Barisan Nasional

Dicatat oleh Unknown | | Posted On Isnin, 19 Januari 2015 at 1:45 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


Cucu Tok Selampit

Posted: 19 Jan 2015 01:10 PM PST

Cucu Tok Selampit


KETUM @AnwarIbrahim Berbohong Lagi, Katanya Nilai Ringgit Terendah Sejak Krisis Kewangan 1997!

Posted: 18 Jan 2015 06:30 PM PST


Anwar Ibrahim kalau sehari tidak berbohong mungkin beliau tidak boleh hidup rasanya. Berbohong baginya mungkin seperti oksigen untuk kita bernafas. Ketua Umum (KETUM) Anwar Ibrahim ketika dipetik oleh portal FMT News semalam, menyatakan nilai Ringgit kini merupakan matawang Asia yang paling lemah kerana menyusut kepada RM3.55 untuk setiap USD1 daripada RM3.32 sejak setahun yang lalu. Ini akan mendorong nilai ringgit menyusut ke tahap terendah dalam sejarah. Baca pautan portal FMT News, di sini.

Anwar Ibrahim mungkin mempunyai daya ingatan yang lemah atau beliau suka bercakap bohong. Atau beliau ini adalah seorang pesakit "selective memory, selective amnesia". Masihkah kita ingat, sewaktu beliau masih menjadi Menteri Kewangan pada 07 Januari 1998, ekonomi Malaysia mencatatkan nilai tukaran matawang terendah dengan kadar RM4.88 berbanding USD1? Mana lebih besar RM3.55 atau RM4.88 berbanding USD1?

Siapakah Menteri Kewangan yang menghancurkan ekonomi Malaysia pada masa itu (1998) yang menyebabkan inflasi yang teruk, kadar faedah yang tinggi sehingga menyebabkan ramai Rakyat yang sengsara. Ketika itu ringgit jatuh dan rakyat dibebani dengan kadar faedah pinjaman yang tinggi dan klasifikasi 'Non Performing Loan' (NPL) turun dari 6 bulan kepada 3 bulan. Ramai yang muflis atau harta mereka dilelong. Bagi macai-macai PR yang masih muda, mereka mungkin terpengaruh dengan kata-kata Anwar Ibrahim kerana mereka tidak merasa detik-detik itu. Baca juga kenyataan Gabenor Bank Negara Malaysia bertarikh 09 Mac 1999, di sini.

Masihkah Anwar Ibrahim ingat, daripada September 1998 sehinggalah 2005, kadar Ringgit kita telah ditetapkan (pegged) pada RM3.80 untuk USD1, hasil kebijaksanaan Ayahanda Tun Dr Mahathir Mohamed, untuk memulihkan kembali ekonomi Malaysia? Atau Anwar Ibrahim juga turut terlupa bahawa 5 tahun dahulu, pada tahun 2009, USD1 adalah bersamaaan RM3.73? Cukup-cukuplah berbohong wahai Anwar Ibrahim. Simpanlah bohong itu untuk macai-macai PR sekali. Kalau Mendiang Karpal Singh masih hidup, pasti beliau akan mengulangi kata-kata yang pernah disebutnya, "Anwar Ibrahim harus bertaubat."

Apa Kejadahnya TV3 Berselingkuh Dengan KETUM Anwar Ibrahim Untuk Menjatuhkan Tun Daim?

Posted: 18 Jan 2015 04:48 PM PST

Sejak bila TV3 menjadi lidah pembangkang untuk bersuara? Saban hari kita disogokkan oleh TV3 dengan temuramah-temuramah bersama pemimpin-pemimpin pembangkang dan kemuncaknya adalah semalam apabila TV3 telah berselingkuh dengan Ketua Umum (KETUM) Anwar Ibrahim untuk membelasah Tun Daim. Lupakah TV3 siapa Anwar Ibrahim yang mereka bogelkan saban malam dalam kes liwat beliau?

CTS mendapat info yang boleh dipercayai terdapat gerakan terancang oleh Hantu Raya (HR) bersama-sama beberapa orang lagi, seperti orang yang pernah mendakwa mempunyai bukti berkotak-kotak terhadap Anwar Ibrahim serta seorang lagi yang bekerja di Pejabat PM sedangkan adiknya seorang pemimpin pembangkang, untuk menjatuhkan Perdana Menteri. Mereka telah beberapa kali ditemui bermesyuarat di Shangri La, Putrajaya untuk menjayakan kerjasama dengan KETUM.

Tiada nama dapat CTS kemukakan setakat ini sehingga bukti kukuh kami perolehi memandangkan Hantu Raya (HR) memang terkenal dengan sikap mengupah peguam-peguamnya untuk menutup mulut sesiapa sahaja dengan cara menyaman. Namun HR mesti ingat perancangan beliau untuk membunuh karier politik DS Najib Razak dari dalam Pejabat PM bukanlah satu rahsia lagi. Ianya merupakan 'open secret' sepertimana rahsia beliau dibuang kerja oleh syarikat makanan terkemuka di Malaysia kerana aktiviti 'blowjob' beliau. You better watch out man!

Apa Yang Tersirat

Posted: 19 Jan 2015 01:06 PM PST

Apa Yang Tersirat


Apa Untungnya Menyerang Tun Daim?

Posted: 19 Jan 2015 06:39 AM PST

Apa untungnya menyerang Tun Daim? Mengapa media yang dikawal Umno menyerang beliau? Mengapa blogger bukan "banggang" aka blogger upahan menyerang beliau? 

Daim adalah seorang pesara politik, yang tidak akan kehilangan apa-apa. Menyerang beliau, tidakpun berimpak positif kepada penyerang, malah negatif kepada boss penyerang.

Tun Daim hanya menegur cara Perdana Menteri mengurus ekonomi negara. Kini, teguran beliau itu benar-benar berlaku. Bajet 2015, terpaksa disemak semula atas sebab kejatuhan ringgit dan harga minyak. Malah komoditi utama negara seperti kelapa sawit terancam harga pasarannya. Jangan cakap pasal harga getah, sudah lama jatuh. Harga saham FGV sudah lama merundum.

Pembangkang sebelum ini cemburu sangat dengan kekayaan mantan Menteri Kewangan itu. Daim sebelum di bawa ke dalam kabinet sudah super kaya. Kekayaan beliau bukan kerana dilantik menteri, 

Daim punya rekod dua kali dilantik menteri kewangan. Setiap kali dilantik, beliau berkata akan memulihkan keadaan kewangan negara, selepas pulih, beliau sukarela melepaskan jawatan.

Semasa Daim Menteri Kewangan, apa sahaja yang terkeluar di mulut akan dianalisis, kerana kenyataan itu merupakan hala tuju perekonomian negara.

Apa yang muskil, Daim tidak pernah berkata sepatahpun berkaitan peribadi Perdana Menteri. Kenyataan beliau hanya soal-soal perjalanan ekonomi negara, ironinya teguran mantan Menteri Kewangan itu dianggap bernilai oleh rakyat berbanding tindakan dan kebijakan yang dilakukan pentadbiran Perdana Menteri.

Oleh kerana pembangkang dan pihak-pihak tertentu mahukan beliau disiasat sekali lagi oleh pihak SPRM, walaupun sejak tahun 1998 pernah disiasat kemudian "clean bill" kini beliau merasakan bahawa puak-puak dalam kerajaan telah sengkokol dengan Anwar Ibrahim, maka beliau membuat kenyataan sekali lagi, bersedia bila-bila masa disiasat.

Hari ini SPRM sudah mengesahkan, bahawa kenyataan daripada mantan Menteri kewangan itu sudah dibuat, badan itu sedang mengatur pertemuan dengan Anwar, untuk mengetahui apa maklumat atau dokumen yang ada pada mantan TPM itu.

Kini rakyat terbeliak mata, rupanya pihak-pihak tertentu di bawah pentadbiraan Peradana Menteri sudah lama berkerjasama dengan Anwar bagi menghentam atau membuka apa sahaja cerita berkaitan dengan mantan Menteri Kewangan itu.

Seperti tulisan awal pada artikel ini, Tun Daim nothing to lost, impak kepada beliau bagaikan menabur garam ke laut, akan tetapi impaknya jika sebarang dakwaan itu tidak benar akan terkena batang hidung Perdana Menteri.

Najib sangat rentan terhadap serangan balas, isu 1MDB, isu isterinya, isu main golfnya dengan Barack Obama semasa negara dilanda bencana, dan banyak lagi isu yang dipertaruhkan, sedangkan Daim tidak mempertaruhkan apa-apa. Seorang pesara yang hanya kadang-kadang speak his mind. 

Daimlah yang mengatakan sebelum PRU-12, Selangor, Perak, Kedah dan Pulau Pinang akan dirampas pembangkang.

Duke of UMNO

Posted: 19 Jan 2015 01:04 PM PST

Duke of UMNO


Mukhriz Mahathir Dah Berubah?

Posted: 19 Jan 2015 05:07 AM PST

Kalau diikutkan, pada bulan Mei ni baru genap usia 2 tahun Mukhriz Mahathir mentadbir negeri Kedah. Maaf, saya tak guna perkataan "memerintah" sebab Mukhriz bukan memerintah, tapi mentadbir Kedah sebagai Menteri Besar...

Pada saya, masih terlalu awal untuk menilai prestasi Mukhriz walaupun ada pihak yang persoal macam-macam di belakangnya.... biasalah dalam politik... tengok je baik kat depan... belakang macam-macam...kan? Heh!

Frankly, saya kenal Mukhriz sebab saya ikuti perkembangan dia... kadang-kadang, ada jugak la hadir di program-program dia termasuk yang tertutup... cuma mungkin dia saja la yang tak kenal saya...maklum la... saya ni kecik jer... mungkin dia tak nampak... heheheee..


Tapi saya agak setuju dengan penulisan pasal Mukhriz di sini....

Saya sebenarnya dah lama ikut Mukhriz... sebelum nak bertanding Ketua Pemuda dulu pun dah ikut dah dia... bukan ikut dia ke hulu ke hilir... ikut perkembangan dia laaa... still dari jauh... tak berani dekat dengan dia... 

Dia memang mudah menyapa orang... ramah... cepat mesra... dia layan semua orang... tapi memandangkan saya ni "pemalu" sikit... segan la nak pi dekat dia... lagipun, ramai "bodyguard" sangat... "seriau" kata orang Kedah... hahahahaaaa...

Tapi tu la Mukhriz... dia agak berubah sejak jadi MB Kedah ni... terserah la nak judge dia lagu mana, tapi saya yakin dia cukup baik untuk handle Kedah... cuma biasa la ada masalah sikit-sikit tu,..kan?

Pada saya, kalau Mukhriz berubah, itu bukan sesuatu yang mengejutkan. Dia memang "BERANI BERUBAH"... paling penting, dia berubah ke arah kebaikan... bukan makin teruk...kan?

Anyway, saya berpandangan prestasi Mukhriz hanya boleh dinilai selepas 3 tahun dia mentadbir... tapi belum sampai 3 tahun pun, saya tengok dia ligat semacam buat kerja... jejak langkah macam Najib pulak saya tengok... hahahaaaaa... 

Maybe depa mempunyai "mentor" yang serupa... depa bermentorkan Tun M... maybe tak sama prinsip atau corak mentadbir macam Tun M, tapi kalau dah namanya anak didik Tun M tu rasanya insyaAllah segalanya akan okay-okay belaka... kan?

Apa pun kita tunggu je la tahun depan.... boleh?

TOLONG JANGAN TIPU, NI SEBENARNYA KEADAAN NIK AZIZ YANG TERKINI...!

Posted: 19 Jan 2015 12:10 AM PST

Ni gambar lama la... jangan tipu boleh dak?
Kecoh laaaa.. hari tu dah pesan dah... dah cakap dah sebar cerita betul...jangan dok buat main-main... tapi takmau dengar jugak... dok sebok jugak buat cerita tak betul....

Ni sekarang ni cerita pasal Mursyidul Am PAS pulak....

Kononnya dia tengah nazak la... itu la.. ini la.. mohon baca Yaasin la.. mohon buat solat hajat la... hmmmm... teruk benar dengar bunyinya...



Dah baca? Takde la seburuk macam depa dok sebar cerita tipu tu...kan?

Politik tu politik gak... kreadbiliti, dosa pahala dan maruah kena jaga jugak bro...kan? Kalau tidak nanti kita "hutang" pulak kat akhirat nanti... rugi woooo..!

PEJUANG BANGSA

Posted: 19 Jan 2015 11:31 AM PST

PEJUANG BANGSA


NASI KANDAR LINE CLEAR KENA AMBUSH JAM 4 PAGI MPPP TANPA NOTIS !

Posted: 19 Jan 2015 07:45 AM PST




Isu perebutan giliran restoran nasi kandar popular Pulau Pinang, Nasi Kandar Line Clear di George Town terus panas apabila Bahagian Perlesenan dan Bahagian Penguatkuasa Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) merampas meja dan kerusi tanpa sebarang notis awal pagi Isnin.

Dalam kejadian pada 4 pagi itu, sepasukan 40 pegawai dan anggota MPPP menyerbu masuk ke premis berkenaan dan mengambil meja membancuh teh, meja makan dan kerusi.

Selain itu, MPPP juga didakwa cuba mengambil pelbagai barangan lain tetapi berjaya dihalang oleh pengusaha restoran terbabit.

Salah seorang waris restoran terbabit, Lokman Madinah mendakwa tindakan MPPP itu cukup mengejutkan kerana tiada sebarang notis pemberitahuan diberikan kepada pemilik restoran berkenaan.

Beliau mendakwa tindakan itu adalah zalim kerana apa yang terjadi adalah masalah keluarga dan MPPP seharusnya bertindak sebagai orang tengah dan bukannya bertindak sedemikian.

"Kenapa mereka datang pukul 4 pagi? Kata hendak bagi notis, tetapi mana notis terakhir mereka? Sebenarnya kita sudah hantar surat untuk hendak pergi ke mahkamah. Jadi, tolong hormati pihak mahkamah.

Beliau turut mempertikaikan kesesuaian tindakan MPPP tersebut kerana isu perebutan hak milik restoran itu di kalang waris dan akan didengar di mahkamah minggu depan," kata Lokman.

"Kita hormati pihak mahkamah. Sebab itu kita tidak bertindak semasa operasi pagi tadi. Kita hanya duduk di kedai dan tunggu," ujarnya.

"Kami ingin kerjasama daripada Yang Dipertua MPPP Datuk Pathiyah Ismail, hendak mintak jasa baik mereka. Jangan menzalimi 11 ahli keluarga ini. Biar kami selesaikan perkara ini di mahkamah," tambah Lokman.

Operasi sita itu turut dirakam oleh kamera litar tertutup (CCTV) di restoran tersebut.

Susulan kejadian itu, pihak restoran telah membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut pagi tadi.

Setakat ini, MPPP belum mengeluarkan sebarang kenyataan media berhubung operasi tersebut.

Pada bulan Jun lalu, media melaporkan pihak berkuasa tempatan telah mengambil inisiatif mencari jalan keluar kepada kemelut perebutan hak restoran itu bagi memastikan ia terus beroperasi.

Nasi Kandar Line Clear adalah salah satu jenama nasi kandar yang sinonim dengan Pulau Pinang dan telah beroperasi di sebuah lorong di Jalan Penang sejak tahun 1950-an.

Bagaimanapun operasi hak milik restoran 24 jam itu tercetus di antara tiga sepupu yang masing-masing mendakwa mempunyai hak mutlak ke atas premis berkenaan.

Mereka adalah keluarga Abdul Latiff Thulkarunai, Sahubarali Mohd Hanibah and Pathumah Iskandar.

Berikutan perselisihan tersebut, keluarga Abdul Hamid Seeni Pakir yang beroperasi di premis berkenaan enggan melepaskan tapak berkenaan kepada pemilik lesen restoran Line Clear.

Berdasarkan perjanjian asal keluarga berkenaan, mereka bersetuju untuk menjalankan operasi restoran berkenaan secara sistem giliran setiap tahun.

Berikutan itu, keluarga Abdul Hamid dibenarkan menjalankan operasi Nasi Kandar Line Clear dari tahun 2008 hingga tahun 2010.

Perbalahan keluarga ini tercetus apabila Abdul Hamid enggan menyerahkan hak operasi kepada keluarga Sahaburali pada tahun 2011.

Pada Jun tahun lalu, Jabatan Perlesenan MPPP telah memanggil satu mesyuarat melibatkan keluarga terbabit namun mereka gagal mencapai kata putus.

MPPP, dalam satu surat bertarikh 23 Disember lalu telah menasihatkan kesemua pihak terbabit untuk mencari jalan penyelesaian berdasarkan perjanjian asal keluarga itu.


GST TAK HARAM , ZAMAN SAIDINA UMAR TELAH WUJUD SISTEM CUKAI - YADIM

Posted: 19 Jan 2015 12:25 AM PST



Hujah yang digunakan untuk menjatuhkan hukum haram terhadap cukai barangan dan perkhidmatan (GST) tidak boleh digunakan kerana mengambil kira pentadbiran Sayidina Umar Al-Khattab yang turut mengamalkan sistem percukaian.

Yang Dipertua Yadim, Senator Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki berkata, alasan mengatakan bahawa Nabi Muhammad SAW tidak pernah mengenakan cukai terhadap orang Islam adalah ditolak.
"Ini kerana Saidina Umar sendiri yang mewujudkan (sistem) baharu yang belum pernah wujud masa zaman Nabi Muhammad SAW. Kalaulah perbuatan mengenakan cukai itu haram, mustahil Saidina Umar cipta cukai.

"Beliau adalah sahabat Nabi Muhammad SAW yang agung, antara 10 orang yang dijamin syurga dan antara Khulafa al-Rasyidin," katanya.

Beliau berkata demikian merujuk satu kenyataan  viral di internet mengenai pandangan seorang ustaz yang mengatakan GST adalah haram berasaskan hujah cukai yang dikatakan haram dari sudut agama Islam.

Menurutnya, pandangan ustaz tersebut tidak boleh diambil kira kerana ulama mempunyai perbezaan pandangan dalam keempat-empat mazhab.

"Mazhab Hanafi mengatakan tidak boleh (kenakan cukai). Mazhab Maliki, Syafie dan Hambali kata boleh, jika ada maslahat.

"Maknanya setelah pemerintah mendapatkan nasihat daripada ahli syura, pakar, penasihat yang jujur lagi amanah, maka pemerintah boleh kenakan cukai yang sewajarnya," jelasnya.

AKHBAR CINA USIK ISTERINYA MENGAPA GUAN ENG TUDING JARI KEPADA BN ? @dzainalabidin @Rrafizal

Posted: 18 Jan 2015 07:20 PM PST




PULAU PINANG 18 Jan. - Ketua Menteri, Lim Guan Eng ditempelak kerana terus menyalahkan pihak lain ter­utama Barisan Nasional (BN) dan media arus perdana setiap kali ter­babit dalam isu yang tidak menye­belahi beliau.

Pengerusi BN negeri, Teng Chang Yeow berkata, Guan Eng sepatutnya mencermin diri terlebih dahulu dan melihat kesalahan sendiri sebelum bertindak menuding jari kepada pihak lain terutama media arus perdana yang didakwa kononnya prokerajaan.

Dalam isu membabitkan isteri Ketua Menteri Pulau Pinang itu, Betty Chew, Chang Yeow berkata, perkara tersebut banyak didedahkan media yang selama ini dilihat propembangkang  bukannya media arus perdana.

"Malah, BN negeri sendiri tidak berminat dengan isu pelantikan Betty dalam Dewan Perniagaan Cina Pulau Pinang (PCCC) meskipun selepas media mendedahkan perkara berkenaan. Jadi, mengapa Guan Eng menuding jari kepada BN negeri dan media arus perdana kononnya mensensasikan isu tersebut?" katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Isu pelantikan Betty sebagai Ketua Majlis Pembangunan, Pembinaan dan Pengurusan Hartanah dalam PCCC dipertikai beberapa pihak kerana status beliau sebagai isteri kepada Guan Eng yang juga merupakan Pengerusi Hal Ehwal Tanah dan Pengerusi Jawatankuasa Perancangan negeri.

 Pelantikan Betty itu juga menimbulkan pertikaian memandangkan kerajaan negeri difahamkan mempunyai hubungan rapat dengan PCCC yang dipengerusikan Tan Sri Tan Kok Ping.

Kok Ping sebelum ini pernah didenda sebanyak RM30,000 oleh mahkamah selepas syarikatnya, General Accomplishment Sdn. Bhd. didapati bersalah kerana menjalankan kerja tanah di puncak Bukit Relau atau lebih dikenali sebagai Bukit Botak tanpa kebenaran Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP).

Dalam pada itu, Utusan Malaysia difahamkan Betty sudah menolak jawatan yang ditawarkan PCCC tersebut ekoran kontroversi yang tercetus. -

TERKINI ! ANWAR BARU JUMPA KOTAK BUKTI RASUAH BILA TIMBUL ISU TUN DAIM !!

Posted: 18 Jan 2015 04:30 PM PST


Tudia ..Anwar cakap dia ada bukti penyelewengan dan salahguna kuasa Tun Daim . Berapa kotak agaknya bukti ??

Ezam dulu sokong jadi macai hang sebab percaya la ada kotak mengandungi rasuah penyelewengan pemimpin kerajaan .

Mengapa baru hari ini Anwar dedahkan dia ada bukti dan sedia bekerjasama SPRM ?

Atau pun ia satu lagi sandiwara modal politik Anwar seperti mana dia memperdaya Ezam Mohd Noor .





Datuk Seri Anwar Ibrahim sedia bekerjasama dengan pihak berkuasa anti rasuah Malaysia jika siasatan dilakukan terhadap bank bekas menteri kewangan, Tun Daim Zainuddin.


Ketua pembangkang itu bagaimanapun mengharapkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bersikap profesional ketika menjalankan tugasan itu.


"Jika mereka tanyakan saya, saya akan bekerjasama, tiada masalah. Itu tanggungjawab saya membantu siasatan. Tapi mereka perlu bersikap profesional," katanya selepas dialog bersama belia Selangor, di Petaling Jaya hari ini.


Beliau berkata mempunyai "bukti" penyalahgunaan kuasa Daim namun berkata ianya disembunyikan. Anwar tidak mengulas lanjut, sebaliknya berkata SPRM tidak seharusnya hanya menyasarkan kepada siasatan perniagaan perbankan Daim semata-mata.




Mengapa tak dedahkan Tun Daim dalam senarai Melayu terkaya dulu ??



Pemimpin pembangkang sebelum ini menggesa SPRM menyiasat Daim, seperti dilakukan bekas ketua pemuda PKR Shamsul Iskandar Mohd Akin.


Anwar membuat 15 laporan tahun lalu, menuduh Daim mengaut berbilion ringgit melalui Bank Africa dan Eropah Timur menggunakan proksi.


Tiga hari lalu, Daim menyuarakan kesediaannya bekerjasama dengan SPRM, namun menolak campur tangan kumpulan pengkritik.


Dalam kenyataannya, Daim berkata, beliau yakin SPRM mampu menggalas tanggungjawab itu.


Daim sebelum ini dilaporkan mempunyai sebuah bank di Tanzania namun menafikan salah guna kuasa.


Beliau turut dilaporkan pernah disiasat dua kali berhubung perkara itu pada 1999, dan tiada kesalahan yang ditemui lapor The Malaysian Insider.



Mengapa tiba2  TV3 guna Anwar untuk serang Tun Daim ??  Hubungan baik Johan 
Jaafar kembali bertaut kepada Anwar ke ??



IPOHMALAY

Posted: 19 Jan 2015 09:06 AM PST

IPOHMALAY


Warganya dihukum mati; Brazil, Belanda panggil dutanya ke Indonesia pulang

Posted: 18 Jan 2015 06:16 PM PST

Brazil dan Belanda memanggil pulang dutanya di Indonesia berikutan bantahan ke atas warga mereka yang dihukum tembak mati atas kesalahan dadah malam minggu lalu.

Berbagai usaha yang mereka lakukan untuk menghentikan hukuman itu atau melambatkan proses tersebut menemui jalan buntu apabila hukuman tersebut tetap berjalan.

6 orang ditembak mati serentak melibatkan ;

1 orang warga Indonesia
1 warga Belanda
1 warga Brazil
1 warga Malawi
1 warga Vietnam, dan
1 warga China

Hukuman mati ke atas mereka telah lama dijatuhkan tetapi perlaksanaannya tertangguh berikutan rayuan demi rayuan yang dikemukakan. 

Presiden baru Indonesia Joko Widodo menolak rayuan-rayuan yang dikemukakan dan mengarahkan hukuman tetap dilaksanakan memandangkan kebimbangan kes dadah di Indonesia yang meningkat drastik.

Menurut laporan media Indonesia,  41% dadah di dunia masuk untuk kegunaan di Indonesia.

​Warga Brazil yang menjalani hukuman mati Sabtu lalu.

Fury as Indonesia executes foreigners by firing squad


Jakarta (AFP) - Brazil and the Netherlands recalled their ambassadors from Indonesia and expressed fury Sunday after Jakarta defied their pleas and executed two of their citizens along with four other drug offenders.

The other convicts to face a firing squad were from Vietnam, Malawi, Nigeria and Indonesia. The six were the first people executed under new President Joko Widodo.

Indonesia has tough anti-drugs laws and Widodo, who took office in October, has disappointed rights activists by voicing support for capital punishment despite his image as a reformist.

He defended the executions, saying drugs ruin lives.

A spokesman for Brazilian President Dilma Rousseff said she was "distressed and outraged" after Indonesia ignored her last-ditch pleas and put to death Marco Archer Cardoso Moreira, who was convicted of smuggling cocaine into Indonesia in 2004. BACAAN LANJUT : YAHOO NEWS

bumiyang

Posted: 19 Jan 2015 03:38 AM PST

bumiyang


Gara2 Hudud DAP Tunjuk Belang Macam Pulau Pinang Bapak Dia Punya???

Posted: 18 Jan 2015 09:54 PM PST

Kutipan Derma Banjir Oleh PAS Bakal Lesap???

Posted: 15 Jan 2015 07:32 PM PST

tunku

Posted: 19 Jan 2015 03:04 AM PST

tunku


Floods: Twelve schools closed in Sarawak

Posted: 18 Jan 2015 06:49 PM PST

A dozen schools in flood-hit Sarawak have been closed, the state Education Department confirmed Monday.

Welfare, Women and Family Development Minister Datuk Fatimah Abdullah told The Star the affected schools were either flooded, closed due to submerged roads, or being used as evacuation centres.

"Our preliminary report shows 12 schools. More information will be available at 11.30am," Fatimah told The Star.

The schools that are closed are:

* Bau - SK Suba Buan

* Padawan - SJK Chung Hua Batu Kitang and SK St Mathew Mundai

* Limbang - SK Ukong

* Mukah - SK Kuala Kenyana

* Baram - SK Long Tungan, SK Long Bemang and SK Long Panai

* Serian - SMK Tebakang

* Lawas - SK Luagan

* Daro - SK Bawang Tian and SK Orang Kaya Sergunim Matu.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 18 Jan 2015 11:45 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


MENJELANG 50 JANUARI: KETUM MAKIN GALAK BERBOHONG...

Posted: 18 Jan 2015 08:52 PM PST


Bila bercakap mesti bohong, kalau nak berbohong mesti bercakap. Banyak cakap banyaklah bohong. Asal bukak mulut mesti bohong, asal bohong mesti bukak mulut.

Kalau sehari tak bohong mungkin tak boleh hidup. Kalau dia nak terus hidup dalam pentas politik mesti banyak berbohong. 

Macai-macai di bawahnya juga kena banyak berbohong dan kelentong. Kalau tak auta bukan macai pakatan namanya.

Begitu Anwar Berahim kalau sehari tak berbohong hidupnya sepi dan pengikutnya lari. Mulalah ia meroyan memuji-muji diri dan bini sendiri.

Terbaru si KETUM Anwar bohong lagi mendakwa nilai ringgit menjadi matawang paling lemah kerana menyusut dari RM3.32 kepada RM3.55 berbanding US$1.00 sejak setahun lalu. Kononnya ia paling rendah dalam sejarah kewangan negara.


Pembohongan Anwar kebanyakkannya dihadam begitu enak sekali oleh para pencacainya di bawahan. Anwar Ibrahim mungkin mempunyai daya ingatan yang lemah atau beliau suka bercakap bohong. 

Adakah ini petanda penyakit nyanyuk mula menjangkiti Anwar? 

Masa Anwar jadi Menteri Kewangan dulu beliau sendiri menyaksikan kejatuhan ekonomi Malaysia dengan kedudukan matawang ringgit berada diparas terendah iaitu RM4.88 berbanding USD1 pada tarikh 7 Januari 1998. 

Waktu itu juga inflasi berada dalam keadaan teruk dan ramai rakyat sengsara, banyak syarikat gulung tikar. Ada yang kena berhenti kerja dan ada yang gila. Waktu tu kebanyakkan pencacai muda PKR, PAS dan DAP masih lagi memakai lampin pakai buang menghurung botol susu ke hulu ke hilir dengan hidung berhingusan menceceh.

Tapi Anwar ketika itu telah meminta pertolongan dari dari Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) untuk memulihkan ekonomi Malaysia. Selepas dipecat Anwar berbaik pula dengan George Soros si penyanggak yang telah menghancurkan ekonomi kita.

Mujur ada Dr Mahathir yang ketika itu telah menambat ringgit Malaysia kepada RM3.80 untuk US$1.00 bermula September 1998 hingga 2005.

Anwar mungkin buat-buat lupa pada tahun 2009 dulu nilai Ringgit kita telah mencapai RM3.73 bersamaan dengan US$1.00. Akhirnya nilai tersebut semakin kukuh semula pasca merudumnya ekonomi US akibat krisis ekonomi tahun 2008.

Mungkin Anwar boleh menipu macai-macainya yang bodoh dan bangang ekonomi itu, tetapi dia tidak boleh membodohkan semua orang setiap masa. 

Mungkin kerana dia mahu menonjolkan diri sebagai bekas Menteri Kewangan yang hebat maka dia pun serang mantan-mantan Menteri Kewangan seperti Tun Daim dan Tun Mahathir melalui proksi-proksinya di dalam sektor kerajaan dan swasta. 

Matlamatnya jika dia tak berjaya cara kasar, maka dia akan cuba cara halus pula...Tapi setiap kali dia berbohong maka setiap kali itulah dia kantoi.

Matlamat Anwar dan pembangkang bila masyarakat risau tentang ekonomi negara maka mereka mudah dipengaruhi untuk bangkit memberontak menghuru-harakan negara.


Tokey-tokey kapitalis sudah bersedia dan telah menaikkan harga barang walaupun harga minyak dah turun. Semuanya ada share untuk membantu Anwar naik ditampuk kuasa melalui kuasa rakyat di jalanan.  

Jika berjaya apa yang Anwar akan beri pada mereka?

Bila tak puas hati dengan kos sara hidup yang tinggi, rakyat mudah diprovokasikan dan akan bangkit menentang GST. Isu-isu ketirisan, rasuah, kelemahan akan jadi bahan api untuk membakar perasaan rakyat.

Mudahkan nak baca game Anwar...semuanya kerana dia tak mahu masuk penjara sebab kes liwatnya.

Lebih baik rasanya Anwar dan Jijah jaga cucunya anak si janda Izzah tu dari dok merapu dan menipu sepanjang waktu...


GST: BILA OSTAD TAK CUKUP NGAJI BUAT FATWA GST HARAM...MASYA ALLAH

Posted: 18 Jan 2015 07:05 AM PST


Inilah yang selalu terjadi di kebanyakkan dunia Islam bila seseorang yang bukan ahli bercakap sesuka hati menfatwakan itu haram ini tak betul semuanya salah tanpa lihat pada keseluruhan konteks.

Ada kalangan mereka sesuka hati menfatwakan Islam mengharamkan GST atas alasan pada zaman Rasulullah s.a.w tidak ada GST, tidak ada cukai barangan dan jualan.

Mereka juga berhujah zaman Rasulullah s.a.w cukai tidak dikenakan ke atas umat Islam, yang dikenakan cuma zakat fitrah.

Manakala jizyah atau cukai dikenakan keatas rakyat bukan Islam kerana mendapat perlindungan dari kerajaan baginda.

Percukaian zaman selepas Rasulullah s.a.w

Pada zaman kekhalifahan cukai jizyah diperluaskan ke wilayah-wilayah Islam yang baru dibuka seperti tanah-tanah Empayar Byzantine dan Sassanid milik orang-orang atau rakyat bukan Islam sebagai syarat mereka menerima perlindungan dari pemerintahan Islam.

Begitu juga kharaj iaitu cukai atau duti yang dikenakan ke atas rakyat bukan Islam diperkenalkan apabila sesebuah negara ditakluk oleh tentera Islam samada dalam peperangan atau perjanjian damai sebagai syarat mereka tunduk menyerah dan menerima kedaulatan pemerintahan Islam. 

Perluasan kuasa empayar Islam di seluruh dunia menjadikan sistem kutipan cukai semakin kompleks. Pelbagai bentuk percukaian diperkenalkan antaranya kharaj  http://ms.wikipedia.org/wiki/Kharaj 

Kharaj tidak pun disebut di dalam Al Quran dan Hadis tetapi ia diadakan hasil kesepakatan para ulama, pentadbir dan pakar-pakar ekonomi Islam dizaman silam.

Di dalam undang-undang syariah, kharaj adalah cukai ke atas tanah-tanah pertanian yang dicipta berdasarkan adat dan tradisi dalam masyarakat Islam sesuatu tempat atau dikenali sebagai urf.  

Jadi adakah umat Islam melakukan bida'ah dengan mengada-adakan cukai yang tidak pernah diadakan zaman Rasulullah s.a.w? 

Hasil-hasil dari kharaj, zakat, sedekah dan sebagainya disimpan, ditadbir dan diagih-agihkan secara saksama oleh Baitulmal atau di zaman moden ia setaraf dengan Perbendaharaan atau Treasury.

Percukaian di zaman moden

Bila zaman dah moden, maka pelbagai lagi cukai diperkenalkan oleh pemerintah sesebuah negara bagi menambah hasil pendapatan negara termasuklah GST atau VAT.

Hasil pendapatan percukaian itulah digunakan untuk membayar gaji, membina pelbagai prasarana, membeli kelengkapan ketenteraan, meningkatkan keselamatan, memberi pampasan setiap kali bencana dan sebagainya...

Tapi ada juga di kalangan ilmuan dan agamawan kita nampaknya masih lagi kabur kepentingan GST kononnya GST itu haram dan zalim.

Yang manakah dikatakan haram dan zalim itu?

Jika mereka menfatwakan GST haram, maka ia mungkin haram pada mereka, haram untuk mereka menikmati walau sedikit pun hasil punca atau titisan GST seperti prasarana jalan raya, air, elektrik dan sebagainya yang akan dibangunkan melalui wang kutipan GST!

Jika ada pengikut mereka yang percaya dan mengatakan GST itu haram mungkinkah wang gaji, upah, semua urus niaga perniagaan yang mereka juga terlibat juga menjadi haram dan tak boleh disentuh apatah lagi dimakan kerana duit cukai GST juga digunakan untuk tujuan-tujuan tersebut.

Adakah juga yang dikatakan haram dan zalim itu sepertimana yang mereka faham bahawa umat Islam akan dikenakan cukai berganda-ganda?

Kononnya sudahlah zakat kena bayar lepas tu kena bayar GST lagi...

Please jangan jadi jahil murakkab bercakap tanpa ilmu pengetahuan.

Zakat dibayar bila cukup haul dan nisabnya. Cukai pendapatan juga dibayar kepada Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) bila cukup setahun tiap-tiap tahun.

Di dalam perundangan Malaysia seseorang yang membayar zakat individu boleh memotong pembayaran cukai pendapatan peribadinya.

Begitu juga apabila sesebuah syarikat korporat membayar zakat korporat atau zakat perniagaan mereka maka mereka boleh dikecualikan dari membayar cukai korporat bila nilainya bersamaan atau lebih dari cukai tersebut atau mereka hanya perlu membayar lebihan cukai tahunan yang dikenakan. 

Kalau berlebihan bayar cukai pula wang akan dipulangkan semula.

Itulah mekanisme percukaian yang dibuat oleh pihak pemerintah untuk kebajikan umat Islam di negara ini. 

Manakala GST pula untuk cukai barangan. Ia dikutip berdasarkan barang atau perkhidmatan yang dijual.

GST bukanlah cukai tambahan kepada cukai sedia ada. Jika sebelum ini di bawah SST cukai adalah 16% namun di bawah GST ia cuma 6% sahaja. 

Bukankah ia sistem percukaian yang lebih baik dari cukai sebelumnya? Lagipun bukan semua barang kena GST.

Syarikat perniagaan yang nilai keuntungan tahunannya kurang dari RM500,000 setahun turut dikecualikan dari membayar GST. 

Cukai korporat pula akan diturunkan dari 26% kepada 25%, 24.5% dan akhirnya 24% secara berperingkat-peringkat. 

Adakah haram lagi GST itu apabila pemerintah mahu melaksanakan satu mekanisme perundangan dan perekonomian yang lebih cekap dan dapat membenteras penyelewengan seperti lari dari cukai, mengaut untung berlebihan dan sebagainya?

Apehal dunia Islam lain turut laksanakan GST?

Jika GST bercanggah dengan ajaran Islam mengapakah 26 buah negara-negara Pertubuhan Islam Sedunia (Organization of Islamic Countries – OIC) seperti Algeria, Turki, Jordan, Lebanon, Indonesia, Mesir, Iran, Uzbekistan, Turkmenistan, Pakistan, Kazakhstan dan sebagainya turut melaksanakannya? 

Kadarnya pula berbeza dari serendah 5% di Iran hingga tertinggi 20%  di Uzbekistan dan Tajikistan?

Adakah Negara-Negara OIC ini tidak Islamik? 

Adakah selama ini mereka makan duit haram?

Hakikatnya, kadar GST 6% di Malaysia adalah jauh lebih rendah dari negara-negara lain yang mengenakan GST. Contohnya di Hungary kadarnya 27%. 

Jika GST adalah sistem percukaian yang zalim, mengapakah negara-negara dunia ini boleh dan berjaya melaksanakannya? 


Adakah mereka telah membatalkan GST dan melaksanakan suatu sistem percukaian yang lain yang lebih baik dari GST?

Dalam sejarah Islam, sistem percukaian mula dilaksanakan di zaman Khalifah Umar Al Khattab (633-644M) untuk membangunkan negara Islam dari pelbagai sudut. Jika cukai itu haram, apakah hukuman yang perlu dijatuhkan ke atas baginda? 

Murtad, terkeluar dari Islam atau sesat...Mungkin itu fatwa yang dikeluarkan oleh puak-puak khawarij dan syiah yang sememangnya memusuhi baginda!

GST tak perlu...boleh pinjam bank asing?

Jika tanpa wang kutipan GST dimanakah lagi sumber kewangan kerajaan di masa hadapan setelah SST dimansuhkan? Tambahan lagi hasil negara kini semakin susut apabila harga minyak semakin turun menyebabkan pendapatan negara semakin berkurangan.

Adakah para ostad ini suruh kerajaan meminjam dari negara asing...kononnya pinjam dari negara-negara Arab-Islam yang tak mengenakan sebarang faedah kononnya mereka menolak riba...

Siapa kata, siapa nak bayar gaji staff bank-bank mereka?....Berniaga mesti nak untung!

Meminjam dan berhutang dari negara-negara asing banyak mudaratnya wahai ostad-ostad kerana ia melemahkan kedaulatan kita. 

Adakah para ostad ini menyuruh kerajaan memaksimakan hasil dalam negara untuk menambah pendapatan negara. 

Nak suruh tebang balak berekar-ekar, jual tanah balak, pasir dan air pada warga negara asing atau tokey-tokey sepet?

Jika itulah pemikiran singkat ostad-ostad ini nampaknya itulah yang terjadi di Kedah yang dahulunya diperintah oleh ostad-ostad yang bukan pakar ekonomi. 


Sama seperti yang berlaku di Kelantan akibat gila menarah hutan dan bukit, bila banjir besar habis semua kena sapu dek tsunami lumpur dan balak.  

Sepatutnya ostad-ostad ini belajar habis-habis dahulu dari pakar-pakar ekonomi Islam yang mempunyai ilmu tentang perekonomian dan percukaian sebelum bercakap.

Di kala negara aman masa inilah hasil percukaian amat penting digunakan untuk membina kekuatan ketenteraan sebagai persediaan menjaga keselamatan dari ancaman musuh-musuh yang kita tahu atau tidak kita ketahui.

Hasil dari percukaian itulah juga akan digunakan apabila keadaan memerlukan seperti menghadapi bencana alam seperti banjir, kemarau, kerosakan tanaman dan sebagainya.

Kalau duit negara dah tak ada adakah para Ostad-Ostad ini suruh kita meminta sedekah melalui tabung-tabung tin milo dan mengharapkan ihsan dari negara-negara lain? 

Itulah bila tak faham jangan memandai-mandai keluarkan pendapat, belajar dan tanya dulu jika tidak nanti keadaan menjadi lebih buruk. Akhirnya kita ditertawakan kerana kejahilan kita. 

Syeikh Nuruddin pun dah nafi fitnah ostad PAS...camna tu macai?
http://penembak-tepat.blogspot.com/2015/01/syeikh-nuruddin-al-banjari-nafi-fitnah.html



  

The Unspinners

Posted: 18 Jan 2015 11:42 PM PST

The Unspinners


Ale Uto Ketum!!! HANTU RAYA mana simpan 6 KOTAK????

Posted: 18 Jan 2015 11:00 PM PST


TV3 semalam memberi liputan kepada Anwar dalam serangan beberapa hari terhadap Tun Daim. Kononnya dia sedia serahkan bukti jika dipanggil SPRM.

Kalau dah ada bukti dan dia beriya2 nak tentang rasuah, kwnapa selama ini tak diserahkan pada SPRM?

Ingat tak pada 6 kotak? 6 kotak yang sering disebut Anwar dan Ezam Md Noor lebih 10 tahun.


Bila dah masuk UMNO, Ezam kata dah serahkan pada Anwar. Selama dia mengetuai NGO Gerak yg konon nak perangi rasuah tu untuk apa?

Cukuplah untuk mengelak dari diserang ahli UMNO yg tak lupa kritikannya terhadap Tun M.

Bercerita mengenai Tun M, bila Ezam hantu raya ni nak jumpa dan minta maaf dengan Tun M? Sana sini dia janji pada kawan dan kenalan dan kata akan jumpa. Dah kira tak mahu jumpa.


Kembali balik kepada Anwar dan laporan TV3, kini liputan TV3 jadi perbualan ramai.

Semalam beri lipuan pada Anwar, malam sebelum iti liputan untuk budak hingus dalam PKR ... hanya timbalan AMK Merbok.

Berkali2 Sam Ketot diberi liputan termasuk satu malam tu dapat live commentary on phone.

Ni sesuatu yang anih. Guna pembangkang untuk serang mantan pemimpin bertaraf Tun. Hingga ada pihak yg kuat kritik Najib pun kata Najib sekongkol dengan Anwar. Tak lojik permainan persepsi tu ....

Sebab pihak yang kuat mengkritik Dato Najib, mereka pun serang guna rujukan Harakah, MI, The Star, SR, Mkini, dll media pembangkang atau condong pembangkang.

Kenapa rosakkan kredibiliti guna sumber pembangkang? Nak tegur pun tegur cara berhemah.

Ini dituju kepada dua-dua pihak.




HANTU RAYA suruh serang Tun M walaupun Tun M-Najib kerap jumpa

Posted: 18 Jan 2015 04:56 PM PST


Bila Zamil Ibrahim bekas KITA, seorang yg pernah berada dalam pembangkang dan kemudian sedia bersama menyertai parti Dato Zaid Ibrahim lalu kini menjadi menyerang Tun M, ada sesuatu tidak kena.

Sekali pandang, tak kena seorang pernah dalam pembangkang serang Tun M dengan tuduhan dia pembangkang. Macam orang tak ada cermin di rumah.

Maka mesti dia berkata sesuatu yang sumbang atas arahan seorang yang kurang cerdik dan strategik tapi perangai main sondol macam lembu dari India yang halal dimakan jika disembelih orang Islam.

Memanglah tidak kena sebarang isu yang lahir dari Zami yang sudah lumrah dilihat semacam menyanyi satu korus dengan personaliti kurang bermutu dan integriti seperti Azwandin JMM, Rani Kulop dan mungkin sekali Ramesh Rao, tapi sentiasa dapat liputan media yang diterajui Dato Jalil NSTP, Dato Aziz Utusan dan Dato Asyraf TV3.

Azwandin tu hanya budak kedai jual buku yang ngaku ada Master GPA 3.8 dari Kanada tapi tak boleh jawab soalan dalam PC hingga sering TV3 terpaksa guna voiceover untuk menutup suara kebudsk2an Azwandin.

Serangan Zamil terhadap Tun M dari arahan seseorang TIDAK KENA sebab Dato Najib sangat menghormati Tun Dr Mahathir dan menerima baik teguran-teguran yang diberi.

Cuma nak dipenuhi semua susah dan kadang kala Penasihat dalaman yg ada agenda masing-masing tidak membantu membolehkan cadangan Tun M.

Namun begitu banyak juga cadangan Tun M yang dilakukan oleh Najib hingga ada blogger yang merungut dan kurang setuju Najib melayani kehendak Tun M bila pulang dari oversea.

Sumber tertentu mengatakan Najib tidak ada langsung membincang untuk menjawab balik malah jauh sekali balas balik teguran yang dilakukan terhadap Tun M dan Tun Daim.

Dato Najib memilih untuk 'engage' dan dia kerap bertemu dengan Tun M untuk menjelaskan isu-isu dan mendengar cadangan beliau.

Sumber tertentu mengatakan Najib sedia datang untuk bertemu Tun M dirumahnya.

Samada benar atau tidak, Dato Kadir Jasin ada minta Najib menalipon Tun Daim sebaik mendarat di Kota Baru sepulangan dari Honalulu.

Malah ada cadangan Tun M yang Najib sedia turuti.

Sapa punya kerja membuat sesuatu berlainan dari keputusan Najib?

Nak kata Dato Tengku Sharifuddin arahkan akhbar untuk serang amat tidak lojik. Baru-baru ini Tengku pun diserang oleh sebuah blog bernama Gelagat Anwar sebagai lembab.

Lagi pun, caranya bukan cara Tengku melakukan tindakan yang tak profesyenal dan terburu2.

Mungkinkah serangan terhadap Tengku adalah untuk menekan dan memaksa dia supaya bertindak lebih aggresif termasuk serang Tun M?

Jika bukan Tengku, kesediaan media untik laporkan Zamil mesti dilakukan oleh tangan seekor Hantu Raya yg boleh arah2 media perdana.

Siapa Hantu Raya yang berpengaruh ini hingga melebihi PM? Apa yang dia ada hingga bolwh arah2 orang????

Hardev Kaur bukan HR yang dikatakan AKJ

Posted: 18 Jan 2015 01:22 AM PST


Raja Petra Kamarudin menulis;


Kadir Jasin is grumbling about what he calls the well-planned and well-coordinated attacks on Tun Dr Mahathir Mohammad and Tun Daim Zainuddin. He even identified the mystery man heading the operation, a person he called H…R…

It seems the mystery man, who is actually a woman, is Hardev KauR. Kadir also accuses her of ordering TV3 to give PKR's Shamsul Iskandar airtime to attack Daim.


What Kadir did not mention is that he, together with Dr Mahathir and Daim, started attacking Prime Minister Najib Tun Razak first. But now that they are being hit back they find the heat too much to bear.

Earlier this week the Anti-Corruption Commission (MACC) visited Daim to record his statement regarding allegations of corruption. Hence the backlash that Daim is facing is more severe and probably too hot for the Mahathir-Daim-Kadir team to handle. This could probably be why this issue is now being raised, as a sort of deflection exercise.

**********************



Mystery man behind attacks on Dr M, Daim

(FMT) – Attacks in the mainstream media on former Prime Minister Mahathir Mohamad and former Finance Minister Daim Zainuddin appear to be gaining momentum.

That's the observation made by former New Straits Times Group Editor Kadir Jasin in his latest blog posting.

Meanwhile, added Kadir, despite Najib blasting pro-government bloggers as bangang (stupid) during the recent Umno General Assembly, the bloggers seem to be emerging as an increasingly influential group.

For example, they have been included in the Prime Minister's entourage, which will leave for Davos, Switzerland, in a few days' time to attend the World Economic Forum (WEF).

"Apart from enlisting Umno people in their efforts to silence the critics, the mainstream Umno-linked newspapers and TV stations continue to quote the opposition parties," said Kadir.

He noted that they started to attack Daim a couple of months ago and about a month ago the attacks spread to Mahathir. 

"They were too systematic to be the work of individual reporters and editors chasing after news," said Kadir. 

"They appear to be working in concert, orchestrated by someone outside the media."

READ MORE HERE

Tak mungkin Hardev Kaur adalah orang yang dikatakan AKJ sebagai HR.

Hardev adalah bekas editor Business Times dan bukan orang luaredia yang fikatakan perancang dan penasihat.

Hardev tidak terlibat dengan hal politik tapi adalah pegawai akhbar PM untuk hal2 ekonomi, business dan korporat.

Langsung tidak kena mengena dengan merancang serangan ke atas sesiapa.

Oleh itu, kenapa tuba2 Hardev dikaitkan tiba2? Apa perancangan pihak2 yg kaitkan namanya?

Projek pendatang haram DAP kena kacau daun

Posted: 18 Jan 2015 12:30 AM PST






sekupangdua

Posted: 18 Jan 2015 11:33 PM PST

sekupangdua


AKIBAT BERSIHt... SIVIK HINGGA KE JAMBAN!

Posted: 18 Jan 2015 09:10 PM PST


Ianya tidak sebelum nie... Semenjak ramai yg jadi separa manusia dan separa lagi disifatkan sebagai binatang, mana tidaknya... Konon berdiri diatas penindasan dan merampas hak rakyat! Sebaliknya jadi beruk yang dikepalai bapak king n kong supaya merusuh dan berhimpun haram hanya lah keran dendam kesumat si bong non. Rakyat diberukan, diarah seperti dilembukan dan status pencacai dan penjilat pula dipuji kerana kononnya jasa sekali pun bukan kehendak rakyat sebaliknya sebagai macai atau baru wahhh kepadanya, KPI pun bergantung berapa kuat dan lama angguk, memang terbukti hadiah yg lumayan termasuk menjadi orang nombor 2 dalam satu negeri...

Bagaimanapun ianya tetap wayang... Ada terselit kreteria wajib untuk jawatan yang besar nie... Termasuklah antara yg wajib kena buat seperti cuci longkang, cuci baju orang walaupun kita cukup maklum kalau nak dikira beratus kedai dobi dalam negeri... Beribu yg digajikan utk bersih longkang dan lain-lain, macam la dia orang nie tak buat kerja hingga montroli busat kena buat! Mungkin jugak nak kasi tau yg sesapa nak jadi montroli bulsar tak perlu pendidikan atau pengalaman... Cukup sekadar tau cuci longkang depan kamera dan wartawan, basuh baju guna berus, basuh toilet, dan lain-lain merupakan syarat utama perlu ada... Pendek cerita pandai main wayang ler...

Kalau baru-baru keluar gambar tengah cuci longkang, basuh baju dan memacam yang lain, cuba perhatikan siapa yg senyum sampai telinga? Bukan main lagi bangla, Vietnam, Indon dan lain-lain mengepak dada dan berjalan lompat gagak... 'Abang... Ini macam kalu kita worang pun bule jadi ministar la bang...'


Apa pun kita kena akur... Pengajian tinggi yg lulusan jadi beruk dijalanan serta vandalisma terutamanya soli di taris. Kekadang jadi anjing dan kekadang jadi beruk dengan apa sahaja nuat arahkan. Pelbagai kerosakan harta persendirian dan kerajaan rosak dan musnah.. Vandalisma semasa perancangan atau perhimpunan harem jad dah dilihat sebagai satu pelajaran... Tak kira diatas jalan, dikedai-kedai, harta awam, masjid, malah sampai dalam tandas pun ada semenjak dua nie bila ramai yg greg diatas jalan... juga dilihat Bershit, reformasin, bar tonsil, royalti minyak utk tembolok penyamun, menyamun tanah, Balak dan reta rakyat di negeri cek wan kembang. Bukan sikit-sikit kalau dapat tanah dan balak pun keluasan tersebut sebesar putrajaya tu... Kalau nak kira satu persatu 10.5k pun tak sanggup... Mau berbuih mulut...

Kelmarin secara kebetulan teman nyinggah la ke satu petrol pump, Mobil tak salahnya yg terletak di taman perpaduan... Memang teman nie cerewet pasal toilet nie... Kengkadang teman tembak air dulu sebelum guna.

Nak dijadaikan cerita seperti biasa sebaik masuk tandas teman terasa macam pelik... Rasanya dulu tak macam nie...sambil termenung baru lah teman perasan dinding tandas tu dah hilang semua tulisan didinding... Kerja haram jadah nie memang banyak dilahirkan semenjak king kong hek dolly dan  al jub buat memacam rusuan atau lebih tepat lagi sarkis atas jalan nie berleluasa dan makin ketara Vandalisma termasuk dalam tandas...

Kenapa saya kata begitu? Manakan tidak selain menconteng dan letak nom tel pondan, fitnah dan hina PM dan Isteri, mencarut, melukis gambar lucah dan banyak lagi... 

Barulah teman tahu tandas tersebut cukup bersih... Dan tiada lagi kesan contengan... Yang lagi kelakor atau pun kreatif bila taukey petrol station siap letak white board di setiap pintu-pintu tandas tersebut... Bila teman tanya... Betul la macam diteka... Tujuannya supaya semua spesis bong non nie tak conteng didinding, contenglah berapa banyak atau letak lah berapa banyak advertising pasal service main belakang atau melukis serta mencarut...

Apa pun idea terbaik... Elok jugak ajar sivik sikit kat golongan cai atau tegar main belakang... Nak tanya juga kot korang ada nombor talipon pukaimork, bong nuat, min, otopa dan geng yg lelain... Bukan apa awak peronah snap macam-macam iklan backdoor... Macam tau jer nombor tu sapa yg punya... 

Panglima Perang Cyber

Posted: 18 Jan 2015 11:25 PM PST

Panglima Perang Cyber


Syeikh Nuruddin Al Banjari Nafi Fitnah Haram Cukai GST

Posted: 18 Jan 2015 01:34 AM PST

Belantan

Posted: 18 Jan 2015 11:15 PM PST

Belantan


Video: Pekerja KFC bertumbuk dalam premis?

Posted: 18 Jan 2015 08:43 AM PST


KUALA LUMPUR - Sebuah video yang menunjukkan dua pekerja dari KFC Jalan Raja Laut terlibat dalam satu pergaduhan mula viral di laman media sosial sejak hari Jumaat, 16 Januari 2015.

Video selama 36 saat itu difahamkan telah direkod oleh seorang pelanggan yang sedang menunggu dalam barisan untuk membeli makanan.



Dalam satu kenyataan, Naib Presiden KFC Malaysia, Ling Mee Jiuan telah berkata bahawa dua pekerja yang terlibat itu adalah adik-beradik dan telah bergaduh kerana hal peribadi. Kejadian ini adalah sesuatu yang KFC Malaysia amat kesali dan siasatan sedang berlaku untuk memahami dengan sepenuhnya punca pergaduhan tersebut.

Kenyataan yang ditulis di laman Facebook KFC juga berkata KFC akan sentiasa memastikan keselamatan pelanggan dan pekerja dijaga pada setiap masa.

Suara Politik
Belantan

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 18 Jan 2015 09:27 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Biadap Betul, Seorang Lagi Hina JAKIM & Islam

Posted: 18 Jan 2015 08:47 PM PST



GERAKAN ANTI PKR

Posted: 18 Jan 2015 09:06 PM PST

GERAKAN ANTI PKR


BATU API SUDAH GIAT LAGAKAN NAJIB DAN GODFATHER-GODFATHER UMNO !

Posted: 18 Jan 2015 05:22 AM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 18 Jan 2015 03:04 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


#AJL29: Senarai penuh pemenang Anugerah Juara Lagu ke-29

Posted: 18 Jan 2015 08:23 AM PST

MALAM Anugerah Juara Lagu ke-29 (AJL29) menyaksikan 12 lagu bersaing selepas melayakkan diri ke pentas akhir, hari ini.

Pentas dibuka dengan persembahan 'battle' beberapa alat muzik oleh Black (Wings), Joe (Wings), Ujang (Wxist), Rody (Kristal), Genervie dan Yans (Lefthanded) bersesuaian dengan tema AJL kali ini, Gema Dalam Muzik.

Kemunculan penyanyi terkenal, Datuk M.Nasir pula menggamatkan pentas pembukaan dengan menyampaikan Hati Emas dan Mentera Semerah Padi.

Juara AJL29 akan membawa pulang wang tunai RM50,000, naib juara pula menerima RM35,000 dan tempat ketiga mendapat RM20,000.

Sementara, bagi pemenang kategori Vokal Terbaik dan Persembahan Terbaik masing-masing akan membawa pulang wang tunai RM12,000.

Berikut senarai pemenang bagi AJL29:-

Persembahan terbaik : Romancinta -Mojo-komposer dan lirik oleh Edry Abd Halim

Vokal Terbaik : Dayang Nurfaizah - Di Pintu Syurga - Komposer Tam Spider dan Lirik Iman Imran

Tempat ke-3 - Dayang Nurfaizah - Di Pintu Syurga - Komposer Tam Spider dan Lirik Iman Imran

Naib Juara - Masih Aku Cinta - Shila Amzah. Komposer dan Lirik Shila Amzah

Juara : Apa Khabar - Joe Flizzow dan Sonaone. Komposer Joe Flizzow dan Sonaone lirik Joe Flizzow

'Suamiku curang berpuluh kali'

Posted: 17 Jan 2015 11:20 PM PST

Sekadar gambar hiasan
LEMAH lesu di perbaringan, saya memandang kosong ke dinding wad. Telefon bimbit kejap di tangan. Saya masih berkira-kira sama ada hendak menelefon suami atau tidak. Sudah beberapa jam saya dimasukkan ke wad bersalin ini, bayi ketiga hasil perkahwinan 10 tahun lalu, belum diazankan.

ALLAHUAKBAR... kuatkan semangatku. Janganlah KAU izinkan suami ke mari bersama perempuan itu. Rintih saya sebelum menggagahkan diri mencari kekuatan untuk mendail nombor suami. Hanya mendail dengan jari, tetapi kekuatan yang diperlukan ibarat segunung bongkah batu. Demi cinta dan demi anak ini, saya hubungi juga si pemilik hati.

"Assalamualaikum abang. Tia dah bersalin. Wad bersalin tingkat 3. Datang sendiri ya."

"Ok kejap lagi abang sampai."

Satu jam, dua jam, tiga jam, siang membawa ke malam. Suami ditunggu tak kunjung tiba. Entah ke sekian kalinya, saya tenggelam dalam lamunan air mata. YA ALLAH, berat sungguh ujian ini.

Di saat saya berjuang antara hidup dan mati, suamilah orang yang paling saya tunggu-tunggu untuk memegang tangan ini, mengucup dahi ini dan memberikan seluruh kata semangat buat saya meneruskan perjuangan. Nyawa yang saya perjuangkan adalah nyawa bayinya, zuriatnya, benihnya!

Tapi kenapa... kenapa setelah saya melalui tempoh getir itu seorang diri pun, suami masih belum menjejakkan kaki melihat saya?

Siapakah saya padanya? Astaghfirullah... saya beristighfar. Sudah jam 3 pagi. Bayi saya menangis minta disusukan. Saya mengangkat tubuh si kecil dan membawa bibirnya menyentuh dada yang tidak berair. Sudah berkali-kali mencuba, dada saya membengkak tetapi susu tidak mahu keluar. Doktor kata, saya perlu memujuk emosi.

Bagaimana doktor? Sudah tiga hari saya di hospital sejak mengalami contraction. Namun sehingga hari ini, suami tidak datang menjenguk. Saya buntu, lemah, kalah. Saya tak mampu harungi semua ini lagi.

Suami datang menjenguk

Pagi itu, ada sesuatu yang hangat menyentuh tangan saya. Dek kerana banyak menangis, mata ini terasa berat untuk dibuka. Saya usaha perlahan-lahan. Pandangan yang berbalam-balam tidak menghalang untuk saya mengenal siapa di hadapan mata. Saya peluk dan saya cium cinta hati saya itu. Sepuluh tahun berumah tangga, masakan saya mampu membenci dia meski pun selalu melukakan?

Suami menguraikan pelukan. Saya senyum dengan air mata yang masih bersisa. Terlalu banyak yang ingin saya perkata. Banyak juga yang ingin saya tanya. Tidak tahu bagaimana hendak bermula, yang pasti momen itu seakan tidak mahu saya akhiri. Saya terharu. Saya peluk dan cium lagi wajah suami. Dia menyimpul senyum, menggenggam erat jemari saya sambil menggendong bayi kami.

"Abang dah azankan Adam. Doktor kata tunggu sehari lagi baru Tia boleh keluar wad. Jaga diri baik-baik ya."

Adam? Nama yang cantik untuk bayi bertuah saya... Suami yang pilih. Saya akur segalanya...

"Abang pergi mana? Tia memandu ke hospital sendiri. Telefon abang tak dapat-dapat. Kan abang janji nak teman Tia bersalin? Dua anak kita abang tunggu, kenapa kali ini tak?" Terhambur juga persoalan yang membelenggu. Saya cuba menahan emosi. Saya tidak mahu kelihatan lemah sehingga boleh dipersendakan sewenang-wenangnya.

Suami hanya menunduk. Tiada jawapan untuk segala persoalan saya.

"Mas! Jangan lama. Udah telat." Seseorang menjengah di daun pintu. Saya terkesima.

"Kenapa abang bawa dia ke sini? Kan Tia dah pesan supaya abang putus dengan dia? Abang nak Tia dan anak-anak atau nak dia? Jawab Tia abang!" Saya tak dapat mengawal marah. Sumpah dada saya ngilu bagai disiat-siat. Saya tarik baju suami. Marah saya sampai ke puncak. Saat itu saya rasa mahu berdiri dan menumbuk wajah Ratna tapi bilamana kaki bergerak, jahitan bersalin terasa koyak. Saya menjerit memegang ari-ari.

Suami kaget. Dia meletakkan Adam sebelum membantu saya membetulkan duduk. Akhirnya saya terpaksa menangis. Tiada sebarang kekuatan untuk saya waktu itu. Hanya air mata menghamburkan luluh hati.

"Abang minta maaf. Abang ingkar janji. Abang tak putus dengan Ratna, sebaliknya abang ke Medan, berkahwin dengan Ratna..."

Ya ALLAH... saya sembamkan muka ke dada suami. Akhirnya saya sedar, saya semakin tewas...

Dua minggu saya melalui tempoh berpantang tanpa suami di sisi. Dia di rumah bini barunya dan saya ditemani adik-beradik dan ibu yang tidak habis-habis mendesak untuk memohon penceraian. Merekalah yang menjaga saya berpantang.

Memang, sudah tiba masanya saya bertindak. Ini bukan kali kedua suami mengkhianati rumah tangga kami malah berpuluh-puluh kali dan ibu adalah orang yang paling lelah mendengar cerita yang saya pendam selama sepuluh tahun ini.

Melalui tempoh yang panjang sebagai seorang balu untuk membesarkan lima anak, ibu langsung tidak bersetuju cadangan adik-beradik agar saya bercerai, namun demi saat itu dia telah merelakan. Saya? Belum ada keputusan. Dalam hati selalu berdoa suami saya dikembalikan. Jika benar ini penganiayaan, saya mahu suami saya dikembalikan... dikembalikan...

**minggu hadapan. Ikuti perjuangan isteri ini mendapatkan semula suaminya dan siapa sebenarnya Ratna.

Trend selfie selak buah dada gadis bertudung semakin kronik

Posted: 17 Jan 2015 09:01 PM PST

BAGI makhluk bergelar lelaki, sebaik terpandang seorang gadis yang mengenakan hijab atau tudung labuh maka secara automatis apa yang terlintas di fikiran adalah 'gadis tersebut pasti seorang yang menjaga akhlak serta mengikut tuntutan agama.'
Bagaimanapun pada masa kini, pemakaian tudung nampaknya telah diselarikan dengan fesyen mengikut aliran zaman.
Lihat saja di pusat beli-belah misalnya, anda pasti dapat menyaksikan fesyen bertudung berwarna-warni, ada yang tinggi melilit seperti turban dan sesetengahnya, ada juga macam dah nak terlondeh.
Apa pun tak salah berfesyen dalam pemakaian tudung, asalkan menutup aurat dengan sempurna.
Itu baru cakap pasal kesempurnaan aurat melalui tudung yang belum tentu tertunai kalau mengikut arus fesyen.. belum disentuh lagi bab pakaian ketat dan sebagainya walaupun kepala molek tertutup rapi.
Bagaimanapun kalau dilihat gambar di bawah, kami percaya perkataan tudung kepala itu sendiri membuatkan anda malu nak menyebutnya.
Apakah jenis manusia begini agaknya, tidakkah sedar mereka sedang 'kow-kow' punya menghina agama sendiri!!
Jangan terkejut ya, lihatlah gambar di bawah, apa yang anda fikirkan sekarang?
TREND wm
TREND2 wm
TREND3 wm
TREND4 wm
TREND5 wm
32 wm
41 wm
Sungguh memalukan!
Malah bagai trend pula, semakin ramai gadis bertudung di Malaysia menunjukkan belang akhlaknya yang sebenar akhir-akhir ini.
Nampaknya manusia munafiq pada zaman sekarang turut berada dalam banyak jasad perempuan yang dilihat seolah-olah 'tahu agama'.
Paling malang, manusia yang tahu hukum menutup aurat ini sendiri yang menghina tudung yang diwajibkan agamanya.


Mana perginya perempuan Melayu Islam yang manis bertudung serta terjamin akhlaknya.. - MYNEWSHUB.CC




Berpisah kerana buah dada terlalu besar, teman lelaki tak tahan...

Posted: 17 Jan 2015 07:01 PM PST

Kecil salah,bila besar pula masalah,haih,macam-macam hal lah kan.Mungkin sesetengah wanita begitu berbangga memiliki sepasang buah dada yang besar dan menyifatkan diri mereka sebagai 'seksi' serta mampu menarik ramai lelaki untuk melutut di hadapan mereka.

Namun berbeza Zuriana (gambar atas) yang memiliki buah dada sebesar 32K, dia rasa begitu terseksa apabila gagal memiliki teman lelaki, sukar mendapat pakaian yang sesuai dan sering ditohmah serta dijadikan 'buah mulut' oleh masyarakat sekelilingnya.

Zuriana, 21, yang tertekan dengan saiz buah dadanya itu mengeluh ekoran lelaki tidak bertentang mata ketika berbual dengannya, sebaliknya mata mereka lebih tertarik untuk merenung ke arah buah dadanya sahaja.

Dia yang sering sakit-sakit di bahagian belakang akibat buah dada yang terlalu berat untuk tubuhnya merasa tersinggung apabila rakan-rakan perempuannya yang melemparkan tohmahan kononnya dia adalah bintang porno.

"Ramai wanita idamkan buah dada yang besar, padahal ia adalah satu mimpi buruk.

"Kebanyakan lelaki yang saya temui adalah lelaki yang jenis kotor, jarang sangat mereka melihat ke arah wajah saya ketika berbual dengan saya.

"Kadangkala, ia boleh begitu menakutkan. Sebahagian dari mereka suka menyentuh (di bahagian buah dada) saya. Jadi, jika keluar bersama rakan-rakan lelaki saya, mereka selalunya berada di sekeliling saya sebagai pengawal," katanya.

Menurut Zuriana, ramai dikalangan rakan-rakan perempuan menganggap buah dadanya itu palsu sebagaimana bintang-bintang porno dan menganggap dirinya menceburi bidang tidak bermoral itu.

"Wanita-wanita tersebut mengandaikan buah dada saya palsu, mereka tengok saya bagaikan saya seorang bintang porno.

"Mereka mengeleng-gelengkan kepala apabila bertembung dengan saya dan saya boleh dengar mereka berkata 'nampak sangat palsu' dan 'cuba tengok dia berlagak dengannya'.

Saya cuba senyum bila melalui perkara ini, tapi kadang-kadang ia agak menyakitkan hati saya," katanya lagi.

Zuriana menjelaskan bahawa dia terpaksa berpisah dengan teman lelakinya pada tahun 2010 ekoran kekasihnya itu tidak tahan cemburu apabila terlalu ramai lelaki yang merenung ke arah buah dadanya.

"Saya berpisah dengan teman lelaki saya pada tahun 2010..dia sangat cemburu.

"Bila kami keluar bersama dia kerap marah-marah apabila lelaki merenung saya. Saya cuba beritahu dia bahawa saya tak mampu berbuat apa-apa," ujarnya kesal.

Selain itu, lelaki-lelaki yang ditemuinya selepas itu semuanya tidak boleh diharap apabila mereka lebih obses kepada buah dadanya sahaja berbanding memberikan cinta sejati.

Bagaimanapun saiz buah dada Zuriana adalah agak kecil berbanding buah dada Norma Stitz yang memiliki saiz buah dada sebenar 102ZZZ yang mencipta rekod sebagai saiz buah dada tulen terbesar di dunia.

*** BUKAN LA NAK MENGAKU ALIM SANGAT… TAPI KALAU MINAH NI PAKAI TUDUNG BUKAN KE MASALAH DIA AKAN SELESAI?

Tak pandai bodek bos, akhirnya berlakon filem lucah

Posted: 17 Jan 2015 05:01 PM PST

NEW YORK – Dapat bertugas sebagai broker saham di bursa terbesar dunia dan penuh glamor, Wall Street bagi sesetengah individu dianggap sudah cukup hebat namun tidak bagi wanita Amerika Syarikat (AS) ini yang bernama Paige Jennings.

Berusia 23 tahun, dia yang jemu dengan rutin tugasan hariannya yang terlalu kapitalis itu kemudian menjadikan aset jelita wajahnya untuk beralih kerjaya menjadi bintang filem pornografi terkenal AS dan lebih lumayan ganjaran diterimanya.

Paige berkata, dia sebenarnya masih lagi menggemari bidang analisis pasaran kewangan dan saham tetapi akhirnya menyedari, dia tidak mahir 'berpolitik' termasuk suka mengampu dan membodek bos atasan untuk berjaya sebagai broker.

"Saya bukan jenis manusia hipokrit, kerja saya cuma duduk di belakang meja selama lapan jam sehari adalah sebuah kehidupan amat buruk, maka saya mulai berfikir untuk mencuba pilihan lain yang cara kerjanya tidak terlalu ketat," kata Paige.

Dia yang dikenali dalam dunia pornografi AS sebagai Veronica Vain mendedahkan, perasaan bosan dengan pekerjaan di Wall Street adalah faktor utama dia bertukar bidang meskipun Paige memang jenis individu 'workaholic' atau suka bekerja.

Karier Paige sebagai bintang filem lucah bermula dari hobi suka selfie secara bogel di bilik mandi yang kemudian gambar-gambar telanjang dirinya itu digunakan sebagai portfolio untuk menyertai sebuah program realiti televisyen tempatan.

Rancangan pornografi terkenal dikenali sebagai Sex Factor itu; seperti juga Fear Factor tetapi versi lucah; masih lagi berlangsung di Las Vegas dan dijangka selesai pada Februari depan dengan menawarkan hadiah lumayan AS$1 juta (RM3.6 juta).

Dia menjadi antara aktres pilihan dinobatkan sebagai juara oleh ramai pengguna laman sosial Twitter bahkan aksi Paige atau Veronica di atas ranjang berjaya menaikkan rating program itu menerusi YouTube apabila ditonton lebih 1.5 juta kali sehari.

Industri pornografi di AS mencatat perolehan tahunan kira-kira AS$14 bilion (RM50 bilion) dan program realiti Sex Factor dianggap platform terbaik untuk mencari bintang pelapis berpotensi dalam dunia filem lucah negara itu. – Agensi

Cucu Tok Selampit

Posted: 18 Jan 2015 01:08 PM PST

Cucu Tok Selampit


Di Saat PM @NajibRazak Diserang Bertubi-Tubi, Beliau Juga Insan Biasa Makan Tengahari Diluar Bersama Keluarga

Posted: 18 Jan 2015 01:49 AM PST



Di saat Perdana Menteri diserang bertubi-tubi oleh barisan bloggers dan ex-journalist (wartawan pencen) yang dikenali sebagai 'The Three Stooges', DS Najib Tun Razak masih lagi tenang dan meneruskan kehidupannya seperti biasa. DS Najib Razak seperti Rakyat Malaysia yang lain turut membawa keluarga untuk makan di lura. Gambar-gambar di atas diambil di IOI Mall, Putrajaya. Tiada kawalan keselamatan, tiada protokol, hanya yang ada beliau dan anak-anaknya. Macai jangan bertanya di mana DS Rosmah Mansor. Beliau berada di Kelantan melawat mangsa banjir.

Kekadang CTS merasa hairan, di saat Perdana Menteri diserang kiri dan kanan oleh 'The Three Stooges' yang dikepalai oleh Datuk Kadir Jasin, mana perginya Menteri-Menterinya, Timbalan-Timbalan Menterinya, Ketua-Ketua UMNO Bahagian muncul untuk mempertahankannya. Adakah mereka juga dalam kumpulan yang sama untuk 'menghalau' Perdana Menteri keluar dari Putrajaya?

Kita juga ada pelbagai agensi dan pelbagai kementerian. Di mana dan apa guna dilantik jadi pemikir dan penasihat Kerajaan dan Perdana Menteri dengan gaji beribu jika gagal menjawab serta menyediakan jawapan balas terhadap Kerajaan dan Perdana Menteri? Lagi teruk lagi sekiranya ada pemikir dan penasihat Kerajaan yang berkerja buat isu hentam Kerajaan. Kenapa masih dibayar gaji mereka?


Negeri Kedah Iktiraf Ulama Pondok - Tok Guru Pondok Terima Gelaran Dato'

Posted: 17 Jan 2015 03:46 AM PST


Diiktiraf! Buat julung kalinya seorang Tok Guru Pondok di Kedah menerima Darjah Kebesaran D.S.D.K (Darjah Setia Diraja Kedah) yang membawa gelaran Dato'. Tahniah Tok Guru Pak Teh Mat yang kelihatan di gambar dipimpin oleh Menteri Besar Kedah DS Mukhriz Tun Dr Mahathir. Tahniah kepada Kerajaan Kedah yang mengiktiraf institusi pengajian pondok yang merupakan institusi pengajian yang tertua di negara ini.

Tok Guru Pak Teh Mat atau nama sebenar beliau Tuan Haji Ahmad Bin Mohd Noor, antara nama yang dicadangkan oleh Dato Seri Hj Mukhriz bagi menerima pingat Dato, bagi mengenangkan jasa beliau mendidik anak bangsa menjadi muslimin dan muslimat yang sempurna. Ternyata cadangan DSMM disokong oleh ADUN beliau, YB Badrol Hisham malah pihak Istana juga bersetuju untuk kurniakan darjah kebesaran itu kepada beliau. Syabas Menteri Besar Kedah atas pengikhtirafan beliau kepada Ulamak Kedah.

Ianya selaras dengan komitmen Kerajaan Pusat di bawah pimpinan DS Najib Tun Abdul Razak yang turut mengiktiraf institusi berkenaan sebagai institusi pengajian terulung. Lebih manis lagi apabila anugerah ini diberikan kepada Rakyat Kedah di mana Pengerusi Eksekutif Yayasan Pembangunan Pondok Malaysia (YPPM), Dato Dr Mashitah Ibrahim juga merupakan anak jati kelahiran negeri ini yang turut banyak mempromosikan dan membangunkan sekolah podok di negara ini khasnya di Kedah.

Apa Yang Tersirat

Posted: 18 Jan 2015 01:04 PM PST

Apa Yang Tersirat


Sirul Di Australia: Lekanya Para Pegawai Najib

Posted: 17 Jan 2015 10:57 PM PST

TERSERLAH lekanya para pegawai Najib, sehingga salah seorang pembunuh paling kontraversi Koperal Sirul Azhar Umar terlepas ke Australia.

Australia, meskipun nampak punya hubungan baik dengan Malaysia, akan tetapi ramai pemimpin negara itu sangat sekeptikal pada kerajaan, malah diperburuk dengan sokongan setengah pemimpin negara itu kepada Anwar Ibrahim.

Menurut Laporan selepas sahaja Koperal Sirul bersama Cif Inspektor Azilah Hadri dijatuhi hukuman sampai mati pada Selasa lalu, Surat Khabar Australia telah menulis, kemungkinan besar negara itu, tidak akan menghantar pulang Sirul ke Malaysia.

Apa yang dibimbangkan, jika ada pihak-pihak tertentu dapat mempengaruhi Sirul, untuk membuat versi baru berkaitan pembunuhan Model Mongolia Altantuya Shaaribu yang didapati dibunuh dengan kejam di Shah Alam sedekad lalu.

Sudah tentunya cerita versi baru itu akan diwar-warkan di seluruh dunia, dan paling dikhuatiri jika mengaitkan Perdana Menteri Dato Seri Najib Razak, di mana pada masa kematian Altantuya merupakan Timbalan Perdana Menteri.

waadat

Posted: 18 Jan 2015 01:02 PM PST

waadat


Muhammad dalam kitab Hindu

Posted: 18 Jan 2015 12:01 AM PST

Sidharta Gautama Budha adalah insan yang baik. Beliau lahir tahun 563 sebelum masihi. Ertinya, 500 tahun sebelum nabi Isa dilahirkan. Pengikutnya juga terdiri kalangan orang baik-baik dan cintakan kebaikan.

Selepas Gautama Budha wafat dan pengikut generasi pertama meninggal dunia maka ajaran asal mula longgar akibat faktor masa dan kealpaan manusia, ditambah campurtangan segelintir yang memanipulasi ajaran sebenar demi kepentingan peribadi.

Kepentingan peribadi bermaksud 'bukan kerana Allah'.

Namun bagi pengikut Hindu dan Budha yang tulen dan alim mereka mengetahui dalam kitab asal ada tercatat seorang nabi akan lahir selepas itu dan kemudian di akhir zaman. Namanya disebut dalam kitab terdahulu bermaksud 'yang terpuji' serta dikhabarkan latar belakang keluarganya.

Demang bukan reka cerita sebaliknya berpandukan bacaan, diskusi, dan kuliah kertas Tamadun Islam & Tamadun Asia (TITAS) yang wajib diambil semasa di USM dulu.

Lebih kurang 500 tahun kemudian Allah  Taala mengutus nabi Isa as kepada manusia.

Sebagaimana yang berlaku pada nabi dan rasul sebelumnya, berlaku jua pada nabi Isa as. Malah lebih teruk lagi apabila nabi Isa as 'dibunuh' oleh pengikutnya sendiri.

Ajaran nabi Isa as dipesongkan. Namun bagi yang benar-benar membaca kitab yang diturunkan kepada nabi Isa as akan tahu bahawa dalam kitab tersebut dikhabarkan akan lahir rasul terakhir bernama Ahmad @ muhammad (Ahmad bermakna yang terpuji).

Kira-kira 500 tahun selepas Isa as, lahirlah nabi Muhammad atau Ahmad. Memang itu lah namanya padahal ibunya mungkin tidak pernah membaca kitab-kitab Hindu, Budha, Taurat, Zabur, atau Injil. Subhanallah.

Secara lazimnya, kita akan ikut pemimpin mutakhir. Sama lah seperti dalam urusan kita yang lain. Jika dulu Mr A jadi ketua jabatan kita, kita wajib patuh pada arahan beliau. Apabila Mr A bersara atau mati dan Mr B pula dilantik maka tak perlulah kita patuh pada Mr A lagi.

Cuma, selepas nabi Muhammad @ Ahmad wafat, tidak ada lagi nabi yang diutus. Hal ini telah dipersetujui oleh semua agama. Kenapa tiada lagi nabi dan rasul? Sebab dunia pun dah hampir qiamat. Semua peringatan dan panduan telah diberikan. Bagi yang masih sesat itu bukan kerana tidak tahu tetapi sengaja tidak mahu ambil tahu.

Maka jika kita masih mahu mengenal tuhan dan mematuhi peraturan-Nya maka ikutlah nabi mutakhir walaupun baginda sudah tiada sebab hanya itu pilihan yg kita ada.

Demang bawa perkara ini setelah terserempak group FB yang majoriti ahli-ahlinya orang Islam. Malangnya group tersebut telah dicemari beberapa pelampau agama lain bertindak bukan sahaja menghina Islam, bahkan mempermainkan nama Allah padahal semua agama mengiktiraf Allah adalah sebenar-benar tuhan.

Bagi Demang, pengacau tersebut adalah wakil syaitan yang misi utama ialah menyesatkan manusia.

Comments:

There are 0 ulasan for Barisan Nasional

Catat Ulasan