Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Khamis, 24 Februari 2011 at 1:18 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


Cucu Tok Selampit

Posted: 24 Feb 2011 01:16 PM PST

Cucu Tok Selampit


Calon Yang Telah Di"Reject" Menjadi Pertaruhan PAS Di Kerdau

Posted: 24 Feb 2011 07:25 AM PST

Ketua Penerangan PAS Pahang, Hasanuddin Salim diumumkan sebagai calon PAS bagi pilihan raya kecil (PRK) Kerdau oleh Mursyidul Am PAS merangkap Menteri Besar Kelantan Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam majlis yang diadakan di tapak Kompleks PAS Pahang, Kerdau, pada jam 10.46 malam ini.

Belum penamaan calon PAS sudah mengibarkan bendera putih menandakan kekalahan apabila PAS hanya mampu mempertaruhkan calon yang pernah bertanding di Dun Kerdau pada pilihan raya umum lalu dan mengalami kekalahan yang teruk. Tidak adakah lagi Anak Pahang yang mampu memberikan saingan yang sengit kepada calon UMNO/BN atau PRK Kerdau kali ini sekadar mainan PAS yang tahu mereka tidak boleh bertapak di Pahang. 


Saya lebih menghormati keputusan PAS sekiranya mereka meletakkan Ketua Pemuda PAS Pusat, Nasaruddin At Tantawi sebagai calon. Walaupun bukan anak tempatan, dari segi akhlak dan pendidikan, beliau mampu memberikan saingan yang sengit. Yang menimbulkan lebih persoalan, kenapakan Yang Dipertua PAS Kuala Krau, Tuan Ibrahim Tuan Man yang lebih berkaliber tidak dicalonkan? Apakah PAS tidak yakin menang di Kerdau? Main-main ka?

Apapun ini adalah keputusan Wali terbesar di dalam PAS, Mahaguru Pok Nik. Siapa di dalam PAS yang berani bantah? Tak mencium syurga puak-puak tu!

House PK

Posted: 24 Feb 2011 01:14 PM PST

Rajahmas

Posted: 24 Feb 2011 11:42 AM PST

Rajahmas


Taktik kempen PAS lebih 'advance' daripada UMNO..

Posted: 24 Feb 2011 04:46 AM PST

Jika dibandingkan kepantasan kempen, UMNO banyak makan asap akibat ketinggalan oleh jentera gerak-saraf PAS dalam setiap pilihanraya kecil. 

Seperti biasa, PAS memulakan fitnah di Kerdau memburuk-burukkan BN, Syed Ibrahim dengan menafikan kelulusannya. Walaupun tarikh kempen belum bermula, puak PAS sudah merancang bentuk serangan demi survival politik jangka pendeknya. Ia dilakukan menepati dendam pendedahan sijil calon PAS (Cikgu Mala) yang gagal subjek matematik serta mendapat SAP ketika PRK di Tenang dulu.

Ini jelas menunjukkan betapa sofistikatednya perjuangan Islam PAS... (klik sini)..

Keduanya, ialah inisiatif PAS yang memukul jiwa iaitu propaganda pra-pilihanraya kecil Kerdau/Merlimau yang bertemakan 'insaf' atau 'taubat'.

Contoh 1: 
Daripada awal mungkin sudah dirancangkan agar Bob Lokman mengumumkan dirinya menyertai PAS dengan alasan ingin bertaubat setelah gagal mendidik anak mengikut ajaran agama dengan sempurna. Yang dipersalahkan adalah sistem yang diamalkan Kerajaan BN. Niat bertaubat itu pun cukup sensasi dengan strategi halus untuk memburukkan BN. Kita doakan anak Bob Lokman itu tidak pula terpesong akidah dengan cara didikan PAS kelak lalu mengkafirkan umno kerana sudah sempurna Islamnya.

Contoh 2:
Menggunakan orang buangan seperti Chua Jui Meng. Sekarang dia sudah insaf.... Setelah lama tinggalkan MCA, dia tampil mendedahkan semua perbuatan salahnya menakut-nakutkan orang cina agar jangan undi PAS. Bersorak-sorailah puak PAS disertai takebeer! Kini dia pula menakut-nakutkan orang cina supaya jangan undi BN. Tak percaya, bacalah zinadaily.. Apa jenis insaf macam ini hanya dia saja yang faham. Lagipun Tok Garu 'anytime' saja yang boleh ampunkan..


Akhirnya, PAS berjaya mengumpul manusia bertaubat dalam partinya dan pada masa yang sama merancang dan menyebarkan fitnah... Rajahmas berharap sangat, jangan sekali-kali pro-BN buat perkara yang sama. Biarlah PAS dengan labunya yang bakal tenggelam di Kelantan dan Kedah.

DIMENSI

Posted: 24 Feb 2011 11:35 AM PST

DIMENSI


TMI, Karpal Poosingh: Peguambela & pencacai portal makan tuan? huhuhu

Posted: 24 Feb 2011 07:06 AM PST

Al: aloo kawan..jangan kasi 'bunuh' sama saya laaa
Poosingh: deyyy wongko duduk diam2 baca playboy laaa..
wongko punya kes kasi saya separoh gila laaa

Perbicaraan kes liwat membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim di Mahkamah Tinggi hari ini tertumpu kepada keterangan mengenai rakaman kamera tertutup memaparkan tujuh kenderaan dan beberapa individu termasuk pengadu Mohd Saiful Bukhari Azlan keluar masuk di lif tingkat lima Kondominium Desa Damansara tempat beliau didakwa diliwat oleh Anwar. Rakaman berkenaan turut mempaparkan visual kenderaan yang dipandu oleh Mohd Klik sini

TMI cuba spin bila mengatakan individu2 dalam video yang di tayangkan sewaktu perbicaraan itu adalah iras2 wajah sedangkan Saiful sendiri telah mengaku bahwa individu tersebut adalah dirinya sendiri.

Resemble Meaning and Definition

  1. (v. t.) To be like or similar to; to bear the similitude of, either in appearance or qualities; as, these brothers resemble each other.
  2. (v. t.) To cause to imitate or be like.
  3. (v. t.) To liken; to compare; to represent as like.
  4. (v. t.) To counterfeit; to imitate.
TMI cuba sedaya upaya menafikan individu2 yang terlibat itu adalah saiful dan anuwar. Bagaimana pun saiful mengaku gambar itu adalah dia. Tak kan saiful jalan dengan hantu raye belaan anuwar plak? Anuwar terkantoi lagi!

Anuwar tengah bersilat habis2an. tapi kekadang tu langkah sumbang jugak. TMI dan Karpal pun nampaknya dah mula 'tegelincir'. Usaha membela yang sepatutnya berpihak kepada anak guam beliau sebahagian besarnya telah menjadi bahan bukti dan fakta kepada pihak pendakwa. Syabas Mr Poosingh!. Poosingh la lagi!..last2 sendiri pening kehkehkeh

PEJUANG BANGSA

Posted: 24 Feb 2011 11:06 AM PST

PEJUANG BANGSA


Saifuddin tak layak jadi Pak Menteri ....sokong perusuh di UPM !!

Posted: 24 Feb 2011 07:27 AM PST





Namun, saya kesal kerana terdapat juga sesuatu permintaan sekumpulan mahasiswa yang diinginkan daripada pegawai tertentu tidak dilayan sehingga menyebabkan insiden yang tidak diingini berlaku.

"Saya bukan menyokong permintaan mahasiswa itu, saya cuma kesal ia tidak dilayan. Saya juga kesal dan tidak bersetuju dengan tindakan sekumpulan mahasiswa yang menyebabkan kerosakan harta benda awam. 

Pun begitu, saya percaya jika permintaan kumpulan tersebut dilayan, maka insiden tersebut mungkin tidak akan berlaku," katanya. KLIK DI SINI            

                                                  
Pelajar  pro Pakatan yang merusuh sehingga pecah pintu tidak disalahkan tetapi pihak pentadbiran universiti pulak yang kena balun !!  Tahniah lah  seorang Pak Menteri macam ini ada dalam kabinet Najib..

Kalau ada 10 Menteri macam ini ...lingkup kerajaan !   apa yang puak-puak Pakatan desak dan serang kerajaan akan dituruti lah ..

Nasib baik la hang jadi menteri KPT , setakat standard  budak -budak yang senang  diperbodohkan dengan pembangkang sahaja yang hang defend ..

Di bawah adalah artikel dari blog angin perubahan yang memaparkan Pak Menteri gila glamour ini guna kuasanya arah UPM  kekalkan status calon Pro M .

Lepas arah tu ..yang Saifudin ini nak jadi macam Mr Bean PAS  pulak dengan perli & perlekehkan lagi pentadbiran universiti  dan Naib Canselor UPM  sebagai MUBARAK KECIL di dalam facebooknya .

Apa yang merepek ni  Saifuddin ??  Jangan hang ingat ada kuasa dan pro pelajar , suka hati hang perlekehkan penjawat2 awam dan salahkan mereka .

Pemimpin dalam kerajaan  macam hang la yang  merosakkannya kerana  buka pintu  & bagi muka untuk budak-budak ini tunjuk Student Power sehingga merusuh di universiti . Tak mustahil lepas ini mereka akan merusuh di jalanan pulak bersama puak-puak pembangkang .





Saifuddin Abdullah (Timbalan Menteri Pengajian Tinggi) menyatakan dalam Malaysiakini beliau hanya memberi pandangan kepada pihak UPM mengenai jalan terbaik untuk menangani isu bukan mengarahkan pihak universiti tersebut untuk kekalkan status calon-calon Pro Mahasiswa. Benarkah Saiffudin tidak mempengaruhi langsung keputusan HEP di UPM?

Dalam page facebook, Saifuddin menulis entri "UPM diarah kekalkan status calon MPP, jangan sampai dilabel macam Burma" pada 23 Februari 2011. Ayat diarah tersebut memang jelas tertulis dalam page facebook Saifuddin sendiri. Mengapa hendak nafikan lagi? Akuilah bahawa beliau perlu bertanggungjawab sepenuhnya kes pecah pintu di UPM.


Dalam demonstrasi pada 23 Februari 2011, pelajar pelajar Pro Militan menjerit jerit "kita mesti tiru semangat pemuda-pemuda di Dataran Tahrir" pekik mereka sebelum merempuh unit keselamatan kampus hingga pecah pintu kaca. Inspirasi daripada mana pekikan tersebut? Pertama mungkin hadir secara tidak lansung daripada demonstrasi di Mesir. Kedua, mungkin juga berpunca daripada gelaran "mubarak kecil" yang ditulis dalam page facebook Saifuddin pada 20 Februari 2011.

"Mubarak kecil" dirujuk oleh Saifuddin kepada HEP nampaknya yang menghalang pelajar kononnya. Jika tidak berpihak dan memperjuangkan kebenaran, mengapa Saifuddin tidak mengecam pelajar Pro Militan yang merempuh pintu pejabat TNC HEP UM hingga pecah pada 17 Februari 2011? Akibat gelaran tersebut, pelajar pelajar Pro Militan terus menjadi taksub dan hilang akal hingga mengulangi sekali lagi perbuatan merempuh pintu di UPM pada 23 Februari 2011. Saifuddin perlu bertanggungjawab sepenuhnya. Tidak perlu berdalih dalih lagi. Di mana pembelaan sewajarnya pada unit keselamatan yang dikasari di UM dan UPM? Mereka juga manusia yang ada perasaan dan hak asasi. Lagi pendedahan tentang Saifuddin di sini.

Kaki merusuh di UPM bakal berdepan tindakan polis !

Posted: 24 Feb 2011 05:00 AM PST



PB ucapkan syabas kepada polis kerana akan mengambil tindakan terhadap pelajar Pro M yang merusuh di UPM semalam .   Ini bukan lagi kekecohan biasa tetapi satu  tindakan tidak bertamadun & tidak mengikut undang-undang.

Tempat yang depa  menuntut ilmu pun  sanggup dirosakkan akibat termakan  hasutan dalang-dalang dari parti politik  yang modus operandi mereka ialah  menanamkan kebencian pelajar terhadap pihak pentadbiran universiti .

Kepada pihak UPM , aku cadangkan buang saja pelajar-pelajar ini semua dari universiti ..dasar tak kenang budi !  Biar di belajar kat universiti di negeri  Pakatan seperti di UNISEL ..tak pun kolej swasta .

Akibat  tak menang dalam Pilihanraya kampus pun ...sampai nak mengamuk habis di pejabat pentadbiran . Sudah hebat sangat ka jawatan MPP itu sehinggakan sanggup  merusuh ??



SERDANG, 24 Feb — Polis telah mengenal pasti lima orang pelajar Universiti Putra Malaysia (UPM) yang terbabit dalam mencetuskan kekecohan di bangunan pentadbiran Hal Ehwal Pelajar (HEP) UPM di sini semalam.

Mereka akan dipanggil untuk diambil keterangan, kata Ketua Polis Daerah Serdang, Supt Abdul Razak Elias.

Beliau berkata pihak pentadbiran dan pengawal keselamatan universiti telah membuat dua laporan polis.

"Polis akan menyiasat insiden semalam di bawah Seksyen 147 dan Seksyen 427 Kanun Keseksaan kerana mengadakan rusuhan," katanya kepada pemberita hari ini.

Abdul Razak turut meminta pihak luar supaya tidak memanipulasi perkara tersebut dan berharap pihak universiti dan mahasiswa dapat menyelesaikan masalah itu dengan baik.

Pro M sudah jadi samseng , merusuh & menceroboh di UPM !!

Posted: 24 Feb 2011 12:32 AM PST


 Ini lah sikap  bakal-bakal pemimpin palapis Pakatan Rakyat ... macam ini punya tindakan , kira lagi hebat la daripada pemimpin2 Pakatan sedia ada sekarang . Tak puas hati & kalau kalah dalam pilihanraya  ..pukul orang macam samseng  , pecah pintu pejabat  macam perompak .....

Tahniah kepada PAS & PKR  kerana berjaya melahirkan pelajar-pelajar macam ini ... kalau ada 100 orang lagi di seluruh IPTA negara .. kira tiap-tiap tahun la pintu pejabat HEP akan dipecahkan oleh puak-puak inilah .




Kejadian yang berlaku di UPM pada 23 Februari 2011 adalah satu tindakan biadap dan gila ! PB dengar cerita Timb Menteri gila glamour  Saifudin Abdullah menyokong tindakan Pro M ini . Woi Pak Menteri yang perasan bagus sangat   , kalau benda ini jadi di semua  IPTA seluruh negara .... aku orang pertama minta hang letak jawatan! 


 Ini darah sapa ?? inilah darah pakcik-pakcik unit keselamatan UPM yang dirempuh  oleh budak samseng Pro M a.k.a pro Pakatan ! Depa hanya menjalankan tugas menjaga keselamatan tempat kerja tetapi dihantam seperti ini oleh pelajar2 samseng ini .


Zalim kepala otak hang !!!  Kalau hang pa ini gila nak politik sangat .. berhenti universiti la pi masuk PAS dan PKR ... jangan dok jadi samseng pulak di universiti ... ini tempat dan berlajar bukan tempat gaduh !

Tony Pua DAP bakal disaman fitnah oleh TLDM

Posted: 23 Feb 2011 06:00 PM PST



PADAN MUKA KAU SYAITAN !!  

Nak cari sangat publisiti & menuduh rasuah dalam pembelian 6 buah kapal LCS , terima lah saman oleh TLDM . Panggil peguam-peguam hebat di negara dan saman saja pemimpin DAP yang jelas mempunyai agenda jahat memburukkan imej  tentera di mata rakyat & negara luar .

Puak-puak sosialis  ini jangan dibagi muka langsung ...apa yang keluar dari mulut babi ini semua adalah pembohong saja untuk membangkitkan kemarahan rakyat kepada tentera & kerajaaan .



 Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) tidak menolak kemungkinan akan memfailkan saman fitnah terhadap Setiausaha Publisiti Kebangsaan DAP, Tony Pua.

Ia berikutan kenyataan fitnah Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara itu yang menuduh pembelian enam buah Kapal Tempur Pesisir (LCS) TLDM diselubungi rasuah kerana dakwanya, kos kapal tersebut 870 peratus lebih mahal berbanding negara asing.

Panglima TLDM, Laksamana Tan Sri Abdul Aziz Jaafar berkata, pihaknya sedang mengkaji keseluruhan kenyataan Tony Pua sebelum sebarang tindakan susulan diambil ke atas wakil rakyat DAP itu.

"Kita sedang mengkaji secara keseluruhan dan buat masa ini, kami sedang meneliti secara terperinci kenyataan asal Tony Pua berhubung isu LCS ini," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia, di sini hari ini.

Hebat Guan Eng & Mansor , bantu P.Pinang tarik pelabur RM 12.2 Billion !

Posted: 23 Feb 2011 04:28 PM PST


Tengok la kalau tak kerana kerja  Guan Eng & Mansor .. P.Pinang sampai sekarang tak dapat mencipta sejarah menarik pelaburan tertinggi sekali .

Hahaha ... muka tak tahu malu sudah mula tunjuk kata ini hasil kerjanya. Itu lah yang terjadi di P.Pinang yang diperintah regim DAP yang suka-suka hati saja mengaku ini hasil kerja depa . POORAH !

Mansor woiii... tak payah la dok deras sangat kencing dalam ceramah .. Tahun 2010 , pelaburan masuk ke negara merupakan yang tertinggi di ASIA iaitu RM 21.35 Billion !   Sapa yang bawa masuk kalau tak usaha kerajaan Pusat menerusi MITI serta lawatan Najib ke negara2 luar bagi menarik  pelabur .

P.Pinang pulak dapat manfaat ini juga menunjukkan kerajaan Persekutan tidak pernah menganatirikan negeri ini walaupun diperintah pembangkang .

Harap Guan Eng lidah biawak tu ... dia mana ada masa nak pergi tarik pelabur , asyik dok politik saja & bohong kepada rakyat di sidang media .



Awekz Bukit Gantang

Posted: 24 Feb 2011 07:17 AM PST

Awekz Bukit Gantang


CAKAP - CAKAP atau cuma KATA - KATA???

Posted: 23 Feb 2011 11:16 PM PST



Sebelum ni, sekadar mendengar CAKAP-CAKAP...Awekz sangkakan CAKAP-CAKAP itu hanya sekadar KATA-KATA...Lebih menghairankan Awekz, kini seperti benar CAKAP-CAKAP yang Awekz telah dengar kebelakangan ini.

Dari blog The Flying Kick...Awekz ulangi, dari blog THE FLYING KICK...

ZAMBRY ABDUL KADIR BAKAL TERSUNGKUR DI PERAK!!!

Perak di bawah pentadbiran Zambry Abdul Kadir agak tenang, berbeza benar ketika Perak di bawah Nizar Jamaluddin. Mungkin kerana Zambry Abdul Kadir adalah orang UMNO dan mungkin juga kerana kemeroyanan Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar Perak, tidak lagi menimbulkan simpati sebaliknya rasa meluat yang teramat sangat.


Namun ketenangan di Perak, jangan disangka tidak bermasalah!


Politik di Perak sebenarnya masih lagi kucar-kacir. Kucar-kacir bukanlah disebabkan oleh pertentangan antara UMNO-BN dengan PAS-Pakatan, sebaliknya kucar-kacir kerana BAGERO-BAGERO yang berlindung di Pejabat Menteri Besar Perak dalam bentuk tubuh badan UMNO dan konon-kononnya merekalah yang menyebabkan Zambry Abdul Kadir naik jadi Menteri Besar.


Bukan rahsia lagi bagaimana permainan kotor sedang dijalankan oleh segelintir manusia di Pejabat Menteri Besar Perak untuk tembolok dan akaun bank mereka. Ada yang sudah pun memiliki RM13 juta dalam akaun, ada yang sudah mula bertukar kereta mewah sedangkan dahulu nak minum teh pun harap kawan belanja, malah ada yang sudah pandai bermain-main dengan kepala surat Menteri Besar bagi mendapatkan projek untuk diri sendiri.


Segelintir ini adalah manusia yang sentiasa berada di sekeliling Zambry Abdul Kadir. Sepertimana yang ditulis oleh BLOG ANOTHER BRICK IN THE WALL, tiga empat kerat manusia yang sangat takut Zambry Abdul Kadir terlepas daripada genggaman mereka, cuba menggunakan segala kuasa yang mereka ada bagi memastikan segala kemewahan yang mereka kecapi sekarang, kekal menjadi milik mereka.


Segelintir inilah juga yang begitu aktif 'membeli', memujuk, berkonspirasi dan memastikan, Zambry Abdul Kadir tidak dihimpit oleh orang lain.


Perkara ini sudah ditegur dari awal namun sehingga setakat ini, Zambry nampaknya terus memberikan peluang kepada golongan ini. Golongan ini sebenarnya adalah manusia pertama yang muncul selepas PAS-Pakatan terduduk dengan melompatnya tiga orang ADUN. Salah seorang daripada mereka ini mendakwa, kuasa tulisannyalah yang menyebabkan UMNO-BN berjaya mengambilalih pentadbiran di Perak, sekalipun tulisannya tidak dibaca orang pun dan namanya sekadar dikaitkan dengan sebuah portal berita ternama bukan kerana kecemerlangan kerjanya.


Tidak mustahil, cerita tentang permainan politik sepusat sepusing yang diamalkan oleh tiga empat kerat manusia di sekeliling Zambry Abdul Kadir ini akan membuatkan Zambry Abdul Kadir tersungkur di Perak dalam Pilihanraya Umum akan datang. Biarpun berbanding Nizar Jamaluddin yang hanya dapat bertahan selama 11 bulan mentadbir Perak, Zambry sebenarnya mempunyai musuh yang bukan sahaja berterus-terang seperti Nizar dan Pakatan Rakyat, tetapi juga manusia yang memakai seragam kakitangannya dan bersembunyi di dalam Pejabat Menteri Besarnya!!!

Awekz: Benarkah ini yang terjadi, andai benar ia berlaku. Awekz rasa, adalah lebih baik jika ia disiarkan dengan bukti serta penama sekali...kan lebih baik...biar semua orang Perak tahu yang bersalah bukan MB sebenarnya, cuma manusia-manusia sekeliling beliau yang punya angkara...Adalah sesuatu yang tidak seharusnya dilakukan untuk menyalahkan MB.


Sekarang ni, apa yang Awekz dapat lihat, yang mana selalu MENYALAK tidak puas hati dulu, kini dah DIAM...tak memberontak lagi...Dalam hati Awekz, mesti dah dapat "TACKLE" ni...Awekz senyum sendiri...Bak kata orang siapa yang makan cili, dia terasa pedasnya...FIKIR-FIKIRKAN!!!

Kerdau dan Merlimau...

Posted: 23 Feb 2011 09:06 PM PST


Tahniah kepada kedua-dua calon yang telah diplih dalam membawa nama BN untuk rakyat di Merlimau serta Kerdau. Sekadar mengungkap kata-kata TS Muhyiddin Yassin semasa hari penamaan calon tempohari, "Inilah calon yang terbaik, calon yang diterima semua, calon ini banyak pengalaman dan calon yang disebut `the most winnable candidate'" Beliau bukan saja dipilih untuk memastikan kemenangan tetapi mampu memberi kejayaan yang cemerlang. Naib Ketua UMNO Bahagian Kuala Krau, Syed Ibrahim Syed Ahmad, 44, dipilih sebagai calon BN bagi PRK DUN Kerdau.

Begitu juga di Merlimau, `the most winnable candidate', AJK Bahagian, Roslan Datuk Ahmad, 44, dipilih sebagai calon Barisan Nasional (BN) bagi pilihanraya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau. Pemilihan beliau adalah berdasarkan merit, rekod pengalaman dan dikenali masyarakat.
Awekz: Semakin menghampiri hari penamaan calon, Awekz yakin semua pihak yang terlibat sudah mengerakkan jentera masing-masing bagi membantu kedua-dua PRK yang akan dijalankan. Apapun, semoga calon yang dipilih akan dapat meneruskan kemenangan BN dan SELAMAT BERTUGAS kepada semua jentera yang terlibat baik di Merlimau juga di Kerdau!!!

Che Det

Posted: 24 Feb 2011 03:38 AM PST

Che Det


BUKTI MENGKAFIR UMNO

Posted: 23 Feb 2011 03:00 PM PST

1. Dalam Utusan Malaysia 18hb Februari, 2011, Nik Aziz bertanya apa bukti dia mengkafir UMNO.

2. Allah Maha Kaya.

3. Kepada soalannya, dia sendiri menjawab, "Tolak agama ambil nasionalis, apa nama kerja ini". Jadi nasionalis UMNO di dakwa oleh Nik Aziz menolak agama. Dan dia bertanya, "apa nama kerja ini". Tolak agama bermakna kafir. Jadi Nik Aziz tuduh UMNO kafir.

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 24 Feb 2011 03:24 AM PST

The Antics of Husin Lempoyang


Anwar bukan Melayu?

Posted: 23 Feb 2011 10:20 PM PST


GEMPAR!

Ketua Unit Paterniti, Bahagian Forensik, Jabatan Kimia, Nor Aidora berkata profil DNA Y ada coincidental match 1:52 quintillion dengan DNA Chinese, 1:1.470 quintilion dengan DNA Melayu dan 1:1.210 quintilon dengan DNA kaum India!

Ini bermakna lelaki DNA Y paling menyerupai kaum India.

He he he ... itu orang banyak sangat putar alam dan bohong.

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 24 Feb 2011 03:21 AM PST

AL-Kesah AloQStaQ


BODOH PUNYA PAS KENA KENCING DENGAN AL JUBUR!

Posted: 23 Feb 2011 08:21 PM PST

Aku tergelak deras pagi ni bila terbacha berita lawak ni ... (lebih lawak daripada Zizan dengan Johan pengacara Raja Lawak) yang di siarkan di MStar Online hari ni ....


Pakatan Pembangkang Tidak Perlu Kabinet Bayangan: Anwar
KUALA LUMPUR: Pakatan pembangkang tidak perlu membentuk kabinet bayangan kerana jawatankuasa Parlimen yang telah ditubuhkan sebelum ini sudah memenuhi kriteria berkenaan, kata Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Tidak perlu dibentuk kabinet bayangan kerana kita telah pun mendahului dengan wujudnya jawatankuasa ini yang meneliti isu-isu mengikut portfolio kerja masing-masing," katanya.


Beliau ditemui pemberita selepas mempengerusikan 'Mesyuarat Pimpinan Tertinggi Pakatan Rakyat' bersama Menteri-menteri Besar dan Ketua Menteri bagi negeri-negeri di bawah pakatan pembangkang di sini hari ini.

Anwar mengulas kenyataan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak baru-baru ini yang mencabar parti pembangkang supaya memperlihatkan bayangan Kabinet mereka kepada rakyat sekiranya mereka begitu berhasrat untuk memerintah negara.

Sementara itu, beliau menggesa negara-negara Islam termasuk Pertubuhan Bangsa Bersatu (PBB) melakukan sesuatu untuk menghentikan kekejaman dan pembunuhan ke atas rakyat Libya.


"Kami mengutuk keras langkah dan tindakan Muammar Gaddafi yang terus menindas dan mendera rakyat dan mendoakan agar rakyat Libya terus bangkit menolak pimpinan yang rakus ini," katanya.

Negara itu bergolak sejak seminggu lepas berikutan tunjuk perasaan mendesak pemimpinnya Muammar Gaddafi meletak jawatan. - BERNAMA


Kalau Anwar tak kasi senarai kabinet bayangan Pakatan Rakyat, maksudnya ada 3 sebab utama :


1. sebab takut nanti kena balun dengan kepimpinan PAKATAN RAKYAT yang tak de nama dalam senarai kabinet bayangan tu ...

2. sebab nak elakkan orang semua tahu lebih awal yang dia akan melantik Anak-Bini-Kroni dia sebagai Menteri ! HAHA !

3. .... sebab DAH TAHU DIA MEMANG TAK LAYAK PUN MEMIMPIN MALAYSIA SAMPAI BILA-BILA !

PAS tak sedaq2 ka si Anwar ni nak kencing depa ! Kalau betoi Anwar tu pemimpin telus, suruh la dia nyatakan pendirian mengenai Kabinet Bayangan PR, supaya orang boleh menilai sejauh mana peranan PAS di dalam kepimpinan dan tadbir urus Malaysia pasca PRU13 (itupun kalau PR boleh tawan Putrajaya laaa!) ... Aku pun nak join DS Najib nak cabaq si peliwat ni , sila berikan SENARAI MENTERI KABINET BAYANGAN PAKATAN RAKYAT ! Aku nak tengok !....








AloQStaQ
24 Februari 2011
12 : 21 Tengahari

tunku

Posted: 24 Feb 2011 03:20 AM PST

tunku


KPI: PKR Should Start With Anwar, Says Wee Choo Keong

Posted: 23 Feb 2011 08:36 AM PST

KUALA LUMPUR, Feb 23 (Bernama) -- Former Parti Keadilan Rakyat (PKR) member of parliament (MP) Wee Choo Keong said the party should scrutinise its top leaders, especially advisor Datuk Seri Anwar Ibrahim's performance, before subjecting other MPs to the internal Key Performance Index (KPI) test.
Describing the KPI as not transparent as the reports were kept exclusively for the top leader, the Wangsa Maju MP who quit to become Independent, also claimed that Anwar's performance was not up to mark.
"If PKR feels there is a need for KPI, then it should start with KPI on politicking by their top leader...YB Datuk Seri Anwar Ibrahim has been appointed Economic Advisor to Selangor and he has announced he will bring in RM4 billion worth of investments into Selangor.
"Where are the investments?," he asked in his latest blog posting weechookeong.wordpress.com.
Wee was commenting on an online news report that the party's special committee headed by its supreme council member, Nik Mahmood Nik Hassan, had classified seven PKR MPs, including deputy president and Gombak MP Azmin Ali, as 'non-performing elected representative".
The six other MPs were Azan Ismail (Indera Mahkota), Datuk Kamarul Baharin Abbas (Teluk Kemang), Abdullah Sani (Kuala Langat), Lee Hoy Sian (PJ Selantan), Yusmadi Yusoff (Balik Pulau) and Loh Gwo Burne (Kelana Jaya).
The KPI test also found former PKR MPs Wee Choo Keong (Wangsa Maju), Tan Tee Beng (Nibong Tebal), Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim (Bayan Baru), Zulkifli Nordin (Kulim Baharu), Mohsin Fazli Samsuri (Bagan Serai) and N. Gobalakrishnan (Padang Serai) as non-performers.
"As far as I know, under severe political constraints, the six PKR MPs did perform as best as they could, especially Teluk Kemang MP, Datuk Kamarul, who has done a good job in the Public Accounts Committee.
"As for the Konsensus Bebas MPs, there was no need for PKR to do the KPI as we have resigned from PKR because we could no longer subscribe to their constant politicking, politics of "Cakap Tak Serupa Bikin" (Not Walking the Talk)," he said.
Wee also criticised PKR for trying to emulate the test, which was the brainchild of Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak.
"PKR was trying so hard to emulate it but with no transparency and good governance... The KPI is a clear example that the PKR leader is bankrupt of ideas," he said.

tunku : anwar the moron is emulating the bn style, that means bn is good.after all this so called economic advisor who promised rm4 billion worth of investments in selangor actually is a big liar who had lied to the people of selangor.whatever investments coming in the pr states are thru the federal government hard works. i guess anwar's kpi is the best in lying, talking craps and sodomizing.he is the best for all that.

Ohpolitik!™

Posted: 24 Feb 2011 03:19 AM PST

Ohpolitik!™


Ikuti Maklumat Terkini PRK DUN Merlimau & Kerdau di Merpati Online

Posted: 23 Feb 2011 06:03 PM PST


Dapatkan info terkini PRK DUN Merlimau dan Kerdau di ruangan Chat Radio Merpati Online. Radio ini boleh didengari melalui laman web http://merpati.listen2myradio.com / di blog aku sendiri ohpolitik / blog Pilihanraya Kecil Malaysia / blog unitmediasiber.

Intai-Intai Kabinet Anwar : 85 % Milik DAP

Posted: 23 Feb 2011 05:50 PM PST

GelombangRakyat

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah cuba mengingatkan Anwar Ibrahim mengenai Kabinet Bayangan yang seringkali dicanang setiap kali PRU semakin dekat. Pada PRU12 yang lalu Anwar telah membuat road show seluruh Malaysia memaklumkan Kabinet yang akan membarisi Kerajaan pimpinan beliau jika menang pada PRU12. 

Tahun ini dijangka PRU13 akan berlangsung. Akan tetapi, Anwar dengan panik menjawab beliau tidak akan melayan sebarang karenah seorang pemimpin yang selesa menjawat jawatan BN dan meminta soalan lain dikemukakan. Sebenarnya, Anwar sememangnya telahpun mengatur Kabinet yang dijangka akan dilaksanakan jika Pembangkang menang pada Pilihan Raya akan datang. Berdasarkan maklumat yang diperolehi, Anwar dijangka akan memberi hampir kesemua jawatan kabinet kepada DAP iaitu sebanyak 85%. 

Anwar mengakui DAP akan memperolehi kemenangan yang lebih besar pada PRU13. Selebihnya, bergantung kepada kemenangan PKR dan PAS. Namun, mahu tak mahu, PAS sudah pasti akan diberi jawatan paling sedikit. Anwar sendiri telah melihat berdasarkan prestasi PRK baru2 ini. Inilah sebenarnya yang berlaku jika Pembangkang menguasai Parlimen Malaysia. Anwar tetap berjawatan Perdana Menteri. 

Akan tetapi, jawatan TPM, Menteri Kewangan, Menteri Pertahanan, Menteri Dalam Negeri dan beberapa Menteri kanan yang lain akan dikuasai majoritinya dari DAP. PAS dijangka akan mengadakan Mesyuarat Khas bagi membincangkan perihal Kabinet Bayangan yang dicadangkan oleh Ketua Pembangkang tersebut selepas PRK DUN Merlimau dan Kerdau. SYABAS ANWAR IBRAHIM!!

PRK DUN Merlimau : Eksklusif Gambar Calon BN & Family

Posted: 23 Feb 2011 05:43 PM PST





Biodata Calon

Nama penuh : Roslan bin Datuk Hj Ahmad
Alamat : 127-16, Ayer Merbau, Jalan Batu Gajah, Merlimau 77300 Melaka
Umur : 44 tahun
Tarikh Lahir : 9 Januari 1967
Taraf perkahwinan : Berkahwin
Nama isteri : Zalifah binti Hj. Omar
Bil. anak : 4 orang ( 3 lelaki dan 1 perempuan )

Pendidikan

Diploma
Institusi : Institute Technology Tun Abdul Razak ( ITTAR )
Swansea Inst.
Higher Education ( S.I.H.E ) Wales, United Kingdom
Bidang Pembelajaran : Diploma Pengajian Perniagaan ( Business Management ) DBM
Tahun : 1994-1996

Latar belakang Pekerjaan ( Terkini )

PERBADANAN MELAKA HOLDINGS BHS ( PMH )
Anak syarikat Milik Penuh Perbadanan Kemajuan Negeri Melaka ( PKNM )
Jawatan terkini : Pengurus
Bahagian / unit :Bahagian Pembangunan Bisnes & Sosio-Ekonomi
Mula berkhidmat : 07 September 2009

PAS mula Fitnah Calon BN Kerdau : Kata BN, PAS yang lebey!!

Posted: 23 Feb 2011 05:29 PM PST

PAS mula fitnah lagi....Apakah Pas dah takdak modal lain? Bila ada calon BN yang mempunyai keputusan akademik yang agak cemerlang, puak-puak ni pasti akan kata sijilnya palsu. Sama macam P.Kamal kena di Hulu Selangor dulu, cerita yang sama jugak puak-puak ni buat.


Persoalannya adakah ini ajaran Islam sebenarnya? Dan adakah PAS benar tiada cacat celanya? Jom kita tanya Wali Selipar pula, mana buktinya sijil atau ijazah yang diterima Wali ini dari Universiti Al-Azhar. Jurusan apa? Penah korang tengok hitam putihnya? Dari mana Wali ini mendapat gelaran Tok Guru? Di mana tempat mengajarnya? Siapakah murid atau pelajarnya?




Sorang lagi PAS juga, boleh tahan terkenalnya, persoalannya adakah dia habis belajar di Mesir? Siapa dia? Salahuddin Ayobla gerangannya.


Lagi best..sorang lagi, korang tanyala dia sendiri belajar takat darjah berapa? Tapi cakap macam orang yang ada PhD. Kalah yang bertaraf profesor. Meh aku perkenalkan Mahfuz Omar atau MrBean PAS. 




GHOSTWRITERZ
 
'mengata dulang paku serpih, kata orang dia yang lebih!

bumiyang

Posted: 24 Feb 2011 03:15 AM PST

Sahabat-Gunung

Posted: 24 Feb 2011 01:33 AM PST

Sahabat-Gunung


Undilah `Syed Ibra'

Posted: 24 Feb 2011 12:00 AM PST

Pemuda UMNO & GAPS Lapor SPRM Penyelewengan Berterusan Kerajaan Selangor

Posted: 23 Feb 2011 11:45 PM PST

Rakyat amat terkejut dengan penyelewengan yang berterusan yang dilakukan oleh kerajaan Selangor dibawah pimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim.

Ketua Pemuda UMNO Selangor, Ungku Md Salleh Ungku Abd Jamal berkata, yang terbaru adalah salahguna wang rakyat untuk membiayai penginapan perwakilan PKR ke Kongres PKR 2010 pada 26-28 November 2010 di Dewan Sivik Petaling Jaya, Selangor.

"Sebelum ini harta rakyat difaraidkan kepada penyamun-penyamun pasir pakatan dalam isu skandal pasir selangor dan kemudian ratusan ribu ringgit dibelanjakan untuk membela kesalahan ADUN Sri Muda yang derhaka kepada DYMM Sultan Selangor.

Pembiayaan penginapan perwakilan PKR menerusi Selangor Menteri Besar Incorporated (MBI) merupakan satu jenayah penyelewengan, penyalahgunaan kuasa dan rasuah oleh kerajaan pakatan Selangor," ujarnya selepas membuat laporan kepada SPRM Selangor pagi tadi bersama Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS).

Tambahnya, tempahan dan pembayaran 100 bilik hotel di Petaling Jaya oleh MBI pada 25-29 November 2010 merupakan bukti jelas sudah terang lagi bersuluh salahguna kuasa dan penyelewengan oleh Menteri Besar.

"Pemuda UMNO Selangor dan NGO Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS) amat kesal harta dan wang rakyat Selangor dirompak untuk membiayai penginapan perwakilan ke mesyuarat agung tahunan PKR itu.
Khalid Ibrahim wajar membezakan peranan nya sebagai seorang Menteri Besar dan pemimpin parti.

Harta negeri merupakan harta rakyat dan bukannya harta milik parti PKR yang boleh dibelanjakan sesuka hati," ujarnya lagi.

Hari ini Pemuda UMNO Selangor dan GAPS membuat lapuran kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia untuk menyiasat perkara ini sedalam-dalamnya.

"Kami berpendapat MB Selangor yang juga pimpinan utama PKR dan Penasihat Ekonomi Kerajaan Negeri Selangor yang juga penasihat umum PKR harus disiasat dan didakwa kerana keterlibatan mereka dalam Skandal Hotel penyelewengan ini.

Kami menyeru MB Selangor dan Penasihat Ekonomi Kerajaan Negeri Selangor meletakkan jawatan dengan segera kerana kegagalan mereka untuk menunai tanggung jawab dan amanah yang diberikan oleh rakyat kepada mereka," ujar Hamidzun Khairuddin, Pengerusi
Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS).
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Hotel FREE di Kerdau & Merlimau

Posted: 23 Feb 2011 10:48 PM PST

Yea... di Kerdau & Merlimau ada Hotel FREE esok malam ..... Jumaat.

Namun hotel FREE ini hanya untuk para penyokong Pas yang akan hadir memberikan sokongan kepada calon mereka di PRK Kerdau dan Merlimau ....

Namun apa yang dikesalkan, masjid menjadi 'padang politik' Pas dan rakan sekutunya ..... bukan sahaja semasa kempen, guna masjid, malah mandi manda dan tempat untuk tidur pun jadi sebelum majlis penamaan calon.....

Kalau tak percaya, jom gi mana-mana masjid sekitar Kerdau dan Merlimau esok ....

Bak kata Nik Ajis "Patut la masjid kotor bila setiap kali ada pilihanraya kecil. Rupa-rupanya budak-budak aku yang yang kotor masjid....."


Apakah Istimewanya Wanita Ini Di Sisi Anwar ......

Posted: 23 Feb 2011 09:13 PM PST

Sehingga ke hari ini, persoalan siapakah wanita ini masih belum terjawab....

Aku pernah menulis persoalan wanita nie sebelum ini, yang dikatakan mempunyai hubungan istimewa dengan Anwar Ibrahim.

Namun sampai kini, Anwar atau 'angkatan siber' Anwar masih belum menjawab persoalan tersebut, apatah lagi menafikannya ..... .

Takpelah, kita tunggu lagi .....


Pakatan Pembangkang Pakat Kejar Kuasa

Posted: 23 Feb 2011 06:34 PM PST

PRU ke-13 tidak lama lagi.

BN sudah pasti akan mengekalkan formula perkongsian kuasa bersama kompenan-kompenan BN yang lain, seperti biasa....

PKR-DAP-PAS macammana?

Adakah mereka berjaya meniru konsep BN ini dalam menentukan masa depan dan hala tuju politik mereka?

Adakah PAS sudah bersedia dengan motto baru perjuangan mereka 'Membangun Bersama DAP' atau terus kekal dengan konsep mereka 'Membangun Bersama Islam' ?

Bagaimana dengan PKR.... adakah bersedia menerima pemimpin baru atau mengekalkan kuasa mutlak kepada 3A dalam menentukan hala tuju perjuangan mereka?

Bagaimana dengan MP-MP dan ADUN-ADUN Bebas yang sudah melompat keluar dari PKR dan DAP, adakah mereka sudah boleh diterima sebagai ahli BN atau akan terus kekal dengan status BEBAS mereka .......

AWAS!!!! Adakah pakatan rapuh sudah bersedia dengan pembahagian kerusi atau masing-masing sedang menikam antara satu sama lain bagi memastikan kerusi mereka selamat selain ambil sikit dari pakatan mereka yang lain.....

Pilih Pemimpin Berasaskan Sifat Rasulullah s.a.w.

Posted: 23 Feb 2011 06:31 PM PST

Para pengundi khususnya golongan muda Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau disaran mengambil contoh sifat kepimpinan Rasulullah s.a.w. dalam memilih wakil rakyat mereka pada 6 Mac ini.

Ketua Penerangan Pemuda UMNO, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican berkata empat sifat Rasulullah s.a.w iaitu Siddiq (Benar), Amanah (jujur), Tabligh (menyampaikan) dan Fatonah (Kebijaksaan) perlu dijadikan garis pandun untuk memilih seseorang pemimpin.

Justeru katanya para pengundi boleh menggunakan kuasa yang ada pada mereka untuk membuat pertimbangan terbaik berdasarkan sifat-sifat Rasulullah s.a.w. itu agar pemimpin yang dipilih nanti benar-benar mampu menjaga dan bertanggungjawab terhadap mereka.

"Kalau kita tengok pembangkang hanya tahu menipu, adu domba fitnah dan sebagainya. Apakah sifat-sifat ini yang mahu kita pilih untuk dijadikan sebagai pemimpin kawasan kita. Saya percaya anak-anak muda cukup bijak dalam soal ini.

"Jangan kita sesekali tersalah pilih pemimpin yang hanya mahu memecahbelahkan para pengundi terutama perpaduan dikalangan anak-anak muda. Marilah kita sama-sama berjuang atas dasar kebenaran untuk memastikan kemenangan BN pada 6 Mac nanti," katanya.

Beliau berkata demikian semasa berucap merasmikan pelancaran Jentera Pemuda BN dan Aktiviti Kembara Remaja Bermotosikal (AKRAB) peringkat Kuala Krau, di sini, hari ini. Turut hadir, Ketua Pemuda UMNO Pahang, Abu Jimi Samad dan kepimpinan Pemuda BN yang lain.

Reezal seterusnya membidas parti pembangkang yang hanya retorik dan bukanlah sebuah parti yang bercakap atas dasar kebenaran sebaliknya menjadikan emosi rakyat untuk kepentingan politik mereka.

"Mereka bercakap memang sedap kononnya merekalah mengamalkan demokrasi tulen dan sebagainya, namun jika kita teliti betul-betul, demokrasi yang diungkapkan hanyalah untuk mengaburi mata rakyat.

"Tengok dalam PKR, bapa, isteri, anak berada dalam parti, Begitu juga dalam DAP, Bapa, anak dan sebagainya membarisi kepimpinan parti. Apakah ini yang dikatakan sebagai memperjuangkan demokrasi.

"Justeru kita berharap anak-anak muda dapat melihat perkara ini dengan lebih jelas agar kita tidak teripu dengan gaya mainan politik pembangkang yang cukup licik," katanya. -MediaUMNO

Reezal @ Pelancaran Jentera Pemuda BN PRK Dun Kerdau

Posted: 23 Feb 2011 06:04 AM PST

Reezal berkata dalam majlis pelancaran Jentera Pemuda BN PRK Dun Kerdau, dalam masa seminggu akan datang, puak-puak Pas, PKR dan Dap akan menghebahkan dakyah-dakyah palsu untuk mengelirukan rakyat, khususnya di Kerdau.

Pengundi muda dah kembali bersama BN. Sehubungan dengan itu, jentera muda BN diminta terus bekerja keras untuk memastikan Syed Ibrahim akan menjadi pilihan rakyat Kerdau, 6 Mac nie.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Anwar Sanggup Dukung Pluralisme Demi Agenda Populis

Posted: 23 Feb 2011 05:33 AM PST

Anwar Ibrahim terlalu taksub dengan agenda populisnya sehinggakan sanggup berbuat apa saja biarpun perkara yang dibuatnya ternyata salah dan bertentangan dengan agama, kata Ketua Pusat Pembangunan Anak Bangsa di Institut Pemikiran dan Kepimpinan Melayu (IMPAK), Profesor Datuk Dr. Abdul Halim Sidek.

Katanya, tindakan ketua pembangkang itu memperlekehkan ingatan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang meminta rakyat berwaspada dengan fahaman pluralisme kerana ia merupakan ancaman baru kepada umat Islam di negara ini adalah sesuatu yang tidak wajar.

"Agenda Anwar adalah untuk mendapatkan populariti daripada kenyataan Perdana Menteri iaitu bersikap membangkang setiap apa yang dibuat oleh pemimpin tertinggi Barisan Nasional (BN) tanpa menyelidik atau menilai terlebih dahulu hal-hal yang tidak dipersetujuinya," katanya.

Tegasnya, pluralisme tidak sepatutnya wujud dalam pemikiran rakyat khususnya di kalangan umat Islam kerana ia sangat bertentangan dengan ajaran serta akidah Islam tetapi yang ternyata Anwar sengaja mempersendakannya.

"Keghairahan Anwar adalah untuk membangkang apa saja yang diperkatakan, dibuat dan dilaksanakan oleh kerajaan kerana dia mahukan dirinya sentiasa diingati rakyat biarpun dalam keadaan yang bertentangan dengan Islam," katanya.

Dalam masa yang sama Abdul Halim yang juga pensyarah undang-undang di Universiti Teknologi Mara (UiTM) melihat suara Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib yang turut menegaskan, larangan amalan pluralisme tidak terbatas kepada sesiapa saja atau mereka yang mendukung fahaman tersebut, tidak terkecuali Anwar Ibrahim.

"Akhirnya sekutu Anwar dalam pakatan pembangkang sendiri iaitu PKR, Pas dan Dap bersuara setelah terlalu banyak penyimpangan oleh Anwar dibuat," ujarnya.

Para pemimpin Pas sebelum ini berdiam diri dalam pelbagai isu membabitkan Anwar dan hal-hal berkaitan Islam yang menjadi bahan politik.

"Tindakan ini jelas membuktikan ketidaksefahaman dan tidak sehaluan golongan pembangkang biarpun selama ini mereka cuba menutupnya dengan pelbagai sandiwara," ujarnya.

Terang beliau lagi, kenyataan Harun tersebut secara tidak langsung menyokong hujah Perdana Menteri berkaitan penolakan terhadap pluralisme yang menyamakan kedudukan Islam dengan agama-agama lain.

"Bermakna bahawa apa yang dibuat oleh Datuk Seri Najib adalah tepat biarpun secara dasarnya Datuk Harun tidak menyatakan secara terbuka tetapi beliau menyokong prinsip dan falsafah yang diperjuangkan oleh BN dan UMNO.

"Justeru, beliau juga tentunya bersetuju dengan tindakan kerajaan yang menyeru rakyat berhati-hati mengenai ancaman fahaman tersebut."

Namun demikian katanya, tindakan Anwar yang gagal mengambil serius hal-hal sedemikian menunjukkan sikapnya yang tidak berpendirian dan gagal memperlihatkan kebertanggungjawabannya sebagai seorang Ahli Parlimen.

"Sewajarnya, Anwar sebagai ketua pembangkang tahu apa yang patut dibangkangnya dan bukan bersifat negatif terhadap semua perkara yang dilaungkan oleh Perdana Menteri," ujarnya yang merujuk kepada ahli-ahli pembangkang di Amerika dan Britain yang matang dan dapat mengamalkan toleransi dengan kerajaan dalam hal-hal membabitkan kebersamaan dan keperluan rakyat.

"Malangnya pembangkang di sini tidak sampai ke tahap itu dan Anwar gagal untuk memperlihatkan dirinya sebagai ahli parlimen yang konstruktif kerana sentiasa mahu membangkang."

Sehubungan itu, beliau menyarankan agar kerajaan mengambil tindakan dan melakukan siasatan rapi berhubung fahaman pluralisme selain sejauhmana penglibatan pihak yang membela aliran tersebut. - MediaUMNO

Rakyat Selangor Rugi, Rakyat Melaka Untung Dapat UiTM

Posted: 23 Feb 2011 04:30 AM PST

Ketua UMNO Bahagian Hulu Selangor, Datuk Mohd Idris Abu Bakar berkata tindakan Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP Selangor menolak projek pembinaan kampus Universiti Teknologi Mara (UiTM) di Serendah, Selangor adalah satu tindakan yang singkat akal dan amat merugikan rakyat di negeri ini sebaliknya menguntungkan orang Melaka.

"Permohonan untuk pembinaan kampus ini telah di buat lama dahulu. Sekarang bila sudah ada peruntukan, Kerajaan Negeri tolak sedangkan perkara ini amat menguntungkan rakyat Selangor sekaligus Serendah dan Ulu Yam yang akan membangun dengan pesat.

"Rakyat marah apabila projek ini ditolak oleh Kerajaan Negeri. Peluang untuk rakyat menambah pendapatan tertutup sama sekali. Peluang pendidikan juga tertutup. Betapa ruginya rakyat di Hulu Selangor dan keseluruhannya rakyat Selangor.

"Tidakkah Kerajaan Negeri Selangor nampak bahawa ini satu kerugian yang amat besar kepada negeri Selangor itu sendiri. Adakah hanya kerana politik, peluang pembangunan dan pendidikan yang diberi oleh Kerajaan Pusat ditolak mentah-mentah. Tindakan mereka ini seakan menafikan hak rakyat," ujarnya penuh kesal.

Disebabkan tindakan Kerajaan Selangor menolak pembinaan kampus tersebut di sebidang tanah milik Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK), kampus tersebut akan di bina di Mukim Semujuk daerah Jasin, di Melaka.

Kampus baru UiTM Melaka ini akan dibina di atas tanah seluas 218 ekar dan bakal menempatkan tiga buah fakulti iaitu Sains Gunaan, Pengurusan Ladang serta Sains Komputer dan Matematik yang dijangka siap dalam tempoh 30 bulan.

Upacara pecah tanah pembinaan Kampus UiTM tersebut telah pun dilakukan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di Jasin Melaka pada hari Sabtu lalu.

Projek yang menelan belanja RM 297 juta ini sudah pastinya membuatkan rakyat di Selangor berputih mata kerana terlepas peluang pendidikan dan pembangunan sekaligus peluang perniagaan.

"Saya berharap, rakyat akan lebih membuka mata dan lihatlah betapa tidak bijaknya kerajaan negeri PKR, Dap ini. Adakah parti seperti ini yang harus kita pertahan dan mengharapkan untuk membela nasib rakyat. Saya harap rakyat akan menzahirkan ketidakpuasan hati mereka di Pilihan Raya Umum akan datang.

"Cukuplah penggal ini mereka memerintah Selangor dan membuatkan rakyat hidup tersiksa. Terlalu banyak hak rakyat yang diabaikan. Kerana politik dan kuasa, rakyat menjadi mangsa. " ujarnya yang juga merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Hulu Bernam. -MediaUMNO

AJK Bahagian Calon PRK DUN Merlimau

Posted: 23 Feb 2011 03:31 AM PST

Timbalan Perdana Menteri dan Timbalan Presiden UMNO Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan ahli jawatankuasa UMNO Bahagian Jasin, Roslan Datuk Ahmad Isnin, 44, sebagai calon Barisan Nasional (BN) bagi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau, Melaka.

Beliau adalah anak kepada bekas Ketua UMNO Bahagian Jasin (1974 – 1978) Allahyarham Datuk Ahmad Ithnin.

Pengumuman tersebut dibuat di Pusat Operasi BN, di Jalan Jasin di sini.

PRK DUN Merlimau akan diadakan pada 6 Mac depan dengan penamaan calon akan berlangsung Sabtu ini berikutan penyandangnya Datuk Mohamad Hidhir Abu Hassan meninggal dunia pada 20 Januari 2011 lalu.

BIODATA
Nama: Roslan Ahmad
Tempat Lahir: Merlimau Pasir
Umur: 44 Tahun
Status: Berkahwin
Nama Isteri: Zalifah Hj. Omar
Anak: 4 Orang ( 3 lelaki, 1 perempuan)
Kerjaya: Pengurus Unit Pembangunan Perniagaan dan Sosiol Ekonomi di Perbadanan Melaka Holding Sdn Bhd.

Pendidikan
i. Sekolah Rendah Kebangsaan Merlimau
ii. Sekolah Menengah Kebangsaan Dang Anum, Merlimau
iii. Sekolah Menengah Teknik Melaka
iv. Maktab Adabi Muar
v. Diploma Pentadbiran dan Perniagaan di Institiut Teknologi Tun Abdul Razak (ITTAR) Kuala Lumpur / Swansea Institute Higher Education (S.I.H.E) UK.

Pengalaman Politik
i. Ketua Pemuda UMNO Cawangan Merlimau (1998-2008)
ii. Ketua Penerangan UMNO Cawangan Merlimau (2008-2011)
iii. Ketua Penerangan Pemuda UMNO Bahagian Jasin (1998-2001)
iv. AJK Pemuda UMNO Bahagian Jasin merangkap AJK Biro Pendidikan Pemuda UMNO Negeri Melaka (2001-2004)
v. AJK UMNO Bahagian Jasin merangkap Pengerusi Biro Belia dan Sukan Bahagian Jasin (2008-2011) – MediaUMNO

Utusan Rakyat Sekadar Jadi Alat Politik PKR – Mahadi J Murat

Posted: 23 Feb 2011 03:25 AM PST

Rancangan Parti Keadilan Rakyat (PKR) untuk menerbitkan sebuah akhbar yang bernama 'Utusan Rakyat' merupakan satu tindakan bermotifkan politik dan tidak mempunyai motif yang jelas, sekaligus ia merupakan rancangan yang tidak berkepentingan kepada rakyat.

Difahamkan, ia mengambil inspirasi daripada Utusan Malaysia, iaitu akhbar arus perdana yang mereka sifatkan sebagai rasis tetapi mengakui keberkesanannya dalam memperjuangkan hak orang Melayu.

Dr Mahadi J Murat, Pengerusi Institut Kesenian dan Kajian Media (Semesta) berkata, jika PKR mahu menyuarakan isu-isu orang Melayu dengan berhasrat menerbitkan akhbar khusus untuk orang Melayu yang dinamakan Utusan Rakyat, selain bertujuan menyaingi pengaruh akhbar Utusan Malaysia di kalangan orang Melayu, ia jelas bertentangan dengan prinsip dan etika kewartawanan sebenar, kerana seharusnya kewujudan sesebuah akhbar ialah memenuhi tanggungjawab sosial kepada masyarakat.

"Ini bermakna mereka berhasrat menjadikan Utusan Rakyat sebagai alat politik mereka. Ia juga dilihat sebagai alat untuk memecahkan orang Melayu, kerana pastinya penerbitan dan penulisan Utusan Rakyat ini hanya akan memainkan sentimen politik dan bukan untuk memaparkan isu-isu semasa serta ilmu pengetahuan kepada pembaca.

Selama ini, kita tahu bahawa Utusan Melayu dan Utusan Malaysia merupakan satu-satunya akhbar yang meletakkan agenda perjuangan Melayu dalam penerbitan mereka," ujarnya mengulas cadangan PKR untuk menerbitkan akhbar Utusan Rakyat.

Ujarnya, Utusan Malaysia selama ini amat konsisten dari dulu sampai sekarang, meletakkan perjuangan agenda Melayu dalam konteks kenegaraan tanpa menafikan hak dan kepentingan bangsa lain.

"Dalam masa yang sama, Utusan Malaysia juga bukan ditubuhkan semata-mata berlandaskan kepada keuntungan semata-mata, jauh sekali dijadikan alat politik mana-mana pihak," ujarnya lagi.

Dalam perkembangan yang sama, Ketua Penerangan Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Selangor, Safarizul Mustaffa berkata, tindakan PKR tersebut kerana mereka rasa tercabar dengan kewibawaan akhbar Utusan Malaysia yang menjadi akhbar nasional sejak penubuhannya.

"Mereka Nampak, rakyat tidak akan tertipu lagi dengan pembohongan dan sandiwara yang dimainkan PKR selama ini. Mereka gentar dengan Utusan Malaysia yang mana faktanya menjurus ke arah kebaikan dan perpaduan masyarakat.

Saya yakin, jika akhbar ini diterbitkan untuk menjadi bahan bacaan alternatif kepada rakyat, ia sekadar mahu memutar-belitkan fakta dan kebenaran. Kenapa mereka tidak lagi menggunakan akhbar Suara Keadilan mereka, kerana jelas akhbar rasmi mereka ini sudah ditolak dan tidak diterima oleh rakyat kerana semua yang tertulis di dalamnya, hanya fitnah dan fakta yang salah semata-mata," ujarnya yang juga Setiausaha Sekretariat Penerangan Pemuda UMNO Malaysia. .

Tambahnya, PKR juga sebenarnya mengakui kehebatan dan kewibawaan akhbar Utusan Malaysia apabila dikatakan akan menggunakan khidmat seorang wartawan kanan akhbar Utusan Malaysia sendiri, untuk diletakkan sebagai penggerak penerbitan akhbar Utusan Rakyat.

"Ia ibarat menebang sebatang pokok dengan menggunakan batang pokok juga kerana gergaji yang digunakan tumpul dan tidak mampu untuk menebang pokok tersebut. Ia samalah juga dengan menggunakan orang Utusan Malaysia untuk menyaingi dan berusaha untuk memusnahkan akhbar Utusan Malaysia sendiri.

Amat malang juga jika kewujudan akhbar baru itu hanya akan memecahbelahkan orang Melayu akibat manipulasi berita yang disiarkan. Kenapa baru sekarang nak jadi hero orang Melayu, selama ini mereka katakan Utusan Malaysia akhbar rasis sebaliknya kini mereka mahu menerbitkan akhbar Utusan Rakyat, yang hakikatnya bertujuan mahu menangani sokongan orang Melayu terhadap PKR ," ujarnya lagi.

Selamat Berjuang Jentera BN PRK Kerdau ....

Posted: 23 Feb 2011 02:15 AM PST

Salam perjuangan buat semua jentera BN yang akan berjuang di Kerdau bagi memastikan kemenangan BN, 6 Mac nie....

Suasana di Bilik Gerakan BN Kerdau mulai hangat, bukan sekadar cuaca panas malah jentera BN sudah mula menggerakkan program-program dan aktiviti.

Malam nie, di Bilik Gerakan BN PRK Kerdau, jentera Pemuda BN akan dilancarkan... Khabarnya, Ketua Penerangan Pemuda BN, Dato' Seri Reezal Merican Naina Merican akan melancarkan jentera BN serta pelancaran Kelab Akrab.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Reezal Lancar Jentera Pemuda BN PRK DUN Kerdau

Posted: 23 Feb 2011 12:39 AM PST

Ketua Penerangan Pemuda UMNO Malaysia, Dato' Seri Reezal Merican Naina Merican akan melancarkan jentera Pemuda BN bagi PRK Dun Kerdau sebentar lagi....

Semoga dengan pelancaran Jentera nie, semangat Pemuda BN akan berada di tahap yang terbaik dalam usaha merebut kembali Dun Kerdau pada 6 Mac nie....

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

PANEH MIANG

Posted: 24 Feb 2011 01:32 AM PST

PANEH MIANG


Serius beb...

Posted: 23 Feb 2011 07:59 PM PST

1. Kita seolah tidak peduli akan tsunami kewangan global yang berkait rapat dengan situasi yang berlaku di Timur Tengah ketika ini. Amaran penganalisis ekonomi dan kewangan yang telah meramalkan sejak 2008 bahawa krisis kewangan dunia akan bertambah buruk, seakan tidak penting kepada kita. Apa yang lebih mereka (pembangkang) sibukkan ialah 'berdoa' agar Malaysia terikut jejak langkah negara-negara timur tengah yang sedang bergolak.

2. Mungkin kita tidak sedar bahawa krisis kewangan yang melanda dunia adalah berkait dengan perbelanjaan peperangan ke atas negara Iraq, Afghanistan, Palestin, Sudan sebelum ini. Terbaru demostrasi yang melanda negara-negara timur tengah juga bakal mencetus polemik kewangan bagi negara yang mempunyai hubungan dagangan dengan kebanyakan negara Asia Barat yang sedang bergolak. Krisis kewangan ini telah dirancang dengan begitu teliti oleh para elit kewangan global yang merupakan sebahagian agenda 'Pesta Perang' yang bakal berlaku.

3. This is a global war – a global financial war. One cannot detach the wars in Iraq and Afghanistan from this financial crisis. War is the racket.

4. . Kita sedang menyaksikan permulaan kepada pengakhiran Empayar Anglo-American Zionist.

5. Apabila sesebuah empayar akan sampai ke penghujung riwayat, maka keadaan akan menjadi lebih bahaya kerana mereka sedaya upaya akan menggunakan segala kekuatan yang ada untuk melambatkan saat kejatuhan mereka. Penggunaan kuasa ketenteraan atau dictatorships kini tumbuh bak cendawan di seluruh dunia terutama di negara-negara yang bersekutu dengan Amerika Syarikat.

6. Beberapa negara akhir-akhir ini seolah-olah sedang bersedia untuk menghadapi peperangan. Rusia dan China kini seakan diancam dan kedua negara ini telah bertindak meningkatkan perbelanjaan pertahanan mereka. Rusia juga telah mengeluarkan amaran kepada Amerika agar tidak cuba bertindak sebarangan kerana mereka tidak akan teragak-agak untuk melancarkan senjata nuklear.


7. Kapal perang China sedang dalam keadaan bersedia berhadapan dengan aircraft carrier USS Kitty Hawk yang berlabuh di sepanjang selat yang memisahkan Taiwan dengan Tanah Besar China. NATO yang berada dalam keadaan kelam kabut dan kurang stabil di Balkans, khususnya Kosovo, turut memberi ancaman kepada Rusia. Israel pula sedang hebat melakukan provokasi di Timur Tengah sehingga mencetuskan 'pemberontakan domino' di Tunisia, Algeria, Mesir, Yaman, Bahrain dan yang terbaru Libya; demi memastikan petroleum di bawah kekuasaan mereka.

8. Krisis kewangan dunia yang berlaku kini bolehlah dikatakan War of Currencies. Penguasaan dollar semakin lemah. Petro-dollar kini bukan lagi simbol kekayaan sesebuah negara.

9. Rizab Antarabangsa Bank Negara setakat 14 Februari 2011 yang terdiri daripada mata wang dollar (US$99 bilion), paras rizab Tabung Kewangan Antarabangsa (US$600 juta), Pengeluaran Khas (SDR) US$2.1 bilion, emas (US$1.6 bilion) dan aset-aset rizab lain (US$6.3 bilion); pasti tidak akan memberi sebarang makna pada ekonomi semasa. Rizab dalam matawang Pound Sterling dan Euro yang sebelum ini dianggap sebagai alternatif juga berada dalam keadaan yang tidak stabil. Namun berbeza dengan Russian Ruble dan Chinese Yuan yang kelihatan semakin kukuh di pasaran dunia serta dianggap sebagai ancaman oleh Amerika Syarikat kepada status global dollar yang sebelum ini merupakan rujukan The Global Reserve Currency.

10. Perang nilai matawang antara USD, Ruble dan Yuan ini kelihatan sejajar dengan 'hot wars' yang dijangka akan berlaku oleh ramai penganalisis ekonomi dan politik dunia. Dipercayai bahawa Zionist Anglo-American War Party sudah tiada pilihan melainkan terpaksa menganjurkan peperangan to protect power, intimidate and if need be conquer and occupy any country resisting the dollar hegemony.

11. Inilah pengakhiran kepada 'game' mereka selama ini. Mereka beranggapan sekiranya empayar Zionist Anglo-American tidak berjaya mengekalkan pengaruh dollar bermakna itulah saat kehancuran bagi mereka. Zionist Anglo-American pasti tidak akan berputus asa terhadap kejatuhan ekonomi dan pengaruh dollar.

12. We must prepare for the coming global wars. Please tell your fellow citizens to expose this perfidy and start organizing resistance.

Taipingmali (tm)

Posted: 24 Feb 2011 01:20 AM PST

Taipingmali (tm)


Arman Azha Wira Perkasa

Posted: 24 Feb 2011 01:06 AM PST

Amal Jariah

Posted: 24 Feb 2011 12:09 AM PST

Cronyism creeping into silver state

Posted: 23 Feb 2011 11:07 PM PST

Genting M'sia raised to ‘buy’ at Maybank ? ? ?

Posted: 23 Feb 2011 06:55 PM PST

PERAK TODAY MENGHADAPI MASALAH TEKNIKAL

Posted: 23 Feb 2011 02:12 PM PST

PAS MAHUKAN MASJID DAN SURAU DIGUNAKAN UNTUK TUJUAN POLITIK PAS

Posted: 23 Feb 2011 01:44 PM PST

HARI INI DALAM SEJARAH : BUKIT KEPONG

Posted: 23 Feb 2011 05:35 AM PST

Perak Today-Jom Bongkar "Agenda Tersembunyi" Pakatan Pembangkang-Ummi Ha...

Posted: 23 Feb 2011 04:59 AM PST

Turkey to sell armoured combat vehicles to Malaysian military

Posted: 23 Feb 2011 03:21 AM PST

UPM stand for UNIVERSITI PROBLEM MALAYSIA

Posted: 23 Feb 2011 02:23 AM PST

Siapa pemilik DNA 'Y'?

Posted: 23 Feb 2011 02:01 AM PST

PAPA GOMO

Posted: 24 Feb 2011 01:17 AM PST

PAPA GOMO


PEMBAZIRAN??? - RM 10 BILION Di Peruntukkan Untuk Apa Ni D.S. Ismail Sabri? Banyak Tu!!!

Posted: 23 Feb 2011 11:35 PM PST


Dato Seri Ismail Sabri

Semalam Gomo dan beberapa rakan Blogger bertemu dengan Dato Seri Ismail Sabri Menteri KPDNKK bertanyakan isu mengenai Harga Minyak RON 95 yang sewaktu ini hangat di perkatakan oleh rakyat Malaysia.

Dalam pertemuan itu D.S.Ismail Sabri memberikan jaminan kepada Rakyat Malaysia bahawa Harga Minyak RON 95 tidak akan di naikkan pada waktu ini dan kerajaan akan terus memberikan Subsidi kepada rakyat Malaysia.

Kami para Blogger ada juga bertanyakan apakah Faktor penanguhan harga minyak Ron 95 ini di sebabkan Pilihanraya Umum yang akan berlaku pada tahun ini.

D.S. Ismail Sabri menyatakan penanguhan ini di lakukan atas keputusan Kabinet yang mengambil kira semua Faktor dalam menghadapi Krisis Minyak Dunia yang meningkat ekoran Rusuhan yang tercetus di Negara negara Arab. Mengenai Faktor Pilihanraya juga ada berkemungkinan namun itulah dasar kerajaan BN yang menfokuskan kebajikan kepada rakyat.

Dalam sembang itu juga adalah kami bertanyakan kepada beliau mengenai jumlah Subsidi yang di berikan oleh kerajaan kepada rakyat.

Beliau menyatakan pada tahun 2010 sahaja Kerajaan membelanjakan RM 10 BILION bagi Subsidi kepada rakyat Malaysia yang merangkumi semua jenis barangan. Dan di jangkakan pada tahun ini perbelanjaan Kerajaan pada Subsidi akan meningkat menjadikan sehingga RM14 Bilion ekoran penambahan Subsidi Minyak Ron 95.

Gomo dan rakan rakan Blogger amat terkejut dengan kenyataan tersebut yang mana tak menjanggka kan bahawa Kerajaan Malaysia membelanjakan begitu banyak Subsidi kepada Rakyat Malaysia. Malah rakyat Asing di negara jiran juga mendapat hasil dari Subsidi kerajaan ini.

Banyak jugalah yang kami sembangkan malam tadi dan yang paling menarik perhatian kami apabila D.S. Ismail Sabri menemplak Pakatan Pembangkang yang kerja mereka hanya tahu Mencela dan Memutarbelitkan fakta semata mata. Beliau menyatakan bahawa keperihatinan kerajaan BN lah yang selama ini menjadikan rakyat Malaysia boleh hidup dengan aman dan cukup makan. Lihat sahaja negara Eropah yang maju tapi masih ramai rakyat mereka yang tidak mampu mendapatkan makanan ekoran tiada Subsidi yang di berikan kepada rakyat mereka.

Kita kerajaan sentiasa peka kepada Rakyat Malaysia dan ini bukanlah baru malah dah berdekad lamanya. Kerajaan Pakatan Rakyat yang mentadbir tidak mampu memberikan subsidi kepada rakyat di negeri yang mereka kuasai.

D.S. Ismail Sabri dalam pada itu mencabar Negeri di bawah Kerajaan Pakatan Rakyat Haram untuk memberikan Subsidi kepada Rakyat di negeri mereka. Kata D.S. Ismail Sabri:
" Tok sah banyak lah, kita pinta Kerajaan Pakatan berikan Subsidi Gula 20 sen kepada rakyat di negeri yang mereka kuasai. Kita nak lihat apakah mereka mampu melakukan nya."

Emmm kalau pada amatan Gomo depa puak pakatan haram ni tidak akan mampu memberikan subsidi, lihat contoh di Selangor pun dah tahu bila Kerajaan Pakatan Selangor bila dah tak mampu nak bayar Duit Syabas maka mereka cuba alihkan cerita sehingga menjadikan Syabas punca kepada hal tersebut walhalkan punca utama adalah kerana mereka tidak dapat lagi menampung kos yang melibatkan Jutaan ringgit tersebut.

D.S. Ismail Sabri juga sempat memberikan satu contoh kepada kami malam tadi mengenai isu yang di mainkan oleh Media Pakatan yang mengangkat dengan memberikan Lim Guang Eng sebagai WiraRM100 untuk setahun kepada warga emas. Menurut D.S. Ismail Sabri, Kementerian Pembangunan Wanita keluarga dan Masyarakat pada tahun lepas sahaja sebanyak RM2 Bilion di berikan kepada mereka yang layak seperti warga Emas, Ibu Tunggal, OKU dan sebagainya yang menetapi syarat yang di tetapkan.

Guang Eng baru bagi RM 100 pun Puak pakatan dah Kecoh satu dunia sampaikan lupa yang Guang Eng bagi tu RM 100 untuk setahun sedangkan Kerajaan bagi pada warga emas RM 300 untuk sebulan. Tapi tu pun masih ada lagi penerima yang lupa diri akan Bantuan Kerajaan.

Banyak lagi yang di sembangkan kami malam tadi namun panjang sangat kalau nak bercerita dengan detail mengenai perjumpaan malam tadi dan cukuplah dengan Fakta Fakta yang berasas kami nyatakan ini.

Apa yang pasti Gomo nak menyatakan kepada rakyat Malaysia bahawa Keperihatinan kerajaan Barisan Nasional kepada anda semua adalah menjadi Keutamaan paling penting. Bayangkan tampa Subsidi sebanyak RM 10 BILION yang kerajaan peruntukkan pada tahun lepas kepada harga Barang. Bagaimana agaknya kita bila setiap yang kita beli tiada Subsidi? Fuh, mau Gadai Seluar Dalam kat Anwar ni beb.

Apa pun Bukti jelas Kerajaan Barisan Nasional Prihatin dan Komited dengan Tanggungjawap dan Amanah yang di pikul.

Psssttt... pakatan kata depa perintah harga barang Turun? berikan subsidi dulu di negeri yang mereka kuasai. Amacam?

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Dokumen Sahih Rakyat Selangor Di Nodai Khalid Gagap

Posted: 23 Feb 2011 08:02 PM PST
















Rompak Wang Rakyat, Rogol Rakyat, Liwat Rakyat, Cabul Rakyat dan paling Bangsat bila mereka BUNUH Rakyat. Itu lah Kerajaan Pakatan Rakyat Haram Selangor di bawah kepimpinan Khalid Gagap dan Punaisihat RM1 Anwar AL Juburi.

Dokumen di atas jelas merupakan satu Penyelewengan dan Salahguna kuasa Kerajaan Negeri terhadap Wang Rakyat dalam membiayai program PKR.

Senarai Bilik Hotel juga lengkap di buktikan kepada semua agar menilai sendiri bahawasanya ini lah yang di lakukan oleh Kerajaan Pakatan Haram Selangor. Semua mereka Rompak.

Laporan SPRM juga akan di buat hari ini dan segala laporan mengenai hal tersebut akan menyusul.

Cilako betul depa ni, Joli sakan Wang Rakyat, kalau nak tempah bilik Hotel tu pakai lah duit sendiri....memang Kimak punya Gagap dan Juburi.

Psssttt...Ni semua Punaisihat punya pasal...celako lu Nuar


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Calon BN Merlimau Bini Berapa? Satu Atau Dua?

Posted: 23 Feb 2011 05:00 PM PST




Puak PAS nak kata apa lagi? Nak cuba Fitnah? Nak kata Busuk? Fuck U all lah bebeh.......

Biodata Calon
Nama penuh : Roslan bin Datuk Hj Ahmad
Alamat : 127-16, Ayer Merbau, Jalan Batu Gajah, Merlimau 77300 Melaka
Umur : 44 tahun
Tarikh Lahir : 9 Januari 1967
Taraf perkahwinan : Berkahwin (BINI SEORANG JE)
Nama isteri : Zalifah binti Hj. Omar
Bil. anak : 4 orang ( 3 lelaki dan 1 perempuan )

Pendidikan
Diploma
Institusi : Institute Technology Tun Abdul Razak ( ITTAR )
Swansea Inst.
Higher Education ( S.I.H.E ) Wales, United Kingdom
Bidang Pembelajaran : Diploma Pengajian Perniagaan ( Business Management ) DBM
Tahun : 1994-1996

Latar belakang Pekerjaan ( Terkini )
PERBADANAN MELAKA HOLDINGS BHS ( PMH )
Anak syarikat Milik Penuh Perbadanan Kemajuan Negeri Melaka ( PKNM )
Jawatan terkini : Pengurus
Bahagian / unit :Bahagian Pembangunan Bisnes & Sosio-Ekonomi
Mula berkhidmat : 07 September 2009



Syukur..seorang lagi calon BN bagi PRK kali ini yang mana di Merlimau Melaka juga Bersih dari segenap sudut. Ini lah yang kita inginkan apabila seluruh Rakyat Fokus kepada pilihanraya Kecil. Isu Calon pastinya menjadi keutamaan.

Beliau merupakan anak tempatan dan memang mengetahui setiap denyut nadi rakyat di Merlimau. Memang bekaliber dan pilihan yang tepat.

Lagi yang agak hebat kalau nak banding dengan Puak PAS ni calon BN setia kasih pada isterinya seorang dan takda lah pulak Skandal Menutoh Bini orang sebagaimana Pemimpin PAS lakukan. Pria Sejati Calon BN ni bukan macam PAS Jantan Kabret

Psssttt....Puak PAS jangan marah.....I Try Bini U all nanti....


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Kes Liwat Harus Di Gugurkan Jika DNA Yang Di Jumpai Bukan Milik Anwar Ibrahim

Posted: 23 Feb 2011 03:45 AM PST


Punggung Azmin Ali

Kes Liwat harus di Gugurkan, DNA yang di jumpa di tempat kejadian dan dalam Dubur Saiful mesti di batalkan dan tidak boleh di jadikan Bukti dalam perbicaraan ini. Emmm itu lah kata kata Karpal Singh Peguambela Anwar Ibrahim.

Adoi, Gomo dah malas nak melayan si Karpal SIngh anjing ni, Asyik sebut Gugur kes tak sudah sudah. Tapi bila minta mereka Tampilkan Bukti ALibi sampai sekarang senyap dan sunyi sepi. Kenapa Karpal???

Harus kita semua ingat DNA Identiti lelaki Y sebagaimana yang di nyatakan oleh Pakar Forensik dalam kes Liwat ini di jumpai dalam Dubur Saiful, Atas Cadar dan juga Karpet. Jadi sebagai peguambela kepada Tertuduh iaitu Anwar Brahim maka Karpal seharusnya perlu meminta pihak pendakwaan menyatakan siapakan kepunyaan siapa DNA Identiti lelaki Y itu.

Karpal Sing yang membela Anwar Ibrahim seharusnya membersihkan nama Anwar Brahim dengan meminta pihak Mahkamah mengambil Ujian DNA ke atas Anwar Brahim bagi di padankan dengan DNA identity lelaki Y itu. Jika tak Sepadan maka Memang patutlah Karpal SIngh minta kes tersebut di gugurkan.

So macam mana ni Karpal SIngh??? Bila nak lakukan Ujia DNA ke atas Anwar Brahim dan membandingkan dengan DNA Identiti lelaki Y yang di jumpai dalam Dubur Saiful, Cadar dan juga Karpet???

Dan tak lupa juga DNA Bulu Jembut, Berus Gigi, tuala Good Morning, sikat dan Bulu dalam botol air mineral. Lakukan Ujian DNA ke atas Anwar kita pinta Peguambela Anwar menyelamatkan nya dari Pertuduhan Liwat ini.. he he he


Psssttt....Bukan susah pun nak lakukan ujian DNA...Siapa yang takut sekarang ni?



DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

HERO KECIK

Posted: 24 Feb 2011 01:03 AM PST

HERO KECIK


KERDAU:Tn Ibrahim Tn Man Pun Ikut Berceramah

Posted: 23 Feb 2011 05:44 PM PST





Kg Telok Sentang smlm berlansung penyerahan borang kemasukan 15 belia Kg join PAS. Borang tersebut telah diserahkan kepada Presiden PAS Abdul Hadi. Paling tidak jadi gurka PAS untuk PRK Kerdau.

Tapi PAS sudah memulakan ceramah awalnya bermula kat Kg Telok Sentang. Nampaknya ada risau gak kat Presiden PAS, sapa yang nak dicalonkan. BN dah letak calon tempatan. Lulusan Al-Azhar lak tu. Abdul Hadi bg tau penduduk keliru... Kedua bakal calon orang islam dan berpendidikan agama. Pening dah PAS nie.. Alih2 Abdul Hadi suh sokong Parti kerana Parti PAS indah. Indah khabar dari rupa laaa..

Tuan Ibrahim Tuan Man juga turut ambil bahagian berceramah. Risau gak dia, sebab calon BN orang tempatan, lulusan Al-Azhar... hebat calon BN... Tapi Tuan Ibrahin cakap mungkin sokongan kepada calon bukan anak tempatan berkurangan... tak ada sokongan... dia kata kita tunggu malam pengumuman calon nanti.. siapakah calon PAS Kerdau..dapat sokongan ker tak?

Nak jadi calon nampak........

Jambatan Kuala Krau Untuk Rakyat

Posted: 23 Feb 2011 02:06 AM PST


Cetusan idea Sultan Pahang pembinaan Jambatan Kuala Krau ini telah memberikan seribu rahmat kepada penduduk disini. Keprihatinan Kerajaan Barisan Nasional menyediakan infrasuktur ini kepada penduduk disini amat dihargai.

Dapat memendekkan perjalanan bg penduduk di felda 21,22,23,24 dan 25.. ke temerloh, jerantut ataupun ke Rumpun Makmur. Jalan pun cantik cuma 20 minit jer, Kalau ikut jalan Kg Awah untuk ke Temerloh tu.. lebih kurang sejam gak.

Bukan takat tu jer, ekonomi sekitar dah bertambah maju. Gunung Senyum tempat perlancongan mula dah ramai orang datang... dulu nak datang jauh sangat bg penduduk di Temerloh dan Jerantut.. Bila dh ada jambatan... makin cepatla perhubungan...

Tak tahu apa yang akan PAS gunakan isu jambatan yang baru siap tu.. Dia nak kata Jambatan bengkok ker melengkong cam pemimpin BN ker?PAS nak cakap projek tu masuk poket Kronie BN ker? PAS boleh cakap... Kita tunggula apa isu Jambatan Kuala Krau tu.

Apa yang pasti kerajaan Barisan Nasional prihatin akan kesulitan rakyat dan sentiasa memperbaiki taraf hidup rakyat. Apa masalah rakyat akan diselesaikan. Masalahnya Pakatan Haram memang sengaja mempolitikkan isu sehingga susah bg kerajaan nak laksanakan kerja untuk rakyat.

BN Umum Calon Merlimau

Posted: 23 Feb 2011 01:47 AM PST


Roslan Ahmad 44 tahun telah diumumkan oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin di Pekan Merlimau, Melaka hari ini. Roslan Ahmad merupakan Ahli Jawatankuasa Umno Jasin.

Apa yang pasti, PAS akan menentang sepunuh hati tanpa belas kasihan... kata pemimpinnyalaaa... yang buat kerja anak buah... matlamat pas nak mungurangkan majoriti sahaja...

Parti yang hanya berjuang untuk kepentingan pemimpinnya sanggup gadaikan kepenatan dan kesusahan gurka2 yang dibawah.. apa yang penting dia masih memegang kerusi politik. Tapi kat Merlimau, PAS bekerja sendirian kerana kekecewaan gurka PKR? Orang Merlimau tahu kot....

Panglima Perang Cyber

Posted: 23 Feb 2011 11:42 PM PST

Panglima Perang Cyber


Live : Gambar Jenazah Allahyarham Datuk Ilani Isahak Dibawa Ke Bukit Kiara Untuk Disemadikan !!!

Posted: 23 Feb 2011 10:46 PM PST

50jlr.jpg
gambar : rakan panglima wartawan Agenda Daily @ayathelme




Allahyarham Datuk Ilani Isahak
Allahyarham Datuk Ilani Isahak
KUALA LUMPUR: Pengerusi Jawatankuasa Kabinet Mempromosi Persefahaman dan Keharmonian Antara Penganut Agama, Datuk Ilani Isahak, 57, meninggal dunia jam 6.05 pagi tadi di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM), di sini.

Allahyarham yang akan menyambut hari lahir ke-58 bulan depan dilaporkan menghidap kanser.
Jenayah Allahyarham dilaporkan akan dibawa ke rumahnya di Pinggir Taman Tun Dr Ismail tengah hari ini.




Ilani pernah berkhidmat sebagai Ahli Parlimen Kota Bharu, Kelantan selama dua penggal bermula 1990 hingga 1999 atas tiket Parti Semangat 46.


Berita Harian







Info tambahan untuk jentera Kempen PRK KERDAU dan MERLIMAU :

Info Negara Islam (hrp sebarkan) ulama' memfokuskan takrifan negara Islam kepada; "kekuasaan orang-orang Islam ke atas negara dan keamanan yang mereka kecapi di dalamnya". Iaitu mereka tidak menyebutkan tentang "penegakan/perlaksanaan Syari'at atau undang-undang Islam" dalam takrif mereka.

Antara ulama' yang selalu dirujuk dengan takrifan sebegini ialah Imam Muhammad bin Abi Sahl as-Sarakhsi, Syeikh Muhamman Abu Zuhrah, Dr. Said Ramadhan al-Buti dan beberapa lagi.





Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Al Fatihah : Anak Syed Ahmad Sah Meninggal Dunia Semasa Solat Semalam !!!

Posted: 23 Feb 2011 07:31 PM PST



Hari ini diperkata tentang anak Syed Ahmad telah meninggal dunia selepas seorang Syed juga anak kepada Syed Ahmad yang lain di Kerdau bernama Syed Ibrahim telah dipilih Allah menjadi calon Barisan Nasional. 





gambar Berita Harian


Apa yang hendak dikaitkan di sini keturunan Syed di atas telah meninggal dalam keadaan amat baik ketika  bersolat semasa menjalani latihan PLKN yang baik kepada pembentukan dirinya.  
Berita sini http://www.bom321.com/ 


Sama juga dengan Calon BN berlulusan Al Azhar bernama Syed Ibrahim Syed Ahmad tersebut sangat sesuai mewakili rakyat dengan harapan anak mukim dan kawasan beliau akan kuat amalan kerohanian. 


Meskipun sudah mula difitnah oleh Pakatan Rosak dengan dakwaan tiada sijil dari Al Azhar.


Dan seorang Syed juga akan menyokong dan berjuang untuk perkara yang baik. Meskipun masih ada juga beberapa orang keturunan Syed yang gagal menghayati maksud perjuangan Nabi sehingga menyokong Pakatan yang menindas orang Melayu, menghina Islam serta meliberalkan agama termasuk kalimah Allah.


Keturunan Nabi sebenar sesekali tidak akan sokong Pluralisme yang mengakui semua agama benar, mereka juga akan menolak peliwat atau penjenayah, atau penipu atau penfitnah.


Patutlah anak Nabi Nuh tidak dianggap keluarga baginda lantara tidak mengikut perjuangan ayahandanya menegakkan agama Allah sehingga karam ditelan banjir.


Sebentar tadi semasa mencari kisah ulama meninggal dalam keadaan solat maka Panglima terjumpa kisah oleh ahli motivasi Ustaz Pahrol Mohd Juoi tentang keadaan orang soleh yang meninggal dalam solat.


Terasa gelombang dan aura 'sedih' dalam tulisannya !!! tulisannya ada di sini http://genta-rasa.com/ 


Dalam banyak yang mati hari ini, Panglima merasa sangat sedih bila umat Islam mati tanpa sebab munasabah di Libya. Ia dilapor oleh Berita Agensi Barat yang dikatakan telah mencecah 1000 orang.


Benar atau tidak Wallahu A'lam.


Terfikir juga adakah kita mahu mati dalam keadaan sebagai 'pengkhianat' atau 'pemberontak' atau lebih dikenali dengan gelaran Bughoh dalam fekah ???


Jangan kita terima fatwa Yusuf Qaradawi bahawa SYAHID jika mati lawan pemerintah. Begitu juga perintah agar dibunuh pemerintah Libya oleh ulama tersebut.


Kenaikan harga minyak hari ini dan kejatuhan saham dunia khasnya Asia adalah disebabkan permainan BARAT ANTI ISLAM yang mahu menyekat kebangkitan ASIA sebagai kuasa ekonomi atau paksi baru dunia. 


Mereka juga mahu menyekat pembangunan negara pengeluar minyak yang kebanyakannya adalah ISLAM dan SAUDARA SEAGAMA kita. Minyak naik, inflasi naik, harga barang naik dan akhir sekali RAKYAT NAIK MINYAK !


Bila negara huru-hara mereka akan naikkan proksi kesukaan mereka dan akan berlakulah penjajahan baru tanpa rakyat dan umat Islam sedar.


Ingat balik bagaimana disebabkan hasutan maka  tiga Khalifah yang juga Sahabat dan dua Cucunda Rasulullah saw telah dibunuh dengan kejam angkara munafiq dalam Islam. 



Artikel berkaitan sila tengok di sini http://penembak-tepat.blogspot.com/ 



IJMAK ULAMA tidak pernah mengakui mendapat syahid melawan pemerintah. 


Bahkan hukuman mati boleh dikenakan kepada sesiapa yang memberontak. 


Jika nak berpegang kena tengok IJMAK ULAMA baru boleh dijadikan sandaran !!!


Sebab itu Panglima sebenarnya tidak suka dengan Yusuf Al Qaradawi yang tidak jelas pendirian beliau dan tidak diterima dengan IJMAK oleh ulama Islam di akhir zaman ini.


Pelik Al Jazeera sangat suka memetik fatwa beliau...


Mari kita berdoa umat Islam akhir zaman kembali bersatu atas kebenaran !!!




Jom kita kenali keturunan Nabi Ahlu Bait calon BN di Kerdau 








BIODATA CALON (info BLOG PRK KERDAU)

Nama : Syed Ibrahim bin Syed Ahmad
Tempat Lahir : Kg Kuala Tekal, Temerloh, Pahang.
Tarikh Lahir : 18 Januari 1967
Umur : 44 tahun
Alamat : Kg Bukit Seding Dato Sharif, Temerloh, Pahang.
Status : Berkahwin
Nama Isteri : Sharifah Farunai Syed Ahmad
Bil Anak : Satu Lelaki dan Dua Perempuan

Pendidikan
(i) Sek Ren Keb Kuala Krau, Temerloh
(ii) Sek Men Agama Al_Kahiriah, Temeloh
(iii) Kuliah Sultan abu Bakar, Pekan Pahang
(iv) Universiti Al azhar

Pengalaman Kerjaya
(i) Pembantu Pegawai Yayasan Pahang, Kaherah, Mesir (1993-1996)
(ii) Guru Bahasa Arab dan Agama Sek Men Agama Darul Naim, Kuala Krau, Temerloh, Pahang. (1997 – 2000)
(iii) Pegawai Penyelaras Masjid Daerah, Jerantut. (Nov – Dis 2000)
(iv) Pegawai Khas kepada YAB Menteri Besar Pahang (2001 -)

Pengalaman Politik
(i) Naib Ketua UMNO Bahagian Kuala Krau.
(ii) AJK Dakwah Kerajaan Negeri Pahang
(iii) AJK Persatuan Pelajar Timur Tengah, Pahang
(iv) Ajk Biro Latihan UMNP Pahang.
(v) Ketua UMNO Caw Kuala Tekal, Temerloh
-------------------------------------------------------
Biodata Isteri
Nama : Sharifah Farunai Syed Ahmad
Umur : 45 tahun
Tarikh Lahir : 19-01-1966

Pendidikan
(i) Maahad Muahmmadi, Kota Bharu, Kelantan.
(ii) Ijazah Sarjana Muda (Usulludin.

Pengalaman
Guru Sek Menengah Agama Darul Naim





Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

PAS Tempah Nahas Bila Fitnah Syed Ibrahim Penipu Tiada Sijil Al Azhar !!!

Posted: 23 Feb 2011 03:27 PM PST

TEMERLOH 23 Feb – Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob menafikan dakwaan Pas bahawa calon Barisan Nasional (BN), Tuan Syed Ibrahim Syed Ahmad tidak memiliki ijazah daripada Universiti Al Azhar.
Menurutnya, dakwaan yang dibuat oleh Pas membuktikan mereka kekeringan isu dan idea dan terpaksa menabur fitnah dalam usaha mereka untuk memburuk-burukkan calon BN.
"Kalau mereka tak percaya dengan ijazah Tuan Syed Ibrahim dan sijil itu sijil tipu, saya cadangkan mereka buat laporan polis untuk menyiasat sijil yang dimiliki Tuan Syed Ibrahim.
"Untuk pengetahuan, Tuan Syed Ibrahim mempunyai sijil dalam bidang Bahasa Arab dari Universiti Al Azhar, siapa nak tengok boleh tengok, dan saya sendiri sudah berjumpa dengan dia dan melihat sijil yang dimilikinya," katanya selepas Majlis Penyampaian Biasiswa Yayasan Pahang kepada pelajar-pelajar sekolah.




Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas berhubung dakwaan pihak pembangkang yang menuduh calon BN, Tuan Syed Ibrahim tidak mempunyai ijazah seperti yang dilaporkan dan ijazah yang dimiliki itu adalah ijazah palsu.
Menurut, sudah menjadi kebiasaan kepada pihak pembangkang pada setiap kali pilihan raya yang akan membuat pelbagai tohmahan atau fitnah bagi mengelirukan pengundi dan rakyat.
Sementara berhubung mengenai Pilihan Raya Kecil DUN Kerdau, Adnan berkata BN sememang berkeyakinan akan memenangi pilihan raya yang bakal diadakan nanti bagaimanapun gerak kerja tetap dilakukan seperti biasa.
"Dalam setiap peperangan kita perlu yakin, ini bukan peperangan menggunakan senjata tetapi ini peperangan politik, kalau kita tidak yakin, kita tidak perlu masuk berperang.
"BN tetap akan menjalankan kerja seperti biasa, dan saya tahu rakyat Kerdau semuanya bijak, mereka tahu siapa yang mereka nak pilih untuk memperjuangkan nasib mereka," katanya.
Adnan berkata keyakinan itu bukannya membuktikan BN sudah merasa selesa pada PRK DUN Kerdau, sebaliknya menguatkan lagi semangat untuk petugas-petugas menjalankan tugas bagi memastikan BN mencapai kejayaan yang lebih cemerlang daripada pilihan raya umum 2008. -MediaUMNO.

Di Galas PAS juga memperlekeh sijil calon BN dan keputusannya BN menang. Lihat perbuatan keji mereka memperlekeh calon BN di Galas http://www.hmetro.com.my/ 

Jika menang kata SPR adil. Tetapi jika kalah jawapan mereka demokrasi di negara kita masih lagi tidak subur dan SPR dikontrol pemerintah.

Khawarij PAS jelas tidak suka kebenaran dan keadilan. Mereka suka kejahilan kebodohan dan kesesatan. Juga kelucahan dan penipuan serta tidak kisah rakan ada 'main belakang'...

Allah akan tunjukkan pihak yang benar. Mari kita buktikan di Kerdau dan Merlimau dengan menolak puak Khawarij PAS ini.



Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Video Pengumuman Calon BN di Kerdau dan Merlimau - Saksikan !!!

Posted: 23 Feb 2011 07:44 AM PST

KERDAU




MERLIMAU




Lihat juga 'Bala Tentera' BN Yang Akan Menyerang di Merlimau !!!




Apa Kata PAS PKR Tarik Diri ???



Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Calon BN di Merlimau Encik Roslan Ahmad - Jom Tengok

Posted: 23 Feb 2011 01:57 AM PST

  Laporandan gambar oleh Berita Harian :

Roslan Ahmad, 44, Pengurus Perbadanan Melaka Holdings (PMH), dipilih sebagai calon Barisan Nasional (BN) bertanding pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau. 







Gambar Eizwan Abdullah



Gambar TPM disambut rakyat di Merlimau, Melaka.


Gambar Eizwan Abdullah


Biodata dan wawancara Agenda Daily dengan Calon BN klik sini

http://www.agendadaily.com/



Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 23 Feb 2011 11:34 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


video

Posted: 23 Feb 2011 05:27 PM PST

TAHNIAH!!! Harimau Muda Mengaum di Shah Alam!

Posted: 23 Feb 2011 05:05 PM PST

Detik-detik perlawanan kelayakan Olimpik antara Malaysia dan Pakistan.


No 8 : Vrooooommmmm.....lihat la gaya ku merempit.
No 11 : Woit....aku nak join!!!

(Sumber gambar : AP)

Player Malaysia : Seiring dan sejalan..jeng3x...(Sumber gambar AFP)
No. 8 : Ada gaya Beckham amik free kick x? (Sumber : AFP)

Laungan Ultra Malaya!!! (Sumber AFP)
Muslim : Tengik gile bau keti..macam macha kat kedai mamak...(sumber : AFP)




AGAK-AGAK LELAKI Y BERAHI TAK?.....hehehe...(gambar cilok dari AFP)


BODOH BERTINGKAT-TINGKAT - Bila Mahasiswa Diperkudakan Pembangkang

Posted: 23 Feb 2011 03:49 AM PST

Lihat apa jadi pada sistem pendidikan tinggi kita bila pembangkang masuk campur. Sepatutnya mahasiswa yang dikatakan golongan cerdik pandai tidak bertindak merosakkan harta benda awam. Inikan pula ditempat mereka menuntut ilmu. Tindakan mereka ini tiada bezanya dengan budak-budak di tepi jalan yang sering melakukan vandalisme.

Pilihan raya kampus kali ini menunjukkan tindakan aggresif balaci-balaci pembangkang di IPT. Sebelum ini kita dikejutkan dengan kehilangan seorang calon pro pembangkang di UM. 'Shafaat' dari kehilangan ini membenarkan ibu bapa pelajar tersebut masuk ke kampus dan melakukan solat hajat sambil berkempen. Tidak dilupakan tindakan pro pembangkang ini membawa 'mayat' yang seolah-olah kematian demokrasi di universiti, sebaliknya sebenarnya mayat-mayat tersebut menggamarkan mereka yang tak ubah seperti mayat hidup yang menikmati subsidi dan bantuan kerajaan tetapi tak habis-habis menyusahkan pihak yang membantu mereka.


Setelah kuat berpolitik, kebanyakkan mahasiswa terlebih pandai ini akan menamatkan pelajaran mereka dengan cukup makan. Yang menyedihkan adalah kebanyakkan mereka adalah peminjam PTPTN. Setelah gagal mendapat pekerjaaan dan gagal membayar balik pinjaman, gerombolan pemuda dan pemudi bongok (gagal cemerlang di universiti) menyalahkan kerajaan. Sekiranya diteliti semula, PTPTN merupakan 'biasiswa' sekiranya pelajar yang gagal mendapat biasiswa sebelum ini mendapat pointer yang tinggi (pelajar kelas pertama tak perlu bayar balik PTPTN). Tetapi kebanyak bongokwan (plural) ini tidak langsung mengambil kesempatan, tetapi mengambil peluang yang ada untuk terus menjadi balaci pembangkang.





Inilah hadiah kepada para sang balaci. Anda akan dipimpin oleh orang yang lebih bongok dari anda yang konon-kononya prihatin. Entah bila Mazlan Aliman ni masuk universiti pun tiada rekod mengenainya.

*Cuba buat survey kepada mahasiswa di IPT, adakah mereka benar-benar berminat dengan Pilihan Raya Kampus? Kebanyakkan akan menjawab tidak. Mereka lebih gemar menumpukan perhatian kepada pelajaran dan ambil kesempatan berlibur di hujung minggu. Kalau ada pilihan raya kampus, yang lelaki akan pangkah calon yang cun-cun, begitu juga sebaliknya. Bagi kebanyakan mahasiswa, politik kampus hanya untuk PUAK-PUAK YANG POYO!

ADAKAH PAS MASIH PARTI ISLAM? Hanya Bukan Islam Yang Ramai Mengundi PAS.

Posted: 23 Feb 2011 01:20 AM PST

Saksikan video ini. Analisa Wong Chin Huat, salah seorang pengasas BERSIH membongkar rahsia PAS selepas PRU 2008.

Daripada analisa Wong, PAS hanya mengharapkan undi bukan Melayu untuk menang pilihan raya. Pada PRU tahun 1999, di kebanyakkan kawasan majoriti Melayu, PAS akan mendapat undi yang banyak.




 (klik imej untuk gambar lebih jelas)

Garisan biru menunjukkan komposisi pengundi Melayu. Bintik merah menunjukkan jumlah undi yang diterima oleh PAS. Menurut Wong, kita akan lihat hubungkait antara jumlah pengundi Melayu dengan jumlah undi yang diterima oleh PAS. Ini bermakna, lebih ramai pengundi Melayu, lebih banyak undi yang diterima oleh PAS.

Bezakan dengan PRU 2008, di mana kawasan yang kurang pengundi Melayu, disitulah PAS akan banyak mendapat undi.

 (klik imej untuk gambar lebih jelas)


Daripada graf dalam gambar, ada kawasan yang kurang pengundi Melayu tetapi PAS dapat undi melebih bilangan pengundi Melayu (bintik di luar garisan biru).

Daripada analisa Wong Chin Huat, PAS kini hanya bergantung kepada undi bukan Islam dan bukan Melayu. Tidak hairanlah PAS kini berebut dengan PKR untuk bertanding di kawasan campuran. Jika majoriti orang Islam dan Melayu menolak PAS:

  1. Adakah PAS masih nak mengaku mereka PARTI ISLAM?
  2. Adakah PAS mengatakan majoriti pengundi Islam dan Melayu yang mengundi UMNO BAKAL AHLI NERAKA?
  3. Adakah PAS menghukum mereka dengan dosa besar dengan mengatakan pengundi-pengundi tersebut melakukan perkara HARAM SYARIE?
  4. Adakah PAS berani mengisytiharkan majoriti MUSLIM MELAYU sebagai JAHILIYYAH?
PAS kini terlalu hina sehingga sanggup menghukum siapa sahaja menentang mereka. Tindakan mereka ini tiada bezanya dengan Muammar Gaddafi yang menembak mati rakyatnya. Allah S.W.T sendiri menunjukkan kepada kita betapa hinanya PAS sehingga SEORANG CINA BERANI MENCADANGKAN PAS SUPAYA MENJADI PARTI DEMOKRAT ISLAM. CINA YANG BERNAMA WONG CHIN HUAT JUGA DENGAN SECARA TERBUKA MENYAMAKAN ISLAM DENGAN AGAMA-AGAMA LAIN SEDANGKAN ISLAM ADALAH AD-DIN.

Tak percaya? Saksikan video tersebut sehingga habis terutamanya dari minit 17.35.


*PAS TAK UBAH MACAM ANJING KURAP DALAM PAKATAN RAKYAT!

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 23 Feb 2011 11:32 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


GAPS & Pemuda Umno Selangor Lapor Penyelewengan Khalid Ke SPRM

Posted: 23 Feb 2011 08:50 PM PST



Penyelewengan duit rakyat yang digunakan oleh khalid gagap untuk kepentingan parti telah di laporkan ke sprm pagi tadi.

Gagasan anti penyelewengan selangor (gaps) dan pemuda umno selangor telah membuat laporan mengenai penggunaan duit rakyat selangor di belanjakan oleh khalid untuk menyewa bilik hotel untuk perwakilan pkr pada kongres pkr yang lepas.

Dalam laporan itu, gaps dan pemuda umno selangor juga menyerah berberapa bukti lain termasuk surat tempahan bilik yang di keluarkan oleh pejabat perbadanan menteri besar, surat terima tempahan dari pihak hotel, resit pembayaran dan lain-lain dokumen yang bersankutan.

Pastinya khalid senggugut lepas ni. salinan dokumen: klik sini

Yahudi Pengendali Stesen Radio Free Sarawak.

Posted: 23 Feb 2011 06:55 PM PST


Terdesak untuk menjatuhkan taib mahmud, pembangkang sarawak menggunakan khidmat yahudi untuk memburukan image kerajaan negeri itu, pengendali laman web sarawak report dan radio free sarawak di percayai seorang yahudi yang pernah tinggal di sarawak sebelum sarawak merdeka melalui malaysia.

Clare rewcastle brown, adik ipar bekas perdana menteri britian merupakan seorang berketurunan yahudi di sebelah ibunya, dia bersama seorang lagi rakan rakyat malaysia bernama peter john jaban, seorang dayak sarawak yang menggunakan nama pena papa orang utan.

Tidak pasti dari mana mereka mendapat dana untuk menubuhkan stesen radio itu, tapi aku sarankan kerajaan negeri sarawak menyiasat dari mana mereka dapat dana untuk memburuk-burukan kerajaan negeri sarawak dan malaysia.

Bila Pelajar U Berotak Beruk...

Posted: 23 Feb 2011 06:42 AM PST


Contoh terbaik bila otak pelajar di rasuk oleh perangai buruk pembangkang, petang tadi bangunan pejabat tnc upm dipecahkan oleh para pelajar tajaan pembangkang yang tidak boleh menerima kekalahan calon mereka.

Mereka memberontak dan memecahkan pintu masuk ke pejabat tnc upm, tapi apa yang menyedihkan pihak pengurusan upm langsung tidak mengambil tindakan terhadap pelakuan kurang ajar kumpulan pelajar pro- pembangkang itu.

Pada aku perangai pelajar yang macam beruk ni tidak boleh di maafkan, jangan jadikan hak pelajar untuk berpolitik menghalalkan mereka buat apa sahaja menjahanamkan harta universiti. saranan aku, buang sahaja pelajar yang nak tunjuk keras kepala tu.

Khalid Gagap Terkencing, Selangor Terkini No3 Sudah Terbit

Posted: 22 Feb 2011 11:55 PM PST

Khalid gagap sudah mula sakit pundi kencingnya, dia sudah mula kerap terkencing bila mengetahui makalah selangor terkini edisi 3 sudah terbit, kali ini makalah selangor terkini edisi 3 memfokuskan khalid sebagai penderhaka, banyak artikel-artikel dan bukti penderhakaan khalid terhadap titah perintah tuanku sultan selangor.

Pakatan haram sejak-dua menjak ni cukup seriau dengan makalah selangor terkini, mereka takut segala pembongkaran yang dibuat oleh selangor terkini boleh menelanjangkan mereka pada pru akan datang, lalu di buat lah report polis kononnya makalah selangor terkini menggunakan logo kerajaan negeri tampa mendapat kelulusan dia selaku mb, cara khalid gempak selangor terkini seolah-olah logo kerajaan negeri tu hak milik mak-bapak dia, kalau takut cakap takut, jangan berselindung di sebalik penggunaan logo kerajaan negeri, logo tu hak rakyat, bukan hak kau atau mak-bapak kau atau mak-bapak exco kau.

Selangor terkini akan mula bertebaran di seluruh negeri selangor mulai esok, dapatkan segera banyak pendedahan skandal, penderhakaan dan penyelewengan khalid dan pakatan haram ada di dalam selangor terkini.

APANAMA

Posted: 23 Feb 2011 11:24 PM PST

APANAMA


Another Traitor ?

Posted: 23 Feb 2011 05:16 AM PST




A coup in the making or could it be just another disgruntled Prime Minister-wannabe trying his luck for the last time?

Seems like a remake of the infamous 'Sept 16' saga, only that this time around the game appears with slight modifications. - Anwar Ibrahim doesn't appear in the picture.

The players are rather diverse in terms of ideologies, interests and political leanings BUT one thing remains the same, every Tom, Dick and Harry wants to be the Prime Minister.

Anyhow, on the surface this group of politicians seem focused towards another sinister challenge. Bluntly said, it's a blend of treachery and dirty backdoor politics in the name of greater good and democracy for us Malaysians.

It's the unabated lust for power.
  
Ok, lets get to the fact of the matter. There is talk, and its getting louder by the day, that a senior leader in BN has fallen prey into a political coup to presumably 'deliver the final blow' to his life-long political party.

Sucked into the 'political supremacy' grand plan, sources confirmed that he has started subtle moves to undermine the BN government.

"He has been actively engaging remnants of Anwar Ibrahim and others in BN with disagreements and community representatives with unresolved issues.

"The puppet-master is of course not him although he may think so. The movers are the very people who are trying to replace Anwar Ibrahim as the Opposition leader.

"Their runners, one with a comfortable GLC-paid day job, are operating from neighbouring countries," a reliable source who claimed to have attended one of those "secret" meetings in Jakarta recently revealed.

There are many questions which need answers.

Who are these politicians trying to unseat Anwar and what are their reasons and motivation?

What is the need to rope in a BN politician (who to me is at the tail-end of his political career) to replace Anwar when the Opposition are not short of experienced leaders?

What is it that has prompted the seasoned BN politician to agree to 'sleep with the enemy'?

Is it purely his personal lust for the Prime Minister's seat, which some say has been his fantasy for decades?

Whoever the players are and whatever motivates them, we hope aspiring politicians and those trying to 'make one last dash before retiring' do not use the backdoor attempt to satisfy their lust for power.

Remember, in the olden days traitor are beheaded! 


p/s Now we have two politicians who badly want to be the Prime Minister of Malaysia … by hook or crook that is.






Site Meter

sekupangdua

Posted: 23 Feb 2011 11:23 PM PST

sekupangdua


ANWAR MEMANG KAKI JUBUR!... Video & Pengakuan UMI HAFILDA

Posted: 23 Feb 2011 08:32 PM PST

Anuar kaki jubur, Samsidar bagi service kar Anuar, Azmin Memang Tahu bininya bagi service kat Jubri, Nalakurapan saksi dan yang terlibat dengan arahan si jubri untuk menjadi diantara screenplay dia. Banyak lagi dalam video pendedahan Umi Halfida bila dia sendiri hadir di Arena Square Batu Gajah ahad lalu, 9 malam 20hb Febuary, 2011, bukan setakat itu malah kaitan dia dengan Yahudi juga didedahkan, bagi orang PAS dan PKR bertenang la sikit bila asyik nak menyokong Orang yang bakal merosakan Parti Pas yang boleh inalillah kan perjuangan komer. Cuba tengok sampai habis... lepas tu terpulang lah kalau nak balun, tapi teman bagi nasihat jangan lah mengkomer asyik nak melompat dan rosak kan maruah melayu diatas jalan-jalan kalau rasanya mengkomer nak sangatkan kebenaran teman cadangkan TEMU kan ( JUMPAKAN) si Umi Hafilda dan Anwar serta DAILOGkan biar semua rakyat dengar, ini bukan soal rakyat, ini bukan soal PARTI, tapi pasal kaki JUBUR dan bini orang yang bagi servis, Segala pendedahan ramai yang kena di jubrikan, Melayu macam ni nak diangkat sebagai pemimpin,  dan ingat-ingat lag wahai melayu yang beragama ISLAM, sekatang PKR dan PAS sudah sebelah kaki dalam ini kes, kaki kanan dah confirm sebab sedar atau tak korang dah pun angkat si JUBRI ni sebagai pemimpin nombor 1 dalam pakatan Rakyat. kena sedar siapa yang layak memimpin... jangan ikut nafsu serta hati, Apa hukumnya kalau memang KAKI JUBUR yang korang angkat sebagai pemimpin... LU PIKIR LA SENDIRI!  

SELALU ADA YANG BARU

Posted: 23 Feb 2011 11:19 PM PST

SELALU ADA YANG BARU


DATUK HAJJAH IILANI ISAHAK MENINGGAL DUNIA

Posted: 23 Feb 2011 07:31 PM PST


Bekas Ahli Parlimen Kota Bharu, Datuk Hajjah Ilani Isahak meninggal dunia pagi ini di Hospital UKM Cheras akibat barah payudara. Beliau merupakan bekas Exco Pengerakan Wanita UMNO dan baru dilantik Pengerusi Jawatankuasa Mempromosikan Persefahaman dan Keharmonian Antara Agama-Al- fatihah...amin.


My Longest Yard

Posted: 23 Feb 2011 11:18 PM PST

My Longest Yard


Apakah Nik Aziz berpendapat hanya setelah mengucap "sokong PAS" baru jadi Islam dan sebelum itu kafir?

Posted: 23 Feb 2011 05:41 PM PST

Sekali lagi Tun Dr Mahathir bersuara untuk menjawab dan menyanggah Nik Aziz. Saya ambil sedikit ulasan Tun Dr M dari blognya iaitu http://chedet.co.cc.

1. Dalam Utusan Malaysia 18hb Februari, 2011, Nik Aziz bertanya apa bukti dia mengkafir UMNO.

2. Allah Maha Kaya.

3. Kepada soalannya, dia sendiri menjawab, "Tolak agama ambil nasionalis, apa nama kerja ini". Jadi nasionalis UMNO di dakwa oleh Nik Aziz menolak agama. Dan dia bertanya, "apa nama kerja ini". Tolak agama bermakna kafir. Jadi Nik Aziz tuduh UMNO kafir.


4. Nik Aziz menuduh saya fikir agama ini sembahyang, puasa, nikah kahwin, tengok anak bulan, itu sahaja agama saya. Memang pun bagi saya semua ini adalah sebahagian daripada ajaran agama Islam. Apa dianya yang saya tolak berkenaan agama dengan menjadi seorang nasionalis? Ini tidak diterangkan.


5. Tetapi sebelumnya dia mendakwa "sokong PAS ertinya sokong Islam". Kita jadi Islam setelah mengucap dua kalimah syahadah - "Tiada Tuhan (yang disembah) melainkan Allah dan Nabi Muhammad adalah Rasul Allah".


6. Apakah Nik Aziz berpendapat hanya setelah mengucap "sokong PAS" baru jadi Islam dan sebelum itu kafir? Ini juga bermakna Nik Aziz mengkafirkan saya.

Selanjutnya, baca di blog Tun Dr Mahathir. Klik
SINI.

Belum habis belajar tapi dah berlagak macam primadona !!

Posted: 23 Feb 2011 12:55 AM PST


Saya dulu pun mahasiswa. Kawan-kawan saya pun ramai yang bergelar mahasiswa. Tiap hari kami ke hulu ke hilir bawa buku rujukan yang besar-besar. Berat pula tu. Tapi kami sanggup berkorban masa dan tenaga. Demi untuk mencapai segulung ijazah dengan pointer yang cemerlang. Bukan sekadar pointer yang cukup makan.

Bila saya lihat gambar di bawah, saya rasa amat kasihan. Rasa jelik dan menyampah pun ada. Apa dah jadi dengan mahasiswa sekarang?


Gambar berkenaan menunjukkan lebih 100 pelajar pro-Mahasiswa (pro-M) sedang berkumpul di hadapan bangunan pentadbiran UPM bagi membantah pembatalan kemenangan 11 daripada calonnya dalam pilihan raya kampus semalam. (Klik SINI)

Saya nak tanya kepada mereka, anda masuk universiti untuk apa? Untuk mendapatkan ilmu dan ijazah atau untuk berpolitik?

Apa janji anda untuk ibu dan ayah di kampung ketika anda mula-mula mahu menjejakkan kaki ke universiti? Adakah anda berjanji kepada mereka bahawa anda lebih mengejar 'jawatan YB Kampus' berbanding segulung ijazah dengan pointer yang cemerlang?

Nak berpolitik tu boleh, orang tak marah tapi berpada-padalah. Ini sampai buat demo macam di Mesir, kemudian buat kecoh pula. Cukup memalukan.

Ijazah pun belum dapat, dah pandai berlagak macam primadona. Macam cakap mereka saja yang betul . Ptuiihhh !!


The Unspinners

Posted: 23 Feb 2011 11:16 PM PST