Barisan Nasional

Dicatat oleh Unknown | | Posted On Jumaat, 6 Februari 2015 at 1:40 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


waadat

Posted: 06 Feb 2015 01:04 PM PST

waadat


Final maharajalawak mencemar

Posted: 06 Feb 2015 08:53 AM PST

Patut ke Nabil lawakkan alif ba ta? Memang ia bukan ayat Quran tetapi huruf-huruf itu lah yg membentuk kalimah-kalimah yang membina ayat Al-Quran. Jalaludin hasan yang amat sensitif dengan bahan yang digunakan oleh peserta sebelum ini pun tidak tersentuh langsung.

PEJUANG BANGSA

Posted: 06 Feb 2015 11:10 AM PST

PEJUANG BANGSA


TUDIA !! CAJ PARKING KERAJAAN DAP SAMPAI 12.00 MALAM , TAHNIAH RAKYAT PENANG PILIH UBAH ! @dzainalabidin @Rrafizal

Posted: 05 Feb 2015 05:03 PM PST




Selepas surcaj , kenaikan tarif air ,dan   90 sen caj  bayar bil , kerajaan DAP terbaru mengenakan caj parking SETIAP HARI  &  waktu hingga 12 malam !!

Kalau dahulu kerajaan BN punya caj parking hari Ahad tak dikenakan malah waktu hanya sampai pukul 5 petang sahaja .

Tapi tak pa .. rakyat negeri ini  tak kisah caj dinaikkan merujuk  kata seorang Exco DAP dalam isu harga barang tak turun   iaitu          

" Tiada sesiapa memaksa mereka dan mereka lalukan atas kehendak sendiri " 

Jadi , mereka tak hairan nak naikkan sesuka hati sebab rakyat negeri ini tak kisah naik harga mahupun dikenakan caj bermacam-macam .




Politik Harian

Posted: 06 Feb 2015 03:37 AM PST

Politik Harian


Pemuda UMNO Anjur Forum Bersama YB Dato' Sri Ismail Sabri. #AKHI #TurunHargaBarang

Posted: 05 Feb 2015 07:58 PM PST


Pemuda UMNO Malaysia melalui Akademi Kepimpinan Kapten Hussein (AKHI) menjemput anda semua untuk mendengar dari Dato' Sri Ismail Sabri sendiri berhubung gejala Keuntungan Orang Tengah : Sahih Atau Sabotaj?.

‪#‎ForumAKHI‬ Akademi Kepimpinan Kapten Hussein akan berlangsung hari ini (Jumaat) jam 8malam. Bertempat di Akademi Kepimpinan Kapten Hussein (AKHI) Kelana Jaya.

Jumpa di sana...

tunku

Posted: 06 Feb 2015 03:25 AM PST

tunku


Mat Sabu: Hadi attending Pakatan leadership council meeting

Posted: 05 Feb 2015 11:19 PM PST

PAS president Datuk Seri Abdul Hadi Awang has confirmed his attendance at Sunday's Pakatan Rakyat leadership council meeting, said his deputy Mohamad Sabu.

Speaking to reporters at the party's headquarters here on Friday, Mohamad said secretary-general Datuk Mustafa Ali has assured of Abdul Hadi's attendance.

"We understand that he (Abdul Hadi) will be attending the PAS central committee meeting in the morning and he will stay on until the Pakatan leadership meeting in the afternoon.

"As Muslims say, 'insyaAllah' (God willing) because you don't know what is going to happen that day. If I were sick that day, I would probably not go as well," said Mohamad, laughing.

The Pakatan leadership council meeting has been put on hold for months following their prolonged fallout in the Selangor Mentri Besar crisis.

On Thursday, DAP said the meeting would not proceed if Abdul Hadi did not turn up.

Its secretary-general Lim Guan Eng said this was the decision made by the party's central executive committee.

bumiyang

Posted: 06 Feb 2015 03:16 AM PST

bumiyang


Macam Iklan Keledai Dadah Atau Social Escort???

Posted: 06 Feb 2015 01:24 AM PST

Cuma Tinggal Sejarah...

Posted: 05 Feb 2015 01:01 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 05 Feb 2015 11:35 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


APA KAITAN TODI DENGAN PAS HINGGA TERSEMBUL DARI MULUT MAHFUZ BEAN?

Posted: 05 Feb 2015 05:11 AM PST


KUALA LUMPUR, 5 FEBRUARI : "Wahai Mahfuz! UMNO sanggup korbankan nyawa untuk pertahankan nasib dan masa depan rakyat. Bukannya seperti parti PAS yang sanggup jadi 'tolol' kerana mahu mengikut kemahuan DAP dan PKR."

Begitulah kata-kata yang dilemparkan Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee kepada Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Mahfuz Omar yang disifatkannya 'tolol' dan tidak beradab.

Ketua Penerangan PAS itu dalam portal berita freemalaysiatoday (FMT) menyebut, 'Usah Sokong Membuta Tuli Seperti Orang Mabuk Minum Todi' yang ditujukan kepada 93 Ketua UMNO Bahagian yang menyokong Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Ismail Sabri supaya pengguna memboikot peniaga Cina yang enggan menurunkan harga barangan.

Kata Syed Ali, sebagai Ketua Penerangan PAS, Mahfuz Omar tidak peka kepada kesusahan dan keperitan rakyat dalam berhadapan kenaikan harga barangan.

Tetapi kalau parti DAP secara terang-terang menolak hudud dan menanamkan rasa kebencian kepada orang Melayu, sebaliknya PAS menjadi tolol dan senyap.

Syed Ali Al Habshee - Ketua UMNO Bahagian Cheras
"Saya mahu memberitahu pemimpin PAS seperti Mahfuz bahawa tindakan saya sebagai Ketua UMNO Bahagian Cheras menyokong Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob kerana sanggup mengorbankan dirinya kerana mahu mempertahankan kepentingan rakyat.

"Saya yakin dan percaya bahawa 92 Ketua UMNO Bahagian yang bersama-sama dengan Ismail Sabri bukannya menyokong membuta tuli seperti orang minum todi. Kami sokong berdasarkan kepada fakta! Mungkin pemimpin PAS seperti Mahfuz yang mabuk todi kerana tidak dapat membezakan apa matlamat perjuangan DAP berbanding UMNO?

"Sekarang ini dunia sudah tahu harga minyak sudah turun. Tentulah rasional kalau 93 Ketua UMNO Bahagian menyokong peniaga agar menurunkan harga barang. UMNO bukannya parti PAS yang dayus atau mengikut membuta tuli pendirian pemimpin DAP dalam isu memboikot peniaga Cina yang menaikkan harga barangan.

"Saya cabar Mahfuz jangan hanya nak tunjuk berani kepada UMNO dan hanya nampak kesalahan UMNO! Bila rakyat terbeban dengan kenaikan harga barangan sepatutnya PAS bersama-sama dengan rakyat. Bukannya mengutuk Datuk Seri Ismail Sabri yang sanggup mengorbankan dirinya untuk kepentingan rakyat," katanya.

Kata Syed Ali, apa yang dilakukan oleh beliau berserta 92 Ketua UMNO Bahagian yang lain bukan kerana mahu meraih sokongan rakyat. Ini dilakukan kerana prinsip dan sebagai bukti bahawa UMNO merupakan sebuah parti yang benar-benar berjuang kerana rakyat.

"Di sini saya menyeru kepada rakyat agar dapat menilai PAS sebagai sebuah parti yang hanya bersikap mementingkan diri dan tidak sanggup berkorban kerana kesusahan rakyat.

"Apa yang pemimpin PAS tahu hanyalah menangguk di air yang keruh. Bila PAS rasa dengan isu boikot peniaga Cina ini memberikan keuntungan kepada PAS maka PAS setuju. Parti itu langsung tidak memahami apa makna kesusahan dan keperitan rakyat yang terbeban dengan kenaikan harga barangan," katanya.


Kami rasalah...

Mungkin si Mahfuz Bean si agen PASMA ini sudah biasa minum todi hingga tak tahu antara orang mabuk atau tidak?

Atau mungkin dia sedang kemabukan todi hingga orang lain yang tak minum todi dikatakan minum todi?

Inilah contoh akhlak seorang pemimpin yang selalu melabelkan dirinya pejuang Islam tapi kuat memfitnah dan mencaci orang lain.

Mahfuz dan Husam berpelukan erat seperti ada agenda terancang menjatuhkan Tuan Presiden sekarang ini. Permainan Mahfuz sebagai Ketua Penerangan PAS Pusat berjaya menyiapkan kader-kader PASMA secara tersembunyi dari dalam untuk mengambil alih kepimpinan ulama dalam PAS. 

PAS suka harga barang naik dan mahal sebab disitulah modal mereka mencari keuntungan politik menghasut rakyat supaya marahkan kerajaan.

Tanpa fitnah mereka tak akan ke mana. Sedangkan Presiden dan alim ulama sendiri pun mereka boleh hina dan cerca!

Tapi dalam masa yang sama merekalah juara meminta sedekah dari jemaah dan pencacai mereka setiap kali ceramah fitnah diadakan. 

Entah ke manakah perginya banyak-banyak duit tu? 

Mungkinkah kerana banyak terima dana hasil jualan todi dari penganut-penganut DAP maka tersembullah perkataan todi dari mulut pemimpin agen PASMA ini?

Demi mengejar kuasa minum bersama pengemar todi tak jadi hal buat geng-geng PASMA

Atau mungkin hati Mahfuz dah gelap akibat banyak makan duit hasil todi maka todi menjadi fantasinya?

Orang Islam haram minum todi kerana ia memabukkan. Tapi Mahfuz menjadikan ia bahan fitnah kepada orang Islam lain...tahukah dia hukum memfitnah?

Dulu Mahfuz antara pemimpin PAS yang lantang mengutuk BN kononnya tak nak tutup kilang Carlsberg di Shah Alam...bila dah dapat kuasa mereka biarkan pula... apa ceriter? 

Dah tu kebanyakkan puak PASMA siap sokong pesta minum todi Oktober Fest lagi...

Jadi kesimpulan kami todi adalah perkara biasa buat Mr Bean ini.

Takebeer!   



The Unspinners

Posted: 05 Feb 2015 11:33 PM PST

The Unspinners


Pasma bingai tak mahu #turunhargabarang

Posted: 05 Feb 2015 11:00 PM PST





Biasalah pasma yang dok isap pelio cina dan tadah pungkoq kat anwar.

nik abduh mungkin pro ulamak tapi dok makan dari tangan taukeh balak cina. usahlah komen ...


Yang ni ... isap pelio cina dap.



#turunhargabarang: Betoi ke MCA masih ada 181 bahagian?

Posted: 05 Feb 2015 09:00 PM PST





Usahlah auta MCA ada 181 bahagian sokong. Macam kita tak tahu hangpa ada 181 orang saja tinggal!!!

Biap pi isu rasis, kami mahu #turunhargabarang

Posted: 05 Feb 2015 07:00 PM PST




Dah terang dan jelas peniaga tu cina dan depa mahu tahan harga biar mahal untuk sabotaj polisi GST. Kasi rakyat marah pada kerajaan.


Dah ada pun arahan supaya jangan turunkan harga barang dari DAP.


Ini politik gampang namanya. Inilah rasisma yang sebenar. Politik dan rasisma yang menindas rakyat teramai!!!!

Pi mampuih politik, kami mahu #turunhargabarang

Posted: 05 Feb 2015 04:44 PM PST











sekupangdua

Posted: 05 Feb 2015 11:27 PM PST

sekupangdua


GOLONGAN ANGKUH NAMPAKNYA MASIH TIDAK BELAJAR DARI MUSIBAH

Posted: 05 Feb 2015 02:30 AM PST


Apa nak jadik nie? Tak habis dengan kerja menghasut dan fitnah... Sudah pelbagai doa yg minta dibinasa dan dihancurkan umat Islam yang lain, malah diminta jatuhkan malapetaka keatas nya dan rakyat beragama islam yang menyokongnya... Bagai berlainan kasta dalam Islam diwujudkan sambil lewa tidak mempelajari Musibah yg diberikan oleh Alllah swt.

Ketika negara sedang berhempas pulas menangani masalah banjir besar yg melanda tanpa mengira sempadan politik atau negeri, ianya seperti dinafikan segala usaha sesama umat yg membantu. Doa mereka sentiasa yang buruk malah menafikan tuntutan kifayah sebagai seorang umat Islam adanya...

Dari berjela menunggu ruang untuk menabur fitnah dan menjadikan pertelagahan dan paling jijik bila negara sedang dilanda musibah banjir besar angkara yg  kealpaan kita, masih belum selesai trauma sudah mula kembali aktif semula mengulangi pekara yang sama? Nampaknya lebih dahsyat dari dajal yg tidak pernah belajar dari Musibah yang diturunkan oleh Alllah swt. Bukan kah hikmahnya sebagai pelajaran dan kesedaran segala khilaf dan ketelanjuran kita ebelum ini.... Nampaknya jenis ini tak pernah mahu dan akan belajar tentang hikmah dari Musibah Allah swt... Ma sya Allah...

Belantan

Posted: 05 Feb 2015 11:26 PM PST

Belantan


Menakjubkan! Budak kecil terselamat dari nahas TransAsia tanpa kecederaan?

Posted: 05 Feb 2015 01:13 AM PST


TAIPEI - Rabu, 4 Januari 2015, sebuah pesawat kecil TransAsia ATR 72 - 600 telah terjunam ke dalam sungai selepas merempuh sebuah jambatan di sini.

Kemalangan ini berlaku 4 minit selepas ia berlepas dari Lapangan Terbang Songshan. Lebih daripada 31 penumpang disahkan telah mati akibat nahas ini dan puncanya masih lagi dalam siasatan.

Sebuah video yang dirakam oleh sebuah rangkaian TV di Taiwan menunjukkan pasukan penyelamat menarik keluar seorang budak lelaki kecil tanpa sebarang kecederaan. Difahamkan bahawa budak yang berusia 2 tahun itu adalah seorang daripada 4 budak yang telah terselamat daripada nahas yang mengerikan ini.


Sebaik sahaja budak berkenaan dibawa ke darat, dia dengan serta-merta dibawa untuk diperiksa oleh pasukan perubatan. Jabatan Bomba Taipei telah menghantar ratusan anggota penyelamat, kenderaan dan bot-bot laju untuk membantu dalam usaha menyelamat.

Ini merupakan nahas yang kedua dalam masa 7 bulan untuk Syarikat Penerbangan TransAsia. Pada bulan Julai 2014, 48 penumpang telah terkorban apabila sebuah pesawat TransAsia terhempas semasa membuat pendaratan kecemasan kerana cuaca yang buruk.



Suara Politik
Belantan

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 05 Feb 2015 03:12 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


'Gambar mesra atas ranjang hotel itu memang dia'

Posted: 05 Feb 2015 03:01 PM PST

Jakarta: Seorang lelaki yang mendakwa bertanggungjawab merakam gambar 'mesra terlampau' ketua Komisi Pembanterasan Korupsi (KPK) Indonesia semalam tampil mempertahankan kesahihan imej itu.

Menurut Zainal Tahir, dia terganggu kerana laporan media serta penafian dibuat Abraham Samad mengenai gambar menggemparkan itu.

Kata Zainal, dia berasa risau dan berdosa jika terus berdiam diri.
"Gambar itu memang asli, tidak diubah suai.

"Ia dirakamkan di sebuah bilik hotel di Makassar pada 2007," katanya dalam satu kenyataan.

Abraham adalah seorang daripada pegawai atasan KPK yang dilihat 'diserang' pihak tertentu selepas agensi antirasuah itu menyekat pelantikan Budi Gunawan sebagai Ketua Polis Indonesia yang baru.

Sebelum ini beredar gambar lain Abraham sedang mencium seorang wanita tidak dikenali.

Kata Zainal, wanita yang menemani Abraham di atas ranjang bilik hotel itu bernama Feriyani Lim.

Katanya, dia berada di bilik berkenaan atas undangan Abraham sendiri.

"Saya sekadar merakam aksi mesra mereka melalui telefon genggam secara suka-suka, namun alat itu hilang pada 2012," katanya. - Agensi

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/28632?m=1#sthash.5xTZgaVa.dpuf

Foto pelakon tempatan lelaki berbogel dengan model wanita viral

Posted: 04 Feb 2015 06:01 PM PST

Gambar hiasan
Seorang model dan pelakon yang pernah mencetuskan kontroversi sebelum ini sekali lagi menggemparkan industri hiburan tanah air apabila gambarnya berbogel bersama seorang model tersebar di media sosial.

Gambar pelakon lelaki itu berbogel dan sedang duduk bersama seorang model wanita yang hanya memakai seluar dalam, kini menjadi viral dalam WhatsApp dan Facebook walaupun kesahihannya belum dapat dipastikan.

Dipercayai gambar artis lelaki yang berusia lewat 20-an itu di­am­bil kira-kira lima tahun lalu tetapi mula dimuat turun sejak beberapa minggu lalu.

Seorang kakitangan kerajaan di sini yang hanya mahu dikenali sebagai Zainal, 25, berkata, gambar itu diperolehnya minggu lalu dan kini menjadi viral dalam kalangan rakan dan kumpulan WhatsApp yang disertainya.

Katanya, pada mulanya dia terkejut tetapi selepas diamati gambar berkenaan sangat mirip dengan artis lelaki berkenaan dan perkara itu turut diakui rakan yang lain.

"Saya tidak tahu mengapa gambar ini disebarkan sekarang jika betul artis berkenaan yang kurang popular terlibat kerana lakonannya tetapi isu-isu panas yang menjadi tajuk berita dirinya sebelum ini.

"Bagi menjernihkan keada­an artis lelaki berkenaan perlu tampil memberi penjelasan atau penafian. Jika tidak bersalah atau dianiaya, segera membuat laporan polis," katanya.

Sebelum ini, artis lelaki berkenaan yang pernah menjadi pelakon tambahan dalam beberapa filem termasuk satu cerita ala gangster, kini dilihat lebih banyak berlakon sebagai pelakon tambahan dalam drama tempatan.

Malah, beberapa tahun lalu, kisah percintaannya bersama rakan artis wanita yang kini sudah bergelar isteri kepada seorang pengarah terkenal, menjadi isu panas apabila gambar bercium mereka mula tersebar di media sosial.

Selain itu, pelakon lelaki itu pernah dituduh memukul dan mencekik teman wanitanya namun dinafikannya sebelum berpisah dengan teman wanitanya itu.

Zainal berkata, dalam era internet ketika ini, penafian semata-mata tidak dapat membantu sebaliknya perlu disertakan dengan bukti dan perbuatan itu amat memalukan sebagai seorang yang beragama Islam.

Katanya, golongan artis perlu mengetahui batas-batas mereka se­bagai seorang Islam dan menjadi pelakon atau penyanyi bukan tiket untuk bebas melakukan apa sahaja kerana mereka akan menjadi ejen perosak kepada anak muda.


sumber : Utusan

Cucu Tok Selampit

Posted: 05 Feb 2015 01:45 PM PST

Cucu Tok Selampit


Only In Penang - Caj Parking Sampai Tengah Malam!!!

Posted: 05 Feb 2015 12:19 AM PST





Hebat Kerajaan Tokong DAP di Pulau Pinang. Caj parking dikenakan sampai jam 12.00 tengah malam. Dulu semasa PRU-12, Manifesto DAP Pulau Pinang berjanji akan menghapuskan kadar parking yang dikenakan oleh Kerajaan Barisan Nasional (BN). Sekarang apa jadi? Duit sudah habis, tanah jual habis, naik tarif air, naik cukai pintu, pendek kata semua naik. 

Tak tahulah Rakyat Pulau Pinang barang naik tiap tiap malam atau tidak? Sekarang tengok masa parking pun naik sampai 12.00 tengah malam. Setidak-tidaknya masa pemerintahan Kerajaan BN, parking dikenakan sampai pukul 5.00 saja. Selepas pukul 5.00 parking percuma. UBAH lagi. Kita UBAH lagi. Padan muka.

Pembangkang Mengulang Kembali Berita 2012 Untuk Memfitnah DS @NajibRazak Isu Thaipusam

Posted: 04 Feb 2015 05:59 PM PST


Pembangkang dan juak-juak cytro mereka mengulang kembali laporan The Malaysian Insiders bertarikh 10 Februari 2012, yang bertajuk "Najib 'Gadai Akidah' Hadir Upacara Thaipusam Di Batu Caves, Tegas Harussani", baca di sini untuk memfitnah DS Najib Tun Razak. Pembangkang melalui macai-macai mereka cuba untuk mengambarkan kepada umat Islam bahawa DS Najib Razak tidak sensitif dengan perasaan umat Islam di Malaysia. Mereka menggunakan nama Mufti Perak untuk memburukkan DS Najib Razak.


Mereka lupa, beberapa hari selepas posting berkenaan dikeluarkan, Sinar Harian pada 15 Februari 2012, telah melaporkan berita yang sama sekali bercanggah dengan apa yang dilaporkan di dalam The Malaysian Insiders. Laporan berita yang bertajuk "Thaipusam: Najib Tak Langgar Hukum Syarak, Kata Harusani", baca di sini, ternyata bercanggah dengan apa yang dilaporkan sebelum itu oleh The Malaysian Insiders.


Laporan mana yang menyiarkan berita yang benar dan laporan mana yang 'spin' sesuatu berita? Apa yang kita tahu adalah peranan yang dimainkan oleh The Malaysian Insiders dari dulu hingga sekarang dan kita juga tahu siapa yang membiayai portal berkenaan. Apakah tujuan cytro pembangkang mengulang kembali berita tahun 2012 semasa Thaipusam kali ini?

Tidak cukup dengan itu, gambar lama yang telah diubahsuai disebarkan ke media-media sosial untuk memfitnah Perdana Menteri. Apa nak jadi dengan kaki-kaki fitnah ini?


Apa Yang Tersirat

Posted: 05 Feb 2015 01:28 PM PST

Apa Yang Tersirat


Sodomi II: Tiada Ruang Anwar Terlepas

Posted: 05 Feb 2015 08:26 AM PST

PEGUAM utama Anwar yang menggantikan mendiang Karpal Singh Gopal Sri Ram, sudah mengaku melalui hujahnya di mahkamah, bahawa sodomi II adalah suka sama suka, ertinya perlakuan hubungan luar tabii yang haram di Malaysia, memang berlaku.

Jika Mahkamah Persekutuan melepaskan Anwar, maka impak kepada perundangan negara, bahawa sodomi itu bukan haram; apa akibatnya? Perundangan negara akan tunggang terbalik, dan berkemungkinan besar mereka yang dijatuhi hukuman kerana hubungan seks luar tabii akan memenuhi mahkamah menyaman kerajaan.

Gopal berhujah, Saiful badan sasa, tinggi lampai, muda lagi, boleh over power Anwar yang tua, sodomi berlaku, kerana suka sama suka.

Dengan hujah itu, ertinya peguam itu mengaku, memang berlaku seks luar tabii. Namun, dilain pihak peguam itu berhujah, bahawa sodomi tidak berlaku, kerana hanya sebab "karpet Terbang" Karpet terbang itu, adalah masalah teknikal. 

Hujah peguam Anwar berkaitan umur sperma, tidak akan mendapat perhatian para hakim, kerana hujah itu dipatahkan dengan baik oleh pendakwaraya yang diketuai oleh Tan Sri Shafee Abdullah.

Akhir-akhir ini, Anwar dan penyokongnya memainkan psikologi songsang, kononnya, dia akan dibebaskan kerana para Hakim telus dan tidak berpihak.

Mainan Anwar ini, tidak akan mempengaruhi para Hakim, kerana bertidak khilaf akan membuatkan perundangan negara kucar kacir.

Melihat kepada hujah Tan Sri Shafee,tiada asas untuk Anwar terlepas. Apa-apapun kita tunggu 10 Februari 2015. Apa kah Anwar, kembali ke Sungai Buloh.

Sodomi II: Anwar Dakwa Kalau Dia Masuk Penjara-PR akan Tawan Putrajaya

Posted: 04 Feb 2015 09:33 PM PST

HEHEHE, Anwar mengigau di siang hari. Anwar dipenjara sebelum ini, tidakpun Pembangkang menawan Kerajaan Persekutuan. Malah semasa beliau dalam penjara kemampuan pembangkang merai kerusi, tidakpun mengancam keduduk parti yang memerintah, malah pada tahun 2004, hanya kerusi Permatang Pauh sahaja dimenangi PKR.

Ramai yang mengatakan jika Anwar masuk penjara kali ke dua, maka tamatlah perjalanan politik beliau, malah Pakatan Rakyat perlu melupakan hasrat menawan Putrajaya.

Anwar menunggu keputusan rayuan daripada Mahkamah Persekutuan yang dijadual pada 10 Februari ini, apa kah mahkamah itu mengekakalkan hukuman penjara 5 tahun yang dijatuhkan oleh Mahkamah Rayuan pada 7 Mac 2014.

Jika mahkamah Persekutuan mengekalkan hukuman itu, maka secara automatik, Anwar kehilangan status wakil rakyatnya.

Comments:

There are 0 ulasan for Barisan Nasional

Catat Ulasan