Barisan Nasional

Dicatat oleh Unknown | | Posted On Selasa, 13 Mac 2012 at 1:41 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


JEBAT BERKOKOK

Posted: 13 Mar 2012 01:39 PM PDT

JEBAT BERKOKOK


Anak aku bertunang yang kau bising kenapa?

Posted: 13 Mar 2012 02:05 AM PDT



Kalau orang dah benci dan memang nak menjahanamkan orang lain, buatlah apa sahaja sekalipun pasti buruk juga dipandang mata. 

Kalau dahulu riuh rendah pasal cincin, selepas itu hal berbelanja mewah di Australia dan kini soal pertunangan pula dijadikan isu. Semuanya hanya satu gerakan terancang untuk merosakkan imej Perdana Menteri di mata rakyat.

Tetapi benarlah kata-kata 'apabila timbul yang Haq yang Batil pasti akan lenyap'. Selepas pelbagai sudut digunapakai berhubung isu pertunangan ini untuk memburukkan imej Perdana Menteri, hari ini pihak hotel di mana majlis itu berlangsung memburaikan segala-galanya. Maka ternampak dan terhidulah pekung-pekung yang sengaja dicipta. 

Jelas, kenyataan daripada hotel itu menegaskan bahawa perbelanjaan untuk majlis itu dibiayai oleh Perdana Menteri sendiri dan bukan daripada 'duit rakyat' seperti yang didakwa pihak tertentu. 

Satu yang harus dipuji terhadap pimpinan BN khususnya Perdana Menteri kerana sikap dan darjah kesabaran yang tinggi menghadapi ujian yang mendatang. Benarlah, menjadi pemimpin tidak semudah yang dijangka. 

Jika kesilapan membuat dakwaan seperti ini dilakukan oleh pimpinan BN tentulah dan sudah barang pasti puak sebelah sana akan melolong meminta pimpinan BN memohon maaf tetapi mujurlah pimpinan BN sudah matang sebagaimana matangnya mereka mentadbir negara.

Sharizat sudah melepaskan jawatan, Chua Soi Lek sudah mengaku melakukan kesilapan dan beberapa pimpinan BN sedang menghadapi perbicaraan di mahkamah tetapi sehingga ke saat ini tidak ada seorang pun puak sebelah sana yang memohon maaf atau mengaku salah. Malah mereka tergamak mengheret rakyat untuk  ke sama terjebak ke kancah politik.

Selepas ini jika ada sesiapa di antara kita mahu mengadakan apa jua majlis perlu menghantar 'cash flow' atau apa sahaja bentuk dokumen untuk diperakukan oleh pihak sebelah sana. 

Hasihhh...jagalah kain sendiri sebelum sibuk mengintai apa yang ada di dalam kain orang. Mungkin di dalam kain sendiri terdapat banyak kurap yang jika tidak ternampak sekalipun baunya pasti akan menjengah ke lubang hidung.

Adakah kemalangan ini konspirasi jahat UMNO?

Posted: 12 Mar 2012 08:50 PM PDT




Syabas kepada Menteri Besar Perak. Sebenarnya Jebat amat kagum dengan sikap yang ditunjukkan oleh Menteri Besar Perak ini. Selayaknyalah beliau memegang jawatan tersebut. 

Mudah-mudahan sikap ini akan menjadi contoh kepada semua pimpinan negara bukan sahaja di Perak malah di seluruh negara. Pimpinan yang satu lagi tu, kita tak harap pun mereka mempunyai sikap seperti ini. Selain dari isu peribadi dan masalah moral apa lagi yang boleh mereka ketengahkan.

Kalau masa zaman pemerintahan bekas Menteri besar yang dulu, lain pula pendekatannya. Rakyat di suruh baring di atas jalanraya demi mempertahankan jawatannya. Tetapi lihatlah sendiri bagaimana sikap Menteri Besar, Dr Zambry di atas keperihatinan yang cukup tinggi membantu mangsa kemalangan.

Jangan pula ada yang kata, kemalangan ini adalah 'konspirasi terancang UMNO untuk menamatkan karier politik saya'. Bukankah mereka suka menuding jari dengan menyalahkan UMNO di dalam semua perkara?

Kalau nak gila pun gilalah berpada-pada. 

yang ku dengar dan ku lihat

Posted: 13 Mar 2012 01:34 PM PDT

yang ku dengar dan ku lihat


Meneruskan Jelajah.

Posted: 12 Mar 2012 10:20 PM PDT



Jadual terkini: 13, Mac, 2012 malam ini di Taski Padang PaK Amat, DUN Limbungan, Pasir Puteh.

15, Mac 2012 Di Parang Puting, Jalan Sabak DUN Cempaka, Pengkalan Chepa

16, Mac 2012 Di Kg. Panjang DUN Tawang, Bachok.

Jelajah Kelantan hampir ke penghujung dan diharap dapat dihabiskan sebeluym 8hb. April 2012 kerana kelu PRU13 sudah terlalu hampir. Detik-detik Pertukaran Kerajaan MALAYSIA semakin hampur.


tun faisal dot com

Posted: 13 Mar 2012 01:28 PM PDT

tun faisal dot com


Bekas Ketua Dewan Pemuda Pas dan gerakan Anak Muda Benci Anwar (AMBA)

Posted: 12 Mar 2012 05:30 PM PDT


Anwar dalang Liberalisme agama di Malaysia?


'Orang Itu' Dalang Liberal Di Malaysia

Published by AIDC on March 12, 2012 

AIDCNews – 12/03/12 – Ustaz Mohd Hafiz Mohd Noordin, bekas Ketua Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang menimbulkan satu persoalan, siapakah tokoh liberal di Malaysia yang sedang menaungi program kerosakan Islam masa kini.

Ketika membandingkan liberalisme Islam di Indonesia, Hafiz bertanya, "Di Malaysia ada atau tidak ?".

Selanjutnya, Hafiz memberi satu analogi.

"Tuan-tuan ingat tak pilihan (kecil) Permatang Pauh..Ada seorang tokoh Indonesia (yang) pernah mewakili Nahdatul Ulama..Nahdatul Ulama juga sudah diliberalkan oleh Barat..

"Dia (tokoh Indonesia itu) datang ke Permatang Pauh..saya heran..bekas Presiden Indonesia..dia datang ke Permatang Pauh.

"Dia siapa ? Abdurrahman Wahid..Gus Dur..Gus Dur tuan-tuan..paling kuat berpegang dengan fahaman liberal..dia berkawan dengan Wakil Rakyat (Ahli Parlimen) Permatang Pauh..", katanya.


Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 13 Mar 2012 01:22 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory


KASI PANAS!! Kontroversi video lucah Melia Aimelia!!

Posted: 13 Mar 2012 11:12 AM PDT


Disebabkan kontroversi ni sampai kemuncaknya. Mc rasa, Mc pun perlu post video ini untuk pembaca mencari kebenarannya. Siapa yang memfitnah dan siapa yang menipu!!

GEMPARR!! Anwar Mula Seludup Masuk Duit Untuk Jentera Pilihanraya??

Posted: 13 Mar 2012 08:12 AM PDT



Mc baru dapat satu maklumat yang mengatakan PDRM berjaya mengesan kemasukkan duit luar yang berbillion-billion US Dollar cuba di seludup masuk dari sempadan negara. Pelbagai teknik dan cara cubaan membawa masuk duit luar ke dalam negara salah satunya dengan mengunakan jalan laut.


Walaupun tidak diketahui siapa empunya wang yang begitu banyak, namun khabarnya sebelum ini Anwar pernah cuba membawa masuk wang dari luar negara dengan mengunakan Bank Negara, namun disekat kerana sumbernya tidak diketahui dan meragukan.

Akibat dari tindakan BNM, Anwar dikatakan mengunakan 'sumber jalan haram' untuk membawa masuk wang dari luar. Dipercayai wang itu diperolehi dari sahabat seperjuangan Anwar iaitu Yahudi Amerika. Wang tersebut tentunya akan digunakan untuk membiayai PRU ke 13.

Nampaknya setelah projek seludup lepas dalam beberapa sesi. Cubaan kali ini kantoi dan wang itu dirampas.

Patutlah Anwar sanggup menyokong Israel, rupanya ada ganjaran yang sedang menunggu beliau.

Biasalah Anwar, demi kuasa dan wang, apa pun beliau sanggup jual. Apa sangatlah setakat nak sebut sokong Israel tu, kalau pengorbanannya itu dibalas dengan billion-nillion US Dollar.


McTheory:
Sepandai-pandai tupai melompat. Akhirnya jatuh tersungkur jua..

TUDIAA!! Anwar gunakan nama HAMAS untuk modal ceramah!!

Posted: 13 Mar 2012 06:02 AM PDT


Disebabkan Anwar menyokong Israel, kini Anwar terpaksa menjual nama Hamas untuk menunjukkan betapa beliau prihatin kepada nasib Palestin.


Malah untuk memesongkan perhatian rakyat dan isu Anwar Israel. Anwar terpaksa menyuruh Nik Aziz menipu dengan mengatakan Hamas mengiktiraf Israel.



McTheory:
Tengoklah apabila UlarMak Pas dan Ketua Umumnya berbohong lagi!!

PANASS!! Ceramah Hasan Ali yang mengegarkan Sungai Petani Kedah!! #SaveKedah

Posted: 13 Mar 2012 02:12 AM PDT



Memang dahsyat.. Mc diberitahu, lebih 11k orang datang untuk mendengar Hasan Ali menjelaskan kepada beliau di pecat dan kenapa beliau melawan dengan Anwar.

PANASS!! @NajibRazak VS @AnwarIbrahim di Sungai Petani!! #SaveKedah

Posted: 12 Mar 2012 11:12 PM PDT

Pada 3hb Mac yang lepas. Ada pertembungan diantara dua pemimpin besar di Sungai Petani. DS Najib dan Anwar Ibrahim. Mc tak tahulah semua ini dirancang atau tidak, namun apa yang Mc diberitahu. Anwar sekarang ni sering mengikut DS Najib kemana saja beliau pergi. Mungkin beliau nak 'test power' siapa lebih popular dikalangan rakyat.

Gambar ceramah Anwar ni, Mc ambil dari blog Kanoha Utara tengok dan bandingkan dengan majlis DS Najib nanti.


Hanya beberapa ratus orang saja yang datang.. tak sampai seribu pun..





Di bawah ini pula Majlis Mesra Rakyat bersama Perdana Menteri Malaysia. Kita bandingkan jumlah kehadiran yang memenuhi dua majlis ini. Satu pada waktu malam, dan satu lagi pada waktu siang.

Ternyata, kehadiran DS Najib di sambut cukup hebat!

Anggaran lebih 23,000..

Tidak terbanding sokongan rakyat kepada DS Najib. Jikalau ceramah Anwar pun tidak mendapat sambutan. Apatah lagi ceramah pemimpin pembangkang yang lain. Hakikatnya, rakyat dah mula muak dengan apa saja yang berkaitan dengan pembangkang.

Pembangkang banyak berlakon dan berpolitik dari kerja. Sebab tu rakyat pun dah tak percaya dengan mereka dah. Apa yang perlu kita buat hanyalah, tambah keyakinan rakyat kepada UMNO, kemudian selesaikan masalah kita sendiri. Supaya senang kita bekerja jikalau bersatu. Jangan dok asyik fikir nak cantaih saja bila tak boleh jadi calon nanti.


PM, DS Najib memang sudah popular di Malaysia. Namun UMNO/BN masih kurang berbanding beliau. Apakah kemenangan UMNO/BN kelak, hanya bergantung kepada kepopularan DS Najib?

Bagaimana keyakinan rakyat terhadap UMNO/BN? UMNO/BN Kedah?



McTheory:
Soalan maut yang susah untuk kita jawab..

PANASS!! Orang Pas Kata Anwar tu Dalang Liberal!!

Posted: 12 Mar 2012 07:26 PM PDT


Bekas Ketua Dewan Pemuda Pas Pulau Pinang kata Anwar ni dalang Liberal.. memang betul dan tepat sekali!!

TUDIAA!! Pas Kedah KEJAM cadangan nak runtuhkan MASJID??

Posted: 12 Mar 2012 05:12 PM PDT


Salam pada semua pembaca..

Mc dalam minggu ni agak sibuk dengan kerja. Hinggakan nak update blog pun agak terabai. Namun blog tetap Mc update jika ada masa lapang. Sebab blog ni seolah-olah kewajiban rasmi Mc setelah 4 tahun bergelar blogger.

Angin pilihanraya semakin dekat berbau. Semakin dekat, semakin sibuklah Mc dan rakan-rakan yang lain. Namun perjuangan tetap perlu diteruskan walaupun mendapat halangan dari luar dan dalam UMNO sendiri.



Hari ni Mc nak ingatkan pembaca mengenai perangai buruk kerajaan Pas Kedah yang dikatakan mempunyai rancangan untuk merobohkan mercu tanda umat Islam di Kedah. Bukan calang-calang masjid yang mereka nak runtuhkan untuk program pembangunan.

Untuk panaskan balik carita ni, Mc minta pembaca boleh baca di SINI

Mc pun dah bersedia dengan isu-isu yang boleh mengegarkan Wisma Darulaman yang sedia nak runtuh tu. Ikuti blog Kedah Ke KL untuk mendapat maklumat terang dan cepat dari Kedah.



McTheory:
Kita usaha sendiri.. bukan sekadar copy paste sahaja..

Duke of UMNO

Posted: 13 Mar 2012 01:20 PM PDT

Duke of UMNO


LAWAK PAGI INI..!!! GUAN ENG KENA TAMPAR MELAYU LEKAT 5 JARI..!!! HAHAHAHAAAAA..!!!

Posted: 12 Mar 2012 06:07 PM PDT

Korang ingat tak insiden Guan Eng kena tampar kat Penang hari tu? Hahahahaaaaa...!!! Sampai sekarang aku takleh lupa..!!! Muahahahaaaaaa..!!!

Tu laaaa...lain kali cuba la try kurang ajar dengan orang Melayu Penang. Tu baru kena penampar Melayu. Aku dengar, PRU13 kali ni ada orang India pulak nak silambam Guan Eng!

So, aku fikir Guan Eng kena bawak Kit Siang teman dia pegi kempen pada PRU13 ni. Bukan apa...senang sikit nak mengadu bila kena silambam...heh!

p/s: Jangan sampai kena kungfu MCA dan Gerakan dah laaaa...! Heh!

Kata Pakteh...!!

Posted: 13 Mar 2012 01:15 PM PDT

Kata Pakteh...!!


Calon-calonnya....eh eh..sudah keluar nama?

Posted: 12 Mar 2012 05:25 PM PDT

Beberapa hari lalu, PKR @ PR seperti sudah amat bersedia untuk menghadapi PRU13. Senarai calon sudah ada malah jika esok hari penamaan calon, khabarnya PR tidak ada masalah untuk memberi senarai nama. Tahniah dari Pakteh kerana berjaya membuktikan lagi bahawa PR memang pakar dalam memutar belit keadaan. Siapa boleh menyangkal senarai akhir yang sehebat manapun calon tertentu, suhu politik saat akhir tetap akan menentukan faktor calon.

Semalam, bukan beberapa hari yang lalu.....mesej dari sana dan sini, perkhabaran dari luar dan dalam, berita dari jauh dan dekat memberi maklumat yang sama.....UMNO Kedah juga dah ada senarai calon. Bagi Pakteh perkhabaran sebegini adalah rencah menyedapkan lagi rasa bahang PRU13 dan bagi calon-calon yang ditakrif winnable candicate, mereka tidak perlu gusar memikirkan apakah nama mereka tersenarai atau tidak kerana penanda aras yang digunapakai oleh DS Najib mempunyai standard yang tinggi.

Saranan Pakteh, abaikan maklumat sebegini kerana nama calon biasanya ditentukan melalui sepakan penalti. Ini bermakna hanya yang benar-benar berkualiti akan terpilih. Pakteh tidak fikir DS Najib mengguna pakai kaedah Paklah yang meletakkan individu sekelilingnya walaupun kebarangkalian untuk menang adalah rendah. Jika dilihat kepada kemunculan Raja Nong Chik dan Ahmad Maslan, Pakteh pasti DS Najib mempunyai barisan pemimpin yang sudah tersedia didalam fikirannya.

Sehubungan itu, ada baiknya UMNO Kedah membuang ketepi mesej-mesej sebegini yang mungkin benar tetapi memberi natijah yang tidak elok kepada pergerakan parti. UMNO Kedah mungkin tidak menerima tempias tetapi individu yang berharap akan mempunyai sedikit kegusaran. Buat masa ini, apa sahaja maklumat amat sensitif malah jika dibawa berita " Penebang buluh @ Pakteh akan diangkat sebagai calon di DUN **** dan dijangka akan dilantik sebagai MB Kedah" , Pasti individu-individu ini akan terkejut dan percaya secara melulu.                        

Sebenarnya UMNO Kedah kini dalam keadaan terbaik jika dibandingkan 4 tahun dahulu. Pakteh boleh jamin bila-bila masa pun, Pas Kedah boleh ditewaskan kerana buat masa ini, Pas Kedah lebih tertumpu kepada usaha mengaut hasil rampasan sebanyak mungkin, Pas Kedah kini tidak lagi memikirkan usaha untuk terus memerintah Kedah tetapi segenap kudrat hanya memikirkan harta yang boleh dicilok sebelum kecundang.

Buang jauh-jauh maklumat sebegini malah matlamatnya jelas......merencatkan jentera UMNO Kedah....

Betoika senarai calon Pas pun nak kena dapat kelulusan Anwar Ibrahim?

THE FLYING KICK

Posted: 13 Mar 2012 01:06 PM PDT

THE FLYING KICK


MEH KITA TUNGGU PENAFIAN ANWAR IBRAHIM DAN PENGALIHAN ISU OLEH RAFIZI RAMLI!!!

Posted: 13 Mar 2012 08:00 AM PDT

GUAN ENG KATA KERAJAAN PUSAT TAK BANTU PEMBANGUNAN PULAU PINANG!!!

Posted: 13 Mar 2012 06:30 AM PDT

PERTUNANGAN ANAK PERDANA MENTERI, RAFIZI RAMLI PEMBOHONG BESAR

Posted: 13 Mar 2012 05:00 AM PDT

ISU VIDEO LUCAH ELAKON NTAH SIAPA-SIAPA... PATUTNYA DIA BELAJAR DENGAN ANWAR IBRAHIM!!!

Posted: 13 Mar 2012 03:00 AM PDT

LAGI PENDEDAHAN TENTANG KEJALANGAN MAK LAMPIR AMPANG!!!

Posted: 13 Mar 2012 01:30 AM PDT

DIDAKWA DI MAHKAMAH PUN, KATA BERLAKON JUGA? SAH, PAKATAN MEMANG KENA MAKAN UBAT GILA!!!

Posted: 13 Mar 2012 12:15 AM PDT

LAAAA... INGATKAN ZURAIDAH KAMARUDDIN DAH LENYAP DITELAN TANAH!!!!

Posted: 12 Mar 2012 11:10 PM PDT

RONNIE LIU TAK BENARKAN KEWUJUDAN KUBUR ORANG ISLAM DI SHAH ALAM... UNTUK CINA TAK APA!!!

Posted: 12 Mar 2012 08:55 PM PDT

DIMENSI

Posted: 13 Mar 2012 12:01 PM PDT

DIMENSI


Omegay: Ramasamy bebas setelah pecahkan tembelang?

Posted: 12 Mar 2012 08:30 PM PDT



kehkehkehkeh god father sudah menang!..big brother pun sudah menang..ramasamy bikin drama tak menjadi? ternyata kuasa yang di miliki oleh kit siyal & son melangkaui undang2 parti!. tak ada sorang pun ahli parti khinzir ni yang berani angkat muke. apetah lagi kaum melayu yang menyertai mereka!..dah macam melayu singapork!. kowtow 3 kali!..jadi tolong tunjukkan di mana ketelusan dan keadilan salah satu parti paling vavi di muka bumi ni?? >XD

Omegay: PEMANDU pasrael sibuk baru nak tunai janji?? kehkehkehkeh

Posted: 12 Mar 2012 05:30 PM PDT

PAS Pusat hari ini telah sebulat suara melantik lima individu sebagai ahli Jawatankuasa Pemandu bagi memastikan pelaksanaan janji-janji yang diberikan dalam manifesto pilihan raya akan ditunaikan, dan bukannya bertindak sebagai badan eksekutif.

Jawatankuasa yang dipengerusikan oleh bekas Menteri Besar Terengganu, Datuk Abdul Halim Abdul Rahman itu turut dianggotai oleh Datuk Kamaruddin Jaafar, Datuk Mahfodz Mohamad, Asmuni Awi, dan juga Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali.

Mustafa ketika sidang media selepas di Ibu Pejabat Agung PAS di sini berkata, jawatankuasa tersebut tidak mempunyai kuasa eksekutif untuk mencampuri urusan pentadbiran negeri, sebaliknya berperanan memberikan pandangan kepada pentadbiran negeri yang dikuasai PAS, termasuklah juga negeri pimpinan Pakatan Rakyat bagi membolehkan manifesto pilihan raya mereka akan dapat dilaksanakan. - themalaysiainsideanuvajiass


aku dah dah agak dahh..Pasrael lantik 5 pemandu mabok termasuk kroni anuwar si kamaruddin jaapar untuk tunaikan janji manifesto pasrael yang tak pernah di tunaikan selama ini di kedah!. ape daaaaa..bila kerajaan  BN tunaikan janji diorang plak memekak tuduh kerajaan guna duit haram nak beli undi. skang pasrael pulak terkulat2 baru nak tunaikan janji!. entah btol entah tidak..siap tubuh jawatankuasa pemandu mabok konon2 nak melicinkan perjalanan pentadbiran jijan

nampak sangat pasrael anggap jijan tak geti buat keje. tapi oleh kerana jijan jenis keras kepala pasrael pusat terpaksa tuka taktik. mereka tau mereka takde kuasa mutlak ke atas jijan tapi dengan tertubuhnya kelab pemandu mabok sekurang2nya tindak tanduk jijan akan terus di awasi dan jika tindakan jijan sekali lagi berlawanan prinsip fuckatan sudah pasti mereka tak akan teragak2 meminta pas pusat mengambil tindakan lbey  keras ke atas jijan kehkehkehkeh 

PEJUANG BANGSA

Posted: 13 Mar 2012 11:19 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Pelawak mana yang biadap hina polis Malaysia & agungkan Singapura ?

Posted: 13 Mar 2012 10:10 AM PDT




GPB memang panas betul bila baca info dari member blogger yang pergi Lawak Ke Der di Istana Budaya yang menampilkan ramai pelawak terkenal . Tapi macam gampang sekali ada seorang pelakon yang muka ala2   mat saleh celop  agungkan Singapura dan sindir rakyat negara ini masih lagi kolot .

Mungkin ini salah satu lagi spesis Ah Beng DAP  ke  begitu taksub sangat Singapura lebih daripada negara sendiri ... baik lu pergi dok sana la lagi bagus kalau seronok sangat dan anggap rakyat sini kolot !


p/s:  Aktor fav GPB iaitu  Aaron Aziz pun suka Malaysia ini  ...mana boleh cari makan di negara ultra kiasu tu ..


oleh : Waadat 

Malam tadi Demang layan konsert lawak di Astro. Maka wang RM15 pun bertukar tangan.


Apapun rakaman yang dibuat di Istana Budaya yang menampilkan pelawak dan 'pelawok' hebat tersebut memang menarik.


Berbaloi jugak la budak-budak U yang hadir dengan membelanjakan wang PTPTN mereka untuk tiket sehingga RM200 itu.


Bagi Demang, Johan dan Zizan memang mantap. Aflin Shauki dan Harun Salim Bachik juga tidak kurang hebatnya.


Demang tertarik dengan Harith Iskandar yang selama ini menampilkan 'lawak bodoh' rupa-rupanya ada bakat juga dalam 'One Man Show'.


Agaknya sebelum ini beliau bekerja dengan orang yang salah. Ertinya, orang lain lah yang salah.


Kemampuan Harith Iskandar berbicara terus menerus dalam pelbagai topik memang memikat. Demang dapat rasakan para penonton tak kering gusi ketawa. Tambah-tambah lagi penonton daripada Singapura.


Maklumlah, Harith Iskandar tak habis-habis memuji rakyat Singapura yang amat bertamadun. Malah orang Malaysia pun ikut ketawa apabila Harith Iskandar menyindir rakyat Malaysia yang masih terperuk dalam budaya kolot dan tidak faham undang-undang.


Nabil yang menjadi host pun ketawa terbahak-bahak. Maklumlah, sejak jadi orang terkenal ni maka kualiti diri pun dah rasa meningkat. Maka tak salah la Nabil pun ikut ketawa mendengar idolanya memperlekeh rakyat Malaysia.


Nabil perlu ketawa agar orang tahu bahawa dia faham Bahasa Inggeris. Hal ini kerana Harith Iskandar menggunakan bahasa tersebut lebih 70% dalam jenakanya.


Sambil ketawa Nabil sempat menyindir guru Bahasa Inggeris sekolah kerajaan yang dikatanya 'bagus'.


Harith Iskandar yang lebih dikenali sebagai pelakon iklan mula 'terkenal' melalui sitcom 'Jangan Ketawa' suatu ketika dulu.


Perlu diingat bahawa 'terkenal' tidak sentiasa bermaksud bagus. Di kampung Demang dulu antara individu yang amat terkenal ialah seorang pakar pecah rumah!


Kebanyakan anak muda mungkin tidak sempat menonton sitcom 'Jangan Ketawa'. Sesuai dengan tajuknya, memang kita rasa nak terajang saja sesiapa yang ketawa menonton siri tersebut.


Dalam rancangan yang Demang tonton semalam Harith Iskandar juga menyentuh tentang polis Malaysia yang pada pandangannya amat lembab, bodoh, dan bangang.


Yang Demang tidak pasti ialah, Harith Iskandar ni orang mana sebenarnya?



Jom lihat kebodohan & aksi sarkas Mr Bean PAS kena sindiran Najib !

Posted: 13 Mar 2012 09:02 AM PDT

GPB bila tengok gelagat Mr Bean Mahfuz yang berlagak seolah-olah macam Menteri ketika mengemukakan soalan tambahan pasal SPBA , macam bodoh betul .  Walhal PM sudah pun  jawab ( jika lihat di Buletin Utama TV3 )  . TVPAS ini memang la tak tunjuk semasa PM jawab sebab nak tunjuk Pelawak mereka beraksi .

Jawapan PM memang terbaik dan penuh sindiran kepada mereka. Itu yang mereka meroyan gila babi macam sarkas tadi ... hahaha

Macam ini je bila jawab puak-puak bangang tak boleh diajar ni ..... Kerajaan sudah mahsuh SPBA pun nak bising lagi .. Kalau depa perintah lagi teruk   , DAP  menerusi Tony Pua  dah cakap nak kurangkan kakitangan awam !!..





Guan Eng tak boleh jawab soalan CAP pun nak salahkan kerajaan BN !!

Posted: 13 Mar 2012 07:54 AM PDT




Kerajaan Negeri mengakui gagal untuk meyakinkan beberapa badan bukan kerajaan (NGO) termasuk Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) mengenai kepentingan empat projek infrastruktur mega yang hendak dilaksanakan di Pulau Pinang.

Ketua Menteri, Lim Guan Eng berkata, walaupun ia ditentang hebat oleh beberapa pihak, namun majoriti rakyat di Pulau Pinang menyokong projek-projek dimaksudkan.

"CAP bukan satu-satunya organisasi yang menentang empat projek infrastruktur berkenaan, malah Barisan Nasional (BN) dan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin turut menentang pembinaan terowong bawah laut dari Persiaran Gurney ke Bagan Ajam.

"Bagaimanapun, maklum balas rakyat Pulau Pinang terutama di Persiaran Gurney dan Seberang Perai Utara (SPU) menunjukkan majoriti orang Melayu, India dan Cina menyokong dan mahu projek untuk mengurangkan kesesakan lalu lintas serta memacu pembangunan ekonomi di negeri ini diteruskan," kata beliau dalam kenyataan media hari ini.

Mengenai dakwaan Presiden CAP, S M Mohamed Idris bahawa tiada rundingan awam dilakukan ketika peringkat awal proses keputusan dibuat, Guan Eng berkata, proses yang dikatakan oleh Mohamed sudah diamalkan ketika memutuskan sama ada empat projek infrastruktur itu diteruskan atau tidak.


"CAP cakap kita tidak telus apabila tidak mengambil kira rundingan awam dan pendapat rakyat, ini tidak benar. Ini dibuktikan apabila Exco Kerajaan Negeri memutuskan untuk melaksanakan projek ini melalui tender terbuka secara kompetitif pada 19 Oktober 2011 selepas rundingan awal dijalankan dari 29 April 2011," katanya.   (  DI TANYA PASAL RUNDINGAN AWAM  TAPI AH BENG JAWAB OPEN TENDER... ) 

Guan Eng, yang juga Setiausaha Agung DAP, turut membidas BN kerana tidak mengadakan proses rundingan awam bagi beberapa projek mega ketika memerintah Pulau Pinang.

"Tiada rundingan awam dilakukan oleh Kerajaan BN sebelum ini ketika membina Jambatan Pulau Pinang kedua, sebaliknya kita pula dikritik teruk kerana telus," katanya. LU  SENDIRI CAKAP PENTADBIRAN CAT LU ADALAH    TELUS , LU SENDIRI CAKAP NAK BIKIN ......BILA TAK BUAT  APASAL MAU   SALAH KERAJAAN BN DAHULU PULAK ??  BODOH !!!

Menurutnya, Kerajaan Negeri prihatin terhadap kesan alam sekitar di kawasan pembinaan terowong bawah laut dan isu itu akan dirunding semasa pusingan kedua rundingan awam apabila reka bentuk dan laluan dipilih pada akhir tahun ini.

"Walaupun banyak pihak termasuk CAP membantah projek ini, kita tetap menjemput mereka untuk melibatkan diri dalam rundingan awam selepas reka bentuk dan laluan dipilih. Sekiranya Kerajaan Negeri tidak berpuas hati, kita masih boleh menolak dan tidak meneruskannya," katanya.

Semalam, Mohamed membidas kenyataan Guan Eng dengan mengatakan ahli politik tidak perlu meletakkan status mereka terlalu tinggi sehingga menganggap berkuasa seperti Tuhan atau malaikat dalam membuat keputusan yang melibatkan kepentingan rakyat.

Guan Eng sebelum itu dilaporkan melabelkan Mohamed sebagai 'sudah tua' berikutan kenyataan CAP agar Kerajaan Negeri mengadakan rundingan awam sebelum melaksanakan projek pembangunan atau infrastruktur mega di Pulau Pinang


Komen GPB 

Kalau CAP pun kena main dan kencingan   kerajaan regim  DAP ....sendiri mau ingat la semua  NGO di PP..

Bila dikritik dan tak boleh jawab ...disalahkan UMNO /BN kerajaan dahulu tak buat ....

Memang musibat la lu ... lidah biawak lu memang ligat berpusing bila jawab  ...

Geng Mak lampir cari publisiti longkang ,fobia terkena ganguan seksual Pak Menteri ..

Posted: 13 Mar 2012 06:41 AM PDT





Aktivis hak wanita yang berada di bangunan Parlimen untuk berkempen bagi menuntut kerajaan yang bersih hari ini terkejut apabila Menteri Pertahanan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi membuat gurauan berbaur seks.

"Pakai sarung tangan pegang isteri nanti tak terasa" kata Ahmad Zahid apabila aktivis wanita memberinya sepasang sarung tangan putih melambangkan tuntutan mereka mendesak supaya kerajaan bebas daripada gejala rasuah.




Seorang aktivis yang terdengar kata-kata Zahid itu kemudian secara serta-merta memuat-naikkannya di laman web rasmi Twitter Wanita Suara Perubahan, gabungan yang menganjurkan kempen berkenaan.

"Seksis!" ulas pengarah eksekutif Biro Bantuan Wanita Ivy Josiah melalui akaun Twitter beliau. Beliau turut berada dalam delegasi ke bangunan Parlimen itu.

Dihubungi kemudian, Ivy memberitahu Malaysiakini bahawa rakan sekerja beliau telah terdengar kata-kata Zahid itu dan kemudiannya melaporkannya di laman Twitter.

"Walaupun beliau bergurau, namun innuendo seksual seperti ini tidak boleh diterima ... ini adalah benar-benar kurang ajar. Kami agak terkejut," katanya.



Komen GPB 

Ungkapan seperti itu dak dianggap gangguan seksual ke ..kah kah kah ....

 Tak nampak pun satu benda yang ke arah seksual .

Memang puak-puak aktivis ini termasuk pemimpin pembangkang sengaja cari publisiti murahan dan buat gimik bodoh ini !

Lagi bukti DAP anti Islam, bantu murtadkan saudara baru Islam tahun 1992 ?

Posted: 13 Mar 2012 05:45 AM PDT


Artikel GPB sebelum ini mengenai kenyataan Tun Dr Mahathir yang membidas DAP hanya melenting bila Cina masuk Islam bukan agama lain .KLIK DI SINI 

Kali ini untuk siri ketiga pembongkaran DAP anti Islam,  , GPB  akan dedahkan siapa saudara baru yang dibantu oleh parti chauvinis dan rasis ini untuk keluar daripada agama Islam .

Tak pa la GPB  terpaksa selongkar balik manuskrip lama , keratan akhbar   dan scan semula  baru untuk nak bagitahu generasi muda bahawa   sejarah telah  membuktikan   betapa bencinya parti rasis dan ultra kiasu ini   terhadap Islam . Sejarah tak pernah bohong bukan ia bukan seperti spin Meloyakini & surakhabar Cina .


Beliau adalah seorang gadis Cina yang nama Islamnya ialah Nurul Ain yang berasal dari Tampin ketika itu  tahun 1992 .

GPB yakin generasi muda terutama mahasiswa Melayu   di universiti sekarang ini  taksub  menyokong parti rasis dan chavinis  DAP    tak tahu semasa mereka masih bayi lagi , sudah ada hamba Allah beragama Islam ketika itu  telah dibantu oleh parti ini keluar Islam dan isytihar  murtad  pada tahun  1992 !!




keratan akhbar Berita Harian August 1992..


Mengapa pemimpin2 parti DAP seperti Cheng Man Hin , Karpal Singh dan Lim Guan Eng membantu budak berusia 18 tahun  menjadi murtad dan kembali kepada agama asalnya ?  Apakah mereka anti kepada agama Islam ?

Seperti kata Tun Dr Mahathir ketika itu menjadi PM , mengapa Cina masuk Islam sahaja DAP yang bising ?

Yang menjadi dalang membantu Nurul Ain ini kembali kepada agama asalnya  semua itu masih lagi hidup  dan kini menjadi pemimpin besar dalam Pakatan .

Apakah PAS yang selalu bercakap tentang Islam masih lagi ingat isu ini ??  Inilah sebenarnya musuh dalam selimut yang PAS tak sedaq dan anti Islam .



Menteri Undang-Undang ketika itu Datuk Syed Hamid Albar membidas DAP mempolitikkan isu penukaran agama Nurul Ain .

PANAS ! Bekas KP PAS Kedah akui UMNO bantu sekolah agama bukan kerajaan negeri !

Posted: 13 Mar 2012 01:25 AM PDT




Pentadbir sekolah agama persendirian di Kedah melabelkan pemimpin PAS negeri mungkir janji kerana tidak membantu sesen pun walaupun dijanjikan dalam pilihan raya umum 2008.

Sekolah agama berjumlah 12 buah itu meletakkan kesalahan tersebut kepada Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak.
Mereka mendakwa telah mengadakan pertemuan dua atau tiga kali dengan Menteri Besar, tetapi jawabannya hampa.

"Pertemuan pertama sebaik Azizan menjadi Menteri Besar, `dia kata mengapa datang awal sangat'. Manakala dalam pertemuan kedua pula, Azizan kata, `sedang susun'.

"Tetapi sehingga sekarang lebih tiga tahun satu sen pun kami tidak dapat. Kami terguris hati dengan Azizan," kata bekas Ketua Pemuda PAS Kedah, Mohd Najib Fahmi Yahya.

Beliau kini menjadi Setiausaha Sekolah Agama Taufiqiah Khairiah Al-Halimiah atau lebih dikenali dengan panggilan Pondok Pak Ya di Batu 16 Padang Lumat mempunyai 600 pelajar.

Menurut Mohd Najib. beliau antara pemimpin PAS Kedah yang merangka manifesto PAS negeri bagi menghadapi pilihan raya umum 2008.

`Satu sen pun tidak dapat'

Katanya, dalam manifesto itu PAS negeri akan memberi bantuan kepada sekolah agama persendirian apabila menjadi kerajaan negeri.

"Kami berusaha bersungguh-sungguh supaya kerajaan PAS menggantikan Umno dan kerana itu kami semua gembira apabila menang dalam pilihan raya umum 2008.

"Kami sangka sudah tentu bantuan kepada sekolah agama lebih banyak dari yang diberikan sebanyak RM13,000 oleh Majlis Agama Islam Kedah (Maik) untuk membayar gaji guru sejak BN memerintah.

"Tetapi setelah PAS menang, satu sen pun kami tidak dapat, Azizan dalam akhbar memberitahu bantuan untuk sekolah agama di Kedah telah diberi tetapi sebenarnya tidak. Orang akan percaya kerana imej ustaz Azizan.

"Pihak sekolah saya pergi jumpa Azizan untuk meminta beliau melupuskan tunggakan air sebanyak RM38, 000 tetapi beliau minta saya jumpa Pusat.

"Kita pergi jumpa Azizan atas sifat beliau sebagai Menteri Besar dan bekas pengerusi sekolah ini. Kalau kerajaan Pusat boleh memansuhkan bil elektrik sekolah jenis Cina dan Tamil, mengapa kerajaan Kedah tidak boleh hapuskan bil air sekolah agama? ," tambah Mohd Najib

Menteri Umno bantu

Untuk sekian lama sekolah-sekolah merupakan kubu kuat PAS dan sokongan mereka membolehkan parti Islam itu memerintah Kedah dalam pilihan raya umum 2008 lalu.

Menurut Mohd Najib, dulu sekolah agama memang penyokong kuat PAS tetapi kini terbuka untuk menerima sesiapa sahaja termasuk Umno.

Beliau menambah, tidak pernah dalam sejarah 70 tahun ada pemimpin Umno boleh masuk ke sekolah kecuali mantan Perdan Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

"Kami terguris hati dengan Azizan kerana apa yang dijanji tidak dibuat. Kalau dapat bantuan RM300, 000 sudah cukup, berapa banyak sangat jumlah itu berbanding perbelanjaan kerajaan untuk benda lain.

"Sekarang kami terbuka, kami akan sokong mana-mana pihak yang bantu sekolah kami. Umno sudah membantu sekolah agama persendirian.

"Datuk Seri Najib Tun Razak sudah memberi semula bantuan perkapita yang terhenti sejak Dr Mahathir kerana kononnya tempat melahirkan kader PAS.

"Menteri Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharum memberi bantuan kepada sekolah-sekolah agama persendirian ini antara RM30, 000 hingga RM50, 000 bergantung jumlah pelajar," katanya.FMT




Komen GPB 

Ini salah satu bukti UMNO pejuangkan agama dan menegakkan syiar Islam .

Tak kira sekolah itu merupakan sekolah agama PAS , ia turut dibantu juga bukan seperti kerajaan PAS Kedah yang tak bantu langsung walau satu sen !.

Puak-puak taksub PAS confirm lepas ini maki Ustaz Mohd Najib Fahmi Yahya sebab pecahkan tembelang pasal keburukan parti mereka .

Adakah ini gaya dan lifestyle Islam Liberal dipejuang orang itu di negara ini ??

Posted: 12 Mar 2012 11:38 PM PDT


Dalam agama Islam memang melarang wanita Muslim  membuka auratnya kepada bukan mahramnya  . Tetapi lain pulak ceritanya jika melihat gambar di atas ini . Memakai tudung macam wanita Islam  di atas tapi seperti nampak bogel bila lihat di bawah


JANGAN   MEMALUKAN WANITA  ISLAM !!


Anuwar seringkan gambarkan semua agama adalah baik ..
ciri-ciri Islam liberal ........

Guan Eng jangan ingat sudah berkuasa seperti Tuhan !

Posted: 12 Mar 2012 10:26 PM PDT



Ahli-ahli politik diingatkan supaya tidak meletakkan status mereka terlalu tinggi sehingga menganggap berkuasa seperti Tuhan atau malaikat dalam membuat keputusan yang melibatkan kepentingan rakyat.

Presiden Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP), S M Mohamed Idris berkata, mereka perlu menerima teguran dengan hati terbuka dan tidak mudah melenting jika ada pihak yang memberi cadangan untuk kebaikan bersama.

"Adakah salah kalau kita memberi cadangan untuk kebaikan rakyat Pulau Pinang. Sebagai orang politik dan pemimpin kerajaan negeri, Ketua Menteri, Lim Guan Eng sepatutnya menerima cadangan atau komen pelbagai pihak dengan hati terbuka untuk sama-sama membangunkan negeri ini," katanya kepada media hari ini.

Beliau mengulas kenyataan balas Guan Eng yang melenting dengan melabelnya sebagai "sudah tua" berikutan kenyataan CAP agar Kerajaan Negeri mengadakan rundingan awam sebelum melaksanakan projek pembangunan atau infrastruktur mega di Pulau Pinang.

Menurutnya, Guan Eng sepatutnya mengambil berat mengenai suara rakyat dengan membuat rundingan awam sebelum sesebuah projek dijalankan sama ada ia memberi kesan terhadap ekonomi, sosial atau alam sekitar.

"Memberi taklimat kepada pertubuhan bukan kerajaan (NGO) secara umum mengenai projek mega serta membuat kenyataan mengenainya kepada pihak media atau dalam Dun. Ini bukanlah rundingan awam.

Rundingan melibatkan penyertaan awam di peringkat awal proses membuat keputusan, menyediakan maklumat yang mencukupi mengenai projek serta memberikan pertimbangan yang sewajarnya kepada perwakilan dan pandangan yang dibuat oleh individu dan organisasi masyarakat awam," katanya.

Mohamed berkata, perkara itu tidak dilakukan Kerajaan Negeri.

"Jika beliau kata ada membuat rundingan awam, adalah ia dilakukan sebelum menandatangani memorandum persefahaman dan memanggil permohonan cadangan untuk pembinaan projek mega ini. Adakah kajian awal dijalankan?" katanya lagi.  UTUSAN 




Komen GPB 


Hanya Skandal Bayan Mutiara boleh ajar  keangkuhan ketua regim DAP ini ...

PANAS ! Bukti Anwar dapat layanan kelas pertama oleh Amerika Syarikat !

Posted: 12 Mar 2012 06:14 PM PDT




Belum pun reda pendedahan mengenai pembabitan agensi perisikan antarabangsa dalam membantu kemenangan pembangkang pada 2008, kini terbongkar pula satu lagi bukti yang menunjukkan hubungan istimewa antara Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan pihak asing.

Bukti tersebut berupa sepucuk surat dari Bank Dunia bertarikh 24 Januari 2006 serta layanan istimewa yang diterima Ketua Pembangkang itu sehingga beliau diberi kelulusan oleh Jabatan Negara Amerika Syarikat (AS) untuk memiliki visa J1, sedangkan visa tersebut hanya dikeluarkan kepada sesiapa yang bekerja demi kepentingan AS.

Dalam suurat itu menyebut "jika anda bukan warganegara AS yang menjalankan mana-mana bahagian tugasan ini di AS, anda mesti memiliki visa yang sah dan kebenaran kerja yang sah yang membolehkan anda untuk menerima pekerjaan dengan Kumpulan Bank Dunia di AS untuk tempoh tugasan ini dan apa-apa pelanjutan daripadanya, di mana visa dan kebenaran kerja itu boleh dipohon di Kedutaan atau Konsulat AS".


KLIK DI SINI SELANJUTNYA





Siapa tokoh liberal Islam di Malaysia dimaksudkan Hafiz Nordin ?

Posted: 12 Mar 2012 05:19 PM PDT



Ustaz Mohd Hafiz Mohd Noordin, bekas Ketua Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang menimbulkan satu persoalan, siapakah tokoh liberal di Malaysia yang sedang menaungi program kerosakan Islam masa kini.

Ketika membandingkan liberalisme Islam di Indonesia, Hafiz bertanya, "Di Malaysia ada atau tidak ?".

Selanjutnya, Hafiz memberi satu analogi.

"Tuan-tuan ingat tak pilihan (kecil) Permatang Pauh..Ada seorang tokoh Indonesia (yang) pernah mewakili Nahdatul Ulama..Nahdatul Ulama juga sudah diliberalkan oleh Barat..


"Dia (tokoh Indonesia itu) datang ke Permatang Pauh..saya heran..bekas Presiden Indonesia..dia datang ke Permatang Pauh.

"Dia siapa ? Abdurrahman Wahid..Gus Dur..Gus Dur tuan-tuan..paling kuat berpegang dengan fahaman liberal..dia berkawan dengan Wakil Rakyat (Ahli Parlimen) Permatang Pauh..", katanya

sumber : AIDC 

Rajahmas

Posted: 13 Mar 2012 11:18 AM PDT

Rajahmas


21 fakta PAS bukan lagi parti Islam

Posted: 12 Mar 2012 06:25 PM PDT

Pada Ogos 1963, Dewan Ulama PAS Kelantan mengeluarkan hukum berikut.
"Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir dan haram".

1) DULU… PAS kata: UMNO menjadi kafir kerana bekerjasama dengan parti-parti kafir seperti MIC dan MCA. "Sesiapa yang reda dengan kufur maka dia menjadi kufur.." (Kuliah Di Marang 1983)
SEKARANG… PAS bekerjasama dan berpelukan dengan DAP dan calon-calon bukan Islam dalam pilihan raya ke-11 dan 12.

2) DULU… PAS kata: "Haram orang Islam memangkah calon kafir. Ini kerana Allah mengharamkan melantik orang kafir menjadi pemimpin".
SEKARANG… Dalam pilihan raya ke-12 PAS meminta ahli-ahlinya memangkah calon bukan Islam dari parti PKR dan DAP. Bahkan PAS meredhai Guan Eng sebagai pemimpin mereka di Pulau Pinang.

3) DULU… PAS kata: "Kerajaan BN adalah kerajaan mungkar kerana membiarkan kilang-kilang arak dan kelab-kelab malam beroperasi"
SEKARANG… Selepas PAS dan rakan-rakan menang di Selangor, mereka tidak pula membantah kilang-kilang arak yang besar-besar di negeri itu seperti Carsberg di Shah Alam dan Kelab The Ship yang PAS begitu marah pada masa lalu.

4) DULU… PAS kata kepada Pak Lah semasa beliau jadi TPM dahulu diarahkan mengawal virus JE: "Badawi di Arab jaga unta, Badawi di Malaysia jaga Babi"
SEKARANG… Kerajaan Selangor yang disertai oleh PAS cuba mengendalikan urusan Babi bahkan mencanggihkan ladang Babi, tak pulak PAS kata kerajaan mereka 'kerajaan Babi'.

5) DULU… PAS memperjuangkan Islam demi memartabatkan agama, bangsa dan negara seperti yang termaktub dalam slogan parti ketika itu.
SEKARANG… PAS mempergunakan Islam demi memartabatkan agama semua penyokong pakatan rakyat, menghapuskan bangsa bermakna ingin menyatukan budaya dan resam kaum serta tidak mengakui Malaysia sebagai sebuah negara Islam yang berdaulat.

6) DULU… Masa Anwar Ibrahim duduk dalam UMNO, PAS kata: "Anwar munafik, pengkhianat agama, jual agama, berpura-pura…"
SEKARANG… Bila Anwar kena pecat, PAS kata: "UMNO buang Anwar sebab dia pejuang Islam, dia memerangi rasuah dan itu tandanya UMNO anti-Islam".

7) DULU… Masa Anwar dituduh dengan tuduhan seks, PAS kata: "Dalam Islam tidak boleh tuduh orang dengan tuduhan seks, melainkan kena ada empat orang saksi". Macam tu juga depa kata semasa Mat Sabu dituduh berkhalwat.
SEKARANG… Bila PAS ceramah, ramai penceramah PAS tuduh pemimpin UMNO dengan tuduhan seks dan berbagai, PAS kata: "Ini tujuannya untuk menegakkan Islam iaitu Amar Makruf dan Nahi Mungkar.."

8) DULU… PAS kata: "Sesiapa yang menolak hudud kerana masyarakat majmuk maka dia menjadi kafir"
SEKARANG… PAS membuat kenyataan media Hudud bukan keutamaan perjuangan mereka dalam Pakatan Rakyat - klik sini

9) DULU… PAS kata: "Bersekongkol dengan parti politik yang tidak berpegang dengan dasar Islam jadi sesat atau kufur".
SEKARANG… PAS berkawan dan berjihad bersama PKR. Bahkan PKR yang memimpin PAS sekarang, sedangkan Pakatan Rakyat tidak pernah sekalipun menyebut Islam sebagai dasar dalam perlembagaannya.

10) DULU… PAS kata: "Kerajaan yang tidak berusaha menjalankan hukum hudud adalah kerajaan yang Quran kata: "Sesiapa yang tidak berhukum dengan hukum Allah, maka mereka adalah orang-orang kafir".
SEKARANG… Timbalan Ketua Penerangan PAS Kelantan, Ahmad Baihaki berkata, PAS tidak berhasrat untuk melaksanakan undang-undang hudud di negeri yang tidak mempunyai jumlah majoriti Melayu yang besar.

11) DULU… PAS kata: "UMNO mungkar sebab benarkan pembinaan kuil-kuil yang banyak, terutama Batu Caves".
SEKARANG… PAS Kelantan telah izinkan tokong Buddha tidur yang terbesar di Asia dan tokong Budha berdiri tertinggi di Asia Tenggara…menyamai ketinggian 12 tingkat bangunan.

12) DULU… PAS kata: UMNO mungkar sebab benarkan geng-geng liberal yang menghina Islam menulis dalam surat khabar seperti Astora Jabat, SIS dan lain-lain.
SEKARANG… Harakah benarkan Raja Petra yang selalu mempertikaikan Islam menulis dalamnya. Hanya kerana Raja Petra menghentam kerajaan.

13) DULU... Amanat Hadi kata: Menentang UMNO adalah jihad dan jika mati syahid sebab UMNO tak pakai undang-undang Islam memerintah.
SEKARANG.. PAS sudah memerintah Kelantan 21 tahun dan Kedah, Perak, Selangor sudah 3 tahun, peliknya mereka kata pula undang-undang hudud bukan keutamaan PAS. Apakah jika menentang PAS sekarang adalah jihad dan syahid?

14) DULU…PAS kata: UMNO tak amanah kerana telah hilangkan banyak duit Negara
SEKARANG... PAS telah lesapkan 45juta duit koperasinya sendiri Ko-Hilal (ngko hilang?) termasuklah tabung bantuan Memali. Ahli-ahli koperasi itu semua maklum hal tersebut, wang mereka hilang entah ke mana?

15) DULU… PAS kata: "Tidak boleh berkerjasama dengan UMNO sebab UMNO tolak Islam"
SEKARANG.. PAS kerjasama dengan DAP yang selalu dok kata: "Kami menentang negara Islam" (Kit Siang). Bahkan PAS Perak kata: "Kerjasama dalam kerajaan bersama DAP, lebih mulia dari berkerjasama dengan UMNO".

16) DULU…PAS kata: "UMNO tak layak mengaku nak Islam sebab UMNO tidak mempunyai ciri-ciri Islam yang sepatutnya"
SEKARANG.. PAS sekarang berkempen mengwar-warkan bahawa pimpinan tertinggi mereka yang disanjungi di Penang iaitu Lim Guan Eng ingin meniru khalifah Umar Abdul Aziz. Apakah iman Guan Eng begitu suci dan sempurna bagi PAS?

17) DULU…PAS kata: "UMNO tidak mahu cegah mungkar masa memerintah"
SEKARANG.. PAS hanya mendiamkan diri dengan berbagai pusat-pusat mungkar yang ada di Kelantan, Perak, Selangor dan Kedah. Rumah pelacuran di Kota Bharu cuma 500m sahaja dari Pejabat Nik Aziz.

18) DULU…PAS kata: "Tidak boleh wujudkan jemaah Islam yang lain selain PAS yang merupakan jemaah pertama di Malaya. Mereka yang wujud itu adalah penentang gerakan Islam" (Ketua Dewan Ulama PAS, Harun Taib).
SEKARANG.. PAS meredai kewujudan parti-parti lain seperti PKR, pernah bergabung tenaga dengan Semangat 46, bahkan berkerjasama dengan begitu erat dengan mereka. Kanapa boleh? Kenapa tak suruh masuk PAS saja?

19) DULU…Semasa berkerjasama dengan Parti Semangat 46: PAS memuji-muji Tengku Razali, Rais Yatim dengan pujian yang sakan tentang kebijaksanaan mereka. Bahkan PAS bertakbir dalam majlis mereka.
SEKARANG... PAS kutuk depa semua dan kata macam-macam. Sedangkan dulu puji sakan dan berlebih-lebihan. Mereka memang asal dari UMNO, adakah PAS lupa? Apakah selepas ini PAS juga akan mengutuk PKR dan DAP jika kerja sama itu gagal?.

20) DULU…PAS kata: Tidak boleh berpakat, atau cenderung hati dengan orang kafir yang menentang Islam. Itu boleh membatalkan akidah seorang Islam.
SEKARANG... PAS menerusi PKR berbaik-baik dengan pemimpin HINDRAF yang menentang keistimewaan Islam dalam negara ini. Bahkan PAS kata: "Kita tidak berminat menentang Hndraf, itu hak mereka untuk berdemonstrasi" (Harakah)

21) DULU…PAS kata haram menyertai UMNO atau tolong UMNO sebab dasar mereka tak Islam.
SEKARANG.. PAS halal sertai DAP, biarpun sedar hakikatnya DAP sekali-kali tidak akan menjadikan Islam sebagai dasar dalam kepimpinan Pakatan Rakyat.

p/s: sekadar pandangan peribadi rajahmas, sebarang kesilapan sila maklumkan. Dipetik dan digubah semula daripada daripada http://www.mindaaktif.net. Kredit kepada pemilik blog. 

IPOHMALAY

Posted: 13 Mar 2012 09:43 AM PDT

IPOHMALAY


Lagi Bukti Pendudukan Tanah Secara Haram Oleh DAP Di Selangor

Posted: 13 Mar 2012 03:02 AM PDT

RONNIE LIU TAK BENARKAN KEWUJUDAN KUBUR ORANG ISLAM DI SHAH ALAM... UNTUK CINA TAK APA!!!

Kalangan pecacai Pakatan mahupun mereka yang sudah mula malu nak mengaku mereka sebenarnya adalah pecacai Pakatan, masih lagi menaruh harapan, fantasi mereka yang Pakatan Rakyat di Selangor benar-benar telus dan bersih sebagaimana yang seringkali dilaung-laungkan dalam setiap ceramah dan kempen.

Bagaimanapun, ianya tidak sepertimana yang difantasi atau diangan-angankan. Kerajaan Negeri Selangor di bawah Pakatan Rakyat merupakan sebuah Kerajaan Pelakon dan Sandiwara yang sangat hebat.

Kes dua status tanah perkuburan yang sama sekali berbeza melibatkan Majlis Bandaraya Shah Alam sekaligus memperlihatkan betapa double-standard nya Pakatan Rakyat dan Kerajaan Negeri Selangor.

Portal SEL13.COM mendedahkan tentang dua bidang tanah perkuburan iaitu Tanah Perkuburan Islam Kota Kemuning yang telah ditentang dan dihalang oleh 147 orang bukan Islam yang hanya berkeluasan 5.5 hektar berbanding Tanah Perkuburan Komersil Cina di Seksyen U14 berkeluasan 49 ekar yang dibangunkan secara haram melanggar undang-undang.

Kalau betul telus dan bersih, mengapa tanah perkuburan Islam yang telah diwartakan, tidak dibenar guna dan boleh pula dibawa ke mahkamah? Bagaimana dengan jenazah-jenazah yang telah dikebumikan di situ? Adakah Ronnie Liu akan mengarahkan jenazah-jenazah tersebut dikorek semula untuk ditempatkan di tanah perkuburan lain atau semuanya akan dibuang ke dalam sungai dan laut sepertimana yang dilakukan oleh SEORANG AHLI DAP terhadap jenazah jutawan kosmetik, DATUK SOSILAWATI LAWIYA?

Kalau betul telus dan bersih, mengapa Tanah Perkuburan Komersil Cina yang berstatus haram dibiarkan dan keengganan serta besarnya kepala syarikat berkenaan yang enggan membayar premium tanah, tidak diambil sebarang tindakan? Mengapa tiada seorang pun PECACAI PAKATAN yang sangat sensitif berhubung dengan sebarang tindakan UMNO-BN, bersuara dalam hal ini?

Rakyat, penduduk dan pengundi di Selangor perlu tahu hal ini. Rakyat, penduduk dan pengundi di Selangor perlu sedar, bagaimana layanan yang diberikan oleh Kerajaan Negeri Selangor kepada orang Islam, sehinggakan tanah perkuburan untuk orang Islam pun mereka sendiri tentang dan cuba halang, sedangkan tanah perkuburan komersil, biarpun berstatus haram, mereka sokong!!!



Dipetik dari : The Flying Kick

Harian Metro Wajar Kurangkan Sensasi Tak Berasas

Posted: 13 Mar 2012 02:28 AM PDT

Si ibu terkejut mendengar anaknya dibuang kerja akibat berita penimbul prasangka oleh Harian Metro.



Sepupu amir, ketua umno cawangan kg jawa pengerang , johor aminuddin doll patut lebih amek tau pasal amir dan ibu nya... Waktu berita tersebar, die buat statement seolah2 amir yg salah.. Sebok buat kebajikan pada org lain.. Tp keluarga sendiri terabai... Kalau die amek berat dari mula pasti nasib mak cik die lebih terbela...


P/S : Parti-parti jugak. Tanggungjawab sosial mau kena ada. Tak kiralah parti apa. Dan akhbar Harian Metro perlu menghentikan polemik pelaris akhbar seperti ini kerana pembetulan hanya menyusul 24 jam selepas beribu-ribu persepsi buruk dan kata-kata yang tidak baik dituai dari masyarakat dalam tempoh tersebut.

Anak Rano Karno Ditangkap Pesan Ekstasi Dari Malaysia

Posted: 13 Mar 2012 12:23 AM PDT

Anak pelakon Rano Karno telah ditangkap pihak berkuasa susulan penghantaran pil ekstasi dari Malaysia oleh "Mr. Tan" yang dikatakan susulan tempahan yang dibuat oleh anak angkat Timbalan Gabenor Banten itu baru-baru ini melalui Whatsapp.



Bertransaksi via WhatsApp, Anak Angkat Rano Diajari WN Malaysia
Prins David Saut - detikNews
Senin, 12/03/2012 05:04 WIB

Jakarta Pemesanan narkoba yang dilakukan oleh anak angkat Rano Karno, Raka Widyarma, melalui aplikasi WhatsApp Messenger ternyata diajari oleh rekannya di Malaysia, Mr Tan. Polisi sendiri enggan menjelaskan nama Raka di aplikasi tersebut.

Hal itu disampaikan oleh Kabid Humas Polda Metro Jaya, Kombes Pol Rikwanto, saat dihubungi detikcom, Senin (12/3/2012).

"Ini dia (Raka) juga ngakunya diajarin orang malaysia. Itu kan komunikasi umum, yang tidak masuk dalam pengawasan, jadi siapa pun bisa," kata Rikwanto.

Rikwanto menambahkan, penggunaan identitas Raka dalam aplikasi tersebut masih dalam penyelidikan. Termasuk identitas lainnya yang kemungkinan terlibat dengan Raka.

"Masih berjalan, nanti akan kita buktikan. Sisi negatifnya, Itu konten yang disediakan oleh pabrik sehingga kita masih pelajari," ujar Rikwanto

Rikwanto menyampaikan, kepolisian masih menelusuri keterangan Raka mengenai modusnya melalui WhatsApp Messenger sebelum fokus pada pembuktian.

"Masih coba ditelusuri, baru fokus pada pembuktian bagaimananya, jadi masih keterangan lanjutan," tutup Rikwanto.

Melalui situs resminya, WhatsApp Messenger adalah aplikasi pesan pendek lintas platform telepon seluler yang memungkinkan pengguna untuk bertukar pesan tanpa harus membayar untuk SMS. WhatsApp Messenger tersedia untuk iPhone, BlackBerry, Android, Windows Phone dan Nokia, dan bisa mengirimkan pesan ke semuanya.

Karena WhatsApp Messenger menggunakan internet data plan yang sama dengan yang digunakan untuk email dan browsing web, tidak ada biaya untuk pesan singkat. Selain untuk mengirim pesan, pengguna WhatsApp juga dapat membuat grup, mengirim gambar, video dan audio.

Pengunduran Shahrizat Naikkan Nama Malaysia Di Indonesia

Posted: 12 Mar 2012 10:08 PM PDT

Dituding Terlibat Korupsi, Menteri Malaysia Mundur
Novi Christiastuti Adiputri - detikNews
Senin, 12/03/2012 11:17 WIB


Kuala Lumpur, Salah seorang menteri Malaysia mengundurkan diri di tengah tudingan skandal korupsi yang mengancam pemerintahan Perdana Menteri Najib Tun Razak. Shahrizat Abdul Jalil yang merupakan Menteri Urusan Wanita, Keluarga dan Pengembangan Masyarakat, dengan berbesar hati memutuskan mundur dari jabatannya.

"Saya ingin menekankan bahwa saya membuat keputusan ini atas kemauan saya sendiri. Saya mencintai negara ini dan saya sangat menghormati pemerintah dan juga perdana menteri," ujar Shahrizat dalam konferensi pers yang digelar Minggu (11/3) dan dilansir oleh The Star, Senin (12/3/2012).

Shahrizat dituding terlibat dalam praktik korupsi yang dilakukan oleh perusahaan bernama National Feedlot Corporation (NFC) yang merupakan milik suaminya, Mohamad Salleh Ismail. Ketiga anak Shahrizat juga dituding terlibat dalam kasus ini.

NFC yang bergerak di bidang peternakan mendapatkan pinjaman dana pemerintah sebesar 250 juta ringgit atau sekitar Rp 755 miliar untuk keperluan menaikkan produksi daging sapi. Namun Shahrizat dan keluarga dituding telah menyalahgunakan dana pinjaman tersebut.

Mereka dituding menggunakan dana pinjaman bagi NFC tersebut untuk membeli tanah, properti dan pengeluaran lainnya, yang sama sekali tidak terkait dengan bisnis peternakan.

Atas tudingan-tudingan tersebut, Shahrizat pun membantahnya. "Saya tidak memiliki kaitan apapun dengan NFC. Semua hanya karena saya menikah dengan direkturnya," bantahnya.

"Saya sudah terjun di dunia politik sejak lama, dan hal ini merupakan hal paling tepat yang harus dilakukan. Mengabdi kepada masyarakat di bawah kementerian telah menjadi perjalanan yang membahagiakan bagi saya," imbuh Shahrizat yang menggelar konferensi pers dengan didampingi anak-anaknya dan cucunya.

Usai mengundurkan diri, Shahrizat menuturkan dirinya akan tetap aktif sebagai Ketua Wanita Umno.

Kasus korupsi yang menyeret NFC tersebut terbongkar pada tahun 2010 ketika hasil laporan audit nasional menyatakan, NFC gagal memenuhi target produksi. Saat ini, pihak berwenang masih melakukan penyelidikan atas kasus ini.

pemirsasetiadetikabout 22 hours ago
Orang kita jgn iri dgn Malay, menteri2 disini takut keilangan pekerjaan dan takut ilang gengsi naek mobil mewah diiringi patwal.. Contohnya tuh cak Imin n Andi...

climate_changeabout 22 hours ago
bangsa yang bermaruah tinggi. menghargai nama baik pemimpin nya.

Zoe Zulfaniabout 23 hours ago
baru dituding, sdh mau sukarela mengundurkan diri. kalau di indonesia mimpi kali yee ada pejabat spt itu. para pejabat, poli tikus seharusnya baca berita ini.... :

jimyanggoroabout 18 hours ago
baru di tuding aja langsung mundur,kalo di Indonesia udh ada bukti aja masih kgk mau mundur,hebat memang Malaysia...memang kita hrs akui Malaysia lbh hebat dari Indonesia..


about 18 hours ago
Hanomag Koen
Kami hanya memberikan bukti tanpa harus berjanji Bro

Eteh Kamilabout 18 hours ago
mereka wajahnya masih dari kulit n daging ..... klo d qt wajah tembok

beyut_bugilabout 18 hours ago
beda banget yak dgn pejabat2 yg di negara indonesia... pejabat disana masih tau malu ... sudah terbukti sebagai koruptor aja blom di pecat dari jabatan nya .... sudah di pecat juga blom lgsg dari kader.. tp jabatan di pemerintahan masih berjalan .... bener2 hebat indonesia ini .

beyut_bugilabout 18 hours ago
yg merasa pejabat contohin tuh tindakan sportif dari pejabat di malaysia....

Wisnu Murthiabout 18 hours ago
Terkadang dalam hal tertentu malaysia memenag menyebalkan.. Tetapi untuk hal yg satu ini, Saya akan 2 JEMPOL karna Sang menteri mundur hanya karna dituding terlibat korupsi.. Coba seandainya negara cinta tercinta Indonesia mau meniru hal positif ini.. Mungkin Bangsa kita lebih maju dr sekarang.. JUJUR, ADIL, TEGAS..

Masai Darul Jinayah

Posted: 12 Mar 2012 09:06 PM PDT

Pembunuhan seorang kanak-kanak yang mayatnya ditemui rentung di Masai, Johor mengulangi kisah insiden pembunuhan seorang gadis Melayu oleh lelaki Tamil yang turut menyebabkan di gadis itu dibakar rentung pada Jun 2011.



Nurrahayu Qomarodin 16, dibunuh, disembelih, dikerat kepala, dan di bakar dua kali oleh D. Kalaiselvam, 46 sebelum dihumban ke perkuburan Cina, hampir menimbulkan ketegangan kaum di Johor.

Jenayah oleh samseng-samseng Tamil ini menjadi kebimbangan penduduk di Masai, Johor kerana daerah tempat 'penjenayah terbuang' ini telah semakin terkenal aksi jenayahnya hingga ke utara tanah air.

Malah seorang rakan yang bekerja di situ pernah mengalami pintu pejabat YANG DIKUNCI OLEHNYA DARI DALAM cuba diumpil pada waktu makan tengahari!

Pembanterasan penjenayah dengan apa cara sekalipun oleh Polis Johor perlu dibuat dikawasan tersebut.

Janganlah apabila masyarakat merasakan polis gagal, undang-undang kembali ke tangan masyarakat yang geram, benci dan berdukacita.

Nurul Nadirah dibunuh, dibakar

JOHOR BAHRU 12 Mac - Teka-teki kehilangan kanak-kanak berusia lima tahun, Nurul Nadirah Abdullah atau Dirang sejak awal bulan ini akhirnya terjawab apabila polis mengesahkan rangka manusia rentung yang ditemui di sebuah ladang kelapa sawit di Nusa Damai, Masai pada Khamis lalu adalah mayat kanak-kanak itu.

Pengesahan itu dibuat berdasarkan hasil ujian asid deoksiribonukleik (DNA) yang dijalankan terhadap rangka tersebut.

Ketua Polis Daerah Seri Alam, Supritendan Roslan Zainuddin berkata, sampel DNA yang diperolehi daripada serpihan tulang di tempat kejadian telah dihantar ke makmal dan ia sepadan dengan DNA ibunya.

"Sebelum ini, siasatan awal mendapati rangka tersebut milik manusia dewasa. Bagaimanapun setelah siasatan lanjut dijalankan, ia sebenarnya milik kanak-kanak yang hilang itu.

Hampir Dengan Ipoh, Tapi Tiada Bekalan Elektrik

Posted: 12 Mar 2012 07:35 PM PDT

Berikut apa yang telah saya temui dalam Utusan Malaysia hari ini :

Orang Asli Islam terbiar?

MEMBACA sisipan Mega Utusan Malaysia, terbitan Jumaat 9 Mac 2012 mengenai nasib masyarakat Orang Asli membuatkan hati saya terpanggil untuk menulis di ruangan ini.

Kisah tragis nasib masyarakat Orang Asli selepas diislamkan bukan merupakan episod baru. Masalah ini telah melanda masyarakat Orang Asli sejak puluhan tahun. Walaupun bukan semua, tetapi sebahagian besar mereka diislamkan tetapi kemudian dibiarkan terkial-kial dengan agama baru mereka.

Pihak yang bertanggungjawab ada yang lepas tangan, kalau datang melawat pun, bilangannya boleh dikira dengan jari. Ini bukan tuduhan tetapi hakikat. Saya pernah beberapa kali masuk dan tinggal di kawasan masyarakat Orang Asli sekitar Perak dan Pahang, melalui perbualan dan tinjauan mengenai sejauh mana Orang Asli yang diislamkan diberi bimbingan telah mendengar rintihan dan keluhan yang sama.

...


Ahad lepas, teman melakukan ziarah ke perkampungan orang asli Sungai Choh, yang kalau diikutkan jarak terus merentas bukit, hanya 5 km ke arah tenggara The Lost World of Tambun.

Kemesraan penduduk kampung yang turut didiami oleh orang asli beragama Kristian sepertinya bukanlah menjadi faktor penyebab seorang ustaz yang pernah tinggal di Sg. Choh 'lari' pulang ke kampung halamannya.

Apa yang teman runsingkan ialah, bagaimana kampung yang telah hampir dengan ketamadunan kota itu masih belum mendapat bekalan elektrik! Terdapat papan tanda naik taraf jalan yang dibuat oleh Kementerian Pembangunan Luar Bandar tetapi hanya bertabur 'crusher run' ditempat tertentu. Jika diletakkan Had Muatan 5 Tan, seperti lorong-lorong kampung, mengapa jalan tersebut tidak diturap? Jalan berturap hanya tersedia ditengah kampung. Mungkin 20 tahun lagi agaknya akses ke Sg. Choh diturap sepenuhnya.

Penting sekali ialah bekalan elektrik. Jika tiada bekalan elektrik yang konsisten dan sempurna serta akses yang baik menuju ke Sg. Choh, bagaimanakan aktiviti dakwah dapat dijalankan melalui bidang penyiaran? Apakah yang perlu dibanggakan dengan Malaysia yang maju dan moden sekiranya penempatan yang hampir dengan bandar pun tidak ada bekalan elektrik?

Sungai Choh terletak di DUN Ulu Kinta, Parlimen Tambun yang kedua-duanya diwakili UMNO. Ahli Parlimen Tambun pula Menteri Kewangan Kedua. Di sebelah selatan, melalui laluan balak tinggal yang perlu menyeberangi sungai tanpa jambatan kurang dari 2km, sempadan DUN Simpang Pulai dalam Parlimen Gopeng yang kedua-duanya diwakili PKR.

Jika membawa bekalan elektrik dari Institut Perguruan Ulu Kinta yang merupakan satu-satunya laluan masuk sepanjang 13km itu sukar, bukankah lebih baik masukkan dari Sunway City Ipoh atau Ulu Piah di Ampang Baru yang jaraknya lebih hampir ke Sg. Choh?

Wakil Rakyat parlimen Tambun dan ADUN Hulu Kinta seharusnya bergerak pro aktif dalam memastikan kesejahteraan kawasan ini tidak memberikan peluang kepada anasir pembangkang untuk menyebar hasutan.



Menurut penduduk Sg. Choh, telah kedapatan beberapa pengusaha Cina dan India yang meninjau-ninjau kawasan tersebut yang subur dan berpotensi untuk dibangunkan walaupun kawasan tersebut terletak dalam Hutan Simpan Kekal Bukit Kinta. Di bahagian DUN Simpang Pulai, pembukaan tanah untuk tanaman sayur dan bunga telah dibuat oleh pengusaha Cina dari Cameron Highlands atas restu pihak yang kita ketahui siapa.

WARISAN@PAHANG

Posted: 13 Mar 2012 09:14 AM PDT

WARISAN@PAHANG


Lynas: Selangor Sepatutnya Sudah Jadi Chernobyl Sekarang Kalau Teori Fuziah Diguna Pakai

Posted: 12 Mar 2012 07:08 PM PDT


ISU pokok yang menjadi punca bantahan Pakatan Rakyat dalam isu Lynas Corporation ini ialah kesan radiasi dan radioaktif yang kononnya dihasil dan dibebaskan oleh kilang tersebut ke persekitaran setempat. Walaupun telah berbuih dibuktikan bahawa Lynas hanyalah sebuah kilang biasa, bukan kilang nuklear tapi pembohongan itu tetap dimain-mainkan berulang kali sehingga ada juga segelintir rakyat yang termakan dengan hasutan tidak berasas itu.

Kalau pun benar Lynas menghasilkan sisa radioaktif yang setaraf dengan sisa nuklear yang biasa dihasilkan loji-loji penjanaan kuasa Nuklear di dunia, kerajaan Malaysia pimpinan BN sebenarnya telah mempunyai deretan rekod yang panjang dalam menguruskan soal sisa nuklear ini.

Kewujudan reaktor nuklear milik Nuklear Malaysia di Bangi sejak tahun 70-an adalah bukti kepada kejayaan kerajaan BN ini. Setakat ini tidak ada seorang kakitangan atau penduduk setempat yang terjejas dengan kesan sampingan yang disebabkan oleh radiasi nuklear seperti yang menjadi tajuk bantahan Pakatan Rakyat terhadap kerajaan dalam isu Lynas.

JIka Pakatan Rakyat benar-benar prihatin dengan masalah kesihatan dan pencemaran ekosistem penduduk setempat, mereka seharusnya telah mengambil tindakan menutup loji Nuklear di Bangi itu sebelum menjuarai isu Lynas di Pahang. Barulah boleh dikatakan mereka ikhlas dalam menjuarai isu ini demi alam sekitar bukan faktor ekonomi.

Tapi mereka tidak melakukannya kerana mereka tahu loji tersebut tidak membahayakan sesiapa sejak mula dibina hingga sekarang.

Fuziah Salleh sebagai ahli Parlimen Kuantan dari PKR juga seharusnya menujukan salakannya terhadap Lynas ini kepada kerajaan Selangor terlebih dahulu, itupun jika benar-benar dia seorang yang ada intergriti dan tidak membantah isu Lynas ini semata-mata kerana kepentingan politik Pakatan Rakyat semata-mata.



Selain loji Nuklear di Bangi, sebuah kilang magnet nadir bumi, Shin Etsu Sdn Bhd juga di Selangor turut terlibat dalam soal pemprosesan bahan dari nadir bumi untuk produk keluarannya sejak 90-an lagi. Kenapa kerajaan Selangor sekarang dan Fuziah sendiri tidak membantah kewujudun kilang tersebut? Adakah kerana ia akan menjejaskan ekonomi Selangor dan pendapatan rakyat Selangor yang akhirnya akan membawa kepada tumbangnya Pakatan Rakyat di Selangor?

Soal ia didirikan oleh atau pada zaman kerajaan Barisan Nasional, itu bukan isu utama. Soal alam sekitar ini (jika benar mengancam masyarakat setempat) bukan ditentukan oleh pihak mana yang membina. Yang penting kalau kerajaan semasa berpendirian produk nadir bumi ini adalah produk radioaktif dan beradiasi, maka mereka harus mengambil keputusan menutupnya.

Apatah lagi yang jelas hasil radioaktif Nuklear di Bangi itu.

Fakta yang penulis dedahkan di atas membuktikan bahawa bantahan Pakatan Rakyat ke atas pembinaan kilang Lynas ini bukan atas sebab alasan kesihatan atau alam sekitar. Sebaliknya ia berkenaan dengan ekonomi negara asal kaum yang paling kuat menentang projek pembinaan Lynas ini. Penulis tidak mahu menyatakan disini kaum yang mana satu tapi jenguk-jenguklah sekitar Himpunan Hijau 2.0 yang berlangsung pada hujung Februari yang lepas, kaum mana yang paling ramai menyertainya ?

Penulis: Beruang Biru

Blog Seratah Dedah Pembohongan Badrul Amin Dan Malaysiakini

Posted: 12 Mar 2012 04:00 PM PDT


USTAZ BADRUL AMIN BERBOHONG/ MALAYSIA KINI

Dalam kes khalwat Ustaz Badrul Amin di Hotel di Balok pada hujung bulan Februari baru-baru ini, Ustaz Badrul Amin mengaitkan Duli Yang Teramat Mulia Tengku Mahkota Pahang dalam kesnya, kononnya Tengku Mahkota menghantar pegawainya berjumpa dengan Ustaz Badrul Amin.

CERITA SEBENARNYA.
Mengikut Sumber Yang dipercayai.

Tengku Mahkota Pahang adalah Yang DiPertua Majlis Agama Islam Pahang, adalah menjadi tanggungjawab Yang Teramat Mulia Tengku Mahkota Pahang untuk mengetahui apa yang berlaku sebenarnya,

Apabila keluar berita ada pemimpin PKR di tangkap khalwat, Tengku Mahkota nak tahu siapa yang kena tangkap, sebab di Pahang hanya 3 orang sahaja Dato Fauzi, YB Azan dan YB Fuziah.

Pegawai berkenaan menghubungi Dato Fauzi, bertanya siapa yang kena tangkap, dan Dato Fauzi memberitahu pegawai berkenaan Ustaz Badrul Amin Dari Sabah, itu saja.

PERISTIWA KEDUA.
Kebetulan Pegawai berkenaan bertemu dengan Dato Fauzi,dan memperlawa beliau minum di sebuah restoran, pegawai berkenaan setuju dan minum bersama Dato Fauzi, dalam masa yang sama Dato Fauzi menghubungi Ustaz Badrul Amin, dan Ustaz Badrul Amin datang minum sama, itu saja,

PEMBOHONGAN USTAZ BADRUL AMIN.
Selepas itu dalam ceramahnya Ustaz Badrul Amin menyatakan Tengku Mahkota Pahang menghantar pegawainya bertemu dengan Ustaz Badrul Amin untuk nak menyelesaikan masalahnya, dan tuduhan pun mulalah manyatakan itu semua perangkap UMNO.

Pegawai berkenaan cuba menghubungi Dato Fauzi, tetapi gagal, Dato Fauzi melarikan diri untuk bertemu dengan pegawai berkenaan, kerana dia tau dia( Dato Fauzi Pembohong) mereka cerita, Dato Fauzi pun macam Bos dia juga Anwar suka putar belit cerita, Ibu borek anak rintik, kebanyakannya pemimpin Pembangkang terutama PKR memang pembelit cerita, sebab itu agenda Yahudi.

MALAYSIAKINI TURUT BERBOHONG.
Sepatutnya Malaysiakini membuat kajian sama ada berita ini betul atau tidak, sebab ia mengkaitkan Tengku Mahkota Pahang, Malaysiakini terus menyiarkan berita tersebut berhari-hari, sedangkan berita iti tidak betul.

Fahamlah kita selama ini rupanya Malaysiakini menyiarkan berita palsu kepada masyarakat, dan masyarakat dapat berita yang tak betul selama ini, tapi itu dah kerja pembangkang memang menyiarkan berita palsu kapada masyarakat, kerana itu adalah SALAH SATU DARI SEPULUH AGENDA PROTOKOL YAHUDI supaya rakyat membenci PEMIMPIN NEGARA.

Para pembaca sekelian ingatlah jangan terus percaya kepada berita yang dibawa oleh tali barut Yahudi, kerana mereka akan menghancurkan keyakinan rakyat kepada kerajaan, supaya mudah bagi mereka menguasai negara ini, sebagaimana dia lakukan terhadap Negara-Negara Islam Yang lain yang sedang dalam pergolakan.

ADAKAH KITA MAHU SEPERTI MEREKA YANG DALAM KEHANCURAN, KITA SUDAH HIDUP DALAM KEAMANAN DAN KESEJAHTERAAN, MERASAI NIKMAT YANG ALLAH BERIKAN KEPADA NEGARA KITA.
FIKIR-FIKIRKANLAH.

(Sumber : Blog Seratah)

Pandangan ustazSAID

Posted: 13 Mar 2012 09:09 AM PDT

Pandangan ustazSAID


Alfatihah 'Dirang'.....

Posted: 12 Mar 2012 09:29 AM PDT

Salam,

Siapakah manusia yang begitu kejam membunuh, membakar rentung Nurul Nadirah? Seorang kanak-kanak berusia 5 tahun, belum mengerti apa-apa diperlakukan sedemikian rupa, menggambarkan beratnya masalah akal fikiran segelintir manusia di negara kita. Mengapakah Dirang harus menjadi mangsa kekejaman manusia?

Kita berharap pihak berkuasa dapat mengambil tindakan yang paling wajar dan setimpal dengan 'binatang' yang bertopeng manusia ini. Sementara itu, kita berharap keluarga Dirang terutama ibunya, dapat bersabar dengan ketentuan takdir yang tertulis sedemikian. Berat mata memandang berat lagi bahu memikul...

Semoga Dirang aman di sana...

Tugu Bangsa Tembok Negara

Posted: 13 Mar 2012 07:18 AM PDT

Tugu Bangsa Tembok Negara


Restoran Sekinchan tarik 1,000 pemilih baharu

Posted: 12 Mar 2012 11:17 AM PDT

TANJUNG KARANG (12/3/2012) - Setelah dua hari Kenduri Jom Daftar Undi diadakan di Restoran Sekinchan Ikan Bakar Sdn. Bhd. (RSIB) cawangan Sekinchan di sini, 1,000 pemilih baharu berjaya didaftarkan.

Sebelum ini, program yang sama di cawangan restoran Setiawangsa, Kuala Lumpur berjaya menarik 8,000 penduduk untuk mendaftar sebagai pengundi.

Pengarah Urusan RSIB, Datuk Jamal Md. Yunos berkata, restoran di Pusat Perniagaan Sekinchan itu tidak putus-putus menerima kunjungan orang ramai sejak pukul 11 pagi hingga ditutup pada pukul 6 petang semalam.

"Saya harap inisiatif ini membuka mata orang ramai untuk mendaftar sebagai pengundi dan dapat dicontohi pihak korporat lain untuk melakukan perkara yang sama," jelasnya lagi di sini semalam.

bumiyang

Posted: 13 Mar 2012 03:34 AM PDT

Politik Harian

Posted: 13 Mar 2012 03:12 AM PDT

Politik Harian


Pesakit Mual Busuk Sampah

Posted: 13 Mar 2012 12:34 AM PDT


PUCHONG – "Ingatkan pesakit sahaja datang mengunjungi klinik ini setiap hari rupa-rupanya ulat sampah juga turut 'berkunjung' sehingga petugas perubatan terpaksa membersihkan tetamu tidak diundang itu," kata Pembantu Kesihatan Klinik 1Malaysia Puchong Permai, Abdul Hadi Che Awang berikutan lokasi klinik yang terletak kurang dua meter dari jarak rumah sampah.

Menurutnya, keadaan menjadi lebih teruk ketika cuaca hujan kerana limpahan air busuk memasuki klinik dan mencemarkan ruang institusi perubatan yang terletak di blok F5, pangsapuri Puchong Permai di sini.

"Ramai pesakit dan pengunjung klinik mengadu bagaimana tempat yang memberikan rawatan kesihatan terletak sangat rapat dengan tong sampah. Setiap pagi apabila hendak memulakan operasi, kami dapati longgokan sampah melambak di depan klinik. Keadaan jadi lebih memualkan apabila hujan kerana orang ramai yang lalu lalang dan memasuki klinik akan membawa bersama air sampah sehingga menyebabkan ruang klinik berbau busuk," katanya.

Wakil penduduk, Saiful Bahari Shahuddin, 31, berkata, penghuni pangsapuri dan dari kawasan sekitar mengalu-alukan kewujudan klinik berkenaan.

Namun dia mendakwa yang menjadi tidak cantik apabila kedudukan klinik berdepan dengan rumah sampah yang dipenuhi longgokan sampah setiap hari.

"Saya ada dengar ura-ura mengatakan rumah sampah ini akan dialihkan namun selepas sebulan klinik beroperasi masih tidak nampak apa-apa perubahan. Orang luar yang datang ke klinik juga mengadu terpaksa menghidu bau busuk setiap kali berkunjung ke situ," katanya.

Pengunjung klinik, Siti Fatimah Abdul Rahim, 37, berkata, longgokan sampah dan pemandangan yang menjijikkan menyebabkan orang sakit yang datang ke klinik menjadi bertambah sakit.

"Apabila datang klinik harapan sakit akan menjadi lebih baik punah jika keadaan terus seperti ini," katanya yang turut menggesa lokasi klinik berkenaan dialihkan.

Ibu Dirang: 'Kenapa Kasi Mati Anak Aku'

Posted: 12 Mar 2012 11:39 PM PDT


Ibu kanak-kanak hilang 1 Mac lepas, Roselyn Alan, 25, pengsan seketika sebaik dihubungi pihak polis yang mengesahkan rangka yang temui Khamis lalu adalah anaknya, Nurul Nadirah Abdullah, 5, atau dikenali sebagai Dirang.

Roselyn yang menangis tidak berhenti lebih sejam selepas menerima panggilan dari pihak polis kira-kira jam 6.40 petang tadi meraung sambil berkata, "kenapa kasi mati anak aku..!!!"


Usaha menemu bual Roselyn gagal apabila dia menangis tidak berhenti. Begitu juga dengan bapa tiri mangsa, Lima Medeng, 25, yang enggan ditemu bual ekoran masih terkejut.

Nenek mangsa, Milnah Jul, 56, berkata, dia dihubungi Roselyn yang ketika itu berada di bawah blok Flet Seri Delima Jalan Suria, Bandar Seri Alam, di sini selepas keluar mencari Dirang.

"Roselyn hubungi saya sambil menangis memberitahu polis mengesahkan rangka yang ditemui adalah Dirang.

"Saya terkejut dan tidak menyangka rangka itu adalah Dirang kerana sebelum ini kami sekeluarga lega selepas dimaklumkan polis bahawa rangka yang ditemui adalah rangka orang dewasa," katanya.

Suasana sedih menyelubungi kediaman mangsa apabila ahli keluarga dan jiran tetangga yang hadir turut menangisi pemergian Dirang yang ditemui dalam keadaan menyedihkan.

Jirannya, Noridah Juliri, 44, berkata, kehilangan Dirang yang dianggap seperti anak sendiri turut meresahkannya sekeluarga kerana keluarga yang dikenali sejak lebih 10 tahun itu seperti keluarganya sendiri.

Menurutnya, Roselyn dilihat tidak senang duduk sehingga mengabaikan anak bongsunya, Ainul Suhada Abdullah, dua bulan, sejak kehilangan Dirang 1 Mac lepas.

"Saya terguris dan tidak lalu makan sehingga sama-sama masuk ke ladang kelapa sawit mencari Dirang, apatah lagi ibu yang mengandungkannya tentu risau.

"Berita ini benar-benar menyedihkan kami sekeluarga kerana Dirang sudah seperti anak saya sendiri," katanya.

Seorang lagi jiran, Merlinda Budin, 22, berkata, sebelum rangka ditemui Khamis lepas, dia bermimpikan Dirang berjalan dalam api.

"Saya bermimpi Dirang berjalan dalam api sambil berteriak 'Mak cik.. tolong ambil saya...'

"Saya sangat sedih dan tidak menyangka mimpi itu petanda dia akan pergi meninggalkan kami buat selama-lamanya," katanya.

anakbukitgantang says

Posted: 13 Mar 2012 03:12 AM PDT

anakbukitgantang says


Lim Guan Eng-PAS perlu dapatkan persetujuan DAP dulu sebelum laksanakan HUDUD

Posted: 12 Mar 2012 10:22 PM PDT

Artikel sebelumnya saya bawa fatwa yang dikeluarkan oleh Syeikh Ahmad Fathani mengenai Hudud yg dipetik  dari kitabnya Al Fatwa Al Fathaniyah. Malangnya PAS tak belajar ilmu yang bersanad dari ulama silam. Sementelah lagi PAS diresapi Wahhabi dan Syiah yang tidak menyukai pengajian ilmu bertalaqqi dan bersanad dari guru yang murshid.

Padahnya PAS dimalukan DAP di sini-rujuk video dibawah





Siapa BOSS dalam Pakatan Rakyat???

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 13 Mar 2012 03:11 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Minta dianggap

Posted: 12 Mar 2012 06:44 PM PDT


Artis macam begini ...?


Mesti Husin punya haji kena persoal lagi. Kalau bantai Rosmah, mesti tak kena persoal.

Ingat ye, bukan Husin yang mintak dianggap demikian.

* Petik dari GAP

HERO KECIK

Posted: 13 Mar 2012 01:41 AM PDT

HERO KECIK


Saman jangan tak saman

Posted: 13 Mar 2012 01:23 AM PDT



Saman jangan tak saman, biasa diaorg yang saman, utusan pun pernah kena saman. ok sekarang saman balik.. Mentang2 tak ramai melayu reti baca cina, tulis kat surat khabar cina, tak der orang kesahlah.

Apapun MB Pahang nafi apa yang ditulis dalam surat khabar cina tu salah. Ok saman....

Shahrizat Sudah, Yang Lain Bila Lagi?

Posted: 13 Mar 2012 01:05 AM PDT


Ramai pemimpin Umno anggap tindakan Shahrizat sesuatu yang mulia dan jarang ada pemimpin yang macam shahrizat. Macam mana plak dengan pemimpin yang lain, bila lagi nak undur diri, bagi peluang kat orang lain plak.

Bak kata pepatah melayu... Tua sayang muda dan muda hormat tua... Yang Tua berundur bagi peluang kepada yang muda dan yang Tua menasihati yang Muda. Kalau belah sana politik diaorg sampai mati, selagi hidup selagi tu la pegang jawatan dan tak akan lepas2 dah. Janji dapat kuasa dan wang ringgit. Kerja buat atau tidak no 18 yang penting poket masuk dan hidup glamour sebagai ahli politik.

Mungkin terdapat pemimpin umno dan BN yang terlalu lama memagang jawatan dalam parti dan sudah tiba masanya untuk melepaskan kepada orang lain. Ikutkan jejak Shahrizat demi kepentingan parti dan kerajaan.

RAPERA ..

Posted: 13 Mar 2012 01:26 AM PDT

RAPERA ..


Mempertahankan Apa untuk Melayu Yang Mana? “Islam” pun perlu dipertahankan oleh manusia kerdil?

Posted: 13 Mar 2012 01:05 AM PDT

Taipingmali (tm)

Posted: 13 Mar 2012 01:26 AM PDT

Taipingmali (tm)


Tamparan Buat UMNO Larut ????

Posted: 12 Mar 2012 09:12 PM PDT


Asari bin Abdullah
Kata PAS Larut : Umno menerima tamparan hebat apabila ahli-ahlinya sedikit demi sedikt meninggalkan parti tersebut, terbaru ialah Bekas Ketua Umno Cawangan Kampung Tapah, Asari bin Abdullah 57, telah menyertai PAS. Penyertaan beliau ke dalam parti PAS turut disertai oleh kira-kira 12 orang bekas ahli Umno kampung tersebut. Borang penyertaan beliau bersama ahli-ahli lain diserahkan kepada AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Hj Ahmad dalam satu majlis ceramah, dekat sini.
Menurut beliau yang juga Bekas Ketua Kampung tersebut, penyertaan beliau ini adalah atas doa-doa dari orang Umno sendiri. "dulu semasa saya sebagai Ketua kampung, semua peruntukan saya agihkan sama rata, bila saya agihkan sama rata ahli-ahli Umno disini kata saya orang PAS, dan akhirnya berkat doa dari ahli-ahli Umno disini, saya menyertai PAS". Ujar beliau.
Selain itu juga penyertaan beliau ini didorong oleh rasa bertanggungjawab terhadap agama, Umno menurut beliau sudah tidak mementingkan agama. "Umno hanya mementingkan kebendaan, agama mereka tolak ketepi. Bagi saya Umno sudah tidak ada apa-apa lagi bahkan mereka akan rosak dengan kebendaan mereka". Tegas beliau lagi.

TM_Note;
'Tamparan Buat UMNO Larut' itu lah tajuk artikel dalam sebuah blog Pas dari Perak

Pas Larut berbangga kerana berjaya bawa masuk 12 orang ahli Umno ke dalam Pas. Ini adalah satu fenomena biasa dalam politik.

En Asari Abdullah bekas Ketua Cawangan Kpg Tapah tetapi kerana tidak bijak mengurus tadbir dan gagal memikul amanah yang diberikan oleh penduduk, menyebabkan dia tersingkir dalam pemilihan 2009, Ahli Umno Cawangan Kampung Tapah telah memilih orang muda bagi menggantikan beliau.

 Kini Ketua cawangan Kpg Tapah ialah AJK Pemuda Umno Larut Saudara Mohd Ariffin Abu Bakar 33 tahun.

Asari sebenarnya merajuk kerana tidak dilantik sebagai Ketua Kampung atau Pengerusi JKKK, itulah punca utama beliau masuk Pas.

Kini penduduk majoriti penduduk Kpg Tapah berasa lega kerana parasite telah dikutip oleh Pas Larut.

DS Zambry bantu mangsa kemalangan maut di Jalan Kuala Gula

Posted: 12 Mar 2012 07:26 PM PDT

DAP Dengki & cemburu kejayaan Melaka- DS Ali Rustam.mp4

Posted: 12 Mar 2012 07:11 PM PDT

Gelombang Kelab Veteran MAYC akan menggegarkan negara.

Posted: 12 Mar 2012 06:48 PM PDT


Presiden Kelab Veteran MAYC Dato Nasir Safar bersama ahli jawatan kuasanya telah memulakan langkah pertama turun padang di Lembah Kelang untuk memberi penerangan kepada rakyat mengenai gagasan 1Malaysia.

Rupa-rupanya masih ramai rakyat Malaysia yang kabur dan tak faham tentang gagasan ini walaupun mereka sudah merasa dan menikmati faedah-faedahnya.

Paling ketara ialah pemberian bantuan RM 100 kepada pelajar sekolah, RM 200 kepada pelajar IPT , RM 500 kepada ketua keluarga yang berpendapatan kurang dari RM 3000.

Lain-lain usaha kerajaan dalam gagasan 1 Malaysia ialah mengekalkan subsidi untuk meringankan beban rakyat seperti mengawal harga minyak bahanapi, minyak masak, gula, tepung, beras dan sebagainya. Kemuncaknya ialah penubuhan kedai rakyat 1 Malaysia atau ringkasnya KR1M. Klinik 1 Malaysia. 

Ini lah  antara isi-isi gagasan 1 Malaysia yang terang dan bersuluh tetapi rakyat masih terpengaruh dengan soalan-soalan pihak pembangkang yang masih mempersoalkan apakah yang dimaksudkan dengan 1 Malaysia.

Ini belum lagi menyentuh tentang wasatiyyah , pendidikan, NKRA dan pelbagai lagi yang termasuk dalam ekonomi, sosial dan politik masyarakat majmuk kita.

Kita harus ingat bahawa Malaysia sebuah negara yang sangat unik di dunia. Di Amerika walaupun rakyatnya pelbagai kaum tetapi mereka menggunakan hanya satu bahasa sahaja iaitu bahasa Inggeris dan agama yang rasmi ialah agama Kristian.  Di benua Arab pula, senarionya berbeza, penduduk Arab yang berbahasa Arab tetapi ada perbezaan agama , ada Islam, ada Kristian dan ada Syiah.

Kita di Malaysia, kaum berbeza, agama berbeza, politik berbeza tetapi dengan perpaduan yang erat dalam pebagai kaum, kita dapat hidup dalam suasana yang aman dan harmoni. Oleh itu wujudnya satu usaha untuk menjahanamkan keindahan sosio, ekonomi dan politik kita.

Inilah usaha yang dilakukan oleh Dato Safar untuk turun padang dan memberikan penerangan kepada seluruh rakyat Malaysia.

Oleh itu sesiapa yang ingin menjemput Dato Safar atau Kelab Veteran MAYC bolehlah berbuat demikian dengan email kepada taipingmali@gmail.com dan permohonan akan dipanjangkan kepada kelab MAYC Veteran.

Tak perlu tunggu crowd yang besar, tak perlu kehadiran berpuluh ribu, cukup dengan satu sesi perjumpaan santai kerana lebih mudah untuk bersoal jawab atau komunikasi dua hala.

Sekian.


DC Abd Razak Bin Baba MBA jual minyak urat lagi

Posted: 12 Mar 2012 09:54 AM PDT



 Berita ini dipetik dari blog Pas Bukit Gantang iaitu blog Cikgu Din

Ah Sang menerangkan maksud baner kepada Pengerusi LPN Kawasan Bukit Gantang antara lain 'mahu kasi tol sepuluh tahun' .

Kemudian ini Melayu kitapun tak kenal.Siapa itu Abdul Razak Baba mahu janji sama orang kampung Port Veld.

Penduduk Kuala Sapetang tak kenal dan tak tahu sapa itu Abdul Razak Baba.Mereka hairan macamana gambar "olang' ini boleh berada sama Najib dan Zambry.

Terdapat enam janji dalam banner itu. Yang menarik janji "tol" untuk sepuluh tahun.Jambatan dari darat Kuala Sapetang ke Kg Saberang.Bagitahu jalan sudah buat ,longkang sudah bersih.

Tapi menurut Ah Sang ,semua "kasi olang tipu".


TM_NOTE,

TM pernah mendedahkan siapa mangkok tingkat ini pada entry pada 6 May 2011 lalu.
Razak Baba kaki jual minyak urat Zaman Pak Lah dia mengaku dialah orang kuat Pak Lah, kini zaman Najib dia kata dia aktivis kelab Najib pulak.

YB Rusli Husin pun pening bila memikirkan tentang Razak Baba ni..... Dulu dia buat sidang media kononnya dia calon terbaik untuk parlimen Bukit Gantang dan mengaku bahawa dia adalah AJK Umno Bahagian Bukit Gantang.

Sekarang Pas, Dap dan Pkr pula pening bila tengok gelagat Razak Baba..

Ini Link posting yang lallu. [KLIK]

 Siapa Mangkuk yang mengelarkan dirinya sebagai Kapten dan mempunyai ijazah sarjana MBA ?

Individu ini seorang yang hebat, dahulu zaman Pak Lah dia mengaku sahabat Pak Lah, bila Najib naik dia mengaku sahabat Najib.

Dulu dia jual minyak di Kuala Sepetang, entah berapa ramai Cina Matang kena kelentong oleh mangkuk ini.

Dr Zambry pun dia jual nama, malah ramai menteri pening dengan dia.

Di mana dia sekarang? Apakah masih jual minyak?

Dulu dia pernah jadi hero kepada tauke Cina di Kuala Sepetang Perak. Hero kerana nak jadi orang tengah supaya permit jualan minyak yang ditarik balik dikembalikan.

Tulis surat sampai ke menteri DS Ismal Sabry. Dia ni kononnya nak menarik sokongan orang Cina supaya menyokong BN, tetapi bullshit sebab banyak kencing deras.

Satu lagi persoalan, Adakah dia anggota tentera yang berpangkat kapten sebab mana-mana dia pergi dok kata dia ex captain.

Harap kementerian Pertahanan dapat menyiasat profile beliau.

Sekolah pun hebat. ada MBA. Dari universiti mana?




Thursday February 19, 2009 (The Star Online)
Committee member offers to stand in Bukit Gantang



IPOH: Bukit Gantang Umno division committee member Kapt (rtd) Abdul Razak Baba has offered himself as a candidate for the up-coming by-election in the parliamentary constituency.

Abdul Razak, 49, said he was the perfect candidate to be fielded by Barisan Nasional as he was well supported by all communities in the constituency.

"I have good relations with the Malay, Indian and Chinese communities there," Abdul Razak said here yesterday.

Abdul Razak said his advantage over other candidates was his vast knowledge in various fields.

"I'm confident I can win the seat if chosen," said the Changkat Jering-born father of two.

Abdul Razak said he had submitted an application letter offering his candidacy to Prime Minister Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, Deputy Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak, Perak Mentri Besar Datuk Dr Zambry Abd Kadir and Bukit Gantang Umno division chief Datuk Rosli Husin on Feb 13.

The death of Bukit Gantang incumbent MP Roslan Shaharum on Feb 9 has paved the way for the by-election on April 7.

The Election Commission has set March 29 as the nomination day.

PANEH MIANG

Posted: 13 Mar 2012 01:21 AM PDT

PANEH MIANG


Bencana Besar Tanah Melayu

Posted: 12 Mar 2012 11:22 PM PDT

Tampak keriangan pasukan Min Chong Yuen Thong melalui pelbagai organisasi parti siasah dan pertubuhan bukan kerajaan serta pertubuhan belia yang berselindung di sebalik tabir Agenda Neo-Liberalis Komunisme.

Malaysiakini secara literal telah mencetus polemik paling "bungkur" kerana berhujah di luar konteks apabila secara sembrono melampias perbahasan bahawa soalan sejarah berkenaan kuasa Melayu semasa penentangan umat Melayu dalam Malayan Union diberikan tafsiran yang salah oleh Malaysiakini.

Anwar Ibrahim sejak dilepaskan oleh "mangkuk dan tempayan Freemason" nampaknya berjaya membuktikan kepada rakyat Malaysia bahawa beliau mungkin bakal Perdana Menteri Freemasonary Malaysia pertama. Agenda yang hendak dicanang oleh Parti Kencing Rakyat dan Parti Keluar Ramai-Ramai ialah perjuangan mutlak LBGT, Plural dan Liberal berpaksi kepada Protokol Ke-11 hingga Protokol Ke-24 Zionisme.

DAP melalui Pengerusi Sampai Matinya dan Presiden Sampai Matinya sedang gelak besar dan berguling-guling melihat politiking Melayu berantakan yang berjaya dijarah Komunis ke dalam Parti Ajaran Sesat pimpinan Abdul Hadi Awang. Ternyata, kumpulan Syiah, Wahabi dan Khawarij dalam PAS sudah semakin gelap mati dan hilang punca.

DAP nampaknya sedang menyusun langkah untuk mengadakan Muktamar PAS-DAP-PKR sebagai proses menghalalkan perkara Pilihanraya Dewan Undang Negeri terasing daripada skema lazim pemerintahan Beraja Demokrasi Berperlembagaan. DAP dilihat memakmur jentera pilihanraya dengan Agenda Sulit Deklarasi Setapak 1967, khusus dalam memikat dan membeli "petualang" Melayu untuk dijadikan BARUA dan KELDAI Komunisme DAP yang akhirnya disokong dan diberi undi oleh anak-anak Merdeka Melayu yang alpa SEJARAH Malaysia.

UMNO masih belum selesai urusan housekeeping yang makin kecamuk. UMNO NSDK masih belum siap rumahnya. UMNO NSDK dilihat rapuh dalam skala Urusan Perang Pilihanraya Kritikal. UMNO NSDK masih mencari-cari Sirna dan Ilham. Nampaknya DYMM Yang Di Pertuan Besar Negeri Sembilan bakal campurtangan jika memanda Bendahara Menteri Besar dilihat kelabu dan kelam dalam Negara dan Negeri Melayu.

Idealisme komunis makin mencanak dan melata. Ideologi Freemason makin membarah dalam pemikiran dan pandangan rakyat jelata. Isme Syiah, Wahabi, Khawarij dan Muktazilah hampir sempurna bertakhta dalam kamar-kamar rakyat.

Bencana besar Tanah Melayu!

Rosmah...Oh Rosmah!

Posted: 12 Mar 2012 07:44 AM PDT


Lawa baju Kak Ros. Berdiri sebaris pulak tu dengan YDPA. Brand TKC ka ni? Hihihi..! Cer tengok sini. Liabiliti NFC hampir nak selesai, liabiliti yang ni bila lagi?

Sahabat-Gunung

Posted: 13 Mar 2012 01:12 AM PDT

Sahabat-Gunung


UMNO Tidak Kebal- Anwar Sahaja Yang Kebal…

Posted: 13 Mar 2012 12:55 AM PDT



Hari nie aku berpeluang berborak-borak dengan MP Bayan Baru, DatukSeri Zahrain Hashim yang juga bekas orang kanan dalam PKR, malah orangkepercayaan Datuk Seri Anwar Ibrahim…

Antara topic menarik yang diperkatakan…. Apa yang terjadi kepadapemimpin-pemimpin UMNO sejak kebelakangan ini membuktikan bahawa UMNO tidak kebal,walaupun pemimpin UMNO namun tidak boleh lari dari undang-undang walaupun dalamkes NFC, Shahrizat tidak ada kena mengena dalam itu cerita….

Yang KEBAL, hanya Anwar Ibrahim…. Mengapa Zahrain berkata begitu…tunggu … aku akan  kongsikan pengalamanberborak-borak dengan Zahrain di Parlimen tenggahhari tadi …..

Apalah lagi aku nak kelentong kat Parlimen kali nie?

Mak Lampir Di Parlimen, Rakyat Lembah Jaya Dibiarkan...

Posted: 12 Mar 2012 08:45 PM PDT



Wahhh...

Semalam sewaktu di Kg Lembah Jaya Utara, Ampang .... Ada pendudukbertanya di mana MP Ampang, Zuraidah Mak Lampir.

Dah beberapa hari tragedi banjir melanda Kg Lembah Jaya Utaranamun bayang batang hidung pun tak nampak....

Rupanya dia hari nie kat Parlimen semata-mata nak buat kecoh diParlimen.

Janganlah nak kecoh sangat isu NFC tu, rakyat ko kat Ampang tutolonglah jaga. Kesian aku, kita sama-samalah bantu tidak kira di pihak BNmahupun di pihak PKR/DAP Selangor untuk membantu mereka yang benar-benarmemerlukan di sana.


DAP Dengki & cemburu kejayaan Melaka- DS Ali Rustam

Posted: 12 Mar 2012 04:49 PM PDT

Benarkah wujud dakwaan DAP Bahawa banyakprojek 'Gajah Putih' di Melaka? Projek Melaka River Cruise, Menara Taming Sari,Muzium Kapal Selam, antara projek-projek yang menjadi 'gajah putih' yanglangsung tidak mendapat sambutan khususnya kepada pelancong tempatan mahupunkepada pelancong luar Negara.

Benarkah dakwaan tersebut? Baru-baru ini,Sahabat-Gunung bersama sahabat-sahabat blogger lain berpeluang interview KetuaMenteri Melaka, Datuk Seri Ali Rustam untuk bertanyakan sendiri dakwaantersebut.

Antara komennya, "Kat Melaka nie takde gajahputih, yang ada Gajah Berang'…. (hehehehe, sempat melawak plak, dengan sinismenyindir DAP)

Jom, kita ikuti apa sebenarnya yang berlakudi Melaka. Kita dengar sendiri apa yang diperkatakan Ketua Menteri Melakamengenai dakwaan tersebut….


Pengajian BLOG di IPT Awam

Posted: 12 Mar 2012 07:47 AM PDT




Aku antara sedar dengan tidak sedar, mohon betulkan kalautersalah.

Dalam tahun 2008, ada cadangan untuk menjadikan pengajian BLOGsebagai satu pengajian di IPT Awam.

Tujuannya untuk melahirkan blogger yang lebih bertanggungjawab diatas apa sahaja yang dipaparkan dalam blog mereka.

Persoalannya kini, apa keputusan mengenai cadangan ini? Adakahsudah lebur?

Pada pandangan peribadi aku, pengajian blog perlu dimasukkan dalamsalah satu pengajian di dalam IPT, peranannya sama penting dengan pengajian media& komunikasi memandangkan blog juga kini sudah menjadi medium penyebaranmaklumat di seluruh dunia.

Semoga pihak kementerian Pengajian Tinggi khususnya Datuk SeriMohd Khaled Nordin sendiri dapat mengkaji keperluan pengajian blog ini di IPTtempatan. 

Suruhanjaya Di Raja dan Kertas Putih - Jawapan untuk Penyelewengan Pasir Selangor, bukan Debat

Posted: 12 Mar 2012 06:30 AM PDT



Gagasan Anti penyelwengan Selangor (GAPS) hariini mempersoalkan matlamat sebenarnya pentadbiran kerajaan DAP, PKR dan PasSelangor? Menjalankan tugas dengan penuh tanggungjawab untuk membela rakyatSelangor atau menjalankan tugas dengan penyelewengan.

Pengerusinya, Hamidzun Khairuddin berkata,  dari hari pertama tan Sri Khalid Ibrahimmenjadi Menteri Besar hingga ke hari ini, Selangor tidak pernah kering daridilanda pelbagai isu dan skandal. Rakyat masih ingat bagaimana isu pembinaanladang babi moden yang dicadangkan dilaksanakan di Sepang dengan menjadikanmatlamat Selangor sebagai pengeluar babi yang utama di rantau ini.

"Yang terbaru adalah berita benar Ketua Penerangan Kerajaan NegeriSelangor yang akan berhadapan dengan tuduhan berkhalwat di Mahkamah SyariahPahang apabila ditemui berada disebuah bilik hotel bersama dengan bini orangpada pukul 2.30 pagi baru-baru ini.

Skandal Pasir, skandal Yayasan Selangor, skandal PKNS, skandalPKPS adalah antara barisan isu yang masih menjadi tandatanya kepada rakyatsehingga ke hari ini," ujarnya dalam satu kenyataan kepada media hari ini.

Dalam masa yang sama, YB ADUN Seri Muda, Shuhaimi Shafie yangdigelar pengundinya sebagai 'Raja Pasir' dalam kenyataannya mendesak agar DatukSeri Noh Omar Timbalan Pengerusi BN Selangor berdebat dengan beliau berkenaanisu pasir.

"Untuk apa debat ini? Untuk selesaikan isu pasir dan penyelewenganlain atau untuk terus berpolemik dalam kerangka politiking yang tiada batas yangsemakin jelek dilihat rakyat. GAPS yang pernah dicela oleh Suhaimi dalamsidang-sidang DUN yang lalu ingin mengucapkan ribuan terima kasih ataskedangkalan ahli Yang Berhormat ini.

Cadangan GAPS adalah Khalid Ibrahim wajar menubuhkan sebuahSuruhanjaya Di Raja bagi menyiasat skandal-skandal Pasir, Pkns, YayasanSelangor, Pkps, kontrak sampah, skandal Anti Perlantikan SUK Selangor danskandal seks yang melibatkan Exconya, Penasihat Ekonomi Kerajaan Negeri danKetua Penerangan Kerajaan Negeri Selangor.

Setidak-tidaknya Khalid Ibrahim wajar punyai inisiatif untukmembentangkan Kertas Putih Skandal Penyelewengan Kerajaan Negeri Selangor dalamsidang DUN yang akan datang, bagi membersihkan kerajaan pimpinannya daricemuhan rakyat selepas dia bergelar Bekas Menteri Besar Selangor selepas PRU 13ini," ujarnya yang juga mantan Ketua AMK negeri Selangor. 

VIDEO: Tragedi Banjir di Kg. Lembah Jaya Utara, Ampang

Posted: 12 Mar 2012 04:52 AM PDT



berita lanjut di sini.....


Bilik Gerakan Banjir BN Akan Terus Dibuka Bagi Bantu Mangsa Banjir

Posted: 12 Mar 2012 03:33 AM PDT



Barisan Nasional Negeri Selangor hari inimemberikan dan menyalurkan bantuan segera kepada mangsa-mangsa banjir diKampung Lembah Jaya, Ampang sebagai permulaan bagi meringankan beban mangsabanjir di kawasan ini.

Timbalan Pengerusi UMNO Negeri Selangor,  Datuk Seri Noh Omar berkata, hari ini kitamenyediakan 2000 nasi bungkus kerana difahamkan rumah-rumah di sekitar Kg LembahJaya, Ampang ini masih tidak boleh masak sendiri memandangkan dapurnya hanyut,rosak, makanan pun tidak ada, maka bantuan ini diharap dapat meringankan bebanmereka.  

"Malam ini Tekun Nasional memberikan sumbangan sebanyak RM5000untuk kita mengadakan gotong-royong menyediakan makanan kepada penduduk danmangsa banjir di sini.

BN cuba memberikan bantuan makanan kepada mangsa-mangsa banjiryang masih lagi belum dapat mulakan kehidupan seperti biasa, masak di rumahmasing-masing," ujarnya ujarnya kepada pemberita selepas memberikan sumbangankepada mangsa-mangsa banjir di Kampung Lembah Jaya, Ampang.

Dalam masa yang sama, BN Selangor juga menerima bantuanbahan-bahan mentah seperti beras, memandangkan mangsa banjir kini tidak adadapur untuk memasak, BN Selangor juga memberikan sumbangan sebanyak 331 tonggas dan juga dapur dengan harapan dapat meringankan beban mangsa.

"Kita juga akan memberikan bantuan pakaian kepada anak-anak yang bersekolah,saya difahamkan bahawa pakaian dan uniform sekolah anak-anak ini telah punrosak. Jadi untuk memastikan semua mangsa ini akan dapat bantuan yangdisediakan BN Selangor, saya minta pimpinan BN di Ampang dan di Hulu Langathendaklah membuat kajian secara terperinci

Kajian secara terperinci  ini penting supaya tidak ada mana-mana mangsayang tertinggal. Dalam memberikan bantuan ini, kita tidak 'memilih bulu', kitamengamalkan konsep 1Malaysia, maka kita akan bagi kepada semua yang benar-benarmemerlukan tanpa mengira fahaman politik," ujarnya yang juga Timbalan PengerusiBadan Perhubungan UMNO negeri Selangor


Tambahnya, mangsa banjir di Ampang dianggarkan dalam 331 buahkeluarga manakala di Hulu Langat melibatkan 3000 lebih keluarga yang menjadimangsa kejadian banjir pada 7 Mac lalu.

"Sehubungan dengan itu, BN Selangor meminta semua pimpinan BN di semuaperingkat turun ke akar umbi membuat kajian supaya mereka yang benar-benar yangterlibat yang akan mendapat bantuan dan kita harap tidak ada mana-mana pihakyang akan mengambil kesempatan di atas bantuan kecemasan yang akan kitasalurkan ini.


Saya yakin dengan kerjasama semua pimpinan BN, insya-Allah kitaakan dapat bancian yang terperinci dan akan cuba untuk memberikan kepada semuaorang yang terlibat," ujarnya

Sehubungan dengan itu, BN akan terus membuka bilik gerakan banjirdi Ampang dan Hulu Langat, bagi meneruskan penyampaian bantuan kepada mana-manamangsa banjir di dua kawasan ini.





VIDEO : Melaka River Cruise

Posted: 12 Mar 2012 02:32 AM PDT




Panglima Perang Cyber

Posted: 12 Mar 2012 11:46 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Checkmate : @fuziah99 Akui Australia ada Kilang Nadir Bumi Seperti #Lynas cc @NajibRazak @JuliaGillard

Posted: 12 Mar 2012 08:36 PM PDT

Akhirnya YB Fuziah terpaksa mengaku selepas diserang di twitter oleh Panglima isu Lynas. Katanya memang ada. Lihat gambar di bawah bukti yang dimaksudkan. Namun beliau cuba pusing lagi dengan mengatakan ia dibina di padang pasir bukan dekat kediaman penduduk. Taktik untuk menutup kelemahan hujjah beliau isu ini.







Maklumat lanjut klik

http://news.smh.com.au/breaking-news-business/whyalla-chosen-for-rare-earths-complex-20100917-15fa9.html

Yang cuba ditunjukkan oleh pembangkang sebelum ini ialah Australia tidak mempunyai kilang nadir bumi dan menolaknya ke sini seolah-olah Malaysia tidak perihatin keselamatan rakyatnya. Namun hari ini jelas ia telah dapat dibongkar oleh blogger dengan bantuan rakan yang mengetahui fakta kes ini.


Isu berhampiran kediaman tidak sepatutnya menjadi faktor penolakan kumpulan Anti Lynas, kerana semua sudah jelas bahawa ia dibina dengan mengambil kira semua aspek keselamatan dan diluluskan oleh Lembaga Pelesenan Atom Antarabangsa (IAEA) termasuk oleh agensi AELB Malaysia. 

Selain tawaran pihak Kerajaan dan kos yang rendah, Gebeng dipilih kerana ia senang untuk tujuan dieksport ke luar negara. Kini hanya China yang menjadi pengeksport tunggal bahan nadir bumi atau rare earth dan apabila Lynas mengeluarkan hasil, dijangka pendapatan untuk  negara kita akan bertambah tanpa merosakkan alam sekitar sedikitpun.

Kilang Lynas dibina di Gebeng yang memang merupakan kawasan perindustrian (lihat gambar) dan ia bukan kilang radioaktif nuklear seperti yang dimomokkan Fuziah dan pembangkang. Sudah tentu jarak perumahan dengan kawasan industri sudah ditetapkan pada kadar jarak yang selamat agar tidak berlaku kemudaratan kepada penduduk Gebeng.


Jarak dengan kawasan penempatan bukan alasan ia perlu diberhentikan kerana Lynas sendiri menjamin keselamatan komuniti seperti yang disiar dalam web mereka di bawah.



Apakah segala penjelasan ini tidak cukup lagi untuk YB Fuziah dan geng ?

Cukup-cukuplah YB. Kami dah jelek dengan gaya politik murahan seperti ini. Rakyat juga tidak mudah ditipu isu Lynas dan buktinya hanya 588 orang sahaja menyukai Fanpage Stop Lynas Coalition (SLC) seperti gambar di atas.


Baca juga kenyataan Menteri Australia di sini tentang nadir bumi yang selamat untuk bumi dan penghuninya.

http://fremantle.inmycommunity.com.au/news-and-views/local-news/Rare-earth-radiation-not-a-risk/7616169/

#Lynas : ARAFURA ni anak sapa @fuziah99 ? Cc @NajibRazak

Posted: 12 Mar 2012 06:36 PM PDT

Baca lebih lanjut di sini

http://t.co/jQjENg97

Berita Baik : Esok Bakal Lahir Lagi

Posted: 12 Mar 2012 04:57 PM PDT

Petanda seperti gambar di atas menunjukkan arnab Panglima akan melahirkan anak kali ketiga.

Bulu si ibu akan luruh untuk persediaan tempat anak kecilnya agar sentiasa hangat dari udara sejuk.

Bulu sudah dikutip sebentar tadi diletak dalam kotak.

Setiap kali lahir biasanya enam ekor namun kerana faktor yang telah diceritakan sebelum ini hanya dua ekor yang masih hidup iaitu Koko dan Gogo.

Nampaknya esok Koko dan Gogo akan mendapat adik baru.

Video Shahrizat & Suami Di Mahkamah

Posted: 12 Mar 2012 06:25 AM PDT


Harap semua pihak bersabar menunggu keputusan Mahkamah. Dalam hal ini tindakan Pembangkang yang tetap menyerang DS Shahrizat walaupun telah mengumumkan akan berhenti sebagai Menteri, tidak wajar sama sekali. 

Jelas agenda mereka sebenarnya mahu memburukkan BN/UMNO bukan demi membongkar kebenaran. Ironinya dalam masa yang sama pemimpin mereka yang mempunyai suami didakwa atas tuduhan meliwat, tidak juga mahu berhenti menjadi Presiden PKR! 

Maka apa kata desak agar Wan Azizah juga berhenti kerana situasi beliau juga sama seperti Shahrizat yang mempunyai suami yang didakwa di Mahkamah.

Anwar walau dibebas, masih tetap menunggu rayuan Peguam Negara untuk kes liwatnya.




Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Datuk Malek Noor Selamat Diijabkabulkan - Berita Harian

Posted: 12 Mar 2012 02:40 AM PDT



BEKAS jaguh bina badan negara, Datuk Abdul Malek Noor, 56, dan isterinya, Dr Wan Asma Wan Ismail, 52, sah menjadi suami isteri dengan satu lafaz pada majlis akad nikah di rumah pengantin perempuan di Kelantan Trade Centre (KTC) Kota Bharu, hari ini. - Foto Syamsi Suhaimi

...klik pautan untuk berita 
lanjut...www.bharian.com.my/bharian/articles/MalekNoortamatkanzamanbujang/Article


Panglima : Tahniah kepada kedua mempelai. Moga kekal hingga akhirat.


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Pemimpin Pakatan Dirasuk 'Hantu' Mengaku Bodoh Di Parlimen Sebentar Tadi Kerana Shahrizat Jalil Berhenti ? cc @NajibRazak

Posted: 12 Mar 2012 12:37 AM PDT


Adalah dipercayai kerana terkejut dengan pengumuman oleh Shahrizat semalam mereka ini membuat perkara di atas. Pada awalnya tidak percaya kesahihan gambar di atas namun apabila melihat status rakan FB berkaitan peristiwa yang sama, barulah artikel ini dikeluarkan. 

Apa dah jadi ? Frust kerana isu NFC sudah mati ke ?

Selepas SBPA, kini NFC sudah pun dimatikan dengan cukup bijak oleh PM kita. Tahniah dan tidak mustahil ada juga yang akan terjun bangunan selepas ini takut dikejar ceti dalam dan luar negara. 

Kesian, takziah Panglima ucapkan.




Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

The Unspinners

Posted: 12 Mar 2012 11:44 PM PDT

The Unspinners


DAP dan Syaitan diterima, pasti terima Israel dan CIA

Posted: 12 Mar 2012 09:30 PM PDT

NDI pernah bantu PKR

Posted: 12 Mar 2012 06:31 PM PDT

KAS rapat dengan American Jewish Committee dan NED

Posted: 12 Mar 2012 06:37 AM PDT

Hubungan Anwar dan Israel

Posted: 12 Mar 2012 02:30 AM PDT