Barisan Nasional

Dicatat oleh Unknown | | Posted On Jumaat, 13 Mei 2011 at 1:38 PTG

sumber :-
Barisan Nasional

Barisan Nasional


Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 13 May 2011 01:34 PM PDT

Kedah Ke KL

Kedah Ke KL - MctHeory


KASI PANAS!! DAH GUAN ENG PULAK KENA MAKI!!

Posted: 08 May 2011 10:00 AM PDT


Kalau Anwar Ibrahim selalu dikenakan soalan panas oleh wartawan di sidang medianya , tetapi hari ini Ketua Menteri Kuat Penipu , Lim Guan Eng pulak kena terjah di sidang medianya di perasmian jalan alternatif baru di Taman Bagan .

Yang terjahnya bukanlah wartawan , tetapi seorang Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang iaitu Sdr Shaik Hussien Mydin yang juga kebetulan berada di sidang media berkenaan . Dalam sidang medianya , seperti kebiasaan la Guan Eng menjadikan UMNO dan Utusan sebagai mangsa untuk dihantamnya .

Apabila ditanya ada soalan kepada wartawan , Sdr Shaik Hussein terus bertanya soalan sehingga berlaku pertikaman lidah di antara mereka . Ramai wartawan mula tertarik dengan soalan oleh Sdr Shaik sehinggkan Guan Eng tidak boleh menjawab dan muka beliau terus merah padam !!


Di antara soalan yang dibawa oleh Shaik Hussein ialah usaha Lim Guan Eng merasmikan jalan alternatif dari jalan Mak Mandin ke Jalan Tiram di Sungai Nyior tetapi dalam masa yang sama, DAP telah gagal menunaikan janji PRU 12 mereka iaitu untuk memansuhkan tol di Tol Sungai Nyior. Soalan yang mudah itu tidak dapat di jawap oleh Setiausaha Agung DAP tersebut.

Shaik Hussein mencabar Lim Guan Eng supaya mengambil tindakan terhadap Jeff Ooi jika beliau didapati terlibat di dalam perhimpunan paderi-paderi yang dikatakan turut mengandungi ikrar bahawa 'Agama Kristian akan di jadikan agama rasmi negara ini dan Perdana Menteri adalah orang kristian.'

Lim Guan Eng yang cuba mengelak daripada menjawab tidak dapat berbuat apa-apa disebabkan desakan Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang dan berjanji akan mengambil tindakan terhadap Jeff Ooi.

Siapa kata Pemuda UMNO Pulau Pinang lena dan takut ....kali ini Guan Eng selaku MP Bagan telah dimalukan di kawasannya sendiri selepas bertemu buku dengan ruas iaitu Ketua Pemuda UMNO Bagan dan Pulau Pinang !

Dikhabarkan juga selepas Guan Eng beredar menaiki keretanya pulang , ramai penduduk di sekitar Taman Bagan yang hadir ke perasmian majoritinya kaum Cina bertepuk tangan kepada Sdr Shaik Hussein yang dianggap berani berdepan dengan seorang Ketua Menteri Pulau Pinang bagi pihak rakyat di Bagan .

Pejuang Bangsa

McTheory:
Hambekk ko ubat Guan Eng..baru ada akai..

KERAJAAN PAS KEDAH ROBOHKAN RUMAH RAKYAT??

Posted: 08 May 2011 05:17 AM PDT


Siapa yang bersalah jika kejadian sedih seperti ini berlaku? Kerajaan negeri? Kerajaan pusat? PTG (pejabat tanah dan galian)?, MBAS (Majlis Bandaraya Alor Setar)? atau Ostat Azizan yang masih lagi taktau cerita tentang nasib rakyatnya. Mc tak tuduh sesiapa, tapi cubalah fikir sendiri..

McTheory:
Layan angguk dengar lagu, tapi penuh bermaksud..

KLIP VIDEO TAJAAN NIK AZIZ?? gelek sehh..

Posted: 08 May 2011 01:06 AM PDT


Depan pejabat menteri besar depa boleh dok bergelek dok menari sakan.. pergghh.. N.ajis tak nampak ka? Tak sangka adegan tu depa berani buat depan pejabat N.ajis. Memang dahsyat la puak ni. Memang la benda ni kita biasa tengok, tapi orang Pas dok agungkan sangat Kelantan tu negeri Serambi Mekah. Bila Mc tengok video macam ni wujud, rasa pelik la pulak.

Boleh ka pakai seksi macam tu kat Kelantan? Kata tak boleh.. he he..

McTheory:
N.ajis dok mengendap di sebalik cermin kot, sembunyi-sembunyi tengok..he he he..

DISEBALIK APABILA AWIE MARAHKAN BOB LOKMAN!!

Posted: 07 May 2011 10:07 PM PDT


SAYA tidak terkejut dengan 'kemarahan' rockers Awie terhadap Bob Lokman seperti disiarkan akhbar baru-baru ini.

Apabila Bob memperlihatkan sisi

'poyo' yang teramat dan meletakkan dunia seni tanah air seolah-olah hanya di kepala lutut, memang patutlah orang seperti Awie marah dan kecewa.

Tentulah Awie marah sebab Bob seolah-olah menghina dan mencerca bidang yang selama ini menjadi periuk nasinya sendiri.

Sepanjang kehidupan sebagai anak seni, banyak yang telah dilalui oleh artis-artis kita. Ini termasuklah tempoh pencarian untuk mengenal jati diri, kehidupan, manusia dan kemanusiaan.

Sebenarnya bukan Bob saja yang sudah bertemu dengan fasa baru dalam kehidupan setelah sekian lama bergelumang dengan dunia seni.

Banyak, sudah banyak artis yang memilih untuk berhijrah ke arah kehidupan untuk berdakwah melalui saluran keagamaan.

Ini termasuklah Ali Setan, Azmil Mustaffa yang hari ini sudah berkeliling dunia untuk berdakwah.

Bagaimanapun mereka bukan seperti Bob yang seolah-olah langsung tidak mengenang walau satu pun kebaikan dalam dunia seni yang pernah diladeni.

Amy Search juga telah banyak berubah kearah yang lebih positif. Amy pada zaman muda dan Amy sekarang adalah langit dan bumi, kalau boleh dibuat perbandingan.

Pun begitu, tidak pernah sekalipun Amy mengeluarkan kata-kata nista kepada teman-teman artis waima dia sudah menjalani kehidupan yang lebih positif ke arah keagamaan.

Hari ini, Amy juga berdakwah dalam menyampaikan legasi seninya, tetapi berbeza cara dengan Bob yang terus berpaling tadah dan menganggap seni adalah sesuatu yang 'busuk' langsung tidak ada wanginya.

Amy hanya menggunakan landasan seni, bidang yang dia tahu untuk interaksi dengan peminat.

Justeru, Amy tidak dengan mudah menuding jari menyata itu haram, ini tak boleh, si dia masuk neraka atau syurga.

Itulah masalahnya apabila Bob menggunakan pentas politik sebagai medan untuk menyampaikan apa yang dikatakan 'perjuangan' ke arah syurga itu.

Turut mengecam Bob, bukan saja Awie seorang.

Berdasarkan perbualan saya secara peribadi, ramai lagi artis lain yang memang 'makan hati' apabila dikeji dan dihina oleh rakan seperjuangan sendiri.

Ini termasuklah penyanyi Jamal Abdillah.

Jamal dalam komen kepada Saodah Ismail di Agendadaily berkata : 'Jika kita sudah tidak mampu bersaing dengan orang lain, janganlah salahkan industri. Bagi saya, beliau (Bob) sudah tidak ada apa untuk ditawarkan kepada industri' demikian kata Jamal.

Pada pandangan Jamal juga, sebenarnya orang seperti Bob sudah tidak mempunyai ruang dan peluang dalam industri seni.

Sebab itu dia memilih bidang lain sebagai pentas terbarunya. Tetapi amatlah malang kerana kemudiannya Bob cuba menyalahkan industri apabila dia tidak memperolehi apa yang dicita-citakan dan menjadikan orang seni sebagai 'kambing hitam' untuk membuat hukuman.

Jamal turut menambah, soal hipokrit tidak timbul kerana terpulang pada manusia itu sendiri untuk hidup secara pura-pura atau tidak.

"Hipokrit itu sendiri sebenarnya apa? Ia adalah orang yang melakukan dosa tapi berlagak baik dan dalam dunia yang dimasuki oleh Bob sekarang ini, perkara begitu banyak berlaku dengan jelas.

"Hari ini, ada orang cakap soal agama, soal hadis, tetapi hakikatnya, dialah orang yang paling tidak boleh dipercayai.

"Ini memang ada dalam dunia politik sedangkan dalam dunia hiburan, kita menghasilkan lagu atau karya yang mengajak pada keamanan, kecintaan dan sayang menyayangi. Di dalamnya ada perpaduan, ada seruan untuk hidup harmoni," tegas Jamal.

Bob, ingatlah, persahabatan dalam dunia politik dan dunia seni sangat berbeza sifatnya. Dalam politik, hari ini bersahabat tetapi esok boleh jadi musuh yang paling ketat. Dalam politik, tidak ada sahabat atau musuh yang kekal.

Maknanya apa-apa juga boleh berlaku. Jika hari ini orang yang Bob 'damba-dambakan', agung-agungkan, barangkali esok boleh meletakkan anda di tempat paling bawah.

Pada ketika itu, saya percaya sahabat-sahabat beliau dalam dunia seni masih mampu menghulurkan tangan persahabatan.

Kerana sama ada semalam, hari ini, mahu pun esok, yang menjadi keinginan orang seni sejati hanya satu - perdamaian.

Pada ketika dunia politik penuh dengan kacau bilau seorang seniman sejati akan kekal dengan prinsip perjuangannya iaitu untuk menabur bakti, menanam kasih sayang dan memperjuangkan kemanusiaan yang diseru melalui muzik, filem dan lagu-lagu mereka. - Utusan Online

McTheory:
Bob lokman tu bukan apa, dia dah rasa dia tu ahli syurga, sebab tu sombong semacam saja tu..

PANAS!! JIKA PAS GUNAKAN ISLAM, DAP GUNAKAN KRISTIAN UNTUK BERKUASA!!

Posted: 07 May 2011 06:03 PM PDT


Jika Pas mengunakan Islam sebagai pemancing dan pemangkin dalam politik. Nampak Dap pun sudah mula mengunakan Kristian untuk terus mendapat pengaruh. Baca artikel Mc petik dari Pisau.net

Sehari selepas itu, satu lagi majlis iaitu Night Conferance Dinner Seminar pada 6/5/2011, diadakan di Dewan Shammah, Penang Christian Centre, Jln Khaw Sian Bee, Penang Christian Centre & Market Place pada 8malam hiingga 10 malam, satu perhimpunan dengan masyarakat Kristian.


Kehadiran lebih kurang 500 orang pengikut Kristian. Antara mereka yg hadir adalah Lim Guan Eng , STEVE JOHNSTONE ,Pastor dari South Afrika dan Dr MARK LOVATT ,Dr DION FORSTER ; Pastor Issac iaitu Pastor Kanan PCC



Seperti yang dijangka Lim Guan Eng yang turut mendapat gelaran father Joseph atau lebih mesra dengan nama Khalifah Abdul Aziz dari kalangan penganut Isle Khawarij Pas berkata didalam ucapannya 
"kuasa yg diberikan kepadanya adalah melalui Tuhan". "Tuhan adalah mulia & Holy Bible adalah sebagai "national security" ,


Kata Guan Eng lagi " Kita perlu mengembangkan kuasa di seluruh dunia" dalam erti kata termasuklah dinegara ini .
Dalam ucapannya lagi,Guan Eng berkata mana mana orang yg menentang kegunaan Holy Bible, mereka akan diseksa oleh Tuhan nanti .



Sebaik saja tamat ucapan Guan Eng, 2 Pastor dari Afrika Selatan turut berucap dan mengadakan penerangan mengenai pluralisme . Ini selari dengan perjuangan pluralisme Anwar yang berkata semua tuhan adalah sama.


Negara kita ni bebas beragama, tak kisah kalau agama kristian nak buat majlis untuk sambutan mereka. Tapi, jangan sampai ada 'agenda' jahat yang mahu meruntuhkan kerajaan sekarang dan digantikan dengan kerajaan baru yang langsung mengubah segalanya.  Maksud mengubah segalanya adalah, kerajaan yang tentunya sekular, tidak islamik, hak melayu ditindas dan Islam bukan lagi agama rasmi negara.

Kita perlu pertahankan negara kita dan hak kita. Mahukah kita lihat agama Islam disama tarafkan dengan agama lain dibumi sendiri? Sedangkan sebelum ini Malaysia merupakan negara Islam? Terjaminkah kita dengan pemimpin yang bukan Islam akan melayan orang Islam seperti mana kita melayan mereka?

Mahukah kita jadi seperti Singapork, dimana Melayu dijadikan rakyat kasta nombor 2 dan Islam bagaikan tak wujud disana?

Atau seperti di Eropah, apabila mereka tidak menyukai orang Islam? Nak bertudung tak bebas, nak sembahyang tak bebas. Mahukah seperti itu?

Mc tak faham apabila ada Melayu Islam yang mahu menyokong semua ini.. aduhh..

Ayuh.. bangunlah bangsaku dari tidur mu..

P/s: Dap semakin sakan nak takhluk Malaysia..

McTheory:
Melayu? masih lagi bergaduh dan bertengkar sesama sendiri..

KASI PANAS!! VIDEO MENARIK MENGENAI ANUUGERAH TUHAN!!

Posted: 07 May 2011 11:36 AM PDT

McTheory:
kah kah kah.. selamat berhiburr.. hiburan pagi-pagi buta!

KASI PANAS!! PENDEDAHAN BERANI ZULKIFLI NOORDIN MENGENAI KARPAL!! Yang ni dah boleh tengok!

Posted: 07 May 2011 03:14 AM PDT


Ulang balik sebab video ni semalam telah di privatekan..

McTheory:
Janji tetap janji, bukan macam Pakatan Haram..

waadat

Posted: 13 May 2011 01:23 PM PDT

waadat


singkir pelajar lawan kerajaan

Posted: 04 May 2011 04:50 AM PDT

Harakah melaporkan:
"KUALA LUMPUR, 4 Mei: Sekumpulan mahasiswa yang menggelarkan diri mereka sebagai Gerakan Mahasiswa Selamatkan Rakyat (GMSR) akan mengadakan Jelajah Mahasiswa Selamatkan Rakyat ke seluruh negeri di Malaysia untuk turun kepada masyarakat."

Apa pandangan anda?

Demang rasa kita tak perlu pandang-memandang lagi-lah. Gerakkan sahaja jentera bagi mengesan dan mengenal pasti pelajar yang terlibat.

Kemudian, ambil tindakan yang wajar dan setimpal.

Demang yakin tiada ibu bapa yang merestui anak mereka masuk campur dalam politik kiri yang bakal menjejas masa depan.

Ugut? Terpulanglah apapun istilah yang anda mahu gunakan. Jika takut dihentam ombak jangan berumah di tepi pantai. Kalau berani, sertailah gerakan tersebut dan bersedialah dengan akibatnya.

Sumber:
http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/3106-jelajah-mahasiswa-selamatkan-rakyat-diteruskan

Kuburan di dasar laut

Posted: 03 May 2011 10:27 PM PDT

Sebentar tadi Reuters melaporkan mayat Osama diuruskan cara Islam dari mula hingga akhir.

Benar atau tidak, kita terpaksa terima. Ummat Islam bukan ada kuasa apa-apa walaupun urusan jenazah menjadi kewajipan pada kita yang masih hidup.

Kenapa kita tiada kuasa sedangkan kita dijanjikan sebagai ummat terbaik yang sepatutnya memimpin dunia?

Ya. Sebab kita sibuk bergaduh sesama sendiri.

Dulu semasa UMNO kuat, UMNO menindas PAS. Sampai satu ketika, UMNO menjadi lemah sehingga terpaksa merayu pada PAS.

Namun apa jawapan PAS? Pesuruhjaya PAS Perak kata, biar bergabung dengan kapir asalkan bukan dengan UMNO.

Oleh kerana Nik Azis setuju, maka Hadi pun setuju sebab takut kalah kepada regu Edrogan di belakang Nik Aziz dalam pemilihan PAS ketika itu.

Sekarang, UMNO sudah kembali kuat. Bagaimana pendirian UMNO sekarang?

Terbaru, DS Najib sekali lagi mempelawa PAS agar bersatu di dalam BN agar orang Islam lebih kuat.

Malangnya beberapa pemimpin PAS seperti Mahfuz Omar rupa-rupanya masih tidur dan bermimpi. Mereka sangka mereka kuat padahal rakyat sudah meluat dengan permainan politik bodoh mereka.

Demang rasa kita tak perlu berharap PAS akan bersatu dengan UMNO.

Sebaiknya PAS dikuburkan sahaja dan biarkan pemimpinnya yang degil terus tidur sehingga ke liang kubur.

Tugas menyempurnakan jenazah PAS adalah tanggungjawab kita yang masih hidup ini.

Jangan tunggu Amerika datang benamkan mayat kita ke laut.

DAP adalah PAP

Posted: 03 May 2011 05:38 PM PDT

Sejarah perjuangan parti ini bermula apabila Singapura menyertai Malaysia pada 1963 dengan Lee Kuan Yew memimpin Parti Tindakan Rakyat (PAP) di negara itu yang berideologi sosialis.

Baca seterusnya di http://belantan.blogspot.com/2011/05/perkara-yang-perlu-kita-tahu-realiti.html

terbaru: bukan Anwar sebenar dalam video seks

Posted: 03 May 2011 06:55 AM PDT

Demang pun tidak terfikir sebelum ini. Demang baru terfikir teori terbaru ini melalui komen seorang pengunjung tidak bernama dalam posting petang tadi.

Baca komen tersebut:

Sepatutnya Anwar Ibrahimlah yang menjalani ujian ini..betul atau tidak DIA yang dalam video itu atau pun HANTU RAYA dia...


Ini orang lain yang dah bersumpah dengan nama Allah pula yang kena jalani ujian bohong atau tidak. Patutlah PAS semakin teruk..orang macam Husam ni berlambak. Ketua Pengelapan PAS pun tuduh UMNO terdesak nak ajak berdamai..sebenarnya PAS lah terdesak sanggup bersekongkol dengan Anwar Ibrahim dan DAP semata mata kerana Undi.


Tak sangka mereka kata mereka perjuangkan Islam tapi sanggup berbohong dan hidup dalan Penafian semata-mata kerana Anwar Ibrahim. Untunglah Anwar, dia yang syok orang lain yang kena tuduh dan hentam. Terhutang budilah Anwar pada PAS, tentu cek besar menunggu PAS."


Abaikan perenggan lain dan beri tumpuan di perenggan pertama tadi pada perkataan yang ditulis dengan huruf besar: HANTU RAYA.

Ya. Barangkali lelaki yang 'berpencak' dalam video itu ialah Hantu Raya belaan Anwar dan bukanlah Anwar sebenar. Bukankah hantu raya mampu menyerupai tuannya.

Cis! tak terfikir langsung Demang sebelum ini.

Itulah sebabnya Kak Wan tak percaya yang lelaki itu adalah suaminya sebab lakinya itu memang ada sepanjang malam dengan dia.

PERHATIAN:
Sila perhatikan betul-betul foto di atas. Yang mana satu 'belaan' dan yang mana satu 'tuannya'?

Eskay sambut cabaran ujian poligrafi PAS

Posted: 03 May 2011 02:45 AM PDT

Peribahasa menyatakan 'jong pecah yu kenyang". Tapi, bagaimana jika dalam jong itu cuma ada barang-barang plastik dan kaca sahaja? Bagamana pula jika jong tersebut membawa bahan beracun atau bahan letupan?

Kenyang jugakah sang yu?

Begitulah keadaannya PAS sekarang. Disangka hujan hingga ke petang rupanya ribut taufan di tengah hari. Perpecahan UMNO akibat penyingkiran Anwar Ibrahim 12 tahun lalu disangka menguntungkan PAS, tapi kini...

Namun ada juga yang masih cuba bertahan. Antaranya Husam Musa. Oleh kerana Dato Eskay sudah bersumpah, maka Husam mengesyorkan pula agar dilakukan ujian poligrafi.

Baca betul-betul. Demang tulis ujian poligrafi, bukan ujian pornografi. Ia adalah ujian klasik menggunakan sejenis alat yang berupaya mengesan penipuan.

Sebenarnya penggunaan alat tersebut pun bukanlah tepat sangat. Jika demikian, mudahlah kerja polis dan pihak mahkamah. Tangkap sahaja seberapa ramai yang disyaki dan jalankan ujian poligraf.

Namun rupa-rupanya cabaran Husam itu disambut positif oleh Eskay. Ini menambah lagi keyakinan Demang bahawa Eskay bercakap benar.

Kita tunggu apa reaksi PAS selepas ini?

Sumber:
http://www.papagomo.com/2011/05/berani-kah-hussam-musa-cabar-nik-aziz.html

THE FLYING KICK

Posted: 13 May 2011 01:19 PM PDT

THE FLYING KICK


ZURAIDAH OOOO ZURAIDAH... MAK LAMPIR EXPIRED!!!

Posted: 13 May 2011 11:00 AM PDT

AKHIRNYA....

Posted: 13 May 2011 09:54 AM PDT

ANWAR BERJAYA DAPAT SIMPATI DARIPADA EXCO PEMUDA UMNO!!!

Posted: 09 May 2011 07:30 PM PDT

TAHNIAH KEPADA PENDUDUK KAMPUNG KERANDANG YANG KAMPUNG MEREKA DIMUSNAHKAN PAGI INI!!! SOKONGLAH LAGI PKR!!!!

Posted: 09 May 2011 06:00 PM PDT

ISU MALAYSIA NEGARA KATHOLIK... POLIS KENA PANGGIL JEFF OOI JUGA!!!

Posted: 09 May 2011 03:01 PM PDT

APA KHABAR KAMPUNG CHINA DI BERNAM JAYA, TERESA KOK?

Posted: 09 May 2011 07:45 AM PDT

ANAK BABI!!! ANWAR DAH SEMAKIN DESPERATE!!!

Posted: 09 May 2011 06:30 AM PDT

VIDEO LUCAH ANWAR DARI SISI PANDANG KAMERA KE-2

Posted: 09 May 2011 02:30 AM PDT

MEMANG NIAT KAU, NEGARA NI AKAN BERPERANG, KAN GUAN ENG?!!!

Posted: 09 May 2011 01:03 AM PDT

Kata Pakteh...!!

Posted: 13 May 2011 01:18 PM PDT

Kata Pakteh...!!


Checkmate untuk ANWAR.....!!!

Posted: 22 Mar 2011 07:12 PM PDT




Biasanya hanya penjenayah sahaja sembunyikan dadah dalam lubang pungkoq tapi lelaki Y sembunyikan sperma....hebat..!!!


Anwar kata ada tekanan dari peringkat tertinggi terhadap hakim sehinggakan DNA dari tuala good morning, botol air serta berus gigi diteri sebagai bahan bukti. WOW...lastweek bukan main girang lagi bila keputusan hakim menyebelahi hangpa noooo..


Sesiapa sahaja...dalam apa jua keadaan...Anwar sentiasa Available...

Kerana keputusan hakim itu....bagi pakteh Anwar kembali di checkmate...

Isu DNA Selesai...!!! Tahniah Anwar

Posted: 22 Mar 2011 01:21 AM PDT

hilang terus isu DNA...kebanyakkan blog berbiacara soal video seks...

Lupa seketika DNA...semua asyik terbayangkan blowjob sampaut pancut dalam mulut...
semua ternanti2 video 2 kali pancut.....
DNA...entah kemana...seblum video seks ini meletop....bukan main lagi isu DNA ini disayembarakan.........

Tahniah Anwar...saat TERGENTING anda dalam menangani isu DNA telah diselesaikan dengan bijak.

Pakteh percaya...anda adalah pengarah dan juga pelakon utama video ini. perjalanan ceritanya sehingga diletopkan oleh Datuk T adalah 100% dari idea anda. Menarik sekali....

Percayalah...Datuk T tidak akan muncul lagi...video tersebut juga tidak akan wujud lagi...segala2nya hanya untuk meruntuhkan keinginan rakyat kepada isu DNA

Mudah untuk baca jalan cerita kali ini selepas masuk hari kedua isu video seks

1. Khabar angin ada video lucah pemimpin kanan pembangkang
2. Wartawan Kanan dijemput
3. Wartawan tengok video berkumpulan
4. Nik Nazmi buat penafian BOSnya terlibat (dirancang sebegitu)..aik...dah tengok??
5. Sidang Media oleh Anwar (wow...pantasnya....)..aik dah tengok??
6. Anwar nafi dalam sidang media dan Terus tuduh UMNO/BN terlibat
7. Lain2 pemimpin pembangkang mula meroyan tuduh UMNO buat fitnah baru
8. KONON Liwat II bakal gagal, isu baru dimainkan UMNO mula disebarkan Anwar
9. Hari kedua terus buat laporan polis (Dah tengok ke video tu?)
10. Mula tuduh Najib dan Hishamudin terlibat - trademark Awnar
11. Penyokong totok mula balun UMNO

HERAN PAKTEH.....begitu pantas tindakan Anwar....Mengapa UMMI HAFILDA dan NALLA yang terang2 mengaitkan Anwar tidak dibuat laporan polis atau disaman?

Datuk T yang masih Misteri pula yang dikejar/dicari oleh Anwar....

Inilah skrip rekaan Anwar......Sedap Dapat, isu DNA selesai.....kesian Azizah

Duke of UMNO

Posted: 13 May 2011 01:12 PM PDT

Duke of UMNO


ANWAR PERLUKAN KEAJAIBAN UNTUK TERUS ‘HIDUP’

Posted: 08 May 2011 08:45 AM PDT


Kalau pada tahun 1998 dahulu, Anwar Ibrahim tidak langsung berhenti menyerang UMNO, Dr.Mahathir dan kerajaan, sehinggalah tercetusnya gerakan reformasi yang sebenarnya lebih kepada bersifat kacau-bilau dan mencetuskan kekalutan dalam negara dalam usahanya untuk mengelak daripada dibicarakan atas kes liwat.

Sekarang, keadaan sudah jadi terbalik. Anwar cuba mengenakan Najib Abdul Razak dan cuba menyeret Presiden UMNO itu ke dalam masalah ciptaannya sendiri. Namun, usahanya itu bukan sahaja kelihatan sia-sia, sebaliknya dia sendiri yang kelihatan sangat tertekan sehingga melakukan terlalu banyak kesilapan, khususnya reaksi yang ditunjukkan kepada wartawan dan petugas media.

Disebabkan itulah, para pemimpin PKR terpaksa meyakinkan diri mereka bahawa UMNO-BN sudah semakin tertekan kerana masih lagi gagal menjatuhkan Anwar Ibrahim. Tujuan mereka mengeluarkan kenyataan seperti itu, bukanlah kerana UMNO-BN benar-benar telah gagal kerana UMNO-BN tidak terlibat langsung dengan masalah Anwar Ibrahim, sebaliknya kerana tenggelam punca Anwar Ibrahim dan para pemimpin PKR sendiri yang kehilangan jawapan untuk semua persoalan yang sedang melandanya.

Ancaman terbaru daripada Shazryl Eskay untuk membuat pendedahan yang lebih besar dan lebih gempak, menyebabkan para pemimpin PKR, khususnya Anwar Ibrahim semakin resah. Selepas semua persoalan bermula dari liwat Saiful Bukhari Azlan tidak dapat dijawab, sehinggalah kepada DNA, jam tangan Omega, video lucah China Doll dan terbaru sekali, mubahalah, Anwar kelihatan sangat kelam-kabut.

Taktiknya melakukan serangan tanpa henti, kini telah memakan diri. Sebaliknya taktik yang sama, terpaksa dihadapinya sekarang. Anwar langsung tidak diberikan ruang untuk berehat dan menjawab semua persoalan yang ditimbulkan.

Anehnya, penyerang-penyerang Anwar Ibrahim bukanlah figur-figur penting di dalam UMNO. Anwar Ibrahim sebaliknya diserang oleh bekas rakan-rakan rapatnya dan bekas sekutunya di dalam UMNO yang telah ditikam dari belakang oleh dia sendiri seperti Abdul Rahim Thamby Chik.

Biarpun sehingga kini Anwar masih mampu berlakon kononnya dia tidak terjejas langsung dengan serangan demi serangan yang diterimanya, namun ramai yang dapat melihat bagaimana Anwar Ibrahim terpaksa menggunakan sesiapa sahaja dan apa-apa sahaja untuk menyelamatkan diri.

Terbaru, Anwar Ibrahim terpaksa menggunakan Abdul Hadi Awang yang pernah menjadi musuh ketatnya. Suara Abdul Hadi Awang sekalipun tidaklah semujarab mana, setidak-tidaknya mampu memberikan sedikit ketenangan kepada Anwar Ibrahim terutama dalam usahanya meraih sokongan daripada ahli-ahli PAS.

Bagaimanapun, Anwar terlalu memerlukan keajaiban untuk terus hidup dalam politik negara. Apa yang berlaku sekarang, langsung tidak memberikan kebaikan kepada Anwar Ibrahim. Kalaupun Abdul Hadi Awang membantunya dengan mengeluarkan kenyataan yang berunsur agama, pertolongan tersebut hanyalah bersifat sementara. Sedangkan Anwar memerlukan lebih daripada pertolongan sementara untuk terus relevan dengan dunia politik negara.

Buat masa ini, Anwar Ibrahim melepaskan semua peluang terbaik untuknya mendapatkan keajaiban yang diperlukan. Anwar Ibrahim gagal menyerahkan DNA. Anwar Ibrahim gagal membuktikan kewujudan jam tangan Omega. Anwar Ibrahim gagal bersumpah. Anwar Ibrahim bermain lidah biawak tentang mubahalah. Anwar Ibrahim sentiasa kaitkan Najib Abdul Razak dalam semua masalahnya.

Dan yang terlebih penting, Anwar Ibrahim masih gagal menjelaskan ke mana dia menghilang dalam tempoh dua jam ketika video lucah yang dikaitkan dengannya dirakamkan.

Sumber: MyKMU.net

Gempar..!!!! DAP memang binatang..!!!

Posted: 08 May 2011 07:00 AM PDT


Entah mengapa, meskipun Kerajaan DAP Selangor berlaku zalim terhadap rakyat Selangor, mereka masih lagi disokong oleh rakyat. Terbaru, kezaliman DAP terserlah lagi di sini apabila bertindak mencurahkan pasir ke periuk nasi rakyat.

Selama ini pakatan haram ingat mereka saja yang boleh berdemo memfitnah Kerajaan dengan pembohongan demi pembohongan? Lihat gambar di atas! Rakyat yang dizalimi berdemo menentang kezaliman DAP dan Kerajaan Pakatan Haram. Mereka bukan UMNO mahupun blogger pro UMNO/BN, mereka rakyat!!! Jelas rakyat sudah bangkit menentang DAP dan Pakatan Haram!!!

Mengapakah Janice Lee merobohkan gerai-gerai di Pandan Perdana? Apa salah mereka? Mereka tidak punya lesen berniaga? Tidak membayar sewa tapak? Apakah mereka berniaga di kawasan larangan meniaga? Perniagaan mereka salah disisi undang-undang? Mereka jual dadah, kah?

Peniaga-peniaga gerai di situ telah lebih 12 tahun berniaga di situ. Mereka mencari rezeki dengan berniaga kecil-kecilan. Untung pun tak banyak. Hidup pun taklah sekaya dan sehebat Janice. Hidup mereka bergantung harap pada gerai-gerai tersebut. Takkanlah itu pun DAP tak boleh nak "bagi muka" dan bertolak ansur?

Sekiranya mereka melanggar undang-undang atau melakukan kesalahan, tidakkah DAP terfikir untuk mencari jalan penyelesaian untuk mereka berbanding terus merampas rezeki mereka? Ini soal hidup, soal cari makan, bukan soal politik!

Sekiranya mereka tidak punya lesen, takkanlah DAP tak boleh bantu dapatkan lesen? Jika mereka tidak bayar sewa tapak, tidakkah DAP tak boleh berkompromi dan berbincang dengan mereka? Jika mereka berniaga ditapak larangan niaga, tidak bolehkah DAP carikan tapak baru yang dibenarkan pihak Majlis?

Jelas sekali Janice dan DAP kejam dalam tindakan mereka. Jika benar pun tindakan DAP itu adalah menurut undang-undang, atas dasar peri kemanusiaan, tidakkah Janice dan DAP boleh berfikir seperti manusia? Atau sememangnya Janice dan DAP ini adalah spesis binatang yang bertopengkan manusia?

Terkini..!!! Mesti Bacaaa..!!! Ucapan Tun M memang best..!!!

Posted: 08 May 2011 05:30 AM PDT


Pagi tadi saya berpeluang lagi untuk menemui negarawan ulung, Tun Dr. Mahathir pada majlis perasmian Persidangan Tahunan Perwakilan UMNO Bahagian Cheras. Bukan senang saya nak berjumpa dengan insan istimewa seperti Tun M, sebulan sekali pun payah!

Meskipun Tun M agak lewat pada hampir pukul 12 tengahari ekoran baru tiba dari Kota Kinabalu dan isterinya, Tun Siti Hasmah, kurang sihat dan terpaksa dihantar untuk menerima rawatan dihospital, saya tetap tidak berganjak walaupun sudah tiba di Dewan tersebut sejak jam 8.30 pagi lagi.
Ternyata ucapan Tun M masih lagi bertenaga, "padat berisi" dan tajam. Ucapannya kali ini lebih berkisar mengenai perpaduan umat Melayu Islam dan hala tuju UMNO sebagai sebuah parti politik. Cukup menarik!
Menurut Tun M, beliau baru pulang dari mesyuarat tahunan MUBARAK di Sabah. Dalam mesyuarat tersebut beliau ditanya apakah sebab Melayu berpecah dan bagaimana mahu menyatukan Melayu semula?

Menurut Tun M, sebelum merdeka, negeri-negeri Melayu belum lagi membentuk Persekutuan Tanah Melayu dan berpecah. British telah mengambil kesempatan ini untuk mengamalkan sistem "pecah dan perintah" di mana mereka telah menubuhkan Malayan Union yang bakal ditadbir oleh Kerajaan British.

Gagasan itu telah ditentang oleh beberapa tokoh Melayu dari seluruh Malaysia. Ketika itu tokoh-tokoh berkenaan tidaklah kaya dan terlalu tinggi pelajarannya hingga ke peringkat PHD. Namun, atas kesedaran diri, sayangkan Islam, Bangsa dan Tanahair (Alif Ba Ta), maka Melayu berjaya disatukan dan berjuang bersama menentang Malayan Union.


Maka tertubuhlah UMNO yang diasaskan oleh Dato' Onn Jaafar pada 1946. Di kalangan tokoh-tokoh UMNO ini, ramai yang terpilih untuk menganggotai "legislative coucil" dan mereka ini menerima gelaran "Yang Berhormat" atau "The Honourable", elaun bulanan, elaun beli kenderaan dan sebagainya.

Namun malangnya, perlantikan dan beberapa keistimewaan yang diterima oleh tokoh-tokoh itu tidak disenangi dan dicemburui oleh segelintir tokoh Melayu lain. Golongan ini tidak terpilih ekoran tidak tahu berkomunikasi dalam bahasa Inggeris dan tidak berpelajaran secara formal. Kebanyakkannya ialah ustaz-ustaz lepasan sekolah pondok dan bekas pelajar dari timur tengah.

Golongan ini telah berpakat untuk bertanding merebut pucuk pimpinan UMNO untuk membolehkan mereka turut dipilih sebagai "legislative council". Mereka tewas. Akibat gagal mendapat apa yang mereka hajati, mereka bertindak keluar parti dan menubuhkan PAS. Itulah detik pertama pepecahan Melayu.
Menurut golongan "kecewa" itu, mereka keluar dari UMNO kerana parti itu tidak Islamik dan bersekongkol dengan kafir. Walhal, mereka sedikit pun tidak mengaku bahawa mereka kecewa kerana gagal mendapat kuasa jawatan yang kemudiannya akan memberikan elaun bulanan, gelaran "YB" dan sebagainya.

PAS tidak mendapat sokongan kuat dari orang Melayu Muslim ketika itu. Pada pilihanraya tahun 1955, UMNO dan Perikatan telah berjaya memenangi 51 kerusi dari 52 kerusi yang dipertandingkan. PAS hanya menang 1 kerusi di Gunung Semanggol. Tak ubah seperti PKR di Permatang Pauh sebelum ini.

Jelas Tun M, menurut fakta tersebut, MELAYU BERPECAH KERANA WANG RINGGIT, JAWATAN dan KEBENDAAN. Itu faktanya. Itu yang terjadi pada UMNO dan pepecahan umat Melayu Muslim pada peringkat awalnya.

Dan kini, Melayu semakin berpecah. Mengapa? Menurut Tun M, UMNO mesti bermuhasabah diri kerana amalan parti itulah antara faktor terbesar yang menyumbang kepada pepecahan umat Islam Melayu.
Kini, menurut Tun M, ada segelintir pemimpin UMNO yang berjuang untuk diri sendiri, anak dan "menantu"! Jika anak muda diajak menyertai UMNO, mereka akan bertanya, "apa yang UMNO akan bagi kalau kami masuk UMNO?". Pemimpin mengejar AP, projek-projek, dan habuan politik! UMNO dikotorkan oleh golongan ini!!!

Sebab itulah semakin ramai Melayu hilang kepercayaan pada UMNO. Melayu tidak hilang kepercayaan kerana "liwat", "video seks" dan "Omega". Melayu hilang kepercayaan kepada UMNO kerana sikap segelintir pemimpinnya yang tak berguna itu!

Justeru itu, Tun M memberikan sedikit formula berguna untuk UMNO memperbaiki keadaannya. Tun M berkata, Melayu mesti kembali kepada perjuangan "Alif Ba Ta", perjuangan asal UMNO iaitu perjuangan demi Agama, Bangsa dan Tanahair sebagaimana semangat yang diperolehi ketika tahu 1946 dahulu!

"Lupakan dan ketepikan segala kepentingan diri. Tujuan UMNO ditubuhkan ialah menyatukan Melayu, bukannya sebab nak dapatkan AP, projek dan habuan sana sini!" katanya sinis!

Tidak mustahil untuk UMNO berubah dan bertransformasi kembali kepada perjuangan asal parti. UMNO pernah membuktikan dahulu bahawa UMNO berjaya menyatukan semua. Takkanlah di zaman moden teknologi canggih dan maju ini UMNO tak mampu lakukan?

Tun M menggesa agar pihak pucuk pimpinan BN hanya memilih calon yang palin bermutu, tidak korup, tidak mementingkan diri, tidak cari projek, tidak cari AP, bermaruah dan berakhlak sebagai calon pilihanraya BN. Jika BN sudah mempunyai calon-calon sedemikian, rakyat akan kembali yakin, Melayu semakin bersatu, esok pilihanraya pun, sudah gerenti BN akan menang besar..!!!

Demikianlah bunyinya ucapan perasmian Tun M di UMNO Bahagian Cheras. Meskipun Tun M tidak lagi menyampaikan "ucapan dasar Presiden" sebagaimana yang selalu dilakukan sebelum ini, ucapan perasmian persidangan UMNO ini pun cukup membangkitkan semangat saya untuk berjuang demi Islam, Melayu dan Tanah Melayu!

Justeru itu, saya menyeru kepada semua pemimpin UMNO supaya berubah segera atau mereka bakal menerima nasib seperti Pak Lah! Saya lebih sayangkan perjuangan UMNO berbanding pemimpin UMNO yang tidak berguna!

Saya percaya, Datuk Seri Najib seorang yang "celik" untuk membuat keputusan yang terbaik untuk memilih calon BN kali ini. Dan saya mengajak agar semua jentera UMNO dan blogger pro-kerajaan agar kembali bersemangat membina keyakinan rakyat kepada UMNO dan BN.

Ayuh semua! Kita bangkit! Gandakan semangat! Double triple effort! Kita hancurkan pakatan pembangkang yang bermaharajalela memfitnah, mengelirukan rakyat dan membuat huru-hara di negara kita ini. Kita bakor ajeee..!!!

Sumber: MyKMU.net

House PK

Posted: 13 May 2011 01:08 PM PDT

House PK


FUYOH LEGA! BLOG SUDAH OK BALIK

Posted: 13 May 2011 10:22 AM PDT

GEMPAR! MARI LIHAT AGENDA SI KITOL KIMAK AKA TROJAN HORSE YANG SEMAKIN KEPANASAN!!!

Posted: 06 May 2011 12:35 AM PDT

Rajahmas

Posted: 13 May 2011 11:24 AM PDT

Rajahmas


Panas! Siapa yang Islam....Shamsul AMK atau Tian Chua... ?

Posted: 03 May 2011 12:10 AM PDT


Apabila Tian Chua dengan beraninya menyeru umat Islam supaya saling berbantah di dalam masjid pada hari Jumaat.... Salah siapa?

Kemudian disusuli tindakan Shamsul Iskandar yang membuat kecoh di Masjid Amru pada hari tersebut. Dia adalah orang sama dalam video di bawah (sebelah hujung kiri).. Nampak tunduknya lagi rendah daripada Anwar. Kalau nak dibandingkan, Karpal tak tunduk pun...

Inilah orang yang kononnya lagi tahu bab qazaf dan sumpah muhaballah dalam Islam...



Tok Guru patut buat solat istikarah bukan solat tolak fitnah kalau nak cari kebenaran... Cuba jelaskan, amalan Islam jenis apakah yang seperti ini?

Layakkah Shamsul, Tian Chua mempertikaikan sumpah laknat yang dilakukan oleh Datuk Eskay pada hari tersebut? 

Anwar mahu bersumpah...

Posted: 02 May 2011 07:03 PM PDT



Berani kerana Benar, Takut kerana Salah...

Maaflah kualiti video agak daif sikit. Apapun, ia adalah bukti Anwar sememangnya akan ikut bersumpah jika dia benar-benar dianiaya dan dituduh berbuat sesuatu yang mengaibkan.

Tetapi kenapa tidak bersumpah sahaja jika tuduhan terhadapnya adalah fitnah? Apakah dengan mengelak bersumpah akan lebih meyakinkan rakyat bahawa dia telah difitnah?

Jangan putar belit perkataan sumpah jika takut untuk bersumpah. Jangan 'spin' kepada Allah. Pada Rajahmas jika Allah hendak menunjuk, tiada sesiapapun boleh lari dengan perbuatan jahatnya yang mengaibkan daripada diketahui orang.

Osama Bin Laden tidak mati?

Posted: 02 May 2011 03:09 AM PDT

 
Nampaknya ada pihak membuat pembohongan kononnya Osama Bin Laden telah mati tersebar ke seluruh dunia..

Siapa kata Osama Bin Laden meninggal, gambar tersebut cuma telah disuperimpose oleh pihak Amerika. Wallahualam...

Berita paling gempar hari ni dah tentunya mengenai kematian pejuang Syahid, Osama Bin Laden, pemimpin gerakan Al - Qaeda.

Pemimpin Al - Qaeda tu dikhabarkan terbunuh dalam peristiwa tembak - menembak melibatkan pihak Amerika Syarikat.

Pengumuman mengenai kematian Osama itu telah dibuat oleh Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama dalam satu sidang media hari ini.

Jenazah Osama yang menjadi buruan Amerika Syarikat lebih satu dekad lalu ditemui didalam sebuah rumah besar di Ibu Negara Pakistan.

Turut dilaporkan bahawa diantara empat orang yang ditemui dirumah tersebut termasuk anak lelaki kepada Osama.

Selama ini, Osama Bin Laden telah dikaitkan dengan tragedi 11 September yang menyaksikan keruntuhan World Trade Center di New York.

Serangan tersebut KONONnya dikaitkan dengan gerakan Al - Qaeda sehingga mengakibatkan peperangan di Negara Afganistan.

Walaupun tanpa sebarang bukti yang kukuh, Amerika tetap membuat pendirian bahawa pihak yang bertanggungjawab terhadap serangan tersebut adalah Al - Qaeda yang diketuai oleh Osama Bin Laden.

Semua bukti yang ada telah di fabrikasikan oleh pihak Kerajaan Amerika agar seluruh rakyat dunia mempercayai dakyah pembohongan mereka itu.

Mereka jelas tidak mempunyai sebarang bukti diatas setiap dakwaan yang dibuat, namun disebabkan kekuatan mereka menipu, semua orang percaya cerita yang mereka buat.

PEJUANG BANGSA

Posted: 13 May 2011 11:21 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Pemuda UMNO P.Pinang balun kerajaan DAP penipu

Posted: 07 May 2011 05:30 PM PDT


Kerajaan DAP P.Pinang cukup sinonim dengan penipuan kepada rakyatnya dengan janji-janji manis bila berkempen pilihanraya dulu. Kini janji mereka itu tidak ditunaikan walaupun setelah 3 tahun berkuasa.

Ikut video Ketua Pemuda UMNO Penang balun Guan Eng ...dan akan buat apek chauvinis iniu terus pening kepala kena maki

Kristian Agama Rasmi : Perkasa buat laporan polis terhadap pemimpin DAP Jeff Oii

Posted: 07 May 2011 10:46 AM PDT



GEORGETOWN: Pribumi Perkasa Negara (PERKASA) Pulau Pinang hari ini membuat laporan polis terhadap Anggota Parlimen Jelutong, Jeff Ooi yang didakwa terlibat dalam satu pertemuan antara paderi dari seluruh negara di sebuah hotel di Jalan Macalister, Khamis lalu.

Laporan itu dibuat oleh Ketua Wira PERKASA Daerah Timur Laut, Mohd Rizuad Mohd Azudin di Balai Polis Jalan Patani, di sini pada kira-kira 1.20 tengah hari.

Mohd Rizuad berkata menurut laporan akhbar hari ini, dua buah laman blog mendakwa pertemuan itu turut membincangkan agenda untuk menjadikan Kristian sebagai agama rasmi Persekutuan, sekali gus melantik Perdana Menteri daripada kalangan penganut agama itu.

"Isu ini akan merosakkan perpaduan kaum yang telah terjalin lebih 50 tahun," katanya kepada pemberita selepas membuat laporan polis berkenaan. Mohd Rizuad meminta polis menyiasat dakwaan blog berkenaan dan mengambil tindakan sewajarnya terhadap pihak yang cuba mencetuskan isu perkauman di negara ini. - BERNAMA

Guan Eng berang isu ikrar Kristian diketahui umum , terus serang Utusan Malaysia !

Posted: 07 May 2011 05:18 AM PDT




Pendedahan yang dibuat oleh BIGDOGDOTCOM dan MY ANGER yang kemudiannya dipetik oleh Utusan Malaysia untuk disiarkan di muka hadapan akhbar tersebut, menyebabkan Lim Guan Eng panas punggung. Jeff Ooi, Ahli Parlimen Jelutong yang menganjurkan majlis ikrar mengkatholikkan Malaysia dan menaikkan Perdana Menteri Katholik, juga terpaksa membuat penafian dengan alasan bodoh.

Seperti biasa, Lim Guan Eng akan segera melabelkan Utusan Malaysia sebagai jahat dan membuat fitnah. Guan Eng tidak mampu membuat penafian, lebih dari itu. Dari dahulu sampailah sekarang, Guan Eng hanya mampu melabelkan Utusan Malaysia dengan label kegemarannya tanpa dapat menyanggah apa yang disiarkan oleh akhbar tersebut.

Permainan RASIS dan Katholik yang dimainkan oleh DAP cuba diselindungkan dengan menuduh Utusan Malaysia sebagai pengamal budaya rasis dan fitnah. Guan Eng berharap, serangannya ke atas Utusan Malaysia akan dituruti oleh para pencacai, sekaligus melupakan tentang misi sebenar DAP. Malah, menjadikan serangan itu sebagai perisai untuk DAP bergerak bebas MENGKATHOLIKKAN Malaysia dan misi menaikkan Perdana Menteri Katholik pertama di Malaysia.

Dalam keadaan sekarang, Lim Guan Eng akan berusaha menafikan berita dan pendedahan ini dengan walau apa cara sekalipun. Membenarkan pendedahan ini atau mengakui pengkatholikan seluruh Malaysia, akan membuatkan DAP diharamkan dan Jeff Ooi, serta sekalian yang hadir dalam majlis tersebut ke tali gantung kerana memerangi Yang Dipertuan Agong.

sumber : the flying kick 

Ostat PAS sahkan PAS kawan DAP hanya nak pakat jatuhkan UMNO !

Posted: 07 May 2011 03:14 AM PDT



" Pakat nak bagi jatuh " ...itulah sebab dan musabab mengapa PAS kawan dengan DAP walaupun rela menjadi balaci dan kuda tungangan .  Ini disahkan sendiri oleh Timb Speaker DUN Kedah Ostat Ahmad Izzat  dalam satu ceramahnya . 

Itu yang PAS rela kalimah Allah digadaikan , prinsip negara Islam yang dipejuangkan dulu dilempaq buang ..hanya kerana nak pakat dengan DAP  jatuhkan   UMNO ! 

Elok lah , ia bertepatan sungguh dengan ajaran Tok Guru Nik Aziz kerana beliau pernah cakap kawan dengan syaitan pun tak pa asalkan menang .

Orang hadir ke ceramah Anwar nak tengok perutnya ..haha

Posted: 07 May 2011 01:50 AM PDT




Hebat penangan video seks Anwar ini hingga merebak ke Kuala Ibai , Terengganu di mana Anwar turun berceramah . Anwar pun sedar bila dia pergi keluar saja orang tengok perutnya ..haha .. Sebab apa kerana muka dah sama tetapi yang konco2 PKR dan Azizah dok nafi adalah perut ja ..

Kehadiran orang pulak sekarang semakin menurun tidak seperti ceramah2 besar Pas dan PKR .  Setakat kehadiran 1000 orang itu bukan standard Anwar la bila berceramah  .


( Video Inside) Mengapa PAS selalu buat solat Hajat tolak Fitnah ?

Posted: 06 May 2011 08:59 PM PDT


Semasa ceramah Pentas Pemuda di Prmtg Pauh , penceramah Ustaz Kamal Saidin mengupas isu solat Hajat politik yang kononya tolak fitnah dan minta ditunjukkan kebenaran . 

Kita layan video di bawah ..........zazzz !!!

Adun DAP seorang Mubaligh Kristian , Ostat PAS terus diperbodohkan !!

Posted: 06 May 2011 07:56 PM PDT




ADUN Subang Jaya, Yb Hannah Yeoh telah "memenuhi undangan" Nazir dan Imam Masjid Al Falah di USJ Taipan, menghadiri dan memberikan "Tazkirah" serta menyampaikan angpow dalam satu majlis Iftar Ramadhan minggu lalu. Siapa sebenarnya Hannah Yeoh ini ?

Dia merupakan seorang Tokoh Muda kristian yang komited. Buktinya pada 4 Sep 10 @ jam 1830 - 2200, di Sunway Pyramid Convention Centre, SUNWAY, satu Program Motivasi Kristian telah diadakan.

Ia bertajuk "Change Your World - You make the Difference" anjuran Christian Creative & Music Ministry of Eagle Point Church bralamat No.2, Jln Rajawali 3, Puchong Jaya.

Hadir lebih kurang 1,400 org remaja brumur 16 - 25 tahun. Yang memberikan pengisian ceramah adalah "ustazah" Hannah Yeoh dan Edward Lee - Adun DAP Bkt Gasing.

Ternyata dalam menjalankan dakwah Kristianisasi, Hannah Yeoh lebih bijak dari Hassan Ali, Iman dan Nasir Masjid USJ Taipan. Tazkirahnya telah berjaya memecah belahkan umat Islam. Sampai bilalah, EXCO Pas, Iman Pas dan Nazir Pas ini terus ditipu dengan licik oleh Mubaligh Kristian ini !

Rakyat menunggu dengan penuh prihatin samada Hannah berjaya di Islamkan oleh Nik Aziz dan Hassan Ali atau Hannah akan mengkristiankan remaja Islam USJ Taipan ! Tahniah atas kedangkalan akal Nik Aziz, Hassan Ali dan kuncu-kuncunya.



Sumber : Mat Kilau Penang

PeranakSamaTuaran.

Posted: 13 May 2011 11:08 AM PDT

PeranakSamaTuaran.


Calon PRN Ke-10 Sarawak (2011).

Posted: 07 Apr 2011 04:01 AM PDT

N01: OPAR: SARAWAK: 8,099

1. Stephen ak Sagir (SNAP)

2. Joseph Jindy ak Peter Rosen (Bebas)

3. Boniface Willy ak Tumek (PKR)

4. Ranum ak Mina (BN-SUPP)

Penyandang: Ranum ak Mina (BN-SUPP)

Undi diperolehi: 3,585 Majoriti: 2,183


N02: TASIK BIRU: SARAWAK: 15,100

1. Datuk Peter Nansian ak Ngusie (BN-SPDP)

2. Frankie Jurem ak Nyombui (SNAP)

3. John Tenewi Nuek (PKR)

Penyandang: Peter Nansian ak Ngusie (BN-SPDP)

Undi diperolehi: 6,393

Majoriti: 3,203


N03: TANJONG DATU: SARAWAK: 7,936

1. Tan Sri Adenan Satem (BN-PBB)

2. Gilbert Asson ak Kulong (Bebas)

3. Nani Sahari (PAS)

Penyandang: Tan Sri Adenan Satem (BN-PBB)

Undi diperolehi: 4,545

Majoriti: 4,136

N04: PANTAI DAMAI: SARAWAK: 14,104

1. Suhaimi Selamat (Bebas)

2. Dr Abdul Rahman Junaidi (BN-PBB)

3. Wan Zainal Abidin Wan Senusi (PKR)

Penyandang: Dr Abdul Rahman Junaidi (BN-PBB)

Undi diperolehi: 5,217

Majoriti: 2,164

N05: DEMAK LAUT: SARAWAK: 10,437

1. Dr Hazland Abang Hipni (BN-PBB)

2. Ali Hossen bin Abang (PKR)

Penyandang: Dr Abang Draup Zamahari Abang Haji Zen (BN-PBB)

Undi diperolehi: 5,094

Majoriti: 3,605

N06: TUPONG: SARAWAK: 17,796

1. Datuk Daud Abdul Rahman (BN-PBB)

2. Baharuddin @ Din Shah Mokhsen (PKR)

Penyandang: Datuk Daud Abdul Rahman (BN-PBB)

Undi diperolehi: 6,885

Majoriti: 4,572

N07: SAMARIANG: SARAWAK: 15,942

1. Sharifah Hasidah Sayeed Aman Ghazali (BN-PBB)

2. Zulrusdi Mohamad Hol (PKR)

Penyandang: Sharifah Hasidah Sayeed Aman Ghazali (BN-PBB)

Undi diperolehi: 5,365

Majoriti: 2,488

N08: SATOK: SARAWAK: 10,431

1. Datuk Amar Abang Johari Tun Abang Openg (BN-PBB)

2. Ahmad Nazib Johari (PKR)

Penyandang: Datuk Amar Abang Johari Tun Abang Openg (BN-PBB)

Undi diperolehi: 4,222

Majoriti: 2,798

N09: PADUNGAN: SARAWAK: 23,576

1. Dominique Ng Kim Ho (Bebas)

2. Wong King Wei (DAP)

3. Sim Kiang Chiok (BN-SUPP)

Penyandang: Dominique Ng Kim Ho (PKR)

Undi diperolehi: 8,002

Majoriti: 1,417

N010: PENDING: SARAWAK: 29,488

1. Prof Dr Sim Kui Hian (BN-SUPP)

2. Violet Yong (DAP)

Penyandang: Violet Yong (DAP)

Undi diperolehi: 11,632

Majoriti: 4,372


N011: BATU LINTANG: SARAWAK: 27,833

1. Sih Hua Tong (BN-SUPP)

2. See Chee How (PKR) 3. Soo Lina (Bebas)

Penyandang: Voon Lee Shan (DAP)

Undi diperolehi: 8,806

Majoriti: 3,407


N012: KOTA SENTOSA: SARAWAK: 27,301

1. Chong Chieng Jen (DAP)

2. Datuk Alfred Yap Chin Loi (BN-SUPP)

Penyandang: Chong Chieng Jen (DAP)

Undi diperolehi: 6,579

Majoriti: 531

N013: BATU KAWAH: SARAWAK: 20,664

1. Christina Chew Wang See (DAP)

2. Tan Joo Phoi (BN-SUPP)

Penyandang: Tan Joo Phoi (BN-SUPP)

Undi diperolehi: 6,755

Majoriti: 4,180

N014: ASAJAYA: SARAWAK: 13,799

1. Abd Karim Rahman Hamzah (BN-PBB)

2. Arip Ameran (PKR)

Penyandang: Abdul Karim Rahman Hamzah (BN-PBB)

Undi diperolehi: 6,949

Majoriti: 5,063


N015: MUARA TUANG: SARAWAK: 18,820

1. Datuk Seri Mohamad Ali Mahmud (BN-PBB)

2. Noraini Hamzah (PAS)

Penyandang/Incumbent: Datuk Seri Haji Mohammad Ali Mahmud (BN-PBB)

Undi diperolehil: 7,863

Majoriti: 6,327

N016: BENGOH: SARAWAK: 21,955

1. Willie ak Mongin (PKR)

2. Wejok ak Tomik (Bebas)

3. Richard @ Peter ak Margaret (SNAP)

4. Dr Jerip ak Susil (BN-SUPP)

Penyandang: Dr Jerip ak Susil (BN-SUPP)

Undi diperolehi: 7,540

Majoriti: 3,988

N017: TARAT: SARAWAK: 16,352

1. Ateng ak Jeros (SNAP)

2. Roland Sageh Wee Inn (BN-PBB)

3. Peter Ato ak Mayau (PKR)

Penyandang: Roland Sageh (BN-PBB)

Undi diperolehi: 5,854

Majoriti: 3,256

N018: TEBEDU: SARAWAK: 12,497

1. Kipli bin Ale (Bebas)

2. Datuk Seri Michael Manyin ak Jawong (BN-PBB)

3. Christopher ak Kiyui (PKR)

4. Anthony ak Nais (SNAP)

Penyandang: Datuk Michael Manyin ak Jawong (BN-PBB)

Undi diperolehi: 6,107

Majoriti: 4,256

N019: KEDUP: SARAWAK: 17,466

1. Lainus ak Andrew Luwak (PKR)

2. Maclaine Ben @ Martin Ben (BN-PBB)

3. Amin ak Banti (Bebas)

4. Belayong ak Jayang (SNAP)

Penyandang: Frederick Bayoi ak Manggie (BN-PBB)

Undi diperolehi: 5,635

Majoriti: 1,981

N020: SADONG JAYA: SARAWAK: 7,656

1. Aidel Lariwoo (BN-PBB)

2. Mahayudin Wahab (Bebas)

3. Abang Eddy Allyanny Abang Fauzi (PAS)

Penyandang: Datuk Wan Abdul Wahab Wan Sanusi (BN-PBB)

Undi diperolehi: 2,715

Majoriti: 858

N021: SIMUNJAN: SARAWAK: 10,104

1. Mohd Naroden Majais (BN-PBB)

2. Mashor Hussen (PKR)

3. Zaini bin Le' (Bebas)

4. Mac Palima ak Nyambil (PCM)

Penyandang: Mohd Naroden Majais (BN-PBB)

Undi diperolehi: 4,786

Majoriti: 3,350

N022: SEBUYAU: SARAWAK: 8,042

1. Ali bin Semsu (Bebas)

2. Adam Ahid (PAS)

3. Julaihi Narawi (BN-PBB)

Penyandang: Julaihi Narawi (BN-PBB)

Undi diperolehi: 3,748

Majoriti: 2,448

N023: LINGGA: SARAWAK: 7,745

1. Abang Othman Abang Gom (SNAP)

2. Abang Ahmad Arabi Abang Bolhassan (PKR)

3. Simoi Peri (BN-PBB)

Penyandang: Simoi Peri (BN-PBB)

Undi diperolehi: 3,245

Majoriti: 1,870

N024: BETING MARO: SARAWAK: 7,868

1. Razaili Gapor (BN-PBB)

2. Abang Ahmad Kerdee Abang Masagus (PAS)

Penyandang: Bolhassan Di @ Ahmad Di (BN-PBB)

Undi diperolehi: 2,796

Majoriti: 895

N025: BALAI RINGIN: SARAWAK: 8,798

1. Ibi ak Uding (PKR)

2. Snowdan Lawan (BN-PRS)

3. Dan ak Giang (SNAP)

4. Lipeh ak Mawi (PCM)

5. Cobbold ak Lusoi (Bebas)

6. Sujal ak Gansi (Bebas)

Penyandang: Snowdan ak Donald Lawan (BN-PRS)

Undi diperolehi: 3,075

Majoriti: 1,516

N026: BUKIT BEGUNAN: SARAWAK: 7,778

1. Mong ak Dagang (BN-PRS)

2. Lias ak Julai (Bebas)

3. Jimmy Lim @ Jimmy Donald (PKR)

4. Ivanhoe Anthony ak Belon (SNAP)

Penyandang: Mong ak Dagang (BN-PRS)

Undi diperolehi: 3,083

Majoriti: 1,007

N027: SIMANGGANG: SARAWAK: 10,488

1. Leon Jimat Donald (DAP)

2. Datuk Francis Harden ak Hollis (BN-SUPP)

Penyandang: Datuk Francis Harden ak Hollis (BN-SUPP)

Undi diperolehi: 5,144

Majoriti: 4,258

N028: ENGKELILI: SARAWAK: 9,444

1. Dr Johnichal Rayong ak Ngipa (BN-SUPP)

2. Jimmy Simon Maja (Bebas)

3. Semijie ak Janting (SNAP)

4. Marudi @ Barudi ak Mawang (PKR)

Penyandang: Dr Johnical Rayong ak Ngipa (SNAP)

Undi diperolehi: 3,442

Majoriti: 426

N029: BATANG AI: SARAWAK: 8,728

1. Nicholas Bawin ak Anggat (PKR)

2. Malcom Mussen ak Lamoh (BN-PRS)

Penyandang: Malcom Mussen ak Lamoh (BN-PRS)

Undi diperolehi: 3,907

Majoriti: 1,854

N030: SARIBAS: SARAWAK: 8,054

1. Ricky @ Mohammad Razi Sitam (BN-PBB)

2. Abang Zulkifli Abang Engkeh (PKR)

Penyandang: Dr Wahbi Junaidi (BN-PBB)

Undi diperolehi: 2,441 Majoriti: 94

N031: LAYAR: SARAWAK: 8,109

1. Joe ak Unggang (SNAP)

2. Stanny Embat Dharoh ak Laja (PKR)

3. Ngumbang @ Kibak ak Datu (Bebas)

4. Tan Sri Dr Alfred Jabu ak Numpang (BN-PBB)

Penyandang: Tan Sri Dr Alfred Jabu ak Numpang (BN-PBB)

Undi diperolehi: 3,767

Majoriti: 2,677

N032: BUKIT SABAN: SARAWAK: 7,657

1. Dayrell Walter Entrie (SNAP)

2. Jerah ak Engkiong @ Edward Jerah (PKR)

3. Robert Lawson Chuat (BN-PBB)

Penyandang: Robert Lawson Chuat (BN-PBB)

Undi diperolehi: 3,258

Majoriti: 1,878

N033: KALAKA: SARAWAK: 14,167

1. Ismail bin Hussain (Bebas)

2. Abdul Wahab Aziz (BN-PBB)

3. Mohd Yahya Abdullah (PKR)

Penyandang: Abdul Wahab Aziz (BN-PBB)

Undi diperolehi: 7,396

Majoriti: 5,929

N034: KRIAN: SARAWAK: 11,016

1. Liman ak Sujang (SNAP)

2. Datuk Peter Nyarok ak Entrie (BN-SPDP)

3. Banyi ak Beriak (Bebas)

4. Ali ak Biju (PKR)

Penyandang: Datuk Peter Nyarok ak Entrie (BN-SPDP)

Undi diperolehi: 4,784

Majoriti: 2,089

N035: BELAWAI: SARAWAK: 8,623

1. Abdul Wahab Abdullah (PKR)

2. Kiprawi bin Suhaili (Bebas)

3. Datuk Talif @ Len Salleh (BN-PBB)

Penyandang: Hamden Ahmad (BN-PBB)

Undi diperolehi: 4,102

Majoriti: 3,316

N036: SEMOP: SARAWAK: 8,891

1. Abdullah Saidol (BN-PBB)

2. Ong Chung Siew (PKR)

3. Ajiji Fauzan (Bebas)

Penyandang: Datuk Mohamad Asfia Awang Nasar (BN-PBB)

Undi diperolehi: 4,479

Majoriti: 3,226

N037: DARO: SARAWAK: 7,305

1. Murni Suhaili (BN-PBB)

2. Jamaludin Ibrahim (PKR)

3. Muhamad Zamhari Berawi (Bebas)

4. Noh @ Muhamad Noh Bakri @ Bakeri (Bebas)

Penyandang: Murni Suhaili (BN-PBB) (Menang Tidak Bertanding)

N038: JEMORENG: SARAWAK: 8,635

1. Asbor Abdullah (Bebas)

2. Abdul Hafiz Noh (Bebas)

3. Gani @ Abu Seman Jahwie (BN-PBB)

Penyandang: Abu Seman Jahwie (BN-PBB)

Undi diperolehi: 3,567

Majoriti: 1,710


N039: REPOK: SARAWAK: 18,481

1. Datuk David Teng Lung Chi (BN-SUPP)

2. Dr Wong Hua Seh (DAP)

Penyandang: Datuk David Teng Lung Chi (BN-SUPP)

Undi diperolehi: 5,502

Majoriti: 576

N040: MERADONG: SARAWAK: 15,337

1. Ling Kie King (BN-SUPP)

2. Ting Tze Fui (DAP)

Penyandang: Ting Tze Fui (DAP)

Undi diperolehi: 5,990

Majoriti: 3,578

N041: PAKAN : SARAWAK: 9,274

1. Datuk Seri William Mawan (BN-SPDP)

2. Jamal Bin Abdullah @ Tedong ak Gunda (SNAP)

Penyandang: Datuk Seri William Mawan (BN-SPDP)

Undi diperolehi: 4,138

Majoriti: 1,763

N042: MELUAN: SARAWAK: 11,487

1. John Brian Anthony ak Jeremy Guang (PKR)

2. Wong ak Judat (BN-SPDP)

3. Labang ak Jamba (SNAP)

Penyandang: Wong ak Judat (BN-SPDP)

Undi diperolehi: 5,086

Majoriti: 3,007

N043: NGEMAH: SARAWAK: 8,058

1. Alexander Vincent (BN-PRS)

2. Yakup Khalid (Bebas)

3. Adeh ak Denong (PCM)

4. Michael ak Lias (SNAP)

5. Aris ak Alap (PKR)

Penyandang: Gabriel Adit ak Demong (IND)

Undi diperolehi: 2,582

Majoriti: 549

N044: MACHAN: SARAWAK: 9,944

1. Kong Tat Kim (PCM)

2. Datuk Gramong Juna (BN-PBB)

3. George Chen Nguk Fa (PKR)

4. Augustine ak Liom @ August Kiom (SNAP)

Penyandang: Datuk Gramong Juna (BN-PBB)

Undi diperolehi: 4,045

Majoriti: 2,289

N045: BUKIT ASSEK: SARAWAK: 26,926

1. Hii Tiong Huat (Bebas)

2. Chieng Huong Toon (BN-SUPP)

3. Wong Ho Leng (DAP)

Penyandang: Wong Ho Leng (DAP)

Undi diperolehi: 10,380

Majoriti: 4,751

N046: DUDONG: SARAWAK: 26,251

1. Yap Hoi Liong (DAP)

2. Datuk Tiong Thai King (BN-SUPP)

3. Apandi Abdul Rani (Bebas)

Penyandang: Dr Soon Choon Teck (BN-SUPP)

Undi diperolehi: 7,359

Majoriti: 408

N047: BAWANG ASSAN: SARAWAK: 16,743

1. Alice Lau Kiong Yieng (DAP)

2. Datuk Seri Wong Soon Koh (BN-SUPP)

Penyandang: Datuk Seri Wong Soon Koh (BN-SUPP)

Undi diperolehi: 6,804

Majoriti: 2,504

N048: PELAWAN: SARAWAK: 28,808

1. Vincent Goh Chung Siong (BN-SUPP)

2. David Wong Kee Woan (DAP)

Penyandang: Vincent Goh Chung Siong (BN-SUPP)

Undi diperolehi: 7,375

Majoriti: 263

N049: NANGKA: SARAWAK: 14,197

1. Dr Annuar Rapaee (BN-PBB)

2. Norisham Mohamed Ali (PKR)

Penyandang: Awang Bemee Awang Ali Basah (BN-PBB)

Undi diperolehi: 6,202

Majoriti: 4,815

N050: DALAT: SARAWAK: 11,857

1. Datin Fatimah Abdullah @ Ting Sai Ming (BN-PBB)

2. Sylvester Ajah Subah @ Ajah Subah (PKR)

3. Salleh Mahali (Bebas)

Penyandang: Fatimah Abdullah @ Ting Sai Ming (BN-PBB)

(Menang Tidak Bertanding)

N051: BALINGIAN: SARAWAK: 11,792

1. Suriati Abdullah (PKR)

2. Tan Sri Abdul Taib Mahmud (BN-PBB)

3. Datuk Salleh Jafaruddin (Bebas)

Penyandang: Tan Sri Abdul Taib Mahmud (BN-PBB)

Undi diperolehi: 6,393

Majoriti: 5,726

N052: TAMIN: SARAWAK: 12,244

1. Joseph Mauh ak Ikeh (BN-PRS)

2. Mengga ak Mikui (PKR)

Penyandang: Joseph Mauh ak Ikeh (BN-PRS)

Undi diperolehi: 4,639

Majoriti: 2,377

N053: KAKUS: SARAWAK: 9,604

1. Dick @ Laurance Dick Sekalai (PCM)

2. Paul Anyie Raja (PKR)

3. John Sikie ak Tayai (BN-PRS)

4. Entali ak Empin (Bebas)

Penyandang: John Sikei ak Tayai (BN-PRS)

Undi diperolehi: 3,739

Majoriti: 2,852

N054: PELAGUS: SARAWAK: 15,322

1. Stanley Nyitar @ Unja ak Malang (BN-PRS)

2. Edward Sumbang ak Asun (PKR)

3. George ak Lagong (Bebas)

Penyandang: Larry Sng Wei Shien (BN-PRS)

Undi diperolehi: 5,965

Majoriti: 3,239

N055: KATIBAS: SARAWAK: 8,542

1. Datuk Ambrose Blikau ak Enturan (BN-PBB)

2. Toh Heng San (SNAP)

3. Munan ak Laja (PKR)

Penyandang: Datuk Ambrose Blikau ak Enturan (BN-PBB)

Undi diperolehi: 3,887

Majoriti: 3,332

N056: BALEH: SARAWAK: 11,287

1. Datuk Seri Dr James Masing (BN-PRS)

2. Bendindang ak Manjah (PKR)

Penyandang: Datuk Seri Dr James Masing (BN-PRS)

Undi diperolehi: 5,330

Majoriti: 4,802

N057: BELAGA: SARAWAK: 8,463

1. John Bampa @ Tusau (SNAP)

2. Liwan Lagang (BN-PRS)

3. Basah Kesing @ Ali Basah Kesing (PKR)

4. Michael Jok (Bebas)

5. Matthew ak Munan (Bebas)

6. Kenneth Adan Silek (Bebas)

Penyandang: Liwan Lagang (BN-PRS)

Undi diperolehi: 1,855

Majoriti: 227

N058: JEPAK: SARAWAK: 12,979

1. Ramli Malaka (SNAP)

2. Abdul Jalil Bujang (PKR)

3. Datuk Talib Zulpilip (BN-PBB)

4. Abdul Kuddus Ramlee (Bebas)

5. Awang Abdillah Awang Nasar (Bebas)

Penyandang: Datuk Talip Zulpilip (BN-PRS)

Undi diperolehi: 4,997

Majoriti: 3,179

N059: KIDURONG: SARAWAK: 27,225

1. Chiew Chiu Sing (DAP)

2. Henry Ling Koung Meng (BN-SUPP)

Penyandang: Chiew Chiu Sing (DAP)

Undi diperolehi: 8,517

Majoriti: 1,664

N060: KEMENA: SARAWAK: 14,082

1. Liam Rengga (Bebas)

2. Bernard Binar Bayang ak Rading (PKR)

3. Dr Stephen Rundi ak Utom (BN-PBB)

4. Ungun ak Bayan (SNAP)

Penyandang: Dr Stephen Rundi ak Utom (BN-PBB)

Undi diperolehi: 4,750

Majoriti: 1,572

N061: BEKENU: SARAWAK: 10,672

1. Rosey Yunus (BN-SPDP)

2. Dyg Juliana Awg Tambi (PCM)

3. Thony ak Badak (SNAP)

4. Ishak Mahwi (PKR)

Penyandang: Rosey Yunus (BN-SPDP)

Undi diperolehi: 4,357

Majoriti: 3,072

N062: LAMBIR: SARAWAK: 14,144

1. Ripin Lamat (BN-PBB)

2. Zolhaidah Suboh (PKR)

3. Johari Bujang (SNAP)

Penyandang: Aidan Wing (BN-PBB)

Undi diperolehi: 4,331

Majoriti: 2,834

N063: PIASAU: SARAWAK: 16,600

1. Ling Sie Kiong (DAP)

2. Tan Sri Dr George Chan (BN-SUPP)

Penyandang: Tan Sri Dr George Chan (BN-SUPP)

Undi diperolehi: 6,573

Majoriti: 3,918

N064: PUJUT: SARAWAK: 22,577

1. Andy Chia Chu Fatt (BN-SUPP)

2. Fong Pau Teck (DAP)

Penyandang: Andy Chia Chu Fatt (BN-SUPP)

Undi diperolehi: 6,493

Majoriti: 1,370

N065: SENADIN: SARAWAK: 22,432

1. Michael Teo Yu Keng (PKR)

2. Datuk Lee Kim Shin (BN-SUPP)

Penyandang: Datuk Lee Kim Shin (BN-SUPP)

Undi diperolehi: 7,173

Majoriti: 4,799

N066: MARUDI: SARAWAK: 13,093

1. Sylvester Entrie ak Muran (BN-SPDP)

2. Michael Ding Tuah (Bebas)

3. Gerang ak Dagom (PKR)

4. Edwin Dundang ak Bugak (SNAP)

Penyandang: Sylvester Entrie ak Muran (BN-SPDP)

Undi diperolehi: 4,954

Majoriti: 4,284 N067: TELANG USAN: SARAWAK: 13,623

1. Harrison Ngau Laing (PKR)

2. Kebing Wan (SNAP)

3. Jok Ding (Bebas)

4. Dennis Ngau (BN-PBB)

Penyandang: Lihan Jok (BN-PBB)

Undi diperolehi: 4,593

Majoriti: 2,771

N068: BUKIT KOTA: SARAWAK: 14,471

1. Dr Abdul Rahman Ismail (BN-PBB)

2. Leong Kwang Yew (DAP)

3. Usop Jidin (Bebas)

4. Ladis Pandin (Bebas)

Penyandang: Dr Abdul Rahman Ismail (BN-PBB)

Undi diperolehi: 5,501

Majoriti: 3,229

N069: BATU DANAU: SARAWAK: 7,636

1. Palu @ Paulus ak Gumbang (BN-SPDP)

2. Dr Lau Liak Koi (PKR)

3. Lawrence Cosmas Sunang ak Simpang (SNAP)

Penyandang: Palu @ Paulus ak Gumbang (BN-SPDP)

Undi diperolehi: 2,961

Majoriti: 1,262

N070: BA'KELALAN: SARAWAK: 6,958

1. Baru Bian (PKR)

2. Willie Liau (BN-SPDP)

Penyandang: Balang Rining (BN-SPDP)

Undi diperolehi: 2,064

Majoriti: 475

N071: BUKIT SARI: SARAWAK: 9,983

1. Datuk Amar Awang Tengah Ali Hassan (BN-PBB)

2. Japar Suyut (PKR)

Penyandang: Datuk Awang Tengah Ali Hassan (BN-PBB)

Undi diperolehi: 5,596

Majoriti: 5,275


Thank you Suria Pagi untuk semua maklumat ini......

Anak Omak

Posted: 13 May 2011 09:49 AM PDT

Anak Omak


Anwar terperangkap kerana nafsu?

Posted: 12 Dec 2010 06:10 AM PST

Trying times ... Anwar Ibrahim leaves court after appearing at his sodomy trial in August. Photo: Reuters
Caught in political sex trap

Philip Dorling and Nick McKenzie
December 12, 2010

MALAYSIAN opposition leader Anwar Ibrahim's sodomy charges are the result of a "set- up job" which the politician "walked into", according to an assessment by Australia's peak intelligence agency.

A leaked US state department cable reveals that Singaporean intelligence officials told their Australian counterparts that Dr Anwar engaged in the conduct for which he is accused, a claim he has steadfastly denied.

Australia's Office of National Intelligence also states the conduct was the result of entrapment by Dr Anwar's enemies.

The cable is one of several that deals with the highly explosive private views of senior Singaporean officials, including claims that:
  • Malaysia is in a ''confused and dangerous'' state due to its incompetent politicians;
  • Thailand's political elite are dogged by ''corruption'' and the country's crown prince is ''very erratic and easily subject to influence'';
  • Japan and India were struggling to deal with China's influence due to their ''stupid'' behaviour;
  • and some Asian leaders wanted the junta to retain power in Burma to ensure the country's stability.

The cable that deals with Dr Anwar's sodomy case, dated November 2008 and released exclusively to The Sun-Herald by WikiLeaks, states: "The Australians said that

Singapore's intelligences services and [Singaporean elder statesman] Lee Kuan Yew have told ONA in their exchanges that opposition leader Anwar 'did indeed commit the acts for which he is currently indicted'."

The document states the Singaporeans told ONA they made this assessment on the basis of "technical intelligence", which is likely to relate to intercepted communications.

The ONA is also recorded as saying that Dr Anwar's political enemies engineered the circumstances from which the sodomy charges arose.

"ONA assessed, and their Singapore counterparts concurred, 'it was a set-up job and he probably knew that, but walked into it anyway'," the cable states.

Sodomy is illegal in Malaysia and carries a jail sentence of up to 20 years.

Dr Anwar, a former Malaysian deputy prime minister, was jailed in 1999 on charges of corruption and sodomy after a falling out with then prime minister Mahathir Mohamad.

He later had his sodomy conviction overturned and was freed from jail in 2004.

In 2008 he was charged again with sodomy. Dr Anwar has maintained the case against him is fabricated and trumped up by his political enemies who fear his political resurgence.

The case against Dr Anwar has drawn widespread international criticism and has included some bizarre twists. Earlier this year, a prosecutor in the sodomy trial was dropped after she was accused of having an affair with the star witness.

The witness, 25-year- old Mohamad Saiful Bukhari Azlan, worked as an aide in Dr Anwar's office. He has accused the 62-year-old of sodomising him in an apartment in Malaysia.

Earlier this month, Australian politician Nick Xenophon travelled to Malaysia to observe Dr Anwar's ongoing court proceedings, which were adjourned.

In December 2009, a month after ONA's brief assessment of Dr Anwar's case, the Malaysian criticised Kevin Rudd for not meeting him during his visit to Australia. He accused Mr Rudd of appeasing Malaysia's ''corrupt leaders'' by snubbing him.

''He [Mr Rudd] was too obsessed with interests of getting the two countries together [and therefore] appease Malaysia's corrupt leaders,'' Dr Anwar said at the time. -

tunku

Posted: 13 May 2011 03:18 AM PDT

tunku


RM4bil roads for Penang- why should federal help?

Posted: 24 Apr 2011 06:25 PM PDT

GEORGE TOWN: The state government has announced plans to implement two new road projects costing some RM4bil to reduce traffic congestion on Penang island by up to 40%.
Chief Minister Lim Guan Eng said the first project was a 4.2km inner ring road connecting Gurney Drive to the Tun Dr Lim Chong Eu Expressway (formerly Jelutong Expressway) using a combination of semi-tunnel and elevated road.
"The other is a 4.6km-long tunnel road linking Paya Terubong and Bandar Baru Air Itam to the expressway," he said.
Lim said the state was inviting a Request For Proposal (RFP) for the two projects, adding that major contractors were encouraged to submit their designs through the RFP process.
"The projects, which will be awarded via open tender, do not have a commencement date but the state wants the project to be implemented quickly," he said at a press conference yesterday.
Lim said the state had come up with the projects because roads here were getting more congested due to rapid development.
"I hope the Federal Government and the private sector will support the projects. It may be costly but they are crucial in managing traffic congestion on the island.
"The projects, which came about after a series of studies over two years, will be incorporated into the Penang Transport Master Plan," he added.
Penang Municipal Council senior traffic engineer A. Rajendran said the two new roads could alleviate congestion by up to 40% along the local road network.

tunku: why should federal help? i guess it is enough help from federal.after all the development by the federal, dap is claiming all the credits.enough is enough. federal should should use it's money now for rural area.don't spend money for the cities.let the state do by its own.federal should concentrate on the rural developments such as road,water,electricity and schools.

PANEH MIANG

Posted: 13 May 2011 01:12 AM PDT

PANEH MIANG


Nak peluk jugak...

Posted: 16 Apr 2011 08:15 AM PDT

Daripada 62 kerusi Dewan Undangan Negeri yang dimenangi BN pada 2006, kini BN kehilangan 7 kerusi Dewan Undangan Negeri Sarawak pada 2011. Walaubagaimanapun, keputusan rasmi SPR menetapkan BN masih menang majoriti 2/3 dengan jumlah 55 kerusi Dewan Undangan Negeri sempena PRN Sarawak Ke-10.

Kajian terperinci kemerosotan jumlah kerusi Dewan Undangan Negeri milik BN perlu ditangani segera terutamanya di kawasan calon SUPP yang turut menyaksikan kekalahan Presiden parti itu sendiri selepas 6 penggal.

Keputusan Rasmi

BARISAN NASIONAL = 55 Kerusi

DAP = 12 Kerusi

PKR = 3 Kerusi

BEBAS = 1 Kerusi

PAS = O.........MEGA

Apa-apa pun ALHAMDULILLAH dan tahniah kepada Barisan Nasional yang berjaya mengekalkan pentadbiran kerajaan negeri Sarawak; dan kepada pencacai pakatan pembangkang,

"MONANG TOTAP MONANG POIK. DOK ONTOK-ONTOK!"


Taib jugak yang untung malam ni...

Taipingmali (tm)

Posted: 13 May 2011 01:06 AM PDT

Taipingmali (tm)


sambungan dolu dolu: Anwar CIA

Posted: 10 May 2011 02:03 AM PDT

Gempar : Parti Pas bakar bendera Umno di Larut.

Posted: 09 May 2011 08:36 PM PDT

Mati semut kerana gula,

Posted: 09 May 2011 08:19 PM PDT

Musim Kemarau

Posted: 09 May 2011 04:46 PM PDT

Kisah dolu dolu

Posted: 09 May 2011 09:06 AM PDT

My Longest Yard

Posted: 12 May 2011 11:49 PM PDT

My Longest Yard


Tawan Putrajaya : Bolehkah DAP rampas undi Melayu dari tangan UMNO?

Posted: 12 May 2011 12:03 AM PDT

AKHBAR China Press melalui ruangan perbincangan umum rakyat pada 8 Mei 2011 pula menceritakan tsunami politik yang sudah tidak hangat lagi. Dengan tajuk 'Realitinya Keadaan Politik Di Malaysia', penulis Goh Chee Chong berkongsi situasi politik selepas Mac 2008 yang telah berubah normal seperti sediakala buat masa ini, seperti berikut:

Model politik rasis di Malaysia pada dasarnya kekal tiada perubahan. Pada tsunami politik 2008, keadaan pada masa itu pada dasarnya semua kaum dalam keadaan sedang 'menentang' kerajaan kecuali kaum bumiputera di Sabah dan Sarawak.

Jika kita lihat dari segi keseluruhanya, undi orang Cina secara tradisinya berpihak kepada Pakatan Rakyat, undi kaum India juga berpihak kepada Pakatan Rakyat apabila timbul isu Hindraf tetapi hanya sedikit undi Melayu memihak Pakatan Rakyat. Undi Melayu memberi laluan pada BN terus kekal berkuasa di kerajaan Pusat.

Undi Melayu Telah Banyak Kembali Kepada BN

Mengikut satu petikan laporan, undi Melayu telah banyak kembali kepada BN, undi kaum India oleh kerana pihak Hindraf dingin juga kembali pada BN, undi orang Cina masih kekal dan tetap menyokong pakatan pembangkang tetapi kini kelihatan mula goyang.

Mengikut keadaan sekarang ini, dijangka BN akan dapat habuan besar dari kawasan Melayu, terus kekal memerintah tanpa sebarang halangan dan dijangka dapat majoriti 2/3 di Parlimen.

Di kawasan pengundi Cina yang lebih ramai, mungkin BN akan kalah lebih teruk daripada 2008. SUPP alami keadaan itu, lambat-laun mungkin akan berlaku pada MCA dan parti Gerakan di Semenanjung.

Apabila sekutu-sekutu BN semua telah kecundang, keseluruhan BN akan terdiri daripada UMNO. Di situ akan berlaku satu keadaan orang Melayu memerintah dan orang Cina jadi pembangkang.

Di dalam dewan Parlimen mahupun di Dewan Undangan Negeri tidak nampak wakil-wakil parti Cina yang boleh mewakili kaum Cina kecuali dilantik dengan cara yang lain. Pada masa itu, apa yang akan berlaku pada masyarakat Cina, kita tunggu dan lihat apa yang akan dirasai oleh masyarakat Cina itu sendiri.

Orang Melayu Memerintah Dan Orang Cina Pembangkang

Pengundi Cina tidak mahu lihat berlakunya fenomena "orang Melayu memerintah dan orang Cina jadi pembangkang". Pengundi-pengundi Cina percaya dan tidak berganjak, satu hari nanti pakatan pembangkang akan dapat lepasi pemikiran yang dibelenggu dengan isu perkauman dan zahirkan semua orang 'sama rata' dalam masyarakat ini.

Kejayaan pakatan pembangkang merampas lima negeri pada PRU lepas memberi harapan pada orang Cina. Penulis anggap pada PRU akan datang, Perak dan Selangor menjadi satu ukuran terhadap keyakinan masyararakat Cina nanti. Jika kedua-dua negeri itu jatuh ke tangan BN, harapan masyarakat Cina mahu pakatan pembangkang melangkah ke Putrajaya pasti merudum.

Jika benar pakatan pembangkang berhasrat mahu melangkah ke Putrajaya, mereka perlu rampas pengundi Melayu dari tangan UMNO, tapi bagaimana? Yang dikhuatiri, bukan sahaja pakatan pembangkang tidak dapat ubah pemikiran orang Melayu, sebaliknya nanti mereka sendiri terikut-ikut pemikiran orang Melayu dan kembali semula kepada jalan lama UMNO.

-Rencana Utusan

The Unspinners

Posted: 12 May 2011 11:37 PM PDT

The Unspinners


Mak Lampir kantoi spin guna surat palsu

Posted: 12 May 2011 08:30 AM PDT

CM PENIPU ... Jeff Ooi close eye to cronies' 175 illegal towers!

Posted: 12 May 2011 05:26 AM PDT

Kerajaan PAS Kedah halau Melayu keluar rumah

Posted: 12 May 2011 02:33 AM PDT

CM PENIPU ... Kroni takyah bina rumah untuk sPICE

Posted: 12 May 2011 12:30 AM PDT

APANAMA

Posted: 12 May 2011 11:36 PM PDT

APANAMA


WHO IS THE GUY ?

Posted: 11 May 2011 11:35 PM PDT







Looks like him, walks like him, smiles like him ...... is it him? 


Site Meter

Kembara Politik

Posted: 12 May 2011 11:31 PM PDT

Kembara Politik


KJ Serang Bigdog, DAP Cuci Tangan...

Posted: 12 May 2011 07:23 AM PDT

-
Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Pada minggu lepas, blogger Bigdog dan Marahku menulis artikel yang menarik perhatian ramai pihak. Artikel yang ditulis itu sepatutnya boleh menyedarkan semua pihak bahawa DAP telah menggunakan politik kotor menyemai kebencian dengan cuba menarik penglibatan pihak gereja dalam kempen meraih undi mereka. Isunya mudah. DAP mengeksploitasi agama untuk raih undi.

Malahan blog Another Brick in the Wall menunjukkan rekod twitter seorang pemimpin DAP yang mana begitu giat bertemu pemimpin gereja ketika kempen pilihanraya Sarawak yang lepas. Melalui rekod twitter itu jelas kita lihat bahawa isu-isu agama disogok dan janji-janji serta pendirian dari pihak DAP dijanjikan kepada para pemimpin gereja.

Jelas sekali di sini, DAP sanggup mempergunakan isu agama untuk mencapai cita-cita besar mereka dalam politik negara. Tindakan DAP dalam mempergunakan isu-isu agama bukanlah sesuatu yang baharu. Namun, segala tindak tanduk DAP tidak diambil perhatian secara serius oleh pihak berwajib. Malahan, DAP dilihat bebas mempergunakan isu-isu sensitif demi memancing undi.

Walau bagaimanapun, tindakan blogger Bigdog dan Marahku melondehkan segala modus operandi politik kotor DAP ini dibaca secara salah oleh banyak pihak. Mereka yang opurtunis segera menggunakan artikel Bigdog dan Marahku dan memusingkannya supaya Bigdog dan Marahku boleh dilabel sebagai 'menyerang' penganut Kristian. Dan itulah yang terjadi. DAP berjaya berjalan keluar sambil mencuci tangan!

Dan lebih malang lagi apabila Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaludin secara terbuka menggesa blogger Bigdog meminta maaf. Satu desakan yang tidak diperlukan memandangkan semua orang sudah terlepas melihat peranan DAP dalam memainkan isu perkauman, dan agama setiap kali adanya pilihanraya.

Desakan Khairy ini amat pelik dan sukar difahami kerana kita sudah banyak kali dihidangkan dengan pelbagai tindakan celupar ramai pemimpin yang mempertikai itu dan ini yang mana semua yang dipertikaikan itu jelas dimaktub kemas dalam Perlembagaan seperti Perkara 153 dan sebagainya tetapi suara Ketua Pemuda tidak kedengaran meminta pemimpin tertentu ini memohon maaf. Senyap dan sunyi.

Persoalannya: Mengapa kini Khairy baru berani mendesak?
+

Panglima Perang Cyber

Posted: 12 May 2011 11:20 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Renungan Untuk Umat Islam - Sebarkan !!!

Posted: 12 May 2011 07:49 AM PDT

Tidak guna lagi persengketaan ini jika tidak diakhiri atau ditimbang tara dengan petunjuk Ilahi


Tidak akan selesai pertelingkahan ini jika masing-masing angkuh dan sombong diri.


Tidak akan selesai juga perpecahan umat jika ulama dan umara masih dalam lautan bicara kata tanpa sebarang muraqabah atas apa yang diperkatakannya.


Maka mari kita renungkan diri kita dulu dan selepasnya keluarga kita sebelum merenung jauh masalah negara.


Apakah guna mahu mengubah dunia jika diri kita masih berdaki dengan dosa ?




Hayati kata-kata di bawah dan sebarkannya :



Barangsiapa merasa cukup dengan apa yang telah diberikan Allah, maka dia kaya.

Barangsiapa suka memandang harta orang lain, dia akan mati miskin.

Barangsiapa tidak redha (tidak rela) dengan apa yang telah diberikan Allah kepadanya, maka dia telah menentang keputusanNya (qadha'Nya)

Barangsiapa memandang remeh kesalahannya, maka dia akan memandang besar kesalahan orang lain.

Barangsiapa memandang besar kesalahannya, maka dia akan memandang remeh kesalahan orang lain.

Barangsiapa membuka aib orang lain, maka aib keturunannya akan tersingkap.

Barangsiapa menggali lubang untuk mencelakakan saudaranya, maka dia sendiri akan terjerumus ke dalamnya.

Barangsiapa bergaul dengan ulama, maka dia akan dimuliakan.

Barangsiapa memasuki tempat-tempat biasa dikunjungi orang-orang bodoh, maka dia akan direndahkan.

Dan barangsiapa memasuki tempat-tempat kemaksiatan, maka dia akan dituduh berbuat maksiat.

Analisa Kerosakan Brek Mercedes Anwar - Adakah Ia Bukti Wan Azizah Yang Cuba Dibunuh Bukan Anwar ?

Posted: 12 May 2011 12:20 AM PDT



gambar pemandu Anwar sedang membuat laporan polis

Baca lagi...

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 12 May 2011 11:20 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Pandikutti Ketahuan.... Video Yang Telah Di Delete Dari Youtube.

Posted: 12 May 2011 08:24 AM PDT

Video yang telah di delete dari youtube, kini tak boleh di delete lagi. haaahaaahaaa.

This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 12 May 2011 11:15 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Hits EDISI Panas BerJerebu: Nuar Ketahuan oleh Reformasin

Posted: 12 May 2011 12:26 AM PDT





MyMassa:
                  chorus:-
                 
                  Wohoo...
                  Kak Wan Kepanasan...
                  Nuar 'Bantai' Lagi...                  
                  Jantan Betina...
                  Apa Nak Buat?...
                  Oh..Wohoo...

(Ulang sampai kena cilako dengan Pok Nik)

SELALU ADA YANG BARU

Posted: 12 May 2011 11:11 PM PDT

SELALU ADA YANG BARU


Siapa Nik ajis sebenarnya 1

Posted: 12 May 2011 11:02 AM PDT

Siapa Nik ajis sebenarnya 2

Posted: 12 May 2011 10:56 AM PDT

Siapa Nik ajis sebenarnya 3

Posted: 12 May 2011 10:55 AM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 12 May 2011 09:50 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


UMNO Terus Relevan : Syed Naquib Al-Alattas

Posted: 12 May 2011 06:44 AM PDT



Ulang tahun UMNO ke-65 kali ini menyaksikan satu kelainan apabila dua orang tokoh dinobatkan sebagai penerima anugerah Tokoh Melayu terbilang.

Tokoh tersebut ialah Profesor Datuk Dr. Syed Naquib Al-Attas yang mempunyai kepakaran dalam bidang keagamaan, kebudayaan, sastera, bahasa dan banyak menyumbang dalam penghasilan karya-karya besar yang menyuntik semangat nasionalisme, falsafah dan tradisi masyarakat Melayu.

Ketokohan beliau meliputi pelbagai bidang termasuk bertanggungjawab merancang dan merekabentuk bangunan kampus Institut Pemikiran Islam dan Ketamadunan Antarabangsa (INSTAC) selain bertanggungjawab sepenuhnya dalam melakar bendera UMNO 'Sang Saka Bangsa' pada tahun 1946.

Video Sex Anwar Edisi Berwarna

Posted: 12 May 2011 12:34 AM PDT




Video Full HD berwarna Anwar Ibrahim telah keluar (lihat video).

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 12 May 2011 09:35 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


UMNO : PANDANGAN SEORANG INTELEKTUAL HEBAT.

Posted: 12 May 2011 01:01 PM PDT

PROSES 'MEM PANDI KUTI' KAN PENYOKONG .

Posted: 12 May 2011 06:57 AM PDT

KALAU UMNO MAHU DIHORMATI ?

Posted: 12 May 2011 05:20 AM PDT

BLOG SUDAH KEMBALI OK.

Posted: 12 May 2011 03:51 AM PDT

HIP HIP HOORAY ! GAP CAYUNK KALID GAGAP.

Posted: 12 May 2011 12:00 AM PDT

Alfaizhamid

Posted: 12 May 2011 09:34 PM PDT

Alfaizhamid


MAAF..KERANA HAMBA SEKADAR MENGINGATKAN

Posted: 12 May 2011 12:52 AM PDT

Hamba mohon maaf kerana dalam ruangan ini hari ini, bukan niat hamba mencetuskan rasa benci dan marah. Hamba sekadar mencari keinsafan dan mengajak kita semua kembali ke jalan pulang, natijah perpecahan. Kita yang hidup bagai riak-riak air yang kemudian bercantum menjadi sungai, mengapa perlu berpecah ??? akhirnya sungai akan mati ... Semoga kita dilindungi Allah s.w.t.. semoga kita sentiasa gembira dan bahagia..




HAMBA SUKA TATAP GAMBAR INI

Posted: 12 May 2011 12:37 AM PDT

PEMIMPIN RAKYAT BERSAMA SUKAN RAKYAT

Posted: 11 May 2011 11:11 PM PDT


GAMBAR DARI FLICKR PM ku.. edited by Aku

MAD (magazine)

Posted: 11 May 2011 09:59 PM PDT


Mad is an American humor magazine founded by editor Harvey Kurtzman and publisher William Gaines in 1952. Launched as a comic book before it became a magazine, it was widely imitated and influential, impacting not only satirical media but the entire cultural landscape of the 20th century.[1]
The last surviving title from the notorious and critically acclaimed[2][3] EC Comics line, the magazine offers satire on all aspects of life andpopular culture, politics, entertainment, and public figures. Its format is divided into a number of recurring segments such as TV and movieparodies, as well as freeform articles. Mad's mascot, Alfred E. Neuman, is typically the focal point of the magazine's cover, with his face often replacing a celebrity or character that is lampooned within the issue. (wikipedia)














SELAMAT HARI JURURAWAT SEDUNIA

Posted: 11 May 2011 09:43 PM PDT

Neutral Daily

Posted: 12 May 2011 09:25 PM PDT

Neutral Daily


Subsidi: Kroni IPP diselamatkan, rakyat dimangsakan – Rafizi

Posted: 12 May 2011 05:21 AM PDT




KUALA LUMPUR: Setiap kali harga minyak dinaikkan, kerajaan akan menjadikan rakyat sebagai mangsa dengan mengurangkan subsidi tetapi tidak berbuat demikian terhadap syarikat kroni seperti Penjana Tenaga Bebas (IPP).

Pengarah Strategi Keadilan, Rafizi Ramli berkata, terbaru kerajaan turut menarik subsidi gula bernilai RM116 juta, tetapi mengekalkan peruntukan RM19 bilion setahun kepada syarikat IPP seperti YTL Corporation Berhad, Malakoff Corporation Berhad dan Genting Sanyen.

"Mengapa kerajaan masih tidak menarik subsidi gas kepada penjana tenaga bebas (IPP) yang berjumlah RM 19 bilion setiap tahun?

"Sedangkan beban kenaikan minyak dikenakan langsung terhadap rakyat. Bahkan, ia mengakibatkan peningkatan kos perkhidmatan dan barangan keperluan harian," katanya kepada Keadilandaily.com.

Rafizi menjelaskan, harga minyak mentah adalah sekitar USD 105 hingga USD 130 setong dan berubah mengikut pasaran dunia. Terbaru, harga minyak semasa di pasaran Asia turut jatuh kepada USD 101 setong pada Selasa lalu.

Kerajaan Umno pada minggu lalu menaikkan harga minyak RON97, sebanyak 20 sen kepada RM2.70 seliter, menjadikan kenaikan itu kali ke tujuh sejak ia diapung mengikut pasaran semasa.

"Persoalannya, mengapa logik yang sama tidak digunakan dengan meneruskan pemberian subsidi kepada rakyat. Kemudian kerajaan beralasan bahawa pemberian subsidi kepada IPP kononnya untuk mengekalkan kos operasi tarif elektrik yang rendah," Soal Rafizi.

"Di Thailand, penjana kuasa bebas di sana membayar mengikut harga pasaran dan lebih rendah daripada Malaysia. Ini adalah tidak adil kerana penarikan subsidi tersebut melibatkan orang ramai secara langsung dan poket syarikat korporat kroni diselamatkan," ujarnya.

Dalam pada itu, Rafizi berkata, beban kehidupan rakyat akan bertambah berikutan langkah kerajaan memperkenalkan Cukai Barangan Dan Perkhidmatan (GST).

"Alasan Najib bahawa pengenalan GST diimbangi penurunan cukai pendapatan tidak relevan kerana kelompok yang membayar cukai pendapatan di negara ini hanyalah sekitar 10%.

"Sedangkan mereka yang akan membayar cukai GST adalah seluruh rakyat Malaysia, termasuk mereka yang tidak bekerja dan melibatkan semua jenis barangan dan perkhidmatan.

Rafizi berkata, perbezaan Malaysia dengan negara yang mempunyai cukai GST seperti Singapura dan Australia, kedua-dua negara tersebut mempunyai skala penduduk yang berpendapatan tinggi, iaitu sehingga 60% hingga 70 %.

"Sedangkan di Malaysia hanya 10% sahaja di kalangan mereka yang berpendapatan tinggi, justeru membolehkan mereka mampu untuk membayar cukai pendapatan.

"Bakinya, iaitu 10 juta orang yang tidak dikenakan cukai pendapatan akan berhadapan dengan cukai GST yang akan diperkenallkan.Dalam masa yang sama, akta gaji minimum di negara ini tidak dikuatkuasakan," katanya.

-keadilan daily

"Saya" malu?

Posted: 12 May 2011 05:10 AM PDT




Oleh SAIFUL HAIZAN HASAM
saiful.hasam@utusan.com.my

KUCHING 11 Mei - Tindakan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dikatakan memanggil Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai pandi kutty bukan hanya menghina Perdana Menteri, bahkan turut melibatkan maruah ayahandanya yang cukup berjasa kepada negara.

Bekas rakan baik Anwar, Datuk S. Nallakarupan berkata, beliau selaku penganut agama Hindu dan berketurunan India juga cukup malu dengan perbuatan ketua pembangkang itu yang sentiasa menampilkan imej seorang Islam yang warak.

Katanya, tindak tanduk terbaharu Anwar itu menambah satu lagi koleksi petunjuk kepada keperibadian sebenarnya selepas terpalit dengan isu rakaman video seks yang mirip wajahnya dan pertuduhan liwat.

Anwar bagaimanapun menafikan gelaran itu beliau tujukan kepada Perdana Menteri tetapi adalah untuk menggambarkan mengenai tindakan UMNO sebagai sebuah parti.

"Sesiapapun boleh main wayang tetapi perkataan yang terkeluar secara spontan itu biasanya cerminan keperibadian sebenar dan dengan saya, Anwar jangan nak main wayang pula.

"Saya (orang) India, penganut Hindu pun malu nak menggunakan perkataan itu, sepatutnya orang Islam pun begitulah terutama yang boleh menjadi imam, membaca khutbah, memberi tazkirah dan berucap sambil menyelitkan ayat al-Quran macam Anwar.

"Tetapi bekas sahabat saya ini lain pula, nampak macam alim tetapi perkataannya tidak 'alim', yang dihina pula bukan sahaja Najib bahkan Tun Razak yang cukup berjasa, malah Anwar sendiri pun termakan jasanya itu," katanya yang menghubungi Utusan Malaysia di sini, semalam.

Anwar dalam satu ceramah kepada masyarakat India di Dewan Hamzah, Klang, Selangor Sabtu lalu didakwa menggunakan perkataan kesat dalam bahasa Tamil ke atas Perdana Menteri iaitu pandi kutty yang bermaksud anak babi dalam bahasa Melayu.

Dalam perkembangan berkaitan, Nallakarupan menyelar Anwar sebagai tidak wajar untuk memberi label sebegitu hina kepada Perdana Menteri sewaktu keperibadian beliau sendiri diragui masyarakat.

Katanya, perkataan hina itu lebih layak ditujukan kepada seseorang yang pengecut, bermuka-muka dan perosak keharmonian negara berbanding kepada seorang tokoh yang banyak berjasa.

"Jadi sekarang siapa pandi kutty? Dalam keributan politik negara, saya yakin rakyat boleh membuat tekaan yang tepat," katanya sinis.

-utusan malaysia