Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Sabtu, 3 Mac 2012 at 1:33 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


yang ku dengar dan ku lihat

Posted: 03 Mar 2012 01:32 PM PST

yang ku dengar dan ku lihat


UMNO Kelantan tenat.

Posted: 03 Mar 2012 07:20 AM PST

demo tolong kawe,kawe tolong demo

Betul-betul mengecewakan, itulah reaksi rakyat Kelantan yang mengharapkan berita baik daripada Perdana Menteri Malaysia yang melakukan lawatan ke Negeri Kelantan, Negeri Cik Siti Wan Kembang yang menjadi perbualan hangat semingggu dua lalu kerana Perdana Menteri, Najib Tun Abdul Razak melebalkan Kelantan adalah negeri yang termiskin di Malaysia.

Rakyat Kelantan mengharapkan PM Najib akan mengumumkan keperluan orangramai terutamanya yang mengunakan jalanraya dari Kota BHaru ke Kuala Lumpur. Rakyat mengharap PM Najib mengumumkan sebuah Lebuhraya dari Kota Bharu ke GUa Musang untuk keselesaan rakyat Kelantan. Mereka berkata PM Najib tak patut menghampakan rakyat Kelantan kerana terdapat 30% rakyat Kelantan yang menyokong UMNO walaupun kerajaan Keantan diterajui oleh PAS.

Begitu juga dengan Ketua UMNO Bahagian Ketereh, Tan Sri Anuar Musa yang juga Presiden KAFA, tentunya beliau juga rasa kecewa kerana PM Najib tidak menunjukan sokongan kepada usahanya mempopularkan bolasepak Kelantan dengan menarik golongan muda untuk menyokong UMNO, Slogan gelombang merah atas cetusan warna Red Werrios. TSAM berharap dengan kehadiran PM Najib tentunya akan berhasil sebuah Komplek Sukan termasuk Stadium KAFA. Tapi nampaknya PM Najib menghampak Tan Sri Anuar Musa salah seorang Ketua UMNO Bahagian.

Bagaimana pula dengan rakyat Pasir Mas, ramai rakyat Pasir Mas yang menyokong Ibrahim Ali melahirkan perasaan kesal kerana PM Najib seperti melupakan Ibrahim Ali, sedangkan Ibrahikm Ali melalui PERKASA sentiasa mempertahankan PM Najib dan UMNO walau pun dalam keadaan terdesak tapi PM Najib langsung tidak memberi signal kepada rakyat Pasir Mas.

Rakyat Pasir Mas mengharapkan PM Najib mengumumkan untuk membenar Ibrahim Ali bertanding dalam PRU Parlimen Pasir Mas dengan mengunakan lambang Dacing, tapi perkara tersebut tidak berlaku, kekecewa ini akan membuat ramai penyokong Ibrahim Ali sudah muak untuk memberi sokongan kepada UMNO terutamanya ahli-ahli PERKASA.

Manakala YBM Tengku Razaleigh Hamzah tentu akan merasa dirinya tidak diendahkan oleh PM Najib kerana Tengku Razaleigh adalah orangnya yang bersuara secara tegas Royalti Minyak hendaklah diberi kepada rakyat Kelantan. Tapi PM Najib diam membisu seribu bahasa. PM Najib tidak langsung menghormati suara Tengku Razaleigh seolah-oleh UMNO tidak perlu lagi kepada tenaga dan pengaruh Tengku Razaleigh.

Pada 29.2.2011 lalu tiga orang Ketua UMNO Kelantan iaitu Mustapha Mohamed selaku Ketua Perhubungan UMNO Negeri Kelantan, Awang Adek Husein Timbalan Ketua Perhubungan UMNO Neger Kelantan dan Anuar Musa bekas Ketua UMNO Perhub7ungan UMNO Negeri Kelantan telah mengadap YBM Tengku Razaleigh Hamzah yang antara lain mereka berbincang bagaimana cara Tengku Razaleigh boleh membantu supaya UMNO boleh merampas Kelantan daripada tangan PAS.

Dengan tidak memberi kehendak rakyat adalah terlalu nipis kepada UMNO nak rampas Kelantan. Slogan TUKAR yang disuarakan oleh budak-buadk di Pejabat UMNO akan mmbuat makan diri apabila rakyat seluruh Malaysia bersemangat untuk mengunkan slogan TUKAR BN kepada PR untuk rampas PUTRAJAYA.

Yang didengar, apabila PM Najib tidak mengistiharkan sebarang kehendak rakyat iaitu Stadium KAFA, Royalti Minyak dan Lebuhraya Kota Bharu Gua Musang kerana mungkin ada penasihat yang babuk. Orang yang paling gembira adalah Fatmi Che Salleh.

Cucu Tok Selampit

Posted: 03 Mar 2012 01:24 PM PST

Cucu Tok Selampit


Dayus! P"Gay"R Protes Tanah SRJK (T) Effingham Bawa Kanak-Kanak

Posted: 03 Mar 2012 07:21 AM PST


Saya langsung tidak ambil peduli dengan protes daripada tidak sampai 20 orang ahli P"Gay"Y berbangsa India membuat bantahan kononnya MIC telah mencuri 3 ekar tanah milik SRJK (T) Effingham, sebentar tadi. Protes dan demonstrasi yang di adakan di Brickfields ini pastinya mendapat sokongan daripada anak Ketua Umum P"Gay"R, Nurul Izzah.


Lain kali satu nasihat buat Ahli Parlimen Lembah Pantai ini, kalau tidak berjaya mengumpul ahli-ahli P"Gay"R yang ada telur untuk berdemo, tak perlulah membawa anak-anak kecil yang tidak tahu sepak teranjang politik untuk turut sama menjadi boneka politik sampah P"Gay"R. Biarlah kanak-kanak ini dengan dunia pembelajaran mereka di rumah. Lagipun pada waktu malam sebegini adalah masa untuk mereka berehat, mengulangkaji dan tidur. Jangan jadi sampah dengan melibatkan kanak-kanak dalam politik anda.


Mari Kita Baca Budi Bahasa Bakal Perdana Menteri Malaysia

Posted: 03 Mar 2012 02:41 AM PST


Mahfuz "Mr Bean" Omar ketika ditanya Malaysiakini berkenaan portfolio apa yang bakal dipegangnya jika Pakatan Rakyat menguasai Putrajaya, Mahfuz sambil ketawa besar dan berseloroh:


"Eh, portfolio saya, perdana menteri. Sebab itu saya tak mahu jadi menteri besar. Yang penting bagi saya, menang dulu, kemudian parti akan tentukan siapa yang akan duduk dalam kabinet," katanya.
Lawak bodoh Mahfuz itu pasti mengundang kontroversi bagi penjilat-penjilat tegar Anwar Ibrahim kerana tidak menghormati keputusan Pakatan Haram yang sebelum ini telah bersetuju menobatkan Anwar Ibrahim sebagai PM sekiranya PR berjaya menawan Putrajaya.
Lagipun sudah tidak ada calon lainkah yang lebih berwibawa? Takkanlah seorang yang berkelulusan Lower Certificate of Examination (LCE) dan bekas penjaga stor dinobatkan sebagai Perdana Menteri. Mari kita baca contoh bahasa penuh sopan santun seorang yang bercita-cita menjadi Perdana Menteri Malaysia di laman sosial Twitter:

Duke of UMNO

Posted: 03 Mar 2012 01:15 PM PST

Duke of UMNO


PANASSS..!!! MAHFUZ DEMAM TERUK TAKUT KENA SAMANNN...???!!!

Posted: 03 Mar 2012 06:31 AM PST


Nampaknya "Mr. Bean PAS" dah kecut perut..!!! Dr. Hasan Ali tekad nak saman Ahli Parlimen PAS paling low IQ ini. Heh! Mana lagi nak lari? Sebelum ni hentam orang ikut sedap mulut saja..kan? Heh!

Rasanya dah ketaq dah lutut Mahfoooz baca berita di sini dan di sini. Haaaa...kali ni jangan nak tuduh UMNO lagi haaaaa....heh!

Macamana Mahfooooz? Heeeiii...buat malu orang Pokok Sena saja. Lain kali, sebelum bercakap tu pikiaq la dulu! Tapi payah jugak...Mahfoooz ni bukan reti pikiaq pun. Kalau dia pikiaq pun dah tentu salah jugak...heh!

Tapi orang macam Mahfoooz ni jugak la yang laku dalam PAS. Bukan setakat laku, siap diangkat jadi Naib Presiden lagi. Heh! Tu pun bukan apa...Mat Sabu saja bagi dia menang sebab senang sikit nak control orang low IQ macam "Mr. Bean PAS" ni...heh!

PRU13: RAMALAN TUN DAIM ZAINUDDIN..!!!

Posted: 03 Mar 2012 04:38 AM PST


Sebelum kita membaca ramalan Tun Daim Zainuddin yang dibuat melalui wawancara khas dengan akhbar China Press, adalah amat penting untuk kita mengingati bahawa Daim adalah satu-satunya pemimpin yang secara terbuka meramalkan Barisan Nasional (BN) akan kehilangan beberapa negeri dan mencatatkan keputusan terburuk dalam pilihan raya umum (PRU) ke-12 lalu.

Justeru, bersandarkan pengalaman sebelum ini, maka ramalan yang dibuat Daim pastinya memiliki nilai politik yang tinggi dan perlu diberikan perhatian.

Antara ramalan beliau untuk PRU ke-13 seperti yang disiarkan di muka satu akhbar China Press ialah :

-Orang ramai sudah bosan dengan pertelingkahan politik yang tidak putus-putus antara Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Rakyat (PR), dan ini mungkin menyebabkan mereka tidak akan turun mengundi dalam PRU yang akan datang dan keadaan tersebut mewujudkan 'Parlimen Tergantung' atau Hung Parliament.

-Pentadbiran BN di Pahang tidak akan terjejas akibat isu Lynas.

-Rakyat juga bosan dengan pertelingkahan dalaman di kalangan para pemimpin PR di Kedah dan Selangor. Dapatkan anda bayangkan pertelingkahan yang akan wujud jika PR memerintah Kerajaan Pusat? (Soalan yang dilontarkan oleh Daim)

-Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mungkin menunggu sehingga tahun hadapan sebelum mengadakan PRU ke-13.

-Mana-mana kerajaan akan melakukan kesilapan apabila memerintah sesebuah negara untuk tempoh yang lama.

-PR akan mengekalkan kuasa di Pulau Pinang dan Kelantan tetapi berkemungkinan besar kehilangan negeri Kedah.

-BN dan PR akan bertarung sengit di Selangor dan Perak.

-Hampir 20 peratus undi masyarakat Cina terutama dari kawasan luar bandar akan berpihak kepada BN.

-BN masih mampu mengekalkan kuasanya di Johor.

-Sukar untuk meramalkan berapakah jumlah kerusi yang BN akan menang atau tewas. Perhatian khusus harus diberikan kepada kelompok pengundi muda.

**Parlimen tergantung juga adakalanya dikenali sebagai Parlimen seimbang. Ia biasanya wujud dalam negara demokrasi dengan sistem dua parti di mana keputusan sesuatu pilihan raya memperlihatkan tidak ada mana-mana parti yang berjaya membentuk kerajaan dengan majoriti mutlak.

**Tun Daim adalah Menteri Kewangan negara antara tahun 1984 hingga 1991. Beliau juga merupakan seorang usahawan dan ahli ekonomi yang amat disegani bukan sahaja di Malaysia, tetapi juga dalam dunia perniagaan peringkat global.

Sumber: Mynewshub.my

GEMPARRR..!!! SELEWENG DANA RM150 JUTA: SPRM SIASAT EXCO PAS KEDAH..???!!!

Posted: 02 Mar 2012 07:15 PM PST

jalan kedah

Di sebalik kekalutan krisis kepimpinan Kerajaan PAS Negeri Kedah, saya diberitahu oleh satu sumber dari Wisma Darulaman bahawa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kini sedang menyiasat pejabat-pejabat Exco Kerajaan Negeri di pusat pentadbiran negeri itu.

Menurutnya lagi, ada di kalangan Exco-Exco dan pegawai-pegawai lantikan politik di wisma tersebut yang disyaki menyeleweng dana peruntukan yang disuntik oleh Kerajaan Pusat (BN) untuk membuat dan menyelenggara jalanraya di seluruh Kedah yang berjumlah RM150 juta.

Namun mengikut rekod audit, hanya RM50 juta digunakan dan selebihnya 'disimpan' di dalam 'tabung amanah' yang diragui statusnya.

Bila ditanya ADUN BN di dewan undangan negeri tentang dimanakah duit itu sekarang, mereka menjelaskan bahawa wang itu 'selamat' di dalam 'tabung'. Benarkah begitu?

Menurut sumber lagi, ramai pihak khususnya pada pemimpin BN yang sudah tahu bahawa wang tersebut telah disalahgunakan bagi membayar gaji kakitangan awam negeri Kedah! Ini adalah kerana Kerajaan PAS Kedah dikatakan gagal menjana wang bagi membayar gaji kakitangan awam peringkat negeri yang sepatutnya dibayar dari akaun kerajaan negeri itu sendiri.

Dalam hal ini, sekiranya benar dakwaan sumber berkenaan maka bolehlah saya simpulkan bahawa bahawa para pemimpin PAS Kedah telah menyeleweng wang yang diperuntukkan untuk kebajikan rakyat.

Amanah yang diberikan oleh Kerajaab Pusat untuk rakyat negeri Kedah telah dikhianati begitu saja tanpa memikirkan kesan terhadap kesejahteraan rakyat di negeri itu.

Contohnya, TV3 pernah melaporkan ribuan rakyat di Sungai Petani yang menunjukkan protes terhadap Kerajaan PAS Kedah yang dikatakan gagal menyelenggara jalanraya sehingga menyebabkan kemalangan jalanraya kerap berlaku dan ada yang hampir kehilangan nyawa.

Selain itu, kenderaan mereka juga sering rosak dan terpaksa dihantar ke bengkel melakukan proses 'balancing', 'allignment' dan ada juga yang terpaksa menukar tayar kenderaan yang rosak pada hampir setiap bulan!

Apakah Kerajaan PAS Kedah fikir nyawa rakyat Kedah begitu murah?

Dan apakah PAS Kedah fikir rakyatnya banyak duit untuk menyelenggara kenderaan masing-masing yang rosak akibat keadaan jalanraya yang teruk?

Apakah hak mereka untuk menafikan hak rakyat yang berhak memiliki jalanraya yang baik strukturnya? Wang itu untuk memperbaiki jalanraya, bukan untuk bayar gaji kakitangan awam negeri!

Adalah sangat tidak adil untuk menyeleweng hak dan wang rakyat begitu. Sepatutnya, Kerajaan PAS Kedah perlu mencari alternatif sendiri untuk membayar gaji kakitangan awam negeri itu dan tidak menggunakan wang peruntukan jalanraya dari Kerajaan Pusat untuk perkara lain.

Jika negeri-negeri lain bertungkus lumus meningkatkan tahap kewangan negeri untuk menampung pembayaran gaji para kakitangannya, mengapa pula Kerajaan PAS Kedah tidak mampu buat begitu?

Kalau nak pusing modal pun, buatlah dengan menggunakan wang perbendaharaan negeri yang tidak bersangkutan dengan kepentingan rakyat. Kalau payah sangat, gunakan saja duit balak yang dikatakan berjuta-juta itu.

Dan kalau rasa tak mampu untuk menguruskan kewangan negeri atau tidak mampu untuk berlaku amanah terhadap tanggungjawab membangunkan negeri, eloklah serahkan kembali negeri Kedah kepada BN dari terus membiarkan Kedah mundur ke belakang seperti Kelantan.

Sangat zalim sekiranya menafikan hak rakyat sebegitu rupa. "Buatlah kerja cara Islam…", itu saja kali ini untuk Azizan dan konco-konconya…


Sumber:Klik sini

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 03 Mar 2012 01:13 PM PST

Kedah Ke KL - MctHeory


PANASS!! Phahrolrazi 'Menang' lawan Ostat Azizan? MB Kedah bertukar tangan?

Posted: 03 Mar 2012 09:08 AM PST


Debaran dan penantian keputusan mesyuarat khas krisis dalaman parti Pas Kedah. Namun sudah ada pihak yang umum bahawa beliau akan menang dalam krisis kali ini!!

Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi yakin beliau akan "menang" dalam pertemuan khas yang diadakan di kediaman rasmi Menteri Besar di sini bagi membincangkan kemelut kepimpinan Pas negeri Kedah.


Pertemuan yang dihadiri oleh barisan kepimpinan Jawatankuasa Kerja Pas Pusat dan Badan Perhubungan Negeri Kedah sedang berlangsung.

Phahrolrazi, yang tiba sekitar jam 8.50 malam, semasa dikerumuni wartawan ketika memasuki pekarangan Seri Mentaloon sempat berkata:

"Saya yakin boleh menang."

Beliau diajukan soalan tentang harapannya terhadap pertemuan bersejarah malam ini

Namun angin bertiup kencang mengatakan bahawa Azizan akan digantung kerja dan diarah bercuti. Maka ada orang yang akan ambil alih tempat Azizan.

Siapa yang akan ganti tempat Azizan? Phahrolrazi ka?

Kalau betul lah dia, maka tercapailah hasratnya untuk jadi MB Kedah.


McTheory:
Namun ada ura-ura mengatakan Taulan Rasul jadi MB Kedah?

TUDIAA!! Apabila PKR juga sokong DS Najib!!

Posted: 03 Mar 2012 07:37 AM PST


Nampaknya PKR juga mengiktiraf DS Najib sebagai PM Malaysia. Pelik betul la.. Anwar pun dorang tak sambut macam tu. Nampak sangat, PKR tak sanjung Anwar, seperti mana dorang sanjung DS Najib. Ini perkembangan yang menarik nih.



McTheory:
Macam-macam ada dalam dunia lanih..

TUDIAA!! Pas bergolak!, Luahan Hati Seorang Ahli Pas Kedah!! (Wajib Baca!!)

Posted: 03 Mar 2012 04:36 AM PST



Nak habag mai, selama bergiat dalam PAS ini, saya dok nampak ada satu BUDAYA orang PAS yang saya tak nampak dalam UMNO mahu pun dalam PKR, iaitu lah budaya MERAJUK.

Dalam PAS ini, sikit sikit merajuk; tak setuju sikit – merajuk. Orang tak terima pandangan dia - merajuk. Orang kondem sikit – merajuk. Kalah bertanding pun merajuk; sikit-sikit nak merajuk.


Dalam UMNO jarang ada budaya ini. Dalam UMNO kalau depa tak puas hati, depa lawan, londeh luar dalam, sampai dua-dua tumbang. Kalau tak dilantik jadi calon sanggup sabotaj parti mcm satu kes di Kedah hari tu, ada kawan cerita calon UMNO yg tidak tercalun namanya, berhenti kereta tepi jalan, hulur duit kat budak-budak PAS yg tengah pelekat poster suruh pulun boh poster lagi – biaq lawan dia tumbang, parti kalah pun tak apa, janji puas hati.

PKR pula, kalau tak puas hati – lagi teruk, terus lompat parti; lawan balik kawan yg dulunya baik sakan, habis londeh luar dalam, hentam thru media, tv, surat khabar, sanggup jadi BARUA lagi – tak apa, janji puas hati.

PAS tak macam tu; dalam PAS, tak puas hati kalu – merajuk.

Saya ingat lagi waktu mula2 giat dgn PAS di Kedah ni, sekali tu saya terpilih jadi wakil cawangan ke Mesyuarat Agong kawasan. Saya ini, latarbelakangnya Engineer (tapi bukanlah bertaraf IR mcm EXCO bermasalah itu), berkelulusan dari Univ di Amerika – macam EXCO YB Amirudin yg diminta keluar dari kawasan PAS Kuala Kedah itu.

Dalam mesyuarat agong berkenaan, waktu perkara berbangkit, saya bangun dan hentam sakan lajnah ekonomi yang buat projek sabun tapi rugi, tak ingat apa saya cakap tapi lebih kurangnya kalau tak reti buat kerja jangan dok gatal nak buat, bagi kat orang lain yang lebih tau, taklah rugi macam ini, dah la duit kawasan pun ada berapa ringgit saja, bla,bla,bla.

Kemudian, bangunlah sorang sahabat antara ramai itu, dia jawab, dia kata inilah jadinya bila orang-orang macam dia yang cuma kerja menoreh getah disuruh buat bisness sabun itu. Dia kata lagi, yang jadi masalahnya org2 yang bijakpandai, yang kerja engineer, yang balik Amerika, tak mau buat, tapi pandai cakap saja, bla bla bla.

Memang terasa dia tujukan kata-kata itu kat saya. Diringkaskan cerita, brother itu merajuk, projek sabun itu stop macam itu saja. Sekali itu, on the way nak pi kerja, saya nampak brother itu berkopiah putih, naik mutu (motorsikal) keluar dari kawasan kebun getah hantar anak dia ke sekolah.

Laa, ingatkan dia merendah diri saja kata dia menoreh getah, memang dia penoreh getah pun. Saya rasa bersalah sungguh sebab kerana kata-kata saya yang pedas menyebabkan seorang pejuang yang ikhlas macam tu berundur, merajuk macam itu saja. Itulah pertama kali saya bertemu dgn budaya merajuk dalam PAS.

Dua tahun lepas di cawangan saya ini, tepat dua tahun pemerintahan PAS Kedah, kami menerima surat perletakan jawatan secara mengejut oleh Hj Usop, AJK kami, lewat 50an, org lama PAS cawangan kami. Beliau adalah antara org lama PAS yg masih hidup yang ditarbiah secara direct oleh Al-Syahid Al-Marhum Ustaz Ibrahim Libya; memang jenis PAS Piang Berdengung punya. Tanpa beliau, memang satu kehilangan besar untuk cawangan kami.

Pasal apa Hj Usop letak jawatan? – dia merajuk sebab tak puas hati dengan apa yang dia lihat sebagai pertambahan pusat2 maksiat di pekan kecil kami ini sejak PAS memerintah Kedah (Karaoke, Cyber CafĂ©, 7-11 24Jam dll). Dia dah cakap direct kat YB, tapi dia merasakan YB tak serius nak basmi benda ini, natijahnya Hj Usop merajuk, dan letak jawatan – tapi mesyuarat cawangan baru2 ini dia mai lah pulak, sebagai ahli biasa.

Itulah budaya orang PAS, merajuk tapi tang parti sokong jugak.

Beberapa bulan lepas heboh dalam Utusan Malaysia kisah hampir seluruh AJK PAS kawasan Pendang dan Barisan Pemudanya letak jawatan dan dikatakan sebagai krisis kepimpinan PAS Pendang, protest tidak percaya kpd EXCO Taulan Rasul sebagai YDP mereka. Apa yang berlaku sebenarnya adalah sebuah lagi kisah Merajuk – mereka semua ini bersama sama dengan TG Hj Rahim tidak dapat menerima cara bekerja Taulan Rasul, lalu mereka memilih untuk meletak jawatan ramai-ramai.

Semalam saya SMS salah seorang AJK Pemuda PAS Pendang yg merajuk ini, nak tahu apa pandangan Tuan Guru Hj Rahim berkenaan krisis MB dan Phahrolrazi ini. Sahabat ini SMS balik, dia tulis:

"TG bagitau jgn ada 2 puak. Jgn ada A atau B, rosak parti. Kalau tak puas hati turun bagi org lain buat kerja. Jgn berkelahi, contohnya buat mcm PAS Pendang. Dulu ada 2 klik. Sekarang yang tak puas hati semua lepas jawatan bagi org boleh buat kerja buat. Kan senang, baru tak gaduh. Depa buat kerja pun senang. Yang lepas jawatan sokong kot bawah".

Sahabat ini SMS tambah:
"Esok depa tak larat, semua turun, kami naik pulak...he he he"

Nah – hari itu riuh isu PAS Pendang ini, sekarang dah aman damai. Org PAS ini macam itulah, merajuk sekejap saja, sekali bunyi gendang p.raya, bersinsing lengan depa pakat bawa parang pi tebang buluh nak pasang bendera.

Jadi, saya ingat dalam kes Phahrolrazi ini pun macam itu juga lah, semuanya kes merajuk saja ini. Tambah-tambah pula bila saya analisa sendiri video press conference Phahrolrazi bertarikh 28 Feb 12 itu. Antara kata beliau ialah "MB kata kerajaan negeri tetap teguh (walaupun ada krisis ini), jadi saya tak jadi Exco pun tak ada masalah lah, kerajaan negeri tetap teguh" – bunyinya sebijik macam orang merajuk.

Macam itulah yang saya dok ingat, hanya sebuah lagi kes orang PAS merajuk, hanya orang2 PAS saja yang paham budaya ini tapi org2 UMNO dan org2 yg tak pernah bersama PAS depa tak akan paham.

Macam itulah yang saya sangkakan – hinggalah saya baca berita the STAR dan SINAR Harian hari ini 1-Mac-12 yang memuatkan kenyataan Phahrolrazi yang memberi kata dua kepada EXCO IR Amirudin sama ada nak letak jawatan dan join team beliau team PAS Kawasan Kuala Kedah atau pun nak bersama dengan MB.

Aik, ini bukan merajuk lagi dah ini – mana ada orang merajuk pi gertak orang lain ajak merajuk sama. Ini bukan budaya PAS ini, ini dah budaya parti lain.

Macam ini kalu, tak tau nak kata apa dah la – kalau nak bagi puas hati dua dua pihak, MB dan Phahrolrazi, kita mencadangkan satu antara dua pilihan berikut:

Pertama: Azizan Razak pegang jawatan MB sampai bulan 5, kemudian bagi Phahrolrazi pegang sat – supaya tercatat nanti dalam buku Sejarah kata IR Phahrolrazi sebagai Menteri Besar Kedah daripada PAS yang TERAKHIR selepas PRU13 nanti!!

Atau pun

Kedua: Kerajaan Negeri gubal perlembagaan supaya negeri Kedah boleh ada dua orang MB pada satu-satu ketika, seorang MB KEDAH dan seorang lagi MB Kuala KEDAH ......muarghahahahaha.......mangkuk ayun betoi!!

Sekian berita semasa dari bumi Kedah!


P/s: ini benar-benar orang Pas yang tulih..

McTheory:
Kah kah kah.. artikel ni Mc ambil dari blog puak Pas jugak la..

PANASS!! AL- Kisah Penyokong Dap di Kasari!!

Posted: 03 Mar 2012 01:12 AM PST


Malaysiakini cuba lagi memaparkan insiden-insiden provokasi melampau dari DAP sewaktu Majlis Perdana Menteri d Kajang. Di lihat tiada pula aksi-aksi ganas yang telah ditunjukkan oleh orang-orang UMNO semasa majlis itu berlangsung. DS Noh Omar pun hanya sekadar menggunakan ayat-ayat unuk menghalang tindakan DAP yang cuba untuk merosakkan majlis tersebut.


*Aku sempat menghantar satu SMS kepada DS Noh bertanyakan tentang insiden tersebut dan jawapan daripada beliau adalah seperti berikut:

"Inilah kerja pembangkang. Cuma menimbulkan huru-hara. Rakyat dah muak dengan cara mereka.Cara paling mudah adalah menabur fitnah kepada pemimpin BN. Terbukti DAP pembohong besar. Mereka yang datang macam samseng dan menceroboh majlis BN tapi BN dipersalahkan.Saya pergi untuk tenangkan keadaan tetapi saya dituduh samseng.Jelas ini putar belit DAP. Nak hadir majlis tak ada masalah tapi biarlah beradap dan menghormati tuan rumah"

Sama-sama kita fikirkan agenda pembangkang yang sudah kehabisan isu. Mereka lebih suka menimbulkan huru-hara daripada memperjuangkan nasib rakyat. Hasil daripada tindakan mereka itulah, kita lihat bagaimana sokongan rakyat Sg Long yang hadir dan membuatkan DAP tidak senang duduk. Hancur Pakatan!!

Sambung baca SINI

FUYOHH!! Pas Jeli SAYANG DS NAJIB!!

Posted: 02 Mar 2012 10:12 PM PST


Macam tak percaya pulak bila Mc tengok banner nih. Sejak bila pulak Pas sanggup buat banner macam ni untuk sambut DS Najib.. ini dah kira dahsyat nih.


McTheory:
Tapi dalam politik, macam-macam boleh jadi..

TERPANASS!! Bila Phahrolrazi dan Ostat Azizan jadi AGEN UMNO!!

Posted: 02 Mar 2012 07:30 PM PST


Hairan betul Mc, apabila ada mangkuk-mangkuk Pas yang masih lagi menuduh UMNO punca atau dalang dalam pepecahan Pas Kedah. Malah ada yang kata Ustaz Azizan tu agen UMNO. Agen UMNO yang mahu merosakkan Pas Kedah dari dalam. Malah ada yang kata setiap keputusan dan arahan yang Azizan keluarkan itu, berasal dari UMNO.


Dahsyat benar UMNO sekarang ni, hinggakan boleh kontrol seorang Menteri Besar Pas. Fikir biar logik sikit laa.. kalau benar Azizan tu agen UMNO, kenapa beliau tak bubar saja dun? Buat apa tunggu lama-lama lagi. Jentera Pas sedang lemah, patutnya waktu sekarang ni la, Azizan bubarkan dun. Itu pun kalau benarlah Azizan tu agen UMNO.

Itu semasa depa tuduh Azizan ni agen UMNO. Bila tiba Phahrolrazi tak mau di lantik jadi Exco, ada pulak keluar cerita Phahrolrazi dan Dr Ismail tu kena beli dengan UMNO sorang RM2juta. ha ha ha ha.. memang lawak cerita yang puak-puak Pas buat.

UMNO nak beli Phahrolrazi? Meh nak bagitau 'true' story la. Jawatan exco yang si Phahrolrazi tu pegang, boleh buat duit lebih daripada RM2juta. Tanya la si Phahrolrazi kalau tak percaya. Setakat RM2juta tu, Phahrolrazi pun tak pandang laa..

Apa yang Mc nak cerita kat sini ialah, kebodohan dan kebangangan puak Pas dalam menjawab sesuatu isu yang berbangkit. Kalau ada saja masalah dengan Pas, pasti UMNO yang akan di tuduh sebagai dalangnya. Kalau ada ahli parti mereka keluar Pas, UMNO jugak yang kena tuduh sebagai virus perpecahan.

Sedangkan, hakikat sebenar, mereka yang takut akan bayang-bayang sendiri. Orang Pas ni, kalau jumpa hantu waktu malam, selepas baik ceramah Pas. Mungkin dia akan tuduh, hantu tu, UMNO yang hantar. he he he.. Sedangkan dia sendiri pun lupa, yang sebenarnya, hantu tu dirinya sendiri.


McTheory:
Itulah penyakit gila khinzir yang berlaku sekarang nih..

GEMPAR!! Berita Baik, Isteri Untuk di BELI!!

Posted: 02 Mar 2012 05:09 PM PST



Anda bujang, atau bujang terlajak.. takdak jodoh, sambung baca di bawah!!




Terjemahan

Beli isteri di Vietnam dengan harga RM35000 Sahaja.
Di jamin dara.
Penghantaran dalam 90 hari.
Tidak ada cas tambahan.
Jika lari di dalam satu tahun, anda akan dapat percuma satu lagi.

P/s: Sesiapa yang belum berkahwin tu, rasanya boleh cuba kot. Tapi mahukan si Vietnam tu nak memeluk Islam? hmm..


McTheory:
Rilekk dulu sebelum masuk politik balik..

THE FLYING KICK

Posted: 03 Mar 2012 01:11 PM PST

waadat

Posted: 03 Mar 2012 01:11 PM PST

waadat


Pedang bawah kalimah

Posted: 03 Mar 2012 03:35 AM PST



Tadi Demang mengekori sebuah kereta. Tak ada yang anehnya bentuk kereta itu untuk dikongsi di sini.

Namun Demang tertarik dengan kereta tersebut kerana pada cermin belakangnya tertampal Dua Kalimah Syahadah dan di bawah kalimah suci tersebut melintang gambar sebilah pedang.

Apa maksud penampal gambar pedang itu? Nak tunjukkan apa?

Agaknya NAK BAGITAU pada orang Islam lain yang dia berani pertahan agamanya dengan pedang!

Bagi Demang beliau bukanlah pejuang Islam tulin sebaliknya sekadar nak menunjuk-nunjuk.

Malah pada pendapat Demang orang yang begitu adalah perosak imej Islam.

Bacalah dan pelajarilah cara dakwah Rasulullah SAW yang penuh dengan kasih sayang dan berperang hanya setelah diserang atau untuk mengambil kembali hak mereka.

Berperang hanya jika diserang.

Apa agaknya persepsi orang bukan Islam apabila melihat lambang pedang tersebut? Takut? Gerun?

Maaf lah. Demang rasa mereka tak 'kan fikir begitu. Malah mereka akan meremehkan sahaja umat Islam. Semua orang tahu umat Islam dilenyek macam pisang sahaja sekarang.
Dulu kita sangka Iraq hebat. Tapi akhirnya Iraq hanya kuat pada sangkaan semata-mata.

Syria juga dianggap berani namun hari ini berada di bawah tapak kaki Amerika sahaja.

Ummat Islam ada kaedah lain untuk memperluaskan Islam. Bukan dengan kekerasan. Itu bukan anjuran Islam.

Tiada paksaan dalam Islam. Dakwah perlu bijaksana. Jika kita mampu meningkatkan kualiti diri umat Islam akhirnya orang akan terima Islam dengan sukarela.

Pertama sekali kita perlu bersatu. Kalau itu pun kita masih berdolak dalik dan mencipta pelbagai alasan maka tak payahlah bercakap pasal Islam.

posted from Bloggeroid

Kata Pakteh...!!

Posted: 03 Mar 2012 01:11 PM PST

Kata Pakteh...!!


Terima Kasih GAP dan rakan2 blogger lain.

Posted: 02 Mar 2012 07:11 PM PST

REHAT DI HUJUNG MINGGU. TAK TEBANG BULUH....SEKADAR INGIN MENGUCAPKAN TERIMA KASIH PADA KAWAN-KAWAN.

Sebenarnya blog kecil Pakteh ni tidaklah dikunjungi ramai. Namun Pakteh berbesar hati untuk mengucapkan terima kasih kepada rakan2 blogger yang meletakkan link blog Pakteh di blog mereka. Buat masa ini sesiapa sahaja yang meminta Pakteh letakkan link mereka di blog Pakteh...InsyaAllah, Pakteh akan berbuat demikian samada dari BN atau PR. 

Blog Gerakan Anti PKR atau GAP menjadi blog utama yang meyumbangkan pelawat ke blog Pakteh. Hampir separuh dari pelawat menggunakan link dari blog GAP untuk ke blog Pakteh.

TERIMA KASIH SEMUA

PAKTEH
Penebang Buluh 
Sik Kedah Darul Aman

Apa Yang Tersirat

Posted: 03 Mar 2012 01:05 PM PST

Apa Yang Tersirat


RM200,000 wang Zahida lesap dilarikan pemandu peribadinya

Posted: 02 Mar 2012 05:24 PM PST

AMPANG: Pelakon Zahida Mohamed Rafik, 37, kerugian RM200,000 dilarikan pemandu peribadinya selepas diarah memasukkan wang berkenaan ke dalam akaun banknya.

Zahida yang popular menerusi filem komedi Anak Mami The Movie menyerahkan wang tunai berkenaan kepada lelaki berusia 37 tahun itu pada kira-kira jam 11 pagi Rabu lalu dan sejak itu suspek gagal dihubungi serta dipercayai sudah melarikan diri.

Pelakon kacukan Melayu-Pakistan itu yang menjalankan perniagaan milik keluarganya di sini turut ke rumah suspek untuk mencarinya, tetapi tidak berhasil apabila dimaklumkan lelaki berkenaan tidak pulang ke rumah dan gagal dihubungi.

Zahida kemudian membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ampang Jaya, di sini, pada petang hari sama.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin mengesahkan menerima laporan berkenaan dan kes itu disiasat mengikut Seksyen 406 Kanun Keseksaan kerana pecah amanah.

Sementara itu, Zahida ketika dihubungi semalam berkata, apa yang berlaku mungkin kesilapannya sendiri kerana terlalu percaya terhadap pemandunya itu.

"Saya percayakannya sebab dia sudah bekerja dengan saya hampir lima tahun dan sebelum ini tidak pernah melakukan apa-apa kesalahan," katanya.

Zahida berkata wang RM200,000 itu sepatutnya digunakan untuk membuat pembayaran kepada rakan perniagaannya di China.

"Sebelum ini sudah banyak kali dia (suspek) membantu saya dalam urusan memasukkan duit ke dalam akaun bagi urusan kerja, tapi tidaklah jumlah yang besar sebegini. "Kebiasaannya saya akan turut sama pergi dan dia hanya menemani. Namun, kali ini saya benar-benar tidak sempat kerana ibu sakit dan saya agak kelam-kabut di rumah bagi menguruskan beberapa perkara," katanya. Menurut Zahida, dia langsung tidak menjangka pemandunya sanggup menghilangkan diri bersama wang RM200,000 itu.

"Sebelum membuat laporan polis, saya ke rumahnya. Maklumlah sudah hampir lima tahun dia bekerja dengan saya, saya kenal anak-anak dan ibunya yang tinggal bersama. "Mungkin juga dia ada masalah kewangan atau memerlukan duit, jadi saya ke rumahnya untuk bertanya dan berbincang. Namun ibunya hanya memberitahu dia sudah beberapa hari tidak pulang ke rumah. Jadi, saya tiada pilihan selain melaporkannya kepada polis," katanya.

Mr Bean Pas nak jadi PM bukan MB

Posted: 02 Mar 2012 04:56 PM PST

Buat apa nak tanding DUN? saya mahu jadi PM!! MB bawah PM! demikian kata Mahfuz Omar, naib Presiden PAS dan MP Pokok Sena, Kedah.

Diuar2kan, Mahfuz mahu menggantikan Azizan Razak selepas PRU-13, kalau PAS masih lagi menguasai Kedah.

Dua hari lalu, Mahfuz menimbulkan dakwaan kononnya, kementerian Belia dan sukan menajaja jelajah Dr Hassan Ali untuk menarik belia menyokong Umno/bn. Walau bagaimanapun, dakwaan Mahfuz itu ditempis oleh Ahmad Sabery Chik, dan mengatakan bahawa Mahfuz bersifat kebudak2kan.

Di ambang pilihanraya ke-13, pembangkang cuba menimbulkan berbagai political damage, untuk mempengaruhi rakyat agar membenci umno/bn.

Rakyat dapat menilai, kemampuan para pemimpin Pakatan, misalnya di Kedah, hanya 4 tahun menguasai negeri Jelapang Padi itu, namun para pemimpinnya bercakaran berebut2 jawatan.

Rakyat akan rugi besar, jika pemimpin yang mereka sokong hanya mementingkan diri sendiri.

DIMENSI

Posted: 03 Mar 2012 11:28 AM PST

DIMENSI


Omegay: Kerajaan pas retak - jangan harapkan apa keputusan dari mesyuarat tingkap pas! kehkehkeh

Posted: 03 Mar 2012 08:15 AM PST


Kediaman MB Kedah kini fokus 'misi damai'
ROSLINDA HASHIM & ROSNANI SAAD 
3 Mac 2012

ALOR SETAR - Pertemuan khas misi damai yang disertai barisan Jawatankuasa Kerja Pas Pusat dan Badan Perhubungan Negeri bagi menyelesaikan kemelut kepimpinan parti peringkat negeri Kedah dijangka bermula di kediaman rasmi Menteri Besar di Seri Mentaloon di sini dalam sedikit masa.

Beberapa pemimpin Pas pusat sudah hadir, antaranya Timbalan Presiden Mohamad Sabu, dua Naib Presiden iaitu Salahuddin Ayub dan Datuk Mahfuz Omar.

Pertemuan malam ini dijangka dipengerusikan oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, yang hanya tiba di kediaman Menteri Besar sekitar jam 9.45 malam.

Sinar Harian difahamkan perbincangan hanya akan bermula sekitar 10 malam, lewat sejam berbanding maklumat sebelum ini.

Keperluan mengadakan pertemuan khas ini diputuskan pada mesyuarat khas Jawatankuasa Kerja Pas Pusat yang diadakan di ibu negara, malam kelmarin.

Sementara pemimpin negeri yang sudah pun tiba ialah Exco Abang Ghani Ahmad dan Datuk Ir Amiruddin Hamzah.

Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi yang menjadi fokus kontroversi semasa apabila menolak tawaran untuk dilantik semula juga kelihatan di kediaman rasmi Menteri Besar.

Bagaimanapun seorang lagi Exco yang turut menolak tawaran pelantikan semula, Dr Ismail Salleh belum kelihatan.

Phahrolrazi dan Dr Ismail masing-masing merupakan Timbalan Pesuruhjaya Pas Negeri I dan II. Azizan adalah Pesuruhjaya Pas Negeri.

Pihak media tidak dibenarkan masuk ke premis kediaman rasmi Menteri Besar, sebaliknya hanya dibenarkan berkumpul di depan pintu masuk utama.

Setiap kenderaan yang masuk ke premis itu diperiksa rapi dengan hanya mereka yang berkaitan sahaja dibenarkan masuk. - SH


pasrael dah rangka pelan damai?? >XD..jangan harap laa...jijan nak selamatkan kedudukannya sebagai mb. pasrael melalui parasit2nya nak gulingkan jijan. sebelum ni pemimpin2 tertinggi pasrael telah menetapkan satu solusi iaitu mana2 pemimpin yang di dapati seleweng akan di ganti melalui kenyataan berlapik harun taib klik sini..ini bermaksud pasrael mengesahkan sepanjang tempoh pasrael mengemudi kerajaan negeri di bawah pentadbiran jijan telah berlaku salah gunakuasa!!. sudah semestinya jijan wajar meletak jawatan sebelum penyelewangan beliau terbongkar. itu pun jika dewan ulama berani menubuhkan jawatankuasa khas untuk menyiasat laa kwang! kwangg! kwanggggg!!!

seperkara lagi..jika benar ada berlaku salahguna kuasa dalam pentadbiran negeri kenapa baru sekarang dewan ulama pas pusat dan dewan ulama pas kedah melenting?? adakah di sebabkan mereka tahu akan tiba masanya jijan bakal terkantol akibat bermacam2 penyelewangan di awal pentadbirannya sehingga sekarang lalu nak mulakan operasi pembersihan dosa dan noda?

dan kita tertanya2 kenapa jijan tiba2 pulak berubah sikap berikutan tindakan beliau mempertahan AUKU sedangkan tindakan itu secara terang terangan bertentangan dengan prinsip pakatan? adakah mungkin jijan baru sedar dia dah melakukan kesilapan demi kesilapan yang mula mencelikkan mata rakyat akibat dari pembongkaran demi pembongkaran di media2 massa dan elektronik lantas membuka mata beliau untuk berubah dalam sekelip mata (demi nak selamatkan pungkoq sendiri!)

ekoran ketidak sepakatan diantara jijan dan kepimpinan pas pusat melalui tindakan datuk phahrolrazi dan beberapa adun yang tidak sependapat dengan jijan serta cuba memboikot perlantikan semula jawatan exco. 

bagaimana pun keputusan datuk ir amirudin untuk bersama jijan tidak di senangi oleh datuk phahrolrazi dan menyebabkan kemarahan parasit2 atasan pas. ianya telah menampakkan keretakan yang amat jelas dan kemuncak kepada krisis yang terjadi.

tapi boleh kah kita menerima bulat2 cerita yang di hidangkan oleh pasrael setakat ni? aku tak heran apa pun kerana percaya mereka akan terus menutup pekung dan membiarkan kes tu tergantung tanpa ada apa2 kata putus. kalau di ikutkan ia seperti satu lagi drama hujung minggu ciptaan pasrael untuk meraih simpati rakyat..tak kira lah simpati itu di beri kepada jijan atau parasit2 pasrael kerana kedua2nya adalah ahli pas!..bila2 masa mereka boleh berubah..macam sesumpah..fikirkan sejenak! kehkehkehkeh >:]

Omegay: Pasrael pusat arah phahrolrazi tutup molot

Posted: 03 Mar 2012 01:32 AM PST


PAS slaps rebel Kedah leader with gag order
By Shazwan Mustafa Kamal March 03, 2012
KUALA LUMPUR, March 3 — Kedah PAS leader Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi confirmed today he has been barred by the party from making any more statements on the current crisis in the state administration.

The Kedah PAS deputy commissioner I said he had been directed by the PAS central committee not to issue any more statements for now, and that the directive was given to him when he attended a meeting at the PAS headquarters in Kuala Lumpur on Thursday night.


"I was called to the headquarters and told not to say anything until a meeting between PAS central committee leaders and the division," he was quoted by The Star as saying today. - Themalaysiainsideanuvajiass

kehkehkeh ape kene dengan pasrael sejak 2 menjak nih?. arahan totop molot kedengaran lagi. kali ni ketua pas kedah datuk phahrolrazi telah di arahkan zip molot dari mengeluarkan sebarang kenyataan. ini ler kebebasan cap parti lalat, adat dan sosial.

sebelum tu mesyuarat yang di adakan sebelum ni gagal mencapai kata sepakat dek kerana masing2 nak tegakkan totey masing2 di mana akhirnya mat sabun telah berjanji akan dapat menyelesaikan kekusutan pada mesyuarat hari sabtu (hari ini) klik sini

namun di lihat dari tindakan 'gag order' terhadap datuk phahrolrazi pada mesyuarat hari ini yang di buat oleh parasit2 pas ternyata ia lebih menimbulkan lebih banyak persoalan dari jawapan. kegagalan beberapa adun pas mengikuti arahan pas pusat agar tidak menerima perlantikan semula telah mencetuskan kemarahan parasit2 pas. nampaknya krisis pas di kedah sudah sampai kemuncak.

persoalannya selama mana azizan boleh bertahan?

PEJUANG BANGSA

Posted: 03 Mar 2012 11:19 AM PST

PEJUANG BANGSA


Panas! Hassan Ali nak saman Mr Bean Mahfuz

Posted: 03 Mar 2012 03:57 AM PST

Inilah kesan tuduhan fitnah Pas yang diketuai Mr Bean Mahfuz kepada NGO JATI kononnya ceramah mereka dipajak oleh KBS .

Pas sebenarnya mahu jatuhkan kredibiliti Dr Hassan Ali dan ceramah-ceramah mereka yang mana kini mendapat sambutan hangat orang Melayu. Sekarang terima la padahnya saman oleh Hassan Ali.

PANAS ! AMK meroyan Anwar pemimpin suci digelar Iblis ...

Posted: 02 Mar 2012 10:04 PM PST




Kenyataan Datuk Seri Nazri Abdul Aziz yang menggelar Datuk Seri Anwar Ibrahim seperti 'Iblis', merupakan satu perbuatan biadap dan melampau, kata Timbalan Ketua Angkatan Muda KEADILAN, Khairul Anuar Ahmad Zainuddin.

"Jika berbeza pendapat sekalipun atau tidak bersetuju dengan pihak lawan, kita sewajarnya berbahas dengan fakta dan hujah, bukannya mencaci atau mengeluarkan kenyataan biadab seumpama itu," tegasnya.

"Kalau Nazri teruskan sikap seumpama itu, kita yakin ia hanya akan mempercepatkan tumbangnya Umno-BN dalam PRU kali ini.

"Kenyataan beliau itu umpama menggali kubur untuk Umno," katanya ketika dihubungi Keadilandaily.com hari ini.

Kenyataan Nazri semalam, timbul ekoran tuduhannya mengaitkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai pro- Israel.

Mengulas lanjut, Jonah berkata, Nazri sepatutnya berlaku adil kerana surat bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad kepada tiga pemimpin Israel, jelas membuktikan sikapnya yang hipokrit.
"Mahathir kata tiada hubungan diplomatik, tapi dalam diam-diam hantar surat pada tiga PM Israel mahu jalinkan hubungan, kan ini hipokrit namanya," katanya sambil menambah isu itu sepatutnya diselesaikan menerusi perbahasan dan debat secara ilmiah.

Mahfuz Bean buat lawak bodoh , rupanya teringin nak jadi PM

Posted: 02 Mar 2012 08:26 PM PST




Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar menafikan tanggapan akan bertanding di peringkat DUN untuk dilantik menjadi menteri besar menggantikan Datuk Seri Azizan Abdul Razak jika Pakatan Rakyat mempertahankan negeri itu dalam pilihan raya itu akan datang.

Sebaliknya, beliau mengesahkan bahawa dirinya akan bertanding mempertahankan kerusi parlimennya, Pokok Sena, dalam pilihan raya umum akan datang.

"Confirm satu kerusi. Pokok Sena. Insya-Allah, (saya pertahan kerusi) Pokok Sena kalau diizinkan oleh PAS Pusat untuk bertanding di situ.

"Saya nak bertanding parlimen, macam mana saya nak jadi MB (menteri besar)," katanya berseloroh.

Mahfuz mengulas desas-desus kononya beliau akan bertanding kerusi DUN pada pilihan raya umum akan datang bagi menggantikan Azizan yang juga pesuruhjaya PAS negeri.

Azizan kini berdepan dengan 'kemelut' dalam pentadbirannya susulan dua exco kanan - Datuk Phahrolrazi Zawawi dan Dr Ismail Salleh - enggan mengangkat sumpah bagi menyambung semula tugas sebagai exco.

Bercakap pada wawancara dengan Malaysiakini, Mahfuz berkata beliau tidak ada niat untuk bertanding kerusi DUN walaupun ada cadangan di kawasannya supaya beliau berbuat demikian.

"Kawan-kawan saya minta bertanding DUN tapi saya tolak... Saya tidak bersedia untuk bertanding DUN. Buat apa jadi MB, baik jadi PM. MB duduk bawah PM," katanya sambil ketawa besar.

Guan Eng jadikan menuduh UMNO satu budaya utama parti rasis DAP !

Posted: 02 Mar 2012 07:08 PM PST


Minggu ini ketua menteri paling celaka dalam sejarah PP telah  menjadikan isu kekecohan di demo anti Lynas sebagai modal /senjata utama DAP menghentam UMNO .  Dia tak boleh jawab 25 soalan skandal 10 Bilion Bayan Mutiara , nampaknya dia mahu divert kepada isu ini .

Memang benar lah ada member GPB berkata ketua regim DAP ini ibarat  budak-budak yang pukul orang tetapi bila ditanya , dia tuduh orang yang dipukul untuk memukulnya ..




Dakwaan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkaitan insiden kekecohan dalam perhimpunan anti loji pemprosesan nadir bumi Lynas Advanced Material Plant di Pulau Pinang baru-baru ini adalah disebabkan oleh UMNO bukanlah sesuatu yang menghairankan, kata Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Permatang Berangan, Shabudin Yahaya.

"Dia sendiri yang cari hal, adakan perhimpunan dan kemudiannya apabila ada keganasan melibatkan samseng maka akan dituding pada UMNO kerana sememangnya apa pun atau di mana pun mereka maka UMNO akan dipersalahkan," katanya kepada UMNO-Online di sini.

Jelas beliau, tuduhan sedemikian sebagaimana yang dikatakan oleh Guan Eng bukanlah kali pertama berlaku kerana ia telah berlarutan beberapa kali dan turut digunapakai sehingga ke persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) juga.

"Kita ibaratkanlah Guan Eng ini macam budak-budak yang pergi mencuri, tapi kemudiannya apabila tertangkap dan disoal oleh ibu bapanya sendiri maka dia sanggup menuding jari pada orang lain sedangkan akhirnya dia yang terkencing dalam seluar kerana ketakutan," katanya.

Jelas beliau, seakan sudah menjadi prinsip dan pegangan dalam DAP dan kemudiannya diperturunkan kepada para pemimpinnya yang lain juga untuk menyalahkan UMNO dalam apa saja insiden yang berlaku iaitu bukan saja di luar malah perkara sama berlaku dalam sidang DUN.


"Pengalaman saya selama tiga tahun dalam DUN dapat melihat bagaimana wakil rakyatnya dilatih untuk memulakan perbahasan dengan menyerang dan menuduh UMNO atas apa saja isu misalnya mengatakan UMNO korup, UMNO parti perkauman, UMNO kroni dan macam-macam lagi.

"Asal bercakap saja, mereka akan mulakan dengan memburukkan UMNO. Sekiranya tidak percaya dan mahukan bukti atas apa yang saya cakap, silalah buat semakan dalam hansard DUN kerana di dalamnya terkandung semua yang diperkatakan satu persatu oleh mereka."

Tambahnya yang juga Ketua UMNO Bahagian Tasek Gelugor, sikap pembangkang yang akan membuat tuduhan kepada UMNO sudah menjadi budaya dan diturunkan sebagai darah daging untuk meresapi semua anggotanya.

"Inilah sebenarnya sikap pembangkang yang bersifat kebudak-budakan, tidak matang dalam membuat pertimbangan sehinggakan gagal bertindak waras tanpa melihat kepada sebab dan akibat lantas UMNO akan dipersalahkan," tegasnya.

Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP menuduh UMNO adalah dalang dalam kekacauan yang berlaku semasa perhimpunan anti Lynas yang menyaksikan berlalu kekecohan dan dua petugas media cedera. - MediaUMNO

DAP pulak cetuskan kekecohan di program BN ??

Posted: 02 Mar 2012 05:39 PM PST



MCA membidas DAP kerana cuba mencetuskan gangguan semasa majlis pecah tanah Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Sg Long oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak semalam.

Ketua Pemuda MCA, Datuk Wee Ka Siong berkata, sementara Perdana Menteri jujur untuk melakukan kebajikan kepada masyarakat Cina, masih terdapat sesetengah
pihak yang enggan menerima langkah tersebut dan memilih untuk menimbulkan tindakan tidak wajar bagi menyekat acara tersebut daripada berjalan lancar.

"Tindakan oleh Ahli Majlis Perbandaran yang lama dan sekarang dari DAP itu telah menjejaskan imej pembangkang sebagai pakatan yang memerintah Selangor.Perlu juga dijelaskan bahawa DAP tidak pernah menunaikan janji mereka berhubung pendidikan masyarakat Cina.

"Apabila tidak dapat menindakkan hakikat bahawa BN telah menunaikan janji mereka berhubung pendidikan masyarakat Cina, DAP menjadi tidak senang dan menganggap sumbangan BN sebagai ancaman. Ini merupakan salah satu sebab mereka cuba mengganggu majlis tersebut," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Pada majlis itu Perdana Menteri mengumumkan peruntukan 2.9 hekar tanah bagi membina sebuah SJKC di Sungai Long.Wee yang juga Timbalan Menteri Pelajaran berkata tindakan DAP tersebut hanya mahu mencari publisiti dengan memainkan isu. - Bernama


Komen GPB 


Adakah parti rasis DAP ini membalas dendam balik selepas kejadian di demo anti Lynas dekat Pdg Kota ??

Laporan polis untuk Anwar ,didakwa hina kaum India dengan kata lucah ?

Posted: 02 Mar 2012 04:39 PM PST




- Sebuah pertubuhan bukan kerajaan, Alternative Action Team (AAT) hari ini membuat laporan polis berhubung kata-kata kesat terhadap kaum India yang dikeluarkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika berceramah di Bagan Pinang, Negeri Sembilan pada 2009.

Laporan itu dibuat Presidennya, B. Kalai Vanar di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi di sini kira-kira pukul 2 petang, selepas menonton dua rakaman ceramah yang disiarkan dalam laman Youtube minggu lalu.

Rakaman pertama berdurasi satu minit 29 saat manakala rakaman kedua berdurasi 38 saat telah dimuat naik sejak dua tahun lalu, ditonton oleh lebih 27,000 orang.

WARISAN@PAHANG

Posted: 03 Mar 2012 09:30 AM PST

WARISAN@PAHANG


Bio-ICT Pahang : Jangan Bodoh Seperti Pembangkang

Posted: 02 Mar 2012 04:40 PM PST


Majlis Perasmian Karnival Bio-ICT Pahang 2012 telah disempurnakan oleh YAB Dato' Sri Adnan Yaakob, Menteri Besar Pahang pada 02 Mac 2012 (Jumaat)di Hotel Zenith Kuantan.
Dato' Sri DiRaja Adnan Yaakob dalam ucapannya dihadapan 1,000 peserta, beliau menggesa semua pihak menerokai bidang ICT jika tidak kita akan ketinggalan dan negara tidak maju.

Perdana Menteri Malaysia, Dato' Sri Najib Tun Razak melaksanakan pendekatan Tranformasi dalam pelbagai bidang maka seharusnya rakyat melakukan Tranformasi Diri jika ingin maju. Tranformasi bermaksud Hijrah dan Hijrah itu bermaksud berpindah dari satu tempat ke tempat yang lain.

Dalam konteks yang lain, Hijrah beerti keluar dari kegelapan kepada keadaan yang lebih baik. Melaksanakan kerja yang cekap dan bijaksana. Maka dalam dunia Bio-ICT kita perlu pantas menguasainya bagi menjana ekonomi. Produk handphone contohnya, bertukar dengan pantas dan ada sahaja jenis baru dikeluarkan sehingga satu syarikat yang terkemuka di dunia dalam pengeluaran handphone telah ketinggalan kerana gagal melakukan perubahan baru.

Syukur Alhamdulillah, perkembangan Bio-ICT Negeri Pahang berjalan dengan baik. Namun masih ada lagi rakyat Negeri Pahang yang berfikiran kolot dan tidak terbuka kerana termakan dan terpedaya dengan pembangkang. Apabila pembangkang bantah Lynas mereka turut sokong sedangkan pembangkang sendiri tidak memahami apa itu radiasi. "Pembangkang Bodoh Bantah Lynas".

IPOHMALAY

Posted: 03 Mar 2012 09:21 AM PST

IPOHMALAY


Fwd: Keenakan Tutur Kata 'Agamawan' Pembangkang

Posted: 02 Mar 2012 10:03 AM PST

---------- Forwarded message ----------
From: "F. M. Saleh" <ipohmalay@gmail.com>
Date: Sat, 3 Mar 2012 01:59:56 +0800
Subject: Keenakan Tutur Kata 'Agamawan' Pembangkang
To: ipohmalay.emailpost@gmail.com

Para pembenci teman yang seenaknya menyebut teman mabuk perlu
disediakan cermin besar supaya mereka dapat mencermin diri, lakukan
perubahan sifat diri sebelum mati dan diam untuk selama-lamanya.

Corak Islam ala pembangkang tidak lain hanyalah mengumpul umpat dan
maki sebelum mati sebanyak mungkin.

Belum teman nampak mana bahagian dalam Al-Quran dan mana anjuran dalam
Al-Hikmah yang menggalakkan hal ini.

Mereka tidak segan silu menyebut apa sahaja seperti mat saleh tidak
ada pegangan agama. Dengan kata lain, mereka merasakan bila mereka
mati, Allah akan bersama para pengumpat seperti mereka.

Sesungguhnya mereka dalam keadaan rugi. Toleransi mereka terhadap
perbuatan yang ditegah agama kini bertambah baik demi sekelumit kuasa.

Bagi agamawan pembangkang, bekerjasama dengan gerombolan yang semanya
Melayu peminum arak, pembuat dosa dan freethinker yang tidak menyokong
UMNO dibolehkan daripada bekerjasama dengan segerombolan UMNO yang
terdiri dari sorang dua yang giat melakukan dosa.

Menuduh teman mabuk kerana berita yang tidak menyebelahi mereka
sedangkan fakta itu jelas, sama dengan menafikan yang mereka lahir
sebagai anak yang sah, walaupun jelas mereka anak yang sah. Begitulah
buruknya kelakuan mereka.

Pada masa yang sama, sukacita teman maklumkan bahawa pendaftaran
keahlian UMNO teman pada 31 Januari 2009 melalui daftar online,
terbatal dek kerana mereka membatalkan sistem tersebut dan
menganjurkan teman mengisi borang keahlian baru.

Tahniah, teman tak sudi. Hehehe.

Kepada pengumpat bangsa pembangkang, teman senyum je lah. Selagi komer
belum putus nafas, kome tak akan sedor yang kome tak pernah buat benda
baik untuk peribadi komer.

Wallahu sami'un alim.

Tugu Bangsa Tembok Negara

Posted: 03 Mar 2012 07:23 AM PST

Tugu Bangsa Tembok Negara


Noh: Apakah k'jaan S'gor cekap kerana jual tanah?

Posted: 02 Mar 2012 11:11 PM PST

Menteri Pertanian Datuk Seri Noh Omar mencabar negeri Selangor pimpinan Pakatan Rakyat mendedahkan sumber kewangan yang diperolehi Perbadanan Kemajuan Pertanian Selangor (PKPS).

Noh, yang juga Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Selangor, berkata pimpinan negeri yang diterajui PKR, yang kononnya telus dalam pengurusan perlu menjelaskan bagaimana simpanan tunai PKPS meningkat dari RM8.3 juta pada 2008 kepada RM114 juta tahun lalu.

Beliau mempersoalkan kenyataan negeri Selangor, menerusi laporan Selangor Kini terbitan semalam, yang mendakwa kenaikan prestasi kewangan PKPS hasil kecekapan pengurusan kerajaan negeri itu.

Noh berkata beliau difahamkan hasil itu sebenarnya meningkat daripada penjualan tanah PKPS seluas 12,000 hektar kepada sebuah syarikat semasa pemerintahan BN, yang transaksi jual beli itu selesai pada 2010 dengan nilai RM97 juta.

"Adakah dengan mendapat hasil jualan tanah boleh dikatakan kerajaan Selangor sebuah kerajaan yang cekap?," katanya.

Beliau sebelum itu merasmikan mesyuarat agung Persatuan Ibu Bapa dan Guru Sekolah Kebangsaan Sri Tiram Jaya di Tanjung Karang, semalam.

Najib umum potongan 50 peratus kadar tol Lebuh Raya Cheras-Kajang.

Posted: 02 Mar 2012 10:42 PM PST

Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan pemansuhan bayaran tol RM1 menghala ke Kuala Lumpur di Plaza Tol Batu 9 dan bayaran 90 sen di Plaza Tol Batu 11 menghala ke Kajang, berkuat kuasa tengah malam kelmarin.

Perdana Menteri berkata, keputusan kerajaan itu akan mengurangkan beban pengguna yang kerap menggunakan Lebuh Raya Cheras-Kajang sebanyak 50 peratus, atau pengurangan bayaran tol daripada RM3.80 kepada RM1.90 untuk dua hala.

"Ini adalah usaha dan perjuangan kerajaan Barisan Nasional sejak 2009 lagi dan hari ini kerajaan jadikan kenyataan," katanya pada majlis pecah tanah projek Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan (SRJK) Cina Bandar Sungai Long di sini.

Pada majlis itu, Perdana Menteri turut menyampaikan sumbangan RM4.5 juta untuk membiayai sebahagian kos pembinaan sekolah berkenaan.

Sekolah itu akan dibina di tanah seluas 2.4 hektar. Ia mempunyai 36 buah bilik darjah untuk kemudahan 1,500 murid di kawasan berkenaan.

anakbukitgantang says

Posted: 03 Mar 2012 03:28 AM PST

anakbukitgantang says


sudah sudahlah bergaduh tu!

Posted: 03 Mar 2012 01:31 AM PST

Bangun pagi pagi, saya melihat beberapa entry blog. Mata saya terpinga melihat beberapa blogger pro establishment tuduh menuduh sesama sendiri pasal sebab musabab di sebalik persaraan awal seorang panglima TLDM.

Saya tak mahu menyentuh nama nama blogger tersebut yang mana amat terkenal.

Cukuplah saya katakan mesej utama saya ingin saya sampaikan ialah hentikan PERGADUHAN tersebut.

Ianya tidak baik bagi reputasi para blogger terlibat dan pihak yang terbabit.

Biarlah segala sesuatu dilakukan dibelakang tabir ......dan saya ingatkan kembali kita semua berjuang kerana ugama, bangsa dan tanah air. Jaid bila perjuangan itu IKHLAS tak timbul sifat mazmumah seperti dengki, riyak, iri hati, sombong...... dan suka ghibah.

Perkara ini amat penting agar perjuangan kita mempertahankan Islam dan kedaulatan Raja Melayu (dan ketuanan Melayu) itu tercapai. Sekarang adalah saat GETIR ...dan saat itu juga ujian demi ujian datang dari syaitan yang sentiasa menghasut agar sesama manusia bergaduh.Oleh itu saya menyeru semua pihak terlibat supaya membuat gencatan senjata.

Semua niat yang baik dan dilakukan dengan cara yang baik, insyaAllah akan dipermudahkan Allah.

Akhir sekali jadilah kita seperti Sultan Muhammad Al Fateh, iaitu sebaik baik pemimpin dan Raja. Dan baginda berjaya menakluki kota Konstantinopole seperti diriwayatkan dalam Hadis Nabi SAW kerana mempunyai sebaik baik tentera.....saatnya kita muhasabah diri sendiri.

Tok Guru Pondok nak jumpa DS Najib

Posted: 02 Mar 2012 03:14 AM PST

Pada ketika saya menulis ini, TG Hj Abdullah Pondok Geting bersama  beberapa tok guru pondok lain di Kelantan akan menemui YAB Perdana Menteri. Perdana Menteri kini sedang membuat lawatan kerja  di Kelantan. Harapan mereka besar iaitu  untuk menyampaikan memorandum agar Kerajaan Pusat mengiktiraf dan mempertahan sistem pengajian pondok.
Tuan Guru Haji Abdullah Sammah An Najmi


Untuk makluman semua sistem pengajian pondok paling teriniaya di bawah Pentadbiran Wahhabi Nik Aziz  seperti pendedahan video ustaz Saidi, mantan pengawal Keselamatan Nik Aziz  (dan juga saksi utama kes tangkapan khalwat seorang ADUN PAS  di dalam koc keretapi).



Tanggungjawab ini wajar diambil oleh DS Najib demi mempertahankan ugama Islam ASWJ yang menjadi ugama rasmi Malaysia -rujuk portal rasmi JAKIM .

Tindakan Tuan Guru Abdullah Sammah juga menandakan era baru kerana sahih ilmuan ugama yang sayangkan Islam ASWJ telah keluar beramai ramai dari PAS.

bumiyang

Posted: 03 Mar 2012 03:16 AM PST

bumiyang


Taja Hasan Ali RM30 Juta - Bukti Mahfuz Omar "Tak Sekolah" ???

Posted: 03 Mar 2012 03:01 AM PST

tunku

Posted: 03 Mar 2012 03:04 AM PST

tunku


More Pay For Less Work May See Malaysia Facing Financial Trouble - Mahathir

Posted: 02 Mar 2012 08:00 AM PST

KUALA LUMPUR, March 2 (Bernama) -- Former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamad fears Malaysia may face great financial trouble or bankruptcy like the West, if the government pays more for less work.
He said this was what happened when wages and compensations for work were not accompanied by increases in productivity.
"We all would like to see Malaysia become a high-income country. However, we must also be concerned about our competitiveness.
"Increasing incomes must raise the cost of production unless there is a corresponding increase in productivity," he said in his latest entry titled "Minimum Pay" in his blog, www.chedet.cc.
He said the West today was in great financial trouble with at least one country going bankrupt after overpaying its people.

tunku : what Tun Mahathir said is right. the examples are in front of us. you can see it clearly how america, europe's economy in trouble right now. it is all because of less productivity but with higher pay.we can give higher pay but it must be at par with the productivity. we should not follow the western blindly.still not too late for us to change things.

Taipingmali (tm)

Posted: 03 Mar 2012 01:39 AM PST

Taipingmali (tm)


Mahfuz jangan jadi Yahudilah. bawa bertaubat

Posted: 03 Mar 2012 12:53 AM PST

Saya menulis di sini kerana perlukan bantuan teramat sekali.

Posted: 02 Mar 2012 09:49 AM PST

Saya Mohd Haniff Sathia bin Abdullah. No. tel 0176755208.
Saya menulis di sini kerana perlukan bantuan teramat sekali.
  1. Saya sangat sangat perlukan RM12,000 untuk menyelesaikan hutang dari kredit along.sudah lama saya cari dan minta pertolongan sampai sekarang tak ada yang positif untuk menyelesaikan . 
  2. setiap bulan saya bayar RM1200.00 dan gaji saya baru RM2500.00.
  3. Saya perlu bayar rumah, belanja anak, belanja persekolahan 4 orang anak. Isteri tak kerja.
  4. Masalah Perkeso. Saya mengalami kemalangan semasa bertugas,dan Spinal disk saya rosak dan dibedah pada tahun 2008. 
  5. Dan tidak bekerja selama 8 bulan. Saya cuba dapatkan rayuan Perkeso membuat bayaran cuti sakit saya. Tetapi dah berlalu 2 tahun tapi tak ada apa apa yang positif. setiap bulan di tangguh, katanya surat doktor tak siap siap lagi, dah hampir 6 bulan perkara yang sama. 
  6. Saya tak tahu nak mengadu pada siapa. Hutang saya makin banyak. Kerja tak senang hati. Nak pinjam bank nama blacklist. SUSAH saya, siapa boleh bantu saya .

Pembeli Rumah Yang Kena Tipu, Umno Juga Yang Bersalah

Posted: 02 Mar 2012 09:43 AM PST

Sy ialah salah seorang mangsa pembeli rumah yg baru2 ini cuba dilelongkan oleh bank sehingga sy terpaksa mengeluarkan tabung simpanan yang sy kumpulkan sekian lama.


Rumah yg saya beli ialah servis apartment berharga ~rm200k. Malangnya rumah tersebut tidak mempunyai title/geran/ hakmilik atas nama sy. Bila sy semak dgn pejabat tanah dan galian rumah tersebut dibina atas tanah kerajaan secara haram. Tetapi nama loan ialah nama saya, bank kata saya kena bayar atau diisytihar muflis sbb pinjaman atas nama sy.


Sedangkan semasa S&P ditandatangani title tanah tak wujud tetapi mendapat pelepasan drpd bank yg approve loan, lawyer S&P dan juga pemaju. Sekarang apartment itu dah depreciate value menjadi sekitar rm30K sahaja. Nak jual pun tak boleh serta tak laku.


Sy sudah pun membuat pengaduan kepada bank negara, balai polis serta SPRM. Jadi kepada sahabat2 semua kena lah berhati-hati apabila membuat sabarang pembelian rumah. Sebab nak kayakan segelintar pemimpin u**o, kita menderita sepanjang hayat menanggung hutang lapuk sampai liang lahad.

 Komen pembaca dari Facebook
 Azman Neo ko bleh saman serentak ketiga-tiga bank, pemaju dan syarikat guaman tersebut, mungkin pengarah tanah terlibat bersama JKR. sila buat deal mana2 syarikat guaman lain dan pastikan syarikat guaman tadi tiada hubungan dengan syarikat guaman tadi....ko boleh saman dengan jumlah sampai mencecah rm20 juta....pandailah2 berapa bagi komesan kat peguam ko tu...

Review will address declining interest in Science and Maths, says Muhyiddin

Posted: 02 Mar 2012 09:39 AM PST



The decline in interest among students for Science and Mathematics in schools is being addressed in the review of the national education system, said Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Muhyiddin, also Education Minister, said the comprehensive review was expected to be completed by the end of this year or early next year.

He said this at the "Strengthening Professionalism of Perak Educators" event here yesterday.

Muhyiddin had been asked to comment on newspaper reports regarding the drop in interest among students for Science subjects and Mathematics in schools.

Deputy Education Minister Dr Mohd Puad Zarkashi recently was reported as saying that the ministry was viewing the matter seriously as there was a 37% drop in students taking up Science and Mathematics, and a 29% decline for pure science subjects.

Muhyiddin said the experts handling the review would be making their recommendations, and the Education Ministry would use the input in its decision making.

At another function, Muhyiddin called on all parties to stop linking the Government to scandals involving certain individuals.

Speaking to reporters after the "Public Service Mentoring Programme and Perak Educators' Dialogue with the Deputy Prime Minister" event here, he advised them not to make assumptions that all scandals involved the Govern-ment.

Commenting on a statement by former finance minister Tun Daim Zainuddin that Barisan Nasional would not win big in the next general election following scandals involving certain individuals, Muhyiddin said: "We'll consider his views. We'll take it in our stride and work harder."

He added that Barisan had a record of standing in each parliamentary constituency and state seat.

"So when Tun (Daim) says we won't achieve two-thirds (majority), we'll try to get it," he said. — Bernama

Michael Savage: Was Breitbart assassinated?

Posted: 02 Mar 2012 09:27 AM PST





Noting that the cause of Andrew Breitbart's unexpected death yesterday was being examined by the Los Angeles County Coroner's office, talk-radio host Michael Savage raised the question of whether the conservative media powerhouse – who recently announced he had videos that could politically damage President Obama – was murdered.

On his top-rated show today, Savage played an audio clip of Breitbart telling an audience at the Conservative Political Action Conference in Washington last month that he had obtained videos that shed light on Obama's ties to radicals in the early 1980s who helped propel him to the presidency.


Ads by Google

Luxury London PropertyOne Exceptional Property Investment in London, see it here www.youtube.com
Free Downloadable VideosYou Must Own The Most Viewed End-Time Bible Prophecy Videos Now www.WorldsLastChance.com

"Maybe my overly active imagination kicked into overdrive," Savage told his listeners of his decision to raise the question. "But you heard what Breitbart said – he has videos … we're going to vet the president."

Breitbart reportedly was walking near his home in Brentwood, Calif., just after midnight this morning when he collapsed. A neighbor saw him fall and called 911. Emergency crews tried to revive him and rushed him to the emergency room at the UCLA Medical Center.

It's entirely plausible, Savage acknowledged, that Breitbart simply collapsed of a heart attack because of overwork and a reported history of health problems.

"I'm asking a crazy question," Savage said, "but so what? We the people want an answer. This was not an ordinary man. If I don't ask this question, I would be remiss."

Breitbart told the CPAC crowd last month that the videos would reveal Obama during a time when he was meeting a "bunch of silver ponytails" – referring to Weather Underground terror group members Bill Ayers and Bernardine Dohrn.

Ayers and Dohrn reportedly launched Obama's political career with a fundraiser in their Chicago home.

Savage noted that Breitbart had dinner with Ayers and Dorhn three weeks ago at the couple's Hyde Park residence on Chicago's South Side, which is near Obama's home. Breitbart was invited by Daily Caller Editor-in-Chief Tucker Carlson, who won an Internet auction for a dinner party with the couple.

"I've got videos – this election we're going to vet him," Breitbart said at CPAC, promising they would show how "racial division and class warfare are central" to the "hope and change" that Obama"sold in 2008."

"He threatened the president at CPAC with video that could derail the president's campaign," Savage said.

"I pray it was natural causes, but we'll never know the truth."

Savage said that if Breitbart's colleagues have the videos, they should post them as soon as possible and make them viral "or they'll never see the light of day."

Savage said he hadn't spoken with Breitbart for the past two years, but he recalled the media mogul's visited to his home in the Bay Area.

"He spoke for three straight hours," Savage said. "I was unable to say a word."

Savage also attended a party at Breitbart's Los Angeles home.

"I told him two years ago to get a body guard. Never be alone in the street," Savage said.

Savage, the author of the bestselling novel "Abuse of Power," put on his novelist hat and speculated about ways a murderer could remain undetected by inducing a heart attack that didn't leave any traces.

A caller from Savage's native New York City said there's a simple way to find out what happened.

"If the tapes come out, he died of a heart attack," the caller said. "If the tapes don't come out, they whacked him."

"The Savage Nation" airs live Monday through Friday from 6 p.m. to 9 p.m. Eastern. It can be heard online through stations such as KSTE in Sacramento.

HERO KECIK

Posted: 03 Mar 2012 01:13 AM PST

HERO KECIK


Noh Omar Di Fitnah DAP.. Tunggu Apa Lagi Samanlaaaa

Posted: 02 Mar 2012 05:05 AM PST

Dah la datang cam samseng buat kecoh program, pas tu tuduh  di kasari. Apa punya cerita la puak2 DAP nie. kalau dah rasa diri tu kena fitnah... Apa lagi saman la... Suka sangat buat dakwaan bodoh demi mendapat simpati rakyat...


Semalam, ahli Majlis Perbandaran Kajang (MPKJ), Lee Kee Hiong dan beberapa  pemimpin DAP tempatan mendakwa mereka telah dikasari di luar SRJK (C) Bandar Sungai Long, Selangor, beberapa minit sebelum ketibaan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak untuk majlis pecah tanah sekolah tersebut. Malaysiakini.

Datuk Noh Omar pergi nak kawal keadaan tetapi di tuduh mengkasari... Apa lagi... saman sudah... Orang macam nie nyusahkan jer.. bukan boleh tumpang pun.. Dah la biadap datang buat kecoh kat program orang.. 

Ini kalau buat laporan polis dan polis panggil bg keterangan... Jawapan rasmi puak nie, kami di upah, kami di minta hadir ke situ... kami di bayar la... ini biasa...

Memang menyakitkan hati jer.......

Bodohnya Kamu Bodohnya Kamu

Posted: 02 Mar 2012 04:54 AM PST

Apa pasai pemimpin Pas nie suka buat dahwaan merapu dan tak masuk akal.. suka-suka jer buat dakwaan. Semuanya tak berasas dan tak masuk akal.

Mahfuz menuntut audit penuh dijalankan ke atas satu unit strategik di Kementerian Belia dan Sukan yang didakwa menyediakan dana RM30 juta untuk membiayai program Datuk Hasan Ali. Kononnya dengan cara tersebut boleh menarik golongan muda agar menyokong BN. Selama ini pun memang ada program untuk golongan muda berbentuk pembangunan sukan negara.. Tapi tak ada la pulak dengar  Datuk Hasan Ali di taja oleh KBS jadi duta tarik golongan muda sokong BN.

Apa lagi Tubuh Suruhajaya Di Raja la Siasat kes ini. Power2 Pas

Apa pasai boleh buat dakwaan cam nie, dah abis modal ker atau tak tahu dh nk buat kenyataan. Kenapa pemimpin Pas nie bodo sangat dalam buat kenyataan. Tersangat Bodo dan terus Bodo. dalam duk sebok buat dakwaan, selesai dulu masalah dalaman Pas kedah dulu... Bunuh atau Bela Parasit... setel masalah tu dulu.. Kes khalwat bini org ker, isu sokong keselamatn israel ka. 

BN Tadbir Kelantan , Kelantan Sejahtera

Posted: 02 Mar 2012 04:28 AM PST

Perdana Menteri Malaysia buat lawatan rasmi sehari ke kelatam dan berjanji sekiranya rakyat kelatam memberikan mandat kepada BN nanti masa pilihanraya umum insyaalah masalah bekalan air bersih, masalah ladang rakyat,masalah kemudahan asas dan masalah perumahan rakyat diselesaikan.

Ini janji kerajaan Barisan Nasional dan janji BN pastinya dilaksanakan. Walaupun negeri ini bakal merubah lanskapnya tetapi berpaksikan kepada islam dan ilmu akhlahnya tetap di pertahankan. Logik nya ada dan pembangunan dari aspek kemudahan amat di perlukan oleh rakyat kelantan tetapi tak usah pembangunan berupa klcc ke2 di sana. Cukup dengan kemudahan asas yang baik dah menjamin kesejahteraan rakyat.

Perkara ini sukar dilaksanakan oleh pemimpin Pas di kelatam> mereka hanya mampu mengucapkan 'insyaalah kita cuba selesaikan, sobar la abe, kita tengah uruskan.. kerajaan pusat sekat peruntukan.. semua kerja kerajaan pusat kena buat'   itu biasa diluahkan oleh pemimpin pas. Ayat standed......

Gelombang Merah sedang menguasai kelatam dan puak2 pemimpin hijau semakin kepanasan kerana elaun bulanan duk saja bakal berubah tangan.. Berpenggal2 takdir kelantam hanya modal air liur dan modal serban. Cakap hanya bak car silap orang dan bukan nak tingkatkan ekonomi dan pembangunan penduduk... sembang jer lebihhhh.....

Sahabat-Gunung

Posted: 03 Mar 2012 01:06 AM PST

Sahabat-Gunung


Penafian HAMAS: Anwar Confirm 'Tali Barut' Israel

Posted: 02 Mar 2012 07:00 AM PST


Datuk Seri Najib Tun Razak berkata penafian Hamasbahawa ia mempunyai pendirian selari dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim membuktikankenyataan Ketua Pembangkang itu yang menyebelahi Israel.

Perdana Menteri berkata kenyataan Anwar nyatabertentangan dengan pendirian Hamas yang memperjuangkan hak rakyat dan negaraPalestin.

"Dia (Hamas) tolaklah sebab kenyataan Anwaritu memang menunjukkan dia (Anwar) lebih memberi keutamaan kepada keselamatannegara Israel berbanding perjuangan orang Palestin yang ditindas dan dizalimi(rejim Israel) selama ini," katanya hari ini.

Najib mengulas kenyataan Pengerusi Biro PolitikHamas Dr Mousa Abu Marzook semalam yang menafikan pendirian pertubuhan ituselari dengan Anwar yang menyokong sebarang usaha melindungi keselamatanIsrael.

Dr Mousa dipetik sebagai berkata bahawapertubuhan itu sama sekali tidak akan mengiktiraf rejim Zionis.

Anwar sebelum ini mendakwa pemimpin HamasKhalid Mashal menerima baik penjelasannya berhubung kontroversi berkenaanselepas mengadakan pertemuan dengan pemimpin itu di Qatar.

Najib berkata pendirian kerajaan terhadapIsrael adalah konsisten sejak sekian lama dan ini terbukti melalui surat-suratbekas Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad kepada tiga bekas pemimpin negaraitu.

Kandungan surat itu antara lain menunjukkanketegasan Malaysia terhadap kekejaman Israel dan tidak pernah menyokong negaraitu mahupun perkara berkaitan negara itu.

Noh Minta Kerajaan Selangor Dedah Sumber Simpanan Tunai PKPS

Posted: 02 Mar 2012 06:15 AM PST




Datuk Seri Noh Omar hari ini meminta kerajaannegeri Selangor pimpinan Parti Keadilan Rakyat, yang kononnya telus dalampengurusan, mendedahkan sumber kewangan yang diperolehi Perbadanan KemajuanPertanian Selangor (PKPS).

Noh, yang juga Timbalan Pengerusi BarisanNasional (BN) Selangor, berkata ini kerana simpanan tunai itu didapati meningkatdari RM8.3 juta pada 2008 kepada RM114 juta tahun lepas.

Beliau mempersoalkan kenyataan negeri Selangor,menerusi  laporan Selangor Kiniterbitan  hari ini, yang mendakwakenaikan prestasi kewangan PKPS hasil kecekapan pengurusan kerajaan pembangkang itu.

Noh berkata beliau difahamkan hasil itusebenarnya meningkat daripada penjualan tanah PKPS seluas 12,000 hektar diSarawak kepada sebuah syarikat semasa pemerintahan BN, yang transaksi jual beliitu selesai pada 2010 dengan nilai RM97 juta.  

"Adakah dengan mendapat hasil jualan tanahboleh dikatakan kerajaan  Selangor sebuahkerajaan yang cekap?," katanya.

JACKY CHAN Maut .....

Posted: 02 Mar 2012 05:15 AM PST


Timbalan Pengerusi Parti Bersatu Sabah (PBS) Bahagian Karamuntingmaut setelah kenderaan pacuan empat roda yang dipandunya terbabit dalam nahasjalan raya di Kilometer 16, Jalan Labuk di Simpang Jalan
Seguntor dekat sini, hari ini.

Dalam kejadian pukul 12.30 tengah hari itu, mangsa Jacky Chan CheKwok, 50, meninggal dunia di tempat kejadian setelah kenderaannya dirempuh olehsebuah lori tangki minyak ketika keluar dari simpang Seguntor.
           
Ketua Polis Daerah ACP Rowell Marong berkata ketika kejadianmangsa mengikuti konvoi empat buah kereta yang mengiringi rombongan AnggotaParlimen Batu Sapi, Datin Linda Tsen Thau Lin.
           
Katanya kereta mangsa berada di belakang konvoi itu ketika keluardari simpang itu tetapi gagal mengelak lori tangki minyak yang menuju ke arah BandarSandakan.
           
Katanya jurugambar Anggota Parlimen itu, Chang Kim Fah, berusiadalam lingkungan 30-an, yang menaiki kenderaan mangsa turut mengalamikecederaan parah dan sedang menjalani rawatan di Hospital Duchess of Kent disini.

Keadaannya dilaporkan stabil.

Rowell berkata rombongan Anggota Parlimen itu dalam perjalananpulang ke sini selepas melakukan lawatan di Pulau Bambangan.
           
Katanya sebuah lagi lori treler dan sebuah kereta yang mengekorilori tangki minyak itu turut terbabit dalam nahas itu dengan pemandu loritreler berkenaan  mengalami kecederaan.
           
Menurutnya polis telah mengambil kenyataan daripada pemandu loritangki minyak itu untuk membantu dalam siasatan.

“Negara Islam” Boleh Dilelong, Timbalan Presiden Apalah Sangat…

Posted: 02 Mar 2012 04:54 AM PST


Jangan ler marah wahai puak-puak PAS, jika tajuk nie sakitkan hatikorang…. Sungguh aku tidak berniat nak sakitkan hati korang tapi realitinyamemang begitulah, dulu 'Negara Islam' korang dah lelong, sekarang jawatanTimbalan Presiden PAS pun korang nak jual …. Hehehehe.

Lepas melontarkan idea bahawa PAS bersedia menerima seorangTimbalan Presiden dari kalangan bukan Islam, hari nie khabarnya dalam akhbarSinar Harian,  AJK PAS Pusat, Dr DzulkeflyAhmad kata kata-katanya disalah tafsir plak… Lantak ko lah Dzul ….

Tapi idea 'bernas ini bukan sesuatu yang pelik dan bukan perkarayang menghairankan kerana selama ini pun Pas hanya berdiam diri membiarkansekutunya daripada DAP membacakan ayat-ayat Allah di pentas ceramah.
Justeru kesediaan yang dilontarkan oleh Ahli JawatankuasaPas Pusat, Dr Dzulkefly Ahmad dalam responsnya bahawa parti itu bersediamenerima seorang Timbalan Presiden Pas daripada kalangan bukan Islam tidakmengejutkan, kata bekas AJK Dewan Ulama Pas Pusat, Prof Madya Mohd Noor Deris.
Tambahnya, tindak-tanduk Pas hari ini yang nampak ke arahyang lebih liberal memungkinkan apa yang dilontarkan oleh Dr Dzulkifly Ahmaditu bakal menjadi kenyataan satu hari nanti.
"Yerlah…kalau dah 'nawaitunya' hanya mahu ke Putrajayabersama PKR dan DAP, sudah tentunya mereka akan sanggup melakukan apa sahajawalaupun pada logik akal manusia yang waras, sukar untuk diterima.
"Lagipun Negara Islam sudah tidak dipalu lagi oleh parapemimpin Pas…Yang kita dengar paluan kompang mereka adalah tumbangkan BN danmenuju ke Putrajaya. Itu sahaja yang kita didendangkan dalam mana-mana ceramah.Maklumlah PRU pun dah makin hampir," katanya.
Kelmarin, Dzulkefly membuat kenyataan itu ketika menjadipanel dalam Wacana Sinar Siri Ke-11 bertajuk 'Mengapa Undi Melayu Pecah?'sekiranya ia satu keperluan dan ada tuntutan seperti yang dilakukan partiIkhwanul Muslimin di Mesir.
Prof  Mohd Noor seterusnya menegaskan Pas hari inibenar-benar telah berubah dan tidak lagi seperti dulu kerana sikap dan tamaknyamereka kepada kuasa dan kepentingan politik semata-mata.
Tambahnya pemimpin Pas yang ada hari ini seolah-olah tidaklagi berpegang kepada yang benar kerana terikut-ikut dengan rentak nafsusekutunya DAP dan PKR yang dilihat begitu ghairah menawan Putrajaya.
"Orang kalau dah 'nawaitunya' tidak betul, kenapa perlu kitabersama dengan mereka dan rakyat khususnya umat Islam perlu melihat dan menilaidengan jelas permainan politik Pas yang umpama lalang.
"Bukankah Pas laungannya untuk Islam…sebab itu saya sebutkantadi kalau berpaksikan kepada akal orang yang waras, tidak akan timbul perkarasedemikian rupa kerana ianya dilihat bertentangan dengan apa yang Pas bawa,"ujarnya kepada UMNO-Online.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 02 Mar 2012 11:32 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


Mahfuz: Saya nak jadi PM, bukan MB...

Posted: 02 Mar 2012 07:15 PM PST

Mahposs omar nak jadi pm dia tak nak jadi mb, tu pasal dia merayu pada jawatankuasa pas puast supaya kekalkan dia bertanding di parlimen pokok sena, jadi ahli parlimen melayakkan dia menjadi perdana menteri, kalau bertanding kerusi dun, jawabnya jadi mb je la...

Tinggi sungguh cita-cita badut sekor nie, cakap english pun lintang pukang, ada hati nak jadi perdana menteri, cermin lah diri tu sikit, kalau mahposs jadi pm habis macam mana husam musa? macam mana nasib anwar? macam mana dengan lim guan eng...?

Farid Redzuan Perlekeh Menteri Penerangan, RTM & Blogger.

Posted: 02 Mar 2012 04:45 AM PST


APA agenda sebenar yang Farid Redzuan sedang rancangkan hingga begitu sekali beliau dikatakan mempertikaikan peranan yang dimainkan oleh bloger yang pro UMNO dan juga kerajaan sehingga tanpa segan silu `menyerang' kerja-kerja pemain di ruang maya ini dan menyelar  kononnya bloger-bloger pro kerajaan dan UMNO ini sebagai bodoh dalam menangani sesuatu isu?

Beliau sedar atau tidak betapa seksa dan sengsaranya bloger pro UMNO dan kerajaan bertungkus lumus mempertahankan parti serta kerajaan yang difitnah oleh pembangkang sedangkan dalam masa yang sama tidak ramai pemimpin,Menteri,Timbalan Menteri dan juga pegawai-pegawai Pejabat Perdana Menteri turut sama seiring dan sederap bersama bloger mempertahankannya hingga ada dari kalangan bloger tersilapa arah hingga menyerang sesama sendiri?

Farid  Redzuan juga dikatakan tidak senang dengan RTM yang dianggapnya ketinggalan dalam menyalurkan maklumat hingga beliau membuat perbandingan antara RTM dengan rangkaian TV milik Media Prima serta Astro  dan adakah Farid  sebenarnya sedang bercita-cita  untuk mengambil alih RTM yang selama ini menjadi lidah rasmi kerajaan,yang Farid mungkin tidak reti bezakan peranan antara stesen TV berbayar dengan stesen TV milik penuh  kerajaan ini.

Farid Redzuan yang dikeluarkan dari TV3 untuk dilantik sebagai Penasihat Komunikasi Pejabat Perdana Menteri dilihat sebagai hilang fokus serta tanggungjawabnya menasihati  apa sahaja peranan media terhadap aktiviti ataupun peranan Perdana Menteri di mata rakyat dan dunia malah kehadirannya dalam pejabat Perdana Menteri setakat ini dilihat tidak banyak membantu untuk mengangkat promosi Perdana Menteri.

Baca lanjut di sanggah tok janggut.

Published with Blogger-droid v2.0.4

Anwar Naik Angin Bila Tahu Ada Ngo Bantah Usaha Dia Nak Halalkan Sex Bebas...

Posted: 02 Mar 2012 01:52 AM PST


Sekumpulan Gabungan NGO Islam hari ini mengadakan perhimpunan membantah sebarang usaha "menghalalkan" seks bebas, terutamanya daripada kumpulan Lesbian, Biseksual, Gay dan Transeksual (LBGT).

Mereka juga menyuarakan kebimbangan berhubung penyertaan Malaysia dalam persidangan Majlis Hak Asasi Manusia, Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) di Geneva pada Isnin depan bagi membincangkan perkara itu.

Kira-kira 70 orang yang terdiri dari 46 anggota NGO bergabung bawah Pertubuhan Pembela-pembela Islam Malaysia (PEMBELA) berhimpun menyatakan bantahan mereka selepas menunaikan solat Jumaat di Masjid Negara di Kuala Lumpur petang tadi...

Published with Blogger-droid v2.0.4

Panglima Perang Cyber

Posted: 02 Mar 2012 11:31 PM PST

Panglima Perang Cyber


Kisah Benar : Panglima Perang Cyber Nyaris Maut Pagi Tadi

Posted: 02 Mar 2012 08:03 PM PST

Pagi tadi kira-kira jam 4 pagi sewaktu menuju KLIA Panglima ditimpa kemalangan agak ngeri seperti gambar anda dapat saksikan.

Ketika kejadian yang berlaku begitu pantas, Panglima yang sedang membuat zikir harian sambil memandu, tidak sedar sudah melanggar dinding konkrit tepi jalan dan terbalik.

Selepas itu tanpa membuang masa Panglima menendang cermin pintu pemandu sebelum merangkak keluar khuatir kereta yang berusia 15 tahun jenama Mazda Cronos tersebut, meletup seperti kebiasaan jika kereta terbalik.

Mujurlah tali pinggang dipakai dan ia banyak menyelamatkan Panglima dari tercampak keluar ke jalan raya.

Selepas menghubungi pihak polis, ada anggota yang baru balik bertugas membantu mengawal lalu lintas agar tidak berlaku kemalangan lantaran kereta Panglima terlentang atas jalan.

Ramai yang singgah termasuk pemandu teksi menghulurkan bantuan sehingga Panglima tidak keseorangan di tepi jalan.

Mujurlah kata ustaz Fauzi (antara guru rujukan Panglima) yang dihubungi memberitahu, berkat zikir itulah yang menjadikan malaikat memelihara kita sehingga tidak ada sebarang patah tulang atau cedera kecuali terseliuh jari kelingking sahaja.

Maha Suci Allah yang menyelamatkan hambaNya untuk menunjukkan bukti pemeliharaan Dia kepada kita jika selalu menyebut dan mengingatiNya.

Panglima bukan orang sempurna, tahu ada kekurangan yang sangat banyak, sangat berharap dapat menimbus lubang dosa dengan pahala sabar atas ujian yang diduga kepada Panglima ini.

Inilah kali pertama ditimpa kemalangan sejak mula memegang stereng seusia 17 tahun dan ia pasti mengandungi hikmah yang besar di sebaliknya. Kita tunggu hikmah sebaliknya.

Panglima dihantar pulang jam 5 pagi oleh wakil syarikat trak tunda.

Sekian dulu laporan pagi ini, terima kasih berkat doa kawan-kawan FB sempena birthday Panglima semalam juga membantu Panglima mendapat perlindungan Allah.

Terlalu ramai mendoakan dan pasti doa mereka dimakbulkan Allah Yang Maha Penyayang.

Terima kasih dan semua yang mengucapkan ucapan selamat Panglima akan siarkan di sini sebentar lagi.

Wassalam.

Blogger Din Turtle Dibantu Unit Media Baru Dan Kisah Parasit Dalam UMNO cc @NajibRazak @tunfaisal

Posted: 02 Mar 2012 08:54 AM PST


Cerita sedih blogger Din Turtle menghadapi masalah laptop akhirnya mendapat perhatian dan bantuan jentera Pemuda Umno bawah kendalian Unit Media Baru Tun Faisal Ismail. Beliau akhirnya diberi laptop untuk terus menulis di alam maya mempertahankan negara.

Tahniah kepada UMB yang menjalankan amanah dan ia bukti kesungguhan UMB membantu blogger walau jauh dari Pantai Timur, asalkan saja perjuangan dan matlamatnya.

UMB sebenarnya membantu dan telah berjaya menghimpunkan semua blogger sebelum ini. Nama besar dalam dunia blog hari ini majoritinya pernah bernaung dan tidak salah dikatakan hasil dari kilang UMB.

Namun pilihan untuk berdiri atas kaki sendiri tidak menjadi penghalang kepada UMB membuka pintu kepada mereka yang tidak suka terikat dan menerima arahan.

Walaupun blogger tersebut yang paling banyak merasai peruntukan UMB bahagikan berbanding Panglima sendiri.

Namun kesetiaan kepada parti keramat UMNO tidak menghilangkan semangat Panglima untuk membantu UMB hingga ke hari ini!



UMB tidak pernah menjanjikan apa-apa untuk membantu mereka dan jika ada ketika itu sedikit duit elaun menjadi fasi yang cukup untuk makan minum dan minyak kereta naik bukit Janda Baik mengajar ilmu perang maya kepada jentera parti seluruh Malaysia.

Meskipun begitu perkara yang dirasakan tidak betul turut ditegur dengan hikmah oleh Panglima seperti isu Pas Media. Alhamdulillah pimpinan UMB menerimanya dengan memberi jawapan yang sepatutnya.

Maka jika ada orang mahu melemahkan jentera parti ini, samada blogger atau ahli parti, bagi Panglima yang daif ini, ia satu tindakan yang tidak akan dilakukan oleh pejuang tulen UMNO yang jika ditoreh darahnya akan keluar darah merah Umno.

Mereka yang suka melihat parti lemah sudah tentu tidak layak digelar jentera parti yang setia walau menjadi AHLI UMNO dan ada jawatan dalamnya.

Jika dalam PAS ada parasit maka jangan kita tidak sedar bahawa dalam UMNO juga tidak mustahil akan muncul juga jenis tersebut untuk merosakan parti dari dalam dan dalam diam.

Yang bodohnya jika ada orang bergelar pemimpin memeluk mesra golongan ini demi kepentingan diri dan masa depan mendaki puncak hieraki politik sehingga menjadi punca jentera parti semakin lemah dan musnah.

Mereka ini jika ditemui dan dikesan, tidak kira Menteri, Timbalan Menteri atau Ketua Agensi pasti akan dihukum Allah atas perbuatan mereka sendiri yang pentingkan jawatan dan diri bukan memikirkan masa depan parti.

Demi Allah tidak ada gerun dan takut sedikitpun dalam diri Panglima kepada kuasa yang mereka miliki kerana ia milik Allah jua dan akan ditarik olehNYA bila-bila masa jika pemegang amanahnya alpa.

Janganlah kita mendabik dada dengan kuasa, tetapi rendahkanlah diri dan hati kepada umat manusia agar kita menjadi khadam umat, bukan sebaliknya.

Lihat bagaiman rentak tari politik YAB Perdana Menteri yang gigih ke segenap ceruk kampung dan bandar menemui rakyat untuk membantu mereka yang melarat dan mempunyai hajat.

Demi Allah! perjuangan kebenaran sangat sukar namun jangan mudah berputus asa memerangi lawan dan menyingkirkan kawan jenis parasit yang suka menumpang dan menghidupkan diri walau menyebabkan pokok parti perjuangannya mereput dan akhirnya mati.

Mari bersama-sama kita bersatu membela kebenaran bukan membesarkan WANG PEREMPUAN ATAU JAWATAN.

Bersatu Bersetia Berkhidmat - kepada dan hanya untuk UMNO selama-lamanya

Moga Allah baiki hati kita semua Insya Allah.

Mohon ampun dan maaf jika tulisan ini mencederakan perasaan dan jiwa sesiapa yang terasa...

Wassalam.

Published with Blogger-droid v2.0.2

Video : Hamas Nafi Sokong Anwar Isu Negara Haram Israel cc @NajibRazak

Posted: 02 Mar 2012 07:28 AM PST

Tolong sebarkan...


Published with Blogger-droid v2.0.2

Noh Omar difitnah DAP Dakwa Dikasari cc @NajibRazak

Posted: 02 Mar 2012 04:48 AM PST



Berita asal : http://www.malaysiakini.com/news/190816#37d6c0b5a9b2e65aa647caa347c3ccae


Oleh kerana tidak ada isu, maka mereka cuba mencipta isu.

Dengan sokongan kepada PM semakin kuat maka provokasi mereka juga meningkat untuk menimbulkan isu, sehingga memasuki kawasan lawatan Perdana Menteri yang turut dihadiri Menteri Pertanian Datuk Noh Omar semasa merangkap MT Umnu boleh .

Bagi kami sebagai rakyat, kita tahu siapa yang menipu dah siapa pula yang cuba menuduh orang lain menipu.

Malaysiakini sudah jelaskan kenyataan Datuk Seri Noh Omar dan terpulang kepada rakyat untuk menerima samada kenyataan DAP atau BN yang diganggu program bersama rakyat.

Walaupun diganggu namun PM masih juga sudi mengumumkan pemansuhan tol yang kita semua tahu dari dada akhbar hari ini.

Mungkin itulah punca mereka mahu menutup berita gembira pemansuhan tol dengan cerita pergaduhan tersebut. Sekurang-kurangnya tidak ramai akan perasan kebajikan PM kepada rakyat.

Taktik yang bagus namun kalah juga pada akhirnya.Malulah jadi pembangkang yang bergantung kepada serangan bukan kepandaian.

Jadilah pembangkang yang bijak bukan sebaliknya.

posted from Bloggeroid

35 Ribu Rakyat Kedah Sambut PM Sabtu Ini - Ahmad Bashah cc @NajibRazak

Posted: 02 Mar 2012 01:10 AM PST

Jom ramai-ramai sambut Perdana Menteri kita esok di Kedah.

Sebarkan kenyataan Datuk Ahmad Bashah ini.

Kesungguhan PM lawat Kedah bukti semangat tinggi beliau untuk kemenangan BN PRU akan datang.

Moga ada berita gembira untuk Kedah dan dari Kedah.

Adakah kerajaan Perpaduan akan lahir di sana ?

Wallahu A'lam.

Panglima berharap dapat peluang hadir sesi bersama kepimpinan UMNO Kedah terutama Datuk Ahmad Bashah dalam retreat blogger pejuang siber di Langkawi tidak lama lagi.

Harap makbul.

Kerajaan BN Sudah Mansuh Tol Sejak 1993-2003-2009-2011-2012 cc @NajibRazak

Posted: 02 Mar 2012 12:48 AM PST

Lihat fakta yang dimuatkan dalam Utusan Malaysia halaman 3 hari ini Jumaat 2.3.2011.

Apakah ini belum mampu menjadi bukti dasar rakyat diutamakan Kerajaan sejak dulu,kini dan Insya Allah selamanya?

Sebelum pembangkang mahu dabik dada, tolong semak fakta yang terpampang di atas.

Berubahlah.

Jom TUKAR kepada Barisan Nasional pada PRU13 dan ayuh bersama kita PERTAHAN Kerajaan demi melihat Perdana Menteri kita yang besar jasanya akan senyum gembira.

Hidup BN !

Checkmate : HAMAS Bantah Kenyataan Anwar - Tetap Tolak Negara Haram Israel

Posted: 02 Mar 2012 12:05 AM PST

Apa lagi Anwar Ibrahim mahu katakan.

Putar belit apa lagi mahu digunakan?

Tolak Anwar selamatlah Malaysia.

Picture from twitterian @nzukhairi

oyabun

Posted: 02 Mar 2012 11:28 PM PST

oyabun


Kantoi..!!! Ada saksi Di Hotel Sahkan Badrul Amin Berbohong!

Posted: 02 Mar 2012 07:35 AM PST


Persoalan mengapa Ketua Penerangan Parti Keadilan Rakyat (PKR), Dr. Badrulamin Bahron enggan membuat laporan polis walaupun mendakwa 20 orang membelasahnya ketika ditangkap khalwat di sebuah hotel di Pantai Balok di sini kelmarin terjawab apabila siasatan pihak hotel itu mendapati dakwaan dia dipukul tidak benar.

Perkara itu disahkan sendiri oleh pengurus keselamatan hotel tersebut yang berkata, rakaman sistem kamera litar tertutup (CCTV) hotel itu mendapati tidak ada kelibat sekumpulan lelaki seramai 20 orang memasuki hotel itu antara pukul 2 hingga 3 pagi Sabtu lalu.

Beliau turut menegaskan, tiada seorang pun pekerja hotel yang ternampak begitu ramai lelaki bagaikan samseng memasuki hotel dan seterusnya menuju ke bilik penginapan Dr. Badrulamin sebagaimana didakwa.

Menurutnya, hotel tersebut mempunyai CCTV di setiap laluan di tangga dan lif, bukannya di laluan menuju ke bilik penginapan.

"Namun, rakaman CCTV yang kami lihat kembali mendapati tidak ada rakaman yang membuktikan ada orang masuk beramai-ramai ke hotel kami pada waktu tersebut.

"Kenyataan bahawa hotel ini boleh dimasuki kumpulan samseng sewenang-wenangnya untuk membelasah pelanggan adalah sangat mencemarkan imej hotel ini,'' katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Ini bukti kuat untuk pihak hotel mendakwa dan menyaman Badrul Amin. Sudah pasti pihak hotel juga ada cctv yang menunjukkan pasangan Badrul Amin memasuki bilik pada jam 2 pagi. Jika pendedahan cctv ini dibuat, ianya pasti membuatkan Badrul Amin lebih gelabah.

Wasabi Oyabun..

The Unspinners

Posted: 02 Mar 2012 11:21 PM PST

The Unspinners


DAP question Sultan power to appoint Malay as MB

Posted: 02 Mar 2012 08:29 PM PST

Mahfudz perlu kaunseling lewat pagi dari Badrul "Burit"

Posted: 02 Mar 2012 06:28 PM PST

Badrul "Burit" pun bancuh kopi?

Posted: 02 Mar 2012 04:36 PM PST

Ustaz cium pusat mama?

Posted: 02 Mar 2012 07:00 AM PST

Berapa bini Badrul buritkan sebenarnya?

Posted: 02 Mar 2012 05:31 AM PST

Sampai memburit bini orang Badrul ikuti Anwar

Posted: 02 Mar 2012 02:30 AM PST

Isu Anwar dan Israel timbul kembali

Posted: 02 Mar 2012 12:30 AM PST

Belantan

Posted: 02 Mar 2012 11:16 PM PST

Belantan


Apabila barua-barua biaDAP cuba sabotaj majlis Perdana Menteri!...Noh Omar dipersalahkan?

Posted: 02 Mar 2012 12:57 AM PST


Sekumpulan barua-barua biaDAP yang memakai baju perhimpunan haram anti-LYNAS yang dipercayai diketuai oleh IBU segala rasis Lee Kee Hiong telah mengasari DS Noh Omar di majlis pecah tanah SRJKC Sungai Long Kajang semalam. Sudahlah datang tidak dijemput, masuk kerumah orang cuba pula nak tunjuk samseng!

Apabila ditegur mereka telah memberikan gambaran yang mereka dikasari dan cuba membuat kekecohan di majlis tersebut yang dihadiri oleh Perdana Menteri DS Najib Tun Razak. Didalam majlis tersebut, DS Najib telah mengumumkan penghapusan 50% tol bagi pengguna lebuhraya Cheras-Kajang daripada RM3.80 kepada RM1.90.

Siapa yang tidak kenal dengan IBU segala rasis iaitu Lee Kee Hiong yang sejak sekian lama begitu tebal kebenciannya terhadap orang Melayu. Cuba tanya di MPK ( Majlis Perbandaran Kajang ) siapa yang tidak kenal dengan si 'kering' ini yang suka terpekik terlolong memaki hamun kakitangan Melayu?

Bagi si'kering' IBU segala rasis ini, orang Melayu dianggapnya pemalas dan tidak tidak berguna satu sen pun. Sebelum ini pun, anak kepada KETUA rasis iaitu Lim Guan Eng juga pernah mengatakan bahawa 'Orang Melayu tidak berhak menjadi PM Malaysia'! Maka tidak hairanlah si'kering' yang tidak tahu menghormati adat ini 'gila' untuk mengasari dan membuat kecoh di majlis rasmi seorang pemimpin tertinggi kerajaan. Bukankah itu kurang ajar namanya!

Apa yang sebenarnya berlaku ialah, Lee Kin Hiong ( yang merupakan pemimpin DAP Kajang yang chauvinist - IBU segala rasis ), bersama-sama para pengikutnya ( barua-baru DAP ) yang berbaju hijau anti-Lynas datang ke majlis tersebut bertujuan membuat kecoh dan mensabotaj majlis. Kekecohan berlaku apabila hingar bingar yang dilakukan oleh Lee Kin Hiong dan para pengikutnya yang berjumlah 30 orang, mula menarik perhatian orang ramai.

Bimbang masalah yang lebih besar akan timbul dan kemudiannya kesempatan itu dipergunakan oleh Lee Kin Hiong, hadirin cuba menyuraikan mereka. Tetapi ternyata, cubaan orang ramai telah membuatkan Lee Kin Hiong naik angin dan terus berusaha mencetuskan rusuhan dan kekecohan.

Pada ketika keadaan semakin tidak terkawal, DS Noh Omar muncul dan cuba untuk menenangkan keadaan. Tiada kata-kata kesat yang dilemparkan sebagaimana dakwaan Cina DAP yang bernama Lee Kin Hiong dalam Malaysiakini. Sebaliknya dengan penuh sopan dan berhemah, Noh Omar menasihati Lee Kin Hiong agar tidak menimbulkan kekecohan.

Ternyata Lee Kin Hiong bukan jenis manusia yang faham Bahasa Melayu sekalipun mempunyai kad pengenalan yang menunjukkan dia adalah warganegara. Tahap penguasaan dan pemahaman Bahasa Melayunya sangat lemah walaupun sudah hampir setengah abad bermaustatin di negara ini malah jika dibandingkan dengan warga China yang baru sampai kesini, teryata penguasaan Bahasa Melayu mereka jauh lebih baik dari IBU segala rasis ini!

Timbul dakwaan siapakah yang mengasari siapa terlebih dahulu! Dari apa yang berlaku ternyatalah si'kering' IBU segala rasis inilah yang sebenarnya terlebih dahulu mengasari DS Noh Omar dan bukan sebaliknya sepertimana mereka heboh-hebohkan kepada media-media mereka terutamanya Malaysiakini!

Malaysiakini ternyata berniat jahat dan mahu memburukkan nama DS Najib dan DS Noh Omar. Malaysiakini siarkan kononnya barua-barua DAP hadir dimajlis yang dihadiri PM hanya untuk makan sebaliknya mereka melakukan provokasi dan berniat jahat. DS Noh Omar hanya menegur secara baik kumpulan samseng DAP tersebut kenapa datang untuk buat kacau semasa program PM, sebaliknya Malaysiakini telah membuat ftnah terhadap Ds Noh Omar.

Apakah Malaysiakini cuba bermain dengan api apabila menghasut dengan Politik Perkauman!

Suara politik
Taminsari

SELALU ADA YANG BARU

Posted: 02 Mar 2012 11:16 PM PST

SELALU ADA YANG BARU


CUKUPLAH KAMI DISUMPAH DAN DICACI HAMUN OLEH PEMBANGKANG...

Posted: 02 Mar 2012 02:40 AM PST

KITA BERJUANG UNTOK AGAMA BANGSA DAN NEGARA BUKAN UNTOK INDIVIDU...TAK PAYAH MENYIBUK?

APA agenda sebenar yang Farid Redzuan sedang rancangkan hingga begitu sekali beliau dikatakan mempertikaikan peranan yang dimainkan oleh bloger yang pro UMNO dan juga kerajaan sehingga tanpa segan silu `menyerang' kerja-kerja pemain di ruang maya ini dan menyelar kononnya bloger-bloger pro kerajaan dan UMNO ini sebagai bodoh dalam menangani sesuatu isu?

Beliau sedar atau tidak betapa seksa dan sengsaranya bloger pro UMNO dan kerajaan bertungkus lumus mempertahankan parti serta kerajaan yang difitnah oleh pembangkang sedangkan dalam masa yang sama tidak ramai pemimpin,Menteri,Timbalan Menteri dan juga pegawai-pegawai Pejabat Perdana Menteri turut sama seiring dan sederap bersama bloger mempertahankannya hingga ada dari kalangan bloger tersilap arah hingga menyerang sesama sendiri? Selanjutnya klik sini

P/S - BERASA KUAT DAH KE?...