Barisan Nasional

Dicatat oleh Unknown | | Posted On Selasa, 3 Februari 2015 at 1:03 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


PEJUANG BANGSA

Posted: 03 Feb 2015 11:38 AM PST

PEJUANG BANGSA


BILA USTAZ KAZIM DEDAH RAHSIA JACKIE CHAN SUKA SONGKOK DIPAKAINYA

Posted: 03 Feb 2015 09:30 AM PST




Kuala Lumpur: "Jackie ada maklumkan kepada saya, dia teruja memakai songkok dan bersungguh-sungguh mahu tahu mengapa perlu memakainya.

"Saya terangkan kepadanya, ia antara prosedur ketika menerima pingat kebesaran di negara ini," kata penceramah bebas , Datuk Mohammad Kazim Elias yang berkongsi pengalamannya beramah mesra dengan pelakon antarabangsa, Datuk Jackie Chan pada Ahad lalu.

Ketika itu, Mohammad Kazim atau mesra dengan panggilan Ustaz Kazim dan Jackie dianugerahkan Panglima Mahkota Wilayah (PMW), membawa gelaran Datuk dalam istiadat pengurniaan darjah kebesaran yang disempurnakan oleh Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah di Istana Negara sempena Hari Wilayah Persekutuan.

Menurut Mohammad Kazim, Jackie tiba pada 8.45 dan duduk di sebelahnya.
"Kami sempat berbual dan beramah mesra kira-kira 20 minit. Dia kagum melihat suasana di dalam istana dan saya turut jelaskan beberapa perkara termasuk barangan yang terdapat di sini (istana) untuk pengetahuannya.
"Saya akan ingat sampai bila-bila apabila dia menegur tali kasut saya terbuka ketika tiba giliran kami untuk menerima pingat. Dia seorang yang baik hati, mudah mesra dan tidak sombong," katanya ketika dihubungi Harian Metro, hari ini.

Katanya, Jackie memaklumkan, dia bangga dan tidak menyangka dapat menjejakkan kaki di Istana Negara selain dianugerahkan pingat membawa gelaran Datuk.

"Jackie sempat memberitahu, dia bakal berlakon filem baru bersama pelakon Bollywood pada April ini," katanya.
Menurutnya, ketika berbual-bual dengan rakan dari China sebelum ini, dia dimaklumkan bahawa Jackie adalah seorang dermawan.

Katanya, antara yang diberitahu, Jackie individu terawal membantu mangsa bencana tsunami di Acheh pada 2004 dengan memberi sumbangan tertentu.

"Ramai yang mempertikai dia mendapat gelaran Datuk. Itu hak kerajaan negara ini kerana mungkin Jackie seorang yang dermawan tanpa rakyat Malaysia tahu," katanya.

Difahamkan, Jackie turut mempunyai yayasan atas namanya yang memberi sumbangan kepada pesakit buah pinggang di Malaysia.

Menurut laporan Gibbo, sebuah portal di China, Jackie dikatakan membuat wasiat mahu menyumbangkan hartanya kepada rakyat miskin di negara terbabit selepas meninggal dunia.
Berdasarkan laporan Forbes pula, Jackie tersenarai antara 10 pelakon yang sering melakukan kerja amal, malah sumbangannya mencecah jutaan ringgit kepada badan bukan kerajaan (NGO) yang membantu golongan miskin

LAGI MCA - DAP SERANG ISMAIL SABRI , LAGI KUAT SOKONGAN DITERIMA !!

Posted: 03 Feb 2015 08:30 AM PST




Walaupun DAP dan MCA cuba putarnya menjadikannya isu perkauman,namun Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Ismail Sabri terus mendapat sokongan dalam kontroversi beliau ajak orang Melayu boikot peniaga Cina yang tidak turun harga barang sekalipun harga minyak sudah turun.

Ini kerana semua cukup faham dan tahu sasaran kata-katanya yang kontrovesial di laman facebooknya Ahad lalu itu semata-mata ditujukan kepada tauke-tauke yang terus berdegil nak kaut untung dan bukannya kaum Cina secara keseluruhan.

Kalau selak laman-laman sosial didapati sokongan semakin mencurah atas keberanian Ismail Sabri menyuarakan hal ini secara terbuka.

Dalam pada itu beberapa pimpinan UMNO dan NGO turut mendokong saranan beliau agar para pengguna tampil gunapakai kuasa pengguna mereka untuk tekan para peniaga yang masih liat nak turunkan harga barang.

Bagi mereka isu ini melibatkan semua kaum pengguna di negara ini yang terkesan akibat perbuatan tauke-tauke yang menguasai pasaran ini.
Siapa yang tidak geram bila harga minyak naik mereka segera naikkan harga barang sebaliknya bila harga minyak turun semua 'buat tak faham'.

Petang Selasa lebih 200 bekas ahli pergerakan Pemuda UMNO berkumpul di Riverside,Pusat Dagangan Dunia Putra sebagai tanda solidariti pada Ismail Sabri dalam menghadapi kritikan dari DAP,MCA dan Gerakan terhadpa kenyataannya.



Mereka membawa sepanduk kecil bertulis "WE ARE ALL ISMAIL SABRI".
Ismail Sabri ialah bekas Exco Pergerakan Pemuda UMNO dan Ketua Pemuda UMNO Bahagian Temerloh satu ketika dulu.

Bekas Penolong Setiausaha Pemuda UMNO Malaysia Datuk Zulkifli Alwi yang bertindak sebagai jurucakap mereka dalam sidang akhbar menegaskan rasa kesal dengan kecaman beberapa pihak terhadap Ismail Sabri.

Mereka juga marah kerana MCA khususnya Ketua Pemuda parti itu berpadu suara dengan DAP menghentam Ismail Sabri.

Menurut Zulkifli kenyataan Ismail Sabri bertujuan untuk membela rakyat kebanyakan dalam soal harga barang sejajar dengan penurunan harga minyak.

"Inilah intipati perjuangan YB Ismail Sabri yang kami kenal selama ini,"katanya.

Menteri yang juga Ahli Majlis Tertinggi UMNO itu yang muncul di situ kemudiannya kelihatan relaks saja dan memberitahu beliau datang cuma untuk jumpa kawan-kawan.

Katanya beliau terkejut melihat ramai yang datatang menghadapi perhimpunan itu.

Menjawab soalan wartawan Ismail Sabri kata beliau tiada isu dengan MCA sebaliknya MCA yang serangnya kerana kenyataan ajak boikot peniaga Cina yang tidak mahu turunkan harga barang.

Katanya beliau tidak akan serang balas kerana memegang semangat Barisan Nasional hal dalaman patut dibincang sesama mereka dan tidak terbuka.

Kepada soalan lain,menteri itu menegaskan beliau tidak akan minta maaf atau tarik balik saranannya pasal boikot peniaga Cina itu.

Katanya jika berbuat demikian ia seolah beliau setuju dengan perbuatan mereka.


Sementara itu Majlis Perundingan Melayu (MPM) dalam satu kenyataan menyifatkan kenyataan Ismail Sabri sangat berasas.

"Sebagai Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, beliau mengetahui apa yang berlaku terutama barangan makanan yang dibawah kawalan & portfolio Kementerian beliau, iaitu eksploitasi harga yang berleluasa sekian lama, macam tidak terkawal langsung.

"Itu sebabnya sejak beliau menjadi Menteri Pertanian & Industri Asas Tani, salah satu agenda besar yang beliau laksanakan ialah kempen Jihad Perangi Orang Tengah.Malangnya, kempen beliau itu tidak seorang pun pemimpin politik parti komponen BN, terutama dari MCA dan Gerakan menyokongnya,"kata MPM.

MPM terkilan dengan bidasan Ketua Pemuda MCA, Chong Sin Woon, yang sepakat dengan Ketua Pemuda DAP, malah amat keterlaluan mendesak agar Ismail Sabri disingkir dari jawatannya.- AGENDA DAILY - 

ISMAIL SABRI PENCETUS BOIKOT PENIAGA TAMAK TERUS DAPAT SOKONGAN #SOLIDARITIDSIS

Posted: 02 Feb 2015 11:51 PM PST



 PEMUDA UMNO PP  SARANKAN BOIKOT PENIAGA TAMAK

Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Pulau Pinang merasakan sudah tiba masanya seluruh rakyat Malaysia bersatu hati bagi mempertahankan hak kita sebagai pengguna.
Pengguna seolah-olah hilang arah dan merasakan kita tiada pilihan apabila harga dinaikkan oleh para peniaga.
Kita juga terpaksa menelan hakikat bahawa harga barangan terpaksa dinaikkan disebabkan kos bahan api yang meningkat. Oleh kerana kita adalah pengguna prihatin terhadap nasib peniaga, maka pengguna Malaysia seakan-akan redha dan sanggup berkongsi kesusahan dengan peniaga. Menanggung kenaikan harga barangan bagi mengelakkan kerugian peniaga.
Namun keadaan berlaku sebaliknya, apabila harga minyak turun sehingga mencecah RM1.70 seliter, peniaga tiada pula rasa kasihan kepada pengguna.
Alasan yang diberikan tetap sama, mereka adalah peniaga kecil saja, pembekal tidak turunkan harga. Pembekal pula menyalahkan pemborong, pemborong menyalahkan pedagang.
Jika ini adalah senarionya, maka benarlah saranan YB Dato Seri Ismail Sabri, Menteri Pertanian Dan Industri Asas Tani agar para pemborong dan pedagang harus diboikot agar mereka sedar bahawa, hakikatnya kuasa adalah di tangan pengguna, bukannya mereka.
Oleh itu, pedagang dan pemegang kartel tanpa mengira bangsa harus dijadikan sasaran. Apabila mereka menurunkan harga, maka yang lain lain akan juga menuruti langkah tersebut

Rafizal Abd Rahim
Ketua Pergerakan Pemuda UMNO
Negeri Pulau Pinang



Kenyataan Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan
Isu : Penurunan Harga Barangan.

Sebagai pengguna, kami berhak untuk mendapatkan barangan keperluan harian pada kadar harga yang berpatutan.
Sudah menjadi kebiasaan di Malaysia terutamanya apabila kadar harga minyak naik, maka peniaga juga akan berlumba-lumba menaikkan harga barang. Bukan sahaja melibatkan barangan mentah tetapi barangan makanan juga turut dinaikkan sewenang-wenangnya tanpa kawalan.
Kenyataan Menteri Pertanian & Industri Asas Tani, Dato' Seri Ismail Sabri harus dijadikan titik permulaan untuk pengguna berfikir dan mencapai persamaan rasa bagi menyokong memboikot mana-mana peniaga yang enggan menurunkan harga barangan.
Banyak peniaga Cina marah dengan kenyataan tersebut. Peniaga Cina merasa terancam kerana terdapat gerakan melindungi kepentingan pengguna secara besar-besaran. Tidak kurang juga yang menganggap kenyataan tersebut berbaur perkauman. 
Namun tindakan sesetengah pihak yang dilihat bergabung atas dasar kepentingan kaum Cina sebagai orang tengah dan peniaga adalah sangat tidak bijak. Soal perkauman tidak timbul dan apa yang dikatakan oleh Menteri adalah kaum Cina merupakan kaum majoriti berperanan sebagai orang tengah dan peniaga. Dalam masa yang sama mereka juga mempunyai rangkaian besar daripada kalangan pembekal yang 'berkuasa' menentukan harga barangan keperluan harian. Maka tidak salah sekiranya gesaan ini disasarkan secara terus dan terbuka kepada mereka.

Tidak menjadi kesalahan juga sekiranya pengguna Cina bersama-sama memboikot orang tengah dan peniaga kerana isu barangan mahal adalah perkara yang melibatkan kepentingan semua pihak. Baik di peringkat pemimpin negara sehinggalah rakyat di bawah.

Persatuan peniaga Cina harus bersama mengambil positif saranan Menteri untuk menyarankan ahli-ahli mereka supaya menurunkan harga barangan berikutan penurunan harga minyak semasa tempatan.
Soal pengambilan untung yang melampau oleh peniaga bukan satu perkara yang baru, ini termasuk isu orang tengah yang mengaut keuntungan yang berlipat ganda.

Oleh itu, kami menyarankan agar pengguna terutamanya menggunakan kuasa yang ada pada mereka untuk terus memboikot barangan yang terlalu tinggi harganya supaya pihak berkepentingan tidak merasa selesa dengan apa yang telah mereka lakukan.
Fahami isu sebenarnya adalah melancarkan kempen memerangi orang tengah dan peniaga yang masih berdegil tidak mahu menurunkan harga barang.

MOHD RAZLAN BIN MUHAMMAD RAFII
Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan

NGO PERTIKAI APA SALAH USTAZ KAZIM HINGGA DITUDUH PERKAUMAN ?

Posted: 02 Feb 2015 07:00 PM PST




Wira Perkasa Malaysia menyokong penuh terhadap penceramah bebas kelahiran Perak, Datuk Kazim Elias yang sentiasa mengingatkan orang Melayu agar mempertahankan maruah agama dan bangsa.

Ketuanya, Irwan Fahmi Ideris, berkata penceramah itu berusaha menyedarkan segelintir orang orang Melayu yang kini ramai yang telah berpaling arah untuk menjaga dan mempertahankan maruah bangsa Melayu.

"Saya rasa sesiapa saja yang menonton pasti akan terkesan kerana kini sudah ramai yang tidak mahu ambil kisah tentang pejuang negara yang majoriti berbangsa Melayu yang mempertahankan keselamatan dan kedaulatan tanah air.

"Persetankan kepada mereka yang hanya tahu mengeji mencaci memaki usaha kita dalam mempertahankan maruah agama bangsa dan negara ini.

"Tidak ada manfaat yang kita peroleh dari mereka pun. Apa salah Datuk Ustaz Kazim Elias hingga ada antara mereka sanggup membuat laporan polis dengan menyatakan bahawa Datuk Ustaz Kazim membuat kenyataan yang berbaur perkauman..?? Apa yang dikatakan oleh Datuk Ustaz Kazim adalah benar," katanya dalam satu kenyataan akhbar, hari ini.

Beliau berkata, orang Melayu seharusnya sedar dan bangkit daripada terus tidur lena.

"Ingatlah orang Melayu. Kini kita hanya tinggal kuasa yang akan menentukan hala tuju kedudukan bangsa kita. Jangan mudah melatah apabila ditegur," tambah beliau lagi.

Sementara itu, beliau berkata, pihaknya berharap agar pihak Polis DiRaja Malaysia (PDRM) akan membuat penelitian, bertindak secara adil dan saksama jika perlu dalam memenuhi SOP demi menjaga integriti pasukan beruniform.

"Kami menyokong Ustaz Kazim serta bersetuju dengan perkara yang dinyatakan dalam video ceramah itu kerana ia perkara yang benar. Ingat kealpaan kita sendiri akan memecah belahkan perhubungan antara kita akhirnya. Bersatulah demi menjaga keamanan dan kedaulatan negara," katanya. 

KP MCA BERSEKONGKOL DAP PROTES ISMAIL SABRI DIHENTAM MEDIA SOSIAL !

Posted: 02 Feb 2015 05:30 PM PST


Isu kenyataan  Menteri DS Ismail Sabri menghentam peniaga Cina yang degil menaikkan harga barang terus mendapat sokongan pelbagai pihak walaupun diprotes KP MCA .


Bekas pembantu peguam Anwar iaitu Yuktes Vijay juga turut  mengkritik sikap Ketua Pemuda MCA yang dilihat hanya cepat bising kenyataan Menteri DS Ismail Sabri tapi lari pecut 100 m bila Tony Pua kritik 1MDB dan PM .















LAPORAN POLIS USTAZ KAZIM ELIAS , KERJA JAHAT JATUHKAN MARUAH ULAMA !

Posted: 02 Feb 2015 04:30 PM PST


video ceramah Dato Uztaz Kazim Elias sudah lama di you tube , difahamkan sebelum beliau muncul di kaca TV lagi . 

Hairan juga ..mungkin  kebetulan Dato UKE baru mendapat Darjah Kebesaran dibuat laporan Polis oleh kaum Cina . 

Apakah ini satu sabotaj untuk menjatuhkan Dato UKE yang mana di ceramahnya bercakap tentang fakta bukannya perkauman ? 

BANGI -  Video Datuk Ustaz Kazim Elias sedang memberi ceramah dalam satu majlis kira-kira lima tahun lalu 'panas' kembali apabila satu laporan polis dibuat terhadap penceramah bebas dan pengendali rancangan Kalau Dah Jodoh itu, hari ini.
Laporan polis itu dibuat oleh Pengerusi Persatuan Penduduk Kampung Jambu, Tumpat, Kelantan, Pui Tiong Lam, di Balai Polis Wakaf Bharu, Tumpat, kira-kira jam 11 pagi tadi.
Difahamkan, dalam laporan itu Tiong Lam mendakwa beliau menerima satu rakaman video menerusi whatsapp daripada seorang lelaki 'Mr Gan', yang menunjukkan Datuk Ustaz Kazim sedang memberi ceramah.
Antara lain, beliau mendakwa di dalam video itu Datuk Ustaz Kazim ada mengatakan orang Cina hanya tahu melepak di kedai-kedai minum dan mabuk secara terbuka tanpa menghiraukan orang ramai.
Beliau mendakwa ceramah Datuk Ustaz Kazim itu seolah-olah mahu mengaibkan kaum Cina dan mengatakan kaum Cina hanya menumpang di Malaysia.
Siasatan ISMAweb mendapati hanya kira-kira dua minit saja daripada video berdurasi 10 minit itu mengandungi kandungan ucapan seperti yang didakwa oleh Tiong Lam.
Berikut adalah antara transkrip ceramah Datuk Ustaz Kazim yang menjadi isu 'panas'.


"Cuba tuan-tuan tengok orang Cina rumah depa macam mana, depa lepak di kedai buat apa. Minum arak slamber rock saja masuk disko. Askar Melayu dok jaga dalam hutan, tengah laut. Sekarang sapa tuan sapa hamba.



"Tiba-tiba depa nak kata, kami tak mau ketuanan Melayu. Sapa tuan sekarang ni? Kita orang Melayu yang dok sokong depa, kita lupa bangsa kita yang dok jaga tengah laut, bangsa kita yang dok jaga dalam hutan. Puak-puak Cina bukannya ada. Hindu ada? berapa kerat Hindu yang jadi askar.
"Rompak banyak. Sewenang-wenang pi Giant, kelab malam, pakai seksi, duduk dalam Tesco.





 Cuba tuan-tuan tengok. Mewah tak mewah Cina? Yang Melayu jadi apa? Cuba tengok polis, berapa kerat peratus Cina jadi polis?
"Yang jaga tengah-tengah malam, naik kereta bawa kereta, risiko ditembak perompak, risiko dibunuh, tak tido malam, sapa dia? Bukan orang Melayu?
"Apa tokey buat? Apa anak Cina buat? Ada depa ronda naik moto pakai baju gelap-gelap? Sapa jadi hamba sekarang? Tuan-tuan tengok bomba.. berapa peratus orang Cina jadi bomba? Sapa yang dok tunggu balai bomba, bila la nak terbakaq? Kalau tak bangsa kita?
"Tuan-tuan pergi ke lebuh raya, yang dok cuci jamban tu sapa? Bukan bangsa kita? Di KLCC yang dok cuci lap sampah tu sapa? Tak bangsa kita jugak?
"Hari ni bangsa depa dok pertikai ketuanan Melayu, ketuanan Melayu, pala hotak depa. Kita yang bagi ruang untuk mereka bercakap, orang Melayu dah berbesar hati dengan mereka. Kongsi tanah dengan depa, bagi pingat, kuasa kat depa, tak puas hati lagi? Kenapa jadi macam tu?
"Jawapannya mudah. Sebab ada orang Melayu yang sokong depa. Kalau depa perintah kita tuan-tuan, tak kan dapat apa yang kita bagi. Nak azan pun tak boleh di Singapura, melainkan Masjid Sultan sahaja yang boleh azan di luar…."


Hakikatnya:

1. DUKE dalam ceramah tersebut menegur golongan yang bermati-matian mempersoalkan konsep Ketuanan Melayu. Beliau memberi analogi yang mudah. Pada waktu malam, kaum Cina bebas dibenarkan menjalankan kehidupan dan budaya mereka termasuk minum arak, berdisko dan berjudi, beliau bertanya siapa pula yang bertarung nyawa menjaga keselamatan termasuk di dalam hutan dan lautan? Merujuk senario berkenaan DUKE bertanya, "sekarang siapa tuan siapa hamba". Apakah yang tidak betul dengan kenyataan DUKE ini?

2. DUKE dalam ceramah itu menekankan kenapa ada puak-puak yang begitu gerun dan alergic dengan konsep "ketuanan Melayu" sedangkan di alam realiti merekalah yang menguasai ekonomi dan boleh berbuat dan bercakap apa sahaja. DUKE juga memberi mesej kepada orang Melayu yang menyokong pula golongan yang terang-terang memperlekeh bangsa mereka sendiri. Apa yang tidak betul dengan kenyataan DUKE ini?

3. DUKE dalam ceramah itu juga menekankan bagaimana orang Cina diberikan segala-galanya - berkongsi tadbir negeri, diberi tanah, menguasai ekonomi, diberi pangkat dan kuasa. Jadi kenapa hendak mula mempersoalkan soal ketuanan Melayu? Beliau bertanya adakah semua ini akan diberi kepada orang Melayu jika orang Cina mendapat kuasa memerintah?

Nampaknya ada usaha licik sedang dibuat untuk mengheret DUKE dan menyamakan beliau dengan pihak-pihak cauvinis dan puak liberal seperti Eric Paulsen, S. Ambiga dan NGO-NGO tajaan asing yang sedang galak bermain sentimen kaum dan menghina agama kebelakangan ini.

Puak-puak ini sedar gerakan mereka sedang diperhatikan, lalu hendak menjadikan golongan ulama sebagai sasaran untuk 'menghalalkan' kegiatan mereka. Konsep "kebebasan bersuara' yang mereka jadikan modal menghina dan memperlekeh Islam tiba-tiba sahaja lenyap.

Menariknya, laporan polis ini dibuat di Kelantan. Kenapa Kelantan? Supaya dalang sebenar yang mahu mengheret DUKE tidak akan kelihatan ketara. Untuk elak ada campur tangan luar dan bukan Islam maka laporan polis ini di buat di Kelantan dan mengunakan orang Kelantan.

Percayalah, laporan polis ini juga dibuat untuk melihat sejauhmana sokongan yang diterima oleh golongan agamawan seperti DUKE. Mereka hendak menguji sejauh mana kuat atau rapuhnya kesatuan umat Islam ketika agama mereka dipersoalkan. Pendek kata, mereka sekali lagi sedang menguji perpaduan orang Melayu dan umat Islam.

Kalau nak tahu siapa sebenarnya dalang di sebalik semua ini, tunggulah esok lusa siapa yang ghairah sakan menghentam DUKE.

Ayuh, tunjukkan solidariti terhadap Dato Ustaz Kazim. Beri mesej kepada puak-puak ini bahawa DUKE bercakap atas landasan kebenaran.

bumiyang

Posted: 03 Feb 2015 03:20 AM PST

bumiyang


Apabila Petrol Lebih Murah Dari Milo Ais/Nescafe Ais???

Posted: 02 Feb 2015 07:30 AM PST

Beza DAP Dengan Jakie Chan???

Posted: 01 Feb 2015 03:51 AM PST

tunku

Posted: 03 Feb 2015 03:02 AM PST

tunku


Anthony Loke: DAP to stop attending Pakatan Council if Hadi doesn’t show

Posted: 03 Feb 2015 12:01 AM PST

DAP will not attend the Pakatan Rakyat Leadership Council meeting if PAS representatives are not attending it.

Its National organising secretary Anthony Loke said DAP will attend the Pakatan Rakyat leadership council meeting provided that PAS president Datuk Seri Abdul Hadi Awang is present as well.

"I am referring to a media report quoting sources who claimed that our secretary general, Lim Guan Eng should apologise to his PAS counterpart Datuk Mustafa Ali during that meeting.

"I would like to emphasize that the necessity to do so does not arise at all and DAP will never bow to any pressure from any party," he said in a statement released on Tuesday.

He added that the party leadership stood behind Lim on the issue of a local government election in Penang and supported the state government implementing the Local Government Elections Act 2012 which was approved by the Penang State Assembly, under the Federal Constitution.

"We reiterate our position that all efforts by the state government for the election were informed by Lim to both Hadi and Mustafa, and they had not objected it before.

"During this debate for the last two weeks, it has been evident that there are many PAS leaders including MP's and veterans who have expressed support to restore the local government elections around the country," he said adding that the elections were parallel to the Pakatan common policy.

Loke said that their Central Executive Committee (CEC) has approved a resolution that DAP leaders will attend the meeting with the presence of the PAS president.

"This is to avoid a situation where any decision reached in PR is not sanctioned by PAS," he said.

Last Wednesday, Mustafa said, contrary to Lim's allegations, PAS was never consulted on local council elections in Penang before it was tabled in the state assembly in May 2012.

Prior to that Lim had said that he had contacted both Hadi and Awang on the phone before pushing for the implementation of the elections.

Denying this, Mustafa said PAS was only consulted after the enactment was tabled via a phone call from Lim.

Aspirasi Bangsa

Posted: 03 Feb 2015 01:14 AM PST

Aspirasi Bangsa


Turun harga barang - Hanya dengan tekanan kepada tokey Cina

Posted: 02 Feb 2015 03:51 AM PST

The Unspinners

Posted: 02 Feb 2015 11:46 PM PST

The Unspinners


Terima realiti Anwar .. tak boleh auta ada sokongan

Posted: 02 Feb 2015 09:30 PM PST


Terimalah realiti bahawa rakyat reda Anwar masuk penjara.

Jika tidak, kenapa merudum sekali sokongan untuknya ketika hadapi rayuan ke mahkamah persekutuan. Kini terbaru, begitu sedikit sekali yang mahu hadhir ke majlis roadshow nye ...

Selama ini Anwar bolehlah auta ada ahli PAS dikerah macam baruah untuk hadhir ke majlis-majlis dia ada.

Komen Semut Hitam berikut:


..... Malah dia juga turut dijadikan sebagai maskot je dalam Pakatan.

Kepimpinan Si Ketua Penipu tu memang dilihat sudah tidak lagi menjadi sandaran kepada parti - parti dalam Pakatan Haramjadah tu. Cengkaman dia terhadap mereka sudah luntur.

Bahkan, Si Ketua Penipu tu kini sudah tidak lagi menjadi sandaran kepada parti - parti dalam Pakatan Haramjadah tu bagi menyelesaikan masalah yang semakin hari semakin hangat diperkatakan.

Jadi, tak heran la kenapa dalam siri jelajah yang dianjurkan sejak beberapa hari yang lepas mendapat sambutan hambar dikalangan rakyat. Mereka pun dah muak dengan Politiking melampau Si Ketua Penipu tu.
Lihat sahaja muka Si Ketua Penipu tu yang jelas kelihatan semakin suram dan kelam seperti mana sambutan yang diberikan terhadap dirinya di Kedah malam tadi. Memang cukup menyedihkan!!!
Sepenuh di SINI

MCA jadi suara DAP bidas panggilan boikot Ismail Sabri

Posted: 02 Feb 2015 06:29 PM PST


MCA membidas Ismail Sabri yang memanggil supaya diboikot peniaga-peniaga yang tidak turunkan harga barang. Baca SINI

Padahal Ismail Sabri hanya kata boikot peniaga yang tidak turunkan harga. Baca MyKMU SINI

Hairannya, kenapa MCA begitu sensitif dan sanggup jadi suara DAP? Bukankah perlu suara consumerism menjadi kuat dan lantang untuk menghadapai kegiatan mengambil untung yang melampau? Sepatutnya kepimpinan yang diberi kepada ISmail Sabri kepada agenda consumerism patut dicontohi dan disokong!!!

Hujah yang MCA guna adalah racism. JIka demikian, mahu juga kami cadangkan MCA buang huruf C dari akronim nama parti dan hentikan perjuangkan sekolah cina untuk perjuangkan sekolah 1malaysia serta berhenti juangkan bahasa cina lalu juangkan bahasa Malaysia.



Jika isu OLD TOWN WHITE COFFEE yang ditimbulkan Ismail Sabri dan disindir blogger pembangkang SINI menjadi sebab MCA membidas, jelaslah MCA perjuangkan DAP.

Terima kasih Anak Sungai Derhaka kerana tegur dan ingatkan ahli UMNO serta orang Islam amnya yang masih mahu kunjungi kedai kopi kepunyaan Ngeh Nga rasis DAP.  



Ingat orang Islam, jom beli makanan yang pastinya Halalan Taoyyiba dengan membeli barangan orang Islam. Barangan Halaalan Toyyiba tidak ada keuntungan berlebihan dan harga mereka berpatutan.

Samping itu, majukan orang Islam. Kita bina ekonomi orang Islam supaya bukan Muslim tidak lagi mengugut dan menuntut bukan-bukan!

Dah masa ada jenama HALAL&MUSLIM. Banyak halal tapi dipunyai dan dibuat oleh bukan Islam masih ada was-was.

Bila Lee Kuan Yew dan PAP, DAP berdiam saje ...

Posted: 02 Feb 2015 04:30 PM PST


Di atas adalah kata2 seorang wakil rakyat DAP. Parti tersebut banyak kritik tentang undang2 ISA, Hasutan, menuntut kesamarataan, menafi hak asasi manusia, dll.

Lihat video berikut tentang Lee Kuan Yew.


Apa komen DAP?

Kenapa selama mana Lee Kuan Yew memerintah dari 1959 dan hingga hari ini masih begitu berpengaruh, DAP berdiam bila melibatkan Lee Kuan Yew dan PAP.

12 sebab Anwar boleh masuk penjara

Posted: 02 Feb 2015 01:02 AM PST


Menghampiri keputusan kes liwat II DSAI ada 10 Feb ini, ada pihak cuba membina persepsi dia tak bersalah. Mereka berharap utk guna sebagai alasan utk dia dimaaf dan dibebaskan kemudian hari sebaik PR dpt memerintah.    

Persepsi yg dibina diharap blh beri tekanan dan pengaruhi hakim utk bebaskan Anwar. Ternyata usaha yg sia2 kerana keputusan mahkamah bukan atas persepsi tetapi berdasarkan fakta dan prinsip2 perundangan yg jelas. 

Berikut adalah antara 12 fakta yg tak membantu bebaskan Anwar:  

1. Laporan Dr Osman bin Abdul Hamid, Pusrawi yg konon takda penetrasi adalah palsu. Dr Osman berhenti memulakan pemeriksaan sebaik Saiful beritahu diliwat oleh seorang VIP dan mengaku TAK LAYAK periksa kes melibatkan jenayah lalu cadangkan pemeriksaan di HKL.

2. Dr Thomas Hoogland pernah menafikan Anwar tak berupaya meliwat seorang lelaki muda umur 25 tahun. Jika benar, kenapa Anwar blh naik basikal bercuti di New Zealand baru2 ini? Mereka yg sakit pinggang hanya berupaya berbongkok seketika bila naiki basikal.

Tambah lagi, Anwar berupaya berjoget atas pentas ceramah politik, mendokong serta menimang cucunya yg umur 10 tahun dan disuspek mengadakan hubungan seks dgn pelacur Cinadoll di dlm video dan anak muda lelaki dlm gambar.

3. Saiful diberi suit jenama mahal BRIONI dan ada bilik sendiri di pejabat ketika baru kerja kurang dari 2 bulan. Takkah penyokong Anwar tertanya2 tentang fakta kes ini?

4. Tambah lagi, Mahkamah Tinggi terima keterangan Saiful sebagai saksi berkredibiliti dan konsisten. Ia tak sama dgn saksi kes liwat pertama, Azizan bin Abu Bakar yg gagal beri tarikh yg tepat malah berubah2.

5. Pembelaan tak bangkang keterangan dtg dan pulang Saiful ke kondo. Bukti menunjukkan Saiful dtg ke kondo, menaiki van WKP5925, keluar dari kondo, dan akhirnya pulang dgn kereta WMK6. Tiada isu Saiful tak berada di kondo. 

6. DNA Anwar dijumpai 4 cm dlm dubur Saiful. Mahkamah Tinggi terima bukti 4 calitan swabs (cotton buds) ada semen dan sperma. Juga DNA dari 4 calit sama dgn DNA dari sampel tuala "Good Morning", botol air dan berus gigi yg diguna Anwar ketika di lokap.

7. Tiada isu Saiful lambat buat report polis. Mahkamah rayuan menerima alasan yg diberi ketika dibicara di Mahkamah Tinggi.

8. Bahan bukti tak tercemar atau diubah (tampering). Hujah tampering oleh peguambela tak relevan. Pegawai penyiasat Jude Pereira hanya gunting sampul luar dan bukan plastic seal berisi bahan bukti yg perlu di seal mengikut prosedur dan piawaian yg ditetapkan.

9. DNA pada semen tak luput. Mmg blh terhapus atau turun kualiti tapi tahap penurunan adalah tak sama. Yg penting, para kimia dari Jabatan Kimia Malaysia dpt jumpa semen, sperma dan bakteria, dan DNA dpt diperolehi.

10. Keterangan Anwar dari dock tertuduh tak blh diterima. Ia bukan keterangan yg kuat sprti keterangan bersumpah dari kandang tertuduh yg blh disoal balas dan blh dianalisis.

11. Peguam bela gagal kemukakan 13 saksi dlm permohonan dan nama tlh diberi pada awal2 proseding. Tanpa alibi, Anwar tak blh sangkal dia tak berada di kondo kejadian atau bersama keluarga sprti dikatakan Wan Azizah. 

12. Pakar DNA pembelaan bukan pakar. Sepjg perbicaraan, saksi 'pakar' hanya memberi pendapat dan bukan kepastian. Mereka sebenarnya bukan pakar bidang DNA.

SELAMAT BERISTIREHAT DAN MUHASABAH. BERTAUBATLAH ANWAR!!!

sekupangdua

Posted: 02 Feb 2015 11:14 PM PST

sekupangdua


PELIWAT AKHIRNYA MENJADI MUFTI TAWARAN NEGARA LUAR? Pendek akai ka?

Posted: 02 Feb 2015 10:05 PM PST


Nak kata lawak nanti boleh dikategori sawan lak? Tapi kalau lah macam nie ler nak meraih sokongan nampaknya dah boleh lah komer gelak sampai gulin pering (sampai berguling senak perut kelakor). Dah tak da ker cara lain raih simpati sampai nak jadikan rakyat macam lembu cucuk hidung?

Malah dalam maya terutamanya di FB dikatakan bahawa diminta tinggal dinegara luar dan boleh berjawatan sebagai penasihat agama negara... Pulak tu dilihat bagai datangnya pendapat mahfum ini dari seorang ulama tersohor yg bagi pandangan.... Sebaliknya meletakan tittle hanya sebagai sarjana terkenal... Apakah ada lagi Sheikh Yusof Al-Qardawi yg kembor tujuh atau kebetulan nama sama...?

Soal menang atau salah bukan persoalannya sekarang sebaliknya samada dia meliwat atau tidak? Dan ianya jadi kewajiban... Kerana bersekutu apatah lagi mengangkat sebagai pemimpin begini malah diagungkan bakal mengundang bencana... Tak kan lupa sudah dengan yg baru saja berlaku banjir yg maha dahsyat di negara kita... Lumpur pun masih bergunung belum dibersihkan dan kita diajak mencemar lagi hak dan janji Allah swt dalam agama islam kita... Dia bukan ketum la.... Bukan boleh janji esok atau letak tarikh 16 September jadi PM... Macam tuhan kencing merata....

Allah swt tak pernah memungkiri, jika kita terus dengan kurafat, menyokong syirik, mengangkat dan mengagungkan larangan dan segala kejahilan serta menjadikan pelbagai cara fitnah dan segala yang ditegahnya.... Janjinya musibah tiada lewat barang sesaat... Belajarlah dari musibah sebelum ini... Di mana Anwar semasa rakyat sedang ditimpa susah akibat banjir... Belum sempat selesai bersih dan pulihkan rumah sudah boleh di perbodohkan lagi setaraf lembu dengan ayat kononnya RAKYAT ADALAH HAKIM?.. Sebaliknya fikirkanlah fakta #LiwatTetapLiwat .... Na u zubbillahimin zalik... Minta lah dijauhkan...

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 02 Feb 2015 11:08 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


MINYAK DAH TURUN TAPI HARGA BARANG TAK TURUN - BUKTI TEORI RAFIZI GAGAL

Posted: 02 Feb 2015 04:00 AM PST


Buat sekian kalinya lagi tukang karut dan carut ekonomi PKR; Rapussy gagal dalam teori ekonominya.

Kegagalan ini bukan pertama kali tapi berkali-kali sepertimana si mana KETUM dituduh meliwat para pekerjanya berkali-kali.

Sudahlah gagal dalam Langkah Kajang dahulu hingga terbuangnya Menteri Besar sedia ada demi melantik bini sendiri jadi MB baru, Rapussy dilihat terus gagal dan gagal mempertahankan teori ekonominya yang bertaraf longkang itu.

Kini KPDNKK telah membuka kaunter aduan 24 jam sehari, 7 hari seminggu untuk menerima aduan dari para pengguna dan rakyat jika ada berlaku kenaikan harga barang.

KPDNKK juga secara permulaan telah mengedarkan buku Panduan Harga GST sebanyak 2 juta naskah dengan percuma kepada rakyat yang mengandungi senarai 500 jenis barang keperluan dan makanan yang dikategorikan sebagai barang mengalami kenaikan harga, penurunan dan kekal.

Tak tahulah kalau buku panduan tersebut nanti disorokkan oleh penganut DAP dan Pakatan untuk melindungi kejahatan mereka. 


Tapi pasti sudah ada unsur untuk sabotaj dari mereka untuk menerbitkan buku palsu tersebut dan dirancang disebar secara besar-besaran dalam media sosial bagi tujuan mengelirukan rakyat. 

Hebatkan unsur sabotaj mereka! 

Menjelang perbicaraan kes liwat Anwar 10 Februari dan pra GST ini, Anwar telahpun menyaipkan momentum kemarahan rakyat dengan merancang bersama para peniaga penganut DAP untuk menyorok barang atas alasan agar berlaku kekurangan bekalan seterusnya harga akan jadi mahal.

Kesannya rakyat akan marahkan kerajaan. Ditambah pula dengan momokkan penurunan harga minyak global menyebabkan hasil kerajaan merosot dan banyak projek tertangguh lalu rakyat akan sengsara.

Rakyat juga akan dimomokkan kononnya dengan penurunan nilai ringgit berbanding dolar US rizab ringgit negara makin menyusut dan akan menyebabkan negara bangkrap.

Kononnya ekonomi Malaysia lebih teruk di kalangan negara-negara ASEAN...malulah sebab Malaysia dah jadi Pengerusi ASEAN.

Maka tidak ada orang lain boleh bantu memulihkan ekonomi Malaysia melainkan Anwar Ibrahim yang telah dianggap seperti Imam Mahdi atau Messiah di kalangan para pencacai dan penganut ajaran Pakatan Rakyat.   


Yang pasti Anwar si KETUM akan himpunkan segala haiwan-haiwan politiknya dengan mengekspoitasi isu-isu ekonomi sebut apa saja dari isu GST, isu harga getah, isu saham FGV, 1MDB, harga barang mahal dan sebagainya untuk mempengaruhi para pengikutnya turun dijalanan membela tabiatnya yang suka meliwat itu.

Berapa banyak pula duit yang dilaburkan DAP untuk buat huru hara di Malaysia demi menyelamatkan si Ketua Peliwat?

Bukankah mereka dah banyak buat terlalu banyak untung hasil spekulasi matawang baru-baru ini? 








Belantan

Posted: 02 Feb 2015 11:04 PM PST

Belantan


Benarkah Restoran OldTown White Coffee kepunyaan pemimpin DAP menyediakan hidangan 'Taufu Babi'?

Posted: 02 Feb 2015 08:25 AM PST


Media sosial Facebook pada minggu lalu dikejutkan dengan penyebaran sekeping gambar resit dari restoran OldTown White Coffee yang diragui status halalnya.

Gambar berkenaan menjadi viral ekoran seorang pelanggan mendakwa terdapatnya menu tidak halal di restoran tersebut selepas melihat di resit bayaran tertera nama hidangan 'Taufu Pork'.

Pihak OldTown White Coffee melalui laman Facebook rasmi menafikan penjualan makanan tidak halal di restoran terbabit malah menjelaskan perkara itu terjadi kerana kesilapan ejaan pekerja yang menulis secara manual.

Boleh percaya ke penjelasan mereka ini?

Suara Politik
Belantan

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 02 Feb 2015 09:10 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Benarkah Wujud "George Soros Malaysia"?

Posted: 02 Feb 2015 07:38 PM PST



Anwar Ceramah Depan Pokok Dan Tiang?

Posted: 02 Feb 2015 08:08 AM PST







Anwar Mula Sakit Kepala, Tidak Ramai Datang Dengar Ceramahnya

Posted: 02 Feb 2015 06:17 AM PST





Ramainya Dengar Ceramah Anwar Di Kedah

Posted: 02 Feb 2015 05:03 AM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 02 Feb 2015 03:47 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


(Foto) Penuntut UITM Maut Dikelar Teman Lelaki Semasa Memandu

Posted: 02 Feb 2015 05:01 AM PST

BUKIT GANTANG: Seorang penuntut wanita sebuah UITM Pulau Pinang telah meninggal selepas dikelar di leher dalam satu kejadian di lebuhraya PLUS KM 228.2 Menghala Selatan di sini.

Kejadian yang berlaku pada pukul 11.55 pagi itu, mangsa Nursyuhada Bt Johari, 17, pelajar tahun pertama 1 di UITM Permatang Pauh yang memandu sebuah kereta Proton Perdana warna hitam telah ditemui oleh seorang penunggang motosikal yang sedang melalui kawasan terbabit.

Menurut saksi kejadian, Md IKhbal B Ahmad, mangsa dilihat telah keluar daripada kereta melalui pintu pemandu dan jatuh ke atas jalan dengan seorang lelaki keluar daripada kereta sambil menarik mangsa ke tepi.

"Selepas menyedari kehadiran saksi dan orang ramai yang berhenti untuk membantu suspek tersebut telah cuba melarikan diri masuk ke dalam hutan.

"Semasa mendekati mangsa saya telah melihat ada kesan kerah pada lehernya dan tiba-tiba suspek muncul kembali untuk mendapatkan telefon bimbit yang ada di dalam kereta.

"Suspek telah berkata minta maaf dia telah buat silap dan juga berkaka dia tak mampus lagi ke ?!'," cerita saksi.

Menyedari kehadiran kembali suspek orang ramai telah menangkapnya dan menyerahkannya kepada pihak polis.

Mangsa telah dihantar ke Hospital Kuala Kangsar dengan ambulan pukul 2.00 petang dan disahkan meninggal di Hospital.

Menurut jurucakap pihak polis ASP Rahimi B Abdul Rahman, siasatan awal, suspek, Syarafi B Abu, 24, yang bekerja sebagai tukang masak di Melaka dikatakan mempunyai masalah mental dan juga merupakan teman lelaki mangsa.

Pihak polis menemui sebilah pisau lipat yang digunakan suspek telah dibuang di bawah bukit tepi lebuhraya.

Kes disiasat di bawah seksyen 302 Kanun Keseksaan iaitu membunuh dengan niat yang boleh dijatuhkan hukuman hukuman gantung sehingga mati mandatori. - Siakapkeli.com.my

Kegilaan seks paling pelik wanita Amerika

Posted: 02 Feb 2015 12:01 AM PST

Menurut kajian, seramai 40 peratus wanita mengaku memiliki sekurang-kurangnya satu alatan seks dan 4.5 peratus mempunyai enam atau lebih.

Kajian terhadap lebih 1,000 perempuan Amerika Syarikat juga mendapati 87 peratus golongan itu lebih gemar membeli alatan seks berbanding bahan lucah atau pakaian dalam seksi.

Industri seks juga sedang berkembang pesat di negara itu dan dianggarkan bernilai AS$15 bilion, menurut Time, yang memetik AlterNet.

Keadaan itu mendorong pelabur berlumba-lumba menghasilkan alatan paling "kreatif" untuk menarik pelanggan.

Hasil kegilaan itu, kini tercipta pelbagai alatan yang pelik, antaranya seperti berikut:

1. 'Ekor kucing'. Ekor dengan bahagian pangkal bersaiz 7.5 x 3.3 x 3cm itu bertujuan mencetuskan sensasi seks anal. Dengan ekor sepanjang 60cm, ia meletakkan huraian mengaitkannya dengan liar seekor kucing.

2. Karung penutup badan kain ketat spandeks. Ia yang menutup seluruh kepada hingga tapak kaki. Laman Sub Slave menghuraikannya sebagai sesuai untuk "latihan hamba".

3. Sarung tangan ElectroSex. Ia bertujuan merangsang tubuh badan manusia ketika perhubungan seksual.

4. Selaput dara tiruan. Ia dicipta kerana ia melambangkan kesucian seorang gadis dan di sesetengah tempat ia boleh menentukan hidup atau matinya seorang perempuan. Tidak perlu lagi pembedahan, kini ia dapat dipakai dengan mudah di kemaluan dan memberikan fungsi yang sama.

5. Botol bau ketiak pelajar sekolah di Jepun. Ia dikatakan boleh digunakan oleh terhadap pasangan, patung, pakaian dan lain-lain. Bau itu dikatakan dapat merangsang nafsu seks.

6. Kemaluan palsu lelaki berserta badan separuh. Tidak seperti alat klasik jenis itu, ia kini turut memuatkan bahagian dada dan perut lelaki, yang dibentuk sebagai lelaki sasa. Badan itu direka untuk dapat dipegang golongan wanita ketika berahi.

7. Penggetar emas. Ia disalut emas 24 karat. Dikenali sebagai "Inez", ia dikatakan sebagai penggetar paling eksklusif prenah dicipta. Ia dijual dengan harga AS$15,000 (RM54,500). Jika tidak mampu, jangan bimbang, ada juga penggetar perak yang harganya murah sekali ganda.

Pasangan suami dan isteri orang bersekedudukan dicekup kali kedua

Posted: 01 Feb 2015 09:01 PM PST

WANITA yang dicekup berkhalwat disoal siasat anggota penguat kuasa PADKP.
Jitra: Tindakan sepasang kekasih yang juga suami dan isteri orang memadu asmara membawa padah apabila mereka dicekup buat kali kedua kerana melakukan kesalahan sama di rumah yang baru disewa di Kampung Tok Kesop, dekat sini, malam kelmarin.

Dalam serbuan jam 1.30 pagi, pasangan berusia 25 dan 29 tahun itu dicekup sepasukan anggota penguat kuasa Pejabat Agama Daerah Kubang Pasu (PADKP), selepas mengesyaki mereka bersekedudukan.

Sebelum ini, pasangan itu pernah ditahan kerana disyaki berkhalwat di rumah di kawasan perumahan di Kamunting, dekat sini, pada jam 11.45 malam pada 7 Januari lalu.

Ketika tangkapan itu dilakukan, dua anak wanita terbabit iaitu bayi lelaki berusia tujuh bulan dan kanak-kanak dua tahun turut berada di rumah itu.
Bagaimanapun, dua anak wanita itu diambil ahli keluarganya untuk dipelihara menyebabkan pasangan berkenaan mengambil kesempatan untuk menyewa di rumah lain.

Namun, mereka dicekup sekali lagi kerana berkhalwat selepas tindakan tinggal bersama di rumah itu menimbulkan curiga kepada orang ramai yang membuat aduan kepada pihak PADKP untuk tindakan lanjut.

Pegawai PADK Syeikh Radzi Abdul Mutalib berkata, sepasukan anggota bergegas ke lokasi berkenaan untuk membuat pemeriksaan dan mendapati keadaan pintu rumah tertutup rapat dan berkunci dari dalam.

Beliau berkata, selepas mengetuk pintu dan memberi salam, seorang lelaki yang memakai kemeja-T dan berkain pelekat membuka pintu dan membenarkan pemeriksaan dijalankan.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/27970#sthash.I0l0XVty.dpuf

(Foto) Mas Idayu seksi berjogging dengan baju singlet nipis

Posted: 01 Feb 2015 08:01 PM PST

#Wow... seksi sungguh pemakaian Mas Idayu ketika berjogging bersama dengan protegenya. Hampir <terbeliak mata kami dibuatnya.

#Bagi kami, tak salah Mas Idayu meluangkan masa untuk bersantai dengan protege bagi mengeratkan hubungan agar perasaan segan protege boleh diatasi.

Betul tak? Mari saksikan 6 keping gambar Mas Idayu hanya pakai singlet nipis jogging dengan protege kat

Mentor Legend baru sahaja nak bermula, tetapi Murai Baru dengar-dengar cerita, ada seorang Mentor ini menyesal kerana salah pilih protege dia.

Setelah menjalani beberapa latihan dan suai kenal dengan lebih mendalam, rupa-rupanya protege yang dipilih mentor itu berkepala besar, 'attitude' dan perasan bagus.





Nak dijadikan cerita, Mentor ini sebenarnya telah termakan nasihat rerakan Mentor yang lain memberi pendapat bahawa protege yang dia pilih itu bagus, baik dan berbakat.

Nampak tak permainan mereka nak kenakan sesama sendiri, ingatkan nak beri nasihat secara ikhlas tetapi sebenarnya ada udang di sebalik batu.

Mentor ini juga dikatakan mahu battle semula dan nak pilih protege lain yang boleh merangkul gelaran juara.

Bagi Murai Batu, sabarlah wahai Mentor itu, harap-harap lepas ni kenalah berhati-hati sebelum membuat keputusan. Kelak nanti makan diri.

MURAI BATU: Ikut Hati Mati, Ikut Rasa Binasa. KORANG RASA SAPE MENTOR TU ???





Admin: Yang pasti mummy mas idayu ratu gelek terpinggir menten bahagia dgn protegee...siap masak ..jogging together2 lagi.


Separuh bogel dalam teksi

Posted: 01 Feb 2015 06:38 PM PST

Segamat: Orang ramai yang berurusan di sekitar Jalan Ros, di sini, semalam gempar apabila melihat seorang lelaki berlari dalam keadaan separuh bogel sebelum masuk ke dalam sebuah teksi sedang parkir dan menguncinya.

Saksi kejadian yang juga pemandu teksi dikenali sebagai Tan, 50-an berkata, dalam kejadian kira-kira jam 2.30 petang itu, dia bersama beberapa rakan pemandu lain berada di hentian teksi berhampiran sebuah pusat beli-belah sambil menunggu pelanggan.

Menurutnya, kemudiannya dia ternampak seorang lelaki yang hanya memakai seluar dalam tanpa baju berlari sambil dikejar sekumpulan lelaki.

Katanya, apabila tiba di hentian teksi itu lelaki berkenaan bertindak masuk ke tempat duduk belakang kenderaan rakannya dan mengunci pintu.

"Kemudiannya dia didatangi seorang lelaki berusia 30-an yang turut membawa sebatang besi paip dan mendakwa lelaki dikejar itu membuat onar dengan isterinya di sebuah bilik hotel berhampiran.

"Seorang daripada kumpulan lelaki yang mengejarnya bertindak menghubungi polis selepas mendapatinya bersembunyi dalam teksi terbabit," katanya.

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/27990#sthash.WjG8WG8C.dpuf

Cucu Tok Selampit

Posted: 02 Feb 2015 01:37 PM PST

Cucu Tok Selampit


@cmlimguaneng Flip Flop Lagi - KM Penang Buat 'U-Turn' Isu Cukai Taksiran Tahunan

Posted: 02 Feb 2015 01:50 AM PST


Pada 15 Dis, 2013, Ketua Menteri Pulau Pinang, Joseph  Lim Guan Eng menyelar langkah Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) yang konon-kononnya sewenang-wenangnya menaikkan kadar cukai taksiran. Beliau dengan bongkak berkata "tidak akan ada kenaikan kadar taksiran di Pulau Pinang tahun depan." Baca laporan The Star, di sini.

Alasan yang diberikan oleh oleh pihak DBKL adalah kenaikan terakhir dalam kadar penilaian yang telah dilakukan 21 tahun yang lalu. 

Tidak sampai satu tahun kemudian ...


Pada Nov 24, 2014, Kerajaan Pulau Pinang pula mengumumkan kelulusan untuk "sedikit peningkatan" dalam cukai pintu tahunan bagi 2015 yang akan menyaksikan peningkatan hasil dua majlis perbandaran berjumlah RM40 juta tahun 2015. Kenaikan cukai taksiran ini berkuat kuasa pada 1 Januari 2015. Baca laporan The Malaysia Insiders, di sini.

Alasan yang diberikan oleh Pulau Pinang adalah "kenaikan terakhir dalam kadar penilaian yang telah dilakukan 10 tahun yang lalu dan mereka sepatutnya mengkaji semula kadar setiap 5 tahun".

DBKL naik cukai pintu tahunan selepas 20 tahun, Lim Guan Eng selar. Pulau Pinang naik cukai taksiran selepas 10 tahun, tidak mengapa ye? Ini teori kepala bapak hang!

Dr MAZA Dilantik Kembali Mufti Perlis - Nak Ucap Tahniah Atau Takziah Ni?

Posted: 02 Feb 2015 12:09 AM PST


Tidak pasti aa perasaan apabila membaca Datuk Dr Mohd Asri Zainal Abidin dilantik kembali menjadi Mufti Perli bagi mengantikan menggantikan Datuk Dr Juanda Jaya yang telah tamat kontrak. Nampak gayanya Perlis ketandusan tokoh agamawan yang boleh diangkat sebagai Mufti. CTS tidak mempertikaikan 'curriculum vitae' yang dimiliki oleh Dr Asri. 

Cumanya, kredibiliti beliau ketika tidak menjadi Mufti agak boleh dipertikaikan. Kenyataan-kenyataan beliau dibuat secara terbuka kerap menghentam Kerajaan dan menyokong pembangkang. Tidak perlu menulis panjang. Cukuplah dengan membaca luahan hari Dr Asri ketika ditemubual oleh majalah Al Islam seperti di bawah, kita boleh mengenali siapa beliau.


Comments:

There are 0 ulasan for Barisan Nasional

Catat Ulasan