Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Ahad, 6 November 2011 at 12:12 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


Apa Yang Tersirat

Posted: 06 Nov 2011 12:08 PM PST

Apa Yang Tersirat


11-11-2011: Parlimen akan bubar kah?

Posted: 06 Nov 2011 06:38 AM PST

Najib telahpun menunaikan fardu haji, menunaikan rukun islam ke-5. Apa kah petanda,bahawa parlimen akan bubar pada tarikh kegemaran Najib itu?

Ramai pemerhati politik, termasuk mantan Perdana Menteri, bahawa jika PRU-13 diadakan lebih awal sebelum tampat tempoh parlimen sekarang, yang sepatutnya berakhir pada mei, 2013, BN diramal kalah teruk. Apa kah Najib terpengaruh dengan para penganalisis tersebut? sedangkan Najib memegang semua maklumat mengenai tendensi rakyat.

Para penganalis hanya membuat hadaian secara umum, bukan menyeluruh, sedangkan Najib mempunyai laporan yang menyeluruh.

Laporan daripada pasukan khas, laporan daripada JASA, KEMAS, penerangan, ketua-ketua masyarakat diperingkat akar umbi, perisikan, semuanya diserahkan langsung kepada pengerusi BN itu.

Jauhari juka mengenal manikam, ertinya hanya Najib seorang yang mengetahui bila PRU-13 akan diadakan.

Jika PRU-13 diadakan dalam waktu terdekat, besar kemungkinan hanya kawasan parlimen sahaja yang dipertandingkan, manakala dewan undangan negeri akan menyusul kemudian atau menunggu tampat tempoh, yakni pada penggal pertama tahun 2013.

BN sebenarnya lebih berminat terhadap kawasan Parlimen, kerana ianya menentukan penguasaan Putrajaya.

Pada PRU-12, BN secara keseluruhan mendapat 140 kerusi daripada 222 yang dipertandingkan, kurang 8 kerusi daripada kuasa 2/3 di dewan rakyat. Standard 2/3 adalah mengukur kuatnya kerajaan sepertimana berlaku pada era Tun Mahathir. Kuasa 2/3 membolehkan kerajaan yang dibentuk meluluskan sebarang undang-undang di dewan rakyat walaupun tidak mendapat sokongan pembangkang.

Akan kah Najib membubarkan parlimen pada 11-11-2011, sekambalinya beliau daripada tanah suci? sama-sama kita tunggu.

Anak angkat Tun M menghina PM

Posted: 05 Nov 2011 10:06 PM PDT


Tun Mahathir ternyata sebagai manusia biasa, ada kelemahan. Meskipun Mazhar bukan darah daging, tetapi mantan perdana Menteri itu terpalit, apabila anak angkatnya berkelakuan tidak senonoh dan sanggup menghina Perdana Menteri, DS Najib yang sedang mengerjakan Haji di Makkah.

Catatan-catatan Mazhar, melalui laman sosial, yang menuduh Najib murtad adalah keterlaluan, dan sukar diterima. 

tun faisal dot com

Posted: 06 Nov 2011 12:07 PM PST

tun faisal dot com


Top Ranking Blog pro-BN: Blog tun faisal dot com turun 4 anak tangga

Posted: 06 Nov 2011 10:01 AM PST

[Nota: Walaupun meningkat dari segi ranking Alexa, namun persaingan hebat di antara blog pro-kerajaan mengakibatkan blog tun faisal dot com jatuh 4 anak tangga. Sebelum ini tun faisal dot com berada di tangga ke-34 dengan ranking Alexa 2916. Di bawah adalah ranking Alexa dan blog pro-kerajaan seperti yang disiarkan oleh blogger MyMassa. Terima kasih kepada pembaca dan penyokong blog ini. Sokongan anda amat dihargai.]


TOP BLOG RANK
PRO BARISAN NASIONALALEXA
1papagomo.com191
2novandri.blogspot.com379
3gerakan-anti-pkr.blogspot.com488
4empayar-pemuda.blogspot.com503
5parpukari.blogspot.com521
6mediapermatangpauh.blogspot.com630
7theflyingkick.blogspot.com677
8panggungopera.blogspot.com753
9medan-info-kita.blogspot.com793
10anwaraidc.com801
11pisau.net805
12sejarahmelayu.blogspot.com810
13semuthitam80.blogspot.com877
14azmykelanajaya.blogspot.com898
15mymassa.blogspot.com995
16theunspinners.blogspot.com1061
17pengundisetiasungairapat.blogspot.com1154
18kedahkekl.blogspot.com1216
19badutrakyat.blogspot.com1330
20gelombang-rakyat.blogspot.com1381
21aku-tak-peduli.blogspot.com1396
22dukeofumno.blogspot.com1397
23celahgelegar.blogspot.com1425
24matkilaupenang.blogspot.com1476
25ruangbicarafaisal.blogspot.com1589
26semaremas.blogspot.com1630
27brojinggo.blogspot.com1667
28mediawangsamaju.blogspot.com1751
29penembak-tepat.blogspot.com1761
30rockybru.com.my1790
31darulehsantoday.blogspot.com1816
32taipingmali.blogspot.com1840
33yuseriyusoff.blogspot.com1868
34klboyzwangsa.blogspot.com2042
35malaydelima.blogspot.com2081
36keris7lok.blogspot.com2560
37alamijiwaparadox.blogspot.com2604
38tunfaisal.blogspot.com2659
39dtenggara.blogspot.com2668
40hhalem.blogspot.com2690
411peluru.blogspot.com2707
42lydiausm72.blogspot.com2789
43azlishukri.blogspot.com2856
44mimview.blogspot.com2922
45syedsoutsidethebox.blogspot.com3316
46khairulryezal.blogspot.com3499
47selangordaily.com3530
48tersenarai.blogspot.com3684
49paneh.blogspot.com3689
50politikputramerdeka.blogspot.com3857
51gerakantimur.blogspot.com3900
52sahabat-gunung.com3948
53azlantaib.blogspot.com4049
54suaralensa.blogspot.com4582
55jkkk-kotasarangsemut.blogspot.com5096
56bumiyang.blogspot.com5114
57musramrakunman.blogspot.com5390
58kickdefella.wordpress.com5736
59dinturtle.blogspot.com5737
60gunungmatcincang.blogspot.com6192
61malaysiaheaven.blogspot.com6271
62mistisfiles.blogspot.com6418
63kerisputera.blogspot.com6568
64padijantan.blogspot.com6645
65bn4wangsamaju.blogspot.com6810
66antijumud.blogspot.com7084
67hilbertmontell-anakmerdeka.blogspot.com7288
68www.militaryofmalaysia.net7325
69flowersofnation.my7345
70anginperubahan.blogspot.com7512
71bigdogdotcom.wordpress.com7787
72spu-bloggers.blogspot.com7814
73helenang.wordpress.com8098
74pelantaqhujah.blogspot.com8879
75jawaber6.blogspot.com8899
76justread-whatever.blogspot.com9014
77arifomar.blogspot.com9610
78ulatdankulat.blogspot.com9678
79anotherbrickinwall.blogspot.com9720
80siemens-melayumaju.blogspot.com10408
81riziqin.blogspot.com10418
82wzwh.blogspot.com10516
83stopthelies.my11150
84jebatmustdie.wordpress.com11481
85kulaanniring.blogspot.com11709
86sa-melayu.blogspot.com11805
87eekaa.wordpress.com11881
88the-antics-of-husin-lempoyang.blogspot.com11947
89apanama2020.blogspot.com12036
90pilihan-anda.blogspot.com12928
91mahaguru58.blogspot.com13043
92jeffrydamien09.blogspot.com13091
93braveheart-blogger.blogspot.com13150
94armandpju.blogspot.com13336
95headbomb.blogspot.com14176
96umbhululangat.blogspot.com14285
97hambali1.blogspot.com14801
98kadirjasin.blogspot.com15328
99penaminang.blogspot.com15730
100syburi-times.blogspot.com16183


Cucu Tok Selampit

Posted: 06 Nov 2011 12:04 PM PST

Cucu Tok Selampit


Panas Berapi! Anak ADUN PAS Disyaki Terlibat 5 Kes Samun 7-Eleven

Posted: 06 Nov 2011 05:39 AM PST

Panas! Panas! Panas! ADUN-ADUN PAS sibuk memuaskan nafsu dengan berkahwin dua tiga sedangkan anak-anak sendiri terbiar, melarat dan ada yang bakal jadi penjenayah.

Terbaru, anak lelaki kepada salah seorang ADUN PAS Kelantan ditahan polis malam tadi, malam raya Aidil Adha pulak tu, kerana disyaki terlibat dengan 5 kes samun premis-premis 7-Eleven sekitar Kota Bharu.

Nak tahu ADUN PAS Kelantan yang mana? Saya bagi petunjuk:

1. ADUN ini berkahwin dengan seorang warga Kemboja.
2. Isterinya sangat cantik dan sekarang ADUN berkenaan sedang dalam kes saman nafkah dari bekas isterinya.
3. Bekas isterinya menuntut cerai dengan nilai jutaan Ringgit Malaysia.

Bapa ada harta jutaan ringgit, anak disyaki merompak. Apa nak jadi Ustaz-Ustaz PAS ni.

Cuba teka, ADUN yang mana ye?

Takebeeeeeeeer!!!!

Sekadar Gambar Hiasan

THE FLYING KICK

Posted: 06 Nov 2011 12:02 PM PST

Keris Pusaka Melayu

Posted: 06 Nov 2011 10:45 AM PST

Keris Pusaka Melayu


Hari Ini Tahun ke-5 Saddam Hussein Digantung Mati Hari Pertama Raya Haji

Posted: 06 Nov 2011 02:28 AM PST

Hari ini tahun ke 5 sejak 31 Disember 2006  bekas pemimpin Iraq Saddam Hussein digantung sampai mati.

Fitnah demi fitnah dilemparkan oleh Barat terhadap beliau dan akhir sekali tindakan menggantung Saddam Hussein telah berjaya dilaksanakan dengan bantuan proksi Barat yang sanggup buat apa sahaja demi kuasa.

Sebelum itu Barat telah menjadikan negara Islam Iraq padang jarak padang tekukur dengan mengebom dan memusnahkan negara yang terkenal dengan kisah Ulama terkenal Syeikh Abd Qadir Al Jilani atas alasan senjata nuklear.

Namun akhirnya tiada senjata ditemui dan jelas tindakan Amerika dan sekutunya menyerang Iraq bermotifkan minyak atau ‘emas hitam’.

Moralnya kejatuhan Saddam Hussein bukan membawa kebaikan kepada rakyat Iraq tetapi mengundurkan kembali negara tersebut dari sebuah negara hebat kepada negara yangn mundur dan bermasalah.

Hingga kini rakyat Iraq menderita akibat kesilapan rakyatnya sendiri yang membenarkan Barat menjajah mereka menggunakan barua yang sedia melaksanakan apa jua kehendaknya.

Jangan kita juga menjadi seperti rakyat Iraq dengan membiarkan kita menyokong pihak yang pro Barat.

Ingatlah kejatuhan Libya juga angkara rakyatnya sendiri yang menyangka kejatuhan musuh Barat iaitu Muammar Gaddafi akan menyelesaikan masalah negara tersebut.

 


Buaya Gergasi 21 Kaki Ditangkap Di Filipina

Posted: 06 Nov 2011 01:17 AM PST

In this photo taken Sunday, Sept. 4, 2011, Mayor Cox Elorde of Bunawan township, Agusan del Sur Province, pretends to measure a huge crocodile which was captured by residents and crocodile farm staff along a creek in Bunawan late Saturday in southern Philippines. Elorde said Monday that dozens of villagers and experts ensnared the 21-foot (6.4-meter) male crocodile along a creek in his township after a three-week hunt. It was one of the largest crocodiles to be captured alive in the Philippines in recent years. (AP Photo)

http://news.yahoo.com/


PEJUANG BANGSA

Posted: 06 Nov 2011 10:33 AM PST

PEJUANG BANGSA


Nak jumpa macam ni susah la di Permatang Pauh ....

Posted: 06 Nov 2011 05:14 AM PST


GPB seperti biasa la menyambut hari raya Aidiladha di bumi Permatang Pauh .  Tapi kalau nak jumpa orang totok PAS & UMNO ( tak pakai baju pun )  macam gambar di atas ini cukup susah la .

Di masjid kampung GPB sendiri pun , orang PAS terus tak mai  bukan saja untuk  gotong royong sembelih lembu korban tapi sembahyang sunat raya sekali . Mereka lebih rela pergi masjid orang depa  seperti Kubang Semang dan Masjid Batu .

Sebabnya kalau masjid itu depa yang pegang , depa akan pergi tapi kalau orang UMNO  akan boikot terus . Tambah pulak pilihanraya masjid yang dulu Salleh Man nak buat ,  tidak diperkenankan YDP Agong , lagi la mereka bengang .

Kesimpulannya , tempat lain mungkin boleh jumpa macam gambar di atas ini , tapi Permatang Pauh susah la ..

Malaysiakini main sentimen agama & perkauman di hari Aidiladha

Posted: 06 Nov 2011 03:56 AM PST



Hari ini merupakan Hari Raya Aidiladha , dan setiap tahun GPB akan sentiasa sibuk  bersama-sama bergotong royong kariah masjid menyembelih lembu korban .

Bila buka saja portal haprak & kuat menipu ini , dia dah start main sentimen agama pulak di hari umat Islam menyambut Aidiladha .

Apa masalah nak sembelih lembu di lokasi seperti sekolah ?  Tak pernah pun  sebelum ini orang pertikaikan pasal sembelih lembu korban tapi hari ini portal rasis ini cuba hina umat Islam pulak .

Macam sial & bangsat sekali portal haram jadah ini !!

Aziz Bari berhenti saja dari pensyarah jika cenderung politik

Posted: 06 Nov 2011 02:26 AM PST



Pensyarah undang-undang Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Prof. Dr Abdul Aziz Bari dinasihatkan meletakkan jawatan jika mahu bercakap atas pentas politik tanpa perlu menunggu keputusan universiti.

Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohamed Khaled Norden berkata universiti adalah institusi yang mengutamakan bidang akademik.

Beliau yang dipetik sebagai berkata oleh akhbar Mingguan Malaysia, matlamat menjayakan bidang pendidikan memerlukan pencapaian akademik dan keneutralan sebagai keutamaan.

"Saya menasihatkan Abdul Aziz Bari berhenti menjadi pensyarah kalau mahu memilih pentas politik. Jika sudah menyertai ceramah politik yang mengandungi fitnah, tidak perlu menunggu tindakan daripada UIAM lagi.

"Sebaiknya dia terus berhenti dan menyertai parti yang disokong," katanya.

Mohamed Khaled yang juga merupakan Ahli Parlimen Pasir Gudang juga sedar Abdul Aziz telah memasuki kawasannya dan menyampaikan ceramah di Taman Saujana, Johor, pada Jumaat malam tetapi yakin penduduk tidak akan termakan dengan perkara yang disampaikan.

Antara yang hadir adalah ahli UMNO Pasir Gudang yang mahu mendengar hujah profesor itu yang kini dalam siasatan UIAM berikutan kenyataannya mempertikaikan titah Sultan Selangor berhubung pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ke atas sebuah gereja di Petaling Jaya, baru-baru ini.

Selamat Hari Raya Aidiladha

Posted: 05 Nov 2011 04:38 PM PDT


GPB ucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha kepada semua umat Islam dan yang pulang ke kampung itu berhati-hati di jalanraya .

PANAS ! Video Anwar mengaku wajahnya macam Shah Rukh Khan ..

Posted: 05 Nov 2011 01:36 PM PDT

prince of darkness-safirulamar عمار ميلانو

Posted: 06 Nov 2011 06:36 AM PST

prince of darkness-safirulamar عمار ميلانو


Jangan Baca Akhbar! Semua Tak Betul!

Posted: 05 Nov 2011 11:36 PM PDT

Alahai Juak-Juak Pakatan Bangang ni, dah la bangang, fikiran sempit! 1 hala je. kalau dah bangang, ikut 1 saluran je la, pembangkang kat negeri lain semua intelektual, tapi kat Malaysia ni, pembangkang PR banyak yang bangang-bangang, buta sejarah, buta agama, buta mata hati, buta apa lagi ey? hahaha

Ada seorang juak PR yang tak pergi sekolah kata, Semua akhbar pro BN, banyak fakta telah di manipulasikan dan telah di olah! sebagai contoh macam kes mat sabu, mat sabu kata lain semasa dalam ceramahnya, tapi media sengaja putar belitkan fakta! itu kata juak PR yang tak pergi sekolah. persoalanya disini, kalau dia cakap dalam ceramah pun, betul ke apa yang dia cakap????

Memang buduh betullah, juak-juak PR, dah tkde isu ke? masalahnya mat sabu ni pun dah lupa apa yang dia cakap ...hahaha. untungnya BN & UMNO dapat pembangkang yang buduh, hahaha. PRU 13 kebuduhan PR akan diterjemahkan oleh rakyat!

Rosak2x

Posted: 05 Nov 2011 09:31 PM PDT

Macam biasa la kenyataan Ularmak PAS, Niki Ajis nak jaga 'hati' member2x dia, sanggup menuduh UMNO dalang berlakunya kerosakan akhlak di Malaysia. yang aku pelik nye, penganjuran2x dibuat oleh rakan-rakan DAPig Ambiga & Majlis Peguam juga. Kalau nak tahu, Ambiga juga terlibat dalam menganjurkan Perhimpunan lembu-lembu sedunia (Bersih 2.0).

Kenapa Niki tak mengeluarkan kenyataan akhbar, marah kat ambiga ke? marah kat DAP ke? marah kat Majlis Peguam? sebaliknya UMNO yang kena celakonya. celako dia kata UMNO. memang buduh lah PAS ni.

Anuwar kenapa berdiam diri? Niki dah beri keterangan yang memualkan dan tak membantu memulihkan keadaaan, malah makin parah lagi adalah! Celako, Celako, Celako PR, Celako, Celako, Celako LGBT! Celako, Celako, Celako !

Politik Harian

Posted: 06 Nov 2011 02:45 AM PST

Politik Harian


Sekitar Majlis Korban Di Kg Kanchong Bersama MB N9

Posted: 06 Nov 2011 01:00 AM PDT


BANTU... Menteri Besar Negeri Sembilan, Dato' Seri Utama Haji Mohamad Bin Haji Hasan turut melapah daging korban bersama penduduk sekitar Kg Kanchong, Rantau Negeri Sembilan. 

Menteri Besar, turut menyumbangkan dua ekor lembu untuk dikorbankan di surau Kg Kanchong sempena Hari Raya Aidiladha. Kehadiran hampir lapan puluh orang penduduk tempatan memeriahkan upacara korban tersebut. Penduduk turut menyumbangkan seekor lembu untuk di korbankan...

Sumbangan ini merupakan satu amanah yang dilaksanakan dengan sebaiknya dan daging korban tersebut diagih di kawasan masing-masing terutama kepada golongan memerlukan.

  Jangan main-main... MB Tok Mad boleh melapah sekor lembu.. hebat tu...


Sketsa Aidil Adha 2011 Pemuda Rembau

Posted: 05 Nov 2011 11:00 PM PDT


Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin bersama penduduk di Masjid Taman Tuanku Jaafar untuk upacara korban Hari Raya Aidil Adha 2011.


Suasana meriah dengan upacara tersebut, sebanyak tujuh ekor lembu, dua ekor kambing sumbangan dari penduduk sekitar dan dua ekor lembu dari Pejabat Parlimen Rembau.


Hahaha, seekor lembu terlepas, menyelamatkan dirinya dari dikorbankan...

YB Khairy memerhatikan beberapa ahli bomba menangkap semula lembu tersebut... mungkin lepas ni YB boleh cuba pulak kot hahaha..


Akhirnya berjaya di tangkap semula...

Dengar cerita ada yang menyurok belakang pokok semasa lembu ni terlepas tadi.. sape tu....


Hari Raya Korban Aidil Adha atau Hari Raya Haji merupakan perayaan yang dirayakan diseluruh dunia bagi menandakan berakhirnya tempoh mengerjakan ibadat haji di Mekah, yang merupakan rukun Islam kelima yang terakhir bagi mereka yang mampu, dan menandakan bermulanya ibadat korban untuk dibahagi-bahagikan kepada fakir miskin.

update....

Terpaksa panjat pokok, pemuda di kejar lembu korban hahaha

Semoga Aidil Adha membasahi kembali ingatan dan semangat perjuangan kita... Salam Aidil Adha dari Pemuda Rembau...

credit pic to Rommi Hendra

Nik Aziz Terus Di Korbankan... Dimana Pelapis PAS?

Posted: 05 Nov 2011 09:00 PM PDT


Kesian Nik Aziz.... Sampai nak buka kelopak mata pun dah tak larat... Dimanakah pelapis-pelapis PAS di waktu ini? Itulah... Dalam Parti PAS Ulama main lantik-lantik saje.. Asalkan ada kopiah, ada janggut jalan... tak kiralah artis atau penjual cendol.. Boh saja! Last-last asyik sorong orang tua ni sahaja....

Guano demo lo nih! Sampai bila harus di korbankan Nik Aziz ni?

Bagi la chan untuk Nik Aziz berehat pulok!  Hancussssss!

Takbir Hari Raya Aidiladha - Majlis Tertinggi UMNO

Posted: 05 Nov 2011 05:48 PM PDT


Selamat Hari Raya Aidil Adha
اَللّهُ اَكْبَرُ، اَللّهُ اَكْبَرُ، اَللّهُ اَكْبَرُ، لاَ اِلَهَ اِلاَّ اللّهُ اَللّهُ اَكْبَرُ، اَللّهُ اَكْبَرُ، وَلِلّهِ الْحَمْدِ

Salam Aidil Adha... Semoga Perjuangan Dan Pengorbanan Kita Di Rahmati Allah...

Posted: 05 Nov 2011 05:00 PM PDT


Salam Eid Mubarak dan Selamat Hari Raya Iadil Adha. Semoga Allah s.w.t menerima amalanmu, mengampuni dosamu, mengangkat penderitaanmu dan kaum muslimin.

Semoga kehadiran Aidil Adha ini juga membasahi kembali ingatan dan semangat perjuangan kita... Bersatulah wahai para sahabatku!

Salam Perjuangan

Bro Jinggo

Penang Tidak Selamat? "Seksualiti Merdeka" Bertambah!

Posted: 05 Nov 2011 10:18 AM PDT


TUNGGU PELANGGAN... sekumpulan pondan yang menunggu
di tepi Jalan Pintai Tali dan Lebuh Chulia bagi menawarkan khidmat seks.

Lebuh Chulia yang terletak di tengah pusat bandar sememangnya sinonim dengan penjualan pelbagai jenis jeruk selain laluan trafik yang sibuk setiap hari.

Namun, kesibukan siang hari dengan pelbagai urus niaga berubah pada waktu malam kerana disitulah juga menjadi kawasan buat segelintir lelaki berpewatakan wanita mencari pendapatan menjaja tubuh mereka.

Peniaga kedai runcit, Ali Abdul Rahman, 39, berkata senario itu berlaku lebih 10 tahun lalu, malah pelbagai tindakan sudah diambil bagi membasmi gejala tidak bermoral.

Ali yang berniaga di kawasan berhampiran sejak 20 tahun lalu berkata, kumpulan pondan itu semakin bertambah dan mereka bergerak sama ada berkumpulan atau berseorangan untuk menawarkan perkhidmatan seks kepada pelanggan.

"Peniaga di sini boleh mengenali wajah pondan berkenaan kerana sudah lama mereka 'mencari makan' di sini, malah ada juga muka baru setiap malam. Bukan di kawasan ini saja tetapi mereka juga merayau di jalan Pintal Tali, Lebuh Chambel dan Jalan Penang.

"Malah terdapat beberapa lorong 'panas' di pusat bandar ini yang dipercayai menjadi tempat pondan menjalankan aktiviti tidak bermoral mereka.

"Antara yang menjadi pelanggan mereka adalah dari kalangan pelancong dan pekerja asing serta rakyat tempatan," katanya

Ali berkata, walaupun penguatkuasaan dan tindakan giat dijalankan, pondan berkenaan masih meneruskan kegiatan mereka, namun aktiviti berkenaan boleh dibanteras jika masyarakat bekerjasama sekali gus membersihkan nama kawasan itu.

"Jumlah mereka tidak berkurangan dan mereka juga tidak akan menjalankan aktiviti itu jika tiada sokongan daripada pelanggan.

"Jalan Penang mempunyai banyak pusat hiburan yang dikunjungi pelancong asing setiap malam dan ini akan menjejaskan imej Pulau Pinang sebagai negeri bersih," katanya.

Tinjuan dua hari di kawasan itu mendapati, sekumpulan pondan berkeliaran di kawasan itu bermula jam 9 malam sehingga awal pagi dan pelbagai ragam pelanggan dilihat terutama ketika meletakkan harga.

Terdapat 10 pondan menunggu pelanggan di sepanjang jalan itu dan menahan kereta yang lalu lalang bagi mencari pelanggan.

Ada pondan mengenakan pakaian terdedah seperti seorang model, malah ada yang hanya memakai kemeja-T serta berseluar panjang dan sekali sekala muncul dari kawasan gelap.

Seorang pondan yang dikenali sebagai Ema, 20, berkata dia sudah enam bulan mencari makan di kawasan itu dan menawarkan khidmat serendah RM20 di tempat yang dipilih pelanggan, namun beredar selepas menyedari kehadiran wartawan.

TQ: AAKJ

Anak Angkat Tun M, Mazhar Mahathir Gay Suck!

Posted: 05 Nov 2011 07:57 AM PDT



Adesss naik bulu roma aku tengok pasangan sejenis ni... macamanalah diaorang ni mempunyai perasaan syok sama sendiri?

Budaya gay atau meliwat dan juga lesbian adalah sesuatu yang jelas dimurkai Allah hingga kemurkaan Allah itu diterjemahkan dengan menghapus serta memusnahkan satu kaum.Murkanya Allah terhadap penggemar seks songsang hingga Nabi Muhamad S.A.W tidak mengaku umat terhadap golongan-golongan seperti ini.

Pasal kes budak gay ni, kini sudah tersebar meluas di internet memburuk-burukkan Tun Mahathir @ Che Det dengan bermacam-macam fitnah dan tomahan yang tidak berasas... Puak pembangkang memang tunggu peluru macam ni untuk mencanai nama baik Che Det... 

Tapi betul ke Che Det ada anak yang bernama  Mazhar? yang aku kenal hanya Dato' Mukhriz, Dato' Mokhzani dan Datin Paduka Marina Mahthir saja.... 

Setelah aku membaca beberapa blog baru lah aku mendapat kesahihannya bahawa Mazhar Mahatihr ini hanya lah anak angkat Che Det... Inilah namanya anak yang tak kenal untung! Memalukan mak bapak saja mamat ni! Patutnya biar je budak ni merempat dulu, baru dia tahu apa itu erti kehidupan dan menghargai sebuah kehidupan yang sebenarnya!





Berikut adalah petikan yg diquote dari laman Myspace Mazhar Mahathir

Mazhar's Details
Status: In a Relationship
Here for: Dating, Serious Relationships, Friends
Orientation: Gay


Banyak lagi pendedahan mengenai mamat ni, tapi aku malas nak semakkan blog aku dengan story budak gay suck ni!!!

Patut la... Marina sibuk perjuangkan Merdeka Seksualiti!

DS Najib Bersama Tiga Juta Umat Islam Berwukuf di Arafah

Posted: 05 Nov 2011 06:07 AM PDT


Suasana hening di bumi Arafah di Mekah langsung tidak mencerminkan perhimpunan kira-kira tiga juta umat Islam dari seluruh dunia untuk berwukuf, yang menjadi salah satu rukun dalam ibadat haji, tengah hari ini.

Seramai 28,000 jemaah haji dari Malaysia adalah antara kira-kira tiga juta umat Islam di Mekah yang sedang menunaikan ibadah itu, termasuk Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor.

Difahamkan Perdana Menteri dan isteri kini berwukuf di khemah protokol diraja di tengah Arafah, berdekatan dengan Masjid Namirah.

Dalam panas terik di Mekah, masing-masing menadah tangan memohon keampunan kepada Ilahi, dengan penuh khusyuk, selepas mendengar khutbah yang menjadi salah satu pengisian wukuf.

"Perhimpunan umat Islam di bumi Arafah ini tidak lain tidak bukan adalah sebagai menyahut seruan daripada Yang Maha Esa untuk mengukuhkan persaudaraan sesama Islam yang besar ertinya," kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom semasa menyampaikan khutbah Arafah di Maktab 100 di Mekah.

Beliau berkata wukuf sebenarnya merujuk kepada penyerahan sepenuhnya kepada ketentuan Allah oleh hamba-hambanya dari seluruh negara.

Menurutnya jemaah yang datang dari seluruh pelusuk dunia meninggalkan segala harta benda, sanak saudara urusan dunia dan segalanya beribu-ribu batu di belakang, semata-mata untuk mendapat keredhaan Allah.

Selesai khutbah, rata-rata jemaah kemudiannya menyendiri dalam usaha menginsafi diri, dalam tempoh yang tinggal tidak seberapa lagi di bumi Arafah ini, kerana selepas Maghrib, jemaah haji akan berlepas meninggalkan Arafah untuk mengerjakan rukun haji berikutnya.

Difahamkan Perdana Menteri akan kembali ke kota Mekah lewat petang ini untuk mengerjakan tawaf dan saei haji, sebelum melontar di Jamrat.-Bernama

Salam Aidil Adha... Semoga Aidil Adha membasahi perjuangan dan pengorbanan kita semua...

Seksualiti Merdeka: Polis Soal Siasat Ambiga

Posted: 05 Nov 2011 03:43 AM PDT



Polis telah memanggil bekas presiden Majlis Peguam Datuk Ambiga Sreenevasan untuk disoal siasat berhubung sokongan beliau ke atas program Seksualiti Merdeka, yang telah pun diharamkan berkuat kuasa kelmarin.

"Saya boleh mengesahkan bahawa Datuk Ambiga telah diminta datang ke (ibu pejabat polis) Dang Wangi pada Selasa ini untuk disoal siasat, berkaitan dengan Seksualiti Merdeka," kata ahli jawatankuasa Bersih 2.0 Andrew Khoo hari ini.

Ambiga, pengerusi Bersih 2.0 yang diharamkan beberapa hari sebelum ia mengadakan perhimpunannya 9 Julai lalu, telah bersetuju untuk melancarkan Seksualiti Merdeka Selasa ini.

Dalam satu kenyata semalam, Ambiga berkata Seksualiti Merdeka bertujuan memberi ruang komuniti LGBT yang dipinggirkan untuk mengetengahkan diskriminasi mereka alami setiap hari dan bukannya menggalakkan gejala homoseksual.

Kelmarin, Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Seri Khalid Abu Bakar berkata pihkanya mengharamkan sebarang majlis yang dilakukan mana-mana penganjur berkaitan dengan program Seksualiti Merdeka demi ketenteraman awam.

Kata beliau, polis telah mengenal pasti dan akan memanggil kesemua mereka yang terlibat dalam penganjuran program itu termasuk Ambiga untuk dirakam keterangan mereka.

Merdeka Seksualiti 2011, program yang bermula Selasa lalu dan sepatutnya berlarutan sehingga 13 November ini, antara lain mendesak hak sama rata untuk golongan homoseksual dan transeksual seperti gay, lesbian, biseksual, interseks serta transgender.

Khalid berkata dua laporan polis telah diterima setakat ini yang meminta polis mengambil tindakan terhadap penganjur kerana cuba menganjurkan program yang menganggu gugat ketenteraman awam.

Menurut sumber rapat, difahamkan Anwar Ibrahim bersetuju program itu diadakan!

bumiyang

Posted: 06 Nov 2011 02:28 AM PST

bumiyang


Salahkah Kerajaan Arab Saudi Melindungi Pemimpin-pemimpin Islam Yang Menunaikan Haji???

Posted: 05 Nov 2011 08:00 PM PDT

Bukti Hudud Hanyalah Sandiwara Pas??? Yang Penting Hanyalah Untuk Memenangi Undi???

Posted: 05 Nov 2011 05:00 AM PDT

PANEH MIANG

Posted: 06 Nov 2011 01:30 AM PDT

PANEH MIANG


MENGERAT PERPADUAN UMMAH

Posted: 05 Nov 2011 08:16 PM PDT

Sidang Jemaah Muslimin dan Muslimat Yang Dirahmati Allah Sekalian,

Sempena Iduladha yang penuh keberkatan lagi mulia ini, marilah sama-sama kita perbanyakkan rasa syukur dan meningkatkan ketakwaan kepada Allah SWT dengan sebenar-benar takwa. Ketakwaan yang benar-benar bertanggungjawab membawa kita mentaati perintah Allah SWT dan meninggalkan segala larangan-Nya, mudah-mudahan kita dikasihi Allah, mendapat perlindungan-Nya di dunia dan di akhirat. Mimbar pada hari ini akan menyampaikan khutbah yang bertajuk "IDULADHA: MENGERAT PERPADUAN UMMAH"

Sidang Jemaah muslimin dan muslimat yang di Rahmati Allah,

Pada setiap tahun jutaan umat Islam dari pelbagai negara di dunia berhimpun dalam satu perhimpunan terbesar umat Islam iaitu ibadah haji sebagai melaksanakan perintah agama. Di samping memuji dan mengagungkan kebesaran dan keagungan Allah SWT mereka ini dapat berkenal-kenalan, mewujudkan perpaduan dan menyatukan ummah serta dapat mengeratkan hubungan persaudaraan sesama umat Islam. Apa yang mengkagumkan dan mengembirakan, pada musim haji di tanah suci ini ialah mereka bersepakat dan bersatu melafazkan kalimah talbiah mentauhidkan Allah SWT:

Maksudnya: "Wahai Tuhan kami, kami datang semata-mata dengan ikrar setia dan taat kepada perintahMu. Wahai Tuhan kami yang tiada sekutu bagiMu, kami sahut seruanMu. Seungguhnya segala puji nikmat dan kekuasaan, kesemuanya adalah bagiMu, wahai Tuhan kami yang tiada sekutu bagiMu."

Seruan ini memberi makna yang besar kepada seluruh jemaah haji kerana ianya merupakan ikrar yang dilafazkan semata-mata untuk bertakwa kepada Allah SWT dengan tujuan untuk merasakan kehambaan kepada tuhan-Nya, menghindari dari segala dosa dan bersiap sedia untuk berkorban sebagai memenuhi kehendak Allah SWT. Bagi umat Islam yang belum berpeluang menunaikan ibadat haji mereka menyambut kedatangan Iduladha dengan berhimpun di masjid-masjid dan surau-surau untuk menunaikan solat Iduladha di samping berpeluang mengeratkan hubungan silaturrahim di antara kaum keluarga, masyarakat setempat serta sesama kita umumnya. Pada hari ini juga umat Islam yang berkemampuan amatlah dituntut agar menunaikan amalan korban sebagai mengingati peristiwa yang berlaku di zaman Nabi Ibrahin AS. Islam mensyariatkan menyembelih binatang korban bemula pada hari ini dan tiga hari tasrik iaitu pada 11, 12 dan 13 Zulhijjah. Sabda Rasulullah SAW:

Mafhumnya: "Sesungguhnya pertama-tama amalan yang kita lakukan pada hari ini (Iduladha) ialah supaya kita solat kemudian kembali ke rumah lalu kita menyembelih korban, maka barangsiapa yang mengerjakan sedemikian ia telah mengikut sunnahku. Adapun orang yang menyembelih sebelum melakukan solat, maka itu hanyalah merupakan daging yang hendak dipergunakan untuk keluarganya sahaja, tidak termasuk amalan ibadah penyembelihan korban." (Riwayat al-Bukhari)

Sidang Jemaah muslimin dan muslimat yang di Rahmati Allah,

Iduladha yang kita rayakan ini melambangkan kesatuan umat Islam yang menerima keesaan Allah SWT sebagai tuhan, Rasulullah SAW sebagai pemimpin dan ikutan, al-Quran sebagai pedoman dan pengorbanan sebagai dorongan untuk kita berjihad di jalan Allah. Kekuatan utama sambutan Iduladha ialah sifat ketaatan yang telah ditunjukkan oleh Nabi Ibrahim AS serta anaknya Nabi Ismail AS. Keagungan peribadinya yang ditunjukkan merupakan sebagai contoh kehidupan, sebagai seorang hamba yang sanggup melakukan apa saja yang di perintahkan oleh Allah SWT. Firman Allah SWT dalam surah al-Mutahanah ayat 4:

Maksudnya: "Sesungguhnya adalah bagi kamu pada Nabi Ibrahim dan pengikut-pengikutnya contoh ikutan yang baik."

Sidang Jemaah muslimin dan muslimat yang di Rahmati Allah,

Ibadah haji yang sedang dilaksanakan pada saat ini, perlulah dihayati dengan sedalam-dalamnya, supaya kita dapat menjiwai roh atau semangat Iduladha yang kita sambut ini. Umat Islam hari ini dengan laungan kalimah yang sama, pakaian ihram yang sama serba putih, dengan niat yang satu, tidak mengira bangsa dan keturunan patuh dan tunduk kepada peraturan yang satu iaitu hukum Allah SWT. Mereka ini memupuk semangat setiakawan sesama umat Islam, menjaga hubungan persaudaraan, sanggup berkorban, bersatu hati, menghindari sikap mementingkan diri sendiri dan sebagainya. Prinsip-prinsip inilah yang membentuk kesatuan yang perlu difahami dan dijunjung oleh setiap individu muslim pada ketika ini. Umat Islam yang longgar atau mengenepikan prinsip-prinsip yang membentuk kesatuan ini membuka ruang kepada musuh-musuh Islam menceroboh untuk menghancurkan Islam dan umatnya. Oleh itu kesatuan dan perpaduan adalah agenda umat yang penting yang mesti diperjuangkan.

Mimbar ingin mengingatkan bahawa hari ini kita menyaksikan bagaimana umat Islam ditindas dan dianiaya di semua tempat seperti pembunuhan rakyat Palestin yang berulang-ulang kali merobek jiwa umat Islam, pencerobohan kedaulatan negara Iraq, huru-hara di Afganistan, Somalia dan Pakistan serta banyak lagi tragedi yang menimpa umat Islam diseluruh dunia. Semua ini adalah kerana kelemahan umat Islam yang tiada kesatuan dan sering berlaku perpecahan di kalangan umat Islam itu sendiri. Kesempatan inilah yang telah digunakan oleh musuh-musuh Islam untuk menyerang, sekaligus menghancurkan Islam dan umatnya.

Cuba kita renungkan, ketika peperangan salib yang berlangsung selama dua abad telah merakamkan lebih sepuluh siri peperangan yang mana musuh-musuh Islam ditewaskan. Selepas itu, tentera kafir serta sekutu-sekutu mereka mencapai kata sepakat bahawa umat Islam tidak dapat ditewaskan dengan jalan peperangan menggunakan senjata, sebaliknya mereka mula merancang dan melancarkan perang saraf keatas umat Islam. Kesemuanya ini dirancang oleh mereka dengan teliti, dan mereka berani melancarkan serangan besar-besaran setelah mereka dapati kekuatan dan kesatuan umat Islam sudah tidak ada lagi.

Hari ini, kemusnahan umat Islam tidak lagi perlu menghadapi pencerobohan dari Alfonso de Alburque atau Rafles atau Francis Light atau Yamashita. Kemusnahan umat Islam berlaku dalam bentuk baru melalui pelanggaran hak-hak eksklusif umat Islam. Hari ini isu murtad menjadi ancaman kepada umat Islam, nama suci Allah dipelekehkan, dilaporkan telah diguna pakai tanpa menghiraukan sensitiviti umat Islam, tanpa mengira potensi yang boleh mengelirukan akidah anak-anak Islam dan tanpa mengira tergurisnya perasaan ummah.Toleransi umat Islam semakin dicabar, keangkuhan semakin berlaku, umat Islam semakin dilemahkan, ia mungkin berpunca dari satu kekaburan dasar atau satu tafsiran yang salah. Walau apa puncanya, ia laksana anai-anai yang semakin membesarkan busut, yang semakin mereputkan umat Islam. Justeru, Mimbar menyeru umat Islam wajib menghayati semangat perpaduan. Umat Islam ibarat sebatang tubuh, di cubit paha kanan, paha kiri terasa. Justeru. marilah sama-sama kita mengeratkan barisan ummah bagi mengatur langkah memperkukuhkan dan memperkasakan ukhwah sebagai agenda utama dalam menentukan masa depan umat Islam itu sendiri.

Sidang Jemaah muslimin dan muslimat yang di Rahmati Allah,

Marilah kita gunakan kesempatan hari yang mulia ini, untuk membina keutuhan tali persaudaraan diantara kita dengan amalan ziarah-menziarahi dan bermaaf- maafan sesama kita. Buang yang keruh, ambillah yang jernih. lebih-lebih lagi dalam menangani isu yang membabitkan agama dan masa depan umat Islam, maka sewajarnya kita sama-sama bangkit bersatu hati tanpa mempedulikan perbezaan latar belakang, ekonomi, miskin atau kaya, berbeza latar belakang fahaman atau politik. Kita ketepikan segala perbezaan-perbezaan tersebut.

Ingatlah bahawa pengorbanan yang sebenarnya adalah pengorbanan yang berasaskan kesatuan dan perpaduan. Inilah pengorbanan yang mesti dilakukan oleh setiap kita, demi membela dan menyelamatkan Islam dan umatnya. Kesemua ini menuntut pengorbanan jiwa raga dan harta benda serta menuntut elemen penting iaitu ketakwaan dan keikhlasan. Tanpa dua elemen ini, maka tidak tercapai matlamat pengorbanan seperti mana yang dituntut oleh Allah SWT. Firman Allah SWT dalam surah al-Hajj ayat 37:

Maksudnya: "Daging dan darah binatang korban itu tidak akan sampai kepada Allah, tetapi yang sampai kepada-Nya ialah ketaqwaan kamu. Demikianlah Ia memudahkan binatang itu bagimu supaya kamu mengagungkan Allah atas petunjuk-Nya kepadamu. Dan sampaikanlah berita gembira kepada orang yang berusaha supaya baik amalnya."

Mengakhiri khutbah, mimbar menyeru, marilah kita menghayati tuntutan-tuntutan syarak yang terkandung dalam amalan ibadah haji dan ibadah korban yang berpaksikan hubungan kita yang erat dengan Allah SWT dan hubungan kita sesama kita, demi kecemerlangan di dunia dan kesejahteraan di akhirat. Mimbar berpesan bahawa hari raya korban yang dirayakan tanpa pengorbanan, tidak mampu memberi apa-apa makna dan kesan kepada kita. Marilah sama-sama kita menghayati firman Allah SWT dalam surah al-Kauthar ayat 1-3:

Maksudnya: "Sesungguhnya kami telah mengurniakan kepadamu(wahai Muhammad) kebaikan-kebaikan yang banyak(di dunia dan akhirat). Oleh itu kerjakanlah sembahyang kerana tuhanmu semata-mata, dan sembelihlah korban (sebagai bersyukur). Sesungguhnya orang yang bencikan engkau, dialah yang terputus (dari mendapat sebarang perkara yang diinginnya)."

KHUTBAH KEDUA IDULADHA

Sidang Jemaah yang dikasihi sekalian,

Marilah kita memperbanyakkan syukur kepada Allah SWT yang mengurniakan kita nikmat keamanan dan keharmonian dalam negara ini. Dengan nikmat tersebut kita dapat berhimpun di masjid-masjid dan surau seluruh negara, sama-sama melaungkan takbir Iduladha. Marilah juga kita suburkan perpaduan antara kita kerana akhir-akhir ini bibit perpecahan di kalangan masyarakat mencetuskan reaksi yang kurang menyenangkan. Renungkan sejenak tentang nasib saudara seagama kita yang kini hidup diburu ketakutan, kelaparan, sengsara di negara masing-masing. Saban hari ada sahaja nyawa yang hilang tanpa mengenal kanak-kanak atau orang tua. Hari ini kita menangis kerana kematian orang tersayang samada sakit atau kemalangan, tetapi di negara-negara lain mereka menangis disebabkan kematian yang berpunca daripada persengketaan dan kekacauan. Sesungguhnya keamanan adalah nikmat yang sangat berharga dan wajib dipertahankan.

Selepas ini umat Islam akan melakukan ibadat korban bagi meninggikan syiar Islam. Binatang yang hendak di korbankan mestilah mematuhi syarat-syarat tertentu yang telah ditetapkan oleh agama Islam.Ini menunjukkan bahawa Allah SWT tidak menerima ibadat yang dilakukan sambil lewa, tidak mematuhi peraturan yang ditetapkan serta mengabaikan soal kesempurnaan ibadat yang hendak dilaksanakan, oleh itu ketelitian dan kesungguhan dalam melakukan apa jua kerja mestilah di beri perhatian oleh semua umat Islam.

Ingatlah bahawa setiap pengorbanan yang kita lakukan hendaklah disertakan dengan niat dan amalan yang ikhlas. Seandainya ibadat korban yang kita lakukan dicemari dengan sifat riak, takabbur dan menunjuk-nunjuk akan kemampuan, maka akan tertutuplah rahmat Allah SWT dan sia-sialah amalan yang kita lakukan. Pengagihan daging korban dapat membantu meringankan beban, mempertingkatkan kualiti hidup dan mengeratkan perpaduan di antara umat Islam itu sendiri. Selain daging korban, umat Islam juga boleh menghantar sumbangan dalam pelbagai bentuk tanda kasih sayang sesama kita, walaupun harga sebahagian binatang korban semakin meningkat, namun ianya tidak menjadi penghalang bagi yang mampu kerana ganjaran pahalanya yang besar.

Mimbar menyambut baik usaha yang telah dijalankan oleh pihak-pihak yang tertentu seperti masjid-masjid, surau-surau, NGO dan pertubuhan Islam lain yang menjalankan ibadat korban di negara-negara minoriti Islam seperti Kemboja, Vietnam, Filipina bagi menyahut seruan suci ini. Paling penting adalah mereka yang mengorbankan harta dan binatang ternakan bagi tujuan suci ini dengan penuh ketakwaan dan hati yang ikhlas kepada Allah SWT. Mimbar amat menghargai sumbangan jemaah dan umat Islam sekalian yang menghidupkan ibadat korban samada di peringkat kampung, taman perumahan mahupun di luar negara.

Sidang Jemaah muslimin dan muslimat yang di Rahmati Allah,

Pada hari ini marilah kita memperbanyakkan ucapan salawat dan salam ke atas baginda Nabi Muhammad SAW kerana telah menyampaikan Islam kepada kita melalui berbagai bentuk pengorbanan dan jihad. Tanda kasih kita kepada baginda hendaklah dirakamkan dalam bentuk ucapan salawat dan salam sebagaimana Firman Allah SWT di dalam Surah al-Ahzab ayat 56:

Maksudnya: "Sesungguhnya Allah SWT dan malaikat-Nya berselawat (memberi segala penghormatan dan kebaikan) kepada Nabi (Muhammad SAW); Wahai orang-orang yang beriman berselawatlah kamu kepadanya serta ucapkanlah salam sejahtera dengan penghormatan yang sepenuhnya."

SUMBER: JAKIM.GOV.MY, 10 ZULHIJJAH 1432H, 6 NOVEMBER 2011M

Sahabat-Gunung

Posted: 06 Nov 2011 01:25 AM PDT

Sahabat-Gunung


Bukti DSAI sokong BerSeX.jpg

Posted: 05 Nov 2011 08:29 AM PDT

Alamak, Anwar Ibrahim sokong BerSex ker?

Apa BerSex tu? Bersex tu program yang dianjurkan AmbiGay .... Atau kata lain ..... Seksualiti Merdeka.

Aku tak heran kalau Anwar menyokong, sebab dah tahu naluri seks Anwar Ibrahim yang depan hentam, belakang balun ... Hahahaha...

Chegu Bard Hina Bangsa Sendiri

Posted: 05 Nov 2011 04:21 AM PDT

Mungkin benda nie dah lama, tapi aku baru terperasan ada seorang mamat nie yg menghina bangsa sendiri....

Dia dah terlupa asal usulnya, aku harap selepas nie, kalau dia tulis apa-apa borang termasuk borang pencalonan utk bertanding dalam PRU akn datang, tak payah isi kat ruangan bangsa yea....

Aspirasi Bangsa

Posted: 06 Nov 2011 01:12 AM PDT

Aspirasi Bangsa


Salam Aidil Adha dari Aspirasibangsa

Posted: 05 Nov 2011 06:01 AM PDT

Taipingmali (tm)

Posted: 06 Nov 2011 01:06 AM PDT

Taipingmali (tm)


Full stream in 2016

Posted: 05 Nov 2011 02:58 PM PDT

70 tinggalkan PAS di Bachok Kelantan

Posted: 05 Nov 2011 04:54 AM PDT

Parti Taliban yang GANAS


BACHOK, Seramai 70 ahli-ahli PAS yang terdiri daripada nelayan tradisional  dari Pantai Kuala Kemayan DUN Tawang di sini, bertindak keluar Pas kerana kecewa dengan pemimpin-pemimpin parti yang gagal untuk melindungi kebajikan mereka.

Pemimpin kumpulan itu, Azlan Mamat, 39, menyerahkan borang permohonan keahlian Umno mereka kepada Datuk Dr Awang Adek Hussin.

"Kita akan cuba untuk menarik lebih ramai ahli-ahli PAS di kalangan nelayan yang tinggal di Kampung Kemayan, Pantai Senok dan Kuala Kemasin untuk menyertai Umno, "katanya pada pertemuan program bersama rakyat di Kuala Kemasin di sini hari ini.

Beliau berkata mereka tidak pernah menerima bantuan mana-mana negeri Kelantan dari PAS yang diketuai kerajaan yang memerintah negeri itu selama lebih daripada 20 tahun.

"Wakil-wakil PAS akan hanya berjumpa dengan kami untuk meraih undi pada pilihan raya dan selepas itu kita tidak pernah melihat mereka bergaul dengan orang-orang miskin seperti kami, "katanya.

Azlan berkata ini adalah berbeza daripada kerajaan persekutuan yang sentiasa memberi bantuan seperti pukat, bot dan enjin bot kepada mereka yang memerlukan , nelayan juga diberikan elaun RM200 setiap bulan kepada mereka.

Sementara itu, Awang Adek yang juga Timbalan Umno Kelantan perhubungan pengerusi berkata Umno sentiasa mengalu-alukan ahli-ahli dan penyokong PAS untuk menyertai Umno.

"Bilangan ahli-ahli PAS yang menyeberangi Umno telah berkembang lebih besar di sini, dan sebelum ini, ramai penyokong PAS dari Kampung Jembal, Kubang Telaga, Mak Makyong dan Kampung Kolam telah meninggalkan parti, "katanya.

Pas Perak terus berbohong dan menyembunyikan fakta sebenar.

Posted: 05 Nov 2011 04:22 AM PDT

Dulu kutuk Mca, kini jilat Dap.

Pesuruhjaya Pas Perak berbohong lagi telah penubuhan parti Pas. Beliau langsung tidak menyebut bahawa Fuad Hassan kalah kepada Tunku Abdul Rahman dalam perebutan jawatan Presiden Umno.

Tuan Haji Ahmad Fuad Hassan, seorang lepasan Maahad Ihya Assyariff, Gunung Semanggol telah menyertai Umno pada 1950 dan dilantik mengetuai Bahagian Agama dan Pelajaran Umno. Bahagian ini kemudiannya mengaturkan beberapa persidangan untuk membolehkan ulamak menubuhkankan persatuan. Dalam tulisannya, "Ulamak Malaya Belum Bersatu dan Belum Punya Persatuan", Haji Ahmad Fuad menyifatkan kedudukan ulamak ketika itu umpama sampah yang tidak dihargai kerana tiada kekuatan. Lebih-lebih lagi ketika itu ulamak telah muak dengan sikap Umno yang mengabaikan isu pemurtadan Natrah, pengajuran judi loteri, fun fair, kaberat dan lain-lain. Dalam satu persidangan ulamak yang dipimpin oleh Sheikh Abdullah Fahim, Mufti Pulau Pinang di Seberang Perai pada 1951, mereka telah mengeluarkan fatwa mengharamkan judi loteri anjuran Umno.

Beliau juga tidak berani menyebut bahawa Pas ditubuhkan kerana Fuad Hassan kecewa dalam kekalahan lalu keluar menubuhkan Pas dan bersumpah untuk menentang Umno di mana saja Umno bertanding. Pas juga mengkafirkan Umno kerana bekerjasama dengan Mca dan Mic. Ini tak disebut oleh beliau kerana takut kepada Dap.

Tak payah lah nak bawa cerita loteri kebajikan masyarakat kerana ia adalah agenda Mca untuk mencari wang bagi membantu rakyat miskin.  Pas tak perlu mempertikaikan kerana Pas sudah keluar barisan, Pas sepatutnya berada dalam barisan perikatan dan mempertahankan syiar Islam, bukan keluar dan buat bising dari luar.

Perutusan Aidil Adha

Posted: 05 Nov 2011 01:47 AM PDT

TPM, TS Muhyiddin dlm perutusan sempena Hari Raya AidilAdha esok mahu usaha berterusan dr pelbagai pihak utk menyeru kpd kebaikan dan membimbing masyarakat agar menjauhi kemungkaran krn ini akan dpt mewujudkan sebuah masyarakat yg harmoni, bermoral dan berakhlak mulia.

Katanya kesepaduan di kalangan umat Islam utk membimbing sesama umat supaya mentaati perintah Allah dan menjauhi segala laranganNya akan menjadikan orang Islam insan bertaqwa yg sentiasa dipandang mulia
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 05 Nov 2011 11:29 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Horeey.... Cuti Raye Haji... Anwar Tak Pernah Gi Haji

Posted: 05 Nov 2011 07:00 PM PDT

Aku ucapkan selamat menyambut Hari Raya Aiduladha kepada semua pembaca blog aku, sesiapa yang pulang ke kampung, berhati-hatilah di jalanraya, pandu cermat jiwa selamat, anwar menipu dia tak pernah pi haji.

Anwar Tertekan, Hina Najib Ke Mekah...

Posted: 05 Nov 2011 06:30 AM PDT

Korang baca sendiri bertepa tertekannya anwar, bila mendapat tahu yang najib pergi ke mekah untuk menunaikan fardhu haji, dia dengan selamber memperlekehkan ibadat yang najib buat.. tapi yang aku tak boleh tahan tu, dia pun turut mengaku yang dia pernah pergi haji 2 kali, lawak memang lawak, bila pulak mat gay ni berani pijak tanah haram tu, kalau betul la anwar dah pernah pi haji bukan sekali tapi 2 kali, dah tentu media pro pakatan akan keluarkan gambar atau video atau salinan pasport anwar sebagai bukti yang mat gay ni pernah ke mekah, korang baca sendiri hinaan yang mat gay tu lemparkan pada najib...

TANGKAK: Tidak ada ertinya menunaikan haji di Mekah jika terus menerus mengamal kezaliman dan penindasan kepada rakyat, kata Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Tidak semestinya pergi haji, terhapus semua dosa. Sebab itu, dalam Islam kena ikhlas, ada konsep haji mabrur.

"Jangan zalimi rakyat. Tangkap orang, fitnah orang, ukur kemaluan orang. Ini tidak. Pergi, balik haji – sama saja. Sebelum pergi haji, rasuah. Balik haji pun rasuah.

"Ambil rasuah tapi pergi haji, siap derma lagi," katanya tanpa menyebut nama mana-mana individu mahupun pemimpin politik pada ceramahnya di Kampung Sri Jaya, Serom 8 Tangkak Johor, malam tadi.

Lebih 1,000 penduduk setempat mengikuti ucapan Anwar sekalipun hujan sepanjang program itu. Turut berucap ialah Pengerusi KEADILAN Johor, Datuk Jui Meng dan Ketua Angkatan Muda KEADILAN, Shamsul Iskandar Mat Akin.

Anwar percaya ibadat haji adalah amalan yang penuh makna dan turut menyatakan beliau sudah sudah dua kali mengerjakan haji selain umrah sekali gus menjawab tohmahan dan fitnah blogger pro-Umno.

Pada ceramah hampir sejam itu, Anwar juga menceritakan kisah Malcolm X yang tertarik dengan Islam apabila melihat persamaan sesama umat hingga meresap ke jiwanya lantaran suasana di Mekah tidak pernah wujud di mana-manapun di pelusuk dunia ini.

Ini sama sekali berbeza dengan paparan gambar gelagat Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak ketika menunaikan haji baru-baru ini, yang dikelilingi pengawal keselamatan di Mekah, selain menguar-uar pemergiannya ke tanah suci itu melalui media arus perdana. sumber keldaian daily

Orang Melayu Melaka Bersedialah....

Posted: 05 Nov 2011 01:14 AM PDT

PAS sanggup gadaikan melaka kepada cina, itulah yang akan berlaku sekiranya bn tumbang di negeri melaka, pas dah umumkan sekiranya pakatan haram perintah melaka, maka, seorang ketua menteri cina akan di lantik.

Panglima Perang Cyber

Posted: 05 Nov 2011 11:16 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Perutusan Sempena Hari Aidil Adha 1432 Hijrah Oleh Perdana Menteri Malaysia Dari Mekkah Al Mukarramah

Posted: 05 Nov 2011 07:03 PM PDT


Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,

Salam Sejahtera dan Salam 1 Malaysia,

Saudara dan saudari sekalian,



Alhamdulillah, bersyukur kita ke hadrat Allah S.W.T. kerana dengan sifat Rahman dan RahimNya maka kita dianugerahkan lagi dengan sambutan Aidiladha. Kita berada di hari ibadat dengan penuh kegembiraan dengan mengingati Allah S.W.T. Kita diharamkan berpuasa selama empat hari berturut-turut sebagai menyatakan kegembiraan kita. Ketahuilah bahawa, Syariat Aidiladha jelas membawa bersamanya banyak mesej dan pengajaran kepada umat Islam.

Pada bulan yang mulia ini, marilah kita bersama-sama mengagungkan Allah S.W.T. yang telah mengurniakan kemakmuran, keamanan, ketenteraman serta kestabilan ekonomi negara kita. Dengan demikian kita dapat beramal dan melaksanakan tugas harian kita dengan sempurna. Ekonomi negara kita semakin berkembang dan kita hidup dalam suasana aman damai.


Justeru, tidak ada amalan yang paling mulia pada bulan ini melainkan membelanjakan harta benda dan wang ringgit dalam batas yang sewajarnya dengan melakukan ibadah korban pada tanggal 10 hingga 13 Zulhijah. Ianya merupakan tanda kesyukuran kita kepada Allah S.W.T. serta sama-sama dapat membantu orang lain khususnya fakir miskin dalam menikmati daging korban tersebut.

Sesungguhnya, pengajaran terpenting yang terkandung dalam Aidiladha ini adalah kesatuan ummah. Walaupun terdiri dari pelbagai bangsa dan bahasa, warna kulit, budaya dan negara, umat Islam adalah umat yang satu di mana sahaja mereka berada. Ia adalah umat yang bersatu dengan menghadap satu kiblat dan sujud kepada Tuhan yang satu iaitu Allah S.W.T. Maka sudah sewajarnya kita melahirkan kesyukuran kepada Allah S.W.T kerana mengurniakan kepada kita perayaan Aidiladha dengan syariatnya yang jelas membawa mesej kesatuan umat adalah tunjang kepada kekuatan Islam.

Banyak perkara dapat dilakukan apabila kesatuan dapat diwujudkan dalam kehidupan kita. Kekuatan yang ada juga dapat dipertahankan jika kesatuan ummah berdiri kukuh sama ada di dalam mahupun di luar negara. Lihatlah bagaimana Allah S.W.T. mewajibkan semua umat Islam yang melakukan ibadat haji agar berkumpul di satu tempat dengan niat yang satu dan mengucapkan ucapan talbiah, tahmid dan zikir yang sama. Ini jelas menunjukkan bahawa umat Islam adalah umat yang bersatu.


Sememangnya, konsep kesatuan dan kesamaan amat penting dalam Islam untuk membina kasih sayang dan silaturrahim sesama umat. Ia terlalu penting sehingga Rasulullah S.A.W. memperingatkan umatnya ketika Baginda menyampaikan khutbah wada' di bumi Arafah 1400 tahun yang lalu. Maksud sabda Baginda " Wahai Manusia!Sesungguhnya Tuhan kamu adalah satu, dan sesungguhnya asal kamu adalah satu. Ketahuilah bahawa tidak ada kelebihan bagi orang Arab atas orang yang bukan Arab dan tiada juga kelebihan bagi orang bukan Arab atas orang Arab. Orang yang berkulit hitam juga tidak ada kelebihan atas orang yang berkulit kemerahan dan begitu juga sebaliknya kecuali dengan Takwa. Sesungguhnya yang paling mulia di kalangan kamu di sisi Allah adalah yang paling bertakwa".

Akhirnya, saya dan isteri serta keluarga yang sekarang berada di Mekah Al-Mukarramah mengucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha kepada seluruh umat Islam di Malaysia dan di mana jua berada. Di Tanah Suci ini juga, saya mendoakan kesejahteraan hidup seluruh rakyat Malaysia. Saya turut mendoakan agar kita di beri kemurahan rezeki bagi membolehkan ekonomi diri, keluarga dan negara terus berkembang dan negara kita kekal dilimpahi kemakmuran.


Marilah kita bersama-sama meraikan sambutan Aidiladha ini melalui semangat 1Malaysia yang turut memperlihatkan kepentingan nilai-nilai pengorbanan untuk agama, bangsa dan negara.

Wabillahi Taufik Walhidayah Wassalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Ucapan di atas disalin dari blog rasmi YAB Perdana Menteri di sini 
http://www.1malaysia.com.my/ 

Manakala gambar dari blog   http://www.haji1432.com/

Panglima : harap PM dapat bagi peluang blogger macam Panglima kerjakan haji di Mekah tahun hadapan bersama blogger lain. Amin. Katanya jumlah tajaan akan ditambah tahun hadapan. 


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih


Video Takbir Raya dan Ucapan Selamat Hari Raya

Posted: 05 Nov 2011 05:10 PM PDT


Selamat Hari Raya Aidil Adha kepada semua pembaca blog Panglima.

Mohon maaf atas segala kesilapan dan kesalahan.

Mari berkorban demi agama bangsa dan negara.




Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 05 Nov 2011 11:01 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


@NikAbdulAziz punca gejala SEKS BEBAS menjadi-jadi?!!

Posted: 05 Nov 2011 10:35 PM PDT



Lagi sekali UMNO juga yang menjadi mangsa apabila Tok Guru pemegang kunci sorga membuka kata-kata.

Alasannya, UMNO buang lambang bulan dan bintang dan tidak guna perkataan ISLAM pada nama parti. Patutlah Kafir HARBI DAP makin galak menekan kita. Rupanya ulama' No. 1 PAS ini memang sudah mencapai peringkat nyanyuk tahap meraban!

Bukankah SIS (sisters in ISLAM) itu juga menggunakan nama ISLAM?!! Tetapi mengapakah  mereka menjadi pendokong kuat program seks songsang Seksualiti Merdeka?!! 



BULAN KUNING di tengah bendera UMNO itu apa, wahai Tok GURU??? Setahu kami rakyat Malaysia, bendera PAS itulah yang dicedok daripada UMNO. Cuma diolah warnanya menyerupai ala-ala bendera NASIONALIS kebanggaan rakyat Bangladesh! Warna kuning yang melambangkan Kedaulatan Raja-Raja Islam Melayu disingkirkan. Malah, Keris Hijau yang melambangkan kekuatan bangsa Melayu Islam juga dibuang. Apa-apa yang berkaitan Melayu-Islam dibuang jauh-jauh daripada PAS.

Maka jadilah PAS seperti yang kita lihat hari ini. Bulan putih kosong itulah yang melambangkan bagaimana "hollownya" benak fikiran dan hati pengikut-pengikut mereka untuk diisi oleh ajaran-ajaran songsang para Tok Guru serta doktrinisasi bos Kafir Harbi mereka. Pada mereka tidak timbul lagi soal menegakkan syiar Islam di negara ini (yang telah terbela selama lebih 50 tahun di bawah UMNO), yang penting UMNO tumbang. Mereka tidak mampu berfikir jauh selepas itu.

Nik Aziz lupakah bagaimana Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor, Khalid Samad sendiri mempertahankan cubaan Murtad oleh musuh ISLAM?!! Malah rakan sejawatan Tok Guru dari Selangor jugalah yang kelam-kabut melutut maaf kepada pihak gereja sekonyong-konyong isu tersebut meletus?!!

Bagaimana pula dengan fakta dan statistik terkini Kementerian Kesihatan yang menunjukkan rakyat Kelantan sebagai penghidap HIV paling ramai di negara ini?!! Kalau benar ajaran ISLAM PAS sudah sebati dan menjadi amalam hidup rakyat Kelantan, jangan kata sempadan negeri, pelacur bogel di depan mata pun boleh ditolak ke tepilah wahai Tok Guru...

Apakah Nik Aziz terlupa bahawa beliaulah yang mengampunkan dosa zina orang No 2 partinya, Exco Kerajaan Negeri Selangor dan ADUN Selinsing?!!

Apakah Nik Aziz juga lupa bahawa beliau yang turut menyokong AMBIGA (yang mengetuai usaha memurtadkan umat Islam melalui IFC) dalam perhimpunan haram BERSIH yang menyusahkan semua orang?!! 

Malah PAS menarik diri saat-saat akhir dalam protes mereka terhadap Program Seks Sejenis yang diketuai AMBIGA. Mengapa boleh jadi begitu jika benar PAS begitu tegar mempertahankan kesucian dan akidah orang ISLAM?!! Tidakkah ini membuktikan kedudukan sebenar PAS sebagai hanjing kepada DAP?!! 

Apakah Nik Aziz sengaja tidak tidak mahu ingat bahawa Anwar Ibrahim pernah dirakamkan berjimak bersama seorang pelacur Cina?!! Mengapakah Presiden partinya sendiri menolak bukti kukuh tersebut sebagai "BESI" sedangkan bos mereka di US telah mengesahkan ketulenan rakaman tersebut?!! 

Jadi kenapa timbul lagi soal UMNO yang menjadi punca masalah sosial dan gejala murtad di negara ini?!! Sudahkah Tok Guru bertanya sendiri kepada orang No. 2 partinya sendiri apa yang dilakukannya ketika berlibur di Medan tahun lalu?!! Atau perlukah kami membuka aibnya satu persatu?!!

Sudah-sudahlah salahkan orang lain di atas kegagalan sendiri, wahai Tok Guru!!!


* Macamana hendak tangani isu MURTAD kalau diri sendiri pun asyik khayal menjilat buntut DAP?!!

Salam AidilAdha Dari MyMassa

Posted: 05 Nov 2011 04:25 PM PDT

MyMassa mengucapkan selamat menyambut Hari Raya Aidil Adha kepada pembaca kami.

Kami kongsikan sedikit maklumat mengenai ibadat haji yang dipetik dari Akhbar Harian Metro.


Ranking MyMassa Portal Media / Parti Politik

Posted: 05 Nov 2011 07:05 AM PDT

Oleh kerana MyMassa pernah kena komen kenapa tak masukkan UMNO-Online, MyKMU dan KLPos, maka kami mengeluarkan ranking ini.

Antara portal yang sedang meningkat naik

Ranking portal-portal politik sama ada 100% politik atau pun portal akhbar yang ada menyiarkan berita politik. Bagi MyMassa tidak adil untuk satu portal dibandingkan dengan blog kerana ada portal telah menelan kos operasi berpuluh ribu, ratus ribu mahupun jutaan ringgit. Contohnya Malaysiakini dan Malaysian Insider.

Jika dilihat ranking menurut Alexa yang kami sediakan, portal pro pembangkang lebih mendominasi. Bukan portal pro Kerajaan tak bagus tetapi yang pro pembangkang telah lama establish dan juga mendapat tajaan pelbagai pihak.

Dalam entri kali ini juga MyMassa menyeru kepada para cybertrooper pro Kerajaan, selain daripada masuk dalam portal pembangkang untuk cari isu, rajin-rajinkan juga masuk portal pro Kerajaan. Lebih banyak orang masuk, makin tinggi hits dan mungkin lebih banyak tajaan iklan selepas ini.

Sama-sama pembaca MyMassa lihat ranking yang telah kami sediakan.



  TOP PORTAL MEDIA / RANK
  PARTI POLITIK ALEXA
1 malaysiakini.com 13
2 thestar.com.my 16
3 utusan.com.my 23
4 bharian.com.my 32
5 themalaysianinsider.com 50
6 harakahdaily.net 67
7 mstar.com.my 103
8 mynewshub.my 107
9 tranungkite.net 146
10 sinarharian.com.my 180
11 nst.com.my 254
12 merdekareview.com 370
13 keadilandaily.com 549
14 agendadaily.com 580
15 mykmu.net 588
16 thesundaily.my 714
17 mmail.com.my 777
18 klpos.com 832
19 umno-online.com 919
20 peraktoday.com 1169
21 tvsnews.net 1211
22 detikdaily.net 1214
23 selatanonline.net 1433
24 mole.my 1836
25 sel13.com 2149
26 utaranews.com 2276
27 kl-today.com 2680
28 malaysianewsnet.com 5838
29 thenutgraph.com 9721
30 utaraonline.net 11470
31 antarapos.com 13351
32 kpmu.net 43436
33 dailymail.com.my
34 demirakyat.org
35 sembangrakyat.org


*Kami tak letak mana portal sokong Kerajaan, mana sokong pembangkang dan mana yang neutral. Pembaca masuk dalam tu dah boleh tau portal tu sokong pihak mana.

Gempar! Bloggers Penang Mengamuk.

Posted: 05 Nov 2011 05:35 AM PDT

Gambar hiasan


Mengamuk dalam ranking MyMassa terbaru.

5 daripada 10 blogger tertinggi ranking Alexa adalah dari Penang.

Tahniah.

Berikut adalah 15 top blogger pro BN setakat ini.


  TOP BLOG  RANK
  PRO BARISAN NASIONAL ALEXA
1 papagomo.com 189
2 novandri.blogspot.com 382
3 gerakan-anti-pkr.blogspot.com 485
4 empayar-pemuda.blogspot.com 519
5 parpukari.blogspot.com 524
6 mediapermatangpauh.blogspot.com 599
7 theflyingkick.blogspot.com 683
8 panggungopera.blogspot.com 728
9 sejarahmelayu.blogspot.com 778
10 anwaraidc.com 798
11 pisau.net 807
12 medan-info-kita.blogspot.com 827
13 semuthitam80.blogspot.com 871
14 azmykelanajaya.blogspot.com 911
15 mymassa.blogspot.com 1022

Ranking penuh akan dikeluarkan lewat malam.

*Selepas ini, MyMassa keluarkan ranking portal media / politik pulak bagi menjawab persoalan pembaca kami kenapa tak senaraikan UMNO-Online, MyKMU dan KLPOS.

Pondan Bertambah. Pakej Pelancongan Baru Di Penang?

Posted: 05 Nov 2011 04:32 AM PDT

Klik untuk besarkan imej.

Pakej serendah RM20.

Apa nak jadi dengan Pulau Pinang di bawah Kerajaan DAP?

Proton Turbo 2011. Mana Satu Yang Akan Dilancarkan?

Posted: 05 Nov 2011 03:32 AM PDT

Antara kedua-dua model Proton yang pernah dipertontonkan kepada umum, mana satu yang akan dilancarkan tahun hadapan?



Yang pasti, Proton Exora Turbo akan dilancarkan bersama-sama kereta misteri ini tahun hadapan.

*Kepada peminat kereta proton macam penulis, boleh mula kumpul duit untuk proton yang baru ini. Tapi penulis rasa Proton Tuah yang akan dilancarkan nanti.

Isu Seksualiti Merdeka. Mahukah Anda Malaysia Jadi Macam Ni?

Posted: 05 Nov 2011 02:36 AM PDT



Sampai klinik khas untuk gay pun ada.

Bukan jauh pun, kat Indonesia.

Kalau tak dibendung, Malaysia pun akan jadi macam ni.

Kempen Kerajaan DAP Pulau Pinang Yang Gagal.

Posted: 05 Nov 2011 01:27 AM PDT

Kempen yang dilancarkan oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang sejak mereka memerintah.



Itu hanya kempen. Realitinya...





Sumber : http://matkilaupenang.blogspot.com/2011/11/mppp-pulau-pinang-tidoq-dibawah.html

Ini ke yang dinamakan pemerintah yang berjaya?

*Kalau pembaca lihat kempen yang dibuat oleh DAP, terdapat beberapa kesilapan. Pertama, menggunakan PENANG dalam ejaan Bahasa Melayu (sepatutnya Pulau Pinang). Kedua, tiada slogan dalam Bahasa Tamil sedangkan jawatan Timbalan Ketua Menteri India ada. Dari sini kita boleh lihat bagaimana DAP meminggirkan kaum India.

Gempar! PAS Gadaikan Negeri Melayu Kepada DAP.

Posted: 04 Nov 2011 11:35 PM PDT




Macam haram. Semuanya nak mereka gadai demi kuasa.

Dah la masa PAS perintah Perak habis tanah mereka bagi kat Cina. Sekarang ni satu negeri pulak nak bagi kat Cina.

*Apa nak heran dengan PAS. Kalimah ALLAH pun mereka sanggup 'gadai'.

PISAU.NET

Posted: 05 Nov 2011 09:48 PM PDT

PISAU.NET


Seksualiti Merdeka Kempen ‘Saya Gay, Saya Ok’ !

Posted: 05 Nov 2011 02:00 PM PDT



AIDCNews – 05/11/11 – Seksualiti Merdeka adalah badan berkempen untuk mendapatkan pengiktirafan mengamalkan seks luar tabie di kalangan kumpulan LGBT (Lesbian, Gay, Biseksual dan Trangender).

Kempen ini mencakupi semua kaum dan agama, termasuk yang berbangsa Melayu dan beragama Islam.


Pengakuan Azwan Ismail yang pernah disiarkan dalam channel youtube milik kumpulan tersebut 'seksualitimerdeka' pada tahun 2010 bukti yang jelas kempen itu turut mensasarkan kumpulan Melayu-Islam yang menjadi masyarakat majoriti negara.


"Saya Azwan Ismail, berumur 32 tahun. Saya telah mengambil masa yang agak lama untuk mengenali diri saya, untuk menyakini diri saya bahawa saya seorang Gay.


"Dan apabila saya berani mengatakan saya seorang Gay kepada orang lain setelah 30 tahun itu, saya telah menjadi seorang yang kuat dan yakin dengan apa yang bakal saya lalui pada masa depan.


"Memang tidak dinafikan agar sukar untuk menjadi seorang Gay di Malaysia, terutama kita adalah seorang Melayu kerana faktor agama dan budaya banyak mencorakkan kehidupan kita dan memberitahu kita apa yang kita boleh jadi dan apa yang kita tidak boleh jadi", katanya.


Namun, menurutnya semua halangan terutamanya agama Islam yang melarang penganutnya melakukan aktiviti homoseksual adalah salah kerana itu sekadar pandangan dari kumpulan hetroseksual (kumpulan seks normal).http://1.bp.blogspot.com/-Qi6gy5idVfU/TrUFsgjrjkI/AAAAAAAAFgw/Lh1tq8ymddw/s1600/supergay.jpg


"Tetapi kita (golongan Gay) kena ingat bahawa apa yang diberitahu orang lain, apa yang diberitahu oleh guru-guru kita, ustaz kita, kawan-kawan kita kebanyakannya dari pandangan seorang hetroseksual (seks normal).


"Mereka (golongan hetroseksual) tidak merasai atau tidak memahami menjadi seorang yang Gay. Kita lebih mengetahui diri kita dan kita perlu mengambil masa dan terus mencuba untuk memberitahu orang-orang sebegitu ", katanya.


Menurutnya untuk melepasi semua benteng budaya dan agama itu, kumpulan gay Muslim perlu mencari sumber kekuatan dan berpegang teguh dengan sumber kekuatan tersebut untuk mendapatkan kehidupan gay yang lebih baik pada masa depan.


"Saya yakin keadaan menjadi lebih baik. Kita perlu mencari sumber-sumber kekuatan di sekeliling kita kerana terdapat mereka yang dapat membantu kita dan akhirnya dapat memberi keyakinan kepada diri kita untuk menempuhi hari-hari yang akan datang untuk menjadi seorang Gay yang lebih tabah.


"Saya harap anda akan dapat menemui sumber kekuatan itu dan berpegang kepadanya dan akhirnya yakin untuk memberitahu orang lain, saya Gay, saya OK", katanya.-AIDC


Pisau kata " Anwar Super Gay,Dia Ok jer,ramai orang sokong"


Selamat Menyambut Hari Raya Aidiladha

Posted: 05 Nov 2011 08:59 AM PDT

Selamat Hari Raya Aidiladha

1432 H 2011

Selamat mengerjakan ibadah korban

HARI RAYA AIDILADHA

Asal-Usul Aidiladha

Pada suatu hari Nabi Ibrahim bermimpi, dalam mimpinya itu Allah menyuruh Nabi Ibrahim menyembelih anaknya yang bernama Ismail. Selepas dari mendapat mimpi itu, Nabi Ibrahim pun memberitahu isterinya yang bernama Siti Hajar.


Maka berbincanglah Nabi Ibrahim, Siti Hajar dan Ismail. Siti Hajar berkata, "Mungkin mimpimu itu hanya mainan tidur saja tetapi kalau mimpi itu merupakan wahyu, wajiblah dituruti." Apabila mendengar kata-kata ibunya, Ismail berkata kepada bapanya, "Ayahku, sekiranya ini merupakan wahyu dari Allah S.W.T., aku sedia merelakan diriku untuk disembelih."


Setelah persetujuan dicapai, keesokan harinya Nabi Ibrahim pun membawa puteranya Ismail untuk disembelih. Perkara Nabi Ibrahim hendak menyembelih anaknya telah sampai kepada pengetahuan orang ramai. Hal ini membuat orang ramai takut sehingga ada yang mengatakan, "Nampaknya Nabi Ibrahim mungkin sudah gila hinggakan mahu menyembelih anaknya sendiri. Kalau kita biarkan perkara ini, nanti kitapun akan dibunuhnya."


Walau apapun tuduhan orang terhadapnya, namun Nabi Ibrahim tetap menjalankan tugas yang diperintahkan oleh Allah S.W.T terhadapnya. Setelah Nabi Ibrahim dan anaknya Ismail sampai pada tempat yang dituju, berkatalah anaknya, "Wahai ayahku, aku fikir cara yang baik untuk menyembelih adalah dengan cara aku disembelih dalam keadaan menelungkup tapi mata ayah hendaklah ditutup. Kemudian ayah hendaklah tahu arah pedang yang tajam dan ayah kenakan tepat kepada leherku."


Kemudian Nabi Ibrahim pun melaksanakan perintah yang Allah S.W.T perintahkan dalam mimpinya. Baginda pun mengucapkan kalimah atas nama Allah lalu memancungkan pedangnya pada leher anaknya itu. Maka terperciklah darah mengenai badan Nabi Ibrahim. Sebagai seorang manusia biasa, Nabi Ibrahim pun menggeletar dan membuka penutup matanya.

Tetapi alangkah terperanjatlah apabila melihat yang disembelihnya itu bukanlah anaknya melainkan seekor kibas. Dengan memuji kebesaran Allah S.W.T, kedua-duanya pun berpeluk-peluk sambil bersyukur kepada Tuhan kerana memberi kekuatan sehingga dapat melaksanakan amanat dari Allah S.W.T.


Peristiwa ini ada diterangkan dalan surah Ash-Shaffat ayat 101 hingga ayat 111

Pengenalan


Hari Raya Aidiladha (bahasa Arab: عيد الأضحى 'Eid Ul-Adha) atau Hari Raya Haji merupakan perayaan yang dirayakan di seluruh dunia. Ia adalah perayaan terbesar di dalam Islam selain Aidilfitri yang disambut pada setiap 1 Syawal. Aidiladha disambut pada hari ke sepuluh, sebelas, dua belas dan tiga belas bulan Zulhijjah setiap tahun. Bermula dengan Takbir Aidiladha pada malam 10 Zulhijjah, diikuti dengan solat sunat Aidiladha serta khutbah Aidiladha di pagi 10 Zulhijjah, sambutan diikuti dengan ibadah korban yang boleh dilakukan samada pada 10 atau 11 atau 12 atau siang 13 Zulhijjah.


Aidiladha adalah perayaan yang istimewa kerana ia merupakan hari untuk umat Islam memperingati kisah pengorbanan Nabi Ibrahim dalam menunaikan perintah Allah dan ke-sabaran anaknya Nabi Ismail dalam memenuhi perintah Allah s.w.t.


Selain itu, salah satu keistimewaan Aidiladha dan Hari Tasyrik ialah ibadat korban. Ibadat korban ini hanya boleh dilakukan dalam empat hari iaitu bermula waktu selepas khatib menyampaikan khutbah Aidiladha sehingga sebelum tenggelam matahari pada hari ke-13 Zulhijah.


Dari segi bahasa, korban bermaksud dekat, manakala dari segi istilah ia bermaksud menjalankan perintah agama atau taat kepada perintah Allah kerana ingin mendekatkan diri kepada-Nya.

Hari Raya Korban jatuh pada hari kesepuluh pada bulan Zulhijjah, bulan terakhir pada kalender Hijrah Islam. 10 Zulhijjah merupakan tarikh penting dalam sejarah Islam di mana Nabi Adam dan isterinya Hawa dikeluarkan dari syurga dan diturunkan ke bumi sebelum berjumpa di padang Arafah, di luar bandar Mekah.


Pada hari raya, orang Islam disunatkan mengenakan pakaian yang paling cantik, paling bersih, dan juga mengenakan wangi-wangian. Pada pagi hari raya korban, umat Islam akan mengerjakan sembahyang sunat Hari Raya sebanyak 2 rakaat akan diadakan pada sebelah pagi, biasanya agak awal sedikit Hari Raya Aidil Fitri.


Selain itu, salah satu keistimewaan Aidiladha dan Hari Tasyrik ialah ibadat korban. Ibadat korban ini hanya boleh dilakukan dalam empat hari iaitu bermula waktu selepas khatib menyampaikan khutbah Aidiladha sehingga sebelum tenggelam matahari pada hari ke-13 Zulhijah.


Selepas bersembahyang, upacara korban akan dimulakan. Lembu, kambing, dan biri-biri yang dikorbankan akan disembelih secara beramai-ramai di kawasan masjid sebelum dibahagi-bahagikan kepada orang ramai terutamanya kepada golongan fakir miskin.


Hari Raya Aidiladha disambut ketika umat Islam membuat penziarahan ke Mekah, mengunjung Kaabah dan melakukan korban sembelihan. Al-Quran tidak menyatakan, tetapi umat Islam memegang bahawa perayaan korban ini memperingati kesanggupan Nabi Ibrahim untuk menyerahkan anaknya sebagai korban kepada Tuhan.


Selepas sembahyang, sekali lagi umat Islam akan berbondong-bondong melawati perkuburan orang yang disayangi. Semua orang akan memakai pakaian baru dan selepas itu yang muda akan memohon kemaafan daripada yang tua. Selepas itu semua orang akan menjamah pelbagai juadah yang disediakan sebelum ziarah dan menziarahi sesama mereka.


Hari Raya Aidiladha Dalam Hadis


Berdasarkan kepada hadis (terjemahan) yang diriwayatkan oleh Abu Daud daripada Anas r.a, yang bermaksud: "Rasulullah SAW datang ke Madinah, sedangkan mereka sedang sibuk bergembira selama dua hari. Maka Rasulullah SAW bertanya: Hari apakah yang dua hari ini? Mereka menjawab: Kami biasa bergembira selama dua hari pada zaman Jahiliah: Kemudian Rasulullah bersabda: "Sesungguhnya Allah SWT telah menggantikannya dengan hari yang lebih baik daripada dua hari itu bagi kamu iaitu Aidilfitri dan Aidiladha." (Diriwayatkan Imam Abu Daud dan an-Nasai daripada Anas)



Berdasarkan kepada hadis (terjemahan) "Tiada amal anak Adam yang lebih disukai Allah pada hari Aidiladha melainkan ibadat korban. Sesungguhnya binatang yang dikorbankan itu akan datang pada hari kiamat lengkap dengan tanduk, bulu dan kukunya. Sesungguhnya ibadat korban ini diredhai Allah sebelum darah binatang itu jatuh ke bumi. Maka hendaklah kamu berasa lapang dada dan reda akan ibadat korban yang kamu lakukan." (Hadis riwayat At-Tirmizi)



Berdasarkan sebuah hadis (terjemahan) yang telah diriwayatkan oleh Imam Tirmizi dan Al-Hakim yang bermaksud: "Tiada dibuat oleh anak Adam pada Hari Raya Adha akan sesuatu amal yang lebih disukai Allah daripada menumpahkan darah (menyembelih korban). Bahawa korban itu datang pada hari kiamat dengan tanduk-tanduknya, bulu-bulunya dan kuku-kukunya. Sesungguhnya darah korban itu mengambil tempat yang mulia di sisi Allah sebelum darah itu tumpah ke bumi, maka hendaklah kamu buat korban itu dengan hati yang bersih."



Berdasarkan sebuah hadis (terjemahan) Ibnu Abbas dan Jabir bin Abdullah Al-Ansariy r.a:
Diriwayatkan daripada Ibnu Juraij katanya: Aku telah diberitahu oleh Ata' daripada Ibnu Abbas dan Jabir bin Abdullah Al-Ansariy r.a kedua-duanya berkata: Tidak ada azan bagi sembahyang Hari Raya Fitrah (Aidilfitri) dan sembahyang Hari Raya Korban (Aidiladha). Selepas beberapa ketika aku bertanya Ata' tentang perkara tersebut: Lantas dia menjawab dengan berkata: Aku telah diberitahu oleh Jabir bin Abdullah Al-Ansariy r.a bahawa: Tidak ada azan bagi sembahyang Hari Raya Fitrah (Aidilfitri), baik ketika imam keluar atau sesudahnya. Juga tiada iqamat atau apa-apa pun.


Sumber: Wikipedia & http://terbaru2010.com



Pisau kata "selamat hari raya"

Guan Eng Kata Umno Punca Kampung Di Robohkan

Posted: 05 Nov 2011 06:00 AM PDT



Lim Guan Eng ketua menteri paling celaka dalam sejarah regim DAP Pulau Pinang bertaichi dan membuat silap mata apabila menyalahkan Umno kerana merobohkan kampung kampung orang melayu di Pulau Pinang.

Sebenarnya banyak kampung kampung orang melayu dan india dirobohkan dalam hanya 3 tahun regim DAP memerintah. Bagaikan silap mata ketua menteri yang berlidah biawak menghalakan segala kesalah merobohkan kampung adalah salah pihak Umno.

Guan Eng cukup licik dalam hal ini apabila menggunakan kuasa makhamah untuk membuat keputusan menghalau penduduk melayu.Apabila tindakan diambil beliau akan berkata ini adalah keputusan makhamah maka beliau tidak boleh campur tangan. Begitu juga terjadinya dengan nasib penduduk Kg Buah Pala.

Bukankah Guan Eng memegang portfolio tanah,segala keputusan terletak ditangan beliau.Segala tindakan boleh disekat dengan menggunakan kuasa beliau sebagai portfolio tanah dan ketua menteri. Kepada siapa si lahanat ini mahu berbohong? Sejak sekian lama banyak projek tertangguh semasa pemerintahan BN dek kerana portfolio tanah dipegang oleh exco Umno.Banyak projek disekat kerana exco kerajaan negeri ketika itu dipegang oleh Umno.

Kenapa semenjak regim DAP memerintah secara tiba tiba kita mendengar banyak kampung dirobohkan.Semua orang tahu Guan Eng punyai hubungan rapat dengan tauke tauke pemaju,hingga kalangan mereka hanya perlu memanggil beliau dengan nama samaran atau nama manja kepada Guan Eng ketika beruding di Singapura atau pun Hong Kong.

Dalam pada itu Guan Eng turut menuduh pemaju Umno terlibat.Beliau hanya tahu membuat tuduhan sedangkan tiada bukti ditunjukkan.Semua orang tahu tidak ada mana mana syarikat melayu yang membabitkan Umno terlibat dalam pengambil alihan tanah sebaliknya Guan Eng si celaka ini bermain silap mata menyerang lawan untuk menutup kerja jahat beliau.

Kita harus ingat agenda menghalau melayu diteruskan agar proses hagemoni DAP berjaya. Buat penyokong haprak ingat yang memerintah kerajaan negeri adalah DAP,apa kejadah Umno pulak yang terlibat robohkan kampung orang melayu.



Untuk menutup kerja jahat dan rasis mereka ia ibarat pepatah arab "Dia pukul orang dia mengadu bahawa orang lain pukul dia, dia memaki orang, dia mengadu orang lain memaki dia




Pisau kata " takkan lah pemaju sanggup keluar 200 ribu tutup kes ramas nenen kalau tak dapat habuan"

Dakwah DAP Kepada PAS ,Sukses!

Posted: 05 Nov 2011 03:30 AM PDT

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/382886_2101949910054_1284647870_31818462_139986480_n.jpg


DAP berjaya berdakwah kepada khawarij PAS.Sebab itulah didalam PAS sendiri bercambah mereka mereka yang sanggup mempertahankan DAP walau apa cara sekali pun.

Hibrid DAP didalam PAS memperlihatkan bagaimana ahli khawarij PAS dijadikan tunggangan dan anjing untuk kerja menyalak lawan politik DAP.

Berapa ramai kaum puak khawarij yang berani menegur kepala besar DAP? Semuanya hanya tunduk walaq terhadap DAP apabila arahan dan kehendak DAP harus diikuti.Bayangkan wali selipar khawarij boleh tarik handbrake semata mata pemimpin DAP berdehem.


Pas gagal didik DAP – Zulkifli

KUALA LUMPUR 4 Nov. - Tindakan Pengerusi DAP, Karpal Singh menolak hukum hudud dan mendakwa bahawa pelaksanaannya hanya meningkatkan kadar jenayah membuktikan kegagalan Pas menjelaskan hukum Islam kepada rakan-rakannya dalam pakatan pembangkang.

Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin berkata, Pas bukan sahaja gagal mendidik rakan-rakannya terutama daripada DAP tentang Islam, malah parti tersebut juga dilihat semakin tersasar dalam memperjuangkan agama itu.

Katanya, usaha Pas untuk memperkenalkan Islam dan memberi kefahaman mengenai agama itu terhadap rakan-rakannya dalam pakatan pembangkang langsung tidak membuahkan hasil, malah perkara sebaliknya berlaku apabila Pas dilihat lebih banyak mengikut telunjuk DAP.

"Apabila Karpal tolak dan mendakwa hudud boleh menyebabkan jenayah meningkat, Pas salahkan orang lain, salahkan UMNO walaupun hakikatnya mereka yang gagal mentarbiyah rakan-rakan mereka daripada pakatan pembangkang untuk memahami Islam.

"Mereka sebelum ini keliling kampung, mendabik dada di hadapan rakyat mengatakan perbezaan mereka dengan UMNO kerana mampu mendidik rakan-rakan yang bukan Islam memahami Islam. Tetapi apa yang berlaku sekarang?

"DAP semakin lantang menentang Islam, Pas pula semakin jauh dari perjuangan Islam. Pas yang mendidik DAP atau DAP yang mendidik Pas?" katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Menurut Zulkifli, perjuangan DAP untuk menuntut kebebasan beragama dan kesamarataan dari dahulu lagi tidak pernah berubah.

Sebaliknya, Pas yang kini telah terjebak dengan 'politik kelkatu' semakin jauh tersasar dari landasan perjuangan Islam.

"Pas terpengaruh dan terpesona dengan penguasaan Putrajaya yang didendang oleh Anwar (Datuk Seri Anwar Ibrahim) menyebabkan mereka sanggup mengorbankan prinsip Negara Islam yang diperjuangkan.

"Pas juga meminggirkan umat Islam apabila lebih suka mengikuti perhimpunan bersama golongan bukan Islam daripada menyertai perhimpunan yang bertujuan menyelamatkan akidah umat," ujarnya.



Pisau kata " nanti pas dibubarkan jadi dewan himpunan khawarij DAP"

"Sah Ayah Saya Bantai Belakang Saiful"

Posted: 05 Nov 2011 01:26 AM PDT

Anak sendiri pun kata pak shiekh liwat Saifol ,Macam mana orang lain yang tak ada kena mengena lebih kuah dari sudu pertahankan dia.




AIDCNews – 04/11/11 – Datuk Ishak Ismail, bekas kawan baik Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata anak lelaki Ketua Umum PKR itu yang bernama Ihsan bin Anwar telah mengesahkan bahawa bapanya telah meliwat Mohd Saiful Bukhari Azlan.

"Anwar ada anak lelaki..sorang..ada di New York sekarang..dia (Ihsan) tak balik..baru ni, sewaktu bulan puasa..seorang sahabat telefon saya dari New York.

"Dia kata..saya baru jumpa anak Anwar..saya tanya boy (Ihsan) pasal apa you tak balik (Malaysia)..Anak Anwar..anak lelaki dia cakap..uncle saya tak boleh balik ke Malaysia..macam mana saya nak jumpa Saiful..

"Saiful tu kawan baik saya..sah dan sahih uncle..ayah saya bantai belakang Saiful..ini anak Anwar cakap..bukan saya buat cerita", katanya di Bukit Katil Melaka, I November lalu.

Ishak turut menceritakan pengalamannya bersama Anwar dalam Pemuda UMNO yang dilihatnya sebagai seorang Islamik.

Apabila Anwar dituduh melakukan perbuatan sodomi I pada tahun 1998, Ishak menemui bekas Timbalan Perdana Menteri itu menyuruhnya bersumpah untuk membersihkan dirinya, namun permintaan itu ditolak.

"Apakala Anwar dituduh sondol punggung lelaki..saya jumpa Anwar, saya cakap…Pak Sheikh..naik masjid..angkat Quran..

"Anwar tak berani angkat Quran", katanya.-AIDC

Pisau kata " memang patut dia sokong himpunan LGBT"

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 05 Nov 2011 09:31 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


MUSIBAT JUAL NAMA BLOGERS. PARPUKARI PUN KENA !

Posted: 05 Nov 2011 08:59 PM PDT

MUSIBAT JUAL NAMA BLOGERS..MAKIN TERSELAK !

Posted: 05 Nov 2011 01:44 PM PDT

SALAM AIDILADHA.

Posted: 05 Nov 2011 01:13 PM PDT

ANWAR SEMBUNYIKAN SESUATU.

Posted: 05 Nov 2011 03:08 AM PDT

WEB PRO PAS PERTIKAI ANWAR.

Posted: 04 Nov 2011 11:23 PM PDT

Mencari Damai Abadi

Posted: 05 Nov 2011 03:31 PM PDT

Mencari Damai Abadi


Salam Aidiladha

Posted: 05 Nov 2011 06:45 AM PDT

Bismillah...

Kepada umat Islam seluruh negara, kami mengucapkan selamat hari raya Aidiladha. Semoga pengorbanan yang dilakukan akan mendapat keberkatan dan rahmat dari yang Maha Esa. Semoga Allah melindungi seluruh umat Islam dari anasir yang boleh memecahbelahkan serta merosakkan aqidah kita.

Amin

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 05 Nov 2011 03:18 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Selamat Hari Raya Aidil Adha 1432h

Posted: 05 Nov 2011 02:44 PM PDT


Salam Aidil Adha dari LG untuk semua...

Dr Badrul Amin Bongkar Ada Pemimpin Pkr Terlibat Dengan Seksual Merdeka...!

Posted: 05 Nov 2011 05:19 AM PDT

Setakat ini, hanya beberapa kerat Pemimpin PAS yang menyatakan pendirian peribadi masing2 mengenai penganjuran Program Seksualiti Merdeka.

Ada pihak yang membantah sekeras2 nya terutamanya dari kalangan Pemuda PAS, tidak kurang juga yang mengambil langkah 'playsafe' menyalahkan kembali UMNO/BN tanpa sebarang alasan. Mustafa Ali yang mahu membongkar sehingga hari ini sedang memikirkan apa alasan munasabah agar ianya 'backfire' semula kepada Kerajaan Pusat.

Tetapi tidak bagi PKR dan DAP. 2 parti ini diam membisu dan tidak menganggap masalah ini satu perkara yang rumit dan mesti dititikberatkan. Rata rata pemimpin PKR mendakwa sebarang komen dari parti milik Anwar itu akan memberi liabiliti buat mereka kerana Program ini disokong penuh beberapa pemimpin parti yang amat berkepentingan seperti R.Sivarasa, Irene Fernandes dan Elizabeth Wong.

Ada puak2 PAS Pro Ulama' bertemu sendiri dengan beberapa Pemimpin PKR yang berpendidikan agama seperti Dr. Badrul Amin, alasan paling mudah, "Diam dan fokus untuk kemenangan kita pada PRU13, serang UMNO." Itu sahaja...

Misi menawan Malaysia lebih penting walaupun mereka menyanjung pemimpin seperti Ambiga yang menjadi tulang belakang dan menyokong usaha penganjuran seks songsang ini. Adakah ianya mengiyakan perlakuan Anwar?

Oh, Anwar mengambil langkah berdiam diri dan tengah sibuk menghina Negara di luar Negara. Itu strategi Anwar acap kali kantoi dalam beberapa isu moral. Diam dan serang semula isu lain agar dapat menutup isu yang cuba pihak lawan dedahkan.

Anwar juga menggunakan beberapa Pemimpin PAS Pro Sekular bagi menafikan pendirian beberapa Pemimpin PAS seperti Hassan Ali dan Dewan Pemuda PAS Pusat yang membantah keras pendirian Ambiga berkenaaan Penganjuran ini. Persoalannya, Adakah PKR dan DAP mengikhtiraf program2 sebegini?

Blog Gelombang Rakyat

Ihsan Bin Anwar TAK NAK Balik Malaysia Sebab Malu Kat Saiful Bukhari....

Posted: 04 Nov 2011 10:05 PM PDT

Kes liwat II yang di antara Anwar Ibrahim dan Saiful Bukhari Azlan bakal berakhir tidak lama lagi. Itu pun kalau barisan pembelaan Anwar tidak mati dalam masa terdekat. Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah sudah menetapkan hujung bulan ini sebagai tarikh penggulungan hujah.

Meskipun Anwar pernah berkali-kali mendakwa bahawa Wan Azizah dan Nurul Izzah mampu membuktikan dirinya tidak bersalah dengan tampil sebagai saksi "alibi" di Mahkamah. Kedua beranak itu tidak muncul hingga barisan pembelaannya menutup kes baru-baru ini.

Namun, apa yang mengejutkan saya ialah perkhabaran yang akan membuatkan Anwar pengsan tak bangun-bangun!

Menurut sumber, anak lelaki Anwar, iaitu Ehsan bin Anwar yang kini berada di New York telah membuat pengakuan kepada seseorang bahawa memang benar Anwar telah meliwat Saiful Bukhari!

Menurut bekas rakan Anwar yang dikenali sebagai Datuk Ishak Ismail telah memberitahu bahawa seorang sahabatnya di New York ada menghubunginya baru-baru ini. Ketika berbual, secara tidak langsung, terkeluar cerita mengenai anak lelaki Anwar itu.

Menurut sahabat Datuk Ishak, Ehsan ditanya tentang dirinya yang enggan pulang ke Malaysia meskipun sudah sekian lama berada di luar negara. Lagipun, ayahnya kini sedang dalam tekanan yang amat dahsyat! Bukan sekadar liwat, cerita ayahnya melanggan pelacur pun terbongkar juga! Nak tunjuk jam Omega pun tak mampu!

Ehsan memberitahu bahawa dia enggan pulang ke Malaysia memandangkan dia segan dan tak mampu nak berdepan dengan Saiful Bukhari. Menurutnya, Saiful Bukhari adalah rakan baiknya. Namun, secara tidak sedar, dia berkata…

"Uncle..saya tak boleh balik ke Malaysia…macamana saya nak jumpa Saiful..?

"Saiful tu kawan baik saya…sah dan sahih uncle…ayah saya bantai belakang Saiful", kata Ehsan sebagaimana yang didakwa sahabat Datuk Ishak tersebut.

Saya kira, seandainya Anwar terlepas pun dari hukuman berhubung kes liwatnya itu, saya tetap yakin bahawa Anwar memang seorang peliwat. Saiful Bukhari sudah bersumpah bersaksikan nama Allah dan kitabullah. Malah dia pergi ke Mekah dan mengadu kepada Allah Rabbul Jalil!

Kemudian, dengan kuasa Allah, tiada sesuatu apa pun yang buruk berlaku kepada Saiful. Sebaliknya, Anwar pula yang semakin teruk dibongkar kisah gelapnya. Umi Hafilda muncul, Nallakaruppan membongkarkan, Zulkifli Noordin pula mendedahkan kepalsuan dan kejijikan Anwar.

Dan kini, muncul pula anak jantan Anwar yang malu untuk pulang ke Malaysia kerana ayahnya telah "bantai belakang" sahabat baiknya itu. Saya yakin, Wan Azizah, Nurul Izzah, ahli keluarga, sahabat terdekat Anwar dan Karpal Singh tahu tentang tabi'at buruk Anwar ini. Namun demi kuasa, mereka sanggup menyembunyikan kebenaran itu..

[myKMU.net]

Alahai Cikgu Mala Yakin Lim Guan Eng Itu Umar Abdul Aziz

Posted: 04 Nov 2011 04:53 PM PDT

Beginilah kalau dah jatuh cinta. Semuanya nampak baik belaka. Walhal apa yang dibuat oleh Guan Eng tu hanyalah untuk menunjuk-nunjuk saja. Cita-cita Cikgu Mala tinggi, nak jadi YB kat Johor ni, tetapi kalau apa yang kerajaan Johor sekarang dah buat pun masih tak tahu, bagaimana nak terangkan kepada rakyat perkara yang sebenarnya.

Apa hebatnya setakat pemberian one-off Guan Eng tu dan juga 260 orang? Nak tengok apa yang Johor dah buat, baca kat bawah ni;

Guan Eng baru nak sekali iktiraf, tetapi cuba bandingkan apa kerajaan BN Johor dah buat;
  1. Penghafaz 30 juzuk Al Quran menerima elaun RM1000 sebulan seumur hidup.
  2. Ada 552 Sekolah Agama Kerajaan Negeri dengan lebih 5000 guru dan lebih 135,000 murid yang semuanya atas biaya kerajaan negeri Johor (BN).
  3. Belanjawan 2011, peruntukan Jab Agama Islam untuk tujuan pendidikan, pembinaan sekolah agama dan program pembangunan ummah ialah RM21 juta, tidak termasuk gaji dan kos mengurus.
  4. Pada tahun 2008, para Hafiz dan Hafizah yang berjaya dikesan berjumlah 505 orang. Mungkin ramai lagi yang tak dapat dikesan kerana low profile.
  5. Program membudayakan Al Quran berjaya melibatkan lebih 70,000 peserta.
  6. Program Tahfiz Ibnu Sina dan Tahfiz Imam Syafie sebagai langkah mewujudkan lebih ramai lagi para penghafaz Al Quran secara konsisten.
  7. Guru Al Quran (sambilan) yang diiktiraf dan dibayar elaun oleh kerajaan Negeri Johor ialah seramai 2182 orang dengan masing-masing memperolehi RM100 bagi setiap sessi dengan masing-masing memperolehi sekurang-kurangnya RM400 sebulan bagi 4 sessi.

Camna Cikgu Mala, Guan Eng boleh challenge ke? Kalau ya pun dah jatuh cinta dengan Guan Eng, janganlah sampai tak nampak apa yang baik kat Johor ni. Ehhh....Guan Eng dah sunat ke belum...?
[sumber]

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Posted: 05 Nov 2011 03:13 PM PDT

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan


Adakah Anda Tergolong Dalam Spesis Ini?

Posted: 04 Nov 2011 07:17 PM PDT


Adakah Anda Tergolong Dalam Spesis Di Bawah Ini?




Bukan? Mungkin juga anda tergolong dalam spesis ini pula?



Bukan juga? Jadi adakah anda menyokong program Seksualiti Merdeka?

Ya? Maka tak perlu dinafikan lagi sememangnya anda tergolong dalam spesis di atas... Tak perlu nak menafikan... Ini kerana spesis di atas merupakan antara haiwan mamalia yang menunjukkan kelakuan homoseksual... Sila rujuk fakta ini: List of mammals displaying homosexual behavior...

Sebentar tadi eXception terbaca satu artikel di dalam blog Brader Mazidul Akmal yang bertajuk HAIWAN HOMOSEKSUAL, kemudian eXception klik link rujukan artikel tersebut dan yang amat menarik di dalam senarai mamalia tergolong dalam kategori tersebut ialah...


Ianya tidak menghairankan eXception kerana sememangnya nama mamalia yang berada di dalam kotak merah terkenal dengan aktiviti homoseksualnya... Yang agak pelik bagaimana ianya boleh terlepas masuk ke dalam Wikipedia... Adakah sememangnya Wikipedia diupah oleh UMNO untuk memasukkan nama tersebut?

Apapun selain mamalia di atas, terdapat juga mamalia lain yang sama spesis dengan mamalia di atas yang turut menyokong program tidak bermoral ini... Ianya termasuklah...




Malah yang menghairankan anak kepada seorang tokoh politik tersohor dan merupakan wanita yang bencikan AIDS tetapi menyukai hubungan sejenis yang juga boleh mengakibatkan penyakit tersebut...



Tak lain tak bukan ialah Marina Mahathir... Beliau dikatakan menjadi penyokong program seperti ini pada tahun 2010... Buktinya...


Sila rujuk di sini: SEKSUALITI MERDEKA 2010

Nampaknya Marina Mahathir sudah lari dari matlamat asal ayahandanya Tun Dr Mahathir... Di sini eXception tidak boleh menyalahkan Tun Dr Mahathir 100% apa lagi Tun Dr Siti Hasmah kerana matlamat anakanda mereka yang sudah terpesong akidah dan hala tuju hingga sanggup menyokong program tidak bermoral ini... Mungkin ini akibat dari pendedahan begitu banyak kepada budaya luar negara... Mungkin pengaruh suami... Siapa tahu?

Sudah la BERSIH 2.0 pun disokongnya... Kemudian program tidak bermoral ini pula disokong oleh Marina... Adakah Tun Dr Mahathir mengetahuinya dan merestui perbuatan anakandanya ini? Tun Dr Mahathir sepatutnya memberi teguran kepada Marina walaupun tanggungjawab kini digalas oleh suami... Jika suami pun 2x5... Isteri pun 5x2...

Kepada Marina Mahathir, eXception bukanlah blogger yang hebat untuk menegur... Bukan juga seorang Ulamak... Walaupun kubur kita lain-lain... Sebagai seorang umat Islam, WAJIB bagi eXception meminta supaya Marina hentikan sokongan terhadap program ini dan kembali semula ke pangkal jalan... Semoga Allah membuka pintu hati saudaraku ini dan membuka jalan kembali ke pangkal jalan sebelum terlambat... Amin...

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 05 Nov 2011 03:11 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


AMBABIGA DI TOLAK, TAPI BANG NUAR MASIH DIJULANG...

Posted: 04 Nov 2011 08:42 PM PDT

Baru-baru ini satu negara dikecohkan dengan sebuah program memperjuangkan isu lesbian, gay, biseksual dan transgender yang dinamakan "Seksualiti Merdeka". Festival tersebut di bawa dengan bangganya oleh pihak penganjur utamanya, Majlis Peguam dan SUARAM, nama NGO yang cukup sinonim dengan bau busuk pembangkang.

Menurut jadual asal, penganjur memberikan penghormatan kepada "ratu" yang memperjuangkan LGBT di Malaysia, Ambiga Sreevenasan, untuk merasmikan festival tersebut pada hari Rabu depan, 9 November. Bagaimanapun, dijangka program itu telah terbantut ekoran pengharamannya yang diumumkan oleh PDRM baru-baru ini.

Baru-baru ini juga, "johan" menjual agama di Malaysia, PAS menangguk di air yang keruh dengan mengambil kesempatan atas isu tersebut untuk menunjukkan "betapa Islamik"nya mereka. Bermula dengan kenyataan Mursyidul Amnya, Nik Aziz Nik Mat, PAS membantah festival perjuangan LGBT itu.

Kemudian, kenyataan itu disambut pula oleh kepimpinan PAS di seluruh Malaysia. Ketua Dewan Muslimat PAS dan Ketua Dewan Pemuda PAS adalah antara yang paling lantang bersuara. Siti Zailah garang bak singa betina, Nasrudin Hasan Tantawi bengkeng hingga hampir tercabut serbannya. Betul punya marah tuuuu..!!!

Tapi, mereka hanya menyatakan pendirian mereka setelah NGO-NGO Islam dan Melayu lain sudah bersuara dan menempelak festival Seksualiti Merdeka. Sekiranya NGO-NGO Islam dan Melayu itu tidak lantang bersuara membantah, PAS sudah tentu "bisu" duduk di bawah ketiak DAP…

Ya. Memang benar PAS menolak festival LGBT dan lantang menolak serta tidak menyokong Ambiga kali ini. PAS beri alasan bahawa sememangnya PAS sokong Ambiga ketika Bershit 2.0, namun bertegas untuk tidak menyokong "ratu LGBT" itu kali ini…

Saya tertanya-tanya, apakah PAS tidak sedar tentang Anwar? Tidakkah PAS sedar bahawa Anwar merupakan "Raja LGBT" di negara ini? Mungkin PAS tidak menyokong "Ratu LGBT", namun secara sedar atau tidak, "Raja LGBT" telah lama mereka sokong dan menobatkan dia sebagai ketua mereka!

Sekurang-kurangnya Ambiga dipercayai merupakan seorang wanita India yang "straight". Namun, berlainan dengan Anwar, dia bukan saja "Raja LGBT", malah dia dikatakan begitu aktif mempraktikkan LGBT. Bukan hanya sekarang dia amalkan, malah dia mula sejak di zaman sekolahnya dulu di MCKK! Pengamal tegarrrr..!!!

Mungkin sebab itu Anwar ketika diwawancara oleh media asing, Anwar mempertahankan golongan LGBT ini dan menyokong mereka memperjuangkan hak LGBT tersebut (mungkin Anwar malu nak cakap "directly"!).

Dan mungkin kerana sokongan itu juga Anwar disokong oleh kelab-kelab LGBT bertaraf antarabangsa. Untuk pengetahuan semua, kelab-kelab tersebut siap berkempen kepada semua golongan LGBT di negara ini untuk menyokong dan berjuang bersama Anwar. Mengapa? Kerana Anwar dan LGBT adalah sehaluan..seiring dan sejalan!

PAS sedar atau tidak perkara ini atau parti "Isle" itu pura-pura tak nampak hakikat tersebut. Tak payah jauh. Tanya saja Mat Sabu tentang bagaimana dia mendapat "ilham" untuk memberikan nama "Al-Juburi" kepada Anwar. You know, I know, we know…kan?

Justeru itu, PAS tak payah nak tunjuk baik dan kononnya lantang terhadap isu tersebut. NGO Islam dan Melayu lain lebih awal lantang bersuara serta lebih "champion" berbanding PAS. Apa yang PAS ada sekarang? PAS hanya ada telur yang sudah digenggam Anwar, dan telur Anwar pula digenggam oleh peguambelanya, Karpal Singh. Siapa Karpal Singh? Anda sendiri tahulah kan….!

mykmu

Fasha Sandha berkemban nak letak dalam group mana nih?

bERANIKAN hATI

Posted: 05 Nov 2011 03:03 PM PDT

bERANIKAN hATI


SELAMAT HARI RAYA AIDIL-ADHA

Posted: 05 Nov 2011 06:16 AM PDT




Selamat Hari Raya Aidil-Adha
kepada semua sahabat
muslimim dan muslimat
semoga kita beroleh
rahmat dan hidayah dari Allah

tun faisal dot com

Posted: 05 Nov 2011 01:33 PM PDT

tun faisal dot com


Akhbar Cina kritik KSN & Pegawai Kerajaan membazir, cuai jaga aset

Posted: 05 Nov 2011 05:54 AM PDT


Nanyang siangpau
Opinion Corner m/s A18
28 Oktober 2011 (Jumaat)

Berharapkan Tiada Pembaziran Lagi
Chew Siew Yang

Sudah setahun berlalu, kembali lagi laporan Jabatan Audit Negara dibentangkan, apa yang kita lihat jabatan dan agensi kerajaan sekali lagi menjadi bengang.

Pengalaman saya berpindah rumah baru-baru ini, saya minta beberapa orang tukang ubah suai rumah datang membuat penilaian kos, saya cuba dapatkan tukang yang mana yang lebih sesuai dengan harga saya; semasa membeli batu mozak juga saya pergi ke tiga tempat untuk bandingkan hasil serta harga barang itu, memilih alat elektrik rumah juga saya pergi banyak tempat, jika ia tidak sesusai saya tidak akan membelinya, jika ia terlalu mahal saya juga tidak akan fikirkannya lagi, sekurang-kurangnya saya mahu siapkan semua itu mesti dalam bajet saya, saya percaya rakyat biasa mampu untuk kendalikan perkara seperti ini, kerana wang yang kita perolehi adalah hasil titik peluh keringat kita sendiri, mungkin pada pandangan orang lain angka itu tidak membebankan mereka, tetapi pada orang biasa dan rakyat biasa itu perlu dikira dengan rapi dan teliti.

Cuba kita lihat kembali apa yang jabatan kerajaan telah buat, menjaga duit yang berjuta-juta ringgit dan angka yang begitu besar, mungkin wang itu terlalu banyak, sebab itu apabila hadapi angka-angka yang kecil mereka tidak ambil pusing dan tidak begitu sensitif.

Sebab itu jika rakyat yang punyai RM400 ringgit di kocek, mereka akan lebih teliti untuk memilih dan membeli barangan yang diperlukan itu (bandingkan barangan itu lebih daripada 3 buah kedai, kedai mana yang lebih murah dan sesuai dengan harga barangan itu) dengan harga itu boleh dapat beli sebuah ketuhar, namun apabila agensi kerajaan beli ketuhar yang sama kenapa harganya menjadi RM1,200 ringgit (adakah ketuhar yang mereka beli itu hasil daging panggang dari ketuhar itu lebih sedap?) perbezaannya hanya RM800 ringgit, kenapa kita begitu sibuk mahu ambil tahu?

Mereka Bukan Kerana Tidak Tahu Harga Di Pasaran

Pada tahun 2005 Jabatan Kaji Cuaca membeli 3 alat pengesan Tsunami, dua daripadanya telah hilang, satu lagi tidak diusik langsung, dua buah yang hilang itu kita tidak tahu ke mana ia lesap? Adakah alat itu telah ditenggelamkan oleh Tsunami? Jika benar-benar berlaku sekali lagi Tsunami seperti tahun 2003, adakah Jabatan Kaji Cuaca dapat membantu penduduk yang tinggal di pesisiran pantai? Adakah mereka mahu melihat sekali lagi kehilangan banyak nyawa penduduk barulah mereka ingat sekali lagi mahu berjaga-jaga untuk keperluan itu?

Setiap tahun laporan Audit kita nampak pihak kerajaan dan jabatan-jabatan kerajaan membeli sesuatu dipancung harga (ditipu) oleh orang, rakyat bukan budak kecil berumur 3 tahun tidak tahu apa-apa, pihak kerajaan mahu rakyat percaya pegawai-pegawai mereka membeli sesuatu benar-benar "tidak tahu harga barang", sedangkan membuat penyelidikan harga pun mereka tidak tahu? Adakah kerana duit yang dibazirkan itu bukan duit dari kocek sendiri, mungkin mereka rasa buat apa mereka perlu fikirkan sangat? Ataupun pada masa sama ada orang-orang yang ambil kesempatan cari untung duit masuk ke kocek sendiri, sebab itu mereka laporkan angka yang lebih tinggi? Mahu paksa rakyat mempercayainya, memberi alasan kerana dikatakan mereka tidak tahu harga di pasaran, sebab itu memberi alasan terbeli barang mahal.

Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Mohd Sidek Bin Hj. Hassan 2 hari lepas memberi jaminan kepada orang ramai, akan ambil tindakan dalam pengurusan kewangan yang kurang efisien itu supaya perkara yang sama tidak akan berlaku lagi.

Kami sanggup percaya kepada keikhlasan Tan Sri, hanya disebabkan agensi dan jabatan kerajaan terlalu banyak maka tidak terurus, kecuali semua pegawai-pegawai itu mahu bersatu hati dan bekerjasama, dan membuat pengurusan yang betul dalam pengeluaran peruntukan itu, jika tidak, pembentangan audit tahun depan nanti, perkara yang sama akan berlaku semula, apa yang berbeza nanti mungkin agensi dan jabatan-jabatan yang terlibat akan ada sedikit perubahan sahaja!

Jabatan atau agensi kerajaan dikatakan terlebih perbelanjaan, jika ia digunakan ditempat yang sepatutnya, dimana rakyat yang mendapat manfaatnya, saya rasa rakyat tidak akan rasa ia keterlaluan; jika wang yang digunakan itu menjadi projek gajah putih, tidak ada kegunaannya tetapi untuk perlatan-peralatan itu sahaja telah membazirkan ruang dan kawasan, ini hanya buat orang ramai akan terfikir, kenapa pihak kerajaan anggap rakyat begitu mudah diperbodohkan, sanggup beli banyak peralatan-peralatan yang tidak berguna, pada laporan audit tahun depan nanti, adakah kita akan mengharapkan mereka lagi, sama ada mereka ditipu lagi, ataupun tidak lagi membazirkan duit rakyat!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Cucu Tok Selampit

Posted: 05 Nov 2011 01:33 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Apakah Ambiga S Mahu Terus Mengadakan Himpunan Seks Bebas Di Dataran Merdeka Di Malam Raya?

Posted: 04 Nov 2011 10:32 PM PDT

Malam ini idola Pakatan Haram, Ambiga S akan mengadakan perhimpunan Seksualiti Merdeka bertempat di Dataran Merdeka, jam 9.00 malam ini. Golongan minoriti sesat di Malaysia yang mengamalkan seks sumbang ini tanpa segan silu dan kurang ajar kerana berani mengadakan perhimpunan ini sewaktu Umat Islam seluruh dunia sibuk untuk menyambut Hari Raya Aidil Adha esok. 

Apakah himpunan ini bakal menjadi lambang kebanggaan seks bebas seperti mana perhimpunan LGBT (lesbian, gay, bisexsual dan transgender) di seluruh dunia seperti gambar-gambar di bawah?

LGBT Parade di Berlin

LGBT Parade di Taiwan

LGBT Parade Di London

LGBT Parade Di Tel Aviv

Yang pasti tiada permit dikeluarkan oleh mana-mana pihak terutama dari pihak polis. Selepas ini pihak polis pasti akan dipersalahkan kerana melakukan "kekerasan" ke atas golongan sesat ini, sedangkan pihak polis terpaksa bertugas dan membatalkan cuti semata-mata untuk menjaga keselamatan yang cuba digangu-gugat oleh golongan yang tidak bertanggungjawab ini. Ambiga S telah melampaui batasnya. Amat malang beliau terus "kebal" di bumi Malaysia yang bertuah ini.