Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Ahad, 29 Mei 2011 at 1:38 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


House PK

Posted: 29 May 2011 01:27 PM PDT

House PK


GEMPAR! KHALID IBRAHIM ADALAH PEMBUNUH ANAK YATIM YANG SEBENARNYA!

Posted: 29 May 2011 05:50 AM PDT

BELIA 1 MALAYSIA NAK TAHU BAGAIMANA SEORANG PENGANGGUR BOLEH BELI ECM LIBRA?

Posted: 28 May 2011 06:00 PM PDT

Apa Yang Tersirat

Posted: 29 May 2011 01:25 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Kini Anwar menyerang Ibrahim Ali pula

Posted: 29 May 2011 05:04 AM PDT

Datuk Ibrahim Ali, yang mengetuai pertubuhan bukan kerajaan Perkasa sejak tiga tahun lalu, merupakan seorang ahli politik Malaysia yang paling buruk, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ketua Umum Pakatan Rakyat (PR) itu mendakwa presiden Perkasa itu cuba melaga-lagakan umat Islam dan Kristian antara satu sama lain dengan mengisytiharkan sanggup mengadakan perang jihad terhadap komuniti Kristian.

Dalam ceramahnya tiga minggu lalu, Ibrahim memberi amaran kepada komuniti Kristian bahawa beliau akan melancarkan perang jihad jika mereka meneruskan agenda mahu merampas kedudukan Islam negara ini.

Ahli Parlimen Bebas Pasir Mas itu berkata, beliau bersedia untuk jatuh atas kenyataannya itu demi mempertahankan maruah Islam.

Bagaimanapun beberapa pemimpin dari BN dan PR membantah tegas kenyataan tersebut dan meminta agar tindakan dikenakan terhadap Ibrahim.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein pernah berkata, apa yang dikatakan Ibrahim itu tidak mewakili keseluruhan masyarakat Melayu.

Pertikaian antara agama Islam dan Kristian timbul apabila Utusan Malaysia menyiarkan laporan bertajuk "Kristian agama rasmi?" pada 7 Mei lalu, mendakwa wujudnya perbincangan untuk menjadikan Kristian sebagai agama rasmi negara, sekali gus melantik perdana menteri dari kalangan penganut itu.

Akhbar milik Umno itu juga mendakwa ada konspirasi mahu menjadikan Kristian sebagai agama rasmi, usaha didakwa disokong oleh pemimpin DAP.

Bagaimanapun pemimpin DAP dan pemimpin Kristian telah menafikannya.

Dalam kenyataan terbaru hari ini, Ibrahim yang bertanding dalam pilihan raya umum 2008 atas tiket PAS di Kelantan berkata, pada pemilihan parti itu minggu depan berhadapan dengan nasib "menang sorak kampung tergadai" di arena politik tempatan.

Ibrahim juga mendakwa yang akan untung ialah DAP dan Anwar.PR dianggotai DAP, PAS dan PKR.

Rahman mengaku pernah ke Kg Tambatuon

Posted: 29 May 2011 04:54 AM PDT

mpkotabelud Abdul Rahman Dahlan
I have been to Tambatuon. Infact gave projects there. Err.. How many times u visited Ipoh timur again? RT @limkitsiang 3 minutes ago

Terbaca Twit MP Kota Belud kepada Lim Kit Siang, wakil rakyat itu berkata, bahawa beliau pernah ke Kampung Tambatuon, malah memberikan projek di kampung tersebut.

Persoalan Lim Kit Siang sepertimana dipetik oleh MO, kini telah terjawab.

Tembelang Wakil Rakyat Kota Belud terbongkar?

Posted: 29 May 2011 01:41 AM PDT

Musli Oli
Betulkah tuduhan Lim Kit Siang, MP Kota Belud tdk pernah walau sekali melawat Kg Tambatuon, sebelum dan selepas election walaupun cdgn pembinaan Empangan menjadi konteroversi? Tuduhan itu saya baca dalam twitter. Harap tuduhan LKS itu tak betul! Bagaimana pun kita harap DARD jawap? 7 hours ago via BlackBerry · Like ·

Dalam twitter atau FB bukan main sibuknya MPKotabelud bertegang urat dengan sesiapa dalam rangka meneggakkan kerajaan. Bermacam isu yang dibangkitkan-pasti MP itu dapat memberi jawaban dengan fakta. Namun kejuaraan MP itu terbongkar-apabila Penasehat DAP Lim Kit Siang membongkarnya melalui twitter-seperti tulisan saudara MO (dipetik).

Pada persidangan DUN awal bulan ini, ada sekumpulan yang mendakwa penduduk kampung Tambatuon melakukan tujuk perasaan secara aman dengan dibekalkan berbagai pelekat membantah pembangunan empangan di kampung tersebut.

Ekoran tujuk perasaan itu, Timbalan Ketua Menteri Sabah Datuk Yahya Hussien berkata dalam dewan, bahawa pembangunan empangan itu masih dalam bentuk cadangan.

Sementera itu, Menteri Pelancongan Negeri Datuk Masidi Manjun pula berkata, sebenarnya tiadapun rancangan seumpama itu, kerana tiada sebarang kertas kabinet dibentangkan untuk pengetahuan kabinet negeri.

Isunya di sini- bukan lah mengenai bantahan pembangunan empangan di KG Tambatuon, tetapi isunya adalah- benarkah wakil rakyat yang mewakili Kota Belud tidak pernah melawat kampung kontraversi tersebut.

Jika lah wakil rakyat itu peka-sudah tentu acara turun padang telah diadakan untuk mengetahui kebenaran, janganlah sampai pembangkang yang memberi tahu rakyat-bahawa wakil rakyat tidak pernah melawat salah satu kampung yang terletak di kawasannya.

Akibat pembongkaran Lim Kit Siang ini, terbongkarlah siapa wakil rakyat yang berprofile tinggi itu.

Ini lah masalahnya, jika wakil rakyat yang dipilih bukan anak tempatan, akibatnya rakyat yang memilihnya diketepikan begitu sahaja. Satu perkara yang terlupa-sebenarnya rakyatlah sebagai boss kepada rakyat-kerana rakyatlah yang memberi status Yang Berhormat-namun, apa yang berlaku di Kampung kontraversi itu adalah salah satu "tips of iceberg".

Peranan Anwarisme dalam pemilihan kepimpinan PAS

Posted: 28 May 2011 10:12 PM PDT

APABILA seramai 1,100 perwakilan melangkah ke Kolej Universiti Zulkifli Muhammad di Taman Melewar, Gombak pada Jumaat ini, mereka tidak harus melupakan fakta berikut:

''Kemunculan Pas dalam sejarah politik tanah air telah bermula semenjak 23 Ogos 1951 apabila para ulama yang bersidang di Kuala Lumpur bersetuju menubuhkan sebuah persatuan yang dinamakan Persatuan Ulama Se-Malaya. Ia kemudiannya diubah menjadi Persatuan Islam Se-Malaysia (Pas) pada 24 November 1951.''

Catatan sejarah ini tidak boleh dipadamkan oleh mana-mana juga pemimpin atau ahli Pas dalam mereka meneruskan kesinambungan perjuangan kepimpinan terdahulu.

Atas sebab itulah apabila mereka hendak melakukan pemilihan barisan kepimpinan, nawaitu dan tindakan mereka perlu berasaskan kepada kemahuan sendiri serta memastikan Pas tidak dicemari atau dipengaruhi oleh sebarang elemen luar.

Bagaimanapun sekarang ini sudah ada kebimbangan bahawa Pas kini bukanlah Pas dahulu, Pas sekarang dilihat semakin tenggelam dengan perjuangan Islamnya dan paling meresahkan sudah ada percaturan politik pihak luar bagi menentukan barisan kepimpinan parti tersebut.

Apa yang paling ketara berbanding pemilihan-pemilihan parti sebelum ini, suara yang kononnya mahu menjadikan Pas lebih progresif semakin lantang.

Dalam keghairahan itu, kelompok kepimpinan ulama menjadi sasaran untuk dijatuhkan dan ia semakin 'mengerikan' apabila percaturan turut melibatkan langkah memperluaskan 'jajahan pengaruh politik' pemimpin di luar Pas. Ini jelas apabila wujudnya apa yang dipanggil 'Anwarinas' - iaitu satu kumpulan di dalam Pas yang pro kepada Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Kelompok 'Anwarinas' ini seperti mana didedahkan oleh Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu, Zulkifli Noordin akan menterjemahkan apa yang telah mereka rancang sejak 2008 pada pemilihan kepimpinan Pas dalam muktamar kali ini bagi menukar saf kepimpinan parti itu yang sekian lama dikuasai oleh para ulama.

Dalam soal ini, kita tidak perlu menyebut siapa yang dimaksudkan oleh Zulkifli tetapi perwakilan dan ahli Pas boleh menilai sendiri senarai calon yang bertanding.

Dengan hati dan fikiran yang tenang mereka boleh mengetahui siapakah kelompok pro Anwar dalam Pas yang kini semakin ghairah untuk merebut jawatan dalam parti itu.

Kelompok-kelompok ini jika difikirkan secara tidak langsung sudah banyak membawa keburukan kepada Pas sejak parti tersebut bekerjasama dengan PKR dan DAP.

Mereka ini tidak lagi mementingkan perjuangan apatah lagi idealisme Pas sebaliknya lebih menitik beratkan bagaimana hendak berkuasa sahaja. Sebab itulah apabila berhadapan dengan isu-isu politik tertentu, pemimpin-pemimpin ini akan dilihat menyebelahi Anwar, PKR dan DAP tanpa mempertimbangkan lebih dahulu kesannya kepada Pas.

Kesudahannya, Pas dilihat hanya menjadi kuda tunggangan kepada kedua-dua parti tersebut dan sekali gus mencemarkan kepimpinan ulama dalam Pas.

Sikap tidak konsisten Pas adalah berpunca daripada mainan kumpulan pro Anwar di dalam parti itu yang bukannya menyebarkan semangat ukhuwah Islamiah sebaliknya meletakkan keuntungan politik mengatasi segala-galanya.

Sebab itulah, dalam pemilihan kali ini mereka menyusun strategi dan gerak gempur yang lebih rapi dan tersusun. Mereka mahu memastikan ulama-ulama atau mana-mana pemimpin yang tidak menyebelahi mereka ditamatkan riwayat politiknya dalam pemilihan berkenaan.

Perancangan mereka menjadi lebih mudah apabila ada di kalangan pemimpin utama di dalam Pas yang merestui hasrat mereka untuk merebut jawatan.

Walaupun dari segi tindak tanduk dan kata-kata ia tidak mencerminkan sikap sebenar sebagai pemimpin Islam tetapi semua itu sudah tidak lagi menjadi kriteria.

Apa yang lebih penting bagi kelompok ini, dengan kedudukan Pas yang dilihat agak ampuh dalam arena politik negara maka pemilihan kali ini dilihat detik terbaik untuk mereka melaksanakan 'agenda penjajahan politik' dengan menjadikan Anwar sebagai idola.

Semua keadaan ini seharusnya menyedarkan perwakilan-perwakilan Pas bahawa mereka mempunyai tanggungjawab besar bagi memastikan undi mereka tidak membuka ruang kepada 'penjajahan politik' tersebut. Walaupun hanya satu undi, ia bakal menjadi penentu kepada kesinambungan perjuangan Pas selepas ini.

Mengulas perkara ini, Ketua Kluster Politik, Keselamatan dan Hal Ehwal Antarabangsa Majlis Profesor Negara, Prof. Datuk Dr. Mohamed Mustafa Ishak berkata, Pas memerlukan pemimpin yang dapat membantu Presiden dan kepimpinan Pas secara bebas dan bijaksana tanpa perlu mengikut telunjuk proksi atau mana-mana pihak.

''Di sinilah delegasi ke muktamar perlu merenung dan memilih barisan kepimpinan yang dapat mempertahankan Pas sebagai sebuah wacana perjuangan Islam tulen yang tidak gentar mempertahankan prinsip-prinsip Islam dan bukannya menjadi parti submisif dan bersifat apologetik kepada mana-mana pihak yang menentang Islam serta prinsip-prinsipnya,'' kata beliau.

Justeru perwakilan Pas perlu memastikan pemilihan kali ini sebagai titik tolak untuk menghentikan pengaruh Anwarisme atau kelompok Anwarinas dalam parti itu.

Pemimpin-pemimpin yang dilihat hanya 'berkulitkan' Pas tetapi jiwa dan minda 'dijajah' dan dikuasai oleh pihak lain perlu ditolak habis-habisan. Mereka juga harus mempunyai keberanian untuk menyuarakan kebimbangan mengenai pengaruh Anwarinas ini dalam pembahasan termasuklah mendesak Pas supaya lebih tegas menyatakan pendirian berhubung isu melibatkan Anwar. Perwakilan tidak harus membenarkan Anwar terus mengembangkan pengaruhnya dengan memperkudakan pemimpin-pemimpin tertentu dalam parti tersebut.

Pas dilahirkan, dibesarkan dan disanjung kerana pengorbanan golongan ulama yang menempuh pelbagai cabaran bagi memartabatkan parti itu. Oleh itu wajarkah apabila parti tersebut sudah mantap, berkembang dan digeruni maka golongan ulama mahu dicampak begitu sahaja hanya kerana terpengaruh dengan percaturan politik Anwar, PKR dan DAP?

Perwakilan Pas perlu memahami bahawa jika terdapat kelemahan kepimpinan dalam parti tersebut, merekalah yang berhak memperbetulkannya dan bukannya orang luar.

Tindakan memilih pemimpin-pemimpin yang dilihat lebih 'berkiblatkan' Anwar dan terlalu menyanjungi hubungan dengan PKR dan DAP sehingga mengorbankan prinsip perjuangan parti sendiri hakikatnya hanya membuka ruang kepada berakhir kepimpinan ulama dalam Pas.

Memperkatakan lebih lanjut perkara ini, pemimpin dan ahli Pas yang masih sayangkan parti tersebut perlu menyingkirkan sindrom penafian dengan menganggap kewujudan puak Anwarinas atau kumpulan pro Anwar sebagai mainan media arus perdana.

Mereka perlu mengkaji dan menilai apakah ia hanya satu rekaan atau realiti memandangkan seperti mana didedahkan bekas Ahli Jawatankuasa Dewan Ulama Pas, Prof. Madya Mohd Noor Deris bahawa, ''ombak besar yang dibawa oleh kumpulan yang berkiblatkan Anwar seolah-olah tidak lagi mampu ditampung oleh kumpulan yang setia kepada Datuk Seri Abdul Hadi Awang'.'

''Mereka mungkin lemas di dalam gulungan ombak berkenaan. Jika benar itu berlaku, saya ingin menyarankan kepada pengikut 'totok' Pas, bersedialah untuk menjunjung kepimpinan yang berkiblatkan Anwar yang begitu rakus kononnya untuk membawa perubahan di dalam parti dengan pelbagai muslihat dan tipu daya lain,'' katanya.

Bagi mengelak semua itu berlaku, perwakilan sepatutnya sudah faham dan mengetahui sejak pilihan raya umum lalu siapakah di kalangan pemimpin-pemimpin yang dimaksudkan oleh Mohd. Noor. Tindak-tanduk kelompok berkenaan begitu ketara sekali apabila berhadapan dengan isu melibatkan Anwar dan lebih menjaga hati pemimpin-pemimpin DAP.

Lebih malang lagi ada antara mereka tidak mencerminkan peribadi sebagai seorang pemimpin yang mewakili sebuah parti Islam apabila kata-kata yang dihamburkan penuh dengan maki hamun dan caci nista.

Malahan ada pula antaranya semata-mata demi kepentingan politik sanggup bersekongkol dengan pemimpin-pemimpin DAP mengugat kedudukan orang Melayu. Permainan politik kebencian yang dipelopori oleh PKR turut 'merasuk' sebahagian daripada mereka sehingga sesiapa sahaja yang cuba berbaik-baik dengan pemimpin-pemimpin UMNO biarpun hanya untuk minum secawan kopi pun akan ditentang habis-habisan.

Apa pun orang luar hanya boleh memberi pandangan dan nasihat terserahlah kepada perwakilan Pas untuk membuat keputusan.

Apa yang pasti jika mereka masih menganggap ancaman Anwarinas hanyalah satu mainan atau ciptaan musuh politik mereka, maka mereka juga perlu bersedia untuk bertanggungjawab menjadi penyumbang kepada kejatuhan kepimpinan ulama dalam Pas. Zulkiflee Bakar- Utusan

Antara air mani dan harga barang

Posted: 28 May 2011 08:36 PM PDT

Percaya atau tidak bahang kehidupan yang melanda rakyat negara ini, adalah menghadapi kenaikan harga barangan keperluan harian. Sementara tambahan pendapatan yang berupa gaji, masih pada peringkat yang sama, kenaikan harga mengakibatkan pendapatan mengecil.

Walaupun kerajaan menangguhkan kenaikan harga minyak RON95, diesel dan gas, namun harga barangan tetap naik.

Pada Jumaat, Majlis Ekonomi Negara telah bersetuju agar tarif litrik dinaikkan, walaupun kerajaan masih menelitinya. Di jadualkan, menteri yang bertanggungawab mengenai tarif litrik akan menguraikan strata tarif litrik pada minggu depan.

Di kampung-kampung atau di kedai-kedai kopi di pekan-pekan kecil, ramai rakyat yang mempersendakan keadaan ini, sambil berkata-kerajaan BN hanya sibuk dengan air mani, bukan sibuk mengenai mencari sumber ekonomi baru sebagai perantara, agar "money" untuk rakyat bertambah.

PEMANDU kata orang kampung, walaupun mereka kurang arif mengenai peranan agensi yang diketuai oleh Idris Jala itu, hanya sibuk mengenai subsidi, potong subsidi adalah cara perekonomian negara untuk bersaing. Memang kerajaan, terpaksa menanggung berbilion riggit setiap tahun untuk subsidi, namun rakyat juga bertanya-sementara subsidi terus dibayar, namun harga barangan selain yang dikawal terus meningkat.Apa kah pemberian subsidi tidak mampu mengawal harga barangan?

Kerajaan mesti mengkaji fenomina ini, mungkin mekanisme pemberian subsidi tidak sesuai atau berlakunya keteresan?

Pihak pembangkang menggunakan kenaikan harga barangan yang tidak terkawal sebagai senjata politik, mereka ke kampung-kampung, yang tradisinya penyokong BN, mereka menabur berbagai umpan dengan justifikasi yang menyakinkan; bahawa kerajaan BN sudah tidak mampu mengurus negara, kerana itu beban kehidupan terus melanda rakyat. Kata mereka harga barangan terus meningkat, namun sumber pendapatan dalam keadaan kenaikan yang zero.

Pembangkang menuding jari kepada kehidupan wakil rakyat BN, yang hidup serba mewah, rumah besar, kereta banyak, namun rakyat dibiarkan menderita. Malah kata mereka, walaupun harga beras menigkat kepada RM100 sekilogram, wakil rakyat BN masih hidup mewah seperti biasa, demikian juga harga minyak naik sehingga RM100/liter, wakil rakyat BN, tetap akan hidup mewah-ini lah propaganda pembangkang, di kawasan-kawasan tradisi BN. Jangan perkecil propaganda ini, ianya bisa membunuh BN pada PRU-13 akan datang.

Dalam pilihanraya, yang penting memenanginya, bukan cara permainan yang dimainkan sebelum pilihanraya. Permainan kini, tiada isu lain terhadap pembangkang, hanya isu air mani; sementara Pembangkang terlalu banyak isu yang mampu mereka lontarkan kepada BN. Memang cara mudah- Pembangkang hanya boleh membangkang, bagi pembangkang, tiada kerja BN sebagai kerajaan yang betul, semuanya salah. Namun cara pembangkang menaikkan isu dengan justifikasi yang menyakinkan, boleh menukar pendirian para pengundi.

BN-jangan berharap dapat mendapat undian daripada penyokong pembangkang-yang memang sudah menjadi pembangkang, BN hanya mampu menarik semula penyokong BN yang melakukan protes pada PRU 2008, itu sahaja yang BN mampu buat.

Selain itu, BN mungkin boleh menarik para pengundi baru, mungkin!- sebab semalam dalam perjumpaan sejuta belia di Putrajaya-belia berikrar mempertahankan Putrajaya!!

Persoalannya-apakah para belia itu, mewakili persepsi belia seluruh negara?

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 29 May 2011 01:23 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory


VIDEO PANAS!! BUKTI NYATA ANWAR DIPUJA GAY DAN PONDAN!!

Posted: 29 May 2011 12:35 PM PDT


McTheory:
Comey betul pondan-ponda tu.. kah kah kah.. siap berjambang lagi tu..

VIDEO PANAS!! ANWAR SEKS, ANWAR PENIPU!!

Posted: 29 May 2011 06:45 AM PDT


McTheory:
Memang penipu, pembelit, penutuh dan peliwat.. segala pe semua dia..

PANAS! AHLI UMNO MASUK PKR DAN PAS, TAK DAK KA AHLI UMNO NAK MASUK DAP??..

Posted: 29 May 2011 03:15 AM PDT

Bila dah kata dekat dengan PRU, mulalah berpusu-pusu ahli UMNO tah dari mana tah masuk ke parti lawan.

Di Sabah!!


Seramai 103 orang lagi ahli UMNO Tenom telah mengucapkan 'Selamat Tinggal Kepada UMNO' kerana secara beramai-ramai menyertai PKR Cabang Tenom dengan kerelaan hati mereka sendiri sewaktu menyerahkan borang permohonan kepada Ketua Cabang PKR Tenom, Halik Zaman. Dalam ucapannya, Halik menyentuh beberapa isu semasa yang hangat dirasai oleh penduduk kampung daerah Tenom, antaranya isu kenaikan tariff elektrik, harga gula dan kos hidup yang melambung tinggi dan mencekik leher orang miskin di kampung.

Di Kelantan!!


Bekas Ketua Cawangan Umno Kampung Melayu Sri Kundang, Mat Senin Mat Lana mengetuai 111 ahli cawangan itu membuat keputusan meninggalkan Umno dan menyertai PAS.


Mat Senin bersama bekas ketua pemuda cawangan tersebut, Mohd Khairuddin Abu Bakar dan bekas ketua wanita, Kamariah Meor Baldin secara rasmi menyerahkan borang keahlian PAS kepada Mursyidul Am, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di majlis Ceramah Perdana PAS Ganti Umno di Dewan JKKK Kampung Setia, Tasik Biru, Kuang malam tadi.


Mc percaya lepas ni akan ada pulak ahli UMNO yang masuk Dap. Jangan tanya Mc macam mana boleh masuk Dap, tapi 'pasti akan ada' kerana perang pilihanraya kali ini amat berbeza dari yang lepas-lepas. Pakatan akan cuba sehabis mungkin untuk membuat lakonan menunjukkan ahli UMNO masuk ke parti mereka, sedangkan mereka itu hanya orang biasa yang menyamar dan kononnya jadi orang UMNO.

Mungkin ada dua-tiga orang yang masuk parti lawan disebabkan tak puas hati. Ala biasa la, masalah disiplin, parti kenakan tindakan, kemudian tak puas hati, keluar parti.

Nak kasi gempak, dua tiga orang tadi, pergi kutip mana-mana punya orang, suruh buat ramai, kemudian panggil media, kasi gempak buat tajuk '120 orang UMNO masuk Dap!'

Dey tambi.. taktik bodoh macam tu, masa zaman P. Ramlee dulu je orang pakai, lani orang dah tak pakai lagi dah.

Kalau ada benar-benar ahli UMNO yang nak masuk Pakatan, silakan, jangan buat semak dalam UMNO, ada 4 juta orang lagi yang sanggup menyokong perjuangan UMNO dinegara ini.

McTheory:
Bagus pembelot blah dulu sebelum perang!

PANAS!! VIDEO BUKTI JELAS ANWAR KAKI KELENTONG NEGARA!!

Posted: 28 May 2011 10:50 PM PDT


McTheory:
Sudah termaktub dan tertulis si malaun ni memang kaki kelentong!!

KITA BAKO!! MALAYSIAKINI BOLEH BLAHHHHHH!! portal kurap kudis pakatan!!

Posted: 28 May 2011 08:24 PM PDT

anjing suruhan anwar di internet!!
Saya terpanggil untuk mengulas tentang berita yang berniat jahat yang disiarkan semalam oleh portal pembangkang, Malaysiakini.com, di sini, yang menyatakan bahawa kononnya tarif elekrik sudah dinaikkan oleh Kerajaan dan pengumumannya akan dibuat oleh Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Datuk Seri Peter Chin Fah Kui, pada satu sidang akhbar, jam 4 petang, Isnin ini. Pada saya, siaran akhbar seperti itu sangat berniat jahat dan tidak beretika untuk disiarkan sebagai bahan berita kepada rakyat.

Saya mengikuti dengan jelas mengenai isu ini dan menegaskan bahawa Kerajaan belum lagi membuat apa-apa keputusan mengenai kenaikan harga tarif elektrik tersebut. Pada satu sidang akhbar pada Khamis lepas, Peter Chin berkata bahawa harga tarif berkenaan akan diperbincangkan dan mungkin diputuskan pada satu mesyuarat oleh Jawatankuasa Penasihat Ekonomi Kebangsaan (National Economic Council), yang dijadualkan di Putrajaya, semalam (Jumaat).

Kemudian, selepas NEC bermesyuarat semalam, Peter Chin mengumumkan bahawa perkara tersebut masih belum selesai diperbincangkan dan masih perlu diperhalusi untuk mencapai satu keputusan. Peter Chin memaklumkan bahawa sekiranya keputusan mengenai isu itu dicapai, pihaknya akan mengadakan sidang media pada Isnin ini untuk memperjelaskan mengenainya. Itu fakta sebenarnya.


Dalam sidang media semalam, Kerajaan tidak pun mengumumkan bahawa tarif elektrik dinaikkan. Tidak ada kata muktamad dan masih lagi diperbincangkan serta diperhalusi. Dalam kata lain, tarif elektrik tidak pun dinaikkan. Tapi, memang sudah dasar media pembangkang yang sememangna suka menyebarkan berita bohong, tiba-tiba Malaysiakini menyiarkan berita bertajuk "Kerajaan meluluskan tarif elektrik"!

Jahat betul bunyinya! Bila masa Kerajaan luluskan? Memang benar Datuk Seri Najib yang pengerusikan mesyuarat itu, tapi tidak ada pun pengumuman dari pihaknya yang menyatakan bahawa Kerajaan meluluskan kenaikan tarif elektrik seperti yang dilapor oleh portal pemutar alam tersebut! Jelaslah Malaysiakini mendahului Kerajaan dalam hal ini.

Sikap mendahului kerajaan untuk memberitahu rakyat mengenai perkara sensitif seperti ini adalah sangat tidak beretika dalam dunia kewartawanan. Belum pun Kerajaan umumkan, mereka yang umumkan dulu? Siapa yang menjadi Kerajaan sebenarnya? Kerajaan BN atau Malaysiakini? Pada saya, niat sebenar sidang editorial Malaysiakini adalah untuk menimbulkan kemarahan rakyat terhadap Kerajaan kepada sesuatu yang tidak pasti!

Sebenarnya, belum tahu lagi sama ada benar atau tidak tarif elektrik akan dinaikkan atau tidak. Tarif itu mungkin kekal dan mungkin juga dinaikkan, malah mungkin juga diturunkan! Tidak mustahil untuk diturunkan, bukan? Sekiranya Peter Chin mengumumkan bahawa kadar harga tarif elektrik diumumkan turun, apa kata Malaysiakini? Tentunya dia putar belit 360 darjah mengatakan bahawa Kerajaan "takut" pada desakan pembangkang! Itulah yang mereka "spin" sebelum ini mengenai spekulasi kenaikan harga minyak baru-baru ini.

Tunggulah Isnin ini. Tak payahlah buat spekulasi mengenai perkara yang tidak pasti. Keputusan menaikkan, mengekalkan atau menurunkan harga minyak adalah terletak pada Kerajaan, bukan Malaysiakini. Tindakan portal pembangkang ini jelas tidak bertanggungjawab dan tidak beretika untuk disiarkan kepada rakyat. Apatah lagi berita itu akan mengganggu emosi rakyat yang bercuti di hujung minggu. Kita tunggu Isnin ini.

Seharusnya, pihak-pihak tertentu mengambil tindakan terhadap Malaysiakini yang menyiarkan berita beunsur fitnah seperti ini. Sewajarnya Khairy Jamaluddin mengumpulkan anak-anak buahnya yang bekelulusan Oxford itu untuk berdemo secara aman di depan pejabat Malaysiakini membantah berita-berita seperti ini. Bukan Utusan yang melaporkan berita palsu, tapi Malaysiakini lah yang sebegitu jahat menyiarkan pembohongan demi pembohongan kepada rakyat.

Harap jelas mengenai perkara ini. Wallahua'alam.

Tukang tulis MyKMU

Tukang Sebar McTheory

GROUP FACEBOOK HINA YANG DIPERTUAN AGONG!! mari kita ambil tindakan!!

Posted: 28 May 2011 04:02 PM PDT


Ini group cilaka yang menghina YDP Agong Sultan Mizan. Kalau tak percaya boleh klik SINI untuk saksikan sendiri betapa jijiknya manusia didalam group ini menghina YDP Agong dan kerajaan Malaysia. Sememangnya page ini dipercayai dibuka oleh kumpulan indon yang anti Malaysia.

Apa yang paling menyedihkan Mc, ada melayu haram jadah yang menyokong group ini dan turut menghina YDP Agong. Mc minta pada semua pembaca masuk group page ni, dah klik button report group dibawah
page berkenaan. Jika ramai yang membuat report kepada FB, maka group tersebut akan ditutup.

Perihal budak melayu yang menghina YDP Agong, Mc minta pihak berkuasa menjalankan tugas dengan pantas, ini kerana, perkara sebegini harus dicegah sebelum merebak. Ambil tindakan tegas pada mana-mana orang Malaysia yang terlibat dengan group ni.

Rasa-rasanya.. orang Malaysia mana yang menyokong group macam ni?

McTheory:
Tentulah geng Pas dan Pkr penjilat bontot Dap yang anti Sultan tu..

PEJUANG BANGSA

Posted: 29 May 2011 11:44 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Rahsia kehebatan Pemuda UMNO Bagan telah terjawab ...

Posted: 29 May 2011 02:52 AM PDT


Sebelum ini kalau sebut nama  Pemuda UMNO Bagan , orang pun tak  kenal siapa Ketua Pemuda bahagian itu . Tetapi selepas Ketua Pemudanya Ir Shaik Hussein Bin Mydin yang juga Ketua Pemuda UMNO P.Pinang telah  memalukan Ketua Menteri DAP  Lim Guan Eng di Taman Bagan tempoh hari, nama beliau terus meletup dan popular . 

Di mana hebatnya  Pemuda Bagan ini ? di  Kerisnya ka ...  Semalam PB dijemput ke Persidangan Perwakilan Pemuda Bagan dan ia dirasmikan oleh Exco Pemuda Lokman Noor Adam dan akhirnya telah menemui jawapannya .

Rahsianya ialah Sdr Shaik Hussein yang baru dilantik sebagai KP Negeri yang baru ada telor dan telah  tunjukkan bahawa inilah sebenarnya Pemuda Berani !

Beliau berkata semalam di dalam ucapannya yang mana beliau  sanggup pergi mana-mana PC Ketua Menteri jika diberi kebenaran bagi mendengar tuduhan dan fitnah Guan Eng kepada UMNO dan akan menjawabnya semasa itu juga . 

Ini yang kita mahu Pemuda harus berani bukannya berani di dalam majlis kelompok UMNO atau sidang media di PWTC sahaja . Sdr Shaik Hussien juga pernah ke Speaker Corner di Padang Kota dan berani  bertikam lidah dengan juak-juak kafir penyokong DAP .

Kalau ada 10 orang macam Shaik ini di P.Pinang , pakai demam juga la Guan Eng lidah biawak ini .....
























Cerita Cherok Tok Kun & semangat baru Pemuda UMNO Bukit Mertajam

Posted: 29 May 2011 01:27 AM PDT



Permatang Pauh & Bkt Mertajam ini  tidak dapat dipisahkan kalau bicara tentang Anwar Ibrahim  . Anwar Ibrahim sebenarnya bukan anak Prmtg Pauh tetapi adalah anak  Bukit Mertajam iaitu kampungnya  di Cherok Tok Kun .

Bila PB dijemput ke Persidangan Perwakilan Pemuda Bkt Mertajam di  Hotel Summit   dan kebetulan free masa itu , memang best la orang kampung Anwar sendiri buka cerita tentang nasib mereka yang tidak dibela langsung oleh PKR dan kerajaan DAP . Mesyuarat depa ini dirasmikan oleh Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia , Datuk Razali Ibrahim  .

Punya la tak buat kerja Adun PKR Tan Hock Leong ini sehinggakan  UMNO Bukit Mertajam telah baiki rumah penduduk sebanyak 13 buah rumah tetapi PKR baru baiki sebuah rumah . Itu belum kira jalan berlubang di kampung di Bkt Mertajam  termasuk Cherok Tok Kun sendiri  yang terletaknya Galeri Pejuang PKR .

Tok Musa yang juga Ketua Bahagian Bkt Mertajam semasa memberi ucapan bukan main lagi bakar semangat   semua perwakilan Pemuda  supaya  lebih  berani dan jangan takut kepada Pakatan Rakyat .

Semangat  baru Pemuda Bukit Mertajam juga semakin mendapat tempat dari golongan muda dan tidak lagi seperti dahulu.

Teruskan perjuangan Pemuda Bkt Mertajam !















PANAS ! Ostat Nor Azli Musa PAS sudah jadi orang fasik - kata Mufti Perak

Posted: 28 May 2011 07:03 PM PDT




Selepas panas isu Ostat totok PAS Nor Azli Musa yang gelarkan Mufti Perak sebagai Haramsani  kerana makan duit haram yang disebarkan secara meluas di You Tube , Tok Mufti Perak telah memberi komen beliau dan menyifatkan tingkah laku ostat PAS ini serupa orang FASIK ! Orang Fasik ini kalau cakap semuanya bohong dan sukar untuk kita percayai .

Memang elok pun gelaran orang fasik diberikan kepada Ostat PAS ini kerana mulut dia mencaci orang lain memang cukup memalukan .

 Kalau dia cakap Harussani sebagai Haramsani ,  beliau pulak sebenarnya  adalah Haramjadah ! Dasar pencacai DAP !


IPOH 28 Mei - Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria (gambar) menyifatkan tingkah laku yang ditunjukkan oleh bekas Ketua Dewan Pemuda Pas Perak, Nor Azli Musa menyerupai orang fasik kerana setiap kata-katanya sukar untuk dipercayai.


Katanya, orang seperti itu tidak wajar dipercayai kerana perbuatan memburukkan orang lain jelas bertentangan dengan ajaran Islam.


"Saya nak tanya dia, semasa dia bekerja makan gaji dulu, dari mana sumber duit gaji yang diterimanya?


"Semasa zaman Rasulullah dahulu pun, duit yang dibayar gaji juga diperoleh daripada cukai arak dan judi, semua itu tidak pernah dipertikaikan," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.


Harussani berkata demikian sebagai mengulas kebiadapan Nor Azli yang sanggup menggelarnya sebagai 'Haramsani' kerana menerima wang yang didakwa daripada sumber haram.


Dalam satu ceramah beliau yang dimuat naik di laman web Youtube, Nor Azli memberikan gelaran itu kerana mendakwa Harussani tidak menegur kerajaan negeri yang membayar gaji kakitangan awam dengan duit haram.


Harussani berkata, tidak salah menggunakan duit tersebut kerana perkara seperti itu tidak pernah dipertikaikan pada zaman pemerintahan Islam dahulu lagi

Bila Najib ajak belia pertahan Putrajaya dari Pakatan...

Posted: 28 May 2011 05:08 PM PDT






Patut lah juak-juak pembangkang marah sangat Himpunan Sejuta Belia di Putrajaya yang bermula Jumaat dan akan berakhir hari ini .  Himpunan ni telah menghimpunkan satu jumlah yang cukup besar bagi golongan muda malah melebihi himpunan Pemuda PAS dan PKR sendiri . 


Yang lebih mereka bengang lagi bila Najib menggunakan kesempatan di himpunan ini mengajak semua beliau pertahankan Putrajaya dari Pakatan !  


"Kalau di Mesir, sejuta belia berhimpun untuk menjatuhkan kerajaan, tetapi di Malaysia, sejuta belia berhimpun untuk mempertahankan Putrajaya. Pembangkang kata nak lelong Putrajaya. Tetapi Putrajaya tidak boleh dilelong sebab hari ini ada sejuta belia bersama-sama dengan kerajaan mempertahankannya.

"Kalau belia terus bersama-sama dengan kerajaan, negara kita akan jadi aman dan pembangunan dapat diteruskan. Saya percaya kita boleh tunjuk kepada dunia bahawa negara kita aman dan stabil dan menjelang 2020 kita akan jadi negara maju.

"Kita tidak bergolak. Apa yang berlaku di Mesir dan Tripoli itu soal negara lain.Negara kita, milik kita dan belia hari ini tahu bahawa masa depan mereka bergantung kepada kejayaan dan plan transformasi negara," katanya.









Anwar dan Pakatan amat  mengharapkan sokongan luar biasa pengundi muda  kepada mereka pada PRU akan datang  bagi memudahkan mererka  masuk   ke  Putrajaya tetapi nampaknya Najib lebih bijak untuk menyekatnya dengan mengajak semua belia pertahankan Putrajaya dari Pakatan . 


Ungkapan Najib ini jelas cukup mendalam sekali dan memberi tamparan hebat kepada  Pakatan  kerana lebih 1 juta golongan belia telah  hadir ke Putrajaya .  Tenyatan kini golongan muda bukan lagi golongan yang dipinggirkan kerajaan tetapi merupakan share partnet  kepada kerajaan  ! 



DIMENSI

Posted: 29 May 2011 11:13 AM PDT

DIMENSI


Omegay: lepas SNAP kini giliran SAPP kene 'sembelih'

Posted: 28 May 2011 05:30 PM PDT

kit siyal: "cilakak!..lu langsi lu mati!!

"Sebenarnya Ketua DAP Sabah Jimmy Wong Sze Phin menjemput saya ke pesta menuai DAP (semalam). Sebagai balasan saya jemput Jimmy Wong sebagai tetamu ke rumah saya dan kami berbincang dengan baik soal politik.

"Kami bersetuju mengenai pentingnya dibina persefahaman bersama antara SAPP dan DAP," menurutnya dalam satu kenyataan di sini Sabtu.

Bekas Ketua Menteri itu berkata sebagai tetamu di majlis DAP, beliau tidak menyangka akan diberikan kata dua seperti yang diutarakan Kit Siang degan cara yang kasar, yang meletakkan dia dan rakan-rakan seperjuangannya yang lain dalam keadaan yang memalukan, dan parti dipersendakan di hadapan orang ramai. - mstar

apa bezanya komunis dulu dengan komunis zaman sekarang? dulu ganas sekarang kasar. dulu ugut siap tembak kat kepala. sekarang mula persenda dan malukan depan orang ramai. agenda tetap sama. gila kuasa! Tengok ape dah jadi dengan pasrael?

dulu bukan main manis lagi kata2 dan pujuk rayu kit siyal terhadap wally slipau. siap berpeluk2kan lagi. Sekarang tengok! setelah menjadi babu kepada deeayypig, pasrael bukan saje dimalukan malah di perkudakan, taraf mereka di letakkan di bawah tapak kaki kit siyal.

SNAP dah pun merasa kepahitan di permainkan oleh deeaaypig dan peegayrar. kini kerakusan mereka di tujukan ke arah SAPP pulak. namun yong teck lee masih berupaya menyembunyikan kekesalan di perlakukan sedemikian rupa semata2 nak menutup aib yang di terima agar ahli2nya dapat memaafkan kebiadapan deeayypig

seperti yang di ketahui yong teck lee ni macam lalang dan takde pendirian tetap. jenis pemimpin yang mudah kene saiko. tu pasal anuvaji tengok dia ni ada potensi jadi balaci sama macam baruk bian di sarawak.

apakah parti2 pembangkang di sabah dan sarawak akan tetap menyertai gabungan ganas fuckatan riot yang di ketuai oleh manusia 2 alam seperti kit siyal dan anuvaji pandikutti setelah dihina? apa pun pandai2 lah buat pilihan!

yang pasti mereka menuju arah kehancuran huhuhu >|D

Awekz Bukit Gantang

Posted: 29 May 2011 07:44 AM PDT

Awekz Bukit Gantang


Betul ker Azmin Ali???

Posted: 28 May 2011 06:28 PM PDT



Awekz: Just nak share dengan puak-puak Perosak Rakyat yang pemimpin sanjungan korang bukan lah baik sangat pun!!! Firkir- Fikirkan!!!

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 29 May 2011 03:48 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Program angkasa lepas Pakatan meneroka Marikh

Posted: 29 May 2011 12:00 AM PDT


Kononnya Pakatan Rakyat mencapai hasrat untuk memerintah negara.

Buat sementara menunggu Anwar menghabiskan tempoh masa hukuman minima di Sungai Buloh Resort untuk peliwat dan penzina, Haji Hadi menjadi Perdana Menteri.

Lim Kit Siang Timbalan Perdana Menteri dan banyaklah pemimpin DAP pegang jawatan Menteri. Tony Pua jadi Menteri Kewangan Ronnie Liu jadi Menteri Dalam Negeri. THeresa Kok manjadi Menteri Pertahanan. Lim Keng Yaik masuk DAP dan jadi Menteri Penerangan.

Mat Sabu pegang Menteri MOSTI. Dia terfikir nak meniru macam BN untuk hantar angkasawan.

Hadi setuju dan dia mahu buat program lagi hebat dari itu. Hadi arahkan MOSTI kaji kemungkinan untuk program hantar ke Marikh.

Dia bercadang untuk memanggil beberapa pemimpin Pakatan Rakyat untuk jadi angkasawan. Ada sedikit risiko. Perjalanan ini makan masa beberapa tahun, maka ada kemungkinan mereka tidak akan kembali.

Calon pertama ia-lah Nizar Jamaluddin. Dia seorang engineer dan satu calun yang sangat sesuai.

Selepas dipujuk-pujuk, Nizar agak setuju. Semasa itu, Nizar tak ada kerja nak buat. Kerjaya politikny adah berakhir. Dia kalah di kawasan ADUNnya. DAP memrintah Perak tapi mereka letak Melayu DAP sebagai Menteri Besar.

Hadi tanya Nizar, berapa dia mahu.

"Sejuta" jawapnye.

"Kenapa banyak tu?"

"Saya nak sumbangkan untuk anak-anak yatim. Untuk keluarga , saya dah sapu masa 8 bulan jadi MB. Ini nak tebus dosa."

Calon seterusnya adalah Dr Hatta Ramli. Dia pun sesuai. Seorang doktor dan belajar sama dengan Anwar di MCKK. Nik Aziz masih terus memegang Kelantan selepas PRU tapi Hatta kalah di Kuala Krai.

Hadi tanya soalan yg serupa.

Mengenangkan Anwar lama lagi baru nak keluar, Hatta rasa baik dia ke Marikh. Dalam fikirannya, dia yakin dapat kembali dan akan kembali sebagai hero negara. Boleh naikkan populariti untuk cuba balik kerusi Kual Krai.

Dr Hatta jawap, "2 juta ringgit.

"Sejuta saya nak bagi kat family saya. Yang sejuta lagi saya nak derma untuk kawasan dan diurus oleh keluarga saya. Ini jasa yang saya mahu diingati."

Dah panggil Jurutera dan Doktor, Hadi nak panggil pulak seorang peguam. Lalu Hadi panggil Dr Aziz Bari. Dulu masa kerajaan BN, dia berguna sebagai kaki bising. Pakatan naik, dia masih bising lagi macam-macam.

Lepas Hadi terangkan dan bertanya pandangannya. Hadi bocorkan kepada Dr Aziz bahwa dia akan pilih salah seorang antara Nizar, Dr Hatta Ramli dan Dr Aziz. Semua sanggup dan nyatakan berapa mereka mahu.

Lalu Hadi tanya, berapa pula dia mahu. Dr Aziz diam sebentar. Dia sedar dua yang lain adalah kumpulan Erdogan. Nampak sangat Hadi nak guna program ini untuk nyahkan orang-orang program. Macam ada powerplay.

Dia berbisik ke telinga Haji Hadi.

"Tiga juta ringgit."

"Kenapa lagi banyak dari yang lain?" Hadi tanya.

"Letaklah jumlah yang lebih patut dan memadai."

Dr Aziz menjawap, "Tok Guru kasi saya 3 juta. Saya beri kamu sejuta. Sejuta saya ambil. Kemudian yang sejuta lagi tu, kita kasi Nizar. Biar dia saja pergi ke Marikh."

bumiyang

Posted: 29 May 2011 03:28 AM PDT

bumiyang


Lagi Video Seks Pemimpin-pemimpin Pembangkang "Ditelanjangkan" Oleh BN???

Posted: 28 May 2011 10:42 PM PDT

tunku

Posted: 29 May 2011 03:27 AM PDT

tunku


A Rolls Royce for anyone who finds a man resembling Anwar

Posted: 29 May 2011 12:20 AM PDT

PETALING JAYA: Find a man resembling Datuk Seri Anwar Ibrahim and you can drive home a vintage Rolls Royce and with RM10,000 cash in hand.
That is the offer made by Kedah Kita chief Zamil Ibrahim to anyone who can find a person who looks like Opposition leader Anwar.
"The Rolls Royce (Silver 111, 6700cc) is mine, and the cash offer is made by someone who wants to remain anonymous.
"We are doing this to put an end to the prolonged saga following Anwar's claim that even if people say that the man in a sex video may look like him, it is not his tummy,'' he said.
Datuk T, comprising businessman Datuk Shazryl Eskay Abdullah, former Malacca Chief Minister Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik, and former Perkasa treasurer-general Datuk Shuib Lazim had, on March 21, revealed the existence of a video showing a man resembling Anwar having sex with a woman.
Anwar had lodged a police report claiming that he was not the man in the video and that it was part of a political conspiracy to topple him.
Zamil believes his offer can help throw light on the matter.
"The public are confused. I believe Anwar can finally clear his good name if we can help him find a man who looks like him, walk like him, and even smile like him,'' Zamil said.
Zamil also added that he would invite Eskay, Kita president Datuk Zaid Ibrahim and senator Ezam Moh Noor to sit in a panel to identify Anwar look-a-alike.
"The three of them were very close to Anwar. They can tell who looks exactly like Anwar,'' he said.
Several bloggers had also vouched to run naked around KLCC if a man resembling Anwar could be found.

tunku : what else is there to say about it........anwar, just admit it or at least follow like strauss kahn, resign from all political post and clear your name first.i don't understand why pas still believe in this man? count me in too, i will run naked around klcc too if a man resembling anwar in the sex video could be found.

MIC Wants Status Quo Maintained On Seat Allocation

Posted: 28 May 2011 03:21 PM PDT

KLANG, May 28 (Bernama) -- MIC wants the seats allocated to the party in the 2008 General Election (GE) to be maintained in the next election.
Its president Senator Datuk G.Palanivel said the party would work hard to ensure it wins the nine Parliamentary and 19 State seats in the next GE.
In the 2008 general election, MIC only won three parliamentary seats - Tapah, Cameron Highlands and Segamat and seven state seats. "We will never give up (in getting back the the parliamentary and state seats allocated to MIC)," he told reporters after officiating a Mother's Day carnival at a school near here.
Palanivel, who is also Deputy Plantation, Industries and Commodities Minister, said the possibility of any 'seat negotiations' would only take place if it involved a direct exchange and not parliamentary seats for senatorships.

tunku : the previous seat allocation can't be used any longer. if bn wants to win 2/3 majority they need to put candidates from the party that can wins the seat, not just based on party.gone are the days that we take it for granted. enough is enough. just give them the senatorship.PERIOD.palanivel should look into the mirror before making demands.

Dr Mahathir Discharged From IJN

Posted: 28 May 2011 06:22 AM PDT

KUALA LUMPUR, May 28 (Bernama) -- Tun Dr Mahathir Mohamad, who was admitted to the National Heart Institute (IJN) on May 18 for a chest infection, was discharged at 5pm today, said his aide Sufi Yusoff.
He said Dr Mahathir would be continuing chest physiotherapy and exercise at home.
"Doctors have also advised Dr Mahathir to continue resting to allow for a complete recovery," he said in a press statement here.
Accompanying Dr Mahathir home was his wife, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali.

Politik Harian

Posted: 29 May 2011 03:18 AM PDT

Politik Harian


PM Umum Sendayan Sebagai Pangkalan Baru TUDM

Posted: 28 May 2011 09:05 AM PDT

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada Sabtu menamakan kawasan Sendayan di Negeri Sembilan sebagai pangkalan baru Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) bagi menggantikan pangkalan TUDM di Sungai Besi, Kuala Lumpur.

Sendayan terletak kira-kira 12 kilometer dari Seremban. Baca lagi...

Taipingmali (tm)

Posted: 29 May 2011 01:35 AM PDT

Taipingmali (tm)


DAP

Posted: 28 May 2011 06:40 PM PDT

QR code

Posted: 28 May 2011 06:01 PM PDT

DAP AKAN RAMPAS DUN PERAK

Posted: 28 May 2011 09:55 AM PDT

Pas rupanya macam gampang-Bekas Ahli Pas

Posted: 28 May 2011 07:42 AM PDT

Laman blog Dr Annuar Rapaee Dun Nangka Sibu

Posted: 28 May 2011 07:41 AM PDT

118 bekas ahli PAS sertai UMNO Perak

Posted: 28 May 2011 06:58 AM PDT

Anugerah Belia terbaik negara! Mantap lah Rizan Hassan

Posted: 28 May 2011 06:05 AM PDT

Panas!! 200 Ahli UMNO Masuk PAS Kerana Kecewa?

Posted: 28 May 2011 02:56 AM PDT

NIK AZIZ MUNAFIK

Posted: 28 May 2011 01:54 AM PDT

PAPA GOMO

Posted: 29 May 2011 01:35 AM PDT

PAPA GOMO


Papa Gomo Ugut BUNUH Ahli AMK? Atau Jerat Dah Mengena?

Posted: 28 May 2011 07:30 PM PDT



Papa Gomo Ugut Bunuh? Betul ke Papa Gomo Ugut Bunuh ke atas Kepimpinan PKR? Emmm panas topik ni dan memang menarik untuk di ulas. he he he




Meh kita Lihat Video Di Atas ni.

Pergh Papa Gomo sekali lagi di laporkan dan kali ini Laporan Polis atas kesalahan berat ni beb. Ugut Bunuh di nyatakan dalam Video di atas. Tapi kesahihan nya Gomo ugut Bunuh tu betul ke? Tang mana Gomo kata nak Bunuh lelaki yang bernama Mohd Azuan Ab Rahman, 33, ahli Angkatan Muda Keadilan (AMK)

Emmm Tapi tidak mengapa biarlah Pihak Polis menjalankan siasatannya kerana Laporan Polis sudah pun di buat. Sebenarnya memang itu yang Gomo dan team Nadi Rakyat inginkan. Kami semua inginkan agar Pelayar facebook beranama Harapan Rakyat membuat laporan Polis kerana ada isu Leih Besar yang akan di dedahkan kelak.

Gomo juga sebenarnya tertarik dengan kenyataan Blogger Harapan Rakyat ini bila menyatakan:

"Sebelum ini saya ada menerima permintaan sebagai rakan di akuan Facebook saya oleh dia (Papa Gomo) tetapi tidak pernah ada hubungan yang baik namun apabila saya buka akaun itu pada 20 haribulan (Mei lalu). Saya menerima mesej ugutan (bunuh) itu melalui komen saya kepada orang lain yang mungkin kerana dia (Papa Gomo) tidak puas hati dan cuba mengugut supaya saya menghentikan segala kenyataan di laman tersebut," ujarnya.

Bagaimanapun menurut Mohd Azuan, beliau tidak dapat mengenal pasti masa satu pendapatnya yang menimbulkan kemarahan blogger Papa Gomo sehingga menyebabkan beliau menerima ugutan sedemikian.



Betul ke Blogger PR ni pernah berbalas komen di dalam FB? Sepanjang ingatan Gomo tak pernah Gomo masuk komen dalam wall nya dan Harapan Rakyat ini lah juga yang Add Gomo untuk menjadi rakan. Tapi tak mengapa lah kerana beliau sudah mendapat Publisiti yang mana kami Nadi Rakyat juga inginkan.

Jika benar Gomo tidak berpuas hati dengan beliau dalam menyatakan sesuatu isu adalah baik kiranya Blogger tersebut dapat juga tampilkan Print Screen perbualan Gomo dengannya dalam berbalas pendapat mengenai sesuatu isu. Amacam Azuan AMK? Ada berani ke?

Untuk makluman semua sebelum ni Gomo tak pernah kenal dan tahu ada pelayar FB bernama Harapan Rakyat. Cuma pada baru baru ini Gomo tahu kerana ada satu Kes besar yang telah di lakukan oleh Md Azuan ini di dalam FB. Itu lah baru pertama kali Gomo kenal dengan Pelayar FB harapan Rakyat ni.

Biasalah tu, dalam dunia hari ini maka di perlukan KAMBING HITAM dalam sesuatu pekara dan Gomo secara sukarela menjadi Kambing Hitam bagi seorang rakan Nadi Rakyat dalam memancing agar pelayar HarapanRakyat ini tampil keluar mendedahkan identiti nya.

Syukur kerana dalam masa yang singkat beliau tampil dengan mengakui beliau lah pelayar FB harapan Rakyat yang memang kami team Nadi Rakyat ingin menegenali beliau teramat sangat.



Sekarang PELANDUK DAH MASUK JERAT, macam Gomo nyatakan dari awal tadi biar Pihak Polis menjalankan siasatan dan laporan Harapan Rakyat ke atas Gomo dengan tuduhan BUNUH juga biarlah Pihak Polis yang menyiasat nya.

Kita ada undang undang dan Hormati lah Undang Undang tersebut. Gomo sebagai rakyat Malaysia akur dengan undang undang dan siap sedia untuk di panggil soal siasat berhubung laporan Polis yang di buat cuma Gomo nak ingatkan Md Azuan agar jangan dalam masa sehari dua ini PADAM FACEBOOK nya pulak. He he he

Tunggu pendedahan dari kami Team Nadi Rakyat ke atas Md Azuan AMK ini, dan kita akan nilai Isu Siapa Yang Ugut Siapa dan Siapa Yang mendatangkan ANCAMAN.

Ops sebelum tu Gomo pun nak sampaikan salam pada Naib Ketua AMK Azmizam Zaman Huri dan Ahli Majlis Pimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Fariz Musa . Lain kali kalau nak menonjolkan diri tu siasat dulu dan tanya dengan budak AMK anda tu apa yang dia telah lakukan.


Psssttt...Ingat berani sangat si juak AMK ni, ha ha ha....Penakut rupanya


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Barcelona Berhak Menang

Posted: 28 May 2011 01:44 PM PDT



Tahniah kepada Barcelona apabila menang dengan jaringan 3 Goal berbalas 1 ke atas Manchester United. Gomo akur dengan kekalahan ini dan memang Barcelona berhak menang pada perlawanan pagi ini!



Apa pun yang berlaku Manchester United tetap di hati dan akan kekal sehingga akhir hayat!



Tahun ni dapat satu Cup kira ok lah berbanding ChelShit,Arsengal dan Riverpool yang hanya dapat Mee Magee Cup! Hahahaha

Najib Razak Sokong Man Utd Yakin Menang Pagi Nanti

Posted: 28 May 2011 06:00 AM PDT




Malam ini Putrajaya akan di banjiri lautan para belia dan menjelang pagi jam 2 Dato Seri Najib Razak akan hadir bagi menyaksikan siaran secara langsung di antara pasukan kegemarannya Manchester United vs Barcelona.

So Jom kita GEGAR Putrajaya dan sama sama dengan PM kita menyaksikan perlawanan Akhir Liga Juara Juara. Najib Sokong man Utd kita sokong lah Man Utd.....he he he

HIDUP MAN UTD.....KASI MAMPOS BARCELONA INI PAGI!!


SAMBUTAN SEJUTA BELIA KLIK DI SINI


Psssttt....Man Utd akan menang 3 goal berbalas 0 ha ha ha

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

LIVE - Sejuta Belia Di Putrajaya Memang Gempak

Posted: 28 May 2011 02:12 AM PDT



Syukur Setakat ini cuaca di Putrajaya di mana berlangsungnya perhimpunan Sejuta Belia amat cerah dan baik walaupun awal pagi tadi cuaca mendung.



PM Dato Seri Najib Tun Razak hadir di Program Sejuta Belia pada jam 2.30petang tadi dan melakukan lawatan ke satu persatu tapak Belia yang ada di Putrajaya ini.



Turut mengiringi Dato Seri Najib adalah menteri Belia dan Sukan Dato Seri Shabery Chik,Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Dato Ahamad Maslan.



Sambutan amat menggalakkan dengan kehadiran para anak anak muda dari pelusok Tanah air!




Malam ini juga tayangan secara Langsung Perlawanan Akhir Di antara Pasukan Manchester United vs Barcelona akan di tayangkan di Putrajaya yang mana Dato Seri Najib akan turut hadir bersama para vvip yang lain untuk bersama para belia yang ada.




Jom Kita ke Perhimpunan Sejuta Belia di Putrajaya!

Sahabat-Gunung

Posted: 29 May 2011 01:27 AM PDT

Sahabat-Gunung


Kecewa....

Posted: 28 May 2011 01:35 PM PDT

Akhirnya, ..... Namun adat pertandingan, kedua-duanya pasukan hebat namun pagi nie milik Barcelona.

Tahniah kepada kedua-dua pasukan yang masuk FINAL.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Mungkinkah Detik Ini Akan Berulang .....

Posted: 28 May 2011 01:32 PM PDT


Mungkinkah detik ini akan berulang 5 minit lagi ........ ???



David Villa Plak ....

Posted: 28 May 2011 01:10 PM PDT

David Villa David Villa of Barcelona celebrates after scoring during the La Liga match between Barcelona and Sevilla FC on October 30, 2010 in Barcelona, Spain.

Gol yang menarik dari David Villa. Tak sampai 1 minit aku cakap kat FB yang aku bengang dengan corak permainan Barca yang macam tengah training, Van Der Sar dipukau rembatan cantik David Villa buat menambah duka MU.....

Makin senyaplah penyokong-prnyokong MU pagi nie, khabarnya ada yang dah masuk tido, betul ker?

Messi Plak Semputkan MU

Posted: 28 May 2011 12:55 PM PDT


Tadi ada terbaca FB sahabat Eizwan dari Kelantan yang membezakan antara gol yag disumbat Pedro dan gol yang disumbat Rooney, ......... kini aku nak tambah plak..... macammana plak dengan gol yang disumbangkan Messi sebentar tadi, cantik tak?

MU macam tak bermaya ak melayan permainan sempoi yang ditunjukkan Barca selain terjahan-terjahan ganas Valencia terhadap Messi .... eerrmmmm

45 Minit Yang Mendebarkan Anwar.....

Posted: 28 May 2011 12:30 PM PDT


Perlawanan yang menarik, namun sepanjang 45 minit yang pertama, menyesakkan dada penyokong-penyokong parti penyatuan dua jiwa lelaki 'Man United'....

Barca melepaskan berpuluh-puluh peluang untuk menyumbat ke gawang Tuan Rumah, namun permainan selamba Barca sangat mnarik. Ketenangan ayam tambatannya, Messi memukau penyokong-penyokong Man U.

Takpe, kita tunggu minit-minit seterusnya....

Rooney Buat Penyokong MU Bernafas Balik

Posted: 28 May 2011 12:20 PM PDT


Setelah terdiam buat seketika, penyokong-penyokong MU boleh menarik nafas lega apabila Rooney meledakkan gol di minit ke 34, bagi memberikan semula nafas buat penyokong-penyokongnya....

Perlawanan yang menarik.....

MU Dah Kena 1

Posted: 28 May 2011 12:13 PM PDT


Errmmmm.... nampaknya, gawang MU dah dibolosi Pedro di minit ke-27. Apa dah jadi MU, ramainya pertahanan MU pagi nie, hinggakan penjaga GOL Barca pun dah jadi pertahanan .....

MU vs Barcelona ....

Posted: 28 May 2011 11:45 AM PDT


Yer, perlawanan antara team gay 'Man United' menentang Barcelona dah bermula, adakah malam nie, penjaga gawang 'Man United' akan mengakhiri malam terakhirnya bersama MU dengan kejayaan atau sebaliknya.

MU nampaknya bermula garang, walaupun masih belum berjaya menembusi gawang Barca pada ketika ini .....



'Man United' Lambang Panyatuan Dua Lelaki.....

Posted: 28 May 2011 10:53 AM PDT


Betul ke "Man United" nie merupakan lambang penyatuan dua lelaki dalam kehidupan intim? Kalau benarlah kenyataan ini, bermakna Anwar Ibrahim pastinya akan menyokong Man United malam nie dalam usaha menumpaskan Barca di Stadium Wembley malam nie ..... "If two gay men get married, they won't call it GAY marriage, they call it MAN UNITED"....

Ooopssss... Tak tahan laaa.jpg

Posted: 28 May 2011 10:40 AM PDT

Aku pun tak tahu mengapa ramai snagat hantar pic nie kat aku malam nie.

Aku ingatkan nak tido, tapi kawan-kawan berikan aku semangat untuk menyaksikan perlawanan yang dijangka menarik antara Barcelona menentang MU....

Perkiraan mudah, MU sebagai TUAN RUMAH mempunyai kelebihan untuk menewaskan Barcelona di Stadium Wembley sebentar lagi....

Tapi entahlah, .... Semuanya akan jadi realiti beberapa jam lagi....

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Barcelona @ MU Pilihan Anda?

Posted: 28 May 2011 08:05 AM PDT


Pagi nie akan menyaksikan satu perlawanan hebat antara Barcelona bertemu MU di Stadium Wembley untuk meletakkan hanya satu pasukan sebagai Jaguh di Pentas Eropah....

Pastinya Lionel Messi akan menjadi perhatian MU dan taruhan bagi Barca, namun MU juga mempunyai ayam tambatannya sendiri yang sudah sekian lama mahu meratah dan membalas dendam 2 tahun lalu kepada pasukan Barca yang tewas dalam perlawanan akhir pada pasukan yang sama.

Di harapkan perlawanan malam nie menjanjikan perlawanan hebat, tidak seperti dua tahun lalu apabila MU layu tanpa memberikan saingan yang sebenar apabila tewas kepada Barca sebagai budak belasahan sahaja.

PANEH MIANG

Posted: 29 May 2011 01:19 AM PDT

PANEH MIANG


Sejarah di hujung minggu

Posted: 28 May 2011 11:22 PM PDT

First emperor of China, Shih, Huang-ti (c.259-c.210 BC)

Shih Huang-ti or the monarch known now as Qin Shi Huang was heir to the throne of Chin, a powerful feudal state in northwest China. On his accession he set about uniting China, annexing the other feudal states with ruthless efficiency, aided by espionage, bribery, and war. He proclaimed himself emperor in 221 BC, founding the Chin dynasty from which China derives its name.

During his reign, Shih Huang-ti destroyed the existing feudal structure and divided the empire into 36 provinces under a centralized administration. Networks of roads and canals were engineered, and the major part of the Great Wall was built. Weights, measures, coins, and written characters were standardized in a quest for cultural uniformity. Yet this also led to the burning of all books that diverged from official Chin philosophy and history.

On his death Shih Huang-ti was buried in great splendor - entombed among 6,000 terra-cotta soldiers for him to summon in the afterlife. His autocratic rule and belief in magic had caused such resentment that the Chin dynasty collapsed four years later, even though it formed the model for all later dynasties.

Interesting Facts

~ Acupuncture was first used as a medical treatment in 2700 BC by Chinese emperor Shen-Nung.

~ The 1st recorded use of marijuana as a medicinal drug occurred in 2737 B.C. by Chinese emperor Shen Nung.

~ Chinese Buddhist priest Hwui Shan reports of trip to Fusang (America) in 458 A.D. to Chinese Emperor Wu Ti.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 28 May 2011 11:45 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Cerita Tentang Pejabat PKR Yang Nak Kena Lelong...

Posted: 28 May 2011 11:10 PM PDT


DENGAN kos ubahsuai, hiasan dalaman, peralatan pejabat dan sistem keselamatan yang katanya lebih RM3 juta,mesti ada istimewa dengan ibu pejabat PKR di Merchant Square Tropicana yang riuh nak kena lelong itu.

Sumber memberitahu Agendadaily, apa yang paling menarik pada bangunan warna coklat dengan papan tanda besar bertulis KEADILAN boleh dilihat oleh sesiapa yang keluar masuk Tol Damansara itu ialah tingkat empat yang menempatkan pejabat Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Tingkat empatdari dalam lif diekses dengan menekan butang 3A, keluar saja dari lif, kita akan jumpa pintu kaca yang nak masuk mesti ada pas khas atau dibuka oleh penyambut tetamu yang ada meja depan pintu.

Masuk saja nampak penyambut tetamu dulu, tidak jauh darinya ada lounge menunggu yang menempatkan aquarium kosong, kononnya ikan dalam tu selalu mati, jadi ia dibiarkan kosong sahaja.

Di sebelah kanan lounge sebuah bilik yang digunakan oleh pembantu Anwar, sebelah kiri ada satu bilik mesyuarat untuk kegunaan maksimum sepuluh orang. Di sebelah bilik itu ada sebuah lagi bilik mesyuarat yang eksklusif untuk perbincangan dengan tetamu penting ketua umum PKR itu.

"Bilik mesyuarat eksklusif ini mempunyai sistem keselamatan yang hebat, antaranya kalis bunyi, bertujuan apa saja perbincangan di dalam tidak boleh didengar orang luar," katanya.

Bagi setiap orang yang hendak ke bilik Anwar, ia mesti melalui dulu, bilik ketua staf, bersama pasukan pentadbirannya yang disediakan working station untuk 4 orang.

Oh, sebelum terlupa, seluruh ruang pejabat ketua umum itu dihias menggunakan konsep moden kontemporari.

Apabila kita melangkah masuk ke bilik Anwar, sebelah kanan ada pintu, yang kalau dibuka menempatkan bilik tidur -sebuah katil bujang dengan tilam mahal dan bantal empuk, juga bilik air peribadi. Ini bilik dalam bilik yang digunakan untuk ketua pembangkang itu berehat.

Tidak ada sofa dalam bilik, hanya ada meja dan kerusi untuk Anwar juga tetamu. Di sebelah kiri, ada lagi pintu, yang menjadi ekses kepada bilik mesyuarat eksklusif tadi.

"Bilik ini digelar bilik mesyuarat meja bulat, untuk kegunaan 12 ke 15 orang pada satu-satu masa. Hanya bila ada perjumpaan dengan tetamu penting sahaja digunakan,"katanya.

Pejabat presiden dan timbalannya di tingkat tiga bangunan tersebut, manakala tingkat dua pula pejabat setiausaha agung dan staf pentadbiran parti, selain pejabat Ketua Wanita dan Ketua AMK.

Tingkat dua hingga empat dilengkapi dengan sistem keselamatan dan nak masuk memang kena ada pas khas.

Tingkat satu pejabat keahlian dan kegunaan orang ramai yang datang mengadu hal. Selain itu juga menempatkan bilik mesyuarat utama yang juga digunakan sebagai bilik sidang media.

Melihat kepada berapa banyak perbelanjaan yang dihabiskan untuk pejabat ini, malang jika ia benar-benar dilelong 9 Jun ini, dan lebih malang jika PKR gagal untuk membidanya.

Tidak mustahil, jika bangunan ini terlepas, ada yang berminat untuk menyewanya.

Dengar cerita parti KITA pun tengah mencari-cari lokasi sesuai buat pejabat.

Rumah presiden parti itu,Datuk Zaid Ibrahim pun terletak tidak jauh dari bangunan berkenaan.

sumber: agenda daily

Facebook Bunuh Yang Dipertuan Agong, Budak Melayu Pun Menyokong.

Posted: 28 May 2011 01:08 AM PDT

untuk ke fan page tu, klik sini

Aku terbaca dalam facebook dan ada sorang hamlau ni create satu fan page bertajuk 'bunuh mizan bin babidin' pada aku fan page bodoh di buat oleh orang indon yang sampai la ni masih tak puas hati dengan dengan negara kita, macam-macam benda la yang di kutuk pasal raja kita, nak buat macam mana beb... dia orang indon dah tentu skmm dan kdn tak boleh nak tangkap dan ambil tindakan pada hamlau tu..

So aku scroll kebawah lagi, aku terjumpa sorang budak melayu, berasal dari terengganu yang ikut jugak memaki yang di pertuan agung, (gambar bawah) malah ada salah satu komennya tu, menyokong fan page tu, pada aku menyokong fan page tu bermakna menyokong pembuhuhan yang dipertuan agong.

Aku tak mintak banyak pada skmm dan kdn, tolong siasat budak melayu yang kurang ajar ni, apa punya jenis melayu yang tak hormat pada rajanya sendiri. inilah benih-benih yang ditanam oleh puak-puak penentang institusi beraja di malaysia, benih-benih ini mula bercambah, salah satunya budak nilah... korang boleh pergi ke profil fb budak yang sokong pembunuhan yang dipertuan agong tu kat sini.

Last sekali, skmm dan kdn tolong siasat, kalau boleh tutup fan page yang menghina kesultan melayu malaysia.

Find an Anwar look-alike, win a Rolls Royce...

Posted: 27 May 2011 11:08 PM PDT

Presiden parti kita, zaid ibrahim telah membuat satu tawaran yang cukup lumayan kepada seluruh rakyat malaysia, kata zaid "fine an anwar look alike, win a roll royce" cari orang yang serupa macam anwar, dan menangi roll royce.

Pandikutti terkedu bila zaid buat tawaran macam tu, ada pulak yang kata zaid gila kerana buat tawaran tu, pada aku, zaid tak gila, dia tahu apa yang di tawarkan, kalau betul seperti yang pandikutti kata, itu bukan dia dalam video tu dan dia tahu sapa punya susuk tubuh tu, jadi tampil kan la, nak tunggu sampai bila.

Malah zaid juga berasa pelik, kenapa sampai sekarang ini, pandikutti langsung tak mahu menyaman datuk eskay, sedangkan semua orang tahu, pandikutti lah manusia yang cukup suka menyaman orang, tapi dalam kes video lucah ini, pandikutti langsung menikus, tak mahu menyaman datuk eskay. klik sini

Panglima Perang Cyber

Posted: 28 May 2011 11:43 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Video Seks ( 15 minit ) Lakonan Anwar Tersebar Lagi ? Lihat Video Ini !!!

Posted: 28 May 2011 09:45 PM PDT



Harap kita dapat salin video dan sebarkan hasil kerja Panglima Harimau ini.


Rasanya ini satu hasil kerja yang wajar disebarkan dan dipuji kerana menggabungkan berpuluh klip video di dalam menelanjangkan siapakah Anwar Ibrahim yang sebenar...

Ayuh kita halang negara kita dari musnah dengan bahan 'secret weapon' ini demi memastikan penipuan tidak akan berlaku lagi yang boleh menghancurkan masa depan anak cucu kita.





Hadiah Rolls-Royce oleh Presiden KITA Zaid Ibrahim Siapa Dapat Jumpa Pelakon Video Seks Anwar !!!

Posted: 28 May 2011 09:38 PM PDT


Kereta dimaksudkan jenama seperti di bawah :



Berita tawaran tersebut sila lihat di sini : http://www.anwaraidc.com/?p=11939


Tawaran hadiah oleh Presiden parti yang bernama KITA ( nama asal ialah AKIM ) tidak lebih dari sindiran kepada Anwar agar terus mengaku dirinya ialah pelakon dalam video seks tersebut. Semua sudah sedar siapakah yang telah kantoi lalu terakam dalam video seks bersama China-Doll yang lagi cantik dari Wan Azizah.

Jika anda masih ragu-ragu lagi samada benar atau tidak Anwar ialah pelaku ( selepas tidak mahu menerima sumpah laknat Datuk Shazryl Eskya ) sila tengok video oleh Rio ( Blogger 1Peluru ) di bawah yang khabarnya sangat mengagumkan ramai pihak sehingga telah diciplak oleh individu tertentu. 

Harapnya perbuatan tersebut jangan berulang lagi kerana bukan perkara bermoral jika hasil kerja mereka disalin dan dilabelkan milik kita atau portal kita. Jangan 'lembu punya susu sapi dapat nama' 






Mantan Ketua Pemuda PAS Perak Azli Dibidas Kembali Oleh Mufti Tan Sri Harussani

Posted: 28 May 2011 07:56 PM PDT


artikel berkenan siap dengan video telah ditulis di sini 


Kenyataan Tan Sri Harussani disiarkan Utusan Malaysia hari ini di link ini



Tambahan : lagi pedas penuh cili sila klik link ke blog Taiping Mali di sini 



Video Jaringan Gol Barcelona vs Manchester United Sebentar Tadi (Arabic Version)

Posted: 28 May 2011 02:17 PM PDT




Tahniah kepada pemenang dan takziah kepada yang tidak berjaya !


Piala Liga-Liga : Barcelona 3 Manchester United 1

Posted: 28 May 2011 02:00 PM PDT



PENYERANG Barcelona, Lionel Messi (tengah), berjaya melepasi pemain Manchester United, Michael Carrick (kiri) dan Nemanja Vidic, dalam kejuaraan Liga Juara-Juara Eropah, sebentar tadi. Barcelona menang 3-1. - Foto AP

Berita Harian

Video 'Hantu Arab' - Jom Layan !

Posted: 28 May 2011 07:18 AM PDT



Realitinya : hidup hanya sekali. Bukan dua atau tiga. Maka hidup yang ada perlu disentiasakan diikat dengan ibadat kepada Allah samada ibadat khusus atau umum. Hati sentiasa perlu diingatkan kehebatan Allah dan kasih sayang Rasulullah saw. Mari kita bersama mengingatkan sesama kita demi Alif Ba Ta...

Kemaskini : Gambar-Gambar Menarik Di Program Himpunan Sejuta Belia Di Putrajaya Petang Tadi !!!

Posted: 28 May 2011 04:30 AM PDT

caption


Pertunjukan Wau / Layang-layang di Putrajaya sempena Himpunan Sejuta Belia 








Paint-ball turut diadakan dengan satu pasukan 135 orang.... dahsyat betul tengok aksi diorang..



untuk keterangan lanjut klik http://www.haribelianegara.org.my/ 

dan facebook di sini http://www.facebook.com/pages/ 

MERBOK TIMES

Posted: 28 May 2011 11:34 PM PDT

MERBOK TIMES


Proses pemutihan Ketua UMNO Bahagian Merbok

Posted: 28 May 2011 04:38 PM PDT

Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Merbok yang diadakan pada 28 Mei cuba mempertontonkan perpaduan sudah berlaku dalam UMNO Bahagian untuk menawan kembali Merbok dalam PRU13 yang akan datang.

Kehadiran mantan-mantan wakil rakyat seperti bekas YB Tanjung Dawai, Rosnah Majid, Arzmi Hamid, Badri Yunus dalam mesyuarat tersebut adalah usaha-usaha pemutihan Ketua Bahagian,Tajul Urus Mat Zain yang selama ini mentadbir Bahagian Merbok dengan penuh kehitaman dan dendam kesumat.

Malah seminggu sebelum mesyuarat ini bekas Ahli Parlimen Merbok, Daim Zainudin telah dijemput oleh Ketua Bahagian untuk berjumpa ahli-ahli jawatankuasa Bahagian Merbok dan Datuk Ketua Bahagian telah mengambil kesempatan ini untuk memohon ampun dan maaf kepada Daim dari hujung rambut sehingga hujung kaki kerana keceluparan beliau mengherdik dan menghamun Daim belasan tahun dahulu semasa beliau menjadi Ketua Pemuda.

Satu lagi Inisiatif perpaduan yang konon Merbok sudah berpadu ialah apabila tidak ada pertandingan wakil UMNO Bahagian ke Perhimpunan Agung UMNO Malaysia atau lebih dikenali dengan G7.

Apapun perpaduan mestilah dibuktikan zahir dan batin bukan satu cakap-cakap atau retorik politik kosong dan lakunan.

Apabila memohon maaf lafazlah "maaf zahir dan batin" banyak kita yang memohon maaf zahir sahaja tetapi batin tidak diterjemahkan malah mengaum pekungnya, di hadapan bersalaman dan berdakapan sampai terpercik air liur tetapi di belakang menghimpun kelompok-kelompok kecil mencerca sesama rakan dalam parti.

Sejauh mana perpaduan akan terbukti, tunggulah semasa pemilihan calun pilihanraya kelak, apakah kita jamin tidak akan sabotaj kawan jikalau nama kita tidak terpilih sebagai calun kelak?

Tunggu dan lihat. "Wait and see, I tak jadi calun You mati....".

sekupangdua

Posted: 28 May 2011 11:18 PM PDT

sekupangdua


初恋红豆冰之Sapu Malaysia Part 1

Posted: 28 May 2011 07:35 PM PDT




Tengok jer Hasil pembikinan DAP mengutuk kerajaan, lagi terang dan jelas berlambak pulak tu, kala nak dibandingkan dengan kerja PAS dan PKR lagi hampeh, jauh bezanya, Hasil begini dirancang dengan baik dan teliti serta bermodalkan BESAR PULUSnya yang PAS dan PKR tidak mampu untuk adakan, untuk casting bayaran pelakon, bayaran set serta krew  yang mahir.... tak terkejut perlu ada skrip dan meeting sebanyak 4 atau lima kali untuk menyiapkan video clip yang begini. Dari pandangan teman Kamera juga bukan calangan setidaktidaknya Camera broadcast, digital ataupun pling carok 90p dan yg pasti standard 33mm sepertimana kehendak stesyen Talivisyen didunia.
Pengarahannya pula tertib seperti mengikut cerita atau Story line yang mengikut skrip ataupun Director treatment, teratur dengan konti (continitie) atau kesinambngan jalam cerita, selain set dan wardrope yang memperlihatkan masa Flashback dengan baik... memang advantage dan mendahului yang lain dari PKR dan PAS yang amat jauh tertinggalnya... research dan ricky dilakukan untuk lokasi pengambaraan... so what do you think? Kisah Video Anuar sapa yg lebih cekap mengaturkannya... hehehe memang geng ni ada kelebihan.., untuk hehehehe sendiri mau ingat la!!!

The Unspinners

Posted: 28 May 2011 11:05 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 28 May 2011 11:04 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


GEMPAR!!! Selepas Nga Kor Ming Desak Penjawat Awam Melayu Dibuang Kerja, PAS pula FITNAH kata gaji mereka HARAM!!!

Posted: 28 May 2011 07:00 PM PDT


Apalah punya bangsat pencacai PAS (tidak perlu diperkenalkan taliban malaya ini)? Bagaikan seperti sudah disepakati bersama, ketika mana si Nga Pandikutty Komunis desak Kerajaan buang orang Melayu dalam Kerajaan untuk teruskan subsidi kepada cina-cina kaya, tiba-tiba muncul pula pak janggoat pandikutty hamPAS yang sudah jatuhkan hukum gaji dan pendapatan penjawat awam itu haram?!! Hah, sekarang inilah masa terbaik untuk para penjawat awam (terutamanya guru) yang cukup benci dengan Kerajaan BN untuk meletakkan jawatan secara beramai-ramai!!! FATWA dah keluar weii...


 
 
2. Mengurangkan jumlah kakitangan awam.
Semua orang tahu, majoriti kakitangan awam adalah berbangsa Melayu. Selama ini, kakitangan awam dilabelkan oleh Cina sepet sebagai tidak produktif, rasuah, malas dan semuanya ketinggalan dan negatif berbanding dengan kakitangan awam jiran di selatan Semenanjung.
Bila kakitangan awam dikurangkan, ramailah orang Melayu yang diberhentikan kerja. Dalam persekitaran ekonomi yang sukar, senangkah untuk kakitangan awam ini mendapat pekerjaan semula di sektor swasta? Berapa kerat sangatkah jawatan yang boleh ditawarkan oleh GLC untuk kakitangan awam yang diberhentikan ini?
Akhirnya, golongan ini terpaksa mencari kerja dengan syarikat-syarikat kaum Cina. Ada jaminankah mereka ini boleh diambil bekerja dengan mudah oleh syarikat-syarikat Cina ini? Ada jaminankah tiada diskriminasi dalam pengambilan pekerja seperti boleh bertutur dalam bahasa Mandarin?
Berapa kerat sangatkah kakitangan awam ini yang akan diambil bekerja oleh majikan Cina? Apa pula akan jadi kepada mereka yang sukar mendapat penempatan pekerjaan? Siapa yang akan menanggung makan-minum keluarga mereka?
Akhirnya nanti, DAP akan membelasah kerajaan kerana tidak membantu kakitangan awam yang diberhentikan itu mendapatkan pekerjaan baru. Pasal apa? Supaya DAP dilihat menjadi juara rakyat, memperjuangkan nasib mereka yang tertindas oleh dasar kerajaan. Tidakkah pekung dan nanah DAP itu menjijikkan? - Sumber up4u2c.blogspot.com

Sebenarnya bukan setakat Sahibus Samahah Mufti kita, Tan Sri Harussani Zakaria sahaja yang dihinanya, bahkan seluruh lebih 2 juta penjawat awam di seluruh negara (termasuklah pensimpati dan pendokong tegar pakatan haram yang macam musuh dalam selimut)! Apakah selama ini keluarga dan anak-anak 2 juta penjawat awam ini diberi makan dan dibesarkan dengan hasil yang haram?!! Periksa fakta dahulu betul-betul sebelum memfitnah wahai jenglot PAS!!! Harapkan janggut sahaja panjang sampai ke dada, tetapi otak letak di dubur!!!

Kerajaan Malaysia sebenarnya telah lama memisahkan hasil cukai judi dan hiburan ini daripada bercampur baur dengan pendapatan negara yang akhirnya akan digunakan untuk membayar kos operasi (termasuklah gaji penjawat awam; baca MB dan MP termasuklah daripada PAS sendiri) dan pembangunan. Ini semua adalah hasil dasar Islamisasi yang dibawa oleh Tun Mahathir sepanjang pemeritahannya lebih 22 tahun itu. Bukan macam Tok Guru N.ajis hang, memerintah sahaja dah lama, tapi negeri makin mundur dan akhlak rakyat makin hancur!!!

Dan disebabkan kerana dasar pemisahan tersebut jugalah, dalam keadaan kewangan Kerajaan yang tidak berapa cantik ini, peruntukan untuk sekolah-sekolah Cina dan Tamil serta kuil-kuil dan tokong dapat terus disalurkan. Itulah tujuan akhir duit cukai judi dan hiburan tadi!!! Bukan untuk bayar pencen Nizar, bangang!!!Bodoh betullah penganut PAS ini! Lain kali buatlah kajian dulu sebelum mengeji. Yang pastinya kini, dosa yang anda taburkan kini bukan setakat kepada Tan Sri Harussani sahaja, bahkan kepada lebih 2 juta penjawat awam dan keluarga mereka. Bersiaplah untuk membuat perhitungan dengan mereka semua di akhirat kelak!!!  

MYMASSA: INI SEMUA MERUPAKAN HASIL DOA DAN SEMBAHYANG HAJAT RAKSASA YANG SERING DIANJURKAN OLEH PAS BAGI MENDAPATKAN PETUNJUK DAN KEBENARAN KEPADA RAKYAT!!! ALHAMDULILLAH, ALLAH SWT SUDAH MEMAKBULKANNYA SATU PERSATU. 



PROPAGANDA PEMBANGKANG GAGAL!

Posted: 28 May 2011 12:00 AM PDT


Kempen SELAMATKAN MALAYSIA yang selalu dilaung-laungkan oleh pembangkang nampaknya tiada nilai lagi. Kenapa? Cuba baca berita ini....
Negara yang selalu dibangga-banggakan oleh PEMBANGKANG terutamanya DAP nampaknya lebih perlu diselamatkan. Sepatutnya KEMPEN SELAMATKAN MALAYSIA DARIPAD PELIWAT DAN PENZINA YANG LEBIH UTAMA!

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 28 May 2011 09:36 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Harga Sebenar Barang Tanpa Subsidi

Posted: 28 May 2011 05:01 AM PDT

Berikut adalah senarai subsidi dan harga sebenar, jarang yang hendak mengambil tahu harga sebenar ini. Semuanya untuk memastikan kesejahteraan rakyat. Salahkah berterima kasih kepada tangan yang memberi? Ramai yang suka mengigit kembali tangan itu daripada berterima kasih.


1)Petrol RON95- RM1.90, Harga sebenar RM2.33 sen, Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong, Harga Sebenar RM53.62 sen, Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35, Harga Sebenar RM1.80 sen, Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30, Harga sebenar RM3.50, Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50, Harga Sebenar RM3.50, jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit, Harga Sebenar RM24.00, Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Manchester United vs Barcelona

Posted: 28 May 2011 01:17 AM PDT

http://1.bp.blogspot.com/--KYeQLKgdKY/TdZy_N3GlwI/AAAAAAAAAiM/GkU708rroSA/s1600/UEFA+Champions+League+2011+live%252C+watch+live+UEFA+Champions+League+2011%252C+usa+live+stream%252C+usalivestreamzi%252C+Man+Utd+vs+Barcelona+Live%252C+Manchester+United+vs+Barcelona%252C+Manchester+United+vs+Barcelona+live.jpg

Manchester United vs Barcelona. Dato' Seri Najib adalah penyokong pasukan Manchester United akan menonton perlawanan secara live bersama belia di Himpunan Sejuta Belia, Putrajaya. Manchester United tentunya hendak menebus kekalahan 0-2 pada Barcelona dalam final 2009. Tidak mudah bagi Manchester kerana Barcelona dibarisi oleh bintang-bintang Sepanyol yang menjuarai Piala Dunia 2010 dan bintang ajaib dari Argentina. Messi merupakan sesatunya pemain bolasepak yang tersenarai dalam 100 orang paling berpengaruh di dunia pada 2011 mengikut majalah TIME.

Barcelona akan menang malam ini jika mengekalkan konsistensi dan kawalan permainan. Manchester United terlalu bergantung kepada Wayne Rooney dan Chicharito untuk menjaringkan gol. Berbanding Barcelona, barisan tengahnya kelihatan lebih berbisa untuk menjaringkan gol. Kelebihan memihak Barcelona. Alex Ferguson boleh mengharapkan barisan pertahanan yang mantap untuk menghadirkan satu lagi kejuaraan sebelum persaraannya nanti. Kesilapan barisan pertahanan akan membuka peluang untuk Barca menghukumnya.

Sesiapa yang menang akan terpahatlah memorinya dalam History Channel. Dalam menyokong pasukan bolasepak, ahli-ahli UMNO yang menyokong Barcelona tidak akan bersama dengan Presiden UMNO malam ini. Begitu juga sebaliknya, akan ada juga orang-orang PAS, dan PKR akan turut sama bersorak bersama Perdana Menteri malam ini jika Manchester United jaringkan gol. Inilah demokrasi dalam bolasepak, menyatukan rakyat yang pelbagai fahaman politik kerana pasukan kesayangan mereka.

Rolls Royce Untuk Cari Lelaki Mirip Anwar Dalam Video Sex

Posted: 27 May 2011 10:52 PM PDT




Pengerusi parti KITA Kedah, Zamil Ibrahim, menawarkan ganjaran sebuah kereta Rolls Royce Silver Spur III berharga USD$220,700 kepada mana-mana pihak atau individu yang berjaya tampilkan lelaki yang dikatakan mirip Anwar Ibrahim di dalam video sex yang sedang heboh diperkatakan.

Blog MIM pula menawarkan RM1,000 kepada sesiapa yang berjaya membawa lelaki yang dikatakan mirip Anwar tersebut. Ayuh rakyat Malaysia sahutlah cabaran ini. Tembelang Anwar akan pecah, saksikan sendiri reaksi spontan Anwar bila kakinya terkena percikan air, adakah sama aksi itu dengan lelaki dalam video sex? Sudah pasti sama, kerana perlakuan yang dia sering buat tanpa dia sedar sudah menjadi satu tabiat, orang lain sedar perlakuan itu.

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 28 May 2011 09:11 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


KENAPA WAN AZIZAH GEMBIRA ANWAR MASUK PENJARA ?

Posted: 28 May 2011 08:00 PM PDT

PAPAGOMO UGUT BUNUH AMK ? LAWAK PAGI SUNDAY !

Posted: 28 May 2011 03:56 PM PDT

KENAPA MANCHESTER KALAH ?

Posted: 28 May 2011 02:29 PM PDT

ISU BIASISWA JPA : GAPS BIDAS SOI LEK.

Posted: 28 May 2011 05:24 AM PDT

BERITA GEMBIRA UNTUK AHLI PAS.

Posted: 28 May 2011 01:00 AM PDT

DS NAJIB AKAN MENANGIS MALAM INI.

Posted: 27 May 2011 10:01 PM PDT

PISAU.NET

Posted: 28 May 2011 09:08 PM PDT

PISAU.NET


Video Anwar Di Kejar Mak Nyah

Posted: 28 May 2011 01:04 AM PDT



Retorik , menghasut dan berbohong. 3 perkara ini tidak dapat lari daripada Pakatan.Kesemuanya hasil dakwah Anwar kepada gerembolan pakatan.Kesemuanya menjadi gila tak keruan percaya setiap butir yang keluar dari mulutnya.


Pisau kata " tu bukti nyah memang minat brother love"

Sri Tri Buana

Posted: 28 May 2011 07:41 PM PDT

Sri Tri Buana


Monolog STB.

Posted: 27 May 2011 11:30 PM PDT

r b f

Posted: 28 May 2011 07:16 PM PDT

r b f


Tuhan Pas Fatwakan Video Anwar Adalah Fitnah

Posted: 28 May 2011 07:01 AM PDT

Bagi orang-orang Islam di muka bumi ini tiada tuhan selain Allah. Allah Maha Besar, Allah Maha Kaya, Allah Maha Mengetahui.

Tetapi nampaknya hari ini orang-orang Islam di Malaysia telah dikelirukan oleh seorang manusia durjana yang berlagak seperti tuhan yang kononnya dia tahu segalanya dan dia boleh menentukan syurga neraka seseorang.

Sehingga ke hari ini mahkamah atau mana-mana pihak berkuasa belum menamakan siapa lelaki dalam video seks yang sedang diperkatakan sekarang walaupun ramai diantara kita yakin itu Anwar Ibrahim.

Tiba-tiba manusia durjana tersebut telah mengambil alih tugas pihak berkuasa, tugas hakim dan tugas Allah untuk memutuskan itu adalah fitnah dan pihak yang menabur fitnah harus tampil memohon maaf. Sini

Jika dia benar-benar sebagai seorang ulama atau ahli agama, dia akan dengar penjelasan dari kedua-dua pihak, bukannya memutuskan hukuman untuk keuntungan politiknya.

Sampai bilakah umat Islam di Malaysia harus ditipu oleh syaitan yang berlagak ulama ?