Barisan Nasional

Dicatat oleh Unknown | | Posted On Jumaat, 3 Jun 2011 at 1:21 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


yang ku dengar dan ku lihat

Posted: 03 Jun 2011 01:20 PM PDT

yang ku dengar dan ku lihat


MUKTAMAR PAS melangkah ke PUTRAJAYA bermula hari ini.

Posted: 02 Jun 2011 04:04 PM PDT


Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Nik Ab.Aziz. Presiden PAS, Tuan Guru Haji Hadi Awang, Ustaz Harun Taib, Dewan Ulama PAS, Ustaz Nasuridin Tantawi Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat dan Siti Zailah Yusuf, Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat. Semuanya menggalas peranan dan tanggongjawab mengubah PUTRAJAYA untuk rakyat Malaysia.




Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 03 Jun 2011 01:12 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory


VIDEO PANAS!! UNTUK PEJUANG ALAM MAYA!!

Posted: 03 Jun 2011 10:08 AM PDT



Layan dulu.. naikkan semangat, tenangkan otak kejap..

McTheory:
Kumpul semangat balik..

PANAS!! AZIZ BARI TERUS MENGHINA PAS DAN MEMBABIKAN ULAMA PAS!!

Posted: 03 Jun 2011 06:03 AM PDT



Nampaknya Aziz Bari terus terusan memBABIkan PAS serta menghina ulama dalam semak PAS!

MemBABI membawa maksud memBrother Anwar Bin Ibrahim kan PAS atau lebih jelas lagi ialah memenangkan kumpulan penjilat Anwar yang dipanggil puak Erdogan

Katanya...

Sambung baca di SINI

McTheory:
Barua Anwar mula main peranan untuk menangkan calon mereka!!

KASI GEGAR!! ANAK-ANAK ORANG PAS DIAJAR MENYEMBAH BULAN!!

Posted: 03 Jun 2011 04:09 AM PDT



Karya terbaik cerita anak orang Pas Mc ambil dari blog 1 Peluru.

(Lokasi Tadika Pasti)

Sudah menjadi kerutinan setiap pagi seorang guru PASTI akan menerangkan kepada murid2nya tentang kebaikan bulan sambil mengibarkan bendera PAS di tangannya... sudah terbiasa sejak hari pertama sekolah juga, mereka didoktrinkan supaya membenci keris dan dacing.


guru: baiklah murid2... hari ini cikgu nak kamu semua ceritakan sesuatu yang menarik berkaitan dengan bulan. kita mulakan dengan ariffahmi di hujung sana!


ariffahmi: bulan menerangi kita setiap malam ketika keadaan gelap gelita. melihat bulan saya seperti melihat syurga!


guru: bagus... sekarang sabu pula bagaimana?


sabu: saya ingin menjadi seorang angkasawan bila besar nanti dan menjadi rakyat malaysia pertama menjejaki bulan dengan roket itu!! (sambil menunjukkan bendera DAP yang berkibar di luar kelas)


guru: bagus sabu... sekarang giliran abduh pula!


abduh: apa yang menarik tentang bulan?? malam tadi kakak saya kata dia tak datang bulan lebih dua bulan dah... ayah saya tiba2 diserang sakit jantung, mak saya menangis tak henti2 sampai pagi tadi... jiran lelaki yang menyewa kat sebelah rumah kami tiba2 pindah!!


guru: ?????


P/s: jeng jeng jeng..


McTheory:
layan je.. kadang-kadang pening juga dengan politik ni..

TERGOLEK DAHH!! AL KISAH HUSAM MUSANG DAN KICKDEFELLO NYA!!

Posted: 03 Jun 2011 01:02 AM PDT


Mula-mula Mc nak ulas pasal cerita Husam dan Kick ni. Tapi bila Mc baca artikel yang panjang lebar dan keterangan sempoi tahap gaban dari rakan blogger, Mc rasa baik korang baca kat blog dia je.

Mengikut sumber, dalam sidang media petang tadi, Kickdefella banyak tidak menjawab soalan-soalan yang ditanya berkenaan hubungan dia dengan Husam. Dia terlalu banyak play safe yang mana tindakannya itu menunjukkan dia masih mempunyai hubungan yang rapat dengan Husam dan jawapan-jawapannya banyak menyelamatkan Husam.

Nampaknya selama ini pemimpin serta ahli-ahli Pas telah ditipu oleh Husam kononnya dia bermusuh dengan Kickdefella. Nik Aziz sendiri juga turut ditipu oleh Husam. Sambung baca SINI.

McTheory:
Biasak la politik.. apa apa pun aadaaa..

PANAS!! TOKOH ULTRA KIATSU DI SANJUNG OLEH PEMIMPIN DAP!! harus baca tulisan Dr. Ridhuan Tee

Posted: 02 Jun 2011 09:06 PM PDT


Akhbar perkauman ultra kiasu membuat liputan besar-besaran mengenai kempen keadilan untuk mendiang Lim Lian Geok (meninggal 1985), seorang aktivitis yang dianggap sebagai hero kerana memperjuangkan bangsa dan bahasa Cina pada tahun-tahun 1950an dan 1960an. Tujuannya tidak lain, supaya rukun politik mereka bertambah utuh dan kukuh.

Tidak ramai kalangan kita yang mengenali Lian Geok kecuali orang Cina. Elok juga umat Islam negara ini mengenali beliau daripada terlalu obses mengenali artis. Sekurang-kurangnya dengan mengenali ultra kiasu akan menjadikan kita lebih peka dan sensitif dalam menjaga maruah agama, bangsa dan negara.

Lian Geok adalah bekas guru Sekolah Cina Confucian sejak 1935 hingga 1961. Kewujudan sekolah tersebut hingga ke hari ini adalah hasil usaha beliau, terutama apabila sekolah tersebut rosak teruk akibat peperangan pada tahun 1945. Maka tidak hairanlah jika Lian Geok diangkat memimpin Persatuan Guru-Guru Cina Kuala Lumpur. Beliau juga adalah pengasas kepada Persekutuan Persatuan-Persatuan Guru-Guru Sekolah Cina Malaysia atau Jiao Zong dan Dong Jiao Zong.

Kewarganegaraan dan tauliah mengajar sebagai guru Lian Geok ditarik balik oleh kerajaan pada tahun 1961 disebabkan oleh kelantangannya menentang dasar pelajaran kebangsaan bermula dengan Penyata Barnes hingga Penyata Rahman Talib 1960 dan akta pelajaran 1961. Kesemua akta ini mahu mendaulatkan bahasa Melayu (juga bahasa Inggeris) sebagai bahasa pengantar. Mendiang didakwa sengaja memutar-belitkan dasar pendidikan negara dan menghasut rakyat benci kepada Yang DiPertuan Agong serta Kerajaan Persekutuan sehingga mengakibatkan permusuhan antara kaum.

Tindakan tepat kerajaan ketika itu mendapat tentangan dan kritikan yang hebat daripada ultra kiasu. Kerajaan dituduh mempunyai niat jahat untuk melenyapkan pengaruh dan suara Lian Geok. Hari ini, ultra kiasu mahukan segala 'fitnah' terhadap mendiang Lian Geok mesti ditarik balik selepas 50 tahun merdeka. Nama Lian Geok mesti dibersihkan. Lantaran, tekanan demi tekanan diberikan kepada kerajaan supaya mengiktiraf 'perjuangan' beliau. Ultra kiasu berpendirian, perjuangan mendiang Lian Geok tidak salah dan dibenarkan oleh perlembagaan atas hak kebebasan bersuara.

Sambung baca SINI

PANAS!! BARUA ANWAR MULAKAN KEMPEN MAT SABU!!

Posted: 02 Jun 2011 06:03 PM PDT


Mereka mengelarkan Tuan Ibrahim Tuan Man dan ustaz Nasaruddin sebagai Ulama 'jenama' sahaja. Maknanya team Ulama dalam Pas adalah hanya untuk gelaran dan bukan personaliti. Jenama Ulama yang dibawa oleh Team Ulama Pas hanyalah satu produk yang mudah untuk dijual kepada orang ramai. Sebab itu team Ulama ini memakai gelaran ulama.

Apakah ini bukan satu penghinaan kepada Team Ulama Pas yang diketuai oleh Ustaz Hadi?

Malah menuduh Ulama ni golongan penjaga harta orang kaya juga merupakan satu penghinaan dalam diam. Teruk benar tulisan si Hisham Rais ni.

Tulisan Hisham Rais sebenarnya satu propa untuk sokong Mat Sabu yang jelas diangkat sebagai pejuang orang miskin.

Nak tanya sikit, berapa banyak duit Mat Sabu bersedekah untuk orang susah? Adakah penubuhan rumah anak yatim atau rumah kebajikan untuk rakyat yang diselia oleh Mat Sabu?

Mat Sabu bukan orang susah. Dia pun banyak duit, tetapi setiap ceramah, duit derma jihad tetap dikutip. Jika benar dia mewakili orang miskin, orang susah, kenapa dalam setiap ceramahnya, dia hanya mengutuk UMNO? dan kemudian meminta derma?

Apakah dengan mengutuk UMNO orang miskin akan kaya?

Apakah dengan bercakap, ekonomi orang Melayu akan dijaga?

Malaysia negara makmur aman dan bebas, siapa rajin dia kaya, siapa malas tanggung la sendiri.

Pada siapa nak baca tulisan Hisham Rais ni boleh sini. Banyak lagi tulisan yang menyokong Mat Sabu, tapi ini paling berlapik dan autanya lebih. Sebab tu Mc ulas yang ni.

Mat Sabu bukanlah pemimpin membela rakyat, malah dia mengunakan rakyat untuk kesenangan diri. Imej Mat Sabu sudah pun kotor dan tercemar, apakah ini pemimpin pilihan ahli Pas?

P/s: mat sabu.. dengan nama pun dah naik tepu..

McTheory:
Asal tentang UMNO saja, semuanya baik belaka..

VIDEO SEKS ANWAR VERSION HD!! terang, jelas dan tak boleh delete punya..

Posted: 02 Jun 2011 03:01 PM PDT


Tadi dah kena delete ekk.. ni Mc upload balik.. kalau nak delete yang ni, kena la delete sekali dengan blog ni..



Pada yang nak download video seks Anwar empat penjuru.. klik sini

Apa macam, muka sama macam Anwar kan.. tapi bukan Anwar?? Atau still nak tengok perut sama ke tak?

McTheory:
kenapa la diaorang suka delete-delete ni??

tun faisal dot com

Posted: 03 Jun 2011 01:06 PM PDT

tun faisal dot com


China Press serang MCA - kenapa pemimpin MCA diam saja?

Posted: 03 Jun 2011 07:58 AM PDT



Blogger Hasutan Akhbar Cina mendedahkan rencana yang disiarkan oleh akhbar berbahasa Cina, China Press yang begitu jelas menyerang MCA. Ini bukan kali pertama akhbar China Press menyerang MCA. Jika tidak silap saya, sebelum ini, blog yang sama juga ada menyiarkan tentang serangan-serangan terbuka dan propaganda akhbar ini terhadap MCA dan pemimpinnya.

Malangnya seolah-olah pemimpin MCA tidak mampu bersuara seperti mengiyakan sahaja propaganda akhbar ini. Sebagai orang muda dalam salah satu parti komponen Barisan Nasional, saya kesal kerana propaganda seperti ini dibiarkan tanpa sebarang jawapan dan protes. Pandangan saya, jika MCA hendak menang dalam pilihan raya umum akan datang, mereka mesti peka terhadap tulisan-tulisan sebegini dan memberi jawapan yang baik. Jika tidak propaganda DAP dan penerbit serta pemilik akhbar China Press akan menghancurkan kredibiliti MCA seperti yang dilakukan terhadap parti SUPP di Sarawak.

Sepanjang pengamatan saya, sejak saya mengenali MCA di bawah kepimpinan Tun Dr Ling Liong Sik, begitu banyak yang telah dilakukan oleh MCA untuk orang Cina berbanding DAP yang hanya tahu bercakap tetapi tidak pernah melaksanakan dasar-dasar yang baik serta membela kaum Cina. Jangan sekali-kali biarkan DAP 'claim mileage' politik di atas segala usaha MCA dan mengambil keuntungan terhadap budi baik yang tidak pernah mereka taburkan kepada kaum Cina.

Amat malang sekiranya MCA tidak peka dengan propaganda negatif akhbar Cina terhadap parti itu kerana akhirnya usaha pemimpin MCA menyatukan ahli-ahli MCA dan memperkukuhkan parti itu akan menjadi ibarat debu ditiup angin.

Di bawah adalah terjemahan artikel China Press yang disiarkan oleh Blogger Hasutan Akhbar Cina semalam. http://hasutan-akhbarcina.blogspot.com/2011/06/china-press-terus-serang-mca-mca.html


1 Jun 2011 (Rabu)
Adakah Calon Wakil Rakyat Itu Penentu Segala-Galanya?
Penulis Shao Xie

Adakah fakta kualiti calon wakil rakyat akan menentukan menang atau kalah dalam pilihan raya?

Bunyi beduk dan gendang musim PRU kini sudah berbunyi, parti pembangkan dan parti pemerintah sedang hangat dalam membuat persiapan dan persediaan, pemimpin Barisan Nasional mahupun pemimpin Pakatan Rakyat telah masing-masing membuat pengiraan, mereka cuba mendekati rakyat, cuba malakukan sesuatu yang lebih luarbiasa

PRU mendatang ini, keadaan mungkin lebih meriah daripada PRU yang lepas-lepas, kerajaan BN yang telah menerima pengajaran yang begitu teruk dalam PRU Mar 2008, seperti apa yang disebut oleh Timabalan Perdana Menteri Malaysia dan Presiden MCA Chua Sui Lek yang sama-sama berkata, PRU kali ini adalah satu ujian yang amat getir dan yang paling sengit bagi Barisan Nasional.

Chua Sui Lek tidak beberapa lama dahulu pernah berkata, jika PRU kali ini MCA kecundang lagi, MCA tidak akan masuk ke dalam Kabinet, seperti mempertaruhan sesuatu di antara hidup dan mati, beliau seperti mahukan undi simpati, ataupun undi ugutan? Tidak kira apa taktik yang beliau buat, adakah MCA dapat kembalikan jiwa pengundi masyarakat Cina dan penyokong mereka, ini adalah yang lebih penting dan penentu segala-galanya.

Baru-baru ini, oleh kerana Chua Sui Lek mahu membuat tukar ganti wajah baru dalam kepimpinan parti, kepada sesiapa yang kalah dalam PRU lepas akan digugurkan dari bertanding, jika boleh mereka-mereka ini dielak daripada masuk bertanding lagi, kecuali mereka-mereka ini ada sesuatu kelebihan yang agak luarbiasa.

Chua berkata, ini sebenarnya mahu elakkan daripada ditomah oleh DAP yang akan menuduh MCA sebuah parti yang menggunakan barang kitar semula, dikatakan perkara ini bukan untuk menuduh seseorang ataupun individu. Pada masa yang sama, dikatakan MCA asyik tonjolkan muka-muka orang yang sama, dengan itu parti susah untuk mendapat pertukaran pemimpin-pemimpin yang berwajah baru.

Kata-kata Chua itu agak ada kebenarannya, manusia perlu ada penggantinya, jika tidak jika ada sebarang masalah, sudah tentu akan timbul pelbagai isu. Sesebuah parti juga alami nasib yang sama, jika tidak berubah, umpama puluhan tahu perkembangannya seperti sehari sahaja, tidak berkembang langsung, mereka hanya mahu mengharapkan duduk di bawah penjenamaan lama itu dan wajah lama untuk bertanding, ada berapa banyak yang boleh menjamin kemenanan?

Chua mahu wajah baru yang masuk bertanding, sudah tentu orang yang lama akan bertukar ganti orang-orang baru, adakah ini dapat tingkatkan peluang lebih banyak kemenangan kepada MCA? Ataupun kerana takut diejek oleh DAP, dan tidak berani lagi lakukan kitar semula, supaya wajah-wajah lama itu masuk bertanding kembali, supaya tidak mengundang kekalahan lagi?

Kebanyakan Orang Pilih Parti Tidak Pilih Calon

Jika Chua anggap tukar wajah baru bertanding, akan boleh menang besar dan akan dikatakan berjaya dengan berkesan dalam proses tukar wajah-wajah baru dalam MCA, kami tidak tahu sama ada perbuatan itu perbuatan bodoh ataupun satu perbuatan yang dibuat kerana tidak tahu apa-apa. Apa yang semua orang fahami, jika kita lihat PRU yang lepas-lepas, semua kaum yang mengundi di negara ini, kebanyakannya mereka mengundi memipilih parti dan bukan memilih calon, parti yang mereka tidak gemari, anda hantar calon bertaraf maharaja pun mereka tidak hiraukan, maharaja pun tetap akan kalah di medan perang dan golong tikar juga.

Contohnya di PRU Mar 2008, kekuatan angin menentang arus, Pakatan Rakyat hantar calon yang tidak pernah dikenali pun boleh menang besar, dan mereka dapat menang dengan mudah, menyebabkan calon BN yang selama ini kukuh dan kuat di medan peperangan itu kalah teruk, nasib baik darah mereka tidak terkeluar di hidung, mulut dan rongga-rongga kerana geram.

Terutama sekali apabila DAP dapat menguasai kawasan-kawasan Cina, walaupun MCA menghantar orang-orang heavyweight ke tempat-tampat itu, akan kecundang juga, dan ada berapa orang-orang MCA boleh menang di situ? Jika Chua tidak percayakan tahyul ini, kenapa tidak turun sendiri ke kawasan Cheras bertanding satu lawan satu dengan Chen Kuok Wei pada PRU akan datang, kita boleh tengok keputusannya nanti?

Sudah tentu keadaan hari ini tidak seperti keadaan dahulu, mungkin di bawah pelbagai rancangan dan projek perubahan PM itu akan mebuahkan hasil yang positif, mungkin Chua secara tidak berkelibar boleh berpeluang memecah rekod menang, kemas kini semula MCA, kenapa tidak mencubanya?

Ada sesetengah pemimpin MCA juga anggap, kenapa MCA tidak bertarung dengan DAP, ketua lawan ketua, satu lawan satu untuk bertarung menang kalah?

Sudah tentu, jika DAP hantar calon bertarung di kawasan kubu kuat UMNO, pasti akan kalah teruk dan dapat tiket tipis, apatah lagi di kawan Melayu yang dimana dikatakan pengundi Melayu sudah kembali kepada UMNO, wakil calon PKR berbangsa Cina mahu lawan di kawasan tradisi UMNO tidak mungkin boleh menang, sudah tentu calon Cina di kawasan itu akan kecundang?

Jika polisi BN kekal dan tidak berubah, komponen dalam BN tetap dan terus dengar cakap dan telunjuk UMNO, tidak dapat dengan berkesan mempertahankan kepentingan kaum dalam komponen itu, dan masih tidak dapat hapuskan polisi-polisi perkauman yang tidak adil itu, sesiapa sahaja yang dicalonkan tetapi seperti umpama tukar lebel jenama botol tetapi isinya tidak ditukar, sudah tentu ia pasti tidak dapat diterima dan disokong oleh lain-lain kaum, adakah Bos MCA Chua Sui Lek dapat hidu fakta-fakta ini dengan wajar?



Duke of UMNO

Posted: 03 Jun 2011 01:02 PM PDT

Duke of UMNO


Parpu! Ada orang kata hang nak lari sebab takut!!! Hahahaaaa...

Posted: 03 Jun 2011 07:47 AM PDT


Saya menerima komen di posting dibawah, kononnya saya, Parpu, Gomo, GAP dan rakan-rakan blogger pro-kerajaan yang lain akan lari lintang pukang kerana takut ekoran apa yang berlaku pada sahabat kami, RBF.

Parpu, hang nak lari ka? Hang GAP, camana? Nak lari jugak? Gomo? Mu nak lari mana? Frankly, bila terbaca komen di posting di bawah tu, saya ketawa besar, spontan! Terus terbayang muka Anwar lari masuk ke Kedutaan Turki..!!!

Bro, hang ingat kami ni macam Anwar yang takdak teloq tu ka? Bro, we stand and forever stood still! We never retreat! When the going gets tough, the tough gets going. Kami bukan macam Anwar yang suka nyorok bawah meja!

Kami akan terus menulis. Kami tak pernah takut kerana apa yang kami tulis ini semuanya berfakta, benar dan kami berdiri di atas kebenaran itu. Selama ini, kami menulis untuk memperbetulkan persepsi buruk oleh pihak propaganda pembangkang yang jelas merupakan fitnah dan tohmahan palsu!

Hari ini mungkin saya agak lewat memantau atau menulis di blog ekoran sehari suntuk berada di Taman Melewar, melawat sahabat- sahabat saya yang sedang bermuktamar. Sahabat- sahabat saya sedang berjuang untuk menentukan kekalahan Husam, Nizar dan geng-gengnya! Sebab tu lah saya seharian tak update blog hari ni...heheheheeeee....

DIMENSI

Posted: 03 Jun 2011 11:23 AM PDT

DIMENSI


Omegay: Husam Kambengkutti mula tak sedap badan??

Posted: 02 Jun 2011 05:30 PM PDT


Berikut kenyataan penuh Husam:.

"Saya merujuk kepada kenyataan Syed Azidi yang disiarkan Utusan online dan dijangka akan disiarkan edisi cetak Utusan besok.
"Saya mengambil kesempatan ini untuk merakamkan kehairanan saya terhadap minat Utusan yang terlalu nyata untuk mencampuri pemilihan PAS sejak 2008 yang lalu.

"Mengenai dakwaan Syed Azidi, saya merasa hairan dakwaan ini dikeluarkan pada hari terakhir sebelum pemilihan PAS esok hari di mana saya ikut bertanding.

"Adakah kerana beliau tahu bahawa dakwaan palsu beliau akan berhadapan dengan tindakan undang-undang dan bagi mengelakkan tindakan seperti itu, ia dibangkitkan pada saat akhir seperti ini.
"Sampai hari ini saya tidak mempunyai wang sebanyak itu dalam akaun saya dan adalah bodoh untuk saya mensedekahkan wang sebesar itu kepada orang seperti beliau sedangkan saya sendiri tidak pernah mempunyai wang sebanyak itu sepanjang hayat.

"Mengnenai kononnya saya ada berbual melalui talipon dengan beliau kebelakangan ini, juga adalah palsu. Rekod talipon saya dan beliau boleh disemak.

"Namun saya akui beliau ada menghantar beberapa mesej seminggu dua yang lalu memaklumkan beliau menulis mengenai kenaikan harga minyak dan saya membalasnya sekali dengan berkata tahniah.

"Syed Azidi telah beberapa kali menimbulkan sensasi tetapi setiap kali sensasi itu berlalu, kredibiliti beliau semakin pudar."

penafian yang di buat oleh husam kambengkutti sebijik macam bos dia si anuvaji pandikutti ketika video blue dia tersebar luas. masih nak menafikan perbuatan terkutuk walaupun yang lakukan adalah diri sendiri.

bezanya cuma husam kambengkutti menggunakan orang tengah. memang bodo bengap la husam kambengkutti suh orang tengah buat keje haram dia. orang tengah yang bertanggungjawab memberikan 'habuan' dalam bentuk tunai. bukan RM300 ribu tapi RM350 ribu ribann beb!.

setahu aku yang pudar lagi kusam adalah muke husam kambengkutti. masakan pokok bergoyang kalau takde angin yang bertiup. kickdefella dah pun beri kenyataan. sekarang terpulang kepada husam kambengkutti. kalau kenyataan beliau tak betul buat la laporan polis.

laporkan juga pada sprm. biar siasatan di jalankan. tak perlu gusar jika bukti yang di kemukakan tak betul dan tak payah nak hantar samseng pegi rumah blogger.

tapi yang aku tergelak pasal wally slipau yang kene tipu idop2 dengan anak emas dia sendiri kehkehkeh

PEJUANG BANGSA

Posted: 03 Jun 2011 11:19 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Friendly : Malaysia seri 1 - 1 dengan Hong Kong

Posted: 03 Jun 2011 09:42 AM PDT


Pasukan Harimau Malaya hanya sekadar  mencatat keputusan seri 1 -1 dengan Hong Kong dalam perlawanan persahabatan yang berlangsung di Mong Kok Stadium .  Gol pasukan negara dijaringkan oleh pemain gantian Abd Hadi Yahya selepas menerima hantaran cantik dari Mohd Asrarudin Putra dari sebelah kiri .




Pulau Pinang kini sudah ada Istana Maksiat ....

Posted: 03 Jun 2011 06:58 AM PDT


Pulau Pinang bukan sahaja negeri No 1  catat pelaburan tertinggi FDI , tetapi juga No 1 dalam serbuan penangkapan GRO dan pelacuran oleh pihak polis . Terbaru serbuan polis di sebuah Kelab ala istana pulak di Pulau Tikus dan 30 orang GRO berjaya diberkas .

Yang banyak kena cekup adalah ayam-ayam segar dari China dan kita tidak tahu berapa banyak lagi yang masih berada di negeri yang terkenal Amar Ma'aruf Nahi Mungkar ini .

Mungkin ini lah hasil daripada lawatan kerja pemimpin kerajaan negeri  yang kerap  di China dan promosi pelancongan memang dibuat  tetapi yang nampaknya ramai ke sini adalah  Doll  untuk diratah lelaki  bertuhankan nafsu .

Memang tepat la slogan ...

   "Gemilangnya Islam hanya dibawah kerajaan Khalifah Lim Guan Eng ... "






30 GRO Diberkas Di Kelab 'Ala Istana' Di P.Pinang


GEORGE TOWN, 2 Jun - Polis menyerbu sebuah kelab "ala istana" di Pulau Tikus di sini Rabu malam dan menahan 30 wanita asing yang menjadi pelayan pelanggan (GRO) menyediakan khidmat seks.

Ketua Unit Maksiat D7 Bukit Aman, ASP Shahrulizam Jaafar, berkata pusat hiburan itu, yang sering diserbu polis tahun lepas, menggunakan taktik baru menjadi sebuah kelab eksklusif dengan memberi layanan seperti "maharaja" kepada pelanggannya.

Beliau memberitahu pemberita di sini Khamis bahawa wanita yang diberkas dalam serbuan pada 8 malam tadi itu terdiri 29 warga China dan seorang rakyat Vietnam berusia antara 20 dan 30 tahun.

Shahrulizam berkata siasatan awal mendapati kesemua wanita terbabit menyalahguna pas lawatan serta tidak mempunyai permit.

"Ketika serbuan, tiga daripada mereka cuba memasuki sebuah kedai pakaian untuk menutup pakaian seksi mereka," katanya.

Mereka disiasat mengikut Seksyen 39(b) Peraturan Imigresen kerana menyalahguna pas lawatan, yang jika disabit kesalahan, boleh dihukum denda tidak lebih RM1,000 atau penjara tidak lebih enam bulan atau kedua-duanya. - BERNAMA

Kalau Nurul Izzah kaki penipu , inikan pulak Setpol dia ...

Posted: 03 Jun 2011 01:38 AM PDT



PKR ini kalau bab kerja nak  bohong dan menipu memang semulajadi dah  . Dari Penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim hingga la Setiausaha Politik Anak dia pun keja nak menipu juga.  Tapi yang best kena satu denda baik punya ekoran tak ada duit nak bayar .








 Fahmi Fadzil, Ketua Penerangan PKR Wilayah Persekutuan  merangkap  Setiausaha Politik Nurul Izzah terpaksa mohon maaf melalui Twitter kerana membuat kenyataan berunsur fitnah melalui Twitter kepada sebuah syarikat penerbitan majalah .


 Beliau terpaksa memohon maaf sebanyak 100 kali dan setiap permohonan maaf tersebut perlu dikeluarkan dalam Twitter setiap setengah jam dalam masa 3 hari . Jika tidak, tindakan Mahkamah akan diambil. KLIK DI SINI 










Mereka ingat ada twitter  dan pengikut yang ramai boleh suka hati tweet dan fitnah orang .  Dia ingat dengan jawatan besar Ketua Penerangan PKR Wilayah Persekutuan dan Setpol Nurul Izzah , tak ada orang berani gertak dia kot . hahah ..boleh blah la samdol !! 


Kesimpulannya , juak-juak PKR ini semua tak boleh percaya baik di twitter , facebook dan blog ...Tak ada kerja lain keja nak menipu dan fitnah ! 

Bila orang Pas sendiri mahu pejuangkan Ketuanan Melayu dan Islam

Posted: 03 Jun 2011 12:58 AM PDT


 Pas perlu mengambil pendekatan memperjuangkan isu-isu berkaitan ketuanan Melayu dan Islam sekiranya berhasrat mengetuai kerajaan pada masa depan sungguhpun sekutu politik mereka iaitu Parti Keadilan Rakyat (PKR) serta DAP enggan mengiktiraf perjuangan itu.

Naib Ketua Dewan Pemuda Pas Perlis, Mior Hassan Sazali Mior Hajjar berkata, ini kerana sentimen ketuanan Melayu dan Islam adalah dekat di kalangan pengundi muda daripada kaum itu yang menjadi kumpulan sasaran Pas.

Katanya, sentimen itu sangat dirasai di kalangan kira-kira empat juta belia yang masih belum berdaftar sebagai pengundi khususnya daripada golongan profesional Melayu.

"Walaupun mereka ada kesedaran berpolitik, tetapi mereka lebih terkesan dengan sentimen ketuanan Melayu Islam.

"Ramai di kalangan mereka yang masih kurang faham dengan pakatan pembangkang dan di mana peranan kita sebagai Pemuda Pas dalam menangani isu ini," katanya.

Beliau berkata demikian ketika mewakili Dewan Pemuda Pas Perlis membahaskan ucaptama Ketua Dewan Pemuda Pas di sini hari ini.Tambahnya, Pas dilihat terkebelakang dalam memperjuangkan isu-isu berkaitan Melayu dan Islam sejak akhir-akhir ini berbanding Pergerakan Pemuda UMNO sedangkan perkara itu perlu menjadi keutamaan parti tersebut.

"Seperti isu kalimah Allah, pimpinan kita dilihat bercanggah pandangan sedangkan isu itu penting untuk menarik pengundi kalangan Melayu Islam kerana mereka adalah sasaran kita," tegasnya.




Komen PB

PAS perlu keluar saja dari Pakatan jika pejuangkan ketuanan Melayu dan Islam semula . Jika PAS masih lagi berada dalam Pakatan maka di situ la mereka akan terus menjadi kuda tungangan Anwar dan DAP . Anwar dan DAP  pulak konsisten pejuangkan ketuanan Rakyat dan juga setuju kalimah Allah dibenarkan digunakan penganut Kristian .

PAS sedar pengundi muda dikalangan  Melayu terutamanya tidak nampak peranan Pas dalam mempejuangkan isu ketuanan Melayu Islam . Ini terbukti dalam beberapa siri PRK  seperti Bagan Pinang, Tenang , Merlimau dan Kerdau di mana saluran pengundi muda jelas menolak PAS angkara  perkara ini .

Keluar saja dari Pakatan Haram ini ! Habis cerita ......

Misteri Rekayasa Saifuddin kantoi dan dipenuhi najis fitnah !

Posted: 02 Jun 2011 09:41 PM PDT


Selepas gagal menjawab isu video seks dan jam omega yang didedahkan oleh Datuk Eskay   , PKR diketuai orang kanan Pandi Kutty  Saifuddin Nasussion cuba alih perhatian pulak menyerang Najib dengan bukti terbaru untuk kaitkan beliau  dengan Altantuya .

Saifuddin menggunakan bukti  penemuan 3  E- Ticket yang mana itu  2 daripadanya dikatakan  adalah Abd Razak Baginda dan Altantuya ke Macau pada 2002  . Satu lagi tiket itu yang dipertikaikan oleh Saifuddin dan beliau memulakan merekayasa fitnah bahawa mungkin individu terbabti memegang jawatan tinggi .

Hebat juga Din PKR ini cuba menjadi Spy Leman dengan membuat teori yang jelas tanpa mengkaji betul  fakta berkenaan . Apa yang dia tahu tentang E - Ticket ini ? Nak bohong dan fitnah  pun biar la buat study sikit ...





Kalau kita tengok sejarah e-tiket ini, International Air Transport Association (IATA) diadakan  Mesyuarat Agung Tahunan pada  tahun 2004 pun baru nak bincang tentang sistem ini .

Macamana Najib hendak buktikan rekod perjalananya melalui E-Ticket sedangkan sistem itu  tiada lagi pada 2002 .hahaha ...KANTOI !!

Memang sah la parti PKR ini parti kuat FITNAH ...FITNAH tak dapat dipisahkan dengan PKR ..

Kalau hang nak Najib dianggap bersih , pergi bersihkan dulu bos hang Anwar Ibrahim yang terpalit skandal video seks dengan China Doll . Jam Omega sampai sekarang pun tak berani tunjuk , inikan pulak hendak cabar Najib tunjuk pasport .

Guan Eng akur desakan rakyat , akan kaji semula surcaj air

Posted: 02 Jun 2011 07:35 PM PDT




Semalam bila PB lihat negeri P.Pinang merupakan negeri pembangkang pertama  sertai perjanjian penstrukturan semula perkhidmatan bekalan air dengan Kerajaan Persekutuan , ia menunjukkan kerajaan Pusat tidak mengabaikan tanggungjawab di setiap negeri walaupun diperintah pembangkang .


Pastinya Guan Eng dan kerajaan negeri paling untung bila dapat menikmati 7 kelebihan  bila sertai perjanjian ini .  Kalau bab nak populis dan untung kat dia memang cepat la nak sapu  sama la seperti pelaburan FDI tahun lepas . 




Antara tujuh kelebihan selepas menandatangani perjanjian penstrukturan semula perkhidmatan bekalan air dengan Kerajaan Persekutuan.




1 )  kerajaan negeri tidak perlu membayar semula pinjaman bekalan air bernilai RM655.2 juta kepada Kerajaan Persekutuan, sebaliknya ia dibiayai oleh Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang (PBAPP).


2)  Kerajaan Negeri Pulau Pinang akan diberi peruntukan geran sejumlah RM1.2 bilion untuk projek pembesaran Empangan Mengkuang di negeri itu.RM1.2 bilion itu akan ditukar menjadi geran dan bukannya pinjaman tanpa faedah yang akan dibiayai oleh kerajaan negeri


3)  Kerajaan Persekutuan akan bertanggungjawab sepenuhnya terhadap projek pengendalian sumber bekalan air di negeri tersebut.Ia


4)  Dapat meringankan bebanan kewangan kerajaan negeri untuk pembangunan dan peningkatan penyediaan bekalan air.


 5) Perjanjian itu membolehkan PBAPP memberi tumpuan penuh terhadap penyediaan bekalan air yang dirawat dan penyediaan perkhidmatan serta penumpuan terhadap pencapaian operasi yang efisien, peningkatan kualiti air dan perkhidmatan lain.


6)  PBAPP kini boleh bergerak ke arah pemulihan kos dan kemandirian kewangan untuk jangka masa panjang,


7)  Kuasa menentukan kadar tarif air di negeri itu akan dapat ditentukan oleh warga Pulau Pinang sendiri.




Selain itu , dalam ucapan  Guan Eng juga menyebut beliau nampaknya  mungkin  terpaksa akur dengan desakan rakyat P.Pinang yang marah tentang  kadar surcaj air dikenakan  kerana ia membebankan pengguna. 




Begitupun, katanya, kerajaan negeri akan terus mengkaji kenaikan kadar surcaj air bagi menghukum pengguna domestik yang melakukan pembaziran memandangkan Pulau Pinang mengalami penggunaan air yang paling tinggi di Malaysia iaitu 286 liter seorang sehari.

Guan Eng akhirnya terpaksa minta tolong Kerajaan Pusat

Posted: 02 Jun 2011 05:46 PM PDT




PUTRAJAYA 2 Jun - Kerajaan Pusat sentiasa mengutamakan kepentingan rakyat dan sanggup mengetepikan fahaman politik apabila bersedia menjalin kerjasama dengan negeri yang dikuasai pembangkang menerusi perjanjian penstrukturan semula perkhidmatan bekalan air.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, permuafakatan dalam merealisasikan pelaksanaan dasar itu adalah demi kesejahteraan dan kebaikan rakyat.

''Penstrukturan semula industri air adalah satu inisiatif daripada Kerajaan Persekutuan untuk membantu memodenkan industri bekalan air di negara ini agar lebih bersifat holistik dan efisien.

''Kepentingan rakyat sentiasa menjadi keutamaan bagi kerajaan, saya berharap agar negeri lain di Semenanjung Malaysia akan segera turut serta kerana matlamat kita ialah menyediakan bekalan air bersih dan berkualiti kepada rakyat pada harga berpatutan," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis menandatangani perjanjian penstrukturan semula perkhidmatan bekalan air negeri Pulau Pinang, di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) di sini hari ini.

Hadir sama Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah, Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Datuk Seri Peter Chin Fah Kui dan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.



Inisiatif penstrukturan air telah dimulakan pada 2005 apabila kerajaan meminda Perlembagaan Persekutuan yang mana perkara berkaitan bekalan dan perkhidmatan bekalan air dipindahkan dari senarai negeri ke senarai bersama.

Pindaan itu menghendaki Kerajaan Persekutuan bersama-sama bertanggungjawab dengan kerajaan negeri menyediakan perkhidmatan bekalan air berkualiti.

Najib berkata, perjanjian yang dimeterai hari ini membawa dua makna kerana Pulau Pinang adalah negeri pembangkang pertama yang menandatangani perjanjian tersebut dan satu pencapaian yang dapat menjadi pemangkin kepada negeri lain untuk turut serta.

Tambah beliau, Pulau Pinang juga merupakan negeri kelima yang memuktamadkan perjanjian penstrukturan semula selepas Melaka dan Negeri Sembilan pada 2008 diikut Johor (2009) dan Perlis pada tahun lalu.

''Penstrukturan semula ini melibatkan pemindahmilikan secara pajakan aset air kerajaan negeri Pulau Pinang bernilai RM655.2 juta kepada Pengurusan Aset Air Berhad (PAAB) dan sebagai balasan, PAAB akan mengambil alih liabiliti air kerajaan negeri daripada Kerajaan Pusat berkaitan bekalan air pada nilai yang sama.

''PAAB seterusnya akan menyewa pajak aset air ini kepada Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang (PBAPP) pada kadar sewa tahunan yang dipersetujui oleh kedua-dua pihak," katanya.

Justeru, kata Perdana Menteri, penghijrahan Pulau Pinang ke rejim baru industri air negara akan menjana pembangunan pesat dan dinamik bagi negeri tersebut khasnya dalam industri air.

Rajahmas

Posted: 03 Jun 2011 11:04 AM PDT

Rajahmas


Renungan Jumaat - Laut Galilee akan hilang?

Posted: 02 Jun 2011 11:31 PM PDT

Buat sahabat dan pengunjung rajahmas, khasnya rakan-rakan beragama Islam.. Pesan sempena hari Jumat yang mulia, marilah kita tingkatkan amal dan takwa, jauhi amalan yang mengundang kepada murka Allah. Sesungguhnya hari besar telah hampir di zaman kita, tandanya sudah jelas bagi yang mempercayainya... wallahualam.

Jauhilah fitnah dan maksiat yang akan menjerumuskan kita ke dalam api neraka. Kembalilah kepada tuntutan agama yang sebenar.

Sumber daripada 1Khalifah.wordpress.com

Keringnya Galilee dan tanda besar akan muncul


Masa untuk kemunculan Imam Mahdi akan hadir tidak lama lagi, Mereka2 yang masih kekal di dalam liputan sistem2nya "tidak mungkin" dapat membezakan siapakah Al-Masih yang sebenarnya, dan sebelum itu umat Islam akan diuji dengan bahang kepanasan yang berturut2 selama 3 tahun tak lama sahaja lagi.

Diriwayatkan oleh Ahmad yang diterima dari Asma binti Yazid al ansariah:-

"Pada suatu hari, Rasulullah saw datang ke rumahku. Baginda menceritakan perihal Dajjal lalu berkata; Tiga tahun menjelang kedatangan Dajjal akan terjadi kemarau dan saat kekeringan. Pada tahun pertama langit menahan satu pertiga air hujan dan bumi menahan sepertiga tumbuhannya. Pada tahun kedua langit menahan dua pertiga air hujan sedangkan bumi menahan dua pertiga tumbuhannya. Pada tahun ketiga langit menahan kesemua hujannya, begitu juga bumi menahan kesemua tumbuhannya."

Kerana kemarau panjang selama 3 tahun inilah Tasik Galilee sudah hampir mengering..

Hadis lain berkaitan Tasik Galilee:

"Al-Mahdi akan mengeluarkan tabut dari Tasik Tiberias/ Tibriyah."(Iqd al-Durar fi Akbar al-Imam al-Muntazar oleh Syeikh Jamaluddin Yusuf al-Damisyqi)

Gambar satelit menunjukkan Tasik Galilee

Apakah Imam Mahdi akan menguasai kawasan itu daripada tentera Israel lalu mengeringkan Tasik Galilee dan mengeluarkan tabut? Ataupun mungkinkah tentera Israel ada membina kompleks rahsia di bawahnya dan menyorokkan tabut di situ?.. Persoalan ini saya tinggalkn di sini..kerana saya bukanlah orang selayaknya mentafsir hadis ini.. Cuma mahu mengajak sahabat2 lain untuk sama-sama berfikir dan mengkaji terus mengkaji..




Cerita pengeringan Tasik Tiberias ini disebut juga dalam hadis tentang Yakjuj Makjuj, namun Yakjuj Makjuj datang selepas kemunculan Al-Mahdi dan Nabi Isa as.

"…Mereka (Yakjuj Makjuj) melalui Tasik Tibriah yang mana barisan pertamanya menghabiskan kesemua air yang ada di tasik tersebut…"

Dari ringkasan hadis diatas..menerangkan tentang Yakjuj Makjuj dari barisan pertama [golongan induk] yg akan menghabiskan kesemua air di tasik itu, kemudian dtg pula barisan Yakjuj Makjuj yg seterusnya mengatakan dulu disini ada air..

Ini menunjukan fakta Yakjuj Makjuj ini sudah lama bebas dan tembok yg menghalangnya sudah lama runtuh.. bangsa Yahudi Zionis yang ada kat Israel skrg adalah barisan pertama yg akan mengeringkan Tasik Galilee nih dgn asbab2 seperti yg saya ceritakan di atas..

YAHUDI ZIONIS yang memerintah Israel sekarang ini bukan dari keturunan Bani Isreal [NABI ISHAQ]. Mereka menipu seluruh penduduk dunia dengan mengaku sebagai Bani Israel padahal mereka ialah bangsa Khazars yang ganas dan bengis dari selatan Russia, induk Yakjuj dan Makjuj yang telah dilepaskan dari tembok Zulkarnain seperti yang dijanjikan di dalam alQuran.. Misteri ini kian terbongkar..

Fakta lain yang menyokong dakwaan tembok Yakjuj & Makjuj telah lama terbuka ialah berdasarkan keterangan Allah swt di bawah:

"…Maka mereka… tidak dapat menebuknya…"; al-Kahfi:97

Ayat menyatakan mereka tidak dapat "menebuk" tembok tersebut. Beribu-ribu tahun Allah swt memelihara tembok tersebut, dan tiada satu makhluk pun di seluruh alam ini mampu "menebuk" tembok kecuali dengan keizinan Allah swt, iaitu apabila Allah swt mengizinkan Yakjuj dan Makjuj dilepaskan.

Sebaliknya telah disebutkan dalam Sahih Al-Bukhari dan Sahih Muslim bahwa Nabi saw bersabda: "Telah mulai terbuka hari ini dari dinding Yakjuj dan Makjuj sebesar (lubang) ini." Rasulullah membuat lingkaran dengan dua jarinya, ibu jari dan jari telunjuk. (HR. Al-Bukhari dari Zainab bintu Jahsyin radhiyallahu 'anha).

Apakah maksud hadis apabila dibaca bersama ayat 97 Surah Al-Kahfi yang menyatakan Yakjuj & Makjuj "tidak dapat menebuknya"? Ini membuktikan Allah swt telah melepaskan mereka kerana fakta tembok berlubang membuktikan mereka telah berjaya menebuk tembok. Tembok tidak akan berlubang jika tidak boleh ditebuk!!

Untuk penerangan alternatif lebih munasabah ialah berdasarkan tafsiran melalui buku An Islamic View of Gog and Magog in the Modern World dan rujukan dan pemahaman tambahan boleh diperolehi daripada buku SÅ«rah al-Kahf and the Modern Age dari tulisan Maulana Imran Hosein.

Dd i n b u n g a

Posted: 03 Jun 2011 07:18 AM PDT

Dd i n b u n g a


HJ HADI GENTAR ULAMA BANYAK SOKONG UMNO

Posted: 03 Jun 2011 12:28 AM PDT

"PRESIDEN PAS, HAJI HADI DAKWA ULAMA YANG SOKONG UMNO DAN BN SEBAGAI TAK BERPIJAK DENGAN FIQAH POLITIK ISLAM DAN TAK MAMPU TERJEMAH KEFAHAMAN ISLAM DENGAN ILMUNYA"

INI GAMBARAN SEBENAR BAHAWA HAJI HADI DAN PAS SUDAH MULA KECUT PERUT DENGAN SITUASI SEKARANG TAMBAHAN PULA DENGAN KERENAH FATWA KARUT MARUT MUSYIDUL NYA SEPERTI N AJIZ DAN MORAL ANU WAR, HADI MULA NAMPAK BAHAWA PARA ULAMA YG BENAR - BENAR ULAMA ISLAM MULA MENYOKONG PERJUANGAN UMNO DAN BN, MAKA SESUATU PERLU DILAKUKAN.

ISLAM BUKAN HAK PARTI, KEISLAMAN SESEORANG BUKAN HAK PAS, SEKIRANYA HAK PAS BERMAKNA SELURUH ULAMA - ULAMA ISLAM DIDUNIA TERMASUKLAH IMAM BESAR MASJID SUCI MASJIDIL HARAM MEKAH TERMASUK TAK BERPIJAK DENGAN FIQAH POLITIK ISLAM, (MAKSUD HADI TU ULAMA TAK SOKONG PAS LA TU) TAK BERKEMAMPUAN UNTUK MENYEBARKAN AJARAN ISLAM, LEBIH TEPAT TAK ISLAM LA BANDING DENGAN ULAMA PAS, ITU KATA DEME. ULAMA DUNIA PERLU ISI BORANG KEAHLIAN PAS BARULAH DIA SEBENAR - BENARNYA ULAMA YANG BERPIJAK DENGAN FIQAH POLITIK ISLAM.


INI SAMA JUGA MAKSUD TERDAHULU HADI BAHAWA UMNO ITU KAFIR, DAN SEKARANG INI CUMA NADA JE BERLAINAN BUNYINYA, NIAT HATI SAMA JE MACAM DULU ORANG UMNO ITU KAFIR.

MAKA MUKTAMAR PAS KALI INI TIADA LUAR BIASA NYA, MALAH SEMUANYA SUDAH MERELAKAN PAS JADI PENCACAI DAPIG UNTUK MEMENANGKAN DAPIG DI KAWASAN CINA DI PRU 13 HINGGA SANGGUP MENGADAIKAN NASIB PAS SENDIRI YANG BELUM TENTU MENANG DI KAWASAN MELAYU.

P/S PUAK KHAWARIJ MEMANG MEMPERKECILKAN ULAMA ISLAM LAIN DAN ITU MEMANG KERJA PAS SEJAK DULU LAGI APATAH LAGI ORANG SEPERTI KITA UMAT ISLAM BIASA DI MALAYA NI.

Politik Harian

Posted: 03 Jun 2011 03:45 AM PDT

Politik Harian


Hadi Mahu SPRM Siasat Kickdefella Dan Husam Musa

Posted: 02 Jun 2011 11:07 PM PDT



Pas mengalu -alukan jika SPRM mahu menyiasat ke atas dakwaan penulis blog yang menerima RM350,000 daripada Datuk Husam Musa, kata Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang. Baca lagi...

Kickdefella Akui Terima RM350,000 Dari Husam Musa

Posted: 02 Jun 2011 07:32 PM PDT

Penulis blog Kickdefella atau nama sebenarnya Syed Azidi Syed Abdul Aziz hari ini mengaku pernah menerima RM350,000 daripada Datuk Husam Musa sebagai pampasan setelah ditamatkan kontraknya dengan Permodalan Menteri Besar Kelantan (PMBK) dua tahun lepas.

Syed Azidi berkata wang tersebut ialah sebagai pampasan selepas kontraknya sebagai pegawai perhubungan awam di PMBK ditamatkan pada 10 November 2009. Baca lagi...

Asam Pedas

Posted: 03 Jun 2011 03:45 AM PDT

Asam Pedas


Stop Animal Abuse In Malaysia : Online Petition

Posted: 02 Jun 2011 06:03 AM PDT

Menentang Keganasan Terhadap Binatang

Posted: 02 Jun 2011 05:41 AM PDT

SENJALIZA

Posted: 03 Jun 2011 03:41 AM PDT

SENJALIZA


KEBANGGAN PAKATAN RAKYAT?

Posted: 03 Jun 2011 01:20 AM PDT

Dadah, maksiat dan Jenayah besar berlaku di Negeri Yang di Tadbir Pakatan Rakyat. Inikah yang dibangga-banggakan oleh Yang Digelar sesetengah sebagai Khalifah?.

Rakyat Malaysia perlu menjadi masyarakat yang peka, vigilant dan pro-aktif menentang bentuk penyakit sosial yang berlaku di persekitaran mereka. Di USA, MADD-Mothers Against Drunk Drivers adalah usaha yang bertali arus ibu-ibu yang vigilant menentang penyakit sosial yakni menentang pemandu yang mabuk kerana para memandu sambil di bawah influence arak ini telah banyak mendatangkan kemusnahan dan kematian. Akhirnya akta MADD diwujudkan dan diluluskan di USA.

Jika hukuman yang lebih berat dikenakan kepada pengusaha pusat "Istana Maksiat" ini dan mereka yang melacur seperti "cina doll", adakah kegiatan ini tidak tercegah atau berkurangan dan eventually lenyap?...

Apakah rakyat negara ini tidak "cemas" dengan kegiatan yang hodoh ini di Negeri yang diperintah Pakatan Rakyat?..Bukakah ini menunjukkan Kerajaan Pakatan Rakyat LEMAH? Tidakkah anda risau ianya akan merebak di seluruh negara?...

#seratah#

Posted: 03 Jun 2011 03:29 AM PDT

#seratah#


KERJAAN MELANGAR PERLEMBAGAAN

Posted: 02 Jun 2011 09:10 AM PDT

Fasa 153 Perlembagaan Persekutuan.

Hak Istimewa Melayu yang telah digariskan dalam perlembagaan iaiti.

1. Jawatan Dalam Perkhidmatan Awam
2. Biasiswa dan Pusat pengagian Tinggi
3. Permit Perniagaan.

Pelangaran telah berlaku dalam fas ini ia itu berhubung dengan pemberian biaiswa kapada pelajar dan kemasukkan pelajar ke puat pengajian tinggi.

Pemberian biasisw kapada pelajar bukan melayu telah melebihi dari pelajar melayu, kerana nak jaga hati mereka, nak tarik undi tapi kita mengadai hak kita sendiri.

Hari ini kita bagi apa pun mereka tidak lagi menyokong kita, malah mereka sengaja menuntut yang bukan-bukan, dan mengugut kalau tak beri mereka tak sokong.

Sebenarnya mereka sudah membuat keputusan mereka tak akan sokong kerjaan yang ada sekarang.

Kitalah yang tertipu, kita lah yang terpedaya mereka telah berjaya mendapat apa yang mereka hendak.

Apa lagi yang tingal pada kita, semua mereka ambil, Mara dah terang-terang hak orang Melayu yang diberi oleh Engris diatas kesudian orang Melayu memberi taraf kerakyatan kapada kaum pendatang, tetapi mereka juga tuntut nak masuk dalam Mara.

Pada seratah kita tidak boleh berlembut lagi dengan mereka, seratah menyeru kapada orang Melayu marilah kita berstu, buang segala perbezaan dan kita cari persaaan yang bagitu banyak kita bena negara kita, kita tegakkan Agama kita,kita satukan bangsa kita, kita perangi musuh kita, insaalah kita akan berjaya.

tunku

Posted: 03 Jun 2011 03:16 AM PDT

tunku


"Husam Gave Me RM350,000 As Compensation In 2009," Says Kickdefella

Posted: 02 Jun 2011 11:21 AM PDT

KUALA LUMPUR, June 2 (Bernama) -- Blogger Kickdefella or his real name, Syed Azidi Syed Abdul Aziz, Thursday claimed that he received RM350,000 from Datuk Husam Musa as compensation for the termination of his service contract with Kelantan Menteri Besar Incorporated (PMBK) two years ago.
He said this happened in November 2009 and the money was to compensate him after his contract as public relations officer with PMBK was terminated on Nov 10, 2009.
He denied reports on a number of websites lately that he was paid by Husam, who is a Kelantan state executive councillor and candidate for a PAS vice-president post in the party election this week, to help him campaign.
Syed Azidi said the facts and time frame of the incident had been twisted.
"The allegation that I had met Datuk Husam and received RM300,000 from him in China recently is not true," he told a news conference, here.
"Datuk Husam and I have not met since Nov 9, 2009, but we have spoken over the phone and sent each other SMSes."
Syed Azidi said after his service contract with PMBK was terminated following a misunderstanding with its chief executive, he had on Nov 18, 2009 met Husam's aide who offered him a payment of RM350,000 and he agreed.
He said the money given was partly arrears amounting to RM50,000 and the remainder as compassionate payment, and not for "shutting my mouth".
"The cash payment was made by the individual in stages within three months from November 2009," he added, but declined to reveal the individual's identity.
Syed Azidi who regards Husam as a special friend, said he did not know whether the money came personally from Husam.
He said the last time he visited China was in December 2009.
"I believe the story that the money was given to me when I met Husam in China last week was purposely created by certain quarters.
"I also believe that the person responsible for relaying the information is closely linked to one of the candidates contesting for a party vice-president post," he added.
Husam when contacted, however, denied that he had given the money (RM350,000) to Syed Azidi in 2009.
"I also don't have an aide. If his (Syed Azidi's) service had been terminated by PMBK, that's his own matter. Why should I want to give him compensation money? I was not his employer," he said.
In a statement sent through SMS to Bernama, Husam also denied having such an amount of money.
"Until today, I have not had that amount of money in my account, and it would have been stupid of me to donate such a big amount to a person like him (Syed Azidi) while I've never had that amount in my entire life," he texted.
Husam was also surprised with Azidi's action of making such a claim on the eve of the PAS election Friday.
He said it was also not true that they had communicated over the phone.

tunku : simple question...from where husam got the money???? rm350,000 is not a small sum.if syed azidi lied, why husam is not taking legal action on him?

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 03 Jun 2011 03:08 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Berapa bil letrik Salih Yaacob?

Posted: 02 Jun 2011 07:00 PM PDT

Ramai yang cemburu dengan Salih Yaakob!

*Orang duk kecoh-kecoh tarif elektrik naik, Salih Yaakob tetap tersenyum lebar sampai ke telinga. Apa tidaknya, baru dapat isteri baru... Anak dara pulak tu!

Tahniah buat Salih Yaakob sebab buatkan ramai jantan-jantan kat luar sana cemburu habis.

Apa tidaknya. Selepas dah ada tiga isteri yang hidup aman damai, Salih tambah lagi satu isteri menggenapkan kuotanya. Tambah manis, isteri keempatnya itu seorang gadis berusia 25 tahun - Samihah Syeikh Ali a.k.a Emi. Kira masih muda trang tang tanglah!

Bertuah Salih!

Bak kata seorang rakan sepejabat, apa ilmu yang dipakai Salih sehingga mampu menundukkan tiga isterinya sampai mereka hidup bermadu dalam keadaan aman, dan kemudian menundukkan pula seorang gadis lagi untuk menggenapkan kuotanya.

Dah muda, cantik pulak tu!

Tapi dalam duk bercakap tentang Salih, seorang sahabat begitu prihatin apabila melontar soalan yang aku tak dapat jawab.

Soalannya... "Berapa jumlah bil lektrik yang patut Salih Yaakob bayar setiap bulan? Maklum sebelum ini tiga rumah, sekarang empat rumah!"

Tapi mujur seorang lagi sahabat aku cepat menjawab: "Alaaa rumah keempat tu tak banyak pakai letrik bro sebab mereka jarang pasang lampu!"

Wow! Ada baik PEMANDU adakan Lab - dengan belanjakan beberapa juta dan bayar konsultan asing tetapi bayar peserta Lab dengan kacang putih - untuk fikirkan program poligami untuk bantu kerajaan potongkan beban subsidi dari pembekalan letrik. Ajak sekali Salih Yaacob.

*Petikan dari Mesin Taip Buruk

PAPA GOMO

Posted: 03 Jun 2011 01:36 AM PDT

PAPA GOMO


PAS BODOH - Tayangan Video Seks Anwar Ibrahim 4 penjuru Pada Muktamar Kali Ini

Posted: 02 Jun 2011 11:33 PM PDT



Sama Tak?


KUALA LUMPUR, 2 Jun – Dewan Ulama PAS Pusat sebulat suara meluluskan usul supaya isu video seks yang didakwa membabitkan seorang pemimpin tertinggi pakatan pembangkang dibawa dan dibahaskan dalam Muktamar Agung ke-57 parti itu Jumaat.


Usul itu akan dikemukakan anggota Dewan Ulama PAS Kelantan Nik Razi Nik Mat, iaitu adik bongsu kepada Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan akan disokong oleh seorang perwakilan dari Kubang Pasu, Kedah.


Nik Razi berkata usul itu dibentang bagi membolehkan para perwakilan membahaskan motif sebenar ia disebarkan serta kaitannya dengan rancangan pihak tertentu untuk melemahkan pengaruh pakatan pembangkang -bernama



Gomo sebenarnya tidak hairan dnegan apa yang berlaku dalam Muktamar PAS kali ini, Usul video Seks di luluskan untuk di bahaskan dan jawapan dalam usul tersebut sudah dapat di agak bahawa UMNO dan BN akan di persalahkan mengenai Video Seks Dato Seri Anwar Ibrahim.

Ini semua Konspirasi UMNO dalam menjatuhkan Pakatan Rakyat, itu pasti jawapan yang keluar dari usul yang di bentangkan. Khak Ptuih lah PAS.

Gomo nak tanya PAS dalam muktamar kali ini mereka tak membincangkan mengenai Agenda KERAJAAN ISLAM ke?

Apa PAS tak membicangkan mengenai Kekalahan mereka pada 8 Pilihanraya Kecil berturut Turut ke?

Mengapa tidak ada usul untuk membincangkan mengenai DAP yang semakin kuat dan membuka keahlian Melayu secara besar besaran?

Apakah isu Video Seks Dato Seri Anwar Ibrahim penting kepada PAS dalam menang Pilihanraya dan menjadi Kerajaan?

Ehhh cakap banyak pun tak Guna lah, PAS ni Bodoh hanya layak jadi BALACI DAP BABI je.


Psssttt...PAS Bodoh...PAS Bodoh...PAS Bodoh....



VIDEO SEKS ANWAR IBRAHIM BERWARNA
KLIK DI SINI





DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Siapa Bohong Siapa Benar? Kickdeffela Cabar Husam Musa Jalani Ujian Poligraf

Posted: 02 Jun 2011 07:00 PM PDT




Gomo sokong dengan kenyataan Hussam Musa waktu isu Ujian Poligraf Video Seks Anwar dan kini Gomo tuntut agar Hussam Musa menjalani Ujian Poligraf bersama sama dengan Kickdeffela bagi membuktikan bahawa Hussam Musa bercakap benar ataupun Kickdeffela bercakap benar.

Takkan lah Hussam Musa hanya boleh bagi cadangan sahaja kepada Anwar Ibrahim tetapi untuk dirinya sendiri beliau Takut? Nak takut apa kalau tak salah?

Kami para Blogger dedahkan Hussam Musa membayar Blogger Kickdeffela sebanyak RM300 Ribu dan Hussam Menafikan dakwaan tersebut dan kemudiannya Blogger Kickdeffela menyatakan dalam sidang media bahawa telah menerima bayaran dari Hussam Musa sebanyak RM350 Ribu dan seterusnya Hussam Musa menafikannya.

Siapa yang betul ni? Kami Para Blogger yang mendedahkan isu ini atau Hussam Musa Calon Naib Presiden PAS atau Blogger Kickdeffela?

Jika Takut Pada Risiko Usah Bicara Soal Perjuangan so kalau Hussam Musa anak Jantan maka sahut Cabaran Kami buat Ujian Poligraf!!! Kickdeffela juga wajib melakukannya dan jika perlu kita akan Heret sekali penghantar Wang Utusan Dari Hussam si Azman Bukit Marak menjalani ujian Poligraf.

Psssttt...Hussam Musa berani ke nak hadapi Mesin Poligraf? sama macam Anwar Brahim jugak le ni.

Lagi Menarik KLIK DI SINI

VIDEO SEKS ANWAR IBRAHIM 4 PENJURU
KLIK DI SINI

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Calon Naib Presiden PAS Mula Main Kasar Dengan Hantar Gangster Ke Rumah Blogger

Posted: 02 Jun 2011 12:00 PM PDT




Tu lah reality Blogger zaman sekarang ni, berbeda dengan sebelum 2008 apabila kebanyakkan Blogger hanya memainkan bahasa Indah dan hanya menumpukan isu yang Berprofil tinggi dan kurang kepada isu kecil yang melibatkan kepimpinan Politik yang ada dalam Malaysia.

Gomo sendiri pernah di Ugut Kutip dan Potong malah macam macam hal yang cuba mengancam Keselamatan Gomo dalam beberapa isu yang di ketengahkan dan kali ini Blogger RBF Online pula menerima hal yang serupa.

Gomo mendapat panggilan talifon dari RBF Online malam tadi yang mengesahkan ada orang telah datang ke rumah nya buat kali yang ke dua sepanjang beliau bergelar Blogger. Bukan sebarang tetamu tetapi ini adalah tetamu yang tak di undang yang pastinya mempunyai niat tertentu dalam menghapuskan Blogger RBF.

RBF di ugut KLIK DI SINI

Gomo dapat mengagak siapa di belakang semua ini dan tidak lain dan tidak bukan pasti salah seorang calon Naib Presiden PAS yang bertanding pada Muktamar kali ini yang isu nya hangat sejak sehari dua.

Kalau tak benar kenapa nak hantar orang ke rumah RBF? Untuk apa? jangan gunakan samseng sangat wahai Yb baju Merah Kotak Kotak jangan ingat anda Gedebe dengan Duit yang ada tu. jangan ingat Anda sahaja yang Kuat dah gah di dalam negeri Kelantan tu.

Gomo dan RBF anak Kelantan dan tak gentar dengan Samseng yang di upah oleh YB Baju Merah Kotak Kotak ni. Dan jangan Yb ingat walaupun pernah orang YB Melepaskan TEMBAKAN dalam isu Ladang Kambing maka Yb sudah cukup Hebat. Khak Ptuih!!!

Aku bagi Amaran pada YB Musang Celako agar ingat bahawa banyak lagi Pembongkaran yang akan kami lakukan demi menyedarkan kepada rakyat terutama Jemaah PAS siapa anda yang sebenarnya. Ingat semua ada di dalam tangan kami yang bila bila saja akan di Muatkan dalam Blogg, FB, Tweeter malah jika perlu Akhbar juga kami selitkan mengenai diri anda.

Yb Musang ni ingat di Gedebe, Aku tahu lah Musang ni GODFATHER yang duit mengalir mencurah curah di sekelilingnya. Jangan ingat Mu CAMPAK DUIT atas meja tu Mu Gedebe. Khak Ptuih lah Musang Husang!!!

Buat YB Musang Husang, Sedikit Darah RBF Online Keluar maka siap sedialah Kain Kapan dan Lubang Kubur buat mu! Ingat Pemilihan Muktamar kali ini pun Mu akan di Talkinkan oleh Jemaah PAS yang ada.


Psssttt...Main Hantar orang Ugut pulak, Menatang sungguh si Musang Baju Merah Kotak Kotak ni.


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Perjanjian Syaitan - Hussam Musa Tikam Nik Aziz Rupanya Dengan Bayaran RM350 Ribu Kepada Kickdeffela

Posted: 02 Jun 2011 07:07 AM PDT





Bermula semalam hura-hara dunia cyber dibuatnya berhubung perjanjian syaitan antara calon Naib Presiden Pas dengan bekas ayam tambatannya.

Cakap-cakap di laman cyber mengatakan Husam telah membayar kepada Kickdefella sebanyak RM 300,000 melalui orang tengahnya, manakala Husam lari keluar negara selama berminggu-minggu untuk menunjukkan dia gentle kerana tidak terlibat dengan sebarang aktiviti kempen.

Petang semalam seorang pegawai khas Husam telah menafikan perkara tersebut, manakala hari pula Husam sendiri yang menafikannya. As usual, Umno yang menjadi mangsa.

Tup…tup…tanpa disangka-sangka petang ini niat Kickdefella membuat sidang media bagi menafikan dia ke negara China bersama Husam dan menerima wang sebanyak RM 300,000 telah membuka satu pekung lain. Lain yang bengkak lain yang bernanah.
Kickdefella dalam kenyataan medianya petang tadi di Bukit Kiara menafikan dia ke negara China bersama Husam serta menerima RM 300,000 darinya, tetapi memberitahu wartawan dia menerima RM 350,000 TUNAI  pemberian peribadi dari Husam melalui orang tengah kepadanya sebagai tanda simpati kerana telah ditamatkan kontrak oleh Nik Aziz di Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK).

Kontrak Kickdefella ditamatkan lebih awal setahun oleh Nik Aziz selaku Pengerusi PMBK kerana Kickdefella bermasalah dengan menantu Nik Aziz yang memegang jawatan Ketua Pegawai Eksekutif PMBK pada masa itu. Nik Aziz telah menyampaikan sendiri cek yang bernilai RM 20,000 kepada Kickdefella sebagai pampasan kerana kontraknya ditamatkan lebih awal.

Pada masa itu Husam berdiri teguh di belakang Nik Aziz dan Ariffahmi. Sedangkan Kickdefella bertugas dengannya. Tetapi di belakang Nik Aziz dan Ariffahmi , Husam berhubung melalui orang tengah dan membayar 'pampasan' secara TUNAI dengan jumlah yang begitu banyak kepada Kickdefella.

Dalam hal ini bermakna Husam telah mengkhianati Nik Aziz dari belakang. Depan tunjuk baik, belakang tikam.

Itulah Husam Musa, seorang manusia yang cukup licik. Selama ini kita sering mendengar bermacam-macam cerita mengenai dia termasuklah dakwaan yang mengatakan dia mempunyai wang tunai yang banyak dan pernah disiasat oleh SPRM. Akan tetapi semua itu tidak mengena kerana tiada bukti. Dia memang seorang manusia yang cukup licik.

Saya yakin kali ini dia tidak akan terlepas lagi. Pendedahan Kickdefella sebentar tadi adalah sesuatu yang menggemparkan. Lain yang dicari , lain yang dapat.
Mengikut sumber, dalam sidang media petang tadi, Kickdefella banyak tidak menjawab soalan-soalan yang ditanya berkenaan hubungan dia dengan Husam. Dia terlalu banyak play safe yang mana tindakannya itu menunjukkan dia masih mempunyai hubungan yang rapat dengan Husam dan jawapan-jawapannya banyak menyelamatkan Husam.
Nampaknya selama ini pemimpin serta ahli-ahli Pas telah ditipu oleh Husam kononnya dia bermusuh dengan Kickdefella. Nik Aziz sendiri juga turut ditipu oleh Husam.

Persoalannya kini, dari manakah Husam mendapat duit yang begitu banyak untuk dibayar kepada Kickdefella melalui orang tengah ? Perkara ini perlu disiasat oleh SPRM.
Apa pula keperluan dia membayar sebegitu banyak kepada Kickdefella sedangkan pejuang-pejuang Pas yang lain terpaksa mengorbankan segala harta benda yang ada untuk perjuangan di dalam Pas ?

Bukankah lebih baik wang tersebut diagih-agihkan kepada setiap cawangan Pas untuk meneruskan perjuangan Pas ?

Perkara-perkara inilah yang perlu dinilai oleh para perwakilan yang akan membuang undi esok. Anda semua di minta berkorban jiwa, raga dan harta benda kepada Pas, tetapi pemimpin anda di atas senang-senang sahaja beri kepada orang yang menimbulkan kacau bilau dalam Pas serta ganggu gugat kepada Kerajaan Kelantan sebanyak RM 300,000.


Sumber Selangor Daily

GOMO: Gomo puji sikap Kickdeffela yang berterus terang dalam isu wang sogokkan rm300 ribu ini dan Gomo minta maaf ke atas kickdeffela yang sebelum ini membanlunnya.

Apa sekalipun Kickdeffela telah menyatakan Hussam Musa memang ada membayarnya wang RM350 ribu kononya tanda wang ehsan. Apakah blogger Pakatan Rakyat yang lain juga sentiasa menerima habuan wang Ehsan sedemikian rupa?

psssttt . . . Gomo berada jauh di perantaun atas urusan business so copy paste je lah mana yg sempat. Hehehe
Published with Blogger-droid v1.6.7

Bukan RM300 Ribu Sebaliknya RM 350 Ribu Yang Hussam Bayar - Pengakuan Kickdeffela

Posted: 02 Jun 2011 02:10 AM PDT





Bukit Kiara -

Blogger Azidi Abdul Aziz atau lebih dikenali sebagai 'Kickdefella' mengakui beliau telah dibayar sebanyak RM 350,000 oleh bekas majikannya yang juga ADUN Salor, Dato' Hj Husam Musa.

maklumat lanjut http://www.klpos.com

Gua dah cakap, si Hussam musa ni akan gunakan apa sahaja untuk menguasai PAS dan membunuh pemimpin PAS yang lain. Celako lah Hussam Musa. Aku nak tengok berani tak Hussam Musa SAMAN Kickdeffela mengenai pekara ni. Pagi tadi Hussam Nafi beri wang RM 300 Ribu. Sekarang ni apa cerita?

Juak PAS di perbodohkan Hussam Musa.

Published with Blogger-droid v1.6.7

Taipingmali (tm)

Posted: 03 Jun 2011 01:23 AM PDT

Taipingmali (tm)


Bantuan banjir pun dilarikan untuk bagi puak depa

Posted: 02 Jun 2011 07:33 PM PDT

BN bukan seperti Pembangkang-Dato Khusairi

Posted: 02 Jun 2011 07:30 PM PDT

MANHAJ PAS?

Posted: 02 Jun 2011 06:18 AM PDT

120 keluar PKR di Perak

Posted: 02 Jun 2011 04:14 AM PDT

Fw: Fwd: DUA ISLAM DAN DUA MELAYU

Posted: 02 Jun 2011 02:12 AM PDT

PANEH MIANG

Posted: 03 Jun 2011 01:14 AM PDT

PANEH MIANG


Tuhan kaum Cina

Posted: 02 Jun 2011 07:20 PM PDT

Dah tibo maso sebelum terlewat bonar dalam fikir Pak Sedaro untuk bentang beberapa perkara yang mesti YAB PM dan YAB TPM tahu berkenaan kaedah tindakbalas kaum Cina untuk PRU. Inilah baiknya kalau bercampur dengan kalangan profesional kaum Cina antaranya Akauntan, Engineer, Lawyer, International Speakers, Bankers dan Financials Advisors di Kuala Lumpur ini.

PM dan TPM JANGAN laksanakan perkara ini kerana kaum Cina tidak akan hargai apa pun yang diberikan, baik namanya ehsan, hadiah, subsidi mahu pun kepentingan-kepentingan sah mereka, jika waktu tidak tepat:

i. Tak perlu beri sumbangan bantuan Kerajaan untuk Sekolah Vernakular Cina waktu nak dekat pilihanraya.

ii. Tak perlu anjur pelbagai rapat umum bersama kaum Cina bila dah terdesak untuk pilihanraya.

iii. Tak perlu berikan bantuan pelajaran kepada pelajar cemerlang Cina kerana mak bapa mereka memang bukan pengundi berdaftar yang menyokong Demokrasi Raja Berperlembagaan.

iv. Tak perlu pujuk mereka selagi kaum Cina tidak akur sumpah taat setia, bahawa Bahasa Melayu ialah bahasa kebangsaan, bahasa ilmu, bahasa komunikasi antara berbilang kaum.

v. Tak perlu ambil hati mereka, kerana parti Chua Soi Lek di kalangan erdogan MCA dan profesional Cina menganggap MCA sebagai Parti Kong-Kek. Chua Soi Lek perlu diturun takhta dulu, barulah kumpulan pemimpin Transformasi MCA boleh bersama UMNO/BN.

vi. Tak perlu akur kehendak-kehendak KOMUNIS yang didalangai oleh paria dan culprit bertopeng dari Pulau Pinang. Punahsihat PM di JPM yang care-taker PEMANDU juga dalam perhatian "TAAT SETIA" kepada tanahair Bumi Melayu ini.

Orang Cina hanya mahu untung, siapa yang boleh beri untung, mereka sokong. Tapi kalau di bandar-bandar besar, letak BABI pun mereka sokong kalau untung. CILAKO punyo hujah! Namun inilah hujah-hujah sekular yang dijaja dan dimomok kalangan profesional Cina yang akan berbahas dalam bahasa lidah keturunan masing-masing.

Lihatlah dengan mata kepala sendiri, berapa ramai tauke dan usahawang CINA berada di padang-padang golf? Di mana mereka hari ini? Di rumah urut atau di meja-meja judi di Genting Highlands? Atau di Universal Studio di Singapura atau Meja Judi di Sentosa Island?

Ini semua objektif yang meghancurkan GAGASAN 1 Bumi/Tanah/Wilayah/Rantau/Pemukiman Melayu a.k.a. MALAYSIA.

Cina hanya bertuhankan WANG & UNTUNG saja. Bagaimana pula dengan Rakyat Raja? Tak sudah-sudah dengan psyco memecah belah umat yang dikira sebagai bala' Allah bagi orang yang kurang berfikir.

Sahabat-Gunung

Posted: 03 Jun 2011 01:09 AM PDT

Sahabat-Gunung


Pas Nekad Tutup Pintu Kerjasama Dengan UMNO

Posted: 02 Jun 2011 11:48 PM PDT

Pas menegaskan pendiriannya untuk terus bersama Pakatan Rakyat dan menolak untuk sebarang kerjasama dengan Barisan Nasional (BN) atau UMNO bagi menghadapi Piliharaya Umum (PRU) ke-13 yang akan datang.

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, meskipun Pas berbeza ideologi, dasar, cara pendekatan, budaya dan agama dengan DAP serta Parti Keadilan Rakyat (PKR), parti itu mempunyai satu matlamat yang dikongsi bersama iaitu menumbangkan kepimpinan BN.

"Kita tegaskan sekali lagi bahawa Pas akan terus bersama Pakatan Rakyat untuk menghadapi pilihanraya umum akan datang dan tidak akan bekerjasama dengan BN ataupun UMNO", katanya di sidang akhbar sejurus menyampaikan ucapan dasar Presiden pada Muktamar Pas ke-57 di sini hari ini.

Beliau ditemui pada satu sidang akhbar bersempena Muktamar Pas kali ke-57, yang bertempat di Markaz Tarbiyah Pas, Taman Melewar, Gombak, yang dihadiri oleh ribuan perwakilan Pas dari seluruh negara.

Menurut Hadi, Pas berpaksikan kerajaan kebajikan akan bersama-sama DAP dan PKR untuk meneruskan agenda masing-masing sekiranya diberikan peluang dan mandat oleh rakyat untuk mentadbir negara.

Bagaimanapun, tambah beliau, belum masanya lagi untuk Pas meneruskan agenda utamanya bagi menubuhkan sebuah negara Islam memandangkan komitmen Pas terhadap penubuhan negara kebajikan sebagaimana yang dipersetujui oleh Pakatan Pembangkang itu.

"Belum masanya lagi untuk kita menubuhkan negara Islam, Pas dan Pakatan Rakyat akan tumpukan perhatian untuk membina kerajaan kebajikan sekiranya menang pilihanraya umum.

"Memang kita bebeza ideologi dan dasar dengan DAP dan PKR, Pas tak boleh nak halang DAP minum arak jika itu kemahuan mereka," jelasnya lagi.

Mengulas mengenai kerajaan kebajikan itu lagi, Hadi menerangkan bahawa Pas bagaimanapun akan tetap konsisten untuk menjaga kepentingan umat Islam negara ini dan meneruskan agendanya serta dasar-dasar parti itu.

Putera William – Kate Middleton Bercerai ….

Posted: 02 Jun 2011 11:39 PM PDT

Menurut sumber `www.theonion.com' – selepas sebulan perkahwinan antara Putera William & Kate Middleton, yang disaksikan kira-kira 2 bilion orang di seluruh dunia, Putera William mengumumkan bahawa dia dan Middleton telah bercerai - bahawa semua perkahwinan adalah "kesalahan yang luar biasa dalam setiap hal yang mungkin".

Adakah benar berita ini? Benarkah perkahwinan Putera William – Kate Middleton diatur, sedangkan William sebenarnya tidak mencintai Kate ?

Muktamar Pas Ke 57, Peluang Terbaik Anwar Perkukuhkan Pengaruhnya

Posted: 02 Jun 2011 05:25 AM PDT

Muktamar Pas ke 57 adalah peluang terbaik kepada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mengembangkan pengaruhnya di dalam parti berkenaan.

Pensyarah Kanan di Institut Latihan Pengurusan dan Kepimpinan Pendidikan, Institut Aminuddin Baki, Ahmad Masrizal Muhammad berkata, kehadiran pengaruh Anwar dalam Pas dapat dilihat melalui calon-calon yang bertanding merebut jawatan pucuk kepimpinan parti itu yang diadakan hujung minggu ini.

"Antara sedar atau tidak, Pas perlu menerima kenyataan bahawa pengaruh Anwar sudah merebak dalam parti itu, perkara ini bukan cerita baru, malah percubaan mereka sudah bermula pada pemilihan yang lalu.

"Pada pemilihan lalu, mereka meletakkan Husam Musa menentang Ustaz Nasharuddin (Mat Isa), namun percaturan itu gagal, kali ini mereka meletakkan Mat Sabu untuk merebut jawatan kedua penting dalam parti itu," katanya kepada UMNO-Online di sini.

Menurutnya, walaupun Mat Sabu dilihat bukan penyokong Anwar yang sebenar seperti Husam dan Salahuddin Ayub, namun kehadirannya pasti mendapat sokongan dari kumpulan pro Anwar kerana dua calon lain yang bertanding bagi jawatan Timbalan Presiden Pas adalah di kalangan golongan ulama.

"Peluang Mat Sabu untuk memenangi jawatan itu ada, undi penyokong golongan ulama pasti akan berpecah dua untuk memilih siapakah yang layak menyandang jawatan sama ada Ustaz Nasharuddin atau Tuan Ibrahim Tuan Man.

"Pertembungan antara dua tokoh ulama itu memberi kelebihan kepada Mat Sabu, dan inilah percaturan yang dibuat penyokong pro Anwar yang mahu mengenepikan kepimpinan ualama dalam Pas," katanya.

Masrizal berkata, begitu juga dengan jawatan Naib Presiden, apabila kumpulan pro Anwar meletakkan tiga calon iaitu Husam, Salahuddin dan Mohd Nizar (Jamaluddin) yang didapati berpeluang besar untuk memenangi jawatan berkenaan.

Menurutnya, jika semua percaturan itu membuahkan hasil, hala tuju Pas akan berubah walaupun Presidennya disandang oleh Datuk Abdul Hadi Awang kerana barisan kepimpinan di bawahnya didominasikan oleh pemimpin yang pro Anwar.

"Jika dahulu Pas dilihat sebagai parti yang akan mencari jalan penyelesaian teruatama membabitkan isu agama dan orang Melayu, tetapi keadaan itu sudah berubah sejak mereka bersekutu dengan PKR dan DAP," katanya.

Beliau berkata, penyokong dan pengikut Pas harus menerima hakikat bahawa parti itu kini didominasikan oleh orang luar melalui kader-kadernya dalam Pas dalam usaha merealisaiskan impinannya untuk menjadi Perdana Menteri, insan yang bertanggungjawab itu adalah Anwar Ibrahim. -MediaUMNO

Anwar Ibrahim Harus Bertaubat ........ Syukuurrrrr ....

Posted: 02 Jun 2011 01:34 AM PDT



Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini memfailkan permohonan ketiganya supaya Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah menarik diri daripada mendengar perbicaraan kes liwatnya dan menuntut satu perintah untuk perbicaraan semula di hadapan hakim yang lain.

Ini merupakan percubaan ketiganya selepas dua percubaannya sebelum ini ditolak oleh hakim.

Anwar memfailkan permohonan itu di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi pukul 10.30 pagi melalui firma peguam Tetuan Karpal Singh & Co.

Dalam permohonannya, Anwar menyatakan bahawa Mohamad Zabidin bersikap berat sebelah dan silap dalam mentafsir peruntukan Seksyen 182A (1) dan (2) Kanun Prosedur Jenayah.

Selain daripada menuntut satu perintah mengundurkan diri dan perbicaraan semula, Anwar juga menuntut satu perintah supaya jaminan terhadapnya disambung sementara menunggu perkara itu didengar oleh hakim lain dan perintah-perintah lain yang difikirkan sesuai oleh mahkamah.

Anwar memfailkan permohonan itu dengan satu afidavit sokongan yang disahkannya.

Dalam afidavit itu, ketua pembangkang itu menyatakan bahawa selepas berunding dengan para peguamnya, Anwar berpendapat bahawa beliau akan dinafikan perbicaraan yang adil dan keputusan Mohd Zabidin dalam memerintahkannya untuk membela diri hanya semata-mata 'formaliti kosong'.

Peguamnya Karpal Singh memberitahu pemberita bahawa Seksyen 182A jelas menyatakan bahawa hakim perbicaraan di akhir kes pendakwaan hanya untuk menentukan sama ada pendakwaan telah membuktikan satu kes prima facie ata utidak.

"Hakim diperlukan untuk memberi keputusan yang lebih jelas selepas mendengar kedua-dua pihak pada peringkat pembelaan dan pendakwaan dan bukan pada akhir ke spendakwaan," katanya.

Karpal berkata Mohamad Zabidin akan mendengar permohonan itu Isnin depan dan jika hakim menolak permohonan itu, pihak pembelaan akan menuntut supaya keputusan itu ditangguhkan sebelum membawa perkara itu ke Mahkamah Rayuan.

"Terdapat duluan bagi permohonan seperti ini, di mana mahkamah biasanya membenarkannya sementara menunggu rayuan," kata Karpal.

Pada 16 Mei, Mohamad Zabidin memerintahkan Anwar membela diri selepas memutuskan bahawa bekas pembantu Anwar, Mohd Saiful Bukhari Azlan yang juga pengadu dalam kes ini, adalah seorang saksi yang boleh dipercayai.

Dalam keputusannya, Mohamad Zabidin berkata testimoni Mohd Saiful adalah selaras dengan saksi-saksi pakar bahawa terdapat penetrasi zakar.

Anwar, 63, mengaku tidak bersalah pada 7 Ogos, 2008, terhadap dakwaan melakukan liwat bertentangan dengan peraturan alami di Kondominium Desa Damansara di Bukit Damansara antara 3.10 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun,tahun yang sama.

Dalam perkembangan berkaitan, peguam Anwar, S.N. Nair memberitahu pemberita bahawa pihak pembelaan setakat ini hanya menyoal lima daripada 25 saksi.

Katanya antara saksi-saksi itu ialah bekas ratu pecut negara Datuk Mumtaz Jaafar dan bekas pegawai perubatan Pusat Rawatan Islam (Pusrawi) Dr Mohd OsmanAbd Hamid.

Nair berkata pihak pembelaan juga akan mendapatkan bantuan pihak pendakwaan bagi menemu bual Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor.

Sebaik sahaja selepas mahkamah memerintahkan Anwar untuk membela diri, Peguam Cara Negara II Datuk Mohd Yusof Zainal Abbiden menawarkan 72 saksi kepada pihak pembelaan termasuk Najib dan Rosmah.


RAPERA ..

Posted: 03 Jun 2011 01:04 AM PDT

RAPERA ..


If we do not act now, here, we will continue to be part of the destruction.

Posted: 02 Jun 2011 06:51 AM PDT

The Unspinners

Posted: 02 Jun 2011 11:37 PM PDT

MERBOK TIMES

Posted: 02 Jun 2011 11:36 PM PDT

MERBOK TIMES


Merbok markas dadah

Posted: 02 Jun 2011 03:03 PM PDT

TUMPAS... Ketua Polis Kedah Datuk Ahmad Ibrahim (tiga, kiri) menunjukkan sepucuk pistol jenis Smith & Wesson yang dirampas dalam serbuan di Merbok, Sungai Petani sambil diperhatikan oleh Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Kedah, Supt Baharom Othman (dua, kiri), Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Kedah DSP Zainuddin Saad (kiri) dan pegawai-pegawai penyiasat Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kedah di Alor Setar, Khamis. - Foto BERNAMA
ALOR SETAR: Polis Kedah mencapai kejayaan besar tahun ini apabila merampas 119.26 kilogram ganja bernilai RM411,000 dan menahan dua lelaki di Merbok, Sungai Petani, Isnin lepas.

Ketua Polis Negeri Datuk Ahmad Ibrahim berkata dalam kes pertama, seorang buruh berusia 47 tahun ditahan pada kira-kira 5.30 petang dan menemui tiga ketulan ganja mampat seberat 3.15 kg bernilai RM11,000 pada motosikal suspek.

"Lelaki itu cuba melarikan diri tetapi berjaya ditangkap oleh angota Jabatan Sisatan Jenayah Narkotik Negeri," katanya pada sidang media, di sini, Khamis.

Katanya siasatan awal mendapati suspek pernah ditangkap di bawah Seksyen 39B Akta Dadah Bahaya 1952 pada tahun 2008 dan ujian air kencing juga mendapati suspek positif ganja.

Ekoran tangkapan lelaki tersebut, katanya polis menyerbu sebuah rumah di Ladang Sunga Batu, Merbok, pada kira-kira pukul 6.15 petang pada hari yang sama dan merampas 114 ketulan mampat ganja seberat 116.11kg bernilai hampir RM400,000.

Katanya dalam serbuan itu, polis menahan seorang pekebun berusia 45 tahun serta merampas sepucuk pistol jenis Smith & Wesson bersama 84 butir peluru hidup 9mm dan sepasang gari dalam bilik tidur suspek kedua tersebut.

Susulan tangkapan itu, Ahmad berkata polis turut merampas dan menyita harta suspek yang dipercayai dibeli hasil penjualan dadah termasuk sebuah kenderaan pacuan empat roda jenis Toyota Hilux, empat motosikal serta barangan elektrik.

Katanya semua barang yang disita itu bernilai RM172,800 dan polis masih mengesan harta lain milik suspek.

Kedua-dua suspek yang merupakan sahabat itu direman sehingga Isnin ini dan disiasat mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952 bagi kesalahan mengedar dadah dan boleh dihukum mati mandatori jika sabit kesalahan.

"Suspek kedua juga turut disiasat di bawah Seksyen 8 Akta Senjata Api (Penalti Lebih Berat) 1971 kerana memiliki pistol dan peluru yang membawa hukuman penjara 14 tahun dan enam sebatan," katanya.

Katanya suspek kedua tidak mempunyai rekod jenayah lampau tetapi hasil ujian air kencing didapati positif dadah jenis ganja. - BERNAMA

Berita di atas seharusnya adalah satu yang mengemparkan  wakil rakyat Tanjung Dawai dan Ahli Parlimen Merbok, Rashid Din malah Penyelaras Parlimen Merbok kerana ia berlaku di dalam kawasan mereka.

Jangan mereka asyik mengejar kuasa sehingga anak muda hisap ganja pun mereka tidak ambil peduli.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 02 Jun 2011 11:27 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


LIVE Dari Markas PAS Taman Melewar.

Posted: 02 Jun 2011 07:06 PM PDT

Aku akan buat live sidang mesyuarat agung pas dari taman melewar, insyaallah aku akan update keputusan terkini pemilihan agung pas, mereka akan membuat pengundian lepas solat jumaat nanti dan keputusannya di jangkan akan di ketahui sebelum isyak.

Apa pun korang layan la video ni dulu pagi ni...


Mana Menghilangnya Bloger Pakatan Yang Hina Sultan Selangor.

Posted: 02 Jun 2011 01:42 AM PDT

Kemana menghilangnya blogger hanief yang satu masa dulu telah menghina sultan selangor? haahaahaa aku dengar cerita dia dah larikan diri ke singapura dan jadi pekerja restoran non halal disana. kesian budak bodoh tu, elok-elok boleh cari makan di tanah air sendiri di sebapkan kebodohan dia yang tak sudah-sudah tu kau kena merempat di negara orang, kira standart budak ni sama dengan bangla dan nepal yang jadi housemate dia di sana.

Siapa yang bawak lari dia ke singapura dan beri dia kerja? ada cerita yang mengatakan budak sengal di di bawa lari oleh agen perisikan singapura yang menjadi ahli parlimen pj utara, iaitu tony puah, kita semua maklum tony puah ni memang seorang yang anti kepada melayu dan institusi raja-raja melayu, tapi dalam kes budak sengal ni, dia selamatkan budak tu pasal budak tu anti kepada raja-raja melayu. so dia selamatkan la budak ni, sampai satu sama nanti budak melayu yang sengal ni akan dia gunakan untuk burukan institusi raja-raja melayu.

Tapi apa pun kita kena ambik perhatian jugak la pada budak sengal ni, dia duduk di singapura sebuah negara yang banyak masaalah dengan negara kita, kita tak tahu apa yang dia tomahkan pasal kerajaan dan raja-raja kita pada orang singapura, ye la... bila duduk sorang-sorang pikiran meracau, tak de benda yang di bualkan, mula la hentam negara sendiri. korang tengok blog budak ni, macam mana soal siasat dia dengan pihak skmm pun dia boleh publishkan dalam blog dia... lagi satu, aku nak cadangkan pada kdn, korang kuarentin dulu budak ni kalau dia nak masuk malaysia, manalah tau kan dia cerita je yang di kerja di restoran, tah-tah dia jadi agen perisik singapura...

artikel dia hina sultan selangor (klik sini) artikel kedua aku, twitter yang mengatakan dia di tagkap oleh skmm (klik sini) gembiranya aku bila budak sengal tu di tangkap (klik sini) dan artikel dia yang mengatakan dia dah ada di singapura (klik sini)


Panglima Perang Cyber

Posted: 02 Jun 2011 11:24 PM PDT

Panglima Perang Cyber


PAS didesak juarai ketuanan Melayu !!!

Posted: 02 Jun 2011 09:32 PM PDT


Pas perlu juarai ketuanan Melayu, Islam

SHAH ALAM 2 Jun - Pas perlu mengambil pendekatan memperjuangkan isu-isu berkaitan ketuanan Melayu dan Islam sekiranya berhasrat mengetuai kerajaan pada masa depan sungguhpun sekutu politik mereka iaitu Parti Keadilan Rakyat (PKR) serta DAP enggan mengiktiraf perjuangan itu.

Naib Ketua Dewan Pemuda Pas Perlis, Mior Hassan Sazali Mior Hajjar berkata, ini kerana sentimen ketuanan Melayu dan Islam adalah dekat di kalangan pengundi muda daripada kaum itu yang menjadi kumpulan sasaran Pas.

Katanya, sentimen itu sangat dirasai di kalangan kira-kira empat juta belia yang masih belum berdaftar sebagai pengundi khususnya daripada golongan profesional Melayu.

"Walaupun mereka ada kesedaran berpolitik, tetapi mereka lebih terkesan dengan sentimen ketuanan Melayu Islam.

"Ramai di kalangan mereka yang masih kurang faham dengan pakatan pembangkang dan di mana peranan kita sebagai Pemuda Pas dalam menangani isu ini," katanya.

Beliau berkata demikian ketika mewakili Dewan Pemuda Pas Perlis membahaskan ucaptama Ketua Dewan Pemuda Pas di sini hari ini.

Tambahnya, Pas dilihat terkebelakang dalam memperjuangkan isu-isu berkaitan Melayu dan Islam sejak akhir-akhir ini berbanding Pergerakan Pemuda UMNO sedangkan perkara itu perlu menjadi keutamaan parti tersebut.

"Seperti isu kalimah Allah, pimpinan kita dilihat bercanggah pandangan sedangkan isu itu penting untuk menarik pengundi kalangan Melayu Islam kerana mereka adalah sasaran kita," tegasnya.



Jika PAS didesak mempertahankan ketuanan Melayu selain ketuanan Islam maka ini bererti mereka sudah bimbang dengan kegersangan sokongan dari golongan Melayu kepada PAS.

Tunjang PAS dari golongan Melayu sudah lari selepas melihat satu persatu isu berkaitan hak MElayu didiamkan sahaja oleh pemimpin mereka.

Perkara ini bagi Panglima - adalah perancangan halus pihak PKR DAP untuk melemahkan PAS. Bak kata orang tua : " Jerat tidak pernah lupakan pelanduk tetapi pelanduk selalu melupakan jerat."

Maka semua ahli PAS harus bermuhasabah dalam hal ini. Dahulukan ISLAM dari orang bernama Hj Hadi Awang atau Nik Aziz Nik Mat.

Dahulukan Al QURAN yang menyuruh orang beriman bersatu padu. Dahulukan Sunnah yang menyebut umat Islam Beriman seperti satu jasad yang akan sakit jika bahagian lain sakit.

Mari kita semua pakat muhasabah diri dan perjuangan kita sempena 1 Rejab 1432 yang disambut hari ini....

Timbalan Mursyidul Am Dr Haron Din Gesa DIkekalkan Team Ulama !!!

Posted: 02 Jun 2011 07:42 PM PDT


Haron Din nasihat perwakilan pertahankan kepimpinan ulama

GOMBAK 2 Jun – Menjelang pemilihan Pas esok, perwakilan parti itu dinasihatkan agar terus mempertahan kepimpinan ulama sebagaimana diputuskan pada muktamar 1980.

Timbalan Mursyidul Am, Datuk Dr. Haron Din berkata, perwakilan perlu membuat pilihan tepat bagi memastikan mesej iaitu Pas menyuburkan pegangan Islam sampai kepada rakyat.

Menurutnya, bagi tujuan itu ahli Pas telah ditarbiah sejak parti berkenaan ditubuhkan bagi memastikan usaha menyubur perjuangan Islam sentiasa dikekalkan.

"Soal pertembungan antara golongan ulama dan profesional bukan perkara baru. Ia telah berlaku sejak tahun 1990-an lagi tetapi setiap kali pertembungan berlaku, perwakilan memilih ulama.

"Hal ini selaras dengan keputusan yan dibuat pada muktamar tahun 1980 bahawa Pas perlu ditunjangi oleh ulama," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia, di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika ditanya apa pesanan dan nasihat kepada 1,100 para perwakilan yang bakal menunaikan tanggungjawab untuk memilih barisan pimpinan baru Pas esok.

Muktamar Pas kali ke-57 ini disifatkan paling sengit dalam sejarah kerana ia bakal menjadi penentu, sama ada kepimpinan ulama dalam parti tersebut berakhir atau tidak.

Mengulas lanjut, Haron berkata, sebenarnya semua ahli sudah faham mengenai konsep kepimpinan ulama walaupun jawatan mana perlu diisi oleh ulama, tidak dijelaskan secara terperinci.

"Kepimpinan ulama mudah. Ia bererti parti harus ditunjangi oleh ulama. Walaupun pun jawatan mana itu dibiarkan 'tergantung' tapi semua pihak faham bahawa presiden dan timbalannya mesti ulama," katanya.

PAS tak amal kronisme seperti DAP & PKR bila anak Nik Aziz dan Hj Hadi menang semalam ???

Posted: 02 Jun 2011 06:42 PM PDT

Anak Nik Aziz, Hadi menang


NASRUDDIN Hassan mengangkat tangan Nik Abduh Nik Aziz (kanan) dan Raja Al-Hiss Raja Yaakob (kiri) setelah diumumkan menang dalam pemililihan pada Muktamar Dewan Pemuda Pas Malaysia di Dewan MBBSA, Shah Alam, semalam.



SHAH ALAM 2 Jun - Anak kepada dua pemimpin kanan Pas turut mencatatkan kemenangan dalam pemilihan Dewan Pemuda Pas Pusat yang diadakan hari ini.

Kedua-dua mereka ialah Nik Abduh Nik Abdul Aziz dan Khalil Abdul Hadi.

Nik Abduh yang merupakan anak kepada Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menang jawatan Timbalan Ketua Dewan Pemuda Pas menewaskan tiga calon lain.

Khalil pula yang merupakan anak kepada Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dipilih antara 12 orang yang terpilih menduduki kerusi Ahli Jawatankuasa Pemuda Pas.

Mengulas kemenangannya, Nik Abduh berkata, beliau insaf dengan mengakui kemenangannya itu bersandarkan populariti bapanya.

Menurut Nik Abduh, ini kerana usaha serta kerja-kerja parti yang dilakukannya selama ini adalah tidak seberapa berbanding calon-calon timbalan ketua yang lain.

"Cuma saya lebih mungkin kerana setengah perwakilan hendak tunjuk rasa cinta mereka kepada ayahanda sebagai Mursyidul Am, mungkin saya dapat undi itu.

"Kalau nak kira kerja saya dengan sahabat (calon) lain, saya fikir saya berada di belakang mereka," katanya kepada pemberita selepas pengumuman keputusan pemilihan Dewan Pemuda parti itu di sini hari ini.

Nik Abduh menambah, beliau akan melaksanakan amanah yang dipertanggungjawabkan ke atasnya hasil kemenangan itu di samping menjadi pembantu setia kepada Ketua Dewan Pemuda, Nasruddin Hassan yang mengekalkan jawatan tersebut selepas tidak ditandingi.

Sementara itu, Khalil berkata, beliau tidak nampak kemenangan tersebut disebabkan pengaruh yang dimiliki bapanya sebagai Presiden Pas.

Sebaliknya, kata beliau, ia adalah pilihan para perwakilan.

"Kami dididik dalam kepimpinan ini jawatan itu adalah satu amanah dan tanggungjawab yang besar dan ia sudah tentulah memerlukan pengorbanan," katanya.

Dalam perkembangan berkaitan, jawatan Naib Ketua Pemuda pula dimenangi Raja Al-Hiss Raja Yaakob.




Syabas kerana PKR DAP dan PAS sekarang menuju era membina dinasti politik yang tersendiri. 



Demi Rakyat : PM Ketepikan Ideologi Politik Bila Sudi Bantu Lim Guan Eng !!!

Posted: 02 Jun 2011 06:26 PM PDT



PUTRAJAYA 2 Jun - Datuk Seri Najib Tun Razak berharap negeri-negeri di Semenanjung Malaysia akan segera turut serta dalam pelaksanaan Inisiatif Penstrukturan Semula Industri Perkhidmatan Air oleh Kerajaan Persekutuan agar dapat meraih faedah yang akhirnya pasti memberi faedah kepada rakyat negeri masing-masing.

Dengan penyertaan semua negeri di Semenanjung Malaysia di bawah rejim pelesenan, Perdana Menteri berkata, semua agensi dan entiti yang terlibat boleh menumpukan perhatian sepenuhnya kepada fungsi dan tanggung jawab masing-masing di bawah inisiatif itu.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis penandatanganan Perjanjian Penstrukturan Semula Perkhidmatan Bekalan Air Negeri Pulau Pinang di sini.

Turut hadir ialah Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng.Ketika ini, Najib berkata, Melaka, Negeri Sembilan, Johor dan Perlis sudah memuktamadkan perjanjian yang sama. - Bernama

info 

Panglima : rakyat penyokong Pakatan dah buka mata ? adakah belum cukup lagi kebaikan yang dibuat oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib sehingga mereka masih tidak mahu menerima dan mengakuinya?

Jangan terlalu angkuh. Allah tidak suka orang yang angkuh lagi sombong !!!


Edisi Benar : KJ Turut Bahas Di Muktamar PAS - Harakahdaily

Posted: 02 Jun 2011 06:16 PM PDT



Harakahdaily telah menyiarkan berita bahawa KJ telah berucap di Muktamar PAS. Sehingga Panglima turut menyangka ia benar-benar berlaku. Gambar seperti di bawah !


Namun rupanya KJ yang dimaksudkan ialah Naib Ketua Pemuda PAS Perak, Ustaz Khairie Jamaluddin.






Kita tidak menyangka Harakah dah kehabisan modal sehingga menjadikan nama KJ sebagai tarikan kepada pembaca untuk mengikuti laporan mereka. 


Atau mereka ingin menunjukkan dalam Pemuda juga ada KJ ? 


Wallahu A'lam.


Baca berita 'bodoh' itu di sini :http://bm.harakahdaily.net/index.php 

SELALU ADA YANG BARU

Posted: 02 Jun 2011 11:21 PM PDT

SELALU ADA YANG BARU


ERDOGAN KUASAI DEWAN MUSLIMAT PAS

Posted: 02 Jun 2011 05:14 PM PDT

Kehadiran Murysidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat merasmikan pembukaan Muktamar Tahunan Dewan Muslimat rupanya petanda awal penguasaan 'Geng Erdogan' dalam sayap wanita PAS itu.

Kumpulan yang diketuai oleh ahli parlimen Rantau Panjang Siti Zailah Yusoff bersama ahli parlimen Kota Raja Dr Siti Mariah Mahmud diumumkan memang pemilihan sebagai sebagai Ketua dan Timbalan Ketua Dewan Muslimat yang baru.

Ini bermakna, penyandang selama dua penggal berturut-turut Nuridah Mohd Salleh dan gandingannya Wan Hasrina Wan Hassan tewas.

Siti Zailah mendapat 358 undi daripada 650 perwakilan manakala Dr Siti Mariah Mahmud mendapat 437 undi.

Bagi Naib Presiden pula, jawatan itu dimenangi Senator Mumtaz Md Nawi apabila memperoleh 377 jumlah undi menewaskan tiga calon lain Mastura Mohamad, Dr Najihatussalehah Ahmad, dan bekas calon Dun Tenang Normala Sudirman

Perkara itu diumumkan Jawatankuasa Pemilihan PAS Pusat Datuk Wan Mutalib Embong selepas sesi penggulungan DMPP lewat petang tadi, namun mengambil keputusan untuk tidak mengumumkan jumlah undi yang diperoleh bagi calon yang tewas.

sekupangdua

Posted: 02 Jun 2011 11:08 PM PDT

sekupangdua


Dr Zambry & Cerita Burung di Perak : KRONOLOGI TITIK HITAM & PERJUANGAN Dr ZAMBRY

Posted: 02 Jun 2011 03:43 AM PDT

Teman memang jarang baca Sinar Harian, Apatah lagi nak buat Posting cerita-cerita yang dah disiarkan oleh Akhbar terutama Tajuk Utama. Bagi teman Dema lagi banyak maklumat yg disiarkan dan lebih Detail. Apalah nak dibandingkan dengan Blog yg Ruangannya terhad dan bila banyak pulak ayatnya... ramai ler malas nak habiskan. Tapi hari teman tertarik dengan satu Artikel yang tajuknya DR ZAMBRY & CERITA BURUNG DI PERAK: (KLIK) hasil nukilan Sdr Yusof Harun, Bukan sekadar Tajuknya yang UNIK tapi nukilan sungguh luas seolah satu Kronologi Titik Hitam dan perjuangan Dr Zambry sebagai  Menteri Besar Perak. Padat dan sungguh Tajam dan penuh bermakna... 
Pada Teman sebaiknya Garapan sebegini di baca oleh Pemimpin-pemimpin, Pejuang malah Bloggers sendiri pasti akan angguk setuju dan berbangga dengan PERJUANGAN yang dimaksudkan oleh Yusof Harun. sedar atau tidak yang pasti selama 2tahun setengah Dr Zambry nampaknya tak berhentih Kayuh dan berharap dengan yang lain. Apa yang Dr Zambry buat demi Agama dan bangsa memang sinonim dengan perjuangan  layak  dibri Kredit terutama Bloggers khususnya di Perak (PCT) yang memang teman tahu perjalanan perjuangan kami

Kata Yusof...Setinggi mana sekalipun melebarkan sayap ke udara, jika terkena perangkap, jatuh juga ke bumi dan boleh terpenjara. Cerita politik, dan lebih-lebih cerita pemimpin yang bertanggungjawab kepada negeri dan rakyat yang dipimpinnya, bukanlah semudah memberi makan burung merpati atau macam menembak gagak liar.   Begitulah kalau kta lihat memang Dr Zambry lansung tak berkecil hati ataupun tersinggung dalam perjuangannya mengembalikan PERAK yang DINERAKA kan oleh Pakatan Rosak tanpa menoleh belakang demi perjuangan AGAMA dan bangsa
Bukan semudah mencorakan Kain Putih untuk beliau yang berkerja keras  memutih ambalkan semula Perak Darul Ridzuan. Memang Siksanya bukan calang bila Pakatan Ronggeng  menjadikan Perak darul fitnah dan Rakus menjadi Tokey semasa Darul Riduan di Lelongnya macam PASAR MALAM janji habis jualan dan poket penuh, soal siapa nak tanggung seolah bagi mereka sudah tahu akan tinggalkan Company yang dah MUFLIS bila PRU13 nanti.  ini digambarkan Sdr Yusof... 
Kisah Pakatan Rakyat (PR) di Perak adalah ibarat kisah tiga ekor burung yang tiba-tiba lari meninggalkan sangkar. Maka malang sungguhlah nasib tuannya. Nak dipipiskan lada pun sudah tidak berguna lagi. Tidak ada tanda-tanda ia akan kembali ke dalam sangkar, sehebat mana sekalipun pemimpin PR pakar dalam selok-belok menggamit burung.
Bukan sekadar Darul rizuan dinerakakan, Pakatan Romen yang diketuai oleh Nizar Lambei memastikan segala buruk dan kudis yang ditinggalkan agar memudahkan mereka ( PR) dapat menunding jari dan buat fitnah yg memudahkan menghasut dan kelirukan Rakyat! ini disentuh  bila Sdr Yusof maksudkan Kini, setelah hampir dua tahun setengah menjadi MB dan walaupun tempoh itu jauh dari mencukupi, Zambry telah menggunakan setiap ruang masa yang ada bagi memastikan Perak pada keseluruhannya bertukar menjadi negeri lebih maju. Walaupun di sebalik gangguan politik dari pembangkang, nampaknya anjakan kemajuan di Perak jauh lebih baik berbanding bot lembab di Kelantan dan Kedah.
Justeru tidak hairan apabila kini semakin ramai rakyat Perak menaruh harapan agar Zambry tidak menjadi "one-term" MB. Rekodnya membuktikan banyak pencapaian besar. Namun ini tidak bermakna PR tidak lagi memasang angan-angan untuk memerintah.
Disinilah yang sekupang Maksudkan ONE TEAM yang boleh dirungkaikan sekupang ialah sepatutnya kena seragam dan teak perlulah bila nak PRU13 baru Pemimpin nak sebok tunjuk kerja. Sahabat-sahabat teman sendiri banyak kali mengajukan  ayat "Dr zambry kekadang nampak macam LONE RANGERS jer buat kerja. Memang lah dia bberjuang demi Agama tapi tanggung jawab yang lain-lain tu macamana?' Tak kan nak umum penamaan Calon nanti baru nampak MUKA denggan pengikut yang pasti nya jadikan PASAR atau market kalau Big BOSS tak tersenarai?' Ikrar Teman dan bloggers menyokong Senarai nama yang akan di utarakan oleh Dr Zambry nanti, semua Sepatutnya WAJIB akur dan sedar diri, Rakyat tak sebdoh dulu lagi. Tsunami telah menghakis semua yang menjadi kelumit sisa yang tak diperlukan. Kata dema lagi Buat apa simpan atau calonkan dema (YB) yg tak bekoreja' Sesungguhnya RAKYAT dah serik dengan Tsunami dan sebenarnya LEGA dengan mereka-mereka yang tak diperlukan, Cubaler tengok? kot dapat MALU FREE jer nanti!' Kalau rasanya dah tak boleh bagi jer MUKA BARU pulak... itu kehendak Rakyat dan seperti yang PM maksudkan Winning Candidate!
Hasil kerja Keras Dr Zambry akhirnya sedar atau tidak RAKYAT sudah pandai mengenal Manikam, yang mana kaca dan yang mana permata. Serik dengan Terjemahan sebelum ini diatas kertas UNDI, Pastinya RAKYAT tak akan ada istilah MAIN-MAIN PANGKAH, kepada Pakatan Ronnggang ni pulak pakat simpan Mimpi si Jenin yang akan KAYA lagi dengan TEMPOH SAMUNAN kot-kot Menang  di PRU 13
Persoalannya ialah siapa bakal MB jika PR kembali berkuasa? Nizar yang kini berstatus selebriti mungkin dicalonkan semula sebagai MB tetapi apakah pihak lstana, dan PAS sendiri, mengambil kira rekod tempohari akan 'mengOKkannya'?
DAP dilihat bernada kompromi, namun kenyataan Lim Kit Siang bahawa parti itu akan meletakan calon Melayu bertanding menimbul berbagai tafsiran. Ini kerana menyedari calon Cina tidak boleh menjadi MB, DAP memerlukan calon Melayu bagi memastikan ia tidak langsung bergantung kepada PAS
Sudah tiba masanya seeperti yang dimaksudkan Sdr Yusof :
Nampaknya setelah hampir dua tahun setengah, apa yang berlaku ialah jika ibarat orang bertanding suara merbuk, maka suara harapan lunak Zambry menembusi seluruh Perak, sedangkan suara merbuk lama semakin hilang di bawa angin dan berkemungkinan lenyap ditelan laut.
Apapun Teman rasa Memang sebagaimana perjuangan Dr Zambrry... begitulah juga Blogger-bloggers  Perak yang teman tahu dema ni berjuang demi Agama Dan Bangsa tanpa memikirkan Imbuhan, sekupang memang tabik kat miker semua (terutama PCT)
Nukilan ini sepatutnya dibaca terutamanya pemimpin-pemimpin dan tak ketinggalan juga Bloggers sahabat-sahabat teman, mengkomer juga berjuang tanpa menoleh belakang, demiAgama dan Bangsa ... Ayuh kita sedar dan perjuangkan keamanan ini akan berkekalan. Teman paham mungkin Blog teman ni tak ramai mana yang mengunjungnya... apa lagi Menteri Besar Dr Zambry sendiri yang tak singgah keBlog teman apatah lagi meninggalkan Komen di Blog teman. Tapi Sekupang tak ambik hati kerana Dia yang mungkin lansung tak meyinggah, itu pekara kedua, yang penting teman rasa Perjuangan teman dan kawan-kawan sama sebagaimana Dr Zambry
P/s sekadar menunaikan Hajat Puteri Anak Bongsu Teman yang kebetulan Hari nie Hari Jadi Kelahirannya yang ke sepuluh.. Syafiqa mintak teman satu permintaan... katanya "AYAH... BOLEH KIRIM SALAM KAT DR ZAMBRY DARIPADA ADIK TAK?... TULISLAH DALAM BLOG AYAH BAGITAU DIA..." Nanti ayah dapat gaji belanja Adik dan beli hadiah besar-besar OK! 
Buat Nursyafiqa Puteri Kesayangan Ayah, Ayah janji... Insyallah, Selamat HARI JADI, Ayah sayang adik... bab salam kat MB ayah dah tunaikan, kira settel ler hahaha