BLOG - BLOG PARTI PKR

Dicatat oleh Admin | | Posted On Ahad, 20 Januari 2013 at 7:20 PG

sumber :-

BLOG - BLOG PARTI PKR


Angkatan Muda Keadilan Bagan Datoh,Perak Darul Ridzuan

Posted: 20 Jan 2013 07:19 AM PST

Angkatan Muda Keadilan Bagan Datoh,Perak Darul Ridzuan


APA KATA PAK SHEIKH KADIR.

Posted: 20 Jan 2013 04:35 AM PST

Hanya 6 daripada 290,457 guru siswazah mohon sertai politik

Posted: 20 Jan 2013 04:31 AM PST

BATU PAHAT 20 Jan. - Kementerian Pelajaran mendedahkan hanya seramai enam orang daripada 290,457 guru siswazah memohon untuk terlibat dalam politik walaupun kerajaan telah membenarkan tenaga pengajar yang menepati syarat terlibat dalam politik. Timbalan Menterinya, Dr. Mohd. Puad Zarkashi berkata, jumlah permohonan yang sedikit itu dipercayai berpunca kerana guru-guru masih bimbang mereka dikenakan tindakan akibat terlibat dalam politik. Menurutnya, selain itu, para guru turut bimbang identiti mereka yang terlibat dalam politik dan parti didedahkan oleh kementerian dan boleh menjejaskan tugas mereka. "Para guru dinasihatkan tidak perlu bimbang sekiranya ingin mengemukakan permohonan untuk terlibat dalam politik kerana kebenaran yang diberikan oleh kerajaan telah menjamin identiti mereka dirahsiakan dan tiada tindakan diambil. "Cuma mereka perlu mengikut syarat yang ditetapkan iaitu guru yang mempunyai jawatan penting dalam sekolah seperti guru besar dan pengetua tidak dibenarkan terlibat dalam politik," katanya selepas merasmikan majlis penutup Forum Penyatuan Islam bersama pesara guru peringkat negeri Johor di Hotel Pine Tree, di sini hari ini.

AKU CABAR ORANG MELAYU & INDIA.

Posted: 20 Jan 2013 02:30 AM PST

Respect and Solute pada sahabat orang cina kita ini. datang ke sekolah ambil Peruntukan Rm 100 untuk anak.berpakaian kuning bersih.duit rakyat bukan duit umno B-End. Umat Melayu dicabar supaya bertindak sedemikian sebagai tanda keghairahan untuk menjatuhkan kerajaan melalui PRU 12. RM100 ni bukan boleh makan 5 tahun, jgn sebab sebanyak ni takut mengatasi segala. AKU CABAR!!!!!!!! AKU CABAR!!!!!!!! AKU CABAR!!!!!!!!

PEMBONSAIAN RAKYAT

Posted: 20 Jan 2013 02:11 AM PST

Oleh kerana ceramah Umno-BN tak dapat sambutan peluang terbaik digunakan semasa bagi bantuan persekolahan RM100 yang kini sedang berlangsung di seluruh sekolah kebangsaan dan menengah.Kawasan sekolah diwartakan sebagai haram berpolitik tapi main dengan Umno-BN ni undang-undang hanya sebelah pihak iaitu parti yang lawan Umno-BN bukan untuk Umno dan puak yang digelar Tun Madey Syaitan yang dikenali.Tun Madey kata bukan aku kata. Di sebuah sekolah menengah di Shah Alam di seksyen 18,saya diberitahu pemimpin Umno bahagian Shah Alam sebelum hulurkan duit RM100 yang bukan duit poket pemimpin Umno tapi duit rakyat yang bayar cukai siap berkempen kepada budak-budak sekolah dan mak-bapak yang hadir terima duit RM100 dengan berkata zaman BN dulu harga rumah begitu murah tak macam zaman PR perintah harga rumah paling murah pun RM300 ribu ringgit. Hujah bodoh macam ni pun nak bodohkan orang Shah Alam.Cuba tanya balik berapa harga rumah di Kuala Lumpur dan Putrajaya takkan bawah RM100 ribu?Tahun 90-an hingga tahun 2007 berapa harga rumah takkan sama?Nak tawan balik Selangor pun janganlah bagi hujah yang nampakkan pemimpin Umno tak cerdik bab matematik dan ekonomi.Yang tetapkan harga rumah bukan pihak kerajaan tapi pihak pemaju berdasarkan nilai tanah dan harga semasa.Malu la kalau angkat orang macam ni jadi ahli parlimen Shah Alam. Dalam kawasan sekolah orang yang paling berkuasa ialah gurubesar.Tapi Umno layan guru besar macam tak ada nilai.Sepatutnya yang bagi duit RM100 tu gurubesar bukan pemimpin Umno-Bn yang kini keluar masuk kawasan sekolah untuk bagi duit RM100.Hanya pemimpin Umno-Bn saja yang berkuasa agihkan duit tu bukan gurubesar. Umno nak ceramah tang mana lagi bagi nampak ramai kalau bukan dalam kawasan sekolah depan mak bapak dan budak sekolah.Pemimpin Umno pakat bising suruh polis ambil tindakan terhadap ibu bapa yang bawa anak-anak dalam HKR#KL112.Polis juga patut bertindak terhadap pemimpin Umno yang ceramah politik dalam kawasan sekolah masa bagi RM100.Suruh rakyat bersyukur dapat RM100 dalam masa yang sama pemimpin Umno makan rasuah berjuta ringgit! Umno bukan saja cuci otak budak sekolah supaya jadi baka yang menyokong Umno tapi pelajar universiti yang dah boleh pikir sendiri yang tau beza yang mana intan dan yang mana kaca juga Umno nak cuci otak jadi penyokong BN seperti kes yang berlaku kepada seorang pelajar UUM yang bernama Bawani yang kini kecoh dalam media internet.Berita ni tak keluar dalam TV3 dan Utusan Meloya.

Cincin RM24 juta:Dah dua tahun baru Rosmah nak sumpah dengan nama Allah

Posted: 20 Jan 2013 02:01 AM PST

Dulu PM Najib pernah bersumpah dengan nama Allah kata tak kenal wanita yang bernama Altantuya yang mati dibom hingga berkecai.Tapi apabila rakyat dikejutkan dengan dakwaan Deepak Najib terlibat dalam akuan bersumpah kedua P.Balasubramaniam dalam kes pembunuhan Altantuya rakyat mula pikir apakah benar Najib tak kenal Altantuya.Najib kata Deepak tak boleh dipercayai.Rosmah bini Najib juga mengelak daripada wartawan bila diajukan kes tesebut untuk dapat jawapan.Kenapa takut untuk jawab segala dakwaan yang ditimbulkan? Dua tahun lepas kita dikejutkan dengan laporan bahawa Rosmah Mansor bini PM Najib import cincin berlian bernilai RM24 juta yang didedahkan Chegubard dan sudah buat laporan kepada SPRM.Kini Rosmah Mansor kata sanggup bersumpah dengan nama Allah bahawa beliau tidak miliki cincin yang bernilai RM24 juta.Kata Rosmah ,"Saya berani bersumpah, saya berani bersumpah kepada Allah, saya tak ada cincin itu di tangan saya langsung.Memang cincin itu masuk untuk dipamer kepada orang yang ada duit. Saya tak ada duit tapi saya tengok saja, very nice, very nice, habis cerita,".Cincin yang mana satu Rosmah tak ada?Kenapa hampir dua tahun lebih baru Rosmah nak sumpah dengan nama Allah kata beliau tak ada cincin RM24 juta? Tak lama lagi kita akan hadapi pilihanraya umum ke 13 banyak lagi akan bersumpah dengan nama Allah sebagai talian hayat..Sumpah la berapa lori nak sumpah tapi rakyat dah ada matlamat untuk tumbangkan regim yang ada.

Bubar parlimen 22-2-13,penamaan calon 16-3-13 dan mengundi 30-3-13?

Posted: 20 Jan 2013 01:57 AM PST

Inilah Malaysia negara kita yang paling pengecut dalam dunia pemimpinya nak umum tarikh pilihanraya.Jadi kabar angin bertiup kencang kata tarikh cadangan pembubaran parlimen ialah pada Jumaat 22-2-13, penamaan calon Sabtu 16-3-13 dan hari mengundi pru 13 ialah Sabtu 30-3-13.Betul atau tak betul ini sms yang diterima.Rakyat terpaksa korek sana korek sini dan buat ramalan kerana PM Najib jadi gelabah dengan kebangkitan rakyat yang akan jadi satu sejarah dalam ibu segala pilihanraya kali ini. Semua pemimpin Umno-BN dalam keadaan gelabah ya la dah 55 tahun berkuasa kalau hilang kuasa dalam sekelip mata boleh jadi gila dibuatnya.Mereka tidoq tak lena makan tak kenyang mandi tak basah dok pikir kalau hilang kuasa jadi lagu mana.Bukan dok pikir nak menang tapi pikir nak kalah haha. Kita rakyat tak kisah buat la bila pun dalam hati nawaitu kita nak tumbangkan Umno-Bn ja bukan pikir apa pon.Tak pikir pun RM100 dan RM500 bagi kita sapu bukan duit Umno tapi duit rakyat.Bila undi kita pangkah Asalkan Bukan Umno!Kalau bagi kita sapu undi pulak BN maknanya nilai diri kita,maruah kita takat duit yang BN bagi.BN dah banyak menipu rakyat sekali sekala kita kenakan BN pulak umpan kita makan undi lawan BN.

JANJI CAPATI! PENDIDIKAN TIDAK DIPOLITIKKAN. PUIH....

Posted: 20 Jan 2013 12:17 AM PST

Najib ada sebut dalam tv3 suku pendidikan tidak akan dipolitikkan. macam haram jadi. negara yang bernama malaysia dari peringkat rendah sampai ke peringkat tertinggi mmg dilibatkan dengan politik UMNO./BARISAN NASIONAL. baru2 ni bantuan persekolahan RM 100, arahan penyerahan akan dibuat oleh wakil rakyat/wakil/ sewaktu dengannya yang WAJIB dari BARISAN Nasional. woi..... guru kelas pn dh cukup kalo nk bagi, tak pun buat je akaun BSN budak2 sorg 1, Than pam terus dalam akaun. itu untuk negeri naungan BN, negeri naungan PR pulak PPD main peranan menyusun. kena la pulak sekolah tunggu sampai jam 5 ptg sebab org yang sama nk bagi kat 1 DUN/PARLIMEN. di IPT pula dah mmg terang2 BN sponser puak2 pro umno. semasa Perhimpunan agung UMNO ada plak kelab IPT umno(agak2 je, tak ingat sangat nama yang betul). cuba DAP buat kelab IPT DAP, mau tiap2 hari ada 20 yang buat demo dengan mcm2 alasan yang basi. dalam BTN(alat propaganda UMNO) pulak kalo di kaji2 berapa ramai yang dari aliran pendidikan.

OSTAD KAZIM BUKAN PILIHAN PERTAMA

Posted: 19 Jan 2013 11:27 PM PST

Dalam senarai ameno, ostad Kazim bukan calon utama untuk DUN Manjoi. Senarai ini dah bocor. Ostad Kazim calon nombor 3 untuk DUN Manjoi. Nombor 1 dan 2 orang baru. Bukan YB Dato' Nazri. YB Dato' Nazri terlalu baik untuk ameno jahat itu. Maknanya harapan ostad Kazim untuk jadi ADUN Manjoi amat tipis. Harapan pengikut setianya untuk jadi setiusaha politiknya juga amat tipis. Kecuali calon nombor 1 dan 2 tetiba ghaib!

LISTEN LISTEN LISTEN.!!!!!!

Posted: 19 Jan 2013 11:11 PM PST

LISTEN!!!!! masa dah semakin suntuk... adakah sudah cukup solid gerak kerja PRU 13????? tepuk dada tanya hati. saat ini anak muda amat mengharapkan agar segala isu tempatan dapat ditampilkan dan dijadikan bahan untuk menjahanamkan UMNO/ BARISAN Nasional. Org yang dibelakang jangan tembak terlalu cepat, nanti tertembak kawan didepan. kalau nk main2 tempak pakai otak, kasi tembak musuk. bukan kawan yang didepan yang di tembak. sama macam PRU 12 2008 apabila sudah hampir bulan purnama maka ramai lah pembantu2 yang akan muncul...... yang nak membantu dialukan dengan sepenuh hati. yang ynak menjahanamkan tolong la hindarkan tangan2 macam ini. jgn pandang mudah P.75 dapat ditawan. all out and make sure we change MP P.75. PAHAM KE, X PAHAM KE. LU PUNYA PASAL. KALO ORG BAGAN DATOH MESTI FAHAM.

Anwar Ibrahim

Posted: 19 Jan 2013 07:22 PM PST

Anwar Ibrahim


Anwar Seru Mahasiswa Pantau Pilihanraya

Posted: 19 Jan 2013 06:54 AM PST

Malaysiakini

Mahasiswa dan anak muda yang masih belajar di universiti tetapi tidak dapat mengundi dalam pilihan raya umum akan datang tetap berperanan besar untuk memantau sebarang cubaan penipuan dalam pilihan raya itu, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Nanti kita pun memerlukan ribuan mahasiswa untuk turun, bukan untuk membuat kacau tetapi untuk pastikan dan kurangkan penipuan,” kata ketua pembangkang itu.

Beliau berkata demikian sewaktu menjawab soalan pada majlis Dialog Anak Muda Bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim di sebuah hotel di Kajang, petang tadi yang dihadiri kira-kira 500 orang.

Kehadiran peserta dialog melebihi jangkaan awal penganjur, AnwarIbrahim Club, kerana mereka yang sampai awal ke dewan hotel tempat majlis itu berlangsung, terpaksa duduk berhimpit-himpit untuk memberi ruang kepada mereka yang sampai lambat tetapi masih mahu menghadiri sesi itu.
Sebahagian besar peserta yang kelihatan seperti pelajar kolej turut diyakinkan olleh Anwar akan komitmen Pakatan Rakyat untuk melaksanakan polisi pendidikan percuma jika mereka berjaya mentadbir Putrajaya.

“Kenapa ia dilihat populis? Daripada saya universiti, pendidikan itu perkara utama. Selalunya masalah kemiskinan desa dapat diatasi dengan pendidikan,” kata Anwar.

Membincangkan pelbagai topik bersama hadirin, beliau turut menampilkan sisi santai dan ‘mudanya’ apabila memberikan bayangan sudah menonton filem muzikal Les Miserables yang diangkat daripada karya Victor Hugodan sedang ditayangkan di pawagam.

“Awak semua perlu membaca novel berkenaan. Ia beratus-ratus kali jauh lebih baik berbanding filem itu,” katanya.

Majlis petang itu diakhiri dengan sesi foto di antara peserta yang hadir bersama Anwar.

PKR DUN 19 Kepayan P174 Penampang, Sabah.

Posted: 19 Jan 2013 11:56 AM PST

PKR DUN 19 Kepayan P174 Penampang, Sabah.


PKR Sabah solve village road woes in Kg Air Ganang, Kapayan.

Posted: 18 Jan 2013 09:29 PM PST



PKR Sabah Secretary – Dr Roland Chia Ming Shen  with PKR members and volunteers took initiatives to organize a gotong royong in filling severely damaged roads with gravel stones in Kg Air Ganang, Kapayan. The residents have been applying to authorities over the last 5 years to solve the damaged kampong roads – but it all fell into deaf ears.

Upon receiving complaints from the kampong folks , Dr Roland Chia decided to raise funds from members and volunteers to organize a gotong royong. Dr Roland Chia says  the government is too pre-occupied in implementing mega projects and transformation programmes and has overlooked the plight of the poor and the needy in basic infrastructures in the form of kampong roads.

Villagers of Kg Air Ganang, Kapayan are grateful to Dr Roland Chia & team for his selfless contribution to the community of Kg Air Ganang, Kapayan.

Media Statement - Pensioners’ Money in EPF & KWAP is lost as a result of poor advice of BN Government – PKR SABAH.

Posted: 18 Jan 2013 09:12 PM PST



The  board of directors of the two national pension funds namely -  the Employee's Provident Fund (EPF) and Retirement Fund Incorporated (KWAP) must be answerable to the paper loss which they  collectively suffered at  RM75 million as a result of buying Felda Global Ventures Holdings (FGV) shares. PKR Sabah Secretary cum National Supreme Council member– Dr Roland Chia Ming Shen mentioned today in a press statement.

This is because the pension funds had bought the shares despite market analysts generally recommending against the stock since Aug 9 last year. Since the listing of FGV- collectively  EPF had since bought 46 million shares while KWAP bought 10 million, bringing the total shares to 275 million and 253 million respectively. The buying behaviour of EPF and KWAP are extremely unprofessional and seemingly unbecoming of a pension fund," 

If the analysts' predictions are correct, Dr Roland Chia warned that EPF's losses could worsen from RM40 million to RM146 million in 12 months, while KWAP's would worsen from RM35 million to RM129 million over the same period. This is based on data compiled by finance data provider, Bloomberg, he said, which found that 21 analysts believe that on average, FGV stock prices would drop from RM4.60 to RM4.19 over the next 12 months. 

He also singled out one analyst, Alliance Research Sdn Bhd for having one of the worst 12-month target price at RM3.53 per share. This would mean a paper loss of about RM327 million for EPF and RM295 for KWAP.  "So who are these fund managers that EPF and KWAP listening to? If they are listening to market analysts who are trained to do this kind of research, surely they won't buy, but they have bought instead! Why? I believe is too much political interference by the BN government.

Dr Roland Chia demanded EPF and KWAP to answer whether it had received any instruction from politicians to prop up FGV share prices. During its IPO in June last year, EPF was allotted 185 million FGV shares while KWAP was allotted 194 million.  EPF has since bought another 90 million shares in total for RM455 million, while KWAP bought 59 million shares for RM305 million, according to Dr Roland Chia.

This paper loss does not augur well with the pensioners'  at all in the midst of rising escalating cost of living. It is very brutal of the BN government in robbing these pensioners of their life time savings by forcing EPF and KWAP to snap up FGV shares. Dr Roland Chia lamented.

PKR SABAH represented by Chairman Ahmad Thamrin Jaini n Secretary Dr Roland Chia attended the national Perhimpunan Kebangkitan Rakyat in Dataran Merdeka Kuala Lumpur.

Posted: 18 Jan 2013 08:57 PM PST


The stadium was packed with more than 50 thousand with another 50 thousand outside the stadium
YB DSP Wilfred Bumburing n YB DSP Lajim Ukin from Sabah were also present.


Comments:

There are 0 ulasan for BLOG - BLOG PARTI PKR

Catat Ulasan