Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Rabu, 27 April 2011 at 1:05 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


PEJUANG BANGSA

Posted: 27 Apr 2011 11:32 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Reka cipta drama DAP diajak sertai BN sebenarnya tutup tembelang rasis

Posted: 27 Apr 2011 09:03 AM PDT

Artikel PB pagi ini mengenai kisah  mimpi  lawak harakah ( klik di sini )  yang mereka cerita UMNO jemput DAP sertai BN   dibidas  oleh Datuk Ahmad Maslan , Ketua Penerangan UMNO Malaysia .

Beliau jawab mudah  saja iaitu DAP sekarang merasa tertekan dengan panggilan parti rasis dan perkauman selepas didedahkan akhir-akhir ini  . Jadi , mereka mula reka cipta satu taktik memalukan dakwa UMNO tersepit dan berusaha ajak DAP sertai BN .

Lihat di bawah kecaman oleh Datuk ABM kepada DAP !!



KUALA LUMPUR, 27 April – Mungkin kerana semakin tertekan apabila tembelang politik perkaumannya semakin kuat dihidu maka pakatan pembangkang terutama DAP mula melakukan taktik memalukan dengan mendakwa kononnya UMNO sedang berusaha mengajak mereka menyertai Barisan Nasional (BN).

Ternyata secara tiba-tiba muncul dakwaan tersebut setelah rakyat melihat betapa DAP begitu dahsyat melancarkan politik berbau sentiment perkauman semata-mata untuk meraih sokongan terutama di kalangan pengundi Cina.

Mengulas perkara tersebut, Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan menegaskan tidak pernah terlintas difikiran UMNO untuk mengajak DAP bekerjasama.

Ini kerana kata beliau dasar yang diperjuangkan BN amat jauh berbeza dengan DAP.

"Kita tak pernah berbincang (perkara ini) dan tidak pernah sekali-kali menjemput DAP untuk sertai BN. Cerita ini tidak benar…dasar perjuangan BN dan DAP amat berbeza.

"Rakyat pun tahu mengenai perjuangan UMNO dan parti komponen BN, kita berjuang untuk rakyat dan ia terbukti selama ini. Bagi kita dakwaan kita jemput DAP ini satu bersifat murahan yang tak perlu dilayan", katanya di sini.

Beliau yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri turut tidak menolak kemungkinan dakwaan ini adalah sebahagian daripada strategi pembangkang untuk menimbulkan keraguan di kalangan parti komponen BN.

"Kita tak perlu DAP untuk tarik kembali sokongan pengundi Cina kerana UMNO dan BN tidak pernah berputus asa sebaliknya mempunyai strategi tersendiri untuk menarik kembali sokongan masyarakat Cina di negara ini", ujarnya.

Dakwaan kononnya UMNO mengajak DAP sertai BN untuk menarik balik sokongan pengundi masyarakat Cina pada pilihanraya akan datang seakan satu cerita yang secara tiba-tiba direka dan ditimbulkan setelah DAP diasak teruk dengan pendedahan demi pendedahan yang menunjukkan parti itu bermain politik perkauman yang dahsyat. -MediaUMNO

Video Datuk Eskay serah sample DNA kepada polis , Anwar pulak serah apa ?? Torpedo ??

Posted: 27 Apr 2011 08:12 AM PDT







Shazryl Eskay telah menyerahkan DNA kepada polis secara sukarela bagi membantu siasatan berhubung video lucah yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim. Video lucah yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim telah menimbulkan kegemparan di seluruh negara.

Anwar Ibrahim yang pada ketika itu sedang sibuk berkempen di Sarawak dalam usaha merampas negeri tersebut dari tangan Barisan Nasional, ternyata sangat terkejut dan kelihatan sangat menggelabah walaupun cuba berlakon "macho" di khalayak ramai.

Kemuncaknya apabila Anwar Ibrahim ditanya oleh seorang Tuai Rumah tentang jam tangan Omega dan video seksnya.


su DNA sebenarnya telah mendahului jam tangan Omega mahupun video lucah yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim. Ketika perbicaraan liwatnya, desakan agar Anwar Ibrahim menyerahkan DNAnya bagi membolehkan perbandingan dibuat dengan DNA Lelaki Y diadakan di seluruh negara.

Bagaimanapun sehingga kini, Anwar Ibrahim gagal berbuat begitu, bahkan menggunakan alasan, fail DNAnya sudah lama berada di tangan polis dan polis boleh menggunakan fail berkenaan. Padahal berdasarkan prosedur perbicaraan di seluruh dunia, perbandingan DNA menggunakan fail lama hanya dibuat apabila orang yang terlibat sudah meninggal dunia.

Sedangkan Anwar Ibrahim masih hidup dan bergerak ke sana ke mari tanpa sebarang halangan pun.

Episod jam tangan Omega dan video lucah melibatkan Anwar sebenarnya mengundang ketakutan yang sangat besar kepada para peminat, penyokong, pemuja mahupun pengikut Anwar Ibrahim.

Pelbagai helah telah digunakan agar perkara berkenaan tidak diperkatakan. Malah ada juga yang cuba menggunakan dalil-dalil agama yang dilihat boleh melindungi Anwar Ibrahim daripada perbuatannya.

Apabila Shazryl Eskay diminta menyerahkan DNAnya kepada polis, dia melakukannya secara sukarela dan tidak berkempen di seluruh negara seperti yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim. Reaksi daripada Anwar Ibrahim pula sudah boleh diagak dan dijangka.

Lelaki yang sentiasa berkata, seluruh dunia berkonspirasi dan menfitnahnya itu, pasti akan melakukan sesuatu agar jam tangan Omega tidak menjadi penyebab kepadanya bagi menyerahkan DNA. Apatah lagi dengan kenyataan Timbalan Ketua Polis Negara, polis akan mendedahkan pelaku di dalam video lucah berkenaan apabila 'tiba masa yang sesuai'.

Pada masa yang sama, AMK dan seluruh jentera PKR cuba mengalihkan kes berkenaan kepada pihak lain. Walaupun kedengaran bodoh dan tolol, AMK cuba mengaitkan UMNO dan PERKASA dalam kemelut video berkenaan.

Tujuan mereka mudah difahami iaitu, mereka mahu membuktikan bahawa UMNO dan PERKASA adalah pihak yang menjadi dalang dalam pendedahan perlakuan "sex-maniac" Anwar Ibrahim.

Mereka cuba menimbulkan persepsi di kalangan para peminat mereka bahawa, pihak yang melakukan pendedahan adalah bersalah, sedangkan orang yang melakukan perbuatan lucah itu pula, perlu dibela dengan apa cara sekalipun termasuklah dengan menggunakan dalih agama.

Yang sahihnya, Shazryl Eskay telah pun menyerahkan DNAnya kepada polis. Bagaimana pula dengan Anwar? Takkan ada kesudahannya jikalau setiap kali isu DNA dibangkitkan, setiap kali itu jugalah Anwar dan PKR akan bergerak ke seluruh negara untuk berceramah tentang peri pentingnya Anwar tidak menyerahkan DNAnya seperti yang dilakukan dalam kes liwat II?

peraktoday.com

Jika blog pencacai PKR confident ia bukan Anwar , mengapa kalut delete video ??

Posted: 27 Apr 2011 07:18 AM PDT




Bila didedahkan video seks Anwar part 2 , bloggger pencacai PKR dengan semangat dan over confident sahkan dalam video itu  bukan pemimpin anugerah tuhan bernama Anwar Ibrahim .


Ini hujah biol juak-juak Anwar :

Jika dilihat dari jauh gambar dari video itu hitam putih itu nampak seolah-olah ia mirip Ketua Pembangkang. Disebarkan bertujuan untuk mengaibkan Anwar. Tetapi penelitian yang lebih rapi dengan apa kaedah sekalipun akan menjurus kepada rumusan bahawa ia bukan Anwar.

Hanya si bengong yang mabuk, yang tembel matanya dan yang busuk hatinya akan menyatakan ia Anwar Ibrahim!



Kiranya agen penyiaran Korea Selatan dan pakar2 analisis  video semua silap dan semuanya berkonspirasi bikin kembar Anwar Ibrahim dalam video ini ..haha 

Apa rumusan dan bukti  wahai juak2 PKR  bahawa  ia bukan Anwar ?? Sudah 2 video keluar , nampak sangat mata puak-puak ini  dibutakan oleh penipuan Anwar dan konco2 nya . 

Datuk Eskay merupakan saksi penting dalam video  seksi ini  sudah pun  menyerahkan sampel DNA dirinya kepada polis bagi membantu siasatan . 

Cuma yang musykil PB , kalau puak2 ini over confident bahawa video itu bukan Anwar .. mengapa dok kalut delete video part 2  di you tube ??

Kalau depa yakin bukan Anwar ...biar la rakyat menilai sendiri dan tengok !!



Video seks Papa Jahat Anwar Part 2 ...cepat sebelum di removed PKR !!

Posted: 27 Apr 2011 05:55 AM PDT










Video Part 2 Anwar Ibrahim pulak didedahkan ..  Datok Eskay sudah b eri sampel DNA hari ini di Bukit Aman .  Apa lagi hang hendak tipu dan sorok lagi ???

Kerah la berapa ramai pakar ICT PKR untuk padamkan video ini ..tetapi ramai sudah download pun.

Rakyat hendak tahu kebenarannya !!

Kenyataan Haron Din sahkan Suara Keadilan adalah akhbar Fitnah !!

Posted: 27 Apr 2011 12:50 AM PDT


Kalau dah akhbar fitnah dan pembohong , mereka ini  tidak kira sapa pun ...sampaikan  Ustaz Haron Din punya kenyataan pun mereka sanggup pusing dan jadikan modal  fitnah mereka !

Dek kerana nak hantam Utusan Malaysia yang selalu sebarkan berita tentang Anwar Omega ,  PKR pun sekarang  ini nampaknya   guna agama untuk jadikan modal politik dengar  sebar  fitnah dan pusing  kenyataan Haron Din bahawa  membaca Utusan Malaysia adalah haram !


Awas fitnah Suara Keldaian PKR ini !! 




Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Dr. Haron Din menafikan ada mengeluarkan kenyataan bahawa membaca Utusan Malaysia sebagai haram dari segi Islam seperti mana yang dilaporkan oleh akbar Suara Keadilan.

Menurutnya, beliau langsung tidak menyentuh bahawa membaca Utusan Malaysia haram sebaliknya mengulas apabila ditanya mengenai berita-berita yang tersebar di negara ini.

"Saya diminta mengulas mengenai berita-berita yang kini tersebar dimedia massa dan elektronik. Sepanjang ulasan, saya langsung tidak sebutsecara khusus seperti dilaporkan Suara Keadilan membaca Utusan Malaysia adalah haram.

"Itu bukan perkataan saya, kita perlu adil kepada semua, saya sendiri baca Utusan, tak kan saya baca saya kata haram. Sebaliknya saya ulas soalan yang ditanya berasaskan kepada al-Quran," katanya di sini hari ini.

Harakah bikin cerita paling terlawak 2011 ...UMNO jemput DAP masuk BN !!

Posted: 26 Apr 2011 06:19 PM PDT




Ini satu lagi berita paling lawak 2011 dalam harakah kitab utama pengikut  PAS  .. parti cap keris yang mempejuangkan Melayu nak jemput parti komunis & chauvinis masuk BN !!

Apa kejadahnya woi   BN nak bawa masuk parti rasis seperti DAP ini dalam BN ??  Ternyata PAS cuba mengambil kesempatan kecelaruan antara UMNO dan MCA sekarang berikutan isu boikot Utusan oleh MCA.

Kepada pejuang-pejuang UMNO , jangan terpedaya dengan lawak tahap katashtrophy PAS ini ..

Dulu bikin cerita  gambar Guan Eng pakai kopiah , kini bikin cerita Guan Eng nak masuk BN ..kah kah kah ..



Pure Shiite

Posted: 27 Apr 2011 11:26 AM PDT

Pure Shiite


Spesial Position in Vernacular Land: The 30% Quota for Selected Little Ahbengs and AhSohs to Speak Bahasa

Posted: 26 Apr 2011 11:37 AM PDT

DIMENSI

Posted: 27 Apr 2011 11:21 AM PDT

DIMENSI


Omegay: gempar! Anuwar kene demam malaria tapioka kat rumah!

Posted: 27 Apr 2011 06:15 AM PDT


dah abis projek bontot mule gatal2 ye bangg??

"ehh gatal lak totey nih" gruukk...grekkk..grukk...grekkk"

"eeyyy ade pijat masuk lobang montot yee bang?"..grukk...grekk..grukk..grekkk

"Its a bird...its a mann..oohh noo!..its a anuwar punye bird daa!"

"fuyooOOo patut le jijah kate laki dia anuperah..opss sori2!..anugerah tuhan!"

"anugerah tuhan punya purut manyak bulat wooOOo"

"spender ni macam penah ku lihat..tapi di mana yaaa?"

"auchakkk!..now i see you huhuhuhu"

Omegay: Eskay serah DNA..anuwar omegay bile lagi?

Posted: 27 Apr 2011 12:19 AM PDT


Video seks: Datuk Eskay serah DNA secara sukarela

27/04/2011 2:35pm

KUALA LUMPUR 26 April – Ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah hari ini secara sukarela menyerahkan sampel ujian asid deoksiribonukleik (DNA) dirinya bagi membantu siasatan rakaman video seks yang dikaitkan dengan seorang pemimpin pembangkang baru-baru ini.

Beliau yang diiringi dua pengawal peribadi hadir ke Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, di sini kira-kira pukul 10 pagi.

Shazry Eskay memberitahu, penyerahan tersebut dibuat secara sukarela selepas diminta oleh pihak polis untuk berbuat demikian pagi ini. – Utusan Malaysiaku sayang

Anuwar al-jubury wal omegay bile lagi? kehkehkeh

Omegay: Dapig tamak dengan menjadikan EMSEEAY sebagai korban

Posted: 26 Apr 2011 10:00 PM PDT


KUALA LUMPUR: The MCA has lost its relevance and it is surviving only because it is riding piggy-back on Umno, political analyst James Chin said.

He added that even this perception was recently shattered.

When Malay right-wing group Perkasa protested outside the MCA headquarters yesterday, nobody from Umno came in support of MCA, said Chin, from Monash University.

He said the Perkasa protest against MCA holds larger and deeper significance as far as Umno-MCA relations is concerned in that it reinforces the "petty" role played by the Chinese-based party in the ruling coalition. - FMT

Penganalisa politik, James Chin sengaje menambahkan perisa kurang senang ke atas kaum cina yang telah sedia kureng senang dengan analisa rasisnya. Ini lah cara mereka memenangi hati pengundi cina. Mereka mengumpan segala macam pembohongan dan cerita2 seram untuk menakutkan pengundi cina dari mengundi BN

Di tambah pula dengan kedangkalan rakan parti komponen BN seperti EMSEEAY yang di ketuai oleh si kaki blue CSL. Sejak 2 menjak suara mereka semakin lantang mengkritik dasar kerajaan. Mereka lebih cenderung mengikut tuntutan yang di suarakan oleh parti pembangkang Dapig. Mereka seolah2 dah tak kisah lagi soal permuafakatan dalam menyelesaikan masalah secara harmoni dalam BN

Selagi EMCEEAY di kendalikan oleh CSL si kaki suntut, dia tak ubah sebijik macam ketua suntut anuwar al jubury. Begitu jugak dgn parti tupperwarenya! Bezanya cuma dia menyuntut pompan la. tu pun aku tak heran sangat. Sejak CSL di angkat oleh pengampu2 kaki blue, EMCEEAY langsung tak memainkan sebarang peranan dalam BN

Bak kata orang keje ala2 melepaskan batuk di tangga jek. Walaupun sebilangan ahli EMCEEAY sendiri ada yang tak bersetuju dengan perlantikan CSL sejak dulu lagi namun mereka terpaksa tunduk dengan desakan majoriti yang memilih si kaki suntut. Moral tolak tepi!

Di sini lah Dapig mengambil peluang menekan BN habis2an di sebabkan moral CSL sebagai liabiliti kepada BN. Mahu tak mahu CSL terpakse menurut. Dia mula terikut2 rentak chauvinis Dapig dek kerana tekanan dari sebilangan orang2 kuat EMCEEAY dan Dapig yang tamakkan kuasa!. Kini bukan saje EMCEEAY, penyakit tamak berkemungkinan mula berjangkit ke atas ELDEEPEE di sabah.

CSL terpaksa menebus dosa dengan menjadikan BN kambing hitam bagi mengembalikan maruahnya yang tercemar di kalangan kaum cina dengan membiarkan dirinya sebagai bahan eksploitasi Dapig. Dia tak kisah untuk melakukan apa saja asalkan kaum cina melupakan episod hitam dan seterusnya memaafkan dosanya.

Omegay: Hidup Utusan!!..Pegi Jahanam Dapig!!

Posted: 26 Apr 2011 05:00 PM PDT


DAP peralat sokongan Cina - Ezam

KUALA LUMPUR 25 April - Penasihat DAP, Lim Kit Siang dilihat bijak membakar sentimen perkauman Cina demi mendapat sokongan kaum itu dan seterusnya mengekalkan kekuasaan dinasti keluarganya dan parti berkenaan di Pulau Pinang.

Ahli Dewan Negara, Senator Mohamad Ezam Mohd. Noor berkata, tindakan Kit Siang itu tidak ubah seperti langkah Menteri Mentor Singapura, Lee Kuan Yew yang berjaya mengekalkan kekuasaan dinasti Lee di republik tersebut.

Di samping itu, katanya, Kit Siang juga akan terus mempergunakan Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) bagi memecahkan undi Melayu yang pastinya akan memberi dividen politik kepada DAP.

"Kit Siang sanggup memperbodohkan kaum Cina jika ia memberi jaminan supaya keluarganya dapat mengekalkan kuasa politik di Pulau Pinang.

"Dia akan membuat apa saja janji yang perlu bagi mengekalkan Pulau Pinang jadi hak milik dinasti keluarga. Kit Siang akan terus membakar sentimen kaum Cina untuk mendapat undi kaum itu," katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Mohamad Ezam yang juga bekas Ketua Pemuda PKR menambah, Kit Siang kini membakar sentimen kaum Cina dengan membawa slogan 1Cina bagi mencabar konsep 1Malaysia yang diasaskan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bagi menyatupadukan seluruh masyarakat dalam negara.

"Soalan utama adalah apakah tujuan Lim Kit Siang membawa konsep Satu Cina ini?," katanya - Utusan Malaysiaku sayang

ahhh pesetan dengan Dapsiyal, MSEEAYY, Gerakan, ngo-ngo chauvinist, sin cheu jeet pork, dan banyak lagi akhbar ultra chauvinist menguasai media cetak dan tersebar di mana2 pelusuk negeri yang kerap menghentam hak orang2 melayu.

Nampak sangat semangat perkauman tebal dalam diri kit siyal dan yang sewaktu dengan nya!. Kes beng hock, kugan mereka menyalak ke sana ke mari. bila budak tadika mati kena belasah senyap pulak! anggota polis melayu kena langgar diorang buat bodo!..harkk ptuih!!






Dalam dok kutuk mengutuk BN, Tak sangka Dapig tau pulak songlap duit dan merasuah projek kerajaan melalui kontraktor bumiputera!. sedangkan sebelum ni diorang suka menuduh kerajaan mengamalkan rasuah dan kroni!!...harkk ptuihhh!!

Lebih dasat lagi kuota bumi 30% pun diorang nak pulun. Diorang dah cukup kaya. Lebih kaya dari kayawan melayu dan lain kaum di malaysia. Tapi biasak la sifat orang kaya pasti ada perasaan tamak. kalau dah tamak akan sentiasa rasa tak cukup selagi dia dapat hak orang lain.

aku ada terbaca dalam portal celako The Malaysiainsideanuwarass tentang betapa beruntungnya kehidupan kaum cina kat malaysia di mana majoritinya penduduk melayu yang cukup bertimbangrasa. klik sini

""Statistically, Forbes magazine shows that the Malaysian-Chinese can prosper over the last 30 years," said the SP Setia president and chief executive.

According to Forbes, Chinese-controlled companies account for 37 per cent of market capitalisation among the top 100 Malaysian listed companies, compared to Bumiputera equity of seven per cent.

Chinese individuals also control 73 per cent of the wealth owned by the top 40 richest Malaysians and make up eight of the top 10 richest Malaysians.

"Have we fared badly?" Liew asked rhetorically.


Menyentuh bab pendidikan. Apabila matapelajaran Sejarah di jadikan salah satu subjek wajib lulus, Dapig terus melalak macam anjing giler! kenape diorang takut dengan subjek sejarah? Diorang takut minda budak2 cina di doktrinasi dengan perlembagaan negara.

Diorang sengaje menanam rase takut terhadap anak2 mereka seolah2 nasib mereka terancam dan berasa hak mereka di nafikan. wal hal takde sesape pun yang terpinggir dan hak mereka tetap terpelihara!. malah ramai anak2 cina cemerlang dalam pelajaran mengatasi pelajar kaum lain. klik sini

Yang aku lagi tak tahan bila ada orang melayu sendiri masih buta hati buta mata tak nampak bangsa mereka di perkotak katik sedemikian rupa. cukup la penghinaan mereka setakat ni adoiyaiii. sakit hati aku nak citer panjang2 pasal Dapig celako nih!!..sendiri mau ingat la macha!

Rajahmas

Posted: 27 Apr 2011 11:16 AM PDT

Rajahmas


Terkini! Anwar Ibrahim yang malang...

Posted: 27 Apr 2011 06:03 AM PDT



Video kedua Anwar telah keluar lagi.. Memang jelas, sekilas pandang memang mirip dia sungguh. 

Adakah itu Anwar, sewajarnya dia menjauhi dirinya daripada dunia politik. Usahlah lagi bergelut pasal kepimpinan negara. Apapun, adalah tidak adil kepada dia jika kita terlalu mengaibkannya dari satu peristiwa kepada satu yang lain. 

Terus terang, rajahmas merasa kasihan melihat video ini didedahkan. Sebagai umat Islam, wajiblah kita melindungi aib yang seperti ini. Memadailah dengan pendedahan lamanya. 

Berdoalah agar kita semua diampuni dari dosa fitnah dunia pada akhir zaman.  Pada Rajahmas, jika Anwar tidak bersalah moga-moga Allah mengambil kira ia sebagai kifarah terhadap dosa-dosanya yang lalu. Jika dia bersalah, mudah-mudahan dia bertaubat dan kembali menjadi umat yang taat kepada agama.

Amin ya rabbal alamin.

Sesungguhnya Allah Maha Pengasih, lagi Maha Mengampuni. 

Sarawak Report GANAS membohong!!!

Posted: 27 Apr 2011 12:59 AM PDT

Laman portal anti-Taib di Sarawak, Sarawak Report mendakwa diri mereka adalah pembela nasib rakyat dan kini menjadi inspirasi kepada pembangkang khususnya Pakatan Rakyat. Sekali baca kandungan artikelnya sangat menarik, dramatik, membacanya pula seolah-olah seperti menonton wayang sehingga mencapai satu peringkat, pembacanya merasakan seolah-olah ia adalah benar belaka..

Sejarah propaganda Barat memecah-belahkan

Tabik kepada penulisnya..! Memang bukan calang-calang propaganda barat diaplikasikan dalam bentuk penulisan sehingga rakyat mudah termakan dengan pembohongan besar yang diselitkan secara halus ke dalam hati kita. 

Maka tidak hairanlah, sejarah membuktikan pihak British pernah menggunakan kaedah serupa sehingga mampu menghasut puak Iban untuk bertempur sesama sendiri menentang Rentap serta puak-puak Iban daripada Ulu Skrang. 

Hari ini dalam politik, mereka menghidupkan lagi pertelagahan sesama kita dan memainkan peranan dengan menghidupkan syak wasangka sehingga timbul tentangan rakyat terhadap pemimpinnya sendiri.. 

Seperti dirancang, yang menjadi dalang utamanya sekarang ialah seorang wanita British kelahiran Sarawak, Clare Rewcastle Brown yang juga anak kepada bekas penjajah empayar Brooke satu ketika dulu.

Sarawak Report adalah hasil kerjanya. Daripada situ berlakulah perpecahan... Seterusnya kaum majoriti penyokong Barisan Nasional dapat dipecah-pecahkan kepada kumpulan kecil. 

Apakah agenda Clare sehingga mencampuri urusan pentadbiran negeri yang tidak ada kena mengena dengan dirinya? Dia tidak melakukannya secara percuma, ada sesuatu disebalik tindakannya itu..

Sarawak Report mereka-reka bukti

Ramai pernah membaca kandungan Sarawak Report, tetapi pernahkah antara kita pasti akan kesahihannya? Bagaimana mungkin mereka boleh ada maklumat pelbagai-bagai jenis korupsi Taib Mahmud, sejak mula berkecimpung dunia politik sehinggalah sekarang? Melainkan dengan satu cara, iaitu dengan mengada-adakannya....

Laporan SSM kerap digunakan sebagai asas kepada dakwaan mereka. Berjuta-juta saham melibatkan nilaian jutaan ringgit milik pemimpin-pemimpin Sarawak tertentu dipampangkan. Dan cerita sebelumnya, ini hanya beberapa artikel sahaja ada kaitan dengan gambar-gambar yang disertakan dalam laman tersebut.. 

Malangnya Sarawak Report tidak pernah memaparkan dokumen sebenar, termasuk cek, gambar pengeluaran atau transfer bank, atau jika ada ia sebenarnya langsung tidak berkaitan dengan dakwaan mereka.

Satu contoh laporan SSM di bawah boleh diedit dan diletakkan nama sesiapa sahaja, malah dipampangkan berkali-kali sesuai nama yang didapati dengan beberapa syarikat. 

Bukti perisian editing boleh dibuat sesuka hati...
Beza di antara pembaca yang percaya dan tidak percaya ialah ilmu pengetahuan dalam bidang perisian teknologi maklumat. Sekarang wajah manusia pun begitu mudah untuk dibuat super-imposed apalagi terhadap paparan SSM yang begitu mudah untuk diputarbelitkan. 

Bolehkah Sarawak Report menunjukkan bukti nyata daripada semua dakwaan lamannya itu? Mengapa kita harus percaya laporan yang diolah seperti satu wayang untuk mengalihkan perhatian kita daripada keaslian kandungan dokumen yang dipaparkan mereka? 

Percayalah, hari ini mereka menyerang Taib Mahmud hampir setiap hari... Jika mereka berkehendak kelak, pada bila-bila masa sahaja mereka boleh menyerang Anwar Bin Ibrahim. Caranya, ubah saja nama pada paparan itu.. Pasti ramai keldai-keldai taksub yang percaya.........

Gambar Rumah Panjang Sarawak…. Nilaikanlah sendiri!!!

Posted: 26 Apr 2011 05:24 PM PDT

Ketika kempen pilihanraya negeri yang lalu, pembangkang sering menggunakan gambar-gambar kedaifan penempatan rakyat untuk menunjukkan kegagalan Barisan Nasional di Sarawak. 

Gambar rumah-rumah panjang yang lama dijadikan modal untuk memancing undi untuk membuktikan kononnya mereka telah dirompak sehingga tidak mampu untuk memperbaiki taraf kehidupan dalam menghadapi arus pembangunan yang semakin pesat. 

Gambar di bawah digunakan untuk menunjukkan betapa miskinnya rakyat Sarawak… sumber: Dayakbaru.


Sementara gambar di bawah pula disembunyikan. Halaman 'ruai' rumah panjang seperti dewan sidang. Lantainya seperti cermin. Membuktikan masyarakat Dayak tidak merempat seperti dakwaan pembangkang daripada semenanjung. Kebanyakan rumah panjang di Sarawak sekarang mempunyai kemudahan TV satelit serta komputer. 

Ruai 1
Ruai 2
Resort design longhouse
Kemakmuran rakyat. Antara bilik tersebut mempunyai aircond?
Modern longhouse

Mengapa pembangkang tidak menjelaskan taraf kehidupan masyarakat Dayak yang sebenar berpandukan gambar ini?

Dalam berkempen, inilah taktik pembangkang untuk menggagalkan usaha pemimpin kerajaan. 100% daripada kempen mereka menafikan kejayaan Barisan Nasional yang sudah tentunya tidak dapat untuk diterima akal yang waras.

Jadi pembangkang cukup senang… ambil saja gambar kemiskinan, sudah dapat modal pusingan untuk kerja-kerja kempen di kawasan penempatan masyarakat Dayak. Sedangkan pembangkang tidak perlu berbuat apa-apa pun terhadap apa yang dipertikaikan mereka. 

Akan pedulikah PKR, SNAP lebih-lebih lagi PAS dan DAP terhadap kehidupan masyarakat jika bukan kerana pilihanraya? Lihatlah sekarang, di manakah mereka semuanya?

salam setiakawan

Posted: 27 Apr 2011 09:49 AM PDT

salam setiakawan


betul ker ini anwar??

Posted: 27 Apr 2011 05:41 AM PDT



besa nya spender putih nie...

Dd i n b u n g a

Posted: 27 Apr 2011 07:19 AM PDT

Dd i n b u n g a


16 NOMBOR SIAL HANTU PUNJUT, JUMPA HANTU NI SERU ANGKA 16 SURE LITANG PUKANG!!!!

Posted: 26 Apr 2011 07:34 PM PDT



Bila sebut angka 16 pasti hantu punjut ni meraung - raung menangis minta disimpati, macam adik beradik species hantu langsuior.

16 SEPTEMBER nak rampas kerusi empuk DS Najib, aleh - aleh duduk atas mangkuk tandas awam pun jadi lah!!!!!!

16 APRIL PKR ruyup di Pilihanraya Sarawak, hanya dapat 3 je kerusi mangkuk tandas.

16 MEI tarikh akhir untuk dicampak ke Sungai yang penuh dengan pancang Buloh supaya terpacak kat lubang punggong bila duduk atas mangkuk tandas.

Jadi apabila korang jumpa je Hantu Punjut ni jangan panik dan gabra, korang baca mahtera seru angka 16 teman pasti hantu punjut ni akan meraung dan lari litang pukang.

Teman juga nak cadangkan pada DS Najib kalau nak buat pilihanraya cari tarikh 16 agar tidak di ganggu oleh hantu punjut ni.

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 27 Apr 2011 03:42 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ


KERAJAAN PAS KEDAH SUDAH BIOL ! ... PENDEDAHAN EKSLUSIF ESOK JAM 9:19 PAGI ...

Posted: 27 Apr 2011 01:19 AM PDT

AloQStaQBlog akan menyiarkan PENDEDAHAN EKSLUSIF ESOK PAGI mengenai sebuah Kerajaan Biol ...

Penuh Dengan Penipuan , Auta , Putaq Belit , Mungkir Janji dan Memperdagangkan Nama Islam hanya di atas pentas-pentas ceramah...

Tetapi apabila dah jadi Kerajaan Negeri di Kedah , PERJUANGAN ISLAM KEMANA, JANJI KEMANA, SLOGAN KEMANA, janji-janji tipu depa selama ini semuanya hanyalah untuk MENDAPAT UNDI SAHAJA !

TUNGGU ESOK (Khamis : 28 April 2011) !
9:19 PAGI ... OK !?



AloQStaQ
27 APRIL 2011
4:19 Ptg
RABU

Ohpolitik!™

Posted: 27 Apr 2011 03:26 AM PDT

Ohpolitik!™


UMNO ajak DAP join BN | Rekaan DAP untuk tutup Isu TBH!!

Posted: 27 Apr 2011 12:42 AM PDT

Mungkin kerana semakin tertekan apabila tembelang politik perkaumannya semakin kuat dihidu maka pakatan pembangkang terutama DAP mula melakukan taktik memalukan dengan mendakwa kononnya UMNO sedang berusaha mengajak mereka menyertai Barisan Nasional (BN).

Ternyata secara tiba-tiba muncul dakwaan tersebut setelah rakyat melihat betapa DAP begitu dahsyat melancarkan politik berbau sentiment perkauman semata-mata untuk meraih sokongan terutama di kalangan pengundi Cina.

Mengulas perkara tersebut, Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan menegaskan tidak pernah terlintas difikiran UMNO untuk mengajak DAP bekerjasama.

Ini kerana kata beliau dasar yang diperjuangkan BN amat jauh berbeza dengan DAP.

"Kita tak pernah berbincang (perkara ini) dan tidak pernah sekali-kali menjemput DAP untuk sertai BN. Cerita ini tidak benar…dasar perjuangan BN dan DAP amat berbeza.

"Rakyat pun tahu mengenai perjuangan UMNO dan parti komponen BN, kita berjuang untuk rakyat dan ia terbukti selama ini. Bagi kita dakwaan kita jemput DAP ini satu bersifat murahan yang tak perlu dilayan", katanya di sini.

Beliau yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri turut tidak menolak kemungkinan dakwaan ini adalah sebahagian daripada strategi pembangkang untuk menimbulkan keraguan di kalangan parti komponen BN.

"Kita tak perlu DAP untuk tarik kembali sokongan pengundi Cina kerana UMNO dan BN tidak pernah berputus asa sebaliknya mempunyai strategi tersendiri untuk menarik kembali sokongan masyarakat Cina di negara ini", ujarnya.

Dakwaan kononnya UMNO mengajak DAP sertai BN untuk menarik balik sokongan pengundi masyarakat Cina pada pilihanraya akan datang seakan satu cerita yang secara tiba-tiba direka dan ditimbulkan setelah DAP diasak teruk dengan pendedahan demi pendedahan yang menunjukkan parti itu bermain politik perkauman yang dahsyat. -MediaUMNO

GHOSTWRITER : 'Isu ini ditimbulkan oleh DAP untuk mengalih pandangan orang ramai dari Isu DAP terlibat dalam pembunuhan TBH' baca lanjut mengenai isu ini di sini.

- Posted using BlogPress from my iPad

PAS Jelik Sangat Dengan 1Melayu Kenapa?

Posted: 27 Apr 2011 12:33 AM PDT


Aku tak faham dengan puak-puak Pas ini. Apa dosanya kalau ada pihak-pihak yang mahu adakan kempen satukan orang Melayu. Sebut kat aku apa dosanya? Kalau tak berdosa dan tak menjadi kesalahan, atau malah digalakkan dalam Islam kenapa nak diejek-ejek dan nak ditentang?

Kalau bangsa lain yang menentangnya aku faham sangatlah sebab mereka tidak mahu lihat orang Melayu bersatu dan mereka bimbang apabila orang Melayu sudah bersatu, mereka yang susah cari makan. Selama ini pun mereka sangat menyokong penuh terhadap pihak-pihak khususnya orang Melayu sendiri yang mahu memecah-belahkan orang Melayu sebab mudah mereka menguasai politik di negara ini. Semua orang tahu konsep pecah dan perintah kerana itulah amalan ketika zaman penjajahan Barat lagi.

Tapi ini orang Melayu sendiri yang tak senang nak lihat orang Melayu bersatu. Apabila ada pihak cadangkan satukan Melayu di bawah idea "1Melayu 1Bumi" wahh.... bukan main melenting puak-puak Melayu ini. Konon itu semua usaha UMNO nak raih sokongan orang Melayu, konon sokongan Melayu kepada UMNO dah merosot teruk maka UMNO mainkan isu ini.

Setahu aku UMNO tak ada hubungan langsung dengan idea yang dicetuskan oleh Datuk Zaini Hassan dari Utusan ini. Bukan takat tak ada hubungan, malah mereka tak pernah terfikir pun nak gerakkan usaha sebegini. Apatah lagi di peringkat Pemuda UMNO. Jadi janganlah bila ada orang Melayu nak menyatukan bangsanya, mereka dikaitkan dengan UMNO. Tolonglah... bukan UMNO saja orang Melayu. Sama juga bukan orang Pas saja Islam.

Apa salahnya kalau kita melihat orang Melayu yang beragama Islam ini bersatu. Bersatu dalam konteks mempertahankan hak kita bukannya bersatu nak singkir atau halau bangsa lain. Tidak... Tolonglah luaskan fikiran dan bukan berfikiran sempit yang semuanya nak dikaitkan dengan politik.

Orang Melayu tetap perlukan UMNO dan Melayu juga masih perlukan Pas. UMNO dan Pas tidak perlu bersatu sebagai sebuah parti politik sepertimana yang dibimbangi oleh ramai orang Pas termasuk Nik Aziz. Tetapi "penyatuan" Melayu di sini ialah kedua-dua Melayu UMNO dan Pas ini sama-sama mempertahankan hak keistimewaan kita, mempertahankan Raja-raja Melayu dan pertahankan tinggalan nenek-moyang kita. Tapi dalam politik biarlah UMNO tetap UMNO dan Pas tetap Pas. Pas boleh menjadi check & balance kepada UMNO. Dan begitulah sebaliknya.

Itulah yang diamalkan oleh orang Cina di negara ini. Dalam politik mereka ada MCA, mereka ada Gerakan, mereka ada SUPP, mereka ada DAP tapi bila menyentuh hal-hal kepentingan bangsa mereka, mereka bersatu hati. Inilah yang kita mahu orang Melayu amalkan. Susah sangat ke? Kalau bangsa lain boleh gerakkan penyatuan bangsa mereka, kenapa orang Melayu tak boleh?

Kepada orang Melayu yang menentang penyatuan Melayu, fikirlah dalam-dalam. Baca sejarah bagaimana mudahnya Tanah Melayu dijajah oleh Barat lebih 300 tahun lalu. Jangan sampai sejarah tersebut berulang!
sumber : mesin taip buruk

BN Cakap Sula Bikin : Anwar Cakap 16 September, Bila Mau Bikin?

Posted: 26 Apr 2011 05:28 PM PDT


Kerajaan Pusat yang diterajui Barisan Nasional (BN) membuktikan kesungguhannya membantu penduduk di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai apabila melaksanakan semua janji yang dibuatnya dengan melibatkan kos sebanyak RM15 juta.

Bekas calon BN pada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai, Tuan Aziz Tuan Mat berkata, ia sama sekali menutup mulut pemimpin Pas yang sering menabur fitnah mengatakan BN membuat janji palsu kepada penduduk di kawasan tersebut.

Beliau yang juga Ketua Pemuda UMNO Bahagian Kuala Krai berkata, Pas sepatutnya merasa malu kerana tidak dapat membantu penduduk di kawasan itu biarpun telah diberi mandat untuk memerintah selama 20 tahun.

"Saya merasa amat gembira kerana semua janji-janji ini ditunaikan, ini membuktikan kita tidak bercakap kosong untuk membantu rakyat di sini.

"Kita juga merasa amat kecewa apabila ada pihak menabur fitnah bahawa BN tidak tunai janji ini sedangkan penduduk di Manek Urai melihat sendiri bagaimana projek-projek ini sedang dilaksanakan," katanya ketika ditemui di Kampung Manek Urai Baru di sini semalam.

Terdahulu, beliau mengiringi Pengerusi Barisan Nasional (BN) Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed meninjau kerja-kerja pembinaan jambatan yang menghubungkan Manek Urai Baru dan Lama.

Turut hadir, Ketua UMNO Bahagian Kuala Krai, Datuk Ramzi Abdul Rahman dan Pengarah Jabatan Pembangunan Persekutuan, Makhtar Mustafa.

Pada kempen Pilihan Raya Kecil DUN Manek Urai, BN menjanjikan pembinaan jambatan baru bagi menghubungkan Kampung Manek Urai Baru dan Lama dengan kos RM14.1 juta, pengubahsuaian Masjid Temalir (RM600,000)

Selain itu, pusat sukan dan rekreasi di Manjor bernilai RM300,000 turut dibina.

Tuan Aziz tewas dalam pilihan raya kecil itu dengan majoriti 65 undi biarpun sebelum ini kawasan DUN itu merupakan kubu kuat Pas. 
sumber utusan

GHOSTWRITER : "Undi beri ke PAS, Jambatan dapat dari BN.."

bumiyang

Posted: 27 Apr 2011 03:23 AM PDT

bumiyang


Video Klip Lucah - Mengapa DNA Datuk Eskay Pula Yang Diminta Oleh Pihak Polis???

Posted: 27 Apr 2011 12:45 AM PDT

Juara Liga: MU Tundukkan Schalke 2-0, Selesa ke Final

Posted: 26 Apr 2011 06:45 PM PDT

tunku

Posted: 27 Apr 2011 03:09 AM PDT

tunku


Police must expose who is the "performer"

Posted: 26 Apr 2011 09:59 AM PDT

Sex video: Police won't hesitate to expose 'performer', if necessary

SUBANG JAYA: The police will not hesitate to expose to the public "the performer" allegedly resembling an Opposition leader, in the controversial sex video.
"Investigation is on-going. Whatever needs to be exposed, we will expose, whatever we need not expose, we will not expose," Deputy Inspector-General of Police Datuk Khalid Abu Bakar said Tuesday.
"We will investigate first. When the time comes, police will disclose who the performer is. We are still investigating the case under Section 292 of the Penal Code (which concerns the distribution of obscene material)," he told reporters at the end of a meeting here of criminal investigation department heads from throughout the country.
Asked why the Attorney-General had returned the investigation papers to the police, Khalid said this was normal when an investigation was being completed.
"If he (the Attorney-General) finds anything not clear, he returns the papers to us," he added.
Khalid said the papers would probably be re-submitted to the A-G's Chambers this week.
Inspector-General of Police Tan Sri Ismail Omar announced recently that the sex video had been verified as genuine by local experts.

tunku : the police must expose who the performer is because all these while the whole nation assume it is anwar ibrahim. anwar ibrahim is not an ordinary man.he is an opposition leader and well known.if police don't expose who is the performer than it won't be fair on anwar.we want police to expose who the performer is.

Taipingmali (tm)

Posted: 27 Apr 2011 01:54 AM PDT

Taipingmali (tm)


Khir Toyo: ‘1Melayu, 1Bumi’ not racist

Posted: 27 Apr 2011 01:45 AM PDT

Wacana

Posted: 27 Apr 2011 01:19 AM PDT

Rasuah Pemusnah Bangsa

Posted: 27 Apr 2011 01:15 AM PDT

Fw: SATU MELAYU,

Posted: 27 Apr 2011 12:14 AM PDT

Isu rakaman seks

Posted: 27 Apr 2011 12:10 AM PDT

Sai Baba

Posted: 26 Apr 2011 11:37 PM PDT

Perhimpunan Pimpinan Pertubuhan-pertubuhan Islam Se Malaysia

Posted: 26 Apr 2011 11:34 PM PDT

Penipuan oleh SP Traiding, GM Plaza, KL

Posted: 26 Apr 2011 11:31 PM PDT

Tazkirah MB Negeri Sembilan Untuk ADUN PKR

Posted: 26 Apr 2011 11:05 PM PDT

20110426 Shahidan bidas pegawai JAKIM

Posted: 26 Apr 2011 11:02 PM PDT

Berita Kerajaan Perak : Al Fatihah.

Posted: 26 Apr 2011 07:42 PM PDT

Ini kes colek atau ikut jantan?

Posted: 26 Apr 2011 05:20 PM PDT

Ini semua kerja DAP!

Posted: 26 Apr 2011 05:15 PM PDT

Depa ni nak tanah, bukan rumah

Posted: 26 Apr 2011 04:24 PM PDT

Kita bakoo jer

Posted: 26 Apr 2011 05:56 AM PDT

Mai pakat tengok, tolong doakan agar beliau jadi manusia

Posted: 26 Apr 2011 05:36 AM PDT

Rasuah Pemusnah Tamadun

Posted: 26 Apr 2011 05:07 AM PDT

New urban thinking led to BN losses in Sarawak towns

Posted: 26 Apr 2011 04:59 AM PDT

Group from Umno joins Sabah DAP ?

Posted: 26 Apr 2011 04:38 AM PDT

YB Khairy Jamaluddin nak tunggu apa lagi, cepat hulur tangan mohon ampun

Posted: 26 Apr 2011 04:33 AM PDT

Peminum air ketum dan kaki penipu

Posted: 26 Apr 2011 03:35 AM PDT

TVSelangor09 25042011 ANWAR GULUNG 1

Posted: 26 Apr 2011 02:34 AM PDT

Perak Today-Speech Tun Dr Mahathir,Regional Bloggers Conference

Posted: 26 Apr 2011 01:57 AM PDT

Perak Today-Speech PM Najib Tun Razak ,Regional Bloggers Conference-Part 1

Posted: 26 Apr 2011 01:56 AM PDT

DAP tolak kerjasama dengan Umno

Posted: 26 Apr 2011 01:49 AM PDT

PANEH MIANG

Posted: 27 Apr 2011 01:27 AM PDT

PANEH MIANG


APABILA MUSANG DIANGGAP KUCING

Posted: 26 Apr 2011 08:11 PM PDT

Begitu ramai pembaca Paneh Miang, namun masih ramai yang tidak rasional dalam hujah menyokong atau membangkang. Apabila musang dikenal dan disayang laksana kucing, Pak Sedaro fikir ada komentar yang cuba menjolok Paneh Miang rupanya.

Apabila jolokan saudara-saudari tidak disambut dengan emas permata, maka saudara-saudari dilihat seperti layang-layang putus tali. Siapakah sebenarnya yang buta, tukang-tukang komen yang tidak mendalami penulisan atau wacana yang dimajukan? Atau saudara-saudari diupah oleh pasukan kamekaze PKR+DAP+PAS+UMNO+MCA+MIC+GERAKAN+PPP untuk memancing Paneh Miang?

Saudara yang komen berseteru dengan UMNO dilihat cuba memulakan perang reversed-psyco dan crude-thinking, supaya pembaca UMNO boleh capzised.

Saudara yang berkawan dengan PKR+PAS+DAP dilihat cuba membakar obor "people power & people struggle" supaya pembaca UMNO boleh terjebak dan terperangkap.

Inilah peranan MUSANG, dan spesis MUSANG yang boleh makan siang dan malam. Sebab itulah ada cerita P.Ramlee Musang Berjanggut, ada pepatah MUSANG Berbulu Ayam, ada bidalan Musang Tua Lagi Miang. Bahananya, apabila ramai kalangan umat Malaysia menjadi Musang yang dibelai umpama KUCING.

Pak Sedaro fikir sudah sampai masanya di kalangan ilmuan rakyat Raja membina pasukan yang dikenali sebagai "Thinking Leader". A thinking leader leads and executes. Inilah agenda besar Majlis Perundingan Melayu; Go Beyond Politics, Go Beyond Boundaries, Go Beyond Government, Go Beyond Perkara 153. Seorang pemimpin perkasa minda perlu dilahirkan dari setiap isirumah keturunan rakyat Raja beragama Islam.

Kita tidak mahu seorang wakil rakyat yang korup minda umpama Rashid Latiff, kerana mencipta rekod dalam sejarah persidangan Dewan Undangan Negeri sejak 1955 bertanyakan soalan rukun IMAN tentang Percaya kepada perkara-perkara samiyyat (ghaib) secara "pengertian terbalik", kerana kaedah inilah yang sedang diintai oleh Freemason untuk MENYESATKAN umat ISLAM (rujuk protokol 15-protokol 17 Zionis daripada persidangan pertama 1891).

PAPA GOMO

Posted: 27 Apr 2011 01:21 AM PDT

PAPA GOMO


BREAKING NEWS - Dato Eskay Di Tahan Di Bukit Aman Dan Di Arah Serah DNA Kepada Pihak Polis

Posted: 26 Apr 2011 11:09 PM PDT




Di laporkan Dato Syazrly Eskay telah di tahan sekali lagi di Bukit Aman dan kali ini DNA beliau di ambil oleh pihak Polis bagi...Read More


Psssttt...Makin kuat berbunyi Tik Tok Tik Tok......he he he

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Tik Tok Tik Tok Jam Omega Semakin Kuat Bunyinya : )

Posted: 26 Apr 2011 09:48 PM PDT


Bukan Anwar Ibrahim?


Bukan Beliau?


Emmm Bukan ke?

Sampai sekarang pihak PKR menafikan bahawa lelaki dalam Video adalah Anwar Ibrahim. Malah Anwar Ibrahim berulang ulang kali menyatakan video tersebut adalah satu rekayasa Jahat UMNO BN dalam menghancurkan Karier Politiknya. Betul ke?

Gomo malas nak ulas panjang namun nak khabar kat anda semua Jam Tangan Omega masih berfungsi dengan bunyi TIK TOK TIK TOK......

He he he...................

TIK TOK TIK TOK Apakah Benar Lelaki Dalam Video Seks Anwar Ibrahim? Kalau tanya Gomo maka Gomo SAH kan 1000% Lelaki itu adalah Anwar Ibrahim memandangkan Gomo telah menyaksikan rakaman Penuh Video Seks tersebut dan telah 2 kali di panggil Polis untuk membantu siasatan.

Pada anda semua bagaimana? Bukan Dato Seri Anwar Ibrahim?



Psssttt..Tik Tok Tik Tok......huhuhu


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

AMK Desak SKMM Kerana Video Seks! Rakyat Sokong Blogger

Posted: 26 Apr 2011 07:00 PM PDT


Ketua AMK


Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) kini menyiasat beberapa aduan penulis blog ekoran kebocoran video seks yang dikaitkan dengan pemimpin pembangkang.

Perkara itu didedahkan Naib Ketua Penerangan Pemuda PKR Rozan Azen Mat Rasip yang membuat laporan pada 5 April lalu apabila beberapa penulis blog memuatkan sebahagian video klip itu di internet.

Rozan (kanan) memberitahu Malaysiakini, beliau turut dipanggil di ibu pejabat PKR di Cyberjaya untuk memberikan kenyataan bagi membantu siasatan esok.

Beliau sebelum ini menamakan blog mesra BN www.papagomo.com and www.pisau.net dan pengguna YouTube thepowercam dalam laporannya.

Video hitam putih kurang dua minit itu bocor pada 4 April lalu dan dikeluarkan daripada YouTube tidak lama selepas itu.

Ia bagaimanapun masih terdapat dalam laman www.papagomo.com dan dimuatkan kembali oleh beberapa pengguna Youtube yang lain.


GOMO: Apa standard AMK nak lawan dengan kami para Blogger ni? Kenapa takut dengan Video tersebut? Jika bukan Anwar Ibrahim mengapa tidak SAMAN sahaja Kami para Blogger dan juga Dato Eskay? Kenapa Takut?

Pada pendapat aku sepatutnya RAKAMAN PENUH VIDEO SEKS ini patut di sebarkan kepada seluruh Rakyat Malaysia agar mereka semua tahu apa kebenarannya.

Dulu waktu isu Video Chua Soi Lek bukan main lagi blogger Pembangkang Balun dan keluarkan sana sini. Malah siap edarkan lagi video tu kepada Rakyat Malaysia. So apa pula kurangnya dengan yang milik Anwar Brahim ni?


Psssttt....Emmm lain macam Mood hari ni, nak marah je....huhuhu


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Pihak Polis Nak Dedahkan Pelaku Video Seks Porno? Dedah Je Lah Apa Nak Tunggu Masa Pulak?

Posted: 26 Apr 2011 06:30 AM PDT




Inikah Pelaku Video Seks Porno?



SUBANG, 26 April — Polis tidak teragak-agak untuk mendedahkan "si pelaku" dalam video seks yang didakwa mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada umum sekiranya perlu, kata Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Khalid Abu Bakar dipetik media hari ini.



"Siasatan masih lagi dijalankan. Apa jua perkara yang kita perlu dedahkan kepada umum kita akan dedahkan, yang mana perkara yang tak perlu kita dedahkan kita tak perlu dedahkan," kata beliau dipetik Bernama Online.



"Bagi pihak kami (polis) siasat dahulu, apabila sampai masanya polis akan beritahu siapa pelakunya dan kita masih siasat kes ini di bawah Seksyen 292 Akta Kanun Keseksaan (kerana kesalahan mengedar bahan lucah)," katanya selepas Mesyuarat Ketua-ketua Jabatan Siasatan Jenayah dari seluruh negara di sini pada hari Selasa.



Ditanya mengenai sebab Peguam Negara mengembalikan semula kertas siasatan kes berkenaan, Khalid menegaskan bahawa ia merupakan prosedur biasa dalam melengkapkan kertas siasatan sesuatu kes.



"Kita dah siapkan kertas siasatan itu, sudah tentu kita akan hantar kertas siasatan kepada pejabat Peguam Negara. Sekiranya dia (Peguam Negara) melihat terdapat perkara-perkara yang belum jelas pada kertas siasatan itu ia akan dipulang semula kepada kita.



"Dengan ini kita akur dengan apa jua arahan yang diberikan pada kita. Ini proses biasa dan kemungkinan kita akan serahkan semula kertas siasatan kepada Peguam Negara minggu ini," katanya.

Pada 21 Mac lepas, video itu dipertontonkan kepada beberapa wartawan terpilih oleh satu kumpulan yang dikenali sebagai "Datuk T" di Carcosa Seri Negara.



Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar baru-baru ini mengumumkan bahawa rakaman video seks itu adalah tulen selepas disahkan oleh pakar tempatan yang memeriksa video berkenaan.

Sumber The Malaysian Insider

Berani Kerana Benar
Takut Kerana Salah

Demi Rakyat Malaysia maka adalah wajar sama sekali Pelaku Video Seks di dedahkan kepada Rakyat Malaysia. Seluruh Rakyat Malaysia ingin mengetahui siapa pelakunya dan Pihak Polis jangan nak berlengah lengah dengan kenyataan siapa pelaku Video Seks itu.

Pihak Polis menyatakan Rakaman Video Seks tersebut adalah Tulen jadi apa masanya sampai nak tunggu lama lama mendedahkan siapa pelakon Seks tersebut? Nak tunggu apa lagi?


Kebenaran pasti akan menjelma dan pelaku Video Seks akan di paparkan buat Tontonan semua!!!


Psssttt....Gomo sanggup demi agama Bangsa dan Negara dalam mendedahkan siapa Pelaku Video Seks ini : )


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Video Anwar Ibrahim Yang Membuatkan Cina Bangsat DAP Besar Kepala

Posted: 26 Apr 2011 03:55 AM PDT



Ini lah Video Yang Membuatkan Ramai Bangsa Cina Tak Sedar Dek Untung!!!
Ini lah juga video yang membuatkan Gomo menulis Blogg dan Anti kepada
Anwar Al Juburi


Psssttt...AMK tak puas hati pasal apa? Depa gila ke?


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

16 Mei Keputusan Mahkamah, Kenapa Terlalu Lama?

Posted: 25 Apr 2011 09:24 PM PDT



Mahkamah memutuskan 16 mei depan keputusan sama ada Anwar Ibrahim tertuduh dalam kes liwat perlu membela diri atau tidak akan di putuskan.

Kenapa lama sangat? 16 mei bulan hadapan yang pada Gomo jelas terlalu lama untuk keputusan sama ada si Peliwat Anwar Al Juburi membela diri atau tidak.

Pasport Antarabangsa Anwar Ibrahim tak juga di rampas. Mahkamah masih membiarkan Tertuduh bebas ke mana sahaja walhalkan kepentingan rakyat terancam dengan tertuduh Anwar Ibrahim.

Apa pun Gomo tak setuju dengan tindakan Mahkamah yang di lihat terlalu memberi kelebihan dan memanjakan tertuduh Anwar Ibrahim.

Psssttt rakyat nak tahu kebenarannya, kenapa nak sekat?
Published with Blogger-droid v1.6.7

Pehin Seri Taib Usah Gubal Perlembagaan Demi Nak Memanjakan Kaum Cina Sarawak

Posted: 25 Apr 2011 07:00 PM PDT




FAKTA :
BUMIPUTERA ISLAM (Melayu/Melanau) seramai 27 Orang.

BUMIPUTERA BUKAN ISLAM ( Iban/orang Ulu/Bidayuh ) seramai 26 Orang

CINA, Hanya seramai 2 Orang.

Dari apa yang kita lihat di atas ini jelaslah bahawa kuasa utama dalam menentukkan Pentadbiran Negeri Sarawak terletak kepada Bumiputera dan bukannya Kaum Cina. Walaupun kaum Cina memberikan kemenangan kepada DAP namun DAP bukanlah Kerajaan sebaliknya hanya Pembangkang di negeri Sarawak.

Gomo amat terkejut dengan desas desus terbaru yang sedang hangat di perkatakan di Sarawak apabila ada ura ura untuk meminda perlembagaan negeri dengan melantik Pemimpin dariKaum Cina yang tidak menang pada pilihanraya untuk di letakkan di Jawatan tertentu dalam barisan Kabinet Negeri Sarawak.

Ini sepatutnya tidak patut berlaku sama sekali kerana bukti pada pilihanraya Sarawak yang lepas menunjukkan kita bahawa Kaum Cina Menolak Kaum mereka sendiri dalam barisan Kabinet Negeri.

Timbalan Ketua Menteri yang sebelum ini di berikan kepada SUPP bagi mewakili kaum Cina tidak langsung di hargai oleh kaum Cina Sarawak apabila mengundi DAP yang sudah jelas dan nyata tidak akan membentuk kerajaan. Malah menteri Kanan yang ada dari kaum Cina juga di tolak mereka bukti Kaum Cina Sarawak tidak memerlukan pemimpin dari kaum Cina dalam Kerajaan Bumiputera Sarawak.

Gomo DESAK agar Pehin Seri Taib tidak sesekali mengubal Perlembagaan negeri dengan melantik Pemimpin dari kaum Cina yang bukan bergelar wakil rakyat bagi di letakkan di dalam barisan Kabinet Negeri.

Bumiputera Menguasai Kerajaan dan Jawatan yang ada patut di sandang oleh Kaum Bumiputera. Lebih elok jaga bangsa kita dari menjaga Bangsa yang tidak sedar dek Untung!!!

Psssttt.....kaum cina inginkan Kuasa Ketua Menteri dan bukan jawatan Menteri Cabuk!


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Rakyat Kecewa Dalam Isu Makan Karipap

Posted: 25 Apr 2011 06:00 AM PDT




Gomo yang petang tadi singgah di tepi jalan mencari Goreng pisang dan karipap Sardin sempat bertanyakan kepada Makcik yang menjual " Takda Jual Karipap Ke Hari Ini?"

Makcik tu dengan muka senyum lebar kata " Karipap jam 3 petang tadi letak letak je dah Habis. Makcik pun pelik kenapa ramai orang beli Karipap hari ni."

Untuk makluman semua hari ini suasana dalam negara kecoh dan hangat seketika apabila isu Saiful Bukhari Makan Karipap dan Minum kopi di bangkitkan oleh Karpal Singh dalam pembelaan nya terhadap tertuduh kes Liwat Anwar Ibrahim.

Gomo sebenarnya malas nak mengulas isu Bodoh yang di bangkitkan Karpal Singh mengenai Karipap dan Kopi O tapi demi penjelasan kepada rakyat Gomo wajib menyatakannya bagi menerangkan serba sedikit akan isu Karipap ni.

Isu utama dalam kes Liwat ini adalah sama ada perbuatan Liwat itu berlaku atau tidak. Dan rakyat juga ingin mengetahui siapa pemilik Air Mani yang di temui dalam Dubur Saiful Bukhari, Atas Cadar dan juga Karpet.

Karpal cuba mengalihkan tumpuan rakyat yang sebenarnya ingin mengetahui pemilik DNA lelaki Y dan kerana takut dengan hujah yang akan di sampaikan pihak pendakwaan maka Karpal cuba menutup isu Liwat dengan cerita Saiful Bukhari Makan Karipap.

Ehhh apa kena mengena Karipap dengan Punai Anwar Brahim yang menyondol Dubur Saiful Bukhari?

Rakyat di harap usah lari dari fokus utama iaitu Seks Luar Tabii yang mana Pertuduhan telah di buat ke atas Dato Seri Anwar Ibrahim yang meliwat Saiful Bukhari. Ini isu sebenar yang seluruh rakyat dan masyarakat dunia perlu tahu dan bukannya isu Makan Karipap.


Gomo pun tengah bengang kempunan nak makan Karipap ni...celako punya Nuar


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM


ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Air Mani Dalam Dubur Saiful Bukhari Bukan Milik Anwar Ibrahim?

Posted: 25 Apr 2011 03:30 AM PDT





Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd. Yusof Zainal Abiden dalam hujahnya telah mengaitkan kesemua hasil ujian asid deoksiribonukleik (DNA) yang dilakukan dua ahli kimia.

Dia turut mengesahkan bahawa Read more....


Psssttt.....Selamat Tinggal Anwar Ibrahim.....

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Sahabat-Gunung

Posted: 27 Apr 2011 01:14 AM PDT

Sahabat-Gunung


Komitmen Pemuda UMNO Laksanakan Tanggungjawab Demi Kepentingan Rakyat- Ungku Salleh

Posted: 27 Apr 2011 01:00 AM PDT

Shah Alam, 27 April- Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Selangor sedia menggalas cabaran yang mendatang untuk memastikan pergerakan itu dan UMNO khususnya terus mendapat kepercayaan dan mandat daripada rakyat.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Selangor, Ungku Mohd Salleh Ungku Jamal berkata, peringatan Presiden UMNO, Datuk Seri Najib sebelum ini bahawa UMNO hari ini berdepan dengan pelbagai cabaran, memerlukan komitmen daripada seluruh ahli Pemuda khususnya untuk melaksanakan tanggungjawab dengan baik dan berkesan.

"Insyaallah, kami warga kepimpinan dan seluruh ahli Pemuda UMNO negeri Selangor akan mengambil peringatan sepenuhnya kata-kata keramat Presiden parti, Datuk Seri Najib supaya di dalam hati sanubari kita akan menyala semangat dan api perjuangan yang akan mengangkat kedudukan kita ke tahap yang lebih kukuh dan mantap.

Sempena ulangtahun UMNO yang ke-65 pada 11 Mei ini, marilah kita sama-sama mengorak langkah dan menanam dalam diri kita untuk bergerak dengan lebih dinamik agar rakyat khususnya golongan muda terus bersama dengan kita," katanya.

Perjuangan pemimpin UMNO terdahulu perlu disemat di dalam setiap diri agar parti yang menunjangi BN terus bergerak maju ke hadapan khususnya untuk berdepan dengan pilihan raya umum akan datang.

Seluruh ahli dan kepimpinan Pemuda UMNO di semua peringkat dinasihatkan agar menjadikan UMNO sebagai sebuah gerakan politik yang berpaksikan kepentingan rakyat.

"Kejayaan UMNO bertahan sehingga 64 tahun menjadikan parti itu lebih eksklusif dalam memperjuangkan hak rakyat. Adalah wajar seluruh ahli Pemuda dapat memegang dan menjadikan kata-kata dan amanah daripada Presiden parti itu sebagai satu inspirasi untuk memastikan segala gerak langkah yang diatur selepas ini menjurus ke arah pengukuhan sebuah institusi dan parti yang mantap," ujarnya yang juga Ketua Pemuda UMNO Bahagian Serdang.

Anwar yang Sedap, Kenapa Azmin Pula Yang Gelabah !!!

Posted: 26 Apr 2011 05:09 PM PDT


Azmin tidak mempunyai ketahanan politik sebagaimana mentornya, Datuk Seri Anwar Ibrahim mahupun Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail. Azmin sekarang berada dalam keadaan yang sangat tertekan, maka bukanlah sesuatu yang menghairankan jika orang nombor dua PKR itu sering kali melenting secara berlebihan apabila berhadapan dengan sesuatu isu.

Itulah jawapan Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali dalam Utusan Malaysia ketika menjawab balik kenyataan Azmin Ali dalam twitternya sebelum ini dipetik sebagai berkata: "Apakah benar Mustafa Ali keluar kenyataan begitu untuk menyinggung Keadilan (PKR) dan DSAI (Anwar)? Rakyat tuntut penjelasan.

"Pimpinan perlu akur (dengan) kerangka besar agenda bersama pakatan rakyat. Jangan jadi jaguh kampung yang tidak lagi relevan tapi mahu perhatian."

"Saya sebenarnya tidak terlalu mengambil kisah mengenai apa yang dikatakan oleh Azmin dalam laman Twitternya. Dia seorang pemimpin yang berada dalam keadaan yang sangat tertekan dan pada masa yang sama tiada ketahanan. Walaupun Azmin adalah Timbalan Presiden PKR tetapi dia tidak mempunyai ketahanan seperti Anwar dan Wan Azizah. Sepatutnya Anwar yang tertekan kerana tuduhan ini (video seks) dilemparkan terhadapnya, tetapi saya pelik kenapa Azmin pula yang terlebih tertekan," ujar Mustapha Ali.

Pas Makin Risau Dilanda Gelombang Kumpulan Berkiblatkan “Anwar”

Posted: 26 Apr 2011 11:30 AM PDT


Pemimpin Pas hari ini mungkin dalam gundah gulana melihat kepada apa yang berlaku di dalam parti berkenaan khususnya menjelang muktamar agung mereka Jun ini yang bakal menyaksikan pertandingan termasuk kepimpinan tertinggi.

Kebimbangan itu dapat dilihat antaranya ingatan daripada Naib Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man yang mahukan parti berkenaan diurus secara jamaah dan bukannya seperti syarikat sendirian berhad atau anak beranak.

Mengulas mengenai isu terbabit, bekas pimpinan tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Hamdan Taha mempunyai tafsiran tersendiri yang mana bagi beliau itu adalah kebimbangan pucuk pimpinan mereka terhadap usaha meliberalkan Pas selain khuatir parti itu bakal kehilangan kepimpinan ulama yang dilaung-laungkan sejak sekian lama.

"Dari segi politiknya, mereka juga mungkin bimbang dengan kumpulan yang berkiblatkan Datuk Seri Anwar untuk menguasai kepimpinan tertinggi Pas. Namun paling utama ialah mereka bimbang usaha-usaha untuk meliberalkan parti itu dalam usaha mendapatkan sokongan bukan Islam.

"Bagi saya itulah pokok utama yang kita boleh tafsirkan daripada apa yang diluahkan oleh Naib Presiden Pas itu. Tuan Ibrahim mungkin sudah nampak angin yang mula bertiup secara perlahan-lahan yang akhirnya dikhuatiri bakal menenggelamkan kepimpinan berteraskan ulama.

"Saya katakan begitu kerana mereka yang benar-benar ulama di dalam kepimpinan Pas hari ini hanya tinggal beberapa kerat sahaja. Mahfuz Omar bukannya ulama, Mohamad Sabu pun bukannya ulama, siapa lagi yang kita boleh ambil contoh..Husam Musa bukan ulama, Khalid Samad bukan ulama…Begitu juga Salahudiin Ayub..bukan ulama," katanya.

Lantara itu kata beliau lagi Pas hari ini menjurus ke arah "Pure Politician" yang mana bakal diisi oleh mereka yang tidak sehaluan daripada apa yang dialung-laungkan iaitu bersama kepimpinan ulama.

Naib Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dilaporkan berkata, parti hendaklah diurus secara jamaah dan bukannya seperti syarikat sendirian berhad apatah lagi sebagai syarikat anak beranak.

Menurutnya, Pas telah mengisytiharkan matlamat perjuangannya kepada seluruh rakyat Malaysia dan mereka telah melihat dan meyakininya.

Hamdan seterusnya yakin, apa jua yang dilaksanakan oleh Pas hari ini berkiblatkan politik dan tidak lagi berasaskan kepada prinsip yang dialung-laungkan sejak sekian lama. -MediaUMNO

Kenyataan Guan Eng Dakwa Malaysia Amal Idea Hitler Bermuslihatkan Politik

Posted: 26 Apr 2011 08:35 AM PDT


Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri MuhyiddinYassin menyifatkan dakwaan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang menggambarkan seolah-olah Malaysia mengamalkan idea Hitler dalam pentadbiran negara merupakan kenyataan yang tidak berpijak di bumi nyata dan bermuslihatkan politik.

Beliau berkata dasar pentadbiran negara oleh Barisan Nasional (BN) adalah mengamalkan sistem demokrasi, properniagaan yang berkaitan dengan pengembangan modal di samping berdasarkan situasi serta keadaan yang wujud dalam negara.

"Kerajaan tidak amalkan kuku besi atau bersikap diktator, kita mengamalkan sistem demokratik, sebab itu dasar dan pelaksanaan pembangunan adalah berdasarkan prinsip negara kita di mana ia mengandungi pelbagai kaum, keturunandan latar belakang," katanya selepas menutup Minggu Saham Amanah Malaysia (MSAM) 2011 di Kompleks Sukan Majlis Bandaraya Ipoh di sini har iini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kecaman blog Minda Intelek Melayu (M.i.M) terhadap Lim yang didakwa menggambarkan seolah-olah negara ini mengamalkan idea Hitler iaitu seseorang itu lebih unggul daripada yang lain kerana warna kulit.

Menurut blog M.i.M, idea itu didakwa dilontarkan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang itu dalam perutusannya sempena sambutan Hari Easter 2011 seperti yangdisiarkan menerusi laman blognya kelmarin.

Muhyiddin berkata contoh klasik kejayaan daripada dasar dan sikap berpandangan jauh kerajaan adalah pembangunan Pulau Pinang yang kini menjadikota metropolitan hasil daripada sokongan dan bantuan kerajaan pusat dan kerajaan negeri di bawah pentadbiran BN sebelum ini.

"Apakah itu dasar Hitler. Bukan sahaja di Pulau Pinang malah pembangunan di tempat-tempat lain juga. Saya tidak fikir itu satu kenyataan yang adil, "katanya.

Beliau berkata ukuran kejayaan kepada usaha yang dilakukan oleh kerajaan pimpinan BN dapat dilihat apabila pendapatan perkapita rakyat telah meningkat malah semua kaum menikmati limpahan kemakmuran negara.

Katanya pencapaian negara pada masa sekarang adalah hasil usaha pimpinan kerajaan yang berpandangan jauh dalam membuat sebarang perancangan pembangunan negara dan rakyat.

"Pencapaian negara diiktiraf oleh masyarakat antarabangsa, oleh Bank Duniayang merupakan institusi kewangan terkemuka serta pakar-pakar ekonomi memberi penghargaan kepada pencapaian negara kita. Jadi saya tidak faham apa yang dimaksudkan Guan Eng dengan kenyataan itu," katanya.

Pemuda Hulu Selangor Garis Agenda Penting Galas Cabaran UMNO

Posted: 26 Apr 2011 05:30 AM PDT

Hulu Selangor, 26 April- Menyedari cabaran yang cukup besar yang perlu dihadapi di masa mendatang, keseluruhan ahli Pemuda UMNO Bahagian Hulu Selangor telah bersefakat dan bertekad untuk melahirkan generasi pewaris yang cemerlang dengan meletakkan dasar perjuangan UMNO sebagai agenda utama.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Hulu Selangor, Mahmud Karim berkata, memperkukuh kekuatan akar umbi menjadi agenda utama Pemuda UMNO Hulu Selangor selaras dengan agenda utama dalam menzahirkan hasrat membentuk generasi muda yang akan mewarisi perjuangan UMNO berbekalkan nilai murni, peribadi yang baik, ilmu yang berguna, semangat yang membara dan seribu satu nilai positif yang akan memacu kecemerlangan perjuangan UMNO pada masa hadapan.

"Kita telah pun menyaksikan bahawa masyarakat kita hari ini dihujani dengan maklumat-maklumat serta informasi tanpa sekatan hasil dari kepesatan teknologi maklumat dan dasar langit terbuka yang diamalkan. Ia mempunyai kesan positif dan sebaliknya, kepesatan ini juga boleh menghancurkan nilai murni masyarakat serta bakal menghakis budata Melayu yang kaya dengan khazanah sendiri.

Lihat sahaja apa yang berlaku baru-baru ini, perlakuan seks yang kononnya mirip seorang pemimpin kanan parti pembangkang, menjadi satu topic hangat yang dibicarakan dari kedai-kedai kopi hinggalah ke lobi-lobi hotel mewah, dari anak-anak kecil sehinggalah menjadi perbualan pakcik-pakcik di kedai-kedai kopi, ia adalah satu kesan negatif hasil dari teknologi maklumat yang ada pada hari ini," ujarnya.

Dalam masa yang sama, kita juga bakal menghadapi cabaran politik kerana kita akui, setiap lima tahun, kita akan menghadapi pilihan raya umum. Sejarah hitam 8 Mac 2008 iaitu Pilihan Raya Umum ke-12, haruslah dijadikan sandaran bahawa UMNO harus memperkukuhkan semula kekuatannya, khususnya kekuatan dari akar umbi.

"Jangan dikenang sejarah lama, sebaliknya kita harus berganding bahu dan bekerjasama dalam memastikan Barisan Nasional akan kembali kuat, kembali mendapat kepercayaan dan keyakinan rakyat berbilang kaum dan seterusnya memperkukuhkan kedudukan BN dalam Dewan Rakyat dan negara, khususnya di Selangor, mengambil alih kepimpinan negeri Selangor menjadi tanggungjawab semua. Sebagai ahli pemuda, tanggungjawab kita mendaftarkan seberapa ramai ahli Pemuda dan belia-belia yang sudah berumur 21 tahun dan layak mengundi, kita daftarkan sebagai pemilih.

Sebagai satu-satunya medan pembuktian kekuatan orang Melayu di arena politik tanahair, khususnya di Selangor ini, marilah kita sama-sama mempersiapkan diri seawal mungkin untuk menghadapi pilihan raya yang akan datang. Tunjukkan kepada rakyat bahawa mereka tidak silap memilih UMNO dan Barisan Nasional sebagai payung mereka kerana kita sentiasa menjadikan khidmat kepada rakyat sebagai agenda paling utama dalam perjuangan kita," tambahnya lagi.

Islam Dan Melayu DIHINA Lagi.... Adakah Kita Akan Mendiamkan Diri Lagi?

Posted: 26 Apr 2011 03:49 AM PDT


Jika sebelum ini, aku pernah membuat laporan polis terhadap `FB - Melayu Babi' sila rujuk di sini, dan di sini .... sejauh mana tindakan kita ketika itu.

Hari nie, masalah yang sama berlaku lagi .... apa pula tindakan kita. Mendiamkan diri lagi, berpeluk tubuh melihat sahaja Islam dan Melayu diHINA lagi?

Aku baru sahaja melihat blog sahabat Panglima Harimau, - Panas Berapi..!! Akuan Facebook Hina Agama Islam..!!

Sila baca laporan Panglima Harimau berkenaan Akaun FB ini ....


Panglima ada terjumpa satu akaun facebook yang mengutuk agama Islam menggunakan nama "Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara". Pada pandangan Panglima, pemilik akaun facebook ni adalah orang Islam yang telah murtad. Dibawah adalah print screen akaun facebook tersebut.

(Klik gambar untuk besarkan)

Antara gambar-gambar yang Panglima ambil di akaun facebook beliau.





Panglima menyeru pada seluruh umat Islam di Malaysia, marilah sama-sama kita menentang pemilik akaun facebook tersebut dengan membuat laporan polis.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 26 Apr 2011 11:47 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


BUKTI MALAYSIA NEGARA ISLAM

Posted: 26 Apr 2011 11:37 PM PDT

PANAS....BUKU YANG AKAN TERBIT 16 MEI INI!

Posted: 26 Apr 2011 08:48 PM PDT



Buku yang bakal menyayingi A Doctor In The House tulisan Tun Dr. Mahathir. Akan terbit 16 Mei ini di Mahkamah Tinggi KL. Jangan ketinggalan untuk mendapatkannya!

MALAYSIA MAJU DIBAWAH BN

Posted: 26 Apr 2011 07:16 PM PDT

x-pkr [ dibaca : EKSTRIM TOLAK PKR]

Posted: 26 Apr 2011 11:43 PM PDT

x-pkr [ dibaca : EKSTRIM TOLAK PKR]


AnWAR PERCAYAKAN SISTEM PERUNDANGAN NEGARA.

Posted: 26 Apr 2011 06:28 PM PDT


1. Tidak sukar menjangkakan tindakan AnWAR mengadakan sidang akhbar semalam. AnWAR nyatakan tiada sebab mahkamah meneruskan perbicaraan (memanggil AnWAR membela diri) melainkan untuk memuaskan hati DS Najib dan DS Rosmah. Mudah sungguh AnWAR bercakap seolah-olah tiada langsung fakta dalam perbicaraan kes liwatnya.

2. Ini taktik biasa AnWAR! Sebelum apa-apa, beliau mesti melontarkan 'bom asap' bagi mengaburi pandangan umum terutama penyokong tegar beliau. Sekiranya 16 Mei ini hakim Dato' Zabidin membuat keputusan AnWAR perlu membela diri, maka AnWAR akan berkokok mengatakan mahkamah dipengaruhi oleh anasir politik.

3. Perbicaraan kes 1998/1999 juga mengalami senario yang sama. AnWAR awal-awal telah menyatakan tidak ada keadilan dalam perbicaraan. Penyokong pun percaya! Namun AnWAR tetap percaya ada keadilan dalam sistem perundangan negara. Beliau telah mengemukakan rayuan demi rayuan hinggalah dibebaskan 2004.

4. Seminggu sebelum 2 September 2004, AnWAR telah mengarahkan 'panglimanya' menyebarkan berita bahawa Dr. Mahathir yang telah meletak jawatan ketika itu cuba campurtangan agar hakim tidak berpihak kepada AnWAR. AnWAR juga menyatakan ini cubaan terakhir beliau dan mahkamah akan tetap tidak membebaskannya.

5. Namun perancangan Allah tiada siapa yang dapat menghalang! AnWAR bebas pada 2 September 2004. Perasaan gembira AnWAR dibebaskan menyebabkan penyokong alpa kenyataan AnWAR sebelumnya yang awal-awal menyatakan beliau tidak akan dibebaskan! Lantas timbul cerita baru dari AnWAR, mahkamah cukup adil serta tiada c/tangan luar!

6. Begitu juga dengan p/raya Sarawak, belum pun habis proses pengundian, konon pakatan telah menang. AnWAR mahu menanamkan perasaan menang kepada penyokongnya. NAmun bila keputusan sebenar diumumkan, mereka tewas! Maka cerita lain pula timbul. SPR dipersalahkan kerana tidak telus serta berpihak dlm menjalankan tugas.

7. Penyokong yang telah dibayangi 'bom, asap' AnWAR akan terus percaya tanpa berfikir panjang. Begitu juga dalam kes liwat ini nanti, jika AnWAR dipanggil untuk membela diri, penyokong akan percaya mahkamah tidak adil kepada AnWAR, walhal sebenarnya AnWAR yang memanipulasi ketaksuban mereka itu.

8. Namun dalam masa yang sama, AnWAR akan terus bersilat meneruskan perbicaraan kerana beliau mengharapkan senario 2004 akan berulang. Jika AnWAR didapati bersalah dalam perbicaraan Mahkamah Tinggi ini, saya yakin AnWAR akan merayu ke Mahkamah Rayuan dan Persekutuan.

Jika AnWAR sendiri tidak yakin dengan sistem perundangan negara, percayalah, beliau akan lari keluar negara jika didapati bersalah oleh Mahkamah Tinggi nanti. Beliau tidak akan merayu kerana tidak yakin dengan sistem perundangan negara. Namun percayalah, manusia sesumpah hipokrit ini tetap akan merayu sebelum membuat keputusan lari jika rayuannya ditolak........

SELALU ADA YANG BARU

Posted: 26 Apr 2011 11:36 PM PDT

SELALU ADA YANG BARU


VIDEO SEX-JANGAN BAGI RAKYAT TERTUNGGU SIAPA 'LELAKI Y'

Posted: 26 Apr 2011 05:49 PM PDT

Polis tidak teragak-agak untuk mendedahkan "si pelaku" dalam video seks yang didakwa mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada umum sekiranya perlu, kata Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Khalid Abu Bakar dipetik media hari ini.


"Siasatan masih lagi dijalankan. Apa jua perkara yang kita perlu dedahkan kepada umum kita akan dedahkan, yang mana perkara yang tak perlu kita dedahkan kita tak perlu dedahkan," kata beliau dipetik Bernama Online.

"Bagi pihak kami (polis) siasat dahulu, apabila sampai masanya polis akan beritahu siapa pelakunya dan kita masih siasat kes ini di bawah Seksyen 292 Akta Kanun Keseksaan (kerana kesalahan mengedar bahan lucah)," katanya selepas Mesyuarat Ketua-ketua Jabatan Siasatan Jenayah dari seluruh negara di sini pada hari Selasa.

Ditanya mengenai sebab Peguam Negara mengembalikan semula kertas siasatan kes berkenaan, Khalid menegaskan bahawa ia merupakan prosedur biasa dalam melengkapkan kertas siasatan sesuatu kes.

"Kita dah siapkan kertas siasatan itu, sudah tentu kita akan hantar kertas siasatan kepada pejabat Peguam Negara. Sekiranya dia (Peguam Negara) melihat terdapat perkara-perkara yang belum jelas pada kertas siasatan itu ia akan dipulang semula kepada kita.

"Dengan ini kita akur dengan apa jua arahan yang diberikan pada kita. Ini proses biasa dan kemungkinan kita akan serahkan semula kertas siasatan kepada Peguam Negara minggu ini," katanya.

Pada 21 Mac lepas, video itu dipertontonkan kepada beberapa wartawan terpilih oleh satu kumpulan yang dikenali sebagai "Datuk T" di Carcosa Seri Negara.

Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar baru-baru ini mengumumkan bahawa rakaman video seks itu adalah tulen selepas disahkan oleh pakar tempatan yang memeriksa video berkenaan.


The Malaysian Insider





Ulasan...


Jangan salahkan rakyat yang terkeliru...seluruh Rakyat Malaysia ingin mengetahui siapa pelakunya. Sebelum ini Pihak Polis menyatakan Rakaman Video Seks tersebut adalah tulen. Sudah pasti kebenaran akan menjelma kepada kita dan siapa pelaku Video Seks tersebut akan kita ketahui nanti.


Lebih2 lagi kepada rakyat yang sentiasa berjuang untok melihat dan menegakkan kebenaran di negara ini walaupun mempunyai fahaman politik berbeza. Moral pemimpin adalah penting, rakyat tidak mengizinkan pemimpin jenis ini meneraju negara. Ini bukan soal politik ini soal kerendahan moral.


Dalam banyak kes Nik Aziz selalu mengangkat dan menjulang Anwar bahawa Anwar tidak terlibat yang terlibat adalah kejahatan Umno/kerajaan, itu merupakan bola tanggong pembangkang kepada Umno/kerajaan jika benar lelaki Y dan kebenaran kes liwat dipehak Saiful. Rakyat mengikuti perkembangan ini dan rakyat yang cintakan kebenaran akan menilai sendiri dalam membuat keputusan semasa PRU13 nanti.

Belantan

Posted: 26 Apr 2011 11:35 PM PDT

Belantan


Peguam fail saman pemula terhadap DUN Selangor!

Posted: 26 Apr 2011 10:26 PM PDT

Peguam, Datuk Mohd. Hafarizam Harun hari ini memfailkan saman pemula terhadap Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor dan dua yang lain berhubung notis mengarahkannya menghadiri perbicaraan Jawatankuasa Hak dan Kebebasan (JKHK) Selangor pada Jumaat ini.

Beliau yang juga peguam kepada Ahli DUN Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah diarahkan berbuat demikian melalui notis yang diterima pada 12 April lalu untuk menjawab tuduhan menghina DUN berkenaan.

Saman pemula itu difailkan oleh Mohd. Hafarizam melalui firma guamannya, Tetuan Hafizam Wan & Aisha Mubarak kira-kira pukul 3 petang ini di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Sivil di sini.

Selain DUN tersebut, beliau menamakan Setiausaha JKHK, Mohamad Yasid Bidin dan jawatankuasa itu sendiri sebagai defendan kedua serta ketiga.

Dalam saman tersebut, beliau memohon deklarasi bahawa notis yang dikeluarkan oleh defendan kedua itu adalah terbatal kerana bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan dan Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Selangor 1959.

Beliau juga memohon deklarasi bahawa notis itu adalah ultra vires (melampaui batasan undang-undang) Undang-Undang Tubuh Negeri Selangor 1959, Jadual Kuasa dan Kebebasan Dewan Undangan, Peraturan Tetap DUN Selangor dan Enakmen Penghinaan Dewan (Negeri Selangor) 2009 atau semua undang-undang yang relevan.

Turut dimohon adalah deklarasi bahawa beliau selaku peguam cara dan peguam bela di Mahkamah Tinggi Malaya berhak melaksanakan tanggungjawab dan peranannya tanpa perasaan takut atau berat sebelah.

Ekoran itu, plaintif memohon surat tuntutan yang dikeluarkan oleh firma guamannya kepada firma guaman, Tetuan Tommy Thomas yang mewakili Speaker DUN Selangor, Datuk Teng Chang Khim, pada 29 Mac lalu tidak boleh dianggap sebagai suatu penghinaan terhadap DUN.

Surat tuntutan itu adalah bagi menuntut kos RM40,000 yang perlu dibayar oleh Chang Khim kepada Badrul Hisham seperti diperintahkan oleh Mahkamah Tinggi di sini pada 18 Februari lalu berhubung permohonan anak guamnya untuk mengekalkan status sebagai wakil rakyat di kawasannya.

Sementara itu, Mohd. Hafarizam ketika ditemui pihak media menyatakan, beliau tidak dapat hadir ke JKHK kerana pada hari yang sama iaitu 29 April ini, permohonan Badrul Hisham akan didengar oleh Hakim Datuk Zaleha Yusof.

Ditanya mengenai kenyataan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang menggelarnya sebagai peguam UMNO, Mohd. Hafarizam berkata, tiada istilah peguam UMNO dalam Akta Profesion Guaman.

''Itu kenyataan politik. Ia tidak berdasarkan Akta Profesion Guaman,'' katanya.-UM.

Suara Politik
Taminsari

The Unspinners

Posted: 26 Apr 2011 11:29 PM PDT

The Unspinners


Penyelesaian dah jelas: 1Sekolah untuk semua

Posted: 26 Apr 2011 08:30 PM PDT

Karpal gulong Anwar, bukan gulong kes

Posted: 26 Apr 2011 05:20 PM PDT

Taib diserang sebab ketamakan kaum Cina

Posted: 26 Apr 2011 03:00 AM PDT

Bila DAP tuduh, maknanya mereka buat

Posted: 26 Apr 2011 02:29 AM PDT

Mana boleh Anwar Twitter semasa perbicaraan?

Posted: 26 Apr 2011 12:00 AM PDT

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 26 Apr 2011 11:26 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


DEDAH: Kenapa Teoh Beng Hock Bunuh Diri.

Posted: 26 Apr 2011 10:30 PM PDT


Si cilaka cina dap yang juga adun sri kembangan meminta seluruh rakyat malaysia meletakan kesalahan atas kepala sprm akibat kematian tbh, tak ke punya sial cina sekor ni, mentang-mentang lah seluruh pegawai sprm tu melayu maka dia nak letakan kes kematian tbh tu atas kepala sprm, nanti dia akan pukul canang dalam ceramhnya kata, sprm=melayu bunuh cina=teoh beng hock, itu je motifnya, tak ada lain.

Tbh mati kerana bunuh diri, bukan di bunuh seperti yang di dakwa oleh dap, bodoh la sprm nak bunuh saksi utama yang boleh membawa kepada terlungkupnya kerajaan pakatan haram selangor, bayangkan kalau tbh tak bunuh diri hari tu, dah tentu selangor akan jadi macam perak, dah bertukar kerajaan dah beb...

Ok kenapa tbh bunuh diri? jawapannya ada pada exco kerajaan negeri selangor dan juga adun sri kembangan, di sebapkan rasuah dan penyalahgunaan kuasa, maka tbh terpaksa bunuh diri, rasuah dan salah guna kuasa dalam kerajaan pakatan haram lebih teruk dari yang berlaku semasa bn memerintah, segala apa harta rakyat selangor yang boleh di seleweng akan di seleweng oleh dap, tbh tau perkara itu dia mengharapkan apabila kerajaan negeri bertukar tangan maka segala rasuah dan salah guna kuasa tidak berlaku lagi, tengok-tengok makin teruk, itu yang mengecewakan tbh.

Itu sebap semasa siasatan dengan sprm, tbh beri kerjasama penuh dengan menjawab soalan-soalan yang ditanya oleh pegawai-pegawai sprm, malah pegawai sprm sendiri mengakui yang tbh amat jujur menjawab segala soalan yang mereka tanya, mungkin kerana tbh terlalu sayang dengan partinya iaitu dap dia telah mengambil keputusan untuk membunuh diri, pada dia itu sahaja jalan untuk menyelamatkan dirinya sekiranya berberapa adun atau ahli dap di sabitkan dengan kesalahan rasuah dan salah guna kuasa, dia tak mahu di persalahkan sekiranya kerajaan selangor tumbang akibat laporan rasuah yang dia beri kepada sprm dan ada adun-adun dap yang ditangkap oleh sprm.

Tapi bak kata alias congo dalam filem madu tiga, "hidup pun susah, mati pun susah" maka kematian tbh tu telah meyusahkan semua pihak terutama kerajaan bn, memang teoh beng hock dah lepas diri dia, tapi yang hidup ni dok berperang sesama sendiri. cina tetap cina, kalau tak menyusahkan orang, bukan cina namanya.

Rafizi Templak PAS & DAP.

Posted: 26 Apr 2011 07:17 PM PDT

Kata pengarah strategik PgayR, sepatutnya PgayR bertanding hanya 25 kerusi, tetapi di sebapkan pas dan dap tidak mahu bertanding di lebihan 24 kerusi maka PgayR terpaksa juga bertanding di lebihan 24 kerusi yang tak mau di tandingi oleh pas dan dap.

Bergitulah ayat yang di keluarkan oleh mamat sengal tu, dia menyalahkan dap dan pas kerana tidak mahu bertanding di lebihan 24 kerusi, maka PgayR konon-konon nak jadi hero, tunjuk berani maka kesudahannya dari 49 kerusi yang PgayR bertanding mereka hanya menang 3 sahaja.

Kenapa nak salahkan pas dan dap ? bukan ke PgayR yang beria-ia nak tawan sarawak? sampai sanggup namakan mamat murtad, baru bian, tu calon ketua menteri, PgayR yang nak jadi ketua menteri maka semestinyalah PgayR lah yang perlu bertanding banyak kerusi.

Tapi cakap lah apa pun, kata lah apa pun, PgayR memang tak boleh terima kekalah teruk mereka di sarawak, bayangkan satu malaysia dari prk galas sampailah ke prk kerdau, PgayR dok canang yang mereka mampu untuk kuasai sarawak, masa pembahagian kerusi, PgayR bergaduh dengan SNAP, semata-mata nak rempat kerusi lebih, tapi bila PgayR kalah teruk, mula lah nak salah pas dan dap, kononnya mereka tak mahu ambil tanggung jawab.

Adun PgayR Ampangan Kena Tazkirah Dengan MB Negeri Sembilan.

Posted: 26 Apr 2011 03:05 AM PDT

Sijahil dari PgayR ni pertikaikan bacaan talqin, dia kata tak logik kalau tanah tu tak ada cacing, tapi bila mayat masuk dalam kubur, maka cacing yang tak ada di tanah tu memakan mayat tu, ini lah dia contoh-contoh manusia jahil yang di ketengahkan oleh parti PgayR untuk di jadikan wakil rakyat.

Korang tengok sendiri macam mana terkulat-kulat muka adun PgayR tu bila mb negeri sembilan bagi dia pereti pasal bacaan talqin tu.


oyabun

Posted: 26 Apr 2011 11:26 PM PDT

oyabun


Polis sedia dedah pelaku seks!

Posted: 26 Apr 2011 10:35 PM PDT

Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Khalid Abu Bakar berkata, polis bersedia mendedahkan pelaku dalam video seks yang didakwa mirip Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada umum jika siasatan memerlukannya berbuat demikian.

Menurutnya, bagaimanapun sekiranya tidak perlu, pihaknya tidak akan mendedahkannya.

"Begitu juga dengan apa-apa benda yang tidak boleh didedahkan maka ia tidak akan didedah," katanya pada sidang akhbar selepas Mesyuarat Bersama Ketua-ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) seluruh negara di Kelab Golf Saujana, di sini hari ini.

Turut hadir Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Mohd. Bakri Mohd. Zinin, Timbalannya, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani dan Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah.

Khalid seterusnya meminta semua pihak supaya bersabar kerana kes itu masih di peringkat siasatan dan adalah tidak wajar jika pihaknya mengulas perkembangannya setiap hari.

"Apabila tiba masanya nanti kita akan beritahu hasil siasatan kes yang disiasat mengikut Seksyen 292 Kanun Keseksaan," katanya.

Khalid menjangkakan dapat menyerahkan semula kertas siasatan kes video seks berkenaan kepada pejabat Peguam Negara (AG) pada minggu ini.

Difahamkan, kertas siasatan kes itu sudah dua kali dipulangkan semula kepada pihak polis untuk dilengkapkan siasatan.

"Prosedur memulangkan semula kertas siasatan adalah prosedur biasa kerana ia mesti jelas sebelum boleh dibawa ke pendakwaan.

"Sekiranya terdapat perkara-perkara yang tidak jelas memang ia dipulangkan kepada kita," katanya.

Khalid bagaimanapun enggan mengesahkan laporan akhbar tempatan berhubung analisis video seks tersebut yang dikatakan sepadan Anwar.

Semalam, Pergerakan Pemuda UMNO Selangor mendesak polis mendedahkan identiti pelaku video aksi seks tersebut bagi mengelakkan kekeliruan kepada rakyat.

DEDAH JANGAN TAK DEDAH...RAKYAT DAH LAMA MENUNGGU NIH..!!!

Wasabi Oyabun..

sekupangdua

Posted: 26 Apr 2011 11:19 PM PDT

sekupangdua


MANA MAU LARI... JUBRI KANTOI LAGI !!!

Posted: 26 Apr 2011 12:10 AM PDT

Kemana nak lari lagi, pusing macamana pun kantoi tetap kantoi, jangan ingat semua rakyat boleh dikencingkan sesuka hati, di Sarawak nampaknya dah bagi tau bertanding di 49 Kerusi... bungkus semuanya. cuma menng 3 sahaja, dan apa yg kita dapati itupun kerana faktor Calon yang tidak disenangi rakyat, apa cerita. paling banyak bertanding PBB pun sekadar 35 kerusi jer, ini PKR orang semenanjung yang tamak kuasa nak bertapak di Sarawak! akhirnya... malu bukan main, lagi satu yang mungkin cuba disembunyika oleh mereka, Lansung tida poster Nuar sepanjang pilihanraya disana, buat orang sarawak akan benci lagi, apa ingat dema pun suka sangat kaki jubri, lansung tak ada poster gambar aljubri walaupun itulah yang dilaung-laungkan sebagai Perdana Menteri jika mereka menang, kenapa tak taruk gambar jubri nie, takut orang akan bandingkan dengan video terhangat kot! Paling mengelikan hati bila gambar semua calon PKR diletakan dgn Baru Bian yang dikatakan akan menjadi CM Sarawak jika pembangkang menang, Amat memalukan Baru Bian yang beriya nak jadi CM akhir menang dengan majoriti 473 undi jer dah berangan nak jadi CM, nampaknya makin kukuh statement dan anggapaan rakyat jelata yang PKR akan terkubur bila-bila masa ... mungkin tak sampai PRU13 nanti

Hari ni bukan lagi terkejut tentang sapa yang punya sperm dalam dubur mangsa, Kantoi lah ko nuar, kalau dah kaki tu tak boleh nak lari, sekarang apa cerita, macamana lagi nak twist, kembar tujuh ker alasan ko kali ni, super impose ker lagi... boleh ker DNA di super impose lagi, tak pernah teman dengor pulak, apa lagi ko nak kait kan lagi, PM & Isteri, Pak lah, Tun sapa lagi next? tak cuba try karpal, gobalakrisnan, Nalakariupan, nurul Izzah, kak one sapa lagi yang akan jadi pelakun dalam next scene yang akan ko direct nanti,  Bagi lah angkatan upahan bloggers pencacai ko sebar cerita katun lagi, cepat sikit surutnya reta haram miker? so apa lagi nak ditemberangkan.... rasanya rakyat akan GELAK sambil bagi isyarat... KAHAKKKKK...PTUIIIIIII... harap-harap lekat kat muka ko, hehehe  

Panglima Perang Cyber

Posted: 26 Apr 2011 11:03 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Mustafa Ali BelasahAzmin Ali - Yang Terbukti Lebih Lemah Dari Wan Azizah !!!

Posted: 26 Apr 2011 10:00 PM PDT


Mustafa balas 'serangan' Azmin

KUALA LUMPUR 26 April – Selepas tiga hari mengunci mulut meskipun 'diserang' secara terbuka oleh Azmin Ali ekoran kenyataan kontroversinya, Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali akhirnya membalas balik kritikan tersebut.

Beliau menyifatkan Azmin walaupun berjawatan sebagai Timbalan Presiden dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR) tetapi tidak mempunyai ketahanan politik sebagaimana mentornya, Datuk Seri Anwar Ibrahim mahupun Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail.

Kata Mustafa, Azmin sekarang berada dalam keadaan yang sangat tertekan, maka bukanlah sesuatu yang menghairankan jika orang nombor dua PKR itu sering kali melenting secara berlebihan apabila berhadapan dengan sesuatu isu.

"Saya sebenarnya tidak terlalu mengambil kisah mengenai apa yang dikatakan oleh Azmin dalam laman Twitternya. Dia seorang pemimpin yang berada dalam keadaan yang sangat tertekan dan pada masa yang sama tiada ketahanan.

"Walaupun Azmin adalah Timbalan Presiden PKR tetapi dia tidak mempunyai ketahanan seperti Anwar dan Wan Azizah.

"Sepatutnya Anwar yang tertekan kerana tuduhan ini (video seks) dilemparkan terhadapnya, tetapi saya pelik kenapa Azmin pula yang terlebih tertekan," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia, di sini hari ini.

Beliau mengulas kritikan terbuka Azmin yang berang apabila hampir keseluruhan media melaporkan kenyataan Mustafa bahawa Pas akan membuat ketetapan baru selepas siasatan terhadap video seks itu selesai.

Azmin dalam Twitternya dipetik sebagai berkata: "Apakah benar Mustafa Ali keluar kenyataan begitu untuk menyinggung Keadilan (PKR) dan DSAI (Anwar)? Rakyat tuntut penjelasan.

"Pimpinan perlu akur (dengan) kerangka besar agenda bersama pakatan rakyat. Jangan jadi jaguh kampung yang tidak lagi relevan tapi mahu perhatian."

Ditanya mengapa mengambil masa selama tiga hari untuk membalas kenyataan Azmin, jelas Mustafa, selaku Setiausaha Agung Pas, beliau tidak mahu menambah lagi tekanan kepada Timbalan Presiden PKR itu.

"Dia kawan kita, jadi kita tidak mahulah tambah beban dia," ujarnya.



Forum Rasuah Bersama Pesuruhanjaya SPRM - Ezam - Ary Ginanjar - Nizar Hari Ini !!!

Posted: 26 Apr 2011 09:00 PM PDT

DARI DEWAN NEGARA : SENARAI PENCAPAIAN PERDANA MENTERI DATUK SERI NAJIB TUN RAZAK

Posted: 26 Apr 2011 04:41 PM PDT


Berikut ialah usul berkenaan pencapaian yang telah dicapai oleh Perdana Menteri kita yang akan dicadangkan di Dewan Negara. Semalam Panglima kebetulan berada di sana atas urusan tertentu dan terbaca usul yang dibentangkan yang dicetak untuk pegawai kerajaan yang bertugas di Dewan Negara. Ia sangat sesuai dihayati oleh semua rakyat Malaysia betapa kuat dan gigihnya Perdana Menteri mencari jalan memajukan negara kita agar dapat dinikmati oleh semua rakyat tidak kira bangsa dan agama mereka. 

Baca lagi...

KEMASKINI : GAMBAR BLACKBERRY JUSTIN BIEBER - JOM LAYAN !!!

Posted: 26 Apr 2011 03:03 AM PDT

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 26 Apr 2011 09:40 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


ANWAR IBRAHIM.. TIK TOK..TIK TOK.

Posted: 26 Apr 2011 08:07 PM PDT

PEGAWAI KHAS AHLI PARLIMEN BN BELASAH MUHYIDIN YASIN ?

Posted: 26 Apr 2011 07:39 PM PDT

ANWAR IBRAHIM....TIK TOK TIK TOK.

Posted: 26 Apr 2011 11:31 AM PDT

MELAYU/BUMIPUTRA DALAM BAHAYA . (BAHAGIAN 2 )

Posted: 26 Apr 2011 12:00 AM PDT

Alfaizhamid

Posted: 26 Apr 2011 09:32 PM PDT

Alfaizhamid


" HUSSIN, MON & JIN PAKAI TONCET..... promo "

Posted: 25 Apr 2011 09:08 PM PDT