Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Khamis, 3 Mac 2011 at 1:19 PTG

sumber :-
Barisan Nasional

Barisan Nasional


waadat

Posted: 03 Mar 2011 01:15 PM PST

waadat


Zuraidah hina orang Merlimau

Posted: 02 Mar 2011 07:45 PM PST

Seorang teman yang merupakan anak tempatan Merlimau merungut bahawa Ahli Parlimen PKR Ampang YB Zuraidah Kamaruddin seolah menghina orang Melaka apabila mengatakan kebanyakan daripada mereka masih miskin dan tinggal di luar bandar.


Sebenarnya Demang juga hadir ceramah Zuraidah malam tadi.


Agaknya si becok itu tiba di Melaka pada waktu maalam melalui lebuh raya PLUS dan keluar ikut pintu  tol Jasin. Jalan tersebut memang gelap dan agak sunyi memandangkan pertempatan penduduk tidak banyak di situ. 




Demang percaya, pagi ini jika Zuraidah melawat kampung-kampung tradisional dalam Merlimau, beliau sendiri akan malu melihat rumah-rumah rakyat biasa yang besar dan canntik.


Jika tidak percaya, datang sendiri ke Melaka.


Singgah le...

THE FLYING KICK

Posted: 03 Mar 2011 01:14 PM PST

Duke of UMNO

Posted: 03 Mar 2011 01:13 PM PST

Duke of UMNO


Musssti baca..!!! Blogger PAS hina Orang Pahang/Felda di Kerdau..!!!

Posted: 02 Mar 2011 10:22 PM PST


Saya ada "melawat" blog-blog pro-PAS yang menulis tentang PRK di DUN Merlimau dan Kerdau. Bukan apa, saja saya melawat untuk melihat "melihat tahap mentaliti" blogger-blogger PAS ini.

Namun, apa yang mengejutkan ialah tentang blog ini yang terang-terang marahkan DAP, tapi dilepaskan kemarahannya pada rakyat Pahang, khususnya di Felda.

Dengan membahasakan diri bagaikan orang Arab, "Ana", blogger ini sangat marah pada Pengerusi DAP Pahang, Leong Ngah Ngah, kerana bercuti ke Chiang Mai. Dia menuduh Leong cuba mensabotaj kempen PAS di Kerdau. Dia turut mempersoalkan kerjasama yang sepatutnya dihulurkan DAP Pahang pada kempen PAS di PRK Kerdau.

Pendapat blogger ini turut disokong oleh blogger PAS lain seperti Gerakan Timur. DAP dituduh memboikot PAS dan tidak setia pada rakan Pakatan Haram itu.

Tapi, yang peliknya, MENGAPA PULA KEMARAHAN ITU DILEPASKAN PADA RAKYAT PAHANG, KHUSUSNYA DI KERDAU?

Antara ayatnya ialah...

"Orang Pahang ini memang kemaruk dengan reta benda."


Orang Pahang, betul ke tuduhan blogger PAS ini?

"Dapat duit sikit. Kain pelikat sehelai. T shirt 1Malaysia sekeping; habis sekampung dia berjalan. Bangga. Macam Jakun tak pernah dapat t-shirt. Macamana kita nak lawan puak yang haus reta benda. Daha t shirt. Buruk perangai."


Orang Pahang/Felda ni Jakun? Biar betul blogger PAS ni..? Ke dia yang Jakun?

"Tak perlu nak gila sangat puak 'lemah iman' dalam FELDA ini. Mereka ni wala' kepada FELDA macam tak ada masa depan. Macam berkiblatkan bangunan FELDA dekat Jalan Semarak tu. Macam jadikan duit dan ladang macam segala-galanya. Memang sakit hati berbual dengan orang FELDA ni."


Pulak dah! Dia sentuh soal "kuat/lemah iman orang lain" pulak! Dia tu kuat iman sangat ke??? Betul ke orang Felda "lemah iman" ni bro? Ke..kau yang buat cerita ni???

"Tapi ana malas nak cakap banyak lah. Ana masuk juga FELDA. Memang berat. Memang tak dapat hidayah punya kumpulan. Semua cerita duit dan bantuan kerajaan."


Tu diaaa...dia kata Orang Felda tak dapat hidayah pulak dahhh..!!! Nasib baik saya bukan orang Felda. Errr..apa kata orang Felda? Kalau blogger PAS ni depan mata orang Felda, apa agaknya yang akan terjadi ye?

"Mentaliti mundur macam warga FELDA inilah yang membantutkan sikit pencapaian kita dalam politik."


Mundur ke mentaliti orang Felda ni? Setahu saya, mentaliti orang Felda jauh lebih baik berbanding blogger PAS ini, sebab orang Felda pilih BN kerana terbukti membantu Islam, bangsa dan negara, manakala blogger PAS ternyata terlalu tolol kerana memilih PAS yang melacurkan Islam untuk kepentingan politik! Politik PAS terbantut sebab Allah tak redha dengan PAS, bukan kerana mentaliti warga Felda mundur atau tidak.

So, silalah buat penghakiman sendiri tentang mentaliti blogger PAS dan orang Felda ini. Rasanya PAS dan kena main dengan DAP lagi. Nasiblah..sapa suruh kawan dengan "syaitan"..???!!!

I rest my case.

PEJUANG BANGSA

Posted: 03 Mar 2011 11:40 AM PST

PEJUANG BANGSA


Siapa yang tak cerdik dia kena bohong dengan Pakatan - Isa Samad

Posted: 03 Mar 2011 06:55 AM PST




 " Orang PAS ini kepala dah jumud ...itu sebab dia jadi bodoh !  

Sekarang ini  rakyat Malaysia  menghadapi  sekumpulan manusia yang menubuhkan Pakatan Rakyat   sebagai  suatu golongan pembohong !  

 


Harakah fitnah Umie Hafilda dengan gambar super impose !

Posted: 03 Mar 2011 05:59 AM PST


 Kitab utama penganut PAS iaitu Harakah yang terkenal dengan fitnah dan ubat kuat pun dah pandai bikin gambar super impose rupanya .  Tengok sendiri gambar Umi Hafilda yang dibuat oleh budak2 IT akhbar sampah ini untuk memburukkan beliau .

Nampaknya  parti yang selalu tuduh orang lain fitnah , rupa-rupanya merekalah selalu  dok buat kerja ini bertopengkan kopiah dan serban putih .

Dulu depa selalu tuduh akhbar arus perdana melakukan fitnah terhadap , kini PAS lagi advance buat gambar palsu lagi .hahaha  BACA DISINI




Ramai keluar PAS tak nampak , baru ketua cawangan saja heboh giler punya

Posted: 02 Mar 2011 07:49 PM PST

Baru ketua cawangan keluar , PAS dah cakap beri tekanan besar kat UMNO ..kah kah kah ..

Setakat itu saja la Tuan Ibrahim Tuan  Man boleh tarik pun jadi penganut PAS ... Dia bukan nampak ramai ahli2 PAS sudah keluar parti seperti di Kelantan dan juga di Kerdau ini .

Yang menarik tu ...kemasukan mereka ini boleh memperkukuhkan perjuangan Islam ...haha ..Apa selama ini UMNO yang pejuangkan Islam ka di kawasan Jengka 25  ?  Di kawasan itu tiada surau atau masjid ka untuk kemudahan umat Islam beribadat ?

Tengok balik la calon BN itu macamana  ..Ustaz Syed Ibra .. boleh jadi imam dan  memberi ceramah agama, ..jadi mengapa lagi perlu undi PAS .. kalau nak perkukuhkan Islam hanya dengan memberi kemenangan kepada BN !



Pengasas UMNO dan 11 'orang kuat' parti itu di kubu Barisan Nasional (BN) di Felda Jengka 25, isytihar keluar parti dan menyertai Pas, semalam.

Muzammil Muallif, 51, mendakwa beliau membuat keputusan meninggalkan perjuangan UMNO selepas 15 tahun menjadi Ketua Cawangan UMNO Jengka 25.

Pengarah Pilihan Raya Kecil (PRK) Kerdau, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menyifatkan perkembangan itu sebagai tekanan terhadap UMNO.Dalam ucapan ringkas mengalu-alukan penyertaan mereka, Tuan Ibrahim, yang juga Naib Presiden Pas, berharap penyertaan Muzammil bersama 11 ahli UMNO itu akan memperkukuhkan perjuangan Islam di Jengka 25.

Rajahmas

Posted: 03 Mar 2011 11:29 AM PST

Rajahmas


Gempar! PAS Kerdau tolak Anwar?

Posted: 03 Mar 2011 04:27 AM PST

Ini adalah twitter ahli PAS yang risaukan kehadiran Anwar di Kerdau.. Bagaimana ini boleh berlaku? Bukankah Anwar Ketua Pakatan Rakyat?


sumber: medan-info-kita.blogspot

Calon PAS Kerdau tidak hormat institusi raja melayu

Posted: 03 Mar 2011 12:00 AM PST

Sebelum ini PR sering mengheret sultan dan raja-raja Melayu ke dalam permainan politik kotor mereka. Berbagai cara dan taktik kotor dibuat kerana mereka tahu orang Melayu amat mengasihi raja-raja mereka. Mengaitkan apa sahaja berkaitan sultan dengan parti mereka, seolah-olah menunjukkan perjuangan mereka direstui sultan.

Di bawah adalah banner yang digunakan PAS untuk mempromosikan calonnya. Apakah relevennya kempen parti mengunakan crest Diraja? Adakah Hassanddin mahu menarik sokongan dengan bermodalkan crest diraja?


Amalan penggunaan imej raja dalam banner PR juga melibatkan Sultan Johor sebelum ini, walaupun hakikatnya PR berusaha menghapuskan ketuanan melaya yang melibatkan institusi raja-raja Melayu. Kalau dah terdesak mencari populariti, kenapa tidak menggunakan lambang ketuanan rakyat seperti yang digembar-gemburkan PAS kepada media? Apakah PAS takut kehilangan undi orang melayu?

Isu di DUN Kerdau. Berikut adalah jawapan MB Pahang

Posted: 02 Mar 2011 03:41 PM PST

Isu di DUN Kerdau dijelaskan oleh MB Pahang.

IPOHMALAY

Posted: 03 Mar 2011 09:38 AM PST

IPOHMALAY


Iran Ancam Boikot Olimpik 2012

Posted: 02 Mar 2011 11:43 PM PST

Iran mengancam untuk memboikot Sukan Olimpik 2012 di London. Alasan utamanya kerana logo Olimpik itu sendiri. Jawatankuasa Olimpik Iran menyebut bahawa lambang tersebut membawa aspirasi Yahudi secara terang-terangan.

Lambang yang agak hodoh itu sebenarnya turut pernah dibantah oleh warga Britain sendiri. Namun pihak penganjur menyebut, lambang yang funky, muda dan kreatif itu akan terus digunakan.

Apa aspirasi Yahudi yang disimbolkan? Ia tidak lain dan tidak bukan ialah terjemahan '2012' itu sendiri yang dikatakan sengaja dibuat supaya menyerupai perkataan ZION.

Zion merupakan nama bukit di Israel yang mana para penyokong aliran Zionis dalam puak Yahudi menyebut bahawa pemerintahan dunia di bawah Zionis akan berpusat di Zion. Dari nama bukit tersebutlah wujudnya pengikut fahaman Zion yang menggelar diri mereka Zionis dan merangka misi memerintah dunia dengan dogma-dogma menyesatkan.


Sungguhka

Posted: 03 Mar 2011 09:20 AM PST

Sungguhka


Penemuan Salahurus Kulim Technology Management Sdn Bhd (KTMSB).......?

Posted: 03 Mar 2011 08:30 AM PST

prince of darkness-safirulamar عمار ميلانو

Posted: 03 Mar 2011 07:46 AM PST

prince of darkness-safirulamar عمار ميلانو


Buka Kampeni Sendiri Jee....Heh

Posted: 02 Mar 2011 09:29 AM PST

Kadang-kadang aku kelakar dengan sikap sesetengah 'graduan kononnya atau anak-anak muda' yang terlalu berfikiran sempit, kononnya masih menganggur kerana disebabkan sesetengah agensi swasta atau kerajaan mengamalkan Nepotisme ataupun Kroni!

Bila tak dapat apa yang dihajati, mulalah 'memaksa/mendesak' pihak berwajib untuk proses kemasukan!, menuduh mengamalkan budaya nepotisme, menyerang laman laman sosial agensi, padahal, banyak lagi cara dan saluran yang boleh dibuat bagi permohonan kerja. kalau kau rasa yang ko nak sangat 'kerja' tu dan elakkan dari kemasukan kroni mereka, ko buatlah 'company' sendiri, masa tu aku rasa dah terang-terang ko lantik kawan ko, anak ko, makcik ko, nenek ko, dan segala yang berkaitan dengan ko, itu KRONI namenye tu!

Dah tak dapat, cubalah lagi, tak pernah bersyukur dengan apa yang ada, kalau ko apply keje kat kelantan, abih mampuih la ko susah nak dapat kerja, merempat la ko dibawah naungan 'Wally Selipar ' takpun pergilah Jual burger ke, jual rim basikal ke? bercucuk tanam ke? jual produk MLM ke atau yang mana boleh Generate duit.

Usaha la lebih, jawab interview dengan penuh yakin, ikut etika ketika berinterview, jangan main 'sebat' je, cakap pun macam tak menyakinkan, so macamana nak diterima? Selfish! hah, jual ikan, baru 2 kali interview dah mula nak 'loghat'.

Ohpolitik!™

Posted: 03 Mar 2011 03:35 AM PST

Ohpolitik!™


Awas! Romeo PAS desprate umpan BUNGA kepada Pengundi Merlimau!!

Posted: 02 Mar 2011 06:15 PM PST





Nampaknya PAS menukar cara kempen mereka konvensional mereka dari berceramah dan menjerit-jerit di pentas tetapi sekarang PAS mendekati pengundi dengan 'BUNGA-BUNGANYA' ... auw!

Mungkin PAS sedar, Merlimau bukanlah tempat mereka 'champion' dengan kata-kata nista dan pembohongan mereka terhadap kerajaan dan pemimpin-pemimpin BN kerana setiap isu yang cuba mereka sorakkan, pasti dibalas dengan fakta dan sekali gus menampakkan PAS yang melaungkan perjuangan Islam dan bertakbir sepanjang masa... Sebenarnya adalah PEMBOHONG!

Yang pasti dalam ceramah PAS yang benar hanyalah pada permulaan ceramah mereka dengan menyahut beberapa potong ayat-ayat al quraan dan di akhir ceramah dengan selawat dan salam. Selama 3 hingga 4 jam ceramah PAS, hanya 3 minit saja yang benar... Kalau ingin mengesahkan, sila ikuti ceramah-ceramah mereka...

Menyedari hakikat itu, maka strategi kempen PAS di Merlimau bertukar dengan BUNGA-BUNGANYA... Awas, penduduk Merlimau... pastikan bunga-bunga di laman tuan puan pada keesokan hari masih ada lagi atau sekiranya telah tiada... maka, carilah Yuhaizad nanti!

bumiyang

Posted: 03 Mar 2011 03:34 AM PST

#seratah#

Posted: 03 Mar 2011 03:27 AM PST

#seratah#


SALAM DARI KERDAU

Posted: 02 Mar 2011 07:39 PM PST

Pilihan Raya Kecik DUN Kerdau.

Semakin hari semakin hangat kedua-dua parti yang bertanding, Pas dengan cara lamanya masih lagi berkempen undi Pas masuk surga, semua pemimpin pusat Pas dan Pkr datang berkempen dalam ceramah mereka, macam biasalah tidak ada satu pun apa yang kerjaan buat betul, semuanya tak betul sedangkan apa yang kerjaan lakukan rakyat sangat memerlukanya.


Hari ini ketua pembangkang akan datang ke kerdau, dalam hebahannya sebelum ini Anwar Ibrahim akan datang berceramah pada 4hb, tapi tukar tarikh pada 3hb, malam ini kerana tak mahu berdepan dengan Ibrahim Ali, kerana Ibrahim tau tembelang Anwar sebab itu Anwar lari, tapi dia tak selamat juga kerana malam ini Anwar Ibrahin akan berdepan dengan Umi Hafilda pula, mampu kah Anwar berdepan dengan Umi malam ini, dan kemunkinan juga Dr. Fairuz akan bersam dengan Umi.

Kalau Anwar betul dan benar kenapa dia takut berdepan dengan Ibrahim Ali, sebab apa yang dia cakapkan itu benda yang tak benar, sentiasa menipu rakyat, dia ceramah semasa saya(anwa) jadi menteri kewanganelama lapan (8) tahun harga minyak tak naik, betul lah masa tu harga minyak baru berapa 15 usd setong lebihkurang RM 45, sekarang berapa, tapi kalau kita selidik apa dia buat semasa jadi TPM dan beberapa buah kementerian yang dia jadi menteri takada apa pun.

Tak ada satu mercu tanda yang boleh dijadikan ukuran semasa Anwar menjadi menteri kabinit dan timbilan perdana menteri TPM, oh ya ada satu, tukarkan nama kementerian Pelajaran kapada kementerian pendidikan, itu saja yang dibuatnya.

Jadi tidak ada satu keistimewaan pun padanya, yang ada kes liwatnya yang mengemparkan dunia, tapi kalau kita baca keputusan hakim semaa membebaskan Anuar ketika itu, dari 3 hakim 1 menolak dan 2 setuju, semasa hakim membacanya keputuannya, katanya liwat memang berlaku, tapi pehak makamah mendapati ada kesilapan teknikal dalam kes ini maka 2 hakim membebakkannya.


Hari ini Anwar berdepan dengan satu lagi kes meliwat Saiful tapi kes ini dah berjalan berapa lama macam-macam helahnya, dah lebih seratus hari, tapi dalam pakatan pembangkang, nak selesai maslah rakyat dalam masa 100 hari, sepatutnta kalau benar Anwr tak bersalah selasaikan dalam masa 100 hari, ini tidak. itulah inilah macam2 helah untuk melepaskan diri.
disitu kita boleh menilai siapa Anwar sebenarnya.

Tetapi yang puak Pas termasuk Nik Aziz yang jadi bodoh tu mengapa, Pas di tubuhka pada 1951 Pkr baru ditubuhkan, mengapa Pkr yang kuasai Pas, sepatutnya Pas yang kuasai pakatan bukan Pkr, tapi Pas bodoh jadi pak turut, sebenarnya Hj Hadi tau tapi tak boleh buat apa-apa kuasa duduk kat Nik Aziz, Nik Aziz di kuasi Anwar, Anar di Kuasai Lim Kit sing, Ling Kit siang dikuasai oleh abang tuanya di singapura.


Pas ibarat kuih koci, daun pisang yg warna hijau itu jadi pembukusnya tepung itu Pkr dan intinya Dap, kalau tak ada inti tak sedap, dan kerja Pas tolong balut saja apabila nak makan daun pisang di buang, itulah nasib Pas tapi Pas tak nampak semuanya tu.

Nasib Pas nak buat macam mana, pengikut juga yang jadi mangsa.

SENJALIZA

Posted: 03 Mar 2011 03:24 AM PST

SENJALIZA


MENCARI KEBENARAN II

Posted: 03 Mar 2011 01:48 AM PST

Che Det

Posted: 03 Mar 2011 03:03 AM PST

Che Det

Che Det


SEMENANJUNG TANAH MELAYU

Posted: 03 Mar 2011 01:55 AM PST

1. Was I rewriting history when I said that Peninsular Malaysia is historically Semenanjung Tanah Melayu? If Mr Gan Ping Sieu 
(MCA Vice President) cares to read the history of this peninsular, he would know that officially the Malayan Union was replaced by Persekutuan Tanah Melayu. The English name "Federation of Malaya" was not official. I ought to know because I lived through this period.

2. But when the federation was enlarged to include Singapore, Sabah and Sarawak, the Malays, led by the Tunku agreed to the name "Malaysia" for the enlarged federation. Historically therefore the Malays agreed to the renaming of Persekutuan Tanah Melayu. But historically the peninsular was Tanah Melayu, made up of Malay States ruled by their rulers, the Malay Sultans. All agreements with the British were made by the Malay Sultans of the Malay States of the Peninsular. Malaya or Malaysia never entered into agreements with the British simply because they did not exist as sovereign states.

3. These are the facts of history. I was speaking about the origins of Malaysia. Can we say the origin of Malaysia was Malaysia. Historically there was no Malaysia.

HERO KECIK

Posted: 03 Mar 2011 01:40 AM PST

HERO KECIK


Kerdau.. Penceramah PKR Yang Bijak LAKSAna

Posted: 02 Mar 2011 08:04 PM PST




Pertikai peranan Felda selama ini kerana menganggap Penerokalah yang mengkayakan Feld, peneroka yang membayar gaji pegawai felda, peneroka yang membuat banggunan2 felda dan Penerokala yang membayat gaji Pengerusi Felda.. Peneroka apa dapat.. hanya dapat RM 1ooo ker RM1500 sebulan. Duit Cess peneroka yang kena bayar. Itula yang disebut oleh penceramah PKR diatas. Bercanggah dengan Tn Ibrahin Tn Man dan Saifuddin Nasution yang berterima kasih kepada felda dahulu...

Penceramah ini juga menyatakan tanah peneroka akan dirampas felda sekiranya peneroka gagal bayar hutang kepada felda apabila serahkan tanah kepada felda untuk dimajukan. Kesian Penceramah PKR ni, nak sangat berceramah walaupun dia tak tahu apa pun yang dicakapkan..Rasanya orang tuan yang diceramahkan tu lagi faham pada dia kot.. Tapi tak pa laa,,,, berceramahla juga janji dapat elaun ceramah... silap2 haribulan boleh jadi Presiden PKR..Mungkin baginya Anwar memang meliwat saiful... Ada peluang dia jadi Presiden PKR nanti.

Dia juga bg tau budak2 felda dah tak nak gamtung bendera BN, so BN terpaksa upah Indon untuk gantung.. Dia siap tanya lg ada permit tak atau masuk haram ke Msia. Indon tu cakap Haram. Oleh itu dia cakap BN wat masuk indon haram untuk buat kerja BN. Nasib baik dia tak cakap indon tu dibawa masuk oleh Umno untuk mengundi..

PKR boleh bagi orang cam nie membantu kempen PAS. PKR saja jer nak mengalahkan calon PAS yang pernah kalah sebelum ini. Tahniah PAS kerana sokong PKR.

Kerdau: PAS Guna Logo Rasmi Kerajaan Negeri

Posted: 02 Mar 2011 07:27 PM PST

Berceramah di jengka 22


PAS tak hormati langsung undang2 kerajaan negeri dan guna suka hati mak bapak dia jer logo rasmi kerajaan negeri. Tak tahu sama ada PAS ni bodoh atau sengaja buat.

Kalau dia tak tahu, PAS memang memBabi buta ikut apa yang DAP n PKR suruh atau PAS memang sengaja nak SPR tegur dan turunkan poster PAS. PAS sengaja nak bangkitkan kemarahan rakyat dengan labelkan SPR tidak telus dan hanya memihak kepada Kerajaan Barisan Nasional..

PAS tahu yang PAS tak boleh susah nak menang di Kerdau.. Salah satu cara yang dia nak buat hanya mahu rakyat menilai ketidakadilan SPR yang menyokong kerajaan. PAS mahu rakyat melihat semua mediacetak, media elektronik dan agensi lain memihak kepada Kerajaan Barisan Nasional. PAS mahu rakyat Kerajaan Barisan Nasional umpama kerajaan Mesir yang menggunakan apa sahaja demi kuasanya.

Pakatan mula mencetuskan Revolusi kebangkitan kuasa rakyat seperti Negara Timur Tengah, dengan membangkitkan Revolusi tersebut.Tapi dengan proses undian semasa pilihanraya. Ini dinyatakan oleh Penceramahnya smlm di Jengka 22.

Kerdau: Anwar sokong Fluralisme.. PAS Wajib Tolak Pakatan Rakyat

Posted: 02 Mar 2011 07:02 PM PST



Allah yg ku cintai
Allah yg ku sayangi
Allah selalu ku puja,selalu ku puji dan ku taati

Allah bukan manusia
Allah bukannya haiwan
Allah bukannya patung
Bukannya gunung
Bukanya bulan

Allah Allah (2x)
Tiada tuhan selain Allah
Muhammad utusan Allah
Kita semua ciptaan Allah

Allah Allah (2x)
Tiada tuhan selain Allah
Muhammad utusan Allah
Kita semua ciptaan Allah

Allah tuhan yg esa
Tiada tuhan selain dia
Penciptaan alam semestar
Berserta seluruh isinya

Muhammad utusan tuhan
Membawa kitab Al-Quran
Wajib kita amalkan
Itulah jalan keselamatan

Allah Allah (x2)
Tiada tuhan selain Allah
Muhammad utusan Allah
Kita semua ciptaan Allah
Kita semua ciptaan Allah

KOMEN. PAS WAJIB TOLAK PAKATAN RAKYAT KERANA ANWAR MENYOKONG FLURALISME.. MANA PERGINYA ULAMA PAS YANG BIJAK PANDAI BAB AGAMA ISLAM INI.SAMPAI BILA PAS AKAN MENYOKONG PAKATAN RAKYAT..KESIAN PAS DIPERBODOHKAN OLEH DAP DAN PKR

Kerdau: Calon PAS Nak Lelong Tanah Felda?

Posted: 02 Mar 2011 10:21 AM PST




Calon PAS berucap didepan 50 orang peneroka j22 termasuk pemain jemputan bagi memeriahkan kempen PRK. Dia kata Felda bagus dan baik kepada peneroka dulu... tapi sekarang ada yang lebih baik dari Felda iaitu PAS.. Sokong la PAS..

Setiap kali PRK Kerajaan Barisan Nasional akan buat projek segera yang tak terancam yang banyak menyusahkan rakyat. Contoh di Desa Murni Kerdau buat jalan yang tak ada garisan putih, Gelap gelita jalan tu... baru lepas turap.. tak ada garisan putih... katanya.. BN buat jalan segera sampai ada yang kemalangan... sebab tak ada line putih.. Projek BN nyusahkan rakyat.

Lepas tu dia kata, apa yang kerajaan berikan, gelanggang futsal ker, duit ker, kain sarung ker, gula ker hapa ker amik semua... kalau boleh minta lebih... Tapi bia;l pangkah masa ngundi... Pangkah Bulan.. Pangkah PAS... Sebab tu BN tak boleh ambik kelantan sebab rakyat kelantan pandai memilik... Oleh itu pilihla PAS..

Apa punya calon PAS pun aku tak tahu... Kesian dia... tak tahu apa yang di cakapkan.. macam dah meroyan.... teruk berul dia koi tengok... Calon PAS ni tak boleh nak tolong rakyat pun.... dia hanya mampu cakap jer...Mampu memperbodohkan orang...Kesian peneroka di sini... Jangan sampai tanah ladang dan tapak rumah di lelong oleh PKR..

Sahabat-Gunung

Posted: 03 Mar 2011 01:33 AM PST

Sahabat-Gunung


Ummi VS Anwar @ Kerdau

Posted: 03 Mar 2011 01:12 AM PST

Ummi akan berentap dengan Anwar di PRK Kerdau..... Tak sabar rasanya, masyarakat di Kerdau juga mahukan berita benar, maka Ummi sendiri akan datang ke Kerdau untuk menentang Anwar .....

Syed Ibra Lawat Veteran Tentera

Posted: 02 Mar 2011 10:58 PM PST

Hari nie, calon BN berpeluang menziarahi Yusof Manja, 81 tahun di Kg Rumpun Makmur.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Dekati dan Cuba Menangani Masalah, Pendekatan Terbaik BN Di Kerdau

Posted: 02 Mar 2011 06:45 PM PST

Peluang mendekati pengundi dari rumah ke rumah sepanjang proses berkempen sepanjang Pilihan Raya Kecil Dewan undangan Negeri sejak 26 Februari lalu memberikan peluang dan ruang kepada jentera Barisan Nasional khususnya calon BN sendiri, Syed Ibrahim Syed Ahmad untuk mendekati dan cuba menangani masalah yang dihadapi penduduk Kerdau selama ini.

Calon BN Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN), Syed Ibrahim Syed Ahmad berkata, antara permalahan yang sedang kita tangani ialah masalah keperluan harian penduduk, masalah keperluan rumah Projek Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT), masalah persekolahan dan masalah-masalah yang berkaitan dengan pembangunan di kawasan DUN Kerdau ini.

"Perkembangan ini membuktikan bahawa masyarakat lebih senang untuk menyuarakan permasalahan mereka kepada kita. Mereka yakin dengan kita, mereka menjadikan kita tempat mereka menyuarakan isi hati mereka, jadi kita amat berterima kasih kepada mereka kerana percaya pada kita," ujarnya.

Dalam masa yang sama, beliau berkata, beliau sudah lama kenal dengan karenah pembangkang yang suka membuka cerita tanpa asas dan membuat fitnah. Kita dah terlalu biasa dengan corak permainan mereka, jadi tidak hairan dengan permainan politik mereka di PRK DUN Kerdau ini.

Saya berharap saudara- mara, sahabat handai dan semua pengundi agar dapat memberikam sokongan dan undian pada Barisan Nasional pada 6 Mac ini. Saya juga berkeyakinan bahawa majority kita akan bertambah lagi, memandangkan setiap siri lawatan kita di manapun, mendapat sokongan masyarakat di Kerdau ini.

Dalam masa yang sama, jika kita lihat siri-siri kempen di Kerdau ini, tidak keterlaluan kalau dikatakan BN yang mendominasi kempen, dari siri lawatan rumah ke rumah hinggalah ke ceramah-ceramah penerangan kita. Ini membuktikan bahawa sokongan masyarakat kepada Pas sudah kabur dan ini merupakan satu peluang untuk kita membuktikan bahawa hanya kita yang mampu memberikan khidmat yang terbaik kepada masyarakat, khususnya di DUN Kerdau ini," tambahnya lagi.

Syed Ibra Mampu Jadi Wakil Rakyat Yang Boleh Berbakti Dan Berkhidmat

Posted: 02 Mar 2011 10:40 AM PST

Pertaruhan Barisan Nasional meletakkan Naib Ketua UMNO Bahagian Kuala Krau, Syed Ibrahim Syed Ahmad sebagai calon BN di Pilihan Raya Kecil DUN Kerdau, 6 Mac ini merupakan satu tindakan dan pilihan yang terbaik untuk berbakti masyarakat di di Kerdau.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kuala Sentol. Datuk Shahaniza Shamsuddin berkata, pengundi Kerdau tidak rugi dan malah mendatangkan faedah kepada masyarakat Kerdau apabila memilih Syed Ibra sebagai wakil kepada rakyat di DUN Kerdau ini.

"Beliau bukan sahaja mempunyai keperibadian yang baik, beliau seorang yang sangat komited dengan tugas dan bagi saya, beliau akan sentiasa mendahulukan rakyat dalam setiap pekerjaan yang beliau akan lakukan.

Tuan Syed Ibrahim ini sebelum ini kita mengenalinya sebagai penceramah agama, yang saya kira mempunyai pengetahuan yang mendalam dan tidak akan memperalatkan agama untuk tujuan peribadi. Agama dan ilmu yang diperolehi beliau sudah pasti akan digunakan oleh beliau, khususnya untuk membela rakyat di kawasan Kerdau," ujarnya kepada UMNO-Online ketika ditemui di Bilik Gerakan BN petang tadi.

Sehubungan dengan itu, semua pengundi-pengundi di Kerdau, jangan melepaskan peluang untuk diwakili seorang wakil dari BN yang akan bertanggungjawab terhadap pengundi di kawasannya.

"Saya yakin, dengan pengalaman dan ilmunya, dia mampu menjadi wakil yang cukup sempurna untuk berbakti dan berkhidmat kepada masyarakat di kawasan DUN Kerdau," tambahnya.

Apa Istimewanya no 011343536

Posted: 02 Mar 2011 01:39 AM PST

Duk dalam penjara, mamat nie dibekalkan dengan satelit phone bernombor 011343536.

Satu pendedahan Rashid, pembantu Anwar Ibrahim satu ketika dulu.

Aku berkesempatan bersama sahabat2 bloggers berjumpa dengan 2R - Rahimi dan Rashid, kedua-duanya bekas pembantu Anwar satu ketika dulu di pekan Temerloh petang tadi.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

PAPA GOMO

Posted: 03 Mar 2011 01:20 AM PST

PAPA GOMO


Serius Gomo Malu Sangat Dengan Cerita Dalam Kain Ni

Posted: 03 Mar 2011 12:04 AM PST




Gomo malu lah, serius teramat malu dengan pendedahan ini. Malu sangat sangat!!!!

Macam mana tak malu? Menteri Besar aku yang Gila dan Nyanyuk tu kata nak Tawan Melaka. Dia Gila ke apa nak tawan Melaka? Ingat PAS tu macam Portugis ke main nak Tawan tawan? Aduh malu betul lah aku ni.....



AKu malu sebab dalam Gambar yang di tunjukkan di atas Negeri aku lah Kadar kemiskinan nya paling tinggi. Emmm dah lah terang terang tulis kata Negeri aku Kadar Kemiskinan paling tinggi dari Melaka ada hati pulak si Menteri Besar aku ni nak Tawan Melaka. Malu...malu....

Lagi aku malu bila kat situ tulis Kadar pengganguran yang jelas menunjukkan Kelantan paling ramai rakyat nya Menggangur. Aduh!!! Macam mana nak tawan Melaka sedangkan negeri aku sendiri pun masih ramai yang tak berkerja? Malu Malu.....

Malu aku di buatnya bila Anak tak Sah taraf dan Kadar penceraian juga menunjukkan negeri kelantan iaitu negeri aku paling tinggi dari negeri Melaka. Aduh...ketepek jatuh atas muka aku lah macam ni. Sial punya MB Kelantan, buat malu aku anak Kelantan lah pulak.

Yang buat aku paling Bengang dan Meluap luap nak marah kat MB Nik Ajis PAS Bodoh ni bila Kadar Penagih Dadah membuktikan negeri aku lah paling ramai dari negeri Melaka. Isy.... aku malu betul lah. Bab Dadah ni yang aku malu sangat sangat. Malu sebab PAS kata depa Pentadbiran Islam tapi Penagih paling ramai. Haprak punya MB Kelantan.

Walaupun Aku Malu dengan kenyataan Nik Ajis MB aku ni tapi aku Tetap ANAK KELANTAN. CUma aku tak sokong kerajaan PAS Kelantan yang ada ni kerana selama 21 Tahun mereka puak PAS ini lah yang menjahanamkan dan meninggalkan Kelantan dari kemajuan berbanding dengan negeri negeri lain dalam Malaysia.

Aku harap PRU 13 ni Anak anak Kelantan Tok Soh lah pakat Ngundi PAS, Pade Doh 21 Tahun kito keno Tipu dengan Pok Nik Selipar ni. Kita Jauh doh keno tinggal dengan Negeri Negeri lain. Mano lah anok kito nok kerjo nanti?

Aku jugak mintak Maaf kepada rakyat Melaka kerana kenyataan MB aku yang Bodoh tu, syukur Melaka di bawah Kerajaan Barisan Nasional dan pertahankan lah agar BN mentadbir akan kemajuan dapat di capai dan menjanjikan Kesenangan buat rakyat Melaka

Psssttt....Pork Nik??? Menatang mu Pork Nik!!! Buat malu Aku Jah Mu Ni.....


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Kalau Lah Gua Dapat Memang Gua BUNUH Budak Ni

Posted: 02 Mar 2011 09:08 PM PST




Gua rasa geram dan tahap geram ni memang meluap luap. Percayalah kalau Gua yang dapat si Pencipta Video Biadap ini pasti akan Ku Pukul Guna Kayu Kriket, Gua Sembelih, Gua Bakar Hidup Hidup.

Siapa yang tak marah dengan Video ini? Siapa yang rela? Nik Ajis Sekor je yang tak kesah apa pun bab Melayu. Sebab Nik Ajis ni Anak Haramjadah!!!!

Gua Tak sanggup nak Keluarkan Video nya, Mintak semua KLIK Blogg Gelombang Wangsa Maju dan nilai sendiri Tahap Kewarasan anda jika dapat Jumpa Keling Paria ni.

18 SG, 18 PL, GANAS DAN RACIST : KALAU TIDAK MARAH ... ANDA BUKAN MELAYU



Psssttt...Serius Kalau Gomo dapat memang Gomo Sembelih Hidup Hidup......


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Blogger PAS Ke Makkah Sujud Minta Di Halalkan Seks Luar Tabii

Posted: 02 Mar 2011 05:39 PM PST



Gomo merasakan pelik dan hairan dengan sikap Blogger PAS yang semakin hari di lihat semakin Bodoh dan Dungu. Emmm apakah kerana mereka memang Bodoh ataupun mereka membuat diri mereka menjadi Bodoh agar menjadi lebih Glamour?

Isu terbaru yang mana semalam apabila Gomo menerima SSM, BBM, Mesej melalui Inbox FB, Emel dan juga panggilan talifon katanya Gomo telah di Doa kan oleh seorang Blogger PAS di hadapan Kaabah. Wow..... Terkejut juga di buatnya, al maklum Doa apa yang di buat oleh Blogger PAS tu.

So Gomo pun layan lah Blogg Budak PAS ni, emmm Bila bukak je Blogg budak ni Gomo dah mula ketawa Terbahak bahak kerana seingat Gomo Budak bernama Abdul rahman aka Tulang Besi ni lah yang selalu dok memperomosi Blogg nya yang tak laku tu dalam Wall FB Papa Gomo. he he he.

Emmm berbalik kepada Doa nya di Kabah yang di katakan oleh nya berbunyi begini:

Ya Allah, Tuhan Semesta Alam, Kau turunkan bala Mu kepada blogger2 UMNO seperti Papa Gomo, ParpuKari, Ruang Bicara Faizal dsbnya yang telah sewenangnya melakukan Qazaf, berdusta dan menghina hukum Mu. Ya Allah, di hadapan Kaabah Mu, aku memohon supaya kau menurunkan bala bencana ke atas mereka seperti bala yang Kau pernah turunkan kepada kaum Nabi Nuh dan kaum Nabi Lut. Aminn!!!

Gomo ingat dia Doa Bala untuk Gomo je, sekali dengan si Parpu Kari dan RBF pun kena sekali dengan Doa Bala ntah apa apa yang si Blogger PAS ni buat. Hebat betul blogger Pro Kerajaan sekarang ni, sampai ke Makkah orang tolong doakan. He he he.



Apa pun Gomo tak hairan dan tak ambil kisah dalam hal ini kerana jika anda semua ingat sewaktu di PRK Tenang Blogger PAS lah juga yang menyeru agar seluruh Negara Melakukan Solat Hajat buat Papa Gomo. Emmm Depa buat ke tidak Solat hajat tu Gomo tak tahu lah, tapi syukur Gomo sihat dan masih lagi Bernafas di bumi ini.

Gomo juga nak cakap bab Doa Lakhnat ni, speertimana kata sahabat Blogger Gelombang Wangsa Maju:

Apabila seorang muslim berdoa dan tidak memohon suatu yg berdosa atau pemutusan kerabat kecuali akan dikabulkan oleh Allah salah satu dari tiga ; Akan dikabulkan doa atau ditunda untuk simpanan di akhirat atau menghilangkan daripada keburukan yg semisalnya".[Musnad Ahmad 3/18. Imam Al-Mundziri mengatakan Jayyid (bagus) Targhib 2/478].

So kita semua boleh renung renungkanlah hal ini, macam Nik Ajis lah yang Doa Bala Pecah Perut ke atas Dato Seri Najib Razak. namun akhirnya Nik Ajis yang sakit masuk Hospital dan sekarang ni pun Nik Ajis dan tak mampu nak berinteraksi dengan rakyat memandangkan dan semakin Uzur tahap nak Mampos.

Errr dalam pada ini Gomo nak juga ambil kesempatan bertanyakan kepada Tulang Besi Siapa yang sebenarnya sama sepertima mana mereka yang berada di Zaman Nabi Lut??? Anwar Brahim yang SAH SAH Meliwat dengan melakukan Aktiviti Seks Luar Tabii tu si Tulang Besi tak tolong Doakan ke? Atau sebenarnya Tulang besi ini pun Pengamal Seks Luar tabii? He he he


Muka Orang Sakit? he he he

Pssstttt....Apa sekalipun Papa Gomo tetap Steady dan akan berjuang sehingga ke Titisan Darah yang terakhir.....He he he

Lagi Artikel Panas Mengenai Insiden Ini KLIK

PANAS TERBAKAR ! ... DOA 'PECAH PERUT' VERSI BARU JUAK NIK AZIZ ... SEMPENA PRK KERDAU & MERLIMAU !


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

PRK KERDAU - Masyarakat Orang Asli Sendayan Naik Minyak

Posted: 02 Mar 2011 10:18 AM PST


Dato Shafei Abdullah
Ketua Penerangan Wilayah

Malam tadi bertempat di perkampungan Masyarakat Orang Asli Sendayang Dun Kerdau satu program di adakan Barisan Nasional Wilayah Persekutuan dan Cameron Hinghland dalam meraikan masyarakat Orang Asli Sendayan.


Masyarakat Orang Asli Sendayan
Penyokong Tegar Barisan Nasional

Kesemua penduduk Masyarakat Orang Asli Hadir dalam program malam tadi dan ini memberikan gambaran yang jelas bahawa Masyarakat Orang Asli tetap setia bersama Kerajaan Barisan Nasional.

Untuk makluman semua, Barisan Nasional Wilayah Persekutuan dan Cameron Hinghland merupakan Keluarga angkat bagi Peti undi Masyarakat Orang Asli di Dun Kerdau ini. Sejak 25hb mereka jentera BN dari kedua dua belah pihak telah berkampung di sini dalam memberikan perhatian kepada para pengundi setia BN masyarakat Orang Asli di sini.


Jentera BN Wilayah

Syabas kepada jentera BN yang bertungkus lumus menjayakan program Kemasyarakatan malam tadi. Sesungguhnya perjuangan kita belum selesai.


Psssttt...Malam ni katanya aktiviti Karaoke....Jom ke sana...he he he



Mencuba Sireh

Lagi gambar Gambar Aweks Orang Asli
KLIK PAPA GOMO WORLD FOTOPAGES

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Rashid Rosdi Saksi Kes Liwat Akui Anwar Ibrahim........

Posted: 02 Mar 2011 04:02 AM PST




Petang tadi Gomo dan beberapa rakan blogger bertemu dengan saudara Rashid Rosdi Saksi Kes Liwat Anwar yang sebelum ini di laporkan hilang.


Dalam pertemuan tadi turut bersama dengan Rashid Rosdi adalah Rahimi Osman yang juga salah seorang Saksi kes Liwat Anwar Ibrahim.

Banyak yang di sembangkan kami para Blogger dalam merungkai kisah Anwar Ibrahim sewaktu dalam penjara dan sehingga kini. Segala galanya ada di tangan kami para Blogger. He he he

Kami akan dedahkan satu persatu sehingga Anwar Ibrahim tak lena tidor dan pastinya seluruh juak Pakatan juga akan menangis tak berlagu bila di dedahkan maklumat ini.

Apa yang Gomo boleh Ulas hari ini Percayalah Anwar Ibrahim memang seorang Peliwat. Bukan Saiful Bukhari saja mangsa liwat Anwar namun sudah berdozen anak anak muda di ratah dengan rakua oleh Anwar Ibrahim.

Nantikan pendedahn dari kami para Blogger Nyamuk.

ANWAR AL JUBURI HARUS BERTAUBAT
Published with Blogger-droid v1.6.7

Taipingmali (tm)

Posted: 03 Mar 2011 01:18 AM PST

Taipingmali (tm)


Anggotai kumpulan haram: 21 pengikut Hindraf didakwa!

Posted: 03 Mar 2011 12:51 AM PST

Piano show in Taiping

Posted: 03 Mar 2011 12:45 AM PST

Ummi Hafilda vs Anwar Ibrahim di Kerdau

Posted: 03 Mar 2011 12:16 AM PST

Anakharamperasan

Posted: 02 Mar 2011 10:31 PM PST

Lagi insiden kerajaan Selangor belakangkan Sultan!

Posted: 02 Mar 2011 09:32 PM PST

Beng Hock terjun dari tingkat 14?

Posted: 02 Mar 2011 09:31 PM PST

Ahmadiyah Disayang, Ahmadiyah Ditendang

Posted: 02 Mar 2011 08:53 PM PST

PAS Salahguna Jata Negeri

Posted: 02 Mar 2011 08:26 PM PST

GAMIS DI PRK MERLIMAU. dan KERDAU

Posted: 02 Mar 2011 06:25 PM PST

Lampung In Sumatera Opens Investment Opportunities To Perak

Posted: 02 Mar 2011 10:00 AM PST

Cian Pak Jabit!

Posted: 02 Mar 2011 09:30 AM PST

Tindakan Nurul Izzah sertai demonstrasi adalah tindakan yang tidak betul

Posted: 02 Mar 2011 05:31 AM PST

Berita Pakatan Harami dari Bukit Gantang

Posted: 02 Mar 2011 05:26 AM PST

Cerita untuk Nik Aziz

Posted: 02 Mar 2011 03:50 AM PST

Anak Pas didera oleh Dap

Posted: 02 Mar 2011 03:44 AM PST

PAS SEMEMANGNYA SESAT

Posted: 02 Mar 2011 01:53 AM PST

one2many

Posted: 03 Mar 2011 01:04 AM PST

one2many


Jenis Tak Reti Bersyukur!

Posted: 02 Mar 2011 05:07 AM PST


Pengumuman peruntukan sebanyak RM6.4 bilion untuk melaksanakan pelbagai projek pembangunan sekolah di seluruh negara oleh TPM semalam seharusnya disambut dengan penuh rasa syukur oleh seluruh rakyat Malaysia khususnya kalangan pendidik sendiri.

Hal ini menunjukkan betapa kerajaan sangat komited untuk membangunkan pendidikan di negara ini dan pada masa yang sama, meningkatkan keselesaan dalam kalangan guru semasa menjalankan tugas masing-masing.

Walaupun perincian lanjut belum dinyatakan lagi, namun peruntukan tersebut pastinya disalurkan untuk projek-projek menaiktaraf pelbagai kemudahan sedia ada di samping menambahkan bilangan kelas di sesetengah sekolah yang ketika ini boleh dianggap mendesak ataupun kritikal.

Tetapi seperti biasa, pasti ada suara-suara sumbang daripada pihak pembangkang yang melihat usaha murni tersebut sebagai gula-gula politik daripada kerajaan BN kepada rakyat. Bagi mereka, apa sahaja pembangunan yang dilakukan oleh kerajaan pusat walaupun atas nama tanggungjawab terhadap rakyat, ia pastinya bermotifkan politik.

Bagi saya, memang pun ia bermotifkan politik kerana hanya BN sahaja yang mampu menunaikan segala permintaan rakyat di negara ini. Kerajaan harus melakukan sedemikian sebagai bukti bahawa pemerintahan BN sentiasa menjaga kebajikan rakyat di Malaysia, dan rakyat harus membalasnya dengan terus memberikan kepercayaan kepada BN dalam setiap pilihan raya yang diadakan.

Sejak 50 tahun negara merdeka, apa yang rakyat negara ini belum kecapi hasil pemerintahan BN? Pelbagai bentuk kesenangan dan nikmat sudah Allah kurniakan asbab daripada usaha gigih kerajaan yang memerintah negara ini merubah nasib dan masa depan rakyatnya. Tidakkah ini tuntutan utama dalam Islam?

Penyakit utama puak-puak pembangkang ini hanyalah hasad dengki yang tak kesudahan dan sikap perasan diri yang melampau kononnya merekalah terbaik walaupun belum teruji dengan sepenuhnya. Lima buah negeri yang tumbang dan jatuh ke tangan mereka bukanlah asbab mereka kuat dan diterima rakyat, tetapi adalah bukti yang telah ditentukan oleh Allah SWT supaya rakyat dapat menilai segala cakap-cakap mereka selama ini.

Allah bagi negeri-negeri tersebut supaya rakyat celik dan lihat sejauh mana janji mereka mampu ditunaikan, dan hari ini, sudah jelas nyata, banyak yang mereka gagal tunaikan. Malah, kezaliman yang dilaung-laungkan selama ini terhadap BN, berbalik terus kepada diri mereka. Di Pulau Pinang, apa yang mereka tidak buat untuk halau rakyat marhein daripada mencari rezeki melalui perniagaan?

Rakyat Malaysia seharusnya buka mata dan nilaikanlah seikhlas hati. Siapakah sebenarnya yang berpolitik keterlaluan hingga mengabaikan kebajikan rakyat?

PANEH MIANG

Posted: 03 Mar 2011 01:02 AM PST

PANEH MIANG


Ramainya rasuah...

Posted: 02 Mar 2011 07:22 PM PST

Klik untuk paparan lebih jelas

Berdasarkan laporan SPRM sehingga 2008, yang ramai terlibat dengan gejala rasuah adalah orang Melayu yang kebanyakannya berkhidmat dalam sektor awam dikalangan pegawai tinggi kerajaan dan penguatkuasa.

Kaum-kaum lain yang terlibat dalam gejala rasuah kebanyakkannya dalam sektor swasta atau orang awam.

Persoalannya, mengapa kakitangan awam terutamanya Melayu banyak makan rasuah? Gaji tak cukup? Kehidupan makin terhimpit? Nafsu besar? Kerja malas? Tiada semangat patriotisme? Tiada jatidiri? Kurang semangat Melayu?...Kini semakin ramai pula kakitangan awam yang bankrap serta dibelengu hutang.

Dan mengapa pula kaum-kaum lain di sektor swasta lebih banyak merasuah? Sebab duit banyak? Memang rasuah adalah darah daging mereka? 'Tuhan' mereka sendiri pun mereka rasuah dengan duit dan buah? Atau pegawai & penguatkuasa Melayu terlalu fragile dan senang dibeli?

Tapi akan ada yang kata kononnya "ikan bilis ditangkap, tapi jerung terlepas". Yang berkata begitu agaknya terlupa bahawa 'jerung gay' paling besar pernah ditangkap, didakwa serta dihukum atas salah guna kuasa dan rasuah ialah Bro Anwar Bin Ibrahim. Memang selayaknya 'jerung cifut' itu dihukum kerana...sendiri mau ingatlah.

Kepada kaum-kaum lain yang suka memberi rasuah, ingatlah bahawa Najib marah bagi 'rasuah' pada sekolah vernakular...lepas tu tak beri pulak undi pada BN. Walaupun sebenarnya duit itu Najib minta daripada usahawan Cina sendiri dan bukannya guna duit kerajaan pun. Najib cuma tukang umum dan sampaikan saja.

Kepada bangsa Melayu saudaraku sekalian, anggaplah makan rasuah itu umpama makan babi.

Ingat RAWAT (rasuah+liwat)...itu ANWAR.
Ingat RASUKAH (rasuah=sedekah)...itu NIK AZIZ.
Dan BAPAK segala RASILAP (rasuah+kongsi gelap) semestinya DAP.

MALAYSIA AMAN TANPA KOMPLOT (PAKATAN)!

Belantan

Posted: 02 Mar 2011 11:33 PM PST

Belantan


Memalukan! : Kerajaan PKR Selangor terus perleceh kuasa Sultan!

Posted: 02 Mar 2011 06:12 PM PST

Belum pun reda sepenuhnya isu pelantikan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Selangor yang mencetuskan 'ketegangan hubungan' antara kerajaan negeri dengan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, kini timbul pula isu baru.

Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor seolah-olah masih tidak menyedari kuasa-kuasa baginda sebagai ketua negeri dan pemerintah tertinggi di negeri itu.

Apa tidaknya, dalam isu pelantikan Canselor Universiti Selangor (sebelum ini dikenali Universiti Industri Selangor - Unisel), kuasa dan kedudukan baginda yang termaktub dalam perlembagaan universiti itu tidak dihormati.

Tindakan ahli Exco negeri itu, Dr. Halimah Ali mengumumkan pelantikan Tan Sri Raja Arshad Raja Tun Uda sebagai Canselor Universiti Selangor lebih awal daripada penyerahan watikah oleh baginda, jelas cerminan sikap atau pandangan Kerajaan PKR Selangor terhadap peranan Sultan Selangor.

Klausa dalam perlembagaan universiti itu jelas menyatakan baginda adalah canselor universiti itu atau wakil yang dilantik oleh baginda, tetapi Halimah nampaknya ghairah mendahului baginda.

Memanglah, pada asasnya pelantikan tersebut diperkenankan Sultan Sharafuddin, tetapi tindakan membelakangkan baginda dalam pengumuman nama canselor baru itu seolah-olah tidak menghormati baginda.

Akibatnya, Sultan Sharafuddin sendiri pada upacara penyerahan watikah kepada Raja Arshad, menitahkan supaya semua pihak mematuhi perlembagaan universiti yang menetapkan pemilihan dan pelantikan canselor universiti tersebut adalah di bawah bidang kuasa baginda.

Justeru, apabila baginda sendiri bertitah supaya soal pelantikan itu tidak dipolitikkan, Kerajaan PKR Selangor seharusnya merafak sembah memohon keampunan baginda atas 'keterlanjuran' Halimah sebelumnya.

Bagi sesetengah pihak khususnya pemimpin kerajaan negeri itu, isu ini mungkin kecil atau cuba diperbesar-besarkan memandangkan baginda sendiri telah memperkenankan pelantikan Raja Arshad.

Ya, memang isu pelantikan Canselor Universiti Selangor ini tidak sebesar konflik pelantikan SUK Selangor sebelum ini.

Namun, daripada keengganan Kerajaan PKR Selangor 'mengiktiraf' SUK baru, Datuk Mohammed Khusrin Munawi sehinggalah tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sri Muda, Shuhaimi Shafiei didakwa menghina Sultan Selangor; dan isu terbaru pelantikan Canselor Universiti Selangor, rakyat memerhatikan semua ini.

Sultan Selangor juga kerap menegur kerajaan negeri secara terbuka malah pernah membatalkan kehadirannya ke majlis ulang tahun Yayasan Selangor pada hujung tahun lalu kerana baginda kecewa dengan kos penganjuran yang tinggi.

Isu-isu melibatkan 'hubungan' Sultan Selangor dan Kerajaan PKR Selangor menyebabkan rakyat beranggapan bahawa kerajaan negeri mudah memperlecehkan baginda.

Sebenarnya, rakyat Selangor semakin gelisah dan tidak senang melihat sikap Kerajaan PKR Selangor yang tidak meletakkan kedudukan Sultan Selangor di tempat teratas pentadbirannya.-UM.

Suara Politik
Taminsari

The Unspinners

Posted: 02 Mar 2011 11:30 PM PST

Panglima Perang Cyber

Posted: 02 Mar 2011 11:30 PM PST

Panglima Perang Cyber


Gempar : Gambar Yuhaizad Dikejar Isteri Angkara Bunga Ros ' Valentine ' !!!

Posted: 02 Mar 2011 11:22 PM PST



Ilustrasi Ini Sekadar Lawak PRK Merlimau Untuk Meredakan Tekanan Pilihanraya


Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Syabas DAP Kerana PAS Kini Jadi Liberal Bila Tolak Calon Ahli Agama !!!

Posted: 02 Mar 2011 05:10 PM PST


Dulu PAS sering dilihat parti ahli agama. Calon lulusan Timur Tengah. Tetapi hari ini mereka pula menolak calon lulusan Timur Tengah apabila calon tersebut mewakili parti Barisan Nasional.

Sikap PAS adalah jelas iaitu tidak mahu mengakui BN turut disokong oleh ahli agama kerana selama ini Umno tidak diiktiraf keislamannya sehingga dilabel sesat, sekular dan komunis. Bahkan lebih berat Khalid Samad menggelarkan Umno anak luar nikah British !

Dalam kenyataan Pesuruhanjaya PAS Pahang pada Isnin 28 Feb 2011 yang lalu yang dilapor oleh Mstar Online http://mstar.com.my/  ada menyebut : 

Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, masyarakat DUN Kerdau lebih memerlukan pemimpin di kalangan golongan profesional bagi memastikan pembangunan di kawasan berkenaan dapat dijalankan secara berterusan.
"Sekarang mereka cuba mainkan isu ustaz lawan ustaz, golongan agama lawan golongan agama, tapi bila kita tengok, keperluan di DUN Kerdau ini bukan (pemimpin berlatar belakang) agama.
"Keperluan dalam DUN Kerdau ialah calon profesional, calon yang mampu berdepan dengan masalah pembangunan dan kepincangan, (mereka mahu) calon begitu," katanya pada sidang media harian di markas PAS di sini, Isnin.
Apa dah jadi pada PAS hari ini ? Adakah akibat 'diliwat' oleh DAP dan PKR maka PAS nampaknya sudah pening dari hari ke hari?

Umat Islam perlu sedar bagaimana parti bernama Islam telah menolak calon beragama demi kepentingan politik yang sempit. Kenyataan Pesuruhanjaya PAS membuktikan PAS akan menolak apa sahaja yang baik jika bercanggah atau tidak menguntungkan parti mereka. Meskipun ia adalah BENAR dan BAIK kepada rakyat jelata sekelian.

Mungkin ahli porno seperti Elizabeth Wong yang sesuai sebagai wakil rakyat wahai Tuan Ibrahim ?



Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Blogger Perlu Letak Poll Kenalpasti Pembaca Dari Kawasan PRK Mana !!!

Posted: 02 Mar 2011 08:19 AM PST


Untuk memastikan psy war Media Baru ini terbukti berkesan kepada jentera penerangan maka diharaplah kerjasama tuan puan mengisi Poll yang akan disertakan di bahagian kanan blog. Ia bertujuan untuk memastikan semua undi dapat menjelaskan kepada kita siapakah yang datang membaca blog ini. Meskipun terbukti beberapa penceramah pembangkang sangat marah dengan jentera blogger yang kerap dan berani mendedahkan cerita tentang kelemahan mereka. Selain itu beberapa soalan lain juga akan ditanyakan. Harap bloggers lain akan turut sama menyertai 'pilihanraya' ini : )

Harap kerjasama anda terima kasih.


Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Kartun : Yuhaizad Nak Pergi Konvo Diploma

Posted: 02 Mar 2011 08:14 AM PST

Panas di Merlimau : Video India Dakwa Penyokong PAS Gelarkannya Paria !!!

Posted: 02 Mar 2011 06:37 AM PST




Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Gempur lagi : Bob Lokman Pecahkan Tembelang Pas di Blog Beliau !!!

Posted: 02 Mar 2011 05:30 AM PST


Bob Lokman menjadi popular selepas dipopularkan oleh Pas.

Hari ini dia telah membuka blog beralamathttp://boblokman.blogspot.com.

Menarik nya Bob telah menulis tentang pengiktirafan beliau terhadap agama PAS dengan menulis 'mengapa aku menganut PAS'

Anutan merujuk kepada agama dan adakah ini bermakna Bob Lokman dengan terang mengiktiraf PAS sebagai agama anutan beliau masa kini?

Masya Allah ! Peminat Bob Lokman tidak mustahil akan turut disesatkan oleh PAS.

Maka tugas kita menerangkan kembali kepada Bob Lokman agar beliau sedar PAS bukan agama tetapi politik menggunakan agama.

Berbeza dengan UMNO dimana politik diguna untuk menguat dan mempertahankan agama.

Moga Allah membuka pintu hati Bob Lokman yang dengarnya telah mengalami kekecewaan yang dahsyat dalam hidup beliau yang akan mengejutkan orang jika membacanya.

Namun demi memelihara maruah beliau maka saya nasihatkan Bob Lokman kembali ke jalan Allah dan mempelajari agama dengan Ahlillah (Wali Allah) bukan Ahli SIyasah ( ahli politik )

Anda sebagai peminat dan pembaca blog ini yang WAJIB menyedarkan saudara kita ini yang nampaknya seperti sedang mencari jalan pulang ke arah KEBENARAN tetapi terjumpa 'hantu MAK LIMAH' di tepi jalan.


Moga Allah membuka pintuk hati Bob Lokman dan menyedarkan kita semua agar sentiasa beriman dan bertakwa sepanjang masa. Amin.


kemaskini : 10.34 malam 2 Mac 2011

Gempar : Calon Pas Merlimau Menipu Lagi?

Posted: 02 Mar 2011 05:30 AM PST

Calon Pas nampaknya bukan sahaja banyak masalah dan terbukti bermasalah apabila terdedah pembohongannya satu persatu.

Kes pertama bab sijil yang diragui pengiktirafannya.  Diikuti keahlian dalam belia 4b yang dinafikan akhirnya oleh pemimpin 4B.

Terbaru status 'haji' yang diguna dalam banner yang dipasang di Merlimau.

Khabarnya tidak ada info yang sahih diperolehi Panglima membuktikan calon Pas tersebut pernah pergi haji.

Bukti samada Yuhaizad benar benar haji atau tidak akan diperolehi sebentar lagi.

Kita tunggu bukti yang akan sampai yang pasti akan menggegarkan seisi Merlimau malam ini !!!

Pas memang bijak kerana tahu akan kalah lalu meletakkan calon penuh masalah. Dan tidak kisah apa yang akan terjadi kepada calonnya selepas ini.

ANWAR PEMBAWA MASALAH UTAMA KEPADA PAS TELAH BERJAYA MEROSAKKAN PAS TANPA AHLI PAS SEDARI.

Gambar Calon PAS Merllmau Mengurat Perempuan Bagi Bunga Tanpa Kopiah Di Kepala !!!

Posted: 02 Mar 2011 03:59 AM PST



kredit kepada : http://mymassa.blogspot.com/


Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Gambar Timbalan Presiden Umno Jadi Imam Solat !!!

Posted: 02 Mar 2011 02:54 AM PST

My Longest Yard

Posted: 02 Mar 2011 11:29 PM PST

My Longest Yard


Calon BN dan PAS sama-sama mengusung keranda jenazah

Posted: 01 Mar 2011 11:24 PM PST


KETEPI FAHAMAN POLITIK ... Calon Barisan Nasional (BN), Roslan Ahmad (dua kiri) dan calon PAS, Yuhaizad Abdullah, (tiga kanan) mengetepikan fahaman politik hanya untuk menghormati jenazah seorang pengundi Allahyarham Ali Bashah, 63, apabila mereka sama-sama mengusung keranda jenazah Allahyarham Ali ke Tanah Perkuburan Islam untuk dikebumikan di Kampung Kilang Berapi, Jasin, Rabu. Allahyarham meninggal dunia akibat sakit jantung. Foto BERNAMA

AZLI SHUKRI

Posted: 02 Mar 2011 11:26 PM PST

AZLI SHUKRI


Fatwa Menyeleweng Nik Aziz : Menjawab Kononnya PAS Tidak Pernah Sesatkan UMNO

Posted: 02 Mar 2011 09:02 PM PST

Saya tertarik untuk mengupas kenyataan Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub (di sini) yang cuba mempertahankan fatwa-fatwa Mursyidul Am Pas, Nik Aziz Nik Mat yang selama ini tidak hanya mengelirukan masyarakat Islam, bahkan terlalu banyak fatwa Nik Aziz yang sebenarnya merupakan fitnah dan andaian jijik lagi kotor terhadap UMNO. Fatwa-fatwa liar Nik Aziz sudah pun ditegur oleh ulama-ulama yang sezaman dengannya termasuklah ulama-ulama pondok di Kelantan dan terbaru Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria. Pada saya cukuplah tiga fatwa hanyir Nik Aziz di bawah ini sebagai bukti bahawa Mursyidul Am PAS itu - sama ada sedar atau pun tidak, beliau telah pun menyesat dan mengkafirkan ahli-ahli UMNO. Terdahulu Nik Aziz mencabar Tun Mahathir agar membuktikan bilakah beliau telah mengkafirkan orang-orang UMNO (baca di sini)

Bukti-bukti di bawah ini saya petik daripada sumber kitab paling sahih dan utama PAS - iaitu Harakah Daily. Maka, tidak timbul lagi dakwaan kononnya kenyataan atau fatwa Nik Aziz di bawah ini telah diselewengkan oleh UMNO atau BN. Pada hemat dan kajian saya - riwayat fatwa-fatwa Nik Aziz di bawah ini adalah berstatus Shahih Mutawatir Maknawi dan Lafazi - sekali gus menjadikan ia sebagai sandaran dan bukti bahawa PAS - melalui lidah Nik Aziz memang mengkafir dan menyesatkan UMNO. Untuk makluman pembaca, saya sedang menyusun sebuah kitab yang khusus berkenaan fatwa-fatwa Nik Aziz yang menyeleweng dan meragukan umat Islam - kitab tersebut berjudul, "Shahih Azli Shukri". Di bawah ini saya paparkan terlebih dahulu sebahagian kecil daripada kandungan kitab saya tersebut di bawah bab : Nik Aziz Nik Mat Dakwa UMNO Sesat.

Fatwa ke-37 Nik Aziz Nik Mat :

37. "Tok Ayah Pin dicap sesat. Habis kenapa Umno tidak sesat? Sama-sama tidak kenal agama belaka. Al-Arqam sesat kerana apa? Salah akidahnya. Ayah Pin sesat, kenapa? Salah akidahnya."Umno kenapa tidak sesat lagi? Salah juga akidah. Tolak Islam, ambil (fahaman) kebangsaan. Tak usah kata kami terima Islam, kami terima Islam. Tak payah cakap banyak, aku reti juga," - Nik Aziz Nik Mat sewaktu berceramah di Chuchoh Puteri, Manek Urai, Malaysiakini 8 Julai 2009. 38. "Umno, dia tolak Islam automatik dia tolak roh, bila dia tolak Islam, Nabi Muhammad pun dia tolak, al-Quran pun dia tolak, Allah Taala pun dia tolak," - Nik Aziz Nik Mat, Ucapan di Ijtima' Tarbawi Dewan Pemuda PAS Pusat di Masjid Rusila, Harakahdaily, 3 Oktober 2010.

Fatwa ke-32 Nik Aziz Nik Mat :

32. "Perjuangan UMNO sebenarnya amat dhalalah (sesat-sesesatnya), kerana menolak Islam dan mengasingkan politik dengan agama" - Nik Aziz Nik Mat, Harakahdaily, 8 Mac 2010.

Fatwa ke-38 Nik Aziz Nik Mat :

38. "Dan dalam konteks Umno, mereka tidak ada 'aamana' (tidak beriman). Ada Islam sahaja. Mereka menolak Islam, nak dikatakan beriman macam mana. Ini perkara yang tidak ada dalam Umno. Umno menerima Islam tetapi mereka tidak beriman. Iman mesti ada, selain daripada Islam ialah iman." – Nik Aziz Nik Mat, Harakahdaily 30 Jun 2009.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 02 Mar 2011 11:18 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


N27 Merlimau: 11 Dalil kenapa rakyat Merlimau perlu tolak PAS!!!

Posted: 02 Mar 2011 07:03 PM PST



Amaran Rasulullah s.a.w.Sabda Rasulullah s.a.w.:


إنه سيكون من بعدي أمراء يظلمون و يكذبون فمن صدّقهم بكذبهم وأعانهم على ظلمهم فليس مني ولست منه ولا يرد على الحوض ومن لم يصدقهم بكذبهم ولم يعنهم على ظلمهم فهو مني وأنا منه وسيرد على الحوض

Maksudnya: Sesungguhnya selepasku ini akan adanya para pemimpin yang melakukan kezaliman dan pembohongan. Sesiapa yang membenarkan pembohongan mereka dan menolong kezaliman mereka maka dia bukan dariku dan aku bukan darinya dan dia tidak akan mendatangi telaga (di syurga) dan sesiapa yang tidak membenar pembohongan mereka dan tidak menolongan kezaliman mereka, maka dia dari kalanganku dan akan dari kalangannya dan dia akan mendatangan telaga (di syurga

(Kata al-Haitami: Hadith ini diriwayatkan oleh oleh Ahmad, al-Bazzar dan al-Tabarani di dalam al-Kabir dan al-Ausod . Para perawi salah satu sanad al-Bazzar dan Ahmad adalah para perawi Sahih al-Bukhari) - Majma' al-Zawaid wa Manba' al-Fawaid, jld. 5, m.s. 248, cetakan Dar al-Kutub al-`Ilmiyyah



EDISI PRK KERDAU DAN MERLIMAU : Jawapan kepada tuduhan PAS

Posted: 02 Mar 2011 06:50 PM PST


Lu pikir la sendiri!!!

N27 Merlimau: Pas semakin galak berkempen kepada bukan Melayu

Posted: 02 Mar 2011 10:30 AM PST


Semakin hari, orang-orang Melayu (Islam) semakin menjauhi PAS. Sebabnya, parti tersebut dilihat semakin tersasar dan jauh dari jalan perjuangan yang sebenar. Nama parti itu sendiri tidak lagi menggambarkan perjuangan parti itu kini. Nama Allah dijadikan modal politik murahan untuk digunakan oleh sesiapa sahaja di Malaysia ini. Hatta tidak mustahil juga akan ada pihak yang merujuk Allah itu pada sesuatu berhala yang tidak bernyawa suatu ketika nanti.

Para penyokong dan pendukung parti tersebut semakin menidakkan kekuatan parti itu sendiri selama ini, iaitu orang-orang Melayu yang beragama Islam. Parti tersebut semakin hampir dan terus hampir kepada golongan bukan Islam. Ini adalah kerana parti tersebut percaya yang ianya tidak akan kehilangan sokongan tegar daripada penyokong taksub orang Melayu (dengan harapan orang Melayu terus berpecah) dan bukan Melayu keseluruhannya akan menyokong parti tersebut. Namun apakah masih ada kepimpinan Melayu-Islam dalam parti tersebut yang mempunyai perancangan strategik untuk mengekalkan kekuasaan orang Islam di negara ini dengan hanya mengharapkan sokongan orang bukan Islam?

Pengalaman pentadbiran selama hampir tiga tahun di Selangor dan Pulau Pinang sepatutnya telah banyak membuka mata kesedaran orang-orang Melayu. Saban hari hati kita merintih mendengar satu demi satu tindakan strategik tersusun Kerajaan DAP P.Pinang yang meminggirkan kaum bukan Cina. Di Selangor juga tidak kurangnya, kerana walaupun berMenteri Besarkan orang Melayu, ianya tidak  dapat menjamin orang Islam di Selangor daripada mendapat pembelaan yang sewajarnya. Ceritanya juga sama lebih kurang yang berlaku di P.Pinang cuma dalam skala yang lebih kecil dan halus. Begitu juga halnya di Kedah dan Perak (suatu ketika dahulu). Walaupun ditadbir oleh golongan yang dikatakan sebagai ulama', tetapi mereka hanyalah boneka ataupun golongan yang pengecut dengan gertakan pemimpin kafir DAP. 

Namun setelah rentetan kekalahan yang dialami di beberapa PRK, PAS mulai tersentak sedar akan kepentingan untuk menjaga 'hati' orang-orang Melayu ini. Lalu, satu konvensyen khusus kononnya untuk mempertahankan Melayu diadakan. Namun ia terlacur apabila musuh No 1 orang Melayu itu sendiri dibawa untuk memberkati konvensyen tersebut. Dan teramat kesal sekali apabila, pada hari permulaan kempen N27 Merlimau dan N28 Kerdau lagi, N.ajis sudah mengeluarkan satu lagi kenyataan kufur nikmatnya yang dia tidak minta pun dilahirkan sebagai Melayu! Apakah orang-orang Melayu boleh meletakkan nasib mereka di tangan golongan-golongan manusia seperti ini?!!  

Ingat PAS! Ingat Khawarij!!!

PRK KERDAU : KENAPA PAS SERANG FELDA?

Posted: 02 Mar 2011 04:20 AM PST


Demi menutup pembohongan mereka kepada rakyat, mereka sanggup menfitnah orang lain.

Inilah ajaran Isle yang PAS amalkan. INGAT PAS INGAT PARTI AUTA SOKMO!