Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Jumaat, 20 Mei 2011 at 1:05 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


Rajahmas

Posted: 20 May 2011 11:36 AM PDT

Rajahmas


YB Datuk Fadillah mahu Francis Siah meminta maaf kepada rakyat Sarawak

Posted: 20 May 2011 05:02 AM PDT


Tiga laporan polis dibuat terhadap Francis Siah kerana bertindak biadap dan kurang ajar kepada kepada kepimpinan kerajaan negeri pimpinan Taib Mahmud sebagai Ketua Menteri Sarawak. Ternyata lelaki yang mendakwa diri sebagai ketua MoCS kurang cerdik membuat penilaian terhadap keputusan yang dibuat rakyat majoriti pada pilihanraya DUN baru-baru ini.

"Siah penghinaan keputusan rakyat Sarawak yang telah memilih BN pada pilihan raya lalu," katanya kepada pemberita selepas majlis konvokesyen Kolej Komuniti Zon Sarawak di Dewan Suarah Kuching hari ini.

Fadillah yang juga Timbalan Menteri Sains Teknologi dan Inovasi berkata exco Pemuda PBB telah pun membuat laporan polis agar Francis Siah disiasat kerana cuba menghasut rakyat untuk membuat demonstrasi.

Hari ini Ketua Pemuda PBB negeri, YB Datuk Fadillah Yusof mahu Siah meminta maaf kepada rakyat Sarawak dan Taib atas kenyataannya sebelum ini. Tempoh 7 hari diberikan kepadanya sebagai amaran atau sedia menghadapi keputusan pemuda PBB membawa perkara ini kepada KDN untuk tindakan susulan.

Semoga ini menjadi pengajaran terhadap sesiapa sahaja yang tidak layak menjadi wakil rakyat tetapi inginkan publisiti murahan pada masa depan. Sewajarnya tindakan keras termasuk buang negeri kepada mana-mana individu yang merancang untuk menimbulkan huru-hara dan berniat merosakkan kestabilan politik di negeri ini.

PKR diisytiharkan sebagai Kelab Terkaya di Dunia?

Posted: 19 May 2011 11:37 PM PDT

Siapa yang memiliki Ferrari merah dalam Pakatan Rakyat?

Parti Pandi Kutty Rakyat (PKR) akan melalui tranformasi menjadi sebuah parti kelab yang paling mewah di dunia. Difahamkan daripada sumber, sasaran mereka sekarang ialah untuk mengumpulkan dana sebanyak RM20,000 daripada setiap kaunselor yang hadir dalam satu perjumpaan baru-baru ini.

Bagi pengusaha hotel dan pemborong besi buruk pula dicadangkan untuk menderma sekurang-kurangnya rm2,000 sebagai tanda sokongan. Besarlah nikmat diberikan parti Pandikutty rakyat ini....

Tujuan kutipan tersebut adalah untuk menjana aktiviti-aktiviti berkaitan parti. Saranan maut ini dipengerusikan oleh Mak Lampir (MP Ampang) dan Lee Hoy Sian (MP Petaling Jaya). Kedua-dua mereka telah menggesa sekitar 200 para kaunselor untuk menghulurkan bantuan berkenaan dan menurut mereka ia adalah atas permintaan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali.

Nampaknya ramai yang merungut dan tidak berpuas hati setelah menghadiri satu perjumpaan maut yang dibuat secara tertutup dengan kepimpinan PKR peringkat tertinggi. Sepatutnya Azmin Ali sebagai timbalan Presiden PKR mengambil beberapa langkah berikut sebelum mengutip dana daripada penyokong-penyokong mereka.

Antaranya,

  • Jual saja Ferrari merahnya.
  • Minta bantuan Guan Eng dan PAS.
  • Minta bantuan Karpal.
  • Minta bantuan DAP.
  • Minta bantuan Hindraf.
  • Minta Maaf kepada Kerajaan Barisan Nasional dan minta bantuan dana daripada penyokong-penyokong UMNO.
Mungkin dengan membuat langkah-langkah berikut dapat mengurangkan tekanan tak cukup wang seperti yang dilemparkan kepada kerajaan. Lihatlah cara PKR menghakis wang untuk survival parti... Pentadbiran parti pun dah terdesak, belum lagi nak mentadbir Malaysia...

Mujur PKR tak guna pendekatan cara PAS untuk meraih dana. Jika tidak, akan keluar satu patwa - siapa yang tak menderma akan masuk neraka..

Petikan di bawah diambil daripada freemalaysiatoday..

PETALING JAYA: Selangor PKR councillors have been asked to donate RM20,000 each to help the party spread its wings to all corners of the state.

The request was allegedly made during a closed-door meeting last Friday between some 100 councillors and PKR woman leader Zuraida Kamaruddin and Petaling Jaya Selatan MP Hee Loy Sian.

During the meeting, Zuraida and Hee had urged the councillors to donate RM20,000 each to the party.

The directive, it was learnt, supposedly came from party deputy president Azmin Ali.

Several councillors who were unhappy had to hold their tongue, simply because "the order came from Azmin".

A councillor who attended the meeting said the general mood was one of "unhappiness".

Said the councillor, who declined to be named: "Yes, I was there. The meeting started at 6pm at the party headquarters. Nearly 100 councillors attended the meeting.

"They (Zuraida and Hee) told us our donations was for party development so that PKR could extend its wings to every corner of the state.

"Currently, PKR does not get any allocation from the state government although Selangor is ruled by Pakatan Rakyat."

The councillor said during the meeting the leaders offered few suggestions as to how to raise funds for the party.

"For example, we were forced by the party to get donation from businesses like scrap metal and budget hotel operators.

"They asked us to get a small amount of RM2,000 to RM3,000 from each owner and told us to give them certificates of appreciation, which (the business operators) can use as support documents to renew (their) licence and other municipal council related matters," the councillor said.

He, however, complained that such an approach was easier said than done.

"It is not right requesting donations in exchange for certificates of appreciation by the government… is it not corruption?

"We will not push them (business owners). The donation is up to them," he said, adding that another round of meeting between the councillors and the party leadership took place last night.

PEJUANG BANGSA

Posted: 20 May 2011 11:27 AM PDT

PEJUANG BANGSA


AMK ( Anak Muda Keliru ) bacul ! Melalak sana sini hebat tapi pengecut !

Posted: 20 May 2011 10:21 AM PDT






Hari ini dalam sejarah Angkatan Muda Keadilan (PKR) menjadi bacul menangguhkan protes bantahan terhadap Utusan Malaysia seperti yang dijadualkan.
Terdahulu pergerakan itu berkata tidak gentar dengan ancaman daripada Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) dan Pemuda Umno yang akan turut berhimpun di hadapan pejabat akhbar Utusan Malaysia.
Manakala, dua memorandum menyokong akhbarUtusan Malaysia diserahkan hari ini oleh Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) dan Pemuda UMNO Malaysia di Ibu Pejabat Utusan Melayu (M) Berhad, Jalan Chan Sow Lin, di sini.
Memorandum yang diterima oleh Penolong Ketua Pengarang II, Ahmad Abd. Hamid itu diserahkan oleh Setiausaha Agung Perkasa, Syed Hassan Syed Ali pada pukul 2.20 petang sebelum disusuli oleh Setiausaha Kerja Pemuda UMNO, Datuk Megat Firdouz Megat Junid, 10 minit kemudian.
Kedua-dua kumpulan tersebut berarak sejauh 200 meter dengan melaungkan amaran supaya tiada pihak yang berani menggugat akhbar berkenaan.
Sekitar hadapan pejabat utusan.






Festival Georgetown 2011 : Guan Eng dimalukan Ng Yen Yen

Posted: 20 May 2011 12:41 AM PDT







Kerajaan negeri punya penganjuran , nak minta duit kerajaan Pusat !


 Itu lah jawapan diberikan oleh Menteri Pelancongan Datuk Seri Dr Ng Yen Yen bahawa kementerian beliau tidak akan menyediakan peruntukan untuk Georgetown Festival  yang dianjurkan kerajaan negeri . 


Malah kerajaan Pusat telah memperuntukan jumlah yang besar sebenarnya untuk memajukan industri perlancongan negeri ini seperti menaiftaraf semula keretapi Bukit Bendera termasuk  membina tempat parking baru dan lain-lain . 


Guan Eng dan kerajaan DAP nampaknya cuba mempolitikkan  penganjuran festival ini kepada rakyat negeri ini bahawa kerajaan Pusat tidak memberi langsung peruntukan kepada negeri ini .  Yang kerajaan Pusat beri peruntukan dia senyap tetapi kalau tak beri dia melalak .






KUALA LUMPUR: Tourism Minister Datuk Seri Dr Ng Yen Yen slammed Penang Chief Minister Lim Guan Eng for saying the ministry did not provide financial support for the George Town Festival, an event to celebrate the city's listing by Unesco as a World Heritage site.

She said she was surprised and disappointed at Lim's lack of understanding on the ministry's policy on events and asked him to do his "homework" on such matters.

"It is not the ministry's policy to fund any state event. So the reason why we did not fund the George Town Festival is because it is a state event," she said at her office here yesterday.

She added that the Penang government could surely support its own event.

Dr Ng said the ministry sometimes held events in different states such as the Malaysia Water Festival in Langkawi.

"However, the Water Festival is an event organised by the ministry. We will only consider funding special state events but even so, it is very rare because that is not our objective. Our direction is to host national-level events," she said.

She was responding to a report by a Chinese-language daily quoting Lim as saying that the ministry did not offer funding to the George Town Festival, which is a showcase of cultural performances, art exhibitions and film shows to be held from July 1 to 31.

On festival director Joe Sidek's claim that it was embarrassing that the Federal Government could not help, Dr Ng said it was also embarrassing that the state government could not afford to hold its own show.

"We, from the ministry, have helped Penang in more ways than one. We supported tourism projects by providing RM68mil for the Penang Hill train station and a further RM5mil for its car park. We also allocated RM7mil to upgrade the Botanical Gardens," she said.

She added that the total amount given to the state to maintain tourist attractions under the Ninth Malaysia Plan was about RM142mil.

On the Penang Hill train service, she said that after the Federal Government finished the project, it was left to the state to run it.

"They must get efficient people to run the train service," she said

DIMENSI

Posted: 20 May 2011 11:10 AM PDT

DIMENSI


Omegay: Khalid dah menopos kerrrr??

Posted: 20 May 2011 08:57 AM PDT


"Hari Pemujaan Raja Porno"

PETALING JAYA: Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mendesak tindakan segera diambil terhadap Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kuang, Abdul Shukor Idrus yang mengaku secara terbuka memiliki dan mengedar akhbar haram, 'Selangor Terkini'.

Menurutnya, Abdul Shukor yang juga Ketua Penerangan Umno Selangor telah melanggar Seksyen 5 (1) dan (2) Akta Penerbitan Mesin Cetak 1984.

Khalid berkata Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammudin Hussein gagal menyiasat perkara itu menyebabkan Peguam Negara tidak boleh mendakwa Abdul Shukor memandangkan tidak ada hasil penyiasatan. - TheMalaysiainsideanuvajiass

besar tol jerawat!

woiiii Khalid pundekkutti!..deeayypig cetak risalah balik pulau tak nak suh amik tindakan gak ker?..harkkk ptuihhh!! kehkehkeh

Omegay: Hero Pandikutti bawak geng tukul ke mahkamah kehkehkeh

Posted: 20 May 2011 02:15 AM PDT


anuvaji pandikutti: "ayuh majuu..selamatkan pungkoq akuuu!"

Seorang lelaki berusia 46 tahun dipercayai penyokong kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim ditahan di perkarangan Kompleks Mahkamah Jalan Duta di sini pada Isnin, kerana membawa tukul besi. - mstar


hero2 gay yang berani berjuang!

walauweyhhh...dasat2!..bahaye tol penyokong2 gengster peegayrarr. walau pun nak gay tapi punye lagak samseng ngalahkan samseng amerika kehkehkeh.

ni nak nasihatkan kat orang ramai (bukan ahli peegayyrar). mereka yang berminat datang menyaksikan perbicaraan anuvaji pandikutti nanti behati2 sket. maklum la dalam pada kita menyampah tengok muke anuvaji pandikutti tu kat dlm kandang okt, mate kena la awas sket.

mane la tau kot2 ade tukol terbang atas kepale. perghhh. bley belobang tengkorak woooOOo..maklum laa dah namanye puak samseng!..gay plak tuh kehkehkeh

Omegay: Reforbasi II bakal kembali?

Posted: 19 May 2011 06:00 PM PDT




undang2 perkahwinan sejenis di Malaysia?

Seorang lagi pengunjung yang mengenalkan dirinya Brandon bertanya sama ada Pakatan Rakyat akan berpecah jika Anwar masuk penjara kerana kes liwat memandangkan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur telah mengarahkan beliau agar membela diri.

Anwar menolak tanggapan sedemikian dengan berkata "tiada sebab" beliau harus dipenjarakan.

"Tiada sebab bagi saya dipenjarakan berdasarkan fakta dan undang-undang. Buat sekarang (yang diperlukan), reformasi!" jawab beliau. - TheMalaysiainsideanuvajiass

Get ready Malaysia..selepas 18 april ini di jangkakan anuvaji pandikutti & the taik palat geng akan melancarkan reformasi a.k.a reforbasi besar2an di ibukota. last attempt nak menyelamatkan pungkoq dia dari di humban ke river buloh inn.

seperti mana reformasi I, sekali lagi anuvaji terpaksa mengerah pencacai2nya berarak berdemonstrasi seterusnya menghuru harakan ibukota dengan apa cara sekalipun.

Undang2 tiada lagi dalam kamus anuvaji. undang2 rimba di gunapakai. tindakan bako sana bako sini, pecah tingkap, pecah dinding, pecah kedai semata2 untuk menegakkan kebebasan memecah bontot.

kalau ini benar2 berlaku, bersedia je lah...pelancong mungkin tak berani keluar dari hotel. peniaga2 kerugian. rakyat mula takut nak keluar ke jalan2 raya. wartawan luar mula mencari sudut terbaik untuk merakam gambar menunjukkan provokasi pihak berkuasa yang zalim dan menayangkan di dada akhbar mahupun media elektronik

inilah sisa2 peluang terakhir anuvaji nak melepaskan diri >|D

Anak Omak

Posted: 20 May 2011 09:25 AM PDT

Anak Omak


Elleh ... Tun Dol naikkan 78 sen , KJ tak bising

Posted: 19 May 2011 07:18 PM PDT


Khairy sekarang bising pasal harga minyak nak dikaji semula.

Malaslah nak cakap.

Masa bapa mertuanya menaikkan harga petrol dari RM1.92 seliter kepada RM2.70 seliter (78 sen - 40.6%) dan harga diesel dari RM1.58 menjadi RM2.58 seliter (RM1 - 63.2%) pada Jun 2008, mana suara Khairy masa itu?

Mana dia fakta-fakta serta saranan seperti yang dibuatnya sekarang?

Jobo ekau lah Khairy! Poei tonggeng kek Anwar Brahi lagi bagus.Dio dah lamo tak dapek. Ekau punyo store kunyit tu masak lomak mamak. 

Baca analisa padat dari Flying Kick sini

anakbukitgantang says

Posted: 20 May 2011 03:49 AM PDT

anakbukitgantang says


Majlis Mahabbah Rasulullah SAW dan Penjernihan Jiwa -Masjid Klang malam ini

Posted: 19 May 2011 08:17 PM PDT

SALAM MAHABBAH !!
 
Jemputan ke Majlis Mahabbah Rasulullah SAW dan Penjernihan Jiwa bersama Syaikh Abu Amran Waly,Pengerusi Pusat Pengkajian Tauhid Tasawuf, Aceh Selatan pada Malam ini (20hbMei Jumaat) selepas Maghrib di Masjid Bandar DiRaja Klang, Jalan Pasar, 41400 Klang. Sebarkan dan Semarakkan Majlis mencintai Rasulullah SAW dan para Pewaris Baginda SAW!!

Politik Harian

Posted: 20 May 2011 03:14 AM PDT

Politik Harian


AMK (PKR) Kecut, Perkasa, Pemuda UMNO Serah Memorandum Sokongan

Posted: 20 May 2011 01:03 AM PDT

Hari ini dalam sejarah Angkatan Muda Keadilan (PKR) menjadi bacul menangguhkan protes bantahan terhadap Utusan Malaysia seperti yang dijadualkan.

Terdahulu pergerakan itu berkata tidak gentar dengan ancaman daripada Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) dan Pemuda Umno yang akan turut berhimpun di hadapan pejabat akhbar Utusan Malaysia. Baca lagi...

Demo Di Utusan Terpaksa Dikawal Pihak Polis

Posted: 19 May 2011 09:21 PM PDT


Sekumpulan anggota polis dilihat berkawal di hadapan ibu pejabat Utusan Melayu (M) Bhd. di Jalan Chan Sow Lin di sini sejak pukul 10 pagi ini, berikutan Angkatan Muda Keadilan (AMK) dikatakan berhasrat mahu mengadakan demonstrasi terhadap akhbar Utusan Malaysia. Baca Lagi...

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 20 May 2011 03:11 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Angkatan Muda Kecot

Posted: 20 May 2011 02:44 AM PDT


Ada orang tu jaguh kampung,
Lawan tempat sendiri menang
Kalah lawan di seberang

Ada orang tu jaguh dalam masjid
Tempat patut diam dia menjerit
Berentap di luar cabut

Susah orang selalu terkucil dalam seluar ....

Berehat di gunong

Posted: 19 May 2011 04:10 AM PDT



Anwar ditanya di LIVE Yahoo, "Sekiranya anda diberi peluang untuk berehat, agaknya anda akan pergi ke gunung atau pantai dan mengapa?" Jawabnya, "Saya lebih suka ke pantai. Ketenangan dan keamanan. Lain ha ha."

Blog rbf sini bertanya maksud "lain ha ha".

Tiga hari lepas, Anwar dilaporkan lari "bercuti" ke Jogjakarta. Bandaraya Jogjakarta terletak diselatan pulau Jawa, Indonesia. Ia satu bandaraya tepi pantai yang digemari pelancong.



Pasti di Jogjakarta, Anwar mendapat ketenangan dan keamanan pantai untuk meringankan tekanan dari pelbagai sudut yang dihadapinya. Pastinya dia sebut "lain ha ha" kerana dia baru melakukan "lain ha ha."

Apa dia kegiatan "lain ha ha" yang menenangkan fikiran dan membawa keamanan jiwa?

Selagi Anwar tidak jelaskan, lain orang fahami "lain ha ha" dengan pengertian yang lain-lain. Ada yang beranggapan "lain ha ha" satu kegiatan yang dilakukan berseorangan dan ada anggap dilakukan dengan pasangan.

Ada akan anggap "lain ha ha" dilakukan dari depan dan ada pula anggap dari "belakang." Ada ingat ianya kegiatan kering dan ada kata basah.

Pastinya, orang terkenal seperti Anwar tidak lakukan "lain ha ha" secara terbuka tetapi di dalam bilik hotel.

Kalau pekerja hotel tertentu dapat cuti untuk ikut serta, "lain ha ha" boleh jadi satu kegiatan yang menyeronokkan.

Asal maksud "lain ha ha" bukan bermaksud memilih bercuti ke gunong dan apa yang dilakukan bergitu ha ha sekali.

Jika demikian, tiada rehat untuk mu Anwar untuk berehat di gunong. Perlu dipanjat dulu. Ha haaaa ...

bumiyang

Posted: 20 May 2011 03:10 AM PDT

bumiyang


Mahu Ditemani Gadis-gadis Indon Yang Cantik-cantik???

Posted: 20 May 2011 12:20 AM PDT

SENJALIZA

Posted: 20 May 2011 03:06 AM PDT

SENJALIZA


PENDIRIAN PAS: Pendirian Politik.

Posted: 19 May 2011 07:28 PM PDT

Tok Tok Guru kenalah buat pendirian ke atas pelaku dalam Video itu walau siapapun individunya. Pendirian itu MESTILAH yang benar mengikut hukum dan tegas BUKAN pendirian politik. Lihatlah kebenaran BUKAN menutupi kemungkaran yang coba ditegakkan pelakon. Demi AGAMA, BANGSA DAN NEGARA tegakkanlah kebenaran.
Beliau berkata pendirian PAS adalah atas pertimbangan agama dan tidak pernah berubah sejak hari pertama isu tersebut tercetus kerana bagi parti itu tuduhan atau dakwaan tersebut perlu disertakan bersama empat saksi yang adil. "Perbuatan ini tidak diizinkan oleh Islam kerana ia memerlukan pembabitan empat orang saksi," katanya ketika ditanya pendirian PAS berhubung isu berkenaan di ibu pejabat parti itu di sini Khamis. Selanjutnya di sini
Media antarabangsa sudah memberikan pandangan mereka mengenai pelaku dalam video tersebut.  Media Korea Selatan dan Amerika Syarikat sudah menyiarkan pendirian mereka. Di Malaysia, khasnya mereka yang sudah melihat video itu, rata-arat sudah mengenali pelakon dalam video itu. Jika diminta, mereka yang telah melihat video itu, khasnya mereka yang TIDAK terlibat dengan pergelutan politik, sudah dapat memberikan jawaban dan kenal sangat dengan pelakon itu.

Pendirian PAS untuk mengadakan 4 orang saksi yang melihat dengan kepala mata mereka sendiri bahawa perlakuan pelakon itu terjadi di hadapan mata mereka amat MUSTAHIL diadakan kerana perkara itu dilakukan secara sulit dan "curi-curi".  Kata orang "makan luar, pandai makan pandai simpan" tetapi terrakam oleh video. Videopun sudah disahkan tulin. Jadi kalo tak ada 4 saksi itu maknanya bagi PAS halallah perbuatan pelakon itu?

SL tak nak PAS diperalat pelakon xxx rated movie. Selepas itu diperalat membela kemungkaran. Seterusnya diperalat untuk membohongi rakyat yang perlukan pembelaan....Itu jer..

BTW, Macam mana nak hukum pencuri atau pembunuh yang terrakam melalui CCTV.? Nak 4 saksi yang melihat denmgan mata kepala mereka juga ker? Bukankah mudah menangkap pencuri dengan menggunakan pencuri?

RELATED
-Kekalnya Hadi Sebagai Presiden, Dekatkah PAS Kepada Perpaduan Dengan Umno? 
-Pendaftar: PKR Diminta Jawab Notis 
-Isu video seks: Anwar gagal beri jawapan meyakinkan 

tunku

Posted: 20 May 2011 03:02 AM PDT

tunku


Hadi's Continued Leadership, Is It A Sign Of A PAS-Umno Merger Becoming A Reality?

Posted: 19 May 2011 11:59 PM PDT

KUALA LUMPUR, May 20 (Bernama) -- With Datuk Seri Abdul Hadi Awang's continued leadership as PAS president for the term 2011-2013, various interpretations have surfaced, among them, the unity issue with Umno.
The fact the he was returned unopposed for another three years shows that his leadership has the full support of the party grassroots who know of his inclination towards a PAS-Umno merger.
Can this be regarded as a message that the PAS-Umno merger is approaching reality for the sake of the Malays and Muslims and country's interests.
Perhaps, Abdul Hadi's message on the unity issue during the party's 55th general assembly at Malawati Stadium, Shah Alam in June 2009, is still fresh in the minds of his supporters that they decided to ensure that he continues to helm the party.
Regardless of the form of unity intended by Abdul Hadi, many PAS and Umno leaders are seeing the positive side of the move.
In fact, Umno Information chief Datuk Ahmad Maslan is all geared towards bringing PAS into Barisan Nasional (BN) for the sake of Malay unity.
A PAS member who wanted to be known only as Abdul Hamid said the merger between PAS and Umno could be realised if both parties were serious because PAS used to be with Umno in BN before.
Political analyst, Dr Sivamurugan Pandian, said the decision by PAS' members in returning Abdul Hadi unopposed could be regarded unanimous and reflected their desire to maintain an ulama as their leader.
He said the nomination of Kelantan executive council member Datuk Husam Musa for the president's post by the party's Bukit Bintang division was more of a protest with some members wanting someone from the "Erdogan group" to take over the party leadership.
"I believe the grassroots want Abdul Hadi so that the party's objectives will not be eroded and to avoid a split in the party," said the Universiti Sains Malaysia political science lecturer.
Another political analyst, Abdul Ghapa Harun, a senior lecturer at Universiti Kebangsaan Malaysia, said the grassroots opted for Abdul Hadi because PAS had no other leaders as credible and wise as Abdul Hadi.
"Looking at his leadership, there is no one yet who can take over the presidency and capable of uniting the groups in PAS," he added.
He said there would not be much change in PAS' direction as the party would continue to focus on religious struggle.

tunku : as long as nik aziz and his group still around, it's quite impossible for umno to work along with pas.we hope hadi awang can do something about it.most of the grassroots wants the unity between umno and pas.it's for the best of Malaysia.

PAS Confident Of Retaining Kedah

Posted: 19 May 2011 09:00 AM PDT

BUKIT KAYU HITAM, May 19 (Bernama) -- PAS president Datuk Seri Abdul Hadi Awang on Thursday expressed confidence that the party will retain Kedah in the next general election as it has administered the state well since the last general election.
He said the state PAS leadership had implemented a number of initiatives which had benefited the people, such as reducing poverty and paying off debts to the federal government although it had only been in power for less than a term.
"InsyaAllah (God willing) we'll be able to retain Kedah. We hope that there won't be another Terengganu like what happened in 2004," he said, alluding to PAS's one-term rule of Terengganu before being toppled by the Barisan Nasional (BN).
Abdul Hadi, who spoke to reporters while visiting a pineapple plantation belonging to a subsidiary of the state government here, was responding to claims by Kedah PAS that it had fulfilled 80 per cent of promises made in the party's election manifesto during the last general election.
He claimed that PAS lost Terengganu in 2004 because the Election Commission (EC) had conducted what he described as massive voter transfer.
Abdul Hadi also claimed that the EC was doing the same thing in Kedah and Selangor ahead of the next general election with a view to securing victory for the BN in the two states.
He said the party's 57th muktamar (general assembly) on June 3-5 would touch on preparations for the general election.
"Party polls that will take place will `cleanse' the party and strengthen our election machinery," he added.
Meanwhile, Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak said he would announce the progress with regard to the implementation of the election manifesto revealed during the last general election in one or two days.

tunku : that is over confident i guess. most of kedahans i met always complaint about the pas administration in kedah. kedah has became a dumping ground.till today the state government can't even give good waste management to the people.water tariff increased,quit rents increased etc.the even failed miserably to help the people during the big flood last year.under the "islamic" rule of pas, the are more entertainment in kedah.massage parlours are mushrooming especially in sungai petani. keep the confident pas.

PAPA GOMO

Posted: 20 May 2011 01:41 AM PDT

PAPA GOMO


PKR = P=Pandy K=Kutty R=Rakyat

Posted: 20 May 2011 01:30 AM PDT



AMK Melarikan Diri Dari Demo Hari Ini

Gomo agak senang dengan apa yang berlaku hari ini bila AMK Angkatan Muda Keadilan rakyat melarikan diri dari menyertaui Demo yang memang pada asalnya mereka lah yang beriya iya untuk hadir berdemo mengecam Utusan Melayu.



Bila Perkasa dan Pemuda Umno menyuarakan akan turut sama berdemo bersama AMK namun sebagai pelindung Utusan Melayu maka AMK sekali lagi dengan lantang semalam menyatakan mereka tidak gentar dan sanggup berdepan dengan Perkasa dan Umno.

Tapi hakikatnya hari ini? Seluruh rakyat Malaysia boleh melihat sendiri apa yang berlaku yang mana AMK melarikan diri dan memberikan satu alasan BACHOL di atas kegagalan mereka melakukan demo.



AMK menyalahkan UMNO dan Perkasa di atas kegagalan mereka dengan menyatakan demo mereka telah di Sabotaj. Gomo lihat apa yang di katakan oleh AMK ini tidak jauh berbeza dengan bapak PKR iaitu Anwar Ibrahim yang akan menyalahkan Umno dan pihak lain bila gagal melakukan sesuatu.

Lihat Kes Liwat bagaimana Anwar Ibrahim menyalahkan UMNO kerana beliau di tuduh di Mahkamah dan apabila di tanya wartawan mengenai air mani dan di mana beliau berada waktu kejadian liwat berlaku Anwar Ibrahim tidak menjawap soalan tersebut sebaliknya akan menyalahkan ini semua Konspirasi UMNO.

Begitu juga dalam isu Video Seks yang mana Anwar Ibrahim terus terusan menyalahkan UMNO walaupun pelakon lelaki yang beraksi bersama Pelacur China dalam rakaman tersebut adalah dirinya.

Ini lah yang menjadi amalan dan ikutan AMK sayap PKR yang apabila GAGAL maka akan menyalahkan pihak lain di atas kegagalan mereka. Emmm kesian.....

Oleh Itu dengan ini Gomo minta anda semua berikan PKR dengan gelaran PANDY KUTTY RAKYAT yang mana biar AMK akan ingat sampai mereka MAMPOS bahawa pada hari ini 20hb Mei 2011 AMK GAGAL untuk hadir bersemuka dengan UMNO dan PERKASA.


Wirawati PERKASA pun Berani Turun!


Hari ini sejarah buat Seluruh Rakyat Malaysia yang dapat melihat begitu BACHOL dan PENAKUT nya PKR berhadapan dengan UMNO dan PERKASA.


Psssttt.... Sebut Kuat Kuat....... PKR Pandy Kutty Rakyat


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

AMK Tidak Gentar Dengan PERKASA Tapi Bachol Lari Bila Sampai Waktunya

Posted: 19 May 2011 11:10 PM PDT



"Kami tak gentar jika Perkasa mahu datang ke perhimpunan itu kerana mahu membela Utusan," kata timbalan Ketua Penerangan Angkatan Muda Keadilan (AMK) Rozan Azen Mat Asip"


Petikan The Malaysia Insider Semalam

Hari ni pulak si Rozan kata:

"Timbalan Ketua Penerangan Angkatan Muda Keadlian (AMK) Rozan Azen Mat Rasip berkata, pihaknya terpaksa menangguhkan perhimpunan hari ini kerana mahu memberi tumpuan ke atas penyerahan memorandum di Kedutaan Australia berhubung isu loji pemprosesan nadir bumi Lynas."


Hua hua hua.....

Ni lah hal jelas kepada kita bahawa PKR adalah parti Penakut Bachol tahap banjingan. Dari pemimpin sampailah kepada yang ahli bawahan semua pengecut dan bachol. Depa hanya berani dalam masjid je.

Anwar Ibrahim nak serah DNA pun takut, nak SAMAN pun takut, Nak buat ujian Poligraf pun takut apa yang Anwar Brahim tak takut? Semua dia takut so anak anak PKR pun jadi lah macam Nuar Penakut dan Bachol!!!


Hang Ni Rozan buat malu Sam Ketot je


UMNO dan PERKASA di Dakwa Sabotaj Demo AMK
LOGIK KE TIDAK
KLIK DI SINI



Psssttt....AMK Cicak Mengkarung....Khak Ptuih! he he he


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

AMK Batalkan Demonstrasi Jam 2.30 Petang Ini Sebab Apa? TAKUT???

Posted: 19 May 2011 09:24 PM PDT




Sudah hampir jam 12 tengahari dan Gomo di fahamkan AMK telah menukar waktu demonstrasi mereka di hadapan pejabat Utusan Malaysia pada jam 12.30 tengahari ni. Atas sebab apa mereka menukar waktu tidak lah di ketahui namun apa yang jelas di sini AMK telah takut sama sekali.

Sudah berhari hari AMK menghebabkan seluroh Malaysia bahawa selepas solat Jumaat mereka akan berdemo tepat jam 2.30 petang di pejabat Utusan Malaysia. Malah AMK siap mencabar PERKASA dan UMNO untuk turun bertembung dengan mereka jam 2.30 petang.



Shamsul Iskandar ketua AMK menyatakan semalam beliau tidak gentar dengan mana mana pihak yang datang menggangu mereka AMK berdemo hari ini. Tapi akhirnya???

Akhirnya AMK secara tergesa gesa menukar jadual dari jam 2.30 petang kepada 12.30 tengahari. Ini jelas menunjukkan bahawa mereka AMK takut untuk bertembung dengan Ngo PERKASA dan juga UMNO pada jam 2.30 petang ini.


Lagi Gambar dan Laporan Lanjut KLIK DI SINI


Psssttt AMK cakap je besar, belum apa apa dah kencing dalam seluar....huhuhu


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Apakah Sultan Muhammad Ke V Terlepas Pandang Aktiviti Penasihat Baginda?

Posted: 19 May 2011 05:30 AM PDT


Hal Yang Menjadi tanda Tanya Rakyat Kelantan


Sebelum ini Gomo ada mengeluarkan artikel mengenai satu laporan yang penyelewengan yang di kaitkan dengan Penasihat Ke bawah Duli Sultan Muhammad ke V yang mana menggunakan wang pejabat tanah dan jajahan Pasir Puteh dengan menurap kawasan rumah beliau bagi majlis pernikahan anaknya yang mana di anggarkan berjumlah RM200 ribu tidak termasuk kos lain lain.


KLIK IMEJ

Tindakan susulan atas apa yang di laporkan itu ada sedikit kesannya apabila selang dua hari kemudiannya Sultan Muhammad ke V telah mengeluarkan titah akan pembangunan Infrastruktur dengan kenyataan baginda yang menyatakan:

"Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V mahukan lebih banyak kemudahan infrastruktur termasuk pembinaan jalan untuk rakyat negeri itu dilaksanakan bagi merancakkan lagi ekonomi dalam negeri."


Emmm Gomo malas nak mengulas panjang akan Titah Sultan Muhaamad ke V dalam hal pembangunan Infrastruktur namun Hati Gomo sebagai anak Kelantan ingin juga mengetahui apa tindakan dari laporan yang menyatakan Penasihat Sultan menggunakan Wang rakyat untuk kegunaan peribadi? Menurap Jalanraya di kediaman peribadi apakah ianya merupakan satu kebiasaan?


Apakah tidak ada siasatan di jalankan ataupun hal ini sudah selesai?


Psssttt....Daulat Tuanku Sultan Ismail Petra!!!


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

سڬالاڽ موڠكين

Posted: 20 May 2011 01:41 AM PDT

سڬالاڽ موڠكين


Hadiah hari Guru.......

Posted: 19 May 2011 10:28 AM PDT

Hadiah sempena hari guru......



DG48 ke Gred DG52 = 1,228 guru .

Gred Khas C = 72 guru .

DG44 dinaikkan ke Gred DG48 = 6,585 guru .

DGA32 ke Gred DGA34 = 99 guru



Bilangan guru durian luruh = 7984 guru.

Peratus guru durian luruh = 2%

Bilangan guru gigit jari = +392 016

Peratus guru gigit jari = 98%

Guru di M'sia = + 400 000



PRU 13 nak minta guru undi BN......7984 tu pun lum tentu pangkah BN....majoriti yang dapat kenaikan tu pun bukan menyokong kerajaan pun. hehehe.......

HERO KECIK

Posted: 20 May 2011 01:27 AM PDT

HERO KECIK


Siapa Yang Bodoh?

Posted: 19 May 2011 07:06 PM PDT

Brapa lama masa yang diambil oleh kerajaan terhadap kes Teoh nie? Berapa banyak wang yang telah dihabiskan untuk semua ini? Berapa ramai yang telah dibodohkan mengikuti kes ini? Berapa banyak perkara yang boleh disorok oleh Pakatan bila kes ini mula di siasat?

Apakah perbicaraan Teoh ini Pakatan berjaya mengherat rakyat supaya tidak focus akan kelemahan pemerintahan Pakatan terutama di Selangor. Kalau ini yang ingin dilakukan oleh Pakatan. Maka berjayala Pakatan dengan usaha mereka. Berjaya mengalih pandangan rakyat.

Rupa2nya ada orang yang akan memerhatikan exco dan ahli politik Pakatan nie.. Hidup mereka sentiada tertekan oleh beberapa pihak yang berkuasa. Mereka takut untuk mendedahkan keburukan dan penyelewangan yang dilakukan oleh Pakatan. Mereka semua terancam? Adakah perkara ini wujud dalam organisasi Pakatan. Adakah ini betul.. Biar mati daripada rosakankan nama Pakatan kerana Pakatan berpolitik demi kuasa dan Wang. Betul ke semua ini? Apakah PAS juga terlibat menyokong semua ini?

Perkara ini menjadi bualan meja bulat sahabat2 di Kayu Nasi Kandar. Semua menyampuk dan menyokong perkara ini dan yang rugi hanyala Rakyat Malaysia yang telah Pukau oleh Politik Sekarang yang hanya mementingkan Wang dan Kuasa. Apa yang Rakyat dapat? Hanya mendengar, membaca dan melihat gelagat mereka berpolitik.

Di depan semuanya bagus dan jernih jer air muka... di belakang kita... Cam Setan?

Taipingmali (tm)

Posted: 20 May 2011 01:17 AM PDT

Taipingmali (tm)


JABATAN AUDIT NEGARA, PERAK

Posted: 19 May 2011 08:59 AM PDT

George Town Fest short of RM4mil

Posted: 19 May 2011 03:21 AM PDT

RoS threatens to deregister PKR

Posted: 19 May 2011 02:40 AM PDT

Anwar herdek Ust Azizan

Posted: 19 May 2011 02:30 AM PDT

SELALU ADA YANG BARU

Posted: 19 May 2011 11:42 PM PDT

SELALU ADA YANG BARU


ANDA BOLEH NILAI SIAPA ANWAR...

Posted: 19 May 2011 06:07 AM PDT

Mesti bacaaaa..!!! Ekslusif..!!! Transkrip wawancara Anwar di Yahoo!Malaysia..!!! Bersama ulasan Duke Of UMNO..!!!


Saya dah review semula transkrip "Chit Chat bersama Anwar Auuww" di SINI dan saya berpendapat pemimpin "Anugerah Syaitan" ini sememangnya "check mate", terutamanya bila menjawab persoalan yang membabitkan video seks, OMEGA, atau bersifat menyerangnya. Jawapannya tak cukup meyakinkan..!!!

Berikut adalah antara beberapa soal jawab yang menarik untuk di ulas...

DSAI, ada org mengatakan jika budget buku jingga dilaksanakan negara akan bengkrap. apa komen DSAI

Anwar Ibrahim: sila teliti buku jingga dan kita pastikan negara maju dan rakyat terbela


Ulasan: Ternyata Anwar tidak menjawab soalan dengan baik. Dia tidak memberikan pun alasan yang menyatakan kebenaran buku jing"gay" itu. Dia tidak punya point bila pakar-pakar ekonomi dari dalam dan luar negara menyatakan bahawa planning buku itu tidak realistik serta akan menyebabkan keadaan ekonomi negara menjadi sangat parah ke tahap bankrupt! Anwar lulusan Sarjana Muda Am Bahasa Melayu saja, manakala Najib lulusan Sarjana Muda Ekonomi, siapa lebih reliable tentang fakta ekonomi?

When you come into power, will the issues below be realized?
1. Petrol price cut to RM1.30 per liter & maintained like that.
2. Import duty on foreign cars waived and Malaysians enjoy cheaper cars. Proton cars should be cheaper than now.
3. Toll on all highways cancelled, but the maintenance & service quality must be kept the same.
If yes, how long will it be implemented from the 1st day of your administration? (From: Didi)

Anwar Ibrahim: Petrol price: Look at the gov revenue. We should not burden the people. We can reduce the price.
Anwar Ibrahim: Import duty: We will certainly review and reduce tax. Anwar Ibrahim: Toll: Maintenance will be assured.


Ulasan: Tak realistik! Dia nak Kerajaan tanggung semua subsidi minyak, kurangkan cukai, import duti dan tol. Ini semua bakal mengurangkan pendapatan negara, sekaligus menyebabkan defisit, inflasi dan ekonomi negara tak ada back up yang kuat. Ini merbahaya justeru mampu menyebabkan negara bankrupt! Rakyat memang suka sebab semua harga barang diturunkan, tapi negara muflis! Inikah plan melingkup Anwar?

[Comment From Michael Michael : ]
Mr. Anwar, what's your next politic's agenda to reform the Malaysian politic's system ?

Anwar Ibrahim: Good governance. Independent judiciary, election commision, anti-corruption commission. Distributive justice for the poor and the marginalized.


Ulasan: Kenyataan ini ternyata menghina sistem kehakiman negara. Condemn of Court! Secara mantiknya, Anwar berpendapat bahawa SPR, SPRM dan sistem kehakiman tidak independent. Masa dia jadi TPM dulu, dia tak buat semua ni. Dia kayakan kroni-kroni dia saja. Pink form diedarkan untuk geng-geng dia saja. Malah, dialah yang menyebabkan ramai kontraktor kelas F muflis mendadak! Tak ingat? Dialah yang bertanggungjawab naikkan faedah bank dulu. Mangsanya ialah kontraktor kelas F, manakala kroni-kroni Kelas A dia bolot semua projek! Projek ikan bilis pun diorang sebat!!!

DSAI, I want to ask u about ur shadow goverment that u had promised to rakyat?? Seems like it just like a fairy tale from ur side. Therefore can u explain to me about this matter…

Anwar Ibrahim: We have set up shadow committee which is more effective.


Ulasan: Tak payah cakap pasal shadow committee la! "More effective" konon! Shadow kat Sarawak pun huru-hara! DAP taknak Baru Bian jadi CM pun. Jadi Anwar rasa DAP akan setuju dia jadi PM? Sekarang ni memang la, bila dah menang nanti, jangan harap! Ntah-ntah dia sumbat mamat ni sampai mati dalam jail!

Comment From Brandon Brandon : ]
What would happen to next GE to Pakatan if Datuk Seri go to jail ? Would that be a break up in Pakatan?
Anwar Ibrahim: No reason to for me to be jailed based on facts and law. For now, reformasi!


Ulasan: No reason untuk dipenjara? Gila ke apa? Habis tu Saiful salah dalam hal ni? Air mani Anwar yang bertakung dalam bontot Anwar tu nak letak kat mana? DNA lelaki Y tu macamana pulak? Bukti-bukti lain? Keadilan untuk Saiful pula macamana? Anwar fikir keadilan tu bapak dia punya ke? Ada banyak reason untuk penjarakan Anwar. So, tak payah nak cakap "No reason", itu jawapan bodoh yang tak relevan dalam mahkamah!

Ramai yang telah bersumpah dan menyatakan kesediaan mereka untuk dilaknat demi menuduh DSAI dengan kes2 yg tidak sepatutnya seorang pemimpin harapan bangsa lakukan. Kenapa DSAI tidak bersumpah utk menafikan mereka2 itu? (Dari: Mamat)

Anwar Ibrahim: Sumpah mesti ikut syariat. Ini soal hukum, bukan mainan politik. Rujuk fatwa tentang qazaf http://risalahpr.blogspot.com/2011/01/teks-penuh-fatwa-dr-yusuf.html


Ulasan: Itu kenyataan Syiekh Yusuf Al-Qardhawi setelah Anwar putar belit fakta. Cuba Yusuf Qardhawi jumpa kami dan dengar cerita dari sebelah kami dan Saiful pula. Saya rasa, Yusuf Qardhawi lah orang yang pertama suruh Anwar bersumpah dan bertaubat. Tak pun dia hukum saja Anwar terus sebagai peliwat! Tak boleh sumpah konon. Habis tu yang bersumpah dalam mahkamah dan Parlimen tu, apa ke jadahnya?

Comment From Forest Forest : ]
Politics in Msia seems to be fought on a very personal level.. can you tell us why you are deemed "dangerous" by the ruling party? You were afterall a DPM under Mahathir regime. WHat has gone wrong between you and UMMO?

Anwar Ibrahim: Unfortunate for UMNO leaders to resort to dirty politics and pornography. I'm deemed to be dangerous because of my commitment to reform and combat corruption and cronyism


Ulasan: Oi Anwar! UMNO tidak pernah kotor sehingga kamu yang mengotorkan UMNO. UMNO tak kenal rasuah, politik kotor dan porno-porno ni sebelum kamu masuk UMNO pada tahun 1982. Komitmen untuk berubah? Perangi rasuah dan kronisme? Apa yang Anwar ubah masa dia jadi TPM? Yang dia ubah adalah membawa UMNO dari bersih kepada kekotoran! Dialah "bapak rasuah" dan "bapak kronisme" dalam UMNO. Sampai sekarang "penyakit
kelamin" tu ada dalam UMNO, susah nak dibuang! Jenuh Tun M dan Najib buang perkara tu, sampai sekarang tak selesai-selesai. Semua ni adalah "tahi" Anwar yang dia tinggalkan dalam UMNO!

What do you think your chances are getting out of all these allegations against you? (From: Sponge Bob)

Anwar Ibrahim: Trumped up charges. Conspiracy of UMNO leaders to deflect from central issues of governance, endemic corruption and abuse of power. We shall overcome.


Ulasan: Hahahaaaa..! Jawapan nak bagi sedap hati, nak pujuk jiwa sendiri. Setahu saya, semua pemimpin PKR dan pakatan haram tu tahu kes dia kali ni memang kantoi! Dah tak boleh nak cover lagi dah! Standy by masuk jail saja laaa...Tak payah nak "overcome"...Anwar is "coming over" to Sg. Buloh!

Comment From Amir Amir : ]
Ramai rakan seperjuangan diawal penubuhan PKR telah meninggalkan DS..komen

Anwar Ibrahim: beberapa orang dibeli UMNO. Majoriti yang punyai daya tahan, daya juang dan maruah masih kekal dengan perjuangan. Tenaga baru muncul, lebih wibawa dan dibuktikan dalam PRU yang lalu.


Ulasan: Dibeli UMNO? Diorang "kurang daya tahan"? Deyyy Sivaji...!!! Si Ezam tu merengkok dalam penjara, kena ISA, bapak dia meninggal pun dia dok dalam penjara pasal nak pertahankan kamu! Maca tu masih "kurang daya tahan" lagi ke? Si Azmin tu tahan? Tahan apa macam tu? Tahan bontot dia atau bini dia? "Dibeli" konon! Dah beribu-ribu dah ahli PKR keluar parti! Semua tu UMNO "beli" ke? Banyak duit UMNO nak beli diorang! Dah berapa biji banglo diorang ada hasil "dibeli" masuk keluar PKR??? Nampak sangat terdesak nak menipu...tak ada alasan lain ke?

I am from the philippines, Mr. Anwar, and if fate gives in to your way and your get the chance to lead Msia, one of the many southeast asian countries on the track of steady growth and development, what could the SEA community, and my country, Philippines, expect from your administration?

Anwar Ibrahim: Philippines: important neighbour and friend. Jose Rizal is our hero. Adios. Maraming Salamat Po!


Ulasan: Tu nak cari awek Philiphines lah tuuu?!!! Tak ada benda lain ke nak buat? Beli jiwa orang kat sana...lepas tu melawat..lepas tu..."tuuuuutttt..!"

[Comment From David David : ]
Give me one good reason why should I vote for you in the next election?

Anwar Ibrahim: For freedom and justice. Enough of racism and corruption.


Ulasan: Kalau ini saja reason dia supaya saya undi pembangkang on next election, jangan harap laaa...tak meyakinkan langsung!!! It's not a good reason after all!

Could Lesbians, Gays, Bi-Sexuals and Transgenders (LGBTs) look forward to a non-discriminatory environment – specific to them and not other minorities – if Pakatan were to take Putrajaya? Would this move be possible with PAS a part of the federal government? (Yahoo! Newsroom (Malaysia)

Anwar Ibrahim: We recognize importance of family and the institution of marriage. But we should not unduly harass or discriminate others. The answer is through education and PAS accept this view.


Ulasan: Ini antara soalan paling best! Hahahahaaa...kantoi! Anwar kata, kita tak sepatutnya diskriminasi Lesbian, Gay, Bi-Sex dan Transgender! Dalam erti kata lain, Anwar turut menerima golongan ini! Dan dia kata PAS pun terima jugak perkara ni!!! Hahahahaaa...yang ni saya tak payah ulas, pembaca fikirlah sendiri..!!! Hahahaaaa..!!!

[Comment From eizman bc eizman bc : ]
ada dato seri akan terus bsama rakyat yg dizalimi walopn dato seri sndiri terus menerus dizalimi dan adakah dato seri akan kembali ke umno jika ditawarkan mnjadi PM..

Anwar Ibrahim: Saya tetap bersama golongan Mustadh'afeen. UMNO sudah tidak relevan kerana dikaitkan dengan kezaliman, keangkuhan dan rasuah.


Ulasan: A'ahh.."terus bersama golongan Mustadh'afeen". Kepala hotak hang! Kalau betul bersama "mustadh'afeen", pemimpin tu tak duduk di banglo berharga puluhan juta RM di Bukit Segambut tu! "Madu" Anwar, si Azmin tu pakai "ferrari"..!!! Parking kat Pavilion pulak tu sebab nak cover line! Puak-puak mustadh'afeen tak duduk kat Pullman masa PRN Sarawak hari tu, mustadh'afeen duduk kat hotel murah jer...

Comment From lordleandre lordleandre : ]
Dear DSAI. If 98 never happened, would you still remain in UMNO?

Anwar Ibrahim: It happened due to my commitment to the reform agenda. UMNO leaders rejected. I was thrown in jail as a result.


Ulasan: Si Anwar ni faham soalan ke tidak ni? Orang tanya lain, dia jawab lain! Orang tanya sekiranya peristiwa 98 tak berlaku! Yang dia melalut tu apahal? Jawapan yang sepatutnya dia jawab ialah "Kalau peristiwa 98 tak berlaku, maka NEGARA NI ANA YANG PUNYA", ana boleh lingkup kan terus negara ni lahhh..!!!

Yahoo! Malaysia Editor: Is it true that you are the in the 'sex video'…..? (From: Zuzayati)

Anwar Ibrahim: I have vehemently denied and lodged report to the police. UMNO leaders seem to condone this politics of pornography. And for them to speak of morality is hypocritical.


Ulasan: Aikkkk? Marah nampak! Nafi? Sumpah pun tak nak buat...ada hati nak suruh orang percaya dengan penafian dia tu! Kalau pencuri yang ditangkap mencuri, takkan dia nak ngaku kat mahkamah yang dia mencuri? Tentu dia nafikan depan hakim, "Saya mengaku tidak bersalah, tuan hakim". Samalah dengan jawapan si Anwar niiii...

(Comment From suffian ramli suffian ramli : ]
are you ready to implement HUDUD if u were chosen as PM?

Anwar Ibrahim: We must understand what is the higher objectives of the Syariah (maqasid syariah). Our priority is security, freedom and justice for all Malaysians.


Ulasan: Anwar pun tolak hudud...!!! Heheheheheee...PAS tentu suka punya jawapan ni..!!!

[Comment From Daniel Daniel : ]
Has the relationship between PR and Raja Petra has turned bad?

Anwar Ibrahim: I am in touch with him.


Ulasan: Ye ke? Bila kali terakhir kirim duit kat RPK? Berapa juta? Pakai account proksi mana? Bank apa? Ceciter..ceciterrr...

[Comment From Dr MiM Dr MiM : ]
DSAI, what is the rational of avoiding a simple 'show your omega watch' to the press and public? Logically, this simple move will ease your moral issues?

Anwar Ibrahim: What is the issue? First, Eskay claimed that it was given by a Saudi prince. Then, it was bought in taiwan in 2004 (when I was in jail). Why is there the need for me to explain?


Ulasan: Saya rasa, yang pemberi soalan ni is Dr. Novandri! Syabas Doc! Soalan hang keluar jugak! Saya ada hantar lebih dari 20 soalan, satu pun tak keluar! Hampeh! Anyway, Anwar gagal jawab soalan ni. Benda simple macam tu pun dia tak boleh buat. Alasan yang diberikan pun tak konkrit langsung! Lame reason!!!

[Comment From wasif wasif : ]
Buku apa-tulisan siapa yg paling bnyak mmpengaruhi pemikiran DSAI?:)

Anwar Ibrahim: Al-Quran, kitab hadith, karya-karya besar termasuk Shakespeare, Tagore, Iqbal.


Ulasan: Perggghhh...!!! Kenapa tak masukkan sekali buku & magazine GAY terkini? Malu ek? Buku John Hick bapak pluralisme tu tak nak masukkan sekali? Oooo...kena sembunyikan dari rakyat...malu la orang tau...kan? kan? kan?

Yahoo! Malaysia Editor: If you were at a meeting at the time of the alleged Saiful sodomy, why not recall all the witnesses who were with you? You have a strong alibi DSAI, why you don't use it ? (From: SugarBarbie)

Anwar Ibrahim: The prosecution was malicious. That's the reason why key witnesses were not called. Eg: Those involved in the meeting and Dr. Osman. This will be issues raised in my defense.


Ulasan: Aikkk? Tengah meeting? Bukan time tu Kak Wan kata Anwar ada dengan dia ke? Bukan hari tu Kak Wan kata Anwar ada kat rumah dengan anak cucu dia ke? Ooo..itu kes video seks! So CCTV tu bohonglah ye? DNA kat dalam bontot Saiful tu di ambil masa Anwar tengah meeting tu lah ye? Errr...maksudnya Saiful di liwat kat atas meja meeting tu bersaksikan pemimpin yang datang meeting tu? Dr. Osman tu check apa? Check sikit-sikit je? Tu pun reliable ke? Cari la alasan lain yang "beyond resoanable doubt"...!!!

[Comment From om om : ]
in your opinion, who is the man in the video. pls answer honestly.

Anwar Ibrahim: I have some suspects; big stomach and saggy breasts. ha ha


Ulasan: Honestnya jawapan! Yang bertanya pun satu, dia expect Anwar akan jawab secara "honest"? Hahahaha...Anwar tu mana ada "Honest" dalam kamus hidup dia..."Horny" ada laaaa...!!!

Yahoo! Malaysia Editor: Do you believe pakatan will reclaim Perak in the next GE? (Pretty Girl) Thursday May 19, 2011 12:27 Yahoo! Malaysia Editor

Anwar Ibrahim: Yes. And Putrajaya too insyaAllah.


Ulasan: Kah! Kahh..! Kahhhh...!!!!

[Comment From Amir Amir : ]
Mr. Anwar, who will become the Prime Minister if PR wins next G.E

12:35 Anwar Ibrahim: Fair question. PR will decide. We need your support.


Ulasan: Buat masa ni, Guan Eng kata Anwar as PM. Tapi bila dah menang esok, dah tentu bukan Anwar lagi daaaaahhhh...Kalau tak Kit Siang, Guan Eng lah jadi PM, kalau tak juga mesti Karpal atau Gobind..!!! Silap-silap Anwar jadi PM untuk para banduan jenayah dalam jail...

[Comment From malaysian malaysian : ]
Will you protect chinese citizen as well?

Anwar Ibrahim: They are all citizens. Wo-men tou shi yi cia ren


Ulasan: Ini kot ayat yang dia guna masa nak pikat China Doll tuuu???

Comment From PK PK : ]
Adakah betul dakwaan yang mengatakan Dato seri bersetuju dengan fahaman pluralisme dan bersetuju dengan tindakan Lina joy untuk keluar Islam ats nama kebebasan beragama??

Anwar Ibrahim: Percubaan juak UMNO untuk memfitnah termasuk menteri agama. Syeikh Yusuf Qardawi sedia jadi saksi seandainya saya didakwa dalam isu ini. Kita tidak menggalakkan atau meremehkan soal aqidah tetapi kita juga tidak boleh memaksa.


Ulasan: Jamil Khir dipersalahkan? Deyyy Anwar...tak ingat ke kamu kena "smash" oleh bekas Presiden ABIM dan Presiden Pertubuhan-Pertubuhan Pembela Islam, Dr. Yusri, baru-baru ni bahawa kamu mempelopori perkembangan PLURALISME di Malaysia melalui IKD? Dah lupa? Meh sini saya tempeleng kasi ingat balik! Tak payah kami sorok dan nafikan laaa...seluruh dunia Islam kat Malaysia ni dah tahu kamu bawa fahaman sesat!

[Comment From Stpehen Stpehen : ]
DS, bagaimana keadaan nasib penduduk peribumi Sarawak sejak 48 tahun di bawah regim BN?

Anwar Ibrahim: Miskin, parah, terabai dan tanah dirampas. Kita akan bersama berjuang pertahan hak rakyat. Agi idup, agi ngelaban!


Ulasan: Nampak sangat membohongnya..!!! Saya berada dua minggu di Sarawak dan rakyat Sarawak di sana tak miskin, tak parah, tak terabai, dan tanah tak dirampas pun. Rumah diorang besar-besar, kalau duduk rumah buruk pun, mereka tetap banyak duit sebab diorang simpan dalam bank. Mana ada tanah di rampas! Tanah mereka diambil dengan persetujuan pemilik tanah! Cuba tanya mahkamah! Kerajaan Sarawak tak pernah rampas tanah pun! Cuba tengok Anwar guna ayat...menipu betul!

Kesimpulan: Interview Anwar kat Yahoo!Malaysia ni agak kurang menarik sebab nampak tak berapa tersusun. Banyak soalan tak disiarkan dan Anwar tak menjawab soalan pun sebenarnya. Banyak jawapan dia kona sana, kona sini. Patut pun lulus Sarjana Muda peringkat "am" saja. Memang bodoh pun rupanya...

sekupangdua

Posted: 19 May 2011 11:37 PM PDT

sekupangdua


MULA DAH!!! TAK KAN TENGOK JER? PENGGANAS ALJUBRI RANCANG SERANG UTUSAN MALAYSIA.

Posted: 19 May 2011 10:47 AM PDT

MEMANG PELIK!!! Tak masuk akai bila di bagitau Si Jubri yang duduk bagai Ayam Berak Kapor, tetiba pegi bercuti rehat.luar hegeri siap ada bersama dengan ketua Angkatan mudanya. Bertambah pelik macam dah tak da hari laen sebaliknya Rakyat dan Dia tahu masa yang paling kritikal dan TEGANG nya buat masa sekarang. dah takda tempat laen nak rehat ker? Rehat kat rumah tak boleh ker? kan elok Kak One pun boleh join...sebelum ni pun tak juga bercerita nak rehat?  macam dah nyempat-nyempat (sempat-sempat) nak pegi bercuti-cuti sebab dah bayor duit rombongan dari tahun lepas lagi.
Rakyat dah baca dan muak dengan story line siJubri, Bercuti amendanya, kalau tak pasal nak planing, mana mau nya buat kita pecah perut supaya kena angguk dan percaya kat sijubri ni bulat-bulat. nyata jelas terdesak dan terpaksa merancang the next Episode ler pulak!Sememangnya kita tahu dan terpampang muka lahabau sebagai ketua kepada Balaci di makamah yang suruh pencacai upahan supaya huru harakan keadaan dimakamah. Dia juga bersama bercuti undangan khas dari bapak segala perancangan jahat... Pelik memang pelik! setakat mana mampu bertahan dan berhelah, akhirnya bocor ler cerita silahabau ini khabornya akan buat demo besar-besaran di Utusan Malaysia.(KLIK) yang bertambah pelik ngaper di utusan... kenapa tak di akhbar cina yg kita tahu memang Rasis bila menerbitkan akhbar berbahasa Cina yang hanya boleh dikuti oleh bangsa Cina sahaja. Tah apa yg dia buat dan rancanng... berapa kerat yg Melayu tahu serita didalam akhbar? itu belun lagi Akhbar Fitnah dan lidah neraka Harukah Dan Sore Keadilan  
Apapun Sekupang yg di khaborkan oleh kengkawan dalam blog-blog dema, pertmbungan akan berlaku antara mereka dan Rakyat Malaysia bersama NGO dan beberapa Pertubuhan laen termasuk UMNO dan PERKASA. Jadi disini memang jelas kita dah nampak dema nie... bukan sektakat makamah... Pakatan ruyup ni merancang agenda Rusuhan lagi, makna nya tak mustahil sebenarnya Bercuti tu sebenarnya Merancang! hehehe kalau kita tanya siJubri macam kes wartawan tanya pasal jam OMEGA Kenapa tak serah pada Polis? sebagai bukti bukan dia yang dalam itu gambar Jawab jubri kata POLIS TAK MINTAK! ..., Teman amat percaya jawapan yang sama juga akan dijawabnya jika kita tanya Adakah sebenarnya Ds Pergi bercuti  sebaliknya timbul pulak nak buat rusuhan di Utusan Melayu Esok, Kenapa tak bagi tau kepada semua rakyat? comfirm dia akan jawan 'YOU TAK TANYA!'  


The Unspinners

Posted: 19 May 2011 11:32 PM PDT

The Unspinners


Usah percaya Pakatan akan bela Pribumi

Posted: 19 May 2011 09:30 PM PDT

Anwar should emulate Strauss-Kahn

Posted: 19 May 2011 07:29 PM PDT

Cukuplah spin tu ... Selesaikan isu video seks

Posted: 19 May 2011 05:25 PM PDT

Taktik bela Anwar: Tunda dan konspira-basi

Posted: 19 May 2011 08:22 AM PDT

Anwar rancang kemalangan maut sahabatnya?

Posted: 19 May 2011 05:28 AM PDT

SAYANGI SELANGOR ... Anjing gagap takut bayang-bayang

Posted: 19 May 2011 02:20 AM PDT

Panglima Perang Cyber

Posted: 19 May 2011 11:28 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Video Aksi Menembak Menggunakan Kamera ?

Posted: 19 May 2011 02:13 AM PDT


Menarik dan kreatif !

Blogger PAS Pertikai Cara Pemilihan Parti - Hentam Harakah - Dan Memberi Amaran PAS Boleh di-HARAM-kan !!!

Posted: 19 May 2011 12:19 AM PDT


Panglima ada awalnya enggan menyentuh tentang pemilihan PAS kali ini. Hal dalaman parti PAS tidak perlu rasanya dicampur oleh pihak luar seperti kita sebagai blogger anti mereka. Tetapi apakan daya kemelut yang menimpa parti tersebut wajar dihebahkan kerana ada 'nilai teladan' yang boleh diambil dari kisah tersebut.

Semua tahu bahawa PAS bercita-cita menguasai kerajaan. Pakatan Rakyat adalah platform mereka menyusun dan mengumpul kekuatan demi mencapai kuasa yang dihajatkan. Sebelum ini PAS juga berjaya menawan Kelantan dengan menggunakan kesempatan di atas perpecahan UMNO yang menyaksikan Ku Li yang kalah dalam pertandingan Umno, berpakat dengan PAS atas nama Angkatan Perpaduan Ummah (APU). 

Namun, seperti biasa gabungan palsu dan dipenuhi individu yang palsu perjuangan dan demi dunia semata-mata tidak akan bertahan lama. Hasilnya pakatan APU itu telah runtuh dan Ku Li akhirnya kembali ke pangkuan Umno. 


Baca lagi...

AZLI SHUKRI

Posted: 19 May 2011 11:25 PM PDT

AZLI SHUKRI


Semua Kawan Anwar Ibrahim Tidak Boleh Pakai!

Posted: 19 May 2011 06:56 PM PDT

Nampaknya semua kawan Anwar Ibrahim tidak boleh pakai! Semuanya mempunyai masalah moral yang menjijikkan. Mengikut Islam kalau kita mahu mengetahui keperibadian seseorang, maka lihatlah teman rapatnya. Kalau teman rapatnya seorang itu kaki judi atau kaki perempuan, maka, secara tidak langsung kita boleh menilai keperibadiannya. Begitu juga dengan PAS, oleh kerana kawan rapatnya DAP dan Anwar Ibrahim, maka tidak menghairankanlah sekiranya sikap dan tindak-tanduk para pemimpinnya tidak lagi mencerminkan sahsiah dan akhlak seorang muslim yang baik. Abu Hurairah meriwayatkan sebuah hadis daripada Rasulullah yang bermaksud, "Seseorang itu atas agama (perjalanan) rakannya, maka hendaklah seseorang kamu memerhatikan siapa yang harus dipilih menjadi rakan." Jadi, fikir-fikirkanlah. Baca berita ini...

"Anwar Ikutlah Jejak Saya" - Dominique Strauss-Kahn

Posted: 19 May 2011 04:34 AM PDT

Inilah cara orang yang bermaruah - demi menjaga nama baik IMF, Dominique Strauss-Kahn yang berhadapan dengan tuduhan berkaitan serangan seksual meletakkan jawatan sebagai Pengarah Urusan Dana Kewangan Antarabangsa (IMF). Walaupun masih belum dibuktikan kesalahan yang dilakukannya, namun demi menjaga maruah organisasi, beliau sanggup meletakkan jawatan yang sangat berpengaruh itu. Lain pula ceritanya dengan seorang pemimpin pembangkang di Malaysia. Meskipun sudah disabitkan dengan kesalahan liwat dan terlibat dengan video seks, pemimpin tersebut masih enggan berundur dari dunia politik - malah cuba "mengkambinghitamkan" orang lain, demi menutup aib dan dosa sendiri.

Sekiranya manusia yang tidak beriman seperti Dominique itu masih ada perasaan malu dan mahu menjaga nama baik organisasi, apatah lagi kalau seseorang pemimpin itu beriman kepada Allah, dia harus berasa malu bukan sahaja kepada diri sendiri, bahkan kepada Allah, Tuhan sekalian alam, setelah terbukti pemimpin tersebut terlibat dengan salah laku seks yang sangat menjijikkan. Dominique menafikan sekeras-kerasnya tuduhan yang dikenakan terhadapnya, tetapi beliau tetap meletakkan jawatan hebatnya itu. Inilah cara orang yang ada harga diri dan bukan terus menerus membohongi rakyat, kononnya konspirasi, konspirasi dan konspirasi! Baca laporan di bawah :

SINGAPURA, 19 Mei — Dominique Strauss-Kahn yang berhadapan dengan tuduhan berkaitan serangan seksual meletakkan jawatan sebagai Pengarah Urusan Dana Kewangan Antarabangsa (IMF). "Saya menafikan sekeras-kerasnya tuduhan yang dikenakan ke atas saya," kata Strauss-Kahn dalam kenyataan meletakkan jawatan itu, bertarikh 18 Mei, yang dikeluarkan IMF hari ini. — Reuters

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 19 May 2011 11:06 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


MARI BELAJAR AKTA 377(A) KANUN KESEKSAAN

Posted: 19 May 2011 08:00 PM PDT


GEMPAR! SANKARA NAIR MAHU ANU WAR DI DAKWA BAWAH SEKSYEN 377 KANUN KESEKSAAN!

Posted: 19 May 2011 07:05 PM PDT

NAMPAKNYA ANU WAR TAK BOLEH LARI KALI INI. PEGUAM DIA SENDIRI YANG CAKAP ORANG YANG BUAT ORAL SEKS BOLEH DIDAKWA DIBAWAH KANUN KESEKSAAN!

Untuk yang belum tahu Anu War bakal didakwa bawah kesalahan apa....aku kongsikan kat sini maklumat sahih yang aku dapat dari BERNAMA.


Seks Luar Tabii and Hukumannya

KUALA LUMPUR: Bernama melaporkan jenayah seksual luar tabii terus meningkat sejak 2006 dan walaupun kes yang dilaporkan tidak mencapai angka ribuan seperti kes rogol, ia dianggap serius kerana yang menjadi mangsa majoritinya adalah remaja bawah 18 tahun.
Dalam tempoh 2006 hingga April tahun ini, sebanyak 716 kes dilaporkan dan 411 daripada mangsa adalah pelajar sekolah dan penuntut kolej.
Lebih membimbangkan, dalam tempoh sama ada dua kes membabitkan jenayah seksual luar tabii terhadap binatang, kata Pegawai Siasatan Seksual/Kanak-Kanak, Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, ASP Suraini Hussain.
Beliau memberitahu Bernama, peningkatan setiap tahun kes membabitkan jenayah seksual luar tabii adalah serius dan ada kes seperti itu yang tidak dilaporkan kerana mangsa berasa malu selain bimbang identiti diketahui.
"Kita takut statistik ini akan terus meningkat dari tahun ke tahun jika tidak dibendung," katanya.
Pada 2006, sebanyak 180 kes jenayah seksual luar tabii dilaporkan, meningkat 51 kes pada 2007 menjadikannya 231 kes dan bertambah 12 kes lagi pada 2008 menjadikan 243 kes.
Jenayah seksual luar tabii dipecahkan kepada beberapa seksyen dengan hukuman berbeza.
Bagi kesalahan mengikut Seksyen 377 Kanun keseksaan, iaitu persetubuhan luar tabii dengan haiwan, hukumannya ialah penjara sehingga 20 tahun dan denda atau sebatan.
Bagi kesalahan mengikut Seksyen 377A iaitu persetubuhan yang bertentangan dengan aturan tabii sama ada melalui mulut atau dubur, hukuman ialah penjara sehingga 20 tahun dan boleh juga dikenakan sebat.
Seksyen 377C merujuk kepada persetubuhan bertentangan dengan aturan tabii tanpa kerelaan dan pesalah boleh dipenjara tidak kurang lima tahun dan tidak lebih 20 tahun dan boleh juga dikenakan sebatan, manakala Seksyen 377 CA iaitu perhubungan seks dengan objek sama ada melalui dubur atau kemaluan, hukuman yang boleh dikenakan ialah penjara sehingga 20 tahun dan sebatan.
Bagi kesalahan mengikut Seksyen 377D iaitu melanggar kesopanan dengan melakukan kelucahan melampau, hukuman yang boleh dikenakan ialah penjara sehingga dua tahun manakala kesalahan mengikut Seksyen 377E iaitu merangsang seorang kanak-kanak (di bawah 14 tahun) untuk melakukan sesuatu perbuatan kelucahan melampau, membawa hukuman penjara sehingga lima tahun dan sebatan.
Suraini berkata, dalam kebanyakan kes mangsa kenal suspek.
"Contohnya, mereka keluar bersama dan kemudian mangsa dipaksa melakukan hubungan seksual luar tabii," katanya.
Prof Madya Dr Mariani Md Nor dari Jabatan Psikologi Pendidikan dan Kaunseling, Fakulti Pendidikan, Universiti Malaya, berkata gejala seksual luar tabii dilakukan untuk mendapat lebih keseronokan dan kepuasan terutama apabila perlakuan seks itu menyakitkan orang lain.
Katanya dari kajian yang dilakukan, kebanyakan pelaku seksual luar tabii mempunyai pengalaman hitam dalam hidup seperti pernah melalui kesakitan atau diperlakukan dengan kejam sehingga menjadikannya seorang pendendam.
"Sebab lain ialah tidak mencapai kepuasan dalam hubungan seks biasa seperti dalam perkahwinan, jadi apabila ada ruang dan peluang di depan mata, mereka menggunakannya untuk mencapai kepuasan," katanya.
Katanya dalam perlakuan seks luar tabii seperti liwat membabitkan sesama lelaki tidak banyak menimbulkan syak wasangka.
"Contonya jika lelaki membawa perempuan ke hotel, pastinya akan menimbulkan syak tetapi kalau lelaki dengan lelaki, siapa yang sangka?" katanya.
Mariani berkata, paparan melalui media selain filem dan drama mengenai kisah hubungan luar tabii turut memberi rangsangan kepada pada golongan berkenaan. – Bernama

Untuk sesiapa yang belum paham....aku ulangi...


Bagi kesalahan mengikut Seksyen 377 Kanun keseksaan, iaitu persetubuhan luar tabii dengan haiwan, hukumannya ialah penjara sehingga 20 tahun dan denda atau sebatan.
Bagi kesalahan mengikut Seksyen 377A iaitu persetubuhan yang bertentangan dengan aturan tabii sama ada melalui mulut atau dubur, hukuman ialah penjara sehingga 20 tahun dan boleh juga dikenakan sebat.

JOM KITA RAMAI-RAMAI BUAT REPORT POLIS. JANGAN BIARKAN ABANG BLOWJOB KITA TERLEPAS. 20 TAHUN BEB! TERIMA KASIH KEPADA LAWYER ANU WAR YANG BUKA JALAN UNTUK ANAK GUAMNYA KEMBALI KE SUNGAI BULOH!

Hadis Hari Ini (2)

Posted: 19 May 2011 05:00 PM PDT


Daripada Abu Zar RA, Rasulullah SAW bersabda:

Maksudnya:
Bertakwalah kamu kepada Allah di mana jua kamu berada, dan ikutilah kejahatan dengan mengerjakan kebaikan nescaya menghapuskannya (kejahatan tadi). Dan berperangailah kepada manusia dengan perangai yang baik.
Hadis Riwayat Imam Ahmad

APEK NI BODOH KE ATAU TAK PANDAI?

Posted: 19 May 2011 04:30 AM PDT


Allo APEK! Lu ni pandai sangat ke sampai nak ajar orang macam mana nak buat kije?

Lu tau tak prosedur untuk pilih orang dapat biasiswa. Lu ingat orang macam lu layak ke dapat. Orang-orang macam lu la kalo dapat itu biasiswa then tak nak balik-balik.

Bila pelajar cuma pandai belajar tapi otak bingai macam lu dapat biasiswa....BRAINDRAIN akan berlaku la apek. Sebab ape....sebab student bingai ni tak setia pada NEGARA.

Bila dah dapat tawaran, nak pegi kursus BTN pun malas. Kononnya nak kena brainwash. Memang la kene brainwash. Biar cuci otak bingai bagi bersih. Baru la pandai ucap terima kasih pada pihak yang memberi. Bukan buat onar macam lu buat sekarang!

Apa kata lu melalak bende ni kat PAP kat Singapore. Hanya 1% je orang Melayu dapat biasiswa. Adil ke?
 Pandai sangat ke India dengan Cina Singapore?

*Biaq pi la ada Napolean Kecil daripada LANUN MACAM PUAK CAUVINIS!

GEMPAR!!! PARTI KEADILAN RAKYAT DIHARAMKAN...

Posted: 19 May 2011 02:13 AM PDT



Petikan dari The  Malaysian Insider


PKR hadapi risiko diharam, sidang media tengah hari



TERKINI @ 11:19:43 AM 19-05-2011
Oleh G Manimaran
May 19, 2011

KUALA LUMPUR, 19 Mei — Di sebalik spekulasi pilihan raya umum ke-13, Parti Keadilan Rakyat (PKR) - komponen Pakatan Rakyat, berhadapan dengan risiko kemungkinan dibatalkan pendaftaran, dipercayai berkaitan dengan pemilihan secara langsung akhir tahun lalu.


The Malaysian Insider difahamkan PKR telah menerima surat berkaitan dengan tindakan itu daripada Pendaftar Pertubuhan (RoS) awal bulan ini.


"Saya dimaklumkan RoS sudah keluarkan surat untuk membatalkan pendaftaran, surat diterima baru-baru ini, saya tak pasti tarikhnya," kata sumber.

Sumber itu berkata berdasarkan surat RoS, PKR didakwa melanggar beberapa peruntukan perlembagaan part itu, yang ditubuhkan April 1999.

Bagaimanapun katanya, PKR mempunyai alasan kukuh yang ia tidak melanggar sebarang peruntukan dalam perlembagaannya.

Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution Ismail akan mengadakan sidang media mengenai isu itu tengah hari ini.

"Kami tak terkejut dengan tindakan RoS ini, tunggu sidang media nanti," katanya lagi.

PKR, yang awalnya dikenali sebagai Parti Keadilan Nasional (Keadilan) ditukar nama semasa selepas proses penggabungan empat tahun kemudian.

Ia mengadakan pemilihan secara langsung peringkat pusat menggunakan kaedah satu ahli satu undi, yang turut menyaksikan masalah dan aduan.

Sejak selepas pilihan raya umum 2008 PKR juga tidak kesunyian daripada kritikan daripada pesaingnya termasuk menggesa agar RoS mengambil tindakan ke atas parti itu.

Parti itu yang menyaksikan prestasi terbaik pada pilihan raya umum 2008 menerusi kerjasama dengan PAS dan DAP turut berhadapan dengan tindakan beberapa wakil rakyat, di kedua-dua peringkat Parlimen dan Dewan Undangan Negeri, keluar atau melompat parti.


Dalam pada itu, satu lagi sumber berkata, RoS mengeluarkan surat amaran itu pada 9 Mei lalu dengan merujuk kepada satu kes pemecatan membabitkan bekas ahlinya yang bertanding pada pilihan raya kecil kerusi Dewan Undangan Negeri Bukit Selambau di Kedah awal 2009.

Difahamkan RoS bertindak atas aduan berkaitan dengan pemecatan A. Rajagopal di mana PKR didakwa telah melanggar Fasal 32.2.1 perlembagaannya.

Aduan itu mendakwa Rajagopal dipecat tanpa siasatan yang sewajarnya.

Penganalisis dan pemerharti melihat tindakan ini sesuatu mengejutkan kerana diambil ketika desas-desus mengatakan pilihan raya umum ke-13 akan diadakan dalam waktu terdekat.

Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Isnin lalu diperintah membela diri berhubung tuduhan meliwat bekas pembantunya.

Selain itu beliau juga kini berhadapan dengan pendedahan rakaman video seks yang dibawa "Datuk T" Mac lalu.


Bagaimanapun Anwar telah menafikan dengan keras dakwaan menerusi pendedahan itu.



Kah... Kah... Kah... Game Over Anu War... PKR is DEAD...

GEMPAR! ANWAR AKAN AJAK PAS TERIMA GAY DAN TOLAK HUDUD!

Posted: 19 May 2011 12:00 AM PDT

Dek kerana terpukul dengan siaran radio secara langsung YAB PM dengan rakyat Malaysia, Anu War cuba meniru dan telah berjaya memujuk Yahoo! Malaysia untuk memberikan ruang udara kepadanya. Oleh kerana siaran tersebut dibuat secara langsung iaitu mulai pukul 11.30 hingga 12.30, Si Anu terkantoi dalam menjawab soalan-soalan maut daripada peserta soal jawab tersebut.

MyMassa berjaya mengesan beberapa 'jawapan' ikhlas daripada Anu War mengenai dirinya yang menunjukkan wajah sebenar pengkhianat agama, bangsa dan tanah air.





Soalan pada pukul 11.53 daripada Editor Yahoo! Malaysia bertanyakan mengenai hak LESBIAN, GAY, BISEKSUAL DAN ORANG YANG TUKAR JANTINA (LGBTS) jika Si Anu menjadi PM yang membuatkan Si Anu War ini mengakui bahawa dimenerima golongan ini dan akan MENSEKOLAHKAN PAS UNTUK MENERIMA GOLONGAN INI. Yela, kalau BISEKSUAL TUA MACAM SI ANU NI PUN PAS boleh terima, TAKKAN LA GENG-GENG MAK, ANAK IKAN dan lain-lain PAS tak boleh terima?

Soalan yang kedua adalah mengenai hudud iaitu Anu War sekali lagi menspinkan perkara ini dan tak menjawab soalan. Kalau benar-benar ikhlas perjuangkan Islam, takkan rupe ini jawapannya yob. Nak konar apa lagi.

Jelaslah Si Anu makin kantoi. Hajat hati nak tiru YAB PM, tapi nampaknya dengan soalan-soalan maut cenggini, makin kantoi pulak jadinya.


*Terima kasih Yahoo! Malaysia kerana menunjukkan wajah sebenar Anu War Ibrahim iaitu PENYOKONG TEGAR LESBIAN, GAY, BISEKSUAL DAN TUKAR JANTINA.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 19 May 2011 11:02 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Bila Pemimpin Macam Siamang, Anak Buah Dah Tentu Macam Beruk..

Posted: 19 May 2011 07:35 PM PDT

Inilah mentaliti pemimpin pembangkang, demo, maki hamun, menipu, berzina dan meliwat... bayangkan kalau mak lampir ni jadi jadi menteri... maukah kita mempunyai seorang menteri yang memiliki otak setaraf beruk-beruk di zoo? tengok lah sendiri video di bawah ni.

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 19 May 2011 09:45 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


ARTIKEL INI DIKOSONGKAN PASAL MAMAT NI DAH GILA !

Posted: 19 May 2011 08:50 PM PDT

DAH AGAK DAH....

Posted: 19 May 2011 06:00 PM PDT

ALLAHUAKBAR ! SAAT KEHANCORAN PAS SUDAH DEKAT .

Posted: 19 May 2011 01:30 PM PDT

HAPRAK DAILY BAGI SIGNAL KAT PERWAKILAN PAS ?

Posted: 19 May 2011 05:00 AM PDT

AKU SALUTE PARA KOMENTAR BLOG GAP !

Posted: 19 May 2011 02:00 AM PDT

TAHNIAH PAS SELANGOR. SHAH ALAM JADI HAB HIBURAN !

Posted: 18 May 2011 11:00 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 19 May 2011 09:42 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Zuraidah Kamaruddin Sebut Mahkamah Anak Babi

Posted: 19 May 2011 08:41 PM PDT



Zuraidah Kamaruddin (Ahli Parlimen PKR Ampang) menyebut "mahkamah sebagai pandi kutty" kerana mengarahkan Anwar untuk membela diri. Mengapa perlu menyebut mahkamah yang memberi peluang kepada Anwar untuk membela dirinya sebagai "anak babi"? Sebagai seorang ahli parlimen PKR dan berada dalam parti yang kononnya menjunjung prinsip keadilan, kelakuan dan perkataan "anak babi" tidak sesuai digunakan oleh Zuraidah. Video ini menjelaskan bahawa Zuraidah bukanlah seorang ahli parlimen yang matang dalam menjelaskan sesuatu isu.
Align Center

Anwar Ibrahim Ajak PAS Iktiraf Golongan Gay & Bisexsual

Posted: 19 May 2011 05:40 AM PDT


Dalam sesi bersama dengan Yahoo Malaysia selama sejam antara jam 11.30 - 12.30 tengahari telah mendedahkan siapa Anwar yang sebenar. Soalan pada pukul 11.53 daripada Editor Yahoo! Malaysia bertanyakan mengenai hak lesbian, gay, biseksual dan orang yang tukar jantina. Anwar menyatakan dia mengiktiraf golongan tersebut dan tidak sepatutnya perlu didiskriminasi. Anwar juga berjanji akan mensekolahkan PAS untuk menerima pandangannya. Bolehkah PAS menerima pandangan seperti itu? (baca lanjut sini)


Anwar juga tidak menjawab "ya atau tidak" kepada persoalan untuk melaksanakan hudud di Malaysia sekiranya beliau menjadi PM. Anwar memang pakar pusing. Dalam sibuk menjawab, sebenarnya Anwar mendedahkan pandangan dirinya yang sebenar. Orang-orang PAS sila lihat jawapan-jawapan Anwar ini. Orang-orang dalam ABIM sudah mula bertelingkah dengan pandangan pluralisme Anwar, apa yang PAS takut sangat dengan Anwar?

Tabik Buat Anak Kapal Rachel Corrie

Posted: 18 May 2011 11:26 PM PDT

Kapal The Spirit Of Rachel Corrie yang dalam misi bantuan kemanusiaan ke Palestin telah ditahan oleh rejim Israel pada 16 Mei 2011. Pergerakan kapal tersebut telah dihalang tindakan agresif tentera zionis yang melepaskan tembakan amaran 6.54 pagi, 16 Mei 2011, waktu Jordan, memaksa kapal berkenaan diiringi kapal tentera Mesir ke pelabuhan Al Arish. Marilah kita mendoakan keselamatan anak-anak kapal Rachel Corrie. Mereka berkorban untuk satu perjuangan yang besar demi agama dan sifat kemanusiaan tanpa sedikit pun rasa gentar dengan ancaman yang serangan daripada pihak rejim. Tabik buat mereka.

Neutral Daily

Posted: 19 May 2011 09:27 PM PDT

Neutral Daily


Ada pihak taja orang asli buat demo?

Posted: 19 May 2011 07:24 AM PDT


oleh
Salmah Mat Husain
GUA MUSANG,19 Mei: Pagi semalam kelihatan dua bas disewa khas bagi membawa penduduk Orang Asal dari Kuala Betis, Jias dan Lambok berhimpun di hadapan Pejabat Tanah Jajahan Gua Musang.

Selain itu beberapa orang lagi datang dengan motosikal. Jumlah keseluruhannya sekitar 100 orang yang ditaja pihak tertentu kononnya bagi membantah Ladang Rakyat.

Apakah benar isu Ladang Rakyat yang dibantah mereka, sedangkan di kawasan terbabit belum ada projek perladangan milik Ladang Rakyat dijalankan.

Penghulu Orang Asal di Gua Musang, Anjung Alang berkata, penduduk Orang Asal diangkut khas datang dari beberapa penempatan untuk berhimpun di sini semalam.

Katanya, setiap mereka diberi duit antara RM5 hingga RM10 sebagai sagu hati kerana datang ke perhimpunan tersebut.

"Isu sebenar bukan berkaitan Ladang Rakyat sebaliknya bantahan terhadap perobohan rumah ibadat yang dibina di tanah rezab kerajaan beberapa tahun lalu.

"Pihak tertentu membawa penduduk Orang Asal dari beberapa penempatan untuk berhimpun di sini dan bukan berkaitan isu Ladang Rakyat seperti dilaporkan media," katanya di sini.

Difahamkan isu perobohan sebuah rumah ibadat tersebut dibawa ke mahkamah oleh pihak tertentu dan sudah diselesaikan kerajaan negeri.

Beberapa media hari ini melaporkan seramai 500 penduduk Orang Asal dari 40 kampung di pedalaman berhimpun di hadapan Pejabat Tanah dan Jajahan Gua Musang menyerah memorandum menuntut supaya menghentikan pengambilan balik tanah adat mereka.

Penyelia Parlimen Gua Musang, Ustaz Abdullah Hussin berkata, memorandum yang diserah penduduk Orang Asal kepada kerajaan negeri pada Febuari lalu bukan berkaitan isu Ladang Rakyat.

"Isu sebenar mereka mahu kerajaan negeri mengiktiraf tanah adat untuk masyarakat Orang Asal dan tidak timbul projek perladangan di bawah Ladang Rakyat.

"Lagi pun isu syarikat yang memajukan projek Ladang Rakyat di Pos Balar sudah diselesaikan apabila tiga penduduk Orang Asal yang memiliki enam batang pokok getah disodok syarikat telah dibayar pampasan.

"Setiap seorang mendapat sebanyak RM1,200. Jadi isu tersebut tidak berbangkit lagi," katanya.

Malah kata beliau dakwaan Adun Galas, Abdul Aziz Yusof kononnya kerajaan negeri merampas tanah milik Orang Asal tidak berasas sama sekali.

Sementara itu di Kota Bharu, Timbalan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob berkata, kerajaan negeri sehingga kini telah memberi kelulusan sebanyak 78 lot kepada penduduk Orang Asal di Gua Musang.

"Selain itu kerajaan negeri sedang berusaha mewartakan melalui Seksyen 62 Kanun Tanah Negara di empat kawasan di Gua Musang.

"Ini termasuk seluas 428 ekar di Pos Jedip, di mana susun atur dan pelannya sudah siap cuma kita hanya menunggu pihak Jabatan Ukur dan Pemetaan Malaysia mengukur," katanya di pejabatnya hari ini.

Selain itu, katanya sebanyak 600 ekar lagi di Pos Blau, Kuala Betis, 3,500 ekar termasuk di Tanah Tinggi Lojing akan direzabkan untuk masyarakat terbabit.

Oleh itu beliau menasihat Orang Asal tidak mudah diperalatkan pihak tertentu bagi memburukkan kerajaan negeri.

Pada April lalu Suhakam mengakui kerajaan Kelantan prihatin terhadap masyarakat Orang Asal di mana usaha sedang dilakukan bagi mewartakan kawasan penempatan mereka.

-harakah daily

Mujahid tolak,Idris sah bertanding jawatan naib presiden.

Posted: 19 May 2011 03:04 AM PDT



KUALA LUMPUR, 18 Mei: Bekas calon Naib Presiden PAS sessi lepas, Mujahid Yusof mengambil keputusan untuk tidak bertanding jawatan itu kali ini manakala Ketua Penerangan, Idris Ahmad sahkan akan bertanding.

Dalam kenyataannya kepada Harakadaily hari ini, Idris mengesahkan beliau akan bertanding untuk jawatan itu dalam muktamar kali ini.

Dengan pengesahan ini, sudah dua calon mengesahkan bertanding iaitu Idris dan Salahudin Ayub manakala Mujahid Yusof mengesahkan beliau tidak akan bertanding jawatan itu.

Dalam kenyataan bertulisnya kepada Harakahdaily, Mujahid berkata, buat masa ini beliau belum mampu membawa pertanggungjawaban di tahap tersebut namun untuk masa hadapan "saya serahkan kepada Allah dan kepada ahli untuk menilai prestasi saya."

"Walaupun demikian saya bersetuju menerima pencalonan untuk jawatan AJK PAS Pusat dan selagi khidmat saya diperlukan saya akan terus berkhidmat untuk parti demi agama, bangsa dan negara," kata beliau.

Dalam Muktamar 2009, Mujahid bertanding jawatan naib presiden tetapi tewas. Namun begitu beliau menang jawatan AJK PAS Pusat.

Naib Presiden PAS, Salahudin Ayub pula berkata, beliau akan mempertahankan jawatannya itu kerana menganggap tidak layak untuk bertanding jawatan yang lebih tinggi.

Seorang lagi naib presiden, Datuk Mahfuz Omar berkata, beliau akan mengumumkan pendiriannya Ahad ini melalui satu sidang media yang akan diadakan. Beliau kini berada di Singapura untuk menyertai satu majlis di sana.

AJK PAS Pusat, Mazlan Aliman pula akan membuat keputusan 24 Mei nanti iaitu dua hari sebelum tarikh tutup pengesahan penerima pencalonan ini sebagaimana yang ditetapkan Jawatankuasa Pemilihan 2011.

Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Razak juga belum membuat sebarang keputusan sehingga kini. Ketika ditanya wartawan dalam sidang medianya tengahari tadi, beliau berkata akan membuat keputusan selepas menerima surat pengesahan pencalonan dari JK Pemilih, beritahu Setiausaha Akhbarnya, Helmi Khalid.

Selain naib presiden, Azizan juga layak untuk bertanding timbalan presiden dan juga AJK PAS Pusat.

Bekas Naib Presiden, Datuk Husam Musa juga belum membuat sebarang keputusan dan mengambil sikap tunggu dan lihat dahulu. Selain naib presiden, sebagaimana Azizan, Husam juga layak bertanding timbalan presiden dan AJK.

Ketika dicalonkan sebagai presiden oleh PAS Kawasan Bukit Bintang, Husam menolaknya dengan membuat kenyataan sokongan penuhnya kepada Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi dan berkata beliau hanya akan bertanding AJK sahaja.

Jawatankuasa Pemilih PAS 2011 memaklumkan, 14 calon layak untuk bertanding dalam pemilihan kali ini.

Enam dari mereka turut dicalonkan untuk jawatan timbalan presiden iaitu timbalan presiden sekarang, Nasharudin Mat Isa, Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak, naib-naib presiden Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dan Salahuddin Ayub, ahli jawatankuasa PAS Pusat, Datuk Husam Musa dan Mohamad Sabu.

Selain mereka, turut layak bertanding jawatan naib presiden adalah:

1. Idris Haji Ahmad (ketua penerangan)
2. Mahfuz Omar (naib presiden)
3. Mazlan Aliman (AJK PAS Pusat)
4. Datuk Mohd Amar Abdullah (Exco Kerajaan Kelantan)
5. Mohd Hatta Md Ramli (Bendahari PAS Pusat)
6. Mujahid Haji Yusof Rawa (AJK PAS Pusat)
7. Nik Zawawi Nik Salleh (Ketua Peneranagn Dewan Ulamak)
8. Datuk Seri Nizar Jamaluddin (AJK PAS Pusat).

-harakah daily

PISAU.NET

Posted: 19 May 2011 09:20 PM PDT

PISAU.NET


Politik Benci dan Hasutan Agama Guan Eng.

Posted: 19 May 2011 05:38 PM PDT

The time has come for Malaysians to stand up for peace and step out with each other on the common principle that no one should be discriminated based on race or religion. Just because of the colour of his skin, everything he does is wrong. Just because of the gods she pray, every lie said against her is justified. This is not only unacceptable to all moral and religious teachings, it is inhumane as well.

Even though Christians and not Buddhists are targeted by UMNO and Utusan Malaysia this time, what is there to stop Budhhists and Hindus from being the next targets in future.



Ucapan rasis dan hasutan oleh Lim Guan Eng ini menyebabkan kegelisahan penganut beragama buddha hingga menyebabkan ada pihak telah membuat laporan polis kerana tidak berpuas hati kerana si celaka ini mahu mengheret pula penganut buddha dan hindu dalam sentimen kebencian agama.


Telah dinyatakan sebelum ini DAP dan kepimpinan mereka tidak dapat lari daripada bermain dengan politik hasutan dan menabur kebencian. Mereka akan menabur kebencian setelah memprovokasi lawan kemudian akan menuduh pihak lawan pula yang menyerang mereka.


Dasar bacul dan pengecut,baling batu sembunyi tangan,apabila si celaka ini menghasut tidak pula haprak pakatan dan juak juak anjing penjilat tegar menyalak ? Oh terlupa anjing hanya menyalak kepada tuan sendiri apabila lapar.


Mana pemimpin khawarij? Mahfuz?Khalid Samad? Haprak Daily? Ah..semua banjingan ini tidak akan menyalak jika tuan besar sendiri pijak kepala mereka.


Guan Eng begitu mengharapkan agar seluruh rakyat membenci antara satu sama lain ,pecah dan perintah!


Pisau kata "tak hentam pas,hentam DAP puak pas marah? apahal?"

Anwar Menang Anugerah? Satu Pengiktirafan?

Posted: 19 May 2011 08:00 AM PDT



Video penganugerahan Golden Cock kepada Anwar,Satu lagi pengiktirafan dunia kepada beliau.Tahniah!

Pisau kata " raja drama"

Lim Guan Eng Cari Jalan Tipu Rakyat,Tapi Kantoi

Posted: 19 May 2011 05:56 AM PDT

BN buat 4 jalan alternatif tanpa perlu dibanggakan kerana memang sudah menjadi tugas pemerintah ketika itu. Ketua Menteri reject Melaka dapat buat 1 jalan kos 5.7juta dimaki hamunnya BN sambil dengan angkuh beliau berbohong kononnya berjaya selesaikan masaalah TOL!

15 Feb 2007; 6.23 pm; NST Updates; Audrey Dermawan

GEORGE TOWN, THU.: Four toll-free roads linking will be built as alternatives for motorists who choose to bypass the Sungai Nyiur toll plaza at the Butterworth Outer Ring Road (BORR). The four routes include:

* a new road linking Jalan Todak and Jalan Chain Ferry through Taman Kimsar;

* upgrading existing roads in Sungai Nyiur, Jalan Siram and Jalan Permatang Pauh;

* construction of a bridge across Sungai Prai from Jalan Jelawat to Taman Bagan; and

* a filter road parallel to the east-west Highway.

State Traffic Management Committee chairman Datuk Dr Teng Hock Nan said that work on two of the four roads began yesterday, while construction of the other two roads is expected to start within the next few months. He said the road linking Jalan Todak to Jalan Chain Ferry through Taman Kimsar will take at least three months to complete. Dr Teng said work to build the 300 metre-long road, which is expected to cost about RM2 million, will be done on a fast-track basis to ensure it is quickly completed. "We are doing all this to ensure motorists who do not want to pay toll have an alternate route to use," he said yesterday



Berapa jalan Guan Eng buat yang terlalu dibanggakan? 5.7juta untuk satu jalan yang tidak efektif dicanang diseluruh negara.Kemudian media haprak pakatan pun pakat kutip kencing ketua menteri paling celaka.Harakah pun tumpang jilat sekali!


Demo anjuran DAP yang dikepalai Lim Guan Eng
Gerembolan DAP membantah

Demo sudah,janji sudah,dah jadi kerajaan pun sudah.

Kesudahannya Bohong! Kesudahannya Belit! Kesudahanya Rakyat Di Perbodohkan!


Pisau kata " kalau dah memang jenis pembohong,kot mana pun dia nak belit jugak!"

Rakyat Kelantan Dapat Stadium

Posted: 19 May 2011 12:00 AM PDT



Syukur alhamdulilah,setelah pengakuan wali selipar Mursidol Am khawarij memerangkap menteri besaq Kelantan yang kerajaan 20 tahun beliau tidak mampu membina rumah murah untuk rakyat miskin.


Atas ilham dan kebijaksanaan kelas pertama beliau telah mengumumkan untuk membina stadium di Bukt Merbau, Pasir Puteh dan mampu menempatkan 40 ribu orang dalam satu masa.


Justeru masaalah penempatan pasti akan selesai kerana rakyat Kelantan akan dapat bermastautin didalam stadium yang serba canggih serta pemandangan hijau sejuk mata memandang diserikan dengan tiang gol.


Kota Bharu sahaja 2080 buah rumah murah diperlukan untuk golongan miskin,Nik Ajis kata tak mampu disediakan oleh kerajaan Kelantan. itu baru satu daerah,macam mana seluruh negeri?Kena banyak buat stadium la macam tu!

Pisau kata "bertuah orang Kelantan,dapat wali besar hebat belako!"