Selasa, 22 November 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Apa Yang Tersirat

Posted: 22 Nov 2011 01:15 PM PST

Apa Yang Tersirat


Garuda Indonesia kalah bola: Pelajar Malaysia jadi sasaran

Posted: 22 Nov 2011 08:59 AM PST

JAKARTA, 22 Nov – Pahitnya untuk menelan kekalahan pasukan Garuda Muda di tangan pasukan Harimau Muda pada pertandingan akhir bola sepak Sukan SEA 2011 di Stadium Utama, Gelora Bung Karno di sini malam tadi telah menyebabkan ada pihak menghantar ugutan bunuh terhadap pelajar Malaysia di Indonesia.

Ugutan itu yang disebarkan malam tadi melalui pengguna Twitter bernama @hikmat_maswara kepada akaun twitter sebahagian besar artis Malaysia selepas keputusan sepakan penalti menentukan Malaysia menang berbunyi: "Tomorrow I will kill Malaysia student at the University of Padjadjaran" di Jatinangor, Bandung.

Setelah mendapat kecaman, pengguna Twitter itu telah memohon maaf atas tulisannya itu.

Namun pihak Persatuan Kebangsaan Pelajar Malaysia di Indonesia tidak memandang ringan ugutan berkenaan dan telah membuat laporan polis berkaitan perkara itu, lapor Bernama Online.

Atase Pendidikan, yang juga Setiausaha I (Pendidikan) Jabatan Penuntut Malaysia di Indonesia, Ludinata Misnun berkata twitter mengandungi ugutan itu telah tersebar luas di Malaysia.

"Selepas mendapat kecaman daripada pelbagai pihak, @hikmat_maswara telah memohon maaf di Twitternya dan memaklumkan beliau tidak berniat untuk membunuh tetapi didasarkan rasa kecewanya atas kekalahan pasukan Indonesia kepada Malaysia dalam pertandingan akhir itu," katanya di sini hari ini.

Ludinata berkata pimpinan PKPMI di Bandung telah membuat laporan polis pagi ini di Jatinangor dan polis memberi jaminan akan menyiasat kes itu.

Pada masa yang sama Education Malaysia (EM) Indonesia dengan kerjasama Atase Polis dan Kedutaan Besar Malaysia di Jakarta akan memanjangkan perkara ini kepada Ibu Pejabat Polsi Indonesia untuk tindakan selanjutnya.

"Saya juga telah menghubungi Rektor Universitas Padjadjaran, Bandung bagi meminta bantuan dan kerjasama universiti untuk memastikan keselamatan mahasiswa Malaysia di Universiti Padjadjaran, Bandung," katanya.

Berikutan kes itu, EM Indonesia katanya telah meningkatkan pemantauan mahasiswa Malaysia di Bandung dan seluruh Indonesia.

Pada masa ini, ada 1,005 pelajar Malaysia menuntut di Universiti Padjajaran, iaitu mewakili sebahagian besar daripada sejumlah 1,148 pelajar Malaysia yang menuntut di institusi pendidikan tinggi sekitar Kota Bandung pada masa ini.

Menjengkelkan: Di mana-mana lembu

Posted: 22 Nov 2011 05:17 AM PST

SEPANJANG isu Fidlot didedahkan oleh Ketua Audit Negara, kemudian dikembangkan oleh Pakatan sebagai isu, dan kemudiannya menjadi isu nasional.

Jika sebelumnya sebahagian besar rakyat tidak mengetahuinya, kini telah menjadi isu di mana-mana termasuk di pedalaman Sabah.

Jika suatu ketika dahulu, tepatnya pada awal tahun 1995, Sabah mempunyai ladang lembu di Darwin Australia, peninggalan Kerajaan Tan Sri Harris Salleh. Fungsi ladang lembu itu adalah seperti NFC yang penuh kontraversi itu, namun walaupun ladang lembu Sabah di Darwin itu menguntungkan, namun dijual oleh kerajaan negeri kepada seseorang.

Yang peliknya isu penjulan tersebut tidak menjadi sorotan kerana tidak ditimbulkan dalam laporan Ketua Audit negara. Jika sekiranya sorotan diberikan kepada pejualan tersebut, sudah tentu akan terbongkar, bahawa selang beberapa bulan daripada pejualan tersebut, individu yang membelinya telah menjadi jutawan segera, kerana menjual semula ladang lembu itu dengan harga 6 kali ganda berbanding harga pembeliannya.

Isu ladang lembu Sabah yang dijual itu, kurang diketahui rakyat, kerana suara yang tidak sehaluan dengan kerajaan pada masa itu agak lunak.

Berlainan dengan isu NFC, di mana suara pembangkang dengan nyaring kedengaran, ditambah dengan aliran maklumat yang begitu pantas sekali, sehingga pihak kerajaan khilangan nafas untuk menjawab.

Isu NFC telah mengakibakant pucuk pimpinan Kerajaan daripada Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri serta beberapa menteri terpaksa menjawab dan memperjelaskan mengenai isu tersebut. Malah, Timbalan Perdana Menteri dengan nada yang agak kecewa, mennyerahkan kepada rakyat untuk menilainya.

Jika sekiranya wang pinjaman daripada Kerajaan yang berjumlah RM250 juta dengan kadar faedah 2 peratus setahun itu, hanya digunakan untuk pembinaan, pengurusan NFC, sudah tentu isu ini tidak akan berkembang sebegini rupa, namun disebabkan sebahagian daripada wang itu dipesongkan untuk kegunaan lain, termasuk membeli kondominum, urusan lain yang tiada kaitan dengan NFC, maka atas sebab itu, NFC menjadi isu.

Di pihak kerajaan semasa melulusan pinjaman ini, niat murni kerajaan adalah untuk mengurangkan ketergantungan daripada daging import, selain itu, meneroka perniagaan lembu di negara ini. Namun, tujuan murni kerajaan itu disalahguna oleh beberapa kerat individu yang diberi amanah, maka tujuan murni kerajaan itu, menjadi pedang pembangkang menikam kerajaan.

Bagi AYT, sekiranya kerajaan Pusat mahu membina NFC yang bernilai RM250 juta itu, kenapa pula membiarkan Kerajaan Sabah pada tahun 1995,menjual ladang lembunya di Australia? tidak sampaipun RM60 juta.

Timb. KSU: Dulu mengaku dah kahwin-kini mengaku khalwat pula

Posted: 21 Nov 2011 09:20 PM PST

Timbalan Ketua Setiausaha (Strategik) Kementerian Belia dan Sukan, Datuk Salim Parlan dan bekas pembantu peribadinya, Nur Diayana Norslan yang sebelum ini telah berkahwin di Thailand; semalam mengaku bersalah kerana berkhalwat di sebuah hotel di Batu Feringghi di sini, April lalu.

Pengakuan itu dibuat Salim, 51, dan Nur Diayana, 30, di hadapan Hakim Mahkamah Tinggi Syariah negeri, Nik Bukhari Hashimy Nik Yahaya sebaik sahaja pertuduhan dibacakan semula terhadap mereka.

Ketika dihadapkan ke mahkamah sama pada 19 April lalu, kedua-duanya mengaku tidak bersalah dan mohon dibicarakan.

Salim yang memakai kemeja putih dan berseluar hitam dilihat gelisah manakala Nur Diayana yang memakai jubah hijau menangis teresak-esak selepas membuat pengakuan tersebut di kandang tertuduh.

Nik Bukhari Hashimy bagaimanapun menetapkan 19 Disember depan untuk menjatuhkan hukuman terhadap mereka berdua yang tidak diwakili peguam.

Salim dan Nur Diayana yang bukan mahram didakwa berada bersama-sama dalam keadaan yang menimbulkan syak kira-kira pukul 5 pagi pada 16 April lalu di bilik bernombor 224 sebuah hotel di Batu Feringghi.

Sudah tiba masa UMNO menyerang-masa bertahan sudah berlalu

Posted: 21 Nov 2011 09:05 PM PST

Sejak pilihan raya umum ke-12 pada Mac 2008, pelbagai isu negatif timbul yang dibangkitkan oleh pembangkang terhadap Umno dan kerajaan Barisan Nasional (BN).

Isu-isu yang dibangkitkan itu bukan sahaja membabitkan negeri yang pernah ditadbir BN seperti Kedah, Perak, Pulau Pinang dan Selangor malah turut menyentuh isu peribadi yang membabitkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Terbaru, kerajaan juga diserang dalam isu Pusat Fidlot Nasional (NFC)daripada segi pengurusannya dan perbelanjaannya oleh pembangkang terutamanya Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Bagaimanapun tuduhan itu sudah dijawab dengan terperinci oleh pengerusi eksekutifnya Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail.

Melihat rancaknya serangan media pembangkang terhadap kerajaan pimpinan BN, ramai tertanya-tanya sampai bilakah Umno dan BN hanya mahu bertahan dan tidak menyerang balas?

Serangan pembangkang banyak ketikanya tidak berdasarkan fakta, jauh sekali untuk menyemaknya dengan pihak yang dituduh.

Bahkan tidak kurang yang sengaja diada-adakan, seolah-olah kerana mereka menyokong pembangkang, mereka berhak menyerang sehingga ke tahap memfitnah.

Banyak juga yang bertanya, salahkah jika BN turut menyerang tetapi dengan berdasarkan fakta yang jelas, supaya pembangkang kenal langit tinggi rendah.

Pepatah ada menyatakan bahawa pertahanan yang paling baik ialah dengan menyerang, dan strategi ini banyak digunakan dalam pelbagai aspek kehidupan termasuk sukan.

Ini sepatutnya dijadikan sebagai satu kaedah menghadapi peperangan terbuka daripada sudut politik, bukan sahaja di media cetak dan elektronik malah di media baru seperti portal berita, laman sosial seperti Facebook dan Twitter.

Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak, semasa melancarkan Konvensyen Media Sosial 1Malaysia, yang julung kali diadakan Ahad lepas, berkata Umno perlu menyerang dan jangan menjadi pasif.

"Sekiranya tak berani menyerang pembangkang, 'by default' (kegagalan ini menyebabkan) kita akan kalah dan jangan ambil mudah media sosial berkenaan. Ini tanggungjawab saudara untuk melawan dan membetulkan kepalsuan ini," katanya.

Isyarat yang diberikan Perdana Menteri ini jika diamati, bukan hanya ditujukan kepada pengamal media baru dan media sosial, bahkan juga kepada semua anggota Umno bagi menentukan hala tuju parti untuk menang pada pilihan raya umum akan datang, terutamanya di negeri-negeri yang kini dikuasai pembangkang.

Ini diperkuatkan lagi dengan kenyataan Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan yang berkata amanat khas Presiden parti kepada sayap Pemuda dan Puteri Umno turut menyentuh mengenai strategi untuk menawan negeri-negeri di mana B Nkalah, serta usaha mengekalkan kemenangan di negeri-negeri yang dimenangi pada pilihan raya umum lepas.

Mengenai isu ini, Ketua Pembangkang Selangor Datuk Satim Diman berkata Umno dan BN negeri akan terus menyerang kerajaan negeri yang didakwa banyak melakukan pembohongan dan janji-janji pilihan raya yang tidak ditunaikan.

Beliau berkata serangan terhadap kerajaan parti pakatan di Selangor bukan sekadar retorik politik semata-mata tetapi berlandaskan isu-isu yang disusun satu persatu.

"Kita tak akan berhenti. Kita akui memang banyak lagi isu akan kita bangkitkan. Selagi belum pilihan raya selagi itulah kita akan terus menyerang," katanya.

Satim berkata pengamal media yang ada termasuk media sosial baru juga perlu berperanan menyiarkan apa yang benar dan memaparkan satu per satu kelemahan pihak-pihak yang menyerang Umno dan BN.

Katanya Umno dan BN yang kini mempunyai banyak anggota dan penyokong di kalangan muda mahir dalam pelbagai selok belok IT termasuk media sosial dan media baru, serta mampu berhujah dengan berdasarkan fakta seharusnya dapat menguasai senjata baru ini untuk menewaskan lawan.

Kini, satu aspek menarik yang ingin dilihat ialah sama ada Umno selepas perhimpunan agung pada 29 November hingga 3 Disember ini mahu terus dilihat hanya mampu bertahan atau melangkah berani menyahut seruan Najib dengan menyerang balas dan mendedahkan sudut pandangan rakyat kepada kebenaran.

Kesepaduan pendapat dan pendirian Umno serta semua anggota BN dalam hal ini akan memberikan taring baru kepada harimau bernama BN yang sedang tidur, atau sedar daripada lena yang panjang sehingga lalat dan langau pembangkang sesuka hati menghurung kepala! - BERNAMA

Hampir 6,000 perwakilan hadiri AGM Umno bermula 29 November

Posted: 21 Nov 2011 07:37 PM PST

Seramai 5,447 perwakilan akan menghadiri Perhimpunan Agung Umno 2011 yang akan diadakan di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di Kuala Lumpur dari 29 Nov hingga 3 Dis ini.

Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata mereka terdiri daripada 2,627 perwakilan dari 191 bahagian di seluruh negara, 944 perwakilan Wanita, 942 Pemuda dan 934 Puteri.

Beliau berkata buat pertama kali juga, Setiausaha Bahagian menjadi perwakilan secara automatik, bagi mengiktiraf perkhidmatan sepenuh masa yang mereka sumbangkan.

Bercakap dalam sidang media, semalam, Tengku Adnan berkata perhimpunan yang akan dirasmikan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang juga Presiden Umno, akan membahaskan tiga usul iaitu ucapan dasar presiden, ekonomi serta agama, pendidikan dan sosial.

Timbalan Perdana Menteri yang juga Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin akan merasmikan serentak perhimpunan pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri pada 29 Nov di Dewan Merdeka yang akan berlangsung selama dua hari.

Stesen Radio dan Televisyen Malaysia (RTM) akan menyiaran secara langsung majlis perasmian perhimpunan oleh Najib serta perhimpunan Wanita, Pemuda dan Puteri.

Ucapan penggulungan Presiden Umno di akhir persidangan akan turut disiarkan secara langsung, kata Tengku Adnan.

Beliau berkata seramai 58 delegasi luar yang mewakili 23 parti politik dari 20 buah negara akan turut menghadiri perhimpunan kali ini.

Ia termasuk enam orang wakil dari Parti Komunis China, 11 dari Parti Mamafisoa, Madagascar, tiga dari Pergerakan Pembebasan Kebangsaan Palestin (Fatah) dan dua dari Persidangan Tetap Parti Politik Amerika Latin dan Caribbean, Coppal.

Tengku Adnan berkata semua 74 Kelab Umno Luar Negara masing-masing menghantar seorang wakil.

Mengenai liputan media, beliau berkata seramai 1,540 petugas media dari 83 agensi, 74 agensi tempatan dan sembilan antarabangsa telah mendaftar untuk membuat liputan.

Beliau turut mengingatkan pihak media supaya bertanggungjawab dalam membuat liputan dan tidak memutarbelitkan fakta mengenai isu-isu yang dibangkitkan semasa perhimpunan.

"Apa yang penting adalah ucapan penggulungan perhimpunan oleh Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak yang akan menjawab segala isu yang dibangkitkan dalam perhimpunan," katanya.

Tengku Adnan berkata Umno juga akan menganjur forum antarabangsa selama dua hari mulai 28 Nov bertajuk "Politik Transformasi Ekonomi dan Sosial di dalam Era Krisis Global" yang akan dirasmikan Perdana Menteri yang akan turut menyampaikan ucaputama pada majlis itu.

Forum berkenaan akan ditutup oleh Muhyiddin pada 29 Dis.- Bernama

odieneology

Posted: 22 Nov 2011 01:10 PM PST

odieneology


Comparison between Asian and other lesson​មើលអាកាំងម្តងមើលគេចុយគ្នាមេចដែរ ចុយជាមួយស្រីសៀម​តែស្រីសៀមបេណូធំណាស់

Posted: 21 Nov 2011 07:45 PM PST

មើលអាកាំងម្តងមើលគេចុយគ្នាមេចដែរ ចុយជាមួយស្រីសៀម​តែស្រីសៀមបេណូធំណាស់

Posted: 21 Nov 2011 07:45 PM PST

Comparison between Asian and other lesson​មើលអាកាំងម្តងមើលគេចុយគ្នាមេចដែរ ចុយជាមួយស្រីសៀម​តែស្រីសៀមបេណូធំណាស់


video


video


video


video
បើល្អមើលcomment ប្រាប់ផងណា

“POOM 2 guys 2010″ 20 yrs Thailand (Surat Thani)

Posted: 21 Nov 2011 07:43 PM PST


It Looks Like Me, But...(Its Not Me)

Posted: 21 Nov 2011 07:43 PM PST

Gambar Bogel Zarina Ann Julie

Nude photos of actress Zarina Ann Julie (of the TV series Anak Pontianak on TV3) have been circulating on the internet.

yang ku dengar dan ku lihat

Posted: 22 Nov 2011 01:05 PM PST

yang ku dengar dan ku lihat


Tok Guru tetap disokong.

Posted: 21 Nov 2011 08:59 PM PST


1. Saya telah ditanya pagi tadi selepas Mesyuarat Koridor Ekonomi Wilayah Timur (ECER) pagi tadi berkenaan laporan muka hadapan Mingguan Malaysia pada 20 November 2011 yang membawa tajuk "Air Kelantan Terkotor?". Saya pada mulanya beranggapan tidak perlu untuk memberikan respon terhadap laporan akhbar Utusan Malaysia (Keluaran hari Ahad: Mingguan Malaysia) yang sudah diketahui umum sebagai akhbar yang tidak bertanggungjawab terhadap fakta dan seringkali melanggar etika kewartawanan. Saya kira masih ramai yang belum lupa bagaimana Utusan Malaysia pernah memainkan isu "Kristian Agama Rasmi Negara" satu ketika dahulu yang terbukti kemudiannya sebagai satu pembohongan semata-mata.

2. Namun, dibimbangi isu yang dimainkan ini menimbulkan polemik yang berpanjangan, saya telah mengarahkan Pengerusi Jawatankuasa Perumahan, Kerja Raya, Utiliti dan Alam Sekitar Negeri Kelantan Datuk Mejar ( B ) Md Anizam Abd Rahman untuk memberikan kenyataan menjelaskan perkara yang sebenar. Bagaimanapun, sebagai respon awal sebelum kenyataan lanjut dikeluarkan, saya ingin menarik perhatian terhadap beberapa fakta sebenar yang disorok dari pengetahuan umum oleh Utusan Malaysia.

3. Pertamanya, sukalah saya merujuk kepada surat yang dihantar oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) kepada Pengurus Besar Air Kelantan Sdn. Bhd (AKSB) yang bertarikh 30 Oktober 2011 yang memaklumkan prestasi kurang memuaskan beberapa buah negeri seperti yang termaktub di dalam Laporan Pencapaian Pematuhan Kualiti Air Terawat Bagi Parameter QAP Seluruh Negara bagi tempoh Januari hingga Julai dan Januari hingga Ogos 2011 yang disediakan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia Putrajaya.

4. Negeri-negeri yang menunjukkan prestasi kurang memuaskan itu ialah Kelantan, Pahang, Wilayah Persekutuan Labuan, Perak dan Perlis. Berdasarkan lampiran yang diberikan, kandungan E-Coli yang terdapat di dalam air terawat yang dibekalkan oleh AKSB dinilai sebanyak 0.88%. Ia lebih rendah jika dibandingkan dengan negeri Pahang (1.12%), Perak (0.90%), Perlis (1.21%) dan Wilayah Persekutuan Labuan (1.01%). Saya sedia maklum bahawa tahap yang dianggap tidak memuaskan ialah jika melebihi 4%, namun untuk dikatakan kandungan air terawat di Kelantan sebagai yang tertinggi E-Coli ialah satu tuduhan rambang yang berniat jahat.

5. Saya juga ingin melahirkan rasa hairan terhadap data yang dikemukakan oleh Utusan Malaysia yang dikatakan dirujuk kepada Panduan Industri Air Malaysia 2011 sedangkan data rasmi Panduan Industri Air Malaysia 2011 masih belum dikeluarkan dan hanya akan dikeluarkan kebiasaannya pada pertengahan tahun berikutnya iaitu sekitar bulan Jun 2011. Dari manakah Utusan Malaysia memperolehi maklumat yang masih belum dikeluarkan ini?

6. Hakikatnya apa yang disebut oleh Utusan Malaysia ini hanyalah satu lagi pembohongan yang jelas untuk memburuk-burukkan kerajaan negeri Kelantan. Jelas sekali, laporan ini tidak lain hanyalah merupakan satu usaha untuk menggunakan air Kelantan membersihkan najis lembu yang bernilai RM250 juta.

7. Nasihat saya, bertaqwalah kepada Allah SWT kerana apa yang ditulis akan disoal olehNya di akhirat kelak. Janganlah sampai fitnah yang ditabur ini menggerakkan tangan orang-orang yang dizalimi untuk melafazkan doa ke atas penabur-penabur fitnah. Ini kerana, doa orang yang dizalimi tidak akan ditolak oleh Allah SWT.

Sekian, terima kasih.

Yang Amat Berhormat Datuk Bentara Setia Menteri Besar Kelantan

Duke of UMNO

Posted: 22 Nov 2011 01:04 PM PST

Duke of UMNO


PANASSS..!!! BOLEH BERSATU KERANA BOLA SEPAK, TAPI TAK BOLEH BERSATU KERANA AQIDAH ISLAM..?!

Posted: 21 Nov 2011 10:05 PM PST


Sekalung tahniah diucapkan kepada skuad Harimau Muda negara yang berjaya mempertahankan kilauan emas bagi kontijen Sukan SEA kali ini di Stadium Bung Karno, Indonesia.

Bukan mudah untuk menang kali ini. Setelah didahului seawal minit ke-5 hasil jaringan Gunawan Dwi Cahyo, skuad bawah 23 negara terpaksa menghadapi pelbagai ancaman dan provokasi dari penyokong fanatik Indonesia yang ternyata tiada langsung semangat kesukanan.

Sebelum perlawanan berlangsung, penyokong-penyokong Indonesia mengancam tidak akan membiarkan skuad Harimau Muda pulang dengan mudah sekiranya menang pada perlawanan final tersebut. Malah, sikap pemain Indonesia yang melakukan tackle keras meskipun pengadil sudah meniup wisel turut menekan para pemain negara.

Dari ketinggalan 0-1 seawal minit ke-5, Harimau Muda bangkit menyamakan kedudukan hasil tandukan Mohd Asraruddin. Dan perlawanan diheret secara dramatik sehingga ke tahap penentuan melalui sepakan penalti. Mungkin kesabaran yang ditunjukkan Harimau Muda itu dihadiahkan dengan kemenangan bagi pihak Malaysia.

Secara sedar atau tidak, kemenangan Harimau Muda ini menyaksikan seluruh rakyat Malaysia bersatu hati menyokong pasukan negara tanpa mengira fahaman kepartian atau sokongan politik. Rata-rata penyokong Skuad Harimau Muda jelas memberi sokongan tidak berbelah bagi kepada mereka.

Namun, saya tertanya, sekiranya kita mampu bersatu kerana sukan, mengapa kita tidak boleh bersatu kerana Islam? Misalnya, mengapa bila isu murtad menjadi topic hangat diperbincangkan, parti-parti pembangkang membuat keputusan untuk tidak bersatu untuk hal melibatkan aqidah umat Islam tersebut?

Disaat aqidah umat Islam semakin tercabar, mengapa umat Islam di Malaysia, terutamanya dari parti PAS enggan bersatu bersama NGO-NGO yang menganjurkan Himpunan Sejuta Umat tempohari?

Persoalan ini perlu dijawab sejujur-jujurnya oleh umat Islam di dalam PAS, PKR mahupun DAP. Dimana letaknya kepentingan Islam di dada mereka berbanding kedudukan sukan bola sepak negara? Mana lebih penting? Islam atau bola?



Sumber: klik sini

Tahniah "Majikan"..!!! "Bibik" cuba lagi dua tahun..!!!

Posted: 21 Nov 2011 08:03 PM PST


Tahniah Majikan...!!! Nampaknya bibik kalah...hahahahaaaa..!!!

Harimau Baham Garuda Di Bumi Indonesia!

KUALA LUMPUR – Skuad Harimau Muda berjaya membuktikan kehebatan apabila membaham laskar Garuda pada final bola sepak Sukan SEA sekaligus menghadiahkan pingat emas kepada seluruh peminat bola sepak tanahair.

Disifatkan sebagai ibu segala pingat emas, ia memperlihatkan pasukan Malaysia bermain sepenuh jiwa dan raga untuk negara.

Meskipun dihujani dengan pelbagai provokasi dari penyokong-penyokong serta media tuan rumah, skuad Harimau Muda bimbingan jurulatih kebangsaan, Ong Kim Swee, tetap gagah untuk berjuang sehingga ke saat akhir perlawanan yang penuh mendebarkan.

Bermula dengan jaringan awal pada minit ke-5 oleh pemain pertahanan Indonesia, Gunawan Dwi Cahyo, stadium Bung Karno yang dibanjiri lebih 100,000 orang penyokong fanatik negara jiran gamat berpesta meraikan gol tersebut.

Bagaimanapun, sorakan tersebut berjaya 'dibisukan' apabila lebih kurang 20 minit kemudiaannya, pemain tengah skuad Harimau Muda, Mohd Asraruddin Putra Omar, bertindak membenamkan diri untuk menanduk masuk gol penyamaan mengikat kedudukan perlawanan kepada 1-1.

Keputusan kekal kepada Malaysia dan Indonesia terikat dengan jaringan 1-1 sehingga tamat separuh masa pertama.

Bermula separuh masa kedua, perlawanan akhir merebut pingat emas Sukan SEA itu menjadi semakin sengit menyaksikan kedua-dua pasukan bertali arus mengatur serangan demi serangan.

Meskipun ditekan dengan permainan kasar dan 'tackle' keras yang dilakukan pemain Indonesia, Harimau Muda tetap konsisten dengan mempamerkan gerakan-gerakan merbahaya yang mencemaskan pintu gol lawan.

Namun, kedudukan 1-1 kekal sehingga pengadil meniup wisel penamat.

Penuh debaran, perlawanan dramatik tersebut diheret ke pertarungan masa tambahan yang kemudiaanya menyaksikan kedua-dua pasukan menjaringkan gol, namun dibatalkan atas kedudukan pemain yang berada dalam posisi "offside".

Menyaksikan perlawanan ditentukan melalui sepakan penalti, sudah tentu ia mampu menyebabkan ramai peminat sukan bola sepak negara menjadi sesak nafas.

Penyerang berbisa kelahiran Papua, Titus Bonai memulakan tendangan sepakan penalti bagi skuad Garuda berjaya menghasilkan gol pertama, namun jaringan tersebut berjaya dineutralkan oleh Mahali Jazli yang berjaya menewaskan penjaga gol negara jiran itu, Kurnia Miega.

Ratusan ribu penyokong skuad Garuda sekali lagi 'dibisukan' apabila sepakan penalti penjaring gol pertama perlawanan, Gunawan Dwi Cahyo, terkena tiang dan gagal menghasilkan gol, manakala pemain nombor 17 negara, Fandi Osman, berjaya menjaringkan gol menjadikan kedudukan kepada 1-2.

Bagaimanapun, skuad Indonesia menarik nafas lega apabila sepakan pemain tengah Harimau Muda, Fakri Shaarani berjaya diselamatkan Miega dan Egi Megiansyah berjaya menewaskan penjaga gawang gol negara, Khairul Fahmi Che Mat.

Ketika kedudukan terikat 3-3, suasana stadium Bung Karno kembali mendebarkan degupan jantung setiap penonton yang keresahan menantikan kesudahan perlawanan penuh dramatik ini.

Sepakan penalti ke-empat bagi skuad Garuda dan Harimau Muda yang diambil oleh Ferdinand Sinaga dan Fazli Shas yang menggegarkan jaring memanaskan lagi kemuncak perlawanan yang penuh dramatik tersebut, menjadikan kedudukan terikat pada 4-4.

Sepakan penalti terakhir bagi kedua-dua pasukan sudah tentu memaksa semua penonton memberikan fokus 100 peratus di atas padang.

Bagaikan wira terbilang, Khairul Fahmi yang lebih dikenali sebagai Apex sewajarnya diberikan setinggi-tinggi pujian apabila tangkas menangkis sepakan penalti Ferdinand.

Penyokong-penyokong skuad Garuda terpaku, kelu dan bisu, ada yang tertunduk hampir menangis.

Melengkapkan langkah bergaya skuad Harimau Muda membaham Garuda, Baddrol Bakhtiar menunaikan tanggungjawabnya sebagai ketua pasukan skuad bola sepak negara melepaskan sepakan padu, meskipun berjaya ditangkis sedikit oleh Miega, akhirnya bola tersebut tergolek masuk ke gawang gol Indonesia.

Kemenangan tersebut melebarkan jumlah pungutan pingat emas negara di dalam Sukan SEA sebanyak enam kali sekaligus mempertahankan pingat emas yang dimenangi skuad bola sepak negara pada kejohanan yang lalu di Laos pada tahun 2009.

Skuad Harimau Muda dijadualkan berangkat pulang kembali ke tanahair malam ini juga dan dijangka tiba di Terminal Penerbangan Tambang Murah (LCCT) pukul 3.30 pagi ini. -mynewshub.my

GEMPARRR..!!! SAIFUDDIN NASUTION FITNAH ORANG ISLAM BERIBADAH KEPADA ALLAH..!!!

Posted: 21 Nov 2011 06:12 PM PST


Woi Saifuddin Nasution 'muka berlubang"!!!! Orang pegi buat ibadah pun kau nak provoke dan buat fitnah ke??? Apa ke jenis manusia ko ni haaaaa...??? Ko dah termakan nasi kangkang Teresa Kok ke???

Ada ke patut dia tuduh Datuk Seri Dr. Muhammad Salleh guna duit NFC untuk pegi buat umrah di Mekah? Dia ni nak kena bala dari Allah ke apa? Dah la buat fitnah jahat, dia tuduh pulak umat Islam lain seleweng duit...

Oiii mangkukkk..!!! Kalau tak tahu apa-apa, diam je laaa..!!! DS Muhammad Salleh tu ke Arab Saudi untuk tujuan pemasaran daging NFC di timur tengah! Takkan la nak pasarkan kat dalam Malaysia je? NFC ada mission laaaa...bukan macam ko yang hidup celah ketiak Anwar je!

Dah kebetulan dia berada di Tanah Suci Mekah, salah ke kalau dia beribadah kepada Allah? Haaa??? Cuba cakap kat aku! Salah ke dia beribadah setelah kebetulan dia ada kat situ atas urusan duniawi???

Allah berfirman dan mafhumnya, carilah rezeki Allah itu sebanyak mungkin sedaya mampu dan jangan lupa pula beribadah menuju akhirat! Ko tak pernah dengar ustaz baca kitab ke? Apa ko ni tak pernah belajar agama ke dulu? Ko belajar agama dari orang Yahudi? Gitu?

Ko memang takde moral la, Saifuddin! Orang beribadah pun ko nak attack! Mana moral ko?

Aku nak ingatkan ko..pemimpin Pakatan Haram pun buat benda yang sama jugak. Diorang buat tour dari investment kat timur tengah, then sekaligus singgah di Mekah untuk tunai umrah. Kalau ko tak caya, tanya Pok Nik Ajisss dan Ustaz Azizan! Ko pegi tanya sekarang!

Diorang pagi teruk! Siap bawa delegasi ramai-ramai lagi! Tapi kami tak pernah serang pun tindakan diorang tu sebab kami tahu diorang pergi buat ibadah kepada Allah! Allah pun Tuhan kami jugak! Ko ada Tuhan ke tidak, Saifuddin...???!!!

Aku tak tahu la apa jenis manusia la ko ni, Saifuddin! Buat malu je ngaku beragama Islam, orang pergi beribadah pun ko serang dan fitnah! Ko tak rasa malu ke? Atau memang ko takde rasa malu dahhh???

LAWAK PAGI INI..!!! ANWAR DESPRATE NAK KE PUTRAJAYA..!!!

Posted: 21 Nov 2011 04:37 PM PST

Ini dah desperate sangat dah ni...sampai gali lobang dengan Khalid Gagap nihhh..!!!

Rajahmas

Posted: 22 Nov 2011 11:38 AM PST

Rajahmas


Skuad Harimau Muda malaya sungguh membanggakan

Posted: 21 Nov 2011 04:27 PM PST

 
Syabas dan Tahniah kepada skuad Harimau Muda Malaya.  Ternyata keputusan malam tadi telah memadamkan terus suara-suara sumbang yang sering memperlekehkan kemampuan rakyat Malaysia untuk bekerjasama sebagai satu pasukan.

Terima kasih buat jurulatih pasukan bola sepak negara - Ong Kim Swee, Kapten Malaysia - Badrol Bakhtiar serta semua pemain 1Malaysia yang terdiri daripada berbagai kaum dan latar belakang.   

Keadaan di bandaraya Kuching Sarawak malam tadi juga riuh dan bergema dengan sorakan penyokong-penyokong negara di setiap kawasan yang menayangkan perlawanan dengan skrin projektor. Syabas sekali lagi buat pasukan bola sepak Malaysia! Anda semua telah menjadikan rakyat seperti kami berbangga menjadi menjadi warganegara Malaysia.

Ngaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuuuuuum.......

PEJUANG BANGSA

Posted: 22 Nov 2011 11:21 AM PST

PEJUANG BANGSA


Idris cakap banyak komen Meloyakini , bukti orang muda sokong PR !

Posted: 22 Nov 2011 10:36 AM PST




"Nampaknya media baru dan pengundi muda telah menjadi ancaman kepada UMNO BN dalam PRU 13 akan datang," kata AJK PAS Pusat, Idris Ahmad.

Katanya, kebimbangan itu disuarakan oleh Datuk Seri Najib Tun Razak ketika melancarkan Konvensyen Media Sosial 1Malaysia di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), kelmarin.

"Kerisauan beliau kerana pengundi muda yang berumur 21 hingga 35 tahun adalah kelompok yang akan menentukan kemenangan BN," ujarnya kepada Harakahdaily.

Beliau berkata, Najib sedar bahawa media BN seperti televisyen sudah tidak laku di kalangan anak muda kerana mereka menganggap apa yang keluar daripada corong televisyen hanya sampah sahaja.

Sepatutnya, kata beliau Najib tidak perlu takut jika kerajaan dan pemimpin BN adalah kerajaan yang amanah dengan rakyat.

Tegasnya, pemimpin Pakatan Rakyat tidak pernah takut dengan anak muda kerana kerajaan PR adalah telus dan berani berhadapan dengan mereka kerana orang salah sahaja yang takut dengan kebenaran.

"Mungkin beliau sedar jatuhnya rejim di Mesir, Tunisia, Libya antara pemyumbang terbesar ialah media baru seperti face book, twitter, blog," katanya lagi.

Menurutnya, walau pun UMNO BN sudah ada orang upahan mereka untuk membuat fitnah dan cerita rekaan tetapi semuanya tidak menjadi.

Ini, katanya kerana ia akan dijawab dengan fakta dan data dalam sekelip mata di dalam media baru.

Ini, ujarnya dapat dilihat diruang komen di dalam portal berita Malaysiakini contohnya, daripada 100 komen hanya 5 orang sahaja yang menyebelahi BN.


"Ini yang merunsingkan Datuk Seri Najib Tun Razak sehinggakan beliau mengatakan bahawa mereka yang aktif dengan media baru akan menjadi bonus untuk dipilih menjadi calon BN," ujarnya.


Komen GPB 

Komen banyak di  portal Meloyakini  hanya dilakukan oleh pencacai PR yang sama saja . Kita boleh tahu sebab mereka ini antara pengulas tertinggi . Jadi di situ kita boleh tahu orang baru yang komen atau muka yang tu sahaja .


Kesian betul kat Pak Idris ini ... nak spin  tapi  gunakan fakta bangang Meloyakini ..haha

Kerajaan DAP bikin pakej berniaga + kena saman di Queensbay

Posted: 22 Nov 2011 09:10 AM PST


Pantai sekitar Queesbay ini memang terkenal dikunjungi rakyat setiap petang sampai ke malam . Di situ juga lah menjadi sumber rezeki beberapa peniaga " bergerak " ini mencari pendapatan mereka .

Dulu dah kecoh dah kat situ pasal kerajaan DAP dok buat operasi gila babi punya macam polis dok pi  tangkap PATI  . Tapi bila panas isu ini depa dibenarkan berniaga oleh MPPP dengar mendapat pas berniaga .

Terbaru pulak yang paling tidak bertimbang rasa , di saman pulak peniaga ini walaupun diberikan pas untuk berniaga.  Apa kejadahnya ni Guan Eng ??  Nampak tak game puak DAP dalam MPPP untuk tindas peniaga di situ .

Tersiratnya , depa benarkan berniaga tapi dalam masa yang sama akan terus  bagi saman kepada peniaga kecil ini . Peniaga di situ cakap sendiri bahawa depa terpaksa bayar juga saman berkenaan demi mempertahankan mata pencarian .

Sebijik perangai macam Ah Long dan gangster kongsi gelap ..."  lu nak selamat berniaga sini , bayar sikit  saman."...hahaha ...memang ada ciri-ciri kerajaan amal maaruf nahi mungkar betul ..hahaha...




Ini ka kerajaan berjiwa RAKYAT ?? Patut la kajian Ilham Centre temui bahawa  Guan Eng mengancam orang Melayu ..

Kerana kalah bola sepak , bendera Malaysia jadi mangsa peminat fanatik Indonesia

Posted: 22 Nov 2011 08:22 AM PST



Tindakan yang cukup tidak bertamadun sekali puak-puak Indon dalam gambar ini. Hanya kerana kalah bola sepak Sukan Sea sudah dianggap  seperti kalah final World Cup . GPB tidak katak semua tapi sesetengah peminat mereka yang tidak boleh terima kenyataan dan benci sangat negara kita.

Biasa lah kalah dan menang  itu adat pertandingan . Malaysia pun pernah kalah seperti contoh di mana kita tewas kepada Singapura semasa Kelayakan Piala Dunia di depan puluhan ribu penyokong setia.

Dalama mana2 pertandingapun hanya  seorang sahaja Juara dan terima la hakikat bahawa kini negara  Malaysia merupakan  pasukan terkuat di Asia Tenggara

CLASS! Disko di negeri kerajaan PAS Kelantan yang majoriti Islam ?

Posted: 22 Nov 2011 06:15 AM PST



CLASS  !!   Di  Newcastle @ Kota Bharu pun ada disko ....hahaha  ..  Hebat siot kerajaan PAS Kelantan di mana sebelum ini Kickdefella dedahkan sarang pelacuran berhampiran pejabat Nik Aziz .

Kali ini kita tengok kat mana pulak lokasi  disko yang dihalalkan kerajaan PAS .. ada KAWTIM best kot sampi boleh lepas disko ni ..haha


Siapa kata di Kota Bharu Bandar Raya Islam tiada disko? Siapa kata Kerajaan PAS Kelantan berjaya menyelamatkan adik-adik kita dari terbiak di dalam budaya kuning? Agen Johnson tak kata. 

Baru-baru ini Agen Johnson baru selesai operasi Disko-Dut di Kota Bharu Bandar Raya Islam. Agen Johnson meredah 3 pusat hiburan, dua darinya menghidangkan minuman keras dan satu darinya beroperasi sehingga subuh. 

Semuanya di Kota Bharu Bandar Raya Islam. 

Semuanya dirakamkan dengan bukti, tarikh dan waktunya sekali.

Bagaimanapun bagi tujuan keselamatan, tarikh ini hanya akan diberikan kepada pihak berkuasa di atas permintaan rasmi. 

Kita tahu Kerajaan PAS Kelantan mengeluarkan lesen menjual arak atas alasan arak tidak diharamkan oleh agama lain sebagaimana judi? Tetapi bagaimana dengan lesen atau permit operasi pusat hiburan sehingga lewat malam? 

Adakah dikeluarkan oleh MPKB Bandar Raya Islam dan lain-lain PBT. Adakah agama lain membenarkan berpoya-poya sehingga lewat malam? Atau alasannya sebab di Mekah pun ada juga tempat berpoya-poya sampai lewat malam? 

Nantikan siaran penuh video tersebut yang menunjukkan apa sebenarnya yang terjadi di Bandar Raya Islam sewaktu pemimpin-pemimpin PAS sedang sibuk berceramah mahu mengambil alih negeri-negeri dibawah pentadbiran Barisan Nasional atas dasar mahu membersihkan segala maksiat dan budaya tidak sihat. 

Sabar menanti..

Padan muka Tony PuaKA & Nurul Izzah , KR1M akan dibuka di IPTA !!

Posted: 22 Nov 2011 04:26 AM PST




KR1M yang selalu dihentam & dikutuk Tony PuaKA & DAP nak dibuat pulak  di universiti !  Fuyoo !!

Kali ini giliran awek-awek cun IPTA   pulak dapat menikmati harga barang murah pulak selepas beberapa KR1M dibuka di sekitar KL .  Harus diingatkan  di  IPTA inilah lubuk pengundi muda  yang boleh tentukan kemenangan parti BN di PRU 13 .

Kalau puak-puak celak DAP ini dok cerita mai harga barang sekarang  naik, kerajaan zalim   kepada mereka , confirm adik-adik cun mahasiswi ini baling  terus dengan kasut kepada penyebar fitnah ini !

GPB sokong KR1M ini dibuka di seluruh IPTA negara kita !

Biar padan muka kepada cina komunis Tony PuAKA dan Nurul Izzah kaki penipu ini !

Video penyokong Malaysia meraikan kemenangan final Sukan Sea 2011

Posted: 22 Nov 2011 03:47 AM PST



Komen Pemimpin No 2 Negara kita ....

Ekonomi Malaysia mantap ! Anwar & Guan Eng boleh buat ka ??

Posted: 22 Nov 2011 01:26 AM PST


Rakyat tak perlu kerajaan  dari langit yang  turun dengan menjanjikan  bulan & bintang , tetapi kerajaan yang ditadbir BN  telah buktikan mampu menaikkan ekonomi negara ke lebih baik lagi .

Kerajaan DAP tak tidur lena hanya kerana blogger Penang

Posted: 21 Nov 2011 11:41 PM PST




Tahniah blogger MiM kerana diangkat mewakili kami blogger pro-Kerajaan dalam membentangkan resolusi siber kepada YAB PM bagi BN memenangi PRU yang akan datang. Rasanya belum terlambat lagi kami menyampaikan penghargaan.

Guan Eng patut tengok dan ingat video ini betul-betul. Kerana jika Penang tumbang kepada BN kelak, inilah wajahnya Ketua Menteri yang bakal menggantikan rejim rasis beliau. Dr. Novandri dan rakan-rakannya (Empayar Pemuda, Generasi Pejuang Bangsa , Media Permatang Pauh, Pisau.net,Anak Seberang  ) bukan sahaja telah mendedahkan kepada rakyat akan kegenjotan pemerintahan fuckatan sepanjang empat tahun yang lepas, bahkan turut menyebabkan Guan Eng terpaksa menjalani terapi jantung sekerap sebulan sekali.

Kami percaya Dr. Novandri dan rakan-rakannya bakal menjadi katalis kejatuhan rejim anti Islam DAP pada PRU-13 nanti.

Jika sebelum ini Dr. Novandri hanya mampu menabur bakti kepada rakyat melalui Klinik Bergeraknya, tetapi kini beliaulah yang menjadi panglima perang siber laksana Hang Tuah Pulau Mutiara yang tidak jemu melanyak DAP laknatullah saban hari. Biarkanlah MCA dengan lena mereka. Persetankanlah Gerakan yang terus leka. Selagi tegarnya bernafas geng LIMA bersaudara ini, selagi itulah Guan Eng tidak mampu tidur lena!

Tahniah blogger Penang sekali lagi!!! Teruskanlah usaha cemerlang anda!!!

sumber : mymassa 


 
blogger Pro Kerajaan sudah bersedia bantu PM untuk
pertahankan  Putrajaya




Komen GPB 

Jika kerajaan regim  DAP tumbang di PP  dalam PRU 13  ...boleh diibaratkan satu lagi  sejarah laksana seperti kemenangan Malaysia membaham Garuda semalam .

Pembohongan , kezaliman dan agenda tersirat kerajaan regim DAP dikepalai anak Kit Siang ini   akan kami semua barisan blogger Pro Kerajaan dedahkan supaya rakyat boleh menilai kebenarannya .

Apek Guan Eng ....lu tunggu ,,,,kita nanti  kasi lanyak sama lu  KAW-KAWA punya .. Baru syok maa...!! ..hahahaha...

Mengapa Anwar & Nurul Izzah takut sangat jawab isu ini ?

Posted: 21 Nov 2011 10:35 PM PST




Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim disaran menggunakan platform ceramahnya di seluruh negara untuk memberi penjelasan berhubung dakwaan terhadap anaknya yang juga Naib Presiden PKR, Nurul Izzah yang dikaitkan dengan akaun simpanan dan jumlahnya di dalam Israeli National Bank.

Bekas Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Mohd Fairus Khairuddin berkata dakwaan tersebut yang kini berlegar di internet dan sebagainya bukan sahaja mencemarkan imej Ketua Pembangkang berkenaan, malah seluruh intitusi pembangkang itu sendiri.

Ini kerana katanya mereka dengan ghairah menghentam kepimpinan kerajaan yang ada hari ini khususnya kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dengan pelbagai dakwaan dan tuduhan yang tidak masuk akal.

"Sekali-sekala dalam ceramah tu berikanlah penjelasan yang sebenarnya bersama bukti yang jelas kerana rakyat ingin tahu perkara yang sebenarnya kerana perkara itu telah menjadi bualan umum.


"Saya tidak mahu membuat kesimpulan dan pelbagai tuduhan lain, cumanya ingin tahu apakah benar atau sebaliknya apa yang didakwa berhubung perkara berkenaan dan saya tidak tuduh dakwaan itu ada kebenarannya. Cuma saya pun nak tahu juga sejauh mana dakwaan berhubung isu tersebut," katanya kepada UMNO-Online di sini.

Baru-baru ini laman blog tempatan termasuklah novandri.blogspot.com dan semuthitam80.blogspot.com telah mendedahkan berkaitan akaun Nurul Izzah secara terperinci termasuklah jumlah akaun jutaan dolar dan tarikh akaun tersebut dibuka.

Fairus seterusnya menambah lagi lama mereka berdiam diri maka akan timbul pelbagai spekulasi mengenai isu berkenaan.

"Apa yang mereka tunggu lagi…..Kalau perkara yang sama berlaku kepada mana-mana pihak lain khususnya musuh politik mereka, bukan main hebat dan main garang meminta penjelasan.

"Tetapi bila terkena batang hidung sendiri, pandai pula berdiam diri dan tidak memberikan penjelasan sepatutnya. Sebagai sebuah parti yang kononnya melaung-laungkan soal ketelusan dan sebagainya, itu yang sepatutnya mereka utamakan bagi membuktikan apa yang dicakap dan diwar-warkan baik di dalam ceramah dan sebagainya dikotakan," katanya. MEDIA UMNO

Di dalam blog-blog terbabit dipaparkan secara terperinci transaksi yang dibuat di antaranya :


7. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar – Post : Daughter of Deputy Prime Minister


Passport No. : R 671918 (M) – Bank : Israeli National Bank


Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency) … 3 years


Account No : C-719-418-210 (M) – Amount : USD 13,000,000.00


Date of opening account : 17/06/96 – Date of Maturity : 17/06/99




8. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar – Post : Daughter of Deputy Prime Minister


Passport No. : R 671918 (M) – Bank : Israeli National Bank


Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency) – 3 years


Account No : F-817-200-11 (C) – Amount : USD 12,500,000.00


Date of opening account : 03/12/96 – Date of Maturity : 03/12/99




9. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar – Post : Daughter of Deputy Prime Minister


Passport No. : R 671918 (M) – Bank : Israeli National Bank


Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency) – 5 years


Account No : G-211-922-718-2 (D) – Amount : USD 15,000,000.00


Date of opening account : 12/07/97 – Date of Maturity : 12/07/02






10. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar – Post : Daughter of Deputy Prime Minister


Passport No. : R 671918 (M) – Bank : Israeli National Bank


Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency) – 1 years


Account No : F-3532-3310-501 (NG) – Amount : USD 15,500,000.00


Date of opening account : 21/09/98 – Date of Maturity : 21/09/99






11. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar – Post : Daughter of Deputy Prime Minister


Passport No. : R 671918 (M) – Bank : Israeli National Bank


Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency) – 3 years


Account No : DA-9159-7211-819 (M) – Amount : USD 4,500,000.00


Date of opening account : 20/05/96 – Date of Maturity : 20/05/99






12. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar – Post : Daughter of Deputy Prime Minister


Passport No. : R 671918 (M) – Bank : Israeli National Bank


Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency) – 3 years


Account No : ME-3138-5144-219 (A) – Amount : USD 10,000,000.00


Date of opening account : 08/09/97 – Date of Maturity : 08/09/00

Dari Gelora Bung Karno ke LCCT, rakyat sambut kepulangan wira negara !

Posted: 21 Nov 2011 09:19 PM PST



SEPANG – Mynewshub.my telah berada di Terminal Penerbangan Tambang Murah (LCCT) seawal jam 3.00 pagi tadi bagi menunggu kepulangan Skuad Harimau Muda yang berjaya mempertahankan pingat emas Sukan SEA di Jakarta, semalam.

Setibanya di lapangan terbang berkenaan, dianggarkan lebih seribu penyokong dan peminat bola sepak tanahair sudah berkumpul di situ bagi meraikan wira-wira muda yang berjaya memalukan Skuad Garuda dua kali di tempat sendiri.

Sorakan dan nyanyian semangat tidak putus-putus dinyanyikan, diiringi paluan gendang yang menunjukkan kebanggaan yang tidak terkata sambil menunggu kepulangan anak-anak muda yang bakal menentukan masa depan sukan bola sepak negara.

Bagaimanapun, kami terpaksa menunggu sehingga jam 8 pagi ini untuk bertemu dengan mereka yang tiba dengan wajah ceria meskipun keletihan setelah berjuang bermati-matian demi memartabatkan nama Malaysia sebagai antara pasukan bola sepak yang perlu digeruni pasukan lawan.

Diketuai oleh Pengurus pasukan Harimau Muda, Datuk Hamidin Mohd Amin, yang diiringi jurulatih pasukan, Ong Kim Swee, mereka melangkah keluar dari balai ketibaan LCCT dengan disambut sorakan dan jeritan kegembiraan ribuan penyokong yang menanti lebih enam jam di situ.

Hamidin menjelaskan bahawa kepulangan mereka agak lewat dari waktu yang dijadualkan ekoran terpaksa menaiki 'barracuda' untuk kembali ke hotel penginapan sebelum bergegas ke lapangan terbang untuk kembali ke tanahair.

Ekoran layanan yang sangat tidak memuaskan dan kesukaran yang dihadapi oleh delegasi skuad Harimau Muda itu, beliau bercadang untuk membuat bantahan rasmi kepada pihak penganjur Sukan SEA, Indonesia.

Kim Swee pula menjelaskan bahawa beliau sangat yakin bahawa anak-anak didiknya itu mempunyai semangat yang kental untuk menghadapi tekanan dan provokasi melampau dari penyokong-penyokong negara jiran.

Beliau juga percaya bahawa kemenangan yang amat bermakna ini membuktikan bahawa skuad Harimau Muda mampu pergi lebih jauh selepas ini.

Bagi Ketua Pasukan Harimau Muda, Baddrol Bakhtiar, yang menjadi wira menjaringkan gol penalti yang paling berharga dan dramatik semalam, beliau melahirkan rasa syukur atas kemenangan tersebut dan yakin bahawa rakan-rakan sepasukannya mampu menghadapi pelbagai rintangan lagi selepas ini.

Justeru itu, Mynewshub.my amat berbangga untuk berkongsi kegembiraan penyokong-penyokong skuads bola sepak tanahair yang menunggu selama lebih enam jam di LCCT untuk menemui sekawanan harimau yang telah membaham garuda semalam di gelanggang sendiri!




sumber : MYNEWSHUB


Kapten Malaysia antara yang beraksi cemerlang 


Pasukan negara terpaksa naik Barakuda selepas tamat perlawanan 




 Tanah Tumpah Darahku ...sanggup tunggu beberapa jam pun tak pa 

 GPB salute la Apek semalam beraksi ...





Lepas ini Ong akan dapat Datuk la sepertimana Rajagopal  


Selepas ini ada la artis mana yang nak himpit wira negara ini ...

SPICE : Rakyat PP heret Guan Eng & syarikat kroni ke mahkamah !!

Posted: 21 Nov 2011 08:30 PM PST



Empat individu memfailkan saman di Mahkamah Tinggi di sini hari ini bagi menuntut agar perjanjian projek Subterranean Penang International Convention and Exhibition Centre (SPICE) diisytiharkan batal dan tidak sah.

Saman itu difailkan terhadap 14 defendan terdiri Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, 11 ahli exco kerajaan negeri, Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) dan Eco Meridian Sdn Bhd, melalui peguam M. Thayalan pada 10.30 pagi tadi.

Plaintif iaitu Khoo Yen Her, Rama Krishnan a/l Rajagopal, Abdul Manan Abdul Manap dan Sathiasilan a/l Krishnan berkata, mereka memfailkan saman itu bagi pihak diri mereka sendiri sebagai pembayar cukai dan mewakili semua pembayar cukai pintu dan tanah di kawasan MPPP.

Dalam pernyataan tuntutan, mereka mahukan deklarasi bahawa arahan yang diberikan oleh pihak berkuasa negeri Pulau Pinang kepada MPPP secara khusus untuk menandatangani perjanjian itu bercanggah dengan Seksyen 9(1) Akta Kerajaan Tempatan, 1976 dan dengan itu perjanjian berkenaan adalah batal dan tidak sah.

Mereka juga menuntut satu deklarasi bahawa peruntukan-peruntukan dalam perjanjian itu, di mana Eco Meridian Sdn Bhd berhak kepada tambahan ketumpatan sebanyak 1,500 unit perumahan untuk apa-apa pembangunan yang dijalankan di Pulau Pinang oleh syarikat yang ada hubungan dengan S P Setia Berhad adalah bercanggah dengan Akta Perancangan Bandar dan Desa 1976 khususnya Seksyen 21 dan 22 atau bercanggah dengan Perkara 8 Perlembagaan Persekutuan, dan dengan itu peruntukan itu adalah batal dan tidak sah.

Plaintif juga menuntut deklarasi bahawa mereka berhak untuk mendapatkan salinan perjanjian bertarikh 19 Ogos 2011 itu antara MPPP dan Eco Meridian Sdn Bhd yang membolehkan syarikat itu membangunkan projek SPICE.

Mereka turut menuntut kos tindakan dibayar oleh defendan. - Berna



Komen GPB

Ini satu keputusan tepat untuk ajar Guan Eng dan syarikat kroninya Eco Meridian berhubung projek SPICE yang dibantah pelbagai pihak serta perjanjianya  dilihat  merugikan rakyat PP.

Siapa cakap Guan Eng tak ada syarikat kroni ? Tahun ini merupakan tahun  kerajaan DAP bertukar kerajaan  berpeniagaan .

Lihat ini buktinya di mana kerajaan DAP tetap berkeras juga mahu laksana projek  bersama syarikat krono mereka yang merugikan rakyat negeri ini  ratusan juta .


Lepas kantoi , Saifudin lembu PKR fitnah lagi suami Shahrizat buat umrah !

Posted: 21 Nov 2011 06:10 PM PST






Saifuddin lembu nampaknya  terus memperbodohkan rakyat . Selepas 9 tuduhan fitnah pakar lembu PKR ini disahkan fitnah dan tidak berasas , kali ini mereka cuba menyerang suami Shahrizat pulak iaitu Datuk Mohamad Salleh Ismail kononnya menyalahgunakan wang syarikat NFC untuk ke umrah .Yang Nik Aziz sebelum ini ditaja syarikat kroni tak pulak mereka persoalkan .

Sebenarnya bukan isu pun kalau beliau pergi umrah , tapi disebabkan syarikat NFC ini meminjam wang kerajaan  terus dituduh mereka melakukan penyelewengan .

Cerita sebenarnya yang GPB dapat maklumat  ,  tujuan Datuk Mohamed Salleh ke Arab Saudi adalah untuk mempromosikan daging Malaysia ke negara Arab untuk pasaran halal dunia  . Jika sudah berada di tanah suci , mengapa tidak untuk menunaikan umrah di sana sekali .

Memang nampak sudah terdesak betul  puak-puak kaki fitnah PKR ini menyerang NFC  . Sampai perkara kecil seperti ini pun hendak dipolitikkan . Salah ka beliau hendak menunaikan umarah setelah berada di Tanah Suci ? Siapa Saifuddin nak halang orang lain hendak mengerjakan ibadat  kepada Allah ?   Ostat mana ajar Saifuddin buat kerja bodoh ini ?

Selepas ini , kalau  Datuk Mohamed Salleh  ini  nak pergi mana-mana pun akan diekori lembu-lembu pencacai  PKR ini  la disebabkan beliau CEO NFC yang mana syarikat ini meminjam duit kerajaan .

Kesimpulannya ,  kalau mana-mana syarikat yang dapat pinjaman mudah  kerajaan tak kira le TEKUN, MARA  ke , lembu PKR akan dedahkan sampai lubang cacing apa orang itu buat dengan duit pinjaman itu ..hahaha

Memang tahap bangsat betul fitnah lembu PKR ini ....

Video saat pemain negara dikalungkan " Ibu Segala Pingat di Sukan Sea

Posted: 21 Nov 2011 05:03 PM PST



Video saat semua wira negara dikalungkan pingat emas oleh Menteri Belia dan Sukan , Datuk Seri Ahmad Shabery Chik .  Kemenangan pingat emas yang juga " Ibu Segala Pingat " cukup mendebarkan sekali malam tadi.

Walaupun pelbagai tekanan dan provokasi dilakukan penyokong Indonesia terhadap pasukan kita , tetapi pemain kita tidak menghiraukannya dan mengerah kudrat semaksimum mungkin semalam untuk menewaskan Sang Garuda di depa puluhan ribu peminat mereka . Syabas semua pemain , adalah wira negara !

DIMENSI

Posted: 22 Nov 2011 11:09 AM PST

DIMENSI


Omegay: Otak celaru akibat kalah bola...alahaii

Posted: 22 Nov 2011 07:35 AM PST

Kalah bola, pelajar Malaysia diugut bunuh di Indonesia

22/11/2011 6:03pm

JAKARTA 22 Nov. - Pahitnya untuk menelan kekalahan pasukan Garuda Muda di tangan pasukan Harimau Muda pada pertandingan akhir bola sepak Sukan SEA 2011 di Stadium Utama, Gelora Bung Karno di sini malam tadi telah menyebabkan ada pihak menghantar ugutan bunuh terhadap pelajar Malaysia di Indonesia.

Ugutan itu yang disebarkan malam tadi melalui pengguna twitter bernama @hikmat—maswara kepada akaun twitter sebahagian besar artis Malaysia selepas keputusan sepakan penalti menentukan Malaysia menang berbunyi: "Tomorrow I will kill Malaysia student at the University of Padjadjaran" di Jatinangor, Bandung.

Setelah mendapat kecaman, pengguna twitter itu telah memohon maaf atas tulisannya itu, namun pihak Persatuan Kebangsaan Pelajar Malaysia di Indonesia tidak memandang ringan ugutan berkenaan dan telah membuat laporan polis berkaitan perkara itu.

Atase Pendidikan, yang juga Setiausaha I (Pendidikan) Jabatan Penuntut Malaysia di Indonesia, Ludinata Misnun berkata, twitter mengandungi ugutan itu telah tersebar luas di Malaysia.

"Selepas mendapat kecaman daripada pelbagai pihak, @hikmat—maswara telah memohon maaf di twitternya dan memaklumkan beliau tidak berniat untuk membunuh tetapi didasarkan rasa kecewanya atas kekalahan pasukan Indonesia kepada Malaysia dalam pertandingan akhir itu," katanya di sini Selasa," katanya. - Utusan Malaysiaku sayang

perghh taksub ya amat sih!

Omegay: Anuwar malu nak komen...Harimau muda dah malukan dia! >|D

Posted: 21 Nov 2011 06:04 PM PST


Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor Datuk Teng Chang Khim, dari DAP, juga memuji kejayaan skuad negara dengan berkata: "Selepas bertahun-tahun lamanya, pasukan bola sepak Malaysia akhirnya memenangi penghargaan saya." - TheMalaysiainsideanuvajiass


Bukti betapa komunis Deeaypig tak pernah ada semangat patriotik terhadap pasukan bolasepak negara. Mereka langsung takde kepercayaan terhadap kewibawaan skuad negara walhal sebelum ni kita pernah memenangi piala suzuki AFF melalui skuad senior negara!


Anuwar pandikutti plak langsung tak berani nak komen atau beri ucapan tahniah sebab dia tu penyokong a.k.a ejen indon. paham2 aje lerrrr

Tapi wa tak heran sangat. perangai fuckatan sebijik macam komunis. komunis memang macam tu! kehkehkehkeh >|D


p/s: dengar kata ade puak fuckatan yang dah pau pemain skuad negara? kalau btol kena la siasat sebab ni bukan pekara kecik beb! klik sini

Omegay: MALAYSIA BERBISA..INDON HILANG BISA!

Posted: 21 Nov 2011 04:00 PM PST

mana mau lari haaaa???

akhirnya Harimau muda bikin Garuda muda jadi lauk!...sodapppp. 5-4..kemenangan skuad negara melalui jaringan penalti!..walaupun kemenangan malaysia sedikit di cemari dengan tindakan bangang oleh pihak 'doping control' mat indon yang secara tiba2 ingin melakukan pemeriksaan terhadap pemain negara setelah selesai pertarungan!. 

penyokong mat indon ni bley balik rebus bola bikin sop


Namun ia tak menghalang pemain negara dari meraikan kemenangan manis dengan kejayaan menundukkan skuad garuda muda di depan penyokong totok mereka sendiri kehkehkeh. wa memang yakin dengan kemampuan harimau muda dah keyakinan wa akhirnya di balas dengan kalungan pingat emas jugak!. tahniah pada coach ong kim swee serta anak2 buahnya.


kepada konco2 lahanat anuwar pandikutti di indon..sila panggang aja garuda kamu bikin satey!

wa dah cakap...MALAYSIA BOLEHHHH!!!...MALAYSIA JUARA MUTLAK SUKAN SEA 2011 YEHAAAAAAAAAAAA!!!

p/s: ehem PM...lusa cuti tak? huhuhuhu

Pandangan ustazSAID

Posted: 22 Nov 2011 09:46 AM PST

Pandangan ustazSAID


Kita belum ke London lagi...

Posted: 21 Nov 2011 05:35 PM PST

Salam,

Syukurlah skuad Harimau ( Malaysia ) Muda akhirnya berjaya mengekalkan ' Ibu Segala Pingat Emas ' acara bola sepak Sukan SEA malam tadi. Tahniah diucapkan kepada semua pemain, jurulatih dan pegawai pasukan yang memastikan kemenangan dan membenam ego Indonesia di kandang mereka sendiri. Ternyata Malaysia berada di kelas tersendiri di peringkat Asia Tenggara.

Namun dalam kegembiraan menuai pingat emas ini, seharusnya pasukan Malaysia tidak hilang fokus dalam laluan melayakkan diri ke Sukan Olimpik London 2012. Agenda London harus menjadi keutamaan jurulatih dan pemain. Persiapan rapi ke arah itu wajar diperkemaskan.

Berdasarkan prestasi di Jakarta, nyata jentera serangan masih tumpul. Kecuali kemenangan 4-1 ke atas Kemboja, kelompok penyerang mesti dilatih lagi untuk menghasilkan gol. Ketika benteng dan penjaga gol teguh bertahan, ketara penyerang kita masih lemah menjelmakan gol yang dikehendaki.

Mungkin kita kekurangan pemain serangan yang menglami kecederaan, namun itu bukan alasan. Jurulatih wajar menyediakan pemain gantian yang kualitinya tidak jauh berbeza dengan kelompok pemain utama. Peluang yang terhidang di depan gawang mesti disempurnakan sebab peluang keemasan menjaringkan gol tidak akan datang berulang kali.

Harapan kita pemain tidak terleka dengan kejayaan emas ini. Misi London 2012 mesti disempurnakan. Kalau pun kalah biarlah secara terhormat dengan semangat melawan yang kental.

Selamat berjuang...

prince of darkness-safirulamar عمار ميلانو

Posted: 22 Nov 2011 08:05 AM PST

prince of darkness-safirulamar عمار ميلانو


Sudah terang lagi bersuluh

Posted: 21 Nov 2011 10:41 PM PST


Emm, sudah terang lagi bersuluh, tak payah le nak berdalih-dalih, lihat Anuwar dan LGE cukup le, yang sibuk sangat memburukkan imej negara & negeri dibawah tadbiran BN pada investor luar, tuh tak cukup lagi ke? orang Pas dan PR ni semua memang bongok, meludah ke langit terpecik kat muka sendiri.

Cuba lihat BENDERA, kumpulan indon yang menyebarkan sentimen kebencian terhadap Malaysia dan pelbagai kaedah penghinaan dilaksanakan di INDON!, mereka menghina Perdana Menteri kita, mereka menghina Bendera negara kita, mereka membunuh rakyat kita! mereka menghina lagu kebangsaan kita! membaling tahi! tahukah korang? Matlamat BENDERA ini seakan-akan sama seperti apa yang dilakukan oleh PAKATAN RAKYAT!?

PR menyemaikan perasaan membenci Malaysia, membenci PM kita, Menghina raja! menghina sesama bangsa! dan apa pula kata indon-indon bangang yang bekerja di MALAYSIA kita ini ye, ? sudah tentulah mereka yang rasa teraniaya dan ditindas majikan, mungkin akan turut serta ! Emm, PAS perlu bersikap lebih terbuka, jangan mencari salah sesiapa, mengaku sajelah! phui!

Malaysia Raja Bola Sepak ASEAN

Posted: 21 Nov 2011 10:02 PM PST

Yehaa, akhirnya skuad harimau malaya menang lagi dan kekalkan status juara bertahan sukan sea selepas menewaskan indon, dengan penentuan sepakan panalti. Tahniah diucapkan buat skuad Ong Kim Swee dan para pemain! korang memang super terbaik. Memang tak dinafikan ada kelemahan dan nampak ketara, terutamanya di barisan serangan dan barisan tengah. tapi apa nak dikata THE BEST TEAM WIN! Yehaaa! ha ha ha

kesian indon, tkpela boleh cuba lagi. he he he. dua-dua team sama-sama hebat. kadang-kadang kita yang menonton ni memang nampak macam lebih 'advanced' dari player yang main kat atas padang,tapi kita tak rasa apa yang pemain rasa bila diatas padang, mereka lagi strees dan tahu apa yang mereka lakukan, siapa yang nak kalah kan? emm, jika difikirkan logik, kalau mereka tak power kenapa mereka terpilih mewakili Malaysia, hebat2x, apa2x pun tahniah diucapkan.

Memang sah2x la Malaysia dah layak digelar RAJA BOLA ASEAN! yehaaa!

Dd i n b u n g a

Posted: 22 Nov 2011 07:07 AM PST

Dd i n b u n g a


NEGERI PAKATAN PEMBANGKANG TAK SERTAI PRU KE 13 - DS NAJIB MENARI NARI

Posted: 22 Nov 2011 01:13 AM PST

PEMERINTAH BESI KELUARGA DAP

NEGERI DIBAWAH PAKATAN DAP DAN PKR SEPERTI PULAU PINANG DAN SELANGOR DI KHABARKAN TELAH MENCAPAI PERSETUJUAN UNTUK TIDAK MENYERTAI PRU KE 13 SEKIRANYA DS NAJIB MENGUMUMKAN PEMBUBARAN DEWAN PARLIMEN DALAM MASA TERDEKAT.

WALAUBAGAIMANAPUN, PAS TIDAK BERSETUJU DENGAN KEPUTUSAN ANU WAR DAN LIM GUANG ENG YANG BANYAK MENYUCUK AGAR TIDAK SERTAI PRU 13, KERANA BAGI MEREKA LANGKAH YANG DIBUAT ANU WAR DAN LGE TIDAK BIJAK, MALAH MUNGKIN JUGA PAS MERASAKAN MEREKA AKAN KALAH TERUK JIKA TIDAK BERSAMA DALAM PRU 13, MALAH PAS SENDIRI DITEKAN TERUK OLEH AHLI BAWAHAN MEREKA YANG TAK SANGGUP LAGI BERSEKONGKOL DENGAN DAP.

DS NAJIB MENARI NARI DAN KETAWA BERDEKEH DEKEH KERANA SERONOK DENGAN KEPUTUSAN BODOH PKR DAN DAP, DALAM HATI DS NAJIB, SIAP LAH KORANG BN AKAN KUMPUL SEGALA KEKUATAN UNTUK TUMPU PADA PILIHANRAYA NEGERI PULAU PINANG DAN SELANGOR, MASA TU KORANG AKAN TAHU LANGIT ITU TINGGI ATAU RENDAH.

P/S BN PULA SUDAH BERSIAP SEDIA UNTUK HADAPI PRU KE 13 DENGAN MENFOKUSKAN KEMENANGAN BESAR.

bumiyang

Posted: 22 Nov 2011 04:08 AM PST

Politik Harian

Posted: 22 Nov 2011 04:03 AM PST

Politik Harian


Pemuda PAS Semakin Hari Semakin Tak Guna... Tiada Pendirian, Tiada Bantahan 'Raja Gay'

Posted: 22 Nov 2011 01:10 AM PST


Pemuda PAS kini boleh di lihat, semakin hari semakin tidak berguna... seperti lalang, mudah ditiup.... Sekali Anwar Ibrahim sergah... Habis semuanya tak jadi! Banyak sangat sendiwara kot!

Sampai bila Pemuda PAS nak sanjung Ambiga ni pun tak tahu lah...?

Konsert Elton John malam ini di Genting Highland, Pahang, bakal berlangsung tenang apabila Pemuda PAS negeri yang sebelum ini mengkritik keras penganjurannya tidak bercadang mengadakan sebarang demonstrasi.

Dimana pendirian pemuda PAS?

Ketuanya Shahril Azman Abdul Halim berkata, keputusan tidak berdemonstrasi menentang apa yang digelarnya sebagai "raja gay" -Alasan tidak munasabah, diambil ekoran kesibukan mereka membuat persediaan bagi menghadapi pilihan raya umum.

Pada 14 Oktober lalu, seorang artis gay Amerika Syarikat Adam Lambert sudah menjadi mangsa cemuhan apabila anggota Pemuda PAS dan aktivis kumpulan mahasiswa Islam berkumpul menyatakan bantahan terhadap konsertnya.

Kumpulan kira-kira 200 itu antaranya mengoyak dan memijak poster artis rancangan realiti televisyen American Idol itu.


Sudah lah... Dari dulu lagi PAS cakap tak serupa bikin!!!
Hentikan lah sendiwara murah ini!
PAS perlu ada keyakinan sendiri
Jangan asyik jadi kuda tungangan PKR dan DAP!
Rakyat Sudah bosan!

PAS is DEAD!!!

Kenapa Nurul Izzah Tutup Mulut berhubung Isu Simpanannya Di Bank Israel?

Posted: 21 Nov 2011 11:30 PM PST


Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim disaran menggunakan platform ceramahnya di seluruh negara untuk memberi penjelasan berhubung dakwaan terhadap anaknya yang juga Naib Presiden PKR, Nurul Izzah yang dikaitkan dengan akaun simpanan dan jumlahnya di dalam Israeli National Bank.

Bekas Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Mohd Fairus Khairuddin berkata dakwaan tersebut yang kini berlegar di internet dan sebagainya bukan sahaja mencemarkan imej Ketua Pembangkang berkenaan, malah seluruh intitusi pembangkang itu sendiri.

Ini kerana katanya mereka dengan ghairah menghentam kepimpinan kerajaan yang ada hari ini khususnya kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dengan pelbagai dakwaan dan tuduhan yang tidak masuk akal.

"Sekali-sekala dalam ceramah tu berikanlah penjelasan yang sebenarnya bersama bukti yang jelas kerana rakyat ingin tahu perkara yang sebenarnya kerana perkara itu telah menjadi bualan umum.

"Saya tidak mahu membuat kesimpulan dan pelbagai tuduhan lain, cumanya ingin tahu apakah benar atau sebaliknya apa yang didakwa berhubung perkara berkenaan dan saya tidak tuduh dakwaan itu ada kebenarannya. Cuma saya pun nak tahu juga sejauh mana dakwaan berhubung isu tersebut," katanya kepada UMNO-Online.

Fairus seterusnya menambah lagi lama mereka berdiam diri maka akan timbul pelbagai spekulasi mengenai isu berkenaan.

"Apa yang mereka tunggu lagi…..Kalau perkara yang sama berlaku kepada mana-mana pihak lain khususnya musuh politik mereka, bukan main hebat dan main garang meminta penjelasan.

"Tetapi bila terkena batang hidung sendiri, pandai pula berdiam diri dan tidak memberikan penjelasan sepatutnya. Sebagai sebuah parti yang kononnya melaung-laungkan soal ketelusan dan sebagainya, itu yang sepatutnya mereka utamakan bagi membuktikan apa yang dicakap dan diwar-warkan baik di dalam ceramah dan sebagainya dikotakan," katanya.

Penyokong Indonesia Mati Kerana Kunci Ambulan Hilang!

Posted: 21 Nov 2011 10:06 PM PST

Gambar 2 Penyokong Indonesia Mati Dipijak

Polis membawa keluar seorang penonton yang pengsan pada perlawanan akhir bola sepak Sukan SEA 2011 malam tadi.

JAKARTA – Kepedihan warga Indonesia malam tadi semakin bertambah apabila menerima perkhabaran dua penyokong fanatik mereka terkorban di sektor 15 Stadium Utama Gelora Bung Karno (SUGBK) kerana dipijak penyokong lain.

Maklumat yang diperolehi dari pasukan perubatan, salah seorang mangsa dikenali sebagai Reno Alvino, salah seorang drummer band DOT. Manakalan seorang lagi masih belum dikenal pasti.

Peristiwa tragis tersebut berlaku di salah satu pagar di Sektor 15 yang sesak sehingga kedua-dua mangsa yang berada di antara ribuan penyokong terjatu dan dipijak-pijak penonton lain.

"Seorang bernama Reno Alvino dan yang lainnya belum diketahui. Semuanya telah dibawa ke RSCM,", katar Adjie Kurnanto, salah seorang pasukan perubatan yang ditemui di lokasi kejadian, Isnin (21/11/2011)

Keduanya sempat dibawa ke hospital, tapi proses membawa mangsa keluar daripada stadium tertunda karana kunci ambulans yang paling hampir hilang. Sementara itu, ia terpaksa mengambil masa yang lama untuk meminta bantuan ambulans yang lain. Selepas perjalanan dimulakan, proses kelancaran membawa mangsa keluar juga turut terganggu kerana masalah kesesakan lalu lintas di sekitar stadium yang teruk.

Sebelum itu sudah ada 6 mangsa yang mengalami kecederaan ringan dan berat akibat keriuhan ketika berlangsungnya pertandingan akhir bola sepak Sukan SEA 2011. Semua mangsa dibawa ke Rumah Sakit Angkatan Laut (RSAL) Mintohardjo.

JAKARTA, KOMPAS.com — Dua orang dipastikan meninggal dunia saat desak-desakan suporter di Stadion Gelora Bung Karno, Jakarta, Senin (21/11/2011) malam. Kedua korban berkelamin laki-laki telah dibawa ke Rumah Sakit Cipto Mangunkusumo.


Salah satu korban bernama Reno Alvino (21), warga Cililitan, Jakarta Timur. Reno Alvino adalahadditional player band DOT yang dibentuk dua bersaudara Ezza Yayang dan Adam Yayang. Di band tersebut, Reno biasa bermain sebagai drummer. Sementara satu korban lainnya belum diketahui identitasnya. Keduanya meninggal saat terjadi kericuhan di sektor 7 sekitar pukul 19.00.


"Kita datang rombongan. Semua pegang tiket. Yang enggak punya maksa masuk jadi dorong-dorongan, jatuh, misah. Dan dengar-dengar, saya cari enggak ada. Tahu-tahu ada dua korban pas desak-desakan. Saya cek ternyata Reno. Dia udah enggak ada," kata saudara sepupu Reno, Helmi (25), kepada Kompas.com.


Jenazah kedua korban sempat tertahan di dalam ambulans dengan nomor polisi B 7853 EQ sekitar satu jam. Kedua jenazah baru dibawa ke RSCM sekitar pukul 20.00 menggunakan ambulans yang dikirim dari Dinas Kesehatan DKI Jakarta.


"Ambulans bukan peruntukannya. Kami menunggu ambulans yang lebih memadai. Tadi terjebak macet," kata Kartiko, petugas Dinkes DKI menjelaskan mengapa korban tidak langsung dievakuasi dengan ambulans yang ada. Sebelumnya sempat beredar informasi kalau ambulans yang ada di tempat tidak digunakan karena kuncinya hilang.


Selain petugas Dinkes DKI, petugas polisi juga mendatangkan Tim Pusdokkes Polda Metro Jaya. Selain korban tewas, desak-desakan penonton di luar stadion yang memaksa masuk juga menyebabkan setidaknya sembilan suporter pingsan.


Dalam laga final sepak bola SEA Games Indonesia versus Malaysia, kedua tim dipaksa bermain maksimal sehingga harus berhadapan hingga adu pinalti. Kedua tim bermain imbang 1-1 hingga perpanjangan waktu dan Indonesia kalah dalam adu pinalti 4-3. Indonesia akhirnya harus mengakui keunggulan Malaysia dengan skor 5-4.

Timbalan KSU Mengaku Berkhalwat!

Posted: 21 Nov 2011 08:30 PM PST

Timbalan Ketua Setiausaha (Strategik) Kementerian Belia dan Sukan, Datuk Salim Parlan dan bekas pembantu peribadinya, Nur Diayana Norslan semalam mengaku bersalah kerana berkhalwat di sebuah hotel di Batu Feringghi di sini, April lalu.

Pengakuan itu dibuat Salim, 51, dan Nur Diayana, 30, di hadapan Hakim Mahkamah Tinggi Syariah negeri, Nik Bukhari Hashimy Nik Yahaya sebaik sahaja pertuduhan dibacakan semula terhadap mereka.

Ketika dihadapkan ke mahkamah sama pada 19 April lalu, kedua-duanya mengaku tidak bersalah dan mohon dibicarakan.

Salim yang memakai kemeja putih dan berseluar hitam dilihat gelisah manakala Nur Diayana yang memakai jubah hijau menangis teresak-esak selepas membuat pengakuan tersebut di kandang tertuduh.

Nik Bukhari Hashimy bagaimanapun menetapkan 19 Disember depan untuk menjatuhkan hukuman terhadap mereka berdua yang tidak diwakili peguam.

Salim dan Nur Diayana yang bukan mahram didakwa berada bersama-sama dalam keadaan yang menimbulkan syak kira-kira pukul 5 pagi pada 16 April lalu di bilik bernombor 224 sebuah hotel di Batu Feringghi.

Tak kira lah lu dari parti mana... Salah tetap salah!!! Mat Sabu bilik 121... bila nak buat pengakuan pula? 

Kepulangan Skuad Harimau Muda Disambut Meriah Di LCCT

Posted: 21 Nov 2011 07:21 PM PST


Sukan SEA pasukan bola sepak Malaysia menang pingat emas setelah menewaskan Indonesia menerusi penentuan sepakan penalti 5-4 tiba di tanah air di LCCT kira-kira 08:15 pagi tadi (Selasa) di sambut dengan meriah.

Setelah berjuang habis-habisan di Stadium Gelora Bung Karno untuk lebih dua jam, skuad Harimau Muda kebanggaan kita memakbulkan harapan setiap rakyat Malaysia yang menyaksikan kelibat mereka di kaca televisyen malam tadi.

twitter apexs


Beribu rakyat Malaysia menanti kepulangan Skuad Harimau Muda dari jam 1 pagi lagi di LCCT....


Sekali Lagi... Tahniah Skuad Harimau Muda!!

Masalah Air Di Kelantan Pada Tahap Kritikal - OMG!

Posted: 21 Nov 2011 06:10 PM PST


Selamatkan Kelantan!!!

SIRI 1 dan 2 Laporan Khas Utusan Malaysia semalam dan kelmarin berkaitan kualiti air di Kelantan mendedahkan mengenai pencemaran bekalan air di negeri tersebut dengan logam-logam berat berbahaya.
Kandungan logam-logam seperti arsenik, besi dan mangan serta bakteria E.coli ditemui menerusi ujian makmal Kementerian Kesihatan dari tahun 2008 hingga 2010 dan juga uji kaji yang dijalankan sendiri pihak Utusan Malaysia di makmal bertauliah swasta baru-baru ini.

Hari ini, sambungan laporan khas memfokus kepada isu Kelantan negeri tercorot berbanding negeri lain dari segi bekalan air terawat, iaitu hanya 57 peratus daripada 1.54 juta penduduk menerima bekalan air dirawat atau dibekalkan melalui loji rawatan.

Wartawan MOHD. ASRON MUSTAPHA dan TERMIZI CHE ANUAR serta jurugambar MOHD. NAIM AZIZ kali ini tampil dengan interviu-interviu dengan para penduduk Kelantan yang memberi pelbagai reaksi, luahan dan keluhan berkaitan kesukaran mendapatkan bekalan air bersih dan terawat di negeri tersebut.

Kegagalan Air Kelantan Sdn. Bhd. (AKSB) menyediakan liputan air terawat secara menyeluruh serta bekalan air yang sering terputus menyebabkan sebahagian besar penduduk negeri 'Cik Siti Wan Kembang' terpaksa menggunakan sumber air mentah.

Hasil siasatan selama dua bulan di Kelantan, Utusan Malaysia mendapati terdapat penduduk yang mengalami masalah itu, sanggup mengeluarkan wang poket sendiri semata-mata untuk membeli air bersih di kedai-kedai runcit bagi kegunaan harian.

Ketika berada di di Pusat Perniagaan Bebas Cukai Rantau Panjang, mereka menyaksikan sendiri bagaimana ada peniaga gerai makanan yang menggunakan air 'boring' (telaga tiub) yang warnanya kemerah-merahan untuk membasuh pinggan mangkuk.

PAS is DEAD!

OMG! Warna kemerah-merahan itu adalah najis!!! Najis Nik Ajis!! Mampoh! Selama ni minum air najis rupanya!

Penyokong Malaysia Berkumpul Di LCCT! Menyambut Kepulangan Wira Negara!

Posted: 21 Nov 2011 11:45 AM PST

Dikhabarkan penerbangan Skuad Malaysia tadi ditangguhkan sehingga mendapat waktu yang sesuai berlepas...

Berita baru di terima, mereka kini dalam penerbangan, dijangkakan tiba pukul 5 pagi nanti...

Foto twitter

Foto Det


HARIMAU MUDA NAIK KERETA KEBAL BARACUDA !!

Video Malaysia Tewaskan Indonesia! Harimau Muda Dijadual Tiba Pukul 2:30 Pagi Ini...

Posted: 21 Nov 2011 09:34 AM PST



Pengajaran buat PENYOKONG INDONESIA supaya lebih mghormati maruah NEGARA LAIN..

Malaysia menewaskan Indonesia dengan sepakan penalti 4-3 pada perlawanan akhir bola sepak Sukan SEA setelah kedua-dua pasukan terikat 1-1 di Stadium Utama Gelora Bung Karno, Jakarta.

Walaupun Indonesia mendahului melalui jaringan Gunawan seawal minit perlawanan, Malaysia menyamakan kedudukan melalui tandukan Asraruddin Putra Omar pada minit ke-35.


Gol Pertama Jaringan Indonesia



Malaysia menyamakan kedudukan melalui tandukan Asraruddin Putra Omar pada minit ke-35



Sepakan penalti detik kemenangan Malaysia.

Pasukan bola sepak Malaysia, yang baru sahaja memenangi pingat emas dengan mengalahkan Indonesia dalam perlawanan akhir bola sepak Sukan SEA XXVI malam tadi, dijadualkan tiba di Terminal Penerbangan Tambang Murah (LCCT) pada kira-kira 2:30 pagi ini.

Kabinet pada mesyuarat mingguan Jumaat lalu memutuskan skuad Bawah 23 Tahun (B-23) itu yang akan menentang Syria pada perlawanan kelayakan Olimpik di Kuala Lumpur pada Khamis ini, akan dibawa pulang dengan menggunakan pesawat sewa khas selepas perlawanan akhir bola sepak Sukan SEA.

Nurul Izzah Protes Papa Jahat!

Posted: 21 Nov 2011 07:59 AM PST


Memang pahit untuk ditelan apabila video seks Papa Jahat tersebar di seluruh internet... mana nak letak muka nikan... Tapi bagaimana hendak di luahkan... mungkin dengan cara ini dapat menyedarkan Papa jahat!

Lelaki sejati benar-benar sayangi anak dan isteri bukan chinadoll!! Satu pesanan yang tepat untuk papa jahat!


Info KRO:

Wow! Terkelu lidah dengan protes terbaru Nurul Izzah. Protes beliau yang terbaru adalah mengenai "No Violence For Women" atau "Tiada Kekejaman Terhadap Wanita". Cuba lihat di dalam gambar di atas. Apakah yang beliau cuba sampaikan dengan "playcard"nya yang berbunyi, "Lelaki Sejati Benar-Benar Sayangi Anak Dan Isteri." Apakah beliau cuba untuk menyindir Papa beliau sendiri? Bukankah Papa beliau pernah memukul Mamanya sehinggakan pernah menjadi kes polis satu waktu dahulu? Adakah kes pukul memukul ini berlaku dan berulang lagi?

Harimau MengauuuuuuMMM di Stadium Gelora Bung Karno! Yes!!!!

Posted: 21 Nov 2011 07:29 AM PST

Keputusan Penuh Bola Sepak Sukan SEA

Minit Ke 05: S.Gunawan (Indonesia) 1
Minit Ke 35: Asraruddin (Malaysia) 1

Perlawanan penentuan berlanjutan hingga ke minit seratus empat puluh dan membawa ke sepak penalti.

Penalti
Malaysia. :4
Indonesia :3

Malaysia membawa pulang pingat emas sukan SEA!

Terima Kasih Apek!!
Teirma Kasih Badrul!

Garuda patah kedua sayapnya! AuuuMMMMM!

Syabas dan pujian harus diberikan kepada Harimau Malaysia yang telah mempamerkan permainan yang baik!
Skuad Harimau Muda Malaysia akan di bawa pulang dengan pesawat khas.

Kedegaran letupan mercun di Malaysia menyambut kemenangan Skuad Harimau Muda!

Keputusan Terkini 90 Minit... Malaysia 1 Indonesia 1!

Posted: 21 Nov 2011 06:30 AM PST

Perlawanan berlanjutan ke masa tambahan. Malaysia 1 Indonesia 1.

Ayuh rakyat Malaysia mari lah kita berdoa kemenangan milik kita!

Malaysia Boleh! Go go Harimau Muda!

Sukan SEA: Final Malaysia VS Indonesia Separuh Masa Pertama Kedudukan Seri

Posted: 21 Nov 2011 05:24 AM PST

Separuh masa yang pertama menyaksikan Stadium Gelora Bung Karno bergema apabila Indonesia mendahulu jaringan pertama diminit yang kelima menerusi tandukan S.Gunawan.

Namun pada minit ke 35 Malaysia menyamakan kedudukan menerusi tandukan Asraruddin diminit ke 35!

Gol! Gol! Gol! GoooooooooolllllllLLLLL!

Sunyi sepi penyokong Indonesia di Stadium Bung Karno hahahaha!

Mujur hantu Kak Limah datang lawan hantu Mak Lampir!

Analisa Kumbang

Posted: 22 Nov 2011 03:55 AM PST

Analisa Kumbang


Full: Teach Me, This Is My First Time

Posted: 22 Nov 2011 02:59 AM PST

Full: Twink Takes Three

Posted: 22 Nov 2011 02:59 AM PST

Full: Hit And Run

Posted: 22 Nov 2011 02:58 AM PST

Full: Bareback Me, Sir

Posted: 22 Nov 2011 02:57 AM PST

Full: Worker Surprises A Guy Playing With Himself

Posted: 22 Nov 2011 02:56 AM PST

Full: Big Amateur Shots

Posted: 22 Nov 2011 02:55 AM PST

Khmer student at driving in the midle way to Phnom Ta moa

Posted: 21 Nov 2011 07:31 AM PST

Khmer at driving in the midle way to Phnom Ta moa

Full: Ricky Sinz Fucks David Novak

Posted: 21 Nov 2011 07:31 AM PST

Full: Washing The Car

Posted: 21 Nov 2011 07:30 AM PST

video khmer sex

Posted: 21 Nov 2011 04:38 AM PST

Thailand Super Star Film Porn Movies

Posted: 21 Nov 2011 04:37 AM PST


iv>

POLLONES (video)

Posted: 21 Nov 2011 04:36 AM PST

SIN EMPALMAR

Posted: 21 Nov 2011 04:35 AM PST

http://3.bp.blogspot.com/_kBlfJW-V5rw/Sg87Lad4MmI/AAAAAAAAH80/8zQxlrcSzIc/s400/315.JPG


Beautiful Japanese student have sex with mature

Posted: 21 Nov 2011 04:32 AM PST

RIDHUAN TEE

Posted: 22 Nov 2011 03:16 AM PST

RIDHUAN TEE


Ancaman terhadap Islam wajar diperangi

Posted: 22 Nov 2011 01:09 AM PST

(blog 22.11.11)

Secara peribadi dan prinsipnya, saya memang tidak pernah takut jika ada agama lain,terutamanya Kristian, mahu mendakyahkan agama mereka kepada saya. Kita lihat nanti, siapa yang akan bersunat! Saya kenal diri saya dan saya bersedia. Persoalannya, kenapa saya menentang dakwah Kristian orang Islam (Melayu) di Malaysia ini? Jawapannya, orang Melayu Islam dilindungi oleh Perkara 11(4) Perlembagaan Persekutuan. Inilah peruntukan perlembagaan yang tidak ada di negara Islam lain di dunia, kecuali Malaysia. Sepatutnya orang Melayu Islam perlu merasa bersyukur di atas perlindungan ini dan sedaya upaya mempertahankannya daripada diperkosa oleh tangan-tangan jahat yang sentiasa mahu mengambil peluang atas kelemahan yang berlaku hari ini.

Tahniah saya ucapkan kepada Hasan Ali terhadap pendedahan ini. Kalau tidak didedahkanpun, saya sudah masak dengan taktik dan strategi licik mereka, kerana saya pernah bersama mereka sebelum Islam. Yang peliknya, orang barat yang asal Kristianpun, tidaklah terlalu obsess untuk mendakyah agama mereka, tetapi ultra kiasu putih celup ini begitu bersungguh-sungguh melakukan ke atas orang Melayu Islam, yang begitu jelas bertentangan dengan perlembagaan. Sudah tentu kita sudah dapat membaca makna yang tersurat dan tersirat. Di tempat saya bekerjapun tidak kurang hebatnya.

Untuk makluman, Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) telah mengesan lapan cara yang dilakukan oleh pihak Kristian bagi mendakyahkan orang Islam. Antaranya dengan menggunakan sejenis radio rakaman menggunakan tenaga solar yang dimuatkan dengan cerita-cerita Kristian atau disebut 'Solar Powered Handheld Talking Bible'.

Cara lain termasuk menubuhkan pelbagai pertubuhan kebajikan atau persatuan bagi tujuan memberi bantuan berbentuk kewangan terhadap mereka yang mempunyai kesempitan hidup seperti ibu tunggal, orang miskin, warga emas dan lain-lain. Selain wang tunai, tarikan lain termasuk pemberian keperluan harian, modal perniagaan dan pelbagai lagi. Dakyah-dakyah juga disebarkan melalui internet dengan pelbagai pendekatan dan tawaran.

Ini termasuk hiburan, bantuan, khidmat nasihat, kelas dan lain-lain. Bagi mengaburi pihak berkuasa, pihak Kristian membina pusat-pusat komuniti bagi menyebarkan dakyah mereka. Mewujudkan kelas-kelas tuisyen percuma kepada orang-orang Islam mahupun bukan Islam sambil menyebarkan sedikit demi sedikit kepercayaan agama Islam. Penyebaran risalah-risalah di tempat-tempat awam dan di rumah-rumah kediaman dan juga di IPTA. Menterjemahkan Injil ke dalam bahasa Melayu. Penggunaan kalimah Allah juga digunakan dalam penulisan Kristian.

Saya amat mengharapkan umat Islam akan bersatu dengan pendedahan ini bukannya dengan mengutuk atau menyalah Hassan Ali atau mungkin Umno. Langkah JAIS untuk memperkenalkan enam tindakan dan langkah pencegahan murtad hendak disokong oleh semua umat Islam dan negeri-negeri dalam persekutuan. Ini termasuk menguatkuasakan Enakmen Agama Bukan Islam (Kawalan Perkembangan Di kalangan Orang Islam) 1988 terhadap mana-mana individu, persatuan atau pertubuhan yang mendakyah agama selain Islam kepada orang Islam.

PAS tidak perlu takut kepada ultra kiasu dalam hal ini, termasuk jika bukan Islam menggugut tidak mengundinya gara-gara pendedahan Hassan Ali. Jangan biarlah Hassan Ali terkonteng-konteng seorang diri menghadapinya. Niat Hasan Ali amat murni. Cubalah fahami beliau. Umnopun begitu, sokonglah Hassan Ali tanpa berbelah bahagi walaupun berlainan topi. Dalam PAS pun Hassan Ali sudah dipinggirkan.

Saya ingatkan PAS, jangan terlalu berharap atau terlalu bergantung harapan kepada ultra kiasu. Orang yang berada di atas pagar dan simpati dengan PAS akan lari. Seperti yang saya katakan, PAS perlu meletakkan lebih kepercayaan saudara sebangsa seagama, daripada bukan saudara, tidak sebangsa, tidak seagama. Sampai bila-bilapun ultra kiasu tidak boleh dipercayai, kecuali mereka yang sedar diri dan lembut dengan Islam.

Selama inipun, saya yakin, tidak ramai ultra kiasu yang mengundi PAS. PAS banyak mendapat undi protes daripada orang UMNO sendiri dan Melayu yang lain. Ultra kiasu, termasuk juga PKR memang tidak pernah selesa dengan PAS, apatah lagi dengan konsep negara Islam dan undang-undang hudud yang diperjuangkan. Ramai orang Umno yang saya kenali yang mahukan Islam.

Kita perlu ingat terdapat dua orang andartu dan beberapa yang lain yang memegang jawatan exco negeri Selangor dan Pulau Pinang amat kuat mempropagandakan ajaran Kristian kepada orang Melayu Islam. Saya amat hairan kenapa PKR masih lagi membutakan mata. Dek kerana kuasa, mereka sanggup bersekongkol dan tidak mampu untuk menegur sekalipun. Saya juga ingin melihat orang bergelar 'pakar perlembagaan' seperti Profesor Aziz Bari pun akan tampil memberikan pandangan dari sudut undang-undang. Janganlah kerana terlalu baik dengan ultra kiasu maka kita membisu. Hairan juga saya, bila ultra kiasu meminta pandangan, terus menjawab tanpa segan silu. Namum, tiba kepentingan Islam dicarik dan dirobek, ramai yang masih membisu kerana mahu menjaga hati dan kuasa.

Ultra kiasu dan pihak Kristian hari ini sudah menjadi semakin berani. Mereka mempertikaikan kedudukan Melayu dan Islam yang jelas termaktub dalam perlembagaan tanpa rasa segan silu. Selain daripada agama Islam, isu-isu berkaitan Melayu Islam turut dicabar hebat. Kewujudkan UiTM, USIM, UIA, MARA, Matrikulasi dan sebagainya dijadikan bahan untuk memburukkan Islam dan mempropagandakan ketidakadilan, seolah-olah berlaku dasar apartheid. Sila baca artikel terbaharu 'Profesor' Khoo Kay Peng yang dihantar oleh ultra kiasu kepada saya. Pelbagai tuduhan dilemparkan kerajaan dan orang Melayu Islam. Termasuklah sistem peperiksaan yang kendalikan.

Dakwanya, pelajar bukan Melayu disusahkan dengan peperiksaan STPM, manakala pelajar Melayu disenangkan melalui peperiksaan di institusi MARA dan Matrikulasi kerana soalan dibuat sendiri oleh guru atau pensyarah di institusi berkenaan. Maka tidak hairanlah katanya, ramai pelajar Melayu mendapat keputusan yang cemerlang setiap tahun. Tuduhan ini amat melampau, biadab dan kurang ajar. Jika begitulah keadaannya, bermakna, pelajar-pelajar universitipun turut terlibat sama kerana majoritinya adalah juga orang Melayu dan bumiputera. Persoalannya, sSiapakah yang paling ramai mendapat kelas pertama dan kedua atas setiap kali konvokesyen di IPTA atau IPTS. Adakah dengan adanya ramainya pensyarah Islam di IPTA, maka soalan-soalan dibocorkan kepada pelajar-pelajar Melayu. Bagaimana pula dengan pensyarah bukan Melayu, adalah soalan tersebut tidak dibocorkan pelajar bukan Melayu? Lemah sangat pemikiran 'profesor' tersebut.

Kenapa Kay Peng tidak menyebut langsung kewujudan universiti merdeka seperti UTAR, Universiti Terbuka Wawasan, AIMST dan ratusan IPTS yang dipunyai oleh bukan Melayu dan ultra kiasu? Tidak cukupkah universiti tersebut untuk menampung bukan Islam yang kurang daripada 40 peratus. Lihatlah saban tahun bagaimana mereka mendesak kerajaan memberikan biasiswa, penempatan di universiti untuk subjek-subjek kritikal dan sebagainya. Apakah kemasukan mereka ke IPTA dan IPTS tidak menunjukkan lambakan bukan Melayu berada di menara gading? Kenapa dan mengapa umat Islam sering dijadikan mangsa dan dikatakan rasis, sedangkan ia merupakan 'hak' mereka selaku peribumi?

Pernahkah orang Islam menuduhkan guru atau pensyarah IPTS memberikan soalan bocor kepada pelajar-pelajarnya? Penulis artikel yang mendakwa dirinya profesor ini sepatutnya membuat penyelidikan yang terperinci. Bila kena pada Melayu Islam dikatakan rasis. Bila kena pada mereka, itu adalah keadilan. Adakah hujah bodoh ini wajar diketengahkan sebagai seorang yang bergelar profesor?

Berapa ramai pelajar Melayu yang gagal di IPTA berbanding pelajar bukan Melayu setiap tahun? Jika tenaga pengajar Melayu membocorkan soalan peperiksaan sudah tentu pelajar-pelajar Melayu sahaja yang akan mendapat markah terbaik. Tetapi hakikat sebenarnya bagaimana? Tuduhan liar, tidak berasas dan amat tidak bertanggungjawab? Adakah semua kemudahan ini dapat dikecapi oleh umat Islam yang menjadi minoriti di China dan India? Adakah umat Islam di sana dibenarkan berkata ini adalah rasis? Sila jawab profesor?

Persoalan GLC, perjawatan di sektor awam dan agihan saham amanah juga dibangkitkan. Buatlah kajian berapa ramai bukan Melayu yang telah dilantik memegang dalam tinggi dan pembuatan dasar. Lihatlah juga apa yang telah berlaku kepada Petronas. Siapakah yang lebih berkuasa, Melayu atau ultra kiasu? Berapa ramai bukan Melayu yang telah dimasukkan menjadi ahli lembaga pengarah Petronas? Tanyalah orang Melayu yang berada di Petronas betapa sakitnya hati mereka melihat keadaan ini bila mana pekerja Melayu mula dipinggirkan, termasuk pemberian kontrak. Justeru, saya mohon dan merayu kepada Melayu Islam yang memegang jawatan tinggi di Petronas dapat memantau perkara ini. Jangan hanya seronok dan khayal dengan jawatan tinggi yang diberikan. Jawatan itu amanah, laksanakan dengan baik-baiknya. Fikirkanlah sama baik buruknya kepada masa depan agama dan bangsa dalam membuat sebarang keputusan.

Satu persoalan lagi, kenapa tidak dibandingkan dengan lambakan sektor swasta yang dikuasai oleh bukan Melayu melebihi 70 peratus yang rata-ratanya mengambil pekerja bukan Melayu dengan meminggirkan orang Melayu Islam? Usahlah ditanya kedudukan dan penggunaan bahasa Melayu di sana. Langsung tidak dipraktikkan atau didaulatkan. Jika adapun pekerja Islam dan bahasa Melayu digunakan, ia hanya untuk melariskan jualan. Lihatlah bagaimana orang Melayu (termasuk pekerja Indonesia) diperalatkan untuk kepentingan perniagaan mereka.

Saya menyeru kepada umat Islam supaya berhati-hati dengan perancangan ultra kiasu yang jelas-jelas bersekongkol dengan Kristian untuk memusnahkan Melayu dan Islam. Selaku Cina Islam, saya perlu bangkit mempertahankannya, kerana jika lenyap Islam, maka lenyaplah Melayu, begitulah sebaliknya. Justeru, ancaman terhadap Islam, wajar diperangi kerana kesannya akan melenyapkan sistem kenegaraan Melayu yang berteraskan Islam.

Prof Madya Dr. Mohd Ridhuan Tee Abdullah
Universiti Pertahanan Nasional Malaysia

DR 1221

Posted: 22 Nov 2011 01:41 AM PST

DR 1221


23 Years Thailand (Chiang Mai)

Posted: 21 Nov 2011 05:46 PM PST

Gol separuh masa pertama Indonesia (1) Malaysia (1)

Anak Najib berundur sebagai pengarah Harvest Court

Posted: 21 Nov 2011 05:44 PM PST

Anak kedua perdana menteri, Nazifuddin Najib telah meletak jawatan sebagai pengarah Harvest Court Industries Bhd.

Dalam pengumuman yang disiarkan laman web Bursa Malaysia, Nazifuddin dilaporkan melepaskan jawatannya sebagai pengarah bukan eksekutif Harvest Court.

Namun, pengumuman itu juga berkata, Nazifuddin, 28, masih memiliki 3982000 saham biasa dalam syarikat itu, atau kira-kira 1.7 peratus daripada jumlah saham syarikat berkenaan.

VIDEO JARINGAN FINAL SUKAN SEA 2011

Posted: 21 Nov 2011 05:41 PM PST

Gol separuh masa pertama Indonesia (1) Malaysia (1)

E coli dalam air Kelantan, propaganda Utusan terbongkar! source: http://milosuam.blogspot.com/2011/11/ecoli-dalam-air-kelantan-propaganda.html#ixzz1e

Posted: 21 Nov 2011 05:36 PM PST

SEPERTI biasa, kalau tanya kambeng, kambeng pun tahu bahawa akhbar milik Umno, Utusan Malaysia memang kerjanya mengampu Najib dan memburuk-burukkan negeri Pakatan Rakyat.

Propaganda terbaru Utusan Malaysia untuk menipu orang kampung, ayam itek, lembu dan kambeng adalah berkenaan isu air di Negeri Kelantan yang dikatakan dicemari oleh bakteri Ecoli.

Seperti biasa, komen entah siapa-siapa akan digunakan kononnya bagi mewakili rakyat Kelantan yang kecewa dengan pengurusan air di negeri Kelantan sekaligus menanam propaganda untuk memburukkan negeri Pakatan Rakyat.



Namun begitu, laporan Utusan Malaysia ini jelas sekali berniat jahat. Melalui dokumen yang didedahkan, Kelantan bukanlah satu-satunya negeri yang bekalan airnya tercemar oleh bakteria Ecoli, malah negeri lain juga begitu.

Satu dokumen laporan daripada Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara, SPAN mendedahkan bahawa bekalan air di Negeri Perlis memiliki kadar pencemaran bakteria Ecoli yang paling tinggi dalam negara iaitu 1.21% diikuti Pahang (1.12%), Perak (0.90%), Kelantan (0.88%) dan Johor (0.55%).



Negeri Perdana Menteri, iaitu negeri Pahang sendiri memiliki pencemaran bakteri Ecoli dalam bekalan air yang lebih tinggi berbanding negeri Kelantan. Namun Utusan Malaysia hanya tahu melaporkan pencemaran di negeri Kelantan sahaja.

source:

Khmer student at driving in the midle way to Phnom Ta moa

Posted: 21 Nov 2011 07:28 AM PST

Khmer at driving in the midle way to Phnom Ta moa

Full: Washing The Car

Posted: 21 Nov 2011 07:28 AM PST

Full: Ricky Sinz Fucks David Novak

Posted: 21 Nov 2011 07:27 AM PST

Full: Military Roommates

Posted: 21 Nov 2011 07:26 AM PST

Asian Girl Licked Fucked By Guys Sucking Cocks Cum To Tits While Riding On Guy On The Bed In The Middle Of The Room

Posted: 21 Nov 2011 04:43 AM PST

Asian Girl Licked Fucked By Guys Sucking Cocks Cum To Tits While Riding On Guy On The Bed In The Middle Of The Room

Posted: 21 Nov 2011 04:42 AM PST

Asian Girl Licked Fucked By Guys Sucking Cocks Cum To Tits While Riding On Guy On The Bed In The Middle Of The Room

Posted: 21 Nov 2011 04:41 AM PST

video

Posted: 21 Nov 2011 04:40 AM PST

video

Posted: 21 Nov 2011 04:40 AM PST

Sahabat-Gunung

Posted: 22 Nov 2011 01:41 AM PST

Sahabat-Gunung


MALAYSIA

Posted: 22 Nov 2011 12:28 AM PST

M - Menang sudah akhirnya.

A - Angkuh Garuda di baham Harimau Muda.

L - Lagak Harimau menyimpan kuku.
...
A - Adakalanya tercakar juga.

Y - Yang Kuasa penentu segala.

S - Suratan takdir sudah tertulis.

I - Indonesia tewas sekali lagi.

A - Aku bangga menjadi anak MALAYSIA. ♥

Simpanan Di Bank Israel : Pelik Nurul Izzah, Anwar Tak Berani Buka Mulut..

Posted: 21 Nov 2011 05:30 PM PST

Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim disaran menggunakan platform ceramahnya di seluruh negara untuk memberi penjelasan berhubung dakwaan terhadap anaknya yang juga Naib Presiden PKR, Nurul Izzah yang dikaitkan dengan akaun simpanan dan jumlahnya di dalam Israeli National Bank.

Bekas Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Mohd Fairus Khairuddin berkata dakwaan tersebut yang kini berlegar di internet dan sebagainya bukan sahaja mencemarkan imej Ketua Pembangkang berkenaan, malah seluruh intitusi pembangkang itu sendiri.

Ini kerana katanya mereka dengan ghairah menghentam kepimpinan kerajaan yang ada hari ini khususnya kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dengan pelbagai dakwaan dan tuduhan yang tidak masuk akal.

"Sekali-sekala dalam ceramah tu berikanlah penjelasan yang sebenarnya bersama bukti yang jelas kerana rakyat ingin tahu perkara yang sebenarnya kerana perkara itu telah menjadi bualan umum.

"Saya tidak mahu membuat kesimpulan dan pelbagai tuduhan lain, cumanya ingin tahu apakah benar atau sebaliknya apa yang didakwa berhubung perkara berkenaan dan saya tidak tuduh dakwaan itu ada kebenarannya. Cuma saya pun nak tahu juga sejauh mana dakwaan berhubung isu tersebut," katanya kepada UMNO-Online di sini.

Baru-baru ini laman blog tempatan termasuklah novandri.blogspot.com dansemuthitam80.blogspot.com telah mendedahkan berkaitan akaun Nurul Izzah secara terperinci termasuklah jumlah akaun jutaan dolar dan tarikh akaun tersebut dibuka.

Fairus seterusnya menambah lagi lama mereka berdiam diri maka akan timbul pelbagai spekulasi mengenai isu berkenaan.

"Apa yang mereka tunggu lagi…..Kalau perkara yang sama berlaku kepada mana-mana pihak lain khususnya musuh politik mereka, bukan main hebat dan main garang meminta penjelasan.

"Tetapi bila terkena batang hidung sendiri, pandai pula berdiam diri dan tidak memberikan penjelasan sepatutnya. Sebagai sebuah parti yang kononnya melaung-laungkan soal ketelusan dan sebagainya, itu yang sepatutnya mereka utamakan bagi membuktikan apa yang dicakap dan diwar-warkan baik di dalam ceramah dan sebagainya dikotakan," katanya.

Di dalam blog-blog terbabit dipaparkan secara terperinci transaksi yang dibuat di antaranya : di UMNO-Online

Syabas Malaysia !!

Posted: 21 Nov 2011 04:45 PM PST

Sumber: Utusan Malaysia

Tiada apa yang lebih sempurna daripada merangkul pingat emas Sukan SEA; 'ibu' kepada segala pingat sebagai penutup tirai temasya kali ke XXVI buat kontinjen Malaysia.

Setelah berjuang habis-habisan di Stadium Gelora Bung Karno untuk lebih dua jam, skuad Harimau Muda kebanggaan kita memakbulkan harapan setiap rakyat Malaysia yang menyaksikan kelibat mereka di kaca televisyen malam tadi.

Tidak mengapa kita ketinggalan pada awal permainan.

Wira-wira kita tidak mengalah, sebaliknya mereka bangkit dengan segera untuk menyamakan kedudukan dan seterusnya mengawal permainan, sekali gus membuatkan kira-kira 100,000 penyokong fanatik tuan rumah terdiam.

Bermula dari saat itu, perlawanan berlangsung agak seimbang menyaksikan kedua-dua pasukan buntu mencari gol pada waktu sebenar permainan, malah 30 minit tambahan pun tidak berkesudahan.

Setiap kali penjaga gol sensasi kita, Khairul Fahmi Che Mat diperlukan, dia tidak pernah mengecewakan dan semalam dia membuktikan keupayaannya sekali lagi, komitmen yang sering kali ditunjukkannya apabila dengan tenang menyelamatkan sepakan penalti Ferdinan Sinaga.

Dan ketua pasukan, Baddrol Bakhtiar; salah seorang anggota skuad yang menjuarai temasya Vientianne dua tahun lalu melaksanakan tugasnya untuk mempertahankan pingat emas buat kali pertama sejak 1979 yang mana ketika itu turut dilakar di Jakarta.

Tangisan para penyokong Laskar Garuda adalah difahami. Bukan saja tewas di bumi sendiri, malah sudah dua dekad tidak mengecapi kejayaan sejak mereka menang di Manila 1991.

Indonesia mungkin telah meraih 170 pingat emas (setakat pukul 12 tengah malam semalam dan jumlah itu dijangka terus bertambah pada hari terakhir hari ini), namun terlepas pingat emas bola sepak sudah tentu sesuatu yang mendukacitakan.

Andai mampu merangkul 200 emas sekali pun, luka mereka tidak akan terubat.

Bagi kontinjen negara pula, sasaran baru 60 pingat emas yang diletakkan Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek dua hari lalu sepatutnya dalam jangkauan jika petinju kita, Muhamad Farkhan Mohd. Harun mampu meraih pingat emas ke-59 kita.

Malangnya, dia ditumbangkan secara kontroversi oleh peninju tuan rumah, Alex Tatontos di Palembang.

Terdahulu Malaysia, dipimpin Fatehah Mustapa, membuktikan kejaguhannya dalam arena berbasikal trek yang tiada tolok bandingnya dengan menambah empat pingat emas di Velodrom Ramawangun. Begitu juga dengan gadis- gadis kolam renang kita yang menyapu bersih kesemua lima emas dipertandingkan dalam sukan renang berirama di Pusat Akuatik Kompleks Jakabaring.

Kontinjen negara dijangka tidak akan menambah pungutan pingat emas untuk menggenapkan angka 60 kerana hanya tinggal sukan paragliding yang bukan merupakan sukan harapan pada hari terakhir temasya .

Ia sudah lebih daripada memadai, syabas diucapkan!

Harimau Muda WIRA Malaysia .....

Posted: 21 Nov 2011 03:22 PM PST


Kalianlah WIRA Malaysia ..... satu penghargaan buat anak-anak muda nie yang berjaya mengharumkan nama Malaysia setelah menang IBU SEGALA PINGAT dalam Sukan SEA Jakarta malam tadi ....

Tak perlu nak ulas panjang atas kemenangan tersebut, sebaliknya kita harus menumpukan semula usaha untuk melahirkan lebih ramai pemain-pemain yang mantap dan konsisten seperti pasukan Harimau Malaya dan Harimau Muda yang kita ada sekarang nie ....

Sinar kembali menyinar buat skuad bolasepak Malaysia .... Moga kejayaan demi kejayaan yang akan kita perolehi di masa depan .... mampu membawa Malaysia satu hari nanti ke pentas bolasepak dunia yang lebih baik .....

Pakatan 'Racuni' Peminat Indonesia Benci Malaysia

Posted: 21 Nov 2011 03:54 AM PST

Timbalan Menteri Sukan Datuk Razali Ibrahim, hari ini, menyalahkan pemimpin-pemimpin pembangkang berhubung layanan buruk yang diterima pasukan Malaysia oleh peminat sukan Indonesia pada Sukan SEA ke-26 yang sedang berlaku di Jakarta.

"Mengapa mereka pendam kebencian sebegitu terhadap kita? Kenapa tidak Thailand? Mengapa tidak orang lain? Ia bukan kerana persepi penganiayaan terhadap rakyat Indonesia.

"Pada pendapat saya, ia adalah kerana pemimpin-pemimpin pembangkang yang seringkali ke Indonesia dan memburuk-burukkan negara ini.

"Mereka melabel perkataan buruk terhadap Malaysia, umpamanya 'Maling' yang dalam bahasa Indonesia bererti pencuri," kata Razali semasa penggulungan perbahasan Rang Undang-Undang Bekalan 2012, kementerian itu di Dewan Rakyat hari ini.

Semalam, pengurus skuad negara, Datuk Hamidin Mohd Amin berkata pasukan bola sepak Malaysia berkemungkinan akan menaiki kereta perisai Barracuda untuk ke Stadium Gelora Bung Karno bagi perlawanan akhir malam ini.

Beliau berkata, keselamatan pemain adalah lebih penting dan langkah menaiki kereta perisai tersebut bukanlah asing buat skuad itu dalam menghadapi kira-kira 100,000 penyokong yang mahu melihat Malaysia ditundukkan.

PANEH MIANG

Posted: 22 Nov 2011 01:07 AM PST

PANEH MIANG


myKMS1M: Blogger nak jadi calon?!

Posted: 21 Nov 2011 07:22 PM PST

ANTARA RESOLUSI KONVENSYEN MEDIA SOSIAL 1MALAYSIA 2011 YANG BERLANGSUNG PADA 20 NOVEMBER LALU DI PWTC ADALAH SEPERTI BERIKUT:-

1. Menggesa agar hala tuju dan pelan komunikasi yang tersusun dirangka serta dikoordinasikan dengan baik supaya maklumat dan isu dapat dijelaskan dengan lebih berkesan (CADANGAN YANG BAGUS. CUMA PERLU DIPERINCIKAN KAEDAH & TATACARA)

2. Mencadangkan agar sebuah bank informasi dibangunkan bagi memudahkan penggiat media sosial untuk membuat rujukan dan berkongsi maklumat dengan mudah dan pantas seterusnya membolehkan ia disebarkan kepada masyarakat pelbagai peringkat dan lapisan demi mempertahankan kebenaran (BAB NI PUN BAGUS. TAPI BILA SEBUT "BANK", TAK KIRALAH BANK INFORMASI KA...BANK TRANSFORMASI KA...BLA..BLA..BLA..YANG MENGURUSKAN BANK TU NANTI MESTI UNTUNG BESAR! HAHAHA...)

3. Menubuhkan satu sekretariat bagi menguruskan bank informasi ini secara efisien dan efektif. (KAN DAH CAKAP...SKRETERIAT BANK JUGAK YANG UNTUNG. HAHAHA!)

4. Menyarankan agar penglibatan golongan muda melalui pelbagai platform dalam program transformasi Kerajaan dipertingkatkan bagi memberikan mereka gambaran yang jelas mengenai komitmen kerajaan terhadap rakyat, seterusnya meningkatkan keyakinan mereka untuk menjelaskan transformasi yang sedang dilaksanakan ini di media sosial (BANYAK DAH PROGRAM GOLONGAN MUDA DILAKUKAN KERAJAAN SEBELUM NI, TAPI END RESULT MACAM TU JUGAK. TIADA PERUBAHAN. BANYAK PROGRAM SYOK SENDIRI)

5. Menyatakan komitmen untuk mengadakan siri jelajah Media Sosial 1Malaysia ke seluruh Negara sebagai satu lagi langkah bagi mendekati penggiat media sosial dari setiap lapisan. (TAK PAYAH SIRI JELAJAH LA. MEMBAZIR DUIT JE. TUMPUKAN UNTUK GEMBLENG KEKUATAN PADA BLOGGER SEDIA ADA PUN DAH CUKUP. SETAKAT NAK DEKATKAN DIRI DENGAN PENGGIAT MEDIA SOSIAL, TAPI BILA DAH HABIS JELAJAH TIADA FOLLOW UP APA GUNA? BANYAK DAH TERJADI SEBELUM NI. PENGGIAT MEDIA SOSIAL JUGAK YANG MELOPONG. LAGIPUN PRU DAH DEKAT DAN MASA TIDAK MENYEBELAHI KITA. KALO NAK BUAT JUGAK, IA PERLU DILAKUKAN BERTERUSAN SUPAYA MOMENTUM SEBELUM PRU TIDAK HILANG. BUKAN BUAT SEMATA-MATA NAK BODEK NAJIB JE)

6. Mendesak agar pemimpin-pemimpin Barisan Nasional segera meningkatkan penglibatan di media sosial, memanfaatkan sepenuhnya media ini untuk merasai denyut nadi rakyat serta memenangi hati mereka dan secara pro aktif menyebarkan maklumat, memperjelas isu dan mempertahankan dasar-dasar kerajaan. (HAAA...BAB NI DEN SOKONG. PEMIMPIN BN MALAS NAK GUNA MEDIA BARU. MAKLUMLAH KEBANYAKANNYA ORANG LAMA YANG BUTA IT. KALO GUNA MEDIA BARU PUN, MEREKA HANYA UPDATE STATUS JADUAL KERJA, BUKANNYA NAK 'BERBUAL' ATAU BERKOMUNIKASI SECARA LANGSUNG DENGAN RAKYAT. BERBEZA PENDEKATAN BERBANDING PEMIMPIN PEMBANGKANG YANG PRO AKTIF)

7. Menyarankan agar Perdana Menteri menjadikan penglibatan aktif dalam media sosial sebagai salah satu kriteria untuk seseorang dinamakan sebagai calon dalam pilihanraya. (KAH..KAH..KAH! NAMPAK SANGAT BLOGGER KINI DAH ADA AGENDA PERIBADI NAK JADI CALON. KAH..KAH..KAH! MEMANG PERASAN SYOK SENDIRI. KAH..KAH..KAH! NAMPAK 'SANGAT IKHLAS' CADANGAN NI. KAH..KAH..KAH!

8. Berikrar akan bersatu hati dan bersungguh-sungguh membantu kerajaan menyebarkan maklumat, memperjelas isu, menegak kebenaran dan menangkis kepalsuan (NO MONEY NO HELP...RIGHT?)

9. Menyeru agar semua penggiat media sosial memberi sepenuh tumpuan kepada agenda bersama dan mengetepikan segala perbezaan serta perbalahan peribadi dan kumpulan. (SELALU BERGADUH PUN PASAL DUIT, KAN...KAN...KAN? KETEPIKAN PERBEZAAN? HAHAHA...CAKAP MEMANG MURAH!)

10. Berjanji untuk menggunakan media sosial secara bertanggungjawab demi memastikan hasrat Gagasan 1Malaysia dan pelan transformasi terlaksana dengan jayanya! (YA..BETUL. JANGAN BERGADUH, JANGAN MEMBURUKKAN SESAMA SENDIRI, JANGAN NAK MEMBODEK 24/7)

APABILA KEIKHLASAN SUDAH HILANG DI HATI, SEGALA PENGORBANAN JADI SIA-SIA...DAN PASTI MENGUNDANG RASA KECEWA. WALLAHUALAM!

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 21 Nov 2011 11:38 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Slogan Baru PAS : Gay & Lesbian Geng Kite

Posted: 21 Nov 2011 11:05 PM PST

Akibat bersekongkol dengan pakatan pembangkang yang menyokong Seksualiti Merdaka, PAS melancarkan logo dan slogan baru menggantikan Orang Muda Geng Kite.

Logik ke alasan tu? Bukan Pilihan Raya Umum lambat lagi. Sepatutnya PAS bagi alasan persediaan ahli PAS menghadapi banjir sebagai sukarelawan. Baru boleh terima.

*Lain kali cakap je la takut dengan DAP dan PKR. Sebab tu tak bantah.

Senarai penuh kekayaan Anwar dan KRONINYA DIDEDAHKAN!!!

Posted: 21 Nov 2011 10:05 PM PST

1. Name : Ms Wan Azizah Bte Wan Ismail


Post : Wife of Deputy Prime Minister

Passport No. : D 174685 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

3 years

Account No : AGF-2192-2442-722-(X)

Amount : USD 4,000,000.00

Date of opening account : 25/06/95

Date of Maturity : 25/06/98

(Maturity continued to 25/06/2001)

(Extension interest agreed upon)



2. Name : Ms Wan Azizah Bte Wan Ismail

Post : Wife of Deputy Prime Minister

Passport No. : D 174685 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

3 years

Account No : FA-4196-2493-313 (A)

Amount : USD 8,000,000.00

Date of opening account : 09/06/97

Date of Maturity : 09/06/00



3. Name : Ms Wan Azizah Bte Wan Ismail

Post : Wife of Prime Minister

Passport No. : D 174685 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

3 years

Account No : DD-3919-714-271-(A)

Amount : USD 5,500,000.00

Date of opening account : 06/12/95

Date of Maturity : 06/12/98



4. Name : Ms Wan Azizah Bte Wan Ismail

Post : Wife of Prime Minister

Passport No. : D 174685 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

3 years

Account No : FB-5614-1499-515 (C)

Amount : USD 9,800,000.00

Date of opening account : 12/11/97

Date of Maturity : 12/11/2000



5. Name : Ms Wan Azizah Bte Wan Ismail

Post : Wife of Prime Minister

Passport No. : D 174685 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

3 years

Account No : CE-2418-7172-492 (E)

Amount : USD 5,000,000.00

Date of opening account : 07/03/98

Date of Maturity : 07/03/01



6. Name : Ms Wan Azizah Bte Wan Ismail

Post : Wife of Prime Minister

Passport No. : D 174685 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

3 years

Account No : GB-6921-4212-712 (F)

Amount : USD 6,650,000.00

Date of opening account : 19/03/95

Date of Maturity : 19/03/98

(Maturity continuity to 19/03/2001)



7. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar

Post : Daughter of Deputy Prime Minister

Passport No. : R 671918 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

3 years

Account No : C-719-418-210 (M)

Amount : USD 13,000,000.00

Date of opening account : 17/06/96

Date of Maturity : 17/06/99



8. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar

Post : Daughter of Deputy Prime Minister

Passport No. : R 671918 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

3 years

Account No : F-817-200-11 (C)

Amount : USD 12,500,000.00

Date of opening account : 03/12/96

Date of Maturity : 03/12/99



9. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar

Post : Daughter of Deputy Prime Minister

Passport No. : R 671918 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

5 years

Account No : G-211-922-718-2 (D)

Amount : USD 15,000,000.00

Date of opening account : 12/07/97

Date of Maturity : 12/07/02



10. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar

Post : Daughter of Deputy Prime Minister

Passport No. : R 671918 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

1 years

Account No : F-3532-3310-501 (NG)

Amount : USD 15,500,000.00

Date of opening account : 21/09/98

Date of Maturity : 21/09/99



11. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar

Post : Daughter of Deputy Prime Minister

Passport No. : R 671918 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

3 years

Account No : DA-9159-7211-819 (M)

Amount : USD 4,500,000.00

Date of opening account : 20/05/96

Date of Maturity : 20/05/99



12. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar

Post : Daughter of Deputy Prime Minister

Passport No. : R 671918 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

3 years

Account No : ME-3138-5144-219 (A)

Amount : USD 10,000,000.00

Date of opening account : 08/09/97

Date of Maturity : 08/09/00



13. 13. Name : Ms Nurul Nuha Bte Anwar

Post : Daughter of Deputy Prime Minister

Passport No. : R 719325 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Current Account

Account No : A-7213-4441-223 (MB)

Amount : USD 15,500,000.00

Date of opening account : 11/12/97

Withdrawal : USD 5,000,000.00 on 10/02/98

Cheque No. F2912718

Deposit : USD 9,500,000.00

Last Balance : USD 19,500,000.00



14. Name : Ms Nurul Nuha Bte Anwar

Post : Daughter of Deputy Prime Minister

Passport No. : R 719325 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

1 years

Account No : F-3518-3279-441 (ND)

Amount : USD 10,000,000.00

Date of opening account : 08/09/98

Date of Maturity : 08/09/99



15. Name : Ms Nurul Nuha Bte Anwar

Post : Daughter of Deputy Prime Minister

Passport No. : R 719325 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

3 years

Account No : M-3121-3149-512 (D)

Amount : USD 7,000,000.00

Date of opening account : 03/12/95

Date of Maturity : 03/12/98



16. Name : Ms Nurul Iman Bte Anwar

Post : Daughter of Deputy Prime Minister

Passport No. : R 914315 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

3 years

Account No : LA-5716-3919-862 (C)

Amount : USD 15,000,000.00

Date of opening account : 16/08/96

Date of Maturity : 16/08/99



17. Name : Ms Nurul Iman Bte Anwar

Post : Daughter of Deputy Prime Minister

Passport No. : R 914315 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit

2 years

Account No : CM-6983-7419-365 (F)

Amount : S $ 10,000,000.00

Date of opening account : 29/06/97

Date of Maturity : 29/06/99



18. Name : Ms Nurul Iman Bte Anwar

Post : Daughter of Deputy Prime Minister

Passport No. : R 914315 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit

2 years

Account No : JE-8145-6073-396 (L)

Amount : S $ 5,000,000.00

Date of opening account : 15/11/97

Date of Maturity : 15/11/99



19. Name : Ms Nurul Iman Bte Anwar

Post : Daughter of Deputy Prime Minister

Passport No. : R 914315 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit

3 years

Account No : YE-3909-2616-398 (M)

Amount : S $ 10,000,000.00

Date of opening account : 25/11/97

Date of Maturity : 25/11/00



20. Name : Ms Nurul Iman Bte Anwar

Post : Daughter of Deputy Prime Minister

Passport No. : R 914315 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

1 years

Account No : G-7051-3996-521 (EC)

Amount : USD 12,500,000.00

Date of opening account : 26/09/98

Date of Maturity : 26/09/99



21. Name : Ms Nurul Ilham Bte Anwar

Post : Daughter of Deputy Prime Minister

Passport No. : R 639296 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

2 years

Account No : M-2074-6219-332 (E)

Amount : USD 8,000,000.00

Date of opening account : 05/06/97

Date of Maturity : 05/06/99



22. Name : Ms Nurul Ilham Bte Anwar

Post : Daughter of Deputy Prime Minister

Passport No. : R 639296 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

3 years

Account No : DL-6074-3691-7785 (E)

Amount : USD 3,000,000.00

Date of opening account : 26/09/97

Date of Maturity : 26/09/00



23. Name : Ms Nurul Ilham Bte Anwar

Post : Daughter of Deputy Prime Minister

Passport No. : R 639296 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit

3 years

Account No : CF-3711-5681-742 (G)

Amount : S $ 7,000,000.00

Date of opening account : 06/07/96

Date of Maturity : 06/07/99



24. Name : Mr Ihsan Bin Anwar

Post : Son of Deputy Prime Minister

Passport No. : R 697339 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

2 years

Account No : EX-6965-7718-396 (D)

Amount : USD 15,000,000.00

Date of opening account : 19/11/97

Date of Maturity : 19/11/99



25. Name : Mr Ihsan Bin Anwar

Post : Son of Deputy Prime Minister

Passport No. : R 697339 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit

2 years

Account No : FN-1799-6673-983 (M)

Amount : S $ 10,000,000.00

Date of opening account : 21/01/98

Date of Maturity : 21/01/00



KRONI ANWAR:



26. Name : Mr. Raja Ahmad Shahrir Raja Salim

Post : Son in law of Deputy Prime Minister

Passport No. : D 371981 (M)

Bank : American Express Bank

Type of Account : Current Account

Account No : E-7194-303-45-G

Amount : USD 7,500,000.00

Date of opening account : 22/12/95

Withdrawal : USD 2,500,000.00 on 10/01/96

Cheque No. F1742330

Withdrawal : USD 1,000,000.00 on 16/03/96

Cheque No. F1742331

Withdrawal : USD 1,000,000.00 on 01/07/96

Cheque No. F1742332

Withdrawal : USD 500,000.00 on 11/06/97

Cheque No. F1742333



27. Name : Mr. Raja Ahmad Shahrir Raja Salim

Post : Son in law of Deputy Prime Minister

Passport No. : D 371981 (M)

Bank : Citibank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

3 years

Account No : J-321-3352-339-G

Amount : USD 8,000,000.00

Date of opening account : 14/07/96

Date of Maturity : 14/07/99



28. 3. Name : Ms. Hajjah Che Yan

Post : Mother of Deputy Prime Minister

Passport No... : D 691245 (M)

Bank : American Express Bank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

3 years

Account No : AC- 4192-443-54-E

Amount : USD 5,000,000.00

Date of opening account : 27/11/96

Date of Maturity : 27/11/99



29. Name : Ms. Rehan Bte Ibrahim

Post : Sister of Deputy Prime Minister

Passport No. : D 391274 (M)

Bank : Bank Of Nova Scotia

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

3 years

Account No : LA- 7211-3647-341 G

Amount : USD 5,000,000.00

Date of opening account : 10/06/96

Date of Maturity : 10/06/99



30. Name : Ms. Rehan Bte Ibrahim

Post : Sister of Deputy Prime Minister

Passport No. : D 391274 (M)

Bank : Bank Of China

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

2 years

Account No : CL 4223-6162-47 M

Amount : USD 2,500,000.00

Date of opening account : 21/09/96

Date of Maturity : 21/09/96



31. 6. Name : Mr. Mokhtar Bin Ibrahim

Post : Brother of Deputy Prime Minister

Passport No. : D 512717 (M)

Bank : American Express Bank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

5 years

Account No : AF- 3712-229-33-Y

Amount : USD 7,700,000.00

Date of opening account : 15/06/96

Date of Maturity : 15/06/01



32. Name : Mr. Mokhtar Bin Ibrahim

Post : Brother of Deputy Prime Minister

Passport No. : D 512717 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

3 years

Account No : F-3091-9211-39 (O)

Amount : USD 5,000,000...00

Date of opening account : 19/08/96

Date of Maturity : 19/08/99



33. Name : Mr. Marzuki Bin Ibrahim

Post : Brother of Deputy Prime Minister

Passport No. : D 299671 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit

3 years

Account No : M-5244-6052-69 (D)

Amount : S $ 10,000,000.00

Date of opening account : 07/05/97

Date of Maturity : 07/05/00



34. Name : Mr. Marzuki Bin Ibrahim

Post : Brother of Deputy Prime Minister

Passport No. : D 299671 (M)

Bank : Development Bank of Singapore

Type of Account : Fixed Deposit

2 years

Account No : C-2965-173-384-F

Amount : S $ 5,000,000.00

Date of opening account : 29/11/96

Date of Maturity : 29/11/98



35. Name : Mr. Rosli Bin Ibrahim

Post : Brother of Deputy Prime Minister

Passport No. : D 423717 (M)

Bank : Development Bank of Singapore

Type of Account : Fixed Deposit

2 years

Account No : CA-3129-662-919-G

Amount : S $ 2,500,000.00

Date of opening account : 06/03/97

Date of Maturity : 06/03/99



36. Name : Mr. Rosli Bin Ibrahim

Post : Brother of Deputy Prime Minister

Passport No. : D 423717 (M)

Bank : Bank of China

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

3 years

Account No : E-699-3172-982 (B)

Amount : USD 8,500,000.00

Date of opening account : 02/09/96

Date of Maturity : 02/09/99



37. Name : Mr. Rosli Bin Ibrahim

Post : Brother of Deputy Prime Minister

Passport No. : D 423717 (M)

Bank : American Express Bank

Type of Account : Fixed Deposit

3 years

Account No : CA-5098-344-66-D

Amount : S $ 5,000,000.00

Date of opening account : 12/06/96

Date of Maturity : 12/06/99



38. Name : Mr. Idrus Bin Ibrahim

Post : Brother of Deputy Prime Minister

Passport No. : D 862411 (M)

Bank : Citibank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

2 years

Account No : DD-2141-7922-549-F

Amount : USD $ 5,000,000.00

Date of opening account : 21/04/97

Date of Maturity : 21/04/99



39. Name : Mr. Idrus Bin Ibrahim

Post : Brother of Deputy Prime Minister

Passport No. : D 862411 (M)

Bank : United Overseas Bank

Type of Account : Fixed Deposit

2 years

Account No : M-3914-7179-212-D

Amount : S $ 5,500,000.00

Date of opening account : 28/05/97

Date of Maturity : 28/05/99



40. Name : Mr. Idrus Bin Ibrahim

Post : Brother of Deputy Prime Minister

Passport No. : D 862411 (M)

Bank : Development Bank of Singapore

Type of Account : Fixed Deposit

2 years

Account No : B 1712-341-619-C

Amount : S $ 2,000,000.00

Date of opening account : 29/06/97

Date of Maturity : 29/06/99



41. Name: Mr. Rani Bin Ibrahim

Post : Brother of Deputy Prime Minister

Passport No. : D 541781 (M)

Bank : Bank of China

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

3 years

Account No : D 319-2218-512-J

Amount : USD 3,500,000.00

Date of opening account : 28/02/98

Date of Maturity : 28/02/01



42. Name : Mr. Rani Bin Ibrahim

Post : Brother of Deputy Prime Minister

Passport No. : D 541781 (M)

Bank : Citibank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

2 years

Account No : M 374-6593-88 D

Amount : USD 4,000,000.00

Date of opening account : 08/06/97

Date of Maturity : 08/06/99



43. Name : Mr. Rani Bin Ibrahim

Post : Brother of Deputy Prime Minister

Passport No. : D 541781 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

2 years

Account No : BD 5211-7925-8716-51 MA

Amount : USD 6,500,000.00

Date of opening account : 08/06/97

Date of Maturity : 08/06/99



44. Name : Ms. Farizon Bte Ibrahim

Post : Sister of Deputy Prime Minister

Passport No. : D 831569 (M)

Bank : American Express Bank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

3 years

Account No : E- 6654-662-719-M

Amount : USD 5,000,000.00

Date of opening account : 09/07/96

Date of Maturity : 09/07/99



45. Name : Ms. Farizon Bte Ibrahim

Post : Sister of Deputy Prime Minister

Passport No. : D 831569 (M)

Bank : American Express Bank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

3 years

Account No : J-5152-6161-311-D

Amount : USD 5,000,000.00

Date of opening account : 24/01/97

Date of Maturity : 24/01/00



46. Name : Ms. Farizon Bte Ibrahim

Post : Sister of Deputy Prime Minister

Passport No. : D 831569 (M)

Bank : Israel National Bank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

3 years

Account No : FG 3469-4462-9172 (DE)

Amount : USD 10,000,000.00

Date of opening account : 21/09/96

Date of Maturity : 21/09/99



47. Name : Mr. Azmin Bin Ali

Post : Friend of Deputy Prime Minister

Passport No. : D 659711 (M)

Bank : Israel National Bank

Type of Account : Fixed Deposit

2 years

Account No : H 7639-1722-5243 (MG)

Amount : S $ 5,000,000.00

Date of opening account : 09/06/97

Date of Maturity : 09/06/99



48. Name : Mr. Azmin Bin Ali

Post : Friend of Deputy Prime Minister

Passport No. : D 659711 (M)

Bank : Israel National Bank

Type of Account : Fixed Deposit

1 years

Account No : DC 7943-7716-2713 33 NB

Amount : S $ 3,500,000.00

Date of opening account : 10/12/97

Date of Maturity : 10/12/98



49. Name : Mr. Azmin Bin Ali

Post : Friend of Deputy Prime Minister

Passport No. : D 659711 (M)

Bank : Israel National Bank

Type of Account : Fixed Deposit

2 years

Account No : GH 1299-4166-339 A

Amount : S $ 5,000,000.00

Date of opening account : 11/06/97

Date of Maturity : 11/06/99



50. Name : Mr. Azmin Bin Ali

Post : Friend of Deputy Prime Minister

Passport No. : D 659711 (M)

Bank : Israel National Bank

Type of Account : Fixed Deposit

2 years

Account No : D 1471-3134-22 F

Amount : S $ 3,000,000.00

Date of opening account : 03/04/97

Date of Maturity : 03/04/99



51. Name : Mr. Azmin Bin Ali


Post : Friend of Deputy Prime Minister

Passport No. : D 659711 (M)

Bank : Citibank

Type of Account : Fixed Deposit

2 years

Account No : AB 7193-4111-331 (A)

Amount : S $ 6,000,000.00

Date of opening account : 20/12/96

Date of Maturity : 20/12/98



52. Name : Mr. Wan Ismail Bin Wan Mahmud

Post : Father in Law of Deputy Prime Minister

Passport No. : R 515341 (M)

Bank : Citibank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency

3 years

Account No : FA 9132-3156-212 E

Amount : USD 2,000,000.00

Date of opening account : 11/04/96

Date of Maturity : 11/04/99



53. Name : Mr. Wan Ismail Bin Wan Mahmud

Post : Father in Law of Deputy Prime Minister

Passport No. : D 515341 (M)

Bank : Citibank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

2 years

Account No : M 819-5512-71 D

Amount : USD 3,000,000.00

Date of opening account : 06/05/97

Date of Maturity : 06/05/99



54. Name : Mr. Wan Ismail Bin Wan Mahmud

Post : Father in Law of Deputy Prime Minister

Passport No. : D 515341 (M)

Bank : Citibank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

2 years

Account No : M 819-5512-71 D

Amount : USD 3,000,000.00

Date of opening account : 06/05/97

Date of Maturity : 06/05/99



55. Name : Mr. Kamaruddin Bin Jaafar

Post : Friend of Deputy Prime Minister

Passport No. : R 814239 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit

3 years

Account No : GM 5210-6125-8862-49 DG

Amount : S $ 5,000,000.00

Date of opening account : 10/04/96

Date of Maturity : 10/04/99



56. Name : Mr. Abdul Rahim Bin Md Ghouse

Post : Friend of Deputy Prime Minister

Passport No. : R 722217 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

2 years

Account No : HD 4179-2416-3829-31AD

Amount : USD 3,500,000.00

Date of opening account : 21/12/96

Date of Maturity : 21/12/98



57. Name : Mr. Shamsidar BteTaharin

Post : Friend of Deputy Prime Minister

Passport No. : E 691432 (M)

Bank : Israeli National Bank

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)

2 years

Account No : SD 3912-4942-6918-72 DA

Amount : S $ 4,000,000.00

Date of opening account : 03/12/96

Date of Maturity : 03/12/98
 
Sumber: Anti DAP Club FB Pages
Jumlahkanlah berapa banyaknya wang yang disimpan oleh Anu Ghairah seorang ini di Israel.

Dan kita perlu ingat bahawa deposit wang tunai ini bukan sahaja membantu bank tersebut dalam mengukuhkan pelaburan mereka, bahkan turut menyumbang kepada kedudukan ekonomi negara yang terlibat.



Jadi, anda nilaikanlah sendiri betapa besarnya jasa Anu Ghairah Tuhan dalam memakmurkan ekonomi Israel bagi memastikan negara tersebut dapat terus meluaskan kempen jajahannya ke atas tanah Palestin dan menyembelih orang Islam. 

Jadi  buat apa PAS dok galak menentang Yahudi-Israel jikalau mereka terus-terusan bernaung di bawah kedaulatan Anwar Ibrahim?!!  

Eeeee. COLI Nurul Izzah Tertinggal Di Kelantan?

Posted: 21 Nov 2011 08:57 PM PST

Pembangkang sibuk cerita pasal e-coli dalam Susu 1Malaysia termasuklah Nurul Izzah.



Rupa-rupanya rakyat Kelantan sudah lebih 20 tahun terdedah dengan bahaya e-coli.



Kalau pembangkang benar-benar nak perjuangkan hak rakyat, kenapa tak bawa isu AIR KELANTAN YANG DAH BERLARUTAN LEBIH 20 TAHUN?

*Kuman di seberang laut nampak, gajah depan mata tak nampak.

DAP Cuba Eksploitasi Kemenangan Harimau Muda Tapi Terkantoi.

Posted: 21 Nov 2011 07:57 PM PST

Pemimpin cuba menumpang populariti kemenangan Harimau Muda pada malam tadi.



Bila ditengok pada twitter pemimpin utama DAP Selangor ini, rasa nak gelak. Adakah pemimpin DAP ini baru keluar dari gua? Kenapa baru sekarang nak 'beri' hormat pada pasukan bola sepak negara sedangkan sebelum ini pun kita pernah menang pingat emas dan pada malam tadi kita berjaya mempertahankan pingat tersebut. Ke mana perginya si Teng ketika itu?

Ke mana pula di Teng ketika pasukan negara memenangi Piala AFF yang lepas?

Untuk membuktikan betapa buta kayu pemimpin DAP ini, MyMassa letakkan twitter dan wall facebook dari luar negara yang mengiktiraf pasukan negara. Pasukan negara tak perlukan penghormatan dari DAP kerana lebih banyak pihak di luar sedar kehebatan pasukan kita dan telah pun memberikan penghormatan.




MyMassa tak tahu apa motif DAP tiba-tiba menjadi prihatin kepada pasukan bola sepak negara kita. Adakah kerana ianya dibimbing oleh jurulatih sama bangsa dengannya baru nak ucap tahniah. Adakah jurulatih kaum lain seperti Datuk K. Rajagopal tidak layak diberi penghormatan?



*Rasisnya DAP sehingga ke padang bola.

BAKAL Ketua Menteri BARU P.Pinang?!!

Posted: 21 Nov 2011 06:44 PM PST



Tahniah blogger MiM kerana diangkat mewakili kami blogger pro-Kerajaan dalam membentangkan resolusi siber kepada YAB PM bagi BN memenangi PRU yang akan datang. Rasanya belum terlambat lagi kami menyampaikan penghargaan.

Guan Eng patut tengok dan ingat video ini betul-betul. Kerana jika Penang tumbang kepada BN kelak, inilah wajahnya Ketua Menteri yang bakal menggantikan rejim rasis beliau. Dr. Novandri dan rakan-rakannya (Empayar Pemuda, Media Permatang Pauh, Pisau.net, Anak Seberang) bukan sahaja telah mendedahkan kepada rakyat akan kegenjotan pemerintahan fuckatan sepanjang empat tahun yang lepas, bahkan turut menyebabkan Guan Eng terpaksa menjalani terapi jantung sekerap sebulan sekali. Kami percaya Dr. Novandri dan rakan-rakannya bakal menjadi katalis kejatuhan rejim anti Islam DAP pada PRU-13 nanti.

Jika sebelum ini Dr. Novandri hanya mampu menabur bakti kepada rakyat melalui Klinik Bergeraknya, tetapi kini beliaulah yang menjadi panglima perang siber laksana Hang Tuah Pulau Mutiara yang tidak jemu melanyak DAP laknatullah saban hari. Biarkanlah MCA dengan lena mereka. Persetankanlah Gerakan yang terus leka. Selagi tegarnya bernafas geng LIMA bersaudara ini, selagi itulah Guan Eng tidak mampu tidur lena!

Tahniah blogger Penang sekali lagi!!! Teruskanlah usaha cemerlang anda!!!


Antartika wilayah baru MALAYSIA?!!

Posted: 21 Nov 2011 05:20 PM PST


Lawatan YDPA ke Antartika adalah satu lawatan yang bersejarah. Beliau merupakan Raja Melayu pertama yang ke sana untuk menegaskan hak Malaysia ke atas benua tersebut secara tidak langsung. Indonesia yang gahkan "kehebatan" bangsa mereka pun belum terfikir tentang perkara ini.

Namun, dalam sedar atau tidak, ingatkah kita lagi, siapa pemimpin Melayu yang sebenarnya menjadi perintis kepada usaha yang genius ini?

...Dr. Mahathir, yang sedang bercuti diiringi oleh isteri Datin Seri Dr. Siti Hasmah Mohamad Ali, Menteri Luar Datuk Seri Syed Hamid Albar, Menteri Pertahanan Datuk Seri Najib Tun Razak. Mereka bertolak ke Antartika dengan menaiki kapal pemecah air batu Rusia, Kapitan Dranitsyn dari Ushuaia, Argentina.


Dr. Mahathir menyifatkan Antartika sebagai tempat yang sejuk dan indah.

Beliau berkata, mereka semalam mendarat di stesen yang dikendalikan oleh kerajaan Antartikaa, yang sekarang telah ditinggalkan kerana mereka tidak lagi menjalankan penyelidikan di sana buat beberapa ketika.

``Kami juga menaiki bot kecil melayari tungkul-tungkul air batu kecil di sana untuk menikmati keindahan benua yang menakjubkan ini,'' kata Dr. Mahathir.

Perdana Menteri berkata, walaupun bercuti, mereka diberi penerangan oleh para saintis Malaysia mengenai apa yang mereka jalankan di sana.


Pada oktober 1999, Malaysia telah menghantar empat saintis ke Antartika untuk menjalankan penyelidikan di sana. Kumpulan itu terdiri daripada saintis dari Universiti Malaya yang menjalankan penyelidikan mengenai pencemaran udara.

Pada Disember lepas, Malaysia menghantar misi kedua terdiri daripada dua saintis dari Universiti Malaya yang menjalankan penyelidikan mengenai sains marin dan biologi....ARKIB UTUSAN: 10/02/2002
Ya, tidak lain tidak bukan, pemimpin UMNO jugalah yang membuka jalannya. Inilah kebijaksanaan dan kualiti yang Allah SWT kurniakan kepada orang UMNO yang tidak ada pada militan khawarij PAS, sampah masyarakat PKR dan musuh nombor wahid Islam, DAP. Kepentingan rakyat dan negara sentiasa menjadi perkara yang diutamakan.

Satu lagi keberanian Dr.Mahathir dalam kerangka dasar luarnya ialah kritikan beliau terhadap Utara melalui polisi Antartika beliau. Dalam ucapan beliau pada 1982 di Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu, beliau membahaskan bahawa benua Antartika adalah warisan dunia dan tidak harus dipelihara dibawah sesetengah negara dan kuasa-kuasa besar sahaja iaitu berhubung Antartica Treaties 1959 dan 1961.14 Beliau mengkritik tindakan sesetengah negara kuasa besar yang cuba mengawal benua warisan dunia itu. Dr. Mahathir secara berani membangkitkan isu itu dan mendapat sokongan daripada negara-negara lain. Dr. Mahathir menegaskan bahawa sudah tiba masanya PBB memberikan tumpuan dan perhatian kepada benua yang kaya itu. Menurut Dr.Mahathir lagi, sebilangan negara Pakatan Antartika telah menghantar rombongan ekspedisi masing-masing bukan setakat kerja penyelidikan semata-mata. Malahan negara-negara berkenaaan telah membuat lebih daripada yang sepatutnya hingga kepada tuntutan kawasan benua itu untuk negara masing-masing.

Antara negara-negara Utara yang berminat terhadap penguasaan benua Antartika tersebut ialah Amerika, Belgium, Chile, Perancis, New Zealand dan United Kingdom. Mahathir dengan beraninya mengkritik tindakan negara-negara dalam Pakatan Antartika. Mengikut Pakatan tersebut, 7 buah negara telah membuat tuntutan itu termasuk Australia, Argentina, Britain, Chile, New Zealand, Norway dan Perancis.15 Sifaticonoclasti c Dr.Mahathir boleh dilihat dalam komitmen dasar luar beliau ini,apabila beliau dengan lantang mengatakan laut dan dasar benua itu adalah dimiliki oleh masyarakat antarabangsa dan negara-negara Pakatan Antartika yang bertindak menuntut bahagian

14 Johan Saravanamuttu, Malaysia's Foreign Policy in Mahathir Period, 1981-1995 : An iconoclast Come to Rule, Asia Journal of Political Science, Vol. 4, No. 1, June 1996 15 Mokhtar A.Kadir, Keamanan Sejagat, Peranan Malaysia dalam Politik Antarabangsa, Dewan Bahasa dan Pustaka, 1991, pg238 masing-masing demi mengaut kekayaan sumber benua tersebut hendaklah menyerahkannya kepada masyarakat antarabangsa dan ditadbir oleh PBB mahupun Pemegang Amanah Benua. Semenjak Dr.Mahathir meminta supaya Perjanjian Pakatan Antartika itu diubah dan pentadbiran benua tersebut diserahkan kepada PBB, perkara tersebut talah menjadi perbincangan hangat. Kumpulan Pergerakan Berkecuali telah memberikan sokongan padu terhadap usaha Dr.Mahathir itu dan mahukan syarat-syarat dalam Perjanjian Antartika 1959 dan 1961 dibubarkan. Ini bertujuan bagi memastikan negara-negara membangun juga berhak mendapat perkongsian daripada sumber yang diperolehi daripada Benua Antartika kelak.

Kumpulan Negara Berkecuali yang diketuai oleh kepimpinan Dr. Mahathir ketika itu inginkan benua Antartika diurus dan dikendalikan sama seperti dalam Konvensyen Undang-undang Laut Antarabangsa. Melalui perjanjian yang dicadangkan oleh negara- negara dunia ketiga ini, akan mensyarakatkan kekayaan hasil di Antartika adalah Warisan Manusia Sejagat.16 Usul ini mendapat tentangan daripada Amerika dan Rusia yang menjadi ahli Pakatan Antartika. Walau bagaimanapun,setelah 3 tahun dibahaskan, Perhimpunan Agung PBB berstuju bahawa benua Antartika adalah Warisan Bersama Manusia Sejagat. Jelas menunjukkan polisi Antartika yang diusul oleh Dr.Mahathir telah menyedarkan ramai pihak akan hak semuan negara dunia terhadap benua tersebut

JABATAN PENGAJIAN ANTARABANGSA DAN STRATEGI, UNIVERSITI MALAYA
DASAR LUAR MALAYSIA oleh SHAFINA TANTIANA ZULKIPLI

Lawatan bersejarah YDPA ke antarttika ini bolehlah kita simbolikkan sebagai ulangan sejarah langkah pertama Parameswara membuka MELAKA. Dan seharusnya kita menyambut berita ini dengan penuh kegembiraan dan kesyukuran, kerana kita masih lagi dikurniakan barisan pemimpin yang berwibawa dan tidak gentar membawa nama negara ke pentas dunia. Antartika menjanjikan seribu pengetahuan dan sumber asli buat negara kita!

Namun, percaya atau tidak, terdapat juga suara-suara sumbang yang dipercayai berpunca daripada pensimpati fuckatan yang mempertikaikan lawatan bersejarah YDPA ini sebagai langkah terakhir Baginda untuk membazirkan wang rakyat sebelum turun takhta. Lihatlah betapa dangkalnya orang kita dalam menilai suatu perkara tanpa melihat secara terperinci dan berfikir panjang. Inilah dogma Anwarisme yang telah mengakari dalam pemikiran sesetengah orang kita.

Tidakkah kita takut ia akan menjadi norma orang Melayu dalam membuat keputusan untuk memilih pemimpin kelak?!!





MOSSAD bakal buka pejabatnya di Kuala Lumpur jika Pakatan Rakyat menang PRU-13

Posted: 21 Nov 2011 04:24 PM PST



Askar Singapura didakwa hina Islam

Oleh : Wartawan Sinar Harian

Tarikh : November 21, 2011

SINGAPURA - Seorang anggota tentera Singapura sedang disiasat atas dakwaan menghina Islam di dalam laman sosial Facebook miliknya, menurut jurucakap polis negara itu, kelmarin.

Christian Eliab Ratnam mengirim teks gambar menghina Islam serta beberapa kandungan menghasut lain di dalam akaun Facebook miliknya yang telah ditutup sejurus siasatan bermula.

Menurut akhbar Straits Times, satu laporan polis dibuat mengenai tindakan biadap askar itu dan surat aduan turut dihantar kepada Menteri Pertahanan Singapura.

Kementerian Pertahanan Singapura mengeluarkan kenyataan bahawa mereka memandang serius perilaku anggota tentera negara itu di tempat awam dan sedang membantu siasatan polis serta akan mengambil tindakan berpatutan jika perlu.

Laporan media juga menyebut Ratnam menyokong rejim Israel dan Yahudi termasuk menjadi ahli kumpu-lan Facebook khusus untuk rakyat Israel dan Yahudi yang tinggal di Singapura.

Insiden bersikap perkauman itu adalah yang kedua dalam tempoh seminggu di Singapura selepas anggota Pemuda Parti Tindakan Rakyat (YPAP), Jason Neo, disiasat mengenai keterangan gambar menghina kanak-kanak Melayu yang ditulis menggunakan perkataan kesat di akaun Facebook miliknya.

Singapura adalah satu-satunya negara Asia Tenggara yang membenarkan MOSSAD (Agensi Perisik Zionis ISRAEL) beroperasi di tanahair mereka. Ancaman Kerajaan Fundamental Islam Malaysia dan peluang untuk mengawal lalu lintas perdagangan di Selat Melaka mungkin menjadi antara kriteria utama negara tersebut menjadi pilihan Israel berbanding sekutu kuat US yang lain di rantau ini iaitu Filipina.  

Atau adakah sebenarnya para strategis Zionis sedang bersedia untuk menghadapi ramalan Rasulullah SAW tentang kebangkitan umat Islam akhir zaman?

Sabda Rasulullah SAW:

Maksudnya: Dari Abdullah bin Mas'ud dia berkata: "Ketika kami berada di sisi Rasulullah SAW, tiba-tiba datang sekumpulan anak muda dari kalangan Bani Hasyim. Apabila terpandang akan mereka, maka kedua mata Rasulullah SAW berlinang air mata dan wajah baginda berubah. Aku pun bertanya, "Mengapa kami melihat pada wajahmu sesuatu yang tidak kami sukai?"

Baginda menjawab, "Kami Ahlul Bait telah Allah pilih untuk kami Akhirat lebih dari dunia. Kaum kerabatku akan menerima bencana dan penyingkiran selepasku kelak sehinggalah datang suatu kaum dari sebelah Timur dengan membawa bersama-sama mereka panji-panji berwarna hitam. Mereka meminta kebaikan tetapi tidak diberikannya. Maka mereka pun berjuang dan beroleh kejayaan lalu diberikanlah apa yang mereka minta itu tetapi mereka tidak menerima sehinggalah mereka menye­rahkannya kepada seorang lelaki dari kaum kerabatku yang memenuhi bumi dengan keadilan seba­gai­mana ia dipenuhi dengan kedurjanaan. Siapa di antara kamu yang sempat menemuinya maka datangilah mereka walaupun merangkak di atas salji. Sesungguhnya dia adalah Al Mahdi." (Riwayat Ibnu Majah) (Lihat kitab Al Hawi lil Fatawa, m.s. 71-72)

Namun persoalan pokok yang ingin diutarakan di sini adalah adakah kita menjadikan berita-berita tentang nasib saudara seiman kita di seberang tambak ini sebagai satu peringatan buat kita untuk bermuhasabah diri? Bandingkan sahaja situasi yang sedang didepani oleh umat Islam negara ini terutamanya di Selangor, Pulau Pinang dan satu ketika dahulu, Perak. Tidakkah kita sedar yang kita sedang ditekan sehebat-hebatnya dalam pada parti serpihan PAP di sini belum pun berkuasa sepenuhnya lagi?!!

DAP adalah anak atau serpihan kepada PAP di Singapura, selatan Persekutuan Tanah Melayu . Lee Kuan Yew yang tidak setuju dengan cubaan Perikatan-UMNO bertanding dalam pilihan raya di Singapura , telah membuka cawangan PAP di Semenanjung Malaysia. Apabila Singapura berpisah dari Malaysia pada 9 Ogos 1965, pendaftaran parti PAP telah dibatalkan pada 9 September 1965, tahun yang sama.  



Devan Nair selaku ahli parlimen Bangsar yang ditingalkkan oleh PAP cuba menghidupkan PAP yang baru dengan nama Parti Tindakan Rakyat Malaysia. Tetapi pendaftar pertubuhan menolak penubuhan PAP kerana nama yang sama itu akan mengelirukan orang ramai. Oleh itu Devan Nair menggunakan nama baru iaitu 'Parti Tindakan Demokratik' atau DAP. Pada 3 Mac 1966 Surat dari Pendafar Pertubuhan menolak penubuhan DAP kerana perlembagaan parti itu tidak selaras dengan peraturan undang-undang Perdaftaran Persatuan.

Pada 19 Mac 1966 pendaftaran DAP diluluskan oleh Pendaftaran Pertubuhan. Devan Nair berulang kali menegaskan bahawa DAP tidak akan mengamalkan dasar perkauman dan berusaha mencantumkan kembali Singapura ke dalam Malaysia.

Sebelum pendaftaran DAP diluluskan, pilihan raya kecil Rahang, Negeri Sembilan telah diadakan berikutan kematian Ahli Dewan Negeri Rahang dari parti Perikatan telah meninggal dunia. Dr Chen Man Hin selaku Ahli Jawatankuasa Penaja DAP telah bertanding atas tiket bebas dan menang dalam pilihan raya yang diadakan pada November 1965 itu.

Lupakah kita pada hari ketiga kita berpuasa tahun ini, umat Islam dimurtadkan secara beramai-ramai dalam upacara momokan ibadat iftah kita?!!

Atau lupakah kita bagaimana sekumpulan ahli agama kuffar menghina ibadah kurban dengan terang-terangan mempertikaikan kaedah sembelihan yang disyariatkan agama?!! Sudahlah tidak membantah, lebih menyedihkan, ada pula di kalangan kita yang dengan rela hati selepas itu membenarkan pemimpin-pemimpin kuffar sahabat rapat mereka untuk mengambil kesempatan politik di atas kesucian ibadah ini. Seolah-olahnya sesiapa sahaja boleh melaksanakan ibadat umat Islam tanpa perlu menerima akidah lagi.

Dan tidakkah kita sedih apabila semua tindakan kurang ajar kumpulan kufffar minoriti ini tidak pernah dapat dibantah secara bersatu oleh umat Islam yang merupakan MAJORITI atas saranan sesetengah pemimpin politik yang terlalu sayangkan kuasa dan kedudukan?!! 

Layakkah kita mendabik dada mengaku hak untuk menjadi KAUM TIMUR yang mengepalai kebangkitan akhir zaman sedangkan kita sendiri hidup dalam perpecahan dan kekeliruan?!!

Atau perlukah Allah SWT menarik segala-galanya daripada kita terlebih dahulu sebelum kita bangkit sedar semula?!! Apa yang kita hendak beritahu kepada anak cucu kita kelak?!!

PAP mengambil masa lebih 40 tahun kuasa pemerintahan penuh sebelum pemimpin mereka boleh menindas dan menghina umat Islam Singapura dalam erti kata sebenar. Itupun selepas kaum mereka menjadi betul-betul lebih 70% majoriti.

Tetapi parti serpihannya di sini, DAP hanya memerlukan beberapa buah negeri dan tempoh kurang lima tahun untuk melakukan lebih daripada itu, dan dalam keadaan Melayu-Islam masih lagi menjadi majoriti.

Jadi, renung-renungkanlah nasib anak cucu kita selepas PRU-13 ini...

Santai Pagi : Sabun Di Bilik Darjah. Sabun....

Posted: 21 Nov 2011 03:03 PM PST

Kerja gila.

Buat dalam bilik darjah selama lebih 10 tahun.



*Sepandai-pandai cikgu 'menyabun', akhirnya tertangkap juga. Yang tak paham maksud 'sabun' boleh tengok video ini.

TAHNIAH Harimau MUDA!!! Kita Juara! Esok Cuti!!!

Posted: 21 Nov 2011 10:49 AM PST


Game yang hampir menyebabkan jantung penulis terhenti buat selamanya.

Tahniah skuad Harimau MUDA!!!

Cabaran sebenar akan kita hadapi RABU ini!!! Buktikan kita bukan hanya JAGUH Asia Tenggara!!!

Ayuh buktikan Anak Malaysia mampu menyinar di peringkat Olimpik pula selepas ini!!! AUMMM!!!

* Cuti khas diumumkan kepada budak-budak sekolahyang tidak terlibat dengan SPM. Terima kasih.

Info MyMassa : Sebab Kenapa Pembangkang Sering Salahkan Polis.

Posted: 21 Nov 2011 08:33 AM PST

Inilah sebabnya. PDRM merupakan antara agensi Kerajaan yang paling cemerlang dalam mencapai KPI yang ditetapkan.

Klik untuk besarkan imej


Untuk tidak mengakui kejayaan BN mengurangkan jenayah, maka semua hal-hal remeh temeh melibatkan pihak polis di PROPAGANDAKAN oleh pembangkang untuk menutup kejayaan yang telah dicapai oleh pasukan itu.

Di sini gunanya otak-otak penipu dan licik pembangkang yang menghasut rakyat supaya menganggap polis sebagai musuh dan dipergunakan oleh Kerajaan. Bila persepsi negatif ini berjaya dibentuk, maka semua kebaikan yang dibuat oleh polis tidak terlihat, sebaliknya yang buruk-buruk sahaja mereka nampak.

Dan keadaan ini juga menguntungkan pemimpin pembangkang yang rata-rata mereka adalah peguam. Bila banyak kes jenayah maka makin banyaklah kes mahkamah dan makin masyuklah pendapatan mereka. Seperti biasa, hujah yang paling acap kali digunakan oleh pihak pembangkang adalah HAK ASASI MANUSIA UNTUK PENJENAYAH!

Terbaru. Pembangkang kini mempertahankan pengganas.


Kepala hotak kamu. Habis tu hak asasi manusia mangsa jenayah pulak nak letak kat mana!

*Kempen paling sesuai untuk puak yang menggunakan dalil hak asasi manusia.

KICAP HARAM : YB NURUL IZZAH AKAN BUAT ANNOUNCEMENT ESOK DI PARLIMEN

Posted: 21 Nov 2011 06:56 AM PST


1. Taukeh-Taukeh Kicap Buatan Syarikat Cina adalah sangat diragui Halalan apatah lagi Tayyibahnya. Perkara ini tidak meungkin dicakapkan oleh YB Nurul Izzah yang sering bersama-sama Memburukkan Barangan Halal Buatan Muslim Melayu. Menteri Rasis DAP Tony Puaka sudah pasti membela 'pengilang' daripada Muslim yang "membeli".

2. Pernahkah anda melawat salah sebuah kilang Kicap buatan sebuah kilang Cina di Geogetown, Pulau Pinang. Anda hanya perlu menaiki bas sahaja. Apabila bas berhenti di tepi kilang itu, anda akan melihat Anjing-Anjing berkeliaran di sekeliling tong-tong kayu untuk membuat Kicap itu.

3. Kemudian, anda akan melihat seorang dua apek menggaul-gaul soya yang dibuat Kicap itu dengan kayu, sambil ekor-ekor Anjing menari-nari di sekeliling tong-tong itu. Sangat meloyakan. Kawasan itu sangat kotor dan menjijikkan!.

4. Tinjauan Mymassa mendapati Keraguan Kicap-Kicap ini akan Kehalalannya!

5. Sesiapa boleh send artikel ini kepada YB Nurul Izzah, pejuang makanan-makanan haram DAPiq and Menteri Rasis DAP Mr. Tony Puaka. Kita tengok dia membela Dapiq atau membela Muslim.TQVM.

Mahukah Anda Menjadi Seperti Ini?

Posted: 21 Nov 2011 06:02 AM PST

Sampai sekarang konflik di Timur Tengah tiada kesudahan.

Klik untuk besarkan imej

Jika anda mahu Malaysia jadi seperti ini, sokonglah pembangkang.

Jika anda sayangkan kestabilan dan keamanan negara ini, hindari politik provokasi dan hasutan pembangkang.

*Pilihan di tangan anda.

Info MyMassa : Fakta Mengenai Internet

Posted: 21 Nov 2011 04:35 AM PST

Informasi ini MyMassa ambil dari Berita Harian.

Klik untuk besarkan imej.


Betapa tegarnya pengguna internet di Malaysia.

Sehubungan dengan itu, internet akan menjadi medan mana-mana pihak menyebarkan informasi yang berpihak kepada mereka. Dengan informasi yang diserap oleh pengguna internet akan membentuk persepsi.

Pilihan Raya Umum ke-13 makin menjelang. Mari kita tengok pihak mana yang berjaya menang game 'cyberwar' ini.


*Mari kita tengok siapa yang kena!

Pergh. Banyaknya Subsidi. Takkan Rakyat MasihTak Nampak Kot?

Posted: 21 Nov 2011 03:06 AM PST

Mana-mana negara barat yang dicanang pembangkang sebagai negara berkebajikan telah mula mengecilkan perbelanjaan mereka dengan memotong subsidi kepada rakyat. Contoh terbaik adalah UK di mana yuran pengajian dan tuisyen terpaksa naik kerana ketidakmampuan pemerintah.



Berbeza dengan Malaysia, dalam keadaan ekonomi global masih belum stabil, Kerajaan Barisan Nasional masih mengekalkan subsidi kepada rakyatnya.



Jika sebegini banyaknya subsidi yang telah diberikan, takkan rakyat negara ini yang bijak pandai (kerana diberi peluang pendidikan yang saksama) tidak dapat melihat perkara ini. Persetankan hasutan pembangkang yang hanya memekak kerana mereka bukan menjadi pemerintah. Sedangkan negeri Kelantan yang ditadbir oleh PAS selama lebih 20 tahun pun mereka gagal untuk membangunkan sistem pembekalan air untuk rakyatnya. Ladang Rakyat yang kononnya untuk membantu orang susah juga entah ke mana perginya tujuan asal program tersebut.



MyMassa tau pembangkang akan menjaja program air percuma di Selangor. Jika mereka hebat sangat kenapa hanya di Selangor sahaja ada air percuma sedangkan BN memberikan subsidi kepada seluruh rakyatnya.

Bezakan fakta ini dengan mata hati dan bukannya dengan emosi.

Santai Petang: Punggung Yang Terlebih Sudah. Buat Anwar Ibrahim Geram.

Posted: 21 Nov 2011 02:03 AM PST

Gila punya pondan. Takkan nak punggung pejal sampai letak simen.




*Pondan macam ni la Anwar Ibrahim geram. Tak caya cuba tengok gambar ni. Tonggek siot.


 

Sorakan Ultras Malaya Bergema Malam Ni.

Posted: 21 Nov 2011 01:04 AM PST



Jom sama-sama kita laungkan lagu sorakan 'Selamanya' dari Ultras Malaya feat. Altimet, Carleed dan Joe Flizzow.



*Jangan lupa game malam ni. Doakan yang terbaik untuk team Harimau Muda kita.

9 Dosa Besar Pakatan Pembangkang!

Posted: 21 Nov 2011 12:06 AM PST


MENJAWAB FITNAH PEMBANGKANG ISU LEMBU FIDLOT NFC
 
Pembangkang sedang menyebarkan pelbagai fitnah terhadap kerajaan berhubung isu lembu fidlot yang diterajui oleh NFC. Berikut antara fitnah yang disebarkan dan jawapan kepada fakta sebenarnya.
 
FITNAH NO.1
DS Najib dan TS Muhyiddin berbohong menyatakan NFC hanya memperoleh dana RM181 juta dan bukannya RM250 juta.


Jawapan
Dana pinjaman RM250 juta ditempatkan didalam Akaun Pinjaman Khas (Special Loan Account) oleh MOF. NFC memperolehi dana RM181 juta pada tahun 2009 setelah diluluskan pengeluarannya oleh MOF. Baki pinjaman RM69 juta hanya boleh dikeluarkan setelah NFC mampu memberikan justifikasi (justification) dan pengesahan serta perakuan daripada beberapa pihak sebelum NFC memperoleh keseluruhan pinjaman.

FITNAH NO.2
Penyelewengan harga seekor lembu NFC RM4,481.00 cukup mahal berbanding lembu yang dijual di negara ini antara RM2,500.00 hingga RM2,700.00

Jawapan
Prinsip pengurusan akaun menggabungkan modal dan kos operasi (OPEX - Operating Expenditure) dalam harga seekor lembu termasuk perbelanjaan perjalanan dan utiliti dalam menentukan harga jualan lembu.

Sama juga seperti prinsip unit kos, semakin tinggi kuantiti yang dikeluarkan ... semakin rendah unit kos sesuatu barangan dijual.

NFC baru beroperasi dalam tempoh 3 tahun (kontrak operasi sehingga 30 tahun) masih lagi belum mencapai 'break even point' dan pengeluaran lembu masih ditahap rendah. Pada peringkat awal ini, harga seekor lembu NFC adalah lebih mahal berbanding dengan lembu tempatan. Namun perbandingan dengan lembu tempatan kurang tepat berdasarkan lembu dari ladang ternakan NFC lebih berat 70 - 100 peratus dari lembu tempatan.

FITNAH NO.3
Hanya rangkaian Restoran Meatworks menerima diskaun RM2.9 juta daripada RFC (Realfood Company Sdn Bhd) iaitu syarikat pemasaran bagi NFC dan menidakkan hak-hak pembeli berdaftar.

Jawapan
Kesemua 70 pembeli berdaftar dengan RFC sebenarnya menerima diskaun RM2.9 juta, bukan hanya Restoran Meatworks.

FITNAH NO.4

Kerajaan melupuskan pinjaman kepada NFC berikutan ketidakcekapan pengurusan dan kerugian RM7 juta hingga RM11 juta pada tahun 2009.

Jawapan
Perjanjian pinjaman tidak menyatakan jadual pembayaran balik dan NFC masih berada dalam tempoh yang membenarkan bayaran balik dilakukan dalam tempoh tertentu. Kontrak operasi sehingga 30 tahun membolehkan NFC menganggarkan (projected) keuntungan bakal dicatat pada tahun 2015.

FITNAH NO.5
NFC salurkan dana pinjaman kepada National Meat and Livestocks Corporation Sdn Bhd (NMLC) dan RFC untuk dikaitkan dengan Shahrizat Abdul Jalil.

Jawapan
NMLC diwujudkan bagi operasi impot lembu, penyembelihan dan pemprosesan. RFC diwujudkan bagi operasi pengedaran dan peruncitan. Tidak berlaku ketirisan dana kerana saluran dana pinjaman hanya dilakukan atas nama NMLC dan RFC dan bukannya atas nama individu.

FITNAH NO.6
Penyelewengan dan pembaziran dana pinjaman atas pembelian dua unit kondominium One Menerung di Bangsar berharga RM13.8 juta oleh NFC.

Jawapan
Lembaga pengarah NFC bersetuju dengan pembelian dua unit kondominium One Menerung di Bangsar berharga RM13.8 juta atas dasar pelaburan jangka pendek (short term investment).

Pulangan (ROI - Return On Investment) dari pelaburan hartanah memberikan keuntungan tahunan 12.9 peratus (RM2.76 juta) beserta pulangan rebat tunai dan penyewaan untuk tahun pertama menjangkau RM360,000. Keuntungan yang bakal dijana dalam setahun RM3.12 juta.

Manakala ROI dari simpanan tetap (fixed deposit accounts) hanya menghasilkan keuntungan pada kadar 2.75 peratus (RM379,500) sahaja dalam setahun.

FITNAH NO.7
Kronisme dan nepotisme NFC mendapat pinjaman mudah dan tanah sedangkan ribuan penternak berpengalaman lain layak mendapat geran itu.

Jawapan
NFC hanya mendapat pinjaman (soft loan) bukan geran dengan jaminan pinjaman perlu dibayar kembali seperti mana-mana pinjaman bank komersial yang lain. Selain dari itu, NFC mempunyai tanggungjawab sosial (corporate responsibility) mewujudkan ladang kontrak untuk industri penternakan di negara ini tanpa menitikberatkan soal menguntungkan.

FITNAH NO.8
Pembaziran dan penyelewengan perbelanjaan perjalanan sebanyak RM827,579 dimana hanya 1,618 lembu disembelih pada 2009. Oleh itu, kos perjalanan bagi setiap ekor lembu adalah RM511 atau 11 peratus daripada harga lembu sebanyak RM4,481.

Jawapan
Perbelanjaan perjalanan NFC untuk bertemu perunding dan urusniaga pembelian lembu melibatkan sekitar 0.3 peratus daripada RM250 juta (bersamaan RM750,000) lebih kecil berbanding dengan nilai projek.

FITNAH NO.9
Rafizi Ramli mendakwa bertemu pegawai Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani yang menentang projek itu seawal 2006, tetapi pegawai berkenaan tidak mampu menyuarakan pandangannya kerana keputusan dibuat pihak atasan.

Jawapan
NFC tidak wujud pada tahun 2006. Dakwaan Rafizi Ramli lebih bersifat peribadi dan serangan terhadap Menteri.


*Sebar-sebarkan. Kalau pembangkang di pihak yang benar, sila buktikan jawapan ini salah.

Panglima Perang Cyber

Posted: 21 Nov 2011 11:33 PM PST

Panglima Perang Cyber


Tahniah Harimau Muda Menang Pingat Emas ! Syabas DS @NajibRazak

Posted: 21 Nov 2011 08:34 AM PST

Akhirnya Malaysia menang pingat emas di Temasya Sukan Sea Indonesia sebentar tadi.

Malaysia sememangnya berdepan detik sukar untuk menang dengan dipaksa bermain sehingga sepakan penalti walaupun selepas masa tambahan 30 minit diberikan pengadil.

Sebelum perlawanan YAB Perdana Menteri tweet Malaysia akan menang mengatasi Indonesia dan terbukti doa beliau dimakbulkan Tuhan.

Alhamdulillah Panglima pun berdoa dengan harapan agar Malaysia menang.
Blogger Yuseri Yusuf juga mengambil gambar panglima berdoa untuk Malaysia (walau tak dirancang) hehe.

Biasanya orang kata jika Nik Aziz doa tak makbul tapi PM doa nampaknya diterima pula.

Berkat pulang haji dari Mekah nampaknya Insya Allah!

Semua kejayaan ini berkat doa kita bersatu suara untuk kemenangan negara kita.

Ayuh kita bersatu pula memberikan sokongan kepada pemimpin negara.

Syabas kepada Malaysia dan syabas kepada YAB DS Najib Tun Razak atas pencapaian cemerlang bola sepak negara !

Malaysia bolehhhh !!!

Mari Baca : Angkatan Tentera Malaysia Diserang Malaysiakini (Cinakini) cc @NajibRazak !

Posted: 21 Nov 2011 12:44 AM PST

Nampaknya askar yang menjadi pertahanan negara pula menjadi sasaran Cinakini ( gelaran kawan baik saya kepada Malaysiakini )

Selepas keluarga Perdana Menteri dijadikan sasaran, polis juga diserang, penjawat awam diperlekehkan, kini giliran askar Angkatan Tentera Malaysia
pula menjadi mangsa serangan.

Berita palsu cuba dijadikan benar oleh mereka. Buktinya mereka memetik berita dari orang yang tidak disebut nama betul mereka.

Perbuatan biadap ini sangat berbahaya kerana ia boleh mengancam keselamatan negara.

Jika benar wujud rasuah kenapa tidak ada laporan kepada SPRM?

Penulis berita Malaysiakini tidak wajar menjadikan cerita sebegini sebagai bahan di portal mereka. Walau apa pun alasan mereka.

Apa pun berita seperti ini akan membangkitkan lagi kemarahan rakyat kepada Pakatan yang tidak habis menggunakan media mereka menghasut rakyat negara kita.

Kebajikan rakyat golongan tentera yang dijaga dengan baik oleh Kerajaan khasnya Menteri Pertahanan DS Zahid Hamidi pasti membenteng minda bekas askar dari propaganda murahan ciptaan mereka.

Malaysia memang layak dipanggil Cinakini !

Apa pun terima kasih juga atas berita seperti ini kerana ia akan menambahkan lagi sokongan rakyat kepada Kerajaan pimpinan YAB Perdana Menteri DS Najib Tun Razak !

Harap kawan-kawan tolong jelaskan propaganda jahat ini kepada rakyat di seluruh alam maya!

http://m.malaysiakini.com/news/181858

The Unspinners

Posted: 21 Nov 2011 11:31 PM PST

The Unspinners


Apa yang saya dapat berkorban macam-macam demi Anwar? - Wan Azizah

Posted: 21 Nov 2011 12:36 AM PST

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 21 Nov 2011 11:20 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


VIDEO: Sidang Media Ong Kim Swee...

Posted: 21 Nov 2011 11:00 PM PST


Sekitar Ketibaan Pasukan Malaysia Pagi Tadi...

Posted: 21 Nov 2011 09:00 PM PST

Sepatutnya pasukan negara sampai di airport LCCT jam 4 pagi tadi, tapi disebabkan karenah birokrasi pihak indon, maka penerbangan yang sepatutnya tiba jam 4 pagi akhirnya sampai jam 8 pagi tadi.

Penyokong team harimau malaya dah berkumpul di airport LCCT dari jam 2 pagi, kira-kira hampir 500 orang penyokong harimau malaya membanjiri LCCT, mereka sabar menunggu pasukan mereka tiba dari jakarta.

Ni gambar sekitar pagi tadi, video akan upload kemudian....














TAHNIAH HARIMAU MALAYA...

Posted: 21 Nov 2011 08:13 AM PST


TAHNIAH HARIMAU MALAYA, TAK PERNAH KALAH SEKALI PUN DALAM PERLAWANAN.

AZLI SHUKRI

Posted: 21 Nov 2011 11:05 PM PST

AZLI SHUKRI


Kajian ILHAM Bukti BN Boleh Rampas Pulau Pinang

Posted: 21 Nov 2011 03:28 AM PST

Dilema dan Permasalahan Pengundi Melayu

1. Politik

- Orang Melayu Pulau Pinang di kawasan kajian memperlihatkan sikap tidak kondusif terhadap Kerajaan Negeri (PR-DAP) sekarang kerana;

a) Mereka melihat kuasa Melayu telah terhakis apabila Pakatan Rakyat (DAP) memerintah Pulau Pinang.
b) Mereka merasakan bahawa Kerajaan Negeri sekarang diperintah dan ditadbir oleh kaum Cina. Mereka tidak melihat perspektif Pakatan Rakyat tetapi dalam kaca mata DAP yang diyakini cauvanis Cina.

2. Ekonomi
- Orang Melayu Pulau Pinang merasakan mereka terpinggir dengan arus pembangunan.
- Orang Cina dilihat lebih dominan mengaut hasil ekonomi. Golongan mamak juga antara yang sering menjadi perbandingan dengan kejayaan orang Melayu.
- Isu hartanah; orang Melayu seolah-olah memahami mereka jauh ketinggalan untuk bersaing menyebabkan mereka akur kuasa jual beli tanah di Pulau Pinang tinggi. Oleh itu, mereka hanya membeli tanah dan rumah di kawasan pinggir Pulau Pinang seperti di Parit Buntar, Sg. Petani, Kulim dan lain-lain.
- Selain itu, faktor budaya Melayu yang suka hidup harmoni menyokong penghijrahan untuk tinggal di luar iaitu di pinggir Pulau Pinang. Ini kerana orang Melayu tidak suka kepada hiruk-pikuk kota untuk kehidupan seharian mereka.

3. Sosial
-Generasi kedua Melayu Pulau Pinang juga agak rasional dan dilihat terbuka dalam menilai prestasi Kerajaan Negeri yang baru dan kepimpinan Ketua Menteri, Lim Guan Eng.
-Generasi ini juga menghadapi cabaran pembangunan yang hebat untuk "survive" dalam arus ini di Pulau Pinang terutama dalam meraih peluang pekerjaan, pendidikan dan pendapatan sara diri.

Pandangan terhadap Kerajaan Negeri

- Orang Melayu Pulau Pinang melihat bahawa Kerajaan Negeri sekarang ditadbir oleh Cina. Walaupun dahulu Pulau Pinang diperintah oleh GERAKAN, tetapi orang Melayu tidak melihat bahawa dahulu Pulau Pinang ditadbir oleh Cina tetapi dipimpin oleh Barisan Nasional (BN).
- Ini menunjukkan bahawa doktrinisasi media terhadap Pulau Pinang dilabel sebagai "Kerajaan Cina atau DAP" memberi kesan positif kepada Melayu dan dilihat berjaya.
- Oleh itu, imej kerajaan Negeri dilihat sebagai Kerajaan DAP bukannya Pakatan Rakyat (PR).
- Walaupun imej Lim Guan Eng (gambar kanan) sangat dikenali dan dihormati oleh hampir 30% responden tetapi mereka masih meyakini bahawa orang Cina yang mentadbir Pulau Pinang.

Siapakah Juara Melayu?

1. PAS
- Adakah PAS menjuarai Melayu? TIDAK! PAS Pulau Pinang tidak memberikan kesan di hati pengundi Melayu.
- Kehadiran PAS dan dilihat sebagai pembela Melayu-Islam tidak dirasai di sini.
- Tokoh-tokoh dan kepimpinan PAS kurang dikenali oleh pengundi berbanding tokoh-tokoh daripada UMNO.
- Pada pengamatan ILHAM, ini kerana PAS di bawah Pesuruhjaya, Ustaz Salleh Man terlalu lemah dan gagal meletakkan PAS dikenali dan disegani oleh pengundi sama ada dari segi kebajikan, program kemasyarakatan, dakwah semuanya tidak membekas dihati orang Melayu.
- Mengenai kepimpinan Tuan Haji Mohamad Sabu dan Dr. Mujahid Yusof Rawa (beliau berasal daripada Pulau Pinang) ternyata kedua-dua tokoh ini dilihat jauh daripada politik Pulau Pinang dan mereka dikatakan tidak berminat untuk membela nasib orang Melayu Pulau Pinang.
- PAS pula dikaitkan sebagai boneka DAP

2. PKR
- PKR tidak dilihat boleh membela Melayu walaupun Timbalan Ketua Menteri, Mansor Othman dan EXCO Abdul Malik Abul Kasim merupakan tokoh Melayu berjawatan tinggi di dalam Kerajaan Negeri.
- Ini juga kerana PKR dilihat sebagai parti "multiracial" yang agak tidak berideologi Melayu, maka pengundi Melayu melihat bahawa PKR tidak dapat membela nasib Melayu.
- Faktor Anwar Ibrahim tidak dilihat dapat mempengaruhi keseluruhan pengundi Melayu di Pulau Pinang, dan hanya berkesan dibeberapa kawasan terutama di Permatang Pauh.
- Selain itu, isu yang melibatkan PKR juga sedikit sebanyak memberikan perspektif negatif seperti isu Timbalan Ketua Menteri lama (Fairus) dan isu lompat parti.

Siapakah Juara Melayu?

1. UMNO
- UMNO Pulau Pinang dilihat didominasi oleh Melayu (berketurunan mamak). Oleh itu, pengundi Melayu agak skeptikal dengan kelompok ini.
- Namun begitu, orang Melayu masih lagi melihat dan meyakini bahawa UMNO adalah harapan dan pilihan terbaik bagi mereka untuk terus membela nasib dan masa depan orang Melayu Pulau Pinang.
- UMNO tidak mempunyai tokoh yang dikatakan berkaliber dan berdedikasi setelah kemasukan Anwar Ibrahim ke dalam PKR dan Pakatan Rakyat dan perletakan jawatan Pak Lah sebagai Perdana Menteri serta ketiadaan beliau di dalam UMNO Pusat, namun rakyat masih lagi bergantung harap dengan UMNO.

Pandangan Terhadap Dasar Kerajaan Negeri & Lim Guan Eng

1. Dasar Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat (PR-DAP)
- Orang Melayu di kawasan kajian tidak mengetahui segala dasar baru kerajaan Negeri.
- Mereka lebih cenderung kepada segala manfaat yang mereka akan terima secara "one off" sama ada dalam bentuk bantuan kebajikan dan barang-barang keperluan harian seperti; beras, gula, tepung, telur dan wang tunai kerana ia lebih dirasai berbanding dengan pengumuman program dan rancangan pembangunan yang bernilai jutaan ringgit.

2. Populariti Ketua Menteri, Lim Guan Eng
- Sama seperti mereka melihat DAP iaitu mereka meyakini bahawa pimpinan Negeri ini adalah Cina dan kerajaan Negeri dipimpin oleh Cina.
- Walaupun begitu, Lim Guan Eng lebih dikenali dan disegani dengan sikap "humble", mudah mesra dan sering kali dilihat turun padang.
- Namun, atas sentimen dan prejudis UMNO, beliau tetap dilihat sebagai Cina yang mengancam Melayu.

Keyakinan Pengundi Melayu

1. Terhadap Barisan Nasional
- Majoriti pengundi tidak yakin BN (UMNO & Gerakan) boleh merampas kuasa dari DAP.
- Ini kerana pada pandangan mereka perpecahan dalaman Gerakan dan ketiadaan Pak Lah (Mantan Perdana Menteri) di dalam kepimpinan UMNO pusat telah menggelapkan harapan BN untuk kembali memerintah Pulau Pinang.

2. Undi Calon Melayu PAS & PKR
- Majoriti pengundi 40 tahun ke atas (40 –80 tahun) tidak akan memberikan undi kepada calon PAS & PKR atas dasar setia pada parti UMNO dan atas sentimen Melayu.
- Namun pengundi Muda masih terbuka dengan melihat kepada perkembangan isu dan calon yang disegani serta berkaliber.

Harapan Pengundi Melayu

Harapan orang Melayu

- Membela nasib dan masa depan orang Melayu dengan lebih mendekati mereka dan prihatin atas segala masalah mereka.
- Mahukan bantuan secara terus kerana mereka tidak suka kepada persaingan. Jika boleh salurkan bantuan secara terus bukan berlumba-lumba dengan bangsa lain.
- Mahukan bantuan "one off" dalam bentuk tunai dan keperluan harian kerana itu lebih menyebabkan mereka yakin kepada kepimpinan kerajaan Negeri.
- Mahukan agar kerajaan Negeri tidak bersikap "bias" dan mengamalkan diskriminasi dalam menyalurkan bantuan dan sumbangan
- Mahukan tokoh atau calon yang boleh duduk bersembang, turun ke bawah "down to earth" dan boleh sedia mendengar segala keluhan dan masalah mereka.

*Laporan "Kajian persepsi dan tanggapan pengundi Melayu terhadap Kerajaan Negeri PR DAP Pulau Pinang" ini disediakan oleh Panel Penyelidikan ILHAM CENTRE. Kajian ini dijalankan pada 7 hingga 9 Oktober 2011, ke atas 720 responden pengundi Melayu berdaftar, meliputi semua daerah mengundi/UPU Parlimen N41: Kepala Batas, N42: Tasek Gelugor & DUN N38: Bayan Lepas.

PISAU.NET

Posted: 21 Nov 2011 09:59 PM PST

PISAU.NET


Dewan Ulama PAS Memang Tin Kosong,Utusan Menang Kes Saman

Posted: 21 Nov 2011 07:00 PM PST


Semua orang tahu,puak khawarij memang terkenal sembang pong pang pong pang serupa tin kosong.. cakap berdegar degar ..tahaluf siyasi lah..takiyah lah..sebut saja apa perkataan arab kaum puak ni tak pakai..

sembang sesama diaorang pun bunyi macam pak arab..ber 'enta' dan 'ana'..tapi dalam apa yang dapat kita lihat kaum puak ni tetap menjadi anjing rasmi DAP.

Justeru apa yang sebelum ini Utusan laporkan adalah benarlah,apa kejadah khawarij nak main saman saman ni... cover line kah?

Utusan menang kes saman Ketua Penerangan Pas Perak

KOTA BHARU 21 Nov. - Mahkamah Tinggi di sini hari ini menolak saman Ketua Penerangan Pas Perak, Mohd. Misbahul Munir Masduki terhadap Utusan Melayu (M) Bhd. berhubung satu artikel yang didakwa berunsur fitnah terhadap beliau, empat tahun lalu.

Mohd. Misbahul Munir selaku plaintif menyaman akhbar itu atas dakwaan tersebut dalam artikel bertajuk ''Dewan Ulama Pas ibarat tin kosong - Perwakilan'' yang disiarkan oleh Mingguan Malaysia pada 3 Jun 2007.

Hakim Datuk Ahmad Zaidi Ibrahim memutuskan demikian setelah mendapati Mohd. Misbahul Munir gagal membuktikan beberapa elemen penting terhadap dakwaan fitnah melalui artikel yang ditulis oleh Yulpisman Asli berdasarkan ucapannya di Muktamar Tahunan Pas Ke-53 di Pusat Tarbiyah Islamiah Kelantan (Putik), Pengkalan Chepa pada 2 Jun 2007.

''Daripada keterangan keseluruhan perbicaraan tuntutan saman ini, plaintif gagal membuktikan elemen terpenting iaitu dakwaan cetakan artikel tersebut memfitnahnya sedangkan pembuktian itu adalah beban ke atas pihak plaintif tetapi saya tidak menerima hujahan tersebut, maka tuntutan itu ditolak dengan kos,'' katanya.

Dalam tuntutan tersebut, plaintif yang juga merupakan Yang Dipertua Pas kawasan Bagan Datoh menamakan Ketua Pengarang Kumpulan Utusan ketika itu, Datuk Khalid Mohd. defendan pertama dan Utusan Melayu (M) Bhd. defendan kedua.

Dalam saman tersebut, plaintif menuntut ganti rugi am dan ganti rugi teladan yang jumlahnya ditentukan pihak mahkamah sekiranya beliau memenangi saman tersebut.

Plaintif diwakili Azhana Mohd. Khairudin, manakala pihak defendan diwakili Azhar Arman Ali.

Menurut Hakim Ahmad Zaidi, mengikut pernyataan tuntutan, plaintif mendakwa artikel yang diterbit dan dicetak oleh defendan kedua di muka hadapan Mingguan Malaysia bertajuk ''Dewan Ulama Pas ibarat tin kosong - Perwakilan'' adalah fitnah, menjejaskan reputasi dan mencemarkan nama baiknya.

Pisau kata " ada cerita pasal ahli parlimen DAP penang,bakal meletup!"

Skandal Guan Eng & Spice Kerugian Ratusan Juta,Projek NFC Yang Berjaya Pula Di Serang Pakatan.Kenapa?

Posted: 21 Nov 2011 05:00 PM PST

Sebelum ini banyak pendedahan mengenai skandal projek sPICE yang melibatkan Lim Guan Eng.:klik sini dan paling meragukan pihak ahli majlis perbandaran langsung tidak diberi peluang untuk mengkaji dan melihat perjanjian diantara MPPP dan pihak kontraktor.:klik sini

Tiada tender terbuka sebaliknya Lim Guan Eng membuat runding terus kepada pihak kontraktor.
Inilah yang dikatakan dasar CAT,Kononnya Transperen,Telus dan Akauntabiliti tetapi semuanya hanyalah retorik dan sampah yang mengaburi minda rakyat.

Ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri sememangnya semua orang tahu punyai lidah bercabang,beliau memang tidak dapat lari daripada pembohongan dalam setiap kerja yang dilakukan.

Pihak berkuasa harus menyiasat skandal ini yang melibatkan kerugian ratusan juta ringgit wang pembayar cukai.Agak menghairankan projek yang menyebabkan kerajaan negeri rugi ratusan juta Rafizi,Saifudin dan Zuraida tidak pula bising,sebaliknya projek NFC yang BERJAYA DAN Untung di serang dengan pelbagai fitnah,Kenapa?


PEMIMPIN parti komponen Barisan Nasional Pulau Pinang berkumpul di luar mahkamah sebelum memfailkan saman terhadap kerajaan DAP Pulau Pinang di Mahkamah Tinggi Pulau Pinang, semalam.

SPICE: 4 individu saman kerajaan P. Pinang, Guan Eng

PULAU PINANG 21 Nov. - Empat individu memfailkan saman terhadap 14 defendan termasuk Kerajaan DAP Pulau Pinang dan Ketua Menterinya, Lim Guan Eng bagi menuntut perjanjian projek pembinaan pusat konvensyen dan pameran antarabangsa bawah tanah dikenali sebagai SPICE bernilai RM300 juta diisytiharkan batal dan tidak sah.

Saman yang difailkan oleh Khoo Yen Her, R. Rama Krishnan, Abd. Manan Abd. Manap dan K. Sathiasilan itu juga bertujuan mencabar kesahihan perjanjian antara Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) dengan pemaju, Eco Meridian Sdn. Bhd. (EMSB) yang merupakan anak syarikat SP Setia Bhd.

Writ saman tersebut difailkan oleh keempat-empat mereka selaku pihak plaintif melalui firma guaman Tetuan Thayalan & Associates di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi di sini.

Sebelum saman itu difailkan, kira-kira 50 ahli parti komponen Barisan Nasional (BN) negeri berarak sejauh hampir lima meter ke Mahkamah Tinggi sebagai tanda sokongan kepada pihak plaintif.

Pihak plaintif menamakan Majlis Mesyuarat Kerajaan (MMK) Negeri Pulau Pinang sebagai defendan pertama manakala Guan Eng dan 10 lagi ahli MMK sebagai defendan kedua hingga ke-12. Turut dinamakan sebagai defendan ialah MPPP sebagai defendan ke-13 dan EMSB defendan ke-14.

Pihak plaintif mengemukakan tuntutan saman itu bagi pihak diri mereka sendiri dan wakil kepada semua pembayar cukai pintu dan cukai tanah di negeri ini.

Dalam pernyataan tuntutan mereka, pihak plaintif menyatakan, pada 19 Ogos lalu, MPPP telah memasuki satu perjanjian dengan EMSB untuk syarikat itu membangunkan projek SPICE dengan kos RM300 juta di atas tanah milik MPPP di tapak Pusat Konvensyen Antarabangsa Pulau Pinang (PISA).

Bagaimanapun, dakwa plaintif, laporan yang dibuat pihak media mengenai projek itu telah menimbulkan kebimbangan sesetengah pihak mengenai beberapa aspek perjanjian yang telah ditandatangani tersebut.

Pihak Plaintif pada 24 Oktober lalu telah menghantar surat kepada MPPP untuk memohon mendapatkan salinan perjanjian itu tetapi jawapan yang diterima pada 2 November lalu menyatakan MPPP tidak boleh membekalkan perjanjian tersebut dan butir-butir mengenainya kerana tidak mempunyai 'locus standi' (hak di sisi undang-undang).

Sehubungan itu, pihak plaintif menuntut satu perisytiharan bahawa arahan yang diberikan Pihak Berkuasa Negeri DAP Pulau Pinang kepada MPPP untuk memasuki perjanjian tersebut adalah bercanggah dengan Seksyen 9(1) Akta Kerajaan Tempatan, 1976.-utusan

Adakah projek ini membabitkan DAP,puaka PKR seperti Rafizi,Saufidin dan Zuraida tidak berani buka mulut? Sebaliknya projek NFC yang BERJAYA demi untuk kepentingan ekonomi umat Islam pula diserang..

Pisau kata " Jeff Ooi masuk spital!"

Video Malaysia Kalahkan Indonesia 4-3,Tahniah!

Posted: 21 Nov 2011 08:42 AM PST



Tahniah harimau muda! Berjaya mengekalkan pingat mas Sukan Sea 2011.

Akhirnya keangkuhan Indonesia berjaya ditundukan oleh pasukan Malaysia.

Dalam perlawanan akhir sebentar tadi Malaysia berjaya mengalahkan Indonesia menerusi sepakan penalti 4-3 setelah perlawanan terikat 1-1 hingga ke masa tambahan.

Skuad Harimau Muda akan tiba di LCCT jam 2.30 pagi ini dengan pesawat sewa khas. Kepada penyokong bolasepak negara,Ayuh turun beramai ramai sambut kepulangan wira negara!.


Gol Pertama Jaringan Indonesia



Malaysia menyamakan kedudukan melalui tandukan Asraruddin Putra Omar pada minit ke-35


Sepakan penalti detik kemenangan Malaysia.










Pisau kata " tahniah"

Nurul Izah Protes Anwar,Pertahankan Hak Wan Azizah Dan China Doll

Posted: 21 Nov 2011 12:00 AM PST

Nurul Izah yang membesar dengan skandal ayahnya yang kaki ngentot barangkali sudah tidak tahan melihat perlakuan pamannya yang tidak mengenal jantan betina habis diselingkohnya.

Hari ini beliau membuat satu protes mengenai hak wanita ,sebelum ini belia turut pertahankan LGBT. Jadi atas nama hak kebebasan bersuara beliau menentang dan menyokong cara seksualiti Ayahnya..

Dalam masa berpolitik pun dia berbelit nak protes pun dia belit jugak memang dasar darah daging pembohong nombor satu ..



Wow! Terkelu lidah dengan protes terbaru Nurul Izzah. Protes beliau yang terbaru adalah mengenai "No Violence For Women" atau "Tiada Kekejaman Terhadap Wanita". Cuba lihat di dalam gambar di atas. Apakah yang beliau cuba sampaikan dengan "playcard"nya yang berbunyi, "Lelaki Sejati Benar-Benar Sayangi Anak Dan Isteri." Apakah beliau cuba untuk menyindir Papa beliau sendiri? Bukankah Papa beliau pernah memukul Mamanya sehinggakan pernah menjadi kes polis satu waktu dahulu? Adakah kes pukul memukul ini berlaku dan berulang lagi?

sumber-http://khairulryezal.blogspot.com


Pisau kata "ayah dia lancar peluru scud kat china doll ..tu yang dia marah.."

Cina Yang Bekerja Dengan NFC Di Gelar Anjing Melayu!

Posted: 20 Nov 2011 10:24 PM PST

Berdasarkan video ini,anda dapat lihat siapakah dibelakang serangan terhadap projek NFC, yang menjadi anjing sebenar adalah 3 ekor lembu yang darah dagingnya adalah hibrid DAP.

Mereka menyuarakan apa yang DAP mahu,mereka menyerang projek orang melayu dan usahawan orang melayu atas arahan DAP. Ini memang kerja DAP sejak dari dulu lagi,menggunakan melayu untuk menyerang melayu. Kita dapat lihat bagaimana anjing PAS digunakan untuk menjadi agen pemecah belah melayu,nah! sekarang anjing daripada PKR menjadi pemudah cara DAP.

Sebelum ini portal penipu Malaysiakini mendedahkan kononnya syarikat NFC disiasat oleh pihak polis atas penyelewengan. Tahukah anda siasatan yang dibuat berdasarkan oleh laporan polis oleh pihak pengurusan 2 bulan yang lepas terhadap 2 orang kakitangan mereka berbangsa cina.

2 orang cina ini yang disahkan salah seorangnya adalah ahli DAP yang aktif. Mereka dikhabarkan telah sabotaj syarikat NFC dengan menghalang pemasaran daging NFC dan menggelapkan wang jutaan ringgit.

Syarikat NFC adalah platform untuk menjadikan penternak daging bumiputra sebagai peniaga profesional,dan kesemua penternak bumiputra diseluruh negara akan bekerjasama dengan NFC. Jika penguasaan bumiputra ini berjaya siapakah yang tergugat jika bukan pengimport cina dan salah seorang penimport daging dikhabarkan adalah Rahim Ghouse kroni Anwar yang lari ke Australia.

Ingat 2 kaitan ini seorang adalah kroni Anwar dan selebihnya adalah anjing DAP! Mana mungkin sebuah projek yang berjaya seperti NFC diserang dengan fakta putar belit jika mereka tidak ada kepentingan?

Apakah niat Rafizi mendedahkan nombor telefon staff NFC? Beginikah seorang ahli politik yang matang?



Buat mereka yang dengki pasal fitlot ni Pisau faham,sebab mereka tak dapat projek ni, Apa kata yang berminat sila buat permohonan untuk jadi salah satu syarikat menternak lembu yang bernaung didalam program NFC.Program ni terbuka justeru di persilakan pakat bela lembu ramai ramai agar kita menguasai pasaran daging lembu dan menguasai pasaran daging di negara ini.

Pisau kata "dah jadi anjing DAP macam tu la perangai orang melayu pakatan.."

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 21 Nov 2011 09:23 PM PST

GERAKAN ANTI PKR


NAK DENGAR PANTUN LEMBU RAFIZI TAK ?

Posted: 21 Nov 2011 08:05 PM PST

SAIFUDIN NASUTION MAKIN GILA BABI MENYONDOL !

Posted: 21 Nov 2011 06:59 PM PST

HARIMAU MALAYA SAMBUTAN MERIAH DI LCCT

Posted: 21 Nov 2011 12:22 PM PST

SYABAS HARIMAU MUDA

Posted: 21 Nov 2011 07:52 AM PST

KAMI DOAKAN KEJAYAAN HARIMAU MUDA

Posted: 21 Nov 2011 04:27 AM PST

GIMIK POLITIK NI DAH KRONIK.

Posted: 21 Nov 2011 02:28 AM PST

NAJIB UMUM ASKAR SIBER .

Posted: 20 Nov 2011 11:30 PM PST

JURI RAKYAT

Posted: 21 Nov 2011 07:54 PM PST

JURI RAKYAT


KEPURAAN, KEPALSUAN DAN RETORIK BUKU JINGGA - Radiasi kepada rakyat

Posted: 21 Nov 2011 06:19 PM PST

Tiada ulasan:

Catat Ulasan