Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Isnin, 23 Mei 2011 at 1:29 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


Apa Yang Tersirat

Posted: 23 May 2011 01:29 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Kerusi Batu kosong

Posted: 23 May 2011 10:11 AM PDT

Ekoran rayuan Chua Tian Chang (Tian Chua) terhadap hukuman mahkamah tinggi pada pertengahan jun tahun lalu, ditolak mahkamah, maka statusnya sebagai MP sepatutnya terlucut dengan sendirinya.

Tian chua didenda RM 2,000 atau dua bulan penjara, kerana satu keslahan menggigit telinga seorang anggota polis pada tahun 2007.

Mengulas mengenai hukuman terhadap Tian Chua itu, Karpal Singh yang juga seorang berkata, kedudukkan Tian Chua akan gugur secara automatik sebagai wakil rakyat, jika tidak merayu dalam tempoh 14 hari selepas hukuman itu dijatuhkan.

Alasan yang diberikan oleh mahkamah rayuan, Tian Chua gagal mengemukan rayuan seperti mana dibenarkan undang-undang, yaitu 14 hari.

Tanah Runtuh: Jadi medan politik

Posted: 22 May 2011 11:57 PM PDT

Kejadian tanah runtuh di Hulu Langat minggu lalu yang mengorbankan 16 kanak-kanak yatim yang tidak berdosa, telah menjadi medan poltik.

Baik pemimpin BN dan Pakatan Rakyat berlumba-lumba untuk menonjolkan diri selain usaha membantu juga memberi bantuan.

Bayangkan jika runtuhan tanah tersebut tidak berlaku,mungkin ramai diantara kita tidak mengetahui ujudnya rumah yatim itu.

Mangsa tetap mangsa, mungkin ramai diantara kita berkata, itu semua merupakan tragedi dan nasib para anak malang itu.

Sudah lah mereka itu malang, kerana tidak mempunyai ibu bapa, dan hidup bergantung atas ehsan orang lain, namun kemalangan ke atas mereka secara bertubi-tubi menjadi perhatian.

Sayang sungguh-mencegah tidak diamalkan. Seandainya pembangunan rumah di lereng bukit itu tidak dibenarkan, mungkin 16 anak-anak tidak berdosa itu masih bernafas.

Sungguh malang-Tragedi anak yatim-jadi bahan politik

Posted: 22 May 2011 08:06 PM PDT

KOSONG... Rumah Persatuan Anak-anak Yatim dan Anak-anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa di Jalan Sungai Semungkis, Kampung Sungai Gahal telah dikosongkan. Mereka buat sementara waktu pulang ke kediaman waris masing-masing dan ada yang tinggal di penempatan sementara di Lembah Azwen Resort.

Ramainya pemimpin baik daripada pihak kerajaan mahupun pembangkang-berlumba-lumba mahu mencuri perhatian di saat-saat ramainya kanak-kanak tidak berdosa terkorban akibat tanah runtuh di Hulu Langat.

Ironinya, apabila kita masih hidup, jarang yang memberi perhatian, namun apabila nyawa telah melayang, disitu lah simpati datang bertubi-tubi.

Kemalangan tanah runtuh di Hulu Langat, sepatutnya tidak berlaku, jika pihak kerajaan tempatan yang membenarkan pembinaan rumah di lereng bukit tersebut menjalankan tugasnya.

THE FLYING KICK

Posted: 23 May 2011 01:19 PM PDT

THE FLYING KICK


PENDEDAHAN LAGI DARIPADA SHAZRYL, PENCACAI ANWAR SEMAKIN BERDEBAR!!!

Posted: 23 May 2011 07:30 AM PDT

TOLONG TELAN AIR TANAH KALAU MAKAN KEK INI!!!!

Posted: 23 May 2011 06:30 AM PDT

ANWAR UGUT POLIS KALAU DEDAHKAN IDENTITI PELAKU VIDEO SEKS!!!

Posted: 23 May 2011 05:15 AM PDT

UNTUNG JADI SETINGGAN, DAPAT TANAH PERCUMA!!!!

Posted: 23 May 2011 04:00 AM PDT

APA KAITAN KHALID DAN AGAMA BAHAI?

Posted: 23 May 2011 02:45 AM PDT

JANJI TAK PINGGIR, TAPI AKHIRNYA SEPAK BUMIPUTERA!!!!

Posted: 23 May 2011 01:00 AM PDT

ANWAR MATI AKAL, PERKASA PULA YANG DITUDUH!!!

Posted: 22 May 2011 11:30 PM PDT

BAB SHAHRIZAT BUKAN MAIN NGUTUK, BAB RONNIE LIU TERUS HILANG TELUR!!!!

Posted: 22 May 2011 10:00 PM PDT

HARAKAH CUKUP MELAYU DAN ISLAM SEBAB IKLANKAN UBAT KEMALUAN DAN PERANGSANG SEKS!!!!

Posted: 22 May 2011 08:30 PM PDT

MACAM TAK CAYA, KEDAH AKAN DIRAMPAS OLEH UMNO!!!

Posted: 22 May 2011 07:00 PM PDT

VIDEO SKANDAL SEKS: UMNO BERKONSPIRASI DAN BUAT FITNAH LAGI!!!!

Posted: 22 May 2011 04:25 PM PDT

PEJUANG BANGSA

Posted: 23 May 2011 11:33 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Ranking Arak dunia : Tahniah PAS perlu juga kepada Khalid Samad dan DAP .......

Posted: 23 May 2011 08:39 AM PDT



Malaysia Ranking ke 10 dunia paling banyak minum arak .. haha .. PB tidak terkejut sekali kerana ini kilang arak terbesar di negeri Selangor yang ditadbir Pakatan Rakyat masih lagi berdiri megah . Ditambah lagi lawatan sambil berlajar Ahli Parlimen PAS Khalid Samad dulu ke sana merupakan sokongan kuat  PAS kepada industri arak .haha...


Janji PAS  mahu tutup kilang arak semasa kempen pilihanraya dulu ..kini  hanya tinggal janji saja. Memang pembohong besar betul puak-puak barua DAP ini . 


Malah lebih teruk Exco DAP Ronnie Liu lagi hebat mengarahkan botol-botol arak yang dirampas oleh PBT yang menyalahi peraturan jualan dipulangkan semula kepada tauke kedai .


Sewajarnya Pemuda PAS Wilayah Persekutuan mengucapkan tahniah juga  kepada Khalid Samad, Ronnie Liu dan DAP Selangor  di atas kejayaan rangking  arak dunia ini yang baru dikeluarkan ini  . 


Jika tak kerana ketegasan Ronnie Liu dan  peraturan baru ala Khalid Gagap untuk  mengawal penjualan arak di Selangor  , tidak mungkin ia dapat dijual sebegini banyak sekali selepas 3 tahun  Pakatan memerintah . 


Di samping itu juga   industri rumah urut , karaoke , pub semakin bertambah di negeri ini juga turut menyumbang kepada jualan tinggi arak . Pertambahan ramai   China Doll , Filipina Doll, Thai Doll, Indon Doll yang mencari rezeki haram di negeri ini juga membantu kerana tanpa arak mana boleh layan customer  bro ....


Kejayaan ini benar-benar diluar jangkaan rakyat .. PAS FOR ALL ..TAKEBEER  !






KUALA LUMPUR: Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) telah meletakkan Malaysia di tempat ke sepuluh di dalam senarai pengambilan alkohol terbanyak dunia.Statistik yang dikeluarkan pertubuhan tersebut menunjukan rakyat Malaysia membelanjakan lebih dari RM1.5 bilion untuk minuman beralkohol dengan purata tujuh liter per kapita.


Pengambilan minuman bir di Malaysia pula adalah sebanyak 11 liter per kapita.


Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Heng Seai Kie berkata, masalah pengambilan alkohol di negara ini adalah di tahap serius.


"Minuman keras bukan sahaja menyebabkan pelbagai masalah kesihatan malah mnyumbang kepada kenaikan jumlah kemalangan," katanya 

Anwar Pandi Kutty mengaku tertekan dengan isu video seks dan jam tangan Omega

Posted: 23 May 2011 07:33 AM PDT



oleh : AIDC 

Dalam wawancara Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan portal pronya, Malaysiakini, beliau mengakui tertekan dengan isu video seks. Walaupun pada prinsipnya Anwar tidak mempedulikan impaknya daripada skandal video itu, tetapi dalam masa sama, partinya melancarkan kempen 'anti-fitnah' untuk membendung impaknya terus menular ke dalam masyarakat.

Soalan dari wartawan berkenaan jam tangan Omega juga membuatkan beliau berang. Beliau menganggap soalan wartawan itu biadap dan tidak kisah jika wartawan (wanita) itu menangis dengan keberangannya itu.

Jika sebelum ini, Anwar tidak mahu mengulas berkenaan dengan dengan Datuk Shazryl Eskay Abdullah, namun kali ini, beliau telah membuka mulut dengan menafikan kenal rapat dengan bekas konsul Thailand itu.

Berikut petikan daripada wawancara Malaysiakini dengan Anwar:


BN dan Pakatan Rakyat kini perlu meraih sokongan daripada sebanyak 5 hingga 7 peratus pengundi atas pagar. Sejauh mana isu video seks ini akan memberi kesan kepada sokongan pengundi. Isu ini juga ditimbulkan dalam ceramah Pakatan.

Saya merujuk kepada kes itu kerana ia ditimbulkan setiap hari, tetapi dalam perbincangan dengan pasukan saya, selain deripada mengedarkan risalah berhubung isu ini, saya tidak fikir kita patut fokus kepada bagaimana kita hendak tanganinya. Ia akan terbias daripada isu utama tentang tataselia dan perubahan.

Tentulah strategi (mereka) adalah menggunakan khalayak Melayu, tetapi mungkin juga akan wujud kesan negatif kerana ramai golongan ustaz dan guru agama yang diketahui tidak bersama Pakatan telah menyuarakan pandangan bahawa (tuduhan) itu keterlaluan.
Saya tidak tahu sejauh mana impaknya kerana saya tidak peduli sangat.



Tetapi PKR tetap lancarkan kempen anti fitnah, menunjukkan bahawa tuduhan itu ada impaknya?


Kempen anti fitnah itu bukan sahaja dijalankan oleh PKR tetapi juga DAP dan PAS. (Timbalan presiden PAS) Datuk Tuan Ibrahim (Tuan Man) mengetuainya.

(Pakatan) menggunakan (isu) ini bagi menunjukkan betapa terdesaknya Umno, betapa korup politik pornografi ini, seperti saya kata 'pandi kutty', yang saya tidak rujuk kepada sesiapa, tetapi menunjukkan betapa terdesak mereka ini. Ini yang saya maksudkan dengan pentadbiran yang teruk.
Saya tidak rasa garis tindakan ini defensif. Garis tindakannya 'kami akan tunjukkan betapa teruknya mereka,' itu ofensif.

Hanya sebab kita sebut mengenai video seks atau perbicaraan kes liwat (menunjukkan) kami defensif? Tidak semestinya begitu. Cara ianya diulas… Bagaimana mereka menggunakan agama untuk mengangkat sumpah bagi mempertahankan seorang pembunuh, seorang perogol, sesiapa saja boleh pergi angkat sumpah.

Dan ianya kembali kepada isu pentadbiran, rasuah, subsidi, kenaikan harga barang, maka ia sangat penting untuk kami gunakan, malah ianya isu yang bagus kerana ia menyemarakkan perasaan orang ramai, mereka akan berasa marah terhadap betapa buruknya isu ini.


Polis berkata mereka tidak akan dedahkan identiti individu dalam video seks ini, bagaimana reaksi Datuk Seri?

Saya tidak pernah beri reaksi, Saya tidak pernah risau kerana saya telah pergi kepada polis, saya telah pergi ke makamah Syariah, jadi sama mahu lihat apa yang mereka akan lakukan?

Kemudian barulah kita akan tangani (isu identiti individu) pada masa yang sesuai. Kami tidak akan dipaksa oleh (polis) kerana apa yang mereka lakukan ialah memberi kenyataan politik, bukannya tindakan, macamlah siasatannya begitu kompleks seperti kes pembunuhan Altantuya (Shaariibuu).

Dalam kes video ini, sehingga kini tidak ada tindakan. Ianya mudah, sesiapa saja yang pergi ke hotel dan umumkan 'saya akan tayang satu filem' tentu ditahan dan didakwa. Tapi bukan dalam kes ini.

Kalau polis kata individu itu ialah Datuk Seri?

Kita akan tangani bila tiba masanya., Saya fikir (polis) mengambil risiko besar jika mereka bertindak begitu.

Apa risikonya?


Saya tidak boleh beritahu. Peguam saya akan tanganinya.

Cara Datuk Seri beri reaksi kepada wartawan apabila ditanya mengenai jam Omega, sumpah laknat, sampel DNA, nampaknya Datuk Seri sangat…


Marah?

Nampaknya…

Bukan, bukan, dengar sini. Jika saya tuduh anda buat hubungan seks setiap malam, adakah anda berasa gembira atau marah?

Tapi Datuk Seri sudah biasa menghadapi tuduhan seperti ini?

Anda juga tahu saya juga seorang manusia, saya ada keluarga. Jangan layan saya seperti seorang perogol. Itu satu perkara, dan sesiapa saja yang tanya saya soalan ini dengan cara biadap, daripada TV3 dan Utusan.

Bukan untuk salahkan mereka semata-mata, tapi mereka boleh kata, 'Datuk Seri, saya minta maaf, boleh saya tanya…' tapi tidak. Omega. Omega Omega. Ianya (ditanya) dengan sangat biadap. Jagi bagaimana saya hendak hadapinya? Saya beri sedikit pengajaran. Mereka kata saya buat budak (wartawan) itu menangis, tapi itu bukan masalah saya.

Jika anda bersedia untuk menggadai jiwa untuk duit, jangan cakap dengan saya soal moral. Isu Omega ini, pada saya, bukan satu isu. Adakah saya betul? Sekarang anda boleh lihat bahawa saya betul.


Anda perlu ada kesabaran selama beberapa minggu. Jika saya beri respon, (saya) akan terperangkap. Anda akan tanya, 'Omega mana?'. Anda akan memperpanjangkannya… Anda akan beri kredibiliti.
Mungkin lebih baik jika Datuk Seri kata 'saya tidak mahu komen' dan biarkan saja.

OK, terima kasih atas nasihat anda tentang kesabaran. Azizah ada pandangan begitu. Dia kata, 'tak apalah, sabar.' Dia penyabar. Tapi jika akan perlu laluinya selama 13 tahun… Jadi saya mahu beri mereka satu pengajaran dengan memberikan respon.

Datuk Seri nampak panas…

[Ketawa] Tidak, ia sangat tidak adil. Saya faham bahawa anda mahu dilihat sebagai media independen tapi anda peli ingat bahawa anda berdepan dengan kehidupan orang, keluarga orang.

Secara tidak langsung, walaupun anda mendakwa bahawa anda buat kerja secara professional, anda juga menjadi suruhan kepada pemimpin korup itu. Mahu atau tidak, anda perlu jual (berita), jadi anda perlu lapor. Maka anda juga sebenarnya mengikut tindak tanduk mereka.

Anda tidak bercakap tentang (manifesto Pakatan Rakyat) Buku Jingga, anda tidak bercakap tentang rasuah, anda tidak bercakap tentang reformasi ekonimi, sebab anda kena ikut tindak tanduk siapa? Tindak tanduk Umno dan Utusan.

Bagaimana pula Datuk Seri berjumpa Eskay. Sejauh mana hubungan Datuk Seri dengan beliau?

Saya jumpa semua orang. Semuanya kata mereka kawan baik saya… Semua yang lompat parti adalah kawan saya yang paling baik. Sesetengahnya saya tidak tahupun nama keluarga mereka, atau nama penuh mereka.

Anda boleh bayangkan? Saya tidak tahu nama penuh (Eskay) sehinggalah dia failkan kes (saman berhubung jambatan bengkok).

Tentulah saya kenal dia, ya, rapat. Anda juga percaya saya ada kawan baik yang namanya saya tidak tahu? Pada masa itu saya tidak tahu sama ada dia (memeluk) Buddha atau Islam, saya tidak tahu.

Komen PB :
Memang betul pun cakap Ustaz Kamal Saidin , Anwar Ibrahim takut kepada 3 benda iaitu sumpah laknat , DNA dan jam Omega . 

"Mad Man " DAP kaki fitnah & anti Islam tumbang, Guan Eng dicabar pecat Jeff Oii !

Posted: 23 May 2011 04:26 AM PDT

Akhirnya bukti parti DAP anti Islam dan kaki fitnah terjawab apabila Mahkamah Tinggi Pulau Pinang hari ini memerintahkan Anggota Parlimen Jelutong daripada DAP, Jeff Ooi Chuan Aun, membayar RM150,000 kepada bekas Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang, Mohd Razali Abdullah, dalam satu saman fitnah.KLIK DI SINI


Ooi didakwa pada 1 Feb tahun lepas kerana memfitnah Mohd Razali dengan niat jahat termasuk mendakwanya sebagai  ekstremis Islam.Kenyataannya itu telah disiarkan dalam beberapa akhbar tempatan termasuk akhbar berbahasa Cina pada 2009.






Di sini , PB  ingin  cabar Ketua Menteri Lim Guan Eng memecat Jeff Oii di atas tindakan biadap beliau setelah didapati bersalah  kerana melakukan fitnah dengan  menghina  seorang Muslim sebagai ekstrimis sekaligus menghina agama Islam .


Hal ini kerana Guan Eng pernah berkata beliau  mengiktiraf agama Islam sebagai agama rasmi negara berdasarkan kepada perlembagaaan selepas isu Kristian yang heboh baru-baru ini . Jadi , kalau betul beliau iktiraf , tindakan perlu  diambil oleh beliau terhadap Jeff Oii yang jelas melampau kerana menuduh seorang umat Islam sebagai pelampau .


Jika Guan Eng buat bodoh dan enggan  mengambil apa-apa tindakan bermakna beliau telah  menyokong dan merestui tindakan  Jeff Oii menghina Islam !


Ia juga menunjukkan DAP memang sah parti anti ISLAM dan Kaki Fitnah  !  






JIM menyerahkan memorandum bantahan ketika heboh
isu Jeff Oii hina Razali dan agama Islam 


PANAS ! Gambar Nik Aziz saja bernilai RM 17,000...Masyuk !!

Posted: 22 May 2011 09:17 PM PDT

Giler !  Dengan bermodalkan gambar Wali Selipar , Pas  boleh dapat duit buta sebanyak RM 17,000 !


Entah la apalah ahli perniagaan ini nak buat dengan gambar Wali Agung PAS ini . Mungkin dia nak gantung di pejabatnya kot bagi mendapat banyak lagi keuntungan .haha


Ini lah hasil berkat ajaran Isle PAS  sehinggakan gambarnya pemimpin mereka ini pun hendak direbut dan dibeli . Tapi kalau dalam ceramah-ceramah  mereka bukan main lagi kutuk anak-anak muda zaman sekarang yang letak poster artis di bilik mereka . 


PB harap lepas ni puak-puak PAS lelong  lagi segala barang milik Nik Aziz  seperti selipar, serban atau  tongkat dia ka . Semua benda itu cukup bernilai tinggi kerana yang memakainya adalah Wali Agung PAS  ..mana tau boleh dapat berkat bagi  sapa yang memilikinya ...hahaha





Sekeping bingkai gambar Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mencatat kutipan tertinggi apabila dibida RM17,000 pada Majlis Makan Malam Dana Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) Pas di Pusat Konvensyen Shah Alam, malam semalam.


Muka depan Majalah Fikrah itu memaparkan gambar Nik Aziz dengan tajuk; Terajui Perubahan Capai Keberkatan yang dicetak pada 2008, dibida seorang ahli perniagaan, Mohd Shukri Omar yang diwakili anaknya, Ahmad Azmi.


Bingkai terbabit adalah antara empat bingkai gambar yang memaparkan wajah kepimpinan tertinggi Pas termasuk Allahyarham Datuk Dr Fadzil Noor dilelong dengan jumlah semua kutipan RM27,200.


Selain itu, beberapa individu turut menghulurkan sumbangan berbentuk wang, cek dan aku janji bagi mengumpul dana untuk persiapan PRU13.


Jumlah sumbangan tertinggi diterima RM50,000 yang disumbangkan individu yang menggelar dirinya hamba Allah.


Hadir di majlis, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat; Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang turut menyampaikan bingkai gambar kepada pembida.


Hadir sama kepimpinan Pakatan Rakyat, Presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail; Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Razak


Turut hadir, Timbalan Presiden, Nasharuddin Mat Isa; Setiausaha Agung, Datuk Mustafa Ali; Naib Presiden; Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man; Salahuddin Ayub dan Datuk Mahfuz Omar.- SH

DAP letak calon Melayu untuk halau PAS dan PKR

Posted: 22 May 2011 05:07 PM PDT




MASJID TANAH 22 Mei – DAP akan meletakkan calon Melayu pada pilihan raya umum akan datang bagi memastikan wakil parti itu boleh menjadi Menteri Besar jika mereka memperolehi jumlah kerusi melebehi parti lain seperti apa yang berlaku di Perak tidak lama dahulu.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata DAP sudah pun mengenal pasti orang Melayu yang bersesuaian untuk dijadikan calon Dewan Undangan Negeri (DUN) pada pilihan raya akan datang.

"DAP sedang mengenalpasti orang Melayu yang sesuai untuk dijadikan calon bagi bertanding kerusi DUN terutama di Perak, Melaka dan Negeri Sembilan, calon-calon yang dipilih itu adalah mereka yang boleh diterima orange ramai.

"Gerakan untuk mencari calon Melayu itu sudah dilakukan oleh DAP, dan mereka juga sudah mengenalpasti beberapa kawasan untuk menempatkan calon-calon mereka di kalangan orang Melayu," katanya selepas merasmikan Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Masjid Tanah di sini, hari ini.

Menurutnya apa yang dlakukan oleh DAP itu adalah untuk memastikan dapat menguasai negeri tertentu seperti Perak kerana yakin bahawa parti itu mampu memperolehi jumlah kerusi berbanding parti lain dalam pakatan pembangkang.

"Apa yang berlaku di Perak, walaupun mereka mempunyai jumlah kerusi yang banyak tetapi wakil mereka tidak boleh menjadi Menteri Besar.

"Perlembagaan negeri Perak tidak mengizinkan orang bukan Melayu menjadi Menteri Besar, sebab itu DAP merancang meletakkan calon Melayu bertanding kerusi DUN supaya akhirnya Menteri Besar itu dari DAP," katanya.

Beliau yang juga Menteri Pertahanan berkata, selain itu DAP juga merancang untuk meletakkan calon Melayu di kawasan pengundi majoriti Melayu, di mana Barisan Nasional (BN) meletakkan calon bukan Melayu dari parti komponen di kawasan berkenaan.

"Kita menghidu rancangan DAP ini tanpa disedari oleh PAS dan PKR, sebab itu saya ingin mengingatkan PAS dan PKR jangan jadi kuda tunggangan kepada DAP, mereka perlu sedar, mereka kini dipergunakan untuk kepentingan politik DAP" katanya.

Beliau menasihatkan ahli UMNO dan parti komponen BN sentiasa peka dengan apa yang dilakukan oleh pembangkang terutamanya DAP.

Zahid mengingatkan orang Melayu supaya tidak menjadi pengkhianat dan sanggup menjadi tali barut kepada DAP kerana terpedaya dengan janji-janji manis yang dibuat oleh pembangkang yang akhirnya merugikan orang Melayu sendiri. -MediaUMNO.

Komen PB 

DAP bikin Roketkini.com  itu semua adalah plan DAP untuk letak calon Melayu pada PRU akan datang..tapi sayang PAS dan PKR masih lagi bengong dan bangang ...

Rajahmas

Posted: 23 May 2011 11:31 AM PDT

Rajahmas


Fitnah itu biasa bagi Pakatan Rakyat.

Posted: 23 May 2011 05:44 AM PDT

Jeff Ooi sudah kena saman fitnah... RM150,000.00 itu bukan satu jumlah yang sikit. Dominic Ng dulu pun kena saman 100 ribu oleh Chong Siew Chiang sebab didapati bersalah memfitnahnya. Akhirnya dia jadi lingkup oleh pakatan sendiri.

Hari ini bekas ketua wanita PKR negeri, buat laporan polis terhadap Harakah pula. Inilah Harakah dalam rupa sebenar di sebalik outsat-oustat di belakang mereka. Siapa kata Harakah tidak buat berita fitnah? Jika diperhatikan, hampir 95% isinya politiking saja.

Sebab itulah kita sebut laman pembangkang semuanya lidah syaitan..

GEORGETOWN: Bekas ketua wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR) negeri, Aminah Abdullah, hari ini membuat laporan polis berhubung laporan akhbar Harakah yang didakwa menyiarkan kenyataan fitnah kononnya beliau diumpan kebendaan oleh UMNO untuk mengkritik dan mendedahkan kelemahan kepimpinan PKR.

Katanya, laporan berita yang dikeluarkan pada Jumaat hingga Ahad lalu dibuat menerusi kenyataan Ketua Wanita PKR negeri, Norhayati Jaafar; Timbalan Ketua cabang PKR Bukit Mertajam, Jab Samad dan Setiausaha PKR cabang Jelutong, Anuar Kamarudin di Galeri Pejuang Cheruk Tok Kun baru-baru ini.

"Tujuan saya membuat laporan ini kerana tidak berpuas hati dengan kenyataan Norhayati di Galeri Pejuang Cheruk Tok Kun, Bukit Mertajam, dia memfitnah dan menyatakan saya diumpan kebendaan oleh UMNO dan menuduh saya bersama dengan golongan yang zalim, menyeleweng serta rasuah", katanya selepas membuat laporan polis di Balai Polis Jalan Patani di sini.

Aminah berkata, beliau akan mengambil tindakan undang-undang dan memberi tempoh seminggu kepada akhbar itu dan mereka yang terbabit membuat kenyataan itu untuk memohon maaf mulai hari ini. - BERNAMA

DIMENSI

Posted: 23 May 2011 11:05 AM PDT

DIMENSI


Omegay: Arak punye pasal..setan berlagak warak

Posted: 23 May 2011 08:00 AM PDT


setan bertopeng warak

Ranking yang telah disahkan oleh Pertubuhan Kesihatan Dunia (WHO) ini juga menyatakan bahawa rakyat Malaysia menghabiskan lebih dari RM1.5 bilion setahun untuk membeli arak.

Setiap tahun, 30 peratus kemalangan jalan raya dilaporkan berlaku kerana pengaruh alkohol.

Malah lebih teruk dari itu, arak juga sering dikaitkan dengan jenayah penganiayaan, dera, rogol dan bunuh. Gejala pengambilan arak juga kini sudah menular kalangan pelajar sekolah.

"Sampai bilakah kerajaan BN mahu pertahankan rekod ini?" soal beliau - Haarkkkkhakptuihh!

ularmak tipu ulamak

Pasrael olah skrip lama lagi..Pasrael bley pilih 1 antara 2..nak tepuk dulang terpercik ke muke sendiri atau terus tepuk dahi sendiri sampai benjol. tapi pasrael pilih dua2. pasrael gemar mengukur baju orang lain daripada mengukur baju sendiri. wally slipau kembang lobang idong bila ulamak aceh cukup terharu dan puji melambong konon2 wally slipau berani menegakkan syiar islam di kelantan (tak tau nak nangis ke nak gelak)

kalau la ada orang bawak ulamak aceh tu pegi ronda2 tengok nyah2, bapok2 bersepah kat jalan hamzah, pusat karaoke, disko2 kat sekitar kota bahru. lepas tu bawak pegi jumpa hassan ali kenape dia tunduk cakap raja arak ronnie 'the don' liu dan tanye sekali apsal orang islam tak bleh berhenti keje kat pusat & premis jual arak

ape dah jadi usul nak membanteras penjualan arak ikut stail Pasrael di selangor? wal hasil balik asal jugak. Cakap berdegar2 nak laksana itu ini tapi bile kene sound dengan ronnie terus senyap macam cencorot. setau aku sejak pasrael duduk bawah deeayypig, diorang la yg paling banyak pecah rekod terpaksa 'kow tow' siap jilat kaki deeayypig anak beranak..tahniah2!! harkk ptuihhh! kehkehkeh

Anak Omak

Posted: 23 May 2011 09:38 AM PDT

Anak Omak


Muhyiddin sindir KJ pembangkang

Posted: 22 May 2011 07:28 PM PDT


Timbalan Perdana Menteri merangkap Timbalan presiden UMNO telah menyindir Khairy yang dikatakan  bersuara macam pembangkang. Bukan setakat Muhyiddin saja, tanpa dah ada yang kata Khairy suara sumbang.


Baca Rakyat Malaysia sini.

Apalah engkau ni Khairy. Memang nasib kau macam sial, tak boleh diikut. Campak aje sijil Oxford kau tu, kalau begini cara kamu.

Awekz Bukit Gantang

Posted: 23 May 2011 07:39 AM PDT

Awekz Bukit Gantang


Takziah...

Posted: 22 May 2011 09:14 PM PDT

Gambar yang sempat dirakamkan sebelum kejadian

Belum terlewat rasanya untuk Awekz mengucapkan takziah diatas tragedi tanah runtuh yang melibatkan anak yatim, warden dan kakitangan Rumah Anak - Anak Yatim dan Anak - Anak Kebajikan Madrasah Al- Taqwa du Hulu Langat Selangor, Sabtu lalu. 


Ekoran tragedi tersebut, Awekz dapat lihat banyak pihak telah menghulurkan bantuan dari segi kewangan, barangan serta keperluan yang lain. Tahniah dan terima kasih Awekz ucapkan. Tidak lupa juga bantuan yang telah dihulurkan oleh kerajaan kepada waris mangsa yang telah meninggal dunia mahupun yang terselamat. 


Awekz mengharapkan agar bantuan akan terus dihulurkan kepada mereka dan semoga roh mereka yang terkorban sentiasa dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan mereka yang beriman. 
Al-Fatihah

Che Det

Posted: 23 May 2011 03:43 AM PDT

Che Det


PLANTING TREES

Posted: 22 May 2011 11:15 PM PDT

1. Malaysia is blessed with a climate and soil that enables trees to take root and grow very fast. Our success in the plantation industry is due to this. The trees we grow, rubber, oil palm tree and cocoa are foreign to Malaysia yet they grow better here than in the countries of their origins.

2. However, the success of our plantation industry has totally affected out thinking. We know that by planting trees in perfect rows, with the trees separated from each other by a specific distance, we maximise the potential for growth and render the extraction of the latex or the fruits easier and more efficiently. We miss none of the trees when we tap rubber or bring down the fruits.

3. But forest trees do not grow in rows. They are scattered haphazardly. It is this which gives the forest their special appearance or character.

bumiyang

Posted: 23 May 2011 03:42 AM PDT

bumiyang


DAP Memang Kaki Fitnah???

Posted: 23 May 2011 12:36 AM PDT

Jangan Cemburu Ye!!!

Posted: 22 May 2011 06:35 PM PDT

Alfatihah....Buat Kesemua Mangsa Yang Terkorban...

Posted: 22 May 2011 05:22 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 23 May 2011 03:32 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Tapi budak di dalam ...

Posted: 22 May 2011 05:17 AM PDT


Sedang Husin menaiki keretapi Putra, terlihat seorang muda memberi tempat duduknya kepada seorang wanita mengandung.

Ini mengingatkan Husin kepada satu peristiwa masa zaman muda dulu semasa baru kerja. Kereta belum ada, maka sana sini naik bas mini. Harga murah saja 50 sen. Taklah sampai beringgit-ringgit seperti naik keretapi sekarang. Stau station pun RM1 lebih.

Bas mini merupakan kenderaaan untuk graduan baru kerja yang belum rasa bonus pertama untuk deposit beli kereta. Nak minta pinjam dari orang tua, malu pasal bertekad nak mula berdikari konon. Memang mahu mulakan hidup bersusah dahulu.

Masa waktu pergi dan balik kerja, bas mini begitu penuh hingga sendat. Lain pula orang yang bergantung di luar bas. Pasal harga murah, semua terima keadaan kurang selesa ini.

Yang hairannya, naik bas mini dulu lebih mudah dapat duduk kerusi dari naik keretapi sekarang. Aircon takda, hanya angin dari tingkap yang terbuka. Dulu dalam bas boleh hisap rokok.

Biar Husin mulakan cerita kisah beri tempat duduk atas bas mini.

Satu hari dalam perjalanan pulang dari kerja atas bas mini, naiklah seorang wanita Tionghua muda yang sedang mengandung. Orangnya agak lawa, biasalah Cina putih dan memakai gown mengandung.

Selalu orang bangun kasikan kerusi tapi wanita ini tak segan untuk minta. Dengan sopan dia meminta dari seorang lelaki muda yang sedang duduk.

"Incik, bolehkah saya minta tempat duduk? Saya berdiri tak apa, tetapi budak di dalam ni ...".

Lelaki yang sedang hisap rokok itu terus bangun berikan tempat duduknya.

Wanita itu berkata lagi kepada lelaki itu, "Incik, boleh tak matikan rokok. Saya tak kisah, tapi budak di dalam ni ..."

Orang kaki lados feed-up bila disuruh berenti rokok. Tapi pasal timbang rasa dia matikan juga putung rokok tersebut dan buang keluar tingkap.

Boring aje dia. Banyak sangat cekadak pompuan Cina ini. Dah kasi kerusi, tahan aku nak merokok, katanya dalam hati.

Dalam bersempit-sempit, tiba ada penumpang terlanggar gown wanita ini dalam bergegas untuk turun bas. Terselak gown dia hingga terdedah pangkal pahanya yang putih melepak sexy.

Lalu lelaki itu terus tunduk dan bisik pada wanita tersebut.

"Puan ... boleh tak puan tutup skirt tu. Saya tak apa, tetapi budak di dalam seluar saya ni tak boleh ..."

Cilaka ... Cina mengandung pun dia boleh teransang.

Kalau sistem keretapi yang ada sudah susah nak dapat tempat duduk, macam mana pula bila terbina sistem keretapi RM40 billion kelak.

Husin dah biasa pergi balik naik subway di banyak bandaraya luar negara. Apa pula kerenah nanti.


* Terima kasih Badut Rakyat atas ilham ini.

RIDHUAN TEE

Posted: 23 May 2011 03:32 AM PDT

RIDHUAN TEE


Di mana kiblat kita?

Posted: 22 May 2011 05:08 PM PDT

Sinar Harian 23 Mei 2011

Pemimpin ultra kiasu yang pernah 'menyerang' saya suatu ketika dahulu mengenai perdebatan anak luar nikah, masih tidak mahu menerima hakikat bahawa sekolah vernakular adalah antara punca kepada kemerosotan atau kelemahan tahap penguasaan bahasa kebangsaan kalangan pelajar bukan Melayu. Lebih berat lagi katanya, bahasa bukanlah punca polarisasi antara hari ini. Puncanya adalah datang daripada ketidakadilan dasar Umno (Barisan Nasional) yang memerintah kerajaan. Pendek kata, pada mereka aspek bahasa dan sekolah perkauman bukanlah penyumbang utama.

Beliau mempertikaikan kajian yang dibuat oleh Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (KPPK) baharu-baharu ini. Cadangan saya, kalau kita menolak sesuatu fakta, maka kemukakan fakta baharu atau buat kajian baharu untuk membidas kajian terdahulu. Ini tidak, cakap seperti orang tidak sekolah. Elok juga kerajaan pimpinan Pakatan Rakyat melakukan kajian yang serupa, jika tidak yakin dengan kajian sebelum ini. Jangan terlalu menyalahkan orang lain.

Menyalahkan kerajaan Umno (BN) dan sistem pendidikan menengah kebangsaan yang didakwa gagal memandaikan anak bangsanya menguasai bahasa negara ini tidak akan menyelesaikan masalah. Ultra kiasu tetap ultra kiasu. Adakah beliau tidak sedar bahawa beliau juga produk sekolah menengah kebangsaan. Jika dari kecil beliau mendapat pendidikan sekolah rendah Cina, kemudian belajar di sekolah menengah Cina, masuk universiti Cina, saya yakin, beliau tidak akan mampu bercakap bahasa Melayu seperti adanya sekarang.

Ultra kiasu ini turut menyalahkan pengajaran dan pembelajaran (P&P) di sekolah rendah dan menengah tidak membolehkan pelajar-pelajar vernakular menguasai bahasa kebangsaan. Sudah tentu dalam hal ini mereka merujuk kepada guru Melayu yang mengajar bahasa Melayu. Jika begitulah keadaannya, saya cadangkan kita biarlah guru Cina mengajar bahasa Melayu. Kita mahu lihat, berjaya atau tidak mereka memandaikan anak bangsanya.

Fakta perlu diiringi dengan penyelidikan (R&D). Paling tidakpun, pergilah buat tinjauan di sekolah vernakular. Uji kebolehan berbahasa mereka. Sila anjurkan pertandingan pidato atau bercerita. Biar kita pakat-pakat dengar bagaimana pelajar sekolah ini berhujah dalam bahasa Melayu. Jangan terlalu menegakkan benang basah.

Berapa ramai ahli politik dan ahli perniagaan Cina apabila disoal dalam bahasa Melayu, terus tiba-tiba beralih kepada bahasa Inggeris atau bahasa ibunda. Jelas-jelas menunjukkan bahawa mereka tidak boleh berbahasa kebangsaan. Sebenarnya, jika dibanci ramai ahli-ahli parti ultra kiasu yang tidak boleh berbahasa Melayu dengan baik. Bagi mereka agenda nasional tidak penting, yang penting agenda bangsa.

Ultra kiasu berhujah lagi, apa guna menguasai dan lulus bahasa Melayu, jika akhirnya nanti mereka tidak dapat masuk dalam sektor perkhidmatan awam yang rata-rata dibolot oleh Melayu (80 peratus)? Justeru, orang Cina terpaksa menumpukan bahasa yang mempunyai nilai komersial seperti Inggeris dan ibunda. Ultra kiasu sengaja memejam mata bahawa produk sekolah vernakular turut lemah dalam Inggeris. Mereka sengaja tidak mahu membuat kajian kenapa orang Cina tidak berminat menyertai sektor perkhidmatan awam dan berapa ramai telah dilantik memegang jawatan tinggi, tetapi asyik menuding jari kepada kerajaan.

Bagi mereka yang cerdik dan membuat kajian, sosialisasi seseorang itu yang menentukan kemahiran berbahasa dan tahap perpaduan kaum. Jika sosialisasinya perkauman, maka perkaumanlah jawapannya. Parti ultra kiasu janganlah nak menunjuk hebat, cubalah bertanding di kawasan majoriti Melayu dan berkempenlah dalam bahasa Melayu, kita mahu lihat, sejauhmana ahli-ahlinya boleh pergi jauh dengan bahasa kebangsaan ini.

Bagaimana pelajar sekolah vernakular boleh menguasai bahasa Melayu jika hanya diajar tiga kali seminggu, yakni lebih kurang 2 jam seminggu. Kerajaan cuba menambah masa P&P bahasa Melayu di sekolah vernakular tetapi ditolak mentah-mentah oleh Dong Jiao Zong. Hujah mereka mudah, melebihkan bahasa Melayu akan menjejaskan penguasaan bahasa Mandarin. Hari ini mereka menuntut supaya diberikan layanan samarata dan sama rasa, tetapi kurikulum langsung tidak boleh disentuh, apatah lagi mahu menyerahkan bangunan, tanah dan pentadbiran sekolah.

Keadaan akan menjadi lebih gawat lagi apabila baharu-baharu ini Presiden MCA mengumumkan bahawa MCA akan menandatangani Memorandum of Cooperation (MoC) dengan 7 universiti Taiwan melalui Universiti Tunku Abdul Rahman (UTAR), Kolej Tunku Abdul Rahman (KTAR) and Koperasi Jaya Diri (Kojadi). Universiti tersebur adalah The Chinese Culture University, Feng Chia University, MingDao University, TransWorld University, I-Shou Univesity, the National Taipei University of Technology, and the National Taiwan University of Science and Technology. Menurut presiden ultra kiasu itu, perkara ini perlu dilakukan kerana hanya 1peratus peratus sahaja pelajar-pelajar Cina daripada keseluruhan 86,000 pelajar-pelajar vokasional di negara ini.

Persoalannya, adakah angka ini benar? Jika benar, adakah bilangan yang sedikit ini disebabkan oleh dasar kerajaan atau memang orang Cina itu sendiri tidak mahu memasuki vokasional tempatan, maka peluang ini digunakan sepenuhnya untuk mencinakan lagi orang Cina dengan menghantar mereka ke Negara China. Kenapa perlu ke Taiwan? Tidak ada negeri lain lagikah untuk dikunjungi? Pergilah ke negeri berdekatan, untuk menjimatkan belanja seperti Thailand yang tidak kurang membangunnya atau sekurang-kurangnya ke Korea Selatan. Hebatkan sangatkah Taiwan dalam bidang vokasional? Sebelum ini saya telah sebut, lebih baik pelajar Cina didedahkan dengan persekitaran di luar lingkungan bangsanya, barulah tidak menjadi ultra kiasu.

Alasan kedua katanya adalah selari dengan Progran Transformasi Ekonomi (ETP) di bawah kepimpinan Perdana Menteri untuk melahirkan lebih ramai pekerja berkemahiran. Dalam jangka masa 10 tahun, negara memerlukan 30 juta peluang pekerjaan, 40 peratus daripadanya adalah pekerja mahir. Ditanya sama ada sijil tersebut akan diiktiraf oleh kerajaan atau tidak, senang sahaja jawapan presiden ultra kiasu ini, itu kerja MCA untuk memastikan ia diiktiraf berdasarkan kejayaan beliau mendesak kerajaan mengiktiraf beberapa universiti di China.

Persoalan saya, adakah dengan berada di negara China, mereka akan mempunyai jati diri Malaysia yang kukuh. Apakah agenda mereka di sebalik semua ini, kalau bukan untuk melahirkan lebih ramai lagi ultra kiasu bagi memperkasa agenda bangsa berbanding agenda nasional? Kita amat bimbang jika agenda bangsa terlalu banyak ditonjolkan polarisasi akan semakin meluas, walaupun gagasan 1Malaysia itu yang dijadikan hujah utama dalam mewujudkan perpaduan antara kaum.

Terbaharu, Presiden Parti Bersatu Rakyat Sabah (PBRS) mencadangkan penubuhan Kolej Kadazan Dusun dan Murut atau Kolej KDM di Sabah. Satu lagi agenda bangsa. Tidak lama lagi selepas itu, tidak mustahil setiap parti komponen BN berasaskan etnik, akan menyuarakan perkara yang sama atas alasan "untuk menjaga bangsanya dalam mencapai matlamat gagasan 1Malaysia".

Bayang di negara kita mempunyai lebih daripada 50 jenis etnik. Jika setiap etnik, mahukan institusi pengajian sendiri, apa akan jadi dengan sistem pendidikan Malaysia pada masa akan datang? Tidak perlu ditanya kepada setiap etnik untuk mendapatkan persetujuan, kerana sudah pasti mereka akan bersetuju. Inilah akibatnya apabila kita membenarkan universiti berasaskan kaum dan parti-parti politik perkauman beroperasi. Sepatutnya perlembagaanlah yang menjadi terma rujukan dalam melakukan apa jua perkara, terutama soal pendidikan nasional, yang menjadi tunggak pembinaan negara bangsa. Ini tidak, dalam kepala kita hanya ada agenda bangsa.

Seperti ultra kiasu yang lain, alasan penubuhan kolej tersebut adalah untuk memajukan masyarakat kaum itu, bersama kaum lain, di bawah konsep 1Malaysia dan juga membawa semangat mengukuhkan perpaduan, supaya tidak ada kaum yang akan merasa terpinggir. Sekali lagi gagasan 1Malaysia menjadi batu galasannya. Malangnya sungguh gagasan ini, dipergunakan untuk mendapatkan sama rata dan sama rasa, bukannya untuk mendapatkan keadilan, kerana makna keadilan itu meletakkan sesuatu pada tempatnya.

Ditakdirkan nanti, jika diluluskan kolej ini, kaum Iban, Melanau, Dayak dan sebagainya di Sarawak akan meminta diwujudkan kolej atau universiti yang sama. Bayangkan selepas ini, jika orang Asli mendesak kerajaan menubuhkan universiti orang Asli. Sudah tentu pening kepala kita dibuatnya, sebab dari segi hak, mereka lebih berhak. Selepas itu, diikuti minoriti Siam di Perlis, Kedah dan Kelantan bersatu menuntut kerajaan menubuhkan Universiti Siam atas alasan 1Malaysia! Tidakkah haru-biru sistem pendidikan negara kita?

Kewujudan kolej atau universiti hendaklah berdasarkan kepada keperluan bukannya tuntutan. Lambakan universiti berdasarkan tuntutan hanya akan menjejaskan kualiti pendidikan. Cukuplah dengan Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) yang sedia ada. Sama-samalah kita memperkasa dan memperkuatkannya.

Perlu diingat, semua ini bermula apabila kita meluluskan universiti yang dipunyai oleh MCA, Gerakan, MIC dan NGO-NGO perkauman yang ada. Akibatnya, sudah tentu ada bangsa merasa terpinggir, apatah mereka adalah bumiputera yang sepatunya mempunyai lebih hak. Sedangkan yang lain, bukan bumiputera, bukan sahaja mendapat universiti sendiri malahan idea universiti merdeka telah pun menjadi realiti.

Fahamkah kita apakah maksud universiti itu sebenarnya? Di luar negara, tidak ada universiti berasaskan etnik. Jika adapun adalah 'kerusi' atau pusat kajian etnik tertentu. Cuma di negara kita amat pelik dan memelikkan, kenapa universiti berasaskan etnik atau parti politik diwujudkan? Saya cadangkan supaya 'kerusi' atau pusat kajian etnik-etnik diwujudkan di IPTA dan Institusi Pengajian Tinggi Swasta (IPTS) yang sediakan ada, daripada mewujudkan kolej atau universiti khusus untuk kaum tertentu. Dalam pada itu, masih belum terlambat untuk mengambilalih dan menyerapkan universiti berasaskan parti politik atau NGO perkauman ke dalam pendidikan nasional.

Saya merayu kepada bumiputera Sabah dan Sarawak, janganlah bertindak seperti parti ultra kiasu. Perkauman ultra kiasu hanya akan meruntuhkan negara. Kerajaan pula janganlah terlalu melayan tuntutan ini. Jika beginilah keadaannya, IPTA yang lain akan terjejas teruk pada masa akan datang kerana tidak dapat bersaing dengan IPTS yang sudah tentu lebih gagah dari segi kewangannya dan mendapat sokongan serta dokongan rangkaian antarabangsa.

Setiap kaum akan bermati-matian membantu dan mempertahankan universiti bangsa mereka sendiri. Saya yakin, sudah pasti kekuatan ultra kiasu jauh melebihi kekuatan kerajaan kerana kekuatan kewangan mereka lebih besar. Apatah lagi jika derma mereka di universiti ultra kiasu dikecualikan atau boleh ditolak daripada cukai pendapatan. Universiti mereka sudah menjadi kaya raya.

Saya amat yakin, sebahagian besar cukai-cukai telahpun dialirkan ke sana dan akan dialirkan seterusnya. Ini sudah pasti akan meninggalkan kesan terhadap pendapatan negara. Akhirnya, siapa yang akan rugi? Kedudukan IPTA sudah tentu akan terjejas. Peruntukannya terhad dan perlu dikongsi dengan IPTA yang lain. Berbanding dengan universiti perkauman mereka terus mendapat dana demi dana. Lebih beruntung lagi, kadang kala tanah dan beberapa prasarana lain diberikan secara percuma oleh kerajaan. Tidak perlulah saya sebut nama universiti ultra kiasu tersebut.

Selain itu, masa depan bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan akan menjadi semakin suram. Maklum sahajalah, pada mereka bahasa Melayu tidak ada nilai komersial. Buat setakat ini hanya subjek teras sahaja yang diajar dalam bahasa Melayu seperti Kenegaraan Malaysia dan Hubungan Etnik, selebih semuanya diajar dalam bahasa Inggeris dan bahasa ibunda. Ke manakah arah tuju pendidikan negara kita menjelang 2020 nanti? Apakah kita akan berjaya membina sebuah negara bangsa dan masyarakat idaman?

Ohpolitik!™

Posted: 23 May 2011 03:29 AM PDT

Ohpolitik!™


"undi Pas sama seperti undi DAP"

Posted: 22 May 2011 04:38 PM PDT


Tindakan memperalat pelajar sekolah agama dan maahad tahfiz di Kelantan dalam program politik Pas membuktikan Mursyidul Amnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebagai pemimpin yang tidak bermaruah.

Yang Dipertua Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Azwanddin Hamzah berkata, tindakan itu juga membuktikan Nik Abdul Aziz sebagai pemimpin yang tidak mempunyai prinsip dan bertopengkan imej warak untuk memperdaya pelajar sekolah agama di Kelantan.

"Ucapan Nik Abdul Aziz pada Himpunan 10 Ribu Jentera Pemuda Pas Kelantan di Padang Perdana, Kota Bharu semalam membuktikan apa yang JMM kata mengenai Menteri Besar Kelantan itu benar." katanya kepada Utusan Malaysia di sini, hari ini.


Tohmahan tidak berasas Pas terhadap UMNO selama ini akhirnya memakan diri apabila Himpunan 10 Ribu Jentera Pemuda Pas Kelantan di Padang Perdana semalam menjadi bukti bagaimana parti itu memperalatkan pelajar sekolah agama dan maahad tahfiz di seluruh Kelantan dalam program politik mereka.

Lebih mengejutkan apabila ucapan beberapa pimpinan Pas termasuk Nik Abdul Aziz dalam program tersebut turut meniupkan kebencian dan penentangan di kalangan pelajar terbabit terhadap UMNO dan Barisan Nasional (BN).

Azwanddin berkata, Nik Abdul Aziz merupakan seorang pengecut kerana hanya berani berpidato dan berbohong di hadapan budak-budak kecil yang baru belajar agama.

"Mengapa beliau (Nik Abdul Aziz) tidak berani untuk berpidato dengan tokoh seperti bekas pensyarah Akademi Islam Universiti Malaya, Mohd. Nor Deris," katanya.

Beliau berkata, tidak hairan sekiranya Mursyidul Am Pas itu menjadi tali barut DAP seperti Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Mohamad Sabu.

"DAP mahu Nik Abdul Aziz dan Mohamad mengunakan Pas sebagai alat memecahbelahkan undi Melayu dengan mengunakan faktor dan sentimen agama bagi mewujudkan kebencian di kalangan orang Melayu.

"Saya setuju bila orang kata undi Pas sama seperti undi DAP," katanya.
sumber utusan

GHOSTWRITER : "DAH LAMA AKU KATA PAS ALAT DAP UNTUK PECAHKAN UNDI MAJORITI MELAYU"

anakbukitgantang says

Posted: 23 May 2011 03:24 AM PDT

anakbukitgantang says


Money and Banking in Islam by Syeikh Imran Hossein

Posted: 22 May 2011 08:10 PM PDT

Date 27 May 2011 (Friday)

Venue Malaysia Graduate School Of Management, University Putra Malaysia (UPM)

Time 3.00 pm

Any enquiries please e mail to mailto:mages@putra.upm.edu.my


Politik Harian

Posted: 23 May 2011 03:18 AM PDT

Politik Harian


KJ: Perkukuh Jentera Pilihan Raya

Posted: 22 May 2011 09:34 PM PDT

Ahli UMNO diminta memberi tumpuan terhadap usaha menguatkan jentera pilihan raya parti, bukannya pemilihan di peringkat bahagian yang akan diadakan tidak lama lagi. Baca lagi...

Asam Pedas

Posted: 23 May 2011 03:03 AM PDT

Asam Pedas


DBP dekati golongan muda guna YouTube

Posted: 22 May 2011 10:39 AM PDT

tunku

Posted: 23 May 2011 03:02 AM PDT

tunku


DAP to field Malay candidate.What about Pas?

Posted: 22 May 2011 09:56 AM PDT

Zahid Exposes DAP's Plan To Name Malay Candidates In General Election

ALOR GAJAH, May 22 (Bernama) -- Umno vice-president Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi has exposed a plan by the DAP to name Malay candidates in several states in the next general election.
He said DAP was now identifying suitable Malays to contest seats in states like Perak, Melaka and Negeri Sembilan.
"They're taking measures to ensure that the candidates (Malays) would be accepted by voters," he told reporters after opening the Masjid Tanah Umno divisional meeting here Sunday.
Ahmad Zahid, who is Defence Minister, said DAP planned to name Malay electoral candidates in Perak in hopes of conquering the state and naming one of its own as menteri besar.
"This is because the Perak constitution forbids non-Malay from becoming menteri besar. For this reason, the DAP is planning to name a Malay candidate to contest a state seat so that eventually a DAP menteri besar could be sworn in," he said.
In other states, he said, DAP was likely to name Malay candidates in Malay-majority constituencies and in areas where Barisan Nasional (BN) fielded non-Malay candidates.
Ahmad Zahid described the strategy as something that could be plausibly executed by DAP.
He noted that DAP had started a blogsite in Malay after using mainly English and Mandarin to reach out to the people all this while.
"We've managed to sniff out the plan which is concocted without the knowledge of PAS and PKR (Parti Keadilan Rakyat). I'd like to remind PAS and PKR not to become a mere tool of the DAP," he said.
Ahmad Zahid also reminded members of Umno and other BN component parties to be wary of the DAP's ploy.
"We shouldn't remain complacent in the face of DAP's actions. I'd like to urge Malays not to associate themselves with the DAP, whether by becoming their candidates or partners under Pakatan Rakyat," he added.

tunku : if dap fields malay candidates than pas should field chinese or indian candidates in non malays area.would dap allow that?for me those malays who associate themselves with dap are not malays at heart and some even not malay like lim guan eng's political secretary, zairil. pkr as we know is not a malay party but for pas they should be careful of dap's plan.they should disassociate themselves with dap for the sake of the malays.this is how dap plan to rule malaysia,first they uses pas and pkr then they field all their people so that they have absolute power.

سڬالاڽ موڠكين

Posted: 23 May 2011 01:49 AM PDT

سڬالاڽ موڠكين


Strategi Licik DAP

Posted: 22 May 2011 11:41 AM PDT


Benar kata orang, kayu juga yang menumbangkan batang kayu. Tanpa hulu kapak, mata kapak tak mungkin boleh menumbangkan sebatang pokok. Begitulah ibaratnya jika orang Melayu sendiri menjadi alat dan perkakas kepada orang lain kerana mendapat sedikit kemewahan dan kuasa.

DAP walaupun keahliannya adalah 'multi racial' tetapi hakikatnya ia didominasikan oleh kaum Cina. Ianya sama seperti parti Gerakan. Namun hari ini, DAP merasakan sudah sampai masanya parti itu menarik orang Melayu menyertai 'perjuangannya' walaupun di dalam Pakatan Pembangkang orang Melayu sudah sedia ada di dalam PKR dan PAS. Mengapa pula DAP beriya-iya mahu manarik orang Melayu menyertainya sedangkan tugas hakikinya adalah 'menyedut' semua undi Cina di kawasan-kawasan majoriti pengundi Cina?

DAP tetap dikenali sebagai parti cauvinis Cina. Bagaimana parti yang menyerang H
hak-hak istimewa orang Melayu, kedudukan Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi dan mempersendakan Islam sebagai agama Persekutuan ini mahu maraih sokongan orang Melayu pula. Tidak cukupkah sokongan orang Melayu di dalam PAS dan PKR melalui semangat 'Pakatan Rakyat'?

Naib pengerusi DAP Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim dan setiausaha politik kepada setiausaha agung DAP Zairil Khir Johari beriya-iya mahu menarik sokongan orang Melayu kepada DAP.

Kedua-duanya mengakui bahawa parti itu telah gagal menarik sokongan orang Melayu yang disasarkan, Dengan sebab itu DAP akan melancarkan laman web dalam Bahasa Malaysia, Roketkini.com dengan harapan dapat mendampingi orang Melayu dengan maklumat terkini. Kononnya ianya satu medium bagi orang Melayu mengenali DAP lebih dekat dengan manangkis dakwaan UMNO sebagai mengamal politik perkauman.

Dalam masa yang sama mempertahan serangan daripada akhbar milik Umno, Utusan Malaysia yang secara konsisten menyerang DAP kononnya mahu merampas kuasa politik orang Melayu.

Selain itu Roketkini yang berbahasa pengantarnya Bahasa Melayu menumpukan perhatian kepada masyarakat Melayu di luar bandar bagi memberi mereka kesempatan berforum, berbincang dalam beberapa isu dalam Bahasa Malaysia. Benar-benar DAP sudah mengambil pendekatan licik dan cerdik dalam menghambat hati pengundi-pengundi Melayu yang lazimnya selama ini menolak DAP.

Perkembangan keputusan PRU ke 13, menunjukkan hati orang Melayu tidak sekeras dulu lagi. Kerjasama pakatan pembangkang telah berjaya menumbangkan parti pemerintah di lima negeri. Ianya adalah hasil bantu membantu dan tolong menolong persis kerjasama BN antara UMNO, MCA dan MIC. Orang Melayu sudah boleh 'tergamak' memangkah DAP begitu juga penyokong DAP sudah 'rela' memangkah PAS ,yang dikira mustahil satu ketika dulu.

Lebih menarik, apabila DAP berjaya menjadi parti terbanyak di dalam Pakatan Pembangkang iaitu memperolehi undi popular dengan 18 kerusi berbanding 7 dan 6 kerusi yang diperolehi oleh PKR dan PAS di dalam Dewan Undangan Negeri Perak dalam PRU ke 12 lalu. Wajarkah parti yang paling sedikit seperti PAS dipilih menjawat jawatan Menteri Besar di Perak. Dari segi perkiraan politik ianya tidak adil apabila majoriti terpaksa mengalah kepada minoriti hanya kerana Undang-Undang Tubuh Negeri Perak yang mewajibkan MB mestinya seorang Melayu dan beragama Islam dan mendapat perkenan Tunku Sultan.

Wajar bagi DAP memboikot upacara angkat sumpah MB Perak kerana 'ketidak adilan' itu. Mereka rupanya terlepas pandang tentang beberapa perkara penting di dalam politik ,perlembagaan dan Undang-Undang Tubuh beberapa negeri di Malaysia. Kali ini mereka sudah faham. Mana lebih mudah mempunyai MB daripada parti komponen atau daripada parti sendiri?

DAP sudah tentu berangan-angan akan menguasai Selangor, Perak, Negeri Sembilan, Pahang dan Johor dalam pilihanraya yang akan datang. Perlukah DAP masih mahu 'berketuakan' Melayu daripada parti lain atau pun Melayu daripada partinya sendiri.

Roketkini bukan sekadar mahu memberi maklumat kepada pengundi Melayu tetapi satu proses menapis pemimpin-pemimpin Melayu yang boleh 'dipatungkan' mengetuai negeri-negeri yang mempunyai sekatan khususnya negeri-negeri beraja.

Bagi saya langkah ini adalah langkah persediaan DAP yang bijak dan licik. Mereka bersungguh-sungguh seperti mana mereka bersungguh-sungguh mendaftar pengundi-pengundi baru. Bagi mereka peluang bukan datang selalu. Ketika perpecahan Melayu yang kritikal inilah masa terbaik ,bukan sahaja meraih sokongan Melayu tetapi dalam masa yang sama meracik-racik orang Melayu kepada 4 buah parti sekarang. Yang terbaru adalah DAP.

Baca di sini

Amir Hamzah
Batu Pahat

PANEH MIANG

Posted: 23 May 2011 01:42 AM PDT

PANEH MIANG


Apo lekeh bonar UMNO?

Posted: 22 May 2011 08:22 PM PDT

Apakah Presiden UMNO dan Timbalan Presiden UMNO sedar jiwa dan hati nurani, bahawa, pasukan PAS+DAP+PKR+KITA+PSM sedang melekeh dan menjahanamkan Negara ini melalui:

1. Blog-blog mereka
2. Twitter penyamun tarbus mereka
3. Facebook pelacur karya mereka
4. Akhbar tabloid yang bersepah di pasaran
5. Media tidak berlesen yang dikepalai oleh mangkuk-mangkuk ayun mereka

Semasa Pak Sedaro menukil mesej Revolusi 13 yang diberitakan oleh Haprak Daily, gamaknya tiada gerakan Transformasi 13 dilaksana secara tekun oleh UMNO. UMNO masih GAGAL menjawab:

1. Isu-isu tempatan yang sifatnya amat dekat dengan rakyat dan pengundi.
2. Isu-isu setempat yang lebih sentimental dan emosi sifatnya dengan pengundi UTAMA.
3. Maklum balas secara pidato terbuka di pentas-pentas politik untuk memberi kenyataan balas secara langsung kepada pengundi.
4. Menjalin hubungan dengan 1000 bloggers Pejuang Rakyat Barisan Nasional UMNO yang saban hari menjadi "paria" di Bumi Sendiri?

Apakah UMNO khasnya Setiausaha Kerja, Abdol Raouf masih sibuk menebeng muka belakang Presiden UMNO, Setiausaha Agung Adnan Mansor, Ketua Penerangan Ahmad Maslan, tidak bijaksana mengurus perihal ini.

Blog dan Laman sesawang politikus UMNO hanya bahan berita kerana melapor aktiviti masing-masing, mempopularkan diri sendiri, atau kerana sibuk KPI dan meritokrasi UMNO mungkin. Lagi buruk apabila laman sesawang pemimpin UMNO terus bersawang kerana tidak pernah update! Dalam bab penguasaan politik Negara Bangsa, tiada KPi atau NKRA atau Benchmarking sebagai Hall Marking politik!

Yang ada ialah gerakan Min Chong Yuen Thong partai-partai politik. Buletin Warkah Bumi Melayu mesti digerak semula. 1 Bumi 1 Melayu ialah slogan mentakrif 1 Malaysia secara ilmiah. 1 Bumi Melayu bermakna Bangsa Teras dan Kaum-kaum lain bersama.

Jika UMNO tidak berlari, maka Tsunami Transformasi 13 mungkin menjadi milik Peliwat Buku Jinggay. Marilah kita BERSATU kerana SETIA BERGANDING BAHU ialah asas Negara ini MERDEKA.

Ahmad Maslan usah dok melopong laei...Doreh Jang.

PENSYARAH POLITEKNIK NAN DAIF

Posted: 22 May 2011 08:59 AM PDT

Rupo-rupo ehh, begitu rendah kedudukan kultus fikrah para pendidik Politeknik. Pak Sedaro ambik kajian kes, pensyarah Politeknik Port Dickson yang dikobar sedang dilamun jendela Nasionalisme dan Patriotisme dek kerana dipaksa ikuti kursus oleh Pengarah Politeknik PD, kurang lebih minggu lepas.

Nampak bonar bonak dan baning mereka ini. Pak Sedaro dimaklumkan bahawo andai mauduk fikir dan keletah pensyarah-pensyarah ini masih demikian lakunya, maka amat rendahlah martabat ilmu mereka. Baik yang tuo mahu pon yang mudo, memanglah ramai mudo yang nyombong dan paloi "ibarat kato pepatah, berajo di mato, bersultan di hati".

Bilomano pensyarah ini berhujah, tidak langsung memberi perspektif sebagai seorang ahli ilmu. Yang nampak ialah teknik berfikir anak-anak merdeka yang baru sudah Master, yang baru sibuk menjolok PhD, penuh retorika dan falasi dalam perbahasan. Tidak boleh memberi rasional dan ta'akulan kritikal dalam banyak perkara. Apalagi bila disabit soal isu-isu semasa yang melibatkan perkara pokok dan genting kepada Negara Bangsa. Apakah amalan mengambil sikap pesimis, bongkak, "beta" pada perkara furuq dan ranting, serta sanggup menjadi "keldai adu domba", merupakan kualiti pensyarah Politeknik di Malaysia?

Patutlah golongan pensyarah ini mudah saja diperdaya pembangkang. Fikiran hanya sehala. IQ saja tinggi tapi EQ di bawah par.

Apakah juga ini merupakan protes senyap yang membunuh kualiti para akademia, dek kerana sikap berat sebelah dan ketidakadilan dalam perjawatan di Politeknik telah menjadi santapan bengis mereka? Difahamkan ada pensyarah yang sudah berkhidmat begitu lama, hingga tinggal 2 tahun untuk pencen tetapi masih ditakuk DS41? Kasihan-kasihan.

Apakah Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran BUTA MATA, BUTA HATI, BUTA AKAL dalam bab ini? Pemisahan Kementerian Pelajaran Malaysia dan Kementerian Pengajian Tinggi tidak memberi makna kepada pensyarah Politeknik? Satu subjek yang mesti diselesai segera oleh YAB Menteri Pelajaran dalam isu ini.

Sedarkah kalian bahawa Politeknik ialah wawasan Dasar Pandang Ke Timur. Semasa Tun Dr. Mahathir menjadi Pengerusi Majlis Pengajian Tinggi di tahun 1971, antara legasi ilmu yang ditinggalkan ialah MRSM, Sekolah Menengah Sains, Sekolah Teknik, Sekolah Vokasional dan Politeknik. Sebab itulah, bila mana Dr. Mahathir menang 1974, maka beliau diminta menduduki kerusi Menteri Pelajaran, yang akhirnya mengupas kembali Penyata Rahman Talib dan Penyata Razak.

Apakah pensyarah Politeknik seluruh Malaysia "sedar" sejarah Penyata-Penyata ini? Apakah kelangsungan yang diangkat oleh Tun Dr. Mahathir? Pada tahun 1974 juga, program The Ship Of South East Asian Youth Program dimulakan oleh Cabinet Office of Japan dengan kapal MV Nippon Maru. Inilah kesan Dasar Pandang Ke Timur yang disahut oleh Jepun secara terbalik. Kumpulan pelajar yang pertama (rasmi) melanjut pelajaran ke Jepun, ke Politeknik termasyhur di sana antaranya hari ini YB Timbalan Menteri MITI, Mukhriz Mahathir. Kemudian dipanjangkan ke Korea Selatan. Apakah pensyarah Politeknik terkesan?

Inilah taraf ilmu pensyarah Politeknik. Sebelum nasi jadi bubur, ada baiknya Pengarah Politeknik PD, KP Jabatan Politeknik dan Kolej Komuniti ambil perhatian serius, serta YAB Menteri juga perlu ambil perhatian dalam bab SPP ini...

Kita tidak mahu dilihat, "habis madu, sepah dibuang."

Adun Palong Yang Paloi

Posted: 22 May 2011 01:44 AM PDT

Alhamdulillah, selesai sudah Umno Bahagian Jempol bersidang. Pemilihan G7 pun ceria dan harmoni. Walaupun perut masing-masing dah kebulur, tapi para sahabat perwakilan cawangan ke bahagian begitu sabar menunggu hingga persidangan disempurnakan.

Terima kasih kepada YB Datuk Ahmad Maslan kerana sudi hadir merasmikan persidangan Umno Bahagian Jempol.

Namun begitu, ese cukup serabut melihat dan menengok gelagat para perwakilan tertentu yang tak buat cukup 'homework' sebelum bercakap di dalam persidangan sama ada menyokong usul mahupun mencadangkan usul.

Secara seriusnya, kedapatan perwakilan yang berucap macam budak sekolah rendah & insult my inteligence bagi yang mendengarnya. Sangat merimaskan dan meloyakan.

Pakcik-pakcik...ese tau pakcik-pakcik kurang pendidikan. Tapi kena ingat, masa ni la, kita nak buat usul atau tambah usul yang baik dan bernas untuk kejayaan parti dalam PRU 13 yang akan datang. Bukan nak bermadah pujangga dan sebagainya. Tolong ye pakcik-pakcik yang menyangka dirinya hebat. Nak berucap tak salah, tapi buat homework dulu. Buat nota. Buat kajian. Jangan ambil masa orang lain nak berucap.

Tadi Dato' Lilah, Ketua Bahagian Jempol berucap sebelum persidangan tamat. Ese macam biasa, mendengar dengan teliti. Mencari isi yang boleh difikirkan. Handal orang tua ni berucap. Sepatah-sepatah. Dalam dan penuh makna sepertimana biasa. Diceritakan juga hubungannya dengan YAB Dato' Menteri Besar. Bagi ese yang mendengar, ada nilai ucapan. Maknanya, ahli mesyuarat kerajaan Negeri Sembilan mesti jadi orang tengah memperbaiki hubungan di antara keduanya.

Tapi bangkit pula YB Adun Palong yang paloi, terus mencabar dan mengganggu semasa Dato' Lilah berucap. Apalah punya paloi YB Palong nih. Sebelum tu masa dia berucap, Dato' Lilah tak ganggu dia pun. YB Palong ni masa berucap pulak asyik merapu tak tentu arah. Seriously, he is the biggest 'thing' on the earth that insult my intelligence. Langsung takde isi ucapan. Langsung tak buat homework. Totally, what a failure to Dun Palong at all.

Ese tak peduli pun kot ya YB Palong ni pengampu nombor 2 kepada YAB Dato' MB selepas Ketua Bahagian Rasah. Tapi bila twitter pun disebutnya twister, nampak sangat gila kepalang bodohnya.

Yang ese amik pusing, masa diberikan peluang berucap, berucaplah dengan bijaksana bukan dengan kebodohan melulu yang teramat. Bukan buat ucapan melalui cerita-cerita bingai YB Palong tuh. Tolonglah ya.

Harapnya, Pengerusi Perhubungan Umno Negeri Sembilan notice berkaitan perkara ini. Buat apa 'simpan' pengampu yang bingai. Lebih baik 'kutip' spesis yang bijaksana dalam tindakan.

Harapnya Adun Palong Paloi lagi bingai ni tak terpilih lagi dalam PRU Ke-13 akan datang. Kalau tak nanti, ado pulak simpanan tetap Parlimen Jempol terlepas ke tangan Pandy Kutty Romen(PKR la...siapa lagi).

Satu hal lagi, Pengerusi Tetap tampak macam tak tetap pendirian. Ontah apo ko namo eh duk atas pentas tapi takleh nak control mesyuarat. Bagi ese, seseorang pengerusi tetap yang menyelia perjalanan mesyuarat, harus paham dan jelas peraturan dan tertib mesyuarat. Bukan terpinga-pinga tak tentu arah.

Semoga segala yang berlaku ini jadi iktibar. Sebagai orang mudo, ese memang marah bona atas perilaku Adun Palong yang paloi, tapi marah lagi ese pado peliwat tegar negara yang tak habis-habis dengan skandal. Muak dan bosan terlampau dengan 'Makhluk Anugerah Tuhan untuk Jijah' tu.

Bak kata Bung Nuar, "Yang blakang nan sompit tuh la sodap", tapi nak cover line punya hal, dio pusing cakap, "Tapi sodap laie China Doll."

PAPA GOMO

Posted: 23 May 2011 01:31 AM PDT

PAPA GOMO


Janji Kerajaan PR Selangor RM1000 Buat Keluarga Mangsa Tragedi? TBH Dapat RM300 Ribu, Kugan Dapat RM30 Ribu, Melayu RM1000 Je?

Posted: 23 May 2011 01:00 AM PDT




Takziah kepada mangsa yang terlibat dalam Tragedi Tanah Runtuh di Kuala Langat Selangor dan tahniah juga kepada kerajaan negeri Selangor yang akan menyumbangkan sebanyak RM1000 kepada keluarga mangsa yang terlibat.

Kenyataan Khalid Gagap MB Sleangor:

"Menteri Besar akan menyumbangkan RM1,000 kepada setiap keluarga yang anak mereka terkorban dalam kejadian ini sebagai tanda prihatin dengan nasib malang yang tidak dijangka ini"

RM1000 Untuk setiap keluarga Mangsa Yang terlibat!!!

Gomo bukan nak mempertikaikan wang yang di berikan kepada mangsa yang terlibat namun Gomo tidak berpuas hati sama sekali dengan jumlah amaun RM1000 yang akan di berikan kepada keluarga mangsa Kejadian Tanah Runtuh. Kenapa hanya RM1000?

Teoh Beng Hock yang mati BUNUH DIRI di berikan dana oleh kerajaan Selangor yang di anggarkan sekitar RM300 Ribu yang tidak lagi termasuk dengan kos Pakar Forensik yang di import dari Thailand.

Teoh Beng Hock RM300 Ribu yang mana mati pun akibat BUNUH DIRI dan bukan nya di timpa bencana sebagaimana yang berlaku ke atas mangsa kejadian Tanah Runtuh ini.

Kugan penjenayah yang MATI ketika di dalam tahanam Polis di berikan sebanyak RM30 Ribu kepada keluarga mangsa bagi menguruskan pengebumian si mati. RM30 Ribu hanya untuk seorang PENJENAYAH!!!

Apa sudah berlaku? Kenapa bila tang Melayu, bila bab orang Islam maka RM1000 sudah memadai bagi kerajaan PR Selangor membantu?

Jelas lah di sini orang Melayu tidak lah penting dalam apa yang Pakatan Rakyat perjuangankan. Mereka PR hanya mementingkan Undi Kaum Cina dan India sahaja. tergolek Tergadai Melayu pun siapa yang kisah kerana Melayu Totok UMNO.

Barangkali dalam nada Pemimpin PR lebih elok mereka menjaga Kaum Cina dan India dari menjaga Orang Melayu yang mudah Lupa.


Psssttt...RM1000, fuh tu pun melayu masih mudah di tipu.....

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

EDISI KHAS - Batu Asas Dah Jadi Tugu Peringatan Kematian Nik Aziz Mentadbir Kelantan

Posted: 22 May 2011 07:00 PM PDT




Kelantan Darul Naim merupakan negeri kelahiran Gomo, walaupun Gomo lahir di Kelantan dan membesar di Johor Bahru namun dalam badan ni tetap darah Kelantan yang mengalir, keluarga Gomo masih ramai di Kelantan malah Gomo pulang ke Pasir Puteh bila ada kesempatan. Tiap apa sahaja yang berlaku dalam negeri Kelantan pasti Gomo pun nak ambil kisah apatah lagi dengan pentadbiran PAS yang selama 20 tahun telah Gagal membangunkan Kelantan.

Gomo menerima emel dari seorang yang bernama Che Omar yang menetap di Kelantan berhubung isu jambatan yang di bina oleh Kerajaan Pusat (BN) PAS sibuk dalam kempen nya mencerca bahawa Kerajaan BN sapu duit Rakyat dengan membina Jambatan, malah di katakan pulak buat Jambatan tapi tak siap siap lagi sampaikan rakyat terpaksa menanggung akibat dari kesesakkan yang berlaku.

Apakah itu satu mentaliti pemimpin PAS yang baik buat Rakyat? Apakah ini merupakan satu permainan Politik Kotor PAS dalam menafikan apa yang telah di bangunkan oleh Kerajaan BN buat Rakyat Kelantan?

Che Omar turut mengirimkan beberapa keping Gambar kepada Gomo yang mana jelas menunjukkan satu perbedaan ketara di antara apa yang di janjikan Kerajaan BN dan juga kerajaan PAS Kelantan.






Gambar di Atas merupakan gambar Jambatan yang di bina oleh kerajaan Pusat (BN) yang hampir siap dan akan di gunakan oleh Rakyat Kelantan termasukklah pemimpin PAS yang membantah pembinaan Jambatan ini.




Gambar ini pula merupakan Batu Asas di Palekbang yang pernah satu ketika lalu Nik Ajis MB Kelantan menjanjikan Jambatan Baru buat rakyat dari Palekbang ke kg Cina dan Tuanku Sultan mencemar duli meletakkan Batu Asas ini sebagai tanda Kerajaan PAS akan membina jambatan.

Tapi sampai sekarang batu Asas ni dah macam Tugu Peringatan pulak. tak di buat langsung Jambatan yang di janjikan. Apa Nik Ajis sudah Nyayok dan Lupa? Kalau Nik Ajis lupa bagaimana pula dengan pimpinan PAS lain? Pun turut lupa?

Gomo harap rakyat Negeri Kelantan sedarlah diri tu, Kerajaan PAS membohongi anda dah bertahun lamanya. Buat gapo bui undi ko Kerajaan Pelawok? Pelawok kot tu, pelawok kot ni habis belako keno pelawok ko PAS.

20 Tahun lebih doh Cukup cukup lah tu, tukar pulok kito cari hok molek buat Rakyat!!!


Psssttt....Gila batu asas jadi tugu dah...mampos!!!


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Mari Lihat Kebodohan MB Selangor Khalid Gagap

Posted: 22 May 2011 05:06 AM PDT






FELDA? HULU SELANGOR?

Ni lah dia Menteri Besar Selangor yang di pilih oleh kepimpinan Pakatan Rakyat Haram. Bagaimana hal yang sekecil macam tu pun boleh salah? MB Selangor bukannya ketua kampung pun. Takkan benda macam ni boleh tak tahu?

Semalam si Khalid Gagap tak turun melawat mangsa tanah runtuh di Hulu Langat. Hari ini pun tidak si Gagap MB Selangor melawat lokasi kejadian tapi malam ini Khalid sanggup turun ke Bukit Antarabangsa mengadakan ceramah FITNAH BN.

Semalam waktu kejadian tanah runtuh yang bersusah payah adalah agensi kerajaan dan juga UMNO Hulu Langat. Di mana jentera Pakatan Rakyat Selangor?

Kalau macam ni lah sikap seorang Menteri Besar alamatnya Bungkus negeri Selangor kalau di beri peluang Sepenggal lagi.

Gomo akan update ceramah PKR malam ini Live menerusi Tweeter. So sapa yang berkesempatan sila layan Tweeter Papa Gomo yang juga ada dalam Blogg Papa ni di ruangan atas sebelah kanan.

Khalid Gagap, Azmin Gay Jamban, Mak Lampir akan menyampaikan ceramah mengutuk apa yant di lakukan BN kerana mereka puak PR malu dengan apa yang BN sumbangkan buat rakyat Malaysia.

KHALID GAGAP, HULU LANGAT KAU KATA HULU SELANGOR. TANAH FELCRA KAU CAKAP TANAH FELDA. KAU NI BINGAI LAH KHALID GAGAP. BINGAI!!!

Psssttt . . . . Ni nak jadi kerajaan Malaysia? Habis jahanam beb.
Published with Blogger-droid v1.6.7

Taipingmali (tm)

Posted: 23 May 2011 01:17 AM PDT

Taipingmali (tm)


Punca awal tanah runtuh

Posted: 23 May 2011 01:08 AM PDT

TM nak simbah cat bukan lagi cili kasi taruk

Posted: 23 May 2011 12:36 AM PDT

Detik kenangan yang memilukan bagi mereka yang terselamat

Posted: 22 May 2011 10:02 PM PDT

Malaysiakini semakin rancak menyerang kerajaan

Posted: 22 May 2011 09:39 PM PDT

Anwar yang celaka

Posted: 22 May 2011 06:43 PM PDT

Hadiah Ular Sawa kepada Dr Zambry satu tindakan biadap dan kurang ajar

Posted: 22 May 2011 09:52 AM PDT

Perjuang keperluan rakyat untuk UMNO kekal relevan

Posted: 22 May 2011 09:48 AM PDT

Tak faham? Translate sendiri...

Posted: 22 May 2011 09:39 AM PDT

Beware To all Blackberry user

Posted: 22 May 2011 07:46 AM PDT

PKR tak ada hati perut

Posted: 22 May 2011 05:23 AM PDT

Tabung Tragedi Tanah Runtuh

Posted: 22 May 2011 04:00 AM PDT

Kalau Melayu tak sokong Utusan Malaysia ?

Posted: 22 May 2011 02:25 AM PDT

Sahabat-Gunung

Posted: 23 May 2011 01:05 AM PDT

Sahabat-Gunung


DAP Letak Calon Melayu Untuk Jadi Menteri Besar – Zahid Hamidi

Posted: 22 May 2011 08:01 PM PDT

DAP akan meletakkan calon Melayu pada pilihan raya umum akan datang bagi memastikan wakil parti itu boleh menjadi Menteri Besar jika mereka memperolehi jumlah kerusi melebehi parti lain seperti apa yang berlaku di Perak tidak lama dahulu.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata DAP sudah pun mengenal pasti orang Melayu yang bersesuaian untuk dijadikan calon Dewan Undangan Negeri (DUN) pada pilihan raya akan datang.

"DAP sedang mengenalpasti orang Melayu yang sesuai untuk dijadikan calon bagi bertanding kerusi DUN terutama di Perak, Melaka dan Negeri Sembilan, calon-calon yang dipilih itu adalah mereka yang boleh diterima orange ramai.

"Gerakan untuk mencari calon Melayu itu sudah dilakukan oleh DAP, dan mereka juga sudah mengenalpasti beberapa kawasan untuk menempatkan calon-calon mereka di kalangan orang Melayu," katanya selepas merasmikan Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Masjid Tanah di sini, hari ini.

Menurutnya apa yang dlakukan oleh DAP itu adalah untuk memastikan dapat menguasai negeri tertentu seperti Perak kerana yakin bahawa parti itu mampu memperolehi jumlah kerusi berbanding parti lain dalam pakatan pembangkang.

"Apa yang berlaku di Perak, walaupun mereka mempunyai jumlah kerusi yang banyak tetapi wakil mereka tidak boleh menjadi Menteri Besar.

"Perlembagaan negeri Perak tidak mengizinkan orang bukan Melayu menjadi Menteri Besar, sebab itu DAP merancang meletakkan calon Melayu bertanding kerusi DUN supaya akhirnya Menteri Besar itu dari DAP," katanya.

Beliau yang juga Menteri Pertahanan berkata, selain itu DAP juga merancang untuk meletakkan calon Melayu di kawasan pengundi majoriti Melayu, di mana Barisan Nasional (BN) meletakkan calon bukan Melayu dari parti komponen di kawasan berkenaan.

"Kita menghidu rancangan DAP ini tanpa disedari oleh PAS dan PKR, sebab itu saya ingin mengingatkan PAS dan PKR jangan jadi kuda tunggangan kepada DAP, mereka perlu sedar, mereka kini dipergunakan untuk kepentingan politik DAP" katanya.

Beliau menasihatkan ahli UMNO dan parti komponen BN sentiasa peka dengan apa yang dilakukan oleh pembangkang terutamanya DAP.

Zahid mengingatkan orang Melayu supaya tidak menjadi pengkhianat dan sanggup menjadi tali barut kepada DAP kerana terpedaya dengan janji-janji manis yang dibuat oleh pembangkang yang akhirnya merugikan orang Melayu sendiri. -MediaUMNO.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 22 May 2011 11:42 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Saya Tengok Sendiri Mangsa Tersepit...

Posted: 22 May 2011 10:37 PM PDT

"Saya pergi ke tempat kejadian, menyaksikan pasukan penyelamat bekerja dengan keras. Saya nampak empat kaki... ia adalah mayat dua budak lelaki yang terperangkap serta tertimbus dihempap tanah dan dinding konkrit besar. Ia adalah tragedi yang amat menyedihkan".

Demikian luahan Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika menceritakan tinjauannya ke tempat kejadian tanah runtuh Rumah Anak Yatim dan Anak Hidayah Madrasah At-Taqwa di Kampung Sungai Gahal, Hulu Langat dekat sini, malam kelmarin.

Timbalan Perdana Menteri berkata, beliau tiba di tempat kejadian jam 11 malam.

"Hati saya sudah pun berada di tempat kejadian tragik di Hulu Langat itu," katanya yang menyampaikan sumbangan RM50,000 kepada Rumah Anak Yatim dan Anak Hidayah Madrasah At-Taqwa.

Muhyiddin berkata, kerajaan sedang menangani keadaan dan akan memberikan bantuan kepada keluarga mangsa kejadian tanah runtuh itu sebagai sokongan kepada mereka dalam menghadapi tragedi berkenaan.

Ketika melawat tempat kejadian malam kelmarin, Timbalan Perdana Menteri berkata, kerajaan akan memberi bantuan RM10,000 kepada setiap keluarga mangsa yang terkorban.

Selain itu, katanya, kerajaan juga menanggung sepenuhnya kos perubatan mangsa yang cedera dan segala keperluan pengebumian mangsa yang meninggal dunia.

emm... mana mb selangor ekk.. aku dengar semalam dia pi melawat bukit antarabangsa tempat azmin ali, apa hal pi melawat bukit antarabangsa, tanah runtuh di hulu langat.... ntah laa.

MERBOK TIMES

Posted: 22 May 2011 11:38 PM PDT

MERBOK TIMES


Ketua Hakim Negara diserang dua kali serangan jantung hari ini

Posted: 22 May 2011 10:38 PM PDT

PUTRAJAYA: Ketua Hakim Negara, Tun Zaki Tun Azmi dipercayai berada dalam keadaan kritikal setelah terjatuh di Wad ED, Hospital Putrajaya pagi Isnin.

Difahamkan beliau mengalami tekanan darah rendah dan komplikasi jantung.

Menurut sumber terdekat dengan beliau, Zaki mengalami serangan jantung sebanyak dua kali pagi tadi.

Beliau dikatakan mengalami serangan jantung secara tiba-tiba di rumah dan kali kedua ketika berada di Hospital Putrajaya untuk menerima rawatan.

"Saya mendapat panggilan telefon daripada pengawal peribadi beliau (Tun Zaki) yang mengesahkan beliau kini berada dalam kritikal.

"Isteri beliau turut berada di sisinya kini," kata sumber itu kepada mStar Online ketika dihubungi di sini, Isnin.

Bagaimanapun, beliau kini telah dibawa ke Institut Jantung Negara (IJN), untuk rawatan susulan.

Zaki, 64, dilantik sebagai Ketua Hakim Negara pada 18 Oktober 2008 dan beliau merupakan pengerusi pertama bagi Suruhanjaya Pelantikan Kehakiman sejak penubuhannya pada 16 Februari 2009.

Beliau dilahirkan pada 12 September 1945 di Alor Setar, Kedah dan mendapat pendidikan awal di Kolej Sultan Abdul Hamid, Alor Setar, Sekolah Anderson, Ipoh dan English College, Johor Baharu.

Pada 1969, beliau telah melanjutkan pengajian di Lincoln's Inn, London dan dianugerahkan Barrister-at-Law.

Beliau merupakan anak bekas Ketua Hakim Negara (1966-1974), Allahyarham Tun Mohamed Azmi Mohamed.

Beliau berkahwin dengan Puan Sri Nik Sazlina Mohd Zain dan mempunyai 4 anak iaitu Dzofrain Azmi, Razif Azmi, Azri Azmi dan Azfar Azmi. (Sumber mstar online)

SELALU ADA YANG BARU

Posted: 22 May 2011 11:36 PM PDT

SELALU ADA YANG BARU


PRU 13 - LEBIH KEPADA SYURGA ATAU NERAKA?

Posted: 22 May 2011 09:15 PM PDT


JAUHKAN DIRI DARI MENDEKATI SIFAT SYAITAN ATAU IBLIS...

Kalau terlibat dengan politik sudah tentu macam-macam kita dengar kerenah orang politik. Di negara ini ada dua kaum besar iaitu Melayu dan Cina.DAP dan MCA adalah dua parti mewakili orang Cina terbesar. Manakala Umno dan Pas adalah dua parti terbesar mewakili melayu.

Jika dilihat dari feel perangai dan bahasa orang politik sudah tentu berbeza dan tidak macam orang kebanyakan. Mereka buat atau bercakap lsesuatu lebih kepada mempunyai kepertingan masing-masing. Mereka mahukan kepada pengaruh politik supaya mereka dipilih oleh rakyat setiap kali pilihan raya sekaligus pangkat dan kuasa akan terhapus jika mereka kalah dalam pilihan raya.

Selain dari mahu menang, pemimpin parti juga mahu menegakkan kebenaran parti masing2. Cara pas lebih kepada mengambil pendekatan agama untok mendapatkan pengaruh kuasa politik. Agama Islam dilihat sekarang sudah menjadi alat politik pas sedangkan islam bukan untok pas sahaja islam untok manusia didunia ini. Cara bercakap tokoh-tokoh pas yang hanya melihat orang Pas sahaja yang sempurna Islamnya.

Mereka berhujah banyak menggunakan al-Quran dan Hadis sebagai dalil tetapi lebih kearah mengikut kehendak mereka. Gaya dan bahasa mereka semasa berhujah pun kadang kala sudah bercanggah dengan al-Quran dan Hadis. Berceramah penuh dengan kata-kata kesat dan fitnah diawal dan diakhir ucapan sahaja kelihatan baik. Kumpulan pas seperti ini lebih suka menapilkan diri mereka supaya orang percaya mereka lebih berilmu dan bertakwa sebab itu lah mereka mengkafirkan sesama islam pun orang islam lain boleh mempercayai mereka. Amalan syaitan dan iblis yang angkuh, bongkah, takbur dan riak jelas kita dengar melalui bahasa mereka ketika berceramah sedangkan syaitan dan iblis dinerakakan oleh Allah disebabkan perkara tersebut. Mereka membelakangkan ayat 148 hingga 149 Surah An-Nisaa' dilarang sama sekali memaki hamun dan kemusnahan orang, sedangkan berhala sekali pun Allah larang sebagaimana terkandung dalam ayat 108 Surah Al-An'aam.

Kita tidak heranlah apa-apa pun dalam politik. Kerana mahu kepada pengaruh bukan melayu Nik Aziz sanggup mengepalai kumupan 11 menentang perpaduan sesama melayu dan islam di negara ini. Melalui fatwa-fatwa menggelirukanlah oleh Nik Azizlah Kelantan dapat diperintah oleh pas hingga hari ini. Kerana mahu menjahanam Umnolah Nik Aziz sanggup menyebelahi DAP bila kerajaan UmnoBN berhadapan dengan krisis agama di negara ini. Kerana terlalu gila kepada kuasalah Nik Aziz sanggup menyebelahi Anwar Ibrahim dalam kes liwat dan mendoakan pemimpin Umno pecah perut. Kerana gila kepada kuasalah Khalid Samad berceramah dalam gereja menyokong penggunaan kalimah Allah oleh orang bukan islam.

Kerana politik juga UmnoBN bertungkuslumus memberitahu rakyat kemungkaran pas dan pembangkang di negara ini. Tetapi kita semua kena tahu itu juga merupakan tanggongjawab kerajaan UmnoBN bagi mempastikan negara ini tetap aman supaya rakyat dapat hidup mencari rezeki dan beramal ibadat. Kerajaan terpaksa menggunakan berjuta2 duit rakyat dalam mengatasi karenah2 dan gaji/elaun wakil2 rakyat yang tidak berkerja, tidakkah ini pembaziran dan bebanan kepada kerajaan? ada juga orang islam mengatakan kalau tidak kerana tokoh2 pas dan PKR mengkianati fikiran orang melayu sudah tentu islam di bawah pemerintahan Umno lebih kuat lagi di negara ini.

Sepatutnya kita kena tanya dimana amalan tokoh2 islam pas sebenarnya?, adakah isi kandungan dalam ayat 51 hingga 63 Surah Al-Maa-idah,ayat 118 hingga 120 surah Ali-'Imran,ayat 10 surah Al-Hujuraat, surah Al-imran ayat 1o3 dan ayat 112 untok orang-orang umno sahaja yang mereka anggap kafir itu? Sepatutnya Pas perjuanglah apa yang Umno tidak buat bersabit dengan kekuatan islam dan menyokong Umno apa yang Umno buat untok kekuatan islam dengan benar2 berpadukan Al-quraan dan hadis mengikut kehendak Allah SWT dan Rasul-Nya dan menjauhi segala larangannya bukan dengan cara apa yang mereka lakukan hari ini dengan menghukum sesuka hati orang yang mengucap dua kalimah syahadat lain sebagai golongan tidak islamik dan tidak layak masuk syurga semata tidak mengikut parti mereka.

Orang Pas tidak boleh menerima Qada' dan Qadar apabila saja kalah dalam sesuatu pilihanraya, kalau menang semua baik dan bagus kalau kalah maka akan dituduh SPR tidak telus, Umno menipu dan pengundi pun dianggap hantu sebagai punca kekalahan walhal menang atau kalah sudah sedia tercatat dalam skrip takdir dan suratan. Orang Pas sering baca ayat Wamakaruwamakarollah tetapi bila kalah boleh percaya disebab dan dikeranakan oleh sabab-sebab yang menyebabkan mereka lupa tentang ketentuan dan takdir Allah.

Kalau kita buat dalam keadaan tahu kalau kita sedikit sebanyak dianugerahkan Allah ada ilmu tetapi kita menggunakannya(ilmu) bagi kekeliruan orang untok kepertingan kita dan kumpulan kita maka orang jenis inilah Allah kata lebih awal akan dicampakan ke api neraka. Orang Pas banyak buat apa yang mereka tahu tidak boleh buat tetapi mereka buat. Sebab itulah Nik Aziz menggeluarkan macam-macam fatwa bagi membolehkan mereka buat. Kalau kita tengok disini Umno lebih kepada apa yang mereka lakukan sebab mereka tidak tahu, tetapi sebaliknya apa yang Pas lakukan mereka lebih tahu berbanding Umno tetapi kerana mahu jatuhkan Umno dan gila kepada kuasa Pas sanggup lakukan lebih daripada kejahatan Umno maknanya melalui fahami penulis melalui ayat-ayat Al-Quraan dan hadis diatas maka Paslah didahulukan oleh Allah dihumban ke api neraka bukannya Umno.


The Unspinners

Posted: 22 May 2011 11:21 PM PDT