Barisan Nasional

Dicatat oleh Unknown | | Posted On Selasa, 29 Mac 2011 at 1:23 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


House PK

Posted: 29 Mar 2011 01:17 PM PDT

Duke of UMNO

Posted: 29 Mar 2011 01:10 PM PDT

Duke of UMNO


Kesan FDI: Serangan peribadi kepada Taib, Jamilah jadi mangsanya!

Posted: 28 Mar 2011 09:25 PM PDT


Tahap Foreign Direct Intervention atau Pengacauan Langsung Asing kini semakin memuncak di Sarawak apabila pertubuhan dan ejen asing yang berkepetingan ekonomi terus mengasak kerajaan negeri ang dilantik secara demokratik demi menurut perintah ketua ketua mereka yang berpengkalan di Eropah dan Amerika Syarikat.

Dalang yang mengetuai gerombolan asign yang menyebarkan racun minda ini ialah adik kepada bekas perdana menteri Britain Gordon Brown, Clare Brown.

Gordon Brown paling terkenal dengan kejayaannya menipu rakyat Britain tentang wujudnya senjata pemusnah awam di Iraq dan menyokong keputusan Tony Blair untuk menyerang Iraq.

Kini Brown menghantar adiknya untuk menjadi pengacau di Sarawak dan ini adalah sebahagian dari usaha mereka untuk menggugat keamanan di Malaysia dengan menyebar fitnah tentang kerajaan Negeri Sarawak.

Baca seterusnya di Sarawak Sun...

Muka baru bakal mengejutkan pembangkang Sarawak..!!!

Posted: 28 Mar 2011 09:21 PM PDT


Pihak Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) sudah pun memaklumkan kepada umum berkenaan tarikh penamaan calon bagi Pilihanraya Dewan Undangan Negeri Sarawak, iaitu pada 6 April ini. Malah, tarikh pilihanraya bakal diadakan pun sudah diumumkan pada 16 April, sepuluh hari selepas tarikh penamaan calon.

Presiden Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB), Pehin Seri Abdul Taib Mahmud, baru-baru ini mengumumkan bahawa daripada 35 buah kerusi yang merupakan kuota yang diperuntukkan kepada PBB, parti itu akan mengumumkan sebanyak 10-12 orang muka baru sebagai calon parti tersebut.

Baca seterusnya di Real Sarawak...

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 29 Mar 2011 01:06 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory


KASI PANAS LAGI!! Wikileaks Sahkan Anwar Meliwat!!

Posted: 29 Mar 2011 11:08 AM PDT



Mctheory:
Semua bukti dah ada.. nak tipu apa lagi Anwar??

KASI PANAS!! EDISI ULANG TAYANG! ADUN PAS BERZINA BINI ORANG!!

Posted: 29 Mar 2011 06:49 AM PDT



Mctheory:
panaskan yang sejuk, kasi ingat lebih sikit, jangan lupa Pas itu Zina, Zina itu Pas..

PANAS!! APA PAS BUAT UNTUK MENGEMBANGKAN AJARAN ISLAM DI MALAYSIA? Orang Pas boleh Tolong Jawab??

Posted: 28 Mar 2011 09:59 PM PDT


Pas selalu mengutuk kerajaan Pusat, mencela segala projek pembangunan kepada rakyat. Tapi sekurang-kurangnya kita nampak apa yang Kerajaan BN cuba lakukan kepada rakyat di Malaysia. Kemajuan Islam di Malaysia pun, dirancang dan dilakukan oleh kerajaan pusat. Pas, ada buat apa-apa ke?

Pas sibuk mengatakan ramai Melayu Islam di Malaysia murtad, malah ramai lagi yang tidak mengamalkan ajaran Islam dengan sempurna. Yups.. itu betul dan benar, tapi walaupun begitu, Mc tengok Pas langsung tidak pernah mengadakan sebarang program atau apa-apa aktiviti untuk memajukan Islam di Malaysia, malah untuk mengurangkan masalah sosial pun Mc tak pernah dengar Pas buat, tak payah la di negeri-negeri BN, buat kat negeri dibawah dijajahan Pakatan Haram pun dah cukup, itu pun Pas tak pernah.


Nak tanya ni, berapa ramai orang Islam di Malaysia yang masuk Islam disebabkan Pas? Mc tak tahu statistiknya, tapi selama Mc dok mengikut perkembangkan Parti Pas ni, rasanya takdak kot, kalau yang ada pun penyokong Pas yang bukan Islam masuk parti Pas, atau pun yang memang Islam, masuk Islam Pas, macam Bob Lokman, lepas tu menangis, kononnya dah masuk syurga. kah kah kah.. lawak betul..

Jabatan agama Islam negeri dan Jakim yang ramai mengislamkan orang di Malaysia, malah agensi-agensi kerajaan jugak aktif dalam dakwah kepada rakyat dan memberi penerangan kepada saudara baru yang berminat untuk menganut agama Islam. Pas ada ke buat program macam ni? Apa yang Pas buat untuk aktiviti saudara baru? Kalau ada tolong beritahu Mc.

Kehidupan di Malaysia bercampur, ada baik ada buruk, tidak dinafikan memang sosialnya agak tinggi, tapi sebagai manusia, kita yang memilih jalan kita sendiri. Akal Tuhan bagi untuk membezakannya, agama menjadi pegangan, Al-Quran dan Sunnah sumber rujukkan dan panduan, jika masih lagi terpesong, masih ada lagi yang sudi beri bantuan.

Nak sembahyang? Masjid dan Surau kerajaan sediakan, dimana-mana saja pun ada Masjid dan Surau, cuma nak dengan tak nak saja. Sebenarnya Islam di Malaysia sudah disusun dan dirancang dengan teliti, cuma perlaksanaan dan aktiviti saja perlu diperkuatkan lagi. Itu perancangan oleh kerajaan Pusat, kiranya semua usaha dilakukan oleh kerajaan pusat, malah peruntukkan untuk aktiviti kemajuan Islam ditambah setiap tahun ketika Bujet tahunan negara dibentangkan.

Jika semua yang kerajaan Pusat buat tidak betul, Mc harap Pas ada cara untuk majukan Islam dengan cara Pas.  Tak payah tunggu untuk memerintah Malaysia, buat dulu di Kelantan dan Kedah. Apa yang Mc nampak, Pas hanya pandai bercakap, dulu janji nak buat negara Islam, sekarang? Sejak kawan dengan Dap, negara Islam pun hilang entah kemana. Kemudian hudud, berkobar-kobar sebut pasal hudud, lepas tu? hilang juga, hangat-hangat taik ayam.

Di Kelantan, nak haramkan judi pun bergelut, bincang la, rombak la, itu la ini la. Tu baru Kelantan, soo.. apa yang Pas boleh buat untuk majukan Islam di Malaysia? Malah Apa yang Pas telah buat untuk majukan Islam di Malaysia??


Ada orang Pas boleh tolong jawabkan soalan ini tak?? Bagi satu contoh je.. tolong la..


P/s: satu je tak banyak.. kalau ada la.. heh!

Mctheory:
macam tak ada je pun.. heh!

Apa Yang Tersirat

Posted: 29 Mar 2011 01:04 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Komik lucah Anwar: Nurul Izzah malu-lalu lapor polis

Posted: 29 Mar 2011 06:50 AM PDT

Petang tadi Nurul Izzah membuat laporan polis di IPD Dang Wangi.Laporan dibuat kerana berasakan komik kartun bertajuk "Kisah Juara Raja Lawak" memalukan bapanya si 'anugerah tuhan' menuurut ibu Nurul.

Entah apa isi dan cerita komik itu, sehingga Nurul-wakil rakyat Lembah Pantai dan Naib Presiden PKR itu perlu membuat laporan pada institusi-yang mereka tidak percaya-polis.

Kata Nurul,kartun didalam komik itu mirip bapanya, tetapi bukan bapanya.

Ada kah laporan ini, ada lah strategi berantai selepas pendedahan video lucah Anwar oleh temannya- Eskay-bagi tujuan meminta simpati!!!

Siapa tahu komik tersebut adalah karya penyokong pakatan sendiri yang sengaja membuatnya sebagai umpan untuk menyerang Barisan Nasional.

Nurul mendesak agar pemimpin politik supaya menolak politik lucah.Katanya rakyat mahu pertahan etika moral dan pemimpin berwibawa sahaja.Seolah-olah menyindir bapanya sendiri.

PERKASA menghadapi masalah dalaman-kepimpinan akan dirombak

Posted: 29 Mar 2011 01:49 AM PDT

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) Datuk Ibrahim Ali mengesahkan pertubuhan itu akan akan membuat rombakan kepimpinannya di pelbagai peringkat tidak lama lagi.

Menurut Ibrahim, tindakan bagi mengukuhkan organisasi itu akan dibuat dalam mesyuarat bulanan Dewan Tertinggi PERKASA pada bulan ini juga, yang tinggal lagi beberapa hari.

"(Pada) Masa ini ada yang memegang dua jawatan pusat dan negeri di mana ada yang tidak mampu dan ada yang mempunyai prioriti sendiri," kata Ibrahim.

Kenyataan itu dibuat ketika desas-desus 'tempangnya' sayapnya apabila Ketua Wirawati Raihan Sulaiman Palestine meletakkan jawatan manakala ketua Wira Arman Azha Abu Hanifah dijangka bakal menyusul petang ini.

Dilaporkan kedua-dua jawatan penting itu merupakan jawatan lantikan.

Ibrahim bagaimanapun setakat ini mendakwa masih tidak tahu menahu tentang ura-ura peletakan jawatan itu dan menegaskan bahawa rombakan yang akan dilakukan sebagai "hal biasa".

"Setahu saya tak ada apa (berlaku)," katanya ketika ditanya tentang laporan sebuah portal berita pagi ini bahawa Arman meletakkan jawatan ekoran "konflik dalaman yang tidak selesai".

Dalam kenyataannya petang ini, Ibrahim yang juga anggota parlimen Pasir Mas membayangkan penggantian nama baru dalam hirarki PERKASA belum selesai apabila meminta anggotanya yang berminat memikul tanggungjawab menghubungi sekretariatnya.

"Saya mengalukan sesiapa saja ahli PERKASA yangg bersedia memberi komitmen demi perjuangan sebuah bangsa umat Melayu-Islam untuk menyertai kepimpinan PERKASA secara sukarela," katanya.

Manakala teka-teki berhubung status Arman telah selesai apabila Ketua Wira Perkasa tersebut mengesahkan beliau meletakkan jawatan itu berkuat kuasa serta-merta. Bagaimanapun beliau yang merupakan ahli seumur hidup akan kekal dalam Perkasa.

NIK Aziz salah seorang pemimpin agama "Syaitan bisu" : Hadi Awang

Posted: 28 Mar 2011 11:16 PM PDT

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyifatkan pemimpin agama sebagai "syaitan bisu" kerana mengambil sikap berdiam diri dan tidak bersuara dalam isu video lucah terbaru yang ditujukan ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Menurut Hadi, sikap pemimpin agama yang enggan memberikan sebarang respons terhadap pendedahan rakaman video seks oleh "Datuk T" awal minggu lalu amat dikesali.

"Di mana kalangan yang suka bercakap selama ini, jangan jadi syaitan bisu... yang diarahkan untuk berkata yang benar tapi tidak lakukan adalah syaitan bisu," kata Hadi lagi.

Semalam di Stadium Melawati sempena ceramah video lucah Anwar-walaupun Nik Aziz turut hadir, namun MB Kelantan itu tidak memberi ceramah atau komen mengenai video lucah Anwar itu, sebaliknya NIK AZIZ hanya berdoa dan bertakbir 3 kali. Hadi Awang berucap mendahului Nik Aziz sempena majlis itu. Nik Aziz merupakan pemimpin terakhir di majlis tersebut; yang ditunggu-tunggu ucapannya pada malam itu.

Menurut Hadi tindakan Datuk T mendedahkan video lucah Anwar itu merupakan satu kezaliman.

"Jadi sebagai rakyat kita diwajibkan untuk tidak terlibat dengan kerja-kerja mungkar ini, percayalah pemimpin Barisan Nasional (BN) . . . kamu tidak akan kekal buat selama-lamanya . . . percayalah fitnah dan kezaliman yang kamu lakukan ini adalah tanda bahawa perubahan akan berlaku," kata Hadi ketika menyampaikan ceramah selepas program solat hajat dan Pidato Khas 'Menangkis Fitnah Jahat' di Stadium Melawati di sini malam tadi.

Awal minggu lalu, negara dikejutkan dengan tindakan "Datuk T" mendedahkan rakaman video seks melibatkan seorang, didakwa pemimpin kanan Pakatan Rakyat, dengan pelacur dari China.

Tiga "Datuk T" iaitu bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik, ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan Bendahari Perkasa Datuk Shuib Lazim — mengakui bertanggungjawab membuat pendedahan tersebut.

Menurut Hadi, pendedahan rakaman video seks yang dikaitkan dengan Anwar itu disifatkan beliau sebagai "permainan politik" kotor dan bertentangan dengan ajaran Islam.

"Kita sedang mengalami satu peristiwa permainan yang sangat kotor bukan sahaja mengikut ajaran Islam bahkan ia bercanggah dengan amalan demokrasi yang diamalkan manusia sejagat.

"Kita sedang mengalami satu kecelaruan yang amat menakutkan di seluruh dunia dan apa yang berlaku ini wajib untuk kita lakukan perubahan," katanya.

Kata Ahli Parlimen Marang ini, mengikut undang-undang Islam mana-mana individu dituduh terlibat dalam satu perkara termasuk zina tidak boleh dianggap sebagai pesalah selagi ia tidak dibuktikan di mahkamah.

"Orang yang dituduh dianggap tak bersalah selagi tak dibuktikan dan sebarang tuduhan yang dibuat dalam negara bertamadun hendaklah melalui proses mahkamah dan keadilan, bukan melalui media atau perbualan masyarakat.

"Mengikut kaedah perundangan Islam atau hudud yang berkait dengan isu moral dan sebagainya ia akan ditolak jika berlaku kekeliruan dan ia dibuat di mahkamah bukannya orang lain," katanya.

Tambah Hadi, kerajaan persekutuan sepatutnya mengambil sikap yang telus dan adil bagi membawa individu yang terlibat ke muka keadilan dan tidak sesekali berkompromi dalam perkara yang menyalahi undang-undang.

"Sepatutnya pihak berkenaan ambil tindakan, siasat siapa jurukamera, pelakon, penerbit dan pengedar . . . orang ini yang perlu disiasat.

"Jika kerajaan bertanggungjawab, maka kerajaan tidak akan terlibat dengan kemungkaran ini yang mana rakyat wajib mencegah kemungkaran daripada berlaku.

"Marilah kita melakukan perubahan supaya tidak ditimpa bencana," katanya.

Polis telah menahan Abdul Rahim dan Shazryl berhubung pendedahan video seks itu pada Khamis lalu — bahan bukti termasuk rakaman video turut diserahkan.

Jumaat lalu, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menegaskan, Umno tidak terlibat dalam rakaman video seks itu.

Anwar juga telah menafikan sekeras-kerasnya tuduhan itu dan telah membuat laporan polis

Majlis Pakatan bantah Video lucah- Nik Aziz hanya baca doa dan takbir 3 kali-Kenapa? sementara Anwar-Hadi-Kit Siang berapi-api

Posted: 28 Mar 2011 07:28 PM PDT

Cukup seminggu isu video seks dikaitkan dengan dirinya, Anwar Ibrahim pada Isnin hadir pada majlis ceramah dan solat hajat Pakatan Rakyat dan turut dihadiri oleh hampir semua pemimpin kanan Pakatan, termasuklah Murysidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, presiden parti itu Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail, Penasihat DAP Lim Kit Siang dan Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim dan barisan exconya.

Dalam majlis itu Anwar mendakwa bahawa dakwaan video sex yang membabitkan dirinya adalah langkah terakhir parti lawan bagi menghalang kemaraan Pakatan bagi menawan Putrajaya dalam pilihan raya umum yang dijangka tidak lama lagi.

Mengulas video seks yang dikaitkan dengan dirinya, Anwar mempersoalkan kewibawaan Rahim dan membandingkannya dengan isu yang sama melibatkan Presiden MCA Datuk Seri Chua Soi Lek sebelum ini.

"Dalam kes Soi Lek, siapa edar ditangkap. Dalam kes ini, siapa edar dirai. Kebetulan namanya (orang itu) Rahim Thamby Chik," sindir Anwar dalam ceramah itu.

Sambil mengaitkan Rahim dengan dakwaan rasuah yang membelenggu bekas pemimpin kanan Umno itu sebelum ini, Anwar juga mendakwa isu video itu ditimbulkan kerana pendakwaan terhadapnya di mahkamah dalam kes liwat membabitkan Mohd Saiful Bukhari Azlan adalah "lemah".

Manakala Lim pula dalam ceramahnya sebelum itu mempersoalkan kenapa Datuk T sebagai pihak di belakang penyiaran video itu kepada pihak media dan beberapa ahli politik tidak ditangkap sehingga sekarang.

Bagi menyelesaikan masalah itu, Lim yang juga anggota parlimen Ipoh Timur mencadangkan diadakan persidangan meja bulat melibatkan keanggotaan daripada pelbagai parti, termasuk BN, NGO dan tokoh semua agama.

"Bagaimanapun, langkah pertama hendaklah tangkap Datuk T dan bawa ke muka pengadilan terlebih dahulu," kata pemimpin popular DAP itu lagi.

Manakala Abdul Hadi pula mengulas dakwaan terhadap Anwar itu daripada aspek agama yang mana dakwaan terhadap Anwar itu didakwanya tidak dibuat mengikut kaedah hukum Islam.

"Ini ditayangkan di hotel, bukan mahkamah... Sepatutnya siasat jenis kameranya, filem yang digunakan, siapa pelakonnya, siapa penerbitnya," katanya yang juga anggota parlimen Marang.

Bagaimanapun, acara puncak yang dinantikan, iaitu ceramah Nik Abdul Aziz mungkin mengecewakan ramai penyokongnnya apabila beliau hanya naik ke pentas bagi membacakan doa dan bertakbir tiga kali.Pemimpin veteran PAS itu tidak langsung berceramah. SATU PERSOALAN YANG SANGAT BESAR!!!!.

Video sex Anwar adalah muslihat Anwar sebab itu Wan Azizah enggan tonton

Posted: 28 Mar 2011 04:26 PM PDT

Menentukan kebenaran adalah tindakan yang mulia, atas sebab itu, Wan Azizah sebagai presiden sebuah parti perlu menonton video sex Anwar agar supaya komentar yang beliau dilontarkn mengenai video itu bernilai. Adalah palsu memberi komen pada sesuatu yang mana sesuatu itu belum pernah dilihatnya.

AYT juga belum lagi menonton video itu, namun AYT memberi komen bersandarkan kepada ulasan mereka yang menonton video itu termasuk ulasan Presiden KITA Datuk Zaid Ibrahim.

Ulasan Datuk Zaid sepertimana ditulisnya dalam blognya, beliau tidak mengulas bahawa yang ditontonnya itu adalah orang yang beliau kenali, namun Zaid meminta agar badan antarabangsa diminta untuk memastikan ketulinan rakaman video itu. Maksud tersiirat daripada ulasan Zaid itu adalah, memang benar apa yang tonton itu adalah Anwar Ibrahim, namun beliau tidak tahu apakah rakaman itu tulin.

Kini, rakaman asal video yang memaparkan Anwar itu sudah ditangan polis. Mereka yang bertanggungjawab mengenai pendedahan video itu, yakni trio-Datuk T telahpun disoal siasat oleh pihak polis. Tempat di mana video dirakam telah juga diperiksa oleh pihak polis.

Namun, yang pelik bagi AYT, kenapa kah rakaman video itu tiba-tiba muncul dikala, sodomi II Anwar menghampiri pengakhir? Anwar sebenarnya agar sukar menepis tuduhan sodomi II, ekoran diterimanya tiga barang bukti miliknya, di mana pada barang-barang tersebut, terdapat padanan DNA Lelaki Y yang terdapat pada anus mangsa yang mengaku diliwat oleh Anwar- Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Yang pelik juga, individu yang mendedahkan video sex Anwar itu adalah orang Anwar sendiri-Yakni Datuk Eskay. AYT merasakan, pendedahan video SEX Anwar itu adalah muslihat Anwar sendiri, bagi mengabui mata rakyat mengenai kes sodominya; atas sebab itu juga, Wan Azizah Wan Ismail isteri Anwar enggan membidas video lucah itu, sebaliknya Wan Azizah hanya berkata-adalah haram menontonnnya dan beliau tidak menyesal bersuamikan Anwar.

PEJUANG BANGSA

Posted: 29 Mar 2011 11:50 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Johari Abdul adalah pembohong besar , tipu rakyat !

Posted: 28 Mar 2011 07:24 PM PDT




 Ahli Parlimen Sungai Petani, Datuk Johari Abdul disifatkan sebagai pemimpin yang tidak boleh dipercayai berikutan tindakannya tidak memaklumkan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim tentang rakaman video seks yang dikaitkan dengan seorang pemimpin parti pembangkang.

Bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Kedah, Zamil Ibrahim berkata, Johari sepatutnya merujuk kepada Anwar sebagai Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) terlebih dahulu sebelum menerima pelawaan trio Datuk T untuk menontonnya.

"Dalam isu pendedahan ini, Johari telah menipu rakyat dan Anwar kerana dia tahu dirinya dijemput untuk menonton video tersebut tapi dia tidak maklumkan kepada Anwar.

"Kalau Anwar tahu awal, mungkin dia (Anwar) boleh buat persiapan untuk beri penjelasan terlebih dulu tetapi dia (Johari) pergi tengok (video seks) senyap-senyap.

"Namun, bila nama dia (Johari) ditimbulkan, didakwa minta wang pelincir (duit), baru dia kelam-kabut dan menafikan orang dalam video itu ialah Anwar," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Semalam, Zamil yang juga Pengerusi Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA) Kedah mencabar Johari supaya mengambil tindakan undang-undang terhadap trio Datuk T sekiranya apa yang didakwa oleh kumpulan itu bahawa beliau meminta wang pelincir selepas menyaksikan video seks tersebut adalah tidak benar.



 Komen PB

Orang seperti Johari Abdul ini memang putar belit punya orang . Tindak tanduknya pun dalam cerita video seks ini pun dah nampak tembelang dia yang sebenar .Demi pertahankan Anwar Ibrahim , beliau sanggup sembunyikan perkara sebenar dan bohong kepada rakyat .

Video seks : NGO Melayu P.Pinang pulak balun Anwar Ibrahim !

Posted: 28 Mar 2011 05:21 PM PDT












Ketika Anwar Al Juburi dok sibuk kencingkan kepada penyokong2 dan pencacainya bahawa ini semua fitnah dari Najib , sekumpulan NGO Melayu P.Pinang diketuai KERIS ( Kelab Warisan Malaysia Cawangan P.Pinang )   pada Ahad lepas pulak memberi tekanan terhadap isu moraliti membabitkan dirinya .

Mereka mendesak supaya Anwar melakukan sumpa muhabalah di mana -mana masjid dengan disaksikan oleh golongan ulamak tidak kira parti politik .  Sumpah muhablah merupakan jalan terbaik untuknya untuk memastikan beliau tidak bersalah .


Selain itu , mereka juga memohon kerajaan menubuhkan satu suruhanjaya diraja bagi memastikan kesahihan dan ketulenan rakaman tersebut jika  siasatan dilakukan menimbulkan kekeliruan mana- mana pihak .



Dalam masa yang sama juga, Kelab Warisan Malaysia (Keris) Pulau Pinang juga  meminta polis menyiasat kenyataan ahli perniagaan, Ummi Hafilda Ali mengenai pengakuan beliau bahawa terdapat 18 rakaman video seks membabitkan seorang pemimpin pembangkang di akhbar Sinar Harian .

Setiausaha Keris, Azman Hasan menegaskan, kenyataan Ummi Hafilda baru-baru ini perlu dipandang serius dan beliau perlu tampil bagi mendedahkan kesemua video berkenaan demi kebenaran.


Rajahmas

Posted: 29 Mar 2011 11:41 AM PDT

Rajahmas


Anwar di Kuching dengan kegagalan...

Posted: 29 Mar 2011 08:39 AM PDT

 
Gambar pergerakan Anwar di dua lokasi di Kuching hari ini.. Yang pertama di sebuah kedai kopi Sin Poh Poh Cafe di Padungan. Kawasan kedai kopi agak sempit, Dominic Ng terpaksa memanjat bangku untuk berceramah sementara menunggu ketibaan Anwar.



Akhirnya pihak polis mengambil tindakan menghentikan perhimpunan dan menyuraikan orang ramai kerana  tidak mempunyai permit untuk perjumpaan itu. Anwar berucap tidak sampai 10 minit, seperti biasa memburuk-burukkan Taib Mahmud dan keluarga beliau.

Mungkin dia terlupa rakyat tahu perihal Jam Omega dan video pornonya sudah di pasaran...

Artikel berkaitan.. sini dan sini

Kemudian Anwar bergerak ke Kampung Tupong Batu dan membuat ceramah di rumah encik Amran Hj. Yusop.. Sambutan tidak ramai, sekitar dalam 40-50 orang sahaja.. Sebelum ini Anwar pernah datang ke Kuching membuat ceramah di Taman Sukma dengan kehadiran kira-kira 800 orang..



Mujurlah ada 2-3 orang yang diupah untuk bersorak dan bertepuk tangan setiap kali ceramahnya sampai ke tahap mengujakan. Sementara pengunjung lain hanya berdiam diri tidak memberi apa-apa respon..
Akhirnya Anwar pulang dengan kecewa tanpa harapan isu videonya mendapat simpati rakyat Sarawak..

Keluar PKR lagi.... Mohd Nor tinggalkan Pakatan Anwar

Posted: 29 Mar 2011 04:52 AM PDT


PETALING JAYA: Timbalan Ketua Parti Keadilan Rakyat (PKR) 1 Pahang, Mohd Nor Jaafar mengumumkan keluar parti dan menyertai Parti Kesejahteran Insan Tanah Air (KITA).

Mohd Nor berkata, dia tidak lagi berminat dengan PKR kerana asyik secara membuta-tuli menyerang kerajaan dan bukannya fokus kepada isu-isu yang lebih penting.

"Bagaimana negara nak maju jika kita tak henti-henti menyerang dan mempolitikkan segala-galanya tanpa memfokuskan masalah sebenar rakyat?

"Saya fikir selama ini hanya membuang masa kerana hanya semata-mata mahu melawan kerajaan," ujarnya di sini, Selasa.

Beliau memberitahu, permohonan untuk menyertai KITA telah pun diterima.

"Saya akan serahkan surat peletakan jawtan kepada ibu pejabat PKR minggu ini,'' katanya yang juga merupakan Ketua PKR Jerantut.

Mohd Nor menegaskan bahawa keputusannya itu tiada kena mengena dengan video seks yang mengaitkan pemimpin tertentu dalam Pakatan Rakyat.

"Saya tidak lihat video itu, jadi saya tak boleh komen isu berkenaan."

"Tapi mereka yang terlibat dengan video itu bukan maksum," ujarnya.

Mohd Nor yang juga bekas ahli PAS berkata, dia seorang yang berfikiran liberal.

"Saya bukan 'yes man','' katanya.

Untuk Blogger Pro-BN yang datang ke SARAWAK

Posted: 29 Mar 2011 02:59 AM PDT


Rajahmas yakin ramai kalangan rakan akan tertumpu kat kawasan panas di mana aktiviti dan program pembangkang akan lebih aktif di sini. Kawasan di maksudkan kebanyakkannya terdapat di zon selatan negeri Sarawak. BN di Kuching akan menghadapi persaingan hebat daripada DAP dan PKR..

Untuk makluman, perjalanan daripada Kuching menaiki kereta ke Serian mengambil masa sekitar 45-50 minit. Daripada Kuching ke Sarikei pula mengambil masa lebih kurang 5 jam guna jalan darat. Kuching ke Sibu lebih kurang 6 jam dan Mukah 7 jam perjalanan.

Berikut adalah sedikit maklumat..

Sembilan kawasan panas dijangka bakal menyaksikan kempen yang cukup sengit di antara BN, SNAP dan juga Pakatan Rakyat. Kawasan yang tersenarai termasuklah;

  1. N51 Balingan – Pehin Sri Abdul Taib Mahmud (BN-PBB) - Mukah
  2. N49 Nangka – Datuk Awang Bemee (BN-PBB) - Sibu
  3. N48 Pelawan – Vincent Goh (BN-SUPP) - Sibu
  4. N46 Dudong – Datuk Dr. Soon Choon Teck (BN-SUPP) - Sibu
  5. N39 Repok – Datuk David Teng Lung Chi (BN-SUPP) -  Sarikei
  6. N19 Kedup – Federick Bayoi Maggie (BN-PBB) - Serian
  7. N13 Batu Kawah – Tan Joo Phoi (BN-SUPP) - Kuching
  8. N12 Kota Sentosa – Chong Chieng Jen (DAP) - Kuching
  9. N4 Pantai Damai – Dr. Abd Rahman Junaidi (BN-PBB) - Kuching
Bagi memastikan aktiviti kempen berjalan dengan lancar, pihak SPR akan menubuhkan dua pasukan penguatkuasa kempen pilihanraya (PPKPR) di kesemua kawasan panas ini.

Ketua PKR Cabang Miri bantu gugurkan bayi secara haram?

Posted: 29 Mar 2011 12:00 AM PDT


Rakan di Miri memberitahu Ketua PKR Cabang Miri berkhidmat kepada masyarakat dengan membantu melakukan penguguran anak menggunakan kliniknya.

Beliau sebelum ini mendapat tentangan dari pihak gereja yang melarang pengamalan 'membunuh nyawa yang tidak berdosa' sedangkan pada masa berkeinginan untuk menjadi wakil rakyat.

Inilah agaknya yang kata orang bila 'pembunuh' menjadi 'pemimpin'... Samada benar atau tidak kesahihan cerita masyarakat sekitar tentang kliniknya, gambar di atas menerangkan segala-galanya..

Artikel berkaitan : sini dan sini

Gempar! Video Anwar sedang bersumpah?

Posted: 28 Mar 2011 06:17 PM PDT



Ceramah Anwar untuk menjelaskan dirinya difitnah.. Tetapi dia sendiri pula memfitnah Datuk Seri Mohd. Najib terlibat dalam penghasilan video itu.

Anwar sepatutnya melafazkan, "Demi Allah saya tidak melakukan perbuatan zina dan liwat.." Setidak-tidaknya ia dapat menafikan pertuduhan itu kepada kalangan umat Islam dalam PR sendiri. Peliknya Anwar tetap memilih untuk merumitkan keadaan semata-mata untuk meyakinkan penyokongnya bahawa dia tidak bersalah...

Berat sangatkah nak sebut nama Allah?

Jika tidak diselesaikan segera, semakin ramailah umat Islam berpecah.. Hanya kerana mempertahankan Anwar seorang, puak PR membenci saudara-saudara seagama lain yang syak dengan penglibatan zinanya..

DIMENSI

Posted: 29 Mar 2011 11:14 AM PDT

DIMENSI


Sayang Sarawak: Gempar!..Anuwar Al Jubury Presiden PASngok yang baru!

Posted: 29 Mar 2011 06:30 AM PDT



Anwar: Hidup mati saya di tangan Allah, bukan Umno-BN.
"Kalau nak mati, saya mati... bukan mati karier politik.
Maksudnya: Mati tengah meliwat dan dalam kekufuran pun takpe. Soal karier meliwat dan agama mesti selari. Baru senang wally slipor cipta fatwa. Mudah la nak congak perlembagaan baru kalau berjaya rampas Putrajaya nanti

"Jadi apa yang berlaku ini adalah Umno-BN sanggup lakukan apa sahaja, cara yang mungkin mereka jangka akan menghalang kemaraan Pakatan Rakyat, tetapi rakyat yang mahu menuntut Putrajaya," katanya lagi.
Maksudnya: Dia 'renew' balik semula lesen 16 Sept yang dah luput tarikh dengan rakyat dijadikan lembu. Bukan utk rakyat pun tapi nak selamatkan 'Anu' dia yang dah tercepit!

"Kita yakin kita akan berbicara soal Buku Jingga (Pakatan Rakyat)bukan soal fitnah... bukan lubang . . . bukan najis dan bukan air mani," kata beliau di hadapan lebih 5,000 orang.
Turut hadir Presiden PAS Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat. - TheMalaysiaInside Anuwar Ass
Maksudnya: Buku Jingga nak di Jinggaykan supaya rakyat terpesona dengan wajah gay, lubang jubor dan air mani dia yang akan membasahi muke rakyat dia bila berceramah nanti. Cuma ade perubahan 'mekap sket'. Dia dah mula pakai serban, berjubah dan kemungkinan berjambang alim2 kucing gitu. Buktinya..Anuwar Al-Jubury Presiden PAS yang baru!

Kehkehkehkeh >|D

p/s: Wally slipor jugak yang terngange aaaaaaa...

1MalAySia BlogPoLitik

Posted: 29 Mar 2011 10:03 AM PDT

1MalAySia BlogPoLitik


AnWAR saman Datuk T RM100juta

Posted: 28 Mar 2011 09:00 PM PDT

AnWAR pernah saman Tun Mahathir, KJ, Chandra Mustafar ratus jutaan RM.


Pasti 1Malaysia menunggu AnWAR saman Datuk T sekurang-kurangnya RM100juta atau lebih kerana katanya menfitnah beliau terlibat dalam kes video seks bersama pelacur dari China di sebuah SPA di Kuala Lumpur.


Bila agaknya AnWAR akan saman Datuk T???


ATAU


Hanya peluang untuk menjadikan platform berceramah kerana AnWAR tahu rakyat Malaysia MUDAH LUPA!!!


suka dengan ulasan X-Pkr.

Awekz Bukit Gantang

Posted: 29 Mar 2011 07:18 AM PDT

Awekz Bukit Gantang


Sudah-Sudahlah!!!

Posted: 28 Mar 2011 08:26 PM PDT



Sharing is caring...Email dari seorang pembaca...Sama-sama kita hayati...
Terbukti hanya insan dangkal sahaja yang akan gagal membuat penilaian antara mana yang betul dan mana yang batil. Pakatan pembangkang yang kononnya dulu bersatu atas nama persefahaman makin tenggelam dengan pelbagai isu. Jika dulu, bolehlah berpakat-pakat untuk bentuk jawapan sama atas sebarang krisis yang berlaku tetapi sampai bila bangkai gajah mahu disembunyikan… dan sekarang yang termampu hanyalah diamkan diri saja.
Itulah pembangkang, dari luar pun sudah terserlah kepincangannya, apatah lagi dari dalam yang lompong tanpa isi. Janji-janji cuma pemanis kata, lakonan wajah tenang sedang jiwa penuh gelora lantaran ghairah pada nafsu haloba untuk kuasa dan harta. Mandat diberi diperguna tanpa amanah dan rasa tanggungjawab sehinggakan tergadai bangsa, dipersenda agama dan janji-janji ibarat 'pelacuran' tanpa ada rasa bersalah pun.
Mahukah tindakan rakus yang penuh dengan keangkuhan sedemikian diteruskan sedangkan realitinya telah jelas bahawa antara intan dan kaca mana yang lebih berharga.
Benar, kata-kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang menyeru kepada satu transformasi semasa mula-mula mendapat mandat menjadi realiti melalui Gagasan 1Malaysia. Rakyat di peringkat akar umbi juga berkesempatan bertemu secara langsung dengan beliau. Kesungguhan beliau untuk turun padang ke semua negeri bukanlah sekadar omong kosong sebagaimana pakatan pembangkang yang telah terbukti tingkahnya.
Sudah-sudahlah. Daripada membuang waktu mendengar caci maki, manipulasi dan pelbagai fitnah dari pembangkang bukankah lebih elok memberikan sokongan untuk sama-sama mengatur melangkah bersama terus membina kecemerlangan bangsa dan melakar kejayaan sama ada dalam negara atau di persada antarabangsa.
Ayuhlah, bangkit bersama menjayakan laungan 1Malaysia, Rakyat Didahulukan dan Pencapaian Diutamakan.
Airika Malek
Awekz: Melayu oh Melayu...Sedarkah kita wahai MELAYU???

RIDHUAN TEE

Posted: 29 Mar 2011 03:44 AM PDT

RIDHUAN TEE


Komitmen kepada model politik baharu

Posted: 28 Mar 2011 03:48 AM PDT

Telah dua kali Perdana Menteri bercakap mengenai model politik baharu. Sebelum ini kepada UMNO, kali ini pula kepada Barisan Nasional. Alangkah indahnya, jika semua pihak dapat memahaminya sama ada secara tersurat mahupun tersirat.

Apabila Perdana Menteri bercakap soal model politik baharu, maka semua orangpun bercakap tentangnya tanpa berkecuali. Apabila Perdana Menteri menegaskan perlunya Barisan Nasional dan pemimpinnya perlu berubah mengikut peredaran masa dan zaman, maka semua menyokong mengatakan ya. Persoalannya, apakah langkah seterusnya? Bagaimana memastikan agar idea ini mengalir dan difahami hingga ke akar umbi? Apakah mereka yang bercakap itu faham dan berjanji akan mengotakan hasrat murni Perdana Menteri?

Pada saya, ingatan ini tepat pada masanya, terutama kepada UMNO yang menjadi teraju utama Barisan Nasional. Apapun model politik baharu yang diperbahaskan, asasnya mesti tidak dapat lari unsur-unsur tradisi yang sedia termaktub dalam perlembagaan yang selama ini menunjangi dan menjadi paksi pemerintahan negara. Misalnya, kedudukan agama Islam, bahasa Melayu, hak istimewa Melayu dan bumiputera serta kedudukan raja-raja Melayu. Kesemua unsur ini amat sensitif sekiranya diungkit dan dicabar. Ianya mesti dipertahankan. Diharapkan semua kaum dapat memahami perkara asas ini.

Model politik baharu yang dicadang oleh Perdana Menteri perlu memfokuskan manusia yang menjadi modal insan yang bersifat dinamik itu. Ini kerana, yang menjadikan sesebuah parti atau organisasi itu statik adalah manusia yang memimpinnya. Rosaknya Umno dan parti komponen yang lain hari ini disebabkan ada segelintir pemimpinnya yang rakus, tamak haloba dan mementing diri sendiri. Agenda agama, bangsa dan negara diketepikan. Sedih juga hari ini melihat pemimpin-pemimpin mengumpul harta, sedangkan rakyat masih lagi kais pagi makan pagi, kais petang makan petang.

Justeru, Perdana Menteri mesti memastikan pemimpin-pemimpin Barisan Nasional yang telah dan bakal dilantik adalah terdiri daripada mereka yang ikhlas, bertanggungjawab, bersih dan berintegriti selaras dengan kata-kata rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan. Bukannya, diri sendiri didahulukan, kroni diutamakan dan poket dipenuhkan. Kita tidak mahu dengar pemimpin dan parti Umno dilabelkan sebagai parti rasuah, zalim, kroni dan sebagainya, seperti sebelum ini. Ini modal pembangkang yang tidak pernah habis. Perjuangan Umno memperkasakan bangsa tidak salah, yang salah adalah segelintir manusia yang memimpin Umno.

Inilah perkara asas yang mesti diperbetulkan. Realiti politik Malaysia adalah, kebanyakan parti politik yang wujud adalah berasaskan kepada perjuangan bangsa (kebangsaan). Adakah wajar Umno begitu terbuka, sedangkan parti-parti lain hanya fokus kepada bangsa mereka sahaja? Saya bimbang agenda Melayu akan ketinggalan, apabila Umno menjadi begitu terbuka.

Lihat sahaja organisasi yang dipunyai oleh bukan Melayu seperti universiti-universiti berasaskan parti politik yang wujud, berapa ramaikah muka-muka Melayu yang diambil bekerja bermula daripada jawatan Canselor, Naib Canselor, Timbalan Naib Canselor, hinggalah jawatan dekan dan pengarah? Sedangkan kita tahu, universiti-universiti (IPTA) semakin terbuka dan ramai bukan Melayu telah dilantik ke jawatan tinggi?

Hari ini, kita lihat Umno, selaku peneraju kerajaan, diasak kiri dan kanan, supaya lebih terbuka, sampai ke tahap dituntut supaya menghapuskan hak-hak istimewa orang Melayu dan dibuka kepada sama rata dan sama rata dalam apa jua sektor, terutama sektor kerajaan. Polisi sekarang dikatakan telah menyebabkan mereka yang berbakat dan berkebolehan telah dilamar oleh negara lain seperti Singapura (kes Tan Zhongsan, pelajar kelas satu yang memenangi hadiah Cambridge) dan ada yang tidak mahu kembali ke Malaysia, setelah senang-lenang dengan pendapatan yang lumayan di luar negara.

Kita tidak perlu terlalu mengfokuskan kes-kes terpencil sebegini. Kita tidak perlu terlalu merasai kehilangan. Ramai lagi rakyat negara kita yang setia, berbakat dan berkebolehan untuk diketengahkan. Lagipun, kehebatan seseorang tidak hanya dinilai pada kecerdasan minda semata-mata, kecerdasan emosi sebenarnya tunggak kepada kekuatan kecerdasan minda.

Pada hemat saya, selagi nasib umat Islam tidak terbela, selagi itulah politik Malaysia tidak akan reda. Hebatnya Amerika hari ini disebabkan nasib kulit putih telah terbela. Selepas itu, mereka beralih arah kepada kulit hitam. Kini, kulit putih dan kulit hitam sudah boleh bekerjasama, walaupun masih wujud sedikit diskriminasi.

Fokus hari ini adalah pada Umno. Bagaimana tranformasi itu boleh berlaku supaya nasib Melayu di bumi Melayu dapat diselesaikan dengan cepat, dengan adanya pemimpin-pemimpin yang mempunyai kesedaran dan keinsafan yang tinggi. Begitu juga dengan bangsa lain yang perlukan kepada pembelaan.

Ambil contoh negara jiran kita Singapura. Negara kecil ini tetap maju kerana pemimpinnya mahukan perubahan, walaupun prinsip perjuangan asal mereka tetap tidak berubah. Integriti dan komitmen mereka begitu tinggi. Wasiat mendiang Kwa Geok Choo, isteri kepada Lee Kuan Yew, sebelum meninggal dunia perlu dijadikan ingatan.

Mendiang mengingatkan Kuan Yew supaya jangan mempercayai Umno sebab politik pemimpin Melayu Umno berasaskan bangsa dan agama. Politik Melayu katanya selalu menggunakan isu perjanjian air untuk menekan dan memberikan ancaman kepada Singapura.

Inilah yang prinsip perjuangan dan budaya politik ultra kiasu Singapura yang tidak pernah berubah, walaupun zaman sudah berubah. Modal insan ultra kiasu terus ditanamkan dan didogmatikkan kepada setiap warga mereka supaya jangan sesekali tunduk kepada kita, selagi kita tidak tunduk kepada kehendak mereka. Ternyata, mereka telah berjaya. Terlepas Pulau Batu Putih milik kita, adalah kejayaan paling besar kepada mereka.

Hari ini terbukti, Singapura begitu berjaya dalam menanamkan modal insan ultra kiasu ini. Bekas negara kepunyaan Tanah Melayu ini, sentiasa mahu menang. Justeru, segala kekuatan digembeling dan dijana, manakala kelemahan awal-awal dicegah sebelum menjadi barah, kerana kelemahan boleh menggugat kedudukan mereka yang berjiran dengan kita. Maka tidak hairanlah indeks rasuah dan korupsi berada pada tahap yang begitu rendah berbanding negara kita dan negara dunia ketiga yang lain. Ahli politik mereka, tidak perlu merasuah untuk mendapatkan kuasa, sebab hukumannya berat dan rakyat mereka diajar supaya menjaga maruah negara. Profesion ahli politik tidak menjadi rebutan seperti kita hari ini, sebab menyertai politik bukan jaminan untuk kaya.

Berbeza kita di sini, menyertai politik adalah tiket untuk jadi kaya raya. Dengan menyertai politik, segala tender dan projek kita bolot sehingga ahli politik hilang fokus terhadap perjuangan anak bangsa dan membina negara. Lihat sahaja, ketua-ketua kampung, ketua cawangan dan ketua bahagian, jangan dibandingkan dengan ketua pusat, boleh dikatakan rumah mereka seperti mahligai. Jarang kita lihat pemimpin-pemimpin ini hidupnya serba sederhana.

Bukan maksud saya, kita tidak boleh jadi kaya. Boleh, umat Islam mesti menjadi kaya raya untuk memimpin dunia, tetapi biarlah kita sebagai pemimpin nampak tidak kaya, walaupun sebenarnya kita kaya.

Justeru, model politik baharu BN yang dikemukakan Perdana Menteri amat tepat. Yang perlu dilakukan perubahan oleh Perdana Menteri adalah merubah cara orang Umno berfikir dan berjuang. Perjuangannya mereka mesti melihat legasi pemimpin terdahulu yang meletakkan kepentingan agama, bangsa dan negara di hadapan berbanding kepentingan lain.

Mereka sanggup berbasikal ke sana ke mari untuk merubah anak bangsa, bukannya berlagak dengan kereta mewah tanpa memperdulikan rakyat marhaen. Pilihlah barisan pemimpin-pemimpin yang bersih latar belakangnya, tanpa ada isu kontroversi yang menakutkan. Kadangkala kita pelik, kenapa pemimpin yang bukan sahaja latarbelakangnya buruk, malahan sudah terbukti bersalah, tetapi masih dikekalkan tunggul kayu ini. Tidakkah ia akan menjadi beban kepada Umno?

Umno tidak bersalah, yang bersalah adalah segelintir pemimpin daripada peringkat rendah hinggalah peringkat atas. Cubalah sesekali bawa berbincang dengan pimpinan di peringkat bawahan seperti ketua kampung atau ketua cawangan Umno, dalam kepala mereka tidak ada lain projek dan habuan. Agenda untuk memperjuangkan dan membela nasib anak bangsa boleh dikatakan langsung tidak difikirkan.

Umno tidak hanya boleh dilihat terlalu mengejar dunia atau kebendaan. Umno mesti juga bergerak kepada keIslaman atau keakhiratan. Prinsip wasatiyyah atau berimbang yang war-warkan oleh Perdana Menteri mesti difahami. Ulamak-ulamak Umno harus berani memberikan tafsiran baru yang dinamik dan tidak hanya menjadi pak turut, terikat dengan pandangan lama. Sebagai contoh, masih ada ulamak yang berpandangan, yang datang daripada Melayu itu semua Islamik. Jika datang dari bukan Melayu tidak Islamik.

Misalnya, baru-baru ini, salah seorang pemimpin Persatuan Cina Muslim Malaysia, mencadangkan kepada sebuah pertubuhan Islam yang berpengaruh, supaya mencetak buku berkaitan dialog antara peradaban iaitu mengenai Konfucius, sebagai alat dakwah kepada orang Cina. Sedihnya, orang agama yang bergelar ustaz dalam pertubuhan itu berkata, tindakan tersebut tidak Islamik. Konfucius adalah orang Cina. Ajarannya tidak sesuai diwacanakan. Sedangkan kita tahu bahawa ajaran Konfucius tidak bertentangan dengan Islam, dan masih boleh dibahaskan dan didialogkan. Dialog peradaban sebegini amat penting dalam konteks berbilang kaum di negara kita.

Lebih menyedihkan lagi ada juga yang berpandangan masjid bersenibinakan Cina itu tidak Islamik. Yang Islamik adalah masjid senibina berkubah. Sedangkan seluruh dunia tahu bahawa senibina kubah bukan senibina yang datang daripada Islam, tetapi senibina Moorish-Indian. Senibina Islam adalah senibina semua bangsa. Islam menerima semua jenis senibina selagi mana ia tidak bertentangan dengan prinsip asas Islam. Logiknya mudah, oleh kerana semua bangsa yang ada di muka bumi ini adalah ciptaan Allah, sudah tentu akan terdapat perbezaan dan kelainan. Islam menerima semua kepelbagaian ini selagi tidak bertentangan dengan prinsip Islam dan tidak mensyirikkan Allah.

Inilah model politik baru yang perlu diperjuangkan oleh Perdana Menteri. Memastikan nilai-nilai kesejagatan Islam itu dimiliki, difahami dan diterima semua manusia, tidak hanya terhad kepada segelintir puak dan suku.

Selain itu, Perdana Menteri juga hendaklah memastikan politik bodek-membodek, kipas-mengipas dan budaya 'yes man' tidak lagi berlaku. Kita perlu menilai seseorang berasaskan merit dan kehebatan amalannya, bukan yang lain. Kelebihan ini mesti dimanfaatkan tanpa mengira latar belakang kerana ia adalah anugerah Allah. Saya bimbang jika kita ketepikan asas ini, mereka yang berkebolehan akan memencilkan diri dan mungkin berhijrah ke tempat lain. Siapakah yang rugi? Yang tinggal adalah sisa-sisa yang tidak tahu erti perjuangan yang sebenar. Cukuplah kita telah mewarisi semua keburukan ini. Sudah sampai masanya kita berubah sebelum rebah. Syabas kita ucapkan kepada Perdana Menteri atas keberanian ini!

Dr. Mohd Mohd Ridhuan Tee Abdullah, Pensyarah Kanan, Kumpulan Penyelidik Politik dan Peradaban Islam, Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, merangkap Setiausaha Agong, Dewan Perdagangan Islam Malaysia. Penulisan ini adalah pendapat peribadi penulis

Ohpolitik!™

Posted: 29 Mar 2011 03:34 AM PDT

Ohpolitik!™


ADUN PELABUHAN KLANG KEKAL : Khalid Gagap Gagal lagi!!

Posted: 28 Mar 2011 09:13 PM PDT

pix_gal0
Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah (atas), semalam berpeluang menyertai pembukaan Mesyuarat Pertama Penggal Keempat Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor ke-12.

Beliau kelihatan riang bersalaman dengan wartawan dan ADUN lain ketika majlis pembukaan yang disempurnakan Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah.
Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor, Datuk Teng Chang Khim memberitahu sidang media selepas majlis pembukaan itu bahawa Badrul Hisham dibenarkan hadir pada majlis itu setelah peguam ADUN berkenaan menyerahkan perintah mahkamah yang menyatakan bahawa beliau masih lagi wakil rakyat Pelabuhan Klang.



Teng berkata, beliau menerima perintah mahkamah itu minggu lalu selepas memberitahu satu sidang media pada 22 Mac lalu bahawa beliau belum menerima perintah mahkamah yang mengekalkan Badrul Hisham sebagai ADUN Pelabuhan Klang pada 18 Februari lalu.

Kontroversi berkenaan berlaku selepas Teng mengisytiharkan kerusi DUN Pelabuhan Klang kosong pada 16 Januari lalu kerana mendakwa Badrul Hisham gagal menghadiri persidangan DUN selama enam bulan tanpa alasan munasabah.

Teng turut ditanya sama ada semua ahli dewan hadir semalam, selepas beberapa kelibat ADUN seperti Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo (BN-Sungai Panjang) dan Exco Selangor Ronnie Liu (DAP–Pandamaran) tidak kelihatan. 

"Saya tidak pasti saya belum tengok lagi daftar kehadiran," katanya. – BERNAMA

PRU 13 : Poknik Jadi Menteri Besar Lagi?

Posted: 28 Mar 2011 08:36 PM PDT


Sempena Pilihanraya Umum yang dah semakin dekat, aku bawakan ramalan Kerajaan Poknik di Kelantan. Adakah Poknik Ajis akan terus diberi kuasa oleh rakyat atau sebaliknya.

Sebenarnya kekuatan PAS kelantan hanya pada Poknik Ajis. Poknik Aziz seorang pemimpin yang disaluti oleh imej yang bersih, mesra rakyat dan rendah diri. Dengan bermodalkan agama, Paknik Ajis telah memasang strategi dengan menawan masjid, pondok, sekolah agama dan guru-guru agama seluruh Kelantan bagi membolehkannya untuk terus diberi mandat oleh rakyat. Tapi sampai bila?

Pondok dan sekolah agama dijadikan medan untuk 'melentur buluh dari rebungnya' dimana anak-anak muda dibentuk supaya menjadi generasi pelapis PAS. 

Dengan cara soft touch yang dibawa PAS, PAS berjaya menutup kelemahan pimpinannya yang gagal memberikan air bersih, peluang pekerjaan dan pembangunan yang sepatutnya diterima rakyat negeri Kelantan.

Sebaliknya pula yang berlaku pada UMNO/BN di Kelantan. Kelemahan PAS dalam mentadbir Kelantan gagal dimanipulasi UMNO/BN untuk mencuri peluang bagi mendapatkan kepercayaan rakyat.

UMNO/BN di kebanyakkan di Kelantan berpecah belah, tidak bersatu. Strategi dalam menambah pengundi baru masih kurang. Namun terdapat kawasan seperti Parlimen Bachok, Jeli, Gua Musang, Machang dan Ketereh yang dijangka akan dikuasai UMNO/BN.

Ramalan aku, Poknik Ajis akan terus jadi MB di PRU13 ini. Namun Poknik dijangkakan akan kekurangan beberapa kerusi DUN dan Parlimen dek kelemahan wakil rakyat DUN dan Parlimen itu sendiri.

Ramalannya adalah seperti dibawah :

Parlimen yang akan dikuasai BN
  1. BACHOK
  2. KETEREH
  3. MACHANG
  4. JELI
  5. GUA MUSANG
Dewan Undangan yang akan dikuasai BN
  1. PENGKALAN KUBOR
  2. WAKAF BARU
  3. JELAWAT
  4. MELOR
  5. KOK LANAS
  6. GUAL IPOH
  7. GAAL
  8. KEMUNING
  9. BUKIT BUNGA
  10. AIR LANAS
  11. KUALA BALAH
  12. NENGGIRI
  13. PALOH
  14. GALAS
Selebihnya, PAS/Pakatan Rakyat akan menguasai 9 Parlimen dan 31 DUN

bumiyang

Posted: 29 Mar 2011 03:24 AM PDT

bumiyang


Pakatan Bakal Membawa Malaysia Menjadi "Negara Maju" Lebih Cepat Dari Wawasan 2020???

Posted: 28 Mar 2011 06:15 PM PDT

anakbukitgantang says

Posted: 29 Mar 2011 03:12 AM PDT

anakbukitgantang says


Kalimah Allah, Injil Bahasa Melayu dan Ulama Politik yang nak memusnahkan Islam

Posted: 28 Mar 2011 07:23 PM PDT

Sidang media  PEMBELA dibuat semalam setelah laporan polis diadakan di IPD Jalan Tun HS Lee  bagi counter laporan polis sebelumnya oleh kumpulan pendesak Kristian.

Dengar penerangan wakil PEMBELA dalam video di bawah




Adalah menyedihkan bila ugama Islam  cuba di sideline sedangkan Malaysia meletakkan ugama Islam sebagai ugama rasmi negara ini.

Amatlah  jahat provokasi pihak Kristian yang membuat laporan kepada polis sebelumnya bahawa orang Islam tak faham ugama Islam

Inilah  akibatnya bila  Wahhabi dan pemimpinnya dalam PAS yang telah membuka floodgate dengan membenarkan isu penggunaan kalimah Allah digunakan atas sebab politik!

" Dengan restu Nik Abdul Aziz bin Nik Mat[17] mengizinkan isu kalimah Allah sebagai hak milik bersama digunakan sebagai bahan kempen PRK Sibu baru-baru ini telah menjadi faktor penentu kepada kemenangan calon DAP.[18] Maka tidak hairanlah kepimpinan PAS Selangor seperti YB Dr Mariah Mahmud (Kota Raja) dan YB Khalid Samad (Shah Alam) bertungkus-lumus membantu kempen DAP di gereja bagi membuktikan bahawa PAS hari ini adalah liberal dan toleran dalam urusan agama"- Fakeh Saka-Kuasa ialah Tiang kepada cita-cita (2)       

Sehubungan dengan itu para ulama Islam telah bangkit menentang penggunaan kalimah Allah dan isu bible dalam bahasa Melayu.

Sheikh Muhammad Fuad Kamaluddin al-Maliki di dalam sistem pesanan ringkas [SMS] beliau kepada para ikhwan, memberi sokongan penuh buat PEMBELA beserta barisan pejuang-pejuang Ahlu Sunnah Wal Jamaah dalam memperjuangkan isu ini. Isu ini telah dijadikan senjata di kalangan opurtunis agama dan ahli politik untuk menuntut kepentingan masing-masing.

Video agenda Interfaith Council (IFC) ini wajar dilihat dan pastikan kita tidak terperdaya dengan mainan politik pemimpin pembangkang yang berimejkan Islam dan berserban berjubah tetapi sebenarnya musuh Islam!






Memetik kata kata Fakeh Saka di perenggan (28)  dalam artikelnya Kuasa Tiang Kepada Cita Cita (2):

Maka adalah menjadi suatu kewajipan untuk kita menolak saf kepimpinan PAS yang berfahaman kaum muda, Islam liberal atau wahabbi; serta mengangkat mereka yang berpegang teguh dengan manhaj tulen Ahlus Sunnah Wal Jamaah sebagai pemimpin. Inilah teras aqidah penyokong akar umbi PAS sejak lahirnya parti itu pada 23 Ogos 1951. Jika PAS tidak kembali kepada perjuangan Ahlu Sunnah Wal Jamaah, maka parti manakah yang akan melepaskan taklif fardhu kifayah umat Islam di Malaysia ini untuk menegakkan Islam secara kaffah ? Demikian juga dengan mana-mana parti siasah Melayu; andainya manhaj songsang itu menjadi sendi fahaman mereka, maka wajarlah kita menentang mereka habis-habisan. Lihat sahajalah beberapa contoh kecil penularan pengaruh wahabbi tulen di dalam PKR[34] dan UMNO.[35]



Rujukan

Syeikh Muhammad Fuad Kamaluddin al-Maliki

http://leekubo.blogspot.com/2010/10/kuasa-tiang-kepada-cita-cita-2.html

Video PEMBELA

Video IFC

Christians inviting trouble over Alkitab row, say Muslim NGOs

Posted: 28 Mar 2011 05:13 AM PDT

KUALA LUMPUR, March 28 — Christians are inviting trouble with their provocative and extremist stand over resolving the impounding of Malay Bibles, an umbrella body representing 19 Muslim non-governmental organisations (NGOs) said today.

The group, which calls itself the Islamic Defenders Organisation (Pembela), accused Malaysia's minority Christian community of deliberately hurting the feelings of the majority Muslim community with its police reports and harsh statements in its attempt to resolve the ongoing Alkitab row, as the controversy has come to be known.

In its statement today, Pembela demanded that the Christian groups involved in the row return to the mutual respect among religious followers based on the Federal Constitution, legal provision and various other official decisions.

It warned that the "pressure and provocation will cause national political leaders to feel weak and on the losing end and will give in to whatever is asked for by the extremist groups without taking into account the position of Islam in the constitution, history and culture; or provocation and continued breach against feelings and sensitivities of Muslims will cause tension and invite reaction from Muslim who are hard to control by anyone."

"We want to ask: How far do they want to provoke and manipulate this issue? Do they not realise that their actions are very hurtful to Muslims?" Pembela demanded of the Christians involved in the import of the Malay bibles.

It noted that Putrajaya's initial decision had showed a compromise that had exceeded those provisions.

"What more when we take into account the printing and distribution of our own Al-Quran is controlled by the Home Ministry (KDN)," it said, and echoed Home Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein who had called the stamping and serialisation of the Malay bibles an "ordinary procedure".

"That is why the hard stance and stubbornness of these Christians towards the government's initial decision is very disappointing," it said.

Pembela slammed the bible importers for making a wild and irresponsible accusation when the latter group claimed the Christian holy books had been desecrated.

The Bible Society of Malaysia (BSM) and the Sarawak branch of global Christian group, The Gideons, had caused a public outcry after receiving letters from the Home Ministry's Publication Control and Al-Quran Text division informing them of a conditional release of their shipments.

BSM had its 5,100 shipment seized from Port Klang in March 2009, while the 30,000 cargo meant for the Malay-speaking Christian Bumiputera market in Sarawak — Malaysia's biggest Christian state — was seized two months ago.

According to Christian clerics in Sarawak, nearly half the state's population is Christian.

The group, led by the Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim) and Malaysian Muslim Lawyers' Society (PPMM), warned that the situation, if left unresolved, will likely lead to one of two possibilities.

"Firstly, the pressure and continuing provocation will cause national political leaders to feel weak and on the losing end and give in to whatever is asked for by the extremist groups without taking into account the position of Islam in the constitution, history and culture," Pembela said.

It added that the Christians' continued action to provoke Muslim sensitivities will also be seen as an "invitation" to reactionary Muslims who are "hard to control".

Pembela demanded Christians apologise to Muslim community for their hurtful statements and actions over the issue.

It urged the Christian groups to stop taking a confrontational approach and instead use the available channels of dialogue, such as through the Committee for the Promotion of Religious Understanding and Harmony Among Adherents, to resolve the row peacefully.

It stressed that if the Christians continued their "hardline stance" and disturbed the previous religious formula that had worked for decades, Muslims "will not stay silent and will fight to defend its rights".

The group stressed Muslims in Malaysia are a sovereign community and "Islam in Malaysia is not an orphan or stepchild that has no guardian and caretaker".

Pembela also called on national political leaders not to pawn the sovereignty of Islam because of political pressure.

It said that bowing down to pressure may bring temporary relief but, in the long run, will destroy the axis of nation-building and cause all parties to lose out.

"We are also not comfortable with the approach to let non-Muslim leaders become the spokesmen for the government or opposition in this issue, because the issue involved Islam, it should rightfully be a Muslim leader who takes charge of it," it said, referring to the latest statements from Datuk Seri Idris Jala for government and DAP publicity chief Tony Pua for the opposition team.

Pembela said it has decided to mobilise an awareness campaign among Muslim voters here to reject any leader who has over-compromised on the sovereignty of Islam in Malaysia.

Sarawak will go to the polls on April 16. National polls are widely expected to be called within the year, ahead of its 2013 due date.

Excerp Malaysian Insider..

Sahabat-Gunung

Posted: 29 Mar 2011 01:32 AM PDT

Sahabat-Gunung


Nuar nie ... ada lagi ker?

Posted: 29 Mar 2011 01:30 AM PDT


Belum pun reda isu DNA, Saiful dan video seks, ada lagi ke 'jambu' baru untuk bro Nuar nie ... Bukannya apa, menurut laporan sahabat blogger, Keris Putera kononnya Anwar ada jambu baru.

Pic di atas dikaitkan sebagai jambu baru Anwar .... Ermmm, masih meneruskan pemburuannya untuk mencari 'bujang-bujang' baru untuk dirobekkan....

Takpelah, kita menunggu perkembangan seterusnya.....

Kasih Sayang Seorang Pemimpin

Posted: 29 Mar 2011 12:23 AM PDT


KASIH SAYANG- Datuk Seri Hishammuddin Hussein, Naib Presiden UMNO mencium dahi adik Izzannie Farisya Abdul Aziz (3 tahun) ketika lawatan kerja TPM ke Sekolah Kebangsaan Sijangkang, pagi tadi.

Bidang Pendidikan Bukan Untuk Dipolitikkan- TPM

Posted: 28 Mar 2011 11:55 PM PDT

Kuala Langat, 29 Mac- Kerajaan Persekutuan tidak pernah mengabaikan tanggungjawab terhadap pembangunan pelajaran termasuk pendidikan agama. Pembangunan sekolah ini sebagai satu contoh komitmen kerajaan BN membangunkan pendidikan di Negara kita tidak kira di mana sahaja, walaupun di negeri-negeri yang kini diperintah pakatan pembangkang seperti Selangor.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, bidang pendidikan ini merupakan tanggungjawab kerajaan, yang tidak boleh dipandang remeh dan dipolitikkan kerana ia melibatkan masa depan anak bangsa termasuk di negeri Selangor.

"Dan sebab itu tidak ada seseorang rakyat, di mana sahaja kita berada terkecuali daripada menerima pendidikan yang cukup baik dan sempurna. Inilah cita-cita dan kepimpinan BN sejak mula sehinggalah ke hari ini.

Soal pendidikan, kita tahu ia menjadi perkara yang paling utama. Perubahan besar dalam pembangunan Negara kita pada hari ini adalah hasil usaha kita dari awal lagi untuk mendidik rakyat dengan ilmu pengetahuan," ujarnya ketika menyampaikan ucapan Meraikan Ulangtahun 100 tahun Sekolah Kebangsaan Jinjang, dan Sarapan 1Malaysia di sini pagi tadi.

Tambahnya, bidang pendidikan kini menjadi agenda utama kepada Negara kerana ia menyumbang kepada pembangunan negera di masa depan. Sebab itu, bidang pendidikan diletakkan sebagai salah satu sebagai Bidang Keberhasilan Utama Negara.

"Tetapi saya baca suratkhabar hari ini, ada pemimpin pembangkang, tidak percaya dengan apa yang disebutkan Perdana Menteri. Mungkin dia tidak baca dengan buku Transformasi Kerajaan yang telah dikeluarkan kerajaan. Saya cadangkan pemimpin pembangkang dan rakyat semua baca buku tersebut. Dalam buku tersebut, kita dah tulis satu-persatu kejayaan kita," tambahnya.

Dalam masa yang sama, Muhyiddin mempersoal tindakan pemimpin pembangkang yang mempersoalkan langkah dan pendekatan kerajaan dalam soal pendidikan ini.

"Kita tidak mempolitikkan hal-hal yang berkaitan pembangunan Negara. Tidak pernah kita politikkan soal kepentingan rakyat, soal pendidikan tidak kita politikkkan, soal turunkan kadar jenayah tidak kita politikkan, soal meningkatkan pendapatan rakyat tidak kita politikkan, yang mempolitikkan semua itu ialah pembangkang," ujarnya lagi.

Beliau berkata sekolah bukanlah tempat untuk berkempen serta menegaskan pilihan raya umum juga masih lama lagi.

Pada majlis itu, Muhyiddin turut mengumumkan berita gembira untuk warga SK Sijangkang iaitu bantuan RM500,000 bagi keperluan sekolah itu dan bantuan bagi membina bilik darjah tambahan.

Guru Besar SK Sijangkang Tomiran Kasimon dalam ucapannya memberitahu bahawa sekolah itu mempunyai 1,418 murid yang ditempatkan dalam 38 kelas dan sepatutnya memerlukan 41 bilik darjah bagi menampung jumlah bilangan pelajar.

Dalam perkembangan yang berkaitan, sebagai tanda komitmen kerajaan persekutuan terhadap pendidikan agama, Muhyiddin yang juga Menteri Pelajaran, hari ini menyampaikan geran bantuan berjumlah RM3.22 juta kepada 23 Sekolah Agama Bantuan Kerajaan (SABK) pada satu majlis di sini, dengan setiap SABK menerima sebanyak RM140,000.

Pada majlis perjumpaan bersama wakil-wakil sekolah dan Persatuan Ibubapa dan Guru (PIBG) seluruh Selangor di Sekolah Agama Menengah Tinggi Tengku Ampuan Rahimah Sungai Manggis di sini sempena lawatan seharinya ke Selangor, beliau turut mengumumkan bantuan pengurusan untuk Sekolah Agama Rakyat (SAR) dan Kelas Agama dan Fardhu Ain (KAFA) seluruh negara berjumlah RM4.998 juta.

Daripada jumlah itu, RM1.4 juta diperuntukkan untuk SAR dan KAFA di Selangor, katanya.

Panas!!! TPM Bakal Diserbu Di Banting

Posted: 28 Mar 2011 08:00 PM PDT

Panas!!! Ribuan hadirin menunggu kehadiran TPM di SM (A) Tinggi Ampuan Rahimah, Sg Manggis, Banting.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

NGO Tolak Cadangan Panggil Pakar Asing Siasat Video Seks

Posted: 28 Mar 2011 04:45 PM PDT

KL, 28 Mac- Beberapa NGO tolak cadangan Mat Sabu yang mahu pakar asing menyiasat kesahihan rakaman video aksi seks yang dikaitkan dengan seorang pemimpin pembangkang.

Pengerusi GPMS Selangor, MFMS berkata, beliau tidak bersetuju dengan cadangan itu kerana negara turut memiliki pakar untuk menyiasat kes sedemikian.

"Bagi saya, Mat Sabu lebih "mendewakan" pakar asing daripada pakar tempatan.

Dia cuba lari daripada isu sebenar. Jika benar dia mahu menegakkan keadilan, kenapa dia tidak desak kerajaan menubuhkan suruhanjaya diraja seperti dalam kes kematian Teoh Beng Hock," .....

Baca seterusnya di akhbar Utusan Malaysia, muka 4, 29 Mac 2011.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Suhu Panas Bakal Melanda Selangor

Posted: 28 Mar 2011 09:13 AM PDT

Gambar Hiasan: Pemimpin Turun Padang, Dengar Sendiri Masalah Rakyat

Makin panas negeri Selangor nie. Dah dua tiga hari hujan tak turun, sepanjang hari nie, confirm suhu panas melanda Selangor, khususnya suhu politik kerajaan negeri pimpinan PKR apabila TPM, Tan Sri Muhyiddin Yassin turun padang untuk bersua muka bersama rakyat Selangor.....

Tiga kawasan menjadi tumpuan YAB Tan Sri Muhyiddin pagi nie, bermula di Kuala Langat seawall jam 8.30 am, diikuti program bersua muka bersama rakyat di Ampang dan Pandan....

Tuan Punahsihat kerajaan negeri, Anwar Ibrahim kalau free, leh join gak nanti. Senang sikit nak tanya, betul ke dia nie HOT !!! dan hebat ... ahak-ahak.

Waspada Pembohongan Anwar Di Sarawak – Zahrain

Posted: 28 Mar 2011 08:54 AM PDT


KUALA LUMPUR 28 Mac – Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan menggunakan pilihan raya Dewan Undangan Negeri Sarawak sebagai ruang untuk mempopularkan diri melalui pembohongan dan fitnah yang akan dibuat ketika berkempen nanti.

Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrin Hashim berkata rakyat Sarawak tidak harus terpedaya dengan apa yang bakal dikatakan oleh Anwar ketika pilihan raya negeri nanti kerana beliau hanya pandai berjanji tetapi tidak mampu melaksanakannya.

"Anwar ini hanya pandai berbohong, buat fitnah dan mereka-rekakan cerita untuk dapat sokongan, rakyat Sarawak akan menerima nasib yang sama seperti apa yang berlaku di negeri yang diperintah pembangkang jika mereka percaya apa yang dikatakannya.

"Itu keistimewaan Anwar, dia alihkan perhatian dan tumpuan yang asal, dia akancreate (reka) isu, yang tak ada akan jadi ada, dia bohong untuk kelirukan rakyat, itulah yang dia ada sebenarnya," katanya kepada UMNO-Online.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas pembabitan Anwar pada pilihan raya negeri nanti. Penamaan calon pilihan raya Sarawak akan diadakan pada 6 April, manakala pengundian bakal diadakan pada 16 April nanti.

Zahrin menyifatkan pembabitan PKR di Sarawak tidak membawa kesan kepada senario politik tempatan, kerana pembangkang terutamanya Dap hanya mampu bertapak di kawasan pengundi kaum Cina.

"PKR di Sarawak, saya rasa tidak ada kekuatan, kira macam `touch n go' sahaja di Sarawak. Saya teringat semasa saya jadi pengerusi PKR di Pulau Pinang, saya diminta bantu pilihan raya Sarawak.

"Dari segi jentera di Sarawak, sememangnya dia (PKR) tak ada hubungan, PKR dengan Dap di Sarawak bukan begitu baik, mereka anggap mereka sebagai senior parti dan dia orang lama, mereka hanya guna Anwar sebagai idola, sebab itu mereka guna Anwar (PKR)," katanya.

Menurutnya, kemenangan PKR di Sarawak pada pilihan raya lalu hanya di kawasan kaum Cina, sementara di kawasan yang didiami kaum lain PKR tidak mendapat sambutan terutama di kawasan Melayu dan kaum Bumiputera Sarawak.

Zahrin berkata, kepimpinan negeri tidak harus berbeza dengan kerajaan pusat dan jika perkara itu berlaku akan menimbulkan kesulitan terutama dalam membabitkan hal pembangunan untuk rakyat.

"Sarawak tak mampu jika kerajaan negeri berbeza dengan kerajaan pusat, akan hadapi masalah besar, rakyat Sarawak tidak main politik kalau dilakukan, kalau rakayat tak percaya mereka kan terima seperti negeri pakatan pembangkang," katanya. -MediaUMNO.

Wan Azizah Patut Tengok Video Untuk Cari Kebenaran – Prof Madya Dr Baharudin

Posted: 28 Mar 2011 05:30 AM PDT


KUALA LUMPUR 28 Mac – Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail disaran agar tidak melatah berhubung skandal video seks yang didakwa melibatkan tokoh pemimpin pembangkang yang juga suami beliau.

Naib Canselor Kolej Universiti Islam Melaka (KUIM), Prof. Madya Dr. Baharudin Putih berkata Wan Azizah sewajarnya melihat terlebih dahulu video berkenaan dan bukannya membuat penafian berdasarkan maklumat daripada pihak lain.

Menurut beliau langkah berkenaan adalah lebih baik daripada melatah tidak tentu hala kerana ianya melibatkan maruah suami serta keluarga beliau itu sendiri yang kini telah menjadi perhatian dan cakap-cakap di warung kopi.

"Bukankah Wan Azizah itu isteri yang solehah..tetapi beliau belum tahu lagi suami beliau soleh atau sebaliknya…Kena tengok dululah video yang didakwa itu baru ambil tindakan sepatutnya seperti mencari mereka yang pakar dalam bidang berkenaan untuk menentukan kesahihan dan sebagainya.

"Lagi pun bagi saya, melihat dengan niat ikhlas untuk mencari kebenaran sama seperti seorang pengamal perubatan yang melihat alat sulit bukan kaum sejenis dengan tujuan perubatan," katanya kepada UMNO-Online, di sini, hari ini.

Presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebelum ini dilaporkan berkata beliau tidak berhasrat menonton video seks seperti yang didakwa oleh 'Datuk T' (Datuk Shazryl Eskay Abdullah).

"Terdapat dakwaan bahawa saya ingin menonton video itu. Saya tiada niat menontonnya kerana mengikut ajaran Islam, ia adalah haram," katanya.

Tambah Dr Baharudin lagi, Wan Azizah seharusnya berpegang kepada prinsip kebenaran iaitu berani kerana benar dan takut kerana salah.

"Bagi saya dalam soal ini, hendak seribu daya, tidak hendak seribu dalih….Tengoklah dulu..kemudian kalau di dalam video tersebut bukan Anwar seperti yang didakwa oleh pelbagai pihak, Wan Azizah bukan sahaja dapat membersihkan imej Anwar dan keluarga, malah pembangkang itu sendiri," katanya.

Beliau seterusnya menegaskan prinsip penafian sebenarnya asam garam kepada pembangkang kerana mereka menghidupkan budaya berkenaan untuk kepentingan politik mereka semata-mata.

"Cuba kita teliti betul-betul..apa sahaja yang melibatkan pemimpin mereka, penafian demi penafian akan timbul, namun jika melibatkan orang lain, berduyun-duyun mengatakan itu benar dan perlu disiasat serta diambil tindakan dan sebagainya.

"Apa pun saya penuh yakin dan percaya, lama kelamaan rakyat akan tahu budaya yang menjadi prinsip pembangkang ini dan dapat melihat kebenaran akan timbul satu hari nanti,Insyaallah," katanya. -MediaUMNO

Guling Kerajaan 'Ala Timur Tengah' - Pihak Berkuasa Harus Ambil Tindakan Tegas

Posted: 28 Mar 2011 03:45 AM PDT




Ampang Jaya, 28 Mac -Tindakan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Naib Presiden PKR, Azmin Ali berceramah di Pusat Bandar Taman Melawati pada 25 Mac yang lalu dengan mengajak rakyat khususnya golongan muda untuk menentang dan menjatuhkan kerajaan melalui proses demostrasi jalanan akhirnya mendapat tentangan awal rakyat apabila hari ini, satu laporan polis telah dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah Ampang Jaya yang mahu kerajaan bertindak tegas terhadap usaha pemimpin PKR ini.

Ahli Perniagaan, Rahimuddin Md Harun, 50 berkata, Kerajaan Malaysia harus bertindak tegas dan mengambil tindakan yang sewajarnya kerana di dalam ceramah tersebut terdapat banyak unsur-unsur yang menghasut dan rakyat agar menentang kerajaan dan menjatuhkan kerajaan yang bukan lagi melalui cara pilihan raya atau pemlihan sebagaimana yang kita lakukan sekarang.

"Ini mungkin akibat tekanan yang dihadapi oleh Anwar Ibrahim dengan kes liwatnya dan terkini, kes video seksnya. Beliau menggunakan cara berceramah secara provokasi, dengan mengajak rakyat bangun menentang kerajaan yang ada sekarang.

Antara hasutan-hasutannya, sebagaimana yang dapat kita tengok dalam youtube, beliau mengajak golongan muda hari ini menentang kerajaan, kononnya kerajaan hari ini telah berlaku zalim ke atas diri beliau dan pakatan pembangkang. Inilah yang diperkatakan Anwar sewaktu memberikan ceramahnya baru-baru ini," ujarnya kepada pemberita selepas membuat laporan polis sebentar tadi.

Tambahnya, ini juga usaha dan agenda Anwar Ibrahim, untuk mencetuskan pergolakan politik sebagaimana yang berlaku di Mesir dan Negara Timur Tengah yang mengulingkan kerajaan melalui proses demostrasi jalanan.

"Banyak Negara Timur tengah kini berada dalam situasi tegang dan banyak Negara digulingkan dengan proses demostrasi jalanan, dan akhirnya kuasa asing akan datang yang kononnya untuk menyelamatkan rakyat di Negara tersebut, tetapi apa yang berlaku sebenarnya ialah kuasa asing ini bukannya nak menyelamatkan rakyat sebaliknya mereka mahukan minyak yang terdapat dalam negera tersebut, sebagaimana di Libya.

Pada saya, inilah satu cara Anwar nak menyelamatkan diri beliau daripada kes liwat dan kes video lucah yang kini cukup hangat diperkatakan dalam masyarakat kita pada hari ini," tambahnya lagi.

Sehubungan dengan itu, Rahim meminta pihak berkuasa mengambil tindakan tegas dan proaktif bagi membendung usaha-usaha 'militan' ini, bagi menjamin keharmonian dan keamanan di dalam Negara kita.

Harian Malaysia Akan Muncul Tak Lama Lagi ....

Posted: 28 Mar 2011 02:47 AM PDT



Khabarnya, tidak lama lagi akan muncul di pasaran tidak lama lagi. Khabarnya Hatta Hawari, Presiden NUJ akan mengetuai sidang pengarang akhbar harian ini tidak lama lagi ....

Jika sebelum ini, Ahli Parlimen Lembah Pantai merangkap Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar memaklumkan bahawa PKR akan menerbitkan akhbar harian Utusan Rakyat, yang mana Hatta juga yang akan mengetuainya ...

Persoalannya kini, adakah Harian Malaysia Dan Utusan Rakyat ini merupakan agenda yang sama .... Kita tunggu laporan dan terbitannya tidak lama lagi.

Hatta, kalau ada kerja kosong, beritahulah aku yea. Tq bro.



Report Polis Terhadap Anwar ...

Posted: 28 Mar 2011 02:10 AM PDT

Aku sekarang berada di Balai Polis Ampang.... Satu report polis telah dibuat terhadap Anwar Ibrahim... Oleh seorang rakyat Malaysia yang cintakan keamanan dan keadilan....

Apa cerrrrr.... Tunggu. Laporan lengkap selepas ini

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PAPA GOMO

Posted: 29 Mar 2011 01:21 AM PDT

PAPA GOMO


Gomo Sahkan Mat Sabu Dan Mustapha Ali Sudah Menonton Video Seks Porno Anwar Ibrahim

Posted: 29 Mar 2011 12:33 AM PDT




Kenapa Mustapha Ali dan Mat Sabu diam membisu dalam isu Video Porno ANwar Ibrahim? Setahu Gomo mereka berdua dah menonton tayangan Video Porno tu pada hari Khamis selang sehari selepas Gomo pergi lihat video seks Anwar Ibrahim tu.

Kenapa diam membisu? Kenapa? Takkan lah tidak ingin berkongsikan pekara sebenar dengan rakyat Malaysia ataupun kepada jemaah jemaah PAS yang lain? Takkan lah Mat Sabu dan Mustapha Ali hanya menonton Video tu untuk suka suka sahaja?

Ahli jemaah PAS yang lain dah mula bertanya akan isu Video Porno Anwar Ibrahim, seharusnya mereka yang sudah menonton menerangkan segala galanya kepada ahli Jemaah PAS yang lain bagi menjelaskan pekara sebenar.

Wartawan Harakah pun sudah akui Lelaki Porno itu "Muka Serupa Anwar Ibrahim". Jadi apa keputusan Mat Sabu dan Mustapha Ali? Nak berdiam diri sahaja?

Blogger RBF turut mengesahkan Pekara ini KLIK DI SINI


Psssttt...Takkan depa dua nak halalkan perbuatan Seks Anwar Ibrahim ni?

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Armand Abu Hanifa Ketua Wira Perkasa Malaysia Letak Jawatan?

Posted: 28 Mar 2011 10:38 PM PDT




Petang ini jam 4 petang bertempat di Restoran NZ Garden Kuala Lumpur satu pengumuman Tergempar di jangkakan akan di buat Oleh saudara Armand Ketua Wira PERKASA Malaysia.

Gomo yang rapat dengan Armand tidak mengetahui apa pekara yang tergempar yang cuba di sampaikan Armand namun dari tindakan nya beberapa menjak ini di lihat ada hal yang membuatkan Armand ingin MELETAKKAN JAWATAN KETUA WIRA PERKASA MALAYSIA.


Gomo sudahpun bertanyakan hal ini kepada Beliau namun agak hampa kerana beliau tidak memberikan jawapan balas mengenai soalan tersebut. Namun kata beliau sgar Gomo juga di minta hadir petang ini di Restoran NZ Garden Kuala Lumpur bagi mendengar sendiri apa yang ingin di sampaikan Beliau.

Jika benar bagai di kata mengenai Perletakkan jawatan Ketua Wira Perkasa maka Gomo minta Saudara Armand agar memikir semasak masak nya mengenai pekara ini. Tok Him selaku Presiden PERKASA pastinya akan lebih kecewa dengan hal ini memandangkan selama kewujudan Perkasa saudara Armand telah memimpin ahli Wira Perkasa dengan begitu baik sama sekali.

Harap Armand Pedulikan kata orang sekeliling yang sebenarnya cemburu dan iri hati dengan watak kita Wira Perkasa yang berjaya di bawa kita. Mohon Armand memikirkan yang terbaik buat dirinya sendiri takut salah langkah maka binasa lah perjuangan kita semua yang di perjuangkan selama ini.

Gomo cuba menghubungi Armand namun tidak berjawap, semoga Armand tidak meneruskan hasrat nya untuk meletakkan Jawatan Ketua Wira Perkasa Pusat.

Psssttt....Apa hal Armand ni? Aduh......perjuangan belum selesai lagi!!!


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

TERKINI - Bukit Amam Perolehi Bukti Terbaru Klip Video Porno Anwar Ibrahim

Posted: 28 Mar 2011 07:30 PM PDT




Maklumat Terkini - Anwar Ibrahim akan di panggil ke Bukit Aman berhubung skandal Video Porno nya dan Bukti bukti lain juga telah di perolehi. Pihak Polis di laporkan telah menjumpai Read More.....


Psssttt...Habis lah kau Nuar, Punai kau yang takda Insurance..huhuhu

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Selangor Di Gegarkan Hari Ini Dengan Kehadiran Tan Sri Muhyidin Yassin

Posted: 28 Mar 2011 05:00 PM PDT



LAWATAN KERJA
YAB TAN SRI MUHYIDDIN B. MOHD YASSIN
TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA KE NEGERI SELANGOR
29hb MAC 2011 (SELASA)


8.30 -9.30pagi
  • Sarapan 1 Malaysia di Sekolah Kebangsaan Sijangkang , DUN Sijangkang , Parlimen Kuala Langat
  • Ucapan YB Datuk Seri Noh Omar
  • Ucapan YAB Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin
10.00 pagi
  • Walkabout /Tandatangan Plak Bangunan Baru SJK(C) Jenjarum
  • Perjumpaan dengan Guru – guru / AJK PIBG seluruh Selangor di Dun Telok Datuk Parlimen Kuala Langat bertempat di Sekolah Agama Menengah Tengku Ampuan Rahimah , Sg. Manggis.
1.00-2.00 petang
  • SOLAT ZOHOR Di Masjid Al- Ubudiah, Kg Tasik Tambahan
2.15 petang
  • Perjumpaan dengan pimpinan RELA, JKKKP, Jkuasa Penduduk , Rukun Tetangga, AJK Masjid dan Surau serta NG0-NGO seluruh Selangor di DUN Lembah Jaya, Parlimen Ampang. (Townhall Meeting)
3.30- 4.30 petang
  • Program CSR – Mengecat bangunan Sek. Men. Taman Tasik, Ampang
  • SOLAT ASAR di Masjid Bandar Baru Ampang , Jalan Watan 12, Bandar Baru Ampang
5.30 petang - 9 malam
  • Walkabout di sekitar Ampang Campuran DUN Lembah Jaya, Parlimen Ampang
  • Minum di Restoran Hafiz Corner, Jalan Watan 12, Bandar Baru Ampang
  • Solat Magrib di Masjid Kg. Melayu, Ampang
9 malam
  • Jamuan Rakyat 1 Malaysia di Pekarangan Masjid Nur Hidayah, Jalan H , Kg.Pandan DUN Cempaka , Parlimen Pandan .
Ehsan Blogg Gerakan Timur


Psssttt..Jom hadir beramai ramai....

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Depa Kata Kedah Sejahtera Tapi Rakyat Makin Sengsara

Posted: 28 Mar 2011 09:06 AM PDT




Kata depa Kedah Sejahtera, kata Depa Membangun Bersama Islam, Kata depa Kebajikan rakyat depa perjuangkan...Tu semua Kata Depa tapi HARAM apa pun depa tak buat.

Dulu waktu depa dok jadi pembangkang kata itu ini Kerajaan BN tak jalankan tugas, kata BN abaikan rakyat, Kata BN buat rakyat sengsara.

Tu semua kata Depa Puak Puak Kopiah Hijau dalam hati Nafsu Buas. Gomo malas nak ulas panjang dan pinta anda semua saksikan Video Panas Pendedahan
Blogger PADI JANTAN. KLIK DI SINI


Psssttt...Depa ni tahu Kondem Kerajaan BN bila tang depa jadi Kerajaan Haram satu apa pun depa tak buat. Celako Celako Celako


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

GEMPAR - Kak Wan Mengadu Perihal Anwar Ibrahim Kepada Azmin Ali

Posted: 28 Mar 2011 04:48 AM PDT


Klik Imej Untuk Lebih Jelas

Hanya yang pernah merasai Nikmat bersama Anwar Ibrahim sahaja tahu sama ada Anwar Ibrahim perut Buncit ataupun tidak. Apakah Wartawan Harakah juga telah bersama dengan Anwar Ibrahim??? He he he


Psssttt....Kesian Kak Wan.....Nurul Izzah senyap je pasal apa?


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Taipingmali (tm)

Posted: 29 Mar 2011 01:13 AM PDT

Aspirasi Bangsa

Posted: 29 Mar 2011 01:10 AM PDT

Aspirasi Bangsa


Gambar lawatan Najib ke Kluang Bhg.04 (Akhir) : Sokongan padu 10 ribu rakyat Kluang kepada PM

Posted: 28 Mar 2011 04:05 AM PDT

PANEH MIANG

Posted: 29 Mar 2011 01:08 AM PDT

PANEH MIANG


Saudara boleh atur 100 pelacur...

Posted: 28 Mar 2011 10:44 PM PDT

Teringat kata-kata Lelaki Y kepada Dr. Mahathir di JPM sebelum beliau dipecat sebagai Timbalan Perdana Menteri pada 2 September 1998. Jerit Lelaki Y kepada Dr. Mahathir ketika itu...

"Saudara boleh atur 100 pelacur dan saya akan katakan saya tidak bersalah!"

Tapi kini ada pula video seks berdurasi 19 minit yang dilapor lakonan sendiri Lelaki Y bersama seorang pelacur cina. Cuma satu saja masalah...perut pelakon porno itu buncit dan kononnya tidak serupa dengan Lelaki Y.

Huh...apa ada hal dengan perut buncit. Selain petua orang dolu-dolu menyapu perut yang buncit dengan campuran limau nipis+kapur sirih; makan Phytolacca Americana 3 in 1 pun boleh juga menyelesaikan masalah perut buncit dengan cepat. Tak caya? Baca testimoni di bawah ini;

"Setelah menggunakan Phytolacca Americana 3 in 1 selama seminggu, badan saya turun 3 kg. Bestlah, sebelum ini susah sangat nak turun. Bila makan phytolacca ni, saya tidak berdiet sangat tapi tetap turun juga. Dulu ada ambil sejenis JUS tapi kena ikut diet. Tak tahan rasanya. hasilnya turun naik. Ini masuk minggu kedua harap dapat turun lagi 2 kg. Insyallah", Azirah Mahmud – Seremban.

"Sejak makan Phytolacca Amercina ini, saya kurang bernafsu sikit nak makan benda yang manis. Minggu kedua makan benda ini, pergi jalan-jalan ke shopping complex, nampak timbang, saya terus timbang. Terkejut juga turun hampir 5 kg. Padahal saya tak pantang makan langsung. Yang bagus phytolacca ini dia tak de kesan buang2 air lah. Cuma senang aje nak buang air. Bukan cirit. Nanti Azhaan simpakan saya stok 2 kotak. Cukup bulan nak order lagi", Hazman Ahmad – Johor.

Persoalannya, adegan seks dengan pelacur dikhabarkan berlaku pada 21 Februari, dan video pula didedahkan oleh geng trio pada 21 Mac. Hampir sebulan tempohnya, confirm sempat nak kempiskan perut yang buncit...kan..kan..kan? Lagipun ramai orang sekarang update twitter dan facebook pakai smartphone jer; sambil 'main' pun bulih update...kan..kan..kan?

Just wondering...

Panglima Perang Cyber

Posted: 28 Mar 2011 11:40 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Senarai Blog Yang Akan Diserang 'Pengganas Siber' !!!

Posted: 28 Mar 2011 09:51 AM PDT



Untuk perhatian sahabat, sila import bahan blog ke dalam hardisk. Atau ke blog yang lain.

Cara kena sms atau BBM Panglima. Tq

Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Celaka Kepada Usaha Fuckatan Untuk 'Menyerang' Blogger Pertahan Alif Ba Ta Seperti Serangan Pengganas Amerika !!!

Posted: 28 Mar 2011 05:28 AM PDT






Panasss...  Blog Warisan 2057 telah digodam!!!

ALERT!!!  Kepada pejuang maya semua, blog sahabat Warisan 2057 telah di "hacked" oleh individu yang tidak dikenali.  Anda tidak dapat mengakses blog Warisan 2057.  Juga menjadi mangsa ialah AgendaDaily yang tidak dapat di "login" untuk kerja-kerja kemaskini berita terbaru!!!  Perkara ini disahkan oleh Warisan 2057 yang menghubungi GT sebentar tadi.

GT dengan ini mendakwa bahawa ini kerja juak-juak Fuckatan yang semakin pupus dan terbongkang dek penguasaan blogger pro kerajaan yang saban hari mendedah kepincangan dan fitnah syaitanirrajim yang menjadi makan rutin mereka!!!  

GT faham perasaan Warisan 2057 kerana GT juga menjadi mangsa lahanat2 ini semua sewaktu mula berblogging dengan nama KALAM TIMUR!!!  

Siapa punya angkara???  Adakah ini berkait dengan kenyataan Khalid Ibrahim yang secara tidak langsung mengisytihar perang terbuka terhadap blogger yang mendedahkan isu kepincangan Yayasan Selangor?  GT tidak menuduh Khalid, namun motif itu ada!!!  

Adat berjuang, kadang-kadang menang, kadang-kadang rebah.  Rebah bakal bangkit, bangkit dengan semangat baru!!!  1 gugur, 10 akan bangkit!!!

Sahabat Warisan 2057, bangkit dengan blog baru anda!!! 

Kepada seluruh warga pejuang pro kerajaan, halakan serangan 7 petala langit kepada pembangkang!!!  Serang dan terus serang!!!



Untuk keselamatan letakkan IP Tracker atau Buang Flag.

Caranya klik sini

http://penembak-tepat.blogspot.com/2008/12/pesanan-penting-buang-flag-di-blog-anda.html


Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Video Ustream Kisah Asal Usul Melayu Berkait Rapat Dengan Islam !!! Sebarkan

Posted: 28 Mar 2011 05:12 AM PDT



  

  

  

  

  



Video streaming by Ustream



sumber : Anak Bukit Gantang


Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Belantan

Posted: 28 Mar 2011 11:36 PM PDT

Belantan


Di mana ketelusan PAS?

Posted: 28 Mar 2011 06:23 PM PDT

Kita tidak harus melupakan bahawa dalam kamus politik PAS, ada dua tindakan mereka yang cukup sinonim dengan parti itu, pertamanya solat hajat dan kedua menggesa ditubuhkan suruhanjaya diraja apabila ada isu.

Tetapi sejak kebelakangan ini, PAS tidak lagi bersikap demikian termasuklah dalam isu terbaru berhubung rakaman video seks yang melibatkan seorang pemimpin pembangkang.

PAS bukan sahaja awal-awal lagi menganggap ia konspirasi politik malah menolak cadangan penubuhan suruhanjaya diraja bagi menyiasat kes itu. Malahan PAS juga tidak kedengaran untuk mengadakan solat hajat bagi memohon petunjuk Allah berikutan isu terbaru yang timbul.

Ia berbeza dengan apa yang berlaku pada tahun 1998, apabila PAS beria-ia menganjurkan solat hajat di pusat tarbiyahnya di Taman Melewar dan mendesak supaya suruhanjaya diraja ditubuhkan.

Entah mengapa kali ini, PAS tidak lagi bersikap telus, sebaliknya tindakan PAS dilihat lebih banyak meletakkan kepentingan politik mengatasi segala-galanya. Sebab itulah pemimpin PAS boleh mengeluarkan kenyataan bahawa penubuhan suruhanjaya diraja hanyalah mengarut selagi situasi sebenar tidak diketahui.

Apa yang anehnya, PAS sendiri sebelum ini begitu beria-ia benar bersetuju mendesak kerajaan menubuhkan suruhanjaya diraja bagi menyiasat kematian Teoh Beng Hock kononnya atas alasan mencari kebenaran.

Namun kenapa dalam isu terbaru ini desakan penubuhan suruhanjaya tersebut dianggap 'mengarut'? Sedangkan kita masih ingat suatu ketika dulu apabila timbul isu, PAS bukan sahaja membuat desakan melalui kenyataan akhbar atau di dalam Dewan Rakyat malah mengadakan siri ceramah.

Namun kini segalanya sudah berubah. Ternyata ikatan setiakawan yang diwujudkan dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP seolah-olah 'mengunci langkah' PAS untuk menyatakan kebenaran.

PAS tidak mahu membuat tindakan yang dilihat akan menjejaskan hubungan dengan kedua-dua parti berkenaan yang sudah 'membuaikan' PAS dengan impian ke Putrajaya pada Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.

PAS tidak mahu peluang politik tersebut terjejas jika apa yang didakwa melibatkan pemimpin-pemimpin pembangkang menjadi kenyataan.

Justeru pemimpin-pemimpin PAS di peringkat pusat 'bersilat lidah' bagi menafikan sebarang usaha yang memungkinkan kebenaran boleh dicapai tetapi dilihat tidak akan menyebelahi mereka.

Semua ini sebenarnya merugikan politik PAS itu sendiri. Sudah pasti ramai yang akan melihat PAS bukan lagi memperjuangkan sesuatu perkara berlandaskan kepada kebenaran tetapi lebih kepada keuntungan politik.

Sebagai sebuah parti yang memperjuangkan Islam sepatutnya PAS bertegas dalam soal melibatkan moral mana-mana pemimpin sama ada kerajaan mahupun pembangkang.

Ramai tertanya-tanya bagaimana jika video seks itu dikaitkan dengan pemimpin kerajaan atau tepat lagi Barisan Nasional (BN), apakah PAS akan mendiamkan diri dan membantah sebarang usaha menubuhkan suruhanjaya diraja?

Sudah pastilah PAS tidak akan membantah sebaliknya akan berterusan bersama-sama dengan PKR dan DAP melakukan desakan kerana percaya ia akan menguntungkan politik pembangkang.

Ia sudah dibuktikan dalam beberapa kes sebelum ini termasuklah berhujah, Islam membenarkan kita mendedahkan peribadi seseorang demi mencari pemimpin yang baik tetapi apabila tercetus isu video seks terbaru ini, PAS seolah-olah menghapuskan sikap telusnya. Soal mencari kebenaran tidak diperkatakan sebaliknya di kalangan mereka menganggap ia taktik politik yang cukup menjijikkan.

Kita tidak faham kenapakah apabila timbul sahaja perkara berkaitan dengan pembangkang ia dianggap konspirasi, fitnah dan berniat jahat, sedangkan kalau sesuatu isu itu melibatkan kerajaan maka pembangkang akan menerimanya sebagai satu fakta biarpun ada antaranya hanyalah fitnah.

Berikutan sikap PAS yang dilihat semakin menenggelamkan sikap telusnya sebagai sebuah parti Islam itulah yang menyebabkan ada desakan supaya PAS menyatakan pendirian secara terus-terang dalam isu terbaru ini.

Mereka tidak mahu PAS yang melaungkan slogan-slogan Islam seolah-olah tidak mahu mencari sebuah kebenaran tidak kira sama ada ia memihak kepada politik pembangkang atau tidak.

Sebenarnya, berdasarkan kepada maklumat yang diterima di peringkat akar umbi PAS, mereka semakin tawar untuk menyokong langkah parti itu terus bekerjasama dengan PKR. Ia disebabkan dengan pelbagai kemelut yang berlaku melibatkan pemimpin-pemimpin parti berkenaan ia turut menjejaskan imej PAS.

PAS masih belum mahu melihat bagaimana tindakan mereka terlalu bersekongkol dengan PKR dan DAP telah memungkinkan parti itu tewas dalam empat pilihan raya kecil yang diadakan baru-baru ini.

Dan kini PAS akan menerima padahnya lagi jika mereka terus tidak konsisten dalam isu-isu berkaitan menegakkan kebenaran.

Kalau benar PAS jujur, sudah pastilah parti itu tidak akan awal-awal lagi menganggap apa yang terjadi konspirasi sebaliknya akan berusaha menggesa supaya segala langkah dilakukan bagi membuktikan apa yang berlaku satu konspirasi atau kebenaran.

Pada masa ini, PAS mengambil jalan selamat dengan meminta polis menjalankan siasatan terperinci tetapi soalnya jika siasatan polis tidak menyebelahi pembangkang adakah PAS akan menerima keputusan berkenaan. Adakah ketika ini PAS akan menyebelahi PKR atau bersetuju dengan siasatan polis biarpun mereka tahu ia tidak akan menguntungkan pembangkang?

Justeru adalah wajar jika PAS berhenti daripada terus berdolak-dalih dalam isu terbaru ini. Keadilan dan kebenaran bukan hanya berhak dikuasai oleh pembangkang sahaja tetapi juga pihak-pihak lain di luar lingkungan parti itu.

Oleh : Zulkiflee Bakar

Suara politik
Taminsari

DAP Jenice Lee kantoi - Gagal tunai janji pilihanraya!

Posted: 27 Mar 2011 11:09 PM PDT

Penduduk Pandan Perdana di sini mendesak agar Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Teratai, Jenice Lee mengotakan janjinya untuk membina sekolah di sebuah kawasan lapang di Pandan Perdana.

Pengerusi Persatuan Penduduk Pandan Perdana, Lim Ah Chai berkata, setelah merobohkan bangunan yang terdapat di situ, hanya setengah kawasan itu sahaja dibersihkan dengan tujuan mengambil barangan bernilai seperti besi untuk dijual. Katanya, sisa binaan lain seperti batu dibiarkan begitu sahaja, menjadikan keadaan di kawasan lapang itu seolah-olah seperti kawasan pelupusan sampah.

"Kini penduduk terdengar pula ura-ura yang mengatakan bahawa kawasan lapang tersebut akan dijadikan sebuah stadium mini, bukannya sekolah seperti yang dijanjikan dahulu.

"Kalau betul ura-ura itu, kami membantah sekeras-kerasnya kerana penduduk di sini sememangnya inginkan sebuah sekolah," katanya ketika ditemui di sini baru-baru ini.

Tambahnya, Jenice perlu mengotakan janjinya dan menghargai penduduk yang telah mengundi dan memberi kepercayaan kepadanya menjadi wakil rakyat. Beliau berkata, janji ADUN itu untuk membina sekolah adalah antara sebab penduduk di situ memilih beliau pada pilihan raya umum lalu.

Sementara itu, seorang penduduk, Terence Ee pula berkata, janji Jenice untuk membuat sekolah ini sudah lama dibuat iaitu sebelum pilihan raya umum lalu. Namun, katanya, selepas menang pilihan raya, janji itu seolah-olah dilupakan menyebabkan penduduk tertunggu-tunggu.

Sebelum pilihanraya berbagai "janji yang ditabur" . Biasalah parti yang belum pernah mendapat mandat memerintah negara pasti menyenaraikan pelbagai komitmen, impian dan 'janji muluk' kerana belum menyedari bebanan yang akan ditanggung bagi merealisasikannya.

Jika dilihat secara kasar apakah sumbangan Pakatan Rakyat kepada rakyat secara keseluhannya selama 3 tahun mereka memerintah! Result yang amat menyedihkan? Mereka lebih suka mencari kesalahan orang lain dari membuat perancangan mereka sendiri. Sebenarnya mereka lebih banyak menghabiskan masa dengan berpolitik daripada melaksanakan pembangunan fizikal dan modal insan bagi manfaat seluruh rakyat.

Selalunya ketika tiada manusia mampu menjanjikan segalanya kerana tujuan utama untuk memiliki sesuatu. Tapi apabila memperolehinya janji akan hanya tinggal di celah gigi. Begitulah juga janji pembangkang dalam manifestonya, begitu indah, begitu asyik dan begitu lunak alunannya, namun janji hanya tinggal janji sahaja!

Suara Politik
Taminsari..

My Longest Yard

Posted: 28 Mar 2011 11:29 PM PDT

My Longest Yard


Orang Bulan di Stadium Melawati

Posted: 28 Mar 2011 09:04 PM PDT

Tu diaaa....ternganga mulut orang Bulan dengar 'khutbah' Lim Kit Siang di Stadium Malawati semalam.
Tutup mulut tu..kang mabuk air kencing pulak.



p/s- Solat Hajat itu bagus. Kita mohon Allah beri petunjuk kepada rakyat dan orang islam. Moga kita semua ditunjukkan kebenaran. Yang hak akan berdiri dan yang bathil akan jatuh.

Bila Allah dah tunjukkan kebenaran, jangan pula butakan hati. Orang-orang bulan ada paham?

oyabun

Posted: 28 Mar 2011 11:28 PM PDT

oyabun


Wan Azizah patut tengok video untuk cari kebenaran – Prof Madya Dr Baharudin!

Posted: 28 Mar 2011 09:06 PM PDT

Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail disaran agar tidak melatah berhubung skandal video seks yang didakwa melibatkan tokoh pemimpin pembangkang yang juga suami beliau.

Naib Canselor Kolej Universiti Islam Melaka (KUIM), Prof. Madya Dr. Baharudin Putih berkata Wan Azizah sewajarnya melihat terlebih dahulu video berkenaan dan bukannya membuat penafian berdasarkan maklumat daripada pihak lain.

Menurut beliau langkah berkenaan adalah lebih baik daripada melatah tidak tentu hala kerana ianya melibatkan maruah suami serta keluarga beliau itu sendiri yang kini telah menjadi perhatian dan cakap-cakap di warung kopi.

"Bukankah Wan Azizah itu isteri yang solehah, tetapi beliau belum tahu lagi suami beliau soleh atau sebaliknya…Kena tengok dululah video yang didakwa itu baru ambil tindakan sepatutnya seperti mencari mereka yang pakar dalam bidang berkenaan untuk menentukan kesahihan dan sebagainya.

"Lagi pun bagi saya, melihat dengan niat ikhlas untuk mencari kebenaran sama seperti seorang pengamal perubatan yang melihat alat sulit bukan kaum sejenis dengan tujuan perubatan," katanya di sini, hari ini.

Presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebelum ini dilaporkan berkata beliau tidak berhasrat menonton video seks seperti yang didakwa oleh 'Datuk T' (Datuk Shazryl Eskay Abdullah).

"Terdapat dakwaan bahawa saya ingin menonton video itu. Saya tiada niat menontonnya kerana mengikut ajaran Islam, ia adalah haram," katanya.

Tambah Dr Baharudin lagi, Wan Azizah seharusnya berpegang kepada prinsip kebenaran iaitu berani kerana benar dan takut kerana salah.

"Bagi saya dalam soal ini, hendak seribu daya, tidak hendak seribu dalih….Tengoklah dulu..kemudian kalau di dalam video tersebut bukan Anwar seperti yang didakwa oleh pelbagai pihak, Wan Azizah bukan sahaja dapat membersihkan imej Anwar dan keluarga, malah pembangkang itu sendiri," katanya.

Beliau seterusnya menegaskan prinsip penafian sebenarnya asam garam kepada pembangkang kerana mereka menghidupkan budaya berkenaan untuk kepentingan politik mereka semata-mata.

"Cuba kita teliti betul-betul..apa sahaja yang melibatkan pemimpin mereka, penafian demi penafian akan timbul, namun jika melibatkan orang lain, berduyun-duyun mengatakan itu benar dan perlu disiasat serta diambil tindakan dan sebagainya.

"Apa pun saya penuh yakin dan percaya, lama kelamaan rakyat akan tahu budaya yang menjadi prinsip pembangkang ini dan dapat melihat kebenaran akan timbul satu hari nanti,Insyaallah," katanya.

Oleh : Media UMNO

Wasabi Oyabun..

‘Kemenangan naikkan Proton’!

Posted: 28 Mar 2011 07:58 PM PDT

Kejayaan Lotus Renault menaiki podium buat kali pertama selepas berjaya menduduki tempat ketiga perlumbaan pembuka tirai Formula Satu (F1), Grand Prix Australia, kelmarin berjaya menaikkan nama Proton selaku pemilik Lotus Renault menerusi anak syarikatnya Lotus Group.

Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata, kejayaan itu membolehkan Proton menaikkan nama Lotus Renault dari segi penjenamaan melalui F1.

''Tahniah kepada Lotus Renault kerana mendapat tempat ketiga F1 di Melbourne. Yang penting kita mesti melihat Proton membeli saham dalam Lotus Renault yang bersaing dalam F1 dan ia lebih kepada kepentingan komersial.

''Justeru kejayaan Lotus Renault sudah tentu boleh membantu Proton sebagai pemilik syarikat Lotus untuk membantu mengukuhkan jenama kereta yang mereka miliki," katanya.

Ahmad Shabery menambah, lebih membanggakan ialah pihak Lotus Renault turut memberi peluang kepada 19 jurutera tempatan untuk bekerja di kilang mereka di United Kingdom bagi menimba pengalaman.

''Kita tahu kilang Lotus Renault ini memang antara yang terhebat di dunia, ia berbeza dengan Proton yang banyak mengeluarkan kereta tetapi di sana mereka hasilkan satu kereta lumba untuk dijadikan yang terbaik.

''Mereka menghasilkan kereta yang berkelajuan tinggi dari segi kelajuan, aerodinamik, suspensi dan sebagainya, inilah peluang untuk jurutera kita menimba pengalaman," katanya.

Beliau difahamkan terdapat 500 jurutera yang bertugas di kilang tersebut dan ia mampu memberi nafas baru, bukan untuk tujuan kemenangan dalam perlumbaan semata-mata tetapi lebih bersifat inovasi.

Menurutnya, bidang permotoran amat berbeza dengan kejuruteraan automobil dan jurutera tempatan harus memanfaatkan peluang ini sebaik-baiknya.

Wasabi Oyabun..

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 28 Mar 2011 11:16 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Diam Tanda Setuju...

Posted: 28 Mar 2011 10:20 PM PDT


Di beritakan mustafa ali su/agung pas dan mat sabu telah menonton video lucah lakonan anwar dan pelacur cina berberapa hari lepas, aku percaya apa yang wartawan harakah tu bagi tahu kat rakan blogger rbf.

Puak-puak edorgan dalam pas kerap kata itu video fitnah, tapi orang yang melalak tu tak tengok lagi pun video tu, mustafa ali dan mat sabu dah tengok, amacam....?

Kalau video tu fitnah, aku rasa, lepas je mustafa dan mat sabu selesai tengok video tu, sure depa dah buat pc, kata lelaki dalam video tu bukan anwar dan aku yakin mereka akan pertahankan anwar bermati-matian, tapi kenapa sampai la ni dua-dua orang tu senyap je...

Diam tanda setuju, maknanya mereka bersetuju lelaki dalam video tu adalah anwar bin ibrahim.

PAS Dapat 5 Kerusi, Macam Mana Nak Tubuh Negara Islam ???

Posted: 28 Mar 2011 08:22 PM PDT


Dalam banyak-banyak parti dalam pakatan haram, dap jugaklah yang paling selamat, dari awal lagi dap dah dapat 15 kerusi selamat untuk mereka, pas pulak di bahagikan 5 kerusi, kerusi yang bisa menghaibkan duit deposit mereka, kawasan pas bertanding adalah kawasan putih bn, semuanya di kubu kuat bn, mampos la kau pas.

Pkr dan snap masih lagi berebut kerusi, pkr nak 24 kerusi dan snap pulak nak 23 kerusi, depa dua ekor tu dok berebut kerusi lagi, jangan terkejut kalau ada kerusi pas terpaksa di korbankan untuk di berikan kepada snap atau pkr, memang depa tak boleh menang di kerusi yang pas bertanding tu, tapi hanya untuk cukupkan kuota.

Tapi kalau di fikir-fikir balik, setakat pas bertanding 5 kerusi je, baik tak payah bertanding, buat habis duit rakyat je, kalau boleh menang semua 5 kerusi tu, ok jugak la, tapi semua 5 kerusi tu semuanya kerusi maut untuk pas, aku sarankan pas tarik diri. lagi satu, setakat bertanding 5 kerusi dari 71 kerusi, macam mana pas nak tubuhkan negara islam di sarawak ?

Mana 20 Meter Padu Yang Dijanjikan...???

Posted: 28 Mar 2011 07:04 AM PDT


Meskipun sudah tiga tahun pakatan memerintah negeri ini, masih ada penduduk tidak mendapat bekalan air percuma bagi 20 meter padu seperti dijanjikan menerusi manifesto Pilihan Raya Umum pada 2008.

Penghuni sebuah pangsapuri di Pandamaran (kawasan ronnie liew) di sini, yang kebanyakannya berpendapatan rendah, misalnya masih belum menikmati kemudahan itu ketika sebahagian besar penduduk termasuk pemilik rumah mewah menerima keistimewaan berkenaan.

Ini berikutan pangsapuri berkenaan menggunakan meter pukal, di mana penghuni tidak mempunyai akaun individu. Berikutan itu, pengurusan bangunan yang tentukan jumlah setiap penghuni perlu bayar berdasarkan caj keseluruhan yang dikenakan Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS).

Penghuni terbabit mendakwa pihak persatuan penduduk taman itu sudah banyak kali membuat permohonan kepada kerajaan negeri, tetapi gagal dan terpaksa membayar bil air kepada pengurusan pangsapuri pada harga tidak munasabah.

Kinana Asari, 39, berkata penghuni pangsapuri itu sudah lama menantikan bekalan air percuma, tetapi sehingga kini belum menjadi kenyataan.

Katanya, kelewatan kerajaan negeri menyelesaikan masalah mereka menyebabkan penghuni terpaksa berdepan caj tinggi berbanding caj biasa dikenakan SYABAS.

"Pihak pengurusan sewenang-wenangnya meletakkan caj bil air tanpa merujuk kepada meter. Jadi bil air tidak konsisten berikutan pangsapuri ini menggunakan meter pukal," katanya.

sumber: berita harian.

MERBOK TIMES

Posted: 28 Mar 2011 11:13 PM PDT

MERBOK TIMES


Any comment please? Ustaz? Ulama' ? Tok Imam? Tok Guru?

Posted: 28 Mar 2011 03:17 PM PDT

Berita di bawah telah dipetik dari The Star 28/3/2011 yang bertajuk "Visits to boost religious ties".

Persoalannya apa kah kita telah melakukan perkara yang betul? Semoga usaha ini menyimpang dari unsur-unsur pluralism.

Any comment please?

KUALA LUMPUR: Visits to religious houses are being organised to foster better understanding and relations among the various religious groups.

The programme kicked off yesterday with a call on Masjid Negara by a group of 30 people representating various religious organisations.

They included representatives from the Self Advocacy Society of Persons with Learning Disabilities of Selangor and Kuala Lumpur, Citizens' Initiative for Religious Harmony (Cireh), Sikh, Catholics and Hindus, who were invited by the Muslim Youth Movement (Abim) for a dialogue.

The programme will be followed up with a visit to a Buddhist temple in Subang Jaya.

Inter Spiritual and Fellowship (Insaf) coordinator Rev Thomas George said the programme was an initiative by ordinary Malaysians from various religious groups to allow them to understand and "remove the fear about other religions".

"We must allow different religions to interact to foster respect through proper dialogue," he said after a tour of Masjid Negara followed by a discussion.

George said religion had become a sensitive matter in Malaysia due to a lack of discussion among the groups.

Masjid Negara imam Azhar Tuarno, who addressed the group, called for such sessions to be held regularly.

Cireh committee member Norman Ghani said the groups which attended agreed to conduct special classes to discuss their respective holy scriptures.

He said the classes would start in May with English to be the language used.

"The first class will be about the Quran and we invite all non-Muslims to interact and ask questions," he said.

Norman said classes would be held once fortnightly and would be followed by discussions on other holy texts.

The Unspinners

Posted: 28 Mar 2011 11:05 PM PDT