Isnin, 29 September 2014

BLOG - BLOG PARTI PKR

BLOG - BLOG PARTI PKR


Suara Sri Andalas

Posted: 28 Sep 2014 11:21 PM PDT

Suara Sri Andalas


Xavier Sokong Siasat Semula Perjanjian yang Khalid Luluskan

Posted: 28 Sep 2014 03:00 AM PDT

SHAH ALAM: Segala perjanjian yang diluluskan Tan Sri Khalid Ibrahim semasa menjadi Menteri Besar Selangor khususnya dalam tempoh peralihan kuasa harus disiasat semula dan didedahkan kepada umum, kata ADUN Seri Andalas, Dr Xavier Jayakumar.

Ini kerana semua perjanjian itu ditandatangani tanpa merujuk parti.

"Saya difahamkan bahawa kita akan tengok beberapa kontrak yang telah ditandatangani sebab yang ramai yang risau perjanjian itu dibuat tanpa rujukan parti.

"Jadi kita akan tengok macam mana keadaannya dahulu, dan untuk kita buat satu semak dahulu adakah perjanjian itu bawa keuntungan kepada rakyat negeri Selangor atau sebaliknya dan kalau perlu kita buat pendedahan itu kepada umum," jelasnya ketika dihubungi Antarapos.



Semalam, Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata pentadbiran Selangor di bawah menteri besar yang baharu Mohamed Azmin Ali dijangka mengkaji semula dan mendedahkan "kelulusan besar dan kontrak" yang dilakukan di bawah pentadbiran sebelumnya.

Ia termasuklah perjanjian air dengan kerajaan persekutuan yang melibatkan operasi rawatan dan pengedaran dalam industri bernilai RM30 bilion, pembinaan loji rawatan air Langat 2 RM3.6 juta dan projek Lebuhraya Kinrara-Damansara (Kidex).

Azmin sebelum ini berikrar tidak akan menjadi menteri besar 'kawalan jauh' seperti yang ditohmah beberapa pihak.

Xavier berkata segala kekalutan ini timbul apabila Khalid yang juga ADUN Pelabuhan Klang bertindak meluluskan beberapa perkara ketika beliau menjadi menteri besar peralihan.

Khalid sebelum ini dititahkan menjadi Menteri Besar Selangor sehingga Sultan Selangor memilih pengganti beliau.

Khalid sebelum itu dipecat PKR dan menjadi menteri besar bebas.

"Masalahnya ini semua ditandatangani dalam dua bulan bila di mana Tan Sri Khalid pada waktu itu dalam kemelut  meletakkan jawatan dan juga menjadi 'caretaker goverment' (kerajaan sementara) di Selangor.

"Soalan rakyat adalah kenapa bila jadi 'caretaker government' dia tandatangani beberapa kontrak yang penting dengan hanya empat exco sahaja pada waktu itu," katanya.

Khalid dalam reaksi balasnya mencabar Anwar dan PKR membuat laporan pada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).


Sumber: AntaraPos

Kelas Membuat Kek dan Biskut Ketujuh DUN Seri Andalas

Posted: 28 Sep 2014 12:00 AM PDT

Klang, 28 September 2014 - Pada hari ini kelas membuat kek dan biskut telah diadakan di Bilik Gerakan DUN Seri Andalas pada jam 9 pagi hingga 2 petang.

Kelas dihadiri seramai 21 peserta wanita dan pada kali ini, peserta-peserta diajar membuat 4 jenis biskut iaitu biskut Pretzel, biskut cashew, biskut Choco Butter, biskut Rainbow Almond Suji dan 1 jenis kek iaitu kek Butter Cheese.

Diakhir kelas, para peserta telah menerima sijil penyertaan. Kesemua kutipan yuran untuk kelas ini disalurkan kepada dana Pusat Wanita Berdaya DUN Seri Andalas untuk membantu membangunkan kemahiran menjana pendapatan bagi ibu-ibu tunggal dan wanita di DUN Seri Andalas.

Kelas membuat kek dan biskut ini dikelolakan oleh Puan Sangetha Jayakumar dan bagi yang berminat untuk menyertainya pada masa akan datang, boleh hubungi Puan Sri Mahalekshumy di talian 03-51610400.
















Senaman Pagi Bersama 70 Warga Emas

Posted: 25 Sep 2014 07:00 PM PDT

Sekitar program senaman pagi bersama penduduk Taman Sentosa, Klang pada 26 September 2014 - Hampir 70 warga emas menyertai aktiviti senaman disusuli dengan sarapan bersama-sama. Bertempat di gelanggang bola keranjang Jalan Yusuf Shahbuddin 9.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan