Barisan Nasional

Dicatat oleh Unknown | | Posted On Ahad, 10 April 2011 at 1:03 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


DIMENSI

Posted: 10 Apr 2011 11:30 AM PDT

DIMENSI


Sayang Sarawak: Hidup Anuwar! Hidup Gay!

Posted: 09 Apr 2011 08:30 PM PDT


"Romance"

anak murid

Four Malaysian homosexuals claimed asylum in the United Kingdom (UK) out of fear of being persecuted in their home country due to their sexual orientation. FMT

Bagus jugak diorang ni berambus dari m'sia. Pegi la duduk kat mana2 negara yang terima orang2 seks songsang. Senang sket nak sambung aktiviti sumbang mahram tanpa takut kena tindakan. Lagi pun diorang mesti suka dapat mat saleh kat sana yang lagi besar, ganas dan sedap. tul tak heheh.

err lepas ni rase2nya anuwar al-jubury akan ikut jejak 'member2' dia nih tak? atau mungkin lari ke kedutaan yang menerima golongan songsang macam dia? kehkehkeh

Hidup Anuwar!...Hidup Gay!!

Rajahmas

Posted: 10 Apr 2011 11:20 AM PDT

Rajahmas


Panas!!! Seks in radio free Sarawak....

Posted: 10 Apr 2011 05:30 AM PDT

Kenal tak siapa dia Peter John Jaban? Dia adalah DJ Radio Free Sarawak yang kerjanya menyebarkan berita-berita politik untuk memecah-belahkan perpaduan rakyat di negeri ini.

Dia sering memperlekehkan ketua menteri, Taib Mahmud. Dia juga komited dengan Sarawak Report yang sangat banyak mempersoalkan perkahwinan Taib Mahmud yang dikaitkan sebagai pemimpin yang mempunyai akhlak buruk.

Hari ini kita lihat siapa sebenarnya Peter John a.k.a 'papa orang utan'. Adakah dia papa ayam hutan atau papa ayam belanda yang sekarang ini berjuang bersama papa jahat di bawah...

Papa orang utan posing with Papa jahat. Dont you wanna try something else?
Ladies and gentleman! Introducing the 'family man' and God fearing soul that is fighting for Justice for the Dayaks in Sarawak.

Fuck you!!!  Boy, this is our sign of freedom in Sarawak

Starting with ear bitting, then kissing, then licking, then....
Which one do you like? The one on my left or my right side?

Our records show that at last count he had married SEVEN local women and has TWENTY THREE children, most of them school dropouts now. 

The number of illegitimate children he had fathered is anybody's guess but friends and ex-colleagues from the Sarawak Land&Survey Dept and Cats Radio claim he could have more than TEN illegitimate children born out of wedlock.

Before his escape to London, this god-fearing man was operating an illegal pub and drug joint in Kuching which also doubled as a front for his ILLEGAL MONEY LENDING business.



More pics in thebenchmark

Gempar!!! Markas PAS bekas pusat Babi??????????

Posted: 10 Apr 2011 12:06 AM PDT

Sudah samak ke belum?

Akibat terlalu ghairah hendak berpolitik di Sarawak, akhirnya PAS tersilap pilih tempat untuk dibuat markas. Inilah maklumat yang Rajahmas perolehi daripada rakan di tempat tersebut.

Menurut sumber PAS dikatakan telah meminta bantuan DAP Sarawak untuk membantu menyediakan tempat dijadikan markas untuk kempen pilihanraya DUN Negeri yang akan dibuat tidak lama lagi..

Bagaimanapun, disebabkan kesukaran untuk mencari tempat sesuai akhirnya rumah kedai yang pemiliknya tidak digunakan lagi dipilih sebagai markas mereka. Apabila diselidik, rupanya tempat itu dulu pernah dijadikan kedai untuk menjual memotong dan menjual daging khinzir. Nauzubilllahiminzalik.

Inilah bentuk pengajaran kepada sesiapa yang asyik mengutuk dan mencaci kepimpinan Islam untuk menukarkannya kepada kepimpinan DAP.  Mereka menghina tanpa sedar dalam keadaan mereka sebenarnya dihina rakan sepakatan. Jadi jika sesiapa nak tolong sahkan silalah pergi sendiri ke Pekan Lundu untuk ambil gambar banyak-banyak

Rajahmas sebenarnya meragui takkanlah PAS tergamak menggunakan ruang kedai seperti itu untuk dijadikan markas. Adakah ini benar? Wallahualam. . Tetapi kalau benar, sebagai orang Islam saya malu melihat PAS DIBABIKAN OLEH DAP!

Menarik! Gambar sekitar ceramah Ezam di DUN N7 Samariang

Posted: 09 Apr 2011 06:26 PM PDT


Kunjungan 3 bekas ahli PKR iaitu Ezam Mohd. Nor, Abdul Ghani Harun dan Hamdan Taha  ke Kampung Samariang Batu malam tadi untuk ceramah pilihanraya Negeri telah mendapat sambutan yang cukup menggalakkan daripada warga kampung itu. 

 
Keadaan ketika ceramah baru bermula
Keadaan tempat ceramah yang mendapat sambutan menggalakkan
Hujan mula turun, pengunjung tetap setia.
Ramai mencari tempat berlindung sekitar kawasan

Pengunjung terus bersama sehingga tamat majlis.
Syabas kepada pergerakan PBB Cawangan N7 itu yang cukup aktif dan bersungguh-sungguh bekerja bagi memastikan BN pada kali ini mendapat sokongan majoriti yang lebih besar pada hari pengundian nanti.

Bagi Rajahmas, YB Sharifah Hasidah mempunyai sokongan yang cukup padu daripada peringkat akar umbi sehinggalah membawa keberkesanan kepada jentera-jentera kempen hasil kepimpinan beliau. Inilah contoh ikatan kukuh yang terjalin di antara pemimpin dan rakyat seperti yang kita lihat daripada di DUN Samariang ini.

Berbalik kepada ceramah tersebut…

Keadaan pada mulanya majlis diiringi dengan hujan rintis-rintis, namun beberapa orang pemuda kampung lebih gemar berdiri di pinggir jalan raya untuk mengikuti ceramah berbanding orang yang berusia sedikit yang duduk memenuhi sekitar khemah pada malam itu.

Sekitar 120 orang penduduk kampung (bukan orang luar) menghadiri majlis tersebut. Nasib tidak menyebelahi kerana cuaca tidak mengizinkan malam tadi, tetapi tidak mematahkan semangat para tetamu dan juga penceramah yang hadir.

Malah mereka lebih bersemangat bila melihat tetamu sanggup duduk rapat-rapat, sementara sebahagian yang lain sanggup mencari tempat berlindung di khemah-khemah di sekitar tempat itu. YB Datuk Fadillah (Ahli Parlimen Petra Jaya) turut hadir memeriahkan suasana di akhir majlis walaupun dalam keadaan hujan yang sangat lebat.

Ceramah ketiga-tiga bekas ahli PKR benar-benar memberikan kesan kepada pengunjung yang hadir, kerana mereka cukup kenal siapa Anwar yang sebenarnya.

Kata Ezam,

"Saya terfikir-fikir siapa calon PKR daripada UIA yang berasal daripada Sarawak datang bertanding kat sini. Rupa-rupanya Zulrusdi…. Dulu sayalah yang bawa dia masuk PKR" 

Ezam tidak menyangkakan calon PKR Samariang itu adalah rakannya dulu yang kini bekerja di Kuala Lumpur. Agak menarik kerana daripada reaksinya pada mula tiba, dia terkejut rupanya Zulrusdi ingin menjadi wakil rakyat di situ.

Katanya lagi,

"Inilah orangnya yang sanggup jadi calon, walaupun tahu dia akan kalah. Dia sanggup bela Anwar dan tinggal dalam PKR sekarang dah jadi calon. Anwar ini…. Raja pembohong.. mana ada dalam dunia ini yang semua pengasas dalam partinya keluar tinggalkan Anwar, Azizah dan Nurul..?"

Ezam adalah salah seorang pengasas parti PKR untuk membela Anwar ketika Anwar masih lagi dalam penjara. Wan Azizah hanya presiden parti sekarang disebabkan kedudukannya sebagai isteri. Tidak lebih dari itu. 

Jika ramai orang rapat Anwar tinggalkan mereka, siapa kita untuk memilih dia sebagai pemimpin sedangkan kita tidak kenal siapa diri Anwar yang sebenar?

Mereka yang telah tinggalkan Anwar dan parti PKR milik keluarganya.

PEJUANG BANGSA

Posted: 10 Apr 2011 11:20 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Wartawan ini yang buat Anwar mengamuk ... soalan maut Jam Omega !!

Posted: 10 Apr 2011 10:16 AM PDT






Ini lah wartawan yang menanyakan soalan maut kepada Raja Pembohong , Datuk Seri Anwar Ibrahim iaitu tentang persoalan jam tangan Omega. 

PB memang respect la dengan awek cun wartawan  ini yang bertanya dengan sopan , tiba-tiba Anwar naik sheh terus meroyan dan tanya soalan kepada wartawan itu pulak . 

Apa masalah Anwar dok melompat melenting tak tentu pasal bila ditanya tentang Jam tangan Omega ?? sensitif sangat ka bila sebut benda itu ? 

Wartawan itu bertanya kerana isu jam tangan omega itu yang  sudah dijawab isterinya beberapa hari lepas  dan mereka dakwa memilikinya .

Untuk pengetahuan , wartawan ini PB memang ingat la betul wajahnya ..mungkin lawa kot ..haha  ...selalu muncul di TV3 di Buletin Utama . namanya kalau tak silap Nik Suryani Megat Deraman .. 

apapun PB ucapkan syabas kepada beliau !! 

Anda telah berjaya buat Anwar pening dan serlahkan betapa kuatnya kaki pembelit ini bohong kepada rakyat !

Anwar Ibrahim meroyan bila ditanya tentang jam tangan Omega !

Posted: 10 Apr 2011 07:18 AM PDT


Apa hal pulak pemimpin anugerah tuhan PKR  ini melenting pulak bila ditanya wartawan tentang isu jam Omega Anwar sendiri . Pihak media berhak tanya Anwar kerana isterinya sendiri sudah jawab jam Omega Anwar  itu ada dalam simpnan  mereka  .


Mengapa pulak Anwar marah pulak kepada wartawan tentang soalan itu ?? Adakah Anwar tak berani dan takut untuk jawab tentang jam itu yang mungkin tiada pada mereka? 

Nampak sangat Anwar dan PKR begitu fobia dengan istiah Jam Tangan Omega ini ,  seperti bayangan maut untuk Anwar kerana ia bukti penting bagi menunjukkan Anwar merupakan pelakon dalan video seks itu .

Si isteri cakap jam tangan suami ada pada mereka , tetapi si suami pulak mengamuk bila ditanya tentang jam ..haha  ...nampak sangat mereka berdua ini sedang temberang kepada rakyat !

Pemuda BN P.Pinang sedia gempur kubu kuat Pakatan di P.Pinang !

Posted: 09 Apr 2011 05:44 PM PDT

Semalam PB mengikuti pelancaran program JOM Pemuda BN  peringkat negeri P.Pinang di Sunway Convention Centre di Sbrg Jaya yang dirasmikan oleh YB KJ  .  Panas betul apa yang berlaku semalam  di sana  iaitu bukan saja program perasmian semata-mata  , tetapi seperti perhimpunan jentera Pemuda BN yang bersiap sedia untuk gempur dalam pilihanraya . PB akan upload nanti beberapa sedutan  video ucapan yang memang kasi PANAS ini !!







Khairy Jamaluddin juga tidak melepaskan peluang balun kerajaan DAP diketuai Guan Eng yang beliau sifatkan kerajaan yang cakap tak serupa bikin dalam isu pemberian tender projek  Wifi kepada sebuah syarikat baru-baru ini



KJ mahu Pemuda BN negeri menjuarai isu-isu rakyat negeri ini dan bongkarkan 
janji-janji yang tidak ditunaikan kerajaan Pakatan selepas 3 tahun memerintah



Datuk Musa Sheikh Fadzir memberi kata-kata semangat kepada Pemuda BN negeri supaya bangkit dan gempur kerajaan DAP yang diketuai Ketua Menteri Pembohong , Guan Eng yang menindas dan zalim kepada rakyat P.Pinang .


Ketua Pemuda UMNO P.Pinang yang baru, Ir Shaik Hussein  mahu Pemuda BN di negeri ini diberi perhatian oleh pusat kerana di negeri inilah tempat dan kubu kepada pemimpin pembangkang seperti Karpal Singh , Anwar Ibrahim dan Guan Eng. 

Formula beliau mudah ,   jika kubu kuat mereka tumbang maka negeri-negeri yang lain yang ingin ditawan pembangkang akan lebih selamat sikit.  Pemuda BN juga berikrar akan buat Guan Eng tidak senang duduk memerintah negeri dan akan terus memainkan isu-isu berkaitan masalah rakyat negeri yang tidak dipandang kerajaan DAP .


 Pemuda UMNO P.Pinang menaja 5,000 naskah percuma akhbar Utusan 
untuk beberapa sekolah di P.Pinang












Kehadiran ramai  ahli Pemuda BN di P.Pinang menandakan gerakan momentum untuk menghadapi PRU 13 semakin dirasai bagi menggempur kubu kuat pembangkang di P.Pinang

MASTER DEDAH

Posted: 10 Apr 2011 11:11 AM PDT

MASTER DEDAH


ANWAR TOYA ANWAR PENIPU

Posted: 09 Apr 2011 11:44 PM PDT



TARAK GUNA PUNYA ORANG...
TIPU KELILING...
DUA MINGGU PALA HOTAK HANG...

WAJAH ANWAR IBRAHIM DALAM VIDEO SEX

Posted: 09 Apr 2011 08:10 PM PDT


PRINT DAN EDARKAN DI SARAWAK

PEMBOHONG BESAQ MAI DAH...

Posted: 09 Apr 2011 02:44 PM PDT



TUKANG PUTAQ ALAM MAI DAH....

PUTAQ SANA PUTAQ SINI...OMEGA TERBELIT

TIPU DI KELANTAN..TIPU DI KEDAH...TIPU ...

KENCING MERATA-RATA SAMPAI SARAWAK


HAMPA BACA SARAWAK INSIDER...ADA SEMUA

IPOHMALAY

Posted: 10 Apr 2011 09:03 AM PDT

IPOHMALAY


Indon Biadap, Mahu Tembak Helikopter Polis Malaysia

Posted: 10 Apr 2011 01:40 AM PDT

Minggu, 10/04/2011 15:00 WIB
2 Kapal Malaysia Ditangkap
KKP: Kalau Ada Ketegangan, Itu Biasa
Irwan Nugroho - detikNews

Jakarta - Penangkapan dua kapal Malaysia di selat Malaka sempat diwarnai ketegangan antara aparat patroli Indonesia dan Malaysia. Namun, ketegangan-ketegangan seperti itu dianggap biasa terjadi dalam kasus penangkapan illegal fishing di perairan Indonesia.

"Kalau ada ketegangan, sih, biasa saja. Kita sama-sama mau menegakkan kedaulatan, kok," kata Kepala Pusat Data dan Informasi Kementerian Kelautan dan Perikanan, Yulistyo Mudho, saat dihubungi detikcom, Minggu (10/4/2011).

Yulistyo mengaku belum mendengar dikirimnya surat protes Malaysia kepada otoritas Indonesia atas penangkapan dua kapal nelayan pada Kamis (7/4/2011), yang lalu, itu. Namun, ia mempersilakan saja Malaysia bereaksi keras atas tindakan Indonesia tersebut.

"Kalau kita ditahan kita teriak-teriak dia diem saja, sekarang gantian dong," lanjut Yulistyo.

Menurut dia, penangkapan 2 kapal nelayan yang diawaki 10 ABK asal Thailand itu merupakan hasil operasi bersama Bakorkamla. Bakorkamla terdiri dari polisi, Angkatan Laut (AL), dan KKP.

"Unsur-unsur yanga da di UU Perikanan itu penyidiknya ada 3, yaitu dari polisi AL, dan KKP," ujar Yulistyo.

2 Kapal serta 10 ABK itu kini ditahan di Lantamal Belawan, Medan, Sumatera Utara.

Sebelumnya, media-media Malaysia memberitakan ditangkapnya dua kapal Malaysia oleh KKP. Kementerian Luar Negeri Malaysia mengirimkan surat protes atas intrusi KPP ke perairan Malaysia dan menangkap dua perahu nelayan itu.

Sementara itu, Kementerian Pertahanan Malaysia menyatakan, ketika aparat Indonesia menangkap dua perahu nelayan itu, 4 helikopter Malaysia segera terbang dan memerintahkan aparat Indonesia melepaskan tawanan mereka.

Tapi instruksi itu tidak digubris. Malah aparat Indonesia mengarahkan senjatanya kepada heli-heli itu. Aparat Malaysia tidak bereaksi lebih lanjut untuk menghindari hal-hal yang tidak diinginkan.

Ini adalah kerana rakyat Malaysia banyak bagi muka kat Indon, dan negara mereka, dan Indon sentiasa tahu, rakyat negara ini tidak peduli dan tidak patriotik. Dalam masa beberapa minit, berita tersebut telah dikomen begini:

lihatlah kawan
salut kpada kkp indonesia, tp lhatlah kwan malaysia dgn cepat mengirim 4 EMPAT helikopter lgsung mgtahui ada warganya yg trtangkap Saat itu jga
Balas Tanggapan | Suka | Laporkan

ceitan merah
aduh kok nggak ditembak... Maunya tembak tangki helinya pasti meledak... Laiin kali tembak aja.. Janji ya!!...
Balas Tanggapan | Suka | Laporkan

mira
Jangan ragu, jika malaysia berulah langsung tembak saja. Rakyat ri akan selalu mendukung langkah tegas aparat.
Balas Tanggapan | Suka | Laporkan

anti jiplak
bagus bagus bagus kalo macem macem jangan tunggu komando president yang lelet,langsung tembak saja,hancurkan!!
Balas Tanggapan | Suka | Laporkan

Tegas
Bagus, tangkap klo memang melanggar. Kita harus punya wibawa. Paling tidak masih ada institusi yg tegas di negri ini. Presiden? Wallahualam. Bakorkamla, lanjutkan.
Balas Tanggapan | Suka | Laporkan

kanga6us
malaysia * , tembak aja pak..
Balas Tanggapan | Suka | Laporkan

Indon Cari Gaduh Lagi Dengan Malaysia

Posted: 09 Apr 2011 05:56 PM PDT

Cuba anda bayangkan keharamjadahan Indon apabila menangkap nelayan Malaysia 25 batu dari sempadan, dalam perairan kita. Ini susulan Malaysia menangkap nelayan mereka beberapa hari lalu setelah menceroboh perairan kita di Pulau Pinang.

Adakah kita dibungkam suara atas rasa hormat, seterusnya mereka mula menyedari bahawa kita mudah dipijak-pijak sebenarnya? Tunjukkan bahawa kita mempunyai maruah. Kebiadapan Indon perlu diprotes dengan berhemah secara besar-besaran.

Malaysia bantah Indonesia tahan bot

BAGAN DATOH 9 April - Malaysia akan menghantar nota bantahan kepada kerajaan Indonesia berhubung penahanan tiga buah bot nelayan dari Hutan Melintang, Perak oleh pihak berkuasa republik itu semalam, kata Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi (gambar).

Beliau berkata, bantahan itu akan dibuat melalui Kementerian Luar dan ia akan disampaikan oleh Duta Malaysia di Jakarta kepada kerajaan negara jiran itu.

Menurutnya, penahanan bot itu dilaporkan berlaku di perairan Selat Melaka kira-kira 25 batu nautika dari sempadan perairan Malaysia-Indonesia dan 45 batu nautika barat daya Pulau Pinang.

"Nota bantahan itu meminta supaya pihak berkuasa Indonesia menghentikan tindakan menahan bot nelayan negara ini," katanya kepada pemberita selepas merasmikan anugerah kecemerlangan Sekolah Menengah Sains Bagan Datoh di sini hari ini.

Ahmad Zahid berkata, kedua-dua buah negara telah bersetuju untuk menangani masalah seperti itu secara semangat kejiranan demi menjaga hubungan baik.

''Dalam perbincangan saya dengan Menteri Pertahanan dan Menteri Perikanan dan Kelautan Indonesia baru-baru ini, kita telah mencapai kata sepakat menangani masalah itu secara telus.

"Tetapi kita tidak faham mengapa kejadian ini masih berlaku di peringkat bawahan yang sanggup merosakkan hubungan baik dengan mengadakan tindakan provokasi," katanya.

Menurutnya, sebelum ini enam buah bot nelayan yang ditahan tiga bulan lalu juga belum dibebaskan walaupun selepas proses perundangan dijalankan.

"Saya dapat tahu peralatan menangkap ikan, alat perhubungan canggih telah dirampas, yang tinggal hanya badan bot dan enjin saja," katanya.

Ahmad Zahid berkata, jika Malaysia melakukan tindakan yang sama ke atas bot negara jiran, media cetak dan elektronik republik itu akan menghentam negara dengan pelbagai tuduhan.

"Kita berharap kedua-dua negara menghormati keputusan yang telah dicapai kerana tidak mahu mengeruhkan keadaan dan kita minta pihak berkuasa Indonesia supaya menghormati undang-undang negara ini," tambahnya. - Bernama

SENJALIZA

Posted: 10 Apr 2011 03:35 AM PDT

SENJALIZA


OMG.

Posted: 09 Apr 2011 04:44 AM PDT

Anjingpun tahu..benda ini tak diperlukan di Sarawak! OMG..
 RELATED
KELUAR PKR SEMPENA PRU SARAWAK .... di sini 

bumiyang

Posted: 10 Apr 2011 03:14 AM PDT

bumiyang


Lagi Bukti Nik Aziz Bakal Tinggalkan Anwar???

Posted: 09 Apr 2011 10:17 PM PDT

Ohpolitik!™

Posted: 10 Apr 2011 03:09 AM PDT

Ohpolitik!™


AWAS! Paderi Anwar Berahim sebar fatwa untuk penganut Kristian Sarawak!

Posted: 09 Apr 2011 09:24 PM PDT




Awas rakyat Sarawak, jika anda menerima sebarang mesej berbentuk hasutan perkauman dan agama, jangan teragak-agak buat laporan polis segera!!

Difahamkan mesej berbaur hasutan sudah mula disebarkan melalui SMS dalam bahasa inggeris bagi membangkitkan rasa marah penganut agama Kristian Sarawak terhadap Barisan Nasional menjelang pengundian 16 April depan.

Ia dipercayai merujuk kepada isu Alkitab (kitab injil versi Bahasa Melayu) yang menimbulkan polemik dalam masyarakat khususnya di bumi kenyalang. Nampaknya ada pihak-pihak tertentu juga menangguk di air keruh.

Barangkali menyedari kempen yang dijalankan pihak berkenaan tidak diterima baik, sentimen kebencian dikalangan penganut agama cuba dimainkan semata-mata demi mencapai cita-cita politik.

Pengundi Sarawak diseru agar tidak cepat melatah dengan sebarang propaganda yang cuba dimainkan pihak yang tidak bertanggungjawab. Jangan mudah terperangkap dengan mainan politik sempit yang akhirnya akan menggugat kestabilan kaum dan perpaduan yang terbina sekian lama di bumi bertuah ini.

Sarawak adalah contoh masyarakat 1Malaysia sejak sekian lama. Biarpun berbeza agama, suku dan budaya, kemakmuran yang dikecapi hari ini harus dipertahankan demi kelangsungan masa depan anak bangsa.

Jom kita sejiwa senada pertahankan Bumi Kenyalang agar tidak dicemari dengan budaya politik songsang yang akhirnya akan merugikan penduduk peribumi yang kaya dengan budaya dan hasil alami ini.

- Posted using BlogPress from my iPad

Apa Beza 20 tahun Nik Aziz jadi MB dan Taib jadi Ketua Menteri?

Posted: 09 Apr 2011 08:11 PM PDT

Wahai rakyat Sarawak, tahukah anda? Kerajaan PAS di bawah pimpinan Pok Nik Aziz memerlukan lagi 17 tahun untuk memberikan air yang bersih kepada rakyat Kelantan. Ini bermaksud selepas 38 tahun kerajaan PAS dipimpin Poknik barulah air terawat dapat digantikan dengan air karat yang disalurkan kepada rakyat kelantan.

Masalah terputus bekalan air sudah biasa dan Nik Ajis banyak menyeru dan menasihati kami supaya banyakkan bersabar sebelum dia berdoa di perkarangan Stadium tanpa mengambil tindakan yang wajar.

Kalaulah betol Rejim Nik Ajis dan Pas Kelantan telah berjaya dan mula menyediakan kemudahan tersebut,maka rakyat tak akan bersuara.Tetapi ianya lebih bersifat hampa saja.Ayuh seluruh rakyat Kelantan khasnya, seluruh rakyat Sarawak umumnya, kita pakat tolak ini Pentadbiran Rejim Ke Dalam Longkangg...!!!.

Dah lama sangat dah..Tapi apa yang mampu Kerajaan Pakatan Rakyat ni buat untuk membantu rakyat Kelantan? Kini berkokok nak bantu rakyat Sarawak pula? Dengan apa yang terjadi dengan rakyat Kelantan adakah ini tidak cukup dijadikan iktibar?

Gambar Candid Sehari aku di Serikin : Jom Ushar apa agaknya ada di sana!!

Posted: 09 Apr 2011 07:17 PM PDT

Inilah suasana di Serikin, orang ramai sibuk membeli belah.

Antara barang yang dijual disini.

Aik..Terserempak dengan muslimah PAS..buat apa kat sini?

PAS Selangor pun ada...

Pergh..Banyak shoping nampak...

Kelabu mata der....

Petugas keadilan menjalankan tugas kempen rumah ke rumah. Semangat sey!

Semalam seharian aku pusing kawasan sekitar Bau dan Serikin bagi melihat keadaan kempen pilihanraya. Nampaknya dari segi tinjauan dan bendera konfrem dah Pakatan Rakyat kuat. Kuat memang kuat. Kuat shoping. Kelabu mata lihat sana sini. hua2. Masyuk nampak. Mungkin income kat Sarawak lebey (elaun seberang laut derrr) dan mungkin juga tabung PAS dan penuh poket diorang ni. Hahaha...

Kalau Anwar Aljuburi Tengok ni mesti dia PANAS Punggung!!

Posted: 09 Apr 2011 06:48 PM PDT

Nik Ajis Sokong 1Malaysia, anda bila lagi?

PEKAN, 9 April -- Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak menunjukkan simbol 1Malaysia kepada Menteri Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob (tiga, kiri) dan Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (kanan) semasa mencuba keselesaan motosikal modenas terbaru yang dipamerkan selepas merasmikan Kompleks Pemasaran Setempat, Taman Automatif Pekan di sini hari ini.
-

Baik sungguh hati Perdana Menteri kita.

sumber MIM


GHOSTWRITERZ
Tubuhkan Suruhanjaya DiRaja bagai menyiasat kesahihan gambar ni! hahaha!

tunku

Posted: 10 Apr 2011 03:03 AM PDT

tunku


BN Attacks Opposition Manifesto

Posted: 09 Apr 2011 09:00 AM PDT

KUCHING, April 9 (Bernama) -- With six days of campaigning left in the state's hottest ever state election, the opposition's manifesto provided plenty of fodder for the Barisan Nasional (BN) today.
The DAP also became the latest to pressure lawyer Dominique Ng to withdraw his bid to stand as an independent in the three-cornered battle for the Chinese-majority Padungan seat, here.
Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin, the BN deputy chairman, urged the people not to be deceived by the promises made by the opposition.
"We cannot gamble away our future just by listening to them, they promise the moon and the sun...this is not a joke...this concerns the future of our children," he said while shoring up the BN campaign in Bintulu.
Pointing to the opposition's promise to set up a RM1 billion state poverty eradication fund, he said the BN had spent tens of billions of ringgit to slash poverty in Sarawak to a mere three per cent compared to 60 to 70 per cent 20 years ago.
Muhyiddin, who is also the Education Minister, singled out the opposition's bait to give RM200 to every child who started primary one education.
"I ask why give the allowance to the people of Sarawak only, they have already formed the government in Selangor, Kelantan, Penang but they never give a single sen...it's a lie!" he said.
Meanwhile, DAP adviser Lim Kit Siang asked Ng to heed the call by Parti Keadilan Rakyat (PKR) president Datin Seri Wan Azizah Ismail to withdraw his bid.
In a statement Saturday, Lim said Ng had no possibility of winning and his presence could cause a split in votes in favour of the BN candidate Sim Kiang Chiok from the Sarawak United People's Party (SUPP).
The DAP is fielding first timer Wong King Wei in Padungan.
Ng had won Padungan in 2006 as a PKR candidate but he was left out by the PKR this time. The PKR swapped Padungan for Batu Lintang with the PKR.
But the 50-year-old lawyer is not budging and instead is confident he would not finish at the bottom or he would quit politics.
Sarawak Police Commissioner Datuk Mohmad Salleh today asked political parties to avoid provocative actions, and campaign without jeopardising security and public order.
He said police had received a report that the poster of the BN candidate for Padungan was defaced by red paint.

tunku : the opposition must prove what they have done in kelantan,kedah,penang and selangor. they should have implemented all those promises in their manifesto in those states or else do not BS to the maximum.the sarawakian should be careful with these liars promises as they can promise moon and sky because they know they will not rule the state.so promises to them is nothing.

Aspirasi Bangsa

Posted: 10 Apr 2011 01:35 AM PDT

Aspirasi Bangsa


BN bagi minyak Primax 95 Xtra, murah dan berkualiti

Posted: 09 Apr 2011 06:13 PM PDT

Manisfesto Pakatan.. Tunaikanlah janji Pakatan di negeri mereka dahulu!!!

Posted: 09 Apr 2011 07:01 AM PDT

PAPA GOMO

Posted: 10 Apr 2011 01:32 AM PDT

PAPA GOMO


Sumpah Takut, DNA Takut, Saman Takut, Ehhh Macam Macam Lagi Anwar Ibrahim TAKUT

Posted: 09 Apr 2011 11:00 PM PDT




Rakyat minta Anwar Ibrahim BERSUMPAH tetapi Anwar Ibrahim GAGAL untuk melaksanakanya.

Rakyat minta Anwar Ibrahim SERAH DNA tetapi Anwar Ibrahim GAGAL untuk Menunaikannya.

Rakyat minta Anwar Ibrahim MENYAMAN Ummi Hafilda, Ezam Mohd Nor, Dato Eskay, Tan Sri Rahim dan Dato Shuib tetapi Anwar Ibrahim GAGAL melakukannya.

Rakyat minta Anwar Ibrahim TUNJUKKAN JAM TANGAN OMEGA tetapi Anwar Ibrahim GAGAL membuktikannya.

Sekarang rakyat sudah tidak peduli lagi, Rakaman Penuh Seks yang di kaitkan dengan Anwar Ibrahim akan di dedahkan demi Hak Rakyat bagi mengetahui pekara sebenar. Tunggu masa dan Ketika Rakaman Penuh akan menjadi Titik penolakkan besar besaran Rakyat kepada Anwar Ibrahim dan PKR yang selama ini melindungi Anwar Ibrahim.

Ingat lah Anwar Ibrahim, Rakyat punya HAK untuk mengetahui Kebenarannya

Psssttt...... Sedikit masa lagi......harap bersabar semua.... : )



DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Kak Wan Bikin Suspen Bila Minta Calon Bebas Undur Diri...

Posted: 09 Apr 2011 07:00 PM PDT



Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail menasihatkan calon Bebas bagi DUN Padungan, Dominque Ng Kim Ho supaya menarik diri daripada bertanding dalam pilihan raya negeri Sarawak 16 April ini.-

Petikan Malaysiakini


Sudah sudah lah tu kak Wan, jangan lah dok nak desak orang lain untuk menarik diri dari sesuatu pekara. Suami anda Anwar Ibrahim tu bukan satu tapi beribu masaalah tidak pula Kak Wan nak suruh beliau Letak jawatan.

Kak Wan lupa kah bahawa satu ketika Anwar Ibrahim berhadapan dengan Kes Liwat yang Kak Wan telah meletakkan jawatan bagi memberikan Tertuduh dalam Kes Liwat bertanding di Kerusi Parlimen Permatang Pauh?

Cukup cukup lah tu Kak Wan, Rakyat bukan lagi senang di momokkan dengan isu sebegini. Kak Wan Presiden PKR tapi apa yang dapat kita lihat Kak Wan tidak ubah hanya Boneka Anwar Ibrahim yang boleh di arah itu ini dan sanggup menjadi kambing Hitam buat Awnar Ibrahim.

Eli Wong PKR Adun Bukit Lanjan dengan gambar Aksi Bogel nya tersebar namun tidak pula Kak Wan minta Eli Wong letak jawatan sebalinya mendiamkan hal ini walhalkan Kak Wan merupakan Presiden PKR dan Kak Wan berhak memutuskan sesuatu isu dan bukannya mendiamkan diri.

Cukup cukup lah Wan Azizah dengan sandiwara demi sadiwara yang telah di tulis skrip nya oleh Anwar Ibrahim. Kak Wan patut cermin muka dulu apakah kemampuan yang Kak Wan dapat beri buat Anwar Ibrahim.


Psssttt...Wan Azizah ni aku rasa dah kena Santaun dengan Anwar Ibrahim

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

PKR Sudah Hilang Arah Di Dun N4 Pantai Damai Santubong

Posted: 09 Apr 2011 09:09 AM PDT




Santubong sebuah kawasan yang semakin pesat membangun waktu yang memang terkenal dengan pusat pelancongan dan makanan laut nya yang pastinya menarik pengunjung dari luar terutama pelancong Asing.

Semalam Gomo dan rakan rakan Blogger meninjau Santubong ke lokasi N4 Dun Pantai Damai, memang tak dapat di nafikan Dun Pantai Damai Santubong memang menarik dan pembangunan juga semakin pesat membangun demi kebaikkan rakyat di dalam parlimen Santubong.



Dalam masa meninjau semalam terdapat beberapa projek Baru yang di anggarkan akan siap dalam masa terdekat ini bagi kemudahan penduduk. Malah ada banyak projek Rakyat yang di bina bagi Rakyat santubong menikmati hasil dari Pentadbiran Kerajaan Barisan Nasional.







Di dalam Dun Pantai Damai sahaja banyak Projek rakyat di bangunkan malah Dua buah sekolah telah di bina bagi kemudahan Rakyat dalam menempatkan anak anak mereka menimba Ilmu. Itu tidak termasuk lagi dengan pembinaan Gelanggang Futsall buat para Belia di dalam Dun N4 Santubong.



Ternyata apa yang di bangunkan oleh Kerajaan Barisan Nasional buat rakyat Santubong memang memberi kesan kepada mereka dan anak anak mereka. Hasil dari tinjauan juga mendapati rakyat di Santubong selesa dengan Pentadbiran kerajaan BN yang sungguh prihatin dengan masaalah rakyat. Malah Adun dan MP mereka juga sering turun padang bagi meninjau kawasan yang telah di amanahkan kepada mereka.



Untuk makluman Dun N4 Pantai Damai pada Pilihanraya Negeri kali ini akan di Tandingi Dua parti iaitu Barisan Nasional yang meletakkan Calon nya Yb Dr Abdul Rahman Junaidi (PBB) dan penentangnya dari PKR Wan Zainal Abidin Wan Sanusi yang mana merupakan orang luar Pantai Dalam.



***Secara keseluruhannya Pantai Damai mempunyai 32,000 penduduk yang menetap di 36 buah kampung dan empat taman perumahan.Daripada keseluruhan penduduk di kawasan tersebut, hampir 95 peratus terdiri daripada masyarakat Melayu, tiga peratus (Cina) dan dua peratus (lain-lain).Seramai 14,132 orang pengundi berdaftar di kawasan itu yang merangkumi 48 peratus berumur bawah 45 tahun manakala 52 peratus berusia 45 tahun ke atas.

Dengan pembangunan yang sebegini hebat dan memuaskan rakyat di Dun Pantai Damai apa lagi yang PKR ingin lakukan? Adu Domba dengan Rekayasa Fitnah? Cukup cukup lah untuk menipu Rakyat Sarawak. Di Semenanjung pun PKR Gagal mentadbir.

Lagi Gambar Gambar Menarik Dun Pantai Damai
KLIK PAPA GOMO WORLD FOTOPAGES


Psssttt....BN sentiasa prihatin dengan keperluan rakyat agar kehidupan semakin hari semakin selesa...

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Rekayasa Fitnah PKR GAGAL

Posted: 09 Apr 2011 05:02 AM PDT



KUALA LUMPUR, 9 April — Ketua Pemuda Barisan Nasional (BN) Khairy Jamaluddin menegaskan, dakwaan kononnya turut wujud rakaman video seks membabitkan beliau sengaja ditimbulkan pihak tertentu bagi mengalih tumpuan rakyat daripada isu sama mengaitkan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Khairy (gambar) yang juga Ketua Pemuda Umno ketika ditanya media berhubung perkara berkenaan berkata, ia adalah satu usaha yang tidak berasas untuk menjatuhkan diri beliau yang juga Ahli Parlimen Rembau.

"Saya melihat ini satu usaha untuk mengalih pandangan dan tumpuan rakyat daripada skandal yang melibatkan pemimpin pembangkang," kata beliau di Pokok Sena, Kedah hari ini.

"Ia kisah lama yang sebenarnya keluar pada pilihan raya umum yang lepas untuk menjatuhkan saya tetapi tidak berjaya," kata beliau dipetik laporan media.

Kelmarin, Pemuda Umno Rembau mencabar bekas anggota Majlis Pimpinan Pusat PKR, Badrul Hisham Shaharin, membuktikan dakwaannya beliau pernah menerima rakaman aksi seks yang dikatakan melibatkan Khairy ketika pilihan raya umum 2008.

Kelmarin, Badrul Hisham yang turut dikenali sebagai "Chegubard" berkata beliau pernah didampingi seseorang yang membekalkan rakaman adegan seks yang dikatakan melibatkan Ketua Pemuda BN itu.

"Badrul Hisham Shaharin dicabar membuktikan dakwaan beliau dalam The Malaysian Insider adalah benar. Dalam kenyataan Badrul Hisham kata bahawa beliau telah dibekalkan oleh ahli Umno rakaman video lucah Khairy Jamaluddin (ketika) pada pilihan raya 2008. Kenyataan ini adalah bersifat biadab dan berunsur fitnah," kata Penolong Setiausaha Pemuda Umno Rembau, Safariladira Abdullah.

Kata Safariladira, Pemuda Rembau juga mencabar Badrul Hisham untuk membuktikan bahawa beliau mempunyai video berkenaan dan jangan hanya bercakap kosong menabur fitnah dan berniat jahat.

Badrul Hisham dalam kenyataannya kelmarin berkata, ketika kempen pilihan raya umum 2008 juga pasukan kempennya telah didekati dengan orang tidak dikenali, dipercayai orang Umno yang memberikan video lucah, yang kononnya Khairy.

Badrul Hisham berkata lebih 2,000 keping video telah dibakar.

"Kini terbaru pula ada pihak yang menghubungi SAMM mengenai kewujudan video seks yang kononnya merakamkan aksi seks seorang isteri pimpinan tertinggi negara.

"Namun SAMM mengajak semua politik selak kain ini dihentikan segera jangan kerana kuasa sanggup lakukan apa saja," katanya lagi.

Lebih dua minggu lalu negara dikejutkan pendedahan rakaman video seks, didakwa melibatkan aksi seks Anwar, yang juga Ketua Umum Pakatan Rakyat, oleh "Datuk T".

Awal minggu ini, klip sedutan pendedahan itu disebarkan menerusi dunia siber khususnya oleh blog-blog pro-Umno.

GOMO: Setuju dalam hal ini, Pakatan cuba merekayasa fitnah terbaru kepada kepimpinan Barisan Nasional bagi mengalihkan tumpuan rakyat yang ingin mengetahui siapa pelakon sebenar dalam video porno yang tersebar minggu lalu.

Nampak jelas mereka pakatan pembangkang sudah ketandusan idea dalam berperang dengan Barisan Nasional. Terbukti rekayasa Fitnah mereka tidak berjaya sama sekali.

Apa pun kepada semua di harap nantikan pendedahan seterusnya bagi menjelaskan kekalutan rakyat akan wajah pelakon video seks yang melanggan pelacur.

Anwar Ibrahim akan di bogelkan oleh kami para Blogger.

Psssttt Chegubard nak jilat jubor Nuar? Hehehe
Published with Blogger-droid v1.6.7

Taipingmali (tm)

Posted: 10 Apr 2011 01:19 AM PDT

Taipingmali (tm)


Anwar semakin sesak nafas untuk kempiskan perut

Posted: 10 Apr 2011 12:26 AM PDT

Nik Aziz berdamai dengan Najib, Anwar Al-Porn buncit perut

Posted: 09 Apr 2011 10:31 PM PDT

Hutan Balak bukan Tanah NCR

Posted: 09 Apr 2011 10:14 PM PDT

Sidang Media Anwar Al-Porn Petang ini.

Posted: 09 Apr 2011 08:53 PM PDT

Pembangkang bohongi isu kematian dlm "tahanan" SPRM

Posted: 09 Apr 2011 08:05 PM PDT

Muhyiddin: Barisan has reduced poverty in Sarawak to mere 3%

Posted: 09 Apr 2011 08:49 AM PDT

Sarawak Palm Oil Industry To Generate RM35 Billion Annually

Posted: 09 Apr 2011 08:46 AM PDT

20110407 Faekah berceramah di Satok

Posted: 09 Apr 2011 08:00 AM PDT

20110408 Violet Yong DUN Pending

Posted: 09 Apr 2011 07:50 AM PDT

Selepas Milo Suam, sorang lagi penyokong Anwar dari Sabah

Posted: 09 Apr 2011 07:38 AM PDT

Isu Hospital Sri Aman jadi modal politik murahan DAP.

Posted: 09 Apr 2011 07:19 AM PDT

Calon Pas Sebuyau awal-awal lagi sudah membulak.

Posted: 09 Apr 2011 07:08 AM PDT

Awas jurufoto dan blogger Pro BN di PRN Sarawak

Posted: 09 Apr 2011 05:25 AM PDT

Sarawak Election 2011: Anwar Ibrahim, Miri 08/04/11 (Part 2/3)

Posted: 09 Apr 2011 05:20 AM PDT

Nak undi lagi lahanat DAP ni?

Posted: 09 Apr 2011 05:14 AM PDT

Penyanyi ini bukan Anwar

Posted: 09 Apr 2011 05:09 AM PDT

Johari Abdul dapat berapa juta dari Anwar

Posted: 09 Apr 2011 03:54 AM PDT

PRN Sarawak: Anak Bekas MP BN Pertikai Isu Hospital Sri Aman???

Posted: 09 Apr 2011 03:11 AM PDT

Politik Sarawak jauh manah: Taib

Posted: 09 Apr 2011 02:26 AM PDT

Karpal Singh hits at Salahuddin Ayub

Posted: 09 Apr 2011 02:00 AM PDT

Sahabat-Gunung

Posted: 10 Apr 2011 01:16 AM PDT

Sahabat-Gunung


Anwar Ibrahim Seorang Yang Hebat ....

Posted: 09 Apr 2011 10:38 AM PDT


Anwar memang hebat .... berikut adakah lambang kehebatan `Anugerah Tuhan' sebagaimana yang diperkatakan Kak Wan semasa Kongres PKR baru-baru nie ...

Malaslah aku nak ulas lebih lanjut, nilai sendirilah kehebatan dan kewibawaan Anwar ini....

Torres Yang Tak Boleh Diharap

Posted: 09 Apr 2011 08:29 AM PDT


Bagus gak Torres berambus dari Liverpool, sekurang-kurangnya dia tidak menyusahkan Liverpool... Kini selepas beberapa bulan di Chelsea, sebiji gol pun tak dapat disumbat masuk ke dalam gawang musuh.

Lebih-lebih lagi impian Torres selepas menyarung jersi Chelsea ialah merobek gawang Liverpool dalam perlawanan pertamanya bersam,a Chelsea ....

Kini, dalam perlawanan Chelsea vs Wigan, disebalik harapan Chelsea untuk menang, Torres tetap gagal membantu. Nasib baiklah Chelsea masih mempunya Malouda, berjaya gak merobek gawang Wigan di minit ke-67, seterusnya memberikan nafas lega buat Chelsea dalam usaha mereka mengejar MU untuk kejuaraan EPL musim ini, walaupun sukar ...

Milik Siapakah Gadis Ini?

Posted: 09 Apr 2011 08:11 AM PDT



















Milik siapakah gadis ini
Wajah lembut bagaikan sutera
Ingin hatinya ku miliki
Apakan terdaya
Adakahkan terdaya

Milik siapakah hati ini
Bagai berkurun lama kesepian
Ingin aku mencurahkan kasih
Kepada yang sudi
Adakah ia sudi


Siapakah wanita misteri nie.... Khabarnya, inilah wanita yang dikaitkan sebagai isteri tersembunyi Ketua AMK Sarawak, Ustaz Ahmad Nazib Johari yang bertanding di DUN Satok.....

Nazib, siapa wanita nie? Lebih baik segera beri penjelasan sebelum semakin banyak spekulasi dan pendedahan demi pendedahan untuk menceritakan siapa wanita ini di sisi saudara?

Apapun, masih ok lah si Nazib nie sebab bersama perempuan berbanding bos besarnya yang selain perempuan, lelaki gak yang menjadi 'madu' kepada Kak Wan .... ahak-ahak....

Drogba Yang Kehilangan Bisa

Posted: 09 Apr 2011 08:00 AM PDT

Ke Mana Drogba Selepas Ini?

Didier Drogba merupakan pemain yang hebat, malah aku cukup kagum dengan persembahan Drogba walaupun dia bukan lah pemain yang berada dalam pasukan EPL aku, Liverpool.

Setiap gerakannya, pasti membahayakan kubu lawan. Sepakan percuma, tandukannya, serta larian solonya dan tidak terkecuali tentangan 'nasib'nya pasti akan mengegarkan gawang pasukan lawan, termasuk pasukan aku sendiri ...

Tapi itu dulu, sekarang nie nampaknya sengat dan bisa Drogba semakin kurang, seakan-akan dia dah tak gembira bersama Chelsea. Mungkinkah dia akan meninggalkan Chelsea di penghujung musim ini... Jika yaa, manakah pasukan yang bakal dia sertai selepas ini.

Jika dia keluar dari Liga Inggeris (EPL), pastinya aku akan merindui corak permainan Drogba.... sebagaimana aku kehilangan permainan Alonso (Liverpool) selepas dia blah meninggalkan Liverpool musim lepas dan Torres yang pergi berambus ke Chelsea baru-baru ini.......

Mampukah Liverpool Tanpa Gerrard

Posted: 09 Apr 2011 07:21 AM PDT


Liverpool kehilangan kaptennya, Gerrard hingga akhir musim.... setelah mengalami musim kemurungan dan kekecewaan dua musim nie, dan kini kehilangan khidmat Gerrard sehingga ke hujung musim, satu persoalan bermain di benak fikiran penyokong2 Liverpool .... mampukah Liverpool mempertahankan kedudukannya .... nak menjuarai EPL, jauh sekali ....

Liverpool akan menerima kunjungan Manchester City, Isnin ini di Anfield.... kudrat pemain-pemain Liverpool ditagih untuk menyekat MC, seterusnya memperbaiki kedudukan Liverpool yang kini menghuni tangga ke-6.

Mampukah Liverpool melompat ke tangga ke4 ....walaupun nampak sukar, namun harapan tetap ditagih dari kesemua pemain-pemain Liverpool.

Mahalnya HandPhone Milik Yayasan Selangor

Posted: 09 Apr 2011 07:15 AM PDT


Aku terperanjat gak baca blog Kita Gempur sebentar tadi .... pendedahan demi pendedahan mengenai Yayasan Selangor dibuat KitaGempur, tapi mengapa sampai hari nie, mereka masih boleh selamat?


Berikut Adalah Pendedahan KitaGempur untuk kita sama-sama nilai dan hayati ....

Mungkin ada yang terkejut dengan tajuk artikel kali ini. Mungkin ada yang terfikir apa jenis telefon bimbit sampai harga lebih dari 10 ribu. Mungkin ada yang terfikir sah-sah harga tuh tipu dan mungkin ada juga yang terfikir blog kitagempur.com saja buat cerita

Laporan audit Yayasan Selangor yang dibuat oleh Bahagian Audit Dalaman Pejabat SUK Selangor telah melaporkan bahawa mereka telah memeriksa baucer bayaran yang mengesahkan bahawa Yayasan Selangor telah membelanjakan sejumlah RM12,500 untuk membeli handphone bagi kegunaan pegawai pengurusan Yayasan Selangor.

Peraturan yang ditetapkan oleh Kerajaan Negeri bagi pembelian handphone adalah mengikut kelayakan kategori atau gred pegawai. Kadar kelayakkan tersebut adalah seperti berikut:

  • Pegawai Turus III dan keatas/setaraf serta Ketua Setiausaha Kementerian - RM2500 termasuk aksesori
  • Gred Utama/Khas C hingga A- RM2000 termasuk aksesori
  • Gred 53 hingga 54- RM1000 termasuk aksesori
  • Gred 41 hingga 52- RM750 termasuk aksesori
  • Juruiring/Pengiring Rapat/Pegawai Peribadi dan Pemandu Kereta Rasmi - RM375.00 termasuk aksesori

Berdasarkan kepada kelayakkan diatas jelas Yayasan tidak mematuhi peraturan yang diguna pakai oleh Kerajaan Negeri. Apa yang lebih menarik adalah Pengurus Besar diberikan 2 handphone tanpa diberi alasan keperluan diberikan 2 unit berharga RM5500.Manakala anak buah kesayangan Ilham Marzuki diberi 1 biji handphone berharga RM3500 dan Datin Sabariah Timbalan Pengurus Besar Pendidikan juga diberi 1 biji handphone juga berharga RM3500

Persoalan yang perlu kita fikirkan adalah:
  • Ilham Marzuki sebagai seorang yang bergread gaji Jusa B. Mengikut peraturan pembelian telefon bimbit hanya layak menerima sebanyak RM2000 sahaja. Apakah alasan sehingga beliau diberi 2 telefon bimbit yang setiap satunya bernilai RM3000 dan RM2500. Adakah telefon dibeli hanya 1 biji sahaja dengan harga yang rendah dan baki duit masuk ke poket sendiri? Tak cukup lagi ke duit under table dari program-program merapu yang dianjurkan oleh Yayasan?
  • Saifulruddin Sulaiman seorang yang bergred gaji Jusa C juga layak menerima sama seperti Ilham Marzuki tetapi diberi telefon bimbit yang bernilai RM3500.00. Dah lah belasah duit program-program Yayasan kaw-kaw, nak beli handphone pun nak suruh Yayasan sediakan jugak. Inilah yang dikatakan manusia tak sedar dek untung. Tak ada lagi bagus kalau ada menyusahkan saja.

  • Manakala Datin Sabariah diberi telefon dengan harga yang sama tetapi aku yakin nama Datin diselit di dalam senarai sebagai mengaburi mata pihak-pihak tertentu sahaja.Seperti biasa mereka cuba mencari sapa yang patut menjadi kambing hitam andai ada masalah berlaku.

  • Apakah jenis telefon dipasaran yang mencecah harga sehingga RM3500.00. Blackberry? Ipad? Nokia?Samsung?. Seingat-ingat aku yang dah berpuluh-puluh handphone pakai belum ada lagi yang bernilai RM3500.

Sama-sama kita fikir dan lihat bagaimana mereka ini menggunakan duit Yayasan. Itu baru Yayasan belum lagi dioarg belasah duit kerajaan negeri.

Rakyat Sarawak Beruntung Ada 2 CM Kalau Sokong Anwar

Posted: 09 Apr 2011 06:17 AM PDT


Lepas 16 April nie .... SNAP Jadi PM .. Opss!! PKRlah jadi CM... Eeehhh... BN Ajerlah CM, lagi senang

Inilah yang dinamakan politik, yang untung rakyat.... Seperti yang akan berlaku di Sarawak, kalau depa nie menyokong Anwar Ibrahim, mereka bakal dapat dua CM (Ketua Menteri).

Seperti biasa, Anwar akan menjanjikan bermacam-macam sebelum dapat, seperti di Sarawak sekarang nie, Pengerusi SNAP dijanjikan Ketua Menteri.

Dalam masa yang sama, Pengerusi PKR Sarawak juga dijanjikan CM..... Tapi mana mungkin SNAP dapat jadi CM, takkan Anwar nak biarkan anak buahnya dari PKR melopong ternganga melepas jawatan CM ...

Jalan terbaik, kekalkanlah perpaduan dan persefahaman bersama BN, yang telah kita nikmati selama ini.

Berikanlah kepercayaan dan keyakinan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak serta berikanlah sokongan kepada CM, Tan Sri Taib Mahmud kali ini sebelum dia menyerahkan kepimpinan PBB dan Sarawak kepada bakal pengantinya, selepas PRN Sarawak 16 April ini.....

CHARLES SANTIAGO DAKWA AHMAD SARBANI MANGSA BUNUH???

Posted: 09 Apr 2011 06:00 AM PDT

Senior customs officer linked to death plunge?



GT terbaca satu kenyataan dari FMT yang mengatakan bahawa Charles Santiago memberi tahu bahawa seorang pegawai kanan berkemungkinan mempunyai hubungkait dengan kematian Sarbani.

Ahli Parlimen Klang itu berkata dia mengetahui perkara ini melalui ejen-ejen penghantar kargo di Pelabuhan Klang.

Ini adalah dakwaan yang serius yang boleh diklasifikasikan sebagai kes bunuh. Charles wajib dipanggil memberi keterangan berikutan perkara ini bagi membantu siasatan.

Polis sudah mengklasifikasikan ia sebagai kes bunuh diri, namun ianya ditolak oleh rakan-rakan dan kesatuan sekerja.

GT percaya kepada laporan siasatan, namun dakwaan Charles juga wajib diambil kira oleh pihak penyiasat. Kita mahukan siasatan yang telus dan rapi dimana segala kemungkinan diambil kira.

Dan yang paling penting, kita tidak mahu terus - terusan membiarkan jerung kelaparan bermaharajalela membaham duit hasil dari memanipulasikan cukai Kastam!

sekupangdua

Posted: 09 Apr 2011 11:33 PM PDT

sekupangdua


SEKUPANGDUA IS BACK!!! HACKERS PR MEMANG SUKA BELAKANG... HEHEHE

Posted: 09 Apr 2011 10:32 AM PDT

TAK APA LA BRO!!! Teman tak marah kalau nak HACK blog teman, Dah kalau suka MAIN BELAKANG nak buat macamana! Teman pun dah tak kisah sangat kalau lu nak HACK blog teman, kalau kena kat blog teman pun tak kan teman tak boleh buat yang baru, macamana pun teman ucap terima kasih kat lu yng HACK blog teman, iu tanda nya lu pun selalu ziarah Blog teman ler... Teman nak ucap terima kasih kat kengkawan yang membantu teman memulihkan semula laman Sekupangdua serta memaklumkan kerja MAN BELAKANG ni, teman bukan kesah sangat sebab dah jadi kesukaan sesetengah Manusia yang suka sangat main belakang ni, Taiping central, Parang pedang, Budak benteng, Kamunting, Apai dan banyak lagi yang bantu teman untuk kembali semula, lebih-lebih lagi ada yang sanggup bagi teman guna Blog dia orang sendiri untuk aktif berbelogging bila dengar dan tahu blog teman kena hack, Alhamdulillah semunya kembali berfungsi semula seperti biasa, Tarak kira balun tetap balun, tapi teman bukan kaki belakang macam bloggers PR yang dah jadi kegemaran dia orang yang suka sangat Main Belakang ni, mana nak buat, dah bapaknya suka yang tu... tak salah lah anaknya punyai minat yang sama.
Pada kawan-kawan teman saja nak bagitau dari mana punca yang teman tahu bila datangnya melalui Loncengwangsa.blogspot penyakit ni yang membuat teman tidak boleh sign in selama 90 hari untuk di pulihkan, bila teman terus cari puncanya tertera datangnya dari telokbakong.com, yang kawan teman cakap pencacai Nizar Ngangeh! jadi berhati-hatilah dengan blog yang suka main belakang nie... aduihhh kenapa la yang belakang cara dia suka, jadilah jantan! Bak kata kengkawan teman... Potong la KASI ANJING MAKAN, lagipun kan korang suka sangat belakang he he he .... Nuar suka tu bro!!!.... PASSWORD!!!

Panglima Perang Cyber

Posted: 09 Apr 2011 11:07 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Presiden SNAP Tuduh Fuckatan Penipu ~ Minta Undi BN !!!

Posted: 09 Apr 2011 09:23 AM PDT



Terjemahan: "Kalau kamu semua di sini tidak mahu sokong kita SNAP jangan sekali-kali kamu semua esok beri undi kepda PKR. Mereka itu penipu besar, mulut besar, mulut cakap banyak...Tetapi kalau kamu semua tidak undi parti kita SNAP ini UNDILAH BN, parti yang membawa pembangunan kepada negeri Sarawak."


info : http://mymassa.blogspot.com/ 




Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Poster PRN Sarawak : Bandingkan Usia Politik Ketua Menteri dan Pemimpin Fuckatan Rakyat - Siapa Lebih Lama !!!

Posted: 09 Apr 2011 08:43 AM PDT



Jika mahu halang Fuckatan ini maka tolong sebarkan poster di atas di setiap penjuru alam siber !!! 

Juga linkkan blog untuk PRN Sarawak di atas....

terima kasih.



Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Blog Panglima Kembali Menyerang !!!

Posted: 09 Apr 2011 08:22 AM PDT


Alhamdulillah rupanya hamba masih lagi mempunyai ramai sahabat yang sentiasa perihatin dengan saudaranya. Rasa setiakawan seperti inilah yang sukar dicari dan ia satu kurniaan Allah !

Maka dengan nama Allah Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang maka perjuangan ini disambung kembali dengan lebih hebat lagi Insya Allah !!!

Setakat ini talian kecemasan sudah diberi oleh hamba Allah untuk meneruskan misi penting di Sarawak ini dan semoga Allah akan mudahkan perjuangan ini sedikit demi sedikit.

Minta maaf jika emosi Panglima mengganggu ketenangan rakan-rakan.

Sebagai permulaan disiarkan komen sokongan dari rakan perjuangan.

Terima kasih kawan-kawan !!!




Blogger Melayu Pasir Gudang berkata...




Salam bro Pang5.
Hidup ini perjuangan, tauke kita Allah s.w.t. apa yang kita lakukan selama ini adalah dengan izin allah. Insyallah aku percaya Allah akan menolong mu. Ingatlah pertolongan allah lebih baik dari segalanya.
8:26 AM, April 09, 2011
Padam


Blogger SUNGAI RAPAT ONLINE berkata...




Salam Perjuangan,

Saya cukup terharu dengan keadaan yang tuan hadapi ketika ini, pembangkang sering melihat blogger pro-kerajaan selalu menerima ganjaran yang cukup tinggi, inilah buktinya, semoga ada bantuan kewangan dari mana-mana pemimpin yang kasihankan tuan yang memperhambakan diri sudah terlalu lama berjuang menaikkan semula parti kerajaan dan juga pemimpinnya.
8:33 AM, April 09, 2011
Padam


Blogger Anakbukitgantang berkata...




panglima sabar

sesungguhnya orang yang ikhlas berjuang kerana Allah akan di uji-dan inilah ujiannya
9:25 AM, April 09, 2011
Padam


Blogger vulcan933 berkata...




my sympathy to you.we have to carry on with our life.it is full of struggle.
9:27 AM, April 09, 2011
Padam


Blogger bRAVEhEART berkata...




salam sahabat,
saya pernah memberi pandangan bagaimana kita kena berubah dalam era perjuangan cara baru, saya juga hampir gagal untuk berubah namun saya cepat mengubah arah. BPN sudah tidak lagi relevan terutama jika kita tidak mengubah modius operandi. Saudara belum terlambat untuk berubah.....berjuangan untuk alif-ba-ta juga perlukan sokongan material. Siapa lagi yg berdiri dibelakang BPN? jawapannya tiada.....jika sayangkan BPN, susun semula namun usaha itu belum tentu berjaya kerana sudah agak terlewat kerana pendukungnya sudah berdiri diatas tapak masing-masing..
9:30 AM, April 09, 2011
Padam


Blogger Pencacai UMNO-BN berkata...




Eloklah berhenti menulis daripada terus menyebar fitnah. Ada hikmahnya Allah tarik semua nikmat dunia.
11:10 AM, April 09, 2011
Padam


Blogger HHalem berkata...




Masalah Wang. IC.
I say man. Masalah besaq juga ni. Janji jiwa tak bermasalah sudah la.

Menulis, tetap kena menulis sampai boring.
SELEPAS NI SAUDARA TULIS LA PERKARA2 BAGAIMANA SAUDARA MENYELESAIKAN satu persatu semua MASALAH tersebut diatas.

Tulis mcm mana saudara cari kerja. Dapat kerja dan jadi kayaraya. kemudian tulis buku

Tulis la 1 minggu sekali. 1 bulan sekali. Gerenti jadi hit. Peminat-peminat saudara akan sentiasa menunggu.

Ceritakan mcm mana anda selesaikan masalah tersebut. Ramai lagi bloggers yg keja menulis, keja lain tak mau. Bini, mak, bapak, mentua semua dok marah sbb nak mampus, duduk depan laptop keja tak cari.

Bini yg bagi makan suami. Dah terbalik.

INGAT SETIAP KEJADIAN ITU ADA HIKMAH DISEBALIKNYA. PERCAYA LAH.

BLOGGERS LAIN MCM SAUDARA PUN BANYAK LAGI. ILMU BOLEH DIPEROLEHI dari saudara.


Frm HHalem
Dah kaya raya:-)
11:14 AM, April 09, 2011
Padam


Blogger Cheguman berkata...




Salam,
Tak perlu berhenti. Masih banyak jalan. InsyaAllah iklan saya akan sentiasa di atas tu setiap bulan.
3:11 PM, April 09, 2011
Padam


Blogger Cheguman berkata...




Salam. Hubungi sy segera.
4:01 PM, April 09, 2011
Padam


Blogger Mohd. Shuhaimi Shuib berkata...




Bro, guna Google Adsense. Kalu satu hari 10K-20K hits, takdak masalah utk bro dapat $1K-$2K sebulan, yer USD bukan RM, sebulan... good luck bro!
5:14 PM, April 09, 2011
Padam



Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 09 Apr 2011 11:06 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


DAP Menggelabah, TPM Gempur Bandar Sibu.

Posted: 09 Apr 2011 11:00 PM PDT



Aku difahamkan semalam dap menggelabah beruk di sibu apa bila mereka dapat tahu yang tpm muhyiddin datang berkempen di bandar sibu, walau pun hujan lebat semalam, tpm tetap juga turun berkempen di sana.

Tpm semalam berada di sibu sehari suntuk untuk membantu jentera pilihanraya bn sarawak. tpm juga turut berjanji kepada rakyat sibu, bahawa projek pembesaran lapangan terbang sibu yang menelan belanja sebanyak 130 juta tidak akan di hentikan, kata tpm, memang ada khabar angin yang mengatakan projek itu telah diberhentikan oleh kerajaan persekutuan kerana bn kalah di sibu pada pilihanraya kecil lepas, tapi kata tpm, kerajaan bn tetap juga akan teruskan projek pembesaran lapangan terbang itu.

Bukan Bicang Pasal NCER, Tapi Bincang Pasal Kerajaan Perpaduan.

Posted: 09 Apr 2011 07:10 PM PDT



Siapa kata kerajaan perpaduan tak jadi, korang tengok gambar ni, ini buktinya...

Mungkin ada yang kata, gambar nik ajis tu di ambil sewaktu program ncer, tapi bukan beb... kalau itu program ncer dah tentu gambar mb terengganu dan johor ada sekali, tapi mana dua mb tu?

Majlis yang di adakan di kuantan pahang tu sebenarnya untuk cover up perbincangan kerajaan perpaduan antara umno dan pas.

Mungkin nik ajis pikir, ini lah masa yang cukup sesuai untuk membincangkan plan kerajaan perpaduan memandangkan dua ekor setan besar sedang berada di sarawak.

Apa pun aku yakin la kerajaan perpaduan pasti menjadi, kalau orang tengok dua gambar tu, nik ajis sanggup menggadaikan prinsip bersama pakatan haram menolak penggunaan logo 1malaysia, tapi nik ajis elok je pakai baju tu.

Dun Satok, PKR Pakai Jentera Import.

Posted: 09 Apr 2011 07:46 AM PDT

PKR memang tak boleh hidup di sarawak, petang tadi aku jalan-jalan ke kampung bintago dalam dun satok, tak ada apa yang menarik di situ, sampailah aku jumpa dengan petugas pkr di sana, aku ingat jentera tempatan, rupa-rupanya jentera import, mamposs rupenya pkr tak ada jentera pilihanraya, depa import jentera dari selangor, pkr cabang petaling jaya selatan.

Kesimpulannya di sini, pkr memang tak ada jentera di sarawak dan pkr tak percaya pada anak tempatan, kalau pkr percaya pada jentera tempatan, dah tentu depa pakai anak tempatan, macam mana nak perintah sarawak, kalau bab gantung poster pun depa dah tak parcaya pada anak tempatan.





The Unspinners

Posted: 09 Apr 2011 11:05 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 09 Apr 2011 11:04 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


GEMPAR PRN SARAWAK : PEMUDA PAS BUAT HAL LAGI...

Posted: 09 Apr 2011 10:46 PM PDT

Dulu di Merlimau.....calon PAS yang juga pemuda PAS bagi bunga kepada golongan hawa. Kali ini, di Sarawak pun sama. Nafsu serakah pemuda selalu makan ubat kuat yang diiklankan di Harakah tak dapat dibendung lagi.

Apatah lagi bila tengok gerek-gerek Sarawak yang cantik-cantik. Putih gebu.

Nantikan pendedahan bergambar pada pukul 2.30 ptg...

*Kita layan gambar lama.....betapa lahanatnya pemuda bertopengkan janggut yang tetap bernafsu binatang.


Gua cakap : Kalau Mat Sabun datang lagi teruk......Sabun di bilik mandi...sabun....

PRN SARAWAK: Change NOW!!! Give YELLOW RAJAH a chance!

Posted: 09 Apr 2011 10:11 PM PDT

YELLOW RAJAH I - Lim The Chauvinister

PRN SARAWAK : Siapa kenal dengan betina ni???

Posted: 09 Apr 2011 09:27 PM PDT


Betina ni cakap dia masuk politik sebab nak selamatkan RAKYAT.

Sebelum betina ni membulak dengan lebih banyak kat Sarawak, ada sesiapa boleh confirmkan tak gaji betina ni yang pakai duit rakyat tak lebih daripada RM1 macam mentornya, tukang punasihat.

Kalau gaji ribu2.....tak payah lah nak cakap nak selamatkan rakyat. Makan duit rakyat lagi ada la.

Kalau betul nak selamatkan rakyat...takkan betina ni sanggup terima jadi ahli lembaga pengarah UNISEL.

Makan lagi duit rakyat. Entah apa kerja die kat Unisel, gua pun tak tau. Kalau nak selamatkan rakyat, serahkan jawatan tu kepada ahli akedemik, bukan ahli politik. Makin lama, makin teruk unisel jadinya kalau betina gila ni jadi ahli lembaga pengarah.

Selain daripada mempunyai kelebihan dengan mulutnya macam pantat ayam, suaranya macam Mus MAY....betina ni jugak mempunyai kelebihan sebagai model tak cukup inci. Layankan 2 keping foto Cik Faekah aka Minah Bersuara Mus May...



Gua cakap: Menghabehkan boreh je. Datang Sarawak pun pakai duit rakyat negeri Selangor. Haktuih..

PRN SARAWAK: Dinasti Dinasour Politik Pakatan

Posted: 09 Apr 2011 08:54 AM PDT


Lim Kit Siang: 70 Tahun - mula jadi Ahli Parlimen Kota Tinggi pada tahun 1969; 42 tahun dalam politik.

Karpal Singh: 71 Tahun - menang kerusi Alor Setar pada tahun 1974; 37 tahun dalam politik

Nik Aziz: 80 Tahun - mula jadi wakil rakyat Pengkalan Chepa pada tahun 1967; 44 tahun dalam politik

Hadi Awang: 64 Tahun - mula jadi wakil rakyat Marang pada tahun 1982; 29 tahun dalam politik

Jadi siapa yang "MUST GO" sekarang???

PRN SARAWAK: Taib must go, so NEW RAJAH can come in?!!

Posted: 09 Apr 2011 01:31 AM PDT



Neutral Daily

Posted: 09 Apr 2011 09:33 PM PDT

Neutral Daily


Adakah Pakatan Bermimpi untuk menawan Satok?

Posted: 09 Apr 2011 09:00 PM PDT

Ikan terubok masin adalah produk pertanian dari Satok yang menyumbang kepada industri pelancongan Sarawak. Tidak sah lawatan ke Sarawak jika tidak berkunjung ke pasar Satok dan mendapatkan ikan terubok masin.

Kalau orang dari luar Sarawak datang mendapatkan ikan terubok masin di pasar Satok, peniaga membungkos ikan tersebut dalam bungkosan yang paling sesuai untuk dibawa naik ke atas kapal terbang.

Begitulah terkenalnya Satok dan ikan terubuk masinnya dan kerajaan Sarawak selama ini memang hebat mempromosikan Satok sebagai destinasi perlancongan, yang akhirnya memberi keuntungan kepada masyarakat setempat.

Semua ini adalah hasil usaha kerajaan BN dan wakil rakyatnya Datuk Amar Abang Haji Johari Tun Abang Haji Openg yang juga merangkap Timbalan Presiden PBB – orang yang disebut-sebut sebagai pengganti Ketua Menteri sekarang.

Ini bermaksud, pengundi Satok tidak perlukan pembangkang untuk memperjuangkan nasib mereka.

Lebih lagi bila kempen pembangkang di Satok lebih bersifat provokatif tanpa ada sedikit pun penerangan bagaimana depa nak melaksanakan janji-janji tersebut. Main tabur janji sesuka hati dan banyak diantaranya bersifat memberi rasuah kepada rakyat dalam bentuk wang.

Macam mana nak laksana tu, entahla.

Orang Satok khasnya dan Sarawak amnya jangan lupa, kami dah lihat ini banyak di negeri-negeri yang diperintah pembangkang di Semenanjung seperti Selangor, Kedah dan Pulau Pinang. Sementara belum dapat memang macam-macam janji, bila dah dapat lebih banyak tak dilaksanakan dari yang dilaksanakan.

Ambik contoh di Selangor, dari 30 janji pilihanraya, hanya 1 yang dilaksanakan, itu pun tak menyeluruh (orang rumah pangsa tak dapat).

Ini penting ni sebab kita memilih parti bagi mewakili kawasan kita demi menjaga kepentingan rakyat dan masyarakat di kawasan tersebut. Dalam hal Satok, kerajaan BN Sarawak sudah berusaha sehingga Satok dikenali macam sekarang.

Kempen Abang Johari pula lebih bersifat mesra rakyat dan tidak provoke sesiapa, berbanding dengan calon pembangkang dari PKR, Ahmad Nazib Johari.

PKR pun ibarat kapal yang nak karam dengan nakhodanya terpalit pelbagai skandal dari dengan pelacur perempuan sampailah dengan jantan. Buat apa nak diserahkan kepada wakil PKR untuk menjaga Satok?

Silap-silap dari jadi pusat ikan terubuk masin, jadi pusat pelacur dari China pulak nanti.

Undilah Barisan Nasional

mykmu

Jika diberi peluang memerintah,pakatan mampu tawar yang lebih baik?

Posted: 09 Apr 2011 07:00 PM PDT

KUALA LUMPUR, 9 April: Pakatan Rakyat mampu menawarkan tawaran lebih baik jika memerintah negara ini bukan sebagaimana yang dituduh oleh Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyidin Yassin semalam.

Bagi banyak pihak, Muhyiddin Yassin sebenar tidak layak menjadi Timbalan Perdana Menteri kerana percakapannya seperti budak-budak apabila mencabar pembangkang menawarkan RM10 bilion untuk membasmi kemiskinan di Sarawak.

Menurut mereka, kerajaan yang memerintah iaitu BN bukan saja mampu menawarkan RM10 bilion malah lebih daripada itu kerana banyak hasil yang dikaut Kerajaan Pusat daripada Bumi Kenyalang itu.

Hasil yang ditabur itu semuanya yang dikaut daripada rakyat, tetapi pengagihan hasil kepada negeri-negeri tidak setimpak dengan hasil dikaut daripada Sarawak.

Menurut pandangan itu, Pakatan Rakyat pun kalau memerintah boleh menawarkan lebih daripada RM10 bilion jika berjaya memerintah negara.

Lihat saja apa yang dilakukan di beberapa negeri yang diperintah pembangkang, termasuk Pulau Pinang, Selangor, Kedah dan Kedah.

Semalam, Pakatan Rakyat melancarkan manifestonya untuk pilihan raya negeri Sarawak.

Ia dilancarkan oleh beberapa pimpinan utama Pakatan Rakyat negeri dan pusat antaranya Presiden PKR, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail, penasihat DAP, Lim Kit Siang dan AJK kanan PAS Pusat, Datuk Seri Muhamad Nizar Jamaludin di samping beberapa calon Pakatan Rakyat yang bertanding dalam pilihan raya negeri kali ini.

Namun wartawan TV3 nampaknya tidak mengenali pemimpin PAS sehingga melaporkan dalam Buletin Utama malam tadi dengan penyataan "kelibat pemimpin tidak kelihatan di majlis ini".

Sepuluh perkara yang terkandung di dalamnya ialah kebebasan kepercayaan, pentadbiran yang baik, reformasi tanah dan Suruhanjaya Tanah Pusaka Bumiputra, pembasmian kemiskinan, hubungan persekutuan negeri Sarawak yang lebih hijau, layanan adil kepada semua rakyat Sarawak, kebudayaan dan pendidikan, hak wanita dan melabur dalam masa depan.

Bagi reformasi tanah dan Suruhanjaya Tanah Pusaka Bumiputra, Pakatan Rakyat memberi jaminan untuk menubuhkan Suruhanjaya Tanah Pusaka Bumitputra bagi menyiasat semua tuntutan Tanah Hak Adat Bumiputra (NCR),dan selepas itu mengkaji selidik dan mengeluarkan geran atau pajakan bagi tanah yang dipersoal sejajar dengan adat kaum asli Sarawak.

Ramai berpendapatan, negeri sekaya Sarawak yang mempunyai banyak hasil sepatutnya tidak ada rakyat miskin, sedangkan selama BN memerintah hanya mengurangkan kadar kemiskinan setelah sekian lama memerintah.

Hasil Sarawak kalau tidak disalahgunakan, boleh dikatakan semua rakyat Sarawak hidup mewah, tetapi apa yang berlaku sekarang hanya golongan tertentu yang kaya raya, sedangkan rakyat masih dihimpit kemiskinan.

Begitu juga Kelantan, jika hasil royalti minyak diberikan kepada kerajaan negeri, rakyat Kelantan sudah menjadi yang terkaya di Malaysia, tapi malang sikap jahat kepimpinan kerajaan BN yang tidak memberi hasil royalti seperti yang sepatutnya.

Rakyat di negeri yang diperintah pembangkang sebenarnya tidak bersungut tetapi mencetuskan kekalutan dan mempertikaikan apa yang dilaksanakan kerajaan negeri terbabit adalah pemimpin dan penyokong Umno.

BN kebelakangan ini menunjukkan kebaikannya kerana bimbang rakyat akan bertindak menumbangkan mereka pada pilihan raya umum nanti, begitu juga dengan di Sarawak hingga sanggup menawarkan pelbagai insentif yang belum tentu dilaksanakan setelah kekal memenangi pilihan raya itu.

harakahdaily

Polis kacau ceramah Anwar di Sarawak?

Posted: 09 Apr 2011 09:00 AM PDT

BATU NIAH: Sebaik sahaja Hari Penamaan Calon Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak berakhir 6 April lalu, polis semakin galak mengganggu program ramah mesra yang dihadiri Datuk Seri Anwar Ibrahim..

Kejadian berlaku di Medan Selera Ngu dekat pekan Batu Niah dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) N60 Kemena.

Gangguan polis itu akhirnya dileraikan selepas campur tangan pimpinan KEADILAN termasuk Ahli Parlimen Kapar, S Manikavasagam.

Polis kemudian membenarkan ucapan Ketua Umum KEADILAN itu diteruskan tetapi dihadkan kepada 15 minit sahaja.

Sebelum ini, polis melakukan tindakan sama terhadap tiga program yang dihadiri Anwar di Betong, di DUN Semariang dan Satok minggu lalu.

Dalam ucapannya, Anwar mengingatkan penduduk Sarawak untuk melakukan perubahan secara aman.

"Saya datang ke mari bukannya nak cari gaduh. Tak mengapa, kita dah biasa dengan perkara begini," kata Anwar merujuk kepada gangguan polis yang menimbulkan ketegangan.

"Nanti kalau kita perintah, gaji dan elaun polis pun kita naikkan," sindir Anwar disambut tepukan gemuruh kira-kira 1000
hadirin.

Terdahulu, Anwar singgah ke beberapa pekan kecil termasuk Batu Niah dan pekan Sepupok di sepanjang perjalanan
menuju ke Bintulu untuk bertemu pengundi.

Beliau memperkenalkan calon-calon KEADILAN mewakili DUN Kemena, Bernard Bina Bayang dan Ishak Mahwi bagi
DUN N61 Bekenu.

Turut hadir dalam program ramah mesra bersama pengundi ialah Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Simpang Pulai,Chan Ming Kai dan Adun Kuala Kurau, Yunus Jamhari.


keadilandaily

Benarkah Anwar Akan Ceramah Tanpa Baju di Bintulu Malam ini?

Posted: 09 Apr 2011 06:37 AM PDT

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dijangka akan menyampaikan ceramah dengan berkain pelikat tanpa baju di Bintulu Sarawak, malam ini bagi membuktikan kepada seluruh dunia bahawa beliau bukan lelaki dalam klip video lucah yang dijaja oleh Datuk Eskay dan Tan Sri Rahim Tamby Chik.

Khabarnya, cadangan ini diutarakan oleh sosialis terakhir bumi Malaysia, Hisahmuddin Tukar Tiub, yang benar-benar percaya Anwar tidak boroi seperti dalam video klip tersebut.

Sama-sama kita tunggu apakah Anwar akan benar-benar menunjukkan kejantanannya kepada umum malam ini atau beliau akan terus memakai benkung di dalam bajunya bagi menyembunyikan bentuk badan beliau yang sebenar.

Jika benar Anwar bersedia mendedahkan badannya malam ini bertuahlah orang Bintulu menjadi saksi kehebatan Anwar membuktikan diri beliau tidak bersalah. Namun jangan diharapkan sangat berita ini menjadi kenyataan kerana kita tahu Anwar pakar memutar belitkan keadaan.

8.00 mlm – Ceramah – Taman Seaview, Bintulu (DUN Jepak)

9.00 mlm – Ceramah – Restoran 96, Bintulu (DUN Kidurong)

10.30 mlm – Ceramah – Kampong Jepak, Bintulu (DUN Jepak)

mykmu

PR Sarawak: Konsert Dalam Kempen.

Posted: 09 Apr 2011 01:00 AM PDT

Pakatan Rakyat yang tidak bertanding dalam pilihanraya negeri Sarawak kali ini dikatakan membantah keras penganjuran "konsert" oleh calon-calon BN dalam mengadakan kempen sempena pilihanraya Sarawak yang sedang berlangsung. Dikatakan ada beberapa tempat dalam kawasan DUN Batang Ai menganjurkan "konsert" menggunakan gitar dan drum.

(Berhenti untuk gelak sekejap)

Dipetik dari laman pro pembangkang MalaysiaKini seperti dibawah:-

BN dikesan mengambil pendekatan hiburan sambil mengetengahkan isu negara Islam bagi 'menakut-nakukan' pengundi Iban di rumah-rumah panjang daripada mengundi calon Pakatan Rakyat.

Menariknya, dua kaedah pendekatan yang berbeza sama sekali itu digunapakai di dua rumah panjang yang berdekatan dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) yang sama.

Tinjauan Malaysiakini di Batang Ai mendapati program melibatkan calon BN Malcom Mussen Lamoh di rumah panjang Sebagi Pandak – kira-kira 20 kilometer dari pekan Lubok Antu – umpama pesta keraian.

Kereta bersusun di tepi-tepi jalan dan daripada jauh lagi kedengaran suara penyandang kerusi itu mendendangkan lagu sambil diiringi kugiran,lengkap dengan paluan deram dan petikan gitar.

Ibarat pepatah melayu "mengata dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih", pihak Pakatan Rakyat lupa bahawa salah satu dari parti komponennya sendiri, PAS, pernah menganjurkan konsert dengan tema "Orang Muda Geng Kita" semasa kempen pilihanraya Merlimau berlangsung.

Ironinya PAS adalah parti yang memperjuangkan Islam 'yang sebenar'. Mana boleh konsert-konsert ini, haram (kalau bukan depa yang buat saja).

Konsert yang diadakan dalam kawasan rumah kedai yang menjadi pusat operasi PAS di Merlimau itu juga turut menggunakan alat muzik seperti gitar dan drum, malah ada sound system yang boleh dikatakan memekakkan telinga.

Tapi bila calon BN di Sarawak mengamalkan pendekatan sama, mereka cemburu, marah pulak.

Pakatan Rakyat juga dikatakan marah apa bila mereka dikaitkan dengan penubuhan negara Islam, mana tidaknya, umum sudah mengetahui bahawa perkara (negara Islam) tersebut sudah lama dibuang dari perjuangan komponen Pakatan Rakyat, PAS demi memastikan persahabatan dan persaudaraannya dengan DAP.

Sedangkan DAP tidak secubit pun menukar perjuangannya untuk bersahabat dengan PAS.

Dalam memanipulasi isu ini, Pakatan Rakyat memutar belit kenyataan Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau Badak supaya nampak tidak Islamik sedangkan Wiliam Nyalau dengan jelas merujuk kepada caca marba dalam Pakatan Rakyat membabitkan 2 parti komponennnya, PAS dan DAP dalam isu negara Islam dan pengharaman loteri di Kelantan.

Begitulah Pakatan Rakyat. Yang dia sendiri tidak bertanding tapi nak tunjuk sibuk saja.

kumpulanmenyokongumno

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 09 Apr 2011 09:23 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


PRN SARAWAK : KEMPEN BN DI DUN PANTAI DAMAI !

Posted: 09 Apr 2011 09:00 PM PDT

PRN SARAWAK : KEMPEN BN DI BANDAR SEMAKIN AGRESIF !

Posted: 09 Apr 2011 05:00 PM PDT

PRN SARAWAK : SEHARIAN DI SANTUBONG.

Posted: 09 Apr 2011 08:00 AM PDT

VIDEO SEKS : FOTO SELUAR DALAM MILIK ANWAR ?

Posted: 09 Apr 2011 06:03 AM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 09 Apr 2011 09:22 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Anwar Ibrahim Membulak di Sarawak

Posted: 09 Apr 2011 10:56 AM PDT



Anwar sedang "membulak" dalam ceramahnya di Sarawak.

Dalam manifesto yang kedua pakatan pembulak di Sarawak, mereka berkata ingin membasmi kemiskinan dengan menubuhkan dana khas. Apakah selama ini kerajaan Barisan Nasional tidak pernah membantu rakyat yang berada di bawah paras kemiskinan? Banyak dana yang disalurkan melalui Amanah Ikthiar untuk membantu rakyat berdikari berniaga dan meningkatkan punca pendapatan.

Calon PAS di Muara Tuang sendiri mendapat faedah daripada Amanah Ikhtiar. Namun enggan membayar kembali hutang (baca sini). Kerajaan DAP Pulau Pinang sendiri gagal membasmi kemiskinan dengan baik, malah bila diberi peluang memerintah mereka terpaksa menggunakan wang hasil daripada judi kuda untuk meraih undi daripada warga emas.

25 September 2010, Guan Eng akui dalam Twitternya "Kerajaan negeri mengasingkan dana yang diterima daripada kelab lumba kuda, terdapat juga masyarakat bukan Islam yang miskin tetapi untuk umat Islam, ia tiada kaitan dengan sumber judi,". Guan akui terima duit hasil judi dari lumba kuda (baca sini). DAP tidak buat pun dana khas untuk orang miskin bila berpeluang memerintah. Mereka gunakan duit judi untuk tunai janji pilihan raya mereka. Inilah pakatan pembulak. Jangan mudah percaya dengan janji-janji pembulak.

Pakatan Pembulak Mahu Curi Balak Sarawak

Posted: 09 Apr 2011 12:03 AM PDT


8 April 2011, Pakatan Pembulak datang ke Sarawak berjanji manifesto yang sama yang pernah dijanjikan di Kedah, Kelantan, Pulau Pinang dan Selangor. Janji untuk menubuhkan pentadbiran yang cekap pernah dijanjikan di Pulau Pinang. Namun bila perintah Pulau Pinang, DAP yang banyak menyeleweng dan merampas hak bumiputera. Cekap apa kalau rugi berjuta-juta bila diberi amanah (baca sini). Kos sewa kereta RM6 juta dalam masa 11 bulan (baca sini). Mereka merompak wang amanah rakyat dan mengkayakan kroni sendiri.



Pentadbiran yang baik berdasarkan prinsip antarabangsa – cekap, Akauntabel, Telus atau CAT dengan mengagih kekayaan hasil bumi terus kepada rakyat; di samping menolak amalan nepotisme dan rasuah sebagaimana yang diamalkankan BN Sarawak sebelum ini. Apakah ini satu pentadbiran CAT yang telus diamalkan di Selangor (baca sini). Tanah orang asli dirompak, balak ditebang untuk penuhkan poket kroni PKR dan DAP di Selangor.

Rakyat Sarawak akan menerima nasib yang sama seperti di Selangor jika membiarkan pakatan pembulak menerajui kerajaan negeri. Mereka sudah habis tebang balak di Lojing, tebang balak di Kedah, tebang balak di Semenyih (baca sini). Hasil dikaut masuk kantung kroni. Biarkan kroni mentadbir Yayasan Selangor hingga rugi berjuta-juta. Pakatan Pembulak berjanji manis untuk perdaya rakyat Sarawak. Bila sudah dapat kuasa, mereka akan mungkir janji.

PISAU.NET

Posted: 09 Apr 2011 09:04 PM PDT

PISAU.NET


Gempar!Oiit! Anjing Pun Tak Suka PKR

Posted: 09 Apr 2011 06:00 PM PDT






Hairan kenapa ada manusia yang masih nak sokong PKR,parti yang mendokong kebejatan selingkohan Anwar yang punyai masaalah moral.

Oiii! Anjing pun tak suka PKR buat kotor di Sarawak! keh keh keh keh balik la hoiii!


Pisau kata " apa nak dikata,anjing pun tahu mana baik mana buruk"

Yang Pakatan Tak Buat Di Sarawak.

Posted: 09 Apr 2011 08:00 AM PDT

Sarawak:Damai di Santubong

Posted: 09 Apr 2011 06:53 AM PDT

Sepetang di Santubung,Pisau sudah beberapa kali ke sini untuk melihat perkembangan persiapan jentera BN.



Calon BN Abdul Rahman Junaidi sudah 3 penggal menjadi wakil rakyat di Dun Pantai Damai,perbualan dengan penduduk kampung disekitar kawasan dun ini memperlihatkan sokongan yang tinggi terhadap calon BN.
Sempat bertemu dengan En Mahidin Zaini Ketua Ranting PBB Santubong,bersama beberapa ahli ranting melakukan persiapan kempen. Beliau yang sudah 3 tahun bersara pernah bekerja di Petronas KLCC pulang ke kampung halaman dari Kuala Lumpur untuk berkhidmat kepada penduduk setempat.

Yang menariknya penduduk di sini rata rata tidak termakan dengan hasutan pembangkang,malah mereka menyifatkan ketua umum anugerah tuhan itu seorang pembohong.Politik pakatan haprak gaya semenanjung langsung tidak menarik minat penduduk setempat.

Menurut beliau lebih 80% penduduk di Kampung Santubong kuat menyokong BN sejak dari dulu lagi.

Kemudian Pisau bergerak ke Kampung Buntal,dan singgah ke bilik gerakan PBB untuk melihat persiapan mereka.
Yang menariknya di sini dan seluruh Sarawak,mereka melakukan aktiviti memasang poster dan bendera disiang hari tidak seperti di semenanjung.









Pisau kata " Santubong masih bersih daripada kekotoran politik haprak pakatan"

Pakatan Mengganas Di Sarawak

Posted: 08 Apr 2011 11:55 PM PDT

Kita semua sedia maklum pakatan haprak dengan budaya rusuh dan ganas sudah tiba dan terjadi di Sarawak.

Lihat bagai mana mereka sudah mula merosakkan papan kempen BN.


Yang pertama melibatkan papan calon DUN Pujut Andy Chia dari SUPP di runtuh dan dirosakkan.


Kemudian papan tanda calon SUPP Sim Chiang Kiok calon DUN Padungan di rosakkan dengan cat merah berdekatan. Bulatan Jee Foh .

Pisau jangkakan akan banyak lagi kerosakan dan provokasi yang bakal dilakukan oleh syaitan dan iblis pakatan.Terutamanya yang datang dari semenanjung.

Pisau berharap agar rakyat Sarawak pertahankan bumi kenyalang daripada anasir anasir jahat pakatan.


Awasi kepala kepala penganas pakatan,jangan biarkan mereka menghasut dan merosakkan pemikiran rakyat Sarawak yang tidak sekotor penyokong pakatan dari Semenanjung.
Sent from my BlackBerry® wireless

r b f

Posted: 09 Apr 2011 07:39 PM PDT

r b f


Perompak Nak Tawan Sarawak

Posted: 09 Apr 2011 05:28 PM PDT

Politik Sarawak mula menjadi perhatian selepas PRU 2008 yang lepas dimana Anwar Ibrahim menyasarkan untuk menawan Sarawak selepas beliau dan konco-konconya berjaya menawan beberapa negeri di semenanjung dan juga menafikan majoriti 2/3 yang dikuasai BN di Dewan Rakyat.

Persoalannya kini, mampukah Anwar dan sekutunya menawan Sarawak ? dan sekiranya mampu ditawan, adakah mereka mampu mentadbir Sarawak ?

Jika melihat kepada huru-hara dan kehancuran negeri yang diperintah mereka di semenanjung, maka tidak mustahil Sarawak juga akan hancur sekiranya mereka diberi peluang memerintah.

Bagi mencapai cita-cita mereka menawan Sarawak, sejak dua tahun yang lepas mereka mula menyerang peribadi Ketua Menteri Sarawak , Pehin Seri Abdul Taib Mahmud sehingga ke hari ini. Bagi mereka kerja-kerja menawan Sarawak akan menjadi lebih mudah sekiranya Pehin Seri berjaya dimatikan. Dalam masa yang sama mereka cuba membangkitkan kebencian rakyat kepada Pehin Seri dengan harapan rakyat tidak akan mengundi BN.

Pelbagai tohmahan, pelbagai fitnah yang mereka lemparkan terhadap Pehin Seri bagi mencapai cita-cita mereka menawan Sarawak. Cara yang mereka lakukan seolah-olah Pehin Seri tiada jasa langsung dalam membangunkan Sarawak.

Rakyat Sarawak harus berhati-hati dalam menerima berita fitnah itu. Jangan percaya bulat-bulat apa yang mereka katakan. Tenangkan fikiran anda, kemudian perlahan-lahan cuba undurkan balik fikiran anda ke belakang dan tanya diri sendiri, bagaimana kehidupan anda sekarang berbanding dengan dahulu dan jawab dengan ikhlas.

Sekiranya ada sedikit sebanyak tidak berpuashati, itu perkara biasa. Tiada pemimpin yang sempurna dan tiada kerajaan sempurna. Sekurang-kurangnya Kerajaan BN pimpinan Pehin Seri dan kepimpinan yang terdahulu berjaya merubah kehidupan anda serta keluarga berbanding dengan PKR dan DAP yang belum tentu boleh membantu anda.

Jangan sesekali menggunakan alasan 'belum cuba belum tahu'. Lihatlah apa yang terjadi di negeri-negeri yang diperintah mereka. Sejak negeri-negeri berkenaan diambil alih dari tangan penjajah, pelbagai usaha dan kerja yang dibuat oleh kerajaan BN untuk membangun dan memajukan negeri-negeri berkenaan. Apabila jatuh ke tangan mereka, belum sampai tiga tahun semuanya menuju kehancuran.

Jika di negeri-negeri yang kecil pun mereka gagal mentadbir ,apatah di negeri yang besar seperti Sarawak ?

Mereka tidak pandai memerintah dan bukannya hendak memerintah sekali pun. Mereka nak nak jadi pemerintah hanya semata-mata untuk merompak hasil-hasil yang ada di negeri berkenaan untuk mereka dan kroni-kroninya.

Negeri Sarawak memang menjadi idaman mereka , kerana Sarawak sebuah negeri yang kaya dan banyak hasil bumi yang masih tersimpan. Itu yang mereka nak kejar sebenarnya. Mereka menuduh orang lain perompak, sedangkan merekalah bapak kepada segala perompak.

Semoga rakyat Sarawak tidak tertipu dengan mereka. Janganlah sesekali anda dipergunakan untuk kepentingan mereka dan kroni-kroni mereka.

Sri Tri Buana

Posted: 09 Apr 2011 07:19 PM PDT

Sri Tri Buana


Ikhlaskah Pembangkang Ingin Rasuah Dihapuskan?

Posted: 09 Apr 2011 05:00 PM PDT

bERANIKAN hATI

Posted: 09 Apr 2011 03:42 PM PDT

bERANIKAN hATI


10 JANJI KETUA BATANG PAKATAN PAPA JAHAT

Posted: 08 Apr 2011 07:54 PM PDT





'Kumpulan penjaja mimpi' dari pakatan parti politik yang bankrup idea sedang merayau-rayau di seluruh Sarawak bagi menghasut fikiran rakyat dengan impian mereka. Mereka menjual mimpin mereka dengan menyakinkan rakyat bahawa mereka akan mengubah segalanya untuk kebaikan rakyat. Mereka cuba menyakinkan rakyat namun hakikatnya mereka sendiri tidak yakin bahawa mereka akan dapat menumbangkan kerajaan BN yang masih relevan memerintah Sarawak.

Kita percaya bahawa janji-janji dusta mereka itu tidak mampu ditunaikan oleh mereka, bahkan selama ini di negeri-negeri yang diperintah oleh mereka tidak terlaksanapun janji-janji mereka dahulu. Yang ingin mereka lakukan hanyalah mencuri beberapa kerusi bagi tujuan melemahkan kerajaan. Perjuangan utama mereka masihlah untuk memberikan sokongan kepada seorang manusia anu-gerah Tuhan - Anu arr Ibrahim untuk bebas melakukan apa saja bagi mencapai cita-cita gilanya untuk menjadi diktator pemerintah negara.

Masih ada beberapa keraguan rakyat: Siapakah pelakon utama video itu? Mana jam Omega? Betulkah perut pelaku dalam video itu lebih buncit? Kak Wan Jijah sudah tengok ke video itu? Kak Jijah benar-benar percayakah bahawa itu bukan Anu arr? Atau Kak Jijah juga sudah tidak berapa pasti kerana sudah lama tidak melihat Anu arr begitu? Kahkahkah! Kah Jijah sanggup pertahankan kemungkaran dengan memperakuinya sebagai kebenaran. Dalam hati tentu Kak Jijah dan Nurol menangis sedih kerana anugerah Tuhan mereka hanyalah seorang Papa Jahat.

Manifesto setebal 8 halaman itu menawarkan 10 perubahan, antaranya:
1. Menjamin kebebasan agama sebagaimana yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.
2. Pentadbiran yang baik berdasarkan prinsip antarabangsa – cekap, Akauntabel, Telus atau CAT dengan mengagih kekayaan hasil bumi terus kepada rakyat; di    samping menolak amalan nepotisme dan rasuah sebagaimana yang diamalkankan Barisan Nasional (BN) Sarawak sebelum ini.
3. Suruhanjaya Tanah dan Suruhanjaya Tanah Pusaka Bumiputra dengan menyelesaikan Tanah Hak Adat Bumiputera (NCR) dan mengembalikan semula tanah adat Orang    Asal.
4. Menubuhkan Dana Pembasmian Kemiskini sebanyak RM1 bilion untuk menangani keluarga rakyat di bawah paras kemiskinan.
5. Menjamin hubungan baik antara persekutuan dan negeri Sarawak dengan meningkatkan pemberian royalti dari 5 peratus ke 20 peratus.
6. Membela Sarawak yang lebih hijau dengan menghentikan pembinaan empangan yang berlebihan serta melarang sama sekali pembinaan loji nuklear di Sarawak.
7. Layanan adil kepada semua rakyat Sarawak dengan membantu daftar kerakyatan rakyat tempatan, menyumbang RM200 untuk setiap anak anak masuk darjah 1 serta    pemberian RM600 untuk warga emas berumur 60 tahun ke atas setiap tahun.
8, Mempertahan identiti kebudayaan etnik-etnik di Sarawak dengan menggalakkan pembelajaran bahasa ibunda serta memberikan peruntukan sistematik kepada anak    Sarawak tanpa mengira kaum sebagaimana yang telahpun diamalkan oleh di Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan.
9. Membela hak wanita dengan keserataan jantina di samping membina prasarana bagi membela nasib wanita dan kanak-kanak yang mengalami keganasan rumah tangga    dan lain-lain.
10. Melabur untuk masa depan dalam modal insan, infrastruktur termasuk membangunkan prasarana jalur lebar (WiFi) dalam masa 2 tahun sekiranya diberi mandat  kelak.
Manifesto itu dibaca pemimpin Pakatan Rakyat Sarawak, David Wong Kee Woan yang juga calon DUN Kota Sentosa.