Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Ahad, 27 Mac 2011 at 1:19 PTG

sumber :-
Barisan Nasional

Barisan Nasional


Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 27 Mar 2011 01:17 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory


TUDIAAA!! SOLAT HAJAT MENANGKIS FITNAH JAHAT!! Siapa fitnah? Siapa pulak yang Jahat?

Posted: 27 Mar 2011 04:46 AM PDT


Mc dapat jemputan untuk ke Solat Hajat dan Pidato Khas oleh puak Pakatan Haram. Solat hajat besar-besaran ni dibuat di Stadium Malawati Shah Alam. Nampaknya puak Pas dan Pakatan Haram ni yakin benar bahawa video seks Anwar tu satu fitnah. Tak takut ke Solat hajat yang dibuat menimpa kembali kepala sendiri.

Dewata Pas, pemegang kunci surga, N.ajis mengepalai senarai Solat Hajat dan pidato, digabungkan bersama khalifah Lim Kit Sial yang turut diundang bersama-sama untuk bersolat hajat (solat macam mana jangan tanya Mc). Malah pelakon utama video seks pun diundang sekali, untuk memeriahkan keadaan. Dengar kata Johari Bedul pun datang buat cerita lawak tentang punggung Anwar, berserta dengan Hadi Awang sekali. Cantik la tu, gabungan otai-otai pakatan, mesti gempak gila pidato tu nanti.

Mc sendiri pun tak faham dengan puak-puak ni. Solat hajat boleh dibuat main-main. Tak takutkah balasan tuhan kepada mereka. Tambahan si pelakon utama video seks, Anwar Ibrahim pun turut serta dalam majlis ini, solat sekali ke tak, itu Mc taktau. Tapi Mc memang kata puak-puak ni memang berani.

Mc pun mendoakan semoga Solat hajat itu dapat menunjukkan kebenaran. Baru kita tahu, yang mana benar yang mana salah, yang mana memfitnah, yang mana pula yang kena fitnah. Allah maha mengetahui, maha adil dan maha bijaksana. Yang jahat pasti akan dapat balasannya. aminn..

P/s: berani kerana benar.. kalau takut, fikirla sendiri..

Mctheory:
Solat pun boleh dipolitikkan..

THE FLYING KICK

Posted: 27 Mar 2011 01:14 PM PDT

yang ku dengar dan ku lihat

Posted: 27 Mar 2011 01:11 PM PDT

yang ku dengar dan ku lihat


Siapa punya blog ini?.

Posted: 26 Mar 2011 01:57 PM PDT


Tuan-Tuan dan Puan-Puan
Para Blogger yang bijaksana terutamanya blog dari gambar diatas.

Saya akui, saya bukannya seperti blogger penyokong parti politik UMNO yang hebat-hebat dan saya akui saya tidak tersohor seperti para blogger yang anti Tun Faisal, Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia dan Sarifuddin Abdullah Timbalan Menteri. Tapi saya ada hak untuk menulis seperti Tuan-Tuan dan Puan-Puan semua. (Untuk makluman, saya tidak kenal pun Tun Faisal dan YB. Sarifuddin Abdullah, beliau pun tidak kenal siapa saya).

Walaupun saya tidak sehebat bloggers seperti GAP, Parpukari, Papa GOMO, Gelombang Rakyat, The Unspinners, The Flying, Kick, Rbf, Pisau.net dan ramai lagi nama-nama yang "terbukti" sentiasa menduduki Top 20? carta bloggers terbaik negara ini. (itu kata dia). Tapi belum tentu dari pembaca seluruh tanahair.

Biarlah saya dikatakan, sesat, bodoh, bahalol, tolol, tak ada standard dan tak ada etika penulisan tapi penulisan saya diberi kesempatan disiarkan oleh media-media berpengaruh di Malaysia seperti Utusan Malaysia, Malaysiakini, Sinar Harian, Siasah. Apa ertinya itu.

Saya tidak mahu Top seperti rakan-rakan bloggers yang lain, tapi saya mahu menyampaikan penulisan ikut selera saya, ikut acuan saya dan ikut kemampuan dan kepandaian saya. Tuan-Tuan dan Puan-Puan ikutlah cara sendiri kerana Tuan-Tuan dan puan-Puan Bloggers yang hebat dan handal-handal, yang boleh meruntuhkan Kerajaan BN, seperti ternak musang dalam reban ayam.

Nak tahu kenapa saya katakan boleh meruntuhkan Kerajaan BN, sebabnya para bloggers yang hebat-hebat dan handal-handal inilah juga yang mengodam pemimpin UMNO. Contoh, bukankah Sariffudin Abdullah itu ahli Majlis Tertinggi UMNO dan Tun Faisal itu Exco Pergerakan Pemuda UMNO, mengambarkan imej yang tidak baik kepada mereka itu bermakna mengheret rakyat mempertikaikan pemimpin UMNO yang menjadi teraju kepada BN.

Kenapa marah kepada akhbar yang memuatkan tulisan saya, kenapa terasa sangat soal istilah bloggers upahan sekiranya kita bukan dari kalangan itu, sepatutnya sekira ada hujah yang berlawanan kita tegakkan hujah kita dengan tidak memperlekehkan orang lain kerana isi tulisan kita itulah orang boleh menilai siapa kita, tak payah kita sendiri mempertikaikan tulisan orang lain itu tidak baik walhal tulisan kita itu sebenarnya tidak berisi yang boleh dijadikan ilmu.

Orang surat kabar dari Sinar Harian, Utusan Malaysia, Malaysiakini dan Siasah tahu menilai isi kandungan yang disiarkan itu dapat memberi bahan berita yang baik kepada pembacanya termasuklah tulisan GAP dan Rbf. Itu bermakna tulisan saya juga ada kualiti berita, bukan syok sendiri seperti depa.

Anda semua boleh baca tulisan dibawah ini untuk mengukur siapa yang lebih hebat dan terhebat antara saya dengan penulisnya.

http://medan-info-kita.blogspot.com/2011/03/mohd-soberi-shafii-penulis-upahan-sinar.html

tun faisal dot com

Posted: 27 Mar 2011 01:08 PM PDT

tun faisal dot com


Ketika budak2 PR mempertahankan Lelaki Y..

Posted: 27 Mar 2011 06:50 AM PDT

Ketika budak-budak PR, AMK, Dewan Pemuda Pas dan Dapsy sibuk menganjurkan demonstrasi dan mempertahankan Lelaki Y dan pelakon video porno yang menyerupai Anwar Ibrahim, Pemuda BN di bawah kepimpinan YB Hj Khairy Jamaluddin telah berjaya membantu ribuan anak muda, lelaki dan wanita mendapat pekerjaan dan meningkatkan pendapatan melalui tawaran pekerjaan baru.

Dikatakan ia memberi manfaat kepada lebih 300,000 orang anak muda Malaysia. Sebanyak 243,000 kerja dipohon melalui pendaftaran online. Latarbelakang pemohon adalah seperti berikut - SIJIL-12%, SPM-20%, DIPLOMA 27%, IJAZAH 37%, MASTER 4%. Peringkat Umur Pemohon yang mendapat manfaat adalah: 20-24=48%, 25-29=37%, 30-34=8%, 35-40=4% >41=2%.

Manisnya peristiwa bersejarah masa depan anak muda Malaysia ini diperjuangkan di Rumah UMNO!

TAHNIAH PEMUDA UMNO dan PEMUDA BN!


TREMENDOUS RESPONSE TO BN YOUTH'S CAREER CARNIVAL

Bernama

KUALA LUMPUR, March 27 (Bernama) -- Some 300,000 people visited the career carnival organised by the Barisan Nasional Youth, surpassing the initial target of 50,000 people, BN Youth chairman Khairy Jamaludin said.

The huge turnout was a reflection of the many economic opportunities available in the country, he added.

"Many them are not unemployed, some are still studying in universities while others are already working but keen on looking for a better job.

"Today, they came to know that economic opportunities are in abundance in our country," he told reporters at the career carnival''s venue at Putra World Trade Centre, here.

Khairy, who is Umno Youth chief, said the movement planned to expand the carnival nationwide if it was indeed helpful in finding jobs for the youths.

-- MORE

CARNIVAL-BN 2 (LAST) KUALA LUMPUR

"There have been requests from friends in the north, east and south of peninsular, and in Sabah and Sarawak, asking this carnival to be held in their areas," he said.

Among activities in the carnival, which started on Friday and ended today, were workshops on how to prepare resume and how to face interviews.

A total 650 companies and government agencies took part in the carnival.

-- BERNAMA
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

House PK

Posted: 27 Mar 2011 01:08 PM PDT

waadat

Posted: 27 Mar 2011 01:04 PM PDT

waadat


Wartawan Harakah tonton video seks lelaki Y

Posted: 27 Mar 2011 11:35 AM PDT


Sehingga saat ini Demang masih ragu-ragu dengan isu video perlakuan seks yang dikatakan bahawa Anwar Ibrahim adalah pelakunya.

Namun kepada yang inginkan cerita yang positif terhadap isu tersebut, boleh lihat blog RBF.

Bantu Jepun atau Myamar?

Posted: 27 Mar 2011 11:32 AM PDT


Demang ucapkan tahniah kepada yang sudah memberikan sumbangan terhadap negara Jepun yang ditimpa malapetaka.

Sementara itu Myamar juga baru ditimpa bencana alam.

Nak bantu yang mana?

Yang terbaik, bantulah-kedua-duanya. Namun jika terpaksa membuat pilihan, Demang akan utamakan Myamar. Kenapa? 

Banyak sebab. Antaranya, bangsa Jepun pernah biadap dengan bangsa kita. 

Selain itu, Jepun negara maju dan kaya. Takkan-lah mereka tiada simpanan yang cukup.

Jepun juga selalu menyebelahi Amerika menindas negara Islam.

Setakat ini Demang belum lagi menderma tabung bencana Jepun sebab Demang tidak jumpa alasan yang sesuai untuk melakukannya.

Demang rasa Myamar memang wajar dibantu.

Lihat berita penuh tentang bencana di Myamar:

YANGON 26 Mac - Pasukan penyelamat hari ini berhadapan kesukaran untuk tiba ke kawasan yang dilanda gempa bumi kuat di pedalaman Myanmar yang meragut 75 nyawa sehingga mengakibatkan jalan raya terbelah dan rumah-rumah penduduk menjadi timbunan kayu.

Gempa bumi sekuat 6.8 pada skala Richter yang menggegar semalam itu melanda timur Myanmar yang bersempadan dengan Thailand dan Laos.

Pekan Tarlay, Tachileik dan kebanyakan perkampungan berhampiran negeri Shan dilaporkan terjejas teruk akibat bencana gempa yang memusnahkan beratus-ratus rumah dan menumbangkan bangunan kerajaan itu.
Beberapa gambar yang ditunjukkan di televisyen Thailand dan media menyaksikan jalan-jalan raya terbelah dua, jambatan musnah dan rumah-rumah menjadi timbunan kayu.

Seorang pegawai Myanmar berkata, jumlah angka korban hari ini masih sama seperti 75 orang semalam termasuk seorang wanita yang maut di Thailand.

"Namun terdapat beberapa kawasan masih tidak dapat dimasuki ekoran masalah komunikasi dan pengangkutan. Angka korban mungkin akan meningkat," katanya.

Wakil rakyat Tachileik dari parti Parti Demokratik Kebangsaan Shan, Sai Thein Aung berkata, beliau baru sahaja dapat berhubung dengan kawasan itu, tetapi kebanyakan talian telefon masih terputus. - AFP


Sumber berita:

Loji Fukushima dalam bahaya

Posted: 27 Mar 2011 05:10 AM PDT



Paras radiasi loji Fukushima meningkat mendadak dengan bacaan pada lopak air dekat reaktor kedua 10 juta kali lebih tinggi daripada biasa.


Sumber:
SMS BH 27/3

Malaysia pula selepas Libya?

Posted: 26 Mar 2011 09:00 PM PDT

Satu persatu negara Islam diserang. Libya, Mesir, Iraq, Iran, Afghan, Pakistan, Palestin ... , ..., ... Melaka, Andalusia...

Mungkinkah selepas ini negara kita sekali lagi diserang setelah serangan pertama 500 tahun dulu?

Jika dilihat dalam senarai di atas, mungkin ada yang tertanya kenapa Mesir berada dalam senarai itu?

Demang tidak silap malah jika anda fikir serangan cuma melibatkan fizikal, maka anda lah yang silap. Mesir cuma bernasib baik kerana US kurang alasan untuk menyerang secara fizikal ketika itu.

Dan, perlu diingat bahawa sebelum serangan fizikal dibuat, serangan 'bukan fizikal' akan dilancarkan terlebih dahulu.

Kini mereka sedang menyerang Sarawak. Lihat sini.

Kenyataan Nik Aziz tentang video seks Anwar

Posted: 26 Mar 2011 05:28 PM PDT

Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan perbuatan menayangkan rakaman video seks yang dikatakan membabitkan seorang pemimpin pembangkang bersama seorang pelacur warga China di sebuah hotel kepada pihak media sebagai perbuatan tidak bermoral. (Sinar Harian)

Demang setuju dengan Nik Aziz dalam perkara itu. Cuma Demang nak tanya, jika menayang dan menonton itu tidak bermoral, bagaimana dengan menjadi watak utama dalam video tersebut.

Memanglah kita dilarang membuka aib orang, tetapi orang yang bagaimana?

Dalam kes Anwar Ibrahim, kita dah suruh dia letak  jawatan dan bungkus 'impian dan cita-cita untuk menjadi PM'  itu ke dalam beg plstik untuk dibawa ke dalam kubur nanti.

Malangnya Anwar enggan. Padahal bukan seorang dua saksi yang tampil memberi kenyataan. Malah simangsa pun sudah mengaku, malah bersumpah dengan nama Allah.

Dan, bukan juga satu kes. Beberapa kes!

Tapi Anwar memilih untuk 'lawan tetap lawan' sebab dia ada pengaruh. Anwar juga tahu bahawa manusia mempunyai pandangan yang berbeza. Jika ada yang bersetuju maka pasti ada yang akan tidak bersetuju.

Anwar bermula dengan sentimen itu dan ia mengeksploitasi kelemahan manusia itu dengan baik.

Anwar memang cerdik.

Rajahmas

Posted: 27 Mar 2011 11:37 AM PDT

Rajahmas


DUN N65 Senadin adalah tiket milik BN di Miri.

Posted: 27 Mar 2011 06:44 AM PDT

YB. DATUK LEE KIM SHIN
Menjelang hampirnya pilihanraya, ramai yang tertanya-tanya apakah SUPP sudah bersedia pada kali ini. Terbaru, hasil maklum balas yang rajahmas perolehi, jelas menunjukkan beberapa kawasan BN di Miri telah membuktikan SUPP berkhidmat dengan cemerlang dan amat dipercayai penduduk di sekitarnya.

Salah satu daripadanya adalah DUN N65 dipegang oleh Datuk Lee Kim Shin (SUPP). Menurut sumber, beliau adalah seorang pemimpin yang bertanggungjawab serta mengambil berat keadaan rakyat, mesra dan sentiasa merindui kampung halamannya. Beliau juga seorang yang peramah dan kerap berulang alik Kuching dan Miri sehinggakan penduduk tempatan tidak merasakan ketiadaannya sewaktu bertugas.

Walaupun beliau turut mempunyai peranan lain sebagai Menteri Muda Perhubungan dan Menteri Muda Sukan, namun beliau tetap kembali mengunjungi rakan serta penduduk-penduduk di kawasan jagaannya tanpa rasa letih dan jemu.

Mendengar maklum balas seperti ini benar-benar membuatkan rajahmas teruja untuk mengenali beliau. Inilah pemimpin contoh yang harus ada pada calon-calon BN yang lain. Sifat beliau yang dikasihi rakyat itu telah membuatkan DAP berfikir untuk tidak mencabar beliau di Senadin nanti.


Terdapat juga ura-ura DAP akan menyerahkan kawasan itu untuk ditandingi PAS atau PKR lantaran ketidakyakinan mereka untuk memenangi kawasan tersebut. Namun tanpa disedari rakan pakatan lain, beginilah strategi DAP untuk menjaga reputasinya daripada tercemar oleh kekalahan..

Ini diakui DAP memandangkan Pakatan Rakyat tidak mempunyai personaliti calon yang setanding untuk menyaingi beliau. Datuk Kim Shin mempunyai pengaruh yang sangat besar di Senadin, mendapat sokongan majoriti besar kaum Cina, Melayu dan Iban di Senadin.

Pentingnya mengenali rakyat Senadin itulah yang akan menentukan kemenangan, kerana Pakatan Rakyat tidak mempunyai modal selain hanya buruk-memburukkan kepimpinan kerajaan untuk meraih sokongan. Cara ini sudah tentunya tidak berjaya kerana penduduk tempatan hanya akan memilih Pakatan Rakyat jika calon mereka mampu memberikan hasil pembangunan lebih daripada yang dibuat BN.

Senadin adalah DUN selamat bagi SUPP dan tiket milik BN di Sarawak. Beliau dijangka akan terus bertanding di kawasan sama pada Pilihanraya Negeri nanti. Bravo Datuk, semoga jasa dan sumbangan Datuk akan dikenangi rakyat sampai bila-bila......

Panas! Artikel terbaik daripada blog sahabat Rajahmas

Posted: 26 Mar 2011 09:51 PM PDT

Kandungan artikel yang baik daripada blog sahabat rajahmas... fikir-fikirkanlah...


PKR: SUDAH TERANG LAGI BERSULUH



Dipihak DAP, "Kami beri betis, mereka (PKR) mahukan paha. Kami tidak akan saling bertukar apa yang menjadi milik kami dan ia memberi kami sebarang pilihan lain melainkan kekal kepada 18 kerusi tersebut".

Setiausaha DAP Sarawak, Chong Chieng Jen

Malah, "Saya diamanahkan untuk memberitahu anda (pemberita) mengenai berita sedih bahawa mesyuarat untuk rundingan kerusi tidak berjaya"

Setiausaha DAP Sarawak, Chong Chieng Jen

Dua kenyataan di atas yang diungkap dan keluarkan Setiausaha DAP Sarawak terhadap PKR Sarawak yang enggan berkrompomi dalam pembahagian kerusi DUN yang akan ditandingi dalam Pilihan Raya DUN Sarawak.


DAP Sarawak juga menyelar tindakan PKR yang diwakili Timbalan Azmin Ali yang berunding bagi pembahagian kerusi DUN Sarawak.

Sudah terang lagi bersuluh, apakah sebabnya Baru Bian menafikan hubungan kedua-dua parti sudah tidak sehaluan lagi? Dengan hanya tinggal beberapa hari lagi penamaan calon, PKR dijadualkan akan mengumumkan calon pada penghujung bulan ini yang akan disempurnakan Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim.

Puncak konflik PKR-DAP berterusan apabila PKR bertegas mahukan 52 kawasan DUN, DAP 18 kawasan DUN dan PAS 6 kawasan DUN. Sebuah lagi parti, SNAP juga berkonflik dengan PKR yang mahukan 40 kawasan DUN. Susulan dengan itu, konflik PKR-DAP-SNAP-PAS ini memerlukan SPR mewujudkan 106 kawasan DUN di Sarawak berbanding ketika ini hanya 71 kawasan DUN sekiranya hendak memenuhi tuntutan Pakatan Pembangkang.

Bagi yang pernah mengikuti perkembangan pembahagian kawasan DUN Pakatan Pembangkang sebelum ini, pastinya masih ingat Baru Bian dan Chong Chieng Jen pernah menyatakan bahawa pembahagian kawasan DUN akan dimuktamadkan sebelum pembubaran DUN. Konflik pertindihan kawasan DUN ini sudah bermula pada awal tahun lepas dan sehingga kini masih belum diselesaikan. 
 
Kemunculan SNAP pada pertengahan tahun lepas yang menyertai Pakatan Pembangkang telah merumitkan lagi hubungan mereka. Akhirnya, konflik ini tiada kesudahan dan menyaksikan hubungan Pakatan Pembangkang rengang dan tidak mampu untuk bekerjasama antara satu sama lain.
  
Kenyataan Baru Bian "Saya baru sahaja berbual dengan presiden (Azmin Ali), rundingan masih berlangsung… saya tidak mahu mengulas atau menambah apa yang telah dikatakan oleh YB Chong Chieng Jen (Setiausaha DAP Negeri) hanyalah bagi menyembunyi kepada wartawan dan rakyat bahawa sebaliknya situasi yang berlaku adalah semakin parah.

Menjadi mainan politik kenyataan Baru Bian adalah semata-mata untuk menggambarkan kepada rakyat bahawa tiada apa-apa konflik yang berlaku antara PKR-DAP. Sedangkan, DAP sudah terang menjelaskan bahawa DAP tidak dapat berkerjasama dengan PKR yang disifatkan terlalu tamak. 

Sumber: http://cetusankenyalang.blogspot.com/2011/03/pkr-sudah-terang-lagi-bersuluh.html#ixzz1HltMWx00

PEJUANG BANGSA

Posted: 27 Mar 2011 11:34 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Video seks : Kenyataan panas Wartawan Harakah selepas menonton video itu ..

Posted: 27 Mar 2011 09:48 AM PDT



Wartawan harakah (kiri) bersama rakannya


Dari Langkawi blogger Papa Gomo hubungi saya meminta supaya saya menyertai pertemuan dengan wartawan harakah dan beberapa orang yang lain lagi di sebuah restoran di Jalan Yap Kwan Seng malam tadi.

Katanya , kau pergi saja, kau jangan risau, itu kawan aku dan orang itu telah pun menonton video seks berkenaan hari isnin yang lepas.

Mengikut cerita wartawan harakah berkenaan yang juga kawan kepada Papa Gomo memang benar beliau telah menonton video tersebut pada hari isnin lepas di Carcosa Seri Negara.

Beliau yakin 100 % lelaki dalam video berkenaan adalah Anwar Ibrahim. Tidak mungkin video itu dipalsukan kerana katanya ianya dirakam dari empat sudut.

Saya tanya dia, "habis itu kenapa harakah tidak laporkan yang betul" ?

Jawabnya, "saya hanya pekerja bro, yang menentukan bos dan itu semua adalah politik".

Dalam hati saya berkata , "parti islam pun menipu juga ke" ?

Katanya lagi, tiga orang teratas dalam harakah semuanya telah dipegang oleh Anwar Ibrahim dan sudah tentu mereka hanya melaporkan berita mengikut selera Anwar.

Fuhhhhh, papa Nurul Izzah memang hebat. Bukan hanya hebat di ranjang, malah hebatnya sehingga boleh menguasai harakah yang dimiliki oleh Pas. Tidak mustahil satu hari nanti, Pas akan dikuasai oleh Anwar. Sekarang pun sudah kelihatan tanda-tanda ke arah itu.

Mengikut wartawan harakah itu, wartawan malaysiakini juga menonton video berkenaan dan cakap benda yang sama kepada beliau, iaitu lelaki dalam video itu adalah Anwar Ibrahim.

Katanya dari sudut mana Johari Abdul kata itu bukan Anwar beliau pun tidak tahu melainkan pembohongan semata-mata.

Jadi, apa kita nak kata lagi ? kalau wartawan harakah dan malaysiakini pun kata itu Anwar Ibrahim, kita nak kata bukan lagi ?

Memang sah jawabnya itu Anwar Ibrahim. Jangan lagi anda semua tertipu dengan harakah dan malaysiakini. Apa yang mereka laporkan itu bohong semata-mata. Wartawan mereka yang pergi cari berita sendiri akui itu adalah Anwar Ibrahim.

Balik pejabat, apabila mereka tulis berita benar, bos suruh tukar kerana bos semua telah dilimpahi dengan wang ringgit yang dicurahkan Anwar.

Sumber: RBF Online

Tok Sami Hindu pun dah tak percaya Anwar Ibrahim , 200 orang keluar parti

Posted: 27 Mar 2011 08:38 AM PDT





Anwar Ibrahim  , Mansor dan apek chauvinis Guan Eng DAP pasti terima tamparan hebat hari ini  dengan berita ini .  Semalam bukan main lagi  gah cakap dalam roadshow ceramah bahawa  negeri P.Pinang bakal menjadi kubu kental Pakatan .

Anwar dan PKR sebenarnya  semakin tidak dipercayai lagi oleh ahli-ahli mereka dan ramai sudah  umumkan keluar parti . Hari ini Sami Hindu pun dah umumkan keluar parti  gara-gara tidak mahu dikaitkan  video seks yang dikatakan melibatkan Anwar Ibrahim .

Nampaknya semua sami Hindu ini lebih cerdik daripada puak-puak lebai PAS yang masih lagi pertahankan seorang pemimpin yang sudah dipalit masalah moral .


GEORGETOWN: Seramai 200 anggota Persatuan Sami-sami Hindu Pulau Pinang yang menganggotai Parti Keadilan Rakyat (PKR) Cabang Bayan Baru di sini, mengisytiharkan keluar parti hari ini kerana tidak mahu dikaitkan dengan video seks yang didakwa melibatkan Datuk Seri Anwar 


Pengerusi Persatuan Sami-sami Hindu Pulau Pinang, S Dhinabalan, berkata keputusan meninggalkan perjuangan mereka bersama PKR dibuat kerana kecewa terhadap parti itu yang gagal membela nasib dan kebajikan kaum India di negeri ini.


"Mereka membuat keputusan keluar parti itu selepas hilang kepercayaan kepada kepimpinan parti yang diketuai Datuk Seri Anwar Ibrahim," katanya kepada pemberita selepas membuat laporan polis berhubung dakwaan video seks Anwar di Balai Polis Bayan Baru di sini.

Mahkamah rakyat Permatang Pauh hadir dengan pembohongan Anwar

Posted: 26 Mar 2011 08:30 PM PDT


Semalam PB berada di Taman Pauh Indah hadir ceramah video seks  yang mempertaruhkan  DS Anwar Ibrahim, Johari Abdul , Chegu Bard , Mansor Othman , Khalid jaafar dan apek chauvinis Guan Eng . Hujan sejak pagi hingga ke malam sedikit merencatkan kehadiran penyokong2 mereka ke situ . 

Lebih kurang 1000 orang  hadir menyaksikan pembohongan Anwar di mahkamah rakyat di Taman Pauh Indah  berdekatan hostel UITM P.Pinang  ini . I

PKR memang sengaja melakukan ceramah di situ walaupun laluan masuk ke situ sempit kerana mahu tarik kehadiran ribuan student  Melayu dari UITM yang tinggal betul-betul berhadapan tempat ceramah mereka .Tetapi PB melihat hanya penyokong2 taksub PKR dan PAS sahaja hadir berdiri untuk dengar pembohongan dari semua penceramah kaki putar belit .


Terdahulu, dalam ceramah ini , Johari Abdul yang dianggap saksi utama  Anwar dalam rakaman video seks ini meneruskan agenda memburukan & mematikan karektor Datuk Shazryl Eskay ( rakan baik Anwar )   dan kaitkan pulak dengan Rahim Thamby Chik  selaku Pengerusi Risda kononnya dapat projek baja . Ini semua sebagai modus operandi mereka mahu kaitkan isu video ini adalah konspirasi UMNO dan Najib .

Selepas itu , diikuti ceramah Anwar yang start gear 5  serang ini semua konspirasi Najib -Rosmah !   Tetapi yang pelik itu  tidak pula menafikan dakwaan yang mengatakan beliau sebagai 'aktor' dalam video tersebut, sebaliknya mempertikai kenapa pihak berkuasa tidak menghalang video itu daripada didedah.

"Sudahlah dengan kes mahkamah memang nak kalah, pergi Parlimen kena gantung, kemudian tengok TV (televisyen) dia tunjuk video. Video seks. Kemudian orang yang tunjuk diagungkan walaupun berniat jahat.

"Tanya polis-polis ini. Mana-mana orang yang sebar video lucah bolehkah dibiarkan? Tangkap terus. Ingat ini semua apa? Orang yang hadir malam ini semua bodoh ke? Kamu semua tahu undang-undang, tapi mereka cuba perbodohkan.

"Ajar mereka, ajar pemimpin UMNO dan Barisan Nasional (BN) yang bodoh. Beritahu editor, beritahu wartawan, beritahu The Star, Utusan Malaysia. Beritahu mereka kita tidak bodoh,

Selain itu , Anwar juga  memperlekehkan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom yang sebelum ini membuat kenyataan bahawa siasatan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM). Beliau berkata Jamil Khir ini tak faham kenyataan teks ucapannya di LSE pada 2010 lalu dan nafikan menyatakan semua agama adalah sama . 

Nantikan video yang PB sempat rakam dalam ceramah ini ...

Anwar Ibrahim pun tak berani jawab , mengapa pulak Rafizi pulak yang sibuk?

Posted: 26 Mar 2011 06:30 PM PDT



Datuk Seri Anwar Ibrahim enggan mengulas persoalan di mana beliau berada antara pukul 9.20 malam sehingga 11.38 malam pada 21 Februari lalu ketika satu video aksi seks yang didakwa melibatkan pemimpin pembangkang dengan seorang pelacur dari China dirakamkan.

Anwar yang ditemui pada majlis jamuan teh di Permatang Pasir di sini hari ini hanya mengelak ketika ditanya pemberita mengenai kesahihan fakta bahawa beliau bersama keluarga sedang mengemas kini laman sosial Facebook dan Twitter ketika video itu dirakamkan.

Sebaliknya, Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu sekadar mengajukan persoalan lain sebaik ditanya mengenai polemik terbaru itu.


''Saya tidak akan menjawab soalan itu tetapi saya ingin mempersoalkan kenapa mereka yang berada di sebalik (pengedaran) video tersebut tidak ditahan," katanya.

Muka depan bertajuk 'Di manakah Anwar Ibrahim?' yang disiarkan Utusan Malaysia hari ini menimbulkan persoalan di mana Ketua Pembangkang itu antara pukul 9.20 malam sehingga 11.38 malam pada 21 Februari ketika satu video seks tersebut dipercayai dirakamkan.

Persoalan itu timbul apabila Anwar yang mengadakan sidang akhbar pada 22 Mac lalu menolak dakwaan menyatakan beliau terbabit dalam aksi video seks tersebut.

Menurut laporan akhbar Nanyang Siangpau, Anwar pada sidang akhbar itu telah mengemukakan dua fakta yang membuktikan beliau tidak berada di tempat video seks tersebut dikatakan dirakamkan, sebaliknya bersama keluarga serta sedang mengemas kini laman sosial Facebook dan Twitter.

Selain Nanyang Siangpau, beberapa portal berita dan blog turut melaporkan mengenai Anwar yang tidak 'tweet' pada waktu berkenaan.

Penulis blog Minda Intelek Melayu (M.I.M), Dr. Novandri Hasan Basri menimbulkan persoalan yang mana pada sidang akhbar itu, tidak ada seorang pun mengaku berada bersama Anwar ketika tarikh dan waktu video seks itu dikatakan dirakamkan.

Dr. Novandri turut mempersoalkan kebenaran Anwar menggunakan Twitter pada waktu video seks tersebut dirakam memandangkan akaun laman sosialnya itu didapati 'senyap' kira-kira dua jam iaitu dari pukul 9.20 malam sehingga 11.39 malam sedangkan Anwar adalah pengguna Twitter yang aktif dan sering kali 'tweet' serta menjawab soalan-soalan pengikutnya.

Anwar juga menyangkal dakwaan bahawa hubungannya dengan isteri, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail serta anaknya, Nurul Izzah retak berikutan isu video seks berkenaan.

Selain itu, Anwar turut menafikan laporan bahawa Wan Azizah ada meminta salinan video seks berkenaan seperti yang didakwa oleh Shazryl.

''Dia (Wan Azizah) tidak pernah melihat video seperti itu sepanjang hidupnya dan dia telah menegaskan bahawa dia tidak berminat untuk menontonnya," katanya.

Jawapan Rafizi yang defend isu "Di mana Anwar " dijawab mudah blogger MIM !

Posted: 26 Mar 2011 05:08 PM PDT






Budak jambu PKR  Rafizi Ramli yang dikatakan strategis PKR ini dihantar untuk jawab isu Anwar hilang 2 jam pada 21 Feb .Bukan main lagi la Rafizi ini buka langkah dengan awal-awal lagi laungkan ini FITNAH . 

FITNAH  DONGOI  HANG !

Akaun Twitter dan Facebook milik Anwar , tetapi tuduh  UMNO dan Utusan buat kerja  Fitnah ! 

 Rafizi Ramli cuba nak lawan blogger MIM yang  mempersoalkan  di mana Anwar selama 2 jam . KLIK DI SINI

Ikuti jawapan blogger tersohor PP  ini .


Jawapan terkini MIM

Akhirnya PKR menjawap persoalan tentang 'kehilangan' Anwar Ibrahim di dalam twitter beliau di antara 9.20-11.39malam! Tetapi malangnya, jawapannya adalah dari 'Pengarah Strategi' PKR bernama Mohd Rafizi Ramli dan bukannya Anwar Ibrahim sendiri. Dan sebab itu, jawapan Rafizi terpalik ke muka beliau serta memburukkan lagi keadaan!

Malah, kenyataan beliau sebenarnya membantu menyenangkan MiM tentang isu Anwar Ibrahim 'hilang' selama 2 jam daripada social network seperti Twitter dan Facebook.

Beliau menuduh Utusan Malaysia dan penulis menaburkan fitnah. Di antara kenyataan beliau ialah :-
Dalam kenyataan itu, beliau turut menyertakan bukti dari petikan skrin akaun Facebook Anwar menunjukkan beliau menghantar pesanan ke akaun Twitter dan disambut oleh pengikutnya pada 21 Februari lalu, iaitu: -

- 1040 malam: "Inshaallah"
- 1049 malam: "That's dsNajib's plan. Our task: pursue reform agenda"
- 1050 malam: "Varsity students: Conscience of the majority"
- 1052 malam: "Modus operandi of rogue leaders"
- 1058 malam: "Bisa"
- 1103 malam: "Waras"
- 1103 malam: "Ada ruang bias ja"
- 1105 malam: "Ngak. Tapi ada sampaikan kuliah diUGM"
- 1108 malam: "RT @gst183 Revolution is the festival of d oppressed"
"Masa yang dicatatkan di Facebook adalah dua minit lebih lambat dari masa pesanan sebenar di akaun Twitter kerana menggunakan khidmat 'Selective Tweets'.
"Oleh yang demikian, Datuk Seri Anwar Ibrahim menghantar sembilan pesanan ke akaun Twitternya di antara pukul 10.38 hingga 11.06 malam," kata Rafizi lagi KLIK SINI


1. Di dalam laporan berita, Pengarah Strategi PKR, Mohd Rafizi Ramli telah menyembunyikan satu fakta yang sangat penting iaitu beliau tidak menyebut tentang masa akaun Facebook Anwar Ibrahim sebelum 10.40 malam!

Yang menimbulkan persoalan ialah masanya adalah 8:20 malam !




Facebook Anwar Ibrahim telah menunjukkan bahawa beliau 'hilang' dari jam 8.20-10:40pm iaitu lebih daripada 2 jam!!

2. Di sini MiM sediakan perbandingan di antara twitter Anwar Ibrahim dengan Facebook beliau.

                               (klik untuk lebih besar)
 

Ternyata terdapat diskrepensi 1 jam di antara twitter dan Facebook Anwar Ibrahim dan diskrepensinya berturutan sungguh kemas!

Dan kita semua perlu tahu bahawa Anwar Ibrahim telah mengaku bahawa beliau mendakwa bahawa beliau sedang mengakses Twitter semasa rakaman video kontroversi tersebut!

Ini bermakna, masa di twitter adalah sangat relevan dan tepat. Dari segi teknikalnya berlaku perbezaan 1 jam!

Apa-apa pun, Anwar Ibrahim memang sah 'hilang' selama 2 jam sama ada di Twitter atau pun Facebook!
selanjutnya klik sini


PB hendak tanya Rafizi Tak Strategik ini ,  mengapa hang panas sangat dengan pendedahan blog MIM ini ? Bos hang sendiri Anwar mengaku beliau ber tweet  semasa waktu rakaman itu  .

Kalau betul Anwar bertweet dan melayari facebook  , mengapa  Rafizi pilih waktu  jam 10.40 pm di facebook  sahaja sebagai jawapan ?  Waktu sebelum itu Anwar di mana ?

Lagi satu . kenapa tak dedahkan sekali  waktu   8.20 malam sekali kepada media ? Memang terang dan jelas Anwar hilang 2 jam samada di twitter mahupun facebook

Jadi , tak payah la hang  dok menuduh ini fitnah jahat la ...aku sudah naik muak la alasan konspirasi  , fitnah ini semua . 

Simple saja aku nak terang kepada budak dikatakan strategis PKR ini ,  orang kalau buat salah  ini kot mana pun dia akan tertinggal juga bukti .

Jadi , tak payah la tuduh ini fitnah penulis blog MIM  dan Utusan kerana bukan mereka  yang akses dan ubah segala-gala di tweeter dan facebook Anwar . Kita ada kemudahan internet dan boleh analisis terus kepada waktu tersebut   jika benar Anwar mengaku pada waktu itu beliau mengakses tweeter . 

Orang semua bukan bodoh Rafizi .... jangan ingat semua benda hang boleh putar belit hanya kerana untuk bodek dan selamatkan Anwar .




Angan nak ke Putrajaya , tetapi PKR di Pahang sudah NAZAK !

Posted: 26 Mar 2011 12:06 PM PDT


Anwar Ibrahim dok sibuk roadshow ceramah DNA dan video seks tetapi  PKR di Pahang sudah nak NAZAK pun . hahaha. Silap-silap kerusi Parlimen Indera Mahkota dan Kuantan yang dikuasai PKR pun bakal hilang .

Berita duka la buat Pakatan dan blogger pencacai mereka  yang mimpi nak rampas negeri kelahiran Najib ini  tetapi sebenarnya sudah nak mati dah pun ..haha

DIMENSI

Posted: 27 Mar 2011 11:24 AM PDT

DIMENSI


Sayang Sarawak: "Dahsyat..Ulamak pun boleh kene tipu"

Posted: 27 Mar 2011 05:00 AM PDT


Asri wants all to reject dirty politics

KUALA LUMPUR, March 27 — An influential Muslim cleric called today for all parties to come together and reject dirty and obscene politics on the back of a video that surfaced on Monday allegedly showing Datuk Seri Anwar Ibrahim having sex with a Chinese prostitute. Klik sini

Wow..Asri pun tau video panas tu melibatkan seorang pemimpin pembangkang yang di kenali. Kalau tak masakan dia menyeru ahli2 parti melakukan perhimpunan secara besar2an. Niat dia memang baik untuk tidak menggalakkan sesiapa juga terlibat dalam penyebaran video lucah. Tapi ini bukan masalah peribadi. Ini melibatkan masa depan negara.

Ini kes yang melibatkan individu yang bergelar pemimpin, ikon kepada rakyat. Beliau kena ingat, apabila bercakap mengenai individu yang berpengaruh sudah pasti gerak geri dan tingkahlaku nya menjadi perhatian ramai. Lebih2 lagi sebagai seorang yang dikenali umum.

Kalau seseorang pemimpin itu berasakan dirinya tak melakukan sebarang keaiban atau kesalahan moral, dia tak perlu risau. Tapi apakah kita patut mendiamkan diri jika seorang pemimpin itu terbukti melakukan kesalahan moral di luar pengetahuan rakyat? sedangkan rakyat mati2 mempercayai beliau seorang yang bersih secara luaran tapi tak tahu kebusukan yang ada di dalam.

Kita risau tentang masa depan negara jika ada pemimpin berperangai sebegini akan menyebabkan institusi kekeluargaan atau maruah negara menjadi kucar kacir, kesan dari tingkahlaku yang menjijikan.

Oleh itu kita bernasib baik jika ada individu2 yang berani tampil bersama bukti dan mendedahkan kelakuan buruk seseorang yang bergelar pemimpin, anugerah tuhan bersifat munafik atau apa saje sebelum nasi jadi bubor

Firman Allah SWT tentang keadaan golongan munafik:
"Dan sebahagian daripada manusia ada yang berkata: "Kami telah beriman kepada Allah dan Hari Kemudian". Padahal mereka bukan orang-orang yang beriman. Mereka hendak memperdayakan Allah dan orang yang beriman, padahal mereka tidak perdayakan melainkan diri mereka sendiri sedangkan mereka tidak sedar.

Di hati mereka ada penyakit, lalu Allah tambahkan penyakit kepada mereka dan adalah bagi mereka seksaan yang pedih sebab mereka telah berdusta. Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Janganlah kamu membuat kerosakan di bumi", mereka menjawab: "Kami tidak lain melainkan orang yang membuat kebaikan". Ketahuilah bahawa mereka itu adalah orang yang membuat kerosakan tetapi mereka tidak sedar.

Dan apabila dikatakan kepada mereka, "Berimanlah sebagaimana orang yang telah beriman". Mereka berkata, "Apakah harus kami beriman seperti orang-orang bodoh itu beriman?" Ketahuilah mereka itulah orang-orang yang bodoh tetapi mereka tidak ketahui.

Dan apabila mereka bertemu dengan orang yang beriman mereka berkata, "Kami telah beriman". Apabila bersendirian dengan syaitan-syaitan mereka, mereka berkata, "Kami beserta kamu. Kami tidak lain melainkan memperolok-olokkan (orang yang beriman)." (QS Al-Baqarah: 8~14)

Sayang Sarawak: Bila Tok Garu sokong Peliwat tanda akhir zaman?

Posted: 27 Mar 2011 03:15 AM PDT


200 Sami Hindu keluar PKR

27/03/2011 3:37pm

PULAU PINANG 27 Mac - Kira-kira 200 ahli Persatuan Sami-Sami Hindu Pulau Pinang hari ini mengumumkan keluar Parti Keadilan Rakyat (PKR) kerana tidak mahu dikaitkan dengan video seks yang didakwa melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Menurut pengerusi persatuan itu, S. Dhinabalan, perbuatan terkutuk tersebut amat memalukan dan tidak boleh diterima oleh semua agama termasuk Hindu. -Utusan Malaysiaku sayang

Nak kate ape lagi?. Tok sami pun terang2 tak sokong si peliwat. Tapi Tok Garu slipor cabok gak tergile2 lagi kat anuwar al jubury. Malu la konon2nya bila ade pemimpin melayu yang sanggup dedah video seks mamat tu. Jadi Tok Garu ni bukan pemimpin melayu la sebab dia berbangsa yahudi yang sokong aksi peliwat kehkehkeh...lantak ko la Tok Garuuu >:D

p/s: habis laa tok sami kene balun dgn tok wali selipor lepas ni huhuhu

Sayang Sarawak: Twitter punye hal

Posted: 26 Mar 2011 11:00 PM PDT


''Saya tidak akan menjawab soalan itu tetapi saya ingin mempersoalkan kenapa mereka yang berada di sebalik (pengedaran) video tersebut tidak ditahan," Anuwar Al-Jubury

Penulis blog Minda Intelek Melayu (M.I.M), Dr. Novandri Hasan Basri menimbulkan persoalan yang mana pada sidang akhbar itu, tidak ada seorang pun mengaku berada bersama Anwar ketika tarikh dan waktu video seks itu dikatakan dirakamkan. - Utusan Malaysiaku sayang

Nafsu tengah mengelodak. bom meletop kat sebelah pun wat derk. Tengah mengadap barang baik. mantap. ikan goreng depan mata kucing beb. kehkehkeh

MIM 'tarok' lagi klik sini

Sungguhka

Posted: 27 Mar 2011 09:25 AM PDT

Sungguhka


MELAYU HILANG MINAT SERTA MULA HILANG KUASA DALAM POLITIK.

Posted: 26 Mar 2011 10:25 PM PDT

anakbukitgantang says

Posted: 27 Mar 2011 03:33 AM PDT

anakbukitgantang says


Dari Bayan Lepas ke Gunung Santubong

Posted: 27 Mar 2011 01:26 AM PDT

Isu DAP cuba untuk mencampori politik Sarawak bukan baru.

Bagi mereka yang maseh naive dalam politik, umum mengetahui impian 3S Singapura iaitu menggabungkan  Singapura, Sarawak dan Sabah.

DAP yang menjadi proksi utama Singapura di Malaysia akan berusaha agar Sarawak dapat ditawan.

Ada bebeberapa pertimbangan kenapa Sarawak diintip dan diidamkan oleh Singapura.

Merealisasikan konsep 3S bagi  Singapura-raya

1-Sarawak kaya dengan hasil buminya iaitu petroleum, gas, kayu balak dan herba. Selain itu Sarawak juga ada potensi dimajukan dengan perlancongan ekosistem yang hebat mengalahkan Pulau Sentosa (dulunya Pulau Belakang Mati)

2- Empangan Bakun, yang kawasan tadahannya sebesar Singapura, sudah beroperasi dan dapat menjana sumber elektrik dari tenaga hidro. Dulu ada cadangan agar kabel bagi menyalurkan tenaga elektrik di dasar laut dibuat bagi menyalurkan elektrik ke Semenanjung.

3-Bentuk muka bumi Sarawak yang pelbagai adalah training ground terbaik bagi pasukan tentera darat, udara  dan laut Singapura yang kekurangan tempat latihan

4-Saiz Sarawak yang besar membolehkan population growth bagi Singapura yang kekurangan tanah

5- Demografi penduduk Sarawak yang sebahagian besarnya berbangsa Dayak (Bumiputera etnik Iban, Bidayuh dan Melanau dan berugama Kristian) adalah mesra-Singapura

6-Menurut kajian, peperangan di masa depan akibat berebut sumber utama dunia waktu itu iaitu AIR. Saiz Sarawak yang besar amat positif untuk rain harvesting dan mencarigali air menggunakan teknik hidrologi.

Faktor Sejarah- Jangan bayan terlepas lagi

Mungkin ramai yang lupa atau tidak tahu bahawa Bayan Lepan mendapat nama dari burung  bayan yang terlepas dari 7 orang putera Brunei

Menurut ceritanya akibat persengketaan dan perebutan takhta, 7 orang putera Brunei dan 2 orang puteri Brunei lari ke Sarawak. Kaum Aristokrat Brunei yang tinggal di Sarawak kini dikenali dengan nama Melayu Abangan dan memakai geralan Abang, Dayang dan Pangeran di pangkal nama. Kebanyakan mereka maseh berada di Kuching di sebuah kampong di tengah tengah ibukota tersebut.

Untuk makluman semua, Kesultanan Brunei adalah berasal dari salah seorang putera Syeikh Jamaluddin Al Kubra yang diputerakan di kawasan yang sekarang ini menjadi   Tasek Tok Uban, Kelantan.

Kerana perjalanan ke Tanah Besar Malaya merbahaya, maka 2 orang puteri itu ditinggalkan oleh putera putera itu di kawasan yang kini dikenali dengan nama Gunung Santubung.

Kesah tragik terjadi ke atas keluarga diraja ini kerana sesampai ke tujuh putera di Pulau Pinang, burung bayan mereka terlepas -Tempat itu digelar Bayan Lepas sekarang.

Berkenaan nasib kedua puteri tersebut, mereka hidup aman pada mulanya di Gunung Santubong. Orang-orang dayak disitu memuji kecantikan puteri puteri itu sehingga hasutan syaitan menjadikan mereka sombong, bongkak dan riyak. Mereka bertengkar kerana maseng maseng mengaku dia yang terlebih cantek.

Perkelahian tersebut membawa padah kerana mereka akhirnya mereka disumpah. Puteri Santubong menjadi Gunung Santubong dan Puteri Sejinjang menjadi Pulau Kera (Sejinjang).

Kamek cerita Sejarah Sarawak sambil pesan - Ouk kamek doakan orang Sarawak idup aman nyaman. Belajar dari kesah tragik silam dan sik boleh bayan  (negeri Sarawak ) terlepas kepada orang lain  kerana beranok-anok sesama kitak. Madah orang tua-tua anok sik bawak berkat idup.

Nya aku carik kesah Puteri Santubong dalam youtube. Dengar cerita jadi teladan. Ouk!















bumiyang

Posted: 27 Mar 2011 03:27 AM PDT

bumiyang


Serupa Tak Dengan Lelaki Dalam Klip Video Lucah Yang Sedang Hangat di Pasaran???

Posted: 26 Mar 2011 07:15 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 27 Mar 2011 03:08 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ


TAHNIAH DATUK Zulkifli Kulim .... Semoga Terus Maju Jaya ...

Posted: 26 Mar 2011 10:45 PM PDT

Maaf kerana agak lewat untuk mengucapkan TAHNIAH khususnya kepada MP Kulim Bandar Bahru , DATO' ZULKIFLI NORDIN di atas penganugerahan pingat Darjah Indera Mahkota Pahang (DIMP) yang membawa gelaran Datuk daripada Sultan Pahang pada 24hb MAC 2011 yang lalu.

DAULAT TUANKU !   TAHNIAH DATUK ZUL4Kulim !

Aku cuma nak tegur sikit la kepada semua mamat-mamat & minah-minah PR yang dok menyalak tak puaih hati dalam forum-forum dan blog-blog peribadi deorang berkenaan penganugerahan pingat tersebut kepada YB Zul sehingga ada yang mempertikaikan kewajaran dan pertimbangan Ke Bawah Daulat Duli Tuanku Sultan Pahang menganugerahkan pingat.

Kalau tak percaya, bacha di SINI, SINI, SINI, SINI dan banyak lagi ...

Perkara ini juga pernah disentuh oleh sahabat aku Cucu Tok Wan dalam blognya beberapa hari lepas : BACA SINI

Apapun, aku nak sebut pasal beruk-beruk yang dok tak puaih hati (mungkin hasad dengki sebab ahli keluarga deorang tak dianugerahkan pingat kot!?) lalu mempertikaikan kebijaksanaan Sultan Pahang dalam memberi penganugerahan kepada sesiapa yang Tuanku fikirkan layak menerimanya!...

Betapa teruknya mereka yang memberikan komen termasuk beberapa penulis blog pro PR dalam menghentam Zul Kulim sebagai penerima anugerah dari Sultan Pahang.

AKU NAK KASI CONTOH SATU KOMEN DARI BERUK DARI HUTAN MANA NTAH NI :
leylapple posted at 25-3-2011 12:06
dato dari pahang?aku rasa setakat dato dr pahang nie, even tukang cuci jamban pun leh dapat...andaikata di kumpulkan semua dato2 dalam sebuah dewan...ko lempar satu batu mesti kene kat kepala dato pahang nie..

Sampai macam ni sekali depa kaitkan Institusi Istana Pahang dengan pemikiran politik kolot wal haprak deorang ! BODOH piang punya pengirim komen ... (Komen leylapple di atas dipetik dari forum http://mforum.cari.com.my/archiver/?tid-534078.html )

Jadi, aku nak bagitau sikit la kat sini kepada beruk-beruk PAKATAN RAKYAT yang begitu bodoh dan dungu
sekalian !...

Ikut suka hati pihak Istana (mana-mana Istana pun dalam Malaysia ni) untuk memberi anugerah atau pengiktirafan kepada sesiapa yang diperkenankan oleh Duli Yang Maha Mulia Sultan , tak kesah la dia dah ada buat banyak sumbangan ATAU tidak banyak sumbangan sekalipun.

Ini hak mutlak Sultan dan Pihak Istana untuk menganugerahkan ATAU menarik balik mana-mana pingat yang telah di berikan !

Tak heran la, kalau penerima tersebut adalah Anak Raja sendiri , mahupun Pak Menteri , YB-YB , Ahlil Perniagaan , Pelakon , Guru - Guru , tok-tok Iman , waima kalau sebagai pengangkat najis sekalipun jika ianya diperkenankan di atas apa-apa sebab yang difikirkan munasabah dan layak menerima pingat dari Istana, maka ianya tidak perlu dipertikaikan oleh sekalian beruk-beruk didikan Pakatan Rakyat sekalian ! ADA PAHAM ?? ...

Cuba flash back sikit ... selama Negeri Kedah dipimpin oleh Kerajaan BN sejak zaman-berzaman dahulu, apakah sumbangan besar yang dirasai oleh rakyat Kedah daripada Tuan Haji Azizan Razak (waktu itu?) ...

Tapi, sejurus beliau mengangkat sumpah sebagai Ketua Kerajaan Negeri Kedah (Mac 2008), beliau telah menerima penganugerahan selayaknya oleh KDYMM Sultan Kedah sehingga membawa gelaran Dato' Seri ...

Ada sapa-sapa boleh pertikaikan sumbangan beliau dan pertikaikan penganugerahan tersebut ??? ... TAK BOLEH !

Itu adalah hak mutlak Institusi Istana Kedah (dan juga ia adalah sama kepada semua Negeri di dalam Malaysia). Aku ulangi : HAK MUTLAK ! .... Engkorang ni sapa yang nak pertikaikan ?

Lagi banyak hangpa pertikaikan pingat Datuk kepada Zul4Kulim , lagi terserlah kebebalan , kebodohan , kedunguan dan KEDURHAKAAN hangpa kepada Institusi Kesultanan Melayu !

Aku rasa hangpa memang patutnya kena buang negara ! ...

Shoh ! Shoh ! Shoh ! ... Pegi nyah melingkup dok kat Vietnam / Myanmar / Kemboja sana ! .... 

Lagi baguih kalau hangpa tak duduk di bumi Tanah Malayu ni ... tak payah nak banyak komplen sangat ! ... Itu tak kena , ini tak kena !

Tapi, bila bagi pingat kat makhluk dari geng Pakatan Rakyat, hangpa tak pernah pulak nak komplen !


OTAK HANGPA MEMANG HAPRAK !


AloQStaQ
26 MAC 2011
1: 45 Petang

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 27 Mar 2011 03:07 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


11:39 PM Balik main Twitter

Posted: 26 Mar 2011 08:39 AM PDT


Dua das dalam 20 minit dan balut dengan tissue paper.

Sambung semula main twitter.

Harap-harap orang tak tahu ... hehehe.

9:20 PM Adegan bermula

Posted: 26 Mar 2011 06:20 AM PDT


Keluar bilik air ...

Nak tahu adegan apa, baca MIM sini.

tunku

Posted: 27 Mar 2011 03:04 AM PDT

tunku


Happy Earth Hour

Posted: 26 Mar 2011 06:56 AM PDT

PAPA GOMO

Posted: 27 Mar 2011 01:23 AM PDT

PAPA GOMO


Video Porno - Blogger Kickdeffela Berjaya Bongkar Isu Video Porno Anwar Ibrahim

Posted: 26 Mar 2011 11:00 PM PDT




Rakan Blogger Kickdeffela ada mengeluarkan Artikel bertajuk ALIBI @ ALIBABA. Memang Mantap dan benar apa yang di perjelaskan oleh Kickdeffela. Tampa melengahkan masa jom kita layan Artikel Pendedahan Kickdeffela berhubung isu Video Porno Anwar Ibrahim

Read More......


Psssttt......Mana Jam Tangan Omega Anwar Brahim ni?


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Video Porno - Shafei Apdal Terlibat? Saksi Anwar Ibrahim Melanggan Pelacur?

Posted: 26 Mar 2011 07:00 PM PDT



Nak kata Bingai tak jugak, nak kata Bodoh pun tak jugak tapi realitinya mereka puak Pakatan Pembangkang cuba sedaya upaya nak menyelamatkan Anwar Ibrahim dalam skandal Video Porno terbaru ini. Ntah apa lah malang nasib mereka dapat pemimpin yang dah banyak kali mintak Tolong akibat Kote nya yang tidak ada Insurance ni.

Terbaru malam tadi Gomo baca satu artikel dari Web pembangkang iaitu Sabah Kini yang cuba mengkaitkan Dato Seri Shafie Apdal dalam Kes Video Porno ANwar Ibrahim ketua Pembangkang ataupun Ketua Umum Pakatan Rakyat HARAM.

Memang menarik artikel Fitnah tersebut yang mana kita dah lama mengetahui Web Sabah Kini banyak menghentam Dato Seri Shafei Apdal memandangkan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah ini datangnya dari Sabah dan boleh menggugat pakatan Pembangkang di Sabah.


"Penglibatan 'Datuk T' iaitu singkatan bagi 'Trio' Datuk Shazryl Eskay Abdullah, Datuk Rahim Thamby Chik dan Datuk Shuib Lazim dalam skandal video seks berkenaan tidak menarik minat saya, tetapi kemungkinan penglibatan Datuk Seri Mohd Shafie Apdal akan menjadi tumpuan rakyat kerana melibatkan maruah UMNO disebabkan kedudukannya sebagai Naib Presiden.


Saya tidak ingin mengganggu siasatan polis, namun ada baiknya Datuk Shafie turut dipanggil sebagai saksi kerana penglibatan bapa mertua dan C.E.O agensi di bawah kementeriannya mirip kepada perkenan Shafie; sebelum video ini didedahkan kepada media.


Kedudukannya sebagai 'Blue Eye Boy' kepada Najib, Shafie telah memalukan Najib apabila Anwar tanpa ragu menuduh Najib dalang di sebalik skandal video seks berkenaan kerana dua Datuk yang mengaku menjadi dalang adalah berkait rapat dengan Shafie"

Nah lihat kenyataan di atas yang mana Orang Bodoh sahaja percaya penglibatan Dato Seri Shafei APdal dalam skandal Video Porno Anwar Ibrahim ni. Isu yang sepatutnya di jawap apakah benar Anwar Ibrahim yang menjadi pelakon Porno dan bukannya merekayasa individu lain dalam terbongkarnya Video Porno Anwar Ibrahim.

" Kemungkinan Penglibatan Dato Seri Mohd Shafei Apdal"

Tidak ada kemungkinaan dalam hal ini yang perlu di Fokuskan kerana isu sebenar adalah Pelakon Porno sendiri iaitu Anwar Ibrahim. Apakah benar lelaki Porno itu Anwar Ibrahim dan itu yang seharusnya kita tanya pada diri kita.

"Dato Seri Shafei Turut Di Panggil Sebagai Saksi"

Ini lagi satu mekanisma yang Bengap di pelopori Pembangkang, sepatutnya yang harus tampil menjadi Saksi dalam video porno ini adalah Dato Seri Anwar Ibrahim kerana isu ini tertumpu kepada pelakon Porno dalam Video tersebut. Kenapa tak minta Anwar Ibrahim tampil?

" Shafei telah Memalukan Najib"

Emmm ini paling dasyat sentimen yang cuba di bawa oleh Pembangkang iaitu membunuh Karier Politik Shafei Apdal. Apa kena mengena Dato Seri Najib nak malu pulak? sepatutnya yang harus merasa MALU adalah Ahli dan Jemaah Pakatan Pembangkang yang mana Pemimpin mereka iaitu Ketua mereka Anwar Ibrahim di kaitkan dengan Lelaki Porno dalam Video Seks melanggan Pelacur China. Itu yang sepatutnya mereka MALU.

Gomo lihat di sini pembangkang cuba mengalihkan isu Sebenar yang waktu ini ingin di ketahui Rakyat Malaysia serta dunia Luar.

* Mana Jam Tangan Omega Anwar Ibrahim?
* Di Mana Anwar Ibrahim Waktu Kejadian berlaku?

Ini pekara Pokok yang perlu Juak Pakatan Pembangkang tanyakan kepada pemimpin Mereka Dato Seri Anwar Bin Ibrahim!!!

Psssttt...Tunggu Gomo akan Letupkan Bukti dalam Isu Video Porno Anwar Ibrahim Esok!!!

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Teresa Kok Buat Laporan Polis Ke Atas Gomo Walhalkan Pelakon Porno Adalah Anwar Ibrahim

Posted: 26 Mar 2011 03:01 PM PDT




Benar atau tidak pohon pembaca lihat sendiri, Gomo malas nak ulas isu report Polis ni dah banyak sangat DAP buat Laporan Polis ke atas Gomo. Hakikatnya depa lah yang patut kita Kuburkan.....


Laporan Polis Terhadap Blogg Papa Gomo Read More.....

Psssttt...Aku balun jugak si teressa Kok betina anjing ni......
DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Glup 18 SX? - Pemuda BN Memang Best Dapat Memuaskan Kami Semua

Posted: 26 Mar 2011 07:00 AM PDT



Gomo tanya adik adik ni macam mana pemuda BN, depa semua kata "Best memang Best banyak peluang yang menarik". Gomo tanya sekali lagi, "Apa yang Best?" Depa jawap " Macam abang lah Best" He he he.......


Petang tadi Gomo sempat hadir ke Program Job Fair anjuran Pemuda Barisan Nasional yang di adakan bertempat Dewan Tun Abd Razak PWTC yang mana pada petang tadi Timbalan Perdana Menteri turut hadir bagi menjayakan program Pemuda BN ini.


Tan Sri Muhyiddin Yassin Timbalan Perdana Menteri
With Ketua Pemuda Barisan Nasional Khairy Jamaluddin

Ternyata memang agak terpegun dengan kehadiran anak anak muda pelbagai Bangsa yang hadir dalam peluang mencari Kerjaya buat mereka ini. Malah ada juga warga emas yang hadir bagi meninjau peluang pekerjaan yang barangkali masih ada tersisa buat mereka.



Untuk makluman Program Job Fair yang diadakan di PWTC ini memberikan sebanyak 500 ribu peluang pekerjaan kepada para Belia bagi mengubah nasib mereka dalam menentukkan kejayaan di kemudian hari.

Syarikat Swasta juga turut sama dengan Kerajaan bagi membuka peluang kepada anak anak muda mendapatkan pekerjaan. Dan ini merupakan julung julung kalinya program sebegini di adakan dengan peluang pekerjaan yang besar sama sekali dalam Malaysia.


Tampa mengira Agama dan Bangsa
Peluang sama rata di berikan

Program yang bermula pada semalam iaitu Jummat akan berakhir pada esok Ahad yang mana mula di buka pada jam 10 am sehingga 8 pm. Gomo pinta kepada seluruh rakyat Malaysia terutama anak anak muda tidak mengira apa Bangsa dan Agama untuk hadir bagi mencari peluang pekerjaan yang mungkin sesuai untuk anda dan menentukkan kejayaan anda di kemudian hari.

Esok AHAD hari TERAKHIR dan Jangan Lepaskan PELUANG yang ada ini.


Aweks beb...

Errr kat sana pun banyak Aweks Aweks Single yang mencari Calon...he he he so sambil sambil cari Peluang Pekerjaan manalah tahu peluang bertemu Jodoh pun ada sekali. Kiranya serampang dua mata. Tapi niat kena betul, nak cari kerja atau nak cari Jodoh. he he he

Kalau Gomo maka Gomo niat dua dua.....hua hua hua

Psssttt...Lawa betul aweks aweks kat sana semalam......leh Try? he he he


Masih lagi Mencari yang Sudi..he he he

Lagi Gambar Gambar Menarik Program Job Fair Hari ini Sila Layari

Papa Gomo World Fotopages

(Banyak Gambar Aweks Cun Gomo ambil...he he he )


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Save The World

Posted: 26 Mar 2011 04:54 AM PDT

Today 26 Mac Jam 8.30 Malam Mohon tutup Lampu bagi menjayakannya


Mohon kita semua menjayakannya! Sampaikan kepada yang lain

RAPERA ..

Posted: 27 Mar 2011 01:15 AM PDT

RAPERA ..


Mau Cari Apa Dalam Medan Politik?

Posted: 26 Mar 2011 03:50 PM PDT

Taipingmali (tm)

Posted: 27 Mar 2011 01:15 AM PDT

Taipingmali (tm)


Penyamun dan Penyangak phobia dengan Twitter.

Posted: 26 Mar 2011 09:00 PM PDT

Stop crying conspiracy and clear the air, Jenapala tells Anwar

Posted: 26 Mar 2011 07:12 PM PDT

Lagi Pas angkat kaki

Posted: 26 Mar 2011 02:47 AM PDT

Sahabat-Gunung

Posted: 27 Mar 2011 01:07 AM PDT

Sahabat-Gunung


Di Sini Berlakunya 2 Tembakan Dalam Masa 20 Minit?

Posted: 26 Mar 2011 08:35 PM PDT


Mengikut laporan sahabat-sahabat blogger, My Anger dan GAP ... kat sinilah berlakunya pergelutan dua tembakan maut dalam masa 20 minit.

Hanya Anwar sahaja yang lebih mengetahui selain Datuk Eskay yang setia menemani Anwar selama ini.....



Penduduk Desa Digesa Ceburi Industri Makanan

Posted: 26 Mar 2011 07:45 PM PDT

BEAUFORT: Penduduk luar bandar digalak untuk menceburi bidang industri pemprosesan makanan di kawasan masing-masing sebagai langkah meningkatkan pendapatan ekonomi serta taraf kehidupan mereka.

Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Seri Panglima Haji Lajim Haji Ukin berkata, industri pemprosesan makanan seperti menghasilkan Tauhu Manis, Mi dan makanan berasaskan snek bergoreng seperti kerepek ubi dan sebagainya mempunyai potensi pasaran yang luas di kalangan penduduk tempatan.

Bagaimanapun, menurutnya, penduduk terbabit perlu menghasilkan produk masing-masing dengan kualiti tinggi bagi menjamin ia menembusi pasaran yang luas dimana mereka boleh memperolehinya dari pelbagai kursus kemahiran yang dianjurkan oleh pelabagai jabatan dan agensi kerajaan

''Dengan menghadiri kursus yang dikendalikan oleh agensi kerajaan seperti Kementerian Pertanian) dan Institut Penyelidikan dan Kemajuan Pertanian (MARDI) dan lain-lain, penduduk berpeluang menimba pengalaman bagi menghasilkan produk makanan tersendiri jika mereka cekap memanfaatkan ilmu pengetahuan yang diperoleh menerusi kursus itu" katanya ketika berucap menuntup Kursus Sehari Membuat Tauhu Fah (Tauhu Manis) anjuran Puteri Umno Bahagian Beaufort dengan kerjasama Yayasan Sabah di Balai Raya Kampung Kebidang dekat sini petang kemarin

Hadir sama Ketua Pentadbir Kumpulan Yayasan Sabah Zon Pedalaman Selatan (YSZPS), Zulkhairi Haji Ismail, dan Ketua Pergerakan Puteri Umno Bahagian Beaufort Saridah Datuk Mohd Dun

Lajim yang juga Ahli Parlimen Beaufort berkata, selain itu pembabitan penduduk luar bandar dalam industri seperti itu dilihat mampu menyumbang ke arah peningkatan taraf ekonomi keluarga mereka pada masa akan datang.

Katanya, penglibatan penduduk dalam industri terbabit juga sudah pasti dapat membantu kerajaan untuk mencapai matlamat melahirkan golongan penduduk berpendapatan tinggi menjelang 2020.

''Justeru, kerajaan menerusi agensinya akan mengadakan lebih banyak program seumpama ini untuk menggalakkan pembabitan penduduk di kawasan luar bandar dalam bidang pemprosesan makanan dari semasa ke semasa," katanya.

Terdahulu ketika berucap di majlis tersebut Ketua Pentadbir (YSZPS) Zulkhairi Haji Ismail berkata, Yayasan Sabah akan terus memainkan peranan serta tanggungjawabnya bagi membantu kerajaan melonjakkan taraf siso ekonomi rakyat di luar Bandar.

Katanya, tanggungjawab tersebut selaras dengan tranformasi kerajaan bagi menjadikan rakyat berpendapatan tinggi menjelang tahun 2020 tanpa bergantung sepenuh kepada bantuan atau subsidi dari kerajaan

"Tanggungjawab ini tidak seharusnya disandarkan kepada kerajaan semata-mata namun pelbagai pihak termasuk sawsta perlu memberikan kerjasama dalam menjayakan tranformasi tersebut" Jelas Zulkhairi.

GAPS - Beri peluang Rakyat Selangor menonton video seks itu

Posted: 26 Mar 2011 07:07 PM PDT

Dua Anak Pak Ibrahim Harus Letak Jawatan

Feb 2009 rakyat Selangor Darul Ehsan di sajikan dengan skandal gambar bogel Elizabeth Wong, seorang EXCO Kerajaan Negeri Selangor. Satu Malaya heboh ketika itu bagaimana seorang EXCO kanan di Selangor terlibat dengan skandal gambar bogel yang memalukan Negeri Selangor.

Pengerusi Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS), Hamidzun Khairuddin berkata, minggu ini kita rakyat Selangor dikejutkan lagi dengan skandal seks. Kali ini video seks pula. Datuk T menyatakan pelakon utama dalam video seks ini adalah seorang pemimpin kanan PKR yang juga Penasihat Ekonomi Kerajaan Negeri Selangor.

"Malang untuk rakyat Selangor kerana PKR, parti utama yang memerintah Selangor adalah sebuah parti yang berbaur seks. Kalau di Barat tentu parti yang sebegini akan tersungkur diatas takhta.

Video seks ini tampil dengan banyak kemusykilan yang menjadi tanda-tanya kepada rakyat Selangor . Mungkinkah benar lelaki dalam video itu adalah Lelaki Y yang sekarang ini sangat popular di mahkamah kerana kes Liwat?," ujarnya.

Kepada Datuk T dan Pasukan Polis yang menyiasat kes ini, rakyat Selangor sangat berharap buka lah video itu untuk tatapan umum rakyat Selangor.

"Kami rakyat Selangor mempunyai hak untuk menonton video itu kerana ia melibatkan maruah pemimpin ekonomi negeri kami. Selangor adalah sebuah negeri demokrasi yang mengamalkan hak-hak kebebasan seperti mana yang termaktub didalam perlembagaan Persekutuan. Kami rakyat Selangor mahukan kebenaran.

Kalau pada pandangan kami, lelaki itu adalah lelaki Y, maka ia merupakan satu kemaluan yang amat besar untuk seluruh rakyat negeri Selangor.

Sebelum ini Khalid Ibrahim MB Selangor telah menderhaka kepada DYMM Sultan Selangor, MB juga terlibat dalam skandal kewangan dan salahguna kuasa Yayasan Selangor, PKNS, Talam Corporation dan 100 bilik di hotel Armada. Kini MB berganding bahu pula bersubahat dengan pelaku aksi video Seks," ujarnya.

Oleh yang demikian Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS) mendesak Khalid Ibrahim meletakkan jawatan sebagai Menteri Besar Selangor dan Anwar Ibrahim meletakkan jawatan sebagai Penasihat Ekonomi Kerajaan Negeri Selangor. Mereka perlu bertaubat.

Safee Ali Meneruskan Kecemerlangan

Posted: 26 Mar 2011 06:50 PM PDT

Gambar Hiasan: Safee Ali Dalam Perlawanan Dengan Srivijaya FC

Tahniah Safee Ali. Nampaknya dia Berjaya meneruskan kecemerlangan sewaktu bermain untuk Pelita Jaya FC apabila bangkit selepas tewas tipis pada dua perlawanan lalu, Safee Sali bangkit menjaringkan dua gol untuk memberikan mata penuh kedua buat Pelita Jaya FC sejak penyerang kebangsaan itu menyertai Liga Super Indonesia (ISL) bulan lalu.

Pada perlawanan menentang kelab Bontang FC dari Kalimantan semalam, Safee terpaksa menunggu sehingga ke babak kedua untuk melunaskan harapan peminatnya, baik di Malaysia mahupun Indonesia, sebelum meledak dua gol untuk Pelita Jaya.

"Memang saya kecewa selepas perlawanan dengan Persisam tempoh hari, terutama apabila beberapa percubaan ke arah gol dinafikan tiang dan palang," kata Safee.

PM Di Kluang Disambut Masyarakat 1Malaysia.

Posted: 26 Mar 2011 06:03 AM PDT

Belasan ribu warga Kluang sambut PM di Dataran Pesiaran Dato' Haji Ismail Hassan Kluang Johor untuk sama-sama Dalam Majlis Jamuan Rakyat bersama PM.

Alhandulillah, rakyat 1Malaysia, Melayu Cina India dan lain-lain tidak melepaskan peluang untuk mendekati PM malam nie.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

APANAMA

Posted: 26 Mar 2011 11:37 PM PDT

APANAMA

APANAMA


Outsiders + Insider = FDI

Posted: 26 Mar 2011 11:08 PM PDT




The new FDI  -  Foreign Direct Interference.


I wouldn't want to use this 'famous since 1998' word but the thing is there are no other similar words to describe the ongoing onslaught against Malaysia and Sarawak in particular.  It's a conspiracy.


We know the agenda of our concerned foreign purveyors of absolute freedom and unbridled democracy, so naturally pseudo environmentalist are in the forefront.


Swiss based Bruno Manser Fund (BMF) is one of the bigger players in this "Sarawak project". 


BMF is a thriving fund with billions of USD in its coffers. Western governments are among their funders.

As the name says it clearly, the fund was owned (I wonder who actually owns it now) by its Swiss founder and president Bruno Manser. 


BMF is an environmental NGO, or so they say, with billions of dollars in funds. 


Bruno Manser was at one time roaming the jungles of Borneo (Sarawak and Kalimantan) to convert the natives to be environmentalist. 


But many now suspect that the "Penan project" then was an international PR initiative to draw attention to his NGO in Switzerland.


To date BMF has not done anything tangible to better the life of the Penans or any of the 27 different tribes in Sarawak. 


The hero-worshipped Bruno Manser may not be a bad guy after-all, for he has fathered a few children while being close to the (naive) nomadic Penans of Baram and Belaga.     


Bruno Manser is nowhere to be found now but BMF is making more money in conjunction with the Sarawak elections, and most interestingly they have a British bunch as partners. 


This is a well planned conspiracy among parties with vested interests, that's what it is!


Its a conspiracy, the real one (not the God sent type).




Read NST columnist Syamsul Akmar's WMD below. 



"Taib will face the people of Sarawak if he is guilty of what he is accused of. But to have the likes of Clare and Brown parlance on the moral high horse and judge him or BN is indeed nauseating.



Clare may or may not be a liar but Brown, someone proven to be prepared to support a liar, supports her. 

Brown had helped Blair make a mess of Iraq. Should anyone not be suspicious that he may be supporting Clare to mess up Sarawak?



What the Browns need to do to gain some credibility is to clean up their own mess and expose the war crimes of the Blair administration that led to the murders of the thousands of innocents in Iraq as well as the environmental disaster.



That done, the Browns should start apologising to Sarawakians and Malaysians for the crimes committed by the British government and the White Rajahs against their former colony. Maybe, they can help return what their forefathers had robbed and plundered. " - Shamsul Akmar.




p/s More information on the links between BMF, Brown, Blair, environmentalist, anti-palm oil lobbyist, our local 'heroes' and their politics plus the funds the have received so far, their anti-Govt projects, etc etc flowing in ..... I'll try to keep you guys posted.



Site Meter

oyabun

Posted: 26 Mar 2011 11:36 PM PDT

oyabun


Kenapa tidak mahu kerajaan tubuh Suruhanjaya Siasatan?

Posted: 26 Mar 2011 06:36 AM PDT

Baru masuk tahun ketiga selepas Pilihan Raya Umum Ke-12, negara digemparkan satu lagi isu besar. Isu yang didedah tahun 2008, sampai sekarang belum selesai kini muncul isu baru hampir sama musibahnya.

Pendedahan video seks melibatkan seorang lelaki mirip pemimpin politik pembangkang kini semakin panas bila tiga orang "Datuk T" memperkenalkan siapa diri mereka.

Pihak yang 'menuduh' sudah tampil mengaku mereka yang pegang rakaman video seks menggemparkan itu. Malah mereka juga berani dan yakin apabila meminta kerajaan menubuhkan Suruhanjaya Siasatan.

Tinggal sekarang, orang kena tuduh bermati-matian cuba menafikan bahawa lelaki dalam rakaman video itu bukan dirinya. Jangan lupa perkara penting bahawa pada awal pendedahan video seks itu tidak pun menyebut siapa individu yang terlibat.

Tetapi apabila nama pemimpin berkenaan menjadi sebutan dan secara psikologinya tiba-tiba beliau 'kalut' sehingga memanggil sidang akhbar untuk menafikan segera.

Muncullah Datuk Seri Anwar Ibrahim menafikan dirinya adalah lelaki yang melakukan adegan seks di dalam klip video itu. Beliau menyifatkannya tindakan itu sebagai serangan bermotifkan politik untuk memaksa beliau keluar daripada politik nasional.

Anwar telah membuat laporan polis. Polis juga sudah memanggil untuk mengambil keterangan daripada bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Rahim Thamby Chik dan ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah, mereka berdua yang dedah isu ini.

Nah! patutkah masyarakat tunggu sisatan polis selesai atau mahu ditubuhkan segera Suruhanjaya Siasatan?

Kalau melibatkan skandal video seks Chua Soi Lek, rakaman video V.K. Lingam mengenai pelantikan hakim, kematian Ong Beng Hock – pihak parti pembangkang sepantas kilat mahu kerajaan menubuhkan Suruhanjaya Siasatan.

Tetapi dalam kes melibatkan orang kesayangan mereka, pelbagai alasan dan hujah mereka berikan – asalkan suruhanjaya itu tidak menjadi kenyataan. Janganlah bertindak memilih bulu apabila bertindak konon atas nama keadilan.

Sehingga kini, semua pihak tahu bahawa rakaman video seks itu hanya ada di tangan Shazryl dan Rahim yang kemudian ia diserahkan kepada polis. Jadi sudah tentu kita semua belum menonton pun video itu kecuali beberapa orang yang diberi peluang itu. Oleh itu usahlah kita memandai-mandai beri komentar dan hentam sahaja menuduh taktik kotor ini orang UMNO dan kerajaan Barisan Nasional yang buat.

Demi menegakkan kebenaran dan memelihara moral pemimpin Islam, Pas yang mencanangkan sebagai parti Islam sewajarnya menggesa kerajaan menubuhkan Suruhanjaya Siasatan sebagai mana sokongannya kepada suruhanjaya-suruhanjaya sebelum ini.

Tetapi entahlah sama ada pemimpin Pas sendiri 'terkejut' kerana 'tertipu' dengan lakonan pemimpin itu atau memang parti itu tidak mahu ambil peduli kebenaran di sebalik pendedahan rakaman video seks itu.

Nada dan pemikiran pemimpin Pas sudah berbeza apabila sekutunya berada di pihak yang kena tuduh lagi. Dahulu Pas kata "mana boleh polis sahaja yang siasat, mesti tubuh suruhanjaya siasatan yang bebas."

Tetapi, Hadi dan puak-puak Pas lain sudah sekata memberi alasan "memadailah kes itu diserahkan kepada polis untuk lakukan siasatan kebenarannya tanpa perlu kepada penubuhan suruhanjaya diraja."

Terkejut juga apabila Abdul Hadi menyifatkan cadangan penubuhan suruhanjaya itu sebagai 'mengarut' selagi tiada wujud ketelusan dan keadilan berhubung dakwaan tersebut.

Dalam kes-kes sebelum ini yang dibawa kepada suruhanjaya, Pas nampak tidak memihak demi keadilan – katanya. Malah permintaan pihak pembangkang yang mendesak mahukan suruhanjaya ditubuhkan – ditunaikan juga oleh kerajaan.

Sebagaimana dicadangkan oleh beberapa pihak untuk menunjukkan ketelusan, maka dalam Suruhanjaya Siasatan itu pihak kerajaan diharap tidak terlibat langsung. Badan bebas itu hanya boleh dianggotai oleh pemimpin dari parti pembangkang, pengamal media dan badan kehakiman secara eksklusif.

Dalam isu melibatkan moral dan agama ini, alangkah baiknya jika kerajaan menubuhkan suruhanjaya ini dengan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dilantik mengetuai suruhanjaya tersebut. Selain tujuannya untuk membersihkan imej Anwar yang sering dikaitkan dengan isu berkaitan seks, ia juga mencari kebenaran agar dapat menutup mulut penyebar fitnah.-UM

Wasabi Oyabun..

SELALU ADA YANG BARU

Posted: 26 Mar 2011 11:24 PM PDT

SELALU ADA YANG BARU


EDISI MENJEJAK SIAPA 'LELAKI Y'

Posted: 26 Mar 2011 06:37 PM PDT

Anwar elak jawab 'hilang 9.20 malam' 21 Februari lalu


BUKIT MERTAJAM 26 Mac – Datuk Seri Anwar Ibrahim enggan mengulas persoalan di mana beliau berada antara pukul 9.20 malam sehingga 11.38 malam pada 21 Februari lalu ketika satu video aksi seks yang didakwa melibatkan pemimpin pembangkang dengan seorang pelacur dari China dirakamkan.

Anwar yang ditemui pada majlis jamuan teh di Permatang Pasir di sini hari ini hanya mengelak ketika ditanya pemberita mengenai kesahihan fakta bahawa beliau bersama keluarga sedang mengemas kini laman sosial Facebook dan Twitter ketika video itu dirakamkan.

Sebaliknya, Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu sekadar mengajukan persoalan lain sebaik ditanya mengenai polemik terbaru itu.

''Saya tidak akan menjawab soalan itu tetapi saya ingin mempersoalkan kenapa mereka yang berada di sebalik (pengedaran) video tersebut tidak ditahan," katanya.

Muka depan bertajuk 'Di manakah Anwar Ibrahim?' yang disiarkan Utusan Malaysia hari ini menimbulkan persoalan di mana Ketua Pembangkang itu antara pukul 9.20 malam sehingga 11.38 malam pada 21 Februari ketika satu video seks tersebut dipercayai dirakamkan.

Persoalan itu timbul apabila Anwar yang mengadakan sidang akhbar pada 22 Mac lalu menolak dakwaan menyatakan beliau terbabit dalam aksi video seks tersebut.

Menurut laporan akhbar Nanyang Siangpau, Anwar pada sidang akhbar itu telah mengemukakan dua fakta yang membuktikan beliau tidak berada di tempat video seks tersebut dikatakan dirakamkan, sebaliknya bersama keluarga serta sedang mengemas kini laman sosial Facebook dan Twitter.

Selain Nanyang Siangpau, beberapa portal berita dan blog turut melaporkan mengenai Anwar yang tidak 'tweet' pada waktu berkenaan.

Penulis blog Minda Intelek Melayu (M.I.M), Dr. Novandri Hasan Basri menimbulkan persoalan yang mana pada sidang akhbar itu, tidak ada seorang pun mengaku berada bersama Anwar ketika tarikh dan waktu video seks itu dikatakan dirakamkan.

Dr. Novandri turut mempersoalkan kebenaran Anwar menggunakan Twitter pada waktu video seks tersebut dirakam memandangkan akaun laman sosialnya itu didapati 'senyap' kira-kira dua jam iaitu dari pukul 9.20 malam sehingga 11.39 malam sedangkan Anwar adalah pengguna Twitter yang aktif dan sering kali 'tweet' serta menjawab soalan-soalan pengikutnya.

Anwar juga menyangkal dakwaan bahawa hubungannya dengan isteri, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail serta anaknya, Nurul Izzah retak berikutan isu video seks berkenaan.

Selain itu, Anwar turut menafikan laporan bahawa Wan Azizah ada meminta salinan video seks berkenaan seperti yang didakwa oleh Shazryl.

''Dia (Wan Azizah) tidak pernah melihat video seperti itu sepanjang hidupnya dan dia telah menegaskan bahawa dia tidak berminat untuk menontonnya," katanya.

Utusan Online

AZLI SHUKRI

Posted: 26 Mar 2011 11:19 PM PDT

AZLI SHUKRI


Apa Mesej Tersirat Dr Asri?

Posted: 26 Mar 2011 03:55 AM PDT

Saranan bekas Mufti Perlis Dr Asri Zainal Abdin yang mengajak masyarakat agar menolak para pemimpin yang suka menyelak aib orang lain sepatutnya disokong dan didokong oleh segenap lapisan masyarakat. Dengan kata yang lebih mudah - pada hari ini, golongan yang gemar mencari aib dan memburukkan saudara seIslam, sebenarnya lebih menjurus kepada ahli-ahli Pakatan Rakyat. Bermula pada tahun 1998, selepas Datuk Seri Anwar Ibrahim dipecat daripada kerusi empuk Timbalan Perdana Menteri - pelbagai tohmahan dan fitnah dilemparkan terhadap Tun Mahathir Mohamad, bahkan tanpa rasa berdosa - golongan reformasi tergamak melabelkan Tun Mahathir sebagai Mahafiraun serta Mahazalim. Dan yang terkini, Mufti Perak, Tan Sri Harussani pula dilabelkan sebagai "Haramssani" gara-gara menegur Nik Aziz - semua gejala ekstrim membuka aib kepemimpin negara dipelopori oleh para pendukung reformasi Anwar Ibrahim dan kemudian disambut baik, serta dihalalkan pula oleh sebahagian besar pemimpin PAS atas nama agama dan perjuangan.

Dan pada hari ini, secara tiba-tiba kita mula bercakap soal moraliti dalam politik, setelah sekian lama PAS dan PKR mengamalkan permainan politik gaya Machivelli. Seandainya sebuah parti yang menggelarkan diri mereka sebagai Parti Islam Se-Malaysia pun gagal untuk mendidik dan mengawal mulut ahli-ahlinya agar meninggalkan umpatan, cacian, fitnah dan buruk sangka terhadap saudara seIslamnya dalam kalangan ahli UMNO - maka, apakah Dr Asri masih mengharapkan sebuah masyarakat politik yang bersih serta menekankan soal moral dan etika dalam berpolitik? Hakikatnya, kita masih terlalu jauh daripada kenyataan dan masih mengharapkan sebuah negara utopia menjadi realiti. Wallahualam. Baca laporan di sini...

The Unspinners

Posted: 26 Mar 2011 11:14 PM PDT

My Longest Yard

Posted: 26 Mar 2011 11:11 PM PDT

My Longest Yard


Tun Daim : Anwar cuma bijak membakar emosi khalayak ketika memberi ucapan

Posted: 26 Mar 2011 08:29 PM PDT


TUN DAIM: Tun Dr. Mahathir membawa Anwar masuk UMNO di awal tahun 1982, sebaik saja beliau menjadi Perdana Menteri. Sejak itu saya kenal Anwar. Ini kerana Tun Dr. Mahathir menyokong Anwar di semua segi, Anwar naik dengan mendadak dalam kerajaan, dari Timbalan Menteri hingga Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri dalam jangka kira-kira 10 tahun saja.

Dalam UMNO pula dia naik dari Ketua Pemuda UMNO hingga ke Timbalan Presiden pada jangka masa yang sama. Semua ini termungkin kerana Tun Dr. Mahathir melihat Anwar sebagai calon utama untuk ganti beliau bila tiba waktunya. Jadi ketika itu seluruh jentera di belakang Presiden UMNO juga bergerak serentak menyokong Anwar.

Tanpa Tun Dr. Mahathir dan jentera UMNO di belakangnya, Anwar tak mungkin menjadi Timbalan Presiden parti. Apa yang berlaku sehingga beliau dipecat daripada UMNO bukan satu konspirasi politik.

Teori konspirasi politik itu sengaja dicipta Anwar kerana mahu dirinya dilihat sebagai 'The Fall Guy, iaitu insan yang dianiayai guna meraih simpati serta sokongan bagi menutup hakikat kecacatan peribadi sendiri.

Pada pengamatan ramai, Anwar tak menunjukkan kebolehan luar biasa sebagai pentadbir. Tidak nampak sebarang 'reformasi' di mana-mana kementerian yang dipegangnya ketika menjadi Menteri. Kehebatannya lebih kepada seorang, yang pintar berpidato bagi membakar semangat dan emosi khalayak walaupun isi ucapan cuma igauan politik saja.

Berdasarkan ini, sekarang ini rakyat tak yakin Anwar boleh jadi pemimpin yang berkesan, meskipun setelah kesnya di mahkamah selesai.

Petikan dari Mingguan Malaysia