Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Khamis, 5 Mei 2011 at 1:16 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


THE FLYING KICK

Posted: 05 May 2011 01:08 PM PDT

THE FLYING KICK


VIDEO LUCAH ANWAR: KONSPIRASI vs U-TURN

Posted: 05 May 2011 10:30 AM PDT

SUMPAH LAKNAT ESKAY, ANWAR DAH MACAM PIJAK BARA!!!

Posted: 05 May 2011 08:15 AM PDT

PKR-DAP BUNUH MELAYU DI AMPANG!!!

Posted: 05 May 2011 06:30 AM PDT

TAHNIAH!!! UUM AKAN DITUTUP!!!

Posted: 05 May 2011 05:15 AM PDT

MUSYKIL APA ANWAR DATANG KE MPAJ?

Posted: 05 May 2011 03:00 AM PDT

BILA CIMB JADI KEPALA LANUN!!!!

Posted: 05 May 2011 01:16 AM PDT

HARGA RON97 NAIK, PAKATAN RAKYAT MELOLONG LAGI!!!

Posted: 04 May 2011 03:00 PM PDT

Apa Yang Tersirat

Posted: 05 May 2011 01:04 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Kononnya Eskay sudah dimakan sumpah laknatnya?

Posted: 05 May 2011 04:22 AM PDT

Pada 29 April 2011 Eskay Bersumpah

wallahi, wabillahi, watallahi, aku bersumpah bahawa aku dan Datuk Seri Anwar Ibrahim berada dalam paparan video yang dirakamkan pada 21 Februari 2011. Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah pelaku dalam video tersebut. Sekiranya aku melakukan fitnah, maka Allah akan melaknat akanku."

Tetapi pada 4 May 2011, ini yang Eskay katakan;

"Saya tidak pernah menuduh Anwar berzina. Bila saya tuduh dia berzina? Soal dia zina atau tidak berzina tidak ada kena mengena dengan saya. Saya menghubungi wartawan untuk tanya sama ada orang dalam rakaman itu adalah Anwar, itu sahaja. Anda yang paling rapat dengan dia, selalu mewawancara dia" (Malaysiakini)

Tuntuntan Eskay berjumlah RM20 juta daripada Merong Mahawangsa Sdn Bhd dan Pengarah executivenya Satuk Yahya Abdul Jalil berhubung jambatan bengkok telah ditolak mahkamah.

Kononya dua kejadian di atas pertanda Eskay dimakan sumpah laknatnya?

Video seks Anwar: Siapa Eskay tidak penting

Posted: 05 May 2011 01:46 AM PDT

Eskay-Tengah semasa majlis sumpah laknat 29 April 2011
Siapa Eskay tidak penting. Kini Eskay menjadi sasaran pihak penyokong Anwar. Namun mereka lupa, bahawa sebelum pendedahan video seks Anwar pada 21 Mac lalu, Eskay adalah teman karib Anwar.

Hanya sebulan, daripada tarikh video seks tersebut dirakam dan pendedahannya, kini Eskay menjadi musuh utama Anwar dan para penyokongnya.

Bagi AYT, siapa Eskay tidak penting, sekurang-kurangnya Eskay berjaya membongkar moral Anwar kepada rakyat jelata.

Hanya penyokong taksub Anwar yang masih menyokongnya, namun rakyat majoriti kini, telah sedar siapa Anwar sebenarnya.

Ada lah sukar mempunyai ketua yang tidak bermoral apatah lagi Perdana Menteri.

Melalui pendedahan Eskay tersebut, sekurang-kurangnya dapat menyimpulkan bahawa moral Anwar sungguh jelek.

Para penyokong Anwar mendakwa bahawa sodomi I dan II adalah konspirasi kerajaan BN, namun dengan terdedahnya video seks Anwar pada 21 Mac lalu dan dimuat turun di Youtube pada 28 April lalu, kini jelas moral sebenar Anwar.

Bagi mereka yang selama ini hanya menerima khabar mengenai moral Anwar, melalui pendedahan video seks tersebut-semuanya terjawab.

Pelawaan Najib terhadap Pas-bagi menyedarkan parti itu

Posted: 05 May 2011 01:13 AM PDT

Pemimpin Pas tersalah kaprah mengenai pelawaan Presiden Umno DS Najib agar Pas kalau tidakpun menyertai BN tetapi keluarlah daripada Pakatan.

Pelawaan Najib tersebut bermaksud menyedarkan Pas, bahawa kehadiran parti itu dalam Pakatan hanya diperkudakan dan seperti melukut ditepi gantang.

Pelawaan Presiden itu mempunyai banyak asas, lihat sahaja keputusan PRK di mana calon-calonnya daripada Pas-misalnya di DUN Bangan Pinang, DUN Tenang, DUN Merlimau dan Kerdau, semua calon-calon Pas kalah. Malah di PRK Manek Urai- Pas hanya dapat memperatahankan kerusi tersebut dengan kelebihan 65 undi.

Pada PRN Sarawak- para pemimpin Pas berkempen begitu hebat sekali, ternyata tiada calon Pas yang menang, malah terjadi pertambahan undi kepada calon-calon DAP.

Jika kita melihat kepada keputusan PRU-12 lalu, hakikatnya, kerusi marjinal yang dimenangi DAP adalah disebabkan oleh sokongan Pas, namun sokongan kepada kerusi-kerusi yang ditandangi Pas, ternyata sokongan DAP tidak memberi impak besar kepada calon-calon Pas.

Pas memperjuangkan islam, namun DAP memperjuangkan Malaysian Malaysia, sementara PKR berasaskan merit. Berasaskan kepada perbezaan perjuangan tersebut, maka Pas akan senantiasa menjadi kuda tunggangan, kerana perjuangan Pas hanya tertumpu kepada kaum melayu yang beragama islam. Perjuangan Pas belum mampu menarik sokongan kaum melayu daripada Umno. Bukitinya, pada beberapa PRK lalu, dimana kawasan-kawasan tersebut adalah majoriti melayu-semua PRK tersebut dimenangi oleh calon BN yang diwakili oleh Umno.

Percayalah kehadiaran Pas dalam Pakatan DAP-PKR-PAS hanya menguntungkan dua parti tersebut, namun tidak berlaku sebaliknya. DS Najib melihat itu semua, atas sebab itu, Presiden Umno tersebut membuat pelawaan terhadap Pas semasa menghadiri satu perjumpaan di Pulau Duyong Terengganu, minggu lepas.

DS Najib mempunyai asas dan sebab mengapa beliau membuat pelawaan terhadap Pas. Asas utama mengajak PAS menyertai Umno atau setidak-tidaknya keluar dari Pakatan Rakyat tidak sedikit pun menunjukkan bahawa Umno uzur, gering dan terdesak sebaliknya mengajak dan meminta PAS melihat kedudukan mereka, mencermini nilai mereka dalam gabungan yang disertai mereka hari ini.

Sepatutnya Pas melihat dan merenung ajakan tersebut, dan mengkaji sama ada kehadiaran mereka signifikan atau hanya ada untuk menjadi tiang tambahan kepada gabungan yang semakin rapuh dalam mengertikan perjuangan agama dan bangsa.

Ajakan tersebut adalah lebih kepada satu kiasan untuk menyedarkan PAS bahawa gabungan politik - antara PKR dengan DAP tidak mempunyai asas selari dengan perjuangan PAS dan hanya mahu parti Islam itu sebagai kuda tunggangan untuk mencapai cita-cita politik Lim kit Siang, Lim Guan Eng dan Karpal Singh.

Mereka digunakan sebagai faktor tambahan untuk merealisasikan agenda menyerang BN/Umno untuk kepentingan tersendiri dan idealisme PAS hanya dipalsukan dengan hanya memberi harapan akan pelaksanaannya oleh Pakatan Rakyat hanya untuk melihat kejayaan menerajui kerajaan.

Seharusnya Pas dapat membaca bahawa DAP dan PKR hanya melayan idealisme agama PAS dengan menghadiahkan Kedah dan Kelantan, sebaliknya mereka meneruskan agenda mereka di negeri-negeri kaya sperti Selangor dan pulau Pinang serata bandar-bandar yang telah maju.

Umno sebenarnya nampak - bahawa agenda bangsa dan agama adalah satu keperluan dan usaha menghalangnya dari dirobek oleh PKR dan DAP harus dijalankan berterusan.

Apa yang DS Najib Razak sarankan adalah tawaran terbuka yang tidak bersyarat dalam usaha memastikan kedaulatan bangsa dan agama tidak di noda dengan spekulasi dan keuntungan politik semata-mata.

PAS nampak dan tahu kedudukan mereka - tidak payah untuk kita rungkaikan lagi. Ajakan Umno adalah secara menyeluruh demi berbincang memartabatkan agenda negara bukan agenda tersendiri mahupun agenda yang sentiasa terpahat dalam hati mereka - untuk menerajui negara dan ini sesuatu yang mustahil.

Umno meneliti kedudukan PAS dan mahu parti itu sendiri menilai suara mereka - yang seakan sepoi-sepoi bahasa, antara didengar atau tidak - sepi dalam dominasi PKR dan DAP yang amat jelas mahu memperkecilkan kedudukan bangsa di samping mereka berusaha membentuk monopoli kuasa. Contoh yang paling dekat apabila Azmin Ali melenting, apabila Mustapa Ali memberi ulasan mengenai video seks Anwar. Setiauasa Agong Pas tersebut, terpaksa bersuara, bahawa kenyataannya diputar belit oleh media.

Percayalah PAS akan terus terperangkap dan dijadikan alat untuk agenda menyamaratakan kedudukan kaum tanpa melihat asas keperluan dan perbezaan kedudukan.

PAS akan terperangkap - dan mengelirukan perjuangan berlandaskan agama yang mereka bawa selama ini, akhirnya akan turut melenyapkan identiti perjuangan - diasimilasikan secara total dengan landasan DAP dan konsep liberalisasi PKR yang merosakkan perencanaan Umno untuk tujuan serupa - agama dan bangsa.

Perjuangan agama dan bangsa ini tidak perlu dipertikaikan oleh PAS sebagai perjuangan kuno dalam Umno kerana ia penting dan ini sealiran dengan kerancakan kaum lain memperjuangkan kaum dan bangsa mereka sendiri. PAS akhirnya terikat dengan polisi berbeza - antara PKR, DAP dan PKR sendiri.

MCA halang PAS sertai BN atas alasan parti itu memperjuangkan negara Islam - ini boleh diterima oleh kita - tetapi mampukan ia diterima dalam asosiasi pembangkang ini?

Perlu ingat - setidak-tidaknya toleransi antara MCA dan MIC wujud dalam BN dengan keutamaan kepada Umno dalam memastikan arah yang mahu dituju.

Sebaliknya DAP adalah amat dominan dan mereka mampu mencorakkan kehendak mereka - tanpa kompromi dengan kaum lain khususnya agama yang kita pegang, antara sesama mereka dalam Pakatan Rakayat.

PAS hanyalah parti politik sama dengan PKR, DAP, Umno, MCA dan MIC serta parti-parti lain yang ada. Bagi PAS amat jelas kuasa perlu dituntut untuk merealisasikan negara Islam.

Mereka melakukan semua - berlandaskan agama untuk kepentingan politik sendiri. Namun dalam pergabungan politik negara Islam hilang darjat bila mana kepentingan perjuangan politik mendahului segala-galanya. Ini yang belaku pada masa ini terhadap Parti Nik Aziz tersebut.

Eskay tidak pasti apa kah jam omega terakam dalam video seks Anwar

Posted: 04 May 2011 04:13 PM PDT

Eskay salah seorang Datuk T mengaku semalam, bahawa dia tidak pasti apakah jam omega yang diserahkan kepada polis terakam dalam video seks yang dia dedahkan pada 21 Mac lalu.

Sementara itu pihak polis mencari mereka yang bertanggungjawab memuat turun video seks tersebut ke Youtube pada 28 April lalu.

Eskay sebelum ini telah menyerahkan hard copy rakaman video seks tersebut, namun yang membinggungkan pihak polis siapa kah mereka yang bertanggungjawab memuat turun rakaman tersebut di Youtube.

Yang menghairankan-klip video tersebut ber sub-title bahasa Thai-sedang yang asli menurut Eskay tanpa sub-title.

Namun bagi AYT, semuanya itu tidak penting, yang penting adalah agar pihak polis mengesahkan siapa sebenar pelaku seks tersebut. Bagi orang ramai, menonton video seks tersebut, tidak syak lagi, bahawa lelaki dalam video tersebut selain Eskay, juga Anwar.

Dalam rakaman video seks tersebut, Anwar melakukan seks dengan wanita muda cina.

DIMENSI

Posted: 05 May 2011 11:38 AM PDT

DIMENSI


Omegay: Pasrael dah stress..tunggu masa nak 'bunuh diri'

Posted: 05 May 2011 07:45 AM PDT


Mufti Perlis Dr Juanda Jaya mempertahankan kenyataannya sambil berkata mengapa pemimpin-pemimpin PAS harus melenting apabila beliau mengatakan pihak yang menentang penyatuan Umno dan parti Islam itu sebagai pengkhianat Islam.

"Hairan kenapa ada yang melenting? Ini demokrasi? Saya cakap ikut nas al-Quran dan Hadis. Itu tugas saya," kata beliau (gambar) kepada The Malaysian Insider dalam kenyataan SMS.

Beliau juga berkata, jika Hamas dan Fatah boleh musalahah-berdamai hari ini di Mesir, "kenapa tidak Malaysia?"

"Golongan ekstrem dalam dua parti (Umno dan PAS) mesti disekat. Malaysia sedang menuju wajah baru. Lupakan sikap lama yang buruk," katanya lagi. - TheMalaysiainsideanuwarass

Jawapan padat Dr Juanda Jaya terhadap kenyataan Din puduraya Klik sini. Din puduraya sengaje tak nak paham dan tak akan sokong makna sebenar hubungan silaturahim. Din puduraya hanya sokong hubungan seks bebas antara anuwar dengan amoi serta anak2 ikannya aje.

Semuanya gara2 ularmak2 erdogen!. sia2 jek bercakap dengan ulamak pas selagi geng2 erdogen wujud. diorang rela malu menanggung dosa zina anuwar dan memutuskan silaturahim sesama umat daripada bersatu.

"Umno main sentimen ini kerana Umno sebenarnya dah tenat dan ada masalah penyakit dalam jiwa. Kita perlu sedia pakar sakit jiwa untuk pimpinan Umno kerana takut mereka akan tertekan sehingga menyebabkan mereka bunuh diri atau terjun bangunan. Jadi kita perlu bersedia," - Matput giler vavi

Aku rase Matput yang semakin tertekan. dah kedengaran suara2 akar umbi mula menyumpah seranah anuwar dek video terlampau tu. Otak Matput tak dapat nak pikir camne nak lepaskan bala anuwar dari bahu pasrael. Tu pasal matput seboleh2nya cuba letakkan bala pasrael ke atas umno plak. Mat put tak sanggup menanggung aib yang berpunca dari kegatalan totey anuwar sekaligus menyebabkan pasrael malu besar

Mungkin matput dah merancang nak terjun bangunan atau mati tergolek tgh jalan kalau anuwar masih tak nak mengaku keterlanjuran sendiri!. maklum la penganut2 pasrael ni jenis pak turut dan berani mati. arahkan lah ape saje. perkara2 bodoh pun diorang berani buat inikan pulak membela si peliwat.

Rasenya Matput dah boleh buat persediaan awal dan ape yang patut dia buat. Kalau nak terjun bangunan mcm TBH pun ape salahnya. carilah bangunan yang tinggi sket. bila jatuh nanti biar bersepai. lbiar ebey hebat dari arwah TBH. pintu syurga dah terbuka buat dia dan penganut2 pasrael yang lain.

cuma harap2 jangan salahkan orang lain plak yeeee. kehkehkeh

Omegay: Anuwar dah bosan sex??...kehkehkeh lawak! lawak!

Posted: 04 May 2011 05:15 PM PDT


"Gay Magazine"

Asked on whether Anwar could do anything to salvage the situation, Khoo said there was nothing much Anwar could do at this point.

"He should focus on strengthening PKR as the party itself needs a lot of improvement. He should also work to groom future leaders as people would want to see dynamism in a party," he said.
International Islamic University of Malaysia's political analyst Aziz Bari said Anwar's image had not been hurt by the incident.

"The controversy had actually strengthened his resolve and it gives him more ammunition to take on Umno.

"Besides, look at the accusers. Can't they (Umno) find anyone else apart from these three stooges," Aziz said, referring to the "Datuk Trio". - FMT

'Chargeeee!!!'

meskipun Dato trio dah jelaskan kerajaan takde kene mengena dengan pendedahan yang mereka lakukan tapi pencacai2 gay anuwar masih tak paham dan tak dapat terima kenyataan lagi

kalau ade peluru kapor pun diorang pakai jugak. betul laa fuckatan dah sangkak!. dah tak boleh nak pertikaikan sejak video suntut anuwar tersebar luas. sam ketot, assmin, Hj hadi, wally slipau dah akui bahwa individu dalam video tu adalah anuwar. kalau tak masa kan mereka terpekik terlolong macam kene polong?

Orang yang tak salah tak perlu melenting. tapi anuwar and the geng plak yang panas punggung meletop2. kalau aziz bari kate isu sex terlampau anuwar akan menjadikan anuwar makin kuat, aku pecaya!..nafsu menatang anuwar makin kuat..cita2 nak merampas putrajaya akan bertambah kuat dengan bantuan ubat kuat sumbangan dari Haprakah Pasbodo

Tak kurang juga bantuan dari Dapig berupa roket2 dan peluru berpandu berupa dildo, meriam2 besar sebesar totey anuwar, kereta kebal sekebal dahi jendol mat put mahupun askar berjalan kaki yang di ketuai oleh sarjen sam ketot dan komander tian chua kacang panjang pasti menggerunkan sesape juga.

Pendek kata bala tentera gay fuckatan riot akan terus mara dengan lemah gemalai dengan di iringi lagu patriotik "Oh azizah asibku malang" kehkehkehkeh


Rajahmas

Posted: 05 May 2011 11:36 AM PDT

Rajahmas


Kumpulan gerila dalam PBB sudah wujud?

Posted: 05 May 2011 06:53 AM PDT

Berita di laman Borneo Post hari ini..

Jangan cuba wujud kumpulan penyokong Fadillah, Taib: Daud


Walaupun agak janggal untuk kita sebut, rajahmas hendak bertanyakan soalan kerana ada sesuatu yang tak betul tentang berita ini..

Soalan pertama:

Siapakah yang menghasut supaya mengecam kepimpinan Datuk YB Fadillah kerana tidak menjawab Khairy Jamaludin dan Gan Ping Sieu supaya Taib meletak jawatan? Kumpulan facebooker PBB? Borneo Post? Atau adakah blogger PBB?

Soalan kedua:

Adakah kita sedar tentang wujudnya satu kumpulan yang menyerang kepimpinan YB Datuk Fadillah sejak daripada sebelum PRN sehinggalah sekarang? Dan adakah ia protes PBB cawangan seluruh negeri (bukan parti komponen lain) atau hanya protes daripada kumpulan tertentu?

Soalan ketiga:

Siapa yang melaga-lagakan Taib Mahmud dan YB Fadillah, adakah penyokong Taib Mahmud ataupun kumpulan berkepentingan dalam PBB? Mengapa perlu menyalahkan seorang sahaja pemimpin PBB dan kenapa perlu memburuk-burukkan pemimpin sendiri?

Soalan keempat:

Siapa yang sebarkan berita mengecam YB Fadillah ini? Adakah ia banyak disebarkan oleh ahli PBB sendiri atau ahli parti komponen lain? Siapa sebenarnya yang cuba memecah-belahkan kepimpinan PBB di waktu ini?


Rajahmas tidak mahu menuduh sesiapa dalam hal ini kerana ia melibatkan urusan dalaman parti. Tidak wujud pun kumpulan penyokong YB Datuk Fadillah ataupun penyokong Taib Mahmud. Sepatutnya semua pihak berdiri di belakang Ketua Pemuda menghadapi apa juga cabaran dan dugaan dalam kepimpinan parti.

Apakah jika YB Fadillah membuat kenyataan mengecam Khairy Jamaluddin dan Gan Ping Sieu ia boleh mengeratkan lagi hubungan baik di antara parti komponen dalam BN?

Bukankah ia boleh dimanipulasikan oleh golongan pembangkang bagi menyerang kepimpinan Taib Mahmud daripada sudut lain pula?

Rajahmas bukan pro-YB Fadillah ataupun pro-Taib dalam hal ini... Tetapi jika ia disebarkan oleh pihak-pihak tertentu yang mempunyai hasrat untuk menjatuhkan seseorang, rajahmas yakin bukan seorang yang akan membantah tetapi seluruh kepimpinan PBB cawangan. Kebenaran pasti akan mengatasi segala-galanya…

Baru Bian ganti Taib Mahmud sebagai Ketua Menteri Sarawak?

Posted: 04 May 2011 11:40 PM PDT

ini adalah wall baru bian for CM.. cuba perhatikan.. 

Ada satu yang tidak ada.. Iaitu descriptions bawah gambar 'BARU BIAN FOR CM'.. sekarang sudah hilang.. Rupa-rupanya impian CM Sarawak itu hanya impian bermusim seperti akedemi fantasia.

Page dah dipromosikan bagai nak rak dalam blog-blog, Facebook, Twitter berbulan-bulan sebelum pilihanraya. Akhirnya yang dia dapat cuma 2,783 fans (sehingga kini) yang teringinkan dia jadi CM. Entah dia sendiri pun agaknya sudah klik banyak kali guna beberapa akaun. 

Keputusan PRN pun menang tipis... majoriti cuma 473 orang walaupun kawasan sendiri. Mana ada popular kalau macam tu? Malulah.....

 
Baru Bian patut sedar, dulu yang beriya-iya calonkan dia jadi bakal CM bukannya Anwar atau Azmin pun.. Nak kata Wong Ho Leng atau Chong Chieng Jeng jauh sekali.. Yang mencadangkan Baru Bian as CM dulu adalah sipengampu Vernon Kedit yang mengharapkan kredit kalau Baru Bian jadi CM..

Apabila DAP menubuhkan kabinet bayangan Sarawak, mereka tidak iktiraf langsung Baru Bian sebagai ketua. Lebih teruk, daripada 16 anggota kabinet bayangan itu hanya 2 ½ diberikan kepada PKR dan ½ kepada PAS. 

Yang lain semuanya dikawal DAP. Itupun portfolio yang diberikan ialah Pembangunan Tanah dan Hal Ehwal NCR (Baru Bian) , Pelancongan, Warisan dan Alam Sekitar (See Chee How) dan Hal Ehwal Agama Islam dan Perpaduan Negara (Ali Biju -PKR/Adam Ahid - PAS)

Dan PAS menganggap ini satu yang patut (pengiktirafan?) kepada mereka kerana diberikan ½ peranan walaupun tewas semua 5 kawasan semasa PRN 16 April. Itu adalah nilai PAS di Sarawak pada pandangan DAP.  

Hari ini meletup dalam Free Malaysia Today bertajuk 'Cracks in Pakatan over S'wak shadow cabinet', memberi tahu kita betapa Pakatan akan tetap bertelingkah sejak dari pembahagian kerusi DUN dulu sehinggalah pembentukan kabinet bayangan mereka. Namun Anwar bagi alasan ia hanyalah cadangan sahaja….. 

Masalahnya, betulkah hanya cadangan setelah DAP mengumumkan dalam media?


Di mana Baru Bian dalam Pakatan Rakyat? Agaknya dia tidak belajar daripada KEBODOHAN PAS di Perak yang cuma MB Boneka (yang tak berkuasa dalam hal ehwal kewangan) dan satu exco hal ehwal pembangunan wanita.. Sebelum itu PAS sanggup tolak 4 jawatan exco kerajaan negeri dan satu speaker DUN tolak asal dapat kerjasama dengan DAP. Bodoh punya umat….

Maaf cakap, DAP tak gunakan Baru Bian jika NCR tidak wujud. Itulah penyelamat kariernya dalam politik. Bukan sekali dia diperlakukan demikian.. Berapa kuat suaranya boleh didengari kepimpinan DAP Sarawak jika PKR runtuh pada PRU kelak? Untuk rasa selamat daripada malu, awal-awal lagi dia lupakan sahaja niatnya untuk jadi CM of Sarawak.

Cara Anwar jawab media!!!!

Posted: 04 May 2011 07:26 PM PDT



Bila wartawan tanya isu kecoh di masjid... Anwar jawab,

"siapa yang kecoh dalam masjid tu? Siapa yang mencemarkan masjid kalau tok guru sebut menggunakan.... Al Quran..... tidak mengamalkan... you tanya itu... soalan lain..."

Ini cara jawab bakal PM?  sudah tahu tapi pura-pura tak tahu...Masa nak elak tunjuk pulak tok guru Hadi Awang yang nak perintah Malaysia tu..

Padanlah bila wartawan tanya pasal DNA, dia jawab DNA apa? tanya pasal sumpah, dia tanya Undang-undang apa? Kenapa Anwar tak pernah jawab dengan telus? Asyik paranoid tak tentu pasal

Hari ini buat, besok mengelak soalan.. macam ni lebih baik tak payah buat sidang media. Cakap saja ini SEMUA KONSPIRASI!!!

PEJUANG BANGSA

Posted: 05 May 2011 11:30 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Video seks : Hadi Awang sokong dedah peribadi sebenar untuk pilih seorang pemimpin !

Posted: 05 May 2011 09:59 AM PDT


Ini lah kenyataan Presiden PAS selepas mereka menang di PRK Prmtg Pasir dulu selepas kejayaan mereka mendedahkan hal peribadi calon BN Rohaizat Othman .


Beliau berkata dalam memilih seorang pemimpin ,kita wajib mendedahkan peribadi orang yang hendak dipilih itu , adakah ia seorang yang benar-benar adil , tidak fasik dan melakukan perkara-perkara yang boleh menjatuhkan maruah .


Jadi , kepada puak-puak taksub PAS yang selalu dok cakap tentang video seks Anwar ini sebagai fitnah dan mendedahkan aib orang ,  aku sarankan baca dulu kenyataan Hadi Awang ini selepas kemenangan mereka di PRK Prmtg Pasir .


PAS lagi advance dalam bab dedahkan aib orang ...tetapi bila kena kepada geng , terus bersikap assobiyah dan pertahankan bermati-matian .


Terkini ! Kerana video seks Anwar , ranking Blogger Pakatan sudah tewas kepada blogger Pro BN

Posted: 05 May 2011 07:54 AM PDT



Bila aku baca artikel blogger pencacai  Pakatan dan DAP ini  , dia meroyan sekarang ini ke mana hilangnya pengaruh blogger-bloggger Pakatan di dunia blog politik Malaysia. 


Bertambah menarik lagi , pendedahan video seks Anwar Ibrahim terus meningkatkan ranking blog-blog PRO BN seperti PAPA GOMO yang sekarang merupakan No 1 ranking  blog politik di Malaysia menewaskan blog sosialis  Tukar Tiub . 


Jika kita lihat data ranking di atas tidak termasuk blog Pisau dan Gelombang Rakyat  yang tidak dimasukkan dalam list  , ia menunjukkan kepada kita  penyebaran dan pendedahan video ini telah berjaya  sampai kepada ke pengetahuan rakyat di Malaysia  . Itu tidak termasuk  lagi dalam penyebaran melalui facebook . 

Syabas kepada rakan-rakan blogger Pro BN semua ...


teruskan perjuangan bro !!!

Anwar nekad mahu tumbangkan kerajaan hujung tahun ini !

Posted: 05 May 2011 07:31 AM PDT


Anwar Porn nampaknya sudah memukul gendang perang menjelang PRU 13 . Beliau dan konco-konco meramalkan Najib akan membubarkan Dewan Rakyat  pada hujung tahun ini . 


Adakah ini propaganda Anwar Porn untuk gimik politik mereka ?   


Lebih baik Anwar fikir pertahan dulu kerusi PKR terutama di kawasan majoriti Melayu  daripada dok mimpi mahu tawan Putrajaya . . Balik Pulau iaitu kawasan orang kanan hang Yusmadi itu pun belum tentu boleh dipertahankan . 



Ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim yakin bahawa perdana menteri Datuk Seri Najib Razak akan mengadakan pilihan raya umum mengejut pada tahun ini.Justeru, katanya gabungan komponen Pakatan Rakyat perlu bersedia bagi menghadapinya apabila Dewan Rakyat dibubarkan.


"Saya percaya Pilihan Raya Umum akan berlangsung tahun ini. Kami mesti bersedia dan bekerja keras," katanya.Bagaimanapun, ketua pembangkang itu mengakui bahawa Pakatan berdepan masalah bagi menggerakkan jenteranya seperti di negeri Sarawak.


"Kita tak boleh cakap nak jaga Permatang Pauh atau Ampang saja.

AZIZ BARI HINA MUFTI PERLIS DEMI GAGALKAN PENYATUAN PAS - UMNO

Posted: 05 May 2011 05:53 AM PDT




Pensyarah UIA yang kontroversi Dr Aziz Bari  ini  sekali lagi bakal mencetuskan kemarahan  umat Islam ekoran kenyataan kerasnya yang jelas menghina Mufti Perlis . 

Beliau melabelkan Mufti Perlis ini sebagai naif dan jahil dalam politik Malaysia .  Apa kejadahnya jahil woi Aziz Bari ? 

Mufti Perlis  bercakap dalam konteks agama Islam serta nas Al Quran  yang menyeru kepada perpaduan dan mengapa ia dianggap salah ?  Pergi mampus la  sejarah politik dulu....

Kalau rujuk  kenyataan dangkal Aziz Bari ini lah   yang bertuhankan undang-undang dan politik  ... sampai kiamat la HAMAS dan FATAH tidak akan bersatu jika diungkit kisah lama .


MANGKAQ  PUNYA PENSYARAH !!  

SANGGUP JADI BALACI DAP YANG MEMANG  SUKA MELAYU TIDAK BERSATU !!






Pensyarah undang-undang Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) Prof Dr Abdul Aziz Bari hari ini membidas Mufti Perlis Dr Juanda Jaya berhubung kenyataannya yang menyifatkan pihak yang menentang penyatuan antara Umno dan PAS sebagai pengkhianat Islam.

NONEAbdul Aziz beranggapan kenyataan tokoh agama itu sebagai "naif dan menandakan kejahilannya dalam sejarah politik Malaysia" khususnya berhubung kerjasama kedua-dua parti itu pada awal 1970-an sehingga melahirkan BN pada 1974.

"PAS ditendang oleh Umno pada 1977 dan Kelantan dirampas melalui darurat. Kerjasama atau gabungan Umno-PAS merugikan umat Islam. 

"Ia melemahkan mekanisme semak dan imbang serta persaingan sihat demi kepentingan orang Melayu dan Islam.

"Melemahkan mekanisme itu, baik dalam parti-parti yang ada yakni Umno, PAS atau PKR akan merugikan umat Islam," katanya.

Abdul Aziz yang juga seorang pengamat politik berkata ketiadaan semak dan imbang menyebabkan pelaksanaan Islam dan kebajikan Melayu terbantut. 

"Ia menyebabkan rasuah dan penyalahgunaan kuasa merebak," kata Abdul Aziz dalam satu kenyataan akhbar hari ini.

Kerajaan regim DAP P.Pinang lulus bina sekolah antarabangsa , anaktirikan sekolah kerajaan !

Posted: 04 May 2011 08:09 PM PDT






PULAU PINANG 4 Mei – Kerajaan DAP Pulau Pinang diminta menyediakan tanah bagi menggantikan tapak yang dicadangkan untuk Sekolah Rendah dan Menengah St. George di Balik Pulau yang telah diambil alih oleh sebuah sekolah antarabangsa.

Pemangku Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr. Hilmi Yahaya (BN-Teluk Bahang) berkata, tindakan tersebut perlu kerana The Titular Roman Catholic Bishop Of Penang selaku pemilik tanah itu telah meminta sekolah berkenaan dikosongkan pada atau sebelum 2016 seperti dalam surat yang dihantar kepada Kementerian Pelajaran pada 24 November 2010.

Bagaimanapun, kerajaan DAP Pulau Pinang telah bertindak memberi kelulusan pembinaan sekolah Prince Of Wales International School walaupun mengetahui tentang kegunaan sebenar tanah itu.





"Kami tidak mahu mengetahui sama ada wujud penyelewengan atau kesalahan yang dilakukan mana-mana pihak, sebaliknya kami hanya mahu kerajaan negeri menyediakan satu tapak ganti yang sesuai supaya sekolah itu dapat dibina.

"Tanah itu dulunya telah diberikan secara percuma kepada Kementerian Pelajaran untuk tujuan pembinaan sekolah kerajaan dan tidak sepatutnya ia diubah sedemikian rupa tanpa mengambil kira keperluan penduduk setempat," katanya pada sidang akhbar di Dewan Undangan Negeri (DUN), di sini hari ini.

Sementara itu, Muhammad Farid Saad (BN-Pulau Betong) menjelaskan, tanah di Lot 726 itu adalah sebahagian daripada 120 hektar tanah yang diluluskan untuk kerajaan negeri terdahulu bagi projek pembangunan bercampur iaitu taman perumahan dan hab pendidikan.


Komen PB :  

Orang bina sekolah antarabangsa di bandar , tetapi ini kerajaan DAP nak buat  sekolah itu di kawasan luar bandar yang lebih perlukan sekolah rendah dan menengah kerajaan ....  ternyata DAP mempunyai agenda lulus pembinaan sekolah ini

Free Wifi : Tiada open tender , sah CAT hanyalah jadi kucing kurap DAP !

Posted: 04 May 2011 05:15 PM PDT


Semalam semasa di Sidang DUN PP , PB sempat mengikuti sidang media Gerakan P.Pinang berkaitan isu free wifi  yang dikatakan tidak mengamalkan open tender dalam pemberian kontrak kepada sebuah syarikat

Gerakan P.Pinang diwakili oleh Dr Thor Teong Gee , Ketua Biro Publisiti  Informasi & Komunikasi Gerakan P.Pinang ,  Baljit Singh  ( Ketua Biro Undang-Undang Gerakan ) dan En Hassan dari UMNO Negeri P.Pinang .

GERAKAN  mempertikaikan di mana amalan CAT yang dilaung-laungkan Guan Eng jika pemberikan kontrak wifi ini tidak melalui open tender . 

" Jangan buat sandiwara , cakap nak buat dulu lepas itu kami tengok kemudian (kerajaan DAP )  ."






Bila zina dianggap tidak buruk , sampai di angkat jadi pemimpin !

Posted: 04 May 2011 12:03 PM PDT

IPOHMALAY

Posted: 05 May 2011 09:28 AM PDT

IPOHMALAY


PAP Guna Warga Asing Demi Survival Politik Mereka

Posted: 05 May 2011 01:09 AM PDT

Dengan pilihanraya semakin hampir, calon PAP untuk Ang Mo Kio, Lee Hsien Loong berusaha membuat segala macam janji-janji kosong untuk menenangkan rakyat Singapura yang tidak puas hati.

Isu sensitif berkait warga asing muncul dalam webchat dengan Lee dalam Facebook PAP hari ini dan dia dihentam oleh warga internet Singapura (netizen) berkait kemasukan pekerja asing yang telah mengubah demografi Singapura dalam kegilaan PAP untuk mengejar pertumbuhan KDNK.

Kerana sikap pro-warga asing PAP dan dasar imigresen ultra-liberal, warga asing kini mencapai 43 peratus daripada penduduk Singapura, naik dari 14 peratus pada tahun 1990. Dari baki 57 peratus warga negara, semakin banyak yang lahir di luar negara.

Ketika ditanya oleh netizen Angela Xu mengenai rancangan PAP untuk mengatasi ketegangan antara keperluan tenaga kerja asing dan membina identiti Singapura, Lee menjawab:

"Kita tidak akan membawa orang asing terlalu banyak dengan terlalu cepat. Kita akan bekerja keras untuk mengintegrasikan mereka dengan warga setempat. ita tidak bercadang untuk mempunyai penduduk lebih 6 juta. Kita tak pernah cuba ke arah itu. Jangan bimbang. "

Komen Lee kelihatan bertentangan dengan sikapnya pada asalnya yang pernah mendesak rakyat Singapura berulang kali untuk lebih menerima warga asing dengan mesra.
Ketika berucap saat perbarisan Hari Kebangsaan tahun lalu, Lee berkata:

''Marilah kita menyambut mereka (pendatang) dengan hati yang terbuka, membantu mereka untuk menyesuaikan diri dan menggalakkan mereka yang akan menjadi warga negara untuk membina akar umbi di sini. Jika kita melakukan ini dengan baik, generasi berikutnya, anak-anak mereka, akan menjadi rakyat Singapura yang asli. "

U turn mendadak oleh Lee tidak mengubah fakta bahawa PAP telah merancang untuk membawa masuk orang asing lebih lagi dengan calon PAP untuk GRC Tampines Mah Bow Tan berkata pada tahun 2007 bahawa Singapura memerlukan 6.5 juta orang penduduk.

Lebih penting lagi, Lee Kuan Yew menyatakan minggu lalu bahawa PAP masih akan membawa masuk lebih ramai orang asing:

"Sila ambil perhatian: Kami masih memerlukan 900.000 pekerja asing dengan permit kerja yang dikeluarkan."

Singapura seharusnya tidak ditipu oleh minit-minit terakhir dengan bicara manis Lee kerana bagi mereka yang terdesak, ia akan membuat segala macam janji yang tidak mungkin terpenuhi.

Tahun ini 90,000 warga negara baru yang 'bersyukur' dengan kewarganegaraan akan mula mengundi pada 7 Mei di mana jumlah ini akan naik mendadak hingga 900,000 lima tahun akan datang. Ini adalah kesempatan terakhir bagi warga Singapura untuk merebut kembali pemilikan Singapura ke atas bangsa mereka.

Sumber : TEMASEK REVIEW

Rakyat Singapura 'Tak Boleh Tahan' Lagi

Posted: 04 May 2011 09:17 PM PDT


Kawan teman, Melayu Singapura, yang bekerja dengan perkhidmatan awam di sana mengakui tidak pernah mengundi PAP. Bila di tanya tentang politik Malaysia, dia secara spontan menjawab, untunglah Malaysia diperintah oleh parti yang jelas diketuai UMNO.

Mengapakah dia yang telah berkhidmat dengan perkhidmatan awam Singapura yang jelas mengenepikan Melayu, masih tidak berpuas hati terhadap kerajaan Singapura?

Ini banyak disebabkan oleh permasalahan ekonomi. Itulah ciri-ciri negara maju dengan rakyat yang maju.

Ciri-ciri negara ini yang boleh dikategorikan dihuni oleh rakyat mundur ialah apabila rakyatnya yang Cina bersemangat kecinaan dan rakyat yang Melayu terpaksa bersifat kemelayuan bagi mengimbangi langkah ke belakang yang dibuat oleh orang Cina.

Di Singapura, krisis perkauman telah lama tenggelam. Apa yang timbul tidak lain ialah corak pentadbiran yang semakin hari semakin menekan rakyat.

Singapura di bawah PAP didapati semakin bersifat elitis dan golongan tua yang miskin di Singapura hakikatnya bertambah. Lihat sahaja di lorong-lorong dan pasar-pasar tempat warga tua ini berkumpul. Kebanyakan mereka hidup kais pagi makan pagi.

Sedangkan pemerintah melalui Temasek Holdings terus meraih kekayaan melalui empayar perniagaan yang dijalankan dengan penuh tamak, haloba, suap menyuap, yang tidak tercatat dalam transparensi birokratik kerana negara tersebut dijalankan seperti sebuah syarikat.

Melihat Singapura yang cantik dan makmur tanpa sumber alam mungkin kita akan menyebut, patutlah, negara itu 600km² sahaja.

Tetapi jika melihat kemiskinan yang dihadapi oleh rakyat kebanyakan contohnya warga tua, mungkin kita akan menyebut, tak patutlah, negara itu 600km² sahaja.

Dengan golongan pekerja yang semakin tertekan akibat kenaikan cukai, dan masalah caruman pekerjaan, wajarlah pembangkang di negara tersebut bangkit dengan slogan 'Tak Boleh Tahan', memperlihatkan betapa pembangkang Singapura jugalah yang mula menjulang semula bahasa Melayu, yang merupakan bahasa kebangsaan negara tersebut.

Blog Politik Tulisan Jawi Pertama 'Dilancarkan'

Posted: 04 May 2011 08:05 PM PDT


Blog jawi pertama di negara ini telah mula beroperasi hari ini, Khamis 5 Mei 2011. Blog bernama JUJUR KATA ini akan menampilkan isu-isu yang dikupas dari sudut berbeza dan menjadi lidah jujur orang Melayu yang sedar bahawa percaturan ke atas negara ini sedang dimainkan dengan tujuan untuk merugikan umat Islam di negara ini. JUJUR KATA merupakan adik kepada IPOH MALAY, di bina dan dikendalikan oleh teman juga. Semoga blog ini mendapat perhatian para pembaca blog, para pendukung perpaduan Melayu Islam, dan para pecinta warisan jawi. Sebarang teguran bagi penambahbaikan amatlah dialu-alukan.

Sungguhka

Posted: 05 May 2011 09:10 AM PDT

Sungguhka


KPI Dato’ Paduka Ahmad Bashah Merudum…

Posted: 05 May 2011 01:00 AM PDT

KTPC 2011 Ada Cadangan Ka Penyelarasan Gaji Baru...?

Posted: 05 May 2011 12:55 AM PDT

tunku

Posted: 05 May 2011 03:29 AM PDT

tunku


Kedah Government Rejects UUM's Application For Quit Rent Rebate

Posted: 04 May 2011 11:12 PM PDT

BALING, May 5 (Bernama) -- Universiti Utara Malaysia (UUM) has to pay the Kedah government RM1.7 million in quit rent as the state Land and Mines Office (PTG) has rejected the university's application for a rebate, Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak said.
He said legal action would be taken against the university if it failed to make the payment within the stipulated period.
"The university has appealed, but PTG did not approve it. So the university has to pay soon or it can be charged a penalty of more than RM90,000 or the land will be seized," he told reporters after visiting the site for the construction of the Kolej Universiti Insaniah campus at Kuala Ketil here Wednesday.
He said the rate of RM0.20 per sq ft of the UUM land was far lower than the rate imposed on other universities, like Universiti Sains Malaysia in Penang, which was RM2.50 per sq ft, and Universiti Teknologi Mara, at RM0.50 per sq ft.
Last month, UUM, through its treasurer, had sent a letter to PTG seeking to be given a rebate on the quit rent for another five years after the expiry of the previous rebate in 2008.
During the rebate period, UUM only had to pay RM150,000 in quit rent.
On UUM's intention to turn its area into a duty free zone, Azizan said it would affect the quit rent rate.
"If it is a duty free area, we will consider a new rate because the rate for commercial land is different," he added.

tunku : this is how pas government works. azizan is talking craps.he only needs to direct PTG to give the rebate but no, they want to make money out of this too.why before 2008 PTG can give the rebate and not now? it is not PTG but the kedah state government which don't want to give the rebate. this is how they generate revenue for the state after they fails to get thru economic developments.

Anwar Ibrahim, (Shut Up) We Are Autonomous – DAP

Posted: 04 May 2011 09:05 AM PDT

KUCHING – DAP Sarawak has the autonomy to make their own decision concerning State DAP matters and PKR Sarawak should operate as such too, said Chong Chieng Jen, Sentosa State Assemblyman when asked on PKR defacto leader, Anwar Ibrahim who commented that the shadow cabinet is just a proposal.
Chong said he was not sure why Anwar should make such statement as the discussion on Sunday on the Shadow cabinet was carried out with the Vice president of National PKR, Datuk John Tenewi Nuek, Ibi anak Uding and PA to Baru Bian, Vernon Kedit.
Maybe Anwar was not briefed at that time. "I am not in the position to comment on PRK but in Sarawak, the matters concerning us would be decided by us. I also do not see the issue here. The PKR were with us during the meeting and they even make some changes," he said.
Initially, he said PKR Batu Lintang See Chee How was given the Tourism portfolio but when a call was made by Vernon to him, See said he is more interested in Environment thus the portfolio was added to him.
Chong said even Baru Bian was consulted when the list was finalized and had agreed to it.
"It is a shadow cabinet and everyone was entrusted to do more of what they were assigned. The responsibility is huge and we will look at the performance of each individual. There is no withholding anyone doing more than was assigned. Even in future we could make a swap if one is better in the other on the posts," he added.
Chong also wondered why the Barisan Nasional is kicking out a big fuss over the shadow cabinet. He said they may have been concerned about the PR's intention of being serious in their jobs. He added that the questioning of Wong Ho Leng as an opposition is unfair to Wong who is a credible leader.

tunku : dap has slapped on pkr's face this time. i had said earlier, dap is much superior than pkr or pas,hence they are free to do what the want to. pkr and pas is just a tool for dap to get votes from the malays.the malays should realized this.they have been used by dap thru pkr and pas. what a shadow cabinet by pakatan in sarawak....it is overshadowed by dap representatives though dap has said that they will give the leader post to pkr even if they have lesser seats.this is just a shadow cabinet, what if real cabinet lineup.pkr and pas will be sidelined totally.beware of dap dirty tactics.

bumiyang

Posted: 05 May 2011 03:28 AM PDT

bumiyang


Anwar Diaibkan Atau Difitnah???

Posted: 05 May 2011 01:30 AM PDT

DAP Lebih "Islam" Daripada Pas???

Posted: 04 May 2011 10:00 PM PDT

Di Mana Ulamak Jantan Tatkala Najib dan Rosmah Difitnah???

Posted: 04 May 2011 05:30 PM PDT

Klip Video Seks - Mencari Kebenaran Atau Sengaja Menempah Dosa ???

Posted: 04 May 2011 05:30 AM PDT

PAPA GOMO

Posted: 05 May 2011 01:41 AM PDT

PAPA GOMO


Please Help Me

Posted: 04 May 2011 07:00 PM PDT



Hari ni agak sibuk dengan tugasan harian menjalankan Perniagaan Gomo yang dah nak makin hampir ke bulan Puasa. Al Maklum berniaga Halal cari makan maka kenalah sara hidup demi anak bini yang ada.

Namun dalam mengisi perjuangan Gomo dalam Berblogg ini Gomo nak hadiahkan sesuatu buat pembaca Blogg Gomo. Gomo juga harap anda semua DOWNLOAD Video Seks ini dan kalau boleh simpan buat kenangan kerana susah nak dapat Video ANUgerah Kak Wan ni di mana mana pun.

Lagi satu Gomo nak pesan kepada anda semua jika tak keberatan tolong sebarkan kepada rakan rakan, saudara mara, sapa sekalipun video Seks ini. Jangan niat nak STIM atau Tengok Anu tapi niatlah bahawa nya ini merupakan satu Dokumentari yang Wajib di tonton Rakyat Malaysia.





Anda boleh nilaikan sendiri siapa pelaku Video seks ini dan boleh buat Analisa sendiri. Gomo mengucapkan Syabas dan Tahniah kepada pembaca yang budiman semua kerana membantu Gomo dalam menentang Anwar Ibrahim Pengkhianat Agama Bangsa dan Negara.

Psssttt...bab Kote tu nanti tutup le mata....he he he, tengok sikit ok le...he he he


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

MELETOP - Anwar Ibrahim Menuntut Ilmu Di Siam Dalam Membesarkan Kote nya

Posted: 04 May 2011 03:49 AM PDT




Anwar Ibrahim bukan sahaja menganuti Agama Islam malah bermacam macam agama yang di anutinya. Anwar Ibrahim sering ke Thailand dalam menuntut ajaran dari Samy Buddha di Siam dengan bermacam macam ragam.

Akan di dedahkan cerita bagaimana Anwar Ibrahim sedang melakukan pemujaan di Siam dalam masa terdekat ini. Bukan niat nak mengaibkan Anwar Ibrahim namun ini lah kebenaran yang sewajarnya kita rakyat Malaysia dedahkan kepada Dunia bahawasanya Anwar Ibrahim DAJAL yang wajib di tentang oleh Umat Islam dunia.


Psssttt...Apakah dengan hal ini PAS masih lagi menyokong Anwar sebagai Pemimpin?


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Sahabat-Gunung

Posted: 05 May 2011 01:31 AM PDT

Sahabat-Gunung


Universiti UMNO - Jangan Di Pandang Sepi.

Posted: 05 May 2011 01:00 AM PDT


Baru-baru ini, MP Jerlun, Mukhriz Mahathir ada mencadangkan agar diwujudkan Universiti atau Kolej UMNO untuk membantu mereka, anak-anak bangsa yang tercicir dalam bidang pelajaran merupakan satu cadangan yang cukup baik dan jangan dipandang sepi....

Inilah yang dinamakan pemimpin yang memandang jauh ke hadapan, pemimpin yang memikirkan anak bangsa, masa depan anak bangsa - tahniah Mukhriz.

15 Dalil Mengapa Anwar Tidak Diperlukan Sebagai Penasihat Ekonomi Selangor

Posted: 04 May 2011 08:30 PM PDT



Gagasan Anti-Penyelewengan Selangor (GAPS) mengariskan 15 dalil mengapa Negeri Selangor tidak memerlukan seorang pelaku video lucah, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Penasihat Ekonomi Kerajaan Negeri Selangor, ujar Pengerusi GAPS Hamidzun Khairuddin.

1. PENGESAHAN WARTAWAN KANAN- kumpulan pertama yang menonton video ini dari beberapa buah media cetak, elektronik dan media maya sendiri telah mengesahkan pelaku dalam video itu adalah 200% Anwar.

2. OMEGA. Jam omega anwar ditemui dalam bilik hotel itu.

3. DNA. Anwar sehingga kini takut dan tidak mahu memberikan DNA nya, bagi mengesahkan yang jam itu bukan miliknya.

4. SUMPAH. Datuk Eskay telah bersumpah mubahalah sebagai keinsafan bahawa apa yang dia bongkar adalah suatu kebenaran. Namun sehingga ini anwar takut dan kecut untuk melakukan sumpah mubahalah untuk menafikan kebenaran Video itu.

5. POLIGRAF. Sehingga ini anwar takut dan kecut serta tidak berani melakukan ujian tidak menipu.

6. DATUK ESKAY. Dia adalah sahabat baik Anwar. Dia berada di dalam video itu, dia membawa masuk gadis idaman anwar itu. Dia yang membongkar video itu.

7. PELACUR CHINA DOLL. Pelacur itu berasal dari China, dia adalah seorang pelajar IPTS yang buat kerja sambilan.

8. MANAGER CHINA DOLL. Dia adalah orang yang membawa china doll itu kepada Datuk Eskay.

9. CCTV. Cctv hotel apartment itu merakam dengan jelas kelibat Anwar datang dan pergi dari hotel itu.

10. TWITTER. Anwar nak gunakan alibi yang waktu itu dia sedang melayan twitter. Bila di periksa twitter Anwar didapati ada selang 2 jam yang twitter Anwar "diam". Ya waktu itu dia sedang sibuk memuaskan nafsu syahwatnya.

11. PAKAR VIDEO. Pakar video dalam dan luar negara mendapati video itu adalah 100 % betul.

12. BUKAN SUPERIMPOSED. Pakar filem menyatakan teknologi superimposed untuk filem atau video masih belum ada. Mereka berpendapat adalah mustahil untuk video superimposed apatah lagi untuk pergerakan seks selama 22 minit.

13. BODY LANGUAGE. Anwar menjadi manusia yang sangat takut semacam apabila isu ini di bongkar oleh Datuk Eskay. Kenapa ? Semua rakyat sudah tahu jawapannya.

14. AMK PKR. Perbuatan AMK PKR yang menghasut rakyat untuk menentang usaha Datuk Eskay yang mahu bersumpah laknat di Masjid Bandar Baru Sentul adalah usaha desperado Anwar untuk menafikan hak Datuk Eskay yang mahu membongkar kebenaran.

15. PAPAGOMO. Papagomo.blogspot.com merupakan blogger amar maaruf nahi mungkar yang paling berani membongkar video ini di alam maya. Kini rakyat boleh menonton dengan jelas lakonan seks penasihat ekonomi Selangor itu di banyak medan maya.

Dengan 15 dalil ini Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS) mendesak Anwar meletakkan jawatan sebagai Penasihat Ekonomi Kerajaan Negeri atau Menteri Besar Selangor wajib memecat Anwar dari jawatan Penasihat Ekonomi Kerajaan Negeri Selangor.

Apa Citer Sidang Media Wan Azizah?

Posted: 04 May 2011 02:30 AM PDT


Rasanya sidang media Wan Azizah dah habis kot.... tapi apa perkembangan sidang media tersebut.... adakah Wan Azizah sudah menunjukkan jam Omega milik Anwar yang katanya masih dalam simpanannya....

Peruntukan Sekolah Serlahkan Konsep “Hitlerisme” DAP

Posted: 04 May 2011 01:38 AM PDT


Bagaikan sudah terang lagi bersuluh, ternyata kerajaan DAP Pulau Pinang sekali lagi terbukti mengamalkan pentadbiran menjurus kepada konsep "Hitlerisme".

Ini berikutan pendedahan Ahli Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Dua, Datuk Jasmin Mohamed yang mendakwa kerajaan DAP Pulau Pinang tidak adil dalam pembahagian peruntukan untuk sekolah-sekolah di negeri ini.

Dedah beliau sekolah agama rakyat hanya menerima peruntukan sebanyak RM1.8 juta tahun lepas berbanding Sekolah Jenis Kebangsaan (SJK) Cina menerima peruntukan sebanyak RM3.8 juta, SJK Tamil (RM1.7 juta) dan Sekolah Mubaligh (RM850,000)

"Saya lihat peruntukan yang disediakan tidak adil," katanya ketika membahaskan usul ucapan terima kasih di atas ucapan Yang Dipertua Negeri Tun Abdul Rahman Abbas pada sidang Dewan Undangan Negeri di sini, hari ini.

Selain itu, beliau berkata kerajaan negeri hanya menambah RM50 sebulan dalam pemberian elaun untuk guru Kelas Al-Quran dan Fardu Ain (Kafa).

"Sebaliknya kerajaan pusat memberikan sebanyak RM800 sebulan," katanya.

Jasmin juga membangkitkan isu 60 lawatan ke luar negara yang melibatkan kos hampir RM560 ribu oleh kerajaan negeri tahun lepas.

"Daripada jumlah itu, sembilan lawatan dilakukan oleh Ketua Menteri dengan kos kira-kira RM58,000 dan Ketua Menteri 1 mengadakan lawatan sebanyak tujuh kali dengan kos sebanyak kira-kira RM56,000 manakala Ketua Menteri II melawat keluar negara sebanyak sekali tetapi lawatan itu ditaja oleh Invest Penang," katanya.

Beliau berkata antara negara yang dilawati ialah Thailand, Taiwan, Korea Selatan, Hong Kong, Macau, Pakistan, Amerika Syarikat dan Indonesia.

RAPERA ..

Posted: 05 May 2011 01:29 AM PDT

RAPERA ..


WHAT IS HAPPENING TO THE ARAB UPRISING?

Posted: 04 May 2011 03:32 AM PDT

PANEH MIANG

Posted: 05 May 2011 01:27 AM PDT

PANEH MIANG


Hujan sekarang tak bermusim

Posted: 04 May 2011 08:59 PM PDT

Beringatlah kita...

Nursyaza Alisa (kanan), Norshaza Azera (kiri) dan Nur Sakinah (tengah) tidur bersama sebelum tragedi Ulu Bendul




Taipingmali (tm)

Posted: 05 May 2011 01:25 AM PDT

Taipingmali (tm)


RM 12 billion wang kerajaan untuk rakyat

Posted: 04 May 2011 10:14 PM PDT

600 guru bahasa Inggeris yang bersara diambil

Posted: 04 May 2011 09:37 PM PDT

Pulak dah!

Posted: 04 May 2011 05:33 PM PDT

Mr Ben+ngong FDI Agent

Posted: 04 May 2011 09:09 AM PDT

20110429 Zulkifli Noordin dedah mengenai Karpal Singh

Posted: 04 May 2011 08:46 AM PDT

RON 97 naik lagi

Posted: 04 May 2011 08:39 AM PDT

Perihal menuntut ilmu salah

Posted: 04 May 2011 07:43 AM PDT

Cadangan Sekolah Sukan: Langkah proaktif gilap atlit

Posted: 04 May 2011 07:07 AM PDT

Permohonan Lesen Menjaja MPSJ - KOMEN

Posted: 04 May 2011 06:46 AM PDT

Video Seks Anwar Ibrahim - BENARkah saksikan perbandingan

Posted: 04 May 2011 06:18 AM PDT

PKR menegakkan benang basah

Posted: 04 May 2011 03:27 AM PDT

Masih ramai belum mendaftar

Posted: 04 May 2011 01:44 AM PDT

Aspirasi Bangsa

Posted: 05 May 2011 01:16 AM PDT

Aspirasi Bangsa


Kerajaan Selangor bazirkan RM 87 juta duit rakyat untuk pilihanraya kampung!!!

Posted: 04 May 2011 06:52 AM PDT

The Unspinners

Posted: 04 May 2011 11:35 PM PDT

oyabun

Posted: 04 May 2011 11:34 PM PDT

oyabun


Pas tidak perlu lindungi pemimpin tidak bermoral!

Posted: 04 May 2011 12:31 AM PDT

Datuk Shazryl Eskay Abdullah yang membuat sumpah laknat di Masjid Amru Al-As, Bandar Baru Sentul, Jumaat lalu tidak gentar untuk menjalani ujian poligraf atau sebarang teknologi bagi membuktikan beliau tidak berbohong.

Ahli perniagaan itu berasa kagum dengan cadangan Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Datuk Husam Musa yang mahu beliau menjalani ujian poligraf dan menyifatkan ia sebagai idea yang bernas.

Namun gesaan Husam itu mesti turut disahut oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim. Cabaran Husam itu tidak adil jika ujian itu hanya dilakukan kepada Eskay, di sebaliknya Anwar dikecualikan. Ini kerana Husam tidak menyebut pun Anwar patut sama-sama menjalani ujian poligraf.

Sedangkan bukti yang hendak dicari ialah siapa bercakap benar dan siapa berbohong mengenai lelaki di dalam video seks, selanjutnya mengesahkan sama ada lelaki itu ialah Anwar atau orang lain.

Kelmarin Husam mencabar trio Datuk T menjalani ujian poligraf bagi mengesan sama ada mereka berbohong atau tidak dalam isu mengaitkan Anwar. Cabaran daripada Husam itu cukup menarik setelah pendirian pemimpin Pas sebelum ini dipersoalkan.

Sejak isu video seks itu terbongkar, pendapat beberapa pemimpin Pas dilihat berbelah bahagi. Yang jelas, pendirian Pas terhadap isu ini bertentangan dengan moral, etika dan agama yang selama ini dikatakan menjadi asas perjuangan parti itu.

Sebagai parti yang dikatakan berteraskan moral, etika dan agama, Pas sepatutnya meminta siasatan yang objektif, bukan membuat keputusan sambil lewa demi kepentingan politik untuk berkuasa.

Pas kini berada dalam persimpangan kerana berdepan dengan isu moral yang membabitkan Ketua Pembangkang itu. Pas perlu menyokong usaha-usaha mencari kebenaran. Apakah Pas mahu melindungi seorang pemimpin yang tidak bermoral - di depan cakap lain, di belakang buat lain.

Jika pendirian ini diamalkan oleh Pas maka ia bercanggah dengan prinsip perjuangan Pas sendiri. Kita sedia maklum terhadap ketetapan Pas yang mahu kekal dalam pakatan pembangkang walaupun siasatan polis mendapati DNA pelaku dalam kes liwat II disahkan adalah Anwar bin Ibrahim.

Masyarakat juga sudah mengetahui terlalu banyak skandal dan kontroversi moral yang melibatkan Anwar. Tidak selesai isu liwat, isu rakaman video seks pula dikaitkan dengannya.

Jelas, kredibiliti moral Anwar sudah banyak tercemar dan sampai bila Pas mampu untuk bertahan menyokong pemimpin seumpama ini. Kini, Pas juga dilihat tidak berupaya untuk bersuara dan setiap kali mereka mengambil sebarang keputusan, ia kerap dipersoalkan oleh PKR dan DAP.

Walau apa pun, kebenaran harus diperjuangkan biarpun pahit. Kenyataan Husam seolah-olah mahu menunjukkan Pas sebagai parti yang masih mempunyai integriti yang tinggi. Tetapi di sebaliknya ia turut menunjukkan suara pro-Anwar masih kuat dalam Pas.

Sebelum terlupa sebenarnya Anwar masih belum lagi menjawap 5 soalan yang diberikan oleh Datuk Eskay:

1. Sejak dua tahun lalu berapa kali Anwar ke Thailand?
2. Siapa yang menyambut Anwar di Thailand?
3. Di hotel mana Anwar menginap?
4. Apa Anwar buat di bilik hotel tersebut?
5. Siapa yang menyelesaikan semua bayaran tersebut?

Boleh jawap ke Anwar? Atau Anwar takut gunakan poligraf jika 5 soalan ini bakal ditanyakan kelak!!!

Wasabi oyabun..

Panglima Perang Cyber

Posted: 04 May 2011 11:30 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Berita Gembira Untuk Rakyat Kelantan : Sultan Muhammad V Akan Berkahwin !!!

Posted: 04 May 2011 10:05 PM PDT




Sultan Kelantan bertemu jodoh



2011/05/05
KOTA BHARU: Kelantan bakal menerima Raja Perempuan selepas Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V memberi gambaran bahawa baginda bakal berkahwin. 


Dalam satu sidang akhbar khas di Istana Negeri, Kubang Kerian, petang semalam bagi mengumumkan mengenai pelancaran Yayasan Kelantan yang akan berlangsung di Kuala Lumpur pada Sabtu ini, Sultan Muhammad ditanya sama ada baginda akan berkahwin dan sambil tersenyum, menjawab:

"InsyaAllah saya berdoa, InsyaAllah Tuhan akan makbul."

Sultan Muhammad, 42, yang mudah membahasakan diri baginda sebagai "saya" atau "kita", berharap berkat doa pemimpin dan pembesar negeri serta sahabat, perkahwinan baginda akan menjadi kenyataan. 


"Jadi saya fikir InsyaAllah dengan berkat doa Tok Guru, datuk-datuk, sahabat-sahabat, Insyallah berjaya," titah baginda.


Sultan Muhammad yang dimasyhurkan pada 13 September tahun lalu, bagaimanapun tidak menjelaskan lebih lanjut mengenai perkara itu. 


Baginda yang terkenal dengan sifat mendekati rakyat dengan berkopiah dan berjubah, adalah putera sulung Sultan Ismail Petra. 


Baginda dan bekas isteri, Tengku Zubaidah Tengku Norudin, tidak dikurniakan cahaya mata. - BERNAMA 



info : http://www.bharian.com.my/bharian/articles/SultanKelantanbertemujodoh/Articl



Panglima : sejuta ucapan tahniah untuk DYMM Tuanku atas hasrat yang sangat baik ini. Moga makin makmurlah kelantan di bawah keredhaan Tuhan dengan berkat pemerintahan Tuanku Al Sultan.



4 Video Kenyataan Bercanggah Sesama Pemimpin PAS, PKR & DAP Antara Terima Negara Islam Atau Menolaknya !!!

Posted: 04 May 2011 09:04 PM PDT



Video ini dimuat naik pada 2009 ( selepas PRU 12 )

Manakala video Karpal Singh beri jaminan dirakam pada PRN lepas di Kuching, Sarawak ( tahun 2011 )

Lihat dan fikirkan siapakah yang boleh dipercaya dalam Pakatan ?



Lagi teruk Nizar telah mengubah versi asal PAS tentang negara Islam dengan mengatakan ia tidak ada dalam agenda parti tersebut seperti video di bawah :




Lihat juga Anwar tidak 'gemar' perkataan Negara Islam dan menolaknya semasa ditemuramah agensi berita Antarabangsa seperti di bawah :




Gempar : Zahid Dapat Petunjuk Anwar Akan Rancang Insiden Untuk Melarikan Diri Ke Luar Negara

Posted: 04 May 2011 10:47 AM PDT

 



Zahid Md Arip yang juga bekas orang PKR mendedahkan perkara ini. Cucu kepada Tun Ghafar Baba ini pernah menjadi pembela kepada Anwar tetapi hari ini beliau pula yang 'membogelkan' Anwar selepas sedar ditipu dan diperdaya untuk berjuang bagi menaikkan Anwar sekeluarga. 

Mimpi turut menjadi salah satu petunjuk kepada orang beriman, perlu dikaji dan dianalisa untuk panduan hidup kita. Apatah lagi di dalam aspek menumpaskan Pakatan yang sedang diketuai oleh Anwar yang merancanga menumbangkan kerajaan kita pada PRU akan datang. Maka tepatlah tindakan Zahid Md Arip berkongsi mimpinya agar kita dapat bersedia dengan kemungkinan terjadinya insiden tembakan tersebut selepas ini.

Jangan lupa pernah Anwar lari ke Kedutaan Turki dan selepas itu dikatakan beliau sedang diancam.

Sebarkan video ini agar kita dapat halang Anwar dari  mencipta insiden untuk membenarkannya melarikan diri selepas tertekan dengan kes liwat dan kes video seks China Doll yang sedang hangat diperkatakan sekarang.




Berita Baik : Harga Minyak Ron 95 Kekal dan Ron 97 Dilaraskan Kepada RM 2.90 Tengah Malam Ini !!!

Posted: 04 May 2011 05:53 AM PDT

Video Terbaru Zulkifli Nordin Dedah Anwar Pernah Buat Nik Aziz Menangis !!!

Posted: 04 May 2011 04:37 AM PDT

Video Karpal Singh Tolak Negara Islam - Siapa Mahu Nafikan ???

Posted: 04 May 2011 03:43 AM PDT

Mari Tengok : 4 Jenis Aliran Fahaman Dalam PAS

Posted: 04 May 2011 03:06 AM PDT

Video Hj Hadi Memalukan PAS Dengan Menjawab Bagi Pihak Anwar Isu Mesin Poligraf

Posted: 04 May 2011 12:58 AM PDT

Sahhh - Bangunan Ibu Pejabat PKR Akan Dilelong 10 Sen Kerana Dibeli Zaid Ibrahim - Blogger Keris Putera

Posted: 04 May 2011 12:46 AM PDT

Terkini : Anwar Marah & Enggan Jawab Bila Ditanya Isu PKR Buat Kecoh Dalam Masjid (video)

Posted: 04 May 2011 12:29 AM PDT

My Longest Yard

Posted: 04 May 2011 11:26 PM PDT

My Longest Yard


Shah Alam - Bandaraya Jalan Berlubang?

Posted: 04 May 2011 07:27 PM PDT

KERETA terpaksa bergerak perlahan untuk mengelak daripada terhentak akibat permukaan Persiaran Kemajuan di Seksyen 16, Shah Alam, yang rosak teruk.


Paku dulang, paku serpih. Dulu mengata Kerajaan Persekutuan tidak menjaga infrastruktur dengan baik tetapi apabila mentadbir Selangor, parti pembangkang sendiri gagal melaksanakan tugas tersebut.

Buktinya, selepas tiga tahun kerajaan Parti keadilan Rakyat (PKR) Selangor mentadbir, masalah jalan berlubang dan turapan tidak rata di negeri ini masih tidak dapat diatasi.

Lebih memalukan, keadaan itu turut dilihat di beberapa jalan utama di ibu negeri Selangor iaitu Shah Alam di bawah pentadbiran Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA).

Ini termasuk di sekitar Persiaran Kemajuan, Seksyen 16; Persiaran Budiman, Seksyen 25; Persiaran Sukan, Seksyen 13, Persiaran Hishamuddin, Seksyen 13; Seksyen 15 dan Seksyen 20.

Tinjauan Utusan Malaysia mendapati, lubang-lubang dan jalan tidak rata ada yang telah lama wujud dan dibiarkan begitu sahaja tanpa dibaiki. Contohnya, lubang besar sepanjang kira-kira 1.5 meter dan sedalam 13 sentimeter yang lokasinya agak terlindung di Persiaran Kemajuan, Seksyen 16.

Ada jalan rosak yang telah diperbaiki tetapi kembali berlopak ekoran kerja-kerja turapan yang tidak sempurna dan tidak rata atau ala kadar hingga boleh mengundang bahaya seperti di Persiaran Budiman, Seksyen 25 dan sekitar Persiaran Selangor, Seksyen 16.

Lubang-lubang dan jalan tidak rata yang wujud di laluan utama ini bukan sahaja menyakitkan mata malah boleh mengundang bahaya kepada pemandu kenderaan terutama penunggang motosikal, selain menyebabkan kerosakan kenderaan.

Sepatutnya, sebagai ibu negeri yang bertaraf bandar raya dan diiktiraf sebagai negeri maju, masalah infrastruktur sepatutnya tidak dibiarkan dan segera diatasi.

Ini kerana jalan raya merupakan penghubung dan laluan keluar masuk orang ramai ke Shah Alam termasuk pelancong asing yang datang ke ibu negeri ini.

Keindahan ibu negeri Selangor ini sepatutnya tidak dicacatkan dengan lubang-lubang dan tampalan yang menyakitkan mata memandang.

Kerajaan PKR Selangor juga perlu prihatin tentang keselamatan warga Shah Alam di jalan raya terutama pengguna motosikal yang turut terdiri daripada penuntut institusi pengajian tinggi di sekitar bandar raya ini. - Utusan Malaysia

Nasionalis1982 - Sejak Pakatan Rakyat menerajui kerajaan Selangor, banyak jalan raya makin berlubang. Malah lubangnya makin besar pula. Bukan makin mengecil.

Cuba tanya Khalid Samad selaku Ahli Parlimen Shah Alam, lubang mana yang dia sibuk nak tutup? Of course lubang Anwar Ibrahim.

Anwar Doll?

Posted: 04 May 2011 01:37 AM PDT


Saya telah melihat video sidang media yang dijalankan oleh Anwar Ibrahim di pejabat Keadilan Tropicana. Walaupun Anwar sering berbulu dengan wartawan, namun beliau dengan muka tak malunya beliau tetap menjemput wartawan datang ke pejabatnya. Umpama pungguk rindukan bulan kan? kan? kan?

Apa yang menarik dalam sidang media ini adalah kehadiran Hadi Awang, Presiden PAS. Saya agak beliau telah dijemput oleh Anwar Ibrahim untuk berjumpa dengan wartawan bagi menjelaskan isu video seks dan sumpah laknat Eskay.





Secara jujurnya, saya amat bersimpati dengan Hadi Awang. Tak pasal-pasal dia kena bersoal jawab dalam isu peribadi Anwar. Wartawan soal Anwar, tapi Hadi Awang kena jawab. Wartawan soal Anwar lagi, Anwar diam dan jegil mata pada Hadi Awang. Hadi Awang tak dapat buat apa dan kena jawab pada wartawan lagi. Wan Azizah sengih memanjang.


Adakah Hadi Awang sedar atau tidak yang dia sudah jadi Anwar Doll? Kawan-kawan, cepat selamatkan Hadi Awang. Jangan biar dia terus hanyut dalam 'pelukan' Anwar.



Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 04 May 2011 11:05 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


GEMPAR!!! PENDEDAHAN BN 'BAZIR' LEBIH 10 BILLION SETAHUN?!!

Posted: 04 May 2011 08:38 PM PDT

Amukan 'Pejuang Islam Tulen' Chap PKR

Posted: 04 May 2011 02:46 AM PDT


Puhhh hebat bukan?! Macam nak runtuh masjid dibuatnya demi mempertahankan Islam! Eh kejap, nak pertahan Islam ke nak pertahan Anu Tua Kutuk ni?

Yang aku lagi tak paham, Dato Eskay tu bersumpah laknat yang MELAKNAT dirinya sendiri, sama mcm si Saiful Bukhari. Maknanya LAKNAT ALLAH s.w.t akan turun kepada dua 'insan penipu' ni dan bukannya ke atas Anugerah Tuhan (God's gift tapi dah diangkat setahap Demi-god oleh PKR) kalo mereka memfitnah. Jika diikutkan logik akal, AMK (Angkatan Masih Keldai) sepatutnya BERPESTA RIA meraikan sumpah laknat Eskay! Sebab dah memang 'sah' tu bukan Anugerah Tuhan kan? (jgn lupa ye... tangan di bahu, mata ke atas, mulut ternganga).


Dalam pada itu, rakyat seantero negara juga berpeluang menyaksikan kehebatan dan kegagahan 'Pejuang Islam Tulen' chap PKR beraksi dalam masjid di Bandar Baru Sentul. Antaranya bleh tengok...

Solat hajat DUA IMAM (baju putih dan baju hijau). Dalam link video di atas korang skip terus ke 6:39

Perempuan bercampur dengan lelaki. Ehem...
Punggung dihalakan ke kiblat (tak penat ke woi dukung tenuk jadian tu?)
Mat Gelap (aku igt Idris Ahmad Ketua Penerangan PAS tadi) buat masjid macam kuil bapak dia yg punya
Sambil doa, sambil Blekberi. Nombor BBM Pin brape bang?
Salah majlis ni bang. Ni bukan majlis doa Sai Baba ni...
Sebelum berpisah, jangan lupa ye. Tangan letakkan di bahu, mata ke atas, ngangakan mulut, dan tuturkan dengan sopan...


DARUL EHSAN TODAY

Posted: 04 May 2011 11:04 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Siapa Anwar Ibrahim ? Siapa Karpal Singh ? Tengok Video Ini..

Posted: 04 May 2011 10:26 PM PDT

Siapa anwar, siapa karpal ? semuanya terjawab dalam video ini... dengar betul-betul dan fahamkan.

Petunjuk Terbaru: Anwar Merancang Lari Ke US.

Posted: 04 May 2011 07:11 PM PDT

Cerita yang pernah aku dengar dulu mengatakan anwar memiliki green card dan green card itu di perolehinya dari al gore ketika mamat tu dulu jadi naib persiden amerika, perlu di ingat, green card anwar tu masih valid sehingga sekarang, itu cerita yang aku dengar lima tahun dulu.

Tapi dalam keadaan sekarang ni tak terkejut sekiranya cerita pasal green card anwar tu adalah cerita betul, anwar kini menunggu masa sahaja untuk lari keluar negara, dalam keadaan dia yang makin tertekan sekarang ni, aku yakin dia pasti gunakan green card yang diberikan oleh al gore tu untuk dia menetap di amerika tampa ganguan dan merancang untuk menghuru-harakan negara dari luar.

Petunjuk yang anwar akan lari keluar negara ni juga di sebut oleh bekas naib ketua pemuda parti keadilan nasional, zahid mat arip, kata zahid, tidak mustahil anwar akan akan lari ke luar negara dalam keadaan dia tertekan sekarang ini, sejarah dah buktikan macam mana taksin yang lari ke luar negara boleh menghuru-harakan thailand melalui pengikut fanatiknya.

Anwar pernah lari bersembunyi di kedutaan turki dulu kerana dia kata ada orang nak bunuh dia, wal hal tak de sape pun yang kelapaq nak bunuh dia, tapi penyokong fanatiknya percaya bulat-bulat cerita bodoh tu, jangan terkejut kalau sekali dia gunakan alasan ada orang nak bunuh dia sebagai tiket untuk dia lari ke us.

Neutral Daily

Posted: 04 May 2011 09:24 PM PDT

Neutral Daily


Anwar semakin hilang kepercayaan PAS?

Posted: 04 May 2011 08:21 AM PDT




KUALA LUMPUR 3 Mei – Pucuk pimpinan Pas Kelantan kecuali Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, dipercayai semakin yakin bahawa lelaki dalam rakaman video seks yang didedahkan trio 'Datuk T' adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Bekas Ketua Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (PKR) Kelantan, Wan Khairul Ihsan Wan Muhammad mendakwa, pendirian Pas negeri itu disuarakan sendiri oleh beberapa pemimpin kanan Pas Kelantan kepadanya.

Dakwa Wan Khairul lagi, hakikat tersebut juga dapat dilihat apabila Anwar sendiri tidak mendapat sambutan hangat daripada pemimpin Pas Kelantan semasa beliau mengunjungi Nik Abdul Aziz di Kota Bharu, beberapa hari lalu.

Pada masa sama, katanya, Anwar juga sewaktu berkunjung ke Kelantan hanya berceramah di kawasan yang majoritinya penyokong Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan bukannya di kubu kuat Pas seperti kebiasaan.

"Saya boleh katakan di sini bahawa semakin ramai pemimpin Pas Kelantan meragui penafian Anwar bahawa dia tidak terlibat dalam video seks. Rata-rata mereka percaya Anwar terbabit dalam video itu sebagaimana didakwa.

"Namun atas pertimbangan politik mereka ini terpaksa mengambil pendekatan tunggu dan lihat sehingga keputusan mengenai siapa pelaku dalam video seks didedahkan pihak berkuasa," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Mengulas lanjut, Wan Khairul berkata, cabaran exco Kelantan, Datuk Husam Musa supaya Datuk Shazryl Eskay Abdullah menjalani poligraf juga sebenarnya bersifat serampang dua mata yang bertujuan memerangkap Anwar.

Katanya, ini kerana sebagai ahli politik berpengalaman, Husam sebenarnya sudah dapat membaca bahawa Shazryl Eskay tidak takut untuk menjalani ujian tersebut, memandangkan sumpah laknat pun ahli perniagaan itu berani laksanakan.

Dalam pada itu, Wan Khairul mencabar Anwar supaya membawa kes rakaman video seks tersebut ke mahkamah syariah dengan segera jika benar beliau yakin dirinya tidak bersalah dan sengaja difitnah oleh Shazryl Eskay.

"Anwar tidak perlu menyalahkan orang lain. Bukti yang ada sekarang sebenarnya semakin tidak berpihak kepada dia. Jika dia yakin tuduhan ini satu fitnah segera failkan kes ini ke mahkamah syariah memandangkan untuk bersumpah pun dia takut,'' tegasnya.

-utusan malaysia

UMNO dan PAS?

Posted: 04 May 2011 04:27 AM PDT




1. Mereka yang menghalang penyatuan UMNO dan PAS digelar pengkhianat Islam oleh Mufti Perlis. Sekilas pandang, siapa jua yang menghalang usaha penyatuan adalah pengkhianat. Justeru penyatuan secara asasnya adalah suci malah dituntut. Tiada siapa yang mahu berpecah dan berpisah tanpa sebarang sebab atau alasan yang kukuh. Tetapi apabila bercakap soal penyatuan antara PAS dan UMNO, saya sarankan sohibus samahah Mufti Perlis mengkaji terlebih dahulu secara mendalam dan teliti.

2. Antara PAS dan UMNO jangan hanya dilihat pada bangsa dan warna kulit semata - mata lalu disogok agenda penyatuan bangsa melayu. Sebaliknya perlu dilihat bagaimana pula sikap kedua - dua parti melayu itu [PAS dan UMNO] terhadap Islam. Sikap terhadap Islam dan bagaimana mereka menanggapi Islam adalah kayu ukur yang paling penting untuk bercakap soal penyatuan antara kedua parti ini.

3. Sungguhpun Islam menggalakkan malah menyuruh supaya ummatnya bersatu padu, namun Islam meletakkan syarat serta garis panduan yang jelas bagaimana penyatuan itu wajar dilakukan atau sebaliknya. Antaranya Firman Allah yang bermaksud :

Wahai orang - orang yang beriman, bertaqwalah kamu dengan sebenar - benar taqwa dan jangan kamu mati melainkan kamu tunduk menyerah diri kepada Allah swt. dan berpegang teguhlah kamu dengan Tali Allah dan jangan sekali - kali kamu berpecah belah dan ingatlah nikmat Allah ke atas kamu ketika dulunya kamu saling bermusuhan maka Allah telah menyatukan hati - hati kamu, lalu dengan nikmat Allah itu kamu bersaudara sedang kamu telah berada di jurang api neraka, lantas Allah menyelamatkan kamu daripadanya. Demikianlah dijelaskan oleh Allah kepada kamu ayat - ayatNya, mudah - mudahan kamu beroleh petunjuk.

Surah Aali Imran 103

4. Ayat di atas jelas meletakkan syarat utama untuk tidak berpecah belah ialah berpegang teguh dengan Tali Allah iaitu Al Quran atau Al Islam bukan bangsa atau warna kulit jauh sekali harta benda, pengaruh dan pangkat. Lantaran penyatuan manusia adalah melibatkan penyatuan hati dan hati tidak boleh dijinakkan dengan harta benda dunia. Firman Allah swt yang bermaksud :

Dialah [Allah] yang telah menyatukan antara hati - hati mereka. sekiranya engkau membelanjakan keseluruhan apa yang ada di atas muka bumi ini, nescaya engkau tidak boleh menyatukan hati - hati mereka akan tetapi Allah swt telah menyatukan antara mereka sesungguhnya Ia Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana.

Surah al Anfaal 63

5. Islam adalah asas penyatuan. Tanpa Islam bagaimana mungkin penyatuan itu boleh direalisasikan. Sementara kebajikan dan taqwa pula menjadi objektif utama kepada penyatuan yang dianjurkan oleh syariah. Firman Allah swt yang bermaksud :

dan bertolong bantulah kamu dalam perkara yang membawa kepada kebajikan dan taqwa dan jangan kamu bertolong bantu dalam perkara yang mengundang dosa dan permusuhan. Bertaqwalah kepada Allah swt sesungguhnya balasan Allah sangat dahsyat.

Surah al Maaidah 2

6. Ayat di atas pula bukan sahaja menyuruh kita bertolong bantu, bekerja sama dan bersatu padu untuk melakukan amal kebajikan dan bertaqwa kepada Allah [ dengan melaksanakan apa yang diperintah oleh Allah swt dan meninggalkan apa jua yang telah dilarang oleh Allah swt.] tetapi nas di atas juga melarang sebarang kerjasama dan penyatuan yang menumbuhkan bibit dosa serta menyuburkan permusuhan sesama ummat manusia.

7. Penyatuan antara PAS dan UMNO mesti disokong malah wajib diusahakan jika ianya berteraskan Islam dan berobjektifkan taqwa kepada Allah swt. Pengusahanya dijulang dan penyokongnya dialu - alukan. Sementara penentangnya adalah jahat dan pengkhianat.

8. Sebaliknya penyatuan antara PAS dan UMNO tidak boleh dilaksanakan jika ianya tidak diasaskan kepada Islam dan pula berobjektifkan dosa kepada Allah swt. Pengusahanya dilarang dan penyokongnya pula sia - sia. Sementara penentangnya pula adalah hebat dan berwibawa.

9. Bahkan kerjasama yang disertai PAS bersama Pakatan Rakyat adalah kerana Islam dan ianya dilandaskan di atas konsep Tahaaluf Siasi [kerjasama politik] untuk menumbangkan kerajaan Barisan Nasional guna menamatkan siri penyelewengan, penyalahgunaan kuasa, rasuah, kezaliman, penindasan yang dilakukan oleh Barisan Nasional sejak lebih 50 tahun yang lalu.

10. Tanpa perlu membuang masa lagi, saya mengundang UMNO meninggalkan Barisan Nasional dan meninggalkan segala perbuatan mungkar demi masa depan agama, rakyat dan negara. Ayuh kita bersatu dan bersama dengan Pakatan Rakyat untuk membina masa depan dan peradaban baru yang lebih dinamis, jauh dari pengaruh mungkar yang dimurkai oleh Allah swt. Pengusaha yang gigih untuk menamatkan siri keangkuhan kuasa dan sombong dengan dosa yang dilakukan oleh mereka adalah pejuang sementara Penentang usaha inilah pengkhianat Islam !


Murnikan Perjuangan dan Maknakan Kemenangan

Nasrudin bin Hassan
Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia

-harakah daily

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 04 May 2011 09:24 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


15 DALIL MEMBUKTIKAN ANWAR NI SEKS MANIAK !

Posted: 04 May 2011 09:15 PM PDT

VIDEO TERBAIK DARIPADA ZUKIFLI NORDIN.

Posted: 04 May 2011 12:13 PM PDT

TUN MAHATHIR TAHU APA NALLA BUAT.

Posted: 04 May 2011 06:06 AM PDT

VIDEO SEKS :HJ HADI KATA BOLEH DEDAHKAN AIB ANWAR !

Posted: 04 May 2011 03:00 AM PDT

LANGKAH TERBARU MEREKA !

Posted: 03 May 2011 11:00 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 04 May 2011 09:13 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Virus Anwar Ibrahim Sudah Berjangkit Pada Mahfuz

Posted: 04 May 2011 05:26 PM PDT

"Kalau dah Melayu kuasai BN, apa yang kecoh DAP menang kerusi Cina. Apa yang sibuk nak ajak Pas sertai BN kalau dah kuat. Bahalol betoi (betul) hang (kamu) ini," kata Mahfuz kepada Jack Fadzli, pada hari Sabtu, 30 April 2011 (baca sini).

Mahfuz sekali lagi mengulangi perbuatan dengan menggunakan kata-kata kesat dalam laman Twitternya. Inilah contoh kepimpinan Parti Islam Se-Malaysia. Kata-kata kesat sudah menjadi halal kepada mereka. Virus Anwar Ibrahim sudah berjangkit pada Mahfuz. Tindakan Mahfuz ini amat memalukan sekali.

Eskay Akan Dedah Satu Video Lagi?

Posted: 04 May 2011 09:52 AM PDT


"Kita tunggu dulu, polis akan membuat pendedahan siapakah pelaku dalam video seks tersebut, selepas itu barulah saya fikir masa yang sesuai untuk kita membuat dan ambil tindakan lain. We will see what happen, benda ni akan keluar by hook or by crook" kata Datuk Eskay dalam Buletin Utama TV3 pada 4 Mei 2011. Rahsia besar itu akan didedahkan selepas siasatan ke atas video sex selesai.

Berita ini tentu mengusarkan lagi Anwar Ibrahim. Satu demi satu pembongkaran dilakukan oleh Datuk Eskay. Apakah ada lagi video membabitkan Anwar akan didedahkan selepas ini? Apakah video baru tersebut berlokasi pula di luar negara? Mengamuk lagilah Shamsul Iskandar selepas ini. Hakikatnya, Eskay sudah bersumpah dan bersedia untuk ujian poligraf, Anwar bila lagi?

PISAU.NET

Posted: 04 May 2011 09:09 PM PDT

PISAU.NET


Guan Eng Sama Rata,Umat Islam Bersyukur?

Posted: 04 May 2011 05:52 PM PDT


Ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri yang semua orang tahu tidak pernah bercakap benar,dalam kempen dan ceramah mereka dipenuhi kencing yang memperbodohkan rakyat.Guan Eng rasis ultra kiasu chauvanist begitu gemar dengan kenyataan populis hingga gerembolan khawarij PAS begitu teruja dengan khalifah sosialis pujaan mereka.


Pembohongan putar belit regim DAP terhadap umat Islam dengan peruntukan sekolah agama rakyat hanya menerima peruntukan RM1.8juta tahun lepas,berbanding Sekolah jenis kebangsaan Cina menerima peruntukan sebanyak RM3.8juta manakala SJK Tamil RM1.7juta dan sekolah Mubaligh RM850ribu.


Inilah yang dikatakan regim yang mengamalkan sama rata yang begitu disayangi oleh melayu haprak pakatan.Kalangan haprak haprak ini akan menyalak jika mana mana pihak mengkritik khalifah kesayangan mereka.Lim Guan Eng mendapat lesen besar untuk memperbodohkan melayu Pulau Pinang.

Sekalung Tahniah buat Salleh Man,Malik,Mansor dan Datuk Halim,ini semua melayu pencacai penjilat tegar regim DAP Pulau Pinang.


Pisau kata " kena jual sekupang dua"

DAP Sokong Anwar Tolak Negara Islam

Posted: 04 May 2011 10:34 AM PDT



Anwar Tolak Negara Islam,erdorgan PAS kuat menyokong Anwar kenapa?



Pisau kata " Selamatkan Malaysia dari pakatan haprak"

Sidang DUN PP : Exco Kerajaan DAP kantoi , cuba tipu dalam dewan

Posted: 04 May 2011 08:10 AM PDT




GEORGETOWN - Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seberang Jaya, Datuk Arif Shah Omar Shah kesal dengan Exco Perumahan, Wong Hon Wai yang memberi jawapan yang tidak jujur di dalam dewan.

Beliau berkata, pada persidangan lalu, Hong Wai dalam jawapan kepada soalannya memaklumkan kepada Dewan bahawa tiada dana Kerajaan Negeri digunakan untuk pembinaan rumah kos rendah dan kos sederhana rendah.

Bagaimanapun, pada sidang kali ini, Hong Wai berkata dengan nada lain pula iaitu menyebut agensi Kerajaan Negeri iaitu Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) ada membina rumah bagi kedua-dua kategori itu.

"Saya hanya ingin mendapat kepastian daripadanya sama ada setuju bahawa tiada dana daripada Kerajaan Negeri digunakan untuk membina rumah kos rendah dan sederhana rendah.

"Apabila Exco itu cuba mengelak menjawab pertanyaan saya, saya mengemukakan jawapannya pada persidangan lalu. Dia nampak panik apabila saya menyebut jawapan yang lalu itu. Akhirnya dia kantoi dengan jawapannya sendiri," katanya ketika ditemui media di luar dewan semalam.

Menurutnya, Ahli Exco tidak wajar memutarbelitkan fakta ketika memberi jawapan di dalam dewan kerana ia adalah tempat yang mulia dan paling dihormati sebagai institusi penggubal undang-undang peringkat negeri.

"Dia tidak boleh pinda fakta sesuka hati sahaja. Dah lah buat silap tetapi tidak mahu mengaku kesilapannya. Sepatutnya Hong Wai meminta maaf atas kesilapan itu," katanya.

Arif Shah berkata, Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat sebenarnya tidak pernah membina walaupun seunit rumah kos rendah selama mengambil alih pentadbiran Pulau Pinang.

"Mungkin ada rumah yang dibina pada waktu ini tetapi perancangan atau kelulusannya dilakukan pada masa pemerintahan kerajaan Barisan Nasional (BN)," katanya-sumber UMBPP


Pisau kata " tipu,putar belit,perbodohkan rakyat = DAP"

Penang:Regim Kerajaan Tak Berkebajikan

Posted: 04 May 2011 05:25 AM PDT

Dalam manifesto pakatan Pulau Pinang,mereka berjanji untuk memberi kesejahteraan kepada rakyat.Pelbagai janji ditabur hinggakan ramai pengundi diperbodohkan apabila memberi undi kepada mereka.

Kemudian kita dipanaskan dengan janji Ds Omega Ibrahim dalam ceramahnya di flat Padang Tembak berjanji untuk mengecat keseluruhan flat dalam masa sebulan sebaik saja jika pakatan menang dan memerintah kerajaan negeri.

Janji tersebut didedahkan oleh TV3 baru baru ini dan turut menyiarkan kekecewaan penduduk flat Padang Tembak yang dibohongi oleh gerembolan pakatan.

Menyedari kawasan flat tersebut akan di lawati oleh Perdana Menteri,Guan Eng telah turun awal awal untuk memberi janji tetapi sebaliknya beliau dihalau oleh penduduk flat tersebut.


Dalam lawatan PM baru baru ini.Ds Najib turut memberi komitmen untuk memberi bantuan kepada penduduk flat Padang Tembak



Setelah isu ini dibangkitkan,Ng Wei Aik chauvanist rasis ultra kiasu ,Setiausaha Politik kepada Rasis ultra kiasu Lim Guan Eng berkata kerajaan negeri tetap tidak akan membantu dalam kos mengecat walau pun sebelum ini semasa PRU12 pakatan ada memberi janji kerana tiada dalam peruntukan.

Pisau kata "bohong memang kerja regim DAP"

Sejak Bila Guan Eng Cakap Benar?

Posted: 03 May 2011 10:12 PM PDT


GEORGE TOWN, 3 Mei – Kerajaan pimpinan DAP Pulau Pinang hari ini dibidas kerana masih gagal menunaikan beberapa janji dalam manifestonya walaupun telah mengambil alih pentadbiran daripada Barisan Nasional (BN) lebih tiga tahun lalu.
Datuk Seri Dr Hilmi Yahaya (BN-Teluk Bahang) berkata kerajaan negeri di bawah pimpinan Ketua Menteri, Lim Guan Eng (DAP-Air Putih), masih belum menunaikan janji pilihan raya umum 2008 lalu dengan sepenuhnya.
Antara janji yang belum ditunaikan ialah pemansuhan tol Sungai Nyior di Butterworth dan memberikan bonus RM6,000 setahun untuk keluarga berpendapatan kurang daripada RM2,000.

"Selain itu, mereka juga janji hendak buat pilihan raya kerajaan tempatan padahal mereka sudah tahu enakmen itu sudah dimansuhkan di peringkat (kerajaan) pusat," katanya ketika membahaskan usul terima kasih kepada Yang Dipertua Negeri Pulau Pinang Tun Abdul Rahman Abbas kerana merasmikan persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN), di sini, hari ini.
Katanya, kerajaan negeri juga gagal untuk mengotakan janjinya untuk menyelamatkan Kampung Buah Pala, mengisytiharkan aset Exco dan menghapuskan caj parkir pada waktu malam.
Beliau berkata rakyat masih tertanya-tanya bilakah janji-janji manis yang diumum sebelum pilihan raya itu akan mampu ditunaikan.
Hilmi juga menggesa kerajaan negeri mencari jalan untuk mengatasi masalah harga rumah di Pulau Pinang yang mendadak naik sejak beberapa tahun kebelakangan ini.
Ini bagi memastikan mereka yang berpendapatan rendah dapat membeli rumah sendiri," katanya.
Sumber :UMNO-Online

Cerita pembohongan Guan Eng bukanlah baru,tetapi malangnya masih terlalu ramai rakyat dinegara ini masih tidak tahu temberang dan tembelang ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri.


Kita boleh lihat bagaimana kempen DAP di Sarawak,mereka berkempen kononnya regim dibawah pemerintahan mereka berjaya mensejahterakan rakyat,walhal realitinya cerita haprak DAP lebih bombastik dan plastik.


Reject dari Melaka ini tidak habis habis dengan pembohongan,yang pasti selepas ini Guan Eng dan kuncu kuncunya sedang mencari jalan untuk cuba menjawab segala kritikan kerana sudah sifat hakiki ultra kiasu tidak akan sama sekali tunduk mahu pun mengaku mereka melakukan kesilapan dan kesalahan.


Pisau kata "mana perginya wang kutipan bag plastik? tak masuk dalam akaun kerajaan negeri pun? masuk dalam akaun DAP? "