Barisan Nasional

Dicatat oleh Unknown | | Posted On Ahad, 1 Februari 2015 at 1:04 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


PEJUANG BANGSA

Posted: 01 Feb 2015 11:21 AM PST

PEJUANG BANGSA


SELEPAS PASMA , IMPIAN KELANTAN PULAK UNTUK MALUKAN ULAMA PAS !!

Posted: 01 Feb 2015 07:35 AM PST





Selepas anaknya Guan Eng mengecam menghentam kerajaan PAS Kelantan pasal tak buat kerja waktu  banjir di akhbar Sin Chew Daily ,  tiba-tiba ada program GIK  ( Gabungan Impian Kelantan ) dibuat di negeri itu .

Melihat daripada senarai pemimpin yang hadir  , GIK ini digerakkan geng Anwarinas a.k.a Pro Anwar Ibrahim dalam PAS dengan kerjasama DAP . 

Ia satu tamparan hebat kepada kerajaan PAS Kelantan diterajui  MB Datuk Ahmad Yaakob yang pro ulama dan menyokong Presiden . 


 Malah di twitter Kit Siang , seperti anaknya mereka kini mengecam gaya  PAS  memerintah negeri  Kelantan yang dilihat mundur .



Apakah Kelantan yang merupakan negeri terakhir PAS diperintah pro ulama akan cuba disabotaj GIK yang kini  mendapat sokongan DAP ??
Ternyata  ramai betul musuh dalam selimat PAS kini sedang bergerak untuk cantas dan sailang pro ulama dalam PAS  .  

Tapi sayang  pemimpin2 atasan PAS masih lagi lena dan tidor dan tidak sedar bahawa  rakan sekutu mereka DAP kini sedang cuba tikam dari belakang .




MB KELANTAN BARU TAU GUAN ENG MULUT CELUPAR SEORANG KAKI PENIPU

Posted: 01 Feb 2015 06:49 AM PST





Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob menganggap kenyataan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng terhadapnya yang dianggap tidak pandai buat kerja dalam menangani krisis banjir baru-baru ini sebagai tuduhan yang berat.

Katanya, sebagai seorang pemimpin di Kelantan, beliau lebih mengetahui keadaan sebenar yang berlaku di negeri itu ketika menghadapi musibah banjir terburuk penghujung bulan lalu termasuk kemudahan aset-aset bantuan di setiap jajahan.

"Dia tu (Guan Eng) pelawat, datang ke Kelantan sehari. Kita ini pemikul yang memikul (tanggungjawab di Kelantan). Berat ke tidak berat ke (kita tahu), lagi pun banjir kali ini luar biasa. Kita bersedia mengikut lumrah  biasa.

"Apabila perkara  (banjir besar) luar biasa berlaku sememangnya pada peringkat pertama kita tidak dapat atasi 100 peratus terutama untuk kita meninjau kawasan seperti Kuala Krai. Jadi kalau itu menyebabkan seolah-olah kerajaan tidak buat kerja, ambo (saya) rasa tidak betul lah," katanya kepada media semalam.


Terdahulu, beliau menyampaikan sijil dan anugerah kecemerlangan pelajar Kolej Teknologi Darul Naim (KTD) Sesi 1 2014/2015 di Pengkalan Chepa.

Ahmad turut menyifatkan tuduhan Guan Eng terhadapnya itu terlalu serius kerana baginya orang yang melihat dengan mata kasar sahaja tidak akan merasai apa yang sebenarnya dialami oleh mereka yang memikul tanggungjawab sebagai pihak pelaksana amanah kepada rakyat.
 
Ahmad, yang juga Pemangku Ketua Dewan Ulama Pas, Ahmad juga menegur Setiausaha Agung DAP itu supaya tidak lantang serta berhati-hati dalam mengeluarkan sebarang kenyataan yang dilihat bertentangan dengan semangat kerjasama dalam PR.

Ditanya mengenai kelantangan Guan Eng yang dilihat banyak mengeluarkan kenyataan mengkritik rakan dalam PR itu, Ahmad mengakui tentang sikap pemimpin tersebut.

"Ia, ia (menghentam). Itulah, saya tidak tahu apa tujuan dia, apa matlamatnya. Itu terpulanglah pada dia tetapi kita (Pas) terus dengan cara dan pendekatan kita serta perjuangan kita.

"Kita mesti berhati-hati. Cakap boleh cakap semua tetapi biarlah ada kebaikannya. Jangan cakap sembarangan," katanya.

tunku

Posted: 01 Feb 2015 03:52 AM PST

tunku


JDT fans rapped over "dog" banner, 12 detained

Posted: 31 Jan 2015 10:04 PM PST

Some Johor Darul Takzim (JDT) fans have earned the "royal wrath" for unleashing a giant banner depicting a dog in a suit with Football Association of Malaysia (FAM) emblem on it during the Charity Shield match against Pahang at Larkin Stadium, Johor Baru on Saturday night.

Describing the act as 'biadap' (disrespectful), the Crown Princess of Pahang, Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah said she was "ashamed" of the behaviour of the JDT supporters.

"As someone who was born and bred in Johor but settled in Pahang , and as the wife of the FAM president, this is all I have to say; BIADAP and KURANG AJAR (disrespectful and rude).

"My father never brought me up this way," she said in her personal Instagram account  "tengkupuanpahang".

The banner depicted a dog with a human body holding a puppy with "RM" displayed in a bubble talk. 

Many believed that they were implying that FAM only cared about money rather than managing local football.

The banner, which was unveiled at JDT supporters' section, also courted criticism from the netizens, saying that this was not the way to express their disagreement with the football body.

Some had however defended the move and denied allegations that the dog was made in reference to FAM president, Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah who is also the Crown Prince of Pahang.

"In no way the banner said they were referring to the royalty, they're just mocking FAM in general," said one Facebook commentor.

Although the banner seemed 'shocking' among local football enthusiasts, European football had seen a similar 'message' on a giant banner in August last year.

Polish football team, Legia Warsaw unveiled a giant banner featuring a pig in the logo of Union of European Football Associations (UEFA) after it removed them from the Champions League qualifying round against Celtic for fielding an ineligible player.

Although no one has claimed responsibility for the controversial dog banner, Johor FA, in a statement said 12 individuals have been identified and detained by the police.

"They will be remanded for five days to assist in investigations. If found guilty, those individuals will be banned from any Johor stadiums for life," said Johor FA, in a statement.

"Johor FA will not tolerate any form of provocation. We strongly urge all the supporters of Johor Darul Ta'zim to protect the good name of the club and heed the mandate of HRH Crown Prince of Johor to be professional fans," it added.

JDT edged Pahang 2-0 in the game which also doubled up as a Super League match.

bumiyang

Posted: 01 Feb 2015 03:42 AM PST

bumiyang


Pam Minyak - Rosak Bila Harga Petrol Turun?

Posted: 31 Jan 2015 09:59 PM PST

RAPERA ..

Posted: 01 Feb 2015 01:37 AM PST

RAPERA ..


What does “protecting Islam” mean?

Posted: 31 Jan 2015 03:27 AM PST

APANAMA

Posted: 31 Jan 2015 11:42 PM PST

APANAMA


Yes Minister - Next Prime Minister

Posted: 31 Jan 2015 06:19 PM PST

The Unspinners

Posted: 31 Jan 2015 11:38 PM PST

The Unspinners


Minyak turun 3 kali, DAP belum turunkan harga barang

Posted: 31 Jan 2015 11:00 PM PST













Bila minyak turun, DAP tak tuntut harga barang turun

Posted: 31 Jan 2015 08:00 PM PST





Minyak tuntut turun, Bila harga barang mahu turun?

Posted: 31 Jan 2015 05:00 PM PST







Apa lagi alasan untuk kaburi mata rakyat?

Posted: 31 Jan 2015 05:00 AM PST


Dah memang kamu  peliwat dan akan masuk penjara Anwar. Apa yang lagi kamu nak guna sebagai alasan untuk mengaburi mata rakyat?
  


Siapa tiga doktor pertama?

Dr Osman ke????


Kalaa tak nampak kesan pun, itu pasal guna KY Jelly!


Sekarang macam mana ada jumpa mani Anwar 3 cm di dalam?


Apa pula cerita botol plastik?

Itu membuktikan dna air mani sama dengan dna anwar Ibrahim yang diamil dari botol plastik. Kantoi!!!!


Biasalah orang tak puashati di tempat kerja tidak terus ambil tindakan berhenti atau saman atau buat laporan pada pihak di atas dengan segera.

Orang teraniaya pun tak ambil tindakan segera dan memikirkan tindak tanduk seterusnya. Anwar orang berpengaruh, kena fikir panjang dan ambil masa. Sambil tu datang kerja dahulu.

Betul ke tarikh gambar itu  lepas kena liwat???

Yang penting, ini isunya ...

Ahli seumur hidup DAP keluar parti

Posted: 31 Jan 2015 02:00 AM PST


Ganesan a/l Naga Retnam, seorang ahli seumur hidup DAP Cawangan Taman Universiti (2) Johor Baru begitu kecewa dengan AP Gelang Patah Lim Kit Siang yang telah mengabaikan rayuannya untuk mendapatkan bantuan perubatan bagi mengubati penyakit kencing manis tahap kronik yg dihidapinya.

Dalam sidang media di rumahnya di Taman Skudai Johor, Pengerusi Persatuan Setia Jujur Skudai / Bekas Pengerusi DAP Cawangan Taman Nesa, S.Kogilavani telah  memberitahu media bahawa bantuan perubatan telah dijanjikan Kim Kit Siang.

Ia melibatkan perubatan selama 3 bulan  bagi menampung kos perubatan N.Ganesan yang purata berjumlah RM 200 sehari. Kit Siang telah melancarkan Tabung Bantuan Perubatan tapi langsung tiada diusahakan dan bantuan pun tidak kesampian.

S Kogilavani telah mengutarakan dan mengkritik kelemahan Lim Kit Siang yg gagal memenuhi keperluan pengundi selaku AP Gelang Patah.

Di dalam sidang media tersebut, N.Ganesan bersama isteri K.Kamala dan anaknya G.Saravanan telah bertindak memotong kad keahlian DAP mereka sambil melaungkan "Mampus DAP dan Hancur DAP" sebanyak 3 kali.

Belantan

Posted: 31 Jan 2015 11:24 PM PST

Belantan


Haiwan pelik dipercayai beruang matahari kejutkan pekerja ladang sawit ?

Posted: 31 Jan 2015 10:19 PM PST


Sekumpulan pekerja warganegara Indonesia terkejut melihat haiwan pelik muncul dalam khalayak mereka semasa bekerja di sebuah ladang kelapa sawit di Jalan Bintangor-Sibu, pagi semalam.

Menurut salah seorang pekerja, haiwan itu datang secara tiba-tiba semasa mereka sedang sibuk bekerja kira-kira jam 10 pagi.

Katanya, haiwan terbabit berlari meluru ke arah mereka seolah-olah mahu menerkam dengan kukunya yang tajam.



Khuatir dengan keselamatan mereka, jelasnya, salah seorang daripada mereka bertindak memukul haiwan itu hingga pengsan.

"Apabila haiwan itu sedar semula, kami menghalaunya kembali ke dalam hutan," ujarnya kepada pemberita di sini, semalam.

Beliau berkata, ia merupakan kali pertama mereka melihat haiwan pelik yang tidak diketahui spesiesnya itu.

Namun, beberapa pekerja ladang sawit terbabit berpendapat haiwan itu seakan-akan beruang yang sudah tua dan gugur bulunya.

Sehingga kini, jenis haiwan terbabit dan bagaimana ia masuk ke ladang berkenaan masih belum diketahui.

Suara Politik
Belantan

Zulkifli ancam lawatan Pope Francis?

Posted: 31 Jan 2015 07:31 AM PST

Zulkifli Khir (kiri) dan gambar yang dipercayai mayatnya.

Zulkifli Khir @ Marwan yang terbunuh dalam pertempuran dengan polis Filipina Ahad lalu didakwa pernah mengatur pe­rancangan untuk mengancam keselamatan pemimpin Vatican, Pope Francis yang hadir melawat Filipina, baru-baru ini.

Sumber mendedahkan, Zulkifli walaupun tidak lagi memberi ancaman terbesar kepada negara-negara di Asia Tenggara namun dia dikesan menjadi dalang kepada serangan-serangan di Filipina.

Risikan Filipina dikatakan pernah mendapat maklumat berhu­bung rancangan serangan terhadap pemim­pin agama berusia 78 tahun itu dan langkah berjaga-jaga telah diambil pihak berkuasa negara tersebut.

"Dia dipercayai merancang beberapa siri pengeboman di Filipina dan kononnya pada lawatan Pope dua minggu lalu, Zulkifli mahu mencetuskan aktiviti keganasan.

"Mungkin serangan pihak ber­kuasa Filipina Ahad lalu adalah mahu memberi tekanan kepada Zulkifli dan kumpulannya berda­sar­kan maklumat yang diterima dan dia akhirnya tewas," kata sumber ketika dihubungi di sini hari ini.

Semalam, Utusan Malaysia men­­dedahkan, risikan polis me­nge­sahkan pengganas paling di­ke­­hendaki di Asia Tenggara itu dilaporkan telah terbunuh dalam serangan yang dilakukan pihak berkuasa Filipina di Wilayah Cotabato, Selatan Filipina.

Walaupun tanpa pengesahan rasmi daripada Filipina, sumber risikan daripada Filipina yakin ma­yat yang ditemui bersama puluhan pemberontak Barisan Pembebasan Islam Bangsamoro (BIFF) adalah bekas pemimpin Jemaah Islamiah (JI) tersebut.

Bukti kematian itu berdasarkan satu mayat yang wajahnya menyerupai Zulkifli.

Sebelum itu akhbar Filipina melaporkan seramai 27 polis elit terkorban dalam misi itu dan Zul­kifli bersama Basit Usman yang merupakan pemimpin Barisan Pem­bebasan Islam Moro (MILF) dikatakan terperangkap dalam kepungan dan kemungkinan kehabisan peluru dalam pertempuran sengit itu.

Dalam perkembangan berka­itan, sum­ber turut memberitahu, kedudukan Zulkifli Hir yang dibu­ru polis sejak lebih 14 tahun lalu kemungkinan didedahkan oleh 'orang dalam'.

Kata sumber, hadiah ganjaran RM17.5 juta yang pernah ditawarkan kerajaan Amerika Syarikat kepada sesiapa yang mampu memberi maklumat untuk menangkap atau membunuh Zulkifli masih lagi sah sehingga kini.

"Itu adalah hakikat yang sebenar dan kemungkinan ada pihak yang membocorkan maklumat sehingga pihak berkuasa Filipina terus menyerang lokasi persembunyian Zulkifli," katanya.-UMO

Suara Politik
Belantan

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 31 Jan 2015 11:13 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


HARGA MINYAK JATUH LAGI BIKIN ANWAR - PUSSY DAN SEGALA PENCACAI SASAU SEKALI LAGI!!!

Posted: 31 Jan 2015 08:20 AM PST


Harga minyak jatuh. Bukan sekali tapi tiga kali berturut-turut dalam tempoh tiga bulan.

Lepas ni apa lagi alasan puak-puak pengeluar, pengilang, pemborong, pengedar, pembekal, peniaga dan penjual barang nak beri alasan harga barang tak boleh diturunkan?

Adakah harga tak dapat turun sebab mereka terpaksa import barangan mentah yang sangat mahal?

Adakah mereka nak beri alasan tiada pilihan terpaksa jual harga barang mahal sebab nak habiskan stok lama yang diambil dengan harga tinggi?

Adakah mereka akan beri alasan mengarut kononnya ia sebagai kesan dari perlaksanaan GST maka harga terpaksa dinaikkan? 

Setahu majoriti rakyat, GST akan menghapuskan cukai SST sedia ada dari 16% kepada cukai baru GST yang hanya 6% sahaja! 

Lebih 308,000 buah syarikat telah berdaftar di bawah sistem GST. Mulai 1 Mac 2015 mana-mana syarikat berkeuntungan RM500,000 tidak berdaftar akan dikenakan denda. 

Harga minyak pula jatuh sepatutnya harga barang juga patut turun dalam tempoh tiga bulan lalu!

Masa harga minyak naik cepat jer mereka naikkan harga barang itu dan ini. Tetapi bila harga minyak jatuh entah kenapa senyap seribu bahasa.

Yang pasti ada tokey-tokey sengaja melakukan sabotaj ekonomi dengan meletakkan harga mahal di pelbagai peringkat jualan sebagai tanda protes dan tekanan kepada kerajaan kerana menjadi penyokong tegar puak pembangkang.

Harga akan dinaikkan sesuka hati lagi supaya timbul kemarahan dan kebencian rakyat pada Najib dan kerajaan.

Akan mudahlah kerja puak-puak pembangkang dan pencacai menghasut rakyat menumbangkan UMNO-BN agar Anwar boleh memerintah, maka semuanya akan jadi lebih baik...?

Tapi apa kita dapat dengan menyokong puak-puak pembangkang yang penipu ni...cer cerita?


Apa yang akan diperkatakan pakar ekonomi kongkang Rapussy mengenai penurunan harga minyak kali ini? 

Adakah kerajaan akan dipersalahkan lagi kerana menghapuskan subsidi kononnya jika masih ada subsidi maka harga minyak contohnya RON 95 boleh jadi RM1.00 seliter, RON 97 jadi RM1.40 dan harga Diesel boleh jadi RM1.30?   

Adakah dia akan menyalak macam anjing kurap ketagih mengawan kononnya peniaga-peniaga stesen minyak telah berjumpa dengan dia dan KETUM memohon agar kerajaan memberi subsidi pula pada pengusaha pam minyak yang kerugian?

Adakah akan dikumpul segala 'pakar-pakar ekonomi kongkang bertaraf longkang' untuk desak kerajaan  campurtangan menyelamatkan para pengusaha pam minyak yang kerugian?

Adakah Rapussy akan salahkan UMNO dan BN lagi kononnya parti itu sebenarnya tidak mahu menurunkan harga barang kerana memegang permit import (AP) bukannya para tokey Cina yang mempunyai agenda menyusahkan rakyat supaya imej BN tercemar.

Atau akan ada 'pakar-pakar ekonomi mee segera berperisa KETUM' mengatakan penurunan harga barang ini adalah strategi Najib mendapat undi rakyat hasil konspirasi dengan Barrack Obama?

Maka Ostad-ostad dungu ekonomi pun akan keluar segala fatwa mengatakan harga minyak murah adalah rasuah dari BN untuk menyembunyikan ketirisan, rasuah dan penyelewengan kerajaan.

Jika begitulah persepsi para pencacai nyatalah mereka ini spesis manusia yang hanya hidup untuk mengeluh, mengkritik bahkan kufur pada nikmat Allah.

Dikala pemimpin BN sibuk rangsang ekonomi menghadapi masa kesulitan ini dan dikala segala usaha dilakukan untuk membantu mangsa banjir...mereka hanya menjadi haiwan-haiwan politik yang cuma pandai memekik melolong tanpa ada sedikit pun jasa yang boleh dibanggakan...

Malulah jadi rakyat Malaysia sedemian rupa...

Bak kata Ahmad Nisfu; "Kecik-kecik tak nak mampus dah besar menyusahkan orang..."



CADANGAN LIM GUAN ENG DAN MUSTAPHA ALI BERTUMBUK

Posted: 31 Jan 2015 03:46 AM PST


LIM GUAN ENG HANTAR 3 SOLDADU SERANG MUSTAPPHA ALI


Selepas Lim Guan Eng lari dari disoal para pemberita di sini, LGE menghantar 3 Soldadunya untuk berdepan Mustapha Ali, iaitu Loke Siew Fook, Khairil dan Anthony.

S/U Organisasi Kebangsaan DAP, Loke Siew Fook mengeluarkan kenyataan memarahi Mustafa kerana membakar jambatan PAS dan DAP apabila beliau mencabar Lim Guan Eng berdebat.

Kata wakil LGE itu, "Mustafa Ali melayan DAP sebagai musuh politik dan mendakwa Mustafa tidak pernah bertindak demikian terhadap UMNO yang menjadi musuh politik PAS"

DAP menyindir dan memalukan Mustapha "Dia sendiri mengetahui jawatan S/U DAP adalah jawatan tertinggi dalam DAP manakala jawatan Setiausaha Agung PAS pula adalah lantikan Presiden PAS dan kedua-dua jawatan tersebut tidak setaraf dalam struktur pimpinan PR walaupun namanya sama," .

‎Pemimpin DAP sangat marah dan berkata "kerana setahu saya, beliau tidak pernah mencabar UMNO untuk berdebat sebaliknya mencabar DAP."

DAP tanya PAS, "Tindakan itu juga seolah-olah menganggap DAP sebagai musuh politik PAS dan bukannya rakan sekutu dalam pakatan !

DAP SINDIR PRESIDEN PAS
DAP sindir PAS, "Dalam hal ini, DAP berpendirian adalah lebih wajar Mustafa memastikan pimpinan tertinggi PAS termasuk Presiden PAS menghadiri Majlis Pimpinan Tertinggi PR untuk membincangkan isu tersebut daripada mengadakan debat terbuka," katanya.

Jawab Mustapha Ali, "Sebenarnya dia yang berbohong dengan isu itu kerana mulut celuparnya,"

Mustapha Marah wakil Lim Guan Eng, "Kepada Loke, dia tidak payah berbelit. Saya tidak perlu cabar orang lain atau UMNO kerana mereka tidak ada kena-mengena dalam isu ini, oleh itu saya akan buktikan dia (Guan Eng) berbohong," 

Sebelumnya, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyindir DAP, pilihan raya PBT yang diperjuangkan DAP boleh melebarkan lagi jurang ekonomi antara golongan berada dan tidak berada serta boleh mencetuskan pergaduhan kaum seperti Peristiwa 13 Mei 1969.



ANGIN PERUBAHAN

Posted: 31 Jan 2015 09:34 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Dalang Yang Cuba Sabotaj Ekonomi Ini Wajar Disiasat

Posted: 31 Jan 2015 04:17 AM PST

Tok Wan

Posted: 31 Jan 2015 03:26 PM PST

Tok Wan


Perkasa Gesa Kerajaan Mengambil Langkah Pencegahan Menjelang Pasca PRU 13 30/5/2012 – YouTube

Posted: 31 May 2012 04:57 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 31 Jan 2015 03:09 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Harga petrol, diesel turun lagi esok

Posted: 31 Jan 2015 05:52 AM PST

PUTRAJAYA: Kerajaan menetapkan harga runcit petrol RON95 diturunkan sebanyak 21 sen seliter kepada RM1.70 seliter mulai esok mengikut kaedah pengapungan terkawal.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Hasan Malek, berkata harga runcit petrol RON97 pula diturunkan sebanyak 11 sen seliter kepada RM2 seliter.

"Diesel pula diturunkan sebanyak 23 sen seliter kepada RM1.70 seliter," katanya dalam satu kenyataan sebentar tadi.

Hasan berkata, harga itu adalah bagi bulan Februari dan kerajaan akan sentiasa mengikuti perkembangan pasaran harga kos produk dan kadar pertukaran mata wang untuk menetapkan harga runcit petrol dan diesel bagi bulan berikutnya.

"Semua syarikat minyak serta pengusaha stesen minyak diingatkan agar mematuhi penetapan harga baharu ini," katanya.

Anak sulung Awie dakwa Rozana penipu

Posted: 30 Jan 2015 10:27 PM PST

Semakin hari semakin panas perkembangan mengenai Awie dan juga Rozana Misbun dan kini, anak sulung Awie sendiri, Aleeya Antasha mendakwa apa yang dikatakan oleh ibunya itu kepada pihak media adalah penipuan semata-mata.


Menurut status Aleeya di laman sosial yang turut mendakwa mendapat layanan yang berbeza selaku anak, dia bersedia dan sanggup untuk menjadi saksi di mahkamah kerana dia percaya ayahnya itu tidak bersalah seperti yang 'dicanang' Rozana.

Puteri Aleeya Antasha merupakan anak sulung Awie, hasil perkongsian hidup bersama penyanyi dan pelakon Arni Nazira. (rtky/syfq)