Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Selasa, 21 Jun 2011 at 1:16 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


yang ku dengar dan ku lihat

Posted: 21 Jun 2011 01:15 PM PDT

yang ku dengar dan ku lihat


Genarasi Jalan Tok Semian

Posted: 21 Jun 2011 06:28 AM PDT

Hari ini saya bersama YB. Dato' Cikgu Wan Rahim Ahli Parlimen Kota Bharu dan MPKB BRI bersama orang ramai turun ke Jalan Tok Semian Kota Bharu meninjau dan bergotong royong membersih longkang tersumbat.

Saya berminat kerana nama Jalan Tok Semian adalah sebuah nama yang tak asing kepada genarasi muda pada tahun tujuh puluhan dulu yang berdekatan dengar pasar kubang pasu.

Disitu pada zaman lalu ada banyak kedai kopi yang menjadi tempat berhimpun anak anak muda dan saya juga sering berada disitu. Itulah sebabnya apabila rakan FB Abdullah Norizan melahirkan pengalaman beliau semasa berada disitu dan memaklumkan terdapat longkang tersumbat dan malamnya beliau tak dapat tidur kerana digigit nyamok saya lantas memaklumkan kepada YB. Dato' Cikgu Wan Rahim.

Ekoran prihatin Ahli Parlimen PAS Kota Bharu itu maka hari ini satu perhatian telah dapat diberi terhadap Jalan Tok Semian dengan harapan genarasi akan datang dapat menafaat diatas keperihatian Kerajaan dibawah Pimpinan Tok Guru Nik Aziz dan wakil rakyatnya.

Harapan rakyat disitu semuga MPKB BRI tidak hanya 'gah' pada nama tapi pelaksanaan sebagai sebuah agensi Kerajaan yang benar benar dapat melaksanakan kehendak kerajaan sebagai Kerajaan Berkebajikan.
Published with Blogger-droid v1.6.8

THE FLYING KICK

Posted: 21 Jun 2011 01:14 PM PDT

Kata Pakteh...!!

Posted: 21 Jun 2011 01:12 PM PDT

Kata Pakteh...!!


Tahniah......

Posted: 21 Jun 2011 01:41 AM PDT

Pakteh ambil kesempatan ini mengucapkan tahniah kepada kepimpinan baru PAS Kedah yang baru terutama kepada orang Sik...Bro Sanusi Setpol MB yang dinaikkan pangkatnya kepada Ketua Penerangan Pas Kedah serta Bekas Adun Belantik Md Isa Shafie menggantikan mantan Imam Besar Masjid Negara YB taib Azamuddin..

Pakteh melihat MB Azizan cuba memberi imbangan yang positif kepada Pas Kedah serta kedudukannya sendiri selaku Pesuruhjaya Pas Kedah. Keseimbangan yang Pakteh maksudkan ialah....YB Baling yang bertitle Ulama dan luas pengetahuan agamanya digantikan oleh individu yang agak tenggelam timbul nafas politik diarus perdana...PUN BEGITU Ostat Azizan mengambil langkah bijak apabila menukarkan Mahfuz yang tahap pendidikannya sering dipertikaikan dengan seorang yang bergelar DR iaitu Dr. Ismail Salleh.

Ramai rakan menghubungi pakteh bertanyakan kesan kepada rombakan yang Pas Kedah ini...Jawapan pakteh mudah.....

Jika dulu UMNO kalah bukan kerana Pas kuat tetapi UMNO yang kucar kacir...Pakteh juga turut percaya...jika Pas Kedah gagal menangani beberapa isu dalaman...pasti hayat pemerintahannya hanya 1 penggal. Ini bermaksud bukan kerana UMNO kuat tetapi Pas Kedah yang kelihatan masih gagal menguruskan kejayaan dengan baik...

Apapun...Syabas kepada wakil2 dari Sik...

wakil UMNO di Sik bila lagi agaknya akan menduduki hirarki atasan parti di Kedah?..

PeranakSamaTuaran.

Posted: 21 Jun 2011 11:59 AM PDT

PeranakSamaTuaran.


DEMO UNTUK APA??

Posted: 21 Jun 2011 06:26 AM PDT

Pakatan Rakyat menyokong rancangan kumpulan yang mengelar diri mereka sebagai NGO-NGO bebas, yang juga diketuai oleh AMBIGA... untuk membuat perhimpunan haram, siapakah mereka ini?? Apakah mereka yang menjadikan negara Malaysia seperti sekarang?? Apakah mereka yang telah berjuang bermati-matian ketika negara ini di serang tentera NIPPON, apakah mereka ini yang telah berjuang menentang kumpulan komunis yang di ketuai oleh CHIN PENG.?? Apakah mereka-mereka ini yang telah berjuang membebaskan negara kita dari penjajah Inggeris?? Apakah mereka lupa yang rakyat negara ini cintakan kedamaian?? Apakah mereka lupa yang rakyat ini pantang menderhaka kepada negara sendiri??

Blaming Rais again...

Posted: 21 Jun 2011 06:25 AM PDT

Looks like Rais Yatim is so vulnerable to attacks by blogger (including those of the pro-BN) and anti-government media, so much so everything that he or his ministry does will not get a good spin. In fact, all is wrong to them.

I am not sure what is the motive behind this 'knive sharpening' on the minister. If it has something to do with cronyism and nepotism of politics, then Rais shouldnt have been the prime target.

I wonder why didnt any 'pro-BN' or 'pro-Umno' blogger lash out at a senior minister for letting his son-in-law to monopolise the bio-matrix card project with the Home Ministry - which is valued at RM1 billion - or the RM70 million allocation to refurbish Seri Perdana, and other matters of 'political irregularities'?

When Rais launched the Hari Seniman on May 29, the anti-govt media and blogger were fast to attack him, accusing the minister of spending RM100 million in a single day. These writers, apart from not doing their homework to establish the details of the expenditure, were happy enough to ride on sentiments.

They couldnt care less whether their allegations were founded or not. What's important to them is to jump onto the 'anti-Rais' or 'anti-wheover' bandwagon. Just because their mentor blogger write nasty, they will just write nastier.

I have nothing against Rais. And I believe he doesnt know me that well as I have been avoiding 'invitations' to luncheons and dinners. But he is an Umno veteran. Najib needs him, and so is the Cabinet. We dont have the likes of Ghafar Baba anymore to play arbitrator to domestic issues.

I was shown the proof that the tag for Hari Seniman is only RM97,665 and not RM100 million as alleged by this website. One may ask what prompted the writer to sum up the exaggerated figure when the event was not so grand at all.

And then, the dissent showed by PBS deputy president Yee Moh Chai against Rais, whom he accused of 'breaking his promise' to find solutions to the low-penetration Internet broadband rate in Sabah.

I am not surprise by such statements, especially when it came from a BN component party leader in Sabah (here). PBS used to leave Barisan Nasional over the '20 issues' during the 1980s and then made a comeback. Its leaders were known to be 'bigger frogs' in jumping from one party to another.

And so, their words too contain no merit.

I have been in Sabah a couple of times with a telco provider. The problem with Sabah, apart from logistic, is the attitude of some of its politicians and local leaders. They government cannot just be seen as introducing something new to the State without being imposed some 'tolls'.

Yes, a year has passed since the ministry pledged to achieve a minimum 30 per cent penetration of broadband by the year 2010 but the government was not getting enough cooperation from local leaders to facilitate the efforts.

I wonder whether Yee is aware of the bureaucratic problems in the State. As Rais is not a Sabahan either, his ministry officials, including from the MCMC found it difficult to work there without being hassled. As the nation gets into more sophistication, such problems get more complex, it seems.

And Yee himself is so fond of avowing 'Sabah is for Sabahans', a maxim used by his party a long time ago to champion the '20 issues'. This mentality still remains domain among most Sabahans.

It is easy to criticise but when your yourself is given the mandate to carry out projects for the people, you will see it for yourself. As politics of individuals and race still thrive in the country, such problems may take a longer time to subside, even beyond the year 2020.

Lips service is so common among politicians. I believe that Yee himself is also good at it, and so are other leaders, be it in the government or Opposition. But to blatantly accuse someone of wrongdoing without realising the actual situation, is uncalled for. And for others to hitchhike on the issue, too is very unprofessional.

Rais doesnt give me anything, neither had I asked anything from him. He is still a BN minister. If he fumbles, it will also spell disaster for the BN in the next general election. Its the Opposition job to find faults in the government but if our pro-BN writers too are taking the cue from them, something is probably not right there...

also read Dunia Tiger and Jebat Berkokok...

‘BN will lose its ‘fixed deposit”

Posted: 21 Jun 2011 06:25 AM PDT

KOTA KINABALU: A former Sabah chief minister has predicted that Barisan Nasional (BN) will no longer be able to call the state its 'fixed deposit' after the 13th general election.

Yong Teck Lee said the growing dissatisfaction over the direction of the economy as well as policies affecting Sabah and Sarawak would have an effect on the general election.

He said the opposition is also banking on a revolt by consumers in the two states over prices of goods remaining much higher compared to Peninsular Malaysia despite years of platitudes by the BN government each time the subject comes up.

"Prices of goods keep escalating over the years but the people's salary in Sabah remains stagnant as compared to other states in the country," said Yong, who is now president of opposition Sabah Progressive Party (SAPP).

He said the ordinary people had taken note that "the ruling Barisan Nasional leaders are busy engaging in a cold war to protect their own selfish interest, rather than that of the people."

Yong sees the current trend of dissatisfaction among the lower and middle income group in the state translating into votes for SAPP and the opposition.

He said people are starting to realise that the BN-led government has failed to make good use of the enormous profits earned from oil and gas exports to keep the prices of goods down.

"The BN government could have used the revenues received from Petronas to keep the prices of goods low, in Sabah especially, but it failed to do so," said Yong who was speaking at the Parents' Night organised by SAPP on Saturday.

Petronas recently announced a profit of close to RM100 billion of which RM57 billion was given to the government in dividends and taxes while oil-producing Sabah, Sarawak, Terengganu and Kelantan received a total of only RM4 billion as their 5% share in oil royalties.

'Pakatan Rakyat Plus SAPP'

Consumers are also angry that the price of sugar has been steadily rising since Felda took over the sugar monopoly in the country from Robert Kuok's Perlis Pelantations which had never raised the price for the commodity.

"What's even more puzzling and dismaying is the fact that Felda is a government agency that is supposed to look after the people's interest and welfare, instead of focusing on making profit alone," said Yong.

Yong, who gleefully noted that the Parents'Night function had attracted more than double the number of wellwishers compared to last year, said SAPP would cooperate with the other opposition parties in Sabah to smash the BN hegemony in the state.

"The strength of a coalition like "Pakatan Rakyat Plus SAPP" would not only be able to break-up BN's hegemony in Sabah, but also to form a new government at both the Federal and the state level," he said to a thunderous applause.

The term "Pakatan Plus (SAPP)" was first introduced and proposed by DAP stalwart Lim Kit Siang during a public forum organised by Sabah DAP in Kian Kok Middle School in late 2008.

Yong promised that all the flaws in the present BN administration will be rectified, the moment the "Pakatan Rakyat Plus SAPP" takes over the helm at both the Federal and the state level.

He was also delighted to note that despite having assumed the role of an opposition now, the support given by its members and supporters to the party has not dwindled but increased, as reflected by the increase in number of dinner tables at the function.

Among those present at the occasion were Yong's wife Stella Yong, former state finance minister Mohd Noor Mansur, senior SAPP officials, and a Sabah PKR delegation led by James Ghani and Roman Lo who represented PKR Kota Kinabalu division chief, Christina Liew who is overseas.
JomoSama ingat orang ni juga cakap begini masa di Parlimen Batu Sapi hari tu...tapi, kesudahannya satu negara tahu...bah, nanti kita tunggu lah PRU ke-13.

PEJUANG BANGSA

Posted: 21 Jun 2011 11:54 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Siapa yang pasang video seks mirip Anwar ? - Zul Kulim

Posted: 21 Jun 2011 05:47 AM PDT



Bekas peguam bela Anwar turut menyentuh video seks yang dikaitkan dengan Anwar.

"Yang paling penting empat kamera. Tuan-tuan ingat senang nak pasang empat kamera itu ? Dia kena pasang sebelum (kejadian itu). Maknanya kena usaha. Nak pasang, nak letak sudut, supaya nampak, jelas. Nak pasang itu itu bukan senang, memerlukan masa, belanja yang tinggi dan tip yang pakar.


"Pokok pangkalnya, siapa yang pasang ? Eskay pula bagitahu dia dah bawa kawan tu (Anwar), di bilik yang sama, lima enam kali. Betul tak betul kita tak tau, tapi itu yang dia kata. Maknanya dah ada orang tahu. Dah ada orang ikut dah.





"Orang yang pasang kamera itu tahu Anwar Ibrahim akan duduk dalam bilik itu dan tahu Anwar Ibrahim akan 'solat tahajud' dalam tu. Dia tahu. (Sebab itu) dia pasang.

"Soalan besar yang tuan-tuan kena tahu, siapa buat video itu ? dan adakah depa, ada video lain sebelum itu ? Siapa yang paling boleh disyaki ? Hotel sendiri. Mugkin. Atau, ejen-ejen negara asing ?", katanya.

Menurutnya penglibatan ejen-ejen asing tidak dapat diperkecilkan kerana keterangan Wikileaks sebelum ini mendedahkan mereka (perisik Singapura) mempunyai bukti teknikal yang mempercayai Anwar meliwat Saiful.

"Salah satu kebal yang Lee Kuan Yew hantar kepada Amerika. Dia kata, bahagian risik Australia dan Singapura ada keterangan bukti teknikal tentang Anwar Ibrahim.

"Dia tambah lagi hujung tu. Lee Kuan Yew kata apa ? Anwar masuk dalam perangkap.

"Tuan-tuan boleh bayang kalau Anwar jadi Perdana Menteri. Apa depa (ejen Singapura) boleh buat, kalau depa ada bukti macam itu ?

"Kalau nama Allah pun Anwar boleh jual, setakat negara ini, bila-bila dia boleh jual", katanya

sumber : AIDC

Benarkah Anak lelaki Anwar Ibrahim hendak sertai Pemuda UMNO ?

Posted: 21 Jun 2011 02:01 AM PDT



GPB agak  terkejut  bila dengar khabar angin  anak lelaki tunggal Anwar Ibrahim iaitu Mohd Ihsan berminat untuk sertai Pemuda UMNO Selangor .  Tetapi jika teliti cerita dan latar belakang  tentang anak lelaki pemimpin agung PKR  ini bagai langit dan bumi .

Ihsan seperti kita tau  bukan seperti juak-juak Anak Muda Keliru ( AMK )  yang taksub giler babi terhadap bapanya atau kakaknya Nurul Izzah .Sebaliknya belia lebih senang hidup sebagai orang biasa tanpa sebarang publisiti oleh media fuckatan .

GPB pernah berjumpa dengan anaknya dulu   dan memang tak macam  perangai bapa dia  yang kaki kencing orang . Kalau benarlah dia sertai Pemuda UMNO , satu tamparan hebat kepada keluarga Anwar ini .

untuk lebih lanjut hang pa nak tau ...  KLIK DI SINI

Berapa PKR bayar untuk bawa peguam Perancis untuk bohong skandal Scorpene ?

Posted: 20 Jun 2011 08:44 PM PDT

Bila GPB  baca tentang NGO tajaan Soros ini iaitu SUARAM nak bawa mai lowyar Perancis untuk nak burukkan kerajaan Malaysia .  Apa tujuan mereka ke negara ini ? Siapa yang bayar yang didatangkan  khas ke negara kita ini  ? Berapa  agaknya PKR bayar kepada mereka ?

Kalau GPB lah sebagai menteri  ,  jika mereka ini sudah diketahui  hendak fitnah dan burukkan kerajaan , sepatutnya ditahan saja di airport dan siasat .hahaha...baru padan muka ...



Anwar Ibrahim sudah bertukar jadi penceramah motivasi ....

Posted: 20 Jun 2011 07:00 PM PDT






Bila GPB lihat video ini ....nampaknya lain sungguh gaya Pak Sheikh dok kencing kepada penyokong-penyokong taksubnya . Sudah jadi seperti pakar motivasi tetapi motivasi mahu jatuhkan kerajaan UMNO dan BN .

Anwar memang hebat bila bercakap tetapi sayang banyak sangat kencingkan orang ... haha

" kerja kuat  sikit lagi ..kita ke Putrajaya " ... hahah ..dia ingat Putrajaya itu bapa dia punya kot ...


Malaysian Insider sebenarnya rasis , putarbelitkan kenyataan Tok Him

Posted: 20 Jun 2011 06:14 PM PDT



Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) seakan-akan berpatah arang dengan portal berita The Malaysian Insider apabila menegaskan tidak akan ada pemimpinnya memberi kenyataan kepada portal berita propembangkang itu selepas ini.

Setiausaha Agungnya, Syed Hassan Syed Ali berkata, tindakan itu diambil kerana portal berita tersebut terbukti seringkali memutarbelitkan fakta termasuk laporan mengenai pelancaran perhimpunan Gerak Aman di Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru semalam.

Katanya, paling dikesalkan tajuk laporan portal tersebut iaitu 'Perkasa bakar gambar Ambiga, minta kaum Cina jauhi Bersih 2.0' menunjukkan seolah-olah kaum Cina menjadi sasaran Perkasa sedangkan ia tidak pernah dibangkitkan Presidennya, Datuk Ibrahim Ali dalam perhimpunan tersebut.

"Kami tidak langsung berniat demikian apatah lagi perhimpunan itu dihadiri pelbagai kaum termasuk kaum Cina. Kalau Ibrahim kata begitu, sudah tentu ia menimbulkan kemarahan kaum Cina di situ.


"Presiden cuma kata kaum Cina perlu simpan bekalan makanan kerana apa saja boleh berlaku sebagai perumpamaan. Tetapi beliau langsung tidak mengatakan mereka usah keluar rumah dan menyertai Bersih.

"Kalau ingatan tidak sertai Bersih, itu untuk semua kaum kerana ia mengancam keselamatan negara. Bukan dituju kepada kaum Cina sahaja. Jelas, laporan itu diputar belitkan," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.


"Portal itu mengatakan hanya 500 penyokong yang hadir pada pelancaran tersebut. Hakikatnya, yang datang lebih 3,000 orang .

"Laporan itu jelas tidak adil. Mulai hari ini tiada lagi kenyataan dari Perkasa kepada The Malaysian Insider sehingga mereka perbetulkan apa yang tidak betul," katanya.

Sementara itu, Ibrahim dalam kenyataan kepada Utusan Malaysia memberitahu, semua kenyataannya adalah untuk memberi kesedaran sebagai langkah pencegahan terhadap perkara tidak diingini.

"Saya yakin yang keluar berdemonstrasi kebanyakannya orang Melayu yang menyokong pembangkang. Orang Cina tidak suka berbuat demikian, jadi lebih elok mereka duduk di rumah dan tidak terlibat. Itu maksud saya," katanya.



Komen GPB

Kalau bab rasis & perkauman ...portal inilah antara yang pertama akan tunjukkan bagi bangkitkan kemarahan pembaca bukan Melayu . Sedangkan kalau diteliti ucapan Tok Him di pelancaran Gerak Aman ini , tiada apapun kenyataan rasis  . Malahan beliau bercakap di dcpan NGO kaum Cina dan India juga yang turut serta .

Memang elok lah selepas ini PERKASA boikot Malaysian Insiders ini yang cuba bangkit sentimen perkauman dengan putarbelitkan kenyataan Tok Him .

Majlis Lowya jilat ludah sendiri ...mahu Tok Him ditahan di bawah Akta Hasutan

Posted: 20 Jun 2011 05:00 PM PDT






Majlis Low Ya ini  memang sah la jilat ludah sendiri . Sendiri cakap tidak setuju akta Hasutan , tetapi minta kerajaan guna akta itu terhadap Tok Him gara -gara mahu kenyataannya di himpuan Gerak Aman  lepas di Kelab Sultan Sulaiman , Kg Baru.




Presiden PERKASA, Datuk Ibrahim Ali ketika himpunan itu yang dihadiri 3000 orang dari pelbagai kaum termasuk Cina dan India  . Tok Him  telah mengisytiharkan mereka sedia berdepan apa juga risiko dan keadaan demi mempertahankan demokrasi negara ini dicemari oleh oerhimpunan pembangkang yang bermotif untuk mewujudkan senario Medan Tahrir, Mesir di Kuala Lumpur.


Tetapi macam haramjadah Majlis Low Ya tidak pulak pertikaikan himpunan kotor Bersih ini yang akan diadakan pada 9 Julai kononnya ia himpuna aman . Aman kepala otak hang !  


Lihat lah siapa kepala kepada penganjur iaitu betina bangsat Ambiga  yang juga bekas Presiden Majlis Peguam tetap berkeras mahu buat juga himpunan ini . 







Rajahmas

Posted: 21 Jun 2011 11:47 AM PDT

Rajahmas


Gempar!! Video pendemo BERSIH sedang giat berlatih untuk Syahid pada 9 Julai?

Posted: 20 Jun 2011 07:16 PM PDT

Brutal dan menakutkan.........



KDN harus mengambil tindakan tegas terhadap penganjur BERSIH dengan menggunakan akta ISA terhadap mereka. Cukup sudah amaran demi amaran yang dibuat.. Menteri KDN harus mengambil langkah preemtive sebelum keadaan menjadi tidak terkawal.

Jika diperhatikan dalam laman You Tube (klik sini), keadaan hodoh pelaku demo dirakam sehingga membakar kenderaan polis, merosakkan ambulans dan menyerang apa sahaja jenis kenderaan milik kerajaan. Ini sudah tentulah tidak akan mendatangkan apa-apa kebaikan kecuali kepada para penjenayah sahaja.

Bolehkah Anwar Ibrahim, Mat Sabu dan Ambiga mengawal perilaku peserta demo jika keadaan tidak terkawal? Mereka tidak peduli, tetapi inilah yang dimahukan Pakatan Rakyat supaya negara menjadi huru-hara sekaligus menjadikan demonstrasi ini sebagai kebangkitan rakyat seperti yang berlaku di Mesir.

DIMENSI

Posted: 21 Jun 2011 11:28 AM PDT

DIMENSI


Omegay: Tak hormat dewan..Deeaypig memang siyal!

Posted: 21 Jun 2011 05:45 AM PDT


DAP sarawak bersikap kurang hajar apabila tidak mengenakan pakaian rasmi ketika dewan bersidang hari ini. speaker bagaimana berkata tiada paksaan keatas mereka untuk berbuat demikian. tapi tindakan mereka seolah2 mengikut jejak komunis2 di perak!.

mereka sengaja nak tunjuk ego bahwa merekalah yang berkuasa!. apakah ini contoh tingkahlaku terbaik deeayypig terjemahkan kepada rakyat? belum dapat kuasa tapi dah mula bersikap besar kepala!. nampaknya deaaypig di sarawak tak ubah seperti rakannya di Perak...harkk ptuihhh!!

Omegay: Edisi BerShit..Ambigau cari pasal!

Posted: 21 Jun 2011 02:30 AM PDT

credit to bro aspirasi! huhuhu

"Kami mengucapkan terima kasih kepada SPR atas pelawaan (mereka) tetapi masa untuk berbincang dan bercakap sudah berlalu," kata Pengerusi Bersih 2.0 Datuk Ambiga Sreenevasan (gambar) dalam satu kenyataannya malam tadi.

"Ini ekoran laporan-laporan terbaru mengenai penyalahgunaan yang ketara ketika pilihan raya negeri Sarawak dan menjelang pilihan raya umum (ke-13)," kata beliau. - TheMalaysiainsideanuvajiass

Sah ambigau sengaje cabar undang2 dan suara majoriti!. bila demonstrasi ini tetap di adakan bermakna mereka tak boleh lagi di bawa berbincang. Ambigau sebenarnya dah terperangkap dengan wayang rekaan olehnya dan raja porno anuwar. tak kira bagaimana cara pun mereka harus teruskan.

Banyak duit telah di laburkan. kad jemputan Wartawan luar dan dalam telah di agihkan. Persiapan rapi telah di lakukan terutama menyediakan angkatan 'kambeng2 jamnakutti pasrael' untuk melakukan demo besar2an seperti yang telah di tetapkan. Pengembala2 kambeng terdiri dari mat sabun dan beberapa ekor lagi bapak kambeng, mak kambeng di jangka akan memanaskan lagi suasana.

Juga di jangka anak2 kambeng akan turut serta berdemo. klik sini. ini lah masanya anak2 kambeng ini menunjukkan kebolehan mereka mengembek kerana mereka2 inilah pelapis2 rejim Pasrael yang bakal membawa panji2 militan dalam negara.

Ingat!..mereka berdemo tanpa permit yang sah!. segala amaran telah di keluarkan. lepas ni apa jua alasan dah terlambat. kepada pihak keselamatan. cabaran getir menanti anda. persiapkan diri dan bertenang dalam menjalankan tugas. tapi kalau ada yang degil kepale besi tu kasi sumbat jek dlm lori FRU kehkehkeh

p/s: Berbaiah untuk menjatuhkan kerajaan dah melampau tuhh!!...harkk ptuihhh!!

Omegay: Father Khalid Gonjol - "Payback Time"

Posted: 21 Jun 2011 12:00 AM PDT


Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad dan ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Hulu Kelang, Shaari Sungib dilantik semula ke jawatan masing-masing sebelum ini iaitu timbalan pesuruhjaya (TPJ) III dan Ketua Penerangan PAS Selangor dalam mesyuarat pertama perhubungan negeri malam semalam.

Pada November 2008, Khalid dan Saari Sungip dilucutkan jawatan oleh Datuk Dr Hasan Ali yang ketika itu pesuruhjaya PAS Selangor.

Tindakan itu dipercayai kerana Dr Hasan "kepanasan" dengan kritikan berhubung isu agama dan kaum dalam pentadbiran negeri, lapor Malaysiakini. - mstar

terbalas sudah dendam father khalid gonjol terhadap Hasan. Semuanya atas 'ketidakbijakan' ketua2 rejim Pasrael yang lebih mementingkan arak dan maksiat berleluasa di Selangor. semestinya wally slipau adalah individu yang paling bahagia melihat hasan ali di turunkan pangkat

Ketua Mafia Ronnie 'The Don' Liu, teresa 'the cock' dan lain2 ahli kumpulan yang sewaktu dengannya kini mampu tersengih ala2 kambeng jamnapari. Dengan ketiadaan Hasan, bermakna seluruh 'operasi tuuut' deeaaypig boleh berjalan seperti sedia kala. Mereka tak perlu nak dengar lagi leteran yang menyakitkan cuping telinga

Deeayypig cukup lega dengan perlantikan Father Khalid gonjol yang sekepala dengan mereka. segala rintangan dan permasalahan yang berkaitan akan serahkan kepada Father Khalid gonjol. Father Khalid gonjol adalah The Saviour kepada deeayypig.

Semoga islam akan lebih 'makmur' di bawah tapak kaki Father Khalid Gonjol..amennn

Omegay: Demokrasi Deeayypig adalah acuan Singapork

Posted: 20 Jun 2011 10:00 PM PDT


Ho Ching, the chief executive of Singapore state investor Temasek Holdings , has told her staff internally that she is not leaving the company, two sources said, denying a recent news report that she may leave in August.

Speculation about her departure had mounted after the Financial Times reported earlier this month that Ho was likely to step down in August. - TheMalaysiainsideanuvajiass

Tak heran la kalau di Malaysia pun banyak urusan parti di kuasai oleh anak beranak. deeayypig mengambil contoh sebagaimana singapork menguruskan negara. Urusan negara adalah hak keluarga. itu baru demokrasi namenyeee! tak gitu kit siyal kehkehkeh harkk ptuihhh!!

Omegay: Bila Singapork kerap provokasi kedaulatan negara..

Posted: 20 Jun 2011 08:15 PM PDT


Jet Pejuang Singapura Ceroboh Malaysia 2,508 Kali - mstar

Itu yang komunis deeayypig paling suke. dah pasti kit siyal mahukan singapork teruskan provokasi terhadap kedaulatan negara. baru sekarang kita tau kenapa deeayypig tak pernah bangkitkan isu ini.

Singapork memang haram zader!. tak tau nak jaga kedaultan negara lain. lebih baik kasi bom sampai belobang kat tengah. biar tenggelam terus!..harkk ptuihhh!!

Omegay: Budak GayJ memang patut kene sepak!

Posted: 20 Jun 2011 05:30 PM PDT


"Kami adalah kaum berhati mulia, kami tidak melanggan pandangan ini," kata Khairy (gambar) kepada pemberita di sini hari ini.

Sehubungan itu, Khairy menggesa agar dikenakan tindakan ke atas Presiden Perkasa itu.

"Apa yang beliau kata sangat bahaya... sekurang-kurangnya apa yang boleh dilakukan ialah adakan siasatan dari segi hasutan," - GayJ TheMalaysiainsideanuvajiass

heeeiiii geli geleman bace stetmen mat GayJ nih! berhati mulia kononnn..mulia tang mana? tikam belakang tu sifat mulia ke? lu hati manyak keladak la braderr. kalau orang bersifat mulia tak amalkan talam 2 muka braderrr!!. gua heran la apsal lu sebelum ni beriya2 nak turut serta berdemo. apa motif lu sebenarnya braderr?



kalau setakat lu nak tunjuk terer tapi gua nampak kelingking lu berkait. kiri lu baham, kanan lu bedal! lu sepatutnya sembor la ambigau habis2an!. Lu tak layak jadi KP kalau lu takde telow nak sound ambigau secara berdepan. lu jantan dayus tak berani nak berdepan dengan pompan jalang macam ambigau! lu jadi KP buat malu kompeni je laaa!.

wa tengok lu dengan si pandikutti wahh bukan main ciom2 molot lagi!. orang semua tau lu kuat main wayang la braderr! wa tau lu tak sampai hati tengok mentor lu masuk lokap lagi sekali. lu risau takut kena 'bail-out' dia lagi sekali. lu rasa pisang bleh berbuah 2 kali ker braderr?

dengan bapak segala rasis komunis anak beranak tu pun lu tak mampu nak jawab. apa yang diorang buat kat orang melayu penang lu langsung tak amik port. lu juz go with the flow! paling sengkek pun lu diam seribu bahasa..ape barang?

tak payah nak berlakon lagi la braderr. dalam diam lu 'makan dalam'. wa rasa lu dok diam2 sua laaa..lu banyak duit. ape kata lu pegi ketok paku kat dinding, buat rumah utk warga miskin, tolong orang susah lagi baek braderr. bab demo2 ni lu tak payah amik port laa. semua orang tau lu Mr Liabiliti la braderrr kehkehkeh harkk ptuihh!

Pure Shiite

Posted: 21 Jun 2011 11:13 AM PDT

Pure Shiite


Milaka Ahbeng Lu Mau Kincing Lagi Ka? Mosque Election Fiasco

Posted: 20 Jun 2011 09:40 PM PDT

Pandangan ustazSAID

Posted: 21 Jun 2011 09:56 AM PDT

Pandangan ustazSAID


Bersatu Hentikan BERSIH!

Posted: 20 Jun 2011 06:11 PM PDT

Salam,

Sebagai rakyat Malaysia yang cintakan keamanan dan kedamaian, elok rasanya kita bersatu untuk menghentikan cadangan perarakan yang dianjurkan BERSIH pada 9 Julai ini. Tindakan bermotif politik disebalik agenda kononnya menuntut pilihanraya bersih dan adil, mesti dihentikan sebelum ia berlaku.

Sebagaimana perarakan yang pernah dibuat sebelum ini, ternyata ia cuma menyusahkan ramai orang demi memenuhi cita-cita segelintir yang teringin berkuasa. Jika benar menuntut pilihanraya yang adil, mengapa perlu ke jalanraya? Bukankah ada banyak cara lain, seperti berunding dengan pihak berkuasa termasuk SPR. Melainkan niat perarakan ini cuma untuk mengheret rakyat dalam agenda peribadi para pemimpin BERSIH.

Untuk kali ini, sewajarnya pihak polis tidak lagi sekadar memberikan amaran kosong. Jika amaran pihak berkuasa tidak diendahkan, wajar tindakan yang tegas dan berkesan dikenakan kepada para pemimpin yang degil. Jika perlu ISA yang tujuannya untuk mencegah ancaman keselamatan sebelum berlaku, mengapa tidak?

Sebagai rakyat pula, kita juga wajar meluahkan perasaan kita. Jika Bersih hendak menuntut itu ini, kita juga berhak menyatakan perasaan kita yang tidak setuju dengan hasrat Bersih. Perlukah kita ke jalanraya? Jika ini sesuai untuk meluahkan perasaan, mengapa tidak?

WARISAN@PAHANG

Posted: 21 Jun 2011 09:22 AM PDT

WARISAN@PAHANG


Perhimpunan Kotor (1) : Gerakan Kotor Pemimpin Kotor

Posted: 20 Jun 2011 06:19 PM PDT


Kumpulan ber-SHIT telah menolak cadangan SPR untuk mengadakan sesi rundingan.Ini bermakna mereka akan terus mengadakan himpunan haram walaupun telah mendapat amaran keras dari pihak berkuasa.

SPR pula telah membuka pintu rundingan seluas-luasnya namun mereka kata pintu rundingan telah ditutup. Ini bermakna mereka mempunyai niat jahat tersembunyi disebalik perhimpunan haram tersebut bertujuan memuaskan nafsu politik pihak tertentu.

Kalaulah pegundian dibuat tidak telus dan adil, mana mungkin Pihak Pembangkang boleh memenangi beberapa buah negeri. Tuduhan pilihanraya yang tidak bersih ini hanya tuduhan konspirasi parti pembangkang semata-mata yang tidak ada asas langusng.

Kita cabar pemimpin Pembangkang untuk meletakkan jawatan sekiranya pilihanraya diadakan sebelum ini tidak bersih. Ada berani ke?. Tahukah ANUwar selagi mana beliau mahu menutup kesnya selagi itulah rakyat mahu tahu kisah benar kesnya. Lakukanlah apa cara sekalipun maka beliau tidak mampu mengalih perhatian rakyat terhadap isu diri beliau yang melakukan perbuatan kotor dan keji.

Setakat ini ANUwar berjaya 'memperkudakan' AMBIGA dalam mengatur gerakan KOTOR untuk mengalihkan perhatian rakyat daripada kes liwat dan video seksnya. Inilah taktik pemimpin kotor yang menggelar diri mereka bersih. Jangan kita menjadi bodoh dan bangang menjadi 'hamba' yang diremote controlkan oleh ANUwar untuk hadir ke perhimpunan KOTOR tersebut.

Dd i n b u n g a

Posted: 21 Jun 2011 07:35 AM PDT

Dd i n b u n g a


PERJUANGAN PARLIMEN TAMBUN UNTUK MENDAPAT SEBUAH IPTA BERJAYA!!!! TAHNIAH DS HUSNI HANADZLAH

Posted: 20 Jun 2011 10:18 PM PDT

PELAN KESELURUHAN KOLEJ PERUBATAN SAINS BERSEKUTU

DEWAN MAKAN

BANGUNAN PENTADBIRAN

KUARTERS PELAJAR

YB DS AHMAD HUSNI MENYAMPAIKAN UCAPAN DI DEWAN UTAMA

YB DS AHMAD HUSNI TIBA DI KOLEJ SAINS PERUBATAN BERSEKUTU

MELAWAT DI DEWAN KULIAH

MELAWAT MASJID

MENINJAU SEKITAR KOLEJ

MELIHAT PERMANDANGAN KAWASAN KOLEJ

Parlimen Tambun dibawah kepimpinan YB DS Ahmad Husni sekali lagi menempa kejayaan apabila sebuah IPTA sedang pesat dibina dan hampir siap di Pekan Tanjung Rambutan dalam Dewan Undangan Negeri Ulu Kinta.

Apabila beroperasi pada Ogos 2011 kelak Kolej Perubatan Sains Bersekutu ini kelak akan menempatkan 3,000 orang pelajar dan 1,000 orang Pensyarah dan kakitangan dan sekaligus akan membangunkan lagi Pekan bersejarah ini kerana disini juga terdapat sebuah Hospital Bahagia Tg Rambutan.

"Rakyat dan penduduk di khursusnya di sekitar DUN Ulu Kinta dan Tg Rambutan akan menerima impak yang cukup baik dengan adanya sebuah IPTA disini, maka ekonomi rakyat akan meningkat, aktiviti perniagaan akan terjana, peniaga - peniaga akan maju perniagaannya, pasar malam akan lebih ramai pengunjung, nilai hartanah akan meningkat tinggi, pemilik rumah akan dapat menyewa kediaman mereka kepada pelajar dan kakitangan kelak, Pekan Tg Rambutan akan pesat membangun dan moden bagi menampung keperluan semasa, dan ini lah perjuangan BN Parlimen Tambun dan ianya sudah terbukti berjaya"- kata YB DS Ahmad Husni Hanadzlah, Ahli Parlimen Tambun.

Penulis merakamkan ucapan Tahniah kepada YB Ds Ahmad Husni Hanadzlah, Ahli Parlimen Tambun dan kepimpinan BN Parlimen Tambun diatas keperihatinan dalam membangunkan kawasan Parlimen Tambun khursusnya di Tg Rambutan.

Untuk makluman di DUN Ulu Kinta sememangnya pesat membangun, disini juga terdapat sebuah Kem Polis Hutan atau pun Kem PGA yang menempatkan 5,000 anggota dan keluarga, Sebuah Institut Perguruan Ipoh yang menempatkan 1500 pelajar dan kakitangan, Taman Tema Sunway Lost World Of Tambun, Sebuah Stud Farm (ladang ternakan Kuda), Sebuah Kelab Changkat Kinding Resort, Sebuah Hotel International Spa and Resort bertaraf 5 bintang, ini lah pembangunan yang sememangnya memberi impak ekonomi dan pembangunan untuk rakyat yang seharusnya boleh dibanggakan oleh semua pihak rakyat Perak dan terutamanya rakyat kawasan Parlimen Tambun, dan bertuah kerana mempunyai Ahli Parlimen seperti YB DS Ahmad Husni, Dato Rusnah kassim selaku ADUN Ulu Kinta.

Tahniah!!!!!

Ohpolitik!™

Posted: 21 Jun 2011 04:00 AM PDT

Ohpolitik!™


BERSIN 2.0 untuk ANWARMASIN!!!

Posted: 20 Jun 2011 05:28 PM PDT


Sana sini aku pi minggu ni semua sibuk bercakap pasal isu BERSIN 2.0 yang akan dianjurkan oleh puak Pakatan Haram yang tak henti-henti mahu menghuru-harakan negara ini. Baik Ambigok dan Anwarmasin sekali pun semua menjadi buah mulut. Namun apa yang menarik disebalik BERSIN 2.0 dan tarik keramat 9 Julai?

- Himpunan BERSIN 2.0 ini menyerupai demontrasi jalanan yang berjaya dilakukan di Yaman, Sudan dan banyak lagi negara yang bergolak dan huru-hara kerna dikatakan modus operandinya sama. 
- Tarikh keramat yang dipilih sama ada sengaja atau tidak, ianya berdekatan dengan tarikh final bola sepak yang menemukan Kelantan dengan Sabah pada 6 Julai 2011 yakni hari rabu. Pastinya Nik Ajis, Guru Selipar akan memberikan cuti umum walaupun Kelantan kecundang lagi pada 7 Julai 2011 yakni hari Khamis. Jumaat memang merupakan cuti umum yakni 8 Julai 2011. Dan 9 Julai 2011 Pastinya Puak PAS Kelantan akan memenuhi bandar KL untuk sertai BERSIN 2.0. 
- Bagi pihak yang berkuasa pastinya BERSIN 2.0 ini perlu dihalang. Dan bagi pihak mereka yang terdetik mahu sertai BERSIN 2.0, fikir kembali. Elak sertai atau terima hakikat untuk dikenakan tidakan tegas. 
-Merupakan talian hayat AnwarMasin yang sudah semakin terdesak dengan kes liwatnya yang masih belum mendapat hukuman yang setimpal. (Dah makin dekat dengan hukuman makin menjadi paluk perangai demo AnwarMasin nie) 
- Cuba kira berapa ramai golongan DAPig yang sertai BERSIN 2.0 ni? PAStinya yang ramai dugong Melayu yang bodoh dan tidak sayangkan tanah air sendiri.

GHOSTWRITER : "AnwarMasin ni memang tidak henti menghuru harakan negara. Banyak dah mula bersungut, ini semua salah siapa? Ada juga yang menyalahkan Mantan PM Tun Abdullah. Kerana bagi mereka, PakLah adalah seorang pemimpin negara yang baik, namun beliau bukan politician."

bumiyang

Posted: 21 Jun 2011 03:33 AM PDT

bumiyang


Perhimpunan Bersih 2.0??? Bersihkan PKR Dulu!!!

Posted: 20 Jun 2011 08:00 PM PDT

Masih ingat foto-foto di atas??? Ya... Sekitar pemilihan PKR... Buat pemilihan kepimpinan parti pun sampai pecah-pecah kepala!!! Siap pakai pengundi-pengundi hantu!!! Itupun ada hati nak menegur SPR!!! Umpama bapak ayam, "berkokok berdegar-degar, tapi ekor penuh tahi". Ahli yang kononnya seramai 400,000 pun tak terjaga... Yang aktif pulak kurang 40,000.....Jumlah yang keluar


The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 21 Jun 2011 03:32 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Sam tak setuju pejabat di bangunan tinggi

Posted: 20 Jun 2011 11:00 PM PDT


PKR terpaksa keluar dari bangunan mereka yang ada. Tuan punya bangunan sudah tidak bayar Bank bayran bulanan, maka Bank mahu lelong.

Satu Jawatankuasa pengurusan bangunan telah ditubuhkan bagi tujuan untuk mencari pejabat baru sebagai ibu pejabat PKR yang baru. Pengerusinya Saifuddin Nasution. Antara ahlinya adalah Tian Chua, Eli Wong, Sam, Jonah, dll.

Jawatankuasa perlu mengenalpasti kawasan yang strategik. Kemudahan dan keselamatan perlu sesuai. Faktor-faktor lain pun perlu dikenalpasti.

Dalam perbincangan, timbul satu cadangan agar ambil pejabat di tingkat-tingkat tertinggi sebuah bangunan yang tinggi. Lokasinya mesti di tengah Kuala Lumpur supaya apa saja berlaku akan mendapat perhatian media dan orang ramai.

Bincang punya bincang, ada soalkan mengenai lokasi tengah Kuala Lumpur. Ada kata bukan saja dapat perhatian media dan orang ramai, orang-orang UMNO, SB, dan lain-lain akan intip mereka sentiasa.

Lokasi itu ditolak dan mereka setuju cari belah-belah Selangor. Sebaiknya yang tidak jauh dari highway. Semua setuju dan beberapa bangunan dicadangkan dan faktor kemudahan dan keselamatan dibincangkan.

Tengah-tengah bincang, Sam Kemetot yang selama ini berdiam saja mula bersuara.

"Saya tak mahu bangunan tinggi sangat."

Eli Wong jawab, "Alah apalah you takut Sam ..." Jawatankuasa terus tidak peduli dengan rungutan Sam Kemetot.

Sam bersuara lagi.

"Nanti teruk saya kena jalan ..."

Saifuddin pula menegur, "Apa yang kau susah Sam. Kan ada lift tu..."

Masing-masing terus tidak peduli dengan rungutan Sam dan berbincang.

Tiba-tiba Sam bangun dan terus jerit naik angin, "Aku tak mahu bangunan tinggi. Dengarlah! Adalah sebabnya!"

Dia terus keluar meninggalkan mesyuarat. Semua orang terkejut, tak faham kenapa bangunan tinggi menjadi isu besar untuknya.

Saifuddin pun hentikan mesyuarat, "Takpa ... kita dah banyak bincang. We work on what we discuss first. Let's have a meeting next week. Kita cari masa sesuai untuk semua minggu depan."

------------------------------

Saifuddin tanya Jonah, "Kenapa Sam tu, Jonah?"

"Dia memang problem bila naik bangunan tinggi."

"Kenapa?"

Jonah terangkan, "Dulu masa saya kenal dia, dia pernah duduk satu kondo di Tingkat 35. Masa tu, orang hairan dengan Sam ni. Bila dia naik dengan orang ramai dalam lift, dia akan berhenti di Tingkat 35. Tapi bila dia naik lift sorang-sorang, dia naik sampai tingkat 30 dan naik tangga sampai ke Tingkat 35."

Saifuddin hairan, "Pelik eh?"

"You tahulah Sam. Dia tak akan cerita ...

"Satu hari balik dari pejabat lewat malam, saya ekori dan intip dia. Lift takda orang. Maka saya nampak Sam bertonjet nak tekan button lift. Barulah saya faham."

Saifuddin masih tak faham. "Entah aku masih belum faham."

"Sam tak capai nak tekan buttin tingkat 35, boss. Paling tinggi dia capai adalah untuk tekan button 30!"

Saifuddin terus tersenyum langsung ketawa terbahak=bahak lalu menutup mulut dengan tangannya.

"Jadi boss, kalau letak pejabat Tingkat 40. Mahu dia terjun nanti ..."

Saifuddin ketawa lagi. Kah kah kah ha ha ha ...

"OKlah ... kita cari bangunan 30 tingkat ke bawah saje lah."


* Ilham dari Cikgu Man pendek. Hingga bertemu lagi. Terima kasih

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 21 Jun 2011 03:30 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ


PAS ERDOGAN Versi Video - By Bapak 3's ! .... Spread it out !

Posted: 21 Jun 2011 01:59 AM PDT

Bapak 3's - merupakan seorang blogger Kedah yang amat aktif mewujudkan serta menerbitkan video-video Anti-PR (pastinya bukan video porno yerrr!) dan aku di AloQStaQBlog amat berbangga dengan kerajinan Bapak 3's dalam mewujudkan banyak sumbangan video-video untuk membantu memudahkan rakyat dalam memahami sesuatu isu yang berbangkit dalam politik dikala ini secara bentuk audio visual ...

Syabas Bapak 3! Good job bro!

AloQStaQBlog mohon untuk menayangkan video terbaru yang diterbitkan oleh Bapak 3 hari ni .... SILA KLIK VIDEO DI BAWAH :




Jom Support Video-Video Bapak 3's !



AloQStaQ
Selasa
21 JUN 2011
4:59 Petang

AMBIGA ITU MUSUH ISLAM & MELAYU YANG NYATA ... Jangan Sokong BERSIH 2.0 !!!

Posted: 21 Jun 2011 12:25 AM PDT

Sebarkan! Terutamanya Untuk Puak hamPAS!

Sila maklum dan war-warkankan siapakah sebenarnya Pengerusi Himpunan Bersih 2 yang dipuja oleh puak pakatan haram !

Nama : Ambiga Sreenevasan
1. Agama Hindu
2. Anti Islam
3. Penyokong Murtad

Kerja jahat laknatullah ni :

1. Menjadi peguam bela kes Lina Joy seorg wanita islam yg murtad

2. Menganjurkan forum pertikaikan kuasa mahkamah syariah melibatkan kemasukan org bukan islam masuk islam.

3. Pendokong dan Penggerak IFC (Inter Faith Comission/Suruhanjaya Antara agama) yg pernah mengatakan bhw perceraian dlm islam adalah zalim dan juga menyokong pluralisme agama.

4. Menawarkan khidmat guaman percuma kpd umat islam yg nak murtad sekiranya dibawa ke mahkamah persekutuan.

5. Penyokong kuat kepada seorng wanita India yang nak mohon jadi peguam syarie dan nasib baik permohonan ditolak.


Sebarkan kepincangan ahli/para pemimpin PAS yang bertakbir dengan kebesaran nama Allah tetapi sanggup mengikut petualang agama Islam.


Artikel ini dipetik dari blog Sahabat (Anak Seberang)

SEBARKAN !


AloQStaQ
selasa
21 JUN 2011
3:25 Ptg

anakbukitgantang says

Posted: 21 Jun 2011 03:21 AM PDT

anakbukitgantang says


LYNAS- Penjelasan Dato Seri Mustafa Mohamed

Posted: 20 Jun 2011 04:03 PM PDT

Antara keselamatan awam dan perniagaan




Oleh Mustapa Mohamed



Pada 4 Jun yang lepas, Panel Bebas Pakar Antarabangsa yang dilantik untuk menilai projek Lynas kembali semula ke Vienna bagi menyelesaikan kajian mereka. Kehadiran panel bebas tersebut di Malaysia bertujuan mengkaji aspek keselamatan kilang pemprosesan nadir bumi yang dicadangkan di Gebeng, Pahang dan laporan hasil akan dikemukakan kepada kerajaan pada akhir bulan ini.



Proses ini melengkapkan satu fasa daripada keseluruhan proses membuat keputusan yang mempunyai implikasi penting terhadap kerajaan dan rakyat. Aspek keselamatan awam tidak akan sekali-kali dikompromi Kerajaan "Rakyat Didahulukan" pada masa ini.



Izinkan saya memberi penjelasan.



Pertimbangan ekonomi



Lynas Corporation Ltd. merupakan sebuah syarikat Australia yang diberikan kelulusan pada Januari 2008 untuk mendirikan sebuah kilang di Pahang. Syarikat tersebut tiada bezanya daripada pelabur-pelabur asing yang lain yang melabur di sini.



Mereka datang ke negara kita kerana merasakan mereka boleh mendapatkan pulangan yang berpatutan dari pelaburan mereka, dan juga kerana mereka percaya bahawa mereka akan dilayan secara adil, seperti yang diperuntukkan di bawah peraturan dan undang-undang sedia ada.



Kita mengalu-alukan pelaburan asing kerana mereka membantu dalam proses modernisasi dan pertumbuhan ekonomi negara. Sudah tentu bukan sekadar pelaburan rambang, tetapi pelaburan yang bersesuaian.



Semasa kita mempertimbangkan sesuatu cadangan pelaburan, banyak persoalan diajukan seperti: Apakah faedah yang dibawa bersama? Akan adakah limpahan ekonomi yang boleh menguntungkan sektor-sektor ekonomi yang lain? Adakah pelaburan ini mewujudkan peluang-peluang pekerjaan? Apakah jenis pekerjaan yang akan ditawarkan? Akan adakah perpindahan teknologi atau kemahiran? Dan seterusnya.



Ini adalah antara faktor-faktor asas yang kita pertimbangkan ketika menilai sesuatu cadangan pelaburan asing. Satu kajian yang menyeluruh dijalankan bagi tujuan ini, dan kelulusan akan dibuat bergantung pada hasil kajian yang dijalankan.



Isu berkaitan tataurus



Sewaktu cadangan pelaburan Lynas mula-mula dikemukakan kepada kerajaan pada 2006, ia telah menimbulkan persoalan yang melangkaui lingkup pertimbangan-pertimbangan ekonomi ini. Isu berkaitan keselamatan dan kesihatan awam, dan alam sekitar turut diberi perhatian.



Kerajaan amat sedar bahawa industri nadir bumi ini berkait rapat dengan isu kesihatan dan keselamatan, terutama berdasarkan pengalaman daripada projek Asian Rare Earth (ARE) di Perak pada awal tahun 1990-an. Justeru, persoalan mengenai kesan projek Lynas terhadap kesihatan awam adalah sangat relevan.



Bagaimana ia akan memberi kesan kepada alam sekitar dan kehidupan masyarakat yang tinggal disekitarnya? Apakah risikonya dapat diukur, dan masih dalam batas yang boleh diterima pakai? Adakah kita mempunyai undang-undang, peraturan dan rangka kerja institusi bagi memantau dan menguruskan risiko-risiko tersebut?



Apa yang penting, sewaktu keputusan dibuat kerajaan, pihak-pihak berkuasa telah belajar daripada pengalaman projek ARE dan mempunyai pemahaman yang lebih baik bagaimana menguruskan risiko radiologikal. Menjelang 2008, peraturan dan undang-undang yang mentadbir aktiviti-aktiviti berkaitan telah disemak dan ditingkatkan selaras dengan standard antarabangsa. Tidak mungkin pisang berbuah dua kali di bawah peraturan yang baru ini.



Hal ini menjelaskan mengapa semasa Lynas diberikan kelulusan lesen pengilang, di mana syarikat secara khusus diwajibkan memenuhi standard keselamatan dan amalan yang baik yang ditetapkan oleh Lembaga Pelesenan Tenaga Atom (agensi penguat kuasa Akta Pelesenan Tenaga Atom 1984) dan Jabatan Alam Sekitar (agensi penguatkuasa Akta Kualiti Alam Sekeliling 1974).



Antara lain, standard-standard ini mentafsirkan jumlah pendedahan radiasi yang dianggap membahayakan pekerja, masyarakat dan persekitaran. Standard ini juga diguna pakai untuk semua fasa projek Lynas: pembinaan, praoperasi, operasi, pengangkutan, pengurusan sisa, pembubaran dan pemulihan.



Ciri utama prosedur kerja yang terlibat adalah kelulusan secara berperingkat yang syarikat Lynas perlu lalui. Sebagai contoh, syarikat perlu memenuhi standard keselamatan yang dikenakan pada fasa pembinaan sebelum ia dapat meneruskan aktiviti ke tahap praoperasi. Dan ia tidak boleh maju ke tahap seterusnya sehingga standard keselamatan yang ditetapkan oleh AELB dan DOE bagi fasa seterusnya itu dipenuhi.



Proses kelulusan sebegini dapat menjamin standard keselamatan yang dikenakan oleh agensi penguat kuasa tidak dapat dilangkaui, ditunda atau dielakkan. Pemantauan dijalankan secara berterusan bagi memastikan ia sentiasa dipatuhi.



Sehingga kini, syarikat Lynas masih belum mengemukakan permohonan atau menerima apa-apa kelulusan bagi maju ke fasa praoperasi.



Panel Bebas Pakar Antarabangsa



Projek Lynas telah dbincangkan di sesi-sesi taklimat awam di Kuantan dan Parlimen pada tahun 2009, tetapi ia menjadi satu topik perdebatan yang hangat selepas insiden Fukushima pada 11 Mac tahun ini.



Sebahagian mereka yang tinggal di sekitar lokasi projek Lynas percaya bahawa projek ini akan menimbulkan risiko kesihatan dan keselamatan yang tidak boleh diterima kepada masyarakat dan persekitaran. Pada pandangan sesetengah penduduk, projek ini perlu ditamatkan.



Hal ini terjadi walaupun terdapat jaminan daripada AELB dan DOE bahawa sehingga kini Lynas telah memenuhi semua standard keselamatan yang dikenakan.



Walaupun kerajaan tetap yakin dengan integriti keputusan yang diambil oleh agensi-agensi penguat kuasa, tanggungjawab kepada masyarakat, terutamanya penduduk Kuantan, untuk memastikan kesihatan dan keselamatan masih tidak dikompromi. Pertimbangan sebegini sentiasa menjadi keutamaan paling tinggi kerajaan, melebihi segala pertimbangan yang lain.



Oleh itu, pada 22 April, saya mengumumkan keputusan kerajaan untuk menjemput Agensi Tenaga Atom Antarabangsa (IAEA) supaya melantik satu panel bebas dari kalangan pakar-pakar antarabangsa untuk mengkaji semua aspek keselamatan berkaitan projek Lynas.



IAEA telah bersetuju melantik sembilan anggota panel bagi melaksanakan tugasan tersebut. Panel tersebut terdiri daripada seorang ketua dan lapan orang ahli. Kesemua mereka adalah pakar ternama dunia mengenai isu-isu keselamatan radiologikal.



Empat anggota adalah dari agensi IAEA sendiri, manakala lima lagi dari Belanda, Kanada, India, United Kingdom dan Itali. Tiada seorang pun dari negara Australia, China atau Malaysia dijemput untuk menjadi ahli panel bagi mengelak sebarang konflik kepentingan.



Ahli panel memulakan tugasan mereka dengan serta-merta dan melawat Malaysia dari 29 Mei - 4 Jun untuk bertemu anggota masyarakat, wakil-wakil dari Lynas, pegawai-pegawai kerajaan serta melawat tapak lokasi Lynas.



Kerajaan turut mengadakan perancangan terperinci bagi memastikan bahawa sesiapa pun yang ingin mengemukakan representasi kepada ahli panel pakar boleh melakukannya sama ada secara bersemuka atau secara bertulis. Pengumuman umum mengenainya telah disiarkan di semua akhbar utama dalam bahasa Malaysia, Inggeris, Cina dan Tamil.



Semasa proses konsultasi yang diadakan di Kuantan dan Putrajaya, wakil-wakil dari persatuan penduduk, badan bukan kerajaan, kumpulan komuniti, parti politik dan badan profesional telah mengambil kesempatan bertemu panel pakar dan mengemukakan pandangan mereka. Antara parti politik yang mengambil bahagian termasuk UMNO, MCA, PKR, Pas dan DAP. Semestinya Ahli Parlimen Kuantan, YB Fuziah Salleh turut dijemput dan beliau juga menggunakan peluang tersebut mengemukakan hujahnya kepada panel pakar.

Thorium sejenis rare earth


Panel tersebut akan menyerahkan penemuan dan cadangan mereka kepada kerajaan pada akhir bulan ini, dan kerajaan akan menjadikan ia satu dokumen umum.

Apakah langkah seterusnya? Bagaimana isu Lynas dapat diselesaikan?

Keputusan kerajaan mengenai masa depan projek ini akan dibuat berpandukan beberapa asas. Pertama, kesihatan dan keselamatan rakyat adalah tunjang keutamaan kerajaan. Hal ini melangkaui semua pertimbangan lain, dan sebarang keputusan terhadap Lynas tidak akan mengkompromi asas tersebut.

Kedua, setiap keputusan yang diambil adalah berasaskan fakta, bukan emosi atau pertimbangan politik. Panel pakar IAEA yang dilantik akan menentukan fakta-fakta dalam kes ini, dan keputusan kerajaan akan dipandu oleh penemuan dan cadangan yang dikemukakan.

Ketiga, kerajaan sentiasa terbuka kepada perbincangan awam yang membina mengenai isu ini, dan berpandangan bahawa ia merupakan satu komponen penting dalam proses demokrasi. Di pihak kerajaan, kami telah berusaha menyumbang kepada proses ini dengan memastikan bahawa siapa pun yang ingin mengemukakan pandangan kepada panel pakar boleh melakukannya sama ada secara langsung atau secara bertulis.

Keempat, kerajaan sentiasa telus kepada masyarakat mengenai isu ini. Semua maklumat dan laporan awam yang berkaitan dengan projek Lynas boleh diakses melalui laman sesawang yang berkaitan.

Panduan sebegini memastikan integriti dalam proses kerajaan membuat keputusan serta keputusan yang bakal diumumkan nanti terpelihara.

Hanya tinggal 10 hari saja lagi sehingga panel pakar mengemukakan laporannya. Sehingga waktu tersebut, semua pihak perlulah bertahan dari membuat sebarang komen yang bersifat pre-jugde.

Saya berpendapat para pelabur menyambut baik hakikat bahawa kerajaan ini membuat keputusan berdasarkan fakta, dan tidak bertindak sewenang-wenangnya.

Hal ini juga mengingatkan para pelabur supaya menjadi warga korporat yang bertanggungjawab di negara mereka menjalankan perniagaan. Mereka perlu mematuhi dan melaksanakan standard dan tataurus yang sama sekali tidak lebih rendah daripada yang dipraktikkan di negara asal mereka. Saya fikir ini adalah harapan yang munasabah, dan tiada pelabur sepatutnya mempunyai masalah mengenai perkara ini.

DATUK SERI MUSTAPA MOHAMED
Menteri Perdagangan
Antarabangsa dan Industri


Dipetik dari Utusan Malaysia 20 June 2011

#seratah#

Posted: 21 Jun 2011 03:12 AM PDT

#seratah#


DEMONSTRASI HARAM KUMPULAN HARAM

Posted: 20 Jun 2011 08:54 PM PDT

KAIN YANG KOTOT HENDAK MEMBERSIHKAN MEJA YANG BERSIH.


Kumpulan yang mengaku mereka ini bersih sedangkan mereka terdiri dari kumpulan yang kotor dan di terajui oleh pemimpin yang dah pon kotor, mengajak bersama mereka masuk ke tempat kotor.

Di belakang kumpulan ini menjadi penarajunya ialah Anwar Ibrahim, Anwar cuba untuk mengalih perhatian masyarakat terhadap kesnya di makamah yang akan di bicarakan dalam bulan julai ini, jadi sudah tentu masyarakat akan memberi tumpuan kapada kesnya.

Dengan itu Anwar cuba mencari beberapa kaedah untuk mengalih perhatian masyarakat umum kapada kesnya dengan mengarahkan Ambiga bekas pengerusi majlis peguam Malaysia untuk mengadakan demonstrasi jalanan haram, dengan adanya demonstrasi jalanan haram ini pehak kerjaan dan mesyarakat akan tertumpu kapada isu ini dan melupakan kesnya yang dibicarakan.

Ini lah tektik kotor pembangkang sengaja untuk menghuruharakan kestabilan negara yang aman damai ini untuk mencari sokongan dan simpati masyarakat untuk menyokong mereka, yang sudah tidak ada lagi isu untuk manarik perhatian pengundi bagi menyokong mereka.

Kenapa mesti mengadakan demonstrasi jalanan untuk menghantar bantahan kapada kerjaan tentang pilihan raya di negara ini di tuduh tridak bersih, menuduh SPR memindahkan pengundi,
tetapi apa yang kita dapati puak2 merekalah yang sedang hebat memindah pengundi dari satu tempat ke satu tempat.

Sudah terbukti semasa pilihan raya kecil di Pulau Pinang, terdapat di sebuah rumah beberapa nama yang tuan rumah sendiri tak kenal, dah lah nama-nama tersebut bukan dari kaum melayu, mengapa ia boleh terjadi bagini, dah tentu ini kerja mereka, tetapi Umno tidak bantah dan tak buat demnstrasi mambantah.

Dengan ini kita semua jangan terperangkap dengan dakyah mereka konomnya SPR tidak bersih berat sebelah, kalau berat sebelah kenapa ada lima negeri terlepas kapada pembangkang, tapi sudah jadi dasar pembangkang, apa saja yang kerjaan buat semuanya tak betul, walau pun program untuk memajukan rakyat.

Marilah kita berfikir secara matang apakah yang mereka lakukan itu betul? sahingga banyak pekara dan benda yang akan mendatangkan kemudaratan kapada penduduk setempat dimana tempat yang akan mereka hendak berdemnstrasi itu.

Che Det

Posted: 21 Jun 2011 03:10 AM PDT

Che Det


SELIDIKI BERITA DARI ORANG FASIK

Posted: 20 Jun 2011 05:07 AM PDT

1. Saya berterimakasih kepada Amin Tan yang memperingati saya bahawa saya bukan ulama. Justeru itu saya lebih baik tumpu kepada bidang yang saya miliki kebolehan, seperti bidang perubatan dan pentadbiran.

2. Tiap kali saya sentuh hal-hal yang bersangkutan dengan agama Islam saya menerima peringatan ini. Saya umarak dan bukan ulama. Jangan bercakap berkenaan agama Islam.

3. Apakah seorang Muslim tidak perlu faham akan ajaran Islam barang sedikit pun? Apakah seorang Muslim dikehendaki mengikut secara buta-tuli apa sahaja yang didakwa oleh orang yang berpelajaran agama walaupun dakwaannya jelas bertentangan dengan ajaran Islam seperti yang diketahui oleh semua orang Islam?

tunku

Posted: 21 Jun 2011 03:04 AM PDT

tunku


I will attend Bersih rally, says Anwar the moron

Posted: 20 Jun 2011 05:31 PM PDT

KUALA LUMPUR: Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim said he supported the Bersih rally as long as the need for clean and fair election was not addressed by the Government.
"I will attend and participate.
"PKR has directed its members from divisions in Selangor and other areas to mobilise for the rally," he said at Parliament lobby yesterday.
Anwar had earlier said he would ask the rally to be called off if Datuk Seri Najib Tun Razak could promise a free and fair election.
PKR vice-president Tian Chua said the party was working with PAS and DAP to ensure a large turnout for the rally.
He estimated that the crowd attending the rally would range from 200,000 to 300,000 people, including members of NGOs and the public.
In SHAH ALAM, Selangor Mentri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim said the Bersih rally would be a peaceful gathering.
He added that those who were against it should look at how similar rallies had been held in Indonesia.
"They allow people to march in the name of improving the nation.
"However, it should be done in a proper manner so that things do not get out of hand," Khalid told a press conference yesterday.
Malaysian Bar president Lim Chee Wee said every individual had the right to freedom of assembly as long as this was done peacefully and responsibly.
Meanwhile, PAS Youth is inviting Umno Youth chief Khairy Jamaluddin and the movement's members to join the Bersih rally instead of holding one of their own.

tunku : if you are gathering 200000-300000 people to gather to oppose the government,it will never be a peace event.do not insult people's intelligence.hope the police will go all out against these morons.stop them before they gather.

PANEH MIANG

Posted: 21 Jun 2011 01:48 AM PDT

PANEH MIANG


KJ mudah lupa...

Posted: 20 Jun 2011 10:23 PM PDT

1. Kadangkala pelik juga mengenangkan ahli politik tak kiralah dari pihak mana sekalipun, sangat jarang bercakap serupa bikin. Kebanyakan mereka, semalam cakap lain, hari ni cakap lain, esok, lusa, tulat pun akan cakap lain. Mungkin juga ahli politik di Malaysia ni mudah sangat kena penyakit mental - hilang ingatan.

2. Tapi dalam ramai ahli politik di Malaysia, sudah tentulah Bapak Anwar Bin Ibrahim adalah peneraju atau trend setter politik yang paling banyak putar belit hingga satu apa pun kata-katanya tak boleh pakai dan sukar dipercayai. Jika 10 perkara yang dikata Anwar, 20 daripadanya adalah tipu belaka. Nombor 2 dalam senarai ahli politik auta di Malaysia ialah Lim Kit Siang dan diikuti oleh Pok Nik. Tak percaya?!


3. Mesyuarat Pemuda UMNO Bahagian Seremban baru-baru ini, Khairy Jamaluddin @ KJ telah dijemput meraikan majlis. Dalam mesyuarat tersebut, KJ telah berucap bahawa dia akan memperkenalkan Model Politik Baru.

4. Kononnya Model Politik Baru tajaan KJ ini bertujuan menjadikan Pemuda UMNO sebagai peneraju dalam penyelesaian masalah golongan muda di Malaysia. Jika ramai golongan muda yang menganggur, maka Pemuda UMNO akan mencari dan menyediakan peluang pekerjaan dengan kerjasama syarikat-syarikat swasta. Pemuda UMNO juga akan menjadi pemangkin bagi menyelesaikan masalah ekonomi golongan muda di Malaysia. Sebelum ini memang pernah diadakan job fair anjuran Pemuda UMNO. Tapi nak menyelesaikan masalah ekonomi golongan muda ni, banyak lagi sebenarnya yang perlu dilakukan. Tak cukup hanya setakat job fair saja.

5. KJ juga dalam ucapannya berkata bahawa Pemuda UMNO tidak akan terlibat dengan budaya lama seperti berdemonstrasi etc. dalam menyelesaikan masalah. Model Politik Baru yang digambarkan KJ dalam ucapan tersebut tampak idealistik hingga boleh membuatkan orang terpesona jika mendengarnya.

6. Tapi itu kisah mesyuarat Pemuda UMNO Bahagian Seremban bulan lepas. Bulan ini KJ kembali mencari limelight sebagai peneraju demonstrasi membantah Bersih 2.0 dan menghasut pula pemuda UMNO untuk turut sama berdemonstrasi dengannya.

7. Entahlah. Selama kami kenal KJ di Negeri Sembilan ni, cakapnya tak pernah serupa bikin. Bolehlah KJ ganti Al Sheikh Al Juburi suatu hari nanti.

8. Satu-satunya kebaikan KJ yang agak ramai orang bercakap di Negeri Sembilan ialah memberi peruntukan kewangan tahunan kepada cawangan-cawangan UMNO dalam Parlimen Rembau. Tapi lagi ramai orang persoalkan bagaimana pejabat Ahli Parlimen Rembau boleh bagi sumbangan pada rumah kebajikan dengan menggunakan duit Magnum dan betapa jarangnya KJ turun ke kawasan sendiri.

9. Tak perlulah KJ bawa Pemuda UMNO turun berdemonstrasi atas alasan apa sekalipun. Adalah lebih baik Pemuda UMNO memperjuangkan masalah PTPTN yang sekian lama membelengu golongan muda. Kalau kau selesaikan masalah PTPTN ni KJ, pasti sokongan generasi muda Malaysia akan kembali kepada BN. Tak perlu demonstrasi pun banyak masalah boleh selesai sebenarnya, jika kita 'cerdik'!

10. Let not a man guard his brain, but let his brain guard him.

Aspirasi Bangsa

Posted: 21 Jun 2011 01:46 AM PDT

Aspirasi Bangsa


Pertubuhan Haram Ber-SHIT : ANuwar patut bersihkan dirinya

Posted: 20 Jun 2011 04:56 PM PDT

SPR : BerSHIT didalangi parti tertentu

Posted: 20 Jun 2011 08:09 AM PDT

PAPA GOMO

Posted: 21 Jun 2011 01:33 AM PDT

PAPA GOMO


Fakta - Bezanya Di Antara AMK Dan Pemuda UMNO

Posted: 20 Jun 2011 05:00 AM PDT


Parti Yang Di Tubhkan Demi
Anwar Ibrahim semata mata



Gomo sedih dan kasihan dengan Ahli AMK di seluruh Negara yang keanggotaan nya tak sampai 10 ribu orang ni. Gomo sedih kerana mereka tidak tahu apa apa dalam kata erti lebih mudah mereka hanya menjadi Pak Turut sahaja di dalam medan politik Tanahair.

Gomo tertarik dengan kenyataan Anwar Ibrahim yang mengesa kepimpinan AMK berubah dan menjadi lebih berani untuk kehadapan terutama dalam menentang UMNO iaitu Pemuda UMNO.

Agak gerun sebenarnya dengan kenyataan Anwar Ibrahim ini, ye lah nak Lawan dengan UMNO memang lah gerun memandangkan AMK hanya ada sekitar 10 Ribu ahli sedangkan UMNO ada berjuta Ahlinya di setiap pelusok.

Namun bukan angka yang sebenarnya Gomo nak nyatakan tapi matlamat dan perjuangan yang ada di antara AMK dan juga Pemuda UMNO. Ini hal yang besar jurangnya kerana masing masing mempunyai agenda tersendiri.

Pemuda UMNO wujud bertahun lamanya dan menjadi Iktizam mereka untuk Mempertahankan Hak Orang Melayu dan menjadi benteng paling hadapan dalam menegakkan Islam sebagai Agama Rasmi Persekutuan, Hak orang Melayu terus di bela dan tanah Air di pertahankan dari sebarang ancaman.

Sudah banyak hal yang di lakukan UMNO terbukti membela Agama, Bangsa dan Negara sedangkan AMK sehingga ke hari ini belum ada satu pekara pun yang dapat di banggakan oleh mereka.


Kerana Anwar Ibrahim Ezam Merengkok Di Dalam Lokap PERJUANGAN YANG SIA SIA

Mungkin waktu Zaman Senator Ezam Mohd Nor mereka AMK boleh berbangga kerana dilihat cukup hebat dan bertenaga namun Matlamat mereka adalah sama seperti mana waktu sekarang ini. Matlamat mereka hanya satu iaitu BERTUHANKAN ANWAR IBRAHIM.

Lihat Pemuda UMNO yang pemimpin nya silih berganti namun perjuangan yang dulu tetap di teruskan sehingga kini. Tidak seinci pun lari matlamat asal iaitu demi Agama, Bangsa dan Negara. Ahli AMK?

Sejak zaman Reformasi AMK di asak dan di paksa untuk memperjuangkan Anwar Ibrahim sampaikan ahli AMK di tangkap dan merengkok di dalam penjara kerana Anwar Ibrahim. masuk sahaja Anwar Ibrahim dalam penjara ahli AMK tiada nafas dan hanya bertindak memasang poster dan sekali sekala duduk di kedai Kopi berceloteh.

Sebaik sahaja keluarnya Anwar Ibrahim maka sekali lagi AMK di asak bagaikan Lembu yang di cucuk hidungnya ke sana ke sini oleh Anwar Ibrahim walaupun apa yang di arahkan oleh Anwar Ibrahim adalah benda yang tidak betul dan salah.

Lihat sahaja Kes Liwat Anwar Ibrahim apabila yang menjerit jerit dan melolong lolong adalah terdiri dari ahli AMK. isu Video seks juga begitu apabila AMK yang bermati matian menafikan pelakon Seks di dalam video adalah Anwar Ibrahim. Apa sahaja yang di lakukan Anwar Ibrahim adalah betul dan tidak boleh di pertikaikan sama sekali oleh Ahli AMK.


Atas arahan Anwar Ibrahim Chegubard Tewas Kepada Shamsul Iskandar

Pemilihan PKR yang lepas juga kita dapat lihat apabila Penipuan dan penyelewengan Undi berlaku secara terang terangan dan Chegubard yang sepatutnya menang telah di nafikan Hak nya oleh kerana Anwar Ibrahim berkehendakkan Shamsul Iskandar sebagai Ketua AMK.

Ada bantahan di lakukan dari seluruh Negara oleh ahli AMK namun apabila Anwar Ibrahim kata "NO" maka senyap sepi bantahan dan terus menyokong apa sahaja yang di katakan Anwar Ibrahim.

Paling menarik kata kata Wan Azizah selaku Presiden Parti PKR tidak di endahkan oleh ahli AMK sebaliknya Anwar Ibrahim yang hanya berjawatan Penasihat PKR mampu mengawal setiap ahli AMK yang ada. laporan dari ahli AMK juga hanya di salurkan kepada Anwar Ibrahim dan bukannya Wan Azizah selaku Presiden parti.

Berbalik kepada UMNO yang mana pemuda nya Lantang dan berani menegur kepimpinan malah sudah banyak pemuda UMNO yang di gantung keahliannya dan di ambil tindakan Disiplin akibat menegur kepimpinan. Itu lah yang di katakan Berani dan bukannya mengikut telunjuk pemimpin atasan dengan semberono sahaja.

Itu lah perbezaan di antara AMK dan Pemuda UMNO yang jurang nya amat besar jika di kaitkan dengan matlamat perjuangan. Masih banyak sebenarnya yang boleh di bandingkan dan jika di ulas tidak akan habis perbedaan ini.


Shamsul Iskandar Pernah Terima Seluar Dalam Dari Anwar Ibrahim

Paling istimewa dalam perbezaan ini apabila Belum pernah ada dalam Kepimpinan UMNO menghadiahkan SELUAR DALAM kepada Pemuda UMNO. Belum pernah berlaku hal sedemikian namun di dalam Kepimpinan PKR hal memberikan Seluar dalam kepada Ahli mudanya telah berlaku.

Semoga Rakyat Malaysia dapat menilai perbedaan ini dan Gomo juga mengucapkan syabas kepada ahli AMK yang menajadi Pak Turut Anwar Ibrahim. Baca kata kata Anwar Ibrahim ini:

"Sekarang adalah masa untuk kita bertempur dalam gelanggang untuk melawan Umno dan BN," tegasnya.Dengan nada yang serius Anwar berkata AMK harus sedia melalui "pahit getir' dalam perjuangan walaupun ada yang di tahan, di penjara atau di hadap ke mahkamah."

Anwar Ibrahim kata sekarang ini, tetapi bila anda sudah masuk ke dalam Lokap jangan mimpi lah beliau akan membantu anda keluar kerana Kegemaran Anwar Ibrahim adalah suka melihat orang Terseksa kerana Beliau. Renung renungkanlah....


Muka Macam saya tapi Bukan Saya Bila
Anwar Ibrahim Nak Saman Eskay?


Psssttt....AMK vs Pemuda UMNO...Emmm Siapa yang Hak siapa yang Bathil?

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Taipingmali (tm)

Posted: 21 Jun 2011 01:06 AM PDT

Taipingmali (tm)


YB bela tonto dadah

Posted: 20 Jun 2011 11:06 PM PDT

Ini kisah yang tak ingin kita dengar tetapi terpaksa dikongsikan di sini untuk dijadikan penilaian kita

Ini kisah mantan Yb Kuala Sepetang yang bawa anggota Rela duduk di sana.

Anggota Rela tersebut adalah seorang tonto pengedaran dadah di Kampung Seberang

Baru baru ini anggota keselamatan telah membuat satu operasi di kampung tesebut.

Si tonto ini pun mula masuk daun kononnya dia adalah pegawai Rela yang bertanggungjawab untuk menjaga keselamatan kampung dan mula sebuk menyebuk dan mengganggu tugas pasukan keselamatan

Akibahnya. tauke dadah berjaya melarikan diri dari kepungan pihak keselamatan. Semunya gara gara angkara pegawai Rela yang menjadi tonto.

Kerana geram dengan tonto tadi, seorang anggota keselamatan telah menolak tonto tersebut.

Akibat daripada kejadian itu, si tonto laknat itu membuat laporan kononnya dia ditumbuk dan dipukul teruk oleh anggota keselamatan.

Paling tak seronok ialah YB dan mantan YB bersama sama membawa tonto ke balai polis. Kononnya untuk menjaga hati pengundi Kg Seberang.

Bersambung /.

Published with Blogger-droid v1.7.1

Subsidi :Ini Pas tak tahu.

Posted: 20 Jun 2011 06:01 PM PDT

Pemimpin celaka Pas menghasut pengikutnya supaya tidak membaca akhbar aliran perdana.

Impaknya ialah orang Pas hanya disumbatkan telinga mereka dengan ceramah dan fitnah.

Cubalah Pas baca Utusan Malaysia hari ini baru lah tahu cerita sebenar.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

CNA: Malaysia marks World Refugee Day

Posted: 20 Jun 2011 04:43 PM PDT

Jun 20

KUALA LUMPUR: To mark World Refugee Day, The UN Refugee Agency (UNHCR) organised a two-day programme over the weekend at the Kuala Lumpur sentral station that had cultural performances, food and crafts made by refugees themselves.

The programme is not just to raise donation and awareness towards the plight of the refugees in Malaysia but also to sign up volunteers to assist refugees in teaching and skills building.

There are 94,000 registered refugees and asylum seekers in Malaysia.

An estimated 10,000 others are unregistered.

92 per cent are from Myanmar, the rest are Sri Lankans, Somalis, Iraqis and Afghans.

Almost 19,000 are children below the age of 18.

"Refugees in Malaysia are almost invisible because they live in cities, they live in (an) urban setting where they blend in very quietly side by side Malaysians and they are not noticed. The result is that Malaysians don't know about them. This event is to be that trigger, (to) let malaysians understand, (and) after that hopefully the compassion will come," said Ms Yanti Ismail, spokesperson for UNHCR, Kuala Lumpur.

Malaysia is not a signatory to the UN convention on treatment of refugees.

Thus, there's no proper legal framework governing their rights.

Refugees are unable to work legally in Malaysia and their children have no access to public healthcare and education.

"Although there is some tolerance by authorities for them to work in (the) private sector, still this creates unpredictability because they can only access odd jobs," said Ms Yanti.

Some refugees also complain of being discriminated against by the local community.

"They look down on us...they don't see us as human beings, they see refugees as criminals,'' said Ns Tanda Htun, founder of Mon Women Refugee Malaysia.

With all these concerns plaguing the refugee communities, it's no surprise that many rights groups have raised objections over the proposed refugee swap deal between Malaysia and Australia that now hangs in the balance.

- CNA/cc

---------------------------------------------
Get CNA on your BlackBerry® for free by downloading it at mobile.mediacorp.sg/CNA/app/bb.php.

Sent from my BlackBerry®.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

CNA: Japan logs US$10.7b trade deficit for May

Posted: 20 Jun 2011 04:41 PM PDT

Jun 20

TOKYO: Japan posted a bigger-than-expected trade deficit in May with exports hit as the impact of the March earthquake and tsunami took its toll on the world's third-largest economy, data showed Monday.

Japan logged a deficit of 853.7 billion yen (US$10.7 billion) in its trade with the rest of the world, the second biggest monthly deficit since 1979 and the biggest shortfall for two-and-a-half years.

The average market forecast was for a deficit of 744 billion yen.

Exports in May tumbled 10.3 per cent from a year earlier to 4.76 trillion yen for the third straight month of declines, with shipments of automobiles plunging 38.9 per cent and electronic components falling 18.5 per cent.

Imports rose 12.3 per cent to 5.61 trillion yen following the March 11 disasters to chalk up a year-on-year rise for the 17th consecutive month due to higher costs of oil and gas.

"Given the enormity of the disaster, the current situation is within the realm of expectations," Chief Cabinet Secretary Yukio Edano said at a press conference.

"Production is recovering faster than expected due to the efforts of individual companies, and I believe the situation will change in the not-so-distant future," Edano said.

Auto exports suffered a steep decline, said Hiroshi Watanabe, economist at Daiwa Institute of Research, but the drop of nearly 40 per cent was an improvement on April's fall of nearly 70 per cent.

This illustrated the pace of recovery after power shortages and supply woes forced the likes of Toyota and Honda to shutter factories, he said. "The deficit will shrink in the summer or later."

Takuji Aida, senior economist at UBS Securities Japan, also said the supply issues were easing and exports should recover from June.

"The export falls have already bottomed, and that means the trade deficit also likely won't get any worse," he told Dow Jones Newswires.

The nation's biggest recorded earthquake and the tsunami it generated on March 11 left more than 23,000 dead or missing, wiped out entire towns along the northeast coast and crippled a nuclear power plant, leading to meltdowns and radiation leaks.

Subsequent power shortages and a supply crunch forced Japan's biggest companies to shut factories, leading to massive production disruption.

The economy was pushed back into recession, contracting an annualised 3.5 percent in the January-March quarter at its sharpest pace since a record 18.0 percent tumble in January-March 2009.

Economists expect it to return to growth in the second half of the year amid reconstruction spending but signs of overseas economic weakness and the ongoing nuclear crisis remain concerns, said Watanabe.

Opposition from local authorities to restarting reactors suspended for regular check-ups would boost Japan's reliance on thermal power generation, he said.

"Imports of gas and oil may grow larger than we expect now, raising the possibility that the state (of Japan's being in the red) will drag on even though the size of deficit shrinks," Watanabe said.

Japan's trade balance was negative for a second consecutive month with the May deficit, which reversed a year-before surplus of 309.1 billion yen.

With its biggest trade partner China, Japan ran a deficit of 214.7 billion yen, more than triple the year-before deficit of 60.5 billion yen.

Japan's trade surplus with the United States fell 56.0 per cent, and that with the European Union dived 77.1 per cent.

- AFP/cc

---------------------------------------------
Get CNA on your BlackBerry® for free by downloading it at mobile.mediacorp.sg/CNA/app/bb.php.

Sent from my BlackBerry®.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

CNA: 40 dead in Russian plane crash

Posted: 20 Jun 2011 04:38 PM PDT

40 dead in Russian plane crash

Jun 21

MOSCOW: Forty people were killed late Monday when a Russian plane crashed onto a highway near Petrozavodsk airport in Karelia, northwest Russia, the emergency situations ministry said as quoted by Russian news agencies.

The aircraft, a TU-134 belonging to RussAir, tried to land on a motorway two kilometres from Petrozavodsk airport, a ministry official told the news agency.

But it crashed and caught fire, the official added. The plane was badly damaged in the blaze.

The aircraft was on a flight from Moscow to Petrozavodsk, the capital of the Republic of Karelia.

- AFP/de

---------------------------------------------
Get CNA on your BlackBerry® for free by downloading it at mobile.mediacorp.sg/CNA/app/bb.php.

Sent from my BlackBerry®.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Nga kalau tidak tahu apa datang jumpa dan belajar

Posted: 20 Jun 2011 10:52 AM PDT



Ummi Hafilda membongkar kemunafikan Anwar di Kamunting

Posted: 20 Jun 2011 08:09 AM PDT

Pada 24 Jun 2011 Jumaat ini Ummi Hafilda sekali lagi akan berada di Kpg Sungai Relong untuk membongkar kemungkaran dan kejahatannya dalam menjahanamkan negara dan merosakan negara
Published with Blogger-droid v1.7.1

Pencerobohan jet pejuang Singapore

Posted: 20 Jun 2011 06:54 AM PDT

KJ menentang Ibrahim Ali

Posted: 20 Jun 2011 06:19 AM PDT



KJ mahu Ibrahim Ali di"ISA"kan

Cina Dan India Adalah Kaum Pendatang

Posted: 20 Jun 2011 04:18 AM PDT

PERHIMPUNAN GERAK AMAN: DATUK KHALID YUNUS

Posted: 20 Jun 2011 04:17 AM PDT

PERHIMPUNAN GERAK AMAN: ZULKIFLI NORDIN

Posted: 20 Jun 2011 04:16 AM PDT

PERHIMPUNAN GERAK AMAN: ZAHID MD. ARIP

Posted: 20 Jun 2011 04:15 AM PDT

Babii Ambiga dan Mat Sabu 121 , AWAS!

Posted: 20 Jun 2011 04:13 AM PDT

Mari dengar hasutan babi betina ni

Posted: 20 Jun 2011 03:59 AM PDT

Agen Yahudi

Makan upah

Satu lagi kejutan dari bekas ahli PKR Perak

Posted: 20 Jun 2011 02:47 AM PDT

Pkr Perak sememangnya sudah lama mampos, ia boleh dikatakan jasad yang tidak mempunyai roh. Atau ia seperti ular yang hilang ekor, hanya yang ada ialah kepala sahaja.

22 Jun 2011 akan ada satu laporan polis dari bekas ahli Pkr yang bakal menggemparkan..tunggu...

My Longest Yard

Posted: 20 Jun 2011 11:54 PM PDT

My Longest Yard


Perhimpunan HARAM : Cegah sebelum parah

Posted: 20 Jun 2011 07:45 PM PDT


Satu kumpulan besar sedang melakukan demonstrasi di tengah ibu kota. Kononya ia adalah perhimpunan aman yang membawa suara rakyat.

Pihak berkuasa cuba sedaya upaya mengawal keadaan. Namun disebabkan peserta demo yang terlalu ramai, maka usaha pihak berkuasa totally gagal.

Provokasi melampau telah mengundang kemarahan. Demonstrasi kini bertukar menjadi rusuhan. Semuanya sudah di luar kawalan.


Tiba-tiba bunyi senjata dan letupan bom kedengaran. Keadaan yang kelam kabut menjadi hiruk pikuk. Kelihatan mayat bergelimpangan di atas jalan.

Penganjur demo tuduh pihak berkuasa lakukan kekerasan dan bertindak zalim. Pihak berkuasa kata bukan kami yang lakukan.

Penganjur demo tak puas hati. Lalu mereka kerah seluruh anggota untuk lakukan rusuhan. Ibu kota semakin huru hara......




Tangan-tangan ghaib tersenyum gembira. Umpan sudah mengena. Ketika ini, baru ramai yang sedar dari lena. Namun, segalanya sudah terlambat. Apa boleh buat..padan muka kita.


AZLI SHUKRI

Posted: 20 Jun 2011 11:51 PM PDT

AZLI SHUKRI


Negara Berkebajikan Ala-PAS

Posted: 20 Jun 2011 05:05 PM PDT

Inikah yang dikatakan sebagai Negeri Berkebajikan? Tepuk dada, tanya iman....Baca berita ini : KOTA BHARU 20 Jun - Sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di negeri ini, Orang Muda Berpadu Anti Korupsi (OMBAK) memberi amaran terakhir kepada Kerajaan Pas Kelantan supaya mengeluarkan kertas putih berhubung program Ladang Rakyat atau berhadapan dengan kemarahan rakyat. Timbalan Presidennya, Wan Khairul Ikhsan Wan Muhammad berkata, pihaknya akan menganjurkan perhimpunan rakyat yang lebih besar di hadapan bangunan pentadbiran Kerajaan Pas Kelantan sekiranya desakan tersebut tidak dipenuhi dalam tempoh terdekat ini. Beliau berkata, kertas putih itu amat penting bagi menjawab segala persoalan yang timbul dan membersihkan nama baik kerajaan negeri daripada persepsi negatif yang dilemparkan oleh rakyat sebelum ini.

"Perkara ini sudah menjadi perbualan rakyat. Semua bercakap mengenainya kerana mereka mendakwa program tersebut telah merampas tanah yang diusahakan rakyat sejak berpuluh tahun lalu selain sistem pemilihan peserta yang diragui, malah kita juga memiliki nama peserta program ini yang dinyah senaraikan dipercayai atas faktor politik. Sambung bacaan di sini...


Di Mana Ulama Lain?

Posted: 20 Jun 2011 04:46 AM PDT

Syabas saya ucapkan kepada Penasihat Majlis Agama Islam Johor, Datuk Noh Gadut yang juga merupakan bekas Mufti Johor dalam mempertahankan kebenaran, sekali pun pahit rasanya. Sehingga hari ini, masih tidak ramai ulama yang berani tampil bagi menjelaskan bertapa haramnya melakukan demonstrasi seperti mana yang cuba dilakukan oleh Pakatan Rakyat melalui Perhimpunan Bersih. Namun demikian, dengan adanya ulama jujur seperti Datuk Noh Gadut ini, diharapkan akan bangkit ulama-ulama lain dalam berhadapan dengan ulama-ulama PAS yang tidak amanah dengan ilmu yang mereka miliki. Baca kenyataan beliau di sini..