Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Isnin, 16 Mei 2011 at 1:33 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


waadat

Posted: 16 May 2011 01:08 PM PDT

waadat


jika Anwar jadi PM

Posted: 16 May 2011 02:58 AM PDT

Tiada tuduhan salah guna kuasa.
Tiada tuduhan salah laku seks.
Tiada aduan Ummi Hafilda tentang skandal seks dengan isteri orang.
Tiada aduan dan pengakuan liwat.
Semuanya tiada.

Maka pada suatu ketika Dr Mahathir pun mengumumkan perletakan jawatan Perdana Menteri. Kemudian diumumkanlah pengganti beliau iaitu Dato Seri Anwar Dato Ibrahim sebagai Perdana Menteri Malaysia ke-5.

Cuba bayangkan, bagaimanakah respon Karpal Sigh yang pernah mencabar Anwar agar menafikan tuduhan liwat. Ingat, Karpal mendakwa mempunyai bukti mengenai tuduhan tersebut.

Apa pula kata Mat Sabu yang sebelum itu telah memberi gelaran 'Aljuburi' pada 'Perdana Menteri Malaysia' itu dalam ceramah-ceramah umum di seluruh negara?

Apa pula pandangan Hj Hadi dan Nik Aziz?

Jika itu terjadi, anda nak percaya cakap siapa? Cakap Dr Mahathir yang melantik Anwar sebagai PM yang baru atau cakap Karpal, Mat Sabu, Hj Hadi atau Nik Aziz yang menentang perlantikan itu.

Jawab dengan jujur, sheikh.


Bagaimana pula dengan link berita di bawah? Siapa boleh tolong jawab dan nafikan semua itu bagi pihak Anwar 'Perdana Menteri' baru?

Bapa Anwar miliki saham 20 syarikat

Kek perisa babi

Posted: 15 May 2011 07:42 PM PDT




Demang cadangkan lepas ini kita jangan lagi makan kek atau beli kek untuk majlis harijadi, perkahwinan dan sebagainya.

Sebagai ganti, kita guna kuih bingka atau bengkang. Bentuknya tak jauh beza dengan kek. Macam-macam perisa boleh kita adun. Ada bingka ubi kayu, keledek, nenas, karot, tepung, barli, dan sebagainya.

Tak perlu tempah, kita buat sendiri. Sebab, kalau tempah di kedai mereka akan gunakan bahan yang entah dari mana.

Kalau tak reti buat, boleh belajar atau mintak tolong jiran atau sedara. Tapi jangan lupa bagi duit beli bahan dan lebihkan sikit untuk upah. Hidup ni jangan nak berkira sangat.

Selamat hari guru.

Berita asal:
PUTRAJAYA: Mesyuarat Panel Pengesahan Halal Malaysia minggu lalu menolak permohonan Sijil Pengesahan Halal Malaysia (SPHM) sebuah syarikat pembekal bahan membuat kek, roti dan pastri selepas mendapati ia mengandungi DNA babi dalam dua ramuan yang digunakan oleh syarikat itu.

Dua ramuan terbabit ialah 'Whole Egg Powder' dan 'Whole Milk Powder.'

Difahamkan, syarikat yang beribu pejabat di Eropah itu turut membekalkan roti, kek dan pastri untuk pasar raya besar dan restoran di negara ini. Berikutan itu, Bahagian Hab Halal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) meminta semua pemegang dan pemohon baru SHPM yang menggunakan produk keluaran syarikat terbabit mengambil langkah untuk mengelakkan sijil mereka ditarik balik.

Sumber:
http://m.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.bharian.com.my%2Fbharian%2Farticles%2FDuabahanbuatkek_rotiadaDNAbabi_JAKIM%2FArticle%2Findex_html&h=2e9b8&refid=0&_ft_a=214066990599&_ft_tf=184654541584588&_ft_tpi=214066990599&_ft_ti=17&_ft_time_ft=1305506140&_ft_mf_objid=184654541584588&cb=5

Guru alat kerajaan

Posted: 15 May 2011 04:57 PM PDT

Guru penjana transformasi pendidikan negara

Demang ucapkan selamat menyambut hari guru kepada semua teman seperjuangan samada yang mengenali Demang ataupun tidak.

Bagi Demang tema tahun ini agak berat kerana ia mendukung hasrat perdana.

Apabila badai besar melanda BN dalam PRU12, para pemimpin UMNO berdepan dengan pilihan iaitu 'berubah atau rebah'.

Maka Najib membuktikan pada dunia bahwa anak Bugis tidak pernah gentar menyahut cabaran.

Justeru cendikiawan dan ahli fikir negara dikumpulkan dan diminta satu formula. Maka dari situ mereka sebulat suara memberi saranan:

TRANSFORMASI.

Besok, para guru akan diraikan dalam sambutan Hari Guru di sekolah masing-masing dengan tema Guru Penjana Transformasi Pendidikan Negara.

selamat hari guru.

THE FLYING KICK

Posted: 16 May 2011 01:04 PM PDT

THE FLYING KICK


KALAU KHUTBAH HINA NABI MUHAMMAD S.A.W DAN ISLAM, TAK RASIS, KAN?

Posted: 16 May 2011 11:55 AM PDT

TEORI KONSPIRASI UNTUK SELAMATKAN ANWAR!!!

Posted: 16 May 2011 06:50 AM PDT

FRANCIS SIAH SEWAJARNYA DITANGKAP DAN DIAJAR TENTANG KEAMANAN!!!!

Posted: 16 May 2011 05:45 AM PDT

PKR SEDANG RANCANG HURU-HARAKAN MALAYSIA!!!

Posted: 16 May 2011 03:48 AM PDT

IMIGRESEN MALAYSIA CUMA PANDAI COP PASPORT!!!!

Posted: 15 May 2011 11:30 PM PDT

LAAA... 20 TAHUN, BARU HARI INI NIK AZIZ MENGAKU, DIA TAK MAMPU BINA RUMAH MURAH?

Posted: 15 May 2011 10:00 PM PDT

TERKINI: ANWAR BAKAL DITAHAN SEMENTARA DI PENJARA!!!

Posted: 15 May 2011 08:45 PM PDT

KEPUTUSAN HAKIM; ANWAR KENA BELA DIRI... KEMALUAN ANWAR BAKAL DIPERTONTONKAN!!!!

Posted: 15 May 2011 08:13 PM PDT

KESEDAR, KEDA, KEJORA, KETENGAH... SARANG PEROMPAK DAN PENGKHIANAT!!!

Posted: 15 May 2011 07:00 PM PDT

AGAMA APA SI ANWAR IBRAHIM NI?

Posted: 15 May 2011 03:30 PM PDT

Rajahmas

Posted: 16 May 2011 11:51 AM PDT

Rajahmas


Gempar! lelaki alim berjubah dan bertakbir, kemudian merompak stesen minyak....

Posted: 15 May 2011 05:18 PM PDT

Inilah perompak yang menggunakan pakaian sunnah ketika melakukan rompakan. Dunia sudah sampai akhir zaman. Orang yang zahirnya nampak mulia tak semestinya bebas daripada nafsu buas. Begitulah apabila kita mendengar fatwa ahli politik yang berserban dan berjubah, jangan sekali-kali kita percaya yang syurga itu ditentukan setelah menjilat kaki Ketua Pembangkang.

Inilah fitnah yang paling besar terhadap Islam dan pakaian sunnah nabi oleh umat di akhir zaman....

GANAS...rakaman CCTV menunjukkan aksi ganas lelaki dan anaknya yang berkopiah serta bersenjatakan parang menyamun stesen minyak di Bandar Permas Jaya. 

JOHOR BAHRU: Empat beranak yang berperwatakan alim dengan berjubah dan memakai kopiah serta bertakbir, tiba-tiba bertukar menjadi 'syaitan' apabila masing-masing bersenjatakan parang menyamun stesen minyak di Bandar Permas Jaya, kira-kira jam 1.30 tengah hari, kelmarin.

Dalam kejadian itu, empat beranak yang pernah menyamun di premis sama sebanyak dua kali Jumaat lalu, bertindak lebih ganas apabila cuba mengelar leher pengusaha stesen minyak berkenaan ketika menghalang perbuatan mereka.

Lebih pelik, bukan saja bapa berusia 49 tahun membawa parang, malah tiga anaknya berusia 15, 14 dan lapan tahun turut membawa senjata sama ketika kejadian, manakala isterinya berusia 37 tahun yang berada di dalam teksi bersama anak perempuan berusia 12 tahun dan bayi berusia lapan bulan dikatakan turut berparang.

Menceritakan detik mencemaskan itu, pemilik stesen minyak berkenaan, Sulaiman Che Kutty, 45, berkata, dia yang berada di masjid bergegas ke stesen minyak selepas isterinya yang berada di rumah, dihubungi seorang pekerja memaklumkan kejadian itu.

"Akibat bimbangkan keselamatan pekerja, saya ke stesen sebelum melihat tiga individu berparang menetak meja kaunter dan kotak gula-gula.

Sumber: Harian Metro

PEJUANG BANGSA

Posted: 16 May 2011 11:31 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Pakatan mula serang Najib selepas Anwar Pandi Kutty diperintah bela diri

Posted: 16 May 2011 07:00 AM PDT









Selepas keputusan Hakim Mahkamah Tinggi KL pagi tadi yang membuat keputusan Anwar perlu bela diri , bermula lah teori  dan cakap pemimpin2 PKR yang berlagak seperti lowya  mula bermain logik akal  dan menuduh keputusan tidak adil .




Hakim Datuk Zabidin Mohd. Diah memutuskan demikian selepas mendapati keterangan Mohd. Saiful Bukhari boleh dipercayai, kejadian liwat itu benar-benar berlaku dan tiada apa yang disoal ketika soal balas boleh menunjukkan bahawa dakwaan liwat tidak boleh dibuktikan.




Penulis politikus PAS , MSO juga tidak kurang hebatnya apabila mula bermain spekulasi merangkap fitnah  seperti RPK yang hanya mendengar maklumat orang  apabila mendakwa Najib telah jumpa Ketua Hakim Negara selama 6 jam! 


Siapa tokoh yang MSO maksudkan bahawa dengan kredibilitinya tidak pernah berbohong dan boleh dipercayai ?   Sehinggakan boleh tahu  pergerakan PM ke sana - sini . 


Kalau MSO  berani  tuduh PM berjumpa sulit dengan Ketua Hakim Negara,  sila dedahkan siapa yang beri maklumat ini kerana ia satu tuduhan serius yang cuba kaitkan dengan Perdana Menteri . Jika tidak benar, tindakan harus diambil terhadap beliau yang cuba burukkan kredibiliti PM . 


PB melihat fitnah terbaru  oleh MSO ini  jelas  seperti dirancang .  Mengapa MSO tidak dedahkan lebih awal lagi dan kenapa selepas keputusan oleh Hakim Mahkamah Tinggi  baru didedahkan pertemuan ini  ? 


Cara MSO menulis pun hanya berpandukan cakap orang yang mana belum tentu betul atau tidak . Mungkin mereka hanya merekacipta bagi menyakinkan penyokong -penyokong taksub Anwar  bahawa pemimpin agung mereka ini dianiaya oleh konspirasi Najib . 


Kerana taksub Pas, Cikgu Mala kempunan hadiah Hari Guru oleh PM

Posted: 16 May 2011 05:22 AM PDT




Hari ini semua guru di negara tentu gembira dengan hadiah yang diumumkan oleh PM pada hari Guru yang bertarikh 16 Mei setiap tahun .

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan kaedah baru kenaikan pangkat khusus kepada guru dengan mengkategorikan mereka mengikut empat lapisan jawatan iaitu Guru Biasa, Guru Kanan, Guru Wibawa dan Pendeta Guru.

Tetapi ada seorang Cikgu yang berasal dari Johor tentu bengang  apabila tidak dapat merasa hadiah dan keistimewaan diberikan oleh kerajaan ini  . Beliau ialah Cikgu Mala iaitu seorang bekas guru yang sanggup  berhenti dari menjadi guru untuk  menjadi calon PAS di PRK Tenang .

Dalam benak hati dan fikirannya sudah tentu kecewa selepas ditipu oleh PAS  agar bertanding sebagai calon PRK Tenang dan seterusnya menjadi YB . Tak sempat la nak merasa kenaikan pangkat yang dijanjikan oleh kerajaan hari ini

Kini Cikgu Normala terpaksa menjadi penceramah  PAS la dengan meyebarkan pembohongan untuk menyara hidup keluarganya . Namun dia bernasib baik kerana suaminya, Cikgu Maarof masih dapat menikmati apa yang ditawarkan oleh kerajaan.


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan kaedah baru kenaikan pangkat khusus kepada guru dengan mengkategorikan mereka mengikut empat lapisan jawatan iaitu Guru Biasa, Guru Kanan, Guru Wibawa dan Pendeta Guru.


Katanya, empat lapisan jawatan itu akan membolehkan peningkatan ke gred yang lebih tinggi berdasarkan kecemerlangan.


"Melalui konsep Guru Wibawa dan Pendeta Guru ini, laluan kerjaya guru dalam bidang pengajaran dan pembelajaran akan diperluaskan sehingga mencapai ke Gred 54 dalam tempoh perkhidmatan 25 tahun dengan memenuhi tahap kecemerlangan serta syarat-syarat lain yang ditetapkan Lembaga Kenaikan Pangkat Perkhidmatan Pendidikan," katanya dalam rakaman video yang ditayangkan pada sambutan Hari Guru Kebangsaan, di sini hari ini.

DAP terus perbodohkan PAS di Pulau Pinang !

Posted: 16 May 2011 01:20 AM PDT





"DAP tidak akan menyokong pembentukan sebuah negara theocracy yang berasaskan agama."-Lim Guan Eng


Kata kata Lim Guan Eng ,15/5/11 di Gereja St George pagi jam 10. Ini membuktikan bagaimana seorang tuan besar DAP memerangkap khalifah khawarij PAS menegaskan pendirian DAP.

Semua sedia maklum,kata kata itu benar benar membuktikan PAS hanyalah tunggangan semata mata. Selingkohan khawarij PAS bersama DAP membuktikan mereka meninggalkan prinsip dan maruah perjuangan mereka.Beberapa siri mesyuarat pimpinan tertinggi pakatan,DAP lebih banyak bertegas melalui Lim Guan Eng dan Kit Siang untuk menghalang agar khawarij PAS bersuara mengenai hasrat memperjuangkan negara Islam.


Kata kata Lim Guan Eng sendiri membuktikan betapa mereka adalah tuan besar dan boleh sewenang wenangnya meludah tepat ke muka khawarij khawarij PAS jika kalangan anjing mereka cuba melanggar daulat DAP.

Kesimpulannya DAP tidak pernah mengiktiraf negara ini adalah negara Islam,DAP tidak akan sesekali mengiktiraf negara ini untuk melaksanakan perundangan dan pentadbiran secara Islam yang di perjuangkan oleh khawarij


sumber : pisau.net


Komen PB 


Lagi kenyataan  DAP yang jelas tidak menyokong negara Malaysia sebuah negara Islam . Itu  diungkapkan oleh Father Joseph  Guan Eng ketika di depan penganut Kristian di gerejha  dengan lantang sekali . 


Apabila berjumpa dengan orang PAS dan ceramah-ceramah dan program mereka , bukan main lagi berlakon apek rasis ini menipu tok-tok lebai PAS kononnya beliau prihatin tentang agama Islam . 

Jangan mudah tertipu dengan wayang seorang pemimpin seperti Guan Eng kerana beliau adalah boleh berubah wajah dan berlidah biawak mengikut keadaan dan tempat.



Kes liwat : Anwar Pandi Kutty perlu bela diri , lambaian Sg Buloh semakin dekat

Posted: 15 May 2011 08:32 PM PDT




Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah hari ini memerintahkan Datuk Seri Anwar Ibrahim membela diri terhadap tuduhan meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari.

"Berdasarkan bukti, saya dapati ada kes prima facie terhadap tertuduh dan arahkannya untuk mempertahankan diri," katanya.
Dalam penghakiman lebih dua jami itu, Hakim Zabidin berkata beliau mendapati keterangan Mohd Saiful boleh dipercayai dan diterima sebagai kebenaran kerana beliau seorang yang "berwibawa".

Selain itu, beliau berkata kejadian liwat itu benar-benar berlaku dan tiada apa yang disoal ketika soal balas boleh menunjukkan bahawa dakwaan liwat tidak boleh dibuktikan.

Mendengar penghakiman itu, Anwar mengeluh manakala isterinya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail berkata keputusan itu satu lagi hari yang sedih untuk keadilan.

Hakim Zabidin kemudiannya menangguhkan perbicaraan seketika untuk menentukan tarikh bagi mendengar pembelaan Anwar.

Penyokong Anwar jadi sarkas di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur

Posted: 15 May 2011 08:24 PM PDT



9.55 pagi -macam sarkas-penyokong-penyokong Anwar berbaris buat laluan masuk ke bangunan mahkamah dan sorak orangramai yang terpaksa ikut laluan itu.

10.20pagi-dari kenyataan Hakim Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah dalam mahkamah takat ni menjelang sampai rumusan kes nampaknya Anwar boleh KANTOI.

10.35 pagi-antara point menarik hakim kata keterangan pakar-pakar yang mendapati penetrasi berlaku adalah konsisten.Saiful Bukhari Azlan adalah saksi yang credible.




Setakat jam 8 pagi sekitar 200 orang berkumpul di Mahkamah Tinggi KL tunggu pengumuman kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim dijangka jam 9 pagi.Biasanya sunyi saja.

8.40pg - Dalam kamar mahkamah penuh termasuk wartawan luar negara.Di pekarangan penyokong-penyokong Anwar buat hal luang reformasi dan nyanyi lagi keadilan.

Anwar tiba 8.45 pagi.Antara kelihatan Datuk Seri Wan Azizah Ismail,Azmin Ali Tian Chua,Datuk Chua Jui Meng,Datuk Mahfuz Omar dan lain-lain.Pagi tadi ada yang buat solat hajat di Masjid Wilayah dekat situ.

DIMENSI

Posted: 16 May 2011 11:25 AM PDT

DIMENSI


Omegay: Warning!..Anuvaji pandikutti Psycho!!

Posted: 16 May 2011 06:34 AM PDT


Anuvaji pandikutti: !@#^%$8&!@#!!..arigato gozaimas!!!
Sivaji Ganesan: ayOo..yOoo..ini worang suda gilaa kaa?

Anwar Mula Memperlihatkan Ciri-ciri Mahu Jadi Gila

Oleh Satu Hala

Bila berada di bawah tekanan yang amat sangat, manusia akan menjadi gila.

Bagaimanapun, sebelum menjadi gila, akan wujud tanda-tanda ke arah itu.

Tekanan yang keterlaluan boleh berlaku apabila seseorang itu senantiasa berada dalam penipuan dan terpaksa membawa personaliti berlainan setiap hari.

Anwar memang hidup dalam penipuan....meliwat tak mengaku...main pelacur Cina tak mengaku....sedangkan semuanya sudah terang benderang.....

Dan juga memiliki pelbagai personaliti...kejap jadi suami yang baik...kejap jadi papa yang hebat (tanya Nurul Izzah)....kejap jadi peliwat yang hebat...kejap jadi pelanggan pelacur yang hebat.....balik rumah peluk Wan Azizah....

Semua penipuan dan lakonan itu mengunung dalam jiwa Anwar.... seterusnya klik sini

anuvaji pandikutti hero tamil dah sawan? separuh giler? 100% giler?..wa kata dia dah lame giler sejak meliwat bini orang, laki orang, anak dara orang dan anak teruna orang tanpa kire pangkat, darjat, atau warna kulit..janji dapat lempias nafsu..arigato gozaimas!! kehkehkeh

Omegay: Pertahan peliwat bukan pasal politik? pooodaahhh!!

Posted: 16 May 2011 03:30 AM PDT


nyut!..nyut!..nyut!. nak acuk cyyogee tak?

"Adalah wajib bagi setiap manusia untuk jaga maruah. Orang yang cabul maruah orang lain berdosa kecuali minta maaf," katanya selepas melancarkan Rumah Kos Rendah Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PBMK) di sini, semalam. - Sinar Hairan

wally slipor mabok susu ke per?..hipokrit tak kene tempat..masih ingat calon permatang pasir sdr rohaizad yang teruk kene fitnah dari luar sampai ke tulang? sape pelopor mengaibkan calon kalau bukan pencacai2 pasrael?

Sekarang bila rakan baik anuwar sendiri yang dedahkan maksiat dia masih nak tuduh orang lain punye keje?..ptuihh!! Wally slipor ni lah sebenarnya pencabul maruah dan agama islam!. Allah turunkan islam untuk di pelihara dan di sebarkan sebaik2nya tapi mamat kerepot ni dah gadai akidah kat kit siyal deeayypig!

kalau bukan sebab politik kenapa terhegeh2 masih nak membela peliwat? ahhh persetan lah!..hukum syarie ke hukum sivil ke anuwar patut di hukum atas perbuatan maksiat dia. kalau setakat konon2 nak jage maruah si peliwat baik dia jilat kaki dan mintak ampun kat umat islam yang dia pernah tuduh kafir kalau tak undi pasrael!..ptuihhh! kehkehkeh

Omegay: Chauvinist Pig Deeayypig mula mengade2

Posted: 16 May 2011 01:00 AM PDT


Minggu lalu, saya bertemu dengan seorang Menteri bertanyakan "kenapa benarkan orang Kristian membina begitu banyak gereja dan dibina berskala besar, di tempat strategik, sedangkan penganutnya tidak ramai. Lagi pula gereja yang ada pada hari ini sudah lebih daripada mencukupi". 

Menteri tersebut menjawab: "kalau kita tidak beri, mereka berhujah kenapa kerajaan Kelantan membenarkan patung Buddha yang berbaring dan duduk begitu besar di sana sedangkan penganut Buddha atau bilangan orang Cina amat kecil?" Tersentak juga mendengarnya. seterusnya  Klik sini

termenung sekejap bila baca artikel ustaz ridhuantee. tertanya2 gak apa akan jadi kat umat islam negara ni kalau benda ni tak di tangani lebih awal?. wal hal puak2 komunis dah semakin berani meminta kerajaan ikut telunjuk diorang. biarpun kerajaan cuba memuaskan hati semua pihak namun masih ada lagi suara2 sumbang terus mendesak walaupun perkara tu terlalu sensitif.

ni le yang di katakan dah di beri betis nak peha..dah di beri peha nak pijak kepala..knock! knock!..knock!..orang islam sila bangkit dari mimpi!

OMEGAY: T-shirt Edisi terhad!

Posted: 15 May 2011 11:00 PM PDT


Kes liwat Anwar: Perbicaraan bela diri mula 6 Jun

16/05/2011 12:17pm

KUALA LUMPUR 16 Mei – Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini menetapkan 6 hingga 30 Jun ini untuk menyambung perbicaraan kes liwat membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan di peringkat bela diri. – Utusan Malaysiakusayang

Lelong!..Lelong!..t-shirt murah2!!..t...anuvaji pandikutti sponser! Lelonggg!..Lelongggg!!!

sebentar tadi hakim memerintahkan anuvaji pandikutti  membela diri bagi tuduhan meliwat saiful bukhari.

seramai 26 orang saksi di panggil oleh pasukan pendakwa. selepas membaca pertuduhan dan kronologi kes, hakim berkata bahwa keterangan saiful cukup meyakinkan dengan segala keterangan terperinci yang di beri

Memang ada kebenaran kukuh melalui keterangan dan bukti yang dikemukakan oleh saiful ketika masa dan tempat kejadian. kehadiran saiful juga di sokong dengan bukti rakaman cctv pada masa kejadian

selain itu keterangan pakar2 yang panggil menguatkan lagi kes pendakwaan terhadap anuvaji pandikutti

di khabarkan ada seorang peguambela Anuvaji Pandikutti akan menarik diri dari barisan pembelaan. klik sini. Pastinya hero tamil anuvaji pandikutti semakin pening lalat sekejap di kandang okt.

Justeru anuvaji pandikutti di percayai akan cuba mengheret ds najib dan isteri sebagai saksi pembela dengan memberikan alasan ada cubaan konpirabasi terhadap beliau (memang basi pun kehkehkeh)

p/s: hanjeng kalau dah tercepit, mula la nak menyalak bukit!  >|D

Omegay: Gempa sedunia!..Romeo gay nak ucapkan selamat jalan!!

Posted: 15 May 2011 08:50 PM PDT

Liwat Saiful Bukhari: Anwar diperintah bela diri

16/05/2011 11:07am

Oleh SUWARNI MOKHTAR

KUALA LUMPUR 16 Mei – Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim diperintahkan untuk membela diri atas pertuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan, empat tahun lalu.

Hakim Datuk Zabidin Mohd. Diah memutuskan demikian selepas mendapati keterangan Mohd. Saiful Bukhari boleh dipercayai, kejadian liwat itu benar-benar berlaku dan tiada apa yang disoal ketika soal balas boleh menunjukkan bahawa dakwaan liwat tidak boleh dibuktikan. - Utusan Malaysiaku sayang

selamat jalan romeooOoooooOooo..




Sungguhka

Posted: 16 May 2011 09:47 AM PDT

Sungguhka


Perutusan Sempena Hari Ulang Tahun UMNO ke 65.

Posted: 16 May 2011 02:45 AM PDT

Anak Omak

Posted: 16 May 2011 09:42 AM PDT

Anak Omak


Antara ular dan Khairy, mana satu patut dikatok dulu?

Posted: 16 May 2011 02:19 AM PDT

Jawapan senang untuk ular kepala Khairy

Satu cito kodai kopi yang sering diulang adalah cito ular dan Koling. Mengikut cito, kalau jumpo ular dan koling samo-samo di Myanmar, katuk si koling sampai mampuih sebelum katok si ular.

Entah sapa reka cito, tapi sonang faham sindir koling yang sentiaso tukar-tukar cakap dan tak boleh dicayo. 

Berbalik soalan atas, poei tengok Twitter Khairy - Anak Omak yang omak bukan orang Ghombau.tapi Khairy tak tahu malu nak jadi wakil rakyat Ghombau - berkenaan isu ada penganut Kristian nak ubah Malaysia jadi negara Kristian:


Nampak bonar dia bukan nak pertahan tapi macam menyokong usaha nak jadikan Malaysia negarao Kristian. Cilako babi si Khairy!

Bila cerito tu, ado kebenaran::


Copek ajo tukar cito: 


Bosakan keratan suratkaba tu akan tertulis si Keri suruh bersabar dan jangan cepat menghukum. Katonyo, ramai terlalu cepat membuat tuduhan (TERMASUK DIO SEKALI)

Macam lalang kato-katonyo. Pendengar ingat dio nyokong Islam dan Melayu tapi sebenarnya dia memihak pada kaum bukan Melayud an Kristian termasuk pembangkang.

Nyama konon mengontam pembangkang yang mengkritik Utusan Malaysia.

Gampang!

Bilo mano Khairy pernah pertahan Utusan Malaysia. Malah dio sering mengikut rentak Cino MCA (yang mengikut rentak DAP) untuk mengkritik dan menghentam Utusan Malaysia dan Perkasa.


Khairy ni samo dengan Anwar Ibrahim yang gilo kuasa hingga sanggup kotopikan perjuangan Melayu dan Islami. Padan beriyo-ito nak jadi peon ngantar passport.

Jawapan persoalannya:

Ketok Khairy sampai mampuih dulu. Dio ni lagi tak boleh percayo, lagi membiso dan lagi cilako dari ular, koling dan Yahudi!

Bongkak dan berpuro-puro.

Siap ko Keri, den nak pocahkan lagi rahsio-rahsio ekau.

KEMBARA DI PERJALANAN INI

Posted: 16 May 2011 07:37 AM PDT

KEMBARA DI PERJALANAN INI


SUNGAI BULOH MENANTI ?

Posted: 15 May 2011 10:33 PM PDT

Mungkinkah riwayat karier Anwar tersungkur di Sg Buloh...?...Mungkinkah kisah seorang politikus yg dipanggil tok syeikh Anwar yang pandai gelek-gelek hindi waktu berceramah tergolek di penjara Sg Buloh?

Aduh kasihan...inilah yang dikatakan angan tak sampai...impian berkecai, harapan kecundang....pilu, sedih, meroyanlah Datuk Seri ni....pepatah melayu berkata, "Ku sangka panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengahari"

Apapun patut ke rasa kasihan pada spesies jenis ini?..kesian dan simpatipun ada hadnya, jika seorang itu telah melakukan kesalahan, dan beusaha untuk tidak mengulanginya lagi serta mencari jalan terbaik untuk bertaubat, mungkin perlu juga diberi simpati..tetapi mana mungkin pada kes Anwar Ibrahim ini...yang dia tahu, nafi dan nafi, kemudian tuduh org lain buat fitnah....spesies ni sampai bilapun susah nak dapat hidayah, malah musibah demi musibahpun dia tak kisah...org macam ni dah beraja di mata, bersultan di hati...susah nak sedar diri lagi...

Anwar hai Anwar, saat kejatuhan makin hampir...lepas ni hang tak dapat nak bangun lagi...sekurang-kurangnya insaflah sementara masih ada nyawa ini, sementara masih berfikiran waras ini, kalau tak kasihan pada diri sendiripun, kasihanlah pada keluarga dan keturunan kamu...sampai tujuh keturunan nanti aibmu terpalit pada mereka...

cucu cicitmu nanti sampai malu nak mengaku dari keturunanmu...

memang tidak ada siapa dapat lari dari dosa, tetapi kita sebagai manusia tidak boleh menghukum sesiapapun, syurga atau neraka tempat kita di akhirat sana adalah atas kekuasaan Allah..tetapi saya ingin memberi pesan kepada Anwar Ibrahim, pintu taubat masih terbuka..dan Allah SWT sentiasa mengampuni dosa hambaNya...

bumiyang

Posted: 16 May 2011 03:41 AM PDT

SENJALIZA

Posted: 16 May 2011 03:39 AM PDT

SENJALIZA


ADA YANG MEMERLUKAN DSAI KEKAL DALAM PAKATAN RAKYAT UNTUK MENGHALALKAN YANG HARAM..

Posted: 16 May 2011 02:48 AM PDT

Lihatlah mereka..mereka tahukah ERTI perkataan "MUNGKAR"?
Mereka hanya perlukan DSAI untuk dijadikan alat untuk memenuhi agenda mereka. INI JELAS
dan DSAI sudah diminta membela diri..

BAGI SL DSAI sudah dibawa ke muka pengadilan. JUSTICE APA YANG MEREKA MAHU..law of the jungle di mahkamah Kangaroo.???!!

NEGARA KITA ADALAH NEGARA BERDAULAT!

TAK KAN SEMUA HUKUMAN KE ATAS PERBUATAN MUNGKAR FITNAH

Posted: 16 May 2011 02:31 AM PDT

 Jika semua,  keputusan mahkamah, video yang jelas, jam omega dan sebagainya FITNAH DAN FITNAH DAN FITNAH.. 
APA LAGI YANG BUKAN FITNAH?

"Don't take the law on your own hand..take them to the court". Tetapi MEREKA INI kelihatan 'taking the law on their own hands"...di mana perginya RUKUN NEGARA..keluhuran perlembagaan dan kedaulatan undang-undang. NEGARA INI MEMERLUKAN KEPIMPINAN YANG TEGUH, BERMARUAH dan MAMPU MENTADBIR URUS NEGARA DENGAN MAJU DAN MAMPU BERSAING DENGAN NEGARA MAJU ATAU SEWAKATU DENGANNYA.
DAN
Berita pagi ini SL terbaca bahawa seorang pegawai kanan IMF dituduh MEROGOL seorang wanita (BUKAN merogol SEORANG LELAKI)..

Jadilah kita rakyat Malaysia yang memilih kemakmuran......
BTW
Kenapa tak ada seorangpun yang BERANI membawa Dato T ke muka pengadilan?
Anywhere
APAKAH hukuman yang perlu dikenakan kepada mereka yang menegakkan kemungkaran?

RIDHUAN TEE

Posted: 16 May 2011 03:37 AM PDT

RIDHUAN TEE


Bertindak sebelum terlambat

Posted: 15 May 2011 03:54 PM PDT

Sinar Harian 16 Mei 2011

Minggu lalu, saya bertemu dengan seorang Menteri bertanyakan "kenapa benarkan orang Kristian membina begitu banyak gereja dan dibina berskala besar, di tempat strategik, sedangkan penganutnya tidak ramai. Lagi pula gereja yang ada pada hari ini sudah lebih daripada mencukupi". Menteri tersebut menjawab: "kalau kita tidak beri, mereka berhujah kenapa kerajaan Kelantan membenarkan patung Buddha yang berbaring dan duduk begitu besar di sana sedangkan penganut Buddha atau bilangan orang Cina amat kecil?" Tersentak juga mendengarnya.

Maknanya, apa juga fakta yang kita kemukakan, percayalah kita tidak akan menang, mereka akan mencari bukti dan seribu satu alasan untuk menghalalkan tindakan mereka. Lebih malang lagi, mereka ada precedent untuk dijadikan rujukan, terutama negeri-negeri di bawah Pakatan Rakyat. Jika Pakatan Rakyat boleh luluskan, kenapa kerajaan pusat tidak boleh? Kini kerajaan pusat benar-benar dalam dalam keadaan dilema, terdesak dan mendesak. Akhirnya, terpaksa beri atau bersetuju, walaupun pahit. Siapa untung, siapa rugi ? Jelas-jelas umat Islam dan negara Islam yang rugi. Mereka, ibarat gergaji dua mata, kiri kanan makan. Jika begitulah keadaannya, sudah tentu trend sebegini akan dikekalkan dalam Pilihan Raya Umum akan datang.

Perancangan Roger Bacon (1214 - 1294), seorang orientalis barat ternyata berjaya. Beliau mensasarkan negara-negara Timur bagi tujuan pengkristianan. Gerakan Kristianisasi perlu diperhebatkan agar dunia Kristian dapat diperluaskan di sebelah timur. Selaras dengan tujuan ini, beberapa strategi diatur antaranya memahami bahasa-bahasa penting sesebuah negara itu. Ternyata mereka telah berjaya melalui penggunaan nama Allah dan terjemahan kitab injil dalam bahasa Melayu. Kedua, mengkaji perbezaan antara sesama Muslim dan kemudian memecah-belahkan mereka. Ketiga, mengkaji hujah-hujah lawan agar dapat ditumpaskan. Ketiga-tiga strategi ini ternyata begitu berkesan di negara tercinta ini. Malangnya, kita terus bersangka baik.

Berasaskan kepada pengalaman pernah memeluk agama Kristian dan berita beberapa rakan Kristian yang selalu ke gereja, laporan sebuah akhbar Utusan sabtu lalu mengenai gerakan Kristianisasi tidaklah mengejutkan. Memang tidak dapat dinafikan ada cita-cita ke arah itu, walaupun mungkin tidaklah seekstrem seperti yang dilaporkan atau digambarkan. Namun, untuk menafikan sama sekali gerakan itu tidak wujud, itu tidak adil kepada Utusan. Utusan seolah-olah bersendirian. Kawan sudah jadi lawan.

Gerakan Kristian di Malaysia melalui saluran parti ultra kiasu dan beberapa parti politik yang lain telah lama wujud. Ketua ultra kiasu di Selangor adalah perancang utamanya. Cuma kita sahaja yang terlalu bersangka baik selama ini. Setiap hari Ahad, bulletin Selangor ultra kiasu diberikan dan diedarkan percuma di gereja. Tujuannya agar mereka terus dapat mempertahankan kuasa.

Kita bukan tidak kenal siapa ahli Parlimen Jelutong ultra kiasu? Beliau yang asalnya tinggal di Subang Jaya sanggup bertanding di Pulau Pinang semata-mata untuk merealisasikan cita-citanya bersama-sama ketua parti ultra kiasu di Selangor. Ahli parlimen ultra kiasu ini juga pernah menuduh Jemaah Islah Malaysia (JIM) sebagai pengganas, walaupun kita tahu JIM adalah NGO yang bersifat moderat. Sebelum menjadi ahli parlimen, beliau bukanlah siapa-siapa sangat. Cuma beliau menjadi semakin bongkak apabila bergelar wakil rakyat. Begitulah wakil rakyat ultra kiasu yang lain.

Saya telah berkali-kali nyatakan dahulu, strategi mereka cukup licik, sedikit pertolongan kepada Melayu akan diberikan publisiti secara besar-besar dalam akhbar mereka dalam media internet mereka. Tujuannya tidak lain untuk mencairkan hati umat Islam agar tertarik dengan mereka. Sedikit kesalahan kita diperbesar-besarkan. Jika sedikit hak mereka yang didakwa itu hak asasi mereka diusik, maka heboh satu Malaysia.

Hati bertambah sakit apabila mendengar seorang menteri kanan beragama Kristian sanggup berkata, "apa salahnya Kristian menjadi Perdana Menteri"? Memang tidak salah kerana perlembagaan tidak nyatakan agama, siapa yang akan menjadi Perdana Menteri? Persoalannya, mereka yang faham akan sejarah dan politik Malaysia tidak akan tergamak untuk merebut jawatan tersebut daripada orang Islam (Melayu). Dalam hal ini, sudah kita mahukan pemimpin yang berintegriti dan dihormati.

Memang menjadi tanggungjawab penganut Kristian menyampaikan ajaran agama mereka ke seluruh dunia, sebagaimana yang termaktub di dalam kitab suci mereka. Sama seperti tanggungjawab kita terhadap Islam. Istimewa di negara kita, agama Islam dilindungi daripada dakyah anasir lain.

Mereka mahu menjadikan rantau Asia Tenggara sebagai syurga Kristian setelah mereka berjaya di Indonesia. Sasaran mereka seterusnya adalah Malaysia, setelah berjaya di Singapura. Antara kawasan sasaran dan pusat mereka ialah Mentakab, Kuantan, Perak dan sebagainya. Negeri-negeri yang diperintah oleh ultra kiasu, usah ceritalah. Itu memang syurga mereka. Ramai wakil rakyat mereka adalah orang kuat Kristian.

Berbaik biarlah berpada. Pembinaan rumah ibarat perlu ada formula, bukan ikut siapa banyak duit, maka dia boleh bina sebanyak manapun yang dia suka. Jika itulah formulanya, suatu hari nanti pasti Malaysia akan dipenuhi gereja, tokong dan kuil, kerana kemampuan mereka amat luar biasa berbanding umat Islam, kerana mereka mempunyai rangkaian antarabangsa.

Saya masih teringat bagaimana wartawan majalah al-Islam dua tahun lalu, Julai 2009 ditangkap kerana menyamar di dalam gereja. Heboh satu Malaysia, kecaman dikenakan ke atas pengurusan majalah al-Islam. Tidak ada sesiapapun yang membela majalah dan wartawan tersebut, malahan orang politik mengeluarkan kenyataan yang amat menyakitkan.

Kadangkala saya teramat sedih melihat cara kita berpolitik. Kawan tidak mempertahankan kawan. Kawan makan kawan. Kawan menjadi lawan hanya semata-mata takut hilang kuasa. Bila ada isu-isu yang dirasakan tidak menyebelahi, kita sanggup menikam kawan. Kawan tinggal terkonteng-konteng. Akhirnya kawan itulah yang menjadi mangsa keadaan, sedang kawan itu belum tentu bersalah sepenuhnya.

Saya tidak kata perbuatan menyamar di gereja itu dibolehkan, tetapi selaku rakyat Malaysia, kita juga mempunyai hak untuk mengetahui apa yang berlaku di sana. Apakah tidak benar gerakan memurtadkan orang Islam turut dilakukan di gereja? Kena pada orang Islam, senyap, kena pada mereka semua yang terlibat menjadi mangsa. Bukankah isu murtad lebih dituntut untuk dipertahankan oleh umat Islam dari membela kematian seorang yang disiasat dalam kes jenayah yang belum tentu keputusannya lagi?

Pihak gereja sudah tentu akan menyalahkan kita yang menyelongkar isu murtad atau perkara-perkara yang berkaitan dengan strategi mereka. Bayangkan jika tidak siasatan dan penyamaran yang dilakukan oleh wartawan al-Islam, mungkin tiada siapa yang tahu akan perancangan gereja selama ini. Kita begitu garang menyalahkan dan menyerang Umno sesama Islam, tetapi apabila melibatkan golongan bukan Islam kecut menikus. Pihak gereja sudah tentu tidak akan mengaku atas segala perbuatan mereka. Itu perkara biasa dalam perancangan ultra kiasu.

Mengapa kalau sesuatu isu itu melibatkan Islam kita mendiamkan diri. Malah saling salah menyalah sesama sendiri. Pihak mubaligh dan gereja yang menjalankan kegiatan memesongkan akidah Islam dari rumah ke rumah, sekolah, hospital, universiti, kilang, pejabat dan sebagainya tidak mengapa, atas dasar kebebasan hak asasi manusia. Semua isu mereka menang. Isu-isu yang menyebelahi kita, kalah.

Jika seorang bukan Islam mati kerana tidak diketahui sebabnya dipertahankan dengan bersungguh-sungguh, termasuk orang Islam dan pertubuhan Islam, sehingga mendesak sebuah suruhanjaya bebas ditubuhkan. Adakah tindakan yang sama dilakukan dalam mempertahankan Islam? Jika kita begitu beriya-iya mempertahankan kematian tahanan polis, SPRM, isu Hindraf, isu ISA dan sebagainya dipertahankan oleh segelintir kumpulan Islam dengan berani, mengapa kita perlu membisu seribu bahasa apabila Islam dienjak-enjak?

Lina Joy hanyalah salah seorang di antara sekian ramai remaja Melayu yang sudah terjerumus ke lembah kekufuran. Saya tidak tahu apakah gelombang Kristianisasi itu disedari oleh para pemimpin utama negara ini, atau memang mereka tahu tetapi tidak berdaya untuk membendungnya. Setidaknya sehingga saat ini masih belum nampak bagaimana mereka berusaha untuk menangani gejala tidak sihat tersebut, atau memang sengaja dibiarkan masalah tersebut terlerai dengan sendiri.

Tidak dinafikan ada gereja-egerja yang menjadi pusat untuk mengecam Islam dan merendah-rendah agama Islam. Cuba lihat you tube ini, http://www.youtube.com/watch?v=sxmt78dtxsg. Bagaimana paderi Kristian menghina dan mengecam Islam. Tidak seorangpun umat Islam yang bercakap. Bayangkan jika kita yang berceramah sedemikian, maka kita akan dikritik, dihentam dan diberikan publisiti secara besar-besar. You tube ini hanyalah satu dalam seribu, banyak lagi yang mengecam Islam. Umat Islam hanya diam. Tidak ada langsung protes dibuat. Sebenarnya menurut rakan saya inilah yang berlaku di banyak gereja di Malaysia.

Bayangkan jika itulah yang kita lakukan, seluruh orang Kristian akan bersatu akan menentang, mendesak kerajaan mengenakan tindakan terhadap mereka. Walaupun bukan Islam diharamkan menyebarkan agama mereka kepada orang Islam kerana dijamin oleh perlembagaan. Tetapi mereka tidak kisah, kerana kita buat tidak kisah. Kita terlalu berlembut kerana takut kehilangan undi.

Semua kelemahan kita sudah masak di kalangan Kristian. Dengan sebab itu, mereka begitu begitu lantang dan berani. Kita sahaja yang terlalu takut. Saya ingin ingatkan kepada kita semua, kekuatan kita bukan bergantung kepada Melayu tetapi amat bergantung kepada kekuatan Islam. Jika Islam di kalangan Melayu hancur. Akan hancur Melayu suatu masa nanti.

Yusuf al-Qaradawi (2010) mengingatkan tidak ada maknanya wujudnya umat ini tanpa Islam, mereka tidak akan mendapat kemenangan tanpa Islam. Tidak ada kesatuan bagi mereka tanpa Islam dan tidak ada kemuliaan bagi mereka tanpa Islam. Saidina Umar RA pernah berkata: Kita sekarang ini kaum yang ditimpa kehinaan, tetapi Allah telah memuliakan kita dengan Islam. Tetapi bila kita mencari kemuliaan kepada selainnya, nescaya Allah akan menimpakan kehinaan kepada kita semua.

Yusuf al-Qaradawi mengingatkan lagi, antara bala gerakan Islam hari ini adalah perpecahan dan perselisihan yang kita lihat berlaku sehingga berpuak-puak. Setiap kelompok puak melihat dirinya sahaja yang dianggap sebagai jemaah Muslimin, bukannya sekumpulan daripada orang Muslimin. Mereka menganggap semua kebenaran berada di pihaknya dan yang jauh daripadanya hanya menerima kesesatan. Memasuki syurga dan terselamat dari neraka adalah ganjaran kepada orang yang mengikutinya. Jemaahnya sahaja yang dianggap sebagai golongan berjaya dan golongan selainnya akan hancur!

Beliau menambah lagi, tidak mengapa terdapatnya pelbagai dan beberapa jemaah Islam, asalnya kepelbagaiannya dari sudut bentuk dan pengkhususan, bukannya pelbagai dari segi penentangan dan percanggahan. Wujudlah berapa banyak jemaahpun yang memperjuangkan aspek yang berbeza seperti pendidikan, ekonomi, kebajikan, akidah dan sebagainya,jika akhirnya mereka boleh bersatu atas nama Islam.

Namun, jika sebaliknya berlaku, dan kita terus menjadi pak turut semata-mata kerana hendak menjaga hati orang, menambah undi untuk terus berkuasa, maka tunggu kehancurannya. Saya amat bimbang selepas kita tidak mampu untuk bangun, bila mana ultra kiasu semakin kuat dan berkuasa. Justeru, bertindak sebelum terlambat. Mereka merancang, kita juga kena merancang. Mudah-mudahan perancangan kita diberkati Allah SWT melalui firmanNya: "Wahai orang-orang yang beriman! Jika kamu membela (agama) Allah nescaya Allah akan membela kamu (untuk mencapai kemenangan) dan meneguhkan tapak pendirian kamu." (Surah Muhammad:7).
Dr. Mohd Ridhuan Tee Abdullah, Pensyarah Kanan, Kumpulan Penyelidik Politik dan Peradaban Islam, UPNM. Penulisan ini adalah pendapat peribadi penulis

tunku

Posted: 16 May 2011 03:24 AM PDT

tunku


Anwar sodomized Saiful , ordered to enter defence.

Posted: 15 May 2011 08:14 PM PDT

Sodomy II: Anwar ordered to enter defence

KUALA LUMPUR: The High Court on Monday ordered Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim to defend himself against a charge of sodomising his former personal assistant Mohd Saiful Bukhari Azlan three years ago.
High Court judge Justice Mohd Zabidin Mohd Diah determined that the prosecution had established a prima facie case and the 63-year-old PKR adviser must enter his defence.
He said complainant Mohd Saiful Bukhari Azlan was a credible witness.
"The accused is charged with carnal intercourse against order of nature.
"The defence tried to paint Saiful as a witness who was not a credible witness and that he was not a good Muslim. With great respect to defence, these arguments are irrelevant," he said.
"Saiful appeared to be a truthful witness and his evidence reliable, with the minute details given in his account.
"Therefore, the next question is whether there is evidence to corroborate Saiful's statements.
"The three doctors who testified confirmed that there was penile penetration.
"As for contamination of DNA evidence, all samples taken were immediately sealed. I find the possibility of contamination of samples to be remote.
"Based on all the above reasons, the prosecution has made a prima facie case against the accused. The defence is called," he said.
A total of 27 prosecution witnesses were called to take the stand during 59 days of hearing.
On Aug 7, 2008, Anwar pleaded not guilty to performing carnal intercourse against the order of nature on complainant Mohd Saiful Bukhari Azlan at a condominium unit in Bukit Damansara, Kuala Lumpur.
The alleged offence took place between 3.01pm and 4.30pm on June 26, 2008.
He is charged under Section 377B of the Penal Code and if convicted, could be sentenced to up to 20 years' jail and whipped.
Anwar remained composed after he heard the ruling on Monday. He smiled as he greeted supporters.
The lawyers then entered chambers.
Supporters said they were not surprised by the ruling as it was widely expected.

tunku : of course everyone expected it including anwar's supporters as they know that he is a sodomizer and also a pornstar.welcome back to the court anwar and what a lucky number today 16.....remember 16 september?

Anwar joined Umno to make millions.

Posted: 15 May 2011 08:34 AM PDT

Anwar Has No Regrets Joining Umno After Leaving Abim

SHAH ALAM, May 14 (Bernama) -- Parti Keadilan Rakyat (PKR) de facto leader Datuk Seri Anwar Ibrahim Saturday said he did not regret leaving the Malaysian Islamic Youth Movement (Abim) and joined Umno in 1982.
He said he gained valuable experience while in Umno, although his colleagues in Abim were against his decision.
Anwar said this in his speech at a forum held in conjunction with Abim's 40th anniversary at the Selangor University campus here.
He said among his colleagues in Abim was former Pas president, the late Datuk Fadzil Noor, who was also among those who could not accept Anwar joining Umno, although they remained good friends.
Also present at the forum was Abim's first president, Dr Razali Nawawi.

tunku: he had made hundreds of million if not billion by joining Umno. most of the millions he made when he was the finance minister.why should he regrets? he is still living in super luxury lifestyle now from the "money" he made.

Ohpolitik!™

Posted: 16 May 2011 03:18 AM PDT

Ohpolitik!™


"PAS TIPU RAKYAT KLATE?"

Posted: 15 May 2011 11:54 PM PDT




JERITAN 'PAS tipu rakyat' kedengaran lantang dilaungkan lebih 1,000 Pemuda Umno Kelantan dan NGO yang mengadakan bantahan berhubung penyelewengan projek ladang rakyat di hadapan kompleks kerajaan negeri di Kota Darul Naim di Kota Bharu pada Isnin.

Perhimpunan yang berlangsung selama sejam itu bermula pada pukul 9.30 pagi disertai Orang Muda Berpadu Anti Korupsi Kelantan (OMBAK), Majlis Belia Kelantan, Majlis NGO Negeri Kelantan, Belia 4B dan Pemuda Umno Kelantan dan penduduk Orang Asli di Gua Musang yang kehilangan tanah mereka akibat projek itu.

Sambil melaung-laungkan perkataan "Gelombang Merah", mereka berdiri sambil memegang kain rentang di tepi jalan raya sebelum berarak ke hadapan pintu pagar utama pejabat kerajaan negeri Kota Darulnaim dengan dikawal rapi oleh polis dan Unit Simpanan Persekutuan (FRU).

Kain-kain rentang itu antaranya bertulis 'Berhentilah Nik Aziz; Pas Tipu Rakyat; Ladang Wakil Rakyat; Pade doh weh, tok wakil Pas kayo doh (Cukuplah setakat ini, wakil rakyat Pas sudah kaya).

Memorandum itu diserahkan oleh Ketua Pemuda Umno Kelantan, Anuar Saffian kepada Setiausaha Politik Menteri Besar, Wan Nik Wan Yusof.

Pada penyerahan itu berlaku sedikit kekecohan apabila beberapa pengikut demonstrasi dan wakil Pas bertindak kasar namun, insiden itu berjaya dileraikan segera oleh pihak polis.

Anuar, yang juga ketua demonstrasi, berkata penyerahan memorandum kepada kerajaan Pas Kelantan itu bertujuan menuntut keadilan untuk rakyat berikutan wujud penyelewengan dalam pengurusan projek berkenaan.

"Dalam memorandum itu kita menuntut empat perkara agar kerajaan negeri memberi maklum balas iaitu menyenaraikan secara terperinci nama serta status syarikat yang terlibat dalam projek ladang rakyat.

"Yang kedua kerajaan negeri perlu menjelaskan sejauh mana penglibatan bumiputera dalam projek ladang rakyat, ketiga senaraikan bilangan peserta terlibat dalam projek itu dan keempat umumkan laporan kewangan hasil tahunan projek itu dari tahun 2006 hingga 2011," katanya.

Sementara itu, wakil Orang Asli dari Kuala Betis, Gua Musang, Anuar Panis, berkata beliau datang bersama rakan-rakannya seramai 30 orang untuk menyertai demonstrasi itu kerana tidak berpuas hati dengan kerajaan negeri.

Katanya Orang Asli merupakan kaum yang teraniaya berikutan projek itu kerana telah kehilangan banyak kawasan tanah mereka serta kehilangan punca pendapatan.
sumber AgendaDaily


- Posted using BlogPress from my iPad

HASIL DiDiKaN Tok Guru : Masih Ramai Orang Kelantan Kencing kat Pokok!!

Posted: 15 May 2011 04:28 PM PDT

Nasihat di pokok begini merupakan perkara biasa di Kelantan
Mungkin inilah yang dikatakan hasil didikan insan yang bergelar Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat. Rakyat Kelantan masih lagi ada yang membuang hadas di pokok. Mungkin juga tandas yang disediakan oleh Majlis Perbandaran Kota Bharu tidak diselenggara dengan baik, kotor dan dipenuhi najis yang tidak berPAM. Bukan itu saja, difahamkan juga kebanyakkan tandas disediakan tidak mempunyai bekalan air. Jadi bagi orang Kelantan, kencing di pokok adalah perkara biasa seperti diajar TGNA. Islam TGNA tidak mengajar supaya umatnya menjaga kebersihan. Kencing sana sini ikut dan saja. Macam TGNA yang suka kencing sana sini dengan fatwa yang merapu dan meraban. Lepasni kot ada lagi fatwa berkenaan dengan kencing kat pokok dibolehkan tak taula. 

GHOSTWRITER : "Pengotor betul!!! Buang je tagline Kelantan Membangun Bersama Islam tew!!"

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 16 May 2011 03:12 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ


TAHNIAH ANWAR ! ... HANG MEMANG LAYAK MEMBELA DIRI SENDIRI ! ... SOLAT HAJAT TERMAQBUL SUDAH !!

Posted: 15 May 2011 09:12 PM PDT

Hakim hari ini telah membuat keputusan terbaik kepada pihak Anwar untuk membela dirinya sendiri dalam kes liwat, sejajar dengan permohonan SOLAT HAJAT selama ini oleh puak-puak Pakatan Rakyat sejak 1998 dahulu lagi !

Alhamdulillah Allah telah maqbulkan doa-doa jemaah di SOLAT HAJAT serata pelusok negara memhon agar KEBENARAN ditunjukkan dan KEADILAN kepada Anwar didambakan ....

Nah ! ...  Hari ini KEADILAN kepada Anwar telah terlaksana, BELIAU BOLEH MEMBELA DIRI SENDIRI ! Tanpa ada sekatan mana-mana pihak ! Mahkamah dah pun meminta beliau sendiri menceritakan apa saja yang terbuku di hati demi menegakkan batang opppsss! menegakkan KEADILAN BAGI DIRINYA YANG "DIFITNAH" UMNO SELAMA INI ! ...

Inilah masanya untuk Anwar mendedahkan segala-galanya di Mahkamah ! Dato Najib pun tak buleh halang dia nak cakap apa saja baiiiiii !!! Padan muka Dato Najib, kan ? kan ? kan ? HAHAHAHA ...

Inilah hasil dari doa Tok-Tok Guru PAS yang mengimamkan SOLAT HAJAT selama ini ! ALHAMDULILLAH ! takbirrr ! ALLAH UAKBAR !!!

Mari kita sama-sama tunggu apa yang Anwar nak bela dirinya sendiri nanti ! Semoga beliau dapat memberikan fakta kukuh untuk mempertahankan dirinya sendiri ... PELUANG SUDAH DIBERI DENGAN LUAS HARI INI OLEH MAHKAMAH ! Anwar, ngko gunakanlah platform Mahkamah kali ini untuk bagitau dunia bahawa hang ada fakta dan bukti ...

Boleh la rakyat tengok & nilaikan sendiri alasan kukuh dari pihak hang ... sebab selama ini, hang dok berceramah kata hang tak salah, hang telah dianiaya , hang difitnah, hang kata hang memang tak salah, hang tak salah tapi UMNO yang salah (itu la yang hang dok ulang sejak berbelas tahun dulu di ceramah-ceramah!)... Tapi, fakta & bukti langsung tak ada ...

Kalau setakat macam tu punya pernyataan dari mulut hang, mana kami nak percaya bai!

Kali ni kami tunggu pernyataan rasmi hang dalam mahkamah nanti untuk membela diri, masa tu baru kami buleh mengkaji kenyataan hang dengan lebih mendalam sama ada hang betoi atau Saiful yang betoi ...

Kalau hanya bercakap pong-pang-pong-pang di pentas ceramah, Chin Peng pun buleh buat benda tu untok mempertahankan diri depan penyokong2 dia ! ... Ini kat Mahkamah ! Semua media dunia akan bertumpu kepada kes pungkoq ni baiiii ! ... inilah masanya untuk hang menyatakan Haq !

Itupun kalau hang ada fakta yang benaq laaa ... supaya hang dapat buktikan dan hang pastikan tidak bercakap belit2 macam ulaq ! ...

Nanti kalau terjerat nanti, tak da sapa pun buleh tulong hang baiiii ! ... Karpal Singh pun lari (macam Usop Wilchar lari sambil usung wilchar tu oiiii ! hehe ) ... ANWAR IBRAHIM HARUS BERTAUBAT !



AloQStaQ
16 May 2011
12:12 tengahari

Selamat Hari Guru ...

Politik Harian

Posted: 16 May 2011 03:10 AM PDT

Politik Harian


Anwar Diperintah Bela Diri Atas Tuduhan Meliwat Saiful

Posted: 15 May 2011 08:48 PM PDT


Mahkamah Tinggi hari ini memerintahkan Datuk Seri Anwar Ibrahim membela diri terhadap pertuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah membuat keputusan itu selepas mendapati pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes prima facie.

"Berdasarkan bukti, saya dapati ada kes prima facie terhadap tertuduh dan arahkannya untuk mempertahankan diri," katanya. Baca Lagi...

Liwat II: Penyokong Anwar Kecoh

Posted: 15 May 2011 08:33 PM PDT


Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur di Jalan Duta, di sini hari ini dipenuhi para penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim yang hadir bagi mengetahui keputusan di akhir pendakwaan kes liwat membabitkan Ketua Pembangkang itu dan bekas pembantu peribadinya.

Dipercayai sebanyak tiga buah bas yang membawa para penyokong Anwar tiba di sini dan berkumpul di Masjid Wilayah, berhampiran kompleks mahkamah tersebut.

Beberapa anggota pemuda PKR bertengkar dengan pihak polis yang membuat sekatan jalan ke perkarangan kompleks Mahkamah, Seorang daripada mereka menuntut supaya polis menghentikan sekatan itu. Baca Lagi...

anakbukitgantang says

Posted: 16 May 2011 03:08 AM PDT

anakbukitgantang says


PERHIMPUNAN UMAT ISLAM BERBANGSA MELAYU DI KELAB SULTAN SULAIMAN ESOK

Posted: 15 May 2011 06:54 PM PDT

JEMPUTAN TERBUKA UTK SEMUA UMAT ISLAM:

TARIKH 17/5/11 (SELASA 17 MEI 2011) CUTI UMUM HARI WESAK
MASA 4.30PM
TEMPAT KELAB SULTAN SULAIMAN , KAMPONG BARU, KUALA LUMPUR

PENGANJUR PERKASA

ISU DAN OBJEKTIF -JOM KITA BERHIMPUN UTK BERI ISYARAT HENTIKAN HINA ISLAM DAN MENCABAR KEDAUTAN MELAYU

 KEHADIRAN ADALAH AMAT DIHARAPKAN DEMI PERJUANGAN PENYATUAN ISLAM MELAYU

Sumber
Taipingmali

Taipingmali (tm)

Posted: 16 May 2011 01:45 AM PDT

Taipingmali (tm)


Perak Today-Anwar Banyak Menipu Orang Melayu-Ummi Halfida Siri 1

Posted: 16 May 2011 01:42 AM PDT

Anwar ordered to enter defence

Posted: 16 May 2011 01:35 AM PDT

Fw: Pengkhianatan oleh pegawai haprak...

Posted: 16 May 2011 12:23 AM PDT

Berita dari Australia mengenai Anwar 'Al-Porn' Ibrahim

Posted: 15 May 2011 09:41 PM PDT

Prima Facie

Posted: 15 May 2011 09:17 PM PDT

Mampos Anwar Kali ini

Posted: 15 May 2011 08:35 PM PDT

The Flying Singh fly high

Posted: 15 May 2011 07:53 PM PDT

Fw: JEMPUTAN TERBUKA UTK SEMUA UMAT...

Posted: 15 May 2011 06:28 PM PDT

Pilihanraya adalah Medan Peperangan: Hamidah

Posted: 15 May 2011 03:49 PM PDT

Sahabat-Gunung

Posted: 16 May 2011 01:41 AM PDT

Sahabat-Gunung


Nik Aziz- Bagaimana Dengan Orang Yang Melindungi Kemungkaran, Boleh Masuk Syurga?: Razali Ibrahim

Posted: 15 May 2011 11:37 PM PDT

Ampang, 16 Mei- Pemuda UMNO hakikatnya tidak berminat membicarakan soal video seks yang melibatkan Ketua Pembangkang, namun rakyat khususnya ahli-ahli UMNO di peringkat akar umbi harus mengetahui perkembangan-perkembangan terkini melibatkan isu ini, ujar Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Datuk Razali Ibrahim.

Ujarnya, kini dua perkembangan terbaru yang mana pihak polis telah mengatakan bahawa beberapa langkah telah diambil untuk memastikan ketulenan video tersebut.

"Bagi saya, ini satu langkah yang positif kerana kita ada peraturan. Berlaku juga satu perkembangan bila Pas mengatakan melalui Tok Guru Nik Aziz, dia kata siapa yang menuduh terhadap video itu tak masuk syurga. Saya tak tahu sama ada ini satu ugutan atau ianya mempunyai satu maksud yang lain.

Tetapi pada saya, kes video itu pada saya, kita banyak membuang masa. Kita banyak berbincang dan menjuruskan kepada perkara tidak langsung berfokus. Kita ada banyak tugasan untuk menyelesaikan transformasi kita dan saya harap orang UMNO menanti keputusan video tersebut, siapa yang buat mengikut lunas undang-undang dan dalam masa yang sama, kita memberikan tumpuan kepada kerja kita," ujarnya selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Ampang, semalam.

Sehubungan dengan itu, peluang kepada Pemuda UMNO untuk menjelaskan pada mesyuarat-mesyuarat Pemuda yang diadakan di seluruh negara agar jangan membuang masa membincangkan isu video ini walaupun hakikatnya, ia perkara yang menarik kerana pada jangka masa panjang, ia tidak memberikan apa-apa kebaikan dan faedah kepada ahli-ahli UMNO.

"Ianya tidak ada kene-mengena dengan UMNO, jika Nik Aziz beritahupun, saya percaya tidak ada orang UMNO pun terlibat. Kita tak menuduh tetapi kita nak tahu siapa yang buat. Kalau betul bukan seperti yang mereka katakana, maka kita terima dengan hati terbuka dan kita akan terus buat kerja kita.

Tetapi masalahnya, Nik Aziz kena tengok yang buat ini adalah mereka yang rapat dengan Anwar Ibrahim yang mana orang UMNO pun tak kenal. Saya juga nak tanya pada Nik Aziz, bagaimana pula dengan orang yang betul-betul tahu tetapi melindungi perkara tersebut, apa hukumnya? Adakah melindungi kemungkaran itu bukan masuk syurga?," ujarnya yang juga Ahli Majlis Tertinggi UMNO.

Video Seks Anwar: UMNO Tak Campur Dan Serahkan Kepada Pihak Berkuasa

Posted: 15 May 2011 10:25 PM PDT

KUALA LUMPUR: UMNO menyerahkan kepada pihak berkuasa untuk mengambil tindakan undang-undang sivil atau syariah terhadap pelaku dalam video seks yang didakwa mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, polis sudah mendapat pengesahan mengenai ketulenan video seks berkenaan daripada tiga pakar filem dari dalam negara, Korea dan terbaru, Amerika Syarikat (AS).

"Apa yang jelas maksiat dan zina memang ditegah dalam Islam. Bagi UMNO, pelaku video seks berkenaan boleh diambil tindakan sama ada secara sivil atau syariah kerana peruntukan undang-undang sudah ada.

"Kita serahkan kepada pihak berkuasa untuk mengambil tindakan dan menentukan bentuk tindakan perundangan yang boleh diambil terhadap pelaku video seks itu," katanya.

Ahmad Zahid turut berkata Anwar dan keluarganya kini berada dalam keadaan tertekan berikutan pelbagai isu yang sedang dihadapi mereka sehingga terpaksa menggunakan apa saja cara untuk meraih simpati dan sokongan rakyat yang semakin terhakis.

"Mereka kini seperti berada di tepi tebing tinggi yang bila-bila masa saja boleh terjatuh walaupun ditiup angin sepoi-sepoi bahasa. Ini semua adalah `reverse psychology' (psikologi songsang) mereka. Mereka akan menggunakan pelbagai taktik untuk meraih sokongan rakyat. Itu semua taktik lama. Kita tahu mereka akan gunakan pelbagai cara," katanya.

Beliau mengulas tindakan Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar yang membuat laporan polis Jumaat lalu kerana mendakwa menerima ugutan daripada pihak tertentu yang mahu menculik anaknya jika beliau terus menyokong perjuangan ayahnya.

Anwar Diperintah Bela Diri Atas Dakwaan Sodomi

Posted: 15 May 2011 10:01 PM PDT

KUALA LUMPUR, 16 Mei – Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini diperintah membela diri atas dakwaan liwat terhadap bekas pembantunya
Mohd Saiful Bukhari Azlan, tiga tahun lepas.

Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah dalam keputusannya mendapati pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes prima facie terhadap Anwar.

Mahkamah mendapati Mohd Saiful adalah seorang saksi yang boleh dipercayai dan keterangannya selaras dengan saksi-saksi pakar bahawa terdapat penetrasi
zakar dan mangsa berada di kondominium berkenaan semasa kejadian itu sebagaimana dinyatakan dalam tuduhan.

Hakim Mohamad Zabidin membuat keputusan itu selepas mendengar keterangan oleh saksi-saksi pendakwaan dan hujah daripada Peguamcara Negara II Datuk
Mohamed Yusof Zainal Abiden yang mengetuai pasukan pendakwaan, dan peguam-peguam bela diketuai Karpal Singh di penghujung kes pendakwaan.

Pihak pendakwaan menyimpulkan kes mereka pada 24 Mac, dengan 26 saksi memberi keterangan di perbicaraan yang bermula 3 Feb tahun lepas.

Mohd Saiful, 25, saksi utama pendakwaan yang memberi keterangan pada hari pertama perbicaraan memberitahu mahkamah mengenai kejadian yang didakwa itu.

Butir-butir kejadian didengar secara tertutup walaupun beliau memberi keterangan di mahkamah terbuka mengenai persekitaran yang mendorong beliau membuat laporan polis terhadap Anwar.

Pada 7 Ogos 2008 Anwar, 63, mengaku tidak bersalah terhadap dakwaan melakukan liwat bertentangan dengan peraturan alami di Kondominium Desa
Damansara di Bukit Damansara antara 3.10ptg dan 4.30ptg 26 Jun, 2008.

Tuduhan itu dikemukakan di bawah seksyen 377B Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara hingga 20 tahun dan sebat.

Ini merupakan tuduhan liwat kedua Anwar hadapi. Pada 2000, beliau dituduh meliwat pemandu kepada isterinya, Azizan Abu Bakar.

Beliau disabitkan kesalahan dan dihukum penjara sembilan tahun oleh Mahkamah Tinggi, tetapi empat tahun kemudian Mahkamah Persekutuan membatalkan sabitan itu dan mengetepikan hukuman penjara.

Al Fatihah. Kasih Ibu Membawa Ke Syurga…

Posted: 15 May 2011 09:54 PM PDT

Kasihnya ibu bawa ke syurga manakala kasihnya anak dapat mengusung dan menyempurnakan jenazah ibu amatlah bermakna. Begitulah kasihnya Datuk Mustapa kepada ibunya allahyarhamah Hajah Setawa Haji Mahmood, 80 tahun yang kembali ke rahmattullah 7.30 malam Sabtu kerana sakit tua.

Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) Datuk Seri Mustapa Mohamed yang sedang bertugas mengiring Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak di Qatar terpaksa bergegas pulang ke kampung halaman di kediaman ibunya di Kampung Badak, Bachok untuk menguruskan jenazah ibu beliau.

Jenazah telah dimandi, dikafankan dan di sembahyangkan selepas solat Zohor oleh lebih 500 orang penduduk setempat dan para pemimpin UMNO negeri yang hadir di masjid kampung tersebut.

Mustapa kemudiannya mengusung jenazah ke perkuburan dan beliau sendiri turun ke liang lahad bagi menyempurnakan perkebumian itu.

Turut hadir Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kelantan Datuk Dr Awang Adek Husin serta pemimpin-pemimpin UMNO Bahagian negeri Kelantan.

PAPA GOMO

Posted: 16 May 2011 01:25 AM PDT

PAPA GOMO


SODOMY 18 SX - Anwar Bela Diri Kak Wan Dan Nurul Izzah Pula Selepas Ini Sebagai Saksi Alibi

Posted: 16 May 2011 12:30 AM PDT




Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah hari ini memerintahkan Datuk Seri Anwar Ibrahim membela diri terhadap tuduhan meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari.

"Berdasarkan bukti, saya dapati ada kes prima facie terhadap tertuduh dan arahkannya untuk mempertahankan diri," katanya.

Dalam penghakiman lebih dua jam itu, Hakim Zabidin berkata beliau mendapati keterangan mangsa Mohd Saiful boleh dipercayai dan di terima sebagai seorang yang berwibawa.

Dalam pada itu Hakim Zabidin memutuskan Tarikh untuk Dato Seri Anwar Ibrahim membela Diri adalah pada 6hb Jun sehingga 30 Jun 2011.

Dengan keputusan mahkamah ini Gomo nak nyatakan kepada anda semua bahawa Mahkamah menerima 100% kes Pendakwaan dan selepas ini Anwar Ibrahim tertuduh dalam kes liwat ini akan Bela Diri dan sudah semestinya beliau akan membawa Saksi saksi Alibi nya.

Siapa saksi Saksi ALibi Anwar?

WAN AZIZAH - yang Kata Anwar sedang bermesyuarat pada waktu kejadian
NURUL IZZAH - yang kata Anwar sedang bersama Keluarga waktu Kejadian

Dan ada lebih kurang 20 orang lagi Saksi bagi ALibi Anwar Ibrahim.

Dan jika Saksi Saksi ALibi yang akan Anwar Ibrahim bawa selepas ini GAGAL membuktikan Keraguan dalam kes Liwat ini alamatnya Anwar Ibrahim akan segera Berangkat ke Sg Buloh!!!

HA HA HA


Ni Kat Rumah Ke tengah bermesyuarat?



Anwar Al Juburi Ingat kata kata Saiful Bukhari
Yang Hak Pasti Berdiri,
Yang Bathil Pasti Jatuh.

Lagi Menarik KLIK DI SINI


Psssttt...Syukur atas keputusan Mahkamah ini....Keadilan semakin terlaksana...amin



DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM


ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

LIVE - Mahkamah Putuskan Anwar Al Juburi Bela Diri Penyokong Mula Mengganas

Posted: 15 May 2011 09:08 PM PDT




AMK nak mula pergaduhan dengan Pihak Polis Pulak...Cilakak.....

MAHKAMAH PUTUSKAN ANWAR IBRAHIM MEMBELA DIRI

Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah hari ini memerintahkan Datuk Seri Anwar Ibrahim membela diri terhadap tuduhan meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari.

"Berdasarkan bukti, saya dapati ada kes prima facie terhadap tertuduh dan arahkannya untuk mempertahankan diri," katanya.

Dalam penghakiman lebih dua jam itu, Hakim Zabidin berkata beliau mendapati keterangan mangsa Mohd Saiful boleh dipercayai dan di terima sebagai seorang yang berwibawa.


Dalam pada itu Hakim Zabidin memutuskan Tarikh untuk Dato Seri Anwar Ibrahim membela Diri adalah pada
6hb Jun sehingga 30 Jun 2011.

Pagi tadi...Di khabarkan ribuan rakyat hadir memenuhi Kompleks Mahkamah Jalan duta Hari ini dalam menyuarakan sokongan kepada Anwar Al Juburi peliwat Tegar dalam Negara yang mana kita tahu hari ini mahkamah akan mengumumkan sama ada Si Al Juburi akan Membela diri ataupun Di lepaskan.


Ramai gila lah rakyat Hadir, ada yang datang dari Perak dan Permatang Pauh dalam menyokong Anwar Ibrahim ketua Pakatan Rakyat ni........Fuh...Lebih ramai dari Tahun 1998.....Jom layan gambar gambar pendemo Lubang Kunyit.


Gambar Mahkamah Pagi Ini Dan Artikel Penuh KLIK DI SINI



Psssttt...Syukur kerana Keadilan semakin jelas kelihatan


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Rekayasa AMK Pagi Ini Anwar Ibrahim Akan Di Tangkap Polis

Posted: 15 May 2011 10:07 AM PDT






FREE DOWNLOAD KLIK DI SINI


Hari ini Anwar Ibrahim akan di arahkan membela diri di atas pertuduhan Liwat yang di lakukannya. Dan hari ini juga AMK Taik Kucing telah menyebarkan mesej kepada rakyat kononya Anwar Ibrahim akan di Tangkap Polis. Ini merupakan satu rekayasa AMK bagi menarik rakyat yang tidak berdosa menyokong Peliwat Tegar.

Gomo mengingatkan rakyat Malaysia agar usah hadir pada hari ini di Mahkamah Jalan Duta memandangkan perjuangan menyokong Anwar Ibrahim dalam Kes Liwat ini adalah sia sia belaka.

Renung kembali Reformasi tahun 1998 yang mana kita dapat lihat puluhan ribu rakyat Malaysia di Tipu hidup hidup oleh Anwar Ibrahim. Usah lagi kita terjebak buat kedua kalinya menyokong seorang yang mengamalkan Seks Luar tabii.

Yang hak Pasti Berdiri
Yang bathil Pastil Jatuh

Psssttt....Ada permohonan yang nak lihat lagi Video nya....huhuhu


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

PANEH MIANG

Posted: 16 May 2011 01:20 AM PDT

PANEH MIANG


Najib's Do or Die

Posted: 15 May 2011 08:11 PM PDT

1. Artikel ini sepatutnya keluar minggu lepas. Tapi disebabkan blogspot domam, mako terpaksolah dikeluarkan hari ini. Kok raso topik ni dah basi, nasib kau la yeh.

2. Baru-baru ini Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (PEKEMBAR) atau lebih dikenali sebagai UMNO telah menyambut ulang tahun penubuhannya yang ke-65.

3. Ada juga yang pertikai UMNO sekarang hanya berusia 23 tahun kerana UMNO pernah diharamkan pada 1988 dan didaftarkan semula dengan nama UMNO Baru. Orang yang mempertikaikan ini tampak seperti ingin mencari publisiti murah, seolah hanya mereka saja yang tahu sejarah.

4. Pada kami, polemik UMNO lama dan UMNO baru ini tidak menguntungkan agama, bangsa dan negara pun. Lebih kelihatan seperti budak tadika yang bergaduh tentang permainan baru dan permainan lama dengan kawan-kawan.

5. Kami telah mendengar daripada kedua-dua pihak berkenaan versi pengharaman UMNO pada 1988, sama ada daripada Che Det mahupun Ku Li. Biasalah, masing-masing mesti nak membenarkan pihak sendiri.

6. Kami buat kesimpulan begini sajalah, pihak yang kalah biasanya akan kecewa, dan orang kecewa pasti senang digoda syaitan. Faktor kekalahan dan kekecewaan pasti menyebabkan seseorang itu kurang berfikir secara waras serta tidak bijak dalam tindakan. Justeru bagaimana nak melampiaskan kemarahan akibat kekecewaan? Sabotaj parti? Akhirnya UMNO diharamkan oleh mahkamah pada 4 Februari 1988.

7. Mustahillah pihak yang menang nak sabotaj parti sendiri sehingga diharamkan, ya tak? Hehehe. Orang Ku Li mesti 'angin' dengan kenyataan ni.

8. Baru-baru ni seorang jawatankuasa UMNO Bahagian Jelebu (Ketuanya Rais Yatim) mengatakan "UMNO masih kuat" dan menambah, "Yang tak kuat ialah Melayu sebab berpecah belah." Ada juga dikalangan ahli UMNO Jelebu mengatakan, "Kami tidak pernah kalah di Jelebu. Tak macam kawasan UMNO lain seperti Selangor."

9. Dato' Seri Presiden UMNO, kalau nak tahu, masih ramai ahli UMNO terutamanya Ketua dan Jawatankuasa Bahagian di Negeri Sembilan ini yang perasan diri mereka kuat dan banyak sokongan. Dan bertambah lawak lagi, mereka tidak peduli pun jika kawasan UMNO lain kalah, asalkan kawasan mereka sendiri menang. Mungkin mereka fikir walaupun hanya dengan kemenangan kawasan mereka sahaja, UMNO masih tetap berupaya membentuk kerajaan?!

10. Inilah realiti kebanyakan Bahagian UMNO yang jobor dan syok sendiri. Belum lagi masuk bab pecah belah dalam parti.

11. Walaupun dalam siri PRK dan PRN Sarawak baru-baru ini menunjukkan trend sokongan Melayu telah kembali kepada UMNO, tapi wajarkah pemimpin UMNO di peringkat bahagian begitu angkuh dan ego?...Sedangkan kawasan mereka sendiri pun belum benar-benar teruji?

12. Di Jempol, sudah ada usaha untuk menjatuhkan Ketua Bahagian oleh Timbalan dan Naib Ketuanya. Di Rasah, sayap Wanita, Pemuda & Puteri UMNO tidak sebulu dengan Ketua Bahagian mereka sendiri. Di Kuala Pilah, regu Ketua Bahagian berbalah dengan regu Timbalan Ketua Bahagian. Ahli Parlimen Kuala Pilah juga tidak sebulu dengan ADUN kawasan Kuala Pilah. Seremban tak payah ceritalah...selagi Tok Sahak jadi ketua, selagi itulah UMNO Bahagian Seremban berbalah tak sudah-sudah. Yang nampak stabil sikit ialah UMNO Bahagian Teluk Kemang, Tampin dan Rembau.

13. Kajian sikap menunjukkan rakyat terutamanya Melayu berada dalam keadaan berbelah bahagi. Rakyat jelas tidak sukakan Komplot Pembangkang, tetapi pada masa yang sama rakyat turut meluat dengan sikap sebahagian besar pemimpin UMNO yang tak sedar diri.

14. Rakyat kini mengambil sikap tunggu dan lihat. Jika calon UMNO/BN di PRU akan datang tidak menepati kriteria yang disukai mereka, pilihannya sama ada mereka tidak akan keluar mengundi, atau membuat undi rosak. Namun mengundi Komplot Pembangkang tidak sesekali. Inilah pendirian kebanyakan akar umbi UMNO termasuk pengundi atas pagar.

15. Sempena ulang tahun UMNO ke-65 ini, Najib mulai sekarang wajib meneropong secara serius 'winnable candidate' di setiap kawasan yang bakal ditandingi BN, khususnya UMNO. Pemimpin-pemimpin lama yang bermasalah perlu diketepikan. Calon baru yang disukai penduduk setempat, walaupun tiada jawatan dalam parti, perlu diketengahkan dan diberi peluang seluas-luasnya.

16. Jangan terpedaya dengan kepuraan luar biasa yang ditunjukkan sebahagian besar wakil rakyat termasuk pimpinan UMNO sedia ada menjelang PRU-13 ini. Pedulikan dengan para pembodek serta ugutan sabotaj etc. Juga diharapkan Najib tidak terlalu percaya 100% dengan maklumat daripada punahsihat yang ramai disekeliling anda.

17. Najib dituntut pamer keberanian melakukan anjakan besar-besaran terhadap calon BN di PRU-13 sepertimana yang didambakan kebanyakan pengundi hari ini.

18. Memetik ucapan Dato' Onn Jaafar dalam Mesyuarat Agung UMNO di Kelab Seremban, Negeri Sembilan pada 1 Mac 1947, "Darah berteriak kepada Darah dan Bangsa kepada Bangsa"; It's do or die for Najib.

Parlimen BELIA

Posted: 15 May 2011 05:18 AM PDT

Sudahkah Belia Malaysia hadapi fenomena Tsunami Transformasi Belia Malaysia? Sama ada diukur dengan apa jua kaedah, bersedia atau tidak kepemimpinan Belia Malaysia mesti hadapi juga transformasi besar. Ibarat kandungan karya "Swimming with The Shark without Being Eaten."

Hari ini, Parlimen Belia akan dimulakan. Dewan Undangan Negeri Belia juga dilapor akan dilaksana. Bagus dan baik sekali. Apakah belanjawan Negara tahun 2012 akan mempunyai akses khas kepada Peruntukan Pembangunan Belia Malaysia? Tidak cukup hanya RM 100 juta untuk semua mak nenek kepada KBS. Misi Parlimen Belia dan DUN Belia, juga, mengerjakan resolusi Makmal Pembangunan Belia, RM 5 billion baru cukup untuk 5 tahun.

Persoalannya dipulang kembali kepada YAB PM dan YAB TPM, bersiap siagakah Kerajaan BN memberi token RM 5 billion ini kepada MBM dan MBN, juga, Badan-badan Gabungan Kebangsaan?

Benarkan sahutan Belia Di Dengari, Belia Di Bimbing, Belia Di Senangi! Atau retorika Belia Dengar Masuk Kanan Keluar Kiri, Belia Bimbing Cakap Depan-Belakang Lantak Kau lah, Belia Senang Biarlah Kau Orang Mampus!

Pak Sedaro fikir MPBN pada 9-10 Mei, baru-baru ini, dapat membuka pintu kepada pelbagai proses transformasi. Diberitakan, Alumni Kapal Belia Asia Tenggara/Jepun Malaysia juga menjadi sebahagian isu besar yang dibahaskan. Ternyata, KBS masih membuta mata, memekak telinga, membisu mulut dalam menyelesaikan menggunakan KUASA PREROGATIF YB MENTERI kepada KABESA.

GLC, PLC punya banyak. Tapi tak seekor pun sambut Think Youth!, Andai GLC & PLC sanggup derma CSR sebanyak RM 1 juta setahun kepada Tabung CSR Belia Malaysia di bawah MBM atau MBN, maka, hebatlah Dunia Parlimen Belia Malaysia.

HERO KECIK

Posted: 16 May 2011 01:12 AM PDT

HERO KECIK


Darah Seni Atau Politik Keluarga Anwar?

Posted: 15 May 2011 08:02 PM PDT

Gambar Unspinners: Papah Jangan Tak Papah



Bodoh betulla pengarah-pengarah filem tanahair nie tak dapat melihat bakat yang wujud dalam darah daging keluarga Anwar Ibrahim. Membawa watak kesian dalam kesakitan memang terbaik pernah di lakonkan oleh keluarga tersebut.


Lakonan ini dibuat pagi tadi semasa keluarga Anwar ke mahkamah atas perbicaraan kes liwatnya. Dulu pun dia buat lakonan yang sama, dalam penjara pun sama... semua lakonan yang dia sakit. Apa lagi seluruh rakyat Malaysia... tolongla simpati dan kesian kat keluarga Anwar.. Tolongla simpati... kesian dia... tak dapat pun anugerah pelakon terbaik. Pas nie seluruh keluarga Anwar berkumpul untuk untuk berlakon keluarga bahagia.


Pasti masyarakat akan kesian apabila anwar dipisahkan oleh keluarganya oleh kerajaan sekarang. Orang akan kesian dan melihat ini semua konspirasi dilakukan oleh BN-Umno. Orang akan bersimpati dan merasakan kes liwat tu hanya la perkara kecil dan boleh dimaafkan. Orang masih bersimpati bila melihat keluarga bahagia akan musnah. Adakah lakonan simpati ini masih boleh diterima oleh semua rakyat malaysia.


Tapi agak kelakar juga kerana keluarga anwar masih menggunakan skrip lama. Bak kata org bila dia ada masalah... dai akan sakit... Bila tak tahu nk berlakon apa lagi... dai akan berlakon sakit. Hanya sakit yang boleh membeli jiwa orang malaysia... belila kesian sikit. Tapi depan orang berlakon sakit, dalam bilik.... diala heronya....


Darah apalah yang mengalir dalam keluarga Anwar? darah seni atau politik? siottt jer dia orang nie jawab ... ada darah XXXX... bongok punya jawapan.....




Dalam Hati Mau Cerai

Posted: 15 May 2011 07:07 PM PDT

Bukan sekarang wan jijah mau minta cerai daripada Abe Wa. Dah lama dah hasrat nk bebas daripada Abe Wa yang memang mempunyai nafsu kuat, bak kata org tua-tua tak sempat kering bulu la... asik nak balun jer..

Hasratnya bermula masa Abe Wa ni orang nombor 2 lagi, tapi atas nasihat, terpaksala telan kepahitan dan penderitaan demi maruah keluarga tersayang terutama anak2. Begitula nasib yang menimpa kak jijah. Tapi apa kan daya, demi maruah sekeluarga, yang busuh dah jijik itula terpaksa ditelan.

Sehingga hari nie, si isteri terpaksa menanggung dosa yang dilakukan oleh si suami yang dahagakan depan belakang. Tak cukup dengan satu jantina, jantina satu lagi pun di balunnya.. Janji abe wa puas..

Sungguh kesian tetapi disebabkan mahu menutup segala keburukan yang dilakukan oleh si suami hingga hari ini, terpaksala mengcover kesemuanya termasuk anak2. Drama demi drama terpaksa dihasilkan untuk menutup keburukan suami.

Sampai bila mahu menutup benda yang dilaknati Allah dan sampai bila boleh bertahan. Lagi ditutup, lagi terbukak pekongnya. Kebenaran akan terserlah jua.

Sampai bila si isteri terpaksa berbohong dan menyalahkan orang lain demi menutup segala keburukan yang diketahuinya dengan jelas. Sampai bila.... sampai bila... adakah sampai masyarakat memandang jijik akan struktur keluarganya yang terlalu berdolak dalih.

Kebencian tak dapat dibendung lagi.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 15 May 2011 11:40 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Seorang lagi Peguam Pandikutti Nak Tarik Diri...

Posted: 15 May 2011 10:31 PM PDT


Berita panas ini aku dapat dari ibu pejabat pkr di tropicana, damansara, cerita terbaru, salah seorang dari barisan peguam pandikutti akan menarik diri dari mengendalikan kes liwat pandikutti pada 6 jun ini, siapa peguam anwar yang nak tarik diri itu dan kenapa dia nak tarik diri.

Sejak bermulanya kes liwat anwar pada 2008 lalu, sulaiman abdullah yang juga seorang peguam tersohor dengan mengejut menarik diri dari mengendalikan kes pandikutti menggunakan alasan tidak sihat, dia meninggalkan pandikutti dan barisan peguam yang bodoh-bodoh untuk mengendalikan kes itu, tapi kali ini ada seorang lagi yang akan tarik diri.

Aku akan dapatkan detail siapa peguam itu, buat masa ini menurut sumber, pandikutti tengah dok pening nak cari saksi dan alibi dia untuk kukuhkan bukti yang dia tak membontot saiful.

SELALU ADA YANG BARU

Posted: 15 May 2011 11:39 PM PDT

SELALU ADA YANG BARU


UNTOK UMNO KUAT DAN MENANG PILIHAN RAYA MELAYU WAJIB BERUBAH

Posted: 15 May 2011 06:27 PM PDT


Ahli-ahli Umno juga ramai yang bercakap tentang kawasan2 atau Parlimen yang kononnya kubu kuat Umno tetapi dalam setiap kali menghadapi pilihan raya Umno selalu kalah di kerusi berkenaan tidak kira lawan Umno tersebut Pas, Pkr atau DAP. Kawasan majoriti melayu yang sebelum ini boleh dikira selamat untok melayu sekarang tidak lagi selamat setelah pakatan Pas bersama DAP dan PKR.

Ada kawasan dalam PRU12,Umno berdepan dengan DAP dan dikawasan majoriti melayu Umno juga kalah. Kawasan majoriti melayu juga tidak boleh menjamin kekuatan orang melayu sekarang. Kalau sebelum ini dikawasan2 pendalaman atau diluar2 bandar keadaan begitu tenang

Apa yang kita nampak banyak kesalahan diletakkan kepada pengundi golongan tua melayu yang berada dikawasan pendalaman yang agak ketinggalan dan cara berfikir yang agak unik, betulkah itu? Sebenarnya terlalu sukar untok kita ramal kalau dibandingkan dikawasan bandar walaupun golongan ini lebih cerdik dan berpelajaran tetapi mereka ini pula terlalu mengejar kemewahan dan lebih berkepentingan.

BACA LAGI...

1. Sebut sahaja melayu golongan besar parti yang mewakilinya adalah Umno dan Pas. Suara-suara menuntut ke arah perpaduan umat Melayu/Islam semakin lantang kedengaran. Banyak pihak yang secara sukarela ingin membantu ke arah penyatuan umat Melayu/Islam di Malaysia.


2. Malangnya tindakan itu dipandang enteng oleh beberapa pihak yang berkepentingan. Sedih apabila mengenangkan perkara seperti ini. Hanya kerana ingin mencapai kekuasaan, perpaduan sesama Melayu/Islam langsung diketepikan.


3. Tindakan mereka yang menolak secara menyeluruh, perpaduan Islam hanya kerana perbezaan yang kecil, yang diperbesarkan, sedang persamaan antara kedua pihak tidak pula dijadikan sandaran untuk bersatu.


4. Diriwayatkan daripada Anas r.a: Nabi Muhammad SAW pernah bersabda: � Tidak ada seorang pun di antara kalian dipandang beriman sebelum ia menyayangi saudaranya sesama Muslim seperti halnya ia menyayangi dirinya sendiri.�


5. Apakah mereka tidak mahu melihat saudara sesama Islam saling menyayangi? Mereka lebih suka berjauhan dengan saudara seagama, yang sama menghadap kiblat, yang sama bersolat menyebut Allah SWT, sedang mereka mahu serapat yang boleh dengan mereka yang menyekutukan Allah, yang sering berdusta, yang langsung tidak beriman kepada Al-Quran?


Majoriti orang muda bangsa melayu tidak sedar akan bahaya DAP. Mereka semuanya masih muda. Mereka ramai yang berpelajaran tinggi dan menjawat jawatan yang profesional (hasil perjuangan UMNO yang dituduh perkauman) . Mereka bukan bodoh tak boleh berfikir. HAnya mereka masih mentah kerana mereka muda dan tidak berpengalaman.
Kerana mereka mentah , mereka mudah terpukau oleh retorik oleh DAP. mereka tidak perasan yang berkilau itu hanyalah kaca, bukan permata. Mereka tak nampak DAP bahaya kerana yang memerintah Malaysia ini masih Umat Nabi Muhammad SAW yang adil.
Dan pada pemimpin Melayu, ada satu pepatah "Takut titik lalu tumpah" atau "A stitch in time saves nine". Maknanya jangan anggap "melupakan" masalah akan buat masalah selesai. Sebaliknya akan jadi lebih parah .
Tiada seorang pun ahli politik dari melayu yang berani mengistiharkan dengan tegas dan fokus menghentam DAP itu perkauman . Padahal setiap hari DAP canangkan bahawa UMNO itu perkauman dan selalu menjadikan itu sebagai modal berpolitik mereka dimerata ceruk negara.
Ada tak ahli politik dari UMNO yang ingatkan pemimpin-pemimpin MCA bahawa jika mereka masih membiarkan DAP memfitnah BN sesuka hati, sukar untuk kaum cina sokong MCA bahkan melayu sendiri akan muak dengan sikap penakut MCA itu.
Ada tak pemimpin UMNO kini yang menggunakan kuasa media sepenuhnya untuk membelasah puak-puak pembangkang seperti yang dilakukan oleh Datuk Zainuddin Maidin sewaktu beliau menjadi Menteri Penerangan dulu..
Ada tak pemimpin-pemimpin besar UMNO yang sanggup mengambil inisiatif turun padang 3 kali seminggu seperti yang dilakukan oleh Anwar serta gerombolan pembangkang di merata kawasan untuk berceramah meraih sokongan?
Ada tak pemimpin-pemimpin melayu yang berani gunakan kuasa politik mereka untuk menghalang kafir-kafir cina menindas bangsa melayu seperti yang dilakukan oleh Lim Guan Eng dan DAP di P.Pinang? Berapa keratkah pemimpin melayu yang turun mengambil tahu kesusahan rakyat sewaktu mereka memerlukan bantuan kerana ditindas oleh puak Pakatan?
Sewaktu Utusan dihentam dengan begitu teruk sekali oleh puak pembangkang, dimanakah pemimpin-pemimpin UMNO yang mempertahankan akhbar melayu tersebut? Apakah mereka hanya memuji Utusan sewaktu akhbar tersebut memuji serta melambung mereka sewaktu pemilihan parti?
Semua ini menjadikan majoriti generasi muda sudah hilang rasa hormat terhadap pemimpin UMNO yang disifatkan terlalu lembut lembai. Apa saja yang dilakukan oleh pembangkang, enggan diambil tindakan kerana mahu menjaga hati satu kaum sahaja. Tapi, adakah kaum yang dijaga hati tersebut mahu menyokong UMNO/BN?
Yang paling menyakitkan hati sekarang ini, kaum cina dan india di layan seperti anak emas kerana kononnya mereka penentu undi. Dalam perangkaan 2010, jumlah Bumiputera ialah 18juta, Cina 6 juta dan India 1 juta. Jadi, benarkah mereka ini penentu undi? Berapa banyak kawasan yg majoritinya adalah pengundi Cina atau India?
Persoalan yang sering diutarakan oleh generasi muda melayu sekarang ini ialah, kenapa pemimpin-pemimpin melayu perlu takut kepada kaum minoriti tetapi tak mengendahkan bangsa melayu yang terbukti menjadi majoriti? Kenapa pemimpin melayu yang ada sekarang ini tak belajar dari cara berpolitik yang diamalkan oleh Tun Mahathir?
Jawapannya amat mudah sekali.. Orang Melayu tidak bersatu. Pemimpin Melayu tidak lagi kenal "demarcation line", dimana kita boleh berbeza dan dimana kita perlu sepakat. Akibatnya, yang kecil menguasai yang besar. Keujudan Israel yg kecil dan terpencil itu menjadi gagah apabila bangsa Arab yang besar lagi kaya gagal bersatu.
Umat Melayu Islam perlu di kuatkan kembali jatidiri mereka dengan memberikan kesedaran bahawa mereka sebenarnya adalah seekor SINGA yang sememangnya kuat, bukan seekor KAMBING yang hanya sekadar mampu mengembek.
Patutkah bangsa melayu takut kehilangan apa yang mereka miliki hari ini? Memang seluruh bangsa melayu patut takut kehilangan hak mereka kerana hari ini sudah mulai timbul desakan-desakan yang tak masuk akal oleh kaum lain dalam negara.
Lihat saja bagaimana DAP menggunakan isu Malaysian Malaysia nya, dan tengok sendiri bagaimana permainan politik pembangkang yang membakar sentimen perkauman kononnya kerajaan sedia ada tak berlaku adil kepada semua kaum yang ada.
Semasa Malaysia baru hendak mencapai kemerdekaan, bangsa melayu diberi 5 perkara untuk dipertahankan. Pertamanya ialah berkenaan Raja-Raja Melayu, keduanya adalah Agama rasmi negara, ketiganya Bahasa melayu sebagai bahasa kebangsaan, keempat ialah jaminan pendidikan dan kelima iaitu hak keistimewaan bumiputera.
Cuba kita fikir, dari kelima-lima perkara tersebut, berapakah yang masih lagi mampu dipertahankan tanpa digugat serta dipertikaikan oleh kaum-kaum lain didalam negara ini?
Kalau berkenaan Raja Melayu, sudah ada pihak yang mula berani mempertikaikan kewibawaan institusi berkenaan. Malah bangsa melayu sendiri pun ada yang terlibat sama menderhaka pada Raja. Berkenaan agama Islam sebagai agama rasmi, sekarang ini sudah ada pihak yang mula mempertikaikan perkara tersebut.
Perkara ketiga iaitu bahasa melayu sebagai bahasa rasmi pun semakin terhakis penggunaannya. Malah selepas merdeka selama lebih 50 tahun, masih ada rakyat Malaysia yang tak fasih bercakap bahasa melayu. Keempat, jaminan pendidikan.. Bukankah sudah banyak tuntutan dari kaum lain mengenai perkara ini sehingga kuota kemasukan pelajar ke Pusat pengajian tinggi terpaksa diolah semula?
Dan perkara kelima, hak keistimewaan bumiputera.. Hanya inilah yang tinggal untuk diwariskan oleh bangsa melayu kepada generasi akan datang. Tapi hak ini pun semakin hari semakin dipertikaikan. Tambah pula dengan kehadiran melayu-melayu yang tak sedar diri dalam Pakatan pembangkang, makin hebatlah tekanan yang diberikan untuk menghapuskan hak keistimewaan bangsa melayu.
Tapi dipihak kaum lain, mereka hanya diberikan tiga perkara untuk dipertahankan. Pertamanya ialah hak kebebasan berniaga dalam negara. Keduanya hak kebebasan beragama dan mengamalkan kebudayaan mereka. Dan ketiga, hak mereka untuk menjadi warga negara dan menikmati semua kemudahan yang terdapat di dalam negara yang asalnya menjadi milik mutlak bangsa melayu.
Lihat hari ini.., ekonomi dikuasai oleh siapa kalau bukan dari kaum-kaum keturunan pendatang ini. Kaum-kaum ini juga bebas mengamalkan ritual agama dan kebudayaan masing-masing hinggakan sambutan perayaan mereka tak kurang hebatnya dari negara asal mereka sendiri.
Dan paling penting, mereka telah menguasai semua bandar-bandar besar dan memonopoli semua kemudahan-kemudahan baik dari segi sosial mahupun infrastruktur yang disediakan oleh kerajaan. Sedangkan bangsa melayu serta bumiputera masih lagi majoritinya tinggal di kawasan pendalaman.
Jelas kaum lain telah memaksimumkan semua perkara-perkara yang diperuntukkan kepada mereka ketika sebelum merdeka. Sebab itulah sekarang ini mereka mahukan sesuatu yang lebih luarbiasa iaitu kuasa pemerintahan dan juga kuasa politik.
Hanya dengan kuasa ini sahaja mereka mampu meruntuhkan tembok kekebalan hak keistimewaan bangsa melayu selaku bumiputera didalam negara. Sebab itulah mereka kini bermati-matian berusaha untuk mencapainya.
Apakah bangsa melayu tak sedar dengan semua fenomena ini? Separuh bangsa melayu telah sedar, manakala separuh lagi masih dibuai mimpi indah ke syurga dan mimpi indah untuk berkuasa hinggakan mereka lupa siapa musuh yangsebenarnya.
Jadi, apakah bangsa melayu patut mula berasa takut dan curiga dengan kaum lain dalam negara ini? Jawapannya terpulang kepada penilaian akal masing-masing. Tepuk dada, tanyalah diri samaada hak bangsa melayu masih diperlukan atau layak dilupuskan...

AKHIR...Kalau mahu mengekalkan kuasa melayu dan kekuatan islam yang masih ada di negara ini tiada pilihan lagi melayu wajib berubah sebelum terlambat!!!

AZLI SHUKRI

Posted: 15 May 2011 11:37 PM PDT

AZLI SHUKRI


Buku Jin Pandi Kutty Rakyat (PKR) Bunuh Ekonomi Melayu

Posted: 15 May 2011 03:28 AM PDT

1. Agak menarik tulisan Abdul Rozaid Rahman di dalam portal Malaysia Instinct. Elok rasanya kita berkongsi maklumat dengan rencana tersebut. UBAH SEKARANG, SELAMATKAN MALAYSIA. Sedap betul bunyi slogan kosong di dalam Buku Jingga yang telah diperkenalkan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim pada konvensyen parti syaitan itu tahun lepas. Tetapi macam biasa, tong kosong yang tiada isi memangnya berbunyi kuat, tapi habuk pun tarak. Aku nak tanya, apa yang korang dah laksanakan di Selangor, Kedah, Pulau Pinang dan Kelantan? Cakap memang senang sebab lidah tak bertulang, bila nak buat tu, bukannya semudah yang dicakapkan. 10 janji pihak pembangkang yang diutarakan di dalam Buku Jingga itu tak ubah seperti satu lagi penipuan yang bakal dilakukan di dalam hitam putih seperti juga janji PKR dan PAS untuk Selangor dalam PRU yang lepas.

2. Dr. Chandra Muzaffar, penganalisis politik dan ahli akademik berkata, sekiranya perkara yang dijanjikan itu dilakukan, ianya hanya akan memusnahkan keamanan negara ini. Semua pelan itu dikatakan akan dilaksanakan dalam 100 hari. Chandra berkata dari mana Parti Keadilan Rakyat (PKR) ingin dapatkan kewangan untuk melaksanakan semua itu? Ini kerana PKR memerlukan lebih kurang Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) berjumlah RM200 billion setahun jika ingin melaksanakan pelan Buku Jingga itu.

3. Persoalan yang dikemukakan oleh Chandra ialah adakah mereka mahu meminjam daripada Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF)? IMF adalah satu alat Yahudi untuk menjajah sesebuah negara secara tidak langsung. Jika kita terjerat dengan mereka, tentu kita akan terhutang dengan mereka ke tahap terpaksa menjadi lembu dicucuk hidung dan mengikut apa saja kata Yahudi.

4. Kita tidak perlu nak terkejut kalau itulah yang dilakukan kerana Anwar Ibrahim pernah nak jual negara kepada IMF juga sewaktu kegawatan ekonomi dalam tahun 1997/1998 dulu. Kalaulah Anwar Ibrahim berjaya menjalankan agenda Yahudi ketika itu yang telah dipatahkan konspirasinya oleh Tun Dr Mahathir Mohamad, tentu Malaysia sekarang menjadi negara hamba abdi Yahudi sekarang ini.

5. Profesor Madya Dr. Sivamurugan Pandian, Pensyarah Pusat Pengajian Sains Kemasyarakatan Universiti Sains Malaysia (USM) pula berpendapat Buku Jingga itu hanyalah alat PKR untuk meraih undi. Anwar Ibrahim memang manusia paling bijak dalam hal ehwal ekonomi sehinggakan sewaktu dia menjadi Menteri Kewangan dia telah naikkan bunga pinjaman sehingga ramai ahli perniagaan bangkrap dan ramai juga yang bukan Islam yang bunuh diri.

Saat Kehancuran Dilahirkan

Posted: 15 May 2011 02:06 AM PDT

Kali ini kita tidak ada pilihan, melainkan menyokong penuh kenyataan Mufti Perlis, Dr Juanda Jaya yang mahu pihak berkuasa mengheret pelaku di dalam video seks tersebut ke muka pengadilan (baca di sini). Pelaku seks tersebut mesti dihukum dengan seberat-berat hukuman, agar memberi pengajaran kepada orang lain. Perlu juga diberi perhatian, kepada mana-mana pihak yang terlibat menyokong dan mempertahankan si pelaku seks tersebut juga mesti dihukum - atas alasan bersekongkol dengan maksiat.

Sesungguhnya kebenaran sudah teramat hampir dengan kita, InsyaAllah Allah tidak akan mensia-siakan doa serta harapan kita semua yang mahu melihat isu yang membelit Anwar Ibrahim selama ini diselesaikan dengan segera. Keikhlasan kita semua adalah kekuatan politik orang Melayu dalam memastikan pengkhianat umat dilenyapkan terus daripada muka bumi ini. Tugas kita masih jauh - demi mengembalikan kestabilan politik Malaysia, semua musuh yang bersekongkol dengan pelaku seks tersebut haruslah dihukum dengan seberat-beratnya. Wallahualam.

Belantan

Posted: 15 May 2011 11:18 PM PDT

Belantan


Perbezaan nilai kepimpinan Pas!

Posted: 15 May 2011 05:39 PM PDT


Tentulah tidak pernah terlintas di fikiran kita bahawa Pas akan bertukar imejnya dari sebuah parti yang memperjuangkan kesucian prinsip moral Islam berasaskan kepada hukum Allah akan sampai kepada peringkat mempertahankan zina, suatu dosa besar dalam Islam.

Apa yang mustahil sekarang ini telah menjadi satu realiti. Imej Pas sebagai parti pelampau Islam telah bertukar kepada liberal dan lebih toleransi daripada UMNO dalam isu-isu keagamaan seperti soal penutupan aurat, arak, judi, hiburan dan sebagainya.

Maka itu apabila mereka mengadakan tunjuk perasaan untuk mempertahankan prinsip-prinsip ini seperti mengharamkan perjudian dan membantah konsert hiburan maka masyarakat menjadi begitu sinis terutama sekali apabila melihat sikap mereka mempertahankan klip video seks seorang pemimpin yang dua kali disahkan tulen oleh pakar pengimejan video luar negara.

Sekalipun personaliti dalam klip video itu belum disahkan 100 peratus tetapi tanda- tanda yang menjurus ke arah pengesahannya adalah lebih besar dari kemungkinan ketidakbenarannya.

Dalam keadaan ini, apakah wajar bagi sebuah parti Islam mengambil sikap terus menafikannya tanpa membuat perhitungan dari segi logik, profesionalisme dan kewajarannya.

Dari segi logiknya telah berkali-kali, Pemimpin Pembangkang, Anwar Ibrahim mengambil tindakan saman malu terhadap media atas berbagai-bagai isu melibatkan maruahnya tetapi kenapakah dalam soal pendedahan video seks yang pendedahan oleh semua media tanpa berselindung lagi tidak diambil tindakan olehnya?

Apabila Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat sanggup menyatakan bahawa" Tak masuk syurga tuduh Anwar terbabit dalam video seks" maka ternyata beliau telah menjalankan suatu kempen ke arah mempertahankannya, mengelirukan anggapan masyarakat dan bukannya menyeru kearah mencari kebenaran.

Sewajarnya berasaskan kepada laporan polis yang mengatakan video itu tulen maka "Tok Guru" tidaklah wajar untuk menolak sama-sekali kebenarannya. Sebagai Menteri Besar yang memahami masalah keselamatan tidak boleh menolak secara membuta-tuli setiap siasatan yang dijalankan oleh polis.

Bagaimanapun nampaknya pucuk pimpinan Pas telah berpecah dalam isu ini iaitu golongan Nik Aziz yang termasuk Ahmad Sabu, Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Datuk Husam Musa dan Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub yang membuat pelbagai kenyataan untuk meragukan masyarakat terhadap video seks itu. Umpamanya Sallahuddin mempertikaikan keperluan pengesahan kali kedua yang katanya telah menyebabkan kredibiliti polis dipersoal.

Salahuddin seorang yang terpelajar nampak seperti terikat dengan Nik Aziz sehingga menggambarkan dirinya sebagai yang tidak dapat berfikir seperti majoriti orang berfikir bahawa tindakan polis mendapatkan pengesahan kali kedua itu dari pihak Amerika Syarikat semakin memperteguhkan kejujuran dan kredibiliti Polis.

Ada juga pihak Pas yang berfikir kenapa tidak disebarkan sahaja video itu seperti yang dilakukan terhadap video seks Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek. Jika ini dilakukan sudah pasti ia tidak memberikan apa apa kesan dari segi untuk menyelamatkan negara ini dari terjatuh ke tangan yang salah atau orang tidak sihat.

Tentunya video seks itu akan tenggelam begitu sahaja dengan penafian demi penafian yang cukup pintar dan dengan lakonan yang begitu neutral yang hanya mampu dilakukan oleh Anwar sahaja.

Dengan segala bukti yang jelas pun beliau dapat menafikannya sebagai fitnah yang maka apatah lagi jika disebarkan secara yang tidak bertanggungjawab.

Datuk Trio telah melakukan tanggungjawab yang sangat besar kepada bangsa, agama dan negara kerana berani mengambil tanggungjawab ini tanpa berselindung dan bersedia untuk menerima segala akibatnya. Tindakan Anwar yang dalam keadaan panik melaporkannya kepada Polis telah memudahkan lagi kerja mereka.

Di samping kekecewaan kita yang amat sangat tentang keruntuhan moral sebahagian dari pemimpin Pas ini, seluruh ahli Pas tidak seharusnya merasa terlalu kecewa kerana masih ada beberapa orang pemimpin mereka yang tetap mahu membawa Pas keluar dari krisis moral yang amat getir yang sedang dihadapinya sekarang. Secara bijak mereka cuba mereka memisahkan diri dari pemimpin pemimpin dalam parti dan di luar parti yang tidak bermoral.

Umpamanya Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa menyatakan bahawa Pas sedang menanti perkembangan isu rakaman aksi seks yang didakwa melibatkan Anwar ekoran pengumuman terbaru polis mengenai ketulenan video itu seperti disahkan oleh pakar luar dengan penoh minat.

"Kita pegang kenyataan polis yang mengatakan video itu tulen seperti disahkan mereka sebanyak dua kali tetapi apa tindakan polis dan pihak terlibat seterusnya adakah sebarang pendakwaan atau saman kerana isu ini telah berlarutan." katanya.

Soalnya apakah Nik Aziz akan sanggup menerima tindakan terhadap Anwar jika dia disahkan sebagai pelakon dalam video itu atau adakah sebarang tuduhan terhadapnya setelah pengesahan akan dianggap sebagai fitnah dan Nik Aziz masih memerlukan empat orang saksi.

Yang sebenarnya Nik Aziz, Husam dan Salahuddin telah jauh terjebak dalam politik survival Anwar dan krisis moralnya dan mereka berada dalam keadaan terpaksa mempertahankan moral Anwar demi mempertahankan moral mereka sendiri. Apakah nilai moral bagi orang yang mempertahankan perzinaan?

Setiap rakyat negara ini harus memberikan tabik hormat kepada pihak polis yang terus berpegang kepada prinsip profesionalisme untuk menyelesaikan masalah video seks ini sekalipun desakan orang ramai semakin hebat supaya pendedahan dibuat segera.

Pertama sekali Polis telah mengesahkan ketulenan video itu tanpa mendedahkan pelakonnya tetapi dalam pengesahan kali kedua Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Khalid Abu Bakar berkata" Kalau dah video itu sahih, yang lain lain tuan puan buat andaianlah"

Kenyataan ini belum dapat meyakinkan penyokong penyokong Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Selayang dan Petaling Jaya dan kerana itu mereka telah mengadakan Majlis Munajat Umat Tolak Fitnah di Stadium Majlis Perbandaran Selayang baru- baru ini tetapi malangnya mereka telah dihadiahkan dengan VCD seks Anwar untuk mereka melihat mana yang lebih hebat antara konsert Battle of The Band atau Battle Of the Video.

Tetapi Mufti Perlis Dr. Juanda Jaya yang telah melihat video itu sebagai dokumentari perundangan menganggap VCD seks itu lebih hebat. Maka itu beliau sebagai pemimpin Islam yang bertanggungjawab telah menyeru pihak berkuasa bertindak segera terhadap pelaku rakaman video yang didakwa mirip Anwar.

Beliau mahukan Jabatan Peguam Negara, Penguatkuasa Syariah dan Pendakwa Syarie dan Mahkmah syariah jangan jadi penonton dan duduk di atas pagar sahaja.

Islamis yang terpelajar dan progresif seperti inilah yang diperlukan lebih ramai oleh Pas untuk membantu Nasaruddin dan lain-lain lagi pemimpin Pas yang jujur bagi menegakkan Islam yang hakiki di negara ini dengan menampakkan diri mereka sebagai ulama yang realis, progresif dan modenis dan bukannya ulama zaman jahiliah.-UM.

Suara Politik
Taminsari