Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Sabtu, 26 Februari 2011 at 1:23 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


House PK

Posted: 26 Feb 2011 01:23 PM PST

Apa Yang Tersirat

Posted: 26 Feb 2011 01:17 PM PST

Apa Yang Tersirat


Anggota Kabinet seorang Gay?? ada kah??

Posted: 26 Feb 2011 06:31 AM PST

Akibat tulisan bloger Another Brick in the Wall pada 24 Februiari 2011, maka ramai blogger Pakatan menyiar semua dakwaan itu dengan berbagai versi.

Tidak ketinggalan bloger MSO-Tinta Merah-menulis al-kisah anggota kabinet yang dikatakan gay tersebut. Malah- MSO menekankan bahwa kisah itu akan disiarkan melalui tabliod kelolahannya minggu depan.

Benar kah dakwaan itu? DS Najib kena siasat perkara ini. Pokok tidak bergoyang kalau tidak ditiup angin.

Gambar bertutup muka adalah anggota kabinet yang didakwa Gay itu.

Tulisan bloger itu seperti dibawah ini

Looking at the progress at Jalan Duta, there will be a prima facie case against Anwar Ibrahim and he has to prove himself as innocent.

Anwar is up against DNA forensic evidence and Saiful steady testimony in court to be supported by the three doctors that attend to Saiful, other witnesses and the CAMERA.

He will need to prove he has alibis to claim he is somewhere else. Can he proof the camera wrong?

Can his six alibis show they were around with Anwar when the camera proves otherwise?

Anwar is set for Bamboo River. Sodomy is a crime punishable by imprisonment.

Back in 1998, Tun Dr Mahathir dismiss him from Cabinet on a justifiable reason of moral and indecent behaviour before Anwar was brought to trial.

Will Najib dismiss a member of his cabinet if found to be gay?

Dato Seri ... as far as we can remember, this talk have been going on for more than three years.

There is a Cabinet Minister from Johor that is in the habit of going out socially with pretty young boys to restaurants and nite clubs in Kuala Lumpur and Johor Baru.

The can see this.

Source from his UMNO Division described him as intimately close with his Political Secretary, described as jambu by fellow youth member in the Division.

The Minister could be seen as touching the thigh of his Setpol and massaging his neck and shoulders with soft sensuous touch that made those witnessing uncomfortable.

One reliable source claim that there is a particular pretty boy that is particularly close with the Minister.

They pretty boy used to work at a corporate affair department of a major Bank in Kuala Lumpur but have moved to an International Invesment company.

The source claim to personally view an intimate telephone conversation between the 20 something former bank corporate affair officer with the Minister on the other side of the conversation.

The source verified the handphone number at the receiving end.

The conversation was intimate as they talked about indiscreet subject like performing the mandi wajib. The pretty boy was so close with the Minister that he could request for RM20,000 with ease.

The pretty boys revealed to our source that he used to meet the Minister at Nikko Hotel. He had laid bare his body to massage the Minister.

But the source's story stop short at the interesting part.

There will be no names revealed.

In case, anyone is guessing as Dato Seri Hishamuddin Hussein because this blog used to call him pondan for his indecisions at MInistery of Internal Affirs, our answer is No.

It is not Hishamuddin.

The story is already much talked within UMNO Johor. Don't tell me Najib doesn't know. In case he doesn't, he should get this investigated.

If Anwar had to face many ordeals for his criminal sexual orientation, this Minister can't stay on. He could be a major embarassment to Najib's transformational cabinet.

Morality must never be set aside.

Melayu Tidak Tamak- hanya minta separuh daripada haknya: Tun Mahathir

Posted: 26 Feb 2011 03:36 AM PST

PASIR SALAK-PERAK: Malaysia makmur dan aman pada hari ini disebabkan kesediaan orang Melayu untuk berkongsi kuasa negara ini dengan kaum-kaum, kata Tun Dr Mahathir Mohamad sambil menegaskan "perjuangan kami adalah halal."

Bekas perdana menteri (gambar) mengatakan pendirian terbaru ini semasa berucap di hadapan sekitar 10,000 orang yang menghadiri Perhimpunan Perkasa Melayu Perak di Pasir Salak – salah satu lokasi bersejarah negeri utara Semenanjung ini.

"Kita tahu bahawa negara ini berjaya kerana kesediaan orang Melayu sanggup bekerjasama dengan kaum-kaum lain sepanjang 50 tahun untuk memerintah negara, bukan sahaja dengan orang Melayu tetapi juga dengan kaum-kaum lain.

"Kami sedia untuk berkongsi (kuasa) pemerintahan negara ini," katanya yang juga penaung Perkasa pimpinan Datuk Ibrahim Ali.

Bagaimanapun dakwa Dr Mahathir, kedudukan orang Melayu lebih buruk berbanding kaum-kaum lain.

"Apa yang dimiliki oleh orang lain, kami tidak persoalkan. Itu hak mereka, tetapi hak sedikit yang kami ada, jangan ambil daripada kami," kata beliau dengan merujuk kepada keistimewaan yang diperuntukkan oleh Dasar Ekonomi Baru (DEB).

Perkasa juga mahu pendekatan afitmatif dalam DEB dipertahankan.

Dr Mahathir memberitahu bukan hasrat pihak kerajaan untuk menggunakan pendekatan keras untuk mengambil hak orang lain sebagaimana disaksikan di negara-negara lain.

Sebaliknya kata bekas presiden Umno ini, beliau hanya mahukan hak orang Melayu tidak dilarikan daripada mereka.

"Perjuangan kami adalah halal. Kami hanya berjuang untuk tempat di negara ini. Bukan banyak yang diminta walaupun kami merangkumi 60 peratus penduduk negara ini, kami hanya meminta 30 peratus, hanya separuh daripada itu," katanya.

"Saya tidak fikir ia sesuatu yang tamak untuk meminta (hanya) separuh daripada apa yang menjadi hak kami," katanya lagi.

Merlimau dan Kerdau apakah PRK terakhir sebelum PRU-13?

Posted: 26 Feb 2011 02:05 AM PST

Mulai hari ini,BN dan PAS sekali lagi masuk gelanggang, kali ini di Merlimau dan Kerdau. Keputusan pemilihan ini amat penting bagi kedua-dua parti untuk mengukur prestasi masing-masing, andainya kedua-dua pilihan raya kecil itu adalah bagi kali terakhir sebelum Pilihan Raya Umum Ke-13 akan datang.

Malah pengundian pada 6 Mac pula secara kebetulan, cuma dua hari saja sebelum ulang tahun Pilihan Raya Umum 2008.

Keputusan pada 6 Mac amat penting sebagai ukuran sejauh mana prestasi BN dan pembangkang sejak 'tsunami politik' 8 Mac. Ini perlu bagi menilai keupayaan masing-masing apabila tiba pilihan raya umum akan datang.

PRK Merlimau adalah sangat penting bagi Melaka kerana sejak merdeka, calon Umno di negeri itu tidak pernah kalah dan itulah kekuatan serta rekod bersih BN Melaka yang perlu dipertahankan di Merlimau.

Malah di Kerdau, tidak kurang pentingnya terletak di negeri kelahiran DS Najib-Perdana Menteri. Apa kah faktor Najib akan mempengaruhi corak pengundian nanti, apatah lagi kegagalan PAS memberi impak di Tenang menjejaskan kredibilitinya yang sebelum ini mendakwa sebagai parti mewakili Melayu-Islam di negara ini.

Pada pilihan raya umum lalu, calon BN/Umno, Mohamad Hidhir menewaskan calon PAS di Merlimau, Jasme Tompang dengan majoriti 2,154 undi, manakala di Kerdau, Zaharuddin (BN/Umno) mengalahkan Hassanudin Salim (PAS) dengan majoriti 1,615 undi.

Justeru, sebarang keputusan daripada dua pilihan raya kecil ini amat penting kepada BN dan pembangkang kerana ia boleh dijadikan isyarat awal prestasi mereka pada Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.

Bagi BN, keputusan di Merlimau dan Kerdau, akan menentukan sama ada momentum sokongan semula rakyat, seperti diperlihatkan dalam beberapa pilihan raya kecil sebelum ini, berterusan, sekali gus meningkatkan keyakinan mereka dalam menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13.

Pembangkang juga menaruh harapan kerana kemenangan di dua kerusi itu bagi mereka, pasti mengembalikan sokongan yang pernah diraih dalam beberapa pilihan raya kecil sebelum ini.

PRK: Merlimau: Jangan ikut cara Normala-Makrof

Posted: 25 Feb 2011 10:43 PM PST

Diingatkan kepada calon BN Roslan Ahmad jangan terikut gaya Normala-Makrof semasa PRK Tenang-ke hulu ke hilir berpakaian sedodon!

Kalau semua surat khabar berbahasa melayu tutup-rakyat akan sokong Pas: Hadi Awang

Posted: 25 Feb 2011 08:40 PM PST

LAGi-LAGI surat khabar berbahasa melayu jadi sasaran Presiden PAS Datuk Hadi Awang.

Surat khabar berbahasa melayu (Harakah tidak??? suara keadilan??) di negara ini kata presiden Pas itu hanya memperbodohkan orang melayu-kerana sifat itu-maka orang melayu tidak tergamak menyokong Pas.

Perlu diingatkan bahawa pembaca surat khabar adalah mereka yang waras fikiran, tahu membezakan mana yang benar mana yang salah. Mereka tahu mengambil keputusan mana yang perlu disokong dan mana yang tidak. Pembaca tahu menilai mana yang benar dan mana yang palsu. Pembaca tahu mana yang retorik dan mana yang serius.

Dalam situasi terbuka abad ini-surat khabar cetakan bukan lagi boleh dikatakan boleh mempengaruhi mentaliti rakyat-sebaliknya-dunia siberlah yang banyak mempengaruhi tindakan, keputusan dan pilihan.

Rakyat kini boleh dikatakan rakyat berpendidikan, telah celik ilmu, celik IT, jadi tidak benarlah bahawa sokongan yang kurang daripada kaum melayu terhadap PAS disebabkan oleh surat khabar berbahasa melayu.

Rakyat menyokong sesuatu parti bukan kerana pengaruh surat khabar, akan tetapi sumbangan parti itu kepada rakyat.

Bagaimana rakyat boleh menyokong Pas, jika negeri yang ditadbirnya pun bukan betambah maju malah bertambah mundur. Kelantan misalnya-sebahagian besar pembangunan di negeri itu adalah atas ikhsan Barisnal Nasional, demikian juga negeri-negeri yang di kuasai oleh Pakatan-misalnya Pulau Pinang dan Selangor-sebahagian besar pembangunan di negeri-negeri itu adalah ikhsan kerajaan barisan nasional.

Berasas kepada keadaan ini, rakyat telah bijak memilih mana satu yang perlu disokong. Rakyat melihat kepada kenyataan bukan retorik atau janji-janji kosong. Kurangnya sokongan kaum melayu terhadap Pas bukan kerana surat khabar berbahasa melayu, akan tetapi rakyat tahu bahawa Pas tidak mempunyai kemampuan..

THE FLYING KICK

Posted: 26 Feb 2011 01:09 PM PST

Rajahmas

Posted: 26 Feb 2011 11:26 AM PST

Rajahmas


Gambar kempen 'serong' PAS...

Posted: 26 Feb 2011 07:38 AM PST

Budaya politik taksubkan pemimpin begini akan merosakkan umat Islam di negara kita. Padanlah wujud kalangan mereka beriktikad bahawa pemimpin mereka maksum dan tidak boleh ditegur.


Beginilah puak Syia mengagungkan ulama mereka
Mempergunakan kanak-kanak dalam politik akan menghasilkan budaya memberontak dalam pemikiran mereka. Jika sejak kecil lagi mereka terlibat aktiviti politik, protes dan demonstrasi bayangkanlah bentuk kepimpinan masa depan yang hendak dicorakkan PAS untuk negara kita..


Clare Rewcastle Brown bakal Rajah Brown Sarawak

Posted: 25 Feb 2011 03:47 PM PST

Kerajaan Negeri harus mengambil tindakan. Inilah perlakuan seorang anak bekas penjajah Inggeris yang berusaha merosakkan kestabilan politik di negeri Sarawak.

Zaman kekuasaan Rajah Brooke sudah tiada, tetapi Clare Rewcastle Brown cuba menggunakan isu yang dimainkan pembangkang tempatan untuk memburukkan kepimpinan kerajaan yang tidak ada kena mengena dengan diri dan keluarganya.

Semakin dibiarkan, tindakan Clare semakin melampaui batas. Dia berada di Britain, tetapi lamannya melaporkan seribu kisah keburukan Taib Mahmud seolah-olah dia pernah berada disampingnya.

Apakah dia menyangka kelahirannya di sini telah memberikannya kebebasan untuk mencampuri urusan pentadbiran negeri Sarawak? Jika dibiarkan berlarutan, maka akan ramailah anjing barat merasakan diri berhak mengambil tindakan terhadap apa yang berlaku di tempat kita.

Kita tidak tahu apa motif sebenar Clare Rewcastle Brown menyebarkan pembohongan demi pembohongan. Peter John sepatutnya sedar keturunan Clarelah yang memerangi dan membunuh anak bangsanya dulu, bukan Taib Mahmud. Di bawah adalah rancangan yang hendak dibuat kumpulan ini di London.


OTTAWA, CANADA / LONDON, UK, February 23, 2011 --/WORLD-WIRE/-- Defenders of Sarawak's indigenous communities and the Borneo rainforest have announced street protests in the United Kingdom and Canada against the blatant corruption of the Sarawak Chief Minister, Abdul Taib Mahmud.

The protests will take place outside two property companies in downtown Ottawa and central London that are controlled by the Taib family. The two companies, the Canadian Sakto Corporation and the British Ridgeford Properties Ltd., are both named on a blacklist of 49 secret Taib companies that was released earlier this week by the Swiss Bruno Manser Fund.

The protest in Ottawa will be led by Mutang Urud, an indigenous leader from Sarawak who has lived in exile in Canada since the early 1990s. Mutang was arrested and placed in solitary confinement by the Taib government in February 1992 for running the Sarawak Indigenous Peoples' Association (SIPA). On 10 December 1992, Mutang spoke before the 47th UN General Assemly in New York about the plight of Sarawak's indigenous peoples.

The protest in London will be led by Peter John Jaban and Clare Rewcastle Brown. Peter John Jaban is the DJ of Radio Free Sarawak, an independent short-wave radio station which is broadcast from London. Peter John is the grandson of an Iban head-hunter from the rainforests of Sarawak.

Clare Rewcastle Brown, a former BBC journalist, is the editor of Sarawak Report, a news website focussing on governance issues in the East Malaysian state on Borneo. Radio Free Sarawak and Sarawak Report were featured in the London Evening Standard earlier this week.
 

DIMENSI

Posted: 26 Feb 2011 11:23 AM PST

DIMENSI


Undi cina penentu syurga..Undi UMNO masuk neraka

Posted: 26 Feb 2011 07:00 AM PST



"Kami akan menerangkan kepada mereka keadaan negara dalam semua segi, politik, ekonomi bagi menambah undi kepada calon PAS kerana semua adalah penting," - Tan Seng Giaw, Haprakharkk ptuihh daily

Dan jangan lupa bagitau pengundi2 cina akan janji wally slipor nak mentarbiahkan pengundi2 cina jika memangkah calon PAS. Juga di harapkan DAP jangan hanya tau mengeksploitasi hadis dan ayat al-quran di pentas2 ceramah sedangkan wally slipor begitu tertekan dan tak sanggup menanggung dosa orang lain di sebabkan ayat2 yang di baca tunggang tebalik dengan tiada tajwid mahupun harkat. Bagaimana pun wally masih sudi memberikan syurga kepada pengundi2 cina. Itu pun kalau mereka sudi mengundi dia laa.


Nizar pulak lagi terer. Di khabarkan mamat tak siuman ni di jangka akan menjaja kisah dosa & pahala di Merlimau. Mamat OTC (Otak Tak Center) memang camtu. Klik sini heheh

PKR lagi kong kali kong..

Posted: 26 Feb 2011 05:00 AM PST


"Tindakan ini amat kotor. Mereka sanggup lakukan apa sahaja, termasuk memberi rasuah, demi mencapai matlamat mereka," katanya.

Ditanya siapa pemimpin PKR yang terlibat, beliau enggan menamakan mereka, tetapi berkata, selain lima kes di Pahang, terdapat satu kes di Melaka dan satu di Kuala Lumpur.

"Kita menolak sekeras-kerasnya cubaan jijik seperti ini. Kita akan dedahkan kepada umum siapa dalang di sebaliknya," katanya.


Ala macam biasa laa..bila tanye sape individu tu, tak nak pulak dedahkan tapi sebaliknya nak dedahkan dalang. itu pun kita tau laaa. paling tidak pun tuduh BN punye keje. Bila kita mintak bukti, terus senyap menikus macam takde pape yang terjadi. macam dah takde keje lain agaknye puak lahabau ni kehkehkeh...harkkk ptuihh!!

Sijil PAS laku..Ijazah BN tak laku

Posted: 26 Feb 2011 02:00 AM PST


Syed Ibrahim tunjuk ijazah, tangkis tohmahan pembangkang

26/02/2011 3:12pm

TEMERLOH 26 Feb. — Calon Barisan Nasional bagi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau, Syed Ibrahim Syed Ahmad hari ini menjawab tohmahan pembangkang mengenai status pendidikannya dengan menunjukkan ijazah Bahasa Arab yang diperolehinya dari Universiti Al-Azhar, Mesir kepada pemberita.

"Seminggu saya bertahan...saya tidak suka menunjukkan sijil (ijazah), tapi terpaksa, bukan untuk takbur," katanya ketika ditemui pemberita selepas proses penamaan calon pilihan raya kecil DUN Kerdau di Dewan Tun Razak, Majlis Perbandaran Temerloh, di sini.

Syed Ibrahim berkata, beliau terpaksa berbuat demikian selepas didesak banyak pihak bagi mengemukakan bukti latar belakang pendidikannya itu.

"Saya diajar supaya tidak menuntut ilmu untuk berbangga, untuk jatuhkan orang tetapi saya dididik untuk berkhidmat dan memberi ilmu kepada masyarakat," katanya.

Syed Ibrahim, 44, menerima ijazah tersebut pada 1997.

Katanya, beliau tidak pernah berasa kesal dan terkilan dengan tuduhan yang mengatakan beliau menipu berhubung kelulusan akademiknya itu. — Bernama

Kalau kita ingat balik pada PRK baru2 ni, ade saje sijil yang di keluarkan semata2 nak mengusung bini ke sana ke mari. Bukan 1 atau 2 tapi 3 sijil sakit. Amik cuti sakit semata2 nak menentang kerajaan! kehkehkeh dasat2!

UMNO demokrasi, PAS Demonstrasi..masih tak adil?

Posted: 26 Feb 2011 01:00 AM PST


PAS menyifatkan Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam sebagai "sombong" apabila mendakwa bahawa Malaysia akan menjadi macam Mesir, yang berhadapan dengan pergolakan politik, jika diberi kuasa untuk memerintah negara ini.

Menurut Timbalan Presiden PAS Nasharudin Mat Isa, kenyataan itu adalah satu tuduhan liar yang menunjukkan sikap sebenar Mohd Ali yang "sombong".

"Kenyataan yang amat sombong dari seorang pemimpin Umno yang tidak faham erti demokrasi. - TMI

Sebelum ni kerajaan dah kasi peluang berdemo sampai nak rak kat mana2 pun masih nak cakap UMNO tak faham demokrasi? esok hindraf pon nak kasi huru hara kat kl..apo ko bondoo ekau jang?..poie tadah laie kepale ekau kat wally slipor. biar dio kencing sampai reput kepalo ekau jang!

Puak ekau tu yang sombong bongak bonar. Dah kasi botis nak pehe. puak ekau dah naik lomak dah jang oiii!. kehkehkeh

TERKINI..Anuwar menangis lagi!!

Sekumpulan 154 anggota sayap Wanita PKR Perak bertindak keluar parti dan menyertai UMNO!!. Mereka dah hilang keyakinan terhadap kepimpinan parti. - Sinarharian

Bagus ler diorang kuar ramai2 ikut konsep Parti Kuar Ramai2. Lagi pun diorang tak tahan berketuakan kaki suntut. silap2 hari bulan anak2 diorang plak jadi mangsa kehkehkeh

PAS parti 3 suku

Posted: 25 Feb 2011 11:45 PM PST


Adakah PAS benar2 jaguh mendaulatkan islam? Adakah PAS benar2 hero rakyat? Adakah PAS benar2 memperjuang keadilan untuk rakyat? atau benarkah PAS dah jadi parti 3 suku??

PAS All can

Jom baca sini kehkehkeh

PAS: latih 'anjing' geget tangan tuan nya?

Posted: 25 Feb 2011 11:10 PM PST



Berikut adalah alamat calon PAS Sdr Yuhaizad

Menetap di No. C1, Kompleks Perumahan Guru, 77000 Jasin, Melaka

Beliau seorang peniaga dan berkahwin dengan seorang guru yang menetap di rumah kuarters kerajaan. Tapi dalam masa yang sama nak lawan kerajaan. PAS melatih kader2nya supaya melawan kerajaan. Mereka di latih untuk mengigit tangan orang yang telah banyak berjasa kepadanya. Puak yang sebegini di harapkan untuk menukar UMNO?

Ingat!..perangai manusia susah nak di ramal..huhuhu

PAS: Pengundi cina di utamakan, agama di lacurkan..lagi!

Posted: 25 Feb 2011 09:10 PM PST


Lumrah..PRK Kerdau mahupun Merlimau atau di mana saja, PAS tetap akan berjuang menjaga pengundi cina. PAS anggap kerajaan telah meminggirkan nasib mereka. Dalam masa yang sama PAS akan melalak lebih kuat daripada biasa di hadapan pengundi melayu di mana sebelum ini mereka menghina kedudukan, agama dan bangsa melayu jika tidak mengundi agama anutan mereka.

PAS Johor dikatakan telah membawa beberapa kain rentang bertulis "PAS jaga kesultanan melayu" dan "PAS jaga hak melayu" dengan hasrat nak menggantikan UMNO. Retorik yang sama mereka dendangkan di mana mana ceramah politik sebelum ni.

Begitu juga PKR. Strategi kempen ceramah pasti berkisar mengenai isu seperti subsidi, kebangkitan rakyat mesir dan isu pembelian peralatan pertahanan. Mereka di percayai terpaksa memutar isu2 tersebut seligat2nya agar dapat di terima bulat2 oleh rakyat setempat dengan menganggap masyarakat di situ mudah di perbodoh2kan.

Sebenarnya PAS terpaksa mengerah keringat dengan bantuan PKR untuk memancing kembali undi melayu setelah terpaksa menjadi kuda tunggangan DAP. Masih ingat lagi apabila Chua Jui Meng begitu biadap mengeksploitasi gambar baginda sultan Johor setelah pingat kebesaran beliau di lucutkan?

Bagaimana pula tindakan DAP Selangor yang kerap mengeksploitasi 'Kebebalan' Melayu PKR mempertikai setiap titah baginda sultan? Nasib malang yang menimpa orang melayu di Pulau Pinang masih berterusan. Namun PAS masih tak mampu buat apa2 kerana telah menjual 'roh' mereka kepada iblis DAP.

Kini PAS terperangkap dengan mainan kotor mereka sendiri. Bermodalkan agama dan beberapa fatwa gila, akan diperjudikan di Kerdau dan Merlimau. Perjuangan untuk agama hanyalah seperti tulisan khat di papan hitam yang mudah di padam. PAS Fanatik agama..takebeer!..takebeer!..takebeer!!

PEJUANG BANGSA

Posted: 26 Feb 2011 11:20 AM PST

PEJUANG BANGSA


PRK Kerdau : Orang Asli di Kg Paya Sendayan dah reject PAS

Posted: 26 Feb 2011 06:54 AM PST

 

Kempen pertama  PB sertai di PRK Kerdau ini  selepas selesai  penamaan calon pagi tadi adalah di perkampungan orang Asli di Kg Paya Sendayan petang tadi .

Perkampungan terbabit cukup  bertuah apabila menerima kunjungan   Datuk Seri Shafie Afdal yang melakukan program mesra rakyat di kawasan mereka.


 Datuk Seri Shafie menerangkan kerajaan negeri BN tidak pernah pinggirkan kaum orang Asli malah melantik lagi Exco di Pahang untuk menjaga hal
ehwal  mereka walaupun bilangan mereka tidak ramai iaitu sekitar 4 % daripada jumlah rakyat Pahang

 Orang Asli di Galas  sudah tolak Kerajaan PAS Kelantan yang  gagal
 menunaikan janji mereka ..jadi mengapa orang Asli di Kerdau ini perlu
undi PAS ...


Tok Batin Rasid berkata orang Asli Kg Paya Sendayan adalah penyokong
setiaBN sejak dahulu lagi ..  malah kami juga terhutang budi kepada
pemimpin UMNOterdahulu memerdekan negara ini serta membantu kebajikan
kaum orang Asli .


 Penduduk orang Asli  yang miskin di Kg Paya Sendayan bakal
menerima  20 unit  rumah baru dibina kerajaan ...


Najib Razak anak Pahang jadi PM ....
Adnan Yaakob juga anak Pahang jadi MB Pahang ...
Syed Ibrahim juga anak Kerdau bakal jadi YB ...

Jadi , mengapa lagi perlu memilih PAS ?

 gelanggang sepak takraw bakal dibina kerajaan ..untuk kemudahan
 generasi muda orang Asli beriadah ..

 kanak-kanak  orang Asli Kg Paya Sendayan ...






jalan menuju ke Kg Paya Sendayan dipenuhi bendera BN

Sungguhka

Posted: 26 Feb 2011 09:16 AM PST

Sungguhka


MAJLIS PELANCARAN YAYASAN BANTUAN GUAMAN KEBANGSAAN.

Posted: 25 Feb 2011 10:00 AM PST

Ohpolitik!™

Posted: 26 Feb 2011 03:34 AM PST

Ohpolitik!™


Live frm Merlimau : Regim PAS Kerah Kanak-kanak untuk BERKEMPEN!!!

Posted: 25 Feb 2011 08:51 PM PST














SPR telah mengumumkan pertandingan satu lawan satu di antara Roslan Ahmad (BN) dan Yuhaizad Abdullah (PAS) bagi pilihan raya kecil Merlimau ini. Serentak dengan itu, Rejim PAS bertindak diluar kawalan dengan mengerahkan kanak-kanak untuk berkempen dibawah payung bulan. Semua kanak-kanak yang hadir bersama ibubapa yang begitu prihatin dengan keselamatan anak mereka sendiri difahamkan dibawa dari serata pelusuk negara. 

Penggunaan kanak-kanak dalam menarik perhatian umum ini bukan teknik dan perkara asing buat rejim PAS yang dilihat bijak mengaturkan buah caturnya dalam menarik undi simpati. Apapun, hari ini merupakan hari permulaan buat rejim PAS. Sama-samalah kita nantikan 6 Mac ini. Rakyat Merlimau akan menentukan siapa yang layak mewakili mereka.

Live PRK DUN Merlimau : Pesuruhjaya PAS Melaka Berarak dengan 8 orang je Penyokong?

Posted: 25 Feb 2011 08:27 PM PST


Pesuruhjaya PAS Melaka, Abdul Ghani Abd Rahman hari ini hadir ke Pusat Penamaan Calon PRK DUN Merlimau di Politeknik Merlimau dengan dipimpin bersama 8 sahaja penyokong yang bersamanya. Ini adalah kerana hanya 8 orang ini sahaja yang benar berasal dari Melaka. Yang lain semua penyokong import yang hadir dengan bendera negeri masing masing. Tentunya Pesuruhjaya PAS Melaka ini adalah insan yang asing buat PAS dari negeri lain. Tentunya juga Penyokong yang hadir dengan berpuluh-puluh biji bas tidak tahupun, orang tua yang dipimpin ini merupakan Pesuruhjaya PAS Melaka.
Bendera Selangor dan Terengganu di Melaka? Nyata sekali penyokong import!!
Sebahagian dari bas-bas yang membawa penyokong dari pelbagai negeri termasuk Selangor dan Terengganu

Live frm Merlimau : Aksi Ghairah Muslimah PAS Berbaju Sedat, Ketat, TERBAIK!!!

Posted: 25 Feb 2011 07:58 PM PST




HANCUR PAS!!
PAS GALAK MAKSIAT!!
Bulat mata lebai PAS yang hadir melihat lenggokkan bontot ketat muslimah PAS nie..

Calon PAS, Yuhaizad Tinggal di Kuarters Guru : Tapi menyalak kerajaan zalim

Posted: 25 Feb 2011 07:56 PM PST





Calon PAS, Yuhaizad menetap di rumah kuarters guru di Jasin.. Namun, setiap hari dia menyalak kerajaan zalim.. Memang dasar bangsat, menggigit tangan yang memberi rezeki. Dengar-dengar dari sumber maklumat yang boleh dipercayai, Yuhaizad ini makan hasil bini. Tumpang senang bini yang berkhidmat sebagai guru.

Live Proses Penamaan PRK DUN Merlimau : Gambar 500 Ribu Penyokong import Pakatan Reban!!

Posted: 25 Feb 2011 07:33 PM PST

Sempat merakamkan memori bersama kotak derma "DANA PILIHANRAYA KECIL N27 DUN MERLIMAU"

Muslimah PAS ber"BAJU SEKSI : TGNA Sayang!!!"
Deretan Bas membawa penyokong dari Selangor, Johor, Kedah dan ada sebahagiannya dari Terengganu.

Turut hadir Pengadil Raja Lawak, Bob Lokman yang semalam lagi telah mula berceramah di Chinchin.

Kasihkan PAS, kanak-kanak dieksplotasikan untuk mendapatkan perhatian umum.

Sebahagian dari sepanduk yang dibawa, antaranya berbunyi " YB MATI MERLIMAU MAJU"


AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 26 Feb 2011 03:22 AM PST

AL-Kesah AloQStaQ


KHUSUS KEPADA ANAK-ANAK KEDAH Di PERANTAUAN ...

Posted: 25 Feb 2011 09:16 AM PST

Perjumpaan pertama untuk penubuhan pro-tem Gabungan Anak-Anak Kedah di perantauan akan diadakan pada :


  • Tarikh :  5/3/11 Jam 11 pagi 
  • Venue : KK CLUB Taman Melawati, Kuala Lumpur
Sila hubungi En Rahmat 03-26157353 atau 0122875062 untuk pengesahan KEHADIRAN.
KEDAH BERANI BERUBAH

Nota: Mohon rakan blogger promote kat laman masing-masing. Terima Kasih

Read more: Kedah Times


bumiyang

Posted: 26 Feb 2011 03:10 AM PST

bumiyang


Laporan Perjalanan Penamaan Calon P'raya Kecil Merlimau & Kerdau.

Posted: 25 Feb 2011 05:32 PM PST

Sahabat-Gunung

Posted: 26 Feb 2011 01:29 AM PST

Sahabat-Gunung


‘Syed Ibra’ Merupakan Calon Pelapis Kepimpinan UMNO Dan BN- Tok Pa

Posted: 26 Feb 2011 01:22 AM PST

Calon BN merupakan calon terbaik, calon anak tempatan yang akan memahami kehendak dan aspirasi penduduk tempatan selain mempunyai hubungan yang cukup baik dengan Menteri Besar Pahang, bagi memudahkan permasalahan rakyat dapat dibawa kepada kerajaan negeri dengan kadar segera.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Mustapha Mohamed berkata, Syed Ibrahim Syed Ahmad atau lebih mesra dengan panggilan Syed Ibra juga merupakan tokoh dan pemimpin agama yang cukup dikenali di Kerdau, mampu mendapat sokongan dari masyarakat di Kerdau.

"Kepimpinan dan kesederhaan Syed Ibra juga mampu menarik sokongan dari golongan 'atas pagar' untuk bersama dan mengundinya 6 Mac ini. Beliau dikenali dan disenangi masyarakat di sini, olah itu saya yakin beliau mampu mempertahankan kerusi Kerdau pada Pilihan Raya Kecil DUN Kerdau nanti.

Beliau juga merupakan pemimpin pelapis UMNO dan BN. Itu yang penting, kita bukan sahaja mampu melahirkan pemimpin pelapis malah kita juga memberikan peluang dan ruang kepada mereka untuk ditonjolkan dalam kepimpinan di dalam parti dan di dalam masyarakat," ujarnya selepas majlis Penamaan Calon Pilihan Raya Kecil DUN Merlimau di Dewan Tun Razak, Majlis Perbandaran Temerloh pagi tadi.

Tambahnya, ini juga membuktikan BN sudah melakukan transformasi politik, sebagaimana kehendak Pengerusi BN yang mahukan perubahan transformasi politik dan satu-satunya kompenannya ialah menampilkan calon-calon muda yang berwibawa dan disukai rakyat.

"Beliau adalah pemimpin masa depan. Kita perlu menyediakan barisan pemimpin muda untuk menjadi tokoh di masa depan.

Dengan pemilihan Syed Ibra serta peningkatan sokongan rakyat kepada BN sejak akhir-akhir ini, saya yakin calon BN akan menang dengan majoriti yang lebih besar," tambahnya lagi.

Kenapa Safarizul Bidas Hadi Awang... ??

Posted: 26 Feb 2011 12:39 AM PST

Ketua Penerangan Pemuda UMNO Selangor, Safarizul Mustapha membidas Presiden PAS, DS Abdul Hadi Awang kerana mengecam pengamal media khususnya media arus perdana, kononnya tidak demokratik.

Safarizul yang bersama jentera Pemuda BN di PRK Kerdau, Kuala Krau Pahang berkata, jangan cakap media arus perdana demokratik sedangkan media propembangkang seperti Harakah, portal MalaysiaKini, MalaysianInsider, dan beberapa media propembangkang yang lain cenderung manipulasi isu & bebas dijual, diterbitkan di alam maya dimana-mana tanpa tindakan pihak berkuasa ........

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Calon Kitar Semula Pas Membuktikan Peremajaan UMNO Lebih Baik Dari Pakatan Pembangkang- Shafie Afdal

Posted: 26 Feb 2011 12:20 AM PST

Apa yang berlaku di Pilihan Raya Kecil DUN Kerdau, membuktikan bahawa Pas sudah kurang pemimpin berkualiti di Pahang, khususnya di DUN Kerdau hingga terpaksa menampilkan calon kitar semula yang telah gagal dua kali sebelum ini dan sanggup menjadi 'kambing hitam' sekali lagi apabila bertanding mewakili Pas untuk PRK Dun Kerdau, 6 Mac ini, ujar Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Shafie Afdal.

Tambahnya, tidak seperti UMNO, kita sudah berjaya melakukan peremajaan dalam UMNO dalam kepimpinan hingga kita mempunyai ramai pemimpin pelapis yang boleh diketengahkan.

"Usaha dalam meremajakan UMNO ini sebenarnya jauh lebih berjaya dari pakatan pembangkang. Kalau kita lihat, Presiden UMNO sendiri dalam usia dia dalam linkungan antara 58 tahun, tapi cuba tengok Nik Aziz dan Lim Kit Siang. Mereka ini sudah berada dalam kepimpinan parti mereka sejak zaman Tun Abdul Razak lagi.

Ini membuktikan proses peremajaan dalam UMNO ini, kita lebih ke depan. Inilah yang generasi muda melihat, inilah trend, kemahuan masa kini. Inilah trend yang dikehendaki oleh anak muda hari ini selaras dengan trend kepimpinan muda hari ini," ujarnya mengulas calon Pas yang merupakan calon kitar semula yang dipertaruhkan semula untuk bertanding mewakili Pas.

Dalam masa yang sama, kita boleh melihat pendekatan Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak yang berhubung dengan rakan Facebooknya, berhubung dengan menggunakan teknologi baru yang dinamakan media barunya, pendekatan ini tidak asing dan memenuhi aspirasi anak muda hari ini.

"Beliau tidak kekok untuk berhubung sendiri dengan rakan facebooknya, rakan media barunya dan inilah yang menjadikan pemimpin-pemimpin kita dapat diterima oleh anak muda hari ini.

Saya yakin pendekatan ini sama selera dengan anak-anak muda hari ini yang dikatakan bukan sahaja bakal pewaris kepimpinan Negara satu hari nanti, malah mereka juga merupakan golongan penentu kepada kepimpinan pada hari ini," ujarnya ketika ditemui selepas Majlis Penamaan Calon DUN PRK Kerdau di Dewan Tun Razak, Majlis Perbandaran Temerloh.

Confirm BN Lawan PAS di Kerdau.

Posted: 25 Feb 2011 07:34 PM PST

Setelah tempoh penamaan dan bantahan ditutup di Pusat Penamaan Calon PRK Kerdau ....akhirnya keputusan dicapai ;-

Syed Ibrahim vs Hassanuddin

- Jumpa 6 Mac nie...

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Pas Sudah Ketandusan Pemimpin Hingga Pertaruh Calon Kitar Semula

Posted: 25 Feb 2011 07:30 PM PST

Pencalonan Ketua Penerangan PAS Pahang, Hassanudin Salim, 43 sebagai calon parti itu pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau membuktikan parti itu mula ketandusan pemimpin yang layak sehingga sanggup mempertaruhkan kerusi DUN itu kepada calon yang telah tewas dua kali pada pilihan raya umum 2004 dan 2008.

Ketua Wanita UMNO Bahagian Kuala Krau, Norahan Abu Bakar menyifatkan situasi politik semasa di Kerdau memberikan kelebihan kepada calon BN, Syed Ibrahim Syed Ahmad atau lebih mesra dengan panggilan Syed Ibra memandangkan prestasi sokongan pengundi terhadap calon BN itu semakin meningkat.

"Tindakan Pas meletakkan calon yang sama membuktikan Pas sudah kekurangan pemimpin berkaliber dan ini sudah pasti memberikan kelebihan kepada calon BN yang selama ini terkenal dengan sikapnya yang mesra dan beliau merupakan pemimpin berjiwa rakyat".

"Tindakan Pas meletakkan calon yang sama membuktikan Pas sudah kekurangan pemimpin berkaliber dan ini sudah pasti memberikan kelebihan kepada calon BN yang selama ini terkenal dengan sikapnya yang mesra dan beliau merupakan pemimpin berjiwa rakyat.

Dalam suasana sekarang saya yakin kita akan mencapai kemenangan kerana dari segi populariti calon kita lebih dikenali berbanding calon Pas yang hanya berada di kawasan pada masa pilihanraya sahaja walaupun dia ada keluarga di sini," ujarnya sejurus majlis Penamaan Calon PRK Dun Kerdau di Dewan Tun Razak, Temerloh.

Tambahnya, Wanita UMNO Kuala Krau melihat Pas seolah-olah kehabisan calon sebab itulah calon sama dipilih sedangkan calon itu pernah tewas di sini pada 2008 dan tewas di Lanchang pada pilihanraya umum 2004," katanya ketika ditemui di sini.

Katanya, kelebihan calon BN yang memiliki latar belakang agama dan berkelulusan Bahasa Arab dari Universiti Al-Azhar.

"Lebih penting calon kita sememangnya terkenal di kalangan penduduk di sini dengan keramahan dan sikapnya yang rendah diri serta sering turun padang bersama penduduk," katanya.

Naib Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Mat pada sidang media pengumuman calon Pas menyatakan bahawa Hassanudin adalah calon terbaik parti itu namun kenyataan itu dianggap tidak tepat memandangkan dua kali berturut-turut Hassanudin gagal mendapat sebarang kerusi sewaktu mewakili parti itu sebelum ini.

BN Menang Percuma Di Merlimau .... ???

Posted: 25 Feb 2011 07:25 PM PST

Apa???? Khabarnya BN menang percuma di Merlimau....

Sebabnya, calon Pas bangang, tak tahu undang-undang SPR...

Ataupun sengaja mahu tarik diri awal sebab tahu Pas sudah ditolak oleh rakyat, khususnya di Merlimau.

Takpelah, kita tunggu ajerlah apa berita di Merlimau.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Satu Lawan Satu Di Merlimau, Melaka

Posted: 25 Feb 2011 07:05 PM PST

Dua calon, seorang dari Barisan Nasional (BN) dan seorang lagi dari PAS mengemukakan kertas pencalonan mereka sebelum tempoh penamaan calon bagi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Melaka
kawasan Merlimau di Dewan Platinum Politeknik Merlimau dekat sini, ditutup pada pukul 10 pagi.

Mereka mengemukakan borang pencalonan masing-masing kepada Pegawai Pengurus Pilihan Raya, Roslan Eusoff dalam tempoh sejam proses itu berlangsung sejak pukul 9 pagi ini.

Calon BN, Roslan Ahmad, 44, dilihat memasuki dewan tersebut untuk
menyerahkan borang pencalonan pada pukul 9.09 pagi manakala calon PAS Yuhaizad Abdullah, 38, pada pukul 9.02 pagi.

Cuaca cerah di pusat penamaan itu melancarkan proses penamaan calon pagi ini.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Satu Lawan Satu Di Kerdau ....

Posted: 25 Feb 2011 07:02 PM PST

Dua calon, seorang dari BN dan seorang lagi dari PAS menyerahkan borang pencalonan mereka sebelum tempoh penamaan calon bagi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri Pahang kawasan Kerdau di Dewan Tun Razak, Majlis Perbandaran Temerloh di sini, ditutup 10 pagi ini.

Calon PAS Ketua Penerangan PAS Pahang, Hassanuddin Salim dilihat memasuki pusat penamaan calon pada jam 9 pagi, manakala calon BN, Naib Ketua UMNO bahagian Kuala Krau, Syed Ibrahim Syed Ahmad memasuki pusat berkenaan lima minit
kemudian.

Cuaca cerah di pusat penamaan lancarkan proses penamaan calon pagi ini.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Lepas Deal dengan Hisham, Teresa berkasih dengan JJ plak....

Posted: 25 Feb 2011 05:25 PM PST

Teresa nie, lepas Hisham menolak cinta Teresa, kini dia cuba mengalih cinta kat MP Rompin plak, Jamaluddin Jarjis...

Tujuannya hanya satu, untuk mengekalkan kuasa di masa depan dan tidak lagi yakin dengan Pas dan PKR, Teresa yakin hanya BN sahaja yang mampu mendapat sokongan dan memenuhi aspirasi rakyat.

Sebab tu awal-awal lagi mencuba kasih kat Kem BN plak....

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Apalah Yang Teresa Deal Dengan Hisham nie ??

Posted: 25 Feb 2011 05:18 PM PST

Apalah yang Teresa Kok Deal dengan Hisham nie?

Teresa nampaknya macam nak berpaling tadah dengan Pas jer ...

Apapun, inilah keindahannya politik BN. Kedatangan Teresa ke Khemah BN untuk berjumpa Hisham dan Muhyiddin dilayan dengan baik, dilayan sebagai sahabat, tanpa makian dan cacian.

Nie pastinya berbeza dengan penyokong PR, pastinya kehadiran pemimpin BN ke khemah PR akan disambut dengan makian....

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Dato' Ahmad Said

Posted: 25 Feb 2011 04:28 PM PST

Antara yang terawal sampai, untuk bersama-sama memberikan sokongan kepada calon BN di Kerdau, Syed Ibra.

Dato' Ahmad Said tiba bersama penyokong BN dari Terengganu, dalam usaha memastikan BN kekal di kerusi Dun Kerdau.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Suhaimi Shahadan Ke Yang Bertanding??

Posted: 25 Feb 2011 04:13 PM PST

Berbagai-bagai ragam di Pusat Berkumpul jentera BN di Mini Kompleks Sukan Temerloh...

Antaranya sekumpulan jentera anak muda dari Pemuda UMNO Selayang, dengan semangat jitu yang dibawa untuk membantu calon BN di Kerdau...

Tahniah.

Cuma macam Dato' Suhaimi Shahadan plak yang nak bertanding ...

Apapun, nie lah semangat yang perlu ada...

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Perjuangan Bermula Di Kerdau

Posted: 25 Feb 2011 03:02 PM PST

Perjuangan bermula pagi ini...... Aku turut bersama berada di Temerloh pagi ini untuk turut bersama jentera-jentera kedua-dua pagi mengiringi calon masing-masing ke Pusat Penamaan Calon PRK Kerdau di Pekan Temerloh.....

Suasana masih tenang, jalan raya masih terkawal.

Mungkin masih di awal pagi lagi .....

Selepas Kerdau & Merlimau ...... Pilihan Raya di ******* Plak

Posted: 25 Feb 2011 03:24 AM PST

Alamak, khabarnya selepas Merlimau dan Kerdau 6 Mac nie, ada lagi Pilihan Raya .... Wah, penat di Merlimau dan Kerdau belum habis.... jentera parti-parti politik akan digerakkan ke ********* plak.

Apapun, tumpukan dulu pada PRK Merlimau dan Kerdau...Pastikan menang 2-0 kali ini selepas kemenangan 2-0 semasa PRK Galas dan Batu Sapi sebelum ini....

Kat mana yea.... buat masa ini, tak berani nak kata lagi, sebab ianya masih menjadi rahsia....

Penyokong GAP Di Kerdau

Posted: 25 Feb 2011 01:37 AM PST

Wah ... Aku berjumpa dengan seorang penyokong dan pembaca setia GAP...

Khabarnya, dia nie orang Pekan, Pahang. Setiap hari, paling kurang 10 kali dia akan buka blog GAP.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Taipingmali (tm)

Posted: 26 Feb 2011 01:20 AM PST

Taipingmali (tm)


Yang Berbahgia Tun Mahathir di Pasir Salak Perkasa

Posted: 26 Feb 2011 12:56 AM PST

PAS GUNA PELAJAR DI KERDAU DAN MERLIMAU

Posted: 25 Feb 2011 08:28 PM PST

Calon Pas Merlimau Munafik tak tau untung.

Posted: 25 Feb 2011 07:55 PM PST

Nizar jamaluddin Munafik

Posted: 25 Feb 2011 07:26 PM PST

Satu lawan satu

Posted: 25 Feb 2011 06:58 PM PST

Merlimau dan Kerdau

Posted: 25 Feb 2011 06:01 PM PST

Kawalan ketat dari polis hari ini

Posted: 25 Feb 2011 05:53 PM PST

PRK KERDAU:Penamaan Calon

Posted: 25 Feb 2011 05:45 PM PST

LGE dah ikut style LKY

Posted: 25 Feb 2011 05:29 PM PST

Menteri Gay

Posted: 25 Feb 2011 03:43 PM PST

JIHAD PAS JIHAD SETAN

Posted: 25 Feb 2011 06:58 AM PST

Selamat datang Jentera BN ke Merlimau

Posted: 25 Feb 2011 06:43 AM PST

Top Ranking Online 1: Ranking Terbaru Blog Pro Barisan Nasional Paling B...

Posted: 25 Feb 2011 05:33 AM PST

DAP MEWAKILI SUARA DONG ZHONG UNTUK MENYERANG PERKASA

Posted: 25 Feb 2011 02:35 AM PST

HERO KECIK

Posted: 26 Feb 2011 01:20 AM PST

HERO KECIK


Suasana Penamaan Calon Kerdau

Posted: 25 Feb 2011 10:32 PM PST


Kito kena pikir pasal Islam dan Orang Melayu nie Dato Seri, Hambo penat doh kena kudo ko PKR & DAP nie, Hancur Melayu kito... Hancur Agama kito lagu nie.. Berdoso kito doh pecah belah bangsa kito... rosok agama kito......

Bior ler PKR & DAP nak kata mende pun... kite kena kuatkan agama dan bangsa kita... Muafakat kite..lantok ler

kite kena kuatkan melayu. PAS dan BN harus bersatu demi negara bangsa.

Moga kerjasama kita berjaya..koi penat doh kena kuda dek PKR & DAP nie... Malas doh koi nok mikir lagi DAP nie... Rosok Islam.....

Dato'...... hok kiter bincang pasal perpaduan tu kena jadi tu... habis doh jahanam bangsa dan Agama kita nie...PAS doh tok srupe dulu... PAS lari doh pada perjuangan asal nie...Terokkk dohh

Ayoh... moh ler kite balik... adik lapar dah nie... Adik takut deman pulok kalu panas gini... Adik tak nok monteng skoloh... Ayoh.. jom la kita balikk

Ramai pulok geng Puteri datang hari nie

amboi... wanita pun ada juga...


Tepi tong sampoh pun jadik... pengotor btul... islam dok ajor nie duk tempat kotor nie...

Amboi semangat anok muda kita.... Tahniah

Letihla pulok...tak der krusi ker... baik duk drumoh main ngan cucu....

inilah barisan kita...

Demi Agama, Bangsa dan Negaraku

Macammana pun kita kena kemaskan perpaduan kita... kesian diaorang duk menjerit-jerit kat bawah tu... tua muda semua ada.. dok kibo bendera kita... kita kena satukan mereka demi Agama dan Bangsa kita... Berdoso kita nie... PAS loni dok srupa dulu doh... Masa zaman Asri tu come...Kito loni dok capur aduk ngan DAP & PKR... Punoh PAS... Sapa bilo kita nok kena cucuk hidung ko puak2 tu....

Macam manala agama dan bangsa aku akan datang... PAS punoh sebab PKR n DAP..Cilako sungguhla puak nie...Hok bodonya aku.....
Bersih juga bandar Temerloh nie... Bagus kerajaan Negeri... Kalu tengok Peneng, selangor,kedah ker kelantan ... teruk....

JANJI ROCKKK....

Duk elok2...masuk tv kita....

PAPA GOMO

Posted: 26 Feb 2011 01:13 AM PST

PAPA GOMO


PRK KERDAU - PKR Boikot PAS Pada Pilihanraya Kali Ini

Posted: 25 Feb 2011 11:37 PM PST


Mana Pemimpin PKR lain?


Belum apa apa lagi pimpinan PKR dah BOIKOT parti PAS pada PRK Kerdau ini. Gomo yang seharian di pusat penamaan Calon agak hairan dan Musykil mengapa hanya seorang sahaja pimpinan PKR yang hadir menyokong calon PAS.

Hanya si Rodziah Salleh sahaja yang hadir dari Parti Keadilan Rakyat tapi pimpinan yang lain mana? Takkan semua sibuk dengan Kawasan masing masing?

Ni lah dia kalau dah tak dapat nak bertanding maka mula lah nak Boikot itu ini. Hua hua hua.....memang kesian...kesian....



Berbeza dengan DAP yang menghantar ramai pimpinan mereka menyokong PAS. Emmm si Teresa Kok Anjing betina lah Kepala nya. Gomo tengok si Teresa tu Hilang selera nak makan Karipap yang di sediakan SPR. Ye lah muka dengan macam CIBET tambah pulak dengan pakaian Nyonya Tua mana ntah dia kutip memang menggelikan. Uwek.....

Tapi kira ok lah pada belah PAS sebab Abang besar depa DAP turun bantu kempen kali ni. Apa agaknya yang Puak PAS cakap mengenai Kegagalan kepimpinan PKR hadir pada Pilihanraya kecil kali ini.


Psssttt....Puak PKR ada jentera ke? Ha ha ha....Jantera PAS lah selama ni di perkudakan.


Mana PKR?


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Live Prk Kerdau - 1 Bantahan Di Terima Calon BN dan PAS Layak Bertanding

Posted: 25 Feb 2011 08:05 PM PST



Pengumuman Rasmi N28 kerdau

Calon Barisan Nasional syed Ibrahim bin Syed Ahmad
Calon PAS Hasanudin bin Salim

1 bantahan di terima namun pihak SPR menolak bantahan tersebut.

Published with Blogger-droid v1.6.7

Live PRK Kerdau - Pencalonan Di Tutup Bantahan Di Mulakan Oleh Kedua Dua Pihak

Posted: 25 Feb 2011 06:24 PM PST





Proses pencalonan telah pun di tutup dan pihak SPR mengumumkan waktu ini sehingga jam 11 pg tempoh Bantahan di berikan.

Hanya 2 calon sahaja bagi merebut kerusi Dun Kerdau ini yang melibatkan Calon BN dan PAS.


Laporan Lanjut akan menyusul
Published with Blogger-droid v1.6.7

Live PRK Kerdau - Gambar Gambar Terkini Dari Pusat Penamaan Calon

Posted: 25 Feb 2011 05:40 PM PST

Waktu ini proses penamaan calon masih lagi berjalan dan di anggarkan sebentar lagi.


Laporan Lanjut Menyusul
Published with Blogger-droid v1.6.7

LIVE PRK KERDAU - Barisan Nasional Siap Sedia Mengempur

Posted: 25 Feb 2011 04:56 PM PST



Waktu ini kem Barisan Nasional siap sedia mengempur Dun Kerdau. Penyokong BN yang di anggarkan sekitar 10 ribu orang akan mula berarak ke pusat penamaan calon di Dewan Tun Razak
Published with Blogger-droid v1.6.7

Liputan Secara Langsung PRK Kerdau Hari Ini Dari Papa Gomo

Posted: 25 Feb 2011 02:41 PM PST




Syukur selamat sampai di Kuala Krau Dun Kerdau. Takdelah jauh sangat KL ke Kerdau ni. Sebatang Rokok je dah sampai. Hehehehe.

Pagi ni liputan secara Langsung penamaan calon di Blogg Gomo. PAS vs BN or 3 penjuru?

Sama sama nantikan Live from Papa Gomo. Apa sekalipun kita akan Balun puak Pakatan Haram sampai lumat. Ha ha ha
Published with Blogger-droid v1.6.7

Hussam Musa Kencing Nik Aziz @ Nik Aziz Kencing Rakyat Kelantan?

Posted: 25 Feb 2011 04:38 AM PST




Bek....Bek...Bek... bunyi kambing yang biasa kita dengar...huhuhu

Gomo anak Kelantan dan sudah tentu Gomo sentiasa mengikuti perkembangan negeri Kelantan walaupun selama hidup ni takdalah banyak sangat pun Pembangunan dan hal hal yang berfaedah Kembang di Kelantan melainkan Kain Kain Isteri Orang yang di kembangkan oleh pemimpin PAS.

Gomo sekali lagi nak bertanyakan kepada kepimpinan Menteri Besar Kelantan Nik Aziz Nik Mat berhubung Projek Kambing yang telah di usahakan pada tahun 2007 yang mana sewaktu kempen pilihanraya 2008 Kambing kambing yang ada telah di agihkan kepada Pengundi bagi meraih Undi Politik PRU 12.

Macam mana ni Tok Guru? Apa sudah jadi dengan Projek Kambing Janapari tersebut?

PASIR MAS: Pusat Jualan ternakan Negeri akan diwujudkan di kawasan tanah rezab haiwan di Kampung Repek dekat sini, yang akan diurus syarikat PK Ecoresort Sdn Bhd dengan pemantauan dan khidmat nasihat Jabatan Perkhidmatan Haiwan serta Fama.

Menurut Pengerusi Pertanian dan Industri Desa, Dr Nik Mazian Nik Mohamed, pada masa akan datang Kelantan dijangka mampu mengeluarkan baka kambing jenis tempatan yang mungkin dikenali sebagai 'kambing Kelantan'.

Sebelum ini kerajaan negeri telah berjaya melancarkan program Jihad Ternak – penternakan kambing secara komersial jenis baka Jamnapari dan Boer.

Perasmian pusat itu dilakukan semalam. Manakala sebelah malamnya solat hajat diadakan di tapak pusat jualan tersebut.

Dr Nik Mazian berkata, dengan adanya pusat jualan ternakan, kerja-kerja pemasaran akan menjadi lebih mudah memandangkan ia akan menjadi pusat tumpuan utama pembeli kambing jenis baka baik.

Oleh itu beliau berharap penternak dan pengusaha yang ingin memasarkan kambing disaran memanfaatkan pusat tersebut.

"Sebelum ini kerajaan negeri memperkenalkan program Jihad Ternak yang mana pusat penternakannya terletak di Rong Chenok dekat sini, bertujuan untuk mengembangkan baka kambing.

"Dan pusat jualan pula diwujudkan sebagai salah satu tempat untuk peserta yang terbabit dengan program Jihad Ternak mendapat baka kambing yang terbaik," ujarnya.

Selain itu matlamat jangka panjang kerajaan negeri bagi menjadikan Kelantan sebagai 'hub penternakan'.


Petikan Akhbar bertarikh 30 Julai 2007

Apa cerita dengan hasil dari pembangunan Projek Kambing yang di buat? Apa kesudahan nya? Takkan lah dari 2007 sampai sekarang tak nampak nampak lagi hasil yang di bangunkan dengan Projek Kambing Janapari ni?

Gomo ada membaca Blogg MSO yang dengan Tajuk Gah nya "Sayangku Kelantan" Dalam artikel MSO ada menyebut mengenai projek Kambing Janapari ini. Antara petikan nya:
"Sebanyak RM6 juta dikatakan telah dimasukkan ke dalam akaun Akademi yang sebahagian bertujuan digunakan untuk melaksanakan projek berkenaan. Projek itu selain dibantu oleh akademi, ianya dibantu oleh individu lain yang dikenali menjadi proxy si baju merah petak-petak ( HUSSAM MUSA)."

Wow Apa cerita ni Nik Aziz Nik Mat Menetri Besar yang paling lama Mentadbir? 21 Tahun Mentadbir benda macam ni pun boleh berlaku? Ehhh ada juga kenyataan dalam Blogg MSO ini mengenai Nik Aziz Nik Mat:

"Khabarnya cerita mengenai hal ini sudah sampai kepada pengetahuan Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat? Beliau telah pun dipanggil dan telah membuat pengakuan kepada Tok Guru untuk membayar balik wang berkenaan. Orang yang boleh dirujuk ataupun dijadikan perawi untuk mengetahui hal Zulkefli ini ialah Ustaz Rahimi salah seorang pegawai khas Husam di Kubang Kerian dan juga sdr Khir Zuhri bekas pegawai Akademi."

Apa cerita ni Nik Aziz Nik Mat Menteri Besar Kelantan? Ente dah nyatakan dengan jelas kena selesaikan Masaalah Hutang Piutang ni, Takkan sampai sekarang masih tak selesai lagi? Takkan lah Ente yang sudah Penggal Terakhir sebagi MB akan membiarkan Hal ini? Bila dah bersara kelak macam mana Ente nak tunaikan janji Ente?

Ana cukup tidak faham bagaimana Isu Projek buat Rakyat Kelantan ini akhirnya di mamah Anai anai walhalkan Projek yang Bagus dan terbaik ini telah di bina dan di mulakan dengan cukup berjaya.

Apakah Nik Aziz akan terus lepas tangan dalam hal ini? Jika Begini pentadbiran Nik Aziz maka Apa yang di katakan olehnya dalam Membangun Bersama Islam adalah Hipokrit semata mata.

Wang Yang RM 6 Juta Macam mana boleh LESAP begitu sahaja? Ana akan menyusul dengan pendedahan Kehilangan Wang RM 6 Juta Projek Kambing Janapari.....


Psssttt...Elok je ayat Ana Hari ni, Hu hu hu...



DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

PANEH MIANG

Posted: 26 Feb 2011 01:07 AM PST

PANEH MIANG


Biarlah mahasiswa demonstrasi...

Posted: 25 Feb 2011 10:44 PM PST

Tapi sebelum mahasiswa ambil keputusan nak berdemonstrasi atau nak pecahkan pintu chanselory, mahupun berniat nak ponteng kelas etc. lihat dulu carta di bawah ini:-

Klik untuk paparan lebih jelas

Lihatlah berapa banyak wang yang telah dibelanjakan Kerajaan untuk menanggung anda agar BERKEMAMPUAN belajar di IPTA. Malah perbelanjaan ini semakin meningkat setiap tahun. Justeru, janganlah menghampakan harapan ibu bapa, rakyat dan negara yang meletakkan kepercayaan tinggi terhadap 'kematangan' anda. Jika PKR dan PAS ajak anda memberontak dan berdemo, maka jawablah, "Kami diamanahkan untuk belajar, bukannya menghancurkan negara".

Dan yang paling penting, mahasiswa dan Najib sendiri janganlah percaya sangat dengan Saifuddin Abdullah. Dia tu spesis Abdullah bin Ubay dalam kerajaan dan UMNO. Penjilat jubur Bro Anwar Bin Ibrahim.

Nasihat sey, kok raso nak buat demo tak tentu arah tu, cuba tengok sekeliling, perati ramai tak orang Cina buat demo dengan korang kat situ? Kalau tak ramai apa maknanya?

Confirm DAP TIPU U ALL!

Belantan

Posted: 25 Feb 2011 11:30 PM PST

Belantan


' Fatwa ' Nik Aziz pembohongan terbesar!

Posted: 25 Feb 2011 12:39 AM PST

Menuduh UMNO mempunyai unsur kafir adalah keterlaluan dan ia berpunca daripada sikap taksub dengan andaian kononnya UMNO memperjuangkan kemuliaan islam dan nasib orang Melayu menolak Al-Quran dan Hadis.

Fatwa ini boleh dianggap sebagai satu kesinambungan fatwa kafir-mengkafir yang belum selesai akibat sikap pemimpin PAS yang enggan mengakui bahawa fatwa itu salah. Mereka takut partinya hilang kredibiliti di kala PAS mahu mempercayai ia berada di ambang kuasa.

Kalau sebelum ini Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat mendakwa bahawa UMNO mempunyai unsur kafir kerana menolak Islam, menolak Al-Quran dan Hadis dan ia diyakini akan mencetuskan gelombang krisis akidah yang lebih besar setiap kali apabila menjelang pilihanraya , namun baru-baru ini setelah disanggah oleh Tun Dr.Mahathir, tiba-tiba Nik Aziz bertanya pula " Apa bukti saya mengkafirkan orang UMNO?" Klik di sini.

Nik Aziz harus membuat penegasan yang jelas dan tidak mengelirukan! Adakah beliau bermaksud UMNO menolak Al-Quran secara total atau UMNO hanya tidak melaksanakan bahagian-bahagian tertentu sahaja dalam Al-Quran.

UMNO hanya boleh dikatakan kafir kalau menolak Al-Quran secara total, hadis mutawatir dan Islam. Tetapi kalau tidak melaksanakan bahagian-bahagian tertentu dalam Al-Quran atau hadis yang mutawatir, Nik Aziz tidak boleh menfatwakan UMNO sebagai kafir.

Dan kalau apa yang dimaksudkan oleh Nik Aziz di sebalik kata-kata: 'Menggunakan peraturan lain sebagai undang-undang negara' ialah tidak melaksanakan hukum Hudud, UMNO sebenarnya tidak pernah menentang Hudud dan telah beberapa kali menjelaskan sejajar dengan apa yang dibolehkan oleh hukum Islam.

Sesungguhnya UMNO tidak pernah menolak Islam, Al-Quran dan Hadis mutawatir yang boleh menjatuhkannya sebagai kafir dan sentiasa menjunjung dan mendaulatkannya untuk kesempurnaan kehidupan rakyat sesama Islam di dunia dan akhirat.

Tuduhan Nik Aziz itu amat berat di sisi agama, amat menyedihkan, meremukkan hati umat Melayu dan mengelirukan umat Islam. Tuduhan yang akan dianggap oleh pengikut PAS sebagai fatwa akan meluaskan lagi rekah pengikut PAS dengan pengikut UMNO dan sekaligus menjurus kepada persoalan keikhlasan pemimpin PAS, yang sebagai seorang insan Muslim yang sepatutnya berdakwah dan bukannya menghukum orang lain kafir.

Nik Aziz tidak perlu berselindung di sebalik kata-kata, 'UMNO mempunyai unsur kafir' untuk mengelirukan ahli PAS yang akan menerimanya sebagai fatwa baru bahawa UMNO kafir. Kalau benar beliau menyebut bahawa UMNO menolak Al-Quran dan beerti kafir, ia adalah satu pembohongan dan dusta yang teramat besar !

Jika para pemimpin PAS tidak membetulkan kesalahan 'fatwa' Nik Aziz ini, jika disalah tafsir oleh para pengikut PAS dan jika disalah lafaz kepada ahli UMNO oleh golongan fanatik PAS, adalah dibimbangi kekafiran itu akan kembali kepada mereka.

Dan tidakkah Nik Aziz sedar dengan kedudukannya yang dikatakan sebagai sebagai ulamak, Menteri Besar dan Mursyidul Am yang lebih tinggi daripada Presiden PAS, fatwa songsangnya boleh merosakkan akidah pengikutnya sendiri?

Mungkin benar pendapat yang mengatakan terdapat unsur khawarij dalam PAS kerana parti itu dengan senang menuduh UMNO kafir semata-mata tidak sealiran dengannya walaupun matlamat perjuangan sama. Justeru Nik Aziz tidak boleh lari daripada tanggungjawab jika umat Islam berpecah, rosak akidah dan kuasa politik Melayu hancur. Dan beliau juga tidak boleh menganggap tohmahan itu sebagai 'cakap-cakap politik sahaja' apabila tersepit nanti.

Berikut adalah antara himpunan " fatwa " Nik Aziz selama ini :

" Terdapat unsur kafir dalam UMNO kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, UMNO juga ada ciri kafir " - Ceramah Nik Aziz Nik Mat di Padang Tembak, Pengkalan Chepa, 3 Julai 1999.

" Menentang PAS adalah Haram mengikut al-Quran. " - Nik Aziz Nik Mat, Berita Minggu, 24 April 1994.

" Jika ada parti lain yang menentang kepimpinan PAS yang menjalankan pemerintahan cara Islam, ia adalah haram. " – Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 23 April 1994.

" Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam " - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian 12 Mei 1999.

" Jika Nabi Muhammad boleh menandatangani perjanjian dengan musuh tradisi Islam, iaitu kaum Yahudi, sebaik tiba di Madinah, PAS juga sanggup bekerjasama dengan DAP. " – Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 12 Mei 1999.

" Siapa yang nak tolong kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA, dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun boleh saya terima. " - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 24 Januari 1999.

" Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid. " - Kuliah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Kg Pulau Melaka.

" Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram " - Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.

" Saya di antara orang yang cukup kuat menyokong untuk meluaskan keahlian PAS ini kepada orang bukan Islam. " - Nik Aziz Nik Mat, Kota Bharu, 1999.

" Ini penting kerana kita juga mahukan sokongan dan undi bukan Islam dalam usaha memenangi pilihanraya umum akan datang " - Nik Aziz Nik Mat, Ucapan di Muktamar Dewan Pemuda PAS ke-31, Petaling Jaya, 24 Mei 2004.

" Allah sendiri gunakan perkataan memaki, mencemuh atau mencarut, jadi manusia sendiri berpeluang menggunakan maki hamun, tapi terserahlah kepada manusia di mana tempatnya. " - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 28 April 1999.

" Islam tidak melarang umatnya mengeluarkan perkataan mencarut dan mencaci seseorang jika kena pada tempat dan masanya, kerana ia sudah menjadi salah satu naluri. " - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 29 April 1999.

" PAS Sedia gugur slogan negara Islam, jadi untuk mencari perdamaian itu, setakat mana yang boleh kita hendak kepada Islam, tapi kalau nampak menyusahkan tak apa..." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 25 Jun 1999.

" Memang ada lagi persefahaman antara PAS dengan Malaikat, sebab itulah APU (Angkatan Perpaduan Ummah) memerintah lagi (di Kelantan) ". –Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 27 April 1995.

Ini hanyalah sebahagian daripada " fatwa-fatwa " pelik Nik Aziz yang telah banyak memesongkan aqidah umat Islam dinegara kita. Terlalu banyak penghinaan yang dibuat oleh Nik Abdul Aziz terhadap orang Melayu malah terlalu banyak kenyataannya bertentangan dengan ajaran Islam. Perkara ini harus disedari supaya orang Melayu tidak terpedaya dengan kata-katanya.

Nik Aziz tidak pernah menyesal dengan kenyataan yang dibuatnya, malah tidak pernah untuk menarik balik kata-kata beliau! Kalau beginilah caranya ajaran yang dibawa oleh PAS, alamatnya hancurlah Melayu dan Islam jika PAS memerintah!!!..Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 25 Feb 2011 11:30 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


PRK Kerdau: Sekitar Hari Penamaan Calon.

Posted: 25 Feb 2011 08:46 PM PST

Sokongan pas di kerdau semakin merosot, ini dibuktikan dengan kehadiran penyokong-penyokong pas, tak sampai 1000 pun penyokong pas mengiringi calon mereka, dari gaya percakapan yang aku dengar, mereka yang datang tu bukan penduduk tempatan, orang luar yang di import untuk menyemakkan keadaan.




Halalkah rezeki mak cik ini dengan menjual cd maher zain cetak rompak? mungkin nik ajis telah halalkan kut.

Seperti biasa, pas akan membawa kanak-kanak bawah umur untuk dijadikan bahan kempen mereka. kesian bayi ini...

Wanita umno menjadi tulang belakang jentera bn yang paling setia.

PAS Tak Beritahu Ahlinya Calon Mereka Tu Calon Reject.

Posted: 25 Feb 2011 07:44 PM PST


Aku sampai di kerdau jam 4 petang semalam, dalam pada aku jalan-jalan pi tengok pusat pengundian dan tempat penamaan calon, aku ada la sembang-sembang dengan penduduk di kawsan mengundi tu, ada seorang pak cik ni kata kat aku, "pas ni tak ada calon lain ke ? calon dah kena reject dua kali pun dia letak lagi jadi calon, macam la tak ada calon lain". malah ada seorang ahli pas bila aku tanya macam mana dengan calon mereka tu, orang pas tu jawab " ishh... calon kami ok tak ada masaalah" tapi bila aku kata kat mamat pas tu, calon pas tu pernah kalah dua pilihanraya dia terkedu...

Maknanya pas tak pernah cerita yang calonnya tu calon recycle "calon kitar semula". kenapa pas tak cerita pada penyokongnya? lagi satu banyak orang tanya, kenapa pas tak cari calon lain untuk bertanding di situ, sedangkan sebelum ni, pas cukup kuat pukul canang kata mereka tidak ketandusan calon berwibawa, tapi di kerdau ni calon reject dua kali juga yang di letaknya.

Edar Risalah Palsu: PAS Pahang Guna Idea PAS Melaka.

Posted: 25 Feb 2011 06:25 PM PST


Berhati-hati dengan pengedaran risalah palsu di kerdau, pas pahang sudah kekeringan idea untuk melawan barisan nasional, maka pas pahang akan menggunakan modius operandi pas melaka, takutkan pengundi cina dengan mengedarkan risalah PERKASA paslu.

Pengundi di kerdau jangan tertipu dengan taktik bodoh pas ini, pas sudah kering idea, calon mereka langsung tak berwibawa, calon mereka telah kalah dua kali, calon mereka calon reject. sekiranya adan menjumpai risalah seperti di atas, sila laporkan kepada pihak polis.

gambar unspinners.

My Longest Yard

Posted: 25 Feb 2011 11:29 PM PST

My Longest Yard


Semoga Malaysia akan terpelihara daripada tangan-tangan ghaib

Posted: 25 Feb 2011 12:45 AM PST


Si tangan ghaib tentu gembira melihat rakyat di negara Timur Tengah bangkit menentang pemerintah. Lagi banyak nyawa rakyat melayang, tentu lagi seronok. Makin ramai rakyat akan keluar ke jalan raya untuk menentang kerajaan.

Senyum je si tangan ghaib. Maklumlah..negara yang jadi mangsa tu pulak adalah negara islam. Pengeluar minyak dunia pulak tu. Si tangan ghaib untung besar. Harga minyak dunia naik mendadak.


Negara lain alami kesusahan. Selain terpaksa naikkan harga minyak, kos pengangkutan juga terpaksa ditanggung untuk hantar pulang rakyat masing-masing. Si tangan ghaib mana ambil kisah semua ini..yang penting negara islam akan hancur.


Strategi si tangan ghaib senang saja. Iaitu dengan menggunakan sentimen kuasa rakyat. Mereka kerah rakyat untuk turun ke jalan raya atau dataran. Rakyat yang 'tiga suku' ni pun ikut saja. Dah tak boleh fikir secara rasional dan waras.


Saya berharap negara kita Malaysia baik-baik saja. Moga negara kita akan terpelihara, berkat doa semua rakyatnya.


The Unspinners

Posted: 25 Feb 2011 11:22 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 25 Feb 2011 11:13 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


N3 Khas Untuk PRK Kerdau

Posted: 25 Feb 2011 10:00 AM PST


SAMA-SAMA KITA BERI SOKONGAN KEPADA CALON KITA ESOK!

N3 Khas Untuk PRK Merlimau

Posted: 25 Feb 2011 09:56 AM PST


*MARI KITA SAMA-SAMA MERAMAIKAN HARI PENAMAAN CALON!

tok gajah

Posted: 25 Feb 2011 09:37 PM PST

tok gajah


Menteliti seorang pencacai PAS

Posted: 25 Feb 2011 08:19 AM PST

Di atas ini adalah petikan komen dari sebuah blog pro Pakatan Rakyat.

Pada pendapat anda, benarkah UMNO telah mengkhianati bangsa dan agama nya? Ada kah kedudukan kaum melayu dan agama Islam sudah terpinggir dibawah kerajaan BN? Buruk sangat kah kehidupan orang2 melayu di negara ini? Ataupun agama Islam sudah dilupakan dan tidak diamalkan lagi?

Blogger tersebut juga menyatakan lebih baik berkawan cina yang baik - maksudnya cina DAP. Mengapa sekarang baru iktiraf ada cina yang baik walhal pada satu ketika dahulu PAS anggap UMNO kafir kerana bersengkokol dengan MCA dan MIC. Mungkin bagi PAS bersengkokol dengan DAP sudah jadi  HALAL pada hari ini.

Memang cetek dan pendek akal betul si ibu kepada 3 mohd ini. Sebenar nya tidak ujud cina yang baik terhadap orang2 islam. Sama ada cina MCA atau DAP mahu pun Gerakan mereka semuanya sama sahaja - BUSUK HATI terhadap melayu terutamanya islam.

Ekonomi melayu terbantut kerana kekangan2 yang dijalan kan secara halus halusan oleh bangsa cina ini. Setelah mereka gagal menguasai politik di bawah pemerintahan BN kini mereka beraleh arah pula meraih sokongan dari PAS dan PKR. Mereka tahu bahawa PAS dan PKR sangat memerlukan sokongan untuk merebut kuasa, di sini lah kaum cina mengambil kesempatan.

Tujuan cina untuk memecah belah kan melayu telah berhasil dengan bantuan PAS dan PKR. Kini sudah nampak semakin jelas kelemahan kuasa politik melayu. Hasil nya kaum cina telah mendapat keuntungan besar dari kerajaan yang memerintah. PAS dan PKR dapat ape?

Sebenarnya PAS mahu pun PKR tidak pernah berbuat apa jasa terhadap bangsa dan agama walau sebesar ziarah pun. Apa yang mereka telah buat cuma memecah belah kan kaum melayu nya sendiri.

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 25 Feb 2011 09:37 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


PAS Mahu Gunakan Pelajar di Kerdau dan Merlimau

Posted: 25 Feb 2011 08:50 AM PST

Mengapa perlu buat di Temerloh? Sejak bila PAS ada beri duit kepada pinjaman kepada pelajar-pelajar di peringkat pengajian tinggi? PAS sebenarnya hanya mengumpulkan pelajar untuk tujuan pilihan raya di Kerdau. Isu PTPTN akan digunakan untuk menagih simpati dari orang muda. Hakikat yang sebenarnya, apa yang PAS beri sumbangan untuk pelajar-pelajar Melayu belajar ke peringkat yang lebih tinggi? Tidak ada apa-apa sumbangan melainkan menghasut pelajar-pelajar untuk membangkang, melawan dan bertindak ganas di IPT. Itulah kerja PAS sejak 10 tahun yang lepas di IPT.

Di Kelantan dan Kedah yang dtadbir oleh kerajaan PAS, mereka membiarkan sahaja pelajar-pelajar yang belajar di Mesir sewaktu pelajar dalam kesusahan ketika demonstrasi pelajar di sana. PAS tidak hulur bantuan, hanya RM120,000, itu pun entah ke mana wang itu pergi. Khabarnya, PAS telah mengumpulkan pelajar-pelajar yang pulang dari Mesir untuk berkempen di Kerdau dan Merlimau. Ketika semua negeri-negeri lain memberi bantuan untuk pelajar Mesir pulang semula, PAS mahu memperkudakan pelajar-pelajar dari Mesir untuk tujuan kempen politik. Pengundi di Kerdau dan Merlimau tidak akan tertipu lagi dengan PAS.

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 25 Feb 2011 09:23 PM PST

GERAKAN ANTI PKR


PENAMAAN CALON KERDAU : PAGI YANG CERIA .

Posted: 25 Feb 2011 09:14 PM PST

FOTO PENAMAAN CALON DUN KERDAU..

Posted: 25 Feb 2011 09:04 PM PST

AKU DAH SAMPAI KERDAU !

Posted: 25 Feb 2011 07:35 AM PST

SAH IFC WUJUD DI SELANGOR HASIL PERSETUBUHAN PAS/DAP.

Posted: 25 Feb 2011 04:00 AM PST

ISU KG BARU : DR LOLO MAKIN LAKLOK ?

Posted: 25 Feb 2011 12:30 AM PST

MUSLIMAT PAS SEMAKIN TAKSUB DENGAN DAP.

Posted: 24 Feb 2011 10:30 PM PST

PISAU.NET

Posted: 25 Feb 2011 09:11 PM PST

PISAU.NET


Live Kerdau:Sekitar Penamaan Calon

Posted: 25 Feb 2011 08:12 PM PST

Pengumuman 2 Calon Disahkan Layak bertanding,satu bantahan ditolak.

Calon 01 Syed Ibra dari BN

Calon 02 Hasanudin Salim

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Live Kerdau:Sekitar Penamaan Calon

Posted: 25 Feb 2011 07:01 PM PST

Pusat Penamaan Calon,Dewan Tun Razak.
Tempoh Bantahan Tamat.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Live Kerdau:Sekitar Penamaan Calon

Posted: 25 Feb 2011 06:48 PM PST

Pusat Penamaan Calon,Dewan Tun Razak.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Live Kerdau: Sekitar Penamaan Calon

Posted: 25 Feb 2011 06:19 PM PST

Pusat Penamaan Calon,Dewan Tun Razak.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Live Kerdau:Sekitar Penamaan Calon

Posted: 25 Feb 2011 05:58 PM PST

Pusat Penamaan Calo,Dewan Tun Razak
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Live Kerdau:Sekitar Hari Penamaan Calon

Posted: 25 Feb 2011 05:21 PM PST

Pusat Penamaan Calon
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Live Kerdau:Sekitar Penamaan Calon

Posted: 25 Feb 2011 05:11 PM PST

Di Pusat Penamaan Calon
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Live Kerdau: Sekitar Penamaan Calon

Posted: 25 Feb 2011 04:43 PM PST

Sekitar Penamaan Calon Kerdau.
Mini Stadium Temerloh
Sent from my BlackBerry® wireless

Live Kerdau:Penamaan Calon

Posted: 25 Feb 2011 03:59 PM PST

Sekitar Penamaan Calon Kerdau.
Mini Stadium Temerloh
Sent from my BlackBerry® wireless

r b f

Posted: 25 Feb 2011 08:18 PM PST

r b f


Bantahan: Pas Harap Pencalonan Mereka Ditolak

Posted: 25 Feb 2011 07:36 PM PST

Suasana di pusat penamaan calon gempar seketika apabila ada berita yang tersebar yang mengatakan BN akan menang tanpa bertanding kerana pencadang kepada calon Pas bukan pengundi dalam Dun Merlimau.

Bagaimana pun bantahan yang di kemukakan oleh BN ditolak kerana pencadang berkenaan adalah pengundi dalam dun Merlimau.

Masalah berpunca daripada nama. Nama pencadang Pas dalam daftar pemilih menggunakan nama bukan islam. Sementara dalam borang SPR hari ini pula beliau menggunakan nama islam.

Pada pandangan saya, Pas sengaja mencari jalan susah dengan meletakkan pencadang yang menggunakan dua nama yang berbeza.

Tujuannya tidak lain tidak bukan iaitu supaya pencalonan mereka ditolak. Mereka yakin mereka tidak akan menang di Merlimau. Daripada membuang masa dan wang ringgit untuk pertandingan yang sudah tentu kalah lebih baik mereka cari jalan supaya tidak berlaku pertandingan.

Kalau tak bertanding terus takut maruah hilang dan penyokong marah. Cara terbaik adalah buat begitu dengan harapan pencalonan ditolak.

Sekiranya pencalonan mereka ditolak, perkara itu akan diperbesar-besarkan dan akan dijaja keseluruh negara dan yang penting mereka akan gunakan isu itu untuk memburuk-burukkan kerajaan dan BN secara besar-besaran di Kerdau. Bagi mereka Kerdau lebih penting dari Merlimau.

Dari Merlimau

Posted: 25 Feb 2011 06:24 PM PST

Sekitar kem BN di Pusat Penamaan Calon PRK Merlimau.

Maaf kerana gambar tidak sempat disusun atur elok-elok. Maklumlah buat kerja di tepi jalan.

Untuk berita sila ke Agenda Daily




YB baru dari Johor turut turun padang bersama orang kuat semasa prk Tenang, Cikgu Rosdin





Sejak 2008 dah berbelas kali SPR kendalikan prk, setiap kali calon, pemimpin dan penyokong nak masuk ke tempat penamaan masih lagi timbul 1001 masalah berpunca dari laluan yang sempit. Nampaknya pengalaman yang lepas-lepas gagal diambil diiktibar oleh SPR.
Gambar atas dan bawah, antara pemimpin-pemimpin wanita BN yang dihalang untuk masuk ke pusat penamaan calon kerana tiada pas SPR.

Penyokong-penyokong parti yang melacurkan agama



Kepada anggota polis yang tegur dan minta saya keluar tadi, saya hanya ingin merakam gambar anggota polis yang berdiri tegak di tengah-tengah panas untuk disiarkan di sini sebagai sumbangan kecil dari saya untuk menghargai tugas polis. Bukannya salah nak salah guna untuk tujuan bukan-bukan.
Penyokong-penyokong BN dari Selangor
Wanita Umno