Barisan Nasional

Dicatat oleh Unknown | | Posted On Sabtu, 12 Mei 2012 at 1:03 PTG

sumber :-
Barisan Nasional

Barisan Nasional


THE FLYING KICK

Posted: 12 May 2012 01:02 PM PDT

MASTER DEDAH

Posted: 12 May 2012 11:42 AM PDT

MASTER DEDAH


ORANG FELDA NAK DURIAN TAPI DAPAT DUIT

Posted: 10 May 2012 03:00 PM PDT


PEJUANG BANGSA

Posted: 12 May 2012 11:23 AM PDT

PEJUANG BANGSA


BOBOY gamatkan Konsert di Bkt Jalil #Umno66

Posted: 12 May 2012 07:37 AM PDT


Malam ini konsert sempena Sambutan Umno ke 66 yang menampilkan ramai artis terkenal di Bkt Jalil cukup hebat sekali.

Antaranya ialah Reshmonu,Mizz Nina , OAG , Altimet , Wakaka , Haney madu , Amy Search dan lain - lain.

Pengacara untuk konsert malam ini ialah artis Umno sendiri iaitu kump Boboy iaitu Aflin Shauki dan Harun Salim Bachik.

Juak-juak Pakatan mengamuk gambar ini disebarkan !

Posted: 12 May 2012 04:07 AM PDT

Ini lah gambar yang paling popular sekarang di laman sosial Facebook iaitu perbezaan antara himpunan raksasa UMNO di Bukit Jalil dengan himpunan ganas Bersih 3.0 .

Yang mana satu gambar pilihan anda samada

1. Gambar A ( himpunan raksasa Umno )

2. Gambar B (rusuhan ganas Bershih 3.0)

Sudah tentu ramai memilih gambar A.
Bila melihat komen2 dari juak Pakaran , bukan main marah lagi . Sebabnya rakyat sudah boleh menilai mana satu perbuatan yang baik dan tak melanggar undang2.






Masuk UMNO kerana himpunan raksasa #UMNO66

Posted: 12 May 2012 02:42 AM PDT

himpunan raksasa UMNO semalam di Bukit Jalil bukan sahaja membuatkan juak-juak Pakatan sakit mata meroyan, malah ia juga telah membuat ramai anak muda ingin sertai UMNO !

Siapa kata anak muda tak sokong Umno ? gambar di bawah menjadi bukti di mana satu pasangan anak muda sedang mengisi borang menyertai Pemuda dan Puteri Umno ketika karnival BN Youth Job Fair hari ini .

Mana anak muda tak teruja melihat sambutan perhimpuan hebat raksasa semalam Live di TV.

Malah malam ini juga akan diadakan konsert yang menampilkan ramai artis terkenal secara percuma di Std Bukit Jalil seperti Amy Search, Wakaka , kumpulan pelawak Boboy , Altimete, Faizal Tahir ,Reshmonu dan lain-lain.

GPB dikhabarkan PM juga akan turun hadir ke konserta berkenaan. Pasti sempoi giler konsert malam ini.




Ribuan anak muda serbu Karnival BN Job Fair#umno66

Posted: 12 May 2012 12:22 AM PDT



GPB hari ini berada di Karnival BN Youth Job Fair di Stadium Bkt Jalil sempena Sambutan Ulangtahun Umno ke 66. Kehadiran orang muda terutamanya yang mencari kerja cukup begitu ramai sekali sejak pagi tadi dibuka.

Dianggarkan sudah lebih 5 ribu peserta hadir hari ini untuk mencari pekerjaan yang ditawarkan di karnival ini . Antara syarikat yang hadir ke karnival ini adalah Petronas,Samsung, Red Tone, Permanis, MRCB , Prudential BSN, Jcorp, Domino Pizza dan lain-lain lagi.

Kepada anak muda yang masih mencari pekerjaan, sila hadir ke perkarangan Stadium Bkt Jalil sekarang yang akan berakhir esok .

PANAS ! Artis Malaysia perli juak BERSIH melalui 'Bangkang dari Longkang "

Posted: 11 May 2012 10:10 PM PDT





Terbaik la artis Malaysia pro BN ini !   Geng artis pelawak yang menampilkan Afdlin Shauki, Harun Salim Bachik , Shahira , Johan Raja Lawak  telah perli baik punya juak-juak Ambiga BERSIH yang merusuh dengan ganas pada 28 April .


GPB yakin 100 %  jenaka  mungkin akan  menimbulkan rasa tidak senang juak-juak BERSIH kerana mereka dijadikan bahawa lawak tahap longkang sekali oleh artis2 Malaysia ini .

Untuk itu, kumpulan yang menamakan diri mereka "Bangkang dari Longkang" mengingatkan:

"Komedi gelap ini dicipta oleh sekumpulan rakyat Malaysia untuk mengetawakan sekumpulan rakyat Malaysia.

"Ia menyentuh banyak perkara daripada situasi sehari-hari sehinggakan politik. Jika anda rasa video ini ditujukan kepada anda, jangan terasa beb!"

Menyiarkan di YouTube semalam, video pertama mengkritik sekumpulan gerakan NGO dan demonstrasi secara umum.

Ia melibatkan pelakon Afdlin Shauki, Harun Salim Bachik dan Johan (Raja Lawak) melakonkan situasi sekumpulan aktivis cuba menganjurkan demonstrasi tetapi gagal mencari tujuannya.

Ketika berbual tentang pemansuhan pinjaman Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) diperjuangkan, seorang daripada mereka mencadangkan tuntutan pinjaman untuk motosikal dan kereta kawannya ditambah.

Juak BERSHIT 3.0 dengki UMNO berhimpun lebih ramai semalam..

Posted: 11 May 2012 07:59 PM PDT











 Datuk Seri Najib Tun Razak menjadikan Stadium Nasional Bukit Jalil gegak gempita malam ini apabila seakan-akan telah membuat keputusan mahu membubarkan Parlimen.

Ketika menyifatkan Sambutan Ulang Tahun UMNO Ke-66 itu begitu hebat dengan kehadiran kira-kira 120,000 orang dan akan diingati dalam lipatan sejarah negara, Presiden UMNO itu berkata, beliau seperti merasakan mahu menghadap Yang di-Pertuan Agong esok.

Ketika hadirin yang terdiri daripada ahli UMNO termasuk ketua-ketua parti komponen, badan-badan bukan kerajaan serta para perwakilan asing dan wakil media bersorak mendengar ungkapan beliau, Najib kemudian 'meredakan' keadaan dengan menarik perhatian hadirin supaya menafsir tujuh sebab sama ada Pilihan Raya Umum ke-13 perlu diadakan dalam waktu terdekat atau tidak.


"Baik...nak ada pilihan raya esok, bulan Jun ke...bila-bila bulan...tahun depan...tak boleh (tahun depan)? kita dah bersedia! kita dah bersedia! kita dah bersedia!, boleh menang! boleh menang! boleh menang!.

DIMENSI

Posted: 12 May 2012 11:05 AM PDT

DIMENSI


Omegay: Hudud - PASrael rela di liwat DAP selagi PRU belum tiba

Posted: 11 May 2012 08:59 PM PDT


"Kita tetap akan laksanakan hudud dan pinda Perlembagaan walaupun mungkin bukan dengan rakan pakatan yang ada sekarang... mungkin dengan pakatan lain yang memberi sokongan kepada kita nanti. Mungkin ada pihak yang simpati dan menyokong perjuangan kita nanti.

"Jika cukup majoriti (penguasaan kerusi), jika PAS lebih kuat berbanding rakan lain nanti, kita akan laksanakan (hudud dan pinda Perlembagaan)," - Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Harun Taib

"mungkin dengan pakatan lain yang memberi sokongan kepada kita nanti. Mungkin ada pihak yang simpati dan menyokong perjuangan kita nanti"

adakah ini menandakan pasrael dah mula sedar dan tak mahu lagi di perlembukan?? pakatan lain yang macam mane yang dimaksudkan?..adakah pakatan sekarang tak cukup dajjal lagi? dah berkali2 pasrael membiarkan diri mereka terus di liwat. 

tak kire di liwat oleh peegayyrar mahupun deeayypig. dari nada kenyataan tuan berahim dia memang dah frust sebab setiap kali pasrael bangkitkan isu hudud, pasti deeayypig membantah. sebenarnya pasrael dah bleh angkat kaki dan keluar dari fuckatan. tapi biase lerr pasrael ni bodoh serta ego tinggi melangit!

pasrael nak tunggu maruah parti dan setiap ular dalam semak yang dah lama tergadai di perkosa habis2an sehingga ke rabak oleh dap dan pkr. cakap berlapik yang cuba di gunakan oleh pemimpin2 pasrael berkaitan hudud hanya sekadar cakap kosong untuk memenuhi hasrat pihak2 tertentu aje.

buat sementara pasrael akan terus bertahan dengan memainkan isu hudud di waktu2 yang dirasakan perlu. namun demo haram tetap menjadi pilihan pasrael dan seperti biasa bersedia mengikut arahan pihak lain. >:]

Tugu Bangsa Tembok Negara

Posted: 12 May 2012 07:07 AM PDT

Tugu Bangsa Tembok Negara


Gambar 2:Ulang Tahun Umno Ke 66,Perhimpunan Aman Orang Umno Tak Ganggu Rakyat!

Posted: 11 May 2012 09:30 AM PDT

UMNO seluruh negara berjaya mengumpul ahli2 dan penyokong umno lebih 100 ribu di dalam dan luar stadium bukit jalil.

prince of darkness-safirulamar عمار ميلانو

Posted: 12 May 2012 07:03 AM PDT

prince of darkness-safirulamar عمار ميلانو


Bodoh Pencacai

Posted: 12 May 2012 12:03 AM PDT




Kenapalah penyokong-penyokong pas ni bodoh eh? pasal artis masuk pas pun nak jadikan Isu besar, karng kalau cakap munafik marah! padahal hal-hal macamni jgnlah nak skeptikal sangat sampai memburuk-burukkan artis lain pula! apa syurga dan neraka PAS yang tentukan ke? apa yang suka sangat sampaikan nak tentukan orang itu masuk neraka atau syurga?


Korang view screen shoot diatas ni, lihat bagaimana mereka mengutuk berberapa pelawak terkenal yang mengutuk sekeras-kerasnya perhimpunan bersih ni, sampai nak boikot mereka lagi tu! jangan risau afdlin, johan dan sharifah, selagi pas masih bodoh, rakyat memang takkan kasi chance pada mereka. biarkan mereka dengan angan-angan mat jenin. haha

Bila artis masuk UMNO, pencacai bodoh pas ni kata pengampu la , bodek kuat la, abistu Aisyah janji manismu ni masuk pas tu pengampu sape??? pengampu Niki Ajis? dah comfirm2x..lepas ni dapatlah show dan menyanyi di markas-markas PAS, artis pas je nyanyi kat markas diorang! pui! orang kalau nak belajar agama atau mendalami Islam, bukan dalam parti politik macam PAS yang kononnya memperjuangkan Islam! Syurga dan Neraka bukan ditentukan oleh nik ajis. dalam ceramah, kutuk umpat sana-sini tu boleh beri pahala ke?

bumiyang

Posted: 12 May 2012 03:31 AM PDT

Politik Harian

Posted: 12 May 2012 03:26 AM PDT

Politik Harian


DS Najib Bidas BERSIH: "Kalau Hendak Tunjuk Kuat Himpun di Stadium!"

Posted: 12 May 2012 12:00 AM PDT


"Kalau nak tunjuk kuat, berhimpunlah di stadium seperti kita... kalau mereka sayangkan negara dan menghormati undang-undang berhimpunlah seperti kita," kata Datuk Seri Najib Tun Razak pada majlis Sambutan Hari Umno ke-66 di sini, malam tadi.

Kata Presiden Umno ini, penganjur Bersih 3.0 akhir bulan lalu telah ditawarkan beberapa tempat seperti Stadium Nasional Bukit Jalil serta Stadium Merdeka.

"Mengapa mereka (Bersih3.0) tidak mahu menggunakan tempat yang telah disediakan seperti kita malam ini, adakah mereka takut jumlah penyokong yang hadir tidak ramai.

"Bukan alasan yang bagus mereka mengatakan kita memberitahu mereka terlalu lambat untuk mengubah tempat perhimpunan mereka daripada Dataran Merdeka dan mereka menyatakan Stadium Merdeka bukan tempat sejarah adalah satu pembohongan," tambah Najib yang memulakan ucapan dengan mengkritik pendirian penganjur Bersih 3.0 mahu berhimpun di Dataran Merdeka.

Sekitar 100,000 orang hadir pada majlis sambutan malam tadi.

Dalam ucapannya, Najib yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN) berkata, Umno tidak pernah mendominasi kuasa politik negara ini.

Beliau juga meminta pembangkang berhenti daripada mempersalahkan Umno atas setiap masalah dihadapi mereka.

"Umno tak mabuk kuasa dan kami akan berubah mengikut tuntutan masa yang inginkan perubahan dan dasar Umno boleh berubah, namun kami matlamat memperjuangkan agama, bangsa dan negara tidak akan berubah," kata beliau lagi.-SH

Video Siri Jelajah Destini DI Negeri Sembilan & Johor #JDAB2012

Posted: 11 May 2012 11:15 PM PDT

Tasha Shilla bersama Skuad JDAB2012 bersama masyarakat pengunjung


Rakaman siri Jelajah Destini Anak Bangsa yang melawat dan mencari golongan pelajar lepasan SPM yang tidak mampu melanjutkan pelajaran kerana kemiskinan. Program anjuran GDAB dengan kerjasama UiTM ini merupakan program khas bagi membantu golongan pelajar yang ibubapa mereka berpendapatan bawah RM2,000 sebulan.

Adik-beradik Linda Rafar dan Diana Rafar

120,000 Hadir Sambutan UMNO 66 Vs BERSIH 3.0

Posted: 11 May 2012 10:23 PM PDT



Sambutan Ulang Tahun UMNO Ke-66 disambut dengan begitu bersemangat dan meriah, kira-kira 120,000 ahli UMNO dan orang ramai membanjiri Stadium Nasional Bukit Jalil serta perkarangannya di sini malam ini bagi menyambut Ulang Tahun UMNO Ke-66.

Seawal pukul 3 petang lagi, lautan baju merah sudah memenuhi perkarangan stadium.

Petikan lirik lagu UMNO iaitu, 'UMNO terus mara' adalah tepat untuk menggambarkan perjuangan parti yang banyak berjasa ini. Walaupun dicabar, ditentang dan diasak dari luar, dari dalam dan sejak dahulu sehingga sekarang, UMNO kekal tegak berdiri memikul amanah agama, bangsa dan negara.

Jika pembangkang masih enggan mengakui akan kekuatan UMNO, maka mereka harus berfikir sekali lagi selepas menyaksikan perhimpunan raksaksa ini.

Tetapi, kita yakin bahawa pembangkang sebenarnya cukup maklum akan kekuatan UMNO dan kerana itulah mereka perlu mengadakan BERSIH, perlu mempersoalkan sistem pilihanraya, perlu menggembar-gemburkan kisah pengundi hantu dan sebagainya untuk dijadikan alasan apabila kalah dalam pilihanraya nanti.

Kerana itulah juga mereka tidak jemu-jemu berusaha menjatuhkan UMNO melalui jalan belakang bagi mengelak dari melalui pilihanraya.

Begitu jelas sekali bahawa sokongan terhadap pembangkagn tidaklah sekuat laungan fitnah yang mereka lemparkan terhadap kerajaan. Malah, perhimpunan BERSIH 3.0 yang ditaja oleh zionis, di mana peserta-peserta diberi bayaran juga hanya mampu mengumpul lebih kurang 25,000 orang sahaja. Itupun setelah dicampur dengan kumpulan penentang Lynas dan penyokong LGBT yang menyasarkan musuh yang sama iaitu UMNO.

Justeru, di manakah yang dikatakan kekuatan pembangkang? Di dalam laman sosial di internet sajakah? Kenapakah penyokong-penyokong tegar di internet itu tidak mampu dikumpulkan secara tersusun untuk turun berdemonstrasi ketika BERSIH 3.0? Apakah mereka tidak cukup bersemangat? Atau tidak cukup keyakinan? Atau pengecut? Atau bayaran yang diberi oleh pihak pembangkang/BERSIH terlalu rendah?

Jawapannya ialah kerana penyokong mereka tidak seramai mana. Segelintir yang ada itu pula pondan-pondan, pengecut dan pak-pak turut belaka - konon ingin berjuang tetapi terhegeh-hegeh meminta simpati apabila cedera. Kerana itulah BERSIH 3.0 gagal dan kerana itulah juga pembangkang bakal kalah lagi dalam pilihanraya kali ini.

Walaubagaimanapun, kita wajar mengucapkan terima kasih kepada pembangkang kerana kita percaya, semangat yang memuncak dan kesedaran yang meningkat di kalangan golongan atas pagar yang diterjemah dalam sambutan ulang tahun UMNO hari ini adalah sedikit sebanyak berpunca dari sikap dan kelemahan pembangkang sendiri, terutamanya dalam penganjuran BERSIH 3.0.

Sesungguhnya, sifat pembangkang yang sentiasa bergelumang dengan skandal dan suka melakukan kerosakan, memudahkan kerja UMNO. Jika pembangkang perlu melakukan penipuan dan memfitnah seperti memalsukan gambar dan mereka-reka cerita tentang keburukan pemimpin UMNO, UMNO pula tidak perlu berbuat begitu. UMNO hanya perlu tunggu dan lihat sahaja bagaimana pembangkang 'membunuh' diri mereka sendiri secara perlahan-lahan.

Itulah bezanya parti yang berjasa dengan parti yang hanya tahu bercakap. Manusia yang banyak bercakap selalunya akan lebih banyak berbuat silap. Begitu jugalah dengan pembangkang yang saban hari kerjanya adalah bercakap, berkempen dan berceramah. Semakin lama semakin banyak yang mereka tersasul dan semakin teruk mereka merapu.

UMNO pula tidak perlu bercakap banyak dan hanya bercakap bila perlu. Selebihnya UMNO bekerja untuk rakyat dan untuk negara.

Hari ini, kita bertuah dapat menyaksikan UMNO bangkit kembali dari kecederaan dan terus mara menuju pilihanraya demi agama, bangsa dan negara! Hidup UMNO! Hidup Melayu! Allah selamatkan Malaysia!

Galeri Gambar klik di sini

VIDEO 7 Sebab Barisan Nasional Di Hati Rakyat

Posted: 11 May 2012 07:00 PM PDT



Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak mengemukakan tujuh prinsip sebagai panduan kepada rakyat untuk membuat penilaian dan pertimbangan menjelang pilihan raya umum ke-13 akan datang.

Galeri gambar Klik di sini dan di sini...

Gelombang Merah Tawan Stadium Bukit Jalil... Anwar Gigit Jari #UMNO66

Posted: 11 May 2012 09:37 AM PDT














Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengemukakan tujuh prinsip sebagai panduan kepada rakyat untuk membuat penilaian dan pertimbangan menjelang pilihan raya umum ke-13 akan datang.

Beliau berkata tujuh prinsip itu dikemukakan berdasarkan tempoh hampir tujuh dekad UMNO telah berjasa kepada negara.

"Saya nak papar tujuh prinsip yang boleh bantu kita buat penilaian dan pertimbangan. Pertama, antara Barisan Nasional (BN) dan pembangkang mana satu kepimpinan yang dipercayai dan janji ditepati? Siapa yang buat segalanya? Barisan Nasional!"

"Selain itu, 22 janji yang pembangkang beri… sebahagian besar tak ditunaikan di Selangor. Siapa yang gagal uruskan soal air? Banyak lagi mereka gagal.

"Yang kedua, kita mesti tentukan esok lebih baik daripada hari ini. Antara BN dan pembangkang siapa yang boleh jamin rakyat Malaysia esok lebih baik dari hari ini," katanya ketika berucap pada majlis sambutan ulang tahun ke-66 UMNO di Stadium Nasional Bukit Jalil di sini, malam ini.

Persoalan Najib itu seterusnya disambut dengan sorakan hangat kira-kira 100,000 anggota UMNO yang hadir untuk menyaksikan perhimpunan penuh bersejarah parti yang memperjuangkan nasib bangsa Melayu itu.

Seterusnya, Najib berkata rakyat juga perlu membuat pertimbangan pihak mana yang boleh memelihara keluhuran perlembagaan, kedaulatan undang-undang, kesucian agama Islam dan Raja-Raja Melayu serta hak-hak kaum lain di negara ini.

Prinsip keempat, katanya, adalah rakyat perlu memilih siapakah antara BN dan pembangkang yang mampu menguruskan ekonomi dengan baik dan boleh membawa pertumbuhan yang memberangsangkan.

"Kelima, siapa yang boleh pelihara keharmonian negara? Keenam, siapa yang boleh buat perubahan dan pembaharuan secara tersusun? Siapa yang buat transformasi negara?" katanya.

Prinsip terakhir, kata Perdana Menteri, adalah rakyat perlu memilih pihak yang benar-benar boleh memelihara kemakmuran negara sehingga Malaysia dapat mencapai status negara berpendapatan tinggi.

Berikutan 'demam' pilihan raya mula melanda rakyat, Najib secara berseloroh berkata beliau mahu menghadap Yang di-Pertuan Agong esok.

"Oleh kerana bahang-bahang pilihan raya dah dapat kita rasai dan ramai sudahpun kena demam pilihan raya… saya lihat malam ini hebat… rasa-rasanya esok saya nak menghadap Agong. Kita sudah sedia? Boleh menang?" soal Najib yang sekali lagi menerima sorakan semangat yang hebat daripada anggota Umno yang hadir.

Najib berkata perhimpunan malam ini menjadi bukti sokongan dan dukungan kaum Melayu yang semakin meningkat kepada UMNO dan BN.

"Di malam yang bertuah dan bersejarah ini biarlah stadium ini jadi saksi kita semua umat Melayu berkumpul dengan penuh semangat dan keyakinan. Siapa kata sokongan dan dukungan Melayu pada UMNO sudah menurun?

"Hari ini kita saksikan sokongan kita yang semakin meningkat. Saya nak tanya kalau kedudukan perlembagaan orang Melayu, apabila Islam diasak, institusi negara diperlekeh… siapa ke depan pertahankan kalau bukan UMNO?," katanya.

Perdana Menteri berkata rakyat perlu memelihara kemakmuran yang telah dibawa ke seluruh pelosok tanah air dan tidak sesekali membiarkannya dibinasakan di tangan pihak yang tidak bertanggungjawab.

"Biar berputih tulang, jangan rakyat dan bangsa putih mata. Kerana kelak kita tidak mahu lihat anak-anak cucu terbangsat hidup mereka. Maka kepada semua saya berpesan, kepada semua saya beri pedoman janganlah kita terpalit darah meracun sandiwara lawan dan menempah alam kegagalan.

"Ayuhlah! Jangankan germimis, hujan pun mari kita redah. Jangan ribut taufan pun mesti kita harungi. Jangan air bah, gelombang badai pun harus berani kita harungi. Jangankan gerhana, gelap gelita pun pasti kita terangi. Ayuhlah semua.

"Biar berdentum guruh di langit, walau kilat sambar-menyambar. Berpaksikan kepada parti UMNO, berbekalkan kepada janji oleh Barisan Nasional. Hidup UMNO, hidup Barisan! Selamat hari ulang tahun UMNO," katanya.-Umno-Online

p/s: sila like http://www.facebook.com/Bjpixel aku akan up kesemua gambar di sana...

UMNO Gah di Sambutan Ulangtahun UMNO Ke 66

Posted: 11 May 2012 06:42 AM PDT

Kehadiran ahli Umno yang amat memberangsangkan... Membukti Umno pembela rakyat.... Sambutan yang penuh meriah pada malam ini membuktikan kemenangan besar Umno di PRU ke-13.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Sekitar Sambutan Ulangtahun Umno Ke 66

Posted: 11 May 2012 04:14 AM PDT













Taipingmali (tm)

Posted: 12 May 2012 01:37 AM PDT

Taipingmali (tm)


Pembangkang gandakan usaha menggagalkan Lynas

Posted: 11 May 2012 10:31 PM PDT

Dap terus menggandakan agenda pembohongan mereka terhadap kilang Lynas di Gebeng Kuantan.

Antara tuduhan dan fitnah ialah Lynas adalah lombong rare earth dan ia sebuah loji nuklear.

Sekira berlaku kebocoran dan letupan ia lebih atau sama hebat dengan letupan di Rusia dan Jepun.

Orang Pas sudah kurang percaya dengan pembohongan Fuziah Toron kerana Ahli Parlimen Pas Hulu Langat telah memberikan penjelasan yang cukup kepada ahli.

Melayu Pas jenis bermasalah otak sahaja yang masih terjerit-jerit menentang Lynas, sebab apa? Sebab mereka diupah untuk berbuat demikian.

Fuziah Toron pula mungkin diupah oleh Dap atau agensi luar supaya projek yang sangat menguntungkan ini dihentikan.

TM yakin kalau Lynas milik Nga Kor Ming atau Lim Kit Siang, tidak akan ada satu pun bantahan jalanan

Ini agenda pembangkang untuk meraih undi rakyat Malaysia.

Rakyat mestilah mendapatkan maklumat yang betul bukan darpada pihak yang anti lynas.



http://www.lynascorp.com/
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

MELAYU DALAM PAKATAN RAKYAT MELUTUT KEPADA DAP

Posted: 11 May 2012 06:31 PM PDT

Keputusan DAP tidak menyambung tempoh anggota Dewan Negara Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim adalah satu indikasi bagaimana parti rasis dan chauvinis Cina itumelihat kepada pemimpin Melayu di dalam parti.

Apa yang terjadi kepada Naib Presiden DAP itu sepatutnya menjadi pengajaran amat berguna kepada orang Melayu dan beberapa kerat individu Melayu yang kononnya melihat parti itu memperjuangkan nasib bangsa Melayu.

Untuk memancing undi, DAP cuba menonjolkan imej prihatin kepada orang Melayu dengan mengatakan mereka memberi tempat kepada pemimpin Melau di dalam parti itu.

Maka Tunku Aziz pun dilantik sebagai salah satu naib presiden DAP untuk mengaburi mata orang Melayu.

Keadaan itu berubah apabila Tunku Aziz bersuara sedikit mengkritik penganjuran perhimpunan Bersih 3.0 yang disokong DAP dan parti pembangkang yang lain.

Dengan pantas DAP yang dikatakan sayang dan mengambil berat kepada Orang Melayu mencantas anggota diraja Kedah itu daripada terus memegang jawatan Senator.

Bagi DAP, orang Melayu boleh pegang jawatan tinggi dalam parti itu, mungkin juga sampai menjadi pengerusi, tetapi mereka hendaklah diam membisu serta menjadi seperti tunggul.

Membuka mulut untuk memperjuangkan hak-hak orang Melayu di dalam DAP bermakna mengundang padah kepada karier politik mereka.

Taktik DAP memikat hati orang Melayu setakat ini telah berjaya menjadikan PAS sebagai kuda tunggang yang setia.

Kesetiaan PAS kepada DAP terbukti apabila parti itu sanggup mengorbankan prinsip perjuangan negara Islam semata-mata untuk menjaga hati DAP.

Kenyataan Presiden PAS, Abdul Hadi Awang bahawa parti itu tidak boleh melaksanakan hukum hudud dan mewujudkan negara Islam sehingga mencukupi syarat.

Apa yang dikatakan beliau amat bertentangan dengan semangat berkobar-kobar PAS Kelantan meluluskan enakmen hukum hudud 20 tahun dahulu kononnya sebagai langkah pertama penubuhan daulah Islam di negara ini.

Persoalannya apa yang sudah jadi dengan enakmen undang-undang hudud versi PAS? Adalah disebabkan persengkolan mereka denga parti rasis Cina DAP, hukum hudud pun PAS sanggup campak ke luar tingkap?

Inilah sikap hipokrit dan bermuka dua yang ditunjukkan PAS dalam isu negara Islam.

Semasa mereka belum menjadi rakan kongsi bersama DAP dalam Pakatan Rakyat, DAP dianggap sebagai musuh kerana mereka golongan kuffar.

Tetapi apabila sudah tidur sebantal dengan DAP, semuanya menjadi halal.

DAP tidak lagi dilabel sebagai kafir harbi, malah PAS berkata perjuangan parti itu selari dengan slogan 'Malaysian Malaysia' yang diperjuangkan parti itu.

Kenyataan Abdul Hadi membuktikan bahawa PAS telah melutut sepenuhnya kepada kehendak DAP yang menentang konsep Daulah Islamiyahnya.

Berbeza dengan DAP yang terus mengekal slogan 'Malaysian Malaysia'nya, PAS pula telah menukar warna politiknya.

Daripada perjuangan menegakkan Negara Islam, PAS melunakkannya menjadi Negara Berkebajikan untuk menjaga hati DAP.

DAP adalah seperti serigala yang berbulu biri-biri.

Jika PAS dan orang Melayu di dalam DAP dan PKR masih dibuai mimpi berfikir DAP akan menjaga dan memperjuangkan hak serta nasib mereka, satu hari nanti mereka akan bangkit dari tidur lena sebagai rakyat kelas dua yang ditindas seperti mana di Singapura.

ends
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

HARI INI A HALIM DAN ESOK AISHAH DAN DYNGKU INTAN

Posted: 11 May 2012 06:13 AM PDT

MANGKAQ DAHHH PARTI AJARAN SESAT

Posted: 11 May 2012 06:11 AM PDT

20120506 A Halim

Posted: 11 May 2012 06:10 AM PDT

DULU KUTUK RAPAT, SEKARANG DAH JADI PENGANJUR, TAHNIAH PAS.

Terbaru: 20120509 Syirik dikalangan ahli parti politik

Posted: 11 May 2012 04:39 AM PDT

PANEH MIANG

Posted: 12 May 2012 01:34 AM PDT

PANEH MIANG


Jom Ekiden Run

Posted: 11 May 2012 09:21 PM PDT

"Marilah kita berlari beramai-ramai di mana ini adalah sebahagian daripada rencana sambutan Himpunan Jutaan Belia 2012 dan merupakan satu falsafah yang sangat besar iaitu menyerahkan Putrajaya kepada anak-anak muda dalam menyertai aktiviti yang lebih berfaedah," ujar Menteri Belia dan Sukan Dato' Sri Ahmad Shabery Cheek semasa majlis Pra Pelancaran 7th Malaysia International Ekiden Run Putrajaya 2012 di Menara Kementerian Belia dan Sukan (KBS) sini hari ini.

"Menggalakkan belia mengamalkan gaya hidup yang sihat dan dedikasi adalah salah satu objektif utama aktiviti ini disamping dapat mengeratkan lagi hubungan baik dan sikap persefahaman di antara Malaysia, Jepun serta beberapa lagi buah negara yang lain," ujarnya lagi.

Jumlah penyertaan pada tahun 2007 adalah seramai 131 kumpulan peserta manakala pada tahun 2011 meningkat kepada 1073 kumpulan. Jumlah ini meningkat dengan mendadak pada tahun tersebut dan pada tahun ini, jumlahnya dijangka bertambah berdasarkan kepada jumlah permohonan pernyertaan yang diterima urusetia setakat ini.

Ianya adalah satu jumlah yang terbesar dalam sejarah penganjuran Ekiden itu yang turut mencatatkan rekod di dalam The Malaysia Book Of Record. Dato' Sri Ahmad Shabery didalam ucapannya menyarankan agar pihak penganjur menghadkan jumlah penyertaan kepada 1,000 pasukan sahaja.

Jumlah ini masih besar memandangkan penganjuran di negara ini masih mencatatkan jumlah terbesar dikalangan negara-negara yang pernah menganjurkan larian ini termasuk di negara Jepun dan Singapura. Beliau juga mencadangkan supaya jumlah penyertaan terdiri dari pelbagai kaum dan peringkat umur bagi memperlihatkan keunikan masyarakat negara ini.

"Diharapkan agar program seperti ini adalah program yang terhebat dan dapat memberi kebaikan kepada golongan muda dan mendekati mereka dengan lebih berkesan pada kali ini," katanya selepas menyerahkan borang penyertaan kepada wakil-wakil penganjur dan menerima tajaan dari syarikat-syarikat tempatan.


hbn.gov.my

Sahabat-Gunung

Posted: 12 May 2012 01:20 AM PDT

Sahabat-Gunung


Gelombang Merah Tawan Bukit Jalil - Lambang Kekuatan UMNO

Posted: 11 May 2012 07:13 AM PDT



Gelombang Merah mula tawan Stadium Bukit Jalil.  Begitulah gambaran yang boleh diberikan apabila dijangka lebih 80,000 membanjri Stadium Bukit Jalil malam ini.
Malam ini merupakan acara kemuncak sambutan ulang tahun UMNO ke 66 yang bermula 1 Mei lalu menerusi Larian Bendera UMNO di seluruh negara.
Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak dijangka akan menyampaikan amanatnya pada jam 9 malam dan seterusnya menyampaikan Anugerah Tokoh Melayu Terbilang kepada dua penerima.
Sebelum upacara menaikkan bendera UMNO satu upacara penyerahan bendera "Sang Saka Bangsa" akan diadakan di mana Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahud Hamidi akan menyerahkan bendera UMNO kepada Datuk Seri Najib.
Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin juga akan menyampaikan ucapannya
Majlis malam ini akan diakhiri dengan upacara memotong pulut kuning dan persembahan bunga api.
Semalam satu majlis tahlil dan bacaan yassin serta doa kesyukuran telah diadakan di Surau Ar Rahman PWTC.
Sambutan ulang tahun UMNO ke 66 akan diteruskan hingga 13 Mei ini di Stadium Bukit Jalil dengan pelbagai acara menarik diadakan seperti Karnival Kerjaya, Sambutan Hari Ibu, Seminar Motivasi, Futsal, Paintball, Konsert, Pameran Robotik dan pelbagai acara lagi.

Najib Diserbu Gelombang Merah

Posted: 11 May 2012 06:47 AM PDT



Panglima Perang Cyber

Posted: 11 May 2012 11:37 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Gambar Lautan Ahli UMNO Bersama Presiden @NajibRazak Di Stadium Nasional Ini Pasti Akan Hantar @Anwaribrahim @AzminAli @CMLimGuanEng @NikAbdulAziz Masuk ICU #UMNO66

Posted: 11 May 2012 09:09 PM PDT


Gambar dari Agenda Daily :

bj-ramai600

bjstadium513

bj2600

bjtertib


Mahu tengok lautan manusia 'gelombang merah' sila klik di sini http://www.agendadaily.com/Muka-Hadapan/50000-ribu-di-stadium-bukit-jalil-jam-530-petang.html

Autokhana ( Tar Mac Attack ) Alternatif Lumba Haram Acara Tarikan @HariBeliaNegara 2012 #HBN2012

Posted: 11 May 2012 08:50 PM PDT

KBS Autokhana (Tar Mac Attack) adalah adalah precision driving event. Pergerakan adalah bermula dengan melalui pusingan litar kemudian melakukan aksi parking, breaking point, slaloms (zig-zag) dalam keadaan kehadapan dan kebelakang. 

Pemenang ditentukan berdasarkan kepantasan masa yang dicatat menggunakan sistem sensor berkomputer, dan jentera yang tiba dahulu di garisan penamat. 

Objektif utama kejohanan ini adalah untuk memperhebatkan lagi kempen "Katakan Tidak Pada Lumba Haram" kepada peserta dan ribuan pengunjung khususnya golongan belia pemotoran hingga ke peringkat akar umbi. 

Seterusnya menyediakan prasarana trek perlumbaan (Litar Autokhana) bagi pasukan-pasukan serta peminat sukan Autokhana di seluruh pelusuk tanah air untuk berlumba dengan kadar yang selamat, kos efektif, profesional serta terkawal dan memberi kesedaran kepada komuniti belia mengenai keburukan berlumba haram, penyalahgunaan dadah dan masalah gejala sosial di kalangan belia khususnya remaja. 

Pertandingan ini terbahagi kepada 5 kategori utama iaitu Kereta NA<1,000 cc / 1,000cc < NA < 1,600cc / 1,600cc < NA < 1,800cc / 1,800cc < NA < 2,000cc dan kategori OPEN cc yang menawarkan hadiah wang tunai keseluruhan sebanyak RM 6,000.00 beserta trofi dan barangan penajaan. 

Penyertaan adalah terbuka kepada warganegara dan bukan warganegara Malaysia boleh turut serta apabila telah lulus tapisan keselamatan dan memenuhi syarat-syarat penyertaan dari pihak penganjur.




Sesiapa yang berminat menyertainya sila hubungi PENYELARAS PROJEK : HAZRI NIZAM BIN ZAKARIA NO. TELEFON : 03-8871 3415/017 322 3334

Video Ucapan Presiden Umno Tajuk 'Pembela Rakyat' Hadapan 120 Ribu Pejuang Umno Stadium Nasional Semalam #UMNO66

Posted: 11 May 2012 08:12 PM PDT




Respon pemimpin UMNO terhadap ucapan Presiden 


Ucapan Najib membakar semangat anggota UMNO

KUALA LUMPUR 12 Mei - Ucapan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak malam tadi di hadapan lebih 100,000 anggota UMNO, dianggap sebagai bekalan dan peringatan penting kepada anggota parti itu sebelum pilihan raya umum ke-13.

Masing-masing menganggap ucapan Presiden UMNO itu sebagai pembakar semangat untuk semua anggota UMNO berjuang habis-habisan untuk merealisasikan isi perjuangan parti itu.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal berkata, ucapan itu mesti difahami dan diterjemahkan dalam bentuk tenaga dalam memastikan UMNO terus relevan dan kekal dalam perjuangannya.

"Seperti apa yang dikatakan oleh Presiden kita mesti bersiap siaga dalam menghadapi pilihan raya akan datang, UMNO merupakan parti yang amat berjasa kepada rakyat dan ia perlu kekal," katanya kepada pemberita selepas perhimpunan ulang tahun ke-66 UMNO di Stadium Bukit Jalil di sini malam tadi.

Shafie menarik perhatian berkata perhimpunan itu memberi gambaran bahawa anggota parti sudah bersedia berjuang untuk mengembalikan kegemilangan sebagai parti Melayu terunggul.

Sementara itu, Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berharap agar semua anggota UMNO memberi komitmen yang penuh untuk melaksanakan apa yang diucapkan oleh Presiden parti.

"Apa yang disampaikan oleh Presiden terbukti bukan sekadar retorik, kita harus bekerja dengan lebih keras lagi," katanya.

Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad pula menyifatkan ucapan Najib penuh dengan semangat dan jelas menunjukkan bahawa perpaduan bangsa Melayu semakin kukuh.

Dalam pada itu, Ketua Puteri UMNO Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin mengingatkan semua anggota parti khususnya Puteri UMNO supaya menghayati amanat daripada Presiden parti agar bekerja keras bagi memastikan kemenangan berpihak kepada UMNO pada pilihan raya akan datang. - BERNAMA




Mari kita jadikan kemenangan PRU13 sebagai hadiah paling bermakna untuk UMNO !!!




Umno 66 Tahun

#UMNO66 Cecah 2.5 Juta @NajibRazak @MuhyiddinYassin

Posted: 11 May 2012 11:32 AM PDT

Tahniah kepada semua pejuang yang membantu menjayakan hashtag ini.

Kan bagus jika semua orang bersatu demi Umno?

Kerana bersatu teguh,bercerai roboh.

Lihat gambar dirakam.

Terima kasih daun keladi lain kali kita pakat lagi.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Video Terbaru PM @NajibRazak Dekati Rakyat Di Udara Radio Sinar FM

Posted: 11 May 2012 08:53 AM PDT

Rasanya jika ada yang terlepas mengikuti aktiviti YAB Perdana Menteri di Radio Sinar FM maka video ini boleh menjadi rujukan mereka.


Jika masih ada juga belum tahu maka ini bukan kali pertama PM mendekati rakyat melalui udara di radio.


Kesungguhan Perdana Menteri menjadi bukti bagaimana idea yang baru seperti melalui radio digunakan dalam misi menerangkan apa tugas yang telah berjaya dilaksanakan sepanjang tiga tahun menerajui negara.


Mari kita bantu Perdana Menteri kita yang mana kerugian yang besar akan berlaku jika perkara yang baik seperti ini, gagal diketahui oleh sebilangan besar rakyat Malaysia.


Menyebarkan perkara yang baik samada untuk agama, bangsa atau negara adalah baik di sisi agama, begitu juga menyebarkan berita palsu dan fitnah seperti yang biasa dilakukan oleh pembangkang,juga mendatangkan kesan yang amat buruk samada kepada agama, bangsa atau negara tetapi juga generasi akan datang anak cucu kita.


Elakkan dosa berpanjangan kerana fitnah yang disebarkan.


Undi BN Jika Sayang PM.


Salam dari Pahang Darul Makmur

Markaz Latihan Tentera Maya Alif Ba Ta...


Published with Blogger-droid v2.0.2

Restoran Guna Sos Babi Diserbu

Posted: 11 May 2012 04:14 AM PDT



http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2012&dt=0511&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_03.htm


Ini bukti kesungguhan Kerajaan menjaga umat Islam dari perkara yang merosakkan hati akibat makan makanan berunsur babi.

Sokong BN Islam terpelihara, bangsa terjaga, Malaysia aman sejahtera...

AZLI SHUKRI

Posted: 11 May 2012 11:36 PM PDT

AZLI SHUKRI


UMNO Bakal Menang Besar

Posted: 10 May 2012 11:55 PM PDT


(Sinar Harian) - Sekitar 49 peratus pengundi memilih Barisan Nasional (BN) sebagai parti keutamaan mereka menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), yang disebut-sebut akan diadakan bulan depan, berbanding 21 peratus yang mahu mengundi Pakatan Rakyat (PR). Bagaimanapun hasil kajian yang dikendalikan baru-baru ini, dua minggu sebelum perhimpunan Bersih 3.0 28 April lalu, juga mendapati 30 peratus pengundi tidak pasti parti yang menjadi keutamaan mereka - yang dikategorikan sebagai pengundi atas pagar.

Dengan perkembangan itu, pengundi atas pagar dilihat mengalami peningkatan kali ini berbanding PRU12 dan dijangka akan memainkan peranan penting dalam menentukan kemenangan sesebuah parti pada PRU13. Kajian itu dikendalikan oleh Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya UM antara 31 Mac dan 15 April lalu melibatkan 2,282 pengundi berdaftar di Semenanjung. Kajian tidak melibatkan pengundi Sabah dan Sarawak - dua negeri yang menawarkan 56 daripada 222 kesemua kerusi Parlimen.

"Kumpulan 30 peratus ini, pada pandangan kami, yang akan menentukan siapa dan parti mana yang akan memperoleh kemenangan dalam PRU13 kelak," kata Penyelidik Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya UM, Amer Saifude Ghazali ketika membentangkan hasil kajian pada Wacana Politik dan Persepsi Semasa Pengundi Menjelang PRU13 di institusi pengajian tinggi itu, hari ini. Menurut beliau, arah aliran sokongan 30 peratus pengundi atas pagar itu akan menentukan sama ada Bn atau PR akan menguasai Parlimen pada PRU13.

"Kadar ini boleh memihak kepada BN atau PR, bergantung pada strategi yang parti-parti politik yang bertanding. Jika parti politik bijak menggunakan strategi, mereka boleh menawan sokongan 30 peratus pengundi ini... jika mereka beralih kepada BN, maka BN akan menang dan jika pindah ke PR, PR berpeluang memperoleh kerusi majoriti Parlimen," kata Amer. Paras 30 peratus yang tidak pasti ini juga sama di peringkat negeri.

Pusat itu turut mengeluarkan penemuan di beberapa negeri khususnya negeri-negeri yang sedang diperintah PR. Misalnya, di peringkat Selangor, 34 peratus pengundi Melayu menyatakan bahawa BN menjadi keutamaan mereka berbanding 33 peratus memilih PR dan 33 peratus lagi pula tidak pasti. Di kalangan pengundi Cina, 16 peratus sokong BN berbanding 49 peratus memilih PR dan 20 peratus lagi tidak pasti. Seramai 20 peratus pengundi kalangan kaum India di Selangor memilih BN dan 60 peratus cenderung kepada PR dan 20 peratus lagi berada dalam kategori tidak pasti.

Di Perak, 36 peratus pengundi Melayu memilih BN sebagai parti pilihan mereka dan masing-masing 30 peratus condong ke arah PR dan 34 peratus tidak pasti. Berbanding di Selangor, 67 peratus pengundi India di Perak memilih BN dan hanya lima peratus memihak kepada PR dan mereka dalam kategori tidak pasti pula 28 peratus. Di Kedah juga, senario itu tidak jauh berbeza tetapi bilangan pengundi yang tidak pasti lebih kecil iaitu 24 peratus di kalangan pengundi Melayu, Cina (12 peratus) dan India (25 peratus).

Malah, di Kedah, 33 peratus pengundi Melayu memilih BN manakala kalangan Cina dan India pula masing-masing 38 peratus dan 65 peratus. Seramai 43 peratus orang Melayu, 50 peratus Cina dan 10 peratus India memilih PR. Bagaimanapun senario agak berbeza membabitkan Kelantan, yang dipimpin oleh Pas sejak 1990, kerana 44 peratus pengundi memilih PR berbanding 27 peratus melahirkan sokongan kepada BN. Seramai 29 peratus pengundi berada dalam kumpulan tidak pasti.

Menurut Amer, ia menunjukkan bahawa senario di Kelantan adalah agak berlainan berbanding Selangor dan Kedah. Ketika ditanya mengenai signifikan peratusan pengundi tidak pasti dalam menentukan parti pilihan mereka dalam PRU13, Amer berkata, meskipun 30 peratus pengundi mengatakan tidak pasti, sebenarnya penemuan "kami juga menunjukkan bahawa sebahagian besar sudah membuat keputusan." "Cuma mereka tidak mahu memberitahu parti yang menjadi keutamaan mereka secara terbuka.

Pendirian mereka, kami dapat kenal pasti menerusi jawapan kepada soalan-soalan lain yang berkaitan, misalnya ada yang menentang dasar kerajaan," kata beliau. Berkenaan dengan keutamaan pilihan antara parti dan calon, 37 peratus pengundi berkata bahawa mereka akan membuat pemilihan berdasarkan calon manakala 51 peratus lagi memilih dengan mempertimbangkan aspek parti. Seramai 12 peratus lagi tidak pasti. Dari segi kaum, masing-masing 50 peratus pengundi Melayu, 54 peratus (Cina) dan 57 peratus (India) mengutamakan soal parti apabila mahu mengundi kelak.

Belantan

Posted: 11 May 2012 11:27 PM PDT

Belantan


Live dari Stadium Bukit Jalil : Lautan manusia menyambut hari ulang tahun UMNO yang ke-66...Hidup UMNO...!!!

Posted: 11 May 2012 08:50 AM PDT


Dijangkakan lebih 100 ribu ahli-ahli UMNO memenuhi Stadium Bukit Jalil sekarang bagi menyambut hari ulangtahun UMNO yang ke-66.


DS Najib Razak sedang memberikan ucapan di hadapan lebih daripada 100,000 ahli UMNO yang berada di Stadium dan jutaan lagi ahli dan penyokong UMNO yang menonton secara langsung di dalam TV.

Ucapan Najib Razak kali ini sangat bersemangat dan disahut dengan gamatnya di dalam Stadium. Beliau membandingkan perhimpunan raksasa UMNO yang berjalan dengan aman di dalam Stadium, tidak seperti sesetengah pihak yang mahu berdemo dijalanan walaupun telah diberi lokasi yang lebih praktikal iaitu di dalam stadium.

Sepertimana yang sedia kita maklum tindakan pihak tersebut hanya bermotifkan untuk mewujudkan suasana huru-hara seperti yang telah kita saksikan baru-baru ini di Kuala Lumpur!

Akibat stadium yang penuh, dianggarkan lebih 10,000 terpaksa mendengar ucapan Presiden UMNO dari luar stadium.








Pendayung sudah ada di tangan, perahu sudah di air dan marilah kita bersama-sama dengan penuh semangat, sebagai patriot bangsa dan negara, menjamin kemenangan yang besar kepada UMNO/BN dalam PRU ke-13 nanti. Hanya Allah S.W.T yang menentukan segala tetapi ikhtiar dan usaha mestilah di pihak kita.

Selamat menyambut hari ulang tahun yang ke-66 Penubuhan UMNO. Semuga UMNO kembali menjadi lebih kukuh dan mantap dari sebelumnya. Para pemimpinnya lebih insaf, ahli-ahlinya lebih berusaha dan bersatu hati bagi mengembalikan kepercayaan rakyat kepada UMNO. Rakyat perlu diutamakan serta di bela sepenuhnya. InsyaAllah.

Terima kasih UMNO kerana menjadikan Malaysia lebih dari apa yang dijangkakan.

HIDUP UMNO DULU,KINI DAN SELAMANYA..
Salam perjuangan.

Sumber gambar : Pisau.net, MiM, Politik Harian

Suara Politik
Taminsari

Transformasi baru khidmat rakyat BN - PAKAR!

Posted: 11 May 2012 01:22 AM PDT


UTUSAN: Apakah tujuan PAKAR diwujudkan?
MOHD. ZIN: PAKAR adalah satu sistem komunikasi yang dibangunkan bagi menyelaraskan dan menyatupadukan perkhidmatan wakil rakyat BN sama ada ahli Parlimen, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) atau penyelaras BN di kawasan yang kita kalah. Sekarang kita ada 22 pusat perkhidmatan bagi kawasan Parlimen dan 56 Dewan Undangan Negeri (DUN).

Langkah mewujudkan sistem bersepadu ini bertujuan memantap dan menambah nilai perkhidmatan wakil rakyat BN. Ia akan membolehkan orang ramai yang tidak dapat datang secara bersemuka di pusat khidmat wakil rakyat boleh menghubungi talian khas ini bagi mengemukakan sebarang aduan ataupun memohon bantuan.

Kita mengambil langkah ini kerana menyedari jumlah penduduk Selangor sangat ramai iaitu enam juta orang dan jumlah pengundi pula 1.9 juta orang. Di kawasan saya di Sepang jumlahnya sudah bertambah sebanyak 19,000 orang menjadikan keseluruhan 76,000 orang. Mustahil kita dapat untuk bersemuka dengan mereka. Jadi inilah tujuannya supaya kita dapat memberikan khidmat kepada rakyat secara lebih baik dan cekap.

Apakah fungsi sebenar pusat panggilan ini?

PAKAR beroperasi dari hari Isnin hingga Jumaat, bermula pukul 9 pagi hingga 6 petang. Fungsi pertamanya, adalah menerima panggilan daripada rakyat dan menyalurkan segala masalah yang dibangkitkan ke pusat perkhidmatan wakil rakyat yang berkenaan. Petugas PAKAR juga akan memaklumkan perkembangan aduan kepada pengadu.

Keduanya, ia berfungsi sebagai pusat menyuraikan masalah. Sekiranya aduan melibatkan perkara di bawah tanggungjawab Kerajaan Persekutuan kita akan membuatkan panggilan keluar bagi memaklumkan kepada agensi yang berkenaan.

Apa yang mengejutkan kita menerima banyak aduan membabitkan soal kebersihan dan kutipan sampah yang di bawah tanggungjawab kerajaan negeri dan pihak berkuasa tempatan (PBT). Segala kesengsaraan rakyat ini kita salurkan ke pengetahuan agensi kerajaan negeri.

Fungsi ketiga, adalah untuk menghubungi nombor-nombor telefon yang telah dikumpul oleh jentera kita bagi memaklumkan aktiviti kemasyarakatan, program kerajaan dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) serta peringatan yang dikeluarkan pihak polis.

Bagaimanakah respons orang ramai sejak mula beroperasi pada 9 April lalu?

Pusat ini telah menerima sebanyak 1,732 panggilan melibatkan pelbagai aduan dan 72 peratus daripadanya berjaya diselesaikan.

Antaranya melibatkan aduan tidak mendapat wang Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), ingin tahu status tempat mengundi, permohonan pelbagai bantuan oleh orang kurang upaya (OKU), tidak mendapat wang pencen, ibu tunggal mahukan bantuan kerja, tidak mampu menyewa rumah, permohonan kewarganegaraan dan diperas ugut.

Sebanyak 23 peratus adalah aduan yang melibatkan PBT iaitu masalah sampah, longkang tersumbat, jalan raya berlubang, tanah runtuh dan lampu jalan rosak. Panggilan keluar yang telah dibuat petugas pusat ini pula adalah sebanyak 11,435 kali.

Kenapakah pusat ini hanya diwujudkan ketika pilihan raya semakin dekat?

Ini sebenarnya bukanlah gimik pilihan raya. Tujuannya adalah semata-mata bagi membantu rakyat yang menghadapi masalah selaras dengan konsep Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan. Saya akui sepatutnya kita mewujudkan pusat panggilan ini lama dahulu, tetapi mungkin pada masa itu kita tidak terfikir bahawa perkhidmatan yang diberikan kepada rakyat kena diperkasakan.

Sekarang, kita berharap dengan adanya pusat ini, tidak timbul lagi isu wakil rakyat BN sombong, susah untuk ditemui oleh rakyat dan hanya nampak muka ketika musim pilihan raya. Kita juga berharap pengundi akan dapat melihat bahawa BN Selangor telah bersedia untuk kembali memerintah dan memberikan perkhidmatan kepada rakyat negeri itu dengan sangat bertenaga.

Tidakkah menyalurkan aduan kepada PBT bermakna kita menyokong kerajaan pembangkang?

Ini bukan bermakna kita menyokong kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor. Matlamat sebenarnya adalah bagi membantu rakyat supaya mereka boleh hidup dengan lebih selesa dan kawasan persekitaran menjadi lebih bersih.

Apabila kita berbuat demikian, ia juga akan membuatkan rakyat sedar bahawa masalah sampah sebenarnya adalah di bawah tanggungjawab PBT dan kerajaan negeri. Mereka yang selama ini mengutip cukai, sepatutnya lebih bertanggungjawab dan memberikan perkhidmatan yang terbaik kepada rakyat.

Kita harap rakyat Selangor menghargai usaha yang BN telah lakukan dan menterjemahkannya dalam bentuk undi.

Bagaimana sokongan pengundi kepada BN di Selangor?

Saya fikir angin perubahan telah wujud dan kita dapat merasakannya di peringkat bawahan. Apabila aktiviti parti diadakan terutama yang melibatkan Najib dan Timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin, respons daripada orang ramai adalah bagus.

Saya fikir sambutan ini berpunca kerana rakyat merasakan hidup mereka semakin baik dengan transformasi yang dilakukan Najib yang melibatkan pelbagai bidang termasuk pengangkutan awam dan mengurangkan kadar jenayah jalanan.

Segala pembaharuan ini adalah berhubung kait dengan kerajaan BN dan saya percaya mereka akan memberikan kita peluang untuk memerintah semula di Selangor.

Perdana Menteri sendiri ketika mempengerusikan mesyuarat Badan Perhubungan UMNO Selangor sebulan lalu ada menyatakan walaupun BN masih berada di dalam terowong tetapi cahaya pada penghujungnya semakin hari semakin terang.

Adakah jentera kempen BN sudah benar-benar bersedia?

Nampaknya jentera pilihan raya kita lebih bersedia dan tersusun berbanding ketika Pilihan Raya Umum 2008. Pada pilihan raya lalu, jentera kempen kita terlalu bersikap ambil mudah dengan beranggapan tidak payah bekerja kuat dan tidak perlu menjawab segala isu yang dibangkitkan oleh pihak pembangkang kerana sokongan akan datang secara semula jadi.

Ketika itu, jentera kita merasakan seolah-olah kita bukan akan menghadapi pilihan raya sebaliknya akan berjalan dalam taman, sebab itu apabila keputusan diumumkan semua terkejut. Sekarang setiap orang sudah bangkit dan bersiap siaga, bukan hanya UMNO, malah MCA, MIC dan parti-parti komponen lain.

Masing-masing saling mengingatkan antara satu sama lain bagi memastikan kita betul-betul bersedia kali ini dan tidak lagi bersikap ambil mudah.-UMO

Suara Politik
Taminsari

sekupangdua

Posted: 11 May 2012 11:20 PM PDT

sekupangdua


PAKATAN RAKYAT @ BERSIH TAK TIDO MALAM BILA 100 RIBU YANG HADIR!

Posted: 11 May 2012 07:20 AM PDT


Nampaknya respon rakyat terhadap sambutan 66 tahun distadium bukit jalil buat pencacai Aljubri dan Ambabiga tak boleh tido malam, mana taknya kehadiran lebih 100 ribu rakyat buat pengganas BERSIH tajaan Yahudi termangu semacam tertelan tulang ikan,

Kehadiran yang melebihi 5 kali ganda dari pencacai Bersih nampaknya Berpunca kerana ketidak puasan hati rakyat terhadap perusush atau pengganas yang begitu riak seolah merekalah suara rakyat sekalipun kita tahu ini semua agenda politik yang mementingkan diri sendiri, malah perjuangan bersih adalah semata-mata memperjuangkan Cita-cita seseorang yang rosak kerana nak sangat menjadi Perdana Menteri sekalipun rakyat cukup tahu malaun ni memang paling banyak terlibat dengan kes Moral yang Rosak

isu BERSIH yang dibanggakan oleh pencacai Ambiga tajaan YAHUDI nampaknya tak akan bertahan lama, kehadiran begitu ramai untuk sambuatan UMNO ke 66 merupakan betapa rakyat mahu membuktikan BERSIH bukan suara rakyat sebaliknya dicacaikan untuk kepentingan seseorang yang nak sangat jadi Perdana MEnteri...

Apapun kita tahu sekiranya esok hari mengundi atau pilihanraya tentunya pakatan rakyat pakat bungkus besar... Rasanya dah boleh kita sediakan keranda sebagai persediaan, sudah boleh ditalkin supaya aljubri dan sekutunya amBABIga boleh tumpor dengan aman dan negra juga akan kembali aman... Amin

PELUANG PERNIAGAAN LUMAYAN DIDEPAN RUMAH AMBIGA ... Terutama Sapa yang RUGI masa BERSIH

Posted: 11 May 2012 12:31 AM PDT


AJAK LAH RAMAI-RAMAI JOIN BERNIAGA DIDEPAN RUMAH AMBABIGA, DIA PAHAM SEBAB BANYAK YANG RUGI BILA BERSIH BATU-BARU NIE NAMPAKNYA MENYEBABKAN RAMAI YANG HILANG OENDAPATAN PADA HARI TU, MALAH KEROSAKKAN GERAI-GERAI KERANA RUSUHAN PENGGANAS BERSIH TEMPOHARI.

PECAH PERUT TEMAN... MEMANG TEMAN RESPEK KAT DEMA YANG SELAMBA JER BERNIAGA DIDEPAN RUMAH AMBABIGA, JADI JOM MAKAN TENGAHARI KAT SINI: No 67. Jln Setiakasih 1, Bukit Damansara, KL.

Kepala perusuh BERSIH ni tak pernah pedulikan hak rakyat, dia peduli apa tentang nasib komer! Bayangkan betapa bNyak yang kerajaan rugi untuk siri rusuhan yang dia buat, bukan itu saja malah banyak rakyat yang kehilangan pendapatan dan rugi teritama peniaga-peniaga yang mencari rezeki.

Akhirnya siri pembohongan terbukti, kerugian besar negara dan rakyat akibat SEBAB NAK DUDUK BERMAI DI DATARAN MERDEKA yang akhirnya tidak duduk pun tetapi berlari, merusuh, memanjat, melompat, berbaring dan macam-macam kelakuan anjing dan babi yang dipaparkan kepada rakyat. Sudahnya lansung tak ada duduk pun...

Teman harap elok bebenor jika ada yang rasa rugi kerana BERSIH pakat ramai-ramai pegi meniaga macam gambar diatas, bior dia paham rezeki rakyat hilang disebab hasrat jahat ambabiga yang kononnya hanya duduk secara aman, dimekah yang menjadi tempat yang paling suci bagi umat islam pun dikerahkan pencacainya menghina islam sedunia dengan bangganya memperlihatkan kuasa dana yahudi. Agak pelik kenapa pul ak tak disuruh pencacai lain buat benda yang sama di tokong-tokong, kuil ataupun gereja?

Jadi teman puji dengan tindakan berniaga depan rumah ambabiga, malah kalau boleh semua peniaga yang rugi boleh datang berniaga depan rumah dia, lagipun inikan hak rakyat, daia kata perjuangan rakyat kan,
Bukan setakat itu sahaja bagi negeri-negeri lain pun sudah boleh ikut kaedah cara begini, boleh berniaga didepan rumah anwar ibrahim, nurul izah, nik ajih, mat sabu, lim kit sinag, LGE dan semua yang jadi kepala pengganas hari tu kecuali depan rumah Azmin... Hehehe bukan apa lak, nanti dema berniaga orang pulak awwwww awwww satu hal ler pulak, nak larang tak boleh. Tentu akua-akua pun tuntut rugi mereka jugak! 'MENIAGA TAK UNTUNG ABANG... KITA TAKUT KAT ABANG ABANG BERSIH, DIA ORANG GANAS LA BANG, KITA NYAH TAK SUKA LA BANG...AWWW AWWW AWWW,'

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 11 May 2012 11:19 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


GAMBAR: Sambutan Ulang Tahun Ke 66 UMNO Semalam...

Posted: 11 May 2012 07:00 PM PDT

Meriah dan gilang gemilang, itu lah yang boleh aku kata pada sambutan ulang tahun umno yang ke 66 semalam yang di adakan di stadium bukit jalil, kehadiran aku rasa mencecah 90 ribu orang, mereka hadir dari seluruh pelusuk negeri termasuk sabah.

Menurut sumber, mereka hadir seawal jam 10 pagi, kehadiran negarawan ulung, tun dr mahathir memang di tunggu-tunggu oleh ahli umno dan orang ramai yang ada di stadium, tapi aku tak nampak pulak kelibat pak lah, apa pun pada aku inilah sambutan ulang tahun umno yang paling meriah.

Crowd yang hadir...







Kak ijat dan barisan exco wanita...

Tun siti hasmah...








Ketua pemuda, ketua puteri dan ahli majlis tertinggi umno...





Negarawan ulung, tun dr mahathir...






Acara menaikan bendera umno...






Timbalan presiden umno, tan sri muhyiddin yasin...

Presiden umno, datuk seri najib tun razak...





Antara pemimpin parti komponen bn yang hadir...




Apa yang rafidah aziz intai tu...???





Anugerah tokoh melayu terbilang, kategori lelaki, tan sri arshad ayub.salah seorang pengasas universiti teknologi mara.



Anugerah tokoh melayu terbilang, kategori wanita, adibah amin atau nama sebenarnya khalidah adibah, bekas seorang wartawan, penulis novel, penulis skrip drama dan filem, kalau korang pernah baca buku bertajuk seroja masih di kolam, itu adalah salah satu buku yang di tulis oleh adibah amin, aku pernah baca buku tu ,masa aku form 3.



Acara memotong pulut kuning...


The Unspinners

Posted: 11 May 2012 11:19 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 11 May 2012 11:10 PM PDT

MyMassa

Dialog Dewasa Kritik Berasa


PENDEDAHAN KEPIMIPINAN SEBENAR MAHARAJA KOMUNIS DAP DI SELANGOR (SESUAI UNTUK ORANG SELANGOR YANG NAK BUKA GERAI NAK POHON LESEN)

Posted: 11 May 2012 09:32 PM PDT



Olahan dari posting sebelum ini - Dr. Cheah Wing Yin, ADUN Damansara Utama tiba-tiba muncul dengan mengutuk pentadbiran Kerajaan Selangor sebagai "a comedy of error".  Teresa Kok dah nafikan dakwaan Dr Cheah ni dalam media massa je…cakap pakai air liur  je. Tapi dalam MyMassa lain pulak ceritanya. MyMassa nak Tanya  kenapa comedy of error? Pembaca boleh lihat sendiri. Macam bukti-bukti (surat ADUN DAP kepada TERESA KOK pengerusi DAP Selangor) yang diberikan oleh sumber dalaman DAP ayat-ayat berikut digunakan
                                                  
DAP's values of competency, accountability and transparency  (CAT) have been compromised once again

The appointment of councilors should be based on a policy of the best man for the job rather than best job for our crony….

A political party that preaches CAT should not merely use it as an election slogan to fish for votes but should at all times practice what it preached

It is a DAP Selangor policy to allow the ADUN to select at least one person of his choice to be a councilor (aikk boleh pilih sukati je ya, ADUN PKR PAS pun camtu ke?..bahaya camni)


he allegations against TERENCE TAN are that:
i.  he had failed to meet the RA / RT in his zone for about 9 months after his 
appointment in July 2010 and only commenced his duty after a serious letter of 
complaint was made to MBPJ Mayor.
ii.in spite of the written complaint, todate he had failed to organize MAJLIS 
PERWAKILAN PENDUDUK (MPP) meetings as required by the Selangor State 
Government in his Zone
iii.           his office is purportedly located at YB TONY PUA's office but his correspondence 
are still sent to my Adun office; and
iv.           his Pembantu who is paid by MBPJ is purportedly the despatch rider of the 
company he works in – which incidentally is his brother's freight forwarding company whereof Terence is employed. This may cause great embarrassment to Pakatan if MACC looks into such abuse of public funds. Surely, a despatch rider would not have the experience to deputise for a councillor.

… The allegations against TONY CHEONG are that:
v. he had abused his position as councillor regarding the Chinese New Year (CNY) 
2012 allocation of hawker stalls is SS2 Petaling Jaya ;
vi.           The past practice as implemented by the previous DAP councillor Francis Chang 
was as follows:
1. all hawkers were invited, interviewed and pre-qualified.
After pre-qualification, a ballot was done to allocate the stalls to them.
2.This was completely transparent and in line with DAP's CAT.
iii.           However, Tony Cheong chose to switch to a first-come-first-served basis.
iv.          There are accusations that his friends were given advanced notice.
v.          After the deadline, an additional 4 names were added and switched/replaced 4 
original names which met the deadline – the unfortunate 4 were kicked out.
vi.           there were no interviews conducted;
vii.         the stalls are given out on "first come first served basis" without the transparent 
method of pre-qualification and balloting;
viii.      MCA has already highlighted this in the press. (see Appendix C)
ix.           This matter is currently investigated by MBPJ Audit Committee.














Kepada pembaca sekalian ada lagi dakwaan salahlaku dari DAP sendiri yang cuba disembunyikan



The allegations against TIEW WAY KENG are much more serious, in that:
First Case
vii.         she was involved in financial dealings which verged on corruption / abuse of 
power;
viii.       after office hours, in the middle of the night, she held a meeting and awarded a 
case to a firm of solicitors (M/s Stella Lim Co which is the law firm of YB Lim Lip Eng) who charged RM55,000 when the case had three weeks earlier been given to another firm (M/s Daim & Gamany) charging professional fee of RM15,000 only which definitely does not show the signs of CAT ;
ix.           the case involves a normal case of debt collection amounting to a sum of about RM130,000;
x.    the other 2 councillors' denied being party to the decision making process;
xi.           the name on the meeting attendance sheet of one of the councillors was recorded that he attended even though he came personally and told the meeting 
he could not attend and left after the notification;
xii.         the other councillor confirmed he was present but the matter was NOT tabled and 
discussed which meant that Tiew was the only councillor making the decision.
xiii.      this matter has been investigated and a report has been submitted by the MBPJ 
Audit Committee to YB Ronnie Liu but no action was taken.
xiv.      After investigation was started by MBPJ Audit Committee, YB Lim Lip Eng, upon 
advice by a MBPJ councillor then reduced his fees from RM55,000 to RM15,000 which was the original fee awarded to M/s Daim Gamamy. This itself confirms that the fees quoted/charged by M/s Stella Lim & Co was grossly exorbitant. CARI MAKAN KE YB LIM????






ADA LAGI  DAKWAAN SALAH GUNA KUASA


Second Case
i. she had abused her position relating to hawkers in Taman Megah market;
ii. several police reports were lodged against her for abuse of power;
iii. she had directed the alteration of the MBPJ minutes of meetings to favour her which is contrary to the actual proceedings and decision;
iv. this matter has been investigated and a report submitted by the MBPJ Audit Committee to YB Ronnie Liu but no action was taken. NO ACTION LAGI KE??MEMANG KOMUNIS LA…



KEPADA WARGANEGARA YANG SAYANGKAN MALAYSIA TERUTAMA ORANG MELAYU SILA BACA PETIKAN INI


The 4 years of Pakatan rule is indeed a comedy of errors. DAP has its fair share of that. DAP appointed councillor, for example:

1.    who cannot even take his Oath of Office because he cannot read and speak Bahasa Malaysia  --BETUL KE ORANG MALAYSIA NI , KDN  SILA SIASAT

2.     Party Whips that even called for a walk-out to boycott council meetings when we are the ruling coalition

3.    A fresh 23 year graduate with NO working experience as councillor who has never managed anything in his life and many other gory examples.  KASIHAN RAKYAT SELANGOR




 MyMassa tak tipu dalam penulisannya, pembaca boleh lah lihat sendiri salinan-salinan surat yang bersumberkan dari DAP sendiri. Tengoklah sendiri terutama di "appendix-appendix" yang ada. Berdasarkan sumber-sumber DAP ni, MyMassa lihat semua ditulis dalam Bahasa Inggeris dan bukan Bahasa Malaysia, dah macam SINGAPURA dah..alahai lupa pula DAP ni adik PAP – DAH BOLEH NAMPAK CARA MEREKA AKAN PERINTAH NEGARA KALAULAH MENANG. TAPI MYMASSA PERCAYA rakyat Selangor dah sedar  dan tidak akan mengulangi kesalahan pada tahun 2008.




Mymassa: CAT DAP tu bohong saja, habislah orang Selangor kena tipu dengan komunis komunis DAP. lepas Hasan Ali, Tunku Aziz (tak termasuk yang dah serang Anwar Ibrahim) semua dah dicantas ..lepas ni Dr Cheah kot --- bersedialah untuk tidak dicalonkan lagi sekali atau peribadi YB akan diserang oleh pihak-pihak tertentu – FAHAM FAHAM LAH



EKSKLUSIF! Dokumen Sulit DAP Selangor Didedahkan!

Posted: 11 May 2012 09:30 PM PDT

Sebelum ini MyMassa pernah memetik laporan portal berita bahawa ada ADUN DAP yang tidak berpuas hati dengan parti tersebut di sini (http://mymassa.blogspot.com/2012/05/panas-dinasti-lim-diserang-dari-dalam.html).

Hari ini, MyMassa ingin berkongsi dengan pembaca blog ini, surat yang disebutkan dalam laporan berita tersebut.












Klik untuk besarkan imej



*Baru 4 tahun memerintah dah banyak penyelewangan. Itupun masih nak mengaku "BERSIH"?

Santai Pagi : Kartun Peneroka Dapat Durian Runtuh.

Posted: 11 May 2012 06:51 PM PDT

Kartun dari Juragan (Harian Metro).



Bertuah la peneroka FELDA. Bawah pentadbiran DS Najib, macam-macam dapat. Itu pun ada pengkhianat macam Mazlan Aliman masih nak buat huru hara.

GEMPAR! Video Haji Hadi Kantoi Pulak Tersebar!

Posted: 11 May 2012 09:30 AM PDT


Apa nak jadi dengan pembangkang ni.

Tak habis-habis terkantoi. Yang terbaru, video kantoi Haji Hadi pula tesebar!




*Dalam UMNO meraikan ulangtahun ke-66 dan mencapai segala matlamat dan halatujunya sejak penubuhan parti tersebut, PAS masih bergelut untuk melaksanakan Negara Islam dan hukum hudud. Pejuangan UMNO telah pun berjaya capai kemerdekaan negara, memajukan orang Melayu dan membangunkan negara. PAS masih beretorik dengan slogan lamanya.

Makin PANAS! Gelombang Merah #umno66 Di Bukit Jalil Tutup Rusuhan Kuning #bersih Di KL

Posted: 11 May 2012 07:43 AM PDT

Beza antara perhimpunan dan rusuhan.


Sumber : twitter Deniel Tan.

UMNO anjurkan perhimpunan, Anwar Ibrahim buat rusuhan.


*Ada ADUN DAP terbakor tengok perhimpunan #umno66. Siapa agaknya ADUN tu sampai terpaksa ber'tweet'.

Terkini dari Stadium Bukit Jalil. Gambar YAB PM Selaku Presiden UMNO Berucap.

Posted: 11 May 2012 07:00 AM PDT

Hanya dapat capture gambar dari skrin besor.



*Terima kasih JejariKami kerana sudi berkongsi gambar live dari Bukit Jalil.

Gambar Ucapan TS Muhyiddin Yassin dan Peserta Perhimpunan Raksasa #umno66

Posted: 11 May 2012 06:52 AM PDT

Kita bakor penyokong pembangkang dengan gambar dari Stadium Bukit Jalil.


Sumber : twitter JejariKami


*Kalau buat kat stadium, tak payah nak jerit-jeri dengan hailer. Siap boleh pakai skrin besor lagik.

Lagi Gambar Dari Stadium Bukit Jalil #umno66

Posted: 11 May 2012 06:31 AM PDT

Tengok gambar ni, BERSIH lagi ramai ke, yang ini lagi ramai?



Bersilau mata Anwar Ibrahim tengok penyokong dan ahli UMNO ramai macam ni!


*Yang penting berhimpun secara aman tak macam BERSIH 3.0.

TERKINI DARI STADIUM BUKIT JALIL #UMNO66

Posted: 11 May 2012 05:43 AM PDT

Agak-agak Anwar Ibrahim dan Ambiga goyang tak tengok gambar ni.


Sumber : Twitter JejariKami

*Macam ni punya ramai, cakap 100k pun orang percaya. Bukan macam BERSIH 3.0 yang hanya super impose. Yang penting, BERHIMPUN SECARA AMAN!

Sebuah NGO Akan Berkhemah Depan Rumah Mewah Ambiga Mula Minggu Depan

Posted: 11 May 2012 12:27 AM PDT

KUMPULAN KAMBING AKAN BERKHEMAH DI DEPAN RUMAH MEWAH AMBIGA

KENYATAAN KUMPULAN ANAK MUDA BENCI AMBIGA (KAMBING)

Satu pergerakan baru selain IKHLAS, iaitu mereka yang menamakan kumpulan mereka  Kumpulan Anak Muda Benci Ambiga (KAMBING) akan berkhemah selama dua minggu di depan rumah mewah Ambiga Sari bagi menyokong tuntutan para peniaga supaya Ambiga membayar balik ganti rugi kepada peniaga-peniaga kecil ketika pemberontakan 28 April yang gagal lalu.

Sekretariat KAMBING mempelawa anak muda yang tidak hendak menjadi kambing hitam Ambiga supaya datang beramai-ramai di hadapan rumah Ambiga dengan membawa khemah masing-masing. Kumpulan muslimah tidak dibenarkan kecuali ditemani ibubapa atau ahli keluarga masing-masing bagi menjaga sebarang gejala maksiat sebagaimana perkhemahan Adam Ambiga di Dataran Merdeka yang baru lalu. Kanak-kanak bawah umur dilarang.

Sekretariat KAMBING juga memohon jasa baik orang ramai untuk menyewakan sebuah khemah yang agak sederhana untuk tujuan Surau sementara di kawasan yang berdekatan. Sekretariat KAMBING menolak sebarang sumbangan daripada parti BN atau PR kerana tidak mahu dituduh sebagai proksi mana-mana parti. Kami kumpulan bebas kata salah seorang sekretariat KAMBING.

Kami akan memohon segera permit dengan Majlis Perbandaran dan pihak polis. Ini adalah satu kebebasan yang sama juga dengan kebebasan yang dituntut oleh Ambiga dan kumpulannya. Kita tidak akan memasuki satu inci pun kawasan rumah Ambiga, kami akan berada di atas tanah awam dan jalan awam yang kami juga sama-sama membayar cukainya. Ambiga tidak berhalang merasa rimas dan tak boleh tidur kerana kami juga mahukan kebebasan sebagaimana kehendak Ambiga.

Tiada pendaftaran tiada TShirt tiada wang kopi. Jika kamu anak muda yang Bebas dan Mahukan Kebebasan, sertai kami Berkhemah Di Depan Rumah Ambiga minggu hadapan.

Jumpa kami di sana, berita lanjut akan dihantar ke emel blog-blog pilihan yang lain.

Sekretariat Kambing,
Jalan TAR, KL.

(artikel di atas adalah artikel sumbangan melalui kotak emel)


PISAU.NET

Posted: 11 May 2012 09:41 PM PDT

PISAU.NET


Nak ada pilihan raya esok, bulan Jun ke? - Najib

Posted: 11 May 2012 09:14 PM PDT

PRESIDEN UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak dengan aksi tersendiri ketika memberikan ucapan kepada ribuan ahli dan orang ramai pada Sambutan Ulang Tahun UMNO Ke-66 di Stadium Nasional Bukit Jalil, Kuala Lumpur, malam tadi.

KUALA LUMPUR 11 Mei - Datuk Seri Najib Tun Razak menjadikan Stadium Nasional Bukit Jalil gegak gempita malam ini apabila seakan-akan telah membuat keputusan mahu membubarkan Parlimen.


Ketika menyifatkan Sambutan Ulang Tahun UMNO Ke-66 itu begitu hebat dengan kehadiran kira-kira 120,000 orang dan akan diingati dalam lipatan sejarah negara, Presiden UMNO itu berkata, beliau seperti merasakan mahu menghadap Yang di-Pertuan Agong esok.


Ketika hadirin yang terdiri daripada ahli UMNO termasuk ketua-ketua parti komponen, badan-badan bukan kerajaan serta para perwakilan asing dan wakil media bersorak mendengar ungkapan beliau, Najib kemudian 'meredakan' keadaan dengan menarik perhatian hadirin supaya menafsir tujuh sebab sama ada Pilihan Raya Umum ke-13 perlu diadakan dalam waktu terdekat atau tidak.


"Baik...nak ada pilihan raya esok, bulan Jun ke...bila-bila bulan...tahun depan...tak boleh (tahun depan)? kita dah bersedia! kita dah bersedia! kita dah bersedia!, boleh menang! boleh menang! boleh menang!.


Najib Tun Razak bersama isteri, Datin Seri Rosmah Mansor diberi sambutan hangat oleh ahli-ahli UMNO ketika tiba di Stadium Nasional Bukit Jalil.

"Tuan-tuan dan puan-puan, saya bagi tujuh sebab...sebab tujuh dekad UMNO dah berjasa pada negara.


"Kalau kita nak pilihan raya nanti bila sampai masanya, kita perlu buat perhitungan. Ada tujuh prinsip yang kita boleh buat pertimbangan," kata beliau ketika berucap menyempurnakan majlis sambutan tersebut.


Pada majlis yang turut dihadiri Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan veteran parti termasuk bekas Presiden, Tun Dr. Mahathir Mohamad itu, Najib mengungkapkan satu persatu tujuh prinsip berkenaan yang perlu direnung oleh rakyat Malaysia sebelum Parlimen boleh dibubarkan, iaitu:


1) Antara Barisan Nasional (BN) dan pembangkang, mana satu kepimpinan yang boleh dipercayai dan janjinya ditepati. Siapa sudah bagi BR1M (Bantuan Rakyat 1Malaysia), Baucar Buku 1Malaysia kepada mana-mana sekolah, siapa sudah beri (bonus atau durian runtuh) kepada peneroka Felda.




Ahli-ahli UMNO menadah tangan berdoa pada majlis sambutan ulang tahun UMNO.

Siapa sudah buat Klinik Rakyat 1Malaysia, Menu Rakyat 1Malaysia, jalan luar bandar dan dalam bandar, siapa sudah buat sekolah. Siapa sudah buat segala-galanya...bukankah BN.


Namun, sebelum saya (Perdana Menteri) pergi ke prinsip kedua, saya nak tuan-tuan nyatakan siapa yang 'pegang kepala' Kampung Buah Pala (di Pulau Pinang) yang janji pakatan pembangkang, kalau mereka menang, mahu kekalkan kampung berkenaan.




AHLI-ahli Pemuda UMNO mengibarkan bendera gergasi di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Siapa pula buat 22 janji di Selangor tetapi sebahagian besarnya gagal ditunaikan. Siapa yang gagal uruskan soal air?


2) Yang kedua, kalau tentu (parti itu) nak dipilih, tentukan kita pilih hari esok lebih baik dari hari ini. Siapa yang boleh beritahu ini?


3) Siapa boleh pelihara kedaulatan undang-undang, kesucian Islam, keluhuran Perlembagaan, institusi raja-raja serta hak-hak kaum lain.


4) Siapa boleh uruskan ekonomi kita yang sangat baik ini serta membawa pertumbuhan yang memberangsangkan?


5) Siapa yang boleh menjamin keharmonian dan perpaduan (kaum) berkekalan?


6) Siapa yang boleh membuat pembaharuan secara tersusun. Siapa yang membawa transformasi kepada negara ini?


7) Siapa yang boleh tentukan kemakmuran negara sehingga hari ini dengan izin Allah boleh menjadi negara yang berpendapatan tinggi?


Dalam hal ini, Presiden UMNO itu menarik perhatian hadirin pada sambutan itu supaya menjadikan Stadium Nasional Bukit Jalil sebagai saksi di mana semua mereka berkumpul untuk bersama-sama memupuk keyakinan menghadapi pilihan raya umum.




Najib Tun Razak bersama timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin menyampaikan anugerah Tokoh Melayu Terbilang kepada Adibah Amin dan Tan Sri Dr. Arshad Ayub (gambar kanan).

"Siapa kata dokongan orang Melayu pada UMNO sudah menurun sedangkan hari ini kita menyaksikan sokongan kepada kita semakin meningkat.


"Saya nak tanya, apabila kedudukan orang Melayu dipersoal, Islam diasak, bila institusi raja-raja diketepikan, siapa yang pertahankannya.


"Sesungguhnya UMNO sudah berjalan begitu jauh, setiap inci tanah sudah dimakmurkan. Jangan sesekali kita biarkan kita dibinasakan. Biar putih tulang, jangan biar rakyat dan bangsa dibinasakan, kelak anak cucu terbangsat hidup mereka,'' katanya.




SEBAHAGIAN daripada 120,000 orang yang hadir pada Sambutan Ulang Tahun UMNO Ke-66 di Stadium Nasional Bukit Jalil, malam tadi.

Kepada hadirin dan ahli UMNO seluruhnya, Najib berpesan: "Jangan terpalit damak beracun, sandiwara lawan yang tempah kegagalan.


"Ayuhlah, jangankan gerimis, hujan pun kita akan redah, ribut taufan kita akan harungi, jangankan air bah, gelombang pun kita akan harungi... jangankan gerhana, gelap gelita pun kita harungi. Biar berdentum guruh di langit, hidup UMNO untuk Barisan (Nasional)," tegasnya.-Utusan

Pisau kata " tak payah tunggu hari cuti pun tetap ramai jugak Orang Umno turun"

Video: Wajib untuk anda pangkah pakatan pada PRU13 nanti??!!

Posted: 11 May 2012 06:00 PM PDT

Daripada rosak moral hinggalah menyekutukan tuhan,dari mengadai akidah hinggalah berkerjasama dengan syaitan.


Ancaman Pluralisma - Ramai tersyirik tanpa disedari


Fatwa Anwar Ibrahim Lawan Datuk Haron Din


Kalau Syaitan Nak Bantu Kita Terima-Nik Aziz



Pisau kata " Korang nak biar pakatan menang pru13?"

Siapa Otai Facebook Malaysia?

Posted: 11 May 2012 08:00 AM PDT

Meh tengok siapa Otai facebook Malaysia yang dah cecah 1 juta orang


Kalau korang yang belum "LIKE" facebook Najib :Klik sini

Rakan Facebook PM kini 1 juta

KUALA LUMPUR 10 Mei - Laman sosial Facebook Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kini mempunyai lebih satu juta pengikut, sekali gus menjadikan beliau antara pemimpin paling berpengaruh di Malaysia dan rantau ini.

Dengan jumlah pengikut yang luar biasa itu, ia jelas menunjukkan rakyat negara ini menerima dengan terbuka pendekatan Perdana Menteri dalam setiap perkara dilaksanakan untuk rakyat dan negara termasuk semasa beliau turun padang, mendekati pelbagai golongan masyarakat.

Perdana Menteri dalam status terbarunya malam ini turut berasa terharu apabila mengetahui rakan Facebooknya kini telah mencecah lebih satu juta pengikut.

''Terima kasih. Saya akan terus berinteraksi bersama-sama rakan online setia saya. Terima kasih atas sokongan anda!'' katanya dalam status Facebooknya malam ini.

Berikutan status tersebut, Perdana Menteri menerima pelbagai ucapan tahniah dan sokongan daripada pengikut-pengikut laman sosial beliau-utusan

Pisau kata "Anwar meleleh ayaq hidung tengok fb najib sejuta"

Live! Video & Gambar 3:Ulang Tahun Umno Ke 66,Ada Yang Berdarah Hidung

Posted: 11 May 2012 07:28 AM PDT

update:10:22pm
Presiden parti Ds Najib selesai memberi ucapan yang disambut oleh laungan gelombang merah dengan penuh semangat.

Dianggarkan lebih 10 ribu orang berada diluar stadium ;

update:9:10pm
saat artikel ini ditulis kehadiran didalam stadium sudah mencecah 70 ribu orang. Lagu 1 Malaysia dinyanyikan oleh para pelajar University Lim Kok Wing .


Pisau kata "Berdarah hidung puak pakatan tengok orang Umno puluhan ribu turun ngalahkan Bersih"

This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Live! Video & Gambar 2:Ulang Tahun Umno Ke 66,Perhimpunan Aman Orang Umno Tak Ganggu Rakyat!

Posted: 11 May 2012 06:05 AM PDT

update:8.45pm
Presiden Umno ,Ds Najib Tun Razak diarak mengelilingi stadium dengan menaiki buggy & selawat bergema diseluruh stadium.

Kini Presiden parti menuju ke pentas utama bersama isteri dan juga diiringgi sepasukan panji bendera dengan alunan selawat nabi.








Update: Di sekitar pintu masuk ke stadium masih sesak dan masih ramai yang belum dapat masuk kerana berlaku kesesakan yang teruk. Di anggarkan setakat jam 8.20pm kehadiran sudah mencecah 60 ribu orang.

Dalam Facebook,penyokong pakatan bagaikan menggila apabila mula menuduh gambar kehadiran yang ramai adalah superimpose..korang meroyan tengok ORANG UMNO RAMAI kenapa nih! ni baru sikit diaorang turun bhai... adey thambi.. ini perhimpunan dibuat dalam stadium,aman dan tak kacau orang. Bukan tidor,baring & peluk LGBT Bersih tuh!Tak terajang polis,tak rosakkan kereta polis & tak cederakan polis.

Tengok tu..Orang Umno boleh bersama sama anggota polis bersolat maghrib sebentar tadi.



update:Anakseberang

Alhamdulillah, di sebalik.hadir dalam perhimpunan halal bagi meraikan ulangtahun umno di stadium bukit jalil, solat sebagai tiang agama tidak sesekali diabaikan.


Namun ada yang berprasangka buruk dengN mengatakN ramai yang maghrib mereka terbang. Apa kata kita bersangka baik dengan menganggap mereka yang hadir sebagai musafir mengerjakan solat jamak ta'hir.


Dapat kita lihat mereka solat dengan cara yang khusyuk dan tawadduk tanpa ada unsur-unsur nak menunjuk dengan solat atas jalan walaupun maajid sejengkal saja jaraknya macam puak-puak tu.



update:HurairaLink
umno seluruh negara berjaya mengumpul ahli2 dan penyokong umno lebih 100 ribu di dalam dan luar stadium bukit jalil.

sekarang lagu lagu keramat umno di mainkan bagi menaikkan semangat ahli dan penyokongnya di tambah pulak tiupan trumpet

Pisau kata " kembali bersiaran selepas maghrib,ramainya orang UMNO..remang bulu roma "

Live! Video & Gambar 1:Ulang Tahun Umno Ke 66,Tak Dapat Sambutan?

Posted: 11 May 2012 04:49 AM PDT

*klik refresh:Live Update Ulangtahun Umno ke 66 ,akan di kemaskini dari masa ke semasa

update:


:update



Kepada Umno Pisau ucapkan selamat menyambut ulang tahun yang ke 66.Sebelum ini larian bendera Sang Saka Bangsa dari seluruh pelusok negara tiba dan larian sebanyak 3 pusingan di dataran keris 7 Lok berhadapan pintu masuk VIP baru saja berakhir.


Sekarang ini stadium mula dipenuhi oleh ahli Umno dianggarkan setakat jam 6 petang sudah mencecah 40ribu orang, Jangkaan kehadiran bakal mencecah 90-100 ribu orang selepas solat Isyak nanti.

Video dirakam jam 6 petang tadi.



Menurut portal Umno Online kira-kira 500,000 orang dijangka menghadiri sambutan ulang tahun ke-66 UMNO di Stadium Nasional Bukit Jalil mulai Jumaat hingga Ahad ini.

Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata acara kemuncak ialah perhimpunan raksasa anggota parti selain pelbagai aktiviti, termasuk sambutan Hari Ibu dan kejohanan futsal.


Sambutan ulang tahun UMNO, yang bertemakan 'UMNO Pembela Rakyat', berlangsung selama 13 hari, bermula 1 Mei lepas



Pisau kata " Nik Aziz ,Anwar & Guan Eng pedih ulu hati tengok video ni"

Cikgu Azmi Kena Marah Harakah Dedahkan Keaiban Pemimpin

Posted: 11 May 2012 03:00 AM PDT

IB - Akhir-akhir ini nampaknya Cikgu Azmi marah sangat dengan akhbar dalam isu Azmin Ali yang dilondehkan (sebenarnya siapa yang londeh siapa?). Beliau yang mengetuai Saf Anti Fitnah (SAF) wajar juga lihat kembali akhbar Harakah edisi tahun 2008. IB pernah menyiar berita sebegini sebelum ini di sini: Apa Kata Ustaz Abdul Ghani dengan SAFnya?


Ustaz Ghani (yang juga dalam SAF) pernah berkata bahawa keburukan calon pemimpin perlu didedah. Ini berdasarkan wawancara Ustaz Ghani sebagai Presiden Sekretariat Ulama Rantau Asia dengan Harakah yang disiarkan pada Mac 2008


Ini adalah apa yang disiarkan Harakah ketika itu:


1. Keburukan pemimpin dan orang yang melakukan kejahatan moral sangat perlu didedahkan supaya masyarakat tidak mengundi dan memilih mereka'.


2. Menjadi seorang pemimpin mesti di kalangan orang berilmu, bertakwa, ada intergriti moral, iaitu bercakap benar, jujur, amanah, boleh diharap, telus, cekap dan pelbagai sifat kepimpinan seperti yang dihuraikan dalam Al Quran. Seorang pemimpin yang menipu rakyat tidak mempunyai intergriti moral. Pemimpin seperti ini mempunyai kecacatan serius menyebabkan kepercayaan dan keyakinan masyarakat kepada kepimpinannya terhakis.


3. Justeru, apa yang diterangkan oleh Presiden PAS berkenaan pimpinan PAS boleh mendedahkan keburukan calon BN selaras dengan tuntutan agama dan keperluan rakyat yang mendesak.


Lantaran itu, IB menyeru samada Cikgu Mi baca balik keluaran Harakah tersebut atau bertanya sahaja dengan Ust. Ghani.


Cikgu Mi boleh jugak tanya dengan Ustaz Hadi kerana Presiden Pas itu juga mempunyai pendirian yang sama. Malah, kalaulah Harakah semasa itu bertanya Nik Aziz, IB rasa MB Kelantan itu akan memberi fatwa yang lebih kaw lagi. Apa taknya kalau Allah tu dia kata samseng, tidak ada hal sangat kalau nak hentam Pak Lah masa itu.





Pisau kata " dah kena batang hidung sendiri dia tuduh fitnah pulak"

NGO Perkasa Desak Guan Eng Letak Jawatan.

Posted: 10 May 2012 11:00 PM PDT









70 anggota Pertubuhan Peribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) negeri hari ini berhimpun secara aman di Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) bagi mendesak Ketua Menteri Lim Guan Eng meletak jawatan kerana didakwa gagal menjaga kepentingan rakyat negeri ini.


Ada di antaranya menaiki motosikal dan menyebarkan 4,000 keping poster dengan tulisan "Lim Guan Eng AntiMelayu" di sepanjang jalan bermula dari kediaman Lim di Jalan Pinhorn sebelum berkumpul di Komtar pagi Khamis.


Mereka juga menggantung gambar Lim dengan kalungan bunga di hadapan pagar rumah pemimpin itu sebagai simbolik menolak pemerintahan Lim di negeri ini. Mereka berhimpun di hadapan Komtar selama 30 minit dan mengangkat kain rentang yang mempersoalkan keenganan ketua menteri itu memenuhi tujuh tuntutan mereka.


Ketua Wira Perkasa Pulau Pinang Mohd Rizuad Mohd Azudin berkata mereka menggesa DAP memilih keturunan Cina rakyat tempatan bagi jawatan Ketua Menteri kerana Lim bukan anak tempatan dan tidak memahami masalah dan mentaliti penduduk negeri ini. Lim juga harus meletak jawatan kerana enggan mendengar permasalahan rakyat dan bersikap tidak rasional dengan mencampur adukkan hal ehwal politik dan kepentingan rakyat, katanya kepada pemberita.


Katanya, pertubuhan itu telah membuat tujuh tuntutan dalam beberapa siri demonstrasi sebelum ini namun Lim enggan berjumpa dengan mereka untuk berbincang.


Antara tuntutan itu ialah berhubung isu tapak masjid di Bayan Mutiara, isu perumahan rakyat, bayaran ganti rugi kepada pemilik gerai yang dirobohkan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) dan isu mengenai tahap keselamatan kilang solar di Batu Kawan. -BERNAMA

tok gajah

Posted: 11 May 2012 09:16 PM PDT

tok gajah


PASti tersungkur....................

Posted: 11 May 2012 09:14 AM PDT


Tok tabek same PM kite. Memang hebat ucapan nye. Sape yang makan cili tentu terasa pedas. Tidak di ragui lagi, UMNO tetap unggul. Sokongan rakyat terutame nye melayu terhadap UMNO sedang berada di kemuncak nye. Kejayaan UMNO menerajui pemerintahan negara tidak boleh di pertikaikan oleh sesiapa.

Malang nye Tok cune dapat lihat dan dengan melalui kaca TV saje, sepatutnye Tok berada bersama2 dengan ratusan ribu manusia di stadium Bukit Jalil tu. Walaubagaimane pun menitis juge air mate Tok di sebab kan kegembiraan yang tak terhingga melihat sambutan dan semangat pemimpin2 dan penyokong2 UMNO tu.

Tok tidak ragi2 lagi, PRU13 pasti akan memehak pade kite. Tok yakin sangat UMNO sudah pulih sepenuh nye. Ape yang berlaku pada UMNO dalam PRU 12 yang lepas tidak mungkin berlaku lagi. Kesedaran rakyat dah kembalikan sokongan terhadap UMNO.

Tentang Pakatan Rakyat ni Tok susah sikit nak komen. Tau2 aje le, boleh dikatekan dalam semua sudut keadaan nye sangat kusut. Rakyat sudah bijak untuk menilai yang mane intan dan yang mane kaca. PAS, PKR dan DAP tu mane boleh berkerjasama, dalam kepale hotak mereka tu fikiran nye masing2 berlainan, kucing, anjing dan babi mane boleh berkawan.

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 11 May 2012 09:15 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


AMBIGA YANG BODOH.

Posted: 11 May 2012 08:16 PM PDT

TERBAIK..MEMANG TERBAIK !

Posted: 11 May 2012 02:49 PM PDT

SAMPAH + PERUSUH + OTAK KOSONG = BERSIH

Posted: 11 May 2012 12:59 AM PDT

TAHNIAH BN SELANGOR !

Posted: 10 May 2012 11:00 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 11 May 2012 09:15 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Video Pengakuan Wanita Rakam Ibu Belasah Bayi

Posted: 11 May 2012 08:00 PM PDT

Video YDP PAS Gombak Gelar Polis Anjing

Posted: 11 May 2012 05:00 PM PDT

Video Ucapan Dato Seri Najib Di Bukit Jalil #UMNO66

Posted: 11 May 2012 03:30 PM PDT



#UMNO66 : Gambar Gambar Perhimpunan 100,000 Di Stadium Bukit Jalil

Posted: 11 May 2012 10:07 AM PDT










Video Kisah PAS & Ikhwanul Muslimin

Posted: 11 May 2012 02:00 AM PDT

Zunar Biadap : Menghina Serban Umat Islam

Posted: 11 May 2012 12:30 AM PDT


Bukan itu sahaja, kartun ini jelas sekali melambangkan sikap biadap pelukis. Berimaginasi di luar batasan agama apabila menyamakan serban sebagai pengilap kasut. 

Malah turut mempersendakan Majlis Fatwa Kebangsaan. Entah apa tindakan yang akan diambil terhadap pelukis sebegini. Kalau dibiar sahaja, maka masyarakat akan terfikir bahawa lukisan ini adalah benar dan tidak salah. 

Ini satu penjajahan pemikiran yang cukup bahaya. Bagaimana dengan Haji Hadi Awang yang memakai serban, sudah tentu lukisan ini satu penghinaan kepada Presiden PAS tersebut. 

Video Bagaimana Anwar Ibrahim Hendak Menjual Negara Ini

Posted: 10 May 2012 11:30 PM PDT

Ahli Bar Council Mahukan Kebenaran Tentang #BERSIH3

Posted: 10 May 2012 10:30 PM PDT


PKR Tidak Berani Tegur Moral Azmin

Posted: 10 May 2012 09:30 PM PDT


r b f

Posted: 11 May 2012 07:03 PM PDT

r b f


Pendatang Pertikai Pendatang Dapat Kewarnegaraan

Posted: 11 May 2012 06:13 AM PDT

Lim Kit Siang sekarang tengah kalut kononnya kerajaan bagi kewarganegaraan kepada pendatang tanpa izin di Sabah.

Kebiasaannya pendatang di Sabah adalah pendatang dari Selatan Filipina yang majoritinya beragama islam.

Pada saya selagi mereka memenuhi syarat dan sumpah taat setia pada negara ini, tidak ada masalah untuk mereka dapat warganegara.

Jika sebelum merdeka dulu kerajaan boleh bagi kewarganegaraan kepada kaum Lim Kit Siang semata-mata memenuhi syarat British, jadi apa masalahnya sekira pendatang Filipina dapat warganegara selagi mereka memenuhi syarat Malaysia ?

Semoga Kit Siang dan kaum kerabat keparatnya cermin diri sendiri dan ingat asal usul.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Mohon Pendapat dan Ramalan Anda Menjelang PRU 13

Posted: 10 May 2012 09:16 PM PDT

Mohon pendapat anda...

Adakah BN akan kekal memerintah selepas PRU 13 kelak ?

Jika ya, ramalan anda berapakah jumlah kerusi yang boleh dimenangi BN daripada jumlah 222 kerusi parlimen yg dipertandingkan ?
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 11 May 2012 03:36 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Memang "Cool" Cara Raja Azura "Handle" Datuk Seri Najib....!

Posted: 11 May 2012 05:10 AM PDT

Sempena kunjungan ke konti Sinar FM pagi semalam, Perdana Menteri, Datuk Seri Mohammad Najib Tun Haji Abdul Razak telah berkongsi lagu kegemarannya kepada semua pendengar radio yang baru saja diumumkan sebagai radio nombor dua pilihan rakyat tempatan.

Lebih istimewa lagi, pemimpin yang mesra dan peramah itu telah berkongsi kisah di sebalik lagu-lagu yang dipilihnya itu.

Lagu yang diminati beliau adalah Teluk Bayur dari Erni Djohan, Memikat Hati dari R Azmi dan dua buah lagu dari Bee Gees iaitu Massachaset dan To Love Somebody.

"Ada seorang Tok Batin di kawasan saya suka menyanyi. Dia selalu saja menyanyikan lagu Memikat Hati. Dia suka menyanyikan lagu ini.

"Sejak era 70-an sehingga sekarang, dia masih menyanyikan lagu ini.Jadi, saya sering teringatkan dia apabila mendengar lagu ini. Selain itu, lagu ini juga amat seronok didengar," katanya dalam temubual berkenaan.

Selain ditemubual tiga penyampai Sinar Pagi iaitu Krell, Kak Engku dan Salleh Yaacob, Perdana Menteri turut melayan mesra beberapa panggilan dari pendengar Sinar FM. Menariknya, beliau melayan pendengar berkenaan dengan santai sambil berjenaka secara spontan.

Ketika sesi temubual itu, beliau menyatakan tugasannya semakin berat.

Bagaimanapun, Najib dengan senyuman memberitahu amat seronok dapat bersama pagi itu di konti Sinar FM kerana ia mengingatkan kembali kenangannya tatkala masih muda remaja.

Malah, beliau berasa gembira mendengar lagu Marilah Mengundi yang dinyanyikan semula Salleh dalam versi English.

Turut sama berada disitu ialah Ketua Pegawai Eksekutif Astro, Datuk Rohana Rozhan; Pengarah Esksekutif AMP Network, Datuk Borhanuddin Osman dan pengurus Sinar FM, Rustam.

Nik Aziz Seorang Yang MAKSUM...! Dia Tak Pernah Melakukan DOSA..., Dia Ahli SORGAA

Posted: 10 May 2012 11:45 PM PDT

Siapa Nik Aziz Berbanding Ahli Jawatankuasa Majlis Fatwa?

Berikut adalah kenyataan Nik Aziz tentang fatwa yang dikeluarkan oleh Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan mengenai BERSIH, "…apabila dikaitkan dengan himpunan BERSIH 3.0 yang dikatakan menimbulkan huru-hara, saya berpandangan bahawa kenyataan tersebut dikeluarkan dengan hanya menggunakan sebelah mata."

Nik Aziz juga menuduh Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan sebagai tidak tahu menahu mengenai tuntutan BERSIH, tidak mendengar penjelasan ke dua belah pihak serta bersifat berat sebelah.

Bahasa mudahnya ialah, bagi Nik Aziz, jika sesuatu keputusan itu tidak memberi keuntungan kepada PAS, maka secara automatik ia adalah tidak adil atau berat sebelah atau pembuat keputusan adalah orang yang jahil atau jahat.

Dalam erti kata lain, garapan pendapat 24 orang Ulama termasuk 14 Mufti adalah tidak setanding dengan pandangan seorang Ulama PAS, sekiranya ia tidak mengambil kira kepentingan parti PAS.

Justeru, kita ingin bertanya Nik Aziz, atas dasar apa beliau menuduh ahli-ahli jawatankuasa majlis fatwa sebagai berat sebelah atau tidak tahu butiran terperinci mengenai BERSIH?

Adalah tidak masuk akal bagi jawatankuasa tersebut untuk membuat fatwa tentang perkara yang menjadi permasalahan, tanpa terlebih dahulu mengkaji kesemua aspek mengenainya.

Pastinya, jawatankuasa ini telah mengambil masa meneliti, merujuk, membincangkan, menganalisa, dan memikirkan sedalam-dalamnya mengenai perkara tersebut sebelum mengeluarkan fatwa.

Mereka bukannya budak-budak hingusan atau orang-orang yang tiada kelayakan, untuk mengeluarkan fatwa mengikut sesuka hati dengan hanya mendengar sebelah pihak.

Mereka cukup arif akan tanggungjawab dan amanah besar ke atas mereka agar memastikan fatwa yang dikeluarkan tidak sama sekali dipengaruhi emosi atau sentimen politik semasa.

Ahli jawatankuasa tersebut juga bukan terdiri dari satu dua orang tetapi 24 orang kesemuanya yang kelulusan mereka adalah jauh lebih tinggi dari Nik Aziz sendiri.

Maka adalah tidak wajar bagi Nik Aziz untuk menyamakan ahli jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan dengan Ulama-ulama PAS yang begitu mudah mengeluarkan fatwa sesuka hati mengikut emosi dan kepentingan parti.

Sedangkan, tidak semua Ulama di Malaysia ini gila politik seperti Ulama PAS dan tidak semua orang dungu seperti pengikut-pengikut PAS.

Nik Aziz harus sedar bahawa di luar 'dunia PAS' yang sempit itu, manusia masih boleh bertindak secara rasional dan professional tanpa mengaitkan segala-galanya dengan politik.

Hanya di dalam dunia PAS sahaja di mana manusia melakukan segala-galanya atas nama politik dan juga nafsu kerana di dalam dunia PAS, akal adalah tidak perlu sama sekali.

Oleh itu, janganlah Nik Aziz menganggap Ulama-ulama lain juga sepertinya.

Ulama lain, seperti mereka yang menjadi ahli jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan tidak perlu mengubah atau memanipulasi hukum hakam dalam Islam demi kepentingan sesiapa.

Mereka bekerja kerana Allah S.W.T bukan kerana ingin ke Putrajaya. Dan Nik Aziz tiada hak mahupun kredibiliti untuk mempertikai cara mereka bekerja dan mengeluarkan fatwa.

Nik Aziz sebenarnya yang patut belajar mengkaji bukan sahaja mengenai BERSIH dan tuntutannya tetapi juga mengenai agama Islam itu sendiri.

Kita bimbang kalau-kalau Nik Aziz terlepas pandang akan peringatan Allah S.W.T mengenai Ulama jahat di akhir zaman yang amat menepati sifat dirinya.

Shamsidar Mengamuk Video Klip Ini Tersebaaar... Bukti Azmin Ali Si Tanggang MODEN

Posted: 10 May 2012 06:35 PM PDT



KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 11 May 2012 03:31 PM PDT

KEPAL NASI KEPAL BERAS


ANTARA ANWAR DAN NABI SAW...

Posted: 11 May 2012 06:04 AM PDT


Nabi saw bertanya kafir quraish, "adakah kamu percaya kalau aku katakan ada musuh di balik bukit itu?"

Kaumnya menjawab, "kami percaya kerana kamu tidak pernah berbohong, kamu seorang al-ameen".

Adakah kamu percaya jika aku khabarkan adanya Allah yang mencipta alam ini dan adanya kehidupan yang kekal selepas mati"?

Nabi begitu terkenal dengan sifat amanah, tabligh dan fatanah, tapi apabila nabi mengajak kaumnya supaya beriman dengan hari akhirat, tiada siapa yang percaya, malahan mereka terus menuduh nabi seorang pendusta.

Di sini, jika kita nilai, Anwar dilihat ada kelebihan berbanding dengan nabi saw sendiri. Walaupun Anwar jauh panggang dari api memiliki sifat amanah dan fatanah, tapi apa pun yang keluar dari mulutnya akan dipercayai oleh pengikut dan mereka-mereka yang bersekepentingan dengannya.

Apa juga tuduhan yang dilemparkan oleh Anwar terhadap UMNO, akan terus dipercayai.

Apa saja janji yang dilafazkan oleh Anwar akan dipercayai.

Sebarang penafian yang dibuat oleh Anwar mengenai skandal rasuah, skandal seks, liwat atau apa saja yang terpalit ke batang tubuhnya akan terus diterima oleh pengikutnya tanpa banyak soal. Malah, pengikutnya bermati-matian mempertahankan Anwar. Simpati datang mencurah-curah. Hebat sungguh Anwar.

Jika berdasarkan faktor dan isu gelora nafsu politik dan kuasa ini, jelas, aura Anwar lebih hebat dari nabi saw. Tanpa sifat terpuji seperti Nabi pun, Anwar berupaya meletakkan dirinya menjadi orang yang sangat dipercayai, bukan saja oleh para pengikut tegarnya, malahan yahudi dan nasara pun turut mempercayai Anwar. Sebaliknya, Nabi sampai ke haji widak dan sehingga wafat pun masih gagal meraih kepercayaan yahudi dan golongan ahli kitab supaya beriman kepada Allah dan hari akhirat.

Gelaran anugerah tuhan yang diberi oleh Wan Azizah memang ada asas yang kukuh. Kita saja yang tidak mahu mengakuinya.

KARPAK SINGH BERI KATA DUA LAGI PADA HADI....

Posted: 10 May 2012 06:10 PM PDT


"Amat dikesali akhir-akhir ini Hadi kerap mengeluarkan kenyataan dan kemudian terpaksa menariknya kembali. Saya telah katakan sebelum ini, dan saya katakan sekali lagi bahawa hudud tidak boleh dilaksanakan di Malaysia kerana ia jelas bercanggah dengan Perlembagaan," Karpal Singh dalam satu kenyataan hari ini.

Karpal dalam pakatan ibarat macam Mahathir waktu pegang pengerusi BN. Bila kecoh-kecoh, gaduh dan cakap bukan-bukan, sekali saja Mahathir bercakap, MIC, MCA dan Gerakan terus terdiam dan tunduk bisu. Takut dan hormat.

Karpal sudah beberapa kali memberi amaran kepada Hadi dan pemimpin PAS, langkah mayat dia dulu jika mahu laksana hudud. Bila kena warning, maka PAS pun terkial-kiallah mencari sirah dan alasan yang kelihatan mirip kepada agama dan mirip kepada keadilan sejagat. Maksudnya DAP pun sejuk hati, ahli PAS di bawah pun boleh menerima kerana kononnya masih tak lari dari ajaran Islam sebenar.

Inilah nasib badan PAS sejak jadi rakan mentimun DAP. Digelek penyet, menggelek kepet.

Jika itulah gambaran imej Islam sebenar, maka jelas, kelihatan Islam itu seperti agama yang hina, sentiasa diperkotak-katikkan. Tapi sedarlah, Islam itu sebenar-benar suci dan tiada agama yang boleh dibandingkan dengannya.

Hinanya Islam pada pandangan Karpal dan rakan harbi yang lain adalah disebabkan oleh pendekatan Islam yang dibawa PAS. Kesilapan pendekatan PAS telah menyebabkan Islam sebenar menjadi mangsa dan turut dianggap hina dan diperlekehkan oleh golongan Karpal Harbi & co.

Apa agaknya hukuman tuhan kepada penganutnya yang menjadi punca hingga Islam yang suci telah dianggap hina? Islam melarang zina dan liwat. Pengamal liwat telah menyebabkan Islam kelihatan hina, apatah lagi apabila pengamal liwat tersebut telah mencipta pelbagai hukum dan fatwa baru bagi membersihkan diri.

Samalah seperti tindakan Hadi yang bertaklid dan berfatwa ikut suka dan ikut masa sesuka hati sehingga bukan saja orang kafir bertambah jauh, malah orang Islam menjadi bertambah keliru. 

Tidakkah tindakan menambah keliru masyarakat ini hanya akan menambah pelbagai fitnah hina kepada Islam itu sendiri?

Hadi Awang... Untuk makluman, jika kamu terlalai...islam itu bukan untuk digunakan sebagai perisai dan kubu pertahanan untuk menyelamatkan atau mendaoat kuasa pemerintahan. Islam sepatutnya diamalkan semata-mata disebabkan perintah Allah dan bukan disebabkan untuk mewujudkan "keserasian" perjuangan dengan DAP bagi tujuan menumbangkan UMNO.

PAS kena betulkan semula niat....Biarlah semata-mata kerana Allah. Sembahyang pun kalau niat bercampur kerana Allah dan kerana nak datangkan kekayaan, itu pun sudah dikira salah.

Apa lagilah jika niat nak laksanakan hudud kerana Allah dan pada masa yang sama pasang niat untuk jatuhkan pemerintah Islam sediada hingga sanggup bergabung dan akur cakap DAP.