Barisan Nasional

Dicatat oleh Unknown | | Posted On Ahad, 14 September 2014 at 1:04 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


Tugu Bangsa Tembok Negara

Posted: 14 Sep 2014 07:44 AM PDT

Tugu Bangsa Tembok Negara


UPSR - Batal hasrat bercuti

Posted: 13 Sep 2014 09:33 PM PDT

Puchong, 14 Sept : "Sepatutnya, cuti sekolah seminggu bermula hari ini (semalam), ayah dan ibu bercadang untuk membawa kami lapan beradik bercuti sambil memancing di Perak sebelum pulang ke kampung nenek di Klang, tetapi segala-galanya musnah "Semua gara-gara kertas soalan peperiksaan dua mata pelajaran bocor membuatkan saya terpaksa memanfaatkan cuti sekolah untuk mengulang kaji pelajaran bagi menduduki semula kertas soalan Sains dan Bahasa Inggeris pada 30 September ini."

Begitu kata calon peperiksaan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR), Sekolah Kebangsaan (SK) Seksyen 1 Bandar Kinrara, Nurzulaikha Azlan yang kecewa apabila hasratnya bercuti bersama keluarga terbantut pada musim cuti persekolahan kali ini. 

Anak ketiga daripada lapan beradik itu berkata, kekecewaannya berganda apabila kertas soalan Bahasa Inggeris yang sudah siap dijawab pada hari peperiksaan Khamis lalu juga disahkan batal dan perlu diduduki semula 30 September ini bersama-sama subjek Sains yang awal dikesan bocor. 

"Saya langsung tidak tahu mengenai kertas soalan yang bocor dan gembira kerana soalan UPSR kali ini lebih senang berbanding soalan percubaan kedua yang diambil sebelum ini.


"Tapi bila berlaku kejadian seperti ini, saya rasa tidak bersemangat untuk mengulang kaji kerana sepatutnya pada masa ini saya bercuti setelah penat membuat latihan," katanya kepada Harian Metro ketika ditemui di rumah keluarganya di Bandar Kinrara, semalam. - myMetro

UPSR BOCOR - Siti Naziatul Iffah tetap ke Makkah

Posted: 13 Sep 2014 09:09 AM PDT

Georgetown, 13 Sept : "Saya tidak jangka perkara ini akan berlaku. Malah, tarikh menunaikan haji sudah ditetapkan pada semalam.

"jika mengikut jadual asal peperiksaan, sudah tentu saya boleh menunaikan rukun Islam kelima itu dengan tenang." 

Demikian kata murid Sekolah Kebangsaan (SK) Siong, Baling, Kedah, Siti Naziatul Iffah Yaakub, 12, yang tetap meneruskan hasrat menjadi tetamu Allah walaupun murid tahun enam seluruh negara kini kegelisahan kerana terpaksa mengulangi semula peperiksaan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) berikutan kebocoran soalan. 

Jemaah haji termuda itu berkata, walaupun teruja untuk menunaikan haji bersama ibu dan bapanya dia tetap resah tidak dapat menduduki peperiksaan ulangan bagi kertas Bahasa Inggeris dan Science, 30 September ini.


"Sebelum ini, saya sudah buat persiapan rapi. Tapi, tidak menjangka masalah ini akan timbul dan semua murid perlu mengulang semula dua itu.


"Sebagai persediaan ke Tanah Suci saya terpaksa membahagikan masa antara mengulang kaji pelajaran dan mengikuti kursus haji bersama ibu dan ayah," katanya. 

Dia yang juga anak tunggal dalam keluarga berkata, sebelum ini pernah menjejakkan kaki ke tanah suci ketika mengerjakan ibadah umrah bersama ibu dan ayahnya. 

Sementara itu, ibunya, Rabiah Harun, 57, berkata, dia dan suami tidak mempunyai pilihan selain membawa bersama Siti Naziatul Iffah ke tanah suci walaupun tahu anaknya perlu menduduki semula peperiksaan UPSR. 

Sebelum ini dia juga sudah berbincang mengenai perkara itu bersama guru besar sekolah anaknya, untuk mencari penyelesaian berhubung masalah dihadapi mereka. 

"Diharapkan akan ada penyelesaian terbaik bagi masalah ini selepas kami pulang dari tanah suci kerana saya dan suami risau dengan nasib Siti Naziatul Iffah. Sebelum ini, dia mendapat keputusan agak cemerlang pada peperiksaan percubaan. 

"Siti Naziatul Iffah memperoleh 4A1B. Tapi, apa juga keputusan selepas ini harap ia membawa kebaikan kepada anak saya dan yakin kepada ketentuan Allah," katanya. - myMetro 

bumiyang

Posted: 14 Sep 2014 03:37 AM PDT

bumiyang


Ustaz Tiada Pengaruh Dalam UMNO , Tok Guru Hilang Taring Dalam PAS???

Posted: 13 Sep 2014 06:37 AM PDT

Pejuang Islam??? Wajah Sebenar Anwar Semakin Jelas Kelihatan???

Posted: 13 Sep 2014 05:30 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 14 Sep 2014 03:12 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Apa pandangan ahli-ahli politik tentang kebocoran kertas UPSR?

Posted: 13 Sep 2014 09:44 PM PDT


Kebocoran kertas soalan UPSR kertas Sains dan Bahasa Inggeris betul-betul menimbulkan kemarahan ibu bapa.

Ini bukan kali pertama kebocoran sedemikian berlaku. Ketika Dato Seri Anwar Ibrahim memegang jawatan Menteri Pelajaran, kertas bahasa Melayu ada bocor.

Wartawan.bertanya dengan pelbagai ahli-ahli.politik.

1. Najib: Perlu ada transformasi budaya dan etika pengambilan peperiksaan. Malaysia berdukacita dgn kebocoran ini.


2. Muhyiddin: Kita akan siasat sehabis2nya tentang kebocoran ini dan tindakan tegas akan diambil kepada yg berkenaan.

3. Nik Aziz: Ambo dah lama tau UPSR bocor. Biaso la. Soale malaikat munkar nakir pun dah lama bocor, bakpo nak heran? 

4. Hadi Awang: Kerajaan tak ambil iktibar dari kebocoran Whatsapp AJK Pas Pusat. 

5. Mat Sabu: Di Iran, tidak ada berlaku kebocoran peperiksaan seperti ini. 

6. Ibrahim Ali: Kebocoran takkan berlaku kalau kaum Cina yang kaya tak merasuah kakitangan awam Melayu. 

7. Guan Eng: Ini kebocoran yang langsung tidak boleh diterima. Dulu Bung Mokhtar sebut BOCOR di parlimen dan ia kenyataan yg sangat sexist pada kaum wanita! 

8. Bung Mokhtar: Sudah2 lah Guan Eng....itu cerita lama....gua sudah mintak maaf pun. Ini soal bocor exam, bukan bocor pad la bodoh....

9. Kit Siang: Ini bocor UPSR sangat susahkan rakyat! Kerajaan sangat korup dan gila kuasa! Pecat Pengarah SPR segera kerana kebocoran USPR ini! 

10. Pengerusi SPR: UPSR la ngok. Bukan SPR. 

11. Mahfuz: UPSR tu apa? kuih raya ka? 

12. Dr Maza: Kebocoran ini adalah salah Ulama Muda Umno yang Madkhalist. 

13. Rafizi : Ini bukti korupsi UMNO dan barisan kabinetnya. Strategi UMNO utk alihkan perhatian rakyat dari kes rayuan liwat DS Anwar Ibrahim. 

14. Tian Chua: ini semua sandiwara UMNO.

15. Khalid Ibrahim: Ini (kebocoran UPSR) sebenarnya adalah strategi koncu2 anwar utk alihkan perhatian rakyat dari kegagalan Langkah Kajang. (Hehehe....aku masih memerintah). 

16. Wan Jijah: Saya tiada komen, abang anwar tak suruh saya komen apa2 lagi. Soalan lain.... (Sambil kipas laju). 

17. Nurul Izzah: Papa dulu kena tangkap sebab kondom dia bocor. 

18. Anwar: Pakatan Rrrrrrrrrakyat komited utk menolak kebocoran soalan peperiksaan ini. Ini semua salah Najib dan Rrrrrosmah. Kita beriltizam utk siasat habis2an. Saya cabar Najib berdebat dengan saya tentang isu ini.

Wow! Kertas.periksa pun ada orang nak jual

Aspirasi Bangsa

Posted: 14 Sep 2014 01:27 AM PDT

Aspirasi Bangsa


Ceramah Hj Hadi tidak mendapat sambutan di Simpangan #PrkPengkalanKubor

Posted: 14 Sep 2014 12:17 AM PDT

Jadi calon boleh takkan bayar sama tak boleh!!

Posted: 13 Sep 2014 07:06 AM PDT

Cara Wan Azizah persenda calon PAS Pengkalan Kubor

Posted: 13 Sep 2014 04:26 AM PDT

Taipingmali (tm)

Posted: 14 Sep 2014 01:13 AM PDT

Taipingmali (tm)


Proton PCC/Iriz mempersonakan

Posted: 13 Sep 2014 08:15 PM PDT






Pagi ini Pengerusi Proton Yang Berbahgia Tun Dr Mahathir Mohamad telah memandu uji sendiri sebuah kereta keluaran terbaru Proton yang akan dilancarkan kira-kira 10 hari dari sekarang.

Model yang dikenali sebagai Iriz merupakan kereta kompak yang menyerupai Perodua Myvi dan Honda Brio namun Iriz lebih besar dan lebih luas berbanding model dalam segmennya.

Iriz didatangkan dengan dua versi engine 1300 cc dan 1600cc. Harga bermula dengan dibawah RM 43 ribu dan ke varian termahal di bawah RM 63 ribu dan menjadi persaing hebat bukan saja Honda Jazz, Hyundai i10 dan model lain.

Mempunyai sistem penghidup tekan butang, sensor hujan dan sensor gelap membolehkan lampu menyala dan tutup dengan sendiri, model ini dilengkapi dengan 6 beg udara, lampu LED dan pelbagai alatan atau aksesori yang memikat hati peminat kereta.

Tunggu kemunculannya.

Kematian TBH: Tolong tengok-tengok lah. Menggelupor lah mereka selepas kematian TBH disahkan bukan terjun sendiri

Posted: 13 Sep 2014 05:21 PM PDT

MONDAY, AUGUST 10, 2009

Bribery cheque for DAP Serdang Aman

Last Wednesday this website cannot be accessed and was facing some technical problem. A group of people had flagged this blog as a spam site hoping to stop us from publishing the truth behind Teoh Beng Hock's death. We had to adress the problem with Blogspot and it was resume few days ago.

This site is exposing corruption and possible murder inside a political party in Malaysia. That is why the party members and supporters are reporting this site as spam site. We are actually exposing corruption and possible murder inside DAP.

This news came out in The Star on Friday August 7, 2009 below:

------------------------------------------------------------------

Two held over commission payments to Pakatan party

By LOURDES CHARLES

KUALA LUMPUR: Two men listed as shareholders of a company which was awarded contracts by the Selangor Pakatan Rakyat government have been detained by the Malaysian Anti-Corruption Commission.

Their company is alleged to have been used as a front to pay commissions to a Pakatan component party.

The two — a 22-year-old factory worker and a 50-year-old businessman — are said to have handed over to the MACC certain documents allegedly showing money banked into the component party's account.

Sources said the MACC had identified the contractor who used the two men's company to bid for contracts and in return he would pay them 10% of the total value of the contract for the use of their licence.

The contractor would then instruct the two men to bank in a certain amount into the account of the Pakatan component party.

The sources also said the MACC's investigations into alleged abuse of funds by several state assemblymen had gone one step further when their initial probe revealed that another contractor was awarded more than 230 projects in a certain district.

They said the whereabouts of the contractor, who is said to be linked to a state assemblyman, could not be traced and efforts to reach him at his house, office and places where he frequented proved futile.

The MACC wanted to find out how only one contractor was awarded the contracts, said to be worth about RM500,000.

The MACC started investigating several state assemblymen in Selangor last month following allegations of abuse of development funds.

It is learnt that the MACC had visited at least four assemblymen and inquiries are being made on several others.

------------------------------------------------------------------

When that story came out, only do we understand some information and cheque in our safekeeping. This information and bank cheques is involving Lee Wye Wing of WSK Services.

The four cheques is paid for DAP Serdang Aman by Sharideen Enterprise and Sharenna Enterprise.

Sharideen Enterprise is a company set up on 7 July 2008 under the name of Muhammad Liwauddin b Zainal Abidin (No. KP 8704-23-5650-97). Muhammad Liwauddin is a factory worker. While, Sharenna Enterprise is company that started operation on 17 Oct 2008 and is registered under Mohd Jali. b Abdullah (IC No 5912-24-1064-51).

Lee approach them to register a company and promise to secure projects for them. They are offered 10% of contracts, the balance is to be paid to Lee. He will handle the projects and some projects are fictitous. The company must pay a certain amount to DAP Serdang Aman.

The paperwork is handled by Lee and payment approval is by Ean Yong and/or Ronnie Liu. It is the same like how Teoh Beng Hock and Ean Yong process the fake invoice and the fake project paperwork and the money is paid by Selangor State.

The copy of the cheques and bank-in slips are below:






When Teoh was found dead, Lee Wye Wing was reported missing and had left for China. He appeared later.

We wonder who the missing contractor with 230 projects. Could it be Wong Chun How? If that so, it mean he got another 146 projects to the 84 projects given in Sg Pelek constituency.

MONDAY, AUGUST 3, 2009

DAP use wang rakyat Selangor to pay Sin Chew Media

The DAP has also used wang rakyat Selangor to pay to Sin Chew Media Corporation Bhd owner of Sin Chew Jit Poh newspaper. In just two months September 08 and December 08 there are two times payments made to Sin Chew. From the funds of one ADUN only.


There is no money paid to other Pakatan newspaper. Other ADUN also made contribution using wang rakyat to Sin Chew media corporation.

Why must wang rakyat Selangor be used to pay for Sin Chew newspaper karnival and program lawatan? This is just to influence the Sin Chew media berhad to write friendly news about DAP and don't point out any wrong doing. This is not freedom of the Press.

This is two times corruption. First taking wang rakyat. And then using wang rakyat to corrupt the Sin Chew newspaper.

FRIDAY, JULY 31, 2009

Lim Kit Siang: Ronnie Liu no more candidate for GE13

Our sources say Lim Kit Siang told some DAP people that Ronnie Liu will not be a candidate for DAP in the next general election. The evidence of corruption and underworld connection involving Ronnie Liu is too strong. Until today the DAP has not answered YB Wee Choo Keong's accusation that Ronnie Liu and Theresa Kok are involved with underworld figures.

Yesterday Ronnie Liu also make a statement to Malaysiakini. In this statement Ronnie makes a big mistake. He confess that the information exposed by T4TBH Blog is true. This is what Ronnie Liu say:

"Liu: I'm under seven-front attack

Malaysiakini Jul 30, 09 11:12am

Selangor state executive councillor Ronnie Liu claims he is facing a seven-front assault from within and without the DAP because he is considered too outspoken.

He alleged in Tuesday's Chinese press that those involved come from the ranks of the police, the Malaysian Anti-Corruption Commission, the Barisan Nasional as well as former Selangor Menteri Besar Mohd Khir Toyo, aside from some within the three-party Pakatan Rakyat."

At the end the Malaysia kini report say:

"He suspects that this blog, which accused him and another exco member Ean Yong Hian Wah of abusing their constituency allocations, may be the doing of the MACC, since they are the ones who possess such information."

What information Ronnie? You say this blog gives false information. Now you say the MACC is leaking such information since "they are the ones who possess such information".

Those words have slipped out of your mouth. It means you are afraid now that someone like MACC may possess such information and are leaking it. This means Ronnie Liu agree the information is correct and not false.

The documents in this blog are hard and soft copies given by Teoh to us. It now means that the information here is true. It is not false information.

THURSDAY, JULY 30, 2009

Suspect Lee Wye Wing's WSK Services recepient of ADUN allocation

Suspected murderur, Lee Wye Wing is crony for Ronnie Liu. His company WSK Services is recepients under State Assemblyman allocation. See in documents (no. 3 & 4 for October 2008 and no. 3 for December 2008) below:

Also see earlier posting here.

WEDNESDAY, JULY 29, 2009

Beng Hock's suspected murderers identified

Today the Inquest in Shah Alam heard from lawyer Tan Hock Chuan that Police have 102 DNA samples from MACC officers, Police officers and others involved from investigating into the Teoh Beng Hock death. Tan told the Court that different people's DNA was found on Teoh Beng Hock's belt and jacket.

On his jacket there was DNA from two people, one of which is Teoh himself and the other is from an unknown male. On Teoh's belt, Police found DNA from three people, only one is from Teoh. This means two other people touched Teoh's belt also.

Police have asked for DNA sample from Tan Boon Hwa and Lee Wye Wing. Both these people have refused to give their DNA sample.


Kajang councillor Tan Boon Hwa is a contractor and DAP member who is close to Ronnie Liu. Lee Wye Wing is a technician with WSK Services. WSK Services is a crony company of Ronnie Liu which has been given many contracts by Ronnie Liu. The company name WSK Services has already been spoken about in our earlier posting, this company name was found in Teoh Beng Hock's computer disk dan copies of documents. It is one of many companies run by the Chinese underworld which has links to Ronnie Liu.

The MACC and Police officers have given their DNA samples to Forensic but Tan Boon Wah and Lee Wye Wing have refused. Both Tan and Lee have been advised by Gobind Singh Deo and Karpal Singh not to give their DNA sample to the Police.

This means that Tan Boon Hwa and Lee Wye Wing are the suspected murderers of Teoh Beng Hock. And Karpal Singh and Gobind Singh Deo are helping them cover up the murder. Lim Kit Siang is also helping to cover up the murder and blame it on MACC.

The DNA of strange people found on Teoh's belt and the back of his jacket shows that Teoh was pulled up by his jacket and trousers / belt and pushed out the window.

This means that Tan Boon Hwa and Lee Wye Wing grabbed Teoh by his jacket and trousers/belt and threw him out the window.

The Police must arrest Tan Boon Hwa and Lee Wye Wing for the murder of Teoh Beng Hock. Ronnie Liu and the DAP is also involved in the death of Teoh Beng Hock. This is a case of Chinese underworld society killing Chinese.

TUESDAY, JULY 28, 2009

Ean Yong making own invoices for claim to State govt

Wong Chun How has said that many of the projects listed are not existing. This means Ean Yong have simply used Wong's name for claiming money without even telling him. There are so many projects that even Wong don't know from where it comes. That is why Wong said some of the projects are false. Wong is correct. Even Wong has been played out.

Then there is the case where Ean Yong Hian Wah just asked Teoh Beng Hock to make the invoices. This is illegal. Working with the contractors who want the job, Ean Yong just asked Teoh to make invoices with agreed amounts. So Teoh make the invoice, Ean Yong approve the project and the money is paid. Sometimes the project is not existent (like Wong has said) or just a portion is finished.

Here are four invoices manufactured by Teoh Beng Hock for Ean Yong Hian Wah:

1. MKMN Enterprise (Projek memasang tiang besi untuk pagar di Taman Serdang) for RM11,940.00
2. Syarikat Aris (Membina lantai konkrit untuk tempat tong sampah Kampung Air Panas, Kerling) for RM9,095.00
3. Fizami Construction (pagar dan longkang Pasar Rasa) for RM12,190.00
4. MA Bina Melor Enterprise (pagar di Taman Serdang Perdana) for RM19,513.00





Note that these invoices don't have signature. This is because they are from Teoh's computer disk. This is illegal. Why does Teoh have unsigned invoices stored in his computer memory? There are names and telephone numbers provided, in this case bumi contractors. For sure handphone sudah mati, cannot be located or address do not exist.

Please note that two contracts are given for 'projek memasang tiang besi untuk pagar di Taman Serdang' - one to MKMN Ent. ($11,940) and another one to MA Bina Melor Ent. ($19,513). Two different projects or just two different invoices but for the same Taman? Just make the invoice to siphon out the money.

Why keep the invoice inside Teoh's computer? Very strange.

9,990 Ronnie Liu's feng shui number

We continuing with how Ronnie Liu steal the rakyat money from Selangor govt and put it into private acount for DAP benefits.

The election was March 08. From July 08 the Pakatan govt already in charge of the Selangor govt fully. So from July 08 Ronnie Liu start giving many of the contracts to his cronies. The money come back to DAP.

DAP steal money from the rakyat but never share with Pas and PKR. So DAP get all the money but Pas and PKR carry all the risk also, because if this corruption exposed in the public, PKR and Pas will suffer also.

From July 2008 Ronnie Liu give out 83 contracts for more than $200,000 to one crony Wong Chun How in Sungai Pelek only - just one kawasan. Sungei Pelek is BN seat in Selangor but just like UMNO, the Pakatan never give any money to the BN ADUN in Sungei Pelek. They pass the money only for Pakatan cronies through Ronnie Liu. Ronnie Liu is ADUN for Pandamaran but he also is in charge of Sg Pelek (which is BN ADUN).

Ronnie Liu has admitted that Wong Chun How works for him. But Ronnie Liu's explaination that Wong deals with the Pejabat Daerah in Sungai Pelek to ensure the allocations for the rakyat go to the people is lying. Eg in Bil 162, there is payment $1000 for cenderahati for JKKK visitors from Seberang Perai, Penang on 8.11.08. Also in Bil 166 there is $2000 spent on pertandingan karaoke. Ronnie Liu is now saying the Sungei Pelek Pejabat Daerah use rakyat money to buy cenderahati for visitors and for pertandingan karaoke. Can the Pejabat Daerah confirm?

The money does not go for the rakyat. The DAP steal the money. They pretend only to spend the money for silly small projects. Sometimes they just dont care and simply put a figure just to steal the money out. One example figure is $9.990. This is Ronnie Liu feng shui lucky number. Here is a list of projects that cost exactly RM9,990. One of the Ronnie Liu crony company is Oligon Solution Enterprise. The document is also scanned:


These are some of the projects which are used to steal the money. All fake projects given to crony to steal money. Tebang pokok in Bandar Damai Perdana is $9,990. Dialog sama penduduk in Balakong also $9,990. Gotong Royong in Taman Tun Perak also $9,990. How come exactly the same figure for tebang pokok, gotong royong or dialog?

And why so many times give just to the same company Oligon Solution Enterprise or AOL Management Consultancy. These are all crony companis. What happened to Open Tender for all contract? The Menteri Besar Khalid Ibrahim said Selangor state govt will open tender for all contracts. So how come Oligon Solution Enterprise get so many contracts?

We already explained how Ronnie Liu and DAP have formula with crony company to share all the rakyat money they steal. Please refer the earlier stories. First 10% goes to the DAP ADUN there. Then DAP headoffice also gets a big portion.

DAP is stealing the rakyat's money. Under Pakatan there is not enough money from the BN federal govt to Selangor state govt. Selangor state govt need all the money for development of Selangor. But the DAP is stealing this little money so how to develop Selangor? And they dont share with Pas or PKR who dont know the DAP is stealing the money.

SUNDAY, JULY 26, 2009

Example of Breakdown in Contracts/Projects for Community Programs

The example of breakdown for all parties concerned mentioned herewas found in copies of scribblings below:





The Companies involved in this example is WSK Enterprise/Services and Hong Chae Enterprise.

FRIDAY, JULY 24, 2009

Selected documents containing list of projects for Sg Pelek constituency

Documents containing 83 projects (item 89 to 172) in Sg Pelek constituency given to one Wong Chuan Chow. The constituency is under the purview of Ronnie Liu.















The DAP's corruption modus operandi in Selangor

Teoh Beng Hock is dead. Let not his death be forgotten and for nothing. The reason why Teoh died is because of the massive scale of corruption by the DAP since they took over the running of the Selangor state government in March 2008.

For the first time we have documents evidence, names, cheque nos, vouchers and projects which the MACC, the Police, the Royal Commission of Inquiry, the Magistrate Court Inquest, the NGOs, the DAP itself and any member of the public can verify themselves.

The DAP (not the PAS or PKR) has been stealing the rakyat's money in Selangor. They have been doing this without the knowledge of the other Pakatan partners like PKR and PAS. They have cheated not only the rakyat but also their own Pakatan partners from enjoying some of the stolen money.

This is actually not corruption. Corruption means you get money illegally from someone else. In the UMNO style, someone gets a project. Then they pay through a runner 10% or 20%, usually in cash inside a bag. Very simple and also quite smart.

But the DAP are quite stupid. They set up their own dummy companies, create fake invoice, fake projects and then take the money out. This is stealing, not corruption. But because they abuse their power it is also involving corruption. In the process they leave behind a very long trail of documents and evidence.

The late Teoh Beng Hock was involved in this scandal also but he was forced by Ean Yong and Ronnie Liu. He did not really like what was happening. To protect himself, Teoh made copies of all the false documents and dummy companies that was set up by the DAP. Teoh left behind a hard disk with someone which contains a stack of information detailing the corruption by the DAP in Selangor.

They followed a simple but silly method. Each Kawasan DUN (like Kajang, Teratai, Balakong) is given RM500,000 funds which the Pakatan ADUN can spend on projects. The DAP has been stealing this money - a little at a time. Few thousand ringgit at a time. But there are more than 300 small projects - Teoh gave us a long list.

The Selangor govt has said that they will tender every single project. This is their lying. In the list provided by Teoh, some people and some companies sapu many of the projects.

Among the biggest players are WONG CHUAN HOW (in the Kawasan DUN Sungai Pelek) under YB Ronnie Liu who was given 84 projects totalling over RM200,000 (Tarian Cina Persatuan Bahasa, Perayaan Persatuan Buddha Huan Chian Chuen, Kejohanan Bola Keranjang). Other names include Perniagaan Seri Makmur, Era Terbilang Enterprise, Era Gemilang Enterprise and many more. Teoh gave a full list. We have scanned some of the documents (from about 100 pages of documents)

How can one person get 84 different contracts?

The amounts are small but the method they use is very big. This is just in one year. Imagine if the DAP take over the federal govt? Here are some examples how DAP do it. The names and the projects are all real.

1. Rombongan Lawatan Penduduk 21/10/2008

WSK Enterprise paid RM1,800 by Selangor state govt using rakyat money as the contractor / coordinator. The money is paid out as follows:

Invoiced by WSK Services: RM1,800
Less 10% for DAP ADUN: 180
Net: RM1,620
Pay for 'Books': RM600 (this RM600 goes to DAP Malaysia)
Net: RM1,020
For Invoices / Stationery: 50
Balance RM 970 paid to Lee Sau Lan Public Bank cheque 254059 - cheque not clear)
2. WSK Services

Invoiced amount: RM3,455.00
Less 10% DAP ADUN: RM345.00
Invoices: RM 50.00
To Lee Sau Lan: RM3,059.00
3. Hong Chae Enterprise

Invoiced amount: RM 10,000.00
Less 5% DAP ADUN: RM500.00
Net: RM9,500.00
Cheque paid (no name given) 5,000.00
Net: RM4,500.00
DAP Serdang Aman: RM3,000.00
To DAP Fund: RM1,500.00
4. WSK Services

Invoiced amount: RM 1,665.00
Less 10% DAP ADUN: RM166.50
Net: RM1,498.50
DAP Serdang Aman: RM379.15
To Hong Chae Enterprise: RM1,119.35
Pay to Teoh Beng Hock: RM112.00
Pay to DAP Fund: RM1,007.35
5. WSK Services

Invoice amount: RM4,200.00
Less 10% DAP: RM420.00
Net: RM3,780.00
DAP Serdang Aman: RM3,754.76
For Tahun 2008 (ADUN Sg Pelek) projects under YB Ronnie Liu list there are 172 projects.

Of this number, Items No. 89 to 172 (83 projects in Sg Pelek) have been awarded to Wong Chuan Chow worth RM216,950 in just one year. The list of projects given to Wong Chuan Chow have been scanned here*.

* The documents will be scanned and posted in next posting.

Isu dan masalah peniaga tanpa persatuan di Ipoh

Posted: 13 Sep 2014 06:40 AM PDT

Perak Rancang Wujud Litar Khas Untuk Aktiviti Aeromodelling, Kereta Drift

Posted: 13 Sep 2014 06:33 AM PDT

Belantan

Posted: 13 Sep 2014 11:20 PM PDT

Belantan


Mohon maaf sekadar 'wayang'?

Posted: 13 Sep 2014 07:50 AM PDT


Pemimpin DAP harus mengawal ahli mereka daripada terus menyerang institusi beraja selepas parti itu membuat permohonan maaf kepada Sultan Sharafuddin Idris Shah yang menzahirkan rasa dukacita dengan tindakan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP yang ingkar dengan titah baginda.

Naib Presiden Parti Cinta Malaysia (PCM), Datuk Huan Cheng Guan berkata, walaupun Lim Guan Eng selaku 'Setiausaha Agung' DAP membuat permohonan maaf kepada Sultan Selangor, ahli-ahli parti itu dilihat berterusan mempertikaikan peranan yang dimainkan baginda dalam menyelesaikan isu Menteri Besar Selangor.

"Ini menunjukkan DAP tidak ikhlas. Kalau kita lihat status Ahli Parlimen DAP Taiping, Ngar Kor Ming melalui Facebooknya, dia masih mempertikaikan perkara itu. Jadi, di mana keikhlasan mereka?" katanya di sini hari ini.

Cheng Guan mengulas tindakan ahli dan penyokong DAP yang masih membangkitkan perkara itu termasuk oleh pembantu peribadi Guan Eng, Kief Wong hari ini.

Menerusi laman sosial Facebooknya, Kief Wong memuat naik status berbunyi: The constitutional king unconstitutionally playing politic. The collapse (Raja berperlembagaan bermain politik tanpa berperlembagaan. Satu keruntuhan.)


Semalam Guan Eng memohon ampun kepada Sultan Sharafuddin yang berdukacita dengan tindakan PKR dan DAP yang ingkar dengan titah baginda pada 27 Ogos lalu supaya mengemukakan lebih daripada dua nama calon daripada parti masing-masing untuk dipertimbangkan sebagai Menteri Besar Selangor yang baharu.

Mengulas lanjut, Cheng Guan berkata, keadaan itu jelas menunjukkan DAP gagal mengawal ahlinya supaya menghormati institusi beraja di negara ini.

"Janganlah bersikap depan cakap lain tetapi di belakang cakap lain kerana ahli mereka masih membuat tuduhan melulu," katanya.

Sementara itu, bekas Ketua Wanita PKR negeri, Aminah Abdullah turut menyelar tindakan Keif Wong dan menyifatkannya sebagai biadab serta tidak menghormati institusi beraja di negara ini.

"Saya ingin bertanya, adakah permohonan maaf sebelum ini hanya sekadar wayang semata-mata untuk mengaburi mata rakyat kononnya DAP menghormati sistem beraja di negara ini.

"Ini seperti menjadi kelaziman bagi mereka, apabila buat salah dan keluarkan kenyataan kontroversi, akan tampil memohon maaf. Sampai bila perkara seperti ini akan berterusan?" katanya.

Dalam masa sama, Aminah berkata, Guan Eng harus bertanggungjawab terhadap perbuatan pembantu peribadinya itu dan tidak bersikap lepas tangan.

Sementara itu, usaha untuk mendapatkan reaksi pembantu peribadi berkenaan tidak berhasil selepas dia gagal dihubungi.

Suara Poltik
Belantan

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 13 Sep 2014 11:20 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


PRK #PengkalanKubor : Mana slogan HUDUD dan NEGARA ISLAM?!!

Posted: 13 Sep 2014 09:00 PM PDT




Seperti yang dijangka, menjelang sahaja pilihanraya, isu Royalti dan Lebuhraya Rakyat secara tiba-tiba timbul kembali. 



Cuma kami agak hairan, seruan untuk menegakkan Hudud dan Negara Islam kali ini agak suram dan tidak kedengaran. Mungkinkah kerana calonnya bukan seorang ulama'? Atau roh Islam dalam PAS sudah hampir mati dibaham anasir PKR dan DAP?!!

MyMassa: Tertarik dengan petikan kata-kata seorang penceramah BN semalam, "...bukanlah kita hendak kata calon kita ini ulama', tapi cumanya dia lebih minat Islam lagilah daripada calon lawan..."





PRK #PengkalanKubor : Haiwan ternakan turut mendoakan kemenangan calon PAS?!!

Posted: 13 Sep 2014 04:38 PM PDT


"Sesungguhnya orang-orang munafik itu melakukan tipu daya (terhadap agama) Allah (dengan perbuatan pura-pura beriman sedang mereka kafir pada batinnya) dan Allah pula tetap membalas tipu daya mereka (dengan membiarkan mereka dalam keadaan munafik). Mereka pula apabila berdiri hendak sembahyang, mereka berdiri dengan malas. Mereka (hanya bertujuan) riak (memperlihatkan sembahyangnya) kepada manusia (supaya disangka bahawa mereka orang yang beriman) dan mereka pula tidak mengingati Allah (dengan mengerjakan sembahyang) melainkan sedikit sekali (jarang-jarang)."

surah An-Nisaa' ayat 142.
 

"maka kecelakaan besar bagi orang-orang Ahli solat; (laitu) mereka yang berkeadaan lalai daripada menyempurnakan solatnya; (Juga bagi) orang-orang yang berkeadaan riak (bangga diri dalam ibadat dan solat),"

surah al-Maa'uun ayat 4,5,6.


Gambar di atas dirakamkan ketika majlis penamaan calon PRK N.01 semalam. Solat hajat tersebut diadakan bagi mendoakan kemenangan kepada calon "Islam" yang merupakan seorang kontraktor lepasan Institut Kemahiran Mara yang bukan dari golongan ilmuan agama. Ironik bukan?!! 

Bukankah Kelantan ini digelar negeri Serambi Mekah?!! Apakah tiada lagi tempat untuk bersolat yang lebih baik dan bersih daripada padang awam?!! Atau ianya dilakukan semata-mata sebagai modal kempen politik bahawa mereka lebih 'Islam' berbanding pihak lawan?!!

Oh, ini semua sebenarnya tidak relevan langsung, kerana cukuplah sekadar mengundi parti 'Islam' tersebut, maka segala dosa akan terhapus dan tiket ke SYURGA dijamin! 

7 SEBAB KEMATIAN TBH YANG DISEMBUNYIKAN, RONNIE LIU LU NAK LARI KE MANA?

Posted: 13 Sep 2014 07:14 AM PDT

RONNIE LIU, LU NAK LARI KE MANA?
Sambungan...http://mymassa.blogspot.com/2014/09/keadilan-untuk-teoh-beng-hock-saksi.html

Orang yang terakhir bertemu Teoh Beng Hock ialah Bekas Councillor Kajang Mr. Tan di dalam tandas di Bangunan Plaza Masalam Shah Alam !

Seorang saksi mendengar Mr Tan meninggikan suara, menengking-nengking, menjerit-jerit kepada Teoh Beng Hock dalam toilet itu. 

Persoalan Pertama, Mahkamah mestilah memanggil dua saksi ini dan meminta Mr. Tan memberitahu kepada Mahkamah apakah yang ditengkingnya? Kenapa dia marah sangat kepada Teoh Beng Hock? Adakah dia bercakap mengenai Bil-Bil, Resit-Resit dan pembayaran-pembayaran?

Kepada Semua Peguam, pertanyaan kami, kenapa kamu tidak highlight pertengkaran itu? Kenapa kamu sembunyikan adegan pertengkaran itu? Adakah kamu sengaja menyembunyikan fakta kepada Mahkamah?

Kata orang putih, "So, if Teoh Beng Hock driven to suicide - Tan should be the prime suspect becouse he was last to see Teoh Beng Hock. Also it can't be regarded as death in detention becouse after SPRM's officer finished investigating TBH, he decided to stay inside the building. He don't want go out from the building. He's look very-very afraid"

Perkara Kedua, Kenapa Teoh Beng Hock takut keluar??? Kerana dia takut gangster-gangster DAP sedang menunggu di luar bangunan bukan???. CCTV patut menyerahkan gambar-gambar samseng-samseng itu kepada pihak polis dan Mahkamah!

Ketiga, kenapa Peguam-peguam tidak hightlight masalah Psikiatri Teoh Beng Hock? Panggil Majikan lama dia Syarikat Akhbar Cina tahu masalah psikiatri Teoh Beng Hock dan mereka nampaknya menyembunyikan hal ini kerana takut orang Cina marah kepada mereka!!!

Dan Keempat, kenapa Ronnie Liu kelam-kabut dan ketakutan yang amat sangat mencari telefon bimbit Teoh Beng Hock pada hari mayat Teoh Beng Hock dibawa ke mortuary? 

Kelima, kenapa peguam-peguam tidak hightlight maklumat-maklumat dalam Handphone dan Laptop Teoh Beng Hock pada masa itu?. 

Dan Keenam, kenapa girlfriend Teoh Beng Hock ketika itu tidak terikut-ikut rentak DAP buar roadshow? Sudah tentu kerana dia tahu  sesuatu! Dia tahu DAP bukannya jujur! Dia tahu DAP menipu dan menyembunyikan maklumat! 

Dan Ketujuh, sejak kematian Teoh Beng Hock hingga ke hari ini DAP telah mengumpul dana beratus ribu ringgit malah berjuta ringgit. Ada sesiapa pernah dengar atau baca dalam suratkhabar berapa jumlah dana sebenar yang telah dikumpul? Ada sesiapa pernah siasat ke mana wang itu disalurkan? Ada sesiapa boleh bentangkan? 

Kesimpulannya, DAP ialah DAP penipu dan pendusta. Tak percaya? Kamu boleh tanya bekas setiausaha sulit Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang yang telah diugut oleh samseng-samseng DAP sehingga ke hari ini!

Pepatah lama orang China menyebut, "kamu adalah pemakan tahi sehingga kamu menjadi ketua". 

Maksudnya, selagi kamu di bawah DAP selagi itu kamu salah, kamu kalah, kamu bodoh, kamu sial dan barangkali juga patut mati seperti Teoh Beng Hock kerana lebih baik kamu satu mati daripada DAP mati!". 

PRK #pengkalankubor : Jenazah, TG Harun Din & Jelmaan Iblis dan Kerajaan Perpaduan.

Posted: 13 Sep 2014 04:18 AM PDT

Jenazah.

Ada penyokong PAS menggunakan patung jenazah sebagai bahan kempen di PRK Pengkalan Kubar. MyMassa rasa tindakan mereka ini sudah lebih. Mungkin provokasi ini dilakukan oleh golongan PASMA yang memang aggresif berbanding kumpulan lain dalam PAS.



Harun Din & Jelmaan Iblis

Bila bercakap mengenai keaggresifan geng PASMA, semalam MyMassa dedahkan blogger PASMA menyerang ulama iaitu Tuan Guru Harun Din dengan menuduh beliau bukan bermimpi bertemu dengan Rasulullah SAW sebaliknya bertemu Iblis (http://mymassa.blogspot.com/2014/09/kerana-anwar-blogger-pas-tuduh-tg-harun.html). Inilah contoh bagaimana selama ini geng PASMA menggunakan pendekatan aggresif menyerang UMNO dan apa sahaja yang ada kaitan dengannya seperti Kerajaan Perpaduan.



Kerajaan Perpaduan

Jika dulu jarum-jarum halus geng PASMA yang dulu dikenali sebagai ANWARINAS dan ERDOGAN berjaya menghasut Tuan Guru Nik Aziz membenci UMNO, dek kerana krisis MB Selangor, tembelang geng PASMA kini telah pecah. Pembaca boleh lihat betapa mesranya pemimpin UMNO dan PAS boleh berborak bersama. Inilah ukhuwah yang umat Islam di negara ini perlukan, inilah perpaduan yang telah lama diimpikan oleh muslim di negara ini.



*MyMassa : Semoga PRK ini kali ini akan tunjukkan wajah-wajah munafik PASMA seperti mana yang Tuan Guru Nik Aziz pernah sebut kepada Tan Sri Khalid.



The Unspinners

Posted: 13 Sep 2014 11:08 PM PDT

The Unspinners


PAS ugut tarik tapak tanah Wat Siam?

Posted: 13 Sep 2014 08:30 PM PDT


Setelah sekian lama tidak lawat, Dato Nik Aziz melawat Wat Buddha Siam di Tumpat semalam. Turut hadhir bersama adalah Pengarah Pilihanraya PRK Pengkalan Kubor. Baca Azmy Kelana Jaya di SINI

Daerah Tumpat adalah salah satu daerah yang bersempadan dengan Siam di Kelantan dan terdapat masyarakat kaum Siam yang berwarganegara Malaysia.

Kebanyakan mereka adalah petani dan penganut Buddha. Secara tradisi, masyarakat Siam di Tumpat adalah pengundi BN.

Nik Aziz dan PAS sudah cuba bersungguh-sungguh untik memenangi hati mereka tapi masih tak berjaya.

Namun kerajaan PAS masih ada "trump card" yang boleh memaksa mereka mengundi PAS. Tanah Wat Siam di Tumpat terletak atas tanah kerajaan dan i i boleh jadi bahan ugutan PAS untuk.mendapatkan undi.

Adakah ia akan diguna untuk PRK ini yang tidak ada impak terhadap kedudukan kerajaan negeri? Mungkin tidak, desas desus mengatakan tekanan dan ugutan halus sudah pun bermula.

Kalau tidak, kenapa masyarakat Siam pula yang pertama diterpa Dr Hatta.

PAS: Politik membenci dan penyalahgunaan kanak-kanak

Posted: 13 Sep 2014 06:30 PM PDT





Anak kecik kerja takde, tapi Chegu Bard tak malu nak jadi playboy

Posted: 13 Sep 2014 11:43 AM PDT

Hadi mahukan TSKI hanya wayang menangkan Anwarinas di P Kubor?

Posted: 13 Sep 2014 04:34 AM PDT


Kain rentang bermuka Nik Aziz, Haji Hadi, dan Ahmad Yaacob masih dijaja di penamaan calun tapi Hadi tidak hadhir ke penamaan calun. Hanya van PAS Marang dan beberapa kawasan Parlimen terengganu kelihatan.



Malam ini Haji Hadi akan berceramah walaupun calun PAS dilihat sebagai runner ahli kumpulan Anwarinas. Semalam Hadi baru saja mengatakan dia mahu Tan Sri Khalid Ibrahim kembali sebagai MB.

Berikut pertikan dari Agendadaily:



Ini ekoran pendedahan terbaru Ketua AMK Nik Nazmi Nik Ahmad mengenai pertemuan beliau dengan Presiden PAS Datuk Seri Haji Hadi Awang di ibupejabat PAS di Kuala Lumpur pagi Jumaat semalam.

Siapa yang tidak terkejut dengar Hadi cakap jalan keluar pada isu ini ialah kekalkan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar.


"Dalam perbincangan itu apabila ditanya tentang pandangan Tuan Guru Haji Hadi tentang jalan keluar isu (kemelut MB) ini, beliau memberi jawapan akhirnya adalah dengan mengekalkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Tuan Guru (Haji Hadi) sendiri akan memantau kelemahan Tan Sri Khalid,' kata Nik Nazmi dalam satu kenyataan media petang Sabtu.

Beliau menyifatkan pandangan Hadi itu 'agak merisaukan'.

Baca sepenuhnya SINI.

-------------------------------

Walaupun dilihat mereka reda untuk bantu PAS di Pengkalan Kubur, adakah Anwar dan PKR akan menyelak? Ketika itu wakil DAP pun ada. 


Takut Hadi akan ulang malam ini hanya untuk menang pilihanraya tapi akhirnya mengalah untuk benarkan Wan Azizah naik jadi MB sebagai kesediaan PKR serahkkan Pengkelan Kubur. 


.

sekupangdua

Posted: 13 Sep 2014 11:08 PM PDT

sekupangdua


LAMA DAH ADA HARAM JADAH SPESIS BANG NON KAT PENDIDIKAN

Posted: 13 Sep 2014 01:16 AM PDT




Pasal soklan bocor nie mmg lama dah agak dah... Berbuihlah rakyat, bloggers dan pejuang Maya sudah dendang dan melalakan isu nie...


Rosaknya satu-satu badan atau kementerian atau jabatan semuanya bermula bila wujudnya parasit atau virus dalam jabatan, kementerian dsbgnya...


Dah la dia org nie duduk dalam jabatan dsbgnya, makan duit gaji, dapat pelbagai benda keistimewaan dalam jabatan. Bukan setakat menentang kerajaan tapi Dia org jugak yg buat benda buruk, rosakan institusi, aibkan jabatan, menyokong si peliwat tu, pecah amanah ttg kerahsiaan dan banyak lagi... Jelas lembu-lembu roket menentang malah aibkan majikan...


Lagi pun otak hijau nie secara zahirnya semua tindakan menyongsang, selagi boleh diAIBkan majikan yg tak peronah pulak tak bagi bonus, kenaikan gaji setiap tahun dan sbgnya...


Apalah nak bimbangkan setakat bocor soklan pada puak-puak parti macai merangkap barua roket macam nie, kalau ada pendedahan pun bukan hanjing roket nie yg kena sebaliknya Kerajaan yg akan dapat AIB... Kan itu juga tujuan Parti yg dikepalai si perlerwat negara punya objektif atau sasaran...


Setakat kerja bocor soklan peperiksaan nie kacang jer buat dia org... Fitnah pasal Altantuya, fitnah Datin Rosmah, jadi barua Bershit, Sokong 'Am big A, sokong lead gereja utk gereja, mainkan hudud, kafirkan umat islam yg lain, Fatwa ikut kepala bapak dia orgdan macam-macam lagi..


Tak habis buat kerja fitnah dan memesong akidah umat siap benda yg cukup jelas terang ditegah oleh Agama pun dia org boleh spin dan halalkan macam bang non balun china doll, stopa spenda dalam siri lawatan dan membalun bakal isteri, nafikan boss yg suka serta hobi ikut belakang, balun jantan comel, balun kawan dan balun bini kawan dan banyak lagi yg dia org kata fitnah dan defend gila babi serta halalkan...


Cer kita nilai pakai akai dan pertimbangan dari hati... Kekadang tak masuk akai...


Contohnya : tang jelas kita dan jugak lebai mereka dapat saksikan adengan membalun china doll atau bang stopa membalun dan memberi nafkah batin awal kat bakal bini... 


Jelas dan cukup terang... Dema kata Fitnah semua tu tetapi tang gambar yg diedit pulak gambor Najib kononnya dengan altantuya diWAJIBkan percaya... Takat gambor yg diedit nie sebagai bukti hingga ketahap najib @ Isteri  dikatakan membunuh altantuya...


Pada pemimpin kenaler bukak mata dan dengor lah keluh kesan rakyat terutama kami yg marhain berjuang di Maya tanpa minta sebarang upah ataupun tidak pernah korang nak hargai pun...


Tak susah nak tengok Haram Jadah nie... Banyak dan merata mana pun dema ada dan yg pastinya duduk ataupun memang sebagai kakitangan dalam JPN samada pegawai, cikgu, kakitangan dan sebagainya...


Merata PRK  dan terkini PRK. N01 Pengkalan Kubor nanti, memang berlambak jenis yg mengkhianati sesama rakan dan jabatan ataupun kementerian. 


Toksah terkejut dia org nie yg menjadi orang kuat parti gay nie, tengok lah sendiri dia org jugak yg lantang mengutuk, mengeji, memfitnah, mencarut dan macam-macam lagi bila setebal kulit kinzir dia org nie melalak bantu parti kaki rogol nie.... 


Nak tengok? Tunggu hari mengundi di depan pusat mengundi, dia org nie akan transform jadi kera, beruk dan kerobau pendek cai roket....



Panglima Perang Cyber

Posted: 13 Sep 2014 11:04 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Gambar Penamaam Calon #PRKPengkalanKubor

Posted: 12 Sep 2014 11:41 PM PDT

Gambar diambil dari pelbagai sumber dan termasuk kiriman rakan yang juga merakam detik di sana.

#PRKPengkalanKubor Siri 3 : Sedikit Pandangan Untuk Dikongsi

Posted: 12 Sep 2014 11:24 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 13 Sep 2014 09:23 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


IDRIS JALA JANGAN MENYIBUKLAH !

Posted: 13 Sep 2014 12:54 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 13 Sep 2014 09:22 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


#PengkalanKubor : Isu Royalti Adalah Isu Yang Sengaja Diadakan Adakan Untuk Kelirukan Rakyat

Posted: 13 Sep 2014 05:00 PM PDT



Kenyataan Kementerian Kewangan mengenai pengkongsian dana wang ehsan Kelantan
13 September 2014

Kerajaan Persekutuan ingin menegaskan bahawa berdasarkan undang-undang yang berkuat kuasa, Kerajaan Negeri Kelantan, sepertimana juga semua negeri di Semenanjung Malaysia, tidak berhak ke atas 5 peratus Bayaran Tunai daripada hasil petroleum yang dijumpai dan dikeluarkan dari kawasan perairan yang melebihi tiga batu nautika dari garis air surut ataupun persisiran pantai negeri.

Namun demikian, Kerajaan Persekutuan tetap membuat bayaran kepada Kerajaan Negeri Kelantan daripada hasil pengeluaran dari kawasan perairan yang melebihi tiga batu nautika dari garis air surut atau persisiran pantai Negeri Kelantan dalam bentuk wang ehsan.

Bayaran tersebut yang diterima daripada PETRONAS mulai tahun 2010 tidak digunakan oleh Kerajaan Persekutuan. Sebaliknya, ia dikreditkan ke dalam Akaun Amanah Wang Ehsan Negeri Kelantan.

SEHINGGA September 2014, jumlah bayaran yang diterima daripada PETRONAS yang telah dikreditkan ke dalam Akaun Amanah Wang Ehsan Negeri Kelantan adalah sebanyak RM224.3 juta. Daripada jumlah tersebut, sebanyak RM120.8 juta telah disalurkan kepada Jabatan Pembangunan Persekutuan Negeri Kelantan (JPP Kelantan) untuk membiayai Program Wang Ehsan.

KERAJAAN Persekutuan memutuskan supaya mulai tahun 2015, Program Wang Ehsan yang sebelum ini dilaksanakan oleh JPP Kelantan turut dilaksanakan oleh Majlis Agama Islam Kelantan (MAIK) pada nisbah 50:50 tertakluk kepada siling RM25 juta setiap agensi.

SKOP Program Wang Ehsan masih dikekalkan iaitu memberi tumpuan kepada program pembasmian kemiskinan, bantuan persekolahan, khairat kematian, bantuan bencana serta bantuan anak yatim.

PENGLIBATAN MAIK adalah diharapkan dapat meningkatkan lagi keberkesanan Program Wang Ehsan. Perkara ini adalah selaras dengan cadangan yang dikemukakan oleh pihak Istana Negeri Kelantan. Untuk rekod, pentadbiran MAIK diterajui oleh Yang Teramat Mulia Tengku Mahkota Kelantan.

INI merupakan satu langkah interim sehingga penyelesaian yang komprehensif dilaksanakan oleh Kerajaan Persekutuan setelah kes tuntutan Kerajaan Negeri Kelantan diputuskan oleh mahkamah kelak.

Kementerian Kewangan
PUTRAJAYA
12 September 2014

Azmin Ali Sudah Mula Merancang Untuk Jadi MB

Posted: 13 Sep 2014 04:00 PM PDT


#PengkalanKubor : Yang Sakit Datang Bertongkat, Presiden PKR Sempat Lagi Rasmi PASTI

Posted: 13 Sep 2014 08:34 AM PDT


Pengundi Cina #PengkalanKubor Lebih Ramai Berbanding Kuala Besut, Kenapa Kit Siang Tidak Datang?

Posted: 13 Sep 2014 06:37 AM PDT




"Dari PKR ramai yang datang. Di sini orang bukan Melayu tak ramai. Jadi mereka (DAP) tak datang. Mungkin akan datang pada kempen hari yang lain," ini jawapan Mat Sabu bila Kit Siang tidak hadir ke tempat penamaan calon PAS di Pengkalan Kubor pagi tadi.

Malaysiakini pula mengulas dengan tajuk "DAP tak datang, pengundi Cina tak ramai" dalam artikelnya pada jam 12.33 tengahari, 13 September 2014. Tajuk itu ditulis berdasarkan kenyataan Timbalan Presiden PAS iaitu Mat Sabu bukan wakil DAP sebenar (baca selanjutnya)

Harapan Haji Mat Razi Untuk Rakyat #PengkalanKubor

Posted: 13 Sep 2014 05:37 AM PDT





Beza Antara Calon BN Dan Calon PAS Di #PengkalanKubor

Posted: 13 Sep 2014 02:00 AM PDT


Penyatuan Melayu Bermula Di #PengkalanKubor? Mungkin Ini Sebabnya DAP Tidak Datang

Posted: 13 Sep 2014 12:23 AM PDT




Tongkat Nik Aziz Ada Doa Sami Sami Siam? #PengkalanKubor

Posted: 12 Sep 2014 10:09 PM PDT

Benarkah begitu?

Pendedahan berani yang dibuat oleh Nik Aziz di Wat Buddha, Prak Kru Vitidthamanat, 12 September 2014, di hadapan ketua ketua sami. Nik Aziz  mengaku secara terbuka bahawa tongkat yang sering dibawanya...

http://www.tv14.my/tongkat-nik-aziz-ada-doa-sami-sami-siam/

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 13 Sep 2014 03:05 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Abg angkat temankan tidur, mama sporting...

Posted: 13 Sep 2014 09:05 AM PDT

Haii..dah besar-besar pun nak orang temankan tidur jugak ke? Lelaki pulak tu...

Entah la apa yang adik ni fikirkan. Kalau dilihat pada statusnya, dia mengaku yang lelaki tu abang angkat dia. Dah nama abang angkat, mana boleh tidur sekali dik.

Lepas tu, dia juga tulis "mama yang sporting". Kalau betul la mama adik tak kisah tentang perkara ini, elok la dua-dua ni pergi masjid, belajar agama balik ataupun kahwin terus.

Kalau ada saudara mara yang kenal adik ni, tolong la yer nasihat sikit. Nak suruh ibu bapa nasihatkan, 2x5 je.

Bagaimanapun inilah dia trend remaja kita sekarang. Entah dari mana asalnya timbul trend-trend yang tidak sihat seperti ini. trend adik angkat, abang angkat, dan kakak angkat sebenarnya sudah lama wujud dalam masyarat kita yang mana kalau dilihat sangatlah tidak relevan.

Ramai diantara remaja-remaja kita seakan-akan menggunakan perkataan tersebut untuk merasakan lebih mesra tanpa menghiraukan batas-batas pergaulan.

Jika kita perhatikan ia ibarat satu taktik untuk seorang individu tersebut untuk lebih mesra dengan lebih seorang selain dari kekasih mereka. Walhal pergaulan antara individu dengan pasangannya selagi belum sah kahwin adalah juga terbatas. ─ SiakapKeli.com

Spa khas untuk menyundal di Puchong

Posted: 13 Sep 2014 12:50 AM PDT

Gambar hiasan
Kuala Lumpur: Selepas lebih tiga bulan menjalankan aktiviti persundalan dengan menawarkan khidmat mandian kolah berahi kepada pelanggan hidung belang, akhirnya sebuah pusat spa di Bandar Puteri, Puchong, dekat sini, diserbu oleh pihak berkuasa.

Serbuan yang dijalankan sepasukan 10 pegawai dan anggota polis dari Bahagian Pencegahan Jenayah Kongsi Gelap, Perjudian dan Maksiat Bukit Aman jam 11 malam kelmarin itu berjaya menahan empat wanita dipercayai pelacur.

Ketika serbuan dijalankan, empat wanita itu dikatakan sedang melayan pelanggan, termasuk seorang dalam kolah jakuzi.

Pakej istimewa yang disediakan pusat spa itu membolehkan pelanggan dan pekerja seks mandi bersama dalam kolah menaikkan keghairahan sebelum mengadakan hubungan seks.

Serbuan diketuai Asisten Superintendan Muhammad Mohd Jais turut menahan seorang lelaki berusia 27 tahun dipercayai penjaga premis terbabit.

Muhammad berkata, empat wanita dipercayai warga Thailand itu ditahan kerana menyalahgunakan pas lawatan yang dimiliki mereka dengan bergiat dalam aktiviti pelacuran.

"Kami sentiasa memandang serius perkara ini dan akan menjalankan serbuan dari semasa ke semasa bagi mengekang aktiviti tidak bermoral ini," katanya.

Menurutnya, semua wanita berusia 20-an dan penjaga premis terbabit dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Serdang untuk siasatan lanjut.

Tinjauan Harian Metro mendapati terdapat beberapa laluan sulit dibuat sindiket berkenaan yang disyaki digunakan oleh pelanggan dan pelacur di premis terbabit untuk melarikan diri ketika serbuan diadakan.

Turut ditemui ratusan kotak kondom yang disembunyikan dipercayai untuk diberikan kepada pelanggan.

Pertandingan tiga penjuru di Pengkalan Kubor

Posted: 12 Sep 2014 09:16 PM PDT

Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Kubor akan menyaksikan pertandingan tiga penjuru apabila Barisan Nasional (BN) dan PAS sekali lagi akan berdepan seorang calon Bebas.

Izat Bukhary Ismail Bukhary yang hanya mendapat 65 undi pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) lalu kini bersedia di pusat penamaan calon bersama dua orang pencadang.

Pusat penamaan calon dibuka pada jam 9 pagi dan kini ketiga-tiga calon sudah bersedia di Pejabat Tanah dan Jajahan Tumpat bagi menyerahkan borang pencalonan mereka. – 13 September, 2014.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pertandingan-tiga-penjuru-di-prk-pengkalan-kubor#sthash.EpS2MZd2.dpuf

Apa Yang Tersirat

Posted: 13 Sep 2014 01:22 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Kemelut MB Selangor: Hadi Masih Sokong Khalid Dikekalkan

Posted: 13 Sep 2014 02:27 AM PDT

MESKIPUN kemelut MB Selangor berlarutan hampir sebulan; nampaknya Presiden Pas Dato Seri Hadi Awang masih masih condong agar Tan Sri Khalid Ibrahim dikekalkan sebagai MB Selangor.

Khalid yang dipecat daripada PKR kerana enggan meletakan jawatan sepertimana keinginan Anwar Ibrahim; untuk memberi ruang kepada isterinya menjadi MB Selangor; kini bukan sahaja menjadi krisis perlembagaan malah menjadi krisis parti-parti pakatan rakyat dengan istana.

Ekoran pemecatan Khalid, dan pembelotan dua ADUN Pas menyebabkan Khalid kehilangan sokongan majoriti dalam DUN Selangor. Wan Azizah yang dipersetujui PKR dan DAP dikatakan disokong 30 ADUN daripada 56 ADUN Selangor, Walaupun sokongan itu dizahirkan melalui akuan bersumpah dan dihantar kepada istana, namun pihak istana meminta agar setiap parti dalam pakatan rakyat menghantar tiga nama untuk dipertimbangkan untuk dilantik sebagai pengganti Khalid. Hanya Pas yang memenuhi permintaan itu, manakala DAP dan PKR menolaknya. Ekoran penolakan itu, Sultan Selangor menjadi murka dan mengelar dua parti itu biadap. 

Berasaskan perkembangan itu, terdedahlah masalah dalam PKR sendiri berkaitan penamaan Wan Azizah sebagai calon tunggal; Timbalan Presiden parti itu Azmin Ali, menyatakan bahawa pemilihan Wan Azizah bukanlah atas keputusan parti,akan tetapi keputusan Anwar sendiri.

Meningat kepada perkembangan terbaru itu, semalam menurut Ketua Angkatan Muda (AMK) PKR Nik Nazmi Nik Ahmad dipetik sebagai berkata, bahawa dalam pertemuan Ketua-ketua pemuda parti-parti Pakatan dengan Hadi, Presiden Pas itu masih tegas dengan pendriannya untuk mengekalkan Khalid sebagai MB Selangor. Ertinya untuk menyelesaikan kemelut MB Selangor, menurut Presiden Pas itu, Khalid perlu dikekalkan.

Cucu Tok Selampit

Posted: 13 Sep 2014 01:09 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Gambar Menarik Pemimpin UMNO-PAS Sempena Penamaan Calon #PRKPengkalanKubor - Muafakat Pemimpin Politik

Posted: 13 Sep 2014 01:44 AM PDT




Walaupun berlainan parti, ini tidak menghalang Timbalan Perdana Menteri, TS Muhyiddin Yassin dan Menteri Pertahanan, DS Hishamuddin Tun Hussein untuk menyapa Mursyidul Am PAS, Dato' Bentra Nik Aziz Nik Mat sewaktu penamaan calon Pilihanraya Kecil (PRK) Pengkalan Kubor, pagi tadi. Yang tua dihormati dan yang muda disatuni. Ular yang menyusur akar tidak akan hilang bisanya. 

Tidak ada apa yang lebih menarik yang dipinta oleh Rakyat Marhaen seperti CTS melainkan muafakat pemimpin-pemimpin politik. Tidak perlu bergaduh 24/7. Dengan ketiadaan parti chauvinism DAP di PRK Pengkalan Kubor, diharap PRK ini menjadi PRK yang paling aman dan berhemah. Anggaplah macam pertandingan adik beradik. 

Comments:

There are 0 ulasan for Barisan Nasional

Catat Ulasan