Ahad, 14 Oktober 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


PEJUANG BANGSA

Posted: 14 Oct 2012 12:23 PM PDT

PEJUANG BANGSA


Najib jumpa, bukan bekerja untuk Soros

Posted: 14 Oct 2012 07:03 AM PDT

AIDCNews – 13/10/12 – Bekas Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata rakyat jangan terkeliru dengan terma 'jumpa Soros' dengan 'bekerja untuk Soros' kerana kedua-duanya mempunyai maksud yang berbeza.


Muhamad Rahimi Osman dihubungi untuk diminta mengulas dakwaan portal Mkini dotcom yang mewar-warkan perjumpaan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menemui penyangak matawang Yahudi, George Soros secara terbuka di Kuala Lumpur beberapa tahun lepas.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak juga turut didakwa pernah berjumpa dengan George Soros dua tahun lalu di New York.


"Dr Mahathir dan Najib hanya jumpa Soros, tetapi tidak bekerja untuk Soros, sedangkan SUARAM, Mkini terima duit Soros yang boleh dimaksudkan bekerja untuk Soros. Anwar juga bekerja dengan badan Soros, ICG, International Crisis Group.


"Perumpamaan mudah seperti contoh sahabat Rasulullah SAW yang berjumpa dengan Abu Jahal untuk berunding demi kepentingan umat Islam, berbanding dengan seorang Muslim munafik yang bekerja untuk Abu Jahal bertujuan untuk menghancurkan Islam," kata Rahimi.


Hujah Rahimi turut disokong oleh seorang lagi bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari.
"Mereka dapat imbuhan dari Soros yang mengikat mereka untuk memberikan sesuatu sebagai pulangan dari apa yang sebelum ini telah diterima. Situasi ini akan mengikat mereka untuk mematuhi apa sahaja arahan dari Soros sebagai majikan.


"Mereka menjadi tali barut kepada tuan mereka sekaligus membelakangkan kepentingan negara,"katanya.


Menurutnya perjumpaan pemimpin negara berdasarkan kapasiti jawatannya dengan mana-mana tokoh di luar negara adalah perkara biasa.


"Tian Chua dan Elizabeth Wong berjumpa dan menerima imbuhan dari Soros dan Anwar pula menggunakan kedua-dua tokoh PKR itu untuk menjayakan agendanya,"katanya lagi.
Baru-baru ini, Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) mendedahkan Suara Inisiatif Sdn Bhd (SISB), badan berdaftar yang menyalurkan wang kepada SUARAM (Suara Rakyat Malaysia) menerima dana dari empat sumber antarabangsa , termasuk dari badan milik Soros, Open Society Institute (OSI), di New York yang mempunyai pangkalan di Asia Tenggara, di Burma melalui Projek Burma/ Inisiatif Asia Tenggara.


Portal Mkini dotcom juga turut mengakui menerima dana dari Soros untuk melaksanakan kerja-kerja media di Malaysia dan di peringkat antarabangsa.


Bekas Penolong Setiausaha Pemuda keadilan, Lokman Noor Adam mendedahkan Tian Chua sendiri mengaku kepadanya menerima duit dari Soros untuk menggerakkan SUARAM.

Menurut Lokman, Tian Chua sepatutnya dihukum gantung kerana menerima duit Soros denganmelakukan kerja-kerja jahat untuk menghuru-harakan negara.


Anwar sendiri bekerja dengan NGO milik Soros, ICG sejak tahun 2006 hingga sekarang.

Bila Nik Aziz dapat gelang emas seorang Muslimah..

Posted: 13 Oct 2012 11:30 PM PDT



Lelong gelang emas  demi nak ke Putrajaya bersama DAP . Bila dah  berkuasa nanti , agak-agaknya depa ingat tak lagi sumbangan derma Muslimah berkenaan ??  Gila nak kuasa sampai harta ahli pun tergadai ..


Selepas berjaya melelong tongkat sempena Majlis Makan Malam Pakatan Rakyat dua minggu lalu, Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tampil sekali lagi menunjukkan barangan untuk disumbangkan. Kali ini beliau menunjukkan seutas gelang emas milik seorang Muslimah untuk didermakan kepada tabung Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang berlangsung tidak lama lagi. 


 "Tongkat saya berjaya dijual dengan harga yang tinggi, oleh itu saya beri gelang ini pula untuk melihat kejayaan parti secara keseluruhannya, Insya-Allah kita akan memperoleh kejayaan," katanya semasa berucap Majlis Hari Keluarga Mawaddah di Pengkalan Chepa di sini semalam. 

 Dalam Majlis itu juga Nik Aziz menyerahkan bunga kepada isterinya, Datin Sabariah Ishak sebagai simbolik keluarga Mawaddah. Pada lelongan barangan kenangan pemimpin Pakatan Rakyat minggu lepas, PR berjaya mengumpul RM182,000 dengan surat cinta Anwar dibida dengan harga RM 50,000 manakala tongkat Nik Aziz berjaya dijual 12,000.

 Dalam pada itu, Nik Aziz yang juga Pesuruhjaya Pas Kelantan berkata, beliau tidak mahu melihat rakyat Kelantan terikat setelah mendapat wang segera daripada Kerajaan Pusat. "Ada masyarakat yang tergugat setelah mendapat wang segera ini, kita mesti ada pegangan yang kuat demi agama dan parti," katanya.

Model Taiwan ini pernah terlibat skandal seks ??

Posted: 13 Oct 2012 10:32 PM PDT




Ramai yang belum  tahu akan identiti  amoi model  dari Taiwan yang berposing  Yam Seng arak bersama Khalifah pujaan PAS iaitu Guan Eng .

Rupanya model ini cukup terkenal di negaranya dan lebih mengejutkan pernah terlibat skandal SEKS !!


Malah bayaran /harga service nya memang cukup mahal untuk hanya  semalam !!









Apa agaknya perasaan Betty bila dapat tahu identiti sebenar model ini yang bergambar  manis  bersama suaminya ?  ...Bahaya tu ....hahaha



PRU13: Pengaruh Tun Mahathir penentu kemenangan besar BN

Posted: 13 Oct 2012 09:30 PM PDT




SHAH ALAM – Karisma dan pencapaian mantap mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad antara faktor besar yang bakal menyumbang kepada kemenangan besar Barisan Nasional pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

 Menurut Pengarah Institut Pemikiran Tun Dr Mahathir Mohamad, Universiti Utara Malaysia, Profesor Dr. Abdul Rahman Abdul Aziz, meskipun pembabitan Dr Mahathir hanya secara tidak langsung iaitu menerusi komen-komen beliau terhadap dasar 1Malaysia yang dibawa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, ia membantu memberi impak besar dalam siri kempen kerajaan dalam PRU.

 "Tun adalah seorang pemimpin dunia. Di kalangan birokrat, mereka ini ada yang berbelah bahagi. Tetapi apabila Tun beri sokongan kepada Najib, mereka juga telah mengubah haluan.

 "Beliau merupakan seorang ikon. Ketika beliau menjadi Perdana Menteri, beliau tidak ada pesaing," ujar beliau.

 Berhubung persoalan apakah yang mendorong pemimpin tersohor itu kerap mengeluarkan kenyataan positif dan pujian ke atas kepimpinan Najib, Rahman berkata,

"Mahathir nampak ada orang yang menyambung warisannya." Dr Mahathir merupakan Perdana Menteri keempat sebelum digantikan oleh Tun Abdullah Ahmad Badawi selepas beliau melepaskan semua jawatannya pada 2003.

 Selain setuju dengan strategi politik Najib menggunakan tempoh mandat yang ada, Dr Mahathir juga memuji keterbukaan pentadbiran Najib.

 "Saya mesti mengakui bahawa Najib dan pentadbirannya sangat terbuka. Apabila memerlukan konsultasi daripada sesiapa, mereka akan berbuat demikian, dan saya juga pernah memberikan pendapat beberapa kali, misalnya mengenai proses transformasi," beliau dipetik sebagai berkata.

 Menurut Rahman, latar belakang politik, dasar-dasar baru yang diperkenalkan di samping sokongan terbuka Dr Mahathir terhadap Najib, yang juga Ahli Parlimen Pekan, akan berjaya meyakinkan rakyat dari segenap aspek.

 "Najib harus kekal. Dengan itu, beliau akan menang besar dalam PRU13. "Beliau sudah ada tapak yang kukuh. Kalau beliau teruskan apa yang beliau buat sekarang, pembangkang tak boleh banyak cakap," katanya ketika dihubungi Sinar Harian Online.

 Ujarnya, jika Dr Mahathir sebelum ini tidak mempunyai masalah untuk memanggil pilihan raya pada bila-bila masa kerana kredibiliti dan kejayaan pemimpin itu 'menawan impian rakyat', Najib juga sedang menuju ke arah itu.

 Sementara itu, Dekan Pusat Pengajian Antarabangsa Kolej Undang-undang, Kerajaan dan Pengajian Antarabangsa, UUM, Dr Mohd Azizuddin Mohd Sani mengakui pengaruh kuat Dr Mahathir bakal memberi sumbangan besar kepada kempen pilihan raya kerajaan.

 "Pengaruh beliau kuat tetapi golongan muda pada hari ini memandang banyak isu meskipun banyak sumbangan Mahathir. Golongan muda sekarang mahu melihat benda baru. Bukan lagi trend mengenang jasa," katanya.

 Namun menurut Azizuddin, beliau percaya cakap-cakap Dr Mahathir mengenai pilihan raya kebelakangan ini adalah modal besar kerajaan untuk meraih kembali sokongan rakyat setelah gagal pada 2008. "Pilihan raya kali ini disifatkan paling kritikal. Jadi inilah masa yang paling sesuai untuk gunakan apa jua cara yang ada," ujar beliau.

Nik Aziz didesak serah jawatan kepada Haron Din

Posted: 13 Oct 2012 08:46 PM PDT




- Bekas Naib Presiden Pas, Datuk Dr. Hasan Ali meminta Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyerahkan jawatan itu kepada Timbalannya, Datuk Haron Din demi menjaga keutuhan parti tersebut.

Katanya, sudah sampai masanya Nik Abdul Aziz memikirkan untuk menyerahkan tanggungjawab besar itu kepada Haron bagi menjamin martabat Pas sebagai penjaga kepada perjuangan Islam.

 "Sebelum nasi menjadi bubur, Nik Abdul Aziz wajar memikirkan untuk menyerahkan tanggungjawab besar sebagai Mursyidul Am kepada timbalannya yang saya yakin mempunyai kemampuan dan kewibawaan setara dengan beliau,'' katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

 Beliau yang juga Presiden Jati mengulas kenyataan Nik Abdul Aziz bahawa Pas tetap akan bekerjasama dengan DAP demi mencapai kejayaan dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 meskipun mendapat tentangan daripada ahli Pas di peringkat akar umbi.

Tugu Bangsa Tembok Negara

Posted: 14 Oct 2012 07:41 AM PDT

Tugu Bangsa Tembok Negara


Kerajaan Selangor Jangan Halang Projek Pengairan Bagi Pesawah - NOH OMAR

Posted: 13 Oct 2012 07:30 PM PDT

TANJUNG KARANG, 13 Okt - Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar meminta kerajaan negeri Selangor agar tidak menghalang pelaksanaan projek pengairan di kawasan jelapang padi negeri ini dengan pelbagai kerenah birokrasi.

"Saya dimaklumkan bahawa projek pembinaan kolam takungan air untuk pesawahdi Sungai Haji Dorani tidak dapat diteruskan oleh Kementerian Pertanian kerana permit tanah dan batuan belum lagi dikeluarkan oleh kerajaan negeri," katanya kepada pemberita selepas meninjau kawasan padi di Kampung Sawah Sempadan yang diserang penyakit.

Beliau berkata permit itu amat penting bagi membolehkan tanah dan batuan dari luar diangkut ke tapak kolam bagi membina ban di kawasan sekeliling seluas 80 hektar, yang boleh menyediakan 1.5 juta meter padu air.

"Projek bernilai RM26 juta itu sepatutnya siap Ogos lepas, namun kini baru 45 peratus siap sejak dimulakan tiga tahun lepas... oleh itu, projek ini disambung setahun lagi," katanya.

Noh berkata jika projek itu siap, ia akan membantu 1,800 pesawah di Sungai Besar dan Sabak Bernam menangani kekurangan air terutama ketika musim kemarau.

Beliau berkata selain itu, projek penyenggaraan terusan pengairan Ban Canal dan Sungai Tengi, yang bernilai RM10 juta, berdepan masalah apabila jengkaut kontraktor disita kerajaan negeri.

Katanya, pihak kementerian dikompaun RM800,000 dan ia sudah dibayar bagi membolehkan projek itu diteruskan.

Noh juga berkata projek pengairan di kawasan jelapang padi itu akan diteruskan walaupun mendapat halangan daripada kerajaan negeri dalam pelbagai bentuk.

Mengulas penyakit padi, beliau berkata tinjauan beliau hari ini mendapati hanya 20 hingga 30 peratus kawasan padi di Sawah Sempadan diserang penyakit bena perang, bintik perang, ulat batang, lecur daun dan reput tangkai.

Beliau berkata sehubungan itu, pesawah perlu rajin turun ke bendang memeriksa padi mereka sekurang-kurangnya enam kali semusim supaya penyakit berkenaan dapat dicegah lebih awal.

Program Kesedaran Kanser anjuran KanWork & Care bersama DUN Permatang dapat beri manafaat kepada rakyat - Noh Omar

Posted: 13 Oct 2012 10:59 AM PDT

TANJONG KARANG, 13 Okt – Program Kesedaran Kanser anjuran KanWork & Care dari UPM bersama ADUN Permatang, telah berjaya menarik orang ramai khususnya penduduk-penduduk dari sekitar DUN permatang menyertainya yang diadakan di Pusat Khidmat DUN Permatang, Sungai Terap di sini, hari ini.

Antara aktiviti yang telah dijalankan pada program yang berlangsung bermula dari jam 11:00 pagi dan berakhir pada jam 3:00 petang itu adalah ceramah tentang kanser (kanser payudara), pameran kesedaran kanser dan amalan gaya hidup sihat, sessi berkongsi pengalaman bersama survivor kanser, demonstrasi pemeriksaan sendiri payudara, pendaftaran subsidi mammogram dan pemeriksaan payudara klinikal.

Program telah dirasmikan oleh Datuk Seri Haji Noh Bin Haji Omar, Menteri Pertanian Dan Indastri Asas Tani, merangkap Ahli Parlimen Tanjong Karang.

Di dalam ucapannya, beliau berharap agar program seperti ini dapat memberi pendedahan terutama kepada wanita-wanita tentang penyakit kanser payudara ini serta memberi manafaat kepada rakyat khusunya di Tanjong Karang ini, dan semoga usaha-usaha murni ini dapat diteruskan untuk masa-masa yang akan datang.

Petani Perlu Teruskan Amalan Turun Ke Sawah - Noh Omar

Posted: 13 Oct 2012 08:57 AM PDT

TANJONG KARANG - Datuk Seri Hj Noh Bin Hj Omar, Menteri Pertanian Dan Industri Asas Tani, membuat tinjauan ke kawasan sawah padi di kawasan Sawah Sempadan Tanjong Karang di sini, hari ini.

Datuk Seri Noh yang juga Ahli Parlimen Tanjong Karang memberitahu pada sidang media berdasarkan tinjauan beliau hari ini mendapati hanya 20 hingga 30 paratus kawasan di kawasan Sawah Sempadan diserang penyakit bena perang, bintik perang, ulat batang, lecur daun dan reput tangkai.

Beliau berkata sehubungan itu, pesawah perlulah meneruskan amalan turun ke sawah dan mereka juga boleh memilih jenis racun yang terbaik daripada 42 jenama racun yang dikeluarkan oleh pihak kerajaan dengan mengikut kesesuaian tanah mereka.

Dalam masa yang sama, beliau turut memberi tahu apabila berlakunya penyakit seperti ini pihak IADA Barat Laut juga menyediakan 5 jenis racun tambahan yang akan dikawal selia oleh pihak IADA sendiri bagi membantu menyelesaikan masalah penyakit seperti ini.

Politik Harian

Posted: 14 Oct 2012 03:10 AM PDT

Politik Harian


Isu AES... Pembangkang Sengaja Kelirukan Rakyat

Posted: 14 Oct 2012 12:02 AM PDT


SEJAK kebelakangan ini, isu AES (Automated Enforcement System) telah banyak timbul di dalam media elektronik pro dan pembangkang.

Walaupun usaha kerajaan untuk melaksanakan AES adalah untuk kebaikan secara keseluruhan, ianya dimainkan oleh pihak pembangkang di media alternatif dengan harapan untuk mengelirukan rakyat. Bersama-sama ini dikemukakan beberapa fakta berkaitan AES untuk membantu blogger untuk memulihkan keadaan di peringkat kerajaan :

Tujuan: AES telah dilaksanakan untuk mengurangkan kemalangan dikalangan pengguna jalan raya, di mana secara purata, 18 orang meninggal dunia akibat kemalangan.

Kos sosial dan ekonomi yang ditanggung oleh kerajaan untuk menguruskan kemalangan jalan raya menjangkau RM9bilion.

Sebanyak 831 buah kamera akan ditempatkan mengikut fasa di kawasan black spot yang telah dikenalpasti oleh MIROS (Malaysian Institute of Road Safety). AES ini dilaksanakan sepenuhnya oleh syarikat swasta, iaitu ATES Sdn. Bhd. dan Beta Tegap Sdn. Bhd.

Walau bagaimanapun, saman yang dikeluarkan tersebut adalah oleh JPJ setelah semua maklumat berkaitan pesalah dikenalpasti. Sehubungan itu, projek ini tidak melibatkan kos kepada kerajaan.
Isu yang ditimbulkan
• AES adalah satu cara untuk mengambil wang rakyat
• AES membebankan rakyat
• AES mempunyai banyak kekurangan
• AES perlu ditangguhkan

AES sebenarnya dilaksanakan untuk mengurangkan kemalangan jalan raya, AES sekarang menumpukan kepada dua kesalahan sahaja , iaitu, speeding dan melanggar lampu merah.

MIROS telah mengenalpasti bahawa kedua-dua kesalahan in menyumbang kepada kemalangan yang tertinggi. Oleh yang demikian, untuk menangani perkara ini AES telah dilaksanakan.

Undang-undang adalah untuk dipatuhi, jika kita melanggar had laju atau lampu trafik ianya merupakan satu kesalahan dan jika ditangkap dan terbukti akan disaman, sama seperti kesalahan-kesalahan lain.

Jika rakyat tidak mahu ikut peraturan dan undang –undang maka negara akan hancur. Adakah ini bermaksud kita memberi subsidi kepada peragut supaya meraka tidak meragut lagi ?

I8 kematian secara purata direkodkan setiap hari, berapa ramai yang menjadi anak yatim piatu, berapa ramai ibu bapa yang kehilangan anak-anak.

AES akan menangkap gambar semua kenderaan termasuk motosikal yang melanggar had laju.

Kerajaan mempunyai sebab untuk melaksanakan had laju tertentu di kawasan-kawasan tertentu, berdasarkan infrastruktur jalan yang sedia ada yang hanya boleh menampung sesuatu kemalangan jika dalam had laju tertentu, jika terlebih ianya akan memudaratkan pengguna jalan raya.

Dapatan sehingga kini, data-data menunjukkan bahawa kes-kes pelanggaran had laju dan lampur trafik di kawasan-kawasan yang di mana terdapat kamera AES telah berkurangan.

"Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tiada gunanya", "Prevention is better than cure".

Khalid Ibrahim Enggan Dedah Bukti Air Empangan Selangor Merosot

Posted: 13 Oct 2012 10:21 PM PDT


Tidak berapa lama dulu Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim pernah mengarahkan Exco kanannya, Ronnie Liu membuat tinjauan rambang ke beberapa empangan dan sungai di Selangor ketika isu bekalan air terus hangat diperkatakan rakyatnya.

Dengan bersandarkan hasil dari tinjauan tersebut, kerajaan PKR Selangor kemudiannya merumuskan Selangor tidak berdepan dengan sebarang masalah bekalan air kerana rata-rata empangan dan sungai masih dipenuhi dengan air.

Hakikatnya, tujuan sebenar tinjauan itu dilakukan hanyalah untuk mengalih perhatian rakyat Selangor daripada isu sebenar berkaitan bekalan air terawat yang semakin kritikal di kebanyakan loji rawatan air di seluruh negeri.

Satu perkara yang tidak diceritakannya kepada khalayak ialah, air mentah yang memenuhi empangan dan sungai tidak akan selamanya akan penuh atau kekal parasnya pada takat tertentu.

Ada tikanya akan surut sama ada kerana perubahan cuaca, disebabkan penggunaan harian yang tinggi selepas dirawat dan dibekalkan loji rawatan kepada pengguna ataupun disebabkan proses penyejatan.

Berdasarkan maklumat terkini (Lihat Bacaan Paras Air Empangan, 08 Oktober 2012) dan bila dibandingkan dengan bacaan paras air empangan pada 2 Julai 2012 lepas, jelas menunjukkan adanya penurunan paras air di beberapa empangan.


Paling ketara di Empangan Sungai Selangor yang merosot teruk dari bacaan 217.35 juta meter jatuh ke paras bacaan 199.7 juta meter, agak hampir kepada paras kritikal yang kiranya berterusan akan memberi kesan besar terhadap loji rawatan air yang merawat sumber air mentah dari empangan ini.

Manakala Sungai Tinggi pula sekarang berada di paras 54.94 juta meter, juga mengalami kemerosotan takungan air berbanding bacaan pada 2 Julai lalu ialah 58.7 juta meter.

Hanya empangan Sungai Semenyih sahaja yang menunjukkan peningkatan daripada 95.61 juta meter kepada paras maksima 111 juta meter. Baki 4 empangan lain juga berlaku penurunan paras bacaan tapi tidaklah terlalu ketara.

Dalam pada itu, mengikut makluman yang diterima, portal MyNewsHub juga ada membuat laporan eksklusif berkaitan perkara ini selepas mereka melakukan tinjauan ke beberapa empangan dan sungai sekitar Selangor.

Sementara itu, dalam perkembangan berkaitan, menurut kenyataan terbaru dari MB Selangor pada 7 Oktober lalu, katanya, rakyat tidak perlu cemas dengan penyusutan paras air yang dilaporkan berlaku di beberapa empangan dan loji rawatan air tika ini.

Katanya, kerajaan negeri telah maklum perkara tersebut dan telah siap sedia untuk melakukan proses pembenihan awam seandainya hujan masih tidak turun dalam tempoh 22 hari bermula 4 Oktober 2012 lepas.

Tidak diketahui kenapa perlu menunggu 22 hari sebelum melakukan proses tersebut, apakah perlu ditunggu empangan dan sungai kering dahulu baru mahu bergegas untuk mencari jalan alternatif lain menyelesaikannya?

Walau apapun, perkembangan terbaru ini tentulah menambah lagi sesak di kepala rakyat Selangor.

Belum pun selesai isu air terawat yang semakin kritikal di loji rawatan sedia ada, terpaksa pula menunggu lebih tiga minggu untuk melihat kerajaan negeri bertindak mengatasi masalah penyusutan paras air mentah di empangan.

Susah betul hidup berketuakan orang politik yang hanya pandai bercakap dan tahu mencipta seribu satu alasan tapi begitu lemah sekali dalam menyegerakan tindakan untuk menyelesaikan permasalahan rakyat.

Bongkar: Perbezaan Jumpa Soros Dengan Bekerja Untuk Soros

Posted: 13 Oct 2012 07:01 AM PDT


Bekas Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata rakyat jangan terkeliru dengan terma 'jumpa Soros' dengan 'bekerja untuk Soros' kerana kedua-duanya mempunyai maksud yang berbeza.

Muhamad Rahimi Osman dihubungi untuk diminta mengulas dakwaan portal Mkini dotcom yang mewar-warkan perjumpaan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menemui penyangak matawang Yahudi, George Soros secara terbuka di Kuala Lumpur beberapa tahun lepas.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak juga turut didakwa pernah berjumpa dengan George Soros dua tahun lalu di New York.

"Dr Mahathir dan Najib hanya jumpa Soros, tetapi tidak bekerja untuk Soros, sedangkan SUARAM, Mkini terima duit Soros yang boleh dimaksudkan bekerja untuk Soros. Anwar juga bekerja dengan badan Soros, ICG, International Crisis Group.

"Perumpamaan mudah seperti contoh sahabat Rasulullah SAW yang berjumpa dengan Abu Jahal untuk berunding demi kepentingan umat Islam, berbanding dengan seorang Muslim munafik yang bekerja untuk Abu Jahal bertujuan untuk menghancurkan Islam," kata Rahimi.

Hujah Rahimi turut disokong oleh seorang lagi bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari.

"Mereka dapat imbuhan dari Soros yang mengikat mereka untuk memberikan sesuatu sebagai pulangan dari apa yang sebelum ini telah diterima. Situasi ini akan mengikat mereka untuk mematuhi apa sahaja arahan dari Soros sebagai majikan.

"Mereka menjadi tali barut kepada tuan mereka sekaligus membelakangkan kepentingan negara,"katanya.

Menurutnya perjumpaan pemimpin negara berdasarkan kapasiti jawatannya dengan mana-mana tokoh di luar negara adalah perkara biasa.

"Tian Chua dan Elizabeth Wong berjumpa dan menerima imbuhan dari Soros dan Anwar pula menggunakan kedua-dua tokoh PKR itu untuk menjayakan agendanya,"katanya lagi.

Baca lagi...

Nyawa PAS di Tangan DAP?

Posted: 13 Oct 2012 06:00 AM PDT


Kenyataan Nik Aziz di Utusan Malaysia bahawa PAS memerlukan DAP, dan di Sinar Harian, bahawa DAP Tidak Pernah Mengganggu PAS, telah membuat akar umbi PAS terdiam sejenak.

Apa yang dapat ditafsirkan dari kenyataan Nik Aziz ialah, PAS seolah-olah percaya bahawa tiada cara lain lagi untuk mereka ke Putrajaya selain melalui kerjasama dengan DAP. Seolah-olah kuasa Allah SWT itu terhad dan tidak mampu membantu mereka berkuasa melalui jalan lain. Dan kuasa DAP adalah lebih besar Allah SWT untuk meletakkan PAS di Putrajaya.

Seolah-olah, tanpa DAP, PAS tiada apa-apa. Begitulah hinanya PAS di mata pemimpin mereka sendiri dan begitulah hinanya PAS dalam ertikata yang sebenar-benarnya.

Bagi PAS Putrajaya itu begitu penting, dan jauh lebih penting dari mempertahankan agama.

Pendek kata, benarlah kata orang bahawa PAS hidup untuk pilihanraya di mana seluruh jiwa raga dan tenaga dicurahkan untuk politik, bukan untuk Allah SWT. PAS percaya dengan momokkan sendiri bahawa jika parti itu tidak dapat ke Putrajaya maka Islam akan hilang di Malaysia. Sedangkan Islam bukannya duduk di Putrajaya mahupun di mana-mana, tetapi di hati setiap hambaNya.

Bagi yang benar-benar fanatik atau 'totok PAS' mereka pantas menepis kenyataan tersebut sebagai manipulasi media, lalu menutup telinga dan mata serta mengelak dari bercakap tentangnya.

Bagi segelintir lagi penyokong PAS yang agak rasional, mereka memilih untuk memendam rasa, enggan memikirkan tentangnya dengan harapan ia akan dilupakan dan berlalu begitu sahaja sehingga Pakatan Rakyat berjaya memenangi pilihanraya.

Namun, impak sebenar dari kenyataan itu tentunya terhadap golongan atas pagar yang sedikit cenderung kepada PAS, tetapi masih ragu-ragu dengan halatuju PAS dan PR. Mereka ini, nampaknya tidak lagi dapat menerima 'kegilaan' PAS dalam mengejar Putrajaya yang terserlah melalui kenyataan Nik Aziz.

Jika sebelum ini PAS sering menafikan yang mereka sanggup melakukan apa saja demi politik termasuk menggadaikan agama dan bangsa semata-mata untuk menjaga hati DAP, maka kenyataan Nik Aziz itu telah dengan sendirinya membakulsampahkan segala penafian tersebut.

Dengan mengakui betapa PAS amat memerlukan DAP, Nik Aziz sebenarnya mengesahkan betapa lemahnya PAS, sekali gus tuduhan bahawa PAS barua DAP, PAS anjing DAP, atau kuda tunggangan DAP, terbukti benar dan tepat belaka.

Dalam ertikata lain, PAS adalah parti tanpa maruah, yang meletakkan dirinya di bawah tapak kaki DAP untuk dipijak bagi melonjakkan diri mereka ke atas. Kerana tiada maruah, PAS tidak sanggup melepaskan DAP apabila DAP menghina hukum hudud dan Islam, sedangkan DAP sentiasa bersedia menerajang PAS jika terus berdegil ingin melaksanakan hudud dan Negara Islam.

Mana tidaknya jika Putrajaya, bagi PAS, adalah lebih penting dari Islam. Kemenangan PRU pula adalah lebih penting dari soal dana Yahudi yang disalurkan untuk membantu PR melalui berbagai cara, mahupun soal moral dan fahaman liberal yang dipegang oleh bakal Perdana Menteri mereka.

Jika penyokong PAS taksub kepada Nik Aziz, Nik Aziz pula taksub kepada kuasa.

Dan ketaksuban telah membuatkan mereka buta sehingga tidak menyedari perkara yang jelas iaitu dalam keadaan PAS memerlukan DAP lebih dari DAP memerlukan PAS, bagaimana mereka boleh mengimpikan Islam ditegakkan jika PR memerintah, sedangkan DAP menentangnya? Bagaimana PAS boleh menentang agenda DAP sedangkan mereka cukup takut jika DAP menendang mereka keluar?

Pastilah akhirnya PAS hanya akan terus bergayut memeluk kaki DAP dan mengiakan apa saja asalkan dibenarkan berada bersama mereka di Putrajaya.

Justeru, inilah diingatkan penyokong-penyokong akar umbi PAS agar hentikanlah bermimpi yang Islam dapat ditegakkan jika PR memerintah selagi Nik Aziz merelakan diri dan parti itu menjadi kuda, barua atau anjing kepada DAP. Terimalah hakikat kelemahan PAS adalah kerana kebodohan pemimpinnya. Pemimpin itu pula berada di tempatnya kerana ketaksuban penyokongnya. Taksub kepada pemimpin yang bodoh adalah tindakan yang dua kali ganda bodohnya. Dan malang bagi orang-orang bodoh ialah mereka cenderung untuk membiarkan orang lain memperbodohkan mereka.

Kesimpulannya, benarlah bahawa Islam itu adalah agama untuk orang-orang yang bijak kerana orang-orang yang bodoh sering menyalahfaham, menyalahtafsir dan menyalahgunakannya sehingga menimbulkan kerosakan dan kemusnahan kepada diri, keluarga, bangsa, agama dan negara.

anakbukitgantang says

Posted: 14 Oct 2012 03:08 AM PDT

anakbukitgantang says


kekurangan air terawat akan berlaku di selatan Lembah Klang

Posted: 13 Oct 2012 05:49 AM PDT


Kerajaan negeri Selangor ada 30 peratus air saham dalam SYABAS. Maknanya WAKIL Kerajaan Negeri Selangor sudah ada dalam Board Of Directors. Maknanya Kerajaan Negeri Selangor sudah diberitahu situasi kekuarangan air yang dijangka berlaku pada 2014.
 
Krisis kekurangan AIR TERAWAT  kerana kekurangan logi rawatan. Sebab itu projek Langat 2 perlu diteruskan . Bekalan air mentah perlu dibekalkan dari Pahang yang mana LEBIH DEKAT berbanding dari Perak. Rujuk link di http://youtu.be/cdIE3_f5w0A



Pembangunan pesat di kawasan Selatan- Putrajaya,Cyberjaya,  Sepang (KLIA), Serdang, Balakong, Sri Kembangan (Kawasan Bukit Jalil) menyebabkan logi rawatan  Hulu Langat dan Cheras tidak dapat menampung kepesatan pembangunan dan kepadatan penduduk yang tinggi. Tambahan lagi logi  yang ada sudah UZUR dan beroperasi  melebihi kapasiti!

Kerana kedangkalan politik dan akal Pakatan maka projek ligitasi (short term intervention) sebanyak RM 600 juta terpaksa dikeluarkan oleh Kerajaan Pusat- ini pembaziran kerana kebebalan Pakatan di Selangor

Taipingmali (tm)

Posted: 14 Oct 2012 01:26 AM PDT

Taipingmali (tm)


Teluk Batik perlu pamantauan MDM

Posted: 13 Oct 2012 11:30 PM PDT

Pantai Teluk Batik merupakan salah satu destinasi tarikan pelancongan yang sangat popular di Perak.

Setiap hujung minggu dan cuti umum ribuan pelancong datang dari jauh dan dekat berkelah sambil mandi laut.

Segala kemudahan seperti chalet, gerai, tandas , parking disediakan oleh MDM.

Setiap kenderaan yang masuk dikenakan bayaran oleh MDM. Bas RM 3, kereta RM 1 dan motosikal 50 sen.

Seorang peniaga yang tidak mahu dikenali memaklumkan masalah yang dihadapi oleh mereka ialah kehadiran peniaga haram yang masuk seawal pagi dan memasang payung pada kenderaan mereka untuk menjaja. Ia menjejaskan pendapatan penyewa dan mereka yang memiliki gerai.

Biasanya mereka datang pada hari Ahad dan cuti umum, ada yang datang dari Bagan Datuk semata-mata untuk berniaga di sepanjang pantai.

Masalah lain ialah kutipan sampah yang tidak mengikut jadual. Kutipan sampah diuruskan oleh syarikat swasta.

Selain sampah masalah lain ialah longkang dan perparitan yang sentiasa berbau kerana sudah lama tidak dicuci oleh pihak kontraktor.

Menurut peniaga ini, pelancong yang datang ke sini tidak sehebat di Cameron Highland.
Di sana walaupun jalannya sesak setiap hujung minggu ia tidak menghalang orang ramai berkunjung ke sana.

Beliau juga mempunyai kedai makan di sana dan berkata kerajaan negeri perlu memikirkan sesuatu untuk menarik lebih ramai pelancong ke sini.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

SUARAM PERNAH GUGAT KESTABILAN NEGARA INDONESIA

Posted: 13 Oct 2012 11:02 PM PDT

1. Jangan pandang remeh keupayaan SUARAM dalam apa-apa isu yang melibatkan keselamatan Negara ini. Pemerintah wajar tegas.

2. Kerajaan Indonesia pernah meminta Kerajaan Malaysia pantau kegiatan SUARAM ini kerana menganggu keharmonian Indonesia lewat 90 an.

3. Campur tangan SUARAM tentang isu Timur Timur dalam Wilayah Indonesia telah menyebabkan Indonesia kehilangan Wilayah tersebut dan kini telah wujud sebuah Negara Kristian – Timor Lestea.

4. SUARAM telah byk atur program2 , bengkel2 dan mesyuarat2 dan minta campur tangan dunia luar terutama dari Barat dalam isu Timur Timur ini.

5. Saifuddin ( S U PKR kini ) bersama beberapa Exco Pemuda UMNO ketika itu ( lewat 90 an ) pernah ceroboh masuk dalam sebuah Hotel di Kuala Lumpur kerana marahkan SUARAM sebab mengugat hubungan baik Malaysia / Indonesia. Ketika itu Saifuddin adalah S U Pemuda UMNO. Serbuan / cerobohan dibuat kerana SUARAM buat program isu Timur Timur di Malaysia. Saifuddin ditangkap kerana ceroboh. Saifuddin boleh sahkan isu ini.

6. Mereka2 yang ada dalam program / kacau Indonesia ketika itu kini ada dalam Parlimen Malaysia dan ada di Dewan2 Negeri terutama di Selangor dan ada yang pegang jawatan dalam PKR – kini mereka bersama dengan Saifuddin.

7. Mahu rakyat Indonesia tahu – mereka2 ini ada dalam Parti yang di pimpin oleh Anwar Ibrahim yang sebahagian kecil rakyat Indonesia puja ini.

8. Hairan dalam isu ini sebab – penderitaan umat Islam di Mindanau ( Filipina ). Rohingya ( Burma ) , Selatan Thailand dan di Gaza tidak pulak ada dalam agenda SUARAM.

9. Tidak terkejut jika fail2 yang Pemerintah inginkan dari SUARAM boleh berada di Negara Timur Lestea kini.

10. Saya cabar mereka nafikan perkara ini terutama Saifuddin ( S U PKR ).



ZAMIL IBRAHIM - 012-4624068 / 012-4120230
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Melayu tinggal kuasa?

Posted: 13 Oct 2012 09:52 PM PDT

Jika dulu boleh kita katakan demikian tapi sekarang ini pun kuasa yang ada juga semakin terhapus dek kerana orang Melayu itu sendiri.

Perhatikan DAP yang begitu konsisten menyerang Kedai Rakyat 1 Malaysia. Menyerang Tan Sri Syed Mokhtar, UMNO, NFCorp dan mana mana syarikat ataupun apa apa kepentingan strategik Melayu. Semua itu turut dibantu oleh orang Melayu sendiri dalam PKR dan PAS yang hanya mahukan kuasa politik, jawatan dan pangkat.

Tapi cakap apa pun tiada makna kerana orang Melayu sekarang tidak fikir perjuangan orang Melayu terdahulu sebaliknya mereka hanya fikir tembolok kuasa wang ringgit mereka sahaja.

Singapura sudah berjaya di PAP kan. Kini Malaysia pula bakal di DAP kan. Orang Melayu yang akan menjayakannya sama seperti penjajahan Portugis ke atas Melaka zaman lalu.

Renungkan dan fikirkan....
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Bezanya Najib dan Mahathir jumpa Soros berbanding dengan Anwar dan sekutu yang minta bantuan Soros.

Posted: 13 Oct 2012 09:49 PM PDT

Kenyataan mengenai Najib jumpa Soros.--Berjumpa antara seorg pesaing atau lawan dengan berjumpa antara tuan dan hamba tentulah berbeza..

Rasulullah juga pernah berjumpa bbrp kepala yahudi dan quraish yg menjadi lawannya.malah kebiasaan seorg jendral perang zaman dulu dan kini berjumpa lawan mereka.

begitulah Tun m dan najib berjumpa soros sbg pesaing yg masing2 memegang kepentingan berbeza. mkini berjumpa soros sebagai tuan dan mkini abg hamba. kepentingan mereka sama meruntuhkan negara yg berdaulat.satu pihak tadah tangan sbg hamba.satu pihak lagi memberi dana sbg tuan.

Dan dalam konteks Soros jelas drpd apa yg berlaku di georgia/hungary/mesir dan byk negara lain..soros adalah seorg tuan yg mempunyai agenda dan niat jahat. meruntuhkan asas dan nilai budaya/agama sesuatu negara dan gantikan dgn nilai liberal tanpa batas dgn topeng hak asasi manusia dan demokrasi.sekian.

Ezam Mohd Nor
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Muhdalena Ditahan di Hospital Sakit Jiwa

Posted: 13 Oct 2012 11:42 AM PDT

Nik Aziz Sahkan DAP Parti Tonggak Pakatan Rakyat

Posted: 13 Oct 2012 10:27 AM PDT


Ib Hussin


Beberapa bulan lepas, kita pernah dikejutkan dengan kebocoran maklumat pembahagian kerusi di antara parti-parti pembangkang dalam Pakatan Rakyat (PR) yang mana DAP telah mendapat kuota bertanding kerusi parlimen yang paling tinggi berbanding PKR dan PAS.

Pada awalnya, PR berkeras menyatakan maklumat dalaman yang hangat diperkatakan umum tika itu hanyalah propaganda BN, namun selepas itu tiba-tiba sahaja PR telah mengadakan mesyuarat tergempar meminda semula kuota pembahagian kerusi parlimen di antara mereka. Pelik bukan?

Pendedahan tersebut menarik perhatian ramai kerana sejak wujudnya PR, segala tindak tanduk gabungan itu dilihat condong mengikut dasar liberal DAP, sementara PKR sinonim sebagai pendukung DAP, manakala kehadiran PAS pula kelihatan sekadar bertaraf balaci suruhan sahaja.

Dengan kata lain, DAP telah berubah menjadi tonggak utama dan mendominasi arah tuju PR, sedangkan sepatutnya sebagai parti yang paling tua dan dilihat lebih kuat berbanding parti lain dalam PR, sewajarnya PAS yang menjadi penentu haluan dan dasar PR.

Setelah reda seketika isu dominasi DAP dalam PR, tidak semena-mena Sasterawan Negara, Prof Emeritus Datuk Dr Shahnon Ahmad pula tampil menyuarakan kekesalannya kerana PAS kini diibaratkan seperti pak turut kepada DAP.

Shahnon yang pernah mewakili PAS sebagai Ahli Parlimen di Sik, Kedah tanpa berselindung mengkritik kerjasama PAS dan DAP yang disifatkannya telah bercanggah dengan tuntutan Islam.

Katanya, pendekatan di zaman Rasulullah SAW yang bekerjasama dengan kaum Yahudi, Kristian dan munafik waktu itu langsung tidak sama seperti kerjasama PAS dengan DAP tika ini kerana ketika itu Islam yang memerintah dan memimpin kaum-kaum berkenaan.

Jelas Shahnon teramat kecewa melihat senario semasa di mana PAS terlalu mengikut rentak DAP sehingga mengorbankan banyak prinsip dan dasar perjuangan Islam.

Kenyataan Shahnon itu sebenarnya secara tersurat dan tersiratnya telah mengesahkan parti utama yang sedang menguasai halatuju PR sekarang ini ialah DAP dan bukannya PAS.

Namun kritikan dan kekesalan Shahnon nampaknya tidak berbekas di hati Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat apabila dalam reaksi balasnya, beliau mempertikaikan kritikan itu dengan mengaitkan konon Shahnon telah terpengaruh dengan propaganda media UMNO.

Orang PAS sendiri yang mempertikaikan hubungan parti itu dengan DAP, alih-alih UMNO pula yang dijadikan kambing hitam. Ajaib, unik dan pelik benar sikap pemimpin tertinggi PAS ini.

Nik Aziz yang juga adalah Menteri Besar Kelantan, dalam kenyataan balasnya itu juga secara terbuka mengakui peri pentingnya kerjasama PAS dengan DAP demi untuk mencapai kemenangan dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Dalam perkembangan berkaitan, ketika ditanya perihal kenyataan bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa yang mengkritik dasar PAS yang terlampau mengutamakan kuasa dan amat bergantung harap pada DAP berbanding prioriti mendahulukan prinsip Islam, Nik Aziz secara terbuka mengakui PAS memerlukan sokongan pengundi Cina DAP untuk menjamin kemenangan duniawi.

Jelas dari kenyataan MB Kelantan itu, betapa besar harapannya pada DAP. Dengan kata mudah, pengakuan Nik Aziz itu mengesahkan tonggak sebenar PR adalah DAP dan PAS pula hanyalah balaci dan keldai tunggangan semata-mata.

Berpuluh tahun dulu kita tidak lupa dengan sikap PAS yang cukup alergik dan fobia melihat kerjasama antara UMNO-MCA-MIC yang membentuk PERIKATAN kemudiannya dikenali sebagai Barisan Nasional.

Saban hari waktu itu pemimpin PAS menghasut orang Melayu Islam supaya menjauhi UMNO kerana didakwa telah jatuh kafir selepas redha mengadakan kerjasama dengan orang bukan Islam.

Kini, PAS menjilat kembali ludahnya malah dimasa yang sama secara sedar telah mengiktiraf kepentingan DAP sebagai tonggak utama demi membolehkan PAS mengejar kuasa duniawi. Prinsip negara Islam dan hukum hudud hilang entah ke mana, sebaliknya yang menjadi tatapan sekarang ialah, PAS terus kekal sebagai balaci DAP.

Sembang Kedai Kopi Zaman Komunis dan Zaman Sekarang Selepas Merdeka

Posted: 13 Oct 2012 05:24 AM PDT

MEMANG HEBAT DS ANWAR IBRAHIM.......ANUGERAH BARAT UNTUK RAKYAT MALAYSIA...

Posted: 13 Oct 2012 04:13 AM PDT




SIAPA ANWAR IBRAHIM YANG DIANUGERAHKAN 'YAHUDI DAN NASARA' untuk Malaysia nih????

Saad Eddin "Muslim Moderate 2004". Saad Ed Din berasal dari Mansoura, Mesir. Dia merupakan aktivis Hak Asasi dan Demokrasi di Mesir. Profesor Sosiologi di The American University - Cairo, dan merupakan Pengasas The Ibn Khaldun Center For Development Studies, Cairo dan The Arab Organization for Human Rights. Berkahwin dengan Barbara Lethem Ibrahim - Pengasas The Center For Civic Engagement and Philanthropy, Cairo. Dia juga merupakan Board of Advisors to The Project on Middle East Democracy. Di Mesir, dia terkenal sebagai Pejuang Hak Asasi, Demokrasi dan Kebebasan Agama Kumpulan Minoriti seperti Baha. Pada tahun 2000 - Dia telah dipenjara oleh Hosni Mubarak kerana dituduh menerima Wang Asing dari Kesatuan Eropah untuk memantau Pilihanraya Mesir. Dia dituduh mencemar imej Negara kerana terlibat dengan membekalkan maklumat kepada Negara Asing dan dipenjara selama tujuh tahun. Dia memperjuangkan Demokrasi dan Bergabung Tenaga dengan Kesatuan Demokrasi Antarabangsa (Tajaan Amerika). Dia juga turut menerima dana-dana antarabangsa (NED, IRI, USAID) yang berkaitan dengan Demokrasi terutamanya dari Amerika Syarikat. Pada tahun 2006 - Dia menerima penghargaan dari "The Ion Ratiu Democracy Lecture Prize" di The Woodrow Wilson International Center for Scholars, yang sebelum ini, dia pernah menjadi Pensyarah Pelawat di situ.

Anwar Ibrahim "Muslim Moderate 2005". Berasal dari Malaysia Anwar Ibrahim, US-Islamic World Forum (Doha, Qatar); 08 Mac 2009 15:35 Anwar Ibrahim US-Islamic World Forum (Doha, Qatar); pada 14 Februari 2009, anjuran The Brookings Institution dan Saban Center for Middle East Policy. Carlos E. PASCUAL (Moderator) — Naib Presiden dan Pengarah, Foreign Policy Studies, The Brookings Institution, United States Madeline Albright (Ahli Panel), seorang Yahudi - Bekas Setiausaha Negara Amerika. Sekarang menjadi Penasihat Hillary Clinton (Setiausaha Negara Amerika) dan dia merupakan Pengerusi NDI (The National Democratic Institute for International Affairs), Pengerusi The Pew Global Attitudes Project, dan Presiden The Truman Scholarship Foundation serta memegang jawatan sebagai Ahli Lembaga Pengarah The Aspen Institute.

Anwar Ibrahim (Ahli Panel). Dia adalah Penasihat Antarabangsa The Brookings Institution, Pensyarah Pelawat John Hopkin dan Georgetown University, Ahli Jemputan CFR (Council on Foreign Relations, Ketua De Facto PKR dan Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia.

Barham Salih (Ahli Panel) adalah Ahli Politik Kurdish yang pernah menjadi Timbalan Perdana Menteri Iraq selepas Iraq diserang oleh Amerika Syarikat. Bermakna dia merupakan Timbalan Perdana Menteri Iraq yang dilantik oleh Amerika Syarikat selepas kejatuhan Presiden Saddam Hussein Abd Al-Majid Al-Tikriti (28 April 1937 – 30 December 2006). Dia juga pernah berkhidmat sebagai Jurucakap The Patriotic Union of Kurdistan (PUK) di Washington.

Sahabat-Gunung

Posted: 14 Oct 2012 01:03 AM PDT

Sahabat-Gunung


Khalid Ibrahim Bertuah, Rakyat Selangor Bakal Beri Hadiah Istimewa

Posted: 13 Oct 2012 08:15 PM PDT


Esok, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim akan menerima hadiah khas dari rakyat Selangor berupa bingkai gambar yang mengandungi manifesto PKR & Pas Selangor pada PRU2008.

Rakyat yang prihatin, Rushdan Mohamed berkata, dia mahu gambar manifesto itu digantung dalam bilik Menteri Besar kerana ia langsung tidak memberi nilai dan makna kepada rakyat negeri Selangor.   

Rushdan yang juga Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Pangsapuri Putra Perdana, Puchong berkata, terbukti kerajaan negeri dan Khalid Ibrahim menipu dan memperdaya rakyat, khususnya menjadikan air percuma sebagai umpan.

"Semasa kempen PRU2008 yang lalu, pengguna domestik di Selangor dijanjikan air percuma bagi 20 meter padu pertama setiap bulan. Berdasarkan manifesto tersebut, setiap pengguna air domestic di Selangor yang mempunyai akaun dengan Syabas layak menerima subsidi RM11.40 sebulan, tidak kira sama ada menggunakan meter individu ataupun meter pukal.

Namun sejak kerajaan negeri Selangor yang memulakan skim air percuma pada 1 Jun 2008, mereka tidak menerima subsidi air percuma tersebut dan mendapati tiada sebarang potongan meter padu pertama ke atas bil air kami yang dikeluarkan Syabas," ujarnya.

Apa yang lebih dikesalkannya, kenyataan media Khalid Ibrahim pada 30 Ogos lalu mendakwa pengguna air yang masih memakai meter pukal tidak layak menikmati skim subsidi air percuma itu.

"Sehubungan dengan itu, kami menuntut pengisytiharan baha Skim Air Percuma yang dijanjikan kerajaan Selangor merangkumi semua pengguna air di negeri ini tanpa menggira sama ada pengguna meter pukal ataupun meter individu.

Kami juga memohon perintah injuksi mandatory supaya Syabas mengeluarkan bil air dengan rebet atau potongan yang dijanjikan," tambahnya lagi. 


Sumber: MalaysianView


Noh Minta Kerajaan Selangor Jangan Halang projek pengairan Bagi Pesawah

Posted: 13 Oct 2012 07:38 PM PDT


Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar meminta kerajaan negeri Selangor agar tidak menghalang pelaksanaan projek pengairan di kawasan jelapang padi negeri ini dengan pelbagai kerenah birokrasi.

"Saya dimaklumkan bahawa projek pembinaan kolam takungan air untuk pesawah di Sungai Haji Dorani tidak dapat diteruskan oleh Kementerian Pertanian kerana permit tanah dan batuan belum lagi dikeluarkan oleh kerajaan negeri," katanya kepada pemberita selepas meninjau kawasan padi di Kampung Sawah Sempadan yang diserang penyakit.

Beliau berkata permit itu amat penting bagi membolehkan tanah dan batuan dari luar diangkut ke tapak kolam bagi membina ban di kawasan sekeliling seluas 80 hektar, yang boleh menyediakan 1.5 juta meter padu air.

"Projek bernilai RM26 juta itu sepatutnya siap Ogos lepas, namun kini baru
45 peratus siap sejak dimulakan tiga tahun lepas... oleh itu, projek ini disambung setahun lagi," katanya.

Noh berkata jika projek itu siap, ia akan membantu 1,800 pesawah di Sungai Besar dan Sabak Bernam menangani kekurangan air terutama ketika musim kemarau.

Beliau berkata selain itu, projek penyenggaraan terusan pengairan Ban Canal dan Sungai Tengi, yang bernilai RM10 juta, berdepan masalah apabila jengkaut kontraktor disita kerajaan negeri.

Katanya, pihak kementerian dikompaun RM800,000 dan ia sudah dibayar bagi membolehkan projek itu diteruskan.

Noh juga berkata projek pengairan di kawasan jelapang padi itu akan diteruskan walaupun mendapat halangan dariapda kerajaan negeri dalam pelbagai bentuk.

Mengulas penyakit padi, beliau berkata tinjauan beliau hari ini mendapati hanya 20 hingga 30 peratus kawasan padi di Sawah Sempadan diserang penyakit bena perang, bintik perang, ulat batang, lecur daun dan reput tangkai.

Beliau berkata sehubungan itu, pesawah perlu rajin turun ke bendang memeriksa padi mereka sekurang-kurangnya enam kali semusim supaya penyakit berkenaan dapat dicegah lebih awal.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 13 Oct 2012 11:53 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


MALAYSIAKINI MELANGGAR KONVENSYEN GENEVA MENGENAI HAK KEBEBASAN ASASI MANUSIA, DIA KHABARNYA DICUTIREHATKAN...

Posted: 13 Oct 2012 09:41 PM PDT


Selepas pendedahan mymassa berkenaan integriti Malaysiakini yang mengagung-agungkan diri mereka kononnya sebagai portal bebas di dunia, tetapi peristiwa yang berlaku minggu lalu mendedahkan sikap sebenar mereka yang terikat dengan arahan penderma.

Pendedahan ini http://mymassa.blogspot.com/2012/10/reporter-malaysiakini-ditekan-khabarnya.html  sangat memalukan mereka, menelanjangkan diri mereka yang sebenar, malah menelanjangkan apakah sebenarnya yang dialami dan trauma-trauma wartawan sebagaimana dialami wartawan itu di portal tersebut.

Akibat daripada peristiwa "menukar tajuk" daripada "Khalid, Salahudin Putus Hubungan Dengan Nasha" dipaksatukar kepada yang tidak memberi gambaran sebenar, 'Dakwaan Nasha tiada kena mengena dengan PAS'. , kami dimaklumkan wartawan tersebut telah direhatkan lebih daripada 72 jam sejak terakhir laporan beliau di Malaysiakini pada siang hari 12 Oktober 2012.

Mymassa difahamkan, akibat daripada keberanian wartawan tersebut post tajuk berita tersebut telah menjejaskan reputasi political chief desk officer dan portal tersebut. Kesannya berpanjangan sehingga kita difahamkan wartawan tersebut sedang menimbang untuk resign dan mencari portal berita yang lebih bebas dan adil.

WARTAWAN MELAYU: DISKRIMINASI & HAK ASASI MANUSIA !

Apakah ini bermakna berlaku diskriminasi di Malaysiakini. Oleh kerana wartawan tersebut Melayu, maka dia ditindas dan dihina sedemikian rupa! 

Benarkah wujud ugutan "segera tukar tajuk itu atau kamu dibuang"? Peristiwa ini adalah perlambangan wujudnya diskriminasi yang hebat di dalam mana-mana company ke atas bangsa Melayu.

Sehingga ke saat ini, baik pengurusan Malaysiakini atau wartawan tersebut sudah lebih 72 Jam mereka berdiam diri, masing-masing mengunci mulut, dan mengikat tangan dan jari-jemari mereka daripada "mengetik" laptop untuk menjawab isu besar ini. Isu Integriti, Maruah dan Hak Asasi yang dipinggirkan di dalam Malaysiakini! Khabarnya wartawan tersebut ditegah daripada bersuara! FB wartawatan tersebut turut berdiamdiri akan hal besar ini.

Seluruh industri berita negara dan luar negara sedang memerhati isu ini dengan teliti, apakah berlaku perlangggaran Konvensyen Geneva mengenai Hak Asasi Manusia!


Mahfuz si pendokong Islam Demokrat sakit hati bila Tabung Haji berjaya.

Posted: 13 Oct 2012 08:14 AM PDT


Tak habis-habis dengki dan sakit hati puak fuckatan rakyat bila ada sahaja orang Melayu-Islam yang berjaya dan lebih kaya dalam perniagaan mereka. Sebelum ini mereka sering mengkritik Syed Mokhtar Shah bin Syed Nor Al Bukhary kerana kekayaan beliau sehingga mampu berdiri sebaris dengan bilionair kaum-kaum lain. Yang diungkit adalah hutang Syed Mokhtar, kononnya beliau mendapat bantuan kerana menjadi kroni UMNO sedangkan kekayaan yang beliau perolehi banyak digunakan untuk sedekah jariah kepada ummah tidak dinyatakan.

Tak dapat mengkritik secara terbuka, puak-puak kafir harbi DAP terus mengkeldaikan puak-puak khawarij-syiah dalam PAS dan golongan munafik PKR untuk menyerang mana-mana individu Muslim yang berjaya kononnya sebagai kroni UMNO, kaya kerana monopoli, rasuah dan pelbagai lagi...nauzubillah. Ini terbukti jelas apabila puak-puak sekutu Dajjal ini menyerang pihak NFC, Mydin, KR1M, Felda, Risda, Petronas dan kini terbaru Tabung Haji.

Mungkin nak cover damage akibat keceluparan mulut Tuan Ibrahim Tuan Man yang menfatwakan jemaah haji PAS wajib menangguhkan pemergian haji mereka untuk menghadapi PRU13. Walhal beliau lupa jemaah haji tak semua sokong PAS, lebih ramai yang sokong UMNO-BN kerana mereka tahu terlalu banyak bakti yang diberikan oleh kerajaan BN selama 55 tahun jika nak dibandingkan dengan PAS yang hanya banyak bercakap tetapi hasilnya tiada.

Terbaru dengan hasutan DAP dan puak-puak parasit PAS dan PKR, Mahfuz sefuckatan bising lagi kononnya gaji CEO Tabung Haji; Datuk Ismee Ismail begitu besar sampai RM1.5 juta. Setakat itu sahaja angkanya, tanpa memberi penjelasan samada gaji tersebut sebulan atau setahun, termasuk elaun atau tidak. Bila diterangkan gaji si CEO tersebut RM85,000.00 sebulan lagi terlopong para pencacai sambil membandingkan diri mereka dengan tuah si CEO tersebut, lantas terkumat kamit mulut mereka memaki hamun pihak kerajaan. Kafir harbi DAP memang tepuk tangan melihat ada Melayu haprak yang boleh diperalatkan untuk menjatuhkan Melayu lain.

Di tempat lain, para pencacai di bawahan pula menjalar ke kampung-kampung menceritakan kononnya Tabung Haji menyeleweng dana jemaah haji hinggakan ramai tak dapat pergi haji.. Walhal kuota dah penuh. Kuota pula ditentukan oleh Kerajaan Arab Saudi berdasarkan nisbah 1% bagi setiap jumlah penduduk sesuatu negara. Bukan boleh sesebuah negara main hantam hantar jer.

Tak henti setakat itu, para pencacai PAS pula memfitnah kononnya gaji CEO tidak sepadan dengan bidang tugasnya. Duit gaji sebesar itu kononnya boleh menampung haji ratusan bah ribuan jemaah haji yang lain. DAP pula menyambutnya dengan menyatakan ini berlaku kerana rasuah dan kroni. Zunar si kartunis gila pula akan diupah melukis kartun-kartun yang mengaitkan duit Tabung Haji dengan lembu NFC, kroni, gula dan sebagainya. Hebat fitnah gerombolan pemakan duit Yahudi Soros ini.

Mudah sungguh kerja membuat manusia benci. Hanya perlu menggunakan air liur untuk membuatkan orang percaya. Cerita bohong dan fitnah diperbesar-besarkan. Lebih power kalau ramai yang menangis sambil bertakbir diselang-seli maki hamun kononnya kerajaan zalim. Tanpa disedari, tabung-tabung dan karung-karung yang beredaran telah berjaya mengaut kocek umat Islam yang terpana dan tertipu dengan mainan ahli-ahli politik pembangkang bergelar Islam demokrat @ parasit macam Mahfuz yang kerja sehariannya adalah menabur fitnah, fitnah dan fitnah.

Inilah terjadi apabila manusia tidak bersyukur dengan nikmat yang diperolehinya, sebaliknya sering mempertikaikan rezeki yang orang lain dapat. Seharusnya kita mesti bersyukur dan akur dengan nikmat yang Allah kuniakan. Jangan sesekali kita takbur, susah doa dan haji kita nak mabrur. Bimbang kelak kita tersungkur, mati nanti susah nak jawab soalan kubur.

Sebahagian fakta berkaitan urusan Lembaga Tabung Haji yang membuatkan DAP, PKR dengki dan PAS terliur...

· Menguruskan dana RM34 bilion bagi 7.8 juta pendeposit

· Kos sebenar menunaikan Haji – RM13,040.00 seorang

· Subsidi kerajaan Malaysia – RM3,060.00 seorang

· Tambang Haji setelah subsidi - RM9,980.00 seorang

· Subsidi Kerajaan tahun 2011 – RM100 juta

· Subsidi Kerajaan tahun 2012 – RM125 juta (peningkatan RM25 juta dari tahun sebelumnya)

· Kuota Haji kepada Malaysia - 28,000 orang (berdasarkan kuota 1% penduduk negara)

· Jemaah Malaysia diberi kelonggaran berada di Arab Saudi selama 40 hari berbanding jemaah haji negara-negara lain.

· Memiliki badan-badan perniagaan korporat dan anak syarikat yang berjaya menjana pendapatan Tabung Haji secara berterusan di dalam dan luar negara, antaranya;

o TH Plantation Bhd – menguruskan perladangan seperti kelapa sawit

o TH Properties Sdn Bhd – menguruskan pembangunan hartanah

o TH Techologies Sdn Bhd – menguruskan sektor pembinaan

o TH Travel and Services – menguruskan perkhidmatan, haji, umrah dan pelancongan

o Bank Islam Malaysia Berhad dan BIMB Holding – menguruskan perbankan

o TH Global Services Sdn Bhd – menguruskan restoran dan katering

o TH Marine Sdn Bhd dan TH Alam Holding (L) Inc. – industri sokongan marin



Fakta-fakta ini mungkin ramai yang tak tahu atau buat tak kesah. Tetapi yakinlah bahawa puak-puak kafir harbi DAP memang amat dengki melihat apa sahaja kejayaan umat Islam sebagai sesuatu yang menyakitkan mereka. Sudah pasti aset-aset dan kekayaan Tabung Haji juga diintai untuk membiayai janji-janji Pakatan Rakyat demi mempercumakan segala-galanya jika mereka dapat memerintah Malaysia. Kerana duit Yahudi Soros cuma untuk huru-harakan Malaysia sahaja dan sememangnya tak cukup nak tampung subsidi kepada rakyat. Kalau menang, mereka akan tampil memberi pelbagai bantuan bersyarat lagi tersirat pula...

*Artikel ini adalah sumbangan pembaca MyMassa melalui e-mel.

PANAS : Dokumen Sejarah Hitam PAS Yang Nik Aziz Nak Sorokkan.

Posted: 13 Oct 2012 03:47 AM PDT

Nik Aziz kata UMNO parti assobiyah kerana perjuangkan BANGSA.

Kalau perjuangkan bangsa menjadi kesalahan kepada PAS masa kini, habis tu yang ini apa?


Sejarah tak pernah menipu. Tetapi pemimpin PAS boleh tipu penyokong totok mereka.

*Sebar-sebarkan.

Panglima Perang Cyber

Posted: 13 Oct 2012 11:52 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Must Read : Did My LIfe Change after Voting Pakatan in 2008 cc @Anwaribrahim @CmLimGuanEng

Posted: 13 Oct 2012 10:10 AM PDT


Email :

I voted for a change in 2008. Hold on. Let me rephrase that, I voted for better tomorrow in 2008.

Born to a low income Chinese family, everything about me in adulthood is average at best. Contrary to popular belief that Chinese in Malaysia earns more than the other races, to be honest I don't earn a 5-figure salary after 20 years of working, neither do I have a penchant for business. Like most average Chinese who works for big corporations, living in KL can be quite difficult.

Raising two preschool children with wife who is not working, I live on paycheque-to-paycheque basis. My aging father and mother-in-law are staying with us, shortly after the twins were born. Our rented terrace house in Puchong is vulnerable to all sort of problems, from roof leaks to wall cracks to termite attack. While Puchong may not be the best place to live, but do I have a choice? At least it is better than Cheras!. Often we have to cramp for space but we make do. Since I don't intend to make this the letter a venue for my sob story, generally I'm not complaining, but what I do know that things can be better.

Lost within the foray of election campaign in 2008, I thought it was impossible for the incumbent government to top the offer and promises made by Pakatan Rakyat in so far as Selangor is concerned. Consistently feeling jilted, denounced and sidelined by UMNO-controlled Barisan, I didn't think twice before voting for Pakatan.

But post 2008 general election, politics (or in this case politicians) and the act of fulfilling promises for Selangor became strangers. I waited in vain for the direct financial help to ease the burden of my family's expenses as a middle income earner, it didn't happen. Allow me to be specific.

Pakatan Rakyat promised in 2008 to give free education to all preschool children in Selangor between the ages of 5 to 6-years old. In 2011, the twins turned 5 years old, but I still have to pay RM150 a month for each child in kindergarten's fee. Perhaps they needed time to make the plan for the free preschool education to materialize, but as they now seek for fresh mandate to govern Selangor again in GE13, I am still paying for preschool education fees for the twins until they start Primary 1 next year. Did my life or family life changed after voting Pakatan?

So, calculatedly speaking, if I am paying RM150 a month per child for preschool education, I have to fork out RM3,600 a year in education fees alone. Fine, let's move on to another matter

One of the most attractive pledges made by Pakatan Rakyat in 2008 which attracted me to vote was the special allowance between RM150 to RM 250 per month to all fulltime housewives in Selangor.  The prospect of getting that extra, however little that is to you, will make a difference to my big family. It could easily help with the grocery or utility bill. Of course that, too, didn't happen. If it happens (which is not the case) my wife and I will have an extra of RM3,000 a year. Fine, let's move on again.

My wife and I have always been hoping to own a place as soon as we can afford it. The renting has been going on since our dating days and frankly I am quite sick of it. Owning a property will make a smart investment if things get bad in the future. So I fell for Pakatan's promise to 'aid' every Selangor citizen to own a home. Clearly, the aid never came. We are still renting the house we live in now.

And if the reports by the newspaper and internet bear any truth at all, I know Pakatan has a lot more to answer for undelivered promises in Selangor. Forgive my ignorance, but I don't see them actively establishing religious institutions other than Islam as promised. And I wonder, is our religion inferior to the great Islam professed by the majority of this country?

What about the promise to give free medical services to all Selangor citizens above the age of 65? Despite me constantly bashing and criticizing Federal Government, my father and mother-in-law still frequent the free 1Malaysia clinic. Both suffering from diabetes and hypertension, they are still waiting for the free medical services promised by Pakatan Rakyat. I asked myself, why did I refuse to acknowledge Pakatans's failure in delivering its promises? My pride stopped me from answering.

I don't know much about property, as you know, I haven't even bought one myself. But I remember Pakatan's promise to lower residential taxes by 20% and 10% on commercial premises in Selangor. I haven't seen that happening anywhere. Since this is not directly related to me, I let go of this promise too.

But the biggest joke of them all is when Pakatan scoffed at RM900 minimum wage introduced last year. To me, it's better the RM900 than the lies to defend poor people like farmers and fishermen by implementing a minimum wage of RM1,200! Did Pakatan Selangor make that happen? No.

Regardless what Pakatan has in store with regards to their political manifesto to gain more voters via PKR Buku Jingga  or Belanjawan Pakatan Rakyat 2013, it is very clear to me what has been promised to the people versus what is being implemented in reality is two different thing.

For a Selangor born Chinese, my vote for Pakatan has now directly costs me RM6,600 a year on the kindergarten's fee and housewife's allowance.

Remember, just like everyone else, I voted for a change in 2008. However, with all the undelivered promises and series of excuses,  clearly I am not going to make the same mistake again.


KS Lee

Puchong


Sent from my iPad

Wajah Yang Keluar dan Masuk PAS : Bandingkan Ilmu dan Akhlak Mereka !!!

Posted: 13 Oct 2012 07:55 AM PDT

Article: 7 eBooks Every Photographer Should Read

Posted: 13 Oct 2012 05:06 AM PDT



Sent from my iPad

Article: Photog Documented Being Stranded in the Antarctic Nearly 100 Years Ago

Posted: 13 Oct 2012 05:05 AM PDT


Photog Documented Being Stranded in the Antarctic Nearly 100 Years Ago


Sent from my iPad

Pasukan ATM mendapat Habuan RM 50,000 Dari Presiden FAM Dipuji Cukup Hebat Kalahkan Lions XII Singapura cc @Zahid_Hamidi

Posted: 13 Oct 2012 01:56 AM PDT

Presiden FAM juga merupakan Kolonel Kehormat ATM.

The Unspinners

Posted: 13 Oct 2012 11:32 PM PDT

The Unspinners


ICAC Hong Kong, MACC clear Musa Aman

Posted: 13 Oct 2012 11:30 PM PDT

Kini Ku Li akui hak negeri dalam 3 batu nautika?

Posted: 13 Oct 2012 07:30 PM PDT

Lawak pagi: Tokong Di Raja

Posted: 13 Oct 2012 05:20 PM PDT

Di depan Teo lakun baik, Belakang hina Islam!

Posted: 13 Oct 2012 06:30 AM PDT

Anwar terdiam di Sabah ... problem banyak dalam PKR

Posted: 13 Oct 2012 03:24 AM PDT

sekupangdua

Posted: 13 Oct 2012 11:14 PM PDT

sekupangdua


TU DIA...PROTES PENGHINA NABI DAN ISLAM TAK MAU SIGN, KRONI KALU SAIN TERUS LULUS

Posted: 13 Oct 2012 07:19 AM PDT


APA CERITA NIE? lu tak mau sign sebagai menyokong bantah penghinaan Islam dan Muhammad Rasulullah di Parlimen tempohari, la ni blog budak benteng pulak dedah betapa rakusnya si meroyan ni yang kuat menyalak kononnya Dr Zambry dan kerajaan negeri sekarang ni penuh rasuah dan Kroni!

Dalam Utusan Malaysia juga terpampang pendedahan oleh blog BB pasal Menteri Besar Pakartun Roket yang sign surat arahan supaya bagi projek baiki jalan dan menaik taraf Jalan Melor dengan peruntukan Khas ... itu baru 11 bulan lakonan sebagai MB apatah lagi kalau sepenggal, mak oii habis satu perak boleh dillelongnya 

Menarik disini bila teman terfikir macam mana dia tak sanggup tanda tangan Bantah penghinaan terhadap Rasulullah Saw. dan Islam yang satu dunia umat islam bangkit keatas penghinaa ini. kenapadia tak nak tanda tangan menyokong? apakah sebab masa tu dia ada sekal i dengan Nga dan ngeh di kiri dan kanannya,kebetulan pula masa tersebut ngeh juga menjadi sasaran kemarahan umat islam yang memperlekeh dan penghinaan kepada uat islam di Malaysia bila dia menyindir dengan mengatakan buang masa dan tenaga jer diatas kebangkitan umat islam yang marah dengan Filem The innocence of Muslim yang nyata menghina Islam serta Rasulullah SAW akhir zaman.

tengok sapa yang kiri kanannya? dari MB lagi tu...


Macam ni yang nak dijadikan pemimpin? sekupangdua pernah cerita hei ni dalam blog temN (KLIK)     bila selamba toya jer dia buat nohing ( buat bodo) tak mau sign protes sekumpulan yang meminta tanda tangan dia untuk sama-sama menyokong bantah kepada penghinaan Nabi Muhammad Saw dan Islam tersebut, banyak benor ker jasa kawannya yang juga menghina usaha umat Islam itu? sampai tak mahu tanda tangan menyokong protes Umat Islam tersebut? 

Berbalik pada surat yang dia tanda tanganni untuk luluskan peruntukan khas kepada sebuah syarikat yang kini dikhabarkan sedang cuba dibongkar milik siapa dan siapa pula dibelakangnya. begitu mudah dia serahkan kepada kroni? mungkin jugak bukan kroni atau pun atas arahan orang lain, dalam bab macam ni tak mustahil sebab memang kita tahu sepanjang dia menjadi Menteri Besar juga kita dah tau bagaimana sudah terang ada agenda disebalik nya bila dia yang melalak di merata ceramah  kononnya Dr Zambry dan pimpinan BN mengamalkan rasuah dan kroni

Lagi terang PAS yang sebenarnya paling minima punya Adun sebaliknya diberikan jawatan Menteri besar sedangkan hanya ada seorang exco dalam pentabiran kerajaan rejim Pakartun roket! macamana nak kata tak amalkan kroni? 

hari nie sudah mula ada pendedahan yang terbukti dengan surat yang dia tanda tangani untuk arahan supaya syarikat KRONI diluluskan peruntukan membaiki dan manaik taraf jalan melur dikawasan beliau sendiri! apa cerita nie? mulut bangkai macam gampang ngutuk orang tapi dia lagi teruk! 

SEKUPANG ADA DENGOR CERITA BARU WEIII... KALI NI KOMER KENA TEKA SAPA PULAK YANG BUAT KEJA MACAM NI JUGAK SEMASA PERAK DINERAKAKAN OLEH MB PAKARTUN ROKET.

CER TEKA SAPA PULAK YANG BERTANGGUNGJAWAB LULUSKAN SABATANG JALAN SUPAYA DI TAR (GLESERAN) sebanyak RM 100 RIBU KEKAWASAN SEBUAH KEBUN KETIKA PAKARTUN ROKET MENERAKAKAN PERAK? 

HEHEHE JANGAN KOMER TAK TAU EXCO NI TERBUKTI TERLIBAT DALAM MELULUSKAN PERUNTUKAN UNTUK KE SEBUAH KEBUN ERR... YANG DIPUNYAI OLEH....? JENG JENG JENG... CER TEKA, INI RUPA YANG KOMER SAMBUT DENGAN TAKBIR! INI RUPA YANG KOMER ANGKAT JADI EXCO ( hehe dia lantik sendiri kot) TEMAN HARAP SANGAT PENGHINA UMAT ISLAM NI PUNYA KERJA DIDEDAHKAN SUPAYA ORANG LAIN TAU MACAMANA PERANGAI DIA SEBENARNYA! 

DEDAH JANGAN TAK DEDAH! orang pas tolong jawab! JANGAN PASAI NAK KUASA KOMER JUAL AGAMA SESUKA BAPAK KOMER! TEMAN PUN ORANG ISLAM PER? BUKAN BAPAK KO PUNYA ISLAM BOLEH BAGI SAPA SAJ YANG KO SUKA BAGI! kahakkk ptuiii!!M

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 13 Oct 2012 11:09 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Cubaan Cina Nak Rampas Tanah Milik Orang Melayu..

Posted: 13 Oct 2012 06:00 AM PDT


Ini kenyataan, ini buka rekaan, cina cuba rampas tanah milik melayu di bandar, korang baca betul-betul surat dibawah, bertapa senangnya cina nie menggunakan kuasa yang dia ada merampas tanah yayasan selangor.

Cerita lanjut: klik sini

"Jadikan Malaysia Negara Kristian" Saifuddin Abdullah Tak Percaya Pada Ustaz Nasa...

Posted: 13 Oct 2012 01:00 AM PDT



Ahli majlis tertinggi Umno Datuk Saifuddin Abdullah menggesa bekas  timbalan presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa mengemukakan bukti kukuh bagi menyokong dakwaan bahawa satu majlis kesyukuran yang diadakan di Sarawak tahun lalu menganjurkan doa supaya "Malaysia menjadi negara Kristian".

Nasharuddin dilaporkan mendakwa, majlis itu berlangsung selepas pilihan raya negeri Sarawak.

Saifuddin berkata kenyataan demikian menyuburkan budaya politik pertentangan di Malaysia sehingga membawa kepada budaya takut dan curiga-mencurigai dalam masyarakat.

"Kita tahu di Sarawak ada ramai penganut Kristian tetapi sama ada ada atau tidak idea seperti yang disebutkan itu, saya lebih suka tak cakap perkara begitu kecuali saya ada bukti yang kukuh.

"Saya bimbang dan saya tak akan sebut benda begitu kerana saya tak mahu menambah budaya takut.

"Jadi saya harap Nasha ada bukti yang kukuh," katanya kepada Malaysiakini.

Komen aku: kalau dah bengong tetap bengong la, buat apa najib simpan makhluk macam nie dalam kabinet dia, kalau nak bukti, pergi interviwe razali abd rahman, bekas ahli dap melayu, dia boleh cerita dekat kau A-Z pasal perancangan tu, ini payahnya kalau ada timbalan menteri 'bodoh tak boleh di ajar, cerdik tak boleh di ikut"

Belantan

Posted: 13 Oct 2012 11:05 PM PDT

Belantan


Rakyat tuntut PKNS ambil alih hutang?

Posted: 13 Oct 2012 08:02 PM PDT


Kamarudin Ahmad (kanan) dan Rushdan Mohamed (tengah) menunjukkan writ saman dan manifesto pilihan raya kerajaan Selangor di Mahkamah Tinggi, Shah Alam, semalam

Penduduk Pangsapuri Desa Mentari Jaya, Petaling Jaya mendakwa sebanyak 300 unit pangsapuri kos rendah Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) di kawasan itu telah dilelong pada tahun ini berikutan kegagalan para pembelinya membayar hutang rumah tersebut.

Pengerusi Persatuan Kebajikan Masyarakat India Pangsapuri Desa Mentari Jaya, Siva Murugan, 42, berkata, penduduk juga pernah didatangi pihak luar yang mengatakan rumah mereka sudah dibeli dan mengarahkan pembeli keluar daripada kediaman mereka.

Katanya, keadaan itu mendorong seramai 100 penduduk pangsapuri mengambil keputusan mengadakan demonstrasi aman di hadapan pejabat PKNS Laman Seri, Seksyen 13 di sini bagi menuntut PKNS menyelamatkan rumah mereka daripada dilelong.

Dalam demonstrasi itu, penduduk menyerahkan notis tuntutan kepada Pengurus Perhubungan Awam PKNS, Ishak Hashim yang meminta perbadanan tersebut mengambil alih hutang mereka yang berjumlah RM10 juta .

Siva menjelaskan, penduduk mahu kerajaan negeri mengambil alih hutang kediaman mereka kerana kebanyakan penduduk di pangsapuri tersebut merupakan orang miskin.

Bayangkan gaji penduduk hanya RM1,500 dan kami perlu membayar hutang rumah RM350 sebulan, mahu menghantar anak-anak ke sekolah dan perbelanjaan harian lagi.

Kami mahu kerajaan negeri mengotakan janji mereka yang mengatakan akan membantu rakyat miskin tetapi sehingga sekarang janji tinggal janji dan akhirnya rakyat juga yang merana," katanya kepada pemberita selepas menyerahkan memorandum tersebut di sini hari ini.

Tuntutan tersebut dibuat kerana sebelum ini Kerajaan Negeri Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor telah menggunakan PKNS untuk menyelesaikan hutang Talam Corporation Berhad.

Pada 1 Oktober lalu, PKNS menerima tuntutan daripada 350 pembeli rumah dari Shah Alam, Taman Datuk Harun dan Kelana Jaya dekat sini agar perbadanan itu mengambil alih hutang rumah mereka yang keseluruhannya berjumlah RM50 juta bagi menyelamatkannya daripada dilelong.

Dua hari selepas itu, perbadanan tersebut menerima lagi tuntutan daripada 200 pembeli rumah di sekitar Shah Alam yang turut menuntut PKNS mengambil alih hutang kediaman mereka yang berjumlah RM15 juta.

Pada 5 Oktober pula, seramai 200 lagi pembeli rumah PKNS dari Kampung Lindungan dan Desa Mentari, Petaling Jaya berkumpul bagi menuntut perbadanan tersebut mengambil alih hutang rumah mereka yang berjumlah RM12 juta daripada pihak bank.

Malah, pada 8 Oktober lalu, PKNS turut menerima tuntutan 100 lagi pembeli rumah daripada Pangsapuri Permai, perumahan Sri Manja dan Taman Medan, Petaling Jaya agar perbadanan tersebut mengambil alih hutang rumah mereka yang keseluruhannya berjumlah RM10 juta.

Kelmarin, 200 lagi pembeli rumah PKNS dari Pangsapuri Seksyen 7, Seksyen 20, Rimba Jaya dan Hicom berkumpul bagi menuntut perbadanan tersebut mengambil alih hutang rumah mereka yang berjumlah RM12 juta daripada pihak bank.

Keseluruhannya, perbadanan tersebut telah menerima sebanyak 1,150 tuntutan daripada pembeli rumah PKNS sekitar sini yang berjumlah RM109 juta agar PKNS mengambil alih hutang kediaman mereka.

Suara Politik
Taminsari

Hasan Ali Desak Nik Aziz Lepas Jawatan Mursyidul Am?

Posted: 13 Oct 2012 09:14 AM PDT



Bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali mendesak Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat supaya melepaskan jawatannya sebagai Mursyidul Am Pas susulan kenyataannya mempertahankan kerjasama Pas dengan DAP.

Beliau yang dipecat oleh parti itu awal tahun ini berkata, Nik Aziz sewajarnya menyerahkan tanggungjawab itu kepada timbalannya, Datuk Dr Haron Din yang dilihat lebih berupaya dan berwibawa.

"Mungkin sudah sampai masanya sebelum nasi menjadi bubur, TGNA (Nik Aziz) memikirkan untuk menyerahkan tanggungjawab besar sebagai Mursyidul Am kepada timbalannya, yang saya yakin mempunyai kemampuan dan kewibawaan yang setara dengan beliau," katanya dalam satu tulisan pada laman sosial beliau semalam.

Hasan berkata, "saya berpendapat demi untuk menjaga keutuhan dalam Pas dan menjadikan Pas terus berdarjat dan bermartabat sebagai 'custodian' kepada perjuangan Islam, TGNA (Nik Aziz) perlu menoleh ke belakang untuk bermuhasabah."

Oleh itu katanya, sudah sampai masanya bagi Nik Aziz untuk merenung sejauh-jauhnya tentang kehadiran beliau dalam hierarki kepimpinan Pas sama ada benar-benar menguntungkan atau merugikan bukan sahaja Pas sebagai sebuah parti Islam tetapi yang lebih penting perjuangan Pas itu sendiri termasuklah imej, kehebatan dan keagungan Islam itu sendiri.

Kelmarin, Mursyidul Am Pas mengeluarkan kenyataan menyatakan DAP tidak pernah mengganggu Pas, malah beliau menegaskan kerjasama antara dua parti itu perlu untuk mencapai kemenangan dalam Pilihan Raya Umum ke-13.


Rabu lalu, Hasan jga menyokong kenyataan bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa, yang antara lain berkata, Pas tidak seharusnya mengutamakan kuasa semata-mata dan meletakkan perjuangan Islam di tempat kedua.

Malah dalam kenyataan tempoh hari beliau menyifatkan kenyataan Nasharudin menunjukkan Majlis Syura yang diketuai oleh Nik Aziz sudah mula kembali berwibawa.

Hasan Ali yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Gombak Setia menyifatkan kenyataan Nik Aziz, yang juga Menteri Besar Kelantan, kelmarin sebagai "agak keterlaluan" susulan secara terang-terangan menyatakan DAP sebagai tidak pernah mengganggu Pas malah menggangkat martabat parti itu sebagai rakan kongsi yang akan menjamin kemenangan Pas dalam Pilihan Raya Umum ke-13 nanti.

"Kenyataan tersebut tidak layak lagi akan menghiris hati dan perasaan ahli dan penyokong Pas yang sudah tidak menahan perasaan sabar akibat daripada bertambah berani dan ghairahnya pimpinan DAP menghina Islam.

"Saya bimbang kenyataan-kenyataan 'supreme' ini akan menjadikan pimpinan DAP dan sebahagian daripada pimpinan Pas daripada golongan parasit terus mendapat pembelaan dan menjadikan mereka lebih ganas menghentam Islam dan perjuangan Pas disebabkan "peluru" yang disediakan oleh TGNA," kata Hasan.

Hasan juga berkata, Nik Aziz tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan seumpama itu kerana ramai pimpinan Pas sebelum ini menyanggah pendirian Pengerusi DAP, Karpal Singh dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang yang berterusan menghina serta menentang perjuangan Pas untuk melaksanakan hudud.

Malah katanya, Nik Aziz juga pernah menyebutkan akan meneruskan hudud di Kelantan meski pun didatangi DAP.

"Tuan Guru Nik Aziz perlu menoleh ke belakang untuk bermuhasabah. Sudah sampai masanya bagi Nik Aziz untuk merenung sejauh-jauhnya tentang kehadiran beliau dalam hierarki kepimpinan Pas sama ada benar-benar menguntungkan atau merugikan," katanya lagi.


BERIKUT KENYATAAN PENUH DR HASAN ALI:

Saya tertarik dan terpanggil untuk memberi sedikit ulasan kepada kenyataan daripada Tuan Guru Nik Aziz (TGNA) yang juga merupakan Mursyidul Am Pas.

Seperti yang diketahui TGNA mempunyai kedudukan istimewa di dalam Pas. Bagi kebanyakan ahli dan penyokong Pas, mereka menganggap TGNA segala-galanya. Beliaulah Mursyidul Am. Beliaulah "Presiden". Beliaulah Menteri Besar dan beliaulah Tok Guru dari sudut agama.

Kedudukan yang sedemikian bagi saya adalah pemberian ALLAH kepada beliau. Setiap satu kedudukan termasuk dirinya sebagai hamba ALLAH mempunyai tanggungjawab yang begitu besar bukan sahaja di kalangan ahli dan penyokong Pas tetapi yang lebih penting disisi ALLAH SWT.

Saya sendiri dan mungkin orang lain juga merasa begitu kerdil untuk membuat ulasan terhadap sebarang kenyataan yang dibuat oleh TGNA atas kedudukan beliau yang begitu supreme dikotak pemikiran ahli dan penyokong Pas.

Ketiadaan ahli dan penyokong yang berupaya untuk menyanggah pendapat beliau yang setengah-setengahnya begitu ganjil bukan sahaja dari segi perkataan malah dari segi implikasi kenyataan yang dikeluarkan yang mungkin atas supremenya beliau, beliau dan orang-orang dalam lingkungan beliau tidak menyedarinya. Saya tidak perlu mengulangi kenyataan yang mana, waktu bila yang termasuk dalam kategori ini.

Untuk menyatakan DAP tidak pernah mengganggu Pas dan DAP juga merupakan rakan kongsi yang akan menjamin kemenangan Pas dalam PRU13, bagi saya agak keterlaluan.

Bagi saya juga kenyataan sedemikian tidak seharusnya dikeluarkan oleh seorang yang mempunyai 'stature' seperti yang disebutkan diatas. Lupakah TGNA dan orang-orang disekeliling beliau bahawa TGNA pernah beberapa kali menyanggah pendirian Karpal Singh dan Lim Kit Siang yang berterusan menghina dan menentang perjuangan Pas untuk melaksanakan hudud?

Kita tidak lupa, beliau juga pernah menyebutkan akan meneruskan hudud di Kelantan dalam keadaan apa pun yang di datangkan oleh DAP? Kita juga masih ingat betapa tegasnya beliau mengatasi mana-mana pimpinan Pas yang lain menyatakan perasaan dengan menggunakan perkataan-perkataan yang adakalanya tidak layak oleh seseorang yang dianggap begitu 'supreme'.

Bagi saya kedua-dua kenyataan terakhir TGNA mempunyai dua implikasi besar.

Pertama, kenyataan tersebut tidak layak lagi akan menghiris hati dan perasaan ahli dan penyokong Pas yang sudah tidak menahan perasaan sabar akibat daripada bertambah berani dan ghairahnya pimpinan DAP menghina Islam.

Kedua, saya bimbang kenyataan-kenyataan supreme ini akan menjadikan pimpinan DAP dan sebahagian daripada pimpinan Pas daripada golongan parasit terus mendapat pembelaan dan menjadikan mereka lebih ganas menghentam Islam dan perjuangan Pas disebabkan "peluru" yang disediakan oleh TGNA.

Saya berpendapat demi untuk menjaga keutuhan dalam Pas dan menjadikan Pas terus berdarjat dan bermartabat sebagai "custodian" kepada perjuangan Islam, TGNA perlu menoleh ke belakang untuk bermuhasabah.

Sudah sampai masanya bagi TGNA untuk merenung sejauh-jauhnya tentang kehadiran beliau dalam hierarki kepimpinan Pas sama da benar-benar menguntungkan atau merugikan bukan sahaja Pas sebagai sebuah parti Islam tetapi yang lebih penting perjuangan Pas itu sendiri termasuklah imej, kehebatan dan keagungan Islam itu sendiri.

Mungkin sudah sampai masanya sebelum nasi menjadi bubur, TGNA memikirkan untuk menyerahkan tanggungjawab besar sebagai Mursyidul Am kepada timbalannya yang saya yakin mempunyai kemampuan dan kewibawaan yang setara dengan beliau.

Suara Politik
Taminsari

Selcat umpama 'kucing tidur'?

Posted: 13 Oct 2012 02:16 AM PDT



Jawatankuasa Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan Selangor (Selcat) diumpamakan seperti 'kucing tidur' (sleeping cat) kerana gagal mengambil sebarang tindakan terhadap tiga aduan yang dibuat oleh bekas ketua-ketua cawangan DAP negeri ini.

Aduan-aduan tersebut ialah mengenai pengendalian wang sewaan Pusat Perkhidmatan Ahli Parlimen Serdang 3 di Cheras, Kuala Lumpur yang mempunyai elemen rasuah sementara aduan kedua dan ketiga adalah aduan terhadap salah laku pemimpin-pemimpin DAP Selangor.

Menurut bekas Ketua DAP cawangan Teluk Manggis, Sungai Pelek, Sepang dekat sini, Mahful Wahid, Selcat sepatutnya menyiasat setiap aduan yang dibuat oleh rakyat terutama mengenai ahli DAP negeri memandangkan Naib Pengerusinya, Datuk Teng Chang Kim juga Pengerusi Selcat.

"Banyak kepincangan wujud dalam kerajaan negeri Selangor hari ini yang menunjukkan layanan tidak adil Selcat kepada aduan-aduan yang dibuat oleh rakyat terhadap pemimpin DAP.

"Sepatutnya aduan yang dibuat oleh rakyat disiasat dan dibicarakan dengan adil. Tetapi Selcat mengamalkan sikap pilih kasih atau kronisme dalam mengadili sesuatu aduan, jika ada aduan yang menyentuh kepentingan DAP, aduan itu akan diketepikan," dakwanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyerahkan sekali lagi surat aduan berhubung salah laku pemimpin DAP kepada kakitangan pejabat Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) di Bangunan Annex di sini hari ini.

Turut mengiringi beliau ialah bekas Ketua DAP cawangan Pantai Sepang Putra, R. Vellaisamy dan bekas Juruaudit DAP cawangan Serdang Baru Seri Kembangan, Yap Kon Min.

Kesemua mereka kemudian berhimpun secara aman di hadapan Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri sambil mempamerkan sepanduk yang tertera perkataan Selcat Sleeping Cat, Cocky (angkuh), Arrogant (sombong) dan Tidak Tulus.

Kata Mahful, mereka memberi tempoh 14 hari kepada Selcat untuk mengambil tindakan terhadap aduan-aduan yang dibuat pada 8 Mei lalu dan hari ini.

Sementara itu Kon Min mempersoalkan mengapa separuh daripada sewa sebanyak RM1,000 sumbangan kerajaan negeri untuk bayaran Pusat Perkhidmatan Ahli Parlimen Serdang 3 di Cheras, masuk ke tabung pusat perkhidmatan tersebut.

"Selain aduan terhadap pusat perkhidmatan tersebut, kami turut membuat dua aduan kes salah laku beberapa pemimpin DAP kepada Selcat yang mana kes sama turut dilaporkan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) beberapa bulan lepas dengan bantuan Tan Tee Beng (Ahli Parlimen-Nibong Tebal).

"Jika aduan kali kedua ini tetap tidak dilayan, kami semua akan menghadiahkan Chang Kim sehelai permaidani, agar mudah pihak Selcat melindungi kesemua aduan rakyat di bawahnya," katanya.

Suara Politik
Taminsari

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 13 Oct 2012 09:53 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


AIR MANI DAN PEMIMPIN PAS.

Posted: 13 Oct 2012 11:29 AM PDT

CONTOH DUNGUISME DAN BEBALISME POLITIK BARU.

Posted: 13 Oct 2012 12:12 AM PDT

PenangWasabi

Posted: 13 Oct 2012 09:32 PM PDT

PenangWasabi


Nampak sangat Pakatan pembohong, kata tak kenal Soros?

Posted: 13 Oct 2012 01:32 AM PDT



Pakatan: Kami tidak kenal George Soros

MP Pakatan Rakyat hari ini menolak dakwaan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa undi untuk pembangkang adalah umpama undi untuk jutawan George Soros.

MP Petaling Jaya Utara Tony Pua juga berkata, Pakatan tidak mempunyai apa-apa hubungan dengan Soros.

"Kami tidak ada hubungan apa-apa dengan George Soros. Kami tidak kenal George Soros," katanya.

Tambahnya, Pakatan tidak mempunyai agenda Yahudi dan turut menyokong perjuangan masyarakat Palestin ke atas penindasan rejim Israel di negara tersebut, katanya.

Kalau nak menipu pun biarlah bertempat la Tony Puaka? Yang ini apa cerita...!!! Lu punya kawan kasi bodek ka sama itu Soros ka...!!!


Penang Wasabi..

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 13 Oct 2012 09:25 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Email Daripada Seorang Pengundi Berbangsa Cina Yang Kecewa Dengan Pakatan PKR-DAP-PAS di Selangor

Posted: 13 Oct 2012 08:01 PM PDT



I voted for a change in 2008. Hold on. Let me rephrase that, I voted for better tomorrow in 2008.
Born to a low income Chinese family, everything about me in adulthood is average at best. Contrary to popular belief that Chinese in Malaysia earns more than the other races, to be honest I don't earn a 5-figure salary after 20 years of working, neither do I have a penchant for business. Like most average Chinese who works for big corporations, living in KL can be quite difficult.
Raising two preschool children with wife who is not working, I live on paycheque-to-paycheque basis. My aging father and mother-in-law are staying with us, shortly after the twins were born. Our rented terrace house in Puchong is vulnerable to all sort of problems, from roof leaks to wall cracks to termite attack. While Puchong may not be the best place to live, but do I have a choice? At least it is better than Cheras!. Often we have to cramp for space but we make do. Since I don't intend to make this the letter a venue for my sob story, generally I'm not complaining, but what I do know that things can be better.
Lost within the foray of election campaign in 2008, I thought it was impossible for the incumbent government to top the offer and promises made by Pakatan Rakyat in so far as Selangor is concerned. Consistently feeling jilted, denounced and sidelined by UMNO-controlled Barisan, I didn't think twice before voting for Pakatan.
But post 2008 general election, politics (or in this case politicians) and the act of fulfilling promises for Selangor became strangers. I waited in vain for the direct financial help to ease the burden of my family's expenses as a middle income earner, it didn't happen. Allow me to be specific.
Pakatan Rakyat promised in 2008 to give free education to all preschool children in Selangor between the ages of 5 to 6-years old. In 2011, the twins turned 5 years old, but I still have to pay RM150 a month for each child in kindergarten's fee. Perhaps they needed time to make the plan for the free preschool education to materialize, but as they now seek for fresh mandate to govern Selangor again in GE13, I am still paying for preschool education fees for the twins until they start Primary 1 next year. Did my life or family life changed after voting Pakatan?
So, calculatedly speaking, if I am paying RM150 a month per child for preschool education, I have to fork out RM3,600 a year in education fees alone. Fine, let's move on to another matter
One of the most attractive pledges made by Pakatan Rakyat in 2008 which attracted me to vote was the special allowance between RM150 to RM 250 per month to all fulltime housewives in Selangor.  The prospect of getting that extra, however little that is to you, will make a difference to my big family. It could easily help with the grocery or utility bill. Of course that, too, didn't happen. If it happens (which is not the case) my wife and I will have an extra of RM3,000 a year. Fine, let's move on again.
My wife and I have always been hoping to own a place as soon as we can afford it. The renting has been going on since our dating days and frankly I am quite sick of it. Owning a property will make a smart investment if things get bad in the future. So I fell for Pakatan's promise to 'aid' every Selangor citizen to own a home. Clearly, the aid never came. We are still renting the house we live in now.
And if the reports by the newspaper and internet bear any truth at all, I know Pakatan has a lot more to answer for undelivered promises in Selangor. Forgive my ignorance, but I don't see them actively establishing religious institutions other than Islam as promised. And I wonder, is our religion inferior to the great Islam professed by the majority of this country?
What about the promise to give free medical services to all Selangor citizens above the age of 65? Despite me constantly bashing and criticizing Federal Government, my father and mother-in-law still frequent the free 1Malaysia clinic. Both suffering from diabetes and hypertension, they are still waiting for the free medical services promised by Pakatan Rakyat. I asked myself, why did I refuse to acknowledge Pakatans's failure in delivering its promises? My pride stopped me from answering.
I don't know much about property, as you know, I haven't even bought one myself. But I remember Pakatan's promise to lower residential taxes by 20% and 10% on commercial premises in Selangor. I haven't seen that happening anywhere. Since this is not directly related to me, I let go of this promise too.
But the biggest joke of them all is when Pakatan scoffed at RM900 minimum wage introduced last year. To me, it's better the RM900 than the lies to defend poor people like farmers and fishermen by implementing a minimum wage of RM1,200! Did Pakatan Selangor make that happen? No.
Regardless what Pakatan has in store with regards to their political manifesto to gain more voters via PKR Buku Jingga  or Belanjawan Pakatan Rakyat 2013, it is very clear to me what has been promised to the people versus what is being implemented in reality is two different thing.
For a Selangor born Chinese, my vote for Pakatan has now directly costs me RM6,600 a year on the kindergarten's fee and housewife's allowance.
Remember, just like everyone else, I voted for a change in 2008. However, with all the undelivered promises and series of excuses,  clearly I am not going to make the same mistake again.

KS Lee
Puchong

Tindakan Tegas Perlu Diambil Terhadap Penghina Agama Islam Ini

Posted: 13 Oct 2012 11:52 AM PDT

Nik Aziz Terlupa Fakta Bahawa PAS Juga Pernah Perjuangkan Bangsa

Posted: 13 Oct 2012 08:00 AM PDT


Video Kerajaan Akan Perjelas 111 Titik Sentuhan Rakyat Dalam Bajet 2013

Posted: 13 Oct 2012 06:00 AM PDT


Video Bukti Pembangkang Keliru Dengan Kabinet Bayangan Mereka Sendiri

Posted: 13 Oct 2012 04:00 AM PDT


Bajet Bayangan PR Mudaratkan Negara

Posted: 13 Oct 2012 02:30 AM PDT


Video Bahaya DAP Kepada Umat Islam Di Malaysia

Posted: 13 Oct 2012 01:36 AM PDT


PISAU.NET

Posted: 13 Oct 2012 09:08 PM PDT

PISAU.NET


George Soros Minta Nak Jumpa Saya – PM

Posted: 13 Oct 2012 08:20 PM PDT

Usaha sebuah portal pembangkang hendak belit dan putar satu pertemuan 'courtesy call' yang pernah diadakan antara Datuk Seri Najib Tun Razak dengan George Soros nampaknya tidak begitu menjadi. Semua orang faham kenapa portal yang didakwa ada terima dana dari orang yang dilabel sebagai penyangak mata wang itu begitu gairah hendak menjadikan pertemuan itu satu isu.


Senang cakap umpamanya beginilah gambaran yang cuba dipancarkan…kalau kamu tuduh kami terima wang dari Soros…yang kamu jumpa dia itu kenapa?


Bodoh sangatlah pengendali portal itu tidak faham politik dan urusan kerja seorang Perdana Menteri dimana ada orang itu dan orang ini hendak bertemu dengannya.Ini termasuk sewaktu lawatan ke luar negara.


Semua orang tahu setiap tahun Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng datang ke rumah terbuka Hari Raya Perdana Menteri.Apakah itu bermaksud ada apa-apa antara mereka.
Atau Najib pernah minum teh tarik sejenak dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim di bilik VIP Parlimen tidak lama dulu.Apakah itu sudah tanda mereka OK.


Sebab itu Perdana Menteri nampak relaks sahaja ketika soalan mengenai laporan portal itu berhubung pertemuannya dengan Soros ditujukan wartawan padanya semasa sidang akhbar selepas mempengerusikan Mesyuarat Dewan Tertinggi Barisan Nasional di PWTC Jumaat malam.
Portal itu melaporkan pertemuan itu berlangsung pada 27 September 2010 semasa Najib menghadiri sidang Bangsa-Bangsa Bersatu di New York.


Beliau mengesahkan memang benar mereka ada bertemu.Katanya ia cuma ' courtesy call' (kunjungan hormat) atas permintaan Soros sendiri.


"Ya, memang saya berjumpa dengannya. Apa salah dengan itu?. Ia adalah kunjung hormat biasa antara dua pihak,"katanya.


Beliau juga selamba secara berjenaka kata ,"tak perlu dibimbangi. Tidak ada isu untuk menjatuhkan kerajaan. Tak bincang pun untuk dapat kewangan. Tak ada niat jahat."

Menurut Perdana Menteri sebelum ini Tun Dr Mahathir Mohamad sendiri pernah juma dengan Soros – Agendadaily



Pisau kata "kalau bukan bodoh bukan haprak pakatan namanya"

ANWAR GALAS BEBAN SCORPENE SETELAH SUARAM GAGAL

Posted: 13 Oct 2012 08:56 AM PDT

Pembohongan pembangkang dalam isu kapal selam Scorpene nampaknya tidak boleh diselindungi lagi.

Apatah lagi isu yang dijadikan senjata politik oleh Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim sejak tahun 2008 tidak mampu lagi dipertahankan apabila sedikit demi sedikit kebenaran mengenai kedudukan sebenar isu tersebut telah dibongkar.


Terbaru. Yves Charpenel, seorang pendakwa kerajaan Perancis yang terkenal telah menafikan laporan-laporan media pro pembangkang yang tersebar selama ini bahawa isu Scorpene sedang dibicarakan di Perancis.


Pembangkang menyebar dakyahnya bahawa kononnya penyiasatan (bukannya perbicaraan) yang sedang berlangsung adalah hasil laporan yang dibuat oleh pihak Suaram pada 2009 terhadap syarikat milik kerajaan Perancis, DCNS yang dituduh membayar komisyen kepada pihak tertentu di Malaysia dalam urusan pembelian dua kapal selam tersebut pada tahun 2002.


Di bawah undang-undang Perancis pembayaran sebarang komisyen dalam urusan seperti ini adalah tidak dibenarkan.


Sebelum ini Ketua Pembangkang sanggup terbang ke Paris untuk menjemput dua orang peguam yang mewakili Suaram dan seorang peguam mewakili DCNS untuk memberi taklimat kepada semua ahli parlimen Pakatan Rakyat.


Usaha ini menunjukkan bahawa pembangkang kini berada dalam keadaan gelisah dan panik kerana isu Scorpene kini dilihat boleh memakan diri mereka sendiri jika tidak diurus dengan sebaik mungkin.


Sebab itulah Anwar terpaksa mengambil alih peranan yang pernah dimainkan oleh Suaram sebelum ini untuk mempastikan isu Scorpene terus hidup.


Bagaimanapun usaha Anwar ini juga akan turut gagal kerana kini rakyat Malaysia sudah tahu siapa dalang sebenar isu Scorpene selama ini.


Ia bukannya Suaram yang hanya merupakan satu cabang daripada PKR tetapi 'mastermind' sebenarnya tidak lain tidak bukan adalah Anwar sendiri.


Sehari selepas kenyataan Charpenel, balaci Anwar, Tian Chua terus mempertahankan fantasi yang dimainkan pembangkang bahawa penyiasatan masih terus dijalankan yang menjurus kepada perbicaraan.


Bak kata orang kalau sudah mula berbohong, maka terpaksa korek lubang lain untuk menutup pembohongan yang telah dibuat.


Lama kelamaan lubang semakin besar dan akhirnya tidak boleh ditutup lagi dan yang berbohong akan jatuh ke dalam lubang yang digalinya sendiri.


Anwar masih berfikir dan yakin isu Scorpene masih mampu untuk menggugat kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada pilihan raya umum ke 13 kelak.


Beliau berfikir mimpinya untuk ke Putrajaya boleh digapai dengan mengeksploitasi isu itu.


Namun beliau gagal memahami bahawa isu Scorpene atau mana-mana isu yang dipolitikkan sekali pun boleh melarat dalam bentuk dua reaksi - samada ia boleh membantu kerjaya politik seseorang yang mencetuskannya atau sebaliknya isu tersebut akan membaham dan menjahanamkan impian seseorang.


Kelihatan Anwar sekarang terjerat dalam pilihan kedua kerana permainan yang dimulakan oleh apparatnya yang bernama Suaram tiga tahun lalu, bukannya semakin menguntungkan beliau tetapi telah menjadi sebagai liabiliti terbesar yang bakal memusnahkan buaian mimpi pembangkang bertapak di Putrajaya.


Tian Chua, Sivarasa, Cynthia Gabriel dan geng yang sama-sama melakar komplot Scorpene menyedari hakikat ini bahawa masa untuk kebenaran terbongkar sudah amat hampir.


Mereka dilihat tidak lagi mampu meneruskan strategi tersebut secara efektif lalu menyerahkan tanggungjawab tersebut di atas pundak Anwar.


Anwar pula sudah tentu tidak mampu menggalas beban Scorpene seorang diri tanpa bantuan budak-budak suruhannya.


Jika ini berlaku, kekuatan pembangkang terutamanya PKR yang dibina di atas landasan pembohongan demi pembohongan dalam isu ini, akan menjadi petanda parti itu pada PRU13 nanti.


Malah rakan kongsi Anwar, DAP dan PAS juga tidak mempunyai kekuatan untuk terus mendokong isu ini dan mereka juga akhirnya akan meninggalkan PKR keseorangan menangani isu Scorpene yang sudah kekeringan modal.


Hakikat isu sudahpun dijelaskan oleh Ketua Audit Negara bahawa pembelian dua kapal selam itu telah mematuhi semua prosedur perundangan.


Tidak ada perbicaraan seperti mana yang ditegaskan oleh Charpenel maka dengan itu Suaram telah berbohong kepada rakyat apabila mendakwa beberapa individu termasuk Perdana Menteri telah disepina untuk hadir di mahkamah Perancis.


Malah kematian wanita Altantuya Shaariibuu juga tidak ada kena mengena dengan isu Scorpene seperti mana yang ingin dikaitkan oleh pembangkang.


Semua maklumat yang telah tersebar secara meluas oleh media pembangkang selama ini untuk membohongi rakyat adalah hasil pintalan fantasi seorang bernama Anwar yang teringin sangat menjadi Perdana Menteri.

Nik Aziz Sahkan DAP Parti Tonggak Pakatan Rakyat

Posted: 12 Oct 2012 10:33 PM PDT

Beberapa bulan lepas, kita pernah dikejutkan dengan kebocoran maklumat pembahagian kerusi di antara parti-parti pembangkang dalam Pakatan Rakyat (PR) yang mana DAP telah mendapat kuota bertanding kerusi parlimen yang paling tinggi berbanding PKR dan PAS.

Pada awalnya, PR berkeras menyatakan maklumat dalaman yang hangat diperkatakan umum tika itu hanyalah propaganda BN, namun selepas itu tiba-tiba sahaja PR telah mengadakan mesyuarat tergempar meminda semula kuota pembahagian kerusi parlimen di antara mereka. Pelik bukan?

Pendedahan tersebut menarik perhatian ramai kerana sejak wujudnya PR, segala tindak tanduk gabungan itu dilihat condong mengikut dasar liberal DAP, sementara PKR sinonim sebagai pendukung DAP, manakala kehadiran PAS pula kelihatan sekadar bertaraf balaci suruhan sahaja.

Dengan kata lain, DAP telah berubah menjadi tonggak utama dan mendominasi arah tuju PR, sedangkan sepatutnya sebagai parti yang paling tua dan dilihat lebih kuat berbanding parti lain dalam PR, sewajarnya PAS yang menjadi penentu haluan dan dasar PR.

Setelah reda seketika isu dominasi DAP dalam PR, tidak semena-mena Sasterawan Negara, Prof Emeritus Datuk Dr Shahnon Ahmad pula tampil menyuarakan kekesalannya kerana PAS kini diibaratkan seperti pak turut kepada DAP.

Shahnon yang pernah mewakili PAS sebagai Ahli Parlimen di Sik, Kedah tanpa berselindung mengkritik kerjasama PAS dan DAP yang disifatkannya telah bercanggah dengan tuntutan Islam.

Katanya, pendekatan di zaman Rasulullah SAW yang bekerjasama dengan kaum Yahudi, Kristian dan munafik waktu itu langsung tidak sama seperti kerjasama PAS dengan DAP tika ini kerana ketika itu Islam yang memerintah dan memimpin kaum-kaum berkenaan.

Jelas Shahnon teramat kecewa melihat senario semasa di mana PAS terlalu mengikut rentak DAP sehingga mengorbankan banyak prinsip dan dasar perjuangan Islam.

Kenyataan Shahnon itu sebenarnya secara tersurat dan tersiratnya telah mengesahkan parti utama yang sedang menguasai halatuju PR sekarang ini ialah DAP dan bukannya PAS.

Namun kritikan dan kekesalan Shahnon nampaknya tidak berbekas di hati Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat apabila dalam reaksi balasnya, beliau mempertikaikan kritikan itu dengan mengaitkan konon Shahnon telah terpengaruh dengan propaganda media UMNO.

Orang PAS sendiri yang mempertikaikan hubungan parti itu dengan DAP, alih-alih UMNO pula yang dijadikan kambing hitam. Ajaib, unik dan pelik benar sikap pemimpin tertinggi PAS ini.

Nik Aziz yang juga adalah Menteri Besar Kelantan, dalam kenyataan balasnya itu juga secara terbuka mengakui peri pentingnya kerjasama PAS dengan DAP demi untuk mencapai kemenangan dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Dalam perkembangan berkaitan, ketika ditanya perihal kenyataan bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa yang mengkritik dasar PAS yang terlampau mengutamakan kuasa dan amat bergantung harap pada DAP berbanding prioriti mendahulukan prinsip Islam, Nik Aziz secara terbuka mengakui PAS memerlukan sokongan pengundi Cina DAP untuk menjamin kemenangan duniawi.

Jelas dari kenyataan MB Kelantan itu, betapa besar harapannya pada DAP. Dengan kata mudah, pengakuan Nik Aziz itu mengesahkan tonggak sebenar PR adalah DAP dan PAS pula hanyalah balaci dan keldai tunggangan semata-mata.

Berpuluh tahun dulu kita tidak lupa dengan sikap PAS yang cukup alergik dan fobia melihat kerjasama antara UMNO-MCA-MIC yang membentuk PERIKATAN kemudiannya dikenali sebagai Barisan Nasional.

Saban hari waktu itu pemimpin PAS menghasut orang Melayu Islam supaya menjauhi UMNO kerana didakwa telah jatuh kafir selepas redha mengadakan kerjasama dengan orang bukan Islam.

Kini, PAS menjilat kembali ludahnya malah dimasa yang sama secara sedar telah mengiktiraf kepentingan DAP sebagai tonggak utama demi membolehkan PAS mengejar kuasa duniawi. Prinsip negara Islam dan hukum hudud hilang entah ke mana, sebaliknya yang menjadi tatapan sekarang ialah, PAS terus kekal sebagai balaci DAP.

r b f

Posted: 13 Oct 2012 07:22 PM PDT

r b f


Jurulatih Selangor Tidur Lena Dua Malam Berturut-Turut Dibuai Mimpi Indah

Posted: 13 Oct 2012 07:16 PM PDT


Apa khabar jurulatih Selangor ?

Dengar cerita sudah dua malam tidur tak sedar-sedar kerana dibuai mimpi indah menjulang Piala Malaysia ?


Ajihs Nasi Lemak kini popular sekelip mata walaupun terpaksa dibayar dengan kad kuning. 

Selepas ini silap-silap kena tindakan dari FAM pula. 

Lagilah popular Nasi Lemak Ajihs....

Hi....hi....hi...

Kalau jual di stadium hari perlawanan akhir nanti, setakat 2-3 ribu bungkus senang-senang habis....

Ke FB Ajish Nasi Lemak.....klik sini......

Mutiara Kata 5 : Penyokong Pas Bebal - Anwar Ibrahim

Posted: 13 Oct 2012 06:52 AM PDT


Penyokong Pas Bebal....

Kini dah 14 tahun Anwar bersama Pas, pernah dia minta maaf ???

Penyokong Pas Bebal....


Penyokong Pas Bebal....

Penyokong Pas tukang takbir bila Anwar ceramah......

Penyokong Pas bebal....

Penyokong Pas kini menjulang seorang peliwat yang pernah kata mereka bebal.....

Penyokong Pas Bebal....

Mereka semenangnya bebal......

 Wa....kah....kah...kah.....kah.....


Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 13 Oct 2012 04:18 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


SUARAM Gagal Fitnah Najib Isu SCORPENE.... Bila Lagi Fadiah Nadwa Fikri Mahu Mohon Maaf...??

Posted: 12 Oct 2012 08:39 PM PDT

SUARAM telah pun mengaku bahawa mereka menerima dana dari National Endowment for Democracy (NED) dan Open Society Institute (OSI) iaitu NGO asing yang mana misi utama mereka adalah melakukan  'pertukaran rejim' di negara-negara yang mempunyai nilai ekonomi dan sosial bagi mencapai matlamat Yahudi untuk menguasai dunia.

Kebimbangan mengenai usaha Yahudi untuk menguasai dunia bukanlah satu paranoia umat Islam, tetapi ianya telah disebut dengan tegas di dalam Al-Quran.

Peringatan Allah SWT kepada kita ialah agar bersikap hati-hati kepada bangsa Yahudi kerana mereka tidak akan rela kepada kaum muslim sampai kaum muslim tunduk serta mengikuti kemahuan dan keinginan mereka.

Hari ini, bukan sahaja umat Islam tetapi ramai di kalangan barat sendiri meragui kaum Yahudi, lalu mengkaji dan mendedahkan niat dan strategi Yahudi untuk menakluk dunia melalui berbagai-bagai NGO yang menggunakan berbagai nama yang kononnya membawa niat murni seperti memperjuangkan hak asasi, kebebasan, keadilan dan sebagainya.

Bertitik tolak dari itu, pada 1 Oktober lepas, Rusia telah bertindak tegas dengan mengambil tindakan menutup pejabat NED di negara itu setelah menyedari NGO dari Amerika tersebut mempunyai agenda jahat dan terlibat dalam pengubahan wang haram yang bertentangan dengan undang-undang antarabangsa.

Selain NED, semua rangkaiannya seperti International Republican Institute (IRI), the National Democratic Institute (NDI), the Center for International Private Enterprise (CIPE) and the American Center for International Labor Solidarity (ACILS) juga turut ditutup.

Apa yang berlaku menunjukkan bahawa bukan hanya negara-negara Islam seperti Tunisia, Libya, Mesir atau Syria yang disasarkan oleh Yahudi, tetapi juga negara bukan Islam.  Dan tentu sekali, Malaysia, sebagai satu-satunya negara Islam yang maju dan aman tidak mungkin terlepas dari menjadi sasaran mereka.

Hari ini, hubungan langsung NED dan juga OSI dengan SUARAM dan pembangkang Malaysia bukan lagi rahsia.  Ini terbukti apabila Ketua Pembangkang sendiri, iaitu Anwar Ibrahim tidak segan silu dan langsung tidak bersembunyi atau berahsia mengenai hubungan baiknya dengan pihak ini. 

Untuk itu, Anwar, bagi pihak SUARAM telah ke Perancis baru-baru ini semata-mata untuk 'menjemput' seorang peguam bernama William Bourdon untuk memberi keterangan bagi pihak SUARAM yang sedang berhadapan dengan undang-undang Malaysia dalam kes menerima dana asing yang diragui.

William Bourdon adalah juga peguam kepada George Soros pemilik OSI iaitu seorang penyangak matawang berfahaman liberal yang radikal.  Beliau diketahui umum menjadi 'kilang wang' bagi semua operasi pertukaran rejim yang dirancang oleh rangkaian Yahudi.  


 
Tidak seperti Rusia, NED bergerak di Malaysia melalui perkakasnya iaitu SUARAM dan pembangkang.  Oleh itu, yang bakal menerima akibat jika didapati bersalah dalam kes ini ialah SUARAM dan bukannya NED. 

Dan malang bagi SUARAM kerana NED telah tersilap dengan memandang rendah akan kekuatan sebuah kebenaran serta kebijaksanaan pemimpin Malaysia.  Akibatnya, SUARAM bukan sahaja terpaksa berhadapan dengan undang-undang Malaysia, tetapi juga Perancis. 

Sumber dalaman memberitahu bahawa Mahkamah Perancis dikatakan bakal mendakwa SUARAM setelah mengambil kira beberapa fakta, antaranya: 

1.     SUARAM telah dengan sengaja mewar-warkan apa yang dipanggil mereka 'kertas siasatan' yang mengandungi Dokumen 87 dan Dokumen 144, kononnya diperolehi dari pejabat Pendakwaraya. Sedangkan, siasatan sepatutnya dijalankan secara tertutup dan rahsia. Jika benar wujud 'kertas siasatan' tersebut, maka tindakan SUARAM mewar-warkannya adalah salah dari segi undang-undang. 

2.    Dan jika kertas siasatan ini tidak wujud maka SUARAM telah dengan sengaja dan sedar mempermainkan undang-undang dengan menggunakan nama dan pejabat pendakwaraya Perancis. 

3.    SUARAM juga telah dengan tidak bertanggungjawab mengada-adakan cerita tentang perbicaraan di Perancis, sedangkan ia tidak benar sama sekali. 

4.    SUARAM bertindak terlalu jauh dengan menggunakan nama hakim Perancis, Le Loire, sesuka hati dalam pembohongan mereka. 

5.    SUARAM mengadakan perbicaraan melalui media dengan mendahului siasatan sulit oleh hakim penyiasat Perancis.   

6.    SUARAM menipu menggunakan nama mahkamah Perancis dan membangkitkan persoalan terhadap kecekapan Kementerian Luar Perancis dengan membuat kenyataan mengenai penyerahan sapina kepada warga Malaysia. 

7.    SUARAM dengan sengaja menimbulkan keraguan terhadap polis Perancis dengan menyatakan bahawa Altantuya memasuki negara tersebut yang mana menyanggah kenyataan rasmi polis Perancis yang menafikannya. 

Berita ini membawa makna bahawa pembohongan SUARAM hanyalah setakat ini sahaja. Nampaknya, selepas ini, NED dan OSI perlu bergantung hampir sepenuhnya kepada pembangkang Malaysia untuk meneruskan agenda mereka di negara ini. Namun, dengan hubungan pembangkang dengan Yahudi yang begitu jelas, apakah mereka yakin yang rakyat masih akan terpedaya? 

SIAPA FADIAH NADWA FIKRI..? Bacalah tiga artikel Blog MIK dibawah ini nanti..., kenalilah peranan anak melayu yang berjaya ditunggang oleh SUARAM yang ditaja oleh Yahudi Lahantullaaahhhhh.



BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 13 Oct 2012 03:54 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Sambutan Aidiladha dan Halloween cuba disatukan dalam satu perayaan? Mana sensitiviti pihak bertanggungjawab?

Posted: 13 Oct 2012 04:21 PM PDT

Nampak gayanya masih ramai lagi yang belum sensitif dengan perkata-perkara berkaitan agama Islam yang tidak boleh dicampur adukkan dengan agama lain.

Adakah kerana situasi masa kini yang memaksa keadaan sedemikian berlaku atau sikap lepas tangan pihak-pihak tertentu?

Yang pastinya, akan ada satu pihak yang lain akan mengambil kesempatan ke atas isu-isu seperti dibawah!
MPP Online melaporkan..

Memang panas beb.. Sapa lah punya idea yang bongok sangat bila nak samakan Hari Raya Haji dan juga Hari Halloween di Megamall Kuantan?

Lepas tu, letak backdrop Kaabah sebelah-menyebelah dengan gambar 'hantu labu' yang jadi simbol kepada Halloween tu pulak.. Memang saja nak bikin panas ke?

Kepada yang still tak tahu, Halloween ni merupakan satu perayaan agama Kristian Katolik!

Halloween berasal dari perkataan Hallowe'en yang merupakan kependekan dari All Hallow's Eve (malam sebelum hari All Hallow).

Halloween diambil dari hari perayaan agama Katolik yang bernama Hari Para Orang Kudus (All Saints Holy Day) yang dirayakan 1 November dan pernah dikenali sebagai All Hallows' Day yang merupakan penyingkatan dari All Hallowed Souls.

Dalam bahasa Inggeris, perkataan Hallowed (holy) bererti Orang Kudus.

Hari Para Orang Kudus ditentukan oleh para mubaligh Kristian bertepatan dengan hari perayaan orang gasar dengan alasan ingin orang gasar mempercayai agama Kristian.

Halloween juga di sesetengah tempat dikenali sebagai Hari Para Mendiang (Day of the Dead) yang merayakan kedatangan roh sanak-saudara dan kerabat kembali ke bumi sehingga kini masih disambut di beberapa negara seperti di Brazil, Mexico, dan Filipina.

So.., patut ke Aidiladha disamakan dengan Halloween ni beb? Rela kah kita sebagai umat Islam tengok Hari Raya Haji disamakan dengan perayaan 'hantu' oleh orang kafir??!!!

p/s: Ada pulak beruk-beruk Pakatan dok kata ini semua kerja Umno.. Bangang sungguh puak-puak perasan ahli syorga tuh!!! Apa kena mengena Umno dalam hal ni???

(Gambar) Model cun Indonesia hanya pakai bra dan seluar dalam ketika langgar 7 orang hingga mati

Posted: 13 Oct 2012 09:10 AM PDT

Pada Khamis lepas, seorang model jelita Indonesia, Novi Amalia telah melanggar 7 orang ketika memandu kereta Honda Jazz bernombor pendaftaran B 1864 POP di wilayah Taman Sari, Jakarta.

Apa yang mengejutkan adalah ketika beliau ditahan oleh pihak polis, beliau hanya memakai baju dan seluar dalam berwarna biru sahaja. Jelas kelihatan pada ketika itu beliau sedang mabuk akibat dari minuman keras.

"Hasil dari ujian air kencingnya, ianya positif ekstasi," kata pihak polis.

Dalam foto yang diterima, Novi dilihat memakai bra berwarna biru. Beliau tertunduk dengan wajah kuyu, rambut yang basah dan tidak terurus.
Hanya berseluar dalam dan memakai bra ketika ditahan
Novi Amalia

Pihak polis mengesahkan gambar tersebut adalah Novi Amalia namun tidak mengetahui siapa yang mengambil dan menyebarkan gambar tersebut.

#NESCAFEonthelife wants to be a part of your future aspirations. Share your  extraordinary story here!




Dinoda 'pegawai pejabat agama' bergilir-gilir

Posted: 13 Oct 2012 07:01 AM PDT

KOTA BHARU: Akibat terpedaya dengan helah dua lelaki yang menyamar sebagai pegawai jabatan agama, seorang remaja berusia 16 tahun menjadi mangsa lima lelaki yang merogolnya bergilir-gilir di sebuah rumah kosong di Tanjung Mas, Ahad lalu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kelantan, Asisten Komisioner, Lai Yong Heng berkata, sebelum dirogol, mangsa bertemu teman lelakinya di bawah Jambatan Tanjung Mas, di sini pada jam 2 pagi dan ketika berbual, dua lelaki datang memperkenalkan diri sebagai pegawai jabatan agama.

Katanya, suspek mengugut mahu membawa mangsa dan teman lelakinya ke balai polis dan pejabat agama kerana melakukan maksiat. "Bagaimanapun, teman lelaki mangsa memberitahu mereka hanya berbual dan tidak melakukan maksiat.

"Suspek menyuruh teman lelaki mangsa pulang manakala mangsa akan dibawa ke balai polis oleh mereka," katanya.

Menurutnya, mangsa dan teman lelakinya mempercayai kedua-dua suspek kerana melihat mereka mengeluarkan kad namun tidak pasti sama ada kad jabatan agama atau sebaliknya kerana keadaan di bawah jambatan gelap.

"Teman lelaki mangsa pulang ke rumah seorang diri manakala mangsa dibawa dengan motosikal oleh seorang suspek ke sebuah rumah kosong sebelum dirogol bergilir-gilir oleh dua suspek berkenaan dan tiga lagi lelaki tidak dikenali," katanya.

Lai berkata, semua suspek sedang diburu dan kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan.

"Suspek menggunakan modus operandi menunjukkan kad kuasa palsu jabatan kerajaan untuk merogol.

"Sehubungan itu, saya menasihatkan orang ramai supaya memastikan terlebih dahulu kad kuasa yang ditunjukkan adalah benar atau sebaliknya dan jika terdapat sebarang keraguan, laporkan terus dengan balai polis berdekatan," katanya.

PAS menentang sekular, tapi boleh terima 'sekular DAP'...pelik!

Posted: 13 Oct 2012 06:31 AM PDT

SHAH ALAM – DAP menegaskan walaupun parti tersebut mengamalkan konsep sekular, namun tidak sesekali bersikap anti-Islam.

Penasihatnya, Lim Kit Siang berkata, sepanjang 46 tahun sejarah parti tersebut, DAP secara konsisten mengatakan Malaysia adalah sebuah negara demokratik, berbilang kaum, sekular dan mempunyai pelbagai agama dengan Islam sebagai agama Persekutuan tetapi bukan sebuah negara Islam.

Menurutnya, dakwaan beberapa pemimpin yang mengaitkan DAP dengan menuduh parti ini cuba menjadikan 'Malaysia sebuah negara Kristian' adalah tidak berasas dan cubaan untuk merosakkan keharmonian negara.

"Adakah mungkin hanya selepas 46 tahun, DAP cuba menubuhkan sebuah negara Kristian apabila tiada pemimpin parti atau dokumen polisi berkata mengenainya?

"Hanya orang yang bodoh atau tidak jujur yang mempercayai dakwaan ini," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Kit Siang yang juga Ahli Parlimen Ipoh Timur turut menyeru rakyat supaya tidak termakan dengan dakwaan seperti ini dan menunjukkan bantahan pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

"Atas sebab yang sama, media arus perdana dan sosial yang turut menyebarkan dakwaan ini sama-sama bodoh dan tidak jujur," katanya.

Baru-baru ini, Ahli Majlis Syura Ulama Pas, Nasharudin Mat Isa mendakwa terdapat doa yang memohon agar negara ini menjadi negara Kristian selepas DAP memperoleh kemenangan di beberapa kerusi selepas Pilihan Raya Negeri Sarawak tahun lalu.

Ekoran dari dakwaan ini, pelbagai peringkat pemimpin DAP menafikan ada menganjurkan doa sedemikian.

'Bercinta' dengan DAP, PAS untung, umat Islam rugi!

Posted: 13 Oct 2012 05:56 AM PDT

KUALA TERENGGANU - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini menegaskan parti itu memperoleh pelbagai keuntungan hasil kerjasama dengan DAP dalam pakatan pembangkang.

Beliau berkata, kerjasama dengan DAP memudahkan Pas menarik sokongan masyarakat bukan Melayu di negara ini seterusnya membolehkan parti itu kini mentadbir dua negeri di Malaysia.

"Kita juga sebenarnya dapat tadbir Perak dengan kerjasama erat DAP ... kita langsung tidak pernah rugi dalam mana-mana kerjasama kita. Malah kita juga dapat keuntungan kerjasama dengan BN (Barisan Nasional) sebelum Pas keluar pada 1978.

"Kita buat kerjasama yang dapatkan keuntungan kepada kita tetapi dalam masa sama kita tiada tolak ansur sekiranya kita kena korbankan perkara tunjang perjuangan kita," katanya kepada pemberita.

Terdahulu, beliau menyampaikan ceramah, nasihat dan beramah mesra dengan pelajar Maahad Tahfiz Tok Jiring di Kampung Tok Jiring di sini, hari ini.

Media hari ini melaporkan Musyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, Pas memerlukan DAP bagi meraih sokongan bukan Melayu bagi memenangi pilihan raya umum ke-13 akan datang.

Kerjasama itu mengundang pelbagai kritikan daripada akar umbi Pas sendiri antaranya daripada Prof Emeritus Datuk Dr Shahnon Ahmad yang berpendapat perjuangan politik Pas tidak lagi menepati kehendak Islam apabila bekerjasama dengan DAP.

Abdul Hadi berkata kerjasama dengan DAP adalah berlandaskan 'tahaluf siyasi' (kerjasama badan Islam dengan pergerakan lain yang tidak bermatlamatkan Islam di dalam perjuangannya, bagi mencapai matlamat sama) dan dibuat berdasarkan garis panduan yang disediakan Majlis Syura Ulama Pas.

"Pas hanya kerjasama dengan DAP memerangi kezaliman dan tegakkan kebenaran untuk rakyat. Pas tidak kerjasama sampai kita sama buat perkara ditegah Islam. DAP bukan Islam itu terpulang dia, kalau orang Islam Pas ikut buat (perkara yang ditegah agama) kita buang (mereka daripada parti), jangan mari sini doh (jangan merayu untuk kembali menyertai Pas)," katanya.

Sementara itu, ketika diminta mengulas mengenai isu Kabinet bayangan pembangkang, beliau berkata perkara itu hanya bayangan dan Pas tidak bergantung kepada bayangan untuk memperkuatkan parti itu.

"Bila sebut bayangan tak perlu saya komen, Pas tidak mahu keliru dengan bayangan ini," katanya.

Semalam, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan Kabinet bayangan itu helah pembangkang mengelirukan rakyat demi kepentingan politik mereka. - Bernama

Nafsu ayah yang melampau...

Posted: 13 Oct 2012 02:29 AM PDT

IPOH – Nafsu binatang! Gelaran tepat bagi seorang lelaki yang tergamak merogol anak sendiri berusia 18 tahun yang juga orang kurang upaya (OKU).

Ketua Polis Daerah Ipoh, Azisman Alias berkata, kejadian sumbang mahram itu disedari kakak mangsa yang membuat laporan polis kelmarin.

Menurutnya, berdasarkan siasatan, mangsa yang mempunyai masalah mental tinggal bersama-sama keluarganya termasuk suspek di sini.

"Mangsa merupakan anak ketiga daripada lima adik-beradik dan masih bersekolah di sebuah sekolah pendidikan khas di daerah Ipoh.

"Semalam (kelmarin), mangsa dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun untuk pemeriksaan," katanya dalam satu kenyataan media yang difakskan kepada Sinar Harian, semalam.

Bagaimanapun, suspek yang berusia 53 tahun itu ditahan pada jam 1.40 pagi, semalam, di rumahnya dan direman tujuh hari untuk siasatan.

(Video) Ibu hamil lahirkan anak hingga 'terpancut'!

Posted: 13 Oct 2012 12:31 AM PDT

Seorang ibu yang sedang sarat mengandung kelihatan menghadapi saat-saat genting kelahiran anaknya.

Malangnya situasi demikian berlaku ketika beliau mahu melintas jalan.

Dengan bantuan orang ramai yang berada di situ, beliau dibawa ke paramedik yang 'tiba-tiba' sudah ada diseberang jalan.

Jom kita lihat video menarik ini...




(Gambar) Adakah gadis ini bakal menjadi simbol seks terbaru industri filem Indonesia?

Posted: 12 Oct 2012 10:31 PM PDT

Roro Fitria masih lagi kurang dikenali, namun penampilan awalnya sebagai pelakon utama dalam filem Bangkitnya Suster Gepeng jelas mencuri perhatian.

Roro memainkan peranan sebagai seorang gadis yang jatuh cinta dengan seorang tentera Jepun pada zaman kemerdekaan Indonesia. Oleh kerana menyembunyikan pejuang kemerdekaan, Roro telah dibunuh dan kemudiaany bangkit menjadi hantu.

Dengan tubuhnya yang padat berisi, Roro sememangnya seksi. Tidak kekok untuk melakonkan semua adegan yang patut dilakonkan, Adakah Roro akan menjadi fenomena baru simbol seks artis Indonesia pada masa hadapan?

Be prepared to get wet this Sat at #ChurpOut2012 with @xpaxsays #Whatchuwant! 
Can't wait to own the new #DGSamsungNoteII ? Pre-order now from DG SmartPlan and get it delivered for free!

Memang diakui, simbol seks di dalam industri perfileman Indonesia telah wujud sekian lama. Sebut sahaja nama Inneke Koesherawati, Eva Arnas, Ayu Azhari, semuanya pernah tampil dalam filem bercorak seks ringan. 

Nama-nama mutakhir ini pula seperti Julia Perez, Dewi Persik, Andy Soraya, Jenny Cortez, Wiiwd Gunawan dan Nikita Mirzani sering tampil dengan keseksian mereka tersendiri.

Tapi jangan pula terburu-buru menyimpulkan Roro sebagai simbul seks terbaru ya...

Kredit foto: Kapan Lagi



Mengagung-agungkan DAP, Nik Aziz wajar lepas jawatan

Posted: 12 Oct 2012 07:31 PM PDT

SHAH ALAM – Bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali mendesak Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat supaya melepaskan jawatannya sebagai Mursyidul Am Pas susulan kenyataannya mempertahankan kerjasama Pas dengan DAP.

Beliau yang dipecat oleh parti itu awal tahun ini berkata, Nik Aziz sewajarnya menyerahkan tanggungjawab itu kepada timbalannya, Datuk Dr Haron Din yang dilihat lebih berupaya dan berwibawa.

"Mungkin sudah sampai masanya sebelum nasi menjadi bubur, TGNA (Nik Aziz) memikirkan untuk menyerahkan tanggungjawab besar sebagai Mursyidul Am kepada timbalannya, yang saya yakin mempunyai kemampuan dan kewibawaan yang setara dengan beliau," katanya dalam satu tulisan pada laman sosial beliau semalam.

Hasan berkata, "saya berpendapat demi untuk menjaga keutuhan dalam Pas dan menjadikan Pas terus berdarjat dan bermartabat sebagai 'custodian' kepada perjuangan Islam, TGNA (Nik Aziz) perlu menoleh ke belakang untuk bermuhasabah."

Oleh itu katanya, sudah sampai masanya bagi Nik Aziz untuk merenung sejauh-jauhnya tentang kehadiran beliau dalam hierarki kepimpinan Pas sama ada benar-benar menguntungkan atau merugikan bukan sahaja Pas sebagai sebuah parti Islam tetapi yang lebih penting perjuangan Pas itu sendiri termasuklah imej, kehebatan dan keagungan Islam itu sendiri.

Kelmarin, Mursyidul Am Pas mengeluarkan kenyataan menyatakan DAP tidak pernah mengganggu Pas, malah beliau menegaskan kerjasama antara dua parti itu perlu untuk mencapai kemenangan dalam Pilihan Raya Umum ke-13.

Rabu lalu, Hasan jga menyokong kenyataan bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa, yang antara lain berkata, Pas tidak seharusnya mengutamakan kuasa semata-mata dan meletakkan perjuangan Islam di tempat kedua.

Malah dalam kenyataan tempoh hari beliau menyifatkan kenyataan Nasharudin menunjukkan Majlis Syura yang diketuai oleh Nik Aziz sudah mula kembali berwibawa.

Hasan Ali yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Gombak Setia menyifatkan kenyataan Nik Aziz, yang juga Menteri Besar Kelantan, kelmarin sebagai "agak keterlaluan" susulan secara terang-terangan menyatakan DAP sebagai tidak pernah mengganggu Pas malah menggangkat martabat parti itu sebagai rakan kongsi yang akan menjamin kemenangan Pas dalam Pilihan Raya Umum ke-13 nanti.

"Kenyataan tersebut tidak layak lagi akan menghiris hati dan perasaan ahli dan penyokong Pas yang sudah tidak menahan perasaan sabar akibat daripada bertambah berani dan ghairahnya pimpinan DAP menghina Islam.

"Saya bimbang kenyataan-kenyataan 'supreme' ini akan menjadikan pimpinan DAP dan sebahagian daripada pimpinan Pas daripada golongan parasit terus mendapat pembelaan dan menjadikan mereka lebih ganas menghentam Islam dan perjuangan Pas disebabkan "peluru" yang disediakan oleh TGNA," kata Hasan.

Hasan juga berkata, Nik Aziz tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan seumpama itu kerana ramai pimpinan Pas sebelum ini menyanggah pendirian Pengerusi DAP, Karpal Singh dan

Penasihat DAP, Lim Kit Siang yang berterusan menghina serta menentang perjuangan Pas untuk melaksanakan hudud.

Malah katanya, Nik Aziz juga pernah menyebutkan akan meneruskan hudud di Kelantan meski pun didatangi DAP.

"Tuan Guru Nik Aziz perlu menoleh ke belakang untuk bermuhasabah. Sudah sampai masanya bagi Nik Aziz untuk merenung sejauh-jauhnya tentang kehadiran beliau dalam hierarki kepimpinan

Pas sama ada benar-benar menguntungkan atau merugikan," katanya lagi.

BERIKUT KENYATAAN PENUH DR HASAN ALI:

Saya tertarik dan terpanggil untuk memberi sedikit ulasan kepada kenyataan daripada Tuan Guru Nik Aziz (TGNA) yang juga merupakan Mursyidul Am Pas.

Seperti yang diketahui TGNA mempunyai kedudukan istimewa di dalam Pas. Bagi kebanyakan ahli dan penyokong Pas, mereka menganggap TGNA segala-galanya. Beliaulah Mursyidul Am.

Beliaulah "Presiden". Beliaulah Menteri Besar dan beliaulah Tok Guru dari sudut agama.

Kedudukan yang sedemikian bagi saya adalah pemberian ALLAH kepada beliau. Setiap satu kedudukan termasuk dirinya sebagai hamba ALLAH mempunyai tanggungjawab yang begitu besar bukan sahaja di kalangan ahli dan penyokong Pas tetapi yang lebih penting disisi ALLAH SWT.

Saya sendiri dan mungkin orang lain juga merasa begitu kerdil untuk membuat ulasan terhadap sebarang kenyataan yang dibuat oleh TGNA atas kedudukan beliau yang begitu supreme dikotak pemikiran ahli dan penyokong Pas.

Ketiadaan ahli dan penyokong yang berupaya untuk menyanggah pendapat beliau yang setengah-setengahnya begitu ganjil bukan sahaja dari segi perkataan malah dari segi implikasi kenyataan yang dikeluarkan yang mungkin atas supremenya beliau, beliau dan orang-orang dalam lingkungan beliau tidak menyedarinya. Saya tidak perlu mengulangi kenyataan yang mana, waktu bila yang termasuk dalam kategori ini.

Untuk menyatakan DAP tidak pernah mengganggu Pas dan DAP juga merupakan rakan kongsi yang akan menjamin kemenangan Pas dalam PRU13, bagi saya agak keterlaluan.

Bagi saya juga kenyataan sedemikian tidak seharusnya dikeluarkan oleh seorang yang mempunyai 'stature' seperti yang disebutkan diatas. Lupakah TGNA dan orang-orang disekeliling beliau bahawa TGNA pernah beberapa kali menyanggah pendirian Karpal Singh dan Lim Kit Siang yang berterusan menghina dan menentang perjuangan Pas untuk melaksanakan hudud?

Kita tidak lupa, beliau juga pernah menyebutkan akan meneruskan hudud di Kelantan dalam keadaan apa pun yang di datangkan oleh DAP? Kita juga masih ingat betapa tegasnya beliau mengatasi mana-mana pimpinan Pas yang lain menyatakan perasaan dengan menggunakan perkataan-perkataan yang adakalanya tidak layak oleh seseorang yang dianggap begitu 'supreme'.

Bagi saya kedua-dua kenyataan terakhir TGNA mempunyai dua implikasi besar.

Pertama, kenyataan tersebut tidak layak lagi akan menghiris hati dan perasaan ahli dan penyokong Pas yang sudah tidak menahan perasaan sabar akibat daripada bertambah berani dan ghairahnya pimpinan DAP menghina Islam.

Kedua, saya bimbang kenyataan-kenyataan supreme ini akan menjadikan pimpinan DAP dan sebahagian daripada pimpinan Pas daripada golongan parasit terus mendapat pembelaan dan menjadikan mereka lebih ganas menghentam Islam dan perjuangan Pas disebabkan "peluru" yang disediakan oleh TGNA.

Saya berpendapat demi untuk menjaga keutuhan dalam Pas dan menjadikan Pas terus berdarjat dan bermartabat sebagai "custodian" kepada perjuangan Islam, TGNA perlu menoleh ke belakang untuk bermuhasabah. Sudah sampai masanya bagi TGNA untuk merenung sejauh-jauhnya tentang kehadiran beliau dalam hierarki kepimpinan Pas sama da benar-benar menguntungkan atau merugikan bukan sahaja Pas sebagai sebuah parti Islam tetapi yang lebih penting perjuangan Pas itu sendiri termasuklah imej, kehebatan dan keagungan Islam itu sendiri.

Mungkin sudah sampai masanya sebelum nasi menjadi bubur, TGNA memikirkan untuk menyerahkan tanggungjawab besar sebagai Mursyidul Am kepada timbalannya yang saya yakin mempunyai kemampuan dan kewibawaan yang setara dengan beliau.

Sinar

THE FLYING KICK

Posted: 13 Oct 2012 01:58 PM PDT

tun faisal dot com

Posted: 13 Oct 2012 01:45 PM PDT

tun faisal dot com


[Gambar] Orang agama yang keluar Pas vs Kartun Politik yang masuk Pas

Posted: 13 Oct 2012 11:48 AM PDT




Shahnon Ahmad - Pas sudah sesat sejak berkawan dengan PR?

Posted: 13 Oct 2012 04:25 AM PDT




Jangan sokong dengan PR kerana Pas yang kononnya Islam, telah tolak Islam dan ulama sejak bersahabat dengan PR dan syaitan. Pas telah menolak ulama sebenar dan mengekalkan ulama boneka di dalam Pas. Mungkin itu yang menyebabkan kekecewaan Ahli Seumur Hidup Pas.


Apa Yang Tersirat

Posted: 13 Oct 2012 01:40 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Mengubah Kerajaan: Anwar dapat sokongan Yahudi

Posted: 13 Oct 2012 05:14 AM PDT

KUMPULAN Krisis Antarabangsa (ICG) yang disertai Anwar merupakan salah satu kumpulan yang menyokong perubahan kerajaan Malaysia. Kumpulan ini sebahagian besar pemimpinnya adalah berbangsa Yahudi. ICG juga menerima dana dari jutawan Amerika George Soros melalui Institut Masyarakat Terbuka (OSI). Soros selain terkenal sebagai spekulator kewangan, juga terkenal kerana menyokong REGIM CHANGE dalam sesebuah negara, di mana kerajaan itu tidak sebulu dengannya. Soros semakin akrab dengan Anwar, apabila jutawan itu turut membela mantan TPM itu sewaktu dipecat daripada jawatannya pada tahun 1998, kerana salah guna kuasa. Nama Soros, untuk pertama kali dikenali rakyat negara ini, apabila beliau terlibat dengan krisis mata wang Asia termasuk Malaysia pada tahun 1997. Malaysia hampir gulung tikar pada masa itu, jika bukan kerana tindakan segera Perdana Menteri menggantung tukaran mata wang negara di luar negara dan menetapkan nilai tambatan ringgit terhadap dollar amerika.

Cucu Tok Selampit

Posted: 13 Oct 2012 01:40 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Blogger PAS Dan @hdaily09 Kantoi (Sekali Lagi!!!) Memfitnah Kerajaan Pahang Isu Gambar Kaabah Dipersenda

Posted: 13 Oct 2012 09:41 AM PDT


Blogger Pakatan Haram, Wargamarhaen, yang memuatkan artikel "Biadab! Kaabah dihina di Megamall Kuantan" dan dipetik dan disiarkan oleh Haprakdaily didapati telah melakukan fitnah dengan menyiarkan berita palsu mengenai Kerajaan Negeri Pahang. Blogger berkenaan menulis, "Mohon pihak bertanggungjawab batalkan event kurang ajar dan menghina agama Islam serta merta! Kenapa permit untuk event ini diluluskan kerajaan Pahang?"

CTS telahpun mendapat kepastian daripada Setiausaha Politik Menteri Besar Pahang, Dato Shamsuddin Nawawi, bahawa tiada promosi dan kain rentang seperti yang dilaporkan oleh Blogger Pakatan Haram dan Haprakdaily diletakkan di Megamall Kuantan. Hasil maklumat daripada rakan-rakan di Facebook, gambar berkenaan adalah asli dan tidak diubahsuai. Cumanya, lokasi Megamall berkenaan adalah di Kuala Lumpur dan bukannya di Kuantan!


CTS memohon agar Umat Islam bersatu menentang kelakuan biadap dan kurang ajar pihak penaja, Berjaya Megamall. CTS tidak kira sama ada ianya dilakukan di premis Megamall Penang, Kuantan mahupun Kuala Lumpur, perkara sebegini harus diberhentikan dan pihak Berjaya Megamall harus memohon maaf kepada Umat Islam di negara ini kerana menyamakan perayaan Hari Raya Aidil Adha dengan sambutan Halloween dan meletakkan gambar Kaabah setaraf dengan gambar labu simbol sambutan Halloween. Datuk Bandar Kuala Lumpur dan DBKL, your call!

Barisan Nasional Wajib Risau - Ratusan Ribu Sertai Konsert BERSIH

Posted: 13 Oct 2012 09:00 AM PDT

Sepertimana perhimpunan BERSIH, BERSIH 2.0 dan BERSIH 3.0, Konsert BERSIH yang diadakan sejak petang semalam mengundang ratusan ribu orang membanjiri Stadium Kelana Jaya. Walaupun dihidangkan dengan artis-artis yang tidak dikenali, ratusan ribu penyokong BERSIH tetap setia dari petang ke malam untuk memberi sokongan moral kepada idola mereka A Samad Said dan pasangannya Ambiga S. Stadium Kelana Jaya hampir roboh kerana ramainya penyokong-penyokong yang hadir. Tak percaya? Lihat gambar-gambar di bawah:






Khalid Ismath - Contoh Pemimpin Pelajar Syiah Sesat Yang Bertapak Di UiTM

Posted: 12 Oct 2012 09:43 PM PDT



AWAS dengan Khalid Ismath, pengganas Syiah Melayu yang berselindung disebalik perjuangan politik. Beliau merupakan pelajar tahun 2, jurusan Undang-Undang, UiTM Shah Alam. Bagi yang mengenali, manusia ini sangat jijik kerana mulutnya kerap mengeluarkan kata-kata sesat, cemuhan dan menghina para Ulama' Islam. Seluruh Mahasiswa dan Mahasiswi Islam wajib bersepakat menentang fahaman ganas dan nafsu Syiah.

Siapa Khalid Ismath sebenarnya?

Untuk mengenali lebih lanjut peranan anak muda ini dalam menyebarkan Syiah, bacalah blog Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM), Melaka Bandar, di sini. Khalid Ismath pernah mengaku menganut ajaran Syiah di dalam laman sosial Facebooknya seperti di bawah:


Kerana ketakutan, Khalid Ismath telah menutup akaun blog lamanya (http://khalid-ismath.blogspot.com). Walaubagaimanapun kami sempat mengambil "screenshot" terhadap beberapa penulisannya di blog dan Facebook yang sangat keji dan melampau. Boleh dilihat seperti berikut:




Does My Life Change After Voting Pakatan in 2008?

Posted: 12 Oct 2012 06:30 PM PDT



Got this email from my friend's colleague in The Lion Group. Just sharing for weekend reading.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I voted for a change in 2008. Hold on. Let me rephrase that, I voted for better tomorrow in 2008.

Born to a low income Chinese family, everything about me in adulthood is average at best.  Contrary to popular belief that Chinese in Malaysia earns more than the other races, to be honest I don't earn a 5-figure salary after 20 years of working, neither do I have a penchant for business. Like most average Chinese who works for big corporations, living in KL can be quite difficult.

Raising two preschool children with wife who is not working, I live on paycheque-to-paycheque basis. My aging father and mother-in-law are staying with us, shortly after the twins were born. Our rented terrace house in Puchong is vulnerable to all sort of problems, from roof leaks to wall cracks to termite attack. While Puchong may not be the best place to live, but do I have a choice? At least it is better than Cheras!. Often we have to cramp for space but we make do. Since I don't intend to make this the letter a venue for my sob story, generally I'm not complaining, but what I do know that things can be better.

Lost within the foray of election campaign in 2008, I thought it was impossible for the incumbent government to top the offer and promises made by Pakatan Rakyat in so far as Selangor is concerned. Consistently feeling jilted, denounced and sidelined by UMNO-controlled Barisan, I didn't think twice before voting for Pakatan.

But post 2008 general election, politics (or in this case politicians) and the act of fulfilling promises for Selangor became strangers. I waited in vain for the direct financial help to ease the burden of my family's expenses as a middle income earner, it didn't happen. Allow me to be specific.

Pakatan Rakyat promised in 2008  to give free education to all preschool children in Selangor between the ages of 5 to 6-years old. In 2011, the twins turned 5 years old, but I still have to pay RM150 a month for each child in kindergarten's fee. Perhaps they needed time to make the plan for the free preschool education to materialize, but as they now seek for fresh mandate to govern Selangor again in GE13, I am still paying for preschool education fees for the twins until they start Primary 1 next year. Did my life or family life changed after voting Pakatan? So, calculatedly speaking, if I am paying RM150 a month per child for preschool education, I have to fork out RM3,600 a year in education fees alone. Fine, let's move on to another matter.

One of the most attractive pledges made by Pakatan Rakyat in 2008 which attracted me to vote was the special allowance between RM150 to RM 250 per month to all fulltime housewives in Selangor.  The prospect of getting that extra, however little that is to you, will make a difference to my big family. It could easily help with the grocery or utility bill. Of course that, too, didn't happen. If it happens (which is not the case) my wife and I will have an extra of RM3,000 a year. Fine, let's move on again.

My wife and I have always been hoping to own a place as soon as we can afford it. The renting has been going on since our dating days and frankly I am quite sick of it. Owning a property will make a smart investment if things get bad in the future. So I fell for Pakatan's promise to 'aid' every Selangor citizen to own a home. Clearly, the aid never came. We are still renting the house we live in now.

And if the reports by the newspaper and internet bear any truth at all, I know Pakatan has a lot more to answer for undelivered promises in Selangor. Forgive my ignorance, but I don't see them actively establishing religious institutions other than Islam as promised. And I wonder, is our religion inferior to the great Islam professed by the majority of this country? 

What about the promise to give free medical services to all Selangor citizens above the age of 65? Despite me constantly bashing and criticizing Federal Government, my father and mother-in-law still frequent the free 1Malaysia clinic. Both suffering from diabetes and hypertension, they are still waiting for the free medical services promised by Pakatan Rakyat. I asked myself, why did I refuse to acknowledge Pakatans's failure in delivering its promises? My pride stopped me from answering.

I don't know much about property, as you know, I haven't even bought one myself. But I remember Pakatan's promise to lower residential taxes by 20% and 10% on commercial premises in Selangor. I haven't seen that happening anywhere. Since this is not directly related to me, I let go of this promise too. But the biggest joke of them all is when Pakatan scoffed at RM900 minimum wage introduced last year. To me, it's better the RM900 than the lies to defend poor people like farmers and fishermen by implementing a minimum wage of RM1,200! Did Pakatan Selangor make that happen? No.

Regardless what Pakatan has in store with regards to their political manifesto to gain more voters via PKR Buku Jingga or Belanjawan Pakatan Rakyat 2013, it is very clear to me what has been promised to the people versus what is being implemented in reality is two different thing. For a Selangor born Chinese, my vote for Pakatan has now directly costs me RM6,600 a year on the kindergarten's fee and housewife's allowance.

Remember, just like everyone else, I voted for a change in 2008. However, with all the undelivered promises and series of excuses, clearly I am not going to make the same mistake again.

KS Lee
Puchong

yeopPERAK

Posted: 13 Oct 2012 01:21 PM PDT

yeopPERAK


Memikat Wanita Idaman

Posted: 12 Oct 2012 08:39 PM PDT


Memikat wanita perlu strategi yang betul. Jika anda tidak mengaturnya dengan sempurna maka anda akan dikuasai wanita.


Ada juga lelaki yang suka mendesak. Mereka berasa sangat puas jika melihat orang lain menurut kehendaknya. Namun dalam menunjukkan anda seorang lelaki budiman, jangan sesekali melakukannya kerana tiada wanita suka lelaki begini. Bersikap rasional dalam semua perkara dan hubungan anda akan kekal selama-lamanya.Sebaiknya kenalilah kekuatan pada diri anda. Jika anda mampu "memperlihatkannya" kepada si dia bermakna anda adalah lelaki idaman wanita.


Kekuatan karakter tidak menyamai kekuatan fizikal. Ramai lelaki beranggapan bentuk tubuh yang tegap adalah lambang lelaki gagah. Namun kalau karakter anda lemah, anda juga mudah kalah. Wanita biasanya mencari lelaki yang boleh melindungi diri mereka di saat susah dan senang, mampu menenteramkan jiwa di saat lara, memberikan idea di saat yang anda perlukan. Berusahalah mencari ilmu-ilmu ini kerana keupayaan anda akan membuatkan wanita begitu mencintai anda.

Zaman dahulu, pahlawan menjadi pujaan ramai wanita. Mereka dianggap seorang yang hebat, pelindung dan memiliki kekuatan dan biasanya digambarkan sebagai kacak. Namun di zaman ini, tiada lagi pahlawan sebaliknya muncul ramai lelaki yang berilmu, berkarisma, memiliki segala-galanya. Jadi gunakanlah ini sebagai kelebihan membuatkan wanita tergila-gilakan anda.

Bagi sesetengah lelaki, mereka bangga jika bergelar romeo dan punya ramai teman wanita. Tetapi wanita pula tidak mencari lelaki seperti ini kerana bimbang hubungan yang dibina tidak kekal ke jenjang pelamin. Wanita biasanya mencari lelaki yang boleh menjadi pelindung. Justeru itu, disiplinkanlah diri untuk setia kepada yang satu serta beberapa perkara yang boleh membuatkan wanita terus menyenangi anda.

Agak sukar sebenarnya mencari lelaki yang berkarisma dan memiliki sifat kepimpinan dalam diri mereka. Sikap pemimpin yang anda tampilkan mampu memperlihatkan anda mampu menerajui keluarga dengan penuh tanggungjawab.

Ramai lelaki suka keluar berhibur malam hanya kerana mahu berseronok bersama rakan. Namun ini tidak menggambarkan komitmen anda. Wanita mahukan lelaki yang penuh perancangan bukan asyik bergembira tanpa hala tuju.

Jangan tidak tahu, bukan wanita sahaja yang cemburu, iri hati dan sebagainya sebaliknya ada juga lelaki begitu. Dalam mencari kekuatan diri anda, kenali sikap diri yang mungkin menjauhkan diri anda daripada insan bergelar wanita.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan