenaran akan termakbul?

Kita tengok nanti siapa yang kena...

Sahabat-Gunung

Posted: 16 Apr 2011 01:37 AM PDT

Sahabat-Gunung


Kedai Jam Diserbu

Posted: 16 Apr 2011 12:57 AM PDT

Wah.... Hebat betul penangan jam tangan sejak akhir-akhir nie.

Semuanya ingin kelihatan hebat, bergaya dan tampak hensem....

Inilah angkara jam Omega yang hangat diperkatakan sejak dua minggu yang lalu.

Aku di sebuah pusat membeli-belah di ibukota, terperanjat apabila kedai jam di dalam pusat tersebut diserbu orang ramai....

Namun rata-rata rasa kecewa apabila jam Ooomega yang hangat di pasaran tidak dijual buat sementara waktu....

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Oooooomega RPK....

Posted: 15 Apr 2011 11:00 PM PDT


Masa berkempen dah habis, maka aku nak tumpuan perhatian plak pada isu Anwar ini ....

Jika Sebahagian besar wartawan yang hadir sidang media Datuk Seri Anwar Ibrahim di Hotel Grand Continental Kuching pagi Jumaat dah boleh agak ketua pembangkang itu tak mahu jawab soalan mengenai pendedahan terbaru kawan baiknya Raja Petra Kamaruddin, tapi ada gak nak dok saja dajalkan Anwar.

Aku ambil ulasan dari Parpu Kari dah ler ...

Wartawan yang tanya soalan itu, kiranya dalam bahasa jurnalisnya, cukup sopan santun,

"Datuk Seri, saya harap Datuk Seri tidak kisah, mengenai kenyataan Raja Petra, boleh Datuk Seri komen tentang itu?" lebih kurang begitulah soalannya.

Mungkin wartawan itu risau kena marah sebab mood Anwar dua tiga minggu ini cepat berubah.

Seperti dijangka, sambil angkat-angkat kening, Anwar bertanya balik "mengenai apa?" sambil buat muka ketat, "mengenai saya ke Altantuya, ada dua yang dia sebut?" tambah Anwar.

Bila dijawab, kedua-duanya. Anwar tidak mahu menjawab soalan dengan alasan bimbang rakyat khususnya pengundi di Sarawak hilang fokus mengenai tanggungjawab mereka untuk memilih kepimpinan dan kerajaan negeri yang baru esok.

"Saya ingin mengingatkan rakan-rakan di Sarawak supaya fokus kepada pilihan raya dan kepimpinan di Sarawak.

"Bagi mereka peluang kerana lagi sehari rakyat Sarawak nak tentukan pimpinan Sarawak,"

Beliau diminta mengulas mengenai pendedahan mengejutkan oleh Raja Petra pada Rabu yang disiarkan TV3 berhubung pengakuannya tidak pernah menuduh Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor terbabit kes pembunuhan Altantuya Shaaribuu.

Malah menerusi temu bual bahagian kedua, Raja Petra turut mempersoalkan kemampuan Anwar memimpin itu kerana sering menabur janji kosong serta gagal menangani krisis dalaman pakatan pembangkang.

Dalam pada itu Anwar berkata, beliau hanya bersedia untuk 'membincangkan' mengenai tuduhan dan dakwaan Raja Petra terhadapnya pada Ahad ini.

"Lusa boleh bincang tentang kepimpinan Anwar. Jangan benarkan sesiapa alih pandangan.

"Bukan saya nak elak, kalau nak bincang boleh, tapi 17 haribulan. Lepas itu boleh teruskan serangan terhadap Anwar," Agenda Daily

Sahabat-Gunung: Okey, selepas BN teruskan pentadbirannya di Sarawak, mulai Ahad nie kita mulakan semula serangan kita pada Anwar.

Proses Pengundian di Kuching, Sibu Dan Miri, Berjalan Lancar

Posted: 15 Apr 2011 10:02 PM PDT

Proses pengundian bagi pilihan raya negeri Sarawak di Kuching, Sibu dan Miri berjalan lancar tanpa sebarang insiden, kata polis di tiga bahagian itu.

Di bahagian Sibu dan Miri, keadaan cuaca cerah mendorong pengundi termasuk yang menggunakan kerusi roda keluar awal untuk mengundi bagi mengelakkan hujan yang diramalkan pada tengah hari.

Menurut Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), setakat pukul 12 tengah hari,
kira-kira 800 daripada 1,748 pusat mengundi telah ditutup secara berperingkat.

Menurutnya setakat 9 pagi kira-kira 15 peratus pemilih telah keluar mengundi
bagi 14 kawasan Dewan Undangan Negeri.

Di Miri, penyandang kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Piasau, Presiden Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) yang juga Timbalan Ketua Menteri Tan Sri Dr George Chan mengundi di Sekolah Menengah St Columba pada kira-kira 8.15 pagi.

Dr Chan, penyandang kerusi itu sejak enam penggal lepas ditentang calon DAP, Ling Sie Kiong, 28.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Soccer- U.S led consortium seals deal to buy AS Roma

Posted: 15 Apr 2011 08:15 PM PDT

A consortium led by United States businessman Thomas Di Benedetto said on Friday that it has sealed a deal to buy control of Italian soccer club AS Roma, subject to regulatory approval.

The announcement ends years of takeover speculation surrounding the indebted Italian club which is now poised to become the only Serie A side with foreign ownership, unlike the
much courted English Premier League.

The consortium, which bought a 67 percent stake, is 60 percent owned by Di Benedetto and 40 percent owned by Italian bank UniCredit.

It purchased the stake from Italpetroli, which controlled Roma.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Ummi Hafilda Terus Membayangi Anwar Ibrahim

Posted: 15 Apr 2011 08:15 PM PDT


Ke mana sahaja Anwar pergi, pastinya dia akan dibayangi Ummi Hafilda..... Dan semestinya, Ummi yang sangat mengenali Anwar akan turun padang memberi penjelasan demi penjelasan, siapa Anwar sebenarnya.

Namun, dalam dunia yan semakin canggih nie, segala maklumat yang ada perlu kita kongsikan bersama .... termasuk ceramah pendedahan Ummi di Kuching baru-baru nie ..... ianya untuk kita sama-sama nilai dan fikirkan, siapa Anwar sebenarnya ....

DAP Tak Telus, NGO Persoal Di Mana Wang Kutipan Daripada Beg Plastik

Posted: 15 Apr 2011 07:00 PM PDT

GEORGE TOWN- Tiga pertubuhan bukan kerajaan di sini hari ini membuat laporan polis kerana mendakwa kerajaan DAP Pulau Pinang tidak telus mengenai kutipan wang daripada pengguna yang mahukan beg plastik setelah beli belah di pasar raya di negeri itu sempena kempen "Tanpa Beg Plastik".

Mohd Rizuad Mohd Azudin, pengerusi Perkasa Daerah Timur Laut, satu daripada NGO berkenaan, berkata jumlah wang yang dikutip sejak Januari lepas tidak pernah dibentangkan dan rakyat juga tidak tahu bagaimana wang itu dibelanjakan.

"Rakyat perlu tahu mana perginya duit berkenaan yang dinyatakan akan digunakan untuk kebajikan rakyat miskin di negeri ini," katanya selepas membuat laporan di Ibupejabat Polis Daerah Timur Laut di sini.

NGO yang turut membuat laporan polis mengenai dakwaan itu ialah Persatuan Anak Jati Melayu Negeri (PAJIM) dan Suara Anak-anak Malaysia.

Timbalan Yang Dipertua PAJIM, Jaffar Osman pula berkata kerajaan negeri perlu mengkaji semula kempen itu dan menggunakan alternatif lain seperti penggunaan beg kertas, tanpa perlu mengutip wang daripada rakyat.

"Kalau tidak benarkan penggunaan plastik, cari kaedah lain…bukan ambil kesempatan kutip duit rakyat, ini bukan kempen, ini tipu duit rakyat," katanya.

Kempen Tanpa Beg Plastik dilancarkan oleh Ketua Menteri Lim Guan Eng pada 1 Jan lepas. Ia melibatkan semua pasar raya, farmasi, restoran makanan segera, restoran nasi kandar dan kedai serbaneka termasuk di stesen minyak.

Lim dilaporkan berkata wang yang dikutip itu akan disalurkan kepada akaun Rakan Anti Kemiskinan di Pulau Pinang.


Proses Menentukan Masa Depan Sarawak Bermula

Posted: 15 Apr 2011 06:37 PM PDT


Pengundian bagi pilihan raya negeri Sarawak kali ke-10 bermula pukul 8 pagi ini di mana 961,433 pemilih berdaftar akan memilih wakil rakyat bagi 71 kawasan Dewan Undangan Negeri yang dipertandingkan.

Undi pos bagi 18,363 pemilih telah dijalankan lebih awal.

Ketua Menteri Tan Sri Abdul Taib Mahmud, yang bertanding bagi penggal ketujuh memegang jawatan itu, mengetuai Barisan Nasional (BN) bertanding di kesemua 71 kerusi.

Parti pembangkang DAP bertanding di 15 kawasan, Parti Kebangsaan Sarawak (SNAP) (26 kawasan), Parti Keadilan Rakyat (PKR) (49 kawasan), PAS (5 kawasan) dan Parti Cinta Malaysia (PCM) (6 kawasan). Seramai 41 orang bertanding sebagai calon Bebas.

Sebanyak 27 kawasan menyaksikan pertandingan satu lawan satu, 23 kawasan (tiga penjuru), 17 (empat penjuru), dua (lima penjuru) manakala dua lagi (enam penjuru).

BN menguasai 63 daripada 71 kerusi dalam Dewan Undangan Negeri sebelum ini manakala DAP enam kerusi, PKR (1 kerusi) dan PCM juga satu kerusi tetapi ketika itu bertanding atas tiket Bebas.

Pemilih akan mengundi di 1,748 pusat mengundi yang dibuka di seluruh negeri yang keluasannya hampir menyamai Semenanjung Malaysia dan waktu pengundian berperingkat turut dilaksanakan memandangkan ada pemilih yang tinggal jauh di pedalaman.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) antara lain menggunakan sekolah, rumah panjang, balai raya dan dewan sebagai pusat mengundi.

Pengundi paling ramai ialah di kawasan Pending (29,498 orang) manakala pengundi paling sedikit ialah di Ba'Kelalan (6,958 orang).

Helikopter akan digunakan untuk 15 pusat mengundi.

Pengundian ditutup pada 5 petang tetapi jauh lebih awal di kawasan pedalaman yang mempunyai jumlah pemilih yang agak kecil.

Keputusan pertama pilihan raya dijangka diumumkan kira-kira 8 malam.

TOLONG- Remaja Hilang Lagi....

Posted: 15 Apr 2011 06:29 PM PDT




Tolong rakan-rakan blogger sebarkan. Jika terjumpa dengan remaja yang hilang ini, sila hubungiJunniy bin che dak 0193679499. Remaja ini bersekolah di SMK Meru Klang. Jasa baik tuan puan amat diperlukan.

Mctheory:
Hanya menyebarkan saja..tolong orang dapat pahala!!

PRN Sarawak- Jangkaan Sahabat-Gunung

Posted: 15 Apr 2011 10:00 AM PDT



Jam 8 pagi nie, pengundi akan mula membuang undi. 71 Kerusi DUN Sarawak akan menjadi pertaruhan, 7 DUN yang bukan milik BN sebelum ini, pastinya akan menjadi rebutan hebat, BN pastinya mahukan kerusi tersebut manakala DAP dan sekutunya, pastinya mahu mempertahankan kerusi tersebut selain merampas beberapa kerusi BN.

Terus terang aku katakan, BN tidak akan menang 100% esok, jangan mimpi nak menang sebab ada pengkhianat di sebelah sana yang pastinya tidak mahu melihat BN menang selesa...

Jangkaan aku, BN akan hilang beberapa kerusi lagi berbanding 2006. Aku bagi DAP 15 kerusi untuk mereka menang esok serta 2 kerusi milik BEBAS manakala PAS dan PKR akan pulang hampa.


Pakatan Pembangkang Tekan Butang Panik… Nyanyi Lagu Lama

Posted: 15 Apr 2011 09:30 AM PDT


Menjelang beberapa jam sebelum tamat proses berkempen bagi pilihanraya negeri Sarawak, pakatan pembangkang seakan cuba menekan butang panik apabila mula membuat tuduhan liar yang lazimnya digunakan ketika mereka mula merasai angin kekalahan.

Tidak seperti di awal kempen, pakatan pembangkang dengan nada angkuh dan lantang menyatakan mereka bukan saja mampu menafikan kemenangan dua pertiga Barisan Nasional (BN) malah boleh menguasai negeri Sarawak.

Namun menjelang hari dan jam terakhir proses berkempen nada pakatan pembangkang berubah apabila mula mempersoalkan ketelusan pilihanraya malah mula membuat tuduhan lapuk mendakwa BN kini giat membeli pengundi.

Mengulas perkara tersebut Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Aziz Sheikh Fadzir menyifatkan tuduhan itu sebagai taktik lapuk, lagu lama yang tidak perlu dilayan.


"Mungkin mereka sudah terasa angin kekalahan…. ini tuduhan biasa mereka bukan benda baru….orang pun dah muak dengan tuduhan BN beli undi, SPR tak telus, kira undi tak betul dan macam-macam lagi.

"Kita percaya pengundi terutama di Sarawak ini menilai rekod dan kebolehan sesebuah parti menerusi gerak kerja dan manifesto yang ditawarkan parti bertanding. Jangan rendahkan maruah pengundi", katanya.

Beliau yakin pakatan pembangkang sebenarnya sudah kehabisan peluru untuk menyerang BN.

"Bila peluru habis tanpa beri kesan kepada pengundi mereka akan serang secara membabi buta. Kita tak perlu layan…yang penting jentera kita mesti fokus dan berjuang hingga detik terakhir, minit akhir sebelum pintu tempat mengundi ditutup", ujarnya. -MediaUMNO

Apakah akan terjadi kepada pengkhianat bangsa dan negara esok malam

Posted: 15 Apr 2011 08:56 AM PDT

Kupasana menarik untuk mengenali seseorang oleh saudaraku, Taiping Mali .....



Pada tahun 1987, beliau diterima sebagai ahli biasa bagi Parti Bansa Dayak Sarawak (PBDS). Di dalam tempoh kemudiannya iaitu pada tahun 1989 hingga 1992 beliau dipilih sebagai Exco Belia PBDS. Pada bulan September 1991 beliau berdiri sebagai calon PBDS (Pembangkang kemudiannya) di Lawas dan kalah.

Pada tahun 1992 hingga 1994, beliau dilantik menjadi Naib Presiden PBDS.

Di dalam selang masa tahun 1995 – 2000, beliau dilantik menjadi Ketua Perhubungan PBDS.

Pada sela tahun 2000 hingga 2003 menyaksikan beliau dilantik menjadi ahli Majlis Tertinggi PBDS. (Nota: PBDS dibubarkan sebagai parti politik.

Pada bulan September 2004m beliau berdiri sebagai calon bebas di pilihan raya kecil Ba'Kelalan 2005 berikutan kematian penyandangnya, Datuk Dr. Judson Sakai akibat helikopter terhempas pada Julai 2004, dan tewas sebanyak about 1300 nyawa.

Pada bulan Mei 2006, beliau berdiri sebagai calon SNAP di DUN Ba'Kelalan pada pilihan raya negeri Sarawak State dan tewas sebanyak 475 undi.

Pada April 2008, Bian menyertai Parti Keadilan Rakyat Malaysia, atau Parti KEADILAN Rakyat (PKR) sebagai ahli biasa. Setelah setahun kemudian, beliau dilantik di dalam PKR pada bulan November 2009 sebagai Pengerusi PKR Sarawak by the Presiden . Beliau juga dilantik sebagai ahli Majlis Terttinggi dan ahli Biro Politik.

Beliau ialah Baru Bian

Jersi Tempat Lawan Baru Buat Liverpool Untuk Musim Hadapan

Posted: 15 Apr 2011 06:30 AM PDT

Penaja jersi Liverpool telah pun mengeluarkan rekaan baru untuk away jersey Liverpool musim hadapan.



Sekali imbas, away jersey Liverpool musim depan seiras dengan away jersey Jerman semasa World Cup 2010.



Tapi yang penting, jersi kali ini memang gempak. Boleh dikatakan jersi yang cantik dan pasti menjadi koleksi buat peminat Liverpool.






Gerrard sudah practice cara-cara nak menyambut kemenangan EPL musim depan

Mantap.... tapi takat nie, aku belum beli lagi jersey original sebab takde saiz... hehehe


Berhenti Bermimpi Anwar Akan Jadi Perdana Menteri

Posted: 15 Apr 2011 05:32 AM PDT

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Dr. Mohd Puad Zarkashi meminta agar semua penyokong pembangkang agar berhenti bermimpi untuk melihat Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri.

Ini kerana tegasnya pendedahan Raja Petra Kamaruddin (RPK) telah membuktikan bahawa Anwar sama sekali tidak layak untuk menjadi pemimpin sekaligus Perdana Menteri kerana sudah hilang kredibiliti termasuk pelbagai kemelut yang melanda peribadinya.

"Saya minta agar semua penyokong pembangkang buka mata. Selama ini mereka yakin bahawa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib dan isteri terlibat dengan kes pembunuhan Altantuya hanya berdasarkan apa yang ditulis oleh RPK.

"Pendedahan dan pengakuan RPK bahawa kenyataanya hanyalah berdasarkan desakan beberapa individu termasuk Anwar Ibrahim yang tidak mahu melihat Najib menjadi Perdana Menteri, sudah pasti menjawab segala tohmahan dan fitnah," katanya.

Katanya lagi, fitnah yang dibuat oleh pembangkang terhadap Najib adalah sesuatu yang amat kejam dan melampaui batas kerana ianya adalah tuduhan membunuh.

"Anwar sebenarnya sedar, sekiranya Najib menjadi Perdana Menteri, banyak perubahan yang bakal dibawa dan pendekatan Najib amat baik dan boleh diterima rakyat. Najib adalah penghalang utama untuk Anwar bergelar Perdana Menteri dan dia sanggup melakukan apa sahaja semata-mata mencapai hajatnya.

"Bagi saya, kredibiliti Anwar telah hancur sama sekali. Pendedahan RPK membuktikan segalanya. Ternyata Anwar seorang yang tidak mempunyai moral dan bakal menhancurkan negara sekiranya dia menjadi pemimpin. Dia tidak layak sama sekali.

"Sekiranya masih ada yang menyokong Anwar, saya benar-benar rasa pelik. Apa lagi yang mereka mahu untuk membuktikan bahawa Anwar adalah orang yang kotor dan rendah moral," katanya.

Oleh itu, beliau mendesak agar pihak polis segera menyiasat empat individu yang disebut oleh RPK iaitu Nik Azmi Nik Daud, John Pang, Din Merican dan Lefternan Kolonel Azmi Zainal Abidin untuk mengukuhkan lagi dakwaan RPK bahawa Najib dan isteri tidak terbabit sama sekali dalam kes pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu. -MediaUMNO

Anwar Tak Buncit .... Bukan Dia Pelakon Video Tersebut...

Posted: 15 Apr 2011 05:04 AM PDT


Anwar tak buncit, ini bermakna Anwar bukan pelakon dalam Video tersebut ....

Dulu 16 September Tipu Ke Putrajaya Sekarang 16 April Bohong Ambil Petrajaya

Posted: 15 Apr 2011 04:28 AM PDT

KUCHING, 15 April – Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan menyifatkan dakwaan pakatan pembangkang kononnya angin perubahan semakin ketara di negeri ini menjelang hari terakhir sebelum proses pengundian esok sebagai satu propaganda palsu seperti mana pembohongan 16 September mereka untuk mengambilalih Putrajaya.

"Kalau dulu mereka berbohong 16 September untuk mengambil PUTRAJAYA kali ini mereka bohong pula 16 April untuk mengambil PETRAJAYA.

"Ini satu propaganda mereka untuk mempengaruhi pengundi pada saat-saat terakhir. Kita yakin rakyat Sarawak khususnya pengundi tidak akan sama sekali lupa tarikh 16 September 2008 bagaimana besarnya pembohongan pakatan pembangkang ini", katanya kepada hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas dakwaan pembangkang yang mengatakan mereka bukan saja yakin menafikan kemenangan dua pertiga Barisan Nasional (BN) malah boleh menguasai negeri Sarawak.

Berdasarkan pengamatannya yang sudah 10 hari berkempen di negeri ini, beliau yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri percaya pengundi di negeri ini tidak akan sesekali memperjudikan nasib mereka di tangan pakatan pembangkang yang caca merba.

"Pengundi di sini menilai parti mana yang benar-benar boleh membawa pembangunan dan membela nasib mereka berdasarkan rekod perkhidmatan dan janji manifesto yang realistik. Saya adalah antara orang yang paling layak untuk berkata sedemikian kerana isteri saya adalah orang Kuching, Sarawak.

"Rakyat Sarawak sudah dapat melihat bagaimana pakatan pembangkang yang gagal mentadbir negeri-negeri di semenanjung yang jatuh ke tangan mereka. Banyak janji tak dilaksana… sekarang pakatan pembangkang datang ke sini menjanjikan bulan dan bintang… kita yakin pengundi terutama di negeri ini yang akan mengundi esok hari tidak akan terpedaya", ujarnya.

Justeru menjelang jam terakhir berkempen bagi pilihanraya negeri Sarawak beliau berharap jentera Barisan Nasional memberi fokus dan berjuang hingga detik terakhir, minit akhir sebelum pintu tempat mengundi ditutup. -MediaUMNO

Kabinet Bayangan PR Sarawak

Posted: 15 Apr 2011 01:17 AM PDT


Inilah kabinet bayangan kerajaan PR Sarawak... belum bertanding, puak depa dah berangan dengan kabinet bayangan ini....

Selamat mengundi esok, pastikan kabinet ini hanyalah bayangan, sekadar mimpi ngeri buat pakatan pembangkang di Sarawak.

Taipingmali (tm)

Posted: 16 Apr 2011 01:36 AM PDT

Taipingmali (tm)


N 19 Kedup

Posted: 16 Apr 2011 01:35 AM PDT

N 46 Dudung

Posted: 16 Apr 2011 01:30 AM PDT

N 30 Saribas

Posted: 16 Apr 2011 01:17 AM PDT

Fw: SURUHANJAYA PILEHAN RAYA (SPR)...

Posted: 16 Apr 2011 01:06 AM PDT

Selepas Anwar kini Lim Kit Siang pula lari

Posted: 16 Apr 2011 01:04 AM PDT

PR Sarawak menyebarkan Hikayat Omega berikut di kuching:

Posted: 16 Apr 2011 12:57 AM PDT

Azmin membulak lagi

Posted: 16 Apr 2011 12:33 AM PDT

Tun M ulas jam Omega Anwar Ibrahim

Posted: 16 Apr 2011 12:22 AM PDT

N 34 PKR menang kata Chegu Bard

Posted: 15 Apr 2011 11:49 PM PDT

N 36 Semop

Posted: 15 Apr 2011 11:29 PM PDT

N 40 Meradong Bintangor

Posted: 15 Apr 2011 11:22 PM PDT

Kecoh

Posted: 15 Apr 2011 11:08 PM PDT

Sarawak PRN Update

Posted: 15 Apr 2011 11:02 PM PDT

Baru Bian bulak agik

Posted: 15 Apr 2011 10:32 PM PDT

N 53 Kakus

Posted: 15 Apr 2011 10:31 PM PDT

N32 Bukit Saban

Posted: 15 Apr 2011 10:23 PM PDT

Anwar dah lari

Posted: 15 Apr 2011 09:59 PM PDT

Dap jangan bulak laaah.....

Posted: 15 Apr 2011 08:58 PM PDT

Suasana tenang di Asajaya N 14

Posted: 15 Apr 2011 08:21 PM PDT

Anwar mengarahkan jentera parti supaya bertahan sampai jam 5 dipusat pembuangan undi

Posted: 15 Apr 2011 07:51 PM PDT

Lim Guan Eng Tipu Isu Tanah

Posted: 15 Apr 2011 07:17 PM PDT

Raja Petra Kamaruddin madah ; Pembangkang seperti Anwar adalah Judas Iscariot

Posted: 15 Apr 2011 07:13 PM PDT

Jembalang , jeraul Pas, Pkr dan Dap udah pulai wai

Posted: 15 Apr 2011 07:06 PM PDT

Lingkup Sarawak Mun Sidak Paloi Tuk Memerintah

Posted: 15 Apr 2011 06:38 PM PDT

Pas nangnya pembulak

Posted: 15 Apr 2011 06:26 PM PDT

RAPERA ..

Posted: 16 Apr 2011 01:15 AM PDT

RAPERA ..


Sarawak Elections, Najib, and RPK

Posted: 15 Apr 2011 04:32 AM PDT

PAPA GOMO

Posted: 16 Apr 2011 01:10 AM PDT

PAPA GOMO


TERKINI - Barisan Kabinet Pakatan Rakyat Negeri Sarawak Semakin Hampir Tercapai

Posted: 16 Apr 2011 12:00 AM PDT




Tahniah kepada pengundi di Sarawak, setakat ini anda semua berjaya memberi impak kepada Kerajaan Baru Pakatan Rakyat dengan undi yang telah di Buang setakat ini. Semoga selepas ini apa yang anda inginkan akan dapat di Tunaikan oleh Barisan Kabinet Pakatan Rakyat yang baru dalam Negeri Sarawak. Mana wakil Anak Dayak?


Psssttt..Hebat Pakatan Rakyat HARAM ni....belum apa apa dah umumkan Barisan Kabinetnya




DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

LIVE Kekecohan Tercetus Di Dun Satok Akibat Jentera Haram PKR Yang Menyamar

Posted: 15 Apr 2011 10:16 PM PDT

DUN Satok: Kekecohan tercetus di Dewan Datuk Merpati Jepang
KUCHING: Pusat pembuangan undi di Dewan Datuk Merpati Jepang, Satok di sini kecoh apabila beberapa individu yang mendakwa diri mereka ejen tempat mengundi dipercayai dari pembangkang cuba mencetuskan provokasi.

Lima individu berkenaan termasuk tiga wanita dan dua lelaki memasuki kawasan tempat mengundi berkenaan kira-kira jam 11 pagi dan mendakwa wujud pengundi hantu di pusat mengundi itu dan cuba menarik perhatian pihak polis.

Bagaimanapun, Pengerusi Pemuda Barisan Nasional (BN) Sarawak, Datuk Fadillah Yusof yang berada berdekatan pusat mengundi meminta pas rasmi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) daripada individu berkenaan, namun mereka hanya menunjukkan kad itu yang tidak disertakan gambar serta gagal mengemukakan borang sumpah kerahsiaan.
Keadaan bertambah kecoh apabila penyokong Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan BN enggan keluar dari kawasan 50 meter tempat mengundi walaupun sudah diarahkan oleh polis supaya beredar.

Ia menyebabkan sepasukan anggota Unit Simpanan Persekutuan (FRU) terpaksa dikerah meleraikan keadaan.

Bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) Satok, pertandingan satu lawan satu antara calon BN, Datuk Amar Abang Johari Tun Openg dan calon PKR, Ahmad Nazib Johari

Ingat PAS Ingat Zina - PAS Hanya Ke Sarawak Untuk Berfoya Foya

Posted: 15 Apr 2011 09:30 PM PDT



Kronologi Keganasan PAS

  • 3 April 2011: Insiden kecederaan yang membawa maut. Seorang murid umur 7 tahun di Sekolah Rendah Islam Al-Furqan di Jejawi, Perlis meninggal dunia setelah koma beberapa hari akibat dipukul oleh guru sekolah berkenaan yang merupakan ahli PAS.
  • 8 Mei 2009: Insiden tidak menghormati Raja Melayu. YB Nizar Jamaludin, bekas Menteri Besar Perak dan ADUN PAS, DAP dan PKR membuat kecoh di Dewan Undangan Negeri sehinggakan majlis Perasmian Sidang DUN yang akan disempurnakan oleh Raja Muda Perak terpaksa ditunda selama 5 jam.
  • 2009: Insiden tidak menghormati Raja Melayu. Para penyokong PAS menghalang kenderaan Raja Muda Perak dari bergerak ke Istana Bukit Chandan, Kuala Kangsar untuk upacara mengangkat sumpah Menteri Besar yang baru dari Barisan Nasional. Penyokong PAS dengan memakai jubah tidur di atas jalan raya di hadapan kereta Raja Muda Perak sebagai cara menghalang baginda untuk hadir ke upacara berkenaan. Sebahagian yang lain pula bertindak membaling batu kearah kenderaan baginda.
  • 8 September 2007 : Insiden tidak menghormati undang-undang Negara. Penyokong-penyokong PAS menghalang Polis menjalankan tugas apabila membuat huru-hara dalam ceramah BERSIH di Batu Buruk Terengganu dengan membaling bom petrol dan batu.
  • 2007: Insiden demonstrasi. PAS terlibat dalam demonstrasi anjuran BERSIH yang menyebabkan kesesakan jalan raya yang teruk dan para peniaga sekitar Kuala Lumpur kerugian ribuan ringgit apabila tidak dapat menjalankan urus niaga pada hari berkenaan.
  • 2001: Penglibatan dengan militan. Nik Adli Nik Aziz, anak Mursyidul Am PAS ditahan dibawah Akta Keselamatan Dalam negeri (ISA) atas kesalahan terlibat dengan kegiatan militan dan menjadi ahli Kumpulan Mujahidin Malaysia (KMM).
  • 2 Julai 2000: Insiden Al-Maunah. Kumpulan Al-Maunah yang merompak senjata di Kem Tentera dan membunuh seorang anggota polis dan seorang tentera di Bukit Jenalik, Perak adalah sebahagianya ahli-ahli PAS.
  • 1999: Kejadian pukul pelajar. Nik Adli Nik Aziz, anak Mursyidul Am PAS ditahan polis kerana didakwa membelasah pelajarnya di Sekolah Agama Darul Anuar Pulau Melaka, Kelantan. Pelajar itu menerima empat jahitan akibat cedera
    di kepala selepas ditendang, ditumbuk dan dipukul dengan kerusi oleh Nik Adli.
  • 19 November 1985: Peristiwa Memali, Kedah. Insiden ini mengorbankan 18 orang dan berpuluh-puluh yang lain tercedera serta penahanan beratus-ratus orang. Dalam pertempuran diantara pihak Polis dan penyokong PAS, Ustaz Ibrahim Mahmud atau lebih dikenali dengan Ibrahim Libya telah terbunuh.

Ulasan:

  • PAS sebagai sebuah Parti yang mengaku dan mendabik dada kononnya berjuang atas landasan agama Islam sepatutnya merombak system tarbiah parti mereka kerana terbukti selama ini system tersebut telah melahirkan manusia yang berhati keras, ganas dan emosional.
  • Semakin lama PAS berada dalam arus politik tanah air, semakin terserlah kegagalan PAS mendidik ahli-ahli mereka untuk menjadi pendakwah dan pendokong gerakan Islam yang sebenar.
  • Tindakan yang diterjemahkan oleh ahli-ahli PAS dalam bentuk anti establishment yang keterlaluan seperti demonstrasi jalanan, provokasi dan tidak mematuhi arahan pihak berkuasa hanya akan menghasilkan kemudaratan yang lebih besar dalam jangka masa panjang.
  • Imej PAS sudah banyak tercalar apatah lagi dengan tindakan para pemimpin PAS yang diselubungi 'denial syndrome' yang asyik menyalahkan pihak lain setiap kali berlaku kelemahan dalam parti mereka.
  • Keserabutan dalam meletakkan priority juga sekali lagi menjadikan kewujudan PAS dalam konteks politik Islam sebagai tidak relevan dan bercanggah dengan ruh Islam.


Psssttt....PAS hanya bertanding 5 kerusi di PRN Sarawak untuk apa? Kenapa tidak tanding semua kerusi? Khak Ptuih


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Hari Ini Dalam Sejarah Jangan Kita Anak Sarawak Lupa Pada Perjuangan Yang Lalu

Posted: 15 Apr 2011 06:30 PM PDT


Demi Warisan Zaman Berzaman Jangan Kita
Hancurkan nya. Ingatlah Anak anak kita
di Masa mendatang.


Rakyat Sarawak Hidup Aman dan Damai Tak kira
Tua Muda semuanya Nya 1 Malaysia


Islam subur di bawah Pentadbiran BN Sarawak


Kristian Hidup Mekar di bumi Sarawak berlandaskan
Hak yang mereka ada tampa menyekat Mana mana Peruntukkan
Dalam membina Rumah Ibadat.


Ingatlah semua bahawa DAP yang akan Memerintah Sarawak
yang mana Bukan di pimpin oleh Anak Jati Sarawak sebaliknya
mereka yang datang dari Semenanjung.

DAP Memecah Belahkan kita semua Anak Anak Sarawak


Wajib Saksikan Video Di Atas


Undi Barisan Nasional
Demi Anak Anak Kita


Psssttt.....We Care Sarawak

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

VIDEO PANAS - Pengakuan Ekslusif Tun Mahathir Mengenai Isu Jam Tangan Omega

Posted: 15 Apr 2011 12:27 PM PDT



Yang Berbahagia Ayahnda Tun Dr Mahathir


5000 Hadirin Malam Tadi

Amacam Juak juak Pencacai Anwar Ibrahim ada yang Panas Punggung ada yang Keras Kote? He he he..... Harap anda semua Bertaubat lah dari menyokong Anwar Bin Ibrahim seorang Jantan yang Munafik ni. Jangan tunggu lama lama lagi kerana Jam Tangan Omega akan menghantui anda semua.....







SAKSIKAN VIDEO DI ATAS



Hidup Tun Dr Mahathir.......


Psssttt....Tun Mahathir sempoi, memang seorang pejuang Tulen


Mr Omega

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

PANAS - Bukti Di Perolehi Video Aksi Calon PKR RASUAH

Posted: 15 Apr 2011 07:38 AM PDT




Dah terang dan nyata PKR merasuah Pengundi di dalam Piulihanraya Negeri Sarawak. So pihak bertanggungjawap nak tunggu apa lagi? Dah sah sah Wang bertukar tangan takkan nak lihat macam tu je?


Psssttt...Dah terang terang Rasuah so nak cakap ni pun Konspirasi ke?


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Video Seks Anwar Ibrahim

Posted: 15 Apr 2011 05:19 AM PDT


Psssttt...Amacam? he he he



DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

DAP, PKR dan PAS Patut Tahu Kejayaan BN Di Sarawak

Posted: 15 Apr 2011 04:00 AM PDT



KORIDOR TENAGA BOLEH DIPERBAHARUI SARAWAK (SCORE)

Pendahuluan

  • Koridor Tenaga Boleh Diperbaharui Sarawak (Score) telah dilancarkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi pada 11 Feb 2008 di Bintulu Waterfront Prominade, Sarawak.
  • Score adalah koridor pembangunan kelima dilancarkan Perdana Menteri selepas Wilayah Pembangunan Iskandar di Johor, Wilayah Ekonomi Koridor Utara, Wilayah Ekonomi Pantai Timur dan Koridor Pembangunan Sabah.
  • Score terletak di wilayah tengah Sarawak merentasi kawasan sepanjang 320 kilometer dan meliputi kawasan seluas 70,000 kilometer persegi dengan kepadatan penduduk 607,800 orang.
  • Perkara utama yang akan dibangunkan ialah energy resources (28.000 MW), yang terdiri daripada tenaga air (20.000 MW), arang batu (5.000 MW), dan lain-lain (3,000 MW).
  • Ini akan membolehkan Sarawak medapatkan harga yang kompetitif bagi sumber tenaga, dan menggalakkan pelaburan di loji elektrik dan-intensif industri tenaga yang akan bertindak sebagai pencetus untuk pembangunan industri di koridor berkenaan.


Kepentingan SCORE

  • Impak pembangunan yang dicetuskan oleh Koridor Tenaga Boleh Diperbaharui Sarawak (SCORE), seperti peluang pekerjaan, perniagaan dan permintaan perkhidmatan yang meningkat dengan pertambahan populasi boleh menjadikan Sarawak sebagai negeri maju dan antara yang terkaya di Malaysia.
  • Kerancakan pembangunan SCORE seperti pemilihan Samalaju sebagai pusat industri berat akan menyokong pertumbuhan aktiviti hijau di Miri yang berada di landasan tepat sebagai penyedia produk tenaga hijau, pelancongan berteraskan alam sekitar dan rekreasi, selain menjadi pusat perubatan dan pendidikan popular di Asia.
  • Ini akan dirancakkan lagi dengan projek pembangunan di daerah-daerah kecil yang lain di seluruh Sarawak, yang juga bakal menjadikan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching (LTAK) sebagai hub penerbangan serantau ekoran kerjasama yang dijanjikan oleh syarikat penerbangan tambang murah Air Asia.
  • Dijangkakan pendapatan perkapita rakyat Sarawak mampu meningkat sebanyak tiga kali ganda menjelang tahun 2020 dan lima kali ganda pada tahun 2030.
  • Keluaran Dalam Negeri Kasar (KDNK) Sarawak dijangka meningkat lima kali ganda iaitu RM118 bilion dalam tempoh 20 tahun akan datang dengan dirangsang oleh pelaksanaan projek-projek empangan hidroelektrik serta penerokaan sumber tenaga secara mesra alam.
  • Kerajaan negeri juga turut memberi penekanan terhadap keperluan melahirkan modal insan yang berdaya saing serta memiliki kemahiran tinggi dalam industri berteknologi tinggi di Sarawak bagi menampung keperluan tenaga kerja di SCORE.
  • Kerajaan telah giat meningkatkan kadar penembusan teknologi maklumat (IT) di sekolah-sekolah di kawasan luar bandar di samping memperkasakan keupayaan institusi pengajian tinggi (IPT) di negeri ini dalam membekalkan sumber tenaga kerja mahir dan separa mahir.
  • Sarawak telah mempunyai enam IPT berstatus universiti malah mempunyai 70 pusat latihan dan kemahiran dalam usaha untuk menampung 1.5 juta peluang pekerjaan yang ditawarkan dalam pelbagai industri di wilayah SCORE.
  • Kekuatan SCORE adalah sumber tenaga yang memang sudah siap tersedia di sekeliling parameternya. Sumber inilah yang dirasakan sangat strategik - sekali gus menjadi pelengkap kepada banyak industri yang dibangunkan di sekelilingnya nanti.
  • Melalui SCORE, Sarawak sudah pun menerima banyak pertanyaan dan pelaburan daripada pelbagai syarikat antarabangsa seperti Tokuyama, Asia Zincox Resources, Rio Tinto, Acacia Cellulose International dan banyak lagi. Ini semua menzahirkan peluang jangka panjang untuk warga Sarawak.


Kesimpulan

  • SCORE merupakan teras dan landasan utama merangsang pertumbuhan ekonomi Sarawak ke tahap optimum selari dengan hasrat kerajaan Pusat untuk menjadikan Malaysia sebagai negara ekonomi berpendapatan tinggi.
  • Disamping itu, amalan pembangunan yang dilaksanakan oleh kerajaan adalah berpandukan prinsip sustainable development (pembangunan lestari) seperti yang dilakukan terhadap Miri yang dicadangkan kekal sebagai kawasan hijau dengan mengelak sebarang projek besar dibuat di utara Sarawak.
  • Miri dipilih kerana ia berada di landasan betul untuk muncul sebagai salah satu tempat yang bebas pencemaran dalam perancangan polisi pembangunan, ditambah pengiktirafan Taman Negara Mulu sebagai salah satu Tapak Warisan Dunia oleh Pertubuhan Bangsa- bangsa Bersatu (PBB).
  • Semua yang kita perlukan untuk mencapai status negeri maju sudah dilaksanakan kerajaan BN, bukan seperti pelan 100 hari pembangkang yang boleh menjadikan negeri muflis.


Psssttt.... Apa lagi yang nak di kata? Memang sah lah Pakatan haram Pembohong Besar


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

sekupangdua

Posted: 15 Apr 2011 11:39 PM PDT

sekupangdua


PKR bagi RASUAH kat pengundi.

Posted: 15 Apr 2011 04:14 AM PDT



UNTUK TAMBI-TAMBI YANG DIKETUAI OLEH JAYAKUMAR YANG SUKA SANGAT KATA BN RASUAH... DEI LU SEKARANG TENGOK SENDRIII LAAA, LU KATA PKR MAU HAPUS RASUAH, RAKYAT SARAWAK JANGAN BERI UNDI KAT PERASUAH, ROSAK NEGARA, HANCUR SARAWAK!!! GENG TAMBI JAYAKUMAR YANG BERKEMPEN DAN FITNAH PENDUDUK DI PARLIMEN SARATOK, KHASNYA DI DUN KRIAN DAN KALAKA MEMANG CUKUP KUAT... KUAT FITNAH DAN MEMANG HARAM JADAH!!!

TENGOK SENDIRI VIDEO PKR MERASUAH !!!

Posted: 15 Apr 2011 03:46 AM PDT



DEY  TAMBI, TENGOK SENDIRI VIDEO NI CALON PKR BAGI RASUAH!!! LU ORANG MAU BASMI RASUAH TAPII LU ORANG KASI RASUAH!!! CALON N34 ALI ak BIJU YANG DARI AWAL DAH MASUK KAMPUNG UNTUK DAPATKAN  SOKONGAN DENGAN MERASUAH !!!

Panglima Perang Cyber

Posted: 15 Apr 2011 11:36 PM PDT

Panglima Perang Cyber


PERINGATAN PENTING KEPADA PENGUNDI SARAWAK !!!

Posted: 15 Apr 2011 08:05 PM PDT


HARI INI PENGUNDIAN AKAN BERJALAN.

GUNAKAN UNDI ANDA UNTUK MENGUBURKAN PAKATAN.

JANGAN KERANA SEDIKIT KECEWA DI HATI MENYEBABKAN UNDI TIDAK DIBERI.

KERANA UNDI AKAN SANGAT PENTING KEPADA ANAK CUCU SENDIRI.


KELANTAN HAMPIR JATUH KERANA DUA UNDI...

JANGAN KERANA DUA UNDI JUGA MENYEBABKAN RAKYAT SARAWAK MERANA UNTUK 5 TAHUN TANPA HENTI.

AYUH MENGUNDI DAN AJAKLAH UNDI DEMI MENGUBURKAN 'YELLOW RAJAH' YANG MAKIN RAKUS MENGEJAR KUASA WALAU DENGAN MENABUR FITNAH DAN MENGADU DOMBA SESAMA BANGSA DI SARAWAK KITA.

SELAMAT MENGUNDI DAN SETIAP UNDI ANDA SANGAT PENTING UNTUK MALAYSIA !!!


UNDILAH BARISAN NASIONAL !!!




CERITA RAKYAT SARAWAT TOLAK ANWAR

http://orangpanggau.blogspot.com/2011/04/anwar-ibrahim-disambut-meriah-3000.html

Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

CEPAT SEBELUM TERLIWAT : VIDEO SEKS ANWAR PENUH (FULL VERSION)

Posted: 15 Apr 2011 12:37 PM PDT

UNTUK PENGETAHUAN ANDA SEMUA DAP ADALAH PARTI PEKAT PERKAUMANNYA.

PAKATAN YANG DIBUAT OLEH PAS DAN PKR JELAS MEMBUKTIKAN MEREKA SETUJU AGENDA PERKAUMAN TERSEBUT.

MAKA TINDAKAN DAP MENGHINA ORANG MELANAU DALAM KEMPENNYA ADALAH TIDAK BOLEH DIMAAFKAN SAMA SEKALI.



MENURUT BLOGGER THE UNSPINNERS MAKSUD VIDEO DI ATAS IALAH :


Dalam bahasa Hokkien, Violet Yong persoal kenapa mesti Melanau saja yang memerintah Sarawak? Dia ingat orang tak faham. 

Betul tak tahu sejarah, KM pertama dari kaum Iban,Dia Stephen Kalong Ningkan.

Belum memerintah dah hina Pribumi. Kalau memerintah, pasti lagi teruk dari di Pulau Pinang, Selangor dan Perak (bawah Nizar).


MAKA SEMUA RAKYAT MALAYSIA KENA TOLAK DAP DAN JUGA PARTI YANG BERSAMA DENGANNYA SEPERTI PKR DAN PAS.

SETIAP UNDI ANDA MENYOKONG KETIGA PARTI (THREE STOOGERS) INI AKAN MENYEBABKAN KUBUR ANDA DIKENCING OLEH ANAK CUCU.

MEREKA PASTI MARAH DENGAN PERBUATAN ANDA MENYOKONG PARTI PENUH PERKAUMAN INI. HINGGA KINI MEREKA MEMBISU APABILA PARA BLOGGERS MENDEDAHKAN PERBUATAN MEREKA DI ATAS !!!

BILA TERJADI HURU HARA MAKA KEAMANAN AKAN HILANG, KEMAKMURAN EKONOMI AKAN MUSNAH DAN PALING PENTING NYAWA ANAK CUCU KITA JUGA TERANCAM DAN BOLEH MUSNAH.


AYUH SEBARKAN VIDEO SEKS 'ANWAR' INI DAN BERSAMA KITA MENGHALANG PAKATAN YANG ROSAK LAGI MEROSAKKAN INI DI SARAWAK !!!


AYUH JANGAN TUNGGU LAGI KITA TIDAK ADA MASA UNTUK BERFOYA-FOYA KERANA MUSUH KITA TIDAK PERNAH BERHENTI MENCARI JALAN MEMUSNAHKAN KITA SEMUA.







Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Edisi Sarawak : Ummi Hafilda Terjah Anwar Lagi - Peringatan Penting Sebelum Undi !!!

Posted: 15 Apr 2011 06:23 AM PDT


Kesungguhan Ummi Hafilda menghentam Anwar dengan mendedahkan fakta demi fakta wajar menyedarkan kita semua. 

Tidak mungkin demi membuat fitnah seorang wanita berhati cekal ini akan terbang ke sana sini untuk melondehkan seorang individu yang begitu dikagumi rakyat sebelum ini yang pernah dipanggil Pak Sheikh...

Moga kita berfikir dengan fakta yang dikemukan dan sedia menukar persepsi anda kepada kebenaran bukan lagi ilusi atau khayalan.

Mari kita bersama menyokong Srikandi Melayu ini yang jelas ikhlas dalam perjuangannya walau menempuh derita demi derita...

Ayuh kita boleh lakukannya !!!





Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Syabasss : Blog2 Sarawak Dapat Liputan Ruangan Blog Utusan Malaysia !!!

Posted: 15 Apr 2011 02:13 AM PDT


Sekalung Tahniah dan Syabas Kepada Semua !!!




http://sarawakinsider.blogspot.com/

klik imej untuk lebih jelas...




Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Cerita Lengkap Bagaimana Anwar Dimalukan oleh Tuai Rumah Panjang Di Kapit !!!

Posted: 15 Apr 2011 02:08 AM PDT

Sah!! Anwar dimalukan oleh Tuai Rumah di Kapit



 

 Pada malam 14/4/2011 Tr Edison Bugap sedang berucap dan membuat pengakuan yang beliau menyolal Anwar Ibrahim pasal kes Liwat dan kes Jam Omega


Pada malam 13/4/2011 Anwar Ibrahim telah membuat ceramah di Rumah Edison Bugap di Kapit. Pada malam itu Anwar Ibrahim berserta rombongannya iaitu Beginda Minda dan Calon PKR di N56 Baleh dan calon PKR N54 Pelagus. Semasa Anwar Ibrahim Berucap Tr Edison Bugap telah menyoal Anwar Ibrahim.


Tr Edison :.. Saya bukan nak berucap tetapi saya nak tanya soalan pasal Kes Liwat dan Jam Omega Datuk Sri Anwar????


Sebaik mendengar soalan tersebut Anwar Ibrahim terdiam dan para hadirin pun terdiam, dengan tersengeh-sengeh dan muka nampak marah Anwar Ibrahim menjawab.


Jawab Anwar Ibrahim:- Saya tak patut menjawab soalan tersebut di depan kamu, Saya hanya akan menjawab soalan tersebut di hadapan orang-orang tertentu sahaja..


Kain rentang terpampang memalukan Anwar di hadapan Anwar sendiri di RH Edison Bugap



Untuk mengalihkan perhatian orang yang hadir Anwar terus menukar topik pasal tanah NCR, Tetapi Tr Edison Bugap masih mahu kepastian dan menanya soalan yang sama kali kedua..


Tak tahan menahan marah dan malu Anwar terus beredar dari Rumah Panjang tersebut.!!!
Awal_awal pagi Anwar sudah belah dari kapit menggunakan Boat express. mengikut sumber, kalau ada Transport malam itu juga Anwar nak belah dari Kapit.


artikel ini oleh Blogger Parang Dayak



Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah

Fakta : Bangsa Cina Paling Ramai Menjadi Jutawan Di Bawah Keadilan Barisan Nasional !!!

Posted: 15 Apr 2011 01:16 AM PDT




Fikir-fikirkanlah !!!

Jika BN tidak adil tentu tidak akan ada orang yang akan kaya dari bangsa selain Bumiputera...



Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Solat Hajat Bersama Timbalan Perdana Menteri di Masjid At Taqwa, Jalan Semarak - Kuching !!!

Posted: 14 Apr 2011 11:29 PM PDT

Malam ini selepas Isyak Timbalan Perdana Menteri akan bersama solat hajat yang akan diadakan di Masjid At Takwa Jalan Semarak, Kuching.



Dijempur semua yang mampu datang untuk solat hajat ini demi memastikan parti yang benar-benar perihatin dan mengutamakan rakyat akan MENANG dalam pertempuran sengit esok hari.

Semoga dengan berkat hari Jumaat dan berkat Nabi Muhammad doa kita akan dimakbulkan.



Panjangkan kepada sekelian alim ulama yang berkat dan keramat agar mendoakan detik penting esok hari biar berpihak kepada kita bukan Fuckatan yang rosak dan merosakkan semua yang dikurniakan Allah kepada kita.

Semoga kita diberkati !!!

Bijahinnabi Wasirril Faaatihahh !!!



Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

oyabun

Posted: 15 Apr 2011 11:28 PM PDT

oyabun


Rakyat Sarawak harus berwaspada dengan 'kail berduri' !

Posted: 15 Apr 2011 01:20 AM PDT

Umpan jinak di air tenang, kail berduri bersalut umpan. Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tidak berguna.

Dua ayat seloka orang-orang Melayu jelas mengingatkan kita agar apabila melakukan sesuatu, mestilah berfikiran bijak agar tidak menyesal di kemudian hari.

Kepada saudara-saudaraku di Sarawak Bumi Kenyalang, janganlah termakan pujuk rayu puak-puak yang menaburkan gula dan madu kepada anda.

Kami di Selangor sudah terkena. Kami telah termakan kail berduri bersalut umpan. Kami tidak mampu lagi untuk melepaskan diri. Kami tertipu dengan janji 'kalih' yang dilagukan oleh puak-puak Pakatan Rakyat sewaktu pilihan raya 2008 dahulu.

Tidak ada satu pun janji yang ditaburkan oleh puak ini kepada kami ditunaikan. Alih-alih, air 20 m3 dijadikan umpan untuk menarik undi. Yang dapat hanya rumah-rumah individu, yang duduk di rumah flat hanya kempunan dapat bil air yang tinggi!

Kerja kosong untuk anak-anak muda yang baharu lepas belajar juga tidak ada. Banyak kilang tutup kerana berhijrah ke negara lain, tetapi pemimpin PKR masih mengatakan banyak kilang datang melabur di Selangor, terutamanya di Shah Alam. Bila sidang dewan, Teresa Kok terdiam tak boleh jawap!

Kerajaan terdahulu ada juga kelemahannya, tetapi langsung tidak terfikir kerajaan baharu ini lebih teruk. Kerajaan baharu menjanjikan bulan dan matahari kepada kami. Memang benar begitu.

Waktu malam lampu jalan tidak dipasang, hanya mengharapkan cahaya bulan untuk menerangi jalan raya pada waktu malam. Ada juga yang mengeluh rim tayar bengkok gara-gara melanggar lubang yang bersepah-sepah dijalanraya negeri Selangor.

Sampah sarap juga kadangkala tidak dikutip dan taman-taman perumahan dipenuhi sampah. Kerajaan PKR mengatakan pendapatan kerajaan negeri meningkat, tetapi ke mana wang tersebut dibelanjakan? Duit tabung anak-anak syarikat negeri Selangor dah tinggal nyawa-nyawa ikan akibat keborosan berbelanja.

Baru beberapa hari menjadi kerajaan, yang mereka pentingkan ialah menukar kereta resmi Exco kerajaan negeri. Mereka tidak selesa naik Proton Perdana, mereka lebih gemar naik Toyota Camry 2.4L 24V walaupun kilang Proton terletak di ibu negeri Selangor. Hebatkan?

Rumah urut, spa dan pelbagai maksiat tumbuh seperti cendawan selepas PKR mengambil alih kerajaan negeri malah lebih hebat dari kerajaan terdahulu, tetapi apa tindakan PAS yang bersekongkol dalam Pakatan Rakyat untuk mencegahnya! PAS hanya berani di belakang DAP, bila berdepan hanya macam tikus mondok...PAS memang hamPASS!!! DAP terus biaDAP!

Oleh itu wahai saudara-saudaraku di Sarawak Bumi Kenyalang, janganlah sudah terhantuk baru terngadah. Tidak ada gunanya sesalan, kalau nasi sudah menjadi bubur.

SELAMAT MENGUNDI DIUCAPKAN KEPADA SELURUH RAKYAT NEGERI SARAWAK YANG LAYAK MENGUNDI.

UNDILAH BARISAN NASIONAL.

RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN.

Wasabi Oyabun..

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 15 Apr 2011 11:21 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Tun Mahathir Perli Anwar Di Kuching...

Posted: 15 Apr 2011 07:17 PM PDT


Baik punya perli.... kaw-kaw anwar kena perli dengan tun mahathir dalam ceramah bn di petrajaya semalam. video ceramah tun m di bawah....


Update: Ceramah DAP Di Bandar Miri.

Posted: 15 Apr 2011 10:30 AM PDT

Seperti yang aku janjikan, gambar-gambar sekitar ceramah dap di bandar miri walau pun hujan, mereka berduyun-duyun datang mendengar ceramah terakhir dalam kampen pilihanraya negeri sarawak, walaupun penceramah boleh di katakan penceramah cap ayam, tapi mood pengundi cina di miri lain macam aku tengok, supp aku tak nampak pulak buat ceramah, agaknya mereka pun tak yakin kut boleh menang di miri.

Apa pun kita tengok la apa nak jadi esok.








Miri Milik DAP.

Posted: 15 Apr 2011 06:04 AM PDT

Hujan lebat pun ceramah dap penuh, yang datang bukan penceramah hebat, hanya pemimpin cap ayam, mana ceramah supp boleh tarik crowd macam ni.

Nanti aku upload lagi gambar ceramah dap di bandar miri ni lagi.
Published with Blogger-droid v1.6.8

Anwar Main Pelacur Cina: Koleksi Video Penipuan Anwar.

Posted: 15 Apr 2011 01:00 AM PDT

Menipu rakyat, kononnya dia sakit belakang.



Janji-janji anwar sewaktu pilihanraya umum lepas.



Anwar main pelacur cina.



Orang macam ni ke orang sarawak nak angkat jadi pemimpin...?

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 15 Apr 2011 11:17 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


PRN SARAWAK: GEMPAR!!!PKR beli undi rm200 seorang!!!

Posted: 15 Apr 2011 06:08 AM PDT

Sms berikut tersebar luas sebaik slps solat jumaat td:
"Datang ke bilik gerakan PKR diDUN masing2 pd 15/4 jam 8 mlm. Bg yg datang kelak petugas kami akan berik RM200 sorang. Embak smua ahli keluarga yg boleh mengundi"

Pakatan pembangkang semakin lemas dalam gelombaang biru BN di Sarawak sehinggakan sanggup memberi rasuah untuk membeli undi.SPR dan SPRM harus mengambil tindakan tegas!!!Kita percaya rakyat Sarawak tidak sebegitu murah untuk menjual nasib bangsanya!!!

Posted: 15 Apr 2011 06:01 AM PDT

PERADUAN PRN SARAWAK

Posted: 15 Apr 2011 02:06 AM PDT

Mari rapat!!!

Peraduan yg lagi best drpd teka silangkata!!

Isi dialog kreatif dan menang!

Hadiah pertama: Jam OH! OH! OH! O-ME-GA!

Slamat mencuba!

The Unspinners

Posted: 15 Apr 2011 11:12 PM PDT

Fikiran Kami

Posted: 15 Apr 2011 09:41 PM PDT

Fikiran Kami


Pilihan Raya Sarawak: Selamat Mengundi

Posted: 15 Apr 2011 06:36 AM PDT


Selamat mengundi buat rakan-rakan di Sarawak. Buatlah pilihan yang bijak!

PenangWasabi

Posted: 15 Apr 2011 09:37 PM PDT

PenangWasabi


PRN Sarawak : Jangan perjudikan diri - PM!

Posted: 15 Apr 2011 02:46 AM PDT

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menasihatkan rakyat Sarawak supaya tidak memperjudikan diri dan masa depan mereka dengan memilih pakatan pembangkang pada pilihan raya negeri ke-10 Sabtu ini.

Tegas beliau, dengan cuma sehari sahaja tempoh berkempen esok, impian rakyat Sarawak untuk melihat negeri mereka terus dibangunkan oleh Barisan Nasional (BN) tidak harus dipersia-siakan dengan membuat pilihan bijak memberi semula mandat kepada kepimpinan negeri sedia ada.

"Saya berkeyakinan penuh BN akan membentuk semula kerajaan negeri Sabtu ini tetapi kita memerlukan sokongan yang padu pada hari pengundian nanti.

"Saya tidak kata BN sempurna tetapi kita akan cuba menjadi yang lebih baik serta memperbaiki kesilapan yang ada dengan dalam dua tahun ini sahaja negara telah menunjukkan peningkatan ekonomi.

"Tentang peralihan kepimpinan negeri (Sarawak), saya sendiri akan pastikan berlaku proses transisi itu. Justeru, jangan emosional dan jangan kerana 'nyamuk seekor, kelambu dibakar', ini (pilihan raya negeri) soal masa depan Sarawak yang lebih besar," katanya.

Beliau berkata demikian pada Majlis Pemimpin Bersama Rakyat yang dihadiri lebih 5,000 orang di Jalan North Yu Seng di sini malam ini.

Perdana Menteri turut mengingatkan rakyat Sarawak bahawa mereka berhak mengetahui segala temberang dan tipu daya pemimpin pembangkang dalam beberapa isu yang menimbulkan persoalan besar kebelakangan ini.

"Saya dimaklumkan dalam satu kejadian di Kapit dua malam lepas, Anwar Ibrahim ditanya oleh tuai rumah tentang jam tangan Omeganya. Tetapi dia terus meninggalkan majlis tanpa bersalam pun dengan para penghuni rumah panjang berkenaan.

"Kenapa dia begitu sensitif sekali? Siapa simpan jam tangan dia, dia kata isteri dia simpan, jam ini benda peribadi, takkan isteri yang simpan, isteri saya sendiri pun tak simpan jam tangan saya.

"Demikian juga dia kata dia 'twitt' (layan twitter jawab pertanyaan peminatnya), tapi antara pukul 9.30 malam hingga 11.30 malam, tidak ada 'twitt' daripadanya. Ini semua timbulkan persoalan kepada kita dan kita berhak untuk tahu," katanya.

Najib juga membangkitkan isu DNA yang payah sangat hendak diberikan oleh Anwar dalam kes liwat yang sedang dibicarakan untuk direnung dan dinilai perlakuan penasihat PKR itu oleh hadirin.

"Kenapa nak 'bersilat' (enggan berikan DNA), kalau tidak bersalah, serahkanlah sahaja untuk diadili," katanya.

Penang Wasabi..

PISAU.NET

Posted: 15 Apr 2011 09:35 PM PDT

PISAU.NET


Video Kak Wan Luahkan Kekecewaan

Posted: 15 Apr 2011 01:14 PM PDT




Pisau kata "Kak Wanomega udah udah la tu"

Elak Jawap Isu RPK,Anwar Tipu Lagi

Posted: 15 Apr 2011 11:19 AM PDT




Inilah Anwaromega,semenjak dua menjak ni,terlalu banyak pembohongan dan putarbelit beliau didedahkan.Tetapi seperti biasa taichi Anwar yang punyai masaalah split personality telah menyebabkan bumi Sarawak membusuk dengan kencing beliau.


Pisau kata " Sarawak harus tolak pakatan"

PRN Sarawak: Seruan Kepada Pengundi Sarawak

Posted: 15 Apr 2011 10:00 AM PDT



Pisau kata "moga BN beroleh kejayaan dan Sarawak terlindung daripada kejahatan pakatan haprak"

Terkini:Sam Berlagak Samseng Di Kuching

Posted: 15 Apr 2011 06:19 AM PDT

Seperti biasa budaya samseng tidak dapat dipisahkan daripada pakatan,terkini Cicak Mengkarong AMK mengganas di Restoran Nasi Ayam Penyet,Jalan Ajibah Abol jam 5 petang tadi.

Standart Cicak Mengkarong AMK Semenanjung hanya seperti paria jalanan yang cuba tunjuk kurang ajar di Bumi Kenyalang.Syamsul Iskandar Ketua AMK yang terkenal dengan insiden terkencing didalam seluar di Melaka tidak lama dahulu bersama machai machainya telah menghalang 4 orang pemuda dan seorang gadis BN daripada menyebarkan risalah kempen BN kenapa pelanggan.


Dengan lagak kurang ajar Sam bersama 4 orang rakannya telah merampas ratusan keping risalah apabila berasa tergugat dengan kempen yang diadakan oleh BN.Akibat daripada tindakan kurang ajar dan samseng AMK ini telah berlaku pertengkaran dan hampir tercetus pergaduhan.

Dek kerana sifat sabar dan menghormati orang tua di sekitar kawasan itu pemuda pemuda BN mengalah dan beredar memandangkan menghormati disitu tempat orang berniaga.Jika diluar kawasan tersebut sudah pasti cicak cicak mengkarung AMK pasti dibelasah oleh pemuda BN tempatan.

Imej pertama adalah insiden di mana Syamsul bersama bersama seorg rakannya (kemeja T hitam) merampas risalah yg disebarkan oleh seorangg penyokong BN (lelaki berambut panjang). Ketika hendak merampas risalah itu, Syamsul seperti biasa bersikap agresif & kasar (common culture of Anwar's / PKR's leaders & supporters). Sebenarnya dia tidak berhak untuk merampas risalah tersebut.


Gambar kedua & ketiga adalah insiden pertengkaran di antara penyokong BN & Syamsul Iskandar ketika mereka minta risalah itu dikembali kepada mereka


Pisau kata " sam ketot tu elok kena terajang jer"

Siapa Sarawak Pilih?Roket Tumbang?

Posted: 15 Apr 2011 05:16 AM PDT


Video Terbaru Ds Omega Ibrahim

Posted: 15 Apr 2011 04:15 AM PDT



Pisau kata " nak kata apa dah,kot mana pun dia kantoi jugak!"

Tuai Rumah Hentam Ds Omega Ibrahim

Posted: 15 Apr 2011 03:00 AM PDT

Pada malam 14/4/2011 Tr Edison Bugap sedang berucap dan membuat pengakuan yang beliau menyolal Anwar Ibrahim pasal kes Liwat dan kes Jam Omega

Pada malam 13/4/2011 Anwar Ibrahim telah membuat ceramah di Rumah Edison Bugap di Kapit. Pada malam itu Anwar Ibrahim berserta rombongannya iaitu Beginda Minda dan Calon PKR di N56 Baleh dan calon PKR N54 Pelagus. Semasa Anwar Ibrahim Berucap Tr Edison Bugap telah menyoal Anwar Ibrahim.

Tr Edison :.. Saya bukan nak berucap tetapi saya nak tanya soalan pasal Kes Liwat dan Jam Omega Datuk Sri Anwar????

Sebaik mendengar soalan tersebut Anwar Ibrahim terdiam dan para hadirin pun terdiam, dengan tersengeh-sengeh dan muka nampak marah Anwar Ibrahim menjawab.

Jawab Anwar Ibrahim:- Saya tak patut menjawab soalan tersebut di depan kamu, Saya hanya akan menjawab soalan tersebut di hadapan orang-orang tertentu sahaja..
Kain rentang terpampang memalukan Anwar di hadapan Anwar sendiri di RH Edison Bugap

Untuk mengalihkan perhatian orang yang hadir Anwar terus menukar topik pasal tanah NCR, Tetapi Tr Edison Bugap masih mahu kepastian dan menanya soalan yang sama kali kedua.:Selanjutnya klik sini


Pisau kata " Datuk Seri Omega Ibrahim...keh keh keh!"

Kejutan SUPP Semalam,DAP DiKuburkan?

Posted: 15 Apr 2011 01:50 AM PDT

Terkini dari Premier 101 sambutan yang begitu menggalakkan, Beribu-ribu pengundi telah memenuhi perkarangan ruang terbuka untuk bersama calon Barisan Nasional mereka iaitu Dr Sim Kui Hian. Padang letak kereta begitu sesak sehinggakan jalan raya di luar tersekat akibat ramainya pengundi yang hadir untuk mendengar ceramah Dr Sim pembela nasib kaum Tiong Hua!- Selanjutnya klik sini


Adakah strategi "overkill" DAP terhadap Pehin Sri telah memakan diri,politik kotor yang dibawa oleh haprak pakatan semenanjung bakal dikuburkan?


Pisau kata "super duper,itu pasal la ah wong & ah eng talak senang duduk"

Perang Dingin DAP & PKR,Berebut Kerusi Ketua Menteri

Posted: 15 Apr 2011 12:50 AM PDT



Semasa mesyuarat pembahagian kerusi diantara pakatan rakyat cerita di belakang tabir ramai yang tidak tahu berlaku pertelingkahan besar diantara DAP dan PKR manakala pada masa yang sama pertembungan SNAP yang menuntut lebih banyak kerusi daripada PKR.


Perbincangan tersebut turut menjurus kepada siapakah yang akan bakal mengetuai pakatan di Sarawak. Lim Guan Eng dan Wong Hong Leng memberi tekanan kepada Anwar agar memberi mandat kepada DAP untuk mengepalai kempen pilihanraya Negeri Sarawak,namun desakan itu ditolak keras oleh Anwar dan Azmin.Lim Kit Siang turut melahirkan rasa kurang berpuas hati kerana ketamakan PKR yang menguasai jumlah tertinggi calon yang bertanding.

Barisan kepimpinan DAP Sarawak amat tidak berpuas hati kerana segala keputusan pemilihan kerusi DUN dibuat oleh pimpinan tertinggi daripada Semenanjung,bukannya daripada anak Sarawak sendiri.


Mengapa Violet Yong mempersoalkan kenapa kaum bumiputra saja yang memerintah Sarawak? Dalam ceramah beliau dihadapan penyokongnya turut menuntut agar kerusi ketua menteri diberikan kepada DAP memandangkan mereka juga berhak atas kerusi itu,



Dalam perbincangan diantara barisan pimpinan DAP Sarawak mereka mempersoalkan mengapa Baru Bian yang baru setahun jagung menyertai politik sudah diwarwarkan akan menjadi Ketua Menteri jika pakatan menang?


Malah mereka turut mempersoalkan kredibiliti dan tahap kesetiaan Baru Bian kepada pakatan,Cerita dalam kain PKR, Anwar sendiri berasakan sudah terlambat untuk menolak Baru Bian kerana ada laporan menyatakan Baru Bian akan berpaling tadah.Perkara ini tidak diketahui oleh DAP Sarawak.Anwar dan pimpinan PKR semenanjung terpaksa mendiamkan isu ini kerana tidak mahu DAP membantah dan menuntut kerusi ketua menteri.


Kepimpinan PKR Sarawak menyokong kuat Baru Bian,manakala MPT dan Ketua Umum dari semenanjung dikatakan sudah punyai bukti Baru Bian bakal berpaling tadah.

Violet Yong mendesak agar kerusi ketua menteri diberikan kepada kaum tionghua dan dalam masa yang sama turut menghina Melanau/Melayu


Ceramah DAP Jalan Mendu, 9pm Rabu 13 April 2011
video oleh mudatengah


Ketua Menteri PKR?

Ketua Menteri DAP?


Tetapi seperti biasa chauvanist ultra kiasu DAP berpolitik tidak dapat lari daripada isu rasis dan sentimen kebencian.DAP PKR & tunggangan rasmi pakatan PAS hanyalah satu contoh selingkohan politik jalangan yang memperbodoh dan meremehkan minda rakyat.


Kesimpulannya,cerita ini hanyalah mimpi basah pakatan yang sudah berkira kira untuk menjadi kerajaan di Sarawak,itupun kalau BN tumbang,TETAPI DALAM MIMPI SAJALAH!!!!


Pisau kata " kalau anak sarawak masih tidak nampak politik gampangan pakatan dari semenanjung maka bersedialah seperti mana berlakunya nasib rakyat di Pulau Pinang dan Selangor"

This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Pihak Gereja Di Permainkan Oleh Pakatan

Posted: 14 Apr 2011 11:24 PM PDT


KUCHING, 14 April (Bernama) — Jawatankuasa Tertinggi Persatuan Gereja Sarawak hari ini melahirkan rasa kesal atas tindakan pakatan DAP-PAS-Parti Keadilan Rakyat (PKR) mengadakan sidang media berhubung perjumpaan mereka serta

menimbulkan isu kontroversi mengenai kitab Injil di sebuah hotel di sini.

Setiausaha Agung persatuan Ambrose Linang berkata perjumpaan itu hanyalah majlis sarapan yang diadakan pagi ini secara tertutup dan pembangkang telah bersetuju dengan permintaan persatuan agar tiada sidang media diadakan berhubung perjumpaan itu.

"Persatuan kami menerima jemputan daripada Pengerusi PKR Selangor Teresa Kok semalam untuk bersarapan bersama-sama, dan kami bersetuju dengan syarat tiada perbincangan berkenaan politik dilakukan, kerana kami adalah non-partisan.

"Sejurus tamat majlis tersebut kami terus beredar. Namun saya kesal kerana diberitahu bahawa mereka (pembangkang) telah mengadakan sidang media, walhal perkara ini (tidak mengadakan sidang media) telah dipersetujui bersama," katanya

ketika dihubungi.

Ambrose berkata pihaknya akan meneliti perkara itu, dan jika didapati kenyataan yang dikeluarkan pakatan pembangkang mempunyai unsur politik serta berkait dengan perjumpaan itu, pihak gereja akan mengeluarkan kenyataan rasmi.

"Sebelum kami buat pertemuan, saya telah bincang dengan Teresa bahawa kami ahli gereja tidak mahu membuat sebarang sidang media, dan kami juga harap mereka tidak akan mengadakan sidang media, sebab kami tidak mahu ada pihak putar belit," katanya.

Namun, sejurus tamatnya majlis bersarapan itu, pakatan pembangkang telah mengadakan sidang media.

"Kalau nak jumpa untuk berkenalan sahaja, itu tidak menjadi masalah kerana kami adalah ahli gereja, non-partisan. Kami bersedia duduk semeja dengan mana-mana pihak termasuk seperti perjumpaan semalam dengan Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak)," katanya.

Perjumpaan itu dihadiri lapan ahli jawatankuasa persatuan dan pemimpin kanan pakatan pembangkang seperti Presiden PKR Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng, bapanya yang juga veteran DAP Lim Kit Siang. – BERNAMA

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 15 Apr 2011 09:19 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Pendedahan Berani Ummi Hafilda

Posted: 15 Apr 2011 10:40 AM PDT

Ceramah Ummi Hafilda di Kuching pada 15 April 2011. Satu pendedahan yang amat berani tentang salah laku Anwar Ibrahim, penyalahgunaan kuasa Anwar Ibrahim dan apa yang telah terjadi pada dirinya ketika mendedahkan skandal Anwar Ibrahim dan Shamsidar.

Pendedahan berdasarkan pengalaman peribadi serta bagaimana Anwar Ibrahim telah membuat surat akuan sumpah untuk mengenakan Ummi Hafilda. Lihat video ini, cerita bagaimana skandal Anwar Ibrahim dengan Shamsidar pada 30 Jun 1997, di sebuah kondominium mewah di Bangsar. Mengapa Anwar tidak respon pada pendedahan Ummi ini?

Anwar Ibrahim Mengelak Soalan Mengenai Raja Petra

Posted: 15 Apr 2011 02:57 AM PDT


"Lusa boleh bincang tentang kepimpinan Anwar. Jangan benarkan sesiapa alih pandangan. Bukan saya nak elak, kalau nak bincang boleh, tapi 17 haribulan. Lepas itu boleh teruskan serangan terhadap Anwar," kata Anwar dalam Mstar pada 15 April 2011 (baca sini). Anwar cuba berdalih tentang jawapan daripada Raja Petra.

Mengapa takut untuk membantah Raja Petra? Nampak sangat Anwar terkantoi dengan pendedahan yang dibuat oleh Raja Petra. "Jika Datuk Seri Anwar kata Raja Petra telah kemuka satu fitnah, amat wajar Datuk Seri Anwar untuk saman Raja Petra. Satu peluang pada Datuk Seri Anwar untuk bela dirinya tetapi dalam keadaan sekarang, saya tidak rasa Anwar akan saman kerana dakwaan Raja Petra berdasarkan perkara lebih kukuh." kata Anuar Shaari dalam Buletin Utama TV3 pada 14 April 2011.

Anwar sudah kantoi. Penduduk di rumah panjang pun sudah berani soal tentang jam tangan Omega. "Jangan lupa jam lagi", mungkin ini ayat yang sesuai dipesan oleh Wan Azizah kepada Anwar bila pulang dari Sarawak nanti.

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 15 Apr 2011 09:11 PM PDT

Alfaizhamid

Posted: 15 Apr 2011 09:01 PM PDT

Alfaizhamid


RESAH JUMAAT DAN HUJAN DI KUALA LUMPUR

Posted: 15 Apr 2011 09:00 PM PDT

  JUMAAT hari yang mulia. Memang pun hari yang mulia. Penghulu segala hari. Tapi lain rasanya bagi hamba-hamba Allah di Kuala Lumpur. Jumaat hari yang menimbulkan RESAH !

  JUMAAT adalah hari jem teruk di Kuala Lumpur. dan semakin teruk. Semalam (Jumaat), hamba pulang ke rumah di Puncak Jalil, Kinrara, kira-kira jam 8.00 malam. Dan tiba di rumah setelah melalui 1jam 15 minit perjalanan! ( lain kiraannya pada hari-hari yang biasa ) sepatutnya perjalan itu, paling lewat akan mengambil masa 45 minit ( pemanduan berhemah ).

  JEM JUMAAT di KL akan bertambah teruk sekiranya cuaca hujan. Dan semalam hujan! Bukan maksudnya hendak mempersoal tindakan YANG MAHA KUASA. Sedangkan hujan itu Rahmat kerana terkandung bersamanya Rezeki (Tiada yang hidup, tiada yang mengetahui, tiada yang mendengar, tiada yang melihat, tiada yang berkuasa, tiada yang berkehendak, sebenar-benarnya melainkan hanyasanya Allah s.w.t jua).

  JEM HUJAN JUMAAT di Kuala Lumpur menimbulkan resah yang berbolak-balik bersama nafsu Amarah!..

JURI RAKYAT

Posted: 15 Apr 2011 07:50 PM PDT

JURI RAKYAT


PELAKON LELAKI AKAN TERIMA ANUGERAH - Telah dikenalpasti oleh Polis

Posted: 14 Apr 2011 10:46 PM PDT

Sri Tri Buana

Posted: 15 Apr 2011 07:49 PM PDT

Sri Tri Buana


Tun Mahathir berceramah, Omega Man Dah Cabut Pulang.

Posted: 15 Apr 2011 04:40 PM PDT

Anwar Yakin BN Tumbang.

Posted: 15 Apr 2011 08:35 AM PDT

PRN Sarawak: PKR Endgame.

Posted: 15 Apr 2011 01:27 AM PDT

PRN Sarawak: End Game.

Posted: 14 Apr 2011 08:09 PM PDT

r b f

Posted: 15 Apr 2011 07:30 PM PDT

r b f


Omega Bergema Di Kuching

Posted: 15 Apr 2011 07:04 AM PDT

Dalam ucapan Tun Dr M berkata ,macam2 cerita yg kita dengar sekarang, ada org hilang jam rolex.

Tiba2 sahaja ribuan org ramai di bawah menjerit "omega, omega, bukan rolex".

Tun kata, oh saya tersilap, omega, bukannya rolex. Nampaknya org Sarawak lebih tahu drp saya, kata Tun sambil disambut gelak ketawa org ramai.

Pening, Anwar nampaknya makin pening dgn jam omega.

Omega terus menghantui Anwar.
Published with Blogger-droid v1.6.8

Tun Dr M Dapat Sambutan Hangat

Posted: 15 Apr 2011 06:27 AM PDT

Kehadiran Tun Dr M dan Tan Sri Taib Mahmud ke Kg Seberang Hilir Kuching malam ini mendapat sambutan yang luar biasa. Ribuan orang ramai menjerit jerit bagaikan terkena histeria sebaik sahaja mereka tiba.

Laporan lanjut dan gambar bakal menyusul
Published with Blogger-droid v1.6.8

BN Akan Kehilangan Sarawak ?

Posted: 14 Apr 2011 08:14 PM PDT


Kring.....kring......

Kring.....kring.......

Benarkah BN akan kalah ?

Benarkah BN akan kehilangan Sarawak ?

Benarkah BN teruk di Sarawak sekarang ?

Itulah antara soalan yang ditanya setiap kali saya menjawab panggilan telefon sejak hari selasa. Berpuluh-puluh panggilan yang diterima dari saudara mara dan rakan-rakan di semenanjung setiap hari.

Cerita-cerita kononnya BN akan kalah dan kehilangan Sarawak disebarkan dengan begitu luas di seluruh negara.

Saya nak jelaskan kepada anda semua. Cerita itu semuanya tak betul. Tak perlu anda semua risau dan tak perlu anda semua merasa gundah gulana.

Itu semua adalah permainan PKR, PAS dan DAP. Mereka tahu mereka tidak mungkin sama sekali dapat menubuhkan kerajaan dalam PRN Sarawak kali ini tetapi mereka menyebarkan berita yang mereka akan menang dan akan tubuhkan kerajaan.

Kenapa ?

Tujuannya untuk menggambarkan BN jahat, BN beli undi dan BN guna SPR untuk tipu undi.

Selepas keputusan diumumkan kelak mereka akan melalak-lalak mengatakan yang sebenarnya keputusan menyebelahi mereka, tetapi oleh kerana BN menggunakan SPR untuk menipu undi dan BN tabur duit untuk beli undi, maka keputusan menyebelahi BN dan seterusnya mengajak rakyat turun ke jalan raya bagi memprotes keputusan. Senang cerita, semua itu dilakukan untuk nak menutup malu.

Turut memainkan peranan dalam hal ini ialah malaysiakini. Kononnya laman web mereka diserang. Itu semua tipu. Mereka yang cederakan diri mereka sendiri , kemudian kata musuh yang serang. Mereka cuba hendak gambarkan BN takut dengannya sehingga laman itu diserang. Percayalah cakap saya selepas pilihanraya nanti, laman malaysiakini pun akan pulih. Kenapa malaysiakini dan sarawak report sahaja yang kena serang ? kenapa malaysia insider dan harakah daily tak kena ? cuba anda fikirkan, benar atau tidak kata saya bahawa itu semua adalah permainan mereka sendiri ?

Mereka cuba gambarkan mereka semua kuat dan mereka akan menang , tetapi oleh kerana BN main kotor , akhirnya mereka kalah. Itulah yang mereka hendak tanamkan dalam fikiran rakyat Malaysia menjelang PRU 13 dengan harapan rakyat akan membenci sebenci-bencinya kepada BN dan akan melepaskan kemarahan dalam peti undi semasa PRU 13 kelak.

Kepada rakan-rakan yang sedang gundah gelana, anda semua jangan risau, BN tak akan kehilangan Sarawak. Saya rasakan paling kurang BN akan kalah 10 kerusi dan paling kuat pun 15 kerusi sahaja.

Keseluruhan kerusi di DUN Sarawak adalah 71. Untuk tubuh kerajaan perlu menang 36 kerusi. Untuk dapat 2/3 perlu menang 47 kerusi.

BN akan kehilangan kerusi di kawasan-kawasan bandar yang dikuasai oleh pengundi cina. Manakala di kawasan luar bandar sokongan terhadap BN sangat kuat. Pas pula boleh bye-bye.