Barisan Nasional

Dicatat oleh Unknown | | Posted On Khamis, 7 Julai 2011 at 1:02 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


THE FLYING KICK

Posted: 07 Jul 2011 01:02 PM PDT

THE FLYING KICK


SALAH SATU SEBAB KENAPA STADIUM MERDEKA TOLAK BERSIH 2.0!!!!!

Posted: 07 Jul 2011 11:45 AM PDT

GANASNYA!!! PATAH RIUK LER TULANG ORANG TUA NIH!!!

Posted: 07 Jul 2011 11:00 AM PDT

MAT SABU NAK TUNJUK BERANI... BANYAK MINUM AIR JAMPI LER TUH!!!

Posted: 07 Jul 2011 09:58 AM PDT

PEMBETULAN FAKTA!!!

Posted: 07 Jul 2011 08:30 AM PDT

JAMIL KHIR BAHAROM ADA SKANDAL? LAWA JUGA SKANDALNYA!!!!

Posted: 07 Jul 2011 06:30 AM PDT

KUALA LUMPUR DILETAKKAN DALAM ZON 'CURFEW'!!!

Posted: 07 Jul 2011 05:16 AM PDT

Akal Ambiga, Jangan Mudah Terpedaya!

Posted: 07 Jul 2011 04:00 AM PDT

POLIS TEMBAK CINA!!! DAP MESTI MENGAMUK!!! PAKATAN RAKYAT PASTI MEROYAN!!!

Posted: 07 Jul 2011 02:35 AM PDT

WANITA PKR SELAK KAIN TUNJUK SELUAR DALAM SEBAB MARAHKAN HISHAMUDDIN!!!

Posted: 07 Jul 2011 01:00 AM PDT

OPERASI MEMBURU SHAMSUL KETOT DIMULAKAN!!!

Posted: 06 Jul 2011 11:36 PM PDT

USAHA TERDESAK, MASJID NEGARA BUAT PENAFIAN!!!

Posted: 06 Jul 2011 10:00 PM PDT

DIMENSI

Posted: 07 Jul 2011 11:56 AM PDT

DIMENSI


Omegay: Polis - NO permit to Bersih!..yezzekkkkk!!

Posted: 07 Jul 2011 05:15 AM PDT


Bersih has asked Prime Minister Datuk Seri Najib Razak to instruct Stadium Merdeka officials to allow them to use the historic stadium for a rally calling for free and fair elections this Saturday. - TheMalaysianinsideanuvajiass

perghhh baeeeekkkk punye kelaku!!..binawee la lu anuwar!!..lu sapa mau arah2 PM buat lu punye keje haramm hahh??? lu pegi cari lain stadium laa..kalu tarak lain stadium lu cari padang ragut kambeng kaa, masuk hutan kaa atau pegi tengah laut laaaa bingai!!

Rakyat tak akan sekali2 benarkan lu guna stadium merdeka lu tau!!..itu stadium keramat untuk rakyat kenang sampai mati erti kebebasan dan kemerdekaan!. kalau lu bikin itu stadium untuk gadai ini negaraa, lu memang sengaje nak cari pasal la braderrr!

lu jangan ingat lu dapat back-up dari komunis, yahudi zionis, syiah, lu dah rasa gempak?? ni gua nak bagi ingat sket..sekali lu pasang niat nak tumbangkan kerajaan ikut lubang kunyit ke ape kerr atau saje nak bikin kecoh, lu bakal berdepan dengan rakyat jugak akhirnye!!

jangan lu ingat 'rakyat' yang berape kerat tu, lu nak tunjuk kerekk la braderrr!!..ini MALAYSIAA braderrr!!...kaaharkkk ptuihhhh kat muke lu cket! kehkehkeh

Omegay: Johor sasaran fuckatan - jual air liur, tabur janji dengan buku jinggay

Posted: 07 Jul 2011 02:30 AM PDT


It may be known as Barisan Nasional's (BN) fixed deposit in the Malay peninsula, but a recent straw poll showed that more than 30 per cent of Johoreans want Pakatan Rakyat (PR) in charge of the state and country.

Though this is low compared with other states, it could be a bell weather of how ordinary folk all over the country feel towards the ruling coalition.

Except for the 2008 elections, Johoreans have always given BN near-unquestioning support. Even as the DAP and PAS won the most number of seats of any non-BN party in that year (six state and one parliament), some of their candidates also lost their election deposits campaigning in south-eastern Johor. - TheMalaysianinsideanuvajiass

Fuckatan begitu terdesak apabila di lihat cuba mendapatkan political miles seawal2 lagi di Johor apabila melakukan kajian pendapat terhadap penduduk2 setempat. Ia membuktikan bahwa fuckatan ingin memecahkan sokongan rakyat di Johor sekaligus berjaya membuatkan rakyat Johor kucar kacir

Mereka boleh terus memainkan sentimen kenaikkan harga barang dengan menunjukkan angka atau graf, walhal mereka sendiri tak pasti akan keberkesanan buku jingga. Senang cakap, mereka boleh mempertikaikan apa jua masalah namun tiada cara bagaimana nak menyelesaikan masalah!

Rakyat johor akan terus di momokkan dengan pelbagai cerita yang menakutkan dan di selang seli dengan taburan janji2 manis fuckatan. tapi boleh ke mereka tunjukkan bukti yang mereka cakap serupa bikin di negeri2 yang mereka kuasai sehingga kini? atau terpaksa meniru cara orang lain?

fuckatan takde ORIGINALITY LANGSUNG! kehkehkeh harkk ptuihhh!

Omegay: Anuwar pandikutti ketuai pemberontakan ala2 kutti?

Posted: 07 Jul 2011 12:30 AM PDT


SAH! ambingai bukan lagi penganjur bershit. sebaliknya anuwar pandikutti take-over pasal tak bleh tahan geram berikutan tiada alasan lagi untuk beliau menangguhkan kes liwatnya! huhuhu

Berikutan keputusan mesyuarat fuckatan di ibu kota semalam, memutuskan perhimpunan haram TIDAK AKAN DI BATALKAN dan TETAP DI TERUSKAN. bermula dari beberapa lokasi di sekitar ibu kota dan seterunya menuju ke stadium merdeka!

Anuwar Pandikutti juga di percayai cuba memujuk beberapa diplomat kedutaan asing untuk bersama2 menyertai perhimpunan haram tersebut.

Tak syak lagi tindakan anuwar pandikutti merupakan satu tindakan terdesak dengan mengambil kesempatan meneruskan perhimpunan bershit untuk melepaskan diri dengan tujuan nak menggulingkan kerajaan melalui rusuhan jalanan.

anuwar pandikutti begitu tertekan kerana perancangan beliau terbongkar berikutan pihak polis berjaya menjumpai barang2 berbahaya di sorok di beberapa lokasi strategik yang di percayai akan di gunakan sewaktu perarakan berlangsung.

Justeru sudah tiba masanya bagi kerajaan untuk bertindak tegas terhadap anuwar pandikutti & the geng sebelum sesuatu kejadian buruk berlaku >:]

Omegay: Katakan tidak kepada BERSHIT!..NO permit please!

Posted: 06 Jul 2011 10:30 PM PDT


Pengerusi Bersih 2.0 Datuk Ambiga Sreenevasan menuduh pihak berkuasa memperlihatkan sikap "kurang ikhlas" kerana meminta gabungan itu memohon permit bagi mengadakan perhimpunan di stadium, Sabtu ini. - TheMalaysiainsideanuvajiass

kiwak punye bingai!..sejak bila Bershit di iktiraf sebagai pertubuhan halal???. setahu aku tak pernah sekali pun permit di keluarkan sejak BERSHIT pertama di sebabkan BERSHIT MEMANG FULL OF SHIT!!!. dan takde satu pun kenyataan dari pihak polis yang mengatakan bahwa penganjur bershit bebas untuk berdemo KECUALI mereka kena mohon permit terlebih dulu

lagi pun aku rasa baik tak payah keluarkan permit pun lagi bagus!. khalid gagap pun dah cakap kalau buat kat stadium pun belum tentu keadaan akan selamat. kalau ade kerosakan fuckatan kena tanggung sendiri. tu pasal awal2 lagi khalid dah back-up BERSHIT guna duit rakyat!

pandai betul otak penipu khalid!..macam batu geliga. kehkehkeh

Omegay: Anuwar semput!..Bershit tak dapat permit! kehkehkeh

Posted: 06 Jul 2011 08:00 PM PDT


Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, berkata tiada keperluan untuk jawatankuasa penganjuran BERSIH untuk memohon permit polis berhubung perhimpunan 9 Julai ini kerana sudah mendapat perkenan Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin dan persetujuan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Anwar berkata, kira-kira 300,000 rakyat dari seluruh negara diseru untuk menyertai perhimpunan itu yang dijadualkan berlangsung di Stadium Merdeka selama dua jam bermula jam 2 petang. - BH

jangan buat lawak la nuar weiiii!. Rakyat TENTANG korang nak buat kat stadium keramat MERDEKA!!. Bershit NGO haram!..najis!..kotor!!. Jangan harap korang dapat jejak kaki dan laungkan BERSHIT dalam stadium tu weiii!!

Jangan ingat bila korang dapat mengadap baginda bermakna korang ada 'lesen besar' weiii!.

"Setiap permasalahan yang timbul, kita sebagai masyarakat bertamadun hendaklah menyelesaikan secara rundingan dan tidak mengikut perasaan seperti pepatah Melayu "Yang Dikejar Tak Dapat Yang Dikendong Berciciran". Hakikatnya demonstrasi jalanan banyak membawa keburukan daripada kebaikan walaupun niat asalnya baik. - Titah khas YDP

baca betul2 titah sultan!..kalau tak aku suh kassim selamat rodok mate kaoo dengan garpu!...harkkk ptuihh!! >:D kehkehkeh

Omegay: Warga emas kena dera dengan RM100..Khalid bijak ke bengong?

Posted: 06 Jul 2011 05:30 PM PDT


Kerajaan Negeri Selangor akan menganjurkan kempen 'Jom Shopping' kepada warga emas yang berusia 60 tahun dan ke atas di negeri itu.

Kempen tersebut akan dilancarkan oleh Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pada 15 Julai ini.

Menurut Exco Kerajaan Negeri, Rodziah Ismail setiap warga emas yang layak akan diberikan kupon bernilai RM100 untuk berbelanja di pusat membeli belah terpilih di negeri itu. - mstar

setelah pasrael mula kehilangan sokongan warga emas, deeaypig berjaya menipu golongan fakir, kini peegayrar pulak di lihat cuba menonjolkan keperihatinan terhadap warga emas di selangor dengan menjanjikan RM100 setiap seorang serta menyediakan perkhidmatan bas percuma ke pusat membelibelah di ibukota oleh rozi nyut2.

perghh bayangkan warga emas kene ayak ke sana ke mari dengan RM100?. harap2 warga2 emas kena la pastikan kesihatan mereka di tahap paling tip top. bukan apa..pasal RM100 kang ade yang masuk sepital plak. lain le kalau dapat RM1000 bebaloi le jugak! huhuhu

PEJUANG BANGSA

Posted: 07 Jul 2011 11:49 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Kelayakan Olimpik 2012 :Malaysia bakal berdepan Jepun, Bahrain & Syria

Posted: 07 Jul 2011 09:33 AM PDT





Malaysia diundi dalam Kumpulan C bersama Jepun, Bahrain dan Syria bagi pusingan ketiga Zon Asia kelayakan Olimpik London 2012.

Walaupun banyak pihak melihat skuad negara berdepan  laluan berliku dalam pusingan ketiga ini , tetapi GPB yakin jika kita mampu membuat kejutan terhadap negara seperti  Bahrain & Syria  ini ,  insyallah tangga kedua di peringkat mampu digapai .

Jika kita pamerkan aksi seperti menentang Lubnan , tak mustahil Bahrain & Syria mampu ditewaskan sekaligus menduduki tempat kedua layak ke peringkat Play off.

Teruskan perjuangan Sang Harimau Malaya !

BERSIH ajar penjilat mereka jika ditangkap ambil nama & identiti polis !

Posted: 07 Jul 2011 08:45 AM PDT



Sudah nama pun pertubuhan HARAM  lepas itu nak berhimpun secara HARAM pulak .. bila kena tangkap nak di saman pulak anggota POLIS itu .

Punya la bodoh  juak -juak penjilat AMbiga ini memusing kepala otak juak-juak mereka yang akan pergi ke BERSIH pada 9 Julai ini . 

Catat la maklumat itu semua dan lihat lah adakah peguam-peguam BERSIH ini akan tolong.... entah-entah dia minta duit guaman lagi ..hahaha

CAT DAP tak boleh urus masalah Sampah ?

Posted: 07 Jul 2011 07:19 AM PDT




Proses lupus sampah Pulau Pinang hampir lumpuh

BUTTERWORTH 6 Julai - Proses pembuangan sampah di negeri ini hampir lumpuh hari ini apabila satu-satunya pusat pelupusan sampah di Ampang Jajar di sini menghadapi masalah teknikal sehingga tidak dapat menampung beratus-ratus tan sampah dari sekitar pulau dan Seberang Perai.


Keadaan itu menimbulkan suasana kelam-kabut di pusat tersebut apabila berpuluh-puluh lori sampah terperangkap dalam kesesakan malah ada pemandu yang menunggu sejak pukul 9 malam semalam gara-gara tidak dapat membuang muatan masing-masing.

Sampah pun tak boleh urus,macam mana nak uruskan negeri? Pulau Pinang dah menjadi darul sampah akibat pengurusan tidak cekap kerajaan negeri .

Adalah tidak mengejutkan kerana ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri sebenarnya cakap tak serupa bikin inikah yang dikatakan CEKAP?.

Lidahnya bercabang butir katanya memang tak boleh dipakai,masaalah sampah bertambah buruk sejak regim DAP memerintah negeri ini.


KLIK DI SINI 

Khairy , Tok Him , Reezal Merican antara 91 orang tak boleh masuk KL pada 9 Julai

Posted: 07 Jul 2011 03:20 AM PDT




Polis telah memperolehi perintah mahkamah menghalang 91 orang daripada memasuki/berada di beberapa lokasi di Kuala Lumpur dari pukul 8 pagi hingga 6 petang pada 9 Julai ini.

Jika sekiranya melanggar perintah mahkamah tersebut mereka akan ditangkap serta merta, kata Pemangku Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Amar Singh.

Perintah mahkamah itu merangkumi pemimpin Bersih, Perkasa dan Pemuda UMNO.

Dipercayai ia bertujuan bagi menghalang mereka menyertai mana-mana perhimpunan haram di Kuala Lumpur.

Amar Singh berkata, pelanggaran perintah berkenaan merupakan satu kesalahan di bawah Seksyen 188 Kanun Keseksaan.

"Mereka boleh ditahan di bawah Seksyen 188 Kanun Keseksaan kerana tidak mematuhi perintah mahkamah yang boleh membawa kepada hukuman maksimum penjara enam bulan atau denda atau kedua-duanya sekali," katanya dalam sidang media di IPKKL, Khamis.

Seramai 66 orang invididu yang dinamakan dalam perintah larangan bagi kumpulan Bersih 2.0 termasuk pengerusinya, Datuk Ambiga Sreenevasan, Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu dan aktivis Hishamuddin Rais.

Manakala 14 orang daripada Perkasa pula termasuk Presidennya, Datuk Ibrahim Ali serta barisan pemimpin tertingginya iaitu Datuk Ab Rahman Ab Bakar dan Syed Hassan Syed Ali.

Polis turut mendapat perintah larangan bagi menghalang pemimpin Pemuda Umno yang merancang menganjurkan perhimpunan Patriot termasuk ketuanya, Khairy Jamaluddin Abu Bakar, Datuk Megat Firdouz Megat Junid dan Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican.

Turut disenaraikan adalah beberapa pemimpin Pakatan Rakyat seperti Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat dan pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang.

Selain itu, perintah mahkamah juga diperolehi untuk menutup sebanyakmungkin bagi mengelakkan sebarang pihak mengadakan perhimpunan pada hari berkenaan.

Manakala untuk orang pulak, anda "sangat tidak digalakkan" berada di ibu negara Sabtu ini.

Agendadaily juga difahamkan, operasi bas di hentian Puduraya serta Hentian Putra dipindahkan ke Bandar Tasik Selatan dari jam 8 pagi hingga empat petang hari berkenaan.-7/7/2011

Anwar Ibrahim adalah dalang sebenar BERSIH 2.0

Posted: 07 Jul 2011 01:15 AM PDT

Kerajaan DAP lompat bila penyokong minta duit belanja RM 200 ke BERSIH !

Posted: 06 Jul 2011 11:52 PM PDT




Kah kah kah ... yang ini satu lagi  lawak oleh puak-puak kerajaan chauvinis DAP .  Mereka cakap rakyat dan orang ramai dikelirukan oleh sms palsu  supaya pi minta duit belanja RM 200 dan kemeja T Bersih daripada pemimpin PR  .

Orang ramai ke penyokong Pakatan yang terima sms ini ?

Awat aku dok di PP   tak dapat sms ini ..ye la mungkin hardcore anti BERSIH ....hahaha

SMS ini sebenarnya dihantar di antara geng   depa saja sebabnya buat apa nak dihantar ke orang yang tak mahu pi himpunan haram itu .

Kalau sms itu dihantar kepada orang UMNO P.Pinang , Brader  Ghani Jiman atau geng  Perkasa dan  suruh pi amik duit RM 200 sikit ..celah gigi sikit pun depa  tak kelapaq nak pi minta sedekah di rumah-rumah  YB DAP ini !

Jadi  ,  cerita duit belanja RM 200 ini hanya lah helah mereka untuk menyalahkan pihak lain  .  Yang akan pi kutip duit ini pun hanya lah geng penyokong dan ahli parti mereka saja bukannya rakyat !  Ini semua masalah dalaman dikalang penyokong mereka bukan rakyat pun .

Rakyat sebenarnya tak kelapaq pun pi himpunan kotor menjilat Ambiga ini !


GEORGETOWN - Pakatan Rakyat (PR) tidak pernah menawarkan 'duit belanja' RM200 dan sehelai kemeja T Bersih kepada orang ramai yang mahu menyertai Perhimpunan Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil (Bersih) Sabtu ini seperti yang dimaklumkan pihak tidak bertanggungjawab melalui sistem pesanan ringkas (SMS).

Ketua Menteri Lim Guan Eng berkata, Kerajaan Negeri kesal dengan tindakan pihak itu yang mengedarkan SMS palsu kepada orang ramai supaya mendapatkan duit belanja dan kemeja T itu daripada beberapa pemimpin PR di negeri ini sedangkan PR tidak pernah menawarkan apa-apa kepada penyokong Bersih.

Guan Eng menyifatkan tindakan itu sebagai cubaan untuk memburukkan imej PR selain cuba mengelirukan orang ramai.

Menurutnya, antara kandungan SMS yang diedarkan itu ialah 'jom kita dapatkan duit belanja RM200 dan t-shirt Bersih untuk dipakai dalam perhimpunan Bersih di KL. Dapatkan dari YB Malik Kasim (Ahli Dewan Undangan Negeri Batu Maung) di alamat rumahnya mulai jam 6 petang ini. Hebahkan kepada saudara-saudara kita'.

"Bukan sahaja Malik yang menerima SMS berkenaan malah Timbalan Ketua Menteri I, Datuk Mansor Othman, Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi Chuan Aun, Ahli Parlimen Bukit Mertajam, Chong Eng, ADUN Sungai Puyu, Phee Boon Poh dan beberapa lagi pemimpin PR juga menjadi mangsa.

"Semua SMS ini adalah fitnah, tindakan pihak tidak bertanggungjawab itu hanya mahu memberikan gambaran kepada orang ramai bahawa kami gunakan wang untuk membeli orang ramai untuk menyertai Bersih, tetapi sebenarnya SMS itu adalah tidak benar sama sekali," katanya pada sidang media di sini, semalam.

Sementara itu, Boon Poh berkata, rumahnya yang terletak di Bagan Ajam, Butterworth didatangi beberapa individu yang tidak dikenali yang mahu menuntut duit belanja dan kemeja T itu.

Menurutnya, akibat SMS palsu itu menyebabkan kehidupan keluarganya terancam dan terganggu.

"Setakat ini seramai lima orang telah datang untuk menuntut apa yang dijanjikan dalam SMS tersebut," katanya.

Terdahulu, Guan Eng berkata, satu laporan polis telah dibuat oleh ADUN Batu Maung, Abdul Malik Kassim di Balai Polis Jalan Patani di sini petang kelmarin dan berharap pihak polis dapat menyiasat serta mengambil tindakan sewajarnya.

Mengapa Ambiga tak serah memorandum BERSIH semasa jumpa YDP Agong ?

Posted: 06 Jul 2011 10:04 PM PDT

PANAS ! BERSIH sama taraf dengan kumpulan Ayah Pin & Komunis !

Posted: 06 Jul 2011 08:26 PM PDT



Taraf BERSIH rupanya sama  taraf dengan pengikut Ayah Pin dan komunis saja . Sudah nama pun pertubuhan haram  dan mereka ini tidak layak untuk lakukan himpunan .

Lebih menarik lagi  , kesian betul GPB lihat kepada penjilat-penjilat Ambiga  ini yang sanggup pergi KL semata-mata taat perintah betina pembohong   ini . Nak buat himpunan apa kejadahnya sedangkan permit polis pun belum dapat lagi .

Anwar umumkan himpunan BERSIH 2.0 batal di facebooknya ...

Posted: 06 Jul 2011 07:40 PM PDT


Betul ke Anwar Al Juburi Pandi Kutty sudah umumkan himpunan BERSIH batal ?   Siap tak nak pakai baju kuning lagi hendak warna ungu . hahah ... korang nak tau lebih lanjut  KLIK DISINI


Gambar Misi Freedom Flotilla 2 yang disekat kerajaan Greece

Posted: 06 Jul 2011 12:36 PM PDT


Kerajaan Greece menerima tekanan  negara  zionis Israel  lalu terus menyekat kapal misi kemanusiaan ke Gaza.   Maklumat terkini team Malaysia akan pulang hari ini dan misi akan disambung kemudian 



Ketua Pemuda Umno Malaysia, Khairy Jamaluddin memberi dua ceramah dihadapan warga Corfu menyeru solidariti kepada flotilla dan rakyat palestin mengesa rakyat  tolak kerajaan yang tunduk kepada tekanan Benjamin Netanyahu.








kapal  misi kemanusiaan Freedom Flotilla 2 ke Gaza 



Orang asing mula kecam Malaysia banteras himpunan haram Bersih 2.0

Posted: 06 Jul 2011 12:09 PM PDT

Seperti biasa ... bila tindakan pencegahan mengikut lunas undang-undang  negara dibuat polis , maka bermula lah kecaman pihak luar terutaman dari geng hak asasi dari US . 


Ini negara aku .. apa hak puak-puak yahudi kafir  ini mahu masuk campur ?  Marah ka tangkap himpunan yang ditaja dan dibiayai  dari negara Uncle Sam ini . 






OHCHR PRESS BRIEFING NOTE – Malaysia


Spokesperson for the UN High Commissioner for Human Rights: Rupert Colville
Location: Geneva 5 July 2011


Malaysia

OHCHR has recently been receiving reports of a crackdown by the Malaysian authorities, including harassment, intimidation, arrests and threats, targeting members of the Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih) in the lead-up to a peaceful demonstration scheduled for this coming Saturday, 9 July. According to reliable sources, at least 150 people have been summoned, arrested or charged, including a number of opposition Members of Parliament.

The authorities have also reportedly arrested activists simply for possessing Bersih's distinctive yellow T-shirts and campaign pamphlets. We are very concerned about the various measures that are being taken by the authorities to restrict freedom of expression in Malaysia, including preventive detention, and the Government's decision to reportedly declare Bersih an unlawful organization.

We call on the authorities to release all those being detained for peacefully exercising their freedom of expression. We also urge the Government to take steps to repeal preventive laws, including the Emergency (Public Order and Prevention of Crime) Ordinance of 1969, as already called for by the Working Group on Arbitrary Detention.

Rajahmas

Posted: 07 Jul 2011 11:47 AM PDT

Rajahmas


Rajahmas SOKONG Perhimpunan Bersih seperti ini!

Posted: 06 Jul 2011 08:58 PM PDT

 
Sepatutnya perhimpunan dibuat untuk kebajikan dan kebaikan masyarakat sekitar. Dengan perhimpunan 'bersih' yang beridentitikan warna kuning, rakyat dari pelbagai parti bersatu untuk membersihkan kawasan dengan aktiviti gotong-royong beramai-ramai.

Dengan itu, kita dapat menjalinkan sillaturahim sambil membersihkan parit dan longkang, menebas semak-samun kawasan kubur dan mengutip sampah sarap yang kelihatan.

Kata orang, ringan sama kita jinjing, berat sama dipikul.

Apapun, Ambiga sudah tentu tidak akan menyertai perhimpunan ini kerana ia dibuat untuk kebaikan rakyat. Begitu juga Anwar, mungkin dia boleh sakit tulang belakang lagi kerana perhimpunan seperti ini tidak akan menghasilkan apa-apa keuntungan kepada PKR..

PeranakSamaTuaran.

Posted: 07 Jul 2011 11:40 AM PDT

PeranakSamaTuaran.


Rais should be awarded aggravated, punitive damages....

Posted: 07 Jul 2011 09:31 AM PDT

KUALA LUMPUR: Aggravated and punitive damages should be awraded to Information Communication and Cultural Minister Dato Seri Dr. Rais Yatim as a defamatory article published by a blogger against him was very serious, the High Court here was told yesterday.

Counsel Dato Seri Muhammad Shafee Abdullah, representing Rais, said the words in the article posted by blogger Amizudin Ahmat in his blog sharpshooterblogger.blogspot.com. on Dec 28 last year seriously defamed Rais.

"I don't think in Malaysia or in the world, has there been a serving cabinet minister defamed in such fashion," he said in his submission for assessment of damages. Few days ago, Rais won his defamation suit against the blogger after the court found him liable for defamation over the article against the minister.

Muhammad Shafee said Rais had been a politician of long standing in the cabinet spanning 37 years under five Prime Minister and also been Foreign Minister, and that following the article, he had been professional reputation nationally and internationally.

Muhammad Shafee stressed that the article was mala fide and made for political gain as Amizudin was from an opposition political party.

JomoSama juga setuju dgn permintaan tersebut agar ianya menjadi pengajaran pada mana-mana blogger agar lebih berdisiplin dan berhemah dalam meluahkan idea dan pandangan mereka dalam ruangan blog peribadi mereka. Kepada Amizudin... kalaulah Dato Seri minta berjuta-juta lemon, dimanalah hang nak cari mende tu... walaupun sehingga tujuh keturunan awak dan anak cucu awak bekerja sebagai hamba kepada beliau pun belum tentu akan selesai tu. Belum lagi cerita dlm kubur nanti...ishkk!! Tu lerr mulut tu tak pasang insurans langsung...

Pure Shiite

Posted: 07 Jul 2011 11:31 AM PDT

Pure Shiite


The beginning of a fresher Central KL: CAR FREE DAY

Posted: 07 Jul 2011 05:30 AM PDT

When Tempest Tossed, Embrace Chaos : Ambiguous Ambiga TUNTUT, Semua WAJIB IKUT

Posted: 06 Jul 2011 12:47 PM PDT

otai

Posted: 07 Jul 2011 11:20 AM PDT

otai


AGONG BERTINDAK ATAS LUNAS PERLEMBAGAAN

Posted: 07 Jul 2011 03:41 AM PDT

PUAK-PUAK KUMPULAN PENDESAK BERSIH YANG TIDAK BERDAFTAR DENGAN PENDAFTAR PERTUBUHAN DAN STATUSNYA ADALAH PERTUBUHAN HARAM PERLU BERSIH DI SEGI UNDANG-UNDANG NEGARA SEBELUM MEREKA GELARKAN DIRI MEREKA BERSIH.

BAGAIMANA MEREKA HENDAK JADI BERSIH SEKIRANYA MEREKA TIDAK MAHU TERIMA HAKIKAT PERLEMBAGAAN NEGARA DAN RUKUN NEGARA ???

ADAKAH MEREKA BERSIH BILA MEMBIARKAN DIRI MEREKA DIGUNAKAN UNTUK FAEDAH POLITIK PEMBANGKANG ???

KITA MENCABAR MEREKA MEMBERSIHKAN DIRI DARI POLITIK PEMBANGKANG IAITU PAKATAN RAKYAT DAN MENJELASKAN APA SEBENARNYA MOTIF MEREKA. SEKIRANYA MEREKA HENDAK MENYAMPAIKAN MEMORUNDUM KEPADA DYMM AGONG... KENAPA DALAM PERTEMUAN DENGAN AGONG DIDAPATI AMBIGA S TIDAK PUN MENYERAH APA2 DOKUMEN. AMBIGA JUGA TIDAK MEBUAT KENYATAAN TERHADAP TUNTUTAN MEREKA APABILA AMBIGA MENGADAP AGONG.

MEMBUAT TOMAHAN DAN FITNAH MENGATAKAN DYMM AGONG MENYEMBELAHI BN ADALAH SATU DOSA BESAR DAN HASUTAN YANG AMAT MERBAHAYA.

JELAS AGONG BERTINDAK ATAS LANDASAN PERLEMBAGAAN DAN RUKUN NEGARA. BERIKUT ADALAH PENJELASAN MENGENAI KEDUDUKAN AGONG DALAM ISU YANG DIKEMUKAKAN OLEH BERSIH.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0706&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_04.htm

Yang di-Pertuan Agong penegak hak asasi rakyat

UNDANG-undang Persekutuan Malaysia, sementara mengiktiraf Yang di-Pertuan Agong sebagai ketua negara dan ketua turus angkatan bersenjata, Seri Paduka tidak boleh di bawah Perlembagaan Persekutuan bertindak bersendirian.

Melainkanlah dalam tiga perkara, pertama, bersetuju atau tidak membubarkan Parlimen; kedua, dalam hak berkaitan pelantikan Perdana Menteri selepas sesuatu pilihan raya atau apabila undi tidak percaya dihalakan terhadap seseorang Perdana Menteri.

Dan ketiga, melibatkan perkara-perkara berkaitan dengan agama Islam di peringkat bidang kuasa Persekutuan serta adat istiadat orang Melayu dan kebesaran diraja.

Bercakap kepada Utusan Malaysia di Putrajaya semalam, pakar perlembagaan Persekutuan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, oleh yang demikian, ia menyebabkan Seri Paduka bertindak di atas nasihat Jemaah Menteri yang ditubuhkan di bawah Perkara 43 atau salah seorang yang mewakili Jemaah Menteri yang biasanya adalah Perdana Menteri.

"Dalam konteks pemerintahan Malaysia, Seri Paduka sebenarnya apabila didatangi mana-mana pihak yang menyentuh pentadbiran dan undang-undang negara hendaklah mengikut nasihat Kabinet atau seperti mana nasihat Perdana Menteri. Nasihat itu wajib dipatuhi dan Seri Paduka tidak ada pilihan untuk menolak.

"Maka, tidaklah benar dakwaan pembangkang bahawa Seri Paduka hanya mengikut kehendak kerajaan atau eksekutif yang berkuasa (dalam titah yang dikeluarkan Seri Paduka kelmarin bahawa demonstrasi jalanan banyak membawa keburukan daripada kebaikan," kata Rais yang juga Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan.

Dalam konteks ini, Rais menyelar penganjur perhimpunan haram Bersih, S. Ambiga:

"Saya anggap Ambiga yang juga seorang peguam sudah buta undang-undang dan tidak tahu kuasa undang-undang.

"Jadi, kalau ada orang kata Seri Paduka mengikut telunjuk, itu bukan persoalannya kerana Seri Paduka tidak boleh menolak nasihat Jemaah Menteri melainkan tiga perkara yang disebutkan tadi."

Dan dalam situasi sekarang (ketika rancangan jahat Bersih untuk berhimpun secara haram tinggal tiga hari lagi), kata Rais, maka sebaik-baiknya Yang di-Pertuan Agong melunaskan sama pandangan Kabinet Seri Paduka menerusi tindakan Perdana Menteri dan Kabinetnya.

Yang pasti, rakyat jelata menyedari bahawa Yang di-Pertuan Agong, Sultan dan Raja bukanlah pelindung untuk orang Melayu semata-mata tetapi juga penegak hak asasi rakyat seluruhnya.

Dengan kata lain, Seri Paduka dan Majlis Raja-Raja adalah institusi yang mempertahankan hak mereka. Ini adalah selari dengan Peruntukan Perkara 153 dalam Perlembagaan Persekutuan.

Menegakkan hak asasi rakyat jelata ini sebenarnya berkait rapat dengan pemerintahan yang adil.

IPOHMALAY

Posted: 07 Jul 2011 09:51 AM PDT

IPOHMALAY


Kononnya Facebook, Tweeter dan Talian Telefon Disekat Pada 9 Julai

Posted: 07 Jul 2011 01:41 AM PDT


Kalau dah kerjanya mengganggu gugat ketenteraman, mereka akan buat apa sahaja untuk memastikan ketenteraman akan digugat. Contohnya dengan mengeluarkan kenyataan berupa hasutan kononnya tindakan menyekat Facebook, Tweeter dan talian telefon mudah alih akan dibuat pada 9 Julai ini.

Perhimpunan yang dibenci orang ini tidak sama dengan di Mesir yang membawa berjuta orang ke jalanan dan itu pun membuatkan pemerintah Mesir mengambil masa beberapa hari sebelum tindakan menyekat laman sosial dan talian telefon dibuat.

Apa sangat dengan perhimpunan bodoh BERSHIT ini? Lihat statistik undian di Facebook di atas. Ini sangat jelas menunjukkan BERSHIT tidak sama dengan gelombang kebangkitan rakyat di Mesir yang menumbangkan diktator Hosni Mubarak yang memerintah berpuluh-puluh tahun dan terang-terangan menipu dalam pilihanraya.

Untuk mengundi di Facebook, klik SINI

Thursday, July 7, 2011

Facebook, Twitter dan mungkin Line Handphone Akan Dimatikan Sabtu Ini

Tulang Besi mendapat maklumat yang tidak dapat Tualng Besi sahkan tapi wajib Tulang Besi kongsi bersama keseluruhan rakyat Malaysia.

Diberitakan ada arahan telah dikeluarkan kepada MCMC untuk menutup aksess kepada Google,Facebook, Twitter, Youtube serta beberapa laman sosial yang lain pada hari Sabtu ini seluruh Malaysia./

Tujuannya adalah supaya semua komunikasi dimatikan bagi menyukarkan peserta-peserta BERSIH berkumpul dan berarak Sabtu ini.

Juga diharapkan supaya maklumat-maklumat yang "merbahaya" kepada UMNO dan Barisan Nasional tidak mudah disebarkan kepada rakyat Malaysia.

Mereka telah belajar dari Kebangkitan Arab di mana gambar-gambar serta "footage" rakyat ditembak, dipukul, dibelasah dan disiksa tersebar dengan meluas menyebabkan revolusi menjadi semakin marak.

Mereka juga belajar dari Mubarak, Gaddafi, Assad dan Raja Khalifah untuk mematikan aksess ke laman-laman sosial ini bagi menjamin kelansungan perhimpunan BERSIH terjejas.

Tulang Besi juga diberitahu servis handfone sekitar Kuala Lumpur juga akan dimatikan oleh ketiga-tiga operator: CELCOM, MAXIS dan DIGI. Ini selaras dengan tindakan yang diambil oleh Mubarak sewaktu bermulanya Revolusi Mesir tempohari.

Namun, kasihan juga Mubarak sekarang ini disaman berpuluh-puluh juta kerana kerugian yang ditanggung oleh syarikat2 handfone di Mesir.

Maka, bersedialah wahai mereka yang bakal menjadi peserta.

Anak Omak

Posted: 07 Jul 2011 09:22 AM PDT

Anak Omak


Tun Dol kembali membawa sial demi sial

Posted: 06 Jul 2011 11:11 PM PDT


Polis sudah uruskan isu Bersih 2.0 dengan baik, tetapi dalam diam-diam Tun Dol sudah berjumpa dengan Dato Ambiga, Pengerusi Besih 2.0 dan aturkan dia berjumpa dengan DYMM Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong.

Ambiga menang diketahui baik dengan Tun Dol. Dia dapat Dato pun hasil usaha tun Dol. Ambiga yang mengatur makan malam untuk Bar Council bersama kerajaan untuk menyelesaikan masaalah antara kerajaan dan Bar Council. Masa itu, tiga hakim diumumkan pampasan tanpa asas untuk diberi. Ini kerja bodoh Dato Zaid Ibrahim.


Semasa Tun Dol beri nyawa kepada Ambiga, dia sudah mula ketakutan dan nyawa di hujung tanduk. Keadaan dan orang ramai (melainkan yang bodoh taksub atau bahlol tak faham) semua sudah berpihak pada polis dan kerajaan.

Rakyat sudah sedia faham dan terima alasan dan justifikasi tindak tanduk polis, pelbagai pendedahan mengenai keselamatan sudah dibuat, dan hubungkait dengan anasir subversif luar negara sudah didedahkan. Peniaga dan rakyat dah berbulu dan benci dengan Bersih 2.0. NGO dan UMNO semua sudah bagai disuntik semangat baru untuk menentang Bersih 2.0

Tapi Tun Dol si Bahalol tua tak tahu nak mampos pergi memandai untuk konon menjadi perantara di antara Bersih 2.0 dengan Agong/kerajaan.  Akhirnya hanya rancangan polis dan kerajaan terkacau, AGong turut sama malu dan Anwar besar kepala.


Sebagaimana berlaku semasa Tun Dol menjadi Perdana Menteri, semua yang dipegang dan cuba lakukan semuanya berakhir dengan kersoakkan dan kehancuran. Begitu juga dengan kes ini.

Semua arrangement dengan Agong ini dilakukan tanpa pengetahuan Perdana Menteri, Timbalan PM dan Menteri Dalam Negeri. Kemungkinan pihak pengurusan Istana bawah Tengku Bentara bersekongkol dengan Tun Dol.  Kepala Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Sidek perlu dipelangkong atas kecuaian ini.

Selepas perjumpaan dengan Ambiga dengan Agong, Anwar sudah ambilalih Bersih. Dia terus berdegil dan mahukan Stadium Merdeka dan perarakan jalanan ke arah stadium .

Mana tidak dia berdegil, dia sudah dapat putarbelit dan jaja nama Agong.

Dia dapat pusat untuk berkubu dan masih berdegil mahu adalah perarakan jalanan. Ini hanya memalukan Agong dan kerajaan.

Selain itu, Anwar naik besar kepala tidak mahu mohon permit polis dan anggap Bersih mengatasai undang-undang dan peraturan yang mana perlu diberi keistimewaan.  Lagi memalukan Agiong dan kerajaan.

Kini Anwar berupaya melakukan rampasan kuasa ala rusuhan jalanan Mesir seperti yang dirancangkan. Dah baik-baik mereka akan tunduk dan hentikan perhimpunan, Tun Dol bukan saja membantu mereka untuk dapat berhimpun dan memalukan polis, kerajaan dan UMNO, mereka boleh lakukan lebih dari itu.

Adakah ini usaha Tun Dol untuk memalukan kerajaan? Adakah ini tindakan Tun Dol untuk balas dendam ke atas Najib yang enggan menerima Khairy masuk kabinet? Khairy pun membuat kenyataan yang memalukan dari expedisi Gaza mentakana dia akan bersama Bersih.

Kepala hotak budak undi pos. Dia ingat terer sangat dia di Rembau. Dia kena sedar dia bukan wakil rakyat tapi wakil pos. Dia menag atas saluran undi pos keapda kawasannya.

Berbalik kepada permintaan keapda Najib mahukan Khairy jadi Menteri, apa yang dia sumbang sebagai Ketua Pemuda. Pemuda lembab dan tidak bergerak bawah Khairy. Prestasi Khairy hancur. Macam mana nak kasi jadi Menteri?

Macam mana nak terima Khairy jika dia bersungguh-sungguh sudah katakan dia akan menjadi duri dalam daging untuk memastikan prestasi Najib lebih teruk dari Tun Dol semasa tahun 2008.  

Nampak gayanya, Tun Dol mahu sabotaj agar UMNO dan BN Kalah teruk dalam PRU akan datang.

Bukan setakat itu saja sialnya Tun Dol, dia turut dikaitkan dengan tuduhan rasuah dalam salahlaku seorang bekas Penasihat Bank Negara yang dituduh menerima wang RM100,000 untuk mendapatkan projek bagi seorang ahli perniagaan.

The Star melaporkan Tun Dol menafikan:
Tuesday July 5, 2011


Banknote scandal: Pak Lah denies attempts made to bribe him


By MAZWIN NIK ANIS


PETALING JAYA: Tun Abdullah Ahmad Badawi has denied allegations of attempts to bribe him in order to get his assistance to win a RM100mil currency contract while he was in office.


The former Prime Minister said he had no recollection of anyone approaching him with such an offer and that he would have immediately reported the incident to the authorities, had it occurred.


"Under no circumstances am I obliged to respond to any unsubstantiated allegations of impropriety on my part.


"However, there is no truth whatsoever in the allegation as I cannot possibly remember of anyone approaching me with any offer.


"If indeed there was any, I would have immediately lodged a report with the regulatory authorities, including the police, for the necessary follow-up action," Abdullah said Tuesday.


According to a news report published in Australian daily The Age, the Reserve Bank of Australia's (RBA) banknote firms were suspected of attempting to bribe Abdullah in order to get his help to win a AU$31mil (RM99.82mil) currency contract.


According to the report, Abdullah was one of several highly influential Malaysian political figures whom anti-corruption authorities believed Securency and Note Printing Australia - firms respectively half and fully owned and overseen by Australia's reserve bank - allegedly sought to bribe using part of AU$4.2mil (RM13.52mil) in commission payments made to two Malaysian middlemen.


The daily said its Malaysian sources confirmed that the Australian Federal Police had gathered information about attempts to bribe Abdullah by Securency and Note Printing Australia.


The newspaper said it was made to understand that the attempt to bribe Abdullah related to contract negotiations occurred around 2003, the year he became prime minister and finance minister.


Abdullah served as prime minister until 2009.


The Age reported the alleged attempt to bribe the former Malaysian prime minister adds to the list of high-profile Asian politicians and central bank officials targeted by the RBA firms.


Australian police last week alleged Securency bribed Vietnam's former central bank governor by paying his son's English university tuition fees.


Last week, Malaysian authorities arrested a former Bank Negara Malaysia assistant governor accused of receiving two bribes from Note Printing Australia Ltd.


Datuk Mohamad Daud Dol Moin, 58, claimed trial at a Sessions Court to two counts of accepting bribes amounting to RM100,000 from a businessman to help procure a contract from the central bank. The contract was to print RM5 polymer bank notes by Note Printing Australia Ltd.


Mohamad Daud was accused of receiving two bribes of RM50,000 from Abdul Kayum Syed Ahmad at Dome Restaurant, Bangsar Shopping Centre, on Dec 1, 2004, and Feb 16, 2005. According to the Malaysian Anti-Corruption Commission, the contract was worth about RM95mil.

Baca juga laporan The Star sini dan sini.

Tun Dol ... Tun Dol ... kau ini memang swuei. Baik kau cepat mati dari hidup terus menyusahkan rakyat dan negara.

Awekz Bukit Gantang

Posted: 07 Jul 2011 07:31 AM PDT

Awekz Bukit Gantang


BERSIH bertukar KOTOR???

Posted: 06 Jul 2011 08:52 PM PDT



Apa dah jadi dengan BERSIH??? Dalam Awekz melawat blog kawan- kawan dan Awekz terjumpa artikel ini. Thanks to Bro Desperado for this article and Awekz rasa tak salah nak berkongsi maklumat...

Apa yang dah terjadi pada BERSIH yang mereka laungkan sebelum ini? Nampaknya di antara mereka dah ada unsur sabotaj atau dah puak - puak PKR ni sendiri dah mengaku yang BERSIH itu sebenarnya KOTOR?

Apakah Ahli parlimen PKR Gopeng Lee Boon Chye dan ADUN PKR Simpang Pulai Chan Ming Kai sudah paling tadah dan tidak lagi menyokong Beersih 2.0?


Persoalan ini timbul apabila kedua-dua pemimpin PKR itu memakai baju kuning berlogo 'KOTOR' dan buat catwalk di sebuah pasar di Gunung Rapat, Ipoh.


Awekz: Bersih yang sememangnya berniat kotor. Sudah-sudahlah puak-puak pembangkang. Fikir-fikirkan apakah agenda sebenarnya...politikkah atau perkauman? Renungkan dan jangan jadi Melayu yang di'kuda'kan...

tunku

Posted: 07 Jul 2011 03:23 AM PDT

tunku


How will PDRM issue permit to an illegal body ? Where's the logic ?

Posted: 06 Jul 2011 09:15 AM PDT

Perkasa Wants To Hold Rally In Stadium, Have Audience With King

KUALA LUMPUR, July 6 (Bernama) -- The Malay right-wing movement Perkasa said today it would go ahead with its rally scheduled for July 9, but in a stadium, and that it was seeking an audience with the Yang di-Pertuan Agong.
Its president, Datuk Ibrahim Ali, said the movement had applied to have the rally at the Merdeka Stadium, Stadium Negara or Titiwangsa Stadium.
"We have applied for the police permit and sent applications to the stadiums concerned," he told reporters after a meeting of the Perkasa supreme council, here.
He said Perkasa had also sought an audience with the Yang di-Pertuan Agong to explain the current situation and obtain the advice of the king.
Ibrahim, who is the Pasir Mas MP, said Perkasa had also sought a meeting with Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak, either tomorrow or the day after.

tunku : by right perkasa request or application should be processed first as it is a legal group.it is registered while Bersih is illegal as it is not registered.i don't understand how will the police issue permit to an illegal body to hold a rally? where is the logic? what is so special about Bersih? why they are given special attention? if they are given permit then the police should give to others unregistered bodies too.let them apply the permit using a legal and registered body not an illegal one.

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 07 Jul 2011 03:18 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ


Fuyioooooo !!! ... BUKTI VIDEO PAS & UMNO BERSATU MENENTANG AMBIGA ... SEBARKAN !

Posted: 06 Jul 2011 06:29 PM PDT

UMNO & PAS pernah bersama ...
UMNO & PAS pernah MENANG bersama ...
Terbukti kata2 keramat Tun Dr. Mahathir MELAYU (PAS) MUDAH LUPA ...
Kini, PAS angkat Ambiga untuk dijadikan KETUA UNTUK SATU PERHIMPUNAN SIA-SIA ...
Sila Tonton video di bawah sehingga tamat dan fikirkanlah sendiri ...

SIAPA AMBIGA !?


Sedihnya jadi MELAYU (PAS) YANG SUDAH LUPA.
Semoga video ini akan memberikan kesan kepada kita ... SEBARKAN!
(Aku sedih mengenangkan Melayu yang kian berpecah disebabkan KUFFAR!)



AloQStaQ
KHAMIS
07-07-2011
9:29 Pagi

HERO KECIK

Posted: 07 Jul 2011 01:43 AM PDT

HERO KECIK


BERSIH: Mereka Hanya Mau Berdemo Di Jalanan

Posted: 07 Jul 2011 01:00 AM PDT

Disebebkan terlalu bagi kepala sangat kat ambiga tu, sekarang lemak sudah berbakul2 atas kepala puak pakatan nie. Mereka bukan kisah sangat pasal nk serah memorandum SPR la hapa la, memang diorg nak berarak... tu jer tujuan mereka.. Mereka suka bergasak dengan pihak berkuasa dan memang saja nk tunjuk kepada orang ramai kononnya dia sahaja yang power... *&^%$#@!

Kalau nak berarak sangat kat jalanan, berarak la kt litar sepang tu, pusing la sampai pagi esok pun.. Nie tempat orang ramai juga nak berarak. Kalau berarak boleh bergasak dengan pihak berkuasa, cameraman diorg dh ready nk ambil pic menarik kekasaran pihak berkuasa dalam menanggani orang berarak.. senang nk bantai pihak berkuasa zalim. Nk tunjuk satu dunia yang pihak berkuasa Malaysia nie zalim cam yahudi..

kenapala nk bagi muka sangat kt segelintir yang sokong BERSIH nie, bukan diorg wakil satu Malaysia nak berdemo.. Patut puak2 nie ditangkap bagi makan kt rimau dalam zoo lagi baik.. ada pekdah juga dari uyusah orang..

Sahabat-Gunung

Posted: 07 Jul 2011 01:36 AM PDT

Sahabat-Gunung


Bersih Masih Lagi Pertubuhan Haram Walaupun Selepas Menghadap Agong

Posted: 06 Jul 2011 06:05 PM PDT

PUTRAJAYA, 6 Julai – Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata Bersih masih sebuah pertubuhan haram walaupun selepas pemimpinnya menghadap Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin bagi memohon kebenaran mengadakan perhimpunan Sabtu ini.

Beliau yang merupakan Menteri Dalam Negeri berkata keputusan Pendaftar Pertubuhan (ROS) mengisytiharkan Bersih sebagai pertubuhan haram juga berdasarkan nasihat Pejabat Peguam Negara mengikut undang-undang.

Walaupun Bersih dibenarkan mengadakan perhimpunan di stadium, mereka masih perlu mendapatkan permit dari polis, katanya di sini, hari ini.

"Biar mereka mohon dulu. Biar polis pertimbangkan permohonan itu. Jadi jika mereka segera memohon, lebih cepat polis memproses (dan membuat keputusan) mengenai masa dan tempatnya," katanya.

Selepas menghadap Yang di-Pertuan Agong semalam, Pengerusi penganjur perhimpunan 9 Julai itu Datuk S.Ambiga berkata mereka memutuskan perhimpunan itu akan diadakan di dalam sebuah stadium.

Hari ini, Ambiga berkata mereka merancang untuk mengadakan perhimpunan itu di Stadium Merdeka dan menyatakan kesediaan untuk bekerjasama bagi memastikan perhimpunan itu berjalan dengan aman dan lancar.

Ketika ditanya berhubung kesediaan kerajaan membenarkan mereka mengadakan perhimpunan itu di stadium, Hishammuddin berkata perkara itu adalah berkenaan keselamatan.

Beliau juga berkata keputusan untuk mengadakan perhimpunan di stadium juga sesuatu yang rasional.

"Tetapi jangan pula letak syarat-syarat lain seperti tidak mahu pohon permit, nak pilih stadium dan sebagainya kerana itu kita tak boleh pertimbangkan sekarang kerana ia mesti berdasarkan permohonan mereka," katanya.

Beliau juga menasihatkan orang ramai yang ingin menyertai perhimpunan itu supaya melihat apa yang berlaku secara positif kecuali jika mempunyai motif tersembunyi untuk menimbulkan masalah.

"Yang penting sekarang kita perlu melihat masa depan. Bagi mereka yang mengatakan bahawa mereka mahukan pilihan raya yang bebas dan adil perlu membuktikan bahawa mereka bertanggungjawab.

"Sebelum ini mereka berkata mahu menyuarakannya dan kini kita telah memberikan tempat dan peluang di stadium, jadi nasihat saya kepada semua orang, perlu bertanggungjawab dan bekerja dalam lingkungan undang-undang," katanya

Stadium Merdeka Lokasi Awal PATRIOT, Bersih Patut Terima Tawaran MB Selangor

Posted: 06 Jul 2011 04:48 AM PDT


KUALA LUMPUR, 6 Julai – PATRIOT hari ini membantah sekeras-kerasnya cadangan penganjur himpunan BERSIH untuk mengadakan himpunan mereka di Stadium Merdeka kerana telah bertembung dengan lokasi awal himpunan aman PATRIOT.

Pengerusinya, Datuk Abd Azeez Abd Rahim berkata mereka telah memohon daripada pihak Polis Dang Wangi pada 21 Jun yang lalu menerusi Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan, Rizalman Mokhtar untuk mengadakan himpunan aman PATRIOT di stadium berkenaan.

Sambil menunjukkan salinan permohonan berkenaan, beliau seterusnya menambah sehingga kini pihaknya masih belum menerima apa-apa keputusan daripada pihak berkuasa berhubung permohonan berkenaan.

"Sama ada berhimpun di stadium ini atau sebaliknya kita akan putuskan setelah mendapat keputusan mengenai permohonan tersebut. Kita akan akur dengan segala keputusan yang mengikut lunas undang-undang.

"Dan kita juga tidak akan benarkan mana-mana pihak untuk mengadakan demonstrasi di Stadium Merdeka kerana tempat laungan merdeka telah dilakukan di stadium berkenaan dan itu amat nostalgia bagi kita.

"Kalau kita tengok kaedah demonstrasi atau himpunan haram yang ingin dilakukan oleh BERSIH, sudah tentunya jauh sama sekali dengan apa yang PATRIOT nak buat. Kita buat untuk pertahankan benteng, manakala BERSIH adalah untuk menjatuhkan kepimpinan negara," katanya.

Beliau yang juga Kelab Putera 1Malaysia seterusnya menambah PATRIOT akan menghalang sesiapa jua yang ingin mengadakan demostrasi jalanan.

"Kewujudan PATRIOT hari ini telah berjaya menghalang pihak tertentu mengadakan demonstrasi jalanan yang cukup hodoh dan mengugat keselamatan dan kemanan rakyat," ujarnya.

Beliau seterusnya mempersoalkan kenapakah pihak penganjur BERSIH tidak menerima tawaran daripada Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk menggunakan stadium Shah Alam untuk tujuan berkenaan.

"Kenapa mereka beriya-iya mahukan stadium Merdeka. Kita percaya mereka akan menggangu gugat dari sudut cara mereka nak masuk ke dalam stadium dan sebagainya. Justeru kita minta pihak polis tegas dan apa pun kami akur dengan apa jua tindakan polis yang berlandaskan undang-undang," katanya. -MediaUMNO

Patriot, Pemuda UMNO Bantah Bersih Guna Stadium Merdeka

Posted: 06 Jul 2011 03:31 AM PDT

Kuala Lumpur, 6 Julai- Patriot dan Pemuda UMNO akur dengan saranan dan kebenaran pihak kerajaan untuk membenarkan penganjur Bersih 2.0 untuk mengadakan perhimpunan Bersih di Stadium, ujar Penolong Setiausaha Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Datuk Megat Firdouz Tan Sri Megat Junid.

"Namun kami berpandangan bahawa Perhimpunan Bersih 2.0 ini tidak wajar diadakan di Stadium Merdeka kerana stadium tersebut amat significant pengertian kemerdekaan negara. Buatlah di stadium lain, seperti di Stadium Shah Alam," ujarnya sebentar tadi bagi mengulas tindakan Penganjur Bersih yang memaklumkan akan meneruskan perhimpunan 9 Julai ini, walaupun di dalam stadium.

Namun, beliau memaklumkan bahawa Patriot dan Pemuda UMNO akan memerhati tindak tanduk mereka (Bersih 2.0) dan akan melakukan sesuatu kenal.

"Apa tindakan dan gerak kerja Patriot dan Pemuda UMNO, tunggulah YB Khairy sendiri akan maklumkan dalam masa terdekat. YB Khairy dalam perjalanan balik ke tanahair," tambahnya lagi.

Taipingmali (tm)

Posted: 07 Jul 2011 01:31 AM PDT

Taipingmali (tm)


Pok Nik gagal mentadbir Kelantan

Posted: 06 Jul 2011 10:43 PM PDT

Utusan Malaysia Online - Terkini
Published with Blogger-droid v1.7.1

Bandar Tun Abdul Razak

Posted: 06 Jul 2011 10:18 PM PDT

Bandar Jengka Pahang kini dikenali sbg Bandar Tun Abd Razak & akan dibangunkan dgn pelbagai projek bersepadu dgn peruntukan RM250 juta. PM
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Najib pula disalahkan

Posted: 06 Jul 2011 06:03 PM PDT

"Tajuk utama Sinar Harian : Pakatan Rakyat Gesa Datuk Seri Najib Razak Tunai Janji Sediakan Stadium...."

Pas mendesak Najib sedias dewan pasai apa?

Perdana Menteri hanya mengemukakan cadangan dan awal-awal lagi Pas dan Ambiga dah tolak sebalik ingin meneruskan demo di jalanraya.

DYMM YDP Agong juga mencadangkan ia hanya boleh dibuat di stadium sependapat dengan Najib.

Sekarang Ambiga kenalah buat permohonan kepada pihak pengurusan stadium. Kalau hari ini baru nak mohon sudah tentu tak akan dapat diselesaikan dalam tempoh 1 hari. Pelbagai prosedur dan syarat harus diteliti. Rasanya sudah terlalu suntuk untuk program yang hanya tinggal 2 hari.

Sekiranya stadium sudah ditempah oleh pihak lain, mereka kenalah cari venue baru.

Dalam tempoh 2 hari apa yang Ambiga boleh buat?

Mahu tidak mahu, mereka yang terdesak tetap akan mengadakan perhimpunan secara haram Sabtu ini.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Siapa Menteri KDN

Posted: 06 Jul 2011 03:53 PM PDT

Kenyataan ssebegini bukanlah datanhnya dari Menteri Komunikasi tetapi Menteri KDN.

Oleh KDN dok bagi amaran saja maka Komunikasi sudah kasi sama dia.

Menteri Penerangan, Komunikasi & Kebudayaan, Dato' Seri Utama Rais Yatim berkata, "Mesyuarat kabinet Rabu membuat keputusan tidak benarkan perhimpunan Bersih yang dirancang Sabtu ini guna STADIUM MERDEKA dan STADIUM NEGARA".

Tunggu lah apa amaran seterusnya
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 Agenda : SKMM digesa siasat pengguna laman sosial hina Agong

Posted: 06 Jul 2011 11:32 AM PDT

KUALA LUMPUR: Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) diminta menyiasat beberapa pengguna laman sosial yang didakwa menghina Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin berikutan titah khas baginda berhubung isu perhimpunan haram pada 9 Julai.

Badan bukan kerajaan 1Agenda mendakwa dua pengguna laman sosial Twitter yang menggunakan nama "DAPSugu" dan "AMK Rembau" sudah menghina serta memperlekeh kebijaksanaan Tuanku Mizan.
"Saya sudah membuat laporan polis dua hari lalu, kedua-dua pemegang akaun sosial media itu dengan jelas menghina ketua institusi negara kita dan ketua institusi agama kita," kata Yang Dipertuanya, Zul Azhar Cha.
Beliau ditemui pemberita ketika hadir di Bangunan Sultan Abdul Samad di sini bagi menyerahkan memorandum berkaitan perkara itu kepada Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim.

Memorandum itu diterima Setiausaha Sulit Kanan Rais iaitu Abdul Rauf Puteh.

Zul Azhar juga mendakwa terdapat beberapa pengguna laman sosial Facebook dan pengguna blog menerbitkan komen berunsur hasutan serta ugutan berhubung perhimpunan haram itu.

Beliau berkata, jika perkara seumpama itu tidak dibanteras, ia boleh menimbulkan kekacauan yang menjurus kepada perpecahan dan mampu menghuru-harakan negara.
"Kita sarankan rakyat untuk pandai menilai sebab penulis-penulis blog datang dari pelbagai identiti dan objektif.

"Ada niat membina, positif tapi ada juga yang datang untuk memecahbelahkan," katanya.

Zul Azhar berkata, 1Agenda sedia membantu dan bekerjasama dengan SKMM bagi memantau kegiatan yang tidak sihat di laman sosial. - BERNAMA
Published with Blogger-droid v1.7.1

Angkat Sumpah Setiausaha Politik Menteri Besar Perak-Dato Shalimin

Posted: 06 Jul 2011 06:55 AM PDT

Pemuda BN Perak lapor polis hina sultan

Posted: 06 Jul 2011 06:47 AM PDT

PC Show Perak 2011

Posted: 06 Jul 2011 06:41 AM PDT

PERKASA mahu berhimpun, pohon mengadap Agong

Posted: 06 Jul 2011 06:20 AM PDT

Stadium Merdeka Lokasi Awal PATRIOT, Bersih Patut Terima Tawaran MB Selangor

Posted: 06 Jul 2011 04:49 AM PDT

Oleh : Tg Azman Tg Abas
Share


KUALA LUMPUR, 6 Julai – PATRIOT hari ini membantah sekeras-kerasnya cadangan penganjur himpunan BERSIH untuk mengadakan himpunan mereka di Stadium Merdeka kerana telah bertembung dengan lokasi awal himpunan aman PATRIOT.

Pengerusinya, Datuk Abd Azeez Abd Rahim berkata mereka telah memohon daripada pihak Polis Dang Wangi pada 21 Jun yang lalu menerusi Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan, Rizalman Mokhtar untuk mengadakan himpunan aman PATRIOT di stadium berkenaan.

Sambil menunjukkan salinan permohonan berkenaan, beliau seterusnya menambah sehingga kini pihaknya masih belum menerima apa-apa keputusan daripada pihak berkuasa berhubung permohonan berkenaan.

"Sama ada berhimpun di stadium ini atau sebaliknya kita akan putuskan setelah mendapat keputusan mengenai permohonan tersebut. Kita akan akur dengan segala keputusan yang mengikut lunas undang-undang.

"Dan kita juga tidak akan benarkan mana-mana pihak untuk mengadakan demonstrasi di Stadium Merdeka kerana tempat laungan merdeka telah dilakukan di stadium berkenaan dan itu amat nostalgia bagi kita.

"Kalau kita tengok kaedah demonstrasi atau himpunan haram yang ingin dilakukan oleh BERSIH, sudah tentunya jauh sama sekali dengan apa yang PATRIOT nak buat. Kita buat untuk pertahankan benteng, manakala BERSIH adalah untuk menjatuhkan kepimpinan negara," katanya.

Beliau yang juga Kelab Putera 1Malaysia seterusnya menambah PATRIOT akan menghalang sesiapa jua yang ingin mengadakan demostrasi jalanan.

"Kewujudan PATRIOT hari ini telah berjaya menghalang pihak tertentu mengadakan demonstrasi jalanan yang cukup hodoh dan mengugat keselamatan dan kemanan rakyat," ujarnya.

Beliau seterusnya mempersoalkan kenapakah pihak penganjur BERSIH tidak menerima tawaran daripada Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk menggunakan stadium Shah Alam untuk tujuan berkenaan.

"Kenapa mereka beriya-iya mahukan stadium Merdeka. Kita percaya mereka akan menggangu gugat dari sudut cara mereka nak masuk ke dalam stadium dan sebagainya. Justeru kita minta pihak polis tegas dan apa pun kami akur dengan apa jua tindakan polis yang berlandaskan undang-undang," katanya. -MediaUMNO

Anwar Makin Cemas, Gantung Harap Bersih, Ambiga Jadi Talian Hayat

Posted: 06 Jul 2011 04:37 AM PDT

Oleh : Tg Azman Tg Abas
Share

KUALA LUMPUR, 6 Julai – Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mugkin gelisah dan cemas dengan kegagalan dalam rayuannya bagi mengetepikan keputusan Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah yang enggan menarik diri daripada mendengar kes liwat melibatkan beliau.

Timbalan Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan, Datuk Bung Mokhtar Radin berkata keputusan berkenaan yang turut menolak permohonan Anwar untuk menangguhkan keputusan hari ini sehingga rayuannya didengar oleh Mahkamah Persekutuan sudah pasti akan menambahkan lagi kegelisahannya.

Justeru beliau tidak menolak kemungkinan Anwar yang cukup terkenal dengan "putar alam" akan menggunakan apa jua strategi termasuk perhimpunan BERSIH pada 9 Julai nanti dalam usaha mengalih tumpuan rakyat terhadap segala skandal dan dakwaaan yang melibatkan diri Ketua Umum PKR itu.

"Saya percaya perhimpunan BERSIH akan jadi salah satu platform dia kelak. Namun dia juga mungkin lupa penganjur perhimpunan berkenaan, Datuk Ambiga Sreenevasan mempunyai agenda sendiri dan akan memperalatkan Ketua pembangkang berkenaan untuk mencapai cita-citanya.

"Begitu juga dengan parti pembangkang lain yang akan tumpang semangkuk populariti Anwar di kalangan penyokong pembangkang lain. Maknanya di sini saya melihat masing-masing diperalatkan antara satu sama lain.

"Atas alasan itu, kita sebagai rakyat Malaysia yang bermaruah dan berdaulat perlu melihat dengan jelas bagaimana politik pembangkang yang masing-masing mempergunakan antara satu sama lain," katanya kepada UMNO-Online di sini.

Ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim gagal dalam rayuannya hari ini bagi mengetepikan keputusan Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah yang enggan menarik diri daripada mendengar kes liwat melibatkan beliau.

Hakim Datuk Hasan Lah, yang bersidang bersama Hakim Datuk Abdul Malik Ishak dan Hakim Datuk Ahmad Ma'arop, berkata tidak ada sebab bagi Mahkamah Rayuan untuk tidak bersetuju dengan keputusan Hakim Mohd Zabidin.

Panel tiga hakim itu juga menolak permohonan Anwar untuk menangguhkan keputusan hari ini sehingga rayuannya didengar oleh Mahkamah Persekutuan.

Anwar membuat rayuan itu berhubung keputusan Hakim Mohd Zabidin pada 6 Jun lepas untuk menolak buat kali ketiganya permohonan supaya hakim itu menarik diri daripada mendengar kes liwat berkenaan.

Dalam permohonannya itu, Anwar mahu hakim lain mendengar kes liwat terhadapnya kerana mendakwa Hakim Mohd Zabidin telah membuat keputusan awal dalam kes itu dengan menerima sebagai betul keterangan saksi utama, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Bung yang juga Ahli Parlimen Kinabatangan seterusnya membidas pihak tertentu yang seolah-olah sanggup menjadikan negara sebagai taruhan demi menjayakan cita-cita politik mereka.

"Cukup-cukuplah kerana negara kita hari ini sudah mencapai keamanan dan kejayaan yang dinikmati oleh semua pihak tanpa mengira kaum dan agama. Janganlah kita hancurkan apa yang kita ada hari ini atas dasar politik dan kepentingan diri masing-masing.

"Sepatutnya kita perlu sama-sama berganding bahu dengan kerajaan untuk memastikan kelangsungan kejayaan hari ini terus berada di puncak," ujarnya. -MediaUMNO

Orang luar akan turut serta dalam perhimpunan jijik 2.0

Posted: 06 Jul 2011 03:57 AM PDT

Mesyuarat pakatan tgh hari tadi dibritau Kedutaan Australia, Italy, USA & Britain akan hadir pd perhimpunan Bersih.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Demonstrasi bertentangan dengan demokrasi.

Posted: 06 Jul 2011 03:29 AM PDT

Malaysia mengamalkan sistem demokrasi berparlimen. Setiap lima tahun parti yang memerintah wajib membubarkan dewan parlimen dan dewan negeri.

Kuasa memilih kerajaan baru diturunkan kepada rakyat untuk membuat pilihan.

Oleh kerana kempen yang begitu hebat oleh pihak pembangkang mereka berjaya merampas 4 negeri dan mempertahankan Kelantan.

Apakah itu belum cukup lagi, sehingga nak buat demonstrasi jijik 2.0?

Khalid Gereja menuduh kerajaan sebagai komunis yang menolak pilihanraya dalam ceramah beliau baru-baru ini.

Memang sedap mulut dia bercakap tetapi hakikat nya jika kerajaan pimpinan BN mengamalkan sistem pemerintahan komunis beliau tak akan merasa menjadi ahli parlimen.

Demonstrasi yang dirancang Sabtu ini sememangnya mempunyai agenda tersembunyi. Bukan untuk pilihanraya yang bersih seperti yang dihebahkan tetapi ingin menumbangkannya kerajaan seperti yang terjadi di benua Arab.

Pilihanraya ke13 akan datang sudah hampir dan paling lewat ialah 2012 atau 2013. Kenapa mereka tidak boleh tunggu?

Agenda kedua ialah untuk menyelamatkan Anwar Ibrahim dari kembali ke penjara atas tuduhan liwat.

Jika demonstrasi berjaya menumbangkan kerajaan, Anwar akan menjadi perdana menteri dan segala tuduhan terhadap beliau akan digugurkan.

Rusuhan akan berlaku dan kuasa besar akan masuk campur sebagai polis dunia atau mewakili masyarakat dunia.
Published with Blogger-droid v1.7.1

Perhimpunan Jijik 2.0 atas tiket siapa?

Posted: 06 Jul 2011 02:11 AM PDT

Bersih adalah bertubuhan haram dan tidak pernah didaftarkan dengan mana-mana pejabat ROS di Malaysia. Oleh itu walaupun Perdana Menteri mencadangkan mereka berhimpun dalam stadium, ia tetap tidak boleh dilaksanakan. Ia hanya boleh diadakan oleh parti Pas, Dap atau Pkr.  Atas nama pakatan rakyat juga tidak boleh kerana ia tidak didaftarkan.

Oleh itu atas landasan mana mereka nak berdiri? Sekarang sudah ada dua rancangan, Ambiga bersetuju untuk mengadakan di stadium tetapi impaknya kecil dan tidak akan tercapai objektifnya.
Sekarang secara online rally tetap akan diadakan sebagaimana perancangan awal.

Masa semakin suntuk, cuma tinggal 2 hari sahaja. Permohonan untuk mendapat permit polis atas landasan mana, Bersih yang diketuai oleh Ambiga, siapa jawatankuasa, dari mana dana, apa tentatif, semuanya perlu dijawab.

TM tetap berharap agar permohonan ditolak oleh polis kerana tidak releven dan tidak sesuai. Objektif mereka tidak memerlukan mereka turun ke padang atau jalanan.

Mereka mempunyai ramai ahli parlimen dan gunalah dewan tersebut untuk memohon dipinda segala tuntutan mereka.  Mereka adalah penggubal undang-undang.  Rakyat sudah memberi mandat kepada mereka untuk bersuara di dalam dewan. Rakyat tidak perlu membawa isu ke jalanan. Majority rakyat negara ini faham akan sistem perundangan negara,

Ambiga jika berhajat untuk jadi ahli parlimen sila mendaftar diri di hari penamaan calon pada PRU 13 nanti. Bila menang, bercakap lah soal pilihan raya sampai terjulur lidah dan jubur. Siapa tak larang.



The Bersih 2.0 movement is still illegal and subject to legal action, said Home Minister Hishammuddin Hussein.
He said that although the Agong had granted an audience to Bersih 2.0's leaders yesterday, the government's position has not changed.
"They are banned. They are still banned. Nobody can put themselves over the law... just because Tuanku met them doesn't mean they are no longer illegal," he said at a press conference in Putrajaya today.
Hishammuddin, with his powers as home minister, declared Bersih 2.0 illegal on July 1.
TM menyeru kepada ahli Pas , Pkr dan Dap agar tidak turun untuk berdemontrasi , cukuplah anda ditipu selama ini, apa guna mengundi wakil rakyat anda jika tidak menggunakan dewan parlimen untuk membicangkan dan meminda perlembagaan.

Satu lagi, kalau dah kalah dalam undian di dalam dewan, anda perlu akur dan menerima keputusan kerana ia dibuat secara demokrasi.

PANEH MIANG

Posted: 07 Jul 2011 01:28 AM PDT

PANEH MIANG


Majoriti rakyat dah letih tunggu keberanian Najib

Posted: 06 Jul 2011 08:59 PM PDT


Mungkin kerana tiada ketegasan yang ditunjukkan Paklah dalam menangani isu Bersih pertama pada 10 November 2007, yakni 4 bulan sebelum pilihanraya umum, menjadi salah satu faktor mengapa ramai rakyat menolak BN di PRU-12. Jelas keputusan Paklah dalam menangani sebarang isu sensitif telah mencerminkan bahawa Paklah sebenarnya tidak peka dengan aspirasi sebenar silent voters.

Mungkin majoriti rakyat hari ini, terutamanya silent voters sangat merindui KEBERANIAN kerajaan dalam menangani sebarang isu yang boleh menjejaskan keadaan aman dan damai yang telah dikecapi rakyat sekian lama sebelum bermulanya rejim Paklah. Mungkin majoriti rakyat sangat berharap isu sebegini segera ditamatkan oleh kerajaan sebelum ianya bermula lagi.

Keputusan kini di tangan Perdana Menteri Ke-6. Adakah Najib akan mengulangi cara Paklah, atau memilih cara yang telahpun terbukti berkesan sebelum rejim Paklah?

Yang pasti, sikap playsafe bukanlah jalan penyelesaian terbaik dalam semua situasi.

The game has just begun...and things might turn badly.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 06 Jul 2011 11:50 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


"Bersurailah Kalau Tidak Kami Tembak" Yess Aku Setuju.

Posted: 06 Jul 2011 10:05 PM PDT

Ayat "bersurailah kalau tidak kami tembak" cukup menggerunkan siapa sahaja baik penyamun, penyagak, komunis dan pendemo.

Takan nak suraikan perusuh nak pakai ayat "pergi lah pulang, demo ini tiada permit" atau "jangan berhimpun la, tolong ye" sampai mampos korang tak akan bersurai, bodoh...

Pembangkang kerap kata mereka ni hebat, kalau orang pas tu, sanggup mati syahid, kenapa dengan banner masa latihan pun korang nak takut?

Bukan nak kata la, demo paling besar yang pernah aku tengok pada petang sebelum anwar pandikutti di tangkap 1998 dulu, masa tu hanya pendemo dan polis sahaja yang berentap, army duduk dalam kem dan kawal stadium bukit jalil, ketika tu aku jangkakan lebih 300 ribu yang berkumpul di dataran merdeka, polis tak pun mintak bantuan army.

Tapi kali ni aku rasa lain macam sikit, army pun sanggup bantu polis dalam kes ni, aku yakin dan percaya pihak risikan tentera (mio) dah dapat hidu akan berlakunya rusuhan yang boleh menggugat keselamatan negara dan mungkin akan berlaku benda-benda yang di luar jangkaan kita, jadi itu sebap la army pun nak turun padang bantu polis.

Pada aku, polis dan army buat lah apa pun, yang penting keselamatan dan kententeraman negara harus di pertahankan, 300, 500, 900 ribu yang nak berkumpul tu bukan mewakili 27 juta rakyat malaysia, hanya yang gila babi je yang dok kata mereka ni wakil rakyat malaysia nak menuntut perubahan.. perubahan abah kau...

Waaima Apa Pun Mereka Tetap Mahu Merusuh 9 Julai Ini...

Posted: 06 Jul 2011 07:15 PM PDT


Bagi lah amaran sekeras mana pun, guna lah apa akta sekali pun, sampaikan YDP Agong punya titah khas pun mereka spin, kata lah apa pun korang nak kata, "bersih" tetap juga akan merusuh pada 9 julai ini...

Petang tadi depa dah kantoi, sms yang sepatutnya di hantar kepada "ahli sahaja" dah dah tersalah send, jelas nampak mereka memang nak buat rusuhan jugak, apa motif "bersih" nak gunakan stadium merdeka? kalau kita baca sms tu, terang-terang depa nak berarak dulu kat jalan lepas tu baru masuk stadium.

Apa logik "bersih" nak pakai stadium merdeka yang hanya mampu muat 45 ribu orang, tempat parking stadium merdeka kecik beb... anwar kata dia nak kumpulkan 300 ribu manusia, logik ke kalau nak kumpul 300 ribu manusia di stadium merdeka? tak logik kan... kenapa "bersih" tak mau guna stadium shah alam yang boleh muat 80 ribu orang, kalau campur duduk kat padang aku rasa mau 150 ribu pun boleh, kalau dalam stadium tak muat, parking stadium shah alam aku rasa cukup besar kalau nak tampung 300 ribu orang yang anwar kata nak datang tu.

Apa pun mereka tetap jugak nak buat rusuhan, itu sebap mereka mintak guna stadium merdeka, senang nak huru-harakan kuala lumpur, kalau buat kat stadium shah alam, nak buat huru-hara kat mana? so ada baiknya polis jangan benarkan mereka buat perhimpunan tu, percayalah... huru-hara dan rusuhan pasti akan berlaku walau pun mereka tu semua berkumpul di planet marikh... 300 ribu orang, 300 ribu punya kepala, boleh control ke?

PM Najib Di Klang, Semua Orang Cina Happy

Posted: 06 Jul 2011 05:18 AM PDT

PM datang ke bandar klang yang menjadi kubu kuat dap untuk melancarkan yayasan usahawan wanita cina malaysia di dewan hokkien klang petang tadi, kira-kira 5 ribu orang hadir untuk menyambut kedatangan datuk najib.




















KANTOI BESAR: SMS SERU BERKUMPUL JAM 2 PTG, 9 JULAI.

Posted: 06 Jul 2011 12:53 AM PDT

Aku tak tahu sapa yang hantar sms ni kat aku, bila aku call balik, semua nombor tu tak jawab, aku rasa sms tu di hantar menggunakan nombor broadband kut.

Sms tu meminta semua penyokong bersih berkumpul di sogo dan di berberapa chek point lain seperti yang di cadangkan dulu, kat bawah ni adalah ayat-ayat dari sms yang aku terima sejak dari jam 3 petang tadi.

Dimaklumkan pada 9 julai ini berjalan seperti yang di jadualkan jam 2 petang, berkumpul di sogo, masjid jamek kampung baru, dan dataran dbkl (hadapan dataran merdeka). kita bergerak dari 3 lokasi ini ke stadium merdeka, sila pakai baju (bersih) warna kuning.

Dimaklumkan juga saudara zulfikar, ahli biro politik amk, akan di panggil ke mahkamah majistret kajang jam 3 petang ini untuk tuduhan memakai baju (bersih) pada sidang ahli majlis (majlis perbandaran kut) mohon teman-teman hadir dan sebarkan...

Nah ni apa cerita ni... berarak dari 3 lokasi baru sampai ke stadium merdeka, aku harap polis tak bagi permit untuk bersih buat perhimpunan di stadium, pasal perarakan tetap juga akan berlaku, kesesakan dan huru-hara pasti akan juga berlaku... siapa nak bertanggung jawab ni..?

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 06 Jul 2011 11:31 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Siapa Kata Kuning Itu BERSIH?

Posted: 06 Jul 2011 11:26 PM PDT

Satu satira yang bagus daripada kartunis Juragan.



*Mesej simple tapi menusuk kalbu.

Untuk Sebaran Semua Blog: Dokumen Sejarah Mengenai PAS dan Komunis.

Posted: 06 Jul 2011 10:33 PM PDT



 Satu dokumen sejarah yang menunjukkan PAS pernah dipergunakan oleh Parti Komunis Malaya (PKM).

Komunis sememangnya pandai bermain sandiwara demi menutup tujuan sebenar perjuangan mereka. Jika dulu mereka menggunakan PAPERI untuk mendapatkan bantuan PAS, sekarang mereka menggunakan BERSIH.

Jika dulu PAS pernah tertipu, kini PAS turut mengalami nasib yang sama akibat keghairahan pemimpin mereka mengejar pangkat dan kuasa.

Mohon semua blogger sebarkan maklumat ini.

*Bukti baru menunjukkan kaitan BERSIH dengan Komunis.

Adakah PKR Akan Pakai Tentera Rahsia Mereka?

Posted: 06 Jul 2011 09:32 PM PDT



Ganas Saifuddin ni sebenarnya.

Dulu dialah perwira UMNO bab menentang pembangkang.

Sampai Tian Chua terkencing dalam seluar.

Sekarang ni tak tau la masih ganas ke tak.

Jom kita saksikan bagaimana 'garang'nya Saifuddin ni dulu.



*Sekarang ni Saifuddin dah tak ganas dah. Yang dia tau kejar MP BN sampai ke Taiwan. Elok le tu pegi dengan Tian Chua masa pembangkang dok heboh pasal 16 September.

AT-TAUBAH

Posted: 06 Jul 2011 08:55 PM PDT

MUQADDIMAH SURAH AT-TAUBAH
Surah ini diturunkan di Madinah, mengandungi 129 ayat. Dinamakan surah "At-Taubah" (Taubat), kerana pada ayat 117, disebutkan perihal golongan yang telah bertaubat dari perbuatan mereka yang salah lalu Allah menerima taubat mereka dan mengampunkannya.
Surah ini juga dinamakan surah "Baraa'ah" (Pemutusan Tanggungjawab) yang maksudnya "Pembatalan Perjanjian" sebagaimana yang diterangkan pada bahagian awal surah ini.
Intisari Kandungannya: Menerangkan perisytiharan dari Allah dan RasulNya, yang ditujukan kepada kaum musyrik Arab, dan ditegaskan: Bahawa oleh kerana mereka telah mencabuli perjanjian dengan Rasulullah (s.a.w.), maka perjanjian itu adalah dibatalkan oleh Allah dan RasulNya, dan mereka diberi tempoh selama empat bulan, sesudah itu jika mereka tidak menerima Islam, maka mereka akan dimusnahkan di mana sahaja mereka ditemui.
Surah ini juga mendedahkan rahsia kaum munafik yang pura-pura Islam pada zahirnya, sedang mereka tetap kafir pada batinnya.
Surah ini pula-dari asalnya-tidak dimulakan dengan"
"بسم الله الرحمن الرحيم"

WAKAKAKA.....BALACI PEMBANGKANG MENGAMUK FB ANUWAR KENA HACK

Posted: 06 Jul 2011 08:27 PM PDT

FB AnuWar Brahim dah kena hack oleh @LuvSec.


Tahniah. Yang peliknya balaci-balaci pembangkang menyalahkan Kerajaan.

Macam harammm. AnuWar letak password yang tak secure, Kerajaan pulak yang salah.

FB tu Kerajaan Malaysia punya ke yang korang nak blame the gov?

Tu la. Masa hackers serang web kerajaan....korang puji hackers. Bila kena batang **** si Anu, korang kutuk-kutuk.





* Hacker yang sama juga ingin hack FB PM. Kepada pegawai-pegawai pejabat PM, sila ambil perhatian.

Sebab BERSIH, Harga Barang Akan Naik?

Posted: 06 Jul 2011 07:31 PM PDT



Jika ini benar-benar berlaku, satu kejayaan bagi BERSIH kerana menyusahkan lagi orang ramai.

Selain daripada penganjur BERSIH yang mendapat manfaat daripada kesusahan orang lain, peniaga-peniaga yang tamak juga akan cuba mengambil kesempatan.

Ayuh Kerajaan yang mendahulukan rakyat. Tolong ambil tindakan supaya tiada pihak dapat ambil kesempatan.

Edisi Dewasa ; Bala Menimpa Pulau Pinang.

Posted: 06 Jul 2011 06:35 PM PDT


 Akibat kecekapan pemerintahan Khalifah Guan Eng yang penuh dengan maksiat di Penang, ianya telah mengundang murka Tuhan.

Akhirnya rakyat juga menjadi mangsa.

Punyalah hebat Guan Eng mentranformasi Penang kepada Pulau Maksiat sampai iklan kerja kosong GRO pun boleh ditawarkan secara terbuka.



Itu baru satu, bagaimana pula dengan ratu cantik berbikini pun boleh dianjurkan di tempat terbuka?




Kepada PAS Negeri Penang, mana lebih utama, BERSIHKAN sistem demokrasi atau BERSIHKAN SEGALA MAKSIAT di Penang kerana PAS juga merupakan sebahagian kepada Kerajaan Negeri?

LAWAK PAGI KHAMIS....

Posted: 06 Jul 2011 05:44 PM PDT



Memang badi pun. Semua yang mereka rancang, semuanya tak jadi.

Apa-apa pun, memang lawak kartun ni.

Hadis Hari Ini (11) - Mukmin Yang Kuat

Posted: 06 Jul 2011 05:00 PM PDT


Daripada Abu Hurairah RA berkata bahawa Rasulullah SAW telah bersabda:

Maksudnya: "Orang mukmin yang kuat lebih baik dan lebih dicintai oleh Allah SWT daripada orang mukmin yang lemah. Pada setiap perkara ada kebaikan. Tekunlah kamu atas sesuatu yang bermanfaat bagimu. Mintalah pertolongan kepada Allah dan janganlah kamu berputus asa. Jika kamu ditimpa sesuatu bencana, janganlah berkata: 'Kalaulah aku berbuat demikian, maka akan jadi demikian, demikian'. Akan tetapi berkatalah: 'Allah telah mentakdirkan dan barang yang dikehendaki oleh Allah pasti Allah lakukan. Maka sesungguhnya kata-kata 'Lau' (kalaulah) dapat membuka perbuatan syaitan".

Hadis Riwayat Imam Muslim

Wajib Tonton : Ucapan Pemimpin-pemimpin Yang 'Sangat BERSIH'!

Posted: 06 Jul 2011 06:38 AM PDT



Kalau hati tak bersih, macam mana nak join perhimpunan BERSIH.

BERSIHkan dulu hati. Kemudian BERSIHkan cara berceramah yang banyak kutuk mengutuk pihak lawan. Bila semuanya BERSIH, barulah boleh bukak cerita pasal BERSIH.

*BERSIH-BERSIHKAN...

Wakakaka.....Hisham Rais Mula Cucuk Jarum Sosialis, Kemudian Komunis...

Posted: 06 Jul 2011 05:43 AM PDT



Dalam kutuk-kutuk UMNO tu, sempat jugak agen KGB pencen ni hasut supaya tukar dasar daripada Islam kepada Kebajikan. Dari kebajikan kepada sosialis. Matlamat akhir adalah komunisme.

Udah la tu Hisham Rais. Tak payah la nak bertaqiyah lagi.

PAS nampaknya terlalu lemah sampaikan ada ruang untuk sosialis dan komunis meresap masuk melalui lopong yang diwujudkan oleh Negara Kebajikan.

Dulu PAS agak kuat sampai Nik Aziz boleh halau calon sosialis dari masuk bertanding di Kelantan. Siapa lagi kalau bukan Dr. Syed Husin Ali, bekas Timbalan Presiden PKR.

Sekarang ni apa yang DAP, PKR mahu pun Sosialis suruh, semuanya PAS ikut demi menjaga kerukunan perikatan sonsang mereka.

Nasib la PAS. Tak payah tunggu UMNO musnahkan PAS. PAS akan musnah sendiri kerana dasar perjuangan sendiri dah lari.

*Menunggu masa untuk PAS ditalkinkan oleh PKR dan DAP.

Wali Yang Hilang Sufi.

Posted: 06 Jul 2011 04:36 AM PDT


 Dulu punya la power wali ni sampai boleh doa pecah perut.

Sekarang ni, pegi depan Kaabah pun belum tentu mustajab. Doa wali yang seorang supaya BERSIH dapat dibuat atas jalan nampaknya tak menjadi. Akhirnya stadium juga dicari.

Tapi macam biasa. Wali ni mane boleh kalah. Mesti nak 'up lebeh'. Dah gagal pun dicakap berjaya jugak.


Alahai sang wali yang hilang sufi. Cukup-cukuplah dengan urusan dunia. Sampai bila kau nak pegang kuasa. Adakah nak bawak pangkat ketua pentadbiran negeri sampai ke kubur?

*Losyen mustajab lagi mustajab dari doa wali ni.

KEKALAHAN KEDUA BERSIH 2.0...

Posted: 06 Jul 2011 02:04 AM PDT

Semalam Pengerusi BERSIH, Ambiga menarik balik rancangan untuk berdemonstrasi di atas jalan raya dan memilih stadium sebagai pengganti. Maka, Kerajaan YAB PM mendahului dengan 1 - 0.

Hari ini BERSIH mengalami kekalahan kedua iaitu PEMIMPIN-PEMIMPIN PR MENGAKUI BAHAWA MEREKA TIDAK BERSIH DAN KOTOR SEBENARNYA.

ADUN-ADUN PEMBANGKANG di Perak yang telah mengaku kalah. Antaranya ADUN Simpang Pulai dan Ahli Parlimen Gopeng.


2 - 0 untuk semua penentang perhimpunan haram BERSIH termasuk para PATRIOT.

Jangan lupa satu tamparan bagi BERSIH iaitu Perbadanan Stadium Merdeka telah menolak permintaan mereka supaya boleh diadakan perhimpunan di stadium tersebut.



Kejatuhan BERSIH telah bermula. Kejatuhan organisasi haram ini bermaksud kekalahan bagi pembangkang dan AnuWar Ibrahim.

*Agak-agaknya BERSIH akan kalah macam ni tak?

Si Baghal Bernama Nik Nazmi

Posted: 06 Jul 2011 01:08 AM PDT



 Apahal la pulak baghal sekor ni. Engkau punya pasal, Puan Wardina pulak jadi mangsa. MyMassa masih tak berganjak yang peristiwa hari tu, memang Nik Nazmi punya pasal. Tak percaya boleh baca kat sini sini.

Saya telah dipanggil oleh YB Nik Nazmi untuk turut serta bersama dalam Karnival Mesra Rakyat bersama dgn Uthaya Sankar, Safee Sali dan ramai lagi pada pagi Sabtu tersebut. Saya yakin tiada agenda politik dalam program ini maka saya bersetuju. Saya diminta memberi MOTIVASI KEIBUBAPAAN (satu bidang yang memang dekat dengan hati saya)


Dah bertahun jadi wakil rakyat pun tak tau bezakan program PARTI dan KERAJAAN.

Kalau program Kerajaan, KENAPA NAK PROMOTE BERSIH PULAK?

Bila masa BERSIH jadi dasar Kerajaan Selangor.


Belajar sampai obersi pun masih baghal lagi.

Kalau dah baghal macam ni, elok ana jual sama itu husin lempoyang lah. Itu pun kalau si husin mau beli la sebab husin saudagar unta bukan baghal.


*Adik beradik kembar seiras.....wakakaka.

Kedah Negeri Kebajikan Ala PAS.

Posted: 06 Jul 2011 12:09 AM PDT



Adakah ini negeri kebajikan yang dibangga-banggakan oleh PAS?


Yang miskin ditindas.

Yang melayu di denda.

Yang bukan Melayu selalu terlepas

Dimanakah sifat ihsan pemimpin yang sedang berkuasa?

*Zalim betul kerajaan Kedah La Ni. Macam firaun. Dulu roboh gerai di Sungai Petani, sekarang ni kacau penjaja kecil kat Aloq Setaq pulak!

Antara gerai yang dirobohkan di SP.

Belantan

Posted: 06 Jul 2011 11:30 PM PDT

Belantan


Ada sesuatu yang tak kena : Mengapa Ambiga tidak serah memorandum!

Posted: 06 Jul 2011 06:39 PM PDT

Macam ada sesuatu yang tak kena. Apakah motif sebenar " DEMO BERSIH 2.0" ? Bukankah tujuan mereka 'berdemo' kerana mahu menyerahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong? Kita patut mempersoalkan kegagalan S. Ambiga menyerahkan memorandum berhubung tuntutan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) kepada Yang di-Pertuan Agong ketika diberi peluang menghadap Tuanku Mizan Zainal Abidin di Istana Negara semalam.

Ambiga dan dua lagi pihak dalam Bersih seharusnya menggunakan peluang tersebut untuk 'menyuarakan' tuntutan mereka menerusi penyerahan memorandum berkenaan. Kesediaan membenarkan mereka menghadap membuktikan sikap keterbukaan Tuanku Mizan yang patut dijunjung tinggi dan dihormati.

Justeru itu adakah kesempatan menghadap Seri Paduka dimanfaatkan Bersih untuk menyampaikan memorandum tersebut. Kenapa tidak? Kalau sudah disampaikan, apa perlunya lagi diadakan perhimpunan di stadium? Nampaknya sudah terang lagi bersuloh. Sebenarnya ada agenda lain disebalik perhimpunan BERSIH 2.0 ini?

Adakah maksud mereka hendak mengadakan perhimpunan di stadium sudah mendapat restu dan perkenan Tuanku Mizan atau adakah ia kenyataan Bersih sahaja? Seperti yang dititahkan oleh Seri Paduka sebelum ini, sebarang perselisihan dan rasa tidak puas hati, kekurangan dan kelemahan yang ada sepatutnya diselesaikan menerusi saluran perundingan antara pihak yang terbabit.

Semua pihak sepatutnya mengambil pendekatan itu demi memelihara keamanan, kemerdekaan dan kedaulatan negara. Gunakan perundingan dan musyawarah dengan hati serta fikiran terbuka sebagai budaya hidup demi kedaulatan negara.

Marilah kita menghargai Rukun Negara dan Perlembagaan negara. Sama-samalah kita menegakkan dan menghidupkan demokrasi melalui sistem pilihan raya dan tidak melalui demonstrasi di jalan raya! Sebenarnya ketenteraman dan kedaulatan negara adalah tanggungjawab kita semua sebagai rakyat Malaysia.

Jalan terbaik adalah tidak perlu diadakan perhimpunan BERSIH itu. Pergilah berjumpa dengan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) atau pihak lain kalau tidak berpuas hati. Adakah BERSIH ada agenda lain apabila mahu meneruskan perhimpunan itu. Kalau hendak serah memorandum, sepatutnya ia sudah dilakukan semalam.

Sebelum keadaan menjadi bertambah buruk, nasihat kepada penganjur BERSIH 2.0 supaya membatalkan sahaja niat untuk menganjurkan perhimpunan haram di stadium ataupun dimana-mana selepas ini. Jangan menderhaka dengan titah Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong.

Suara Politik
Taminsari

Panglima Perang Cyber

Posted: 06 Jul 2011 11:13 PM PDT

Panglima Perang Cyber


20 Jawapan Mantap SPR Kepada 20 Isu Yang Diputarbelitkan AMBIGA - Edarkan !!!

Posted: 06 Jul 2011 04:23 PM PDT



Pertamanya terima kasih kepada sahabat FB ambo Mr EA ( Eizwan Abdullah ) atas jasa baik beliau membuat salinan jawapan SPR di FB beliau yang telah dimuat turun oleh ambo sebentar tadi. 


Diharap jangan ada lagi keraguan terhadap SPR yang telus dari dulu hingga sekarang untuk memberi keadilan kepada semua demi memastikan suara rakyat dihormati semua pihak.


Ayuh kita sebarkan risalah BERSIHKAN putarbelit BERSIH 2.0 yang KOTOR sebenarnya. Agenda mereka bukan BERSIH tetapi untuk KOTORKAN minda rakyat agar melihat keburukan yang sengaja dicipta demi meraih keuntungan dalam PRU akan datang !


Lawan tetap lawannnnnnnnnnnnnnnnn

















Satu lagi tengok dan sebarkan video hebat di bawah ini





Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2011. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Pelajar Tahfiz Turut Diperguna Untuk Sokong Penyokong Murtad & IFC - AMBIGA Yang Anjur BERSIH

Posted: 06 Jul 2011 02:43 PM PDT

The Unspinners

Posted: 06 Jul 2011 11:06 PM PDT

sekupangdua

Posted: 06 Jul 2011 11:05 PM PDT

sekupangdua


TOLAK BERSIH bermakna TOLAK ISLAM? WAJIB SOKONG AMBIGA?

Posted: 06 Jul 2011 02:53 AM PDT

BLOGGERS PAS yang baru nak belajor pun dah dibolehkan buat FATWA ikut suka hati BAPAK dia sendiri!  baru nak mula menulis dalam blog dah buat FATWA! Adoyai kesian betui teman tengok Bloggers PAS sorang ni, siap main pase nas dan TITAH tuk Guru Nikko Jis lagi kalau TAK SOKONG BERSIH bermakna TOLAK ISLAM, iskkk kesian betui teman tengok macamana PAS cukup-cukup menyesatkan ISLAM, iskkk memang patutlah Ambiga lagi berkuasa dari Nik Ajih rupanyer, korang tengok ler sendiri Haram Jadah ni jadikan bloggers yang masih berhingus sampai boleh buat FATWA hancokwak dia sendiri. Maleh teman nak cakap komer bacaler sendiri, (KLIK) pecah perut pun ada, mana taknya memang kimak betui dia melawak sendakan NAS dan Hadis nabi, siap semacam arahan NIK AJIH yang WAJIB dipatuhi supaya tak KAFIR wajib ikut si AMBIGA nie. 

Teman rasa dia ni nak sangat jadi popular macam MILO SUAM atau jolokan baru MILO DEDOR yang dah kena angkut dan bagi rumah batu serta makan FREE, Tak per ler kengkawan, kot kita ramai-ramai melawat blog HARAM JADAH ni buat dia seronok sikit, hehehe tapi part SEMBOR nie sukahati Komer ler... dah memang haram jadah memang patut benor di sembor yop.
Apa yang dia kata kalau mengkomer nak tau... iskk... isk...
 
Hmpunan BERSIH adlah utk tgakan KEBENARAN. Islm adlah BENAR. Islam prjuangkan yg benar.
Prjuangn BERSIH mmbwa kebenaran. Setiap yg benar adalh prjuangn Islam...
Brangsiapa yg menolak BERSIH adlah menolak ajran Rasululah. Menolak Rasulullah adalah menolak Islam.
Brangsiapa yg menenentang Himpunan bersih adalah sama dgn menentang Allah.
YAB Tuan Guru selalu ingatkn kita semua jangan menolak Allah. Biar Umeno saja yg tolak Rasul..menentang Allah..tetpi Tuan Guru akan pertahankn Rasul...akn pertahn Allah.

dari al Baihaqi daripada Ibnu Abbas rahuma (hadith marfu') di mana Rasulullah saw bersabda mafhumnya " Barangsiapa yg berpegang kepada sunnahku di waktu ummatku sedang rosak maka untuknya ganjaran seratus mati syahid" Juga dari riwayat at Tabrani daripada Abu Hurairah ra meriwayatkan Rasulullah saw bersabda "Maka untuknya ganjaran seratus mati syahid"

YAB Tuan Guru tlh pesan banyok kali...jgn mati sia2 kerana sokong Umeno UPCO..lbih baik mati syahid kerana ganjran pahala yg banyak.
Kalw kita pergi himpuan bersih kerana Allah..dpt pahala...klaw kita kena tangkap..dpt lagi pahala di niaya oleh polis...klaw kita mati akn ditmpatkn di syorga yg khos utk org yg mati syahid.
YAB Tuan Guru sudah sebuk bnyak kali...UMeno-UPCO tdak boleh bawa kita ke syorga...hanyak bawak setakat lubang kubur saja..

APANAMA

Posted: 06 Jul 2011 11:04 PM PDT

APANAMA


ILLEGAL is ILLEGAL ... Thank You!

Posted: 06 Jul 2011 02:31 AM PDT



Bersih is still "illegal" as far as the law is concerned although the illegal movement's chairperson has had an audience with Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong - says Home Minister Datuk Seri Hishamuddin Hussien.


Listed below are the 70 'non-governmental organisations" said to have endorsed and/or are part of the the illegal movement called Bersih. Some of the NGOs do appear dubious though. I haven't heard of this department called "Jabatan Amal Johor"which is one of the NGO's listed as having endorsed the illegal movement.


Jemaah Islah Malaysia , which DAP Jelutong MP Jeff Ooi once labelled as an "extremist religious organisation" is also in the list (on two counts) plus a host of other totally insignificant talkshops like "Friends in Conversation" and "Sembang-sembang Forum".


 Certainly 'Anwar Ibrahim Club" is there too as an NGO, together with our Council of Churches. 


But guys, Bersih has been declared illegal by the Government and the Home Minister just reiterated that the declaration stays put. So, could the genuine NGOs stay out of this illegal movement and let the dubious NGOs like the Anwar Ibrahim Club (wonder what club's activities are) continue with their political circus.







p/s I call upon peace loving Malaysian citizens to fully support the Royal Malaysian Police' initiatives and preventive measures to safeguard the peace and stability that we are so used to. Don't stay put and think all will be rosy when the devils are out threatening our nation. 


Site Meter

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 06 Jul 2011 09:57 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


BUKIT AMAN :MUSUH DALAM SELIMUT (BAHAGIAN 7)

Posted: 06 Jul 2011 09:00 PM PDT

VIDEO BANGANGKAN...BERSHIT !

Posted: 06 Jul 2011 08:00 PM PDT

TRAFIK JAM GILA BABI SEMALAM..SALAHKAN BERSHIT !

Posted: 06 Jul 2011 06:30 PM PDT

GILIRAN WEB PAS PULAK CEMARKAN ATM !

Posted: 06 Jul 2011 12:53 PM PDT

SIAL ! MALAYSIAKINI SUDAH BERANI LAWAN TENTERA MALAYSIA ! MKINI LANCAR PERANG TERHADAP AGONG !

Posted: 06 Jul 2011 08:23 AM PDT

VIDEO TERBAIK UNTUK RAKYAT MALAYSIA !

Posted: 06 Jul 2011 07:15 AM PDT

ARTIKEL TERBARU SAIFUL BIKIN ANWAR GOYANG TELUQ !

Posted: 06 Jul 2011 06:00 AM PDT

ALERT ! PDRM DAN RISIKAN. AMBIGA DAN PAKATAN AKAN LANCARKAN PERANG TERHADAP RAKYAT MALAYSIA !

Posted: 06 Jul 2011 04:27 AM PDT

AKU YAKIN..ANWAR AKAN LIWAT PAPAGOMO !

Posted: 06 Jul 2011 03:25 AM PDT

REVOLUSI ANWAR GAGAL LAGI.

Posted: 05 Jul 2011 11:31 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 06 Jul 2011 09:38 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


ADUN PKR Pakai Baju KOTOR

Posted: 06 Jul 2011 08:57 PM PDT

Apakah Ahli parlimen PKR Gopeng Lee Boon Chye dan ADUN PKR Simpang Pulai Chan Ming Kai sudah paling tadah dan tidak lagi menyokong Beersih 2.0?

Persoalan ini timbul apabila kedua-dua pemimpin PKR itu memakai baju kuning berlogo 'KOTOR' dan buat catwalk di sebuah pasar di Gunung Rapat, Ipoh.

Pemimpin PKR memperlekehkan Bersih 2.0?

Pemimpin PKR gembira pakai baju 'Kotor'.


Ramai yang akan berpendapat tindakan mereka itu sebagai protes tidak bersetuju dengan perhimpunan Beersih 2.0. Mungkin mereka juga sudah insaf dan kerana itu memakai baju berlogo 'Kotor'.

Biar apa pun hujah si ahli parlimen dan ADUN PKR itu, tindakan mereka memakai baju 'KOTOR' telah menimbulkan pelbagai persepsi negatif yang memakan diri mereka sendiri! (Sumber : Minda Intelek Muda). Pemimpin PKR sendiri sudah pening, sudah tiada modal lagi untuk membela perbicaraan Anwar Ibrahim pada 16 Julai nanti. Mereka sudah iktiraf Anwar Ibrahim sebagai kekotoran yang perlu dibersihkan.

PSSPGM Menyokong Penuh Datuk Seri Najib

Posted: 06 Jul 2011 05:03 AM PDT

Pada 4 Julai 2011 di rumah ayahanda Datuk Abdul Majid bin Md Isa, ayahanda-ayahanda dan juga pesilat Pesaka Gayong menafikan fitnah bahawa mereka menyokong Bersih 2.0. Secara jelas Ayahanda Abdul Majid dan pimpinan Silat Pesaka Gayung menyatakan taat setia pada Yang Dipertuan Agong, dan menyokong kerajaan kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Ini satu pembohongan besar. Saya dan pertubuhan ini tidak terlibat langsung. Saya sebagai ketua tidak akan mengheret pesilat-pesilat ini untuk terbabit semata-mata demi kepentingan seseorang. Kami tetap dengan mandat pertubuhan dari dahulu lagi yang akan berdiri teguh di belakang kerajaan yang sah dan kedaulatan Yang di-Pertuan Agong. Matlamat kami bukan untuk menjadi kumpulan samseng untuk menghasut manusia supaya menjadi angkuh," kata Datuk Abdul Majid.


Pada 29 Jun 2011, Keadilan Daily dan Anwaribrahimblog telah menyiarkan kenyataan daripada Dato Abdul Majid dalam blognya (baca sini). Ternyata dakwaan blog Anwar tersebut adalah tidak benar bila Dato Abdul Majid membuat penafian terhadap fitnah yang dibuat oleh blog tersebut. Terbukti blog Anwar Ibrahim pun sama macam tuannya, pakar pembohong.