Barisan Nasional

Dicatat oleh Unknown | | Posted On Ahad, 1 Mei 2011 at 1:14 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


Duke of UMNO

Posted: 01 May 2011 01:12 PM PDT

Duke of UMNO


RM600,000 duit rakyat Selangor hangus..!!! Apa kata orang Selangor? Seronok?

Posted: 01 May 2011 08:59 AM PDT


Sebanyak RM600,000 telah diluluskan Kerajaan "mak bapak Khalid Gagap dan DAP" Selangor untuk memasang sebanyak 56 papan iklan di seluruh negeri itu hanya semata-mata untuk memenuhi kempen bodoh "mansuhkan ISA"!

RM600,000 itulah harga yang perlu dibayar oleh seluruh rakyat Selangor untuk memenuhi nafsu bongok DAP dan Khalid Gagap. Buatlah! Buat banyak-banyak! Takkan 56 papan iklan saja? Buatlah banyak lagi. Buat 560 papan iklan ke, 5600 papan iklan ke..alah! Bukannya pakai duit Pakatan Haram pun...pakai duit rakyat Selangor jugak!

Nampak sangat Khalid Gagap hanya menjadi boneka DAP meskipun dia yang menjadi Menteri Besar Selangor. Nampaknya penyakit Nizar di Perak telah berjangkit pada Khalid Gagap di Selangor. Kenapa saya sebut dia boneka?

Sebab...ISA sudah lama wujud di Malaysia. Sebelum ini Khalid ditugaskan di PNB, dan dia tidak pernah menyentuh soal ISA, apatah lagi berjuang membantah Akta Keselamatan Dalam Negeri itu. Namun, setelah menjadi MB Selangor, tiba-tiba saja dia mambantah ISA? Jelas sekali Khalid Ibrahim hanyalah BONEKA DAP.

DAP sudah lama berjuang membantah ISA. Maklumlah, mereka orang Cina memang suka melanggar undang-undang dan membuat provokasi melampau berbau perkauman. Contohnya peristiwa 13 Mei dahulu. Kerana provokasi kaum merekalah maka Malaysia tercemar dengan huru-hara yang mengancam keselamatan rakyat negara ini ketika itu.

Dengan terhapusnya ISA, maka bolehlah DAP, dan para pembangkang lain mencetus kekecohan melampau, menyentuh sensitiviti yang tidak boleh dipertikai di mahkamah dan mampu menyebabkan krisis perkauman mengikut acuan kehendak mereka. Itulah yang DAP mahu selama ini. Alasan lain hanyalah "alasan bodoh" semata-mata.

Macamana rakyat Selangor? RM600,000 duit anda semua hilang begitu saja kerana papan-papan iklan bodoh agenda DAP, seronok? Haaa..lain kali undilah Pakatan Haram tu..."selamat" duit anda! Seperkara lagi, cuba check syarikat mana yang dapat tender buat, pasang dan cabut papan iklan itu nanti...

Terkini...Berita sedih untuk semua umat Islam di Malaysia...

Posted: 01 May 2011 07:00 AM PDT


Saya sudah dapat mengagak reaksi beberapa pemimpin PAS terhadap pelawaan Datuk Seri Najib supaya PAS menyertai BN semalam. Dan sebagaimana yang dijangkakan, PAS pastinya menolak untuk bersatu bersama BN biarpun itu adalah yang terbaik untuk semua umat Islam di seluruh Malaysia.

Sudahlah menolak, PAS sengaja memerli sinis pada niat ikhlas murni Najib yang ingin melihat seluruh umat Islam mengikat ukhuwwah Islamiyyah yang lebih erat terutamanya apabila melihat selama ini umat Islam berpecah belah hanya disebabkan salah faham politik tanahair.

Sudah puas PAS mempersendakan ajaran Islam yang menyeru umatnya bersatu? Nak teruskan kutukan kepada UMNO juga? Silakan. Pada hemat saya, UMNO tak kisah dihina seandainya UMNO dipihak yang benar. UMNO benar kerana menganjurkan perpaduan umat Islam dan Islam sebenar sememangnya menganjur ajaran sebegitu.

Lihatlah bagaimana Rasulullah menyatukan umat Islam di zaman baginda. Muhajirin dan Ansar di saudara tanpa sebarang syarat dan masalah, meskipun terdapat perbezaan yang ketara antara mereka.

Malangnya, PAS tidak melihat hikmah yang signifikan disebalik sunnah tersebut. PAS lebih rela untuk ber"setubuh" dengan "Yahudi mata sepet" yang sememangnya cemburu terhadap kedudukan Islam dan chauvinis terhadap hak-hak keistimewaan Melayu Bumiputera di negara ini.

Apakan daya, tahap intelektual PAS agak terbatas untuk memikirkan yang terbaik buat umat Islam tanahair. Pada PAS, ego politik dan dendam mereka lebih "aula" dari sunnah Rasulullah S.A.W. Apalah malangnya umat Islam di negara ini mempunyai PAS yang masih "buta" untuk memilih...

Maafkan saya wahai saudara-saudara ahli PAS ku sekelian. Segelintir pemimpin kalian lebih sayangkan DAP dan PKR yang memperkeldaikan kalian selama ini. Pimpinan PAS lebih cintakan kuffar laknatullah dan munafiqunnn berbanding kasihnya pada saudara seIslam.

Pada Nik Aziz, Husam dan lain-lain, UMNO dilihat bagai "kafir harbi" yang halal darahnya untuk diperangi. Manakala Lim Kit Siang, Karpal, Anwar, Azmin dan Guan Eng merupakan "saudara seagama" yang sangat kasihkan mereka sehingga sanggup mengecewakan prinsip Islam sebenar.

Saya yakin, saudara-saudara PAS sekalian faham akan maksud ana ini. Jadi renung-renungkanlah. Bukan UMNO saja yang perlu bangkit berubah dan bertransformasi. Nampaknya kepimpinan PAS lebih kronik penyakitnya, apatah lagi setelah di"racun" Erdogan "belaan" Anwar..!!!

Terkini..!!! Eskay tak faham atau Mufti Selangor yang tak faham ni???

Posted: 01 May 2011 05:30 AM PDT


Nampaknya masih ramai yang tidak faham tentang dakwaan yang diketengahkan oleh Eskay terhadap Anwar. Ketidak fahaman ini turut mengundang beberapa pihak termasuk Mufti Selangor, Datuk Mohd Tamyes, Nik Aziz Nik Mat dan beberapa ulama lain.

Mungkin mereka-mereka ini difahamkan oleh juak-juak PKR dan pakatan haram pembangkang bahawa "Eskay telah menuduh Anwar telah berzina", maka dengan itu mereka cepat melatah dan menuduh Eskay sebagai jahil tentang hukum Islam.

Saya bukan berniat menghentam Mufti Selangor, namun saya fikir saya harus merungkai salah faham yang diputar belitkan kepada SahibusSamahah Mufti. Maafkan saya sekiranya Tuan Mufti tersinggung.

Ulama-Ulama ini dilaporkan telah menggesa Eskay mengemukakan "empat saksi adil, tidak fasiq dan tidak pernah melakukan perbuatan terkutuk". Rujuk di SINI. Jika itu yang minta oleh mereka, maka jelaslah mereka yang sebenarnya tidak faham, bukan Eskay!

Keperluan "mengemukakan empat saksi adil, tidak fasiq dan tidak pernah melakukan perbuatan terkutuk" itu adalah syarat-syarat untuk menuduh seorang muslim itu berzina. Semua sedia maklum mengenai hal ini.

Masalahnya sekarang, Eskay tidak menuduh pun Anwar berzina! Bila Eskay tuduh Anwar berzina? Dia tak tuduh pun begitu! Cuba "flash back" dan rujuk kembali kepada sumpah dan dakwaan Eskay sebelum ini.

Eskay hanya menyatakan bahawa Anwar ada di dalam video tersebut dan dia pun mengaku bahawa dia pun ada bersama Anwar ketika itu. Itu saja. Ada Eskay sebut "saya melihat Anwar berzina" atau sebagainya? Jadi apa perlunya syarat pertuduhan zina tersebut?

Yang Pok Nik Ajis pulak lagi best. Terang-terang dia tuduh video seks ini angkara UMNO. Mana dia tahu? Dia ada bersama Anwar dan Eskay ke "time" tu? Dia di bilik nombor berapa? Dia tilik pakai tok nujum mana? Pakai bomoh siam ke?

Amboi..!!! Sedap mulut saja tuduh UMNO jadi dalang! Kan Datuk T dah cakap bahawa merekalah dalang video tersebut. Mereka tidak mewakili UMNO. Lainlah kalau Presiden, Timbalan Presiden dan para MT UMNO yang buat sidang media mengaku jadi dalang video seks tersebut, barulah Pok Nik boleh tuduh begitu!

Nama saja Mursyidul Am, tapi main tuduh fitnah ikut suka mak bapak dia saja. Apa dia ingat hukum hakam dosa pahala tu dia yang tentukan? Dia terang-terang fitnah UMNO! Musyidul Am kepala tengkorak apa yang suka-suka hati fitnah orang ni??? Padanlah Anwar panggil dia "wali selipar" dulu. Nak kena baling dengan selipar ke?

Panassss..!!! Gempar..!!! Pendedahan EKSKLUSIF Kak Wan...!!!

Posted: 01 May 2011 02:30 AM PDT


Seperti yang dijanjikan tadi...!!! Saya membongkarrr...kannnn...!!!

Saya mendapat tahu dari satu sms nakal rakan bahawa...Kak Wan dengan emosi yang amat tertekan, terpaksa memilih jalan mudah untuk mengaku bahawa "gadis berbangsa Cina" di dalam video tersebut adalah dirinya..!!!

Ini adalah untuk menutup mulut rakyat yang kini sedang hangat mengutuk dan berspekulasi terhadap suaminya yang disifatkannya baru-baru ini sebagai "pemimpin anugerah Tuhan"..!!!

Dengan pengakuan ini maka tidak timbul sebarang isu "tidak bermoral" terhadap Anwar memandangkan Anwar dan Kak Wan adalah suami isteri yang sah..!!!

Tak tahulah! Mungkin dah desperate sangat kot? Tapi pada saya, cerita sma ini hanyalah "cerita palsu yang nakal" untuk menyakat Kak Wan dan Anwar sekeluarga.

Maklumlah, mungkin kasihan dengan Kak Wan dan Anwar yang tertekan, terganggu emosi dan tercungap-cungap mencari alasan, cerita ini sengaja direka untuk mengusik mereka dan cuba membuat mereka tersenyum...

Nurul Izzah pun boleh senyum kalau mahu. "Papa hebat" ye, Izzah? "Hebat" kat mana tu bebbb?

p/s: harap pembaca jangan marah saya dengan gurauan ini...bukan apa..tension sikit kena kerja hari buruh...hehehehe....

GEMPAR yang mengGEMPARkan..!!! Kak Wan akan buat pengakuan tergempar petang ini..???

Posted: 01 May 2011 01:15 AM PDT


Melalui sumber nakal, disampaikan kepada saya bahawa Kak Wan yang sedang buntu dan tertekan dengan fenomena skandal video seks yang dikaitakan dengan suaminya, dia akan membuat PC tergempar untuk menjelaskan tentang video berkenaan.

Dikhabarkan bahawa Kak Wan yang juga di asak oleh wartawan sudah mati akal untuk memberi alasan dan komen kepada pihak media mengenai skandal video seks tersebut. Di dalam PC tersebut, dikhabarkan bahawa Kak Wan bakal mendedahkan sesuatu yang menggemparkan!

Nak tahu apakah pengakuan Kak Wan nanti? Sila tunggu. Saya akan ceritakan pada pukul 5.30 petang ni....!!!

Tunggu..!!!

Keaiban Pakatan Haram bakal dilondeh lagi?

Posted: 01 May 2011 12:27 AM PDT


Semalam, dilaporkan telah diadakan Majlis Solat Hajat dan Bacaan Yaasin bagi menangkis tohmahan jahat skandal video seks terhadap Ketua Pakatan Haram, Anwar Ibrahim di mahligai jutaan ringgitnya di Bukit Segambut. Majlis itu telah dipimpin oleh Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz Nik Mat, dan diikuti dengan ceramah politik pemimpin Pakatan Haram tersebut.

Ramai juga yang hadir. Dikatakan "jutaan" penyokong-penyokong PKR, PAS dan DAP hadir ke majlis tersebut bagi menunjukkan sokongan moral mereka terhadap Anwar yang semakin tertekan dengan pelbagai pembongkaran 'kisah gelap'nya di sebalik tabir. Baguslah, semoga Allah kabulkan permintaan saudara-saudara kita yang inginkan kebenaran tentang 'pemimpin anugerah Tuhan".

Pada saya, saya menyokong penuh usaha-usaha sebegini bagi memohon diperlihatkan kebenaran oleh Allah. Meskipun solat hajat tersebut pada tajuknya adalah 'untuk menangkis tohmahan jahat' yang merujuk kepada video seks yang dikaitkan dengan Anwar, secara asasnya, saya yakin bahawa Allah S.W.T lebih Maha Mengetahui mengenai "tohmahan mana yang jahat" atau "perkara yang seharusnya didedahkan demi hambaNya yang tertipu oleh niat hati yang jahat".

Allah itu Maha Adil. Dia lebih tahu yang mana yang sepatutnya Dia lakukan. Sekiranya dipohon hambaNya, pasti Allah tahu yang mana yang perlu dikabulkan dan yang mana wajar didedahkan. Sebelum ini, PAS, PKR dan DAP pernah melakukan berpuluh-puluh solat hajat untuk menjatuhkan BN dan UMNO, termasuklah solat hajat dan doa khas oleh Mursyidul Am PAS untuk "memecahkan perut" Datuk Seri Najib Tun Razak.

Namun malangnya, satu pun tidak doa dan hajat yang dimaksudkan oleh pembangkang itu tidak dikabulkan oleh Allah. Malah, solat hajat yang diselitkan niat jahat itu melantun kepada pembangkang dan keaiban mereka dibuka satu persatu oleh Allah untuk disaksikan oleh rakyat. Hasilnya, pekung mereka yang jijik menjadi tontonan rakyat.

Bukan satu dua keaiban PAS, PKR dan DAP dilondeh oleh Allah untuk disaksikan rakyat. PAS sebelum ini dicemarkan oleh pendedahan mengenai beberapa pemimpinnya yang dikatakan terlibat dengan aktiviti seks tidak bermoral. Allah melorongkan jalan kepada beberapa blogger yang mahukan kebenaran untuk menemui 'rahsia gelap" ADUN Selising dan ADUN Perupok. Skandal ini didedahkan Allah melalui blogger PapaGomo dan rakan-rakannya.

Anwar pula tidak habis-habis dilondehkan Allah, terutamanya setelah dia dianugerahkan isterinya dengan gelaran "pemimpin anugerah Tuhan". Bukan setakat kes liwatnya terhadap Saiful kian terungkai pelbagai rahsia seperti DNA Lelaki Y, KY Jelly dan sebagainya, malah Anwar turut dimalukan dengan pendedahan skandal video seks yang dikaitkan dengannya oleh Datuk T.

Dalam masa yang sama, reaksi Anwar turut menjadi perhatian rakyat dan dia dilihat begitu beremosi, terutamanya ketika berhadapan dengan wartawan. Bila dia diajukan soalan, dia cepat melenting marah tanpa sebab. Sudahlah tidak menjawab soalan, dimarahnya pula wartawan tersebut. Bukan itu saja, dia yang biadap terhadap wartawan, wartawan pula yang dituduhnya biadap padanya! Mungkin Anwar sudah gila akibat tertekan tidak punya alasan untuk di"putar alam"kan.

Justeru solat hajat dan bacaan Yaasin semalam. Saya mengucapkan syukur ke hadrat Allah kerana secara tidak langsung sekiranya niat majlis berkenaan dikabulkan Allah, maka dengan izinNya, rakyat dan dunia akan melihat lebih banyak keaiban PAS, Anwar dan Pakatan Haram bakal didedahkan demi menyerlahkan kebenaran. Kita tunggu dan lihat saja hasilnya. InsyaAllah, segalanya akan terungkai kelak…

Sumber: MyKMU.net

THE FLYING KICK

Posted: 01 May 2011 01:12 PM PDT

DIMENSI

Posted: 01 May 2011 11:51 AM PDT

DIMENSI


Omegay: Setiap malam jijah mimpi negri takut kena laknat!

Posted: 01 May 2011 08:15 AM PDT

Wan Azizah mengaku dialah wanita Cina dalam video

husin lempoyang ada butiran lanjut

Menurut mantan Mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainal Abidin, mubahalah membawa pengertian berikut:

"Dua pihak berkumpul bersama ahli keluarga kemudian kedua-dua pihak memohon agar Allah swt melaknat sesiapa yang berdusta antara keduanya pada perkara yang mereka berselisih dalam hal agama."

Peristiwa mubahalah disebut dalam Al Quran, ayat 61 Surah Ali Imran, yang bermaksud, "Kemudian sesiapa yang membantahmu (wahai Muhammad) mengenainya, sesudah engkau beroleh pengetahuan yang benar, maka katakanlah kepada mereka:

"Marilah kita menyeru anak-anak kami serta anak-anak kamu, dan perempuan-perempuan kami serta perempuan-perempuan kamu, dan diri kami serta diri kamu.

"Kemudian kita memohon kepada Allah dengan bersungguh-sungguh, serta kita meminta supaya laknat Allah ditimpakan kepada orang-orang yang berdusta."

tak kira bagaimana caranya untuk mengangkat sumpah yang betul, pokok pangkalnya Eskay dah cabar anuwar supaya bersama2 dia bersumpah di masjid. Cabaran tu di buat secara terbuka dan sesiapa saje boleh saksikan. Masalahnya orang yang dia cabar tu iaitu anuwar al jubory wal toteyti TAK BERANI!..sekali lagi di ulang..TAK BERANI nak bersumpah muhabalah!!

Anuwar TAK BERANI nak cari jalan penyelesaian! Anuwar TAK BERANI nak membela atau bersemuka dengan kebenaran! Anuwar TAK BERANI nak mengadap muke jijah, anak2 dia dan pengikut2 dia! dan yang paling penting Anuwar TAK BERANI nak berdepan dengan kemurkaan allah s.w.t.

sebenarnya ramai pengikut2 anuwar yang mahukan pengakuan bersumpah keluar dari mulut anuwar sendiri. Mereka tak tahan menanggung azab apabila video tersebut benar2 telah menimbulkan banyak keraguan dan sejauh mana keikhlasan anuwar sebagai ketua pakatan.

Mereka tak sangka Eskay tanpa rasa ragu2 berani bersumpah walaupun dia di ugut dalam kejadian kelmarin. Ini sikit sebanyak cukup memberi tamparan hebat akan kredibiliti anuwar yang sebenar.

Perlu di ingat ini bukan kali pertama anuwar enggan mengangkat sumpah!. Saiful, DS najib, Eskay telah pun bersumpah. Bukan tu saje. DS najib rela memberikan dna beliau seperti yang di minta oleh anuwar al jubury wal toteyti berbanding dirinya sendiri.

Bukankah itu semua tindakan anuwar yang TAK BERANI menghadapi kebenaran?? Gini je lahh..orang yang berani dan benar tak perlukan banyak alasan! kehkehkeh >|D

Omegay: Father Khalid Erdogen..Pasbodo kekal bodoh!

Posted: 30 Apr 2011 07:16 PM PDT


PAS leaders were amused today and ridiculed the invitation by Datuk Seri Najib Razak for the party to ditch Pakatan Rakyat (PR) by joining the ruling Barisan Nasional (BN) coalition.

Shah Alam MP Khalid Samad bluntly told The Malaysian Insider that Najib was crazy and could no longer think properly.

"He (Najib) is becoming crazy and has run out of ideas. He is no longer making sense. I really do not know what to say about his comments. He is very confused. I think this is a sign that they are facing an internal problem especially with (Tan Sri) Muhyiddin (Yassin) contradicting everything he does. - The Malaysiainsideanuwarass

Najib dah buat apa yang sepatutnya dia buat demi kebaikan bangsa melayu. bukan sekali tapi dah banyak kali najib menyeru puak2 Pas supaya kembali ke pangkal jalan. malangnya tujuan murninya selalu di pandang serong. kenape?

Faktor ERDOGEN!. Selagi puak erdogen a.k.a puak vodoo masih bergentayangan, THEY WILL CONTINUE SUCKING DAN DRAIN OUT THEIR BLOOD AND ESSENCE sehingga penganut diorang jadi zombie! kehkehkeh. Father Khalid gonjol fobia dan cukup risau kalau Pas tetiba sedar dari sumpahan dan menerima pelawaan untuk bersama BN setelah rahsia besar ketuanya si anuwar wal totey panjang terselak!

Segala usaha mereka menguasai kepercayaan kepimpinan ularmak akan terjejas. Tengok saje mat sabun. pencalonan mat sabu merebut jawatan naib presiden hanya la sebagai langkah tambahan berjaga2 menjaga kepentingan puak erdogen dari terlepas ke tangan kepimpinan ulamak. bagaimanapun mereka tau ustaz nasha tak mampu melakukan apa2 tindakan di luar dugaan sebab dah kene ketip mulut!

Undi yang di beri kepada Ustz nasha pada pemilihan lalu hanyalah untuk mengabui dan saje nak jage hati golongan ulamak. Kini Pas di lihat tersepit dan tertekan dengan pembongkaran video terlampau ketua pakatan. Mereka gabra setelah doa2 mereka benar2 telah di makbulkan olleh allah s.w.t.

Mereka ketakutan apabila Eskay benar2 menunaikan sumpah laknatnya. Mereka pun tau hanya dengan bersumpah muhabalah saja yang dapat meyakini segala kebenaran. Mereka juga mengharapkan agar anuwar al totey panjang dapat melakukan perkara yang sama untuk mencari kebenaran.

Namun hampeh...anuwar tak bertelow!. Pas sedar dari awal kenapa anuwar sentiasa mengelak dan memberikan terlalu banyak alasan dari mengangkat sumpah sejak dulu lagi dan kenapa pemimpin seperti wally slipor dan beberapa kerat puak erdogen sanggup mempertahankannya.

Penganut pas sedar mereka telah dipermainkan oleh anuwar melalui husam masam. malangnya mereka tak mampu menghalang pengaruh 'bomoh vodoo' puak erdogen ini yang di lihat lebih menguasai kepimpinan ulamak

Anuwar memetrai perjanjian syaitan dengan Dapig terlebih dahulu melalui 'perjanjian2 tertentu' tanpa pengetahuan Pas sewaktu penubuhan Barisan Alternatif (BA). Anuwar juga menghantar beberapa orang kepercayaan seperti husam kusam, father khalid dan beberapa lagi kuda trojan ke dalam hierarki Pas. ketika itu Anuwar dan Dapig tau hanya dengan kemasukan Pas dalam BA saje yang dapat menarik pengundi2 melayu menyokong mereka.

Biarpun Dapig mengalami kekalahan besar dalam pilihanraya 1999 tetapi mereka berpuas hati kerana Pas memenangi banyak kerusi sekaligus menandakan orang melayu dah beralih sokongan kepada BA di mana Dapig dan Pkrngok dapat faedahnya!.

Itulah perancangan awal anuwar dan Dapig. mendapatkan kepercayaan undi melayu menerusi kebodohan Pas. Dan sehingga sekarang Pas ternyata masih mampu memperbodohkan diri dan penganut2nya melalui kuda2 trojan yang terus bermaharajalela. >:]

otai

Posted: 01 May 2011 11:38 AM PDT

otai


BILA PULAK ADA GAGASAN 1CINA ???

Posted: 01 May 2011 12:07 AM PDT



UTUSAN MALAYSIA 28 APRIL 2011 KHAMIS MUKASURAT 9 ADA MELAPORKAN:

DAP parti politik subversif di sebalik undang-undang

DARI : http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0428&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_08.htm

KUALA LUMPUR 27 April – DAP disifatkan sebagai parti politik subversif yang memanipulasi peruntukan undang-undang bagi mencabar kedaulatan Perlembagaan Persekutuan serta cuba mengubahnya terutama berkenaan keistimewaan Islam dan bumiputera.

Ahli Jawatankuasa Kerja Gabungan Penulis Nasional (Gapena), Prof. Datuk Dr. Zainal Kling berkata, tindakan subversif DAP itu amat berbahaya kerana cubaan mencabar dan mengubah undang-undang tertinggi negara akan menyebabkan perpecahan di kalangan masyarakat.

Katanya, cubaan itu dilihat semakin berjaya dari semasa ke semasa kerana selain sokongan masyarakat Cina, prinsip kesamarataan yang diperjuangkan DAP kini turut diangkat oleh sebahagian golongan Melayu, bumiputera serta anak negeri Sabah dan Sarawak.

"Idea kesamarataan atau Malaysian Malaysia yang diperjuang DAP bagi menafikan keunggulan Islam dan hak Melayu serta bumiputera adalah satu bentuk perjuangan subversif di sebalik kesahihan parti itu sebagai pertubuhan politik di negara ini.

"Idea kesamarataan ini diperturunkan oleh Menteri Mentor Singapura, Lee Kuan Yew menerusi PAP sehingga menyebabkan republik itu keluar daripada Malaysia namun DAP masih memperjuangkannya sehingga membahayakan pembinaan negara bangsa," katanya.

Beliau bercakap kepada pemberita ketika ditemui selepas memberi ucapan pada majlis Kuliah Budaya: Pengukuhan Jati Diri Masyarakat Malaysia anjuran Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara, di sini hari ini.

Mengulas lanjut, katanya, percubaan DAP untuk meminda Perlembagaan Persekutuan menerusi sokongan masyarakat bumiputera semakin berjaya menerusi kerjasama politik dengan Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Semenanjung serta Parti Kebangsaan Sarawak (Snap) di Malaysia Timur.

"Modus operandi DAP menggunakan Melayu dan bumiputera menerusi Pas, PKR dan Snap tidak ubah seperti tindakan Parti Komunis Malaya (PKM) mempergunakan cabang Rejimen Keenam Melayu PKM yang hanya 10 sehingga 20 orang tetapi dibayangkan seperti beribu anggota," jelasnya.

Justeru, kata beliau, pertubuhan seperti PKR, Pas, Snap dan Rejimen Keenam Melayu PKM diumpamakan seperti watak Pak Kaduk dalam sastera Melayu yang sanggup dipergunakan pihak tidak bertanggungjawab sehingga merugikan mereka sendiri.

DEMIKIANLAH PETIKAN PENDAPAT DAN PANDANGAN SEORANG NASIONALIS TERHADAP POLITIK IDEALISME DAP YANG PERJUANGKAN SAMA RATA DAN SAMA RASA ATAS PRINSIP DASAR "MALAYSIAN MALAYSIA" YANG DICEDOK DARIPADA IDEA ASAL INGERIS IAITU "MALAYAN UNION" TAHUN 1946. DASAR "MALAYAN UNION" INI TELAH DITOLAK OLEH SEMUA KAUM PADA 1946 ITU APABILA SEMUA KAUM TERIMA FORMULA KONTREK SOSIAL PERLEMBAGAAN MALAYA PADA MASA ITU. TERBUKTI PERLEMBAGAAN MALAYA YANG KEMUDIANNYA MENJADI PERLEMBAGAAN MALAYSIA TAHUN 1963 TELAH MEMAJUKAN DAN MENYATUPADUKAN RAKYAT MALAYSIA SEJAK 54 TAHUN HINGGA SEKARANG.

APA PULAK JASA DAN KEHEBATAN "MALAYSIAN MALAYSIA" INI UNTUK SATUPADUKAN RAKYAT KE ARAH BANGSA MALAYSIA ???

YANG SAYA PASTI MALAYSIAN MALAYSIA TELAH MENYEBABKAN API PERKAUAMAN YANG BAHAYA KERANA PERTIKAIKAN KONTREK SOSIAL PERLEMBAGAAN 1957. HASIL DARIPADA PEMIKIRAN SONGSANG MALAYSIAN MALAYSIA MAKA SINGAPURA KELUAR MALAYSIA PADA 1965 (SARAWAK DAN SABAH TETAP DALAM MALAYSIA KERANA TIDAK TERIMA MALAYSIAN MALAYSIA YANG DICEDOK DARIPADA "MALAYAN UNION 1946").

SATU LAGI JASA MALAYSIAN MALAYSIA YANG ULUNG DAN TERHEBAT IALAH AKIBAT HASUTAN API PERKAUAMAN DAN TIDAK PUAS HATI KERANA DASAR BAHASA, AGAMA, HAK ISTIMEWA BUMIPUTERA DLL MAKA BERLAKUNYA PERISTIWA HITAM RUSUHAN KAUM PADA 13 MEI 1969.

KEDUA2 PERISTIWA INI ADALAH KE ARAH PERPECAHAN DAN BUKANNYA PENYATUAN SEBUAH BANGSA MALAYSIA YANG DICITA2KAN PADA TAHUN 2020.

BETULLAH IDEA INI PERLU DIPRAKTIKAN.

CUMA TERFIKIR JUGAK DI OTAK SAYA YANG TELAH HIDUP HAMPIR 54 TAHUN INI.... SELANGOR DAN PENANG ADAKAH BENAR SAMARATA DAN SAMARASA. BUKTINYA PEMILIKAN KEKAYAAN ADAKAH SAMARATA ANTARA KAUM MELAYU, CINA, INDIA DAN MINORITI LAIN ????? PEMILIKAN TANAH DAN ASET DI PULAU PINANG MACAM MANA ???

PELUANG KEKAYAAN DAN PERTOLONGAN KERAJAAN DAP KEPADA SEMUA KAUM DI PULAU TU ADAKAH SAMARATA DAN SAMARASA ??? SELANGOR CAMNER PULAK ??? PELUANG PERNIAGAAN DAN PELUANG NAK JADI KAYA ATAU PENGURUSAN KEADILAN SOSIAL DI NEGERI BERKENAAN ADAKAH IKUT KONSEP MALAYSIAN MALAYSIA IAITU SAMARATA, SAMARASA DAN ADIL KEPADA SEMUA KAUM ????????????????

ADAKAH WEBSITE ATAU FACEBOOK KHAS DIBUAT UNTUK LAPORKAN KPI SAMARATA DAN SAMARASA "MALAYSIAN MALAYSIA " NI....?????????????

SAYA AMAT PELIK JUGAK KALAU BENAR DAP NI PERJUANGKAN MALAYSIAN MALAYSIA YANG SAMARATA DAN SAMARASA TANPA KIRA KAUM DAN AGAMA... KENAPA DASAR EKONOMI BARU DITENTANG ??? DEB ADALAH SATU KONSEP PENGURUSAN KEADILAN SOSIAL DAN EKONOMI UNTUK SUSUN SEMULA KAUM SERTA MEMBAHAGIKAN KEKAYAAN MALAYSIA SECARA ADIL DAN SAKSAMA ANTARA MELAYU, CINA DAN INDIA SERTA LAIN-LAIN SELEPAS 13 MEI 1969.

KALAU NAK LAKSANAKAN PENGURUSAN KEADILAN KAUM SECARA SAMARATA DAN SAMARASA MAKA KENAPA PULAK HAK ISTIMEWA BUMIPUTERA MELAYU, KADAZAN, IBAN, SIAM. ORANG ASLI DLL YANG TERMAKTUB DALAM PERLEMBAGAAN KONTREK SOSIAL 1957/1963 DIPERSOALKAN.HANYA DENGAN HAK ISTIMEWA MAKA BUMIPUTERA AKAN TERBELA DAN MENDAPAT KEADILAN DALAM SOSIAL DAN EKONOMI KERANA KAUM BUMIPUTERA TERBUKTI KETINGGALAN DALAM SEMUA BIDANG DI MALAYSIA INI.

TAMBAH HAIRAN LAGI SAYA BILAMANA KEMPEN2 ANTI HAK ISTIMEWA AMAT JELAS NAMPAK WALAUPUN DICANVASKAN DENGAN CANTEK. NAMUN BANGKAI GAJAH MANAKAN BOLEH DITUTUP DENGAN SEHELAI DAUN LALANG...?????????????????????? ANIHNYA PAS DAN PKR YANG KONONNYA PERJUANGKAN KESEJAGATAN TANPA KIRA KAUM TUNDUK DENGAN KANVAS CANTEK INI. BUKTINYA DI KELANTAN, SELANGOR DAN PENANG ????? CAMNER TU !!!!!!!!!!!!! APA SEBENARNYA SAMARATA DAN SAMARASA YANG DITUNTUT OLEH MALAYSIAN MALAYSIA INI ????? APA KPI MEREKA DAN APA KEJAYAAN MEREKA SETAKAT INI UNTUK SAMARATA SERTA SAMARASAKAN EKONOMI DAN KEKAYAAN NEGARA KEPADA KAUM CINA, INDIA, MELAYU DAN MINORITI ??? KHASNYA DI SELANGOR DAN PENANG ????

RASANYA SEMUANYA DIMULUT DAN TIDAK ADA BUKTI PUN KEJAYAAN KONSEP SAMARATA DAN SAMARASA INI DI PENANG DAN SELANGOR YANG MIRIP KEPADA DASAR INI.

KALAU ADA SILA BUKTIKAN MELALUI MEDIA PERDANA DAN SEBAGAINYA...

SELAIN ITU UTUSAN MALAYSIA 28 APRIL 2010 MS 9 JUGA MELAPURKAN DUA BUKTI YANG MENUNJUKKAN BAHAWA MALAYSIAN MALAYSIA TIDAK RELEVEN KERANA IANYA AMAT BERCANGGAH DENGAN 1MALAYSIA YANG BERTERASKAN PERLEMBAGAAN DAN RUKUN NEGARA 1970.

DAP rakus bolot projek kelas F

KUALA LUMPUR 27 April – Pendedahan demi pendedahan menerusi Suruhanjaya Siasatan Kematian Teoh Beng Hock telah menyedarkan rakyat negara ini khususnya di Selangor bagaimana kerakusan pimpinan DAP membolot projek kelas F yang sepatutnya bertujuan membantu kontraktor kecil-kecilan bumiputera.

Pengerusi Pemuda Barisan Nasional (BN), Khairy Jamaluddin berkata, pelbagai tuduhan timbul hari ini yang mana bukan sahaja berlaku penyelewengan di dalam kerajaan Selangor malah menunjukkan DAP mempunyai semangat anti-Melayu.

Menurut beliau, perkara itu dapat dilihat apabila mereka menyalurkan projek yang dikhususkan untuk bumiputera diagihkan kepada kontraktor besar yang mempunyai hubungan rapat dengan parti berkenaan.

Ini, kata beliau, sekali gus memberi gambaran bahawa DAP sebenarnya tidak mempunyai komitmen kepada usaha membantu pengusaha kecil terutama di kalangan bumiputera.

"Apa yang kita dapati adalah tuduhan bahawa kerja yang sepatutnya diberikan kepada kontraktor bumiputera kelas F telah diberikan kepada kontraktor yang ada hubungan rapat dengan DAP.

"Jadi, tuduhan ini bukan hanya merupakan salah guna kuasa dan penyelewengan tetapi juga memberi gambaran bahawa mereka sebenarnya langsung tidak ada apa-apa komitmen kepada usaha untuk membantu pengusaha kecil terutama kaum bumiputera," katanya kepada media UMNO online.

Khairy yang juga Ketua Pemuda UMNO berkata, DAP mengambil projek yang dikelaskan untuk kelas F dan `dialibabakan'.

"Dua perkara di sini, satunya penyelewengan sekiranya tuduhan ini betul dan yang keduanya adalah semangat perkauman di mana hati kuman pun mereka nak makan sendiri…. hati gajah sama dilapah tidak apalah.

"Jadi kita lihat ini tidak hanya mendedahkan mereka tidak telus serta mendedahkan mereka mempunyai semangat anti-Melayu, anti bumiputera yang cukup kuat hingga boleh menggagalkan satu program untuk bantu pengusaha kecil daripada bumiputera," katanya.

Ketika ditanya apakah itu yang mendorong DAP menarik diri daripada suruhanjaya yang ditubuhkan kerajaan untuk menyiasat kematian Beng Hock, Khairy berkata, mungkin ia salah satu faktor.

"Mungkin..mungkin mereka tahu bila ada suruhanjaya ini, kes ali baba ini akan dibongkarkan sebagaimana kerja projek kecil untuk bumiputera 'disubkan' kepada kontraktor kroni DAP terbongkar.

"Mungkin mereka tersepit dan anggap benda itu akan keluar dan mereka buat tindakan awal keluar daripada suruhanjaya. Daripada awal lagi soalan yang ditanya DAP adalah apa yang jadi kepada Teoh Beng Hock atau siapa yang bunuh Teoh Beng Hock .

"Apabila kita nak buat siasatan secara terperinci termasuklah faktor yang boleh mendorong kepada perkara yang berlaku mereka tidak mahu dengar…mereka kata itu tidak penting...soal ali baba tidak penting.

"Tetapi kita nak tahu gambaran sebenar apakah keadaaan dan perasaan Teoh Beng Hock pada waktu itu, kenapa beliau disiasat, mungkin beliau berasakan tekanan dan sebagainya. Atau mungkin ada yang nak bunuh dia sebab dia sembunyikan maklumat… itu semua kita tidak tahu," katanya.

DAN DILAPORKAN JUGA KONSEP 1CINA AMAT BAHAYA KERANA AKAN MENGANCAM PERPADUAN DAN PROSES WAWASAN 2020 KE ARAH IDENTITI DAN JATIDIRI BANGSA MALAYSIA YANG SEMUA WARGANEGARA MALAYSIA TIDAK LAGI KENALKAN DIRI MEREKA ATAU TERLALU BERBANGGGA DENGAN IDENTITI KAUM CINA, INDIA, MELAYU , IBAN, KADAZAN DLL. KITA BERCITA-CITA HENDAK JADI MACAM SINGAPURA BILA SEMUA WARGANEGARA SEBUT MEREKA SINGAPOREAN, THAILAND SEBUT MEREKA THAI, INDONESIA SEBUT MEREKA INDONESIAN DLL. INILAH PROSES ASSIMILASI DAN INTEGRASI KAUM KE ARAH MENJADI BANGSA MALAYSIA SEPERTIMANA GAGASAN 1MALAYSIA SERTA WAWASAN 2020.

Sentimen 1Cina DAP bahaya, boleh runtuh perpaduan rakyat

KUALA LUMPUR 27 April – Permainan politik Penasihat DAP, Lim Kit Siang semakin bahaya apabila parti itu bersungguh-sungguh menerapkan sentimen 1Cina di kalangan masyarakat tersebut terutama selepas Pilihan Raya Negeri Sarawak Ke-10 baru-baru ini.

Sehubungan itu, Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Musa Sheikh Fadzir berkata, perkara itu tidak boleh dibiarkan kerana ia boleh meruntuhkan perpaduan di kalangan rakyat.

Bukan itu sahaja, katanya, malah sentimen 1Cina boleh mendatangkan pelbagai kesan terhadap keharmonian serta kestabilan negara.

"Kita dapati Kit Siang begitu bersungguh-sungguh mempopularkan slogan 1Cina. Sentimen yang dibawa ini amat berbahaya kerana ia boleh memberi kesan yang amat negatif kepada negara.

"Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah memperkenalkan 1Malaysia bagi menyatukan penduduk negara ini tetapi Kit Siang pula memperkenalkan slogan 1Cina demi kepentingan politiknya yang begitu sempit,'' katanya kepada Utusan Malaysia, di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai perkembangan DAP berdasarkan pengamatannya selepas parti itu berjaya menawan 12 kerusi pada Pilihan Raya Negeri Sarawak, baru-baru ini.

Selain itu, Musa berkata, berdasarkan pemerhatiannya, Kit Siang juga dalam usaha mengekalkan pengaruh dinasti keluarganya sebagai pemimpin utama di Pulau Pinang seperti mana kejayaan Lee Kuan Yew mengekalkan pemerintahan keluarganya di Singapura.

"Dengan bantuan rakan-rakan sekutunya seperti Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR), Kit Siang mahu keluarganya terus menerajui Pulau Pinang,'' ujarnya.

Dalam perkembangan yang berkaitan beliau berkata, hasrat DAP mewujudkan dua sistem parti iaitu parti mewakili orang Melayu dan Cina hanya akan membawa kehancuran kepada negara.

"Perpaduan pasti tidak akan terbina dengan adanya sistem dua parti ini dan begitu juga keharmonian negara. Ini kerana orang Melayu dan Cina sentiasa berasa sangsi antara satu sama lain.

"Acuan politik seperti ini tidak boleh diamalkan kerana Malaysia didiami rakyat pelbagai kaum," katanya.

Propaganda DAP hasut Cina benci BN

Oleh IBRAHIM YAHAYA
PROPAGANDA, adalah mesej-mesej bersepadu yang bertujuan mempengaruhi pendapat atau kelakuan orang ramai. Berbanding dengan menyalurkan maklumat tanpa berat sebelah, propaganda dalam erti kata paling asasnya menyediakan maklumat dengan tujuan mempengaruhi masyarakat.

Propaganda sering memilih fakta-fakta dengan teliti untuk menggalakkan sintesis yang tertentu, ataupun menokok tambah agar menimbulkan maklum balas yang lebih beremosi daripada rasional kepada maklumat yang diberi. Hasil yang diinginkan ialah perubahan dalam penceritaan kognitif mengenai subjek oleh kumpulan sasaran untuk melanjutkan agenda politik.

Dalam lain perkataan, mereka yang berjaya menjalankan propaganda dengan sempurna akan memenangi peperangan minda. Inilah peperangan sebenar yang akan dihadapi oleh semua parti politik sekarang. Siapa yang cekap memainkan propaganda, merekalah yang akan menang. Jika BN lemah dari segi propaganda pada masa akan datang, maka pembangkang yang berjaya menggunakannya untuk memenangi peperangan minda itu.

Lihat sajalah bagaimana pembangkang menggunakan strategi propaganda yang bertalu-talu sehingga membentuk pemikiran rakyat untuk menolak BN. Bukan kerana dasar BN yang tidak baik tetapi propaganda yang menggambarkan sebaliknya.

Mereka bukan saja membuat tohmahan tetapi berkata separuh benar. Seperti istilah sudah lama memerintah atau memberikan projek kepada kumpulan tertentu. Apa yang tidak disebut ialah 'lama tetapi berbakti' dan kumpulan 'tertentu' yang dimaksudkan itu adalah syarikat berwibawa dan mampu menjalankan tugas dengan sempurna.

Malah istilah selalu juga diputarbelitkan tanpa memberitahu banyak syarikat lain yang turut mendapat projek selama BN memerintah.

Awal-awal lagi, Anwar Ibrahim sudah membuat propaganda bahawa pembangkang akan memerintah Sarawak. Malah beliau sudah menamakan Baru Bian sebagai bakal Ketua Menteri jika Sarawak berjaya diambil alih.

Anwar dan gerombolannya menjalankan tugas menyerang kubu kuat BN di kawasan pedalaman terutama di mana ramai orang Melayu dan Melanau.

Propaganda mereka ialah jika pembangkang mendapat tempat dalam PRU12 di Semenanjung maka tidak ada sebab rakyat Sarawak tidak memilih mereka dalam PRN ke-10 ini. Yang tidak diceritakannya ialah kegagalan pembangkang memerintah selepas diberi peluang di beberapa buah negeri dan masalah timbul sehingga menyusahkan rakyat.

Yang terbaru berlaku di Kelantan membabitkan tindakan Ladang Rakyat yang mengambil tanah yang diterokai berpuluh tahun oleh rakyat negeri itu.

Ditugaskan pula parti perkauman DAP untuk menggunakan strategi agresif di bandar dengan memburuk-burukkan Tan Sri Abdul Taib Mahmud dengan konotasi sudah lama dalam politik. Hakikatnya pemimpin pembangkang yang lama dalam politik tidak pula ditanya seperti Lim Kit Siang, Karpal Singh dan Datuk Nik Aziz Nik Mat.

Maka ditambah pula 'sudah lama di tampuk' yang menunjukkan seolah-olah Abdul Taib terlalu lama dan tidak membuat sebarang sumbangan. Mereka tidak sekali-kali menyebut sumbangan Abdul Taib sebaliknya melabelkan beliau sebagai orang yang sudah terlalu lama dan perlu turun.

Jika begitu, Kit Siang dan Karpal pun perlu turun. Adakah mereka hendak tunggu kapal tenggelam baru hendak terjun ke dalam air? Atau bersedia untuk memindahkan kepakaran berpolitik di dunia ke akhirat?

Propaganda DAP agar rakyat terutama orang Cina membenci Abdul Taib dijalankan hampir setiap hari. Dalam ceramah mereka menggunakan bahasa Mandarin, Abdul Taib diperlihatkan sebagai seorang yang rakus, tamak dan hanya memikirkan kepentingan diri.

Malah mereka juga sanggup membuat poster yang menyatakan pemimpin Sarawak yang lama seperti anjing tua termasuk Tan Sri Alfred Jabu dan Tan Sri Dr. George Chan.

Dalam poster mereka, apa yang dibuat oleh BN semuanya tidak betul dan merugikan rakyat. Bayangkan mereka boleh memutarkan "Satu Malaysia menjadi Sapu Malaysia" semata-mata pertama untuk memburuk-burukkan 1Malaysia itu sendiri dan kedua mengaitkan dengan tohmahan rasuah.

Apakah mereka sudah lupa bahawa Gagasan 1Malaysia itu adalah pendekatan untuk mendahulukan rakyat? Kempen yang banyak diterajui oleh Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan sudah mula menakutkan pembangkang kerana di mana saja orang menyebut 1Malaysia. Malah Kerajaan Negeri PKR Selangor juga mengharamkan penggunaan 1Malaysia.

Inilah propaganda pembangkang di Sarawak paling berjaya sehingga memikat hati pengundi Cina negeri itu yang selama ini banyak mendapat faedah daripada BN seperti kewujudan kestabilan politik dan pertumbuhan ekonomi di merata tempat sama ada di Kuching, Miri, Bintulu atau Sibu. Melainkan mereka yang menyokong DAP ini adalah daripada kumpulan pelupa atau tidak mahu mengenang budi pemimpin BN termasuk dari kaum mereka.

Pendekatan propaganda agresif ini ditujukan kepada kumpulan di atas pagar yang belum membuat keputusan untuk memilih calon parti yang bertanding. Maka pembangkang terus mendodoikan kumpulan atas pagar ini dengan cerita buruk sehingga pengundi menterjemahkan dalam undi mereka.

Lebih malang mereka sanggup memainkan sentimen perkauman termasuk mempersoalkan mengapa Dr. George Chan tidak berkahwin dengan Cina sebaliknya berkahwin dengan bukan Cina semata-mata untuk menambat hati pengundi Cina.

Apa salahnya berkahwin dengan orang Bidayuh atau Iban? Apakah ini bertentangan dengan masyarakat Cina yang tidak boleh berkahwin dengan kaum lain? Sebenarnya inilah permainan DAP yang mahu menimbulkan rasa kurang senang pengundi Cina termasuk kepada pemimpin BN dari kaum Cina sekalipun.

Di sebaliknya, kerajaan BN terus melakukan usaha yang mendahulukan rakyat. Contohnya Klinik 1Malaysia dan pemberian netbook secara percuma kepada masyarakat yang memerlukan. Usaha kerajaan mengadakan Kampung Tanpa Wayar menerusi Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) untuk mewujudkan jalur lebar di seluruh negara juga adalah untuk rakyat.

Kerana kepentingan DAP, kesejahteraan negara dipertaruhkan

DAP sekali lagi cuba bermain api dengan menanam bibit-bibit kebencian apabila menuduh kerajaan mengamalkan idea-idea pemimpin Nazi Jerman, Adolf Hitler yang bersifat diktator, kejam dan membezakan warna kulit.

Nampak sangat Setiausaha Agung parti cauvanis Cina itu, Lim Guan Eng sudah kehabisan modal politik apabila cuba menyamakan kerajaan sekarang dengan pemimpin sekejam Hitler.

Adalah amat melampau dan berbahaya membuat tuduhan seperti itu yang bukan sahaja tidak berasas sama sekali tetapi boleh mencetus perasaan tidak senang antara kaum.

Keharmonian kaum yang dipupuk sejak merdeka akan menjadi sia-sia jika unsur-unsur seperti ini dibiarkan meresap di jiwa rakyat.

Jika benar dakwaan Ketua Menteri Pulau Pinang itu, hari ini mungkin kita tidak dapat melihat orang bukan Melayu menguasai ekonomi negara atau muncul sebagai orang terkaya di negara ini.

DAP juga mungkin tidak akan dapat memerintah Pulau Mutiara itu dan Guan Eng sendiri tidak akan dapat merasai kerusi empuk Ketua Menteri.

Membuat kenyataan seperti itu memang mudah kerana ia tidak bersandarkan fakta. Ini adalah satu kenyataan yang sungguh tidak bertanggungjawab, berbaur hasutan dan berat sebelah dikeluarkan oleh seorang pemimpin yang sejak sekian lama menikmati kebebasan berpolitik di negara ini.

Kita tidak dapat menolak kemungkinan kenyataan yang meniti di atas buih-buih perkauman ini, mempunyai agenda tersembunyi. Adakah DAP cuba mengapi-apikan isu perkauman di negara ini ketika orang Melayu kelihatan lemah dan berpecah sesama sendiri?

Apakah DAP tidak mahu belajar daripada sejarah tragedi 13 Mei apabila api kebencian antara kaum yang dinyalakan oleh parti pembangkang menjadi besar dan tidak terkawal sehingga mengorbankan banyak nyawa dan merosakkan harta benda?

Apakah kita mahu melihat keamanan dan perpaduan kaum di negara ini dimusnahkan dalam masa yang singkat oleh kenyataan-kenyataan yang tidak matang dan bersifat berat sebelah ini?

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan kenyataan pemimpin pembangkang itu sebagai tidak berpijak di bumi nyata dan bermotif politik semata-mata.

Kenyataan melampau dan tidak bertanggungjawab ini tidak boleh dibiarkan begitu sahaja. Kementerian Dalam Negeri perlu bertindak tegas mengikut lunas undang-undang terhadap mereka yang cuba menyemai bibit-bibit perkauman ini.

Teks ucapan Guan Eng kepada penganut Kristian sempena Hari Easter itu perlu diteliti secara terperinci. Banyak tuduhan tidak berasas dihalakan kepada pihak berkuasa khususnya Kementerian Dalam Negeri, antaranya berhubung isu percetakan Injil dalam bahasa Melayu.

Kita tidak seharusnya membiarkan agama dipergunakan untuk kepentingan politik dan perkauman sempit. Lakukan sesuatu supaya keharmonian kaum dan beragama selama ini tidak dimusnahkan oleh pemimpin seperti ini.

Kita mendesak Guan Eng supaya menarik balik teks ucapannya itu dan meminta maaf secara terbuka kepada seluruh rakyat negara ini yang cintakan keamanan. Sebagai pemimpin, beliau perlu bertanggungjawab di atas setiap tutur kata dan perbuatannya.


BACA JUGA BLOG INI :
http://ohpolitik.blogspot.com/2011/04/dap-bawa-slogan-1cina-tak-racist.html

http://www.malaysiazoom.com/sentimen-1cina-dap-bahaya-boleh-runtuh-perpaduan-rakyat/

PEJUANG BANGSA

Posted: 01 May 2011 11:29 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Pentas Pemuda: 3 perkara yang Anwar Ibrahim paling takut !!

Posted: 01 May 2011 04:18 AM PDT


PB tabik spring la kepada penceramah hebat UMNO  Ustaz Kamal Saidin , Pegawai Khas Agama MB Terengganu   semalam di Pentas Pemuda " Bongkar "  di Taman Hj Mohd Amin yang mana mendedahkan kepada umum bahawa 3 perkara paling ditakuti oleh pemimpin anugerah Tuhan PKR Datuk Seri  Anwar Ibrahim.

Ustaz Kamal Saidin  mendedahkan 3 perkara tersebut  ialah SUMPAH ,  DNA dan JAM OMEGA ! 

Semua benda ini kalau pergi tanya kepada Anwar Ibrahim , sudah tentu dia akan maki dan mengamuk..haha  
















Adun Seberang Jaya , Datuk Arif Shah Omar Shah sebagai penceramah pertama membongkarkan pembohongan dan pemerintahan cakap tak serupa bikin kerajaan DAP selama 3 tahun memerintah .



Ketua Pemuda UMNO Prmtg Pauh , Cikgu Zaidi  juga tidak kurang hebatnya  semalam dengan tibai kerajaan chauvinis DAP diketuai Lim Guan Eng  dalam isu kenaikan harga tambang keretapi Bukit Bendera, isu wang penghargaan warga emas  RM 100 ,  isu WIFI percuma  dan lain- lain . Nantikan video Cikgu Zaidi  balun kerajaan DAP ini ...







KP UMNO P.Pinang Ir Shaik Hussein Mydin berjanji akan buat Guan Eng tidak duduk senang memerintah negeri P.Pinang ...segala isu-isu berkaitan kezaliman kerajaan DAP akan dibongkar




IPOHMALAY

Posted: 01 May 2011 09:28 AM PDT

IPOHMALAY


Rakyat Indonesia Mahu ISA Diwujudkan Di Indonesia

Posted: 01 May 2011 09:16 AM PDT

Jakarta - Internal Security Act (ISA) seperti yang diterapkan di Malaysia dan Singapura dipuji. ISA juga bisa diterapkan di Indonesia untuk menanggulangi terorisme. Kekhawatiran penyimpangan bisa dikontrol masyarakat sipil.

S7
Setuju 110%. kestabilan politik dan keamanan terbukti sangat diperlukan dalam kepercayaan pemilik modal.

Dr Noor.
Secepatnya dibuat BU semacam Internal Security Act untuk digunakan membendung rongrongan terhadap kedaulatan NKRI dan gangguan makar.Dinegara besarpun dan maju sekalipun mereka punya UU semacam itu,karena perlindungan bagi kadaulatan dan keamanan negara sangat diperlukan.Sebagai contoh saat ini negara jelas 2 ada yang merongrong kewibawaannya dan kedaulatan baik oleh yang coba -coba makar maupun dari kelompok yang tidak hormat kepada NKRI(misal tidak menghormati Bendera RI) kok masih bebas dan tidak ada tindakan yang sepadan.Yang penting terkontrol penggunaan UU semacam itu oleh pemerintah, dan pasti kontrolitu dapat dilakukan oleh masyarakat.Jangan kebablasan mengikuti dan melaksanakan demokrasi .

LAU BIN
SEGERA...SEGERA..LAKSANAKAN..S EGERA...SEGERA..LAKSANAKAN..SE GERA...SEGERA..LAKSANAKAN..YAN G TIDAK UNTUK KEPENTINGAN GOLONGAN YA..YA..YA..

Terlalu lambat
Mungkin nunggu korban semakin banyak sehingga untuk menerapkan hal semacam ini saja mikirnya terlalu lama. Capek deh..

sule
cepatttttt diterapkannn negara kitaa sudah parah terorisss....biar mampusss tuh penjahat2 shetann

AKU CINTA INDONESIA
Sejak yang namanya Demokrasi diagung2kan Negara kita makin kacau, stabilitas Poilitik dan ekonomi semrawut..lebih baik ada orang hilang tengah malam seperti jaman Orba dulu asal keamanan rakyat terjamin.

france
setujuuuuu,diterapkan ISA

setuju
Ngilangin orang juga gapapa.Apalagi kalau FPI yg ilang.

numpang nanya
Civil Society terakhir berusaha mengontrol DPR supaya tidak membangun Gedung Baru DPR yang menurut sebagian anggota DPR lainnya seperti Gerindra dianggap tidak perlu. Civil Society berusaha mengontrol supaya anggota DPR mempublikasikan rencana dan hasil kunjungan kerja nya keluat negeri. Pertanyaannya: apakah Civil Society bisa mengontrol DPR yang merupakan bagian dari Civil Society itu sendiri ? Kalau sesama Civil Society saja tidak mau dikontrol, apa iya Civil Society bisa mengontrol aparat keamanan ? Terakhir saja ada beberapa yang ditangkap kemudian dibebaskan, tetapi di masyarakat mereka terlalu dicap sebagai bagian dari * . Masyarakat masih trauma karena bukti2 yang dilihat belum bisa menghilangkan trauma di masyarakat. ISA perlu, tetapi sebaiknya buktikan dulu ketegasan aparat keamanan, contoh sederhana ada mantan anggota yang menyebut2 seseorang sebagai Presiden NII, tetapi boro2 cepat2 diusut, tetapi dari unsur pihak keamanan ada yang langsung menyangkalnya, belum diusut kok sudah langsung bisa ambil kesimpulan ? Hukum kalau ditegakkan dengan benar dan adil, maka yang model ISA itu tidak perlu, mungkin perlu tetapi buktikan dulu bahwa Hukum di negeri ini bisa berlaku adil. Jangan gunakan hukum untuk kepentingan tertentu

Indonesia Mahu Wujudkan ISA

Posted: 01 May 2011 07:06 AM PDT

Minggu, 01/05/2011 17:05 WIB
ISA Bisa Diterapkan RI, Civil Society Bisa Mengontrol
Nograhany Widhi K - detikNews

Jakarta - Internal Security Act (ISA) seperti yang diterapkan di Malaysia dan Singapura dipuji. ISA juga bisa diterapkan di Indonesia untuk menanggulangi terorisme. Kekhawatiran penyimpangan bisa dikontrol masyarakat sipil.

"Malaysia dan Singapura pertumbuhan ekonominya tinggi, syaratnya keamanan dan kestabilan politik dalam negeri melalui Security Act yang bisa mengetahui dan menangkap yang berpotensi (mengacaukan keamanan)," ujar anggota Komisi I Partai Demokrat (PD) Ikhsan Modjo.

Hal itu disampaikan Ikhsan dalam diskusi yang diadakan DPP Partai Demokrat (PD) tentang radikalisme agama di Warung Daun, Jalan Raya Cikini, Jakarta Pusat, Minggu (1/5/2011).

Berarti apakah Anda setuju ISA diterapkan di Indonesia melalui RUU Intelijen?

"RUU Intelijen bisa digunakan pemerintah mengatasi masalah keamanan seperti terorisme. Perlu didukung sepanjang pemerintahan atau Presiden dipilih secara demokratis," jawabnya.

Dia pun membandingkan bahwa ISA bisa berjalan di Malaysia dan Singapura yang tak sedemokratis Indonesia. Rakyat seharusnya tidak perlu khawatir RUU Intelijen disalahgunakan dalam alam demokrasi Indonesia.

"Indonesia itu negara paling demokratis bahkan di Asia. Kalau disalahgunakan (RUU Intelijen) civil society tidak akan tinggal diam, termasuk kita (DPR)," jelasnya.

Bukankah kepercayaan masyarakat kepada aparat hukum dan DPR sedang rendah?

"Kan ada lembaga-lembaga lain yang bisa diberikan kontrol untuk mengawasi BIN. Kenapa tidak diberikan wewenang penangkapan kepada intelijen. Bahkan CIA dan FBI saja bisa, bahkan sampai di luar negeri," jelasnya.

Mengenai kekhawatiran informasi dan badan intelijen yang bisa digunakan untuk kepentingan penguasa, Ikhsan menegaskan sekarang zamannya sudah berubah. Era keterbukaan ini bukan seperti zaman Orba."Sekarang bukan seperti zaman Pak Harto, orang diculik, orang hilang itu nggak zaman," terangnya.

bumiyang

Posted: 01 May 2011 03:23 AM PDT

tunku

Posted: 01 May 2011 03:04 AM PDT

tunku


Anwar not swearing and not letting others do so.

Posted: 30 Apr 2011 11:00 PM PDT

Police Reports Lodged Against PKR Supporters

KUALA LUMPUR, April 30 (Bernama) -- Three police reports were lodged Saturday against Parti Keadilan Rakyat (PKR) supporters for causing a commotion at the Amru Al-As Mosque, Bandar Baru Sentul after the Friday prayer yesterday.
Cheras Umno division deputy head Datuk Mahadi Abdul Shukor filed a report at the Pudu police station at about 4pm, calling the police to investigate and take action against those involved.
Similar reports were lodged in Kelantan by Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida), and the Malaysian Youth Council (MAYC).
State Pekida coordinator Zainuddin Ahmad filed a report at the Machang Police District Headquarters while State MAYC chairman Zamzani Harun at the Musang Police District Headquarters.
About 300 PKR supporters created chaos inside and outside the mosque to prevent businessman Datuk Syazril Eskay from taking a religious oath (sumpah laknat) that opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim was the man in the sex video.

tunku : we just don't understand why anwar sent his stooges to stop eskay from swearing? is he scared? he just want to stop eskay from swearing so that he won't be pressurized to swear.what a coward.be brave enough to admit it.

VIDEO - "god gifted" leader

Posted: 30 Apr 2011 10:29 AM PDT

Eager To Be PM, Anwar Willing To Divide Malay Unity - Dr Mahathir

Posted: 30 Apr 2011 09:18 AM PDT

ALOR SETAR, April 30 (Bernama) -- Eager to become prime minister, Opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim was prepared to sacrifice his own race, just to get non-Malay support, Tun Dr Mahathir Mohamad said Saturday.
The former prime minister said the obvious success of his former deputy was in breaking the unity of the Malays until they became weak.
Dr Mahathir said those who were dissatisfied with Umno and wanted to see the Malays crumble, took the opportunity of finding this "champion" (Anwar) to realise their goal.
"The Malays easily forget. They should learn from history on how the British had controlled the Malay Rulers and split Malay unity by forming the Malayan Union.
"That's the reason why Umno was set up. To unite the Malays...but there are still people willing to break up the party which belongs to their own race," he said in his keynote address at a gathering here organised by Perkasa, a non-governmental Malay rights group.
According to the former Umno president, the party had become the core of cooperation with other component parties in the Barisan Nasional which had brought prosperity and peace to the country.

tunku : anwar is out there to destroy the future of this nation and certain morons are backing him up.party like dap we understand what is their agenda but party like pas who is also an accomplish.anwar is a womanizer, sodomizer...i don't know how many more "zer" he is but still some morons support him.we hope these morons will realize and leave the traitor alone.

Sahabat-Gunung

Posted: 01 May 2011 01:24 AM PDT

Sahabat-Gunung


Warga Emas Sebak Terima Kunjungan Perdana Menteri

Posted: 30 Apr 2011 11:45 AM PDT

Dalam usia yang semakin lanjut dan banyak menghabiskan masa dengan hanya terbaring di tilam akibat kecederaan tulang pinggul selepas ditimpa kemalangan tiga tahun lalu, seorang warga emas, Chik Mamat, 85, tidak menduga akan menerima kunjungan pemimpin nombor satu negara, Perdana Menteri, Dato' Sri Mohd Najib Tun Abdul Razak, di rumahnya di Pengkalan Arang, Kuala Terengganu, pagi ini.

"Tok pertama kali tengok dia secara depan-depan. Sebelum ini tengok wajah dia kat televisyen sahaja. Dok (tidak) sangka dia sanggup mari tengok tok hari ini.

"Apabila pandang wajah dia (Perdana Menteri) tok dapat lihat dia seorang yang mesra dan serasi dengan kita semua (rakyat)," kata Chik dalam nada sebak dan terharu.

Chik sebelum ini pernah dikunjungi pemimpin tempatan termasuk Menteri Besar, Dato' Seri Haji Ahmad Said, menganggap dirinya yang kini yang tinggal bersama sembilan anak, cucu serta cicit , individu yang cukup bertuah kerana Perdana Menteri sanggup turun padang dan meluangkan masa bertanya khabar kesihatan dirinya.

Turut sama mengiringi lawatan ke rumah penduduk miskin dan uzur di sekitar kampung Pengkalan Arang, Menteri Besar, Dato' Seri Haji Ahmad Said; Menteri Dalam Negeri, Dato' Seri Hishammuddin Tun Hussein; Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Dato' Seri Shafei Apdal; Menteri Pertahanan, Dato' Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan pemimpin negeri yang lain.

Sebelum singgah di rumah Chik, rombongan mengunjungi rumah Lua Peng Ching, 58, yang uzur dan sudah beberapa tahun tidak bekerja. Dia tinggal bersama isteri yang bekerja sebagai pembantu kedai makan dengan pendapatan RM25 sehari serta empat anak termasuk yang bongsu adalah Orang Kurang Upaya.

Lua Peng menerima bantuan membaiki atap rumahnya yang rosak dan rumah berkenaan sudah didiami mereka sekeluarga kira-kira 25 tahun lalu.

Rombongan juga melawat rumah seorang ibu tunggal,Aminah Abdullah, 65 yang menerima bantuan membaiki rumah dan cat baru diikuti rumah terakhir yang dikunjungi, seorang warga emas, Puteh Yaacob, 68 yang uzur akibat mengalami angin ahmar.

Perdana Menteri serta rombongan sebelum itu melawat Pasar batu Enam serta menikmati sarapan pagi di situ. Beliau turut meninjau setiap lot jualan di pasar berkenaan sambil bermesra dengan peniaga di situ.

Sejurus selesai lawatan di Pengkalan Arang, rombongan bergegas ke tapak pasar baru Bukit Tunggal dan ke majlis bersama rakyat Dewan Undangan Negeri (DUN) Manir, Parlimen Hulu Terengganu, di Padang Bola Kampung Pulau Bahagia.

Nak Sangat Jadi PM- Anwar Sanggup Gadai Bangsanya

Posted: 30 Apr 2011 11:15 AM PDT


Tun Dr Mahathir Mohamad berkata keinginan tidak terkawal Datuk Seri Anwar Ibrahim hendak menjadi Perdana Menteri menyebabkan ketua pembangkang itu sanggup menggadai bangsanya demi mendapat sokongan bukan Melayu.

Beliau berkata kejayaan jelas bekas timbalannya itu ialah memecah-belahkan perpaduan orang Melayu sehingga menjadi bangsa yang lemah.

Katanya orang yang tidak berpuas hati dengan UMNO dan mahu melihat orang Melayu berpecah mengambil kesempatan ini dan mendapat 'jaguh' yang mampu merealisasikan cita-cita mereka.

Beliau berkata demikian semasa menyampaikan ucaptama pada perhimpunan anjuran Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) di Alor Setar.

"Orang Melayu mudah lupa. Mereka seharusnya belajar dari sejarah bagaimana British menguasai Raja-Raja Melayu yang memecah-belahkan perpaduan orang Melayu dan penubuhan Malayan Union," kata mantan perdana menteri itu.

Dr Mahathir berkata UMNO ditubuhkan bagi menggabungkan bangsa Melayu tetapi masih ada orang sanggup merosakkan parti bangsanya sendiri.

Masa Sudah Tiba Untuk Rakyat Di DUN Bukit Tunggal Kembali Bersama BN

Posted: 30 Apr 2011 11:02 AM PDT

"Masa sudah tiba untuk pengundi di Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Tunggal membuat perubahan ke arah Barisan Nasional (BN)", demikian mesej yang disampaikan Perdana Menteri, Dato' Sri Mohd Najib Tun Abdul Razak, sempena lawatan kerja ke DUN berkenaan hari ini.

Sempena Program Turun Padang ke Terengganu, beliau melawat empat tempat di DUN Bukit Tunggal iaitu Pekan Batu Enam, Kampung Pengkalan Arang, Bukit Tunggal dan Pulau Duyong.

"Sebagai sebuah parti dan kerajaan, kita (BN) sentiasa meletakkan kepentingan rakyat di atas segala pertimbangan lain. Bila saya mula mengambil alih jawatan Perdana Menteri, saya mahu pentadbiran berpaksi dan mendahulukan rakyat dalam semua pertimbangan," katanya pada majlis merasmikan Pangsapuri Rakyat Pulau Duyong, di Pulau Duyong, petang ini.

Hadir sama Menteri Besar, Dato' Seri Haji Ahmad Said; Menteri Dalam Negeri, Dato' Seri Hishammuddin Hussien: Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Dato' Seri Mohd Shafie Afdal, Menteri Belia dan Sukan, Dato' Seri Ahmad Shabery Cheek; Yang Dipertua DUN, Dato' Tengku Putera Awang; Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato' Haji Mazlan Ngah dan Ahli Parlimen Kuala Nerus, Dato' Haji Mohd Nasir Ibrahim Fikri.

Perdana Menteri mahu penduduk di kawasan Bukit Tunggal memilih BN pada pilihan raya umum akan datang supaya lebih banyak projek pembangunan dapat dirancang di kawasan berkenaan.

Kedatangan Perdana Menteri ke DUN Bukit Tunggal memberi makna yang besar apabuila beliau meluluskan tiga permohonan masyarakat di kawasan itu iaitu pembinaan pasar baru Bukit Tunggal bernilai RM4 juta, pembinaan jejantas di Bukit Tunggal bernilai RM3 juta dan mewujudkan daerah baru Kuala Nerus.

"Pembinaan pasar dan jejantas baru akan dibina dengan segera manakala cadangan mewujudkan daerah baru kita (Kerajaan Pusat) akan bincang dengan kerajaan negeri," ujar beliau.

PKR Diminta Kosongkan Pejabat Untuk Diberi Kepada Parti KITA

Posted: 30 Apr 2011 10:25 AM PDT

Sudah jatuh ditimpa tangga, itulah nasib yang menimpa PKR sekarang. Selepas dilanda pelbagai masalah termasuk masalah moral pemimpin utamanya, kini satu lagi masalah melanda PKR.

Pemilik bangunan yang menempatkan ibu pejabat PKR di Merchant Square,Tropicana, Petaling Jaya iaitu Datuk Soh Chee Wen yang juga bekas rakan karib Anwar Ibrahim telah meminta PKR mengosongkan bangunan tersebut.

Datuk Soh bukan sahaja meminta PKR keluar dari bangunannya malah kami difahamkan beliau juga menuntut PKR membayar RM 800 ribu kepadanya kerana semenjak bangunan itu digunakan oleh PKR dari tahun 2008 hingga kini, parti itu tidak pernah membayar sesen pun kepadanya.

Lebih pedih dan memilukan lagi, kami difahamkan bangunan itu akan bertukar menjadi pejabat parti KITA sebaik sahaja PKR keluar.

Pada tahun lepas kita boleh ingat lagi bagaimana gembiranya pemimpin-pemimpin dan penyokong Pas apabila bangunan Umno Bahagian Kota Bharu dibeli oleh Pemuda Pas Kelantan dan bertukar menjadi bangunan Pas.

Selepas ini kita boleh melihat pula bagaimana sedihnya pemimpin-pemimpin dan penyokong PKR apabila bangunan yang menjadi ibu pejabat parti mereka bakal bertukar menjadi pejabat parti KITA.-Selangor Daily

Najib Jemput Pas Sertai BN

Posted: 30 Apr 2011 05:10 AM PDT

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun
Razak hari ini mempelawa PAS untuk menyertai Barisan Nasional (BN) dalam usaha memperjuangan agenda bangsa, agama dan negara.

Perdana Menteri berkata sudah tiba masanya PAS meninggalkan DAP yang
ternyata tidak pernah sekalipun memperjuangkan Islam.

"Kenapa buat baik dengan DAP? Adakah DAP boleh perjuangkan Islam?

"Hadi (Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang), cukup-cukuplah dengan DAP, tinggalkan DAP, masuk BN," katanya ketika berucap di hadapan kira-kira 15,000 orang pada majlis Perjumpaan Mesra Perdana Menteri Bersama Rakyat Dewan Undangan
Negeri kawasan Manir di Kampung Pulau Bahagia, dekat sini.

Turut hadir Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said, Menteri Dalam
Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein, Menteri Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Seri Shafie Apdal, Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Menteri Belia dan Sukan Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek.

Perdana Menteri berkata masa depan Malaysia sebenarnya lebih terjamin
menerusi kepimpinan kerajaan BN dan UMNO.

"UMNO lahir di istana dan bukannya lahir di jalanan seperti Parti Keadilan
Rakyat (PKR)".

Najib berkata rakyat telah bijak untuk menilai kepimpinan yang benar-benar
dapat memperjuangkan agenda bangsa, agama dan negara.

Beliau turut mengulas mengenai kemelut yang sedang berlaku membabitkan kepimpinan parti PKR.

"Semasa di Sarawak (pilihanraya negeri) baru-baru ini, penduduk rumah panjang pun bertanyakan jam Omega (milik Penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim).

"Dan semalam kenapa nak halang orang nak bersumpah?," kata Najib yang merujuk kepada suasana tegang apabila hasrat Datuk Shazryl Eskay Abdullah
melakukan sumpah laknat berkenaan pelaku dalam video seks yang didakwa
membabitkan Anwar, cuba disabotaj oleh penyokong ketua pembangkang itu.

Eskay ialah seorang daripada tiga individu yang menggelarkan diri sebagai Datuk "T" atau trio, yang terlibat mendedahkan video aksi seks yang dikatakan mirip pemimpin pembangkang.

Najib berkata sudah tibanya rakyat menilai kepimpinan yang benar-benar layak untuk menerajui negara ini.

"Masa depan Malaysia ini adalah lebih terjamin dengan BN," katanya
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Aspirasi Bangsa

Posted: 01 May 2011 01:20 AM PDT

Aspirasi Bangsa


Anwar takut bersumpah, adakah Anwar tidak percayakan Allah SWT!!!

Posted: 30 Apr 2011 08:07 PM PDT

Cina bincang untuk rampas kuasa dari Melayu!!!

Posted: 30 Apr 2011 04:11 PM PDT

DAP kafir harbi semakin kuat, PAS semakin lemah!!!

Posted: 30 Apr 2011 07:59 AM PDT

Taipingmali (tm)

Posted: 01 May 2011 01:12 AM PDT

Taipingmali (tm)


Fw: DUA PELAKUN HEBAT.

Posted: 30 Apr 2011 08:30 PM PDT

Selagi ada mufti, habis kena jual nama oleh Anwar Ibrahim

Posted: 30 Apr 2011 04:18 PM PDT

Anwar Bawa Pembancuh Kopi & Pembuat Karipap Ke Luar Negara

Posted: 30 Apr 2011 04:03 PM PDT

PKR Diminta Kosongkan Pejabat Untuk Diberi Kepada Parti KITA

Posted: 30 Apr 2011 10:21 AM PDT

Anwar Ibrahim SYIRIK kan Allah ?

Posted: 30 Apr 2011 08:24 AM PDT

Skodeng Twitter AzwanNur sebentar tadi dan terkini dari dia.

Posted: 30 Apr 2011 07:45 AM PDT

Perak Today-Wanita UMNO mahu wakili 30% dari pelbagai aspek

Posted: 30 Apr 2011 07:07 AM PDT

Jalan-Jalan Cari Makan TV3 - Batu Kurau

Posted: 30 Apr 2011 06:57 AM PDT

Rambut Anwar

Posted: 30 Apr 2011 06:47 AM PDT

Pesta Kaul Mukah

Posted: 30 Apr 2011 05:25 AM PDT

Chua Soi Lek bacul kerana mengaku terlibat dalam video seks?

Posted: 30 Apr 2011 02:14 AM PDT

Solat Hajat di rumah Anwar

Posted: 30 Apr 2011 01:56 AM PDT

Mat Sabu : Video Sex ada peribadi dan Pas kekal dalam Pakatan

Posted: 30 Apr 2011 01:52 AM PDT

PAPA GOMO

Posted: 01 May 2011 01:05 AM PDT

PAPA GOMO


18SX Video Kote Anwar Ibrahim Yang Pastinya Hangat

Posted: 30 Apr 2011 10:11 PM PDT

Besar macam tu Anwar Ibrahim Pakai Apa? Patut lah Saiful Bukhari 2 Hari tak berak. Patutlah Azmin Ali pernah berdarah Jubornya.
Published with Blogger-droid v1.6.7

Bila Duta US Sahkan Anwar Ibrahim Pelakon Seks

Posted: 30 Apr 2011 06:15 PM PDT





Kenyataan Duta AS, ,Paul W Jones bahawa Malaysia berada dilandasan terbaik dan tepat dalam mengendalikan kes liwat Anwar Ibrahim pasti menggusarkan pihak pembangkang.

Beliau yang telah berada tujuh bulan di Malaysia mengikuti perkembangan kes tersebut atas arahan Setiausaha Negara Hillary Clinton, berpuas hati dengan tatacara dan perjalanan kes liwat. Paul W Jones dipertanggungjawabkan untuk melaporkan perjalanan kes Anwar Ibrahim ke Washington D.C.

"Kami percaya cara kes tersebut dikendalikan boleh meningkatkan keyakinan terhadap perundangan di Malaysia dari aspek ketelusan dan keterbukaannya" kata beliau.

Tambah beliau lagi "Kami mengikutinya dan yakin ia akan dijalankan untuk mengembalikan keyakinan rakyat Malaysia terhadap kedaulatan undang undang.

Anwar Ibrahim yang masih lagi berang dengan gagalnya usaha merosakkan dan menangguhkan majlis sumpah mubahalah Datuk Eskay, pasti lebih tercabar dengan keyakinan mendadak AS terhadap sistem perundangan dan demokrasi di Malaysia.  


GOMO: Harap Anwar Ibrahim nak menyesal di atas perbuatannya emmmm sampai ke sudah dia tidak akan insaf. Anwar Ibrahim pakar putar alam.
Published with Blogger-droid v1.6.7

Eskay Berani Bersumpah Kerana Benar Anwar Ibrahim Pelakon Video Seks

Posted: 30 Apr 2011 11:35 AM PDT

Kenyataan Media

Keberanian Datuk Eskay bersumpah Mubahalah semalam merupakan satu jihad memerangi maksiat yang sekarang bermaharaja lela dikalangan pemimpin pembangkang terutamanya Anwar Ibrahim yang juga penasihat ekonomi kerajaan Negeri Selangor .

Ketakutan Anwar dengan sumpah laknat, DNA, video seks, jam omega adalah sangat luar biasa diluar tahap manusia normal. Dia seperti sudah tidak siuman sekarang kerana sangat taksub kepada naluri seksual diluar batasan.

Budaya maksiat seperti bergambar bogel, melakukan meliwat dan melakukan zina semakin sudah sebati dalam kehidupan pemimpin utama pembangkang itu.

Adalah amat malang, institusi pembangkang dalam demokrasi di negara ini dipimpin oleh pemimpin yang sangat pro kepada hubungan seks sejenis dan seks bebas luar perkahwinan.

Sumpah mubahalah merupakan sesuatu yang harus dalam sistem pembuktian Islam. Mengambil sumpah mubahalah dengan telus, tulus dan ikhlas merupakan hak seseorang individu. Namun individu itu harus faham akibat pengambilan sumpah itu.

Sikap cuba menghalang, mencemuh, menakutkan Datuk Eskay seperti yang dilakukan oleh penyokong Anwar Ibrahim semalam merupakan perbuatan yang amat kurang ajar. Mereka berperangai seperti Haiwan.

Mengadakan demontrasi dalam masjid semalam oleh AMK PKR itu juga satu perbuatan sangat biadap. Mereka nampak nya mahu benar-benar menggunakan hukum rimba dalam usaha mahu merebut dan merampas kuasa.

GAPS mendesak Jakim, JAWI dan Pasukan Polis mengambil tindakan tegas undang-undang terhadap pengacau-pengacau ketenteraman awam ini.

Semoga Menteri Jakim dan Menteri Dalam Negeri tidak menjadi pondan dengan hanya berpeluk tubuh apabila hukum rimba menjadi pilihan penyokong fanatik Anwar yang mahu mempertahankan pemimpin yang sangat nyata sudah bergelumang dengan dosa meliwat dan perzinaan itu.


Hamidzun Khairuddin
Presiden
Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS)

30 April 2011

SELALU ADA YANG BARU

Posted: 30 Apr 2011 11:37 PM PDT

SELALU ADA YANG BARU


VIDEO SEX - MELAYU TERUS DIULIK OLEH ANWAR DAN NIK AZIZ

Posted: 29 Apr 2011 09:31 AM PDT


LELAKI YANG BERTUALA PUTIH DALAM VIDEO SEX LAYAK MENJADI PM KATA MAT SABU

POLITIK DI NEGARA INI TERUS DICEMARI oleh sikap pemimpin yang rendah moral dan tamak kuasa. Pemimpin jenis ini telah jelas kepada kita bahawa mereka sanggup berbuat apa sahaja asalkan kehendak dan kemahuannya tercapai. Mereka diterima masyarakat diatas kebijaksanaan menipu dan pandai memfitnah supaya masyarakat mempercayai beliau. Paling membahaya sekali keterampilan mereka dikhalayak ramai bercirikan seorang alim ulama sedangkan niat mereka sebenar hanya untok mendapat pengaruh dan bertujuan politik semata-mata.

Negara kita akan ditadbir oleh golongen seperti ini jika dibiarkan dan tanpa diberi kesedaran kepada rakyat. Mereka akan menggunakan segala kuasa yang mereka ada untok kepertingan mereka. Orang yang ilmu agama tidak seberapa dijunjung dan dijulang sebagai ulama asalkan mereka bijak dan berani bertutur kata , orang yg rendah moral pula dijunjung dan dijulang sebaliknya orang berjuang demi kebenaran dicaci dan difitnah.

Tidak hairanlah jika calon Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu, menyatakan walaupun "lelaki bertuala putih" itu Anwar sekalipun, maka ia adalah bersifat peribadi dan tidak wajar dikaitkan dengan parti lain di dalam Pakatan Pembangkang. Rujuk di sini.

Kenapa Anwar begitu hebat dimata Mat Sabu sekarang? Sedarkah kita siapa Mat Sabu sebenarnya apa tidaknya Mat Sabu jugalah yang bertindak sebagai hero menghentam Anwar bersama Karpal dan mendesak Tun Mahadir melucutkan jawatan Anwar sebagi TPM kerana kes liwat dimasa itu.

Kebanyakan pemimpin pembangkang style politik cara beginilah, sehinggakan Nik Aziz sendiri menggeluarkan hukum Tuhan sendiri pun mencarut. Gembira sangat Nik Aziz kepada Mat Sabu yang mempunyai keberanian dan kepetahan bercakap.

Kalau Anuar diberikan gelaran pemimpin anugerah Tuhan yang pernah suatu masa dulu dilabel oleh Mat sabu sebagai peliwat dan Mat Sabu sendiri dilabel oleh Nik Aziz seorang yang berciri anugerah luar biasa oleh Allah apakah kita masih belum kenal lagi siapa Anwar, Nik Aziz dan Mat Sabu?.

Dulu Mat Sabu memberi gelaran kepada Anwar sehinggakan gelaran nama tersebut tetap kekal dan glemournya sehingga hari ini itu kesah 13tahun dahulu. Sekarang berulang lagi kes seperti ini bahkan lagi hebat. Anwar berhadapan dengan kes liwat Saiful dan terbaru tayangan video sex lelaki yang berjubur dengan perempuan Cina dalam video tersebut mirip wajah Anwar.

Kita diulik dengan kebaikan pembangkang dan kejahatan Umno dan kerajaan. Apa jua kes kejahatan pembangkang khasnya yang Anwar lakukkan semuanya disalahkan kepada kerajaan. Kerja utama pemimpin pembangkang di negara ini adalah memperburukkan kerajaan dimata rakyat, mereka tidak perlu bersusah payah melakukan kerja asalkan bijak menipu berani mempermainkan hukum islam sudah cukup untok memenangi sesuatu pilihan raya. Bagi mereka tidak menjadi masalah jika pemimpin mereka rendah moral asalkan menentang kerajaan mereka tetap menyokong.

Orang melayu diulik sebegitu rupa oleh pemimpin melayu yang haprak dalam pembangkang apa tidaknya yang untong adalah Cina samaada dalam BN atau pembangkang, melayu terus diulik mimpi yang indah-indah kononnya Putera Jaya adalah milik Anwar, Nik Aziz dan Mat Sabu kepimpinan 'anugerah Tuhan' sedangkan perkara sebenar islam dan melayu menunggu hancur jika diberi peluang kepada mereka-mereka ini.

g a R a m a N i s

Posted: 30 Apr 2011 11:33 PM PDT

g a R a m a N i s


Sebarkan: Anwar Minta Talian Hayat.

Posted: 30 Apr 2011 12:32 AM PDT

Macam tulah Anwar. Nak bersumpah penakut piang, masa berjubo tak ingat dosa pahala lepas tu berjanji nak tubuh kerajaan berani pula petik nama Agung tak takut pula dia dengan azab neraka.

*Vavi betoi..!

Tolong buat sebaran hal dibawah. Bukan apa untuk ditunjukkan kebenaran. Hal baik perlu disegerakan.

Majlis solat hajat & bacaan yassin menangkis tohmahan jahat video seks terhadap DSAI yang akan dipimpin oleh YAB Tuan Guru Nik Abdul Aziz akan diadakan pd hari sabtu (30.4.2011) jam 7 mlm di rumah DSAI Bukit Segambut KL. Bermula dgn solat maghrib, bacaan yassin, solat isyak, solat hajat dan diikuti ceramah oleh pemimpin2 PR. Sila bawa sejadah bersama. Tlg panjangkan sms ini kpd sahabat2 seperjuangan.

Banyak pahala kita berperang untuk tabalkan manusia yang maksum dan bersih. Hehehe..!

* vavi adalah kata ganti nama babi
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sebarkan: Anwar Minta Talian Hayat.

Posted: 30 Apr 2011 12:31 AM PDT

Macam tulah Anwar. Nak bersumpah penakut piang, masa berjubo tak ingat dosa pahala lepas tu berjanji nak tubuh kerajaan berani pula petik nama Agung tak takut pula dia dengan azab neraka.

*Vavi betoi..!

Tolong buat sebaran hal dibawah. Bukan apa untuk ditunjukkan kebenaran. Hal baik perlu disegerakan.

Majlis solat hajat & bacaan yassin menangkis tohmahan jahat video seks terhadap DSAI yang akan dipimpin oleh YAB Tuan Guru Nik Abdul Aziz akan diadakan pd hari sabtu (30.4.2011) jam 7 mlm di rumah DSAI Bukit Segambut KL. Bermula dgn solat maghrib, bacaan yassin, solat isyak, solat hajat dan diikuti ceramah oleh pemimpin2 PR. Sila bawa sejadah bersama. Tlg panjangkan sms ini kpd sahabat2 seperjuangan.

Banyak pahala kita berperang untuk tabalkan manusia yang maksum dan bersih. Hehehe..!

* vavi adalah kata ganti nama babi
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Panglima Perang Cyber

Posted: 30 Apr 2011 11:12 PM PDT

The Unspinners

Posted: 30 Apr 2011 11:07 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 30 Apr 2011 11:05 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Perpaduan Islam bersama PAS? Hentikanlah mimpi sia-sia ini...

Posted: 30 Apr 2011 07:22 PM PDT

Cuba kita sebut ini kepada mana-mana ahli Pas: "Jom, atas nama Allah dan kepentingan Islam, mari kita bersatu!", agak-agaknya apa jawapan mereka? "Awak ini ahli Umno ke?", "Bila dah kalah baru ada hati nak bersatu", "Buat apa hendak bersatu dengan parti yang bakal berkubur?","Umno tolak Islam..." Inilah antara respon yang bakal kita terima, percayalah.

Semalam PM kita secara jelas menyarankan Pas agar bertindak bijak dengan meninggalkan Pakatan pembangkang dan bersama-sama Umno jika tidak dalam kerangka BN pun, demi memastikan kepentingan dan hak umat Islam di negara ini terus dipelihara dan dipertahankan. Jika orang nombor satu dalam Umno pun sudah sampai ke tahap 'merayu' musuh untuk bersama-sama mempertahankan ummah, pastinya beliau merasa gusar berkenaan masa depan orang Islam di negara ini jika sekiranya mereka terus menerus berpecah.

Tetapi seperti mana yang kita semua dapat jangka, Pas sekali lagi menolak mentah-mentah seruan perpaduan atas alasan "komited dalam memastikan sistem dua parti terus subur di negara ini." Langsung tidak sebut pasal orang Islam, apatah lagi orang melayu. Entah apa yang sudah dijanjikan Dap kepada mereka sehinggakan seruan perpaduan ikhlas daripada PM sendiri ditolak tepi. Dan ini semua berlaku ketika mana Allah sedang memakbulkan satu persatu doa sembahyang hajat mereka selama ini untuk ditunjukkan kebenaran mengenai dengan siapa yang sedang bersekongkol dengan mereka selama ini.

Sebenarnya apabila difikir-fikirkan kembali, bukankah senario politik pakatan itu sendiri sesuatu yang amat melucukan? Bayangkanlah Taliban bersama-sama Playboy dan anti Islam 'bekerjasama' hendak mentadbir negara? Macam mana agaknya nanti jika hukum hudud hendak dilaksanakan jika rakan kabinet sendiri berzina dan dasar pentadbiran dikawal oleh golongan anti Islam? Memang haru birulah...

Kadang-kadang terdengar juga suara-suara sumbang yang mencadangkan agar Umno yang sertai Pas, bukan sebaliknya. Adakah kita perasan tahap bongkak puak-puak berdarah hijau ini? Padahal jika dikaji secara teliti sejarah awal penubuhan Pas yang asalnya Biro Ugama Umno tetapi setelah pengerusinya kalah pemilihan presiden, beliau bertindak membawa keluar biro tersebut bagi membentuk Pas. Macam-macam alasan diberikan, salah satunya kerana Umno enggan bersatu dengan Indonesia bagi membentuk Melayu-Raya (Pas ketika itu lebih melayu daripada Umno sendiri). Walau apa pun, pengasas Pas tersebut tidak pernah mengepalai Pas dan terus 'membawa' diri menjadi pegawai kanan kerajaan koloni selat British di P.Pinang. Kebetulan pula British memberikan tempoh 10 tahun kepada Malaysia untuk gagal dan kembali menjadi tanah jajahannya. Nampak perkaitannya?

Jadi sebenarnya usaha untuk membawa Pas bersatu bersama Umno ini merupakan satu perkara yang sia-sia kerana parti tersebut wujud di atas kepentingan diri dan akan terus menjadi sebegitu. Adalah lebih bijak jika sekiranya Umno mengemaskan dirinya dan memperkukuhkan kedudukannya dengan mendapatkan lebih 80 % sokongan melayu demi memastikan hak dan kepentingan semua terus terpelihara. Wallahu'alam bi sawab...

PENCAPAIAN PROGRAM TRANSFORMASI KERAJAAN(GTP) TAHUN 2010..

Posted: 30 Apr 2011 05:00 PM PDT

Tahun 2010 tanggal bermulanya agenda Kerajaan yang berani dan telus, dikenali sebagai Program Transformasi Kerajaan atau Government Transformation Programme (GTP).  Motif utama agenda ini diperkenalkan adalah untuk meninggalkan era dahulu  di mana pemimpin  dengan sombong mendabik dada mengatakan mereka tahu segala-galanya tentang apa yang diinginkan oleh rakyat tanpa terlebih dahulu mendengar suara hati rakyat,  satu era  dimana  kononnya "Kerajaan mengetahui yang terbaik untuk rakyat".


Fokus utama GTP adalah untuk menyegerakan 'Big Wins' atau bidang kejayaan besar yang penting dan menyentuh Rakyat (Peoples' Touch-points) . Kerajaan akan cuba menyampaikan jalan penyelesaian yang sebenar kepada permasalahan-permasalahan  utama yang telah di kenalpasti dan di kategorikan sebagai National Key Result Area(NKRA) atau Bidang Keberhasilan Utama Negara.

GTP telah menampakkan kejayaan yang penting dan bermakna dalam kesemua NKRA, berikut adalah beberapa pencapaian yang telah dikecapi sehingga tahun 2010.

 


1. Mengurangkan Jenayah
 

 
 




2. Memerangi Rasuah

 
 




3. Memperbaiki Pencapaian Pelajar


 




4. Membantu Isi Rumah Berpendapatan Rendah


 




5. Infrastruktur Asas Luar Bandar






6. Pengangkutan Awam Bandar


 
 


Bagi memastikan semua perancangan dan perlaksanaan NKRA mencapai objektifnya kerajaan juga telah mengambil inisiatif mewujudkan MKRA.




Sumber... Laporan Tahunan 2010 GTP

PISAU.NET

Posted: 30 Apr 2011 09:43 PM PDT

PISAU.NET


Anwar:Wajib untuk dedahkan kebenaran,Taib Azamudin

Posted: 30 Apr 2011 06:48 AM PDT



Transkrip perbualan diantara Taib dan rani mangsa liwat Anwar.

Hairani : Satu lagi.., saya membukak keaiban orang lain, kesannya mungkin kepada zuriat-zuriat saya. Bukan saja zuriat saya, zuriat dia juga, kan. Pandangan diaorang pada saya dan sebagainya. Nasihat Ustaz

macam mana? Saya buka keaiban.. tak berapa elok ni.

Taib : Tak. Dia benda ni lebih terjawab mudah kalau nak rujuk.. kalau nak refer tolong refer kepada buku Imam al-Ghazali, Mau'izatul-mukminin, kalau tak salah ingat saya dalam jilid kedua. Sebab dalam translate Melayu, bahasa Malaysia ni dia ada dua jilid. Jilid yang pertama mengenai hukum-hakam feqah sedikit sebanyaknya. Tapi kalau jilid dua tu jelas mana mengumpat yang boleh. Mana mengumpat yang tak boleh, mana keaiban yang boleh dibukak, mana keaiban yang tak boleh didedah. Itu refer cara panjang. Tapi untuk daripada apa yang saya faham dari situ, kita tengok keaiban yang membina boleh kita bukak, kalau keaiban yang tak anu, tak boleh. Tapi tidaklah keaiban itu sehingga menimbulkan, .. apa.. bukan menyelesaikan masalah.. itu tak betullah.. macam kata contoh.. seorang hamba datang meminang anak saya, katakanlah.., ni masalah besar, masalah rumahtangga. Katakanlah orang datang meminang anak saya.. sebab saya berani cakap sebab saya saya tak ada anak perempuan.. Haa.., katakanlah orang datang meminang anak saya, tiba-tiba, apa ni.. Encik Rani, kata Encik Rani lah ya. Encik Rani tahu latar belakang yang juru meminang ni. Boleh jadi dia ni tak sesuailah dengan.. sebagai seorang mukmin Muslim katakan. Dengan banyak mungkar dia.. dengan banyak fahsyaknya banyak dengan keji buruk perangai kawan tu, tidak dikatakan Encik Rani tu membuka keaiban dia atau mengumpat terhadap dia sekiranya Encik Rani bagitau kat

kat saya tentang latar belakang kawan tu. Ustaz, aa.. saya tau benar orang yang datang meminang anak Ustaz ni orang yang begini..begini.. Jadi kalau Ustaz nak setuju ke tak setuju meminang tu bagi pendapat saya, eloklah Ustaz tolak.. misal katalah kan. Itu betul.. tak dak salah makna for example, makna tindakan Encik Rani tu tidak dikatakan mengumpat orang ni. Tak. Cuma apa yang kalau tak salah ingat saya disebut, dalam Mau'izatul-mukminin Imam al-Ghazali tu apabila orang tu ternyata masyhur, makna diketahui oleh orang ramai memang dia gitu, tapi kalaulah tidak makna mungkin tersilap sekali sekala ataupun apa semua.. hak tu tak boleh laa. Hak tu tak termasuk dalam erti kata masyhur tadi tu. Ini dah clear orang tu masyhur macam tu.. makna masyhur ni diketahui oleh banyak orang. Dan kalau Encik Rani tak cerita tu maknanya anak saya yang jadi mangsa. Haa.., dalam kata kes tadi, kan. Encik Rani tak jelaskan, anak saya jadi mangsa. Dan mudarat lebih dari yang munafaat.

Hairani : Tak berdosa saya cerita?

Taib : Tak berdosa. Ni katakanlah dalam kes yang sedang kita bercakap sekarang ni. Ini pun defend kepada kebenaranlah. Kalau apa.. sebab saya macam saya cakap awal tadilah. Tidak nak boleh hukumkan.. ini defend pada Encik Rani sendiri. Kalau Encik Rani kata satu kebenaran, dan keyakinan yang hakikinya, yang hakikinya, demi untuk menyelamatkan keadaan, menyelamatkan orang lain kan.., dan sebagainya. Tak jadi salah dan tak dosa kepada Encik Rani. Encik Rani sekarang ni ceritakan benda ni kepada saya.


Hairani : .. Cuma saya runsing itulah.



Taib : Haa.., Encik Rani cerita benda ni kepada saya sekarang ni. Dia tak jadi mengumpat, dia tak jadi mengaibkan, membukak keaiban orang. Tidak. Sebab masalah ialah kalau tak cerita, saya nak beri pandangan macam mana? Katalah dia ambil simple macam tu pun, macam mana saya nak.., katalah Encik Rani nak minta pandangan, minta nasihat saya, saya nak cerita macam mana, kan? Dia bentuk macam tu, tapi itulah saya kata tadi di atas asas membina, tapi kalau di atas asas meruntuh tak bolehlah kita lapor kat polis, kita cerita kat polis kata orang ni sekian..sekian. Dia merompak ini..ini. Perangai ini apa semua, lapor. Beri laporan maklumat kat polis, bermakna kita mengumpat kawan tu. Tapi kita bertindak supaya orang lain selamat dengan maklumat polis terima, polis boleh bertindak terhadap perompak ni, penyamun ni ka, hapa ka, sebagainya. Haa dia ada close itu.


Hairani : Tapi hakikatnya ramai orang cakap saya buat-buat cerita, kan. Tapi hakikatnya saya lebih ramai musuh daripada kawan sekarang, kan. Kerana perkara ini…


Taib : Tapi, itu soal.. soal aa.. kita kena pegang beginilah..Allah tegaskan apabila kebenaran itu datang kebatilan akan pergi, kerana kebatilan memang pun tak dapat tempat. Jadi sementara kita boleh letak kebenaran di tempat kebenaran tu memanglah pengorbanan, ujian, jihad itu banyak. Hak tu dah tentu. Memanglah teruk. Teruk-teruklah. Boleh jadi dalam keadaan macam kata tadi kita lebih banyak musuh daripada kawan tapi demi untuk kebenaran dan kita.-sumber transkrip AidcBekas Imam Besar Masjid Negara Percaya Anwar Meliwat.. | AIDC


Kalangan juak hapkrak pakatan mempersoalkan mengapa harus mendedahkan video lucah perlakuan seks individu seperti Anwar. Kita sebagai rakyat Malaysia berhak untuk mengetahui kebenaran.

Juak haprak tidak pernah walau sedikit pun apabila video Dr Chua Soi Lek didedahkan,walaupun ketika itu video tersebut kurang jelas berbanding video Anwar.

Anda bayangkan jika video tersebut adalah salah seorang pemimpin Umno.Apa tindakan mereka?


Pisau kata "yang hak pasti berdiri,yang batil pasti rebah."
Published with Blogger-droid v1.6.8

CSL checkmate PKR

Posted: 30 Apr 2011 12:49 AM PDT

Ramai yang melihat kenyataan Chua Soi Lek yang mencabar PKR agar menghapuskan hak istimewa orang melayu sebagai satu ancaman.

Bolehkah anda percaya Malaysiakini yang terkenal dengan putar belit. Usah terperangkap!

Realitinya,ia adalah satu pengiktirafan MCA kepada perjuangan Umno mempertahankan hak orang melayu.Kerana sebagai orang lama didalam parti dan kerajaan sudah pasti Dr Chua tahu hak keistimewaan orang melayu tidak akan sama sekali dapat diubah dalam perlembagaan negara.


Mencabar PKR untuk bercakap mengenai hak keistimewaan orang melayu ternyata telah terbuka pekung PKR kerana jawapan dari Pengarah Komunikasi PKR Nik Nazmi yang kurang cerdik dan bebal menyatakan PKR hanya memperjuangkan hak kesamarataan dan ketuanan rakyat bukan untuk hak dan kepentingan orang melayu dan bumiputra.Kemudian Nik Nazmi secara bebal menjawap didalam buku jingga ada menyatakan kepentingan raja melayu dijaga sedangkan semua orang tahu haprak pakatan yang banyak memperlekehkan raja raja melayu.

Manakala kita dapat melihat bagaimana tindakan kerajaan negeri pakatan menghapuskan DEB dan Wan Azizah dalam ucapan beliau semasa kongres mempersentankan hak istimewa orang melayu.

Presiden MCA lebih tahu dan faham mana yang hak tetap berhak.Mana yang tidak ada dan tidak boleh ditunaikan usahlah menjadi retorik politik semata mata memperbodohkan bukan melayu untuk meraih undi seperti mana yang tercatat didalam buku jinGay. Ternyata PKR dijual sekupang dua oleh Chua Soi Lek.

Dalam pada itu dasar 1Malaysia banyak meraih sokongan golongan non partisan bukan melayu.



Pisau kata "ada jugak yang kena jual sekupang dua oleh malaysiakini,sekali sudah kena spin daaa"

Published with Blogger-droid v1.6.8

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 30 Apr 2011 09:38 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Tian Chua Persenda Agama Islam

Posted: 30 Apr 2011 06:45 PM PDT


"Mereka mengadakan sumpah laknat dengan menpermainkan agama. Negara sekarang di bawah Umno mengamalkan sumpah dan negara ini boleh digelar negara 'sumpah-sumpah'.

"Walaupun saya bukan Islam, saya tahu itu semua salah. Datuk T sebenarnya tidak tahu agama.Saya tidak tahu agama apa yang dianutinya atau dia bawa agama baru' kata Tian Chua dalam Keadilandaily.

Inilah yang diajar oleh ustaz ustaz PAS dan PKR. Membiarkan orang bukan Islam untuk menghukum soal agama dengan sesuka hati. Tian Chua perlu menarik balik kenyataan menghina ini. Oleh kerana hendak membela masalah moral yang dilakukan Anwar, Tian Chua telah dihalalkan untuk menghina agama. Ini satu perbuatan yang amat memalukan orang-orang Melayu PAS dan PKR.

Zunar Menghina Kalimah Allah SWT

Posted: 30 Apr 2011 08:38 AM PDT



Zunar dalam satu lakarannya telah menghina ulama (baca sini). Malah telah menjadikan kalimah Allah SWT sebagai satu bahan sindiran. Tindakan Zunar ini adalah amat keterlaluan. Pihak berkuasa agama perlu mengenakan tindakan tegas kepada pelukis kartun yang menjadikan kalimah Allah dan Nabi Muhammad SAW sebagai bahan sindiran. Malaysiakin dan Zunar perlu dikenakan tindakan. Amat melampau.

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 30 Apr 2011 09:05 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


AKU YAKIN SATU HARI IA PASTI BERLAKU.

Posted: 30 Apr 2011 10:53 AM PDT

AMK MERUSUH DALAM MASJID : PAS BIDAS KEBODOHAN SAMSUL ISKANDAR !

Posted: 30 Apr 2011 03:15 AM PDT

r b f

Posted: 30 Apr 2011 07:36 PM PDT

r b f


Lagu Doktor Cinta Versi Nurul Izzah

Posted: 30 Apr 2011 06:03 PM PDT

Lagu Asal Doktor Cinta


Di bawah ini lagu Doktor Cinta yang dinyanyikan oleh Nurul Izzah yang dikirimkan oleh seorang pembaca yang bernama Zanraw.

Mama tolonglah aku sedang bingung
pusing kepalaku memikirkan papa
kita yang selalu terus ditipu dia

Papa tak setia, suka cari perempuan
Papa ku juga suka dengan jantan
Oh tapi mengapa papa ku suka jamban

Mama, mama, mama
Tolonglah aku yang sedang bingung
Kurasakan virus-virus China
Kepala but*h papa

Papa, papa, papa
Inikah yang dinamakan zina
Apa sedap lubang gadis China
Kepala but*h papa

oh mengapa ini harus terjadi
papa ku suka pancut air mani
oh celaka jika lelaki
seperti papa sudah tak setia

oh mengapa ini harus terjadi
papa ku suka pancut air mani
oh celaka jika lelaki
seperti papa sudah tak setia

oh papa tolonglah aku
laki-laki yang seperti apa lagi
yang begini jambu sudah melarikan diri

oh mama tolonglah aku
perempuan mana yang papa nak cari
depan dan belakang papa asyik nak taji

Video Pengakuan Mangsa Liwat Kepada Pemimpin Pas

Posted: 29 Apr 2011 10:38 PM PDT



Kepada anak-anak muda yang tak kenal lagi siapa Anwar Ibrahim, hari ini saya nak ceritakan kepada anda satu peristiwa yang pernah terjadi sebelum Anwar Ibrahim dipecat dari Umno pada tahun 1998.

Pada masa itu mungkin ada sebahagian dari anda yang masih berada di bangku sekolah dan tidak tahu apa-apa lagi tentang Anwar.

Sebelum ini kita pernah mendengar dari Umi Hafilda bagaimana Mat Sabu memanjat pejabat Umi untuk mendapatkan cerita tentang kegiatan liwat Anwar sewaktu Anwar masih lagi TPM.

Tidak cukup dengan itu, Umi dan Azizan Abu Bakar pernah berjumpa Karpal Singh di pejabat Karpal untuk urusan akuan bersumpah Azizan yang mengaku diliwat oleh Anwar.

Selepas itu Karpal membangkitkan perihal liwat-meliwat yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim dalam Dewan Rakyat pada tahun 1997.

Hari ini pula saya nak bangkitkan kembali video yang saya pernah lihat pada tahun 1998 kerana secara kebetulan saya terjumpa video itu dalam you tube beberapa hari lepas.

Semasa Anwar Ibrahim masih menjawat jawatan TPM dan Timbalan Presiden Umno , Imam Besar Masjid Negara ketika itu adalah Ustaz Taib Azamuddin, Ahli Parlimen Pas kawasan Baling sekarang.

Walaupun pada ketika itu Ustaz Taib Azamuddin tidak berpolitik , tetapi beliau lebih condong kepada Pas. Pada masa itu juga ada kedengaran yang Taib Azamuddin akan menyertai Pas.

Nak dijadikan cerita, ada seorang hamba Allah yang menjadi mangsa liwat Anwar Ibrahim datang mengadu hal kepada Imam Besar Masjid Negara (Taib Azamuddin) tentang kegiatan songsang yang telah dilakukannya bersama Anwar Ibrahim. Dikatakan hamba Allah itu telah menyesal, ingin bertaubat dan ingin meminta Imam Besar Masjid Negara membimbingnya.

Memandangkan Taib Azamuddin pada masa itu condong kepada Pas, lalu beliau telah merakamkan pertemuannya dengan hamba Allah itu beserta dengan pengakuannya. Tujuannya tidak lain tidak bukan adalah kerana ingin menggunakan video itu sebagai peluru untuk menembak Umno kerana pada masa itu pilihanraya umum ke 10 bakal diadakan bila-bila masa.

Video tersebut kemudiannya disalin beberapa salinan dan hanya diberikan kepada pimpinan utama Pas. Walaupun hanya pemimpin-pemimpin utama Pas sahaja yang memiliki video itu, tetapi ianya tetap bocor. Ada orang bercakap pasal video tersebut pada masa itu dan ada juga surat layang yang tersebar.

Dunia pada masa itu tidak seperti hari ini dimana semuanya tersebar dengan pantas melalui komputer dan telefon. Pada masa itu berita-berita panas tersebar melalui surat layang. Siapa yang dapat satu surat layang diminta fotokopi sebanyak 10 keping dan edarkan kepada orang lain pula. Begitulah seterusnya. Begitu juga dengan video , bukannya pakai cd, thumb drive atau you tube seperti hari ini, sebaliknya guna tape yang sebesar saiz novel. Untuk salin-menyalin video pun kerja senang pada masa itu.

Tidak berapa lama selepas Taib Azamuddin letak jawatan sebagai Imam Besar Masjid Negara untuk bergiat aktif dalam Pas , tiba-tiba Anwar Ibrahim telah dipecat dari jawatan TPM dan Timb Presiden Umno.

Tiba-tiba sahaja isu video pengakuan mangsa liwat Anwar Ibrahim seperti diatas menjadi senyap di kalangan pemimpin-pemimpin Pas. Mulut mereka bagaikan dikunci.Boleh dikatakan hampir setiap hari pada masa itu pemimpin-pemimpin Pas akan berada bersama Anwar Ibrahim terutamanya Presiden Pas pada ketika itu, Allahyarham Datuk Fadzil Noor.

Tidak lama selepas itu , Kamaruddin Jaffar, kawan baik Anwar Ibrahim dan pernah memegang jawatan dalam syarikat judi Berjaya Group telah diarahkan oleh Anwar untuk masuk Pas. Tujuannya, Anwar mahukan seorang orang kepercayaan dia berada dalam Pas untuk menghantar laporan kepadanya apa yang mereka perkata atau lakukan terhadap Anwar dari dalam Pas.

Pas pula jenis parti yang dungu, pantang ada orang yang ada duit sikit masuk parti mereka terus diberi jawatan penting. Memandangkan Kamaruddin Jaffar seorang yang kaya , lalu Pas telah melantik dia sebagai bendahari Pas pusat tidak berapa lama selepas menyertai Pas. Banyak jugalah duit judi dari Berjaya yang dibawa oleh Kamaruddin untuk dilaburkan dalam Pas. Bagi Pas duit judi kalau diberikan kepada mereka boleh jadi halal. Tidak kira apa sahaja, asalkan yang boleh membawa untung kepada Pas semuanya halal.

Datang pru ke 10 pada tahun 1999, Taib Azamuddin dipilih bertanding di Baling dan proksi Anwar dalam Pas, Kamaruddin Jaffar, yang hanya beberapa hari masuk Pas juga dipilih oleh Pas untuk bertanding di Tumpat. Kedua-dua mereka menang. Sedangkan sebelum itu sudah berkali-kali Kamaruddin bertanding di Tumpat atas tiket BN tidak pernah menang dan setiap kali Kamaruddin bertanding, maka setiap kali itulah Pas akan gunakan modal Kamaruddin bersekongkol dengan syarikat judi.

Berbalik kepada kisah video, kita semua boleh melihat bagaimana hipokritnya sikap Pas. Video itu mereka yang sediakan untuk dijadikan modal pru ke 10. Tiba-tiba bila Anwar dipecat dan mereka bersekongkol dengan Anwar, mereka diamkan hal video tersebut. Mereka sanggup bersekongkol dengan kemungkaran asalkan ianya membawa untung kepada Pas. Benarlah kata Tun Dr M , perjuangan Pas adalah perjuangan mendapatkan undi. Perjuangan Islam hanya untuk mengabui mata rakyat bagi mendapat undi.

Kalau hari ini ada pemimpin-pemimpin Pas yang berkata Anwar suci dan tidak pernah meliwat ianya satu perkara yang menjijikkan. Ini kerana Pas dan DAP lebih awal mengesan atau menghidu perangai buruk Anwar berbanding dengan Umno. Mat Sabu, Taib Azamuddin dan Karpal Singh lebih tahu segalanya.

Sebelum Anwar dipecat dari Umno Pas sudah bersedia dengan video untuk memalukan Anwar dalam pru ke 10 , adakah pada masa itu Pas tidak berfikir tidak baik mendedahkan aib orang ?

Mat Sabu pernah berkata atas pentas ceramah Anwar Ibrahim Al Juburi, adakah pada masa itu Pas tidak terfikir tidak baik mengaibkan orang dengan menanggil nama begitu ?

Tetapi sebelum ini, belum pun video seks muncul, hanya dengan pendedahan Datuk Eskay sahaja, Pas sudah mula ceramah keliling negara mengatakan tidak baik mendedahkan aib orang ???

Kalaulah Anwar Ibrahim masih dalam Umno lagi hari ini dan video itu jatuh ke tangan Pas, saya berani katakan tidak cukup tanah Pas kerjakan.

Tak usah nak berlagak baiklah Pas, janggut, jubah, ketayap dan serban kamu tidak dapat menutup kebusukan-kebusukan hati kamu semua.

Seperti yang pernah saya katakan sebelum ini, taraf Pas setaraf bapa dan ibu ayam. Bapa dan ibu ayam lacurkan pelacur untuk keuntungan mereka. Pas pula lacurkan agama untuk kepentingan politik mereka.

Contoh paling mudah kita boleh lihat hari ini, sudah terang lagi bersuluh yang Anwar Ibrahim adalah kaki main belakang dan depan, tapi Pas masih lagi memuji dan memuja dia.

Dalam hal ini pujian kita haruskan berikan kepada Tun Dr M. Sebaik sahaja mengetahui dan mempunyai bukti yang cukup Tun Dr M terus gugurkan Anwar Ibrahim dari kerajaan dan parti walaupun dia tahu akan berlaku huru hara dalam kerajaan , dalam parti dan dalam negara , tetapi Tun tidak pedulikan semua itu , dia tetap dengan pendiriannya untuk tidak bersekongkol dengan peliwat kerana bimbang negara dan rakyat akan dilanda musibah.

Dalam kes ini siapa lebih baik, Pas atau Umno ?

Umno sanggup berdepan dengan risiko yang tinggi termasuk perpecahan dalam parti, asalkan tidak besekongkol dengan peliwat, manakala Pas pula sanggup mengenepikan prinsip, berpecah belah dalam parti, hilang sokongan melayu dan sebagainya kerana semata-mata mahu bersekongkol dengan peliwat.

Setelah difikir dan direnungkan, kita lihat kembali beberapa keputusan p/raya kecil kebelakangan ini termasuklah p/raya Sarawak. Pas berada di tahap yang teruk, termasuklah kalah di Galas dimana negeri yang mereka perintah. Itulah sebahagian bala yang telah menimpa Pas. Sokongan orang-orang melayu terhadap Pas sekarang berada di tahap yang teruk. Mereka nampak Pas seolah-olah si kitol yang sanggup menggadaikan apa sahaja asalkan boleh dapat undi dan kuasa.

Keputusan p/raya Sarawak yang menyaksikan DAP menang besar telah membuatkan orang melayu semakin bersatu dan menolak Pas. Orang melayu berada dalam keadaan bimbang yang cukup tinggi sekarang, mereka bimbang negara mereka dirampas cina. Mereka telah melihat tanda-tandanya di Sarawak. Orang-orang melayu yang tidak berparti sekarang melihat Pas sebagai balaci besar kepada DAP dan PKR yang membuatkan cina naik toncang.

Marilah kita sama-sama kenal pasti di negeri masing-masing tanah-tanah kosong yang ada sebagai persediaan untuk kita jadikan kubur besar bagi mengebumikan Pas dalam pru ke 13 akan datang.

Kenali Siapa Dia Pemuda PKR Yang Bertakbir Dalam Masjid Semalam ?

Posted: 29 Apr 2011 08:04 PM PDT

Dipetik dari Selangor Daily

Dia sembahyang hajat ?

Dia bertakbir ?

Dia berdoa ?

Lucu, lucu dan melucukan.

Nak tahu lanjut klik di sini

Sri Tri Buana

Posted: 30 Apr 2011 07:07 PM PDT

Sri Tri Buana


Bushido.

Posted: 29 Apr 2011 10:23 PM PDT

bERANIKAN hATI

Posted: 30 Apr 2011 03:35 PM PDT

bERANIKAN hATI


ANGKASANURI, BLOG PENCACAI POLITIK

Posted: 29 Apr 2011 05:00 PM PDT

Datuk Eskay lakukan sumpah laknat. Kerana takut bersumpah, 
Anu arr kata bersumpah itu tidak perlu dan diharamkan ?


Jarang saya ingin mengulas posting dari sesebuah laman blog terutamanya dari blog pembangkang yang nyata merasakan bahawa hanya mereka dipihak yang benar, bahkan hanya mereka yang layak menerima kebenaran. Pada mereka, agama adalah hak mereka sahaja dan Tuhan sentiasa di pihak mereka dengan menafikan orang lain.

Saya persoalkan posting di blog angkasanuri (Klik) yang menuduh polis memberikan layanan istemewa kepada Datuk Shazryl Eskay Abdullah dalam melakukan sumpah bahawa individu didalam video seks yang heboh diperkatakan sekarang ini adalah Anu arr. Mungkin angkasaanuri juga bersetuju untuk menghalang Datuk Eskay? Bukankah itu juga merupakan satu sekatan kepada kebebasan bersuara?

Kununnya polis memberikan kawalan ketat kepada Datuk Eskay dan sudah tentu segalanya ada hubungkait dengan UMNO, Barisan Nasional dan DS Najib. Segala yang buruk adalah dari UMNO, BN dan DS Najib. Itu lah yang sudah terpahat didalam kepala dan hati hitam mereka. Namun jika ada yang baik dari UMNO, BN dan DS Najib, maka mereka akan menganggapnya sebagai tanggungjawab pihak berkenaan dan tidak perlu berterima kasih atau mengenang budi.

Mungkin mereka lupa atau hati-butanya tidak melihat betapa layanan istimewa diterima oleh Anu arr 'Al-Juburit' ini selama ini sejak dari kes liwatnya didakwa di mahkamah. Betapa dia bebas kesana kemari tanpa sebarang sekatan sehingga keluar negara dalam misi mencerca negara dan pemimpin  negara. Binatang politik itu juga bebas berkempen dalam banyak PRK dan terbaru PRN Sarawak tanpa sebarang sekatan. Bayangkan jika kita yang disabitkan dengan kesalahan begini, tidakkah kita sudah lama ditahan didalam lokap? Bukan ini juga satu layanan istimewa kepada' binatang politik' Anu arr 'Al Juburit'? Apakah angkasanuri buta mata dan hatinya tidak melihat semua itu?

Jika hati angkasanuri sudah hitam, mata yang cerah juga akan menjadi gelap memandang dunia ini.

Baca juga MalaysiaKini


Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 30 Apr 2011 03:19 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Kenapa Anwar Ibrahim Suka Pergi Bangkok Dengan Eskay..? Nunrita Khampiranon, Aged 27 years From Thailand Have The Answer....

Posted: 30 Apr 2011 02:54 AM PDT


Kesian.. Pkr Sebarkan Video Famili Anwar Ibrahim Nak Mintak Simpati Rakyat!! Huu... huuu... huuu.....

Posted: 29 Apr 2011 07:04 PM PDT

Cepatlah tengok..., please click here

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 30 Apr 2011 03:04 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


TIAN CHUA YANG PUNDEK!

Posted: 29 Apr 2011 06:03 PM PDT

Bolo punya olang... kiao kah yolum par!!!
Komen Tian Chua dipetik dari Keadilan Daily,

"Mereka mengadakan sumpah laknat dengan menpermainkan agama. Negara sekarang di bawah Umno mengamalkan sumpah dan negara ini boleh digelar negara 'sumpah-sumpah'.


"Walaupun saya bukan Islam, saya tahu itu semua salah. Datuk T sebenarnya tidak tahu agama.Saya tidak tahu agama apa yang dianutinya atau dia bawa agama baru'


"Jika semua perkara yang dilakukan boleh diselesai dengan cara bersumpah, bermakna negara kita tiak perlu peguam, hakim kerana dengan bersumpah kita sudah bebas, jimat masa pula," kata Tian Chua semasa ceramah di Dewan Nusa Bakti, Bandar Baru Ampang.

Dia pulak yang lebih tau hukum agama daripada orang Islam lain...

Tian Chua, 

Shaadapp lu!!!

Sudahlah kamu langgar orang Islam dulu dan tak tahu apa-apa tentang agama Islam, sekarang kamu menghina agama orang lain pula...  Pernahkah orang Islam pertikaikan agama yang kamu anuti? Sumpah laknat itu adalah urusan di antara Datuk Eskay, Anwar Ibrahim dan Allah AzzaWajalla.

LU SIAPA????

Kamu TIADA HAK mempertikaikan apa yang dilakukan umat sesama Islam bagi membuktikan kebenaran kata-kata. Ia adalah cara terakhir bagi membuktikan dakwaannya dari sudut agama
Islam. Berbohong atau tidak, laknat Allah bukan bukan satu perkara yang boleh dibuat main-main.

Apabila berlaku pertelagahan sesama umat Islam, jauhkan diri kamu daripada melibatkan diri. Jangan jadi BATU API memandai-mandai cakap mana satu salah mana satu betul tentang agama Islam. 
 
Rajahmas