Barisan Nasional

Dicatat oleh Unknown | | Posted On Isnin, 24 November 2014 at 1:31 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


Duke of UMNO

Posted: 24 Nov 2014 01:23 PM PST

Duke of UMNO


MAAF KJ... SAYA TAK PANDAI BODEK ATAU KIPASSS... #PAU2014

Posted: 23 Nov 2014 08:50 PM PST

Semalam saya ada tulis sikit pasal KJ... ada sentuh sikit pasal performance dia dalam kabinet dan selaku Ketua Pemuda UMNO... dah dijelaskan kat situ tiada sebarang niat nak hentam... cuma bertanyakan soalan dengan cara beradab..sopan dan jelas...

Ada masuk satu komen yang pertikai persoalan saya. Kononnya saya ni saja nak hentam KJ.. sila rujuk ruangan komen bagi posting semalam....

Maaf. Saya bukan kaki bodek dan saya tak pandai nak mengipas, meng"aircond", atau menjulang sesuatu yang pada pandangan saya agak kurang sesuai... saya mengkritik bukan untuk menjahanamkan...tapi membina sebuah jemaah dalam UMNO untuk terus relevan di mata rakyat...


Saya hargai KJ sebagai pemimpin... cuma saya kurang hormat pada KJ sebab background dia sebelum ni... KJ tak pernah jawab atau bersihkan nama dia dari pelbagai kontroversi yang berlaku masa Pak Mertua dia jadi PM dulu... mohon maaf atas kesilapan dia dulu memang jauh sekali...

Saya ingat lagi... Tun M pun pernah mohon maaf pada seluruh rakyat Malaysia sebab pernah termakan bohong Anwar dulu... negarawan ulung pun sanggup ketepikan ego kerana sedar kesilapan menjulang seorang peliwat dulu... KJ?

Pada saya, kalau nak jadi pemimpin, biarlah naik dengan maruah. Kalau maruah pernah dipersoal, mohon bersihkan maruah terlebih dahulu sebelum jadi ikon.. bila diri tu kurang mantap dan jadi ikon, perkara yang tak sesuai yang KJ buat jadi ikutan anak muda nanti camana? 

Saya nak jatuhkan KJ? Wow! Hebat sangat ke saya ni sampai mampu jatuhkan orang? Berkuasa sangat ke saya ni sampai mampu jatuhkan seorang Menteri dan Ketua Pemuda UMNO? Maaf, saya bukan konspirator macam Rafizi dan Kajang Move...

Cuba perhatikan.. saya baru tegur sikit... baru bersuara sikit... tapi dah dituduh macam-macam... nak saya ulang cerita "Raja Bogel" yang Tun M cerita kat blog tu ke? Sampai tak boleh tegur? Haru la macam tu...kan?

Saya pernah salam sekali dengan KJ dalam satu majlis akad nikah seorang VVIP sebelum ni...masa tu KJ baru selesai pakai kasut dan dia takdak bodyguard... kami dua orang ja kat depan rumah VVIP tu...saya  hulurkan salam kat dia.. dia sambut.. Tapi KJ tak pandang pun muka saya masa salam tu...

Saya faham dia tak kenal saya... tapi bila seorang pemimpin rakyat buat macam tu... rasanya ada adab tak? Orang Melayu ni terkenal dengan adab sopan... mungkin saya tak penting di mata KJ... dan bukan Menteri macam dia kot... hehehehee... tak kisah la... hehheeee...

Maaf sekali lagi. Mohon KJ dan penyokong KJ, atau pihak yang anti-KJ melihat kritikan ini dari sudut positif. Tak perlu negatif sesama kita... bila nak jadi matang dalam politik kalau asyik nak pandang serong dengan teguran atau persoalan yang diberi?

Saya harap KJ berani berubah... sebab slogan setiakawan dia tu dah macam tak relevan... orang nak kawan dengan dia...tapi dia buat macam takdak adab... mentang-mentang la saya ni orang kecik... kan? Tak pasal-pasal dia dah burukkan imej dia sendiri di mata saya... orang lain macamana? Wallahua'alam...

Cucu Tok Selampit

Posted: 24 Nov 2014 01:06 PM PST

Cucu Tok Selampit


Dato MB @AzminAli 'Political Genius' - Adakah Ketua Pembangkang Selangor Akan Terhutang Budi?

Posted: 24 Nov 2014 12:09 AM PST


CTS kena akui hebat mainan politik Menteri Besar Selangor yang baru, YB Azmin Ali. Azmin Ali adalah bekas produk UMNO. Beliau tahu apa yang ada dalam fikiran pemimpin-pemimpin UMNO. Hari ini Azmin Ali membuat dua kejutan. Pertama, Menteri Besar Selangor ini telah meng'hadiahkan' Ketua Pembangkang Selangor dengan kemudahan-kemudahan seperti elaun RM3,000 sebulan, kereta rasmi, petrol dan tol percuma serta seorang pemandu dan seorang Setiausaha Kerja.

Dengan kemudahan-kemudahan ini, CTS berharap Ketua Pembangkang Selangor tidak terhutang budi dan bekerja dengan sepenuh hati untuk merampas Selangor kembali. Tapi bolehkah? Tidakkah beliau terasa temakan budi seperti pepatah Melayu, hutang budi dibawa mati?

Kejutan kedua yang dilakukan oleh Azmin Ali hari ini adalah memberi peruntukan kepada ADUN-ADUN Pembangkang di Selangor sebanyak RM200,000! Ini tidak pernah dilakukan oleh pentadbiran sebelumnya di zaman TS Khalid Ibrahim mahupun ketika pemerintahan Barisan Nasional (BN). Ini yang CTS takutkan. UMNO dan BN Selangor kena cepat sedar dengan gimik permainan Menteri Besar Selangor ini kalau tidak mahu BN dan UMNO 'tutup kedai' di Selangor seperti apa yang terjadi di Kelantan.

Azmin Ali dan macai-macai sekalian janganlah merasa bangga diri bila bagi peruntukan RM200 ribu kepada ADUN-ADUN BN. Mungkin MB terlupa atau buat-buat lupa bahawa peruntukan MARRIS untuk penyelenggaraan di setiap kawasan DUN pada 2014 sahaja berjumlah RM 523.5 juta bersamaan RM1.19 juta kepada 44 orang ADUN PR. Rakyat Selangor tidak sebodoh itu untuk dimomokkan dengan gimik politik murahan.

Dr Mashitah Ibrahim Sah Wakil Wanita Baling Yang Akan Berucap Di Perhimpunan Agong UMNO

Posted: 23 Nov 2014 09:30 PM PST


Sebelum ini CTS ada membuat posting mengenai ketidaan wakil pembahas dari kalangan Wanita UMNO yang berpendidikan Agama di dalam Perhimpunan Agong UMNO (PAU) 2014 bermula esok, baca di sini. Suratan atau kebetulan, berdasarkan sumber daripada Agendadaily, di sini, berita terkini yang dilaporkan oleh portal berkenaan adalah Ustazah Dato Dr Mashitah Ibrahim, yang juga Pengerusi Eksekutif Yayasan Pembangunan Pondok Malaysia (YPPM) dan Ketua Wanita Baling bakal berucap pada PAU 2014. Berikut adalah intipati harapan dan perkara pokok apa yang beliau akan bahaskan di dalam PAU 2014:
"Memang betul. Selama ini saya tidak pernah diberi peluang bercakap atau berbahas di PAU. Ini kali pertama dan saya amat berterima kasih kepada Wanita UMNO bahagian Baling yang memberikan peluang kepada saya untuk membahaskan usul agama dan pendidikan. Saya juga mungkin juga nak menekankan tentang penggunaan dan pemahaman tentang perkataan "jihadist" yang merupakam istilah baru yang diperkenalkan oleh Barat. Pada saya bila tambah huruf "ist" ia melambangkan kepada fanatik. Misalnya kalau kita sebut "terror" jadi terrorist. Ini apa pula dipanggil Jihadist dan Islamist?"
"Ini adalah istilah-istilah baharu yang dicipta oleh Barat yang sering mengatakan Jihadist orang Muslim. Mereka melihat Jihadist macam "terrorist". Maka saya nak memperbetulkan kekeliruan kita mengenai istillah ini supaya kita tidak terikut-ikut dengan cara hidup orang lain. Nabi Muhammad (s.a.w) menyebut - kamu akan mengikut sejengkal demi sejengkal, sedepa demi sedepa sehinggalah kalau orang itu membawa kamu masuk ke lubang biawak pun kamu akan ikut. Sahabat pun bertanya siapa yang dimaksudkan oleh Nabi? Adakah itu Yahudi dan Nasrani? siapa lagi kalau bukan mereka, jawab Nabi."
"Maknanya kita tak diajar untuk menukar agama tetapi perlahan-lahan dipengaruhi untuk melupakan agama kita dengan mengikut kepada budaya dan cara hidup orang lain. Itulah yang sedang berlaku sekarang! Ini sebenarnya adalah satu agenda terancang dan kita tidak boleh membiarkan ia berterusan kerana ia akan membawa kepada satu pengakhiran yang sangat merbahaya keranda agenda ini tersusun."
"Dalam Islam disebut, kebatilan yang tersusun akan mengalahkan kebenaran yang tidak terancang. Saya rasa inilah masanya sebagai seorang pendakwah, saya harus memberi kesedaran dan insyaalah saya berharap apa yang akan saya utarakan nanti akan dibawa oleh perwakilan untuk dibincang oleh bahagian masing-masing."

PAS Mahu Serah Memo Bantah Arak Dalam MAS Err ... Kilang Carlsberg Di Shah Alam Bila Mau Tutup?

Posted: 23 Nov 2014 07:45 PM PST


Kita sokong tindakan PAS untuk menghantar memorandum membantah jualan arak dalam pesawat MAS. Kita sokong 100%! Dalam masa yang sama kita mempertikaikan tindakan politikus-politikus ini tidak membantah dan menutup kilang arak terbesar di Selangor (di Malaysia barangkali) yang berada di Shah Alam. Kita jangan bercakap mengenai sejarah yang lalu. Kita bercakap pasal keadaan sekarang. 

Sekarang Selangor diperintah oleh pakatan PAS, DAP dan PKR. Mereka berkuasa untuk melakukan apa sahaja termasuk menutup kilang arak tersebut. Kita juga mempertikaikan tindakan politikus-politikus PAS yang tidak membantah dan menutup pusat-pusat jalang yang berselindung atas nama Rumah Urut di negeri yang diperintah oleh pakatan PAS, DAP dan PKR seperti di Pulau Pinang dan Selangor. 

Kita pertikaikan juga kenapa politikus-politikus PAS tidak membantah dan menghalang lesen-lesen penjualan arak dikeluarkan di negeri-negeri yang diperintah oleh paatan PAS, DAP dan PKR seperti di Kelantan, Pulau Pinang dan Selangor. Kalau Kalau jawapan politikus-politikus PAS, arak di Kelantan, Pulau Pinang dan Selangor adalah untuk kegunaan bukan Islam maka sama juga dengan MAS, arak juga diberikan kepada bukan Islam. Kalau haram diminum di dalam kapal terbang, maka haram jugalah minum waima di mana sahaja sekalipun. Mudah sahaja kalau kita hendak mengetahui sama ada politikus-politikus PAS berjuang demi Agama atau sekadar survival politik mereka.

Program Latihan Khidmat Negara Semakin Mendapat Kepercayaan Rakyat

Posted: 21 Nov 2014 01:00 AM PST

"Dalam tempoh tiga hingga empat tahun yang lalu, kita telah melihat peningkatan yang luar biasa dalam jumlah sukarelawan. Ia merupakan tanda positif," begitulah respons Pengerusi Majlis Latihan Khidmat Negara (MLKN), Datuk Noor Ehsanuddin Mohd Harun Narrashid kepada pemberita selepas menghadiri mesyuarat MLKN di Jabatan Latihan Khidmat Negara hujung bulan lepas.

Beliau berkata peningkatan jumlah orang yang sukarela untuk menjadi pelatih Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) adalah jelas menunjukkan bahawa orang ramai kini memahami kepentingan program ini. Katanya lagi ibu bapa juga memihak kepada anak-anak mereka menyertai program PLKN. Peningkatan dalam nombor telah diperhatikan dalam tahun-tahun kebelakangan ini, dengan tahun lepas mencatatkan lebih daripada 3,000 pelatih secara sukarela mendaftar untuk menjadi pelatih PLKN.

Datuk Noor Ehsanuddin berkata jabatan itu sedang memikirkan untuk menambah lebih banyak inisiatif untuk menggalakkan dan menarik mereka yang berminat untuk mendaftar untuk program ini secara sukarela. Beliau juga berkata bahawa program transformasi PLKN adalah satu proses yang berterusan dan jabatan yang sentiasa mengkaji untuk meningkatkan modul untuk memberi manfaat kepada pelatih.

Selepas 10 tahun program PLKN, MLKN berhasrat mengadakan transformasi yang lebih besar dengan mengambil inisiatif baru. Ianya adalah selaras dengan syor yang dibuat oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak untuk juga meningkatkan unsur patriotisme kepada program selain menambah kemahiran lembut dan keras dalam modul.

PEJUANG BANGSA

Posted: 24 Nov 2014 11:47 AM PST

PEJUANG BANGSA


MACAI PR SOKONG CUKAI PINTU DINAIKKAN DAP DI P.PINANG , NEGERI BN SAHAJA DIBANTAH !! @dzainalabidin

Posted: 24 Nov 2014 08:50 AM PST



Bila diumumkan kenaikan cukai pintu di negeri P.Pinang oleh kerajaan DAP hari ini , pelbagai komen di fb  oleh rakyat yang majoriti membantah tindakan ini .

Menariknya bila lihat kepada komen MACAI PR , mereka yang dulunya bantah sebarang cukai dinaikkan kerajaan BN     kini  menjilat ludah balik bila Guan Eng naikkan cukai pintu kepada rakyatnya di P.Pinang .

Pelbagai alasan diberikan MACAI  di FB    malah ada yang terlebih emosi taksub dengan mendakwa negeri lain pemimpin makan rasuah tindas rakyat tapi P.Pinang negeri rakyat jaga rakyat .











Sebenarnya perangai   MACAI dan  PEMIMPIN  mereka 2x5 sahaja  . 

Mereka bersikap double standard bila perkara itu dilakukan pemimpin dan kerajaan mereka tetapi bila dibuat BN akan dimaki dan dibantah kerana menyusahkan rakyat . 






" Muslimat kawasan itu membantah cadangan menaikkan kadar cukai pintu kerana bakal menyusahkan rakyat ketika rakyat dihimpit dengan pelbagai kenaikan harga barangan dan kos sara hidup. "






Kerajaan Negeri Pulau Pinang mengumumkan kenaikan kadar cukai taksiran untuk kedua-dua majlis perbandaran pada tahun hadapan.

Exco Kerajaan Tempatan, Pengurusan Lalu Lintas dan Tebatan Banjir, Chow Kon Yeow berkata, kerajaan negeri memutuskan untuk meningkatkan sedikit kadarnya agar tidak membebankan rakyat atau pembayar cukai.

Beliau berkata, kerajaan negeri sebelum ini beberapa kali menangguhkan cadangan untuk menyemak semula senarai nilaian walaupun dibenarkan dalam peruntukan undang-undang setelah mengambil kira kepentingan rakyat.

"Kedua-dua pihak berkuasa tempatan (PBT) tidak menaikkan kadar cukai taksiran sejak 2005 walaupun ia perlu dikaji setiap lima tahun," katanya pada sidang media, hari ini.

Menurutnya, peningkatkan untuk perumahan kos rendah dan sederhana rendah adalah paling rendah iaitu 0.5 peratus manakala rumah kediaman meningkat satu peratus.

"Ini bermakna 83 peratus dari perumahan kos rendah dan sederhana rendah di bahagian pulau (Majlis Perbandaran Pulau Pinang - MPPP)) hanya meningkat kurang RM10 untuk cukai taksiran tahun hadapan.

"Bagi perumahan kediaman lain, kadar meningkat dari 8.3 (harta tanah) kepada 9.3 peratus manakala pangsapuri dinaikkan dari 7.5 kepada 8.5 peratus," katanya.

Menurutnya, bawah Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP), rumah pangsa kos rendah adalah dari 4.5 kepada lima peratus.

"Untuk harta tanah, ia meningkat dari tujuh kepada lapan peratus manakala pangsapuri dari enam kepada tujuh peratus.

"Peningkatan perlu untuk membawa masuk pendapatan tambahan kepada kedua-dua majlis untuk menampung kos operasi yang makin tinggi seperti projek pembangunan untuk meningkatkan kemudahan asas," katanya.

Kon Yeow berkata, sejak 2009, MPPP dan MPSP memohon membuat penilaian bagi menaikkan kadar cukai namun ditolak.

"Dengan peningkatan itu, MPPP dapat menambah pendapatan 20.46 juta pada tahun hadapan dengan kutipan RM180.9 juta berbanding R160.438 tahun ini.

"Kutipan MPSP pula meningkat kepada RM158.2 juta berbanding RM137.7 juta tahun ini iaitu peningkatan RM20.49 juta," katanya.

1MDB : TERESA KOK JADI BATU API , PERLU MENYALAK MENJELANG PAU2014

Posted: 24 Nov 2014 05:00 AM PST

PETALING JAYA : Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Al-Habshee menyangkal dakwaan Naib Presiden DAP, Teresa Kok yang kononnya UMNO takut isu mengenai 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dibahaskan oleh para perwakilan pada Perhimpunan Agung UMNO 2014 (PAU 2014) minggu depan.
Beliau berkata, kedudukan 1MDB telah diperjelaskan oleh kerajaan di Parlimen dan tidak ada lagi keperluan mengapa isu tersebut perlu diperbahaskan.
"Saya cuma menentang sekeras-kerasnya tindakan Teresa Kok cuba mencampuri urusan UMNO, apa hak beliau untuk mendesak perwakilan UMNO membahaskan isu tersebut.
"Dia tak faham agaknya, saya kata mengapa dia sibuk menyalak menjelang perhimpunan agung UMNO, siapa dia ni?," tegasnya menerusi entri terbarunya umnobahagiancheras.blogspot.com.
Syed Ali yang juga merupakan Setiausaha Badan Perhubungan Wilayah Persekutuan turut menyifatkan Teresa Kok sebagai 'batu api' yang melagakan beliau dengan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.
"Teresa Kok ternyata berniat jahat, ambil kesempatan untuk lagakan saya dengan Dr Mahathir.
"Sebagai bekas Perdana Menteri, Dr Mahathir boleh bercakap, UMNO tak halang kerana kita mengambil saranan dan teguran itu secara positif," ujarnya.
Kok baru-baru ini menerusi sebuah portal mengingatkan Syed Ali bahawa isu 1MDB bukan kecil tapi merupakan skandal terbesar negara dan ia sendiri dipersoalkan Dr Mahathir.
"Adakah Syed Ali juga akan mendakwa Dr Mahathir mempolitikkan isu 1MDB untuk mencemarkan imej Najib?" kata Kok.- FMT

PROSES REMAJAKAN PARTI , UMNO PERLU BERI RUANG ORANG MUDA MEMIMPIN @KhairyKJ @AzwanBro @NajibRazak

Posted: 24 Nov 2014 03:49 AM PST


KUALA LUMPUR : Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin Abu Bakar menyatakan UMNO perlu memberi ruang yang lebih luas kepada generasi muda untuk berada dalam saf kepimpinanya sekiranya mahu mendapat perhatian terutama daripada belia bandar.
Beliau yang juga merupakan Ahli Parlimen Rembau berkata, langkah itu juga dilihat sebagai menunaikan janji UMNO kepada golongan muda dalam proses meremajakan parti.
"Kalau kita lihat kadar urbanisasi, penghijrahan anak muda dari kawasan luar bandar ke bandar sudah mencecah 60 peratus dan trend ini akan berterusan.
"Mereka memerlukan seorang pemimpin atau barisan pemimpin yang memahami mereka dan yang dapat memperjuangkan mereka," katanya memetik dari laporan Bernama semalam.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri Persidangan Kepimpinan Mahasiswa Nasional 2014 (PEMANAS) di Pusat Dagangan Dunia Putra.
Beliau yang juga merupakan Menteri Belia dan Sukan turut bersetuju dengan Presiden UMNO Datuk Seri Najib Tun Razak mengenai usaha meremajakan parti itu harus diterjemah dengan memberi peluang kepada generasi muda menyertai barisan kepimpinan parti.
Ketika merasmikan Konvensyen UMNO Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Perdana Menteri berkata aspek 'politik Y' membuka lebih ruang kepada generasi muda terlibat dalam UMNO.
Katanya golongan tersebut perlu diberi panduan dan bimbingan untuk memimpin supaya UMNO dilihat sebagai sebuah parti yang inklusif, moden, progresif dan dinamik.


***  GPB setuju dengan pendapat YB KJ ini jika UMNO betul-betul mahu laksana proses meremajakan parti . Sebabnya orang belia bandar mahu pemimpin yang muda menjadi pemimpin mereka bukannya letak Datuk yang tua2 sebagai wakil rakyat. 

GUAN ENG BELI KERETA RASMI MERCEDEZ BENZ KENA BALUN PERWAKILAN DAP

Posted: 24 Nov 2014 12:53 AM PST




Konvensyen Tahunan DAP Pulau Pinang di sini hari ini dikejutkan oleh seorang perwakilan yang secara terbuka dalam perbahasannya mengkritik parti tersebut.

Perwakilan Chai Leng Park, Seberang Perai, Shamsher Singh Thind mempertikaikan tindakan Ketua Menteri, Lim Guan Eng, yang membeli kereta mewah sebagai kenderaan rasmi kerajaan negeri bagi menggantikan kereta terdahulu yang masih elok.

 Katanya, Lim yang juga Setiausaha Agung parti itu telah mengkritik kerajaan negeri Terengganu yang membeli kereta Mercedes- Benz serupa pada 2008 tetapi beliau telah melakukan perkara sama dalam pentadbirannya.

"Saudara Guan Eng sendiri membeli kereta Mercedes-Benz, Apa sudah jadi?," katanya ketika sesi perbahasan.

Keberanian Shamsher Singh mempersoal isu berkaitan kerajaan negeri di hadapan Guan Eng menyebabkan lebih 309 orang perwakilan lain tergamam.

Shamsher Singh, pensyarah undang-undang di sebuah institusi pengajian tinggi di sini, turut mempersoalkan kelebihan kuasa Guan Eng yang kebal daripada tindakan penguat kuasa Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP). "MPPP sungguh beria-ia menunda kereta orang awam termasuk kereta pelajar kolej, tetapi MPPP buat bodoh apabila kereta Ketua Menteri diletakkan secara salah," katanya.

Namun, persoalan itu dijawab oleh Guan Eng dan Pengerusi DAP negeri, Chow Kon Yeow, yang berkata akan memberi arahan kepada MPPP untuk memberi saman kepada pemandunya. Guan Eng turut menyalahkan media yang didakwanya sering memperbesarkan isu kecil serta melaporkan berita berat sebelah mengenai dirinya.

"Apabila saya bercakap mengenai perkara yang lebih mustahak, media langsung tidak laporkan. Tetapi isu mengenai kereta saya, ia menjadi begitu besar," katanya. - BERNAMA -

KJ SEKOLAHKAN PAKAR MEE SEGERA SEBAR SALAH FAKTA KIRA HARGA MINYAK

Posted: 23 Nov 2014 04:54 PM PST




Lantaran kemunculan ramai pakar ekonomi mi segera yang tidak memahami cara mengira harga petrol, Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin Abu Bakar hari ini melalui laman Facebooknya menjelaskan perkara itu.

Khairy berkata, ramai pengguna laman Facebook yang hanya tahu berkongsi sesuatu perkara terutamanya mengenai teori kenaikan harga minyak ini tanpa mengambil kira fakta dan kesahihan maklumat tersebut.

"Contoh pakar mi segera seperti gambar di bawah. Dengan penuh keyakinan beliau kata "ini fakta..." Saya juga yakin ramai yang membaca post tersebut dan terus share secara membuta tuli tanpa sebarang usul periksa. "Mesti mamat ni betul." "Logik juga dia tulis."

"Apa yang beliau tulis itu salah sebab harga minyak dunia itu yang diambil sebagai contoh adalah harga minyak mentah. Untuk pengetahuan semua, petrol yang kita guna untuk kenderaan kita bukan minyak mentah. Itu minyak yang sudah diproses, ditapis, diangkut, diedar, diniaga dan lain-lain.," katanya.




 Mengulas lanjut, Khairy berkata, fakta yang dibawa oleh 'pakar ekonomi'  itu adalah tidak  betul.

 "Kalau beliau konfiden dengan 'fakta' beliau, saya sarankan beliau mengisi kenderaannya dengan minyak mentah. Tengok jauh mana boleh jalan.

"Mungkin di sini ada yang nak tulis, "OK lah KJ. Jangan sembang je bro. Tunjuk lah cara nak kira petrol ni." katanya lagi .

Untuk itu Khairy berkata, harga petrol di Malaysia dikira mengikut formula yang dikenali sebagai Automatic Pricing Mechanism atau APM dan beliau menunjukkan cara pengiraannya.

  Untuk menguatkan lagi hujahnya Khairy berkata 'pakar ekonomi' atau mana-mana pihak boleh merujuk penjelasan yang sama dari Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK).

"Kita guna formula di atas, purata harga MOPS untuk RON95 dari 1 hingga 19 November adalah 195.15 sen. Campur dengan kos lain diatas = 226.88 sen atau kurang lebih RM2.27. Maksudnya, bila kita apungkan harga petrol pada 1 Disember dan tren penurunan harga pasaran minyak berterusan, ada kemungkinan besar harga petrol RON95 turun. Subsidi dijimat, harga pun boleh turun.

"Kesimpulannya, semak semua 'fakta' dulu. Jangan cepat share. Think first," tulisnya.

anakbukitgantang says

Posted: 24 Nov 2014 03:51 AM PST

anakbukitgantang says


eh Penasehat JAKIM , PAS lantik , yang kena getah PM Najib # isu Syeikh Nurudin Al Banjari

Posted: 23 Nov 2014 11:06 PM PST

Syeikh Nurudin Al Banjari adalah ulama Islam ASWJ. Ugama Islam ASWJ adalah ugama Persekutuan Tanah Melayu. Kenapa ada hantu WAHHABI dalam JAKIM cuba mengubah Perlembagaan Persekutuan dan dasar JAKIM sendiri?


Seluruh umat Islam di Malaysia dan Nusantara Melayu Islam amat terkejut dengan tindakan pihak JAKIM menyekat pendakwah terkenal dari Nusantara Melayu Islam dan di negara-negara Arab iaitu Sheikh Nuruddin daripada berdakwah di TV dan di tempat yang lain di dalam negara Malaysia.

Saya yakin dan percaya perbuatan ini adalah perbuatan mereka yang punya Sakit Jiwa seperti perasaan-perasaan cemburu, irihati, busuk hati dan pelbagai lagi penyakit hati. Mengapa seorang Ulama yang sekian lama menyampaikan ilmu dakwahnya di TV disekat selepas beliau mempunyai ramai pengikut, berjaya mendidik masyarakat seterusnya mengukuhkan lagi Aqidah Sunnah Waljamaah yang menjadi amalan umat Islam di Malaysia dan di Nusantara Melayu Islam ini.

Saya mendesak pihak JAKIM memperjelaskan satu persatu apakah bidaah-bidaah, apakah ajaran-ajaran sesat, apakah kenyataan-kenyataan beliau yang dikatakan menjejaskan keharmonian umat Islam di negara kita Malaysia. Setelah sekian lama beliau berdakwah, saya tidak nampak umat Islam di Malaysia menjadi huru-hara, sebaliknya rating TV Al-Hijrah semakin meningkat naik.

Janganlah kerana JAKIM dipenuhi khabarnya golongan yang berfahaman selain daripada Ahli Sunnah Waljamaah, maka sheikh yang terkenal dari Nusantara Melayu Islam ini menjadi mangsa kebodohan, keangkuhan, kesombongan dan ketakburan golongan muda di JAKIM yang baru setahun jagung di alam dakwah. 

Di akhir zaman ini, mereka yang baharu pulang belajar dari negara-negara Arab, India atau Pakistan apabila balik semula ke Malaysia mencetuskan perbalahan dan pergaduhan sesama mereka kaum agamawan. Menindas sesama mereka, memburuk-burukkan sesama mereka ahli agamawan, sungguh buruk perangai orang-orang agama yang suka memecahbelahkan seperti ini.

Kita amat memandang berat akan hal-hal yang berlaku di dalam JAKIM kerana nampak sangat jelas beberapa tindakan yang dilakukan adalah bertentangan dengan konsep Wasatiyyah YAB Perdana Menteri. JAKIM tidak mendokong prinsip kesederhanaan yang dibawa oleh kepimpinan negara, malah kesederhanaan yang ditunjukkan oleh baginda Rasulullah SAW juga tidak menjadi contoh kepada pihak JAKIM dalam mengendalikan isu ini.

Amat jelas, Sheikh Nuruddin bukannya seorang pengganas, jauh sekali daripada pengaruh IS atau ISIL dan sebagainya yang sedang berleluasa di negara-negara Arab. Juga sangat-sangat jelas, Sheikh Nuruddin bukan seorang Syiah yang sesat dan bukan seorang Wahabi yang menyesatkan.

Saya mendesak supaya JAKIM mengambil jalan tengah dan menghapuskan semula sekatan yang dikenakan ke atas Sheikh Nuruddin. Ini adalah suara rakyat dan suara majoriti umat Islam di Malaysia yang terpinga-pinga dan terkejut mengapa JAKIM menyekat usaha dakwah Islamiyyah yang dijalankan oleh Sheikh Nuruddin sejak hampir 20 tahun yang lalu.

Umat Islam mahu YAB Perdana Menteri mengambil serius akan hal ini. Perkara ini juga telah menjejaskan nama baik YAB Perdana Menteri apabila umat Islam turut menyalahkan YAB Perdana Menteri dengan pelbagai tuduhan, kritikan dan amukan telah dibuat ke atas YAB Perdana Menteri di dalam aplikasi Wassap, SMS, Facebook dan Tweeter. 

Yang jelas YAB Perdana Menteri tidak mengetahui hal ini, ianya adalah kesilapan besar golongan-golongan yang berpenyakit hati di dalam JAKIM.

P/S Biodata Penasehat dalam JAKIM Dr Johari Mat yang berkelulusan University Madinah  (kita tahu University Madinah di Saudi ni berfikrah WAHHABI) . Beliau dilantik oleh mantan Menteri Besar Kelantan yang berpendidikan di Deobandi University (juga berfikrah Wahhabi) DI sini sini


PM Najib eloklah buang semua sarang wahhabi dalam JAKIM. PAS yg buat onar UMNO pula yg kena blame.


bumiyang

Posted: 24 Nov 2014 03:42 AM PST

bumiyang


Kawal Harga Ron 95 - Pemimpin dan Machai Pakatan Beli Sendiri Crude Oil WTI dan Brent???

Posted: 23 Nov 2014 09:15 PM PST

Cai Pakatan Rakyaat Tuduh Wan Azizah Guna Beg Tangan Tiruan Petaling Street???

Posted: 23 Nov 2014 04:30 AM PST

RIDHUAN TEE

Posted: 24 Nov 2014 03:33 AM PST

RIDHUAN TEE


PAU 2014 - MUHASABAH BUAT UMNO

Posted: 23 Nov 2014 05:08 PM PST



Sinar Harian, 24.11.14
 
Wahai UMNO, masa berjalan begitu pantas. Kini, kamu sudah memasuki PAU ke-65. Masa yang cukup lama, setelah memenangi PRU demi PRU. Menunggu kelangsungan PRU 14, itupun jika menang.

Ingatlah pesanan Konfucius ini, pertama, jika mahu menjadi pemimpin, pertamanya, jaga rumahtangga, anak isteri dengan baik, boleh menjadi contoh, sebab orang memerhatikan kamu. Kedua, nak pastikan rumahtangga itu menjadi baik, pastikan diri sendiri berakhlak mulia dan boleh diteladani, sebab kebaikan rumahtangga bermula dari diri kita. Ketiga, nak pastikan diri sendiri menjadi baik, pastikan hati itu bersih. Keempat, nak pastikan hati itu bersih, asasnya adalah sifat ikhlas.

Persoalan saya, adakah orang UMNO ada sifat seperti itu? Adakah kita  benar-benar mengutamakan rakyat? Terangkatkah memartabatkan agama, bangsa dan negara selama berkuasa? Tepuk dada tanya iman. Saya tidak nafikan ada, tetapi masih banyak yang perlu diperbaiki.

Wahai UMNO, contohilah pemimpin terdahulu, sanggup berkorban jiwa raga. Mahatma Gandhi, seorang pemimpin agong India, sentiasa menaiki keretapi kelas ketiga untuk bertemu rakyat. Apabila ditanya; "kenapa selaku pemimpin besar, menaiki keretapi kelas ketiga, bukan pertama?. Gandhi menjawab: aku memilih kelas ketiga, sebab tidak ada kelas empat".

Menurut Gandhi, pemimpin yang berdosa adalah pemimpin politik yang tidak berprinsip. Mahu kaya, tetapi malas bekerja. Akhirnya, mengamalkan rasuah. Mahukan agama, tetapi tidak mahu berkorban.

Masih adakah pemimpin seperti Gandhi hari ini? Wahai UMNO! bukan maksud saya selepas ini, kita berpakaian compang-camping atau menjadi papa kedana. Apa yang tersirat dan tersurat, pemimpin mesti bersama rakyat dan menyelami hati nurani rakyat. Susah senang dirasai bersama.

Jangan sampai ada pemimpin yang terlampau kaya, sehingga ada rakyat yang terlampau miskin. Hari ini, seolah-olah kelihatan berlaku. Ada yang berlagak dengan rumah dan kereta besar. Anak-anak dihantar ke sekolah swasta dan luar negara.

Menjadi pemimpin atau ketua bahagian (cawangan) seolah-olah tiket untuk menjadi kaya. Maka, berlaku pertandingan merebut jawatan. Bagi mengekalkan dan memenangi jawatan tersebut, berbagai perkara akan dilakukan, termasuk merasuah. Akhirnya, kita ajar rakyat hidup memberi dan menerima rasuah. Tidak takutkah kita dengan api neraka?

Pemimpin dipilih bukan kerana akhlak dan daya intelektualnya, tetapi pemimpin dipilih berasaskan berapa banyak habuan yang diberi.

Wahai UMNO, kita sudah tidak ada masa lagi. Bangunlah sekarang sebelum terlambat. Telitilah menasihat ini. Pertama, berakhlaklah dengan akhlak Islam. Pastikan diri kita boleh menjadi teladan. Kewujudan kita amat disegani dan dihormati. Pemergian kita nanti akan ditangisi. Jawatan itu amanah, ada perkiraan dunia dan akhirat. Orang pertama yang akan dihisab adalah pemimpin. Adakah kita memimpin rakyat ke jalan takwa?

Kedua, tegurlah pemimpin, termasuk raja, jika mereka melakukan kesilapan dan kesalahan, secara berhikmah. Jangan hipokrit. Jangan bodek mereka. Itu menempah kecelakaan. Rasulullah dan 4 Khalifah kita juga ditegur rakyat. Ingatlah, kita semua manusia biasa, bukan Nabi.

Ketiga, perangi rasuah habis-habisan. Jangan menikam sesama sendiri kerana kita bersaudara. Tolak pemimpin yang mengamalkan rasuah. Rasuah hanya akan menjahanamkan kita.

Keempat, pertahankan hak kepada yang berhak demi pembangunan negara bangsa tercinta, bersumberkan perlembagaan. Agenda kebangsaan mesti diperkasakan, tanpa rasa takut kepada ugutan ultra kiasu.  

Kelima, marilah kita bersama-sama membawa negara ini menuju keredhaan dan keampunan Allah. Jangan undang kemurkaan Allah dengan berbuat dosa dan maksiat.

Akhirnya, marilah kita hayati pesanan Dato' Onn Jaafar, YDP UMNO, ketika PAU 1, 1946. Nasib Melayu hanyalah akan dapat diperkekalkan dengan kesatuan hati sesama mereka.

Meskipun sesama kita berlainan fikiran dan fahaman, taraf dan kedudukan, tetapi hakikat tujuan dan maksud kita hanya satu, iaitu kita hendak meninggikan dan memelihara maruah serta kesopanan bangsa kita. Kita berkehendak supaya tanah air dan bangsa kita terselamat dan kuat, dan hanyalah boleh kuat jika kita bersatu padu.

Marilah kita tunjukkan, hanya dengan persatuan di antara kita, akan lahir satu bangsa yang hebat, boleh berdiri di atas tapak kaki sendiri dan mengambil tempat kita yang sebenar, mengatasi bangsa lain. Marilah kita bersatu dan berusaha bagi faedah bangsa kita. Marilah kita bekerjasama dan menyamakan perusahaan kita itu bagi melayakkan diri kita menjadi satu bangsa yang besar. Bersatulah sebagaimana belum pernah kita bersatu dahulu dan berusahalah sebagaimana belum pernah kita berusaha. Tunjukkanlah bahawa kita ini sebenar-benarnya keturunan datuk nenek kita yang berani menghadapi bahaya dengan bersatu hati (Mac 1946).

Ketika PAU ke-2(1950), Dato' Onn secara sukarela mengundurkan diri dari takhta kuasa. Beliau meminta supaya dirinya tidak dicalonkan sebagai YDP bagi sesi 1951/52. Nyata sekali Dato' Onn tidak mengejar dunia. Kuasa bukan segala-galanya bagi beliau. Bukan seperti kita hari ini, kalau boleh mahu mati di takhta kuasa. Bangunlah wahai UMNO sebelum terlambat!

tunku

Posted: 24 Nov 2014 03:31 AM PST

tunku


Terengganu MB rubbishes New York Times report

Posted: 23 Nov 2014 10:09 PM PST

The Terengganu government has come out to deny allegations made by a China businessman that he earned rights to mine iron in Bukit Besi through close ties with politicians and royalty.

Mentri Besar Datuk Ahmad Razif Abd Rahman said the allegations, made by a certain Li Yang who claims to be the chairman of CAA Resources in the New York Times, were "lies, defamatory and baseless".

"The state government had never authorised this company, CAA Resources, to mine in Bukit Besi, whether directly or through a different company.

"The said company has also never dealt with the Land and Mine office as well as the Terengganu Heritage Fund Board, who has been entrusted to oversee mining operations at Bukit Besi.

Ahmad Razif said the state government welcomed the move by the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) to probe the allegations and added that he will also consider taking legal action over the matter.

Have faith in the Barisan spirit, Najib tells party members

Posted: 23 Nov 2014 06:09 PM PST

Datuk Seri Najib Tun Razak said Umno needs to strengthen its team work with other Barisan Nasional parties because it cannot win elections on its own.

Rallying party members to keep their faith in the Barisan spirit, the Umno president said strong working relations is important especially in urban constituencies like the Federal Territories.

At the same time, Najib reminded Umno members to close ranks and boost the spirit of camaraderie from within so that the party remains solid and unshakable.

"We need to have a good working relationship with our partners in Barisan because we cannot win (elections) alone," he said when opening Federal Territories Umno Convention yesterday.

Najib, who is also Barisan chairman reiterated this point amidst calls by certain quarters in Umno who want the party to focus more on consolidating Malay voters support instead of trying to regain the confidence of the non-Malays.

The 13th general election saw Umno increasing its tally of parliament seats from 79 to 88.
On the other hand, a number of Barisan component parties fared worse than previous elections.

His call was echoed by FT Umno chief Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor who heads the party liaison committee in the ethnically diverse territory of Kuala Lumpur.

In his speech earlier, Tengku Adnan reminded party members that when it comes to campaigning for the next general election, they must give their full support to any Barisan candidate.

"Our agenda to strengthen Umno is in line with our desire to strengthen Barisan," he said.

Aspirasi Bangsa

Posted: 24 Nov 2014 01:42 AM PST

Aspirasi Bangsa


Pujian blogger PAS terhadap MB Johor #BajetJohor2015

Posted: 23 Nov 2014 01:54 AM PST

Panglima Perang Cyber

Posted: 23 Nov 2014 11:42 PM PST

Panglima Perang Cyber


JENTAYUABAKA: TINDAKAN JAKIM SEKAT SHEIKH NURUDDIN SATU KESILAPAN BESAR, NAMA PERDANA MENTERI TURUT TERCALAR

Posted: 23 Nov 2014 04:49 PM PST



Seluruh umat Islam di Malaysia dan Nusantara Melayu Islam amat terkejut dengan tindakan pihak JAKIM menyekat pendakwah terkenal dari Nusantara Melayu Islam dan di negara-negara Arab iaitu Sheikh Nuruddin daripada berdakwah di TV dan di tempat yang lain di dalam negara Malaysia.

Saya yakin dan percaya perbuatan ini adalah perbuatan mereka yang punya Sakit Jiwa seperti perasaan-perasaan cemburu, irihati, busuk hati dan pelbagai lagi penyakit hati. Mengapa seorang Ulama yang sekian lama menyampaikan ilmu dakwahnya di TV disekat selepas beliau mempunyai ramai pengikut, berjaya mendidik masyarakat seterusnya mengukuhkan lagi Aqidah Sunnah Waljamaah yang menjadi amalan umat Islam di Malaysia dan di Nusantara Melayu Islam ini.

Saya mendesak pihak JAKIM memperjelaskan satu persatu apakah bidaah-bidaah, apakah ajaran-ajaran sesat, apakah kenyataan-kenyataan beliau yang dikatakan menjejaskan keharmonian umat Islam di negara kita Malaysia. Setelah sekian lama beliau berdakwah, saya tidak nampak umat Islam di Malaysia menjadi huru-hara, sebaliknya rating TV Al-Hijrah semakin meningkat naik.

Janganlah kerana JAKIM dipenuhi khabarnya golongan yang berfahaman selain daripada Ahli Sunnah Waljamaah, maka sheikh yang terkenal dari Nusantara Melayu Islam ini menjadi mangsa kebodohan, keangkuhan, kesombongan dan ketakburan golongan muda di JAKIM yang baru setahun jagung di alam dakwah. 

Di akhir zaman ini, mereka yang baharu pulang belajar dari negara-negara Arab, India atau Pakistan apabila balik semula ke Malaysia mencetuskan perbalahan dan pergaduhan sesama mereka kaum agamawan. Menindas sesama mereka, memburuk-burukkan sesama mereka ahli agamawan, sungguh buruk perangai orang-orang agama yang suka memecahbelahkan seperti ini.

Kita amat memandang berat akan hal-hal yang berlaku di dalam JAKIM kerana nampak sangat jelas beberapa tindakan yang dilakukan adalah bertentangan dengan konsep Wasatiyyah YAB Perdana Menteri. JAKIM tidak mendokong prinsip kesederhanaan yang dibawa oleh kepimpinan negara, malah kesederhanaan yang ditunjukkan oleh baginda Rasulullah SAW juga tidak menjadi contoh kepada pihak JAKIM dalam mengendalikan isu ini.

Amat jelas, Sheikh Nuruddin bukannya seorang pengganas, jauh sekali daripada pengaruh IS atau ISIL dan sebagainya yang sedang berleluasa di negara-negara Arab. Juga sangat-sangat jelas, Sheikh Nuruddin bukan seorang Syiah yang sesat dan bukan seorang Wahabi yang menyesatkan.

Saya mendesak supaya JAKIM mengambil jalan tengah dan menghapuskan semula sekatan yang dikenakan ke atas Sheikh Nuruddin. Ini adalah suara rakyat dan suara majoriti umat Islam di Malaysia yang terpinga-pinga dan terkejut mengapa JAKIM menyekat usaha dakwah Islamiyyah yang dijalankan oleh Sheikh Nuruddin sejak hampir 20 tahun yang lalu.

Umat Islam mahu YAB Perdana Menteri mengambil serius akan hal ini. Perkara ini juga telah menjejaskan nama baik YAB Perdana Menteri apabila umat Islam turut menyalahkan YAB Perdana Menteri dengan pelbagai tuduhan, kritikan dan amukan telah dibuat ke atas YAB Perdana Menteri di dalam aplikasi Wassap, SMS, Facebook dan Tweeter. 

Yang jelas YAB Perdana Menteri tidak mengetahui hal ini, ianya adalah kesilapan besar golongan-golongan yang berpenyakit hati di dalam JAKIM.


http://www.al-azharrisiddiq.com/2014/11/tindakan-jakim-sekat-sheikh-nurrudin-ar.html?m=1


Sent from my iPhone

ASWAJA Dukacita Jakim Sekat Syeikh Nuruddin Al Banjari @NajibRazak @Dsjamilkhir

Posted: 23 Nov 2014 05:08 AM PST

Kenyataan Media

1. Pertubuhan Ahli Sunnah Wal Jamaah (ASWAJA) melahirkan rasa dukacita terhadap tindakan JAKIM yang menyekat aktiviti dakwah ulama Ahli Sunnah Wal Jamaah (ASWJ) di negara ini. Sekatan ini dipercayai dibuat apabila ada pihak tertentu mendakwa beliau memberi kenyataan berbaur politik dan cuba menjejaskan keharmonian umat Islam di negara ini.

2. Sheikh Nuruddin merupakan seorang tokoh ulama ASWJ tulen yang memiliki ketinggian ilmu dan diperakui kesolehannya di rantau nusantara ini. Justeru, tindakan menyingkirkan beliau merupakan komplot terancang yang diatur oleh pihak tertentu yang berkepentingan. Ini kerana kemungkinan mereka merasa bimbang penegasan dan teguran yg dilakukan Syeikh Nuruddin terhadap isu-isu yang bertentangan dengan dasar akidah dan syariah boleh menggugat kredibiliti mereka.

3. Sewajarnya pihak JAKIM mengadakan perbincangan dengan Syeikh Nuruddin terlebih dahulu sebelum mengeluarkan perintah larangan. Perbincangan harmoni dari hati ke hati pastinya memberi ruang dan peluang kepada kedua pihak untuk menghasilkan solusi terbaik demi Islam dan kepentingan umatnya. Sekaligus berupaya utk mengelakkan fitnah terhadap Syeikh Nuruddin dan agensi agama di negara ini.

4. ASWAJA juga kesal mengapa pihak JAKIM begitu cepat bertindak terhadap tuduhan sebegitu terhadap tokoh ASWJ sedangkan amat perlahan pula untuk mengambil tindakan terhadap penyebaran fahaman bertentangan dengan ASWJ seperti Wahhabiy, Syiah dan lain-lain ajaran sesat.

5. ASWAJA yang berpegang teguh kepada akidah ASWJ akan terus membela dan mempertahankan tokoh Islam nusantara itu dan berhara NGO's Islam lain juga turut sama menyokong beliau dalam usaha menyebarkan dakwah demi survival umat Islam di Malaysia dan nusantara.

Sekian terima kasih

Zamihan Mat Zin
Pertubuhan Ahli Sunnah Waj Jamaah Malaysia (ASWAJA).

23 November 2014


Panglima : sekatan terhadap beliau di TV Al Hijrah yang dilontarkan ramai pihak di media sosial perlu juga disiasat !!!


Sent from my iPhone

AZLI SHUKRI

Posted: 23 Nov 2014 11:37 PM PST

AZLI SHUKRI


Siapa yang Ada Pengetahuan tentang Hal Ini?

Posted: 23 Nov 2014 07:30 PM PST

Ada sesiapa yang boleh jelaskan berkenaan bisnes ini?  

The Unspinners

Posted: 23 Nov 2014 11:28 PM PST

The Unspinners


DAP, broker tanah dan rumah mampu milik

Posted: 23 Nov 2014 08:23 PM PST







Cari cara pertahan saki baki kg Melayu Pulau Pinang

Posted: 23 Nov 2014 04:16 PM PST


Perwakilan umno  disaran membawa  usul mempertahankan hak saki baki kampung melayu dari terus lenyap ditelan akibat kerakusan arus pembangunan. 

Cari mekanisme terbaik menerusi agensi kerajaan pusat termasuk mengenakan sekatan kepentingan sementara supaya kerajaan negeri Dap tidak sewenang-wenangnya meluluskan pembangunan dikawasan berkenaan. 

Wujud status beberapa kampong melayu di negeri ini yang layak disenaraikan sebagai kampong warisan dimana masih belum terlambat untuk pihak berkuasa menjadikannya sebagai satu realiti. 

Enekmen warisan negeri yg diwujudkan oleh kerajaan negeri dilihat tidak langsung menyebelahi bagi tujuan menyelamat kedudukan kampung melayu, tapi lebih menjurus kepada soal menambah nilai komersial kepada bangunan sediada didalam linkungan zon warisan sahaja. 

Pihak kita berpandangan masih ada ruang untuk mempertahankan kedudukan kampong melayu dari terus menjadi impak sejarah jika kerajaan pusat menerusi kementerian yg bertanggungjawap (jika mempunyai bidang kuasa undang-undang) untuk membekukan dalam bentuk mengenakan "sekatan kepentingan sementara" sehingga status atau katogeri kampong-kampung berkenaan dikenal pasti". 

Kita akur bahawa terdapat dua senario berbeza diantara hak tuan tanah serta hak penduduk menerusi soal ekuiti. namun isu pengusiran penduduk yg telah bermastautin secara turun menurun tidak langsung mendapat pembelaan yg setimpal.

Malah yg lebih parah kedudukan kampung melayu yg menjadi sebahagian dari lipatan sejarah negeri ini akan turut lenyap ditelan bumi akibat angkara kerakusan pembangunan. 

Justeru itu penduduk melayu negeri ini amat berharap bahawa pemimpin umno negeri ini dapat membawa satu usul penting berkenaan bagi tujuan menyelamatkan kedudukan saki baki kampung-kampung melayu dinegeri pulau pinang.

Nak tibai minyak naik pun Rafizi tipu fakta?

Posted: 23 Nov 2014 03:34 AM PST


Minyak bakal naik sebab tak ada lagi subsidi dah modal untuk kritik BN. Itu pun Rafizi tipu fakta dan buat cerita palsu.






Sebab perlu kelentong tu senang saja, pasal dulu dah beri free....


Bingai si.Rafizi.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 23 Nov 2014 11:28 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


PKR JANGAN GELOJOH NAK SUMBAT HADI KE PENJARA, TUNGGU LAGI 7 DISEMBER

Posted: 23 Nov 2014 10:09 PM PST

Mahkamah Tinggi di sini memutuskan perbicaraan kes saman Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang ditangguh 7 Disember depan disebabkan ketidakhadiran saksi plaintif.

Saksi plaintif iaitu wartawan Kosmo tidak hadir perbicaraan.
Pada perbicaraan 28 Oktober lalu, Hakim Datuk Mohd Yazid Mustafa menangguhkan perbicaraan ke hari ini kerana saksi pihak plaintif iaitu wartawan berkenaan dimaklumkan tidak hadir.

Bekas calon PKR Dun Bukit Besi pada PRU13 lalu, Mohd Shamsul Mat Amin memfailkan saman terhadap Tuan Guru Abdul Hadi susulan ceramah Presiden PAS di Kampung Tebakang, Alor Limbat, Marang semasa kempen PRU itu.

Shamsul mendakwa ceramah itu mengaitkan beliau sebagai calon PKR dengan pil kuda.

Presiden PAS yang diwakili Tetuan Awi & Co manakala Shamsul diuruskan Tetuan Vasudevan & Co.HARAKAHDAILY

SHAFIE TIMBALAN SPEAKER DUN SELANGOR, HANYA 28 UNDI SAHAJA, DAP TAK UNDI

Posted: 23 Nov 2014 07:06 PM PST

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bangi daripada PAS Mohd Shafie Ngah dipilih sebagai Timbalan Yang Dipertua Dewan Negeri Selangor (DNS).

Pemilihan itu dibuat pada persidangan DNS pagi ini.
Nama Shafie dicadangkan oleh Adun Cempaka, Iskandar Abdul Samad.

Adun Sekinchan, Ng Swee Lim juga dicadangkan untuk jawatan itu oleh Adun Seri Kembangan, Ean Yong Hian Wah.

Sementara itu, Ketua Pembangkang DNS iaitu Adun Sungai Burong, Datuk Mohd Shamsuddin Lias yang mencelah selepas Yang Dipertua DNS, Hannah Yeoh memaklumkan pengundian dijalankan bahawa Adun BN berkecuali.

Shafie mendapat 28 undi sementara Ng 14 undi dan satu undi rosak.

Jawatan berkenaan kosong berikutan penyandangnya iaitu Adun Seri Setia, Nik Nazmi Nik Ahmad dilantik sebagai exco kerajaan negeri pada 26 September lalu. - HARAKAHDAILY

AMBIL PENDEKATAN SEDERHANA KATA PM NAJIB

Posted: 23 Nov 2014 07:59 AM PST

Umno sebagai parti tunjang kepada Barisan Nasional (BN), perlu mengambil pendekatan bersederhana dalam menangani isu-isu berkaitan hubungan kaum di negara ini, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

Presiden Umno itu berkata, ini termasuk dalam berdepan dengan golongan ekstrem dan rasis, yang dikhuatiri akan mengguris perasaan orang Melayu serta menimbulkan ketegangan antara masyarakat majmuk di negara ini.

"Saya menekankan kesederhanaan atau wasatiyah sebagai satu prinsip supaya dalam apa jua tindakan kita perlu bersederhana, seimbang dan juga lebih menjurus kepada kecemerlangan.

"Bukan bererti kita bersederhana dalam bekerja atau berusaha tetapi mesti mencapai kecemerlangan. Konsep ini yang saya cuba bawa," katanya dalam wawancara khas dengan Mingguan Malaysia yang disiarkan akhbar itu hari ini.

Perdana Menteri berkata pendekatan lain menangani isu-isu antara kaum ialah Umno harus kekal sebagai sebuah parti yang 'centrist' (kelompok tengah) yang tidak keterlaluan atau ekstrem.

Najib menarik perhatian bahawa Umno juga bersetuju menggubal perlembagaan yang merupakan cerminan kepada kontrak sosial, sebagai kompromi kepada kepelbagaian kaum di negara ini.

"Kita sudah mula langkah itu bersandarkan kepada prinsip wasatiyah sejak dahulu. Cuma kita tidak gunakan istilah wasatiyah. Namun, sejak mula UMNO ditubuhkan telah ditetapkan negara ini berlandaskan pada perlembagaan yang bersifat sederhana sehingga sekarang.

"Saya tidak fikir kita perlu alih haluan atau landasan kerana ini telah ditentukan sejak dahulu lagi," jelas Najib.

Menyentuh aspek sokongan kaum Cina, Najib yang juga Pengerusi BN berkata ada sedikit perubahan positif, tetapi masih belum sampai ke tahap yang diharapkan.

Mengambil isu sekolah Cina sebagai contoh, beliau berkata adalah mustahil untuk mendapatkan kembali sokongan kaum itu sekiranya ada suara dalaman yang mahukannya ditutup.

Najib berkata dalam sistem demokrasi terbuka, penting bagi BN untuk membuat keputusan secara kolektif yang akhirnya akan membawa manfaat kepada semua parti komponen.

"Kalau langkah kita menyebabkan sokongan kepada Umno dan BN menurun, tentu sekali apa yang kita lakukan tidak memberi faedah kepada kita. Orang putih kata lose, lose tapi kita win, win. Jangan kita lose, lose. Kalau kita lose, lose nanti hendak masuk pilihan raya, kita akan berhadapan dengan kesukaran," katanya.

Mengenai soal perpaduan melalui pendidikan dan langkah ke arah sekolah satu aliran, Najib berkata sesuatu keputusan yang dibuat haruslah tidak mendatangkan mudarat kepada negara, sama ada dari segi hubungan kaum hatta dalam BN sendiri.

Bagaimanapun, Perdana Menteri mahu sekolah Cina meningkatkan penguasaan bahasa kebangsaan yang merupakan alat perpaduan, yang boleh membantu ke arah memupuk persefahaman antara kaum.

"Saya sedar ini bukan satu keadaan yang ideal, tetapi sudah kita warisi. Tidak boleh rombak balik apa yang telah diputuskan sewaktu Malaysia merdeka," katanya.


-- BERNAMA

TINDAKAN JAKIM DISELAR, MEMALUKAN PERDANA MENTERI

Posted: 23 Nov 2014 06:39 AM PST


Seluruh umat Islam di Malaysia dan Nusantara Melayu Islam amat terkejut dengan tindakan pihak JAKIM menyekat pendakwah terkenal dari Nusantara Melayu Islam dan di negara-negara Arab iaitu Sheikh Nuruddin daripada berdakwah di TV dan di tempat yang lain di dalam negara Malaysia.

Saya yakin dan percaya perbuatan ini adalah perbuatan mereka yang punya Sakit Jiwa seperti perasaan-perasaan cemburu, irihati, busuk hati dan pelbagai lagi penyakit hati. Mengapa seorang Ulama yang sekian lama menyampaikan ilmu dakwahnya di TV disekat selepas beliau mempunyai ramai pengikut, berjaya mendidik masyarakat seterusnya mengukuhkan lagi Aqidah Sunnah Waljamaah yang menjadi amalan umat Islam di Malaysia dan di Nusantara Melayu Islam ini.

Saya mendesak pihak JAKIM memperjelaskan satu persatu apakah bidaah-bidaah, apakah ajaran-ajaran sesat, apakah kenyataan-kenyataan beliau yang dikatakan menjejaskan keharmonian umat Islam di negara kita Malaysia. Setelah sekian lama beliau berdakwah, saya tidak nampak umat Islam di Malaysia menjadi huru-hara, sebaliknya rating TV Al-Hijrah semakin meningkat naik.

Janganlah kerana JAKIM dipenuhi khabarnya golongan yang berfahaman selain daripada Ahli Sunnah Waljamaah, maka sheikh yang terkenal dari Nusantara Melayu Islam ini menjadi mangsa kebodohan, keangkuhan, kesombongan dan ketakburan golongan muda di JAKIM yang baru setahun jagung di alam dakwah.

Di akhir zaman ini, mereka yang baharu pulang belajar dari negara-negara Arab, India atau Pakistan apabila balik semula ke Malaysia mencetuskan perbalahan dan pergaduhan sesama mereka kaum agamawan. Menindas sesama mereka, memburuk-burukkan sesama mereka ahli agamawan, sungguh buruk perangai orang-orang agama yang suka memecahbelahkan seperti ini.

Kita amat memandang berat akan hal-hal yang berlaku di dalam JAKIM kerana nampak sangat jelas beberapa tindakan yang dilakukan adalah bertentangan dengan konsep Wasatiyyah YAB Perdana Menteri. JAKIM tidak mendokong prinsip kesederhanaan yang dibawa oleh kepimpinan negara, malah kesederhanaan yang ditunjukkan oleh baginda Rasulullah SAW juga tidak menjadi contoh kepada pihak JAKIM dalam mengendalikan isu ini.

Amat jelas, Sheikh Nuruddin bukannya seorang pengganas, jauh sekali daripada pengaruh IS atau ISIL dan sebagainya yang sedang berleluasa di negara-negara Arab. Juga sangat-sangat jelas, Sheikh Nuruddin bukan seorang Syiah yang sesat dan bukan seorang Wahabi yang menyesatkan.

Saya mendesak supaya JAKIM mengambil jalan tengah dan menghapuskan semula sekatan yang dikenakan ke atas Sheikh Nuruddin. Ini adalah suara rakyat dan suara majoriti umat Islam di Malaysia yang terpinga-pinga dan terkejut mengapa JAKIM menyekat usaha dakwah Islamiyyah yang dijalankan oleh Sheikh Nuruddin sejak hampir 20 tahun yang lalu.

Umat Islam mahu YAB Perdana Menteri mengambil serius akan hal ini. Perkara ini juga telah menjejaskan nama baik YAB Perdana Menteri apabila umat Islam turut menyalahkan YAB Perdana Menteri dengan pelbagai tuduhan, kritikan dan amukan telah dibuat ke atas YAB Perdana Menteri di dalam aplikasi Wassap, SMS, Facebook dan Tweeter.


Yang jelas YAB Perdana Menteri tidak mengetahui hal ini, ianya adalah kesilapan besar golongan-golongan yang berpenyakit hati di dalam JAKIM.

Sumber. Baca juga INI dan INI 

SILA TONTON DAP SERANG HADI

Posted: 23 Nov 2014 06:00 AM PST



NAIB KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA, APA KATA...

Posted: 23 Nov 2014 04:20 AM PST





Setiap kali Perhimpunan Agong UMNO, kasihan tengok Naib Ketua Pemuda asyik kena serang bukan sahaja dari luar parti, tetapi juga dari dalam parti sendiri. Tidak mampu dia menjawab kritikan itu. Sekeping dua gambar sejuta dua penderitaan.

Apa kata dia tunjukkan keberaniannya yang sebenar!!!

Apa kata dalam PAU nanti dia kerjakan Wee Ka Siong bab sekolah Cina. Lihatlah kemewahan sekolah-sekolah Cina di atas. Apa kata Naib Ketua Pemuda UMNO ini bentangkan fakta-fakta kenapa Sekolah Jenis Kebangsaan Cina ini perlu diberhentikan bantuan wang kerajaan. Tunjukkan ke"briliant"an mu dan keberanianmu, kalau adalah dan kalau mampulah.

Kedua, perjuangkan pertahankan Akta Hasutan biar berdesing telinga-telinga Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan Wee Ka Siong.

Tetapi kalau takut dengan KJ nak bercakap hal perjuangan, sukarlah bro. Sikit-sikit nak rujuk KJ, sikit-sikit takut KJ marah, jika inilah tahap Naib Ketua Pemuda UMNO,susahlah nak komen.

Kalau tiada idea, bacalah temuramah Presiden dan Timbalan Presiden UMNO dalam Utusan sehari dua ini.

Kalau beranilah! Kalau tidak, selamanyalah setiap tahunlah Naib Ketua Pemuda UMNO akan terus ditayangkan gambar-gambar menariknya itu. Dan ia menjadi hantu dan mimpi ngeri sampai bila-bila.









Belantan

Posted: 23 Nov 2014 11:12 PM PST

Belantan


MH17 'pembunuhan beramai-ramai yang dirancang'?

Posted: 23 Nov 2014 04:21 AM PST


Tragedi Malaysia Airlines (MAS) MH17 yang mengorbankan 298 penumpang dan kru disifatkan oleh Ketua Pegawai Eksekutif Emirates Airline, Sir Timothy Charles Clark sebagai 'pembunuhan beramai-ramai yang dirancang'.

Oleh itu Clark berkata, beliau berharap dalang yang bertanggungjawab terhadap tragedi itu di bawa ke muka pengadilan supaya mereka dikenakan hukuman sewajarnya atas tindakan itu.

"Kapal terbang tersebut ditembak jatuh. Ada yang menyatakan ia satu kemalangan, tapi saya tidak mempercayainya. Kapal terbang itu ditembak dengan pengetahuan sepenuhnya apa yang dilakukan.

"Pihak Belanda menyatakan bahawa insiden ini adalah satu tindakan jenayah dan pelakunya perlu dibicarakan di mahkamah antarabangsa.

"Ia memang jenayah. Saya menyifatkannya sebagai pembunuhan beramai-ramai yang dirancang dan dalang bertanggungjawab mesti dibawa ke muka pengadilan." kata Clark dalam satu temu bual bersama wartawan Andreas Spaeth yang diterbitkan di Sydney Morning Herald.


Mengulas lanjut, Clark berkata, tragedi MH17 perlu menjadi satu 'game changer' kepada industri penerbangan di mana perlu ada perkongsian maklumat yang lebih baik supaya syarikat penerbangan boleh memilih laluan penerbangan yang selamat.

"Komuniti syarikat penerbangan kadang-kadang perlu melalui zon-zon konflik dan ada yang terus mengelakkan kawasan tersebut. Setakat ini, kami telah hentikan penerbangan ke Erbil, Damsyik dan Tripoli.

"Terbaru kami hentikan penerbangan ke Sana'a dan kami masih menimbangkan kemungkinan penghentian penerbangan ke atas Peshawar, Pakistan juga.

"Pengurusan penerbangan perlu mengimbangi perkara sebegini sepanjang masa. Jadi, kerja ini dapat dilaksanakan dengan lebih berkesan jika kami mendapat lebih maklumat," katanya

Emirates telah menghentikan penerbangan menerusi ruang udara Iraq semenjak kejadian MH17.


Sementara itu, apabila ditanya tentang masa hadapan MAS, Clark berkata, cabaran yang dihadapi MAS sangat berat kerana setakat ini tiada syarikat penerbangan yang mendepani dua tragedi berturut-turut dalam tempoh beberapa bulan.

Oleh itu, katanya buat masa ini MAS mungkin perlu menilai semula modal perniagaan mereka dan mempertimbang untuk menjenamakan semula syarikat.

"Malaysia Airlines melambangkan jenama Malaysia. Ia merupakan duta perniagaan (Malaysia). Sememangnya amat sukar untuk mendepani stigma. MAS perlu menilai semula modal perniagaan dan penjenamaan semula."

"Industri penerbangan tidak harus duduk dan melihat (MAS) 'hilang' berikutan dua insiden tersebut. Kami perlu cuba menolong mereka mendepani masalah-masalah yang dihadapi." katanya.

Pesawat MH17 yang dalam perjalanan dari Amsterdam menuju ke Kuala Lumpur ditembak jatuh di timur Ukraine pada 17 Julai lalu, mengorbankan kesemua 298 penumpang dan kru.- SH

Suara Politik
Belantan

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 23 Nov 2014 09:33 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Masuk DAP Pula Budak Ini, Belajar Entah Ke Mana

Posted: 23 Nov 2014 07:17 AM PST



Berapa Harga Minyak Malaysia Sekarang?

Posted: 23 Nov 2014 04:26 AM PST



JURI RAKYAT

Posted: 23 Nov 2014 07:17 PM PST

JURI RAKYAT


Lihat Penampakan Pria Berjenggot Terpanjang

Posted: 23 Nov 2014 08:49 AM PST


Pria Berjenggot Terpanjang - Pria ini disebut-sebut memiliki janggut terpanjang di Inggris. Sebab panjangnya mencapai hampir 60 cm.

Dilansir dari National Headlines.co.uk, Minggu (16/11/2014), pria bernama Michael Legge itu menghabiskan waktu 4 tahun untuk merawat janggutnya hingga sepanjang saat ini.

Demi memanjangkan janggutnya yang berwarna seperti jahe, Michael bahkan rela melakukan perawatan khusus.

"Ketika kami bersiap-siap untuk pergi, ia (Michael) membutuhkan waktu lebih lama dariku. Dia selalu menyemprotkan conditioner dan mencuci jenggotnya setiap pagi," ungkap istri Michael, Toni.

"Saya merasa seperti ada tiga orang dalam hubungan ini, ada aku dan Michael serta jenggotnya," tambah Toni.

Berkat ketekunannya merawat jenggot, ayah dua anak dari Rotherham, South Yorks, Inggris ini berhasil memenangkan sejumlah penghargaan.

"Saya telah mengikuti 12 kompetisi dan menjadi juara pertama pada sepuluh kejuaraan itu," ungkap Michael.

"Yang terakhir saya menangkan adalah 'The British Beard dan Moustache Championships' di Bath, Inggris pada bulan September, dengan kategori jenggot panjang alami sepanjang 30 cm," ucap ayah berusia 29 tahun itu.

Tahun depan Michael akan mewakili Inggris di kejuaraan dunia untuk jenggotnya itu di Austria. Keren! Semoga menang.

Foto Hot Penyanyi Cantik Jepang Michishige Sayumi

Posted: 23 Nov 2014 07:51 AM PST

Dunia hiburan dari negeri para samurai Jepang selama ini sangat terkenal dengan segudang wanita-wanita cantik yang berkarir di jagad hiburan. Mulai dari aktris, model hingga para penyanyi yang berasal dari industri hiburan negeri matahari terbit tersebut pun punya banyak wanita yang sangat mempesona. Bahkan tidak hanya kecantikannya semata tapi mereka juga memiliki pesona keseksian yang tak kalah di banding para seleb dunia. Salah satu selebriti yang sangat terkenal dengan pesona kecantikan dan juga keseksiannya adalah Michishige Sayumi. Sosok wanita cantik kelahiran Yamaguchi, Jepang pada 13 Juli 1989 ini memang tidak banyak dikenal oleh kalangan masyarakat tanah air. Namun, di jagad hiburan Jepang dan China wanita seksi yang merupakan seorang foto model sekaligus penyanyi yang tergabung dalam girlband 'Morning Musume' ini tergolong sebagai artis populer.

Michishige Sayumi belakangan ini memang lebih banyak dikenal sebagai seorang penyanyi setelah ia mampu mendapat perhatian melalui penampilannya sebagai member 'Morning Musume'. Namun di balik ketenarannya sebagai seorang penyanyi Sayumi sebenarnya lebih dikenal sebagai salah seorang model yang sangat menggoda. Bagaimana tidak, Michishige Sayumi memiliki paras cantik yang sangat mempesona dan keseksian tubuh yang tak kalah hotnya di banding dengan para model Asia lainnya.

Cantik, kulitnya yang putih dan mulus serta keseksian tubuhnya pun menjadi daya tarik tersendiri bagi Sayumi. Tidak percaya? lihat saja foto-foto seksinya di bawah ini. Dimana dalam foto tersebut Sayumi dengan berani berfoto hot yang hanya mengenakan busana minim.
Foto Hot Michishige Sayumi




Sebagai seorang model Sayumi sendiri tergolong sebagai model cantik yang sudah sering tampil dengan foto-foto seksi di beberapa majalah. Foto-fotonya di atas merupakan salah satu sesi pemotretan saat ia berfoto untuk majalah khusus dewasa.

Seperti yang Anda lihat pada foto-fotonya di atas Sayumi pun mampu membuktikan diri dengan semua daya tariknya. Pesona kecantikan dan keseksian tubuhnya pun sangat terlihat dari foto-foto hotnya di atas. Nah, foto-foto tersebutlah yang membuat Sayumi dikenal sebagai salah seorang selebriti hot Jepang yang memiliki daya tarik seksual yang sangat luar biasa. Bagaimana pendapat Anda? Foto hotnya erotis bukan?

5 Model Video Klip Paling Cantik Di Indonesia

Posted: 23 Nov 2014 07:30 AM PST


5 Model Video Klip Paling Cantik Di Indonesia - Video klip tak tak diragukan lagi memiliki kontribusi penting dalam sebuah karya musik. Sebuah single bisa dikatakan lengkap jika sudah memiliki klip sebagai pendukung. Karenanya, sebuah video klip dirancang sedemikian rupa agar tampil semenarik mungkin dan mampu mendongkrak popularitas para musisi.

Sebagai salah satu upaya, pemilihan model berparas menawan jadi hal yang penting. Tak jarang, para musisi berlomba-lomba untuk menggaet model cantik sebagai nilai plus. Siapa saja kah artis cantik yang membintangi klip musisi ternama.

Berikut adalah 5 Model Video Klip Paling Cantik Di Indonesia :

1. Pevita Pearce



Apa yang terlintas di benak kalian saat mendengar nama Pevita Pearce? Pastinya tak jauh-jauh dari kata cantik, seksi, dan menawan. Model cantik satu ini punyai pengalaman segudang untuk urusan video klip. Gadis cantik kelahiran 6 Oktober 1992 ini mulai mengawali debut video klipnya dalam single Tangga, Kesempatan Kedua pada 2007. Semenjak itu namanya sering tampil sebagai bintang di berbagai klip dan film.

Pevita yang miliki darah Inggris-Indonesia juga pernah terlibat dalam klip Cemburu Menguras Hati (Vidi Aldiano), Letoy (Blackout), Bunga Terakhir (Afgan), dan sederet klip lainnya. Penampilannya dalam klip NOAH, Hidup Untukmu Mati Tanpamu jadi salah satu yang paling menarik. Si cantik beradegan cukup mesra dengan Ariel. Wah bikin ngiri ya.

2. Tatjana Saphira



Baru berumur 17 tahun, Tatjana Saphira sudah pernah membintangi sejumlah video klip. Wajar saja, paras kalemnya yang manis mampu membuat mata terpana. Karena karakter wajahnya yang khas, ia pun dipercaya sebagai model klip musisi terkenal seperti Afgan, Ungu, dan yang terbaru bersama Tulus.

Ya, lagu berjudul Baru milik Tulus menyajikan kecantikan sempurna milik Tatjana. Dengan konsep video yang unik, berpadu dengan musik tulus yang cerdas membuat video klip ini istimewa. Model berdarah Jerman ini tampil begitu mempesona dalam klip Tulus.

3. Anisa Rahma



Setelah keluar dari Cherry Belle, Anisa merintis karirnya sendiri sebagai solois. Namun ia juga tak menolak ketika dirinya diminta untuk membintangi klip Lyla berjudul Kamu Cantik Kamu Baik. Syuting kali ini bagi Anisa terasa spesial. Pasalnya, Anisa yang biasanya berperan sebagai penyanyi dalam klip, kini jadi modelnya. Ia pun mengalami berbagai hal menyenangkan saat syuting bersama Naga dan kawan-kawan.

Lyla pun miliki alasan tersendiri untuk memilih Anisa. Mereka mengaku membutuhkan karakter yang cocok memerankan karakter cewek yang fresh, fun, centil, dan ceria. Dan menurut mereka Anisa paling cocok. Klip yang rilis Februari lalu ini mengusung cerita para personel Lyla yang miliki kekuatan super. Anisa tampak sesuai perankan karakter yang diinginkan Lyla.

4. Tyas Mirasih



Nama Tyas Mirasih pastinya sudah tak asing lagi bagi anak band. Bagaimana tidak, Tyas sepertinya jadi rebutan untuk jadi model klip mereka. Ya, selain FTV dirinya terkenal jadi bintang video klip, terutama di kalangan band. Karenanya, Tyas juga beberapa kali dikaitkan dengan beberapa vokalis, seperti Bams dan Lembu Club Eighties.

Beberapa band yang menggunakan jasa Tyas sebagai model antara lain Yovie and Nuno, Numata, dan Seventeen. Mantan gadis sampul ini sepertinya memiliki daya tarik tersendiri yang membuatnya begitu diminati. Tyas yang kini berusia 27 tahun sudah mulai jarang terlihat sebagai bintang video klip. Dirinya lebih sering tampil dalam film dan FTV yang sudah digelutinya sejak lama.

5. Rianti Cartwright



Bisa dibilang, Rianti Cartwright merupakan rekan seangkatan Tyas Mirasih. Pengalaman mereka pun tak beda jauh karena sama-sama jadi favorit. Gadis kelahiran Bandung ini mengawali karirnya sebagai model sejak usia 16 tahun. Sosoknya yang mandiri membuatnya selalu bekerja keras. Ia pun menjadi VJ MTV yang mulai mendekatkan dirinya pada dunia musik. Dirinya dipercaya sebagai model di klip Sheila On 7, Letto, Samsons, hingga Bondan Prakoso. Rianti yang menikah dengan Cas Alfonso 2010 kini masih sering tampil dalam berbagai film. Tahun lalu ia menjadi bagian dari Finding Srimulat bersama Reza Rahadian dan para anggota grup lawak Srimulat.

Cara Alami Memutihkan Selangkangan

Posted: 23 Nov 2014 01:40 AM PST


Dari dulu hingga sekarang banyak sekali wanita bahkan pria indonesia yang berusaha melakukan berbagai cara untuk memutihkan kulit. Mereka berusaha semaksimal mungkin agar hasil yang di dapat bisa memuaskan. mulai dari cara yang terhitung murah, sampai cara yang membutuhkan biaya banyak.

Terlepas dari semua itu, ternyata ada beberapa orang yang melupakan bagian tubuh untuk di jadikan lebih putih. Bagian yang terlupakan tersebut adalah bagian lipatan seperti misalnya daerah sekitar kelamin, selangkangan, dan paha atas. Memang bagian seperti itu tidak menjadi masalah besar bagi sebagian besar orang kecuali anda, karena kebanyakan orang menganggap bagian tersebut tidak tampak dan juga jarang yang melihatnya. Tapi kalau seandainya mereka berpikir lagi, bagian itu juga terhitung penting untuk di perhatikan.

Tapi mereka biarlah tetap mereka, sekarang kita bahas saja tentang masalah anda mengenai selangkangan yang warnanya gelap atau hitam. Anda sebaiknya janganlah merasa khawatir ataupun bingung dengan masalah seperti itu. Karena dengan modal niat dan kesungguhan untuk melakukan cara memutihkan selangkangan anda bisa mengatasinya. Dan bicara soal cara memutihkan selangkangan, ada sedikit informasi yang menurut saya sangat berguna untuk anda dalam mengatasi masalah ini. Berikut informasinya.

Cara memutihkan selangkangan

Untuk memutihkan selangkangan, ada beberapa cara yang bisa anda gunakan. Dari beberapa cara yang ada, hampir semuanya bisa di lakukan dengan mudah karena bahan-bahan yang di butuhkan mudah di dapat dan ada di mana-mana.

Cara memutihkan selangkangan yang pertama menggunakan kapur sirih dan jeruk nipis, Caranya campur kapur sirih dan perasan jeruk nipis sampai tercampur menjadi satu kemudian usapkan secara merata pada bagian selangkangan anda yang warnanya hitam. Seperti kata-kata saya yang tadi, lakukan cara ini sesering mungkin agar hasil yang anda dapatkan lebih membutuhkan waktu yang singkat.

Cara yang berikutnya parut buah ketimun kemudian campur dengan buah lemon yang sudah di haluskan. Selanjutnya aduk-aduk kedua bahan tadi selama dua puluh menit dan setelah itu usapkan pada bagian selangkangan anda sampai merata. Jika sudah, diamkan selama beberapa menit lalu cuci dengan air hangat sampai bersih.

Cara yang ketiga gunakan tawas yang sudah di masukan pada air hangat. Tunggu sampai tawasnya larut kemudian celupkan handuk dan setelah itu usapkan pada selangkangan anda.

Dari cara memutihkan selangkangan di atas, anda bisa pilih salah satu yang menurut anda tidak merepotkan. Tapi sebelum itu ada baiknya jika anda tahu penyebab hitamnya selangkangan agar anda bisa menggabungkan antara mencegah dan menghilangkan sehingga hasil yang di dapat bisa memuaskan.

Penyebab warna gelap di area selangkangan ini bisa terjadi karena beberapa faktor , antara lain faktor hormonal maupun akibat iritasi pada lipatan selangkangan dekat alat kelamin yang meninggalkan pigmentasi berlebih. Wanita ataupun pria dengan berat badan berlebih sering mengalami masalah ini. Resistensi insulin yang kerap terjadi pada wanita dengan berat badan memicu warna lebih gelap pada area lipatan.

Cara Mengobati Gatal Di Selangkangan

Posted: 23 Nov 2014 01:33 AM PST


Bicara soal gatal di selangkangan, madjongke sempat mengira hanya segelintir orang saja yang mengalaminya. Tapi setelah membuat artikel tentang masalah seperti ini, ternyata banyak sekali orang yang menderita gatal di daerah selangkangan. Gatal-gatal yang di alami oleh orang-orang tersebut bukan hanya terjadi satu atau dua hari saja. Tapi ada yang mengaku sampai berminggu-minggu dan ada juga yang berbulan-bulan lamanya. Bahkan yang lebih parah lagi, ada yang mengalami selama bertahun-tahun tapi gatalnya kumat-kumatan. Dan kebanyakan dari mereka hanya membiarkan tanpa berbuat apa-apa kecuali menggaruknya jika sedang gatal.

Gatal-gatal di selangkangan itu biasanya berwarna coklat sedikit kemerahan. Dan selain itu, gatal di selangkangan juga berbentuk seperti ada lapisan kulit yang mengembang. Jika sedang kumat, rasa yang di rasakan penderita adalah gatal yang bisa di bilang sangat sangat gatal. Jika itu sudah terjadi maka orang tersebut akan menggaruknya dan menimbulkan lecet (babak) yang rasanya perih. Jika penyakit seperti ini terus di diamkan, maka bisa jadi selangkangan menjadi hitam dan semakin hitam. Selain itu, gatal di selangkangan ini juga bisa meluas atau merambat ke area terdekat.

Dan untuk penyebabnya, gatal di selangkangan ini bisa terjadi karena alergi terhadap bahan pakaian tertentu, ukuran pakaian yang terlalu sempit, kurangnya kebersihan, kondisi area selangkangan yang lembab, dan masih banyak lagi penyebab lain yang bisa menimbulkan gatal seperti ini.

Setelah saya membahas tentang penyebab penyakit ini, sekarang saya akan memberikan cara untuk mengatasi atau cara mengobatinya. Untuk mengatasi gatal di selangkangan, yang kita perlukan adalah beberapa lembar daun sirih. Langkah berikutnya ambil satu wadah kemudian isi dengan air panas. Setelah itu rendam daun sirih tadi sampai air yang ada di dalamnya sedikit hangat. Jadi kondisi air tersebut masih agak panas tapi sudah tidak membahayakan jika terkena pada kulit khususnya selangkangan.

Selanjutnya ambil daun sirih tadi lalu gosok-gosokan pada selangkangan anda. Jika anda sebelumnya telah menggaruknya, maka yang anda rasakan adalah rasa nyaman jika melakukan cara ini. Setelah itu, cuci selangkangan anda dengan air rendaman daun sirih tadi. Seperti yang tadi saya bilang, jika anda terlanjur menggaruknya. maka setelah melakukan cara ini rasa yang tadi bisa di katakan nyaman akan berubah menjadi perih sekali. Sehingga dengan begitu jika anda merasa gatal di lain hari, jangan menggaruknya tapi segeralah melakukan cara seperti ini kembali. Dan kalau anda ingin segera sembuh dari penyakit seperti ini, Lakukan cara ini setiap hari secara rutin dan yang paling penting jaga kebersihan daerah selangkangan dan juga hindari penyebabnya.

Jika anda sudah berhasil melakukan ini dan selangkangan anda menjadi hitam karena bekasnya, silahkan coba saja Cara memutihkan selangkangan. Semoga bermanfaat

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 23 Nov 2014 03:01 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Kisah suami kerap tiduri jalang selepas naik pangkat

Posted: 23 Nov 2014 03:01 PM PST

Assalamualaikum ustaz. Suami saya berubah sikap dan mula melanggan perempuan sama ada Melayu, Cina dan Siam selepas naik pangkat sejak empat tahun lalu. 

Pada akhir tahun lalu, suami saya mengaku tersilap jalan selama empat tahun itu. Hati saya hancur berkecai, apa salah saya sehingga dia buat saya begini.

Saya tidak beritahu anak-anak kerana malu kalau anak tahu ayah mereka sudah tua buat perangai begini. Apa yang harus saya buat?

Adakah perceraian jalan terbaik untuk saya dan anak-anak.

Kak Za, Kuantan, Pahang.

UKE: Waalaikumsalam Kak Za. Kalau suami Kak Za sekarang telah bertaubat dan berubah, menjadi orang yang baik serta berjanji tidak akan mengulangi kesilapannya, maka adalah baik jika Kak Za berdamai semula dengan suami. 

Memang saya tahu hati Kak Za kecewa dan hati Kak Za sangat sedih tapi apa salahnya Kak Za beri peluang kedua kepadanya.

Mungkin selepas ini, dia akan menjadi lebih baik kerana dia pernah melakukan kesalahan dan telah membuat pengakuan di depan Kak Za. 


Tutuplah aib suami di depan anak-anak dan kalau Kak Za rasa tak boleh hidup lagi dengannya, terpulanglah pada Kak Za untuk meminta cerai atau tidak. Saya hanya boleh memberi nasihat. Apa-apa keputusan di tangan Kak Za.

Skirt semakin pendek paras peha, Yana Shamsudin dikecam peminat

Posted: 23 Nov 2014 04:15 AM PST



Hurm.. Mungkin dek kerana sudah terbiasa melihat penampilan Yana Samsudin yang sopan dan tidak keterlaluan, fotonya memakai skirt pendek ini menjadi sasaran kritikan netizens.

Foto yang dimuat naik di laman Instagramnya ini menerima pelbagai komen yang negatif daripada orang ramai yang melabelkan Yana bagai sudah lupa diri.

Malah, mereka juga turut menimbulkan semula gosip pembedahan hidung yang kononnya dilakukan oleh Yana demi mencantikkan wajahnya.
Wah.. panas juga isu ini ya sehinggakan ada peminatnya yang sudah tidak mahu menyokong Yana yang didakwa sudah sangat berubah berbanding di awal kemunculannya dahulu.

Apa pula pendapat anda? Seksi sangat ke baju Yana ni eh?

Pegawai polis buat laporan selepas berzina

Posted: 22 Nov 2014 10:35 PM PST


Rasanya gambar perihal laporan polis bermacam-macam versi di laman sosial sememangnya amat popular hingga sering kali menjadi modal orang ramai untuk terkekeh-kekeh ketawa membaca laporan yang adakala mempunyai unsur-unsur humor.

Hari ini heboh tersebar pula laman-laman sosial berkenaan sebuah laporan polis yang diadukan oleh seorang Inspektor polis sendiri kerana duit miliknya telah dicuri.

Bagaimanapun, ramai yang tidak sangka inspektor tersebut dengan berani membuat laporan dan mengaku yang kejadian itu terjadi selepas dia bersetubuh dengan seorang pelacur di sebuah kedai spa berdekatan Jalan Sultan Ismail, Kuala Lumpur.

Menurut inspektor ini, wangnya berjumlah RM1550 telah dicuri oleh pelacur yang dilanggan ketika dia keluar untuk membasuh kemaluannya di bilik air.

Alamak, kita yang membacanya pun terus rasa malu dan geli!

Ramai juga pengguna laman sosial, Facebook meluahkan rasa terperanjat membaca laporan polis ini kerana masing-masing tidak menyangka inspektor tersebut berani mengaku keaiban diri sendiri.

Lebih parah dan sedih, apabila mengetahui inspektor tersebut adalah orang melayu dan Islam sendiri.

Apa lagi, beribu-ribu kutukan pengguna sosial mempersoalkan 'kebodohan' lelaki tersebut. Tidak kurang juga yang marah apabila melihat larangan agama Islam ini seolah-olah diperkotak-katikkan.

Jika benar perkara ini berlaku, moga inspektor ini dapat segera bertaubat dan mengambil insiden ini sebagai pengajaran. – MYNEWSHUB.CC

Drebar teksi terlampau

Posted: 22 Nov 2014 05:30 PM PST

Kuala Lumpur: Seorang pemandu teksi bijak menggunakan keramahannya berkomunikasi untuk memperdayakan 21 penumpang wanita sebelum melarikan barang berharga milik mangsa.

Difahamkan, lelaki berusia 28 tahun itu akan mengambil mangsa sebelum meminta penumpangnya itu menolong membeli kad tambah nilai telefon bimbit di kedai serbaneka.

Mangsa yang tidak mengesyaki apa-apa kemudian akan keluar dari teksi dan meninggalkan beg tangan mereka di dalam kenderaan itu membeli kad tambah nilai.

Kesempatan itu diambil suspek untuk melarikan diri bersama beg tangan mangsa berisi wang tunai, telefon bimbit dan barang kemas.

Ketua Polis Daerah Brickfields Asisten Komisioner Muhammad Azlee Abdullah berkata, kegiatan suspek bagaimanapun ditumpaskan selepas pasukan khas polis menyerbu kediaman suspek di sebuah flat di Jalan Kuchai Lama, di sini, jam 6.15 petang Isnin lalu.

Menurutnya, polis sebelum itu mengekori teksi dipandu suspek dalam keadaan mencurigakan sehingga ke kawasan flat berkenaan.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/10851?m=1#sthash.h4AOcyJd.dpuf

Comments:

There are 0 ulasan for Barisan Nasional

Catat Ulasan