Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Isnin, 27 Jun 2011 at 1:45 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


tun faisal dot com

Posted: 27 Jun 2011 01:39 PM PDT

tun faisal dot com


AlJazeera - Transformasi rawatan dan pemulihan dadah di Malaysia #BNbagus #Menteribagus

Posted: 26 Jun 2011 09:58 PM PDT

Apa Yang Tersirat

Posted: 27 Jun 2011 01:31 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Demonstrasi 9 julai ada niat Besar- SPR hanya kambing hitam

Posted: 27 Jun 2011 01:54 AM PDT

Kalau bukan SPR-NGO yang berafilisasi dengan Bersih tidak akan dapat bantuan bercurah-curah daripada negara asing.

Niat negara asing menguasai negara ini bermula tahun 1997, apabila menyerang mata wang negara yang berakbiat krisis ekonomi.

Niat negara asing menguasai negara menerusi IMF dengan memperkudakan Anwar gagal, kerana berjaya dipintas oleh Tun Dr Mahathir.

Selepas Anwar dipecat, niat negara-negara yang ingin menguasai Malaysia tertangguh, kerana belum menemukan sesorang yang boleh menjadi ayam tambatan.

Secara cuba-cuba, tahun 2007 Bersih ditubuhkan kononnya menuntut untuk pilihanraya yang adil dan bersih. Melihat kepada tunjuk perasaan yang diadakan pada tahun 2007, kononnya untuk menyerahkan memorenda kepada SBP Agong mengenai tuntutan mereka itu, mendapat sambutan kira-kira 50ribu orang penyokong pembangkang, maka negara-negara asing yang sememangkan mahukan ketidak amanan dan ketidak stabilan negara ini sekaligus ingin menguasai negara ini terbuka mata. Negara-negara tersebut mengumpul dana melalui NGO mereka untuk disalurkan kepada Ngo2 yang bernaung dalam Himpunan Bersih.

Menurut Utusan sebanyak 9 negara asing secara bersama-sama sejak beberapa minggu lepas dengan rancaknya mencurahkan dana kepada NGO2 yang berafilisasi dengan bersih. Menurut Utusan juga, setakat ini telah berjuta-juta dana berjaya diserahkan kepada NGO2 tertentu, dan sudah tentunya membiayai operasi BERSIH.

Sebenarnya Himpunan Bersih mempunyai niat Besar, bukannya sepertimana tuntutan mereka. SPR hanya dijadikan kambing hitam. Tujuan Himpunan itu adalah merampas kuasa melalui People Power, sepertimana dilakukan oleh Mendiang Aquino pada tahun 1986, semasa menjatuhkan Marcos.Selain itu, Himpunan ini juga mengambil iktibar People Power di Tunisia dan Mesir, awal tahun ini-di mana kerajaan di dua buah negara Afrika itu tumbang.

Kini pihak KDN sudah agak terlambat, api kecil tidak dipadamkan. KDN tidak belajar daripada kejadian di Tunisia dan Mesir serta Libya-api kecil dibiarkan menyala dan terus menyala.

Kini, pengajur Bersih, daripada No Body-telah bertukar kepada IKON. Daripada Ngo tidak berduit, kini mempunyai wang berjuta-juta. Salah Siapa???

Sajak A Samad Said-bersifat menghasut

Posted: 26 Jun 2011 10:37 PM PDT

Unggun Bersih
Posted on June 26, 2011 by samadsaid

Semakin lara kita didera bara—
kita laungkan juga pesan merdeka:
Demokrasi sebenderang mentari
sehasrat hajat semurni harga diri.

Lama resah kita—demokrasi luka;
lama duka kita—demokrasi lara.
Demokrasi yang angkuh, kita cemuhi;
suara bebas yang utuh, kita idami!

Dua abad lalu Sam Adams berseru:
(di Boston dijirus teh ke laut biru):
Tak diperlu gempita sorak yang gebu,
diperlu hanya unggun api yang syahdu.

Kini menyalalah unggun sakti itu;
kini merebaklah nyala unggun itu.


Teks Ucapan Penuh Pada Malam Pelancaran Bersih—19 Jun, 2011.

Posted on June 21, 2011 by samadsaid

"Murbawan Malaysia tidak senang dengan apa yang sedang berlaku di negara ini. Kita menghantar pesanan yang sangat waras. Demokrasi perlu murni dan terus dimurnikan.

Kenapa kita tidak boleh memperbaik situasi? Kenapa kita harus membiarkan demokrasi diperkuda oleh segelintir kuasawan yang tampaknya bermaharajalela?

Telah lama kita tidak senang dengan aliran demokrasi yang diperkuda ini. Telah lama kita inginkan demokrasi yang bersih, bergerak atas landas yang murni.

Kita sedar bahawa jalan ini tidaklah mudah. Maka itu, kita menjadi lebih berazam. Kita maklum bahawa gergasi media arus perdana kini sedang ikut garang menghempit kita dalam arus peristiwa yang semakin durjana. Kita sedang berlawan dengan keangkuhan yang pejal. Oleh media arus perdana ini, kita sewenangnya digambarkan sebagai kumpulan "siasah" yang sangat bercita-cita buruk. Lebih buruk, kita digambarkan sebagai kelompok yang sengaja ingin menggelorakan masyarakat seburuk hajat.

Kita tidak begitu. Kita ingin memperbaiki jentera demokrasi agar lebih berhati nurani.

Kita tidak menginginkan demokrasi yang kasar dan sombong; kita merindukan demokrasi yang tulus dan betul.

Inilah gerakan kita yang, sayangnya, terpaksa bermula di tengah keangkuhan kerajaan yang merasa segala-galanya sudah betul, malah sudah syurgawi, di tanah air ini. Kita sebenarnya masih dalam derita yang terus dicipta oleh tangan kasar berhati angkuh yang sangat bercita-cita.

Kita merindukan suara kuasa yang waras dan insani; suara pembimbing yang ikhlas dan mengerti. Kita tidak memerlukan suara angkuh dalam era yang sudah terlalu lama sombong ini. Kita mengharapkan tangan kuasa yang berhemah, sedia memimpin dan berdamai, turut bantu mencipta iklim demokrasi yang harum.

Memanglah kita mengkhayalkan dunia indah itu, walaupun kenyataan yang terserlah dan mengembang kini sedang menunjukkan di atas kepala kita sentiasa sedia terapung awan kelam yang menjanjikan tofan.

Jikalau berlaku, kita bukanlah kelompok manusia yang gamam berlari; kita, sebaliknya, adalah manusia yang cekal berdiri. Kita ingin memupuk demokrasi yang lebih berhati nurani.

Dua ratus tahun dulu seorang tokoh kecil Sam Adams, dengan kelompoknya yang kecil juga, telah mencurahkan teh ke dalam laut di pelabuhan Boston, Amerika. Kata Sam Adams: "It does not require a majority to prevail, but rather an irate, tireless minority keen to set bushfires in people's minds."

Kita nyalakan unggun api itu pada malam ini!"

(Perhatian: Kerana dibataskan masa hanya seminit seorang, maka saya yang mewakili GMP, hanya sempat membacakan dua perenggan terakhir teks ucapan ini.—A. SAMAD SAID).

Khalwat: Umno Jerlun lucut jawatan Yusmawati Yaacob dan Jasmi Mohd Ismail

Posted: 26 Jun 2011 08:28 PM PDT

Ketua Puteri Umno Jerlun Yusmawati Yaacob dan Setiausaha Umno bahagian itu, Jasmi Mohd Ismail digugurkan daripada jawatan masing-masing ekoran kes berkhalwat yang sedang mereka hadapi di Mahkamah Syariah, lapor media hari ini.

Pengerusi Umno Kedah Datuk Paduka Ahmad Bashah Md Hanipah berkata, surat berkaitan pelucutan jawatan itu dikeluarkan oleh Setiausaha Agung Datuk Seri Tengku Adnan Mansor, 24 Jun lalu.

Isnin lalu, Yusmawati dan Jasmi mengaku tidak bersalah di Mahkamah Rendah Syariah Kubang Pasu atas tuduhan bersekedudukan di sebuah rumah pada bulan lalu.

Mereka yang bukan mahram ditahan dalam serbuan oleh Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Kedah di sebuah rumah di Taman Tunku Sarina di sini pada pukul 1.20 pagi, 11 Mei lalu.

Jasmi dan Yusmawati didakwa bersekediaman, bersekedudukan, berkurung atau bersembunyi tanpa ikatan sah mengikut Seksyen 9(1)(2) Enakmen Kanun Jenayah Syariah (Kedah) 1988.

Menurut Ahmad Bashah, ekoran perkembangan itu, Naib Ketua Puteri Umno Jerlun, Siti Hajar Ahmad Hayazi dilantik memangku jawatan Ketua Puteri sehingga pemilihan peringkat parti diadakan kelak.

Kata beliau, pelantikan berkenaan selaras dengan Fasal 12.8 Peraturan Pergerakan Puteri Umno.

Tambah beliau, bagi jawatan pengganti Jasmi pula akan diputuskan oleh Ketua Umno Jerlun, Datuk Abu Hasan Sharif.

House PK

Posted: 27 Jun 2011 01:21 PM PDT

yang ku dengar dan ku lihat

Posted: 27 Jun 2011 01:19 PM PDT

yang ku dengar dan ku lihat


Melayu tipu Melayu?

Posted: 26 Jun 2011 04:19 PM PDT


PM Najib telah bersuara bahawa himpunan BERSIH 2.0 yang akan diadakan pada 9.7.2011 ini kerana pihak pembangkang takut momentum sokongan rakyat terhadap pembangkang 2008 telah berubah dengan menyokong BN seperti dalam pilihanraya kecil yang lalu.

Sejak BERSIH 2.0 menetapkan tarikh untuk diadakan himpunan pada 9.7.2011 berbagai-bagai pihak telah membuat lapuran polis supaya pihak Kerajaan tidak membenarkan himpunan itu diadakan kerana takut negara jadi huruhara.

Dalam waktu lapuran polis dibuat supaya tidak dibenarkan pihak BERSIH mengadakan perhimpunan yang peleknya mereka yang mebuat lapuran polis itulah mengadakan perhimpunan sebelum membuat lapuran polis. BERSIH nak buat perhimpunan dikatakan perhimpunan haram tapi yang hendak menyekat perhimpunan BERSIH itu buat perhimpunan tak jadi hal.

Yang dok menjerit supaya kerajaan mengambil tidakan terhadap penganjur adalah mereka mereka itu juga dok himpun melayu supaya tunjuk perasaaan apabila ada isu yang mereka tak puas hati. Sudah jelas dalam hal ini nampak benar Melayu tipu Melayu.

Saranan saya kepada Kerajaan dan PM Najib kerana PM Najib pun sudah bercakap bahawa sekarang ini momentum rakyat sudah berpihak kepada BN, jadi adalah masa yang paling sesuai PM Najib buat pengumuman selesai saja sidang parlimen pada 28hb. June ini buburkan Parlimen dan istiharkan tarikh Pilihanraya UMUM ke 13.

Tarikh yang paling elok, PM Najib hendaklah memberitahu kepada SPR supaya tarikh penamaan calun hendaklah diadakan pada 9.7.2011 kerana apabila tarikh itu adalah tarikh penamaan calun maka dengan sendirinya himpunan BERSIH akan dibatalkan kerana ramai yang berjanji akan hadir adalah terdiri daripada calun-calun parti pembangkang, pemuda UMNO dan PERKASA yang berminat nak jadi calun tentunya tidak akan mengikuti himpunan BERSIH dan saya percaya perhimpunan bersih pada tarikh tersebut akan gagal.

Jadi pihak polis tidak payah bersusah nak tangkap orang, tak payah bersusah nak atur anggota bagi menghadapi orangramai, tak payah pakai kereta perisai dan tak payah sembuir air asid, rakyat pun tak akan marah kepada Kerajaan dan kerja Hishamuddin Tun Husein pun akan senang sebagai Menteri Dalam Negeri tak payah guna I.S.A bagi menghadapi kebangkitan rakyat.

Kan dalam PRU setiap parti mahu menang. PM Najib dah nampak konfiden bahawa BN boleh dapat mejoriti, apa tunggu lagi, buat jehlah pilihanraya. Tapi harus diingat mengadakan pilihanraya umum adalah seperti mengadakan pertaruhan kerana PRU 13 ini adalah jalan terakhir untuk BN mempertahankan PM Najib sebagai Perdana Menteri.

Hitung dan hisaplah baik-baik kerana rakyat sebenarnya sedang menunggu tarikh pembubaran parlimen, jawapan parti mana yang mereka mahu pangkah sudah ditanam dalam jiwa dan sanubari, menteri mana mereka mahu lanyak, ahli parlimen mana mereka mahu humban dan negeri mana mereka mahu ambil. Semuanya sudah berada ditangan rakyat, kuasa Perdana Menteri, Kuasa Menteri, Kuasa Menteri Besar dan Exco serta Kuasa Wakil Rakyat sudah hampir berakhir.

Kini kuasa sedang berada ditangan rakyat, kuasa mereka diatas sedang berada dijari rakyat dan PRU 13 nanti dapatlah kita saksikan siapakah yang akan hanyut dan menangis tak berlagu. sekiranya Pakatan Rakyat menang menteri mana yang akan terjun laut Dalam PRU 13 nanti yang pastinya 'Melayu tipu Melayu'.

Kata Pakteh...!!

Posted: 27 Jun 2011 01:17 PM PDT

Kata Pakteh...!!


Khalwat = dipecat = UMNO

Posted: 27 Jun 2011 01:30 AM PDT

Dalam UMNO anda perlu bersih dan kelihatan bersih
Khir Toyo letak jawatan ketua pembangkang bila dituduh di mahkamah
Terbaru...ketua Puteri dan Setiausaha Bhg Kubang Pasu dipecat dari jawatan kerana dituduh berkhalwat (dalam kategori dituduh dimahkamah kerana dua2 tak mengaku dan akan dibicarakan)

Itu dalam UMNO

Dalam Pembangkang...lain ceritanya...
Dalam pas...mat Sabu berkhalwat dan kerana teknikal...bebas dan kini berjawatan Timbalan Presiden Pas

Dalam PKR, Anwar bersalah kerana salahguna kuasa sewaktu menjadi TPM serta kes liwat 1 yang bebas kerana kekurangan bukti...kini Ketua Umum PKR

Maka...Pas dan PKR kini dikawalselia oleh dua2 penzina dan pernah berhadapan kes zina....

oi pakteh...Chua Soi Lek tu siap ada video dok tutuh betina hang tak tulis pun.....
hehehe...BRO.....itu cina....depa spesis lain sikit bab tutuh betina ni...pasai tu la pakteh tak tulis isu Elli kangkang dan Guan Eng yang menfitnah di Melaka dulu...

Pakteh ambik contoh yang beragama Islam dan Melayu.......................

Mahfuz memang LAYAK diPECAT oleh Azizan

Posted: 26 Jun 2011 09:02 PM PDT

patut pun MB Kedah pecat Mahfuz...bodo sombong, cerdik xleh ikut, bangang xleh ajaq...
memang nampak kasaq tapi nak kata lagu mana lagi?...bulih dia bagi contoh watak2 dalam filem sama macam watak sebenar tapi hakikatnya lari 100%. xfaham apa maksud watak yang sempurna, berkesan dan real...terus dihujahnya seperti kes video Anwar balun china doll.


1 gambar individu sebenar, lagi satu pelakon filem yang meniru individu sebenar...100% muka tak sama. bab ni yang mahfuz tak faham.
Berbeza dengan Anwar yang imej dalam video tu 99.99% sama yang membawa makna...orang dalam video tu adalah Anwar....
KITA AKUI MAHFUZ PENDIDIKANNYA RENDAH YANG JUGA MEMBAWA MAKSUD MATEMATIKNYA JUGA LEMAH APATAH LAGI MATEMATIK TAMBAHAN...

Tetapi masalah yang dikemukakan terlalu mudah...

99.99% yang membawa maksud 100%

Pas juga sepatutnya setuju begitu sebab........

Haji Hadi ketika MENANG pilihanraya di terangganu 1999 tidak melaksanakan hudud kerana hudud hanya 0.01% dari hukum2 dalam Islam....

Mahfuz.....jika 50.44% mengatakan anda adalah mr bean...bermakna anda adalah mahfuz yang lain....
tapi jika 50.46%.....kewajarannya perlu diakui....

Duke of UMNO

Posted: 27 Jun 2011 01:05 PM PDT

Duke of UMNO


Betul ke ni? Biar betul? Mustahil? Fakta mengenai KOMUNIS di Malaysia...!!!

Posted: 27 Jun 2011 06:30 AM PDT


Mustahil..!!! Memang mustahil..! Betul ke ni? Tapi, kalau tak betul, takkan polis nak tangkap? Takkanlah Polis senang-senang saja nak tangkap orang tanpa sebarang asas atau dakwaan? Setahu saya, Polis tak pernah begitu. Sejak Polis ditubuhkan, tak pernah pun polis buat begitu...

Komunis! Komunis telah dinyahkan dari bumi Malaysia sejak tahun 1989 lagi. Sudah lama komunis atau Parti Komunis Malaysia (PKM) telah tewas dan meletak senjata. Namun, saya difahamkan oleh sumber bahawa fahaman Komunis tak pernah mati di Malaysia! Itu fakta pertama.

Sahabat saya, pernah membuat liputan sambutan ulangtahun komunis di Hadnyai, Thailand. Menurutnya, lebih 2,000 orang komunis dari Malaysia hadir ke majlis yang turut meraikan Chin Peng itu. Dia sempat menayangkan rakaman temubualnya bersama Chin Peng di majlis itu. Cuba bayangkan, dia sorang saja yang bukan komunis di majlis berkenaan. Mujur tak mati diganyang komunis! Itu fakta kedua.

Menurut sahabat saya, warganegara Malaysia yang 95% hadir di majlis tersebut adalah berbangsa Cina. Mereka tinggal di Selayang, Kepong, Jinjang, Melaka, dan beberapa kawasan bandar utama negara. Itu fakta ketiga yang menyokong tentang fakta komunis masih kuat fahamannya di Malaysia.

Sumber terbaru, saya da menghubungi seorang bekas IGP untuk bertanyakan tentang ancaman komunis di Malaysia. Beliau berkata, memang wujud ancaman komunis ketika beliau memegang jawatan IGP, namun gerakan mereka dipantau dan kerap digagalkan oleh PDRM. Itu fakta keempat.

Dengan penangkapan beberapa kumpulan yang sebok mempromosikan Chin Peng, Rashid Maidin, Abdullah CD dan Suriani Abdullah yang merupakan bekas-bekas pimpinan komunis, apakah boleh disangkal lagi tentang dakwaan Bersih 2.0 sangat berkait rapat dengan komunis dan fahamannya?

Saya agak terhibur dengan kenyataan Presiden PSM, Nasir Hashim, yang mempertikaikan penahanan anak-anak buahnya. Kononnya mereka ditahan kerana T-Shirt! Apa ke bahlolnya Nasir Hashim. Macam ni punya bahlol pun boleh jadi Presiden? Tapi, memang normallah. Pemimpin pembangkang selalunya bahlul-bahlul belaka...

Berikut adalah kenyataan dari Timbalan Ketua Polis Pulau Pinang mengenai sebab dasar penangkapan itu...
"Berdasarkan isi kandungan risalah, tulisan nama pemimpin PKM di bahagian belakang baju T, polis percaya kumpulan itu ada membawa unsur-unsur untuk menghidupkan semula fahaman komunis yang haram dari sudut undang-undang.

"Ini sesuatu yang serius kerana kempen Bersih itu nampaknya dimasukkan unsur-unsur seolah-olah untuk hidupkan semula fahaman komunis, bukannya semata-mata menuntut pilihan raya bersih,"

Jelas sekali bahawa "isi kandungan risalah" disebut pada dasar pertama. Kemudian disusuli dengan "tulisan di bahagian belakang baju T". Dan semua warganegara tahu bahawa sebarang unsur mengenai komunis merupakan satu perkara sensitif di kalangan rakyat Malaysia yang pernah dianiaya pengganas itu dahulu.

Justeru itu, sebarang perkara yang membabitkan komunis, fahaman dan semangatnya adalah dilarang sama sekali oleh undang-undang. Jadi, penangkapan tersebut bukan kerana T-Shirt yang dipakai, tapi kerana fahaman dan sensitiviti yang ditimbulkan mereka.

Saya ingin bertanya, sekiranya ada sekumpulan orang yang memakai T-Shirt yang menghina Islam atau Kristian di Malaysia dan berkempen mengajak rakyat Malaysia menyertai mereka, apakah mereka ini tidak wajar ditahan pihak berkuasa? Persoalan sesimple itu pun Presiden PSM tak boleh fikir? Elok bubar je laaaahhh...

Gemparrrr..!!! "Ayahanda" rela mati demi Ambiga..!!!

Posted: 27 Jun 2011 05:15 AM PDT

Cuba tengok "bahasa ayahanda" berdakwah Islamiah...harum bahasanyaaa...

Ni ayahanda PEKIDA ke...ayahanda YOGA nihhh???

Sayang sungguh "ayahanda" Izmil Amri ini kepada Ambiga. Tak sangka Ambiga mempunyai seorang "ayahanda" sebagai "die hard fan"nya. Bila lagi Ambiga nak tubuh "die hard fan club"nya? Tentu "ayahanda" ni sesuai jadi ketua. Sanggup mati demi Ambiga!

Pada saya, gelaran "ayahanda" ini khabarnya menjadi "privillege" kepada Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah (PEKIDA). Baru-baru ini, PEKIDA nyaris menyaman Yusuf Haslam hanya kerana menggunakan gelaran "ayahanda" dan "abang long" dalam filem "KL Gangster".

Oleh itu, saya kira "ayahanda" Izmil Amri ini juga dari PEKIDAlah juga, ye? Saya tak tahu sama ada "ayahanda" Izmil Amri ini dari kawasan mana. Mungkin dia menguasai kawasan kediaman Ambiga, barangkali.

Sayangnya, "ayahanda" Izmil Amri sangat sayangkan Ambiga yang menyokong muslim murtad ini. Entah di mana perginya "kebajikan dan dakwah Islamiah"nya? Pada saya, "ayahanda" Izmil Amri tak layak pun jadi "ayahanda" mahupun "abang long". Jadi "abang cik" pun tak layak!

Kepada sesiapa yang mengenali "ayahanda" Izmil Amri ini, atau terserempak dengannya, jangan lupa sampaikan salam saya padanya. Cakap padanya, ayahanda PEKIDA tak bersikap sepertinya. Cakap padanya, jangan sampai PEKIDA sendiri yang kepung rumah dia. Dan cakap padanya, jika "kon*k" kurang sejengkal, jangan nak cubalah China Doll! Pergi berguru dengan Anwar Ibrahim dulu...!!!

Nak tahu cerita selanjutnya, sila click di sini.

Gemparrr..!!! Cara hentikan Kotor 2.0 dikenal pasti..?!!!

Posted: 27 Jun 2011 02:01 AM PDT


Ada cara untuk hentikan Kotor 2.0 dari terus meresahkan rakyat. Ada cara untuk menghalang perhimpunan Kotor 2.0 ini dari terus mencetus huru-hara sebagaimana yang berlaku di Dataran Tahrir.

Tapi siapa yang mampu melakukannya? Bagaimana dengan cadangan dibawah? Anda setuju?

KUALA LUMPUR – Masih ada 13 hari lagi sebelum tarikh pertembungan di antara penyokong Perhimpunan Bersih 2.0 dan penyokong yang membantah perhimpunan itu, Pertubuhan Pribumi Perkasa Negara (PERKASA) serta Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia.

Benarkah perhimpunan itu akan berlangsung secara aman? Siapakah yang rugi dan siapakah yang cuba mengambil kesempatan?

Mengimbau kembali sejarah perhimpunan Bersih kali pertama pada 2007, puluhan ribu penyokong perhimpunan itu membanjiri ibu negara.

Perhimpunan Bersih 2007 itu turut menyaksikan pertumpahan darah berlaku akibat pertempuran peserta perhimpunan 'aman' itu dengan PDRM.

Kononnya PDRM telah melakukan provokasi terhadap mereka, sedangkan pihak berkuasa hanya menjalankan tugas mereka untuk menyekat sebarang kejadian yang menggangu ketenteraman awam dan memelihara keamanan ibu negara.

Sejak itu, PDRM telah diburuk-burukkan oleh pihak Bersih dan parti politik pembangkang dengan mendakwa mereka sebagai 'anjing' kerajaan yang diperalatkan.

Kecaman demi kecaman diberikan kepada pihak berkuasa meskipun ada di antara anggota PDRM itu berlumuran darah dibelasah peserta Bersih 2007 itu.

Penganjur perhimpunan itu sengaja memilih untuk mengadakan demonstrasi itu di jalan-jalan utama dan pusat-pusat tumpuan pengunjung ibu negara seperti di Jalan Tuanku Abdul Rahman berdekatan kompleks membeli belah Sogo.

Ini menyebabkan jalanraya di sekitar Kuala Lumpur lumpuh dan sesak teruk.

Kesesakan lalu lintas tersebut telah menyebabkan pemandu-pemandu teksi di ibu negara kerugian hampir RM150 sehari.

Sementara peniaga-peniaga sekitarnya terpaksa tutup kedai lebih awal bagi mengelak perniagaan mereka terus terganggu ekoran kekacauan yang berlaku.

Selain itu, imej negara juga turut tercalar teruk ekoran perhimpunan tanpa permit itu berlangsung dan mendapat perhatian dari seluruh dunia.

Apakah ini yang ditafsirkan sebagai perhimpunan 'aman' oleh pihak penganjur perhimpunan Bersih itu? Penulis agak keliru dengan definisi 'aman' mengikut kaca mata Bersih 2.0.

Pada pandangan penulis Istana Negara merupakan benteng terakhir bagi menghalang perhimpunan haram ini dari terus menghuru-harakan negara.

Hanya titah Yang DiPertuan Agong sahaja yang mampu menghentikan perhimpunan ini dari terus menyusahkan rakyat.

Penulis juga merayu kepada mereka yang menyatakan komitmen untuk menyertai perhimpunan pada 9 Julai ini untuk membatalkan hasrat.

Kepada penganjur Bersih 2.0, ubahlah lokasi perhimpunan 9 Julai ini ke stadium sebagaimana yang dicadangkan pihak berkuasa sebelum ini.

Berhimpun di dalam stadium tidak membantutkan maksud dan tujuan perhimpunan itu diadakan. Malah bakal dipuji oleh rakyat sebagai penganjur yang bertimbang rasa dan mengutamakan kepentingan mereka.

Tidak timbul isu 'berhimpun di dalam stadium seolah-olah berhimpun di dalam tandas' kerana berhimpun di situ lebih menjamin keamanan rakyat sebagaimana yang dituntut oleh perlembagaan.

Kesimpulannya, perhimpunan yang bakal mencetuskan kekecohan ini mampu dihentikan sekiranya semua pihak bersetuju untuk memberi kerjasama, mengenepikan ego dan kepentingan diri.

Ini semua demi kesejahteraan serta memastikan kebajikan rakyat terpelihara. Kata kuncinya hanyalah sama ada mahu atau tidak. - mynewshub.my

Gelombang Merah Kedah: Gelombang yang belum jadi gelombang...

Posted: 26 Jun 2011 09:51 PM PDT


Memang memeritkan untuk menerima kesilapan sendiri. Dan memang pahit untuk ditelan kelemahan sendiri. Namun pada saya, Perhubungan UMNO Negeri Kedah wajar mengakui kelemahan mereka dan menunjukkan perubahan drastik dengan corak serta pendekatan mereka.

Baru-baru ini, saya bersidang lagi bersama beberapa blogger pro-UMNO/BN Kedah. Kami sebulat suara bersetuju bahawa UMNO Kedah wajar berubah dari terus 'mandom', 'syok sendiri' dan 'bermain politik untuk kepentingan diri sendiri'. Saya enggan mengulas lanjut tentang apa yang dimaksudkan di sini, namun, fikir-fikirkanlah sendiri.

Di dalam pertemuan ringkas tersebut, saya juga menyatakan bahawa adalah tidak berguna Kedah mempunyai blogger-blogger yang ternama, hebat, top rank dan sebagainya pun, sekiranya pemimpin-pemimpin UMNO/BN Kedah masih ditakuk lama, berada dalam kedudukan defensive, takut untuk menyerang dan sebagainya.

Saya diberitahu bahawa di Kedah mempunyai banyak isu. Namun, isu-isu tersebut sangat jarang diketengahkan, apatah lagi untuk dipanjangkan kepada blogger-blogger pro-UMNO/BN Kedah bagi dimainkan di blog masing-masing. Untuk bersuara di akhbar pun sudah takut, bagaimana nak tawan Kedah balik?

Justeru itu, saya fikir, sewajarnya UMNO Kedah perlu berubah serta merta. Masa semakin suntuk. Datuk Mukhriz wajar mengetuai jentera serangan. Pro-aktiflah sendiri. Tok Bashah dan lain-lain wajar pertimbangkan perkara ini. Fikir-fikirkanlah...

THE FLYING KICK

Posted: 27 Jun 2011 01:05 PM PDT

waadat

Posted: 27 Jun 2011 01:04 PM PDT

waadat


bukti baru cctv Anwar bersama Eskay di lobi

Posted: 27 Jun 2011 03:36 AM PDT

KALAU dalam permainan catur, ini kira macam checkmate lah @ kantoi...apabila pihak pendakwaraya sendiri memberitahu mahkamah bahawa polis telah memperolehi rakaman CCTV dari pangsapuri di Ampang, mengesahkan bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Sharzly Eskay Abdullah berada di lobi pangsapuri tersebut pada 21 Februari, hari yang sama video seks itu dirakam.

Untuk rekod, CCTV ini membuktikan bahawa Anwar memang berada di lokasi itu pada waktu dan ketikanya.

Timbalan Pendakwa Raya Datuk Kamalluddin Md Said juga memberitahu pakar dari Dartmouth College yang menjalankan ujian analisis juga memperakui bahawa wajah pelaku video seks itu menyerupai Anwar Ibrahim.


Sebelum ini soal adanya CCTV yang tunjuk Anwar dan Eskay berada di lobi itu tidak diketahui sehinggalah dinyatakan dalam prosiding mahkamah kes Datuk T.

Ini dikira satu fakta kes yang sangat menarik dari segi pembuktian.

Anwar sebelum ini mendakwa beliau berada di rumah pada masa dan ketika itu.

Sementara itu, peguam Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah yang mewakili  Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik memberitahu pemberita kemudiannya bahawa menurut laporan pakar-pakar, mereka 99.99 peratus pasti bahawa lelaki dalam video itu adalah Anwar.

Menurutnya, dalam laporan bertarikh 4 Jun, yang disediakan oleh Profesor Hany Farid dan Profesor Lorenzo Torresani, ia telah menyatakan bahawa mereka telah mengkaji video dari camcorder dalam sebuah bilik dan disalinkan kepada thumbdrive, satu video dari kamera pengawasan yang diambil di dalam bilik dan diekstrak terus dari DVR, satu video dari camcorder kedua diambil di luar lif, 320 imej satu orang yang dinamakan sebagai "Mr X", 26 imej satu orang yang dinamakan sebagai "Encik Y" dan 4,423 imej "rakyat Malaysia".

Laporan itu membuat kesimpulan bahawa berdasarkan kajian itu, "Encik X" adalah orang yang sama dalam gambar yang diberikan kepada mereka oleh pihak berkuasa tempatan, iaitu Anwar.

"Kesimpulannya menyatakan dengan jelas bahawa Encik X adalah Anwar. Mereka tidak boleh mengatakan secara langsung bahawa Encik X adalah Anwar kerana mereka tidak mengenali dia, tetapi mereka membuat kesimpulan bahawa ia adalah 99,99 peratus daripada analisis memperakui muka lelaki dalam video adalah sama dengan lelaki dalam gambar (Anwar) yang ditunjukkan kepada mereka, " kata Shafee.

Oleh itu, beliau memberitahu mahkamah bahawa Anwar patut dikenakan di bawah seksyen 192, 193 atau 199 Kanun Keseksaan kerana membuat laporan palsu, menafikan identitinya dalam video tersebut.

--------------------------------------------------------------------

Datuk T mengaku salah, di denda antara RM1,000 hingga RM3,000 tiap seorang...

Hakim menjatuhkan hukuman denda sebanyak RM3,000 atau tiga bulan penjara kepada Datuk Sharzly Eskay Abdullah, denda RM1,500 atau penjara sebulan kepada Datuk Shuib Lazim kerana tayang video seks di hotel Carcosa Seri Negara pada 21 Mac lalu.

Manakala denda RM1,000 atau penjara sebulan dijatuhkan terhadap Tan Sri Dato Rahim Thamby Chik kerana bersubahat.

----------------------------

Datuk T di mahkamah Jalan Duta

Riang,ceria dan bersemangat...itu senarionya ketika trio Datuk T – Datuk Sharzly Eskay Abdullah,Tan Sri Dato Rahim Thamby Chik dan Datuk Shuib Lazim tiba di mahkamah majistret Jalan Duta pagi Jumaat untuk berdepan dengan dakwaan tayang video seks yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ketibaan mereka disambut oleh hampir  200 orang yang mula berhimpun di situ sejak jam 8 pagi.Mereka membawa sepanduk menyokong mereka termasuk yang bertulis WE LOVE DATUK T  dan BEBASKAN DATUK T.

Trio berkenaan masuk ke kamar mahkamah jam 9.17 pagi.
Eskay dan Shuib dituduh menayang secara terbuka adegan lucah di Carcosa Seri Negara, Kuala Lumpur pada 21 Mac ,2011 antara jam 10 pagi hingga 12 tengah hari manakala Rahim bersubahat.

Shazryl dan Shuib didakwa mengikut Seksyen 292 (A) Kanun Keseksaan (Akta 574) dan boleh dihukum mengikut Seksyen 292 Kanun Keseksaan dan dibaca bersama Seksyen 34 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga tiga tahun atau denda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

Abdul Rahim pula didakwa mengikut Seksyen 292 (A) Kanun keseksaan (Akta 574) yang dibaca bersama mengikut Seksyen 109 Kanun Keseksaan.

Mereka membuat pengakuan itu selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Aizatul Akmal Maharani.

Ketika-tiga mereka yang menggelarkan diri sebagai "Datuk T" didakwa melakukan kesalahan itu di bilik Seri Makmur Hotel Carcosa Seri Negara di sini antara 10 pagi dan 12 tengah hari pada 21 Mac lepas.

Pendakwaan dilakukan Datuk Kamaluddin Mohd Said dan Mohammad Zakaria Hanafiah.

Ketika fakta kes dibacakan, beberapa kali disebut individu dalam video itu "menyerupai Anwar Ibrahim" dan wanita dari China.

Disebut juga keterangan terdapat adegan seks oral dan bersetubuhan.

Ketika majistret bertanya tertuduh sama ada mereka faham tuduhan yang dibacakan itu, Eskay berkata beliau tidak bersetuju bagaimana pelaku dalam video itu disebut.

"Bukan menyerupai, tapi Anwar," katanya.

Sementara itu, di mahkamah sebentar tadi, klip video lucah tersebut ditayangkan di Mahkamah Majistret bagi disahkan oleh kesemua tertuduh.

laporan lanjut akan menyusul

AGENDADAILY

Langkawi, jangan biarkan permata ini pula hilang

Posted: 26 Jun 2011 08:56 PM PDT

Ini kunjungan kali ketiga Demang ke bumi Mahsuri. Bertugas sambil bercuti. Menarik juga bunyinya.

Apapun, ini adalah program 2+1 yang menyeronokkan tanpa mengurangkan kualiti tugasan. Alhamdulillah. Sempat merayau dan melepak 2-3 jam di pekan Kuah. Itu sahaja pun masa yang ada.

Menyusuri jalanraya ketika bergerak pulang tadi sambil memandang kanan kiri, terfikir Demang bahawa pulau legenda ini masih menyimpan potensi yang besar untuk ditambahmajukan. Satu idea yang telahpun diterjemah Tun Mahathir lama dahulu.

Hasil pemikiran negarawan agung itulah yang membawa Demang ke sini.

Sayangnya pembangunan di sini (menurut responden kajian kami semalam) menjadi perlahan sejak Tun meletak jawatan.

Bagi Demang, itu bukan salah pihak berkuasa (kerajaan pusat). Sudah tentu juga bukan salah mana-mana PM selepas Tun.

Kerajaan sudah memulakan asasnya. Tanggung jawab seterusnya adalah pihak berkuasa tempatan dan penduduk pulau Langkawi sendiri.

Demang kagum dengan beberapa usahawan tempatan seperti Ismail Group yang terus giat membina empayar perniagaan mereka.

Selain itu terdapat banyak usahawan kecil yang terus gigih mendaki tangga kejayaan. Syabas orang Langkawi.

Orang Melayu memang mampu asalkan diberi peluang dan ruang.

Demang cadangkan, sebuah universiti ditubuhkan di Pulau Langkawi. Dengan adanya pusat pengajian tersebut, secara khusus ia akan mengundang ribuan pengguna baru yang berpendapatan tetap dan akan berbelanja secara berterusan.

Lihat bagaimana USM membantu mengaktifkan Pulau Pinang. Ia menghidupkan pelbagai peluang perniagaan.

Sebut tentang Pulau Pinang, Demang tidak fikir pulau mutiara itu dapat dikuasai semula orang Melayu. Sepaling baik pun ia akan beralih kepada Gerakan semula. Cuma apabila di bawah tangan Gerakan, ia masih di bawah kuasa PM meski tidak sepenuhnya.

Itu jauh lebih baik daripada diperintah DAP yang tidak pernah 'takut' dengan PAS atau segan dengan Anwar Ibrahim.

Di sekeliling pulau Langkawi masih banyak pulau-pulau kecil yang bukan sahaja membentuk lanskap indah bahkan boleh dijadikan destinasi tambahan untuk pelbagai aktiviti.

Satu lagi keunikan Langkawi ialah kerana sering dikaitkan dengan minyak gamat. Kini.produk gamat sudah dipelbagai termasuk air gamat, jeli gamat, dan bam gamat. Sebenarnya selain gamat, produk herba lain juga banyak di Langkawi.

Apa kata Langkawi dijadikan pusat pengeluaran produk herba? Demang sendiri boleh memindahkan sebahagian operasi pengeluaran minyak Morhabshi ke pulau tersebut.

Dalam konsep perniagaan hari ini persaingan sudah tidak relevan lagi. Pengeluar produk yang serupa (produk pengganti) tidak boleh lagi dianggap musuh yang wajib dibunuh sebaliknya harus dijadikan rakan niaga yang saling memerlukan.

Ingatlah, nyior tua gugur nyiur muda jangan ketawa. Tandan di atas melurut jatuh, yang bawah terkena sama.

Pesanan orang tua-tua di atas boleh diaplikasi dalam konsep perniagaan hari ini. Pasaran terlalu luas untuk dijadikan bahan rebutan. Yang penting adalah inovasi dan kreativiti.

Penting juga untuk diingat oleh semua pengusaha muslim ialah perniagaan adalah satu ibadah maka jangan jadikan ia tempat menambah dosa.

Oh ya. Jika orang Langkawi tidak beminat dengan idea pusat herba tadi, Demang boleh cadangkan kepada Ali Rostam supaya dibuat di Melaka.

Hmm, molek juga tu.

DIMENSI

Posted: 27 Jun 2011 11:51 AM PDT

DIMENSI


Omegay: Pasrael tak pandang usaha najib pun!

Posted: 27 Jun 2011 02:30 AM PDT


Najib Minta Sokongan PBB Terhadap Misi Bantuan Kemanusiaan Ke Gaza
KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Tun Razak meminta sokongan daripada Setiausaha Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), Ban Ki-moon terhadap misi antarabangsa Freedom Flotilla II ke Gaza dengan berkata misi tersebut "hanya mahu menyampai bantuan kemanusiaan bagi mengurangkan kesengsaraan rakyat Palestin".

"Saya memohon kerjasama anda untuk mengadakan wakil daripada PBB untuk memeriksa semua vesel dan mereka yang terlibat bagi memberi jaminan kepada dunia terutama kerajaan Israel, bahawa mereka hanya mengangkut bantuan kemanusiaan," kata perdana menteri dalam sepucuk surat kepada Ban.

Badan bukan kerajaan (NGO) Malaysia adalah antara ratusan sukarelawan dari pelbagai negara yang menyertai misi itu termasuk 10 buah kapal.

Najib turut menggesa Ban untuk meminta kerajaan Israel supaya tidak menggunakan kekerasan terhadap flotila tersebut.

"Saya percaya boleh wujud penyelesaian aman kepada semua ini sekiranya kerajaan Israel membenarkan penghantaran bantuan kemanusiaan," katanya dalam surat itu.

Perdana Menteri berkata pelayaran tersebut adalah atas sebab kemanusiaan sempena pelbagai keputusan dan resolusi PBB terutama Resolusi Majlis Keselamatan 1860 (2009) PBB yang menyeru kepada "peruntukan dan pengedaran tanpa sekatan bantuan kemanusiaan termasuk makanan, bahan api dan rawatan perubatan di seluruh Gaza". - BERNAMA

apa lah sangat usaha najib kalau nak di bandingkan dengan anuwar pandikutti?

anuwar mintak bantuan luar untuk jahanamkan negara. supaya projek 'makan luar' dia tak tergendala. khalid gonjol pun suka sebab tak perlu gadai nyawa susah2 pegi sana (palestin). kat sini pun dia boleh berjasa dengan mengkhianati agama dan bangsa.

apa lah sangat usaha najib kalau nak di bandingkan dengan anuwar pandikutti?

fuckatan dapat bantuan berjuta2. dia guna duit tu buat aniaya rakyat dan kerajaan. kempen Bershit di utamakan, rakyat di perkudakan. khalid gonjol peduli hape dengan nasib rakyat palestin. bukan ada kena mengena pun dengan perjuangan komunis kat Malaysia nih. yang penting Malaysia mesti jatuh terduduk! kuasa komunis mesti mengatasi kuasa rakyat!

apa lah sangat usaha najib kalau nak di bandingkan dengan anuwar pandikutti?

Pi lantak sama palestin!. diorang nak mati ke ade khalid gonjol amik peduli? kat mesia nih lain sikit. Pikir Khalid gonjol "rakyat mudah kena tipu". perguna hadis 2, 3 kerat, senang sangat orang islam kena tipu! kena pandai main wayang. komunis sokong usaha lebai2 totok penganut pasrael terus memperbodohkan rakyat. keje mudah Kongker Malaysia!

apa lah sangat usaha najib kalau nak di bandingkan dengan anuwar pandikutti?

harkkk ptuihhhh

Omegay: Fuckatan cabar institusi Raja-raja!..kuang hajarrr!! ptuihh!

Posted: 27 Jun 2011 12:30 AM PDT


KUALA LUMPUR, June 27 — Bar Council president Lim Chee Wee has mocked the police investigation of 30 Bersih activists for allegedly trying to revive communism, pointing out last night that their arrests could spell danger as well for anyone wearing a Che Guevara T-shirt and listening to the Sex Pistols.

"The arrest and remand for seven days of 30 individuals (including two juveniles in their teens), apparently for having in their possession certain paraphernalia including T-shirts with images of former communist leaders, for waging war against the King is a reflection of such a clampdown. - TheMalaysiainsideanuvajiass

Betul la puak2 komunis ni sengaje pergunakan rakyat untuk melaga2kan rakyat. fuckatan termasuk majlis peguam tak tau apa maksud 'pencegahan awal' atau sengaje tak amik pusing? kalau dah pakai tshirt muka ketua komunis macam chin peng, rashid maidin, abdullah CD untuk tujuan apa?

jangan nak alih topik laa braderrr! bayangkan jika negara negara jatuh ke tangan fuckatan yang di penuhi dengan fahaman marxist, komunis, zionist, syiah? apa akan jadi dengan nasib melayu islam yang berfahaman ahli sunnah, penganut2 buddhist, taoist, hindu yang mengamalkan kesederhanaan?

Ini bukan soal baju tapi ini adalah soal keselamatan negara!. Ternyata bantuan luar memang wujud (NDI & IRI) untuk menyokong fuckatan menjadi kumpulan berhaluan kiri. fuckatan mula menerapkan unsur2 subversif terhadap rakyat malaysia. sesuatu yang sudah lama mereka rancangkan untuk menjatuhkan kerajaan melalui kempen Bershit.

Gerakan bawah tanah ini bakal mengundang bahaya bukan saja pada institusi raja malah keselamatan orang ramai juga bisa terancam jika ianya di biarkan tanpa pengawasan atau tindakan awal!

Kita bersyukur kerana pihak berkuasa berjaya menghidu lebih awal dan syabas kepada pihak polis yang sentiasa mendahulukan keselamatan rakyat!..yezzekkkk!!

Omegay: Tony pua Pailang!..FCUK YOU!! kehkehkeh

Posted: 26 Jun 2011 10:30 PM PDT


"kaninna lu!...harkk ptuihh!"

lepas ni Tony Pua pailang boleh berambus keluar negara naik tongkang!..baca sini berkenaan isu kapal selam scorpene yang selama ini menjadi igauan fuckatan, oleh timbalan menteri pertahanan Datuk Dr Abdul Latif. huhuhu

Omegay: Panggil orang luar sokong Bershit..bukti rakyat tolak sandiwara fuckatan!

Posted: 26 Jun 2011 08:30 PM PDT


Bersih 2.0 told Datuk Seri Najib Razak today the next two weeks leading to its July 9 rally will define his leadership, saying any further crackdown is a "tragic reflection of the failure" of his government in handling the issue.

The group also said it was disappointed in the prime minister's declaration that Bersih 2.0 supporters are to be held responsible should chaos ensue during the July 9 rally, noting that it was against any form of violence.

"We once again make an open, sincere and heartfelt call to the prime minister to walk with the rakyat, not against us," Bersih 2.0 said in a statement issued tonight. - TheMalaysiainsideanuvajiass

Palotak laa group Bershit ni. sememangnya mereka dah mula kehilangan sokongan tapi masih mendakwa rakyat akan menyertai perhimpunan tersebut. bila dah tak dapat sokongan dalam negara, mereka beralih kepada sokongan pihak luar. seorang senator dari pattani telah menyatakan sokongan terbuka. Satu lagi bukti fuckatan nak menjadikan Malaysia seperti Thailand!

dah tau perhimpunan tu menyalahi undang2 lagi nak ajak PM turut serta buat benda haram!. otak diorang letak kat totey anuwar ke perr? takde pasal la PM nak buat keje bodo diorang tuh.

PM tak perlu ikut ajakan mengarut dari Pengarah2 Bershit. Sebelum ni pun PM dah buat walk about yang lebih bermanafaat apabila turun meninjau keadaan rakyat, mendengar masalah rakyat dan terus menepati janji beliau kepada rakyat!. Itu yang membimbangkan fuckatan selama ini.

Kalau setakat nak serah memorandum dengan mengembala kambeng2 pasrael dan peegayrar ke istana, bukanlah satu tindakan patriotik tapi menentang suara majoriti! ternyata tindakan itu hanya membuang masa dan tenaga. Bukankah SPR telah memberikan peluang untuk mereka duduk bersama dan membincangkan tuntutan mereka. tapi mereka tetap berdegil.

Mereka sengaje mengacau periuk nasi orang lain dengan menimbulkan huru hara di jalan2 raya. Sabotaj pemandu teksi nak cari makan untuk anak bini, mengganggu rakyat dan pelancong yang ingin berurusan dengan peniaga2, sekaligus menjejaskan pendapatan seharian!

Kerajaan tidak harus tunduk dan tertipu dengan sandiwara fuckatan sebaliknya kerajaan harus terus melindungi rakyat dari kerakusan pembangkang yang nak menghuru harakan negara..harkkk ptuihhhh!!

Omegay: Tony Pua pailang tak layak jadi warganegara!..harkk ptuihh!

Posted: 26 Jun 2011 05:30 PM PDT


"I think it is completely ridiculous. Anyone out there conducting any political act is immediately arrested despite the fact that they are not inciting violence, not holding arms, not doing anything of that sort that will threaten the security of the people around them.

"The police are clearly trying to create an atmosphere of intimidation to frighten anybody who has any thought of turning up for the Bersih rally or joining the action around the country to promote free and fair elections," Tony Pua Pailang in The Malaysiainsideanuvajiass

Peduli hape dengan tony pua pailang! Dia tak layak jadi warganegara!. Tak payah memenatkan diri nak layan pengkhianat2 negara yang sengaje melakukan provokasi ala2 gay. mereka2 yang di tangkap dengan memakai baju Bershit 2.0. di dapati sengaje mencabar arahan pihak berkuasa yang melarang sebarang bentuk hasutan atau provokasi dan sememangnya patut di sumbat dalam lokap!

tony pua pailang tau apa maksud 'langkah pencegahan?"..kalau dia tau pun dia tak kan peduli punyee. dia tetap akan lakukan jugak!. dan akan menjadi kesilapan besar kepada pihak berkuasa jika tiada tindakan yang di ambil terhadap mereka!

Puak komunis pergunakan rakyat untuk menentang yang di pertuan agung atas kepentingan parti. malah Pua pailang pun tak berani nak menyalahkan melayu2 peegayrar atau pasrael menderhaka terhadap Yang di pertuan agung kerana ianya adalah agenda deeayypig sendiri!

sebenarnya agenda busuk mereka semakin terserlah apabila ambigau dan beberapa ekor setan lain mengambil keputusan untuk mengadakan perhimpunan haram Bershit dengan bantuan Anuvaji pandikutti

Deeayypig sebagai 'pengarah' di belakang tabir hanya menjadikan melayu2 totok pasrael dan peegayrar sebagai pelakon utama. Jika tangkapan di buat yang jadi mangsa adalah kambeng2 dan beberapa kerat lembu2 fuckatan, tetapi si pengarah akan terlepas dari sebarang tindakan.

Sebab tu si ratu puaka tipah 'koyakp**i' menggalakkan agar rakyat tidak takut menyertai perhimpunan tersebut kerana mendakwa mereka akan dibela sedangkan pada perhimpunan Bershit terdahulu, mereka yang di tangkap hanya di biarkan begitu saja!

Justeru 'pengarah2 fuckatan tak kan serik menipu rakyat selagi mereka2 yang terlibat masih berkeliaran dan bebas memporakperandakan keamanan di negara ni...harkk ptuihhh!!

PEJUANG BANGSA

Posted: 27 Jun 2011 11:37 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Imej gambar bandar misteri muncul di China

Posted: 27 Jun 2011 09:47 AM PDT




HUANSHAN - Beberapa imej bandar dilihat muncul di langit pada awal bulan ini di bandar ini, lapor sebuah akhbar semalam.


Kemunculan 'bandar hantu' di langit itu berlaku selepas hujan lebat dan suasana lembap berlaku di sepanjang Sungai Xin'an di bandar ini.

Imej pelbagai bentuk bangunan dan pokok itu menyebabkan beberapa pakar kebingungan kerana imej bandar yang diperlihatkan itu bukan refleksi imej yang terdapat di bandar ini.

Adalah dipercayai bahawa imej itu mungkin satu ilusi penglihatan yang berlaku akibat cuaca lembap. - Agensi

Anwar pun gelak dengan lakonan pelawak Joe Bedul yang cakap dirinya serupa P Ramlee

Posted: 27 Jun 2011 04:09 AM PDT



Bukan setakat kesian saja Dr MIM , sepatutnya kita mau gelak sakan dengan pelawak seperti Joe Bedul dari Sg Petani ini .  Apa tidaknya bosnya Anwar Ibrahim pun gelak dengan lakonan Joe Bedul yang dakwa dirinya mirip P Ramlee . 


Mungkin Anwar pun terkejut dengan lakonan over acting Joe Bedul ini  yang sepatutnya bohong rakyat bahawa video itu palsu . Tetapi entah macamana dia pulak nak jadi seperti P Ramlee .


Bodoh betul Joe Bedul yang cuba bodek bosnya Anwar , tetapi tak sangka pula kena gelak oleh Pak Sheikh ..haha 



Lagi bukti CIA - NED dalang membantu menganjurkan BERSIH 2.0

Posted: 27 Jun 2011 01:30 AM PDT






Oleh Mahaguru58 – 

Berapa ramaikah di antara kita yang sedar akan agenda CIA @ Central Intelligence Agency ~ Agensi Perisikan Pusat Amerika untuk menerobos negara negara didunia ini dengan cara membiayai mana mana pihak yang boleh mereka gunakan untuk menjayakan perancangan Washington menguasai dunia melalui proksi proksi mereka?

Di dalam kajian saya tentang penglibatan NED/CIA yang begitu lantang membantah tindakan undang undang negara kita terhadap Anwar Ibrahim, saya menjumpai bukti kukuh akan cara NED/CIA membiayai pihak pihak seperti Mkini Dotcom Sdn Bhd, yang menjalankan operasi Malaysiakini sebuah portal siber anti kerajaan Malaysia, penyebar segala berita negatif mengenai Malaysia dan membuka ruang dan peluang bagi pemaki hamun, pencerca nesta Agama Islam dan Umat Islam seMalaysia disebalik topeng kebebasan bersuara!


Begitu juga dengan pembiayaan NED/CIA untuk SUARAM, sebuah NGO yang turut aktif sentiasa mengutuk dan mencari kesalahan KERAJAAN MALAYSIA sejak ia ditubuhkan.

Lihatlah buktinya disini:


Malaysia














International Republican Institute (IRI)
$400,000
To enhance the ability of Malaysian political parties to better represent their constituents. IRI will strengthen the ability of parties to conduct and utilize public opinion research in platform, policy, strategy, and message development, and will strengthen the ability of parties working in Sarawak to identify and respond to constituent needs in advance of the upcoming state assembly elections.

Mkini Dotcom Sdn Bhd
$100,000

To strengthen independent media in Malaysia. Mkini Dotcom Sdn Bhd will support the development of an online media outlet providing professional and responsible coverage of issues and news often ignored or distorted by the mainstream media.

National Democratic Institute for International Affairs (NDI)
$322,500

To strengthen the skills of recently-elected members of parliament and state legislatures in communications, constituent outreach, and understanding of parliamentary rules and procedures. NDI will work with local organizations to create public platforms including civic information fairs, public discussion forums, and websites to facilitate interaction between citizens and elected officials.

Suara Inisiatif Sdn Bhd (SUARAM)
$85,000

To promote human rights in Malaysia. Suaram will organize human rights campaigns on the issues of the Internal Security Act, the right to trial, refugees, and migrant workers. Suaram will also continue to issue its annual survey and evaluation of the human rights situation in Malaysia.

The grant listings posted here are from the 2009 Annual Report, published in June 2010.

Anwar Ibrahim dibuktikan sebagai salah seorang yang terlibat secara terus dengan usaha NED/CIA untuk menjalankan 'regime change' @ satu bentuk pengolahan istilah untuk menghalalkan kerja kerja jahat puak NED/CIA ini untuk menjatuhkan mana mana kerajaan yang tidak akur kepada kehendak dan kemahuan rejim mereka di Washington!

Klik disini untuk melihat bukti keterlibatan Anwar Ibrahim dengan NED/CIA!


Komen GPB 

Sudah terang lagi bersuluh pembabitan CIA -NED terhadap NGO2  dan media  yang menyokong  BERSIH 2.0 .

Adakah puak-puak Melayu PAS - PKR sanggup lagi menjadi barua kepada Ambiga & Yahudi CIA ?

Signal awal oleh rakyat yang menentang himpunan BERSIH !

Posted: 27 Jun 2011 12:33 AM PDT


Punyalah nak menunjuk bahawa  penyokong kuat gerakan kafir BERSIH ini , sampai  nak pergi ke masjid beribadat  pakai juga baju kuning .


Tapi silap banyak la kepada puak ini di mana  ada seorang AJK masjid berkenaan berang bila pemuda itu tanpa segan silu pakai baju itu di masjid  


Pemuda tersebut telah dihalau keluar dan dimarahi oleh AJK masjid yang dikenali sebagai Hj. Paiman. Kejadian itu berpunca diatas alasan pemuda tersebut mahu membawa budaya politik ke dalam masjid.


GPB melihat kejadian ini sebagai satu tanda dan signal rakyat silent majoriti menolak himpunan kotor BERSIH ini .


Rakyat sudah semakin faham akan agenda sebenar BERSIH ini  yang jelas mahu merosakkan ketenteraman awam dan mempunyai agenda politik pembangkang .





Syabas PDRM ! Rakyat sokong tangkap penyokong BERSIH ...

Posted: 26 Jun 2011 09:06 PM PDT





GPB melihat sejak akhir-akhir ini PDRM telah aktif menangkap  puak-puak  penyokong BERSIH  yang sedang sibuk berkempen mengajak rakyat .  Nampaknya polis sudah bertindak seperti apa yang rakyat mahukan dalam lebih 1000 laporan polis di seluruh negara.  


Baru semalam KDN berkata  kemungkinan akan guna ISA jika keadaan memerlukan .  Ingat lah kepada semua anggota POLIS , kami serahkan tanggungjawab menjaga keamanan & ketenteraman awam kepada anda . 


Kalau pihak ATM juga mahu turut serta  bagi membantu pihak polis mengawal keadaan semasa 9 Julai itu , kami rakyat amat mengalu-alukan ! 


Tangkap saja puak-puak yang hendak menghuru-harakan negara  ini!  


Polis menahan lapan individu yang dipercayai penyokong perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) setelah berarak untuk meraih sokongan orang ramai supaya menyertai perhimpunan tersebut di Jalan Ampang dekat sini, hari ini.


Ketika ditahan kira-kira pukul 12 tengah hari, mereka yang berusia dalam lingkungan 20 hingga 40-an itu memakai baju T berwarna kuning berlambangkan logo Bersih dan berarak menaiki motosikal sambil memegang bendera perhimpunan tersebut.


Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin ketika dihubungi oleh Utusan Malaysia hari ini mengesahkan penahanan kesemua individu terbabit dan ia disiasat di bawah Akta polis 27(5) kerana mengadakan perhimpunan tanpa permit


Di KLANG, polis menahan lima individu memakai baju T berwarna kuning dipercayai untuk meraih sokongan orang ramai menyertai perhimpunan haram Bersih di pusat beli-belah Klang Parade, semalam.


Ketua Polis Daerah Klang Utara, Supritendan Mohamad Shukor Sulong berkata, lima individu berusia 20-an hingga 30-an ditahan pada pukul 4.30 petang itu telah dibawa ke balai untuk diambil keterangan sebelum dibebaskan setelah dijamin.Katanya, kes terbabit disiasat di bawah Seksyen 105 Kanun Keseksaan.

Dalang sponsor BERSIH adalah NGO Kristian ?

Posted: 26 Jun 2011 08:32 PM PDT



Gerakan yang mempunyai kaitan dengan Kristian yang berpangkalan di luar negara dikenal pasti sebagai penyumbang dana kewangan terbesar kepada Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih).

Gerakan tersebut yang berselindung di sebalik pertubuhan bukan kerajaan (NGO) sejak beberapa minggu lalu dikesan aktif menyalurkan bantuan kepada Bersih melalui NGO tempatan.

Antaranya adalah Yayasan Konrad Adenauer dari Jerman yang mempunyai hubungan erat dengan Parti Kesatuan Kristian Demokratik di sana, serta Yayasan Canadian Allied dari Kanada.

Kedua-dua NGO tersebut kini dikesan berada di carta 'tiga teratas' selaku penyumbang berbanding beberapa lagi pertubuhan asing lain, yang mewakili sembilan negara berlainan.

Dipercayai, jumlah terkumpul dana kewangan asing yang dimiliki Bersih kini sudah mencecah jutaan ringgit dan ia bakal digunakan untuk membiayai operasi demonstrasi.

Malah, Utusan Malaysia difahamkan, minggu lalu sahaja sebanyak RM250,000 dari negara asing disalurkan secara haram kepada sebuah NGO tempatan yang bernaung di bawah Bersih.

"Semua sekali, sembilan negara asing yang menjadi 'tangan ghaib' bagi mencetuskan keadaan huru-hara dalam negara pada 9 Julai ini dan mereka bergerak melalui NGO.


"Penyumbang paling besar yang dikesan adalah daripada NGO yang mempunyai kaitan dengan Kristian," kata sumber kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.




Dalam pada itu, sumber tersebut turut menjelaskan Bersih juga menerima bantuan kewangan daripada NGO yang berpangkalan di Amerika Syarikat, Britain dan beberapa buah negara Asia yang lain.

Bagi Amerika Syarikat, Institut Demokrat Kebangsaan (NDI) dan Institut Republikan Antarabangsa (IRI) dikenal pasti menaja Bersih dan parti-parti pembangkang di negara ini.

"Semua ini membuktikan bahawa Bersih hanya menjadikan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sebagai kambing hitam untuk menghalalkan demonstrasi haram. Di belakang mereka ada ejen asing.


"Jadi saya harap rakyat sedar perkara ini. Pembangkang kini sanggup melakukan apa sahaja termasuk bersekongkol dengan negara asing bagi mencetuskan huru-hara," jelasnya.

Sementara itu, semakan Utusan Malaysia di laman web NDI, www.ndi.org mendapati NGO tersebut mengesahkan bahawa mereka menaja aktiviti Bersih.

"Program NDI di Malaysia ditaja oleh National Endowment for Democracy (NED)," kata badan tersebut seperti dipetik dari laman web.

sumber : utusan 

Rupanya parti sosialis Malaysia & penyokong BERSIH mahu perangi YDP Agong !

Posted: 26 Jun 2011 05:03 PM PDT









Sebelum itu , GPB nak ucapkan tahniah kepada pihak polis P.Pinang yang berjaya membuat tangkapan  dengan pantas bagi membendung kegiatan haram yang menggugat keselamatan negara.

Kesalahan puak parti sosialis serta beberapa penyokong Bersih ini cukup berat kerana mereka ini akan disiasat di bawah Seksyen 122 iaitu memerangi YDP Agong .  Dengar seksyen ini pun sudah gerun di mana ia pernah digunakan kepada geng Al Maunah dahulu .

Ini kerana mereka dikatakan mahu menghidupkan kembali fahaman KOMUNIS dalam perhimpunan BERSIH  yang dirancang akan diadakan pada 9 Julau ini .

Semakin teruk himpunan kotor ini kerana pelbagai fahaman sudah menular masuk . Memang benarlah kata Ezam Mohd Noor dalam mingguan Malaysia semalam bahawa yang tersirat himpunan ini adalah mahu menggulingkan kerajaan .



Timbalan Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Abd. Rahim Jaafar berkata, ia berdasarkan penemuan pelbagai bukti yang ditemui dan dirampas pihak polis di dalam bas yang dinaiki oleh kumpulan tersebut.


"Kumpulan itu dilihat cuba mewujudkan semula fahaman komunis menerusi Perhimpunan Bersih yang dirancang diadakan nanti.


"Ini satu perkara serius yang boleh mengancam keselamatan negara," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Perai Utara di sini semalam.


Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) akan mengadakan perhimpunan di ibu kota pada 9 Julai ini.


Menurut Abd. Rahim lagi, beberapa barangan yang dirampas daripada kumpulan terbabit dengan jelas cuba menghasut rakyat supaya menentang kerajaan dengan menyertai Perhimpunan Bersih terutamanya menerusi beberapa jenis risalah yang dicetak dalam pelbagai bahasa.


Selain itu katanya, beberapa helai baju-T berwarna merah yang dirampas juga ada mempunyai cetakan gambar pemimpin fahaman komunis iaitu Abdullah C.D., Rashid Maidin, Chin Peng dan Suriani Abdullah selain beberapa helai baju lain yang tertera tulisan serangan neo-liberal rakyat terus sengsara dan anti-capitalism.


Jelas Abd. Rahim, polis turut merampas 15 naskhah akhbar Sosialis berbahasa Tamil, 10 naskhah akhbar Sosialis berbahasa Melayu, 15 bendera logo Parti Sosialis Malaysia (PSM), 600 helai risalah tertera Perhimpunan Bersih 2.0 dalam bahasa Melayu dan 1,500 helai risalah PSM dalam bahasa Melayu.

sumber : KOSMO 

Gambar terbaru Lisa Surihani berbaju ungu ...cun beb ! layan ......

Posted: 26 Jun 2011 12:05 PM PDT


gambar baru lisa
.
Sempena filem terbaru pelakon yang GPB minat  iaitu Lisa Surihani iaitu " Sekali Lagi" bersama Sam Saheizy ... diletakkan gambar terbaru beliau ini . 


cute sekali ..





kredit : Beautiful Nara 
gambar baru lisa

Najib cabar kejantanan Pakatan hadapi PRU bukan berselindung di himpunan BERSIH

Posted: 26 Jun 2011 11:31 AM PDT




 Datuk Seri Najib Tun Razak mencabar pihak pembangkang supaya bertindak berani ibarat 'anak jantan' dengan menghadapi proses pilihan raya bagi membuktikan penerimaan sokongan rakyat terhadap mereka.

Perdana Menteri menegaskan, tindakan pembangkang yang berada di belakang perhimpunan haram Bersih 2 adalah satu perbuatan pengecut dalam usaha mereka mendapatkan kuasa melalui keadaan huru-hara.

Katanya, jika Barisan Nasional (BN) benar-benar memanipulasi sistem pilihan raya secara kotor, parti itu tidak akan membiarkan pembangkang menguasai lima negeri seperti pada pilihan raya umum lalu.

"Kalau betul anak jantan, kita bertemu pada pilihan raya nanti kerana kuasa politik diperolehi melalui sokongan rakyat dan bukannya melalui demonstrasi jalanan," katanya semasa berucap merasmikan Perhimpunan Agung Parti PPP Ke-58 di sini hari ini. - Utusan

Rajahmas

Posted: 27 Jun 2011 11:33 AM PDT

Rajahmas


Ngeh Khoo Ham mencampuri urusan agama Islam

Posted: 26 Jun 2011 05:17 PM PDT


Ngeh Khoo Ham membuat satu fatwa berkenaan urusan 'murtad' umat Islam yang berlaku di negara kita. Menurutnya, masalah berkaitan tukar agama melibatkan Muslim wajar diselesaikan oleh Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), bukannya Mahkamah Syariah.

Sebenarnya banyak kes pengislaman berlaku khususnya di Sarawak di mana ramai kalangan muallaf tidak mendaftar di JPN pada waktu yang singkat. Dalam sesetengah kes, ada yang melewatkan mendaftarkan status penukaran agama di JPN dan menukar Mykad kerana masalah keluarga. Tetapi sebaik memeluk Islam, saudara baru terbabit secara tidak langsung terletak di bawah tanggungjawab umat Islam yang mempunyai hak fardhu kifayah ke atasnya. Ini tidak ada kaitan dengan JPN.

Siapa Khoo Ham hendak mencampuri urusan agama Islam? Pandai-pandai saja mengatakan mahkamah Syariah tiada kuasa dalam urusan penukaran agama melibatkan Islam semata-mata hanya kerana tidak berdaftar dengan JPN. Ditakdirkan anak kamu nanti memeluk Islam secara senyap-senyap tanpa pengetahuan, baru kamu tahu apa masalahnya bila nak mendaftarkan status agama dengan JPN..

Kredit kepada FB Anti-PKR Club's. Rujuk sini untuk artikelnya.

IPOHMALAY

Posted: 27 Jun 2011 09:15 AM PDT

IPOHMALAY


Cakap Melayu Tunggang Langgang, Mau Rampas 11 Negeri?

Posted: 26 Jun 2011 11:58 PM PDT

Monday June 27, 2011
Pakatan hopes to bag 11 states in general election

PETALING JAYA: Pakatan Rakyat has set its sights on controlling 11 states in the next general election, said DAP adviser Lim Kit Siang.

He said Pakatan had decided on three targets to retain Penang, Kedah, Kelantan and Selangor; win back Perak; and form governments in Johor, Negri Sembilan, Malacca, Pahang, Terengganu and Perlis.

Dubbing the upcoming election as the "battle of the century", Lim said it was not just state governments but federal power that would be at stake.

He said Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak was fully aware of the stakes involved and that a "5% swing in votes" would see Pakatan taking over Putrajaya.

Inilah bukti besar angan-angan yang sangat tinggi yang dikemukakan oleh apek tua yang tidak reti berbahasa Melayu dengan baik. Hajatnya mahu merampas semua negeri-negeri Melayu menggunakan anjing dan babi peliharaannya yang berketurunan Melayu.

Wardina Bakal Bersama Parti Paling BERSHIT di Malaysia

Posted: 26 Jun 2011 08:32 PM PDT

Ratu airmata MHI, Wardina Safiyah telah terang-terangan mahu berpolitik bersama PKR. Siapa tak kenal gadis rebeller yang masa mudanya ini cukup menggoda penonton TV yang menyaksikannya. Namun, tidak dapat tidak, sokongannya ke atas Anwar memang telah dikesan sejak Anwar diterajang keluar dari UMNO lagi.

Kali ini, ketika umurnya hendak mencapai 40 tahun, perempuan ini semakin bersedia untuk menjadi ikon sebuah parti yang telah diketahui jijik dan TIDAK BERSIH.

Mengapa demikian? Sebabnya mudah difahami. Tentu sekali dia mengetahui bahawa hanya dengan PKR, dia akan dapat menjawat jawatan tinggi tanpa memerlukan kelayakan senioriti sepertimana yang telah berlaku sudah-sudah dalam PARTI PALING BERSHIT di Malaysia ini.

Adakah dengan PRU13 yang semakin hampir, nafsu kuasa yang berselindung di sebalik 'keayuan' gadis tua ini semakin menyerlah. Kita tengok sahaja sejauh mana dia akan pergi.

Ataupun, dia adalah KUDA TROJAN yang terbaik pernah dihasilkan oleh negara selepas ADUN Bota? Hehehe.

tunku

Posted: 27 Jun 2011 03:51 AM PDT

tunku


Lim Kit Siang confidence of pakatan winning the next GE.

Posted: 26 Jun 2011 08:47 PM PDT

Pakatan hopes to bag 11 states in general election

PETALING JAYA: Pakatan Rakyat has set its sights on controlling 11 states in the next general election, said DAP adviser Lim Kit Siang.
He said Pakatan had decided on three targets to retain Penang, Kedah, Kelantan and Selangor; win back Perak; and form governments in Johor, Negri Sembilan, Malacca, Pahang, Terengganu and Perlis.
Dubbing the upcoming election as the "battle of the century", Lim said it was not just state governments but federal power that would be at stake.
He said Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak was fully aware of the stakes involved and that a "5% swing in votes" would see Pakatan taking over Putrajaya.
"This is why Najib reminded the Selayang Umno division today (Saturday) that in a general election there is no such thing as a runner-up," he said in his speech during a dinner in Teluk Intan on Saturday night. The speech was posted on his blog and copies sent to the media.
Lim claimed this was why Umno and Barisan leaders were "so panicky" about the Bersih 2.0 rally, fearing it might be more successful than the first.

tunku : it is very simple, if lim kit siang is confidence that they can take over Putrajaya why want to have the illegal "bersih" rally then? who is acting panic here, the BN or the pakatan? i am sure pakatan will get more support if they do not stage this stupid illegal rally. this rally is just to create tense so that government will have to divert their attention to this rally than developing and administrating the country well and at the same time hoping it will turn another egypt.WAKE UP PEOPLE, we are not like egypt and we are doing well now. do not put this country in the dogs(pakatan) hand.we will be in chaos.for lim kit siang info, this time there are more anti "bersih" rally voices than the previous one. dap is hoping this rally to turn out as a battle ground.at the end it is the Malay lost.think about it.this is dap's dirty agenda.

PPP Willing To Give Up Seats To Ensure BN Victories - Kayveas

Posted: 26 Jun 2011 07:09 AM PDT

KUALA LUMPUR, June 26 (Bernama) -- The People's Progressive Party (PPP) is willing to give the two seats it contested in the 2008 general election (GE) to other Barisan Nasional (BN) component parties if they can guarantee victory for the coalition in the next GE, said its president Datuk Seri M. Kayveas.
He said as the political landscape in the country had changed, PPP was willing to do this rather than feel humiliated should it not be able to win the seats in the next GE.
"In fact, if the Prime Minister says Kayveas you need not stand for election (in the next GE) I will abide by what he says," he told reporters after PPP's 58th general assembly here Sunday.
The assembly was opened by Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak.
In the 2008 GE, PPP lost both seats allocated to it, Kayveas the Taiping parliamentary seat and the Pasir Berdamar state seat which was contested by Lee Heng. Both seats were lost to candidates from the DAP.
Kayveas added that even if PPP was not given any seat to contest in the next GE, the party would still remain solidly behind the BN.

tunku : this is the spirit that we want. well done PPP. BN needs winnable candidates to win the next GE.it is very crucial time and we cant divide the seats base on quota.like kayveas said, the seats should be given to the candidate that can ensure victory for BN.

bumiyang

Posted: 27 Jun 2011 03:44 AM PDT

bumiyang


Anwar Dirakam Berada di Lobi di Sebuah Pangsapuri Pada Hari Yang Sama di Mana Klip Video Seks Dirakam???

Posted: 26 Jun 2011 05:38 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 27 Jun 2011 03:41 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ


SIAPA YANG BUAT VIDEO-VIDEO NI ??... BRAVO ! Anda Memang BEST !! ... TAHNIAH Bro !!

Posted: 27 Jun 2011 12:33 AM PDT

Aku baru tersedar kewujudan beberapa video klip yang telah diusahakan oleh sekumpulan insan mulia dan kini boleh kita sama-sama menontonnya di Youtube.

Aku tak berapa pasti , siapakah gerangan yang melakonkan watak2 tersebut, di mana pula lokasi penggambarannya, siapakah yang menjadi pengarahnya dan apakah video-video ini akan terus dilakukan secara berkala - memang aku tak pasti.

Cuma yang aku dapat katakan bahawa video-video ini telahpun dimuat naik baru-baru ini ke YouTube oleh kawasaki9722 . Bahkan, viewers pun masih tak berapa ramai lagi ...

Sekalung TAHNIAH kepada kawasaki9722 kerana usaha anda dan pihak-pihak berkenaan sungguh mantap dan amat bermakna !

NIKMATILAH VIDEO-VIDEO TERSEBUT di bawah ni .... SEBARKANNYA !





















AloQStaQ
Senayan
27 JUN 2011
3:33 PTG

ADAKAH ANDA BERSAMA BN DI PRU13 ? ... Nyatakan Sokongan Anda di Laman Web berikut ... KLIK !

Posted: 26 Jun 2011 09:34 PM PDT


Aku tak pasti sama ada web ini diwujudkan secara rasmi oleh Perhubungan Barisan Nasional ataupun tidak, tetapi aku secara peribadi merasa senang hati untuk menyatakan sokongan kepada BN melalui web tersebut
(mungkin web tersebut sengaja diwujudkan untuk tujuan kajian sokongan kepada BN bagi menghadapi PRU13 nanti)

TIADA MAKLUMAT PERIBADI PERLU DIISI ,
HANYA ISIKAN EMAIL SAHAJA ...

Rakan-Rakan & Sahabat-Sahabat semua,
yang berminat untuk turut serta, silalah KLIK ...

Sila KLIK SINI untuk ke Laman Web ADAKAH ANDA BERSAMA KAMI (BARISAN NASIONAL) ?


Terima Kasih.


AloQStaQ
Senayan 27 JUN 2011
12:34 Petang

anakbukitgantang says

Posted: 27 Jun 2011 03:38 AM PDT

anakbukitgantang says


NGO berkaitan gerakan Kristian penyumbang dana Bersih?

Posted: 26 Jun 2011 06:46 PM PDT

KUALA LUMPUR 26 Jun - Gerakan yang mempunyai kaitan dengan Kristian yang berpangkalan di luar negara dikenal pasti sebagai penyumbang dana kewangan terbesar kepada Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih).


Gerakan tersebut yang berselindung di sebalik pertubuhan bukan kerajaan (NGO) sejak beberapa minggu lalu dikesan aktif menyalurkan bantuan kepada Bersih melalui NGO tempatan.

Antaranya adalah Yayasan Konrad Adenauer dari Jerman yang mempunyai hubungan erat dengan Parti Kesatuan Kristian Demokratik di sana, serta Yayasan Canadian Allied dari Kanada.

Kedua-dua NGO tersebut kini dikesan berada di carta 'tiga teratas' selaku penyumbang berbanding beberapa lagi pertubuhan asing lain, yang mewakili sembilan negara berlainan.

Dipercayai, jumlah terkumpul dana kewangan asing yang dimiliki Bersih kini sudah mencecah jutaan ringgit dan ia bakal digunakan untuk membiayai operasi demonstrasi.

Malah, Utusan Malaysia difahamkan, minggu lalu sahaja sebanyak RM250,000 dari negara asing disalurkan secara haram kepada sebuah NGO tempatan yang bernaung di bawah Bersih.


"Semua sekali, sembilan negara asing yang menjadi 'tangan ghaib' bagi mencetuskan keadaan huru-hara dalam negara pada 9 Julai ini dan mereka bergerak melalui NGO.


"Penyumbang paling besar yang dikesan adalah daripada NGO yang mempunyai kaitan dengan Kristian," kata sumber kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Dalam pada itu, sumber tersebut turut menjelaskan Bersih juga menerima bantuan kewangan daripada NGO yang berpangkalan di Amerika Syarikat, Britain dan beberapa buah negara Asia yang lain.

Bagi Amerika Syarikat, Institut Demokrat Kebangsaan (NDI) dan Institut Republikan Antarabangsa (IRI) dikenal pasti menaja Bersih dan parti-parti pembangkang di negara ini.

"Semua ini membuktikan bahawa Bersih hanya menjadikan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sebagai kambing hitam untuk menghalalkan demonstrasi haram. Di belakang mereka ada ejen asing.

"Jadi saya harap rakyat sedar perkara ini. Pembangkang kini sanggup melakukan apa sahaja termasuk bersekongkol dengan negara asing bagi mencetuskan huru-hara," jelasnya.

Sementara itu, semakan Utusan Malaysia di laman web NDI, www.ndi.org mendapati NGO tersebut mengesahkan bahawa mereka menaja aktiviti Bersih.

"Program NDI di Malaysia ditaja oleh National Endowment for Democracy (NED)," kata badan tersebut seperti dipetik dari laman web.

Sumber  http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0627&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_03.htm

Politik Harian

Posted: 27 Jun 2011 03:35 AM PDT

Politik Harian


KJ terima ugutan bunuh

Posted: 26 Jun 2011 05:46 PM PDT

Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin hari ini menerima ugutan bunuh yang dituju kepada ahli pergerakan itu berhubung penyertaan mereka dalam satu perhimpunan yang dijadualkan serentak dengan perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) pada 9 Julai depan.

Khairy yang juga Ahli Parlimen Rembau berkata, beliau menerima ugutan itu melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) yang dihantar pada awal pagi tadi melalui satu nombor yang tidak dikenalinya.

''SMS tersebut antara lain mengandungi kata-kata kesat dan mengugut untuk menyembelih setiap ahli Pemuda UMNO yang menyertai perhimpunan pada hari sama dengan dengan perhimpunan Bersih.


''Sehubungan itu, satu laporan polis akan dibuat hari ini oleh Setiausaha Pemuda UMNO, Datuk Megat Firdouz Megat Junid yang turut menerima sms yang sama di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Putrajaya," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita sebelum berlepas untuk menyertai misi kemanusiaan antarabangsa 'Freedom Flotila II' di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di sini, hari ini.

Menyentuh perhimpunan anjuran Pemuda UMNO yang dikenali sebagai Perhimpunan Patriot, Khairy berkata, pihaknya masih belum menerima panggilan daripada Bukit Aman untuk memberi sebarang keterangan mengenainya.

Sidang Media Pelancaran PATRIOT

Posted: 26 Jun 2011 09:42 AM PDT

RIDHUAN TEE

Posted: 27 Jun 2011 03:14 AM PDT

RIDHUAN TEE


Jangan sampai terperangkap

Posted: 26 Jun 2011 04:21 PM PDT

Sinar Harian, 27 Jun 2011

Minggu lalu saya membahaskan beberapa ciri atau petanda bangsa yang akan pupus. Antara perkara besar yang belum sempat dibahaskan dengan panjang lebar adalah perpecahan yang amat menakutkan berlaku kalangan umat Islam. Perpecahan bukan setakat kalangan parti-parti politik dan ahli politik. Lebih menakutkan ia turut terbawa-bawa dalam kalangan penjawat awam, pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan sebagainya. Masing-masing mahu menjadi jaguh dan mendapat jawatan yang lebih tinggi.

Pendek kata, di mana sahaja ada umat Islam, perkataan pecah sudah sinonim. Masing-masing mempunyai agenda dan kepentingan diri, terutama untuk mendapat habuan dunia yang bersifat sementara. Kita sengaja mewujudkan kumpulan dalam kumpulan atau klik atau 'orang kita'. Bukan tidak boleh, tetapi jangan sampai menikam dari belakang atau menaruh pasir dalam periuk sesama saudara. Akibatnya, kita juga yang akan rugi. Orang lain bertepuk tangan. Menunggu masa untuk mengambil kesempatan.

Umat Islam sepatutnya bersifat rasional dan profesional, bukan emosional. Tindakan terlalu beremosi hanya akan mengundang kepupusan menjadi lebih cepat. Pada saya, pertembungan sesama umat Islam mesti dielakkan kerana tidak ada sesiapapun yang akan menang. Kalah jadi abu, menang jadi arang. Walaupun Pengerusi Bersih berkata perhimpunan ini tidak ada kaitan politik, takkan kita masih tidak dapat membaca makna tersurat dan tersirat. Beliau hanya mahu memperalatkan umat Islam. Jika tidak percaya, umat Islam jangan turun, biarlah kita lihat berapa kerat bukan Melayu akan turun menunaikan niat 'bersih' mereka.

Sebagai pengalisis politik dan strategi, saya sudah dapat mencium baunya. Tidak perlulah berselindung atas nama NGO, berpura-pura atau nampak seolah-olah tidak dipengaruhi mana-mana pihak. Agenda ada udang di sebalik batu amat terserlah. Kenapa umat Islam masih buta? Kita boleh berkawan dengan kafir zimmi, tetapi mesti berhati-hati dengan kafir harbi yang ingin merosak dan meruntuhkan Islam dengan berbagai strategi dan silap mata. Kajilah sejarah sepanjang beliau sepanjang memimpin Majlis Peguam. Apa pandangan dan sumbangannnya terhadap Islam.

Jika umat Islam terus berdegil, ditakdirkan berlaku pertembungan, siapakah yang akan rugi? Kita semua bersaudara. Takkan kita sanggup berbunuhan sesama sendiri. Jika itu yang berlaku, saya bimbang kita akan menyesal tidak sudah nanti.

Kenapa sesama bangsa dan seagama perlu berpecah? Ambillah pengajaran penyatuan budaya bangsa lain. Satu bangsa, berbagai agama, ada yang beragama Buddha, Taoism, Konfucius, Kristian dan Hindu, mereka tetap bersatu atas nama satu bangsa. Pada mereka, agama tidaklah terlalu penting. Apa yang penting, ketuanan bangsa mesti ditegakkan. Agama boleh datang dan pergi, sedangkan bangsa akan terus kekal. Untuk pastikan kemegahan bangsa terus kekal, maka ia mesti dipertahankan bersama-sama jati diri bermati-matian. Maka tidak hairan mereka menolak sama sekali identiti Melayu seperti bersongkok dan berbaju Melayu, kerana takut diMelayukan. Berbeza dengan kita, agama mesti ditegakkan kerana atas terus kekal. Bangsa sudah tidak penting apabila bertembung dengan agama, kerana agama mendapat perlindungan Allah, bangsa belum tentu akan kekal.

Di negara maju, kewujudan pelbagai parti politik dan pertubuhan adalah perkara biasa. Mereka amat profesional. Setiap pertubuhan akan bertindak sebagai check and balance, kerana itu adalah antara asas demokrasi. Pimpinan kerajaan bertukar tangan adalah perkara biasa seperti yang berlaku di Amerika Syarikat dan Britian. Tetapi tidaklah sampai berlaku perpecahan sehingga ke akar umbi, seterusnya terbawa-bawa ke pejabat kerana ia akan menjejaskan kualiti dan produktiviti. Mereka begitu professional, meraikan perbezaan.

Tidak seperti kita, tidak cukup dengan perpecahan, kita amalkan cucuk sana, cucuk sini seperti politik satay dan saling jatuh-menjatuh. Apa yang kita dapat hasil semua ini? Umat Islam di negara ini perlu menyedari bahwa perpecahan dan pertelagahan itu adalah sesuatu yang hina. Perbezaan ideologi politik tidak seharusnya menjadikan kita saling menghina dan bermusuhan. Tidakkah lebih baik perbezaan ini dimanfaatkan untuk berlumba-lumba melakukan kebajikan demi kemajuan umat dan negara. Firman Allah SWT:

Dan bagi tiap-tiap umat ada arah (kiblat) yang masing-masing menujunya; oleh itu berlumba-lumbalah kamu mengerjakan kebaikan; kerana di mana sahaja kamu berada maka Allah tetap akan membawa kamu semua (berhimpun pada hari kiamat untuk menerima balasan) (surah Al-Baqarah: 48).

Kewujudan pelbagai pertubuhan tidak salah. Tidak perlu dibubarkan. Apa yang lebih penting adalah aktiviti (amal) yang lakukan (Surah at-Taubah:105). Jangan sampai kita tidak boleh duduk semeja membincangkan perkara-perkra yang boleh membangunkan umat kerana sebaik-baik manusia adalah orang yang memberi manfaat bagi orang lain, itulah pesanan Nabi kita.

Ingatlah umatku, cabaran dan tentangan yang sedang kita diharungi dan akan kita hadapi masa akan datang amatlah berat. Musuh-musuh Islam sentiasa merancang untuk memusnahkan kita. Justeru, perlu wujud pertubuhan yang bertindak sebagai kumpulan pendesak dan menyuarakan hak-haknya. Namun, itu bukan bermakna kita tidak boleh kerjasama. Dialog atau musyawarah perlu dilakukan dari masa ke semasa untuk untuk membicarakan agenda bersama. Janganlah terlalu berprasangka buruk.

Ambillah pengajaran perpecahan politik umat Islam yang berlaku pada masa lalu yang amat merugikan sehingga menjadi al-Fitnah al-Kubra (bencana besar). Ketika itu umat Islam berpecah kepada tiga kumpulan. Pertama: kelompok Saidina Ali, kedua: kelompok Muawiyah, dan ketiga: kumpulan neutral yang tidak berpihak kepada salah satu dari dua kelompok tersebut.

Kedua-dua kumpulan pertama memiliki pengikut yang banyak. Manakala kumpulan neutral tidak kurang juga hebatnya. Antara para sahabat yang bergabung di dalam kumpulan ini adalah, Abdullah bin Umar (Ibnu Umar), Saad bin Malik, Saad bin Abi Waqqas, Muhammad bin Maslamah, Usamah bin Zaid, dan lain-lain.

Pertembungan dan pertentangan antara kumpulan Muawiyah dan Ali sampai kepada kemuncak sehingga membawa kepada perang Siffin. Melihat kepada kumpulan Muawiyah hampir kalah, mereka bersetuju menyelesaikan konflik melalui rundingan. Perundingan diberlaku pada bulan Ramadhan tahun 37 Hijrah. Kelompok Muawiyah diwakili oleh Amru bin Ash, manakala kelompok Ali diwakili oleh Abu Musa Al-Asy'ari. Namun, ia hanya bersifat sementara. Kumpulan neutral pun tidak dapat menyelesaikannya. Umat Islam berpecah semula selepas itu, malah bertambah tenat. Mereka tidak pernah mengambil pengajaran sehinggalah bencana besar menimpa kerana mereka sentiasa berprasangka dan saling tidak percaya-mempercayai antara satu sama lain. Nampaknya peristiwa ini akan berulang lagi. Petanda kepupusan semakin hampir, jangan sampai terperangkap.

Ohpolitik!™

Posted: 27 Jun 2011 03:12 AM PDT

Ohpolitik!™


CIA and NED Behind BERSIH – The Proof!

Posted: 26 Jun 2011 11:31 PM PDT




The website of the American-based National Democratic Institute (NDI) has confirmed that it sponsors and supports BERSIH.

The website (www.ndi.org) reported that "The NDI programs in Malaysia are sponsored by the National Endowment for Democracy (NED).

NDI is headed by former US Secretary of State Madeleine Albright, who was among the key supporters of Datuk Seri Anwar Ibrahim when the former Deputy Prime Minister was dismissed from UMNO on September 2, 1998.

NDI is among the four operation components of the NED.

Besides the NDI, the other three are the IRI (International Republican Institute), ACILS (the American Center for International Labor Solidarity) and CIPE
(Centre for International Private Enterprise).

Allen Weinstein, who helped draft the legislation establishing NED confirmed that the NED's operations is similar to what the CIA had done in the past.

Among those within the think tank of the Jewish fa├žade of the NED is Malaysia's very own Anwar Ibrahim.

Anwar's involvement with the NED was revealed in a letter exposed by his former private secretary Rahimi Osman, in which the de facto PKR leader requested funds for the organisation to help underwrite its campaigns for the 12th General Elections.

The letter, signed by Anwar Ibrahim dated June 18, 2007 using the address of his U.S. base at AIA, 585, Grove Street, Suite 135, Hendon, Virginia 20170 was sent to the NED a few months ahead of the 12th General Elections.

This proof of the link between Anwar and the NED is corroborated by the money trails that led to the NDI in its efforts to power pro-Anwar Malaysian opposition parties and NGOs.

In February 2005 the NDI launched a programme in Malaysia aimed to encourage open discussions of the laws and the government. The idea was to encourage transparent and democratic communications between them and the public.

According to the NDI the programme fostered dialogue between political parties and civil society – dialogue on reformation that aimed to strengthen constituent parties, development and improving communication skills.

NDI admitted that it held several workshops in collaboration with a Malaysian NGO, REFSA, which is involved in leadership training and organisational management for BERSIH.

The periodic training by NDI in Malaysia started in 2005 through 2006 and 2007 as preparations for the General Elections in 2008.

REFSA, which stands for Research for Social Advancement operates out of 4A, Jalan Sepadu, Taman Bersatu, Jalan Klang Lama, Kuala Lumpur. Headed by Member of Parliament for Bukit Bendera, Liew Chin Tong, REFSA is seen as the DAP's think tank.

Other than REFSA, the other NGOs who are members of BERSIH include Amnesty International Malaysia (AIM), All Women's Action Society (AWAM), Centre for Independent Journalism (CIJ), Komuniti Masyarakat (KOMAS), Persatuan Kesedaran Komuniti Selangor (EMPOWER), Suara Rakyat Malaysia (SUARAM), Women's Aid Organisation (WAO), Writer's Alliance for Media Independence (WAMI), Bar Council and others.

Most of the abovementioned NGOs are sponsored by the Jewish-funded NED and Open Society Institute (OSI), which is owned by the thieving Jewish money trader, George Soros.

In July 2005, NDI in conjunction with REFSA organised a national level election workshop for party leaders, which came as part of a series that underscored a determined and concerted effort to encourage election reformation. REFSA is among the secretariat in BERSIH.

"The following year, in 2006 NDI organised a workshop for BERSIH that focused on improving the action plan for every participant or political party within the organisation.

"In 2007, NDI and BERSIH held several series of workshops in neglected political areas of Sarawak and Sabah, aimed at reviving political aspirations," reported the NDI website.



- Posted using BlogPress from my iPad

Asai Usul Lembah Pantai

Posted: 26 Jun 2011 06:28 PM PDT

Sapa tahu asal usul mana datangnya Lembah Pantai? Aku percaya jika kita tanya Kepada Ahli Parlimen Lembah Pantai merangkap anak kepada AL-JUBURI pun dia tak tahu.

Agak pelik bila kita ke kawasan Lembah yang tiada pantai di Ibu Negara ini. Pernah atau tidak kita terfikir, dari mana datangnya nama Pantai itu?

Dari pertanyaan dan kajian di mata kasar aku kepada bentuk rupa bumi di kawasan ini, Lembah Pantai ini sebenarnya berasal dari Loji najis atau dengan bahasa agak kasar iaitu, Logi pam taik.

Penggunaan nama "PAM TAIK" sudah ditukar kepada "PANTAI". So jadila "LEMBAH PANTAI", yang asalnya "LEMBAH PAM TAIK".

Sama ada betuk atau tidak, itu semua kajian mata kasar aku, Jika hendak lebih pasti berkenaan dengan mana asal usul LEMBAH PANTAI ini, korang tanyala Izzah anak kak Jijah dan Bang Juburi..


- Posted using BlogPress from my iPad

BErSHIT adalah KOMUNIS!!!

Posted: 26 Jun 2011 04:28 PM PDT




Polis mengesan gerakan terancang pihak tertentu didakwa cuba menghidupkan semula fahaman komunis bagi tujuan menjatuhkan kerajaan melalui perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) pada 9 Julai ini.

Gerakan itu juga didakwa sedang giat menyebarkan propaganda anti kerajaan termasuk melalui risalah yang secara terang-terangan menghasut rakyat menggulingkan pemerintah seperti berlaku di negara-negara Asia Barat.

Timbalan Ketua Polis Negeri, Datuk Abdul Rahim Jaafar berkata, maklumat itu diperoleh hasil siasatan terhadap 31 penyokong Bersih diketuai Ahli Parlimen Sungai Siput yang juga pemimpin Parti Sosialis Malaysia (PSM), Dr. Jeyakumar Devaraj yang ditahan semalam.

Menurutnya, selain membawa beribu-ribu risalah berunsur anti kerajaan, kumpulan itu juga membawa baju-T tertera gambar pemimpin komunis yang diangkat sebagai 'kesatria' termasuk pemimpin gerila komunis Cuba, Che Guavera dan pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM) seperti Chin Peng, Rashid Maidin, Abdullah CD dan Suriani Abdullah.

"Berdasarkan isi kandungan risalah, tulisan nama pemimpin PKM di bahagian belakang baju T, polis percaya kumpulan itu ada membawa unsur-unsur untuk menghidupkan semula fahaman komunis yang haram dari sudut undang-undang.

"Ini sesuatu yang serius kerana kempen Bersih itu nampaknya dimasukkan unsur-unsur seolah-olah untuk hidupkan semula fahaman komunis, bukannya semata-mata menuntut pilihan raya bersih," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Semalam, Jeyakumar bersama 30 lagi individu dipercayai penyokong Bersih ditahan ketika menaiki sebuah bas di Plaza Tol Sungai Dua, di sini.

Kumpulan itu ditahan kira-kira pukul 3.40 petang ketika menaiki bas pesiaran yang dipercayai dalam perjalanan dari Sungai Petani ke Pulau Pinang bagi mempromosikan perhimpunan tersebut.

Abdul Rahim berkata, pihaknya merampas 28 helai baju T tertera wajah pemimpin komunis, 15 batang bendera logo PSM, 5,000 risalah 'Udahlah tu..Bersaralah', 600 risalah perhimpunan Bersih, 1,500 risalah PSM dan dua banner tertulis 'Udahlah tu, Cukup 54 Tahun, Bersaralah'.

Turut dirampas dalam bas berkenaan adalah dua alat pembesar suara dan mikrofon.

Pada sidang akhbar itu, Abdul Rahim turut membacakan salah satu ayat dalam risalah milik kumpulan berkenaan dipercayai mempunyai kaitan dengan perhimpunan Bersih yang berbunyi:

"Kalau rakyat Marhaen di negara-negara Arab dapat menjatuhkan rejim-rejim kuku besi yang berdekad-dekad lama memerintah, tidak mustahil rakyat Malaysia menuntut perubahan politik di tanah air kita. Pemerintahan satu parti. Masa untuk perubahan".

Menurut Abdul Rahim, tindak-tanduk kumpulan berkenaan jelas merupakan satu ancaman kepada keselamatan negara apatah lagi melibatkan sebuah pertubuhan yang diharamkan oleh undang-undang.

Katanya, kesemua yang ditahan berusia 16 hingga 64 tahun dan kes itu disiasat mengikut Seksyen 122 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara seumur hidup atau penjara tidak lebih 20 tahun atau denda.

"Kesemua mereka kini ditahan bagi membantu siasatan polis manakala seorang daripadanya yang berusia 16 tahun dibebaskan kerana masih di bawah umur," tambahnya.
sumber utusan

- Posted using BlogPress from my iPad

PAPA GOMO

Posted: 27 Jun 2011 01:42 AM PDT

PAPA GOMO


18 SG - "Kalau Kau Bunuh Ambiga Aku Bunuh Kau" - Ayahanda Izmil Amri

Posted: 27 Jun 2011 12:30 AM PDT


BABI TONYOK

Nak kata orang melayu Islam sekarang semakin Bodoh tak pula tapi tak di nafikan bila ada segelintir orang Melayu Islam yang Bodoh dan amat bangang sama sekali dalam menyuarakan pendapat dan pandangan.

Untuk makluman pada 24 Jun Gomo di minta oleh seorang pelayar Tweeter untuk melihat kenyataan di Tweeter Izmil Amri yang menyatakan "Kalau Kau Bunuh Ambiga Aku Bunuh Kau"



Gomo sebenarnya agak Terkejut kerana tidak menyangka ada seorang Melayu Islam yang sanggup Membunuh orang lain demi mempertahankan si KAFIR Ambiga yang mana kita tahu si Ambiga Kafir ini lah orang yang lantang dalam menentang Islam di Malaysia dan merupakan tulang belakang dalam agenda Menjadikan umat Islam MURTAD.

Masa tu Gomo fikir apakah lelaki yang bernama Izmil Amri ini tidak tahu apa yang di perjuangkan oleh Ambiga Kafir? Ataupun si Izmil Amri ini sekadar mengikut emosi kerana taksub dengan perjuangan politik Lubang Jubur Anwar Ibrahim?

Dalam kenyataan seterusnya si Izmil Amri ada mengeluarkan kenyataan "Aku pernah mimpi Sembelih Kepala Manusia" Wah hebat tu sampai boleh mimpi Sembelih kepala manusia. Gomo selama hidup ni mimpi sembelih Ayam pun tak pernah lagi kira nya si Izmil Amri ni handal lah jugak orangnya.



Dalam berapa minit selepas itu Izmil Amri keluarkan pula kenyataan "Kalau ada sapa sapa nak bunuh sapa2 hangpa mai menghadap Ayahanda Izmil dulu" Wow ni lagi hebat beb, memang cukup hebat. Ayahanda ye?Ni Izmil Amri, nak cakap kat hang sikit.....

KEPALA BUTOH BAPAK LU MASAK ASAM!!!


Hangpa ingat hangpa ni hebat ke? hangpa ingat hangpa ni kebal ke? Kepala butoh bapak lu lah. Lu nak sembelih sapa? Lu nak Bunuh sapa? Nak rodok sapa? Jangan cakap banyak lah Kimak anak haram 9 Julai ni hangpa Turun dan jangan duduk belakang orang. hangpa Mara ke depa Aku Tunggu hang anytime anywhere.



Si Kafir AMBIGA yang menentang Islam hang Izmil Amri dok sokong sampai nak sembelih sesama umat Islam. Aku tak peduli lah waktu tu hang Kurang Waras ke, hilang Akal ke, Spontan ke namun WAJIB bagi aku menentang orang yang macam Izmil Amri BARUA kepada KAFIR JAHANAM!!!

Lu apa level? AYAHANDA? Ayahanda ke tak ayahanda aku peduli apa? Ni Kepala Bapak aku bayar Zakat. Mak aku Lahirkan aku. Aku MELAYU ISLAM dan setakat hang yang dok Gebang Macam anak haram ni anytime je aku TIBAI!!!


Belum apa apa dah Block Tweeter Papa Gomo
BACHOL

Cakap banyak tak guna wahai Izmil Amri, walaupun hang dah BLOCK Tweeter aku sebab takut kena Balun tapi aku rasa memang nak kenal sangat dengan Hang ni. Aku rasa seluruh Rakyat Malaysia terutama nya Umat Islam nak kenal dan tahu siapa yang sanggup MATI DEMI AMBIGA KAFIR JAHANAM.

Aku nak tengok 9 Julai ni Hang Turun!!!

Ni lah moral Penyokong Pakatan Rakyat yang Hilang Kewibawaan sampaikan Ambiga yang menentang Islam dan penyokong Murtad sanggup di lindungi oleh seorang Melayu Islam yang mana sanggup Membunuh sesama umat islam demi si Kafir.


Psssttt...setakat si Izmil Amri ni Gomo Tampor je, dasar Banjingan


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

PANAS - Kontrak Selenggara Kapal Selam Scorpene TLDM Di Bongkar

Posted: 26 Jun 2011 09:30 PM PDT



Isu kapal selam Scorpene tidak sudah-sudah diputarbelit oleh pihak pembangkang untuk mencetuskan rasa marah rakyat pada kerajaan.Kononnya ada penyelewengan dalam kontrak pembelian dan penyelengaraannya.

Betul ke? Kalau ada kongkalikong sudah tentu banyak coverup perlu dibuat.

Namun Timbalan Menteri Pertahanan Datuk Dr Abdul Latif Ahmad nampak relaks saja sewaktu memberi jawaban mengenainya dan mematahkan cubaan pembangkang nak jolok macam-macam hal mengenai kontrak Scorpene dalam sidang Dewan Rakyat Khamis malam.

Beliau memberi berbagai penjelasan mengenainya semasa perbahasan untuk membentang permohonan perbelanjaan tambahan Kementerian Pertahanan.

Dan untuk lebih jelas....Dr Latif secara terbuka menghuraikan kontrak penyelengaraan kapal selam berkenaan yang sebelum ini adalah dokumen rahsia.


Berikut ialah butiran yang dibentangkan oleh Timbalan Menteri Pertahanan: READ MORE.............

Harap juak Pakatan pencacai sedar diri. Ni lah kita Barisan Nasional tiap kali kena Tuduh itu ini kita tampil dengan Bukti dan Fakta yang lengkap. Bukan macam mereka yang sekadar bercakap namun Gagal dengan bukti dan Fakta.

16 September...Hua Hua Hua


Psssttt..... Ya Allah mohon petunjuk agar rakyat Malaysia sedar mainan DAP KAFIR dalam merancang rampasan kuasa umat Islam di Malaysia



DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Bakar Sahaja Mereka Yang Perjuangkan KOMUNIS

Posted: 26 Jun 2011 06:00 PM PDT




Tiga puluh aktivis Parti Sosialis Malaysia (PSM) yang ditahan di plaza tol Sungai Dua semalam, ditahan reman mengikut Seksyen 122 Kanun Keseksaan kerana didakwa berniat untuk memerangi Yang di-Pertuan Agong.

Aktivis tersebut menyertai siri kempen "Udah La Tu Bersaralah" yang dilancarkan pada 24 Jun, menjelang perhimpunan BERSIH 2.0 bagi menuntut pembaharuan sistem pilihan raya. Mereka yang ditahan termasuk ahli parlimen Sungai Siput, Dr D Jeyakumar Lagi Selanjutnya KLIK DI SINI

Psssttt...Elok depa ni TAHAN di Bawah ISA!!!!




Melayu Sudah Lupa Kejadian Di Bukit Kepong?

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Taipingmali (tm)

Posted: 27 Jun 2011 01:39 AM PDT

Taipingmali (tm)


Ekonomi

Posted: 26 Jun 2011 11:00 PM PDT

Malaysia to further free services sub-sectors
Published with Blogger-droid v1.7.1

Konvensyen BN Kedah

Posted: 26 Jun 2011 08:59 PM PDT

BN Kedah adakan Konvensyen BN Negeri pada 24 September ini; lebih 15,000 ahli daripada semua parti komponen dijangka hadir
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Kesan ancaman Rally Jijik 2.0

Posted: 26 Jun 2011 06:54 PM PDT

KONSERT SWEET CHARITY & BLUES GANG BATAL ADUYAII, KINI BERITA TEAM ARSENAL, LIVERPOOL & CHELSEA PUN NAK BATAL PERLAWANAN PERSAHABATAN MRK DI MSIA, KESIAN PEMINAT2 TEAM TU, PASAL TAKUT KESELAMATAN PEMAIN MEREKA , TAHNIAH LAR BERSIH.. RUGIKAN EKONOMI NEGARA

-Armand Patriot-
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Perak catat laporan polis tertinggi tentang rally Jijik 2-0

Posted: 26 Jun 2011 06:11 PM PDT

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Unggun Neraka

Posted: 26 Jun 2011 05:50 PM PDT

Pembangkang menyatakan YAB DS Najib Tun Razak, takut dengan sajak A. Samad Said.

Betul kah, Najib takut? Sama-sama kita tengok siapa yang akan menangis, merayu dan jatuh pengsan kerana takut kepada FRU 9 Julai.

Sapa pula yang nak terkencing dalam black maria, dan dalam lokap.

A Samad Said perlu di tahan segera kerana sajak di bawah!
Semakin lara kita didera bara—
kita laungkan juga pesan merdeka:
Demokrasi sebenderang mentari
sehasrat hajat semurni harga diri.

Lama resah kita—demokrasi luka;
lama duka kita—demokrasi lara.
Demokrasi yang angkuh, kita cemuhi;
suara bebas yang utuh, kita idami!

Dua abad lalu Sam Adams berseru:
(di Boston dijirus teh ke laut biru):
Tak diperlu gempita sorak yang gebu,
diperlu hanya unggun api yang syahdu.

Kini menyalalah unggun sakti itu;
kini merebaklah nyala unggun itu.

24—25, 6.11. A. SAMAD SAID

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ketua AMK Pendang tak faham undang2 dan perlembagaan.

Posted: 26 Jun 2011 04:49 PM PDT

Inilah jadinya kalau bodoh, sama bodo macam Nizar Lambai.

Dia ingat PRU boleh buat suka-suka hati bapak dia kut.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PANEH MIANG

Posted: 27 Jun 2011 01:06 AM PDT

PANEH MIANG


Ambiga menang pun sebab undi pos la bahlul...

Posted: 26 Jun 2011 08:22 PM PDT

Antara tuntutan Bersih tajaan Ambiga dan Pakatan Pembangkang ialah:

i. Melaksanakan penggunaan dakwat kekal (indelible ink) untuk menghalang pengundian berganda;

ii. Memansuhkan sistem pengundian pos kecuali untuk para diplomat dan pengundi yang berada di luar negara memandangkan pertanggungjawaban dan kerahsiaan amat terancam dalam amalan semasa.


Tapi yang menghairankan, setiap kali pemilihan jawatankuasa Majlis Peguam, kertas undi akan di pos kepada ahli-ahli Majlis Peguam dalam negara; dan ahli akan pos semula kertas undi ke pejabat Majlis Peguam selepas menanda @ mengundi senarai pilihan calon yang bertanding merebut jawatan.

Maknanya, Ambiga Sreevenasan yang menang jawatan Presiden Majlis Peguam dulu adalah kerana undi pos.

Maka jelaslah bahawa Majlis Peguam yang terdiri ramai dikalangan ahli Pakatan Pembangkang sememangnya mengiktiraf undi pos kerana kesemua jawatankuasa Majlis Peguam sejak dulu menang kerana undi pos.

Kalau jumpa antara ular atau Ambiga...agak-agak nak bunuh yang mana dulu? Soalan ni kira ugutan bunuh jugak ke?

Hahaha...sampai bila la ahlul Pas nak kena kencing?!

HERO KECIK

Posted: 27 Jun 2011 01:06 AM PDT

HERO KECIK


Semua Ahli PAS Wajib Sertai BERSIH, Tak Hadir BERDOSA

Posted: 27 Jun 2011 12:39 AM PDT

PAS mewajibkan semua ahli dan penyokong Parti Islam hadir BERSIH. Wajib hadir, kalau tak hadir Berdosa masuk negara ataupun kunci pintu syurga ditarik balik. Hebat sungguh cita-cita PAS yang telah terkena air Palat DAP.

Bagi PAS demo-demo nie perkara biasa dan sudah berkali-kali Pakatan anjurkan DEMO haram nie. Antara cara paling berkesan untuk menunjukkan kepada rakyat kononnya pemimpin Pakatan nie buat kerja. memang buat kerja pun kerja kerah orang ramai, anak muda, pelajar, perempuan dan orang tua untuk menyusahkan rakyat. Itu yang pasti...


Nampaknya semua ahli PAS seluruh negara akan hadir perhimpunan haram BERSIH kerana Takut Berdosa Dengan PAS. Mungkin PAS boleh bagi dosa pahala kepada semua ahli dan penyokongnya.


Tinggi sungguh cita-cita PAS. Dosa dan pahala ada ditangan pemimpin2 nya...

Belantan

Posted: 26 Jun 2011 11:45 PM PDT

Belantan


Pakatan pembangkang politikkan agama, sesatkan umat!

Posted: 26 Jun 2011 09:12 PM PDT



















Apa yang berlaku sekarang amatlah mendukacitakan. Terdapat pemimpin yang sanggup memparmainkan bangsa dan agama demi kepentingan politik. Yang lebih menyedihkan pemimpin yang sering mendabik dada kononnya memparjuangkan Islam tetapi ungkapan itu hanyalah pemanis mulut tetapi hati penuh dengan hasad dengki, laknat dan segala niat yang menjijikkan.

Hakikatnya umat Melayu sayang kepada agama, bangsa dan negara. Umat Melayu juga sayang kepada pemimpin. Umat Melayu tidak akan biarkan negara jatuh ke tangan musuh. Musuh memang suka kalau umat Melayu bergaduh sesama sendiri. Apatah lagi musuh yang dinamakan iblis. Untuk mengatasi supaya umat Melayu tidak berada di dalam kerugian marilah mengingati kembali pesan Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW, 'Apabila ada pergaduhan di antara kamu, maka hendaklah ada yang bangun untuk menyelesaikannya. Hendaklah kamu rujuk kepada Al Quran dan Sunnahku'.

Apabila semua merujuk kepada Al Quran dan Sunnah Rasullullah SAW perkara yang rosak menjadi elok. Semua akan selamat di dunia dan akhirat. Beriman dengan ucapan, beriman dengan perbuatan dan beriman dengan hati. Semua orang Islam hendak kembali kepada Allah SWT. Bagaimana hendak kembali KepadaNYA jikalau sesama sendiri bermusuhan.

Allah SWT berfirman di dalam Kitab Suci Al Quran, Surah Al' Imran ayat 103 yang bermaksud ' Berpegang-peganglah kamu ke tali Allah dan janganlah kamu bercerai berai'. Untuk mendapat keredhaan daripada Allah SWT di atas ayat tersebut, hendaklah meredhakan diri menuju kepada maksud ayat tersebut dengan lafaz serta mempraktikkan zahir dan batin dengan ikhlas hanya kerana Allah SWT.

Kalau apa sahaja dibuat dengan niat di hati kerana Allah SWT dengan mengikut perintah Allah SWT buat apa yang disuruh dan tinggalkan apa yang dilarang nescaya umat Islam menjadi satu. Satu dengan ertikata "Menyatu".

Contohnya seperti kopi, gula, susu dan air datang dari tempat yang berlainan dan keturunan jenis yang berlainan, kerana Allah SWT menjadikan kopi kerana Allah SWT menjadikan gula, kerana Allah SWT menjadikan susu kerana Allah SWT menjadikan air dan kerana Allah SWT lah ia menyatu menjadi satu di dalam satu bekas. Ianya tidak akan dapat dipisahkan lagi walaupun di mana sahaja ia berada.

Sebagai umat Islam hendaklah selalu beriman kepada Allah SWT dan berjanji setiap kali menunaikan solat. Sesungguhnya Solat, ibadah, hidup dan matiku hanya kerana Allah SWT. Tiap-tiap apa yang dikerjakan dengan menyebut di hati kerana Allah SWT sudah tentu kita akan menyatu dan bersatu menjadi satu.

Hakikatnya dalam soal agama seseorang itu tidak seharusnya hipokrit, ekstrim hingga menghancurkan agama itu dan umatnya. Agama Islam tidak meminta umatnya berpecah belah, mengeluarkan kata-kata nista, memfitnah apatah lagi bagi tujuan politik. Seluruh umat Islam haruslah menolak fahaman sebegini kerana ia bakal menghancurkan keindahan agama dan membinasakan umat. Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari

The Unspinners

Posted: 26 Jun 2011 11:40 PM PDT