Barisan Nasional

Dicatat oleh Unknown | | Posted On Selasa, 18 November 2014 at 1:01 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


Duke of UMNO

Posted: 18 Nov 2014 01:01 PM PST

Duke of UMNO


FESYEN KJ KASI GEMPAR HARI NI... "COOL" KE? ISHHHH...!!!

Posted: 18 Nov 2014 04:31 AM PST

Hari ni kecoh lagi pasal KJ... Memang mamat ni suka glemer... KJ ni sama umur dengan saya... tapi nampaknya ada perbezaan ketara dari sudut prinsip, cara hidup dan pandangan.... 

Sebelum ni, dia pakai stokin pink dengan kasut kulit... memang kecoh habis... ramai yang terpengaruh... siap puji lagi...

Hari ni, lain pulak style dia....

Dia pakai boot Doc Mart kaler merah...berbaju batik ketat... seluar jeans ketat... lepas tu selamba je sambut tetamu yang merupakan rakan sejawat dia dari Indon....

Dia upload gambar tu kat Facebook... ramai orang puji dia.. kononnya "stylo"... bergaya... hmmmm...macam-macam...


Sorry... saya berbeza sikit pandangan... tak salah, kan? 

Sorry la bro.. bila saya tengok gambar KJ tu, terus terlintas kat otak... "Bila KJ nak pakai spender kat luar macam superman tu?".. naik menyampah pulak tengok...heh!

Bukan pasal saya tak suka KJ... pada saya, apa yang KJ pakai tu tak sesuai... ni bukan soal protokol atau tidak... ni soal maruah Menteri Kabinet Kerajaan Malaysia...

Kalau tak silap saya, tetamu tu hadir dalam lawatan rasmi, sebab tu depa jumpa di Pejabat Menteri. Kalau tak rasmi selalunya kat kedai mamak ke..kat coffee house ke... 

So, malu la bergaya tak kena tempat macam tu... apatah lagi kat depan tetamu dari negara jiran... nanti depa kata tak hormat depa pulak, kan? Macam tak serius....tak formal...

Jadi, biarlah sopan dan kena pada tempatnya kalau nak bergaya sekali pun, kan? Itu pandangan pertama saya...

Keduanya, tak matching la boot Doc Mart tu dengan baju batik... kaler tu dah matching, tapi kurang sesuai. Doc Mart tu selalunya sesuai dengan jeans ketat, baju t-shirt dan jaket ala-ala punk... Tak pun, jeans dengan t-shirt pun dah cukup... kurang sesuai di pejabat...

Bukan la saya ni anti-establishment atau anti-stylo... pada saya, nak stylo pun, biarlah kena pada tempatnya. Konsep adil dalam Islam ialah bertindak kena pada tempatnya... bukan bertindak sesuka hati...rujuk la dulu pada gaya kehidupan seorang Islam...kan lebih baik...

KJ tak dinafikan menjadi contoh pada anak muda... kalau perkara yang salah dia buat, tapi digambarkan seolah-olah betul...maka perkara yang tak betul jadi betul...

Saya tak berhujah dari sudut aurat... pakai spender kat luar macam superman tu pun menutup aurat jugak, kan? Saya hanya berhujah dari sudut kesesuaian... kewajaran... kena pada tempatnya... itu saja...

KJ...nak jadikan generasi muda sekarang ni rosak memang mudah... nak jadikan generasi muda ni berguna pun senang jugak... jadi pilih yang mana hang nak... harap hang pilih yang betoi dan sesuai mengikut Islam... boleh?

P/S: KJ... hang nak budak-budak ikut hang, biarlah ikut perkara yang baik dan elok... yang tak baik tak payah dok tunjuk la... kalau depa ikut nanti kami tuding jari kat hang...boleh lagu tu?

PEJUANG BANGSA

Posted: 18 Nov 2014 11:17 AM PST

PEJUANG BANGSA


RAKYAT TUNTUT 12 JANJI GUANG ENG & DAP DI PULAU PINANG

Posted: 18 Nov 2014 05:00 AM PST




MUNGKIN sudah ramai yang terlupa tentang 12 janji pembangkang atau lebih tepat DAP antara 2005 hingga 2008 dalam usaha merampas Pulau Pinang daripada Barisan Nasional (BN). Janji-janji itu dijaja di seluruh negeri ini sebagai gula-gula untuk menarik penduduk negeri ini supaya menyokong mereka. 

Kini selepas enam tahun berlalu, penduduk Pulau Pinang berhak bertanya apa nasib dan kesudahan janji yang dibuat pembangkang itu?

 Jika terlupa, ada baiknya jika diingatkan semula sebahagian janji itu untuk penduduk Pulau Pinang sama-sama melihat di mana letaknya nilai janji-janji tersebut pada kerajaan negeri.


Menghapuskan rasuah, proksi dan kronisme

Isu ini dimainkan cukup hebat oleh pembangkang kononnya kerajaan BN di Pulau Pinang bergelumang dengan rasuah. Hari ini adakah Kerajaan DAP Pulau Pinang berani mengakui pentadbiran mereka benar-benar bersih dan bebas daripada unsur-unsur rasuah, menggunakan proksi dan kronisme? Jika begitu, apa penjelasan kerajaan negeri terhadap projek terowong dasar laut bernilai lebih RM60 bilion yang sehingga kini masih mencetuskan misteri berhubung pemberian tendernya? Bukan sahaja penduduk negeri ini yang mempersoalkan mengenai perkara itu, tetapi rakan mereka dalam pembangkang turut tertanya-tanya mengenai ketelusannya.


Mengatasi masalah banjir


Siapa yang dapat melupakan slogan DAP yang berbunyi 'Masalah banjir 40 tahun dapat diselesaikan dalam sembilan bulan'? Namun malangnya sehingga ke hari ini, masalah banjir tidak juga selesai malah bencana itu turut berlaku di kawasan yang tidak pernah dinaiki air sebelum ini termasuk di Bayan Baru baru-baru ini. Masalah banjir kilat di Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang (LTAPP) juga semakin kerap meskipun ketika hujan tidak begitu lebat.

Menurunkan harga rumah yang terlalu tinggi

Hakikat harga rumah di negeri ini yang tidak masuk akal kerana terlalu mahal bukan lagi rahsia. Malah, harganya juga sudah mengatasi harga rumah di bandar besar seperti Kuala Lumpur dan hanya mampu dibeli warga asing.

Memperbanyak pembinaan rumah rakyat

Kerajaan DAP sepatutnya berasa malu dalam isu ini kerana ketika mereka mendakwa kerajaan BN terdahulu tidak banyak membina rumah rakyat, mereka hari ini pula langsung tidak meluluskan satu unit pun rumah rakyat yang mahu dibina Kerajaan Pusat. Malah, usaha Kerajaan Pusat membina rumah mampu milik menerusi JKP Sdn. Bhd. dan Lembaga Kemajuan Wilayah Pulau Pinang (Perda) juga seolah-olah sengaja dilengah-lengahkan dan dikenakan pelbagai sekatan.

Mengurangkan kesesakan

Selepas enam tahun, masalah kesesakan nampaknya tidak juga selesai malah semakin buruk. Jalan-jalan dua hala yang ditutup menjadi sehala langsung tidak membantu malah makin menyukarkan penduduk. Bayangkan bagaimana sekiranya projek terowong dasar laut siap kelak yang bakal menyaksikan lebih banyak kenderaan memasuki negeri ini. Penduduk tempatan perlu bersiap sedia kerana mereka bakal terperangkap lebih lama dalam kesesakan.

Mengatasi masalah pencemaran alam sekitar

Bukit Botak atau Bukit Relau adalah contoh terbaik betapa 'prihatin'nya kerajaan DAP terhadap masalah pencemaran alam sekitar di negeri ini. Bukit itu menghijau ketika era kerajaan BN tetapi hari ini, kegondolannya boleh dilihat sejauh dari atas jambatan Pulau Pinang.

Apa yang disebut di atas itu adalah sebahagian daripada janji DAP itu terhadap penduduk Pulau Pinang sebelum ini. Amat jelas sebahagian besar janji itu bukan sahaja gagal dilunaskan, malah semakin buruk di bawah tampuk pemerintahan mereka. Sebagai rakyat yang memberi kuasa kepada DAP mentadbir negeri ini, penduduk Pulau Pinang berhak mempersoalkan mengapa DAP membelakangkan janji-janji yang pernah dibuat mereka suatu ketika dahulu. Jika keadaan sebegini berterusan, ada baiknya penduduk Pulau Pinang menilai semula pilihan mereka kerana mereka sebenarnya sudah tertipu dan termakan dengan janji-janji palsu selama ini.
-

D" RESIDENCE : GUAN ENG SEPATUTNYA MOHON MAAF KERANA MENIPU TAK TAHU PROJEK

Posted: 18 Nov 2014 04:00 AM PST



Guan Eng kantoi  menipu lagi bila bercakap di sidang media . Kali ini isu projek D" Residence oleh PDC 
Hairan  sebagai  Pengerusi Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang  tidak pernah tahu mengenai pembangunan banglo mewah D'Residence Bayan Mutiara sehinggalah dibangkitkan oleh Ketua Pembangkang .

Hari ini Ketua Pembangkang Datuk Jahara Hamid dedahkan paparan skrin sesawang  dari Adun.net Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang  memaparkan jawapan bertulis daripada Ketua Menteri menjawab soalan yang dikemukan oleh YB Bayan Lepas pada Mesyuarat Kedua Penggal Ketiga DUN ke-12 yang bersidang pada 1 November 2010.

Kalau beliau jawab pada 2010 tentang projek ini bagaimana  kali ini pada 2014 dia cakap tak tahu ?

Adakah Guan Eng cuba berbohong pada sidang media itu ??





GEORGE TOWN 18 Nov. - Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng didesak membuat semakan semula berhubung fakta projek pembinaan 168 unit banglo mewah D'Residence di Bayan Mutiara yang dimajukan Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC).

Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang, Datuk Jahara Hamid mempersoal kenyataan Lim yang mendakwa tidak mengetahui mengenai projek D'Residence sedangkan beliau menyatakan mengenai projek berkenaan dalam Laporan Tahunan PDC untuk tahun 2008, 2009 dan 2010 di segmen Perutusan Pengerusi.


"Adakah Ketua Menteri (Lim) buat-buat lupa mengenai kenyataannya itu atau adakah dengan sengaja memberi kenyataan tidak benar semasa sidang akhbarnya pada Jumaat lepas (14 November)?

"Kemudian buat kenyataan beliau 'tidak tahu' PDC telah memajukan projek itu sehinggalah ia dibangkitkan oleh saya," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Jahara mengulas kenyataan Lim yang mendakwa beliau tidak mengetahui PDC menjual rumah dengan harga tinggi sehingga RM3 juta seunit di D'Residence sehinggalah ia dibangkitkan oleh Jahara pada persidangan DUN, baru-baru ini.

Lim, bagaimanapun mengakui PDC ada menjual rumah dengan harga tinggi tetapi ia diluluskan sebelum 2008 iaitu sebelum DAP mengambil alih pemerintahan negeri itu selepas memenangi Pilihan Raya Umum ke-13.

Jahara berkata, melalui semakan di laman sesawang adun.net mendapati, Lim pernah menjawab soalan bertulis yang diajukan anggota Dewan Undangan Negeri Bayan Lepas ketika itu Syed Amerruddin Syed Ahmad, berkenaan projek tersebut pada mesyuarat kedua penggal ketiga persidangan DUN ke-12 pada 2010.

"Kompetensi dan akauntabiliti Ketua menteri sebagai pengerusi PDC boleh dipersoal. Saya mendesak beliau menyemak semula fakta serta memohon maaf di atas kenyataan tidak benar yang dibuat," katanya. - BERNAMA

Bukti kerajaan DAP jual tanah jana pendapatan didedahkan Adun BN @dzainalabidin

Posted: 18 Nov 2014 12:24 AM PST


Kerajaan Negeri PulauPinang bergantung kepada Penjualan Tanah Untuk Jana Pendapatan Negeri.

Kerajaan Negeri Pulau Pinang dalam Bajet 2015 menganggar akan memperoleh Hasil sebanyak RM656,931,750.

Dari jumlah ini sebanyak RM441,978,850 adalah dari Hasil Bukan Cukai. Ia menyumbang 67.28% kepada jumlah keseluruhan Hasil kerajaan Negeri pada tahun hadapan, selebihnya dari Hasil Cukai dan Terimaan Bukan Hasil.

Pendapatan dari Penjualan Barang-barang berjumlah RM308,496,500  menyumbang sebanyak 69.80% kepada Hasil Bukan Cukai bagi 2015. Dari jumlah itu, Premium Tanah menyumbang RM 307,000,000 atau 99.51%. Ini adalah hasil dari Pemberian Milik Bayaran Khas - RM235,000,000;  Pemberian Hak Milik - RM 50,000,000; dan Tukar Syarat - RM 22,000,000.

Bagi 2015, Premium Tanah turut menyumbang 46.73% kepada keseluruhan Hasil yang akan diperoleh oleh kerajaan negeri pada 2015. Amat jelas hasil Premium Tanah merupakan penyumbang terbesar bagi hasil kerajaan Negeri Pulau Pinang.

Penyata Kewangan 2013 menunjukkan Hasil Bukan Cukai sebanyak  RM511.71juta diperoleh kerajaan negeri. Perolehan daripada Jualan Barang-barang (termasuk Premium Tanah) menyumbang RM366.18juta (71.56%) kepada Hasil Bukan Cukai atau 43.92% kepada jumlah keseluruhan Hasil bagi tahun berkenaan.

Bermula dari tahun 2011, kerajaan negeri telah dengan nyata menjual tanah kepada pemaju. Bermula dengan penjualan Bayan Mutiara kepada Tropicana Ivory SB berjumlah RM1.07 billion dengan tempoh bayaran selama 5 tahun akan memastikan kerajaan negeri memperoleh pendapatan untuk tahun-tahun berikutnya.

Pada 12 Oktober 2013, kerajaan negeri menjual tanah seluas 39.54 ekar pada harga jualan RM65.34 juta kepada PE Land Sdn Bhd. untuk pembinaan "premium retail outlet", hotel mewah dan lain-lain.

Pada 10 Januari 2014, Kerajaan Negeri menjual tanah seluas 245 ekar kepada Aspen Land Sdn Bhd dengan harga RM484 juta bagi pembinaan pusat membeli belah dan pembangunan bercampur. Aspen Land juga diberikan tempoh 60 bulan untuk menjelaskan harga pembelian tanah tersebut.

Pada 25 Mac 2014, kerajaan negeri menjual tanah seluas 30 ekar kepada Paramount Corp Berhad dengan harga RM65.56 juta.

Pada 15 September 2014 Eco World Development Group Berhad dilaporkan bersetuju menerima tawaran membeli tanah seluas 470 ekar di Batu Kawan pada harga RM1.02 billion untuk pembinaan padang golf dan pembangunan bercampur.

Adalah menasabah untuk merumuskan bahawa kerajaan negeri banyak bergantung kepada pemberian Hak Milik Tanah dan/atau penjualan tanah milik negeri sebagai sumber kewangan negeri.

Berdasarkan fakta-fakta diatas kenyataan Ketua Menteri yang menyangkal bahawa Pulau Pinang di bawah pimpinan beliau bergantung besar kepada hasil jualan tanah adalah tidak masuk akal sama sekali!


YB Dato'Jahara Hamid
Ketua Pembangkang DUN Pulau Pinang
18 November 2014

IPOHMALAY

Posted: 18 Nov 2014 09:41 AM PST

IPOHMALAY


Ura-ura Malaysia akan turunkan harga minyak jadi perhatian di Indonesia

Posted: 17 Nov 2014 03:26 PM PST

Perancangan kerajaan Malaysia untuk menurunkan harga minyak sekiranya harga minyak dunia turun pada kadar US$70 - US$75 setong menjadi sorotan media di Indonesia ketika ini.

Indonesia diriuhkan oleh pengumuman kenaikan harga minyak sebanyak 55 sen seliter berkuatkuasa tengah malam tadi.

Kekecohan di sebuah stesen minyak di Indonesia malam tadi.


Indonesia Naik, Malaysia Justru Siap Turunkan Harga BBM
NOVEMBER 17, 2014 

TRIBUNJOGJA.COM - Pemerintah Malaysia bersiap menurunkan harga bahan bakar minyak (BBM) RON 95 jika harga minyak mentah dunia jatuh hingga posisi 70-75 dollar AS per barrel.

Wakil Menteri Keuangan Malaysia Datuk Ahmad Maslan mengatakan, ia akan mengemukakan rencana tersebut kepada pemerintah untuk menurunkan harga BBM RON 95 jika harga minyak mentah dunia turun pada level tersebut.

"Penurunan harga tersebut bisa dilakukan karena telah melewati kadar subsidi yang ditanggung oleh pemerintah," katanya seperti dikutip berbagai media terbitan Kuala Lumpur, Senin (17/11/2014).

"Saya mendapat informasi dari mereka yang memantau subsidi BBM ini. Jika harga minyak pada level 70-75 dollar AS per barrel, maka ia akan melewati tahap subsidi 2,30 ringgit per liter," katanya.

Saat ini, harga minyak mentah Brent mencapai 79,41 dollar AS per barrel.
Ahmad mengatakan, jika harga BBM diturunkan, para pedagang juga diharapkan bisa menurunkan harga barang karena selama ini kenaikan harga BBM selalu dijadikan alasan pedagang untuk menaikkan harga.

Malaysia pada 2 Oktober lalu menaikkan harga bensin RON 95 dan solar diesel masing-masing menjadi 2,30 ringgit (sekitar Rp 8.400) dan 2,20 ringgit (Rp 8.100) per liter. Hal tersebut seiring dengan pengurangan subsidi BBM yang dilakukan oleh negeri jiran tersebut.

Pada 27 Oktober, Malaysia mengumumkan untuk memberikan subsidi BBM penuh kepada warga berpendapatan kurang dari 5.000 ringgit (Rp 18 juta) per bulan berdasarkan skema rasionalisasi BBM mulai Juni 2015.

Adapun warga berpenghasilan sampai 10.000 ringgit (Rp 36,5 juta) per bulan akan menikmati sebagian subsidi, sedangkan yang berpenghasilan di atas 10.000 ringgit per bulan tidak layak menerima subsidi BBM. (Antara)

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 18 Nov 2014 03:32 AM PST

The Antics of Husin Lempoyang


Tok Hisham nak bawa Wow! factor ke PWTC

Posted: 17 Nov 2014 09:32 PM PST


Husin sudah lama tak ke PWTC untuk ikuti Perhimpunan Agong UMNO (Pergong). Dulu rajin juga tapi sejak beberapa tahun, Pergong agan kurang menarik. Mereka ini pun habis Pergong, semua balik business as usual. Cadangan, usul dan ketetapan yang dibuat akhirnya wal hasil balik asal.

Ia bermula ketika zaman Pak Lah yang mana banyak sangat hal tidak boleh dicakap. Ini tak boleh, itu tak boleh hingga akhirnya terpaksa Dato Hishamuddin angkat keris dan minta maaf untuk berikan sedikit tarikan.

Rasanya malas juga nak bersesak-sesak dan bersusah cari parking di PWTC tahun ini. Hingga Husin terbaca semalam blog MIK berkata tahun ini Hishamuddin akan lakukan sesuatu Wow! factor. Hmmm ... Tok Hisham nak jual orang ke?

Apa pula Wow! factor tersebut?

 
Tok Hisham nak gantikan keris dengan angkat Trekter ke? He he he ...

Eloklah tu ... Ketika Azmin Ali sibuk nak meniru Jokowi, Tok Hisham tiru Pak Cik dia, Tun Razak untuk hidupkan balik Buku Hijau. Pembangunan urban sudah mengurangkan keupayaan negara untuk kasi makan rakyat. Apa-apa berlaku kelak susah negara!

Hanya satu saja nak buat Pergong menarik iaitu jangan tahan-tahan dan censor orang nak bercakap. Takkan mereka yang bercakap tak tahu jaga nama dan tanggungjawab pada parti. Baca MIK SINI.

Wow! Setengah orang tu bangun pagi tanya nak makan siapa?

bumiyang

Posted: 18 Nov 2014 03:21 AM PST

bumiyang


Terbukti Rafizi Tiada Integriti - Sekadar Lontar Batu Sembunyi Tangan???

Posted: 18 Nov 2014 12:27 AM PST

tunku

Posted: 18 Nov 2014 03:01 AM PST

tunku


Shahrizat cracks up conference delegates in India with witty speech

Posted: 18 Nov 2014 01:07 AM PST


It took less than eight minutes for Wanita Umno chief Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil to crack up delegates at a conference in India's capital here with spontaneous remarks during a candid speech.

The former cabinet minister was among more than 10 speakers at the 125th Anniversary commemoration on "Nehru's Worldview and His Legacy: Democracy, Inclusion and Empowerment", and delegates were already weary by the time Shahrizat took to stage.

"After a fabulous lunch and not less than 10 speakers, it's like making babies - it's easy to make, but believe me it's very hard to deliver them. So, have mercy on me, sir," she told the session's chairman, which drew laughter from delegates.

With the ice broken, she when on to say, "However, I have to warn you that my name is Shahrizat, which is the Malay version of the Persian name Sha-ha-ra-zat. Those of you who don't know Shah-ha-ra-zat, he could spin a story for 1,001 nights. So, you're not going home early."

With the delegates' attention captured, Shahrizat then touched on India's first prime minister, Jawaharlal Nehru and his immense contribution to the world, including empowering women.

"I discovered that Mr Nehru was keen that women play their part as equal citizens in nation-building. Unlike the west, women in India got the right to vote at the same time as men.

"Similarly, Malaysian women were also as blessed as the country's first prime minister Tunku Abdul Rahman had said that, 'before we fight for the independence of the nation, we must fight for the independence of our women.'

"True to the spirit of Nehru, women in Malaysia are already breaking the glass ceiling in various sectors.

"Women are also smart partners of the men in developing the nation, as is happening in India. We in Malaysia practise inclusive democracy which is empowering, especially for the youth and women," she said, which got her a standing ovation from women delegates present.

Rahul Gandhi, Indian National Congress party vice-president, praised Shahrizat for her speech.
"I saw the women giving you a standing ovation. I hope you get much support in everything. If they don't, you can come here," he said in jest.

At the end of the session, the delegates took turns to praise her. One delegate came up and said, "You helped to wake us up. Your speech was so refreshing."

Another delegate went a step further by saying, "I am going to invite you to my next election rally."

Adenan: I didn't accuse the big six of graft

Posted: 17 Nov 2014 10:27 PM PST

Sarawak Chief Minister Tan Sri Adenan Satem has clarified that he did not accuse the state's big six timber companies of corruption.

"I never said they were involved in corruption.

"What I said to them was, you monitor the activities of your contractors, subcontractors, camp managers and workers to see that they are not involved in timber smuggling or illegal felling," he told a press conference at the State Legislative Assembly on Tuesday morning.

Adenan said some social media reports had misrepresented what he said during the signing of a corporate integrity pledge by the companies on Monday.

The big six are KTS, Rimbunan Hijau, Samling, Shin Yang, Ta Ann and WTK.

On his warning not to mess with him, Adenan said it was meant for those engaged in illegal logging and timber smuggling as well as some enforcement officers involved in such activities.

"I said don't mess with me because we are serious about this," he added.

Hisham: Don’t believe what satellite picture shows on MH17

Posted: 17 Nov 2014 07:08 PM PST

The public should not believe the satellite picture supposedly showing Malaysia Airlines flight MH17 shot down by a Ukrainian fighter jet until it has been verified, said Defence Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein.

He said the public should not take any information, including the image which was released on Russian state-controlled television, without verification from the international bodies investigating the crash.

"Do not take it wholeheartedly or blindly. I have experience with flying carpets and coconuts during MH370.

"Let us wait until the international bodies come up with a verified outcome of their investigation," he said.

He added that a foreign news agency was already claiming that the picture was fake.
Hishammuddin was speaking to the media after meeting with US Marine Corps Forces Pacific Commander Lt General John A. Toolan at the Defence Ministry headquarters here yesterday.

He said one of the main issues discussed with Toolan was increasing threat of the Islamic State (IS) and the continued safety an security for the region.

"This is why the recently concluded first Malaysia-United States join amphibious exercise (Malus Amphex 2014), held in Tanduo, Sabah, is important.

"The amphibious capabilities is vital to our part of the world and the hot spots in our region, particularly in Eastern Sabah," he said.

He said the Malus Amphex, which focused on amphibious landing, engineering and medical civil action programs was greatly beneficial to the Malaysian Armed Forces in dealing with future cross-border threats and intrusions.

Hishammuddin said he hope that joint exercises between Malaysia and US would continue.

Taipingmali (tm)

Posted: 18 Nov 2014 01:13 AM PST

Taipingmali (tm)


Kerajaan Minta MBI Keluarkan Amaran Kepada Pemilik Restoren Yang Tidak J...

Posted: 17 Nov 2014 07:25 AM PST

Jijah Kipas Udang ( bini KETUM) luahkan kekecewaannya

Posted: 17 Nov 2014 07:23 AM PST

The Unspinners

Posted: 17 Nov 2014 11:56 PM PST

The Unspinners


Padan Tony Pua nyalak, Pejuang YTL ....

Posted: 17 Nov 2014 10:31 PM PST



Dah lebih 100 hari, mana laporan polis rafizi?

Posted: 17 Nov 2014 08:30 PM PST


Tuduh saja berani, pengecut nak berdepan

Posted: 17 Nov 2014 06:30 PM PST



Adik Sam Ketot ....

Macam biasa, Rafizi menipu lagi

Posted: 17 Nov 2014 03:28 PM PST



Adakah artikel 11 (4) melarang Kristian dakwah ke orang Islam dihormati?

Posted: 17 Nov 2014 05:30 AM PST



Memang hebat Azmin beretorik.

Tapi bila pihak Kristisn guna utk seleweng akidah orang Islam menggunakan tipu helah bible melayu yg mana orang kristian sendiri tak guna kalimah Allah, mahukah Azmin bertanggungjawab di hafapan Rabbul Jalil?



Janji dan syarat ni semua boleh dimungkiri.






Dulu PAS, ... kini Mahasewel bukan Islam vemari masjid sursu dgn politik

Posted: 17 Nov 2014 03:30 AM PST








Mahkamah sivil tak boleh MASUK CAMPUR urusan syariah

Posted: 17 Nov 2014 01:20 AM PST


Bukan Islam pun tak boleh masuk csmpur hal mahkamah syariah dan rancangan nak adakah mahkamah rayuan dan persekutusn untuk mahkamah syariah.

Ruang kuasa syariah dan sivil jelas tak boleh dicampur-campur.


MCA dan Gerakan harus hormati perlembagaan article 121 (1A)

Ulil, kawan Pudin liberal dan KETUM, boleh lantik NABI!

Posted: 16 Nov 2014 11:30 PM PST


Orang gini yang Pudin dan Nuar Ketum sutuh kita buka minda untuk dialog?

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 17 Nov 2014 11:56 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


Ayunya Adik Menteri Besar Selangor Berhijab...

Posted: 17 Nov 2014 06:00 PM PST

Sejak mahkamah membenarkan lelaki memakai pakaian wanita, maka tak terkejut, kalau kita tengok gambar di bawah nie, adik kepada menteri besar selangor turut mengikut keputusan mahkamah...

Cuma satu je yang aku nak tanya, kalau lelaki pakai pakaian wanita, bagaimana pulak kalau mereka nak masuk tandas? adakah mereka yang berpakaian wanita ini boleh masuk tandas wanita atau mereka kena juga masuk tandas lelaki...

Mungkin perkara tandas nie tak terfikir dek tuan hakim yang bijak sana tu...

Amacam? ayu tak azwan ali adik kepada mb selangor berhijab...


Persatuan Perlindungan Pengguna Malaysia Guna Pangkat, Kereta & Uniform Ala-ala PDRM...

Posted: 17 Nov 2014 12:30 AM PST

Briged Melindungi Pengguna? Penggunaan peralatan dan pangkat ala ala PDRM oleh sebuah NGO harus dicurigai oleh pihak berkuasa?

Minta pihak berwajib seperti KDN dan PDRM tengok-tengokkan sikit briged nie, takut-takut, jadi macam PPS...






Panglima Perang Cyber

Posted: 17 Nov 2014 11:55 PM PST

Panglima Perang Cyber


Analisa Statistik Jenayah Terutama Warga Asing Menurun 2014 - @Zahid_Hamidi @KDNPUTRAJAYA #dszh

Posted: 17 Nov 2014 09:27 PM PST

analisa : 

Tahun 2012 jumlah kes jenayah ialah 153,669 kes dengan jumlah pembabitan warga asing ialah 1% iaitu 1575 kes.

Tahun 2013 sebanyak 147,062 kes direkodkan dengan pembabitan  warga asing seramai 13,591 kes bersamaan 9.2% dari jumlah kes. 

Sepanjang 8 bulan 2014 hanya 85,029 kes jenayah direkodkan dengan kes warga asing telah menurun kepada 9,496 kes atau 11% dari  keseluruhan kes.

Penurunan ini sekaligus membuktikan kejayaan PDRM melaksanakan operasi cegah dan banteras jenayah tahun 2014 terutama yang melibatkan warga asing. 

Walaupun kadar peratusan semakin tinggi namun jika dibandingkan dengan kadar kes jenayah yang semakin rendah ia menunjukkan keberkesanan langkah yang dilaksanakan oleh KDN setakat ini.

Analisa ini berdasarkan kepada jawapan Menteri dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi di Parlimen pada 13 November 2014 yang lalu.



KUALA LUMPUR: Sebanyak 9,496 kes jenayah melibatkan warga asing dicatatkan antara Jan hingga Ogos tahun ini, kata Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.
Menurutnya, jumlah itu adalah 11.2 peratus daripada keseluruhan 85,029 kes jenayah yang direkodkan dalam tempoh sama di negara ini.
"Walaupun perangkaan itu masih lagi kecil berbanding keseluruhan indeks jenayah negara, polis sentiasa memberi perhatian serius dalam membendung kegiatan jenayah melibatkan warga asing kerana ia boleh membawa kemudaratan kepada rakyat tempatan," katanya.
Ahmad Zahid berkata demikian dalam jawapan bertulis kepada Zuraida Kamaruddin (PKR-Ampang) yang ingin tahu statistik pendatang asing tanpa izin (PATI) dan pekerja asing yang terlibat dalam kes jenayah serta pelan tindakan kementerian dalam memastikan kegiatan mereka dapat dikawal.
Katanya, daripada jumlah itu, 2,306 melibatkan jenayah kekerasan iaitu bunuh (167), rogol (138), samun berkawan bersenjata api (108), samun berkawan tanpa senjata api (1,008), samun bersenjata api (10), samun tanpa senjata api (377) dan mencederakan (498).
Ahmad Zahid berkata, 7,190 kes pula melibatkan jenayah harta benda iaitu curi (1,871), curi kereta (568), curi motosikal (1,252), curi jentera berat (78), ragut (318) dan pecah rumah (3,103).
Tambahnya, pada 2012 terdapat 1,575 kes jenayah melibatkan warga asing atau satu peratus daripada keseluruhan 153,669 kes jenayah, manakala tahun lepas jumlah itu meningkat kepada 13,591 atau 9.2 peratus daripada 147,062 keseluruhan kes.
Menurutnya, beberapa tindakan telah diambil untuk mengawal kegiatan jenayah oleh warga asing termasuk mengadakan operasi bersepadu melibatkan polis, Jabatan Imigresen, Kementerian Pendidikan, Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan serta Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia.
"Kementerian juga telah menghantar lebih ramai pegawai serta anggota tambahan ke kawasan-kawasan yang kerap menjadi tumpuan warga asing, selain mewujudkan balai atau pondok polis dan meningkatkan operasi besar-besaran di kawasan terbabit," katanya.
Selain itu, katanya polis juga mengadakan kerjasama erat dengan kumpulan masyarakat dan kerajaan tempatan serta meningkatkan keberkesanan penggunaan sistem televisyen litar tertutup (CCTV).
"Cap jari (biometrik) semua pekerja asing turut diambil melalui program 6P untuk mengesan kemasukan kali kedua dan pendaftaran rekod jenayah," tambahnya.

Pembuli Jalanan Ini Mesti Ditahan dan Dikecam Rakyat Malaysia

Posted: 17 Nov 2014 08:55 PM PST

Video PM @NajibRazak dan Rosmah di APEC Beijing Cecah Lebih 600 Ribu Hits di Youtube

Posted: 17 Nov 2014 07:59 PM PST




Ramai orang suka melihat benda yang memalukan orang lain. Tidak ramai mahu melihat benda yang membanggakan orang lain. 

Sepatutnya politik tidak menyentuh isu remeh seperti ini namun ramai yang berfikiran singkat menggunakan perkara seperti ini untuk orang awam yang menggemari sesuatu yang melucukan dan merendahkan orang lain.

Orang beriman tidak akan menghina sesiapa pun dan mereka akan memelihara aib orang... Janji Allah perbuatan baik dibalas baik dan perbuatan jahat dibalas jahat...

Mari kita bermuhasahah diri dan ingat mati....

Mohon JAKIM Siasat Penceramah Dr Bilal Philips Akan Datang Ke Malaysia

Posted: 17 Nov 2014 07:14 PM PST

Menurut info beliau adalah penyebar fahaman Wahhabi....

Mohon Jakim Siasat dan bertindak.

Rakaman video detik sejurus pesawat MH17 terhempas - Astro Awani

Posted: 17 Nov 2014 12:55 AM PST

Check out this video on YouTube:

http://youtu.be/mQ8uUQF6XRE


Sent from my iPhone

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 17 Nov 2014 11:29 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


TAU DAH...1MDB BANYAK TOLONG MELAYU-ISLAM PUNCA KAPIR PKR DAN DAP MARAH SANGAT

Posted: 17 Nov 2014 06:46 PM PST


1Malaysia Development Bhd (1MDB) memberi jaminan semua pelaburannya diurus secara berhemat dan profesional.

"Sesetengah pinjaman adalah dalam bentuk jangka panjang tapi kami percaya komitmen kewangan ini dapat dipenuhi.

"Kami juga dalam proses menambahkan dan mencairkan nilai aset yang kami ambil alih," kata Pengerusi 1MDB Tan Sri Lodin Wok Kamaruddin dalam sidang media di ibunegara semalam.

Bagi menjawab salah tafsiran terhadap keupayaan 1MDB membayar balik pinjamannya, beliau berkata kumpulan itu sedang meneliti untuk menstrukturkan semula pinjamannya bagi menangani ketidaksesuaian projek pelaburan jangka panjang dan pinjaman jangka pendek.

Beliau berkata projek Tun Razak Exchange (TRX) dan Bandar Malaysia serta pelaburan dalam sektor tenaga berbentuk jangka panjang dengan tempoh matang mengambil masa yang lama.


Kumpulan itu mencatatkan kerugian RM665.3 juta bagi tahun kewangan berakhir 31 Mac 2014 terutama disebabkan oleh kos kewangan yang besar berjumlah RM2.4 bilion berbanding RM1.6 bilion pada tahun kewangan terdahulu.

"1MDB menggabungkan aset Jimah Energy bagi tahun kewangan 2014, mengembangkan secara positif operasi hartanahnya menyebabkan peningkatan perbelanjaan operasi dan kos pembiayaan," kata Lodin.

Nilai asas aset kumpulan meningkat kepada RM51.4 bilion berbanding RM44.6 bilion pada tahun kewangan 2013 dengan pinjaman bertambah daripada RM36.2 bilion kepada RM41.9 bilion.

Pendapatan keseluruhan naik 50 peratus daripada RM2.6 bilion kepada RM4.3 bilion tahun ini mencerminkan kualiti portfolio aset yang sedang dibangunkan dan keutuhan penjanaan pendapatan.

Lodin menegaskan pelaburan yang disimpan di Pulau Cayman sah dari segi undang-undang menerusi subsidiarinya Brazen Sky Ltd atas tujuan cukai dan pelunasan hutang dolar AS.

"Pulau Cayman dianggap sebagai pulau lindungan cukai. Kami dimaklumkan adalah sesuai untuk kami mempunyai syarikat yang didaftarkan di Pulau Cayman dan bagi kami meletakkan dana dalam syarikat ini.

"Ini hanya proses sementara kerana anda perlu ingat dana ini pada asalnya dilabur dalam usaha sama dengan pihak lain," katanya.

Beliau berkata setakat 31 Mac 2014, aset dan liabiliti 1MDB masing-masing berjumlah RM51.4 bilion dan RM48.9 bilion.

Setakat ini 60 peratus atau kira-kira RM4 bilion daripada dana sudah dicairkan bagi pelunasan pelbagai komitmen kewangan 1MDB dan syarikat di landasan untuk mencairkan baki 40 peratus lagi menjelang akhir tahun.

- Bernama

Anwar memang suruh Rafizi attack 1MDB sebab ia menjejaskan syarikat-syarikat kapir harbi yang menjadi penyumbang dana utama kepada PR. Syarikat-syarikat ini dikuasai oleh rakan-rakan strategik DAP.

Memang puak-puak ni tak suka melihat Melayu-Islam maju mulalah mereka tuduh rasuah, kroni, seleweng wang rakyat...Maka Anwar menjadi kuda tunggangan puak-puak kapir akan cuba menjahanamkan ekonomi negara untuk memburukkan BN.

Teruskan fitnah wahai Anwar dan Rafizi...korang tak perlu bertaubat dan memohon ampun kepada Allah s.w.t kerana dosa pahala itu tiada nilainya bagi orang-orang yang liberal macam kamu semua.

Ya teruskan fitnah, kami pula akan terus menyatakan kebenaran kerana itu jihad kami.


SIDANG RAFIZI AKAN MOHON MAAF ISU 1MDB

Posted: 17 Nov 2014 04:00 PM PST

GAMBAR ASAL LETAK TUN DR MAHATHIR, SEKARANG SUDAH UBAH, FROM RAFIZI PENDUSTA

WAN AZIZAH, HAK SAYA GEMBIRA MELANCONG, SIAPA SURUH KAMU DUDUK DI KAJANG?

Posted: 17 Nov 2014 03:00 PM PST

DAAJAY RADIO FREE SARAWAK KEMABUKAN KETUM, MARAH BN SEKAT KEBEBASAN BERSUARA...MUAHAHAHAHA

Posted: 17 Nov 2014 02:32 AM PST


Clare Rewcastle Brown, pengasas Radio Free Sarawak (RFS) 'terpaksa' menutup siaran mereka dengan memberi alasan bahawa siaran mereka disekat oleh 'jammer' yang dibeli kerajaan Negeri Sarawak; walhal tuduhan itu tidak berasas dan tiada bukti.

Clare yang juga pengendali portal fitnah, Sarawak Report itu kali ini turut menuduh kerajaan Negeri Sarawak telah membeli alat 'jammer' dari Maes Ludo yang berpengkalan di Belgium dengan harga jutaan ringgit.


Hakikatnya Radio Free Sarawak sudah tidak mendapat sambutan dari pendengar di kawasan pedalaman Sarawak. Kaji selidik pintu ke pintu yang telah dijalankan di kawasan pedalaman Sarawak berkenaan siaran RFS ini telah dijalankan sejak 2 tahun kebelakangan ini membuktikan bahawa penduduk rumah panjang sudah bosan dengan pembohongan yang dilakukan oleh Peter John Jaban, salah seorang penyampai RFS.

Sebelum ini, pada bulan Mei 2014 yang lepas Clare dan Peter juga pernah menuduh siaran mereka telah disekat dengan alat 'jammer' yang dipasang oleh pihak RTM. Bila diminta bukti lengkap berkenaan jenis dan lokasi alat tersebut, Clare dan Peter sehingga hari GAGAL tampil dengan bukti kukuh sebaliknya berulang kali menyebar fitnah mengatakan bahawa siaran mereka terganggu akibat 'jammer' yang dipasang oleh RTM.

RFS beroperasi menggunakan siaran pada gelombang rendah (shortwave) pada frekuensi 15420khz dan transmitter yang digunakan cuma mempunyai kuasa 100KiloWatt. RTM pula beroperasi menerusi transmitter berkuasa 500KiloWatt. 

Dari segi teknikal dan logik, sememangnya frekuensi RFS tidak mampu menyaingi kehebatan RTM. Maka sebab itulah dan tidak perlu dipersoalkan mengapa siaran RFS terjejas. 

Kelembapan siaran RFS tidak perlu disabotaj, ianya secara automatik tidak akan dapat menyaingi kuasa transmeter lebih tinggi yang digunakan RTM. Kebarangkalian yang tidak mustahil, RFS mensabotaj siarannya sendiri.


Tuduhan tidak berasas terhadap RTM ini menjelaskan bahawa modus operandi RFS hanyalah cuma untuk mendapat perhatian pihak tertentu dengan tujuan tidak lain dan tidak bukan; hanyalah untuk mendapatkan peruntukan wang ringgit. 

Dengan menghantar laporan berbentuk aduan kepada International Transmission Union (ITU), RFS ketara bertindak 2 dalam 1. Selain ingin mendapat perhatian I.T.U, ternyata wang peruntukan tersebut digunakan untuk tujuan peribadi sahaja. Rujuk (sini)

Hidup mewah seorang cassanova RFS yang sering bertukar betina jadi kebanggaan para pencacai Pakatan Rakyat   
Setelah gagal menuduh RTM, kali ini sekali lagi pasangan Clare dan Peter John Jaban membuat propaganda untuk tujuan mendapat saluran bantuan kewangan yang lebih besar dari luar negara. 

Jika tuduhannya saluran disekat oleh 'jammer' bernilai jutaan ringgit, sudah pasti kali ini Clare dan Peter memerlukan kos puluhan juta yang kononnya untuk operasi RFS. 

Yuran bulanan untuk perkhidmatan siaran radio untuk RFS memakan belanja lebih kurang USD300 setiap sejam. Siaran RFS yang berkumandang selama 90 minit setiap hari; maka yuran tetap yang dibiaya oleh kedua pasangan ini ialah minimum RM43,200 sebulan. 

Kos setahun sebanyak RM513,400 bukanlah satu jumlah yang sedikit; ianya tidak termasuk perbelanjaan lain sebagai kos penyelenggaraan. 

Anda bayangkan bagaimana pasangan Peter John Jaban dan Bruno Manson boleh mendapat pendapatan sebanyak itu? Adakah benar pasangan ini mendapat peruntukan hampir RM1,000,000 setahun?

Lepas 'hayun' jalang-jalang, Peter Jaban akan kemabukan ketum dan kutuk-kutuk kerajaan Sarawak. 
Selain mendapat dana kewangan jutaan ringgit dari Bruno Manson , RFS juga dibiayai oleh beberapa pihak individu tempatan termasuk parti politik pembangkang, PKR dan DAP. Oleh kerana siaran yang kurang sambutan, maka sebab itu jugalah pasangan ini resah membuat alasan.

Masih menjadi kemusykilan mengapa DAP dan PKR yang berlagak bijak masih lagi menyalur dana kepada RFS. Adakah dengan alasan teknikal ini membuatkan parti politik pembangkang itu mudah tertipu dengan permainan Peter dan Clare.

Sumber: http://www.sematankelawas.com/2014/11/kantoi-lagi-sarawak-report-kurang-dana.html


RFS dah tak laku, deejay pulak kaki songlap duit dan sangap betina...memang layak jadi kawan Nuar Berahim.


Siapa John Peter Jaban disisi Anwar ? (sini) 

SELEPAS HENTAM HJ HADI, GENG LIM GUAN ENG HENTAM NIK AZIZ PULA

Posted: 17 Nov 2014 01:30 AM PST

Facebook pro ulama, El Haraki mendapat maklumat selepas ini sasaran kritikan akan ditujukan kepada Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kerana membela Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berhubung isu ketidakhadiran mesyuarat Majlis Presiden pakatan Rakyat.
Sindir El Haraki kritikan itu bukan sekadar datang dari DAP, tetapi dari dalaman parti sendiri.
"Sebelum ini "kamu" sudah bedil TG Abdul Hadi dan TG Haron Din. Kali ini, jika "kamu" menghentam juga TG Nik Aziz maka lengkaplah misi "kamu" yakni adalah orang yang impikan ulamak itu jatuh. Jelaslah juga "kamu" memusuhi ulamak,"katanya.
Bernama semalam melaporkan Nik Abdul Aziz telah membidas tindakan pemimpin DAP yang mempersoalkan kegagalan Hadi hadir ke mesyuarat itu, sedangkan Presiden PAS mempunyai alasan tersendiri tidak dapat berbuat demikian.
"Dia (Hadi) tidak datang mesyuarat disebabkan malas atau uzur? Dia uzur. Kenapa paksa orang uzur hadir mesyuarat.
"Kerja 'orang bodoh' ini (mempersoalkan ketidakhadiran Hadi)," katanya kepada pemberita ketika ditemui di rumahnya di Pulau Melaka.
Sebelum ini, Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP meluluskan resolusi bagi mendesak Hadi hadir ke mesyuarat PR.
Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng berkata, Hadi perlu hadir bagi memastikan PR, gabungan PKR, DAP serta PAS, berdaya maju dan mendapat keyakinan pengundi.
El Haraki merumuskan pihak tertentu dalaman PAS telah bersekutu dengan pihak luar (DAP) bertujuan untuk menjatuhkan Presiden PAS.
Turut didedahkan dalam mesyuarat PAS, kumpulan tertentu telah menengking dan berpakat mengkritik Hadi dan tidak mempedulikan hujah-hujah pembelaan Presiden itu.
"Wahai anak muda. Jika ada golongan yang bersekutu dengan "orang luar" daripada PAS bagi menjatuhkan Tuan Guru Presiden PAS, maka siap sedialah kita memerangi "mereka".
"Teguh bersama Kepimpinan Ulamak itu adalah perkara yang mesti ada dalam diri kita semua,"katanya lagi

Belantan

Posted: 17 Nov 2014 11:28 PM PST

Belantan


Persekitaran punca orang Cina gagal kuasai bahasa Melayu?

Posted: 17 Nov 2014 09:42 PM PST

Prof. Madya Dr. Lim Swee Tim

Masalah utama orang Cina tidak dapat menguasai bahasa Melayu dengan fasih kerana terdapat kekangan persekitaran di sekolah vernakular yang tidak membantu mereka berkomunikasi dalam bahasa kebangsaan.

Aktivis bahasa, Prof. Madya Dr. Lim Swee Tim berkata, orang Cina, termasuk pelajar bukannya tidak suka, benci atau anti dengan bahasa Melayu tetapi mereka sebenarnya tidak boleh bertutur dengan baik meskipun memperoleh keputusan cemerlang dalam mata pelajaran tersebut.

Katanya, bagi menyelesaikan masalah itu, kerajaan perlu mengubah sistem pengajaran dan pem­belajaran (P&P) bahasa Melayu di sekolah vernakular, khususnya di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC).

"Ini sahaja langkah yang perlu diambil dan saya yakin semua pihak termasuk Pertubuhan Persekutuan Persatuan-Persatuan Lembaga Pengurus Sekolah Cina Malaysia (Dong Zong) akan turut bersetuju.

Apa tujuan mereka terbalikkan Jalur Gemilang?

"Kerajaan tidak perlu mengambil langkah menutup sekolah-sekolah vernakular ini kerana sekolah Arab juga terlibat sama, sedangkan sekolah seperti itu penting dalam mendidik pelajar untuk menguasai bahasa Arab sekaligus memahami maksud hadis dan al-Quran," katanya kepada di sini hari ini.

Beliau mengulas mengenai peringatan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak supaya masyarakat Cina sensitif terhadap orang Melayu seperti mana orang Melayu bertindak sama terhadap kaum tersebut bagi memastikan negara terus aman dan harmoni, semalam.

Mengulas lanjut Swee Tim berkata, perubahan P&P itu secara tidak langsung mengatasi masalah polarasi atau berpuak-puak dalam kalangan pelbagai kaum di negara ini.

Katanya, situasi itu wujud kerana orang Cina atau India tidak boleh bergaul mesra dengan orang Melayu atas sebab kekangan pemahaman dalam bahasa kebangsaan.

Mengapa mereka menolak?

Dalam pada itu, Timbalan Presiden Persatuan Alumni Pemimpin Mahasiswa Aspirasi Malaysia (Aspirasi), Mohd. Zafry Mohd. Yunus berkata, kaum Cina harus menyemai semangat kenegaraan yang tinggi dalam diri mereka.

Perkara itu, kata beliau, kerana sejak kebelakangan ini banyak isu perkauman serta penghinaan terhadap negara dan institusi diraja berlaku.

Katanya, perkembangan tersebut adalah berpunca daripada kurangnya penerapan nilai murni serta pemahaman mendalam terhadap Rukun Negara dalam kalangan masyarakat.

"Penguasaan dalam penggunaan bahasa Melayu dengan betul juga harus ditekankan kerana dengan adanya persamaan dalam bahasa dapat kita memastikan komunikasi yang lebih berkesan dan semangat 1Malaysia boleh direalisasikan.

"Saya ingin mencadangkan agar parti komponen Barisan Nasional (BN) terutama MCA, MIC dan Gerakan melakukan satu inisiatif bersama untuk menggalakkan kaum bukan Melayu mempelajari bahasa Melayu dengan lebih efektif,'' katanya.-UMO

Suara Politik
Belantan

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 17 Nov 2014 09:51 PM PST

GERAKAN ANTI PKR


KITA PERLU TERUS PERJUANGKAN ISU INI

Posted: 17 Nov 2014 07:31 AM PST

ADENAN SATEM BALUN KAW KAW 6 SYARIKAT BALAK !

Posted: 17 Nov 2014 02:44 AM PST

WAJIB SEBAR

Posted: 16 Nov 2014 11:58 PM PST

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 17 Nov 2014 09:25 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Azmin Ali Tidak Boleh Lawan Ahli Parlimen BN Ini

Posted: 17 Nov 2014 08:02 PM PST

JURI RAKYAT

Posted: 17 Nov 2014 07:45 PM PST

JURI RAKYAT


Seorang Pria Berkekuatan Listrik

Posted: 17 Nov 2014 01:28 AM PST

Juri Rakyat - Seorang Pria Berkekuatan Listrik. Manusia pada dasarnya memang punya energi listrik dalam tubuhnya. Tapi bagaimana kalau benar-benar ada manusia yang punya daya listrik yang bisa menyalakan lampu ketika dipegangnya. Kejadian itu ditemukan di China, ketika seorang kakek bernama Zhang Deke dari Xinjiang memiliki kemampuan menyembuhkan dengan energi listrik.

Dengan menggunakan arus listrik 220 volt di tubuhnya, kakek Zhang Deke mengobati Wang Xinhao yang menderita sakit pinggang. Beberapa bulan lalu, Wang Xinhao proliferasi ruas tulang pinggang, 1-7 sen dinya kaku, sepanjang hari berbaring di ranjang dan tidak dapat mengatasi kehidupan sehari-harinya. Rumah sakit setempat juga belum berani melakukan operasi mengingat keadaan penyakit dan usianya. Namun, setelah diterapi listrik 9 kali/bulan oleh kakek Zhang Deke, keadaan penyakit Wang Xinhao tampak mulai membaik, dan sekarang juga sudah bisa bergerak aktif mengendarai sepedanya.
     Contoh lain, Kakek Zhang Deke menggantungkan 6 buah lampu 13 watt warna merah dan putih di atas kepala dan telinganya, satu tangannya menggenggam kawat bermuatan listrik, sedang tangan satunya lagi menggenggam kawat tak berarus listrik, setelah tersambung dengan sumber listrik, perlu diketahui sumber listrik sebesar 220 volt di badannya itu sebagai penghantar, dan tidak lama kemudian 6 buah lampu 13 watt semuanya pun menyala seketika, bahkan tingkat terang lampu tersebut dapat dikendalikannya.

Menurut informasi, kakek yang berusia 71 tahun ini adalah seorang buruh pensiunan, kadang kala ia selalu berolahraga untuk "menyehatkan badannya". Deng an arus listrik tegangan 220 volt, orang-orang setempat menyebutnya sebagai "manusia ajaib" atau "manusia listrik". Tubuhnya tidak saja sebagai konduktor, bahkan dapat mengendalikan arus listrik. Selain itu, arus listrik bertegangan 220 volt yang melalui tubuhnya juga dapat memanggang hingga matang seekor ikan hidup dalam waktu 2 menit.

Kakek Zhang kerap mengobati encok, radang sendi, sengal pinggang dan sebagainya kepada para kerabat dan sahabat karibnya atau mereka yang berhubungan baik dengannya dengan arus listrik di badannya, dan hasilnya sangat efektif. Setelah tubuhnya dialiri arus listrik tegangan 220 volt, ke-5 jari tangannya pun menjadi "jarum listrik", yang digunakan untuk terapi listrik, Kakek Zhang juga tidak pernah meminta bayaran pada orang yang diterapi dengan listriknya, jika dalam 3 hari terapi dan belum tampak hasilnya, maka ia akan meminta penderita untuk berobat ke rumah sakit.

Tahun 1994 setelah pensiun, ia ke lembaga ilmu pengetahuan China cabang Xinjiang untuk check-up, dan kesimpulan dari personil riset ilmiah, kondisinya termasuk suatu manifestasi abnormal kekuatan tubuh yang unik, adapun mengenai sebabnya, para ahli terkait tidak memberi jawaban yang pasti....
apa ada kelainan dengan sistem transpotrasinya(darahnya)? pasalnya listrik pasti menjalar lewat air dan garam yang lewat di tubuhnya...

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 17 Nov 2014 03:41 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Pengakuan isteri bangga zakar suami besar dan bertenaga

Posted: 17 Nov 2014 05:00 PM PST

Isteri, Norhayati Abdul Mutalib tahun tidak pernah rasa malu mahu menyatakan bahawa dia sangat bangga dengan apa yang dimiliki oleh suaminya malah menafikan bahawa wanita akan menderita kesakitan jika mempunyai suami yang alat kelaminnya luar biasa.




Saya akui senjata suami memang luar biasa saiznya.

Malah kalau nak cari yang dapat menandingi saiz suami saya dalam masyarakat kita, pastinya susah.

Sumber

Amuk syak rakan, isteri jalin hubungan sulit

Posted: 17 Nov 2014 03:15 PM PST

Gambar hiasan
Chukai: Berang selepas mengesyaki sahabat baik mempunyai hubungan sulit dengan isteri, seorang lelaki bagaikan dirasuk apabila bertindak memukul rakan terbabit menggunakan objek keras dalam kejadian di Kampung Baru Kiri, Kemasik, dekat sini, kelmarin.

Dalam kejadian itu, mangsa berusia 22 tahun dikatakan parah sehingga terpaksa dikejarkan ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) selepas mengalami kecederaan teruk akibat tindakan suspek terbabit.

Menurut sumber, kejadian jam 8.30 malam itu dipercayai disedari penduduk kampung itu yang kemudian memaklumkan nasib malang menimpa mangsa kepada abangnya yang ketika itu berada di rumahnya di kampung sama.

Katanya, terkejut dengan berita itu, abang mangsa yang bekerja sebagai buruh berusia 24 tahun bergegas ke rumah suspek bagi melihat kejadian itu.

Namun, sebaik tiba di rumah suspek, abang mangsa terkejut mendapati adiknya terbaring dalam keadaan separuh sedar dan segera membawa mangsa ke Hospital Kemaman sebelum membuat laporan polis.

"Mangsa yang cedera di bahagian selaput mata dikejarkan ke HSNZ untuk rawatan lanjut pada jam 10 malam," katanya.

Menurutnya, susulan laporan berkenaan, polis ke rumah suspek bagi melakukan tangkapan pada jam 12.10 tengah malam, semalam, tetapi suspek tidak ditemui, dipercayai melarikan diri.

"Berdasarkan siasatan awal, suspek dikatakan bertindak demikian apabila tidak puas hati dengan mangsa yang disyaki ada hubungan sulit dengan isterinya," katanya.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Asisten Komisioner Wan Abd Aziz Wan Hamzah ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu.

Beliau berkata, usaha mengesan suspek masih dijalankan dan meminta orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian itu tampil bagi membantu siasatan.

Siapa selepas TSKI?

Posted: 17 Nov 2014 03:00 PM PST


Cari kepuasan seksual, guru cabul 6 murid

Posted: 17 Nov 2014 12:01 AM PST

Gambar hiasan
Surabaya: Polis menangkap seorang guru sekolah rendah di Gubeng di sini selepas dia mengaku mencabul enam murid.
Guru berkenaan, Riadi, 55, dalam pengakuannya ketika disoal siasat berkata, dia bertindak demikian kerana ingin mencari kepuasan seksual.

"Suspek mengaku tidak puas menjalinkan hubungan dengan isterinya. Dia lebih tertarik dengan kanak-kanak bawah usia," kata jurucakap polis Surabaya, Sumaryono, semalam.

Riadi yang mengajar subjek kesenian ditangkap di pelabat pelajaran Kota Surabaya selepas polis menerima laporan daripada beberapa ibu bapa muridnya.

Selain itu, polis juga mengambil keterangan enam murid berkenaan yang semuanya mengaku pernah dicabul oleh Riadi.

Guru berkenaan yang berdepan dengan hukuman penjara maksimum 15 tahun, kini ditahan di balai polis Surabaya untuk siasatan lanjut sebelum dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan berkait dengan Undang-Undang Perlindungan Anak. - Agensi

Stress punca remaja rogol biri-biri

Posted: 16 Nov 2014 11:28 PM PST

Fresno (California): Seorang pelajar universiti yang dituduh mengadakan seks dengan biri-biri berkata, dia bertindak demikian kerana terlalu stres menghadapi peperiksaan.

Lelaki berusia 23 tahun itu ditangkap mengadakan seks oleh rakan pelajarnya di Universiti Fresno State selepas mendengar bunyi bising dari kandang haiwan berkenaan di kampus.

Pelajar yang namanya tidak didedahkan memberitahu polis, dia amat tertekan dengan peperiksaan yang bakal dihadapinya, menyebabkan dia minum terlalu banyak arak.

"Ia sungguk menjijikkan dan membuat saya marah. Kenapa perlu lepaskan geram pada haiwan semata-mata kamu tertekan dengan peperiksaan," kata Marisa Burkdoll, antara pelajar yang menguruskan haiwan berkenaan di kampus itu.

"Pelajar itu bukan tertekan tetapi mungkin menghadapi masalah mental.

"Dia sasarkan haiwan yang tidak boleh mempertahankan diri mereka," katanya sambil mendesak pihak berkuasa memenjarakan pelajar terbabit.

Biri-biri berkenaan ialah sebahagian daripada haiwan yang diternak di kampus itu untuk tujuan pembiakan dan ternakan. Ia kini dirawat oleh veterinar. - Agensi

Remaja ceroboh, cabul, ugut jiran sedang mandi

Posted: 16 Nov 2014 05:01 PM PST

Tertuduh (tengah) dibawa ke mahkamah, semalam.
KOTA BHARU - Padah buat seorang remaja kerana menceroboh rumah, mencabul dan mengugut menyebarkan gambar mandi isteri jirannya, dia dihukum penjara sehari dan didenda RM10,000 oleh mahkamah majistret, di sini, semalam.

Hukuman diputuskan Majistret, Nik Habri Muhamad terhadap tertuduh, Muhammad Nazrul Isham Dolah, selepas dia mengaku bersalah. Muhammad Nazrul turut dikenakan hukuman penjara 28 bulan jika denda gagal dijelaskan.

Tertuduh didakwa atas tiga tuduhan iaitu menceroboh masuk rumah pasangan suami isteri terbabit dan mencabul wanita berkenaan serta membuat ugutan jenayah terhadap mangsa di Kampung Pasir Tumboh, Kubang Keranji, di sini, pada jam 10 malam, 3 September lalu.

Mangsa pada 6 September lalu mendapati lantai rumah sewa di bahagian bilik diumpil dipercayai oleh seorang pekerja bengkel besi sebelah rumah kerana tiga hari sebelumnya, lelaki terbabit masuk ke rumah mangsa dan memeluknya dari belakang serta meletakkan pisau di leher.

Tertuduh juga berkata dia menginginkan mangsa, namun mangsa berjaya melepaskan diri. Sebelum ini, lelaki sama banyak kali menghantar surat dan mesej mahu menyebarkan gambar mandi yang diambil secara curi jika mangsa tidak menyerah diri.

Tertuduh didakwa sekali lagi menceroboh ke rumah mereka di alamat sama, pada jam 1.30 pagi, 8 September lalu.

Pendakwaan ke atas tertuduh dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya negeri, Nurliyana Md Zukri.

Pemain muda India kejutkan Lin Dan 'straight set'

Posted: 16 Nov 2014 04:45 PM PST

FUZHOU: Pemain perseorangan India, Kidambi Srikanth dan Saina Nehwal masing-masing berjaya menggondol gelaran juara perseorangan di Badminton Terbuka China pada Ahad dengan Srikanth membuat kejutan apabila mengalahkan idola tuan rumah Lin Dan di aksi final.

Lebih manis apabila kemenangan dicatatkan pemain ke-16 dunia itu dengan straight sets 21-19, 21-17 dalam perlawanan yang berlangsung selama 46 minit.

Srikanth bagaimanapun sedikit cemas apabila ketinggalan 17-19 pada satu ketika di set pertama sebelum bangkit meraih empat mata berharga untuk menang dengan 21-19.

Dia terus mempamerkan permainan bertenaga untuk menang set kedua dan muncul juara dengan 21-17.

Tidak menghampakan, rakan senegaranya, Saina Nehwal yang turut muncul juara dalam kategori perseorangan wanita, selepas menewaskan pemain Jepun Akane Yamaguchi dengan 21-12, 22-20.

Harimau Malaya kalah lagi

Posted: 16 Nov 2014 04:31 PM PST

KUALA LUMPUR 16 Nov. - Persiapan Harimau Malaya bagi menghadapi Piala AFF Suzuki semakin mencetus kebimbangan apabila skuad kendalian Dollah Salleh tewas 1-3 kepada Vietnam dalam perlawanan persahabatan di Stadium Nasional My Dinh, Hanoi sebentar tadi.

Walaupun bermula garang dengan jaringan pendahuluan menerusi Mohd. Amri Yahyah pada minit ke-13, tuan rumah bangkit pada babak kedua menerusi Mac Hong Quan pada minit ke-46, disusuli sepakan penalti yang disempurnakan Nguyen Van Quyet pada minit ke-56 dan Ngo Hoang Tinh, minit ke-81.

Bertambah malang buat Harimau Malaya, mereka terpaksa menamatkan permainan dengan 10 orang apabila Mohd. Muslim Ahmad dilayangkan kad merah pada minit ke-48

Ah ah ah... jangan tinggal solat tau

Posted: 16 Nov 2014 04:11 PM PST

bERANIKAN hATI

Posted: 17 Nov 2014 03:37 PM PST

bERANIKAN hATI


MANA HILANGNYA 30 RIBU BANGLA DI CAMERON HIGHLANDS ?

Posted: 16 Nov 2014 09:54 PM PST

Gambar hiasan


Terdahulu, Utusan Malaysia @ Utusan Meloya melaporkan Cameron Highlands 'ditawan' dengan kehadiran 30,000 (Tiga Puluh Ribu) Bangla. Semua pihak jadi ribut dan kelam kabut dengan kenyataan berkenaan.

Tentu sekali Zahid Hamidi mengetap bibir apabila ada kenyataan yang secara tidak langsung mempertikaikan kewibawaannya. Berikutan itu beberapa operasi dijalankan bagi memburu PATI hingga 'ke lubang cacing'.

Menteri-menteri yang berjawatan dalam UMNO tentu kelam kabut kerana tidak lama lagi kewibawaan mereka akan dipersoalkan atau 'disindir' dalam PAU nanti. 

Begitulah baiknya apabila Utusan dan Awang Selamat seekali menjolok 'sarang' tebuan, lebah atau kelulut. Semua serangga-serangga itu akan berterbangan, jika tidak menyengatpun akan berkeliaran disekeliling sarang.

Cuma kita nak tanya, selepas operasi 'memburu' dijalankan, mana dia 30,000 Bangla atau PATI sebagaimana tuduhan Utusan? Mampukah beribu-ribu PATI itu menyelinap didalam hutan atau dilain-lain tempat? Jika mereka masih bebas bersembunyi, salah siapakah pula kali ini? Apa asas kepada bilangan seperti tiduhan Utusan itu?

Atau, kita hanya 'seriau' kepada berita yang tidak pasti kesahihannya serta melompat dan melatah?


Sahibul hikayat maka hujan pun mulalah turun mencurah-curah. Adapun paras air-air sungai pun pastilah akan naik dan segala kawasan-kawasan tanah pamah akan ditengglami air juga akhirnya. 

Adapun segalanya itu adalah kuasa dan kehendak Allah jugalah adanya dan tiada jugalah sesiapa dapat menahannya melainkan elok dijadikan ikhtibar semata-mata. Jika takut dilambung ombak, jangan berumah ditepi pantai.. jika tak hendak dihanyyutkan banjir lumpur, jangan berumah ditepi sungai diperbukitan.





Comments:

There are 0 ulasan for Barisan Nasional

Catat Ulasan