Barisan Nasional

Dicatat oleh Unknown | | Posted On Ahad, 25 November 2012 at 1:21 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


tun faisal dot com

Posted: 25 Nov 2012 01:20 PM PST

tun faisal dot com


[Video] Fathul Bari - Melayu PKR, DAP dan Pas yang amal pluralisme SESAT?

Posted: 24 Nov 2012 02:30 PM PST

Apa Yang Tersirat

Posted: 25 Nov 2012 01:13 PM PST

Apa Yang Tersirat


Perhimpunan Agung Umno-Amanat Najib ditunggu

Posted: 24 Nov 2012 07:29 PM PST

AMANAT yang macam mana Najib sampaikan pada Perhimpunan kali ini? Kita semua tahu, ini lah julung kalinya Presiden Umno itu mengetuai BN berhadapan dengan pilihanraya umum.

April tahun lalu, semasa PRN Sarawak, sebagai Perdana Menteri, Najib merintis jalan mengetuai pilihanraya umum negeri Sarawak. Kita sudah ketahui-alhasil daripada PRN Sarawak itu, BN negeri masih menang dengan kuasa 2/3 walaupun banyak kehilangan kerusi, terutama bagi kawasan-kawasan majoriti kaum cina.

Apa yang mengembirakan pihak BN, adalah berbagai ramalan sebelum PRN Sarawak, bahawa negeri Bumi kenyalang itu akan berubah kerajaan, kerana isu yang dimainkan menumpuhkan kepada Ketua Menteri Sarawak. Namun selepas diketahui keputusannya, BN Sarawak tetap teguh.

Bagi berhadapan dengan PRU-13, Najib mahu rakyat menilai  keberhasilan, perancangan, program yang telah beliau laksanakan.

Adalah sesuai meminta mandat daripada rakyat, apabila tindakan-tindakan benar-benar ditepati. Berasaskan kepada penepatan janji itu, maka terpulanglah kepada kebijaksanaa rakyat, apa kah mahu mempertahankan kerajaan.

Di lain pihak, Najib memberi peluang seluas-luasnya kepada rakyat membandingkan keupayaan BN memerintah berbanding PR di negeri-negeri Pulau Pinang, Kedah dan Selangor.

AYT beranggapan, bahawa amanat Najib pada PAU yang bermula pada 27 November ini, akan berkisar kepada komitmen BN terhadap rakyat dibandingkan dengan keupayaan PR

Mungkin Amanat Najib itu akan mengandungi perbezaan perjuangan antara BN dan PR. Kerana dalam BN, terdapat dasar yang konsisten. 

Dalam pakatan itu ada parti yang nak asas perlembagaan dipinda. Sebab DAP dengan ideologi Malaysian Malaysia yang tidak menerima prinsip dan semangat Perlembagaan. Dan Pas pula mahu wujudkan negara Islam ikut tafsiran mereka. Itu pun jadi tanda tanya kerana definisi negara Islam itu pun masih kabur lagi.

"Ketiga, ada PKR yang memperjuangkan pendirian yang boleh disangsi termasuk kefahaman yang terlalu liberal dan pluralisme yang juga boleh menimbulkan banyak kontroversi.

Selama lebih empat tahun, rakyat menyaksikan bagaimana agressifnya pembangkang dengan visi mereka merampas Putrajaya melalui slogan Ubah dan Tukar. Sebaliknya BN kelihatan moderate dalam pendekatan kerana  selaku kerajaan yang memerintah, perlu ada batasan dan sifat tanggungjawab dalam setiap tindakan yang diambil.

"Pembangkang lain, dia tak ada sempadan termasuk nak lempar fitnah, beri fakta palsu dan sebagainya. Pembangkang boleh buat. Tapi kita dalam kerajaan kena ada rasa tanggungjawab dalam apa-apa yang kita nak lakukan. Itu mungkin menggambarkan seolah-olah kita tak agresif," Petikan kata-kata Najib.

Duke of UMNO

Posted: 25 Nov 2012 01:02 PM PST

Duke of UMNO


EKSKLUSIF..!!! "BELOGGER" PENCACAI PAS KEDAH TAK RETI JAWAB ISU PELABURAN DI KHTP..!!! HEH!

Posted: 25 Nov 2012 04:38 AM PST


Bengap betoi otak "belogger" pencacai upahan PAS Kedah yang tak tahu nak jawab apa bila Tmbalan Menteri MITI, Datuk Mukhriz Mahathir bantai kemerosotan teruk pelaburan di Kulim Hi-Tech Industrial Park (KHTP)...

Ye laaa...tahun 2011, KHTP dapat pelaburan sebanyak RM6.14 bilion. Tapi pada tahun 2012, pelaburan di KHTP tu merudum teruk..!!! Dapat lebih kurang RM283 juta saja pada 2012? Setengah bilion pun tak sampai..??? Tu diaaa...teruk sungguh!

Lepas tu, "belogger" pencacai PAS Kedah tu jawab...tahun 2011 tu dah masuk banyak dah! Dan dia kira purata pelaburan sepanjang tahun 5 tahun PAS Kedah perintah..jumlahnya RM2.12 bilion.

Peliknya otak "belogger" ni. Orang cakap pasal perbezaan ketara antara tahun 2011 dan 2012 di KHTP. Itu secara spesifik dan bukan purata...

Cara "belogger" pencacai tu kira purata pun salah! Dia kira purata pelaburan masa BN memerintah dengan menggunakan tempoh 19 tahun. Tapi dia kira purata PAS Kedah tu dia ambik masa 5 tahun memerintah je! Adil ka?

Kalau dia kira pelaburan dalam jangka masa 5 tahun PAS Kedah perintah, maka dia patutnya kira pelaburan dalam jangka masa 5 tahun BN perintah Kedah laaa... Baru adil, bongokkk..!!! Maksudnya, kira la purata pelaburan yang masuk di KHTP dari tahun 2003 sampai tahun 2008...

Lepas tu "belogger" pencacai ni ada hati pulak masukkan projek Aman Central tu? Ye la...kononnya nak habaq kata PAS bawak pelaburan la tu... Padahal, orang cakap pasai pelaburan KHTP. Nampak sangat "belogger" PAS ni suka putar belit sana sini...

Paling bingai,dia tak sebut pulak pelaburan sebanyak RM6.14 bilion pada tahun 2011 tu dibawa masuk oleh siapa! Heh! Malu nak sebut ka? Kalau nak tau, semua pelaburan tu dibawa masuk oleh MIDA dan MITI di bawah Kerajaan Pusat...

Dalam ertikata lain, Mukhriz yang bawak masuk pelaburan-pelaburan bernilai berbilion ringgit tu kat KHTP. MB dan Exco pun tau berterima kasih atas bantuan Mukhriz tu. 

Tapi dah "belogger" pencacai PAS ni jenis takdak maruah dan tak tau malu...dia kononnya bertanya sapa yang memerintah pada tahun 2011 tu...heh! Kononnya dia nak orang kata PAS la yang bawak masuk pelaburan sampai RM6.14 bilion tu...bingai betoi..!!! Heh!

P/s: Kalau yang betoi tu, betoi laaa...jangan dok putaq belit sana sini nak cover line laaaa..! Heh!

THE FLYING KICK

Posted: 25 Nov 2012 01:01 PM PST

THE FLYING KICK


CINA DAP KURANG AJAR CUBA CETUS PERANG BERDARAH DI PWTC!!!

Posted: 24 Nov 2012 10:18 PM PST

PEJUANG BANGSA

Posted: 25 Nov 2012 11:28 AM PST

PEJUANG BANGSA


Apek mohon maaf kepada penyokong #HarimauMalaya @Ultras_Malaya

Posted: 25 Nov 2012 10:30 AM PST


Menerusi info daripada facebook bola sepak Malaysia , Apek selaku penjaga gol utama Harimau Malaya memohon maaf  kepada penyokong  di atas kesilapannya di perlawanan menentang Singapura malam tadi .

Beliau berjanji akan bangkit semula di perlawanan seterusnya selepas ini .

BANGKIT LAH HARIMAU MALAYA .....




Dah nama pun HARAMJADAH , ini lah habuannya !!

Posted: 25 Nov 2012 09:00 AM PST


Korang  marah tak kalau satu orang gila nak jadi PM  pergi pacak mukannya besar-besar secara HARAM JADAH di kawasan anda  ?   Pasang pulak di tepi highway KM383   yang terang-terang milik swasta .

Pencacainya  meroyan habis la  tuduh ini kerja samseng  upahan  UMNO kononnya dah semakin takut dengan pemimpin agongnya pasal nak turun harga minyak ,

Kelakar sungguh tuduhan pencacai Anwar ni .. depa ingat pemilik tanah itu tak boleh pi roboh ke . Dah pasang pun secara haram ,terimah lah habuannya .. ....hahaha




Malaysia kena badi belasah perlawanan pertama #AFFSuzukiCup

Posted: 25 Nov 2012 08:10 AM PST



Kecewa ...semua rakyat Malaysia  kecewa dengan kekalahan dibelasah musuh tradisi Singapura di perlawanan pertama AFF Suzuki Cup 2012 di Bukit Jalil sebentar tadi .

Eksprimen lagi ??  Seperti kata pengulas RTM ,  Hafizal Hamad , harap ini kata-kata terakhir Rajagopal .

Prestasi   skuad negara masih belum nampak di tahap  sebenar mereka . Adakah belum lambat panas lagi seperti Piala AFF Suzuki 2010 ?  Dibelasah 5 -1 dulu  oleh tuan rumah Indonesia ..Kali ini episod ini berulang bila mana kita selaku tuan rumah dibelasah 3 -0 oleh Singapura.

Tak tahu la mungkin Harimau Malaya ini  kena badi belasah  game pertama kot di AFF Suzuki Cup ni ..

 Bagi GPB , persembahan pasukan Temasik ini   tak la  sehebat mana pun cuma kesilapan  kita sendiri  sahaja memberi gol mudah kecuali gol pertama mereka.

Apapun GPB masih lagi menaruh keyakinan kat Harimau Malaya .. kita masih lagi ada 2 game  lagi yang wajib menang .

Sejarah AFF Suzuki Cup  ini pernah membuktikan pasukan bergelar  juara telah  tewas dahulu perlawanan pertama iaitu pada 2008 ( Vietnam ) dan 2010 ( Malaysia ) .

Atas nama rakyat Malaysia ...GPB masih lagi percaya Harimau Malaya mampu MENGAUM semula !!






Dulu Sharbinee Alawee buat mistake , kali ini giliran Apek pulak ...






Line Up Malaysia VS Singapura malam ini .#AFFSuzukiCup

Posted: 25 Nov 2012 03:46 AM PST





Untuk game malam ini , GPB  punya ramalan untuk kesebelasan utama Harimau Malaya yang diturunkan Datuk Rajagopa  menentang musuh tradisi Singapura. seperti berikut :

 GK -  Apek 

 Defender - Mahali Jasuli , Aidil Zafuan , Fadli Shaas, Zubir Azmi 

Midfielder -  Kyril Muhymin , Safiq Rahim (C) , Amar Rohidan ,  Kunalan 

Striker -  Mat Yo  , Safee Sali 


Penyokong fanatik Harimau Malaya yang hadir dijangka ramai ..sebabnya ia perlawanan pembukaan & menentang pulak Singapura.   Anggaran 20 - 30 ribu ....







PRU 13 diadakan DIsember ,selepas PAU 2012 ??

Posted: 24 Nov 2012 10:35 PM PST




Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata pilihan raya umum ke-13 (PRU-13) boleh diadakan pada Disember ini, walaupun negara dilanda musim tengkujuh.

 Beliau yakin walaupun musim tengkujuh, jentera parti politik yang bertanding mampu menghadapi sebarang kemungkinan.

 "Kalau hujan atau banjir, boleh naik sampan, naik bot," katanya dengan nada berseloroh ketika ditanya sama ada PRU-13 akan diadakan dalam masa terdekat atau Parlimen akan dibiarkan terbubar dengan sendirinya.

 Beliau berkata demikian dalam temubual eksklusif bersama para pengarang Bernama dan Utusan Malaysia sempena Perhimpunan Agung Umno 2012 di pejabatnya di Parlimen baru-baru ini. Najib, yang juga Presiden Umno, bagaimanapun tidak menolak kemungkinan pilihan raya boleh diadakan pada tahun depan jika ia tidak diadakan pada bulan depan.

 "Kalau bulan Disember tak ada pilihan raya umum, tahun depanlah. Melainkan kita buat bulan Disember ini," katanya.

 Najib mempunyai masa hingga 28 April tahun depan untuk membubarkan Parlimen bagi memberi laluan kepada PRU-13 sebelum Parlimen terbubar dengan sendirinya, dan Suruhanjaya Pilihan Raya wajib menetapkan tarikh pilihan raya dalam tempoh dua bulan selepas itu.

Air : Kerajaan DAP sahkan Azizan menipu dalam Bajet 2013

Posted: 24 Nov 2012 09:25 PM PST




Umno Kedah mempersoal tindakan Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak yang memasukan nilai keuntungan RM20 juta dari hasil jualan air kepada Negeri Pulau Pinang dalam Bajet 2013 walhal belum ada rundingan dibuat bersama negeri itu.

 Timbalan Pengerusinya, Datuk Mukhriz Dr Mahathir berkata, bagaimana Azizan boleh mengumumkan dalam Bajet 2013 bahawa tahun hadapan RM640 juta pendapatan bagi Negeri Kedah dan didalam jumlah tersebut termasuklah keuntungan daripada hasil jualan sumber air mentah dari Negeri Pulau Pinang.

 Katanya, tindakan ini adalah tidak benar sebab Pulau Pinang mendakwa langsung tidak dibawa berunding mengenai bayaran yang perlu dibuat, jauh sekali jumlah yang dikenakan.

 "Jadi, bagaimana jumlah itu boleh dimasukkan dalam Bajet 2013 sebagai pendapatan Kerajaan Negeri. "Kalau RM20 juta dah kita ragu-ragu mengenai kesahihannya, apatah lagi dengan RM640 juta yang dimaksudkan dalam Bajet 2013," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

 Mukhriz berkata, beliau khuatir ini sebagai satu usaha Kerajaan Pakatan Rakyat (PR) untuk mengaburi penglihatan rakyat kerana jumlah yang begitu besar.

 "Zaman kami (Barisan Nasional) dulu pun tak pernah sampai RM600 juta, paling hebat pun RM500 juta lebih kurang. Tiba-tiba dalam tak seberapa, malah tak runding dengan siapa pun angka RM640 juta diletakkan dalam Bajet 2013 sebagai pendapatan Negeri Kedah.

 "Ini belum tentu selepas ini dibawa berita itu untuk seluruh negeri mengatakan kononnya di bawah mereka ini pendapatan mereka lebih baik dari zaman dulu.

 "Tiba-tiba rakan dia sendiri dari DAP menempelak dakwaan itu kerana mereka pun tak pernah dibawa runding pasal pembayaran RM20 juta untuk pembekalan air mentah kepada Pulau Pinang," katanya.

Anwar dah mabuk kuasa nak Putrajaya @NajibRazak

Posted: 24 Nov 2012 08:49 PM PST


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menggambarkan pembangkang sebagai "sangat obses, mabuk nak menguasai Putrajaya" pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) sehingga sanggup meminta bantuan asing atas alasan sistem pilihan raya negara ini tidak bersih.

"(Datuk Seri) Anwar Ibrahim (Ketua Pembangkang) dalam Umno dan BN pun tak pernah pertikai SPR (Suruhanjaya Pilihan Raya).



"Australia pun  dah tolak (permintaan Anwar untuk memantau dan memerhati PRU13)," kata Najib dalam temubual eksklusif bersama pengarang Bernama dan Utusan Malaysia sempena Perhimpunan Agung Umno 2012. Transkrip temu bual dikeluarkan oleh Bernama lewat semalam.

Najib yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN) ditanya berhubung pelbagai usaha yang dilakukan bagi menanam persepsi kononnya pilihan raya di negara ini tidak adil, menolak elemen ketelusan termasuk pelbagai tohmahan sehingga memaksa campur tangan dari negara luar sepertimana yang dilakukan oleh Anwar.

"Sekarang timbul seolah-olah mereka nak sediakan minda rakyat bahawa kalau BN menang dia menang kerana penipuan. Ini menafikan amalan demokrasi kita yang selama ini berjalan dengan baik," ujar Najib, yang juga Presiden Umno.

Sehubungan itu, Najib ditanya sama ada tindakan Anwar itu kerana beliau sendiri tidak yakin pembangkang mampu meraih kemenangan dalam ibu segala pilihan raya ini.

"Sebab itu saya kata dia menyediakan minda rakyat. 'Preemptive'. Ada juga orang kata bahawa kalau dia tak menang, dia nak tunjuk perasaan juga. Nak tunjuk pilihan raya kita tak telus dan tak adil.

"Segala-galanya boleh berlaku sebab mereka sangat obses, mabuk nak menguasai Putrajaya. Australia pun  dah tolak (permintaan Anwar untuk memantau dan memerhati PRU13)," kata beliau.

Baru-baru ini Anwar dilapor menulis kepada Menteri Luar Australia, Bob Carr untuk meminta negara terbabit membantu memantau pilihan raya di Malaysia.

Anwar juga dilaporkan memberitahu Carr bahawa beliau menemui bukti tentang penipuan dalam pendaftaran pemilih dan anomali lain dalam menghadapi pilihan raya di negara ini.

Beliau turut mempertikai kebebasan SPR dan mendakwa pembangkang diketepikan oleh media.

Bagaimanapun, Carr berkata, pilihan raya di Malaysia merupakan urusan rakyat Malaysia sendiri.

Najib yang juga Pengerusi Barisan Nasional turut memberitahu beberapa pemerhati Asean akan dibawa untuk memantau pilihan raya kali ini supaya tidak timbul sebarang keraguan bahawa ia dijalankan mengikut Perlembagaan, undang-undang negara dan kesahihan supaya keputusan rakyat tidak boleh dipertikaikan.

Video khas Malaysia VS Singapura #AFFSuzukiCup #HarimauMalaya

Posted: 24 Nov 2012 04:30 PM PST






Video khas untuk penyokong & skuad Harimau Malaya yang bertemu musuh tradisi Singapura malam ini di stadium keramat Bukit Jalil .



 


 Meremang bulu roma GPB bila tengok video ini ..semangat sangat untuk lihat game malam ini !!


 

bumiyang

Posted: 25 Nov 2012 03:39 AM PST

bumiyang


Bangsa Israel Sebenarnya Bangsa Pengecut?

Posted: 24 Nov 2012 05:00 AM PST

tunku

Posted: 25 Nov 2012 03:29 AM PST

tunku


Penang's economy slowing down, says Deputy Finance Minister

Posted: 24 Nov 2012 05:00 PM PST

GEORGE TOWN: Penang's economy slowed down in the first nine months of the year, Deputy Finance Minister Datuk Donald Lim said. Compared with the state's Gross Domestic Product (GDP) growth of about 5% in 2008, the first nine months of this year showed a drop to 1.8%. He said the poor GDP record this year has put Penang in seventh position in the country, behind states like Johor which had a GDP of 6% that exceeded the national GDP. "I'm surprised that Penang has done so poorly. "He (Chief Minister Lim Guan Eng) should step up his efforts," Lim said at the Malaysian Economy and 2013 Budget forum here Saturday. The forum, organised by Penang MCA Bukit Gelugor division, was attended by some 300 people comprising of community leaders and businessmen.

tunku : this man think he had developed Penang in 3 years forgetting that he gets everything in a golden plate that is left by BN. if he is so successful why the drop now? answer CAT( corky arrogant tokong).

Education Ministry answers Dong Zong's queries

Posted: 24 Nov 2012 09:00 AM PST

KUALA LUMPUR: The National Education Blueprint 2013-2015 does not intend to sideline any vernacular schools which exist in this country, said Education director-general Tan Sri Abd Ghafar Mahmud. Abd Ghafar emphasised that the Education Ministry will ensure that every government and government assisted school received access, equity and quality education. "The existence of National Type Schools (SJK) is also enshrined in the Education Act 1996 (Section 28) and further strengthened in the Blueprint (Chapter 7, pages 7 - 16)," he said in a statement on Saturday. The statement was issued in response to a memorandum from the United Chinese Schools Committees Association of Malaysia or better known as Dong Zong, querying the status of Chinese education. A total of 20 Dong Zong, led by its chairman Dr Yap Sin Tian, had presented the memorandum to Minister in Prime Minister's Department Datuk Seri Mohd Nazri Abdul Aziz, on Sept 26. Abd Ghafar said the government had no intention of changing the status or features of national-type schools and that even the Prime Minister and Deputy Prime Minister had mentioned that Malaysia had the edge from various legacies, being the only country, outside of China, to have national-type Chinese schools. Abd Ghafar also said it was not accurate to say that additional time given to Bahasa Malaysia, to 570 minutes a week, may jeopardise their mother tongue. He said the additional time was only for students in rehabilitation classes at SJKC who were weak in the language, who were only about 30 per cent of the students. "The Primary School Standard Curriculum (KSSR) has been implemented in stages since 2011 beginning with Year 1. In 2014, this 2011 Year 1 cohort will be in Year 4 (Level 2 KSSR). "The increase in Bahasa Malaysia learning time for the Level 1 SJKC is from 270 to 300 minutes, while for Level 2, from 180 to 270 minutes, " he said. However, he said, the differences should be seen in the context of two systems, namely the time allocated for level two, which were 180 minutes for KBSR and 270 minutes for KSSR. He said the longer period of up to five hours a week or 300 minutes allocated for remedial classes was only compulsory for SJKC students who required them. Hence, the time increase allocated to Bahasa Malaysia for Year 4 to Year 6 was actually from 180 to 270 minutes, he explained. "The length of time is increased by one hour a day with the aim of improving Bahasa Malaysia proficiency among students who have not attained the minimum proficiency from Years 4 to Year 6 in SJKC and SJKT. "The ministry feels that it's better for students who have not mastered the language to be identified at an early stage in Years 4, 5 and 6. "The availability of remedial classes for an hour each day for those who have not attained the minimum level of proficiency, will help them master the language before they complete primary schooling," he said. At the same time, he said, the government admitted that the mother tongue was important and thus encouraged the people to master Bahasa Malaysia, English and their own mother tongue. Abd Ghafar also explained the rationale for Year 4 to Year 6 SJKC pupils to follow the same syllabus as national schools. "It is aimed at enabling SJK pupils to master Bahasa Malaysia faster before they enter secondary schools where Bahasa Malaysia is the main medium of instruction," he said. He added that this would also ease their transition to secondary schools and prevent them from dropping out. - Bernama

tunku : do not entertain this racist group.they are ungrateful lot. ask them to look at other country, Malaysia is far better and ahead in term of having vernacular schools.

Barisan brings changes, so no need to change government, says Najib

Posted: 24 Nov 2012 03:36 AM PST

PETALING JAYA: Changes can take place in the country without having to change the government and Barisan Nasional has proven this, said Datuk Seri Najib Tun Razak. The Prime Minister said major changes could happen under the current administration and Barisan is ready to make the change. "Barisan is not a static party. Change can happen in our country and we have proven that it is not necessary for us to change the government but we can bring change with the same government," he addressed a gathering of some 1,500 non-governmental organisations. Najib said Malaysia was experiencing actual change and progress and the results could be seen in the 5.2% growth in the economy, higher revenue and world acknowledgements such as being rated as the 12th best nation in ease of doing business. Recently, CNN Travel regarded Kuala Lumpur as the fourth best city for shopping. Najib said unlike the Opposition's Buku Jingga, the Barisan governmemt has put in place a clear roadmap, with the aim to steer the country and its people towards a developed and high-income nation in 2020. "We don't play with promises but we fulfill them. People can now see and question their (opposition's) credibility. Their weaknesses have been exposed. Barisan on the other hand have a clear direction and policy," he said.

tunku : BN is the best choice for the future of Malaysia,hence there is no need to change the government,no doubt at all. yes we need opposition too,no doubt about that too. we hope pakatan will be a good opposition not an opposition that is not productive.

Taipingmali (tm)

Posted: 25 Nov 2012 01:38 AM PST

Taipingmali (tm)


999 call center kena celik akal

Posted: 24 Nov 2012 04:22 PM PST

Kisah ambulan terkandas dalam lumpur dalam usaha mengambil pesakit Teguh Ithnin 63 tahun dari Perkampungan Orang Asli Bukit Besar, Machap Umboo, Melaka patut dijadikan pengajaran oleh 999 Call Center.

Kegagalan Ambulance membawa keluar mangsa bukan lah kesalahan pemandu. Tugasnya hanyalah menurut perintah dan menurut arahan sahaja.

Pemandu ambulan, Moktar Abd Talib, 39, beliau terpaksa menghubungi JPAM apabila segala usahanya untuk mengambil pesakit gagal akibat keempat-empat tayar terbenam dalam lumpur.

Hairannya, kenapa selepas 2 jam terkandas baru beliau meminta bantuan JPAM , kenapa beliau tidak memaklumkan kepada pihak hospital tentang masalah yang dihadapinya.

Call Center 999 juga sepatutnya mempunyai SOP dan memastikan siapa yang patut ke sana untuk mengambil pesakit. Call center patut tahu keadaan jalan dan lokasi.

Tahniah kepada ketangkasan JPAM yang berjaya membawa mangsa ke hospital dan takziah kepada keluarga atas kehilangan anggota keluarga yang meninggal jam 9.46 di Hospital Alor Gajah.

Jangan ada saman-menyaman sudahlah selepas ini.

Sumber : Harian Metro




Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sahabat-Gunung

Posted: 25 Nov 2012 01:27 AM PST

Sahabat-Gunung


Ibu Tunggal Mengamuk Lagi .... Khalid Penipu .... Habis Madu Sepah Dibuang ....

Posted: 25 Nov 2012 12:15 AM PST




Program:
Demostrasi Aman Ibu Tunggal Tuntut Janji PRU12

Tempat:
Dewan PDK Kg Kenanga, Rawang

Tarikh:
25 Nov 2012


Tiada henti, gempak dan semakin panas ….. hari ini semakin ramai golongan ibu tunggal atau ibu yang ditinggalkan tampil untuk menuntut hak mereka ….. menuntut elaun yang dijanjikan PAS dan PKR dalam PRU12 yang lalu ….

Namun selepas menang …. Janji hanya tinggal janji …. Ibarat 'habis madu, sepah dibuang ….'






PKR Terdesak Edar Borang BR1M : Hentikan Atau Masuk BN .....

Posted: 24 Nov 2012 09:58 PM PST



Pergerakan Pemuda UMNO hari ini mendedahkan wujud tindakan sabotaj dan tidak bertanggungjawab oleh pembangkang khususnya PKR di Selayang apabila didapati mengedarkan boring BR1M 2.0 yang dilampirkan bersama flyers PKR yang bertujuan untuk mengaburi mata rakyat serta mempunyai agenda lain.

Pengerusi Biro Ekonomi & Pembangunan Usahawan Pemuda UMNO, Dato' Sohaimi Shahadan berkata, PKR telah mengambil kesempatan dengan mengedarkan borang BR1M ini bersama-sama denga flyer maklumat dari kerajaan negeri, satu perkara yang kita nampak mahu mensabotaj BR1M ini kerana mahu mengumpulkan boring-borang yang siap diisi oleh pemohon.

"Perkara ini telah berlaku sebelum ini, dan borang yang dikembalikan hilang di tengah jalan. Kita tak tahu ke mana pergi borang ini (borang yang dihantar kepada pihak PKR). Ini merupakan satu unsur sabotaj dan bertujuan untuk mengelirukan rakyat kononnya mereka yang membantu rakyat dengan memainkan peranan PKR membuat gerakan mengedarkan borang ini (dengan kepala surat PKR Selayang),  ke seluruh pangsapuri-pangsapuri di Selangor.

Kita nak maklumkan kepada rakyat agar jangan tertipu, kerana borang BR1M ini boleh didapati di tempat yang betul, dan pulangkan semula ke tempat yang betul. Hari ini, gerakan telah dibuat oleh Pergerakan Pemuda, pejabat wakil-wakil Rakyat BN, bukannya melalui PKR.

"Kerajaan Pusat tidak pernah melantik mana-mana agen dari PKR untuk mengedarkan borang BR1M ini. Kekhuatiran kita adalah bila borang ini dipulangkan kepada PKR, mereka boleh sahaja mensabotaj dan membuat berbagai-bagai perkara lagi, namun dalam masa yang sama mereka cuba mengagalkan hasrat kerajaan untuk membantu rakyat melalui BR1M ini.

Ini perbuatan terdesak PKR untuk mengekalkan kuasa sehingga terpaksa mengangkat BR1M ini sebagai elemen-elemen untuk membolehkan mereka mendapat sokongan kembali," ujarnya yang juga Ketua Pemuda UMNO Selayang.

Sehubungan dengan itu, Sohaimi mengajak pemimpin dan ahli-ahli PKR untuk menyertai Barisan Nasional memandangkan usaha ini mereka ini juga secara tidak langsung membuktikan apa yang dibuat oleh kerajaan pusat melalui BR1M ini merupakan satu usaha yang baik untuk rakyat.

"Kini mereka mengakui BR1M ini adalah satu daya tarikan kepada baik, satu contoh pemberian terus kepada rakyat yang layak. Kita minta pihak PKR menghentikan usaha jahat mereka ini, atau mereka boleh masuk BN jika mereka mengakui BR1M merupakan satu perkara baik untuk rakyat" ujarnya yang juga Pengerusi Gerakan Prihatin Rakyat Selangor (GPRS). 

Belantan

Posted: 24 Nov 2012 11:45 PM PST

Belantan


Pok Nik Aziz pertahan doa 'UMNO K.O.'?

Posted: 24 Nov 2012 09:26 PM PST



Mursyidul Am Pas, Pok Nik Abdul Aziz Nik Mat mendakwa doa 'UMNO K.O.' yang dibacakan adiknya Nik Razi baru-baru ini bermaksud supaya parti itu atau lebih tepat Barisan Nasional (BN) kalah dalam pilihan raya umum.

Beliau mendakwa, ramai pihak khususnya pemimpin UMNO tersilap sangka kerana tidak faham ajaran Islam serta tidak membaca dan menghayati al-Quran.

"Sekarang orang sibuk memperkatakan doa UMNO K.O., mereka ingat kita berdoa supaya Allah turunkan bala macam banjir dan sebagainya.

"Kalau minta turun bala begitu, bukan mereka sahaja yang mati, kita pun akan mati juga, maksud doa itu agar rakyat tidak beri undi mereka (kepada BN), maka akan selesai, habislah UMNO.

"Kita mahu rakyat pilih dan pangkah gerakan Islam, inilah yang ditinggalkan Nabi Muhammad SAW, bukan (fahaman) kebangsaan, bukannya kita nak suruh turun bala, tapi puak-puak ini tidak faham kerana dia tidak baca al-Quran," katanya.

Beliau berkata demikian semasa menyampaikan kuliah pagi di hadapan pejabat Badan Perhubungan Pas negeri, di sini hari ini.

Nik Razi sebelum ini membaca doa agar Allah SWT menjahanamkan UMNO dan BN dalam majlis solat hajat di Stadium Muhammad IV sempena Muktamar Tahunan Pas Kali Ke-58 di sini.

Dalam masa sama, Nik Abdul Aziz turut menafikan mendakwa UMNO murtad sebaliknya menjelaskan tuduhan itu sengaja dibuat akhbar Utusan Malaysia.

"Minggu lepas kata Nik Aziz kata UMNO murtad, ini bukan Nik Aziz yang kata, tapi Utusan Melayu (Malaysia) yang kata, puak-puak ini hanya kira nak menang (pilihan raya) sahaja," katanya.

Akhbar ini pada Isnin lalu melaporkan Nik Abdul Aziz telah memberi gambaran bahawa UMNO merupakan sebuah parti yang murtad kerana menolak dan memperlekehkan Islam dalam dasar parti itu.

Laporan tersebut yang merupakan hasil sidang akhbar bersama Nik Abdul Aziz pada hari terakhir Muktamar Tahunan Pas Kali Ke-58 turut dilaporkan akhbar arus perdana lain serta portal berita internet namun hanya Utusan Malaysia yang ditempelak Pas sebagai menyiar berita 'bohong'.

Suara Politik
Belantan

MB Khalid dah kepanasan - Cabar bawa isu TALAM ke mahkamah?

Posted: 24 Nov 2012 02:27 AM PST



Regim Pakatan Rakyat (PR) Selangor yang diketuai oleh MB Khalid mencabar MCA terutama Ketua Biro Pemuda Profesional MCA, Datuk Chua Tee Yong menyaman Kerajaan Negeri berhubung isu penstrukturan hutang Talam Corporation Bhd (Talam).

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, cabaran kepada Barisan Nasional (BN) terutama MCA atau Umno itu bukan sahaja membawa perkara terbabit ke mahkamah malah kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

"Kerajaan Negeri membuat penilaian itu berasaskan nilai komersial bukan nilai pertanian. Itu sebab saya galakkan MCA pergi ke mahkamah saman Kerajaan Negeri. Ini merupakan cabaran PR Selangor," katanya selepas diprovokasi oleh Sulaiman Razak (BN-Permatang) ketika perbahasan kertas putih Talam di Sidang Dun Selangor di sini semalam.


Cabaran tercetus susulan tindakan Sulaiman mempertikaikan usaha Kerajaan Negeri mengutip semula hutang Talam RM392 juta selain membuat perbandingan penilaian harga tanah di Bukit Beruntung oleh Sulaiman & Co dan Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta (JPPH).

Terdahulu, Pemerbadanan Menteri Besar (MBI) menyelesaikan RM4 juta pembayaran untuk caruman perparitan pada 2010 bagi membolehkan penjualan tanah kepada Permodalan Negeri Selangor Berhad (PNSB) selepas Talam membuat permohonan menukarkan 'pertanian' kepada 'pembangunan bercampur' pada 1994.

"Kerajaan Negeri berpandangan bahawa nilaian yang dibuat oleh Sulaiman & Co adalah lebih menepati nilai sebenar tanah Bukit Beruntung itu," katanya.

Abdul Khalid berkata, penilaian oleh Sulaiman & Co itu menetapkan nilai tanah tersebut pada RM375 juta manakala penilaian oleh JPPH menetapkan nilai tanah pada RM113 juta.

"Perbezaan itu kerana Jabatan Penilaian mengambil kira status kategori kegunaan tanah sebagai 'pertanian' manakala nilaian Sulaiman & Co mengambil kira kategori kegunaannya tanah terbabit sebagai 'pembangunan bercampur'," katanya.

Suara Politik
Belantan

Panglima Perang Cyber

Posted: 24 Nov 2012 11:42 PM PST

Panglima Perang Cyber


Demo Free Palestin di London Dari @Instagram @AwalAshaari

Posted: 24 Nov 2012 05:19 PM PST

semangat artis kita menyeru kedamaian di Palestin wajar dipuji.

dengan pengaruh yang kuat mereka dapat mengubah masyarakat.

tahniah Awal yang kini berada di London bersama isteri.





Sent from Samsung Galaxy Note

Gambar Latihan #HarimauMalaya Petang Ini

Posted: 24 Nov 2012 02:24 AM PST

http://pbs.twimg.com/media/A8dYYrECUAAMhKr.jpg


Semoga menang menentang Singapura esok.




Sent from Samsung Galaxy Note

Kerajaan Dap Nafi Mahu Beli Air Kerajaan Pas Kedah ~ Bukti Kecelaruan Pentadbiran Negeri Pakatan !!!

Posted: 24 Nov 2012 02:02 AM PST

Sila rujuk kembali kelemahan pentadbiran di negeri yang dikuasai PAS DAP PKR. Banyak penyelewengan, kelemahan, kesilapan, telah berlaku yang membimbangkan rakyat jelata.

Walaupun ini akibat pilihan mereka juga selepas dihasut oleh pembangkang dengan berbagai dakyah dan tohmahan.

Maka marilah ubah kepada lebih baik atau teruskan jika anda mahu kemunduran menjadi warisan kepada generasi kemudian.

Baca dan mohon sebarkan kepada semua.

The Unspinners

Posted: 24 Nov 2012 11:40 PM PST

The Unspinners


Bar Council babi baruah ... mahu Melayu murtad, LGBT dan demo

Posted: 24 Nov 2012 09:30 PM PST

Nurul: Padan Gereja Sabah sokong PKR di PRU12

Posted: 24 Nov 2012 05:30 PM PST

Nik Aziz ... Tok Guru palsu dan pura-pura

Posted: 24 Nov 2012 04:30 AM PST

Doa tak beradab pada tuhan dimulakan Nik Aziz

Posted: 24 Nov 2012 12:30 AM PST

MERBOK TIMES

Posted: 24 Nov 2012 11:14 PM PST

MERBOK TIMES


JENTERA UMNO HARUS IKHLAS KAJI SIKAP PENGUNDI

Posted: 24 Nov 2012 05:32 AM PST

Utusan Malaysia 30/12/2011 Link
Oleh MAZLAN MAHMUD

PADA malam tanggal 7 Mac 2008 salah seorang bekas Yang Berhormat (YB) yang menang dalam Pilihanraya Umum Ke-11 (2004) dengan majoriti sebanyak 17,500 bersalaman dengan calon pengganti beliau. Dengan penuh yakin beliau berkata dalam bahasa Inggeris; "Not to worry Datuk, you are safe because if you loose by 50% of my majority also you will still win." Itu adalah perkiraan matematik mudah menggambarkan keintelektualan beliau.

Rupa-rupanya langit tidak selalu cerah. Teh tarik di restoran mamak di utara tanah air pada tengah hari 8 Mac 2008 itu merupakan teh tarik yang terakhir seorang YB. Tempahan secara diam-diam puluhan meja di salah sebuah hotel terkemuka yang kononnya untuk meraikan kemenangan pada 9 Mac 2008 secara besar-besaran terpaksa dibatalkan walaupun cengkeram sudah dibayar. 

Mimpi negeri menjadi realiti. Calon yang kalah menjadi mamun (bahasa Kedah) atau mengigau seperti baru bangun dari lena panjang. Di mulutnya sentiasa melafazkan "I am ok, I can take It, no problem" tetapi realitinya ungkapan itu hanyalah untuk menyedapkan hati sendiri yang ternyata kecewa. 

Episod duka ini merupakan sedutan daripada puluhan lagi episod di sebalik tabir ketika dilanda ledakan tsunami politik 2008 di Kedah dan negeri-negeri yang Barisan Nasional (BN) kecundang. Apabila menoleh kembali, yang sebenarnya kemenangan besar pilihan raya 2004 disambut dengan kejadian tsunami yang amat dahsyat pada tahun itu juga sehingga mengorbankan ribuan nyawa. Pilihan Raya Umum 2008 telah mengubah banyak landskap politik negara selepas 50 tahun mencapai kemerdekaan seperti juga tsunami yang mengubah Aceh, Indonesia dan Kota Kuala Muda, Kedah. 

Perubahan yang amat ketara ialah sikap, corak dan tingkah laku pengundi. Sikap pegundi Melayu, sikap pengundi Cina, sikap pengundi India dan sikap pengundi muda telah berubah sama sekali. Menurut Buku Panduan Jentera Pilihan Raya yang diterbitkan oleh Biro Latihan dan Keahlian UMNO Malaysia tahun 2008, kajian sikap diletakkan di bawah salah satu portfolio penting jentera pilihan raya setiap kali pilihan raya umum iaitu K10 atau Ketua Rumah 10. Kelazimannya tugas tersebut di bawah Pergerakkan Wanita UMNO bahagian di dalam kawasan daerah mengundi tersebut. 

Buku panduan tersebut juga menggariskan di antara skop tugas utama K10 ialah mendapatkan maklumat berhubung sikap serta mirip pengundi. Gerak kerja membanci sikap pengundi ini dilakukan secara berterusan dan berkala sebelum penamaan calon, semasa berkempen dan pada hari mengundi. Wanita diberikan peranan ini memandangkan sifat-sifat mesra kewanitaan, sifat keibuan, kelembutan, kematangan dan imej yang dihormati di mana pendekatan melalui sifat-sifat ini dikira dapat mempengaruhi pengundi untuk memangkah BN semasa hari pembuangan undi kelak.

Di antara faktor lain ialah wanita juga dilihat selalu berada di rumah dan mereka boleh masuk sehingga ke dapur di samping berkeupayaan membaca body language dan umumnya sifat semula jadi wanita yang pandai merayu dan memujuk. 

Data-data dan analisis bancian sikap pengundi ini adalah sulit dan terhad. Ia dikawal dan ditutup rapi dengan kain kerana maklumat ini adalah "rahsia" besar ditakuti jatuh ke tangan parti lawan. Ia akan diselak dan diberi taklimat kepada calon yang bertanding semasa calon berkenaan membuat lawatan ke bilik-bilik gerakan. Calon akan tersenyum lebar apabila melihat garisan graf putih lebih tinggi daripada garisan graf hitam. Jika terdapat garisan graf kelabu lebih tinggi, perayu-perayu undi K10 diasak supaya "menggoda" pengundi untuk menyokong agar garisan graf putih mencanak naik. Calon yang rajin akan membuat lawatan susulan pada pusingan kedua, ketiga dan seterusnya, apa pun bergantung sejauh mana kerajinan calon tersebut. 

Sejauh mana kejituan dan kejujuran data-data sikap pengundi ini diperolehi sentiasa boleh dicabar malah silap haribulan ia boleh mencetuskan perdebatan dan berakhir dengan suasana yang tidak harmoni. Jika nasib tidak baik ia akan berkesudahan dengan suasana tegang dan emosional sehingga mengakibatkan jawatankuasanya merajuk kerana merasakan penat lelah mereka tidak dihargai. 

Umumnya begitulah tugas-tugas kajian sikap pengundi yang dinyatakan di dalam buku panduan tersebut dan menjadi standard operating procedure setiap kali pilihanraya. 

Kedinamikan perkembangan maklumat mengakibatkan pendekatan dahulu yang mungkin berkesan dengan sekelip mata telah menjadi lapuk pada hari ini. Pendekatan kajian sikap seharusnya berjalan berterusan dan kajiannya harus mendalam. Parti pembangkang telah mengimport pendekatan-pendekatan liberalisasi, hak kemanusiaan dan menanam berbagai-bagai persepsi untuk mencorak sikap pengundi.

Mereka cuba mewujudkan branding atau penjenamaan terhadap BN dan UMNO. Pengundi diasak dengan persepsi UMNO adalah parti elitis, kerakusan kuasa dan penuh birokrasi. Contohnya pengikut-pengikut Pas telah diwayangkan dengan momokan takut kepada UMNO melebihi takutnya kepada DAP. 

Apabila menyedari kekuatan penjenamaan, Pas sedang berhempas pulas mengikis jenama ekstremisme dan talibanisme. Parahnya imej Pas ini sehingga mereka mengambil racun sebagai penawar. Ini jelas terbukti dengan kenyataan Timbalan Pesuruhjaya III Pas Selangor, Khalid Abdul Samad di dalam Utusan Malaysia 21/12/2011 bahawa "DAP telah membebaskan Pas daripada imej ekstremis, pelampau, nak potong tangan orang dan paksa orang masuk Islam dan Pas telah membebaskan DAP daripada imej chauvinis"

Yang sebenarnya bukan setakat penjenamaan yang mereka terap tetapi amalan inilah yang mereka laksanakan sehingga membawa kejayaan menawan Terengganu satu ketika dahulu. Dalam perkembangan yang sama DAP pula jelas memperalatkan Pas supaya dilihat dari kaca mata orang Melayu bahawa mereka tidak chauvanis. Malah DAP juga cuba "mencantas" kepala Pas dengan ura-ura ingin meletakkan calon-calon Melayu di kawasan pengundi Melayu dalam pilihan raya umum akan datang.

Mengikut perkiraan matematik mudah tahun 2012 merupakan tahun berhadapan dengan pilihanraya dan dalam menghadapi PRU13 ini kajian sikap seharusnya dikaji dengan mendalam dan tidak bermusim. 

Realitinya sikap pengundi banyak dibentuk oleh persepsi , Mark Philips bekas petugas CIA pernah menulis "bahawa peperangan itu bukannya kemenangan di medan perang tetapi kemenangan untuk menguasai minda manusia." 

Rumusannya winnable candidate bukan setakat sikap calon terhadap pengundi tetapi yang penting juga sikap pengundi terhadap calon di samping winnable party, winnable policy dan winnable strategy. 

oyabun

Posted: 24 Nov 2012 11:10 PM PST

oyabun


Exco Hal Ehwal Islam negeri Selangor akui ada kes murtad dan salahkan kemiskinan sebagai puncanya?

Posted: 24 Nov 2012 01:26 AM PST




Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata isu murtad dalam kalangan umat Islam di Selangor antara lain berpunca daripada kemiskinan dan usaha menanganinya perlu dilaksanakan dengan bijaksana.

Selaku Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Islam Negeri, beliau berkata beliau akan melihat langkah menggabungkan perkhidmatan bantuan Tabung Amanah Islam dan Lembaga Zakat Selangor supaya kebajikan umat Islam lebih terjaga.

Beliau berkata demikian semasa menjawab soalan Datuk Dr Hasan Mohamed Ali (Bebas-Gombak Setia) yang bertanya mengenai usaha memurtadkan umat Islam di Selangor, pada persidangan Dewan Undangan Negeri.

Abdul Khalid berkata agensi penguatkuasaan agama Islam di Selangor juga perlu memantau cara pendakwah agama lain menarik umat Islam serta mengkaji kaedah untuk menyelamatkan akidah umat Islam.

Menjawab soalan Ng Suee Lim (DAP-Sekinchan) yang bertanyakan
jumlah umat Islam yang dimurtadkan sejak Pakatan Rakyat memerintah Selangor, Abdul Khalid berkata beliau tidak mempunyai datanya memandangkan isu murtad merupakan isu individu dan keluarga yang tidak dihebahkan.

Bagaimanapun 10 kes berkaitan murtad masih dalam proses mahkamah, katanya.

Wasabi Oyabun..

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 24 Nov 2012 11:10 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


Anwar Pening, 1500 NGO Bersama Menyokong Barisan 1Malaysia...

Posted: 24 Nov 2012 06:00 PM PST

Himpunan barisan 1malaysia di pwtc semalam berjaya menghimpunkan lebih 1500 ngo dari seluruh negara...
















Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 24 Nov 2012 11:02 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Karpal Singh Mengamuk Ditipu PAS Kelantan?

Posted: 24 Nov 2012 05:10 PM PST

Berita dari Mstar Online.

Isu Salun Di Kelantan Menyalahi Undang-Undang - Karpal Singh

Oleh JOSEPHINE JALLEH dan ANDREA FILMER

GEORGE TOWN: DAP mahu campur tangan kerajaan negeri Kelantan terhadap undang-undang yang melarang wanita daripada memotong rambut lelaki di negeri ini.

Pengerusinya Karpal Singh berkata beliau terkejut apabila kerajaan memutuskan menguatkuasakan ketetapan undang-undang seperti itu ke atas golongan bukan Islam.

"Kerajaan negeri telah secara terbuka mengisytiharkan bahawa undang-undang Islam tidak akan diperluaskan kepada bukan Islam. PAS juga telah menyatakan hudud hanya akan dikenakan kepada umat Islam.

"Ada banyak kebimbangan di kalangan orang ramai mengenai apa yang telah berlaku di Kelantan. Jika hudud dibenarkan untuk diguna pakai kepada umat Islam, terdapat masanya nanti ia diperluaskan kepada bukan Islam," katanya kepada sidang akhbar di Air Itam pada Sabtu.

Beliau mengulas laporan pengusaha salun rambut di negeri di bawah pemerintahan PAS yang dikenakan denda kerana melanggar undang-undang yang melarang wanita daripada memotong rambut seorang lelaki dan sebaliknya.

Karpal Singh berkata keputusan itu adalah tidak berperlembagaan dan boleh dicabar di mahkamah.

"Malah, ia perlu dicabar di mahkamah. Mereka yang berkenaan tidak perlu membayar denda. Ia menyalahi undang-undang.

"Saya berharap kepimpinan PAS akan campur tangan dan melakukan sesuatu mengenainya secepat mungkin," katanya.

Sumber : http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2012/11/24/mstar_berita/20121124183526&sec=mstar_berita

Nampaknya terkeliru dengan undang-undang ciptaannya sehingga ditegur oleh GODFATHER DAP.


Kalau undang-undang PBT pun PAS dah keliru, macam mana PAS nak laksanakan HUDUD?


*Fikir-fikirkan.

Himpunan Hijau: Selamatkan Alam Sekitar atau Selamatkan Pakatan Rapuh?

Posted: 24 Nov 2012 10:08 AM PST


Setelah Mahkamah memberi kebenaran kilang pemprosesan bahan nadir bumi (rare earth) Lynas Advanced Material Plant (LAMP) untuk terus beroperasi, kempen anti-Lynas atau Himpunan Hijau diteruskan lagi dengan demo berjalan kaki sejauh 300km daripada Kuantan ke Putrajaya. Himpunan Hijau ini seolah-olah mencari simpati kerana mereka sudah tahu bahawa tidak ada apa-apa lagi yang boleh mereka lakukan setelah Mahkamah memberikan kata putus.

Kempen Selamatkan Anuar

Demo dan bantahan Anti-Lynas ini jelas menunjukkan bahawa mereka tidak dapat menerima keputusan Mahkamah. Secara tidak langsung perbuatan mereka adalah satu penghinaan kepada Mahkamah!

Inilah satu trend masa kini yang kita dapat lihat daripada NGO-NGO yang Pro Pembangkang. Pertama sekali mereka akan menggunakan saluran undang-undang untuk melawan Kerajaan. Jika keputusan memihak kepada mereka. sudah tentu akan memberi implikasi buruk kepada Malaysia. Tetapi sekiranya keputusan tidak memihak kepada mereka, maka mereka akan menggunakan taktik kotor iaitu mencari sokongan daripada rakyat untuk sama-sama menentang kerajaan walaupun apa yang mereka tentang seperti menegakkan benang yang basah. Trend ini adalah win-win situation bagi mereka...

Bagi Mymassa, Anti Lynas dan Himpunan Hijau merupakan satu lagi ejen pembangkang mengajar rakyat Malaysia menentang kerajaan melalui demo jalanan. Dengan cara ini sajalah dapat memudahkan jalan untuk pembangkang menumbangkan Kerajaan Barisan Nasional. Pembangkang telah menggunakan "politik of hatred" dengan menyemai benih-benih kebencian kepada kerajaan. Setelah benih telah matang, tiada lagi pendapat atau bukti dapat ditegakkan oleh sesiapapun hatta daripada mana-mana golongan proffesional. Hanya satu matlamat dan motif mereka iaitu menjatuhkan Kerajan Barisan Nasional!




PenangWasabi

Posted: 24 Nov 2012 09:29 PM PST

PenangWasabi


ADUN BN nafi buat kenyataan seksis terhadap Eli, Hannah Yeoh perasan Hutan Simpan Bukit Lanjan 'dicemari'?

Posted: 24 Nov 2012 03:27 AM PST



Ahli Dewan Undangan (ADUN) Negeri Batang Kali, Datuk Mohd Isa Abu Kassim menafikan beliau mengeluarkan kenyataan berbaur seksis terhadap Exco Kanan Kerajaan Selangor, Elizabeth Wong semalam.

Penafian itu dibuat di dalam Dewan Undangan Negeri Selangor selepas ADUN Subang Jaya, Hannah Yeoh bangkit mencadangkan kepada ADUN Batu Tiga, Rodziah Ismail agar mengadakan kursus sensitiviti jantina diadakan untuk ADUN di Selangor.

Hannah kemudian membacakan keratan berita bahasa Melayu Malaysiakini berkenaan insiden itu semalam.

"Saya agak terkejut di mana seksisnya kenyataan saya semalam.

"Subang Jaya yang terperasan, atau exco yang terasa, sila sebutkan," kata Mohd Isa mempertahankan dirinya.

Hannah Yeoh kemudian memohon penjelasan lanjut dari Mohd Isa berkenaan insiden itu semalam.

Hannah: Apa maksud 'hutan diri you sendiri'?

Mohd Isa: Kalau buka hansard, saya tak sebut hutan diri you sendiri. Saya sebut hutan simpan Bukit Lanjan, itu sahaja yang saya sebut.


Bagaimana pun, hansard persidangan DUN semalam masih lagi belum disediakan sewaktu berita ini ditulis.

Kelihatan seperti tidak berpuas hati dengan penjelasan Mohd Isa, Hannah sekali lagi menegaskan cadangannya agar para ADUN dihantar mengikuti kursus sensitiviti gender.

"Untuk Pakatan Rakyatlah (kursus itu) sebab saya rasa mereka ini moralnya kurang sedikit," jawab Mohd Isa enggan berganjak daripada mempertahankan dirinya.

Wasabi Oyabun..

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 24 Nov 2012 09:29 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


PAS Patut Rasa Malu Dengan Kelakuan Seorang Ahlinya Ini

Posted: 24 Nov 2012 08:27 AM PST





Kerajaan PAS Kelantan Longgok Sampah di Rumah Orang Kampung

Posted: 24 Nov 2012 04:39 AM PST



tok gajah

Posted: 24 Nov 2012 09:19 PM PST

tok gajah


Hadi atau Anwar PM Malaysia - yang mana pilihan anda ..............???

Posted: 23 Nov 2012 11:58 PM PST



 Dewan Ulama menggesa agar Presiden PAS Datuk Seri Hadi Awang menjadi perdana menteri ketujuh, Dewan Muslimat PAS juga hari ini dalam sesi muktamar membuat gesaan sama. 

Aiman Atirah, wakil Dewan Muslimat PAS ketika perbahasan dalam Muktamar Tahunan PAS ke-58 di sini turut menegaskan mahu melihat PAS menjadi tunggak dalam Pakatan Rakyat (PR).

"Muslimat juga cadang Presiden jadi perdana menteri.

"Kita tidak perlu cabar mencabar atau desak mendesak, kita mahu PAS menjadi tunggak dalam PR ... adakah tuan-tuan setuju?" katanya, dan disambut sahutan "setuju" daripada para perwakilan.


Cadangan berkenaan dilihat bercanggah dengan kenyataan-kenyataan kepimpinan PR yang sebelum ini telah sepakat akan melantik Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menjadi perdana menteri sekiranya pembangkang itu menawan Putrajaya dalam pilihan raya umum ke-13.

Sebelum itu, wakil Dewan Ulama PAS semalam, Hairun Nizam Mat Hussain berkata beliau yakin sebahagian besar ahli parti itu mahu Abdul Hadi menjadi Perdana Menteri.

Malah, Dewan Ulama PAS hari ini sekali lagi, dalam ucapan penggulungan oleh Naib Ketua Dewan Ulama PAS Pusat, Datuk Dr Mahfodz Mohamed menegaskan PAS perlu memiliki kekuatan majoriti dalam PR bagi melantik Abdul Hadi menjadi Perdana Menteri.

"Kita hidup dalam sistem demokrasi, maka jika PAS menang banyak dalam pilihan raya akan datang, maka yang akan jadi Perdana Menteri sudah pastilah Datuk Seri Presiden (Abdul Hadi).


"Jadi selepas ini, jangan ada yang mempromosikan orang lain, kita sebulat suara mahu presiden menjadi Perdana Menteri.

"Kalau setuju berdiri," katanya, dan semua perwakilan dilihat berdiri menyokong cadangan beliau.

Anwar walaupun dilihat tenang menangani perkara itu, dan menjelaskan geaan-gesaan perwakilan PAS itu bukanlah "satu masalah" bagi PR dan perkara itu menurutnya boleh dibincangkan.

Penasihat DAP, Lim Kit Siang sebelum ini berkata secara terbuka bahawa PR mahukan Anwar memegang tampuk pemerintahan negara itu, dan pendapat itu turut dikongsi oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng awal tahun ini.

Sekarang Tok haraf semua pembaca sama ade yang sokong BN/UMNO atau PAS/PR harus berfikir secara mendalam. Pertama ape kah pendirian PAS tu boleh terlaksane selepas perbincangan? Kalau lah di kate kan perbincangan tu gagal mendapat persetujuan DAP, bagai mane? Kantoi PAS!

Walaupun PAS memiliki kelebihan kerusi dalam PR, ianye tidak akan memberi ape2 makna langsung. Sedangkan semua sudah tahu bahawa DAP hanya merestui Anwar sahaja sebagai Perdana Menteri Malaysia.

Tok percaye baru sekarang penyokong2 PAS terase akan kedudukan sebenar PAS. PAS jangan haraf Anwar akan melepas kan peluang nye untuk jadi PM, kerane itu lah cite2 nye yang sebenar untuk bersame Pakatan Rakyat.

Pade pendapat Tok, PAS hanye mampu menjadi batu galasan sahaje di dalam Pakatan Rakyat. Jike sekire nya Pakatan Rakyat mampu ke Puterajaya, jangan lah penjokong2 PAS berharaf Tn Guru Hj Hadi menjadi PM Malaysia. 

PISAU.NET

Posted: 24 Nov 2012 09:06 PM PST

PISAU.NET


PAS Doakan Kesejahteraan DAP dan Guan Eng..

Posted: 24 Nov 2012 05:00 PM PST

"Kami adalah parti yang berprinsip dan pemimpin berpegang pada prinsip, jadi tidak ada jalan bagi pemimpin yang berkata selepas memegang tampuk kuasa di Putrajaya akan melaksanakan hudud dan menubuhkan kerajaan Islam. Tidak mungkin kerana ia bukanlah dalam rangka dasar bersama."-LIM GUAN ENG

Ini adalah kata kata keramat tokong pujaan haprak pakatan....Nak tahu apa kesannya? Tokong ini dikalungkan bunga dan darjatnya diangkat oleh para khawarij PAS terutamanya Nik Aziz.Ada yang berjumpa dengan tokong ini mengambil peluang untuk memeluk ,salam cium tangan dan ada yang angkat tokong ini sebagai pejuang dan pembela Islam.


Para khatib dan imam khawarij pakat berdoa panjangkan umur Guan Eng dan sejahterakan DAP agar terus berjuang untuk ke Putrajaya..


Puak PAS kata Lim Guan Eng dan DAP  berjaya membantu mengembangkan syiar Islam.. ? Betulkah?



Apa hujah korang...?


Pisau kata " Hanya kerana Guan Eng  duduk bersila sambil makan nasi pakai tangan diaorang kata Guan Eng dah terima hidayah dan nak masuk Islam..."

UFB - Nurul Izzah Tidak Berbangga Melayu Beragama Islam..??

Posted: 24 Nov 2012 07:00 AM PST


Pisau kata "Boleh pulak dia saman Utusan ...yang dedah Malaysiakini..makin hitam hati anak bang non ni.."

Indon Bakal Dapat Tokong Baru.

Posted: 24 Nov 2012 05:00 AM PST

15 Nov yang lalu Lim Guan Eng tokong kesayangan pengundi Pulau Pinang melawat konsulat Indonesia dengan menyatakan sokongan dan simpati apabila berlakunya kes beberapa anggota Polis dituduh telah merogol warga Indonesia.


Wanita Indonesia Dakwa Dirogol Polis, Mahu Pulang

Wanita Indonesia yang didakwa dirogol oleh tiga anggota polis di Pulau Pinang mahu kes itu diselesaikan dengan segera supaya dia boleh kembali ke negaranya.

Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng menyampaikan mesej tersebut hari ini selepas mengunjungi konsulat Indonesia, tempat wanita berusia 25 tahun itu ditempatkan sekarang.

Lim, yang diiringi Timbalan Ketua Menteri I, Datuk Mansor Othman dan Exco Kerajaan Negeri, Abdul Malik Abul Kassim, berkata mereka mahu memberikan sokongan moral kepada wanita tersebut dan rakyat Indonesia amnya"

Seolah begitu prihatin dan amat bersimpati kepada rakyat Indon ketua menteri paling celaka dalam sejarah regim DAP mengambil peluang untuk menghentam institusi PDRM .


Kita tidak menyokong malah memang mengutuk perbuatan anggota polis tersebut jika didapati bersalah tetapi sebagai ketua menteri Pulau Pinang negeri yang berdaulat dibawah pemerintahan kerajaan Malaysia apa perlunya menunjukkan simpati berlebih lebihan kepada rakyat Indonesia seolah PDRM dibawah kerajaan persekutuan begitu jahat dan zalim secara keseluruhan .


Beribu kes membabitkan kes jenayah seperti culik, rompakan dan rogol yang dilakukan oleh pendatang Indonesia hingga mengorbankan rakyat Malaysia ,kenapa Lim Guan Eng dan pemimpin haprak pakatan tidak menyuarakan bantahan dan mengkritik kerajaan Indonesia .


Kenapa Guan Eng tidak mengutuk perbuatan Mat Indon yang merogol gadis OKU? Ini satu lagi bukti Guan Eng hipokrit bermuka muka dalam isu ini.


Buruh Indonesia dijel 10 tahun rogol OKU

JOHOR BAHRU 21 Nov. - Seorang buruh kasar warganegara Indonesia dihukum penjara 10 tahun dan sebatan lima kali oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini selepas mengaku bersalah merogol seorang gadis kurang upaya (OKU), awal bulan ini.
Hakim Hassan Abdul Ghani memerintahkan hukuman pnjara ke atas tertuduh yang hanya dikenali sebagai Riduan, 27, berkuat kuasa dari tarikh tertuduh ditahan pada 8 November lalu.
Lelaki itu didakwa merogol mangsa yang berusia 15 tahun di rumah sewanya di Tingkat 4, Blok 18, Apartmen Tanjung Puteri Resort, Pasir Gudang dekat sini kira-kira pukul 4.30 petang, 1 November lalu.
Dakwaan terhadapnya dikemukakan mengikut Seksyen 376(2) Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara tidak kurang lima tahun dan maksimum 30 tahun serta sebatan, jika sabit kesalahan.
Mengikut fakta kes, sebelum kejadian, mangsa yang bermain di tingkat bawah rumahnya di apartmen yang sama telah dipelawa oleh tertuduh ke rumah sewanya.
Bagaimanapun, mangsa menolak pelawaan itu sebelum tertuduh menarik tangan mangsa ke rumahnya dan kemudian merogolnya.-Utusan

Pisau kata " Apa cerita dengan Cik P? Skandal jual tanah sampai sekarang dia tak berani jawap"

Buruh Indonesia dijel 10 tahun rogol OKU

JOHOR BAHRU 21 Nov. - Seorang buruh kasar warganegara Indonesia dihukum penjara 10 tahun dan sebatan lima kali oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini selepas mengaku bersalah merogol seorang gadis kurang upaya (OKU), awal bulan ini.
Hakim Hassan Abdul Ghani memerintahkan hukuman penjara ke atas tertuduh yang hanya dikenali sebagai Riduan, 27, berkuat kuasa dari tarikh tertuduh ditahan pada 8 November lalu.
Lelaki itu didakwa merogol mangsa yang berusia 15 tahun di rumah sewanya di Tingkat 4, Blok 18, Apartmen Tanjung Puteri Resort, Pasir Gudang dekat sini kira-kira pukul 4.30 petang, 1 November lalu.
Dakwaan terhadapnya dikemukakan mengikut Seksyen 376(2) Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara tidak kurang lima tahun dan maksimum 30 tahun serta sebatan, jika sabit kesalahan.
Mengikut fakta kes, sebelum kejadian, mangsa yang bermain di tingkat bawah rumahnya di apartmen yang sama telah dipelawa oleh tertuduh ke rumah sewanya.
Bagaimanapun, mangsa menolak pelawaan itu sebelum tertuduh menarik tangan mangsa ke rumahnya dan kemudian merogolnya.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Mahkamah/20121122/ma_02/Buruh-Indonesia-dijel-10-tahun-rogol-OKU#ixzz2CytaEtJp
© Utusan Melayu (M) Bhd

r b f

Posted: 24 Nov 2012 07:02 PM PST

r b f


Malaysiakini Betul Harakah Bohong Atau Harakah Betul Malaysiakini Bohong ?

Posted: 23 Nov 2012 08:05 PM PST

Ini laporan dari malaysiakini

Sekumpulan kira-kira 700 orang yang diketuai oleh PAS, hari ini gagal menyerahkan memorandum kepada Felda, menggesanya supaya menghentikan dakwaan jualan minyak sawit kepada "sebuah syarikat Yahudi".

Ini pula laporan dari haramkah daily

KUALA LUMPUR: Biarpun hujat lebat turun sejak jam 2 petang tadi, ianya tidak mematahkan semangat lebih 2,000 rakyat berarak ke ibu pejabat Felda di Jalan Semarak di ibu negara.

Perarakan itu bagi membantah tindakan Felda menjual minyak sawit kepada syarikat Yahudi Israel sedangkan negara haram itu sejak berdekad lalu membunuh umat Islam Palestin di Gaza tanpa belas kasihan termasuk terbaru sepanjang lapan hari yang lalu.

Ini pula gambar yang dikatakan 700 orang atau 2000 orang


Kononnya merekalah media yang selama ini tulus, mulus, suci, bersih, bebas, adil, saksama.....

Anjing kalau dah biasa makan tahi dalam apa keadaan sekali pun dia tetap akan cari tahi......

bERANIKAN hATI

Posted: 24 Nov 2012 03:08 PM PST

bERANIKAN hATI


PAS ITU MUNAFIK....

Posted: 23 Nov 2012 05:00 PM PST




1. Pas konon memperjuangkan Islam tetapi sebenarnya mereka tidak. Mereka biarkan Islam dipermainkan dan bila kafir kononnya menterjemah ayat Al-Quran maka pengikutnya yang bebal itupun bertepuk tangan dan menampakkan kebodohannya dimata kaum kafir.

2. Sedarlah bahawa melaksanakan Hudud dan memperjuangkan negara Islam bukanlah agenda utama Pas yang diusahakan secara bersungguh-sungguh. Hayatilah klip video diatas berkali-kali untuk melihat kebenaran yang disembunyikan selama ini.

3. Ketika Nizar mempersendakan agama Islam, kaum kafir harbi dalam DAP ketawa mempersendakan agama kita.

4. UMNO sudah mengangkat martabat Islam dan membangunkan Islam dalam senyap dan berhati-hati dan buktinya dengan pembinaan banyak mesjid dan surau-surau diseluruh negara serta bantuan kewangan yang besar disalurkan untuk aktiviti-aktiviti berkaitan dengan pengembangan agama Islam

3. Kafirkah UMNO apabila ahli-ahli dan para pemimpinnya masih lagi bersolat dan mengamalkan tuntutan agama? Kafirkan UMNO apabila kerajaan yang dipimpin masih mengangkat martabat agama dan menjunjung syiar Islam? Dalam masa 20 tahun Pas Kelantan hanya mampu membina 2 buah masjid (Klik Sini) Tidak masuk bab tak mampu uruskan air bersih untuk rakyat Kelantan dan keperluan pembangunan dan ekonomi negeri.

4. Konon nak bina Lebuhraya Rakyat dan Keretapi Laju Kelantan, akhirnya senyap begitu saja.Rakyat Kelantan juga yang tertipu dulu, kini dan selamanya selagi Pas memerintah. (Baca Sini) Yang penting adalah mengumulkan sumbangan yang akhirnya akan digunakan untuk keperluan PRU akan datang. Kalau rakyat Kelantan tak faham juga, memanglah mereka itu 'bengong' habis!



BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 24 Nov 2012 03:02 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


(Gambar) Belahan dada selebriti ini buatkan pengacaranya tak senang duduk...

Posted: 24 Nov 2012 03:01 PM PST

Gara-gara baju yang terlalu seksi, dada Alicia Key hampir terlihat kepada umum. Lebih parah ketika itu beliau tampil dalam sebuah rancangan bual bicara di television. Apa cer ni?

Daily Mail melaporkan, ketika Alicia Keys muncul dalam racangan Late Night With Jimmy Falon pada Rabu lalu, penampilan wanita berusia 31 tahun itu memang seksi dengan bajunya yang mempunyai belahan luas di bahagian dada.

Dek kerana keseksian baju tersebut, penyanyi tersebut nyaris mengalama wardrobe malfunction. Ketika sedang berbual dengan Jimmya Falon, Alicia tida menyedari payudaranya hampir terkeluar dari baju yang dipakai.

Mujurlah ianya tidak berlaku sedemikian. Racangan tersebut juga berlangsung lancar walaupun penampilan seksi Alicia menyebabkan ramai penonton menarik nafas panjang!

Pada malam itu, Alicia muncul dengan mengenakan baju berwarna ungu bersama skirt paras lutut berwarna merah. Alicia turut menghiburkan penonton dengan suara emasnya pada malam tersebut.





(Gambar) Cantik seluar jeans yang digayakan, sayang tak berbaju pula modelnya!

Posted: 24 Nov 2012 10:30 AM PST

Beliau bukanlah asing dalam dunia modeling ini malah lebih suka tidak berbaju jika beraksi depan kamera.

So, Pixie Geldof adalah satu pilihan yang tepat untuk sesi fotografi mempromosikan seluar jeans. Yup, dia hanya memakai seluar jeans, seperti dijanjikan, tiada baju!

Penyanyi berusia 22 tahun itu dilihat begitu enjoy dengan sesi fotografi yang berlangsung malah tampil dengan imej baru berambut pendek dan tubuh yang mengiurkan!

Pixie beraksi dengan baik sekali ketika berada dikawasan air cetek. Tanpa rasa segan, beliau mempamerkan segala asetnya, sambil beraksi spontan dihadapan kamera.

Shout Awards 2012: Seluar terlalu pendek Sara Ali ghairahkan penonton?

Posted: 24 Nov 2012 07:01 AM PST

Sebab kenapa kami mahu sangat pergi ke majlis anugerah muzik besar yang dianjurkan di Malaysia ini bukan kerana kemeriahanya yang tidak seberapa, tapi lebih ingin melihat gelagat selebriti yang cuba meraih sedikit publisiti dengan sengaja mahu menimbulkan kontroversi untuk lebih dikenali.

Jika di AIM Shila Amzah dengan mudah memohon maaf diatas keterujaanya mencium tangan ibarat Shanaz itu sudah sah menjadi suaminya kali ini di Anugerah Shout Awards kelihatan Sara Ali di kritik oleh peminat akibat pemakaian Shortpantnya. Tapi kenapa hanya Sara Ali?

Apa yang menjadikanya lebih menarik hal ini menimbulkan keghairahan penonton apabila Hashtag Sara Ali menjadi trending di twitter mengalahkan artis-artis yang lebih popular darinya. Pelbagai kecaman & kritikan diberikan kepada artis remaja ini diantaranya berbunyi :

"Mungkin bukan masanya lagi untuk Sara Ali berjubah atau bepurdah. Mengubah sesuatu mestilah ikhlas dari hati. Terpaksa pun tidak berguna"

"Sara Ali fikir hot ahh pakai shortpants cenggitu .Defukk ahh -,- nama islam so beragak ah sikit -,-"

Tapi yang lucunya ramai juga yang yang tidak mengenali siapa itu Sara Ali, Jadi keputusan Sara untuk memakai Shortpant adalah 'bertepatan' untuk dirinya lebih dikenali selepas ini.

"Siapakah Sara Ali tu? Aku yg ketinggalan zaman atau dia tu bukan artis?"

Hakikat yang harus kita terima pada dewasa ini ialah, tanpa pakaian yang seksi maka sebarang majlis berprestij untuk menghargai individu industri ini tidak akan meriah.

Buahmulut.com

Karpal terkejut 'undang-undang Islam PAS' digunakan terhadap bukan Islam

Posted: 24 Nov 2012 04:31 AM PST

Pengerusi kebangsaan DAP Karpal Singh menggesa kepimpinan PAS campurtangan dan menyelesaikan segera kontroversi terbaru berhubung peraturan di Kelantan yang melarang pendandan rambut wanita memotong rambut pelanggan lelaki.

"Saya terkejut Kelantan telah memutuskan untuk memperluaskan peraturan tersebut ke atas bukan Islam," kata Karpal (kiri) dalam satu sidang akhbar di Pulau Pinang.

Katanya, seringkali kerajaan negeri PAS secara terbuka mengisytiharkan bahawa undang-undang Islam tidak membabitkan bukan Islam, sepertimana parti itu juga berkata bahawa hudud bukan untuk bukan Islam.

Karpal yang juga ahli Parlimen Bukit Gelugor berkata, ramai rakyat Malaysia bimbang hukum yang sama akan dikenakan di negeri-negeri lain yang ditadbir oleh Pakatan dan sama ada hudud juga akan membabitkan bukan Islam

"Keputusan ini, pada fikiran saya, adalah tidak mengikut perlembagaan dan boleh dicabar di mahkamah, dan ia tidak boleh dikenakan kerana ia menyalahi undang-undang," kata Karpal.

"Majlis (tempatan) tidak harus mengumpul denda berdasarkan peraturan yang menyalahi undang-undang," katanya.

'Selesaikan segera'

Ahli politik veteran itu menggesa kepimpinan PAS campurtangan dan menyelesaikan perkara itu dengan segera kerana BN tidak seharusnya dihidangkan dengan isu-isu seumpama itu untuk dieksploitasi dalam pilihan raya umum akan datang.

Karpal melabelkan peraturanyang dikenakan oleh kerajaan negeri itu sebagai bentuk undang-undang yang paling rendah, walaupun ia dibuat oleh pihak exco dan mereka yang mentadbir kerajaan tempatan.

Enakmen itu kemudiannya diluluskan di Dewan Undangan Negeri Kelantan, katanya.

Beliau mengulas kontroversi yang melibatkan seorang pendandan rambut dari salun rambut E-Life di komplek membelibelah KB Mall yang disaman oleh pegawai penguatkuasa majlis perbandaran yang berpakaian biasa kerana memotong rambut pelanggan lelaki.

Ahli Exco kanan Kerajaan Kelantan, Datuk Anuar Tan Abdullah berkata Majlis Perbandaran Kota Baru harus menunjukkan kelonggaran apabila menguatkuasakan larangan pendandan rambut wanita memotong rambut pelanggan lelaki itu, jika kedua-duanya adalah bukan Islam, tetapi menekankan bahawa dasar kerajaan negeri mengenai perkara itu adalah jelas.

Saingan Pakatan, terutama MCA, telah mengutuk peratusan itu sebagai sebahagian daripada usaha PAS untuk melaksanakan sekatan ke atas bukan Islam, dan menyeru DAP memutuskan hubungan dengan sekutu politiknya.

Ameng Spring juara nasyid dalam penjara

Posted: 24 Nov 2012 04:07 AM PST

AMENG (empat dari kanan) beramah mesra dengan pegawai
penjara selepas menjuarai Pertandingan Nasyid Ke-6 Peringkat Penghuni
Penjara Malaysia di Kota Bharu semalam.
Dihukum penjara bukan alasan untuk berputus asa. Itulah semangat yang ditunjukkan oleh penyanyi, Ameng Spring yang kini sedang menghabiskan hukuman penjara selama 8 tahun 10 sebatan di Penjara Kluang sejak April 2011 akibat kesalahan dadah.

Menurut laporan Kosmo! hari ini, Ameng dan kumpulan nasyidnya, "Voices Of Prison" berjaya merangkul tempat pertama dalam Pertandingan Nasyid Ke-6 Peringkat Penghuni Jabatan Penjara Malaysia 2012 yang berlangsung di Penjara Pengkalan Chepa.

Ameng ketika ditemubual memberitahu tidak menyangka bahawa mereka mampu menjuarai pertandingan kerana tahun lepas penjara yang dihuninya hanya memegang tempat ketiga.

"Tahun lalu, Penjara Kluang hanya meraih tempat ketiga, sasaran kami untuk kali ini ialah naib juara. Namun nasib menyebelahi kami apabila dinobatkan selaku juara dan ini merupakan kali pertama Penjara Kluang mengungguli pertandingan nasyid."

Untuk pengetahuan, tempat kedua pertandingan ini dipegang oleh Penjara Kajang, Selangor. Manakala tempat ketiga pula dimenangi oleh kumpulan nasyid dari Sekolah Henry Gurney, Melaka.

Kredit Gambar : Kosmo!

Live Streaming Malaysia VS Singapore AFF Suzuki Cup 2012

Posted: 24 Nov 2012 03:23 AM PST

Pertemuan musuh tradisi yang bakal menjanjikan pertemuan menarik pada perlawanan pertama Kumpulan B ini.

Malaysia sudah pasti akan cuba membuktikan sesuatu kepada penyokong-penyokongnya setelah 4 persembahan hambar pada perlawanan persahabatan tanpa sebarang kemenangan.

Singapura pula pastinya akan cuba mengulangi kejayaan mereka mengecewakan Malaysia pada pusingan kelayakan piala dunia yang lalu.

Streaming Online 25 November 2012
Malaysia VS Singapura 
Piala AFF Suzuki 2012 
Stadium Nasional Bukit Jalil
0845 malam

(Pautan hanya akan aktif pada waktu yang telah ditetapkan, harap maklum)
 
Link 1 | Link 2 | Link3

Piala AFF 2012: Jadual Perlawanan 24 November - 22 December 2012

Posted: 24 Nov 2012 02:39 AM PST

Berikut adalah jadual perlawanan semua pasukan bagi kejohanan Piala AFF Suzuki 2012 yang diadakan dihoskan oleh dua tuan rumah, Malaysia dan Thailand.
Group A
Team MP  W  D  L GF GA Pts
Thailand






Vietnam






Philippines






Myanmar







Group B
Team MP  W  D  L GF GA Pts
Malaysia






Indonesia






Singapore






Laos






Match times are stated in local time according to venue
Myanmar: UTC+06:30, Thailand: UTC+07:00, Malaysia: UTC+08:00

Group Stages

Sat
24 Nov
Grp A Rajamangala Stadium, Bangkok 1730hrs Vietnam vs Myanmar
Sat
24 Nov
Grp A Rajamangala Stadium, Bangkok 2020hrs Thailand vs Philippines
Sun
25 Nov
Grp B Bukit Jalil National Stadium, Kuala Lumpur 1800hrs Indonesia vs Laos
Sun
25 Nov
Grp B Bukit Jalil National Stadium, Kuala Lumpur 2045hrs Malaysia vs Singapore
Tue
27 Nov
Grp A Rajamangala Stadium, Bangkok 1730hrs Vietnam vs Philippines
Tue
27 Nov
Grp A Rajamangala Stadium, Bangkok 2020hrs Myanmar vs Thailand
Wed
28 Nov
Grp B Bukit Jalil National Stadium, Kuala Lumpur 1800hrs Indonesia vs Singapore
Wed
28 Nov
Grp B Bukit Jalil National Stadium, Kuala Lumpur 2045hrs Laos vs Malaysia
Fri
30 Nov
Grp A Muang Thong Stadium, Bangkok 2020hrs Philippines vs Myanmar
Fri
30 Nov
Grp A Rajamangala Stadium, Bangkok 2020hrs Thailand vs Vietnam
Sat
1 Dec
Grp B Shah Alam Stadium, Kuala Lumpur 2045hrs Singapore vs Laos
Sat
1 Dec
Grp B Bukit Jalil National Stadium, Kuala Lumpur 2045hrs Malaysia vs Indonesia

Semi-finals

Sat
8 Dec
SF1
Lg1



Runners-up A vs Winner B
Sun
9 Dec
SF2
Lg1



Runners-up B vs Winner A
Wed
12 Dec
SF1
Lg2



Winner B vs Runners-up A

Thur
13 Dec
SF2
Lg2



Winner A vs Runners-up B

Finals

Wed
19 Dec
Final
Lg1

Winner SF1 vs Winner SF2
Sat
22 Dec
Final
Lg2


Winner SF2 vs Winner SF1

Nafsu lesu 'dikunci' awek Siam

Posted: 24 Nov 2012 02:01 AM PST

Gambar hiasan
SUNGAI BULOH: Akibat cuba memainkan perasaan seorang wanita warga Thailand walaupun sudah mempunyai kekasih, seorang lelaki menerima nasib amat malang sebaik mendirikan rumah tangga apabila nafsunya dikunci hingga tidak bermaya setiap kali mahu bersama isteri.

Itu keluhan lelaki hanya mahu dikenali sebagai Shahrul, 25, yang percaya masalahnya itu angkara wanita terbabit yang ingin merosakkan rumah tangganya selepas mengugut berbuat demikian sekiranya dia berkahwin dengan wanita lain.

Shahrul berkata, pada mulanya dia menyangka menghadapi masalah seksual atau lemah tenaga batin sejurus melangsungkan pernikahan dan selepas berbincang dengan isteri, mereka berjumpa doktor untuk mendapatkan kepastian, namun pegawai perubatan mengesahkan dia sihat dan normal.

Berikutan itu, Shahrul bersama isteri berbincang dengan keluarga dan mereka dicadangkan berubat secara Islam kerana mungkin ada pihak menggunakan cara halus untuk merosakkan rumah tangganya.

Menceritakan kembali kisahnya selepas menjalani rawatan di sebuah pusat perubatan Islam di sini, Shahrul berkata, dia kesal kerana mempermainkan perasaan wanita negara jiran itu yang juga pembantu di sebuah kedai alat telekomunikasi.

Jangan percaya 'jerat' Tun Mahathir - Nik Aziz

Posted: 24 Nov 2012 12:29 AM PST

KOTA BHARU- Pas lebih berhati-hati dengan pandangan parti lawan berhubung siapa layak menjadi Perdana Menteri ketujuh apabila perkara itu semakin dipertikaikan pelbagai pihak termasuk
antara komponen Pakatan Rakyat (PR) sendiri.

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, hal ini adalah bertujuan untuk mengelak parti daripada terjerat dengan cadangan yang boleh membawa kepada kemudaratan.

"Tun Mahathir Mohamad bukanlah orang PR, dia orang Umno, bagaimanapun cadangan musuh kita boleh dengar tetapi tidak semudah-mudahnya boleh percaya. Kadang-kadang cadangan yang diberikan akan menjerat kita, kita juga yang akan teraniaya nanti," katanya ketika ditemui Sinar Harian, semalam.

Nik Aziz berkata demikian mengulas pandangan Tun Mahathir yang menganggap Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang lebih sesuai jadi Perdana Menteri berbanding Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dalam kenyataan tersebut Tun Mahathir memberitahu, Abdul Hadi lebih layak daripada Anwar disebabkan Ahli Parlimen Marang itu tidak ada sebarang bebanan sejarah.

Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan berkata, beliau menghormati pandangan tersebut bagaimanapun, penyelesaian terhadap perebutan jawatan Perdana Menteri itu hanya boleh
diselesaikan di peringkat PR sendiri.

"Isu ini akan diputuskan oleh PR, kita menerimanya sebagai pandangan. Kita dengar kalau yang baik diterima yang mahu menjerat kita buang," katanya.

Kemelut perebutan kuasa menjadi Perdana Menteri apabila PR memerintah negara berlaku apabila, Penasihat DAP, Lim Kit Siang secara terbuka pada Jumaat lalu sempena Himpunan Kebangkitan Rakyat di sini, mencadangkan Anwar layak menjadi Perdana Menteri ketujuh.

Pelakon filem lucah ini tawar tubuhnya jika Barcelona mejuarai liga musim ini

Posted: 23 Nov 2012 09:30 PM PST

Pelakon filem lucah kelahiran Colombia, Janeira Ventura telah menjanjikan sesuatu yang istimewa kepada peminat-peminat tegar Barcelona jika pasukan Nou Camp itu berjaya menjuarai La Liga musim ini.

Penyokong fanatik Barcelona yang berusia 27 tahun itu telah berjanji akan tiduri salah seorang dari jutaan peminat Barcelona seandainya mereka dapat membuktikan kesetiaan kepada kelab tersebut.

"Saya sangat meminati kelab ini sejak saya kecil," kata pelakon porno itu. "Saya suka pasukan ini, corak permainan mereka dan pemain-pemainnya...yang paling seksi? Messi, Xavi dan Puyol," tambahnya lagi.

Menceritakan tentang janjinya itu, tambahnya lagi,

"Jika kita menjuarai liga pada tahun ini, saya berjanji akan tiduri salah seorang daripada mereka ataupun salah seorang dari peminat yang berani.

"Bagaiamana ianya akan berlaku? Mudah! Hanya tunjukkan bukti anda adalah penyokong fanatik Barcelona, kad keahlian kelab atau gambar, tiket...semua orang pasti ada saat-saat kegembiraan bersama kelab kesayangan mereka kan?"

Pelakon itu juga menjelaskan kepada sesiapa yang berminat dengan tawarannya itu, haruslah menghantar email secara peribadi supaya mudah dihubungi.

"Kita berdua akan bersama di dalam hotel selama sehari, tanpa keluar...andainya sesiapa yang keluar dahulu dari hotel tersebut, dia yang akan bayar semua kos penginapan," jelasnya.

Mirror

Saman Utusan hingga ke kedai-kedai yang menjual akhbar itu!

Posted: 23 Nov 2012 06:25 PM PST

Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar hari ini telah memfailkan saman di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur terhadap akhbar Utusan Malaysia ekoran penyiaran berita berunsur fitnah terhadapnya berhubung pandangan ahli parlimen Lembah Pantai itu mengenai kebebasan beragama di bawah tajuk "Melayu bebas pilih agama: Rakyat tidak harus dipaksa amal ajaran tertentu - Nurul Izzah" bertarikh 5 November lalu., pada 5 November lalu.

Saman itu turut sama menamakan Ketua Pengarang akhbar berkenaan Aziz Isak yang dibuat menerusi firman guaman Tetuan Mohamed Hanifa Associates.

Sebelum ini sudah berberapa tokoh politik oposisi telah menyaman akhbar berkenaan kerana berbagai bentuk fitnah dan kejelekan. Kebanyakan saman itu menyebabkan syarikat akhbar berkenaan diperintah oleh mahkamah membayar ganti rugi bernilai jutaan ringgit.

Bagaimana pun akhabr berkenaan tidak serik dan terus melakukan fitnah demi fitnah. Seolah-olah Utusan kebal dan sengaja membiarkan dirinya dan dikenakan tindakan undang-undang.

Mengenai hal ini sukaciata dicadangkan supaya sesiapa yang bermasalah dengan akhbar ini dan difitnah agar mengambil tindakan lebih luas dari itu. Saman jangan hanya dikemukakan kepada syarikat akhbar berkenaan dan individu bertanggungjawab mengelolakannya; menerbit, mencetak dan mengedar, tetapi ia harus juga dikenakan kepada agen-agen atau vandor yang mengedar akhbar dan menjual akhbar berkenaan.

Hanya tindakan menyeluruh begini saja boleh memberi kesan ke atas akhbar berkenaan. Sudah pasti kalau agen-agesn kecil (vendor) dan penjual terdiri dari kedai-kedai besar dimasukkan sama dalam tuntutan ia akan memberi kesan kepada akhbar berkenaan.

Vendor dan kedai-kedai besar tidak akan berani lagi untuk menjual akhbar berkenaan kerana tidak mahu mengambil risiko. Dengan cara itu saja Utusan akan lingkup dengan cepatnya apabila vendor dan kedai-kedai enggan menjualnya kerana takut berdepan dengan risiko.

MSO

(Video) Maharajalawak Mega - Jozan (Minggu 2)

Posted: 23 Nov 2012 05:15 PM PST

Yeah, semalam Maharalawak Mega musim kedua telah pun berlangsung. Ada peningkatan dari segi persembahan oleh beberapa orang peserta. Masih ada yang ditakuk lama.

Sabon kian tenggelam dengan kedua-duanya terlalu banyak bercakap. Shiro bagi kami yang terbaik. Jambu lawak slapstik, Boboi lawak serabut terbaik...lain-lain entah la..

Kami kongsikan disini persembahan Jozan yang kami rasa ok kepada yang tak sempat menonton!

Enjoy!

(Gambar) Sekitar Red Carpet Shout Awards 2012

Posted: 23 Nov 2012 04:15 PM PST

Minggu ini peminat dunia hiburan tempatan dihidangkan dengan majlis Shout Awards 2012 pula dalam musim pemberian anugerah kepada penggiat seni tanah air ketika ini.

Shout Awards 2012 yang sudah masuk tahun ketiga ini merupakan majlis anugerah paling hip dan urban pada pandangan kami dari pelbagai segi termasuklah kategori yang dipertandingkan.

Sekitar jam 5.00 petang tadi, barisan selebriti yang hadir melalui karpet merah Shout Awards 2012 yang berlangsung di Surf Beach, Sunway Lagoon & ini gambar mereka untuk tatapan anda.

Antara selebriti yang kelihatan munucul di karpet merah Shout Awards 2012 adalah Siti Saleha, Altimet, Mizz Nina, Izara Aisyah, Noh Hujan, Nu'est, Vixx dan ramai lagi. Enjoice!

Senarai penuh penerima Shout Awards 2012

Posted: 23 Nov 2012 04:01 PM PST

BERIKUT senarai penerima Shout Awards yang disampaikan malam ini.

- Popstar dimenangi Yuna Yang, disampaikan oleh Jason Lo dan Amy Search

- Best On Screen Chemistry dimenangi Johan dan Zizan (Raja Lawak Musim 6), disampaikan oleh Jason Lo dan Amy Search

- Breakthrough Local Feature dimenangi Songlap, disampaikan oleh Farid Kamil dan Izara Aishah

- Fresh TV Series dimenangi rancangan Versus, yang disampaikan oleh Redza Minhat dan Sara Ali

- Flava dimenangi Black dan Malique, disampaikan oleh Serena C dan Jinnyboy TV(Jin dan Ruben)

- Favourite TV Personality dimenangi rancangan Zizan Razak dalam Raja Lawak Musim 6,  disampaikan oleh Yasmin Hani, Sazzy Falak dan Atilia

- Rockstar dimenangi Bunkface, disampaikan oleh Rina Omar dan The Padangs

- Coolest Radio Announcer dimenangi Hunny Madu, disampaikan oleh adik-beradik, Sharifah Amani, Sharifah Aleya, Sharifah Aleysha dan Sharifah Ariana

- Break Out dimenangi Massacre Conspiracy, disampaikan oleh band Korea, Vixx

- Favourite Radio Show dimenangi Top 5 -Panggilan Hangit, yang disampaikan oleh Bunkface dan Marsha Milan Londoh

- Power Vocal dimenangi Shila Amzah, yang disampaikan oleh Bunkface dan Marsha Milan Londoh

- Shout! Aloud dimenangi Matluthfi90, disampaikan oleh Josiah Hogan dan Siti Saleha

- Wired Celebrity dimenangi Yuna, disampaikan Dan Khoo dan Kyo Propaganda

- Hot Guy dimenangi oleh Aaron Aziz dan Hot Chick dimenangi Nora Danish, disampaikan oleh Patricia dan Joanne Kam

- Favourite TV Program dimenangi Showdown 2012, yang disampaikan oleh Datuk Jalaluddin Hassan

- Music Video dimenangi Mizz Nina melalui lagu With You, yang disampaikan oleh band Korea, Nu'est

- Ultimate Shout dimenangi KRU, disampaikan oleh Yuna

THE FLYING KICK

Posted: 24 Nov 2012 01:41 PM PST

Apa Yang Tersirat

Posted: 24 Nov 2012 01:28 PM PST

Apa Yang Tersirat


PM PR: Akar Umbi Pas tidak percaya pada Anwar

Posted: 23 Nov 2012 05:25 PM PST

SATU perkara yang pasti, akar umbi Pas tidak percaya kepada Anwar Ibrahim. Ketidak percayaan itu dizahirkan melalui Muktamar Pas ke-58 yang berlabuh minggu lepas.

Seharusnya, pimpinan Pas mengambil peduli perasaan akar umbinya, berbanding memaksa kehehendak mereka yang dibayang-bayangi DAP dan PKR.

Pimpinan Pas "downplay" seruan akar umbinya, terutama pendapat yang dilontarkan oleh setiausaha Agungnya- Mustapa Ali.

Mustapha lebih minat agar Anwar menjadi Perdana Menteri berbanding presidennya sendiri. Pandangan Mustapha dipengaruhi sangat oleh pengistiharan Lim Kit Siang, bahawa Anwar perlu dilantik sebagai Perdana Menteri ke-7 negara, jika Pakatan Rakyat menumbangkan Barisan Nasional.

Seharusnya semua jajaran pimpinan Pas berdiri teguh di belakang Presidennya, agar supaya dinobatkan sebagai Perdana Menteri, bukannya berjuang untuk orang lain menjadi Perdana Menteri.

Dengan pengakuan pemimpin Pas terutama Mustapha Ali, bahawa jika PR menang, maka Anwar perlu dilantik sebagai Perdana Menteri, secara automatik menidakkan pengakuan Pas sebelum ini, bahawa parti itu adalah pengganti Umno.

Pemimpin PAS yakin seyakinnya, bahawa Parti mereka tidak mampu menjadi pengganti Umno, atas sebab itu, mereka juga tidak yakin dengan Presidennya boleh dilantik sebagai Perdana Menteri.

Akar umbi Pas percaya bahawa Pas boleh menjadi pengganti Umno, kerana mereka termakan dakyah para pemimpinnya, namun kini keyakinan akar umbi itu, rupanya hanya buih-buih laut, kenyataan yang palsu.